23 listopadu, 2024

Spasitel přichází

Je to asi půl roku, kdy jsem napsal článek, že jediný, kdo u nás může zachránit klesající preference líbodémo, je Kalousek. Jen nevíme, jestli to udělá před eurovolbami, nebo až po nich.

Myrda byl ministr financí ve vládě ODS. Byl členem Lidovců, měl koalici se Starosty, založil TOP09. Je nezpochybnitelně proamerický a prounijní. Je nezpochybnitelně liberál, je nezpochybnitelně pravicový… hlavně zdravotnickými poplatky a snahou o převedení důchodového systému pod soukromé společnosti. Za Myrdy se u nás odhlasovalo těch šest set miliard, na kterých zbohatli solární baroni a za které dneska máme asi tři procenta výroby elektřiny.

Kalousek si zařídil fíkový list v podobě knížete Kchárla, který byl takový předobraz Bidena… ale jen po česku. Sice často pospával, ale když mluvil, tak to ještě mělo hlavu a patu. Ale právě Myrek mu dokázal udělat image, které zabíralo na mládež.

Počítejte se mnou. Liberální pravicoví voliči ODS s Kalouskem nemají problém. Voliči STANu s Kalouskem nemají problém. Voliči pirátů… už žádní nejsou, voliči TOPky s Kalouskem nemají problém a voliči Lidovců už také nejsou. Narozdíl od Fialy, Jurečky, Stanjury či Markéty Pekarové Adamové, Kalousek nikdy nepůsobil hloupě a tragicky, a to ani tehdy, když byl zpitý pod obraz. A narozdíl od Rakušana, uměl být mnohem lepší mafián. Svoje chybující podřízené profesně likvidoval včas.

Teď přichází Kalouskova chvíle. Chudáci libtardi jsou dezorientovaní. Chápou, že Fiala je tragéd, ale nikoho lepšího nemají. Chápou, že Stanjura je vůl, chápou, že Rakušan je křivák, vidí, že Pekarová je kráva a Nerudová je nutrie. Ale… nikoho lepšího nemají. A tak se z nouze začínají poohlížet po hranatém Dýzlovi a leckdo i po Babišovi. Když teď Kalousek přijde, bude zachránce liberalismu. Navíc má dost peněz a dost sponzorů, protože vždycky věděl, jak se to v politice dělá. Kalousek je vedle Babiše jediný, kdo tady může založit stranu lusknutím prstů.

Mimochodem… je mu teprve šedesát čtyři let. Je o pět let mladší než Babiš, o sto procent chytřejší než Fiala a desetkrát bezohlednější než Rakušan. S americkou ambasádou má super vztahy, s Bruselí jakbysmet. Je sice trochu vypitý, ale to pro libtardy spíš přednost než hendikep.

Eurovolby vyvolaly v liberálních kruzích patřičné zděšení. Zděšení vyvolalo patřičné hemžení a poptávku po spasiteli. Kalousek má ideální příležitost. Může bez problémů posbírat dvacet procent hlasů. Víc, než měl kdy v TOPce. Může to udělat čistě. Novou stranou. On to udělá, protože jakmile vystoupí, liberálové se na něj upnou jako na jedinou záchranu.

Před půl rokem jsem také spekuloval, kdo bude Kalouskovi dělat fíkový list. Napadl mě Hilšer. Tomu teď končí senátní mandát. Podle mě je ideální. Je patřičně mladý, hezký a má nainstalované přesně ty správné názory. Vůbec bych se nedivil, kdyby to takhle dopadlo. Ale Kalousek samozřejmě může mít vyhlédnutého ještě někoho lepšího.

Podle mě to nebude trvat dlouho a Myrda se znovu postaví do záře reflektorů České televize, která ho vždycky milovala a on jí patřičně oplácel.

Kalousek vysbírá celou SPOLUkoalici i PIRSTAN. Dokončí sjednocení liberálů pod jednou značkou a pokusí se získat čtvrtinu voličů. Bude na to mít peníze i možnosti. Zároveň tím torpéduje veškeré námluvy pravicových voličů od Babiše i malých stran. Andrejko se bude muset rozhodnout, jestli se dál bude ucházet o modroptácké voliče, protože pokud ano, tak se bude muset začít podobat nejen Fialovi, ale rovnou Myrdovi a to mu bude odrazovat voliče na druhé straně spektra.

Motoristé vysbírají zbylé konzervativní voliče ODS. Možná i pár osobností z ODS. Vondra už s Turkem jezdí v jednom autě. Jako by už tušil, co nastane. K Macinkovi se už přidal Boris Šťastný. ODS revival se rýsuje.

SOC-DEM je definitivně mrtvá a nezachrání to ani Šmardovy klipy o pomoci seniorům. Nalevo je a zůstane jen STAČILO! jako jediná relevantní levicová síla.

SPD se od prezidentské volby co půl roku střílí do vlastní nohy. Obávám se, že spojením udělala krok, který je logický z hlediska PRO a Trikolory, ale nelogický z hlediska voličů SPD. Jestliže jsou fejsbůky plné jásajících příznivců Jindry Rajchla a Zuzany Majerové, že se konečně spojili do konzervativního bloku, tak bohužel nikde není slyšet jásání voličů SPD. Přitom oni jsou ti rozhodující. Ještě nedávno jich bylo půl milionu…

Skoro mám chuť prohlásit, že po příštích parlamentních volbách budeme mít ve sněmovně Kalouska, Babiše, STAČILO a Motoristy. Nic víc.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

384 thoughts on “Spasitel přichází

  1. Trumpovo ucho…kulky sviští
    Je to něco jako sezona smržů ve francouzské gastronomii.
    Krátká a intenzivní a když začnou růst lišky, vypukne sezona lišek.
    Žabožrouti jsou holt labužníci.
    No a v tak nějak celkově vypukla zřejmě sezona zpackaných atentátů nebo co, nebo jak to nazvat.
    Doufám, že sezona ta je již u konce a snad nebude trvat dlouho.
    Jo a takoví ti demokrati, nebo jak si říkají, deepstate, kabala, začali troubit do emerického éteru, že to vlastně nestojí za řeč, on to ani atentát nebyl, jsou koneckonců i jiné problémy, etc.
    Malá zajímavá analýza o tom a nejen o tom, jak to za velkou louží podávají k sežrání:

    https://simplicius76.substack.com/p/special-bulletin-america-teeters

        1. Děláte mi chutě. A můj muž mi říkal, že se synem (co žije mimo Prahu) přinesli z lesa plný koš lišek. Tak doufám, že něco dovalí domů.

          1. Zkuste upéct lososa jenom na másle (osolit, trošičku mletého rozmarýnu nebo šalvěje, bílý pepř) a k tomu na másle opéct lišky. Je to vynikající jak teplé, tak studené.
            A pokud k tomu uděláte jednoduchou višňovou (v nouzi lze i brusinkovou nebo švestkovou) omáčku, je to nirvána 🙂

  2. Možná byly USA 1-2 cm od občanské války a svět osvobozen od americké imperialistické hegemonie. Možná by se rozpadla unie. Možná je to pro nás smůla.

    1. No, SSA by se ocitla v totálním chaosu a možná občanské válce, ale bojím se, že ostatní státy KoZa by se ocitly totálně v prdeli.
      Teď nám vládnou gauneři a zhruba tušíme kteří. Ne, opravdu nemyslím místodržící v ČUR. To jsou také gauneři, ale ti nám ve skutečnosti nevládnou.
      Zhruba tušíme, co to je ten jejich „Řád založený na pravidlech“ (je to zhruba ve smyslu „větší pes kopuluje“).
      A teď si představte, že co dva dny by vystoupil jiný vrchní gauner a ta pravidla změnil.
      A pak boj o ohlodanou kost mezi menšími psíky – Francie, Germáni, Poláci – kdo bude šukat ještě ty mnohem menší psíky …

  3. Nevím zda to tu již bylo, péťikolka vymyslela a začala zavádět novou daň, tentokrát z PET lahví. U nás sice recyklace funguje skvěle, ale v Německu ne a tak za to budeme opět platit my.

    1. No tak na ten výkup a recyklaci petek i plechu, na to jsem vážně zvědav.
      To bude mazec, jaký jsme už dlouho neviděli.
      Už bylo vidět vykrádání kontišů s papírem i s elektronickým odpadem. Pak snížili výkupní ceny papíru ve sběrnách až tak, že se ani bezdomovcům nevyplatilo, tahat se s tím.
      Při dolování mědi zase někdo občas zhebnul zavřený v elektronickém kontiši.
      Tady v městečku jsou všehovšudy jen tři a hasiči už to „havarijně“ otvírali tolikrát, že bych to ani nespočítal. Těmi zásahy hasičů, se ten odpad sakra prodražil.
      A stejně prý je o tenhle plastovo-napodobeninový šrot taková bitka, že si recyklační firmy navzájem ty kontiše kradou 😀
      Tak proto jsem tak natěšený, co se bude zajímavého dít okolo těch petek 😀

    1. Kalósek je každopádně impregnovanej.
      Když už nic jiného.
      Takže ještě vydrží a bude lze i v budoucnu vyhrožovat jeho návratem, čímž nepřítel bude spolehlivě zastrašen.

  4. Mimochodem v halasu ohledně atentátu na Trumpa úplně zapadlo že americká ministryně financi Janet Yellen otočila o 180 stupňů a dnes říká:
    – časté používání sankci oslabuje pozicí dolaru jako rezervní měny
    Ta samá paní v roce 2022:
    – sankce nemohou v žádném případě oslabit pozici dolaru

    1. No, to si libtardí soudružka uvědomila dost pozdě USA a potažmo celý západ skočily do dlouhé roky chystané pasti z ruskou RF a Číny.

    2. Děláte chybu Oceláři. Když se chystá nějaká mluvící hlava něco říct, vypněte zvuk. Budete míň překvapován.

  5. https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/07/14/co-doopravdy-planuje-trump-udelat-s-putinem/#more-1010600

    „Na alternativě je zase rozšířeno zhusta mínění, že jestliže Donald porazí Joea, ta že automaticky zavládne nový, lepší svět. Už jsem na toto téma psal. Ve smyslu, že mne jeho první prezidentské období dokonale vyléčilo z této představy a to případné druhé si s něčím takovým ani nespojuji.

    Proč o tom píši? Protože se mi včera dostal na sklo rozhovor Bildu s jednou z žurnalistických hvězd Wall Street Journal – Bojanem Pancevskim, takto intimním znalcem vysokých pater americké politiky.“

    „Nicméně – celkový závěr – ano, umím si představit, že v Kyjevě od Bidena přepřahají k Trumpovi i to, že s Trumpem bude hůř. On opravdu není mírová holubice!“

    1. Místo „posílal peníze na kampaň“ byste měl říct „poslal“.

      V roce 2021 daroval jednorázově cca 15 USD. V přepočtu na výši US platu je to extrémně nízká částka.

      Tento kontext ve Vašem příspěvku chybí.

      1. Cca na úrovni hodinové mzdy brigádníka v mekáči.

        Předpokládám, že Vaše otázky jsou řečnické a neočekáváte odpovědi. Pokud nechcete mít na svědomí poruchu gůglu z důvodu zavaření 🙂

      1. To je podobné, jako s Dejvy Kozy.
        Taky na Telegram psal v ruštině žargotem, který fakt nemohl pochytit na FF. A ještě hodinu po smrti ten TGK editoval.

  6. Ta „krev“ na uchu od Trumpa prý žádná krev nebyla. To jen hoši, kteří dělají pro filmový průmysl speciální efekty, odvedli dobře svou práci.

    Ten jeden údajně mrtvý je mrtvý asi tak jako Martin Šmíd na Národní třídě. Nějaký americký Zifčák.

    Na svém místě byl i přichystaný profesionální fotograf, který pořídil fotku Trumpa jak drží zaťatou pěst. Fotka je už ted považována za ikonickou. To je ale náhodička, že tam ten fotograf přesně na tom místě byl, že?

    Hlavně se ptát, Cui Bono? V čí prospěch?

    1. Snažím se nepodléhat spikleneckým teoriím, ale to co píšete bych úplně nevylučoval. Prohlížel jsem si fotky, že je jich dost, a pořád mi není jasné, jak by musela ta kulka uchem letět a odkud jde ta krev. Okraje boltce vypadají v pořádku, nejvíce krve je v horním laloku, ale to by tam muselo být ucho prostřelené, což jednak nevypadá a jednak by potom ta kulka měla škrábnout i hlavu, ale i vlasy vypadaji netknuté. Ty dva střiky na tváři jdou ze stejného místa. Uvidíme, co se jště dozvíme.

        1. Mně zas přijde nafejkovaná ta ikonická fotka. Na záznamu nevidím žádný drát a na něm americkou vlajku, na fotce však jo. Že by AI? Tedy žádná fotka už nebude ikonická.

          I Jegorov a Kantaria není ikonická, ale vyplavalo až po 70 letech

      1. Na některých fotkých to bylo vidět, že mu to lízlo okraj boltce někde v horní čtvrtině.
        Pokud mu kulka proletěla vlasy, tak na těch nikdo nic neuvidí.

  7. Jak asi spí Petr Fiala a těší se na volby? Když víme, že Rishi Sunak v Británii měl podporu 25% obyvatel, a prohrál volby. Emmanuel Macron měl podporu 21% a taky prohrál volby. Petr Fiala má podle stejného průzkumu 19% podpory a volby před sebou.

    1. Jmenovaní udělali začátečnické chyby, možná sice někteří mají korepondenční volbu, ale nerozdávají občanství nepřátelům země na čestné prohlášení.

  8. Roky volím SPD. Poslední krok Okamury, spojení s PRO, je pro mě nestravitelný počin. Rajchl by nevadil, ale přes Vacka nejede vlak. Už nominace nebožtíka Bašty na prezidenta byla sporná, všem bylo jasné, že nemá šanci. Prostě poslední kroky Okamury mě utvrzují v názoru, že být ve věčné opozici je jeho podnikatelský záměr.

          1. Já se nezesměšnil, nevolil jsem ani jednoho z nominovaných komunistů. Ani Pavla ani Babiše. Takže komunisty volit nemusím?

    1. A divíte se mu? Chtěl byste na jeho místě dávat dohromady takhle rozmrdanou zemi? V opozici mu stačí ukazovat na všechny ty průsery a má agendu na 24 hodin denně a 365 dní v roce.

  9. Pane Vidláku,nebojíte se že Vás za pravdu upálí jako Mistra Jana Husa?
    To co píšete o proslulých jedincích je sice pravda,ale taky by Vás mohli
    zažalovat.A Kalousek má jen jeden život,pravděpodobně,a nadělal hodně
    svinstva,takže má i nepřátele,kteří mezitím zestárli,mají to za pár a myšlenka
    vzít ho s sebou ………..navíc plošně je Kalousek symbol špíny,a lidi ho tak
    vnímají i přes čas,po který vypadnul na smetiště.A nemylte se,všichni
    nemyslí tak jako Vy.I těm,kteří se s Kalouskovou sebrankou spojí,jako členové
    něčeho jiného,by ho sami přímo nepodpořili.I členové stran nesouhlasí
    vždy se všemi kroky svých stran.Navíc Kalousek se jistě nebude chtít stát
    cílem nějakého iniciativního zachránce státu.Co dělá dnešní fašistická vláda,
    v tom by on pokračoval a ještě si rychle přikradl. Problémy dnes už asi mají
    i voliči pětikolky.Ekonomika jde k zemi fofrem.Něco takového se nikdy
    nepovedlo ani komoušům.

    1. Ekonomika nejde k zemi, jen dochází ke korekci života nad poměry způsobeného dvěma faktory:

      1) Vytištěním a rozhazováním šíleného množství peněz za covidu = Babiš.

      2) Pokusem o pyšnou velmocenskou politiku (s backgroundem 10M státečku plného nevzdělaných makáčů), který se tak připravil o levné suroviny (Rusko skrze svalnaté řeči), obchodního partnera potažmo zaměstnavatele makáčů (Čína skrze podobné svalnaté řeči) a energii (skrze EU) = Fiala.

      Obojí jsou krátkodobé věci, které už jsou za námi.

    2. Když jde ekonomika zu grund, vždy se najde někdo, kdo uvažuje o válce. Asi bychom měli začít studovat krajinu, podnebí a klimatické podmínky na východní Ukrajině. A oprášit píseň z Velké války Červený šátečku kolem se toč, my táhnem na …, nevíme proč.

  10. Kalousek je samozřejmě fajn, má rozum a vtip a není to levoun, i když se chtěl spojit opojen mocí (a možná i lihem) s komunisty, v r. 2006, pamatujete?

    Nicméně jedna korekce: podporu FVE zavedla v r. 2005 zákonem 180/2005 Sb. vláda socanů, včetně absurdního pozměňovacího návrhu o pomalém poklesu garantované ceny, svěží vánek Topolánek přivanul až 2006.

    Jak tehdy hlasovala Konečná? 🙂

          1. Mixované chcánky, tříletá smrdí jak denaturák, dvanáctiletá je cítit myšinou.
            U něj bych to tak tipoval na nejméně patnáctiletou nějakou single malt.

    1. K43
      Copak Kalousek,ali ti za jeho zády, těm docházejí prachy.
      S poplatky za zelenou energii nesnížil,.co korunové dluhopisy co církevní restituce. Co Drábek co Julinek

      1. U mě jste v tomhle na špatné adrese. Sociální dávky a státní zdravotnictví považuju za srovnatelnou zlodějinu jako solární dotace.
        Jsem pro opravdový kapitalismus, ne pro náš bastard.

  11. Inside job.
    Trump v zoufalé snaze, zabránit klesajícím preferencím, si objednal kamufláž zvanou atentát. Takzvaný atentátník byl ihned zneškodněn, aby nemohl vypovídat. Ten pomatený mladík totiž měl ve skutečnosti jen slepé náboje. Ve skutečnosti střílel najatý profesionál, který dostal za úkol jen škrábnout Trumpa. A pak to svedli na toho mladého pomatence, který už nic neřekne.

      1. Mno střelit – ucho nejvíc krváci a ty pruhy krve spíš vypadají jako… krev přece teče dolů a ne nabok a je poměrně hustá takže co., jinak jedinéí co mi ve všech vědomostch o tom chybí je, že za to můžou rusové nebo ukroš – protože chtěl skončit válku. ale čas ukáže kdy to psavcům dojde. Nikdo se už nedozví kdo byl střelec . tedy kromě původců a ti to nepoví. Nemá cenu se tím vůbec zab ývat. Spíš by mne zajjímalo co se bude dít – tedy co je přichystáno a co má tenhle spektákl zakrýt. Vzpomeňte na září předčasem. Uvidíme.

    1. To poranění ucha na fotografii č. 4 nevypadá jako střelné – https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/strelec-donald-trump-atentat-tajne-sluzby-vysetrovani-matthew-crooks.A240714_090145_zahranicni_mul/foto/MUL3fbeb3896e_p2024071402053.jpg.
      Pokud by bylo střelné, ať už zezadu, nebo zepředu, na 99,99% by Trumpův mozek uklízeli ještě teď. A odnikud jinud kulka přilétnout nemohla, protože to by Trump nejspíš vůbec neměl hlavu.

      Kdybych šel odstřelit kandidáta na prézu, bydlel v USA a věděl (a to byla jistota, protože tak, jako viděli odstřelovači údajného střelce, viděl i on je; nijak se neschovávali, ani nekryli), že to nepřežiju, opatřil bych si munici, která by mi dala jistotu, že mu na první dobrou urazím hlavu i s krkem; i kdybych ho jen štrejchnul.

        1. Co Vám na tom připadá konspiračního?

          Jdete spáchat atentát na presidentského kandidáta a současně sebevraždu. Co uděláte?
          Posichrujete si, abyste ho zabil.

          Jako kandidát nutně potřebujete „silný lidský příběh“, abyste dostal veřejné mínění na svou stranu. Natržené (nikoli ustřelené) ucho za to stojí.

        1. Já měl jen takový ten samopálek na baterky. Modrý. Jo, a kapslíkovej kolt.
          Proto jsem tomu nemehlu v Pennsylvánii dělal návodčího.

          1. Je to docela poznat, že zkušenosti máte jen ze střelby z dětského samopalu na baterky.
            Použitá munice má totiž vliv pouze tehdy, když střela zasáhne svůj cíl, což není tento případ.
            Příkladně pokud by Cintula použil jinou munici, tak by mohl při stejných zásazích Fica zabít, což bylo jeho štěstí v neštěstí. Ale tady střelec netrefil. A tak použitá munice (o které stejně nic nevíme) neměla na život/zdraví Trumpa vliv.
            Nemluvě o tom, že jednoho chudáka zabil a dva těžce zranil, takže v atentátnikové munici Trumpovo štěstí zjevně nebylo.

            1. Nevím sice jakou munici použil „Ficův atentátník“, ale odhaduji, že celoplášťovou (9 para) – tak měl Fico šanci na přežití.
              Kdyby byl býval byl (echt podmiňovací způsob) použil munici polopášťovou, šance na přežití by byla podstatně menší, při čtyřech zásazích do trupu prakticky nulová.

            2. @ původní Kolemjdoucí 14:50

              ten jeden zabitej chudák byl trefený do hlavy a ještě teď jeho mozek hledají.
              Takže to snad musela být nějaká expanzní munice.
              A je to jak říkáte: střela expanduje, jen když zasáhne cíl.

    2. Takový názor bych čekala na idnes.

      Objednat si v rámci kampaně střelbu sám na sebe? S vysokou pravděpodobnosti tohle nemusíte ani přežít.

      K emě dole. Po střelbě trump lehl, od toho ta stekla krev na obličeji.

    3. Tak to potom maju pod kontrolou policiu, na nete sa pise, ze ludia videli chlapa s puskou lezuceho na strechu a upozornovali na neho policajtov a ti nic

      1. No tak normalni pochuzkar bez vesty, s pistoli poleze sam za borcem s puskou na strechu ?

        Jen to oznami vysilackou a bude ho maximalne pozorovat, tak jako u nas

        Nez dorazi posila, 5-20 minut neni co resit

        To by musel byt opravdu texas ranger z filmu

      2. Policie měla jasně nařízeno: Nejprve musí atentátník několikrát vystřelit a teprve pak jej můžete zastřelit – rozhodně ne naopak!

  12. Danieli, spasitel je jenom jeden, je to Ježíš, který příjde, aby zúčtoval s tímto světem. Pan Kalousek může být cokoliv, ale spasitel není a nebude.

    1. ježíše si strč do prdele a spláchni

      jdi agitovat na katolík.cz ty hovado

      kde byl ten tvůj ježíš když sadistický pedofil znásilňoval, mučil a vraždil nevinné děti? kde byl když ve stalingradu po leteckém bombardování uhořelo spousta obyčejných nevinných lidí?

      zmrde táhni i se svým ježíšem

        1. nemám s tím problém ukázat jaký jsem hovado

          ale pánbíčkařský zmrdi mužou agitovat svý sračky na katolík.cz

          kapišto?

            1. Třeba tam může jít o coming out.
              Podívejte se všichni! Ano, takovýto já jsem! A už to nebudu skrývat viz – nemám problém, že jsem…)!
              Může ale přirozeně jít o tzv. permanentní coming out. Ten nespočívá v tom jediném vrcholném okamžiku vystoupení.

              1. Pak je ale ještě mimovolní vystoupení, když člověku skutečně o něco jde a já myslím, že mu šlo víc opravdu o spasení.
                Jinak ale se jeví jako typicky lidská vlastnost permanentní nevědomé vystupování, není-liž pravda?

                1. Touha po spasení, vyjádřená i touto řekněme neortodoxní formou, klidně pořád může být tím com. u.

                  Já o com. u. četl, že to je taková chvíle, kdy se někdo, kdo se předtím tajil s nějakou svojí věcí, přestane tajit s tou věcí.
                  Například jsem teď v jednom videu slyšel příklad medvěda. Takže někdo se třeba sebeidentifikoval jako medvěd. Tak tajně bručel a tajně mu chutnal med. A pak si řekl, že už ne a začal bručet veřejně a mlsat med taky veřejně. Ale teď si říkám, že ten medvěd jde dobře poznat, kdežto na té neortodoxní formě toho tolik poznat nejde.

                  Tak to nakonec klidně ten com. u. být nemusí. Klidně to může být ta nevědomá mimovolní touha, vždyť com. u. je dle svědectví činěnť po mimořádně odvážném vědomém rozhodnutí.

                  1. Com. o.!!! Com. o. je správná zkratka!!! Já si přitom celou dobu říkal, že to účko je nějaký neto. Netento. Ale mimovolně jsem to tam furt dával!

                  2. Nedovedu si to vysvětlit jinak, než že jste se při čtení mé odp. na váš C. O. nedostatečně soustředil, maje plnou hlavu Ježíška a jeho korespondence s vystoupením duše. Taky stačilo napsat: je-liž, viz níž.

                    1. Ale samozřejmě, že jde o výhovorku. Vždyť taky copak já na tom jeho soptění poznám jestli liž? Já se chytal stébla, tak mě nápad ten medvěd. Od liž. Jako, že líže med…

          1. asfasd: vykazovat někoho z diskuze je především právem pana domácího, ne vás. Mmch., s vaším vulgárním komentářem byste se lépe uplatnil na Seznamu, tady je vašeho talentu škoda.

            1. ad Tymákovan (15:04)
              Otázkou je, kterého z nich „opravdu nikdy“ nepochopíte?
              Nick asdfasdf, asfasd nebo asdfasd? Jde patrně o vícenásobnou nepozemskou entitu. 😉 Dělám si legraci; patrně se ve spěchu nedokáže podepsat 2x stejně…
              Ale to vidím pouze jako dokreslující podivnůstku na okraji. Jisté je, že se jedná o hulvátský projev zjevně nevyrovnané osobnosti. (Hulvath promine :D)

              Ale abychom s vaničkou nevylili i dítě, mám za to, že jádro námitky je přesto legitimní: Proč všemohoucí Otec ani Syn zjevně nezabraňují ani těm nejzvrácenějším psychopatům dokonávat jejich jednotlivé akty obětování těch slabších jen kvůli zvrácenému „prospěchu“ oněch vraždících lidských monster?

              Snažím se uvažovat pouze logicky: Všeobecný obraz Boha Stvořitele v 99,99% lidských myslí bývá TRADIČNĚ ztotožněn s Jahvem nebo s Hospodinem nebo s Alláhem. To jsou obrazy Boha (Boha Abrahamova), který nepokrytě VYŽADUJE krev obětí. Zvrácený princip obětování (= brutální vražda nevinného, bezbranného tvora) se mu dle „svatých“ knih LÍBÍ. Buddhismus jako ne-teistické ne-náboženství se programově „zdržuje hlasování“ a védantický pantheon se zvířecích ani lidských obětí „tu a tam“ rovněž neodříká, takže vražedný obětní princip je i tam ± OK.

              S Ježíšem je to dle mého názoru složitější. Výslovně záleží, zda 1/ rozvíjíte vztah s ním osobně – tzn. obracíte se výhradně na Ježíše na základě jím vyřčených slov (zaznamenaná v evangeliích dostatečně plasticky, nepotřebujete nějaká další „zakázaná“ evangelia) nebo 2/ si necháte deformovat Ježíšův obraz výkladem jeho učedníků. Tzn. především Pavlem (dopisy = epištoly) stejně jako i Janem (Zjevení Janovo) atd. Všechno to byli Židé a Ježíšovu dobrou zprávu o Milujícím Otci, kterého Židé dle Ježíšových slov neznají, zvrátili po Ježíšově odchodu zpět k obrazu krvelačného Jahveho. Myslím, že jde o únos Ježíšovy Dobré zprávy jeho vlastními židovskými učedníky hned té první generace. Křesťané obecně pak dodnes jeví symptomy Stockholmského syndromu a jak šílení bojují za Pavlovy & spol interpretace, protože „Celá Bible je (prý) božím slovem. Řekl kdo? Kánon Bible jakožto „božího slova“ definoval kdo? Mojžíšovi/Abrahamovi učedníci, za křesťanství opět Ježíšovi učedníci. Proč bych měl poslouchat víc kováříčky než kováře, ne?

              Pokud v sobě kultivujete obraz Ježíše výhradně na základě Jeho slov, podle mých osobních zkušeností se můžete na Jeho osobní ochranu spolehnout. Vy ani vaše nejbližší rodina obětním principem NEMŮŽETE být semleti. Jste totiž Jeho rodinou a Jeho příbytkem. „Zeptal se ho Juda – ne ten Iškariotský: »Pane, jak to, že se chceš zjevit nám, a světu ne?« Ježíš mu odpověděl: »Miluje-li mě kdo, bude hlídat mé slovo, a můj Otec ho bude milovat. A přijdeme k němu a učiníme si u něho příbytek.“ (J14:22-23) Je tam skutečně v originál řečtině doslova „HLÍDAT mé slovo“.

              Pokud ale kdokoliv lpí na interpretaci Ježíše z druhé ruky, tj. přes výklady oslavující krvavou oběť Jehovomilných (= Hospodinomilných) židovských učedníků ( = celý zbytek Bible), co se stane? Vzorový příklad následků je popsán v téže Bibli hned v následující knize „Skutků“: „Také někteří potulní židovští zaklínači se pokusili nad těmi, kteří měli zlé duchy, vyslovovat jméno Pána Ježíše a říkali: „Zaklínám vás Ježíšem, kterého hlásá Pavel.“ To činilo sedm synů nějakého Skévy, židovského velekněze. Zlý duch jim však odpověděl: „Ježíše znám a o Pavlovi vím, ale kdo jste vy?“ A ten člověk, v němž byl zlý duch, se na ně vrhl, ovládl dva z nich a přemohl je, takže nazí a zranění utekli z toho domu.“ (Sk 19:13-16) Klíčovým sdělením toho příběhu je: „Zaklínám…Ježíšem, kterého hlásá Pavel…“

              Takže pokud pan „asdf-něco-něco“ obviňuje Ježíše, že ignoruje masakry nevinných (např. oběti pedofilů a chciválků všeho druhu), nebere v potaz, že každý rodič (viz Bůh Otec) ochraňuje především členy své rodiny – ovšem to jsou podle Ježíšových slov pouze a jenom ti, kteří si hlídají jeho, Ježíšova slova. Ježíšův Otec totiž nemá s Jahvem = Hospodinem nic společného, tudíž Ježíš striktně a konzistentně hovoří výhradně o Otci, kterého Židé neznají. Pokud mluví o Jahvem nadiktovaném Zákonu, říká: „Ve VAŠEM Zákoně je psáno…“.

              Takže ctitelé obrazu Boha, který požaduje krev nevinných obětí (=Jahve, Hospodin, Alláh) vydávají v plen krvavé ruské ruletě sebe i své děti bez ohledu na to, zda se dovolávají „Ježíše, kterého hlásá Pavel“. Jejich Bůh JAHVE (= Hospodin) krev požaduje a pokud oni sami trvají na tom, že to je pravý Bůh, je to každého osobní volba. A pozor, není to marginálie. Podoba podvědomě-niterného obrazu našeho Boha spoluvytváří „bublinu“ naší osobní reality a zřetězování příčin a následků jde až do takových hloubek, až mi z toho bývá úzko. Je to něco jako osobní spoluzodpovědnost za fraktální obraz světa kolem nás.

              Pan „asdf-něco-něco“ evidentně obviňuje svůj vlastní obraz „Ježíše, kterého hlásá Pavel“, takže mu přeji, aby se zamyslel nad podstatou svého chápání Ježíše…

              1. Obávám se, že tam máte pár chybných premis.

                Kupř. ta evangelia. Kdo rozhodl, že kanonická jsou právě ta čtyři? Že pouze a jen jejich texty nesou „Boží moc“? A že ta ostatní jsou jen deuterokanonická, potažmo až zavrženíhodná, protože Ježíšovy skutky mají vykládat chybně či dokonce lživě? (Kdy v jednotlivých denominacích je navíc na jejich „kvalitu“ rozdílný pohled) Inu, církev to byla. Ta je beze zbytku a exkluzivně tvořena lidskými jedinci, takže (nejen) ta evangelická selekce je – úradek lidský. Ničí jiný, dokonce ani Ježíšův, který je přítomný v tom „osobním vztahu“.
                Což je taky odpověď na – kdo říkal/neříkal, že vše je pravda, kdo určil/neurčil kánon.

                Taky to vykreslení Boha – Božího triumvirátu. Především (možná pouze) ve starozákonním podání skutečně jde o mimořádně krvechtivou entitu. Že „pravý Bůh“ takový není, to není vysvětlení, nýbrž jedna z verzí (skutečně se tu nechci zaseknout v tom kruhu – „vždyť to je ta skutečná jeho tvář…“). Ke všemu je to naprosto mimo téma.

                Z toho proto plyne, že nic z toho Vašeho textu tu „písmenkovou“ reklamaci (bez ohledu na její formu, kde oceňuju, že ji ignorujete) neřeší.

                Skutečností zůstává, že v dějinách obrovské množství poctivě Ježíši důvěřujících jedinců ve svém životě krutě trpělo a krutě o něj přišlo. Zde nutno poznamenat, že odměna „poživotní“ (Ježíš taky o žádné jiné nemluví) coby psychologická útěcha pro reálné dopady té krutosti je v té chvíli nefunkční kompenzace. Nikoho (mimo biblické příběhy) v té konkrétně prožité chvíli neuzdraví, neodstraní bolest, křivdu,ani nikoho nepřivede zpátky do života. Natožpak aby něčemu z toho rovnou zabránil.

                Nemožnost semletí obětním způsobem díky Ježíšově osobní ochraně? Proti věroučným sporům o „obraz Boží“ budete díky svému „vztahu“ bezesporu ochráněni Teď to zazní hrubě, ale co když přijdu k Vám do domu a spáchám tam na všech členech Vaší rodiny strašné věci? Ježíš „zadrží mé rámě“? Ne. A to je podstatou.

                Už tu o tom (zejména mnou) bylo vícekrát psáno. Jde o zásadní věroučnou diskrepanci.
                „Ježíš (Bůh) vždy ochrání své věrné“ versus „Tímto jste obdařeni svobodnou vůli“. Kdy to druhé je – coby „obrana slova Božího“ – naprosto jednoznačné. A je to tak taky dlouhodobě a neměnně vykládáno. Totiž, že lidé byli „svrženi“ na Zemi s tím, že od té chvíle, zjednodušeně řečeno, to se svým životem mají pouze a jen ve své režii. Z čehož, opět pouze a jen, plyne, že i kdybych u Vás činil ty nejhorší ohavnosti, Bůh (ať už kterýkoli z jeho „provedení“) s tím nic neudělá. Což se taky celé dějiny, tzn. před vznikem monoteismu i po něm, děje.

                Souhlasil bych s tím, že Bůh/Ježíš své věřící ochraňuje tzv. duchovně. V tom oboru nejsem ani docela málo kovaný, je možné, že to pro někoho vytváří alternativní virtuální realitu, která je méně „bolestivá“. Nicméně nejen já, ale všichni bezpečně víme, že před paralyzující bolestí fyzickou i duševní, před důsledky krutých křivd, před ničím takovým, co lidi na našem světě sužuje, ne. Což platí, to už se opakuju, i pro ty nejvěrnější Ježíšovy příznivce.
                Bůh to prostě s tou vůlí měl říct jinak, potažmo pisatelé náboženských textů mu to měli jinak vložit do úst. Pak by Ježíš své příznivce v jejich alternativním světě skutečně mohl chránit „bezmezně“.

                Nemám potřebu někomu jeho víru torpédovat. Pouze předkládám jinou logiku než tu Vaši.

                1. ad piccolomini (23:26)
                  Ano, rozumím Vašim argumentům a vlastně logice Vašich jednotlivých námitek ve Vašem pohledu dávám zapravdu. Ale jde mi o maličko odlišné sdělení.

                  Vlastně bych to mohl říci tak, že myšlenky „mezi řádky“ nebo „duch Ježíšových prohlášení“ tak, jak jim rozumím skrze ta 4 evangelia mne vede k přesvědčení, že ano, asi došlo k „redakci“ těch textů, leccos se mohlo trošku zcenzurovat nebo naopak lehce doplnit, významově přiohnout, jak se vládnoucím špičkám hierarchie hodilo do krámu k zmatení a ovládání „stáda“, ale to hlavní zůstalo a naopak se divím, že právě to zůstalo necenzurováno:
                  Totiž „rozstřelení“ tradičních, zotročujících výkladů děsivého Boha JHVH a namísto něj vykreslení tehdy zcela nepředstavitelného, oponujícího obrazu Boha milujícího bezpodmínečně všechny lidi bez předsudků a bez odsouzení. Tím Ježíš zrušil princip ovládání strachem.

                  Přijde mi, že v podstatě vyhlásil soutěž o „vynalezení“ co nejlaskavějšího Otce Boha. Ježíšovu verzi obrazu Otce, tak jak ji chápu, podle mne už nelze vylepšit jakýmikoliv verzemi klidně osmi dalších „evangelií“. Lze ji pouze zhoršit a limitovat „nebožskými“ atributy. Tudíž mne otázky kolem „kánonu“ netrápí.

                  Co se boží ochrany týče – „Skutečností zůstává, že v dějinách obrovské množství poctivě Ježíši důvěřujících jedinců ve svém životě krutě trpělo a krutě o něj přišlo.“ Mám za to, že jsem zatím nezavadil o historický pramen oddělující obraz Otce od obrazu falešného Boha JHVH. Ano, je to natolik pobuřující pointa, že by mne za ni možná nechal upálit i Jan Hus, takže ve skutečnosti asi nezáleží nakolik „upřímně“ jste věřící Ježíšovi, ale hlavně na tom, jestli jste si ho „odstřihl“ od interpretací zbytku Bible a jestli chápete, že Otec nerovná se Jahve.

                  Zároveň mám více než 20 až 30 osobních zkušeností bezprostřední záchrany z potenciálně smrtících nebo mrzačících okolností včetně vyváznutí z bouraček bez jakéhokoliv zranění (cca 5x), sražení mých dětí auty (3x – z toho jednou v cca 50 km/h bez brždění – drobná poranění bez následků), více než 15 instantních mých vlastních „spontánních uzdravení“ + lidí v mém okolí, pád po hlavě na dlažbu ze tří metrů – ani jsem se neťukl, děsivé zřícení střechy velké stodoly na uvnitř stojícího kamaráda – vstal zpod mnoha tun trámů s drobnou oděrkou (Příznačné bylo, že s Ježíšem poprvé v životě osobně mluvil cca 2 týdny před tím.) Atd, atd.

                  S Vaším závěrem naprosto souhlasím: Předkládáte jinou logiku než tu mojí 🙂

              2. Tvůj bratr 0:48

                Odtud, protože s úzkými nudlemi mám opravdu trable.
                Především, dík za způsob komunikace (možná už jsem jednou děkoval někdy předtím), mě skutečně potěší, když mi na námitky tohoto charakteru věřící odpovídají (pokud vůbec odpoví) normálním způsobem.

                Především, v „Ježíšovském konceptu Boha“ naprostý souhlas. Je to ze mně známých konceptů ten nesrovnatelně nejlepší. Pro svoji jedinou a jednoznačnou orientaci na, lidmi nedosažitelné, Boží absolutní dobro. Taky už jsem tu o tom (a, nejsem si jistý, snad i s Vámi) psal. V tom smyslu – s čímž byste patrně nesouhlasil – že mi to přijde jako koncept, vytvořený helénistickými učenci té doby. Že šlo vyloženě o „brejk“ do tehdy de facto sektářského vnímání tehdejších, dosti krutých božstev. A tím svým naprosto pozitivním pojetím pro lidi velmi přitažlivý.

                Ale mířil jsem jinam (což podle způsobu odpovědi i podle mě vnímáte). Na tu ochranu, která je tématem písmenkové reklamace. Uvádíte její příklady, kdy všechny se patrně týkají právě těch, kdo mají s Ježíšem ten poctivý a upřímný vztah. Abyste sám mohl považovat je za platné, nemůže to koneckonců ani být jinak.

                I pokud by se to tak stalo – jsem nevěřící, proto jistě rozumíte mému pochybovačnému tónu – co ale ti ostatní? Ten můj argument obrovského (desítek, stovek milionů…) počtu věřících Ježíši a v Ježíše je pořád přítomen. Budeme abstrahovat tu diskrepanci – svobodnou vůli a zůstaneme jen u Ježíše, z toho počtu jistě bylo značné množství těch „hodných“. Myšleno hodných Ježíšova zájmu o ně. A není nutno dokola opakovat, že do mnoha jejich domů přišli mnozí „já“ (ať zůstanu u prve uvedeného příkladu) a spáchali tam na nich mnoho hrůzných činů.

                Mým úmyslem není Vás tím „nachytat“, ale vidíte, že to je další diskrepance. Ježíš přece nemůže svým věrným vracet přízeň a poskytovat ochranu před trápením pozemským selektivně, jen někomu. Můžete jistě namítnout, že to přece nemůžu vědět, protože sama historie nikdy nespočítá ty, které zachránil. Ale to kvantum takových, které ne, pořád zůstává. Neplatná by byla i námitka, že je přesto nějak (kdy já nemůžu vědět jak) zachránil, protože je jednoduše nezachránil, všichni si svůj kalich utrpení vypili do dna.
                Pozn. Tyto námitky Vám nepodsouvám, jen uvádím ty, se kterými jsem se už setkal.
                Víte, já se opravdu obávám, že to nemá řešení. Nehledě mimochodem k tomu, že Bůh Otec i Bůh – Syn jsou přece nekonečně dobrotiví ke všem. Ne pouze k některým. Čímž se svým – Ježíš chrání „jen“ své věrné dopouštíte té selekce vlastně sám.

                Věroučná koncepce k tomu sice má ten Soudný den, po kterém nastane tisícileté království (a po něm ta finální distribuce duší nahoru/dolů, aby se taky konečně zatočilo s těmi, kdo v životě činili druhým zlo, ale prožili si jej v nerušeném komfortu), ale ten bolestivý pozemský život tím pouze vynahradí ex post. Ten život sám pořád zůstane stejným, ty věci v něm jednou provždy byly prožity „na vlastní kůži“. V té reálné chvíli tehdy dotyčný vnímal nespravedlivou křivdu a bolest velmi autenticky.

                1. ad piccolomini (2:46)
                  Ano, už jsme si psali. Též oceňuji Váš přístup i inteletuální poctivost. Máte pravdu, nejsem schopen dohlédnout a jen tak odpinknout „kvantum takových, které nezachránil“ libojakým argumentem. Běžnou logikou bych nechápal, proč v některých „špatných časech a místech“ zlo jakoby suverénně převálcuje dle (jejich) svědomí i ty nejpoctivější Ježíšovy stoupence.

                  Zas na druhou stranu si nejsem jistý, jestli jste „chytil“ výše zmiňovanou myšlenku, že ačkoliv to nelze ničím historicky doložit, myšlenkový obraz Ježíšova Otce coby kvalitativně zcela odlišné a OPAČNĚ zaměřené osobnosti ve srovnání s Jahveho osobnostním profilem (který už jen svou umanutou obětní zvráceností koresponduje mnohem spíš se Satanem) mi přijde jako docela nóvum (od Ježíšovy doby, řekl bych.)

                  A také jsem zastáncem názoru, že každý svým vnímáním a myšlením spolutvoříme „zhmotňování“ vlnového aspektu hmoty tak, jak očekáváme, že by se „realita“ našeho světa měla projevovat. Takže pokud tento revoluční obraz (a tudíž očekávání) Boha protikladného Jahvemu (Hospodinovi) od doby od Ježíše zastávalo minimum lidí, právě jen tomu minimu se „superpozičně“ posčítala dostatečná kapacita plné ochrany projevující se mj. „jinou fyzikou“ neboli zázraky. Svým způsobem se možná jedná mnohem víc o „pojmo-fyziku“ než o pojem náboženského chápání jakési „věrnosti“ Ježíšovi, se kterým pracujete. Alespoň tak chápu Ježíšovu zmínku „jste bohové“. = Svým pojetím Boha a všeho ostatního jste chodícími generátory vašich „bublin“ subjektivně chápané reality, ale v „superpoziční pěně“ těch indivindy „bublin“ se odvíjí společná, interaktivní, konkrétní vlákna reality, kterou bychom mohli nazvat tkaninou „objektivní historie“, byť to zní jako protimluv (historii přece píší vítězové, ne?). Ale tam bychom právě mohli zahlédnout ty nešťastníky, kteří se spolehli na svou magicky dětskou víru v Ježíše, zatímco jejich nevědomá, kulturně zděděná niterná konformita s vražedným Jahvem jim v blbém čase na blbém místě superpozičně přichystala úděl bezmocné oběti vědomého zločince. Oba „zrezonovali“ v obrazu Boha, kterému se líbí krvavé oběti…

                  Ten koncept kvantově – fyzikálního pojetí našeho vědomí, coby generátoru reality jsem pochytil od Jana Raka, popularizátora tohoto pojetí kvantová fyziky u nás. A dává mi to smysl. Viz např. https://www.flowee.cz/planeta/6682-profesor-jan-rak-raj-na-zemi-prijde-az-zjistime-ze-si-realitu-tvorime-sami

              3. ad Tvůj bratr & piccolomini:

                Už skoro 40 let, po špatných zkušenostech, se bohovědným a věroučným debatám úzkostlivě vyhýbám, nyní učiním (jedinou) výjimku.
                Obdobných příkladů bych našel mraky, pro stručnost uvedu jen jeden.

                Je to už dávno. Mým známým, manželům ve věku kolem 25 let, se narodilo úplně slepé dítě. Žádná prenatální vyšetření nic neodhalila, fyziologické těhotenství, normální porod per vias naturales. Jak se to srovnává s učením o Bohu vševědoucím, všemohoucím, spravedlivým a každého milujícím? Věřící v těchto situacích hovořívají o trestu nebo o zkoušce. Rodiče byli úplně normální, žádní hříšníci, které by bylo třeba za něco „trestat“. Ale i kdyby bývalo bylo, nebo měla-li to být zkouška, jak k tomu přijde to od narození slepé dítě ??? !!!.
                Pro mne to je důkaz, že Bůh buď není, nebo je krutý (nebo není všemohoucí).

                Předem se omlouvám, rozvíjet (po případných reakcích) to dál nebudu. Uvedl jsem to jen jako poznámku a snad trochu jako vysvětlení, proč jsem „neznabohem“.

                1. ad Zborcený Harfyton (7:01)
                  Ano, námitka stále stejně logická a legitimní. „Proč Bůh dovoluje to či ono?
                  Pokud jsme my, lidé uživateli pojmu „Bůh“, máme k tomuto pojmu ve své mysli vytvořený nějaký obraz, sémantické pole, které tento pojem definuje.
                  Je to obecná záležitost, týkající se jakéhokoliv pojmu, slova.
                  Znáte-li pojem, máte vytvořenou představu, co tento pojem znamená, jaké má vlastnosti, váží se k němu automaticky nějaké vzpomínky, emoční náboj atd.

                  Snažím se v této diskuzi vysvětlit, že pro 99,99% lidí je pojem „všemohoucí Bůh – stvořitel“ automaticky, podvědomě, takřka NEROZLUČNĚ svázán s pojmem Jahve, Hospodin, Alláh. Vinou tradice. Ale tenhle Bůh chce krev, pomstu nazývá spravedlností, odměňuje své věřící fanatiky otrokářskou mocí nad nevěřícími, trestá viny předků na dětech… Stačí?

                  Domnívám se, že pokud NEPODSTOUPÍME vědomý proces radikálního odmítnutí obrazu takto zvráceného boha, který nese příliš zřetelné atributy spíše Satana, než milujícího Ježíšova Otce, jsme „kachnou na ráně“ pro jakékoliv destruktivní „rezonanční“ vlivy svého okolí, generujícího stejný obraz boha vraždícího, mrzačícího a povzbuzujícího k náboženskému fanatismu skrze slepou víru. Ježíš s jeho Otcem, dodnes nepochopený fenomén, jehož dnes i tehdy naprosto inovativní osobní poselství se snažím interpretovat, mi dává příklad i návod k takovéto cestě rehabilitace obrazu Boha Otce.

                  Každý, kdo jde tímto směrem, mění od základu pro svou osobní „bublinu“ reality sémantický pojem pojmu „Bůh“ a má to své vysoce pozitivní důsledky. Nedivil bych se, kdyby se to skrze informační pole jemně propisovalo až na úroveň genomu. Plus i minus dle obrazu Boha v našich myslích. To vše se týká pojmu a představy Boha, nemá to, podle mne co do činění jestli a jak je kdo věřící nebo nevěřící. Považuji to vše vlastně spíš za svého druhu „přírodní zákonitost“, existenciální podkres našeho osobního bytí, jevící se našim očím jako spíš „náhodné“ důsledky. Nepodsouvám Bohu, že osobně může za to či ono. Poslal „návod k použití“ ohledně šance zlepšit svůj život a v rámci své „bubliny“ nepřímo i životy kolem nás. „Ber nebo nech být…“ Jsme aktivními, ne pasivními hráči v interaktivní hře zvané život. Ať se nám to líbí nebo nelíbí.

              4. Zase od této šíře sloupce k diskusi s Tvůj bratr a poznámce od Zborcený Harfyton.
                Narozdíl od něj v ní rád pokračuju, protože mě to téma zajímá. Netajím se tím, že jako jakýsi „nevěřící badatel“ se léta pokouším o cosi jako nahlédnutí do duše věřícího. I přes onu mnohokrát ověřenou konstantu, že jako tomu nevěřícímu mi v tom tzv. není dáno.

                Harfytonova poznámka samozřejmě doplňuje ten rozpor ve vnímání Boha či Boha – Ježíše. Jeho (eventuální) přítomnost je vždy podmíněna lidskou myslí (duší), je v ní proto vnímán stejně tak jedinečně, jako má v detailech „tisíc“ tváří (to podle partikulárního osobního vjemu). Nazýváte to sémantickým polem, s tím souhlasím, ale nezapomínejte, že i Vy svojí výpovědí takové pole vytváříte. Ono to přece ani jinak nejde, bez něj byste mi nic nemohl sdělit. Bez urážky, „syndromem“ věřícího často je právě osobní „jistota“, že on jediný (či jeden z nemnoha) je ten, kdo Bohu správně „duchovně rozumí“. Abych zůstal ve věřícím „žargonu“, takzvaně tomu porozumění upřímně věří, synonymem je, že v něj upřímně doufá. To Vaše pole tedy je jen jedním z.

                Ale ano, protože jej předkládáte, tak k němu.
                Magicky dětská víra. Která je nicméně, třebaže I jen nevědomky, ale stále infikována krvavým Jahvem. A která znamená naprosto chybnou orientaci v Ježíšově světě relativně absolutního dobra. A která tím znamená ztrátu, vlastně nenabytí Ježíšovy přízně.
                Takto popisujete chybný způsob té víry v něj. Tady mi skutečně není dáno. Jistě, táta nechává své děti učit se chybami, i bolestivými, viz sahání na kamna. Ale neučí jedno dítě tím, že nechá to druhé se na nich upéct. Jahve jistě ano, ale skutečný Bůh v tom přece, a to i přesto, že si jej jeho „děti“ s tím Jahvem pletou, nutně musí mít morální brzdu.

                //Zde pozn., opakovaně zdůrazňujete ten radikální rozdíl mezi Bohem Ježíšovým a jeho (co do obecného vnímání monoteistického boha) předchozí a v jiné víře stále platnou inkarnací – Jahvem. Myslím ale, že není nutno, vždyť jsme se dávno shodli, tu myšlenku jsem ani nemusel „chytat“. Řekl bych, že podstatnější je právě prvek „relativně absolutního“ dobra Ježíšova (Božího). Vaše ukazování na matoucí vliv představy Jahveho na představu Boha může být (nevím to) faktické, ale na ten prvek neodpovídá.//

                K Vašemu“pojmově-fyzikálnímu pojetí “ Boha. Ano, superpozice je teoretický předpoklad prakticky (skutečně) existujícího „někde“ umístěného subjektu (Schrodinger by zářil štěstím 🙂 ). Tu superpozici sice uvádíte ve trochu jiném smyslu, ale i Vy teda máte svého Boha nějak takto umístěného – přítomného. S tím „fyzikálně“ nehnu, protože bych se například musel chytit za nos třeba u tvrzení fyziky, že lidmi jako neměnně, tzn. absolutně vnímanou časovou osu lze deformovat či úplně eliminovat.
                Ale co to je ten „můj“ pojem věrnosti? Vždyť on není můj. Je Váš, respektive vás věřících. Já jej popisuju jen na základě vašich osobních, tedy autentických svědectví.

                To konkrétní Vaše (včetně odkazu) uvádí to relativně absolutní Boží dobro vůči fyzice do patového (ani jedna strana se neobejde bez té „alogičnosti“, svá, abstrakci přesahující tvrzení, nemá jak garantovat) stavu. Ale to by přece pro Vás mělo být málo, ne?
                Boží myšlenka by věřícím měla být – vlastně nutně musí být – vnímána jako vítězná myšlenka, nutně proto vůči té fyzice musí mít nějaký trumf v rukávu. Může už to kvůli nesčetnému počtu věřících//nevěřících polemik znít přeužívaně a inflačně, ale patrně se uzavírá další z kruhů, ve kterých se to vždycky ocitne. Totiž, že (a to jakýmkoli způsobem popsané) přítomnosti Boží se – věří. („Jen“ věří, kdy ale myslím není nutno šířeji se zabývat tou nekonečnou polemikou, zda je „správnější“ věřit, či vědět.)

                Vrací mě to, vrací NÁS to stále na začátek. Pro tu otázku, proč je to dobro sice na jednu stranu absolutní, ale stále jen relativně absolutní, odpověď sice hledáme, ale nenacházíme.

          1. Přesně. A Myrda všecko, co se od Satana naučil, potom aplikoval na nás.
            To ojebávání občanů mu šlo zdaleka nejlíp ze všeho.
            Nějaký čachry s Peklem mít musí – bez smlouvy by mu nemohlo projít všecko, co mu doteď prochází.
            Je nejvyšší čas si přiznat, že dobro vítězí jen v pohádkách a že škaredé a blbé princezny fakt nikdo nechce.

  13. Nemůžu si pomoct, ale mně to připadá tak okaté, že okatější ani být nemůže.
    Svědek natočil video – reakci policejního odstřelovače na střelbu:
    https://tv.idnes.cz/zahranicni/usa-amerika-trump-donald-utok-atentat-ostrelovac-zneskodneni.V240714_082600_idnestv_vojt

    To znamená, že odstřelovač celou dobu na atentátníka viděl. Z jeho pozice a reakce jasně plyne, že tam musela být přímá viditelnost.

    Tady je (ve spoileru) vidět, jak atentátník skončil:
    https://aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=10&p=395256&sid=3f1c52bd1ec3f6d8b1e6c08fbaa3b502#p395255

    Zasažen byl palbou odstřelovače naprosto přesně.

    Z toho mně vychází, že se čekalo, až atentátník vystřelí, a teprve poté byla na střelce zahájena palba.
    Střelce měli celou dobu jasně pod kontrolou, měl vykonat špinavou práci a poté být sám zabit, aby nemluvil.

    Takhle nějak se to tedy dělá. Co jsme dříve jen tušili, nyní máme potvrzeno.

    1. Jen si dovolím připodotknout, že střelba na hlavu vylučuje verzi, že by si Trump nebo jeho okolí objednali atentát jako součást předvolební kampaně. O milimetr vlevo, a kulka neškodně prosviští. O milimetr vpravo, a Joe Biden by se rázem stal nejvhodnějším kandidátem na prezidenta USA. Kdyby šlo o součást domluveného divadla, střelec by střílel někam na rameno Trumpa, a ne na hlavu. Střelec dle mého chtěl opravdu Trumpa zabít. Trump má štěstí, že je natolik emotivní, až se tolik hýbe při svém projevu. Byl pohyblivý cíl. Stát tam rétor neemotivního typu Petra Fialy, tak se střelec trefil, a ze dvou prezidentských kandidátů zbyl jen jeden.
      Trumpovi atentát sice pomůže u nerozhodných voličů, ale neobjednal si jej ani on, ani nikdo z jeho okolí. Na pachatele v pozadí atentátu ukáže klasické cui bono, čili komu by prospělo, kdyby Trump zemřel?

      1. hmm no nevim, nevim

        nekolik ran na 120 metru z AR

        ——-
        V predvečer neúspešného pokusu o atentát na Trumpa strelec Thomas Matthew Crooks nahral zo svojho auta video

        Povedal, že nenávidí republikánov a najmä Donalda Trumpa.

        Americké médiá informovali, že strelec mal na sebe tričko s reklamou na kanál YouTube venovaný strelným zbraniam.
        —–

        Príslušníci bezpečnostných zložiek našli na mieste streľby v Pensylvánii pušku typu AR, informuje agentúra AP. Americká tajná služba uviedla, že páchateľ vystrelil niekoľko rán smerom k pódiu z oblasti za areálom zhromaždenia.
        —–
        https://aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=10&p=395256&sid=3f1c52bd1ec3f6d8b1e6c08fbaa3b502#p395255

      2. Tak, ucho lze působivě natrhnout nejrůznějšími způsoby a zcela bez použití vystřelené kulky.

        Třeba Ukrajincům by to prospělo. A asi bambilionu dalších skupin, organizací, agentur, společností a tajných služeb. Vč. těch, které mají něco společného s Trumpovými obchodními aktivitami.
        Demokratům by to naopak neprospělo vůbec.

      3. “ Trump má štěstí, že je natolik emotivní, až se tolik hýbe při svém projevu.“

        Vzpomínám si na film Den pro šakala. Tam se také de Gaulle sehnul a kulka šla vedle.

    2. Alef Nula.
      Díky, při dnešní elek technice,možná se objeví další záběry od náhodných pozorovatelů. Nějak se CIA nedaří, každým atentátem to ukazuje na jejich prsty.

    3. Re: Zakladatel

      Závidím vám vaši schopnost vidět za roh i na promítaném obrazovém záznamu. To se jen tak nevidí.

      Co myslíte, proč asi tak sřílecí soudruh zvedl těsně před svou akcí hlavu od mířidel?

      1. Strelec byl dal a byl vys, takze ho bylo za rantlem hur videt

        Frajer si rikal, kdo to tam leze ?
        Poslal zpravu vysilackou a cekal na potvrzeni ze muze strilet

        Vedeni sluzby bylo ve zmatku, potvrdilo ze tam nikoho neposlali, Malo lidi, jen dva odstrelovaci a celej tym zmensenej, ze mozna nekdo od jine agentury ho ?

        Tak at ho drzi na musce

        Poslechl rozkaz

        Jen metafora a pohadka

          1. Abyste se neukvapil. Elektrárny sice nebudou, ale důchodci budou třít starým kocouřím kožichem ebonitovou tyčku a nabíjet tím kondenzátory v době, kdy slunce nezasvítí na fotovoltaické panely.

              1. Fotovoltaický panel funguje na slunce. Střídač pak funguje i bez elektřiny ze sítě, jsou tam obvykle dva IGBT tranzistory a jeden kondenzátor/kapacitor, vyhlazovací tlumivka. Co by bez sítě nefungovalo, je synchronizace frekvencí FTV a sítě, a také ovládání FTV. Fungovat by to mohlo, ač s omezím využití.

                1. To běžte vykládat fotovoltaistům, co jim shořela střecha nebo celej barák po výpadku elektřiny. U nás v městečku menší fabrika a ještě jedna docela velká provozovna.

                  1. Tak je otázka, co bylo příčinou požáru?! Výpadek elektřiny ze sítě považuji za naprostý nesmysl. Spíš bych tipoval přetížení rozvodů a nebo baterek.

                  2. Hoří to kvůli přetížení elektrických spojů. To máte jak u polské prodlužovačky, když ji zatížíte na její nominální výkon. Prostě konstrukčně poddimenzované. Fotovoltaický panel je v tom nevinně.

              2. To je pochopitelně pitomost.
                Ostrovní systémy, včetně všech menších mobilních, pochopitelně fungují bez jakékoli „opory“ v síti, mnohé dokonce i bez potřeby akumulace.
                I proto jsou tak nazývány, v extrému jsou schopné provozu i na pustém ostrově, ale myšlena je jejich primární schopnost, fungovat zcela nezávisle na okolí.

                Internet nabízí nepřeberné množství takových systémů – pro kempování, k montáži na větší karavan, či na střechu chaty či chalupy v místě, kde není dostupná síť.
                Dnes už v této oblasti není skoro nic, co by nešlo koupit buď hotové, nebo jako kompletní sada, včetně všech kabelů a pytlíku šroubů.
                Vyžaduje to pak jen žebřík, pár šroubováků, stahovacích pásek, zacvaknutí pár konektorů a trochu takové té elementární šikovnosti, ke které se počítá i schopnost přečíst text návodu 😀

                Tři-čtyři panely, například na střechu zahradního domku, lze namontovat i tzv. postaru – rukama a běžným nářadím.
                Tedy bez použití akušroubováku, akuvrtačky, akupily a akuflexy 😀
                Ostatně, to případné běžné akunářadí (to z Lidlu k němu nepatří) lze vcelku pohodlně nabít i z jednoho jediného panelu, během jasného poledne prostě jen položeného na zemi.

            1. Účinnějším se jeví žentour. Tam lze využít různých zvířat, člověka (migranty) nevyjímaje a ještě není využita alternativa ,,přečerpávací elektrárna“, která by umožňovala zavést přestávky na odpočinek.Energetika má svůj rozvoj teprve před sebou.

              1. U té varianty s přečerpávací MVE, vidím výhodu v integrovaném chlazení toho pohonu, čerpanou kapalinou 😀
                Nebudou-li chladicí systém ucpávat žáby, nebo mrtvoly porouchaných částí pohonu, tak by to mohlo fungovat. Převody do rychla, lze i při nedostupnosti internetů či literatury, reverzně-inženýrsky zkopírovat z těch několika málo dochovaných mlýnů s vodním kolem. Reverzní inženýring alternátorů vidím černě.

        1. nebude co vyvážet, protože kvůli odstavení uhelných elektráren se ČR dostane do stavu, že nevyrobí dostatek elektřiny ani sama pro sebe

  14. „Šéf ukrajinské kontrarozvědky Kyrylo Budanov řekl, že pokusy o atentát na ruského prezidenta Vladimira Putina byly, i když zatím neúspěšné. Bližší informace k nim neuvedl.

    Budanov v rozhovoru dále uvedl, že po smrti Putina budou mít Rusové stejný pocit jako kdysi při smrti sovětského diktátora Josifa Stalina. „Moje babička říkala, že si lidé v té době mysleli, že se jim zhroutil celý svět, nevěděli, jak dál žít. Putin je u moci více než 20 let, takže to bude velmi podobný pocit,“ uvedl Budanov.

    Dodal, že nyní mají Rusové strach, že Putina ztratí, protože je garantem jejich životní stability.“

    https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-pokusy-o-atentat-na-putina-byly-rekl-sef-ukrajinske-kontrarozvedky-40480108

    1. To ale tvrdí ten přiblblý Cyril, nacistické úkáčko a tvrdí to lukačovičovy hovinky.
      Realita je nejspíš jinde.
      Narozdíl od toho Stalina se zdá, že Rusy teď nikdo nenutí VVP volit, či podporovat povinně.

      1. Abych pravdu, mě jde spíš o princip. Atentát se pro libtardy stal regulérním nástrojem a necítí při tom ani špetku nějakých morálních zábran. Ten článek navíc vyšel v předvečer útoku na Trumpa.

        1. Proč by ve válce Ruska proti ukrajině měla být likvidace nepřátelského velení neregulérní a nemorální?

          Byli snad pachatelé třeba atentátu na Heydricha taky liberálové? 🙂

          1. Vy asi moc nechápete princip vypuštění džina z láhve, viďte. Až vám nějací atentátníci přišpendlí vaše oblíbence kvůli bůhvíjakým domněle posvátným idejím, možná vám trochu svitne. Ale moc to nevidím.

            1. Až si Vy uvědomíte, že mezi obranou vlastní země proti legitimní invazi a „domněle posvátnými idejemi“ je poměrně velký rozdíl, možná Vám trochu svitne.

              Odsuzujete podle stejné logiky i pachatele atentátu na Heydricha?

    2. Kyrilo má recht. Ve druhé část.
      V té první se mýlí, odstraněníVVP nevyřešívalku. . I jen částečně povedeným atentatem na Putina mohou povolit pojistky a Kyjev i s upovídaným Kyrilem se může vypařit. Na zelí se atentáty také nepáchají.
      Chce to více míru a méně války, aby se problém vyřešil.

  15. Došlo na to co jsem čekal
    v zemi kde včera ještě leckdo klekal.
    Kam zmizela svatá Gréta
    když se z ní stala stará bréta?
    Kde ve škole když nechceš ztratit pozici
    musíš podporovat tranzici.
    Od Lincolna k Trumpovi,
    kdopak příště, kdopak ví?

      1. Léta trpěl pod sousedy
        Jejich dítek vrzání
        Často oka nezamhouřil
        Noc probděl až do svítání
        Však jednou došla trpělivost
        Nástroj sobě opatřil
        Smyčcem pevně uchopeným
        Žíně do strun zabořil
        Zas já teď hru pilně cvičím
        Mstím neblahý náš úděl
        Nezastavím se před ničím
        Hle, Impérium vrací úder

  16. Francie, po vítězství nové levice:
    Mélenchon upřesňuje parametry – Program radikální levice obnáší růst státních výdajů o 179 miliard eur ročně, tedy přes 4,3 bilionu korun. Věk odchodu do důchodu by se také měl vrátit zpět z 64 na 60 let. Část nových výdajů by se pokryla z masivního nárůstu daní. Mělo by se jednat o znovuzavedení daně z majetku, přísnější progresivní danění příjmů a zdaňování „superzisků“ společností.

    Trhy reagují – Investoři si nechávají platit prémii za to, že dál budou držet francouzské státní dluhopisy. To znamená, že cena, za kterou se Francie bude dále zadlužovat, rekordně rychle roste, a to u nových i starých dluhů.

    1. Uvidíme jestli to dopadne jako naposledy. Tehdy z Francie kvůli zavedení ISF odešlo relativně dost lidí. Mimo jiné i Bernard Arnault (třetí nejbohatší člověk na světě). Odhaduje se, že jejich odchod stál Francii dvakrát více, než kolik peněz se na této dani (ISF) podařilo vybrat.

      A to se vyplatí 🙂

      https://www.investorschronicle.co.uk/education/2021/02/11/lessons-from-history-france-s-wealth-tax-did-more-harm-than-good/

        1. Francouzská levice chce pokrýt nové výdaje nárůstem daní (viz. první příspěvek).

          Z daní, které ve skutečnosti způsobí víc škody než užitku se sociální politika financovat nedá 🙂

  17. Liberální volič je dekády cvičen marketéry v nenávisti. Protivník (Zeman, Trump, Fico, Babiš, Orbán …) je esence zla co chce zničit svět. A nestačí ho porazit, ale musí být zcela vykořeněn a potřen.

    A bude volit toho nejsilnějšího co mu slíbí, že bude proti „zlu“ nekompromisně bojovat. Bez ohledu na to kdo to je.

    Pak se snadno stane, že prezidentem je exponent komunistických tajných služeb (o něco juniornější kolega Putina ve Varšavské smlouvě). Protože liberální volič potřeboval zničit Babiše. Nebo v USA vládne dementní děda, protože Trump je zlo. A rádi by aby vládl zase.

    Jim je úplně jedno kdo se dostane k moci a jakou má za sebou historii. Generace odchovaná na 30 sekundových videích neudrží pozornost tak dlouho, aby o tom přemýšlela a analyzovala to. Jim jde o to, aby nevládlo „zlo“.

      1. V roce 1988 byl kapitán. Na konci srpna roku 1988 se Pavel před nástupem na postgraduální kurz stal členem Zpravodajské správy Generálního štábu. V 90. letech působil v armádní zpravodajské službě Vojenském zpravodajství. Těžko říct, jakou službu slíbil agent svým kolegům agentům, kteří mu pomohli do funkce prezidenta. Odhaduji, že jim slíbil amnestii za spáchané trestné činy, které schovají pod službu vlasti. Tedy jim dovolí si nakrást, nějaké vraždy politických oponentů jim také povolí, a omilostní vrahy. Něco jako Václav Klaus provedl s amnestií. Zůstanou zničené životy, což je bezcharakterním zmetkům jedno. Oni si to ve svém svědomí nějak odůvodní službou vlasti,a že když se kácí les, létají třísky.
        Vlastně se Petr Pavel zase tak moc od Vladimíra Putina neliší. Oba agenti, oba prezidenti, aby kryjí korupci a zločiny. Jen jsou na jiných stranách barikády. Dnes. Zítra si budou klidně notovat, objímat se a vyznamenávat se. Rozdíl je ale v jejich IQ.

      2. Všichni vy na Slezské,
        všichni vy, dím,
        nechť je vám Petr neb Pavel :

        Mějž prs kryt krunýřem ocelovým
        Tisícům k útoku zavel!

    1. Máme na všem hledat pozitiva, tak najděme i nějaké na volbě Petra Pavla prezidentem.

      Volbou Petra Pavla prezidentem jsme definitivně zesměšnili jakýkoliv boj proti komunismu.

      Václav Havel rotuje v hrobě, stačí jej připojit ke generátoru a máme rázem výrobu zelené elektřiny zajištěnu. Ale stalo se a počkáme si na další volby. Vox populi, vox Dei.

      1. „“Václav Havel rotuje v hrobě …““
        Vzhledem k tomu, že byl sesypán do 3 uren a z toho 2 vysypány do Labe, tak zbývající obsah může sloužit jen v přesýpacích hodinách … a to ho ještě někdo bude muset otáčet …

  18. Politici odsuzují
    Vědí, že exempla je trahunt
    Sebe sami se nyní ptají kdo na řadě je
    Když včera Fico, dneska Trump.

  19. Všichni tady řeší spojování SPD + Trika + PRO do krajských voleb (které jsou v podstatě o ničem), ale nikdo tady nemluví o volbách do 1/3 Senátu.
    Tam je šance, byť asi minimální, Pětidemolici trochu přisolit polívčičku.
    Viz ty dvě nezávislé senátorky v minulých volbách. Kapka ke kapce.

  20. Nevím, zda se povede další recyklace Kalouska. To, jak je skvělý rétor, geniální politický mozek a stranotvůrce, je spíše goebbelsovská propaganda zaměřená na zblblé liberály, kteří se nemají nad tím zamyslet. Tvrdí se mnohokrát, jak je skvělý, ale dokázal to někdo? Mně to spíše připomíná, že mu jeho PR pomaličku tvořili v pozadí a občas utrousili myšlenku o skvělém rétorovi a geniálním politickém šachistovi. Ale čím to dokážeme? Činy starými 20 let? To byl i Joe Biden křepký jura, co nezdravil jeřáb a prezidentem Ukrajiny ještě nejmenoval Putina.

    Podle mě byl Kalousek jeden z nejhorších ministrů financí, co ČR měla, a nastartoval růst zadlužení státu.
    Také je zde Kalouskova složenka, spojení s Diag Human, jeho působení na ministerstvu obrany a padáky pro armádu od firmy založené těsně před výběrovým řízením. Volit Kalouska je jak skočit si padákem připisovaným jeho výběrovému řízení.
    Měli bychom si připomenout Herakleita z Efezu, že nevstoupíš dvakrát do stejné řeky. Protože se mění nejen ta řeka, ale i člověk, který do řeky vstupuje.
    Změnila se i skupina voličů. Pro mnohé mladší ročníky bude Mirda vyčpělým dinosaurem, který jejich světu nemůže rozumět. Generace středního věku bude ovlivněna tím, že Kalousek je špatná značka. Sice se na mnohé jeho kauzy zapomnělo, ale věřím, že ještě dojde k vytažení kostlivců ze skříní. A že jich je!
    Navíc bude cílit na pravicové voliče nespokojené s vládnutím Fialy, jenže musí jít ještě o voliče naštvané na všechny strany Pětikoalice. Odhaduji, že nejvíce hlasů Mirda Kalba posbírá u nespokojených voličů ODS a STAN. U Pirátů moc šanci nemá, v TOP09 už skoro nikdo není, je tam pusto jak ve vypitém baru, a tak tam ani Mirda nenajde alkohol. Lidovců je už jen pár, ale ti mu nemohou zapomenout vytvoření TOP09. U lidovců Mirda nenasbírá nic.
    Na stejnou voličskou skupinu cílí Diesel Turek. Ani ostatní strany Pětikoalice se nedají jen tak, a svedou o zbytky voličské přízně tuhý boj. Je mnoho náčelníků, a málo indiánů. Hodně lidí bude muset od koryt. To však neznamená, že se část politiků nepokusí dostat do parlamentu za pomoci Mirdy Kalby. Který bude muset vysvětlit voličům, v čem je lepší než Piráti, ODS, STAN, TOP09, KDU-ČSL a Motoristé. Při takovém tříštění sil se může stát, že hlasy sesbírá Turek s Motoristy, a Mirda Kalba poslouží jen k odčerpání hlasů stranám, které se dostanou pod hranici 5%. Místo stranotvůrce se tak Kalousek může snadno stát hrobařem ambicí nynějších voličů Pětikoalice.
    V každém případě je Kalousek pro Pětikoalici problémem, a pořádným. Ani korespondenční volba jim s tím nemusí pomoci, ta naopak může pomoci Kalouskovi, který se nemůže spojit s dosavadními šéfy stran Pětikoalice, ale musí se vůči nim vymezit.

    Myslím si, že recyklace Miroslava Kalouska je aktem čirého pravicového zoufalství. Netuším, nakolik zapůsobí na voliče, ale donedávna byl hodně špatná značka, a ten pocit ještě nevyprchal. A lze lehce a rychle obnovit. Nevím, jaký fíkový list si zvolí, ale musí dobře vybírat,a musí to být někdo, kdo bude schopen konkurovat Turkovi. Sáhne opět do řad bývalých šlechticů? Czernin nebo Lobkowicz? Marek Hilšer? Někdo jiný?

    A kdo mu pomáhá zakrývat jeho podivné mediální i korupční kauzy? Je jich fakt hodně, takže musí mít moc dobré zajištění s reálným dosahem na Policii ČR. Natolik mocným, že překonává i Josefa Šťávu z Bechyně. Je to Michal Koudelka? Nějaká hlava organizovaného zločinu? Někdo ze zahraničí? Však se dozvíme z další činnosti Miroslava Kalouska, kdo je v pozadí a pomáhá mu zakrývat stopy.

    Kalousek už udělal ve svém politickém životě hodně kontroverzních činů. Svou politickou kariéru zahájil v podstatě náhodou preferenčními hlasy asi 200 svíčkových bab. Kdyby mu hlas nedaly, skončil by v propadlišti dějin. Takhle jej známe všichni, a jde o vzpomínku, kterou bylo lepší vynechat.

    Začali jsme Hérakleitovým známým výrokem o změně: „Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky“.
    Tak bychom mohli ke konci uvést dva dalšími výroky o jednotě a síle protikladů:
    „Cesta nahoru-dolů, jedna a táž“.
    „Nemoc činí zdraví příjemným a dobrým, hlad nasycení, námaha odpočinek.“

    Doufejme, že Kalousek je teď na té cestě dolů. Žádný politik nebudí tolik kontroverzí, jak Miroslav Kalousek. Má v tom konkurenci jen v osobě starosty Řeporyjí, občas nazývaného vepřoryjec Pavel Novotný.
    Bude snadným cílem všech hnojometů, ale třeba má jít o návnadu, a za jeho zády se má skrýt někdo o trochu méně kontroverzní?
    Že je Kalousek mimořádně špatná značka, o tom svědčí vtip přes 15 let starý:

    Slepý zajíc skáče po lese a stoupne na hada.
    Zajíc:“Promiňte, neviděl jsem Vás, jsem slepý.“
    Had: „I Vy promiňte, také jsem slepý a neuhnul jsem. A co jste za zvíře?“
    Zajíc: „Nevím, nikdy jsem se neviděl. Osahejte mě a povězte, jaký jsem.“
    Had se otočí okolo zajíce a povídá: „Máte jemný kožich, velké uši a malý čumák. Vy jste zajíc.“
    Zajíc se zaraduje. Pak osahá hada a povídá :
    „Jste tvrdý, studený, slizký, a nemáte kule ani páteř. Vy musíte být Kalousek!“

  21. Done, chybu jsi udělal,
    že ses odsoudit nenechal,
    mohls sedět v kriminále,
    neměl bys včera na mále.

    Ještě máš čas napravit to,
    jen ti bude ucha líto 🙂

    Snad mu to pár procent ve volbách přidá.

  22. Jeden dneska neví
    co odsoudit, co chválit,
    kterým směrem podlézat.
    kterým směrem pálit.

    Máme vládu co svobody
    bojí se jak čert kříže,
    kde nestačí Tachecí,
    tam nasadí Stříže.

      1. Zpověď střelce.

        Vytahuji z kapsy kolt.
        Ustřelím mu ušní bolt!
        Jménem Dědy bideta
        a ať žije Markéta!
        Ať nezhyne pravdaláska
        zejména ta anglosaská!
        Jenom se, má ruko, tref,
        ať mu z ucha teče krev!
        Neměl jsem vzít samopal?
        Nemysli a rychle pal!

      2. Hlava v base na polštáři.
        Štěnice se tady páří.
        Místo peří jenom Stříž,
        pobyt si tu nezpestříš.
        Bez kydání je tu nuda
        spoluvězeň tě tu udá
        i když myslíš na jídlo.
        Přinesou ti dávidlo.

      3. Nejen kmán má vážit slova,
        jak historie ukazuje zas a znova.
        Dneska hřímáš z taláru,
        zítra sedíš v pruhovaném eráru.

        1. Jmenuji se Igor Stříž.
          Zajistím vám zlatou mříž.
          Stačí myslet trochu vedle
          a hned máte vlasy zšedlé
          v kobce hradu Mírova.
          Vaše mise mírová
          byla jasně proti státu!
          Dotkl jste se majestátu
          presidenta Pavla Petra.
          Tady ani zlatá tretra
          nepomůže k úniku.
          Pruhovanou tuniku!
          Klystýr! Výplach žaludku!
          Dodatek do rozsudku!

      1. Mainstream hlasi:
        „Trumpa při pokusu o atentát zranili do ucha. Střílel mladý republikán, nepřežil“
        Rekl bych, ze zatim jsme opatrni a spise schvalujeme. A zesmesnujeme a delame z toho absurdni divadlo.
        Odrenina ucha, mrtvy republikan a podobne komedie.
        Vychodiskem je, ze v prvnim obdobi Donika se k nemu EU chovala natolik ohavne, ze k Donikovi spalila vsechny mosty.
        Povazuji temer za nemozne, ze by mel byt atentat odsuzovan.

        1. Jj, už t vidím. Jen si říkám, že jde o nějakého zvláštního republikána co finančně podporuje Demokraty …

          „Ačkoliv byl registrován jako republikán, CNN uvádí, že je s jeho jménem spojen malý příspěvek pro demokraticky orientované politické sdružení.“

          1. Byl to osamělý střelec, který neměl s D. vůbec, ale vůbec nic do činění.
            A navíc byl psychicky labilní, frustrovaný a léčil se na gynekologii.

            1. Ale jinak byl takový bezproblémový, veselý chlapec, měl rád zvířátka, každého zdravil jako první a starým babičkám pomáhal s nákupem.

        2. Oswald taky nepřežil do první podrobné výpovědi 😀
          Sice mu k nepřežití musel pomoct jakýsi bordeltata, ale účel byl splněn.
          Nekecat a makat!
          Frašky u nás komentujeme naším, typicky českým způsobem.
          To je takový „na-hraně-způsob“, kdy různí střížové a jejich podržtašky jenjen vystřelit ze židle a podepsat příkaz k zadržení.
          Případně odeslat deset ozbrojených chlapů s průměrným IQ85, na jednoho jediného emeritního profesora-důchodce s IQ130, sedícího zrovna u klávesnice 😀
          Fraška to je, pekelná. Obyčejný člověk, kterému by kulka hvízdla okolo ucha, by byl posraný strachy. Ne tak Američan! Ten se nejenže neposere, ale ještě se kření a stihne útočníkovi zahrozit pěstí! Kurwa to jsou věci..

          1. Jen má smysl pro politická a dramatická gesta. Hned po střelbě taky chvíli koukal jak vyoraná myš. Pak si uvědomil volební potenciál, nebo mu jeho mediální poradce napověděl.

            1. Už Ti někdy okolo hlavy hvízdla aspoň diabolka, volební potenciále? 😀

              Normální, obyčejný člověk si přinejlepším ucvrkne hned, co mu docvakne.
              Asi tak pár stovek milisekund poté, co mu to dojde, že po něm někdo střílí.
              Ahá – jestli ono to nevězí v tom, že Američan není tak úplně obyčejný člověk.
              Tam ani běžné jevy neprobíhají tak obyčejně, jako jinde.
              Jestli to není tamními 60Hz (všecko tam jede rychlejc), nebo jim tam nelejou něco do vody, tak potom nevím, dám se podat

              1. Však taky Trump hned po střelbě nevypadal moc při smyslech. Spíše jako Joe Biden. Až pak si uvědomil, že žije. A taky Trump není zcela příčetný, jeho ego je obrovské.

        3. Mainstream ma vtipne titulky

          z diskuze
          Porad je to o neco lepsi než Ceska Televize která mela titulek. Trump utrpěl odřeninu ucha

        4. jen drobná vysvětlivka k tomu, že byl střelec republikán:

          před prezidentskými volbami probíhají primárky, ve kterých se vybírají kandidáti. Demokratické primárky byly letos zcela formální, Biden měl nominaci jistou. Čili ti nejzavilejší demokratė se rozhodli volit v republikánských primárkách, aby zabránili už jen nominaci Trumpa.

          V některých státech je možnost volit v primárkách podmíněna včasnou registrací…

    1. Byl bych vopatrnej jestli tak anebo tak.
      Volby jsou za rok a něco. Promlčecí doba je dlouhá. Záleží co se přihodí, kdo jaký dostane noty. Podle kterejch bude hrát aby nepřišel o angažmá v orchestru. Jako soudce kterej před válkou rozdával flastry za komunistický řeči na táboru lidu, a po vosumačtyřicátým posílal do táborů za protikomunistický řeči. Pak je zas rehabilitoval. Lepší bylo hřímat v taláru než rukama třídit uran v muklovskejch hadrech. I dneska, lepší drobky z panský hostiny vydařený z poddanejch, než chodit žebrotou. Vono je to leckdy těžký i s nasliněným prstem v těch poryvech. Jak se o tom některý přesvědčili a jiný i teď přesvědčujou. Kdyby alespoň vítr byl stálej. Jak kdysi jeden napsal, že doba je dynamická. Ještě nedávno vo tom byl i soud, jestli to napsal nebo nenapsal a co napsal. A vůbec, jestli napsal či tím myslel. To je malér vašnosto, když prokurvátor začne vykládat co ste myslel. Kdepak, gentleman se na veřejnosti o takovejch věcech nebaví. Leda v klubu mezi svejma. Jak na to přijde, může zanechat i stopu v dějinách. I tak by si na tý cestě měl dávat pozor aby si nenašlápl….
      Doba je dynamická a dějiny jsou furt těhotný budoucíma událostma. Furt je někdo vojíždí a naprcává. Tak abysme zdrávi byli a zdrávi i zůstali.

      1. Jeden takový soudce dosud žije, kolego. Jmenuje se tuším Fremr či tak nějak.
        Mají to v rodině. Tata rozdával flastry před válkou i po válce a synátor v tom zdárně pokračuje.
        Podle pokynů StB, rozdával za těch předchozích komunistů flastry imitacím hipíků, máničkám, ale i básníkům. No a teďka rozdává za ty nové, co si říkají „demokrati“.
        Je to stejný rank, jako Rychecký.
        Ještě před asi 10 lety, soudilo takovýchto „lidí“ mraky, páč byl nedostatek mladých, co by byli ochotní a všehoschopní.
        Teď mě napadají ty fóry o mořském dnu a řetězech, ale to každý zná 😀

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *