10 prosince, 2024

Soutěž kreatur

Přátelé, z technických důvodů vychází článek na zítra dřív. Mám nějaké zařizování a budu mimo počítač i signál. V pondělí večer bych pak měl už zase normálně fungovat. Doufám…

A teď už dnešní text:

Hlavní chybou Západu bylo, že současný konflikt na Ukrajině nepovažoval za existenciální. Prostě to byla jen další geopolitická hra. Jsme největší, nejsilnější, nikdo si na nás netroufne a pokud ano, se zlou se potáže. Konflikty v Iráku, Afghanistánu a v Africe se nepočítají. Jsme samozřejmě lidští, ale černý huby a Arabáši nejsou lidé, takže se to na ně nevztahuje. Konflikt mezi civilizovanými lidmi je předem rozhodnut ve prospěch USA.

Stačí jen nasadit henty sankce, poslat nějaké zbraně a instruktory a pak se u televize dívat, jak Rusáci dostávají na prdel. Intervjuci se postarají, aby to mělo full HD rozlišení, bylo to podbarveno příslušnou hudbou a dostalo to patřičně posměšné komentáře, které nikoho nenechají na pochybách, jak naše síly slavně vítězí.

Nemusíme přecházet na válečnou ekonomiku, nemusíme urychleně budovat průmysl, postačí jen trochu obrat vyžírky důchodce a zdanit lopaty. Beztak mají moc peněz na cigára a na chlast. Můžeme si ponechat naše oblíbené hračky v podobě emisních povolenek a grýndýlu, můžeme v čele ponechat imbecily a Markétu Pekarovou Adamovou, můžeme mít na Hradě společné IQ manželů 107, můžeme dál rozšiřovat seznam pohlaví a nechat ústavní soud rozhodovat o jejich pravidelné změně podle nálady.

Tohle Rusové neudělali. Ti si byli vědomi osudovosti svého kroku. A tak na válečnou výrobu přešli, přestali se handrkovat o hovadinách, nasadili své nejlepší lidi, aby našli nové trhy, už dávno před válkou objížděli celý svět a hledali si spojence, domluvili se s Číňanem a přesměrovali všechny síly, aby zvítězili. Měli připravený plán A, plán B, C i další a další plány.

Když Ukrajina spouštěla svou ofenzívu, útočila do pětinásobných obranných postavení a kdybych byl naprostý ukrofil, řekl bych, že na jednom místě překonala první ruskou obrannou linii, ale nechala tam padesát tisíc lidí a zničila pověst všech typů západních tanků. Rusové neponechali nic náhodě. Nakladli nejhustší minová pole, nalili do země kvanta betonu a postarali se, aby stále měli výraznou dělostřeleckou převahu.

Válka se dá propagandou popohánět, ale nedá se propagandou vyhrát. A pokud propaganda není postavena na pravdivém základě, vždycky to dojde do bodu, ve kterém jsme teď.

Přátelé, začíná soutěž kreatur. Chyť si svého Ukrajince a pošli ho na frontu. K Ondřeji Kolářovi se už přidala i Markéta Pekarová Adamová a přidají se i další, hned jak pomine první znechucení a veřejnost si na tuto myšlenku přivykne.

Druhou největší chybu totiž udělali sami Ukrajinští uprchlíci. Ne všichni, samozřejmě. Jen někteří, kteří se tu chovali jako páni světa. Takových nemusíte mít moc, oni jsou jen dobře vidět a jejich lesk se přenese na všechny ostatní. Vezměme si z toho poučení – až budeme prchat před válkou a mobilizací, chováme se tiše, pokorně, neviditelně, skromně, jsme spokojeni s tím, co máme, nelezeme na demonstrace a hlavně se nefotíme s pravdoláskaři…

Mladý Kolář nezačal mluvit o návratu ukrajinských mužů k mohylizaci sám od sebe. Je blbej jak študebagr a každé ráno koukne na ČT, jaký má mít názor. To mu poradil papínek z Hradu, protože už zachytil jasné signály napříč Evropou i USA. Řekl to přesně… populární to nebude, ale nutné ano. Ještě méně populární by totiž bylo, kdyby na Ukrajinu šli naši vojáci nebo začala mobilizace u nás. Raději Ukrajinci, než my, to dá rozum, ne? Obzvlášť když si tu dělali Bandera párty, parkovali na místech pro invalidy a dostávali byty přednostně před českými samoživitelkami… Co na tom, že mohylizováni budou především ti, kteří tu už deset let normálně pracují a všichni ti, co přijeli v těch drahých SUV, ti se z toho zase vyvlečou?

Vždycky, když válka dojde do této soutěže těch nejhorších charakterů a největších sviní, je konec. Na tomhle se totiž láme propaganda. Už to není někde daleko u Bachnmutu. Už to nejsou ta jásavá videa, jak Rusáci dostávají nakládačku. Už se to děje vedle vás. Ten, co vám omítal fasádu, ten, co vám stavěl krb, ten, co u vás česal ovoce, ten, co jste ho buzerovali u výrobního pásu… Když tyhle lidi začnete posílat na smrt, tak musíte být sfíííně první kategorie, pro kterou nebude žádné zlo dost velké. Je jedno, jak to okecáte.

Populární to nebude, nutné ano…

Takhle spadly masky z bodrého Rakouska-Uherska, takhle padaly masky z Dolfiho a jeho tisícileté říše, teď spadla maska z milovníka Ukrajiny, Ondřeje Koláře a pod ní zůstala jen stará dobrá nenávist k Rusku za každou cenu. Mimochodem… kdo dokáže za tyto evropské hodnoty nenávisti zaplatit ukrajinskou krví, ten nebude mít problém zaplatit i našimi životy.

Už není zapotřebí dělat nic. Demonstrace ještě budou, protesty ještě budou, volby ještě budou. Ale mnohem silnější a viditelnější bude tato soutěž kreatur v posílání lidí na smrt. Žádná demonstrace neudělá tolik, jako pláč ukrajinské sousedky, která se právě rozloučila s manželem a za pár týdnů dostala úmrtní oznámení. Nic nebude mít větší vliv než dohadování naší vládní věrchušky o nezbytnosti boje proti zlu do posledního Ukrajince.

I čeští libtardi zmlknou… Je rozdíl bojovat proti pomníku maršála Koněva a bojovat proti skutečným ruským Orkům. Nota bene, když si mohli dovolit otevřít další frontu a západní sdělovací prostředky si cvrlikají, že Ukrajina prohraje a celé NATO s ní. Nenávidět Rusko už nebude bezpečné a neústupnost kvůli každému centimetru Krymu bude vypadat úplně jinak, když vám bude reálně hrozit, že vám kvůli ní ustřelí nohu…nebo spodní čelist, to je mnohem zajímavější zranění.

Když vám hrozí smrt, to se úplně jinak díváte na možnost vyjednávání a ochotu k ústupkům. Dneska se v jednom kuse nadává Chamberlainovi a lidem, co mu tleskali, ale jak sám Neville, tak jeho posluchači, měli konkrétní a osobní zkušenost s bubnovou palbou a znali pocit nesmírného štěstí, když byl konečně na západní frontě klid. Nechtěli to prožít znovu, protože věděli, že to bude ještě horší.

Je hotovo… všechno se teď už stane samo. Vládní obludárium právě začíná. V přímém přenosu si dáme přehlídku toho nejhoršího z pravdy a lásky. Užijeme si měrou vrchovatou, jak velké svině lidi dovedou být, stejně tak si užijeme protažené obličeje našich liberálních sousedů, kteří teď na vlastní oči (a možná i na vlastní kůži) zažijí, co jsou to ty evropské hodnoty. Na konci si budou přát, aby tohle všechno shořelo v pekle a už nikdy se to nevrátilo.

My už máme jen jeden jediný poslední úkol. Co nejvíc zůstat lidmi i přes všechno, co uvidíme kolem sebe.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.

351 thoughts on “Soutěž kreatur

    1. Jj, je to dojemné sledovat.
      Čím více se budou žrát navzájem mezi sebou, tím méně budou mít čas škodit národu a republice.

    1. Myslite toho „matematickyho noumu“ (aka hyperinteligentniho idiota) nepolibeneho zivotem? Pochybuju, ze Gauss, Euler, Neumann, nebo Erdős meli takhle debilni argumenty.

      1. Samolitr. Však mu madam alternativa vysvětlila, co je normální svět. A to ještě nedorazil ševčík.

        Nejkrásnější je, že tu imbecilní diskuzi vydrželi tak dlouho. Když se ryzímu alternativistovi udělá názor, musí to ven 🙂

        PS Na twitteru je to teď velkej hit. Základní škola života v praxi a zároveň soutěž kreatur 🙂

        1. Možná je 10 různých algeber s různými výsledky součtu 2+2.
          Ovšem výplata se tomu exotovi počítá v té obecně používané, na ktere je založena naše civilizace. Možná by mu situaci osvetlil výpočet příjmu za reklamu, podle algebry jiné, jako že 2 a 2 kliky jsou jeden.
          To musel dlouho hledat, aby našel takovou číčovinu a na ní se vrtěl. A na takových jakoargumentech stojí celá modernistická lež.

          1. Nebude to nejaky poradce Alzaka? V nejake alternativni algebre nebo modularni aritmetice je tech 30 000 padlych ukrosu nejspis matematicky (sic!) spravne. A pokud s tim nekdo nesouhlasi, tak popira matematiku (ktera se uci na Matfyzu). QED

            P.S.: Ze zivota. Mel jsem spolubydliciho z FJFI CVUT, ktery daval mezi notebook a stul chlupatou deku, ktera samozrejme zakryvala ventilaci toho notebooku. Ti matfyz atd. vedatori jsou obcas fakt divni. O jejich vyjadrovacich schopnostech (cest vyjimkam) radeji pomlcme.

  1. Začni číst – ale namísto internetových sraček o zrůdách se 67 pohlavími, radši normální knížky…
    Nebo třeba takového Markýza de Sade – Justinu, Julietu, apod. To je taková starodávná klasika a prima čtení pro zakomplexované feministky. Pokud by to bylo napoprvé příliš „hard“, tak třeba Anti-Justinu od Rétif de la Bretonne nebo Červené mnichy od Abie de Marillac.
    Vsadím se, že se jí to začne líbit…

  2. Anonym:
    I kdyby to byla nenávist – jakože není – Vidlák může, jsa sám napůl Ukrajincem. Nehledě k tomu, že Ukrajinci sami ze sebe udělali stádo českých/polských/maďarských/rakouských a ještě všelijakých jiných mužiků, ne?

  3. Pětidemolice se z počátku velmi radovala, jak zaplní montovny Ukrajinci a jak nám stoupne populace zásluhou ukrajinských dětí a mládeže. Česká rodina byla pro Pětidemolici vedlejší. Pětidemolice ovšem opomenula fakt, že Český stát má od EUhnije jiný plán a jinou skladbu obyvatel. To by tak hrálo, abychom si vybrali Ukrajince, když nám EUhnije naplánovala jiné obyvatelstvo! Ukrajinci budou pěkně mašírovat, až se za nimi bude prášit a k nám přijdou mladí muslimové a trochu tady tu slepičárnu obohatí.

    Nebo se konečně vzpamatujeme a budeme volit jinak a vynecháme Pětidemolici včetně ANO? Moc iluzí si ale nedělám.

    1. Já už jsem za těch 35 let, co se týče českého voličstva, o veškeré iluze přišel. Když jsme kdysi dávno varovali, že Čechům hrozí rozplynutí se v evropském moři (muslimů), tak si kdekdo klepal na čelo. Nyní tato hrozba pro změnu klepe v Česku na dveře.
      Ale těm pošahaným přeemancipovaným feministkám & spol. to přeji (viďte Olgo Poláchová). Bude v tom svým způsobem historická spravedlnost. Stejně tak všichni ti homo-transgender LGBTIQABCD++ exhibicionisté se určitě už těší na to, jak budou létat z oken nejvyšších budov bez padáků. Kdo chce kam…

      Už i většina slovenských voličů předvedla, že mají více chochmesu, než mají čecháčci.
      A to je co říci.

  4. Trochu OT:
    Mluvčí ministerstva obrany Dmitrij Lazutkin řekl,že od 18. května, kdy vstupuje v platnost zákon o mobilizaci, se situace, kdy část lidí bojuje a je neustále na frontě a část žije svůj klidný život, změní.

    „Ten do očí bijící rozdíl, který byl nápadný při každém návratu z Donbasu do Kyjeva nebo Lvova či jiných mírových měst, není normální…“ domnívá se Lazutkin.
    https://www.infokuryr.cz/n/2024/05/12/ukrajinska-vlada-varuje-obcany-pred-moznou-plnou-mobilizaci/

    Co na to udavači učitelky Bednářové! Kvůli tomu, že studentům řekla pravdu, jí zničili život!

    1. KDYBY sehnala statečného právníka, jako že nesežene, mohla by podat žalobu proti státu za všechna jí způsobená příkoří. Ale se žalobou proti škole by uspět mohla.
      Sama asi nezmůže vůbec nic 🙁

      Těchhle svinstev bude, bohužel, přibývat.

      1. Školníku,
        až takovéhle sračky, píšou tvoji vrstevníci.
        Dobře si to pročti, je to absolutní špica novinářské práce tvé generace.
        https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-dnes-ti-nabidnu-mimoradne-jidlo-putin-ukazal-berlusconimu-chladnokrevnost-ten-se-pozvracel-40471470
        Už nevědí, kudy kam (jako často ty, školníku), tak vznikne něco takového.
        Bez jediné průkazné fotky, že se něco takového vůbec stalo.
        Ale na té jedné jediné, stojí gosudar s Berlusconim, takže je to určitě pravda!
        Takže až příště uvidíš ilustrační fotku atomového hřiba na pozadí pobořeného Kremlu, tak je Rusko určitě v sakrech!

  5. Přítel Lex nás seznámil s §§, proč dle zákona nelze vrátit Ukry do zóny konfliktu. Je právník a jistě má pravdu. Na druhé straně si ale musíme uvědomit, že KoZa si s §§ vytírá zádel, kdy se jí to hodí a to nejen u nás. KoZa ví moc dobře, že když vsadila vše na jednu kartu, jde nejen o reputaci, ale o krach celé té maškarády „postavené na pravidlech“. V periodách nepravidelně po sobě jdoucích se mění systémy a i tento krachne. Křišťálovou kouli mám na seřízení v Komunálních službách, takže neurčím kdy, ale ta doba přijde. A možná to nebude ani tak dlouho trvat. A potom budou mít různí fialové a stosedmičky problém vysvětlit, proč do zóny voj. konfliktu pumpovali zbraně a i jinak podporovali válečné běsnění, amozřejmě oškubáváním vlastního obyvatelstva. Přítel Lex by to jako právník popsal určitě líp.

    1. Místní figurky nejspíše nikomu nic vysvětlovat nebudou, budou uklizeni z doslechu a pojede se dále, jakoby se nic nestalo. Vzpomeňte si na Pelikána a nezákonné vydání Nikulina, který měl pro US takovou cenu, že poslali jen pro něj letadlo, v noci a byla to akce Kulový blesk. On Pelikán je právník a pochází z vážené právnické rodiny, takže od samého začátku musel naprosto jasně vědět, že to protizákonné je. A udělal to – jistě po dohodě s Babišem, byl za ANO. To je také dobré si připomínat. A ihned se z politiky vyzmizíkoval a kde je mu dnes konec nevíme, ale jistě to bude veeeelmi dobrý konec.
      Maximálně se jedna figura politicky obětuje, aby se lid uklidnil a vypustily emoce. Lid bude mít svoji pravdu, oni svoje jisté. To bude tak vše, asi. Jiné by to bylo, pokud by se změnila strana, úplně, např. bychom vstoupili do Brics jako konkurenčního ekosystému. To je ovšem varianta, které se dotyční budou vyhýbat do posledního Čecha.

      1. Žádný systém nevydržel navěky. Proto bych na ty vrcholné válečné štváče z politiky nevsadil ani pětník. Bránit se budou, protože určitě cítí, že na chromé kobyle se dostih vyhrát nedá, nicméně, pochybuji, že to ustojí. Nas.anost lidu obecného bude sílit. Devastace školství, zdravotnictví, dvojí metr obludných rozměrů a jiné šmakulády pod taktovkou sedmikoalice ( 5k + Hrad + ÚS ) ani jiné konce očekávat nelze. Jak dlouho ta linie restrikcí, sankcí a pauperizace obyvatel může vydržet?

        1. Příteli,
          měl jsem rozepsanou repliku na Váš první koment, pak jsem musel odejít a po návratu nechtě smazal.
          Ale když nejde o život, že…
          Tak až teď – k té nasranosti etc.
          Obávám se, že tohle mají zmetci ošéfované. V zemi není autentická opozice, která by měla i jen teoretickou šanci současné progresivistické všiváky porazit. A každým rokem přibývá nějakých sto tisíc postpubescentů s volebním právem a prostorem v lebce vydraxlovaným školou, propagandou a blbinami na mobilech, z nichž nejméně šedesát procent je bude volit /on už nebohý Áda H. spolu s Pepim G. věděli, že chtějí-li natrvalo změnit myšlení lidí, musí s tím začít u nejmladších/ .
          A těm, kteří by to mohli dokázat, tedy Hnutí ANO je soustavě nasazována „psí hlava“, a to většinově i tady.
          Takže v Česku už to nejspíš lepší nebude, na to jsme v té řiti KoZa zalezlí příliš hluboko /apriori se radovat, jak „jim“ bude natřeno v evropských volbách, to je hodno hořkého úšklebku/.

          Takže kdy?

          Až se plně emancipují země BRICS /pokud vůbec/ a převezmou pozici, která by jim umožňovala fungovat jako světový hegemon. Říkám „pozici“ a „by umožňovala“, protože oni o to fungování hegemona nestojí, jde jen o přeměnu světa z pozice řízené jediným hegemonem, tj. USA /s tajtrlíky KoZa po boku/ do pozice bilaterálního rozdělení, a ještě lépe multilaterálního rozdělení při aktivní spolupráci všech se všemi /obávám se, že s výjimkou současných „hegemonů“, kteří jsouce předluženi a nemajíce vlastní perspektivní přírodní zdroje, budou hrát podružnější roli /bez možnosti dále nasírat ty, kteří spolupracovat chtějí/.

          Pravda, to už nebude „naše“ současnost. My už to nezažijeme.
          Jen bych si nepřál, abychom to nezažili proto, že se KoZa přece jen dočká jaderného konfliktu, o který tolik usiluje.
          L.

          1. Lexi, události se přímo řítí, takže tu funkční spolupracující bricsovou polovinu světa možná uvidíme už na konci desetiletí.

      2. Rosťo a Majkle,
        pro ty místní figurky si přijedou Rusové. Oni nás znají a vědí, že bychom to sami nedokázali, zbavit se jich. Udělají to za nás, jako nás už mnohokrát v historii zbavili těch největších kurev.
        Jsem si jist, že Rusové bezpečně vědí o fúsatém, elegantním vlastizrádci Pávkovi, garantovi dodávání munice i raketometů, co ničily ruská města.
        Stejně tak Rusové bezpečně a přesně vědí o tom, co všechno organizovala a vymýšlela Černochová, co spískal Rakušan s pytlem na mrtvoly i fízláckým terorem, vědí přesně, co za svinstvo spískal estébák s Vrběticemi a vědí i to, co je zač Fiala a jeho poskoci.
        Oni se tím vším, všichni chlubili na sociálních sítích, které Rusové komplet monitorují, protože na to mají díky Číně technologie a díky vlastním špičkovým univerzitám mají i dostatek odborníků, kteří ty sítě prosívají, ukládají a třídí podstatné od nepodstatného.
        Všichni jmenovaní, se mimo jiné denně chlubili svým hysterickým antirusismem, měli na profilech vlaječky a předháněli se jak v urážkách Rusů, tak i v tom, kdo nasype víc munice a materiálu ke kravínu.
        Budou všichni potrestáni, tím jsem si zcela jist.

        1. Nepřijedou. Už za nás špinavou práci dělat nebudou, leda by to pro ně bylo něco osobního. Nad střední Evropou je s pokrčením ramen hůl zlomená, možná vezmou v úvahu celkem stabilní racionalitu Maďarska, zbytky příčetnosti na Slovensku a jistý obchodní potenciál Německa (když hezky poprosí a opraví si na vlastní náklady Severní proud). Jinak tady bude úřadovat nějaký ten podzmocněnec třetího náměstka pro západní oblasti od Sitting Pinga. A tomu bude (opět kromě osobních věcí) jedno, kdo bude podávat nejlepší výkony.

          1. Velmi zřídka s Vámi nesouhlasím, ale tato výjimka právě nastala. Jsem přesvědčený, že zvláště u PePa107, mladého Koláře, řeporyjce, ale nejen u nich, to osobní je. Navíc podobně jako Srbové a Poláci i Rusové velmi ctí slovanskou pospolitost a někteří jejich politici citovali naše výzkumy veřejného mínění. Já pevně věřím, ač uznávám že to může spadat do kategorie tonoucí se stébla chytá, že si pro ně přijedou. Ostatně na rozdíl od Američanů si přijeli pro mnoho podobných v Německu po valce. Tak snad.

            1. Vidím to tak, že kdo si smočil prstík v dodávkách Vampire a střeliva do nich(byl z nich ostřelován Belgorod a prokazatelně střepinou zabito 7měsíční batole), tak toho v rámci kapitulačních podmínek KoZy bude čekat v Rusku soud. V současné době za teroristické činy( v ruském pojetí útok vojáka na neozbrojeného civilistu) spáchané na Donbase padají tresty 19-26 let, prvních pár let vězení a potom kolonie nejostřejšího režimu(=tvrdá manuální práce ve společnosti vrahů). Soud jede tempem 3-10 rozsudků týdně, hodně rozsudků se týká trestných činů je spáchaných v Mariupolu v r. 2022, ale už se projednávaly i činy z r.2015.
              Takže evidenci – kdo-kdy-co vedou.

              1. Ty Vampýry střílejí na Belgorod stále. A nejen na něj. To se nemělo stát, tato rána se nikdy nezacelí. Je to pro ně na úrovni střelby v Krokus city. Ojojoj pro toho, kdo se tím ušpinil.

  6. V úpravě pro dnešek:
    „Když přišli pro ukrajinské dělníky, mlčel jsem – nebyl jsem přece ukrajinský dělník.
    Když přišli pro dobrovolně předurčené, pro malíře tykadel, pro vyklapěče hnoje, pro neshrbené učitelky, pro štvavé blogery, pro … , mlčel jsem – nebyl jsem přece nikdo z nich.

    Konec je stejný jako tehdy:
    Když pak přišli pro mě, nebyl už nikdo, kdo by se mohl ozvat.

    1. skvělá aktualizace. Něco jako „dvě možnosti“.
      Celý ten vtip je tuším někde na YouTube.

      ………. když se dostanu na dámský záchod, tak mám dvě možnosti. Když na pánský, tak jsem definitivně v prdeli …

  7. Proč vlastně nenávidíte ukrajinský národ?
    To je velice správná otázka, leč položená na nesprávném místě, broučku. Měla by směřovat na autory nového mohylizačního zákona, na synáčka přítele po boku, který chce pořádat štvanice na ukrajinské dělníky i u nás, na západní papaláše, kteří 6 týdnů po začátku války nebyli připraveni na mír … Taky tu jejich nenávist k Ukrajincům nechápu.

  8. Odchyt a odeslání Ukrajinců je nutný krok pro případ mobilizace. Nemůžete mobilizovat místní a nechat Ukrajince aby mávali vojenským vlakům odněkud ze stavby.

    1. Takže vlastně říkáte, že pokud a až mobilizují Ukrajince a tito dojdou budete ochotný se podvolit české mobilizaci. Tak hodně štěstí. Doporučuji převést majetky či nanejhůř sepsat poslední vůli u notáře (ale počítají si velké poplatky dědičtí komisaři).

      Já na mobilizaci seru, ať Ukrajinci jdou nebo nejdou. Celé dějiny chcípají obyčejní kluci za oligarchy a vy se tomu podvolíte, máte nějaké koule nebo máte mezi nohama nebinární oblast :D?

  9. Vrabel zjistil, že fakultní nemocnice dostaly rozkaz se připravovat na vláku, ale Vidlák s Redovou obvolávali nemocnice, aby dokázali, že Vrabel nemá pravdu.

    1. Ne, obvolali jsme nemocnice, abychom se zeptali, jak to tam vypadá a zjistili jsme, že nikdo o ničem neví. To neznamená, že Vrábel lhal. To znamená, že to nejspíš není tak žhavé.

      1. To mozna zalezi s kym jste v tech nemocnicich mluvili a kdo tam smi a nesmi mluvit a nebo prozradit ,nejaky treba tajny instrukce.

      2. A jste si jistý, Vidláku, že by Vám takovouto závažnou a nejspíš utajení podléhající informaci nemocnice sdělily?
        Možná, pokud byste požádal o informaci dle zákona č. 106/1999 Sb.; nebo by musely zdůvodnit, proč ne. Ale jako soukromý tazatel, navíc telefonický, nemáte šanci.
        Takže to, že Vám to špitály po telefonu nepotvrdily, neznamená vůbec nic.

    2. Připravit na válku? Rozkaz?

      Co by to mohlo znamenat v Praxi. Napadá mne:

      Mít zásoby léků – Nerealizovatelné. Léků je všeobecný nedostatek a je to pro ministerstvo zdravotnictví NEŘEŠITELNÝ problém.

      Navýšit počty kvalifikovaného zdravotnického personálu. – Nerealizovatelné. Personálu je trvalý prohlubující se nedostatek a je to pro ministerstvo zdravotnictví NEŘEŠITELNÝ problém.

      Zjistit možné skokové navýšení nemocniční lůžkové péče. – Nerealizovatelné. Všechny záložní nemocnice, co vybudoval bolševík jsme prodali. Realizovatelné – tak za 20 let. To už bude dávno po válce.

      Pokud někdo ten rozkaz doopravdy vydal, bydlí zřejmě na Marsu a o situaci u nás nemá nejmenší potuchy.

      To je jako ze Švejka.

      To se museli ti, kdo rozkaz obdrželi, nasmát.

    3. Manželka pracuje v Olomouci ve Fakultce. Nikdo nic nedělá a nikdo nic neví. Má fůru známých i na Hradisku u Olomouce ve vojenské a taky nikdo nic neví a nic v tomto nedělá.
      Ale zásadní otázka zní Co by měli vlastně dělat a Jak se připravovat?

      1. Já si myslímj, že i n emocnice mají tzv. rizikový plán, který se v případě potřeby aktivuje. Tak jako náš rathaus každý měsíc prvního kontroluje sirény – +/- 2 minut hučí. Ale na to jsou i tam jistě určení lidí. My v práci jsme měli u vstupu na chodbě pověšenou traverzu. Jednou uční ze srandy párkrát železem klepli a měli jste vidět jak všechno osazenmstvo bylo bleskově před barákem.
        Ale byl to rachot – co jen +/- půl metra železa dokázalo udělat za rambajs 🙂

        1. Ty takzvané zkoušky sirén jsou pěkná idiocie.
          Až to bude doopravdy potřeba, nikdo na to nebude reagovat.
          Kreténi si myslí, že věta „právě probíhá zkouška sirén“ někdo srozumitelně slyší.
          Slyšitelnost i srozumitelnost je v mnoha městech, při větším počtu hnízd prachmizerná a ani to nemají nazpožďované podle vzdáleností hnízd.
          Až bude opravdu potřeba vyhlásit radiační nebezpečí, tak si většina lidí řekne: „Zase zkoušejí ty sirény“ a možná – možná o deset minut později si někdo v tom kvaltu uvědomí „Aha, ona není první středa v měsíci?“.
          Jako by to nestačilo, krátce výkon otestovat sinusovým tónem, jednou ročně, ale vždy bez idiotské nápodoby zvonění a bez keců..

  10. Prosím, nečtěte to, je to delší, jak už jen text se základním právním pojednáním určitého fenoménu může i při veškeré snaze být.

    Pár nutných slov k problematice „vystrnadění“ Ukrajinců podléhajících branné povinnosti na Ukrajině – určeno pro ty, kteří po tom volají.

    Poměrně často se na těchto stránkách objevují příspěvky entuziastů volajících po vracení ukrajinských mužů zpět na Ukrajinu v zájmu plnění jejich „čestné povinnosti“ bránit svou vlast před „lidožroutem Putinem“.
    Nezpochybňuji oprávněnost takových názorů ve vztahu k obraně Ukrajiny z hlediska přednosti, kdo by tak měl činit – zda Ukrajinci sami bez ohledu na to, kde se aktuálně nacházejí, anebo „maso“ vojáků z jiných zemí dosud do konfliktu nezapojených, jak se tak už děje např. ve vztahu k části příslušníků francouzské Cizinecké legie.
    Musím zdůraznit paradox, že kterákoliv země může „svobodně“ rozhodnout o vyslání tam svých vojáků /samozřejmě s rizikem, že se stane stranou konfliktu a že se ji i případně na jejím vlastním území dostane poznat dobrodiní ruských Kindžálů a řadě dalších „ňamek“/.
    Co však nemůže, je vracet ukrajinské uprchlíky zpět, protože tohle není upraveno jen vnitřním zákonodárstvím jednotlivých zemí, ale jde o vnitřní aplikaci norem mezinárodního práva, kterého se ony země nemohou zříct.

    Vysvětlím na platformě úpravy v České republice.

    Ukrajinským uprchlíkům je Českou republikou poskytována tzv. „dočasná ochrana“. Ta spočívá především v legalitě jejich pobytu v České republice a dále v poskytování jim právního postavení, služeb a benefitů podle zákona „o některých opatřeních v souvislosti s ozbrojeným konfliktem na území Ukrajiny vyvolaným invazí vojsk Ruské federace“ č. 65/2022 Sb. 65/2022 Sb.
    https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2022-65?text=65%2F2022+Sb
    a velmi transparentně zde
    file:///C:/Users/Tatka/Downloads/Docasna_ochrana.pdf
    Obecnou normou o první ochraně cizinců je zákon 221/2003 Sb.
    https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2003-221?text=221%2F2003+Sb

    A teď už konečně bezprostředně k tomu vydávání.
    „Vydávání“ /extradice/ je postup států v oblasti trestněprávní a představuje předání českého občana /či osoby bez státní příslušnosti/ k trestnímu stíhání v České republice z ciziny do České republiky, a naopak předání cizince /či osoby bez státní příslušnosti/ k trestnímu stíhání z České republiky do jeho domovské země nebo do jiné cizí země.
    Tento postup je v České republice upraven zákonem o mezinárodní justiční spolupráci ve věcech trestních č. 104/2013 Sb., kterým se do právního řádu České republiky zpracovávají příslušné předpisy a normy Evropské unie 104/2013 Sb.
    https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2013-104
    No, a tam se v § 91 „Nepřípustnost vydání“
    mj. stanoví, že – cituji –
    (1) Vydání osoby do cizího státu je NEPŘÍPUSTNÉ, pokud
    …..
    b) jde o osobu, které byla v České republice udělena mezinárodní ochrana, a to v rozsahu ochrany poskytnuté této osobě jiným právním předpisem nebo mezinárodní smlouvou,
    …..
    f) trestný čin, pro který se o vydání žádá, má výlučně politický nebo vojenský charakter,“

    Kapišto?

    Na Ukrajině zcela jistě existuje skutková podstata trestného činu ekvivalentně k našemu
    § 371
    Obcházení branné povinnosti
    (1) Kdo se dopustí pletich v úmyslu dosáhnout úlev v plnění branné povinnosti, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok.
    (2) Kdo se dopustí pletich v úmyslu
    a) sám se zcela nebo zčásti vyhnout plnění branné povinnosti, nebo
    b) jiného zcela nebo zčásti vymknout z plnění branné povinnosti,
    bude potrestán odnětím svobody na šest měsíců až dvě léta.
    (3) Odnětím svobody na šest měsíců až pět let bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 nebo 2 za stavu ohrožení státu nebo za válečného stavu.

    Nepochybuji, že ony „pletichy“ budou spočívat i ve „vyhýbání se pobytem v cizině“, a že ten trestný čin bude podléhat zřetelně vyšší trestní sazbě.
    A pro tento trestný čin VOJENSKÉHO CHARAKTERU by mělo dojít k vydávání.

    Chápete, co tím chci říct?
    Uvědomujete si, že něco takového, jako je nucený návrat Ukrajinců podléhajících mobilizaci z ciziny zpět na Ukrajinu je reálně nemožný? Že tohle je věc, i kdyby jen z byrokratického hlediska, úředně neproveditelná? Že by mj. vyžadovala, aby ukrajinské ministerstvo spravedlnosti znalo skutečný pobyt „zájmových osob“, že by na každou takovou osobu musely cestou mezinárodní justiční spolupráce požádat o její vydání a že by i tak to vydání uvedených osob nebylo možné z důvodů existence mezinárodních smluv, na které zde odkazuji, plus řady jiných mezinárodních dohod a konvencí o lidských právech?

    Ale, samozřejmě, nikomu nebráním snít si své „vlhké sny“…..
    L.

    PS
    Tento text není namířen proti článku Vidláka ani proti jakémukoliv jinému relevantnímu názoru. Je to jen pokud – pro ty, kteří se odhodlali to přečíst – poukázat na kousek právního pozadí – nebo popředí, jak je komu ctěná libost – předmětné problematiky, jistě nikoliv nevyvolávající představy, vášně, diskuse, polemiky, rady zasvěcených od klábosnic apod.

    1. Re:Lex
      Ano, určitě máte pravdu, ale mám pocit, že na nějaké lidské práva sere pes, pokud se jedná o tu „správnou věc“
      A nejsem si zcela jist, že ti mladí kluci, kteří utekli z masomlýnku mají status „uprchlíka“.
      Nicméně si neumím reálně představit ani jejich odchyt.
      Samozřejmě jim vláda může znepříjemnit život – pasy, povolení k pobytu atd, atd… , tak holt kluci půjdou o zemi dál.
      Ale pokud Zelí požádá, vláda musí dát nějaký postoj a o to se teď asi hraje. Proto ta velkohubá prohlášení.
      A co politický azyl? Myslíte, že by prošel?

      1. Věcný obsah „azylu“ není nepodobný „dočasné ochraně“.
        „Zelený Raoul“ může žádat jen to, co je upraveno normami mezinárodního práva. Pravda, bandité mohou žádat cokoliv, jenže státy, které se holedbají právem, nemohou než takovou“ žádost“ poslat obloukem – no, víte kam. Anebo ji vyhovět, čímž by se vlády /prezident, parlament/ dostal do pozice zločinců se všemi důsledky, i kdyby sledovali Vaši „správnou věc“.
        Jak je to s vydáváním /extradicí/ jsem snad vysvětlil dostatečně. Představa, že by české úřady samy na „jakési“ požádání v zájmu „správné věci“ prováděly selekci ukrajinských osob požívající „dočasné ochrany“, a ty, na které dopadá mobilizace, by hledaly, chytaly a posílaly do Banderostánu, to si snad nemůže myslet ani sám „Zelený Raoul“, ne tak příčetný český občan.
        Na takové představy – abych i já byl stylový – zase „sere sobaka Džulbars“.
        L.

    2. Vy ale chybně předpokládáte, že platný právní stav jest dodržován. Lze ukázat na množství případů, kdy tomu tak není. Tím je další právní výklad v podstatě zbytečný.

      1. Bylo tomu tak vždy, že výjimky potvrzovaly pravidlo. Ne naopak.

        Ano, máte pravdu, pro mnohé nejen zde, ale obecně, je právní argumentace zbytečná.
        Jako kdysi za „soudruhů vedoucích tajemníků“, kdy zákonné bylo to, jak to viděl soudruh. A když to soudruh viděl jinak než upravoval zákon, byla to chyba zákona, ne omyl soudruha.

        Já se budu i nadále držet práva.
        Vy nemusíte.
        L.

    3. Lexi, rád vás čtu. Já si myslím, že drtivá většina lidí zde chápe, že máte ve všem pravdu. Jen se vám snaží naznačit, že navzdory všem mezinárodním smlouvám a závazkům – „když je určen cíl, hledá se k němu cesta“ Stačí připomenout soudruha Rychetského. Sice na něco je zákon, ale proč ho najednou jako zastaralý nezměnit ? Nebo jiná varianta Minské protokoly. Prostě se tím podepsaným papírem nebudeme řídit. Nebo taková „malichernost“ plaváčci ze Středozemního moře. Vždyť je v mezinárodních smlouvách napsáno, že mají zůstat v první bezpečné zemi. Pokud nezůstali, mají se chytit a do té první bezpečné země dovézt zpět. Můj bývalý kolega celník to kdysi dělal.

      Jinak Vidákovi děkuji za jeden, dle mého, z nejlepších článků.

      1. Na tohle tema existuje spousta ustalenych prislovi. Namatkou:

        Kdo chce psa jist, hulky si vzdycky najde.
        Kdyz se kaci pes, litaji rizky.

      2. Samozřejmě Vám rozumím, ale to je věc těch, kdo to vidí takhle. Já svůj pohled cestou legálního i legitimního práva nezměním, vždy ho budu preferovat.
        A taky si myslím, že tomu tak v naprosté většině je i v rozhodování státu a jeho struktur /i kdyby nakrásně chtěli rozhodovat jinak/.
        L.

    4. V právním rozboru Vám zcela věřím. A teď jedna otázka: Kolikrát se stalo, že věc zcela nepřípustná a právně naprosto nepředstavitelná se zkrátka reálně udála, protože, řekněme metaforicky, existovaly motivace „výlučně humanitáchního chachaktechu“ ?
      Pak si velmi živě dovedu představit, jakou váhu budou v rozhodování mít konvence a dohody a absence jmenného seznamu s místem bydliště. Priorita je jasná: ještě na poslední chvíli nějak uškodit, ať to stojí kolik ukrajinské krve chce. 200 mld. USD ukradli dřív, než kdokoliv stačil říct „mezinárodní právo.“ A co je proti 200 miliardám nějakých pár tisíc slovanských životů?
      (Jeden domácí příklad: Je možné uvěznit poslance parlamentu? Jistě ne, má přece poslaneckou imunitu. Ale, připadá-li den uvěznění na prezidentskou volbu a výsledek volby není předem jistý (jak tady o tom často mele nejmenovaný kolovrátek), přesto se to reálně stalo.)

      1. Prostor pro polemiku jsem neomezil. Jen cituji právní úpravu.

        Pokud jde o závěr Vašeho expozé, mýlíte se v základní premise – viz Ústava ČR –
        Čl. 27
        …..
        (5) Poslance nebo senátora lze zadržet, jen byl-li dopaden při spáchání trestného činu nebo bezprostředně poté. Příslušný orgán je povinen zadržení ihned oznámit předsedovi komory, jejímž je zadržený členem; nedá-li předseda komory do 24 hodin od zadržení souhlas k odevzdání zadrženého soudu, je příslušný orgán povinen ho propustit. Na své první následující schůzi komora rozhodne o přípustnosti stíhání s konečnou platností.

        a dále

        „Praha (čtk)
        Předseda SPR-RSČ Miroslav Sládek byl včera večer zatčen před budovou Poslanecké sněmovny v Praze. ČTK o tom informoval mluvčí republikánů Jan Vik. Sládek vycházel ze sněmovny společně s Vikem a svým asistentem Lubomírem Votavou. V tu chvíli se na ně podle Vika vrhlo několik mužů v civilu, kteří Sládka vyzvali, aby šel s nimi. Poté mu nasadili pouta a „nastrkali ho do auta“, uvedl ViK.
        Zatčení Sládka večer potvrdil také operační důstojník Pražské policejní správy. Mluvčí ministra vnitra Jan Šubert později řekl, že příkaz k zatčení Sládka vydal obvodní soud pro Prahu 1 za opakované nepřevzetí pošty a tím vlastně vyhýbání se trestnímu stíhání.“
        https://archiv.hn.cz/c1-943890-m-sladek-zatcen-pred-snemovnou

        Čímž vůbec nepopírám, že šlo o politicky řízenou akci, nicméně legální. Jestli legitimní, nechť si každý myslí co chce. Já si myslím, že stěží a že skutečně šlo o zneužití práva.
        Koho to dnes zajímá?
        L.

          1. Asi jste z teorie trestního práva moc nepobral, že, takže si samozřejmě myslet můžete, ale není to nic platné.

            Tak pár vět ke kategorizaci trestných činů z hlediska doby spáchání – „Trestné činy trvající jsou takové trestné činy, kterými pachatel vyvolá protiprávní stav a potom jej udržuje, nebo takové trestné činy, kterými pachatel sice protiprávní stav nevyvolá, ale udržuje ho. U trvajícího trestného činu tedy musí trvat jednání, kterým je protiprávní stav udržován.“

            Ještě něco?
            L.

    5. Nejspíš to tak je, ale nic nebrání tomu, aby naši „Obránci Ukrajiny“ upravili ten náš zákon tak, že ti, co maji brannou povinnost, nedostanou žadné „dáfky“. Tím pádem by ti, co makají, byli z problému venku. Ti co žijí na náš účet, by museli zmizet jinam, sloužit ukrajinské mafii, nebo se vrátit a narukovat …

      1. Myslím, že kdybyste tohle navrhnul naší fialové mafii, tak to bude hned ten první případ, kdy vás pošlou do pr… pryč s takovými nápady.
        Zkuste něco jiného.
        L.

        1. Podobné nápady má s Ukrajinci také pan Scholz: „Jistota pobytu vyplývá také ze zaměstnání“.

          AK – Německo – 12.5.2024 10:14

    6. „Dva goda nazad“, kdy KoZa posilala na Ukrajinu jenom prilby a vesty, si taky nikdo nedokazal predstavit, ze se jednou zacnou na Ukrajinu posilat zbrane, ktere jsou schopne doletet na uzemi Ruska …..

    7. Bla, bla , udela se jim pobyt v zemi nejen nepohodlny , ale nemozny existovat..
      Jenom co dovede byrokracie ,kdyz posila kazdeho z oddeleni do oddeleni,
      zdrzuje zadosti ,protoze v byrokracii nikdo za nic nezodpovida..Kdyz se svede na uklizecku ,ze sezrala dokumenty tu nelze vyhodit.V celym oddeleni se maluje a zase se dokumenty ztraceji. A nejsou k nalezeni Milion veci..

    8. 1)
      … tohle příteli:
      b) jiného zcela nebo zčásti vymknout z plnění branné povinnosti,“
      je věta jak stehno!
      Jak říká ta moje češtinářka, co ji mám už hafo let doma, když vidí, co sem schopnej napsat, nebo když opravuje slohovky = prostě magoři!

      2)
      ať je to jak je, ale já za tím textem, Lexi, vidím svýho syna a neumím si představit tu hrůzu. Prostě se nebudu divit, když si někdo sežene načerno kalacha a pude si to s těma kazišukama vyřídit sám, bejt jimi, neměl bych lehký spaní!

      1. 1. Některým významům ryze českých výrazů jsme možná už trochu odvykli, ale to neznamená, že – ausgerechnet třeba v právnické češtině – nemají své dost dobře nezastupitelné místo – viz
        „Odřel si obě kolena, i nohu si vymkl.
        kotník vyvrtnout si/vymknout si kotník
        opuchnout Vymknutý kotník mu strašně opuchl.
        vymknout se vymknout se kontrole
        vymknout se Epidemie se vymkla kontrole.
        vymknout se Nějak se mu to vymklo.
        vymknout se Ruka se mu vymkla v zápěstí.
        hlava přerůst přes hlavu vymknout se něčí kontrole
        kontrola vymknout se kontrole (obv. o negativních jevech) stát se neovladatelným
        přerůst přerůst přes hlavu vymknout se něčí kontrole
        přes přerůst přes hlavu vymknout se něčí kontrole“
        https://www.nechybujte.cz/slovnik-soucasne-cestiny/vymknout

        2. Nevím, které „kazišuky“ teď máte na mysli. Okruh je velmi rozsáhlý…
        L.

      2. Ano, i to je možnost
        Tady se o tom moc nemluví a v Rusku to taky rychle ututlali. Jeden ze známých ruských herců, přišel v Crocus City Hall o syna, kterého našli v přístupové chodbě k únikovému východu, který byl zamčený a syn se udusil zplodinami hoření. Dotyčnému herci to trvalo týden, než si vše pozjišťoval. Pak zašel do luxusní restaurace, kde obědval ona osoba zodpovědná za uzavření únikových východů zastřelil ho, položil zbraň na stůl, sedl si a počkal až dorazí policie.
        Na Ukrajině minulý měsíc otec, jehož syn padl 6 týdnů poté, co ho na ulici sebrala TCK, na ulici zastřelil onoho člověka, který jeho syna odvedl.

    9. a co v pripade, ked ich obvinia, ze opustenim UA sa dopustili trestneho cinu a preto ich mozno vyhostit naspat?? Nespochybnujem Vase tvrdenia, len sa pytam, lebo tusim v Polsku uz s niecim takym kooperuju

      1. Evropa je veliká a Ukrajinci mohou utíkat ze země do země.

        Rusko jim možná dá Ruské dokumenty a co pak naši válečníci?

        Nakonec budeme ještě schovávat Ukrajince před vítači, co je teď chtějí poslat na smrt.

      2. Milá /-ý?/ Janka,
        jedním ze základních lidských práv je zvolit si dobrovolně místo na zemi, kde chce jedinec žít. Doba, kdy byli naši občané trestně stíhání /a odsuzování mj. i k propadnutí majetku/ za trestný čin „opuštění republiky podle § 109 trestního zákona
        „§ 109
        Opuštění republiky
        (1) Kdo bez povolení opustí území republiky, bude potrestán odnětím svobody na šest měsíců až pět let nebo nápravným opatřením.
        (2) Stejně bude potrestán československý občan, který bez povolení zůstane v cizině.
        (3) Kdo čin uvedený v odstavci 1 nebo 2 zorganizuje, nebo
        kdo přes hranice převede skupinu osob nebo opětovně převádí osoby, které bez povolení opouštějí území republiky,
        bude potrestán odnětím svobody na tři léta až deset let.“

        je dávno ta tam. Toto ustanovení bylo z našeho trestního zákona vypuštěno od 1.1.1992, od převratu 1989 do té doby se zásadně neuplatňovalo.
        A jinak – i kdyby tenhle trestný čin jiná totalitní země postihovala, jde o trestný čin POLITICKÝ, pro který by vydání nepřicházelo v úvahu.
        L.

  11. Z ukrajinskeho naroda se stane „stado ruskych muziku“, pokud se Ukrajina neubrani

    Ukrajina se neubrani, protoze ma nedostatek zbrani, munice a lidi

    1. Je veľkou otázkou, kto reálne patrí k ukrajinskému národu. Ak za Ukrajincov považujeme tých, ktorí majú ukrajinčinu ako materinský jazyk, tak je to len pomerne malá časť obyvateľov Ukrajiny v širšom okolí Ľvova. Podľa mapy používaných jazykov na Ukrajine podľa sčítania obyvateľstva z roku 2008 oveľa väčšia časť obyvateľstva používa ruštinu (východ Ukrajiny), ale celkove prevláda na Ukrajine suržik, čo je zmes ruštiny a ukrajinčiny. Takže „ruských mužikov“ je už dnes na Ukrajine dostatok.

    1. zvítězí morálně. Něco podobného jsem loni slyšel od ženina bráchance z prahe… akorát mi teda nedokázal vysvětlit, co to ten „morální vítěz“ vlastně znamená.

    2. Vypada to z dalky ,ze dostali tech 61 miliard a dalsich 400 milionu a dalsich 3 miliardy vod nasich eupiru. Rusove ..Behaji vsude..Jako dobre zaplaceny..
      Mininistr ukra prohlasil ,ze to je malo.

  12. Jsem už několik dní smutný. Ukrajině se vojensky nedaří. Rus postupuje. Vše se hroutí. Putin ale už za chvíli zemře na třicátou rakovinu a pak dosadíme Gorbačovo syna a zvítězíme. Sláva!

  13. Nenavist je zejmena liptardy pocit, blbecku. Co ma poukazovani na neschopnost a tupou nenazranost Kozy spolecneho s ukrajinskym narodem? Naopak, ukrajinsky narod je se soucitem litovan, ze se stal rukojmi degenu.

  14. Vidlák chce Ukrajince schovávat a ne posílat na frontu. Holt dneska se tomu v té naší demokracii říká nenávist.

    1. Ale on nepise o nenavisti k Ukrajincum. On pise o nenavisti k Ukrajine. V jeho svete je to Svata zeme kladiva protiruskeho. Tu je treba milovat a vsemozne podporovat. To ze pritom zarve libovolny pocet Ukrajincu je mu uplne jedno, ti jsou mu srdecne u prdele.

  15. Anodebyl

    Kdyby si pořádně četl, tak Vidlák v jehož krvi je i ta ukrajinská pravil, že u sebe bude klidně schovávat ukrajinské dezertery, kteří se odmítají stát masem do mlýnku.

    Jsi vul.

  16. preco nenavist?? nie je cista projekcia Vasho nastavenia?? ja vnimam to, co Vidlak pise, ako ciste konstatovanie. Ci sa mu to paci alebo nie, je uplne nepodstatne. Alebo Vy mate pocit, ze Ukrajina vyhrava a tie ludske obete, ktore tam umieraju nevycvicene za par tyzdnov po odchyte, maju zmysel?? Cela ta znicena ekonomika?? Stalo to za to, ze odmietli Istanbulske dohovory a Ukrajina nebude neutralna?? Stalo to za vsetky tie naklady EU? v com by mala podla Vas lepsie??

    1. Kdyz posilate migranty do Lybie, je to od vas nenavist. Kdyz skebloni posilaji Ukrajince domu, je to logicka podpora Ukrajiny.

      Nehledejte za tim nic vic, nez zakladni evropskou hodnotu.

      Dvoji metr.

      1. Protože KoZa použil ukrajinské pracky i životy proti Rusům – ve snaze, dostat se k bohatým ruským zdrojům a hranicím.
        Nic víc a nic méně jim nemáme za zlé. Jen to, že UA ve své bezmocnosti, vydírají zbytek světa včetně nás, abychom k té krádeži ruských zdrojů Západem, přispěli.
        A my, prostí občané, přispívat nechceme. K přípravám krádeže ruských zdrojů Západem, je přispíváno proti naší vůli.
        Tato vláda nemá mandát občanů k tomu, aby podporovala velkozloděje, mnohonásobné vrahy a doslovné teroristy Západu, ke kterému teď bohužel patříme.
        Na tomto místě je příhodné upozornit, že pokud s tím nepřestaneme, vyžereme si to po vítězné SVO se vším všudy. Patříme bohužel k Západu, jsme už teď morálně poražená strana, protože pomáháme Západu v pokusu, okrást Rusy.
        Ten Teco, to je ale proruský magor, co?

      2. Putin ale ukrajinsky narod nelikviduje. Odhliadnuc od toho, ze ukrajinsky narod je povojnovy umely konstrukt. Umelejsi nez gender.
        Rusko sa zbavuje banderovcov rovnako, ako sa za druhej svetovej zbavoval hitlerovcov.

        Muslimaci su na uzemi Europy NELEGALNE … skuste si zajst niekde vy, ako clovek s bielou pletou, byt tam NELEGALNE a poziadat o davky …

      3. a ja sa znovu pytam, v com spociva ten prinos tejto vojny pre EU a UA, ked odmietli podpisat mierove zmluvy a zaviazat sa, ze UA nebude v NATO ale bude tvrdo neutralna. V com spociva podla Vas to, ze ked uz nema koho UA mobilizovat (a tie cisla ktore sa uz minuli, musia byt sialene), tak proste zatiahne do siete toho viac, uz nevadi mat TBC, rakovinu, HIV, Downov syndrom, byt zenou a mnohych uboziakov z tychto kratko cvicenych ludi, hodia na front,kde zahynu?? kedy podla Vas, je ten bod, kedy sam poviete, ze to nema zmysel?? Vy sam…..ziadne kecy v kleci ci medialne vyblitky. Kedy poviete, ze fakt to nema zmysel? Ci posledny Ukrajinec?? Alebo ani to nestaci?? Bude treba aj posledny Poliak, Cech apod.?? Stale plati, ze RF je jadrova mocnost a stale plati, ze ma rakiet podstatne viac ako nejake FR ci UK. Tu nejde o to, ci sa mi to paci alebo nie…..len o suche pocty a videnie reality na bojisku

        1. Je vidět, že Československo jim pořád řádně leží v žaludku … Tak ještě dr. Benesch, broučku, ať je to komplet 😀

        2. tak ten Afganistan sa da v nejakej miere akceptovat, bolo tam ZSSR a RF je ich naslednikom……ale ten Istanbul ma zaujima…..kedy Rusko/ZSSR/RF dobýjali Istanbul?? to fakt nepoznam

      1. Nazdar scallope,
        takže Ukrajinci v masomlýnku za tebe zastaví to inferno dobytí Evropy?
        Jakou další hovadinu ti chudáčku ještě nakukali?

      2. Hlupáku, douč se zeměpis. Evropa sahá až na pohoří a řeku URAL. Tudíž Rusové v Evropě odjakživa jsou. Ovšem o tu západní, zdegenerovanou, zfašizovanou a vyplundrovanou oni zájem nemají. Co by si s ní počali?
        Stejně tak si ovšem nehodlají nechat rozkrást západními kolonialisty a lupiči svoji vlast. Aby se pak stali cizinci ve vlastní zemi, jako ti hloupí a odnárodnění Čecháčci.

      3. Ukrajinskému národu asi pomoct nedokážu, po majdanu má cestu nalajnovanou, ale jednotlivým Ukrajincům ano, soucítím s nimi. pokud zůstanou naživu, bude existovat i ukrajinský národ.

      1. Kdyby nechtěli někteří mít Ukrajinu bez Rusů (Tymošenková, Jacenjuk, Porošenko,…), nenastala by válka, v níž umírá tolik Ukrajinců. Nebo si snad nepamatujete, jak Tymošenková v rámci boje proti Moskalům (!) na Ukrajině vyzývala ke svržení atomových bomb na Moskvu? Nebo jste tehdy ještě neuměl číst? To by vás mohlo omlouvat.

      2. anonym.
        No, teď už jo. Teď už to bude ruský mír – já myslela, že víte, že dějiny píšou vítězové?
        Ukrajina svou šanci promarnila.

    1. A nebyl ten Istambul dřiv Cařihrad, hlavní město pravoslavné cirkve, a nedobyli ho Turci?

      Ono vždycky záleží hlavně na zvoleném „point of view“. Jeden můj přitel procestoval Rusko i USA a na fotkách ukazoval, jak je ta „glubinka“ v USA neuvěřitelně podobná té Ruské. Včetně těch „mužiků“ 🙂 🙂

        1. Jistě. A kdo ví, co tam bylo před 10 tisici nebo dokonce 50 tisíci lety, že? Jak to řikal pan Werich: dějiny začínají starověkem, protože nevíme, kdy to vlastně začalo …

      1. Nebo třeba Rekonqista. Osvobodili křesťané územi okupované muslimy, nebo sebrali muslimúm jejich právoplatně držené území?
        Vítěz píše déjiny, že? Teď ještě ale vítěz neni žádný, tak se snažíš předčasně …

    1. Volit komunisty, to už musí být obrovská deziluze z této vlády. Něco jako voliči nacistů za Výmaru; ne že by to nebylo podobné.
      Škoda, že vám nepřijdou mrtví předci nafackovat.

          1. 2 K42:
            Desiluze je i z ostatních možných subjektů. Vidím už dnes jejich silné boční úmysly hrabat pod sebe.
            A Kateřina K. to ani tak nevyhraje. A to ještě nezačal ten správný souboj hnojometů.
            Ten teprve začne!

  17. Vidláku, za tenhle článek tě musím pochválit.

    Dobré zhodnocení, s imbecily v čele se ŽÁDNÁ VÁLKA VYHRÁT NEDÁ. Imbecilové nedokáží ani přepnout na válečnou ekonomiku. Nedokáží to, protože je tu problém zabudovaný do samé podstaty fungování KoZa. Museli by změnit systém, jehož jsou součástí a který je živí. Jsou ve stejné pozici jako Jakeš s Bilakem v roce 89.

    „Chyť si svého Ukrajince a pošli ho na frontu.“ V téhle soutěži rozhodně nebudu soutěžit na straně sfiní.

    Za mne – pokud se Ukrajince rozběhlé po EU nepodaří vrátit do masomlejnku, dobře nám tak! Špatně pro zmetky, co pod tím válečným kotlem stále přitápí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *