22 listopadu, 2024

Skutečný soupeř

Dneska to bude o Babišovi. Do pětikolky kopu takřka neustále, k SPD jsem byl téměř laskavý, Rajchlovi věštím velkou budoucnost, malé strany mimo parlament spíše cupuju než chválím, tož mi nezbývá, než se popasovat s nejsilnější politickou stranou na scéně, která je navíc celorepublikově ukotvená, stále se šíří do dalších dědin a jejíž šéf má objeté i poslední Zlámané Lhoty. Zároveň mají téměř nekonečné prachy, za které si mohou koupit nejlepší poradce a je jim nasloucháno, protože Andrejko neplatí velké peníze, aby poslouchal lichotky.

Mimochodem – ANO je jediná parlamentní strana, která se od demonstrace výslovně nedistancovala. Hoši z pětikolky samozřejmě nálepkovali a mluvili o ruských trollech, SPD se hodně snažila, aby se od proruských živlů náhodou neušpinila a jenom Babiš řekl, že to říkal už dlouho, že se lidem nediví a je mu jasné, že příště jich bude ještě víc. Ani slůvkem se nezmínil o temných spiklencích. To jen tak na okraj, kdybyste řešili, kdo je v parlamentu alespoň malinko na vaší straně.

Hele, já předpokládám, že hnutí ANO teď zažívá neskutečnou milost ze strany Brusele i Německa. Oni tam dobře vědí, že Péťa je tragéd. Vědí, že aktivní blbec je horší než třídní nepřítel a alespoň některým kruhům je jasné, že Putin nemůže mít v řadách nepřátel lepšího spojence, než je právě Petro Ihorovič Fialenko. Vsadím se, že v Kremlu vyšel přísný rozkaz nechat Fialu na pokoji a dát mu co největší podporu, protože nikdo neudělal pro Rusko tolik co on.

Podle mě teď Babiš zjišťuje, že ledacos jde. Že je možné stáhnout obvinění, že je možné dosáhnout osvobozujícího rozsudku, je možné dát novinářům správné úkoly, aby psali, jak se sluší a patří, aby televize odvysílaly reportáže, že Andrejko je nevinný a za všechno může někdo jiný. Jen kdyby Andrej byl ochoten…. se nějak domluvit s bratry Němci a soudruhy z Brusele… aby jako nešla EU do kytek… koneckonců má stejné zájmy, ne… ? Hlavně aby ho nenapadlo přidat se k ulici, že? Pokud mám pravdu, tak ten soud o Čapí hnízdo dopadne pro Babiše dobře.

Minulý týden se na veřejnosti objevily Babišovy návrhy, jak celou dnešní krizi řešit. Zastropovat ceny energií na předválečných cenách, platit dětský přídavek 5000 na dítě každý měsíc, zvednout dávky, vyplatit mimořádné důchody, snížit DPH, dát kompenzace firmám… Nevím, jestli s tím vyšli oficiálně, ale celkem mi to k Babišovi sedí. Takhle to dělal za covidu. Sice to v delším horizontu dělá hentu inflacyju, ale v krátkodobě to značně přispívá k sociálnímu smíru. Však také za jeho vlády nikdo nedemonstroval za snížení cen plynu. Demonstrovalo se za onu vysokou politickou kultůru, kterou tady teď máme především v hnutí STAN, jmenovitě u Rakušana a Hýkely. Babiš nám tu kultůru rokem ještě kazil. Prostě změna, která je vidět.

Pětikolka není pro Rajchla žádný soupeř. Od první minuty mu jenom pomáhají. Teď už je úplně jedno, co řeknou nebo zahýkají, vždycky se to obrátí proti nim. Dvě stě tisíc lidí na Václaváku úplně převrátilo mínění a každý den, kdy zůstanou ve funkcích, přidává straně PRO další procento ve volbách. Pokud tu pětikolka bude ještě po svatém Václavu, tak by Rajchl předčasné volby normálně vyhrál. Ale já tomu nevěřím. Podle mě vláda ještě do konce měsíce padne. Podle mě to nastane těsně po komunálních volbách ve kterých Pětikolka těžce propadne a Fiala bude vyzván, aby převzal odpovědnost.

Pak přijde Andrejko. A vyhlásí svůj program pomoci. Prachy, prachy a prachy. Plošně, okamžitě a ve velkém. Zase se bude makat od rána do večera, jen Chvilkaři budou ticho, protože to bude právě hnutí ANO, které se pokusí zachránit starý svět. Bude to Babiš, kdo se pokusí nějak uchlácholit obyvatelstvo, aby EU pokud možno přestalo nenávidět a já se budu smát od rána do večera, protože to bude ten největší paradox. Ten, na kterého lepšolidé plivali, ten bude zachraňovat jejich statky a hrdla. Vsaďte se, že tu bude ticho tichoučko, protože mezi burácející ulicí a líbodémo prebendami bude právě Babiš, jako poslední instance výdobytků Sametové revoluce.

Andrej bude ten skutečný soupeř. On nebude lidem nadávat a říkat o nich, že jsou kolaboranti. On jim nabídne prachy. I Rajchlovi nabídne prachy. Možná i mně nabídne prachy. Všem nabídne prachy. Hodně peněz. On na lid nebude posílat elfy, on jim pošle přídavky na děti, pastelkovné, školkovné, benzínovné, elektrovné, plynovné, topné, balné, poštovné… Já sám dneska dostávám na svých pět dětí cca 15% rodinných příjmů od státu. Dejte tomu rok a zjistíte, že si vlastně v práci vlastně nic nevyděláte a stát vám víceméně všechno platí pomocí různých forem žebračenek. Ne, tak moc to ještě nebude, ale trend bude zřetelně vidět.

Ale v daném okamžiku to vyřeší lidem jejich zoufalou situaci.

Navíc ANO teď posbírá po republice skoro všechny radnice. V téměř každé díře bude mít svoje lidi, které může využít k organizaci vlastních protestů a vlastního přístupu.

Pak teprve přijde to pravé pokušení. Riskovat další demonstrace a volat po změně systému s tím rizikem, že se to nezvládne? Že nás noví vůdci jen zavedou do jiné prdele, že se všechna varování, která o nich slyšíte, ukáží jako pravdivá? Riskovat kolaps všeho, riskovat poslední zbytky průmyslu, riskovat katastrofu za naději, ke které nás povedou nevyzkoušení politici? Za měsíc už bude rozhodně o dost hůř než je teď. To už lidi budou potřebovat každou korunu… Riskovat za takové situace neznámou cestu? Nemluvě o tom, že válka na Ukrajině ještě neřekla své poslední slovo. Rusové prostě vyklidili Charkovskou oblast a hlásí do světa, že to měli v plánu… I v tomto případě střípky informací jaksi začínají měnit celkový obraz do jiného výsledku.

Rozhodovat se mezi Rajchlem a Fialou, to je jednoduché. S každým dalším vystoupením ministra Hýkely teď zjistíte, že podporovat PRO je super. Ale rozhodovat se mezi Rajchlem, který vám slibuje rovnost , svornost, bratrství, teda až to vybojujeme, zvítězíme a dosáhneme u Putina hentých lepších cen… a mezi Babišem, který vám bez čekání nasype tu pět tisíc, tu tři tisíce, tu doplatí důchod, tu přidá jednorázovou valorizaci, tu zastropuje cenu, tu vám prodlouží splácení… jo, to bude jiné kafe. Navíc ani Rajchl nemíní opustit EU a NATO. Jen by je chtěl reformovat… Znamená to novou cestu ala Orbán, který také neopouští stávající struktury, nebo je to jen další způsob, jak odvést pozornost? Sami si to rozhodněte.

Na Fialovi a Černochové se to lámat nebude. Skutečným soupeřem bude až ten, který brzy přijde po nich. Možná jím nebude cinkat Andrejko, ale třeba Blažek, Kupka, nebo někdo úplně jiný. Skutečným soupeřem bude měšec. Vrchovatý, cinkající, rozdávající velké almužny a ještě větší odpustky. Čtyři artikuly pražské proti Basilejským kompaktátům. Probuzený lid s nevyzkoušenými lídry proti plné peněžence a velmi vyzkoušenému šéfovi.

Píšu to teď často… dumejte, dumejte. Za krátký čas se budeme muset všichni rozhodnout. Přijde nová vláda, napřáhne k vám svojí štědrou ruku a bude mluvit, jako když másla ukrajuje. Vy přemýšlejte, zda tu ruku stisknete.

Za Babiše si samozřejmě můžete dosadit jakékoliv jiné jméno…

241 thoughts on “Skutečný soupeř

  1. Vláda zastropovala ceny. Rajchl k tomu napsal povídání:
    https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/rajchl-fialovo-zastropovani-problem-neresi/
    Má pravdu v tom, že teď jde o deštník pro spotřebitele, ale nebude žádný vliv na ceny plynu a elektriky na nákupních místech (burza, obchodníci). Rozdíl ponese státní rozpočet, tedy stát. Stát se zadluží covidovým tempem. Dluhy porostou a obsluha státního dluhu bude čím dál nákladnější. Nejvíc to je vidět na Itálii, která má čím dál větší problémy získat kupce na nová a nová vydání dluhopisů. Co neprodá, odkoupí ECB. K vyrovnání rozpočtu používala ECB tisk papírků, nyní už tento schodek kryje Německo půjčkou ECB. Ta půjčka musí jít z rozpočtu Německa a tamní finančníci už začínají mluvit o návratu k marce. Návrat k marce nejsilnější ekonomiky eurozóny = konec eura a EÚ. Boží mlýny melou, ale splácení dluhů na úrovni států se už považuje za neslušný vtip. Závěr bude patřit mistrům: vyhlášení bankrotů států, devalvace měn (s okradením těch, kteří mají peněžní aktiva) a začne se znova da capo al fine.
    Druhá strana mince zastropování cen umožní nadechnutí firem a obyvatelstva, které bude vděčno Fialovi, že je inflace okradla jen o 20 % peněz (růst cenové hladiny od poloviny roku 2021 do včil). Ano, jako zbraň proti Fialovi nelze nyní energie použít, ale pořád zůstalo těch 20 % a otázka, jak se bude vyvíjet statní rozpočet dále. A dále, myslíte si, že inflace tím klesne k nule? Ani náhodou, rád si počkám na její výsledek ke konci roku.
    Rajchl uvádí v citovaném odkazu řešení, s kterým souhlasím:
    „Skutečným řešením by byl odklon domácí spotřeby elektřiny z lipské burzy a její zobchodování za výrobní ceny s přiměřenou marží (za tržní cenu bychom prodávali pouze exportní přebytek), okamžité opuštění zdegradovaného sytému emisních povolenek (ETS) a zajištění dodávek ruského plynu za fixní ceny….“
    No ale jeden výsledek ta demonstrace měla; nebo si myslíte že by to zastropování najednou tak spěchalo, když půl roku mělo čas?
    Kdepak, jako by řekl můj oblíbený autor Vidlák:
    „LID vyděsil Pětikolku k akci.“

    1. Jako právník by měl ovšem alespoň nastínit JAK odejít z Lipské burzy, aniž by to ČR stálo další desítky miliard Kč.

      1. bez desítek miliard se to neobejde, to nám musí být jasné. ovšem ono ani to dnešní „zastropování“ nebude laciné (ono hovoří, že na to mají cca 130 mld., ovšem nikdo neví, jak dlouho ty peníze vydrží. takže ano, ty kauce, co složil čez, by se musely odepsat (a jistě by to nebyl celý náklad za odchod), ovšem ceny elektřiny by nám to vynahradily (dlouhodobě určitě).

      2. Odejít z burzy by nemělo bý těžké. Obchody, uzavřené na burze se budou muset ctít, to je jasné, ovšem pouze ty, kde ČEZ Výroba neprodává elektřinu firmě ČEZ Distribuce. Za tyto odchody ručí ČEZ onou jistinou. Ovšem pokud další obchody bude uzavírat mimo burzu, tak si myslím, že nemůže být postižitelný ani ČEZ, ani Česká republika. Pokud nám ovšem legislativa EU nenařizuje kupovat či prodávat jen na burze v Lipsku. To by ovšem bylo zase na antimonopolní řízení.
        Dal jsem si dohromady údaje z různých zdrojů a nabyl dojmu, že prodej elektřiny chápeme špatně. Elektřinu neprodává ČEZ výroba německým překupníkům, aby je ČEZ Distribuce od nich zase zpět koupil (to by bylo na zavření generálního ředitele na hodně dlouhou dobu). Ne, on pouze ČEZ Distribuce kupuje elektřinu od firmy ČEZ výroba (nevím, jak se správně jmenuje) za ceny, které odpovídají cenám Lipské burzy. Proto tam ten Síkela pletl ty „závětrné elektrárny“.

        1. Odchod z burzy: myslíte, že nakupující v ČR bude velmi rozloben pokud dostane MW za mnohem nižší cenu? Prodávající prodá, nakupující nakoupí a ještě dostane velkou slevu. Tratit bude jen ČEZ výroba. Ale ta i tak královsky vydělá.
          A do ciziny podle dohod.
          No problem.

  2. Pan Vidlák jen potvrzuje,že je koněm Babiše a když ho navíc zaměstnává,tak to je výhoda do budoucnosti.
    Jak už jsem psal,ani Babiš nic nezmění na Bruselu,naslibovat toho může,ale když vládnul,tak poslouchal Brusel na slovo.Pokud se nedomluví více států,odpoutat se od Bruselu,není šance na změnu.

      1. Pane Vidlák.
        Protože chválíte Babiše delší dobu,aniž byste vzal v úvahu příznivé podmínky v hospodářské situaci státu,po dobu jeho působení v politice.V Covidové blamáži nechal otevřené vrátka kdejakému kšeftu.
        Protože věděl co přijde,vůbec se nesnažil o post premiéra,teď se jen snaží toho využít pro sebe.

    1. zemědělče, máte po ruce něco lepšího, než ano, spd nebo pro? pokud ne, je to jen osobní útok na pána tohoto dvorečku (a připomínám pro jistotu, že o spd i pro již psal).

      1. karlik.
        Nechci pana Vidláka útočit,jen aby vzal v úvahu,že ani Babiš není anděl a dost poškodili ANO někteří členové,Faltýnkem počínaje.

  3. U těch protestů a opozici mi chybí jedna věc – aby se „spolu“ domluvili. Vládní pětikolka se z příběhu o Svatoplukovi poučila. A co opozice, ti (bývalí) realisté, trikolóry, svobodní a pro a tak ? Každá 1,5 % – v lepším případě. Co takhle se spojit, kluci ? Nebo chce mít každý předsedu vlády ?

  4. Mluvící hlavy. Stále jen. Chytré, polochytré, polotupé, tupé, vyčůrané… Ale všichni umějící mluvit a naslibovat. Ale kdo stojí za nimi a co umí? Nevím a od nikoho z nich nic takového neslyším…
    Hypoteticky – kdyby jednotlivá mluvící hlava získala při volbách absolutní většinu a poskládala všechny ministry, tak: Pan Babiš – tady aspoň vím, jaké ministry měl, ale koho třeba by dal na ministra zahraničí, či ministra sociálních věcí či do Evropy zase tu odpornou Jourovou…nevím…třeba tam posadí něco podobného jako Langšádlovou či Lipavského či toho před ním… Pan Rajchl – zatím vím, že má odborníky zřejmě znalé věci, tedy plyn, elektřina a snad i ropa, ale co další ministerstva? Pan Okamura – zatím vím, co by pro nás chtěl dělat, ale všude jen on a trochu pan Fiala, sem tam páni Blaško a Bašta a kdo a co dál? Nic. Pan Fiala – ten je jasný, do popředí tam dal mluvící hlavy od marjánky, prodeje telefonů, vyčůránky, „mafiány“ a dal tam další odborníky, které raději nepouští mluvit veřejně… Ti první tři jmenovaní alespoň říkají, jak ty valící se průsery řešit. Ten čtvrtý, co má a musí, tak měsíce jen a jen prý odborně se svými odborníky řeší a řeší a ono furt nic hmatatelného pro nás obyčejné…tedy opravdový nic (i hovno se dá říci hezky)…
    No a ostatní mluvící hlavy, třeba pan Šlachta, kdosi od ČSSD, KSČ (rázné paní Konečné je mi u nich lidsky líto)…tedy všichni tí pod 5% jenom stále melou tu svou profesi, jedno líbivé téma, možná i jakési řešení a dál zase nic. Samozřejmě mají příznivce, každý z nich líbivě oslovil někoho, což v součtu byl ten nešťastný milión hlasů.
    A další možná valící se průser – volba prezidenta. Bude o nás pečovat, tedy o vás poctivě pracující (my v důchodu jsme už odpracovali a postavili všechno, co tady stojí, tedy od svých domů, paneláků, elektráren s tím co k nim patří, dolů, přehrad, vodovodů, továren až po plynovody, ropovody…a vlastně můžeme jen čekat na milodary), bude pronárodní, ke všem okolním státům neutrální, bude pro nás ber kde ber shánět dobré vztahy s těmi státy, co nám mohou něco pro nás přínosného nabídnout… – či poleze do zadku jen tomu všemu západnímu, co nás vysává finančně a mentálně…
    Jak z těch všech budu vybírat?! Já nevím, ale asi toho, který z nich mi řekne, co čekat nejen od něj, ale i od uvažovaných lidí okolo něj. Je to na depku…

  5. Rajchlovo vystoupení z Lipské burzy nic neřeší. Tak jak to myslí, by vedlo ke krachu ČEZu.

    Řešením je skončit s Green Dealem a nakupovat suroviny co nejlevněji, tedy přímo z Ruska. Vystoupení z Lipské burzy nic neřeší. Firma BASF prostě přímo nabídne ČEZu 20 kaček za kWh a vedení ČEZu musí ze zákona (jinak je to na kriminál) prodávat za nejvýhodnější = obvykle nejvyšší cenu. Vedení ČEZu se nemá starat o obyvatele ČR. První kdo podá žáloby budou americké investiční fondy a německé důchodové fondy. Dohody o ochraně investic mezi USA-ČR a Německo-ČR jsou na jejich straně. Potom se přidají ostatní drobní akcionáři. Potom přijde krach ČEZu a uspokojení věřitelů.

    1. Pokud to nechají dojít tak daleko, že o ČEZu bude rozhodovat Rajchl, tak bude svět tak změněný, že výše popsané problémy budou irelevantní. A pan Vidlák si myslí, že se to může stát.

  6. Ajajaj s tim Rajchlem… Volebni program je jen spicka ledovce, kdyz uz toto dal do spicky, to jadro je jeste mnohem horsi. Rajchl se uz „zaradil“, uz dela jen „mirovou soutez“. Takze zbyvaji jen spatne moznosti, a z tech spatnych je podle mnohych nejlepsi hrat na jistotu – Okamuru. Jen „zivnostnika“, ktery si nasel svoji „ekologickou niku“ v takovemto programu – ale u nej alespon clovek vi na cem je.

    1. jakou jistotou okamura je? jistotou v tom, že se dostane do parlamentu. co ovšem tam udělá? to samé, co dosud, tj. v podstatě nic. proč? tzv. koaliční potenciál – (oboustranně) nula.

      1. Já vystoupení z NATO považuji za zásadní věc.
        Sice jsme museli být ve Varšavské smlouvě, ale v jejím rámci jsme nikdy nehonili domorodce v cizokrajných zemích.
        Což teď činime , armáda ČR vraždí v Afghánistánu , Iráku , v Mali , v cizím zájmu.
        Až nám tady jednou něco bouchne v metru, tak aspoň budeme vědět za co.
        Muslimové nám na naši osvětu zvysoka kašlou a svoje věci si chtějí řídit sami , podle svých zvyklostí.
        Ty jsou úplně jiné, než ty naše .

        1. Je nějaký problém se k programu vyjádřit tak, jak píšete, způsobem, který dojde ke tvůrcům?

          Rozhodně je to mnohem lepší, než brumlat si pod nosem a vytvářet opozici. Za mne už můj „dopis“ vzniká. Je to – i pro mne – můj vlastní test, jak moc PRO skutečně jde o lidi.

          Zkuste to také a hned, je na to ten správný čas – aneb „kdo jiný než my, kdy jindy, než teď?“

    1. Jako co je jinak? Mě tam nepřijde, že by tam bylo něco, s čím bych nějak zásadně nesouhlasil. O Rusku a NATO tam není ani slovo, zato je tam jasné vymezení se proti EU ve smyslu, že EU není nadřazená členským státům. Chápu to tak, že pokus současná EU k tomuto nebude reformovatelná, je třeba z ní vystoupit a založit společenství nové, ve kterém budou sdružené ty vystoupené státy.

    2. S většinou by se dalo souhlasit. Ovšem je to velice ambiciózní. Otázka zní JAK? A přitom setrvání v EU, která zruší právo veta…. Jaké pak potom priority? Jenom poslouchat PŘÍKAZY. Které jsou a budou ovšem diametrálně odlišné od tohoto programu.
      Je nutné vystoupit z EU a NATO. Já nevím jak, Já netuším, jestli je to vůbec možné. Ovšem pokud ne, je celý tento program pouhou iluzí.

        1. Asi čteme každý něco jiného – Brusel chce zrušit právo veta, Rajch v podstatě píše, že průchozí pro spoluprácu v rámci EU je posunout se do situace PŘED Lisabonskou smlouvou. S tím se – alespoň za mne – dá souhlasit. Princip EU ve svém základu je ekonomická spolupráce, zamezení dvojího zdanění a jednodušší navazování vztahů.

          Ten průšvih EU nastal až v okamžiku, kdy Evropská komise přestala být pomocným prvkem pro Evropský parlament = pracuje pouze na detailnim rozpracování zadáni z EP, ale stala se řídící složkou, kdy Evropský parlament dostává výsledky jejich AUTONOMNÍHO činění ke schválení…

          Pokud PRO chce prosadit návrat EK (Evropské kaše) zpátky pod „pokličku“, rozhodně to nebude v souladu s Bruselem.

          Čtu a přemýšlím u toho čtení ale dál…

    3. Já to tak trochu čekal. V přechozích článcích jsem to i naznačil. Že nejsnazší zničení Rajchla by bylo, aby pětikolka splnila požadavky demonstrantů. Stejně tak dneska jsem naznačil, jak bude vypadat skutečný soupeř demonstračního hnutí – prachy.

      Ale mám jistou ideu, jak z toho ven a jak dosáhnout toho, aby budoucnost ležela na lidu a ne na konkrétním člověku či konkrétní straně. Jak se budou blížit volby a demonstrace, tak to budu postupně v několika článcích vysvětlovat a připravovat.
      Jen po mně prosím nechtějte, abych to teď naznačil třemi větami. Není to vůbec jednoduché a potřebuje to nejprve spoustu všeobecných pojmů.

  7. Ty peníze na dluh nasekané minulou (787 mld.), současnou (+-400 mld. za 2022) a budoucí (?) vládou bude muset jednou někdo zaplatit. Vyšším zdaněním se asi už víc vydojit nedá, bude inflace nebo „měna“.

    1. To je právě ten omyl, že dluhy státu se budou v budoucnu splácet. Takto se dívá na státní dluhy Antoušek od kapličky sv. Jiří stojící na vrcholu Řípu. Odtud nedohlédne, že 2x vyšší dluhy má Němec, Rakušák, Polák, 3x vyšší Francouz a Španěl a 4x vyšší Ital. Řipánku Krausi, ti budou jednou také stání dluhy splácet?
      Unmäglich!
      Kdopak v kdy historii státní dluhy Splácel?
      Jediným státním řešením vždy bylo splácení novým dluhem, měnová reforma, inflace, okrajování mincí atd. a tak podobně.
      Dnes už jsou dluhy států světa tak vysoké, že nějaké splácení by vyvolalo obrovskou revoluci. Nikdy v minulosti dluhy států tak vysoké nebyly. Ono už samotné přiznání, že „Jsme tak zadluženi, že musíme chudnout“ (Macron), je zu viel. Nežto, že Putin je zadlužen minimálně.

      1. Okrojování už proběhlo – viz zmenšování balení při zachování původní ceny většího balení. Řešení světovou válkou bude asi poslední možnost, dle mého je tohle příprava pro zavedení digitální měny – mám k tomu příspěvek níže – jako reakci na Sakuru.

      2. Umoří se jinak, než způsobem běžných dlužníků. Bohužel to povede k ožebračení lidí nemajících nepeněžní aktiva, stačí se podívat, co způsobí inflace ve výši 17%.

        Jinak dluhy spláci ti slabší (např. GB a SSSR/Rusko v rámci Lend and Lease i když ponížené) nebo např. Řecko.

    2. Kraus von Zillergut napsal:
      13 září, 2022 (9:44)

      Náš dluh je bek, bek, fuj.

      Ale tenhle bude OK?

      How Will Ukraine Rebuild (and Who Should Pay)?
      Jak se obnoví Ukrajina (a kdo by měl platit)?

      „….. Mimoevropští dárci ze skupiny 7 by pomoc poskytli předem,

      přičemž Evropská unie se postupně stala převládajícím dárcem,

      protože mezinárodní zájem slábne.

      Spojené státy by nadále byly největším přispěvatelem k bezpečnosti Ukrajiny, zatímco ostatní země by více investovaly do obnovy a modernizace.

      Zpráva počítá s celkovým obnosem asi 100 miliard dolarů na obnovu ukrajinské infrastruktury,

      t.j. mnohem méně než 750 miliard dolarů za 10 let, které Ukrajina uvádí, ale v souladu se studií Kyjevské ekonomické školy, která koncem srpna odhadla náklady na škoda v té době na 113,5 miliardy $…..“

      To srazíte kufry, a budete salutovat

      1. CHtěl jsem jen vidláka upozornit, že další finanční pomocí na dluh budou nejvíce poškozeni právě její příjemci, ti většinou jsou závislí na výdělku z práce. Co s ním dělá inflace, která je u nezbytných položek výrazně nad 17%, je zřejmé dnes asi každému.
        To že v příspěvku vidíte nějaké hodnocení, které tam není, je způsobeno faktorem „šumu“. Asi.

    1. Jako cim Dikobraz ? Maji novinari (blogeri) pracovat s necim az tehdy, kdyz to vyjde z oficialnich zdroju se stemplem ? To by se dodnes vedelo tak, ze kazda zidovska rodina dostala v Dachau po prichodu novy Mercedes a 5000 risskych marek 🙂

        1. MP má přezdívku Gargamel a dle mého mu sedí … není to nic ve zlém :-). Tuším, že je absolventem vojenské akademie z doby komančů, takže jednak ví něco z vojenské teorie a druhák má staré klasické (logické) vzdělání.
          Píše s humorem a mně se tento styl humoru celkem i líbí, ale věřím že se nemusí líbit všem … ostatně někdo má rád vdolky, jiný holky.

  8. Na Staromaku to nijak nevypadalo ze by Rajchlovci vypousteli zcela uz politicky nenosnou (krome stale uzsiho kruhu fanatiku) agendu antivaxerstvi – naopak, je stale jednim z jejich opornych sloupu.

    1. Stačí se podívat na Rajchlovy kandidáty do Senátu – Vacek, Rédová a Nielsen jsou profesionální antivaxeři.
      Rajchl sice nekandiduje, ale antivaxerství je součástí i jeho businessu.
      A vedení partaje jsou bez jediné vyjímky všechno profesionální antivaxeři, kteří si z covidu a anti-Babiše udělali výnosný business.

      Jo, mimochodem, překopali zgruntu program a původní pindy o neutralitě a suverenitě byly vyzmizíkovány .
      Zbyl jen silně líbodémo program s privatizací školství, zavedením školného, investiční bytovou výstavbou a pod. – https://stranapro.cz/program/
      Béčko TOP09.

      1. Nevím jak antivaxerství může někoho diskvalifikovat v oblasti obhospodařování státu,města. Pokud může tak jistě nebude vadit když vyškrtneme také sparťany,horolezce,vegetariány a vůbec všechny co nejsou jako já.
        Jinak děkuji za odkaz na program(současně aktuální). Po rychlém prohlédnutí lze pouze konstatovat- je to opět epochální rozbor- co by se mělo- beze slova jak to udělat. Mám neklamný pocit , že další naděje odplouvá v dáli. Ale upevnili si pozice v rámci alternativy a vůbec to není další strana pindalů -vždyť udělali velkou demonstraci a co s těma zklamanýma ?

      2. Občan (10:27)
        Antivaxerství.
        Domníval jsem se že „antivaxer“ je jedinec který odmítá jakékoliv očkování ? Vidím že se povedlo označit antivaxerem, každého, kdo má pochybnosti ohledně povinné vakcinace na C19. Taktéž nesouhlasím aby kdosi, i tzv. odborník rozhodoval o mém zdraví, nechť si každý zodpovídá za své zdraví, život sám.

        1. Nikoli.
          I já jsem antivaxer ve smyslu vážných pochybností o podmíněně schválených chemikáliích, klamavě označovaných jako „vakcina“.

          Ale v tomto případě mám na mysli skupinu právníků, kteří úmyslně sabotovali absolutně všechna vládní protiepidemická opatření.

        2. To ano, pokud tím neohrožujete životy jiných. Což u většiny očkování je. Očkování je jedním z největších výdobytků vědy, které má srovnání jen s objevem antibiotik.
          Proto jsem za povinné očkování všude tam, kde to je potřeba. Pokud by se prokázalo, že to je potřeba i u kovidu, tak i tam.
          Vy si asi neumíte představit, jako metlu ještě za života nejstarší generace znamenala tuberkulóza, dětská obrna, pravé nešťovice, tetanus! Kromě pravých nešťovic všechny tyto choroby neustále hrozí.

    2. v tom máte pravdu – i já už jsem tu psal, že nejen vaxerství či antivaxerství, ale rovnou celý kovid pro mne už opravdu ani náznakem není něčím, čím bych se chtěl/měl zabývat. prostě odbytá záležitost. a to je pro mne hlavním důvodem, proč si na pro dávám zatím pozor (i jistý odstup, ač demonstrace na václaváku jsem se zúčastnil a chci jít i na tu příští). ale ono do voleb bude ještě čas, aby se „to vystříbřilo“…

  9. Měl jsem barák zastropovaný střechou. Ale když v hořícím baráku vybuchla plná propanová láhev (ventilem směrem nahoru), poskočila střecha o 20m nahoru a zastropování bylo fuč.

  10. Prvda? Nepravda?
    USA přesouvá ukrajinský výzkum biologických zbraní do Čech a Bulharska

    Rusko má konkrétní důkazy, že USA spěchají s přesunem svých nedokončených programů biologických zbraní z Ukrajiny do zemí bývalého Sovětského svazu, pobaltských zemí a také do Bulharska a České republiky.

  11. Osobně mi to neustálé prosazování Rajchla a PRO začíná vadit. Jeho zjevení na scéně je obdobné jako objev Čaputové na Slovensku. Pro mne jsou rychlokvašky nevolitelné.

    1. To je zajímavý názor, já ho – s dovolením – zkusím trochu extrapolovat a zobecnit:

      – stávající politická garnitura, která je tu dlouho, je pro mě nevolitelná, protože dovedla společnost tam, kde jsme teď; a to jsou místa, pro které jen těžko hledáme slušné slovo
      – ryhlokvašky jsou pro mě nevolitelné, protože o nich nic nevíme/tlačí je někdo ze zákulisí/…

      Výsledek je tento: Češi si vládnout neumějí a vládnout se jim nedá.

      1. Děkuji za extrapolaci, leč „stávající politická garnitura“ je pojem příliš zobecňující. Určitě bych to rozdělil na „garnituru“ která již byla u lizu (tedy ve vládě) a ty kteří ještě nedostali šanci se projevit.

    2. Mně to trochu připomíná nasazení francouzského Zemmoura. Šikovně ubral Lepence snad 10% hlasů.
      Možná se mýlím, jestli jo, tak sorry jako. 😀

      1. Nemylis. Zacina z toho jit divna energie. Ted takova splasknuta. No nic, ukaze se 28.9. kolik lidi prijde. Protoze ted jednoduse uchopitelne tema, neomezeny znicujici rust domacich uctu, zmizelo. Byt jen za „dymovou clonou“, ale zmizelo.

  12. Je tady někdo, kdo mi vysvětlí něco, čemu nerozumím?
    Proč vláda půjčila vývozcům elektrické energie (nejen ČEZu, ale také dvěma soukromníkům) peníze v desítkách miliard na garance pro burzu v Lipsku? Co by se stalo, kdyby ty garance firmy nezaplatily? To by je z té burzy vyhodili? Nemohly by pak na burze prodávat?
    A není to přesně to, co by stát potřeboval?
    Pak by firmy v Česku prodávaly elektriku za české ceny, přebytky by prodaly Němcům za individuálně dohodnuté ceny a bylo by po problému. Němci by naše přebytky stejně dostali, tak by neměli důvod dělat nám problémy s plynem.
    Ví někdo, proč tu půjčku (nebo garanci), vláda musela poskytnout?

    1. Nevím, ale zkusím hádat. Došlo k násobnému zdražení elektřiny a původní kauce přestala stačit. Takže by ČEZ z burzy nevyhodili, akorát by musel některé již nasmlouvané kontrakty vypovědět a uhradit smluvní pokuty. Dále by jej to omezovala v budoucích kontraktech a tedy by ani nedosáhl na některé výhodné prodeje a to by byly další ztráty.
      Ale proč se na tom nepodíleli minoritní akcionáři, to taky nechápu.

      1. Nemám moc přesnou představu o fungování této burzy, ale nevidím důvod, proč by už dohodnuté prodeje nemohly doběhnout. To, že nové kontrakty by na této burze vývozci nemohli uzavírat, by bylo pro ČR jenom dobře.

        1. Uvedu příklad. ČEZ má uzavřenou smlouvu přes burzu, že firmě BASF dodá v lednu-dubnu 2023 elektřinu po 3 Kč za kWh v množství XYZ. Za tímto účelem má složenou konkrétní část kauce. Odhadovaná aktuální cena v uvedeném období je násobně vyšší a ČEZ by mohl přemýšlet, jestli svůj závazek raději nedodrží a prodá někomu jinému a nechá propadnout kauci. Tak burza požaduje navýšit kauci na 8 Kč/kWh, aby toto nehrozilo.

          1. Děkuji za vysvětlení zvýšení kauce. Ale to neznamená, že nezaplacením kauce se obchod ruší. Pokud obchodník stojí o dobrou pověst, dohodnutý kontrakt dodrží a neztratí dobré jméno. Tím si zajistí důvěru tohoto a dalších odběratelů pro budoucí obchody, které s nimi může uzavírat mimo burzu. Nedodržením kontraktu by sice získal teď nějaké peníze navíc, ale ztratil by budoucí zákazníky.
            Pokud by českého výrobce elektriky burza vyhodila pro nedodržení burzovních pravidel, bylo by to pro odběratele v ČR jenom dobře. Zájmy českých odběratelů by vláda měla chránit.
            PS.: Tím, že jsem problém zformulovala do písemné podoby, mozek zapracoval a došlo mi, proč to vláda nejspíš udělala. Můj názor je v tomto vlákně níže.

        2. s tím doplatkem je to sranda , za odběr jěště nebylo zaplaceno ani ň – pouze se uzavřela smlouva ale na burze „u koho?“ leží čím dál vyšší kauce. Jinak opravdu by stačilo jako většinový akcionář stopnout výplatu dividend na xy třeba 20let. A to by se majoritní akcionář snažil se státem dohodnout i na nižší marži jen aby měl pravidelnou výplatu dividend. Pokud totiž dopadá opatření na všechny akcionáře stejně tak nemáte šanci na arbitráž. A prachy by ležely v čezu , stát by si je mohl pujčit atd. Pouze ochota něco s tím udělat chybí.

          1. To jsem rikal uz davno.
            Dividenda 0,- kc na 5-10 let.
            To by ty americke fondy prodaly okamzite vsechno hned druhy den a klidne pod cenou.
            Navic by CEZ prestal bytg vysavan nymandy u koryta, a za par let by se nemuseli s vladou dohadovat, kdo ze to zaplati novy blok v Dukovanech.
            Ale to bych chtel moc.

      2. Minoritní akcionáři, se na tom nepodílejí přímo ze své kešeně, protože to nejde nijak realizovat (akcionářem můžete být od pár vteřin po celý život), ale jinak náklady půjčky plně hradí ve sníženém zisku, kdy ČEZ platí úroky z půjčené částky a o to se mu sníží zisk a o to se sníží budoucí dividenda. Jinak ano, bylo tu ještě řešení vydat nové akcie a ty hodit na trh, ale to by je stát také musel kupovat jinak by mu klesl podíl.

        1. Ale proč stát finančně podpořil setrvání ČEZu a dalších vývozců na burze?
          Napadá mne pouze jeden důvod. Aniž by stát zvýšil daně lidem a firmám, vytáhne z obou skupin peníze, které nakonec stejně z velké části skončí na příjmové straně státního rozpočtu. Z dražší elektriky budete vyšší DPH, ze zvýšených zisku výrobců elektriky budou vyšší daně z příjmů a z ČEZu bude vyšší dividenda. Vzhledem k tomu, že elektriku potřebují všichni, je to vlastně takové skryté zvýšení daní, aniž by formálně porušili svůj závazek nezvyšoval daně.
          Takže stát vlastně vydělá na příjmech. Vypadá to, že to bude bohatě stačit na pokrytí nákladů na zastropovani ceny elektriky, protože i po zastropovani každý odběratel zaplatí více, než by platil v loňských cenách. Přitom výrobní ceny elektriky z uranu, uhlí, vody ani zelených zdrojů se nezměnily.
          Možná ten Síkela se Stanjurou nejsou tak hloupí, nebo jim to někdo chytrý, nejspíš z ČEZu vysvětlil tak, že to dokázali pochopit.
          Vydělá příjmová strana státního rozpočtu, vydělají manažeři ČEZu, závislí svými odměnami na výši zisku, vydělají všichni výrobci elektriky, vydělají minoritní akcionáři. Prodělají lidé a firmy formou skrytého zdanění.

          1. ono s tím „zastropováním ceny“ je to takové zvláštní. např. slovensko zastropovalo cenu přímo u výrobce, což je myslím správná cest . kdežto naše pětikolka se chystá zastropovat cenu u dodavatele, což je dle mého průšvih. dodavateli je v tu chvíli jedno, za jakou cenu nakoupí, nic ho nenutí koupit za cenu co nejnižší (hrozí mj. i dohoda výrobce – dodavatel na vyšší ceně), neb to, co překročí vládní „strop“, vláda dodavateli uhradí. a tak vydělá výrobce i dodavatel a proděláme my (vláda žádné své peníze nemá, ty peníze jsou, resp. byly naše před tím, než nám je stát na daních i jinak sebral).

            1. Ano, mate 5 slepic.
              Vite, ze najemnikum v ubytovnach na socialnich davkach je uplne jedno kolik zaplati za najem?
              Socialka to prece dorovna…
              Takze vzor by tu uz byl 🙂

        2. „akcionářem můžete být od pár vteřin po celý život“ – to je pravda, ale třeba při prodeji nemovitosti se věcné břemeno na ní váznoucí prodejem neruší, ale přechází na nového vlastníka (např. třeba i hypotéka). čili, při převodu akcií by nabyvatel byl nucen uhradit prodejci cenu akcií i na nich vázaný podíl kauce. proč by to tak nešlo?

  13. Jsem rad, ze Rajchl pohnul veci spravnym smerem a ta banda sasku se pod vlivem strachu k necemu rozhoupala. Jeste predevcirem prdstavovali „celoevropske reseni“.

    Babis dela, co mu v minulosti fungovalo: slibuje a rozdava z ciziho. Nic vic.

    Navic, svet chce byt klaman:
    pamatujete si, kdyz se zaclo pouzivat souslovi „kvantitativni uvolnovani“?
    Nikdo totiz nema rad souslovi tisk nekrytych penez…

    Ted prislo do mody slovicko „zastropovat“.
    Protoze to zni mnohem lepe, nez „vlada dorovna rozdil z vasich penez, a zbytek si pujci na zvysujici se urok“

    Me to pripada, jako ten vecer, kdy Novotny hlasil, ze mena je pevna a druhy den byly dvere do Sporitelny zavrene.

    Protoze se priklanim k Vidlakove domence, ze rozhodujici cast lidi skoci spise na davky na ruku hned ted (na statni rozpocet sere pes), nez na nejake dlouhodobe budovani suverenity a statu a la Madarsko. Neb je to na dlouho, a u nas se vsechno stejne po ceste rozkrade.

    Takze dnesni strasak inflace 20% bude prekonan. Kolik? 30%? 40% mozna?
    Proste bude kompletni vymaz uspor ovcanu, a zaroven statnich dluhu.
    Ted me tak napadlo, nema on ten Agrofert dluhy za desitky miliard?

    1. Do Covidu se každá vláda alespoň snažila předstírat, že má snahu držet vývoj financí v rozumných mezích. Pak se ale něco změnilo, najednou jako by bylo úplně jedno co bude. Jako by někdo Babišovi řekl, že už to nemá smysl, že tato éra těchto peněz končí a je úplně jedno jestli se chová hospodárně nebo nikoliv.
      Včera jsem si přečetl Paroubka (PL – Chtějí opravdu zničit stát?), spojilo se mi to s Kellerem (!A – Stále existuje řešení) a hlavně s Ľuptákem (video – O digitálním Euru). Třešničkou na dortu pak byl P. Hampl a jeho rozhovor na PL (Demonstrace s vládou nehne. Chcete skutečnou změnu? Sociolog Hampl dává na stůl návod).
      Začnu Ľuptákem – ten tvrdí, že současný systém je na konci, logicky to zdůvodňuje a v kostce říká, že neví jak to navlečou, ale udělají to tak, abychom digitální Euro (nebo jinou digi měnu) sami chtěli a považovali její zavedení jako východisko a spásu. Keller připomenul, že vše (inflace, krize, nedostatek energií) je uměle vyvolané a poukazuje, že už v r. 2017 USA přijaly první sankce proti NS-2. Z toho vyplývá, že síly které stojí za prezidentem/vládou USA už v r. 2017 plánovaly dnešek, tj. nepřipustit spuštění NS2 se všemi důsledky. Pamatujete na tiskovku Biden-Scholz, kdy Biden zkoprnělému Scholzovi oznámil, že najdou způsob jak nespustit NS-2? Takže si to zopakujeme – před lety se položily (úmyslně) základy dnešní krize a inflace, k současným penězům se přistupuje stylem „po nás potopa“, resp. stylem, že je už je úplně jedno co s financemi bude, protože tenhle systém končí. Do toho občas veselé zahýkání o výhodách digitální měny. Já nevím jak Vy, ale mně to připadá, že se vše pečlivě připravuje k realizaci toho, co tvrdí Ľupták – zavedení digi měny a tím budeme pod 100%-ní kontrolou.
      Do toho přišel Hampl se svými názory, jaké jsou šance a možnosti změny. Opět můj názor – my nemáme už co ztratit, jen můžeme získat. Vše nasvědčuje, že stojíme tváří v tvář realizace záměrů, které mají minimálně(!) začátek v r.2017. Máme zpožděni, jsme pozadu a to ještě ani nejsme nějak zformováni. Za této situace opravdu není co ztratit.
      Můj konkrétní názor jak alespoň něco začít dělat jsem chtěl zde zveřejnit v Ne, sice na dni sem dni tam už nezáleží, ale pokusím se to dokončit dříve. Pokládám za nanejvýš nutné, aby všichni pochopili, že opravdu nemáme co ztratit. Neuděláme-li nic, budou z nás za chvíli echt otroci. Práce pro záchranu svobody a lidského života musí mít prioritu č. 1 a to bez nároku na honorář. Svobodný život se nedá zaplatit.

      1. Dovolil bych si tři poznámky.
        1. Není dobré pomáhat z otroctví těm, kdo o to nestojí. Zde určitě určitě platí pravidlo 80/20 a to ještě omezené na ty, kteří o to stojí.
        2. Příčiny jdou o dost dále před 2017. Na to, že budou cenové turbulence u energií bylo jisté již na začátku minulé dekády. Debilizaci Evropy sledujeme v přímém přenosu déle, ale na jistotu je to vidět od okamžiku, kdy se přistoupilo k realizaci navyšování počtu VŚ vzdělaných bez ohledu na kvalitu.
        3. Transakce v digitální měně je energeticky velice náročná operace a je to prezentováno dokonce jako klíčová výhoda. Oproti tomu samotné držení nestojí prakticky nic. Moc má ten, kdo Vám dovolí provést transakci a za to se tučně platí.

        1. AD1) No, je k diskuzi, zda pomoci i těm, kdo o to nestojí, protože jinak nás stáhnou s sebou. V podstatě se dá říct, že není pozice uprostřed – buď svou nečinností a nezájmem jsou de-facto na druhé straně nebo je přetáhneme na naší stranu
          AD2) Ano, příčiny jsou dále, ale r. 2017 tohle je argument i pro posledního, který se o dění nezajímá. Rozhodnutí tuším Kongresu USA, je dohledatelný fakt, který nikde není schopen vyvrátit.
          AD3) – zavedení digi měny je náš konec, ve smyslu svobodného jednání. Představte si, že takový Cemper by byl „poradcem“ nějakého výboru pro digi transakce … nesouhlasíš s Cemperem = vypnout!

          1. AD1) Osobně si vykládám chování typu nezájem nebo nečinnost jako rozhodnutí na základě svobodné vůle každého jedince. Tedy ano, takový člověk je na druhé straně a je pouze na jeho rozhodnutí, zda s tím hodlá něco dělat. Pokud ano, on musí udělat první krok ke změně.
            AD2) Chápu na co narážíte. Ano, jednání ohledně NS2 ze strany USA je neetické. Jen jsem se snažil říct, že v tomto případě USA pouze využívají situaci, kterou jim Evropa prostřednictvím svých zástupců jako jsou vlády, EK a další naservírovala. Když podepíše úvěrovou smlouvu jedinec a pak má problém např. v tom, že neodhadl riziko nebo své možnosti, tak všichni se na něj dívají jako na finančně negramotného. Pokud to samé dokáží udělat společně všichni naši zástupci v rámci Evropy, tak přece to primárně není chyba toho, kdo to následně využil jinak, než bylo zamýšleno.
            AD3) Ano, někteří jedinci by neměli být v roli autority, jelikož k tomu nemají předpoklady. Nicméně digi měna z principu dle mého názoru neznamená konec ve smyslu svobodného jednání. Každá komunita si může vytvořit libovolnou digi měnu a nemusí být svázána s identitou konkrétní osoby. Podívejte se například na herní komunity. Konec svobody je, pokud Vám stát vnutí jeho digi měnu, kterou sváže s Vaší identitou a to vše po pohrůžkou vězení. Pak totiž vůbec není klíčové zda Vám někdo povolí transakci, ale že kdykoliv může stát přijít a retroaktivně vás zlikvidovat na základě jedné transakce, která v danou chvíli byla legální. Ba co víc na základě digitální stopy se otočí na tom, co jste mohl udělat, ale neudělal.

            1. AD1) Pokud ty lidi nevyrvete protistraně, bude proti Vám stát většina.
              AD2) Váš argument by platil, pokud by vertikála moci byla EU-USA … což je blbost
              AD3) Bavíme se o zavedení státní digi měny … viz Ľupták

          2. Ja vam reknu uplne presne, kdy Baba otocil.
            Ze zacatku se jeste trochu snazil, pry nemuzeme zruinovat rozpocet, jenom prikradani je dovoleno.
            Pak EU schvalila obrovske miliardy na covid obnovu, ktere mely byt rozdeleny podle postizeni jednotlivych zemi.
            Za dluh ruci vsechny staty, Babis byl pro, jelikoz jsme patrili k tem nejpostizenejsim.
            Tak si Babis radostne jel do Bruselu pro nasi libru masa a tam s nim ukazkove vyjebali:

            Priklepli nam sumu, ktera naprosto neodpovidala pomeru postizeni (kovidem), a naopak nejvetsi sumy byly nasmerovany do Italie, Spanelska…
            Tedy do zemi, ktere byly covidem postizeny mene, ale zato byly silne predluzene uz pred covidem, a hrozilo, je je covid dorazi.
            Dokonce se tim ani netajili, a kdyz Babis (mirne) protestoval, ze klic k rozdeleni prostedku byl schvalen jinak, tak to rekli narovinu, ze musime zabranit rozpadu EU, ktery by bankrot Italie urcite zpusobil. Konec diskuze.
            Babis sklapnul krofky, prijel domu, poradne odbrzdil, a o te doby se jede z kopce.

              1. Techniku, a taky presne na den, kdy Baba otocil a obdrzdil.
                Proc to udelal klidne muzu spekulovat, to vi jenom on.
                A pokud znate techniku a den zmeny, tak si muzete zaspekulovat sam 🙂

                1. Čas ukáže …
                  Já si myslím, že buď Babišovi přímo řekli nebo to při své inteligenci a podnikatelskému čichu přišel sám. Na podstatě toho co jsem napsal to pro můj odhad nic nemění.

                  1. Ne to urcite ne, vas odhad sedi.
                    Ja jsem jenom chtel dodat, kdy k tomu bodu zlomu doslo.
                    Podle me ani Babovi nemusel nikdo nic rikat, proste mu doslo, ze ti setrivi a pracoviti (s malymi dluhy) v EU budou VZDYCKY platit na ty, kteri v lete nepracuji a v zime tanci.
                    Takze proc byt za blbce.

            1. Já si myslím, že to bylo mnohem dříve.
              Když jel do Langley s Koudelkou z STS Chvojkovice-Brod (asi nějaký dobrý oddíl),
              tak už v podstatě jel jen políbit prsten svému páníškovi.
              Nalomený/zlomený/přesvědčený už musel být nějakým způsobem mnohem dříve.
              Do oka Mordoru už to jel jen potvrdit.

    2. Pokud si pětikolka přečte Rajchlův volební program, bude si moci zhluboka oddechnot a začít s námluvami.
      Rajch UŽ NENÍ opozicí k pětikolce.

  14. Názor Petra Hampla na potenciál protestů změnit stav:

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Demonstrace-s-vladou-nehne-Chcete-skutecnou-zmenu-Sociolog-Hampl-dava-na-stul-navod-713974

    Doporučuji, velmi dobré.

    „Co se týče vůdčích osobností opozice, v tuto chvíli to je velmi jednoduché. Andrej Babiš a Tomio Okamura. Nikdo další nemá význam.“

    S Hamplem absolutní souhlas v podstatě ve všem.

    Andrej Babiš má dost peněz a vybudoval celostátně funkční strukturu. Má odpracováno.

    Okamura to samé – nemá hotovo, ale pracuje na tom, včetně vzdělávání manšaftu.

    1. V tom rozhovoru dotycnej Hampl povazuje sve spoluobcany za hloupy , nevzdelany a neschopny , mimo jit nakoupit, do supermarketu..
      Pak jsou ty elita chytrejch ,vzdelanejch a schopnejch organizace..
      Hampl se urcite povazuje za chytraka a jeste pribral Caubise a Ogamuru.
      Nikdo jinej to neni a bejt nemuze..
      Nejen nic nikdy nezorganizovali , ale ani nemaji zadnej navrh..
      Chytraci ,schopny a vzdelany a nad kazdyho poyseny se neobjevili ani na manifestaci a ani tam nikomu nechybeli..Narod s nima jednoduse nepocita..
      Vyvoj udalosti je odhodil stranou..
      Muzou jit klidne do prdele a nikomu nebudou chybet..

      1. Přečtěte si následující blog (Myšlenky z promluv disidenta Západu). Noam Chomski tvrdí de-facto totéž. Pokud jste někdy zaměstnával lidi, tak musíte mít obdobnou zkušenost – naprostá většina lidí se „nechce zajímat“, chtějí se mít dobře, krátkodobý profit je pro ně důležitější než podstatně větší profit v budoucnu za cenu okamžitého krátkodobého nepohodlí.
        To není o hlouposti, to je o směsi pohodlnosti, vyčůranosti a neochotě se vzdělávat, přičemž ten mix má každý různě nastaven.
        Uchýlit se k tvrzení, že všichni jsou JEN hloupí je argumentační faul …

        1. Trefa do černého. A neplatí to jen pro osoby. Platí to i pro většinu akciových společenství. Tohle „krátkodobý profit je pro ně důležitější než podstatně větší profit v budoucnu za cenu okamžitého krátkodobého nepohodlí“ je základ chování a.s.

          1. Lidí nestojí o holuby na střeše. Já také ne. Všechna dlouhodobá řešení končí zklamáním. Znám z vlastního života i z literatury.
            Nynější příklad – stavební spoření. Mělo prý sloužit na pořízení bydlení, dneska je tak z bídou na kuchyňskou linku.

            1. není holub na střeše jako holub na střeše. Podle Vaší argumentace by nemělo smysl chodit to školy … možný profit daleko a velmi nejistý. Zážitky z příhod „za školou“ jsou příjemné a hned … tak nač se starat.
              Obdobně drogy … příjemné chvíle hned, průser až v dáli. dalo by se pokračovat.
              K financím – pokud někdo ve státě, který neměl trvání vlastní měny nikdy delší než 30 let, vsadil na dlouhodobé spoření, tak je debil, korektní češtinou velmi nerozumný.

              1. Pane Dvořáku,
                proč urážíte obyčejné lidi?
                Těm totiž nikdy nic jiného než střádat „korunku ke korunce“, aby si vytvořili rezervu na různé životní situace vč. pohřbu, nezbývalo. Nemohli a nemohou investovat do podniků, fondů, nemovitostí, zlata etc. A kupříkladu stavební spoření nebo penzijko pro ně byly dost dlouho určitou jistotou; o tu teď inflací přišli a jejich úspory byly znehodnoceny, aniž na tom mají vinu.

                Debily, či spíše gaunery nazývejme ty, již znehodnocení úspor drobných střadatelů dopustili.

                1. Za výraz „debil“ se omlouvám. Na mysli jsme neměl případ, kdy si někdo šetří doma pod polštář, ale jiný typ šetření.
                  Můj děda notář si celý život spořil v nějakém fondu – nakonec nedostal nic, já jsem dceři při narození uzavřel pojistku se spořením, kdy v 18 letech měla dostat 10.000,- Kč, což bylo v době podpisu něco přes 4 platy. Vyplaceno bylo v době, kdy 10.000,- Kč bylo na žvýkačky.
                  Obdobně jsou na tom ti, kteří šetří do nějakého např. důchodového fondu – jaksi bláhově spoléhají, že někdo bude pracovat pro ně. Ve skutečnosti, žádný fond negeneruje více než je inflace (zvláště ta dnešní), jen ty peníze umožňují, aby za ně žili nějací vykutálení manažeři.
                  Pokud se někdo šetří nějakou rezervu na horší časy, pak má ale výhodu, že je může kdykoliv použít. Což u spoření, které jsem měl na mysli nejde.
                  Takže rozlišujme spoření a pak „spoření“, kdy jedinec chce obehrát systém, aby mu někdo vygeneroval peníze, za což bude po právu potrestán tím, že jen přispěje na živobytí tomu, kdo měl jeho peníze rozmnožit a sám nakonec dostane zpět peníze o nižší kupní síle, žel měly v době počátku.
                  Ještě jednou – uznávám, že výraz „debil“ není správný pro představitele druhého typu spoření. O prvním typu spoření řeč nebyla … to jsem nedomyslel.

          2. Chování a.s. je dané tím, co chtějí vlastníci a je jedno, zda to jsou vyplacené dividendy nebo ESG „nápady“. Vedení společnosti se tím musí řídit. A jen málo a.s. je typu rodinná firma, kde vlastník i vedení mají stejný cíl např. vybudování životaschopné firmy i pro příští generace.

        2. Naší diskriminované menšině tahle filosofie funguje staletí. Lidi se řídí příslovím „lepší vrabec v hrsti než holub na střeše“. Lepší zítřky sliboval nejen u nás kdekdo, ale nějak nezvládli vyměnit národ. Tudy cesta nevede, nebo alespoň já ji nevidím.

        3. Tato úvaha má jeden problém – na demonstrace nechodí ti hloupí, co jim je všechno jedno. Na demonstrace chodí ti, kterým to jedno není a kteří teď hodně čtou a hodně si hledají informace. Na demonstrace chodí těch 20% alternativy, kteří nejsou hloupí. To je rozdíl.
          Teď v podstatě zjišťujeme, zda je těch 20% alternativy větší číslo než 20% majnstrýmu pro který platí ty stejné postuláty od Chomského.
          To je to, co rozhodne. Jsou zklamani voliči pětikolky a voliči Babiše i Okamury větší číslo než ojrohujeři podporovaní mééédii? Jsou tito aktivní voliči, co si něco přečetli a došli na demonstraci, schopní se domluvit? O to se hraje. Na tomhle se rozhodne, jestli to bylo poslední vzepětí před definitivním otroctvím a nebo počátek něčeho nového.

          1. V podstatě vládě stačí omílat dokola obecné fráze a vysílat signály. Když je situace neudržitelná a lidé v ulicích, pak bohatě stačí udělat jednu věc, ideálně nejjednodušší, co ti lidé požadují a karavana jeden dál. Klíčový je moment překvapení. Překvapení nebyl plný Václavák, to se vyřešilo „zastropováním“, i hloupé řeči na účet demonstrantů vlastně prošly. Skutečné překvapení bude prohrát volby. Ale to je jen začátek, pak bude muset přijít plán a realizace. A tady vidím zatím „velký špatný“.

  15. Ačkoli jsem věřila tomu, že Vidlák přináší objektivitu do toho našeho rybníčku a zázračně ničím nepodmíněnou, bohužel teď komentář od komentáře začínám mít pocit, jakoby na těch komentářích nepracoval jen jeden člověk, ale celá skupina. Pokud jeden pracuje (a v zemědělství to není fuška od do), nemá čas sledovat, co se kde šustne v médiích. A přesto je Vidlák detailně každý den na nabriefovaný do detailu. Skoro to působí jako profesionální práce nějakého týmu.
    Nekamenujte mne, ale je třeba být opatrní v tom, komu chceme věřit. A já se začínám obávat toho, že Vidlák je jen marketingový (šikovný bezesporu) projekt na protlačení J. Rajchla. Je v zákrytu, za nic zodpovědný, ale doporučuje podprahově člověka, o jehož motivech nevíme téměř nic.

    1. Tak o tom tymu si to myslim jiz nejaky cas. Nemusi byt velky, klidne v ramci rodiny.
      Ja to jenom ctu + ad hoc prispevky, a musel jsem kvuli tomu prestat delat radu jinych veci.
      Psat denne a v tehle kvalite je mnohem narocnejsi, a musite byt v obraze, coz znameca hodne cist a sledovat beh veci.
      Na to zadny pracujici clovek cas nema.
      Ale mozna je Vidlak kreativni superman 🙂

      Ale o tom Rajchlovi se mylite.
      Vidlak je tu uz radu let.
      Rajchl je relativne novy.
      Ja to proste vidim tak, ze Rajchl padl Vidlakovi do oka, rozumeli si, a tak ho Vidlak trochu protezuje.
      To neni nic spatneho. Je to Vidlakuv soukromy blok blog, a misto pro jeho nazory.

      Na rozdil od ceske stani televize, ktera ma podle zakona byt nestranna.

      1. Ráda bych se mýlila, nevylučuju to. Ale už to na mě působí profesionálně natolik, že nevěřím tomu, že jde jen o nevinné blogování.
        A ten Rajchl se tam objevuje (i podprahově) nejčastěji. Takže to jsou lehké počty, zvlášť, když tenhle svět PR, marketingu a komunikační strategii ovlivňování veřejného mínění ze své prac. kariéry důvěrně znáte.
        Samozřejmě – všichni máme výsostní právo psát a vyjadřovat sympatie komukoli. Ale pokud se z bligu stane čtené médium, které má během několika týdnů/měsíců víc než milion návštěv, už to není obyčejný blogísek, který si někdo píše místo deníku, aby si sesumíroval myšlenky. To je už mediální síla, která lidi ovlivňuje a může je vést špatným směrem (píšu, že může, nepíšu, že to je případ Vidláka, i když už jsem na pozoru).

        To, když ovlivňují veřejné mínění youtubeři či jiní blogeři, případně novináři, znamená, že nesou za to, co propagují, svůj díl zodpovědnosti. Lidé vědí, jak vypadají, jaké mají vzdělání i to, jestli jsou motivováni výdělky nebo snahou prorazit nebo jen svým nutkáním veřejnosti sdělit, co se jim v hlavě točí.
        O Vidlákovi nevíme nic (to, že někdo ano, není důležité, pokud píše pro mnoho jiných, pro které je jen Fantomas). Nevíme, jaké má vzdělání, i když jsou nám jeho názory sympatické, protože se zdají být selsky rozumné (PR strategie?). Ono to vzdělání není patent na rozum, ale taky může pomoci v tom, aby se člověk uměl zorientovat a věděl, že ty prognózy mají i nějaký odborný podklad (když vás čtou desítky lidi, je to jedno, každý plácá teď jak mu jdou slova na jazyk, ale tady je to jiné..). Víme po dnešním komentáři, že má Vidlák více dětí, ok. A co dál víme?

        Vidlák se stává pojmem v sílící skupině lidí. Co napíše, berou mnozí za dané. A když napíše něco, co nás povede na zcestí..? Tak se vyvleče z toho, že každý musí umět přemýšlet sám? To je samozřejmé, ale víme, že to tak neplatí.
        A pokud tedy chci/mám za úkol(?) ovlivňovat tisíce lidí denně, musí to provázet zodpovědnost, konkrétní tvář – zvlášť v politice. A to se neděje, a proto to začínám vnímat jako nebezpečné .

        1. Zkuste Vidláka navštívit a pak napište, jak to vidíte skutečně. Osobní dojmy z čteného za pravdu pokládat nelze.

          1. Ale to je to, co mě zneklidňuje. Já bych ho mileráda navštívit jela, ale neprůhlednej zůstane dál pro všechny ty tisíce, co ho čtou a třeba se potýkají se stejnými pochybnostmi. On se prostě rozhodl systematicky ovlivňovat veřejné mínění, ale nikdo neví, kdo vlastně je. Tohle není dětská hra ani soutěž v Pevnost Boyard. Tohle je politika. Sice třeba na úrovni občanské angažovanosti, ale politika. A ta prostě musí mít tvář. Jinak se stane nevěrohodnou.
            Já to tu nepíšu kvůli nějakému rozeštvávání, ale jako varování – jak Vidlákovi (pokud je to skutečně jen jedna osoba), tak i všem, co ho čteme.
            Ono opravdu už není moc času na bloudění do případné slepé uličky.

            1. Pochybnosti, které vůči Vidlákovi vznášíte, mají sice věcný podklad – jenže existuje někdo, kdo by splnil vaše požadavky, kladené na věrohodnost? Námitky, které jste vyřkla na adresu Vidláka, můžete oprávněně říct vůči komukoli: vždycky se najde někdo, koho spousta lidí nezná.

              Já nevím, jestli vy osobně chodíte k volbám (nehodnotím); ale pokud chodíte, vždycky dáváte svůj mandát lidem, o nichž toho víte daleko, daleko méně než o Vidlákovi.

              Existuje nějaký reálně proveditelný postup, jak rozptýlit vaše obavy (z toho, že Vidláka nejen vy, ale i spousta jiných lidí fakticky nezná). Mně připadá, že žádáte nemožné.

              1. K volbám chodím, komu dávám hlas, rozvažuju, zjišťuju, co je ten dotyčný člověk zač. A v rozhodování mně pomáhají jeho mediální výstupy, záznamy rozhovorů. Protože slova můžou být krásná, ale skutky méně (což v případě politiků a lidí kolem tohoto oboru platí fakt hodně). Řídím se pak i dojmem, tím, co ten člověk vyzařuje. Někdy řeč těla (i po nalejvárně různých specialistů) řekne víc ně tisíce slov.
                Člověk ve veřejném prostoru prostě musí být vidět.
                Na výsledky si pak musíme počkat. Ale i když máte pravdu v tom, že některé politiky moc neznám – jen to, co je o nich dostupné v otevřených zdrojích – vím, kdo jsou aspoň rámcově. To je to, nač upozorňuju.

            2. přijeďte za mnou Fantomko. Popijeme, posedíme, povyprávíme a zjistíte, že nejsem produkt profesionálů. Jen „jsem prostě tak dobrej… 🙂 “ Ne, úplně jednoduše… Když píšete pět let a sledujete z komentářů zpětnou vazbu (a to jsem fakt dělal) tak prostě zjistíte, jak to u nás chodí. Spoustu chyb, co teď dělá třeba ten Rajchl, ty já udělal už dávno, když jsem promlouval k nějaké tisícovce čtenářů. Prostě jsem si to odpracoval a těžím z toho.
              A svojí tvář jsem nikdy neschovával. Ukážu ji každému, kdo o ní stojí. Jen jsem se nikdy nevystrkoval před reflektory. Moje pozvání platí. Chcete-li přijet a rozptýlit své obavy, ozvěte se mi na vidlácký mail. Jsem k dispozici.

              1. A rajchl se objevuje často jednoduše proto, že má našlápnuto. Když se rozjížděl Babiš, psal jsem o něm. Když se rozjede něco jiného, budu o tom psát. To je celé.

            3. Fantomko,
              Vidlák je jedna osoba.
              Viděl jsem ho osobně i s jeho rodinou.
              Ostatně svojí fotku s manželkou a dětma dával ke článku k novému roku.
              Pokud jej navštívíte, uvidíte a rozptýlíte svoje pochybnosti.
              Pokud se někdo potýká se stejnými pochybnostmi, zda Vidlák není jen přelud, tedy fantom, doporučuji stejný postup.
              Máte stejnou možnost ovlivnit lidi jako on. Napište na Litterate vlastní článek.

              Z méédií ,,znám“ spoustu politiků kteří jsou průhlední a křišťálově čistí a přesto nevěrohodní.

            4. Fantomko, Vidlaka osobne neznam, ale Kydy existovaly par let, a predtim publikoval na Kose u Vlka.
              Styl psani a nazory jsou porad stejne.
              Je to oravdu hodne dlouho, v te dobe nebylo o Rajchlovi ani vidu ani slechu.

              1. Já vím, že Vidlákovy kydy vycházely už dřív. Občas na mě někde vykoukly. 😉

                Jen teď už je to regulérní zpravodajský kanál na úrovni deníku, což mě vede k pochybnostem, které jsem výše uvedla. A opravdu nejsem sama. Sdílím zdejší komentáře na facebookové stránce, kterou spravuju a lidé v podobném duchu na texty reagují. Prostě jsou podezíraví, kdo že to k nim promlouvá…
                Cením si v každém případě všech vašich zdejších zpětných reakcí.

        2. Já bych nehledal problém, tam, kde není. Zajeďte si za Vidlákem a promluvte si s ním, hned uvidíte na čem jste. Hloubku jeho odborných znalostí má dle mého z jednoho prostého důvodu – potřebuje je v zaměstnání a zemědělství je očividně jeho koníček. Co se týče Ukrajiny, tak sám tvrdí, že tam má půlku rodiny…
          Ostatní jsou více-méně závěry jeho logiky.
          A co se týče možného zneužití/přivedení na zcestí – řešením je princip Artušova kulatého stolu, klidně moderněji nazvaného Bratsrvo nepodvolených. Zkrátka široká platforma, kdy výpadek jednoho nesmí být pocítit. A bratrstvo Vidlák navrhoval, sice má představu práce na plný úvazek, ale proč ne.

            1. Ještě jedna věc – ten tým, o kterém si myslíte že existuje a pomáhá Vidlákovi se psaním jsem přece my tady.
              Tady je většinou obdivuhodně konstruktivní diskuze, což má za následek doslova pilování logiky a sběr nových argumentů.

    2. Nechci štěpit, nicméně obdobný pocit týmové práce na zhotovování příspěvků tu mám taky, delší dobu a u více profilů. Nebo jsou oproti mě ti lidé holt megasečtělí a argumentačně o kosmír dále. :-), což klidně snadno může být…. Ale směr je snad dobrý tak uvidíme, co z toho vyleze.

      1. Megasečtělost nestačí, je potřeba přemýslet. Pokud přemýšlíte skutečně nezaujatě, chybějící prvky nevyplňujete dojmy, ale skutečně si je zkoušíte „vytvořit“ ze střípků jiných informací, tak aby nakonec všechny vytvářely soulad, po nějaké době zákonitě vytvoříte ucelený obraz odvozený od skutečnosti.
        A budete se divit – pokud zachováte tu nezaujatost – ty myšlenkové „obrazy“ u jednotlivých lidí, kteří jdou skutečnosti naproti podobně jako vy, se budou více a více shodovat – přesně tak, jakoby tvořili tým. A přitom se ani navzájem nemuseli vidět… Skutečnost bez zaujatosti je totiž jen jedna jediná.
        Není v tom trik, a nakonec ani ta megasečtělost. Je v tom pouze ta nezaujatost a touha tu skutečnost poznat.

    3. 😀 😀 😀
      Myslím, že se mýlíte. Ze své vlastní zkušenosti usuzuji, že to tajemství (pravděpodobně) spočívá v něčem jiném. Ale neprozradím – to Vidlákovi nemůžu udělat.

      Každý na to musí přijít sám.

      1. I za sebe potvzuji Zakladatelův názor. A stejně tak přenechám tu psaveckou pomyslnou „první noc“ Vidlákovi. Podle mne si ji zaslouží…

  16. Domnívám se,že PRO pokud volby vyhraje o čemž pochybuji, by si mělo dát za úkol udělat si ,,pořádek doma “ a až se bude PRO kopat někam protože doma bude uklizeno tak se může pustit do přestavby EU a zabývat se NATO….))
    Ve volbách se projeví už tradiční česká neschopnost spojovat se pro velké věci,která je i podporovaná zvenčí.
    Babiše, aniž bych mu někdy přisvojil Bureš nemusím pro jeho lživost a faleš viz Vrbětice ,migrace atd. a iniciativu ,,jeho ministra Adama „s vakcinací.
    Babiš je až příliš provázán s Bruselem a Německem přes své firmy na západě a proto nebude dělat kroky proti oběma jmenovaným ,byť by to bylo ke škodě republiky.
    Od voleb komunálních,parlamentních ,senátních,které se sčítají úpravou Rychetského nečekám nic.

    Ví někdo tady co mi mělo přečtení článku dát? Na co nového článek poukazuje?


  17. 12 zář 2022, 23:22
    Západ prý souhlasí, že Ukrajina získá zabavené ruské zlato a rezervy za 300 miliard dolarů

    „Západní partneři mají politickou dohodu o tom, že Ukrajině poskytnou 300 miliard dolarů (zhruba 7,3 bilionu Kč) z ruských zlatých a devizových rezerv, uvedl to ukrajinský ministr spravedlnosti Denys Maliuska. Zábranou je podle něj pouze to, že se musí vytvořit vhodný právní mechanismus, který by takovou transakci umožňoval. Informuje o tom agentura Unian.“

      1. Vlastimil: je to důvod nesmyslné politiky před invazí, že nechtěli mobilizovat včas? Potom by se oligarchové nedostali k miliardám z pomoci, kdyby dlouhá válka nebyla. Válka jako způsob, jak dostat peníze z kapes chudých v EU k bohatým na UA za cenu válečného utrpení jejich chudých?

        1. Než si odkaz přečtu odpovím zatím takhle – předpoklad obnovy je, že se válkou zasažené území dostanou zpět pod kontrolu Ukrajiny, což se dle mého nestane. Toto je důvod proč se čeká „na vytvoření právního rámce“.
          Pokud se tato území nedostanou zpět pod kontrolu Ukrajiny, pak musí být lidu prezentovaný jiný důvod krádeže ruského zlata a rezerv – napadá mě něco jako rozvoj nezasažené části Ukrajiny, aby byly nahrazeny ztráty přínosu z okupovaných částí …

          1. Ruske zlato a rezervy jsou uz davno ukradene.
            – Rusko vyhraje a rezervy nemuzeme vratit, protoze jste znicili Ukrajinu.
            – Rusko prohraje a rezervy vracet nemusime, protoze jste prohrali.

      2. Ale jeho druhy clanek dneska je mnohem lepsi, samozrejme prevzaty.

        https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/09/13/dodavatelske-retezce-urokove-sazby-a-inflace/

        Je to zatim nejlepsi a neomplexnejsi analyza svetove ekonomiky ve vztahu zapadni penize – vychodni prace a ruske suroviny, kterou jsem kdy cetl.
        Zaroven tam jsou i predikce do budoucna.
        Jenom je to hodne dlouhe, i kdyz je to velmi napinave, cetl jsem to nadvakrat.
        Pokud si nekdo vysetri trochu casu, stoji to za to.

    1. Tak konečně našel Západ zástěrku, jak si strčit ruské peníze a zlato do vlastní kapsy. Být zlodějem a ještě se u toho tvářit jako rozsévač dobra, to fakt umíme.
      K těm penězům si Ukrajina ani nečuchne, hned s nimi uhradí své dluhy.

  18. ANO a Babiš se musí stát vědomě či ne jen takovou bezpečnou čínskou zdí pro ochranu noveho vůdce (Rajchl nebo Hamplová či někdo jiný) proti všem silám (mainstream, vláda, média…) na zničení našeho nového hybatele, mesiáše a národního hnutí než na to přijdou. Bez něj nám ho a také naši naději na zlepšení zase zničí a budeme čekat dalších 10 i více let na novou příležitost. Jinou možnost stejně nemáme. Hádejme se, ale tuto přilezitost zkusme nějak využít. Buďme tolerantní a hlavně musíme ve stejnou vteřinu zatáhnout za stejnou stranu provazu.

  19. Mně se na tom líbí, že po měsících „evropského řešení“ přijde jedna demonstrace „proruských odpadlíků a ztroskotanců“ a blížící se volby a náhle se ledy – byť kosmeticky hnuly…

  20. Vidím, že jsem dneska uhodil hřebíček na hlavičku. Zazněly tu správné otázky… jestli vláda nevzala protestujícím vítr z plachet…
    Osobně si myslím, že ne. Cena elektřiny je i po zastropování drahá jako sviň… Ale kdyby k tomu přišla ještě nějaká sociální dávka – třeba 5000 Kč na každé dítě měsíčně, tak to už by zřejmě stačilo. Minimálně by to vyřadilo ty, kteří ještě prachy mají – vyřadilo by to taťky a mamky, kteří byli na demošce zcela dominantní.

    Ale nic to nemění na tom, že včera vláda zastropováním poprvé skutečně zkusila zabojovat proti protestům.

    1. Vidláku, stejná otázka – každá dotace musí mít i tu stranu „má dáti“. Pokud tohle nekdo zpracuje srozumitelně pro ty mamky a taťky, bude je mít v jednom šiku…

      Je potřeba tu vaši otázku formulovat jinak:

      Komu věřit, že ten šik, který je zřejmě již nevyhnutný, nevyužije sám pro sebe, ale naopak, využije ho k tomu, aby se ledy skutečně hnuly?

      1. Zeptám se natvrdo Lentilko… Mně byste věřil? Kdybych se pokusil jakožto nepolitický mluvčí získat od protestujících mandát k zastupování, věřil byste mně? Věřil byste mi natolik, že kdybych vyhlásil, že na demonstraci nikdo jít nemá, protože je falešná, tak byste nešel a kdybych řekl, že se tam jít má, tak byste šel?
        Dávám vám k dispozici pět let mého života v podobě blogu. Je tu od začátku do konce. Všechny chyby, všechny pravdy, všechny omyly, hlouposti, chyby… všechno moje směřování, nebo chcete-li všechna moje ideologie. Skoro dva tisíce článků co mapují můj život, moje očekávání budoucnosti, moje politické smýšlení, všechno.
        V této republice podle mě není nikdo další, kdo by šel takhle moc s kůží na trh. Najděte mi kteréhokoliv politika, který by byl před lidmi takhle svlečený.
        Stačil bych Vám? Ptám se teď i ostatních, co si přečtou tento komentář… věřili byste mi? Nebo je vám jasné už teď, že bych vás také zradil, čuchnul bych si k penězům a prodal vás? Mám také názory kvůli kterým bych byl nevolitelný? Jsem také člověk, kterého nelze následovat?
        Já bych se totiž mohl pokusit reflektovat všechny vaše obavy z toho, aby vývoj protestů nešel do háje. Mohl bych se pokusit, aby z toho nebyl další debakl. Mám i nějakou představu, jak by se to dalo udělat.
        Ale bez kousku víry to nejde. Proto se ptám, když už máte obavy z Rajchla, možná i Okamury a dalších, když máte obavy z Vrábela a Havla, věřili byste alespoň mně, kdybych se tam postavil?

        1. Protože jste intuitivně pochopil nesmyslnost té mé otázky, tak s vysokou pravděpodobností ano. Téměř cokoli. Klidně i těch padesát slepic.
          Bylo by sice potěšením až národním svátkem, kdyby si toho všimlo lidí více, ale je to tak, jak to je.

          Do odpoledne mně ještě jímal splín, že si toho mého testu, respektive této chybné úvahy, nikdo nevšimne. Skutečně jste mne potěšil. Je to ono – přemrštěná víra davu v konkrétního jedince z toho jedince sama udělá diktátora…

          Ta otázka je nesmyslná právě stejně, jako to, že se hádáme o jména a když se nějaké jméno skutečně prosadí, velká část je potom i nespokojená. Nejde o jména, přece. (proč si to dovolím myslet, je vlastní zkušenost)

          Správné znění té otázky „co zvolit“ (t.j. „základní lekce krizového managementu“) nemůže být postaveno na konkrétní osobě, na konkrétní osobnosti. Musí být postaveno na principu toho, co skutečně potřebujeme a co bychom mohli chtít.

          Můj návrh té otázky volby představitele/ů je tedy tento:

          Co udělat proto, aby námi zvolená osoba skutečně po celou dobu mandátu pracovala na tom, co potřebujeme my? Pokud dokážeme odpovědět na tuto otázku, a dokážeme to prosazovat nejen demonstracemi, máme vyhráno. Je pak úplně jedno, kdo sedí na Hradě, kdo se schází ve Strakově akademii, a kdo obývá Kramářovu vilu. Kdokoli tam bude, bude pracovat pro nás.

          Ne pro mne, ne pro Vidláka, ale pro prospěch celku.

          Pokud to dokážeme prosadit, rychle zjistíme, že vlastně v jádru potřebujeme všichni to samé. Bezpečné a spolehlivé zázemí ve vlastní republice. Zmizí třenice kdo je lepší a kdo horší. Pokud ti zvolení zastupitelé budou vědět, že jsou pod trvalým dohledem obyvatel tohoto státu, že ponesou odpovědnost a případný trest za zpronevěru volebním slibům, budou skutečně pracovat pro nás.

          Zní to pro mnohé jako utopie, protože lidé většinou mají – vlivem toho chaosu, ve kterém tady žijeme – zvýrazněné a povýšené různé osobní zájmy. Když se ale na to podíváme s nadhledem, jejich osobní zájmy jsou jen výrazem jejich představy o tom klidném a bezpečném zázemí, které vychází z jejich vlastní historie a z toho, jak si ji sami vysvětlují. Budeme-li se cítit bezpečně a v bezpečí našeho státu, bude jednoduché navzájem spolupracovat a nerozdmýchávat pře. Vše ostatní přijde skoro jakoby „samo“.

          Vevča popisovala komunitní společenství, jenže i ono se jistým způsobem skrývá a izoluje. Necítí se bezpečně. To je celý problém komunit. Jsou navzájem izolovány.

          Měli bychom se poučit z našich chyb i chyb ostatních, a prostě je neopakovat – příležitostí v této době máme dostatek, jen mám pocit, že si toho moc nevzpomínáme – a tak jsme skoro až nasměrováni dělat stále stejné chyby…

          1. Dobrá Lentilko. Potřeboval jsem tento impuls. Půjdu do toho a než budou volby, tak představím, jak to udělat.
            Řeknu to asi takhle. Zkusíme pracovat tak, aby všichni politici pochopili, že lid je nejenom vyzvedne, ale také zničí, pokud se zpronevěří. Vysvětlíme to teď především těm, kteří ještě nemají sesličku ve sněmovně. Zkusíme bojovat nejen za to, aby lidi na demonstraci přišli, ale také, aby nepřišli, pokud něco půjde na levačku. Zkusíme vyhrát veřejné mínění alespoň na alternativě.
            Dejte mi týden…

        2. A teď trošku konkrétněji, specielně pro vás.
          Život mně naučil používat intuici, a skutečně už i své intuici důvěřuji. Pokud někdo provozuje podobnou formu poznávání, nemůže nic skrývat. Ani přede mnou, ani před sebou.

          Pokud vás něco nutilo se takto dotázat, vnímám v tom právě tu vaši reálnou potřebu kydat a kydat ten hnůj okolo, až z toho něco začne růst něco, co má smysl. A stejně tak, z toho, co píšete, co děláte, i ve mně roste důvěra v pravdivost toho, co děláte. Ve skutečnosti vás neznám, netuším, kde žijete a netuším ani přesně, co děláte. Jste ale vnímavý a nebojíte se. To mi stačí k tomu, že tomu rozumím. A to, že tomu rozumím je základem toho důvěřovat vám.

          Takže moje soukromá odpověď na vaše otázky zní: Ano.

          A ne proto, kdo jste, co děláte, ale proto jak to děláte.

    2. Vidláku, těch 5 tisíc na dítě každý měsíc je jistě pro Vás a další početné rodiny fajn, ale jak se asi budou tvářit ti, co to budou ze svých daní platit na to, že cikánská rodinka s osmi dětmi si bude chodit každý měsíc pro další dávku ve výši 40 tisíc?
      P.S.: Pro mě vlastně taky, můžu jim zvednout nájem o 10 tisíc, ale utáhnou to daňoví poplatníci?

      1. Eto opět – já tu neřeším, co je správné nebo špatné. Já tu řeším, co by se muselo stát, aby protesty utichly. A myslím si, že zastropování následované pětitisícovou dávkou na každé dítě by je zastavilo. Neříkám, že by to něco vyřešilo dlouhodobě a nastal by ráj na zemi.

    3. Počítejte se mnou. Menší přímotop má kilowatu až dvě. Když budete elektřinou vytápět 3 místnosti, tak to máte 30-60 korun za hodinu (6 korun silovejch je deset korun celkově). Když budete mít topení puštěné 10 hodin, tak je to 600 káblí za den. 18 tisíc za měsíc. Při všeobecném zdražování přeju dobrou chuť…

        1. jj. bohužel už živíme jednu celou Ukrajinu, takhle bysme živili celou Čekiji, akorát ekonomika není perpetum mobile. Ostatně celý zastropování je o tom, že vláda nechá vydělat distributory a výrobce úplně stejně, akorát se na to zadluží a zaplatěj to ti, co tvořej jádro daňových příjmů státu, tedy střední třída zaměstnanců soukromého sektoru, která nemá možnost „optimalizovat“, tedy i já… Doprdele s takovym řešením.

    4. Videt ,ze manifestace ma vysledky, muze kazdej..Dva kluci to zmakli..
      Malokdo asi cekal neco a tak rychle. To znamena hodne.. A povzbuzeni …

  21. Moc se omlouvám, už zase zmizím, ale nedá mi to (OT).
    Novinky s jásáním zveřejňují informaci o kritice Putina v Rusku. Je to zde:
    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-dalsi-rusti-zastupitele-vyzyvaji-putina-k-rezignaci-40408497#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=5&utm_campaign=abtest196_discussion_timeline_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    Vybírám z textu jen perex:
    Několik dalších komunálních politiků z Moskvy a Petrohradu se postavilo proti ruskému prezidentovi Vladimiru Putinovi a vyzvalo ho k rezignaci. Ve zveřejněném prohlášení, které podepsali někteří zastupitelé 17 městských částí Moskvy a Petrohradu a také zastupitel města Kolpino, politici uvedli, že Putin „škodí Rusku a jeho občanům“. Dnes o tom informoval ruský investigativní portál The Insider.

    Tak si říkám, co by dal Fialenko za to, kdyby ho k rezignaci vyzývali jen někteří zastupitelé 17 městských částí a také zastupitel třeba města Přeštice…..
    😀

    1. Já jak vidím napsané investigativní portál, tak bystřim a hned zařazuni do kategorie, míněním manipulujících.

  22. Ten vámi, Vidláku, propagovaný Rajchl, mi tak jaksi intuitivně není sympatický, ale to není tak úplně jeho vina, protože mně už jsou nesympatičtí všichni politici.
    Skylla a Charybda. Babiš nebo Rajchl?
    Babiš nemůže být skutečným řešením problému, protože (opakuji se) je jeho součástí a ano – ty Vrbětice skutečně hodně naznačly/ukázaly.
    Rajchl je velká neznámá.
    Kdosi tu onehdy sáhodlouze citoval Hamleta, mně to stojí za to, teď nad ránem, jít do knihovny a zacitovat ho také (stručněji):

    ….a dává snášet raděj zla, jež známe,
    než prchnout k jiným, o nichž není zpráv?
    (překlad E.A.Saudek)

    Rozhodnutí? Až na poslední chvíli!

    1. P.S.: Všimněte si, prosím, o pětikolce už vůbec neuvažuji, ta při nějakém rozhodování už bude dávno mimo hru. BANdita tu sice jásá nad „zastropováním“, které ale všeobecnou drahotu vůbec neřeší, jen její jeden (na první pohled viditelný) segment.
      V podstatě je to postup, který předpovídá Vidlák ve svém dnešním textu – zacpat lidem huby prachama. Jenomže v té souvislosti je „zastropování“ jen slabý odvar.
      Vláda nikdy nemůže dát lidem to, co jim může opozice slíbit.

    2. Hudče, já Rajchla nepropaguju. Kromě jednoho článku „za odměnu“, že přijel za mnou se k němu chovám zcela standardně. Objevuje se nám tu často, protože se spojil s lidovým hnutím, které teď stojí za to mapovat. A zatím neudělal žádné velké chyby, takže mu lidi věří a je to vidět. Ale jestli to něčemu pomůže, to se teprve uvidí.

      1. Vidláku klídek, objektivní fakt je, že se rozjíždí „vlak Rajchl“. Ten vlak vyjel naším směrem, bude mít nějakou kinetickou energii, tedy setrvačnost. Ptohle platí pro nás i pro skutečného strojvůdce. A v tuto chvíli je úplně jedno, zda ten vlak rozjíždí sám Rajchl + parta dobrovolných nadšenců nebo dal Rajchlovi někdo impulz z globálních výšin s tím, že si ho odkloní do svých vod.
        Jak říkám, „vlak Rajchl“ se rozjíždí a je třeba pokládat dopředu koleje a výhybku předem tak, aby MUSEL jet tam, kam chceme my.

  23. Opustit EU bez přípravy zbrkle bez ohledu na okolní státy by byla chyba. To je jako Brexit. Britové snili o svobodě, ale i po Brexitu jim zůstala absence vize i strategie budouci politiky a prohnilé vrstvy v establishmentu. Skandály jako Rotherham a islamizaci dovolují jejich vlastní lidí ani na to EU nepotřebovali. Nemají ani strategii, jak snížit nezaměstnanost. Chudí Angličanů jsou otupělí na dávkách a mají Poláci a Bulhaři, ale Angličanů si přesto myslí, že jim jdou bližší Pákistánci, protože umějí líp anglicky a jsou z bývalé kolonie. Lepší je postupně chystat pozice v establishmentu a hledat spojence v okolních státech. Jako Orbán, který má své lidi v médiích, kultuře, sportu atd. Až se jednou EU začne hroutit, Maďarsko bude připraveno. Maďarska cesta je chytřejší a ta britská stejně je těžko možná pro menší vnitrozemský stát. Nebýt velký ostrov s vazbami na další anglosaské země za oceánem ani Brusel by Brexit nedovolil. Největší varování je ta chybějící vize z Britů. Zůstala jim islamizace, kácení pomníků, politické neziskovky, absurdní systém nezaměstnanosti a dávek. Brexit je rozhodně neuzdravil jako společnost. Sám o sobě k tomu stačit nemohl, když nákaza úpadku už je uvnitř samotné britské společnosti. Proto se ČR musí chystat, čekat na vhodný okamžik a udržovat vztahy se státy střední Evropy.

    1. „po Brexitu jim zůstala absence vize i strategie budouci politiky“
      Absenci vize a strategie meli uz pred brexitem, jen to nebylo videt. Fungovalo jim totiz kratkodobe siditko: Brexit 🙂
      Absenci vize ma cely Zapad, kam z pulky patri i Rusko. To take prodelava obdobnou krizi jako Evropa. EU se od green dealu nedokaze odpoutat, nebot je to jedina idea, kterou ma a ktera ji drzi pohromade, bez ni se rozpadne.
      Ceskomoravsko neni subjektivitou stat, ceskomoravske zeme byly a budou vzdy koloniemi. Jejich obyvatelstvo o vlastni statnost nikdy nestalo, nebude o ni tedy ani usilovat. Proto Ceskomoravsko opusti EU az s jejim rozpadem. Druha moznost je, ze ho metropole (Brusel) preda behem nejakeho handlu jinemu majiteli (coz de zatim nestane, nebot Ceskomoravsko neni zdrojove este zcela vycucano).

  24. Tak tato předpověď Vidláku je něco jako kdyby jsme upsali čertu duši.

    Milion chvilek vyčítalo Babišovi zadlužení, já mu jej vyčítám také, rozběh inflace byl za Babiše, rozkol s RF začal za Babiše a rozdávání peněz bude pokračovat dál za Babiše. Máte vlastně představu co by nás to stálo?

    Vláda tedy zastropovala ceny el . energie a plynu. Elektrická energie bude , ne levná ale bude. Dest korun koncovému zákazníkovi je teda sakra stále moc, ale s tím se dá nějak popasovat. Ale co s inflací? Dvacet procent a s rozdáváním peněz bude pokračovat a spíše ještě vystoupá. S tím nebude nikdo moc spokojen, možná nejdříve ano, ale po nějakém čase již nebude Ano, bude líp, ale Ano , je to v řiti.

    Důležité je nezapomenout na plyn. Plyn sice vláda zastropovala také, ale plyn prostě není a dokud se nějak nedohodneme s RF, tak taky nebude. No a když bude , tak nesmírně drahý, to jako Babiš zaplatí ze svého? Chtěl bych vidět pána ANO jak odvolává Vrbětice, nabírá ruské diplomaty a přestává krmit Ukrajince u nás (doufám) dočasně ubytovaných. Také by musel přestat dodávat na Ukrajinu zbraně . To nemůže dokázat. Ne Vidláku, to Babiš nemůže , to může udělat jen vláda odborníků po pádu vlády.

    Víte Vidláku, Andrej by nás dostal jen do větších sraček než jsme, sice by vytvořil zdání změny , možná by se zmenšila na několik dní nasranost, ale pak by stejně propukla a ještě s větší silou později.

    Vy si opravdu Vidláku myslíte, že by nás mohl Andrejko spasit s tím rozdáváním peněz? A jak by zachránil ty firmy, které jsou před krachem? Jak by mohl zachránit naše zemědělství, když nemáme hnojivo, ceny elektrické energie jsou zastropovány jen pro živnostníky , domácnosti a instituce, ne pro podnikatelskou sféru. Zastropoval by je pro ni také? Dovedete si představit co by to stálo? Ne, na ANO a Babiše zapomeňte, nebo to už je snad lepší dát tu duši tomu čertovi. Totiž v těch pohádkách o něm to nakonec s tím úpisem dobře dopadlo, tady v naší realitě to nemůže ani náhodou vyjít.

    1. Podle mě Vidlákovi podsouváte něco, co nepsal. On nepsal, „Babiš to vyřeší“, on psal, „Babiš zahrání ještě něco ze starého normálního světa, a to tím, že ztlumí hroty těm nejhorším nepravostem“.

      S následky, které nějak odloží či rozloží.

      Napadá mě, že i tahle hra by se dala zahrát „liduprospěšně“, třeba kdyby u toho dokázal trochu přiškrtit ty velké kluky (typu ČEZ…), ale i svůj Agrofert (šklebím se), k tomu, aby část svých zisků odepsali ve prospěch blaha celku.
      Ale to by se vlastně choval jako Putin na začátku…

      A ještě je tu faktor Orbán. B. se mu před posledními volbami docela lísal, tak třeba i dá na to, co mu Viktor říká. Nakonec, máme tady v Evrópě hentakú hierarchijů…

    2. Andrej by byl lepší než je dnes Fiala. O tom není sporu.
      Je pracovitý a má tah na branku. České hospodářství je i jeho hospodářství. Má i odborníky.
      Problém je, že ho, nejpozději od Vrbětické umělé causy, drží USA pod krkem. Aby se správně ideově, zařadil do lajny.

      Vláda odborníků zase nemá žádné zkušenosti. Mohou uspět, ale taky nemusí. A odborníci neodborníci, usácká a britská rozvědka, se potáhnou za novou vládou, aby ji přinutily se správně zařadit, jako vosy po medu…

      1. Andrej nema zadny potencial prosadit predcasne volby. To by mohl jen hromadny lidovy hnev, stupnujici se, a stezejni otazka ted je, zda lze na jeho vznik jeste porad spolehat. S Andrejem udelala svou zkusenost treba komunita drzitelu zbrani. Tady se usmival, petici podepsal, dal se slyset ze co nam ma co Brusel mluvit do toho jake mame zbrane – ale sam byl venku o tom tise jak pena a sve europoslance nezaukoloval aby jednotne hlasovali proti nesmyslne smernici.

        1. Má Babiš ještě na nějaké europoslance vliv? U některých je naprosto jasné že nemá, u těch zbylých nevím. A pokud by se snažil je nějakým způsobem usměrnit, pak by asi bylo takové veřejné nabádání nejméně vhodnou metodou. Poslance nelze „zaúkolovat“, jsou tu přece nějaké zákony, ne? A nechtěl bych slyšet ty komentáře, kdy by se o to pokusil.

          1. „Poslance nelze „zaúkolovat“, jsou tu přece nějaké zákony, ne?“

            Tak to je vtip dne.
            Vy si nepamatuje te Icka, jak sedel v prvni lavici a palcem nahoru nebo dolu ukazoval te tlupe za sebou, jak maji hlasovat?
            Ozval se nekdo? Investigativci, lidskopravni aktiviste pravnici, nebo snad nejaky ten statni zastupce? Nikdo ani neceknul.
            Dekuji, dneska se budu smat jeste vecer.

    3. Něco k tomu „rozdávání peněz“.

      Já teda nejsem ekonom, ale tak nějak se mi zdá, že se do toho finančního průšvihu řítíme všichni společně. Celá EU, nezávisle na tom, jestli Eurozóna nebo ne. A samozřejmě nevím, jak se tohle bude jednoho dne řešit.

      Mám ale pocit, že nebude moc výhodné, být v tom okamžiku ten s tou do té doby nejzodpovědnější fiskální politikou. Ti „nezodpovědní“ totiž budou mít ještě nějaké podniky, budou mít víc infrastruktury a i mezi lidmi bude víc peněz proměněných v něco neposouvatelného. Příkladem je Italie, stát je pořád na mizině, ale mezi lidmi je „stabilních hodnot“ hodně. Každopádně to tvrdí statistika a co jsem tak sám mohl pozorovat, tak by to mohlo souhlasit. Ve srovnání třeba s tím „fiskálně zodpovědným“ Německem.

      Ta „finanční oprava“, kterou asi bude nutno jednoho dne provést, srazí asi všechny na jednu úroveň. Jak to takové ty měnové reformy dělávají. Ale jen co se měny / peněz týče. Podniky, v nich aktivní lidé, dálnice a domečky se co vím zatím nikdy nepřesouvaly. Tohle bylo také jedním z důvodů, proč se třeba Německo po válce velmi rychle vzpamatovalo.

      1. Moje řeč.

        Je lepší být na poušti v autě s plnou nádrží a zásobami na „dluh“, než hrdý, bez dluhu, a nasuchu.

        Kdo přežije, má šanci zaplatit dluh, nebo pokud je silný, dluh platit nemusí.

        Taková je realita.

        Nebo se pletu?

        1. Mate pravdu a zaroven ne 🙂
          A soucasne si i odpovidate.

          Dluh se vyplati, podud ho nemusite spatit, nebo vas k tomu nikdo nenuti.
          Dnesni miliardari maji miliadrove dluhy.
          Musk si pred casem vypujcil miliardy, aby mohl za miliardy koupit Twitter (pak vycouval) a to ho vystrelilo smerem vzhuru na zebricku nejbohasich lidi sveta.
          Je to zvracene? Ano
          Nelogicke? Ano
          Realita? 🙂

          Paroubek mel kdysi pravdu, ze takhle velke dluhy „se uz neplati“. Zapomel jenom dodat, ze to neplati pro nas. Jak pravne pisete, to plati pro ty silne.

          1. Já to vidím trochu jinak, než píšete, a nebo vám špatně rozumím.

            Dluh se vyplatí tehdy, když ho nemusíte zaplatit celý hned a volné finance můžete dál používat a nechat vydělávat. Volné vydělávající finance vám, když si počínáte šikovně, vydělají pravidelně víc, než splácíte. A kdyby nastal průser, máte finanční polštář, z něhož dluh uhradíte a o nic nepřijdete. – Toto, domnívám se, je smysl toho, proč si lidi půjčují do podnikání: vezmu auto na úvěr, platím 7 K/měs, ale vydělávám (díky autu) třeba o 20 K/měs víc, než kdybych auto neměl. Tehdy se mi dluh vyplatí. Dluh je pro bohaté lidi.

            Zatímco naše vláda si počíná jako někdo, kdo už dluhy má, a aby je zaplatil, půjčí si jinde s vyšším úrokem, než kolik bylo u dluhu původního. – Všichni víme, kam taková „strategie“ vede a jak končí.

    4. Taka hlupa blondynkovska … je lepsia inflacia, a fungujuce fabriky, a ludia s vyplatou, alebo je lepsie zabrzdit inflaciu, a mat Lanex v Polsku a ludi na pracaku?

      1. Kazdej zakuklenec je ukuklenej . Je tu.
        Hleda zlatou spasu v padlamentu a v xindlesnatu.
        Dalsi chteji boudu ,misto soudu.
        Aby pravnicky zakoni byly, na koni..
        Na obranu maji vlady ,na vsechny…poradny klady..
        A tou cestou ..
        I kdyz projdou, neprojdou.
        Zlomi si hnaty.Greta.

      2. jakožto člověk z regionu uvedu ten lanex na pravou míru: propustí se prý 20 lidí, povětšinou agenturní. a ono už teď tam jezdí každodenně autobusy s polskou SPZ..

    5. Hnidopichu, já říkám, že teď teprve se o něco hraje. Teď teprve o něco jde. Zastropováním cen udělala vláda poprvé krok k tomu, aby rozbíhající protesty utlumila. Podle mě je samotné zastropování nedostatečné, protože je to pořád drahé jako sviň a má to příšerný dopad na rozpočet. Uvidíte, že přesně tento rozměr bude teď zdůrazňován.
      Ale kdyby k tomu přibyla ještě nějaká sociální dávka typu 5000 Kč na dítě měsíčně, tak už by to asi vypadalo jinak.
      Teď se teprve začíná bojovat. Ale i naše svolávatelé s tím počítají – co říkají? Vzít si zemi zpátky do vlastních rukou. To je víc, než jen sociální dávky. Ovšem lidé o tom musejí chvíli přemýšlet a my musíme dodat argumenty.

  25. Haloo, Otcove zakladatele, oba jste online a nak se vubec nemate ke komentovani te vladni tiskovky… Co melo byt hlavnim tematem dnesniho clanku ! Snad jste nesplaskli jak Fiala po projevu Guy Verhofstadta 🙂 Cim silnym a vyraznym ted pritahne opozice lidi do ulic ? Nebo ta opatreni zastropovani cen jsou porad nedostatecna a lze to nak politicky uchopit ? Pokud ne, skocili jsme, jasna zprava, na temata vystoupeni z NATO, antivaxerstvi, apod. dostanete ven fakt jen tech 5000 lidi…

    1. Vy, BANdito, Vidláka a Zakladatele úkolujete? Honem, honem, jak to, že tu ještě není referát k vládní tiskovce?
      Když tak o to stojíte, proč to nenapíšete sám?

      1. Copak, jste advokatka chudiny ? 🙂 Ja neukoluju, ja jen chci po tech, co staveli videni veci pristich na uhelnem kameni (duvodneho) strachu lidi z cen energii, aby zaujali stanovisko k tomu, co ted z toho mobilizacniho potencialu zbylo. Ja jsem clovek prosty, skol nemaje 🙂 tak mozna dnes Fiala a spol. nevyresili temer nic a nasranost lidi nepoklesne. ANEBO jsou nasi Guruove, Vidlaci, Rachlove, apod. najednou generalove, kteri posouvaji po mape uz neexistujici jednotky, jak Ada v bunkru 🙂

          1. Vasich nazoru si samozrejme vazim, ale mnohem dulezitejsi jsou nazory tech, kteri nas chteji nekam vest. At uz ideove, publikovanim myslenek, nebo primo politicky. A nemohu si pomoct, jejich mlceni se mi nelibi. Dnesni clanek, nereflektujici tu vladni tiskovku, je jen puste teoretizovani. Prakticka politika se musi delat s vecnymi argumenty. A mam takovy zly dojem – budu rad kdyz se mylim – ze ty nejsilnejsi uz po dnesku vysublimovali…

            1. Hulvathe, k vašemu dotazu – mobilizační potenciál ještě není vyčerpaný. Zastropování je pořád drahé jako prase. Ale blížíme se k tomu, co jsem dnes napsal – skutečným soupeřem bude měšec. Teď to teprve začíná být zajímavé.

    2. Málo, pomalu, pozdě. A kdo ví jestli. Pokud se Rajchlovi povede 28. září a pokud budou ještě u moci, tak ještě dost přidají. Babiš slíbil elektřinu za 1.50, oni chtějí 5 Kč (za kWh). Rajchl chce odejít z burzy v Lipsku. To by řešilo problém s burzou jednou pro vždy.

    3. Obávám se BANdito, že žijete v mylné představě, že jakési zastropování cen (ještě se stejně neví jaké, neboť zatím „návrhy“ – to známe) vyřeší krizi.
      Nevyřeší, bude pokračovat.

  26. Dobře. Tedy ta kardinální otázka zní a rezonuje to tu i diskuzemi zdali volit podle svého nejlepšího svědomí, a kašlat na průzkumy v preferencích, nebo přivřít oko a v tuto chvíli jít za jediným mesiášem?
    Promiňte mi to přirovnání.

    1. Ne. Žádny mesiáš v řízení statu nemůže existovat, už z principu.

      To, co je potřeba, je odhodit stádní romanci a naučit se být nejenom svébytný, ale i odpovědný za to, co se kdo rozhodl že mu nejvíce s ním samým rezonuje. A za tím si stát a nezapomenout sem tam provést revizi…

  27. No moment, moment. Je po tiskovce vlady, kde se zastropovali ceny energii. To je treba rozebrat. Zda timto nevzali fialini vitr z plachet sve opozici a zda tedy 28.9. neprijde jen hrstka lidi…

    1. Trochu se opakuji, ale u vás platí úsloví „přání otcem myšlenky.
      Realita se bude blížit spíš tomuto:¨
      „Jestliže se v tuto chvíli nastavuje strop šest korun za kWh, tak si uvědomme, že před dvěma lety byla ta cena koruna a před rokem přibližně dvě koruny. Je dobře, že se vláda rozhodla zastropovat ceny energií, ale sazby jsou extrémně vysoké,“ uvedl pro iDNES.cz bývalý ministr průmyslu a obchodu za ANO Karel Havlíček. Upozornil, že nakonec lidé zaplatí mezi osmi a devíti korunami za kWh, protože k ceně silové elektřiny je potřeba připočítat 30 až 40 procent.
      Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/zastroovani-ceny-elektriny-vlada-domacnosti-firmy.A220912_054540_domaci_kop

      Jo, kdyby Pjotr Banderovič Fialenko přišel s tím, že žádné emisní povolenky, sereme na grýndýl a podobně, to by pro něj byl „krok do bezpečí“. Ale „zastropování“ je jen jiný způsob žebračenek, které si občan nakonec stejně zaplatí.

    2. Nevím, co si o vašem rozhledu myslet. Skutečně.

      Pokud vláda nezmění cenotvorbu, neodejde od tvorby cen na burze, je to, co si odhlasovali vlastně jen kosmetika, kterou nově pouze problém navoněli.

      Pokud dobře počítáme, je-li nás cca 10 milionů, tak vláda plánuje „kompenzaci“ rozdílu cen /tzn. platby burze a výrobcům) v roszahu 130000kč na osobu a rok. Čtyřčlenná rodina rovná se 520 tisíc na rok.

      Trik je v tom, že nám říkají, že se o to nebudeme muset starat… Jenže – odkud ty peníze veznou? Nemají odnikud jinud, než zase jen od lidí. Nastaví-li speciální daň (je jedno, zda válečnou anebo z neplánovaného zisku), vždy to ten zdaněný promítne do ceny výrobků. Budou-li dotovat 130 miliardami dodavatele enetgií, vezmou to z rozpočtu (který je vlastně úhrnem lidmi zaplacených daní) – a v důsledku to znamená, že zase to budou muset jen „ušetřit“ na „mandatorních“ výdajích na to, aby stát fungoval pro lidi – takže se nebudou opravovat cesty, nemocnice budou zase zatlačeny do pozadí, o školách nemluvě… Vláda, stát, prostě jiné peníze mít nebude – a když náhodou by EU na to vydala „podpůrné dotace“ sama – je to jen ten stejný problém, jen se do toho vnese ještě jedna úroveň a tím i větší „ztráty cestou“…

      Takže optika toho, že jednotlivec bude mít menší účet za energie, beze změny cenotvorby těchto „olimitovaných“ energií znamená, že ten jednotlivec to zaplatí někde jinde a jinak. Pro vládu to má ale nepřekonatelný benefit – nikdo pořádně není dnes schopen určit, kam a jak přesně ta kompenzace půjde – což znamená, že lze uvažovat o „odklonu“ 130 miliard na účely, které ve vládě plánují s dvojím, trojím a možná i vícesměrným užitím.

      A zaplatí to vždy jen občané, nikdo jiný.

      A to už vůbec nepíši o to, že se svým plánem „dotace“ 130 mld Kč, oni žijí v nereálné představě, že najednou a zničeho nic ta burza ode dneška bude mít úplně stabilní ceny, které se nebudou nijak pohybovat – ani nahoru ani dolů….

      Pokud tohle dokáže někdo uchopit a popsat přehledně i s důsledky, tak, aby to byli schopni „dodumat“ obyčení občané, může to mít úplně jiný efekt, než se vláda snaží mediálně ukazovat…

      Na demonstaci nebudou „hrstky“, ale statisíce.

      1. Je to lehce psané v afektu a v noci – je tam početní chyba, která je patrná z výpočtu 130 mld / 10 mil = 13000.

        Omlouvám se.

        Ale…

        Ale i takto napsané mi to přijde jako nesmysl.

        Ty peníze se nemají odkud vzít, takže pokud někomu přišly předpisy na statisíce za energie a rok, není reálné pro čtyřčlennou rodinu mít beze změn cenotvorby „pouze“ tu státní „dotaci“ 52 tisíc na rok.

        Takže je velmi reálné, že vládou publikovaná „maximální částka“ kterou stát vydá na kompenzace bude ne 130 mld, ale o v aktuálním odhadu minimálně řád vyšší.

        Je to obdobná logika, která již jednou donutila vládu připustit, že se spletli, a že ceny energií ji „utekly“ do nebeských výšek…

          1. Součástí textu byla má omluva, všem. Pokud chcete omluvu i vám osobně, ano, Omlouvám se vám tímto zcela osobně.
            Právě chvíli před tím napsáním se mi ty střípky ze čtení různých zpráv, které ale nikdy nepopsaly celek, ale jen části a to ještě ty „mile znějící“, spojily do celého komplexu a už to nešlo udržet. Fakt ne.

        1. Než zase začnete někoho mistrovat, tak si pořádně přečtěte jeho příspěvek.
          Hlavně pokud jde o cenotvorbu a nutnost její zásadní změny. Třeba se pak neztrapníte opisováním.

          1. Asi skutečně nečteme stejná slova – pokud máte jiný názor na to, zda Fialenko vzal demonstrantům vítr z plachet, podělte se.

            Můj argument k tomu je ten, že když nenasednou lidé na líbivá slova o „zastropování“, ale přejdou k myšlence „pro koho je to výhodné a kdo to nakonec zaplatí“ – je dost pravděpodobné, že místo větru do plachet nastane bouře…

            To je podstata, pokud ji chcete rozdrobit v detailech a nepřesnostech, můžete = napište, prosím, svůj vlastní názor co a jak dělat nespokojujte se s publikací myšlenky „všichni to dělají špatně“. O to tady skutečně jde – o konstruktivní přístup, který můžeme doladit společně.

      2. Almužna není trvalým řešením. To samé kurzarbeit.
        Bez odchodu z burzy, soběstačnosti v potravinách….atd, nelze.
        Také si uvědomte, že firmy nepojedou na 100%, pokud pojedou vůbec. To příjmy státu zmenší.
        A budeme-li si půjčovat, tak věřitelé nás nakonec donutí prodat i ty zbytky státu. ČEZ aj. co mají cenu.
        Žádná procházka růžovým sadem nás nečeká.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *