18 května, 2024

Skončí špičky 5demolice na seznamu hledaných zločinců?

Vedení RF se rozhodlo zařadit, zatím stále ještě prezidenta, Zelenského na seznam hledaných zločinců. Jak vyšlo najevo, spolu s ním byly na uvedený seznam zařazeny i další špičky Ukrajinského režimu – vč. bývalého prezidenta Porošenka, špičky UA armády, ale i ekonomického života země. Celkem dobrý článek s názory několika komentátorů najdete zde.

Při té příležitosti se naskýtá otázka, zda nebude seznam rozšířen o další osoby, klidně i v zahraničí. Osobně si myslím, že je velká pravděpodobnost, že může být obohacen o partu našich chciválků Fialy, Pavla, Černochové a dalších. Ten poměr bych vyjádřil 60:40 ve prospěch zařazení na seznam mezinárodně hledaných teroristů-zločinců.

Pokusím se vysvětlit proč si to myslím.

Kdo sleduje situaci chápe, že tohle není obyčejný konflikt mezi UA a RF. Ve skutečnosti to je konflikt mezi anglosasy vedeným KoZa (Kolektivní Západ) rukama Ukrajiny proti RF, která se postavila dalšímu rozšiřování světové hegemonie anglosasů. Proto mj. nemůže skončit nijak jinak než absolutní porážkou RF nebo absolutní porážkou KoZa, resp. anglosasů.

Rusové tvrdí, že anglosasové zhruba 1x za 100 let dají dohromady zdroje celé Evropy a vyrazí pokusit se vyloupit zdroje na území Ruska. Zatím se to nepovedlo ani Napoleonovi ani Hitlerovi a zjevně se to nepovede ani nyní prostřednictvím Zelenského Ukrajiny. Rusové navíc mají všechny důvody tentokrát nepřistoupit na nic jiného, než na absolutní porážku anglosasů – cokoliv jiného by v podstatě znamenalo, že by protivníkovi dali v podstatě čas, aby si „olízal utrpěné rány“, znovu se zkonsolidoval, znovu zmanipuloval veřejné mínění na svém území a znovu se pokusil o loupeživou výpravu … a Rusové by znova prolévali krev, všechny dosavadní oběti by byly de-facto zbytečné.

Navíc, na straně RF je neprůstřelný argument – s KoZa nemá smysl vyjednávat, protože nedodržují ani ústně veřejně uzavřené smlouvy ani ty písemně stvrzené. Nejvážnější porušení jsou slib nerozšiřovat NATO a Minské dohody, kdy naprosto „frajersky“, přesvědčeni o své nadřazenosti, vytroubili do světa, že Minské dohody nesepisovali s cílem dosáhnout míru, ale jen a jen získat čas na lepší přípravu pro své loupežnické úmysly.

Jak píšu – je mnoho důvodů si myslet, že to tentokrát neskončí nějakou dohodou „velkých kluků“, ale dojde na důslednou likvidaci hegemonie anglosasů.

Taky se říká, že je znám nespočet způsobů, jak dostat ruského medvěda z brlohu, ale zatím není znám jediný způsob, jak ho vrátit zpět.

Podle jakých pravidel se vlastně hraje.

Tohle je hodně důležité pochopit. Sovětský svaz a s ním celý východní blok nebyl poražen vojensky, ale díky tzv. „soft power“, kdy rozbor by byl na samostatné téma. Podstatné ale je, že Putin a parta kolem něj si z toho očividně vzala ponaučení, evidentně provedli důkladnou analýzu a svým možnostem přizpůsobili strategii – viz. např. nenápadná věta v rozhovoru Putina s Carlsonem, kde VVP říká, že KoZa nelze porazit v mediálním prostoru, protože mj, jejich elity vlastní nejvýznamnější média, která v podstatě monopolně formují mediální myšlení … a tím jsem u podstaty strategie.

Tvrdím, že v tomto konfliktu jde o názor států (a jejich občanů) hlavně mimo KoZa.

Role hegemona je totiž hlavně psychologická záležitost. Můžeme to vzít i v malém – pokud se např. vzbouří menšina ve státě, tak vedoucí elity si vynutí svou vůli násilím. Pokud se ovšem vzbouří drtivá většiny, pak elity nemohou dlouhodobě bojovat proti všem.

Obdobně to je i v globálním měřítku. Při náznaku neposlušnosti si hegemon (USA) vyberou osamocenou oběť a tu exemplárně a nepřiměřeně potrestají …. aby všichni OSTATNÍ věděli, co je čeká, pokud se nebudou dobrovolně řídit „přátelskými“ radami hegemona. Problém nebyl v případě Libye a nápadu Kaddáfího přestat používat USD, problém nebyl ani v případě Saddáma a Iráku. Tam to šlo ukázkově jako po másle a trest byl odstrašující. Zadrhlo se to v případě Sýrie a snahy „Asad musí jít“ a pak nějak celkově v případě Íránu. V těchto dvou případech se to sice zadrhlo, nicméně to nebylo ještě fatální, tohle ještě byli anglosasové schopni mediálně pokrýt a škody napravovat. V případě odporu RF jde už ovšem o fatální střet, jehož výsledek bude určující pro ten zbytek zemí, který má „světa podle pravidel (USA)“ už plné zuby. Proto v tomto střetu jde anglosasům doslova a do písmene o vše.

Takže znova – v konfliktu jde o to, jakou pozici zaujme, jaký názor si udělá většina světa mimo státy KoZa.

Tohle je důvod, proč se Putin snaží dodržovat válečná pravidla a mezinárodní právo. Netvrdím, že je v tom dokonalý, ale každý vidí rozdíl – mírumilovné USA se svým obranným uskupením NATO se vždy při své agresi prioritně zaměřily na civilní infrastrukturu. Vzpomeňte na slova, která zazněla při „humanitárním bombardování“ Jugoslávie a cílem byla energetická soustava, kdy důsledky dopadaly hlavně na civilní obyvatelstvo – někdo z představitelů USA tehdy řekl, že zastavit to je jednoduché … stačí přistoupit na pravidla USA. Naproti tomu Putin vyhlašuje, že cílem nejsou Ukrajinci, ale vedení, které se převratem zmocnilo země, cílem není zničit infrastrukturu, ale zasahovat přednostně proti vojenským cílům atd.

Zkrátka, kdo chce vidět, ten rozdíl vidí a vidí, že VVP se očividně snaží dodržovat válečná pravidla a mezinárodní právo v míře, která je možná. A tohle je vzkaz vysílaný do světa, který očividně nachází příjemce nejen mimo země KoZa.

Mediální zkratka by byla následující – USA loupí podle „pravidel“, která dle potřeby v čase mění a nedodržuje žádné dohody. My nabízíme rovnocennou spolupráci a dodržování mezinárodních zákonů. Je na Vás, kterou stranu si vyberete.

A teď k našim chciválkům.

Věc se má přece tak, že UA ani RF si navzájem nevyhlásily válku. RF tvrdí, že důvodem jejich konání je zastavit genocidu podporovanou vedením UA namířenou proti UA občanům ruské národnosti. Současně tvrdí, že zdrojem moci party kolem Zelenského je neústavní převrat (a opět nedodržování sjednaných dohod s anglosasy) a že tady máme taky precedent s Kosovem, který stvořily (tehdy ve svůj prospěch) USA.

Aktuálně vedení RF zařadilo současné (i bývalé) špičky vedení UA na seznam hledaných zločinců což mj. signalizuje, že si jsou jisti vítězstvím a taky dávají tímto signál, že žádné jednání (mimo absolutní kapitulaci) nepřichází v úvahu, protože s veřejně označenými zločinci nikdo nikdy nevyjednával a tedy se ani vyjednávat nebude. Tohle je taková mediální příprava, ovšem podstatné bude datum 20.května 2024, kdy se hodně věcí (podle mezinárodního práva a zvyklostí) změní – tím dnem přestane být Zelenský legitimním prezidentem a celé vedení kolem něj pak bude možno označit za nelegální uchvatitele moci. A opakuji, není důležité, co budou vytrubovat média lidem na KoZa, ale jaký postoj zaujme většina států světa, tedy státy mimo KoZa.

V naší kotlince pak z pohledu mezinárodního práva a zvyklostí situace vypadá následovně – do 20.5.2024 naše vedení všemožně podporovalo a jistě bude podporovat válečné úsilí zatím LEGÁLNÍHO vedení UA. Je možná k diskuzi, nakolik je legální, když zdrojem moci je státní převrat financovaný USA a podporovaný KoZa, ale opět – podstatný je pohled a názor zbytku světa, který jednoduše Zelenského jako prezidenta UA zatím uznává. Diskutabilní je i válečné snažení KoZa, což by šlo definovat jako nepromlčitelný zločin přípravy války, ale opět … klíčový je názor zbytku světa, který to zatím více-méně akceptuje.

Ovšem podstatný předěl asi nastane 20.5.2024 – to je den, kdy končí Zelenskému prezidentský mandát. Po tomto datu tím zbytkem světa pravděpodobně nebude uznáván jako prezident UA, ale spíše jako diktátor nebo uchvatitel moci. Pro naše chciválky se taky hodně změní – od podpory prezidenta UA (s diskutabilní legitimitou) pravděpodobně plynule přejdou k podpoře nelegitimních uchvatitelů moci na území UA, kteří navíc páchají teroristické činy – válku přece nevyhlásili a jejich útoky jsou zaměřeny na civilisty, což je naprosto proti válečným pravidlům a nápadně to připomíná teroristické činy různých bojůvek. A na výkon terorismu a podpory má ten zbytek světa celkem konzistentní názor.

Dřív nebo později bude muset dojít k jednání a dohodě s anglosasy, resp. USA. A já se domnívám, že obsahem dohody (kapitulace) bude nejen vytlačení USA z Evropy, ale hlavně min. symbolické potrestání některých osob, které budou veřejně označeny za strůjce nebo podporovatele celého konfliktu. A tady si živě dovedu představit, že předmětem tohoto „handlu“ bude obětování, z pohledu USA, naprosto bezvýznamných figur, ale z pohledu RF zajímavých osob. Putin má tahy promyšlené dopředu, což tupci v našem vedení nejsou schopni ani postřehnout – připomínám zařazení ČR na seznam ne-přátelských zemí, dále mediální vlnu, že civilisty v RF zabíjejí české zbraně dodané bez omezení použití UA atd. Takže pokud RF zařadí na seznam hledaných zločinců, resp. podporovatelů teroristů, což je mezinárodně uznávaný zločin, Fialu a spol, pak nevidím důvod, proč by se měly USA vztekat a nedej Bože naše chciválky bránit … jednoduše je za něco vymění. Bude to vyhovovat jak USA, tak i RF, která mediální přípravu už dávno začala … jenom ti kreténi to nevidí.

Není jisté, zda k tomu dojde, ale pokud po 20.5.2024 naši chciválkové nepřestanou s podporou Zelenského a jeho režimu, pak bych na jejich svobodu nebo život nevsadil zlámanou grešli.

208 thoughts on “Skončí špičky 5demolice na seznamu hledaných zločinců?

  1. Dobry den,
    Jen pro poradek, do dnesniho dne jsem neobdrzel zadnou odpoved od David Dvorak.
    Autor se rozhodl nekomentovat muj dotaz, zda se v pripade casti jeho clanku o legitimite prezidenta Ukrajiny jedna o Kremelskou operaci Majdan 3 ci nikoliv. Reagoval na jeho reakci na muj prispevek.
    Kdo chce at si ucini zaver sam pro sebe.
    Preji pekny den,
    MAlbi

    1. Krom toho že byste si mohl zopakovat skloňování jmen si nemyslím, že je pan Dvořák povinen zde komukoli odpovídat. Zrovna on se, na rozdíl od některých jiných, diskuse zúčastňuje dost a mám pocit, že zde tuto věc několikrát vysvětloval. Hledat to nebudu, myslím že jste mohl dát odkaz.

    2. Pan David Dvořák s velkou pravděpodobností nenavštívil centrálu FSB v Moskvě. Náš současný premiér Fiala centrálu CIA ano. Takže bych dotazy na tajné operace na území České republiky směřoval spíše na něj.

  2. Většinou se snažím popisovat realitu, ale zde si dovolím chvilku spekulovat.
    Vyjádření Koudelkovců k AFD, vyjádření Kaganovic ISW (Institut for study of war), žvásty Sikorského, zadržení v Německu a Británii, či komentování požáru v továrně v Německu – to vše dle nich vlivové operace RF v Evropě. Trochu mi přijde, jakoby tady někdo začínal připravovat informační předehru k false flag operaci na změnu veřejného mínění v otázce vstupu jednotek NATO na území UA.
    Zachránce francouzských kosmetických salónů (Makron) dříve vypustil balónek a zjistili, že veřejné mínění v Evropě není scénáři k otevřeně přímému zapojení do konfliktu nakloněno. Obávám se, že by v blízké době mohlo dojít k více bezpečnostním incidentům, které by toto měly změnit. Zkušeností v tomto směru mají dost.
    No, snad se mýlím nebo snad jim to Si přijel rozmluvit…

    1. Vidim to temer uplne stejne, ta sit moznych obav je rozprostrena siroce a ma v sobe obsazeny trend.
      Prijde mi to jako hra rozehrana na vice koncovek a bezpecnostni incident nemusi byt pevnym cilem.
      Smyslem je zamichani stojate vody za ucelem vybrednuti z patove situace, tak to vidim ja. I kdyz prvotnim cilem muze byt aktivace vnitrni bezpecnosti, olympiada se blizi.
      Tohle Anglicane umi, maji v tom staletou praxi.
      Pro delani zaveru je problem v tom, ze Vychod (Rusko) a Zapad maji kazdy jinou manazerskou skolu a pri jejich porovnavani musite prehazovat bryle.
      Zatimco Zapad funguje „geometricky“ , po planu A nasleduje B, C atd., ci se plan A stepi na vice vektoru AA, AB, AC atd., aby se pak setkaly, pak ruska manazerska skola zna pouze plan A a v pripade jeho neuspechu zesilovani na AA, AAA atd. (Z pozorovani vzniklo zname a mylne interpretovane porekadlo „nas mnogo“.
      Oboji pristup je spravny, vyhodou Zapadni skoly je flexibilita a nevyhodou alokace a tim padem oslabovani zdroju.
      V pripade Ruske skoly je to naopak: muze koncentrovat vsechny zdroje na jeden cil, ovsem je rigidni.
      Jde jen o to, najit ten okamzik, ktery je pro danou skolu vhodny. Coz dokaze jen malo lidi, ale z nich se pak stavaji vudci.

      1. Dobry napad ma dve podminky: jeho nositel musi byt vnitrne neposlusny (musi mit odvahu vybocit) a musi mit smysl pro duslednost.
        A to na Zapade (zatim) je.
        Kdezto na Vychode je toho polovina.
        Rusove jsou vnitrne neposlusni, ale nemaji smysl pro duslednost.
        A Cinane naopak jsou dusledni, ale nedokazi vybocit ze zadaneho ramce.
        Tim nehodnotim kvalitu zivota, ani lidstvi, kazdy jsme nejaky.
        Vemte si cinske cipy z Tchajwanu, nejlepsi na svete. Coz je polovina az tretina pravdy. Navrhy cipu jsou totiz americke a Tchajvanci jsou jen lepsi lopaty, co je bastli dohromady, navic na holandskych strojich.
        https://s.ura.news/760/images/news/upload/news/401/991/1052401991/332723_10_letie_OOO_Agro_Klever_Selo_Malytsevo_Shadrinskiy_rayon_Kurganskaya_obl_derevnya_stolbi_s_provodami_selo_malytsevo_250x0_4040.2693.0.0.jpg
        Nejde o to, ze tam neni asfalt, ci domy, ktere jsou, jake jsou, nybrz si vsimame sloupu vedeni. Hned vidime neduslednost. A vesnici to zacina a prosakuje vzhuru.
        Proc Petr I. zval do imperia cizince? Nikoliv, ze by byli chytrejsi, nezli mistni, oni byli duslednejsi.

  3. V okamžiku, kdy se Afrika jakž takž zkonsoliduje, přestane se bát „náhlých převratů“ organizovaných zvnějšku a hlavně přestane prodávat svoje suroviny pod cenou, tak se zhroutí i ty nejposlednější zbytky koloniální panství zemí jako GB nebo Francie.

  4. Připomínám výrok nedávno zemřelého Henryho Kissingera, který za svůj dlouhý život o praktické politice věděl mnoho a iluze neměl žádné.
    Loni v létě na adresu rusko-ukrajinského konfliktu a Vladimíra Putina prohlásil

    „Hraje šachy tam, kde se my pokoušíme hrát poker“

    A tím je, tedy podle mne, řečeno vše
    Poker je vcelku rychlá hra, kde můžete hodně získat i hodně ztratit, podle toho, jak riskujete a jak se dokážete přetvařovat a lhát.
    V šachu musíte přemýšlet pár tahů dopředu a mít vymyšlenou strategii i na to, co udělat, když se protivník zachová jinak, než jste předpokládali. Ruská vojska hrají šachy. Zaútočila, ztratila několik méně důležitých figur, zabetonovala se v obraně – a nechává „pokerového“ protivníka, aby znovu a znovu zkoušel štěstí s tím, že t těmito trumfy to přece UŽ MUSÍ VYJÍT.
    No, nevyšlo.

    Dnes, po 2,5 letech bojů
    Ukrajina doslova ovládla myšlenkový obzor západu, dostává gigantickou hospodářskou pomoc ze západu –
    a přesto je bita. Ne nějak spektakulárně, ale pořád.
    Z hlediska kolektivního západu se Rusko dopustilo toho nejhoršího zločinu. Nejenom, že si trouflo vyzvat USA, tedy nejsilnější zemi kolektivního západu. Rusko na Ukrajině kolektivnímu západu už 2,5 roku vzdoruje.

    V primitivních společnostech vedou kmen buďto náčelník kmene a jeho vrchní šaman, nebo „král“, ve kterém je spojena role válečníka (náčelníka) i šamana („vládce kultu a mystiky)
    Viděno touto optikou, „kmen kolektivního západu“ dneska vedou USA. Jsou vojensky nejsilnější zemí – a celý západ přejímá i jejich kult (kulturu) i mystiku (liberální demokracii, gender, zelené myšlení atd atd atd)
    Ale v těchto primitivních společnostech také mají jednu praktickou zkušenost – KRÁLE NELZE ZRANIT DO KRVE. Ve chvíli, kdy je král krvavě zraněn, dokáže tím celému kmeni, že
    (1) není nejsilnější
    (2 nemá podporu bohů
    a proto se jej není třeba bát

    A to, co se děje poslední více, než rok, to tuto praxi osvědčuje. „král“ (USA) byl zraněn do krve – a jeho poddaní i ostatní kmeny se jich přestávají bát…

    1. Vsecko se deje v clanku , samo vod sebe a bez jedine priciny.. Skonci. Co dal.
      Nebude seznam rozsiren? Takovy veci nam seznam udela. Nebude a nebo bude ,seznam rozsiren , kdo vi …Kopnout do seznamu nejde..AAAaaLLLLEEEE, na co dojde …
      …dojde na duslednou lykvyidacy hegemonie anglosasu..
      Tak neco de a de a de , az to tam dojde. Dusledna likvidaci hegemonie, na ni to ted de..
      Nemohla by bejt aspon trochu nedusledna likvidace , v zadnym pripade.
      Muze likvidace se spasit , nemuze , hegemonie taky nebude spasena , dojde na ne.
      Pac se de…Co to je to co de…
      Neco vyskoci a de az to dojde , staci pockat v kancelari u klavesnice a nehukvapovat se..
      ..dojde drive ci pozdeji k jednani…Vono to de a de a de nekam ,az tam dojde.
      Co de to taky dojde…Drive nebo pozdeji ,zejtra a nebo za tisic let to dojde.
      Mezitim svet treba pojde..

      1. Nehukvapuj se při psaní na klábosnici takových složitých slov jako lykvyidacy.Mohli
        by si to vysvětlovat jako šifrovanou zprávu.

      2. To Anonym: Vaše komentáře nejsou ani vtipné ani chytré. Jsou zmatené a nesrozumitelné a od věci. Proč tu zamořujete prostor svými nesmysly? Neměl byste se začít léčit?

  5. Debata o vyhlašování války je zcela zbytečná.
    Válka se už nějakou dobu nevyhlašuje.
    Konec konců, ani Němci nevyhlásili válku SSSR.

  6. PS:
    Stanné právo na Ukrajine je do 13.5.2024.
    Prezident má mandát do 20.5.2024
    Hmmmm … prodloužit či neprodloužit? Toť otázka.
    Celá tahle diskuze bylo naprosto zbytečná…

    1. Na tom neco je, alespon podle wiki.
      Pokud ovsem nebylo mezi tim stanne pravo prodlouzeno, coz se doted delo pravidelne.
      To bude vedet jedine Lex, ten totiz neni dementni.

    2. Uznání nebo neuznání presidenta je celkem zanedbatelný faktor.

      ČR (a další státy …) například uznává jako Venezuelského presidenta Juana Guaidó, přestože volby vyhrál Maduro…
      Nezachytil jsem informaci, že by naše vláda tohle své „uznání“ vzala zpět.

      KoZa už je zbytku světa jen k smíchu, naše názory nehrají žádnou roli.

  7. Brilantní argumenty – skutečně nejde o nějakou ušmudlanou Evropu, neřkuli Česko, ale o ty ca 4/5 světa, které v téhle válce neskáčí podle mekotu KoZy.

    Jenže to je globální pohled. Vnitro-KoZa pohled, Fialův a Rakušanův pohled, je takový, že se od toho zhlého světa ostřihneme, o pod křídla mocného USA-dubiska se ukryjeme, a budeme, po boku a pod křídly toho dubiska, pokračovat ve válce do konečného vítězství. Když to (kdysi dávno) dokázali Albánci a Kuba a Severní Korea, dokáže to Koalice ochotných taky.

    Slava!

    1. Hmm, tohle je asi správný předpokládaný vývoj ze strany našich (a EU) elit – přimkneme se pod deštník USA-dubiska a bude nám fajn a budeme pokračovat v boji.
      Tohle už bude na nás, aby to nejelo po takto nalajnovaných kolejích, protože pokud nemáme žádné zdroje (suroviny), pak to vede jenom do velké bídy. O nějakém boji tedy nebude za chvíli moci být ani řeči, protože prostě nebudou zdroje. Budeme mít dost starostí sami se sebou.

  8. Přidávám se k ostatním. Výborný článek pane Dvořáku.
    Je otázkou, jaké podmínky si stanoví vítěz konfliktu. V diskuzi někdo zmiňoval mimo jiné navrácení Kosova Srbsku, ale Rus zrovna Kosovo používá jako precedent pro Krym. Ani vypovězení USA z celé Evropy nevidím jako pravděpodobné. Putin v prosinci 2021 stanovil podmínku ….“návrat před rok 1999…“

      1. nahodou ne, brouku, ale kolega se taky spletl – rusko navrhlo uzavrit dohodu zahrnujici „nerozmisťování ozbrojených sil a výzbroje Ruska a zemí NATO na území všech ostatních států v Evropě nad rámec sil, které již na tomto území byly k 27. květnu 1997.“

        gugl je dobrej sluha ale zly pan

        1. Myslím, že si pletete události.
          Rusko v únoru 2022 navrhlo KoZa návrat statu quo do roku 1991.
          KoZa se mu vysmál.
          A tak nastalo, co nastalo.
          K tomu stavu do roku 1991 to nejspíš Rusko dotlačí.
          L.

        2. Pro NATO a anglosasy znamená návrat do pozic 1997 grandiózní porážku a tedy důvod rozpustit NATO.
          USA to zabalí navíc z toho důvodu, co je asi čeká doma – ať tam volby dopadnou jakkoliv, klíčové bude, zda se s verdiktem smíří druhá strana …. a něco mi říká, že se nesmíří.
          Další věc – finance anglosasů jsou neudržitelné a před kolosálním výbuchem, za této situace prostě nebudou mít na financování těch 800+ základen po světě. Nedostat se k RF zdrojům znamená pro ně opravdu konec – ve všech směrech.

          1. A není snaha o zneplatnění Zelího mandátu také zpráva, že Rusko nebude o podmínkách jednat pouze s Ukrajinou, ale právě pro všci, které požaduje, včetně osmi požadavků z konce roku 2021 ( nejsem si jistý zda listopad, ale určitě ne únor 2022, to bylo daleko dříve ), nemohou Ukrajinci ovlivnit.

            Ještě poznámka, nemyslím si, že by Rusové použili Kosovo jako precedens ke Krymu. Zaprvé by tím podrazili bratry Srby ( a pokud se NATO bude stahovat ze všeho kam nalezlo po 1997 tak stejně nebude již Američanům k ničemu ) a zadruhé nevím o žádném referendu o příslušnosti Kosova, které by jej dalo Albáncům.

          2. Nakej kolosalni vybuch , vetsi nez Vrbetice , kdo vi..Kdo to bouch tam,
            Koudelka nesmi chybet aby patral..Koudelku na ne.
            Usa to zabali dalsi duvod.
            Finance sou neudrzitelny a se neudrzujou uz , asi 50 let..
            Nedostat se k ruskym zdrojum znamena pro ne opravdu konec vsema smernej konec. Nemohli by si neco aspon trochu vod rusa koupit . Ne .
            Musej se nedostat.
            Ne , protoze byl nebyl konec.

          3. … USA nebude mít na financování 800+ základen … Obecně je chybné používat historické paralely ale tady se to nabízí. V roce 407 římské legie opustily Limes Romanum. Důvod byl stejný. Peníze došly.

  9. Nedělám to rád, že panu Dvořákovi do základní premisy jeho článku musím zabořit vidle, protože pohádky jsou libé čtení.
    Jenže pravdu neochčiješ.
    Víc to nebudu rozvádět, jen ocituju –
    „3. V případě, že za stanného práva uplyne funkční období prezidenta Ukrajiny, prodlužují se jeho pravomoci až do nástupu nově zvoleného prezidenta Ukrajiny, zvoleného po zrušení stanného práva.
    4. Pravomoci prezidenta Ukrajiny, stanovené Ústavou Ukrajiny , nelze omezit v podmínkách stanného práva.“
    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/389-19#Text

    Fakt, fakt mne to netěší, jak jsem napsal, pohádky jsou většinou pozitivní čtení /nejde-li primárně o Hanse Christiana Andersona/, ale autor se měl nejdříve více „poohlédnout“ a informovat.
    Jeho vina.
    L.

    PS
    Pište dále, pane Dvořáku, pište, přehánějte……

    1. Ta posledni veta se docela hodi i na vas vyplod, v ukrajinske Ustave stoji – 103) Prezident je volen na obdobi 5 let. Tecka.
      To na co se odvolavate vy, je zakon ze dne 12.05.2022 prijaty parlamentem, a je na dlouhou debatu jestli obyc. zakon muze menit paragraf ustavy. Co kdybychom to dali na preskoumani Rychetskemu?

      Povidejte, prehanejte

      1. Běžte se zeptat na Ukrajinu, proč to vyřešili, jak to vyřešili, „výplode“! A zamyslete se nad tím, proč se ten zákon jmenuje „O právním režimu stanného práva“.
        Napovím.
        Protože se jím ve smyslu Ústavy Ukrajiny modifikují právě některé právní režimy v situaci stanného práva.
        L.

          1. Neříkám to rád, ale tykat jsi začal ty, hňupe.
            Svá moudra si ráč vetknout.
            Mají tutéž validitu, odkud vycházejí.
            L.

            1. ja to zas reknu rad – takovej mentally challenged jako ty, ktereho nejinteligentnejsi argument ve sporu je „Trošku se informujte. Odpovědi s vyhledejte.“ mi muze tykat bez obav, je to jako by se mnou mluvila opicka

                    1. Tjn, vypadá to na nějakého zhrzeného arogantního zlodědka. Asi jej také začnu přeskakovat. Informace má k věci a v souvislostech ale ten zbytečně konfrontační tón to kazi.

                    2. Jakmile prvnik zacne s arogantni kvetnatou mluvou, je to znameni, ze ho bud kauza nezajima, anebo si je nejisty.
                      A jak pravnici rikaji: tertium non datur 👍

        1. Lexi, zopakuji Vám – je úplně jedno jaký výklad přijmeme v KoZa, směrodatné bude, jak k tomu přistoupí zbytek světa. A pokud zbytek světa dojde k přesvědčení, že UA nevyhlásilo válku a tudíž se volby prezidenta konat mohly (stejně jako v RF), tak prostě pro ten zbytek světa NEBUDE již Zelenský legálním prezidentem.
          Nejsem znalec Ústavy UA a jejich zákonů, ale celosvětově uznávané právní pravidlo je, že právní norma nižší síly nemůže měnit právní normu vyšší síly.
          A poslední – o tom, že si problém anglosasové uvědomují svědčí ta jejich mírová konference ve Švajcu po datu expirace mandátu Zelenského. Státy, které se tam dostaví v podstatě zaujmou postoj, že Zelenského nadále uznávají jako prezidenta UA.

          1. V ukrajinské ústavě je stanoveno že prezident Ukrajiny vykonává své pravomoci až do doby, kdy se funkce ujme nově zvolený prezident Ukrajiny.
            Стаття 108. Президент України виконує свої повноваження до вступу на пост новообраного Президента України.
            https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text
            Prezident je tedy sice volen na období 5 let, avšak není-li zvolen nebo nesloží-li slib nový prezident, vykonává prezidentské pravomoci ten „starý“.

            1. To ZH – v právničině platí pravidlo, že pokud se sejdou 2 právníci, vzniknou 3 právní názory :-). Obdobně tady – těch výkladů může být vícero a záleží na okolí, které bude akceptovat. Právní předpisy většinou počítají se standardními situacemi, v tomto případě např. s tím, že pokud by byl zvolen nový prezident a ten se nemohl ujmout úřadu (např. úmrtí), pak vykonává úřad nadále dosavadní prezident. Dále např. v právu platí, že pachatel nemůže mít profit ze svého protizákonného jednání – v UA Zelenský zrušil volby, proto nemůže profitovat z faktu, že není nový prezident … atd.
              Ten problém, který bude servírovaný zbytku světa bude asi následující:
              1. UA válku nevyhlásila, nemají tedy válečný stav, nebyl důvod nevyhlásit volby
              2. Zelenský tedy bezdůvodně zrušil prezidentské volby
              3. po 20.5. 2024 je tedy v pozici uchvatitele moci.
              A znova – hraje se o postoj zbytku světa.

              1. Pane Dvořáku, neztrapňujte se více.
                Na Ukrajině platí „stanné právo“.
                A šmytec.
                Až do voleb nového prezidenta, k nímž dojde až po skončení tohoto stavu, platí prezidentský mandát dosavadního prezidenta.

                Snad byste mohl tu o „Červené karkulce“.
                L.

                1. Cervena Karkulka bezela do lesa a v lese za kerem lezel vlk.
                  A kdyz vlk videl Karkulku bezet ,tak vyskocil a prestal lezet..

                  Nejvic se tady zuri z faktu a skutecnosti..
                  Ty nadelaji hodne zly krve.Nejde potom psat aspon trilogie…

              2. Presne tak to vidim i ja, pane Dvoraku.
                Zakon mluze mluvit jasne, ale jeho interpretace odpovidaji politickym podminkam a tlakum.
                Nakonec bude mit „pravdu“ ten, jenz taha za delsi konec provazu.
                Situaci tedy nema smysl rozebirat pravne, musime si pockat, jak to dopadne.
                Paragrafy si ohne ve svuj prospech vitez a my se pak dovime, ktere zakony byly prijaty protipravne a ktere jsou ty spravne.
                Prvym krokem Bankove ted bude nahnat na konferenci co nejvice statu a jejich ucasti si zajistit parcialni legitimitu. Vice toho zatim udelat nemuzou a doma tudiz mlci.

              3. Ad „nemají tedy válečný stav“:
                Mýlíte se, válečný stav mají.
                https://mzv.gov.cz/jnp/cz/cestujeme/aktualni_doporuceni_a_varovani/ukrajina_vyrazne_zhorseni_bezpecnosti.html

                Válečný stav byl vyhlášen 24. února 2022, od té doby byl desetkrát prodloužen a nepřetržitě platí, prozatím do 13. května 2024
                https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/49/2024#n2

                Loni se nekonaly parlamentní volby, a to podle článku 83 ukrajinské ústavy https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text , kde se stanoví, že v případě uplynutí funkčního období Nejvyšší rady Ukrajiny během válečného stavu se její pravomoci prodlužují do dne konání prvního zasedání Nejvyšší rady Ukrajiny zvolené po zrušení válečného stavu.

                  1. Vážený pane,
                    chci Vám poděkovat za Vaše vstupy. Někdy není úplně obvyklé postavit se na stranu pravdy proti přívalu „hlavního proudu“.
                    Měl jsem v úmyslu to napsat pod Váš koment „Zborcený Harfyton napsal: 6 května, 2024 (8:29)“, kam by to logicky patřilo, jenže tam už se zavěsil jiný „přínosný“ komentář.
                    Nicméně v tom zmíněném komentu pod paní lujjzou jste to shrnul naprosto vyčerpávajícím a exaktním způsobem včetně zcela jasného vysvětlení, v čem se pan Dvořák mýlí. Zřetelněji to snad už napsat ani nejde. A je jen příznačné, že ani to většinou nestačí, jak ukazuje hned ten připojený text zde frekventované osoby.

                    S úctou
                    L.

      2. I do not have no beef..Dyz nekdo chce neco napsat vo necem , tak pravidlo je zhruba , aby si sehnal tri prameny aspon a vo ne se voprel. To znamena nebejt linej a to je pro zotroceny moc prace, jenom nebejt linej a uz jen zustat v pohodli je drina az nad hlavu.
        Hodne pramenu mluvi vo breznu i tech ukru a potom vo kvetnu a rus vyskocil ,
        ze Zelinar nebude uz presidentem , nybrz civilni osobu..Kdyz si to sam na sebe uplet zakazama voleb…..Sem se zminil vo tech skutecnostech a hned to naky skutecne popreli. .Nekery vedi vsecko nejvic …A beda kdyz se ukaze jiny..

    2. To ale neni pravne uplne ciste, nebot ustava mluvi jasne o petiletem funkcnim obdobi.
      Takze tohle by uhrat slo.
      Ovsem na druhou stranu mluvi ustava o tom, ze prezident vykonava sve pravomoci do doby, nez se ujme uradu prezident nove zvoleny.
      Zde si tedy kazdy najde to svoje a je jasne, ze reseni bude mocensko-politicke a nikoliv pravni/ ustavni.
      Druha vec je stanne pravo. Nevim, ptam se: to uz bylo na Ukrajine vyhlaseno?
      Myslim opravdu stanne pravo, byt nevim, jak je Ukrajinou definovano.

        1. Uz se stalo: podepsany zakon o stannem pravu se nedotyka volby prezidenta, nybrz clanku ustavy o osobnich svobodach (explicitne jsou uvedeny).
          Ze nekdo napise „ve smyslu ustavy“ neznamena, ze to tak je, ci ze to tak musi byt.
          Tohle je situace uplne na vode a rozhodne ji ten s vetsim klackem, paragrafy zde nehraji vubec zadnou roli, vyjma zaverecneho oduvodneni, jez muze byt libovolne.

            1. To se uvidi, jak se to bude vyvijet.
              Zatim vidim otevrene moznosti obe:
              Bud bude potvrzeno, co rikate, anebo se zjisti (tak nejak samo), ze Zelensky sedi na svem stolci neopravnene. Coz bude dokazovat Ustava svym clankem, ze prezidentovo funkcni obdobi je 5 let.

            2. Zadna zminka vo tom co ,kde se vzal a to vzal. A uhrat by prej pro slo..Zadny fakta na drevu , abstraktni vidiny ,politickodiplomatickych,
              hry abstrakci s klacky na veci..

    3. RE; Lex Když se kouknu na odkaz, tak tam začínají jakési, asi právní normy rokem 2015. Třeba je Rusové po Majdanu 2014 neuznávají. Že po 20. květnu bude kokainista nelegitimní prezident mluví na alternativě více lidí. To se všichni mýlí? Jenom se ptám, sám nevím jak to je.

      1. Už husité měli v hymně – „a na množství nehleďte“.
        Pravdu měli.
        Ve svém názoru se neřiďte „kvantitou“ ale „kvalitou“, tj. relevancí.
        L.

          1. Reagujete na můj text „Už husité měli v hymně – „a na množství nehleďte“.
            Pravdu měli.
            Ve svém názoru se neřiďte „kvantitou“ ale „kvalitou“, tj. relevancí.“

            Ptám se, nejste blázen?
            Měli jste vycházky?
            L

                1. Z čeho jste usoudil, že jsem primitivní? Když mi to řeknete, aspon se budu moci sebekriticky posoudit a poučit se.

            1. Husita mel na mysli nepritele.Nebylo to vo vedeni a vo zakonech.
              Zizka byl vudce a zakon.
              Este potom na to mnozstvi museli hledet a poradne ,vpravo hled ,vlevo hled ,pac se tam zjevoval nepritel.
              A potom zvolit zpusob boje podle toho ,kolik krizactva pribehlo…

  10. Ale vážně – jak to bude po 20. květnu 2024?
    To zůstane Ukrajina bez prezidenta? Zelí bude jako soukromník?
    A když bude rajzovat po světě – jakou právní sílu (nebo jak bych to nazvala) budou mít jakákoliv jednání/dohody/smlouvy s ním?

    Pane Dvořáku/někdo jinej, můžete mi to prosím vysvětlit? Protože tomu fakt vůůůbec nerozumím…

    1. Paní lujjzho,
      jestli Vás to neuráží, udělal jsem to místo pana Dvořáka.
      Někdy není entuziasmus tím správným rádcem autorů.
      Pravda, tady jde jen o slova.
      A „pivo se pije“, a pořád bude mít pan Dvořák hodně souhlasných komentů a já „hejtů“.
      Budiž mu přáno.
      L.

    2. To lujjza – jak to bude po 20. květnu se teprve uvidí. A opakuji, že směrodatný bude postoj zbytku světa, nikoliv nějaký právní výklad tady na KoZa.
      Jen si vzpomeňte jak „pružné“ mohou být na naší straně právní normy – jednou Rychetský jakožto největší odborník na slovo vzatý právně čistě zdůvodní potřebu 5% hranice a za pár let ten samý odborník opět „právně čistě“ zdůvodní pravý opak. A v obou případech to bylo dle nás OK.
      Právo není o spravedlnosti.

      1. Ne, pane Dvořáku, pro poměry na Ukrajině po 20.5.2024 nebudou relevantní postoje Koza, ale Ústava a ostatní zákonodárství Ukrajiny.
        Už to laskavě přijměte jako pravidlo.
        L.

        1. Co bude se uvidi , zeptejte se mne cokoliv. Kdyz se neuvidi, tak ja to vodlozim na pozdejsi datum..Uvidet je zkratka hracka..A nakej este postoj sveta..
          Rychetsky postaci. Ten nic neudela/udela ,zalezi kdy . OK v obou ok pripadech..

          Ted nakej „beef“, neco konkretniho s tim budou mit ukrove po pripadny porazce ..Co ukra povedou potom.
          Kdyz zjisti co spachala lzive slibujici a masakrujici osoba a dalsi , ve funkci a s pravomocemi ,po zvoleni zneuzivajici , kdyz mohla.
          Demokracie a sdruzena politicie /cetnik,politik ,vobusek ,zakony ,soudci , vezeni, ,universalni teror ,vydirani , hrozby ,ze vsech stran ,za nic, zkratka to nejhorsi svinstvo co svet zna a nezna/, k tomu primo provokuje a vybizi kazdej den..
          K tomu se prida rus ,kdyz najde konkretni dukazy ,ze zahranicni osoba pachala na rusy nenavistny zlociny/udajne se branila terorem mnoho let na bezbranny populace/ a bez jedineho faktickyho duvodu , k tomu co spachala,, relevantne. Sama vod sebe a pouzila podrizeny…
          A este najde neco uplne konkretnich dukazu. Nebude se unavovat s abstrakcemi.
          Konkretni je neco jako mir a Rychetsky , nejde to do kramu..Je to moc konketni..
          Co je to mir. Zkratka a presne , naky dve hlavni zneprateleny osoby prikazou , hned a nejdriv prestat strilet.A vsicki prestanou.
          Co je to Rychetsky mne nezajima a nevim. Nema stejne ve veci, zadny misto..ani co je schopen a udela v naky budoucnosti , muze treba v Narodnim hrat
          roli Baby Jagy..Nektery uz se toho vobavaji ted a napred.
          Se to nazejva malovat certy na zed a cekat az vobzivnou..

        2. Milý vole, v současné situaci si s ústavou a ostatním zákonodárstvím ruiny můžou tak akorát vytřít… Navíc tam probíhá úspěšná mohylizace a ještě asi nějakou dobu probíhat bude. A to hraje nemalou roli. Ta denacifikace je celkem úspěšná.
          Rusko tím seznamem dává jasně najevo, že silnější pes jebe a že o tom, s kým se budou bavit, rozhodují oni. A milej Zelenskej už asi cítí vítr pod nohama a kolem krku konopí.
          A na to, co má napsáno v ústavě, akorát sere pes.

        3. Dvorak je uz davno jejich agent chaosu,bludnych nekonkretnosti
          pokudista sireni nejistot..
          Ustava je zvejkacka , zalezi na pravnikach jak ji se zakonama vozvejknou
          a jak se jim to hodi , na polivku je naberacka a datum 20.5. 24 ,kdyz prijde, se vymeni za jiny..A nebude..
          Caesat to taky umel , jednou se mu znelibilo naky datum ,
          tak naridil jiny..To mame ted furt. Carove v Rusku a knezi ,pak meli revoluci dvakrat..V rijnu a v listopadu..

      2. Díky za odpověď, pane Dvořáku.

        Podle mě se Vy a Lex bavíte o DVOU různých věcech:

        – Lex říká, že pro poměry NA UKRAJINĚ po 20.5.2024 bude platit Ústava a ostatní zákonodárství Ukrajiny, a nepochybně má pravdu.
        – Vy mluvíte o tom, nakolik – a jestli vůbec – budou ochotny SE ZELÍM jednat jednotlivé/různé STÁTY SVĚTA… a jakou relevanci budou dávat jeho slibům/podpisům atd. … čili jestli PRO NĚ skutečně bude RELEVANTNÍM reprezentantem Ukrajiny… (tím spíš, když/jestliže vědí, co všechno na Ukrajině lidem/tisku/kritikům/atd. prováděl a stále provádí).

        1. Ukrajina má jednokomorový parlament (Nejvyšší rada Ukrajiny – Верховна Рада України). Přímo v ukrajinské ústavě (článek 83) je výslovně stanoveno, že v případě uplynutí funkčního období Nejvyšší rady Ukrajiny během válečného stavu se její pravomoci prodlužují do dne konání prvního zasedání Nejvyšší rady Ukrajiny zvolené po zrušení válečného stavu.
          Od 24. února 2022 je na Ukrajině válečný stav. Ten je vyhlášen (zaveden) dekretem prezidenta. Dekret prezidenta je schválen parlamentem, čímž se stává zákonem. Těžko ho lze označit za nějaký akt zvůle prezidenta, poslední prodloužení schválilo 335 (ze 450) poslanců, žádný poslanec nebyl proti https://t.me/yzheleznyak/7060
          Dále je v ukrajinské ústavě stanoveno (článek 108), že prezident Ukrajiny vykonává své pravomoci až do doby, kdy se funkce ujme nově zvolený prezident Ukrajiny.
          Dokud bude válečný stav, nebudou ani parlamentní volby ani volby prezidenta.
          Z hlediska jejich ústavy to je v pořádku, leda by nesoulad s ústavou konstatoval jejich ústavní soud (taky ho mají). To je, myslím, zhruba to, co tu vysvětloval Lex.

          Pan Dvořák píše https://web.litterate.cz/skonci-spicky-5demolice-na-seznamu-hledanych-zlocincu/comment-page-1/#comment-281818, že „nemají válečný stav“, „nebyl důvod nevyhlásit volby“, „Zelenský bezdůvodně zrušil prezidentské volby“ a „po 20.5. 2024 je v pozici uchvatitele moci“
          Nic z toho není pravda.

          Jestli na základě těchto nepravd „pro zbytek světa nebude již Zelenský legálním prezidentem“, to samozřejmě nevím.

          1. Tak jsme si ujasnili, ze pozice Zelenskeho a jeho setrvavani v uradu po 19.5. je pravne koser.
            Pan Dvorak vezme nazpatek svuj argument, ze zeme neni ve valecnem stavu, diky Lexovi jsme k tomu zjististili, ze je navic ve stannem pravu (mandat prezidenta se automaticky prodluzuje).
            Fakt, ze (dle wiki) trva pouze do 13.5. ponechme stranou (treba ho prodlouzi, treba wiki keca).

            Jak jsem pochopil, panu Dvorakovi jde o fakticky, nikoliv pravni stav veci. Janukovic byl legalnim prezidentem, presto ho sundali.
            Silena situace na Ukrajine nevylucuje nic.
            Predstavme si, ze proti Zelenskemu se zvedne obcansky odpor, ktery bude reflektovan i v parlamentu a opozicni frakce najednou zesili diky prebehlikum a bude se snazit Zelenskeho odstranit.
            A kdo chce psa biti, hul si vzdycky najde.
            Holi muze byt ustavni clanek o 5- ti letem obdobi prezidenta, anebo novy objev o (moznem) podvodu pri zarazeni na kandidatku:
            https://aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?p=386351&sid=7671effd4c804344011a67ed5b7cf014#p386351

            Zajimavejsi, nezli obhajoba stavajici legality mi prijdou sporna pravni ustanoveni a ukony, na ktere lze Zelenskeho dostat.
            Pokud by melo dojit ke svrzeni Zelenskeho, nebude myslim nekoho zajimat, ze je v uradu legalne. Zelenskeho odstavi a pak budou hledat paragrafy (anebo je budou mit pripravene), proc to „museli“ udelat.
            A vidime, ze priprava uz bezi. Jak mezi stavajicimi i byvalymi parlamentari, tak na politicke scene. Tam se mluvi o 20.5., Mojsicuk (viz odkaz vyse) pridal dalsi naboj.

            Legalita kopiruje legitimitu. Pokud Zelensky ztraci opravnenost (legitimitu) k vykonu uradu, zacnou se hledat duvody, proc jeho pozice neni tak legalni, jak se zda.
            Lex zde resi pravni stranku veci a tim je to pro nej uzavreno, dle mne (a troufnu si rici, ze i podle pana Dvoraka) to zde naopak zacina.
            Vemme si hypoteticky opacnou stranku veci: Zelensky je v uradu totalne nelegalne, ale jako prezidenta ho uznavaji jak obcane, tak staty. S tim nikdo nehne.

            1. Odkaz se spatne otvira, tak sem cely prispevek nakopiruji:
              martanus » 05 kvě 2024, 21:02

              Bývalý poslanec Mosijčuk prohlásil (https://t.me/mosiychuk72/33426), že šéf Ústřední volební komise Oleh Didenko by měl být okamžitě po změně moci zatčen, protože se podílí na procesu „uzurpace“ moci na Ukrajině.

              Za prvé, přijal úplatek 300 tisíc dolarů za to, že zaregistruje Volodymyra Zelenského jako prezidentského kandidáta. CKV ho svým prvním rozhodnutím odmítla zaregistrovat.

              A důvodem odmítnutí byla skutečnost, že Zelenskyj nesplňoval požadavek, aby kandidát měl nepřetržitý pobyt na Ukrajině v délce nejméně 10 let. Tento problém byl vyřešen zfalšováním osvědčení a úplatkem ve výši 300 tisíc dolarů.

              Je jedním z hlavních účastníků kauzy „uzurpace“ moci, která se nyní odehrává v naší zemi. Zasedání ÚVK nevedl, vyjadřuje své osobní názory, neexistují žádné.
              rozhodnutí o tomto a o volbách.

              Mošijčuk a řada dalších LOM už dlouho mluví o nelegitimitě Zelenského po 20. květnu. Samy úřady porušují zákony, země se utápí v korupci a žádné volby nebudou – o nějaké demokracii na Ukrajině nemůže být řeč

        2. Jakmile bílí i černí, jen trochu příčetní heteráci uvidí, že Zelenský, jako správný demokrat, si s jejich vlastní ústavou vytírá prdel, nahání lidi jako dobytek a zdůvodňuje to válečným stavem, ačkoli on sám, ani nikdo jemu válku nevyhlásil, bude to mít ve světě nepochybně těžké.
          Tím zatykačem na Zelenského, se mi okamžitě vybavilo něco, jako je tohle :
          https://st3.depositphotos.com/1302980/18870/v/1600/depositphotos_188702492-stock-illustration-old-wanted-placard-poster-dead.jpg
          O odměně se taktně mlčí. 😀

    3. bych řekla, že pravdu má ten, co tvrdí, že bez ohledu na právo a zákony – pravdu buder mít ten co jej uznají ti ostatní.
      Akorát dle mého je zádrhel, že ti co budou mít „právo uznávací“ musí počítazt s tím, že totéž, když se znelíbí, se může stát i jim a podle toho co on včil rozhodne budou ostatní hodnoptít v jeho případě. Hmm… je to docela sranda – nemyslíte.

  11. Budouci neboztik Zelenescu prohlasil akonto pravoslavnych velikonoc, ze pry gott mit uns buh ma na ramenou ukrajinske vylozky a „tuhle vojnu vyhrajem“.
    Takova chucpe od zida, po tom jak rozehnal pravoslavnou cirkev na ukrajine, to docela sedi.

    1. Důležitou hodnotu v budoucím vývoji situace může mít i to prokletí šulinopianisty… KNĚZEM. Myslím, že narkomana nečeká nic pěkného.

      1. Souhlasím. Zdůraznil bych pravoslavným knězem. On sám si z toho třeba nic nedělá, ale pro okolí už má na sobě stigma prokletí. A jakejkoli průser se dá interpretovat jako trest boží.

    2. Probíhající pravoslavné vánoce ukazují, že lidé jaksi ignorují režim a hromadní se v chrámech pronásledované církve . Na tu prorežimní kašlou. Také volba. Nohama.

    1. Podoljaka vi, kde je jeho misto a co ma delat, v tomhle pripade snizovat vznikle skody.
      https://t.me/logikamarkova/11532
      „Porošenka kromě Zelenského hledá i ruské ministerstvo vnitra. Zelenskyj i Porošenko jsou samozřejmě zločinci. Jaká je ale logika jejich zařazení na seznam hledaných osob? Ani já si to nedokážu vysvětlit.“

      Markov je Putinuv duvernik a mezinarodni komunikator jeho strany Jedine Rusko.
      Kdyz vam nebude jasne nejake stanovisko, anebo rozhodnuti Kremlu, zajdete si k Markovovi.

        1. Tak jo:
          „Юрий Подоляка: С преступниками говорить не о чем“
          Kdyz byl Porosenko v uradu, jednalo s nim Rusko bezne. Tudiz v letech 2014-19 zlocincem jeste nebyl, tim se stal az vcera.
          Tenhle proces se zatykaci mi prijde jako reakce a nikoliv jako plan, coz neco znamena.
          Ano, po 19. 5. by to bylo neco jineho.
          Mimochodem- francouzsti soldati v poctu asi 1000 kusu pry uz dorazili. A podle mych predpovedi nejsou umisteni na severu, nybrz u Odesy.

            1. Je vice zprav o mistech pusobeni a jejich poctu.
              Stovka by mela byt u Slavjanska, nekteri u Casova Jaru, tisicovka u Odesy.
              Jelikoz to ale neni verejne a oficialni, je uplne jedno, jak je to doopravdy.
              Zajimave bude, jestli se neco oficialniho dovime, zatim to je jen na nastrazeni usi a bez zaveru.

              1. „Joozin ,z baazin , mocalem se pliizii „…+ praskovaci letadlo. /Mladek/.
                V jejich pripade sou zase posrany , eh, poslany fr., kde to hori.
                Ruse se cpe na lajnu Slovjansk ,Kramatorsk a Nikolaev.
                Pak ma votevrenu cestu ,/ukr ted ustupuje ,ale pac to nejde ustoupit a usetrenej cas vyuzit na vybudovani a oganizaci obrany,
                rusu je rychlej a na patach , jako sr …ka..
                Pak se rus rozhodne co chce./Asi uz to ma rozhodnuty/..
                Pres Nikolajev ma votevrenou a celkem beproblemovou cestu rovnou do Odesy.
                Nahore zase to vohne kdyz chce na sever na Kyjev..

  12. Dobrý článek, ale potřebuje opravit….

    Ukrajinci navíc mají všechny důvody tentokrát nepřistoupit na nic jiného, než na absolutní porážku Rusů – cokoliv jiného by v podstatě znamenalo, že by protivníkovi dali v podstatě čas, aby si „olízal utrpěné rány“, znovu se zkonsolidoval, znovu zmanipuloval veřejné mínění na svém území a znovu se pokusil o loupeživou výpravu … a Ukrajinci by znova prolévali krev, všechny dosavadní oběti by byly de-facto zbytečné

    1. Re:Peskov

      Vždycky marně špekuluju, jak to ten Pánbíček vymyslel, že dal někomu schopnost naučit se číst a psát a při tom zůstat naprostým debilem…
      Jsou věci mezi nebem a Zemí…

      1. Každý si na placení složenek vydělává jinak, myslím že jsou i horší a politováníhodnější způsoby.

          1. Samozřejmě, ale na druhé straně jejich šéfové, politici, lobbisti, leckteří soudci, novináři ( třeba ta kráva Ciroková na paní Nikolu Bornovou ), těch příkladů by se našlo.

      2. Mimo to ze jit na rusa je vod samyho zacatku sebevrazda ,dalsi blba vec, je ,
        ze kamkoliv ustoupi ,stejne nemuze prohrat , neni sila sveta , nato.
        Zdalky to naopak vypada ,ze rozbesnenej rus ,muze klidne dobyt celej svet..
        Porazi ty hlavni , jednoho po druhym a ty mensi udelaji jako vzdycky…
        Napr. si Nato vo porazku koleduje…Napr. cpe vsecko /penize a zbrane /co ma ukrovi.
        Dopadne jako ukr , nebude cim strilet. Bere vod rusa vsecko dulezity ,
        nezbude ani halir si to brzy zakoupit.

      3. Existují tzv idiots savants (odborný termín), kteří mají celkové IQ v pásmu imbecility či dokonce idiocie, ale mají překvapivě vyvinutou nějakou schopnost. Třeba paměť, počítání zpaměti s vysokými čísly atd. Třeba vám to na vaši otázku odpoví.

    1. Čučkaři od Koudelky jsou veřejně-komediální.
      Začínají mít hodně společného se Zelenským hrajícím na piáno přirozením.

    2. Řekl bych, že jde o první nástřel zdůvodnění, proč musíme na Ukrajinu poslat klidně i vlastní hochy.

  13. Výborný článek nad kterým je pro každého dobré uvažovat. Reflektuje na kolo dějin, které se nezastavilo a nikdy nezastaví. Žijeme v jedné z nejvýznamnějších dob světových dějin. Svět je pár let globalizovaný a informace probíhají okamžitě, ne jako v roce 1815 kdy explodovala sopka Tambora a Evropa se o tom dověděla za půl roku. Prach dorazil dříve.

    1. Vybornej clanek , do ty doby nez byl sepsanej , neslo vo tom dobrym uvazovat.
      Teprve ted kazdej uvazuje.. Sopka, ale mela zpozdeni ,kupodivu a stejne, jako ten dobrej clanek.
      Nez byl uverejnenej neslo uvazovat..I kdyz informace probihaji okamzite.
      Kolo asi polamalo..A nekolovalo..

    1. Zadne volby na Ukrajine nebudou, dokud plati stanne pravo, neplati ustavni povinnost prezidentskych voleb. Az tak jednoduche to je.

        1. Dobry den pane Dvorak,
          Je mi cti, ze jste zareagoval. I kdyz tak nejak pro me obycejneho smrtelnika neproveditelne.
          Kdyz ma nekdo dluh, tak mu do hospodareni mluvi i veritel, tak chapu Vase sdeleni. Je to logicke a proti tomu nic nenamitam. Mam otazky prosim.
          Na understandingwar.org jsem cetl, ze v kvetnu 2024 bude vrcholit probihajici kampan „Majdan 3“. Psal jsem v jinem prispevku, nenutim Vas to hledat. Zajima me Vas nazor a to ve vsi pocestnosti. Vazim si casu, ktery clovek jako Vy venuje psani clanku, viz mi mnohokrat vytykana diakritika. Tak se clanek nepise, ale me to vyhovuje. To jsem odbocil.
          Byl byste tak laskav a rekl mi, odkud cerpate informace o nelegitimnosti Ukrajinskeho Prezidenta ? Proc 20 kvetna kdyz podle ukrajinske ustavy je to (a ted se omlouvam) posledni nedele v breznu paty rok mandatu? Proc bych mel prijmout premisu, ze ukrajinsky prezident bude nelegitimni, kdyz plati stane pravo ? Vzpominam si, jak jednoduse lze vyhlasit stav nouze, jak se to stalo za covidu v CR. Take by me zajimalo, proc se bavime o zdrojich Ruska, ktere prave souperi o zdroje v Mali a v Nigeru ? Rusko obsazuje byvale francouzske kolonie a chova se uplne stejne jako tehdejsi kolonialni velmoci. Co Vas vede k tomu, ze jedni jsou spatni a o druhych se mlci ? Ja chapu, ze clanek se hodi sem na litterate.cz. Jsem zmaten a v diskuzich odpovedi nenachazim. Budu Vam vdecny pokud se rozhodnete odpovedet.
          Jsem s pozdravem,
          MAlbi
          Zdroje, ktere bych mohl identifikovat. Protoze prave na tom understandingwar prave toto zminovali jako Kremelskou informacni operaci. Nerikam, ze jste jeji soucasti, viz vyse uvedene.

          1. Pan Dvořák píše velmi srozumitelně, že nezáleží na mínění KoZa a RF, ale na mínění světa. Pokud se velká část světa bude domnívat, že volby na UA mohly být, tak to tak bude. Ukrajina není ve válce a v čase možných voleb stanné právo nebylo. A navíc si UA nese stigma nelegitimního státního převratu. Vždyť v rekci na něj se odtrhla AR Krym a vznikly nelegitimní útvary DLR A LLR.
            A Rusové v Africe? Co to tak nechat na místních a nemontovat se do toho. Vždyť jste zastánce toho, že si každý stát má sám rozhodovat o tom co bude dělat.
            Vy si také rozhodujete o tom, že nebudete v češtině používat diakritiku.

              1. Jeje fantom ceskeho jazyka MAlbi dostal co proto, skoda ze jste si opet z toho romanu odnesl jen tu cestinu. Servisak-opravar.

                    1. Jo, tak to budou dětský roupi.
                      To jsou takoví červíci, co se objevují v prdeli teenagera, který se škrábe na prdeli, plné ořechů a nemeje si ruce.
                      Roupi vylejzají večer či noci a to šimrání – to bude ono.
                      Nejprv je potřeba otlouct ty ořechy u řiti, tu řiť důkladně umýt a ještě ten večer sníst tak čtyři topinky, silně namazané rozetřeným česnekem.
                      Budeš sice ještě další den smrdět, jako tchoř, ale už ráno budou roupi mrtví ve tvém hovnu. Nešťourat v tom klacíkem!!
                      Nebo – to šimrání ještě mohou být třímetrové tasemnice, co večer nevěřícně vystrkují hlavy. A ptají se, proč zrovna ony musí žít v prdeli takového blba, co žere jen hambáče, chlastá colu a škrábe se na prdeli.

                    2. Teco: tasemnice zůstávají pěkně pevně přisáté a jen vypouštějí ven články. Zde příspěvky, tasemnice ještě není dospělá a články jsou zatím malé.

            1. Panejo, ale srovnavate nesrovnatelne, africane si jiste diakritiku take mohou vybrat svobodne. O te pritomnosti velmoci v na uran bohate Nigerii by mohli a zamerne zminim Kuvajtany. Proc si nepripustit, ze se RF chova uplne stejne jako kazda jina velmoc, ac prvni velmoc 2 kategorie ? Cina a USA jsou bez konkurence.

              1. Jedinej, kdo to může posuzovat jsou nigerijci a ti poslali „velmoc“ USA do hajzlu a pozvali si „velmoc 2 kategorie“ (twl, nechlastej)
                Je to naše zbytečná starost.

            1. Ale ti strejdove, uz neoperuji samostatne, Prigozin ani Utkin uz jim neveli, ale ministerstvo obrany RF za nejake fasadni asistence Prigozinova syna.

            2. Jeste byste mohl zmini Vanguard, tez konglomerat, tohle vybudovat to musela byt fuska. Neodpustim si nezminit, ze nekdo uplne nahore logicky byt musi. Myslim, ze i bez jmenovani bych si tipnul jednu nebo dve zeme, o kterych si myslim, ze je vlastni firma. Opet jen zminim ze takova vec da spoustu prace. Me se to nepodarilo ani nepodari, muhehe.

              1. Řekl bych, že volby by mohl zelenáč zrušit pouze v případě vyhlášené války.
                Vyhlásil snad zelí válku? Byla Ukrajincům vyhlášena válka?

          2. Kde jste přišel na to, že se Rusko chová jako Francie v Africe?
            Rusko snad od nich bere uran za centy a prodává za stovku €?
            Ne, tohle nechávají na nich, Afričan si bude ceny diktovat sám!
            Do Afriky jsme za socíku jezdili i my a jako kolonisté jsme se nechovali.

    2. To Stridor – dobrá otázka, odpověď bude nejspíše ta, že tímto anglosasům dávají najevo, že mírová jednání jsou vyloučena.
      Připadá mi to, že se na něčem dohodli a ctihodní džentlmenové Rusy opět podvedli …. ti tedy zareagovali zařazením Zelenského na seznam dříve než asi chtěli.
      Podle mého jde jen o veřejný vzkaz.

      1. Rusove na mirove konferenci stejne nebudou a timhle ukvapenym rozhodnutim jedine dali Zelenskemu argument, ze s nim ma byt i nadale jednano jako s legitimnim prezidentem (proto vubec ta konference, tam jde o Bankovou, nikoliv o mir).
        Podle meho jde o zmatek v ruske administrative, spatnou komunikaci. Dali ukol vydat na Zelenskeho zatykac, ale uz nerekli, kdy ma byt zverejnen- a prokuratuta to vykonala co nejrychleji.
        Odlozeni zverejneni zatykace do 20.5. by bylo mnohem elegantnejsi a ucinnejsi a napadlo by legitimitu Zelenskeho presne v tom okamziku (dni), kdy byla zpochybnena. Nevyuzitim tehle synergie se vse rozplizne a navic bude Zelensky na konferenci mavat „teroristickym cinem ruskeho statu“.
        K tomu soubezne obvinili Porosenka, se kterym Moskva jednala po cele jeho funkcni obdobi, cimz mu dodala legitimitu, kterou ted po letech sama zpochybnuje?
        Me to prijde jako akce Pata a Mata, nikoliv promysleny tah.

        1. Jedine vysvetleni by bylo, kdyby v naslednych 2 tydnech byla planovana nejaka velka udalost, pri ktere by Zelensky prekazel.
          Takze si pockame.

          1. Navrhuji k úvaze: na jedné straně vzkaz hen té KOZE, čí pukavci, na druhé výsledky vyšetřování teroristického útoku v Crocusu. A možná i něco dalšího, o čem se veřejnost dozví někdy později.

            1. Re: stridor

              Zelňákovi nevzkázali OPRAVDU vůbec nic.
              Zelňák je v pozici Hurvínka. Koulet očima, předvádět prostocviky předepsané ve scénáři, číst z monitoru čtecího zařízení předepsané texty.

      2. Re: DD, stridor

        Zkusím ještě srozumitelněji pro méně chápavé.

        Vyvěšení Zelňáka na „tabuli cti“ je zřejmě odpovědí na nějakou OPĚT porušenou zákulisní dohodu mezi RF a KoZou.
        Jestli se někdy o takové zákulisní dohodě něco dozvíme, to je ve hvězdách. Je možné, že nikdy nic, ale může se stát, že třeba po 20. květnu něco vyleze.

        1. Nemůžu si vzpomenout, jak dlouho trvalo po 24.2.2022, než VVP přišpendlili na seznam jakýchsi válečných zločinců.
          Pomůže někdo?

  14. V antagonismu k predchozimu tvrzeni, ze Ukrajinu ani stredoevropske zeme nemaji v planu napadnout. Pokousi se uplatnovat narok domaciho prava nad pravem ostatnich statu.
    Ale kolem a kolem se jedna jen o divadylko pro Rusy a bubu pro ty politiky kterych se to tyka az pojedou do zemi se kterymi ma RF smlouvu o extradici.
    Starost Kremlu o demokracii na Ukrajine, zatimco ARF decimuje ukrajinske volice po tisicich je dojemna. Ten clanek je operace „Maidan 3“, jedna se o hybridni Kremelskou operaci majici za cil napadat domelou legitimitu Ukrajinske vlady a pokusit se zasit seminko pochybnosti mezi volice a politiky.

    1. Civilistů zemřelo méně než v Gaze, tohle si pište na iDěsu, Seznamu. Od roku 2014 do roku 2022 zemřelo 14000 civilistů, které Kyjev likvidoval jako teroristy. V Gaze za 5 měsíců zemřelo tolik pouze dětí a kde jsou matky a ostatní?
      Vytvoření Novoruska bylo vyhlášeno 22. května 2014 a o měsíc později mluvčí samozvaných republik DNR a LNR oznámili sloučení do konfederace. Ukrajina se ale rozhodla separatismus potlačit vojensky a označila konfederaci za oblast, kde proběhne tzv. protiteroristická operace (ATO). Ani ne po roce byl politický projekt Novoruska stornován: dne 1. ledna 2015 bylo ukrajinskými separatisty oznámeno, že projekt byl pozastaven a dne 20. května prohlásili představitelé obou republik, že v souladu s Minskými dohodami konfederace zaniká.

  15. Souhlas s článkem.
    Jen dodám – vojenská konfrontace s Ruskou federací, jak o ní sní vůdcové KoZa, aby se zmocnili jejích nekonečných přírodních zdrojů, z nichž oni nemají skoro nic, je tzv. „konečným řešením“. Ne jen pro Ruskou federaci a nejen pro KoZa, ale celkově pro současné uspořádání světa a pravděpodobně i pro současnou světovou civilizaci a populaci vůbec /nelze vyloučit „ostrůvky přeživších/.
    Vedení Ruské federace si je dobře vědomo, že je zcela obklíčeno několika sty vojenských základen USA a že v případě svého napadení, byť „jen“ konvenčními zbraněmi, není schopno se konvenčním arzenálem ubránit.
    Proto je jeho válečná doktrína opřena o neprodlené odvetné opatření jadernými zbraněmi. Vladimír Putin /i Sergej Lavrov/ to řekli bez obalu nejednou. Vladimír Putin asi naposled tak otevřeně na Valdajském fóru v roce 2018, když řekl /a měl na mysli neprodlené použití jaderných zbraní/ – cituji – „Když se přesvědčíme, že je veden útok proti Rusku, až pak zasadíme odvetný úder. Samozřejmě, bude to katastrofa a my nemůžeme být iniciátory této katastrofy,“ …. „Agresor by měl vědět, že odplata je nevyhnutelná a samotný agresor bude nevyhnutelně zničen“ …. pak dodal – “My jako oběť agrese, jako mučedníci, půjdeme do nebe a oni prostě zdechnou (сдохнут) protože nebudou mít ani čas učinit pokání“. – /zdroje si jistě snadno vygooglí každý sám/.
    A dovolím si ještě poukázat na tenhle rozdíl – v době nejhlubší „studené války“, tj. v sedmdesátých letech minulého století, si byly obě strany bipolárně rozděleného světa, tj. státy víceméně definované členstvím v NATO a na druhé straně ve Varšavské smlouvě, vědomy de facto vyrovnanosti svých vojenských možností a schopností. Docházelo proto postupně k akceptaci této reality a v souvislosti s tím i k hledání cest, jak „spolu“ na Zemi žít /nelze si přitom neuvědomit, že KoZa tehdy neměl nouzi o přírodní zdroje v zemích svých nedávno emancipovaných se koloniích/. A tak došlo v roce 1975 k „Helsinské konferenci“ a k přijetí „Závěrečného aktu“, který definoval platformu vzájemně výhodného mírového soužití mezi státy s rozdílným společenským zřízením /což ovšem neznamenalo, že se KoZa vzdal svých snah o podkopání sil „druhé strany“, k čemuž si uzurpoval otázku tzv. „lidských práv“ a jejich cestou podpory eroze společenského systému „protivníka“ zevnitř. Což se mu podařilo koncem osmdesátých let a v roce 1989 a násl. i zvítězit ve „studené válce“ nad Sovětským svazem a jeho spojenci. Sovětský svaz se stal poraženou zemí, do jeho vedení byly dosazeny západní loutky /již před několika lety Gorbačov a posléze Jelcin/. Z bipolárního světa se stal svět monopolární s diktátem USA a ostatními příštipkáři KoZa. Ze zemí bývalé střední a východní Evropy se staly polokolonie KoZa a postupně nepřátelské země Ruské federace.
    Ale nic netrvá věčně.
    Jelicinův čas se naklonil a – a teď nevím, zda je někde zpracována analýza jeho politických motivů a představ, jak Rusko dál – předal své žezlo Vladimíru Vladimíroviči Putinovi. Jak to bylo dále, už většinou dobře víme. Nejdříve mazání med kolem úst, jenže Putin byl z jiného těsta než Gorbačova a Jelcin. Jeho rohlíkem ani vodkou neopili. Vyvedl zemi z moci amerických podržtašků i domácích oligarchů, které naučil pracovat ve prospěch Ruské federace. A jak se podobně jako bájnému ptáku Fénixovi začalo Ruské federaci dařit povstávat z jelcinovského popela a jak vůdcům zemí KoZa začalo docházet, že se jim ruské zdroje vzdalují, začaly se znovu rodit obrysy nejdříve bipolárního a posléze snad i multipolárního světa s tím, jak se od svých bývalých kolonizátorů začaly odklánět jejich dřívější kolonie, které dnes už očividně přecházejí na stranu Číny a Ruské federace. Jenže KoZa se s tím nehodlal smířit, a tak šel až na hranu možností, která pro Evropu a možná i pro Svět znamená osudovou volbu buď, anebo. Buď „okupují“ do svých zločinných struktur nástupní prostor k bezprostřednímu podřízení Ruska, tj. Ukrajinu, o které myslím už Bismarck řekl, že bez ovládnutí Ukrajiny nelze ovládnout Rusko, anebo je čeká osud chcípající kobyly kopající kopyty v předsmrtné křeči na všechny strany /čehož jsme dnes a dennodenně svědky/.
    No, a ti z nás, kteří nemají pod klenbou lební /s odpuštěním/ nasráno, vědí, že svět je znovu na hraně volby – buď další HEGEMONIE KoZa s exploatací zbývajícího světa, nebo KOOPERACE všech zemí světa spolu s rodícím se a upevňujícím se postavením zemí BRICS+.
    USA a ostatní země KoZa /včetně nás/ mají na výběr. Moc velký ale k dispozici nemají.
    L.
    PS
    Snad jen poslední myšlenka – proč myslíte, že asi Donald Trump „nesmí“ v budoucích amerických volbách zvítězit se svým „America first!“ https://en-m-wikipedia-org.translate.goog/wiki/America_First_(policy)?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc

    1. Ano, až na tem poslední odstavec.
      Pokud Trump vyhraje, bude šlapat brázdu stejně poslušně jako Biden. Zeťák a jeho parta se postarají, aby nezlobil; složku na něho mají pěkně macatou.

      1. Pokud vyhraje.
        Vyhrává ten, kdo sčítá hlasy a posledně to nebyl Trump.
        Ten nedokázal ani přesvědčit soudy, aby nechaly hlasy přepočítat.

        Osobně nevím, co je pro nás (desoláty) lepší – rapl Trump řízený deep state z pozadí nebo dement Biden, řízený tím samým deep state z toho samého pozadí?
        Pozadím výjimečně nemyslím prdel.

        1. Odpověděl jste si sám – je to úplně fuk, protože presidenti USA už dávno nejsou těmi, kdo má v rukou nějakou moc.

          1. Jestlipak se v tom vyznají alespoň rusové?
            S kým vlastně budou uzavírat mírovou dohodu?
            S představenstvem Raytheonu?

            1. Tyvole, Raytheon.
              Ve „vakuové skříni“ mám ještě pár kousků z jejich bývalé vakuové divize, zaniklé tuším 1961.
              Pochází ty kousky z počátku těch zlatých padesátých, kdy se Raytheon ještě přetahoval s RCA, GE, Valvo a Phillipsem, kdo z nich vyrobí menší a výkonnější usměrňovačku, nebo lepší koncovou tetrodu…bejvávalo.
              Nebýt tehdy Telefunken a Lorenz ze hry kvůli reparacím, převálcovali by Němci za tím oceánem všechny.

              1. OT, Teco, já mám ve skříni RV2.4P700, RV12P2000 a 4000 i RV12P10, tu nejspíš i z Torna. Nevím kdo všechno to v Reichu mrskal. Vím ale, že nějaké to vakuo šlo z Němec i do Protektorátu.

      2. Mám velmi silný pocit, že jsem nic z toho, o čem ve svém komentu uvažujete, ani nenaznačil, aby bylo na místě napsat – „až na ten poslední odstavec“. Ani slogan „Amerika na prvním místě“ na nic z toho neukazuje.
        „Mы подождём и увидим……“.
        Jen jsem přesvědčen, že v předchozím volebním období to nebyl „hluboký stát“, který zatočil s Donaldem Trumpem, ale byl to Donald Trump, který vycvičil „hluboký stát“ na dři doby /jeho představitele nakopal do ř..i a přes jejich totální snahu nezahájil ani jedinou válku. Naproti tomu – cituji wiki – „Na základě dohody podepsané mezi tehdejším prezidentem USA Donaldem Trumpem a Tálibánem začala začátkem května 2021 administrativa prezidenta Joe Bidena stahovat americká vojska z Afghánistánu. Své vojáky začaly stahovat také ostatní členské státy NATO.“
        L.

    2. Kdyz porucnici tady ctou mnou si ruce , jejich delsi pravda usili vo deformaci vsech, manipulace s tim co si smeji myslet a co , nevyslo naprazdno , ale naplno s ohromujicimi vysledky….Penize nebyly vyhozeny voknem..
      Jak by se nekdy zdalo ..V prubehu prisli nejdriv s vobohacovanim tech , ktery nejdriv zfanatizovali a takhle naklepany , je zacali dovazet bez problemu do EU a Us..
      Neni to zadarmo ,ale mistni naklepany rizky, je vitali..A este si to zaplatili ze svyho..

      1. Nase prvni Ceska vlada nemela gemanu nikdy dost. Tak si je poridila v co nejvetsim poctu. Slovaky navrch , aby nemohla bejt Ceska ,ale Ceskoslovenska, s utajenym germanem pro lepsi voblbeni Cechu…
        Nase vlada nema ukru, islamu a germanu /a dalsich co ma poruceny/, nikdy dost…
        Zase jim da prvni ,posledni…..

  16. Nejen, že Zelenskému 20. května 2024 skončí funkční období, po kterém již nebude považován za legitimní hlavu státu, ale navíc je (Ministerstvem vnitra Ruské federace) zařazen na „seznam hledaných“.

    Takže to asi nebude on, s kým by RF měla vést mírové rozhovory…
    A taky těžko by mohl podepisovat nějaké/jakékoliv smlouvy a dohody…

    Má být Zelí na té „mírové“ šaškárně, kterou v polovině června pořádá (prej neutrální) Švýcarsko? Jestli ano – jako co? Jako prezident…?
    Podle zprávy zveřejněné na webu švýcarské vlády rozeslal Bern na žádost Ukrajiny více než 160 pozvánek delegacím z mnoha zemí (Rusko – podle očekávání – pozváno nebylo).

    Podle leckterých signálů se už některé země globálního Jihu poněkud cukají účastnit se toho ochotnického představení… a asi jich přibude, až jim plně docvakne, že by (nelegitimnímu) Zelímu dělaly akorát stafáž/blbce.

    1. V teoretické rovině snad jediná obrana KoZa je, že 19.5.2024 buď Zelenský sám odstoupí nebo do té doby bude mrtvý. Pokud neodstoupí nebo zemře po tomto datu, tak škody budou napáchané.
      Co se týče té konference ve Švajcu – všem je jasné, že nejde o nějaká mírová jednání, ale jen a jen o legitimaci Zelenského v úřadě prezidenta UA po termínu vypršení jeho mandátu.
      Troufám si i tvrdit, že pokud už před 20.5.2024 budou anglosasové vědět, že se setkání účastní jen nepatrný zlomek zemí mimo KoZa, tak je jeho osud zpečetěn. Jen připomenu, že pro RF má Zelí větší cenu živý než mrtvý.
      Takže asi Čuk a Gek ….

      1. Taky si myslím, že spíš živý, ale nedávám tomu ani promile.
        To už dřív chytnou Frantu Procházku, se zbytkem z té šlohnuté půlmiliardy, nežli tohoto blbečka.
        A co víte – možná budeme mít jedinečnou příležitost vidět, jak ty nové čoky doopravdy fungují.
        Zatím to byly jenom fejky, nebo jedna paní Mirzajanová povídala.
        Když tu bylo zmíněno přepisování historie – v původním hesle na wikisračkách, se jméno Mirzajanov opakovalo několikrát. Dnes tam po něm není ani památky. Byl pokládán za hlavního informátora, který to vynesl – a zmizel.
        Proč? Přece je wiki tak seriózní zdroj!

      2. Nekde jsem cetl zajimavou (min. pro mne) myslenku, proc pospichali rusove s vyhlasenim Zeleniny za hledanou osobu – tim, ze predvedli snahu o postaveni zebila pred radny soud, si delaj alibi pro pripad nahleho exitu pacienta (a asi maj indice, ze to kokainissimus fakt ma za par).

        Uvidime, jak rekl slepej

        1. Že by se ufetoval?

          Patří přece na západ.
          Je to statusovej symbol, jako kdysi džíny.
          Cpou to do sebe všemi otvory – nasávají nosem jako Vaňková i vtírají do řiti jako Hlubuček. Jeden americkej president to kouřil, ale nešlukoval.
          Táhne se to celým západním kulturním prostorem, počínaje pervitinem u wehrmachtu před Moskvou, přes koks v europarlamentu až po fentanyl na americkejch chodnících.

          Opakem je alkohol – viz poukazování těch nejlepších z nás na „plastovej Bráník“ u desolátů nebo vodku u „ruskejch mužiků“
          Jen mi do toho nezapadají Kalousek, Černochová nebo Juncker 🙂

          1. „Že by se ufetoval?“

            Spis ze ho voddelaj ti sami, co to pimprle ted tahaj na provazku, a pokusi se to hodit na krk rusum – hle svete, jak je ten putin zakernej, neradno mu veriti! zustante s nama, zustante s KoZou!

          2. lujjza nahoře uvažuje o vedení mírových rozhovorů. To má ale háček :
            Zelenský a tuším i celá jeho stávající „vláda“, mají přece zákonem zakázáno jednání s RF !!
            Nebude v tomhle ten zakopaný pes?

            1. O tom přece nerozhoduje Zelenský.
              Když chce Zelenský vědět co si myslí, zavolá do Londýna nebo počká, až se vzbudí pan president USA.
              Až se rusové dohodnou s USA, amíci to oznámí Zelenskému a on v podzemním krytu otráví manželku a psa a střelí se do hlavy.

    2. Kdyz uz tak zkoncilo 31.dubna 2024 dle ustavy. Doufam ze to do pristiho vydani clanku nekde jinde jiny „autor“ opravi.

      1. Zklamu Vás, nic opravovat nebudu. Zelenský se ujal úřadu 19.května 2019 a výkon mandátu trvá 15 let – tedy do 23:59:59 19. května 2024, tedy 20.5.2024 už prezidentem z titulu práva být nemůže.
        Smiřte se s tím, protože takový výklad očividně zastává většina.

      2. Poslechni, ty přemoudřelý Albi klacku – co jsi sem přišel dělat?
        Kuře od internetu poučuje slepici, jak má správně sedět na vejcích?

    3. Politikum a jejich poradcum sou naordinovany casty vylety na rekrace. Ty sou zdravy, se zjistilo. Pobyt a delsi ve svy zemi , zacina bejt nejistej..
      Kadej tejden vypravy nekam vyjednavat ,ale predem musi bejt zaruceny ,aby se zase nevyjednalo nic.Neco udelat jo, to urcite.
      Mir s Ruskem vyjednat a bez rusa je nejepsi. To uz predem vedi , ze budou mit lehara a s mistnima holkama . Vod rana 24 hodin..
      Poskokove poletuji , obsluhuji , poradci radi , zranice a hostiny , vsecko stedre zaplaceny ..
      A este milujou, ze sou, co nejvic blby. Nemusi sami nic delat , kdo nic nedela nic nezkazi .. Nema zadnou zodpovednost..Co si na takovym vemes. Kdyz je blbej a udela co jinej poruci..
      Pocka se ,nebo taky ne /Causescu a dalsi/,az ten umre a svede se vsecko na nej..

      1. U nas je ted nejdulezitejsi se neunavne starat vo co de vsude vse svete az do detailu.
        Nase pomery a podminky , nezajem..A kdyz tak jenom vo vladu..

  17. Jestli skončí na seznamu není podstatné. Podstatné je, jestli budou fyzicky souzeni. To jsou 2 dost podstatné věci.

    Já třeba můžu být na seznamu smrti Eskymácké republiky, kterážto má jurisdikci pouze na území Eskymákova. Vzhledem k tomu, že se nikdy do Eskymákova nedostavím, jest tento seznam celkem marný.

    1. Třeba má Eskymákov po světě plno agentů , takže buď zakalíte tam, kde budete, nebo vás unesou do Eskymákova.

  18. Dodatek. Jestli zde má někdo vyšší kontakty, at se zkusí zeptat Schiffů, Warburgů, Leemanů, Mojžíšů, Morganů, Rothschildů, Rockefellerů co mají v plánu. Jak zareagují na vývoj války na Ukrajině.

  19. Pane Dvořáku děkuji, vynikající článek. Potěšil jste mne zmínkou o Kosovu, jsem přesvědčen, že bude předmětem jednání a že se Srbům vrátí.

    Také se bojím, co ještě v zoufalství provedou, ale možná že se USA soustředí na obnovení průmyslu, už teď přetahují evropské firmy.

  20. Výborný článek.
    Jen připomenu fiasko v Afghánistánu a s ním spojené, těžké finanční ztráty.
    Nechali tam, kromě mrtvol vlastních a i našich vojáků, kompletní vybavení pro „afghánskou národní armádu“ za 80 miliard dolarů.
    Celý svět mohl skoro v přímém přenosu vidět, jak velkohubý hegemon, prchá před vousáči v sandálkách.
    Vousáči v sandálkách hegemonovi určovali, kdo ještě poletí a kdo už ne.
    Nejde si nevšimnout toho, že na fiasko v Afghánu je uvaleno mediální embargo a běda tomu, kdo by ho chtěl připomínat. Podobně zmiňovaná Sýrie, kde až Rusové museli hegemonovi zatrhnout krádeže syrské ropy ve velkém, přes Turecko.

    1. Nemaj nikdy dost ,ted si poridili jemenisty s tema to maj zase jisty.
      Mimo ne snadno porazi rusa..Kazdej den..
      Turek se na ten jeden stat tak rozbesnil , ze dodava vsecko co potrebujou na valky
      proti taky svym spoluvericim islamistum.. Na co je spoleh u nich ,na zradu,
      v tom nezklamou zadnyho a nikdy….

      Vobohacovacka islamka ,germanska a fanaticka a samozrejme zradna islamistka Merkel,napr.
      nechodi nakupovat po ulici , kdyz nekam de tak ji hlida nejmin 150 ,ale antivobohacovacu, ty sou zaplaceny ,tema , ktery sou denne ubijeny bestialne,
      na ulicich , prave vobohacovacema ,vod Merkel vitany….

  21. Pane Dvořák.
    Perfektní článek.
    Jen mám nejasné tušení, že KoZa,ale hlavně USA,nehodí flintu do žita a s něčím ještě překvapí, jak oddálit svůj pád.

    1. A co by to mohlo byt ? Jedine primy valecny konflikt, ktery ale nerisknou. Ekonomicke a politicke zaduseni Ruska nevyslo a dalsi zesileni v tomto uz ani neni mozne. Ani teoreticky nevidim zadne eso co by amici jeste mohli mit v rukavu.

        1. Internet ? Nee, to uz rusove nacvicovali a maji pripraveny vlastni autonomni system s nameservery. Volna plavba po morich ? Prvni zajmuta ci znicena ruska obchodni lod v mezinarodnich vodach je valecny akt. Vesmir ? Selektivne do neho pristup nelze zamezit a hromadne ucinne reseni, treba likvidacni atomovka na nizke orbite = valecny akt, ktery by zashal nejvic USA. Dal mi uz fantazie nesaha 🙂 Vsechny ostatni mozne scenare by nevyhnutelne vyustili ve svetovou valku.

          1. Ta neocekavana vec muze vzejit i z voleb v USA.
            I kdyz prohlaseni Trumpa z rijna 2023 je:

            „Mr Zelensky: “No more, you gotta make a deal,”
            Mr Putin: “If you don’t make a deal, we’re gonna give them a lot. We’re gonna give more than they ever got.”

            Cili Zelenskemu rekne at se dohodne.
            Putinovi rekne, jestli se nedohodne, USA posle vic pomoci Ukrajine nez kdy dostala.

            A nemyslim, ze by blafoval.

              1. Verte cemu chcete, nazor Vam nevnucuji. Nebo si to dohledejte. Jestli mate rad tuhle pravdu, klidne priste na klavesnici zmacknete a podrzte vlajecku a pak +. Bude vic videt. Nicmene dekuji i kdyz bohuzel za nic nerikajici prispevek, ale za to nemuzu.

                1. MAlbi, pobavit tedy umíte. Něco lepšího než na čem píšete nemáte? To jako kvůli nabodeníčkům. Jen nimi se v češtině daří rychločíst, víte? Mějte ohled, snad to zvládnete.

              2. Putin neni pripustenej k mistu jednani musi bejt daleko,
                az nejmin tisice km , na jednani vo miru a jestli se nedohodne ,
                zase se mu pritizi este vic..Musi vyjednavat /nevyjednavat ,najednou..
                Zelinar se ale naproti tomu dohodne na vsem , pac vo ten mir vyjednava ,ale zakazal si pred tim vyjednavat s rusem….
                Asi to trochu ty politici a diplomati prehaneji s tema vzdalenostma
                a s tim ,co vlastne je vyjednavani a nic nikdy nevyjednat..
                Velka snaha je vyjednat nic..
                Coz takhle dat jim za to platy a odmeny ,nic. Vubec nic.
                Ani se jich nevsimat..

          2. Bacha na pojmy. Opravdu víte, co je to autonomní systém? Tedy pokud se bavíme o počítačových sítích, například o Internetu, o protokolu BGP atd.?

            1. Ano, vim, a zazil jsem v nem i broadcaststorm 🙂 Zde jsem to pouzil jako ne presny terminus technicus, ale jako popularizacni vyjadreni pro sprosty lid, ktery nechodi na maskarni ples v masce 255.255.255.0 😀

          3. Internet..dá se v pohodě žít i bez něj. Jaderky a komplet celý rozvod, v zásadě funguje i bez něj, je to jen podpůrná struktura, protože silová energetika má vlastní a nezávislou komunikaci.
            Nechci se pouštět do dalších odbornějších spekulací. Gerdovi agenti jistě nespí a za potenciálního teroristu, to označit fakt nechceš 😀
            Ale co třeba náhlá ztráta přirozené imunity té velké většiny lidstva, která ji má?
            To by byla věc, schopná během cca měsíce vyhubit jednu celou polokouli jen tím, že během pár týdnů umřou lidi na všech klíčových postech infrastruktur. Lze si představit jaderku, kterou nemá kdo ovládat, obsloužit a na nějaký čas zabezpečit?
            Škrábneš se při holení, nebo o hřebík, ale stačilo by i veřejné WC – a za týden či dva, bez přirozené imunity, už hoříš v peci. Teda, pokud by tě ještě měl kdo spálit.
            To jsou nápady, co? Napadl by tě ještě v létě 2019 nějaký covid?
            Mně pořád ten zatracený covid bliká v palici. Mám ještě celkem funkční paměť a tak si bohužel pamatuju ty „klíčové“ momenty, na které se už mladí dynamičtí jedinci ani nepamatují, jak mají plné mozky té dynamiky.
            Třeba ten, když ČT ukazovala videa s číňany, prý umírajícími za chůze.
            Na iDěsu šíleného Flégra, co přes noc vyděsil celý stát, prohlášením o budoucích mrazácích na ulicích – protože mrtvoly prý nebude kde skladovat.
            Asi o týden později, na Flégra reagovaly Novinky. Zaručenou zprávou, že údajně už dochází dřevo na rakve.
            Teď už si z toho lidi dělají prdel, ale počátkem 2020, to myslím moc prdel nebyla – nebo spíš, jak pro koho.
            Tfujtajbl…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *