10 ledna, 2026

Raději smlouvu s ďáblem…

Tak se nám Donald Trump v posledních dnech vybarvuje. Nejprve nadějný mírotvůrce, ukončovatel válek… snižovatel vojenských rozpočtů… America first, ale v tom smyslu, že vrátí domů pracovní místa, stáhne ze světa svá vojska, zbaví se příživníků a ukončí americký koncept měkké síly skrze USAID a Člověky v tísni… A ejhle, ono to najednou tak trochu vypadá, že měkkou sílu prostě nahradí ta hrubá…

Začalo se mluvit o tom, že americký vojenský rozpočet bude pro příští rok zvýšen na tisíc pět set miliard dolarů, což je padesátiprocentní zvýšení oproti letošku, Spojené státy tak trochu zrušily rozdělení na spojence a nepřátele a na planetě možná bude multipolarita, ale na západní polokouli bude Washington vládnout pevnou rukou a velkým klackem. Padesátiprocentní zvýšení vojenských rozpočtů, to je na zabrání celého amerického kontinentu, nejen s Grónskem, ale i s Kanadou.

A samozřejmě to bude znamenat navýšení vojenských rozpočtů ostatních velmocí.

Výroky amerického prezidenta se v posledních dnech se v podstatě utrhly z řetězu. Oznámil, že Venezuela prostě odevzdá ropu, kterou Američané prodají a zisk budou mít pod kontrolou a použijí ho „ve prospěch venezuelského lidu.“ Což bude vypadat asi tak, jako když se zisk z American fruit company používal ve prospěch banánových republik. Člověk přemýšlí, jestli je to ještě jen silácká rétorika pro získání lepší vyjednávací pozice a nebo jestli to bude opáčko sto let staré historie, díky které jsou v Latinské Americe socialisté a komunisté tak populární.

Nebo je to podobná obava, jakou projevila Moskva v případě Ukrajiny? Na americkém zadním dvorku se etablovala Čína i Rusko, prakticky všechny tamní režimy jsou protiamerické a sice nepochodují s pochodněmi za skandování o Stěpanu Banderovi, ale také volají „smrt Americe!“ A tak si Venezuela a další země mají zahrát roli Ukrajiny, jen Trump volí trochu jiné metody než Putin… Tak, jako nebyl dobrý nápad, aby Ukrajinci projevovali nepřátelství vůči Rusku, tak není úplně chytré, aby Maduro projevoval nepřátelství vůči USA, nicht wahr?

Některé velmoci jsou totiž všechny stejné…

Prosím, všimněte si, jak se to projevuje navenek. V naší Kotlince najednou máme protiruskou koalici ochotných, máme tady skupinu, která projevuje pochopení pro kroky Ruska a nově i skupinu, která má stejné pochopení i pro Donalda a jeho zabírání cizích tankerů na volném moři a vytahování cizích prezidentů z postelí. Tak jako Kosovo legitimizovalo Krym, tak teď Ukrajina legitimizuje Venezuelu. Blbé je na tom to, že Evropa žádnou mocností není, zakázala si průmysl, zakázala si těžbu a se všemi velmocemi se skrze Vystrčily a Kallasové dokonale rozhádala… Jsme jako Perská říše těsně před Alexandrem Velikým.

Chtěl jsem říct, že se vytrácí prostor pro jakýkoliv racionální hlas, ale on se spíš vytratil ten racionální prostor. Za to nemůžeme my, to se tak prostě na planetě stalo. Za Třicetileté války přesně tento stav zobrazovali umělci rejem kostlivců. Existovala jen moc… která se projevovala především mrtvolami. Mimochodem… Fejsbůk mi opět zablokoval účet. Žádný konkrétní důvod. Jen prý porušuju pravidla komunity. Všichni jsou v posledních dnech mimořádně nervózní. Vlastně jen přemýšlím, jestli vadím ještě pravdě a lásce nebo už nové vládě.

Proč Američané honili „prázdný“ tanker plující z Íránu do Venezuely, který se ještě před Karibikem otočil, změnil vlajku na ruskou a štando péde to vzal skrze nejhorší počasí směr Murmansk? Co bylo na palubě schovaného? Nějaký sofistikovaný dron nebo ještě sofistikovanější střela původně ruské výroby? Nějaká tajná (hypersonická) techologie, která se neměla dostat do amerických rukou?

Proč tankeru Rusové posílali vstříc ponorku a vojenské lodě? Souvisí s tím nějak, že většina námořníků na tankeru jsou Ukrajinci? Sebrali Američané něco Rusům a nebo Rusové prostě nestihli to něco na tankeru ukořistit jako první? Proto byla jejich reakce na obsazení tankeru poměrně vlažná?

Neobjednal si Maduro od Íránu třeba něco jaderného?

Proto se najednou stěhují americká vojenská letadla k novému útoku na Írán? To začalo právě v době, kdy o tanker projevili Amíci zájem a loď začala prchat. Chtěl se Chameneí prostřednictvím Venezuelců pomstít Velkému satanovi? Byl domluvený s Madurem na něčem šíleném? Proto Madura prodali jeho vlastní lidé? Proto musel mít Maduro ochranku složenou z Kubánců? Jeho vlastní lidé se nechtěli účastnit konce světa? Proto se teď rozebíhají protesty v Íránu a Spojené státy zasáhnou? Proto Rusové evakuují své lidi z Izraele, protože tentokrát to bude zlé a íránský režim hraje o existenci? Ne, nemohou zničit Spojené státy, ale Izrael je v jejich dostřelu a už dokázali, že umějí jeho protivzdušnou obranou projít?

Nevím, jen se ptám. Už se jen snažím, aby události posledních dní dávaly nějaký lepší smysl než námořní pirátství, velikášství oranžového otce ve Washingtonu a směřování ke konfrontaci velmocí.

A tím se dostávám k dnešní pointě, kterou liberální pravdoláskaři nikdy nemohou pochopit. Přes toto všechno, co jsem napsal, existují silné sympatie k Putinovi i Trumpovi. Víte proč? Protože jsou prostě čitelní. Protože odhodili moralizující kecy o ničem a dělají, co si myslí, že udělat musí. Proto se Babiš raduje, když mu Trump zavolá. Proto má Orbán dobré vztahy s Amerikou, Ruskem i Čínou a dělá to i za cenu toho, že nebude mít dobré vztahy s Německem, které ho průmyslově živí.

Ona je totiž lepší smlouva s ďáblem, než smlouva s idioty. Alespoň víte, co můžete čekat. Alespoň víte, na čem jste. Alespoň víte, co proti vám stojí. Všechna jednání jsou jednoduchá a rychlá. Nemusíte objíždět miliony summitů na kterých se nedomluví ani společná deklarace.

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

395 thoughts on “Raději smlouvu s ďáblem…

  1. Přečetl jsem Pávkovo zdůvodní odmítnutí F. Turka jmenovat ministrem a zaujala mě jedna zvláštnost. A to Pávkuv PODPIS.

    https://www.hrad.cz/file/edee/2026/01/dopis-prezidenta-republiky-predsedovi-vlady.pdf

    Ten lampasák v podpisu píše obě „P“ zvráceně na opačnou stranu. Jakoby i svým podpisem chtěl dávat najevo svou zvrácenou povahu …

    Neni zde mezi námi nějaký grafolog, který by to byl shopen vyhodnotit také po odborné stránce? Pletu se?

      1. Já Cletr.

        Ale ještě více mne zaujala ta ručně dopsaná osmička v datu. Zaprvé je to amaterismus nejhoršího kalibru a zadruhé to vyvolává otázky jak a proč k tomu došlo.

        1. Kdepak amatérismus. Štábní kultura – zažitá asi ještě z rozvědky.

          To tak bývalo (v ČSLA), v pravém horním rohu, schvalovací doložka
          Datum: …… [předtištěný měsíc a rok]
          Schvaluji
          hodnost příjmení jméno
          funkce
          vlastnoruční podpis

          Byl na to nějaký foršrift:
          je-li zbytek doložky předtištěn, rukopisně se vpisuje konkrétní číslo dne
          U vojenských dokumentů (vnitřní předpisy, organizační řády aj.) určuje toto datum počátek platnosti/účinnosti dokumentu (pokud v něm není stanovena účinnost pozdější).

    1. Ano. Popelka nad třetím rozlousknutým oříškem zajásá: „…ale ty jsou stavební !
      Budou to montérky a Popelka se odhodlaně pustí do obnovy rozbitého světa.

  2. Nehodlám se na stará kolena učit anglicky a používat překladač mě nebaví. Anglofonní příspěvky tedy ignoruji.
    ====
    „Nejsme tu proto, abychom analyzovali příčiny této války. Jsme tu proto, abychom přispěli k jejímu ukončení, a abychom zajistili, že už se žádná taková ruská agrese nebude opakovat. Příčin samozřejmě bylo mnoho, já o nich teď nebudu mluvit a spekulovat o nich. Dívám se na to optikou, jaké je Západ schopen poskytnout Ukrajině bezpečnostní záruky, aby se to nemuselo opakovat,“ uvedl ministr Macinka v protileteckém krytu v Kyjevě.

    Poměrně přesná formulace. „…aby se to nemuselo opakovat“.

      1. Domorodci vybavení pouze sukýnkami z hodnotového listí chtějí smlouvat nějaké podmínky se zaoceánskými konkvistadory v kyrysech a vyzbrojených mušketami?

    1. Jezismarja ,zrovna na Tri krale ,
      kdo by se tomu nadal.
      Turek,Babis a general,
      bitvu hroznou, zapocali, neurvale..

      Hrozi na Hrad ,az z Kyjeva ,
      Motoristu predseda ,Macinka
      ze Pavlovi tezce vycinka ,
      kdyz nebude turecka obleva..

      Turek do generala utoci
      hrozbama bombarduje ,
      ze hradby urcite rozbije.
      A lid si pod Hradem vochoci ..

      Nic se neda delat,
      bitvy odehravani ,
      bude pokracovat.

  3. Asked in a wide-ranging interview with The New York Times if there were any limits on his global powers, Mr. Trump said: “Yeah, there is one thing. My own morality. My own mind. It’s the only thing that can stop me.”

    “I don’t need international law,” he added.

    Jojo, naděje lidstva a spása vesmíru Trump :-DDDDD

    1. Ti, co nechtěli svět založený na hodnotách (jak často je zesměšňovali slovem hovnoty) a pravidlech, chtěli právě tohle. Jen si nedomysleli správně, který pes bude silnější.

      1. Tak tohle je jeden z největších plků tady za posledních x let. Každý totiž chápe, že se tu vymezujeme proti falešných či pokrytecky hlásaným „hodnotám“, ne třeba proti morálce.

        1. Nekde v dalce , president krici vo moralce..
          Mame vysledku prubeznych , 25 lodicek znicenych , okolo sto zivych ,z nich barbarsky zabitych .
          Dalsi mrtvi v Caracasu , pet tankeru a president s manzelkou zajatych , dostali mriz a basu.
          President nekde v dalce , lzi kaze , vo moralce..
          /Ze do valky celej svet sichr nacpe/.

      2. A byly to právě tý hodnoty, převrácené hodnoty, které vedly k odstavení jejich původců. Kdyby neboli pro prachy,, žádný Trump by nebyl.

  4. ‼️ Hra s HRADEM bude mít pokračování!

    Turek podá žalobu na ochranu osobnosti. Chce, aby se mu Pavel omluvil

    Filip Turek podá žalobu na ochranu osobnosti kvůli tomu, jak prezident Petr Pavel zdůvodnil, že ho nejmenuje ministrem životního prostředí. „Zdůvodnění se mě hluboce dotýká. V nejbližších dnech podám žalobu na ochranu osobnosti a budu žádat, aby se mi prezident omluvil,“ řekl Filip Turek novinářům v Kyjevě, kam jel s ministrem zahraničí Petrem Macinkou.
    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/turek-poda-zalobu-na-ochranu-osobnosti-chce-aby-se-mu-pavel-omluvil.A260109_185645_domaci_kop

    1. Taky jsem si říkala, že prezident nemůže nikoho takhle pomlouvat. Uvidíme, jak je na tom náš právní stát. Tuším však, že blbě.

      1. Byl zrovna zimni cas,
        takhle na Tri krale ,
        deti zpivaji pastorale ,
        ze pevna je Hradu hraz.

        Ze zeme Koruny Ceske ,
        ze nezvolily si krale dobra.
        Ze Koruna Ceska place,
        na lid ,ze Protektor brousi mece
        a ze ceka ji kruta dohra..
        ze, kraj nelaskou se , leskne.

        1. Všechno je špatně. Soudy jsou blbý, prezident je blbej, vláda byla blbá a tahle není o moc lepší, o úřednících a podnikatelích nemluvě. Voliči jsou blbí.

          Anebo? 🙂

  5. Bleskovka

    ‼️ ‼️ Macinka prohlášení po návštěvě Ukrajiny.

    Macinka: Útok Orešníkem na Ukrajinu byl šílený. Okamura mi psal, ať se v pořádku vrátím

    Noční útok na Ukrajinu plný dronů a raket, které zasáhly Kyjev, Lvov a další města, je „šílený“. To jsou slova ministra zahraničí Petra Macinky z tiskové konference s jeho ukrajinským protějškem Andrijem Sybihou jen několik hodin poté, co šéf tuzemské diplomacie dorazil právě do Kyjeva. Dodal, že Ukrajinci přišli s řadou ústupků a nyní je čas, aby stejný krok učinilo Rusko.
    https://www.youtube.com/watch?v=yyfVAS2ZWWQ

    1. Tam a zpatky ,letaji ustupky. Ustupky s dronama ,strili do rusa ,Ukrajina.
      Rus kraci kroky ,ustupky resi, cely roky . Ted prave sazi a hlavu nevesi , na Ukrajine …oresi..

  6. Macinka prohlášení po návštěvě Ukrajiny.

    Macinka: Útok Orešníkem na Ukrajinu byl šílený. Okamura mi psal, ať se v pořádku vrátím
    Noční útok na Ukrajinu plný dronů a raket, které zasáhly Kyjev, Lvov a další města, je „šílený“. To jsou slova ministra zahraničí Petra Macinky z tiskové konference s jeho ukrajinským protějškem Andrijem Sybihou jen několik hodin poté, co šéf tuzemské diplomacie dorazil právě do Kyjeva. Dodal, že Ukrajinci přišli s řadou ústupků a nyní je čas, aby stejný krok učinilo Rusko.
    https://www.youtube.com/watch?v=yyfVAS2ZWWQ

  7. ‼️Přichází prohlášení zbabělých!

    Rusko pálilo střelou Orešnik u hranic EU. „Nepřijatelná eskalace“

    Použití nové nadzvukové balistické střely Orešnik při ruském nočním útoku na Ukrajinu představuje eskalaci ve válce a je nepřijatelné. Podle tiskových agentur to uvedli lídři Británie, Francie a Německa ve společném prohlášení, které zveřejnila kancelář britského premiéra Keira Starmera. Ukrajina se už téměř čtyři roky s pomocí západních spojenců brání ruské agresi, jejíž součástí jsou téměř denně noční útoky pomocí dronů a zejména balistických střel. Po nové střele Orešnik ale Rusko sáhlo ve válce teprve podruhé.
    https://www.echo24.cz/a/HWPry/zpravy-svet-zpravy-svet-rusko-ukrajina-utok-oresnik-eskalace-lvov-merz

    1. Jak to může být nepřijatelná eskalace, když Orešnik Rusové nemají a stejně nefunguje? Shodli se na tom 4 z 5 expertů ČT:

    2. Takže když se například konala cvičení NATO v těsné blízkosti ruských hranic, tak to byla přijatelná neeskalace?

  8. Turek z České republiky mile překvapil na Ukrajině!!!

    Za válku může rozšiřování NATO, prohlásil Turek na místě ruského útoku v Kyjevě

    Čestný předseda Motoristů Filip Turek na návštěvě v Kyjevě prohlásil, že za válku na Ukrajině může zahraniční politika supervelmocí, rozšiřování NATO a etnické důvody. Řekl to na dotaz novinářů před bytovým domem, kde v noci na pátek ruské drony zničily několik bytů.
    https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-za-valku-muze-rozsirovani-nato-prohlasil-turek-na-miste-ruskeho-utoku-v-kyjeve-40556892

    No, aby se vrátil domů za takové prohlášení.

    1. Turek si to opravdu odpracuje. PePa107-8 ho po vystoupení z vlaku v Praze přijde přivítat i s Kolářem.

    2. Turek by byl mnohem lepší ministr zahraničí než Macinka – to je přesně ten důvod, proč ho Pávek nechce v absolutně žádném případě na zamini a u jiného ministerstva taky kope.
      Vzpomínám na to video, kde spolu vystupovali Turek s Macinkou, Macinka ožralý na padrť prohlásil cosi dost vulgárního o paní Majerové, Turek (docela v rozpacích) to tlumil, jak mohl. Střízlivý Turek má k diplomatu rozhodně a o hodně blíž než ožralý Macinka, a vyloučím-li vliv C₂H₅OH, vychází mně to stejně.
      Macinka se hned na úvod diskvalifikoval – i kdyby se poxral do vejšky, už to nenapraví. Troufám si hádat, že v ministerské roli nadělá v konečném součtu víc škody a ostudy než Lipavský. – Nasadil si aspoň správně helmu?

      1. Opravdu myslíte, že lze udělat větší ostudu než Lipánek ? Já si to nedovedu představit, to už by snad musel někoho pozvracet na veřejnosti.

              1. Použijte vlastní inteligenci, ne tu umělou.

                Umělá „inteligence“, ve skutečnosti NI (Náhražka Inteligence) má ve své znalostní bázi v prvé řadě vždycky názory svého autora, a halucinuje primárně v souladu s nimi.

                1. Že pozvracel, tvrdila akorát Mirka Němcová. Takže je jasné, jak to ve skutečnosti bylo, za použití vlastní inteligence

              1. Můj prvníí šéf ji měl ve stáří také, tak o tom trochu také vím. Mám to štěstí, že méně než Vy, držte se.

        1. Ano, myslím. Předpoklady k tomu rozhodně má.
          Řekl snad Lipánek, ožralý jak zákon káže a veřejně do kamery třeba o nějaké kolegyni ze sněmovny, že je – cituji – piča?

          Diplomat? Tohle?

          1. V pořadu ČT mluvil Lipavský o občanech Ruské federace jako o Rusácích. Beru to adekvátně, jakoby někdo mluvil o Žabožroutech, Pšoncí, Feferónech Skopčácích atd. Horší vizitka a dno pro člověka, který si hrál na diplomata snad ani není.
            A že ho ani moderátorka pořadu Jílková vůbec neupozornila, jak to mluví, beru i jako její neprofesionalitu.

            1. Já nehájím Lipavského. Tvrdím, že jak Lipavský, tak Macinka jsou špatní ministři zahraničí. Nejsou stejně špatní. Jsou špatní každý jinak. Lipavský to už předvedl, a věřím, že Macinka nás nenechá dlouho čekat.

              Snad se příliš nepletu, když řeknu, že diplomacie dozajista zahrnuje schopnost obrovské sebekontroly a též schopnost do daleka promýšlet důsledky svého počínání. Mně připadá, že Macinka nedisponuje ani jedním z toho dvojího.

          2. Zakladateli, nebavíme se o jejich charakterech, to fakt nedokáži posoudit. Ale jsem přesvědčený, že Macinka má přeci jen vyšší inteligenci a zkušenosti s jednáním v těchto kruzích. Proto doufám, že tu extrémně vysokou laťku nepřeleze.

            1. Macinka to řekl kdysi, kdyby takto byl do minulosti prověřován Lipavský, určitě by také něco našli

              1. To je u Lipavského vyloučeno.
                Lipavský spatřil dámský genitál nanejvýš v zrcadle – při pravidelný hygieně, když zahlíd‘ svůj zjev.

    3. Právě z výroků tohoto druhu má soudruh prezident strach a Turka se bojí a nemá v lásce.
      Ono pojmenování věcí a dějů pravdivě a tak, jak jsou, je pro jistou politickou sortu nebezpečné.
      Proto apage Turek, dí guma.

    4. A mně se líbí, jaké novinářské profesionály Novinky/Seznam zaměstnávají.

      Například z článku: „„To, že k tomu vedla špatná zahraniční politika, to je něco, na čem já trvám a opakoval jsem to mnohokrát. Že Ukrajina přijde o nějaká území, je něco, za co jsme byli nazývaní všichni proruskými,“ zamýšlel se Turek.“

      Nerozlišovat význam slov „zamýšlet“ a „zamyslet se“ a stvořit z toho hybrid „zamýšlet se“ (místo „zamyslet se“), to je skutečná známka mistrovství slova a profesionality. Už jen takový „detail“ vede k člověka k podezření, jací inteligenti komentují domácí a světové politické dění a vyvozují z toho názory, kterými chtějí ovlivňovat myšlení (v jejich podání nejspíš „zamýšlení“) lidí v celé zemi.

        1. Máte zcela pravdu, ale pokud v článku jde o popis rozhovoru, tak tam se asi Turek opravdu jen jednou zamyslel, těžko by se nad jednou otázkou zamýšlel opakovaně.

        2. Od toho máme sloveso myslet (si)/zamyslet (se). Neříkám, že by se výjimečně nemohl vyskytnout i výraz zamýšlet se, například nad problémem, ale ne v kontextu toho, co píšou Novinky. Mělo tam být nejlépe „myslí si Turek“. Takhle to totiž vyznívá, že si blábolil pro sebe nahlas své proruSSSSSSSSSSSSké myšlenky.

          1. To, co píšete, je správně, ale nevylučuje to možnost užít nedokonavého „zamýšlet se“. Formálně je to naprosto v pořádku; jestli je to v daném kontextu pořádku i stylisticky, neposuzuji.
            Jestli vám to stojí za to, konzultujte s ÚJč. Podle mne je to zcela v pořádku.

  9. Francie zvažuje vystoupení z NATO. Země plánuje předložit k hlasování rezoluci o ukončení členství v alianci, uvedla místopředsedkyně Národního shromáždění Géte. Podle ní se otázka účasti Francie v NATO stala obzvláště palčivou v souvislosti s akcemi USA.

      1. Pro nás je důležité udržet Německo na uzdě. Proto každá změna rovnováhy musí být sledována. Jestli místo Amila začne velet dojč, zlé se nám povede. Historia-magistra vítáme.

  10. Zajímalo by mě, zda se Babiš vymezil vůči Macinkovi za označení části lidí slovem pošuk? Macinka s Turkem jsou na Ukrajině, co tam hledají za štěstí? Babiš byl v Paříži na Koalici ochotných a Slováci a Madaři nikoliv. Proč s nimi nedrží jednotu? Muniční iniciativa pokračuje, ačkoliv slibovali její zrušení. Začínám mít jasno, tahle vláda, mimo SPD a spol., mi je u prdele. Stejně jako minulá.

    1. Asi se velmi těžce odchází z rozjetého vlaku, který by mohl vykolejit. Jedná se o stovky miliard.
      To není tak když doma máte v kasárnách jen 5.000 bojeschopných vojáků.

      1. Proti se vyslovily Francie, Polsko, Maďarsko, Rakousko a Irsko, Belgie se zdržela.

        Takže češi a slováci – zvolili jsme si opravdu „VLASTENCE“!

        SLÁVA…..

        srát na volby

        1. Před týdne ministr zemědělství rozhodl, že Francie nic ze zemí Mercosur vozit nebude.
          Uvidíme jak to bude.

    1. A co jste počítal? Evropa je určena k likvidaci. Evropané mají vysokou životní úroveň, pořád hodně chytrých lidí a to je potencionálni nebezpeči pro ty, kteří chtějí získat maximální kontrolu nad lidma.
      Země Mercosuru, jako je Brazílie, Argentina, Paraguay a Uruguay, budou mít velký prospěch pro miliardářské potravinářské giganty, jako je brazilská společnost JBS, na úkor živobytí zemědělců v EU a v Mercosuru. Stačí se podívat na to, kdo má v těch potravinářských gigantech investované peníze.

  11. No jestli Ivan prostřelil Ořešákem 700 metrů jílovité zeminy, aby zlikvidoval ukrácký zásobník zemního plynu, tak to teda potěš koště.

    1. To by mne dost prekvapilo. Spis „zaspuntovali“ vystupy, klidne i do nejake hloubky. Plyn zustal na miste, nicmene sance dostat se k nemu je v nejakem kreatsim case spise teoreticka.

    2. Rajchl tuhle postoval video z Ukrajiny, kde se někde na horách veselilo a tančilo o 106. Doporučuji jet Kyjevanům tam, budou spokojeni.

      1. Macinka s Turkem paaadi rychle do Kyjeva i s zivotnim prostredim..
        Ani problemy s zivotnim prostredim nemuzou resit u nas , ani napad.
        Jak je dulezite miti Filipa na Ukrajine. Pro jeho cetne obdivovatele a fanousky u nas …
        Slituji se ukrajinsky vitezici nad Ruskem president a municne iniciativni Blabis.
        Prideli Turkovi plny zivotne prostredni a nebo zahranicne ukrajinsky vytouzeny a
        zaslouzeny ted koryto ..
        Zitrejsimu kandidatovi na presidenta , kdyz jinej neni..

        Fico zradil zajmy slovenskych madaru , napomenul Orban..

    3. @Targus
      Rusko dnes v noci vystřelilo prázdné hlavice „Líska“ na státní podnik ve Lvově, informuje agentura Reuters s odvoláním na ukrajinského úředníka.

      Raketa nesla inertní nebo „maketové“ hlavice – stejně jako v roce 2024, kdy jimi útočili na Dněpr.

      Podle úředníka způsobil dopad několika hlavic „nevýznamné průrazy betonových konstrukcí“ v dílně a vytvořil krátery v lese.

      Podle údajů RMF24 raketa dopadla poblíž hranic s Polskem. Kyjev předem varoval Varšavu o odpálení rakety.

      Dříve řada médií předpokládala, že úder byl veden na plynové sklady.
      https://t.me/stranaua/222388

        1. Navíc ta agentura SONUÚ (s odvoláním na ukrajinského úředníka) je doslova vyhlášená svými přesnými a ryze pravdivými informacemi.

  12. Trump pobozkal prsten v tlaku ega, by sa stal prezidentom a mohol nakopat demokratom rit za to, co mu 4 roky vyvadzali.
    Kuzlo nechceneho je, ze sa situacia vo svete vyvrbila tak, ze na demokratov nema cas a majitel prstena po nom chce, by zachoval mocnych nad USD (a svetom co mu patri) pri moci.

    Staci sa pozriet, kto mu robi najblizsie poradne okolie. Okrem viceprezidenta snad vsetci maju este jeden pas z vychodneho stredomoria.

    V tej nemenovanej krajine si to vyratali, ze na propagandu uz nie je cas, i ked su v nej absolutni majstri. Uz nie je nutne obkecavat. Ide sa tvrdo a priamo, lebo ide o zivot.

    Trump je len babika na snurkach. USA su iba velke kladivo v rukach istej skupiny. Staci sa pozriet, kto sefuje UA, ako ju vedu a aku nabozensku vojnu tam vedu. A ked sa strati par desiatok milionov USD, kam bez potiazi idu relaxovat, ked sa to prevali.

    Vsimli si to i ini – pozrite si posledny odstavec u simpliciusa s naslednym videom:
    https://simplicius76.substack.com/p/big-surprise-legal-story-changes

    1. Vím to taky.

      Bude dělat velkou část věcí jako předchozí vláda, ač bude pantem mlet opak. Její voliči to stejně zbaští jak tupé kravky a havlisti by je stejně nevolili.

  13. Zajímavé informace o bojových dronech.

    „Radim“ z Aerorozvědky.

    Bojový dron budoucnosti? Něco jako domácí vysavač: naprogramujete, co má „vyčistit“

    Obě strany vedou na Ukrajině závody ve zbrojení, ze kterých má zisk ten třetí – Čína. „Všichni nakupujeme ve stejném obchodě,“ říká s nadsázkou Radim z organizace Aerorozvědka ČR, která vyvíjí, testuje, montuje a dodává na Ukrajinu každý rok tisíce dronů.

    https://video.aktualne.cz/spotlight-video/bojovy-dron-budoucnosti-neco-jako-domaci-vysavac-naprogramujete-co-ma-vycistit/r~aaa29cadc71bdcaa3d72cec4648c3b3d/

    1. „říká s nadsázkou Radim z organizace Aerorozvědka ČR, která vyvíjí, testuje, montuje a dodává na Ukrajinu každý rok tisíce dronů“

      Nezbývá než jejich příbuzným popřát do budoucna upřímnou soustrast. Lidská blbost je holt nekonečná.

  14. Macinka v Kyjevě: Je čas na ústupky z ruské strany

    Ministr zahraničních věcí Petr Macinka (Motoristé) prohlásil, že v mírovém procesu Ukrajina již udělala řadu ústupků a teď je řada na Ruské federaci, aby také ústupky učinila. Řekl to v pátek na tiskové konferenci s ukrajinským ministrem zahraničí Andrijem Sybihou v Kyjevě.
    https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-macinka-v-kyjeve-je-cas-na-ustupky-z-ruske-strany-40556795

    1. Vůbec se nedivím, jak tu někdo psal, je to ODS II, tedy spíše III nebo IV, II a III už je TOP09 a STAN.

      1. Klid, nesnáším Macinku, ale zatím vláda svými skutky funguje. Že to nehrotí a ve výrocích chlácholí libtardy mi nevadí, asi to pomáhá držet trochu klidu. Schválně mi řekněte, jaký praktický dopad má Macinkovo blábolení o času pro ruské ústupky, krom toho, že je nemohou označit za ruské šváby ?

        1. Do vlady general Zuna ,prosmek se jako kuna.
          Ma tam jisty , doupe, ministersky , valky buntuje, hloupe.
          Zuna v plny parade , furt je na lid ,ve vlade ..

          Budem jeho valkou brzy na dne ,
          medajle a general se blysti, dukladne .
          A kdyz lid volil a je s vladou na lede ,
          narod je na tom, vzdycky, ze blbne ,
          v zime , v lete, $$,%%,&&, blede…..

      1. Nemyslite ukrajinsky. Kdyby ano, budou ty ustupky vypadat nasledovne:

        Udelate to tak, jak chci ja a nazveme to kompromis.

      2. Samozřejmě že ústup na frontě. Zase to není takový debil aby nevěděl, že Rusové ustupují zásadně dopředu.

        1. Vstoje padnes , vleze zvitezis. Maji tam hezky holky ukrajinsky …ruskej vojacek zase
          dostava penizky vod Putina, daleko vod rodiny a to by v tom byl cert ..
          Kazda holka rada ustoupi a to by v tom byl cert , ze v leze zvitezi..

        1. Nez blba a zahranicni vlada cizinecky legie na nas , tak je lepsi zadna..
          A my si pak budem vladnout sami a bez municnich iniciativ, bez generalu vitezstvi nad Ruskem …
          A bez ctyrocnich ustupku naky zeme , kvuli valce s Ruskem…

        2. Aleši, byl jste rychlejší. Jak mne často svými provokacemi štvete, tak toto bylo podle mého na komoru.

  15. Zacina prituhovat

    Kličko vyzval obyvatele Kyjeva, aby opustili hlavní město – polovina vícepodlažních budov zůstala bez teplé vody v důsledku poškození kritické infrastruktury města.

    „Obracím se na obyvatele hlavního města, kteří mají možnost dočasně odjet mimo město, kde jsou k dispozici alternativní zdroje elektrické energie a tepla, aby tak učinili.“

    Kromě toho bylo komunálním službám nařízeno vypustit vodu z vnitřních systémů budov, aby se zabránilo zamrznutí potrubí, uvedl poslanec Kučerenko.
    https://t.me/zvezdanews/168621

      1. 👍 🤣 🎯 1️⃣⭐ 😂 🥇 🏆 ✅ 💡 ❗️ 🎖️

        Kočko Šklíbo, Vy se nezdáte, takový suchý sarkasmus. Klaním se.

    1. A kdo nemrzne je Moskal !!!
      Nasi lepsevici z prazskych a brnenskych kavaren by si meli vypnout topeni, na vyraz podpory kyjevskeho fetaka 😉

        1. Re: Aleš

          V Berlíně jsou už TAKÉ chytří, mladí a krásní.
          A vy furt nic.
          Kdybyste se aspoň nechal na noc zavřít do mrazáku – ke klobáskám a zamraženému hrášku…

  16. Proč tankeru Rusové posílali vstříc ponorku a vojenské lodě? Souvisí s tím nějak, že většina námořníků na tankeru jsou Ukrajinci? Sebrali Američané něco Rusům a nebo Rusové prostě nestihli to něco na tankeru ukořistit jako první? Proto byla jejich reakce na obsazení tankeru poměrně vlažná?

    Neobjednal si Maduro od Íránu třeba něco jaderného?

    Proto se najednou stěhují americká vojenská letadla k novému útoku na Írán? To začalo právě v době, kdy o tanker projevili Amíci zájem a loď začala prchat. Chtěl se Chameneí prostřednictvím Venezuelců pomstít Velkému satanovi? Byl domluvený s Madurem na něčem šíleném?
    ———-
    Ten tanker byl plný ropy z Venezuely možná, možná do Iránu. A asi těžko tedy Irán touto cestou dopravoval něco DO Venezuely, když tanker plul OD Venezuely.
    Ale chápu, originalita a bulvárnost za každou cenu….

    1. Ten tanker byl plny Donaldova ega.
      Kdyby tanker dorazil do mista urceni, byl by Donald zesmesnen a jeho image by byla splachnuta do obycejneho zachodu.
      A to je horsi, nez kdyby Donalda nekdo zhmozdil 😀

    2. tak hovori sa, ze siel tam pre venezuelsku ropu a ta tam nakoniec nebola. Na druhej strane niekde na webe odhadovali celu akciu na nejakych 70 mil.usd a to mi pride trochu privela na prazdny stary tanker

    3. Zdravím rtr, možná máte nějaké jiné informace o naložení ropy (prosím uveďte), ale dle záběrů z obsazení lodě, tato rozhodně, dle hloubky ponoru nebyla naložená nějakou velkou zátěží. Navíc dle Echo24 otočila a prchala ještě před doplutím do Venezuely:
      Americká pobřežní stráž se plavidlo pokusila neúspěšně zadržet už 21. prosince v Karibském moři, když plulo k Venezuele, aby tam naložilo ropu. Loď, která do Venezuely mířila z Íránu, pokusu o zadržení unikla a začala před americkou pobřežní stráží prchat.
      Zdroj: https://www.echo24.cz/a/HKHEb/zpravy-svet-americka-pobrezni-straz-udajne-zasahuje-proti-tankeru-marinera

      1. Máte pravdu, do Venezuely nedoplul přes americkou blokádu.

        Ok, beru námitku zpět.

        Ale – co jako mohl Irán pašovat v prázdném tankeru? Rakety ? V nádržích na ropu, kam je načepoval trubkama?

    4. Ten tanker byl prázdný. Záběry na jeho zadržení jsme všichni viděli a vyl vynořený až to hezké nebylo.
      Ale chápu, potřeba se vymezit za každou cenu…

      1. rtr napsal:
        9 ledna, 2026 (14:19)

        Máte pravdu, do Venezuely nedoplul přes americkou blokádu.

        Ok, beru námitku zpět.

        Vidlák napsal:
        9 ledna, 2026 (14:29)

        Ten tanker byl prázdný. Záběry na jeho zadržení jsme všichni viděli a vyl vynořený až to hezké nebylo.
        Ale chápu, potřeba se vymezit za každou cenu…

        ——–
        že by vidlákova projekce?

    5. Re: rtr

      Já jsem to pochopil tak, že tanker do Venezuely nedoplul, nýbrž jednoduše otočil kormidlem a mazal k Ivanovi dom. Tipoval bych směr plavby někam na sever k Jamalu. Tam prý je obří terminál.

  17. Toto co se deje není spor o Turka. A už vůbec to není o tom, zda prezident tímto svým „pevným“ postojem v této kauze získá u veřejnosti body. To je povrchní mediální rámec. Ve skutečnosti jde o test hranic moci. Prezident neodmítl kandidáta proto, že by byl problémový odborně nebo právně, ale proto, že neprošel hodnotovým filtrem režimu. A přesně proto ustoupit nelze. Každý ústupek by byl čten jako potvrzení, že prezident má právo vetovat ministry na základě ideologické libovůle. Jakmile se tento precedens jednou přijme, už se nikdy nevezme zpátky.

    Mechanismus je jednoduchý a historicky ověřený. Ustoupíš – posune se hranice – příště bude tlak větší. Nejde o kompromis, ale o normalizaci svévole. Dnes Turek, zítra kdokoli „nevyhovující“, pozítří celý program vlády. Tohle není politická taktika, to je obrana ústavního rámce před jeho tichým rozkladem.

    A ještě jedna podstatná věc, prezident žádné body tímto nezískává u veřejnosti jako celku. Získává je pouze u své hodnotové bubliny, která ho už dávno vnímá jako morální autoritu. Pro zbytek společnosti je to naopak další důkaz, že se moc odtrhla od vůle voličů. A to je přesně ten bod, kdy už nejde couvnout, protože by to znamenalo přijmout roli podřízeného.

    Takže neustoupit není tvrdohlavost. Neustoupit je nutnost. Protože tohle není kauza, tohle je precedens.

    1. Ja VIII.:

      Ta prezidentova bublina je ale dost početná a masírka ČT a Rozhlasu pracuje na plné obrátky, takže bych to nepodceňoval. V roce 1968 byla pro okupaci taky jenom část našich obyvatel ale pak nastoupila normalizace a všichni hádejte jak to vypadalo u ,,svobodných“ a lidových voleb? Ano volila se jednotná kandidátka KSČ a všichni drželi hubu.

      1. Brežněv v roce 1968 dosadil na rozhodující místa loyální lidi. Stejně to dělá teď Trump ve Venezuele.

        1. U nas zase Zeli dosadi na rozhodujici funkci u nas loajalniho Turka , kterej navstevou v Kyjeve ,vytasil trumf , kterej president neprebije ,ani nemuze .Kyjev vladne.

  18. Turek jede k Banderovi.
    To se řekne, to se poví!
    Veze k němu Macinku
    zvedat pravou pacinku.

    Tak nám dýzl odkryl karty,
    do které to patří party.
    Teď důvěru mají jistou!
    Bijí se za pravdu čistou.

    Pravdu, lásku Havlovu.
    Šedou bradku Pavlovu.
    Mládežníci starých brachů.
    Pošuci ať umřou v prachu.

  19. ‼️ 🇺🇦 🏴‍☠️ Orešnik potvrzen.

    Použili jsme na Ukrajinu novou nadzvukovou raketu Orešnik, uvedla Moskva

    Rusko oznámilo, že v noci při rozsáhlém útoku na Ukrajinu použilo i novou nadzvukovou střelu Orešnik, píší agentury s odkazem na ruské ministerstvo obrany. Ukrajinský ministr zahraničí Andrij Sybiha označil útok touto raketou v blízkosti hranic EU a NATO za vážnou hrozbu pro evropskou bezpečnost a dodal, že o podrobnostech útoku prostřednictvím diplomatických kanálů informuje USA a Evropu.
    https://www.echo24.cz/a/HY8V7/zpravy-svet-pouzili-jsme-na-ukrajinu-novou-nadzvukovou-raketu-oresnik-uvedla-moskva

    1. Oresnik je balisticka interkontinentalni raketa stredniho doletu..ICBM..
      Lita rychlosti 13 ooo km za hodinu.
      Za letu ji neni videt ..Taky proto je strategicka zbran. A samozrejme netrefitelna..
      Rus musel kvuli tomu upozornit Washington , ze ji pouzije. Z Ruska ji vystrelili pres celou Ukrajinu do Lvova.
      Ukazovali na mape , ze by doletela do Londyna , asi vystrelena z Beloruska.
      Neni pro to vazna hrozba pro bezpecnost EU a Nato ,ale je rovnou instant zkaza. /zvana posledni ,pred totalnim Doomsday/. A s tim si vlady zapadu zahravaji, jako deti s doma granatama.
      Kdyz dostane vetsi naloze, nebo nuklearni hlavice . Nez byly pouzity na Lvov..

    1. =D „mladická nerozvážnost“ =D tak ten mě dostal.

      A konečně taky vím, jak vypadá pepův podpis… 2x obráceně „P“. Holt 107 není 108, žejo. A furt si myslím, že tu sedmičku tam má dopsanou.

        1. Při troše fantazie tam toho „Petra“ i vidím.. ale nikdo mi nevymluví, že za tím nemá napsané „Clavin“.

        1. Cletr Clavin… to je přesné. čte se to jak Šletr?

          Šletr pianistou:
          Drahý přítel Voldomír
          účí Pepu na klavír
          zupnou ze dva claviny
          pak oudem hledaj tóniny

          … nebo Šletr milovníkem:
          Eva, Eva, Evička
          Má ráda svého Pepíčka
          v ložnici je to s ním dobré
          a tečou jí z něj dobrý love

          … hmmm případně Šletr na obědě:
          Turka tady nechceme,
          nebyl s námá v estébé
          nechcem už další exoty
          když nemaj správné hodnoty

          1. Kádruj kádruj Pepíčku
            kádruj pravou ručičku
            kádruj klidně obě dvě
            hlavně kádruj pečlivě

            Evo je to nemilé
            nejsou v tom dvě promile
            mokrý celer nepomůže
            dones clavin ať jsem mužem

            Šletr Clavin – při poruchách candáta, mužem hned!*
            *Upozornění! Šletr Clavin nemusí být pro vaši banánovou republiku vhodný, pečlivě čtěte příbalový leták a v případě dlouhotrvající elekce neprodleně kontaktujte svého protektora.

    2. Je to dost smutné, když odmítací dopis premiérovi napíše za prezidenta jednoznačně právník, možná dokonce ústavní, klidně i emeritní…..Působí to tak na první dobrou, jakoby jsme měli obal a někdo jiný byl prezidentem.

      To Zeman alespoň mluvil sám za sebe a když argumentoval právníky, klidně je i jmenoval. Toto je spíše velká ostuda rozvědčíkova a ještě smutnější je, jak velká část společnosti to pokrytectví nevidí a stále vidět nehodlá.

      Zejména je až pikantní obhajovat důvody odkazem na nález ÚS Pl. US 9/01, okolo lustračních zákonů zrovna osobou, u které je „těsná sounáležitost s minulým, údajně totalitním režimem a jeho represivními složkami“ nejen v režimu podezření a jevení se „významné části veřejnosti“ , ale nezpochybnitelné jistoty.

      Tedy zejména i samo rozvědčíkovo angažmá v roli nejvyššího ústavního činitele shazuje relevanci takové argumentace nyní u jiných a to fakt vůbec nehájím osobnost Turka.

      To, že je někdo loajální ke každému režimu a „mladickou nerozvážností“ argumentoval u loajality minulého režimu a vstupem do strany ne v nácti, ale dávno po dvacátám roku života, takové osobě rozhodně nedává mandát lustrovat „hodnotové, či totalitní“ chování u dalších osob.

      Snad by bylo fakt lepší jen sdělit jako chlap – a Turka nejmenuji, protože si myslím, že „dle sdílené kompetence“ mohu, to by alespoň budilo dojem, že to říká rozvědčík a ne někdo úplně jiný.

        1. Ten zrovna odmítnutí jmenovat prezidentem má za ústavní.

          Já spíše kroutím hlavou, že toto by byl autentický rozvědčíkův text a nad důvody zrovna v jeho případě.

          Možná by někdo byl i schopen, třeba s pomocí AI určit, který právník je toho autorem, rozvědčík asi nepřizná, kdo mu to celé napsal, natož kde zněl rozkaz jasně, maximálně se dozvíme, kdo tam dopsal nahoře číslovku 8 do toho data.

    3. Aleš:

      V tom dopisu je spousta vzletných slov a frází, tak že kdyby se změnilo pořadí jmen nebyl by nikde ani náš PePa , natož ve funkci prezidenta.

      1. A navíc zase jen kolektivní Hrad vytrhává a nehledí vůbec na věci v kontextu, kterého se domáhá.
        V tom ústavním nálezu, který je použit jako podpůrný argument, je na stránce 41 také ústavními soudci uvedeno toto a co na to ústavní právníci, shodnou se alespoň zde?

        https://www.usoud.cz/fileadmin/user_upload/Tiskova_mluvci/Publikovane_nalezy/2020/Pl._US_4_17_na_web.pdf
        „Poslanecká sněmovna složená na základě výsledku VOLEB pak následně legitimuje vládu k výkonu funkce (NIKOLI prezident jako jmenovací orgán);
        z tohoto hlediska volba prezidenta republiky, byť přímá, není „nepřímou“ volbou vlády, NATOŽ PAK jejich jednotlivých členů.“

Napsat komentář: Vidlák Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *