23 listopadu, 2024

Český spouštěč

Ve čtvrtek jsem měl veřejnou debatu s občany a koalicí STAČILO! v Táboře. To je to město, odkud se dá po dálnici dojet „do Budějic,“ ale nedá se po dálnici dojet do Prahy. Byl to hezký večer. Při debatě jsme vesele spekulovali, že byla doba, kdy se Tábora Praha bála, protože byli schopni nastartovat bojové vozy, seřadit je do vozové hradby a Jan Rokycana měl co dělat, aby Žižku ukecal a ten Prahu ušetřil. Za pět set let se nic nezměnilo. Praha je pro venkov pořád ten „zrádný Babylon.“

Seděl jsem tam tak u stolu, poslouchal ostatní řečníky a říkal jsem si, jak moc podobná je dnešní situace té hustiské. Stejně jako tenkrát žijeme ve světě převrácených hodnot, kdy přestávají platit jakékoliv jistoty. Tehdejší kněžstvo mělo plnou hubu morálky a Boha, ale jinak provozovali hampejzy, žádný zločin jim nebyl cizí a cítili se naprosto nedotknutelní. Inu, církev byla největší feudál v zemi, měla dokonale propracovaný byrokratický aparát, který svojí kasírující rukou dosáhl úplně všude.

Kritici mravů končili na hranicích, nasazovali jim čepice s čerty a označovali je za lidské bestie, které chtějí rozvrátit Bohem daný pořádek. Přitom v podstatě nikdo nevolal po novém uspořádání, reformátoři se nepokoušeli vytvářet utopie, to přišlo až mnohem později. Hus i jeho předchůdci prostě jen volali po tom, aby se ti nahoře vrátili k ctnosti a viděli hlavní problém v církevních intrikách o prebendy. Nikdo nechtěl rušit církev, nikdo se nestavěl proti křesťanskému řádu. Jen se nechtěli dívat, jak tam všichni kradou, lžou, žvaní a stále více obírají ty dole.

Dnes je to stejné jak tenkrát. Znásilňovači odcházejí od soudu s podmínkou, ačkoliv by si zasloužili dvanáct let. Zdůvodnění? Rodina je potřebuje. Zkuste ovšem pěstovat na zahrádce marihuanu. To půjdete natvrdo sedět a nikdo se nebude ohlížet, jestli to neuškodí vašim děckám. Jeden dostal za touhu naházet Pětikolku do Vltavy pět let, druhý hlasitě ventiluje své přání, aby Čechy navštívila válka, aby jim shořely domy a někdo jim podřízl ženu… a není to ani důvod k soudnímu procesu. Ministr vnitra prohlašuje, že když se zločinu dopustí stát, je potrestán stát i se svými občany, jinak to nejde a nikomu nevadí, že je to princip kolektivní viny jako šitý.

I plnomocné odpustky už máme. Jste šéfem FC Dozimetr? Hrozí vaší straně skandál kvůli mafiánským praktikám? Dejte Putina do pytle na mrtvoly, řádně a hlasitě nadávejte na Rusko a všechno vám bude odpuštěno. Vaši mediální kněží, kteří stále ještě mají velkou moc nad veřejným míněním, vám dají rozhřešení. Stejně tak uvalí mediální interdikty na každého, koho označí za bořitele řádu daného nám evropskými hodnotami.

Ti, co mluví o demokracii a chtějí se vrátit k její původní prostotě a čistotě, ti jsou označováni za nejhorší kacíře. Populismus je nejhorší sprosté slovo. Politika přátelská k lidem je rovnou označena za špatnou. Opatření, která by se lidem líbila, ta pocházejí od ďábla a správné je to, s čím lidé nesouhlasí a co by nikdy nechtěli.

Páni rozdávají naší zemi cizincům. Dávají jim další a další privilegia. Teď nejnověji chtějí, aby lidé, co tu nežijí a nemají žádnou odpovědnost za tuto zemi, mohli korespondenčně volit. Probleskávají „zaručené dezinformace,“ že právo volit má být rozšířeno i na potomky těch, kteří u nás nežijí. O osudech této země bude moci spolurozhodovat Viktor Kožený, Radovan Krejčíř, Bernd Possett a sudetští Němci… Že přeháním? Ale kdepak. Čech už je zase otrokem cizích pánů a vlastní slabý panovník tomu ještě napomáhá.

Takto bych mohl pokračovat desítky dalších odstavců, ale to si jistě doplníte sami. Já chci upozornit na něco jiného.

Přesně tento stav před pěti stoletími donutil poddané zvednout hlavu a následoval fičák, který navěky změnil Evropu. Za husitské revoluce nezazněl z naší země ani jeden jediný územní požadavek, ale přijet sem dělat říšské pořádky, to pro všechny výpravy dopadlo špatně. Češi se nezvedli za Stavovského povstání, které mělo měnit mocenské poměry. Češi se zvedli, protože jim vadil svět převrácených hodnot. Češi nikdy nechtěli budovat utopické „Sluneční státy,“ kde nikdo nebude nic vlastnit, ale všichni budou šťastní. Čechy prostě štve dvojí metr.

Po Husově smrti to trvalo ještě čtyři roky. Ne, u nás se revoluce nedělají rychle a nebýváme na náměstích první. Ale když se jednou opravdu naštveme, tak se s tím už nedá nic dělat. Pak nepomohou panské jednoty, nepomohou křížové výpravy, nepomůže už nic. I když Hus nechtěl nové poměry a nechtěl zrušit katolickou církev, stejně se to stalo. A i když katolická církev nakonec po dlouhých válkách zvítězila, její majetek, moc a vliv se už nikdy nevrátily. Jestliže v době předhusitské byla církev patronem panovníka, po době husitské už byl panovník patronem církve.

Češi nepovstávají kvůli tomu, že jejich páni chtějí ještě víc peněz. Jsou v klidu, když se překreslují hranice a na panství přicházejí noví feudálové. Ale nesnášejí prodej odpustků. Nesnášejí dvojí metr a nesnášejí převrácené hodnoty. Nesnášejí, když jsou zločinci oslavováni a proroci upalováni. Nesnášejí okatou nespravedlnost. Ne, Češi nejsou ctnostnější než jiné národy, ale na převrácené hodnoty reagují velmi velmi nevraživě. Češi povstávají kvůli étosu.

Až potom se začnou nabalovat požadavky, aby ustaly úrokové a dráč chudiny. Potom dochází na obrovské majetkové přesuny. Dochází i na rozčarování z revolučních vůdců, uvnitř není žádná jednota a „hádání u Zmrzlíků“ je běžným jevem. Navenek se to jeví jako bordel a chaos, ale nedá se to porazit. Bojujte proti něčemu, co nemá žádné společné stanovy ani hiearchii. Pak vítězí selský povoz nad těmi nejmodernějšími zbraněmi.

Ne proto, že české podniky patří cizincům. Ne proto, že české mincovnictví ovládají jiní. Ne proto, že nám vládne císař z Němec. Ale proto, že tváří vlády je prdel Pavla Řeporyjce Novotného. Proto, že ministr vnitra dělá gestapácké kampaně a pak bohorovně ujišťuje občany, že mohou přijít diskutovat bez cenzury. Proto, že svobodu projevu už nenásleduje svoboda po projevu. Proto, že za nevymáchanou hubu jsou drakonické tresty a za znásilňování dětí je podmínka. Proto, že platí jiný metr na Putina v pytli a na Rakušana v pytli. Protože má existovat padesát pohlaví, protože se máme klanět zeleným papežům, protože po internetových hospodách chodí Cemperští inkvizitoři, protože se tu prostě nedá dýchat.

Češi si najdou svůj ostrov pokladů a stačí jim málo. Ale nesnášejí, když jim do jejich života za bytelným plotem strká někdo rypák. Nesnášejí velebné pány, kteří jim močí na hlavu…

Kdyby Petr Fiala byl jen neúspěšný a neschopný vládce, který občas dá privilegia cizincům a občas podepíše Dekret Kutnohorský, byl by v zemi klid. Ale když svoji neschopnost vydává za úspěch, když lže lidem do očí, když se za pomoci volebních hlasů z ciziny chce udržet na trůně, to mu Češi neodpustí.

Když se to pak celé rozjelo, žádný vysoký šlechtic se nestal novým králem. Žádný!

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.

326 thoughts on “Český spouštěč

  1. Do třetice kovid, na ten se rychle zapomnělo. Babiš chtěl povinné očkování a Pětikolka mu vyčítala málo vakcín, přitom obě strany podporovaly kovidový byznys a oběti na životech přičítají nedostatku vakcín. I dnes nás nutí do vakcín, ale píchnout si to nechá jenom blázen v ústavu. Docela by mě zajímalo, kdo nese odpovědnost za ten vakcinační teror? Proč se nemocní včas neléčily dostupnými léky? Proč nejsou dostupné statistiky ? Chceme lepší vládu a přitom všude vypadávají kostlivci.

    https://www.nespokojeny.cz/komise-pro-vysetrovani-covidovych-zlocinu-na-slovensku-je-i-s-ceskou-ucasti/

    1. Problém je, že za covidový teror nese 5K podobnou zodpovědnost (možná vyjma nevelké části ODS), protože krokům ANO nebránili a často je i podporovali.
      Takže teď všichni – kromě SPD – dělají jakoby nic a doufají, že se na jejich selhání zapomene. Bez ohledu na to, jestli šlo o hysterický záchvat strašpytlů (to si myslím já) nebo promyšlené a zlé jednání.

    2. Milan44
      Když už Babiš, zajímalo by mě o kolik snížil dluh Agrofert,během Covidu.
      Před Covidem,byl údaj, ze Agrofert dluží přes 4O m!d několika bankám.

  2. K nedělnímu zamyšlení předhodím tři velmi rozdílné skutky, které dodnes velmi rozdělují naši společnost.

    1. Bratři Mašíni

    2. Bratři Hasilovi

    3. Palach, Zajíc, Plocek

    Já osobně si cením hlavně odporu Mašínů a Hasilů, ale naše společnost se hlavně klaní těm sebe-upáleným. To vypadá jako celonárodní diagnoza, která je na hony vzdálená třeba Maďarům, nebo i Polákům .

    Myslíte, že má Česko právo na vlastní stát, když slaví hlavně sebeupálení před bojem?

    1. Ctirad Mašín, tím, že dokázal podřezat bezbranného, je v mých očích vrah Vše ostatní se dalo brát jako odboj i hrdinství, toto ne. Tečka.

            1. U mě také ne, tak jsem zvědavá kam nás Milan44 zařadí. Nicméně pořád jako člověk je u mě přijatelnější sebevrah (ublížil jen sobě) než vrah a zloděj, ti ani náhodou. Jsou to zločinci.

            2. Proti tehdejšímu režimu evidentně nešlo jít ani lstí, ani podvodem, muselo tedy dojít na násilí.
              Mašínové zdá se, jako první a poslední civilisté, prchající za hranice pochopili, že nemají-li být na cestě za svým cílem zabiti sami, musejí zabít.
              Akce Kámen, Jiřina Štěpničková například. Jen chtěla se synkem pryč, nic víc.

              1. To tedy nemuseli, více lidí, co chtělo na Západ, prostě zdrhli ale nevraždili. Navíc zabít normálního policajta a navíc svázaného a pokladníka, to vám připadá jako správné? A těžce zranit dalšího člověka při nějakém zapalování stohů? A jak jim tito bránili v útěku na Západ, povídejte, a stohy jak?

                1. Jednoduše nemáme na stejný čin shodný názor, to je celé.
                  Zkuste mi vyjmenovat pár úplně obyčejných lidí, kteří se v padesátkách rozhodli, že chtějí na Západ, tak prostě zdrhli.

                  1. Jmenovat nemohu (neznala jsem je, ještě jsem ani nebyla na světě), ale podle pramenů to bylo za 3 roky od roku 1948 25000 lidí, ale vraždili snad jen Mašínové, navíc vraždili lidi kteří neměli s jejich touhou utéct na Západ nic společného, nebyli to například příslušníci pohraniční stráže že?

                    1. Přesně tak. Mašínové nezabíjeli z nutnosti aby mohli utéct, oni zbytečně vraždili nevinné.

                    2. Já bych to ještě upřesnil. Mašínové zabíjeli pro peníze a přikryli to historkou o protikomunistickém odboji, jinak by šli do lochu i na tom vysněném západě.

                      To, co o kousek vedle píše Tecočamp, je pochopitelné. Likvidace možných svědků je běžná zločinecká praxe.

                2. Co ta Jiřina Štěpničková, jedna z 258 obětí akce Kámen?
                  Nikomu tady nic neudělala, jen chtěla pryč odsud.
                  Těch 258 lidí, co při téhle akci pochytali a pozavírali, to zkoušelo „po dobrém“ – a odesraly to celé jejich rodiny.

                  1. Re: Teco

                    Co kdybyste zkusil vyjmenovat oběti operace Splinter Factor? Jaký vztah byste zaujal k jejím obětem?

            3. buldatra:

              Já to posuzuji z historického hlediska a proti totalitě je ozbrojený odpor učinnější, než sebevražda upálením.

              1. Zatím jste se odkopal pouze vy, nikdo jiný. Apropo, když jsme u toho boje proti té totalitě -jak jste „fyzicky aktivně“ bojoval vy, a jak se chystáte bojovat dnes, neb obdoba 30-tych let v Germanii zde nabývá podoby, a takový sebou samým deklarovaný kovaný demokrat přece nemůže přejít bez povšimnutí, ne ? Nebo že
                by jiný vesmír, jiná realita ? Povídejte, jak si to představujete.
                A k té již minulé totalitě: Pokud tedy byla tak drastická, jak dnešní v drtivé většině teoretici tvrdí, jak je možné, že těch „fyzických, i z vraždění omluvitelných hrdinů“ bylo tak poskrovnu. Zkuste to vysvětlit, a rozumně zasadit do tehdejšího kontextu doby po II.WW a defacto i nebývalému sociálnímu ( ač dočasnému ) „uvolnění“ po téměř celé planetě.
                Chci moc, a vím, jak to dopadne, ale když už se tedy tady takto rozmachujete…

          1. Milan44:
            Jan Palach se naivně domníval, že svou obětí k něčemu vyburcuje český národ.
            Český národ ale na jeho oběť zvysoka kašlal a 21. srpna 1969 do sebe nechal i střílet.
            Stejně tak se mohl domnívat i David Kozák, že svým činem k něčemu národ vyburcuje.
            Nevíme to, nedozvíme se to, proč to udělal, neboť jeho manifest před námi tají.
            Mašínové ale svého cíle dosáhli.
            „Tečka“.

            1. Ano dosáhli svého cíle vraždit a krást, to máte pravdu. Ještě odpovězte prosím jak jim ty vraždy pomohly k útěku na Západ, tedy spíše jak jim jejich oběti bránili v útěku na Západ.
              Pokud vím tak jedna oběť byla v Chlumci nad Cidlinou a druhá někde u Třemošnice, to nejsou místa na hranicích že?

              1. Já Vám Vaše přesvědčení nebudu, ani nechci vyvracet.
                Pokud by mi stejně, jako Mašínům stáli v cestě lidi, kteří mohli všechno vyžvanit, případně je identifikovat, zabil bych je také.
                Platí to, co už jsem jednou napsal.

                1. Ale oni by Mašíny nemohli identifikovat jako ty, co chtějí na Západ, mohli by je případně identifikovat jako, v prvním případě, teroristy a v druhém jako zloděje. Takže teď tady píšete úplné nesmysly.
                  Vy jste napsal: „Mašínové zdá se, jako první a poslední civilisté, prchající za hranice pochopili, že nemají-li být na cestě za svým cílem zabiti sami, musejí zabít.“ Jeden svázaný a mrtvý byl z Chlumce nad Cidlinou a druhý z Třemošnice, takže neměli s jejich touhou utéct na Západ vůbec nic společného, ani co se týká místa ani to že by je vůbec znali, takže logicky nemohli nic „vyžvanit“, ani je identifikovat jako ty co chtějí utéct, tak přesto trváte na tom že to nebyli sprostí vrazi a zloději? I Vy byste zabil naprosto neznámé lidi, kteří by neměli s Vašimi plány nic společného? Opravdu?

                  1. Fízlové už měli jejich fotky, protože je podezírali ze zapalování těch stohů.
                    Ty fotky měli fízlové v celém kraji a stahovala se smyčka.
                    Pokud by je ukázali někomu, koho nechali naživu, šli by už najisto.
                    Ano, asi je to zločinecká praxe. Ale já se narodil 53 a přestože až 59 jsem šel do první třídy, moc si toho sám z padesátek nepamatuju.
                    Babička se vždycky při zmínce o 48 a padesátkách pokřižovala a říkala, že to se nemělo stát, že tím si to komunisti u obyčejných lidí rozlili.
                    Nechodil jsem v botách bratří Mašínů a nevím, co si zkusili. Otec byl voják a matka rázná ženská, tak předpokládám, že byli vychovaní slušně.
                    A pokud jsou slušně vychovaní chlapci donuceni k něčemu takovému, muselo to mít zásadní důvod.

                    1. Tecočamp:

                      Pořád jsou mi milejší lidi jako Mašíni a Hasilové , než sebevrazi. Příčí se mému myšlení oslavovat sebevrahy jako hrdiny.

                    2. Nebyla jejich matka ve straně ? A nezili takhle náhodou chlapci z pověsti a odkazu otce, jenž je dnes čistě účelově interpretován ? Zatím co otec se angažoval ve skutečném odboji, kluci šli po penězích a požitcích – fakt, že dnešní ideologické tomu dali jiný nátěr na fundamentu nic nezmění. Český se tomu, co provedli říká vražda. Ovšem vše je o vnímání reality , zpracování informací, a to je , řekl bych, jeden z fundamentálních průserů dneška. Že obdivujete vrahy je sice vaše věc, ale signalizuje to cosi o vás. A pokud je přijatelné pro množinu obdivovatelů vraždit svědky, omámené, a ty okolo, tak už jde ve vašem případě ( myšleno skupinově ) o vcelku vážný deficit něčeho, nebo naopak existenci čehosi navíc, co fungující společnost bez ideologických rozdílů vnímá a posuzuje jako deviaci, ne kladnou deviaci …

          2. Dovedu pochopit, pokud se někdo v rámci odboje postaví ozbrojeným složkám, jako to udělala skupina okolo Mašínů a i jsem jasně napsal, že to považuji až do tohoto momentu za odboj a hrdinství. Ale odzbrojeného člověka svázat a podřezat je vražda, bez ohledu na to, co bylo předtím. O tom prostě není diskuze. A tohoto člověka srovnávat s činy Hasilů, to je úplně mimo. Pokud se bavíme o činech Palacha a dalších, pokud to zasadíte do kontextu doby, je to symbol, který měl lidi vybičovat k reakci … netroufám si vůbec soudit.

            1. Pepik:

              Jaký je rozdíl někoho zastřelit, nebo podříznout? Ti co hodili atomovku na Hirošimu, tak jenom zmáčkli knoflík.

              1. Je rozdíl, zastřelit v rámci odboje protivníka ozbrojeného a podřezat protivníka odzbrojeného tedy neozbrojeného a navíc svázaného. Věřím, že chápete ten rozdíl. Hirošimu do toho netahejte, ta s tím nijak nesouvisí, diskuse se týká naší republiky a činů našich lidí.

                1. Pepík:

                  Pořád jsou mi milejší lidé jako Mašíni a Hasilové , než sebevrazi. Příčí se mému myšlení oslavovat sebevrahy jako hrdiny.

    2. Ponechám-li stranou téma, co je ono „Česko“ způsbilé mít „právo“, a co v tomto kontextu je „právo“, moje odpověď je, že nemá. Protože vycházím z předpokladu, který pokládám za axiomatický, že nikoli moc je legitimizována právem, mýbrž že právo je legitimizováno mocí.

    3. Moji ne. Dnešním mikrospolečenským, protože tres facit collegium, téma bylo zda podávat filé s bramborem anebo s bramborovou kaší. Vyřešeno tím, že tak i tak, jak kdo chce. Takový je můj názor k mnohému ostatnímu, příkladmo k otázce zda „pod jednou“ či „pod obojí“. Ať si v půtkách o naklepávání vařeného vejce na kterém konci spokojeně krvácejí jiní. Zabývám se záležitostmi dnešními, všednodenními, praktickými, zde jak bývá říkáno, volbou potřeb.

    4. Ked adorujeme Masinov, ktori zradili odkaz vlastneho otca, bjujuceho proti Nemcom, tym, ze po vrazde Cechov zdrhali do Nemecka, tak si nezasluzime ine, nez znovu nemecky protektorat.

      1. Ono je docela dost možné, že i Jack Rozparovač byl odbojářem proti staré dobré Anglii, ze které nakonec úspěšně uprchl.

        1. Nebyl nakonec on ten Al Capone taky skrytý „revolucionář“, který si akorát nepohlídal účetního ?

    5. Jen klid, všechno napraví čas. Pokud se někdo upálil před rokem 1989, tak to byl hrdina. Ale čas oponou trhnul, a kdo se upálí v nové době (a že takových také nebylo málo), tak už je to jen oběť psychických problémů. Žádné oficiální oslavy.

      Jeden příklad za všechny:

      https://www.novinky.cz/clanek/domaci-o-upaleneho-mladika-se-mesic-zajimala-policie-40076869

      – chlapec nechá manifest „Akce Pochodeň 2003“ ale mééédia píší „Z jeho textu nevyplývá, že tento nešťastný čin měl politický podtext. Z dopisu je patrné, že on sám měl problémy, které blíže nespecifikoval.“

        1. Pane Onanyme, vy jste taky se vším rychle hotov, tak šup šup, ještě něco rychle najděte na všechny ostatní:

          https://www.krajskelisty.cz/praha/27992-od-roku-1989-se-zabilo-prilis-mnoho-palachu-svet-tomase-koloce.htm

          „Na veřejnost se dostala jména jen některých z nich: zemědělec Jozef Aszmongyi, Slovák žijící v Čechách, se v roce 1992 upálil v Nymburce na protest proti rozdělení Československa. Téhož roku se na protest proti šikaně v naší zdemokratizované armádě stejným způsobem zabil nejmenovaný voják ve Vyškově, v roce 1996 propuštěný železničář v Táboře a 1998 zřejmě ze stejných důvodů řidič sanitky v Prostějově. Před Komerční bankou (!) se v roce 1999 upálil muž v Uherském Hradišti a jiný v Mariánských Lázních. Známe jména studentů Zdeňka Adamce (19) a Romana Mášla (21), kteří se upálili v roce 2003, zanechavše po sobě manifesty proti narůstající asociálnosti a odcizenosti režimu.

          Údaje z téhož roku, kdy se zabili Adamec a Mášl, hovoří i o ženě z Brna a mužích z Velké Chyšky na Pelhřimovsku, Jankovic na Kroměřížsku a Frýdku-Místku. V roce 2003 mediální statistika končí a nahrazují ji náhodně „uniklé“ zprávy. V letech 2012 a 2017 se na protest proti devastujícím následkům českého exekučního systému zabili zaměstnanec Národní galerie Tomáš Strnad a bývalý profesionální voják z Napajedel u Zlína Ing. Jaroslav Janota.

          18. ledna 2019 se v horní části Václavského náměstí upálil další muž, o němž nám média řekla jen tolik, že mu bylo 54 let a že byl viděn s jakousi cedulí a že své motivy shrnul v dopise bratrovi. Den nato se o stejnou smrt pokusil 47letý muž, jehož sebevraždě bylo zabráněno. Další muž se zastřelil 11. března 2021 před pražským ministerstvem zdravotnictví na protest proti metodám „řešení“ covidové pandemie…“

  3. Po dnešní debatě na Primě Černochová-Metnar, dále pak Ondra , Nerudová- Nacher a Okamura si nešlo nevšimnout (a nejen při dnešní debatě) při odpovědích hlavně Nachera za ANO , jaký postoj zaujímá hlavní opoziční strana na válku v Ukrajině.

    1. Hlavní viník a agresor války na Ukrajině je Rusko , Putin a jejich koloniální politika.

    2. Posílání zbraní na Ukrajinu je OK, stejně jako jeho porážka.

    3.Válka musí skončit, nejlépe porážkou Rusů.

    4.Biden je OK, Trump ist šajze.

    5. Čína ist auch šajze.

    6. Všichni jsou šajze a Izrael může alles.

    7. Nikde není tolik fašistů, jako v Rusku, Bandera a Šuchevič jsou OK.

    8. Konečně máme prezidenta za kterého se nemusíme stydět, je to fešák a dokáže zabít nepřítele holou rukou.

    9. Nikoho nenecháme padnout, na ÚP vám to stručně a jasně každý měsíc vysvětlí.

    10.11.12.13………atd…atd…

    Abych to zkrátil, ANO není změna kurzu, změna nejsou naši politici-sráči.

        1. Přesně, také by mě zajímalo která strana mince to je. Já především vidím Trikoloru jako ODS B, případně C, D po TOP 09 nebo STAN.

          1. Čímž prakticky je pokryto většinové politické spektrum. Zbylá menšina se s důsledky většinové volby na základě gaussovského rozložení vloh a vlastností, musí nějak vypořádat a přežít.

            1. No ano ale do voleb je ještě dost daleko, tak uvidím. Já nevěřím, že by pětigauneři odešli nebo byli odejiti dřív.

              1. Drda Michal
                D.M.
                Před 9 hodinami

                Jakkoli je „kulturní“ spolupráce s fašistickým russkem a jeho kolonií v praxi zcela bezvýznamná, je její obnovení projevem přítulnosti Ficova režimu k rusským fašistům.
                ( 832 x ano )

      1. Alice:

        Napsal jsem „(a nejen při dnešní debatě) „.

        Psal jsem, jaké názory má ANO ohledně války na Ukrajině. Dohledat si to můžete sama, je to všude.

        1. Nezlobte se, ale „a nejen“ znamená že i při debatě, můžete tedy nějak specifikovat, hlavně toho Nachera ? Děkuji.

        2. Já vás zdejší trolly neznám, chodím sem málo. Vědět to, nereagovala bych, ale když už se stalo…., napsal jste:

          „Po dnešní debatě na Primě Černochová-Metnar, dále pak Ondra , Nerudová- Nacher a Okamura si nešlo nevšimnout (a nejen při dnešní debatě) při odpovědích hlavně Nachera za ANO , jaký postoj zaujímá hlavní opoziční strana na válku v Ukrajině….“

          Ta debata byla především o korespondenční volbě, ani to jste si nedohledal. Nevím, za co vás platí, když si nedokážete předem zjistit ani téma, o kterém se mluví a na něž údajně reagujete. Znovu opakuji, že jste bezskrupulózní lhář. Howgh!

          1. Alice:

            A Černochovou při diskusi s Metnarem jste poslouchala , vy Howgh? Znáte postoj ANO k válce na Ukrajině? Asi těžko , paní Alice.

  4. Jen jedna poznámka k té diskusi; všímáte si, jak je strašně negativní?

    Když pominu kolovrátkaře, kteří si jedou to svoje, pak většina diskutérů kritizuje, spílá, nadává (i vulgárně), zesměšňuje své oponenty a má spoustu často chytrých (nemyslím ironicky) poznámek, co by NEMĚLO být, ale už méně mluví o tom, jak by to být MĚLO a MOHLO. Co by si představovali. Jak to zařídit.
    Vidlák alespoň v minulých článcích představil nějaké pozitivní nápady, byť nereálné.
    Je to určitá česká povaha; když máme tu možnost, trestat, vinit, vyvozovat důsledky, koukat se zpátky, místo pohledu dopředu, jak s tím naložit.
    A negativismus plodí negativismus, to je zřejmé.

    Co třeba zkusit víc psát o svých představách a nápadech pozitivně?

    Tí, kterým lajete (třeba já, ale možná i řada z převlékačů kabátů) jsou jednoduše lidé, kteří berou výchozí podmínky za dané a snaží se v jejich mantinelech existovat tak, aby moc neubližovali a dokázali získat. Myslím, že to není apriori špatný postoj, život je konečný, věcí, které by se v životě měly podniknout, knížek které je třeba přečíst, zemí, které je třeba procestovat je strašně moc a není čas na to být na plný úvazek negativistickým buřičem, sotva zbývá čas jen tak se projít Okolo.

    1. Pokud dá kdokoliv smysluplnou poznámku o to, co by být NEMĚLO, pak přece není nezbytně nutné, aby k tomu i explicitně psal, co by se dle jeho názoru mělo. Zatímco to první lze často chápat jako konstatování objektivní skutečnosti, to druhé je mnohdy velmi subjektivní. Když Vám jako vedoucímu řekne podřízený, že něco děláte špatně, tak přece nevyžadujete, aby Vám zároveň řekl, jako to dělat dobře. Protože to první je zpětná vazba na Vaše jednání to druhé by byla dojmologoie na základě pocitů a neúplných informací.

      Mnozí diskutující jsou lidé s mnoha zkušenostmi, mnohdy velmi negativními a prostě jejich příspěvky jsou tímto zatíženy. To je nemilé, ale obávám se, že to není mnohdy v jejich silách změnit. Nicméně je to mnohem přijatelnější než vstup jedince, který svůj příspěvek dává programově jen proto, aby se veškerá diskuze točila v emocích a strhla co největší množství lidí ke zcela bezcenné výměně invektiv na základě emocí.

      K tomu poslednímu. Nemá cenu bojovat s něčím, co nemohu změnit. Nicméně alespoň pro mě je nepřijatelné akceptovat věci jako dvojí metr na stejné skutky, válku jako něco dobrého, zabíjení lidí pokud jsou ti „špatní“ jako dobré apod. Toto nejsou žádné buřičské názory, ale v této hysterické době je třeba válka pro mnoho lidí akceptovatelná a tedy mír berou jako extrémistický názor. Tím i říkám, že je lepší žít v ne příliš ideálním světě s byť i minimální nadějí, než být přeměněn v hromadu organického materiálu bez naděje.

      1. Konstruktivní kritika, jak se to nazývalo v minulosti, nebo proaktivní přístup, jak tomu říkáme dnes, je mnohem efektivnější cesta k nápravě než remcání.
        Jako vedoucí vedu lidi k tomu, aby mi říkali, jak to dělat líp, a požadovali po mě podloženou odpověď, proč to tak neděláme, nebo změnu. Je lepší se obklopit schopnými než remcaly.

        Troll nebo remcal z mého pohledu vyjde nastejno. Boří debatu.

    2. Za komárů se tomu říkalo konstruktivní kritika.
      Nic starýho jste nezapomněli, nic novýho jste se nenaučili…

    1. Vzhledově se začíná čím dál víc podobat svému fotrovi. Ten byl ale aspoň někdy (coby televizní bavič) vtipný. Nepovedený synáček je pouze trapný.

    2. pithart:

      Novotný je blbé prase, Vondra je chytré prase, Zahradil je prase vychcané a ODS? (nechápu jejich voliče)

  5. OT včerejší článek od vlka na jeho Kose.

    Opravdu podařený text.
    Aneb když chválíte Palacha, nemůžete jen tak vymáznout Kozáka.

    Pak tam je ještě článek o UA od Harryp-a, ale ten jen sumarizuje vše, co už víme. Ukři jsou ve stádiu očekávání příchodu Wunderwaffen, průměrný věk vojclů mají 46 let a při odchodu na první lajnu fasují dva zásobníky střeliva do samopalů, což dělá 60 nábojů, neboli 20 možností si vystřelit krátkou dávkou na nepřítele.
    To jsme fasovali při odchodu do strážní služby na 24 hodin v časech hlubokého míru…

  6. K temným obavám, že Pětikolka tu už bude navždy.
    Vzpomeňte:
    Se Sovětským svazem a nikdy jinak….
    Hitlerova tisíciletá říše…
    Deset tisíc roků ať žije náš císař slavný…
    A všechno už to pominulo. I Pětikolka jednou pomine…

    1. Dokud nad Prahou zase nepřeletí MiGy či SUčka, pilotovaná Rusy, nic se nespustí.
      Tady musí viset meč, nebo svištět bič někoho většího, protože my si nikdy neuměli vládnout sami.
      Pokus o samostatné vládnutí 1967-1968 – kde je a jak skončil?
      Uvědomte si prosím, že Praha je zazmrdovaná těmi, které rodiče už jako zmrdy vychovali.
      Koho asi, nebo jak vychoval starý zmrd Novotný? Starý zmrd Kolář?
      Jim je toto chování vlastní, sami na něm nevidí nic divného a proto se tolik ošklíbají nad obyvateli venkova, vesnic a městeček, které pokládají za něco méněcenného.
      Zahlušit zmrdy, zahlušit jejich hlásné trouby a bude dobře.
      Vidlák je moc mírný člověk, protože je věřící. Úplně se to stydím napsat, ale to je v tomto případě hodně na škodu. Máme co dělat s nepřáteli státu, nepřáteli většiny obyvatel téhle země. Je tu circa milion zmrdů proti devíti miliónům slušných lidí.
      Vidím to tak, že sami s tím nic nezmůžeme.

      1. Vřele souhlasím. Zěazmrdované je Česko pořádně. Zmiňoval jste např. Novotného, jehož fotr byl coby bavič pečený-vařený v komunistické televizi. Nebo takový Vladimír Dlouhý = aktivní nadějný mladý komunista – a dnes je prezident průmyslové komory (či čeho) a exponent nadnárodní korporace Golden Sachs… A další a další tohoto typu, včetně současného rozvědčíka na Hradě. V květnu 1989 ještě vylepovali sovětské vlaječky do oken a udávali ty, co „doporučenou“ výzdobu ve svých oknech neměli – a po listopadu se jako mávnutím prstenu princezny Arabely proměnili v zavilé antikomunisty a rusofoby. Prostě povahový hnus non plus ultra.
        Pozoroval jsem to zpočátku, coby nekomunista a člen OF. Se zděšením – co se to po převratu objevilo v OF za existence… a rychle pak z tama bral radši nohy na ramena. To když se oni začali projevovat. Cosi bylo už tehdy náramně špatně.
        Potom na jaře 1990 přišel Mirek Dolejší se svou „Analýzou 17.11.89“ a mně rychle došlo, že moje laické podezření není plané. Sameťák byl jeden obrovský podvod na lidi, dnes bychom řekli prototyp tzv barevné revoluce. Další události to už jenom dotvrzovaly.

        Já jsem nad Českem už před lety zlomil pomyslnou hůl. Neboť mám pocit, že Češi si v tomhle marasmu vlastně libují. Jako ta prasata v hnoji. Jinak by nemohli po 33 let volit ve své drtivé většině takový xindl, jaký jim vládne. V jednom má ten zmrd Novotný pravdu – Češi potřebují nad sebou bič pána, poněvadž nejsou schopni si vládnout dobře sami. Nemají konceptuální vzdělání ani politický instinkt, a ze svých řad si zvolí většinou to nejhorší co je v dané chvíli k dispozici. Viz např. loňské volby prezidenta. Poněvadž Češi se propagandou dají snadno zmanipulovat. Bratři Slováci jsou trochu tvrdší povahy, a tak jsou na tom dnes o maličko lépe, byť si prošli před pár lety peklem.
        Nebo možná právě proto. Čili jsou dnes už před námi. Čechy ten očistec teprve čeká.

        1. Ono je to celozapadny problém. Alebo sú na tom lepšie Nemci so svojím šialeným zastavovanim JE? Alebo Rakusania, kde im zmenili prezidenta korešpondenčným hlasovanim? Koniec koncov aj v USA si môžu vybrať medzi dvomi starcami

    2. Re: Sk

      Otázkou ovšem zůstane, kdo se po vládě Pětihrůzy ujme žezla.
      Zásadní průser je, že jejich příznivci rozeštvávají společnost ze všech sil.
      Naposledy jsem ty zmrdy slyšel v rádiu, jak vyřvávali výsledky průzkumu o tom, co si lidé myslí o českém zákonu, upravujícímu držení zbraní a střeliva.

      1. Je to tak. Podle mého vláda i politici se dají vyměnit, ale jde o „normální“ obyvatele. O stavu naší společnosti ukazují jejich činy. Všude v mééédiích čteme dokola o střelci z FF, ale mne snad ještě více dostaly a přiměly k přemýšlení záběry kamer snad z Hradce, kde se dva poprali a ten co prohrál sedl do auta a soka přejel. Honil jej de facto po chodníku. Takovéto excesy také ukazují, kam jsme se jako společnost dostali a jak těžká cesta nás čeká z toho ven.

      2. Re T-T:
        Já se obávám, že to mají tak promyšleno, aby tu zůstali na „věčné časy“. Díky, soudruhu Rychetský!
        Jinak by se nechovali tak, jak to neustále předvádí. Opozicí navrhovaná referenda o klíčových otázkách prudce odmítají. Podle blběny z PS-PČR jsou prý občané v rozhodování o otázkách migrace, přijetí eura, podpory Okrajiny či korespondenčního hlasování NEKOMPETENTNÍ.

        Co mají zmrdi v plánu:
        https://aeronet.news/radek-koten-odpalil-v-televizi-sokujici-informaci-ze-vladni-petikoalice-se-snazi-spolu-s-korespondencni-volbou-protlacit-i-novelu-zakona-o-nabyvany-obcanstvi/

    3. To StK:
      Vám nevadí, že naše děti a vnuci, budou muset žít v řádění pohrobků pětikolkařů?
      Chápu, že Vám i mně toho už moc nezbývá, mohli bychom se na to vysrat a říct si „nejak to tu doklepem“.
      Jenže mně není jedno, v čem budou muset naši potomci žít!
      Protože je to o tom, že tenhle bordel jsme svým potomkům způsobili my.
      Opravdu my, byla to naše generace, 50. ročníky počínaje, která byla v roce 1990 doslova na vrcholu svých sil!
      Jen nám to nemyslelo. Viděli jsme „online“ fakt brutus převlékání kabátů – a nic jsme krom brblání neudělali.
      Rumuni aspoň ty Ceausescovy, pro výstrahu ostatním, zastřelili a ukázali to světu!
      A i to Rumunsko bylo chybně provedené – ti dva měli dospělé a vlivné děti, ze kterých vychovali svoje kopie, k obrazu svému.

      My jsme udělali co přesně? Až po velkých tlacích a kraválech, jsme symbolicky „potrestali“ doslova pár naprosto bezvýznamných chudáků, co nemohli vůbec nic ovlivnit. Byli jen v blbý čas na blbém místě.

      Celá devadesátá léta a ještě kousek, pevnou rukou řediteloval jednomu východomoravskému, velkému kulturáku, neskutečná sviňa chlap, darebák a zloděj.
      Deset roků předtím, stejnou pevnou rukou, předsedal OV KSČ v Uherském Hradišti, kde poslal do kriminálu, nebo spíš do spárů StB tolik lidí, že bychom je těžko počítali, mnozí to ani nepřežili, jen o nich málokdo ví. Do toho kulturáku ho „uklidili“ jeho spolustraníci z kraje – a ještě během toho jeho ředitelování kulturáku, stihl z vývaru a zkušeností toho desetiletého bačování v Hradišti, skoupit několik rekreačních středisek na Vsetínsku. Chcete jméno?
      Sám byl registrovaným agentem StB – a hádejte, ke které straně se dneska hlásí on sám a jeho synové?
      No jistěže k fízlovi, protože mladí v KSČM už údajně nejsou komunisti-srdcaři podle jeho vzoru..
      Komplet celá rodina echtovních zmrdů, co jen převlékla kabáty a frčíme dál.

      1. No jo, jenomže ti mladí na to dnes tak nějak zvysoka kálej. Pokud to nejsou neziskovkama převychovaní neomarxisti od Pirátstva, anebo potomci těch politických bezpáteřníků z tzv „velkých“ stran, tak se raději drží hesla, že do politiky slušný člověk neleze. Nechápou, že politika si je brzy najde sama – jako své oběti. Dokud mají střechu nad hlavou u rodičů, mama-hotel s obsluhou plus přístup k internetu a sociálním sítím, tak nepociťují žádný problém.
        Akorát založit si vlastní rodinu se jim příliš nechce – a já se jim ani moc nedivím. Proměnit se doživotně v dluhového otroka, když je kolem tolik možností zábavy, to je obrovská osobní oběť.

        To ho fízla jste asi myslel Šlachtu, že? A tu jeho partaj = Přísahu…

        „Nechme samet sametem, pánové a dámy. Buďto s nimi zametem, nebo oni s námi!“
        Řekla jedna známá osobnost po listopadu 89. Ale brzy byla umlčena. Obávám se ale, že na její slova už došlo.

        1. Myslím, že nám chybí všem společný nepřítel.
          Problém je v tom, že část národa jej jako nepřítele nevnímá, je to přesně naopak.
          Pár statisícům českých lidí, přinesl tento nepřítel zisk a moc, kterých se jen tak nevzdá.
          Ten, který se po převratu tvářil jako přítel, nás už v průběhu prvních deseti let oklamal, okradl a nadále nás vysává, co to ještě jde.
          Rusové už společného nepřítele mají – je to tentýž, jako by měl být ten náš:
          KoZa Rusy také oklamal, obelhal, okradl a pokusil se jej vysát.
          Do toho mu ale hodil vidle VVP a sjednotil proti němu národ.
          My bychom měli udělat totéž.

          1. „My bychom měli udělat totéž.“
            Co já jsem se v minulosti u lídrů vlasteneckých stran naapeloval – pro nutnost společného postupu ve volbách! Nemusíme se milovat, ale aspoň si nekonkurujme. A když, tak jedině na společné kandidátce, nechť voliči kroužkováním rozhodnou, kdo postoupí. Podobně jako to s úspěchem provedl předseda SNS Andrej Danko vloni na Slovensku.

            Protože přece máme společný cíl –> odstranit ty místní lokaje globalistů od moci.
            Tohle je ten společný nepřítel většiny národa.

            Jenomže, marnost nad marnost, vždycky se upřednostňovaly vlastní velikášská ega předsedů stran a straniček, plus jejich sponzorů i podržtašků. Zájmy jejich politických subjektů stály nad zájmem záchrany republiky a národa.
            Případně se před volbami nasadily zaplacené volavky a politické rychlokvašky, aby tu vlasteneckou scénu rozdrobily. Univerzální odpověď na všechen upřímný apel ke sjednocení byla: „Ano, sjednoťme se, ale všichni POD námi…“ (Poněvadž my jsme tu byli první, případně my jsme teď nejsilnější, nejchytřejší, nejsponzorovanější… atp.)

            Zdá se, že už to po dvaceti letech (v EU) leckomu na české národovecké scéně zvolna a se zpožděním dochází. Jenom se obávám, aby nebylo na všechno příliš pozdě.
            Uvidíme, jak si nadále povedou Slováci a Maďaři v jejich nelehkém boji s centrální bruselskou hydrou. Naopak, Poláci si loni nejspíš vzali příklad z Česka, takže s těmi se nyní v odporu proti IV. Říši počítat rozhodně nedá.
            Ty letošní eurovolby budou prubířským kamenem do budoucna. Pokud to dopadne jako obvykle, zachraň se kdo můžeš! Poslední pak může zhasnout.

  7. Kurnik, co se to tu zase vyrojilo za křupany?
    A pro ty rozumnější? Hernajs, proč máte potřebu na ty paznehty furt reagovat?

    1. Po vzoru Sokrata a jeho hádavé a zlé ženy Xantipy, na níž se učil umění dialogu, se tu my učíme diskutovat nad příspěvky největších dementů, kteří sem zavítají. Lze to brát jako svého druhu mentální rozcvičku.

      1. Ale to tito hlupáci chtějí, takže mu vlastně plníte jeho přání. Také jsem párkrát zareagovala, ale uznávám, neměla jsem to dělat a neudělám. Když mu nikdo nebude odpovídat, ani mu nadávat, také proč se s nimi špinit, tak si bude maximálně diskutovat sám se sebou.

        1. Protože to vezmou jako výzvu a známku toho, že si tu můžou dělat, co chtějí. Věřte mi, myslím, že zrovna větry internetových diskusí jsem ošlehaný značně. Vím, že se tu ta rada nereagovat objevuje často, ale má zkušenost říká, že tohle je nezastaví, ale naopak podpoří. A budou to dělat tak dlouho, dokud daný web neopustí znechucení čtenáři.

          1. Když mu nebude nikdo odpovídat přestane ho/je to bavit, také na co by odpovídali? Zatímco pokud jim odpovídáte tak mají o zábavu postaráno. Já také nejsem na internetu nováček. Navíc je to tady pak zaneřáděné blby a to odradí také spoustu lidí.

            1. Věřte mi, tenhle typ nepřestane. Ale nebudu vás přesvědčovat, uvidíte sama. A vím, že nejste, vaši přezdívku znám i odjinud.

              1. Ani já nevydržím vždy, ale kočka šklíba má pravdu. Ano, někdy to trvá než přestanou, ale pokud jim odpovídáme tak se to potom nedá najít rozumná konversace.

                1. Hlavně, pokud jim odpovídáte, tak se diskuse rozvětví tak, že je naprosto nepřehledná.
                  Když budou kecat sami se sebou, to se dá asi omezit u pana správce třeba jen na možnost dvou vnořených příspěvků pod sebou od jednoho autora.

                  1. Opravdu, jediná metoda je neodpovídat. Oni se pak snaží, ubírají na síle a čekají na potravu. Až se někdo chytí do jejich pastiček.Na mém blogu to tak skončilo a nakonec jsem tam zakázal neredigovanou diskuzi. Je tam málo diskutujících, ale diskuze bývá „o něčem“.
                    NEREAGOVAT!
                    Počkat až přijde Uklízeč a trochu to promaže.
                    P.S.: Vidlák si vzal dovolenou?

    2. Souhlasim. Pro „alternativu“ je lepsi neodpovidat. Pokud se nejaka diskuze rozvine, tak vyjde najevo jak nesmyslna je napriklad obhajoba ruske agrese na Ukrajine.

      Viz. clovek, ktery poslal wiki stranku o pravici na Ukrajine jako obhajobu ruske invaze. Asi si neuvedomil, ze podobna stranka existuje i o pravici napriklad v Rusku 🙂

      1. Nějaká diskuze se mûže rozvinout mezi vámi a opozicí, to je možné. Učí se na vás, zřejmě, jak se propracovat k alternativnímu myšlení. Nemějte jim to za zlé. A nepleťte si to.

      2. Toto přesně, je příklad zasraného soplivého zmrda, vychovaného stejnými zmrdy, jako je on sám.
        Bandita-Hulvath-Nenene, který si myslí, že jeho rukopis a jeho IP nikdo nerozpozná a nevidí.
        Proč to nikdo nelikviduje? Tohle, že je pro kohokoliv zpětná vazba?
        Napadá mě jen – jaký pán, takový krám.
        Alef tu měl, ještě nedávno, plnou hubu slušnosti a smysluplnosti diskusí.

        1. Tedy mluvit o slusnosti a smysluplnosti diskuzi a v tom samem prispevku nekoho nazvat prikladem „zasraného soplivého zmrda, vychovaného stejnými zmrdy, jako je on sám“ a vyzyvat k jeho likvidaci na to musi byt clovek hodne velky pokrytec.

          Jedno se musi nechat. Clovek se tu vzdycky pobavi 🙂

          1. Anoanoianoanoanoanoanoanoano:
            Jak by řekla vaše bublina: to nejsou nadávky, to je jen konstatování skutečnosti.

        2. Nesedím u toho 24/7. Mám dost jiných, naléhavějších, skutečných povinností. To zaprvé.

          V probírce trollů občas brání ostatní diskutující (včetně vás) tím, že na trolla reagují a dávají tak vzniknout vláknu, které smazáním trolla celé zanikne; přitom ve vláknu pod trollem často bývají docela hodnotné komentáře. Někdy je – podle mého názoru – menší škoda nechat trolla, než zároveň s ním mazat smysluplný text. To zadruhé.

          A za třetí: voláte-li po kulturní diskusi, měl byste jít sám příkladem. Jste srozuměn s tím, že když se (po případné předchozí dohodě s Vidlákem) vrátím k administraci diskuse podle svých někdejších pravidel, smažu i vaše zmínky o „větvích“ a „rejžácích“ (a nejen tyto, samozřejmě)?

          To jen abyste nelitoval, že se vám splnilo přání…

          1. Nebudu toho litovat určitě, pokud tu nebudou přesně ty hnoje, jako je ten nad Vámi.
            Dobrá třetina příspěvků k tomuto článku, jsou buď výkřiky nemocných lidí, nebo vyslovených zmetků, kteří se sem chodí pobavit – tím svým flusáním do polívky jiným.
            Něco málo může napovědět i to, že ty stejné typy se vyskytují jen v diskusích bez registrace.

            Klidně zaveďte registraci, ničemu to nevadí a v případě tohoto webu nemám obavy o to, že by se databáze dostala do nesprávných rukou.
            Komu registrace vadí, ať jde jinam. Sice tam asi potká krtečky a pawy v počtech vyšších, než snesitelných, ale to asi není problém.
            Stěžujeme si, že než se stihne rozvinout smysluplná diskuse nad tématem, tak do toho flákne paw, nebo jiný podobný pacient celou obrazovku hovadin, nebo namísto linku kopii textu odjinud. Na to někdo, ještě o něco „chytřejší“ následně zareaguje – a je po zárodku diskuse. Zbyde jen ten kritizovaný mix monologů. To je prostě o ničem.

      3. „Viz. clovek, ktery poslal wiki stranku o pravici na Ukrajine jako obhajobu ruske invaze. Asi si neuvedomil, ze podobna stranka existuje i o pravici napriklad v Rusku“

        Vážně? No sem s ní. Včetně rozsáhlého výčtu tolika organizací, bohaté historie jejich existence a činnosti a hlavně s tak širokou členskou základnou sahající až do nejvyšších pater armády a politiky. O rozšířené symbolice užívané jako oficiální státní insignie se už raději vůbec nezmiňovat. Rád se nechám poučit. Jinak prohlašuji výše citovaný výrok za bohapustý plk a jeho autora za lháře.

          1. Vy jste fakt komik 🤣 Tohle není ani zdaleka to, co jsem po vás chtěl. A když říkám ani zdaleka, tak ani zdaleka. Všechno dávno pozatýkáno nebo rozprášeno či to samo zašlo na úbytě. A navíc – Wagnerovci? Jako vážně? 🤣

            Jeden příklad za všechny:
            „NS/WP Nevograd
            V červnu 2014 byla neonacistická skupina NS/WP Nevograd odsouzena za vraždu, teroristický čin, podněcování k nenávisti z rasových a národnostních důvodů a obchodování se zbraněmi a střelivem.“

            Vy vůbec nechápete ten rozdíl, viďte. V RF je (neo)nacismus/fašismus těžký trestný čin a podle toho to vypadá. Na UA jsou z nácků adorovaní národní hrdinové vzory dávané masám obyvatel.

            Takže si to shrňme. Ruský politik napojený na nacismus/fašismus – nic. Nějaké aktuální skupiny – nic. Nějaké větší skupiny – nic (a to ani s v tom seznamu, co jste si vygooglil), státní či vojenské insignie nacistického původu – nic. Atd.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *