31 října, 2024

Přestupkové řízení s Českou televizi

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání na základě mé stížnosti zahájila 9. 7. 2024 přestupkové řízení s Českou televizí. Nezákonným skutkem byla debata den před volbami Evropského parlamentu 6. 6. 2024, v níž reprezentovaly koalici Spolu tři osoby (předsedové ODS, TOP 09 a lidovců), byť šlo o jeden kandidující subjekt – koalici. Ostatní kandidující subjekty reprezentoval vždy jeden zástupce, včetně koalice SPD-Trikolora. Česká televize těsně před volbami zvýhodnila vládní koalici Spolu.

Podle názoru Rady pro rozhlasové a televizní vysílání při zahájení přestupkového řízení Česká televize jako provozovatel veřejnoprávního vysílání: „Provozovatel mohl zvoleným kritériem výběru hostů narušit princip rovné politické soutěže tím, že zvýhodnil volební subjekt SPOLU, který v pořadu reprezentovali tři zástupci, a současně znevýhodnil volební subjekty, které nebyly do pořadu pozvány, přestože měly dle předvolebních průzkumů ve volbách do Evropského parlamentu reálnou šanci na dosažení volebního úspěchu. Provozovatel se tím mohl dopustit porušení povinnosti zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti a zejména nebyla v celku vysílaného programu jednostranně zvýhodňována žádná politická strana nebo hnutí, případně jejich názory nebo názory jednotlivých skupin veřejnosti, a to s přihlédnutím k jejich reálnému postavení v politickém a společenském životě.“.

Proti hrubému narušování vyváženosti vysílání České televize je nutné se ozvat. Českotelevizní bafuňáři nemohou kálet lidem na hlavu a chtít od nich jen peníze. Stejně jako v případě, kdy Česká televize protiprávně tajila náklady na výrobu pořadů Václava Moravce, je nutné jednat tak, aby si televizní šéfové uvědomili, že zákon platí i pro ně. Uměle vytvořený způsob zastoupení politických subjektů v televizní předvolební diskusi byl hrubě pokřivený ve prospěch vládního Spolu. Ještě by šlo zkousnout, že televize umožní zastoupení každé strany samostatně, i když kandiduje v rámci koalice, pak by však vedle tří zástupců Spolu musela připustit i dva zástupce koalice SPD-Trikolora, kde však připustila jen jednoho zástupce. To, že vedení zpravodajství České televize jinak hodnotí koalice podle toho, zda jde o koalici vládních či opozičních stran, je projevem pohrdání zákonem, povinností vyváženosti v televizním vysílání i samotnými televizními diváky.

Z tohoto pohledu vládou navržené zvýšení koncesionářských poplatku hodnotím jako korupční jednání a odměnu České televizi za to, jak preferuje vládní strany. Odměnu, kterou neplatí vládní strany, ale mají ji z rozhodnutí vlády Petra Fialy zaplatit všichni lidé.

18 thoughts on “Přestupkové řízení s Českou televizi

  1. ČT považuji za důležitou, už jen proto, že v záplavě komerčních tv se na ni dá pořád (občas) koukat. Neštěstím je, že se jí zmocnili internacionálňě-korporátní liberálové a začalo to už Kchárlovým bonmotem, že televize patří jejím zaměstnancům. Ne, nepatří, a to ani náhodou. Patří lidu této země, slouží zdaru lidu této země, jeho vzdělávání a poctivě informuje lid této země. Problém není ČT, ale to, co si ji zprivatizovalo za peníze tohoto lidu.
    ČT byla tomuto platícímu lidu ukradena, byla unesena „občanskou společností „. Jakmile bude navrácena, bude zase dobře.

  2. Nu, držím pěsti v přestupkovém řízení.
    Rada bude prosím hlasovat, nebo jakým způsobem se tam postupuje?
    A kolik členů rady je jako Fištejn a kolik členů je nestranných, či alespoň neideologických?
    Dle toho lze předjímat a odhadovat výsledek toho řízení.

    Ale velice si cením každého pokusu i té trpělivosti s akcí Moravec…
    DOBRÁ práce pane doktore.

    Nu nezávislost je dávána do úměry s „výpalným“ a finanční stabilizace má být vylepšena nově infl. doložkou. Musíme si milí čtenáři přiznat, tu inflaci fialoví umí roztočit….

    A tak heslo zřejmě zní,
    -ober každou rodinu, zejména ty „šmejdy“, kteří nám tak nějak zatím neplatí,
    sociálně slabí musí stále dokazovat a vykazovat,
    rodinní různí držitelé přístrojů a nástrojů a internetu možná budou na vyžádání muset udávat,
    kde a s kým mají domácnost, hlavně s nějakým tím platícím hejlem.
    To se dá zase dobře „prodat“, no nééé?
    A nebo jim pak sebrat jakékoliv přídavky a dávky, prošmejděním celé té domácnosti a prolomením bankovního tajemství…
    Nebojte se požádat, my s váma zameteme po „libo-demokraticku“.

    – Jak jsi pouhý občan -jistě máš nástroj, přístroj, internet -zaplať daň s krycím názvem poplatek,
    což lidi mate, domnívají se, že není zpoplatněn internet a majetek, ale nějaká imaginární služba .
    Zlatý voči, zaplať a buď rád, že tě zatím nenutíme se dívat a poslouchat ty „korigované informace“.
    A věřit tam všemu už by foltýnovití dokonce rádi vydali rozkazem.
    Inu ZVYK je tady zelená košile…

    Já souhlasím rovněž s tím až korupčním smradem.
    Ale jen aby se fialoví soudruzi nepřepočítali, počkám a zatím nechci ani naznačovat.
    Až koncem roku, dle toho, co se schválí.

    Do té doby zde můžeme rozebírat, co si ČT představuje pod pojmem „médium veřejné služby“,
    co pod heslem transparentní hospodaření s penězi- i všech nedobrovolně platících,
    jak si představuje ČT…nezávislost a na kom vlastně,
    co udělá vláda a 108 s pojmem „veřejná podpora“ s notifikací EK a mlžením, že to není nad 20 % vyšší podpora…a je tedy údajně stávající,
    jak se ČT.. asi daří posilovat vzájemné porozumění a toleranci, podporovat soudržnost pluralitní společnosti a zda není podstatná vada „obchodní tajemství“ u veřejnoprávního média v části útrat právě z peněz poplatníků o pravidelné kontrole utrácení těchto peněz nemluvě…. A rozhlas dtto.

    Navíc to bude úžasné téma pro volby, zrušení poplatků ve zdravotnictví už jednou volby vyhrálo, pokud se nepletu. To se bude hodně voličům líbit.
    Protože nejde ani tak o výši, ale o to, komu a za co pane bože za co….
    Propagandu si má platit každý sám a ne z peněz všech.

    A možná se dokonce stane i zázrak a nevolič bude mít konečně důvod…

    Za překlepy se omlouvám.

  3. Mám-li více platit, chci i výraznější práva – například do jisté míry ovlivňovat to, co platím. Zde by se dalo hovořit například o přímé volbě (občany) Rady Čt a Rady ČRo – a možnost jejich odvolatelnosti, nebudou-li plnit program, kvůli němuž byli voleni.
    Nemám-li možnost jakkoli toto ovlivnit, nechci za to ani platit. Vůbec…

    1. Připojuji se, a kód ať mně ani neposílají. Pro mě jde o zbytečnou instituci. Ale obávám se, že zaměstnanci ČT tuší, jaký je ve skutečnosti zájem o jejich tvorbu, tak nám zvednou televizní daň. A je povinná i pro toho, kdo se na ČT dívat nechce.
      Chtěl bych, aby podle zákona o zadávání veřejných zakázek vláda prostřednictvím ministerstva kultury soutěžila každý pořad tvořený v ČT i s ostatními TV. Vítěz nechť pak bere celý blok pořadů.
      Nebo se na ČT povolí reklamy, ať mají možnost si na produkci vydělat. Povolení reklam je také cesta, jak se tvorba ČT bude muset ohlížet i na mínění diváků, a nejen vlády.
      Iniciativa p. Koudelky je ovšem vítaný počin.

      1. Zkrocení a nejlépe výrazné zeštíhlení téhle propagandistické žumpy na kterou jsou přisáti zdegenerovaní narcisové z kulturní fronty a jejich rodiny se musí stát významným politickým tématem, připomínejte se s tím svým politikům, jinou cestu nevidím.

      2. Na televizi nikdo zirat nemusi , jak je rok dlouhej a dyz poskytujou naky jiny
        sluzby, je u konglomeratu i vladnich , svata povinnost, zdrazovat, zdrazovat
        a zavodit ve zdrazovani, tak dlouho, az se polozi.
        Vyhoda demo , dalsi vlade po nich to hodi na krk.
        A odejdou v klidu si odemknout poklady ,jejich milionovych pensi.
        Ani vo zadnou valku a kdo vyhraje , potom nestoji..
        Kdo bude potom dodrzovat jejich smlouvy s povinnostmi do zahranici a
        v miliardach , taky ne.

        Predtim este dostanou naky miliardy na zachranu ,hlavne kdyz vedi ,
        ze uz se totalne potopili. Pak se spravedlive vo darovanej zisk deli , sou
        nektery, kdyz se nepodeli, tak brzo nejsou..
        Taky duchodci , rovnez nevobdarovany , budou ubejvat rychlejc.

        Stalo a stoji taky za povsim , ze se konglomerati s nikym nemazli , napr. s tou kampelickou , s universitou a na mnozstvi nehledi s vyjimkou , vydirani
        miliard zisku a daru vod vdecnych dani a poplatku prispivajicich obcanu/volicu…

  4. Má smysl se ozvat. Sice vše asi vyšetří stylem, že se nic nestalo, ale červík pochybností se zahryzne i do vědomí voliče Pětikoalice. Co až jeho milovaný a fialový Péťa bude čelit 3 politikům od Babiše?

  5. “Za veřejnoprávní subjekt je podle zákona považován stát a jeho organizační složky, kraje, obce, jakož i právnické osoby, které byly založeny nebo zřízeny zvláštním právním předpisem, pokud vykonávají působnost v oblasti veřejné správy. “

    Tam se nepíše, že subjekt musí jednat v zájmu občanů státu.

  6. NKÚ nemá pravomoc kontroly hospodaření s vynucenými prostředků od koncesionářů ČT.
    Co s tím? Kdyby se pravdomluvná ČT platila z nějaké rozpočtové kapitoly, tak by NKÚ mohl ze zákona kontrolovat její hospodaření.
    Nebo ještě zbývá zašifrovat signál ČT a ti, kteří se neobejdou bez ní, tak by si onen klíč (šifru) zakoupili s rozšířenými zorničkami a s úsměvem na líci.

    1. Opravím Vás částečně, mohu-li.

      https://www.nku.cz/cz/otevreny-urad/poskytovani-informaci/poskytnute-informace-dle-zak-106/kontrola-ceske-televize-id6544/
      odtud:
      „Podle ustanovení § 3 odst. 1 písm. a) zákona o NKÚ vykonává NKÚ též kontrolu hospodaření s finančními prostředky vybíranými na základě zákona ve prospěch právnických osob s výjimkou prostředků vybíraných obcemi nebo kraji v jejich samostatné působnosti.
      Za takové finanční prostředky je třeba pokládat též televizní poplatky vybírané na základě zákona č. 348/2005 Sb., o rozhlasových a televizních poplatcích a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. U ČT se TEDY působnost NKÚ vztahuje na hospodaření s prostředky (televizními poplatky) vybíranými na základě zákona v její prospěch….

      2) Mohou NKÚ podávat občané podněty vedoucí k jeho kontrolní činnosti?
      NKÚ vykonává kontroly podle schváleného plánu kontrolní činnosti. Při zpracování návrhu plánu kontrolní činnosti se vychází z podnětů prezidenta NKÚ, viceprezidenta NKÚ a z podnětů členů NKÚ. Podněty vycházejí z vlastní kontrolní činnosti, od Poslanecké sněmovny, Senátu, jejich orgánů a vlády (viz § 17 odst. 2 zákona o NKÚ). Zásady výkonu kontrolní činnosti neumožňují provádět kontroly na základě vnějších podnětů fyzických či právnických osob. Informace z vnějších podnětů, které se týkají působnosti NKÚ, NKÚ využívá jako doplňkový materiál v rámci věcně souvisejících plánovaných kontrol.“
      *******************

  7. Popsanou situaci může vyřešit pouze jediné – dát občanům právo nasměrovat tuto DAŃ (televiní a rozhlasové poplatky jsou daní, protože jejich platbu občanům ukládá zákon) tomu prostředku a organizaci, jejíž názory a zpravodajství považují za objektivní. Tedy něco, jako je rozpočtové určení daní. V některých zemích toto existuje ve vztahu k církvím. To by ovšem předpokládalo sepsání zákona a schválení parlamentm. Zvažte to.

  8. No…, napsal jste to pěkně, ale je to úplně stejné, jako byste chtěl letět z mysu Canaveral tenisovou raketou na Mars.
    Více k tomu nemá cenu diskutovat.

  9. Chvályhodný počin pane Koudelko. Jsem zvědavý na výsledek, i když se obávám, že v nás opět vyvolá jen hořký úsměv, ale i tak je to zajisté užitečné, ať se soudruzi odkopou a znovu předvedou svůj dvojí metr. Děkuji.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *