1 listopadu, 2024

Před Čingischánem

V posledních dnech jsem vedl několik debat na téma Alternativy. Pokaždé, když napíšu nějaký článek, že je vše na dobré cestě, že jsme udělali nějaký pokrok vpřed, že všechno není úplně ztracené, vždycky se najdou tací, kteří to okamžitě začnou zpochybňovat. Alternativa je jen malá hrstka lidí, je to jen fejsbůková sociální bublina, co se jeví větší, než doopravdy je, má naprosto marginální volební podporu a vlastně se jen tak ujišťuje mezi sebou, že příště to bude lepší. Vynechal jsem něco?

Tyto hlasy nepřicházejí jen od našich libtardích soupeřů, kteří by nás nejraději viděli někde v koncentráku nebo v dobytčáku jedoucím na Sibiř, ale přicházejí i od lidí, kteří se k myšlenkám Alternativy hlásí. Ano, je to hezké, co hlásáte, ale ve skutečnosti nemáte žádné kontraelity, nemáte vybudované podpůrné struktury… Trikolóra je podvod, Rajchlovi jde jen o koryto, Okamura nechce vládnout a má stranu jako politický byznys, Svobodní nemají koaliční potenciál, není tu žádná autentická levice, kterou by bylo možné volit… opět, vynechal jsem něco?

Libtardi nám samozřejmě vysvětlují, že naše zpátečnické názory nikoho nezajímají, všichni vyznávají evropské hodnoty a my jsme jen pár bezvýznamných kolaborantů, se kterými naše demokratické orgány brzy zatočí. Pěkně dezolátům seberou svobodu slova, aby si pak už každý mohl svobodně hlásat, co chce. Dezolátům je třeba zrušit konta, kriminalizovat je, nebo rovnou pozavírat a pak už bude konečně ta pravá svoboda a bezpečí. Koneckonců, Ukrajina nevyhrála jen díky tomu, že si u nás pár Vidláků dovoluje jejich válečné nadšení zpochybňovat…

Přátelé, už je to delší dobu, co jsem na toto téma něco napsal, ale soudím, že je nejvyšší čas si znovu shrnout fakta…

Když říkám Alternativa, tak tím myslím, těch milion hlasů, co propadlo ve volbách. Jsou to hlasy, které nedostala ani Pětikolka, ani Babiš, ani Okamura. Dvacet procent hlasů. Víc, než kolik dostalo SPD, víc než kolik dostala ODS, víc než kolik dostala KDU-ČSL, víc než kolik dostala TOP09, víc než dostali Starostové s Piráty dohromady. Těchto dvacet procent hlasů, to nejsou žádní nevoliči či občasvoliči. To nejsou lidé, kteří tvrdí, že nic nemá cenu a tak k volbám vůbec nechodí. Naopak… tohle jsou lidé, kteří o svém hlasu přemýšlejí poměrně hodně a chtějí, aby se tady něco změnilo, protože jinak by to prostě hodili buď Fialovi, nebo Babišovi nebo Okamurovi a měli by to odbyté.

Alternativa není malá. Představuje 20% hlasů odevzdaných ve volbách. To je síla jak sviňa, jen Andrej Babiš je větším hegemonem na politické scéně. Kdyby tyto hlasy nepropadly, tak by to znamenalo zhruba čtyřicet poslanců. Kdyby z nich propadla jen polovina, bylo by to dvacet poslanců. A kdyby třeba Šlachta dostal o půl procenta hlasů víc, tak měl deset poslanců, což je víc než celá ta dnešní slavná stoosmičková většina. I čtvrtina Alternativy by byl jazýček na vahách. Polovina alternativy by byla významným politickým hráčem. Celá alternativa by byla neopominutelná.

Kdyby čtvrtina těchto hlasů nepropadla, vypadala by dnešní vládní koalice úplně jinak. Ano, možná by také do statků a hrdel podporovala Ukrajinu, ale na financích by neseděl elektrikář a už rok by byl ČEZ ve státních rukách a ceny elektřiny by stouply podobně jako na Slovensku. Možná bychom také posílali zbraně na Ukrajinu, ale nákupy pro obranu by nedělala ženská, co se chová jak dítě v hračkářství.

Kdyby polovina hlasů Alternativy nepropadla, nejspíš by vládla koalice hnutí ANO a SPD. Debata o obranné smlouvě by vypadala nejspíš úplně jinak. Náš postoj by se mnohem víc podobal postoji Maďarska či Rakouska.

Kdyby hlasy Alternativy nepropadly vůbec, nejspíš by se o žádné obranné smlouvě ani nejednalo a dost možná bychom na Ukrajinu posílali léky a ne zbraně.

A to prosím vůbec neřeším, jak by vypadalo rozložení sil mezi alternativními straničkami… Prostě by všechno bylo úplně jiné. Alternativa má milion hlasů, jen jsou rozdrobené a díky volební matematice a vydatné Rychetského pomoci si je rozdělila takřka napůl Pětikolka s Babišem. Kdyby celá Alternativa volila SPD, měl by Okamura stejné množství poslanců, jako hnutí ANO.

Takže až zase někdo bude tvrdit, že Alternativa je malá, vzpomeňte si na těch milion hlasů, které pravidelně chodí k volbám…. Alternativa je jak Mongolsko před Čingischánem. Tenkrát je také nikdo nebral vážně. Vždyť jich byla jen hrstka a ještě se mydlili mezi sebou. Jenže pak z ničeho nic přišel jeden chlap s autoritou (ke které se dostal víceméně šťastnou shodou okolností a rozhodně si to takhle v životě neplánoval) a během jedné generace sahala mongolská říše od Pekingu po Kyjev.

Před dvěma roky jsem si dal za úkol, pracovat na tom, aby se tento Čingischán našel. Aby se našel někdo, komu Alternativa těch milion hlasů dá. Případně aby dostal hlasy alespoň půlky Alternativy. A nebo alespoň čtvrtky. Deset poslanců bude v současném rozložení sil takřka vždycky jazýček na vahách. A kdo je jazýčkem na vahách, ten se zpravidla dopíská většího vlivu, než by mu normálně náleželo.

Navíc Alternativa – to jsou hlasy odolné proti kecům majnstrýmu. Tihle voliči už fakt Českou televizi vážně neberou. Navíc jsou to voliči, kteří nejsou majstrýmem ani obsluhováni. Oni se o svých Přísahách, Svobodných, Trikolorách a zbytcích ČSSD dozvídají právě na těch platformách, kde jsme jako doma. Jsou to hlasy lidí, co umějí na sociálních sítích, co si přeposílají řetězové maily, chodí na blogy, koukají na videa Petra Bohuše, čtou Parlamentní listy, Pravý prostor a První zprávy, poslouchají Rádio Universum…

Od změny politiky v naší zemi jsme jen kousek… v ideálním případě jde o čtyřicet poslanců! Máme na to dostatek voličů, máme prostředky, jak je oslovit, máme komunikační kanály, které tito voliči sledují, víme, že tito voliči k volbám přijdou. Víme, že i sjednocení čtvrtiny z nich by už bylo vidět.

Podporuju kohokoliv, kdo má podle mě potenciál, stát se na Alternativě tím Čingischánem. Ne, neznám žádný recept, kterým by fungoval. Myslím si, že je to víceméně náhoda. Prostě se v jednu chvíli protnou vlastnosti jednotlivce s tužbami skupiny. Kritizoval jsem Okamuru za to, že se nepřipojil k demonstracím. Chválil jsem Foldynu za to, že se připojil. Ale jediný, kdo se od začátku cílevědomě snaží právě těchto milion hlasů posbírat, je Jindra Rajchl. On používá přesně ty komunikační kanály, které Alternativa sleduje. Názory Alternativy nejvíce artikuluje ve svém programu. Alespoň tak moc, jak je to v rozdrobené Alternativě možné. Fakt není náhoda, že publikuje i na Parlamentních listech a Prvních zprávách… Není náhoda, že má stotisícovou sledovanost na fejsbůku. Není náhoda, že se snaží být vidět i na dalších sociálních sítích a nutí k tomu i své straníky. A není náhoda, že teď půl roku objížděl republiku a mluvil právě s těmi, co nejsou spokojení s žádnou parlamentní politickou stranou a snažil se je oslovit.

Fakt jako myslíte, že se to neprojeví? Že těch milion hlasů dál zůstane takhle rozdrobených? Že se nikdy nenajde žádný Čingischán, který by alespoň část z nich sjednotil a stal se jazýčkem na vahách, když už nic jiného? Já si to tedy nemyslím. Vidím milion hlasů a to vůbec neřeším, co se ukázalo v posledním půlroce. Dneska je těch hlasů nejspíš ještě víc. Vidím rozdrobenou Alternativu, ale s obrovským potenciálem. Kdykoliv mám pocit, že mám klacky pod nohama, vždycky si vzpomenu, že se hraje o sjednocení milionu hlasů, které mají všechno, co potřebujeme. Stačí jen mít sjednotitele, který ani nemusí sjednotit všechny. Čtvrtina stačí, půlka je luxus a cokoliv nad půlku těchto hlasů jsou schody k hegemonii.

Moje podpora strany PRO je úplně jednoduchá – nikdo jiný se vážně o hlasy Alternativy neuchází a pokud ano, tak spíš proti vůli stranického šéfa. Přitom mi přijde jednodušší, posbírat tyto hlasy, než se snažit být šestým členem Pětikolky, brát hlasy ODS a doufat, že mi do toho velká pravdomluvná média nehodí moc velké vidle nějakými novými Pandora papers. Přijde mi to jednodušší, než si hlídat image jediné protestní strany ve sněmovně.

Ano, nemusí se to podařit. Alternativa může zůstat rozdrobená a v příští volby se mohou v bledě modrém zopakovat. Ale pokud by se Čingischán našel, bude to obrovský politický fičák. Všechny jinačí pokusy jsou jen kosmetické úpravy nebo nereálné snění o nepolitické politice či lidovém převratu, který se nejspíš nikdy neuskuteční. Aby bylo možné něco změnit, je třeba nejprve zvítězit podle stávajících pravidel hry. Pokud existuje nějaká šance k jiné cestě pro Českou republiku, tak je to sjednocení tohoto milionu propadlých hlasů. To je můj vzkaz pro všechny politiky, to je můj vzkaz pro každého, komu propadl volební hlas.

Vidlákovy kydy i Institut českého venkova se budou snažit, aby toto sjednocení bylo v maximální míře možné.

Pokud mě chcete podpořit v tomto mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Každý, kdo Institut podpoří částkou alespoň 350,- Kč si může v objednací aplikaci na Vidlákových kydech zadat adresu pro zaslání knihy. Platby jsou už spárovány s aplikací. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.

Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

V červenci nebudu knihu rozesílat. Vidláci jsou od slunka do slunka na poli. Ale žádná adresa ani platba se neztratí a od srpna budeme opět distribuovat. Systém si váš dar pamatuje, ať byl odeslán kdykoliv.

341 thoughts on “Před Čingischánem

    1. áááááá díky uloženo,2x poslechnuto.
      Opravdu , Akorát +/- 2/3 „plánu“ už jsem kdysi zažila v praxi/odbory tohle školili furt/ takže obšlehli sosial.
      Dojala mne tvrzením ,že transparentnost za zajištěna vládou. UFF

  1. No, tak jsme se dozvěděli, že kdyby měla bába koule, byl by to dědek… A jinak mi to přijde, že tibetský modlitební mlejnek je efektivnější… Stačí zatočit…
    No a když už tak zaníceně podporujete Rajchla – doporučte mu, ať si konečně nechá spravit zuby – s tou mezerou vepředu vypadá jako hlodavec a spousta lidí dost dá na vnější dojem. Viz PePa107 – bez cizích not je ztracenej, ale je to naleštěnej panák a spousta ženskejch z něj přímo uchcává…

    1. Jo. Mezera mezi předními zuby může být sexy (desetibojař Tomáš Dvořák třeba), ale Raichl ten případ prostě není. Ten vypadá jako myš.

    2. Nenimráte se, p. PeS tak trochu v pitomostech? Co komu ještě dalšího doporučíte? Valkýře plastiku, Jelimánkovi Blembákovi návštěvy fitka, aby trochu zmužněl, Okamurovi operaci očí… Sakra, fakt to je to, co v politice nejvíc potřebujeme? Podívejte se na hezounka Makrona – a jak mu tam podpalují Francii! A co náš Fialenko? Nastřelené vlasy, vylepšený vzhled, kulaté brejličky dodávají dojem intelektuála a mravního poctivce. A výsledek?

    3. Fuj, sakra neházejte všechny do jednoho pytle! Je o rok starší než já a už je ten parchant v důchodu, od 57 let. A fakt si pamatuji tu dobu normalizace, né každý si dovolil chodit do škol kontrolovat kantory, ale někteří s těch rovnějších, tam byli furt. Fotr PePy nebyl lepší.

  2. Shodne se alternativa alespoň
    – na ukončení podpory ukrajinské armády?
    – na podmínkách nepřijímání/přijímání migrantů?
    – na nadřazení českého práva unijnímu?

        1. Přesně tak!

          Cíle kroků směrem k EU by mělo být vytvoření podmínek pro případné vystoupení – jak píšete, „jakmile to bude výhodné a vhodné“.

          1. Nadřadit české právo unijnímu a zůstat přitom členem EU, nelze.
            Již od roku 1964 je obecnou zásadou práva Společenství (nyní Unie) přednost (rovněž označovaná jako „nadřazenost“) práva Unie, „která zaručuje jeho nadřazenost nad vnitrostátními právními předpisy členských států. Zásada nadřazenosti zajišťuje, že právo Unie jednotně chrání občany v celé EU“
            https://eur-lex.europa.eu/CS/legal-content/summary/precedence-of-european-law.html

            Jak např. cituje od jiných dáma zde https://is.muni.cz/th/nzdz0/Nadrazenost_a_prednost_prava_EU.pdf
            Zásada přednosti práva EU vyplývá z povahy práva EU a je nutnou podmínkou pro existenci samotného acquis communautaire (právního řádu EU).
            Bez této zásady by členské státy nebyly nuceny respektovat závazky, které pro ně vyplývají
            z členství v EU a unijní právo by nebylo účinným nástrojem integrace. Bez existence principu přednosti by právo EU ztratilo svůj smysl, protože jeho účinek by se mohl lišit stát od státu, dokonce by mohlo být i členskými státy nahrazováno vlastní právní úpravou, pokud by to považovaly za potřebné

            Takže digitálně podepsané zvíře výše (9:14) má v zásadě pravdu. Nadřadit české právo vyžaduje vystoupit z EU.

          2. Kecy v kleci.

            Buď je členství v EU pro nás špatné – pak ju nutno vystoupit. Nebo je pro nás výhodné – pak bychom měli zůstat.

            Zbytek jsou žvásty, jejichž jediným účelem je vyhnout se odpovědi. Přesně tenhle přístup zvolil Vidlák a führerpartaj: vyhýbají se jasné odpovědi.

            Já jim vlastně rozumím: sekta chce z EU odejít, ale většina Čechů chce v EU zůstat. Co s tím? Vymyslet bezobsažnou frázi, kterou se odpovědi vyhnou.

            Digitálně podepsáno.

            1. “ Čechů chce v EU zůstat. Co s tím?“

              Bylo by dobré mít možnost ověřit toto tvrzení referendem. To není nic proti ničemu.

              A zároveň si budovat alternativu. Až to bude v EU tak dobré, že se to nebude dát vydržet.

        2. Smlouvy s EU jsou mezinárodní smlouvy nadřazené národnímu právu. Nadřazení národního práva unijnímu znamená dvě možnosti:

          1) přestanou platit smlouvy s EU, což znamená odchod s EU
          2) národní právo potvrdí vse ve smlouvách s EU – takže se nic nezmění

          Druhá možnost znamená, že že nadřazení národního práva je jen hromada keců, kterým se opáji žvanilové na Podnikových kydech.

          Digitálně podepsáno.

          1. Nadřazeny jsou nejen smlouvy, ale i jiné právní věcičky.
            „Zásada přednosti práva EU je základním pilířem právního řádu EU a má zaručit jednotu a soudržnost unijního práva. Soudní dvůr EU formálně trvá na absolutní přednosti práva EU před vnitrostátním právem a na tom, že vnitrostátní soudy musí tuto skutečnost zohledňovat ve svých rozhodnutích.“
            https://www.europarl.europa.eu/factsheets/cs/sheet/6/prameny-a-pusobnost-prava-evropske-unie

            P.S. Co rozumíte Podnikovými kydy? O jaký Podnik se jedná?

                1. Teď bez sarkasmu, nemyslím, že jsme myšlením proti sobě., Alefe.
                  Ale vyčkávat, až něco bude vhodné a výhodné, a podle toho se zařídit, to mi připadá prostě nízké a čubčí. Když vím, že je něco správné, tak po tom jdu jak barvíř:)

                  1. Já vám rozumím; podám vám své vysvětlení.

                    Já rozlišuju mezi soupeřem a nepřítelem, jistě cítíte ten rozdíl.

                    K soupeři se mohu chovat v mantinelech fair play, protože v konfrontaci se soupeřem jde o spravedlivé měření sil a v důsledku toho i o poznání, poučení (i z vlastních chyb). V tomto pojetí je mi soupeř nejen zrcadlem, ale i pomocníkem, je hoden úcty a vděku.

                    Naproti tomu nepřítel není nic z toho. Nepřítel každou slabinu využije k tomu, aby mne poškodil, pokud možno nevratně. Ilustrací rozdílu mezi soupeřem a nepřítelem je rozdíl mezi sportovním zápasem na tatami a přepadením v temné uličce: na tatami se vám fair play bohatě vyplatí, v temné uličce je to cesta do záhuby. V temné uličce platí – na hajzla hajzlovsky, a to tím spíš, jsou-li hajzlové ve výhodě a v přesile.

                    Pro mne je Evropská unie nepřítel. Je to spolek hajzlů, kteří jsou momentálně v přesile (pomiňme důvody, proč k tomu došlo, o ty teď neběží). Proto – obrazně řečeno – se v případě EU nebudu rozpakovat vrazit prsty do očí, předstírat souhlas a kopnout zezadu do slabin, loktem rozdrtit ohryzek nebo provést jinou zákeřnou hajzlovinu. Oni se taky nerozpakují.

                    1. Na podobnou argumentaci jsem uz opakovane dostal odpoved ve stylu „EU jsme my, nemuzeme bojovat sami se sebou“. Tak uvdidime jak se dr.vostep pochlapi.

                    2. Jožko, mně to je jedno. Dr.voštěp se svým způsobem zeptal, i dostal upřímnou odpověď, kterou by dostal i každý jiný tazatel.

                      Ta odpověď, o níž píšete, mi připomíná historku, kterou mi vyprávěl můj učitel řemesla obkladačského. Když mi bylo něco přes dvacet, jemu bylo pětasedmdesát; snad si vzpomenu s dostatečnou přesností.

                      V časech, kdy v Tuzemi panoval Zápotonda, nebylo vše úplně růžové, i rozhodlo se dělnictvo v jednom podniku (kde můj učitel zamlada chvíli pracoval), že bude stávkovat.
                      A přišel soudruh tajemník z jakéhosi výboru s(t)rany, a takto k nim pohovořil: „Ale soudruzi…! Proti komu chcete stávkovat? Proti sobě?“
                      A bylo po stávce.

      1. Podle toho anonymova „digitálního podpisu“ lze říci, že škebla se vydává za osla. Celkem vypovídající o výši škeblí úrovně. Konspirace dosahující kvalit estonské rozvědky.

        1. Mně se onen digitální podpis moc líbí. Patrně se jedná o dokumentaci recentní evoluční these o „zlidštění mlže oslem“.

  3. Za mně – mám ve svých preferencích jasno, budu volit jistotu – SPD. Proč, už jsem tu vícekrát napsal. Systematicky pracují na budování zázemí na komunální úrovni, na získávání a kádrů, spokojenost s činností zástupců v EP.

    Co by bylo třeba udělat – vytvořit pro alespoň subjekty s nějakým programovým průnikem předvolební koalici. Začal bych u voleb do EP.

    Propadnou li hlasy malých mimoparlamentních subjektů, jsme znovu v p…

    1. A protože je řada voličů slabá v počtech, dají hlas zase nějaké ministraně. Jejich vůdci přece neztratí tvář, aby řekli: Dejte váš hlas opozici. My dáme naše nejlepší do jejich kandidátek.
      Která z těchto ministran už vyjednává?
      Nevím.

  4. Co takhle něžný a snad i trochu podnětný štengr pro zpestření (od starého dezoláta z brněnských křovin po kuchání a narkóze)?

    Co takhle dovolit si ten luxus a pro změnu se položit na otázku CO NECHCEME a na tom se sjednotit?

    Třeba to bude jednodušší …

    (Napovím: Voda do elektroniky nepatří, neb lze mít za prokázané, že tam většinou dělá neplechu.)

      1. Jenže alternativa nemá nikoho, proti komu by se spolčila, „antibabiš“ prostě zafungoval.

        A pokud jde o ten propadlý milion hlasů: v presidentské volbě žádné hlasy nepropadly , dokonce přišlo o 400 tisíc voličů víc než u sněmovních voleb, a Babišovi to stejně nepomohlo… takže zůstaňme nohama na zemi.

  5. Myslím, že lidé, kteří přemýšlejí – nejen o svém hlasu ve volbách, ale hlavně o stavu společnosti – toto počítání kdybyposlanců až tak moc neocení…

    Základní otázkou v demokracii nemá být „Kterou stranu volit?“ ale „Ve které straně být?“
    Jinak je to parodie na parodii…

  6. Vidláku, na Vaši otázku „Jestli jsem něco vynechal?“ existuje protiotázka. Kdyby Vaše publikační činnost mohla něco změnit a loutkovodiči by se Vás (a Rajchla) báli, myslíte, že by jste ještě publikoval a věříte, že by demošky na Václaváku byly tolerovány?

  7. Vidláku,
    doplním jednu opomenutou podmínku k úvaze. Alternativa ve své části žije minulostí a není schopna reflexe a změny názoru. Ostatně vládní koalice také.
    Společnost se vyvíjí. Alternativa musí na vývoj reagovat. Vládní strany také. Ale zatím je vývoj společnosti směrem k úpadku rychlejší než reakce Alternativy. I když Alternativa reaguje na změny ve společnosti o poznání rychleji než vláda. proto vyhraje ta strana, která bude schopna lépe a rychleji a přesněji analyzovat nové trendy ve společnosti.
    Existuje část voličů, která bude vždy proti jakékoliv vládě. Rebelové bez příčiny. A máte je ve svých 20%.
    Jestli má mít Alternativa šanci, možný pokus o svržení vlády je na podzim 2024, kdy budou kulminovat všechny negativní vlivy způsobené vládou Petra Fialy a celosvětovým hospodářským vývojem. V roce 2025 už vláda zmírní své působení jakožto přípravu na podzimní volby 2025.
    Alternativa má 15 měsíců. Když se to nepovede na podzim 2025, o rok později je další jiná šance. ke které nepotřebuje vygenerovat jednoho jasného vůdce, spíše jasnou skupinu stínové vlády a připravit si program, který předloží voličům.

    1. Podle mne by si měla alternativa nejdřív srovnat priority. Každý chce něco jiného a bude těžké to nějak rozumně sladit. Zatímco petikolkaŕi + Babiš vlastně ani žádný program nemají, jenom přičinlivě čtou noty , které jim dodají z KoZy, alternativci by se měli o nějakou shodu aspoň pokusit.

      Mezi Piráty, Lihovci, modroptáčníky, je shoda jen jedna. Rusko musí být potřeno, aby se mohlo důkladně zakleknout na Činu a další neposluchy.
      U alternativy je to podobně, nikomu se nelíbí agresivní KoZa, která nás tahá do válečných podniků a tahá z nás prachy na zbrojení.
      Takže je celkem jasné co nechceme, ale co vlastně chceme, vyjma nechuti k válčení, to je ve hvězdách.
      Třeba pan Joch , nebo Zahradil, budou jen těžko hledat průnik s programem pana Skály. Ale právě odtud by se mělo začít.

    2. Gerde… já mluvím o hlasech. O milionu volebních hlasů. Nikoliv o volebním programu. Jak integrovat tyto hlasy, to je právě otázka budoucnosti a otázka nového přístupu. A já ho prostě hledám.

      1. Vidláku,
        jen si dovolím připomenout, že podobnou snahu vyvíjejí politici už 30 let. Zatím se jim vždy podařilo maximálně část hlasů. Tím chci říci, že se nejdená o jednoduché řešen, kdy hlasy leží na ulici (leží) a stačí se jen sehnout a zvednout je (vlastně stačí). Klíčové je, jak to udělat, a zatím na to jak nikdo nepřišel.
        To jak znamená analýzu těch propadlých hlasů a vytvoření programu, který je osloví a vyvolá v nich ochotu přijít k volbám.

        1. Čili : Práce jako na kostele. Než se cpát k volantu, tak r aději diskutovat na Kydech i jinde. Zjišťovat kdo je kdo, aby se znovu nedostali do vedení země lokajové.

  8. Uz je jasne kto je sef?

    Bez sefa to nema vedenie, alternativa je nieco ako rozsypane zrno na poli. Ziadny uzitok. Len pre mysi.
    Treba to zrno zjednotit, dat tomu formu sila, aby sa z toho mohla namliet muka a upiect chlieb.

    A ako sa hovori tu na dalekom vychode – bez generala vojsko hyne…

      1. Zatím jsou převychovaní na Banderovce, ty , které nazýváte ruské mužiky loví ukrajinský teroristický režim, mlátí je a bez výcviku je posílá do přední linie. Nějaké % přežije a má štěstí, je zajato, tak vypráví jak je chytili cestou z práce, nebo do práce, většinou jsou to už odrostlejší jedinci, žádní mladíci.

  9. Jako celoživotně pezpartijní volím delší čas komunisty ,protože dokázali za 40let vybudovat stát na lidovém základě ,že v roce 1989 nebojovali je otázka rozumu.Dnes se přetahují pravičáci mezi sebou a výsledek vidíme ve stálém konstantním propadu republiky ,čili mi nezbývá než volit konstantně ,komunisty.

    1. A on ten báječný komunismus v nějaké zemi jako fakt funguje? 😳
      A mohla bych tu šťastnou zemi vidět???
      Jo, Kléma také sliboval hory doly i s horákama. Nakonec znárodnil verpánek i poslednímu ševci. A do družstva nahnal i majitele kozího chlívku a záhonu s vojtěškou.
      Ale uznávám, že ti dnešní mluví rozumně. Blbé je, že kdyby vyhráli volby, tak by to byly zase na čtyřicet let volby poslední. Národní frontu máme už teď, po další netoužím. Jen velký optimista může věřit učení Karlíka Marxů. Diktatura není řešení. Ani diktatura “ proletariátu”. Jestli je vyžraný Kim Čong Un proletář, tak já jsem čínský papež.

        1. To je tvrdý kapitalismus , v rámci možností se sociálními rysy. Svobodný obchod, čistý byznys, žádně mudrování a hlásání potrhlých ideologií. A tvrdé tresty za korupci, tam se s korupčníky fakt nepárají. KoZa samozřejmě pohoršeně mečí.
          Pro nácky pracovní tábor, národovectví se tam nepěstuje, asi se poučili v Evropě a v USA.
          Konflikty mezi jednotlivými etniky, nebo náboženskými konfesemi, silně zatěžují euroatlantickou civilizaci.
          Čína netoleruje tahání náboženství do veřejného prostoru. Doma ať se každý modlí třeba k Belzezubovi. U nás pomáháme stavět mešity, synagogy, kostely, je tohle role státu!?!?!?

      1. A on ten báječný komunismus v nějaké zemi jako fakt funguje?
        No on zatím ani nikde Instalován nebyl, zatím to byl jen Socialismus !!
        A proto odpovím vám slovy co současně slysím od DEMOKRATŮ: za ty chybyco se bohužel vyskytly, nemůže přeci systém, ale JEDNORLIVÝLIDI co to ve svéhorlivosti přehnali (samozřejmě v dobré víře …).
        A to bylo zavšech režimů – feudalismu, kapitalismu i toho socialismu …
        tož vám přeji hezký den … jóó a prý zase tomoc rychle posílám 😉

        1. No právě. Kdyby lidé byli andělé, tak by komunismus fungoval báječně. Všichni by makali jako diví a každý by si bral jenom přesně tolik, kolik by potřeboval. Ani jeden cucavý bonbon navíc, pro svoje děti.

      2. Většina se měla za komančů lépe než dnes. Žádné hypotéky, které splácejí 30 let. A nikdo z nás co cinkali klíči nechtěl tento režim, chtěli jsme cestovat bez bumážek a chtěli jsme i svobodné volby, které si věrchuška také ovlivňuje jak se dá.

        A do Ameriky jsem bumážku také potřebovala!!!, musela jsem další vypsat hned po výstupu z letadla, nikdo mě doma na to neupozornil. Na USA ambasádě vřískala ta ženská česky tak, že se mému chlapovi podlamovala kolena, ten nakonec neletěl, ta uječená baba ho odradila. Neječela po mně, protože sestra byla v Kanadě už za bolševika, ale přede mnou bylo hodně lidí co tam měli někoho načerno (po revoluci se vycestovalo) a oni si neuvědomili, že je prozradili. Další šok byl na hranicích mezi Kanadou a USA, Kanaďan chtěl vidět many a volal sestře, zda čeká náštěvu a zda mě bude živit.
        To bylo v roce 1995. Od té doby je pro mne Amerika tabu.

  10. Nejsem si jist, ale pokud si dobře vzpomínám, autorem myšlenky byl V.I.Lenin:
    „Jedinec nevyvolá revoluční situaci, ale revoluční situace si najde svého jedince“.

    Jak píše kchodl, revoluční situace nenastala a u nás doma/v ČR samostatně ani nastat nemůže (viz rok 1989).
    Opozice „Babiš“ není skutečným řešením problému, neb je jeho součástí, byť uznávám, že proti pětikolce to byl vládní génius a jen poloviční zločinec.
    Opozice „Okamura“ sice „součástí problému“ až tak úplně není, ale má jiný problém – nemůže prosadit prakticky nic. Můj hlas pro něj je jen dětinským znamením odporu, jako když jsem si koupil samopal a k němu tričko s nápisem „Molon Labe“.
    O perspektivní opozici „Rajchl“ toho moc nevím a nechám se překvapit vývojem s vědomím, že horší než pětikolka to snad už ani být nemůže
    Opozice „ČSSD, KSČM, Trikolora“ atd. (těžko k nim z hlavy hledat tvář) je podle mě už trvale mimo mísu.

    Místo kchodlova popkornu si půjdu zaplavat a do fitka a možná uvařím pro rodinu zvěřinový guláš. Dočítám právě životopis císaře Zikmunda Lucemburského od německého autora (Wilhelm Baum), v němž jsem se dozvěděl spoustu zajímavostí a trochu pozměnil svůj „husitský“ názor na něj.
    Takže vlastně také takový „popkorn“ k tomu dění kolem.

    P.S.: Na pátek se mi nahlásil na návštěvu Laco Mlynář (pamětníci vědí), těším se na něj, na „babišovce jednoho“.

    1. „Jedinec nevyvolá revoluční situaci, ale revoluční situace si najde svého jedince“.

      Tato myšlenka je sice pravdivá, ale bez kvantifikátorů téměř nepoužitelná. Jak tedy zní správně i s kvantifikátory?

      „Jedinec (nikdy, zpravidla, občas …) nevyvolá revoluční situaci, ale revoluční situace si (vždycky, někdy, zřídka …) najde svého jedince“.

      Zajisté lze v historii najít příklady revolučních situací, které si svého jedince nenašly (nebo si našly nějakého hochštaplera či blbce), a podle toho to taky dopadlo.

      Je fakt, že společnost je nyní u nás hluboce rozdělena. A to tak, že ani jedna strana nemá drtivou většinu.
      Ale jedna strana drtivě zvítězila a rajtuje na poražených. Nicméně se ukazuje, že takto to nevydrží dlouho. Co bude pak? Zvítězí drtivě druhá strana a bude rajtovat? Bude občanská válka? Všichni si padnou do náruče a budou se milovat?
      Doufám, že ne.
      Společnost rozdělená zůstane.
      A máme v historii jeden příklad, kdy schopný jedinec dokázal vládnout rozdělené společnosti. Ke svému prospěchu, který byl ovšem víceméně k prospěchu všech. Jiřík z Poděbrad.

      Raději bych viděl nového Jiřího z Poděbrad, než nového Čingischána.

      1. Myslím si , že všechny revoluce stojí za trus. Jakmile se dostanou k lizu vítězové, tak se servou o koryta, čuchnou si k moci a dlouhým prachům a po jejich ideálu je veta.
        Velmi osvícený George Orwell bojoval ve Španělsku proti Frankovi. Na straně dobra.
        Později napsal, že si už tenkrát uvědomoval, že revolucionáři se chovali úplně stejně hnusně jako Frankovi vojáci. A obětí byl obyčejný Španěl. ( Revolucionáři z celého světa včas zdrhli, mezi nimi náš udatný soudruch František Kriegel. )
        Trochu to připomíná dnešní Ukrajinu a proxy válku , kterou vedou mocní mezi sebou a umírají zfanatizovaní hlupáčci.

      2. Heslo musí být jasné a stručné. Vaše „kvantifikátory“ jsou sice zajímavé, ale to k nim musíte napsat celý traktát. Mně stačila jedna řádka, každému pochopitelná a srozumitelná.
        I já jsem „fanouškem“ Jiřího z Poděbrad, politického dědice skvělého Hynce Ptáčka z Pirkštejna. Ovšem je třeba si přiznat, že na závěr života se mu všechno hroutilo pod rukama. Možná to bylo jeho nešťastnou (ale v té době obvyklou) dynastickou politikou.
        Jakýsi životospis Čingischána jsem kdysi četl, ale jeho konce si nepamatuji, třeba byly veselejší, třeba ne…. Někdy se na to podívám.

    2. Re: Godot

      Že jej pozdravuji, pokud možno srdečně.
      Až zas pojedu do Nové Hospody, vzpomenu na vás i na váš gulášek. Lochotín se mi už uložil do palice v nové podobě, takže mohu za jízdy přemítat o nesmrtelnosti chrousta.

      1. Však se stavte. Jako řidič na kafe, třeba jenom někde na pumpě.
        Iluzí jsme asi už oba prosti, tak nám vzájemná deziluze nejspíš nehrozí.

  11. Já mám pořád pocit, že existuje jiná alternativa k jinému mejnstrýmu v domácí politice (hospodářské řízení státu) a jiná alternativa k jinému mejnstrýmu v zahraniční politice naší země.

    V domácí politice je k 5demolici jednoznačně nejlepší alternativou Hnutí ANO s Babišem.
    SPD a další tzv. malé alternativní strany jako PRO, KSČM atd. jsou jen nejasní pokřikovači.

    V zahraniční politice je bohužel mejnstrým velmi silný, tvoří jej 5demolice, Hnutí ANO a chytrá horákyně PRO.
    Alternativou jsou jednoznačně jen SPD, KSČM a snad i nejistá horákyně Trikolora.

    A teď babo raď. Volit alternativu pro domácí politiku nebo alternativu pro zahraniční politiku?
    Každopádně je to volba mezi volitelnými stranami ANO a SPD.

    1. 2021:
      Volný blok 1,33%, čssd 4,65%, trikolora 2,67%, komunisti 3,6%, přísaha 4,68%…
      Dohromady 16,93%, ovšem rozdílné politické směry, velmi těžko slučitelné.

  12. Neuvěřitelná výdrž. Už se zase hledá obětní beránek, kerej se jako rozběhne proti zdi lží.

    Nemůže se nic změnit páč fšechny ideje už byly použity, fšechny podvody a lži už byly použity, všechny systémy už byly použity, veškerá blbost lidstva už byla použita. Není za co bojovat, není pro koho se obětovat. Není ani o koho se opřít, aniž by se ses musel odkrýt, jít čelem do zasklených dvéří a pak byl vykopnut.

    Není ani co nabídnout, neví se jak by měl svět vypadat, jak by se lidi k sobě měli chovat a co by měli dělat a proc? Neví se jak sviňsky se lidi k sobě chovají byť se na sebe pokrytecky usmívají. Je teho hodně co nevíme, nemáme. Jediný co zbylo je *1000* kamionů denně vezoucí sračky do místních korporátů. Zbyly dluhy a je to vidět jak se nakeří naparují.

    Lidi chtěj jen aby jim dal režim pokoj a bankocetle na útratu. Proto se nestarají o vlastní potřeby. Myslí si že to každý ví. Zkuste si vzít papír a tužku a zodpovědně, doložitelně napsat na papír napsat deset potřeb.
    Jedině o potřeby se může gdokoli opřít. O miliony potřeb. Né běžet proti zdi nebo skleněných dveří.

    Miliony sečtených potřeb je zeď za váma. Ne hluchá a blbá zeď před váma.

    1. Zpochybnovani je u nekterych zkoumani vseho a ruznych uhlu,
      snaha vyvarovat se chyb a uspet..
      Lidi co mysli a potom reknou a napisou vetsinou nepotrebuji , zadne berlicky ,
      podpurnych struktur a neco kontraelitniho , uz vubec ne.
      Lide porad opakuji ,program ,program, aby bylo vsecko uplne jasny ,
      jako knedlik na taliri. Nic. Kdyz ten neni, tak neni cemu verit.
      To vzbuzuje a podnecuje dohady a nejistoty. Tech a nas vecne podvadenych.
      To je mala nasobilka.
      A proc troskarit , sjednoti se vetsina vic hlav vi vic, vic lidi vic zmuze.
      Kseftovat a pocitat dopredu hlasy , troskareni ,na co? Na lekarnickych vazkach?
      A kdyz se dostali do vlady chudaci , tak nekdo jen trochu lepsi ,to ma skoro jisty..
      Ted vyber z sjednoceny skupiny je vetsi , chce to trpelivost a moznost vyzkouset
      nekolik , kteri by vedli je zde.
      Bud nekdo tahne a utahne to a nebo ne. To v sokolovnach neni.
      Nazvy libtardi, dezolati , kolaboranti, alternati, jen dezorientuji..
      Kdo chce bejt desolatni idiot.Jakej rozdil, kdyz budu libtard idiot..
      Co s tim , posedlost s absurdnima nalepkama.
      A zejtra treba , co bude libtard , kdyz se stane desolatem. Libosalat??
      Detard? A jak chteji takhle mudrci sjednocovat ?
      Ted je treba odhodit stare zavazi a zateze.
      Ktere jen stahuji a potapi do bahna..
      Vodloucit se vod spiny starych stran , koalicovy korupce ..
      Vo posilani zbrani na U., bych nedoporucoval ani pomyslet.
      Posilat cokoliv na misto trvani na ukonceni valky ?
      Nema cenu diskutovat , tohle je predem ztraceny , nevite taky, co delate.
      Petikolky, babise, rajchly ,okamury , stare strany , selhavajici porad dokola ,
      kdyz je treba zalozit jednu, Celonarodni Solidarity…

  13. https://pavel-cimbal.webnode.cz/l/o-totalite-ktera-nic-nepotrebuje/?

    O totalitě, která nic nepotřebuje
    06.07.2023

    Totalita nepotřebuje nový manifest a ideologii. Stačí, když média vytyčí, co je správné a morální. A společnost se nasměruje. Genderismus, multikulturalismus, klimaalarmismus, podpora banderovské Ukrajiny ani covidismus manifest nemají…

    Totalita nepotřebuje nové zákony a paragrafy. Stačí, když média zavřou oči nad porušováním těch platných. A společnost se přidusí. Diskriminační vyhazovy, protiústavní cenzuru, ilegální migraci, diskriminaci neočkovaných ani účast v cizí armádě zákon nedovoluje…

    Totalita nepotřebuje nové vlajky a symboly. Stačí, když média vyberou z těch stávajících. A společnost je přijme. Ukrajinská vlajka, duhová vlajka, roušky nebo samcosamičí piktogramy ty byly dávno předtím…

    Totalita nepotřebuje nové milice a důvěrníky. Stačí, když média podpoří agresivní skupinky, dělající totéž. A společnost se podvolí. České elfy, BLM, NAFO nebo Illumicats nikdo schvalovat nemusel…

    Totalita nepotřebuje nové nepřátele a disidenty. Stačí, když je média udělají z kohokoliv, kdo nejde s proudem a nesouhlasí. A společnost si odplivne. Odpůrci covidismu, genderismu, migrace nebo války nebyli žádní dezoláti, ale spořádaní, k demokracii loajální občané…

    Totalita nepotřebuje nové školství a učitele. Stačí, když média umožní návrat propagandy do škol. A společnost si rozvzpomene. Mediální výchova, kritické myšlení, nezisková školení a politické besídky dnes fungují stejně, jako tehdy…

    Totalita nepotřebuje nové politiky a strany. Stačí, když média schválí, co musí ti stávající říkat nahlas. A společnost to pochopí. Protimigrační a antitislámská Černochová, protibruselský a antieurounijní Fiala, rozpočtově odpovědná ODS, tradice konzervující TOPka a za digitální svobody bojující Piráti to už pochopili…

    Totalita nepotřebuje nová média a kanály. Stačí, když ta stará média začnou psát jinak, ale všechny stejně. A společnost změní názor. Doby, kde se na Českou televizi dalo dívat, na Seznamu vyhledávat a s Respektem souhlasit, si ještě mnozí pamatují…

    Totalita nepotřebuje nový název. Stačí, když média vymyslí vhodné adjektivum pro zřízení stávající. A společnost přestane tápat. A tak se z demokracie stane liberální demokracie, ani se nenadějeme, a se všemi těmi krásami, které jsem uvedl výše…

    Totalita nepotřebuje novou cenzuru a dohled. Stačí, když média zpranýřují pár neposlušných. A společnost se už zcenzuruje sama. Za co skončil Petr Drulák, Václav Klaus mladší, David Svoboda nebo Miroslav Ševčík nikdo pořádně neví, ale skončit museli…

    A neříkejte, že to není totalita. Protože ona totalitní rysy nepotřebuje. Cíleně se jich zřekla, ale přesto totalitou je. A bude tady, dokud se společnost neprobere a nepošle ji zase zpátky na smetiště dějin. Protože, jedno přeci jen potřebuje, aby mohla fungovat a přetrvávat…

    Pokorné, sehnuté a ustrašené občany…

  14. Tohle je článek jak dělanej pro to, aby tu v diskusi konečně zaznělo od kritiků, co vlastně chtějí.
    Já to nedávno nazval už jen 2J. Myslel jsem, že J – jindy už neplatí, protože všichni už vidí, že ta 5K jízda je přímo pekelně rychlá. Ale to jsem předběh dobu, pořád platí 3J, což znamená s jiným, jinak a jindy. V tuto chvíli skutečně není třeba v tom hledat jizlivost, kdo čte diskusi, je si dobře vědom, že všechna tři jsou v ní pravidelně obsažena. Takže tedy
    – jaký nutně musí být ten někdo či ti někteří, co splňují kategorii „s jiným“? Kterými vlastnostmi musí být vybaven, aby mu dali svoji přízeň? Nikoliv jaký nemá být, ale jaký být má?
    – jak dosáhnout toho, aby se tu začaly postupně napravovat ty všechny šílenosti?
    – kdy nastane doba k tomu, aby se s tím mohlo začít?

    Vzhledem k tomu. že příznivci rychlejší cesty své s kým, jak a kdy popsali mnohokrát, ale setkali se pouze s nesouhlasem, tzn. s tímto ne, takto ne a teď ne, bylo by velmi vhodné, aby si mohli přečíst kromě toho „ne“ i něco dalšího. Koneckonců – kdy znovu připomínám, že skutečně nejde o jizlivost – diskuse přece má být argumentační.
    Můžu-li být i náročnější, nejlépe by bylo, pokud by se tedy k tomu někdo odhodlal, kdyby to pojednání nebylo rázu pouze filozofického.

    1. Je pěkné mít onu trojku,leč co s ní, když není to základní: cíl a jak k tou cíli dojít. Najděte ve Vidlákově textu jedinou zmínku, čeho by chtěl dosáhnout, Nenajdete. Vždy jde o brek nad minulostí a co by bylo, kdyby bylo. Toto není alternativa, to je naprostá bezduchost.
      Pokud bude cíl a cesta k němu, ona trojka se okamžitě naplní. Tedy, pokud to nebude nějaká fantasmagotie.

      1. a co nám, vědče vědmo věštče vědoucí politologovědče, nabízíte vy?
        Pan Vidlák oznamuje, že ti placení a vyvolení to dělají blbě.
        Ale oni za svou blbou činnost berou peníze!
        Chcete řešení?
        Seberte platy a peníze těm, kteří to dělají blbě a ještě škodí.
        Bude snad výběrové řízení na 18 ministrů kurvítků?
        Vezmete si do party stanjuru a svěříte mu svůj kapitál, aby jste z něj žili alespoň vy dva?
        Vezmete si do party Černoušovou a poletíte vyhrát válku na Ukrajině? S ní? A jejími tanky v tašce?
        Vezmete si do party Lipanskýho a poletíte do Číny otevřít fabriku na Škodovky a čipy pro ČR?
        Pozvete si Rakušana na golf a zeptáte se, kolik Ukrajinek a jejich potomků dnes pobývá v ČR, kolik jich pracuje a kolik ukrajinských chlapů branné povinnosti dezertérů pošle tam, kam patří?
        A jestli je přepraví ten vládní speciál?

        1. Možná pro tyhle postoje nikdo nechce diskutovat. Nesouhlasis na 100 procent tak jsi podporovatel 5k. Tak nějak mi to připomíná manýry bejvalyho režimu. Jednou jsem se vidláka ptal co je podle něj alternativa, no a dnes se dovídáme že ČSSD, KSČM,prostě všichni co se nedostali do sněmovny. To je víc než vypovídající. Prostě se míjíme. Je k zamyšlení co bude před volbami vidlák hlásat. Srdcem nebo rozumem pokud bude PRO v odhadech kolem 5 ti procent? Je skvělé popírat sám sebe? Něco dělat s nejistým výsledkem?

          1. Nesouhlasíš = jsi podporovatel 5K… A co třeba, nesouhlasíš = necháváš tím 5K nerušeně „vládnout“? To první tvrzení je samozřejmě podsouvající, nicméně to druhé už je adekvátní.
            Ono skutečně jde o binární volbu, tedy, za předpokladu, že se děje něco, co bytostně nechci. Já sice mám možnost ukázat, jak to nechci, ale neukážu. Čímž ze samé podstaty to dění sice nepodporuju, ale nechávám mu volné pole působnosti. To není ničí diktát, jednoduše to samo takto plyne.
            Druhým důvodem té binarity je, že v této chvíli neexistuje žádný jiný nástroj.

            Situace, kterou popisuju, je platná samozřejmě jen tehdy, pokud ji někdo skutečně vnímá tak, že vláda 5K je pro tuto zemi zhoubná. Že má před sebou ještě přes dva roky, ve kterých je schopna jí ještě hodně ublížit. Je platná, pokud ten někdo nechce, aby to tak bylo, naopak to chce zastavit, protože ty přes dva roky jsou strašně dlouhá doba.

            Jiný „někdo“ tu situaci vnímá jiným způsobem. Je pravděpodobné, že s 5K taky velmi není spokojen, ovšem odmítá tu binaritu. Nevím, jak sám pro sebe nakládá s její první části, je ale pro něj extrémně nekomfortní ta druhá. Ta neexistence jiného nástroje. Možná (to nevím) si jí – té neexistence taky je vědom, ale má zásadní problém s tím nástrojem, který je mu nabízen. Vadí mu na něm vlastně všechno, nebudu popisovat, zaznělo to tu mnohokrát. Jen tedy pro doplněk , vy k tomu přidáváte nelibost, že jste do toho kýmsi nucen.
            Rozhodně vás do toho ale nikdo nenutí. Jen pojmenovává věci skutečnými jmény. Ta situace někomu sice může evokovat to komunistické – kdo není s námi, je proti nám, ale je to velmi chybná asociace. Nejde tu totiž o násilný teror, ani o stavění někoho do falešné polohy viníka. Ta binarita celého našeho stavu nenastala ničí manipulací, ale nastala sama o sobě, je na každém, jak s ní naloží.

            Samozřejmě je nutno říct, že část důvodů k tomu nesouhlasu, možná všechny (kromě toho nucení) se nakonec ukážou platné. Třeba tato společnost skutečně neumí dát prostor reformátorům, třeba je k tomu režim nakonec dokáže nepustit, třeba ne režim, ale někdo zvenčí, třeba to ani nejsou ti praví reformátoři.
            Třeba. Ale ne jistě. Mezi třeba a jistě je nicméně gigantický rozdíl, nehledě k tomu, že i kdyby se nic nepodařilo, bude to stejné, jako když se nic neudělá. Stejné.
            Nic bychom tím neztratili, bylo by to – „Pojďme zkusit, jestli nás ta lanovka vyveze na kopec. Vždyť tam chceme. Jen si teda pojďme do ní sednout. Lístek stojí přesně, jako cesta do Prahy. Ona se nezřítí, jen nás tam možná nedoveze. Prostě zase sjede dolů, my vystoupíme a půjdem domů…“

            Ve výsledku jsme tím zase na začátku. Ze svých důvodů nesouhlasím s tím, co je mi nabízeno, nicméně můj hlas a má přítomnost je u toho nezbytný. Tím pádem nechci umožnit byť vratký a nejistý, nicméně pokus o zlepšení stavu své země, nechci tím umožnit pokus o to, po čem tolik volám. Naopak tím nechávám 5K nerušeně dělat to, co dělá. Nikdo mi sice nesmí podsouvat, že ji snad podporuju, nicméně samotný důsledek je identický. A protože jsem si toho vědom, silně mě to irituje, vnímám tím sám sebe jako vydíraného…

        2. Ironicka negativita a prechytrala nadrazenost nikdy nic neporidi.
          Spis naopak. Vycet toho co nejde, je platnej , jako mrtvymu zimnik.
          Ti placeni to vzdycky delaji blbe, jde o to aby nad nima byl dohled a aby skody ,ktere nadelaji zaplatili a neusli trestu. Napr.
          Takze se udela seznam podle poradi dulezitosti .
          Co nechceme a co nebude. Nechceme parasity , tak se zrusi a potrestaji.
          Nechceme predrazenou , drahou elektrinu , tak se zrusi ,
          ten kdo je na vine.
          Poradi dulezitosti se muze menit .
          Kdyz se vi /to neni tezky uhodnout/, co se zrusi a musi nahradit necim lepsim.
          Vytvori se Plan Narodni Obnovy. Zahaji se zlepsovani ve vsech oblastech , rozdeli se ukoly a poveri se vedenim skupiny lidi z oboru.
          Kazdej muze sledovat , nebo se zucastnit , nebo navrhnout zlepseni v prubehu. Verejnost bude sledovat a kontrolovat cinnost ..
          Chybam se neni mozne vyhnout , jde o to jim predejit , aby se nezvetsovaly a nezhorsovaly , odstraneni jich vcas nezanedbalo , vymena neschopnych aby probihala na pochodu.
          Jde v podstate o vybudovani statu na lepsich a stabilnich zakladech.
          Pak teprve prijde na radu program, jak pokracovat akterym smerem.
          Orientace na spojenectvi s jinymi staty a spravedlivejsi vztahy s nimi.
          V tom jsou zkusenosti a je dulezite pokracovat v hledani nove formy vlady ,politicky system, kterou neni mozne zneuzivat , proti obcanum.
          Prozatim na to nejsou lidi ,meli jsme je drive a dnes zatim chybi.
          Chybi vule naroda, energie a schopnost jednat. Navrhoval jsem ,
          aby si lide aspon vybrali sveho kandidata k volbam ,
          jejich kandidati jsou vzdycky spatny.

  15. Tož myslím, že všichni víme, co všichni chceme. To je celkem zřejmé, řekl bych. Potíž je možná v tom, že se nemůžeme dohodnout, jakými cestami k žádoucímu dojít. Někdo si myslí, že cesta vede přes bratrství a spolupráci v EU a bez toho to není možné. Někdo si myslí, že přání lidí je možno naplnit jedině přes všeobecná a úplná referenda o všem, – a nikdy jinak- někdo spoléhá na pomoc vyšších nebeských sil, někdo si myslí, že způsob dosažení všeobecně známých přání a cílů lze vypočítat.
    Jediná věc, o které si myslím, že je nemožná, je domnívat se, že CESTU k naplnění těch všeobecně známých přání a tužeb lze vydiskutovat. Nelze!
    A schválně, dokázali by jste moji milí Vidláci a Litteráti sestavit alespoň ten seznam toho, co chceme? V moderním newspeaku „wishing list“? V.Čech to nedá. Je to starý a nedovzdělaný vesničan.

  16. Ad: „jediný, kdo se od začátku cílevědomě snaží právě těchto milion hlasů posbírat, je Jindra Rajchl“

    Napíšu to pro jistotu ještě jednou sem:
    Jindřich Rajchl nemůže posbírat milion hlasů, protože (každý se může přesvědčit zde https://www.volby.cz/pls/ps2021/ps2?xjazyk=CZ) z toho milionu je zhruba 696 tisíc tvořeno součtem voličů komunistů, socdem a Přísahy.
    Voliči těchto stran rozhodně nebudou volit stranu, která chce prosadit školné.

    Takže Jindřich Rajchl může sbírat zbytek. Šanci má (při započítání toho zbytku propadlých plus nějakých získaných, co nevolili, plus těch, co případně přetáhne od 5K či ANO) na nějakých 300-500 tisíc hlasů. Což znamená že se do PS buď nedostane, nebo při maximálním úspěchu zaboduje nějakým ekvivalentem dnešní pozice SPD.

    1. Bylo by skvělé, kdyby se podařilo dohodnout vznik alternativního OF či pro nepamětníky klidně okopírovat Spolu, když to tak krásně zafungovalo, dát dohromady základy na kterých se shodnou všichni, no a po volbách ať si levicoví prosazují sociální stát a pravicoví neviditelnou ruku trhu.

      No a voliči by mohli preferenčními hlasy vybrat směřování takové koalice, stejně jako voliči ze Stanu dokázali vyšplouchnout Piráty a KDU-ČSL a Topáci ukousnout z ODSky.

      Ale tohle asi u šéfů alternativy nehrozí. 🙂

      1. Nemůžete kopírovat „Spolu“. Jejich jediným společným „programem“ byl antibabiš. A měli za zadkem veškerou mediální podporu mainstreamu. Plus spolek užitečných idiotů (opět zcela bez programu, jen antibabiš) zvaných michprdi. A vše to stálo mraky peněz, jejichž původ do detailu nikdo ani nezkoumal.

      2. Též to považuji v současné situaci za jediné možné řešení. Ideální by samozřejmě bylo, zakázat zákonem sdružování do koalic před volbami – tuším, že Zeman či Klaus kdysi prohlásil, že koalice se uzavírají až po volbách a předvolební koalice jsou podvod na voličích – s tím naprosto souhlasím.
        Tento zákon ale nikdo nenavrhne, natož prosadí – nezbývá tedy, než použít stejnou zbraň jako protivník.
        A aby to bylo vůči voliči alespoň trochu férové, před volbami se zavázat, že tato koalice je tvořena účelově jen pro volby, preference nechť (jak píšete) vyjádří voliči kroužkováním. Tím, by byl vstup do sněmovny zajištěn a počet mandátů své strany by volič ovlivnil preferenčními hlasy. Nemusel by bádat, co má společného Rajchl s komunisty – nic – prostě se spojují jen pro účel dostat se do sněmovny, pak už jedou každý na vlastní triko
        Takto to dopadne jako vždy – s těmi počty má Harfyton pravdu. Opět bude řada stran těsně pod čarou a slepenec zvítězí.

      3. To se mi zamlouvá. Jednotná kandidátka Národní fronty 2.0 😎
        Smést na hromadu všecko, s komunisty na jednom pólu a nějakými těmi mini-óbrpravičáky na pólu druhém, se socdem uprostřed, a postavit z toho kandidátky. A otevřeně předem deklarovat, jde nám o to, nezůstat mimo PS, pak se kurva uvidí 😛. Nádherné by bylo poznat, co by z toho vzniklo kroužkováním.
        Malý zádrhel je, jak napsat program (možná v alternativních bodech?). A ovšem, partajní vůdčí se na tom nikdy nedomluví, poněvadž se každý bude bát, že ho potká osud Pyjátů z posledních voleb.
        Ale vidina je to svěží, přinejmenším by stála za zevrubnější prokydání.

  17. Určitě milion propadlých hlasů alternativy? 😉 Pro pořádek, součástí toho milionu propadlých hlasů je 53 343 pro stranu Zelených a 250 397 pro ČSSD, u těchto dvou se dá opravdu sotva volit o voličích alternativy.

    U 251 562 pro svatého Šlachtu už by pod to asi část spadat mohla.

    Když budu brát 193 817 pro KSČM, je sice otázka, kolik z nich takto volí ze zvyku a setrvačnosti už od dob minulého režimu, ale asi se dá spolehnout, že tihle pro KoZu nebudou.

    Ze 148 463 pro Trikoloru, Svobodné a Soukromníky už by to taky mohlo hodit větší podíl. Když budu optimista, vidím to na cca půl milionu propadlých hlasů alternativy.

    Od té doby se mnohé změnilo, podle mě byly největším úspěchem alternativy senátní volby, i když to snižuje tradičně nízká účast, že dokázaly uspět p. Hamplová s p. Kovářovou ukazuje, že za vhodné konstelace lze uspět i ve dvoukolové volbě a to už je pro „demokratické“ politické strany opravdu na pováženou. Jelikož pilně přikládají pod kotel, příště, bude-li nějaké, by to opravdu mohlo být mnohem lepší. 🙂

    1. Se Šlachtou mám osobně velký problém. Je to typický fízl, který by všechno nejraději řešil silou, násilím, příkazy a rozkazy. Takto se dá řídit represivní složka státu v jakémkoli režimu, ale ne politika jako umění možného. Šlachta je životem nikdy nezkoušený mladý šulin, který ve svém životě fakticky nepoznal nic jiného, než život v režimu „rozkaz“. Nevolitelný.

        1. Šlachta byl přesně ten problém, který zapříčinil, že skoro 5% protestních hlasů propadlo a proto nám vládne 108 pětikolka. Skoro bych řekl, že Přísaha byla vytvořená pětikolkou, aby sebrala část protestních hlasů. Připomíná mi to podobné „protestní“ hnutí PRO! kraj tady v Ústeckém kraji, které vzniklo, když hrozilo, že by se DSSS mohla dostat do krajského zastupitelstva. Lidi je volili jako protestní hnutí, přitom je to banda sluníčkářů (Zelení, Top 09, SNK ED a podobná pakáž)

    1. … netuším, Ládiku, co Asfalťák, ale ze svý vlastní zkušenosti vím, že tam, kde končí manipulace, tam začíná motivace… aspoň, co já zažil, to takhle fungovalo vždycky

  18. Neopomijejte Motoristy, za nimiz stoji Petr Macinka. Jen v Prazskym komunalu dostal pres dve procenta po sesti tydnech existence. Zkusenej chlap, vi, jak to chodi na Hrade i jinde, spravna pravicova konzerva a ceaka variace na AfD. Musim mu trosku udelat reklamu, nakolik sam jeste zadnou plnotucnou kampan nejede… do eurovoleb jeste daleko. Jo a s Rajchlem se znaji a dlemeho by spolu dokazali neco uklohnit.

    1. Petr Macinka je skvělý kus člověka.
      A je i dost zkušený na to, aby se z něho stal výrazný politik. Působil dlouhou dobu po boku Klause st.

        1. … a no tak jo
          tak schválně: řekněte, jaký je váš favorit? ať ho můžu pro změnu s pohrdáním odmrštit já …

          vážně: šance na jakýkoli úspěch proti mainstreamu je čistých 0.00%. protože proti němu vždycky, úplně vždycky, bude stát 2M individuálních hlasů „já chci … ale s tímhle ne – a s tímhle taky ne – a s tamtěma už vůbec“.
          zvláštní, že gangu pěti jejich vzájemné rozdíly nevadily.

            1. Nepíšu to poprvé: nepodaří se to. Nevíte-li proč, pusťte si nějaký pěkný western, tam je odpověď.

              Bídáci se na lumpárny domluví vždy, protože v druhém plánu má každý z nich nevyslovený předpoklad, že po úspěšné společné akci se svými dočasnými kumpány vyjebe; náznak toho jsme koneckonců viděli i po zatím posledních volbách, že?

              U lidí, kteří mají v úmyslu jednat poctivě, je tento modus operandi nepoužitelný. Oni své výhrady vůči možným spojencům nesmlčí a jednota, tak účinná a účelná (a účelová), kterou vídáme u zaporáků, je prakticky nedosažitelná.

              1. Prej náznak:
                Stanaři s Piráty vyjebali tak, že dotyční zůstali stát s otevřenými ústy dokořán. I při své pověstné výmluvnosti -viz Bartoš- nebyli schopni slova.
                Hrozné je, že i když o tom víte, co se chystá za sviňárnu, jako jednotlivec nemáte šanci s tím něco dělat. Jeden ze synovců stanaře volil a o něčem takovém mluvil, že se s tím u nich počítá, jako s hotovou věcí. Oni sami ale tušili jen rámcově, v jakém to bude rozsahu. Díky agenturní činnosti, to věděli přesněji asi jen stanaři z Práglu a velkých měst.
                Když vidíte sviňárnu na ulici, dějící se v malém, můžete zavolat esenbáky. Na velkou sviňárnu, jakkoli dobře předpokladatelnou, jsou všichni esenbáci státu krátcí..

              2. .. anebo proto, že si dali do volebního programu jednu jedinou věc: tu, na které se všichni shodli: Babiše pryč, budeme tam my. a nic jiného neřešili. a my bychom to měli udělat podobně: gang pěti pryč, dřív, než rozprodají obyvatelstvo do ameriky na orgány .. a co bude pak, už bude jedno. pak se zase můžeme rozhádat na 2 milióny vzájemně se nesnášejících „individualit“. a že se nesestaví vláda a paralyzuje parlament bude jedině dobře.

                1. Přesně tak. Hrrr na něj, to pevně spojí každý kolektiv. (Grázlů. )
                  Nic na tom nemění fakt, že Andy je patrně stejný obšourník jako oni. Jenom o level schopnější a mazanější .

                2. Ad „a co bude pak, už bude jedno“ [im0 15:20]:

                  Opatrně souhlasím 😉
                  , vyjádřil jsem to slovy „nezůstat mimo PS, pak se kurva uvidí“
                  https://web.litterate.cz/pred-cingischanem/comment-page-1/#comment-166409

                  Vidlák psával, že jeho snem je stát se českým Benjaminem Franklinem, tak tady by to mohl realizovat: tak dlouho je všecky vespolek obžírat a opíjet (a v nutném případě snad i nechat smilnit), dokud se pro volby neslepí v ten milionový balík.

              3. Čistota proti špinavosti. Což tak nikdy a nikde nebylo. Kromě jiného i kvůli „westernovému“ stavu společnosti a politiky v ní. Vlastně nevím, jestli vůbec někdo ze sedmi statečných byl celý svůj předchozí a ze zbylých i následný život zarputilý Dušín. Ale řekl bych, že těžko.
                Proč vlastně zrovna dnes tolik lidí tolik nesmlouvavě vyžaduje právě celoživotní Dušíny?

                1. Veliký souhlas. Možná každý hajzl je za určitých okolností schopný se zachovat statečně a čestně. A i ten nejslušnější může žalostně selhat. Třeba jako konzervativní katolík Nečas. Jeho pubertální vznět způsobil pád vlády.
                  😻

                  1. Lidstvo si odvyklo se na někoho spolehnout. (teda, nechci mluvit za maďary) (myslím normálně celý svět). Cítí se nesmrtelné. Tak grázl má v rukou všechno. Buď teď a nebo nikdy, (to znamená teď). Kdyby tolikrát měl v rukou nikdy, možná by jeho teď bylo jako poslední všechno i s vědomím, že to není nic, právě s tím. Jenže ho nepoznají ti, co by chtěli všechno, v tom nic se o sobě vždycky míjí. Důvěra za zodpovědnost. Jenomže ten politik je tak vzdálený člověk. Stát je taková hovadina. Může něco tak lidského řídit vůbec člověk? Naco máme sepsaná pravidla, když je měníme dřív, neż by byl schopen se vůbec změnit ten člověk

                2. Já nevím. – Znáte možná tu židovskou anekdotu, kdy hokynář Vopička povídá poněkud přezíravě směrem ke své židovské konkurenci jménem Kohn:
                  – Nám křesťanům jde především o čest, kdežto vám Židům jen o peníze…!
                  Načež Kohn opáčí zamyšleně:
                  – No jo, to je pravda… von se holt každej honí za tím, čeho se mu nedostává.

                  To by mohla být jedna z bezpočtu odpovědí na vaši otázku stran konkurzu na Mirka Dušína.

                  Jinou odpověď najdeme v písni Pravda a lež (Jarek Nohavica) v předposlední sloce:

                  Leckterej hlupák se dodneška o Pravdu hádá
                  pravdy se ovšem v těch řečičkách nedobereš
                  jistěže ve světě nakonec zvítězí Pravda
                  ale až dokáže to co dokáže Lež

                  To mimochodem není tak úplně přesné: Pravda to musí nejen dokázat, ale v souboji se Lží to musí taky udělat, a jak víme, obrana (má-li být úspěšná) musí být vždy o malinko důraznější než útok. Mě k tomu napadá otázka: jaký potom bude mezi nimi rozdíl?

                  Svým poukázáním na western nemám v úmyslu otevřít konkurz na Mirka Dušína, to byste mi špatně rozuměl. Jenom jsem chtěl vyložit kolegovi výše, proč se lumpové tak snadno domluví a sjednotí na účelném společném postupu a proč totéž lidem, kteří to myslí poctivě a upřímně, jde tak těžko, až jim to nejde vůbec. Koneckonců to vidíme i tady v diskusi: nepochybuju o tom, že až na pár soudruhů, kteří sem musí chodit služebně, téměř všichni vidíme stav věcí veřejných jako neutěšený a patrně se shodneme alespoň v hrubých obrysech na příčinách. – A přesto je obecný konsensus na způsobu řešení téměř nedosažitelný a lidé se v diskusi kvůli tomu i docela nevybíravě napadají; to se pětikolkařům zcela jistě nestane.

                  Co s tím? Prohnilí proti prohnilým? Možná.

                  1. Víte, jak mě štvete? Tím, že máte pravdu?
                    Neutěšený, příčiny… Ale jestli s tím někdo chce něco dělat, okamžitě je tisíc výhrad charakteru 3J (hrozná zkrátka, viďte?).

                    //
                    Poslyš, je tu jedna možnost. Jen jedna, jinak je jisté, že to bude na pytel. Není jistá, to rozhodně ne, ale může se hodit. Když to nevyjde, nic tím nepokazíme. Co říkáš?
                    Hele, do toho nejdu.
                    Proč?
                    Nejdu
                    Vždyť…
                    Prostě ne!
                    //

                    Můj laický náhled do psychologie nachází patrně tisíciletý prvek – tak ty mě chceš odetnout, když já jsem celou dobu zatnutý? O to víc se zatnu!

                    1. … hrozná zkratka…
                      On ten napomahač slov asi jde zrušit. Ale pořád to mám. Asi jsem zatnutý…

  19. Vidlák počítá hlasy Alternativy, a uvažuje přitom v dnešních mezích: sčítání jablek a hrušek dává relativně optimistický výsledek. Vtip je ale v tom, že až dojde na věc, budou se sčítat ne jablka a hrušky, ale melouny. Bude to úplně jiná hra.

    Není se čemu divit, že vyhrála 5-ti demolice, protože konformní tlak – který je skoro všudypřítomný – nutí lidi „držet hubu a krok“. V dnešní vpravdě fašistické atmosféře platí „kdo není s námi, je proti nám“; režim má tisíc a jeden způsob, jak nevoliče 5-ti demolice otravovat, až je otráví k rezignaci a neodporu.

    Připomíná to nejvíce vyhnívající normalizaci v 80. letech. Většina sice ví, že režim hnije, hnije, až uhnije, ale nikdo nechce vylézt z relativně bezpečného stínu předčasně. Veřejně nikdo neprojevuje nesouhlas, protože by se to okamžitě obrátilo proti němu a jeho blízkým, přičemž by tím nedosáhl vlastně ničeho. Je to jako papiňák, který se neustále tlakuje, ale ještě ani nezačal syčet – k takové změně dojde v podstatě skokově, až bude ta pravá chvíle.

    Lidé jsou sice nevšímaví ke globálnímu vývoji, nesledují podrobně úpadek USA a Západu, ani ukrošskou zabijačku, ale nemohou nevidět tu všeobecnou prolhanost a vyšinutou propagandu. Interní ekonomické situace si nevšimnout nelze: inflaci, zdražování, nejistotu zaměstnavatelů vnímá každý.

    Vidlák i hodně diskutérů víceméně souhlasí s tím, že vše spustí vnější události. Na ty je zaděláno měrou vrchovatou: porážka banderonacistického režimu v Ruině a tím vlastně i USA a jejich NATO už klepe na dveře velice vehementně; ekonomická katastrofa v EUhniji vyvolaná zdražením a nedostupností energií, surovin a materiálů; předluženost na všech úrovních, kdy zvýšení základních úrokových sazeb hrozí nemožností i jen splácení úroků; téměř raketově rostoucí asijská konkurence brzy znemožní další a další obory v EUhniji – třeba výrobu aut, které dnes už nejen Číňané dělají ve stejné kvalitě, ale za 1/4 až 1/2 ceny. Do toho inflace a propad poptávky, jak lidem dochází peníze a vnímají nejistotu – takže se místo utrácení raději šetří do štruzoku a větší investice se odkládají.

    Aby toho nebylo dost, zešílená EUhnije a její globální loutkáři z Fašingtonu a Londonabádu prosazují své bláznivé agendy: ekologismus s „klimatickou změnou“, elektromobilitu, imigraci agresívních a nepracujících cizinců z rozvojových zemí; nerušené vítání kriminálního podsvětí a fanatických banderonácků z Ruiny – s pádem tamního zločineckého režimu se dají očekávat miliony dalších. V Západní Evropě pomalu ale jistě startuje povstání až občanská válka s imigranty.

    To vše jsou jisté „spouštěče“, které zcela změní jakoukoliv volební aritmetiku. Z jablek a hrušek budou melouny. Ze staré politické scény, jak vypadá nyní, nezůstane kámen na kameni.

    Tudíž mi přijde, že věnovat čas a námahu přemýšlení nad procenty Rajchla, SPD, Trikolóry etc je jako se zabývat úvahami nad nesmrtelností chrousta. Žerte popcorn, pijte chlazené nápoje a užívejte léta…

        1. Z vojenského hlediska propagandistická akce, protože železniční trať je po několika hodinách odstávky opět v provozu. Vojenské zásobování jede po železnici a teprve z Krymu se část přesunuje po vlastní ose a část pokračuje po železnici. A pozemní spojení na Krym je v provozu. Poslední úsek čtyřproudé dálnice do Džankoj zbývá osadit dopravní značením.

          1. Přesně tak, je to PR akce, ke všemu natolik debilní, že v tom musí být namočení perfidní Angláni – protože nikdo jiný tak zvláštním způsobem krystalicky blbý není. Jejich posedlost „chytrými řešeními“ typu miniponorek je široce známá; a také se ví, že právě takové robotické čluny a miniponorky zkoušejí v Očakovu kousek od Oděsy, kde si usilovně stavěli námořní základnu.

            Už při minulých pokusech o námořní dronové útoky – hlavně na Sevastopol, to je každou chvíli – byla použita různá udělátka, původem z Britanistánu, navíc v tom asi byly zapleteny nějaké obchodní lodě, převážející údajně obilí z Oděsy a dalších přístavů pod ukrošskou kontrolou – možná se Fašingtonu a Londonabádu povedlo namotat do toho nějak Turky – to by jim bylo podobné, více cílů jednou ranou; třeba uplatili nějakou tureckou posádku obchodní lodě. Protože drony možná byly vypuštěny na volném moři z větší lodě, už kvůli překonání té vzdálenosti.

            Pokud se ukáže, jako při minulých útocích, že k navádění dronů byly použity Starlink terminály, může Melon Husk začít odepisovat ztráty, protože se Starlink sítí to nedopadne dobře.

            Před útokem poletoval v mezinárodních vodách jižně od kerčské úžiny amícký dron RQ-4B „Global Hawk“ a mapoval svými SAR radary Krymský most a okolí, tudíž zapojení Fašingtonu je evidentní. A v době útoku tamtéž poletoval menší amícký dron MQ-9 „Reaper“.

            Je to tragédie, hlavně asi pro tu holku, co ji přitom zabili rodiče. Západ se stále snaží donutit Rusko k nějakým nepředloženým akcím typu plošného bombardování civilistů, jako to údajně způsobilo za „Bitvy o Británii“ několik pominutelných bomb na Berlín – po kterých následovala odveta Luftwaffe, která se místo ničení leteckých základen RAF zaměřila na Londýn.

            Tato vylhaná historka – protože v zásadě je to nepravdivé, hlavním důvodem byly jiné okolnosti – je natolik pevně zabudovaná v prázdných makovicích na Západě, že se podobný trik vehementně snaží zopakovat při každé příležitosti. Rusové na to nereagují, tudíž Západu zbývá jen takový ten „štěkot čivavy“ na Putina, že je zbabělý a neschopný; případně že Ukroše plošně nebombarduje do posledního kojence, jelikož chrání zájmy ruských oligarchů v Ruině.

            1. Povedal by som, ze KoZe dochadzaju napady.

              Kdesi som videl uz aj mapku, kde boli zakreslene body pre navadzanie toho cuda co vybuchlo.
              Rusi intenzivne nacuvali a nemohli nezachytit riadiaci cvrkot.
              Okrem teda podrazaka Erdogana tu mame dalsie eso pre ukoncenie dohody o obili.

              A cil som zvedavy, ako sa bude cela uroda z UA vyvazat.

              Svojho casu pred par tyzdnami povedat Tony Shaffer u sudcu Napolitana, ze UA su pitomci, pac ak by nerobili nic, mal by rus problem s motivaciou hlavne u seba doma.
              Nic tak nepomoze VVP mobilizovat spolocenstvo po vyhratej bitke pri Orechove na dalsiu bitku, ako prave jeden spadnuty diel mostu a pribeh siroty. Kam sa hrabe vrazda kapitana ponorky. toto je storka, ktora sa dobre bude u rusov predavat.

              1. Je to skutečně od Západu úplně přiblblé: v Rusku to zvedne nade všechny meze podporu všech akcí proti Ruině, čím tvrdších, tím lépe. Zároveň půjde většina ukrošského obilí do Evropy, což v EUhniji zničí ceny – protože prodloužit po tomhle dohodu o obilí je pro Rusko nemožné. A Putin si udělá krásné PR: na 19h je ohlášená porada, která se má vysílat živě.

                I kdyby to Rusové nechtěli eskalovat, nějaké dárečky Ukrošům pošlou, asi již dnes v noci, pokud to dokonce nebude delší kampaň; jako byla po prvním napadení Krymského mostu akce proti elektrárnám.

                1. Idioti sou na zapade , to kazdej vi ,
                  /idiot je vzdyckey ten druhej/, ,ale jak dposud ovladaji celej zapad , to je tezky vusvetlit , pres vsechny ty zkazonosny prekazky pri realizaci jejich planu a umyslu ,plnych koncentrovany a vlastni blbosti.

    1. Hodně podobně si to myslím s tou změnou jablek a hrušek na melouny. V tom smyslu, že dlouhodobí i jiní voliči stran a koalic A, B, C, D, E a F se výbuchem papiňáku velmi snadno můžou proměnit ve voliče stran a koalic G, H, I… Nějaké zásadnější rozdíly mezi některými stranami voliči dnes ani nehledají, ony tam koneckonců už dlouho ani nejsou. V partikulárních věcech sice ano, ale obecně je to taková splývavá šeď. Ale až bouchne papiňák, bude všechno jinak. A je prakticky jistě, vlastně úplně jisté, že dojde k personálnímu přeformátování taky směrem z „velkých“ stran do jiných. Jak převlékačů kabátů, tak těch, kdo se v nich už necítí autenticky. Rozhodně tedy nepůjde o nějakou kompletní výměnu tváří.
      Lidé volí většinou ze zvyku, ale tentokrát, i když to není tolik vidět, už toho mají celkem dost. Když uslyší témata, které je tlačí, změní barvy téměř že dne na den. Ono stačí už jen to hnutí v mysli – a vida, už tam nejsou jen ty obvyklý ksichty, vždyť tentokrát můžu volit někoho, kdo mě opravdu zajímá.

      Druhou věcí je, jak dlouho na ten papiňák čekat. Čas je náš nepřítel, což si jistě uvědomují všichni, kterým zběsilá vláda 5K je proti srsti. Zastavit společnost je jistě skoro těžší, než zastavit rozjetý parník, ale je na tom potřeba pracovat. Zahřívat ten papiňák. On kdyby bouch už po prázdninách, nebyla by politická (míněno včetně mimoparlamentní) scéna zas tolik nepřipravená.

    2. Pane k42
      Zase pochválím.
      Napsal jste to jasně,další důvod,proč chtějí rušit hotovost,aby si občané neukládali peníze do stružoku.

      1. A dalším problemem je, že mnozí vůdci melounářů budou prekabátěný pětikolkaři, které si jejich loutkovodiči již dnes připravují.

      2. Pane zemědělče,
        zrušení hotovosti je nezybtné ke sledování a ovládání obyvatel. Stačí těm nepohodlným zablokovat kartu a nekoupí si nic. Další důvod je, že u bezhotovostního systému se snadno provede měna. Na centrálním počítači se prostě všechny úspory vydělí např. 10. Pak je tu důvod zavedení EUR, což je nesmysl viditelný už v dnešní době, ale o to úporněji podporovateli EUR prosazovaný. A posledním důvodem ke zrušení hotovosti jsou náklady na výrobu bankovek a mincí.
        Bezhotovostní společnost razí ve Švédsku. Je rozumné si počkat na výsledek pokusu.

        1. Pane Gerd.
          Přesně tak,jen jsem uvedl další důvod.
          Pak by občan byl úplně závislý na libovůli státu,jak zvíře,čekat u žlabu,jestli dostane dávku žrádla.

        1. Jo. A ideálně o něm nikomu mladšímu neříct, že? 😀
          Umím si představit, kolik takových úložek ještě dneska spočívá pod zemí a nikdo o nich neví, dokud se na ně nenarazí čirou náhodou.
          To už je snad lepší, zazdít to ve sklepě.
          Já když usnu, tak na mé zahradě může kdokoli osm hodin nerušeně kopat a já nebudu vědět o ničem. Rachot v baráku by mě možná vzbudil 😀

    3. Žádná vzpoura a převraty domorodých Evropanů nebudou.
      Babky a dědci, kteří pamatují záchvěvy demokracie nepůjdou ani do ulic, ani do paláců vyhnat nevodobou šlechtu.
      Mládí, které dělá revoluce si nestěžuje.
      Nemají důvod revoltovat, dokud jim někdo nesebere úplně všechno, nač jsou zvyklí.
      Otázka je, jak se dokážou na něčem domluvit bez mobilu?
      Buď jim někdo nakuká, že zabít krtka ve válce je řešení a oni jako ta armáda českých hrdinů nenávidějících Putina vyrazí do války
      nebo jako ti mladí z AFriky a Asie odplavou do jiného světa.

  20. No dobře, buďme tedy realisty:

    ČSSD – 4,65%
    KSČM – 3,6%
    Voličům těchto stran nemá „alternativa“ co nabídnout a navíc dala několikrát najevo, že se s nimi nehodlá bavit.
    Takže -8,45 p.b.= -84 500 hlasů z milionu.
    Nejspíš to příště hodí ANO.

    Přísaha – 4,68%
    3K+Svobodní – 2,75%
    Volný blok – 1,33ˇ%
    Takže MOŽNÁ + 8,77 p.b. = 87 700 hlasů
    Ještě snad Švýcarská demokracie a Monarchisté – +4 700 hlasů.
    Řekněme +92 000 hlasů z milionu.

    Ostatní jsou politicky těžko zařaditelné subjekty s natolik různorodými zájmy, že nevím, jak je zpracovat.
    Těch ostatních je tedy 823 500.
    JAKÝM PROGRAMEM je chcete získat?

    1. V absolutních číslech je z milionu propadlých hlasů
      193 817 komunisti
      250 397 socdem
      251 562 Přísaha-Šlachta
      To je dohromady 695 776 hlasů, zaokrouhleně 700 tisíc.

      Těchto zaokrouhleně 700 tisíc voličů se nesjednotí pod vůdcem, jehož program obsahuje zavedení školného.
      Takže Rajchlovi zbývá ke získání cca 300 tisíc. Což je, nic nového, pořád kolem hranice vstupu do Poslanecké sněmovny. Reálná síla něco prosadit mizivá.

      1. Ale školné není vůbec problém. Dá se řešit třeba zavedením výhodných půjček s opožděnou platností, nebo odpuštěním placení školného při povinnosti odpracovat nějakou dobu v České republice.
        Jednoduchý příklad. Budete chtít studovat medicínu, náklady na Vaše studium jsou řekněme 500 000,-.Jste přijatý a v tu chvíli stojíte před dvěma možnostmi. Vzít si studentskou půjčku od banky, ze kterého budete hradit školné, nebo podepíšete smlouvu, že po ukončení studia budete pracovat třeba 5 let v nemocnici, do které dostanete umístěnku (budete si moci vybrat z několika nemocnic).
        Nebo by se to dalo řešit třeba smlouvou s nemocnicí či továrnou, že za Vás zaplatí školné a vy jim podepíšete smlouvu o budoucím zaměstnání.
        Podle mě by to řešilo i přebytek studujících ze zbytečných humanitních a uměleckých oborů.
        Když se to podá takhle, není školné problém.
        Mě spíš vadí NATO a EU, i když chápu, že to nepůjde hned.

        1. Re: crusader

          Školné samozřejmě problémem je.
          Nicméně pokud školné ano, řešil bych jej písemným závazkem pro stát, tzn. že budu PO STUDIU odvádět České republice daně, dejme tomu deset nebo patnáct let. A kde chce po studiu vyfičet do zahraničí, nechť si sežene sponzora, neboli mecenáše, který za něj cenu studia zalepí.

          Nu a kdo by vystudoval, zdrhnul a neplatil, byl by stíhán pro neplacení daní a úvěru. Nejlépe exekutorskou mafií.

          1. Deset patnáct nebo dvacet let a neptat se, jak je stát utratí.. Tak to není žádná smlouva. Vedení státu by se mělo řídit něčím daným, něco jako třeba nějakou ústavou, škoda, že nic takového lidstvo ještě nebylo schopno vymyslet. K čemu si hrajeme na stát, když nejsme schopni zajistit předvídatelnost života? To můžem klidně žít dál jak vlci a čmuchat zahrabané kosti z předešlého dne na cizích polích.
            Musíme prosadit mechanizny zvyšující demokracii. Přehlížíme kvantum lidí, kt. komunikují přímo s vládnou (dotazy, dopisy, maily, i těmi peticemi, apod.) Jejich práce by měla být zveřejňována v Pravidelníku, tištěna a roznášena, až by Rajchl zatoužil ocitnout se v něm taky.. ačkoliv on, myslím, v tom též je jaksi aktivní. Nemusíme jen číst, co kdo tento na jiných proudech, ale zveřejňujme, co děláme, chovejme se demokraticky nebo to tady opravdu svrhněme, pokud cítíme, že se dokážeme chovat jinak. V tom případě, když nejsme demokraté, žijme jako socialisté, nebo komunisté, totalisté, absurdisté, otrocté.. cokoli.. jo aha kapitalisté.. Zamyslete se, kdo jste a jak žijete.. vždyť to už děláte a těžko se předěláte, leda byste vyseděli novou teorii.. atd…

          2. Vždyť říkáte jinými slovy přesně to samé, co já.
            Školné není problém, ale pokud ho chci zavést, musím mít připravené varianty, jak to řešit u studentů, co na to nemají.
            Pokud mluvím jen o zavedení školného, je to samozřejmě nikoli problém ale přímo průser.

            1. Školné? Když se chce, všechno jde, když se nechce, nejde nic! A očividně se tady v tomto ohledu někomu nechce. Smrdí to zdravým selským rozumem a to tady a v okolí už nějaké to desetiletí také nenosí.

      2. Ano, máte pravdu a já jsem to zpracoval špatně.
        Ovšem…

        Z toho milionu si odečtěte voliče KSČM a většinu voličů ČSSD, kteří „alternativu“ volit nebudou. To je minus 440 000 hlasů, které částečně opět propadnou, částečně je dostane Babiš a částečně nikdo.

        Přísaha, 3K, Volný blok, Peková a pod. naopak programově více či méně souzní s PRO, takže tam bude muset napřít Rajchl úsilí a snažit se urvat aspoň něco z cca půlmilionu.
        Proč odečítáte Přísahu, nechápu.

    2. Máte hrubé chyby nejen ve výpočtech, ale i v úvaze. Spadám do těch, kteří podle Vás budou volit ANO, ale určitě nebudu.

  21. No dobre, Vidlaku. Myslim, ze to neni spatna myslenka, a da se tak doufat.

    Ale co kdyz se to nepodari? (Ja nesyckuju, jen rikam, jak vidim ty sance.) To je prece taky mozne, a treba i vic pravdepodobne.

    Jaky je plan B? Davat vsecky vejce do jednoho kosiku, ze se najde Cingischan, to se mi jaksi nezda moudre. Nezapominate, ze Cingischan nemel proti sobe cely obrovsky byrokraticky aparat? Kdyby mel, dali by mu same chrome kone, a bronzova kopi misto ocelovych. A jeste by mu nadavali, ze znasilnuje vic pannen, nez mu napsali na povolence.

  22. Vidláku, zpátky na zem …
    1. Ten milión propadlých hlasů je problém, bez diskuzí … v této části jsou úvahy správné
    2. ANO (Babiš) NIKDY (!) neudělá koalici s SPD nebo subjektem, který bude proti EU a NATO. V den, kdy by tenhle krok udělal, tak mu zaříznou celý byznys nejen u nás, ale i v Evropě a pokud by u toho brblal, tak ho ještě zavřou. On může udělat koalici pouze se subjektem, který bude deklarovat, že naše ukotvení v EU a NATO je správné. Na druhou stranu subjekt, který bude deklarovat za správné naše ukotvení v těch dvou průserech, tak ten nezíská ty propadlé hlasy. Loutkovodiči tohle vědí a proto lze očekávat vyostření tohoto tématu u PRO samozřejmě TĚSNĚ před volbami. Těsně proto, aby v časovém presu nemohla nastat náprava. Rajchl má v podstatě dvě možnosti – buď hlásat, že EU a NATO je naše výhra a ty hlasy nezíská nebo mlžit a počkat, až před volbami tuhle nesrovnalost někdo využije, aby snížil jeho možnosti a nakonec nebo tvrdit, že je proti a prakticky pak dělat činy ve prospěch EU a NATO.
    3. To co chybí je vize, sjednocující idea. Dejte lidem naději nebo jasný cíl a budou se dít věci. Pravda je, že „alternativně“ smyšlejících lidí je dost a stále přibývají další. Problémem ovšem je, že tahle masa lidí v podstatě ví, co nechce … ale už neví a není jednotná v tom co chce.
    4. Aby se daly věci do pohybu, tak je třeba rozproudit celospolečenskou diskuzi na několik témat – co bylo na sociku zle, co dobře, co je dnes zle a co je na kapitalismu dobrého. Po takové delší CELOSPOLEČENSKÉ diskuzi vyjdou najevo sjednocující cíle. Alternativa má nakročeno, resp. začíná mít tu sílu nastolit takovou celospolečenskou diskuzi. Chybí v podstatě krůček – „sesynchronizovat“ mediální práci … viz. náš rozhovor před lety. Současně s tím musí běžet „podchycování“ kontraelit – a tohle už dělá Hampl a dělá to dobře. Takových činností ale musí být paralelně více.

      1. Re: Sk

        Já nevím, jak to máte vy na své vyšadce, ale když jsem by kdysi dávno OPRAVDU mladý, startovali jsme bečku s pivem. Na sto piv tak deset lidí, to bylo optimum.
        A na vojně nám zobáci při večerním úklidu startovali spacáky na regálech (postelích v přízemí).

    1. Ano, Pražské jaro dalo lidem naději a děly se věci.
      Nikdy předtím a už nikdy potom, neměla komunistická strana jako celek, mezi prostým lidem takovou podporu. A co s ní udělali? Prohodili ji oknem vagónu v Čierné.
      Nezazlívám jim, že tehdy nevěděli, že něco jiného je vlídná tvář pro veřejnost, ale něco jiného je potřeba tvrdého vyjednavače, kterým mohl být třeba právě František Kriegel. Jistě, dneska se nám to mudruje…
      Příklady ale měli už tenkrát – Tito, ale i ten nafoukaný Ceausescu, ti prostě poslali Brežněva do prdele s tím, že si to udělají po svém. Tomu se sice křivilo obočí vzteky, ale mohl dělat leda tak prd, vyvraždit vedení celých zemí dost dobře nemohl.

      1. Tady s Vámi nesouhlasím. V 68 jsme jsme měli Rusům před invazí ustoupit a udržet možné.
        Tvrdý vyjednavač, podle mého, byl Novotný, ale toho reformátoři odstranili.

    2. Podchycovani kontraelit , to se mi libi , to je jako honit zajice a podchytit je do siti..
      Aby neutekli. Kontraelitista taky , zmizi v tu ranu , kdyz neni a bezi a neni radne podchycovanej.

  23. Pane Vidláku, neblbněte. Dobyvatel, krutovládce, smilník….
    Co třeba Perikles, Bismarck…když už ne Pavel vulgo Saul, potažmo Karel IV (on ale sem nastěhoval Inkvizici, pardonoval pogromy na Židy….)…..s přimhouřením obou očí Kalvin.

    Tím jste si nakakal do vlastního hnízda.

    Dobrou noc.

  24. Čingischán? Pán s knírkem? Pol Pot? Mao Ce-tung?
    Nějaký jiný Krysař, který zapíská na píšťalku chytlavou melodii?
    Kdo to stmelí dohromady?
    Alternativa, jak tomu říkáte, je sešlost nespokojených individualistů.
    Slepit to může jenom charismatický vůdce.
    Já ho nevidím.

    1. To není jen charisma… to je celý koktejl vlastností, které perfektně sednou do dané doby. Čingischána také dlouho nebylo vidět… Napoleon by zřejmě neuspěl nebýt zkušeností s Jakobínským terorem, Adenauer by se za jiné konstelace nikdy kancléřem nestal. Kdyby církev Husa neupálila, zřejmě by Žižka prostě zemřel jako královský vrátný, atd, atd.
      Já chci přispět k hledání. To je celé.

              1. 😀 😀
                Osobně se hlásím, od jedné slečny mám se štráfama na zádech zkušenosti!
                Ani nepotřebovala bič, stačily jí ty červený drápy

      1. Dyz se zase a hojne pouziva termin „Charisma“.
        /Srolovat , upozorneni pro ty , co si prispevek nejdrive prectou a pak musi povykovat povysene ,
        ze prispevek bez cteni srolovali/.
        Kazdej by se mel aspon zminit , nez s tim zacne sermovat kazdymu pred vocima. Co tim kdo mysli a jak to chape pred pouzitim.
        Haby bylo jasno.Takze , aspon , co to je.

        Definice oficialni.
        „Meaning of personal magnetism , in their generalized meaning ,the ability to inspire enthusiasm , interest or affection in others by means ,
        of personal charm or influence ,given , bestowed on some……..
        have moved from their official meaning in theology ,
        where they referred to supernatural
        gifts of speaking , healing and so on.
        The modern meanings have developed from a use in sociology,
        in which the sense is , “ a power of leadership and authority“..!!
        Charismatic possessing great powers of charms and influence..
        Takze charisma asi mel Kristus Jan Hus , Zizka , Dubcek trochu ,
        ale treba Mao a nebo kazdej snatkovej a jinej podvodnik ,
        jako Madoff..Nas Harry Jelinek,
        King z Hostinne v Podkrkonosi , co uspesne prodaval Eifelovky , uz jednou prodane , Al Capone..A spol. A Dolf, Kennedy.
        Zrejme media a hystericke zvaneni dokola , pomaha vnutit masam ,
        kdo je charismatic a kdo neni ,Putin ma charisma vrozeny
        a Zeli a Bida ,tem musi bejt dodany, politicko medialnima ilusema…
        Dle definice , zase vynalez nejakych akademiku ,ktery nemaji v
        kancelarich neco jineho na praci a pak se toho chyti media na vomilani..
        Tady si zase pohravame s poblazneni davu.
        Protoze se nevi, kam to takovy dovedou a jak to skonci.
        Kdyz se jim ponecha volna ruka. Vetsinou velmi nedobre a tragicky..
        Jak se do lesa vola, tak se z lesa ozyva..
        Kdyz charismatik neni , tak se z nekoho udela.
        Jde o „gumovej „termin ,do kteryho se da nacpat lecos , jako obvykle ..
        Co kdo chce..

  25. Vidlaku.hezky jako obvykle.bez ironie.ale.jestli shodneme vládu,nebo vyhrajeme v následných volbách furt tu máme lunickovy senát,amerického prezidenta,evropskou komisi, a zejména media která budou hrát tu svou písničku do horkého konce.jak já bych si jen přál aby se situace zlepšila zorganizovala.Jenze cesta k tomuto je dlouhá.

    1. Každá správná cesta je dlouhá a těžká. Zkratky na ní neexistují a musí se odmakat. Naštěstí v posledním roce sleduju celou řadu lidí, kteří to pochopili a jsou k tomu odhodláni.

        1. Já se zaměřuju na hledání odhodlaných. Ti, co se ukáží schopní, to bude jejich podmnožina. Čím větší množina odhodlaných, tím větší podmnožina schopných. Takhle to vidím já.

            1. Na tezky cesty s drinou neni nikdo zvedavej, ani trpelivosti neoplyva.
              Predevsim to nejsou ponure shromazdeni a obrady v cerne odenych habitech protestantu v jeskynich , za svitu jedne svicky..
              S terorem a podrobnymi prikazy na vsechny a na kazdou minutu ,jak se smi zit. A silenymi tresty.
              Odhodlanych a schopnych ,mnozin a podmnozin ,k cemu.
              Vite aspon tohle? /Jozin z Bazin , mocalem se plizi /.
              Z tech se musi vybrat..Nebo se vyloupnou sami takovy.
              Prilisna drina je unava v potu tvare a ztrata prehledu , kdo a co je treba udelat v pravou chvili…
              Mimo vrozenych schopnosti a talentu , je treba „flair“ a elan..
              A nechat daleko za sebou , ty obtizeny a unaveny drinou ,
              udreny a odhodlany v potu tvare , daleko za sebou.
              A vsecko co zatezuje a vadi , se zahodi…
              Videl nekdo nekdy Putina opravdu pracovat?
              Jezdil na medvedech, hral hokej, pral se judo , potapel se pro blbosti do more , nasel si mladou holku, z kazdyho si dela legraci , keca vtipy
              a najednou je Bric. Mega Bric.
              Prijede na Krym tatari jasaji na stadionu, ve statisicich , sou vsichni pro Putina.
              Zalozi si svoji stranu vo ktery ani neslysite a ma 90% ..
              Zatim jsou u nas jen komplikace na place , kdyz staci jen trochu myslet a trochu udelat a v pravej cas ,
              /kdo nic nedela, nic taky nezkazi/..
              Vest a nikoliv poletovat po republice a vest reci..
              A kazdej se prida..Bez driny.

          1. A ještě jednu věc napíšu.jestli se Babiš odkázal coby opozice hlasováním o obranné smlouvě,a je to šestý člen petiljolky,tak úplně stejně na mne funguje rajchl a jeho podpora EU.nemuze si přece reálné myslet že můžeme jako členské státy něco reálné změnit.nemuzeme.dobre.podporme rajčata v tom abychom shodili vládu a změnili poměr sil v parlamentu.Le viz můj příspěvek výše.girt tu zůstává vlastivědný senát vlastivědný prezident a vlastivědné media

            1. A jak by to dopadlo, kdybychom EU ukázali záda? Já to vězení národů nesnáším, ale vidím, jak to dopadlo s velkou Británií, a to se přitom jedná o (relativní) velmoc s mořem kolem dokola, přes které může obchodovat s celým světem, a k tomu má podporu silnějšího bráchy za Velkou louží. Kdybychom se my pokusili o czexit, Brusel z nás udělá exemplární případ. Státy EU máme kolem dokola celých hranic, k moři tudíž nedosažitelno a žádný silnější brácha nikde na světě. Byli bychom na kolenou, než bys řekl švec.
              Ta pravá cesta není z EU odejít, ale rozbít ji zevnitř. Stačí se podívat na Orbána, jak manévruje, a kdyby tu byl Orbán č. 2, už by se mohly dít věci. Sypat písek do bruselského soukolí, jindy být naopak hujerštější než Hujer a požadovat dodržování platné legislativy (která ovšem platí jenom na papíře), a dokud se tak nestane, tak nekompromisně vetovat úplně všechno a EU tím paralyzovat. Nedáte nám prachy (současná hrozba Maďarsku)? No, jsou to naše prachy, které máte od nás, tak když nedáte, ani my nedáme příspěvky, ale odejít nechceme, a proto na ně posíláme jedno euro zálohu. Až nesrovnalost odpadne, doplatíme zbytek. A takhle pořád dál, přičemž jistě bychom v tom nezůstali sami. Těch nasraných neprivilegovaných zemí je tady u nás na východě dost, a když by ty další státy viděly, že si nadutá EU s pasivní rezistencí vůbec neví rady, protože je zvyklá jenom poroučet, začaly by se přidávat – k nám, Maďarsku a Polsku by se přidalo Slovensko (pokud se tak už hned letos na podzim nestane s novou vládou), Slovinsko nebo Chorvatsko.
              Takže já sice Rajchlovi do hlavy nevidím, ale to, že svou politiku odmítá stavět na principu EU nebo nic, mi nevadí.

              1. Re: Přemysl

                Zkuste KONKRÉTNĚ definovat, JAK by nás EU dostávala na kolena.
                Četl a slyšel jsem to už MOCKRÁT, ale nějak mi nikdo nebyl schopen předat povědomí, čím by nás měli soudruzi z Bruslogradu skolit, pokud neberu v potaz přímou vojenskou intervenci (na kterou nemají ani lidi, ani techniku).

                Ptákoviny jménem dopravní a finanční blokáda vynechte. Nereálné.

                Vystěhování fabrik vynechte taky. Neproveditelné v nějakém rozumném časovém rámci a lehce zastavitelné pouhým dekretem o znárodnění.

                Zkuste vypotit něco dalšího.

                1. Nejsem ekonom. Embargo na všechno, na dovoz, vývoz masivní cla, určitě by si s námi poradili daleko lépe, než se Spojeným královstvím.
                  Tam to zas tolik moc nebolelo. Stejně měli hafo výjimek a v podstatě je fuk, jestli plní příkazy z Brusele, nebo rovnou z Washingtonu. Což dneska činí.
                  Biden je původem Ir a už drapnul Brity za testes v konfliktu s Irskem.
                  Nejmíň 50% Britů si myslí, že odchod z EU jim moc nepomohl. Svoboda se nekoná ani teď.

                  1. Re: Helanov

                    Jukněte na mapu. Zjistíte, že jsme TRANZITNÍ zemí. V případě uzavření českých hranic začne pravidelně kolabovat jak silniční, tak železniční doprava v okolních státech.
                    A bez dopravy se NENAŽERETE!
                    Navíc jsme schopni zamezit propouštění elektřiny ze severu Dojčlandu na jih, protože jsme to dostali za domácí úkol. Takže kolaps dodávek elektřiny.
                    Cla na subdodávky pro německé firmy, které naše výrobky jen oštítkují a přepošlou dál, by asi taky moc neprošly.

                    Co tam máte dál…?

                    1. No, nejsem ekonom. Ale vím, že by ty sankce a embarga asi hospodářství moc neprospěly. Remcali by nejenom ti, kteří jsou probruselští, ale přidalo by se i mnoho těch, kteří si dneska přejí odchod. Přesně to se stalo ve Spojeném království.
                      Problém je v tom, že o výrazné většině, která by byla pro odchod, se ( zatím ) nedá mluvit. Asi jsem pesimista.

                    2. Re: Helanov

                      Vypsal jsem vám, jak se poměrně efektivně bránit proti naschválům Německé Uhnije. Soudruzi by v případě nedohody MOHLI mít ucpané dálnice, prázdné regály, zastavené výrobní linky a svítili by svíčkami a loučemi.

                    3. Kdyz nejste H. dvonasobnej ekonom ,tak aspon se nesnazte a neekonomizujte.
                      Se vam podstatne ulevi.

                2. jak jsme jen mohli existovat tisíc let bez socialistického společenství se Sovětským svazem na věčný časy?
                  Bez RVHP ??
                  Kdo si uměl představit další existenci po jeho rozpadu?
                  Přežili to úplně všichni v bývalé Sovětské unii!
                  Jak je to možné?
                  Celnice na hranicích a cla se platila všude .
                  Bojíte se, že ty banány z Hondurasu budou za 19,90 Kč zatímco mrkev je 49,90 Kč?
                  Že obilí z Ukrajiny a Černobylu nám vyfouknou EUropáci a my budeme muset žrát to české od českých pěstitelů?
                  Bojíte se, že ty paláce všech parazitů přisátých na dotační průmysl osiří a obsadí je politoložky a sexuální poradci pro nezletilé?
                  Toužíte po daních z každého nezalitého komína a z každého výfuku pro Velký Zelený Ráj?
                  Já jsem přežil 40 let bez té Evropské socialistické džamáhirie. Moji rodiče dokonce 70 let! Jak je to vůbec možný? Přežili Hitlerovo německou Třetí říši , Gottwaldův budovatelismus, Husákovo socialismus, Klaus-Zemanismus. Proč bychom my nepřežili bez Bruselismu a jeho milionové armády ochotných heilovaček a heilovačů?

                3. Von si nerozumi , nesnasi vezeni narodu ,ale ma strach ,kterej si nasel u britu.
                  Otrocka metalita zatim vladne..
                  Chtel by trochu rozbijet zevnitr ,ale nevi jak.
                  Ale hned vidi ,prorok vseho a niceho jak budeme a kolenou..Takovejch a podelanejch z kazdy zmeny.

Napsat komentář: dr.voštěp Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *