Dnešní deštivé počasí a očekávání záplav je ideální pro zemědělský a vodohospodářský článek. Skutečně se stává málokdy, abych na suché jižní Moravě naměřil za jeden den osmdesát milimetrů srážek v podobě vytrvalého, ale nijak extra intenzívního deště. Prší zhruba pět milimetrů za hodinu, což je prakticky přesně rychlost vsakování do půdy… Země byla navíc osvěžena deštěm z předchozích dní, takže už nebyla vyprahlá a všechny póry a kapiláry měla otevřené.
A tak si půda celkem hravě vzala padesát milimetrů. Což je v České republice takový průměr, kolik vody se vejde do půdního profilu. Až pozdě odpoledne se na povrchu začaly tvořit louže a voda začala mít tendenci stékat po povrchu do níže položených míst.
Moje zahrádka je vyspádovaná tak, aby voda stékala k opěrné zdi u vinohradu. Je tam místo pro dvacet kubíků povrchové vody. Pak by se voda začala přelévat na zatravněnou část dvorku, kde je prohlubeň pro dalších deset kubíků a teprve pak začne přetékat na dlážděnou část, odkud už musí odtéci trubkou do kanalizace. Veškerou vodu z okapů sbírám do nádrže, kterou jsem zakopal pod dvorkem, ale ta byla už dopoledne naprosto plná.
Jestli dojde na nějaké povodně, tak až teď. Až teď je půda v celé zemi nasáklá vodou a až teď začíná ve zvýšené míře odtékat do řek. Naše republika má sedmdesát osm tisíc čtverečních kilometrů a vodu z ní odvádějí tři řeky. Labe, Odra a Morava. Pokud budeme počítat, že intenzívněji prší nad větší půlkou republiky, tak každou hodinu teď na naše území dopadne zhruba sto padesát milionů kubíků vody. To je víc než je retenční kapacita přehrady Orlík. Je to zhruba čtyřicet tisíc kubíků každou vteřinu. Normální průtok Labe v Hřensku je zhruba 300 kubíků za vteřinu. Třetí povodňový stupeň se vyhlašuje při průtoku asi čtyři tisíce kubíků za vteřinu. To jen pro představu.
Přehrady mohou tento nápor jen rozložit v čase. Nepomohou ani suché poldery ani obnovená mrtvá ramena řek. Na to už máme v krajině příliš málo místa. Všude jinde už to někomu patří, kdo krajinu využívá. Všude jinde někdo bydlí, pěstuje, chová, vyrábí, přepravuje, těží…
Pomohou lesy, jejichž kořínky zdrží proudění vody… tedy, pokud je zrovna nesežral kůrovec. Na jaře by mohly husté porosty pšenice nebo řepky. Bohužel, teď už jsou na polích jen kukuřice a slunečnice, mezi kterými voda teče naprosto bez odporu. Pomohou remízky, pomohou terénní vlny, pomohou bažiny, rákosí, nepokosené louky. Tohle všechno si během tří dnů deště může vzít sto milimetrů vody. Ale víc ne. Všechno ostatní se do řek prostě dostane a vlastně úplně nejdůležitější je, aby se to tam nedostalo moc rychle.
Náš pokrok jde přesně proti tomu. Náš pokrok chce suché dvorky, chce hezkou pevnou dlažbu, aby děti neměly špinavé nohavice, chce nepodmáčené stavby, chce silnice, cesty a velké haly. Chce stavět domy a byty a tak se staví i v místech, kde kdysi nechávali vodě prostor, protože věděli, že když přijde, tak nad ní nezvítězí.
A přes všechny řeči o ekologii a zadržování vody v krajině, jakákoliv zádrž je věc strašně drahá, protože je to v konečném důsledku především velká nádrž na vodu ve které těžko může být něco jiného. Pokud na jednom konci není vodní turbína a kolem břehů rekreační oblast s marínou a pláží, tak se to prostě nevyplatí. Samozřejmě, jako státní zakázka je zajímavé, když prostě jen někam nasypete valy z hlíny, které v podstatě nemusejí mít žádné parametry. A tak jako tak budou všechny protipovodňové stavby nedostatečné, protože v České republice už prostě není dost místa, kam by se všechna ta voda, která teď padá z oblohy, vešla.
Jestli ze současného nečasu bude nějaká větší pohroma, bude se to zase řešit penězi. A zase se to nebude řešit dobrým plánováním. Někde se postaví valy podél potoků, možná se začne mluvit o nějaké nové přehradě, pojišťovny zaplatí lidem za zničený majetek, ale málo se udělá pro vrácení organiky do půdy. Málo se udělá pro rozdělení lánů mezemi. Ne kvůli vlastnickým právům, ale kvůli zadržování vody. Málo se udělá pro to, aby lesní těžba byla racionální, aby svážnice a cesty v lese měly i vodohospodářskou funkci. Málo se udělá, aby prodloužila cesta vody do řeky. Přitom, to je to jediné, co doopravdy můžeme udělat. Zařídit, aby trvalo dlouho, než voda doputuje do říčního koryta. Můžeme si pomoci přehradami, můžeme si pomoci suchými poldery, ale nikdy nebudeme mít dost místa, abychom zadrželi těch čtyřicet tisíc tun vody, co nám mraky každou vteřinu vylévají do krajiny.
Mimochodem… jestli bude pršet ještě celou sobotu stejně intenzívně, tak přestane fungovat leckterý zasakovací trativod u nově postavených domů.
Na mou zahrádku podle předpovědí spadne sto kubíků vody. Třetina se vsákne. třetinu zadržím a v sobotu večer začne první voda odtékat do kanalizace. V sobotu večer začne i můj pozemek přispívat k povodňové situaci…
________________________________________________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Dneska jest tu nostalgično, prudiči se moc nejeví. Je to příjemnější prolistování než jindy.
Tady v kraju raziovitem prší třetí den, ne extra silně, ale furt. Liják má přijít v noci na neděli.
Tak nějak velmi mi to nepříjemně připomíná jedno číslo – 1997.
Byl jsem s kamarádem na inspekci Dlouhých strání – jsou bez úplně vody, opravují tunely do elektrárny.
No teď už tam asi nějaká bude. Přijeli jsme domů o několik dní dřív – sedět v pronajaté chalupě a koukat, jak venku prší je nezábavné.
Kocour:
Taky vděčně konstatuju tu pokojnou diskusi. Byla jsem obhlídnout terrain – na polích louže, ale žádné drama, to jsou každou chvíli. Labe dost plné, ale do přetečení mu zbývá tak třičtvrti metru, topoly vcelku.
Takže u nás na křídě poměrně klid, jen ten vítr jedák jedoval.
Křída vodu vsakuje, pokud vím, nebo ne? Kdo ví co včil platí
Ema:
Říkali, že vsakuje a asi jo, bylo to vidět v těch suchých letech. Nenapadlo mě to, ale asi to fakt bude tím.
Nezoufejte. „Z povodní vyjdeme silnější, prohlásil prezident Pavel“
a semkneme se pevně kolem rodné strany …. starýho vola holt už nikdo nic nenaučí
Kocoure,
ve výčtu povodní se i u nás zapomíná na květen 2010. Tehdy jsem na starých Outsidermedia /už nefunkční odkazy, se zrušením portálu zanikl i obsah – mám to jen z vlastního archivu/ 18.5. zveřejnil pár fotografií s tímto doprovodným textem –
„Přátelé,
takhle vypadá přehrada Šance na řece Ostravici, když do jejího úplného povoleného naplnění (retenčního prostoru) schází 1,1 metru a přes přepad do tobogánu a vývaru se valí masa vody vysoká 1,7 metru. Obzvlášť kouzelná je ta šikmá hladina před přepadem, že!?
Z přehrady odtéká 110 metrů kubických vody za vteřinu proti běžným cca 2 metrům kubickým. Od soboty 15.5., 20.00 h. do teď , tj za 71 hodin u nás (mě na zahradě, kde to měřím) spadlo 355 milimetrů vody, a to prší s výjimkou několika hodin v sobotu 8.5. už nejméně 14 dnů, i když méně, ale i to by bylo třeba připočíst, teplota ve dne je průměrně 8 stupňů C.
Tak u nás v Moravskoslezských Beskydech vypadá globální oteplování v praxi.
Máte sucho a teplo? Vy se máte!
Zdravím! Lex
Foto 1: Přehrada Šance – Most s věží
Foto 2: Přepad, most a jezero
Foto 3: Šikmá hladina do přepadu
Foto 4: Přepad s hrází“
Fotky mám stále ve svém archivu, ale neumím je „zavěsit“.
Jo, a „odskákaly“ to tehdy opět Troubky, kde se po roce 1997 halasně mluvilo o ochraně, ani v roce 2010 ale ještě nebyla dobudována.
Povodně na Bečvě by řešila velká přehrada u Skaličky, kde je na to vhodná lokalita.
Ale to víte, ty doby, kdy se budovaly významné celospolečensky prospěšné stavby jsou už pryč. Dnes se něco takového již nepostaví…
Jsem na Šumavě. Chčije a chčije a chčije. Večer mi spolustolovníci informovali, že ROSTOU. Tak jsem ráno v tom dešti vyrazil do lesa – i kdybych měl k těm houbám doplavat. Byl jsem odměněn, usušil jsem se ve vytopeném baráku a teď houby zpracovávám.
Les i louky jsou tu pod Churáňovem okolo Stach už nacucané, dělají se jezírka. Mlynář Láďa, co s ním hraji mariáš je v těch svých lukách jako na ostrově, tak nevím, nevím, jestli večer dáme list.
Pane Admirále, jsem na chalupě na Vysočině cca 500 m/n.m. – září a říjen tady byly vždy houbařské žně. Letos je to v jehličnanech úplně špatné. V červnu v malých kouscích dubu rostly dubáky, ale měly podstatnou vadu, byly prožrané červy.
Jako každoročně rostly na jednom místě ryzce syrovinky, které považuji za naši nejchutnější houbu.
S nadějí očekávám, že ještě nyní, po dešti něco naroste.
Admirál:
Právě jsem natrefila na vidko jakéhosi Němce, co se potuloval kolem Čeňkárny a výš k Antýglu – Vydra vypadá děsivě.
Prave jsem videl fotku Mumlavskych vodopadu. Taky zradlo,,,
Jožka:
Musí to být luxusní pohled. Já je vždycky trefila s málo vodou. A není tam nasněžíno? Vnuk se dnes vrátil z Krkonoš a prý od čtvrtka trčeli na chalupě, protože sněžilo a oni byli vybavení na maximálně podzimní počasí.
No… nepoznal jsem je… jsou bez snehu, zatoi s kvantem vody.
Tohle je Luční dnes. To teda vypadá dost šíleně.
https://1url.cz/F1Gvq
https://knihya.cz/nejprestiznejsi-vzdelavaci-instituce-sveta-imd-o-fialovem-gangu-ceska-republika-ma-nejhorsi-vladu-na-celem-svete/
Ani jednomu dalšímu předsedovi vlády na celém světě se v roce 2023 nepodařilo tak razantním způsobem rozvrátit svou zemi jako Fialovi. Jeho výkonnosti ( -11 ) se přiblížila pouze současná peruánská diktátorka Dina ( -8 ).
Čas, polovina prázdnin roku 1958.
Osoby a obsazení:
Děda písmák z Vysočiny, hejno kluků před pubertou.
Místo: chata na břehu řeky Jihlavy, uprostřed lesa.
„Dědo, kdy začnou růst houby?“
„Až bude pršet ze stromů“
„Jak to, že pořád chčije už 3 dni a ze stromů nic?“
“ Ještě 4 dny.“
Jihlavka zvedla tok o 10 cm a zakalila se.
Houby pořád ne a nerostly.
To byly krásné časy…
Ano, zvlášť v poslední době na 2 měsíce prázdnin na břehu Jihlavky pořád stařecky vzpomínám. Dědové postavili chajdu tak šikovně, že do studánky s lahodnou a studenou vodou to bylo 50 kroků. Ze studánky přebytek vody stékal pod větvemi olší a tvořil přírodní chladničku pro nápoje i jiné potraviny v hrncích zatížených kameny. I celý týden kolem chaty neprošel člověk (pokud v bývalé Baťově Borovině neměli celozávodní dovolenou). K nejbližší silnici, natož železnici lán světa, takže bylo slyšet jen zpěv ptactva a občas šplouchnutí o hladinu lovícího jelce. Z dnešního pohledu nevadila ani suchá a páchnoucí kadibudka, ani svícení petrolejkou. A pytlačili jsme v řece a pytlačili.
Do jaktěživa si budu pamatovat starého mlynýře Svobodu pasoucího v rámci vejminku kravku, který nám předpovídal: „Pamatujte, co vám říkám, chleba nebude!“ Od té doby chleba vždy byl, jenom po 2 dnech plesniví a tak dobrý jako ten obrovský bochník z koloniálu v Hartvíkovicích už prostě není k sehnání.
Jediným rušivým živlem byl provoz na nově postaveném letišti Náměšť od roku 1960 (myslím 2 letové dny týdně). Vrchol konce romantiky nastal zatopením údolí po roce 1974. Dukovany holt potřebovaly chladící vodu. Skály Wilsonky už trčí z vody jen polovic. https://cs.wikipedia.org/wiki/Wilsonova_sk%C3%A1la
…stál tam na stráni dům
v něm židle a stůl
pár kůží a krb co dřevo z něj voní…
Nechce se mi hledat tu píseň na YT, ale vy ji jistě znáte.
Alef:
Mně taky voní dřevo v krbu, tak jsem si to rovnou pustila, v původní verzi. To je ovšem smutná písnička.
Já topím v Mørsu, hrušní:
https://postimg.cc/JDvgFxL1
Já v Jotulu (to škrtlý o neumím) a břízou 😀
Je v nabídce jabka.
Já ovšem asi nemám jabko.
Ve win to bylo jako „mapa znaku“.
To buďte ráda, z jablka nic dobrého nekouká: jablko je vinno.
Jožka:
Mapa znaků? To je co a kde?
https://znakynaklavesnici.cz/mapa-znaku/
Tady…
Jožka:
Díky, to jsem vůbec netušila, že tam máme. Takže topím v JØtulu 😀
Ládiku!!!,
co je to za zvíře na boku kamen? Veverka?
Ano, veverka. Z obou stran. I na stojanu pro visící vercajk je veverka, ve 3D.
Ládik:
Ty má kamarádka. Trochu vám to závidím, nám sem nešly dát kamna volně stojící a zabudovaný nemají plotýnku.
Jotul má některé části z oceli a jen topeniště z litiny, Morso je litinové komplet. Koupil jsem ho v roce 1999 ještě do stavby a funguje dodnes, ani azbestovou šňůru jsem nemusel ještě měnit. Ani skla jsem dosud nečistil.
Ládik:
Tak jste mě zmát, že jsem se šla podívat a teď teda nevím – vypadá to jako litina, teda to, nač si můžu zvenčí sáhnout. Přesně jako moje skvělá pánev. Dá se to nějak rozeznat, litina-li či ocel? Určitě to nezvoní, když do toho klepnete.
Ládik:
Máme to zhruba stejně staré, šňůry už místy puchří, ale drží, skla ovšem drhnu každou chvíli. Jednou jsem se u Jotuláků dožadovala, jestli nemají do těchto kamen ta nezakouřitelná skla. Chvíli bylo konsternované ticho, pak paní rozrušeně povídá, že v Jotulech jsou VŽDYCKY nezakouřitelná skla!! a čím prý v tom topíme. No já na to, že co nám přijde pod ruku (momentálně mezi břízou skončila jedna police) Dostalo se mi kázání o dubu, době uložení, větrání a podobných věcech, tož raději čistím.
Litina má globulární strukturu. V atomové mřížce (ve valenční sféře) nemá volný atom kyslíku – na rozdíl od oceli. Proto ocel časem spálíte, litinu ne. Ale u Jotulu nejsou ocelové části ve styku s topeništěm, tak je OK. Litina má omezené možnosti zpracování, je křehká .. čím tenčí, tím výrobně náročnější (zbytková napětí).
Re: Markýza
Jestli jste čuně, uchopte kladivo a započněte do zkoumaného předmětu mlátit.
Litina praskne, ocel se deformuje.
Jestli to je šedá litina, poznáte ji bezpečně rozetřením obrusu mezi prsty. No…, vaše prsty asi ne, nasypte obrus mezi dva listy bílého papíru a rozetřete to. Šedá litina papír umaže, ocel nikoli.
Obrus získáte broušením litinového předmětu. Nejlepší je pilník, z normálního pilníku nejsou žádné příměsi, na rozdíl od použití smirku nebo brusného kotouče ( karbidy).
Litina taky jinak zní při poklepu, ale pokud to nemáte naposloucháno, nepoznáte nic.
Ládik i Targus:
No tak děkuju chlapci. Hezké leč k prdu, ale nevadí 😀 dobrý úmysl taky počítám!
Proč k prdu? Tak jednak proto, že opravdu nemám ani prostředky, ani chuť zkoumat molekulární strukturu litiny 😀 Trochu obrousit je sice kapku jednodušší nápad, ale zas tak strašně mě to nebudí ze spaní, abych si vobrušovala kamna 😀 😀 Zní mi to spíš jako litina (viz dotyčná pánev) ale třeba je to tlustej plech. Hlavně, že je z toho teplo!!
Každopádně jste mě náramně pobavili. dík.
Já se z vás picnu…….
Jestli ta kamna na nějaké součásti/ploše mají reliéf, jde zcela jistě o část litinovou. Třeba ty Ládikovy!!! kamna s drevokocúrem, to je jasně litina.
Kdyby to byl, jak píšete, tlustej plech, mělo by být topeniště z šamotek.
Nvím jestli to ještě platí, ale dřív se říkávalo, že litina nebere magnet, zatím co ocel ano. Tedy alespoň u móře let staré pánve to platí. Jak je to včil nevím
Alef:
Jestli je topeniště zkrátka vnitřek těch kamen, tak ten je kovový. Reliéfy jako veverku nemám, jen je to celé takové hrbolaté – teda zvenku.
😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
tak byla to řeka Jihlava nebo říčka Jihlava?
já vím holínky nebo hodinky oboje se natahuje 😉
pěkný den
pardon T9 mi do toho zasáhla
říčka Jihlávka
Jíra:
případně řeka Jihlávka 😎
Pan V.K. má pravděpodobně racionální názor.Uměle vyvolané
dlouhé pršení má zakrýt skutečný účel – prověření všech systémů
pro případ války.Včera Putin prohlásil,že odpoví do Evropy ,ne
Ukrajině.Takže hlášky ubožáků z Hradu se konečně realizují – teď
už jsme opravdu na začátku války.A co udělá normální země,když
je na začátku války?Postřílí svoje zrádce národa.Takže nemusíme
čekat na volby a vyřešit to hned……
Začíná mi to připomínat meteorologickou situaci v r. 2002.
Rotující tlaková níže, prudké ochlazení, vytrvalý déšť, který se ve vlnách vracel.
Ze začátku to také vypadalo, že se to vyprší a maximálně se rozvodní malé toky na horách. Jenže vono houbelec…
A stejně jako tehdy, i teď vydatně prší jak na horách (místy i posněhává), tak v nížinách. Takže voda už se nemá kam vsakovat a stéká se do stále většího proudu. A ten postupně doteče do Vltavy, Labe, Moravy a Odry. Hlavně oblast kolem řek Moravy na dolním toku a Dyje asi bude mít problém, protože jejich vodu zadrží už teď nasycený Dunaj naplněný vším tím, co do něj nateklo z předchozí tlakové níže.
Moc si přeju, abych se mýlil…
P.S.: Těm, co se vysmívají možná přehnaným protipovodňovým opatřením u nás, doporučuji podívat se na rouře na stejná opatření v Německu, Rakousku a Polsku v uplynulých 48 hodinách.
Konečně začíná pořádně pršet. Sice je to o 3 dny jindy, ale to neva!!! Vyrazím na hřiby.
Nemáte to do Práglu trochu z ruky?
Musíte pořád předbíhat…?
🤣🤣🤣
Tlaková níže BORIS by měla mít i příjmení. Nevím, jestli to je Johnson nebo Godunov.
Boris Becker 🙂
Vidlák:
😀 no podle té razance i ten
Ládik:
Těsně jste mě předběhl. Právě jsem se dozvěděla, že Boris, mně ale napadl Johnson, nebo Jelcin 😀
Úplně špatně.
„Oni“ neumí diakritická znaménka a nerozlišují tvrdé a měkké y, i.
Ve skutečnosti to tedy je BORYŠ.
Proč „Boryš“?
No přece podle textu té jedné české národní písničky od Kajetána Tyla, která přesně vystihuje situaci – „Voda hučí po lučinách, Boryš umí po skalinách…..“.
Něco pro Vás: https://www.litterator.cz/borysuv-lemrouch/
Alef:
Něco jsem vám do Kovárny přihodila
Výborně! Naftuláci přišli vhod. Ale dali mně dost práce, než jsem je rozluštil 🤣
Nojo ježiš! 😀 Já to tam plácla a nedovysvětlila. Ale ty jsou, co?
Jak se bedá?
Aby nás Pán Bůh miloval, miloval,
hříchy odpustil, nebe dal, nebe dal…
A další – Letí šíp za vanou…
Vy jste náš člověk 🙂
Ladislav Vrabel – dopis Putinovi:
https://www.youtube.com/watch?v=r8JVwMJ6gy4
Meze v polích vznikaly z tehdejších potřeb při hospodaření, vynášely se na ně kameny a pejr při orání.
Dnes se potřeby změnily, kameny se rozdrcují při přípravě pole a plevely ničí chemie.
Nejhorší co by se nám mohlo stát je, že by nějaký EUroblbec (nejlépe od Pirátů) vyslyšel tyhle řeči a direktivně nařídil vybudovat normalizované EUromeze™, základ až do nezámrzné hloubky, beton C 16/20, samotné těleso z gabionů.
Ve vhodných vzdálenostech kamenný obelisk s mosaznou děkovnou tabulkou.
Celé se to vysoutěží, pokud možno celostátně.
Pithart:
Tak to nás chraň ruka Páně, to rozhodně. Taková blbost: všimli jste si, co se postaví všelijakých hřišťat a blbostí a pak to zeje prázdnotou? No a tady si v místní chatové osadě lidi postavili svoje. Napřed karavánek místo hospůdky, pak tuhle houpajda a tamhle něco na lození, ať děti neotravujou, z toho, co tam zrovna bylo……nazvali to soukromým klubem, neveřejným prostorem, nebo tak nějak, aby je neotravovaly ouřady. A jak pěkně jim to tam kvete.
Martin Koller jasně – vystoupení z EU a NATO je jediná možnost:
https://www.youtube.com/watch?v=Kd70hWgrVTE
Rakušan, když viděl kleště,
vyvalil ven kuky.
Porodník ho tahal ještě
když měl venku ruky.
Teď mu bulvy pomáhají,
vidí s nima za roh.
Všichni lidé ho už znají,
není žádný tvaroh.
Dneska řídí povodeň,
brzdí vodní toky.
Vít je naše pochodeň!
Ať vydrží roky!
Však se na ty roky chystá. Zřejmě ví něco, co my nevíme, když slibuje na tři roky dopředu.
„Odbory dostaly příslib záruky růstu platů po další tři roky, reagoval ministr vnitra Vít Rakušan (STAN) na chystaný protest policistů. S odboráři hovoří a dále bude, plánovaný protest před úřadem vlády týden před krajskými a senátními volbami ale podle něj může vypadat jako vyjádření politického názoru. Řekl to v rozhovoru s ČTK.“
https://www.echo24.cz/a/His6F/zpravy-domaci-rakusan-slibuje-policistum-rust-platu-dalsi-tri-roky-nesmysl-rika-kalousek
už ukrajina konečně vyhrála?
Re: asdf
Uplně-cype-ganc. Ještě pět minut a Putin bude na lopatkách.
Putinův dvojník bude na lopatkách.
Trojník bude poražen na hlavu.
Morálně už dávno. Fyzicky in memoriam.
Pre p. D. Sterzika – Vydlaka a aj pre inych na tuto temu:
Vodozadržna funkcia pôdy a ako k nej „prispieva“ dnešné moderne poľnohospodárstvo…
P.S. kydy moderátora si prosim nevšimajte. Dôlezity je host 😁
https://m.youtube.com/watch?v=cMDLxJ7hmsU
https://www.pdkrakovany.sk/preco-regenerativne/
Targusi, před lety jsem dělal topení jeznému ve Smilovicích. To bych ti přál, takového fleka! Měří průtok na Ropičance a má k tomu vilu s dílnami a zázemím. Jak se stát jezným? Mě by to taky bavilo. Fajn chlap, vysomroval jsem od něj 2 placaté kameny, jeden mám zabudovaný jako šlapák před dveřma do baráku.
Zato hrázného bych dělat nechtěl, zvl. na Šancích. Ten furt chodí štolama a na povrchu mu furt někdo volá. Jezný na potoku je sen.
Re: Ládik!!!
No, v Gorolském Národním Parku (zkráceně GONAP) u to prozatím dotáhli na takovou dvojitou kadibudku nad třetím splavem. Je tam už roky zabetonovaná stupnice, ale nikdy jsem tam nikoho neviděl.
Stupnice je hezká věc, ale měření výšek hladin v nádržích, kanalizačních šachtách, na tocích a ve vrtech lze měřit i bezdrátově, přístroj na baterii pracuje cca dva roky a data může posílat také bezdrátově. Výměna baterie nebo celého přístroje trvá sekundy.
Latě se stupnicemi se osazují nezávisle na bezdrátových měřeních, někdy bych se nebál říci, že pro turisty…
Ale na Ropičance jezný je a měření má automatické.
Re: ygorek
A FČIL mudrujte!
Jezný se nezabývá měřením hladiny, ledaže by to měl jako přívažek.
Jezný se zabývá manipulací na jezu podle provozního a manipulačního řádu, ve volných chvílích se pak věnuje údržbě a opravám.
Pokud si člověk prohlíží ty budky u vodoměrných latí, vždycky si řekne, proč tam je zřízena leckdy dost dlouhá přípojka nn – je zajímavé, že je vedena převážně vzduchem.
Ládiku!!!, není jezný náhodou taky člověk, který se zabývá jezením?
To by se mně líbilo, protože bloumat kolem jezu s prázdným žaludkem (žena právě smaží klobásy) by mě nebavilo!
Tady bloumá kolem jezu:
https://mapy.cz/letecka?pid=46401434&newest=1&yaw=1.543&fov=0.642&pitch=-0.066&x=18.5744227&y=49.6701235&z=17&ovl=8
Možná velí skupině jezinek.
Tos poslal nějakou špatnou fotku. Na fotce je barák, jezinka ani jedna.
Ta uz je v baraku. Vsak to znate, jen dva prsticky…
To byla teda rychlost! Ani to nestačili vyfotit.
Možná měl na mysli tenhle jez https://mapy.cz/letecka?source=addr&id=10503375&x=18.5762701&y=49.6700697&z=20
a ta „jezinka“ je v tom domku https://nahlizenidokn.cuzk.cz/ZobrazObjekt.aspx?encrypted=NAHL~1uUUyLI1QNx9SpItFc5wu3I1KHo5PPIGRjHXrVjm1sKnXrDGM63eVIREXuPjDalil1NEE4KwkgQktuNSNk03KXUtp_oA-6Zjr5PyovsJgUJ0L0HgrpNCElfZ-TN8VvQl660GeFkqt4RTTQKa2cRY-CNl4pNIZiWr7AKc4eBdKvAV2wYKONmoZTlcnHH992Al-8mOz0z6rQPRzM_g–hpD_HOaEKuMLk-c9vO-ovinOFwwkS3Jtd12hA7UXzEb6__iQliTm0u5mYSVTOHGmvJOM7QXiKY89TdE9gVFyD_e5wgkWg7duCryZlxTUuKv3DYfS2QhJ23yUZOKkMZuJP36WxvQ43pssCh3BhauMewwdKshAAmKpqiAl-2WPiP1exxV3SW2bX9WRiWAdcHj2xnuGgPWMmeY0XVTVtvQ6wpgT-0Pu62-hfwke1Yyt-xmNIzMiN7LVhWUmsAkPxtGmBlKtcgPbegeFF8eK6vLQzT2VrPTaGH67zxXfM3XAg1UkVwEJY2eNReTzpcdIH8_Ueq01mS4fi3cKR_LNnxmlJ–E23_obEQ9sdbJpTnR8dzjJ_
Kristovanoho, to je link….
Podobná situace byla před 2 měsíci. Hlásili (predikovali) přeháňku a na Javorovém, na Ropici a v jejich okolí spadlo v krátké době 180mm. Se všemi důsledky, bez varování. Bez informací. Jen na meteorologických stanicích je záznam.
Teď je to opačně. Ve středu hlásili (predikovali) 400mm, a je 28, zatím. Vypustili přehrady.
Holt, daleko od pepíkárny. Sere pes.
Ládiku, odpusťte, ale začínáte mi připomínat jednoho z dosti blízkého okolí. Před pár lety rosničkáři předpovídali intenzivní déšť. On se strašně rozčiloval, za co ty darmožrouty platíme, že u něj tak akorát zvlhl prach na dvorku. O cca 15 km dál tahali hasiči vodu ze sklepů a hnul se svah pod silnicí. Ale podle něj to byl všechno humbuk.
Smůla je, že tento stav je dlouhodobý. Desítky let.
pro spitfire:
Nevím, jak znáte místopis, ale:
Velký Javorník 28
Bílý Kříž 27
Bumbálka 26
Šance 22
Olešná 29
Jablunkov 29
Slavíč 26
je na mapě dost velká lokalita, ne 15 km místo od mého baráku. Je to dokonce horská oblast. Ty čísla jsou úhrny srážek za posledních 24 hodin (odečteno právě teď).
Stejnou informaci jsem pustil už včera.
Celkem 48 hodin hlásá sdělovadlo, jaká že povodeň. Dnes je sobota ráno – ve středu hlásali, že tu bude 300-400mm srážek. Jde o rozsáhlé území. Proč tu vadnou informaci nevezmou zpět? Protože tady je prdel světa, daleko od zasrané pepíkárny. Tady platí polská předpověď, ne česká. Pepík se zajímal o kraj, jen když sem mohl nastěhovat lidi, kteří se nechytli doma (takových tu je!) a nadělal z nich havíře, kteří teď tady můžou chcípnout.
Kdejaký politický zmrd si teď oblíkne mikinu a bude dělat ramena. Ale ať nechodí sem, do sucha.
Ještě aktuální povodňová mapa Beskyd: setrvalý stav.
https://mapy.cz/humanitarni?source=base&id=2580467&x=18.4227437&y=49.5580462&z=11
„……na Odře se počítá zatím s desetiletou až dvacetiletou vodou a v Bohumíně se čeká pětiletá až desetiletá voda,“ řekla mluvčí.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/povodne-zaplavy-moravskoslezsky-ostravice.A240914_080428_ostrava-zpravy_jog
Kdyby takhle posrali informace pro Šumavu nebo Krakonoše, to by byla náprava rychlá! Tam přece pepíci jezdí na chaty a jezdí tam volit. Ale tohle je až za špinavou Ostravou, na ně se sere. Sice je tam milion lidí, ale chuj s nima.
Re: Ládik!!!
Ten milión lidí, to nejsou lidi, to jsou ty jedině pravé lopaty. Fuj je to! Úplně stejná holota, jako Ivani na Donbassu. Dobří jedině k tomu, aby dělali v kolotoči na čtyři šichty až do zdechnutí.
Překvapivou zprávu dnes píše Google. Stojí tam, že Danuše Nerudová se zamyslela! Opravdu to tam píší! Nekecám! Prý kvůli počasí. Vymyslela prý, že prší! Nejde o vtip?
Kromě toho prohlásila, že „Karel Schwarzenberg měl svatou pravdu, komunisté jsou jako vajgly v hajzlu, které pořád splachujete, ale vždycky znovu vyplavou.“ To nevymyslela. To řekla proto, že jí to její poradci poradili.
Dále řekla že „komunistický spolek Stačilo prodává na svém e-shopu trička se srpem a kladivem, nebo s Leninem. Krásný důkaz, že i když soudružka Konečná vyměnila rudou knížku za bílé tričko, pořád zůstává komunistkou.“ Tak vidíte, mladá, pohledná a sleduje obchod Stačilo. Možná tam i nakupuje, kdo ví? Možná bude Stačilo i volit?
Copak by ji asi na to rekl agent Pes?
To byl kdo?
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/04/16/silny-pribeh-danuse-nerudove/
Nu a 4/2024 je pryč
a Danuše nyní říká údajně také o vlastním otci, že je „jako vajgl v hajzlu“ nebo co,
to je tedy úroveň….
Od Vlkovy Kosy se časem odvrátila naprostá většina původních autorů i sympatizantů – vlastně i VIdlák by mohl vyprávět.
Divila byste se, jestliže Vlk vyznává takovouto filozofii? – cituji – „A její otec byl estébáky registrován jako Pes. Stejně jako Babiš jako Bureš. je li pro mne ANOšéf fízl, pak jím musí být i Pes.“
K Babišovu „estébáctvi“ jsem kdysi napsal článek vycházející z nezpochybnitelných zdrojů viz https://outsidermedia.cz/estebak-aspenak/
Nabízel jsem jej tehdy i Vidlákovi, pro něho byl /chápu/ moc dlouhý, a jestli se nemýlím, i vlkovi, který ho neakceptoval.
No, a tak.
L.
PS
Jestli jsem dříve pod jiný příspěvek zde napsal něco o trestném činu pomluvy, tady by to sedělo – ako hutoria bratia východniare – „ako riť na šerbeľ“ /samozřejmě, tohle jediné prohlášení by asi nebylo schopno naplnit kritérium „závažnosti“ trestného činu na rozdíl od korespondujícího přestupku/.
Lexi, Vlkova až patologická zášť vůči Babišovi byla a je zde asi obecně známou,
já Babiše osobnostně také nemusím a nevolím ho, ale to štvaní jen proti němu je hnus. Já to sem nedala ale kvůli Babišovi, nesdílím ani tu posedlost těch kamení házejících po všem tom „komunistickém“.
Spíš jsem to chtěla dát jako ukázku, co za osobnost je údajně ta Nerudová a jak to asi musí vnímat její zřejmě stále žijící otec.
Fakt mu to nevadí, že dcera možná plive s tím „vajglem“ také na něj?
Možná by ho mohl navštívit Vidlák a udělat super článek, když mainstreamové novináře to nezajímá…(Ještě má nezrušenou živnost) a pokud je opravdu komunista, tak ani členství nezrušil a nic proti tomu.
Otec Nerudové podal údajně v 2023 i stížnost ve prospěch Babiše, ale článek je jen pro platící:
https://archiv.hn.cz/c1-67175900-branili-mu-vest-kampan-zastaval-se-babise-otec-nerudove-jeho-stiznost-na-volby-soud-smetl
Jako bych to psala já, mám stejně postoje, Babiše nevolím (kromě prezidentských voleb), ale ta neustálá nechutná a dá se říci v mnoha ohledech lživá kampaň proti němu, mně opravdu hodně vadí.
Vlk se někdy kolem roku 2017 dopracoval do stejné situace jako teď Martin Koller. Nikdo mu nezbyl. Nikdo nebyl „hoden.“ Každý měl příliš velký škraloup, každý měl máslo na hlavě.
Vlk ale tento pocit popsal dobře. Byl v národě tak rozšířen, že z něj vylezl Fiala…
Neakceptace menšího zla vede k vítězství toho většího.
Vidláku – „Nikdo mu nezbyl.“
Vlkovi zbyl. Jeden excelentní, ne-li z nejexcelentnějších autorů, dokonce vlastně ani nevím, proč právě u Vlka – Leopold Kysslinger alias Leo K – https://vlkovobloguje.wordpress.com/category/zeme-lea-k/
Také nevím, jestli Leo Kysslinger nepublikuje i někde jinde, faktem asi je, že Vlkova Kosa má ještě stále poměrně velkou návštěvnost, nevím, jak je na tom „litterate“ nabo „Kydy“ – máte statistiku? – vaše rubrika „Návštěvnost webu“ zeje prázdnotou.
Já už tam ale nechodím, „já už jsem byl“. Snad jen výjimečně když někde jinde je odkaz na něco konkrétního z Kosy co by mě mohlo zajímat.
A protože už nejsem ani autorsky činný – mými posledními aktivními články byl právě ten „Estébák“ na Outsidermedia 19.1.2023 a o dva dny později tohle https://outsidermedia.cz/k-petici-mir-a-spravedlnost-a-dalsim-souvislostem/
apropós 4 823 přečtení, tak už nevím, jak bych u Vlka pochodil dnes, fakt je, že dosud stále vede moji rubriku „Lexův soud“ a že – až na toho „Estébáka“ mi nikdy neodmítl můj nabídnutý článek – naposled zveřejnil 15.5.2022 tohle https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/05/15/podivne-video-cnn/
Jen já jsem už rezignoval, mě už dostali tam, kam potřebují mít většinu národa – do vnitřní izolace navenek ovládané autocenzurou, už nemám nejmenší ambice ovlivňovat cokoliv ve veřejném prostoru. Už nemám ani zájem. Mým jediným zájmem zůstala jen nejužší rodina.
No ja myslim, ze tentokrat rekla mozna neco pravdiveho o tech vajglech a komunistech.
Podivejte se, kdo vyplaval az na hrad.
Soudruh Dlouhy te taky nikam splachnout nenechal.
A mnoho mnoho dalsich….
Vždycky když se nějaký pomatený antikomunista rozvášní a začne ze sebe tlačit podobný hovadnosti, sveze se to proti agentu Pávkovi a jeho princezně Dianě.
Měl by antikomunisty pokorně poprosit, ať už přestanou, že už ho nebaví dostávat denně takovou čočku.
Ale v případě Danuše jde možná jen o vyřizování nějakých rodinných účtů, její táta, starý komunista Peslar (krycí jméno Pes) byl asi taky pěkná mrcha.
Aniž bych se chtěl jmenované ženské osoby zastávat, nemohu se nezeptat, jste-li si tím, co tvrdíte o jejím otci, jistý, máte o tom důkazy, anebo plácáte z neznalosti či jen škodolibosti?
Naštěstí jsou k dispozici interaktivní linky na příslušné evidence StB na ÚSTR, které říkají toto
https://www.abscr.cz/jmenne-evidence/
a toto
https://www.abscr.cz/jmenne-evidence/
Zkratka „PO“ v rubrice „Pořadové číslo“ znamená PROVĚŘOVANÁ OSOBA. V poslední rubrice „Poznámka“ je uveden ve skutečnosti uveden i důvodu prověřování – „Zahr. obchod“.
Na vašem místě bych měl obavy šířit podobné „informace“.
Existuje totiž toto ustanovení trestního zákoníku /a uvedení pomluvy na internetovém webu se hodnotí jako jednání podle odstavce druhého/ –
§ 184
Pomluva
(1) Kdo o jiném sdělí nepravdivý údaj, který je způsobilý značnou měrou ohrozit jeho vážnost u spoluobčanů, zejména poškodit jej v zaměstnání, narušit jeho rodinné vztahy nebo způsobit mu jinou vážnou újmu, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok.
(2) Odnětím svobody až na dvě léta nebo zákazem činnosti bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 tiskem, filmem, rozhlasem, televizí, veřejně přístupnou počítačovou sítí nebo jiným obdobně účinným způsobem.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2009-40?text=pomluva
Samozřejmě o Oldřichu Peslarovi jinak nic nevím, hodnotím jen ty záznamy ve světle toho, že žádné další záznamy StB k němu nejsou k dispozici.
Samozřejmě, s tím krycím jménem máte pravdu.
A rozporujete to, že byl starý komunista, že měl ve spisech krycí jméno Pes nebo to, že byl asi pěkná mrcha?
Neunáhlil jste se?
Pokud jde o „Psa“ – viz můj následný přípodotek.
Pokud jde o „starého komunistu“, to nevím, píšu jasně, že „Samozřejmě o Oldřichu Peslarovi jinak nic nevím, hodnotím jen ty záznamy ve světle toho, že žádné další záznamy StB k němu nejsou k dispozici.“
A „že byl asi pěkná mrcha“, to tvrdíte vy, ne já, já nemám co „rozporovat“, je to vaše tvrzení a jste to vy, kdo by to musel dokazovat, ne já, ani on, že „pěkná mrcha“ nebyl.
Samozřejmě, závažnost vašeho jediného tvrzení by nenaplňovala tohle kritérium potřebné pro kvalifikaci jako trestný čin – viz pozdější koment ve vztahu k Vlkovi a jeho Kose.
Oldřich Peslar ale asi není veřejně činným funkcionářem /opět říkám, že o něm nic nevím/, aby je musel snášet a nemohl se bránit podobným nařčením.
Nejste opilý?
Stačilo se omluvit.
Nejste vadný?
Za co?
Nemám nejmenší důvod na doslovném znění svých komentů cokoliv měnit.
Ale přirozeně, je-li vaše skutečná identita tahle https://cs.wikipedia.org/wiki/Petr_Pithart
pak se nedivím.
Takže opilý.
Dopoledne.
I když, napadá mně – nezavěsil jste v rozrušení ten zmatený post jinam?
No to je skvělej nápad a určitě by to fungovalo.
Komunisty taky stačilo poprosit a dali pokoj a propustili vás třeba z uranovejch dolů, protože vás to prostě už nebavilo.
Pitharte, vy jste fakt hlava.
Pro mě za mě, klidně Pávkovi i té jeho ozdobě nadávej, je to tvůj boj a českýho internetovýho antikomunismu není nikdy dost 😂
Já ho mám za dalšího vypatlanýho komunistu, ale to je tak všechno.
Divím se, že tobě stojí za obranu, když vlastně zradil a přeběhl.
Ovšem argument, že ho to chuděru „nebaví“, to je fakt něco.
Překvapený!
NE!! Zamyslela? Nene, jen to ne!
No a co je na tom divnýho? Tady je ten e-shop, našel jsem ho za pár vteřin.
https://eshop.futura.cz/kategorie-produktu/trika/
prokliknuto ze
https://www.stacilo.cz/
Děláte, jakoby si to vymyslela.
Wtf?
No jo. Ta blbka pro jednou říkala pravdu.
Jsou z levného kraje. Tohle jsou jinší sekáči https://eshop.zapojmeukrajinu.cz/products/tricko-fuck-you-putin
Předpokládám, že tohle mladé a pohledné, nevadí.
Nebo tohle? https://eshop.team4ukraine.eu/ukromouka-sberatelsky-predmet/
Jo, to je přístup jako: „Co kdo drží ve vězení Stodolovy, když Kozák pobil víc lidí. „
Ukromouka muze slouzit i jako lampa (s infinite battery life), pokud je vyrobena z radioaktivni ukropmouky. Pak ta cena neni tak premrstena. Stejne bych zkusil i aliexpress, kde ji mohou mit za 90Kc.
Děkuji nemusím to hledat, teď před Vánoci se to hodí 😄.
No jo. Blbuše se sice zamyslela, ale nedomyslela. Asi to nebude její silná stránka. Vždyť prvním z rytířů, tedy v našem případě nespláchnutelných, v hajzlu stále plovoucích vajglů, je agent Pávek.
Alef:
Vy byste toho od ní taky chtěl……říkala, že je mladá a pohledná, neříkala, že je chytrá.
Víte, já bych od ní chtěl jen to jedno…
…aby šla už do prdele a zůstala tam.
Alef:
Vy byste vyhodil kanárka z dolu? To není moudré.
Kanárků máme nadbytek. Víc než na Kanárských ostrovech. Někteří kanáři jsou sice trochu do fialová, ale nebuďme příliš komisní.
Alef:
No taky pravda…….
Po změně fakulty na které bude přednášet, jí místo Mladá účetní začali říkat Stará myslivecká 🙂
To je dobrý %)))
Pithart:
😀 😀 Hezký, ale že by se člověk olizoval nehrozí ani takto.
Když to KoZu trochu zaplaví, škoda to nebude. Hrozilo přeci sucho.
Střídání sucha a záplav kupodivu nevytvoří prostředí s přiměřenou vlhkostí, ač může být vody v průměru akorát. Studujte.
Přesně!
Hlášení místního rozhlasu: Strašící éru “vymřeme na sucho” střídá strašící éra “vymřeme na mokro”. Připomínáme, že éra “vymřeme na covid” je dočasně přerušena, éra “vymřeme na Rusa” je stále v platnosti. Stejně tak platí éra “vymřeme na vedro”. Následovat bude éra “vymřeme na zimu “. Konec hlášení.
https://pravyprostor.net/jak-se-bavi-internet-jakese-do-kose-aneb-prezident-pavel-bojuje-proti-komunismu/
Uchošťoury zakázali, víčka jsou k petkám pevně připoutána, soláry klademe, emisní povolenky platíme, drahé energie máme….a chčije a chčije. Možná to bude tím, že stavíme v nivách řek, stavíme na zelené louce obrovská logistická centra, betonujeme, zpevňujeme, neděláme hlubokou orbu, nezapravujeme organická hnojiva, nemáme remízky, fandíme kůrovci, zvyšujeme hráze, ale nemeandrujeme…..
Podvodnovy situace.
Kde byste chtěla stavět logistická centra?
Daleko od všeho, aby se muselo jezdit do skladů za drahé peníze? Nebo je zakopávat hluboko pod zem jak nacistické továrny? Nebo by se měly bourat obytné domy a továrny a postavit to místo nich?
Anon:
Popravdě – tady máme v kraji dost zkrachovalých velkofabrik s obrpozemkama, kde by to rozhodně šlo. Dokonce by šla řada těch budov rekonstruovat na ona „logistická centra“. Když to dokázal Zappa? Jenže to je moc práce, víte?
Re: Markýza
Budovu na logistické centrum OPRAVDU nepředěláte. Vše je vypočteno na centimetry, alfa a omega je rozměr europalety – 120 x 80 cm.
Z toho se odvíjí rozměr paletových regálů, resp. počet paletových míst na přebírkových a expedičních plochách, spočtených na počet nákladových položek – návěsy 34 ks, tandemy 38 ks, sólovky 16 ks, blablabla…
A samozřejmě šířka návěsů – 255 cm, podle toho šířky vrat a nájezdových ramp, manipulační plochy na couvání aut k rampám, blablabla…
Targus:
Dobrá, o přebírkových plochách nemám šajnu, takže vám věřím. Nicméně i tak je v těch prostorách volného místa hafo.
Navíc mě děsně sere ta zabetonovaná polabská černozem.
A na co je, kurwa, potřebujeme??!! V takovém množství a s takovou zastavěnou plochou, vybetovaným okolím, bez zelených střech??!!!!…a obecně, raději kravín, než zasranou logistiku!
Vůbec ne OT.
Vlk na své Kose dospěl k témuž závěru, jako moje krásná, mladá a chytrá maličkost.
Neboli že Pětikolce prší štěstí.
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/09/14/prsi-jim-stesti/
Na cele te situaci mne nejvic serou media… dusledkem je, ze lidi jsou vyblazneni, takze mistni dobrovolni hasici se chovaji jak idioti. To, ze povoden u nas je (a vypada to, ze jeste aspon dva dny bude) mensi nez ta prosincova a te si nikdo z tech mudrlantu pro ktere je zdrojem krizoveho rozhodovani idnes.cz nevsiml.
Kurwa…
Beskydy – úhrn za 24 hodin:
Slavíč 20 mm
Nýdek 19 mm.
No jo no… jste suchy koutek. Budtez radi.
https://www.pod.cz/portal/Srazky/cz/PC/
Jožka.
Jsou drsnej kraj 😀 i počasí se vyděsí! https://www.youtube.com/watch?v=1tSg9F_Z5C0
Re: Markýza
Hmm, Bruntál je sice na opačné straně světa, ale to neva.
Normálních lidí tam taky moc nezbylo…
Targus:
až na opačné? Tak to pardon 😀 😀
Re: Markýza
Z Bruntálu vidíte v docela v poho na Praděd.
Tedy pokud zrovna nesedíte v knajpě.
Já když si dám práci a vylezu 100 m nad město, vidím Lysou horu, protože pokud čumím zdola, mám před sebou jiné kopce.
Ano, na opačné. V Jeseníkách jsem vyrůstal, v Beskydách dožívám. 2 rozdílné světy. Ale jeden lepší, než druhý.
Ládik.
Nojo. Když já si myslela, že svět je tak nějak kapánek větší 😀 se omlouvám. Já bydlím za horizontem událostí.
Re: Markýza
Všechno, co je za Jeseníky a za Beskydami, stojí za tak velké hovno, že nemá cenu se tam vláčet.
Může potvrdit 11 z 10 chacharů.
Targus:
Fakáče klávesama neumím, tak si ho aspoň představte.
Re: Markýza
Fakáče za to, že vám ZDARMA udílím cenné rady?
No vy jste ale hen ta…, čuně nevychované…
Jediné místo, které se mi ještě kapku líbí, je Oblík a okolní „zbytkosopečná“ krajina. Ale je to na můj vkus malý kopec a soudružka mi nedala, takže románek se nekonal…
Targus:
Taktak. 😀 Za cenné rady si nic jiného nezasloužíte.
Proč nám vypustili přehrady?
Protoze maji predpoved s urcitou pravdepodobnosti a manipulacni rad. Kdyz nevypusti a vytopi kraj pod sebou, budou dostavat otazku „proc jste nevypustili“. Plus miliardove skody.
V 1997 a 2002 nevypouštěli. Morávka a Šance povodeň nezadrží.
No, zrovna po tech dvou povodnich se dost revidovaly manipulacni rady. Predtim se mela velkou vahu hospodarska funkce, pak se to preklapelo vic k ochranne.
Politika začíná převažovat nad rozumem.
Vite, co je sranda? Ze presne tohle se rikalo predtim.
A je ta voda vůbec naše? Na pozemku mám v trubce francouzskou a nepřipojil jsem se, i když napršela v Beskydách. Za komanče bych se připojil. Na francouzské podmínky jsem nepřistoupil.
Od těch dvou povodní se zvýšila váha předpovědí a přesnost těchže.
I když to tak navenek nevypadá.
Pro srovnání: před lety se psalo o žalobách kvůli nedostatečnému varování před zemětřesením tuším v Itálii.
Re: Ládik!!!
V některém z těchto roků vypouštět chtěli, ale vzpomněli si pozdě. Když začali upouštět, bralo to baráky okolo Frýdlantu.
Proto takové ty pindy, jak ohromně regulují a upouštějí, neberu vůbec v potaz.
A pokud na to mají soudruzi nějaké předpisy, řekl bych, že jsou totálně na hovno.
Po dostavbě Šancí jsem byl v oné věži nad hrází (táta dělal zvíře v Povodí Odry). Zajímali mě tam pstruzi jezerní. Dorůstají délky až 1m. Plánoval jsem jejich lov, ale nikdy jsem se neodhodlal. Nezkoušels je? V dnešní době se o nich nemluví.
Re: Ládik!!!
Chovat určo ne, leda tak sežrat, a to pokud možno bezpracně.
Neboli kámoš chytí, moje Jahoda chutně upraví, já rychle sežeru.
Tady u nás byli borci, kteří si mysleli, že na tom nadělají prachy, jenže realita je vždycky oproti našim představám poněkud zprizmatizována, abych to napsal slušně.
Neboli ti borci, kteří chtěli JENOM lovit, byli, jsou a budou vždycky o krok napřed.
Jinak rybolov jsem generálně zavrhl v momentu, kdy jsem coby malý nadšený rybí brigoš vypustil rybí násadu do řeky a následně mi starý rybář řekl, kolik z té násady zbude pro takové blbce, jako jsme my dva.
To byl můj poslední hrdinský čin stran rybolovu a ochrany přírody.
Ládik:
Já milimetry nevím, ale až se rozdení, půjdu se podívat na Labe a řeknu, jak vypadá tady.
A tímto se též omlouvám meteorologům, že jsem si dělala z jejich varování šoufky.
Takhle:
https://www5.pla.cz/portal/srazky/cz/pc/CelkovaMapa.aspx
Dík. Našla jsem si celkový úhrn u nás a kurwafix, no dost hodně. 58 mm.
Na dnešek mi hlásí 70mm. Tak jsem vzal krumpáč a rýč a šel (před 5min) vykopat stružku v příjezdu. Na sucho jsem narazil v 10cm. Intersucho bylo i níže.
Včera bylo v uměle zavlažované studni 90cm vody. Po 24 hodinách “povodní” mám 100cm. Venku se oteplilo, mlha, bezvětří.
Jednou u nás tak pršelo, asi v roce 77, že kanalizace nestíhala a mně to teklo záchodem do baráku. Otevřela jsem naproti dveře a proud mi protekl barákem . Za 3 dny se vyboulily parkety. Pak tam vodáci dali nějakou klapku a při dalším lijáku po letech, to samé udělalo sousedům.
Re: Oo
Vy jste ještě neslyšel o zpětném ventilu?
A co teprve o zpětné klapce!
Výborný článek!
#intermokro
Ano. A satelity, továrny, sklady, obchody, cyklostezky se budou na úrodných polích stavět vesele dál.
Iggy:
Až se ta mamička příroda skutečně nasere. Červený línie….to je jak s tím Putinem.
Zadna vlada a urady samozrejme neudelaji nic na jednoducha opatreni proti povodnim.
A naopak.
„Malo se udela “ , vono mezi nami, to SE nikdy nic neudelalo !!!!!
a to SE , beda tomu kdo veri , nic nikdy neudela !!!!!, aby nikdo konkretni a zodpovednej ,
nebyl probuch , z tech nasledku ,obvinenej …
Drive misto SE , meli boha ,ze udela..Von nic neudelal ,ze prej nechtel.
Ale samozrejme ,ze existoval. Kdo neveril , toho slidem fanatici upalili.
Proto to SE je nejvice ze vseho popularni a vnucovany v textech a projevech ..
Takhle se jenom zase degraduje cestina , do upadku.
Na vypomoc totalni vlade vsude na svete , monstrozne premnozeny byrokracie, kde nikdo za nic nemuze, nikdo za nic nezodpovida , nikdo sesesese /uz je tady ,taky/ ,
v nicem nevyzna , pac vyrabi denne novy zakony, tajny narizeni , prikazy ,instrukce,opatreni a kdyz, tak jeden urednicek nekde muze za uplne trochu ,
jinej za este min ,nikdo se v nicem nevyzna , ale dostali vsicki prikazy vod nekoho,
kdo uz na urade ani nepracuje ..
Byl vcas prerazenej, nebo premistenej ,casto az do zahranici ,do Bruselu napr. ,
aby za jeho zlociny ,na nej nikdo nemoh. Az SE vsecko posere. Na jednu hromadu.
Očekávám vládní povodňovou turistiku. Hned ráno.
Fiala se vyfotí s pytlem písku na zádech a Pekarová ve slušivých gumácích.
Iggy:
Zas kdyby neturistili, budou jim všichni mít zazlé, že si sedí na zadku ve Strakovce a nezajímají se.
Nedavno krasavice inteligentni chtela verejnosti dokazat a napravit
dle ni ,nespravedlivou reputaci vod vsech a ze prezdivka Blbuse pro ni jest nespravna.
Pokusila se votevirat novy vicko na lahvi a provadet instrukci a poucovat verejnost jak se to ma delat spravne.
Ale dopadlo to jako vzdycky..Jenom potvrdila vsecky prognozy,vo sobe.
Vzala to za spatnej konec.
Kdyz v jeji situaci ,je nejlepsi, aby si zvedla popularitu a v jejim pripade ,
aby hrala a bez potizi roli , sympaticky blbky ,sem blba , ale roztmile
zabavna a kde najdete takovou , kazdej skoro mate takovou doma.
/V tom ma velkej potencial, kterej primo krici vo vyuziti/..
Vobdivujte mne neukojeny chytraci , jak sem zase neco paradne zvorala ,kdo neco takovyho umi/..Ja bych z ni brzo udelal presidentku.
Anon:
Mladá a pohledná objíždět povodně nebude.
Tyhle věci mají řešit odborníci a ne politici.
Aleš:
Taky jsem neřekla, že je mají řešit.
Ale ta fotka se zvrhne a ukáže holou skutečnost.
Na obrázku bude písek s fialovým pytlem…..
😀
Situace je nadmíru výtečná
Jak to tak sleduju, spíš půjde o mediální potopeň s několika lokálními rozlitími toků, bohužel máme kvanta mediálních m*dek, které jakoukoliv plochou historku obecního formátu rozžvaní do celostátní katastrofičnosti. Navíc se to hodí, protože vládu čekají volby a srdnatý tvrdý mynystr čelící vlnám přinese tisíce hlasů.
(rychlá analýza meteo dat, můžete mě v pondělí brát se znalostí faktů za pitomce)
Každopádně hlavní problém je přehnaná hustota zalidnění, kdy přírodě neponecháváme dostatek prostoru. Nejde o pokrok, ale o expanzivní množení lidské populace. Jako kobylky vyžíráme plochu, suroviny, jiné zvířecí druhy, whatever, a zůstávají za námi kvanta odpadků.
Proto Green Deal, ať už si o jeho zvláštním uchopení (přidělaný víčka, sifon, …) můžeme myslet cokoliv.
Nie len greendeal, ale hlavne LGBT+++ lebo buzny a podobny uchylaci nemaju vlastne deti a z adoptovanych vychovaju rovnakych uchylov a tym prispievaju k zmensovaniu populacie.
nic proti, ale realizace mi spíše připomíná Green Death
Velehora:
S tou hustotou u nás je to kapku přehnané, ne? Počet obyvatelstva je plusmínus stejný už sto let. Je pravda, že se víc roztahujeme, ale neřekla bych, že o tolik. Pohraničí skoro celé zarostlo, lesů máme zhruba třetinu povrchu. V jakém stavu je už jiná věc, ale snad se lepší minimálně povědomí o tom, kdo je vlastně les a co potřebuje. Mimochodem – Evropa je prý jediný kontinent, který zpětně zarůstá.
Gríndýl…..na gríndýlu přeci není nejhorší že je. Já ještě pamatuju vznik Hnutí Brontosaurus a hnutí Přežijí rok 2000? Jenže to přišlo zdola a zdola má chodit každá taková iniciativa. Ůnijní kroky skutečný gríndýl jedině zabíjejí. Hádejte, proč se to asi jmenuje dýl a ne třeba ten brontosaurus.
Na začátku 19. století to bylo kolem 5M lidí, na začátku 20. století 10M lidí, takže ano, k nárůstu došlo dříve, ostatně k vybydlování přírody dochází od doby toho nárůstu.
Přesto si nemyslím, že by se lidský druh měl takhle chovat.
Při vší úctě, zdola taková iniciativa nepřijde s dostatečným účinkem. Na druhou stranu, populační křivka je za vrcholem a ubereme-li trochu migrantů (zejména bubáků na nižším civilizačním stupni), vyřeší se to za dalších 100 let téměř samo.
Kádvojka:
Při vší úctě, jediná iniciativa s dostatečným účinkem vyvěrá vždy zdola. Vzhledem k vašemu nicku ovšem soudím, že přináležíte k prostředí vojenskému, nebo to aspoň máte rád a tam je tedy váš postoj pochopitelný.
Rozhodně je mi bližší než výstup na osmitisícovky. 🙂
Na obecní úrovni bych s Vámi souhlasil, jakmile je lidi v tlupě víc, než práh osobní znalosti (cca 50 – 150 lidí), je třeba hierarchie a vedení.
Ale je váš postoj je milý, optimistický a příjemný (kor jestli jste bývalá Brontice), nechme vyvěrat.
Kádvojka:
Nejsem Brontice, jen pamětnice. A bylo mi to sympatický, to přiznávám. O kolektivním rozhodování jste hádám neslyšel? Ukázalo se při pár experimentech, že je přesnější, než vedení, protože eliminuje krajnosti.
Jen tak mimochodem – jsem zcela nehierarchicky založená. Jen abyste nezkoušel mě přemluvit.
Na přemlouvání jsou tady jiní – třeba Issová a Mádl. Proti nim jsou všichni ostatní úplní amatéři.
Alef:
A ani ti dva mě nepřemluvili. Já jsem v tomhle marná 😀
Co teď…? Bábo, raď!
🤣🤣🤣
Notovižejoooooooooooo!
Jde jenom vo vyhrozovani celostatnim Titanickem..A s jenom trochou zachranejch clunu,
pro elitu, ktera netusila nic ,ze se povodne vopakujou..
Zdravím Vidláku,
Jak to tak pozoruju z polohy mimo ČR a Evropu, tak mám stále větší dojem, že “osévači mraků” dostali zakázku na vytvoření “rasputice” na UA dříve než je obvyklé. Ve Vietnamu se jim to už jednou zadařilo.
en.wikipedia.org/wiki/Operation_Popeye
Je to možné, akorát se jim to vylilo dřív než to dorazilo k východu.
Ta tlaková níže se totiž otáčí nad Českem, dál asi nepůjde.
George:
Já za tím vidím jedině vysoké síly: Neumím si představit, že by se poroučelo větru dešti takhle cíleně – vždyť to trčí přesně jen nad Čechama.
No snad mě na dálku neukamenujete, ale minulou sobotu mi došla voda na zálévání, všechno kolem trpělo suchem, tak jsem 3x večer (po-ut-st) požádal Otce Boha o déšt. Abych nemusel nosit vodu v konvích..
No a zdá se, že mé žádosti bylo učiněno zadost a Bůh, při své štědrosti, to seslal na celou zem a v požehnaném množství.. Sucho už snad bylo všude, no né???
Takže nebrečte, vše je v rukou Božích.
Vedle:
Vy taky? Jestli jsem to nepřehnali. Mne sice ve studni voda nedošla, ale rostlinstvo se zašalo tvářit zbídačeně a já jsem na to od té suché a horké pětiletky háklivá.
Nevím, snad ne, chtěl jsem jen menší deštík..
Ale pokud nás bylo v republice hodně (většina takových lidí zde asi moc nechodí), tak se to možná sečetlo.
Tak si musíme zase vymodlit sluníčko..
Mějte se..
Vedle:
Jdu. Si vymodlovat sluníčko.
Danieli, kdybyste se dostal do pozice ministra zemědělství, bylo by to fajn.
Jednoduchá úvaha a (podle mě) naprosto správná. Jenže by to chtělo ještě ten zbytek rozumné vlády. Drulák, Filipi…
To říkám celou dobu, co Vidláka znám.
Alef:
Vy snad nevíte, že moc korumpuje? Tyhle idealistické nápady byly po plyšáku taky, co jen nalezlo do parlamentu takových Vidláků a Druláků – a jak rychle zas vypadli. Toužím velice po tom, aby se konečně začala politika brát jako to, co je – služba veřejnosti, která se musí dělat poměrně špinavými prostředky – a politici jako to, co jsou a abychom je kontrolovali, nikoliv jen kritizovali.
Muze nekdo normalni vysvetlit jak kecdrulak vsecko pres noc zachrani.
A nebo de vo jenom ,obvykly a prazdny kecani…
Nebo Vidlak s trema prasatama v chlivku.
Kdyz vzdycky jde o vyber vyjimecnyho a osvedcenyho organizacniho talentu
a jejich prokazanych schopnosti a vo jejich schopnosti zvladnout obrovske celky jako sou ministerstva a zajisteni jejich spravnyho fungovani a rizeni a koordinovani dalsich podrizenych skupin atd.
Na misto sterilne poucnych abstraktnich diskuzi akademiku , teoretiku samouku ,ktery nikdy nic nedokazali, ani nemuzou , podobnych dialogum Spejbla s Hurvinkem. Ale zdaleka nehumornych .
Jenže to by chtělo tak dvě nebo spíš tři volební období za sebou. Seznámit se s možnostmi, nastínit ideje, najít schopné spolupracovníky, rozloučit se s parazity, přeměnit ideje v zákony a projekty, vyhádat jim finance, do toho průběžně řešit útoky presstitutek, nevyhořet, nepřetáhnout strunu zdravotně, občas vidět rodinu, odrážet provokace a doufat, že do toho všeho nevletí povodeň, tornádo, orkán nebo válka. A po pěti deseti letech vidět první výsledky.
On Vidlák o zemědělství a polích leccos ví, ale v něčem se i dost mýlí. Vidlák kromě své zahrady a domácího hospodářství skutečný zemědělec není a nutně se to na jeho hlubších znalostech o tomto oboru musí projevit. Samozřejmě jeho zemědělské znalosti jsou mnohem větší než většinové populace protože pracoval v oboru na zemědělství přímo navázaném. Názor o neúčinnosti kukuřice proti odtoku vody není úplně správný a upřednostňování neposečených luk proti odtoku vody je vedle jak ta jedle.
Ministr zemědělství by měl asi umět víc než jeden předmět, ale dnešní vláda taky není vláda odborníků.
Nejde vo odborniky ty sou az potom , nejdrive je nekdo, kdo jejich praci bude organizovat a ridit a kdo to umi. Kdo ma ten talent a schopnosti.
Kdo si vybere ty nejlepsi.
Kupodivu se na svete vyskytujou este jiny a treba bez talentu,
ale ty zase maji ten, „Midas touch“.
To znamena, ze jednoduse na co sahnou, tomu se dari bajecne.
Na rozdil vod tech , ktery na co sahnou, vsecko ,vzdycky skonci katastrofou.
Vo tom se uz davno se zminil. Nejblbejsi sedlak, nejvetsi brambory..
Bruno:
Hezká věta, ta první. Jen slovo „Vidlák“ nahraďte slovem „kdekdo.“
Každý kdo viděl kombajn.
Bruno:
Ty vídávám i já, to jste kapku přehnal 😀
Každý kdo viděl kombajn
Re: BF
Názor o neúčinnosti kukuřice proti odtoku vody si udělal každý, kdo zažil půl metru bláta v dědině po letní bouřce a je doposud natolik nezblblý energetickými nápoji, kuřátky z Klubu Fajnych Cyganuf a reklamami na dámské vložky s křidélky, že se sám sebe otáže, jak to asi tak mohli dělat sedláci před sto lety, že se jim nic takového nestávalo.
Targus:
Hospodář tady za rohem vysel takovou prťavou řepku, právě to kvetlo a nádherně vonělo. Je to na staré labské duně, tak třeba to taky vysel proti splachování půdy? Půjdu se podívat, jen co mi to umožní mamička příroda.
Zelene hnojivo?
Voni ty meze meli nejaky funkce , nez je zbesily pokrokovci znicili.
Anon:
To rozhodně, akorát že zrovna tenhle kousek zemí českých obhospodařujou hezky, to nejsou žádné šíré lány.
No u nás byly meze po svahu jen jako hranice parcel. Čili žádnou proti-povodnovou funkci neměly, naopak, tvořily malé kanály pro odvod vody.
Aby měla mez – hrázka nějakou funkci, musela by být po vrstvenici a aspon 0,5-1 m vysoká. Což by zcela nabouralo vlastnické vztahy.
Vedle:
No nevím, ale vlastnické vztahy budou v současnosti trochu jiné, ne? Když obděláváte stovku hektarů, klidně byste ty mezičky mohl nějaké vyrobit i po vrstevnici. Jenže to byste ovšem nesměl být sedlák hamižnej, který oře, kam až mu radlice dovolí.
Vlastnické vztahy se změnily jen velmi málo. Právnické osoby vlastní v ČR asi 21 % zemědělské půdy. Průměrná výměra zemědělské půdy vlastněné jednou fyzickou osobou nebo manželským párem kolísá v ČR kolem 1 ha.
Lán čítající sto hektarů pak patří velmi mnoha vlastníkům včetně těch, s kterými domluva není snadná nebo ani možná. (Znám z praxe – PEP u soukromého rolníka obdělávajícího kolem 3000 ha.)
Pokud vytvoříte mezičku po vrstevnici, na konci se tato může proměnit v solidní příkop, který je nutno někam zaústit, aby soused neměl na poli strž.
Problematiku řeší (měly by řešit) komplexní pozemkové úpravy.
ygorek:
Měla jsem za to, že družstvu, nebo něčemu takovému. Ale asi máte pravdu, že domluva v takovém počtu je nemožná. Nějak mi nedošlo, že družstevníci do toho kecají jednotlivě.
Z původních katastrálních map lze snadno vyčíst, že minimálně polovina mezí byla vedena po spádnici, takže měly funkci pouze hraniční pole se orala po spádnici.
Proto si sedláci již počátkem minulého století platili pozemkové úpravy.
Re: ygorek
Meze – ani dřívější, ani dnešní – nemají zhola nic společného se splachem z polí.
Meze šly po spádnici proto, že nové vsi se stavěly u potoka, tedy dole. A rozhraničovalo se směrem od potoka nahoru. Původní výměry byly úzké, – na šířku usedlosti, kteréžto byly stavěny těsně na sebe, a měly délu stovek metrů.
Za časů, kdy se orávala pole i v našem kraji, nepamatuji žádného idiota, který by si dovolil orat po spádnici. Už jen proto, že u nás existují pouze dva směry – do kopce a s kopce.
Taktéž nevidím to, co bylo kdysi běžné – po sklizni obilí se buď nasel jetel, anebo se sel zároveň s obilninami. Jelikož byl nižší, byl přidušen a rozrostl se až po sklizni obilí. Pole však nebyla půl roku obnažena .
Jetel se neseje po obilí. Jetel se seje jako podsev, nejlépe s jarním ječmenem, nebo přímo po rané předplodině – po obilí by to bylo už pozdě. Obilovina nebo směska pak dá první seč a půda je ekonomicky využita.
Jožka:
Myslela jsem si. Nebo provzdušnění půdy – i když na polopísku je to asi blbost. Zato spláchne se mu vždycky kus – uvidím, jak to funguje. Třeba je to multifunkční.
Viděli jste zaplavené obce s půlmetrem bahna z kukuřice během srpna či září? já ne . Hovoříte o jaru -dubnu, když se kukuřice seje nebo květnu, červnu kdy je ještě malá a nezaklopená. Kukuřice dnes, o které hovoří Vidlák a o které jsem diskutoval i já nedovolí dešti z 90% dopadnout přímo na půdu a namixovat půdní agregáty v jemnou kašičku která odtéká s vodou. …. To samé se stává řepce po zasetí, samozřejmě se to může stát i jakémukoli jinému poli, které je čerstvě zaseté čímkoliv. Pak jde o rychlost zaklopení povrchu půdy listy plodiny, kdy voda na pole nepadá, ale stéká z rostlin jak jsem psal i u té kukuřice. Tedy závěrem říkám, že kukuřice v takovém stavu v jakém na ní dnes v republice prší je na poli platná. A když už jsem reagovat vysvětlím rozdíl mezi osečenou a neosečenou travou… při větším dešti nebo při větším odtoku z nasyceného pole se může stát že vyšší neosečená tráva se položí hlavně na větších svazích a voda po ní steče jak po došku v podstatě se nedostane do země ani kapka však došky fungovaly na střechách dobře ne? Kdežto osečená tráva – strniště je dokonale účinné proti erozi i proti odtékající vodě. Howg
Výše odpověď pro Targuse
Re: BF
Viděl jsem půl metru hlíny v dědině v srpnu.
Kukuřice nemůže za splach, za splach může potřebná technika, resp. idioti kteří ji používají a ještě větší idioti, kteří ji konstruují.
Dál to nemá cenu rozebírat.
Ad vaše doškové představy. Zkuste si to přečíst až do konce.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Do%C5%A1ek
K došku jsem přirovnával vzrostou louku která je prudkou vodou ze svahu povalena a pod sebe už nepustí žádnou vodu. Chce to rozlišovat dojmy a pojmy a ob voze a o koze. nic ve zlém Targusi 😛
Při vší úctě k Vidlákovi, ale všechno, co jsem dosud od něho četl o zemědělství, jsou základni znalosti, které měl každý chlap na vesnici a bral to jako samozřejmost. Třeba já nepochopím, jak někdo takové věci nemůže neznát a nevědět. Vždyť je to tak jasné, jednoduché a přirozené.
A k těm povodním. Staří chlapi u nás říkali voda přišla, voda odešla. Bylo normální, že se Morava vylila. A když dosáhla až k nám na pole, tak ho zrovna i pohnojila i s vinohradem a bylo.
Ale já vím, co bylo – bylo jinak, teď je jiná doba.
Iggy.
Jasně že. Pracovala jsem v tom vodném roce 2002 na Starém městě, ve starém paláci. Zaplavilo nám sklepy, sešlo se pár hlav a dumaly, co s tím a než dodumaly, voda byla pryč. Jako na celém Starém městě – vydržela jim v těch starých sklepeních sotva půl dne.
Já nosím vodu do kopce, ručně. Zadržel jsem jí nejvíc. Nečerpám ji…
A nejste z toho vyčerpaný Ladíku!!!?
Posiluje to. I Spyridon Luis byl nosič vody. Vyhrál maraton na 1.OH, před věhlasnými běžci.
Já nosím do druhého patra vodku pro Labuť a víno pro sebe. Nechápu to, ale většina se tak nějak vypaří nebo co, takže z toho nejsme napaření.
Meteorologicky je zajímavé, že kolem našeho statutárního městyse je jakési mikroklima a pršívá tu velmi uměřeně a civilizovaně.
Záhada i pro mě – důstojníka meteorologické služby (5.letecký stíhací). Nebývalo to tak, nebo si to nepamatuju.
Re: Godot
Vysvětlení je prosté, milý Watsone, totiž Godote.
Sloužil jste u stíhacího pluku, proto jste stíhal kde jakou sukni a na pozorování deště jste zvysoka kÁÁÁÁÁÁÁlel.
pán je/byl Líňák , já zase 28 sbol
Co se týče počasí , na Šumavě klasika , Tady když začne pršet , tak i týden , asi jako teď . Domorodci zvyklí , turisti propadají panice a vykupují zimní věci , protože teploty spadnou z +25 na sedm .
Re: honzajan
U nás to spadlo jen na deset. Ale tu zimní bundu jsem vytáhl. Zatím jen na tričko.