Ve čtvrtek večer se objevila zpráva, že vláda v demisi milostivě ráčila schválit, že teda ten zákon o státním rozpočtu do Sněmovny pošle. Poníženě děkujeme Blyštivému Péťovi i našemu opavskému elektrikáři, že v sobě našli dost sebezapření, aby splnili to, co jim ukládá zákon. Vládní prozření ale spíš přišlo po tlaku jejich vlastních poslanců, protože v pátek se měli volit chybějící místopředsedové sněmovny a od úterka se volí předsedové a místopředsedové sněmovních výborů, které pak ještě potvrzuje plénum. A to víte, funkce je funkce… jsou za ní slušné příplatky a ejhle, v pátek byl Skopeček za ODS napodruhé zvolen místopředsedou sněmovny.
A pak hned poslanecký klub ODS ústy Marka Bendy svolal mimořádnou schůzi sněmovny k čemu? Ano, k Babišově střetu zájmů… mimochodem, nikdo nám ještě neřekl, jak přesně ten střet zájmů vypadá a v čem spočívá.
Přesně, jak jsem psal. Nebude rozpočet – nebude místopředseda, bude rozpočet – bude místopředseda. Stalo se. Nezaregistroval jsem, jak nakonec dopadl Pavel Žáček, kterého ve čtvrtek nezvolili předsedou bezpečnostního výboru, ačkoliv na to byla dohoda. A nedivil bych se, kdyby právě jeho čtvrteční odpolední nezvolení ani na druhý pokus byl ten rozhodující impuls na základě kterého Fiala nakonec kapituloval a přestal s rozpočtem dělat Zagorku. Žáček má být předsedou bezpečnostního výboru dočasně… než se uvolní madam Černochová. Ale když teď Babiše podrazili tou mimořádnou schůzí sněmovny, tak možná žádná Afročechová předsedkyní tohoto výboru nebude.
K této věci přidám jednu mimořádně příjemnou zprávu. Piráti jsou ve Sněmovně úplně bez funkcí. Nula. Nic. Nemají nikoho ve vedení sněmovny ani ve vedení výborů. Nejlepší na tom je, že se jim nedostalo zastání ani od bývalých vládních kolegů. Všichni se dívali jinam, nikdo jim nemínil přepustit žádnou prebendu a pokud se ptáte, kdo za to může, tak ti čtyři pirátští poslanci z minulého období, protože jejich rétorika byla tak agresívní, že jim ten pobyt ve sněmovně na suchu všichni přejí. Dodnes si pamatuju jak Richterová zlobně bubnovala na bubínek, že se jí něco nelíbí a dělala si na tom kampaň.
Nejlépe situaci vystihl Jan Zahradil, který k tomu řekl, že jediným Babišovým politickým soupeřem je teď Hrad (všimněte si, že neříkám: Petr Pavel). Opozice ve Sněmovně je bezzubá a prostě na to nemá. A propo… Filip Turek byl zvolen místopředsedou zahraničního výboru, což se vylučuje s ministerskou funkcí. Samozřejmě, pokud se stane ministrem, může sněmovní funkci opustit, ale je to určitý signál, že Motoristé mají i jinou variantu ministra zahraničí než Hranatou legendu.
Posledním Babišovým soupeřem je tak protokolář Kolář. Vůbec se nedivím, že Babiš nechce zveřejňovat, jak vyřeší svůj střet zájmů, protože ať udělá cokoliv, nikdy to nebude dost dobré. Vždycky mu na tom prezident i mééédia najdou nějakou hnidu, kvůli které bude mít PePa zase důvod ho nejmenovat a navíc by mohl stupňovat požadavky. Babiš teď udělal ústupek – řekl, že zveřejní své řešení v podstatě zároveň s jeho jmenováním premiérem. Ale myslím, že to dělá jen proto, aby vypadal vstřícně. Teď, když už má zákon o rozpočtu, může klidně zařídit, aby Hrad dostal desetinu toho, co dostával doteď.
Jinak platí, co jsem napsal včera. Petr Pavel není schopen žádného tahu, na jehož konci by nebyl tak či onak Babiš. Může jedině zdržovat. Třeba proto, aby v prosinci na Radu Evropy jel ještě Fiala, protože Andrej by tam už mohl odmítat emisní povolenky ETS2, tlačit na migrační pakt a určitě by neschvaloval použití zmrazených ruských aktiv pro Ukrajinu.
Ale pokud to Petr Pavel takhle udělá, bude to na úkor jeho prezidentské reputace. Už teď má požadavky, které neměl ani Zeman a stále více jeho zdržování vypadá jako schválnost. Jednoho dne nakonec stejně nějaký tah bude muset udělat a čím později to přijde, tím blběji bude vypadat. Ti, kdo mají rádi Babiše, mu nezapomenou zdržování a ti, co nemají rádi Babiše, mu zase nezapomenou, že nakonec Andrejovi ustoupil. Prezidentská volba bude na začátku roku 2028, takže za dva roky.
Čím déle bude Kolář skrze svého Nývlta zdržovat jmenování vlády, tím spíše se s Petrem Pavlem na další období už nepočítá. Zkazit si pověst je strašně snadné a vyvolávač jakékoliv ústavní krize u nás byl nakonec u voleb potrestán. Nikomu se nikdy nevyplatilo shodit vládu a za následných voleb vždycky bylo nějaké překvapení. Nechat Fialu vládnout v demisi a nebo jmenovat premiéra, který nemůže uspět, to je Macronovská cesta politikou. Dá se tím získat čas, ale nedají se tím získat preference.
V této chvíli má podle všech průzkumů Petr Pavel slušnou šanci na znovuzvolení. Je prostě fešák, moc toho nenamluví, jezdí na motorce a je prostě cool. Sorry jako, to dneska bohužel stačí. Ale pokud se do dějin zapíše jako někdo, kdo nechal dlouhodobě v demisi vládnout nenáviděného profesora Fialu a nebo jmenoval premiérem třeba plukovníka Foltýna, může o své prezidentské parametry rychle přijít. Pokud to ale přesto udělá, je prostě postradatelný a Kolář si zase najde jiný vhodný ksicht ala George Clooney.
Osobně si pořád myslím, že prezident nakonec mrkne a Babiše jmenuje, protože zatím ještě o nic nejde a je to jen taková přátelská šťouchaná. Minule byla vláda jmenována čtrnáctého prosince, takže ještě je měsíc čas. Pořád totiž platí, že je lepší Babiše kritizovat ve funkci, než dokazovat voličům, že neunesete volební porážku.
____________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
Varianta A) Babiš veřejněoznámí, že chce striktně dodržez zákon, tedy slíbí že don30 dní po svém jmenování vyřeší současný střet zájmů dle zákona. A zákon si po jmenování vlády změní (např. „slepecké fondy“). OK?
Varianta B) Babiš si založí firmu – B1) nejlépe akcie na doručitele, třeba v Holandsku, nebo B2) v zemi, která nikdy neprozrazuje majitele firem nebo dokonce právně nespolupracuje s ČR (a zakládá si na tom). Tato firma si na 4 roky převezme veškerý majetek Babišovic rodiny, který by mohl být ve střetu zájmů. OK?
Mimochodem knížka Petry Rédové je moc pěkná. Můžu doporučit.
Hradní páni si pořídili Nývlta. Na známky se natiskne on. Na papíry se podepisuje on. Ani nemusí moc mluvit. Když jde o něco složitějšího, vystačí si s tiskovým prohlášením.
A můžou si dělat co chtějí. A žádný střet zájmů se jich netýká.
OFFTOPIC: Bonbónek pro ovečky
https://aeronet.news/zelenskeho-partaci-z-korupcniho-schematu-prchaji-z-ukrajiny-a-timur-mindic-spravuje-zelenskemu-krypto-flashku-se-2-miliardami-dolaru-ukrajina-je-pracka-na-penize-nejen-pro-zelenskeho-juntu
Není čas zavřít kampeličkáře Fialu? (či agenta Pávka)
PROČ STAČILO! NESTAČILO
Tak se bude jmenovat beseda o výsledku voleb do parlamentu z pohledu STAČILO!
Kde: Brno, Křenova 67, sál ve II. patře.
Úvodní zhodnocení výsledků voleb: Petr Hampl
Účastnicí: volební kandidáti za STAČILO v Jihomoravském kraji (Petra Rédová, Vidlák, Václav Fišer, Martin Říha a další)
Kdy: Ve čtvrtek 20. listopadu od 16.00 hod
Sál pro cca 150 lidí je ozvučen, bufet s občerstvením v provozu
V pondělí 17. listopadu si připomeneme zastřelené vlastence v koncentračním táboře Kounicovy koleje v Brně na Mučednické ulici.
Každý týden se tam popravovalo po celou dobu II.WW
Začátek: v 11,00 hod.
Jinak každý pátek svítíme proti válce na Moravském náměstí v Brně, od 19.00 hod u Sochy spravedlnosti.
5.prosince slavíme 3 roky od zahájení nepřetržitého provozu, Brňáci přijďte za námi aspoň v den našeho výročí, bude připraveno občerstvení a něco na zapití.
Děkujeme všem, kteří nás podporují aspoň na dálku!
Co by se delo,kdyby v teto fazi prezident zemrel.ve fazi kd jeste nejmenoval cloveka aby sestavil vladu,ale blastne i ve fazi,kdy by byla uz koalice nebo vlada upecena,ale prezident by ji tim padem nemohl jmenovat.je mrtvy.v usa maji viceprezodenta dobre.ale jak je takova varianta osetrena u nas? Budou vypsany nove prezidentske volby?
ústava – však se vzájemně zastupuji
Nestrašte Vystrčilem a ještě Fialou v demisi, ačkoli zrovna jmenování předsedy a členů vlády by myslím přešlo rovnou na Okamuru.
Nerudová proti Brusli.
https://medium.seznam.cz/clanek/thomas-paukner-otresy-v-europarlamentu-farsky-a-nerudova-volili-s-viktorem-orbanem-207617
Pane domácí,
žádné strachy.
České holky to opět zařídí. Toho hadrafouse nám ostatní evropské holky závidí!
V ČR se opět najde dost vyhaslých vaječníků i vysychajících vagín, které jej spolehlivě zvolí.
Dokonce i v případě, kdyby se provalilo, že tomu svému politrukovi zahýbá.
Tím by se vagínám jen potvrdilo, jaký je to fešácký nabíječ – že zdravíme Billa, Hillary a Monicu 😀
Možná, že by dostal ještě víc hlasů, než za flanelku, motorku, fousy a sexy prošedivělou hlavu…
Vracím se k možné poslanecké iniciativě, revokace zákona č.159/2006 Sb. a poslanecké novele, kterou se mění zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů.
Návrh textu novely zákona o střetu zájmů, připravený tak, aby:
• nebyl „šitý na míru“ jedné osobě, ale byl obecný
• respektoval ústavní limity (aby nepadl u ÚS)
• umožnil prezidentovi přijmout racionální řešení
• umožnil vládě vzniknout bez radikálních zásahů
• posílil kontrolní mechanismy, ale zároveň eliminoval nerealistické či procesně neproveditelné pasáže současného zákona
Text je psán jako pracovní legislativní návrh – tedy v podobě, jak jej běžně píší poslanci.
Čl. I – Novela zákona o střetu zájmů
1. Úprava definice ovládající osoby (§ 2 písm. f))
Dosavadní znění § 2 písm. f) se nahrazuje tímto zněním:
„f) ovládající osobou se rozumí veřejný funkcionář, který přímo nebo nepřímo vykonává rozhodující vliv v právnické osobě, zejména prostřednictvím
1. držení více než 25 % podílu na hlasovacích právech,
2. práva jmenovat nebo odvolat členy statutárních či dozorčích orgánů, nebo
3. uzavřené smlouvy či faktického vlivu umožňujícího prosazovat zásadní rozhodnutí.“
Poznámka: Zpřesňuje definici tak, aby zahrnovala nepřímý vliv, ale byla právně měřitelná.
2. Zavedení institutu “nezávislého svěřenského fondu” (§ 4a – nový)
Vkládá se nový § 4a:
§ 4a
Nezávislý svěřenský fond
(1) Veřejný funkcionář může splnit povinnost vyloučit střet zájmů tím, že vloží majetkovou účast podle § 4 odst. 1 do nezávislého svěřenského fondu.
(2) Nezávislý svěřenský fond je povinen mít
a) nezávislého správce, který není ve vztahu k veřejnému funkcionáři osobou blízkou, zaměstnancem ani obchodním partnerem,
b) dohledového auditora, kterého jmenuje Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí (ÚDHPSH).
(3) Veřejnému funkcionáři je zakázáno činit pokyny směřující k ovlivňování činnosti fondu; porušení se považuje za přestupek s pokutou až do 5 000 000 Kč.
(4) Správce fondu je povinen každých 12 měsíců předložit ÚDHPSH zprávu o činnosti fondu.
(5) Majetek fondu nesmí čerpat dotace ani pobídky podle § 4 odst. 2, pokud je veřejný funkcionář členem vlády.
Poznámka: Tento mechanismus umožní, aby veřejný funkcionář nebyl nucen prodat podnik, ale zároveň byla zaručena nezávislost.
4. Zavedení registru vlivu (§ 14a – nový)
Vkládá se nový § 14a:
§ 14a
Registr vlivu
(1) Každý veřejný funkcionář uvede do oznámení podle § 12 také
a) seznam osob, se kterými má dlouhodobé obchodní vztahy přesahující 250 000 Kč ročně,
b) seznam svěřenských fondů, v nichž má majetkový zájem,
c) vymezení oblasti, v níž může existovat faktický vliv na podnikání.
(2) ÚDHPSH zveřejní neosobní část údajů v registru.
(3) Úmyslné nepravdivé údaje jsou přestupkem s pokutou až do 2 000 000 Kč.
Poznámka: Jde o nástroj, který je veřejně přijatelný a není zaměřen na jediného politika.
5. Zavedení přezkumu prezidentem (§ 16 odst. 5 – nový)
Do § 16 se doplňuje odstavec 5:
**„(5) Pokud se osoba navržená na člena vlády nachází v situaci možného střetu zájmů, informuje vláda nebo navržená osoba prezidenta republiky o způsobu jeho odstranění. Prezident republiky může žádat doplnění či vysvětlení, ne však uložit formu řešení.“
Poznámka: Toto ustanovení chrání prezidentovu roli, ale zároveň eliminuje možnost „vydírání“ formou vnuceného řešení.
6. Přechodná ustanovení
(1) Veřejní funkcionáři, kteří ke dni účinnosti tohoto zákona drží majetkové účasti podle § 4 odst. 1, jsou povinni uvést svůj stav do souladu s tímto zákonem do 6 měsíců ode dne účinnosti.
(2) ÚDHPSH provede první audit nezávislých svěřenských fondů do 12 měsíců.
Čl. II – Účinnost
Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. července 2026.
DŮVODOVÁ ZPRÁVA
k návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů
A. Obecná část
I. Zhodnocení platného právního stavu
Zákon o střetu zájmů představuje jeden z klíčových nástrojů ochrany veřejného zájmu a prevence korupce. Jeho jádrem je zajištění toho, aby výkon veřejné funkce nebyl ovlivněn soukromými ekonomickými zájmy. V průběhu let se však ukázalo, že některé části zákona:
• neodpovídají současným ekonomickým realitám,
• jsou obtížně vymahatelné,
• nejasně definují nepřímý vliv veřejného funkcionáře,
• neodlišují formální majetkové vlastnictví od faktického vlivu,
• vytvářejí právní nejistotu při jmenování členů vlády.
Tento stav vedl v praxi k opakovaným kontroverzím, včetně rozhodnutí evropských orgánů v otázkách dotací a veřejných zakázek. Veřejná debata opakovaně ukazuje, že právní řešení střetu zájmů potřebuje modernizaci a zpřesnění, nikoli zásadní oslabení.
II. Cíle a potřeba navrhované právní úpravy
Navrhovaná novela má tři hlavní cíle:
1. Zpřesnit vymezení střetu zájmů a ovládající osoby tak, aby byl zákon prakticky vymahatelný a nepodléhal různým interpretacím.
2. Vytvořit jasný, transparentní a ústavně slučitelný mechanismus pro situace, kdy je veřejný funkcionář zároveň významným podnikatelem.
3. Posílit důvěru veřejnosti v rozhodovací procesy vlády a vysokých veřejných funkcionářů, včetně ochrany prezidentské pravomoci při jmenování členů vlády.
Novela není namířena proti konkrétním osobám. Je formulována jako obecné řešení, které má zabránit tomu, aby jakýkoli veřejný funkcionář mohl fakticky ovlivňovat vlastní podnikatelské aktivity způsobem narušujícím veřejný zájem.
III. Hlavní principy navrhovaného řešení
1. Zpřesnění definice „ovládající osoby“
Definice ovládající osoby je středobodem právní konstrukce zákona. Dosavadní znění je nejasné zejména v otázce nepřímého vlivu. Novela proto stanoví:
• kvantitativní kritéria (více než 25 % hlasovacích práv),
• personální kritéria (možnost jmenovat orgány),
• kvalitativní kritéria (smluvní a faktický vliv).
Tím se významně zlepší právní jistota pro veřejné funkcionáře i kontrolní orgány.
2. Zavedení institutu „nezávislého svěřenského fondu“
Novela umožňuje veřejným funkcionářům vložit své podniky nebo podíly do přísně regulovaného svěřenského fondu, který:
• musí mít nezávislého správce,
• je pod dohledem státního auditora,
• podléhá každoroční kontrolní zprávě,
• nesmí čerpat dotace ani zakázky, pokud je funkcionář členem vlády.
Tento přístup vychází z mezinárodních standardů (např. britský „blind trust“), ale obsahuje přísnější prvky kvůli české specifické situaci.
Mechanismus umožňuje odstranit střet zájmů bez nuceného prodeje majetku, což je ústavně přiměřené a zároveň veřejně obhajitelné.
3. Upřesnění zákazu dotací a veřejných zakázek
Dosavadní úprava umožňovala různé interpretace, zejména v otázce nepřímého vlivu nebo podpůrných firem. Novela stanoví jasné mantinely a doplňuje možnost výjimek v krizových situacích (např. potravinová bezpečnost, krizové řízení), které musí být schváleny jednomyslně vládou.
Tím se zároveň minimalizuje riziko zásahu do bezpečnostních nebo strategických odvětví.
4. Zavedení Registru vlivu
Registr vlivu posiluje transparentnost a umožňuje kontrolním orgánům i veřejnosti získat přehled o:
• obchodních vztazích veřejných funkcionářů,
• svěřenských strukturách,
• oblastech možného faktického vlivu.
Tento nástroj není represivní, ale preventivní.
5. Úprava prezidentské role
Novela výslovně potvrzuje prezidentovu pravomoc:
• žádat doplnění informací,
• kontrolovat transparentnost řešení,
ale zároveň také stanoví, že prezident nemůže určovat konkrétní formu řešení.
To je důležité pro zachování rovnováhy moci a zabraňuje jednostrannému tlaku.
IV. Očekávané přínosy navrhované úpravy
• Vyšší právní jistota při jmenování členů vlády a dalších vysokých veřejných funkcionářů.
• Snížení rizika korupce a veřejných podezření.
• Sjednocení praxe orgánů dohledových a soudních.
• Zlepšení reputace ČR v evropském kontextu a prevence sporů o dotace.
• Transparentní kompromis mezi ochranou veřejného zájmu a ochranou majetkových práv funkcionářů.
V. Dopady na veřejné rozpočty
Novela má pouze omezený dopad na veřejné rozpočty:
• administrativní náklady ÚDHPSH se zvýší o přibližně 8–12 mil. Kč ročně,
• očekává se pokles rizika neoprávněně čerpaných dotací, což má pozitivní fiskální dopad,
• zavedení registru a auditu je financováno z běžných rozpočtových úvazků.
VI. Dopady na podnikatelské prostředí
Novela přináší větší právní předvídatelnost, zejména u velkých holdingů, které mají vztah ke členům vlády. Zavedení nezávislých fondů umožňuje sladit podnikání a politiku při zachování transparentnosti.
Ani malé ani střední podniky nebudou novelou významně dotčeny.
VII. Dopady na občany
Občané získají:
• vyšší důvěru ve státní instituce,
• lepší kontrolu nad vztahem politik – byznys,
• jednodušší přístup k neosobním informacím.
Novela nezavádí žádné povinnosti pro běžné občany.
VIII. Soulad s ústavním pořádkem a evropským právem
Návrh je:
• v souladu s Listinou základních práv a svobod (zejména právo vlastnit majetek),
• v souladu s judikaturou Ústavního soudu,
• kompatibilní s pravidly EU o veřejných zakázkách a dotacích,
• kompatibilní s předpisy prevence korupce (OECD, GRECO).
Návrh není retroaktivní.
B. Zvláštní část
Tato část obsahuje detailní odůvodnění jednotlivých změn:
K § 2 písm. f)
Cílem je zpřesnění definice ovládající osoby tak, aby zahrnovala i nepřímé formy vlivu. Jedná se o klíčové ustanovení pro určování střetu zájmů.
K § 4a (nezávislý svěřenský fond)
Toto ustanovení umožňuje veřejnému funkcionáři splnit povinnosti zákona, aniž by musel prodat majetek. Přitom je garantována nezávislost správy a státní dohled.
K úpravě § 4 odst. 2 a 3
Zákaz dotací a zakázek je nově formulován jasně a vymahatelně, s možností výjimek v krizích.
K § 14a (registr vlivu)
Registr vlivu umožňuje kontrolu nepřímých vazeb, které doposud nebyly transparentní.
K § 16 odst. 5
Ustanovení chrání prezidentovu roli, avšak omezuje možnost určovat konkrétní způsob řešení střetu.
K přechodným ustanovením
Šestiměsíční lhůta je realistická a odpovídá praxi u svěřenských fondů.
Navrhovaná novela:
Navrhovaná novela představuje vyvážené, ústavně obhajitelné a praktické řešení, které:
• eliminuje reálné střety zájmů,
• umožňuje výkon vysokých veřejných funkcí osobám s rozsáhlými majetky,
• respektuje práva podnikatelů,
• chrání veřejný zájem,
• stabilizuje politický systém.
✔ chrání prezidentskou pravomoc
– prezident může žádat vysvětlení, ale nemůže diktovat formu.
✔ umožňuje vznik vlády
– Babiš může vložit Agrofert do skutečně nezávislého fondu pod tvrdým dohledem státu.
✔ není retroaktivní, je ústavně průchozí
– obsah je obecný, neadresný.
✔ posiluje transparentnost
– nový Registr vlivu.
✔ zpřesňuje pravidla, neoslabuje je
– nejde o „zrušení Lex Babiš“, ale o jeho modernizaci tak, aby byl funkční a právně obhajitelný.
Nyní se do mne pusťte a kritizujte!
tl/dr
Není co kritizovat. Jediné dobré řešení je tohle, hakožto i jiné legislativní zprasky prostě zrušit.
Re Stan Borowitz
Souhlasím s Vámi. Opravdu nejlepší by bylo, aby uprostřed nenávistných blábolů při úterní mimořádné schůzi Sněmovny vystoupil někdo ze stran nynější vládní koalice, představuji si někoho o kom nelze říci, že je straníkem ANO a obdivovatelem Andreje Babiše, například takový MUDr. Boris Šťastný od Motoristů a navrhl revokaci zákona „Lex Babiš“ a vyvolal tak diskusi o tomto zákonu vedoucí k hlasování o zrušení zákona. Je diskriminační, v zemích střední Evropy nemá obdobu. Howgh!
Taky bych to tak viděla.
Do Venezuely naštěstí blbíš nedohlédne, SK, ale o blbství, které se týká mě i Vás, je to taky:
Stařec a Zdechovský aneb ještě větší blbec, než jsme doufali
Europoslanec Tomáš Zdechovký (KDU-ČSL) …se přidal ke kritice Nerudové, když trhala na kusy Knotka za hnutí ANO, když EP smetl ze stolu jeho návrhy a spolu s Kolářem se sami prohlásili za zachránce průmyslu a občanů ČR!!! , když čtu tohle:
„Být skutečný patriot je skvělé. Ale být „Patriot“ v europarlamentu znamená být k ničemu. Europoslanci z ANO v čele s O. Knotkem nezvládli vůbec nic – jejich návrhy parlament smetl ze stolu. Nakonec to byla naše EPP (Evropská lidová strana), která dokázala prosadit snížení klimatických cílů a zachránit český průmysl i občany,“ napsal na sociální síti X“
Tak tedy zkuste někdo pomoc nedostatečnému blbíšovi a odpovězte mu na následující lehounké otázky:
Co dělala vláda vedená Fialou v době předsednictví (???), když teď jedna ze spoluvládnoucích stran ústy Zdechovského se mi snaží namluvit, že ONzachránil český PRŮMYSL a OBČANY?“ Co vlastně Zdechovský zachraňuje?
Domnívá se Zdechovský, že mu jeho nevoliči uvěří, že se teď zrovna v tom EP probudil a že v něm zachraňuje TO , co celé ty předchozí roky s tím hloupým Fialou (zejména za jeho předsednictví) vehementně lehce odhlasovávali, prosazovali, zaváděli do zákonů a vyhlášek EP z toho jejich greendeal. náboženství se všemi důsledky, které právě teď mají dopadat na hrby každého jednoho z nás? To jako fakt Zdechovský (Nerudová, Kolář atd.) myslí vážně, že blbíš je až tak nedostatečný a že mu skočí na tu jejich prosťáčskou omezenost jako jejich skalní voliči?
Buď je blbíš blbec, nebo jím je Zdechovský a ještě větší, než jsme doufali… jiná není možná!
Vážení spoludiskutéři,
řešíme tady mocenské hry v malinké Kotlince a zatím kolem bublají velké změny.
Nemyslím, že by neměly citelný vliv na loutkovodiče evropské i světové.
V Kyjevě probíhá velká aféra s rozkrádáním finanční pomoci USA a KoZa. Ozývá se i lid. Zítra v poledne má být velký Majdan. Pokud se ho pokusí Zelenský zastavit silou, bude za pár dnů ještě větší. Pan president „zelený žebrák“ pro jistotu jezdí po světě a jeho SMI označení spolupachatelé taky. Jen nebýt k dosažení…
Velký oranžový otec z Bílé chýše se nakonec rozhodl, že si upevní pozici hegemona útokem na Venezuelu. (Že to rozhodli jestřábi není podstatné.) Maduro se nepoonďal strachy, musí tedy být odstraněn jako několik vládců předtím (Jugoslávie, Afganistan, Libye atd.)
Vojenská akce proti drogám s názvem „Jižní kopí“ už běží. Námořní výsadky a bombardování je na spadnutí. To bombardování už vlastně běží – vidí-li letectvo USA na moři nějaký člun, který by mohl převážet drogy, bez dalšího ho zlikvidují. Všichni mrtví, není nikdo, kdo by si stěžoval. (Ne, že by to nakonec asi nebyla pravda. Rybářské čluny nemají tak silné motory a plují jinudy.)
Naše SMI (hlavní média) pomalu a trochu trhaně otáčejí, notičky z Brusele nejsou zatím jednoznačné.
Někteří ještě chtějí platit, protože (asi) provize. Nakonec i ti „ochotní“(už je jich jenom pět) taky přestanou a budou říkat, že je podvedli. Ona válka se zatím mnohým vyplácí.
Polsko se rozhoduje, co s ukrajinskými běženci. Chce si ale udržet status transportní země (Rzeszów), protože to taky vynáší. A president se s předsedou vlády nepěkně veřejně napadají.
Japonsko vyhrožuje Číně ohledně Tchaj-wanu. To ale snad vyřeší japonská první ministryně několika omluvami. Je mladá a nezkušená…
Atd.
Vážený Starý kocoure, troufám si vyslovit názor, že zdejší fórum nahrazuje u velké části diskutujících debatu u hospodského stolu (které se z různých důvodů nemůžou zúčastnit) a proto to tu vypadá tak jako u každé hospodské debaty. Nic ve zlém, prostě realita.
Jistě, tak to beru.
Ostatně jsem navrhl Šamanovi podtitul jeho blogu – ještě když jsem neměl vlastní blog. [;>))
Do hospody taky mohu přijít nebo nemusím, odejít od stolu a sednout si k jinému, když jde debata o něčem, čemu nerozumím nebo co mě nebaví.
Jenže jsou hosté, kteří chodí od stolu ke stolu a otravují vzduch stále stejnou trapnou historkou. Takže čas od času povstanu od stolu a prohlásím „…vy mi taky!“ a odejdu.
i ty vaše vypsané věci jsou nepodstatné, co mění? nic
Nebo Vám ta „nepodstatnost“ jenom tak připadá. [;>))
Inu, každý vidí, co vidí…
Nevýznamné. Největším průserem je Greendeal.
Kdyby se příkladmo Petr Pavel tvrdě vzepřel Greendealu, měl bu mou plnou podporu. Každý takový.
… za mě by tu podporu i přes ten Váš Green Deal rozhodně neměl, Schumachere, a to ani náhodou, protože já to mám úplně stejné, jako:
https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/jan-schneider-petr-pavel-je-ve-stretu-zajmu/
a víte proč?
Protože mluvíme o NAŠEM prezidentovi, o mé vlasti a … a koneckonců také o mně/Vás/nás!!!
Ten „Váš“ Green Deal s tím nemá vůbec nic společného a myslím si, že každý by měl v sobě samém cítit ten diametrální rozdíl!
Ale budiž, rozmlouvat Vám to nehodlám.
… ale pravda, že proti Petrovi i Pavlovi z Horní Dolní bych také nic neměl, pokud by činil, jak píšete!
Jsem zvědav jaké překvapení se odehraje v příštích dnech. Nejsem doma, mám všechno jen z doslechu.
Dnes jsem viděl video co natáčí denně pan Babiš. Přislíbil, že v příštím videu vysvětlí těm co ho sledují co je Agrofert. Může se stát, že fialová parta i hrad budou lapat po dechu a fialovět závistí nebo vztekem. Zasloužili by si to.
Z hradu, od novinářů i z dosluhující vlády teď denně padají takové žvásty, že se nestačím divit čeho jsou schopni. Je vidět, že studovaný neznamená zároveň chytrý. Předvádějí, jak jsou splachovací, to jim jde. Jsou připraveni držet u moci a propagovat a podporovat nenávist k Babišovi za všech okolností a nejspíš jakkoliv dlouho. Naštěstí, ta současná stoosmičková koalice je složená z chytrých lidí, kteří se nedají.
Pořád nedokážu pochopit, jak se mohlo stát, že prezidenta volilo 3 359 301 voličů.
A podobně jako u zbytku liberálně oligarchické party by jej dnes jich volilo ještě o dost víc. Odpověď na otázku proč je jednoduchá:
Propaganda prostě funguje. I totálně shitový (česky posraný) výrobek se v dobrém obalu a s dobrou reklamou bude skvěle prodávat…
„Propaganda prostě funguje.“
To je nějaké divné: funguje na vás? Funguje na mne?
Takže asi nefunguje tak úplně plošně a všeobecně.
To není binární ano-ne.
Může tam být spoustu stupňů mezi.
Re: Alef Nula
Na většinu lidí funguje.
Výsledky voleb to předvedly. Volil jsem Stačilo, nevěřil jsem v dvouciferný výsledek, ale doufal jsem v pět procent.
Rozumné argumenty fungují na velmi malé procento lidí. Emoce, ty fungují na většinu.
Odpovědět: Alef Nula
Troufám si tvrdit, že ve větším či menším rozsahu funguje na všechny, včetně mne i vás.
Volby jsou čím dál víc svého druhu „prodejní veletrh“ a kandidující strany, hnutí a osobnosti jsou nabízené zboží. Kupující se ve valné většině rozhodují především emotivně, na základě reklamy. Jinak by se v ní netočily takové prachy. Reklama má různé formy – i obal, který voličům prodal Petra Pavla, je součástí reklamy. Je ostatně tím jediným, co Pavla odlišuje třeba od Drahoše. Odmyslete si vzhled (a reklamou stvořenou polistopadovou legendu) a máte vedle sebe dva úplně stejně nudné stahovače králíků. Reklama musí zákazníka přesvědčit, že mu propagovaný výrobek nabídne něco, co jiný výrobek nedokáže. Pro spoustu lidí je to třeba právě příjemný zážitek z pohledu na hezký obal. Jsou lidé, kteří si hezké obaly dokonce schovávají a používají je k jiným účelům. Někdy po zakoupení funkčnějšího výrobku v horším obalu do nich ten dokonce přesypávají… 🙂
A zákazník musí u zakoupeného (zejména opakovaně) výrobku zažít opravdu velké zklamání (ideálně nějakou osobní újmu), aby si příště zkusil koupit výrobek jiný. Ale rozhodovat se bude většinově opět podle těch samých kritérií jako dříve. Je to začarovaný kruh peněz. Kapitálu. Kdo má dost peněz na reklamu, prodá víc výrobků, získá víc peněz na reklamu – a prodá víc výrobků. Proto mají v „demokratické“ společnosti subjekty propagující narušení nebo omezení tohoto začarovaného kruhu tak malou šanci na úspěch. Funguje to skoro stoprocentně.
Jo a abych nezapomněl – aby náhodou neměl nějaký skutečně kvalitní výrobek, který nemá kapitál na masivní reklamu, šanci díky osobně vyzkoušeným účinkům oslovit i emotivně se rozhodující kupující, stačí stanovit nějaké technické „kvórum“ omezující jeho přístup na trh. A je to!
Taky si myslím, že nebude mít za dva roky soupeře a bude zase zvolen.
Piráti dokola opakují, že by chtěli mít nějaké předsedy sněmovních výborů.
Tak je třeba dokola opakovat, že ani za Fialovy vlády neměli piráti žádného předsedu sněmovního výboru.
A stejnětak neměly všechny opoziční strany místopředsedu sněmovny.
Takže se jen pokračuje v tradici.
Piráti už nejsou neznámí. Jsou zatraceně známí a všichni už vědí, že jsou to mrdky, udavači a křiváci. Prostě s nima nikdo nechce dělat. Nikdo se s nima bavit nechce, pokud to neni nezbytně nutný. Potom, co teď předvádělo to hovado Hřib a ta zubatá píča se nelze divit. Nehlasovali pro ni ani petidemoličníci. Oni uráží celou novou vládní koalici nejhoršíma výrazama a pak mají tu drzost na nich ještě žádat nějaký funkce. Ti dva jsou úplně na hlavu.
A jako třešnička na dortu je plánovaná mimořádná schůze sněmovny, kde se opozice chystá interpelovat premiéra, který ještě ani nebyl jmenován.
Jan až náš politický bizár dokáže zajít?
Kam až…
Babišovi stačí, když jim řekne „dámy a pánové, jako poslanec žádný střet zájmů nemám. Pokud budu jmenován předsedou vlády a někdo prokáže, že u mne existuje střet zajmů, vyřešim ho do 30 dnů, jak mi ukládá zákon“. A můžou to zabalit …
Nejlepší by ovšem bylo, kdyby tam zrovna někdo z ANO navrhl zrušení toho zákona 😀
Proč zrovna z ANO? Ve Sněmovně přece není jen jedna strana či hnutí, zájmy voličů tam zastupují i jiné subjekty…
Ano, to jsem tu psala už před několika dny. Nejjednodušší krok jak odstranit střet zájmů Babiše je zrušit ten zákon „lex Babiš“ novou sněmovnou a bylo by po ptákách.
Neprojde to senátem, prezident nepodepíše.
Jsou důležitější věci.
Dnes jsem pustil tv a myslel jsem, že dávají Planetu opic. A pak se objevil moderátor.
Copak? Dávali Neandra Jakoba?
Tuhle jsem koukal na film o lenochodech a teď už mi nepřipadá jako neandrtalec, ale spíš jako lenochod. A Stanjura taky.
Ne, malou samici.
Skočil by Pávek do Macochy, kdyby mu řekli?
Voják se neptá, voják prostě splní rozkaz 🙂
To je dobrý, potom stačí mu dát rozkazem, aby přestal zdržovat a pověřil Babiše sestavením vlády 🙂
Pak si může stěžovat. (zákl.ř.1)
Otázkou je, kdo vydává rozkazy.
Záleží na tom, co by mu tam spadlo. Dobrá hospodinka i pro pírko skočí, ale u Pepy bych tomu moc nevěřil …
aha, asi jsem měl napsat hospodyňka. takhle daleko asi ještě ta emancipace nepokročila, aby misto hospodina byla hospodinka 😀😀
Těžko říct, Ale změnilo by se něco i kdyby byl zcela náhodně a nevyprovokovaně skočen?