24 listopadu, 2024

Poslední rada pro SPD

Já mám SPD rád. Byli první, kteří mě pustili alespoň nakouknout mezi sebe. S leckterými představiteli SPD jsem měl možnost si popovídat. Podpořil jsem je v krajských volbách – především v Praze, kde se tato strana poprvé dostala na magistrát. V SPD je spousta lidí, které jsem pozval na zabijačku a které považuju za své osobní přátele. Měl jsem možnost si popovídat s Jaroslavem Baštou. Prostě mi nejsou lhostejní.

Byli první kdo u nás zvedli prapor odporu proti jednotné frontě pravdolásky a médií. První začali mluvit o tom, že věci mohou být jinak. Ivan David nám jakožto europoslanec zprostředkovával zprávy o tamním zákulisí. Jeho Nová republika se u nás zavedla jako téměř zpravodajský server. Odpůrci o SPD říkají, že je stranou dezolátů, ale ve skutečnosti má SPD na kandidátkách možná nejvyšší podíl vysokoškoláků. Mají vytvořenou stranickou strukturu a fungují v celé republice. Běžně na svoje soupisky pouštějí kandidáty z různých malých uskupení. Navíc Okamura dokázal povstat z popela Úsvitu a přímé demokracie, což není úplně běžné. Takový Vít Bárta už nepovstal a Bursík také ne…

Proč to všechno píšu…

Sakra, mě fakt štve, jak málo stačilo a tohle všechno, co Okamura vybudoval, se teď splachuje do hajzlu… Teď se nebavíme o jednotlivcích nebo občas nešťastně vybraných kandidátech. Tady jde o celou jejich stranickou strukturu. Ty stovky místních organizací, které jsou schopné zorganizovat nějakou tu přednášku, vědí, kde se dají vylepovat plakáty, mají svoje fejsbůky, čímž zesilují hlas předsednictva. Tohle má obrovskou cenu, protože vybudovat v dnešní době celorepublikovou stranu, na to musíte mít buď neskutečné charisma a hodně času a nebo opravdu hodně peněz. SPD to všechno má.

První kolo prezidentských voleb dopadlo jak dopadlo. Kluci, varoval jsem vás, že to přesně k tomu směřuje. Že Bašta sice povzbudil euforii, ale ta nebude stačit ani na dvouciferný výsledek. Týden před volbami jste navíc úplně zrušili vaše téma o zabránění války a začali jste se vymezovat proti Babišovi. Navíc vyzvat Babiše v neděli před soudem, aby se vzdal kandidatury ve prospěch Bašty… a druhý den pak koukat, jak ho soudce osvobodil a on díky tomu přebírá veškerou mediální pozornost… a o to víc pokračovat ve vymezování proti ANO, to chce vskutku politický talent.

Já vím, že na to nemám žádné seriózní průzkumy, ale v internetovém cvrkotu vidím, jak moc jste si uškodili. Tři čtvrtě voličů SPD nakonec Babiše volit budou, protože to prostě jinak nejde. Nebudou ho volit s radostí, ale prostě tam půjdou a hodí mu to. Protože vidí, co se proti nim houfuje.

Petr Hampl by řekl, že to je takové prolomení hradeb…

Bez ohledu, jak druhé kolo dopadne, uvědomujete si (a nejen vy v SPD), že budeme svědky toho, jak to Babišovi házejí i lidé, kteří by mu to nikdy nehodili. Ano, Babiše půjdou volit lidé, kteří se před dvěma roky za covidu zaklínali, že patří za mříže. Ti, kteří se stavěli proti němu, ti ho teď hodí do urny obálku s jeho jménem, protože nelze jinak. Babiše podpořily strany i hnutí, které by se v poslanecké sněmovně stavěly proti němu. Babiš systematicky obchází alternativní média od Xavera, přes Bureše, Vidláka, Tomáše Lukavce… dal rozhovor Skálovi…. V této republice se tak najde milion voličů, kteří Veľkého Bociana nikdy nevolili, protože EET, protože Covid, protože oligarcha, protože byl v KSČ (nehodící se škrtněte), ale teď mu to hodí.

Copak nevidíte, že druhé kolo je taková bitva na Kulikově poli? Do této bitvy přijela jednotlivá ruská knížata a domů odjeli jako jednotný ruský národ. Tohle přesně teď vidíme před druhým kolem. Do závěrečné bitvy se vedle Babiše staví další a další političtí lídři se svými lidmi, protože protistrana je silná jako nikdy a jde jí o hodně. A pořád platí to stejné, co píšu už několik let… jde o menší zlo, protože dobro žádné nezbylo. Už týden sledujeme, že Babiš nestojí sám a řekl bych, že před vlastní bitvou o hlasy se ještě další přidají.

Ne, já nevím, jak ta bitva dopadne. Tentokrát si netroufám hádat. Po včerejší televizní debatě už vůbec ne. Ale jednu věc vím – bez ohledu na výsledek, tyto volby buď rozhádanou opozici stmelí nebo ji rozloží na prvočinitele. U nás není moc stran, hnutí či uskupení, které by to nechápaly. Vypořádávají se s tím různě. Ono není jednoduché, postavit se do řady vedle někoho, s kým jste ještě nedávno vedli úpornou válku a to z objektivních a rozumných důvodů. Ale přesto se to děje a v tomto týdnu ještě dít bude.

Vážně chce SPD stát opodál? I když se 75% vašich voličů postaví za Andreje? Myslíte, že tato skutečnost na vaše preference nebude mít vliv? Nemyslíte, když se vaši voliči už jednou rozhodli volit Babiše, že to třeba za dva roky neudělají znovu? Všichni své korouhve přinesli do boje, protože tam na druhé straně vlaje praporec ztělesňující vše, v čem vidíme průser této republiky. Vedle stále ještě silného hnutí ANO tak zapichujeme své žalostné vlajky jedno až tříprocentních podpor. Chybí jen druhý největší kníže – SPD. Jinak jsme si všichni víceméně vybrali stranu. I vaši lidé v hojném počtu přišli.

Chcete je tam nechat samotné? Bez korouhve? Když se jich budou ostatní ptát, kde mají svého Samuraje, mají ukazovat kamsi za sebe a říkat, že jejich šógun se nezůčastní? Že si prostě počká, jak to dopadlo, protože Babiše nemá rád a nemohou se domluvit? Jak velká je šance, že na takové strategii SPD vydělá?

Nejste mi lhostejní, mám vás rád. Byli jste první, kdo mi otevřeli dveře. Foldyna byl první poslanec, se kterým jsem si potykal. Ivana Davida si vážím. Proto vám teď říkám, pojďte a přineste svůj prapor mezi nás ostatní. Nestůjte stranou, protože to vám teď nijak neprospěje. Tato volební bitva dost přeformátuje vztahy. Bez ohledu na to, co si konkrétně myslíme. Jestli Babiš vyhraje, pomůže to i vám. Pokud prohraje, o to víc nás to všechny nažene do jednoho houfu, protože to, co na nás chystají zákonem o dezinformacích, to nás má všechny kompletně odzbrojit. Už nic neřeknete, protože všechno bude trestné. Čelit tomu budeme moci jen jednotou. Myslím, že vám reálně hrozí, že zůstanete osamoceni a Pětikolka se pustí jako první do vás, protože budete lehčí soupeř než Babiš. A pokud Babiš vyhraje i bez vás… budete mít ještě vůbec nějakou roli?

Tak neblbněte a vyberte si stranu. Máte na to týden. Nemusíte se rozhodnout hned. Bitva vypukne až v pátek… A buďte si jisti, že po ní bude náš svět o dost jinačí než dnes. Nestůjte stranou. Od Pětikolky se pochvaly nedočkáte a my si budeme pamatovat, kde jste stáli.

322 thoughts on “Poslední rada pro SPD

  1. Furt si říkám – Co získáme tím, že bude Babiš prezidentem?
    Dalších pět roků kampaně Antibabiš, nic víc.
    Za dva měsíce začne vyučování za energie a spousta lidí se z toho doslova posere. A pak nastane čas, aby se lidé opravdu zradikalizovali.
    Fiala bude dál lámat rukama, Rakušan to ihned nazve dezinformací a dá na seznam a Pekarová začne vyrábět svíčky.
    A co prezident? Co udělá Pavel/Babiš?
    Ani jeden se neodváží spolupracovat s davem. Proč? Protože vlastizrada.
    Takže za mně, Babiš nám jako prezident nepomůže, ale bude hromosvod pro všechny průsery pětikolky.
    Pavel nám to nechá vyžrat do posledního drobku, ale je naděje že lid povstane a tu hrůzu svrhne.
    Mám opravdu velké dilema 🙂

    1. Ano. Samozřejmě předpokládám, že až nastane ta chvíle, kdy nám to nechá generál Zrada vyžrat do posledního drobku, jak píšete, osobně se k tomu vyžírání přihlásíte a příkladně půjdete vyžírat v první linii.

      Tak dobrou chuť, ať slouží.

      1. A co jiného zvedne lidi z letargie než totální svrab? A ani to není jisté. Stačí se podívat na Slovenské referendum. Marnost nad marnost. A to tam je vláda v totálním rozpadu a absolutně nefunguje v čele s Čapičí. A Slováci – pohoda, klid, borovička – 27,25% účast.
        A co Češi? No, uvidíme.
        Ale otázka zněla – Co získáme tím, že bude Babiš prezidentem?
        Obrat nebo odklad?

        1. Na vaši otázku odpověděl už před Kristem jeden Číňan:

          Sláva nebo život – co je přednější?
          Život nebo majetek – co je více?
          Nabýt nebo ztratit – co je horší?
          Proto:
          Kdo nejvíc šetří, platí nakonec nejdráže.
          Kdo příliš hronadí, ztratí nakonec nejvíce.
          Kdo zná míru, nesetká se s nezdarem.

          K tomu já dodávám:
          1. mírou Lao-C patrně nemyslel Kalouska
          2. podle výše napsaného bych se raději ptal, co všechno ztratíme, bude-li zvolen prezidentem generál Zrada

        1. jen tak dotaz na našeho češtináře. V šaržích se nevyznám, takže když jdou do důchodu zůstávají jim funkce – zde generál, nebo jsou normální smrtelníci s maximálně ex-generál? nebo bývalý generál, nebo generál v důchodě? Jak to vlastně je?
          JInde platí, že když odejde z funkce, tak už jej netitulují?
          Dík

          1. Voják, který nevykonává vojenskou činnou službu a má brannou povinnost, je vojákem v záloze.
            pplk. v z. = podplukovní v záloze

            Voják z povolání, kterému zanikla branná povinnost (obvykle po dosažení 60 roků věku) se stává vojákem ve výslužbě
            pplk. v.v. = podplukovník ve výslužbě

            Voják ve výslužbě může nosit vojenský stejnokroj a vojenské odznaky.

          2. Konkrétně Petr Pavel:
            do listopadu 2018 byl v činné službě
            armádní generál
            potom odešel do zálohy a byl v záloze
            armádní generál v z.
            po dosažení 60 roků mu zanikla branná povinnost a od té doby je
            armádní generál v. v.

                    1. Nemáme pravdu ani jeden. Uhodl čtyři: r,d,e,i. – Akorát tam má i několik písmen navíc; nevím: uznáme mu to?

    2. Souhlas!
      Já fandím Bábovi, hodím mu to, ale fakticky si říkám to samé. Co z toho budeme mít? Sluníčka jsou už tak dost radikální, a když tam bude Bába, tak míra propagandy a psychologického znásilňování dosáhne ještě větší úrovně než dnes, tak jak říkáte. Když tam bude generál, tak sice budou Sluníčka pár měsíců na koni a budou chtít všechny kádrovat jako Henleinovci, ale z dlouhodobého hlediska a v současné situaci mohou jen chybovat a postupně se odkopávat – a to i pro dnes mladší voliče, kteří jsou dnes jednoznačně pro ně.
      Sečteno, podtrženo.
      Zvolením Babiše dáme fialové frontě políček, ale umožníme jí pokračovat v kampani antibabiš, která hlavně u mladých nese ovoce, a která ji v podstatě drží při životě. Není Babiš, není Spolu.
      Zvolením generála utrpíme taktickou porážku, která , ale dává celé pětikoalici a generálovi samotnému, prostor, dělat chyby kvůli příliš vysoké nabyté sebejistotě a aroganci doprovázené ostrakizací nazorových oponentů.

      1. JJ, přemýšlím o tom, jak si po požáru Říšského sněmu a smrti Hindenburga Němci někde na Blogu psali:
        Tak, a teď ať si to ten knírkatej vyžere, holt my Němci musíme padnout na dno, abychom pochopili, že tohle není cesta…

    3. Re: Jarek

      Mrkněte na pravomoci prezidenta, ZEJMÉNA pak v čase VOJENSKÉHO KRIZOVÉHO STAVU.
      https://www.mvcr.cz/mvcren/article/kdo-je-kdo-organy-odpovedne-v-cr-za-vnitrni-bezpecnosti.aspx

      ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava ČR;
      ústavní zákon č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti ČR;
      zákon č. 218/1995 Sb., o rozsahu branné povinnosti a vojenských správních úřadech;
      zákon č. 219/1999 Sb., o ozbrojených silách ČR;
      zákon č. 220/1999 Sb., o průběhu základní nebo náhradní služby a vojenských cvičení a o některých právních poměrech vojáků v záloze
      zákon č. 221/1999 Sb., o vojácích z povolání;
      zákon č. 222/1999 Sb., o zajišťování obrany ČR;
      zákon č. 153/1994 Sb., o zpravodajských službách ČR (dále jen „zákon o zpravodajských službách“);
      zákon č. 90/1995 Sb., o jednacím řádu Poslanecké sněmovny;
      zákon č. 107/1999 Sb., o jednacím řádu Senátu;
      zákon č. 114/1993 Sb., o Kanceláři prezidenta republiky;
      zákon č. 218/1999 Sb., o rozsahu branné povinnosti a o vojenských správních úřadech (branný zákon), (dále jen „branný zákon“).

      Už jen ze seznamu zákonů si můžete udělat obrázek, že prezident v případě stupňující se krize na UA nám může pořádně zatopit.
      Třeba když fialová vláda vyhlásí odvody na půl mio kusů a prezident jim „povolí“ vstup do AFU, chcete-li do VSU.

      1. Ano, vím a bojím.
        ALE naznačme si hypotetickou situaci, přesně v manipulačním stylu ČT.
        Pobaltí mobilizuje, Polsko mobilizuje, Slovensko mobilizuje, Fialka chce mobilizovat a Babiš řekne – NE. Tečka.
        Ten Babiš, který dva roky lynčoval celý národ a nás neočkované málem zavíral do lágrů?
        Chtěl bych tomu věřit, ale z pohádek jsem už vyrostl.

          1. Proč se všichni utěšujete, že pokud vyhraje Babiš, nepodepíše mobilizaci.
            Mobilizace se týká záložáků. Máme nějaké? Záložáci (kromě AZ) jsou chlápkové mezi 40 a 60 lety. S tímhle materiálem se válka vyhrát nedá (a navíc, mají životní zkušenosti, a nejsou většinou oblbnutí propagandou, kdo ví, na co by použili vyfasovanou zbraň).
            Zbytek na vojně nebyl.
            Což je pro 5kolku výhoda. Není třeba mobilizace. Stačí vyhlásit stav ohrožení státu, na to mají dost poslanců i senátorů. Po vyhlášení stavu ohrožení lze zahájit odvody. Odvedence lze rovnou odesílat do výcvikových prostorů a po nějakém čase posílat do boje. Prezident na to nemá žádný vliv.

          2. Ano. Zdržování a kladení pasívního odporu. To je docela účinná zbraň. Babiš to pravděpodobně bude dělat. Pavel určitě ne.

        1. Babiš je naděje, že se bude zdržovat, dělat drahoty, odmlouvat.
          Možná to pomůže hodně. Možná méně.

          S generálem Zradou máte jistotu na sto procent, že vše pofičí jako po másle.

          Nemluvě o tom, že si pětikoalice ověří, že i když trápí občany nejvíce v Evropě, tak jim to volby neprohrává a ztratí poslední zábrany.

        2. já jsem z článku 5 pochopila, že se očekává, že se všechny země NATO zapojí do obrany napadeného člena NATO, ale není to automatické, vymahatelné a dá se pomoc odmítnout. Takže pokud z Babiše nyní dělají trotla, že nemůže odmítnout poslat vojsko, je to sice asi svým způsobem vzpoura, ale nic proti znění smluv NATO.
          Naopak – pokud se NATO angažuje vojensky v zemi, která není členem NATO, žádný z členů NATO nebyl napaden, nebyla mu vyhlášena válka, postupuje možná, nevím, proti vlastním pravidlům, neb je obranným paktem.

          1. Článek 5 je o tom, že ostatní zváží jakou pomoc napadenému poskytnou.
            A tou pomocí může být i jen odsouzení útočníka.

          2. Jenže pokud do války půjdeme v nějaké Koalici ochotných, ne jako součást NATO, žádný článek 5 se aktivovat nebude. I kdyby začaly létat Iskandery na Varšavu, Prahu či Bratislavu. A i kdyby. Stačí poslat proviant, oblečení (nebo ty pytle na mrtvoly) a liteře článku 5 je vyhověno.

        3. Přesně, je to úplně jedno jestli tam bude Pavel nebo Babiš. Pokud dojde tvrdé na tvrdé, Babiš udělá přesně to co by udělal i Pavel, viz. Vrbětice. Do dneška nám nehodili ani malou kůstku, že Vrbětice se staly jak bylo řečeno. Jsme prostě v „zádeli“ a volba mezi Pavlem a Babišem je jako volba mezi botulotoxinem a kyanidem draselným. Takže spekulujeme, zda je lepší rychlá smrt s botulinem nebo zda máme šanci žít o chvilku déle po požití kyanidu.

          1. Re: PW

            Vrbětice nijak neohrožovaly Agrofert, na to jste pozapomněl.
            Na rozdíl od situace, kdybychom OPRAVDU šli na Rusa, jak se to zatím jeví.
            Vasil v nastávajícím režimu nedožije léta, pokud Ivan nedá zpátečku do doby, než mu soudruzi nachystají nové divize k sešrotování a granulaci…

            Četl jste tady Králíka? 24 brigád (asi 100k kusů) je za 2 měsíce na početním stavu 30 a méně %.

            1. O tom jestli Vrbětice ohrožovaly Agrofert nebo ne, nic nevíme. Dle té tiskovky, kde byl Babiš pěkně vyplašený a vykulený bych si dovolil odhadnout, že to dokonce ohrožovalo samotného Babiše (rodinu) a někdo mu šlápl na krk. Následovalo vyřazení rusů z tendru na dostavbu JE a vyhození NS2 = stupňování protiruských nálad v Evropě. O tom že ukrajincům dochází živá síla tady asi nikdo nepochybuje. když už i Zdechovský o tom otevřeně píše. A ano, jsme na řadě, ale když tam bude Babiš a bude se muset rozhodnout, udělá to co se po něm bude chtít. Stejně jako u Vrbětic. Že teď ze sebe dělá mírotvůrce a jezdí za přítelem Makronem, který je přítel Bidena, Johnosona, Scholze, to mu nežeru. Otočí jak se mu bude hodit a pokud tu pro něho bude horká půda, odejede na některou ze svých rezidencí mimo republiku a ještě nám pošle selfíčka od bazénu.

          2. Hele, reálně můžeme doufat… Mně každopádně tenhle argument „stejně udělá to co Pavel“ postrádá logiku, pokud nenavazuje „tak proč to nedat Pavlovi?“. Nehodíte-li to nikomu, reálně pomáháte Pavlovi. Hodíte-li to Bábovi, můžete doufat, že třeba nebude úplně Pavel… Takhle je to jednoduché.

            1. Nehodíte-li to nikomu, reálně pomáháte Pavlovi. Hodíte-li to Bábovi, můžete doufat, že třeba nebude úplně Pavel…
              Tak takhle já to nevnímám. Pro mě jsou oba kandidáti toxičtí jedinci. Abych doufal, že se Babiš bude chovat jinak než jak se choval doposud, na to už jsem starej. Kolikrát už jsem volil a vždycky jsem si pak připadal jako debil, protože jak řekl svého času Topolánek, kdybysme lidem řekli co budeme dělat po volbách, nikdy by nás nevolili. Ovlivněn byl už samotný výběr kandidátů, skrze zneplatněné hlasy. Můj kandidát neprošel sítem ministerstva pravdy. V prvním kole jsem z nouze volil Baštu a hrdý na to nejsem. SPD to podle mě pěkně podělala a domnívám se, že výběrem Bašty si muselo SPD být vědomo, že to je v podstatě nevolitelný kandidát. Takže jestli někdo nahrál Pavlovi a Babišovi, byla to SPD. Jsem už téměř rozhodnut k volbám nejít. Musím si prostě přiznat, že je v mé zemi velká část lidí, kteří budou volit Pavla, který nám celkem bez vytáček sděluje, že mír je iluze a skrytě nám říká , že válce se nejspíš nevyhneme, další velká část lidí volí Babiše, který sice kecá o tom, že chce mír a přitom bude stejně muset čekat, až se vzbudí pan prezident USA. Na to aby se postavil proti prostě nemá „koule“ a to už jsme se přesvědčili mnohokráte, že Babiš se otočí kam zrovna foukne vítr a podle toho zda mluví k lidem v ČR nebo ke kamarádům z vedení EU. Teď mě ještě trochu nahlodal Jindřich Rajch, ale pocit že jsme v řiti a to ve mě nevymazalo.

        4. Re: Jarek

          Souhlasím s vámi.
          Nicméně Bába je poměrně racionálně uvažující člověk, na této predikci se asi shodnem – vybudoval Agrofert (nebudeme řešit jak).

          A moje další predikce – mezi podnikateli je více realisticky uvažujících kusů, než mezi vymytými a prodejnými gumami – moje vlastní zkušenost.

          Implikace – Bába se bude bát o svůj majeteček v Čechistánu, proto bude váhat o maličko více s vypuštěním soudruhů generálů (a že jich máme) ze řetězu.

          Přiznávám, je to HÓÓÓDNĚ slabé, ale k dispozici není nic jiného…

        5. Zajimavost, pred dvema dny byla reportaz jak na Libave cvicili ukrajince a jeden instruktor prozradil ze je ucili o vz. 58.

          Nejak jsem nepochopil proc ?

          My nejake vz 58 na ukrajinu posilame ?
          Budeme posilat se zalozakama ?

          Rozjela se linka na jejich vyrobu ?

    4. nečekám vůbec žádný zásadnější obrat ani spásu , pokud náhodou babiš bude prezidentem…
      ale to, jak se pětikolka snaží , kroutí a panikaří, aby babiš prezidentem nebyl, je pro mne asi hlavním důvodem, proč ho volit – je to de facto volba proti této vládě. Jsem skeptická i k jeho slibům ohledně míru, bohužel…
      Včerejší debata v televizi špion kontra rozvědčík je tristním obrazem, že nejde o volbu mezi kvalitními kandidáty , ale už po leta volím mezi větším či menším zlem.

      1. Ano, to jak se pětikolka snaží , kroutí a panikaří, aby Babiš nebyl prezidentem má asi nějaký důvod.
        Jj, dilema volit/nevolit….do pátku času dost i když vždycky, když si někdo stěžuje, tak se ho zeptám –
        Byl jsi volit?
        Nebyl!
        Tak si nestěžuj.

  2. Tři zdroje a součásti nynější národní mizérie:
    Historický remcalismus
    Hospodský kecalismus
    Internacionální vlezdoprdelismus

    1. Hm, nesouhlasím – národní mizérie vznikla nadnárodně, na úrovni národa je vše v pořádku. Remcalismus, kecalismus a rektální alpinismus jsou národní tradice.

      1. Ale zase nás právě tyto vlastnosti ochraňují od takového toho nadšeneckého radikalismu. V tom vynikají zase Němci.

  3. Na SPD je vtipné, že vlastně pětikolce vyhovuje – kanalizuje nespokojené a libovolná jiná opoziční strana si tisíckrát rozmyslí „smočit se s Tomiem“. Tím se významně snižuje opozici manévrovací prostor.

    Takhle přece hrozně dlouho podvazovali Komunisti krk nikoliv pravicovým vládám, ale (potenciálním) vládám Sociální demokracie. Čímž netvrdím, že to tak SPD chce či KSČM chtěli. Ale že to tak prostě je. Že ten Okamura Libtardům docela vyhovuje.

      1. To byla jedna z pastí, do kterých se opozice sama chytila.
        „Antikomunismus“ bránící spolupráci s komunisty.
        „Antifašismus“ bránící spolupráci s Okamurovci.
        Dnes je tato prasárna zdokonalována rozdělením na „demokratické strany“ a ostatní.

        1. Skála prý něco zkusí s levou frakcí socdem – ale v týhle době na to moc nevěřím a ve svý straně taky nemá 100pro podporu

          1. Levá frakce je rozprášená nebo marginalizována. Třetina použitelných je v SPD, třetina v ANO, zlomeček u komunistů a ten zbytek si řekl, že za takový nervy se na to může klidně vysrat a taky to udělal.
            Když jim voliči jednoznačně vzkázali, že gretenismus, instanbulský diktát, podpora úchyláren a plivání na Babiše není cesta, tak ještě zrychlili. Šabatová a teď guma Pávek.
            Jediný, co mě na tom těší, je, že zrůdy jako Poche teď škodí se setinovým dosahem (pokud teda už dávno není na jiný lodi – vůbec by mě to nepřekvapilo a zas tolik mýho času si jeho sledování nezaslouží).

        1. O mně se nebojte, já mám pro strach uděláno. Ale zapomenout? To tedy nehodlám, alespoň pokud mi tedy bude ještě paměť sloužit. Ani jedněm ani druhým.

      2. Jo, ale na Slovensku i v Německu se tenhle pat pořešil – v podstatě přejmenováním. U nás zůstal třicet let zafixovanej, protože se holt nebyli schopni ani ochotní zříct toho „Komunistická“. Jako – na jednu stranu je chápu, na stranu druhou došli kam došli.

  4. Spíš než SPD, což je strana mírného pokroku v mezích zákona za účelem vydělávání státních plateb za mandáty, mě vadí, že ČSSD a KSČM ani v době krize nejsou schopni se spojit.
    Křivohub Šmarda dokonce prohlásil, že bude volit pinocheta.
    Obě strany dohromady při posledních volbách do sněmovny sehnaly zhruba stejný počet příznivců jako SPD, t.j. 0,5 milionů.
    Ale asi to bude tak, že cestu náčelníka Křivé huby nebude následovat mnoho indiánků, spíš to hodí asi Bábovi. U komárů je to jasné, ti disciplinovaní jsou, ale při posledních volbách v roce 2021 jich bylo jenom 190.000.

    Ještě bych rád věděl, co si myslí Vidlák a místní Kydači o výkonu Báby včera v debatě na jejich (Pětilhářů) ČT?

    1. Ráno jsem si kousek pustil ze záznamu.
      Byli tam dva kandidáti na presidenta – Babiš a nějakej Řezníček.
      A pak tam byl fíkus…

    2. Babiš se snažil, poznatek ohledně Pavla – byl zabírán tak, aby nebylo vidět na jeho ruce přes které v předešlé debatě ventiloval vnitřní tenzi (debata Blesku, tam to ještě vidět bylo)

    3. „Česká“, čili bruselská televize předvedla své tradiční číslo – debatní přesilovku.
      Moderátor Řezniček se sice chvílemi (a nepříliš věrohodně) snažil aby vypadal, jako že je nestranný.
      Jak mi Babiš není osobně sympatický – ustál tu přesilovku docela dobře.

    4. Šmarda, bože. Znával jsem jeho přímého příbuzného, kdysi hlavouna z cizinecké policie, posléze šéfa kulturního domu v Edenu v Praze. Mám vykládat dále? No raději ne….

      Socani. Opravdu k nim nemám žádný „pravicově radikálně Klausovský“ odpor. Jen odpor jako takový…
      Příliš znalostí reality…

    5. Babiš je děsnej blekota, minimálně několikrát si naběhl, jednou říkal, že bude prezidentem všech a za pár minut tvrdí, že je kandidátem opozice proti pětikolce… a pak když už neví kudy, použije tu svou hrubou sílu a prostě něco tvrdí a tvrdí… což mu sice funguje a Pávka tím dokázal vytočit, ale je to zoufale málo na to, aby někoho přesvědčil. Ten jeho projev je takovej zoufalej, že pro většinu lidí překrývá to sdělení. Na druhé straně Pávek ukazuje, že kromě naučených prázdných frází, které neumí ani dostatečně věrně přehrát, v něm není vůbec nic. Naštěstí tam měl moderátora, kterej to táhl za něj, ale bylo to fakt až trapný. Po té debatě jsem měl chuť otřískat si hlavu o zeď, jaký to bylo utrpení. Nicméně fandům Pávka bohatě stačí, že je pěkně učesanej a má dost silný make-up a není vidět jak se potí :).

  5. Politické kšeftaření pana Okamury vytváří MOČ / malou opoziční činnost/.
    SPD – slibem neurazíš.
    To utváří i mé pochybnosti proč SPD vybrala za prezidentského kandidáta zrovna pana Baštu aby byl předhozen voličům,či jak jinak nazvat až překvapivé, pozdní oznámení jeho kandidatury.
    Domnívám se ,že někteří politici v SPD by si zasloužili založit svou stranu abych jejich jméno přestalo být spojováno s SPD.
    Stejně jako mnozí jsem volil SPD aby můj hlas nepropadl.
    Ulhanému,chytrému Babišovi, který jako druhý a poslední premiér v Evropě nařídil povinné očkování přeji zvolení do prezidentské funkce.

    1. U nás bylo povinné očkování proti covidu? Že o tom nevím. Podotýkám, že jsem si tu látku (jen bůh a možná Fauci ví jakou látku) do těla vpravit nedala.
      Netvrdím, že tu nebyl poměrně tvrdý nátlak, ale když to srovnám například s Novým Zélandem (kde mám dceru již několik let), tak to byl čajíček. Nemluvě o Austrálii.

    1. Co se týče těžkých kol, tak za minulého režimu platilo:
      Chceš-li poznat co je dřina, kup si kolo Ukrajina!

  6. Vtipné…
    Týden mlátí Babišovi o hlavu, že jako prezident „přece nemá pravomoce zatáhnout ČR do války…“

    https://www.novinky.cz/clanek/volby-prezidenta-babis-by-nevyslal-vojaky-na-pomoc-napadenemu-polsku-40420707

    Aby ho teď mlátili po hlavě dotazem, zda by „šel na pomoc Polsku“… (Já vím, ti správní hodnotoví řeknou, že jde o hypotetický dotaz na hodnotové nastavení bla bla bla…“) Ono i Pavlovo šermování „článkem 5“ je legrační, protože:
    k jeho aktivaci musí souhlasit všichni členové jednomyslně (naštěstí i naneštěstí, podle toho, na lkteré ze stran zrovna jste), „dojde-li k takovému ozbrojenému útoku, každá z nich uplatní právo na individuální nebo kolektivní obranu,“ (tedy nepožádá-li napadený stát o pomoc, nemusejí ji ostatní poskytovat) a hlavně: „neprodleně podnikne sama a v souladu s ostatními stranami takovou akci, jakou bude považovat za nutnou, včetně použití ozbrojené síly…“ – tedy jde o rozhodnutí každého člena, jakou akci bude považovat za nutnou.
    https://www.nato.int/cps/en/natohq/official_texts_17120.htm?selectedLocale=cs

    Víc mne zaujal možná článek 6 definující, co se ozbrojeným útokem míní: „Pro účely článku 5 se za ozbrojený útok na jednu nebo více smluvních stran pokládá ozbrojený útok: (…) na ozbrojené síly, lodě či letadla kterékoli ze smluvních stran, jež se nacházejí na nebo nad jejich územím nebo na jakoukoli oblast v Evropě, kde byla rozmístěna vojska jakékoli smluvní strany po datu, kdy Severoatlantická smlouva vstoupila v platnost.“ Tedy k napadení člena NATO může dojít ve chvíli, kdy on sám umístí svá vojska v Evropě mimo území států NATO. No, ještě že jednomyslnost. Ještě že „co každý považuje za nutné k zachování míru…“ (jenom mám neblah= tušení, že do podobné formulace lze zahrnout i Mnichov…)

    1. Pravomoci prezidenta CR se zasadne lisi ve stavu miru a ve chvili vyhlaseni stavu ohrozeni. Z bezzubeho panaka se v tu chvili stava dulezita figura. V TU CHVILI JIM PREZIDENT MUZE EFEKTIVNE ZABRANIT pokracovat ve valce. Z nejakeho duvodu se tohle v mediich neresi…

      1. Spíš bych vsadil na Turecko. A na Německo a Francii. Kteří „novým“ členům NATO vzkáží, že „vocamcaďpocamcaď“ a že co si navařili to ať si sežerou.

        1. Přesně, my tu rozjímáme jestli je s AB větší šance, že nepůjdeme do války než s PP. Ale přátelé, o tomhle se přece nebude rozhodovat v Praze. A na Hradě už tuplem ne…
          Kdybych chtěl trochu spekulovat, tak bych řekl, že o tomhle se právě venku nyní rozhoduje…. Ale my nevíme nic, takže můžeme jít v klidu spát a nechat se dráždit jen žabomyší šarvátkou AB x PP.

      2. Ovšem o stavu ohrožení rozhoduje parlament a zabránit jim může asi jen dočasně, protože existuje mechanismus, jak cukajícího se prezidenta odejít. Znovu to dohledávat nebudu, před časem jsem to tady postoval. (Nakonec, někdy i ta brzda může pomoct, protože dá čas vychladnutí hlav či vyřešení situace).

        Ale podstata mého příspěvku byla víceméně v tom, že minimálně půlka té debaty byla coby kdyby, a to i tam, kde ono kdyby je opravdu těžce hypotetické.

        1. Taky anonym: taky je článek 5 omezen myslím jen na území severně od obratníku Raka. Proto různá závislá a zámořská území chráněna většinou nejsou. Proto si Británie musela ochránit Falklandy sama.

          1. Ochrana? Raketo-jaderné síly, špičkové ponorky, PVO/PRO.

            Jak to říkal kdysi Mao: právo je ta nedefinovatelná substance, vylétavající velkou rychlostí z hlavně pušky.

            Alias, právo silnějšího.

    2. Teoreticky je NATO bezzubá organizace, protože jednotný souhlas je reálně nedosažitelný a slavný čl. 5 znamená jen třeba poskytnout pytle na mrtvoly, v rámci pomoci. Ovšem reálně je to agresivní zločinecká prodloužená paže Fašingtonu, klidně i na úkor všech dalších členů.

      Jenže, to je pouze fasáda.

  7. Pokud podá Babišovi ruku skončí jako ČSSD a KSČM. Zdá se ale , že Okamura nechce svůj podnikatelsko politický projekt ukončit ve prospěch podnikatelsko politického projektu Babiše.

  8. Problém je jinde – SPD je politická firma Okamury, která nikdy nepřevezme za něco odpovědnost. Takhle má své jisté, peníze od státu tečou, práce žádná. Tak proč si to vše rozhodit? Bude v permanentní opozici vůči komukoliv, ale tím to končí…

    1. Práce žádná? Jakože poslanci v parlamentu nejsou hlasitě aktivní? A dva poslanci v EP snad jsou ve frakci IDE neviditelní?
      Tak to nevím. Asi ten Okamura musí pětihnusu sakra vadit, když Lidovci neváhali učinit takovou nulu, jako je Tomiův brácha , poslancem. Jenom proto, aby s jeho vydatnou pomocí mydlili Okamurovi schody.
      Zajímalo by mě, co by měl Okamura dělat, aby vás uspokojil. Opravdu bych to ráda věděla.

      1. Co třeba?

        Mít „koaliční potenciál“. Pochopit, že parlamentní politika jsou kompromisy. Jít do vlády, převzít odpovědnost, kterou je zodpovědný svým voličům. Nabírat tím příznivce, až se stane skutečně funkční opozicí, která bude mít větší slovo, než jen ignorovatelné „protestní“. Přitom se nevzdat svých klíčových témat.

        Ale sedět jako pecka, „poslední spravedlivý“? To je úplně k prdu.
        SPD ve všem selhali.

        „Poslanci“ v EUhniji, to si děláte blázny? To je přece jen cirkusová manéž.

  9. OT, nicméně k současné situaci: ruský režisér Nikita Michalkov (držitel Oscara, dvou Zlatých lvů z filmového festivalu v Benátkách, Grand Prix festivalu v Cannes a mnoha dalších cen) věcně komentuje sankce, které na něj uvalila (Rada) EU.
    Prostý výčet faktů a shrnutí pokryteckého jednání Západu úplně stačí.

    https://zvedavec.news/kultura/2023/01/9509-otevreny-dopis-clenum-rady-evropske-unie-od-ruskeho-filmoveho-rezisera-nikity-michalkova.htm

      1. Ne že by ten jeho projev nedával smysl, ale na mne žel působí jak uspavač hadů. Spolehlivě u toho usínám. Ten jeho Besogon dávám minimálně natřikrát a jen, pokud není k poslechu nic jiného.

        1. re: nemesis
          No tak Vám přeju, abyste se probudil v ideálním světě, kde Praha a láska vítězí a ves a zlo prohrávají. Pak si ale nestěžujte ( proč taky, že.). Spěte dál, on Vám asi ten příští svět nebude proti mysli.

  10. Mluvil jsem s vícero příznivci SPD, kteří v 1. kole volili Baštu. Všichni bez výjimky se chystají dát to v 2. kole Babišovi, žádné zůstat doma nebo prázdná obálka.

    Už to tady psalo vícero lidí – oficiální vlažná podpora nebo neutralita SPD je z taktického hlediska asi lepší než okázalá podpora. Možná, že se na tom Babiš když šel za Okamurou dohodli.

    1. To taky byla správná taktika – v 1.kole Bašta, ve 2. Babiš. Nevím, proč nám Vidlák mermomocí nutil názor, že Babiš může v 1.kole vypadnout.

      1. To bylo speciálně pro Sakuru – zapomněl na jeho narozky, tak mu chtěl jako omluvu věnovat Baštovy výsledky jako palicu na goga =)

      2. Protoze Basta je pro mnohe guru, polobuh, ktery mel dostat 20 % a vice. Samozrejme by pak jeho volba mohla ohrozit toho, jez ma sanci byt zvolen (Babise). Vetsina mistnich politologu zastava ten samy nazor.

      3. Bohužel, nebyla jistota, že se do druhého kola nedostane Danuše s generálem. Tak jsem osobně volil i v 1. kole Babiše.

        Nic se tím nezkazilo.

        Prezidentská volba není referendum o SPD.

      4. Protože průzkumy říkaly něco jiného, než jak to dopadlo. A protože Bašta nemohl postoupit, ale byla tu šance že díky němu nepostoupí ani Babiš. A do třetice, kdyby Bašta odstoupil ve prospěch Babiše, tak to bylo 40:35 pro Babiše s podporou SPD a Okamura mohl tvrdit, že dal Babišovi 15%. Říká se tomu politické šachy…

        1. To riziko, že by se Babiš nedostal do druhého kola kvůli Baštovi bylo tak minimální a spíš teoretické, že opravdu stálo za to ho podstoupit. Všichni by byli spokojený a v druhým kole by neměli takový dilema.

  11. Taky si tak říkám, když jdu kolem. To jen aby se to nepletlo s tím druhým Kolemjdoucím.

    SPD i jejich voliči volí Babiše, to je jasné. Kolemjdoucí II se s Vidlákem hádá zbytečně.
    Zvolit Babiše znamená jeden malý krok na dlouhé cestě k dobru.

    Babiš ve včerejší debatě na ČT převyšoval Pavla tak výrazně, že si toho museli všimnout i skalní Pavlovi příznivci. A to je dobrá zpráva.

    Babiše jsem dosud v žádných volbách nevolil. Teď mu hlas dám, protože není jiná možnost.

    1. Převyšovat Gumu by zvládl i Josef Vyskoč. Ten člověk za celou diskusi neřekl vůbec nic, pokud nepočítám plytké předem naučené „básničky“ (Bylo by zajímavé vědět který vachmajstr Flanderka je stvořil). Záložní Guma (Řezníček) spolu s ním vytvořili společně dvě všeobecně známé 00.

    2. „… že si toho museli všimnout i skalní Pavlovi příznivci …“
      Velký omyl … PP příznivci si všimnou pouze „doporučení státních hnojometů“ !! To je IN a oni jsou přece vysoce INTELIGENTNÍ. Nic více není k tomu dodávat!!

  12. Nevidím důvod, proč by se Takeši měl stavět na jakoukoliv stranu – koho má ještě přesvědčovat? Koho navíc jeho „přímá podpora“ přinese? Ti co mají stejný názor to Bábovi hodí, a fakt k tomu nepotřebujou souhlas (už to udělali, a udělají to nejspíš znova). Ti, co si nemyslí, že bába je dobrý nápad, se na volby vybodnou. Situace na frontě SPD je win-win pro Babiše. Kůň je mrtvý, ze dvou třetin sežraný… Co víc ještě chtít? Tu poslední třetinu? Dyť to už jsou z větší části jenom kosti.

    A kecy o alternativních šicích, korouhvičkách a kolíkově poli… Ne. Čeká vás Verdun. Žádné hrdé prapory sjednocené stejnou myšlenkou, ale unavené, špinavé a zarostlé trosky v mundurech, sesbírané bůh ví odkud, které už nemají kam utéct. Fakt tam není potřeba jeden další jenerál navíc.

    1. To máte mezeru ve vzdělání. Aniž bych četl váš odkaz (tudíž ho nehodnotím), doporučuji vám:
      Dušan Tomášek, „Nevyhlášená válka“ (Boje o Slovensko 1918 – 1920), Epocha Praha 2005, 260 stran, platil jsem 259,- Kč)

      1. Zajímavé je, že ani v dobách dělení o tom nebyla ani zmínka. Zkusím se kouknout v Mahence. Knížky už nekupuji.

    2. Re: ema

      Co jste ve škole dělala, že jste nic nedělala?
      O MRR i SRR jsme se normálně učili na ZDŠ a na SŠ samozřejmě taky, nebylo to nic tajného.

  13. Myslím si, že Japonec sbíral v posledních velkých i malých volbách protestní hlasy, když se KSČM ukázala jako mrtvola a ČSSD jako strana naprosto neprotestní.
    Domnívám se, že „tvrdé jádro“ jeho voličů je v nevelkých jednotkách % (nevím zda s mezerou nebo bez?), ostatní jsou přelétaví ptáci.

    Prezidentské volby jsou trochu odlišné, jsou buď a nebo. Pro voliče vlastně není nijak obtížné se rozhodnout – buď dá hlas současné vládě, nebo Babišovi. Proto si myslím, že většina dosavadních voličů SPD, ať už kmenových nebo přelétavých, stejně hodí hlas Babišovi, ať říká Okamura cokoliv. Ani bych se moc nedivil, kdyby měl s Babišem nějakou dohodu o zdrženlivosti, aby Babišovi nevyčítali spolčování s „extrémisty“. Hlasité Okamůrovo vyjádření „Volte Babiše“ žádné hlasy z řad SPD už navíc nepřinese, ale jiné potenciální Babišovy voliče by mohlo naopak odradit.
    Já v tom takové drama nevidím.

    Zajímavé mi přijde, nakolik se vyplní volební předpovědi/průzkumy. Vidím dvě možnosti:
    1. Vyplní se a dopadne to nějak 55/45 ve prospěch generalissima. Pak není co řešit.
    2. Bude to jinak a vyhraje Babiš (jakýmkoliv poměrem). Pro mě by to bylo nejen signálem, že průzkumy byly možná cinknuté, ale že lidé se v průzkumu už bojí vyjádřit svůj politický/voličský postoj, pokud není konformní se současným vládním trendem, a nechají si to až do soukromí za plentou.

    I když budu volit Babiše (nějaké přiblblé bilbordy a televizní debaty na tom nemohou nic změnit), ta první varianta mi vlastně vychází pro ČR jako celek příznivější – ukázalo by se, že lidé se ještě tolik nebojí, jen mají většinově jiný názor než já. To bych jim vyčítal jen slovy – kdo chce kam…. spadneme tam s ním, ač neradi.

    1. špatný pohled, volí si babiš premiér/president, pokud dostane skutečně 55/45, tak Babiš u hodně lidí „naboural myšlení“ ve smyslu že už není nepřijatelný kandidát v rámci ANO.
      V tomto má Vidlák pravdu, SPD jako druhá strana opozice musí být taky silná +- 15 procent, aby příště ta verbež bolševická z pětikolky prohrála voby…

    2. Ted jsem chtel neco podobneho, ale mnohem kostrbateji napsat.
      Tvrde jadro je par procent, vetsi cast volicu SPD mu to tam haze, protoze nic jineho v Cechach neni.

      Mozna mate pravdu, ze se Babis s Okamurou dohodl na nepodpore.

      Mozna ma Okamura strach, ze by se tak stal Babisovo beckem, a byl by pohlcen. Proc chodit ke kovarickovi…
      (tim nenarazim na osud CSSD, protoze kategoricky nesouhlasim s Vlkem, ze Sobotkova partaj byla pohlcena dravym a bezskupuloznim Babisem. Socani si za to muzou sami, a to opustenim svych tradicnich volicu a snahou se zalibit mestskym liberalum, kterych jednak moc neni, a jednak je tam docela pretlak. Rikali tomu „moderni levice“)

      Mozna si mysli, ze je pro nej lepsi, kdyz bude na Hrade Pavel, protoze bude vic protestnich volicu.

      Bud jak bud, Okamura i Babis by meli neco delat s tou naprosto nesmyslnou nalepkou „demokratickych“ a „nedemokratickych“ stran, ktera se neuveritelne rozmohla.
      Vetsi lez snad v politice neni. Nepochazi to z Cech. Zacli s tim samozrejme v Americe.
      SPD i ANO nejsou o nic mene demokraticke, nez jakakoli strana petikolky, a presto jsou nalepkovany, jako nedemokraticke jako na bezicim pasu. Uz to ani nikoho neprekvapuje.
      Jak proti tomu si musi zjistit sami, urcite maji par politologu a imagemakeru na podobne veci.

      1. Pane Sakura.
        Babiš se nechce dělit o moc ani slávu,tak to bylo o spolupráci s ČSSD a komunisti,všechno pozitivní si bral na sebe a tak to vykládal po prvním kole voleb.Je možné,že po jednání o podporu,Okamura něco čekal,nebo navrhoval,co Babiš odmítl,tak Okamura odmítl veřejnou podporu,ale nezakázal volit Babiše.
        Pokud vyhraje Babiš,tak bude chtít vyvolat předčasné volby,situace mu nahrává do karet.Pak teprve nastane ta pravá diktatura.

        1. Ale to je prece normalni, kazdy si chce privlastnit uspechy, a propadaky hodin na nekoho jineho.
          Problem CSSD byl v tom, ze misto aby si tvrde hlidali to svoje a patricne to prezentovali, tak si za tezke miliony najali americke PR agentury, ktere jim poradily, ze „moderni levice“ je to prave. Petricek, Dienstbier a podobni jsou prave ti reprezentatni toho noveho a evropskeho smeru, odkojeni Bruselem, a jsou to prave oni, kdo CSSD potopili.
          Odbory byly vzdycky tak nejak becko CSSD a podivejte se, jak se to rozlezlo i tam. Stredule doporucil volit Nerudovou. Pry ze ma socialni citeni.
          Jo, a tesne pred tim dostal na ucet nekolika milionovy dar od podnikatele z ODS.

          1. Socani, kteří si dělají opulentní svatby na zámcích jako velmožové a nafoukle vyřvávají „kdo z vás to má“. Proslulí arogantními papalášskými postoji, jakoby parodovali vyhnilého kariérního bolševika 80. let.

            A pak si nechají natisknout úchylnou knihu s fotkami světových osobností – jako psychopat Barták. Jejich vážení a hlavní kámoši jsou světská a zmagořelá vražedná mafie, a na oslavě se střílí – načež jejich podporovatel, celoživotně slušný a podnikavý člověk, je za regulérní nutnou obranu zavřen za vraždu, aniž by proti zločincům utrousili slovo…

            Odboráři s hodinkami za půl mega, kteří jdou jako kámoši na pivko s ministrem financí, proti kterému zrovna skončila obří odborářská demoška…

            To se nedá vymyslet, to se musí zažít.

            1. No já nevím, ti papaláši – náměstek ministra, byt 2+1, rodina neměla auto, televizi, chatu na potoce bez elektřiny, děti jezdily na stejné tábory jako děti uklízečky z téhož ministerstva, náměstek ředitele velkého podniku měl tu televizi, ale zase ne auto ani chatu, Kapek po fajruntě oblékl montérky a chytil se kolečka a kmital na rekreačním objektu a předem zdravil ty čumily, které tam na něj jako do zoo vodili lidi z okolí. Rozdíly byly malé – u těhle lidí. Jo, co jsem tak slyšel o vekslácích či o Mercedesu u jiného pána, to bylo jiné. Byl to jiný svět, jinak nastavené rozdíly a pokud jste od dětství vnímal svět jako kabaret a byl jste celoživotní vidlák z vidlákova a znal historii své rodiny a neměl ambice, tak jste to vnímal. Bylo rozkošné podívat se na Václavák a vidět vedle sebe hopsat lidi se stranickou knížkou v kapse a tak to je pořád.

              1. Jojo. Ovšem kromě těchto slušných papalášů bylo i plno těch druhých, kteří si s nějakými těmi CIA „disidenty“ v počtu mercedesů příliš nezadali. Ale to je už jedno, bylo to před tolika lety…

                Meritem mé poznámky bylo, že ČSSD nezničil satanáš Babiš, ale zničili se sami. Odbory, to je další podobné.

      2. Sakuro, to máte svatou pravdu, že většina voličů to hází SPD, protože jinou zřetelně antisystémovou stranu nemáme. Je na tom něco špatného ?!
        I já nesouhlasím s SPD ve všem. Ale taková strana neexistuje, která by hlásala jenom ty moje, nejsprávnější názory. ( Ironie )
        Bohatě stačí, že je SPD přijatelná volba pro každého desátého občana. Ve srovnání s okolními stranami podobného typu, třeba s AfD, si Okamura stojí velice dobře. Lepenka by mohla závidět.

    1. Vy jste jak Řezníček. Také přerušuje plynulý tok myšlenek mluvčího, který se snaží (jak umí) řešit hluboké státotvorní problémy.

        1. Když už chcete být pinklich, tak tam máte nepřesnost. Před % je nutná tvrdá mezera. Jinak vám to % na konci řádu může ujet na řádek následující, což je mnohem větší chyba.
          😊

          1. Ano, tam, kde je správně mezera, má být nezlomitelná (tvrdá) mezera, to máte pravdu. Děkuji za upřesnění.

      1. No možná, ale kdybych napsal sedmdesát pět procent, byly by tam dvě mezery, což by některé studenty mohlo uvést do nejistoty, zda se nemá psát 75 %.
        Musíte myslet didakticky, Targus.

  14. Vidláku, píšeš, že už teď 75% voličů SPD bude volit Babiše.

    Tak o co ti vlastně jde tvou poněkud výhružnou „Poslední radou pro SPD“?

    Chceš říct, že v okamžiku oficiální podpory ze strany vedení SPD by najednou Babiše volilo třeba 90% voličů SPD? … Já myslím, že nikoliv. Protože voliči SPD se průběžně zajímají o politiku a nejde je tak snadno manipulovat jako voliče vládních stran, kteří se řídí titulky článků v médiích a masážemi v TV.

    Pokud vím, tak Babiš a Okamura se setkali po prvním kole. Na čem se domluvili, nevíme. Ale vsadila bych se, že Babiš oficiální podporu od SPD nechtěl, protože by to pro něj znamenalo jen přilití oleje do pekelného ohně, na kterém se ho snaží uškvařit pětidemolice a média.

    Také mám pocit, že ti Okamura trvale leží v žaludku a měl bys radost, kdyby se případný neúspěch Babiše mohl svést na SPD… mohl bys napsat: já jse vám to říkal.

    1. Mám stejný pocit. Že Okamura z nějakých dúvodů Vidlákovi nesedí.
      Těch stran, které zazářily a rychle zhasly bylo hodně, ne jenom ty dvě jmenované.
      SPD přežila vlasní vytunelováni a tím prokázala svoji stabilitu. Pánové Černoch a Volný stranu spíš stmelili.
      Volba prezidenta je o člověku, ne o straně. A SPD nemohla postavit lepšího kandidáta, protože žádný takový nebyl k mání. Nedivím se.
      Nálepka SPD je tak trochu polibek smrti, hodně občanů má o SPD šoatné mínění. Takže jediný pan Bašta měl odvahu aspoň to zkusit. Sám dobře věděl, že to nevyjde. Ačkoli vědomosti , charakter a opravdu velký rozhled mu nechyběl. Typ táborového řečníka to sice není, ale táborové řečnictví není zrovna moc velká kvalifikace.
      Možná jednou přijde doba, kdy bude SPD přitažlivá pro ještě víc vzdělaných a schopných politiků. Uvidí se.
      ***
      Možná pan Vidkák zaregistroval, jaký se ozývá řev jen proto, že ambasador Stronický přijal Hrnčíře, toho z SPD, no fůůůj !
      Lipavský požaduje odvolání Stropnického a Signalista souhlasí.
      S tímhle pochopitelně Okamura nehne, ani kdyby chodil po hlavě a odstrkoval se ušima.
      Establishmentu se podařilo učinit z SPD Belzezuba řiznutého Adolfem Hitlerem. A na větší než malé množství lidí to funguje.

    2. Maneca napsal:23 ledna, 2023 (0:21)

      Já bych to nenazval vyhrůžkou, ale spíše prosbou a mementem, nejen pana Vidláka.

      Jindřich Rajchl vysílal(a) živě.
      sSntporeod90if9 i8m2i78hct01h2h5ti6ic4hii1a8i0ltf11lcc78uiug ·

      2.kolo prezidentských voleb + vyjádření k předvolební kampani

      https://www.facebook.com/rajchl.jindrich/

      1. Josef původní napsal:23 ledna, 2023 (4:37)

        Může to být horší, než si myslíme.

        Viz

        Zažije Česko průmyslový úpadek jako Detroit?
        Publikováno 23 ledna, 2023 | Autor: vlkp
        Zažije Česko průmyslový úpadek jako Detroit?

        Deindustrializace Evropy
        Sofistikovaná ekonomika

        „….Jak jinak?
        Přemístěním výrob!
        Nikoli z Německa, Holandska, Rakouska, Francie a tak podobně!
        To ne!
        To by se silně ozvaly tamní odbory.

        Na forhontě v tomto transferu bude východní Evropa!

        Ano Češi jsou lacinější než Němci a při tom kvalifikovaní.

        Nicméně Ukrajinci, zdecimovaní válkou, budou nejméně o jeden řád lacinější!

        V každém ohledu.
        A jejich kvalifikovanost také není úplně k zahození.

        Může být, že v tuzemsku zůstane vývoj nebo jeho podstatná část.
        Ale výroba?
        Zejména ta nízkomaržová?

        Tak ta odpluje k Zelenskému.

        Německo, Holandsko, Rakousko, Francie a spol. splní tak přesunem výrob ze střední Evropy na Ukrajinu podstatnou část svých slibů.
        Aniž by je to stálo jediné euro!
        A jejich firmy z toho nakonec vyzískají.

        Že to bude možná tragické pro Čechy, Slováky a další?
        No a co?
        Je potřeba nějak reagovat na průnik čínských automobilek!
        Zejména, když už nemáme přístup k levným ruským energiím a surovinám…“

        https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/01/23/zazije-cesko-prumyslovy-upadek-jako-detroit/

        1. IMHO se v tomhle „Vlk“ úplně mýlí. Úpadek postihne v tomto případě ČR i Německo, Holandsko, Francii, etc. Protože materiály a energie… Sankce proti Rusku jsou ve skutečnosti sankce proti Západní Evropě.

          Přídavkem ke všem dosavadním zeleným šílenostem. I kdyby se nic jiného nestalo – jako že stalo – už jen samotné cvokatění s elektromobilitou a Euro 7 samotné, spolu se skvělými a levnými čínskými auty, zničí evropský automobilový průmysl. Kdo bude značně dražší „Euro 7“ zprzněná auta kupovat?

          Elektročuda nejsou schopná provozu při tržní penetraci více než několik procent – není dost elektráren, nejsou rozvody, nejsou nabíjecí místa, … A hlavně, není to ekonomické: cena na kilometr bez dotací a zkreslení, při započítání všech těch „nutných investic“ je minimálně 10x vyšší než kilometrová cena se spalovacími motory.

          Nedávno mi kolega z Ruska ukazoval (přes video po netu), jaké skvělé auto si koupil pro rodinu: čínské cosi, velkoprostorové SUV s 2,5 litru turbodieselem, vše v nejlepší kůži a elektronice, variabilní sedačky jak v obýváku, 6+2 míst (nebo obří prostor vzadu pro náklady), cena něco přes 450 tisíc (po přepočtu na Kč). U nás by taková kára ze Západní výroby stála docela jistě přes 2 mega. Jde něčemu takovému konkurovat? Jistěže ne.

          Ukrajina Ruina je ekonomicky mrtvá už teď, prostě černá díra všech děr futrál.

          Dokud se Ukroši nezbláznili a nestali se kanonenfutterem Fašingtonu proti Rusku, část levnější a pracnější průmyslové výroby se na Ukrajinu přesouvala – příkladem třeba výroba kabelových svazků pro automobilový průmysl, což je pracné, musí to dělat lidé a je to mizerně placené.
          Ale s tím je definitivní konec.

          Fašington/Západ si nedá říci a vše stupňuje jako plnotučný útok proti Rusku. Takže Rusům nezbude, než Ruinu celou přejet parním válcem až k Užgorodu a režim kompletně sejmout, bez kompromisů – které Fašington/Západ nikdy nepřipustí. Tudíž žádný přesun výroby z EUhnije do Ruiny nikdy nebude…

          Ale to neznamená, že nekrachneme.

        2. Nevim jestli se vyroba odstehuje na Ukrajinu, protoze tamejsi otroci budou levnejsi. Energie tam totiz levne nebudou.

          A teorii o tom, ze zapad si necha vyvoj (a tim i kontrolu), a vyrobu odstehuje do levnych krajin jsem uz slysel pred mnoha lety. Jak Cinan bude drit za misku ryze na vecnost, protoze vyvoj mame my, a jim nic jineho nezbude.
          V praci jsem proti tomu argumentoval, ale by jsem sam.
          Jak to v cinskym otrokem dopadlo dneska vsichni vidi.

          Kazdy student prvniho rocniku techniky vi (vedel), ze kde neni vyroba nejsou ani inovace.

          1. Alespoň trochu rozumná výroba potřebuje mladé lidi, staří to nevytrhnou – a mladí utekli z rujny pryč nebo umírají na frontě.
            Dál potřebuje elektřinu – tu už nemají, přišli o rozvodny, o elektrárny i o přehradu.
            A taky potřebuje dopravu – neměli pořádné silnice ani před válkou, o přístavy přijdou teď a železnice je v katastrofálním stavu.
            A důležité je taky právní prostředí – a to tam byla tragédie už před válkou.

            Jakákoliv výroba pro EU by znamenala převzetí všech EUrohovadností – REACH, grýndýl, rovný příležitosti, „rozmanitost,“ „společenská odpovědnost“, inkluzívní školství, pozitivní diskriminace atd.
            Dopadli by jako my…

          2. Jj. Také jsem se tomuto bláznění – že vývoj zůstane v USA, zatímco Žluťáci budou dřít v megatovárnách ve směnách za pár šušňů jak malí robůtci – chechtal na plné koule, už před 30-ti lety. Srandovní – a tragické – je, že stejné povýšené blbství se opakuje pořád dokola.

            Idioti…

        3. Josef původní.
          To není jen automobilový průmysl,ale další obory,byl přece podepsán Green Deeal i Babišem.
          Ono bude také záležet,jak to dopadne na Ukrajině,zatím to se to snaží USA protahovat,co ani nám neprospívá.

          1. A jak by to dopadlo na „Ukrajině“?

            Rusko je supervelmoc, se skutečnou armádou, v konvenční výzbroji 20-30 let před Západem, v klíčových směrech (elektronický boj, rakety, křídlaté střely, hypersonické zbraně, pozemní těžká výzbroj, PVO/PRO). Kromě toho největší a nejsilnější raketo-jaderná supervelmoc – nejvyspělejší moderní rakety, největší počet jaderných zbraní, nejvyspělejší nosiče. Největší země na světě, s největšími nerostnými zdroji. Která má v zádech jako spojence Čínu, dnešní „továrnu světa“. Takže jak asi to může dopadnout?

    3. Úplně jednoduše Maneco.

      1. Babišův neúspěch lze svést jedině na Babiše. On je samorost a hraje to víceméně sám. Vždycky takový byl.

      2. Babiše podpořila Trikolora, Rajchl, Hamplová, Skála, a další a další… Podpořili ho i ti, kteří mu nemohli přijít na jméno. Jen SPD zase stojí stranou. Myslím, že je to politická chyba, protože zatímco se všichni seřadili k boji, Okamura se nedostavil. To se mu vymstí.

      3. Díky tomu, že se všichni postavili vedle Babiše, tak tu vznikla situace, která už dlouho nebyla. Alternativa se sjednotila. Z toho může něco být. Nemusí, ale může. Já myslím, že Rajchlovi fakt nevadí, že se Okamura postavil stranou, on si ty hlasy SPD, které to teď Babišovi hodily, rád převezme.

      4. Zkrátka a dobře – alternativa se nutnosti sjednotila, protože vidí, co má proti sobě… jen SPD stojí stranou. To se projeví. Přitom by to nic nestálo. Jen říct na kameru: „lidi volte Babiše, sice to není žádný lumen, ale když vidíme, jak se Pětikolka těší na vítězství, tak prostě není na výběr…“ Tak jak to udělali ostatní.

      1. Souhlas.
        Nikdo neni dokonaly, ale preziji jenom ti, kdo jsou schopni se ucit a prizpusobit.

        Petikolka? Vzdyt to je smes protikladu. Maji tam mlade bolseviky i zkostnatele prelaty az k modernim zlodejum.
        Presto se dali dohromady, v zajmu koryta, a vyslo jim to. Protoze rozhoduje soucet hlasu.

        Opozice/Alternativa musi udelat to same, jinak bude na veky v opozici. Nekomu (Okamura?) to mozna vyhvuje, ale pro volice je to v kazdem pripade prohra.
        Jista skupina tu nedavna tlacila nazor, ze Basta sice prohraje, ale je dulezite vyslat signal.
        Tak na takovehle debility Vystrcil a dalsi prave cekaji, a nadsene tomu tleskaji.

        Je to jako bych do prestizniho zavodu poslal polochromeho kone, a zduvodnoval to tim, ze ma vyborny rodokmen.
        vyhra je to, co je pocita.

        Stranou zustali jenom Okamura, je otazka jestli zamerne po dohode s Babisem, jak pise Hudec.
        A Svobodni, ale to nesmyslna parta uz od zacatku. Par lidi je tam rozumnych, ale hlavni slovo tam maji pohrobci z ODS devadesatych let.

      2. Predstavme si scenar, ze Babis bude prezidentem, ale jednoduse z mnoha duvodu nedojde na to, ze by byl skutecnou opozici a brzdou 5 hlave saně.

        Svym zpusobem se japoncovi nedivim. To, ze to hodim Babisovi s pranim, aby tato vlada nemela vsechny paky moci nemeni nic na tom, ze Babise povazuji za slabocha a mam vyrazne pochybnosti o jeho zajmech a povazuji jej dnesni mluvou taktez za zlo, nebo nedobro;)

        1. Možná se Okamura nechce zkompromitovat podporou holuba na střeše. Záměry Babiše jsou nejisté a nikdo netuší, jak se zachová až dojde na lámání chleba. Kdyby AB totálně selhal, tak by to lejno spadlo i na SPD. Myslím si, že se Okamura rozhodl správně. ( Konec konců, voličstvo to stejně nahází Babišovi , i bez doporučení. )

          1. Zkompromitovat, když jiná alternativa ve volbě není? Odpusťte, ale to považuji za čirý fanatismus až náboženského typu. Babiš vskutku není anděl, a oni by volili jen anděla…

            Je o tom hezký vtip (z USA): Joe Šestipivo se topí v moři. A protože je dobrý a vášnivý křesťan, modlí se k Ježíšovi. Načež kolem jede námořní tanker, pošle člun a Jeo je odmítne, že jsou špatní protože ropa škodí životnímu prostředí a že jeho zachrání Ježíš. Pak přiletí vrtulník, spustí záchranáře, ovšem ten má pod oranžovou vestou bundu Hells Angels – Joe ho odmítne, s peklem nechce nic mít, jeho přece zachrání Ježíš. Pak přijede Pobřežní hlídka, a opět jo odmítnuta, protože pro Joea jsou zástupci fašistické soldatesky – jeho zachrání Ježíš. Načež mu dojdou síly a utopí se. U nebeské brány si pak stěžuje sv. Petrovi, že se na něj Ježíš úplně vy*ral – a sv. Petr mu povídá, ale jak to? Přece ti poslal na pomoc ty naftaře, pak toho motorkáře s vrtulníkem a nakonec armádu…

            Přijde mi to docela vystihující.

        1. Tak to snad dá rozum, že SPD nepodporuje generála. Takovou samozřejmost říkat nahlas by byla urážka voličů.

  15. SPD už těžko může něco zvláštního udělat, po té, co Pitomio skvělým výkonem získal Darwinovu cenu v kategorii politických stran a čestný titul „Idiot roku“ v kategorii jednotlivců. Ať už Babiš vyhraje nebo prohraje, od té chvíle se pojede nová hra, úplně jiná. Jakoby se karty rozdají znovu… a většina minulých střetů bude „zapomenuta“ ve prospěch nové situace.

    Dokonce se dá říci, že absence přímého doporučení SPD k volbě Babiše není to nejblbější – protože ponechává SPD manipulační prostor a současně to neodrazuje od volby Babiše voliče, kteří podlehli žumpám a považují SPD za extrémisty. Členové SPD se jistě zachovají podle svého rozumu; pokyn vedení strany k volbě toho či onoho znamená velmi málo – kolísavých voličů mezi nimi bude minimum. Suma sumárum, co Okamura doporučí či nedoporučí je v těchto volbách už šumafuk.

    V bojích – i politických či obchodních – je nerozumné, vítězit příliš drtivě a deklasovat protivníka: protože nikdy nevíte, zda v budoucnu nebude vítaným spojencem. Uzavírat si cestu předem je stupidní.
    Celkově, na situaci bude mít mnohem větší vliv naštvání lidí ze zešílené libtardí kampaně a vodopádů splašek, které žumpy svými ho*nomety chrlí na Babiše, než co jiného.

    Pokud – a vypadá to, že ano – Rusové zvýší tlak na Ruinu a žumpy budou nadále zuřivě adorovat ukrošské banderonácky, spojení 5-ti demolice a Gumy s Ukroši gumákovi zajisté nepomůže – protože z podpory Ruiny a všech těch Ukrošů okolo jsou lidé velice silně naštvaní.

    Navíc jsou voliči vystrašení z války, do které nás chce Guma a 5-ti demolice zatáhnout – což opět zvyšuje Babišovy šance. Pomoci zajisté může i počasí a víkendové lyžování…

    Tudíž se domnívám, že nějaké další apely na SPD v tom či onom smyslu jsou už zbytečné; zbývá čekat, jak to dopadne… vnější události možná dodají „Černou labuť“ ať už chceme či nechceme.

    1. Ad „vnější události možná dodají černou labuť“:
      Zbývají už jen 4 dny, a tak rychle se to na Ukrajině už asi nezvrtne…

    2. Píše to i Nick Hudec, totiž, že klidně může jít o zákulisní dohodu. Vlastně jednoduché (ve smyslu co se počítá) počty, kolik espéďáků uposlechne volání vůdce ( podle chování v prvním kole 100.000 – 200.000?) Babiše nevolit, proti tomu, kolik jiných by Babiše pro Okamurovu, lhostejno, jak argumentovanou otevřenou podporu nevolilo. To číslo neodhadnu, ale averze nejen voličů, ale i vedení 5K, SPD a ANO navzájem může znamenat, že by bylo nejen vyšší, ale dokonce podstatně vyšší. Vlastně by tedy šlo o pozitivní Okamurovo jednání. Že by šlo o nějakou principiálnost, to sotva. I přesto, že Pavel otevřené řekl, že by jej do vlády nepustil, to nejspíš pro něj je velmi pohodlné, vůbec mu to jako věčnému opozičníkovi (oportunistovi) nevadí. Okamura důsledně jde za paritou něco za něco, Babiš mu nějaké „něco“ mohl slíbit. A nelze vyloučit, že takový počítání proběhlo bez Okamurovy přítomnosti, že si to spočítal Babiš sám. A že Okamurovi jen pro jistotu dal nějaký důvod, aby se vůči němu vymezil, což v jeho případě vůbec není složité. Spíš teda v obou případech.

      Je to sice dost překombinovaný, ale v politice se zobchodovává všechno. A samozřejmě to tak ani být nemusí. Okamurovo vlastenectví každopádně je čistě oportunistické, podle mě je mu úplně jedno, jestli je pro tuto zemi lepší Babiš, nebo Pavel. Podstatný je pro něj, co je lepší pro jeho politický život.

        1. Pochopil jsem to tak. Celkově řečeno, část voličů SPD opravdu jistým způsobem extrémisti jsou – ve smyslu, že jde o různě vyhraněné idealisty; opozičníky z principu k jakékoliv vládnoucí moci i kdyby panovali andělé. A současně jsou tak slepě nekritičtí, že dokáží volit Baštu coby učiněného „bílého rytíře“, což není a nikdy nebyl. Takoví se překecat nedají a k účasti na vládě by si je zvolil jen úplný šílenec, protože jsou schopní roze*rat cokoliv. Věčná opozice… neschopná účasti na moci, neschopná dokonce i „opozičnit“, protože nic konstruktivního z nich nikdy nevypadne. Je vlastně jen dobře, že zůstanou navždy stranou, hezky zachumláni ve svém pašalíku u Pitomia, kterému ta celá šaráda tak pěkně funguje.

          1. Bohužel, zdá se mi, že alespoň část SPD – i s vedením – je opoziční cargo-kult, ne opozice.
            Hodně pravdy má rčení, že máme špatnou vládu, protože máme špatnou opozici.

          2. Hlavně ta volba Bašty myslím donutila mnoho lidí sundat růžové brýle a podívat se na SPD střízlivě: a uviděli šílenství, zradu a demenci.

            Protože tohle nejsou parlamentní volby, kdy zjevně prohrávající strana získá aspoň pár poslanců. Jsou to vyhozené hlasy, a jestli něco demonstrují, tak ne nějaké principy, ale nekonečnou povýšenou blbost. A také dost možná zradu ve prospěch 5-ti demolice. Fanatismus ve smyslu „ať Babiš chcípne“ (i když potom chcípneme taky).

            Vnímám to, jak jsem napsal: Darwinova cena. Obzvláště povedená politická sebevražda, je nutno vyjádřit obdiv a zatleskat, vážně dokonalé provedení. Vůbec bych se nedivil, kdyby tohle byl ve smutném spektáklu jménem SPD bod finálního zlomu.

            Jestli se objeví něco jiného, třeba Rajchlova PRO, dost možná Pitomiovi skončí jeho Dolce Vita z „politického podnikání“. Není to jen o konkrétní kauze, ale sklenka prostě přetekla…

  16. To je. co nechápu. Mají tam spousty chytrých a schopných lidí a nechají se manipulovat a zneužívat můrou, nebo proč jej nepostaví do latě za odklon od původního směřování. . Proč jej propána nepošlou do pryč, proč jej znovu volí? Vždyť všude ve světě se vůdčí osobnosti partají vyměňují, zvlášť když udělají nějaký podfuk a partaj jede dál. Ať jde k tomu /těm, kterým nahrává a kašle na vlastní spolustraníky, které jen využívá, pro vlastní prospěch. On je ten, kvůli kterému bych jim hlas nehodila. JIstě chápu že pro ty co jim nahrává už by ztratil cenu, ale …. Byla to jeho rozhodnutí.

    1. Pokud mě zajímá výsledek, ne umělecký výkon, tak je Okamura zkušený lídr.
      SPD je dlouhodobě úspěšná zavedená strana, která se stabilně pohybuje okolo deseti procent.
      V parlamentu plní roli autentické opozice a tím je velmi užitečná. Bohužel, ta užitečnost se nedá změřit.
      Nikdo neví, jak by se pětikolka chovala, kdyby neměla na krku kudlu v podobě SPD.

      1. Spd není žádná kudla. Bohužel, pro ně je to jen obtížný hmyz.
        Kudla na krku by to byla, kdyby měli s ano šanci shodit vládu.
        Tu nemají, viz ta estráda před týdnem.

        1. To byste se divil/ divila.
          Pozorně naslouchají co voličům SPD vadí a usilovně se snaží je moc nenaštvat. Občany řvoucí na náměstí si nepřeje žádný režim.

        2. Tak estráda to byla hlavně ze strany Babiše. Pokusíme se vyslovit nedůvěru vládě (víme, že se to nepovede, ale je to povinnost opozice). Jenže hlavní guru Babiš se ani nenamáhá se hlasování účastnit. Pak to ještě rozsvítí Schillerová, že Babiš se neúčastní kvůli nemoci, i když předtím veřejně řekl, že se hlasování o důvěře účastnit nebude. Vám nevadí, že jako poslanec se neúčastní minimálně 30 % hlasování a pokud tam náhodou je tak se zdrží hlasování? Pochopil bych kdyby byl premiérem, ale takhle?

      2. Myslím, že pětikolka – klidně i bez Pirátů – může SPD poměrně okázale v parlamentu ignorovat. Vlastně stejně jako ANO. A také ignoruje. Protože 108 resp. 104. O žádné kudle nemůže být řeč.

      1. A jako jeden muž půjdou volit ANO?
        Nebo Rajchlovo nevýrazné PRO? Vždyť Rajchla nejvíce zpropagoval díky demostracím Vrábel, kterému Rajchl nemůže přijít na jméno.
        Ukažte mi jedinou opoziční stranu kromě SPD, o které se ví mimo alternativní weby?
        Navíc název PRO je pěkné šlápnutí vedle, alespoň tady na severu Čech , kde už hezkých pár let existuje sluníčkové hnutí PRO! kraj (Jsme PRO! kraj, Spojenci PRO! kraj, PRO! Ústí, PRO! Chomutov, Volba PRO! Teplice), kde jsou nalezlí místní politici za Piráty, TOP09, Zelené a jiné další pochybné partičky.
        Dobrá by byla alespoň změna na PRO Českou republiku. Divím se, že právníci v čele PRO o tom neví.

  17. Z vůle Langley generál
    z vůle Moskvy špion
    aktuálně liberál
    každopádně kujon.

    Prý morální autorita
    modla mladé generaci.
    Něco jako Mohorita
    taky leží na matraci.

  18. Na rovinu:
    Už poměrně dlouho je Litterate jen sbírka různých agitek, na to nebo na ono, na které čtenářstvo volně navazuje buď dloubáním, vtipným nebo méně vtipným, intelektuálními souboji zdejších „vševědů“ a vzpomínáním starců a stařenek na mládí, které vlastně nikoho nezajímá. (Můj případ.)
    Co bude po volbách?
    Najde si Litterate nějaké zajímavější téma než ty aktuální agitky, které mě provázejí celý život? Nebo za neškodného kakofonického poštěkávání jednotlivých presumptivních vůdců pozvolna odpluje do mlhy zapomnění?
    Koho volit si stejně musí zvolit každý sám. Pokud potřebuje kromě validních informací ještě nápovědu, je to s ním špatné. Ovčí povaha.
    Bude-li jich většina, pak přijde Krysař. A nikdo z nás neví, jaký bude mít plášť.

    1. Jen 20% lidí je schopno samostatného úsudku. 80% potřebuje nápovědu. Pokud možno opakovaně, neb v opakování je matka moudrosti.

      1. Neřekla bych nápovědu, spíš je to takové nějaké potvrzení že se nemýlím, když mi něco nesedí, nebo mne chce někdo oblbnout. Že to nevidím sama, když mi něco nesedí. a že je ještě dost lidí, s rozumem kteří dokáží přebrat a odolat tlaku majnstrému a věrchušky. A to navzdory rozesíračům.

        1. No a právě k tomu je tu pan Vidlák. Pěkně Vám všechno nasvítí ze všech stran. Přijdete o oblbovací pocit a můžete se samostatně rozhodnout. Zůstane jen natvrdlé jádro s kterým ani to nehne, ale je jich méně než na začátku nasvěcování.

    2. Když mám pocit jako vy a chce se mi něco takového napsat, tak vzhledem k tomu že už jsem také ten starý kocour, tak se jdu nejdřív vyspat. Doporučuji to samé i vám, protože co v tom krátkém pohnutí mysli napíšu je většinou pěkná hovadina.
      Dnes mám pocit, že už jste měl být alespoň hodinku na kutě. Já už taky jdu.
      Volím Babiše a jsem rád, že Vidlák dělá to co dělá a agitka je samozřejmě taky potřeba, protože svět má rád rovnováhu a včera na ČT tedy nebyla ani náhodou. Vidláku díky.
      Jo a Babiše jinak opravu nemusím.

    3. To máte Starý kocoure pravdu. Téma volby už se mi zajídá. Já volit do druhého kola nepůjdu. Nepůjdu volit jenom proto, abych nakrkla pětihnus.
      Nemám důvěru ani k jednomu z těch dvou. A navíc v parlamentním systému má prezident silně omezený vliv na cokoli. Ústavu máme gumovou a na Ústavním soudu čiperné juristy, kteří by neposlušného prezidenta s přehledem smázli.

      1. Kdyby o nic nešlo, tak by se nelily takové kýble špíny.
        A jen tak mimochodem, když dáváte takový vliv US, president je jmenuje a bude tam obměna.

        1. To je bezva. Rychetský skončí a Babiš jmenuje koho mu doporučí někdo z SPD.
          Myslím, že Bratrstvo kočičí pracky to má na ÚS kvalitně ošéfované. Stejně jako složení senátu. Senátní volby opozice v Česku tragicky neumí.

      2. Vidíte a v tom to je, život je o kompromisech v mnoha situacích není jiné volby než si dát pro a proti a rozhodnout. Nevolit Vás okamžitě vyřazuje pro příští reakce, strácíte morální právo. Protože vždy je jedna možnost o chlup lepší. Je to obrovský alibismus se za toto chování schovat

    4. Když na rovinu, tak na rovinu: jací autoři, takový web. Máte-li lepší téma a dovedete-li zaujmout více čtenářů, než dokážou agitky, proč nepíšete?

      1. Zakladateli!
        Nemám nic aktuálně interesujícího, neumím úderně psát – a ani nechci.
        To ovšem neznamená, že se mi agitky poslední doby nemohou poněkud zajídat. Je jich příliš mnoho v řadě a jsou emotivní (tak jak agitky mají být). Toť vše. (Líbí se mi styl Besogonu Nikity Michalkova.)

        Stačí mi těch 200-500 návštěv denně na mém blogu, kde se zabývám obecnostmi a prakticky žádná diskuze – kdo má potřebu něco podotknout, jistěže může. Jenom musí počkat, až se dostaví zpupný majitel blogu, já.

        1. No jo, Kocoure, když sem chodí tisíce lidí, včetně vás, kdežto na váš web asi ne tolik. Ale to je jen váš problém.

    5. Sice se tomu občas pošklebuji také – protože důležitost těchto pseudo-voleb pseudo-prezidenta naší pseudo-republiky je poněkud no… pofidérní… Ale koncekonců, jedná se o politický blog, takže dostanete, co dostanete. Pokud bych chtěl požvanit o rybaření, jsem zde chybně… 😀

      1. Ani o volbách, ani o politice, ani o rybaření a dokonce ani o zpracování zvuku. Nic speciálního.
        Já žvaním nejraději o obecně platných záležitostech. O lidech. Jsem starý antropocentrista. [;>))

        1. P.S.:
          Zkoušel jsem před časem číst odborný blog o své profesi. Těch slaboduchých diskuzních příspěvků bylo tolik, že jsem to nerozdýchal a tiše vypadl. Pověry, předsudky, základní neznalosti a nezřízená sebedůvěra.
          Politice moc nerozumím, dělám audioknihy, divadlo a reklamy. Ale poznám, když někdo blufuje, že politice rozumí. Pochopitelně – nemluvím jen o Litterate, ale obecně.

          1. Máte pravdu, v mém oboru je to obdobné. Kdysi skoro každý expert měl všeobecné vzdělání, lidé byli i mimo svůj úzký profesní směr až „polyhistoricky“ či „renesančně“ vzdělaní.

            No a dnes pořádně neumí ani to „svoje“. Navíc to neumí „autoritativně“, s obří sebejistotou hlásají kolikrát úplné bludy.

  19. Vidláku,
    o čem to proboha píšete? Jaké stát stranou? Vy nevidíte, jak se členové SPD vůči Pavlovi vymezují a poukazují na všechny ty jeho prasárny a křivárny?!

    Začínám vážně pochybovat o vašem úsudku a nebo charakteru. Buďto jste nepochopil, že o výsledku tohoto duelu rozhodnou voliči, kteří volili některého z kavárenských kandidátů a nebo pochopil a záměrně se snažíte vinu za předpokládaný Babišův neúspěch dopředu shodit na SPD!

    SPD se v tuto chvíli chová nejstátotvorněji jak to jen jde, ale Vám to stále není dost dobré a stále na ní útočíte a okopáváte ji kotníky byť se to snažíte různě kamuflovat.

    SPD totiž svým voličům jasně a zřetelně dává najevo, kdo z těch dvou kandidátů je naprosto nepřijatelný, ale současně to dělá způsobem, který znemožňuje mainstreamu tvrdit, že „babiše podporují extrémisti z SPD“, jak se ji neustále snaží nálepkovat. Tak už si to vaše neustálé navážení se do SPD strčte za klobouk.

    Fakt už je to hodně trapné a hóóóóóóódně okaté.

    Místo toho by bylo na místě, abyste se zamyslel nad slovy Ladislava Vrábela o Vaší a vašeho fotbalového Rajchla v prvním kole prezidentské volby:

    https://youtu.be/p9DHAnOBPlk?t=6260

    1. Rajchl a celé PRO jednomyslně podpořilo Babiše v tomto klání. Na to Rajchl kladl důraz. Nic není zapomenuto.
      Prosím vás nechte už Vrábela . Vrábel bohužel už jen škodí. Včerejší demonstrace na které nebylo ani snad těch deset tisíc lidí které jsem předpovídal toho byla dokladem.
      Sám Vrábel byl z účasti zklamán a před úřadem
      vlády kam průvod dorazil odhadl účast na 5 tisíc . Tak to snad již o něčem svědčí .

      1. Nekopu za nikoho, ale té včerejší demonstraci safra nepřálo počasí. Ne každý měl chuť do té sloty vylízat, či vyjíždět. Když nic, tak to blištivému Péťovi alespoň trošku pocuchalo pěšinku. A to zadržení byla třešnička na dortíku.
        Ovšem co vůbec nepřekvapilo, byla pravdatelevize, ani necekla.

        1. Obávám se že Láďa Vrabel to dovedl přesně k tomu, co jsem psal už v listopadu – zu grunde. Tak moc nechtěl, aby se mu někdo motal do projektu, až ho totálně zazdil. Ze 150ti tisíc lidí udělat 5 tisíc… Demonstrace mají smysl jen tehdy, když rostou. Když klesají, jako by nebyly.

          1. Pet slepic.

            Zhruba v moment, kdy se kuci Vrabel a Havel rozdelili a Havel si udelal „svoji“ Letnou.

            Vlastne nevim, jak se to stalo, ze na tu prvni demosku prislo tolik lidi. odkud se to dovedeli. Je fakt, ze to proti green deal video bylo dosti uderne…

            Jenze co se stalo, ze treba o te Havlove zrejme nevedel skoro nikdo. Havel povida, ze je henten marketingovy guru ci co, ale dosah jejich videi na YT apod. je nula nula nic, to mi nevychadza.

            Navic mi pripada pozoruhodne, ze ackoliv od zari musely nove predpisy na energie dorazit vice a vice lidem, navenek se to tvari, ze je klid a vsechno cajk…?!
            Plus teda fajn, zima byla doposud velice mirna, coz je opet neuveritelna klika. Avsak zdaleka jeste neskoncila.

            Dle meho ty demosky „ucel“ splnily. Lidi se sesli, chvilku se citili lip, ze v tom nejsou sami, papinak upustil trochu pary a druhej den zase sup zpatky ke strojum – budovat zelenejsi zitrky.

            Znacka CR na prvnim miste ztratila kredit uplne a Narodni rada obnovy jej pro zmenu ani nikdy nemela, protoze o ni slyselo maximalne tech par stovek lidi na Letne.

            Taky mi pripada pozoruhodne, ze ted uz se to stocilo vyslovene smerem k socanum a komunistum – a tak jsem doufal, ze se treba objevi nejaka skutecne konzervativni hvezda. No nejbliz tomu ma asi Petr Macinka, sice nema s temahle demoskama lautr nic spolecneho, ale je zabavnej a Kavarna by z nej ve vyssi politice byla na ohrabky 🙂

            1. Na to nedovedu odpovědět… Ale když jedu na dálnici a potkám proti sobě už asi čtyřicáté auto, tak to zřejmě nebudu já, kdo jede správně.
              Už na té poslední velké říjnové demonstraci mi bylo jasné, že je konec. Věděl jsem to, protože jsem viděl do zákulisí. Měl jsem tam vystoupit, ale Láďa mi můj projev zakázal, protože měl být sjednocující, ale on chtěl, aby byl jen o Vrabelovi. A pak následovala dlouhá šňůra lidí, kteří od něj odešli a ty odchody nezůstaly doteď.
              Na té první demonstraci byl navrtán pramen. Ale nikdo to nečekal a nikdo neměl vymyšleno, co s tím udělá. A když někdo přinesl trubky a začal stavět vodárnu, tak ho Vrabel vyhnal, protože on sám přece věděl nejlíp, že se nemusí dělat nic. A podle toho to dopadlo. Voda vytekla a vsákla se. Pramen zeslábl a teď už z něj nic nebude.
              A není vůbec jisté, jestli se podaří ho navrtat znovu.
              Žádné scházení se svíčkami ani drobné demonstrování nepomůže. Pokud se Václavák nenaplní, nemá to smysl. Nevadí, že se začíná na malých číslech, pokud to pak roste. Ale vadí, když čísla klesají. To je neklamná známka, že se to dělá blbě.

        1. Dobře jste to napsal. Já jsem kdysi na Novou republiku přestala chodit, protože se mi zdálo, že to není web SPD, ale osobní stránky pana Davida.

          1. No ona Nová republika JE osobní projekt Davida. Že tam nyní zaznívají hlasy SPD je dáno tím, za koho David v tuto chvíli kope.

    2. KOlemjdoucí:
      Ne, nevidím. Vidím lavírování, které se Okamurovi fakt nevyplatí. Takřka všichni ostatní řekli jasné slovo. Třeba i proti Babišovi, ale jasné slovo. Jen Okmaura řekl, ať lidi nevolí Pavla, použijí prázdnou obálku a nebo nejdou k volbám… To je horší než zločin, to je chyba.

      1. Ja nejsem tak radikalni jako Zeman, abych udelal volny povinne ze zakona, ale vyzvu nejit k volbam, nebo hodit neplatny hlas povazuji za idiotskou.
        Okamura neni hloupy, takze tuhle debilitu doporucit po zrale uvaze. Proc, to vi jenom on.

        Kam neucast na volbach vede si muzete snadno overit na Senatu. Vystrcil ma plne koryto na dalsich pet let. Kdo vi, co jeste dokaze rozesrat.

        1. Protože je opatrný, aby se nenamočil do něčeho, co by se mu v budoucnu vymstilo. A přiznejme si, Babiš není žádný Mirek Dušín a sázka na něj je značně nejistá.
          Způsob jakým hodlá Andy zastavit válku je k smíchu, určený uším hodně naivních voličů.
          A řeči o spolupráci s V4 ? S militantnimi Poláky ?

          1. Dvě poznámky – od konce:
            – nejsou ti pšonci militantní právě proto že višegrád nefunguje.. vlastnš díky nám?
            – není k smíchu, akorát ne v Praze ,ale kdo ví proč byl u frantíků, tak na nějakém to zámečku , který by se dal uhlídat/ a že jich tam je/ by to mlhlo vyjít.

            Co je podle Vás jisté

      2. Vidláku, prosím vás, nelžete!

        Na SPD vám už dávno nezáleží. Vy už dýcháte pro fotbalového Rajchla a jeho partaj PRO. Do SPD se již jen navážíte v naivní víře, že tím vytvoříte prostor, kam by se mohl Rajchl vklínit. Z těch vašich „dobrých rad“ to totiž čouhá, jak sláma z bot.

        Jak už jsem psal výše. SPD v druhém kole své postoje vůči Babišovi prezentuje způsobem, který jeho voliči zcela jistě pochopí. Jsou to inteligentní lidé, kteří se zpravidla o politiku aktivně zajímají. SPD současně nedává záminku mainstreamu k nálepkování a odrazování potencionálních váhavých Babišových voličů.

        Vaše panské rady na věci nic nezmění. Ani kdybyste si 100x dělal dopředu alibi pro případný Babišův neúspěch a snažil se jej pak svalit na SPD.

        1. Já mám Rajchla rád, ale nijak za něj nedýchám. Nejsem u něj ve straně, nic mi nenabídl. A pokud by mi nabídl, zvážil bych, jestli to přijmout a pokud bych přijal, řekl bych to na rovinu. A ano, dovedl bych si představit, že k Rajchlovi bych se na kandidátku třeba i někam napsat nechal.
          Ale proti SPD já vůbec nic nemám, ani teď ne. Jen když cítím smrad, tak nebudu tvrdit že jsou to fialky.
          Já od začátku do konce pracuju pro stejný cíl: Sjednocení opozice. Stejně jako to udělala Pětikolka. Neříkám, že mají mít jednu společnou (Babišovu) partaj, ale říkám, že se musejí naučit spolupracovat. Musejí bojovat proti Pětikolce a ne proti sobě navzájem. Říkal jsem to o organizátorech demonstrací, říkal jsem to před parlamentními volbami, říkám to pořád a pořád to říkat budu. Rozdíl je v tom že jsem se zjara rozhodl, že to nebudu říkat jen tady na blogu, ale fakt pro to něco udělám. A také to dělám.
          Kdo to dělá taky, ten to má u mě dobré a je jedno, jestli se jmenuje Babiš, Rajchl, Okamura, Majerová, Konečná, Skála, atd, atd. Každý, kdo je ochoten upozadit osobní ego a alespoň trochu bojovat za společný cíl, ten je u mě vítán, o tom budu psát hezky a toho budu protežovat.

  20. Bude Pávek korunován?
    Býval na to procvičován
    na hodinách vládnutí.
    Slyším píseň labutí.
    Adieu, adieu
    demokracié…

  21. Jezis, to je vsechno omyl. Okamura neni uprimny politik, jen nasel svou ekologickou niku v teto opozicni mluve. Ale pripomina mi to mladi, vystavu Interkamera v Praze. Zebral jsem na stanku firmy Polaroid nake prospekty, matarialy apod. Zastupce firmy nafoukane odpovedel ze nic takoveho nemaji, pac nepotrebuji, pac jejich firma nema zadnou konkurenci. O tom ze je zabije digital, ze nikomu v roce 1978 ani nesnilo…

  22. Souhlas s výzvou vůči SPD. Skutečně není nač čekat.

    Co se týká zákona o šíření nepravdivých zpráv, tím už si tak jistý nejsem. Ono bude totiž prekérní zašít někoho do basy za to, že třeba prorokoval Putinovo vítězství, když týden po odsouzení takového zločince hnusný Putin přece jen vyhraje.
    Nicméně souhlasím s tezí, že takový zákon by neměl spatřit světlo světa v zemi, která si tak ráda hraje na demokracii, pravdu a lásku.
    To bude mít Rychetského ústavní drím tým docela zamotané šišky, jak odsoudit „selského hňupa“, který měl pravdu.

    1. Ono někdy stačí jenom „vyšetřovat“, abyste se stal toxickým. Aby vás to stálo místo, pokud třeba pracujete ve státní správě, nedej bože ve školství. I kdyby vás propustili třeba z důvodů „šetření“ (a Druláka ani vyšetřovat nemuseli). Ta podmínka může přijít rychleji než myslíte a je pak na vás věřit v soud (aktuálně Horký z Kamelotu).
      Klíčová nebude otázka faktické pravdy či lži, ale jaké pocity to dle nějakého znalce mohlo vyvolávat.

      1. Re: tA

        V momentě, kdy se stane „zázrak“ a Rychetský to projede, hodíte na krk státu ušlý zisk a dobrou pověst.
        Bez ohledu na pocity.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *