16 října, 2024

Politické hnutí STAČILO!

Přátelé, od minulého týdne existuje politické hnutí STAČILO! Registraci od ministerstva vnitra obdrželo 10.10.2024 a sídlí na stejné adrese jako Institut českého venkova. Ano, hnutí jsem zaregistroval já, jakožto předseda přípravného výboru a ano, jednal jsem s posvěcením Kateřiny Konečné. S informací jako první v pondělí přišly Parlamentní listy, kde najdete krátký rozhovor s Kateřinou, proč to všechno vlastně vzniklo. Já to tady jen převyprávím svými slovy.

V naší zemi je vysoce nadstandardní množství různých škodičů, šmejdíků a jiných pochybných existencí, které se živí tím, že vám něco ukradnou. Třeba značku. Robert Šlachta například musel přejmenovat hnutí Přísaha na Přísaha Roberta Šlachty, protože samotnou Přísahu mu někdo uzmul (tuším) asi tři dny před registrací. O tom, co se stalo se značkou ČSSD, nemusím ani připomínat. A tak bylo rozumné, postarat se, aby hnutí STAČILO! založili ti, kteří stáli u jeho zrodu.

Druhým důvodem je to, co jsem tady na Kydech už mnohokrát probíral. Náš volební zákon je k malým stranám poměrně hodně diskriminační a ještě nepřátelštější je k volebním koalicím. Dva partneři musejí překonat osmiprocentní práh pro vstup do sněmovny, tři partneři dokonce jedenáct procent. V eurovolbách, krajských i komunálních volbách nic podobného není. Tak se můžete spojovat jak chcete a pořád potřebujete přelézt „jen“ těch pět procent hlasů. Ale málokdo si může dovolit, tohle riskovat v parlamentních volbách.

Je více způsobů, jak to řešit. Koaliční strany se prostě musejí nějak spojit. Mohou splynout dohromady, jedna strana může převzít osobnosti svých partnerů, mohou se také rozejít a kandidovat samostatně. A nebo, aby to bylo pro všechny partnery zcela rovnocenné, mohou si vytvořit hnutí, které nominuje společnou kandidátku, aby se mohli připojit všichni. Samozřejmě to od všech vyžaduje velkou míru sebezapření a upřednostnění skutečných zájmů národa před politikařením.

Hnutí STAČILO! bylo vytvořeno, aby všichni, kdo jsou s touto značkou spojeni a nebo by chtěli mít podíl na sjednocení české levice, mohli reálně uvažovat i o této variantě, při které postačí překračovat pětiprocentní práh. Aby to nebyla jen chiméra u jednacího stolu, nějaký vzdušný zámek, coby kdyby, ale aby to byla reálná a připravená možnost.

V této chvíli se jedná a ještě nějakou dobu se jednat bude. Vedení KSČM, ČSNS, SD-SN (i případné další strany, osobnosti a příznivci, kteří mají k našemu pojetí levicové politiky blízko) mohou přemýšlet i nad touto variantou. Pokud se pro ni rozhodnou, je nachystána k okamžitému využití.

A jakou roli v tom hraju já? Pořád tu stejnou, kterou hraju od samého začátku. Chtěl jsem pomoci tomu, aby se spojili ti, kteří se spojit mohou. Chtěl jsem, aby se energie demonstrací na Václaváků přetavila v nějakou reálnou politickou sílu. Zval jsem lidi na zabijačky a portské k sobě domů, jezdil jsem za nimi po celé republice, zapojoval jsem se, propagoval jsem, informoval, hodnotil… a snažil jsem se na to vydělat psaním a prodejem svých knih a triček. Budu to dělat dál. Teď už to má IČO, ale moje práce bude pořád stejná. Podílet se na maximálním sjednocení v předvolebním roce pod úspěšnou značkou. Spojení stran, osobností a příznivců ve společném hnutí. Pokud tedy budou chtít, samozřejmě.

Pokud se rozhodnou pro tuto korouhev, budu pod ní stát spolu s nimi… i spolu s vámi.

Pro vás, čtenáře, se změní jen jedno. Mnohem méně se budu zabývat tím, co dělají ostatní politické síly a mnohem víc se budu zabývat tím, co musíme udělat my. Ale nic se nezmění na tom, že každý den vyjde nový článek.

Můžete o tom začít dumat.

________________________________________________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

266 thoughts on “Politické hnutí STAČILO!

  1. Vidlák se stává otcem zakladatelem hnutí Stačilo, to je překvapivá zpráva dne.

    Je třeba ocenit odvahu odstřihnout komunistickou stranu. Byl to ovšem nezbytný krok. S nálepkou komunistů neměli stačilisté šanci v mediální přesile.

    Stačilo se na druhou stranu stává slabé, skoro jako nahý v trní. Kdo bude mecenáš? Vidlák není Babiš, to je zřejmé. Snad Jandejsek? Má na to dost peněz a vlivu? Něco jsem přehlédl?

    Dosud Vidlák mohl těžit ze své aktivní práce a ideové čistoty, ale to teď končí. Reálpolitika je plná bolestivých kompromisů, které postupně a zákonitě otřásají důvěrou příznivců. Kompromisy jsou nutné, pokud se politik hodlá pohybovat v rámci existujícího politického systému. A to zatím Vidlák vždy deklaroval, že ano.

    Stěžejní otázkou programu je a bude vztah k EU a NATO. Řešení referendem je úhybný a nevěrohodný manévr. Možná by fungoval, kdyby tu nebyl příklad Okamury, který již ověřil bezzubost této myšlenky. Jinými slovy, EU a NATO stále nestačilo..

    Reálný cíl hnutí Stačilo, kromě ukotvení opozičních kamarádů a odborníků v rámci příští politické reprezentace, mi zatím uniká. Lépe řečeno žádný takový podle mého soudu nelze očekávat.

    Za určitých okolností může být Vidlákovo Stačilo pověstným jazýčkem na vahách mezi příští vládou Fialového hnusu versus Babišovy úderky. Otázka zní – je v tom pro nás nějaký zásadní rozdíl? Za mě není. Babiš nám již předvedl, že umí velký reset budovat stejně usilovně jako kdokoli jiný před ním i po něm.

    1. Ale tak všem je jasné, že ČR nemůže existovat jako ostrůvek utopený v moři EU, která by nám to dala sežrat. Je potřeba v EU zůstat, sypat písek do koleček federalizace a být připraven na její systémovou změnu.
      Totéž NATO, stát s takovou tradicí výroby zbraní by měl být členem obranného bloku už kvůli odbytu a vstup do jiného je naprostá chiméra.
      Referendum klidně, nebude mít účast a pokud bude, vyhraje Remain.

      Já mám pocit, že to všichni politici ví (včetně SPD), ale na plnou hubu to BFU voličům nelze říct, sorry :-). A to jsem onehdy hlasoval proti vstupu do EU, protože jsem se bál vzdalování moci a oslabování principu subsidiarity. Právem.

      1. Česká kotlina v historii viditelně prosperovala vždy jen v těch časech, kdy se zbavila cizácké nadvlády. Je tedy zřejmé, že nemáte pravdu.

        Jako Slované jsme v NATO určeni dříve či později k likvidaci. Pokud to nevidíte, budete si to muset prožít. Případně vaše potomstvo. Stačí se podívat, jak dopadli Ukrajinci. Byli na řadě první.

        Ad odstavec poslední – lež je jediná pro voliče dost dobrá, chcete říct, asi.

            1. Ponechte si ho. Za sebe se doporučuju vyhnout oběma krajnostem, jak hysterické obavě z cizích a snaze opevnit 10M zemičku čínskou zdí, tak tupému přebírání všech nešvarů z ciziny a nerespektování národního zájmu (typicky Nerudová, ale žel bohu z 5K v podstatě kdokoliv).
              Vzorem by nám mělo být v jistém smyslu Švýcarsko, Norsko, Estonsko, Rakousko, ale i ten Orbán. Státy suverénní, malé, neklaní se před zbytkem Evropy, ale rozhodně se neizolují a nebrání se vzájemně výhodné spolupráci a členství v některých strukturách.
              Taky bych byl radši členem ESVO než EU, ale to není reálné.

              1. Ano, výhodná dvojstranná spolupráce a mimo EU. Jak oni to ti Švýcaři dělají, že tak dlouho odolávají lákavému ráji…hajzlové jedni.

        1. Podepisuju.

          Kdo si myslí, že to s námi kdokoliv na tom slavném Západě myslí dobře, ať se podívá, jak skončili Lužičtí Srbové.

          Pro „naše milé krajany“ a vůbec všechny ty civilizované a kulturní obyvatele Západu je „Slav“ to samé co „slave“ , na tom se už staletí nic nemění. Pro nás je budoucnost buď mimo Západ, nebo bude nutné ten Západ dobýt – a v tom bychom se možná mohli od amerických soudruhů poučit, ti už ten svůj Západ také slavně dobyli a jak se jim na něm teď krásně žije…

  2. Dobrý point. Něco podobného bylo nutné udělat (vyšší kvórum než 5% by bylo rizikové) a tím, že výkop pochází od relativně nepolitického člověka, mohl by být mezi kandidáty menší odpor se „sloučit“.
    Jestli jste nastartoval přerod KSČM ve stranu sociálně konzervativní „klasické“ levice (odbory, dělníci, solidarita, ale státotvorně), tak před Vámi nesouhlasně, ale hluboce smeknu.

    Jen utlumte ten proruský osten, dobře a nezištně radím. Hydry nejsou dominující částí vašeho voličstva a snahu našich ofiko médií nekriticky podporovat, neřku-li štengrovat (ale on to nikdo neposlouchá) boje na Ukrajině bych nekompenzoval druhou krajností. Pozvěte si třeba Mášu Moskaljovou a jejího otce Alexeje, ti už vědí, zač je toho loket.

    P.S.: Kalousek půjde k vám? Něco povídal o nutnosti vzniku nové strany a portským a slaninou jistě nepohrdne… 🙂

    1. Aneb když se z prostého konstatování faktů stává urážka 😂 Všichni to vidí, všichni to vědí, ale mluvit se o tom nesmí, páč je to mocinky urážlivé. Prostě nazvat bábu bábou je mužský šovinismus křížený s rasismem a xenofobií. Nikomu to sice mládí ani krásu (byla-li kdy vůbec) nevrátí, ale hlavně o tom nikdo nemluvte.

      1. Gentleman nekomentuje vzhled (ani takových) žen. Ostatně ženy spíše pracují na svém zevnějšku, protože muži jsou častěji omámení a hloupí, ale zřídkakdy slepí.

        1. Sorry jako, ale tyhle existence, které ostatní škatulkují a nadávají do všeho možného, žádnými dámami prostě nejsou. Že se diví, co si to k nim jiní najednou dovolují, je pak čistě jejich problém.

          1. Souhlasím. Pravá dáma by to přešla s úsměvem, případně pokud by to nepráskla sama, s úsměvem by požádala, aby se to nevyšetřovalo a aby se na to zapomnělo. Takhle se dostaví efekt Barbry Streisandové a dovědí se to i ti, co o tom nevěděli.

          2. Milé tdx, i kdybyste byl dáma, řekl bych Vám, že jste naivní, emotivní a prostořeká, ale nikdy bych nekritizoval Váš vzhled.
            Definici ostatní škatulkují a nadávají do všeho možného splňujete neméně. 🙂

            1. I kdyby šlo poznat, co jste chtěl říct, nemá smysl se vašimi příspěvky zabývat 😉 Pí Nerudová má na hlavě velkou hromadu másla z urážek snesených jejími „ústy“ na hlavy mnohých jiných, takže jakákoliv obhajoba její osoby ztrácí opodstatnění.

    2. Toš teda já si myslím, že i kdyby Danuše v maskérně trávila víc než polovinu pracovní doby a zbytek v hodinách volna, bude jí to stejně plat prtný.
      Nikdy z ní krasavice inteligentní nebude.

  3. Skvělý nápad, který mi mluví z duše. Po spojení opozice – těch, kteří se spojit mohou – volám už dávno. Je to nutná podmínka toho, aby se mohlo v naší společnosti a státě něco změnit k lepšímu.

    Kritika toho, že Vidlák vstupuje do politiky, podle mého názoru, neobstojí. Pokud se má něco změnit, je třeba dělat konkrétní kroky. Už jen tím, že se Vidlák jako bloger vyjadřuje k politice a veřejnému dění, v politice už je. Tím, že se kolem Vidláka sdružuje skupina podobně smýšlejících lidí, už vzniká určitá (nebo spíš zatím neurčitá) politická entita. Myslím, že je dobře, když tato entita dostane nějakou čitelnou platformu.

    Někteří vyjadřují zklamání – radí, že by Vidlák měl raději zůstat nezávislým blogerem. Otázkou však je, co to znamená nezávislost. Nezávislost na čem? Dotaženo do filozofických výšin, to může implikovat i opatrnost vůči vlastním názorům a pohledu na věci. Bohužel, promítnuto do každodenního života, to může znamenat také proměnlivost těch názorů nebo i to, že žádné nemáte. Důsledkem by bylo, že se veškerá akce zprůměruje na statistickou nulu. Ve volbách to bude rovněž nula, protože se hlasy rozdělí mezi mnoho malých subjektů. Přesně tak to zatím dopadá s tzv. alternativou a s ní spojenou částí opozice. O to, být jakýmsi nezávislým arbitrem politického dění, se pokoušel, nebo aspoň deklaroval takový úmysl, Václav Havel. Nedopadlo to dobře. Jímá mne husí kůže při představě, že by se Vidlák měl stát nějakým druhým Havlem. To raději ať jasně deklaruje svoje postoje a odpovídá na otázky jako skutečný muž „ano, ano – ne, ne“. Nedivím se, že Vidlák chce „past statistické nuly“ rozetnout. Držím mu v tom palce.

    1. Vidlák vyrůstá zdola, ze svých kořenů a sám, svou pílí. To je záruka zdravého úsudku a dlouhé životnosti.

  4. Pravidelná Ernestova svodka z událostí okolo Ukrajiny ze všech úhlů u Vlka.

    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/10/14/ernestovo-ukrajinske-okenko-na-13-10-2024/

    Díky Ernestovi a Vlkovi za to, že suplují informační roli veřejnoprávních sdělovadel a mainstrému.

    K hrozbě obsazení a znefunkčnění dolů na koksovatelné uhlí: – „Časopis připomíná, že v roce 2021 byla Ukrajina na 14. místě na světě ve výrobě oceli, ale loni klesla na 24. místo. Se ztrátou největšího dolu, kde se těží uhlí pro metalurgii, bude Ruská federace schopna „zničit zbývající ocelářský průmysl Ukrajiny“.“

    To přeci musí všichni Evropané jásat, von Leyenová nechá sloužit Te Deum za záchranu klímatu. Všichni zelení, a rudozelelní budou AUF, budou se rozdávat mávátka!

    My už jsem ocelárenský průmysl téměř zlikvidovali, doly na koksovatelné uhlí jsme sami a s radostí zavřeli ani nás to nemuseli přinutit udělat Rusové.

    Tož tak.

  5. A jé. Další pokus o dobytí korýtek. Jestli to bude mít stejnou sílu jako ta hydra, tak se moc netěšte. Hlavně blbej název a sjednotit co, s komunistama ? Ty co odpadli a nebo ty co odpadnou ? Všichni jsou sólisti a nikdo za jeden provaz táhnout nechce. Ani zemědělci. A to neustálá touha o vystupování z NATO a EU je totální nesmysl. To chcete dopadnout jako u Kima ?

    1. Jestli je to s námi tak hrozné, tak by bylo nejlepší nás povzbuzovat a pak se jen dívat, jak jdeme do háje, ne? Takhle to spíš vypadá, že vás nejvíc štve, že vás k tomu dobývání korýtek nikdo nechce přizvat…

      1. Přidávat se fakt nebudu, protože něco změnit v tomhle stroji na výrobu zoufalství a marnosti nemá vlastně nikdo žádnou moc. Sám vidíte jak to funguje v Bruselu a proto si nedělám falešný naděje, že s příchodem další bezvýznamný strany vedený lidma co si myslí, že to nějak půjde po dobrým se něco změní. Připadá mi to jako když si jdete koupit novou ledničku. Ve finále od ní očekáváte jen aby v ní byla zima a chvíli fungovala, ale když jste už v obchodě tak zíráte na 126 modelů a nechápete podle čeho si máte vybrat. A i ten prodavač je tak trochu zmatenej. A stejně mi to připadá i s těmi co se tomu v současnosti snaží velet, ale ani oni vlastně neví co dělat. A Vy je chcete nahradit, když sami moc dobře znáte Vaše možnosti ? Žádný možnosti nemáme. Jen nás unáší proud času a my se tomu vzpíráme. Proč ?

        1. Jenže až se to zlomí, tak vyhrají ti, kteří u toho budou a budou alespoň trochu organizovaní. Rozhodně nevyhrají ti, kteří vědí, že se nic dělat nedá.

          1. Tak tomu nějak nerozumím. Takže Vy se tam hlavně chcete dostat, aby jste mohli čekat až se to zlomí ? To si děláte prdel ne. Takže nemáte vlastně ani šajn ani sílu něco něajka ovlivnit, jen si chcete zabrat skřínku v klubu a čekat až se to možná někdy zlomí. A pak co ?

            1. Volby 2025 pravděpodobně velmi změní českou politickou scénu.
              Přichází Stačilo, Progresivní Česko, piráti se stali „lepší opozicí“, asi se vynoří nějaká Kalouskova formace.

              Z dnešních stran zůstane na svém místě asi jen ANO, ostatní se výrazně posunou.
              Kdo chce být u toho, musí na tom pracovat hned.

              1. Pořád mi není jasný u čeho chcete být a hlavně s kým a co tam se má dít, I kdyby se stal zázrak, tak tam bude se svojí skoro většinou Babiš a pokud s ním nenajdete společnou řeč, tak to akorát bude komplikace pro všechny.

                  1. Jeden, co „se rozhodně nepřidá“ a druhej, co „se určitě nestane voličem“, ale játra si plácají oba dva ostopéro.

                1. Je to o obyčejných kupeckých počtech. Bába sice nejspíš vyhraje, ale 101+ poslanců mít nebude. Bude záležet na síle ostatních a jejich vyjednávacích schopnostech, s kým udělá vládní koalici. Když bude STAČILO! druhé na pásce tak je velká šance, že to bude s ním. To se pak dá i ledacos prosadit a ledasčemu zabránit. Je to na nás voličích.

                  1. Lepší by bylo, kdyby měl Babiš 101 sám, bez pomoci.
                    Tím by se mohla opozice sjednotit ještě více a v dalších volbách by Babiš totálně propadl.

                    1. Já bych se soustředil hlavně na to, abychom my měli v parlamentu své zastoupení a mohli ovlivňovat chod věcí v náš prospěch. Spekulace na výsledek voleb 2029 mi přijdou v dnešní turbulentní době hóóódně za roh. Ono by se taky mohlo stát, že se jich nedožijem a to nikoli kvůli věku, ale že dopadnem jako řadoví Ukrajinci. Proto se soustřeďme na r. 2025 náš výsledek. Co bude pak to řešme potom.

                    2. Což teprve až se prolátne, že má v Řecku síť obchodů a restaurací! Na více místech jsme totiž viděli jako jméno majitele BABIS! (To já jen žertuji, abysi někdo nemyslel, že to tvrdím vážně.)

              2. tak povedzme si na rovinu, to, ze sa na lavici zacina tvorit nejake spojenie lavicovych stran je aj vdaka Vidlakovi a jeho upornej snahe

            2. Vildak sazi na zmenu zvrchu. Ja jsem skepticka.
              Ale on dela i zmeny zespodu… ala Petra Redova. Ta rozumi tomu, ze se na to musi odtam, kde ziji lide. Ne z Bruseli.

      2. Jak si všímám, tak poslední 2-3 měsíce zmizely příspěvky ubrečenců, jejichž hlavní starostí jsou obavy o „osud našich dětí a dětí našich dětí“. A tak se pouze zeptám, kdo zvolil to, co nás tahá do válek, zadlužuje, devastuje-likviduje? Nenapadá vás který parchant zvolil ty parchanty?
        Ale my převážně víme kdo to volil, ale (Anka bubnuj!!!) to jsou přece (překvapení…) naši parchanti. A to přeci nejde jim něco říct; nehledě o tom, že „oni to nemusí“ poslouchat. A tak, jak již tady mnoho přispěvatelů psalo, my se o politice „radši“ nebavíme. Byl jsem na debatě Kociánová/Větvička/ Vidlák v Parníku v Ostravě a tam se před koncem nějaký diskutér rozněžnil, že se stal dědečkem. Když jsme venku kouřili a on nadával na 5K a Fialu atd… Tak jsem se ho zeptal jestli to probírá s mladými.. a (Anka bubnuj!!!) …. my se o politice „radši“ nebavíme. V ilegalitě i doma.
        Tak se nebavte, tak si naserte.

      3. @Vidlák Přiznávám, že můj odhad na Hydru<10000 byl příliš pesimistický (i když zatím je výsledek stejný).
        Zdá se, že propagace přes Svobodné, kteří si udělali vlastní registrační stránku (asi směřující na původní databázi), věc trochu posunula. Možná by neškodilo takový způsob šíření aplikovat i pomocí jiných subjektů.

  6. A bude mít hnutí někde sepsáno pár hlavních bodů, jak dál?
    – Vystoupit z EU? A hlavně co potom a s kým potom.
    – Vystoupit z NATO? A hlavně co potom a s kým potom.
    – Dostupné bydlení ANO/NE? A hlavně na čí úkor sežene stát statisíce volných bytů na rozdávání (postaví nebo zabaví?)
    – Zdravotnictví placené nebo zdarma?
    – Školství placené nebo zdarma?
    – Důchody budou neustále valorizovány a kde stát hodlá brát na jejich výplatu?
    – Superdávka DSSP pro každého, kdo si řekne?
    … atd

      1. Zatím je to tak, že daně pracujících poddaných se transformují na dotace pro korporace a jejich majitele. Předpokládám, že to není ta rovnováha práv a povinností. Pokud se na tom shodneme, ptám se: Jak se k té rovnováze dostaneme volební cestou?

        1. Toto je založeno v základech systému. Ti, co mají, budou mít ještě více a ti, co mají málo nebudou mít nic. Je to o dojení těch, co to neumí, nechtějí atd., ale můžou být podojeni. S tím se asi dělat moc nedá, jen tu chybí ochranné mechanismy – a to je špatně. Takže tu narůstá masa nepodojitelných (už nemají nic, jsou na dávkách státu = penězích dojitelných a furt nejsou šťastni), rapidně se zužuje vrstva dojitelných (pracující, poctivě podnikající atd., kdysi se tomu říkalo střední třída) a stále užší a bohatší vrstva dojičů tentokrát kapitalismu. Ti nejvýznamnější dojiči jsou ony známé nadnárodní korporáty, které si samy organizují místní politiky a státy a degradují je na pouhé výběrčí daní a zajišťovače hladkých penězotoků k nim. Viz. kolem nás. A otevřeně ovlivňují nejvyšší politiku v neprospěch volyčů, akorát se jim nově říká lobbisté, to zní tak nějak hrdě, západně a moderně, a proto neškodně. Jinak – kmotři. Vše stojí a padá s tím, že na místních úrovních nacházejí všehoschopné a úplatné (nejen peníze, ale i moc, sláva, vyznamenání…..) typy, kteří to prostě podepíšou za ty, kteří pak budou platit, válčit atd.. Takže, má smysl volit a to v co největším množství, má smysl usilovat o smysluplnou opozici. I těmito oficiálními nástroji se dá tento mechanismus omezit či zbrzdit. Znemožnit vnucení nechtěného s odkazem, že to tak přece lidé chtějí a sami si za to můžou. Těžko se ohýbá 60% odpor, to jen ohnutím vlastních pravidel hry, což dlouhodobě parazitovi škodí. To zdání legitimity je pro něj velmi důležité.

    1. Nedobře na to nahlížíš soudruhu. Nevhodné otázky kladeš a revoluční proces narušuješ. Abys nedostal rotujícím palcátem…

          1. Ale v tomto případě ten program budou muset obhájit přistupivší již před Parlamentkama svým voličům a příznivcům. Někteří oslabí, ale jiní zase mohou posílit. Chce to jen ty dílčí kroky obhájit a neříkat jen co chceme, ale taky jak toho reálně dosáhnout.

              1. Mne uz stacilo,
                ty komunisti a jejich sliby a hruzny zlociny po 48.
                A vo jejich strasny zlociny uz nestojim.
                A nepojmenuju se Himmler ,nebo Heydrich z tech samejch duvodu.Jejich dalsi svinskej podraz v 89..
                Ja s komunistama nikdy nejdu ,at se aspon soudruzi prejmenujou. Soudruzi na Hrade , soudruzi Klausove, co verejne kradli zlaty propisky z eraru v Chile ..a zase dalsi soudruzi ve, Stacilo.
                Mne uz to stacilo…

                  1. Teď budou špatní proto, že se přejmenovali. A nechtějí tak převzít odpovědnost za svou minulost:-). Atd.atd., prostě obětní berani …. .
                    A ta propiska, někde jsem slyšel, že je to povoleno a je možno si tu propisku vzít. To jsem ale jen slyšel.

                1. Ach, tie hrozné zločiny komunistov! Na Slovensku máme zákon, podľa ktorého ich nesmiete spochybňovať. O zločinoch kapitalizmu zatiaľ zákon nemáme, takže konštatovanie, že počet zastrelených robotníkov pri štrajkoch za vzorovo kapitalistickej 1. ČSR prevýšil počet popravených zločinným komunistickým režimom, nie je zatiaľ trestné.

            1. Jediný, co měl Fiala a ti okolo něj, byl Antibabiš.
              Nic víc neměli. Vlastně jo – pitomé kecy té krávy, co chodí často v modrém.
              Svorně tvrdili, že stačí se zbavit Babiše – a všecko pak bude dobrý a všecko půjde samo.
              Říkal to přece i Minář s Rollem, veřejně a před čtvrtmiliónem Pražáků na Letné!
              Je z toho záznam! Nebo už není? Ani faktury za tu demonstraci pak nebudou? 😀

              Antibabiš spojil pět stran, co by se normálně nikdy nespojily – nebýt té touhy po korytu, které do té doby ovládal Babiš. Chtěli jen Babiše odstavit a žrát sami.
              Žádný další plán neměli.
              Elektrikář Stanjura improvizuje doteď a Rakušanova největší starost momentálně je, kam se po volbách zdejchne.

              1. Dá se očekávat, že MiChviPrD se z bažin zapomnění vynoří i před volbami 2025, aby zabránil drtivému vítězství Babiše.

                1. Nabízí se několik variant, jak tomu vynoření zabránit.
                  Krajní možností je vypálení Prahy, ale to bych nechal až naposled.
                  Nejprv bych zkusil, typicky demokraticky, zkontrolovat účetnictví toho spolku.

                  Já si totiž dodnes myslím, že tu monstrózní akci na Letné, rozhodně nešlo zaplatit „z darů občanů“. A následně provést se vzornou spoluprací všech veřejných složek státu, včetně fízlů, záchranářů a MHD.

                  Myslím si totiž, že to byla akce těch pětikoaličních zkurvenců, kteří to jak zorganizovali, tak i zaplatili – a jako údajné organizátory nastrčili ty dva hnědé blbečky.
                  Pečlivé organizaci zkurvenců, nasvědčoval i jmenný seznam „vystupujících“.

            1. Už to tak vypadá.
              Nechcete se doufám utěšovat tím, že vláda ČR jsou vlastně jeden vedle druhého dobráci –
              jen jim bohužel šéfuje jeden prolhaný zmetek – že ne?

              Je to banda prolhaných zmetků, mezi sebou soupeřících, kdo s kým nejvíc vyjebe.

      1. A proč místo zakládání dalšího uskupení nevyladíte nějaké už stávající a fungujiící. Protože Vás nikde nechtějí ? Hlavně mít sepsaný ty nesplnitelný cíle je důležitý. A nejlépe na tisíci stranách, aby neměl nikdo sílu to ani dočíst. Museli by jste stávající systém úplně překopat a spoustu věcí prosadit silou a kdo Vás bude chránit a poslouchat ? Obyčejný lidi chtěj mít klid a jen tak v pohodě žít a né pořád dokola poslouchat a řešit ty politický sračky.

        1. Hlavně že vše vidíte dopředu, nezáleží že úplně špatně, vždyť potom budete nesmyslně kritisovat zase něco jiného. Hmmm, přesně plníte definici trolla, platí vás za to dobře nebo jen nejste schopný se živit jinak ?

          1. A co je na tom špatně. Je to realita co se točí v kruhu. A trolem budete spíš Vy s tím růžovým viděním. Tak mi napište Vy zdejší odborníci, co asi může naše zemička dělat, když nejsme v ničem soběstační a závislost na vnějším světě je jasně daná. Tak čím si pomůžeme, že odejdeme z těch společenství. Nemáme ani možnost bránit vlastní hranice sami. Závislost na Rusku nebyla dobrá. Na EU pod vedením USA taky špatně. Tak s kým do toho půjdeme ? Sami chcípnem a nebo nás pohltí někdo jinej stejnak.

            1. To je zkapalněné zoufalství… .
              A Maďaři to dokážou, bránit si suverenitu a třeba nejít na frontu? A jsou menší, prý (zatím) i chudší. Ne, to je v hlavě. Myšlení oběti.

                  1. Kdo nás tam pozve? Už při Vrběticíh si Rusi ťukali na čelo, co blbneme, jestli nám nehrabe. Teď ve všech svodkách z bojů je jmenovitě počet zničených Vampírů ČESKÉ výroby. Pozornost získána tím, že jimi úkáčka bombardují ruské civilisty a zabíjejí děti. Po tomhle nás vezmou do BRICS? Jak to psali vých. Němci v r. 2014 na ruské pomníky? Befreit uns nochmal? Nás leda Iskandery jako na 404.

                    1. Rusko má s Korejí strategické partnerství o vzájemné obraně proti vnějšímu útoku a dalším prohlubování spolupráce v oblasti bezpečnosti. Už před časem šla zpráva o dohodnutých dělnících z Koreje v desítkách tisíc. Ty 3000 se asi ještě rozrostou. Silně pochybuju, že by si někdo z nich troufnul za těchto okolností dezertovat. Stačilo mi vidět, jak měli zařízenou vnitřní kolektivní kázeň Vietnamci. Korejci rozhodně nebudou jiní.

            2. Kdo to tvrdí, že takzvaná závislost na Rusku nebyla dobrá?
              Kolik je ti let, že to tak přesně víš?
              V čem přesně nebyla dobrá – a v čem je závislost na Západu lepší?
              V čem nás Rusové omezovali například v roce 2000?
              Nebo snad něco a něčím podmiňovali?
              Dovolili si, chtít za ropu, plyn a materiály míň, než Západ.
              To ti vadí?

              1. Nemůžete každému předkládat tak hluboké a obtížné intelektuální dotazy. Jetřebí začínat jednoduššími, např. kolik rohů má koule a tak a teprve poté postupně zvyšovat obtížnost.

      2. Vidláku, nic z toho není raketová věda. Jenže, Česko není Velká Británie s její splendid isolation, hospodářskou silou, zámořskou vazbou na USA a Commonwealth. Česko je obklopeno EU, odříznuto od „svobodných“ obchodních cest, hospodářsky přinejmenším třiceti procenty propojeno s Německem. Velký podíl zahraničního kapitálu. Jsou občané, jejichž preference podle dlouhodobých výsledků voleb jsou jaké jsou, ochotni strpět ale i vydržet „sankce“ za vystoupení? Prakticky „válečný stav“? Jsou spojeni kulturou sounáležitosti? Touží po samostatné České republice? Jsou schopni být suverénem res-publica? Kdyby tomu tak bylo, což dnešek by nebyl jiný? To jsou některé základní faktické otázky. Ale i další, procedurální, formálně právní. Sjednocená opozice, to samo už považuji za nereálné, musela by dosáhnout kvalifikované většiny pro změnu Ústavy. A to je jen vystoupení z EU. Pak je tu vystoupení z NATO. Kterým jsme prakticky obklopeni. Situace je obdobná oné kdysi. Jako v roce 1975 vystoupit z RVHP a VS. Převrat 1989 byl součástí rozpadu východního bloku, který měl hospodářskou příčinu. Ve zdejším bipolárním světě byl přechodem z rozpadajícího se východního bloku do západního, tehdy ještě ze zdejšího pohledu, na rozdíl od nynějška přitažlivého. Nyní není kam přestoupit. Základní otázkou, na kterou nutno odpovědět pro stanovení reálného cíle a reálného postupu, s vědomím tohoto všeho a i dalšího, je poměr výnosu a nákladů v obecné, nikoli žúženou na obchodní, rovině. Komu přinese jaký výnos, kdo ponese jaké náklady. Co většina žádá, co je ochotna za to obětovat. Na žebříčku potřeb a priorit. Co nabízíš, co žádáš? Jaká je poptávka po onom? Jak velkého podílu na politickém koláči nejen chceš ale i můžeš dosáhnout? Jaká je reálná vize Tvého světa? Kdo a v jaké míře podporou i aktivní účastí na Tvém programu a programu „Stačilo“, tedy v tímto změněných poměrech, kdyby, hypoteticky bylo nožné jich dosáhnout, polepší více než by mohl dosáhnout vynaložením vlastního úsilí ve svém životě v poměrech nynějších? Sám se svojí rodinou, širší rodinou, sousedy, svojí mikrokomunitou, ve své sociální skupině kterou sám aktivně vytváří? Co nového, lepšího než nabízejí ostatní, nabízíš oproti nim v politické soutěži? V rámci objektivně možného.

        1. Po všech stránkách veletrefné.
          Jenže vůčihledně nevítané.
          Důkladným a nestranným posouzením situace a zodpovězením Vámi uvedených otázek by se muselo dojít k závěru „nemá to cenu“. A to se přece nehodí. Byla by to trýzeň. A tak bude tryzna.

          Na vině je povaha lidu. Ve věčné dřímotě život svůj tupý má za svěží, jak konstatováno již před 152 léty:

          Byla jarní noc, a já měl divný sen.
          V polobdění snil jsem, osudný že den
          přikvačil, kdy podlé starých proroctví
          voliti moh’ Čech buď smrť neb otroctví!
          A co mládec slepý druhdy otcům věstil,
          doslovně se dnes vše vyplnilo.
          Bitev jezero se rozvlnilo,
          z něhož k břehům života
          Čech ni jediný si dráhu neproklestil.
          Všechny věčná dřímota
          v svůdných loktech ulechtala,
          za svěží jim dadone život tupý
          ,
          a nad jejich ledovými trupy
          zlovůle se zachechtala!

          (Josef Richard Vilimek, 1872)
          zdroj: https://www.google.cz/books/edition/Humoristicke_Listy_Humoristische_Bl%C3%A4tte/DEHdi9_SnNIC?hl=cs&gbpv=1&pg=PA5&printsec=frontcover

        2. Měříte penězi, konzumem, prosperitou atd. a je to správné. V dobách míru, bezpečí a předvídatelné budoucnosti.
          Jenže, je tady otevřený program pana Gatese a dalších na depopulaci, ten program běží, něco jsme už zkusili a další se chystá. Průmysl mizí, na řadě je zemědělství, fakcíny se vaří…. . Inženýři z písečných dun dobývají celý bájný Západ, kde za chvíli situace bude podobná jako u nich doma, zdá se. Pár se km odsud zahynulo už snad více než 1 000 000 lidí ve strašlivé válce, která pokračuje a nechce jaksi skončit, naopak, Polsko přibližuje techniku k Bělorusku. Zoufalí Rusové ukazují na velké červené tlačítko a stanovují další a další nepřekročitelné linie, které jsou vzápětí překračovány. Tady zatím „jen“ fialová vláda vypouští rozpočet na další desetiletí, ale jak dlouho to bude, než se něco stane i tady? K čemu vám bude porovnávat má dáti/dal ve městě, kde se bojíte vylézt z bytu a na baráku si hlídáte domy se sousedy a vždy někdo musí být doma? A i to bude málo. Pulec podepsal migrační pakt. Myslíte v reáliích starým min. 10 let.

          1. Pár stovek kilometrů odsud sedí člověk, který si ani nedovede představit hřbitov tak velký, aby tam vešel milion lidí.
            Přesto tam pořád sedí, ty lidi má na triku a nijak mu to žíly netrhá.
            Ani nikomu jinému z tamní vlády.
            Nedovedu si ani představit, co té vládě slíbili – za obětování miliónu spoluobčanů.
            To bude masakr, to probuzení do reality. Až někdo za oceánem řekne: „Sorry hoši, tentokrát to nevyšlo, tak snad někdy příště. Ten bordel už si uklidíte sami, žejo?“

    2. Hlavně by v programu mělo být uvedeno, za jakých podmínek může být příslušný slib splněn a termín splnění.
      Slušné by bylo uvést i co bude následovat, pokud podmínky splněny byly a slib nikoliv.

  7. Za mna Daniel robí chybu, ze vstupuje do politiky. Strati tym status nezavisleho blogera, kritizujuceho spolocenske pomery. Od teraz, nech napise a povie cokolvek, ho kazdy bude brat ako politika a jeho nesporny talent spravne pomenovat veci vysumi ako prd vo vetre.

    1. Já zase nesouhlasím..
      Pravda bude pořád pravdou, at ji vysloví Vidlák jako bloger nebo politik.
      Lež bude pořád lží, at ji vysloví jiný bloger nebo jiný politik – Vidlák nelže.

      A proč by měl stále psát jen blogy, které nic nezmění. Je to jako „mluvit do větru“ – slova se ztratí, druhý den o tom nic nevíte, máte nový článek a tak pořád dokola…
      Ale jako politik může a jistě něco REÁLNĚ změní !! – já v to pevně věřím..

        1. Ja zas verim , ze vsichni clenove hnuti Stacilo ,budou chodit do prace a produktivne a poctive pracovat, aby nebyli lidu na obtiz.
          A vydelaji si sami na svoji obzivu. Nebudou se..

          Zivit se nepoctive nakejma projevama jednou za mesic z podia ,nebo aby nemanipulovali v zakulisi , aby dostali za naky procento ,velky penize vod vlady , a tak se nechali vod vlady vydrzovat ,jako prostitutky placeny , za predstirani , opozice. Na ukor duchodcu, rodin a deti.
          Z naseho vydreny a placeny a pak zase neni na duchody.
          Dnesni opozice taky duchodovych vyzirku, nejdriv..

          Aby se nespiklavali a nemanipulovali honbou za procenta a ty vykseftovali ,
          za vladni statisice. A z vlastnich clenskych prispevku , financovali svoji cinnost…
          Aby neprijimali vod bohacu tucny prispevky ..A nedali se tak zkorumpovt..
          A ze kazdy mesic uverejni, podrobne , jak kazdy z nich a vsichni dohromady hospodari a politikujou , ale to az po skonceni pracovni doby..
          A za svy.

    2. zlokot:

      Vidlákova cesta ani jinak skončit nemohla a já s tím tak trochu počítal, jenom jsem si neuměl představit, jak to udělá.

      Ale vše je zatím na začátku a ani Vidlák neví jak se to dál vyvine. Každopádně většinou toho co dělá souhlasím, akorát jsem trochu rozpačitý, aby to nakonec neskončilo já KSČ.

  8. Na této planetě je pouze 5 lidí (včetně mě), kteří na mě dají. Část jich volila ANO, část SPD, část nevoliči. Stačilo může příští rok do sněmovny počítat s těmito novými 5 hlasy. Přesvědčovat ostatní lidi jsem zkoušel počas covidu, ale nikdo na mě nedal, takže už vím, že je to zbytečné. Větší moc nemám :o), tak snad to bude Stačit.

    1. Mám stejnou zkušenost, přemlouvat je zbytečné. ANO volit nehodlám, výjimku jsem dělala u prezidentské volby.
      A Pávek nezklamal, teď to doufám vidí i ti co mu dali hlas.
      Zvýšil dobu odchodu do penze a hle, poškodil blb vlastní robku. Teď ji budou chybět roky a teď honem řeší její peníze, na které se pochopitelně poskládáme všichni.

            1. Re: kata

              Alešův odkaz nečtěte, jsou tam samá hovna.
              Musíte mít odslouženo min. 15 let v aktivní službě a žádat můžete už 55 letech bez krácení, piloti vojenských letadel v 50, kdy jsou vyřazováni z důvodu věku z aktivní služby.
              Toť zhruba vše podstatné.

              1. Ale Pávková je pořád v záloze (v.z.), kdyby byla v důchodu tak bude ve výslužbě (v.v.) jako její starej. Nebo se pletu a v.z. bude až dosažením 60 let?

                1. Tady vidíte, jakej je Pávek mamlas. Kdyby jí jmenoval do funkce ZVP prezidenta republiky, mohla být za vodou. Kvalifikaci má, jako málokdo v této zemi.

  9. Řidičák by mohli získat i lidé s mírným autismem, navrhuje ministerstvo

    Ministerstvo zdravotnictví ustupuje od striktního zákazu. Lidem s mírnou poruchou autistického spektra – hlavně Aspergerovým syndromem – chce umožnit, aby mohli žádat o řidičský průkaz, pokud to jejich psychický stav umožňuje. U některých totiž nemá nemoc vliv na intelekt. Podmínkou by bylo individuální vyšetření lékařem, píše resort zdravotnictví v návrhu vyhlášky.
    https://www.novinky.cz/clanek/domaci-ridicak-by-mohli-ziskat-i-lide-s-mirnym-autismem-navrhuje-ministerstvo-40492812

    A další vlnou získání ŘP budou lidé s mírnou slepotou.

    1. Jo, my se tady totiž vyzabíjíme sami kvůli naší blbosti.
      Už teď to je na silnici o život, protože snad 3/4 lidí jsou nerváci. A ke všemu snad i slepí.

      1. Pro začátek by stačilo, opravdu tvrdě a represivně vymáhat zákaz zastavení.
        Koukali byste, kolik jiných věcí naráz, by se touhle jedinou vyřešilo!

  10. A prostor na levici bude zaplněn. Program bude postavený na evropském dotačním přerozdělovacím socialismu a proklamativní reformě EU zevnitř.

    Jenže tak jednoduché to nebude. Věci zašly příliš daleko a procesy destrukce všeho jsou nezvratné. Vidlákovi není co závidět.

  11. Aha hnutie,uz stacilo,vsetko dobre znie,plany dobre,uspech barz maly bude,bo holubici povahy lenive jak kurva,aby zdvihol rit a dal ti hlas,budu sa snazit ta odjebat,najskor myslim,ze tam nervovo nevydrzis,skusit mozes,podla mna zmena tam,nejakou demokratickou cestou nie je mozna o jednej viem,ale nepoviem.
    Ja sluchal ringo cecha,jak bol v politike utiekol,aby mu nejeblo.demokraticky tam zmenit,co ty chces pochybujem,ale pozor ak by prisla lepsia kriza jak je,ak by to jeblo,jak black friday jses president a tie kurvy zadlzia cechiu,este viac,bo barz dobre vedia,jak bidlo chujove,holota ma jebnute napady,aj tak vela stastia nepisem,bo stesti muska jenom zlata,ale mnoho zdaru.

  12. Nelze než ještě jednou s klasikem.

    The time is out of ioynt, ô curſed ſpight
    That euer I was borne to ſet it right.
    Nay come, lets goe together.
    William Shakeſpeare, 1603
    https://digitalcollections.folger.edu/img8056

    spight = spite

    Tedy nynějším zápisem:
    The time is out of joint, O cursed spite
    That ever I was borne to set it right.
    Nay come, let’s go together.

    nay viz https://www.wordnik.com/words/nay
    zde nejspíš ve významu: adverb not this merely but also; not only so but (nejen přišli, ale i jděme)

    překlad říjen 2024:

    Doba je vymklá z kloubů – a proklatou smůlou
    jsem se zrodil, abych ji spravil.
    Sešli jsme se, a spolu jděmež dál.

    Tak štastnou cestu, Vidláku!

    1. Nejdriv je tady blbej nazev. Mysli pul hodiny a pak delej pul minuty ,rikaj germani..
      Stacilo znamena ,ze uz stacivcum stacilo a staci ,nemusi nic delat.
      Uz je toho dost a vseho.
      Nekdo si dela zasoby a pak si rekne, to uz mi staci, na celej rok.

      Tak sou po volbach zakoreneny v Bruselu , v politickejch stranach ,
      zkoalicovany a to jim stacilo.Melo by.
      Vlada ma zrejme taky slusne nahrabano a tak je to taky pro , Stacilo.
      Kdyz nejsou nemocny a nenazrany dementi jako rozvedkyne.
      Drive komunisticka aktivistka nyni kapitalisticka Chamtivistka.
      Po staru se zit neda , neda se nahrabat , nasyslovat ,nakulacit…

      Ted trochu pozitivni, konstruktivni mysleni , jak neco udelat. Pribrat Vrabela.
      Oh , jenom vtip. ….Kdyz stacilove chteji delat..
      Tak coz aby zalozili misto sterilnich vopozicionaru /vlady akcionaru s dividendama /, se zajistenyma pozicema a pohodlim , skutecnou alternativni a paralelni ,vladu.

      Ta vlada bude vladnout, nemusi se sjednocovat a jako skutecna konkurence vlade ,treba i s volnym trhem na jarmarku politiky a polititku..Ukaze se kvalitnejsi a tak uspesnejsi se prodat,zkaznikum a obcanum , ktery si ji jenom u voleb, jednoduse koupi….

      Bude navrhovat , zlepsovat ,planovat vsecko a zodpovedne , uverejni pisemne ,
      vse co chce realizovat , ukaze vsem , ze dovopravdy vladne pro svy obcany a duchodce a deti a potom volby budou jenom formalita ..
      Tedy dokaze ,ze je skutecna vlada a ze postaci ji jenom hlasovanim schvalit..
      A zacne ihned vyplnovat vsecky sve navrhy a plany na realizaci zlepseni vseho..
      A slibi..ze !!
      Kdyz svoje sliby nesplni do posledniho a nevyplni a ukaze se taky neschopna ,
      pude hned pryc, co nejdal pryc ,aby nemohla dal skodit.
      Jenom nahlej napad, na povzbuzeni diskuse..

  13. Skvělý nápad se skvělým načasováním. Kdo by si nepřál, aby vznik jeho hnutí, které má vést ke sjednocení konzervativní levice, nechtěně oznámil a zpropagoval s předstihem sám Mefistofeles české politiky Miroslav Kalousek? 🙂

    Kalousek předpověděl vznik nové politické strany. Řekl i kdy

    Bývalý ministr financí Miroslav Kalousek předpověděl vznik nové politické strany. Odmítl přitom rozebrat spekulace o tom, zda by chtěl sám založit novou stranu před příštími volbami do Poslanecké sněmovny. Pokud by ale měla vzniknout, je podle něj důležité načasování.

    „Poptávka lidí, kteří jsou nešťastní z pocitu, že nemají koho volit a nechce se jim volit někoho jenom proto, že druhá alternativa je ještě horší, je veliká. Na trhu voličů platí ta samá zásada jako na jakémkoliv jiném trhu. Je-li někde nějaká velká poptávka, tak dříve nebo později se tam objeví nabídka,“ řekl zakladatel TOP 09 Kalousek v rozhovoru pro Český rozhlas Plus.

    „Kdybych někomu radil, jak to udělat, tak bych řekl: ‚Rozhodně to nedělej před krajskými a senátními volbami, protože ohlásit vznik nového subjektu a pak nebýt v těch volbách vidět, to je velmi nešikovné.‘ Takže ten prostor je evidentně někde mezi říjnem a lednem,“ radí Kalousek současným politikům. „Skoro bych se vsadil – aniž bych komentoval, jestli se na tom budu, nebo nebudu účastnit, protože to opravdu nevím – že něco takového v té době vznikne,“ míní.

    Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/miroslav-kalousek.A240709_171900_domaci_zof

    A je to tady, Mirku!

    1. Varba , vareckou, varovani.

      Mnohy potom,
      si je jist ,
      ze pokrm ,
      neda se snist.

      Tavi se kovy ,
      tavi se v huti.
      Ustavi se hnuti.

      /Tahni,rekne se volovi/.

      Hnuti hne se asi ,
      kdyz sou casy,
      nahnuty.

      Hnuti se hne ,
      do sjednoceni.
      Za jeden provaz
      furt a zas ,
      to se ceni..
      Kazdej potahne..

      Marne je v mlze volani ,
      jak sjednotit sjednoceni.
      Se skutecnosti pocitaje,
      ze koryto rozdeluje.

      Jako houby po desti,
      kdyz je potom hic.
      Zelena sviti na navesti .
      Nic se vsak nedeje.
      jen prerozmnozi se vic.
      Zavladne uroda nadeje.

      Na nicem nezalezi..
      Nic dobryho neni
      kdyz nevestice ,
      kdyz sjednocenice ,
      vzdy zuby ceni .
      Sou z nej pranice..
      Casy hnuti dal bezi..

      Dal hnutnosti uplyva .
      A v mlze dlouze,
      bez varovani…umira..

    1. Bylo mi moc líto Turka, jak strašně trpěl, když plkal ten zcela mimózní pirát. Myslím, že k jeho pohledu, natož projevu, by se mohla odborně vyjádřit katango. Moravec neustále skáče do řeči, je tragický. A jejich šílené studio vyrábí svaté, to je vidět, jací amatéři tam dělají.
      https://postimg.cc/8jFwFLGR

      1. Mně celá debata přišla kultivovaná a zajímavá, včetně projevů piráta a moderátora, ať už s názory účastníků debaty souhlasím nebo nesouhlasím.

        Ale chyběl mi tam čtvrtý diskutující, nějaký obyčejný od přírody chytrý člověk z lidu, se selským rozumem, který by do té jejich debaty vstupoval a například se zeptal, proč se ta debata pořád točí kolem porovnávání pořizovací ceny normálního auta a auta na baterky, když on, obyč. člověk auto na baterky prostě nechce, i kdyby bylo levnější…
        Proč se neporovnávají také provozní náklady obou typů aut, proč se neporovnává dopad na životní prostředí kompletního výrobního cyklu normálních aut a aut na baterky? Atd, atd…

  14. Furt lezeš pod sukně jakýmkoli stranám, hledáš tam něco jiného než minule, když si lezl pod sukně jiným stranám. No, tak co jsi tam našel. Furt to samé, že jo?

    Přidávají sa na penězích jak je napadne. Kuběny dostanou státní apanáž. Co ještě nevíme, s čím se máme patlat .
    Síla která je vykope ručně stručně od koryt tady není, sám bereš gáži z lidských zdrojů. Všichni gážují na sobě jako upíři. Nezajímá je jestli každé děcko dostane právem mlíko, jogurt polívku a něco s knedlíkem, ani jestli dospělí lidé
    mají co žrát a kde slušně chrápat. Tuto výsadu tento stát prodal aby si cizáci u nás odchytili lidi na placení.

    Z písmáctví ani herectví ani zpěváctví ani posluhování cizí moci se lid nikdy neměl dobře, ba hůř, měl se vždy zle, i kdyby se uměl o sebe postarat, všechny nástroje mu seberou v exekuci, v dluhách a trhem nesmyslných zákonů. Co povíš na toto.

    1. …A tak dnem za dnem, rok za rokem marníš čas v bláhové naději, že teď konečně přišel spasitel, který otevře bránu ráje. Život Ti utíká mezi prsty, houfy falešných proroků, každý z nich křičí „Já jsem ten pravý!“ sají Tvoji krev Tvého rodu. Tvůj jedinečný život, protože nic jiného nemáš, stává se peklem. Jako osel dál za fatamorganou, před Tebe nastrčeným přeludem hlávky zelí, že které nikdy nedostaneš ukousnout, táhneš vůz plný těch, kteří bičem zkrvavují Tvůj hřbet. Až padneš, skončíš tam kde všichni ostatní oslové. Už neuslyšíš jak oni na voze taženém novým oslem, s plnými hubami si pochvalují „Ten salám má šmak, inu osel….“

      1. Odverp:
        podle uvozovek někoho citujete, ovšem někoho, koho nezná ani světaznalý strejda gůgl. Pokud citujete sám sebe, chci vám složit poklonu za přesnou formulaci.

      2. Nátěry přeludů nic nevydrží. Lesk se začne odlupovat, oxidovat. Pokud na to někdo plivne a rukávem do ošmrdlá, vidí zase to samé navoněné howno.

  15. Skvělá zpráva!
    A mě tak trošku, zcela v koutku duše, hřeje pomyšlení, že třeba i to moje dávné horování, aby se Vidlák „spolčil“ s Konečnou, keré jsem vkládal zde do diskuzí ještě v „dobách Jindřicha Rajchla“, padlo na úrodnou půdu a dalo vzniknout něčemu, co snad v budoucnu přinese mnoho dobrého této zemi i jejímu lidu.
    V tomto vidím smysl, toto rád podpořím.

      1. Sasine, sebelepší kecy, pokud zůstanou jen těmi kecy, jako třeba o volení potřeb, nikomu nepomohou. Kateřřina Konečná pomáhá.

      2. myslite, ze Vidlak skoncil s chovom prasiat a starostlivostou o hospodarstvo?? Ak nie, tak verite tomu, ze si niekoho najal aby sa mu o to staral? Alebo ze nechal svoju zenu a deti, aby sa mu o to starali bez neho?? O to, ze by nemal kontakt s pracou, to si myslim, ze mu nehrozi

  16. Rozhodně se měšťanů voličem Stačilo, ale snaha o sjednocení je mi sympatická. Koukal jsem dnes na předvolební průzkumy ksčm a ČSSD z roku 2021, dohromady měly obě levicové strany kolem 10%.
    Nakonec neprošla do sněmovny ani jedna.

    Jestli Stačilo sklidí hlasy těchto voličů, bude ve sněmovně.

  17. Až budu vědět, na jakém místě má hnutí STAČILO! vystoupení z EU, možná přehodnotím svoje volební preference. Není nic důležitějšího.

          1. Jestli referendum o vstupu do EU proběhlo podle zákona, může podle podobného zákona proběhnout i referendum o výstupu.

            1. Ďábel je v „drobném“ detailu- ten zákon o referendu byl ústavní a tak kdo nemá jistotu 3/5 ústavní většiny OBOU komor Parlamentu…, jen slibem cca nezarmoutí, prosadit takový zákon by byla v reálné situaci zejména dnešní už jiná…

              A co se Nato týká, tam opravdu není nutné referendum a to ne proto, že nebylo ani při vtažení ČR.
              „ČLÁNEK 13 (smlouvy na to NATO)
              Po dvaceti letech platnosti smlouvy může kterákoli smluvní strana odstoupit od smlouvy rok poté, co podá oznámení o odstoupení vládě Spojených států amerických, která vyrozumí vlády ostatních smluvních stran o každém oznámení o odstoupení.“
              ****

        1. A pro realizaci objektivní podmínky. Ani subjektivní. Viz volební preference za posledních třicet let a kulturní rámec. Pokud změna, Česko se sveze s okolním vývojem.

          1. Jak to může asi tak dopadnout, když mazači diskusí, pardon svobody slova, se dostanou do politiky a začnou tam hrdobcovat o právech, svobodě, bratrství?

      1. Do NATO jsme byli zatažení BEZ referenda. Takže po vítězství národních sil bude výstup z NATO bez referenda taktéž.
        Uhnie už po „Lisabonu“ dávno není ta EU z roku 2003 (ti chytří to předvídali, ovšem dav idiotů je ukřičel), tudíž i to zmanipulované referendum z roku 2003 pozbylo platnosti. Čili vystoupit rovněž bez referenda a následně teprve začít sondovat, zdali si veřejnost vůbec přeje do takového spolku znovu vlézt. Slibovat referenda ohledně výstupu z těchto dvou spolků je populistický úlet.

        „Nejpádnějším argumentem proti demokracii je rozhovor s průměrným voličem.“
        Winston Churchill

        1. Ano, to máte pravdu. Ale! Když k tomu bude referendum, libtardi kolem toho udělají strašný bengál. To znamená – reklamu. Volební účast bude potom vysoká, dostanou tak černé na bílém, že mají jít za hlasem svého srdce, to znamená do řiti hvězd a pruhů.

        2. Tak. Co nás zatáhlo, to nás vyhodí. Jsme slabým určovatelem. Jako před tím. Jisté je, že to zatáhneme. Jako vždy předtím.

        3. Re: Charon

          Souhlas. Na vstup do NATO se nás nikdo neptal a na Lisabonský paskvil taktéž.
          Takže jak jsme říkávali na vojně:
          „Odchod mezi hovna!“
          Aspoň budo mít zemědělci čím hnojit.

      2. A jak je na tom Stačilo mezinárodně? Konečná je stále nezařazená v EP? Chce se podobat německé BSW názorově?

        1. Aleš
          A jaké názory má BSW? Nějak se v nich nemůžu vyznat. Omezit přistěhovalectví a přitom mít polovinu poslanců s arabským nebo tureckým jménem? Omezit pomoc Ukrajině za pomoci poslance s ukrajinskými kořeny, jehož dědek bojoval v divizi Galizien?

          1. Nejsem fanoušek BSW.
            Jen vidím zřejmou podobnost se Stačilo – oba politické subjekty vznikly na základech výrazných levicových stran, které opustili voliči.
            Konečná je v EP nezařazena, stejně jako BSW.
            Tak mě zajímá i mezinárodní začlenění.

  18. Hlavně, aby to směřovalo ke změně systému – k zestátnění produktovodů a strategické infrastruktury, k opuštěníEU a NATO.

    1. Přísná registrace politických neziskovek jako zahraničních agentů a stopka jejich financování z rozpočtu či jakýchkoli veřejných peněz. Vzhledem například k osmdesátiprocentnímu vlastnictví ČEZu státem, tak například ani odtud.

        1. zajisté, podle mne tu již dlouho chybí. Stačilo by asi přeložit poslední znění FARA do češtiny s nahrazením USA ČR a předložit to ve sněmovně. A až by ziskovky a „demokratičtí“ poslanci začali řvát, dát jim obě verze …

              1. Nepřijali, protože nejen EU nikdy nespí….a příjemci zahraničních peněz také.
                https://www.amnesty.sk/slovensky-navrh-zakona-o-mimovladkach-je-priamym-utokom-na-obciansku-spolocnost/

                Orbán má větší domácí podporu a prosadil v 12/2023 Zákon o národní suverenitě a už za to „získal žalobu EK za porušení práva EU,
                i Usnesení EP z 1/2024, kde:
                „poslanci vyjadřují hluboké znepokojení nad dalším oslabováním demokracie, stavu právního státu a základních práv v Maďarsku, zejména prostřednictvím nedávno balíčku „na ochranu státní suverenity“, který je srovnáván s nechvalně známým ruským zákonem o zahraničních agentech.“
                https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/svet/evropska-komise-zaluje-madarsko-kvuli-zakonu-o-narodni-suverenite-353632
                https://www.europarl.europa.eu/news/cs/press-room/20240112IPR16780/madarska-vlada-ohrozuje-hodnoty-instituce-a-fondy-eu
                ************
                Že se inspirovali i ti Rusové údajně záměrně nepřipomínaným zákonem FARA z kolébky demokracie USA, to se voličům v té EU „hodnotově“ nesdělí….
                ************
                A pro anonyma níže, jde o placení neziskovek ze zahraničí , tedy „agent“ možných cizích zájmů v osobě právnické a tam je to zřejmě trefa do černého, když se tak vyvádí u „pravých demokratů“…Slovenská vláda chce jen označení
                a Maďaři rovnou kde co zakázali, jako ohrožení bezpečnosti Maďarska.

                To u nás (dokonce i bez zákonů) vláda zvládla u webů také, jeden na FURT, ale to bylo prý po Evropsko, spojenecko-demokraticku a tečka.

        2. Maneca:
          Někdo to zrovna nedávno probíral s tím, že FARA má na programu většina opozičních stran. Nenašla jsem ale, jak se k tomu staví Babišovci, kteří nejspíš povládnou Sněmovně.

    2. Vlastně by Stačilo! mohlo hlásat heslo přední političky amerického deep state Victorie Nulandové:
      „Fuck the EU“.
      To bych chtěla vidět, jak by to mejnstrýmová média označila jako proruský narativ!!

      1. Dobrej napad a jaka je treba nadeje , ze si kapri Konecna a spol vypusti a
        vysusi bazinu ,EU rybnika. A kdo je potom stedre nakrmi..
        A neni to jen napad oportunistu se svezt na hrbetu volicu a jejich
        momentalni popularity pro, stacilo..Nekam vejs.
        A bude pro duchodce ,porad a taky jen stacilo a nebo nestacilo ?

        Mejnstrymova … Tedy hlavni a nejbohatsi nejvic ukriceny media vi nejlip
        jak lzou a tak je mimo zajem , jak a co si oznacujou..Nebo ne..

      2. Budou mít poslanci Stačilo jeden poslanecký klub, nebo se po volbách rozdělí do mnoha klubů, jako to udělaly strany 5k?

    1. A co tak vlastní rádio? Martina Kociánová má své Universum…
      Nic mnohoslovně žvanivého a uskuhraného, nekonečné diskuze, jak by se to mělo…
      Spíš něco jako fejetony Ivana Hoffmana.
      Zprávy z bojiště.

                1. Alefe,
                  buďte bez obav, Svěrač se jistě líbá jen s pravověrnými. Kdyby políbil dezoláta, zemře na výčitky vlastního svědomí.

                  1. …já když si vzpomenu, jak s Holubovou vesele mávali Pávkovi z okna… tak se mi na jazyk derou samé částice, jak to včera krásně připomněl Godot.

  19. Andrej Babiš se nechal slyšet, že ve vládě nechce komunisty. Na Hradě mu zjevně nevadí. Nu, bude na voličích, zda si budou přát silné ANO, které se pak bude moct spojit s „novou“ ODS, tedy bez Fialy, a nebo rozdají karty tak, aby bez STAČILO! nemohl vládnout nikdo, tedy ani ANO.
    Čím bude STAČILO! silnější, tím silnější bude hlas nás, kteří chceme účinnou sociální politiku a diplomacii místo války. Je zřejmé, že bez ANO opozice žádnou vládu nesestaví – ale bude nesmírně důležité, aby to samé šlo říct o STAČILO!

          1. Mohu se mýlit, jako už tolikrát. Ale v této chvíli se mi zdá, že zavedené strany se možná budou hodně divit a ani volba přes koresponďáky moc nepomůže.

            1. Není chybou se zmýlit u nového politika, je chybou se zmýlit 2x u stejného politika. Svět se skládá z pokusů a omylů. Když je jich hodně, vyzkouší se všechny varianty, dobré i špatné.

            2. Kéž by tomu tak bylo, také v to doufám. A jedno je jisté, bude velmi velmi záležet na tom, jak připravená bude opozice. Na kolik bude konstruktivní, tvůrčí, spolupracující. Protože pomalu se otevírá podobné okno jako v 89tém a já si z celého srdce přeji, abychom tentokrát nebyli takoví naivkové.

                1. STAČILO! nejsou (jen) komunisti. Spíš taková Národní fronta a svým způsobem jednoúčelový projekt. O smyslu existence toho hnutí hovoří sám jeho název. Pokud STAČILO! sjednotí protivládní síly do jednoho proudu, aby tuhle vládu vymetlo, nemám problém dát jim ve volbách hlas.

                  Politika má být hledáním a nalézáním rovnováhy mezi pravicí a levicí, ale tím se nemyslí mezi levou a pravou půlkou zadnice, kam zatím přesně míříme.

                  1. Nalevo tedy máme Stačilo, Progresivní Česko, Piráty, ANO, SocDem.

                    Sjednocení těchto směrů je dost nepravděpodobné. Ale kolem 10% by Stačilo nasbírat mohlo, to asi jo.

                    1. Dávno jsem se oprostila od škatulkování nalevo, napravo. Každý vidí, že u nás levice včetně M. Zemana privatizovala bohatě zasanované banky a pravice pravidelně zvyšuje daně.
                      Komunisté nikam nezmizeli viz argumenty v jiných komentářích. Prospěcháři překabátili do nových „perspektivních“ stran ODS, ČSSD. A až přijde správná chvíle, ochotně překabátí zase.
                      Pokud jde o komunisty střihu Konečné, která dnes boxuje za náš průmysl, zemědělce, zdravý rozum, jsem s tím za jedno. A pokud dokáže přitáhnout chytré a pracovité hlavy jako je Vidlák, Dostál, atd…, ráda budu sledovat, co nabídnou. Zajímá mi program a myšlenky převedené do praxe, ne nálepka která předem předurčuje komu můžeme naslouchat a komu ne.

                    2. Progresivní Česko a Piráty je třeba řadit do speciální škatulky ještě společně s TOP09.

                      Hezká sešlost.

                    3. Přesně, je to národovci proti progresivcům. Kdo řeší levá – pravá buď nechápe situaci nebo trollí.

                    1. To se uvidí. Dnešní komunisti neprosazují světovou revoluci, nesměřují k beztřídní společnosti, nechtějí rozbít rodinu, jako základ buržoazní výchovy, od toho jsou tu jiní „sekáči“.

                      Komunisti v současné podobě mi nevadí.

      1. Re: Ládik!!!, AN

        Neboli měli průkazku, chodili na schůze a platili maličký tribut (členské příspěvky) za výhody, které čerpali.
        Nevidím problém.
        Bába si může žvanit, co chce. Když to jinak nevyjde, bude ve vládě i s komouši.
        Jistý pan Mňačko napsal knížečku s názvem Jak chutná moc. Bába ví, že moc a moc. Proto tam taky smrdí.

    1. Babiš nechce ve vládě komunisty, ale vylučuje i vládu s ODS.
      Schillerová si zase nedovede představit vládu s SPD.
      Takže ANO raději opět půjde do opozice a přenechá vládu Progresivnímu Česku.

      1. Ale jedním dechem také říká: „Dejte nám 40%, ať neúpotřebujeme stavět s někým koalici.“
        Ví, že pokud je mít nebude a musí jít s někým do party a tady je Babiš obchodník, půjde s tím, kdo bude ochotný a kdo se mu bude v tu chvíli zamlouvat. On ví, že i v byznysu se jedná s tím, kdo je ochotný uzavřít obchod, ne s tím kdo se vám líbí.

  20. Mno, ono ta sjednocená kandidátka jakéhosi hnutí, na které se shromáždí členové různých stran může vést k mnoha problémům. Typicky půjde o peníze a o funkce (zejména pokud by hnutí ve volbách uspělo, což je ale jeho cílem, že) – kdo zaplatí kampaň, jak si pak hnutí/strany/kandidáti rozdělí státní příspěvky, jaký vznikne klub či kluby ve sněmovně, kdo bude v jakém výboru či podvýboru dělat předsedu či místopředsedu. O kroužcích při volbách ani nemluvě.

    PirStán by mohl vyprávět.

    Skoro se bojím, že zejména vyhladovělí funkcionáři KSČM, kteří se teď cítí býti silní v kramflecích (=věří, že 5% dají v současné situaci sami) se nebudou chtít dělit se zoufalci ze SOCDEM či jiných pidistraniček a na tom to skončí… a nebo mě můžou příjemně překvapit.

    BTW: je někde nějaké info, jak to dopadlo s případným přepočtem krajských voleb v Libereckém kraji?

    1. Myslím, že se pletete.
      Komunisti mají právě tu čerstvou zkušenost z krajských voleb a ví jak dopadli tam, kde kandidovali samostatně (Karlovarský kraj) a jak dopadli jinde, kde kandidovali v koalici.
      Stejně tak není problém dělení nákladů a zisku. Udělá se rozpočet na kampaň a zůčastnění se podělí o náklady podle svých možností a sepíší smlouvu o dělení výnosu za mandáty a získané hlasy podle stejného klíče. Techniský detajl.
      Jiná věc je kroužkování. Ale to již mají odzkoušeno také v krajských volbách a vědí do čeho jdou. Ten kdo si věří a ty osobnosti má, se nemusí obávat, ten kdo je nemá by neuspěl ani v koalici ani sólo. Takže naprosto v klidu.

        1. Taky bych to tak viděl. Nicméně vyhodnotil jsem to tak, že pádnými věcnými argumenty nic nepokazím.

          1. Ono bude rozhodující, kdo bude ve STAČILO statutár. A taktéž, kdo bude držet klíč od stranické pokladny. Na tomhle v minulosti pohořelo už vícero poslepovaných spolků.
            O peníze půjde jako vždy až v první řadě. Hlavně po úspěšných volbách.

            1. De zajicek kolem drogerie ,vleze dovnitr, usmeje a zepta se ,
              mate banany? Nemame banany zajicku ,odpovi prodavaci.

              Druhej den zajicek de zase kolem drogerie ,de dovnitr a zepta se ,
              mate banany ? Nemame ,zajicku odpovi prodavaci s porozumnenim se usmivaji , chudak malej zajicek a este v ty jeho hlavicce, nic moc..
              Banany a v drogerii mysli ze koupi.

              Dalsi den se zase zajicek v drogerii pta , mate banany?
              Nemame a uz nevotravuj,blbecku , nebo uvidis nadavaji mu prodavaci.

              Dalsi den se zajicek objevi v drogerii a se zase pta a misto odpovedi, prodavaci krici hrozby, estli se este jednou vobjevis, pitomej zajici a hazeji po zajickovi propisky ,razitka a dokonce i erarni pagery.

              Potom se rozhodnou a daji pro jistotu aby se zajice konecne zbavili,
              do vylohy plakat,s napisem.
              Banany nejsou…!!!!

              Lide a deti chodi kolem drogerie vidi plakat ve vyloze , rikaji si chudaci prodavaci ,asi sou prepracovany a v tech jejich hlavach si moc nemaji….
              Pride zajicek zase ,de dovnitr a zepta se .
              Vy ste meli banany??

              A kde ty lonsky Hydry, zatraceny sou ,vzaly do zajecich ..
              Budou krmeny a nebo nebudou.. Hydry a opozicni furt prohravaci Ludry ,ztraceny sou a misto nich zavladnou , Stacilo , bez chamtivcu zbytecnych a presidentskych , aby taky vzali do zajecich..
              A bez bananu..Bez generalni a bezedny chamtivosti.
              Tlupy velvyslancu taky nepotrebujeme. Tlupy darmozroutu v Osn a jinych vysavacich organizacich ,pro pijavice zajisteny, neni misto..
              Pro zbytecny ministry a byrokracie a komunistickych a vsech jinych cizizch agentu …Pro ty taky banany nesmi bejt a nebudou.
              A bez zakernych a zakulisnich prodavacu s politikou spiny.
              A bude kazdy jednani Stacilo vzdycky verejny..

            2. Myslím, že peníze jsou ta nejjednodušší věc k řešení. Mají totiž tu výhodu, že se dají velice snadno dělit, přičemž mechanismus dělení lze dohodnout předem a posléze jej jen realizovat.
              Kde je vůle, tam je i cesta.

  21. Jste sice, Vidláku, sice jen takový venkovský voříšek (jako většina z nás), ale jdete za svým jako buldok/vlčák/dobrman.
    Máte můj respekt.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *