Blíží se nám opět výročí konce nejvíc zničujícího konfliktu v dějinách lidstva, který od začátku do konce rozpoutali Němci. Žádní nacisté, kteří nějak obloudili chudáky slušné Němce, podíl na nejstrašnějších hrůzách všech dob byl tak široký a masový, že se příčiny konfliktu po válce řešily úplně novým způsobem. Němci totiž byli tak dokonale semknuti za svým nacistickým Vůdcem a byli tak věrni jeho ideologii, že zuřivě bojovali až do hořkého konce.
Kupříkladu pro spisovatele Remarqua to byl další důvod ke světobolu. Jeho spoluobčané sice nejpozději od porážky u Stalingradu věděli, že je to celé v háji a dva roky sledovali, jak jejich slavné armády dělají geniální odpoutání od nepřítele kvůli zkrácení fronty a úspěšně postupují vzad k Berlínu, ale přesto bojovali ještě v jeho ruinách, kde šestnáctiletá německá děcka byla pro Sověty nejhorším nepřítelem.
Jen výjimečně se některý Němec vzepřel. Drtivá většina chtěla „den totalen Krieg.“ Drtivá většina s chutí týrala Židy a schvalovala jejich dehumanizaci. Drtivá většina chtěla Drang nach Osten a chtěla nový Lebensraum. Drtivá většina Němců se těšila na slovanské otroky. Drtivá většina německých vojáků se s chutí podílela na vypalování vesnic a upalování sovětských podlidí ve stodolách.
Bylo to něco tak hrůzného a mimořádného, že Postupimská konference vyřešila příčiny konfliktu aplikací kolektivní viny. Odsunem německého obyvatelstva do Německa, rozdělením na dvě země a také jeho TRVALOU okupací až dodnes. Když dneska syn komunisty Exnera, Martin Exner, vykřikuje, že nás Sověti neosvobodili, protože osvoboditel osvobodí a odejde, tak mu tatínek blbě vysvětlil, že koncem roku 1945 u nás nezbyl jediný sovětský voják, kdežto v Německu zůstala americká vojska doteď a stahovat je bude až Trump.
Druhá světová válka byla jednou obrovskou křivdou, která se dotkla v podstatě každého. Každá rodina v jejím důsledku někoho ztratila. Takřka každý přišel o nějaký majetek. Moje babička splatila v prosinci 1944 poslední splátku za svůj dům a o měsíc později musela uprchnout, aby se do svého rodného Bedřichova Hradce už nikdy nevrátila. Takřka všude na světě došlo k dočasnému spoutání finančníků, bankéřů a velkoprůmyslníků, kteří rukou společnou a nerozdílnou, německou mašinérii financovali. Německé válečné zločiny vyústily v mnohé akty pomsty, které jako obvykle dopadaly na ty nejslabší a nejméně vinné.
Vypořádali jsme se s tím. Trvalo to dlouho, ale skončilo to. Měla to být uzavřená minulost z učebnic, ze které jsme se měli poučit a která se už nikdy neměla opakovat.
Přesto zůstala jedna organizace, která chce rozdírat staré rány a chce revidovat výsledky Druhé světové války. Ano, je to sudetoněmecký Landsmanšaft. Tato organizace byla plná bývalých členů NSDAP, Hitlerjugend, SA i SS. Dan Vávra to na svém fejsbůku nádherně dokumentuje. Když nějaký spolek přijímá a vyznamenává členy SS, tak je to prostě náckovský spolek. Jestliže nějaký spolek má ve svých stanovách boj za zrušení Benešových dekretů a odškodnění za odsun, tak je to prostě jejich cíl a plán. Je jedno, čím to maskují. Tohle Němci uměli vždycky skvěle, ostatně Landsmanšaft se to učil od těch nejlepších, kteří uměli zařídit, že se němečtí Dichter und Denker opravdu stali soudci a katy.
Landsmanšaft dostává spoustu peněz z německých vládních kruhů, takže všichni Merzové, Soderové a další nemají Hitlerovi za zlé, co udělal, ale prostě to, že prohrál.
A nakonec, sám jejich šéfík, ten obrovský a vyžraný, si dodneška češe vlasy na hitlerovskou patku a pěstuje si hitlerovský knírek. Ale podle všech Hollanů, Uhdeů, Taberyů, hloupých Honzejků a dalších, to vůbec nedokazuje, že v něm ten Dolfi sedí jako v koze. V dnešní době vizážistů, stylistů a nastřelovačů vlasů si Bernd Posselt stále dobrovolně udržuje Adolfovu image. Kdykoliv by se mohl načesat jinak a zrušit ten svůj knírek, ale nikdy to neudělal.
Teď mají přijet do Brna a budou tam obklopeni početnou suitou českých kolaborantů a zrádců. Ostatně, přesně jako v roce 1939. Tehdy Wehrmacht nepřijel do vylidněných ulic, ale do masových ovací. V Brně to teď má vypadat stejně. Posselt tam bude mít kolem sebe všechny, kteří klidně za pár let budou zase udávat a posílat své spoluobčany do koncentráku, pokud dostanou příležitost. Je jedno, jakým pomníkům se tam budou klanět.
Shrneme si to. Do Brna, na pozvání naší skutečné a početné páté kolony přijede spolek, který vyznamenával esesáky a přijímal do svého středu kované nácky. Jeho předseda dobrovolně a schválně vypadá přesně jako Hitler, kdyby vyhrál. Landsmanšaft má ve stanovách zrušení Benešových dekretů a vrácení majetků. Samozřejmě tam nemá dlužné německé reparace a nemá tam ani slovo o Vladislavu Vančurovi, Josefu Čapkovi nebo Karlu Hašlerovi. Nemá tam ani slovo o Lidicích a Ležácích. Pořád omílá nepřípustnost kolektivní viny, ale PRÁVĚ ONI, sudetští Němci, jsou jednou z příčin, proč se kolektivní vina v moderních dějinách prostě uplatnila. Byli totiž ty největší svině na planetě, kteří zavraždili miliony Židů a desítky milionů Slovanů. Byli takové svině, že se kvůli nim princip kolektivní viny prostě musel použít.
Na tom se nic nezměnilo a dokud bude existovat lidský rod, nikdy se to nenapraví. Nikdo nikdy nevrátí ty ztráty, kteří právě oni lidstvu způsobili, protože si mysleli, že jsou ýbrmenšové a rádi to od svého šéfíčka poslouchali. Ano, Němci byli potrestáni kolektivně, protože překročili veškerou míru. Nebyli z nich ýbrmenšové, ale tak velké bestie, že to prostě jinak řešit nešlo. Nikdo nikdy nenapraví křivdy, které kvůli nim vznikly.
Normální Němci chtěli odpuštění. A tak prostě mlčeli a čekali, až se jim ho dostane. Věděli, že na to není žádný nárok ani od Boha, ani od lidí. Věděli, že oni nerozhodují o tom, kdy a zda jim bude odpuštěno. Jenom Bernd Posselt se ho domáhá. Chce si ho vynutit! A nechce ani tak odpuštění, ale chce, aby skutky jejich předků byly překryty jiným hříchem. Chtějí, aby to vypadalo, že my jsme byli ti špatní. Mluví o smíření, ale představuje si ho tak, že nastanou opět poměry, kdy Němci budou páni a Češi budou kmáni… pokud vůbec budou.
Jestli si tohle necháme líbit, tak si nezasloužíme nic jiného, než opakování. Se vším, co k tomu patří. Jestli dopustíme, aby se Landsmanšaft producíroval po Brně podle stejného scénáře, jako se Němci producírovali patnáctého března 1939, tak si zasloužíme, aby se nám stalo totéž, co se stalo našim předkům v šesti následujících letech. Jestli účastníci sjezdu neodjedou domů s tím, že zažili největší ponížení, hrůzu a trapas svého života, tak je tu prostě brzy budeme mít zpátky. Koneckonců, nějaký budoucí fírerek si už určitě v Německu piluje projevy a prokládá je slovy: „Alláh agbar.“
Jestli dovolíme zjevným českým přisluhovačům německých nacistů, aby z toho měli radost, tak se jednou budeme dívat, jak nás udávají, aby se zmocnili našich domů. Budeme nastavovat ruce českým četníkům, aby nám zaklapli pouta a předali novému gestapu v podobě nějakého K.R.I.T.u vedeného Foltýnem, který se po podpisu poprav půjde pomazlit se svojí Katiou Demrdatsvini a ve volném čase bude vzorný chovatel králíků. Jeho brácha pak s chutí na Pankráci sestaví novou gilotinu. Má na to znalosti i žaludek.
Bude tu jediný rozdíl. Rusové už znovu nepřijedou. Nevyplýtvají sto padesát tisíc životů, aby osvobodili nevděčný národ, jehož ruce do poslední chvíle poháněly německý vojenskoprůmyslový komplex. Už není žádný Beneš, který by jel do Moskvy, aby dosáhl uznání v předmnichovských hranicích. A není ani žádný Patton, který by přišel z druhé strany. Serou na nás, jak nedávno zjistil i Orbán.
Jestli Landsmanšaft přijede a postaví se mu hrstka osmdesátiletých babiček, které si ještě pamatují, proč všechny sudetské Němce odsunuli, tak si to prostě prožijeme znovu. Je úplně jedno, kolik lidí se na protest sejde v Praze. Záleží jen na jednom jediném – co uvidí účastníci sjezdu přímo v Brně!
Uvidí servilní čecháčky, kteří budou Berndtovi poklonkovat a ještě si to dávat na fejsbůk jako Matěj Ondřej Havel z Wishe? Nebo uvidí vzdor, vztek a bouři, kterou budou mít těžkooděnci co držet? Uvidí, že už mohou pokročit ve svém plánu a nebo uvidí, že si ještě pamatujeme naše umučené bratry a sestry?
Pokud nám nestačí si přečíst stanovy, nestačí nám seznam zasloužilých nacistů mezi členy Landsmanšaftu a nestačí ani jeho vyžraný šéfík, co se dodnes stylizuje do Hitlera, tak nám prostě není pomoci.
Dumejte, dumejte. Ještě je chvíle čas.
__________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Vaše podpora bude do poslední koruny využita pro projekt „Vidlákovny“ . Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
Akt smíření by nastal pouze v případě, že se v Brně Landsmanschaft slavnostně rozpustí a přestane existovat.
Jinak k žádnému skutečnému smíření dojít nikdy nemůže.
Jak uz jsem napsal. Smireni je nutne. Ale nedojde k nemu, dokud se Nemci nesmiri s tim, ze vyvolali prozatim nejvrazednejsi valku v historii… a projeli ji.
Záver tohto filmu hovorí za všetko:
https://www.youtube.com/watch?v=G-z1-uHyaus
Vzpomínáte si na dojemné historky, jak Rusové údajně ukradli pár stovek až tisíců ukrajinských dětí?
„Epsteinove spisy: Narkoteroristi z Kosova pomohli prepašovať viac ako milión detí pre pomätené západné elity“
https://skspravy.sk/svet/odhalenie/epsteinove-spisy-narkoteroristi-z-kosova-pomohli-prepasovat-viac-ako-milion-deti-pre-pomatene-zapadne-elity/
Mimochodem, tohle znamená „patřit na západ“. Svým „směřováním na západ“ od listopadu osmdesát devět se na tomhle všem plně podílíme.
Tak nějak jde na mě z toho dnešního čtení depka. Nevím, na co se mám těšit víc – jestli na návrat Protektorátu, nošení burky, Green Deal, nahrazení lidí AI nebo rovnou na Třetí světovou. Případně na novou pandemii, o té se tu, myslím, už dlouho nepsalo. A znova se mi vrací myšlenka, že vlády nebo politické reprezentace této země málo kdy, jako celek, jednaly ve prospěch našich lidí.
K životu a každodenní činnosti je, přece jen, potřeba trocha optimismu. Ale v politice jej zřejmě jen tak nenajdeme.
Mohu Vás částečně uklidnik. Jelikož Vidlák má dar, se ve svých prognózách stoprocentně mýlit, tak „návrat Protektorátu, nošení burky, Green Deal, nebo rovnou na Třetí světovou, případně nové pandemie“ se obávat nemusíte.
Jen s tím „nahrazení lidí AI“ to Vidí vidlák, jakože nehrozí. Takže tam být Vámi, bych se bál. My, tedy někteří, se na to těšíme. Ono hlavně záleží jak to kdo chápe.
O politických a mocenských prognózách nemluvme, budiž je nám varováním třeba období kolem 1985 – byl někdo kdo předvídal že za 7 let zanikne SSSR ? Až zpětně jsou vidět procesy které k tomu směřovali. Až zpětně. První světová války už vypukla – a všichni, i politikové, čekali že skončí do zimy. Existuje vůbec nějaký příklad úspěšné prognózy takových velkých systémů ? Já myslím že ne, resp. když se nějaký autor v něčem strefil, na jeden úspěch mu připadlo X nesmyslů – takže žádná použitelná metodologie. Ale AI a robotizace je věc zcela jiná. Ekonomická efektivnost je totiž objektivní ukazatel, zcela exaktní. Kdo bude výrazně méně efektivní – skončí, nemůže soutěžit. Leda že by se rozhodovalo centrálně na úrovni celého světa, co je naprostá scifi. Takže popírání toho co AI a robotizace přinese je jen vyděšené plácaní se na suchu – lidsky pochopitelné, ale k ničemu. Nesuďme ty, které se děsí už dnešního „začátku konce“ světa, který známe. Ale nedejme se jimi ovlivnit, nestrkejme hlavy do písku.
Benešovi dekrety se prostě rušit nebudou i když je u nás dost politiků, kteří na tom pracují, včetně prezidentčíka PePy. Rozumní lidé vědí, že Benešovi dekrety se rušit nemohou, protože měnit bolavou historii po 80 letech by přineslo zase jen bezpráví . B.D. byly ve své době asi jedinou možností, jak ukončit dlouhé soužití Čechů a Němců, proto by bylo třeba zjistit, kdo je z naší politické scény zodpovědný za tento krok a posuzovat ho jako vlastizradu. Ale v tomto případě to jako obvykle dopadne tak, že všechno vyhnije i díky našim opozičním politikům a jejich voličů, včetně váhajícího Babiše, který neumí a nechce bouchnout do stolu, neboť i on má svoji německo-bruselskou polívečku. Já si svoji občanskou povinnost v tomto směru splnil, protože jsem volil SPD , která jediná dokázala odvézt v tomto směru nejvíce práce. Víc už jako občan této země udělat nemohu.
https://www.facebook.com/reel/1482771760299468
Takže tedy Benešovi dekrety.
Ach ten češtin..
Benešovi dekrety nedáme! 😂
Ja myslim, ze je mu to uz asi jedno.
buldatra:
Já jsem napsal co si myslím a chyba se vloudí Vy pitomečku, ale nejsem zas takový trotl, abych pod své vyjádření psal opravu. Jestli nemáte co říci k věci, držte laskavě tlamu!
Benešovi dekrety už zrušit nemůžete, i kdybyste se poxral.
Benešovi můžete spílat, můžete mu blahořečit in memoriam, můžete mu skládat hymny i poklony, můžete Benešovi nosit květiny na hrob či plivnout na pomník – ale dekrety mu zrušit nemůžete.
Lze se zajisté pokusit zrušit jeho dekrety, dekrety Benešem vydané, dekrety Benešovy. – Ale to je úplně jiná kapytola.
Tak zároveň ještě zde v Brně máme v Komíně ulici pojmenovanou po mých předcích, kteří byli popraveni za okupace . Asi by se Ti soukmenovci měli vypravit smířit zrovna tam, nebo ne?
To prase Posselt nemá ani padesátinu Hitlerova charismatu, ať se češe jakkoliv a má kníra jako Hindenburg.
Ať si to chceme přiznat nebo nechceme, Hitler prostě měl charisma a uměl mluvit.
Mluvil spatra, bez jakýchkoli poznámek, což mmch. znamená, že pro danou dobu a moment, to měl v hlavě sakra dobře srovnáno. Nad tím se podivovali i Dr. Joseph Goebbels a jiný dobrý řečník, čerstvý maršál letectva Hermann Göring, který býval dlouholetým předsedou Říšského sněmu.
Hitler mluvil tak, že dokázal na Zeppelinfeld, ale předtím i doslova po hospodských sálech a pivnicích, doslova zhypnotizovat nejprve stovky, pak ale i ty statisíce lidí s pochodněmi.
Účastníci sletů NSDAP na Zeppelinfeld pak ve stranických buňkách, ale i mimo ně, ovlivňovali i ty nejmenší dopravce-povozníky, pekaře, zámečníky, kováře a dokonce i ty obyčejné lidi z vesnic – jen přes rádio !!! Tak to bylo nakažlivé.
A teď k tomu přidejme ten německý, široce rozšířený smysl pro povinnost, pořádek, evidenci a smysl pro bezchybně splněný úkol – v hlavách ji stále zněly Hitlerovy myšlenky – a oni nakonec i viděli, že Vůdce ty myšlenky začíná naplňovat!
Lidi dostali práci, za práci slušně zaplaceno – a životní úroveň těch obyčejných Němců, začala od krizových 30.let konečně růst ! Leda blázen by za takovým Vůdcem nešel ???
Psychologové to ještě dodnes nemají analyzováno. Bohužel jen malá část projevů z velkolepých srazů NSDAP na Zeppelinfeld, se dochovala ve formě nosičů z některého, tehdy běžného záznamového zařízení :
Tehdy poměrně běžných, mobilních rycích automatech Neumann a RCA, které se snadno vešly do jednoho malého skříňového auta – nebo na jedněch z prvních magnetofonů a PVAC páscích, obojí vyvinuto v zájmu Říše, spojeným úsilím firem Philips a Telefunken.
Hitler svými projevy ovlivňoval i tu úplně nejnižší vrstvu, která současně dostala od Vůdce slib, že když budou makat pro vzestup a velikost III. Říše jen o trochu víc a přitom se trochu uskromní, tak po vítězné totalen krieg a vítězném tažení na Východ to budou právě oni, kdo budou rozhodovat o dalším vzestupu Tisícileté říše. Ta získá „životní prostor“ právě na onom Východě, kde je čirou náhodou i nejúrodnější zem na planetě, spousta uhlí a nakonec i ropy.
Asi sa tam otocilo znamienko smeroveho vektoru…. Hitler recnil (t.j. z huby von), velitel tezke divize Posselt zere…. 🙂
Co se kolektivni viny tyce… naskakuje mi vyrok pane Stejskala (aktualnici budou vedet), ze nespravedlnost odsunu spociva v tom, ze „vsichni Nemci byli potrestani za to, co udelali nekteri z jejich vedeni“ (parafraze zachovavajici smysl).
Hutneji zpracovanou zmrdovinu nez je tento vyrok, aby jeden pohledal.
Ano.
Žádný pekař, zelinář, řezník či elektrikář z blízkého okolí Mauthausenu _absolutně netušil_ co se uvnitř toho lágru děje a odkud vítr přináší ten smrad.
No tak jistěéé…
Tady byla kolektivní vina plně namístě, ať si dnešní lidskoprávníci řvou, jak chtějí.
Každý Němec o existenci KL a často i o jejich umístění a velikosti, věděl.
Bylo jich hodně, všechny musely být nějak a něčím zásobované a udržované, byť vše běželo v režii SS, nikoli RSHA.
Ostatně všichni adepti pro vstup do SS, procházeli „školením“ ve Flossenburgu, kde se mj. učili střelbě na pohyblivé cíle a hlavně psychické odolnosti. Skládali ve Flossenburku přísahu, dostali uniformu na míru (ani krejčí z okolí nic nevěděli, že??), dostali tetování krevní skupiny „kvalitnějšího člověka“ pod levou paži, dostali čestnou dýku, opasek a prsten, vše s konkrétním jménem.
V Landsmančaftu bylo milion sudeťáků z 3 milionů jich zde žijících. Ženy v té době politický vliv neměly a zbytek byly děti. Takže ve straně byl každý, z každé rodiny někdo, moc dobře věděli o co jde.
Že jako ženy nemají vliv na muže?
Ale jděte…
Pekaři, zelináři, elektrikáři z okolí Mauthausenu to věděli…
Občané Protektorátu věděli, že česká výroba podporuje fašistické Německo…
Občané Izraele (a celého světa) vědí o genocidě v Gaze…
Češi vědí o podpoře svých vlád banderovské Ukrajině…
Američané věděli o genocidě původních obyvatel kontinentu…
Lékaři věděli, že mRNA vakcíny jsou nevyzkoušené a rizikové…
Na světě se děje spousta špatných věcí, o kterých obyčejní lidí vědí. Ale není v silách jednoho člověka s tím něco udělat, kolikrát ani za cenu obětování vlastního života. Otázka:
Je přesto všechno, ten jeden konkrétní člověk, tím vinen? Má na tom svůj podíl viny? Já sama nevím, jak to je… Jsem vinna už jen tím, že existuju? Protože z toho nutně vyplývá, že o těch špatných věcech, které se všude kolem dějí, vím. Aspoň o některých. A proti většině z nich jsem nic neudělala.
No jo, copa Stejskal.
Mě vyčetl, že mi nebylo dost líto těch odsunutých sudetoněmeckých maminek, jejichž synové padli ve válce za říši.
Poznamka osobni. Martin Exner je mimon (napsal bych autista, ale dostal bych kartac od katango). Bohuzel hodnotove spravne ukotveny mimon, takze v soucasne situaci je predurcen k podopore i od lidi, kteri by si pri osobnim styku s nim tukali na celo.
Sraz v Brně je dobře odsoudit z principu.
Sudety – nacistický termín pro české a moravské území.
Sudetský Němec je prostě německy mluvící občan ČSR.
Někde tu v diskusi zazněl termín KOLEKTIVNÍ AMNESTIE.
To přesně vystihuje poválečnou situaci : německy mluvící obyvatelé ČSR byli hromadně propuštěni, odešli tam, kam chtěli.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Sudety
Na německy mluvících občanech ČSR to nic nemění.
Jde o území ČSR.
No jo, ale není to nacistický termín, když to používali už v antice.
Ani krev není nacistický termín, i když o ní náckové často mluvili.
ale *méněcenný“ je nacistický termín :o)
Jenže mění.
Oni se přihlásili k říšskému občanství. To mění poměrně hodně.
Vzpomeňte Seppa z Vlaku dětství a naděje.
Za normálního stavu ušlápnutý blbeček a mizerný, zlomyslný holičský učeň, který mohl kdykoli dostat počuni, jako každý jiný soploš.
Jako říšský občan, s jeho mentální výbavou – opravdu lépe se odstěhovat..
Po dobu okupace se hlásili k německému občanství.
Pokud u toho zůstali i po válce, odešli do Německa.
Žádná samostatná země Sudetenland nikdy neexistovala.
Viděl někdo v televizi film Pan nikdo proti Putinovi?
Není zvláštní, že někdo, kdo celou válku posílá Putinovi propagandistické nahrávky ze své školy, nakonec dostane Oscara?
nie, dolezite je ze si kopne…..tym si to odpracuje
mno tak on i ten Oscar devalvoval, jen si vezměte co za veledílqa poslední doby jej dostala. Už animten film není co býval…. hmm
U nás byl týden Oskarových filmů, každý den něco. Eliminovala jsem thrillery a fantasy, to nemusím a na zbytek chodila. Kravina na kravinu. Punč Oskara je upozornění pro diváka, na co nechodit. Tak se to zprovanovalo. Něco jako festival politické písně.
Oscar asi moc nedevalvoval, spíš se změnil vkus konzumentů.
Pravda je, že dřív dostávaly Oscary za svůj výkon skutečné osobnosti, které musely něco předvést – a zpravidla to bylo výjimečné herecké ztvárnění, fantastická kamera, skvělý zvuk či skvělá režie.
Dneska dostane Oscara kdejaký neznámý blbeček, který Jacku Nicholsonovi, Anthony Hopkinsovi, ale i Michelle Pfeiffer či Cher – nesahá ani po achilovky jmenovaných..
Ano, mám rád starší filmy, ze kterých je cítit precizní řemeslo a snaha režisérů i herců.
Jaké fantastické dílo – po stránce ztvárnění, celé realizace až po zvuk a hudbu, musel stvořit James Cameron, aby Oscary za Titanic získal! Stálo to snad půl miliardy dolarů.
A dneska přijde nějaká neznámá Polka s fialovou hlavou – a dostane Oscara za mizernou, nízkorozpočtovou slátaninu o tzv. „uprchlících před Putinem“…
Neviděl, ale chtěl bych vidět.
Poradí někdo možnost, kde se k tomu dostat?
Díky
Ideologicky podjatý film ruského emigranta páté kolony, který navíc filmoval děti bez souhlasu jejich rodičů a tím prusík zákon o GDPR?
Jedině ignorovat.
https://www.ceskatelevize.cz/porady/16866898966-pan-nikdo-proti-putinovi/
Vidlaku, opravdu velmi odvazny text. Jenze k rozhodnuti o dalsi budoucnosti naseho statu jiz doslo referendem o vstupu CR do EU v roce 2004. Jiz tehdy hlupaci volici rozhodli o budoucim vyvoji, ktery se pomalu naplnuje.
Vnimam to tak, ze v podstate jde o spravedlnost, protoze my tady v Cesku jsme tak chtivi pohodli a bohatstvi, ze pro toto zaprodame vlastni dusi.
A bohuzel musim uznat, ze Nemci jsou jini kabrnaci, ti jdou tvrde za svym cilem a dosahnou ho. Dokonce lze opravnene tvrdit, ze sveho cile jiz dosahli. Dukazem je dlouhe jednani nasi snemovny v teto veci a neschopnost naseho statu jim v brnenskem setkani zabranit.
Němci rozpoutali válku až po dohodě se Sověty.
To jsou fakta.
Další blbec od nadplukovníka.
ale kdepak – slušné shrnutí:
https://www.novarepublika.cz/2019/08/pakt-molotov-ribbentrop-efektivni-tah-krizoveho-managementu
válku rozpoutali němci ve spolupráci s brity a francouzi – a SSSR si pouze snažil koupit trochu času na přípravu obrany, když bylo zcela zřejmé, že francie a británie pomáhají německu jak jen mohou k útoku na SSSR
ze ste nenapisal, ze Hitler len predbehol Stalina….vlastne to bola len obrana:-((
To až příští rok. A tak v roce 2030 už se budou oficiální oslavy prvního eurokomisaře Heydricha a veřejné odsouzení teroristů ze skupiny Anthropoid.
Zase lžete.
https://www.rferl.org/a/1875221.html
Co se týče paktu M-R – byl podepsán jako poslední. Před tím uzavřely pakt s Hitlerem téměř všechny větší západní země, Polsko v r. 1934. Přesto Hitler na Polsko zaútočil. Už týden po začátku války, 8. září 1939, byla německá vojska na přístupových cestách do Varšavy. A vojenské a politické špičky Polska 17. září utekly na území Rumunska.
Až když bylo zcela jasné, že Velká Británie a Francie svému polskému spojenci nepomůžou a wehrmacht dokáže rychle okupovat celé Polsko a fakticky se dostat na přístupové cesty k Minsku ( sovětsko‑polská hranice ustanovená po polsko-sovětské válce ve 20.letech probíhala několik desítek kilometrů od Minsku, což bylo velmi nebezpečné pro SSSR ), bylo rozhodnuto, že ráno 17. září byly jednotky Rudé armády vyslány na takzvané Kresy – dnes jsou to části území Běloruska, Ukrajiny a Litvy ( tj. území, které SSSR ztratil v polsko-sovětské válce 1920 ).
Pakt M-R byl vynucený tah, ale zároveň to byl geniální tah Stalina. Od začátku totiž bylo jasné, že hlavním cílem Hitlera je SSSR. Uzavřením paktu M-R získal SSSR 2 roky navíc na vyzbrojení a dosáhl toho, že Hitler obrátil svou pozornost na Západ, který si vlastně Hitlera vychoval ( především Velká Británie ).
Do uzavření sovětsko-německé dohody o nenapadení v r. 1939 byla situace následující:
USA a Velká Británie jako síla, určující vítězství jedné ze stran v konfliktující dvojici:
– „Německo a jeho spojenci“ na jedné straně frontu a
– SSSR prakticky bez spojenců na druhé straně
Bez té dohody by už v té době nazrálé napadení Německa na Polsko automaticky mohlo přerůst do vojenské srážky SSSR a Německa v případě pokusu SSSR vzít pod svou ochranu etnicky nepolské obyvatelstvo západních oblastí Běloruska a Ukrajiny, zachvácených Polskem v polsko-sovětské válce, nebo v případě pokusu části polských vojsk nechat se internovat přechodem sovětské hranice.
Rádio svobodná Evropa jako zdroj? 🤣 Rádio zřízené, provozované a řízené CIA jako zdroj nezávislých objektivních informací? 😂 I Rudé právo v padesátých letech proti tomu bylo vzor novinářské vyváženosti 😂
Hess jel do Británie nabízet mír. Hitler otálel u Dunkerque, protože doufal v dohodu s Brity. To Británie chtěla válku. Proto nás v Mnichově dali Hitlerovi. Dokonce při Mnichovu říkali Němcům, s jakými požadavky mají přijít. Měli to totiž zájem poslat někoho na Rusko, jako už tolikrát před tím a jako právě teď.
Němci si prožili první světovou, kdy přišli o příbuzné a v Německu už nebylo co jíst. Byli podvedeni při uzavírání míru. Po první světové v Německu řádili komunisti, co byli stejný psychopati jako nacisti. Pak tam měli ekonomickou krizi, co je připravila o všechny úspory a zase neměli co jíst.
Češi to po první světové taky trochu přeháněli. Němce to sice neomlouvá, ale chytré to taky moc nebylo.
Svět je trochu komplikovanější.
Pouťové bubnování do boje na poslední chvíli je jen nepromyšlená hurá akce.
Autore – tak jak píšete – všechno je to pravda, ale na nějaká fakta jste zapomněl (nehodí se?):
1) Pokud by padly Benešovy dekrety, tak ČR na tom finančně obrovsky vydělá, neb hodnota vraceného majetku by byla jen zlomkem válečných reparací. Ale neřešme prachy, jsou důležitější věci.
2) Kolektivní vina je hnus. Tečka.
3) Ta německá demoška mohla vyšumět, kdyby jim čeští vlastenci neudělali super reklamu.
věcná: Benešovy dekrety a jejich zrušení nemá nic společného s reparacemi
jinak – vysavači, vysavači, ty jsi taková režimní filcka, že kdyby nám vládli marťani, tak ty hned letíš do Turecka nechat si nastřelit zelený tykadýlka
ty jsi přesně ten typ, co by ještě 30. dubna 45 udával odbojáře a české sabotéry, od 1. do 9. května seděl ve sklepě a čekal, až se všechno přežene, a přesně od 10. května šel týrat němce, aby sis připsal „zásluhy“
a hned po únoru 48 bys s páskou na ruce šel zabavovat majetky „kapitalistických vydřiduchů“
🎯👍
👍 🎯 1️⃣⭐ 🥇 🏆 💪 ✅ 💡 ❗️ 🎖️ 🆗
Téměř vědecky exaktní charakteristika vysavače.
Benešovy dekrety – válečné reparace:
Existuje přímá právní i politická spojitost. Benešovy dekrety určily konfiskaci majetku Němců a Maďarů, a Postupimská dohoda stanovila, že tento majetek se započítává do československého podílu na válečných reparacích. Tím se oba okruhy fakticky propojily.
Jak spolu souvisejí reparace a Benešovy dekrety
1) Postupimská dohoda: základní rámec reparací
Po válce se vítězné mocnosti dohodly, že každý stát si ponechá německý nepřátelský majetek na svém území a odečte jej od svého podílu na reparacích. To je výslovně uvedeno v Pařížské dohodě o reparacích (1945), čl. 6 odst. A:
stát si ponechá německý majetek,
nesmí se vrátit do německého vlastnictví,
hodnota majetku se započítá jako část reparací.
To znamená: konfiskace majetku sudetských Němců nebyla jen vnitrostátní akt, ale součást mezinárodního reparačního systému.
Benešovy dekrety: nástroj k provedení této mezinárodní dohody
Dekrety prezidenta Beneše (zejména č. 12/1945 Sb. a č. 108/1945 Sb.) stanovily:
konfiskaci majetku osob německé a maďarské národnosti,
zbavení občanství,
zabrání majetku ve prospěch státu.
Dekrety tedy vytvořily právní mechanismus, kterým Československo realizovalo to, co mu Postupim dovolila a očekávala — převzít německý majetek jako součást reparací.
Klíčová spojitost: majetek odsunutých Němců = část reparací
Postupimská dohoda výslovně uváděla, že majetek vysídlených Němců může být považován za „vhodný německý zahraniční majetek“, který se započítává do reparací.
To znamená: Odsun + konfiskace majetku nebyly jen československé rozhodnutí, ale součást mezinárodně schváleného reparačního mechanismu.
Politický dopad: proč se to řeší dodnes
Německo považuje otázku reparací za uzavřenou, protože je to pro něj výhodné:
ČSR dostalo jen malou část (cca 230 mil. Kčs), další plnění bylo zablokováno studenou válkou a neexistencí vztahů do roku 1973.
Sudetoněmecké organizace někdy tvrdí, že konfiskace byla „protiprávní“.
Česká strana argumentuje: konfiskace byla mezinárodně schválena, a započtena do reparací, proto nelze majetek vracet ani odškodňovat, leda by se zrušily Benešovy dekrety a Německo splatilo válečné reparace.
Shrnutí v jedné větě: Benešovy dekrety byly domácím právním nástrojem, kterým Československo provedlo konfiskace majetku Němců — a tento majetek byl podle Postupimské a Pařížské dohody započítán jako součást válečných reparací.
Je kolektivní vina nepřípustná i v případě Rusů ?
Bingo!
🙂
A ještě horší než kolektivní vina je dědičná vina. A tu sudeťáci chtějí rozdmýchávat. Krajanské sdružení již dávno nemělo existovat, ale to by se nemohl dojit erár.
Kdyby jim bavorský erár nic nechtěl dávat, nic by nedostávali.
Je to úplně stejné jako s „neziskovkami“ dnes. Prošlapávají cesty tam, kde se erár ještě necítí dost silný v kramflecích.
🤪
Dokud budou existovat naši parchanti a jejich parchanti, je přípustná.
Dle mého, i v případě Eskymáků nebo Pražáků.
Eta.
Ano, kolektivní vina je hnus. Druhá světová byl velehnus. Nyní prosím hoďte na misky vah tyto dva hnusy – a pak teprve suďte.
Vidlákovi vřele děkuju za tento článek. Byl zoufale potřebný – už i já jsem si všimla, že se výklad historie pomaličku šine nějakým prachpodivným směrem.
Odsun německého obyvatelstva nebyl žádnou aplikací kolektivní viny ale naopak aplikací KOLEKTIVNÍ AMNESTIE.
ard:
To je hodně zajímavý pohled úhlu 😊A ještě zajímavější by bylo, kdyby se v prostoru chytil.
To už tady psal nick Občan a měl pravdu. Všichni občané ČSR, kteří sloužili nacistickému Německu by jinak museli před soud, tedy asi 90 procent sudetských Němců a tehdy trest smrti byl běžný. Anebo dlouhodobý trest. Na to nebyly kapacity. Tak byli odeslání tam, kam tak chtěli.
přesně tak
A proč jen Sudentských Němců? Co Slováci? Co většina Čechů a Moravanů? Slezané skoro všichni?
Ti nesloužili Třetí říši, nebo dokonce nebojovali na straně Třetí říše?
Slováci měli vlastní stát. A v dané situaci jim to nejde vyčítat.
Češi a Moravané byli v Protektorátu.
A Slezané se mnohdy stali Němci aniž by o to požádali.
Věci jsou malinko složitější…
A nemohla to mít složitější i nějaká sudetoněmecká rodina v baráku vedle?
Jakože, když se Rakousko a Maďarsko přidalo na stranu Třetí říše, tak je třeba zabavit majetky a odsunout. Když to stejné udělalo Slovensko, tak je to OK?
Proboha kdo jste, že si troufáte soudit jednotlivé lidi?
Kolektivní vina je hnus, jen když se aplikuje na dotyčného. Když na ní vydělává, je to vždy něco jiného.
Ta německá demoška by ani nebyla, kdyby tajné služny pracovaly jak mají a Posselt vypadl z okna, dostal infarkt z přemíry žrádla, upil se nebo spáchal sebevraždu v ochrankou hlídané místnosti.
👍 🎯 1️⃣⭐ 🥇 🏆 💪 ✅ 💡 ❗️ 🎖️ 🆗
Kdyby naše tajné služby byly české.
Kdyby byly tajné služby české,
to by bylo ovšem velmi hezké.
Že jsou naše tajné služby cizí,
české prachy poznenáhlu mizí.
Kolektivna vina bola jedno z rieseni. Druhe by bolo aplikacia viny individualnej – zastrelit kazdeho clena SdP za vlastizradu a naplnit nimi masove hroby ako oni robili napr. v rokline Babyj Jar.
Keby doslo k vysporiadaniu takemuto, dnes ziadny Landsmansaft neni lebo Schwermachtakov tatko by hnil v zemi a on by sa ani nenarodil.
Bolo by to podla teba humannejsie?
Co Slováci a Slezané, co bojovali na straně Třetí říše? Co většina Čechů a Moravanů, co pracovala pro Třetí říši?
Taky postřílet? I jejich rodiny?
Vy byste pronajmul byt strurmbanfurerovi ss a ani byste nemukl.
Jsou nabídky, které se neodmítají.
Co asi by jste byl po válce?
Svět není černobílý.
Bylo to něco tak hrůzného a mimořádného, že Postupimská konference vyřešila příčiny konfliktu aplikací kolektivní viny. Odsunem německého obyvatelstva do Německa
———
Ale Vidláku, to přeci není pravda.
Odsun německého obyvatelstva nebyl žádnou aplikací kolektivní viny ale naopak aplikací KOLEKTIVNÍ AMNESTIE.
Protože
1, kdyby se mělo soudit po právu a bez této faktické amnestie, tak by fakt hodně němců buď viselo nebo dostalo doživotí, nebo ve světlých případech výjimek nějakých 5-25 let natvrdo. Protože se téměř všichni podíleli na zločinech genocidy židů a Slovanů. Muži se pak všichni aktivně podíleli nejen na zločinech genocidy ale i na zločinech proti lidskosti.
Jednotlivé případy samozřejmě byly, kdy se němci na těchto zločinech nepodíleli – a k nim bylo také v plné míře přihlédnuto například u nás, kde němci, kteří se nepodíleli na zločinech nacismu (antifašisté) měli právo se svobodně rozhodnout.
2. ani potentáti nacistického režimu nebyli potrestání podle práva, ale tak, aby jich pár bylo potrestáno a lidé měli pocit, že je spravedlnost – kdyby to bylo dle práva, tak musí viset
– všech cca 800 tisíc válku přeživších příslušníků SS, kteří se všichni do jednoho aktivně podíleli na zločinech genocidy, zločinech proti lidskosti
– cca 6-8 milionů příslušníků wehrmachtu, kteří prošli východní frontou a přežili válku; a tedy se aktivně podíleli na zločinech genocidy, zločinech proti lidskosti
– cca 8,5 milionu členů NSDAP, kteří se všichni do jednoho aktivně podíleli na zločinech genocidy, zločinech proti lidskosti, zločinu přípravy agresivní války (tato skupina se samozřejmě částečně překrývá s příslušníky SS a wehrmachtu, ale v NSDAP byly i ženy)
– cca 30-40 tisíc příslušníků gestapa,
– celkem by tedy muselo být po válce po právu, bez kolektivní amnestie, pověšeno nějakých 7-10 milionu němců pachatelů válečných zločinů a zločinů genocidy
– a ze zbývajících -kolik němců se podílelo na arizaci, perzekucích, podpoře nacismu atd? prakticky všichni. takže prakticky všichni by podle práva museli do basy bez kolektivní amnestie
3. za zmínku stojí skutečnost:
– němců civilistů zabitých v důsledku válečných akcí bylo cca 300-400 tisíc (zejména při bombardováních ze strany „humánních“ usáků a britů); řekl bych, že jich bude mnohem více, když jen v Drážďanech usácko-britští váleční zločinci uškvařili zaživa 150-250 tisíc němců-civilistů, především uprchlíků z východních území;
v tomto kontextu také stojí za zmínku, že jen při osvobozování Normandie dle západních zdrojů zabili spojenci při bombardováních cca 20 -30 tisíc francouzů; takže v německu to musely být násobky
(btw, když při bombardování normandie spojenci zemřelo 20-30 tisíc francouzů, pak celkem pro celou francii to může být 100-150 tisíc, což bude téměř celý počet civilních obětí ve francii – po odečtení židů, posílaných francouzi do lágrů s naprostou lhostejností ne-li rovnou nadšením) – tolik k té „strašné Rudé armádě, která se mstila“ (a po odečtení obětí usáckého bomabrdování má podíl na smrti německých civilistů v řádu jednotlivých desítek tisíc maximálně, spíše jen jednotlivých tisíců – což, jakkoli smutné, je naprosto zanedbatelná i když smutná vedlejší ztráta při bojích ve městech apod)
– němců zlikvidovaných v nacistických programech euthanazie (likvidace duševně nemocných, mrzáků apod) více než 200 tisíc, tedy téměř polovina (spíše třetina, čtvrtina, protože usácko-brtiské bombardování povraždilo mnohem více němců než 300-400 tisíc, když jen v Drážďanech šlo o 150-200 tisíc, plus Hamburg a další a další), co všech civilních obětí války na straně němců
– nutno přiznat, že obětí nacistické perzekuce (především komunisté, ale i někteří sociální demokraté, katoličtí představitelé, levicoví novináři apod) bylo cca 150-250 tisíc – což ale není mnoho na velkoněmecký národ 79 milionů lidí před válkou (se započtení rakouských němců, východní prusko atd)
4. nacisté v SSSR povraždili cca 17-18 milionů civilistů (takže proto by bez kolektivní amnestie museli všichni němci z wehrmachtu dostat provaz) ; k tomu dalších cca 3-4 miliony válečných zajatců v lágrech (takže proto by bez kolektivní amnestie museli všichni němci z wehrmachtu dostat provaz) – tolik k té „strašné Rudé armádě, která se mstila“ a mlžeme ji příst na vrub jednotlivé desítky tisíc, možná jen jednotlivé tisíce civilních obětí (zcela jistě především při bojích ve městech apod)
PS a co se týče násilností na němcích po květnu 45 – neomlouvám, ale když si zkusím představit, jaké to bylo několik let snášet okupaci a od heydrichiády každý den ráno poslouchat v rádiu seznamy desítek a desítek jmen desítek popravených, rozumím tomu, proč se lidé po válce třeba i mstili
neomlouvám, ale rozumím proč – a kdoví, jak by se kdo zachoval
btw, když američané osvobodili Dachau a viděli, co se tam dělo, tak místní příslušníky SS bez soudu postříleli
PS No, a řada kolaborantů potřebovala zlikvidovat svědky a udělat si „zásluhy“ (známé „revoluční gardy“ jich byly plné), také se přidaly polokriminální živly – excesy při odsunu, ale jen excesy (které se děly ve všech okupovaných zemích po válce, tak si nemusíme sypat popel na halvu zrovínka my, když to samé dělali francouzi, holanďané, belgičani…..)
Máte ve svých dvou příspěvcích naprostou pravdu . Podepisuji .
Výborné shrnutí i s čísly. Dovolím si Váš komentář zkopírovat a šířit. Toto by se mělo v Brně sudeťákům
otřít( otírat) o čumák.
Omlátit – s rozmachem.
Ani ne. Staci, kdyz to bude vytistene a zabalena do toho cihla.
jen upozornění: řada věcí jsou odhady a rozmezí, protože přesná čísla nejsou nijak dostupná…
(ale odhady a rozmezí ze „seriozních“ mejnstrým zdrojů
– jen třeba u počtu obětí bombardování Drážďan jsem já osobně přesvědčen, že usáci-britové mají na svědomí mnohem více civilistů než se udává
– Drážďany bylo centrum uprchlíků, protože
– žádné vojenské cíle, nebylo terčem masivního bombardování před osudnou nocí „zaživa usmažených civilistů“…takže se tam narhnuly statisíce uprchlíků z východního Pruska a území dnešního polska – – – a je nesmysl, že by při faktickém zapálení celého (s teplotou takového požáru 500 – 800 stupňů, lokálně až 1000 stupňů, k tomu spotřebování kyslíku + kouř = udušení i těch v oblasti nezasažených přímo ohněm a žárem) města zahynul jen zlomeček lidí v něm namačkaných
Když jste zmínil ty Drážďany, vzpomněl jsem si na pořad S. Motla:
https://www.mujrozhlas.cz/stopy-fakta-tajemstvi/peklo-zvane-cap-arcona-stanislav-motl-patra-po-osudech-tisicu-veznu-na-prahu
Z 5000 vězňů z koncentračních táborů umístěných na palubě bývalého zaoceánského parníku Cap Arcona jich přežilo jen 350. Hladoví, vyčerpaní a zoufalí, na samém prahu svobody umírali v lodích, které se pro ně staly ocelovými rakvemi.
Britové se spletli…
„Britové se spletli…“
Ne, ne. Britové se údajně spletli. V reálu se nespletli ani omylem.
Ano, na 99% je to tak, jak píšete.
Ale při bombardování francouzské flotily u Mers-El-Kebir v Alžíru se Britové nespletli, v červenci 1940, těsně po jejich úprku z Dunkirku… Zahynulo přes 1200 Francouzů.
Údajně, aby to nespadlo Němcům do klína. De Gaullea to málem odrovnalo, tolik si od těch lodí sliboval, když v Londýně dával dohromady Francouze.
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Atok_na_Mers-el-K%C3%A9bir
nemohu si odpustit malou ironickou poznámku ad „všech cca 800 tisíc válku přeživších příslušníků SS, kteří se všichni do jednoho aktivně podíleli na zločinech genocidy, zločinech proti lidskosti“ –
– a v takovém případě by řada zemí západní evropy (francie, belgie, holandsko, norsko) a další země (lotyšsko, litva, estonsko) mělo více popravených esesáků z řad vlastního národa než obětí nacistické okupace 😀
v případě pobaltí by bylo násobně více po válce popravených esesáků než obětí – po odečtení Rusů, židů a komunistů z počtu obětí nacistické okupace a řádění místních fašounských „nacionalistů“ by pobaltským zemím v počtu obětí nacismu skoro nikdo nezbyl
Přesně a u pobaltských vymírátů vidíme nyní oslavné pochody na památku vrahů z SS.
Možná z jiného soudku – věřím tomu, že i pro mnoho podporovatelů pětikolky je tohle divadlo už moc a způsobí, že minimálně v komunálních volbách na podzim zůstanou doma. A obecní zastupitelstva obsadí většinově sympatizanti současné vlády.
Jinak, v Plzni včera slavili osvobození a v projevech se to tam hemžilo slovy jako vděčnost, hrdinství, oběti atd. Myslíte, že ve zbytku republiky uslyšíme podobné projevy, kladení věnců a klanění se osvoboditelům?
Jestli nebude utíkat ten vyžraný nácek z Brna se zmalovanou prdelí a vyděšeným výrazem, tak je tento národ opravdu definitivně ztracen!
30 dubna bylo výročí osvobození Ostravy. Letos v médiích a veřejném prostoru ticho. Přesto, jsem se byl včera podívat u Sýkoráku, a jak u tanku, tak u pamětní desky M. Sýkorovi, tak i Ahepjukovi byly věnečky se stuhami. Jsem vděčný, že se nezapomíná. K tématu. Viděli jste na primě rozpravu kdy ve studiu seděl Jurečka a na videu byl kdosi z ANO? Viděli jste ten Jurečkův utrápený výraz, a volání po dívání se vpřed a proboha jak dlouho budeme vnukům těchto lidí ještě něco metat do obličeje?? Jeden by mu to divadlo i odkýval, dokud by nepadla otázka, platí to jen pro němce, nebo i pro rusy například? U němců volají pro smíření ( já jsem pro) ale jedním dechem na rusy dští síru- a to je opět ten hnusný dvojí metr.
Navíc sudeťáci nejsou ti samí, co byli vyhnaní, že ne?
Posselt je přeci narozen v roce 1956 v Německu, tak odkud ho kdo vyhnal?
Těžko vnukům vyhnaných Němců nemetat něco do obličeje, když sem ti vnuci sami od sebe lezou a metají do obličeje nám, že jsme jejich dědečky vyhnali. Teda, že je vyhnali naši dědečkové.
Posseltuv otec pocházel z Jablonce n/N. Vlastnil tam tam továrnu na karton. Tedy papírnu.
Henlain se narodil ve Vratislavicich n//N. SDP byla založena v Liberci.
Da se jistotou předpokládat, že se ti dva znali, a dobře. Takže chlapec, ač narozen až 1956 a v SRN, ma zřejmě proč se angažovat.
Měl by chodit kanálama
Píšu to všude. Jsem pro dobré vztahy s Němci. Jsou to sousedé, nikam nezmizí. Ale sudetosjezd v Brně ničemu nepřispěje, vše bylo již řečeno a učiněno.
Nechme působit ČAS.
Souhlasím, většina skutečných viníků z dob WWII je už dávno mrtvá, a pár výjimek je nad hrobem. Odsun sudetských Němců už patří historikům, vše ostatní je jen zbytečné jitření dávné historie. Na Sudetoněmecký Landsmanschaft stačí nereagovat a nepodporovat. I jeho členy řeší čas.
Pokud dojde na to, aby se šlechtě, co si za války pořídila říšské občanství, vracely nějaké majetky, tak se z dávné minulosti stane nepříjemná přítomnost v řádech desítek či stovek miliard. Nejde o nějaké chalupy. Ale o lesy, pole, zámky.
Pokud by se dalo zařídit, že bude někde napsané, že za žádných okolností už nebude nikomu nic vydáno, tak o nějakých sudeťácích už nikdy neuslyšíme. Protože by zmizel jediný důvod, proč ten obskurní spolek někdo financuje.
Rudá armáda sice odešla, ale poradci zůstali. A po volebním vítězství komunistů v roce 1946 už byla cesta do sovětské náruče jasná, jen se muselo počkat na únor 1948.
Kdyby tehdy podal demisi i Svoboda a Masaryk, musel by Beneš vyhlásit volby a všechno mohlo být jinak…
Ta cesta byla jasná už v roce 1945 a byla definována Košickým programem.
Ostatně nebylo se čemu divit, tehdy ještě fungoval svět normálně a bylo zcela logické, že jsme dobrovolně ukázali řiť zrádnému Západu a obrátili se k bratrům na Východě, kteří nás s nasazením desítek tisíc obětovaných životů osvobodili.
A lidé věděli, co já kapitalismus zas. To v 89. měli naivní představy a cinkali za výkladní skříně a zbytek neznali. A dnes je kapík a i ty výkladní skříně jsou ubohé,jsme popelnicí Evropy
Jóó kdyby : uměli „demokraté“ počítat, tak by později nemuseli na ty komunisty svádět svůj PUČ !!
A domluvit se pořádně mezi sebou taky neuměli a tak dopadli jak dopadli !!
Slovani jsou zbytečně moc mírumilovní. Naši předci to měli vyřešit pořádně.
Pořá se povídá jak byla StB zlá, ale oddělala StB chartisty? Nikoliv. To západní dobro by konalo jinak.
Jste si jist, že jste Slovan? Máte tak třetinovou šanci…
Slovanský 30–36 %
Germánsko‑keltský 25–30 %
Staroevropský (paleolit) ~18 %
Balkánský / jihoslovanský ~8 %
Skandinávský ~8 %
Středomořský ~8 %
Kavkazský (např. Gruzie) ~4 %
Severoafrický / berberský ~6 %
Sibiřský, Mezopotámie aj. jednotky procent
Jak to mají s genetikou Němci?
Severoafrický / berberský ~15% a stále stoupá.
🙂
Opět se projevuje vaše nevzdělanost, kterou se snažíte překrýt ideologickou zaslepeností.
Slované jsou okruh definovaný kulturně a jazykově. Během dějin se k němu přidala velmi různá etnika.
Rasově definované národy je myšlenkový proud ze západu (Britové, Germáni …), který zde nemá tradici.
A speciálně u Britů je představa jakési rasové čistoty naprosto komická – mix Keltů, Germánů a Normanů, tuším na začátku ještě nějakých Piktů či co. A o minimálně části Germánů se proslýchá, že jsou to jen „germánským duchem“ zprznění Slované.
A ta titěrná menšina muslimů v Británii se rekrutuje z Keltů nebo z Normanů?
Britské rasové teorie se rodily v době, kdy tam ještě muslimové nebyli. Ale úplně jsem zapomněl třeba na Indy, kteří se do Anglie ve velkém dostávali už v době britské koloniální nadvlády.
Jakože Eskymák po přestěhování se na Hanou je Hanák? A Maročan ve Znojmě je Jihomoravák? A oba jsou Slované. Tak jste to myslel?
Eta:
Inu – já jsem ze čtvrtiny Ruska, ze štvrtiny Slovenka a ze dvou čtvrtin Čechomoravanka. Snad tedy dostatek slovanských genů.
Ideální mix, myslím.
🙂
Dělala jste si testy? Myslet si a vědět jsou většinou rozdílné věci.
Marná sláva , Luxi, jste fakt vůl.
Dnes padesát slepic, Vidláku. Skvělý článek.
Markazínů celé hejno,
všude zryto, všude leyno.
Sliny tečou z rypáků.
Kolik vidím klektáků!
Běží k Svratce do kaliště.
Běží dnes a chtějí příště.
Všichni s pírkem nahoru,
že tam mají oboru.
Na škáře maj pěknou vestu.
Vláda jistí volnou cestu.
Je to mlha nebo mour?
Zamířit! Jde hlavní kňour!
Oceňuji Vidlákův neohrožený text, jenže co naplat. Polovina národa kolaboruje stejně jako za Hitlera. Pracují v německých korporátech nebo jako subdodavatelské firmičky nebo to jistí zezadu jako úřední šiml hergot. Protektorát jsme si sami provolili v nesčetných volbách.
Teď už jen zbývá doplnit do ulic německé cedule. Kolik registrovaných členů bude mít sudetočeský landsmančaft?
Fico jako poslední vyslanec západních Slovanů uctí památku velkého vlasteneckého odporu. Češi zatím budou uctívat nacismus.
Němci pronikli už i do budoucího komunitního centra, to jste si nevšiml?
Neviděl jste tu fotku?
To opravdu myslíte s těmi kolaboranty vážně?
Když něco napíšu, myslím to vážně. Pokud s něčím nesouhlasíte, máte zde široký prostor k diskusi.
Kvapík kapík.
Děda Bidet, děda Trump.
Jeden dement, druhý lump.
Od Obambů přes Klíntony
z Ameriky stejné tóny
lezou na svět boží.
Proč jdou na svět s noži?
Vypadají jako loutky.
Nad nimi má někdo choutky
samotinký vládnout světu.
Blb jde k němu pro osvětu.
Pávek s mantlem naruby.
Dežo žere otruby.
Cizák chtěl by těžit ropu,
Kretén mluví za Evropu.
Rozděl – panuj, bydli – stanuj.
Mně teda nebetyčně se*e, že vláda není schopná se k tomu vyjádřit, natož to zakázat. Babiš se tetelil jak měsíček na hnoji, když mu bavorský premiér řekl, že na sjezd pojede taky! A o těch vlastizrádcích v PS ani nemluvím!!! Kurwa, co to je??!!
Teď to chce osvětu, všude dávat starou mapu, na které je jasně vidět, kterých oblastí se to týká a text stanov, které ten spolek má! Ať si lidé uvědomí, jak moc se jich to týká. Dyť se ten landsmačaft chová jak Jezinky!
A ještě dodávám, že se nikomu nehodlám omlouvat a s omluvou, kterou učinili naši vlastizrádci, zásadně nesouhlasím. Je mi úplně u brusele, že někteří skopčáci utrpěli bebí. A co jako??!! Po všech těch zvěrstvech a statisících mrtvých se budeme ponižovat??!!
Nikdo z těch „smiřovatelů“ alias vlastizrádců, nemá právo zpochybňovat rozhodnutí a chování našich předků po tom, co si oni zažili! A nějaké hloupé zaprodané kundny v PS nám tady nebudou přepisovat historii a určovat jak máme odsun henleinovců nazývat!