24 listopadu, 2024

Plná odpovědnost

Včerejší inaugurací nového prezidenta byl dokončen pochod institucemi naší líbodémo scény. Na cestě leží ještě několik kamínků v podobě ústavních soudců, které jmenoval ještě Zeman, ale to se vyřeší samo během několika příštích měsíců. Mnohaleté úsilí pražské kavárny bylo dotaženo do vítězného konce. Mají většinu ve sněmovně, většinu v senátu, mají svého prezidenta a budou mít i ústavní soud. V tomto ohledu je dobojováno.

Až se budete ptát, jak je možné, že se ve sněmovně použije stav legislativní nouze, omezí se rozpravy řečníkům a vůbec se přiohne jednací řád, tak je to možné, protože mají na své straně všechna mocenská centra i všechny mocenské páky. A mají před sebou dva pohodlné roky, aby si prohlasovali korespondenční volby, snížení věku od kterého se může volit, případně ještě dostanou volební právo ukrajinští uprchlíci… a nějaký Canov v senátu si může zdůvodňovat co chce a jak chce, ale na věci to nic nezmění.

Když mluvím o dokončeném pochodu institucemi, tak nemyslím jen, že nám libtardi sedí na důležitých místech v úřadech… myslím tím, že pochod institucemi se podařil i v politických stranách. Ba dokonce i v hlavách. Vzpomeňte, jak mluvil Fiala o EU ještě před pár lety. Vzpomeňte, jaká kdysi byla ODS. Vzpomeňte, jak vypadaly první volební kampaně Pirátů. Dneska je to sice pět politických stran, ale jinak je to dokonalá národní fronta, jak vyšitá. Projevy Fialy, Jurečky, Pekarové, Bartoše, či Vítka Rakušana jsou libovolně zaměnitelné a nikdo to nepozná. Značka politické strany už je tu jen aby vytvářel pocit subjektivní jistoty. Je úplně jedno, jestli perete v Persilu nebo Arielu. Je to úplně stejný prášek. Značka je tu jen kvůli pocitu, který prodává.

Hele, já musím říci, že se jejich vítězství nedivím. I když to tak dlouho nevypadalo, Pražská kavárna je jediná skutečně pořádně organizovaná skupina v této zemi. Je materiálně vyfutrovaná ze zahraničí, vytvořila si plnohodnotné podpůrné struktury v podobě politických neziskovek, postupně je napojila na státní penězovody a postarala se o neutuchající propagandu na všech možných úrovních.

Když si Mikuláš Minář vytáhl z Milionu chvilek šest mega pro sebe, myslíte, že to kterémukoliv libtardovi vadilo? Zkuste si představit, že bych něco takového udělal já… vydyndal bych z vás nějaké miliony za víru v lepší společnost pomocí demonstrací a pak bych si to znárodnil. Byl bych okamžitě vyřízený na věčné časy. Nebo jak zlou krev udělalo to, když Láďa Vrabel neměl zřízený spolkový transparentní účet… a to z toho demonstrace normálně platil. U Mináře to nikoho nezvedlo ze židle. Jeho donátoři s tím neměli problém, jeho příznivci s tím neměli problém, nikdo ho nevláčel bahnem ani za pronevěru ani za věrolomnost. Víra v líbodémo nebyla nijak narušena. Ani o fous.

Stejně tak nevadí, když Fiala vyháže z programového prohlášení vlády všechny sliby kromě zbrojení. Nijak nevadí, že české předsednictví prosadillo zákaz aut se spalovacím motorem a švédské to zase zrušilo. Nic se nestalo. Víra nebyla narušena. Když Řeporyjec mluví o věšení, nikoho to neznechutí. Když Šafr mluví o tom, že za svobodu slova bojují jen putinovci, tak to harmonii líbodémo nijak nenaruší.

Takhle, přátelé, vypadá dobrá práce.

Málo platné… zvítězili, protože jsou naprosto jednotní, semknutí, ochotní snášet manýry své vrchnosti, jsou materiálně vyfutrovaní a jejich víra je obrovská. Zajděte si na český twitter a zjistíte, že Jezuité byli naprostí žabaři. Jsou semknutí kolem ideje, nikoliv kolem člověka. Osobnosti víceméně nemají a nepotřebují. Jak vidíte, ani dezorientovaný Biden nemá na jejich víru žádný vliv. Stejně tak jimi neotřáslo fiasko v Afghanistánu a neotřese s nimi ani fiasko na Ukrajině. Neotřásla jimi Danuše Nerudová a její vysoká inteligence, neotřásl jimi Řehka s válečnickými choutkami. Proč? Ideologie, vole! Koncenzus. Jednota. Kázeň. Naprosto přesně vědí, co je dobro a co je zlo. A víc vědět netřeba. Zůstanou odhodlaní, dokud to nedovedou zu grunde tak moc, že si toho všimne každý… třeba že mu hoří barák po zásahu raketou nebo že mu děti brečí hlady a v krámě je vymeteno.

U nás se teď často říká, že máme mizernou opozici, ale ono to tak není. Parlamentní i neparlamentní opozice má omezení, která pětikolka nemá. Fiala klidně může revidovat programová prohlášení a nikdo z libtardů ho neobviní ze lži. Ale běda, když kdokoliv z opozice jen trochu nedá pozor na jazyk… ani nemusí lhát, stačí se chybně vyjádřit… A hned to nejvíc schytá od těch svých. Opozice bojuje s vládou, ale má jednu ruku přivázanou za zády a běžně se jim děje, že jejich fanoušci přestanou tleskat, ale začnou bučet. Stačil covid… pamatujete, jak se proměnil náhled na Babiše? Tohle se Pětikolce nikdy nikdy nikdy nestane.

Nakonec vyhrál Havel… jeho nepolitická politika. Jeho politika konglomerátu velkých médií a politických neziskovek, kteří si v podstatě najdou nějaké šašky, aby to za solidní premiérský plat odmakali. Pak je pošlou do důchodu a vytáhnou si zase jiné hvězdy.

Nu, teď budou mít konečně plnou odpovědnost, protože mají i plnou moc. A nejhorší na tom je, že odpovědnost má síla, která má jako hlavní politický program, že za všechno může Babiš a Putin.

Bez ohledu na to, jak dopadne zítřejší demonstrace, tohle ze světa nezmizí. Všechny ty propletence mezi Evropskými hodnotami, sémantickými vizemi, Člověky v tísni, Českou televizí a Novinkami. I kdyby se Fiala lekl a podal demisi, tak zmizí jen panák a celá ta mašinérie (a neváhám říct, korporace) tu bude působit pořád dál. Je v podstatě nezničitelná, protože nemá žádné centrum. I kdyby dneska Česká televize lehla popelem, její funkci okamžitě převezme někdo jiný.

Od začátku říkám, že musíme dělat to samé, co naši soupeři. Musíme vytvářet podpůrné struktury. Musíme se sjednocovat na stejné bázi jako oni. Musíme zahájit pochod institucemi, musíme mít vlastní instituty, vlastní sítě. Už jsme schopni se svolat i informovat bez asistence velkých médií. Teď musíme být ještě schopni rychlých reakcí. Tak jako je Fiala propojený s Václavem Moravcem, tak musí být naši politici propojení s našimi influencery. Tak jako má Pekarová svoje apologety, tak je musejí mít i naši lídři. Musíme naše schopné lidi pouštět nahoru, musíme se snažit, aby se naše myšlenky dostaly do úřednických kanceláří a tam se usadily na ředitelských seslích. A musíme na to sehnat peníze, protože stát teď sponzoruje ty druhé.

Musíme se propojovat. Lépe a radostněji. Musíme se propojovat, abychom si mohli víc věřit. Musíme se propojovat, abychom měli společnou myšlenku a nejen společného (zpravidla dočasného) lídra. Musíme se propojovat, abychom využili každé příležitosti, dostat na ta nemnohá volná místa našeho člověka. Musíme k sobě patřit stejně tak, jak k sobě patří libtardi.

Víte, proč Mináře kavárna neodsoudila? Protože si pamatují tu atmosféru na jejich demonstracích. Bylo to pro ně super.

Zítra si zapamatujte atmosféru na demonstraci Česko proti bídě. Bude zapotřebí z toho žít.

381 thoughts on “Plná odpovědnost

    1. A jé= je, tak to dostali ti naši po čumáku, ať už žalobníci tak ti ostatní . A já proč byl furt přes všechny urážky a kpání v pohodě. N jistě že když už není premiér tak jej řídí a jak vidno dobře. Včil už jen aby firmu převedl do rakous, kteří jěště poznají kdo umí, a zachoval se jako modroftačí privatizátoři, patenty a výnosnou výrobu převedl tam a taky to tam danil a…….
      je jé……
      ale vážně by mne zajímalo, kolikže vlastně agrofert přispívá na modroftačí utrácení.

      1. Přesně tak, političtí gauneři , co ve velkém kradou z veřejného, a de facto si na tom postavili obživu, včetně té politické, se tetelí blahem a kopou do Bociána kde se dá, nicméně tohle je takový políček do tlam všech těch Fiala, Stanjurů, Zdechovských ( to je fest hajzl ) atd.
        Skutečně se divím, že Bocián nepřinesl sídlo firmy mimo republiku, a nepoužil pravicový recept, tedy tiché přemístění do zahraničí , a vcelku mne překvapuje, že to neudělal.

  1. opsáno od „E.Dickinson“
    1415c. 1877 / 1945

    A wild Blue sky abreast of Winds
    That threatened it – did run
    And crouched behind his Yellow Door
    Was the defiant sun –
    Some conflict with those upper friends
    So genial in the main
    That we deplore peculiarly
    Their arrogant campaign –

    „1415JŠ99“ překlad

    Pláň modře z hrůzy před větry
    se dala do běhu
    a skrčeno u žlutých vrat
    je slunce ve střehu.
    Že přou se spolu přátelé
    známí svou mírností,
    plní nás jejich zpupný boj
    tím větší lítostí.

      1. „Dědova mísa“ je možná lepší a srozumitelnější, uznávám.
        Jestli mne okradli?
        Jistě, vždy po nás někdo chce úhradu na nějaký cizí „fond solidarity“. Pokud nezaplatíme dobrovolně, seberou si to, co chtějí, jinak – viz hloupé výdaje a úniky kapitálu mimo republiku, jimiž je drancován státní rozpočet. A ještě mají tu drzost nám poslat složenku, kolik dlužíme. Kdopak nás asi tak zadlužil a nadále zadlužuje….
        Kdo a na koho sbírá a v budoucnu bude sbírat víčka z pet lahví?

      2. Apropo – potřeby potomků a jejich předků jsou rozdílné, či shodné?
        Je demonstrace potřebou, nebo „jen“ snahou k naplnění potřeb nutných k přežití?

  2. Pravda vítězí, tak uvidíme…….

    Největší „šrapnel“ by byl, kdyby časem prasklo,
    že ten Pavel fakt tu přísahu (první) nezradil…

    Zpravodajská správa generálního štábu ČSLA byla údajně po celou dobu své existence
    budována podle vzoru GRU a byla ji prakticky podřízena….

    https://medium.seznam.cz/clanek/martin-skacel-petr-pavel-se-oficialne-priznal-ke-svemu-pusobeni-ve-vojenske-rozvedce-4486

    https://www.hrad.cz/cs/prezident-cr/soucasny-prezident-cr/zivotopis
    Odtud:
    „Ve 21 letech jsem podal přihlášku do KSČ a v letech 1985–1989 jsem byl jejím členem.
    V roce 1988 před nástupem na postgraduální kurz jsem se stal členem Zpravodajské správy Generálního štábu.“

      1. PRAvDA je to, co sme gdsysi věděli a měli to ozkoušené věky zkušenostmi. Každý na to mohl příSAHAT.
        Dnes každej blboň si myslí, že NA TO může sahat.

    1. J8 taková optimistka nejsem. Stačí si přečíst na wifi
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Petr_Pavel

      Spíš si myslím že jeho a některé podobné tam vytáhli proto, aby se co nejvíc dozvěděli o způsobu obrany, vybavení a možnostech. Protože rusko znali a i u nás se jelo podle jejich vzoru. A napovídá tomu i ten „úspěšný začátek v 2014.
      Jenomže po nástupu nového vedení a puťky došlo k zásadní změně, vyzbrojení a způsobech obrany, což sice chtělo čas, ale tak nějak už se těm „světovádcům přestalo dařit a “ vypadá to jak vypadá. Zřejmě už nedávají rozumy a přísně si hlídají možné vlastizrádce co jdou proti domovině a vlastním. A funkčnost nových způsobů si měli kde vyzkoušet …..

  3. O tom, jak by demonstrace měly vypadat, nebo co by se při nich mělo dít, aby se vůbec něco pohnulo, tady nedávno psal Ládik!!! a trefil to přesně.
    Neumím to přesně zreprodukovat a proto ho prosím, aby to pro jistotu zopakoval sám.

    Ládiku!!!, prosím.
    Tady je spousta lidí stále přesvědčena, že to půjde po dobrém.

      1. Víte, co jsem myslel.
        Pregnantní příspěvek o tom, co má hořet, kde mají být a co mají mít v rukou nasraní lidi a že fízlové se mají bát.
        Zapomněl jsem, ve které diskusi to bylo a nezkopíroval jsem si to, přestože se mi to velmi líbilo.
        Mohl byste to prosím najít a vložit?

    1. no ve francii kde je podle me lihen odboru a toi je DOBRE, zapalujou auta, jsou koordinovani vsechny svazy odboru a tvrde umej primacknout vladu. u nas to vysumi a fialovi sponzopri se budou smat co jsme za krteteny co si nechaj vsechno liibiit.

  4. David Martinek
    36 min ·
    K včerejší 𝗶𝗻𝗮𝘂𝗴𝘂𝗿𝗮𝗰𝗶.
    Vlastně mě pobavila. Estrádní umělci, mávající dojatě z oken Hradu dávají tušit, že se konečně dočkají vytoužených poct. Zemana, který najust dával metály lidem jako Michal David vystřídá papundeklová ikona, která vyhladovělým umělcům konečně poskytne dlouho odpíraná ocenění.
    Směju se tomu. Je to podobné jak za komárů. Na jedné straně devótní ekipa estrádních hvězd, v zástupech hýkajících nad vítězstvím „dobra“. Na druhé straně pozlátková faleš teď snad konečně nakopne nový underground. Kéž by.

    1. Chtělo by to něco jako Festival politické písně Sokolov. Tam vystupoval i bojovník za svobodu americký soudruch Dean Reed!!!
      Teď bych navrhla třeba bojovnici Allu Pugačevu, už tady dlouho nebyla. Úpí pod tyranem a ještě jí prohlásili za zahraniční agentku.
      Byla by to pecka. Božská Alla, Klus a Hutka.
      😀

      1. Jak Festival politické písně? Patříme přece pod všeobjímající křídla Eurosojuzu a ten svou soutěž nejen politické písně už má – Eurovision Song Contest. Leda, že bychom ten novodobý Sokolov (ale navrhuji pro něj postavit novou víceúčelovou halu minimálně pro 100 000 diváků v obci Černouček) pojali jako nominační kolo.

        1. No jistě. Ale měla jsem na mysl něco ryze českého.
          Nejdřív Golden Kids v podání Alla – Klus – Hutka, a až potom je vyslat do Eurosongu.
          Hanba mě fackuje, ale Germáni uměli ten Ein Kessel Buntes snad líp.

    2. jako ja nechapu kde se bere to ze nekdo kdo hraje v TOTALNE srackovym serialu ketry v porovnanim se svetem je naaprosto mimo, u nas ziskavaa status hvezdy. to ze tu tu nejsou zadni novinari a az umre Kmenta tak to bude dovrseno, ze tu jsou jen filcky zaprachy, kazedj ten „novinar“ je chudak s hypotekou , tyrany hypotekou protoze hypoteky jsou zlo, tyrany sefem, co vyfasuje co ma psat, tak to je sileny, v roce 89 kdyz jsem vyhazoval ze skoly jako studak miliconare co rikali ze jsou s nama tak to nechapu. spis uz zacinam chapat ty miliconare.

    1. uspech ma mnoho otcu, ale neuspech je sirotek. uspesni jednotlivci nemuzou zit na ukor tech kteri jim ten uspech umoznili, protoze vzdy bude vetsina tech co musi tu praci odvest nez vsechno zrobotizujeme a i tak jje to cele slozitejsi nez taktop jednoduche zavdajeci tvrzeni zalozene na argumentacnim faulu optickeho klamu.

      1. dobre cihly, aka sonestacne zemedelstvi bylo ve spatnem dome socialismu bezna vec a kazdej na zahradce honil okurky a brambory. moji rodice jich delali destiky kil. takze to neplati.

        1. Položme si důležitou otázku ( jednak se jí neštiťte, a nedivte – ona je ve své zdánlivé jednoduchosti zásadní ) : byl skutečně socialismus tak špatný ?
          Zajímavé je, že čím dál jsme od plyše, tím více se zvrací, plive na minulý režim, tím více zvěrstev provedl, a věřím, že během chvíle se objeví seriál, film, plný „současných hvězd“, kde ukáží pojídání nemluvňat zlými vyšetrovateli, funkcionáři SNB, STB, OV KSČ , ROH, SČSP, SSM, LM, ČSLA, a Svazu Žen …
          Čím dál jsme od plyše, tím více běžný plebs publikuje „hrozné zkušenosti“ – zažitou šikanu, politický útlak, nemožnost studia, bídu, problém s koupí základních potravin – ano, banány jsou mezi nimi, oblečení, lékařskou péčí, hromadnou dopravou, atd.
          Tím více přibývá alarmujících historek, filmových, literárních i obrázkových děl na téma „komunistického koncentráku“ – téměř nikdo nemohl studovat, nebylo nic, za všechno se zavíralo, a považte – muklové nemohli svobodně demolovat vybavení, neprobíhá čilá distribuce drog, mobilů, a vůbec všeho potřebného přes dozorce, neměli posilovny, a nemohli demonstrativně kritizovat, reklamovat jogurty a Pribiňáky demokratickou formou vzpoury …
          Jen tak dál …

  5. Co se týče Ruska a Ukrajiny, co krví je rozděleno, krví může být spojeno.
    Aktivní účast Polska ve válce, s imperiálními ambicemi vzkříšení Polsko -litevské unie, a s ozvěnou událostí minulé světové války, může vést k rusko-ukrajinskému spojenectví.

    1. Zatím to vypadá na spojenectví Pšonek – Banddera. To těm Pšonkům teda to spojenectí s banderovci přeju….

      Teprva pak až tohle spojenectví ukáže svůj „potenciál“ by mohlo přijít na řadu Vámi uvažované.

      1. Jo, tohle Polákům přeju, z celého srdce.
        Za ty všemožné podrazy na burzách na Černé louce v osmdesátkách, nebo za mnohokrát předražené, nedostatkové díly na F125p.
        Darebáci jsou to, maskovaní pánbíčkařením.

    2. co resite? ukrajinci zahajli kulturni genocidu ruskeho obyvatelstva na vychode a to se vzeprelo a dostalo podporu z ruska. sedm let se tam jen tak rezali a umirali lidi, nez se rusko odvazilo do toho vredu riznout. A vedeli ze je top NATO vred a ted mame co nam USA pripravilo, valku v Evrope.

      Za geopolitcky zajmy USA. Tak to je a jsem dezolat a mam to rad ze to naplno rikam.

    1. Vidlák, jsem cca v půlce a líbí. Ještě by mě zajímalo jestli se dají někde sehnat opravdu pravdivé údaje o sledovanosti pravdatelevize. Ne ty jejich vycucané z prstu.

      1. Sledují babičky a dědečkové. Moji mladí televizi ani nemají a nikomu nechybí.
        Pěkný film vybere zeťák a pustí jim ho na PC.

        1. No dobře, ale nějaký přehled, statistika, data, snad musejí existovat. Komerční stanice, si to safra hlídají. Moloch je takový zaopatřovací ústav, pro stejně ideologicky naladěné, kde se na nějakou tu kačku nehledí, protože své jisté dostane vždy. Všechno je to špatně.

          1. My ten bazmek máme. Člověk nemůže být takový despota a zavelet, tohle poletí z baráku.
            Také si tam pouštíme filmy podle vlastního výběru. Přehráváme rodinná videa, fotky. na velké obrazovce nám to vyhovuje lépe, než na PC.

            1. Zeťák je despota. Ale fakt je, že když jsou děti někde na návštěvě, tak hledají ovladač.
              Dneska už ne, ale když byli malí, tak by bývali rádi koukali na Studio Kamarád.

      2. nechapu. rodice moji zeny cumeli na TV vysilane kazdy den. ja jen kdyz sem videl ty xichty lzi a negativismus jsem je prosil aby aspo nepousteli zpravy nebo mi preskoci. a oni na ne cumeli, od cca 60+ roku. tak tak se asi pocita to kdo cumi na CT. ale my rosteme jako novy duchodci, se zenou hrajem v 50+ MMORPG a Foreest a 7 days to die, CT a vubec pozemni vysileni jen kdyz omylem kliknem vedle na ovladaci.

    2. I když je to přesně to téma, které mě zajímá, nevydržel jsem to sledovat celé.
      Hlavní myšlenka opakovaná stokrát. Byť podle mě myšlenka závažná a pravdivá.
      Ale:
      Stokrát nic umořilo osla.
      Stokrát opakovaná lež se stává pravdou.
      A naopak.
      Čeho je moc, toho je příliš. Proč to tolikrát opakují?

      Je tu někdo, kdo to vydržel sledovat celé bez přeskakování?

      1. Nepochopili, že jim EU s tím možným přístupem jenom mazala med okolo úst.
        Ty časy, kdy Bruselští vrhli hromadu oběživa do Šoanělska a Portugalska už skončily.
        Dneska má EU sama málo a k novým hladovým krkům se staví velice vlažně. Moc se nedivím.

        1. To je jako ten vtip o manželství. Manželství je jako hrad, ti co jsou uvnitř chtějí ven a ti co jsou venku chtějí dovnitř.

              1. Tak jednou udělám výjimku a na anonyma zareaguji. Můj nick, je tu známý a proto se k němu hlásím. Anonyma si vždy spojím s něčím nechutným, zavrženíhodným a neakceptovatelným. Asi tak. Toť vše k anonymovi.

                1. Ted nevím, jestli reagujete na anonyma nebo anonyma II., který, ač anonym, není anonym.
                  Každopádně jste stejný anonym jako ostatní, bo vás nikdo jménem nezná. Tak bych se nad anonymy anonymními i neanonymními, neušklíbal.

  6. cituji : “ Když si Mikuláš Minář vytáhl z Milionu chvilek šest mega pro sebe..“
    Opravdu je to správně ? Jedná se o Milion chvilek ?
    A opravdu si těch šest milionů nechal pro sebe ?

      1. Tak tohle mně osobně úplně stačí:

        … 1,15 milionu korun na vývoj a údržbu webu a Informačního systému pro on-line petici, správu dobrovolníků či fundraising.

        Ten spot za víc než čtvrt mega je taky dobrej.

        Ono z cizích peněz je snadné být velkorysý…

  7. 2 Eta…přerozdělování…
    Jistěže. Protože…

    „Dynamický dělnický kolektiv zaměstná kapitalistu na plný úvazek“

    z nějaké příčiny nefunguje.

    1. A přesto k něčemu podobnému v celorepublikovém měřítku došlo, přičemž to onen dynamický dělnický kolektiv každý rok slaví … To jsou mi věci…

    1. Už to tu léta hlásím též.

      Čím víc špíny, urážek a nenávisti z té strany, tím kvalitnější práce toho oného pro lidi. Mainstrém ví dobře, kdo je kdo. Stačí pro našince násobit -1 a jsme doma.

      Z tohoto pohledu má Zeman za své prezidentování 1 s *.

  8. Jestli to sem už někdo nedal :
    Generál by se nebránil sloučení funkce prezidenta s náčelníkem Generálního štábu Armády ČR.
    ***
    Kvalifikace by byla . A vzhledem k očekávané neklidné situaci jde patrně o to nejlepší řešení ze všech.
    Armáda má velké zkušenosti s uklidněním nepokojného obyvatelstva. Potvrdí šest pučistů z pěti.
    Takový jako Havel trochu říznutý Pinochetem, dva v jednom, proč ne ?
    🤓

    1. 14 let před plyšákem jsme prezidenta neměli, byla sloucena funkce 1. tajemníka UV s funkcí prezidenta, tak proč teď nemít prezidenta a jen toho náčelníka? Tehdy to bylo aspoň za 1 plat.

    2. genreal rek ze pomer 4:1 pro rusaky bude potreba zmenit minimalne na 4:4. situace kdy se vyjadril sam bez noticek nas marketingovy projekt.

    3. A proč rovnou nevzít post guvernéra ČNB, šéfa ÚS, Antimonopolního a Kontrolního úřadu, a ledacos by se ještě našlo … Jeden prezident, jeden plat, jeden Megamozek – a jeden Megaprůser

  9. Jede na demošku z Brněnska nějaký autobus? Nebo nějaká skupina autem na sdílené náklady a má místo?
    Vlak bude přecpaný a že budu mít volno, jsem se dověděl před chvílí.
    Jsem z Brněnska.

                    1. budoucích zlatých ručiček. Že by se jak pytel blech tak kočkovaly kvůli národotvůrcovství jako intelektuálové, až by je musel člověk trhat od sebe? Myslel jsem, že když to slíznete za celou dnešní diskuzi právě vy, jenom se to o vás prostě rozbije

                    2. Tak já ať to slíznu. Stejně jsem už vyfasoval trolla. Co to je Tf? Já jsem napnut jak kšandy…

                    3. piccolomini (21:47)
                      Telefon to nebude, tak možná tepová frekvence.

    1. https://ceskoprotibide.cz/
      Kdo má zájem, podívejte se přímo na ty stránky, je tam i ona podpora SMS……
      **********************************
      Tam píší pro Vás:
      Brno a okolí
      nástup možný: Ivančice, Rosice, Brno (Rest. Bohéma u Janáčkova divadla). Tel. 777 199 520.
      přiobjednán další autobus – jsou ještě volná místa

      Brno a okolí
      Ivančice, Oslavany, Zbýšov, zastávka u Brna, Velká Bíteš. Tel. 722 930 071 (M. Valoušek).
      volných 8 míst
      ***************************
      PROSÍME VŠECHNY ÚČASTNÍKY CELONÁRODNÍHO SHROMÁŽDĚNÍ O SPOLUPRÁCI!
      Zřídili jsme email, na který nám můžete zaslat videa a fotografie, které pořídíte na Václavském náměstí dne 11.3.2023 během našeho Celonárodního shromáždění Česko proti bídě.

      Jedná se o videa a fotografie, která by nám mohla sloužit jako důkazní materiál v případě, že by se na naší akci dostavili provokatéři a chtěli by tak poškodit naše setkání.

      Vše, co Vám bude podezřelé, jakýkoliv útok, nositele vlajek, triček, praporů s propagací nacistických symbolů, prosím zaznamenejte na Vaše mobilní telefony, nejlépe pořiďte videozáznam či fotografie a zašlete je na uvedený email.

      Všechny podklady budou následně předány Policii ČR k prošetření.
      Děkujeme Vám za spolupráci, všem nám jde o poklidný průběh našeho shromáždění.
      Kontaktní email pro zaslání videozáznamů a fotografií z akce 11.3.2023:
      info@ceskoprotibide.cz
      ********************************************************************

  10. My Češi si bláhově myslíme, že tvoříme svoje dějiny, přitom nás transparentně válcují cizí mocnosti za pomocí našich vlastních kolaborantů a zrádců z řad našich politiků. Hraje se tady absurdní divadlo. My dezoláti děláme že to nevidíme(?) a libtardi předvádějí totéž. Asi bychom si měli z očí sejmout závoj sebeklamu a pohlédnout pravdě do očí. Naše holubičí povahy se na nic zásadního nezmohou, těch co jsou ochotni jít do boje s Deutchbruselem a USwashingtonem je poskrovnu a v bílých rukavičkách to prostě nejde. Chybí nám Maďarská vzpurnost a nacionalismus, láska k vlasti v tomto případě nestačí a zatím ta kavárenská část našich spoluobyvatel neryje držkou v zemi.

    1. Pro změny samozřejmě jsem, ale moji spoluobčané, i blízcí to vidí jinak. Ty rozpory jsou i u přátel a v rodině, což krásně ukázaly volby prezidenta Pávka.

    2. Chybí…
      Důsledek dějinné selekce genofondu a kultury.
      Adorace poslušných, kteří se bez odporu nechali zahubit, namísto adorace vzdorujících bojujících.
      Adorace těch, kteří se poslušně nechali utratit, namísto aby padli v hrdinném boji a vzali na smrt co nejvíce nepřátel.
      Ovšem pak, s tím důsledkem, brání-li taková vrchnost bránit sama sebe, není ani ochota bránit takovou vrchnost.

      1. Před několika dny jste zde haněl „husitství“ a vyzdvihoval Zikmunda – coby schopného státníka.

        Jak se má člověk vyznat v nějakém hnutí, když se nevyzná ani v jedné osobě (jednou tak – a jindy naopak).
        Hezký den.

        P.S. S Vámi bych tedy v jednom bojovém šiku stát nechtěl. Moc velká nejistota.

        1. Záleží na tom…za co.
          Jestli za to na kterém konci naklepávat vejce natvrdo anebo za něco významnějšího.
          Pro mě ono není důvodem stavět se v šik.
          „Jak se má človek vyznat v nějakém hnutí, když… “
          To je případ příkladmo i zítřka.
          Zikmund….Z císařského hradu byl větší rozhled než z vozové hradby. I jiný časový než měly houfy naslouchající hlásání o Apokalypse za zkaženost světskou.

    3. Jak to, že jsme teda pořád tady a nikdo nás ještě nevyhladil? Jak si teda tady, mezi mlýnskými kameny ve Střední Evropě, můžeme dovolit náš vlastní jazyk, kulturu a stát 🤔😃.. Prostě dovolit si nás takové, jaké jsme. To, co popisujete, je nám světem vnucovaná iluze o nás samých. Blábol. Jsme fakt dobří……jen teď máme v baráku krysy a potřebujem deratizátora.

      1. Jen abychom nedopadli jako ti z Hammeln.

        Mocní se chtějí mít dobře. Nepříliš hloupí z nich vědí, že nutnou podmínkou je aby se jimi ovládaní neměli moc špatně. Potíž jsou ti hloupí. Jde o to podpořit ty nepříliš hloupé, kteří vědí.

  11. To Hnidopich:
    Tak už to tady začíná připomínat komentáře na Seznam nebo Idnes. Napíšeš svůj názor a hned to komentují nablito a trolling.
    Zase tady máme strážce jedinýho správnýho názoru.

    1. Protože už máme dost toho brečení jak je všechno marné to si mohu přečíst právě na Idnes, nebo poslechnout v televizi. Když si jdu sednout do společnosti také si nevybírám společnost co mě uráží ,nebo když jsem Slavista nejdu do kotle Spartanů. Samozřejmě že je dobré slyšet i jiný názor ale nesmí to být převažující a pořád omílat do kola negativum to rovnou mohu hodit na seznam

      1. Takže žádná diskuze a jiný názor není žádoucí!
        Mimochodem hochu, určitě hubu nedržím a to v žádné společnosti!

        1. Už jsem to sem jednou psal: není to diskuse, je to kakofonie monologů. Diskuse začíná tím, že nasloucháme slovům partnera a přemýšlíme o nich, to zaprvé. A zadruhé, bereme v úvahu jedno údajně indiánské rčení:

          Když mluvíš, hleď, aby tvá slova byla lepší než ticho, které jsi porušil

          Tím se v interfernetových diskusích řídí opravdu jen málokteří, zde téměř nikdo.

      2. muj nazor je ovsem takjy alternativa ktera nema v mainstreamu misto, takze zde lze vyjadrovat jen pravicove/libertarianske alternativni nazory?

        to ze by podobnych nazoru jako mych byl plny seznam nebo idnes je taky holy nesmysl. naopak jeplny hlupcu opitych rohlikem.

        to ze nechci libertariany ve vlade je holy fakt a protoze jsou jejich nazory naprosto neslucitelny s nazory lidi prace, nemuzu bohuzel na demonstraci prijit a podporit je.

        tedy tato demonstrace neni vedena pro lidi prace a neni zamerena na SYSTEMOVOU zmenu vlady, ale na nejake kosmeticke upravy a zvyseni tlaku na zruseni socialniho statu, coz je v 21 stoleti anachronismus stoleti 19.

        1. Když se zůstane u tý demonstrace a celýho hnutí, stačí napsat třeba to vaše, že mě se to nelíbí, páč to není levicový.
          Kolikrát se to musí napsat? Jednou? Sedmnáctkrát? Jo, je tu svoboda slova, takže i sedmsetkrát. Ovšem ta svoboda zahrnuje i různě formulovaný nesouhlasy, včetně těch s tím jdi do háje, či když se nelíbí, nech bejt. Tak potom je, že pomóc, voni jsou tu na mě vošklivý, vyhazují mě?
          Těch nesouhlasů, prolínajících se v univerzálním – s jiným, jindy a jinak, je tu dost. Skutečně dost. Že někdo, kdo je opačného názoru, dá někomu pod komentář, že ach jo, dyť to už je trolling, proč to mele furt dokola (Nebo to dá jinými slovy)? No, to už tak mezi lidmi je. Když je to poněkolikáté, už jim to tak přijde. A stane se taky, že ten z trollingu nespravedlivě obviněný za to ve skutečnosti ani nemůže, jelikož to zatím napsal sotva třikrát čtyřikrát…
          Jsem sebestředný, takže dám svůj příklad: Já – nemám rád církev. On – co žvaníš? A proč jako? Já – z těchto a těchto důvodů. On – tak si je narvi… Já – nenarvu, prostě je mám. Konec děje (rozhovor pro názornost redakčně upraven. Možná to taky nebylo tady, ale nemám místo hlavy paměťovou vzducholoď). A zůstávám s tím v tom jednom vláknu. I do jinejch s tím teda vlezu, to bych teda kecal (ne nutně s tou církvi, prostě s tématem), ale buď jsem obávanej (holt, sebestřednost je sebestřednost), nebo nevím. Ale trolla mi myslím ještě nenapálili, a to možná snad ani nejsem vyloženě konformní typ.

            1. No vida, takže už jej napálenýho mám. Včetně vysvětlení, co jsem to za trolla trollovatýho zač…
              Dlouhej, to jo, tohle psaní k vám je na mý poměry jen mimořádně stručná poznámka. A když jste sám začal o tom, jaký máte těžkosti, tak já teda taky o vašich těžkostech, vlastně ani nevím, jak to udělat jinak.

              Takže teda říkáte, že jste byl podle toho cizího slova zfaulovanej… Hm, počítat to nebudu, ale kolikrát jste napsal, že to je s celou tou akcí na pytel, jelikožtěvá to není náležitě levicový? Dvakrát vím, víc jsem nečet. Já tomu trolling neříkám, protože je mi to jedno. Ani vám jsem to neřek. Jen jsem vám odpověděl, co si myslím. Jako, proč, jak a na co lidi reagují.

              No jo, no, hominum jedno zatracený, ale jak říkám, jak jsem to měl udělat jinak? Tak jdu do něj teda pořádně, ať si to nemusíte cucat z prstu. Vy jste takový ten hodný levičák? Můžu si nechat firmu? Nebo bych ji měl dát do společenského vlastnictví, půl zisku odevzdat společným potřebám, o druhou se rovně rozdělit se svým dělnictvem, nebo tam rovnou jen být národním správcem za mzdu? Stačí mi vaše slovo.

  12. Jedno OT pro lepší náladu 🙂 … tedy kromě Anonyma, tomu se asi pokazí celý den.
    Jdou hlášky o tom, že Putin anglosasy přehrává, protože je vždy o několik tahů v té šachové partii napřed. Znalci dokonce zpřesňují, že nikoliv o několik tahů, ale o celé partie … no posuďte sami :-).
    Možná si vzpomenete, jak ctihodní anglosasové chtěli ekonomicky zlomit RF a potopit Rubl. Nasadili vše co měli – a skutečně, Rubl šel dolů, akcie RF podniků volným pádem … ovšem, pak si nějaká bystrá hlava všimla, že něco není, jak má být … что-нибудь не получилось. Ovšem už bylo pozdě. Putin, ta liška mazaná, využil situace a když ceny RF akcií byly za kopějky, tak začal masivně skupovat – výsledek se rovnal legálnímu znárodnění za cenu několika drobných. Prostě je přehrál, RF podniky se dostaly legálně do RF rukou a to díky anglosaským pravidlům. No neberte to.
    No a na anglosasech je sympatické to, že se celkem pevně drží zásady, co fungovalo (nebo i nefungovalo) jednou, to musí fungovat (nebo i nefungovat) podruhé. No a vzpomínáte na snahu anglosasů zlomit možnost fyzického vývozu ropy RF? Jj … Dali sankce, že kdo na tanker naloží RF ropu propadne anglosaskému peklu … správně! Jenže opět, opět si nějaká bystrá hlava všimla, že что-нибудь не получилось. No a teď vychází najevo, jak je VVP opět přehrál.
    Když totiž zakázali přepravovat RF ropu, tak spousta tankerů najednou byla bez práce a … a cena tankerů šla dolů. A VVP, ta liška mazaná, opět vyčkávala a než se ctihodní anglosasové vzpamatovali, tak začal skupovat tankery … a to tak, že dnes se prý už nemůže hovořit o nadvládě Západu v tomto segmentu trhu. A aby toho nebylo málo, tak si z nich VVP dělá ještě dobrý den – dnešní cena ropy se počítá už jinak: barel např. 50 USD a přeprava jednoho barelu 25 USD … a když nesouhlasíš, tak neber, vezmou jiní. Tak se dostáváme do situace, kdy cena barelu RF ropy je třeba za jen 50 USD, ale pokud ji chcete mít, tak musíte zaplatit za tentýž barel 75 USD. A aby toho nebylo málo, tak se tento mechanismus začíná líbit i ostatním přepravcům … zkrátka USA svou ropou nemohou levně zaplnit výpadek ropy v EU, který sami způsobili. Podrobnosti máte na:

    https://www.pokec24.cz/politika/rusko-zaridilo-pro-zapad-totalni-nedostatek-tankeru-sae-chteji-zavest-sankce-na-eu-katar-pripravil-nemecko-o-plyn-goldman-sachs-sokoval-evropskou-komisi/

    A jen připomínám, že na „nepodvoleni.cz“ jsem trošku doladil „ČTK alternativy“ – najdete tam bez reklam hlavní výstupy z alternativní produkce :-).

    1. Prosím, jestli nemluvíte rusky, nepoužívejte otrocký překlad seznamu nebo gůglu – „что-нибудь“ v češtině sice znamená „něco“, ale striktně ve smyslu „cokoli“, ve vašem kontextu to trhá uši (oči?) když to člověk čte

      1. Já myslím, že mi generace, která se učila tak jako já více než 10 let rusky porozuměla. A mimochodem, nechtěl jsem zapínat RU klávesnici, tak jsem to zkoušel přes Google překladač – nedostal jsem z něho celou frázi :-). Nakonec jsem musel zapnout RU klávesnici.
        Já myslím, že nejde o čistotu pravopisu, že?

          1. Sh0tku, slibuji, že pokud ještě někdy použiji tento obrat tak uvedu oba tvary – ten můj pro nerodilé Rusy, kteří se museli dost dlouho ruštinu učit a pak jazykově správný tvar pro fajnšmekry a rodilé rusky mluvící … fakt slibuji.
            Mně ale dává větší smysl „něpolučílos“, protože tam vidím i překlad ve smyslu … nedostali co chtěli. Tož tak.
            Budeme muset ty Rusy naučit Ostravsky – kratka, srozumitelna řeč, jednoznačna bez zbytečných cypovin.

            1. No jo, kratky zobak a rozvláaaačná ruština – že mě to hned nenapadlo)))
              nemusíte nic slibovat, já chtěl jen akcentovat, že internet překladače jsou hodně nedokonalé

      1. Celkem jednoduché předvídat – pro USA je EU jen něco odírání, tedy pokud bude LNG od nich, pak to bude za přemrštěné ceny. No a protože zbytek neanglosaského světa má EU a USA už plné zuby, tak bych to viděl taky na ceny s přirážkou. Elitám EU to bude ovšem maximálně vyhovovat, protože se na vysokých cenách opeří s provizemi – 1% z 1.000.000 je více než 1% z 100.000 … že?
        To, že průmysl EU tím bude zaříznut? … prosím Vás, kdo by se o takové prkotiny zajímal, řeči o nekonkurenceschopných vstupech a následně nekonkurenceschopných koncových cenách tady šíří jen dezoláti a členové Putinovy úderky.

        1. No to nemá přeci chybu 🙂 ..
          „Místo toho, aby zmizel, je šedý trh připraven expandovat, když bude zavedena další sada sankcí,“ píše The Economist … chi, chi 🙂
          Také vešlo ve známost, že ve světě roste flotila záhadných tankerů připravených usnadnit vývoz ruské ropy.
          „Industry zasvěcenci odhadují velikost této ‚stínové‘ flotily na asi 600 lodí, tedy asi 10 % velkých světových tankerů. A čísla stále rostou,“ uvedla CNN.

          Ve článku, který jsem odkazoval psali, že ti záhadní mimozemšťané a majitelé „stínové flotily“ jsou RF firmy … a že se jim to celkem dlouho dařilo utajit … že kupující těch tankerů nebyl dlouho znám. Tak teď už asi je :-).
          Anglosasové v poslední dobou vynikají v disciplíně „střelba do vlastní nožičky“ … aby to bylo LGBTQ+ korektně správně.

    2. To je potěšující, nicméně americké pařáty jsou fakt mocné. Viz pokus o Majdan v Gruzii.

      Aktuálně s odkazem na Komersant píšou na Seznamu o zastavení tranzitu Turecko Rusko na popud amíků. To by byl dost problém. Dost se v této problematice orientuji a tak mohu klidně říct, že 95 procent firem co vozili Rusko vozí Turka, takže tudy se hromadně obchází sankce. A zbývající začali jezdit Kazachstán a Arménii.
      Narušení cesty přes Turka by přece jenom v Rusku pocítili. Protože obchod s Ruskem, aspoň co vidím prakticky neklesl, jen se to doteď vozilo okolo…

    3. Diky za info.
      Pred casem napsal Bloomberg, ze oproti ocekavanim prodavali Rusove ropu za podstatne vyssi casky, nez jim zapad predepsal.
      Popsany mechanismus to vysvetluje. Je velmi prosty, presto to zapadni mozkovny nenapadlo, a do zblbnuti jsme mohli cist o to, ze Cina a Indie nejsou pratele Ruska a pekne berou Putina u huby, pozadujici vetsi a vetsi slevy.
      Plati to cele zapad, kam treba Indie za tucny priplatek vyvazi ropne produkty. Smozrejme ocistene od Ruskeho vlivu.

  13. Nelze očekávat od vlády, kde nejsou zastoupeni jedinci, kteří disponují ekonomickými kompetencemi, jakákoliv smysluplná ekonomická rozhodnutí. Je proto zbytečné dávat vládě za vinu bídu, protože vůbec nechápou o čem mluvíte. Předsedovi vlády a je potřeba stále dokola klást otázku, které by měl jako profesor politologie rozumět a dožadovat se nápravných opatření. Jak je možné, že:

    – 54,7% občanů se bojí někdy otevřeně vyjádřit svoje názory a nejčastěji z nejčastěji z obavy z výpovědi či diskriminace v práci (viz. zde: https://www.sosp.cz/wp-content/uploads/VysledkyPruzkumu2302.pdf )

    Pan profesor politologie jako předseda vlády dokázal, svou prací pro stát, že se víc jak polovina lidí bojí něco říct, aby nepřišla o práci. Vzhledem k jeho schopnostem, dovednostem a činům, které zvládl např. i 25.2.2022 by měl být po zásluze odměněn. Přímo se nabízí Řád vítězného února, protože on si ho opravdu zaslouží a bylo mu při každé příležitosti tento úspěch připomínán.

    I když pan předseda se ve válce jen metaforicky, doporučoval bych kombinovat dílo Sun-c’ , procesní mašinérie a pákového efektu, protože to je spolehlivá kombinace, která rozloží jakoukoliv korporaci, která si toho na sebe vzala příliš a nemá silnou konkurenci (místo korporace lze dosadit vláda a místo konkurence opozice).

  14. Dnes je tady skutečně hodně nablito, je vidět, že se troling s nadcházejícím dnem D.silně rozbujel.
    Jenže miláčkové pozdě, pozdě a ještě jednou pozdě.
    11.3. se slušní lidé sejdou na Václaváku a bude nabito a Rjchl bude vidět.
    Melte si ty svá hovna do aleluja ale je vám to houby platné.
    Jinak pro tu normálnější část zdejších přispěvatelů, jestli si někdo ještě pořád svět představuje, že je rozdělený na pravici a nebo levici, tak už otevřete oči, nic takového neexistuje, cožpak likvidace státu je pravicová politika? Houbelec. Cožpak zadlužování státu je pravicová politika? Houbelec. Cožpak zavírání za názor je pravicová politika? Houbelec.
    Rajchl nemůže v případě, že se dostane někdy v budoucnu do vlády dělat hlouposti, ta změna bude muset být zásadní, jinak se nic nezmění a hlavně si pamatujte, že sám to rozhodně nebude schopen ovlivnit. Stále jsou zde voliči Babiše a těch je opravdu hodně a tak se bude muset o vládu dělit. Tak vydržte, ale nejdřív na Václavák.

    1. likvidace statu je politika libertarianu, ti stat neuznavaji a povazuji ho za neprirozene nasili. dale take hlasaji ze pravo na majetek je prirozene a absolutni a nesmi byt omezovano, tedy to ze by nejake odbory do neceho kecali a nedejboze by se lidi nekde srocovali je nelibertarianske, kazdy kope za sebe. zadluzovani statu je pravicova politika, protoze pravice pozaduje co nejvetsio svobodu pro korporace ktere ji zpusobuji. zavirani za nazor a ekonomicka likvidace je pravicova politika, protoze lidi nemaji co do neceho kecat tem kteri je vlastni. jelikoz nenavidi odbory, tak kdo keca neco proti panovi tak dostane pres hubu.

      uz jenom to ze libertariani bojuji proti snizovani duchodu je smesny paradox a lez, protoze chteji jakekoli prerozdelovani vcetne duchodu zrusit, stejne jako pravice.

      vaclavak bude , ale necekam vic nez nizsi desitky tisic lidi, protoze jak uz jsem psal, sanci oslovit masy tu ma pouze levicova strana co zavede skutecnou demokracii a obnovi vladu obyvatel na svem uzemi.

      1. Je zajímavé,že po 30ti letech máme téměř identický systém jak v USA. Dvě pravicová uskupení se budou měnit navzájem a „demokraticky“. Levice byla zázračně zlikvidována,zřejmě i falšováním ,vždyť USA jsou v tom mistry.

        1. Protože jsme se amerikanizovali.
          Tozn. že u nás jsou společenské podmínky v takto nastavené demokracii obdobné a vývoj jde stejnou cestou.

    2. Hodně štěstí zítra na Václavském náměstí .Hlavně si vezměte pláštěnky , má pršet , možná příroda udělá víc práce , než Rakušákovy stříkačky. A potom dobrou chuť ,při konzumací těch exkrementů co vám Jindra navařil. Vy se mnozí nejen tady budete neuvěřitelně divit. Až vám časem oznámí , že vystoupení z EU nehrozí a NATO jakbysmet. Demokracie a svoboda slova bude zase pro někoho a nutná ekonomická i systémová transformace je pro partaj PRO pouhý mýtus a výtah k moci.

  15. OT: Tři údery od mírových štváčů.
    První: Na Ukrajině vedou imperiální boj i jiné mocnosti, než Rusko řekl papež František.
    Druhý: Na webu oligarchy Lukačoviče se o tom píše bez jakékoliv vysvětlující poznámky, co si o tom mají čtenáři správně myslet.
    Třetí: Pod článkem je anketa pouze(!) pro přihlášené (co se umí podepsat, scallope) a dohledatelné odpovědi a 75 % hlasujících s papežem souhlasí (před chvílí to bylo 68 %).
    Scallopi, cempeři, doležali! Poplach! Toto není cvičení!

  16. Řekl bych, že to podstatné vystihl Minorita Plná odpovědnost – litterate.cz
    Je samozřejmě chvályhodné, když se proti současné „zemské“ demoliční politice a jejím strůjcům vytváří opozice a hledá prostředky jak tu jejich „národní frontu“ rozrušit a vrátit vývoj tam, kam patří, tj. k rozvoji ve prospěch občanů a národa země, nikoliv ve prospěch držitelů globálního kapitálu, jemuž k dalšímu „rozvoji“ do budoucna schází jistota v podobě zdrojů – mám na mysli na prvním místě přírodní zdroje, kterých je ovšem na světě dost, jenom jsou v těch „nesprávných“ rukách.
    Velmi stručně řečeno, co stojí za rozes%anou mezinárodní situací současnosti, v jejímž rámci to, co se děje tu a tam na Zeměkouli, co ovládají lidé, jsou jen jednotlivé jevy z toho pramenící.
    V tomto ohledu se mi zdá, že principiálně jakýkoliv pokus ty „jevy“ eliminovat, ohnout, přizpůsobit do jiné podoby, představují něco jako činnost Strany mírného pokroku v mezích zákona, anebo z novějších dějin budování „socialismu s lidskou tváří“. Protože ty „jevy“ u nás ovládají úplně jiní týpci než je Fiala, Rakušan etc. – to jsou je pěšáci. Karty, ty trumfové, má v ruce někdo úplně jiný, a to ten, kdo má zatím ekonomickou sílu ovládat světové dění, „kupovat“ si státní rozpočty celých států, ne ty pouhé marionety, které jim už pak slouží tak nějak z „musu“.
    Použiju tu určitou alegorii.
    Před pár dny se u nás „bouřilo ve sklenici vody“ ohledně snížení valorizace důchodů – prý přece důchodci jsou ti, kdo „nám“ chtějí prožrat naše šťastné zítřky (mj. vyfutrované navýšením rozpočtu na zbrojení, vůči němuž je to navýšení důchodů chudým příbuzným). Není dne, aby na tapetě našich „pravdomluvných“ sdělovadel v rukách presstitutů nebylo poukazováno, jak zítra, za rok, za pět let „na důchody nebude“. A přitom tahle konstrukce stojí ne na výdajové stránce na „důchodového účtu“, ale na neudržitelnosti jeho příjmové stránky. Jednoduše proto, že v podílu výdajů na důchody v poměru k HDP jsme někde v dolní třetině zemí s nejnižším procentem těchto výdajů. Takže – má se dále toto procento snižovat a český důchodce má patřit k nejchudším v Evropě (tím spíše, že se připravuje zákonná novela, která má posunout věk odchodu do důchodu na nejvyšší hranici v EU, jestli se nemýlím)? Zatímco příjmová stránka „důchodového účtu“ je už po léta od převratu 1989 stále stejná – odvíjí se výhradně od nákladů na živou práci – chcete-li, od salda vyplacených mezd všemi zaměstnavateli /já vím, ještě jsou zde OSVČ/. A to za situace, že se za ta léta produktivita práce zásadně navýšila a podíl nákladů na živou práci ve vztahu k výslednému produktu se snižuje, mj. ruku v ruce s logistikou, mechanizací, automatizací, robotizací…. Důsledkem pak jsou výrazně rostoucí příjmy držitelů kapitálu a jen pozvolna rostoucí příjmy zaměstnanců (navíc – aktuálně, ale konec konců i průběžně – požírané inflací). Výsledek je známý už léta. Je jím odliv čím dál většího množství bohatství k čím dále užší špičce nejbohatších, kteří vlastní naprostou většinu světového bohatství, a to až tak, že si mohou dovolit „kupovat“ celé státní rozpočty některých států, jak jsem napsal výše (samozřejmě vím, že je to košatější, ale jako demonstrace to stačí), ve vztahu k němu výrazně nižší „bohatnutí“ zaměstnanců a s ním spojené parametrické snižování příjmů důchodových účtů od toho odvislých (prodlužování lidského věku je už pak jen třešničkou na tomto zahnívajícím dortu).
    Odbočil jsem od tématu. Nicméně záměrně. Protože kdo chce, najde si paralelu mezi oním snažením o „kosmetické úpravy fungování režimu“, o kterém jsou ty demonstrace a výměny figur, a mezi parametrickými změnami výdajové stránky „důchodového účtu“. Protože v obou případech podstata problému leží někde úplně jinde, než tam, kam se zaměřuje/odvádí pozornost.
    L.

    1. ano, souhlasim, nejde delat upravy rezimu, ten je tak zvraceny uz od sve podstaty, ale prakticky je treba udelat revoluci a rozdat znovu karty. tak ale probiha kazdy pokrok, at uz z feudalismu nebo prvobytne pospolne spolecnosti.

    2. Důchody se i 5 či dvacet let budou vyplácet takové, jak to povolí ti, co platí daně. Bude záležet na tom, kolik bude těch,
      1) co budou platit daně a v jaké výši
      2) a kolik bude těch co daně neplatí (třeba Vidlák, který pracuje, ale uplatní si srážky na manželku a 5 dětí)
      3) a kolik těch, co očekávají platby od státu, od důchodců a invalidů, přes státní úředníky, až po nemakačenka na sociálních dávkách.

      Jestli 1) bude klesat, tak 3) taky. Jestli bude 1) klesat extrémně, tak 3).

        1. P.S.: Stát by měl nějak podpořit 1), ale rozlišovat. Ono pomůže, když má matka třeba jen jedno dítě a to se vydá cestou 1), než když má 6 dětí a ty skončí v 3).

        1. Děti stojí stát taky pěkné peníze, školství zdravotnictví přídavky úlevy, tak to s duchodcema vyjde šulnul.Málo dětí málo výdajů .A v budoucnu i málo důchodů.

    3. Zdravím, Lexi. Děkuji za zmínku o mých písmenkách zde … Rád Vás čtu, tedy doufám, že Vás, potažmo Vaše řádky , uvidím častěji.
      Jako vždy, precizní rozbor situace, přičemž budoucnost se v temnějším odstínu jeví… Flagrantním se jeví situace, kdy volič sám podpoří vlastním hlasem radostně vlastní zbídačení ( myšleno v obecném, širším významu ) , kdy rapidně ubývá těch, co jsou schopni a ochotni mnohé vůbec pochopit, v souvislostech, zpomalovat, zaujmout vlastní názor a přesvědčit, zprostředkovat je druhým … Klesá i počet ochotných naslouchat …
      Bohužel, jde o nepřenositelnou vlastnost, schopnost , a nynější generace vzešlé z dostatku, si svůj očistec bude muset prožít sama …

      1. Také já zdravím, dávný příteli!
        Moje řádky ale častěji neuvidíte, znáte to o těch produktech jistého druhu škeblí a živém vepřovém. Žel, takhle vypadají dneska diskuse.
        Ztratil jsem zájem.
        Na stoce slynoucí Novinky.cz jsem před chvílí zkopíroval tenhle „diskusní příspěvek“ k tamním žvástům o dnešní demonstraci na Václavském náměstí, který plně odpovídá charakteristikám Vámi uvedeným v komentu – cituji –

        „Marek Procházka
        Před 2 hodinami
        Dneska to vyslo skvele. Snezi, prsi, fouka.. A pak to zmrzne.. Uzijte si to, nenazrani seniori 🤣🤣🤣“

        Víte, co mě při čtení tohoto vyblitku napadlo?
        Že by možná ani nebylo na škodu, aby tihle popřevratoví tvorové s lidskou DNA měli pravdu, když krákorají, že „nebude na důchody“. Přesněji mám na mysli časem „na jejich důchody“.
        Jednak většinou nevytvářejí žádné hodnoty /nemyslím, že všichni, ale tihle dutohlavové ze spolků s charakteristikou „zahraničních agentů“ eufemisticky se sami nazývající „neziskovými organizacemi“/, nýbrž parazitují na těch, kdo jako mlčící většina makají, ty hodnoty vytvářejí a „drží huby“, nebo, když už pohár trpělivosti přeteče, tak ti nejagilnější jdou podpořit řečníky na tribuně pod Koněm.

        Ne, téhle zemi už není pomoci. Stala se aktivním přičiněním kocábkou zmítanou v proudu globálního kapitálu, a její osazenstvo, namísto aby veslovalo proti tomuto zhoubnému proudu, mocnými záběry vesel s popěvkem na rtech kupodivu převzatým od dávných ruských komsomolců „Poručíme větru dešti…“ veslují vstříc „Niagara Falls“….
        Budiž jim přáno.
        My jsme své životy prožili v nejkrásnějších dobách pro život.
        L.

  17. Ale na václaváku žádná urna nebude. Tak sice, budete se tam muset upsat vlastní krví, to zase jo, co Alternativa jednou schvátí…

  18. První 2 příspěvky a zvedá se mi kufr, jasně a co tedy chcete držet hubu a krok. Fakt neuvěřitelný. Na příkladu toho blba Novotného by se dalo demonstrovat co píše vidlák, přesto že to je blb na etou klidně se sním fotí špičky pětikolky a neublíží jim to. A co mi jen hledáme mouchy na čemkoliv jste normální vzpamatujte se

  19. Naprosto souhlasím s Goodbody.
    Máme sloužit jako výtah k moci pro Rajchla, Macha a další jim podobné pravičáky. Hned jak se dostanou k lizu, tak na nás dole zapomenou a spojí se s touto vládou! Jenom uberou další hlasy naší už nepočetné skupině. Co dokázal Šlachta dobrýho pro nás dole. Nic. Jenom ubral hlasy a umožnil výhru pětikoalici! Vidláku máte dobrý komentáře, ale opravdu si myslíte, že toto je cesta pro obyčejné lidi!

    1. Já vám rozumím Pepo, ale máte snad něco jiného? Nemáte, Vrábel to posral na entou a nikdo jiný zde než Rajchl není. Samozřejmě, že i já velký zastánce a fanda Rajchla si kladu ty samé otázky, jsou legitimní, ale vše je možno nějakým způsobem korigovat.
      Co je jisté tak Rajchl se snaží o skutečné demokratické vedení, tak vstupte do strany , vytvořte místní organizace a ovlivňujte politiku strany PRO. Nebo si smad myslíte, že to Rajch bude dělat stejně jako Okamura? Ne , nebude. Tak pracujte.

      1. Jak bude demoška sloužit jako výtah k moci? To by mě prosím strašně zajímalo. Jako že se Rajchl zviditelní? Těžko… ti lidi přijedou, protože už Rajchla znají. Nebo že řekne něco chytrého, co mu přidá na voličských preferencích? Ano, takhle to funguje.
        Reálně je demoška něco jako rozhovor ve velkých médiích. Když tam řeknete něco rozumného, pomůže vám to. Když řeknete blbost, uškodí vám to. Demoška je tu od toho, aby to média nemohla vymlčet.

        Nikdo vás přece nenutí ho volit. Nejsou volby. Rajchl se díky demošce nestane premiérem, jen o něm bude víc slyšet. Co to jsou za manýry, že vadí, když se pravičák uchází o hlasy? Ať se uchází. Ať se ucházejí i další. Ať to dělají, jak dovedou. Rozhodovat budeme ve volbách, ne na Václaváku.

        1. ja dekuju o to potvrzeni ze jde o pravicaka. pravicaci se vzdy staraji jen o sebe. necekam zadnou zmenu. levice v tomto state prakticky neexistuje a podle toho to tu vypada rizeno asocialnimi pravicaky.

            1. JannaJo:
              Máte. pravdu. Nemám rád pravici z principu (sobeckost, popírání možnosti jakéhokoliv pozitivního vývoje lidstva, …), ale i mezi pravičáky jsou zcela zásadní rozdíly. Jsou vlastenci mezi pravičáky, kteří se dokážou starat o svou zemi a o své lidi, jako Orbán.
              Pokud jde o ČR, tak tady je řada lidí pravicového přesvědčení hlavně proto, že je veřejné mínění přes třicet let masírováno názorem, že být levičákem je fuj, že levičáci jenom rozhazují a nic netvoří…atd. A popravdě, v minulosti, kdy (oficiální) levice ještě existovala, se podobným způsobem často chovali (no, oni to taky byli nejednou jenom papíroví levičáci, a pilně hrabali pod sebe).
              Naše vláda není pravicová, ona je ultrapravicová, protože ji nezajímají ani klasické pravicové hodnoty jako samostatnost, individualismus, nerozhazovačnost… Proč? Protože oni nejednají ve jménu malých podnikatelů, ale nadnárodních koncernů. Takže klidně rozhazují, stojí v jednom šiku, …
              Nadnárodní koncerny potřebují Rusko jenom jako levný zdroj surovin a země jako Česko jako zdroj (dlužních) otroků. Tedy zatím, než se plně spustí ten Schwabův program depopulace.
              To už tak je, že kdo má bilion dolarů se moc nebaví s prostým miliardářem, a ten zase s pouhým milionářem… Jejich názory a potřeby se neshodují, přestože všichni jsou pro soukromé vlastnictví všeho a podobně. Protože jde hlavně o jejich soukromé vlastnictví – ať se každý stará sám o sebe. No a větší vliv má ten s tím bilionem, že. A toho nezajímají nějací malí kramáři typu třeba Babiše v prťavé zcela zanedbatelné zemičce. Kterou bude nejlepší zlikvidovat, Německo (nebo Polsko) ji snadno vstřebá.

              1. Pravicová by byla, pokud by ji zajímaly klasické pravicové hodnoty, ale protože ji nezajímají, tak je ultrapravicová? Hm, slušnej oddíl…
                Pro levičáka zase pravičák (a obráceně), což je ovšem pouze tupá ideovost. Pravičáci měli možnost ukázat, jak je pravice bezva. Ne zrovna pokaždý se jí to podařilo. Levice co? Ta měla možnost taky, ale předvedla co? Pro odpověď existují pouze vytečkovaná slova.
                Standardem je, že né, tak to přeci vůbec nemělo být, to oni nebyli ta skutečná pravice/levice! A že ono se jim to takto zvrhlo, to se nemůžete pak divit! Jenže leda houby. Na co člověk ideologicky šáh, tam sto let tráva nerostla. Vlastně vůbec, na co šáh. Vždycky se pak musel velmi obtížně z toho hrabat ven.

                Takový to prosluněný náměstíčko, co mámy chodí tu pro tlačenku, tam pro křupavý housky, kolem jede táta instalatér spravovat vodu k pračce. Hezký. Nekazí jim to pravičáci, ehm, tedy, nekazí jim to levičáci…

                1. Pro pravičáka je nadávkou levičák, pro levičáka je zase nadávkou pravičák. Tak má znít začátek první věty druhého odstavce.

                  1. nejvetsi problem jakekoli vlady jsou lidi, ty to kazej. a je jedno jestli si rika pravicova, levicova, nebo libertarianska. lidi se proste porad nechtej nechat prevychovat a tak jsou to dezolati a prorusky svabi.

  20. Dostat se mezi elitu…
    O to usiluje například Rajchl. Buduje svoji družinu, do houfu shání jemu oddané poddané. Jako Dalibor z Kozojed. Vrábel upálen na hranici exekuce.
    Jaká je role Vidlákova? Jeroným Pražský? Jan Želivský?
    Na Jana Žižku se čeká.
    Lid poddaný chudobný sleduje kázání z mediálních kazatelen, připravovaný na Armagedon křížové výpravy konečného zúčtování s Ruskem, stále ještě nakupuje mobilní telefony za dvacetitisícové částky. Bez odporu platí uhlíkové odpustky „podýmné“ a jiné daně a dávky, a většinou opakovaně volí vrchnost, která jim takto vládne.

      1. Jak pročítám Toulky českou minulostí mám dojem, že jsem synchro…
        Jen jiné kulisy. Středověk plný počítačů.

    1. Jaká je role Vidláka? Kariérní, to je jasné. Už ho přestalo bavit psát blogy, tak to zkusí v politice. Zatím jako „nezávislá“ stafáž PRO. Potom se uvidí, 2. na kandidátce Jindrovy partaje v JM kraji? Jednička bude zřejmě Rédová, už je víc etablovaná.

  21. ja se tady musim vyjadrit k tomu MAchovi a Rajchlovi, uvedomte si ze libertariani jsou pomatenci a jsou pro lidi co normalne pracuji za podprumernou mzdu , nevolitelni, stejne taki pro postizene, duchodce, studenty atd. Jsou zalozeni na pomatenem uceni potrouble Ayn randove a jejich bible Atlas Shrugged a je to mysleni pouze a vyhradne pro bohate, bohemy, pripadne pitomce co nechapou ze s nimi s en ametoritu, pardon, v meste Rupture, nepocita.

    Takze neni co sjednocovat, protoze misto jeste vic napravo od petikolky je naprosto mimo. Dokud tu nebude levicova strana se silnou ideologii tak se nezmeni vubec nic a libertariani jako rajchl ci mach budou sbirat leda zbytky ultrapomatencu co chteji zavest skolne, platit za kazdy prd , platit za zdravotnictvi jak v USA a misto policie mit soukrome milice, protoze stat je prece organizovane nasili.

    Problem je, ze je tady spousta defacto chudych lidi co si mysli ze jsou jako pravicove smyslejici a stredni trida a nechapou ze to je jen past na to jak je odrbavat a proto petikolka porad vyhrava.

    Stredni trida je totiz clovek co nema zadne dluhy a naopak ma majetek umoznujici mu zit bez zamestnani. Nikoli nekdo kdo ma hypoteku, zenu na matersky, auto na leasing, iphone na splatky ale dela v kanclu za lehce naprumerny plat takze to cele utahne. Zatim, nez prijde nemoc nebo uraz nebo nejaky jiny zivotni karambol.

    Takze jedine tvrde levicova strana lidi prace ma sanci ziskat ty co to tu cele zivi a ne nejaky pomateny libertariani co chteji mene statu. Ja jako levicak ho chci naopak vic, at zase znarodni kriticke zdroje, vodu, elektrinu, plyn, nersotne zdroje atd. at tento stat skutecne ridi, zavede povinne odbory ve vsech firmach a bez sance na jejich vytlaceni penezi jako to dela Amazon, at vyhazi vsechny ubery a dalsi parazity, at firmy jako rohlik prestanou stat okradat tim ze zamestnavaji lidi na svarcsystem, protoze my jim to musime dopleacet a neni pak na duchodu takze rohlik okrada nas vsechny.

    To je jen takovy nastrel toho co nechapete a proc selzete. Protoze od zacatku jste mimo a jdete nespravnou cestou.

          1. Máme nakročeno k témuž. Nůžky se rozevírají.
            Já to ale vidím naprosto opačně.
            1) Ne že není v politické scéně místo napravo od šestikolky, ale naopak, já stále čekám na politickou stranu typu Svobodní, která by konečně byla pravicová.
            2) Ne že není málo dotací, málo úředníků a byrokracie obecně, málo státní kontroly, nízké daně, … Takto si pravicový stát nepředstavuji.
            3) Tak jsem tedy asi pomatený „libertarian“, když nesouhlasím (ale toleruji) i levicové názory autora, který chce více státu. Cit.:“ at zase znarodni kriticke zdroje, vodu, elektrinu, plyn, nersotne zdroje atd. at tento stat skutecne ridi, zavede povinne odbory ve vsech firmach a bez sance na jejich vytlaceni penezi jako to dela Amazon, at vyhazi vsechny ubery a dalsi parazity, at firmy jako rohlik prestanou stat okradat tim ze zamestnavaji lidi na svarcsystem“.

        1. Jugoslávie závisela na Titovi, který ji sjednocoval. Bez něho ji nacionalismus zničil. Systém byl křehký protože víc závisel na konkrétních politicích než na institucích. Destruktivní síly byly už uvnitř. Cizí agenti se ani moc snažit nemuseli. Západ Jugoslávii podporoval proti SSSR výhodnými úvěry. Jak úvěry na konci studené války přestali, vláda už neměla, jak si získávat lidí pro socialismus a proti nacionalismu. Kdo nabídne takové úvěry dnes? Čína? A co za to bude chtít?

      1. znacne nepochopeni toho ze pokud tento stat vlastni jeho obyvatele meli by ho take ridit a ne v nem otrocit. tezke ale pochopit pro pomylene lidi co si mysli ze vedi ze lide neco chteji, ale jen si do toho promitaji svoje par vydelanymi drobaky pokrivene videni sveta.

        1. Máte pravdu dědo. V ČEZku už zůstávají pouze ti všehoschopní, blbci kteří je vytrvale volí a důchodci, kteří jsou příliš vrostlí do této bohem zapomenuté země. Už jen sem tam se objevují jiskřičky naděje v podobě Vidláků.

        2. Však tak. Bude hůř.
          Ostatně, není divu. Komu docházejí levicové představy, že část života má obětovat učení, studiu, usilovné práci, a když má dojít nato aby sklízel plody svého úsilí, dojde na to, že ona část jeho života, ale jeho stejně přičinlivých předků, má být přerozdělena mezi nezdrženlivé marnotratné flákače, kteří si „užívali“zatím co on šetřil a dřel, snaží se naplnění této loupežné představy vyhnout jak to jen jde. Ono by nakonec mohlo dojít i na snahu vyvlastnit jeho po generace pěstovaný genofond zakládající jeho vlohy. Nebo, nelze-li to, zatím, na snahu znemožnit či alespoň ztížit uplatnění jeho vloh, anebo dokonce zničit ho spolu s ním samým.

          1. Schumacher 1213
            Marnotratní flákači (alkoholici) chovají averzi vůči odpovědnějším či schopnějším. Vedoucí úloha Strany umožnila uplatnit tento postoj např. při posuzování žádosti o byt či kariérním postupu.

          2. Chamtivost oligarchů je mnohem větší než potřeby těch jedinců z nižší vrstvy, kteří zneužívají sociální systém. To oligarchové ždímají státy až ke krachu.

      2. Myslíte, že omezením Švarc systému, omezením a důslednou kontrolou prac. agentur a mafiánů by vznikla emigrační vlna?

        Nebo že by jí mohlo způsobit zestátnění ČEZu a vodovodů a kanalizací???

    1. Trefa na komoru.
      Občas to tady píšu, že Raichl je absolutní nesmysl. Není to šance pro chudé a nižší střední třídu ale další pravičák, a ještě dost radikální.
      Zase z toho bude průser. Railch na sebe na jedno volební období stáhne hromady naštvaných lidí ale ti lidé k němu vůbec nepatří, patří na levici….
      Takže zase špatně
      To samé bude s obnovenou ČSSD, trošku ji vylepší image a spousta lidí jim to zase hodí…. Třeba moje manželka, která je dlouholetá volička a toho svinstva na pozadí si nevšimne…
      Komunisti to fakt už nedají, mají na generace pošpiněné jméno. Musí vzniknout něco nového a těm lidem co proti svým zájmům budou volit Raichla musí nějak vysvětlit, že přihlásit se k levicovým myšlenkám je normální a je to cesta ke změně.
      Ostatně furt nechápu, proč se Vidlák jako zaměstnanec a otec klubka dětí hlásí k pravici…. I jako věřícímu by mu měla být blízká společenská solidarita a ne pravicové, urvi co můžeš…

    2. Ano, souhlasím, kdo není insider, ( moje maličkost ano) tak vůbec nechápe, kolík poločerných pasažérů dobývá společnou/společenskou rentu, aniž k základu, ze kterého renta vzniká, jakkoliv přispěli.
      Přeprodávači čehokoliv, řetězce zaměřené na tunelování nadměrných odpočtů DPH, firmy účelově zalozené za účelem brutální optimalizace, fixlovaní zamestnavatelů s pracovněprávními vztahy a smlouvami.
      Švarcsystém, defakto legalizovaný soudci ÚS a NSS navolenými za opoziční smlouvy.
      Jakákoliv snaha státu věci řešit je napadena u soudu a aktivistickymi senáty ÚS mařena. Už se nikdo nedovi, že senát rozhodl těsnou většinou a disentní stanoviska jsou mnohem fundovanější.
      Nemluvě o sosačích všemožné prolobovaných, naprosto nesmyslných a účelově vytvořených dotačních titulů.

      Můj predřečník zapomněl ještě na jednu věc, bez příklonu k většímu zdanění majetku a hlavně renty z něho dobývané to nemůže žádná levicová strana rozjet, jakkoli se to místním nebude líbit.

      1. samozrejme jsem jen lehce nadhodil par myslenek, zdaneni a regulace tech co si odsud odvazeji kolecka zlata a nic nevraceji je na poradu hned na zacatku, to jsem jen rychle zamaznul temi „ubery a rohliky“ coz jsou priklady naprosteho parazita a bordel firmy. zkroceni bank nadnarodnich korporatu, big tech atd atd, lidi jsou uz dneska tak zblbly ze si mysli ze bez guglu nezlze fungovat a stat se musi nechat vydirat. tam je ovsem potreba aby se hnuti rozsirilo i do dalsich statu a koordinovanym postupem se zace tyhle vymknute zrudy dostaly pod kontrolu. prerozdelovani je jedina cesta k udrzeni socialniho smiru a udrzitelneho fungovani socialniho stau, protoze ja zit v libertarianskem asocialnim nechci a nechete to ani vy, akorat si to neumite predstavit, protoze jste rozmazleny a netusite co je to za pruser, podivejte se na tu bidu v americe, tam je amercikej sen mrtvej a lidi utikaj z nositek zachranky kdyz se vcas proberou, jinak jsou tam za litr dolaru jen za odvoz kdyz nekde zkolabuji.

        1. Já si ten nadcházející průser umím představit jen v mezích dosud poznaného/ zažitého. A i z toho mne mrazí.
          Souhlasím, přerozdělování zachránilo Ameriku za Roosevelta, Evropu po válce ( i když s místními nuancemi) a vlastně i Japonsko v šedesátých letech.

        2. Já si myslím, že přerozdělování je cesta ke krachu. Ti geniální a ti nadaní Vám prostě odejdou. To by jste jim v tom musel nějak zabránit.

          Jeden geniální uživí 1000 nemakačenků, ale 1000 nemakačenků neuživí toho 1 geniálního, oni totiž neuživí ani sebe. Vážně chcete ještě více přerozdělovat a navýšit sociální přídavky, příspěvky na bydlení, na energie?

          1. Úplně ne. Těch „geniálních“ zase tolik není a zdaleka ne každý „nadaný“ zvedá kotvy při prvním stéblu přes cestu. Většinou jsou spíš ochotni leccos snést, aby nemuseli přervávat vztahové i jiné vazby a ještě spíš se snaží věci změnit.
            A dále je třeba opravit zažraný mýtus, že zaměstnavatel „živí“ zaměstnance. Ve skutečnosti je to přesně naopak. Pokud má živnostník/firma tolik zakázek, že už je nestíhá dělat sám (tj. už si dost slušně vydělává) /ve stávajícím složení a přijme k sobě (dalšího) zaměstnance, tak to udělá ve chvíli, kdy má sakra dobře spočítáno, že se mu to přes všechny nově vzniklé náklady pořád vyplatí. Tj. zaměstnanec svou prací v konečném součtu přisypává zaměstnavateli.

          2. to je normalni pravbicova omilana lez, obvykle 1000 lidi zivi jedno netahlo a to tak ze se ma jako kral a rozsiruje imperium kde se sllovo odbory povazuje za rozsudek smrti. Jmenuje se to treba Amazon nebo tak nejak, lidi tam musi dostavat potravinove listky protoze plat jim na to jidlo nestaci .

            Vubec operovat nemakacenkama je tvrdy rgumentacni fail, protoze samozrejme levice neznamena zadnou podporu nemakacenkum ale tem kdo skutecne pracuji, na nemakacenky musi byt prisny metr vzdy.

            1. Staci se podivat na fotku majitele Amazonu a vse je jasne.
              Jinak pred par lety nekdo vynesl system „odmenovani“.
              Zadne premie, nebo zvyseni platu.
              Amazon vyrobil hru-aplikaci, kde zamestnanci plnili ukoly (questy) a dostavali tam body za to jak rychle pracovali…
              A veskere odmeny byly v ramci te hry, a vzajeme bylo mozne videt, jak so kdo vede, aby se mohli tem horsim posmivat.

          3. Ale pozor, přerozdělování probíhá. Jenom se to nerozděluje mezi chudé, ale mezi bohaté.
            Vymyšlené inovace, nové stroje s třicetiprocentním příspěvkem od státu…
            Firmy si pořizují (dobře placené) funkce „specialistů na dotace“. To se to mlaská…

          4. jeste bych dodal, ze ten uplne genialni clovek ma zaroven i zavazek ke statu ktery mu jeho podnikani umoznuje (protoze ten musi udelat milion veci aby on mohl vubec ten svuj byzznys delat) a k obcanum toho statu, kteri mu at uz treba vychovali ty zamestnance tak stat musi resit policie, armadu, verejjnou dopravu, postizene a i ty duchodce a dalsi milion veci ktere ho ZAVAZUJI k odpovedosti platit progresivne vyssi dan a nedelat tady z toho Belgicke kongo. S majetkem ma prijit i ono obligatni – majetek zavazuje. A ne si prat prachy pres danovy raje a nechat vsechno platit mistnim soumarum a smat se jim do xichtu.

            1. Děkuji, řekl jste to i za mne.
              Majetek zavazuje.
              Bohužel u nás většina majetku (nemyslím, před dvaceti lety odkoupený byt, baráček na hypošku nebo rodinou firmičku na hranicí rentability) vznikla opravdu bohapustou zlodějnou či ojebávkou a ty zloděje nic nezavazuje. Jsou to zloději.
              Před mnoha lety jeden porevoluční milionář v jakémsi plátku vzpomínal, jak přišel ke svému prvnímu ranci peněz. Tuším, že to bylo v tehdejším (ještě) Sepapu Štětí b roce 1990.
              Založil si s.r.o., za normativní ceny sám sobě prodal provozní zásobu buničiny a obratem ji pro Sepap koupil třikrát dráž.
              Toto učinil během deseti minut, aniž by opustil místnost, kde seděl jako ekonomický náměstek podniku.
              Sic.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *