4 prosince, 2025

Pěkně nám to začíná…

Zatímco u nás média poměrem článků 50:1 řešila Filipa Turka a neřešila zpackaný návrh státního rozpočtu, stalo se toho u nás i ve světě mnohem víc a tak si to dneska připomeneme, protože to bude důležité. Začneme ale tím návrhem rozpočtu, který řeší už i prezident a dokonce ani Miroslav Kalousek nešetří kritikou Petra Fialy.

O co jde… vláda sice předložila dosluhující sněmovně rozpočet, ale jaksi neschválila rozpočet státního fondu pro dopravní infrastrukturu a nepředložila ho spolu se státním rozpočtem. Tam chybí oněch čtyřicet miliard na silnice. Vzhledem k tomu, že vláda vznikne nejspíš až někdy v prosinci a Sněmovna se ustaví na začátku listopadu, není na schválení rozpočtu moc času a zvonku to vyzerá, že Fiala a jeho spřátelené Deníky N se prostě chtějí nové vládě posmívat za rozpočtové provizorium.

Petr Fiala už se nechal slyšet, že Babiš ŽADONÍ, ale on mu nevyhoví, protože jeden rozpočet už do Sněmovny poslal a další posílat nehodlá a nehodlá už nic řešit, i když nová Sněmovna tento starý návrh projednávat nemůže. Bylo zvykem, že vláda po volbách poslala rozpočet nové Sněmovně ještě jednou, ale to ještě mééédia nestála tak pevně na té správné straně. Je to taková pěkná tečka za Zbyňkem Stanjurou, který ještě spolu s režimními intervjuky potřebuje hnutí ANO nařknout, že není připraveno na vládnutí.

Zaslechl jsem také nejnovější obvinění Andreje Babiše ze lži a to od nejlepšího ministra zdravotnictví všech dob, Válka. Prý není pravda, že zdravotním pojišťovnám chybí dvacet čtyři miliard, chybí „jen“ patnáct! Už jsem psal, že nejhorší na tom je, že se vysokým úředníkům rozvázaly jazyky až po volbách. Do té doby všichni drželi bobříka mlčení.

Pirátům se zase nelíbí, že přišli zkrátka při obsazování pozic ve Sněmovně. Hnutí ANO jim prostě žádné posty nenabídlo. Nová opozice bude mít přesně stejné množství funkcí, kolik jich měla současná opozice v předchozím volebním období, ale Richterovou už prostě nikdo k ničemu pustit nechce a samozřejmě se s nimi také nikdo z bývalých vládních kamarádů nechce dělit. Prý budou Piráti psát dopis prezidentovi, aby to nějak zařídil… koneckonců, uměl si zařídit apanáž pro svou Evu, třeba zařídí i nějaké funkce i pro Olinu.

Do toho úplně zapadlo další soudní projednávání Dozimetru, ze kterého vyplynulo, že je v tom namočený v podstatě celý demoblok.

Ve Francii začala nová vláda dvěma hlasováními o nedůvěře, která ustála. Za cenu ústupků v rozpočtových škrtech. Tohle byla kdysi doména Itálie, tam se vlády střídaly jak na běžícím pásu, že vlastně vůbec nemělo cenu řešit, jak se jmenuje italský premiér, ale teď štafetu přebrala Francie. Dost možná je to zákonitost… Francie je v takových problémech, že dost pravděpodobně bude muset požádat Mezinárodní měnový fond o pomoc. Budou muset ochutnat tu medicínu, kterou ještě nedávno měli vyhrazenou pro země Třetího světa.

Mimochodem… po Velké Británii je Francie už druhá jaderná mocnost, která je na hranici chaosu. Samozřejmě to vůbec nesouvisí s masovou migrací ani s ničím podobným…

Stejně tak s masovou migrací nesouvisejí problémy Belgie, kde museli do Bruselu nasadit armádu. I v té hezké evropské čtvrti se totiž začíná střílet a obchod s kokainem tam jen kvete. Takové nasazení armády samozřejmě není jen tak, takže teď belgická vláda oznamuje různé rozpočtové škrty, hodlá také zvedat hranici pro odchod do důchodu, liberalizovat pracovní trh a podobně. A tak kromě obchodníků s drogami vyšli do ulic i demonstranti… Že vám o tom Česká televize nic neřekla? To je divné, vždyť oni vždycky informují tak pravdivě a objektivně…

A to nejlepší na konec… Donald Trump se nechal slyšet, že se Ukrajina cítí na další ofenzívu a USA jí dodají zbraně. K tomu se už několik týdnů mluví o raketách Tomahawk, které by Spojené státy mohly Ukrajině dodat… Samozřejmě, jen pro útoky na vojenské cíle, to dá rozum, nočeho se nemusíte bát. Já vím, že Donald toho hodně namluví a realita pak bývá úplně jiná, protože to je jeho strategie, ale není mi z toho dvakrát dobře. Jaderné hlavice do Tomahawků sice už prý neexistují a reálně mohou USA dodat tak padesát kusů těchto raket, ale ruská reakce byla poměrně hlasitá a také poměrně striktní. Budou to považovat za vstup USA do války a oznámili, že zase své rakety dodají na Kubu a do Venezuely…

Do Ruska přiletělo několik velkokapacitních čínských letadel a není vyloučeno, že zásilku už vybalují někde u Madura.

Přesto chci zatím ještě věřit, že Donald Trump chce být mírotvůrce. Všude jinde se mu zatím celkem daří, i když to vypadá úplně jinak, než by si všichni aktéři přáli. Dokonce i v případě Izraele Doník mluví o dvoustátním řešení, které doteď odmítali jak Izraelci tak Palestinci, protože obě strany chtějí vyhrát, nikoliv kompromis. Doufám proto, že všechna ta eskalační vyjádření jsou jen přípravou pozic pro další jednání, která zřejmě někde potichu probíhají, protože přes všechny silácké řeči, objem vojenské pomoci Ukrajině od léta nevzrostl, ale značně poklesl. Navíc, Trump teď ohlásil, že se s Putinem sejdou v Budapešti…

Nejlépe to podle mě vyjádřil Ivo Budil. Doufali jsme, že volby budou pro liberály Stalingrad, ale místo toho byly takovou bitvou na řece Marně po které nás ještě bude čekat dlouhá zákopová válka. Toto byly asi první volby, po kterých vlastně nikdo neměl důvod k radosti.

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo preferuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

312 thoughts on “Pěkně nám to začíná…

  1. Když sleduju, jak důsledně vytváří deep state obrovský a předem připravený tlak na to, aby zabránil Motoristům v obsazení ministerských míst ve vládě, tak jsem stále víc přesvědčena, že i zamezení vstupu do parlamentu hnutí Stačilo! byla práce deep state a že šlo o volební podvod.

    Jak říkal nejednou před volbami Fiala, jim jde o všechno a podle toho také budou určovat prostředky boje.
    Motoristy to nekončí. Pak přijde na řadu SPD a nakonec Babiš.

    Babiš by se měl poučit od Trumpa. Neustupovat a být stejně tvrdý anebo ještě tvrdší jako deep state.

  2. Hahaha.. Nabývám dojem, že program Motoristů je asi velmi dobrý, když vyvolává takový strach.
    Napřed Turek, pak Macinka a teď je na řadě Oto Klempíř coby potenciální ministr kultury za Moto:

    Umělci odmítají za šéfa Motoristu. Otevřený dopis podepsaly stovky lidí
    https://www.novinky.cz/clanek/kultura-umelci-odmitaji-za-sefa-motoristu-otevreny-dopis-podepsaly-stovky-lidi-40544505
    ——-
    Někde jsem četla, že se za Babišem vypravila skupina zástupců zelených neziskovek s tím, aby na post ministra ŽP nedával motoristům. Babiš je prý vyslechl a vyběhl s nimi.

    Podle mě by měl Babiš vytrvat, měsíc dolaďovat s SPD a Moto program vlády a média zcela ignorovat.
    No a po měsíci by měl vyjít s návrhem ministrů ve své vládě, kde ministrem zahraničí by byl Turek, ministrem ŽP Macinka a ministrem kultury Klempíř. A trvat na tom i u PePy, který by se samozřejmě šprajcl.
    No schválně, a co by se pak asi tak stalo? Nastala by tak maximálně patová situace s přetahovanou o kompetence prezidenta. A co dál?

    1. No, nikde neni dano, ze je Babis predsedou vlady, ze ma pravo jit se jmeny ministru na hrad. Text Ustavy je velmi, velmi nedokonaly, hradnimu panu dava v podstate pouze prava …

        1. JosefS
          Asi si nepamatujete,jaký měli umělci pozadavek ,když nastupoval ministr šála.Ministrem kultury musí být žid.

        2. Kulturní fronta, moderně občanská společnost:-)
          Dotačníci, sami by si asi nevydělali. Placení i z daní těch, které chtějí poučovat.

    2. Babiš jezdí za Petropavlem na pokec, ale ten ho dosud nepověřil sestavením vlády.
      To se takhle dělalo?
      Nebo prezident pověřil vítěze voleb a ten pak předložil návrh vlády?
      Takže zatím všichni mlátí klacky do vody a místo žab mlátí Turka, Maminku, Gregora…
      Pak budou mlátit SPD
      Nakonec umlátí majitele Agrofertu.
      Nastoupí opět ukrajinská vláda ČSR.

  3. Politologové spekulují, kdo bude novým předsedou ODS. Ale taky kdo bude předsedou Stačilo.
    Asi nějaký po-Vidlák…

    1. Tady je na místě nejvyšší obezřetnost. Mohu se mýlit, ale kdo ví, zda mnohý podporovatel Stačilo! ve skutečnosti není podporovatel Vidláka. – Není to úplně totéž, pozor na to.

      1. Vy na něj s argumenty. A on jen přišel s rádoby vtipem na úrovni prvního stupně ZŠ „po-Vidlák“. Ještě teď se tomu smějeme.

    1. Sankce EU nezahrnují zákaz návštěvy Evropské unie pro prezidenta a ministra zahraničních věcí Ruské federace, proto nejsou žádné překážky pro Putinovu cestu do Maďarska, uvedla Evropská komise.

        1. Voloďa ať sedí doma, nebo dopadne jak Hus v Kostnici. Proradným potomkům říše západořímské se nedá věřit ani pozdravení.

          1. Voloďu na letišti v USA vítal jeho vlastní pilot…
            Ani uklízečku z Bílého domu neposlali, aby mu potřásla rukou.

    2. Sledujte bedlivě kinderministra, jakmile tam přijede s helmou na hlavě a broněželezem, bude Putínovi nebezpečným. Určitě se pokusí dát mu na budku.

  4. Střípek po střípku ke kauze Filip Turek. Já jsem proto přesvědčen, že pro hnutí STAČILO je to důrázné upozornění, že jenom srdcem dělat politika nejde a kdyby hoodně , hoodně náhodou hnutí STAČILO do sněmovny prolezlo, bylo by dnes ve stejné kůži, jako F. Turek. Takhle je čas se na ty hnojomety důkladně připravit. https://www.facebook.com/reel/833855889319647

    1. Milan 44
      Média pomohla Turkovi v kampani, že pomůže 5kolce,tak čekají odměnu.Pokud Turek nezmění názor, média ho z likvidují.

    2. Myslím si, že nejspíš nebylo. Právě proto bylo nařízeno, že se Stačilo! nesmí dostat do sněmovny. Proč? Protože na něj evidentně podobné kauzy jaksi nejde moc uvěřitelně vytáhnout. A znovu říkám uvěřitelně. Kdyby totiž něco měli, už dávno to vytáhli. Zatím si vystačili s bojem proti zlému gomunismu třicet šest let poté a údajnou Vidlákovou dovolenou, která nebyla, zaplacenou bájným miliardářem.

  5. OT
    Česká porodnost překonala nový antirekord

    Podle Českého statistického úřadu vzroste počet obyvatel země v roce 2024 pouze o 9 000 osob na 10,91 milionu. Za tímto růstem stojí výhradně migranti, nikoliv narození.

    V roce 2024 se v České republice narodí pouze 84 300 dětí, což je nejnižší počet v historii země od doby, kdy se tento údaj začal sledovat.

    V současné době je porodnost 1,37 dítěte na jednu ženu, což je nejméně za posledních 18 let.

    Ubylo sňatků, přibylo rozvodů:
    – Bylo uzavřeno 44,5 tisíce sňatků, což je o 8 % méně než před rokem.
    – Rozvodů bylo o 7 % více – 20,8 tis.
    – Průměrná délka trvání manželství je 13,5 roku.

    Průměrná délka života se prodloužila:
    Muži se poprvé začali dožívat v průměru více než 77 let, ženy 83 let.

    1. A kolik z těch narozených před 77 lety se dožilo 77/83 let?
      V roce 1946 se v Československu narodilo 292 658 dětí.
      Před asi 25 lety se normálně psalo, že z 10 narozených dětí se pouze jedno dožije 60 let…
      Český statistický úřad vydal tuto tabulku, počet živě narozených od roku 1950 do roku 2020…
      https://csu.gov.cz/docs/107508/c274f626-c975-7773-ea93-19929122d3a6/130055210608.pdf?version=1.0

      Nízký počet narozených v letech
      1915-1919 (minimum v roce 1919: 120,6 tisíc živě narozených) se projevil o generaci později, ve
      druhé polovině třicátých let úbytkem žen v nejplodnějším věku, mezi 20 a 24 lety a jeho stopy byly patrny i v zeslabeních dalších generací nejplodnější věkové skupiny žen v šedesátých a osmdesátých
      letech.
      pokles porodnosti za hospodářské a politické krize třicátých let. Od roku 1931 do roku 1937
      počet narozených dětí každoročně klesal, v roce 1937 se živě narodilo jen 156 tisíc dětí, nejméně od
      první světové války. Vedle hospodářské krize to bylo způsobeno i vstupem slabých populačních
      ročníků narozených za první světové války do plodného věku. Ženy ze slabé generace třicátých let pak dospěly do plodného věku ve druhé polovině padesátých let, jejich dcery kolem roku 1980…
      Celé je to tady https://csu.gov.cz/docs/107508/d497be15-4dd4-e6fe-47e6-e9a1d90797c2/410903t1.pdf?version=1.0

    1. asi zalezi na vkusu kazdeho soudruha, me to vzdy prislo jako brak a jen marketing z toho delal senzaci

      ale asi to pro vas staci mila ovecko

      1. brepta – No to snad ne. Kapela KISS patří mezi nejvýznamnější skupiny rockového světa. Něco si o nich přečtěte, vy braku.

          1. Tohle nebyly padající hrnce…
            Například na albech Dynasty a Destroyer byly poměrně slušné skladby…a to říkám jako fanoušek jiných žánrů.

        1. Nejvyznamnejsich a to tvrdil kdo ??

          Fanousci tohoto schizo rocko odpadu ?

          Dle me rock a metal ohrozuji fyzicke i dusevni zdravi posluchacu
          Nechutne kvileni nahlas, texty jako skolka pri prujmu.

          Neni tam melodie, neni tam zpev.

          Kdyz se to vam a ferdovi libi tak prosim, ja se ale domnivam ze to bude zapomenuto a za 200 let o tom nebude nikdo vedet.

    2. Spíš rozeštvi a panuj, to se povedlo. Jako na Ukrajině. A tyhle Máničky pomohli vyhrát studenou válku. Smutné, jak mládež je povrchní.

  6. Asi jsem použil nějaké smrduté slovo a příspěvek nikde (jestli se objeví dodatečně, tak sorry).
    Přečtěte si článek Caitlin Johnstone na Nové republice.

      1. Babička na Starém bělidle se také zaradovala, když skočila přes plot pro pírko, které kde se vzalo tu se vzalo.

  7. Maneca,
    děkuji vám za odkaz https://www.youtube.com/watch?v=HpEOXfc44ns .
    Nebýt vašeho upozornění, video bych nenašel.
    Se zájmem sleduji na dálku dění doma. Je překvapivé, jak málo podobných informací lze na internetu najít, na rozdíl od lživých keců vyskytujících se v jednom kuse ve všech hlavních mediích, v míře nebývalé. Usuzuji, že před nějakou dobou, ale zejména za Fialy se u nás doma vytvořila obrovská skupina dobře placených mávalů a kejvalů, kteří by se v normálním státě s malým úřednickým aparátem nedokázali uplatnit. Takoví potřebují, aby je někdo platil někdo, kdo potřebuje jejich podlézání. Fialovým progresivistům se ještě stále žije velmi dobře, protože jsou schopni spřádat kdejaké všivárny, aby si udrželi vysněný život parazita.
    Turek, Turek, Turek, novináři o ničem jiném po volbách nepíší. Nyní všichni znají Turka. Je dobře, že lidé čtou jak moc Turek Sorosovým libtardům vadí. Libtardi cpou lidem do hlav příběhy které Turek nedělá, aby nemuseli co psát co udělal výborně. Ignorují, že Turek je zvyklý brát svůj osud do svých rukou a dotáhnout to co slíbuje do konce.

    1. Věčný souboj levicového a parvicového vidění světa – velký nebo malý stát?

  8. No já nevím, zda Stalingrad byly tyto volby či nebyly.
    Poslouchala jsem mládežníky, no oni jsou už spíš střední věk, blíží se jim čtyřicítka, ale média píší o třicetiletých kriminálnících jako o mladících, tak jsou tedy mládežníci.

    A vadila jim Konečná.
    To jako vážně, média řekla, že je to komunistka a přes to nejel vlak. Na mé názory, že ona s tím socíkem neměla nic společného, protože je ročník 1982, nebyl brán zřetel.
    No a měli možnost volit i AUTO a Turka, pište si co chcete, Turek vypadá fakt dobře, tedy rozhodně lépe než Lipavský, na tohle je moje hlava fakt malá, tohle mi rozum nebere. Myslím preferenční hlasy (buď ho volily děti, nebo já nevím)…

    A kauza Turek…volební průzkumy dávaly hlasy STAČILO a AUTO bylo bráno jako ti co to projedou. Neprojeli, proto kauza Turek, asi to měli opravdu připraveno co kdyby, jinak by jim nestačil týden. STAČILO je teď nezajímá, i když dostali víc než 4%.

    Pro vlka,
    můžete mi vysvětlit, proč byla za Hitlera využívána otrocká práce, když to byla údajně levice? Víte, že firma Siemens musela vyplácet kompenzace lidem, kteří byli nuceni pracovat za války pro tuto firmu?
    V té době jsem pro tuto firmu pracovala.
    https://www.info.cz/magazin2/historie-urcena-k-zapomenuti-shell-bmw-i-daimler-vyuzivaly-koncentraku-a-podporovaly-nacisty

    Česko-německý fond budoucnosti
    a platby obětem otrocké a nucené práce
    Odškodnění
    2000–2006
    https://www.fondbudoucnosti.cz/wp-content/uploads/2023/02/zprava-o-odskodneni-2000-2006.pdf

        1. Nezáleží kdy se Konečná narodila, ona JE komunistka, se včemi plusy i mínusy. Jaký máte důvod tuto triviální skutečnost zpochybňovat?

          1. Eta – Vidlákova cesta tam a zase zpátky

            Ale ono záleží na tom, kdy se Konečná narodila, protože jako je kapitalista a kapitalista, je i komunista a komunista. Komunista SSSR padesátých let je někdo jiný než komunista Vietnamu roku 2025, například. Nebo dokonce komunista z LDF v indické Kerale.

            Dnešním kapitalistům taky nikdo nepředhazuje střelbu do protestujících hladovějících dělníků v Duchcově před sto lety.

            1. To jak s věznici v Uherském Hradišti, tam se furt předhazuje věznění těch, co byli proti komunistům. Ale že věznice byla postavena za tatíčka Masaryka, ani zmínka.

              1. Ona byla postavena ještě dříve, za R-U.
                Za 1. republiky ji podstatně rozšířili a to ze známých důvodů – obrovské zvýšení „drobné kriminality“ během bačování takových perfidních lidí, jako byl ministr financí Rašín, nebo známý „kruťas“, ministr vnitra Nosek.
                Ten druhý nařídil trestat vězením i všechny drobné „pouťové“ kapsáře a jim podobné „zločince“. Proto byly věznice za 1. republiky prakticky pořád plné a ze stejného důvodu i ta v UH.
                To, kdo a jak tam působil až po válce (StB) už do toho asi moc nepatří (Grebeníček st., Hlavačka, Polášek a spol.), ale faktem je, že část věznice v UH sloužila převážně pro „politické“ účely Gottwaldovy i Zápotockého vlády.

            1. Ježíš byl komunista a Mistr Jan Hus a Žižka i hippies taky, už dejte s tím pokoj. Komunismus je pasé, to byla móda první poloviny 20. století, dnes už pase.

              1. Komunismus se bude muset zase vrátit až tu nebude co krást, aby to nadšený národ mohl zase vybudovat. Teprve po té vstane zase z mrtvých nějaký Klaus, založí ODS a ti už se opět postarají o plody nadšeného národa.

          2. A mohl byste nám, vy chytrej, podrobně vysvětlit, čím nás jako v současné době jacíkoli komunisté ohrožují a jak údajně dosáhnou toho, co jim ve své fantazii připisujete. Konkrétně prosím. Nežinýrujte se a pište, fakt se rád takhle v pátek podvečer pobavím.

          3. Netanjahu je zločinec a fašista.
            Podává mu ruku 47. prezident USA i ten polský.
            Kladou mu koberce.
            Kolik lidských životů zničila Konečná?

    1. Pokud bude v příštích volbách Stačilo kandidovat, mělo by za hlavního „nepřítele“ považovat Piráty.

      Piráti sklidili nejvíce levicových hlasů (víc než ve volbách 2021), umí pracovat se sociálními sítěmi (to byl v aktuálních volbách rozhodující faktor: generace 40- nemá čas sledovat nekonečné televizní debaty).
      Pirátský program se s programem Stačilo v mnoha věcech překrývá…

      1. V mnoha? Já vím jen o nutnosti urgentně řešit tzv. „investiční byty“. Ale k tomu se tuším nakonec přidali všichni, bo ty tisíce prázdných bytů jen v Praze v kombinaci s nedostupností bydlení pro mladé se dají dost těžko ignorovat.

        Víte ještě o něčem? Třeba z těch základních priorit, které tady Vidlák svého času vypsal? Ve které z nich se Piráty shodují se Stačilo!?

          1. A která z kandidujících stran měla prosím v programu pokles mezd, neférové daně, nedostupnou zdravotní péči, dražší energie?

            To, co píšete, jsou prázdná hesla, která vykřikují všichni. Podstatné je, jak jich chtějí dosáhnout. V čem se v tomto Piráti shodují se Stačilo? Chtějí snad vyšší zdanění a celkově omezení moci korporací, zastavení odlivu oficiálních i „neoficiálních“ dividend, sektorové daně, ukotvení rodiny jako svazku jednoho muže a ženy v ústavě, zrušení greendealu, oddělení financování zdravotnictví ze státních zdrojů od ryze privátní péče, zestátnění ČEZu, obnovení normálních obchodních vztahů s Ruskem? To jsou cesty k dosažení těchto cílů, které prosazovalo Stačilo! Aspoň tak jsem to chápal.

            Jaké cesty prosazují Piráti?

                  1. Dobrá tedy, když už se musíte uchylovat k směšnému slovíčkaření, speciálně pro vás to přeformuluji:

                    V čem z toho se Piráti shodují se Stačilo?

                    1. Jeden by si rekl, ze uz byste mohl davno pochopit, ze Ales tu neni od toho aby diskutoval. Proste dostal pokyn, vzal vlajku a sel.

            1. Hesla? Se směji.
              Zde mi bylo opakovaně sděleno, že hesla stačí. Podrobnosti rozebrat volební sliby S! netřeba. A když jsme u těch bytů, vždyť Vidlák nebyl schopen ani sdělit, podle jakého klíče by těch 60K novostaveb ročně od Státního stavebního holdingu rozdával. Dle pořadníku od nejchudších, počtu děcek samoživitelek, losovačkou v TV, … ?

              1. Speciálně pro vás, protože jste zjevně digitálmně negramotný a neumíte si to najít sám:

                Dostupné bydlení

                Založíme Státní stavební holding

                Protože se ztenčují kapacity nutné pro rychlou a levnou výstavbu, navrhujeme vytvoření státního stavebního holdingu, který bude zajišťovat celý proces od dodávek základních surovin až po realizaci. Díky modulárnímu systému podpoříme zlevnění a urychlení výstavby.

                Podpoříme družstva zakládaná městy a obcemi a odstraníme překážky, které brání jejich fungování.

                Postavíme 40 tisíc obecních bytů ročně

                Prostřednictvím Státního stavebního holdingu zajistíme výstavbu minimálně 40 tisíc bytů ročně, které se budou pronajímat za pevně dané nájmy jako prevence spekulace s nemovitostmi, a to přednostně mladým lidem jako startovací byty, osamělým seniorům a dalším skupinám obyvatel, na které bytová krize dopadá nejhůře. Odmítáme jakoukoliv formu segregace a diskriminace v oblasti bydlení.

                Podpoříme družstevní výstavbu

                Družstva a obce nebudou po dobu 5 let platit daň z nemovitosti, pokud budou své byty pronajímat za dostupný nájem. Byt postavený z veřejných peněz nebude možné po dobu 25 let přeprodat, jinak bude hrozit pokuta a vrácení podpory.

                Zřídíme veřejný registr obecních bytů

                V registru bude jasně vidět vlastník a podmínky pronájmu.

                Zdaníme spekulanty

                Zdaníme spekulanty, kteří hromadí velké množství prázdných bytů. Spekulanti tak budou muset buď tyto nemovitosti uvolnit zpátky na trh, anebo je pronajímat.

                Změníme stavební zákon tak, aby byl výhodný pro občany

                Stavební zákon musí jasně definovat, jakou občanskou vybavenost je povinen developer postavit současně s novými byty (jesle, školky, školy, zdravotnická zařízení…), a zároveň umožnit samosprávě na svém území jednoduše zablokovat možnosti výstavby v lokalitách, kde zahušťování sídliště vede ke zhoršení životních podmínek jeho současných obyvatel.

                Zjednodušíme a zrychlíme stavební povolení pro výstavbu vlastního bydlení a pro projekty dostupného bydlení

                Podpoříme stavební spoření

                Naplno využijeme nástroje stavebního spoření. Zvýšíme jeho podporu, kterou tato asociální vláda snížila o polovinu.

                Podpoříme umění ve veřejném prostoru

                U státní výstavby zavedeme tzv. procento na umění. Na umění budou vynaložena 2 % z předpokládaných nákladů stavby.

                Prooč by se v předvolebním programu měly řešit technikálie typu způsobu přidělování státních bytů, to chápete asi jen vy.

        1. Investiční byty bude nutné řešit. Musíme zajistit důstojné ubytování našim bojovým druhům z Ukrajiny. Nikdo dnes nebrání naši zlatou, stověžatou Prahu tak intenzivně jako oni. Naši milí Pražané se jistě rádi uskrovní.

        2. Milióny bytů pro mladé postavili ti komunisti.
          Kolik bytů jim postavili kapitalisti?
          Volí kapitalismu? Mají, co si zaslouží.

      2. Az ittan krics hangatában larnék nem jasmásak erre a ronádára. Az ideg-hatéros vékony székobra díjmentesen csúnyít fanyós kocockjával. Erre lapsziva nyosítások bajda ittan szekventásig vizet ronádában sedhetnek.

        Toncban vagy idék más bigos zöngeny utnya pakásában szenkeznek.

        1. pamatuju si, jak okamžitě po plyšáku se „ty komunisto“ stalo nejoblíbenější nadávkou. nejčastěji ji používali sami komunisti, tenkrát už samozřejmě bývalí.
          no a s fašounama je to dneska nemlich tak samý. s jediným rozdílem – nejsou bývalí.

        2. Co to je „fašounka Putina“? Nějaké konkrétní příklady toho, že je fašista? Povězte a vyložte nám, co tím konkrétně myslíte, ať se poučíme.

    2. To nemá cenu. Z celého povýšeného vyjadřování (s ohledem na totální neznalost historické geneze NSDAP z nacionálně levicové strany dělníků na nacionálně fašistickou stranu velkokapitálu dost zarážejícího) během diskuse s Pištou a toho, jak ji pan vlk uzavřel, mi plyne, že on je „majitel pravdy“ a na tom žádné argumenty nic nezmění. Ale třeba se mýlím.

    3. Nechápu souvislost.V SSSR nebyly tábory nucených prací? Gulagy? U nás v době budování rozvinuté socialistické společnosti se nerubalo v Jáchymově?

      Chápu, že se nelíbí, že socialismus a fašismus jsou z jednoho hnízda, jeden internacionální a druhý nacionální, ale je tomu tak.

      Mimochodem, více, že EU už přerozděluje více než 50% HDP? Uvědomujete si, že prostřednictví akcií a investičních a důchodových fondů vlastní nikoliv nepodstatnou část výrobních prostředků všeholid?

      1. Re: vlk

        Lehce jste pozapomněl soudružce politicky vysvětlit, jak moc báječná věc byl Marshallův plán, jehož realizace v ČSR byla podmíněna faktickou zpětnou privatizací celého průmyslu a likvidací jakéhokoli ekonomického programu pro dolních čtrnáct mio.
        A samozřejmě i pravidelné nezbytné předkládání ekonomických výsledků s podrobnými analýzami výkonnosti všech sektorů hospodářství, aby emeryčtí soudruzi věděli, kde nás mají řádně přidusit, kdyby se nám moc dařilo.

          1. Re: vlk

            V tomto případě je důležitější, že souvislost chápu já a několik dalších čtenářů, resp. debatérů.

            Pokud chováte iluzi, že myšlenka života drtivé většiny obyvatel bez ohrožení hladem a bez dosti brutálních ekonomických tlaků, jak nám je předvádí posledních 35 let v Čechistánu, je srovnatelná a s idejemi fašizmu nebo dokonce nacismu, pěstujte si takovou iluzi i nadále.
            Není vám pomoci.

            1. Obávám se, že do mých příspěvků vkládáte vlastní představy, které poté vyvracíte. Jediné, co tvrdím, je že klasický bolševismus a fašismus jsou rodní bratři, kteří se vydali každý svým směrem. Ale máte pravdu, není mi pomoci. Přesto děkuji za snahu.

      2. Takže Blackrock a Vanguard jsou vlastně levicové, socialistické instituce. Půvabný závěr vyvozený z nesprávných premis. Vyvozování jako takové nebudu hodnotit.

          1. Jen jsem přeformuloval toto:

            Uvědomujete si, že prostřednictví akcií a investičních a důchodových fondů vlastní nikoliv nepodstatnou část výrobních prostředků všeholid?

            1. A z toho jste si odvodil, že „Blackrock a Vanguard jsou vlastně levicové, socialistické instituce“. Nu, to je vše věc, ale proč se snažíte vyvolat dojem, že to říkám já, to nechápu.

                    1. Nebudu. Stačíte si sami – sami za mne napíšete příspěvky, které potom vyvracíte… Jsem zde zbytečný 🙂

                    2. Ještě mne napadlo, že možná nevíte, co jsou Vanguard a BlackRock. Takže cituji:

                      Vanguard i BlackRock jsou velké správcovské (asset-management) firmy. Spravují širokou paletu investičních fondů (zejm. podílové fondy a ETF) pro drobné i institucionální investory. Zároveň obě firmy spravují penzijní/retirement aktiva – dodávají fondy a řešení pro důchodové plány a pension funds (např. cílové „target-date“ fondy u Vanguardu; BlackRock obsluhuje veřejné i soukromé penzijní fondy a penzijní schémata).

                      Prostě typičtí zástupci „všeholidu“, jak jste sám napsal. Ale u někoho, kdo napíše, že „socialismus a fašismus jsou z jednoho hnízda“ těžko může něco překvapit…

                    3. Mne jste překvapil. Byť ne se vším, co píšete, souhlasím, měl jsem vás za seriózního diskutéra, který takové jednoduché diskuzní fauly nepoužívá. Zase jsem zmýlil. Hezký večer.

                    4. Re: vlk

                      V čem Standa fauloval? Soudruzi spravují investiční a důchodové fondy, tudíž zvětšují dlouholeté úspory drobných střádalů, ne?
                      Kde je tedy ten faul?

    4. Protože většina pravicově smýšlejících lidí definuje: pravice = svoboda, odpovědnost („volný trh“), levice = regulace a přerozdělování. Tj otrocká (regulací-nařízením daná) práce je jasně levicová.
      (oproti tomu většina levicově smýšlejících lidí definuje levice jako „jde jí o lidi“ a pravici jako „fujky fujky kapitalismus“ – což má oproti té pravicové definici nevýhodu absolutní nejednoznačnosti)

      1. Neviem, mne praca v anglicku 19. storocia pripadne praca americkych banikov zijucich v „company towns“ zaciatkom 20. storocia neprisla o nic menej otrocka, mozno s tym rozdielom ze ludia ktori nemaju problem oznacit vinnikom smrti zodranych otrokov otrokara casto nevedia urcit vinnika rovnakej situacie, ak nim bol kapitalista ktoreho pracovnici pracovali „dobrovolne“ na baze rob u mna alebo skap od hladu.

  9. chybný krok a svět bude ve III. sv. válce, protože válečná mašinérie je držena na uzdě jen kvůli tomu, že v Bílém domě i v Kremlu jsou dva kádři Chabadu, kteří spuštění III. sv. války nechtějí, protože to nechce jejich organizace. Opravdu to vypadá tak, že válka na Ukrajině je rozborkou EU a Kolektivního západu (KoZa), takže zabíjet Ukrajince i Rusy je košer, ale nesmí létat rakety s jadernými hlavicemi

  10. Co mě po ránu zaujalo.

    Setkání Putin Trump v Budapešti. Důraz na Budpešť.
    Při podpisu mírové smlouvy v Egyptě byl mezi státníky na pódiu Orbán.

    Vyvozuji z toho, že Trump na lidi, kteří ho podporovali nezapomíná, pomáhá jim, chrání je.

    Co Babiš? Dlouhodobě se k němu hlásí. Celá chytaná koalice je mu silně nakloněna.

    Pro jejich protivníky je odpudivá bytost.

    Uvidíme, co bude.Zpravodajské hry jsou někdy plné zvratů.

    1. Co se na stejná fakta podívat z pohledu globální politiky .
      Jen pro začátek , Trump je jen dosazená figura s limitním poločasem a rozhodně jeho morálka nemá přátele , ale zájmy .
      Proč je zrovna Orbán zván na světové akce , tak aby byl „nasvícen“ . A proč byl tandem Orbán a Fico vybraný , jako náhrada za vyslance globalistů Kissingera , získávajíce tak oba status „pod ochranou“ . A proč vůbec Fico dostal výraznou pomoc z pozice globalistů , když pomocí volební hry zlikvidoval fašistický stát na Slovensku , kde dosazená hydra ovládala všechny mocenské posty , tak , jako např. v ČR , kam byl pro doplnění sestavy dosazen zpět Babiš .
      Orbán i Fico jsou spojené články řízení procesů , které jsou součástí PŘESTAVBY Evropy . To je ta likvidace západního světa a oddělovací nadstátní zeď od tohoto světa , které se pracovně říká RU2 , či vzhledem k posunutým kořenům procesu UR2 .
      A Babiš má za úkol pro tento proces PŘESTAVBY stabilizovat střed Evropy , protože bez středu žádný nadstátní útvar fungovat nemůže .
      A máte zde i odpověď na to , proč Stačilo nestačilo . Nezapadalo totiž do tohoto scénáře řízení procesů .

      1. Kde tedy budeme patřit? Bude to tu zase rozděleno na západ a východ? Kudy povede ona nová zeď? Kdo bude s námi v tom novém celku? To mě zajíma.

      2. Zajímavé. Přinejmenším inspirativní.
        Ovšem na druhou stranu, nepodceňujme přirozenost procesů, kterým podléhají i oni a které nemají a nemohou mít pod kontrolou. Přinejmenším plnou a dlouhodobou.

    1. Ale musím k tomu dodat, že mám dojem, že si tady určitá klika v armádě začíná hřát vlastní polívčičku….aby to nakonec neskončilo vojenským pučem. Stačí nějaká malá operace pod falešnou vlajkou („najde“ nějaký Čuk a Gek, to je „vděčné“), a opravdu dojde třeba i na zabití a armáda tu, prostřednictvím vojenské policie a třeba i dalších složek, zahájí teror vlastního obyvatelstva. Fialoví hnusáci přeci posílili pravomoc vojenské policie. A nebo taky jde jen o to, aby nevyšly najevo ty jejich kšefty z našeho, či zoufalá situace naší armády. Třeba chtějí zabránit vzniku nové vlády. Nevím, zda se domnívají, že je národ úplně vymazaný, možná je v tom utvrdily volby, ve kterých to ještě spousta politicky negramotných hodila těm, kteří skutečně představují nebezpečí – tedy pětidemolici.
      Sami na sebe ještě i prozradí jakési cvičení, a taky, všechno už se dávno vykecalo (i to, že Kalamity Jana chce šoustat Půťu – měla to na triku), no a o technologiích nemluvě…ale my máme držet hubu 😀

    2. Zeleny mozek je zeleny mozek. Je mu jedno od koho dostava rozkazy. Proto mohl nas PePa tak plynule prejit na druhou stranu.

    3. Někdy kolem 1965 jsme na vojenské katedře nedostali zápočet, protože jsme sice mezi 10 částmi polního telefonu uvedli hláskovací tabulku, ale neřekli jsme správně, že je to „hláskovací tabulka s nápisem POZOR, NEPŘÍTEL NASLOUCHÁ“.

      Takže zelený mozek bude vždy jen zelený mozek, s tím nic nenaděláte.

    1. Prosím vás, když sem někdo dáváte odkazy na videa, nemohli byste si dát tu práci, když už jste to video zhlédli, vypíchnout aspoň bodově to, co vás něm v něm nejvíc zaujalo? Díky.

      1. Souhlasím, sice od Manecy jsou většinou videa zajímavá, ale, vzhledem k tomu, že já například jsem většinou na mobilu a nemám vždy podmínky na přehrání, uvítala bych stručný popis o co jde.

          1. Mně třeba úplně stačí napsat jednou větou, proč je to video zajímavé.

            Vy si klidně študujte titulky, když vás to baví.

  11. Vidlák šel s čistou duší a přimočaře k voličům s levicovým programem, a spojení s KSČ to jen potvrdilo. Ukázalo se, že pro to není dostatečně velký elektorát. Jde totiž o to, že jak EU, tak Piráti i ostatní eurohodnoté strany jsou na škále od trockismu přes korporátní socialismus až fašismu, což jsou všechno ultralevicové úchylky, které o sobě tvrdí, že nemají s komunismem (a fašismem) nic společného. A tak volič může být myšlením komunista až fašista, aniž by se s komunismem ušpinil. Kam tam chcete vklínit další levicovost, když se dnešní ultralevice vydává za pravici?

    Jedině hrát stejnou hra jako oni, čím by se však od toho hnoje odlišil? Že to myslí dobře? Ne, ještě není čas nazývat věci pravými jmény.

    1. Aj male decko vie ze fasizmus je extremna forma diktatury burzoazie. Cely tento nezmysel sa drzi na nohach vdaka tomu ze NSDAP v zaciatkoch mala aj lavicove kridlo…akurat ze neprezilo Noc dlhych nozov, a za vsetko hovori to ze Hitler dal specificky odpratat hlavneho lavicoveho ideologa vlastnej strany Strassera, hoci ten sa uz na politiku vykaslal potom ako ho esesaci vysachovali z funkcii a opat sa zivil ako lekarnik.

      Eurohodnoty sa tiez maskuju ako socializmus aby oblbli mladez ale je to socializmus vykotlany, sluziaci velkokapitalu. Ako kedysi povedal Lenin, su taki, ktori postavili Marxa na piedestal zatialco vykastrovali jeho ucenie. A to je cela ta „frankfurtska skola“ a podobni prznitelia ktori z historickeho materializmu prebrali akurat koncept triedy a napasujuc nan rasy, urobili z neho pseudovedu podobne ako z genetiky spravili americania a nemci eugeniku.

      1. Fašismus je levicová úchylka. Tečka. Pravice je jaxi z logiky věci individualistická, což se o fašismu opravdu říci nedá. Vidím, že neustálé vtloukání tohoto nesmyslu do hlaviček ve škole nese ovoce.

        Mimochodem, ten nesmysl o pravicovosti fašismu se začal prosazovat až s nástupem neotrockistů do vedoucích struktur Evropy, do té doby byl správně zařazen mezi levicové úchylky. Rozdíl je pouze internacionální / nacionální. Proto také ten konkurenční boj.

        1. Pravica je individualisticka akurat vo svojej mytologii (ostatne, hrdinske arijske individua mal fasizmus v mytologii tiez) – v skutocnosti velkoburzoazia nastavuje pravny ramec taky aby ona bohatla a chudaci chudobneli, iba to normalne zastresuje iluziou dobrovolnosti – ale ked sa situacia v spolocnosti vyostri natolko ze lud nema co do huby a hrozi ze sa vzburi, odhodia sa zabrany a nastupuje fasizmus ktory koniec koncov zaciname vidiet aj v Europe – to je ta tzv. ukrajinizacia celej EU, najlepsie viditelna v Moldavsku.

          Taktiez by ma zaujimalo ktory velkopodnik, hlavne nadnarodny velkopodnik, funguje na pravidlach nejakeho spolocneho vlastnictva alebo rozhodovania alebo comkolvek inom co aspon vzdialene pripomina onu lavicu? Su to prisne hierarchicke a nedemokraticke struktury a paradoxne tam v poslednych rokoch bujnie centralizacia ako remen – „korporat“ a „centrala“ rozhoduje casto o veciach ktore este pred par rokmi mal v rukach veduci pobocky. A samozrejme nehanebne vykoristuju zamestnancov.

          1. Odpovědět: Pista_Hufnagel

            Naprosto s vámi souhlasím, Pišto. Ale ono je to těžké, když musíte někomu vysvětlovat tak základní věci, jako o čem byla Noc dlouhých nožů, potažmo likvidace levicového křídla NSDAP skupinou podporovanou německým (a nejen německým) velkokapitálem. Která pak přivedla svět ke zničující válce v zájmu těch, kdo ji financovali. Podobnou situaci ostatně zažíváme i dnes.

            Pravdu máte samozřejmě i s tím mýtem „pravicového individualismu“, který možná platil před stovkami let, ale spíš ani tehdy ne. Jeho absdurdita krásně vynikne, zejména když se po období kapitalizace zisků následně socializují ztráty. On totiž každý kovaný pravičák je obrovský individualista, když jde o rozdělování zisků, ale velmi rád a ochotně se dožaduje toho, aby se mohl s ostatními podělit o své ztráty. Navíc těch, kdo úspěchu dosáhli jen vlastními silami, je … víte o někom? Já ne. Za každým úspěšným „individualistou“ stojí známostmi propojená síť vzájemně poskytovaných výhod a protislužeb. Oni se tím ani netají, dokonce to vytváření sítí mladé, nadějné pravičáky učí už ve škole. Takže rozdíl je mezi levicí a pravicí je především v tom, že levice chce společně vytvořený produkt dělit rovnoměrněji mezi všemi členy společnosti, kteří k jeho tvorbě přispěli, zatímco pravice chce jeho stále větší část dělit jen mezi úzce provázanou sítí „vyvolených“.

            To je základní rozlišení mezi levicí a pravicí. O nic víc a o nic míň nejde. A nikdy nešlo.

            1. Přesně, ale takové jako vlk o tom nepresvědčíte, protože kdyby připustili, že fašismus, potažmo nacismus vzešel z pravice, tak co by jim zbylo na tom „skvělém“ kapitalismu? Nic, jen války a teror a chudoba většiny občanů. Nakonec jsme bohužel svědky toho jak to zde, v euroatlantickém prostoru, zase vzniká.

              1. Jak to rady tak ctu, napadaji mě dvě věci. První, že to je diskuze na podobné téma, jako jestli byla dřiv slepice nebo vejce. Druhá, že trady krásně demonstrujete, jak dobře funguje „rozděl a panuj“. A vlastně ještě i třetí: jdete si s tím někam jinam …

            2. Pravice = malý stát, minimální přerozdělování
              Levice = stát chce organizovat téměř vše dle plánovaného hospodářství (od státní výroby, až po státem organizovanou dovolenou na Rujáně)

              1. Ale nepovídejte, máte tam ještě nějaké zábavné pohádky? Za každé vlády po roce 1989 stát bobtnal, byť se tvářila sebepravicověji. Počet státních úředníků za levicového Husákova ČSSR, které kontrolovalo všechno „od státní výroby, až po státem organizovanou dovolenou na Rujáně“, byl v 15milionovém Československu nižší než dnes, po 35 letech svobodného kapitalismu, kde řečeno slovy předsedkyně extremně pravicové Top09, stát není od toho, aby se staral o lidi…

                Pravice = přerozdělování od chudých k bohatým
                Levice = přerozdělování od bohatých k chudým

                1. A to ještě většinou nebylo možné zpracovávat různou agendu na počítačích. A přece to mělo, jak nám bylo pořád namlouváno, zrychlit a zefektivnit práci. Nějak se to nepovedlo.

              2. Vždyť Fialenko byl pravičák. Kde jste byl 4 roky?
                Přestaňte už s tou pravicí a levicí a zkuste něco o Národním státu a eurosojuzu.

          2. Re: PH

            Náš vlk je Ojrosvazák a co řekne, to platí
            Když řekne, že fašismus je komunistická úchylka, musíte srazit kufry a zařvat „VYKONÁÁÁÁM!!!

        2. A proto fašismus podporuje velkokapitál, že. Za Hitlera došel ten údajně levicový směr takového rozmachu, že koncetrační tábory byly naplněné otroky po okraj. Dnes se vtlouká nesmysl do hlavy, že šlo jen o likvidaci lidí, ale ve skutečnosti ti lidé zemřeli v důsledku vysílení z otrocké práce, nemocí tím spojené. Proto tam šli ti, co nemohli pracovat, do plynu.

        3. Já bych byl s tou tečkou opatrný. Laicky řečeno, fašismus je ovládnutí státu kapitálem. Co je na tom levicového?

    2. Nehledě na to, že celospolečenský natož všelidský komunismus je nesmysl. Nefunguje ani u společenského hmyzu, kterým jsou inspirováni někteří utopisté.
      Lze jen se snažit o „přijatelné“. Nikoli o ideální.

      Protože jinak…..
      „Ty to budeš tak dlouho vylepškvat až to úplně zkurvíš.“

      1. Přesně tak, lze se jen snažit o přijatelné. V tom máte naprostou pravdu. Jen jde o to, aby to bylo přijatelné pro co největší množinu populace, ne jen pro úzkou skupinu „schopných“.

  12. Já si myslím, že za chvíli budeme mít úplně jiné problémy. Ti šílenci to stále hrnou směrem k útoku nebo řádnému vyprovokování RF. Ostatně není se jim co divit – KoZa je v dupě a není ani plán na záchranu … tedy kromě vykradení zdrojů Ruska. Stojí tak před problémem alespoň se pokusit nebo vyklidit pozice bez boje. Historie ukazuje, že Britové nepřestanou. Otázka tedy zní, co je zastaví – a vychází mi jenom absolutní ekonomická likvidace KoZa, vojensky je porazit nejde, stejně jako nejde vojensky porazit RF.
    A dovětek – z mnoha drobných reakcí bych usoudil, že Trump NEmá pod kontrolou CELOU administrativu USA.

      1. AI napoví:
        Yellowstonský supervulkán je obrovský sopečný útvar pod Yellowstonským národním parkem v americkém Wyomingu, který je tvořen rozsáhlou kalderou o rozměrech přibližně \(55\times 72\) km. Je schopen způsobit erupci, která by měla celosvětové katastrofální následky, ale geologové se shodují, že klíčovou otázkou není, zda k erupci dojde, ale kdy.
        Potenciální důsledky supererupce Globální dopad: V případě výbuchu by supervulkán vychrlil tisíce kilometrů krychlových popela, který by pokryl velkou část severoamerického kontinentu, způsobil globální pokles teplot (tzv. vulkanickou zimu) a učinil Zemi dočasně neobyvatelnou.  Ohromující síla: Supererupce jsou schopny vyvrhnout tisíckrát více materiálu než běžné erupce.  Předpověď: Přestože je supervulkán neustále monitorován, přesný čas budoucí erupce nelze stoprocentně předvídat. 
        Yellowstonský supervulkán má periodicitu přibližně 500 000 až 600 000 let. Naposledy vybuchl před zhruba 640 000 lety.

        1. a jestě kontrolni otázka: Je těch 640 tisic let jestě málo, a nebo už je to tam zralé k vybuchu? A co by tam takový současný výbuch několika 10 Mt pum po obvodu kaldery asi tak mohl způsobit?

          1. Možná by se ten podzemní přetlak postupně uvolnil? Třebas kdyby těch výbuchů bylo méně a slabších? Tak jako jsou degazační vrty, které uvolní tlak plynu? A vůbec nešlo by ten čertův kotel, co je tam dole pod zemí, třeba lehce navrtat pro uvolnění tlaku?

            1. Re: VČ

              Na to nemá nikdo koule.
              1/ hromada peněz bez vyhlídky na výdělek
              2/ nikdo neví, co by případné snížení tlaku udělalo vevnitř (zemský obal není kotel vypočtený inženýrem a svařený ve fabrice)
              3/ nikdo neví, co a kolik by toho vylítlo ven. Teda jestli by něco vůbec vylítlo.

        2. Patrně by zahynuli naši zdaleka nejlepší kamarádi. Co si potom počneme? Kdo nás ochrání? Ke komu se přimkneme? Koho zahrneme neutuchající láskou?

    1. To Trump opravdu nema (pod kontrolou), ale neni to zadne tajemstvi. Spousta soudcu, jak mistnich, tak federalnich, jsou woke levicaci, a skodi kde muzou. A cela struktura „agentur tri pismen“ (FBI, CIA atd) je prolezla jeste horsimi lidmi. Takovy korab otocit…
      Ale rekla bych, ze se to prece jen hybe tim lepsim smerem. Pomalu, ale prece.

      Britove neprestanou, ale schyluje se to tam k obcanske valce. At tak nebo onak, budou ve stale vetsim chaosu, a to se pak zle valci kdesi jinde.

      A ze Trump neni mirotvurce? To ziram, Vidlaku. Zeptala jsem se AI:
      „Na základě ověřených zpráv lze s jistotou říci, že během devíti měsíců od svého návratu do úřadu se prezident Trump významně podílel na uklidnění několika mezinárodních konfliktů, a to pomocí tvrdé diplomacie a osobního nasazení.

      Mezi klíčové momenty patří:

      Izrael-Írán (červen 2025): Po 12denní válce, kterou vyvolal izraelský útok na íránská jaderná zařízení, Trump zprostředkoval jednostranné příměří po amerických leteckých úderech. Boje ustaly, ale dlouhodobé řešení zůstává otevřené.
      Indie-Pákistán (květen 2025): Hraniční střet se rychle vyostřil. Ministr zahraničí Marco Rubio zprostředkoval pod Trumpovým vedením příměří. I když nešlo o jadernou válku, napětí bylo vysoké a zásah USA pomohl zastavit eskalaci.
      Rwanda-DRK (červen 2025): Ve Washingtonu byla podepsána mírová dohoda, která ukončila aktivní nepřátelství. Je křehká, ale představuje diplomatický průlom po letech nestability.
      Izrael-Hamas (říjen 2025): Trump sehrál klíčovou roli při zajištění propuštění všech zbývajících rukojmí a obnovení příměří, čímž si vysloužil širokou chválu obou politických stran i mezinárodní společenství, včetně bývalých prezidentů Bidena, Clintona, i Harrisové, jakož i světových médií.

      Ačkoli ne všechny konflikty byly zcela vyřešeny a některé situace zůstávají nestabilní, rychlost a viditelnost těchto diplomatických intervencí jsou v moderní zahraniční politice USA neobvyklé. Mnozí odborníci, dokonce i kritici, uznávají, že Trumpova osobní motivace a nekonvenční styl pomohly dosáhnout krátkodobých průlomů tam, kde předchozí snahy uvízly na mrtvém bodě.“

      1. Kouzelné je, že třeba na Seznamu je rozhovor s nějakým britským válečným štváčem, patrně agentem MI6 s krytím profesí profesora na King’s College London a na University of Exeter (na King’s College založil Centre for Defence Studies a později také International Policy Institute, takže je jasné, odkud vítr vane).

        Ten pán by tak strašně rád válčil s Ruskem, ale ono to bohužel objektivně nejde, protože Británie (a potažmo celá KoZa, kromě USA, ale tam mají Trumpa a ten chce henten, čo už s tým Kefalín narobíme, mier) nemá čím… dokonce se vysmál Starmrovi, který chtěl svého času na Ukrajinu posílat britské jednotky. Prý by šlo poslat tak 500 vojclů.

        Nicméně pan agentprofesor bubnuje do zbraně a tvrdí, že do deseti let bude Británie na válku s Ruskem připravena a ta může začít (bez ohledu na to, jestli Rusko bude chtít, nebo ne), protože na jeho radu schválila britská vláda nějaký desetiletý plán obnovy vojenských sil. Ovšem jedním dechem tvrdí, že začít s jeho realizací se může až po roce 2027, protože britský rozpočet je tak napnutý (rozuměj „došly prachy“), že se z něj do té doby nedá vyčlenit ani libra. Kde se ty prachy vezmou za dva roky, to neupřesnil. Ale aspoň se chudák utěšoval fantasmagorickými čísly o ruských ztrátách na Ukrajině a bajkami o ukrajinském „chytrém vedení války“, ze kterého prý můžeme čerpat…

      2. U nás se ale o nich nepíše anebo se to popisuje způsobem, že to vypadá, jakože Trump jen kecá a nic není vyřešeno.
        Já sleduji Trumpa na Telegramu a mám pocit, že si dost často dělá legraci z evropských politiků a i s médií. Turek na tohle dojel, co dnes vypadá na kriminál, bylo před 15 lety legrace.
        A Vidlák ani nemůže vše sledovat, doba je prolhaná a neskutečně zákeřná.

      3. To Vevča:
        Mnozí odborníci, dokonce i kritici, uznávají, že Trumpova osobní motivace a nekonvenční styl pomohly dosáhnout krátkodobých průlomů tam, kde předchozí snahy uvízly na mrtvém bodě.“ S tím se dá i souhlasit. Jenže těch pindů, okolo toho bušení do hrudj je násobně více, než reálných výsledků. A ještě jedna věc : Jak dlouho ty usmiřovací snahy vydrží?
        Mír zařízený „skrze sílu“ vydrží jen po dobu té hrozby silou. Proč nevydržela Jugoslávie, když moc SSSR přestala být aktuální?

        1. Tak. Jenže kdo z jeho fanklubu tak uvažuje?
          Tak málo jako málokdo z jakéhokoli fanklubu.
          Příkladem je zdejší vidlácký.

        2. No důvod rozpodu Jugoslávie určitě nebyl HOSPODÁŘSKÝ (jakoby konec pomoci SSSR), ale etnický – národnostní, kdy Západ podporoval nacionální extrémisty a ti zahájili erozi Jugoslávie. Klasické -rozděl a panuj – podpoř jednu skupinu proti druhé a pak zemi ovládni svými lidmi, kteří jsou „vděčni za předchocí pomoc..“.
          Navíc v Jugo hrálo velkou roli i náboženství, tj. muslimové versus křestani.

  13. K tomu Stalingradu … při troše snahy by se dal najít ten příspěvek, bylo to někdy po U.S. volbách, že ten opravdový Stalingrad se odehrál v listopadu tam a na nás že čeká karpatsko-dukelská operace.

    1. Stalingrad sem, Stalingrad tam. Je pravda, že Vidlák pořád psal, jaký debakl pětikolka zažije. Byla to jeho volební strategie, která byla kontraproduktivní.

          1. A ještě to rčení – vezmeme si svou zemi zpátky, nebylo zrovna štastné. To si mohl potencionální volič položit otázku, jak to ten Vidlák myslí a znejistět.

            1. Ta hesla o změně režimu a vzetí si země zpět byla dobrá a správná. Problém je v tom, že média nenechala nikoho ze Stačilo! vysvětlit, co se pod těmi hesly myslí. Naopak šířila vlastní dezinformace o tom, co by to podle nich mělo být.

              Stačilo! porazila informační blokáda a jedinou chybu u Vidláka spatřuji v tom, že přecenil dosah alternativních médií v porovnání s těmi klasickými. Pro průměrného voliče jsou pořád hlavním zdrojem informací ČT, Nova, Prima, ČRo a Seznam.

        1. Hlasy vám bralo to, že jste nenašli téměř žádnou cestu k mladým, t.j. lidem co už nezažili socialismus. Pohled na věkové složení mítingů nevěštil nic dobrého. Ale jak myšlenky „levice s lidskou tváří“ přiblížit mladým – to vám já neporadím. Jste politik – najděte postup. Když to neodkážete, zanechte nadějí. Čas, demografie, pracuje neúprosně proti vám.

            1. Ládíku, to jsou „učené kecy“, pokud se nepřetaví do praktické politiky. A tou jsou ruce voličů vhazujících lístky do uren. Áda v předválečných svobodných volbách v Německu oslovil 85 procent voličů. Mladí z něho šíleli stejně jako starší. V dané době a poměrech našel recept na politický úspěch. Babiš taky získal určitě více mladých. A Piráti téměr výlučně je. Kde zařadit v tomto směru Stačilo! ? No nikam, tento segment úplně projeli. Je si toho Vidlák vědom a má alespoň hrubou představu jak na to ? Jsem v tomto pesimista…

                1. Nazory , ale jinych a otrely klise..Cas je jenom cas ,abstrakce a zadny predstavy ,ze je sedrenej nadenik s vecnou drinou, proti vecnym ideiim.
                  Navic ty ideje ,zase prazdny abstrakce , sou vzdycky jenom ruzny ideologie, porizeny pro zonglovani s nima ,pouckaru.
                  Na ctenare ,na obecenstvo..
                  Jako saskove s mickama v cirkuse.Ktery chteji manipulovat s divaky..

                  Pouckari jima krmi sve obeti ,ktere potom sami a casto v dusledcich ,takovyho krmeni ,hladovi a stradaji ,ale pouckari vobedy a vecere musi mit konkretni ,
                  veprovou , nebo svickovou, skutecnej material.
                  A na to jim vzdycky musi vydelat a jim zaplatit jiny. Ale konkretne ,
                  kdyby jim zaplatili a oplatili pouckama bylo by zle.

                  Kdyby prohlasili ,kdyz chces nazrat tak si di na to sam a poctivou praci vydelat.
                  Nenechavej to na jiny..
                  Pak nam pouckari vnucujou ty Sokratese ,treba , ktery chodili v Athenach mezi lidma , ktery se starali a pracovali ,aby uzivili sebe a sve rodiny a celej narod , a i ty vsechny Sokratesy a tyhle Sokratesove jim do toho ,do jejich poctivy prace a driny ,akorat kecali svoje poucky..

                    1. Vidlak vam poskytuje vase nazory v diskusi obhajovat ,nikoliv se jich vzdavat.
                      Musite jim ale nejdrive verit..

              1. Hitler byl placen i agenty Velké Británie. I tehdy byla doba špehů a agentů všech možných stran.
                Jak píší Rusové, 2.světová válka byla pokračováním té 1.světové války, Studená válka byla pokračováním 2.světové války, protože nebylo dokončeno zabrání ruského bohatství.
                Oni ti strécové a tetky na západě občas řekli nahlas co s tím východem bude.
                Bude jim stačit 15 milionů Rusů na obsluhu průmyslu, pak tedy snížili počet lidí, které nechají žít.

            2. Mladí se shlíží v pirátech, neboť jim nakukali, že nejsou neotrockisti – a tak sdílí komunistické idee bez komunistů. Chybné, pohodlné. V jejich věku se proti indoktrinaci ve škole vyhrát nedá.

              1. Rozumný člověk neuvažuje v těchto nejasných ideologických ad hoc proměnlivých pojmech.

                Rozumný člověk uvažuje v pojmech dobro a zlo.

                1. Schumi:
                  A ten nejrozumnější v pojmech jak nejlíp pro co nejvíc plus rovnováha. Ono to dobro a zlo je děsně relativní. Jak pro koho dobro, jak pro koho zlo.

          1. Já bych byl s tím časem opatrný. Ono bude záležet hlavně na tom, jesli ti mladí budou mit co do huby. A taky na tom, jestli začnou bouchat atomovky nebo ne.

            Když nejde o život, jde o hovno ….

        2. No, ty církve, to nebylo právě šťastné. Měli jste si to nechat až do sněmovny.
          A jak jsem dávno psala Pouze zavedeme referendum. O čem bude ať rozhodnou voliči.
          Sice s Vámi souhlasím, ale kroky měly být postupně.
          A byli jste až moc slušní. Maláčová vystupovala (myslím Standa show) , kde byl baner Komunisti jsou zloději.
          Hodně sil do další práce.

        3. Jak úspěšně budovat hnutí, stranu, jak úspěšně vést volební kampaň, popisuje AH v MK. Úspěšně otestováno. Obdobně Lenin a VKS(b). Z toho pohledu u Stačilo! všechno špatně.
          Jenže dobrá taktika nestačí. Špatný strategický cíl nakonec vede ke špatným důsledkům. I katastrofickým. I to… úspěšně otestováno.
          U slepence Stačilo! špatná taktika i špatný cíl, spíše nejasný. Pokud jím mělo být odstranění Fialový vlády, každý příčetný volič věděl, že jedinou reálnou možností je dát hlas tomu, kdo má největší šanci získat víc než Spolu. ANO. S neextrémním sice ne úžasným, ale přijatelným programem. V čele s tím kdo v praxi předvedl svoji zdatnost. S vědomím co od něj čekat. Žádný zázrak, žádné létající pečené holuby, ale přijatelnou politiku, neextremistickou, „neideologickou“, realistickou ve vnitřní i zahraniční politice, v rámci reálně možného, s přijatelnými poměry pro sebeuplatnění.

      1. Vidlák mylně vycházel z předpokladu, že průměrný český volič není debil.
        Realita je taková, že pětidemolice měla o cca 150 000 hlasů více (pokud se nepletu), než v předchozích parlamentních volbách.
        Jak to okomentovat:
        – abych nepsal sprostě?
        – abych se nedotknul osobní integrity některých zdejších komentujících??

        1. Průměrný jakýkoli (nejen český) volič se rozhoduje podle toho, co mu nakuká převládající propaganda. Ani v USA by Trump nikdy neměl šanci vyhrát nebýt Fox News. Volby v relativně stabilní situaci (ve které zatím jsme) vyhrává ten, kdo ovládá média s největším dosahem.

  14. Strany nové vládní koalice bojkotují ČT.
    Od úterý tohoto týdne nechodí do vysílání Událostí – komentářů.
    Dobrá strategie.

  15. Doník Trumpůjc není ani tak mírotvorce, jako sebestředný chlubílek.

    Cokoliv prohlásí do kamer je vždy velmi relativní, za pár hodin už může říkat opak těch věcí. Dokonce za pár minut a v jednom projevu.

    A že není loutkou zbrojního průmyslu? Myslím že je, jenom se to snaží zamluvit. „Amerika na prvním místě“ neznamená nic jiného, než prodeje zbraní tomu, kdo zaplatí víc a dřív.

    Nicméně Vladimír Vladimírovič Putin mu před dvěma hodinami vysvětlil, že když budou lítat Tomahawky řízené americkými specialisty do ruského zázemí a ničit tam, tak nebude důležité, z kterého území byly vypuštěny. Pokud se Zelenskij nechává ovládat Velkou Británii, může se stát že bude postižena i ona. Když jde o vážné věci, tak na ty převlečky a zástěrky se přestane brát zřetel.

    To, že schůzka bude pod záštitou Orbána v Budapešti je „zajímavé“. Buď EU vypudí Maďarsko nebo se EU už drolí nebo je to jen další fake. Osobně tipuji za c).

    1. Ministerstvo zahraničí vedené Lavrovem zaslalo USA oficiální dotaz, co je pravdy na tom, že Tomahawky budou údajně obsluhovat američtí specialisté.
      Zaregistroval jsem odpověď, že na zaškolení Ukrajinských specialistů není čas, takže ano … Američané vypomůžou.
      Jen připomenu, že nedávno někdo zaspekuloval o výstražném jaderném výbuchu nad mořem blízko Británie.

    2. Zbývá jen odpovědět na otázku, kudy se Vladimír Vladimírovič Putin do Budapešti na schůzku s Doníkem dostane.
      Přes Ukrajinu? Nebo Bělorusko a Polsko? Nebo přes Černé moře a Rumunsko?

      1. Máte pravdu doba je vymknutá z kloubů.Myslíte si, že by pomohl ten několikadenní detox v tichu a tmě, jak jej nabízí na Čeladné? Donald je skutečně mluvka sebestředná a nevypadá to, že by měl vše pod kontrolou. Spíš připomíná Bidena pomalu. Já osobně bych tipnul že koridor speciálu do Budapešti půjde přes Bělorusko Polsko a Slovensko. Sledovali jste dnes tu debatu na CNN Pnews? Jak tam Pospíšil i Odeesák hovořili docela smířlivě? Každopádně tam zaznělo že z tohoto marasu se budeme škrábat roky.

  16. .O Stalingradu jsi Vidláku mluvil před volbami hlavně ty. ..za75 dní uděláme Fialovi takový Stalingrad, že se o tom bude mluvit ještě za 100let.
    Dost mě tenkrát mrzelo, že jsi byl tak sebevědomý.
    Pokora, to je to co ti tenkrát scházelo.

    1. Ano, nejsem si jistý, jestli by před bitvou pomohlo, říkat že to nedopadne, že nás převálcují a že nemáme šanci. Jít do boje předpokládá optimismus…

      1. Nemluvím o bitvě, kde hrozí mrtvoly a těžká zranění, ale jak se ukázalo, chtělo to před volbami i diplomacii. Ano, po bitvě je každý generál i já.

        1. Pozor na to , optimismus je casto jinej nazev pro bezhlavy a zbrkly posetilosti ..Prehnany sebevedomy nejdriv, nepromysleny akce ,s jistotu , ze to urcite ,dobre dopadne..
          Vidlak byl vod zacatku ,co se na zapade nazyva „upward mobile“.
          Tedy miril rovnou nahoru na samej vrchol.

          Mne napadlo /neco v tom sem napsal/,ze by si mel overit sve schopnosti , nejdriv na nejaky nizsi funkci , kdyz dva z mych kamaradu a kamaradek z mladi ,delali starosty ..
          Tedy overit si schopnosti ,aby byl nejdrive umel bejt zvolenej a potom uspesne nakej cas , vykonaval nejakou funkci .
          A ziskaval tak dulezity zkusenosti ,protoze vim, na organizovani lidi a zajistovani co je treba pro ne , vyzaduje jistej organizacni talent..A ten nema kazdej..Lecos se da pravda naucit..
          Prece jenom kandidoval na funkci , kde by lidem rikal ,co maji delat a co ne..

          Samozrejme ,to sou jenom teorie, v praxi nebyl cas ani podminky , k takovym experimentum….

      2. To Vidlaku nebyl optimismus, to byl účet bez hostinského, neotacej to. Byl jsi opilý slávou, kterou jsi nedokázal korigovat a pak logicky přišla kocovina. Byl jsem jeden z těch co si to nakonec rozmysleli tě volit i když mi bylo moc a moc líto Katky, že jí to kvůli tobě nedám. A z které byl optimismus cítit aniž by mluvila o Stalingradu, protože má to co ty zatím nemáš, totiž pokoru. Ještě víc se mi ale nelíbilo, že jsi se vysmíval lidem kvůli vzhledu jako třeba Jákobovi, kterého nemám rád zrovna jako ty, ale vysmívat se mu jak vypadá bylo nízké. To dělají děti do určitého věku a né dospelej chlap.
        To jsi dával dětem hezký příklad, jen co je pravda.

        1. Kontrolna otazka, a komu si to teda hodil? Lebo zaprve, pokora je akurat vlastnost ktora v boji nema miesto, pokial pravda nejdes niekoho pichnut do chrbta, a za druhe… Vidlaka si predsa kruzkovat nemusel, kazdy hovoril ze koho vykruzkujete ten tam bude. Takze ked si zahodil celu lavicovu platformu kvoli tomu ze ti nie je osobne sympaticky „predseda“ ktory v skutocnosti je len sef jednej casti hnutia a medialna osobnost, tak si taky poveterny volic o ktoreho moc nema zmysel bojovat, podobne ako nema zmysel pouzivat veternu ruzicu namiesto kompasu.

          1. … že pokora nemá místo v boji? Tak např. Gándhí byl krom své statečnosti i velice pokorný člověk a vybojoval pro Indii samostatnost nad britským impériem ty mudrlante, jeden.

                  1. Iste, volby su tajne, preto som mu nehrozil obuskom ale som sa opytal.
                    Na druhej strane, povazujem za ferove ze ked niekto popluva riesenie alebo alternativu, nech prednesie vlastne/vlastnu. Lebo plut z balkona je lahsie ako ist s kozou na trh.

            1. Toho G. vynechte, to byl peknej hajzl. Z niceho nic se zjevil a vsichni ochotne behali, aby udelali , co von sam chtel a nic jinyho..Urcite.
              Takovyhle poucny pohadky vo tech ,co predstiraji ,protoze maji jen svoje zajmy,
              nechte akademikum a jejich jasacim mediim ,ktery ochotne objasavaji ,na koho jim ukazou…..Kdyz uz je diskuse na tema…

              Postupne sem ziskaval dojmy , ze Vidlak ponekud zpanstel a daval najevo jistou bezohlednost ,v obsahu sdeleni , bylo vice abstrakci a mene konkretnosti , dolu ,k nam obyc lidem..Mohl to bejt jenom povrchni dojem..
              Diplomacii a vic toho ,bych nikomu nedoporucoval , to je zase dalsi abstraktni a predstiravy svinstvo na lidi..

          2. Jenže právě takový „povětrný“ volič rozhoduje volby, jak jsme aktuálně viděli.

            Záleží na tom, jak se na poslední chvíli rozhodnou 2-3% voličů…

            1. Iste, ale nemozes ich vyslovene nahanat, to skor chytis prd do sitka.
              Presvedcit dobrym sloganom alebo akciou, iste, ale nemozes prisposobit svoj volebny program niekomu kto je nestaly, lebo sa ukazes ako ideovo nevyhraneny a znechutis svoje jadro.

  17. Řeči politiků se vedou a mezitím umírá automobilový průmysl Evropy v přímém přenosu. Nastala tvrdá doba pro automobilky, a je to znát i pro jejich dodavatele. Důvodem jsou regulace aut z Bruselu, nedomyšlená elektromobilita (chybí vhodný typ baterií), a především drahé elektrické energie. Budou -li zavedeny ETS 2, které vytáhnou další peníze z domácností, ekonomika to pozná. Ceny elektrické energie v ČR jsou přímým důvodem, proč průmysl kolabuje. Ve Španělsku, Francii či Polsku jsou ceny silové složky daleko nižší, kolem 40 – 60 EUR/MWh. V ČR je to cca. 95 EUR/MWh. Podobně drahou elektřinu mají Němci, a důvodem je Lipská burza.
    Jestliže v rozpočtu chybí 40 miliard Kč na dopravu a 15 miliard Kč na zdraví, které tam záměrně nedala Fialova vláda, sebral bych vládním stranám příspěvek z voleb za mizerné hospodaření, tedy pokud to legálně jde. A pak bych doporučil škrty v neziskovkách či dotacích pro divadla. Voliči ANO, SPD, Motoristů a ostatních stran mají obvykle jiné starosti s platbami než platit lístek do divadla. A lepší lidé rádi podpoří kulturu plnou platbou ceny lístku. Není důvod, aby se na snížení ceny lístku do divadla pro pražské diváky podílel třeba důchodce z Vysočiny, který se do pražského divadla dostane jen občas. Je zcela v pořádku, aby divadla žila z toho, kolik diváků osloví, a nikoliv z toho, jak jejich představitelé velebí vládu Petra Fialy. Brzy už bývalou.

    1. K čemu jsou vůbec divadla, že?
      Nestačí snad v TV americké horory a podobné věci – mohou už být recyklované a letité. Nebo do zblbnutí opakované seriály – včetně českých.
      Skutečná kultura se bude provozovat ve vesnických kulturácích a hospodách a herci si to budou platit sami.
      Nikdy nikdo nezablokoval kulturu úplně. Jenom se na ni někteří pokoušejí parazitovat.

          1. Hrušínský zkrachuje?
            A co je pro mě, daňového poplatníka lepší?
            a) Hrušínský sosající granty, nebo
            b) Hrušínský zaregistrovaný jako příjemce podpory na Úřadu práce?

      1. Ked vidim u nas na Slovensku a koniec koncov aj u vas ze stat si sustavne na prsiach hreje vretenicu v podobe tzv. kulturnej obce ktora ho za cudzi peniaz s radostou a piesnou na perach zradi a okyda, mam tendenciu neironicky suhlasit.
        Mame slobodu prejavu, ale preco by som mal z dani dotovat niekoho kto potom na namesti skreci aka je ministerka kultury kosostvorec, mi neni jasne. Nech si ich zivi ten koho piesen spievaju.

        1. Kdysi se tomu říkalo „kulturní fronta“. Je to zpět. Kdysi, kdo chtěl hrát, musel poslouchat. Dnes hrát může, třeba na náměstí nebo doma rodině a zadarmo, pokud ale chce za peníze- dotace, musí být součástí kulturní fronty – dnes se to jmenuje „občanská společnost“.

          1. Presne, je to spat, lenze miesto v gescii vlastneho statu je to namierene proti nemu, a reziruju to cudzozemci.V trhovej, burzoaznej spolocnosti je slobodna len ta kultura ktora nie je ovladana ziskom, napr. fanusikovska fikcia na AO3, a tak vo vstahu statu ku kulturnym instituciam nema vobec vyznam spekulovat o slobode kultury a treba sa zasadit o to aby bola /uzitocna/.

    2. Je to hrozný, ale já byl v pražském divadle naposledy na výletu střední školy!😃 A to už je hodně hodně dávno!

          1. No vidíte – a ani nemusíte chodit do divadla. Ušetřil jste spoustu času a peněz a marné snahy porozumět něčemu, co je mimo váš obzor.

            Je to vlastně svým způsobem úspěch, na který můžete být po právu pyšný.

        1. Já jsem tam byl. S vlakem diváků z Kolína. Jela i Kmochova hudba., mimo jiné. Stál jsem na „bidýlku“ (2. galerie vestoje), jako kdysi, jako študák. A když začali hrát „Proč bychom se netěšili“, tahali kapesniky i chlapi, od kterých byste to nečekali.

    3. Evropská produkce automobilů nezanikne. Jenom místo Passatů bude vyrábět obrněné transportéry, nezatížené emisemi.

      1. Vyrábět konkrétně z čeho? Plech nula nula nic na autě kombinovaný s plasty, kde se dá, nejspíš nebude totéž jako moderní pancíř. Nemluvě o tom, že přebudovat pásovou výrobu aut na alespoň poloautomatickou výrobu tanků a jiné vojenské techniky, nebude zrovna triviální záležitost.

                1. Vezměte si k lístku i lupu, divadelní kukr a hlavně polštářek zvaný podprdelník, aby se vám při tom čekání nezapařilo pozadí.

                  1. A například ty davy těch odborníků, kteří to zvládnou, ty vyčarují kde? Nemluvě o veškeré přidružené logistice, zdrojích energií atd. atp. Chtít můžou, tu _funkční_ realizaci chci fakt vidět.

                    1. tdx – Na co davy odborníků? K čemu? Kolik stojí jeden tank? Jako x,y aut. Jim stačí vyrobit pár tanků, aby si akcionáři přišli na své, byla nějaká zaměstnanost a politici měli plnou hubu keců, jak berou obranu země proti ruskému nebezpečí zodpovědně. Bez Ameriky nikdo do velké války nepůjde a Amerika s Ruskem do otevřeného konfliktu nepůjde. Bo jaderné zbraně. Jde zase jenom o peníze ze státních rozpočtů na obranu. Prohrajou jenom lidi, protože budou platit za všechno jak mourovatí.

                1. Automobilová produkce v Evropě jde do pr….. Ale oni si nemůžou dovolit poslat ty lidi na pracák. Byli by hned na ulici a toho se politici bojí.

        1. Třeba budou z formaldehydové pryskyřice jako Trabanty, s tím měli dederóni zkušenosti. A ethylénová jednotka v Záluží u Mostu pořád jede, můžeme jim posílat ethylen.

          1. Jo a budou to pohanet nemeckymi obcasnymi zdroje energie. S tim maji dnesni dederoni taky dobrou zkusenost.

            Obavam se, ze to cele povede k brutalnimu masakru, protoze se zbytek sveta pri pohledu na ten cirkus umlati smichy.

      2. VW žádný obrněný transportér nevyrobí, protože mají hodně rigidní normy kvality a hledají chyby i tam, kde nemají na funkci či estetický vzhled žádný vliv. A vyrábět obrněné transportéry na současných výrobních linkách nelze, proto VW nabízel jen výrobu terénních aut.
        Navíc poslední ocel za rozumné ceny se v Evropě podléhající Bruselu vyráběla na Ukrajině. Odjinud si ji nedovezeme, protože na ni EU uvalí uhlíkovou daň.

    4. To Gerd: Kalousek se kdysi nechal slyšet, že Sněmovna může odhlasovat i např. to, že voda od zítřka poteče do kopce … takže zrušení příspěvku stranám je proti tomu naprostá prkotina.
      Otázka ovšem je, co soudruzi na ÚS :-).

      1. A jak to bylo za kovidu? Vláda vydala nařízení, soud jej zrušil. Tak jej vláda vydala znovu.
        Právní stát, vo.e.

    5. Cha, že jen občas? je mi už hodně přes 7X a nikdy jsem nebyl ani v Národním. Natož pak v jakémsi „Na Jezerce“.
      Utnout dotace, nemilosrdně !

  18. Já začnu být spokojen až se o Babišově vládě začne v „pokrokovém“ tisku psát to, co o Trumpovi – že způsobuje „zřejmě nenapravitelné společenské škody“. Protože přeloženo to znamená, že de-wokeizace se Trumpovi daří.

  19. Po volbách 2021 neměli piráti taky ani jednoho předsedu sněmovního výboru.
    Takže v tomto ohledu se k nim Babiš chová stejně jako Fiala.

    A neexistuje žádný nárok na místopředsedu sněmovny pro každou opoziční stranu, stejně jako za Fialy…

    Richterová tedy pláče hezky, ale na špatném hřbitově.

    1. pěkně to komentoval Okamura na primě nedávno – vy jste nám minule ukázali, jak se to správně demokraticky dělá, tak to uděláme taky tak, žádný post ve vedení sněmovny

    2. Se čtyřmi poslanci moc výborů neobsadíte. Obzvláště když jedna je místopředsedkyně poslanecké sněmovny a další místopředseda vlády.

  20. Kačer se sejde s Vladem u Orbána? To jsou mi věci………nejsem diplomatická a už vůbec ne diplomatka, ale tohle je teda fakt zajímavý diplomatický signál.

          1. Jožka:
            Fakt? Nojo, já už to nestíhám, všechny tyhlety politický turbulence. Jsem uturbuleněná člověčka. Tak mi aspoň poreferujte, prosím…..procezený přes normála jsou ty turbulence přeci jen stravitelnější 😄

              1. Jožka:
                To vypadá, jako by sežrala trencle ze šňůry! Zase Orbán má tím pádem volné ruce: nereprezentuju zájmy EU? Nereprezentuju, takže si klíďo udělám sumýš Vlad/Kačer 😄

    1. Doník Trumpůjc není ani tak mírotvorce, jako sebestředný chlubílek.

      Cokoliv prohlásí do kamer je vždy velmi relativní, za pár hodin už může říkat opak těch věcí. Dokonce za pár minut a v jednom projevu.

      A že není loutkou zbrojního průmyslu? Myslím že je, jenom se to snaží zamluvit. „Amerika na prvním místě“ neznamená nic jiného, než prodeje zbraní tomu, kdo zaplatí víc a dřív.

      Nicméně Vladimír Vladimírovič Putin mu před dvěma hodinami vysvětlil, že když budou lítat Tomahawky řízené americkými specialisty do ruského zázemí a ničit tam, tak nebude důležité, z kterého území byly vypuštěny. Pokud se Zelenskij nechává ovládat Velkou Británii, může se stát že bude postižena i ona. Když jde o vážné věci, tak na ty převlečky a zástěrky se přestane brát zřetel.

      To, že schůzka bude pod záštitou Orbána v Budapešti je „zajímavé“. Buď EU vypudí Maďarsko nebo se EU už drolí nebo je to jen další fake. Osobně tipuji za c).

Napsat komentář: Sokolí Oko Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *