23 listopadu, 2024

Odvolám vládu

V uplynulých dnech měl Jaroslav Bašta pár předvolebních setkání s voliči na Moravě. I domluvil jsem se s Pepe Nerušilem, že bude-li to jen trochu možné, zařídí mi s novým černým koněm prezidentského klání nějaké to setkáníčko. Vězte tedy, že se to podařilo. Když měl pan Bašta autogramiádu s voliči v Brně, měl jsem přislíbeno, že si na mě udělá chvíli čas a já si zase řekl, že se podívám, jak dělá kampaň. Jak jsme se domluvili, tak se také stalo. Berte to jako další součástku do letošní volební skládačky.

Takže…

Sál na radnici plně obsazen, opět bylo nutno přidávat židle. Publikum bylo tvořeno spíše staršími lidmi, ale mladých tváří tam nebylo zase tak málo. Bašta s týmem přijel včas. Žádné zpoždění. Na začátku měl krátkou řeč o tom, co představuje a čím je a pak odpovídal na dotazy z publika. Jeho mluvený projev není kdovíjaký, ale byl připraven, chvílemi se lidé i docela dobře bavili, Bašta rozhodně nenudil. Pak následovala autogramiáda, focení, podávání rukou, krátké osobní rozhovory… a když byli všichni spokojeni, došlo i na Vidláka a krátký rozhovor v soukromí.

Samozřejmě se většina dotazů točila kolem Baštova hesla z plakátů – ODVOLÁM VLÁDU. Ponechme teď stranou názory všech ústavních právníků, poslanců i dalších prezidentských kandidátů, že to nejde, nebo možná jde, ale k ničemu to nebude, že je to na hraně velezrady, apod, apod.

Ono je to prostě dobré heslo. Přímočaré. A to je v dnešní politice naprosté zjevení. Když si to tak vezmete, všichni ostatní kandidáti po dotazu, co dělat dál, lavírují. Ano lidi, je drahota, je špatná situace, chudneme, ale to víte, je tu nějaké NATO a ruský agresor na Ukrajině, musíme být loajální… a kolem toho tak všichni opatrně skáčou a když se jich zeptáte, tak dost přemýšlejí, co odpovědět, aby si tím neuškodili a nenaštvali nějaký segment svých voličů.

A do toho přijde Bašta a řekne, že když bude zvolen, tak vládu odvolá. A vypadá , že to myslí vážně. Opírá se o precedent s Nečasovou vládou, kdy sice Nečas sám rezignoval, ale prý až poté, když mu Miloš Zeman oznámil, že ho prostě odvolá. Námitky ohledně právníků, že by mohlo jít o velezradu, že bude muset znovu jmenovat Fialu, že se Pětikolka po takovém aktu spíš sjednotí, ty Bašta při besedě odmítl s tím, že dva ústavní právníci znamenají tři právní názory a znovu opakuje, že vládu odvolá.

A hele, ono to funguje. Najednou je debata na Primě jen o Baštovi. Najednou se mluví jen o jeho volebním heslu. My jsme tu mnohokrát spekulovali, co bude ústřední motiv těchto voleb a mysleli jsme si na Vitáskovou, že ona bude schopna artikulovat ceny elektřiny a plynu a ejhle… ovládl to starý pán, který hlásí, že s Fialou vyrazí dveře.

Nebylo to to jediné, co zaznělo. Zaznamenal jsem si pár bodů, které mě zaujaly:

Bašta jednoznačně řekl, že pokud bude zvolen, bude dávat milosti, když se bude kriminalizovat svoboda projevu. Stíhání za verbální trestní činy bude bedlivě sledovat a v tomto případě nebude milostí šetřit. Opět – je jediný, kdo s tím přišel. Originální i aktuální.

Celkem hezky vyznělo, když se dotkl dávno minulých dob, kdy patřil mezi ty, kteří vyjednávali náš vstup do NATO. Řekl, že on vyjednával vstup do obranné aliance a za čtrnáct dní po vstupu z toho byla útočná aliance. Dal najevo hluboké zklamání z směřování celého toho paktu a zdůraznil první článek – závazek řešit konflikty mírovou cestou.

Přidal k tomu, že jako prezident mobilizaci připustí jedině tehdy, kdyby měl nepřítel napochodovat na naše území, ale nikdy nebude mobilizovat pro boj mimo naše hranice. Když se ho zeptali, proč zvedl ruku pro členství Švédska a Finska v NATO, tak řekl něco v tom smyslu, že každý je svého štěstí strůjcem a kdo chce kam, pomozme mu tam…

Ohledně války na Ukrajině projevil skepsi nad brzkým řešením, protože oběma stranám se do války zatím ještě chce a jakoukoliv chuť k míru zatím nevidí a podle něj jsme od jakéhokoliv příměří možná ještě rok daleko. Ale až se nějaká chuť k míru objeví, měla by to být právě naše země, která by po tom měla skočit a podporovat to. Ukrajina se zatím opírá o kolektivní západ, ale podle něj se už o něj dlouho opírat nebude.

Pak se objevili dva milení Jálové, kteří nám dezolátům přišli vysvětlit henty pravé evropské hodnoty a připomenout nám mnichovanství. Na to Bašta opáčil, že v případě konfliktu na Ukrajině není třeba chodit tak daleko do minulosti, stačí se vrátit k Minským dohodám, které (jak řekla Merkelová) nikdo na Západě dodržovat vlastně nechtěl… a bylo ticho. Druhý Jál se podivoval nad Baštovou politickou cestou od disidenta přes trockistu (to jsem nepochopil), levici, až k pravicové SPD. Oni ti mladí a ojrohodnotní jsou stále tupější. Už vlastně neumějí ani pořádně provokovat. Vypadali namachrovaně a mysleli, jak to tam rozseknou větou o Mnichovu a o Trockém… vlastně vůbec nechápu, jak se tohle myšlení mohlo v Evropě prosadit. Ale chápu, kde bere Nerudová hlasy. Vrána k vráně sedá. Dutý k dutému.

Když to pak všechno skončilo a zůstali jsme sami, zeptal jsem se Bašty, jak moc vážně to svoje heslo na odvolání vlády myslí. Co se nevešlo na plakát? Odvolám vládu… a co je tam dál? Odvolám vládu, když? Odvolám vládu za předpokladu, že…?

Odpověděl mi, že pokud se stane prezidentem tak po uvedení do úřadu zaúkoluje pracovníky prezidentské kanceláře, aby připravili odvolání vlády a uvedli k tomu i příslušné zdůvodnění opírající se i o Zemana, jak vyrazil dveře s Nečasem… A naznačil, že by celé věci hodně pomohlo, kdyby se mohl opřít o protestující lid.

Hele, na mých výhradách se nic nezměnilo. Pořád platí to samé, co platilo před týdnem. Pořád je Bašta nejlepší z těch malých, ale pořád neexistuje žádný podklad, že by se mu to mohlo podařit. Zatím si ho všimla velká média – že hlasy pro Baštu uškodí Babišovi a tak má najednou SPD reklamu. Na fejsbůku se angažují různí aktivisté, aby najednou Baštu postrčili do záře reflektorů, protože to je nejlepší způsob, jak dostat do druhého kola oba kandidáty pětikolky. Stačí to? Přeženou média svou horlivost? Nebo je Bašta přesně tím, kdo volby rozhodne ve prospěch kandidátů Pětikolky?

Babiš je vrabec v hrsti, Bašta je holub na střeše. Vnímám tu euforii, která se kolem Bašty začíná zhmotňovat. On tak trochu zbyl. Nedostali se ani Skála, ani Turánek, ani Březina, ani Vitásková. Byla tam spousta výhrad… proč se Okamura trochu pomstil Blaškovi? Proč právě starý pán…? SPD přece nemá šanci. Bašta zbyl a sám to o sobě říká. Udělal všechno, co mohl, aby se do druhého kola dostal.

V SPD se toho jednou chopili nečekaně dobře. Bašta si začal zařizovat podporu právě u toho milionu propadlých hlasů. Snažil se získat podporu každého trochu výraznějšího hlasu na Alternativě… včetně mého. A navíc se jim fakt povedlo to heslo. Vedle všech těch úhořovitých Fischerů, Hilšerů, vedle dokonale duté Nerudové, neznámého Diviše, lavírujícího Babiše a několikanásobného převlékače kabátů Pavla, působí Bašta svou přímočarostí ohledně odvolání vlády jako zjevení. Odvolám vládu… a zopakoval mi to přímo do očí.

Já vím, volební matematika nelže a všichno to hemžení Ludwigů, Novinek, Seznam zpráv i Česká televize, kteří jsou najednou k SPD jako k dávným přátelům, to by nás všechny mělo varovat. Je nebezpečné vyvolávat euforii, že by to třeba fakt mohlo vyjít a byla by šance na vlasteneckého prezidenta… protože pokud se to nestane, tak se na SPD snese nenávist o stejné velikosti, jako je teď ta láska…

A to byla jediná moje otázka, která se Baštovi moc nelíbila.

Ptal jsem se ho, jestli s Okamurou nějak promýšleli i variantu, že to doopravdy dopadne jako vždycky. Bašta sice uspěje líp než si všichni myslí, ale nepostoupí a nepostoupí ani Babiš. Najednou bude „odvolám vládu“ ležet v prachu a na hradě usedne Danuše, která nic netuše. Jestli si uvědomují, že v takovém případě se všechna frustrace z nepovedených voleb snese na SPD?

Odpověděl mi otázkou – proč by to měla být naše vina?

Abych to tedy nějak shrnul… Bašta se dokázal od ostatních kandidátů výrazně odlišit a zvolil způsob, který všechny ostatní tak trochu háže do jednoho pytle. Dokázal ze sebe udělat exkluzívní produkt. Všichni ostatní jsou jako stejné mlíko v osmi různých krabicích. Myslím si, že tato taktika do značné míry eliminuje i to, co jsem vždycky razil já – volby jsou šachy, volit se má rozumem a ne srdíčkem, volby jsou sice o emocích, ale kdo jim podlehne, ten na to doplatí. Ale i tento můj přístup je lavírování. V čem se vlastně odlišuju třeba od Fischera, který moderátorovi v rozhovoru vysvětluje, že možná odstoupí a možná ne? V čem se od Fischera odlišuje Babiš, který nedal jediný signál, že by chápal, co nás na alternativě trápí?

Bašta se teď prostě odlišil. Odvolám vládu! Tečka. Vy všichni taktizujete, přemýšlíte, přeskakujete z jednoho břehu na druhý, kroutíte se, bojíte se mluvit na plnou hubu… a já říkám jasně: Odvolám vládu!

Ne, Vidlák vám nezaručuje, že ji Bašta doopravdy odvolá. Ale říkám, že být na Baštově místě, tak bych kampaň nedělal jinak.

A ještě jednu věc mám na srdci. Před vánoci jsem dělal rozhovor se Skálou na TV Bureš. Došlo tam i na Baštovu kandidaturu. Já tenkrát řekl, že marně přemýšlím, kdo v SPD se chtěl starému pánovi pomstít, že ho poslal mezi ty žraloky. Že mi to přijde naprosto uhozené. Ale také jsem řekl, že budu první, kdo se Baštovi omluví, pokud to bude jinak. Omlouvám se pane Bašto, omlouvám se celé SPD. Je to jinak. Moje výhrady ohledně předvolební matematiky a průzkumů preferencí nikam nezmizely, ale nemohu vám upřít, že to co děláte, má docela šťávu.

Konstatuji ale, že SPD touto taktikou svázala svůj osud s Baštovým úspěchem. Dostane-li se Bašta do druhého kola, tak bude Okamura slavit nejspíš ještě víc než sám prezidentský kandidát a bude mít důvod. Nedostane-li se Bašta do druhého kola a nedostane-li se ani Babiš, tak to s SPD pořádně zatřese.

374 thoughts on “Odvolám vládu

  1. Marek Řezanka prosí :

    „Na tomto místě bych chtěl voliče Ano i SPD poprosit, aby se vzájemně nenapadali a neuráželi – a respektovali volbu toho druhého. Jestli si nepřejí pokračování Fialova kabinetu, měli by být schopni zejména dokázat to, co příznivci Nerudové, Pavla, Hilšera a Fischera: Semknout se ve chvíli, kdy jim o něco jde“.
    Dále píše :
    „Soustřeďme se na vizi, ne na rozmíšky a vzájemnou nevraživost. Koncentrujme se na společný cíl (nejen) voličů ANO a SPD: Udělat vše pro to, aby Fialova vláda zůstala u moci co nejkratší dobu. Nebuďme si nepřáteli, ale spojenci, třebaže spolu v mnoha ohledech nesouhlasíme. Jestliže to dokážeme, druhé kolo prezidentských voleb ještě pro nás může mít smysl. Na jedné straně zde máme zbídačování a válku – na druhé baštu míru a svobody. Zkusme zvolit to, co nás nezničí“.

    českénárodní listy

    1. Můj ideál? Pan Bašta s podporou Andreje Babiše prezidentem – poslání pětikolky na vrakoviště – předčasné volby – Andrej Babiš premiérem. Oba pánové na místech, která by jim opravdu sedla…

      P.S. Omlouvám se, původně jsem dal tento příspěvek na jiné místo.

  2. HESLO DNE
    Národ se všehoschopnou vládou má zneschopněnou opozici,
    protože kdyby měl opozici funkční, už by neměl všehoschopnou vládu.
    (Charon)

  3. Naším přístupem již odešli Turánek ,Vitásková,neprorazili Zítko s Březinou .
    Zbývá nám odpálit „posledního dobrého rodáka, Baštu“ jak jsem psal před třemi dny.

    Naší tragédií je to, co píše Stridor:

    „Pisi hned dole: kdyz konecne maji sveho kandidata, z racionalnich duvodu budou volit jeho soupere“.

    1. Stridorovy prispevky nevidim, ale pokud pise, jak jste prekopiroval, tak jenom lze, jako i v jinych pripadech.

      On konecne sveho kandidata nasel, a z nejakeho duvodu se domniva, ze to tedy musi nutne byt i kandidat i tech ostatnich.
      Pokud tento nuceny vyber neakceptujete, tak jste tercem zesmesnovani a ostrakizace, jelikoz kandidata, ktereho posvetil, jako jedineho spravneho, jakysi guru (rikejme mu pracovne Jara), ho vybral jako jedine mozneho, pro vsechny, kdo to mysli s Ceskou republikou dobre.
      Je to tahle sobecka zaslepenost a neochota/neschopnost uvazovat realisticky, ktera muze za soucasnou petikolku. Vlastenci volili Flakance a Prisahy…
      Pak bylo zapotrebi jeste repete do Senatu. „Vlastenci“ dostali opet co si zaslouzili, ale oni se nedaji, oni si ted jdou jeste pro nasup.
      To se neda nic delat, takovi jedinci proste existuji.
      Ale oni jeste navic pozaduij, aby si pro ten vyprask s nimi sli i ti, kteri se s pribyvajicimi vraskami jsou schopni i ucit.
      Kavarna je priposrana smichy.

      1. nevím, co je tak těžkého na pochopení toho, že buďto má Bašta s Babišem nadpoloviční většinu všech hlasů a pak se v druhém kole rozhodne mezi nimi, kdo bude prezidentem a nebo nemá a pak je jedno zda žádný z nich nepostoupí do druhého kola, protože by v něm stejně neměli šanci na vítězství. Takže co se tu pořád dokola řeší?! Upozaďováním Bašty se jen střílíte do vlastní nohy.

        Babiš má svých 30% a buďto se Baštovi podaří posbírat 20,01% a nebo jsou všechny ty debaty jen ztraceným časem.

        A pak kdo tady je tím Leninovým, však vy víte …

      2. Bašta je nový Robin Hood. Zlým hlasy bral, hodným dával. A to ani nemusel se svojí družinou do Sherwoodu.

  4. Bašta je politický bazilišek, kterému se nedá věřit ani pozdrav. Jako všichni socani. Vzpomeňte si na ono Zemanovo z jara 1998 – „půjdeme Klausově vládě po krku“. A hned po volbách šel Zeman Klausovi KOLEM KRKU. A stejný bazilišek jako Zeman byl Bašta, coby ministr z Zemanově vládě 1998-2002. Tato vláda nás zavlekla do NATO a zavedla tu teror exekutorů. Prodala strategické plynárenské odvětví a připravila ČR pro vstup do EU… atd. atd.
    Kdyby Bašta nebyl bývalý dlouholetý socan, tak bych mu ty sliby třeba i věřil. Takhle ale mu to nebaštím. Volením Bašty si volič připravuje hned dvojí zklamání:
    a) když volba nedopadne úspěšně, tak z tzv. promarněného hlasu.
    b) pokud by se stal zázrak a Bašta by přece jen prošel, tak z jeho nesplněných slibů. Bašta už toho v minulosti nasliboval hodně.
    Rychetský má pro všechny případy v záloze Rohanové žalobu na zneplatnění voleb. Pokud by byl zvolen nežádoucí kandidát, Rychetský tuto pojistku použije.

    Tyto volby jsou zmanipulované od prvopočátku a dokonce třístupňově:
    1. – Na Rakušákově ministerstvu co počítalo hlasy, 2. – na NSS, 3. – na ÚS.
    Z toho vyplývá, že jediným řešením je této frašky se neúčastnit. Každým platným hlasem se jí přidává na legitimitě.

    1. Jasně, k volbám raději nechodit, nezvyšovat jejich legitimitu, tak jak se to hezky daří v senátu…

      My se pak při mobilizaci budeme moci hezky odvolávat na to, že ji vyhlásil prezident, který nemá žádnou legitimitu. Jistě to odvodová komise vezme v potaz…

      1. Když není z čeho vybírat…? Kdo se nechce nechat odvést, nechť zavčas zahne kramle. V česku.sro to beztak nemá budoucnost.

    2. A to jste ještě velmi mírný; vynechal jste Baštovo působení začátkem 90. let – třeba jak „dostal tajné dokumenty v metru od neznámého muže“, aféry „Zemanových kufříků“ a další megaštychy – proč asi na tohle všechno žumpy náhle „zapomněly“?

        1. Hlavně poškodil svou důvěryhodnost.
          Představte si, že dostane kufřík v metri od samorneho satanáše Putina!! 😄

      1. Mozna sazeji, ale rozumem se u toho neridi.
        Normalnimu cloveku staci aby se spalil jednou.
        Pro ty natvrdlejsi se to muselo jeste jednou zopakovat u voleb do senatu.
        Porad ale jeste zbyvaji ti nejzabednenejsi, kteri budou na tu rozpalenou plotnu matlat znovu a znovu, doufajic, ze tentokrat uz to palit nebude.
        Rikaji tomu volba srdcem, ci vlastenecky. To asi z neznalosti slov blahovy a naivni.

          1. Já myslím, že jsou součástí volební kampaně generála nebo čapuše.
            Po volbách tady z nich nezůstane ani smrad…

      2. Nesázím a favorit je pro mne Bašta. Z toho tria je úplně jedno kdo tam bude , to jsou pouze poskoci , kdežto Bašta je živel , i když na to nevypadá. Mě stačí , že je Bašta čestný a netáhnou se za ním exkrementy korupce , bolševická nebo špionská minulost a hlavně politická zkušenost.

        1. Můj ideál? Pan Bašta s podporou Andreje Babiše prezidentem – poslání pětikolky na vrakoviště – předčasné volby – Andrej Babiš premiérem. Oba pánové na místech, která by jim opravdu sedla…

    1. Kdybyste neřešil, peníze, protože si jich ve FEDu můžete natisknout kolik chcete, a současně měl eminentní zájem na prosazení svého koně na prezidentský post své kolonie v čase, kdy se ještě hraje hra na „demokracii“ to byste neinvestoval do ovlivnění veřejného mínění přes sázkové kanceláře pár drobných?

      Ale když ono to zapadá do toho vašeho obrazu, tak proč to nepoužít, že?!

  5. Zítra v pondělí dopoledne bude první část „pětikolkového soudního procesu“.Poslední předvolební debata,na kterou kývl Babiš je tušim až po zveřejnění rozsudku.Moje rada bocianovi.Sděl národu v přímém přenosu,že jako president jdeš po míru a odvoláš vládu,jak to řekl Bašta.Tuším,že by to mohlo vyjít i na první kolo.

      1. Stačí kdyby to řekl,jako závěrečnou řeč, aby mu do toho Koranteng nebo kdo to bude moderovat nehodil vidle přes sluchátka z hlavního stanu.

        1. Nikdo za daný u okolností, nemůže odvolat vládu. Bašta to může tvrdit, protože prezidentem nebude a tak není za své řeči odpovědný.

          Vládu má odvolat parlament. Ten má 108 a tak vládu nikdy neodvolá.
          Zato může odvolat, ze zdravotních důvodů, Baštu…

  6. Skutečně zajímavý fenomén.

    Ti, co předstírají nespokojenost s Fialovou vládou, se strašně prsili, jak jsou zděšení cenami, útokem na svobodu slova (pomiňme, že jim to 20 let nevadilo) a někteří dokonce chtěli vládu odvolávat a chodili kvůli tomu poskakovat do Prahy.

    Už tehdy jsem se ptal, jestli mají to odvolávání nějak domluvené s presidentem – neměli. Tak nějak snili, že když budou vyskakovat metr dvacet, že to Pětikolaboranti ocení a odejdou. A když jsem se zeptal, jestli by pak nebylo logické nějak organizovat politické hnutí pro další volby, ti lidičkové se tomu smáli.

    Taky jsem viděl spoustu patetických keců o tom, jak JIM nedají syny do ukrajinského masomlýnku.

    A teď tu máme kandidáta, který tvrdí, že odvolá vládu. Jinými slovy veřejně deklaruje úmysl zbavit nás této vlády. Poskakovací lidičkové by měli být nadšeni. Bašta zatlačí, oni poskočí a bude dílo hotové.
    Bašta taky tvrdí, že nebude spolupracovat při zavlékání naší země do války.
    Bašta jasně řekl, že bude prakticky automaticky omilostňovat lidi stíhané za verbální trestné činy. To je velmi důležitý moment, protože kriminalizace jakékoliv opozice začíná u nás nabírat obludných rozměrů.

    A víte co? Tihle lidičkové Baštu volit nebudou. A víte proč? Protože je nevolitelný 🙂

    Myslím, že nic nemůže lépe demonstrovat podstatu těchto lidiček jako toto krátké shrnutí.

    1. Ještě jsem zapomněl na elektřinu – odchod z Lipské burzy, prodej touto cestou jen přebytků a spotřebu v ČR napřímo s ceny vycházejícími z nákladů, jak to má regulovat ERU.

      To bylo projevů a poskakování na náměstí .. a Bašta to zahrnul do svých priorit taky.
      Ale .. je nevolitelný

      1. Bohužel máte pravdu , proto budeme mít takového prezidenta , kterého si jako národ nejspíše zasloužíme.

      2. gogo

        Ještě sdělte, jak může Baštík odvolat vládu? To chce jako násilnou puč??

        Kdežto parlament odvolá Baštíka v cukuletu.

    2. Pisi hned dole: kdyz konecne maji sveho kandidata, z racionalnich duvodu budou volit jeho soupere 🙂
      Na Tribune mate prispevek k nasi starsi/ prubezne debate.

      1. Ještě bude sranda, až tedy toho Baštu ti velcí (a falešní) bojovníci proti Lipské burze, vysokým cenám, válce, postihování lidí za výroky, proti šestikoalici, si zvolí Pávka, Bureše nebo Čapuši, a ti hned zcela logicky přitáhnou šrouby přesně v těchto oblastech, protože VOLIČI NEMAJÍ ZÁJEM ODVOLÁVAT VLÁDU, CHTĚJÍ DO VÁLKY, NESTOJÍ O SVOBODU SLOVA A LIPSKOU BURZU POVAŽUJÍ ZA DOBRO.

        Když už to Bašta řekl takhle natvrdo (a odvážně), stalo se z voleb referendum o těchto otázkách.

        1. Samozrejme, ze to vyuziji a hned obrati proti opozici.
          Ale co si budeme nalhavat, nejen, ze jde o obvykly postup, ale v tomhle pripade bude i cisty (opravneny). Ne ze by me to tesilo, ale radost z toho, ze jsem (mozna) prokouknul charakter ceske opozice rozhodne mam (ci mit budu).
          O volebnich procentech Bastovi coby referendu o otazkach (smerovani statu) a zarovem jako vypovedi o (pocetnim) stavu (realne) opozice jsem tu uz psal. A jsem napjaty, jak to dopadne.
          A jsem pripraven i na to, ze „lide to tak chteji“ (myslen neobolsevismus).

          1. Vidím to stejně. Ti tajtrlíci chtějí buď čarodějě, který jim přičaruje blahobyt garantovaně a hned – a každému podle jeho představ, nebo radši otroctví.
            Otroctví je u nich priorita, protože oni ve svých mentálních obzorech jsou schopni posuzovat jen to, jak dlouhý bič má ten který otrokář.
            Oni si chtějí v podstatě zachovat otroctví a doufat v bič bez kovových háčků.
            Jejich největší hrůza není ani v tom biči, jako v těch, kteří by jim mohli poskytnout svobodu – jen její pach je děsí. „Toho oni se nejvíc bojej“

            1. Bohuzel s vami musim zcela souhlasit. Uz to bylo videt v otazce referenda, nastolene SPD. To bylo nakonec zcela upozadeno diky racionalnim hlasum alternativy, ktere varovaly pred tim, ze na referendum bezny obcan nema mozek a ze by volil blbe.
              A pritom temer vsichni mluvili o zrade zastupitelu a volali po silnejsim hlasu.
              A kdyz jim to Okamura nabidl, dostal 10%, zbytek svobodomyslnych obcanu ze zalekl sam sebe (a omluvil to hlouposti druhych).
              Takze priznaky „racionalni volby Babise“ by tu uz byly.
              Taktez vidime duvod, proc se v Cesku nenajde druhy Orban- neni o nej zajem. A kdyby to nejaky chudak spatne pochopil a chtel by se do orbanovske role stylizovat, se zlou by se potazal. Ostrakizovan samotnymi volici by s hanbou opustil politickou scenu.

              1. To je přesný postřech s tím referendem. Tihle otroci vždycky moudře praví, že LIDI na referenda nejsou zralí – no tak jim říkám fajn, když ty jsi méněcenný a víš to, tak k němu nepůjdeš, my ostatní rozhodneme.
                Na jedné straně se jaksi dovolávají práva vyžadovat cosi po vládě ve jménu lidu ale na druhé straně mají panický děs z toho, že by lid mohl svoji vůli vyjádřit sám.

                Teď si myslím, že budou volit otrokáře, kterého znají a do kterého si vysnili nějaké úlevy a největším nepřítelem je pro ně ten, kdo deklaruje s určitou váhou to, co oni předstírali.
                A jak to vyhodnotí? No že zase měli smůlu, že lidi volili blbě a že se musí počkat až bude lidem fakt hoooodně zle.

                Já už se těším na to, jak zdůvodní další opatření tím, že voliči dali jasně najevo, že si nějaké svobody slova nebo elektřinu za domácí ceny nepřejí. Že se zachovali proevropsky a správně.

    3. Kdyby to nebylo k pláči jeden by se i zasmál. Též mám zato, že v této zemi je více lidí silných jako silnice, než je množství malé. Dnes pragmaticky zvolí bambus a zítra nočník. Klidně, když je volitelný.

      1. Jeden by se zasmál, jak lidí chtějí vyhodit svůj hlas pro nevolitelného a volit tím Čapuši.
        Pořád budou strkat prst do ohně a potom si stěžovat, že to pálí.
        Díky jejich propadlým hlasům, nám dnes vládne pětikoalice.
        Ale oni nechápou a nepochopí.

    4. gogo 8 ledna, 2023 (14:47)

      Naprosto přené a výstižné, díky za to.

      Mě můj otec učil, že ne podle slov, ale podle činů poznám, kdo je kdo.

      Je dobré vědět, na čem člověk ve skutečnosti je.

    5. Re: gogo

      Jste první člověk na světě, který VIDĚL kecy.
      Doposud je každý pouze SLYŠEL.

      Btw. vy si fakt myslíte, že nějaký nasejřený rodič by neměl koule sejmout prvního fízla, co by představitele státní moci, hned po tom, co by se dozvěděl, že jeho synek už nežije?

      1. No to by tomu tatíkovi bylo ale platné, že?! Nebo myslíte, že by to vrátilo život tomu synkovi?

        Proboha budíček, až bude Babišem vyhlášená mobilizace, bude pozdě bycha honiti!

      2. O kolika sejmutych C&K fizlech jsme slyseli behem prvni svetove?
        A ze to bylo maso, v kazde vetsi vesnici maji otcove i deti svuj pomnicek.

  7. Pro Emu 14:25:
    Jablečný křen je fajn, ale spíš pro slabší povahy. Já to mám raději „na surovce“.
    Jiný případ je křenová šlehačka do šunkové rolky. Šlehačka ten křen „zabalí“, ale nic neubere z jeho síly, pocitově vnímám spíše opak.

  8. Všichni zastánci hesla, že Bašta odčerpá hlasy Babišovi, takže se nedostane do druhého kola, by měli vysvětlit, jak si představují výhru Babiše nad Pavlem, nebo Nerudovou v kole druhém.

    Kandidát pětikolky si může být prakticky jist, že se k němu přelijí všechny hlasy od ostatních mainstreamových kandidátů. Pokud tedy nedá Bašta s Babišem v prvním kole dohromady víc hlasů než Pavel s Nerudovou, je vyloučené aby Babiš i Bašta vyhráli v kole druhém.

    1. Ziim 8 ledna, 2023 (14:37)

      Naprosto přesné a vše vystihující!!!

      Buďto mají Bašta s Babišem nadpoloviční většinu hlasů a nebo nemají a pak není nutné řešit, zda Babiš postoupí do druhého kola a přetahovat se o hlasy voličů SPD a dalších neparlamentních stran v kole prvním.

      Tento Váš přípisek, Ziime, by rozhodne neměl zapadnout!!!

      Byť si nedělám iluze, že jej všichni budou schopni pochopit. Mnozí snad ano.

    2. Je to jako u Zemana. Volba byla Zeman kontra mainstream. Aritmetický součet jasně hovořil pro mainstream. Druhé kolo zmobilizovalo ostatní.

      Takže. V prvním kole hodně voličů nevolí. Zmobilizuje je kolo druhé.
      Za další, aritmetický součet nic neříká o volbě konkrétního kandidáta. Pro mnoho lidí je nepřijatelný a proto nedostává součet všech hlasů mainstreamu.

      Tato fakta by neměla zapadnout.

  9. Vážení přátelé,
    je na čase debatu o prezidentských volbách a nejčastějším trilematu
    Bašta – Babiš – nejít tam
    ukončit.
    Dnes totiž vyšlo najevo, že je úplně marná.

    Podplukovnice v záloze Eva Pavlová na otázku, koho by svému manželovi v případném druhém kole prezidentské volby přála jako soupeře, odpověděla:
    „Nepředpokládám, že bude druhé kolo. Myslím, že můj muž vyhraje v prvním.“

    Dohadujeme se tedy zbytečně.

      1. Nevím. Možná je to únik nebo výron.

        Podrobme to nyní rozboru šancí. (Nepřestávám žasnout nad tím, čím se někteří lidé mohou živit a získávat na tom tituly.) Například Radek Bábík zkoumal 49 definic a pojetí pojmu informace, načež (na straně 110) zjistil, že žádná ze zkoumaných definic zatím nebyla empiricky popřena.
        https://is.muni.cz/th/oglj5/MDP_Babik.pdf

        Ve světle této práce tak nějak vyciťuji, že informaci paní pplk. v z. je možno definovat 49krát, přičemž ani jednou to dosud nikdo empiricky nepopřel. A 49 už je slušné číslo na to, aby to byla pravda! A považte, je to víc než sázkový kurs. Ten je 33:1.
        Skutečnost, že 49 je víc než 33, svědčí o tom, že podplukovnice má pravdu. No ne?

      2. Ne, rozhodla strana a vláda. A jako bývalá soudružka komunistka přece ví, že příkazy strany musí být splněny i přes eventuální objektivní potíže.

  10. Nemám potřebu komentovat komentované kandidáty na presidenta kolonie, protože to ve zdejším prostředí, stejně jako jinde u některých bojovníků tu za kandidáta B. či B. sklouzává do osobních minisoubojů a to mne nezajímá. George Orwell, velký znalec politiky nám z minulosti vzkazuje, parafrázuji: „Zdravý, tj. selský rozum, se nedá podchytit statisticky. Vrcholem veškerého kacířství je zdravý (selský) rozum.“ Zjednodušeně ke statistikám, samozřejmě že účelově vyráběným.
    Co mě zajímá? Když autor / komentátor je ve věci i nad věcí a dokáže být nestranný/nestranický; například už v diskusi zmíněný David Martínek a k tomu přidávám Daniela Vávru, herního vývojáře a šéfa Společnosti na obranu svobodného projevu https://youtu.be/OJCRSqG4N2w 
    Jedenáct minut věcné až ironicky zabarvené promluvy pro soustředěný a opakovaný poslech. Pokud už někdo dával link, promiňte.

      1. Není ani vzorkem nestrannosti/nestranickosti. Pusťte si „Proti větru“ ohledně ukrošské zabijačky, mele tam hrozné kokotiny.

  11. Jak jsem napsal vedle, v této situaci kolem nástupce Zemana ,Babiš neprokázal taktiku.
    Musel tušit,vědět,že se na něj vrhnou,neměl kandidovat,spíš prosazovat Vitáskovou,tu by volilo i mnoho alternativců,možná by vzala voliče i Baštovi.Kdyby byla na hradě,pomoc sesadit vládu a zaměřit se na předčasné volby,možná by dosáhl víc.

  12. Alice 8 ledna, 2023 (13:40)

    Jestli to nebude tím, že doposud každá politická strana, která se spojila s hnutím Andreje Babiše byla posléze vymazána z politické mapy … Přičemž na každou případnou dohodu musí být alespoň dva.

    Ale Vám zjevně nešlo ani tak o to se zamyslet nad důvody, proč se před prezidentskými volbami Okamura nedomluvil s Babišem na společném postupu, jako spíše o to si do SPD jen kopnout, že?!

    1. Nu, pane Kolemjdoucí, pokud dáváte pád té sobotkovské socdem hrůzy za vinu Burešovi, pánbů vám to požehnej.
      Politika neprobíhá jen v Praze na našem politickém Everstu (rozměrem Říp), ale i v nevýznamných sídlech, třeba v našem statutárním městysi. Uvidíme, jak tu dopadnou na Kraji, kde se spojili s ANO (a hlavně proti ODS + TOP) Piráti i STAN a provedli loni převrat.
      Podobně v městských volbách se spojilo ANO s Piráty a STAN (plus cosi regionálního velmi obskurního) a odsunuli ODS + TOP + KDU do opozice.
      Jak dopadnou…? Ví bůh… Nebo výbuch?

      1. Tak do posledních parlamentních voleb, pokud se nepletu, nešla socdem pod vedením Sobotky. Přičemž Komunisti, myslím, také z láskou vzpomínají na to, jak „udělali dobře“, že podpořili menšinovou vládu Andreje Babiše …

        A pak se ještě divíte, že si od Babiše Okamura drží odstup? Babiše s jeho(!) Jourovou, Charamzovou, Bžochem a podobně?! To myslíte Vážně?

        No nevím, nevím…

        1. Zkuste přečíst znovu a zvažte, zda „sobotkovská socdem hrůza“ je identickým výrazem (synonymum) pro „pod vedením Sobotky“.
          Sobotka mi posloužil jako symbol pro směřování socdem, které se po jeho odchodu z vedení strany nijak nezměnilo. Proto „sobotkovská socdem hrůza“, a nikoliv „Sobotkova socdem hrůza“.

          Také koministická strategie za posledních 30 let (vedoucí k úpadku) nevznikla působením AB a ANO, jen natekla ta poslední kapka. Kdo už pěkných pár let nečekal faktický konec KSČ(M), ten musel žít na jiné polokouli. Babiš nebyl příčinou, vlastně tak trochu následkem – když nebyla (skutečná) opozice, převzal její roli Babiš (fiktivně, jistě).

          Okamura versus Babiš – dva kohouti na sousedních hnojištích, ovšem s částečným průnikem množin.

          Tolik jen na vysvětlenou a pro lepší pochopení, které je jistě základem k diskusi.

          1. Pamatuju si to podobne.
            Puvodne pravicovy Baba zadnou levici nelikvidoval, proste sebral hlasy volicu, ktere Socdem a KSC predtim pohrdlive hodily do kanalu.
            Socani se zhledli v „moderni evropske levici“ ala Blair, jenom se zapomeli podivat, jak to tam dopadlo.
            Odstranili ozubene kolo, a do znaku si dali ruzi. Oranzovou.
            To je panecku symbol vsech delniku a pracujicich.
            Sobotka to jenom uzavrel (potopil).
            Jel v tom uz pred tim Spidla, i Paroubek za asistence ruznych Dienstbieru a dalsich.

            Ten slizky advokat v cele KSC taky za prebendy prodal, co slo. Toho lidi volili jenom na protest.

    1. Patrně se rozhodli (kdyby to nevyšlo s hradem) čistit ty chlívky. Generál bude čistit, profesorka účetnictví povede účty. Faktury budou rukou společnou odesílat fialovému náčelníku a tento je bude neprodleně proplácet z našich peněženek.

  13. Tak jsem to tu prolétla a je mi docela smutno. Že pár dní před volbou sebou mnozí nechají tak manipulovat, je neuvěřitelné. Nebudu nijak plédovat pro toho, či onoho, jen vám nabízím skvělý článek:

    https://www.pokec24.cz/blog/%f0%9d%97%a3%f0%9d%97%bf%f0%9d%97%b2%f0%9d%98%87%f0%9d%97%b6%f0%9d%97%b1%f0%9d%97%b2%f0%9d%97%bb%f0%9d%98%81%f0%9d%98%80%f0%9d%97%b8%f0%9d%97%ae-%f0%9d%98%83%f0%9d%97%bc%f0%9d%97%b9%f0%9d%97%af/
    Je od Davida Martínka, naprosto neutrální a nic lepšího k tématu volby jsem nikde nenašla.

    Jenom tomu, kdo ho dokáže přečíst až do konce, bych uvěřila, že se opravdu snaží rozhodnout se správně koho volit. Bez propagandy, ideologie, bez emocí, bez hysterie či nenávisti, kterých je tahle diskuze plná. Pokuste se rozhodovat jen za použití zdravého rozumu a fakt. Ta najdete krásně seřazená v souvislostech v předloženém článku, zdravý rozum pak musíte najít u sebe.
    Všem přeji pěkný den

    P.S. Měli byste měnit své názory až poté, co si vyhodnotíte, kdo z diskutérů je troll. Máte jich tu požehnaně.

    1. Naprosto fantastické shrnutí. Nelze již nic dodat!

      Bylo a je jasné, že nominace nezvolitelného Bašty od SPD, je sabotáž prezidentských voleb!

      1. Souhlasím. Jen mě překvapilo, jak to mají snadné. Ale co, trojský kůň se nepoužívá v historii poprvé a jako vždycky stačí lidská hloupost a neschopnost domýšlet děje. Co naděláme 🙂

        1. Vlastnosti Bašty a neschopnost zaujmout a získat neangažované voliče.
          Kec o odvolání vlády zaujal, ale je nesplnitelný.
          Naopak, vláda, co spíše parlamentě, odvolá Baštu.

    2. Ano Alice, ano! Ale – kdo je tu troll?
      Těžko rozhodnout, když se vlastně trollingem tady zabývá každý. Jenomže z různých pozic.
      Troll trollovi trollem!
      S úctou Váš zatrolený Kocour!

    3. Ani jsem pořádně nevěděl, kdo tento člověk je. Ale to jeho psaní je dle mého soudu mimořádně kvalitní. Dlouhé, což ne každému vyhovuje, ale všechno tam má svůj důvod být přítomno.
      Na sobě samém jsem si potvrdil, že člověk se sice rád prohlašuje nestranným, ale to jen proto, že si neumí uvědomit, jak daleko je od skutečnosti. Tím myslím to vyjmenování osobností naší politiky, které něčeho dosáhly. Že je tam i Fialovo jméno, a že tam skutečně patří. Skutečně vrátil ODS z předsmrtného stavu zpátky nahoru. Bez ohledu na to, do jakého patvaru, a jak on sám osobně na mě působí přímo zoufale nestravitelně.

      Napadá mě u toho článku spousta věcí, ale to bych asi pak měl podobně dlouhý, jako je článek samotný. Tak spíš jen to, že přes všechny ambice, především oprávněné morální ambice Bašty a jeho příznivců , je jeho kandidatura marná. Davídek volá, a to v současnosti marně, po realismu. Babiš má v prvním kole svoji řekněme 30%ní tutovku. Pavel i Netušícová si želbohu a želpřírodo na svých 20% (patrně o dost víc) taky přijdou. Všichni další dají dohromady taky nejmíň 15% (opět zůstávám při zemi). Je to dáno stavem naší společnosti, kde mileniálů i starších, kteří náležitě hluboko a náležitým směrem nemyslí, je až příliš, a kde alternativa bude dle svého zarputilého zvyku rozštěpená tzv. do posledního Ukrajince. Součet, zůstane -li se u těchto opatrných čísel, je 85%. Na Baštu tedy vychází ca 15%. Právě kvůli stavu naší společnosti je už toto mimořádný úspěch. Pokud bude účast 66% (taková byla 2018 ve druhém kole), znamená to při celkovém počtu něco přes 8 milionů oprávněných voličů ca 800.000 hlasů. Ta čísla možná neodpovídají, ale úplně z prstu vycucaný nejsou. A že by to naopak bylo ve stavu Baštovi voliči plus milion nerozhodnutých, to je vzdušný zámek. Ne, že by nerozhodnutých a absentérů dohromady nebylo daleko víc, než ten pouhý milion, ale že nerozhodnutí se rozhodnou všelijak a absentéři budou absentovat je jistější než smrt.
      Ti první tři mají tedy svých řekněme 70%. Kdyby tedy, kdyby… Kdyby Středula na poslední chvíli překecal svý voliče. Kdyby i ostatní „malí“ překecali. Kdyby někteří voliči „velkých“ na poslední chvíli prozřeli. Kdyby účast byla aspoň o 10% vyšší, a to komplet ve prospěch Bašty. Obávám se, že nějaký další kdyby by se ještě našly…

      Zůstávám proto ten škarohlíd, slovy některých blbec a debil, co si nevidí na špičku nosu. Nejen kvůli stavu naší politiky a společnosti, ale hlavně kvůli stavu světa, jak jej Davídek nepříjemně realisticky popisuje, měl Bašta přijít později. Nejsme osamělý ostrov, ten svět to udělá bez ohledu na Baštovy voliče. Jestli aspoň trochu rozumně, nebo to celý definitivně posere, to se uvidí. V tom lepším případě pak Baštu všema deseti, ještě nějaký čas ale bude takzvaně bezprizorno. Neříkám to s nějakou obzvláštní radostí, jestli na to někdo bude chtít reagovat přímo či opisné, že jsem ten blbec a debil, nechť jsem tedy za to zavrženž.

  14. Vždyť má pravdu…pokud vláda nemá důvěru u 70% lidí je povinnost ji odvolat!!…co více chcete…ten chlap nemá ve svém věku co ztratit.

    1. Moji důvěru také nemá. Ale co je to těch 70% ? Je to i 70% parlamentu? Ten byl zvolen těmi, co chtěli změnu. Je tato situace taková, co chtěli?

  15. Pan Bašta zapíchl hůl do mraveniště a mravenci běhají jak blázni. Poplach v Kovářské uličce. Podpora kandidátů na prezidenta je samozřejmě prioritou, s výjimkou případu, kdy prioritou není. Proto je nutné, aby všichni komu nejsou naše hodnoty lhostejné – tedy všichni psavci, mravci a cicavci nastoupili do nedělní směny.

    1. Brablenci běhají, protože začali Baštu sborem podporovat, aby jeho prostřednictvím sebrali hlasy Babišovi, a on jim místo vděku a loyality chce odvolávat vládu.
      A brablenci nemají pro tuto situaci notičky; proto to pobíhání.
      Čekám, kdy mainstream vyrukuje na Baštu s dehonestujícími materiály. Nejspíš zítra.

      1. Myslím naopak, že mainstream Baštu začal podporovat. Objevuje se najednou v masmédiích.

        Buď je to díky tomu, že maistream šel do sebe, což se mi zdá prakticky nemožné nebo kvůli něčemu jinému…

        PS:
        Kdybych šéfoval Pavlovi kampaň a měl vliv na mainstream, udělal bych to právě tak!

        Mimochodem, často poslouchám něco z YouTube a čtu tisk na netu. Pavel a Nerudová mají, hlavně YouTube, zavalen volebními reklamami. Jako jediní u kandidátů. U jiných jsem na netu volební šoty neviděl.
        Danuše má, že je vzdělaná rektorka a svět ji zná, Pavel, že je takový odborník, vizionář, vejlupek všech ctností, že se bez něj ve štábu NATO neobejdou, něco jako byl Václav Havel. A jeho žena tam tvrdí, že Pavel je hrdina, který za nás všechny, nasazoval život!
        Ale jinak jsou předvolební šoty Pavla i Nerudové, naprosto typově stejné!
        No nic.
        Já jen, že to vypadá, jakoby měly stejného píáristu, který rozhoduje o obsahu a stejnou formu, která to vyrobila…🙄

        1. Bašta se ovšem v maistreamu objevuje způsobem, kdy na něj pouze kydají špínu způsobem, jakým to tady děláte vy. Zatímco o Danuši s pávkém tam pějí ódy.

          Bráno stejnou optikou by to znamenalo, že Vy mu tady vlastně děláte reklamu …
          Jak směšné!

            1. Vždyť je to tak, „podpora“ Bašty v mainstreamu vypadá asi tak, jako ta vaše zde.

              Taková je realita. Prostě lžete, když tvrdíte že mainsteram začal Baštu podporovat. Je to lež, je to lež, je to bohapustá lež! A vy ji šíříte.

              Jistě víte, jak se takovým lidem říká…

              1. Realita je realita. Bašta se teď v mainstreamu objevuje, před 3 tydny ho téměř totálně ignoroval.

                Osobními útoky skutečnost nezměníte.

        2. Dex ve 12:20

          Nemyslím, že pan Bašta do toho šel (byl nasazen) z tohohle důvodu. „Oni“ jen ukazují, že jsou opravdu „chytřejší“, jen ho totiž využívají k rozdělování. No a Okamura jak správný … (nechci být sprostá) si myslí, že dalším rozdělováním něco uhraje. Často se objevovala otázka, proč AB se s TO nespojí. Okamura právě odpověděl – protože je podrazák a s takovými se spojovat nedá. Nevadilo by mi, že jde solo, ale nečekala jsem, že za cenu očerňování části protivládní skupiny. Člověk se holt pořád učí, jen někdy to školné je moc vysoké.

          1. Alice 8 ledna, 2023 (13:40)

            (mělo přijít sem)

            Jestli to nebude tím, že doposud každá politická strana, která se spojila s hnutím Andreje Babiše byla posléze vymazána z politické mapy … Přičemž na každou případnou dohodu musí být alespoň dva.

            Ale Vám zjevně nešlo ani tak o to se zamyslet nad důvody, proč se před prezidentskými volbami Okamura nedomluvil s Babišem na společném postupu, jako spíše o to si do SPD jen kopnout, že?!

          2. Alice

            Padla tu myšlenka, že Okamura nechce vyhrát.
            A že nechce, aby vyhrál někdo jiný než 5 koalice. Protože nechce odpovědnost a v opozici má své jisté.
            Začíná to být pravděpodobné…

  16. Odvolávám tě vládo do řiti
    nebudeš více bořiti
    dílo našich dědů, bab
    nemám vůbec chuť na kebab.

    Odvolávám tě, rakušáku
    křivě jsi rostl od plyšáku,
    odvolávám tě, feťáku
    půjdeš dělat na šroťáku
    a vezmeš s sebou jurečku
    všichni s pruhy na oblečku.
    Staňura běží radší sám
    domů mezi své, ke krysám.
    A tebe, fiallahu
    přivážu za krk do zápřahu
    mezi burlaky na řeku,
    budeš mít svaly ze špeků.

    1. Odvolávám, co jsem odvolal
      buchvíco bych ještě přivolal
      děkuji vám, mí rádcové
      a ústavní soudcové.

  17. Vidláku a řekl vám blouznivec Bašta, co by dělal poté, co by odvolal vládu?
    Jako prezident by neměl mnoho možností.
    Musel by požádat dosavadního premiéra, aby s odvolanou vládou pokračoval v práci.
    Musel by jmenovat nového premiéra a požádat jej o sestavení nové vlády.
    Musel by novou vládu jmenovat. Ta by samozřejmě nedostala od parlamentu důvěru a co potom, atd. a tak podobně.
    Prostě Bašta otřesný snílek a nevolitelný nepragmatik.

    1. Pokud by odvolal vládu, parlament i senát by okamžitě přistoupil k aktivaci článku 66 ústavy z důvodů zdravotní nezpůsobilosti (duševní stav). K aktivaci článku 66 je potřeba nadpoloviční většina hlasů přítomných poslanců a senátorů. Prezidentské pravomoci by pak přecházely na další ústavní činitele – premiéra, předsedu Senátu a předsedu Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR. To by jsme si fakt pomohli. Nemohl by Bašta prozradit, kdo mu tohle poradil?

      1. Přesně. Spíše by parlament odvolal Baštu (jak píšu níže) než Bašta vládu.

        Dokonce si myslím, protože je to takový nesmysl, že to, inkognito, poradil Baštovi někdo z 5 koaličního tábora, třeba Kolář & spol ! 😉

        1. Kdesi v ševelivém šustotu rákosí lze zaslechnout, že mu to (možná ještě s někým dalším) poradil jistý ZK https://zdenekkoudelka.cz/www/article_detail.php?id=1021

          Ale i on uvádí:
          „Princip politické odpovědnosti vlády vůči prezidentovi je dán tím, že ústava odvolání člena vlády včetně premiéra prezidentem výslovně neomezuje na nutný podnět (vyslovení nedůvěry), i když je to v parlamentní demokracii zvyklostí. Vláda má dvojí politickou odpovědnost, vůči parlamentu a hlavě státu, přičemž v případě rozporu mezi názory hlavy státu a parlamentu se vláda postaví na stranu fakticky politicky mocnějšího subjektu, což obyčejně v parlamentní demokracii bývá parlament.

        2. Zapomínáte na ty,co chtějí odvolat vládu.
          Prezident je Ústavní činitel,tak jen Ústavní většina,může odvolat prezidenta.
          Kdyby coby nastalo,to je ve hvězdách,ale kdyby se pětikolka vzepřela,to by byl svolávací signál,vyrazit do Prahy.

          1. S vámi v čele, že, demonstrante!
            Bašta je typický chartista, začínal s Uhlem a co tehdy nedokázal, zkouší nyní dokončit.
            Sliby se slibují, blázni se radují.

            1. Taky si myslím, lidi se k stáru nemění, spíš jsou benevolentnější, ale tohle je tak hóódně přes čáru, že nevím nevím, kdo mu uvěří. vzhledem k jeho dosavadní činnosti.
              Ačli to není pro zvýhodnění té dvojky která se posouvá krapet ní než je žádáno.

          2. V parlamentu mají většinu 108 hlasů, ať se nám to líbí, nebo ne. Kapři sobě rybník nevypustí. Ten trik s Baštou o odvolání vlády je jen další manipulace pětikolky. Vyhrát nemůže, ale může odebrat. Pavel s Danuší už se hlásí na inzerát na jobs.cz, který podal milion chlívků. Je to jednoduché, pokud si to dáte do souvislostí. Ta „nevýhra“ je pro někoho výhrou.
            https://www.idnes.cz/volby/volba-prezidenta-2023-jobs-cz-vyberove-rizeni-pavel-nerudova-milion-chvilek-pro-demokracii.A230108_110932_volby_kop

    2. Kdyby nic, tak vláda bez důvěry může vládnout i 1/2 roku a do té doby se může udít takových věcí…

      Příkladně na Slovensku měla vláda také pohodlnou většinu a jak to dopadlo?!

      1. Tohle je parlamentní demokracie? Počítat s vládou bez důvěry? To navrhuje budoucí prezident? To je ochránce zákonů a ústavy? Děkuji, nemám zájem.

        1. Tak pokud je vám milejší vláda zavádějící cenzuru a zatahující zemi do války, tak proti gustu žádný dišputát…

          1. Váš názor plně podporuje i Pavel Novotný z Řeporyjí. A to je přesně to, co nechci aby se stalo:
            Pokud Bašta takhle pojede dál, může estébák skončit v prvním kole třetí. Bašta by mohl ty debily, co volí Babiše, ješte z části zmáknout. Zatím se mu to daří. Už se tomu debilovi nebudu smát.

            1. Ale jděte, vy jste těmi cinknutými průzkumy, které nafukují preference Čapuše s Pávkem nějaký uranutý…

              1. Danuše ani generalisimo nejsou můj šálek kávy. Jen se nechci smířit s tím, že Timur (Fiala) a jeho parta budou mít na hradě nekonečnou baštu, až se stoly budou prohýbat.

    3. Tyto volby plní do jisté míry podobnou funkci, jakou plnily německým vedením povolené kulturní aktivity v onom městě, které Adolf „daroval Židům“.

      Kanalyzují nevhodné nápady a udržují obyvatelstvo v dobré kondici až do konečného vyřešení.
      Přesto byly výstupy tehdejších tamních aktivit úctyhodné – například opera s názvem Žvanivý slimejš.
      Třeba se naše výstupy zde historicky zařadí na důstojné místo po její operní bok.

  18. Omlouvám se, že tady do toho vrhám vidle tak surově, leč sotva lze jinak. Dříve, než se zabývat detaily (např. presidentskými kandidáty), je třeba vidět celkovou situaci. Ta je nevýslovně skličující: Již mnoho let Dobro vítězí na téměř všech frontách. Strukturovaně, ač jen příkladmo:

    • Politická korektnost, cenzura, cancel culture — zjevné další utahování šroubů, posuny Overtonova okna (již se také objevují články středových autorů, že cenzura někdy je vlastně dobrá); kdo si dnes dosud vzpomene na Klausův návrh zákona zakazujícího cenzuru?
    • Ekologismus, boj s klimatem, odchod od fosilních a zároveň i jaderných paliv, zákazy od slámek až po spalovací motory — i přes počínající střet zelených zhůvěřilostí s realitou se šrouby utahují stále rychleji.
    • Multikulturalismus, islamizace — lhostejno, zda jsou migrační toky momentálně slabší či silnější než roku 2015, procento lidí afrického a arabského původu v Evropě stále narůstá, poměrně strmě; nikdo už dávno ani nepomyslí, že by místo tohoto nárůstu jednou mohl nastat pokles.
    • Genderismus, oslava všemožných sexuálních deviací — od preference homosexuality k preferenci transgenderu; uzákonění homosexuálního „manželství“ se jeví mnohonásobně pravděpodobnější než manželství definované jako svazek muže a ženy změnou Ústavy.
    • Dotace a tištění ničím nekrytých peněz, již dlouho zjevně nesplatitelné zadlužování. — Kdypak jste posledně slyšeli o vyrovnaném rozpočtu? Kdy o snižování zadlužení? Nanejvýš se některý volající na poušti marně přimlouvá za deficit nižší než loni…
    • Plus nesčetné spousty dalšího: bubření EU, bubření legislativy, soudcovský aktivismus, inkluze ve školství, deindustrializace — i ti nejnaivnější snílci fantazírují nanejvýš o tom, že by se tyhle trendy daly časem přibrzdit; dávno nikoho ani nenapadne, že by se mohly zvrátit.

    Tak. A v této situaci si prosím někdo skutečně myslí, že by českým presidentem mohl být zvolen člověk, který odvolá vládu* jen proto, že ta poškozuje české zájmy?

    Podle mého názoru maximálním cílem, o nějž teď lze realisticky usilovat, je president, který není přímým kandidátem Dobra. Je snad až dojemné, jak se leckdo děsí pravděpodobnosti, že Babiš v druhém kole prohraje, ale mnohem vyšší pravděpodobnost, že se Bašta (a s ním bohužel možná i Babiš) do druhého kola vůbec nedostane, jej zanechává ve stoickém klidu…

    No nic. Jaká oposice, taková vláda.

    — — — — — — —

    *) Mimochodem, už debata, zda Ústava presidentovi dovoluje odvolat vládu, ukazuje na nekonečné matlalství právníků.

    1. S mentalitou otroka a přesvědčením o tom, že věci jsou dané a nelze je změnit člověk nikdy ničeho nedosáhne.

      Jen se pak nedivte, až vám to „menší zlo“, „vrabec v hrsti“ či jak tomu budeme říkat, časem pošle povolávací rozkaz na východní frontu. Přeji mnoho štěstí!

      1. Nezlobte se prosím, ale první věta mi zní jako pouhá fráze. Je třeba si připustit, že nedosažitelné cíle jsou nedosažitelné (už z definice). Dosažitelnost postupu např. pana Bašty do druhého kola však bohužel nezávisí na mém názoru a s odpuštěním ani na Vašem (resp. závisí jen s nepatrnou vahou řádu 1e-7) nýbrž na názorech řádově milionu lidí mimo tuto bublinu. Ty můžeme jen odhadovat, ale přesto si myslím, že jeho postupu nenasvědčují.

        Tedy, teoreticky je ještě můžeme i změnit. Pokud to umíme a pokud k tomu máme prostředky. Vy nějaké máte? Já ne.

        Nechť p je pravděpodobnost, že můj hlas Baštovi způsobí jeho postup do 2. kola, a q je pravděpodobnost, že hlas, který nedám Babišovi, způsobí, že ten do 2. kola nepostoupí. Když si to trochu propočtu v hlavě, jeví se mi, že p je mnohem nižší než q.

          1. Vsituaci, kdy má pětikolka podporu cca 1/3 voličského elektorátu o nějž se dělí tři želízka v ohni (respektive také Hilšer loví ve stejných vodách), kdy má Babišovo ANO 30% preference???

            Vy s tou matematikou si asi moc nerozumíte co?!

              1. Jak již uvedl výše jiný diskutér, je evidentní, že má-li mít někdo z dvojice Babiš-Bašta šanci na celkové vítězství v prezidentské volbě, pak musí součet jejich hlasů dávat nadpoloviční většinu již v kole prvním. Pokud tato podmínka nebude splněna, pak vůbec nemusíte řešit, zda Babiš postoupí či nepostoupí do kola druhého.

                Jste schopen to pochopit?

                1. Vaše premisa je nepravdivá. Spousta voličů se prvního kola neúčastní. Babiš+Bašta nemusí mít v prvním kole >50%, protože hodně lidí přijde až ke druhému kolu, pokud se Babiš do druhého kola dostane a hrozila by výhra PavloČaputice. Podobně to ostatně bylo se Zemanem…

  19. A Vidláku, při demonstracích jsi stále poukazoval na to, že pořadatelé nemají lidem co nabídnout, nemají je jak vybudit, není osobnost která by to dotáhla do konce.
    Tak tady to máš. A i když Bašta nevyhraje, to zakázané bylo vyřčeno.
    ODVOLAT VLÁDU
    A na tom už se dá stavět.

  20. Ten trockismus jsem tady uz komentoval – jeho disidentstvi bylo zalozeno na pocitu, ze KSČ byla malo revolucni a malo komunisticka.

    1. Problém je, že i kdyby byl Bašta volitelný, není to, ani náhodou, pan Čistý.
      Správně, bývalý komunista, kam vstoupil za kariérou. V politice po roce 89, než sběhl od své, potápějící se strany, se točil kolem hospodářské kriminality a je zapleten do vydávání nelegálních víz na tehdejší! UA.
      Hlasoval pro vstup do NATO. Dnes hlasuje pro rozšíření NATO na ruské hranice. Existuje, pro rozpoutání konfliktu NATO X Rusko, něco horšího? Vždyť na UA se válčí, protože NATO, přes dohodu s Gorbačovem, postupovalo drang nach osten a Rusko nechce mít na hranici NATO!

        1. Kolemjdoucí, 11:04

          myslím, že Dexxovi křivdíte. On to podle mého názoru myslí upřímně a neplaceně, některé jeho názory a argumenty stojí za zamyšlení, jiné za zaskřípění zuby, další potěší tím, že jsou komické.
          To, že zrovna tento příspěvek patří k jeho poněkud slabším, přičítám jen a jen tomu, že se převolebně rozhovnil. Nikdo nejsme dokonalý.

          Blufování a lhaní jsou hlavním nástrojem současné politiky, lež je pro politika tím, čím jsou pro fotbalistu nohy. kdo neskáče není Čech, kdo nelže není politik!
          Pravdomluvný politik je totéž jako beznohý fotbalista. Jsou tací, ale na první ligu to není ani s protekcí.

          Neptejte se, kteří politici lžou, lžou všichni. Ptejte se, V ČÍ PROSPĚCH ten který politik lže a jaké má šance přelhat konkurenční lháře.

          1. Díky, asfaltový terči, chtěl jsem napsat něco podobného.

            A k panu Baštovi. Je to chartista, který se provzlínal k moci. Vůči chartistům tohoto druhu pociťuji a priori nedůvěru. Navíc jsou to lidé minulosti, nikoliv budoucnosti.

            P.S.: Znal jsem i pár chartistů jiného ražení, třeba Petra Formánka nebo Frantu Juřičku, před takovými klobouk dolů, ale byli, myslím, v nevýznamné menšině.

            1. Me se z chartistu libi pan Cerny, ktery obcas pise do Parlamentek, lae ten mezi dnesni disidentsou elitu nepatri.
              Pak uz je to jenom bida.

          1. Sory jako, ale pro mě má vidění těchto respektu hodných lidí neporovnatelně větší váhu než vaše kydání špíny na Jaroslava Baštu.

              1. Jo, a přesto mu zůstala prověrka na přísně tajné! Ale když to psala ukrajinská média, tak to musí být pravda, když šlo o informační systém na konzulátě, kterému šéfoval někdo jiný…

                Už je to docela komické.

          2. Martin Koller zase vidí Baštovo hlasovaní k rozšíření NATO k ruským hranicím ve Skandinávii, jako jednoznačné Baštovo selhání, které může vést k větší pravděpodobnosti vypuknutí světového konfliktu.

            A, v podstatě, dá se říci něco jiného?

            1. Poznamenal něco konkrétního pan Bašta, například ke konfliktu UA-RU?
              Například něco ve smyslu:
              „Nebudeme podporovat probíhající konflikt podobně, jako naši maďarští přátelé. Okamžitě nechám, jako vrchní velitel Ozbrojených sil ČR, zastavit veškeré dodávky vojenského materiálu a materiálu dvojího užití, na UA“ ?

              To by pro mě mělo mnohem vyšší cenu a smysl, než holé konstatování „odvolám vládu“ a bez dalšího upřesnění.
              I odvolaná vláda může v nějakém režimu, dál a nepřerušeně, lifrovat veškerý materiál z Uherského Brodu, ze Slavičína a dalších zbrojovek, na UA.
              O přímé finanční podpoře, nebo podpoře zevnitř ČR ani nemluvě.

  21. Jedna zajímavá zpráva OT, pokud je pravdivá.

    https://t.me/izvestia/117723

    Американский политик, кандидат на пост губернатора штата Кентукки Джеффри Янг заявил, что те, кто отрицает наличие нацизма на Украине, занимаются самообманом.

    „Любой, кто отрицает, что на Украине нацистский, марионеточный режим США и НАТО на сегодняшний день (январь 2023), врет либо самому себе, либо всему миру, либо и то, и другое“, — написал Янг в своем Twitter-аккаунте.

    Americký politik, kandidát na guvernéra Kentucky, Jeffrey Young, povedal, že tí, ktorí popierajú existenciu nacizmu na Ukrajine, sa dopúšťajú sebaklamu.

    „Ktokoľvek, kto popiera, že dnes (január 2023) na Ukrajine existuje nacistický bábkový režim USA a NATO, klame buď sám sebe, alebo celému svetu, alebo oboje,“ napísal Young na svojom Twitteri.

    https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&t=5&sid=02100d69c0a7e7a47fc8523381206d73&start=15540

    1. Má pravdu ten člověk!
      Ostatně, netvrdí to jen on. V roce 2014 to bylo jasné, ale hlasy, foto tvrdící, byly potlačeny a články z netu téměř zmizely.
      Otázka je, jaký má jeho text v USA dosah…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *