24 listopadu, 2024

O zásadních otázkách

Přátelé, včera jsem se poměrně příkře pustil do SPD a Bašty… Možná až moc příkře. Mizerný výsledek zastínil všechny další aspekty, které by neměly být zapomenuty, protože všechno nebylo špatně. Dnešní článek tak bude korekcí toho včerejšího. Podíváme, co z celého volebního výsledku plyne a s čím se budeme v budoucnu potýkat.

Na prvním místě zdůrazním to, co říkám pořád. Můžeme mít různé politické strany, které „obsluhují“ různé části voličského spektra. Můžeme mít protestní SPD, můžeme mít Trikoloru, můžeme mít PRO, můžeme mít Svobodné a další hnutí. Ale pokud všichni nebudou spolupracovat, tak je to prostě ztracené. Pokud se tihle všichni nebudou vymezovat proti Pětikolce a k sobě navzájem se nebudou chovat jako rodní bratři, tak prostě prohráváme zákonitě.

Podle mě je právě tohle důvod, proč Pětikolka raději podpořila dva občanské kandidáty a „nezávislé“ senátory. Představte si, co by to mezi nimi dělalo, kdyby si ODS nasadila svého kandidáta a STAN také. Ti by se pak vedli souboj i mezi sebou a ten by se přenesl i do stranických sekretariátů a na další politické úrovně. Z tohoto hlediska bylo lepší podpořit jiné kandidáty, kteří s Pětikolkou nesedí ve straně, ale pevně stojí v táboře pravdy a lásky a není žádné nebezpečí, že by dělali problémy.

Co se stalo u nás? Na začátku to vypadalo na Josefa Skálu, profesora Turánka, Alenu Vitáskovou, Hynka Blaška, Tomáše Březinu, Karla Janečka… Pamatujete ještě, jak se sbíraly podpisy? A co byl výsledek? Nula nic. Nakonec jsme mohli být rádi, že jsme měli alespoň dva stranické kandidáty za ANO a SPD. Ale od první minuty to nebyl ani tak souboj s kandidáty Pětikolky, ale spíš mezi nimi. Porovnejte si to, jak postupovali naši soupeři. To nebyly televizní debaty, to byla demonstrace hlubokého souznění. Sedm Havlů, jeden Bašta… a Babiš věděl, proč je lepší tam nechodit. Kdybyste všem sedmi přeházeli projevy, nikdo by to nepoznal.

Kandidáti Pětikolky, kteří neuspěli, těm to vůbec nevadí. Oni prostě jen rozráželi vzduch pro toho, který ve finále nabral největší grády. Ovšem u nás to vadit bude. Ne, problém není v tom že Bašta neuspěl. Problém je v tom, že už předem dělala SPD vše pro to, aby pak neuspěl ani Babiš. Viděli jste třeba Fischera, že by se vymezoval proti Pavlovi?

Problém je v tom, že SPD dělala volební kampaň jako referendum, kdo je lídrem opozice. Ne, tohle lidi fakt teď řešit nebudou. Oni mají problém zaplatit účty, mají obavu o budoucnost, bojí se zatažení naší republiky do války a podle toho se rozhodovali.

Na druhou stranu, byl to právě Bašta, který dokázal na čas ovládnout téma kampaně přesně tím, co lidi trápilo. Odvolám vládu a nepřipustím válku. Kdyby k tomu dopředu neříkal, že Babiše prostě nemůže volit a naopak by ho teď po volbách podpořil, tak si SPD připravila půdu pro příští volby a hrála by svojí roli v pokusu hnutí ANO odvolat vládu. Bašta by se ve vhodném volebním obvodě hladce dostal do senátu.

Bohužel se tak nestalo a všechny tyto škody se staly už před volbami, protože toto vše bylo vyřčeno ještě než se otevřely volební místnosti. Volební výsledek to pak umocnil do výbuchu, který jsem demonstroval včera. Nebýt těch řečí o zlém Babišovi, tak to byl jen horší výsledek. Díky ostentativnímu odstupu od Bociana se z toho stal výprask. Naprosto zbytečně.

Víte proč to byl pro Baštu (ale i Fischera a Hilšera a vlastně i Bambuši) takový propadák? Protože tyhle volby jsou o ZÁSADNÍCH věcech. Tyhle volby jsou o tom, jakou roli u nás hrají Spojené státy a NATO. Jsou o tom, nakolik půjdeme do války a nakolik ji budeme platit vysokou inflací a drahými energiemi. Tyhle volby jsou o tom, jestli nám řádně zdraží daň z nemovitostí, jestli nám zpoplatní zdravotnictví a školství… a paradoxně nic z toho nedokáže prezident úplně ovlivnit. Ale od začátku do konce jde v těchto volbách jen a jedině o to, jestli se Pětikolce otevřou i poslední dveře a nebo je někdo bude trochu brzdit.

Dokud Bašta a SPD dělali přesně tohle – bojovali proti válce a proti chudobě, tak měli sympatie veřejnosti a šli nahoru. A představte si, co by bylo, kdyby s tím začali o dva měsíce dřív. Obzvlášť, když měl Babiš dost svých starostí se soudem. Kde se to celé zlomilo? Ve chvíli, kdy se ukázalo, že se boj proti vládě a proti válce mění v boj proti Babišovi. A na to byli zvědaví jen ti, pro které je Babiš tak bytostné zlo, že raději ať zhyne svět, jen když on nebude prezidentem a těch není ani 5%. Babiš v posledním týdnu hladce Baštova témata přebral svojí cestou k Macronovi a iniciováním pokusu o vyslovení nedůvěry vládě. Co v té době dělal Bašta? Vymezoval se proti Babišovi a úplně zapomněl, že chtěl zabránit válce. Tak jednoduché to je.

Nevím, jak moc by jiná rétorika ovlivnila výsledek. Ale rozhodně by ovlivnila atmosféru a ve volbách je důležitější, jak se věci jeví, než tak jak jsou.

Co s tím?

Babiš to má jednoduché – potřebuje působit na voliče Nerudové, aby nešli k volbám, protože Petr Pavel je druhý ještě mnohem horší Babiš. Zároveň bude potřebovat voliče, kteří k volbám nechodí, protože to přece nemá cenu. Bude muset ukázat, že o nich ví a ví co potřebují. Ještě pak může vyškrábat nějaká procentíčka kde to jen půjde. Může udělat to co Bašta – zkusit na svojí stranu dostat co nejvíc osobností, kde to jen jde. Ale hlavně – za každou podporu bude vděčný. Pokud nevyhraje, bude mít alespoň ujasněnou pozici, bude vědět, s kým se dá počítat a s kým ne. Bude věděl, kdo je součástí problému a kdo je součástí řešení.

Vedení SPD si musí odpovědět na otázku, zda v této situaci drahých energií a s válkou za humny, je či není s Babišem na jedné lodi. Pokud ano, je to loď, která disponuje čtyřiceti procenty hlasů. To není málo. Pokud ne, budou se muset s vlnobitím nějak vypořádat sami bez pomoci… v pětiprocentní lodičce. Za situace, kdy většina tohoto národa fakt není zvědavá na souboj o lídra opozice.

Je naše země v situaci, kdy musí jít všechno stranou, musí se zapomenout na minulost a všichni musí k pumpám? Volební výsledek mluví jednoznačně… polovina voličů SPD si myslí, že tato situace nastala a volili Bociana místo Bašty. Volili ho jako menší zlo, klidně budou zase volit SPD. Polovina voličů SPD si teď řekla, že je důležitější zastavit Pětikolku, než volit srdcem. Co si teď, když víme, jak to je, řekne ta druhá polovina? Bude se pokračovat ve válce sta rodů, která skončí masakrem u Ósaky, nebo je čas na velký šogunát? Nebo česky… bude Okamura po víkendových Lipanech Bedřichem ze Strážnice, nebo Janem Roháčem z Dubé?

Prý se Okamura s Babišem v neděli sešli. Rád bych slyšel, že se domluvili. Znamenalo by to, že není všechno ztraceno a při všech problémech se přece jenom blížíme k nějaké shodě. Pokud by klání prvního kola skončilo alespoň malou dohodou mezi ANO a SPD, vymazalo by to všechno to, co jsem řekl včera i předevčírem a považoval bych to za krok správným směrem. Bez ohledu na to, jak dopadne druhé kolo.

482 thoughts on “O zásadních otázkách

  1. Zásah raketou zbořil ukrajinskou pyramidu lží…..
    https://bavorv4.wixsite.com/bavorovy-poznamky/post/z%C3%A1sah-raketou-zbo%C5%99il-ukrajinskou-pyramidu-l%C5%BE%C3%AD

    Sdělovadla jedou příběh paneláku v Dnipru zasaženého „ruskou“ raketou se spoustou mrtvých a zraněných.
    Jenže Arestovič hned ráno oznámil, že se tak stalo díky ukrajinské protiraketě, která sundala tu ruskou.
    Je zle, takže teď se to snaží vysvětlovat a bagatelizovat.
    Cit.
    „Jeho vysvětlení ale pravděpodobně nebude přijato. Starosta Dněpropetrovska Boris Filatov (který slíbil „pověsit ruskou verbež“) dnes zopakoval svůj požadavek na Arestovyčovo potrestání. „Přehnal to. Je to takový narcis, který má v Bankové buď ochranu. shovívavost, anebo jakési opce na některé z vládců. Jsem člověk v postavení, nemohu mluvit tvrdě v době války. Ale když je velitel vzdušných sil VSU nucen vyvracet prohlášení, která diskreditují stát i situaci, řekl bych, že bychom na to měli reagovat. To je dar ruské propagandě! Proč to dělá? – myslím, že tuto otázku by si měla položit kontrarozvědka a SBU. ….“

  2. Přečetla jsem zatím zběžně je nejnovější příspěvky a vypadá to tady jak v hospodě jen jen aby začaly židle lítat. Abyste přišli na jiné (ne lepší) myšlenky dávám k dobru toto.
    Od rána naši pravdomluvní jedou příběh o ruskou raketou trefeném paneláku v Dnipru a spoustě mrtvých a raněných. A ono se zřejmě ukazuje, že Arestovič už hned ráno řekl pravdu, že se ro stalo vinou Ukr. rakety vystřelené proti té ruské, i když to začal on i další během dne vysvětlovat a bagatelizovat.

    cit. z odkazu…. Zásah raketou zbořil ukrajinskou pyramidu lží
    „Jeho vysvětlení ale pravděpodobně nebude přijato. Starosta Dněpropetrovska Boris Filatov (který slíbil „pověsit ruskou verbež“) dnes zopakoval svůj požadavek na Arestovyčovo potrestání. „Přehnal to. Je to takový narcis, který má v Bankové buď ochranu. shovívavost, anebo jakési opce na některé z vládců. Jsem člověk v postavení, nemohu mluvit tvrdě v době války. Ale když je velitel vzdušných sil VSU nucen vyvracet prohlášení, která diskreditují stát i situaci, řekl bych, že bychom na to měli reagovat. To je dar ruské propagandě! Proč to dělá? – myslím, že tuto otázku by si měla položit kontrarozvědka a SBU. ….“

    https://bavorv4.wixsite.com/bavorovy-poznamky/post/z%C3%A1sah-raketou-zbo%C5%99il-ukrajinskou-pyramidu-l%C5%BE%C3%AD

  3. Babiš by nebojoval v předem prohrané bitvě. Babiš není rytíř – to názorně předvedl. Myslím, že ještě bude psina.

    1. Jestli něco víš, tak to řekni. Nebo alespoň naznač.
      Že bych na něj vsadil dokud je ještě přijatelný kurz.

        1. Záleží na tom, jestli by nebyl lepší premiér než prezident. A taky záleží na tom, koho premiérem jmenuje. Každopádně, jen pro tu „srandu“, ho půjdu do druhého kola volit. Ať žije pragmatismus.
          Ale hlavně záleží na situaci….

  4. Když si vzpomenu jak byl zdeptaný můj rozmazlený bratr po měsíci základní vojenské služby, tuším tomu říkali přijímač, tak bych těm magorům podporujících zelenou gumu, přála také měsíc kdesi v zákopech.
    Stačilo by je jen nechat kopat ty zákopy. Válku už by zažít nemuseli.
    Vyléčilo by je to rychle.

          1. Re: SK

            Žádná. Na vojnu jdou dnes dobrovolně a za vcelku slušné peníze. A můžou odejít, když to nedávají.

          2. To jsem netušila, že tolik. Zrušení povinné vojenské služby považuji za jednu z mála rozumných věcí, ať válčej ti, které to baví. Najde se jich docela dost.
            Znala jsem jednoho kluka, který jedl jen vejce a křídu, někdo mu poradil, že bude mít bílkovinu v moči a dostane modrou. Ani nevím, jak to s ním dopadlo.

            1. Re: Helanov

              Jak dopadl?
              Jestli včas nepřestal, skončil ve špitále s rozvráceným iontovým hospodářstvím.

    1. Re: Evix

      Moc bych se divil, kdyby se váš bratr dostal v prvním měsíci vojenské služby na dohled k zákopu.
      Do přísahy byl vlastně pořád civil, takže kdyby se mu něco vážného stalo, byl by to docela průser.
      Takže úklid rajonů, desetkrát denně se převlíkat, ráno docela brutální rozcvička, pokud dotyčný nedělal bojové nebo silové sporty, nekonečné pochodování, žrádlo na povely.
      Jinak docela pohoda.

      1. Nevím co tam prováděli v Čáslavi a zda tam ještě je nějaká posádka.
        Ale na Ukrajině je válka a v těch stepích se těžko někam schovají, než do zákopů.
        KAM MYSLÍTE, ŽE TI NAŠI ODVEDENCI PŮJDOU? Do Sýrie těžko.

    2. Potom dostal modrou knížku? Měsíc na vojně a zdeptaný…
      Já a vrstevníci jsme tam před šedesáti a něco lety byli celé dva roky-vlastně o měsíc déle. Byla Berlínská krize. Přežili jsme to. Jo, kluci, hlavně ze Slovenska, kteří byli pologramotní, se dovzdělali. Ano, i takoví tenkrát byli. Ti, kteří měli špatný chrup, jim byl opraven. Měsíc na vojně a zdeptaný… ?!

      1. Karle , každý to snáší jinak. A někde opravdu kvete šikana.
        Výborný nápad byla náhradní vojenská služba. Nikoho nezabilo pomáhat v nemocnici manipulovat s bezmocnými pacienty a pro sestřičky to byla významná pomoc.

        1. Re: Helanov

          Bez drilu, který je v podstatě rovněž šikanou, vojáka nikdy nevycvičíte.
          A nevycvičený voják je vám k naprostému ho*nu.

          1. Ono co je to šikana, že? Když jsem byl na ZVS, mimochodem služba beze zbraně u stavebně silničního vojska (kdo to nezná, tak takový lehčí PTP, prostě ZVS pro ty, kterým se komunisti báli dát zbraň). Měl jsem štěstí, sloužil jsem v praporu, který stavěl pro firmu Vojenské stavby, existovaly i prapory, co stavěly samy a tam byla buzerace horší než u bojových útvarů. Jako druhoročáci (u nás se rukovalo jednou za rok , v lednu), jsme byli přidělení jako velitelé družstev k mladým. Kamarád nechal klikovat jednoho z myšáků za drzost. Jenže mu přitom nedošlo, že se nacházejí na buzeráku a je sem vidět z oken štábu. Těžko pak náčelníkovi štábu praporu vysvětloval, že to bylo použití „nedílné velitelské pravomoci“ a nikoli šikana.
            Jinak to byla docela parodie, byli jsme politicky nespolehliví, ale stavěli jsme nejtajnější objekty ČSLA.

            1. Re: crusader

              Když o šikaně věděl vojzpol (lampasák nebo furťák) bylo to drilování potřebných znalostí, dnes by se řeklo „kompetencí“.
              Když o tom nevěděl, bylo to minimálně na týden basy.
              Já jako dozorčí jsem řešil průsery povětšině návrhem na výběr ze dvou možností. Buď zavolat operačního (deveťáka jsme neměli), anebo šikana v předem oznámeném rozsahu.
              Posléze jsem zjistil, že tuto nabídku ke konstruktivnímu řešení je zbytečné dávat osobám, které měly více než jedno promile v žíle. A jelikož zavoláním operačnímu důstojníkovi jsem riskoval problémy pro další osoby, většinou to sklouzlo k ruční výměně názorů, při nichž jsem byl alespoň trochu právně kryt dozorčími šňůrami.

      2. Byl maminkou rozmazlený, protože ho jako dvouletého vzali do nemocnice a do roku 1990 rodiče s dítětem být v nemocnici nesměli. Matka ho neviděla půl roku, narodil se v roce 1964.
        Vy si to už nepamatujete, že před rokem 89 byl jiný režim? Chápu, že je vám už hodně let, mi je 61 let a paměť mi stále slouží.
        Bratr se psychicky sesypal a první rok byl prakticky mezi maródy. Druhým rokem se z něj stal mazák a hajzl.

    1. Z e-mailu to není pro ostatní vidět. Možná pro ty přihlášené na stejném poštovním serveru, ale spíš pochybuji.

      1. no a? ženská u mláticích oddílů zasluhuje nějaký zvláštní uznání? obdiv? ohledy?
        jen ji zbytečně nepatronizujte, je to vostrá holka, umí se o sebe postarat. ani tonfu nepustila.

  5. OT zpráva pro Gogoša a spol.

    https://pravyprostor.net/?p=154940

    Aktuální stav operace na UA.
    Autor – Ivan David – cituje pány plk. Reisnera a gen. Vada, takto vojáky Rakouské, resp. německé armády.
    Krátka citace z článku:
    „Rusko ale hlavně disponuje úplnou výrobní základnou. Od těžby uhlí a železné rudy, přes tavbu oceli až po konstrukci tanků. Včetně přesných naváděcích systémů, které jsou minimálně srovnatelné se západní produkcí.
    V EU naopak dochází k totálnímu útlumu průmyslu v rámci Zeleného údělu. I po 11 měsících války jsou odstaveny italské ocelárny kvůli vysokým cenám elektřiny. Belgické ocelárny na podzim přerušily výrobu kvůli nedostatku železné rudy. V Německu výroba oceli během loňského roku klesla na polovinu kvůli vysokým cenám emisních povolenek. Německo plní cíle klimatické neutratily a s ní je válečná výroba neslučitelná.“

    Přeloženo do jazyka českého – soudruzi vojáci tak nějak naznačují, že jsme v 3,14-či jak Baťa s dřevákama.
    Další info o práci CIA na UA naleznete ve spoileru na AK, str. 784.
    Nevím, proč se mi na pravém prostoru neobjevuje celý text.

    1. Pamětníci si vzpomenou na jednoduchou DOSovou hru Islewar. Produkční centra.
      Zdroje. Jedna z příčin proč Říše prohrála válku.
      V našem případě zdroje a produkční centra.

    2. Tipuji, že prezidentem bude Pavel, a že to nebude katastrofa odpovídající téhle spoustě promarněných člověkohodin.

      1. Jjo souhlas. Já to vidím tak že v 2 kole bude výsledek těsný. Tak těsný, že se může prehoupnout na jakoukoliv stranu. Ale i kdyby vyhrál PP tak neverim, že zafunguje úplně podle schématu co si tu zjednodusene skladame, tj bezhlava loutka. Tak fatalisticky to nevidím. Pořád jsme lidi , mame naky emoce, vývoj a sebeuvedomeni. Konecne i ten M Zeman se přece vyvíjel… Holt moc dobrého od něj necekame, jestli chce bejt tou sebrankou zvolenej tak se dneska ani jinak chovat memuze, ale nevylucoval bych že nakonec může i pozitivně překvapit.

            1. Kdo je připraven, není překvapen.
              Nehoda není náhoda.
              (Teta Kateřina)
              Pozitivní překvapení mívá platnost jen dočasnou, pokud vůbec nějakou.
              (Děda Hudec)

            2. Re: Alťák

              Přiznejte se, že jste se včera ožral jak to zvíře a v deliriu jste mlátil hlavou do betonové zdi.
              Jinak by vás něco takového NEMOHLO vůbec napadnout.

    3. USA nezačalo válku proto, aby Belgie měla zisky z prodeje zbraní.
      Takže – USA Evropu hospodářsky zlikviduje a co se bude hodit, to skoupí za babku. Pak buď rozjede výrobu nebo ji přesune do USA nebo jinam.
      Co je na tom nepochopitelného?

      Odhadovat, jak bude dopadat na koho nedostatek čeho, je ošidné.

      1. Jako že by se belgické elity chtěly nechat odstavit od globálního lizu a vyškrtnout ze seznamu přeživších plnění programu NWO? A tím fakt nemyslím úředníky v EU.

        1. Já neříkám, že chtěly, ale USA je prostě odstaví. Sejmuli plynovody, zamezí dodávkám levné ropy, předepíší sankce proti Rusku a Číně a Belgie se odstřihne sama a zdegraduje. Pak to kluci z USA koupí.
          Vždyť se to opakuje neustále všude po světě, jen měli lidi v Evropě dojem, že se jich to nemůže týkat.

          1. Re: Anonym
            Mainstream vám nic netají, račte si doplnit staré komunistické vzdělání.
            Pokud nevíte, co máte gůglit, jmenovalo se to

            MARSHALLŮV PLÁN.

            Nás do toho spolku naštěstí nevzali, protože jsme neměli na zaplacení požadovaných částek v USD za znárodněný majetek – ovšem pozor – v r. 1946, takže žádní komunisti.

      2. Re: gogo

        Jestli jste si nevšiml, text je o poněkud jiném tématu, a sice o tom, kdo má větší šanci vydržet dostatečně dlouho opotřebovávací válku.

        Spěte dál.

  6. Nevím, zda to někde zaznělo, ale já to zatím nezaregistroval. Za současnou situaci podle mne může do značné míry prezident Miloš Zeman. Hodně lidí ho v minulosti volilo jako to menší zlo a popravdě, jeho působení v druhém období bylo tragické a třeba pro mne bylo naprostým zklamáním. Taková neschopnost provázená názorovými kotrmelci, to byl opravdu zlý sen. Já vidím, že mnoho lidí, kteří by k volbám jít mohli a dokonce i v minulosti chodili, prostě už žádné menší zlo volit nepůjde. Půjdu to panu Babišovi sice se skřípěním zubů hodit, ale pokud to během presidentování nebude jasně vyhraněné proti činnosti vlády, tak má pětikolková parta všechny další volby v hrsti. Je to hop a nebo trop.

    1. Možná by Andrej Babiš mohl zmínit, že na rozdíl od Miloše Zemana on své voliče v pozici prezidenta nezradí a nepodvede.

        1. Zaprvé svým vystupováním zesměšnil své voliče. A potom: Vrbětice, z toho vyplývající vidle do dostavby JE, souhlas s likvidací diplomatických styků s RF, nekomentování pokusu o zasahování BIS do osnov škol, zbytečná podpora Chichanovské, zbytečná a za mne nevhodná podpora Guaida, nemístná podpora zahraničních misí (jsem totální nepřítel jakékoliv války). Neuvážená a naprosto poťapaná mise do Číny, nekomentování odstranění pomníku maršála Koněva, neschopnost v době Coidu spojovat a moderovat Vaxery a Anivaxery…. Je toho ještě víc. Naopak budu rád, když mi gogo odpovíte, v čem Miloš Zeman naopak splnil Vaše očekávání (pokud jste ho volil). Jo a než mě označíte za rusofila, tak jediný fil který jsem je kotlinkafil. Můj vztah ke všem zemím všech azimutů je naprosto neutrální. Hledím na to, co nás může spojovat, ne co nás rozděluje… Svět je daleko pestřejší než si v kotlince ráčíme uvědomit a má i jiné směry než východ a západ…

          1. Já jen že většina těch věcí byla dělaná společně s Babišem – Vrbětice, tvrdý injekční teror, zničení vztahů s Ruskem, osnovy jsou přece věcí vlády a ne presidenta,
            Guaido rozhodně, Babiš zase v té době za vrtulníky dostal audienci.
            Zeman obrátil a stal se ostře protiruským až po Vrběticích.
            Čína by byla věcně v pořádku, jen personálně (Luftjarda) a jaksi scénáristicky a provedením byla taková na podivné úrovni.
            Ale zase rozhodně rozumnější, než Krysařík na Tajwanu.

            Pro mě Zeman první období víceméně v pořádku, spokojenost velká když si představím, co by tam dělal Kchárl.
            Druhé období do Vrbětic jakž takž (s kaňkou Guaido), od Vrbětic tragedie.

            Babiš tragedie celou dobu.

            1. Však píšu, že NEKOMENTOVAL pokus BIS. Jinak že Babiš byl celou dobu ještě větší přizdisr…č nerozporuju. Působení Miloše Zemana vidím podobně, pro mne začal být problém už v roce 2019 podporou Guaida (WTF?). Od té doby jsem svého hlasu hořce litoval. Jestli se pan Babiš dostane do pozice prezidenta a předvede totéž, těžko někdo příště zvedne stejný elektorát k volbám. Žádná další opozice by se už neměla šanci. Sázka na Andreje Babiše je opravdu hop nebo trop.

          2. ach jo, neřekla bych že by prezident měl suplovat mluvčí . To co mu dáváte za nedostatek je přece práce mluvčích, nikoli ….. ach jo

            1. já spíš nechápu, k čemu by měl mít mluvčí.
              Snad ke opakovanému čtení toho, co president napíše, ale co máme ty kamery, tak se to dá natočit a pouštět i bez mluvčího.

  7. Kartous teď skoro denně agituje na Seznamu. Dnes vyplodil článek: „Největší nebezpečí je oligarcha na Hradě a jeho politické hnutí s Okamurou ve Strakovce“
    Čtenáři to ovšem vidí (na Seznamu překvapivě!) jinak:
    – Největší nebezpečí je mít na Hradě generála který by nejraději zatáhl ČR do války na Ukrajině a nahnal české vojáky na Ukrajinu. Jen tak mimochodem – byli bychom jediný stát v Evropě, který by měl na Hradě vojáka…
    – Vyzývám všechny, co sloužili v československé armádě. Přijďte, prosím, do druhého kola prezidentských voleb a hodně zavzpomínejte na ty zlatý časy, kdy Vás zelený gumy honily po buzerplace.
    – Pro lidi této země je největším nebezpečím neschopná vláda, usilující o pokrytí ještě neschopnějším prezidentem.
    – A já myslel, že největší nebezpečí je dvoupřísažný generál, co by za války šel ke zdi – viz Vlasov…
    – Prosím, pomozte, jak se mám rozhodnout? Pekarová a Němcová prohlásily, že konečně vyhnaly komouše z politiky a očistily parlament a senát, a nyní mám volit nejkovanějšího z komunistů, zelený mozek, cvičeného špiona proti Západu, co přísahal Rusku v Kremlu? Potom přísahal NATO a na co bude přísahat na Hradě? Nesmírně mě trápí, jak se mám rozhodnout, když tady už není hlavní rádce Havel! To je nějaká nová ideologie z Bohnic? Kdo je teda proruský trol, dezolát a kremlobot? Je ještě černá černou a modrá modrou?

  8. Ne že by to nebylo podstatné ale volby dost ovlivnily i hlasy ze zahraničí. Je to tam kontrolováno tak jako u nás? Nebo komisariáti mají seznam, a 5 minut před zavřením volební urny vezmou a nahází to do urny podle svého svědomí?
    A druhé kolo by mohla taky rozhodnout vyšší moc. Nasněží, a ti kteří ještě nemají hluboko do kapsy hurá na lyže. Však oni už se protlučou ať tam bude Petr nebo Pavel.

    1. To už jsem četla, že tam je tak málo hlasů, že by hned vytušili kdo jak volil.
      Oni si nedovolí jinak volit.

      1. Zvažovala jsem zda nejít volit. Jenže to bych musela z Mississippi letět až do Washingtonu DC – v 6 ráno odlet, což znamená vyrazit nejpozději ve 4 ráno. Cena zpáteční letenky zhruba 650 dolarů. A to musíte ještě zakalkulovat cestu na letiště a zpátky a cestu na ambasádu a zpět a další výdaje. Přílet zpět do Jacksonu v deset večer – doma o půlnoci. Myslím si, že z toho důvodu v zahraničí volí jen ti, co žijí ve Washingtonu DC, New Yorku, Chicagu nebo Los Angeles, případně poblíž.

        1. Re: Petra

          Nechci vás moc sejřit, ale můj názor na volby ze zahraničí je asi takový.

          Já jako občan žijící v ČR se taky nemontuju do voleb v USA, v Austrálii, atd.
          PROČ by se měl s*át do voleb někdo, kdo trvale nežije v ČR a nevylizuje si tu kalich hořkosti plněný navolenými smetáky až do samého dna?

          Máš státní občanství a trvalý pobyt v ČR?
          O. K., přijeď si zavolit do místa trvalého bydliště, pokud to považuješ za důležité, ale z Ohňové země, či z Kamčatky mi nebudeš doporučovat, kdo mi má zvedat daně a krátit důchod.

          1. Chápu vaše argumenty. Jsou pravdivé. Jenže tak, jak je to teď nastavené to funguje podobně jako Praha versus vesnice. Který druh Čechů spíš žije ve výše zmíněných velkoměstech a který druh (myslím politickou orientaci) žije na venkově? Jenom jsem chtěla vysvětlit, proč zahraničí volí tak, jak volí.

  9. Nechápu proč tady nadáváte na SPD.
    Jako jediná strana se k volbám postavila čelem.
    Nominovala člověka na kterém neulpěla špína minulých let.
    Téma odvolání vlády bylo brilantní.
    Načasování mohlo být lepší.
    ALE sama alternativa mu hodila klacky pod nohy s tím ať se volí Babiš – pánko velkomocný.
    Nikdo z velkých blogerů neřekl volte Baštu. Prostě jeli ve vlkém snu, že Babiš vyhraje v prvním kole.
    A stále nejsou schopni pochopi, že jsme národ hlupáků a necháme si srát na hlavu, dokud nás někdo jiný z těch sraček nevytáhne.
    Takže těch 5% navíc Babišovi, mělo patřit Baštovi.
    A v 2 kole to bude zase už jen 30%, protože jste nás opět nasrali.

    1. Uzasne.
      Nominujete stareho blekotu, i kdyz s cistym stitem.
      Je z toho propadak, a muzou za to volici.
      Pouceni? Je treba vymenit volice.
      Jak jim to rekneme? Nepujdeme k pristimu kolu voleb, to ty dezolaty nauci.

      1. No a ne?
        Kdo jiný za to může , než voliči?
        Opozice nedokázala vygenerovat lídra, který by měl víc šancí, než Bašta. Bašta je všechno, jenom ne táborový řečník. Pro řadu občanů nesrozumitelný.
        Až se voliči sjednotí na nějakém charismatickém lídrovi, pak se dá uvažovat o nějakém volebním úspěchu.
        Voličstvo zatím neví coby a podle toho to vypadá. Zatím to vypadá, že se vždycky vynoří nějaký démon jako byl Volný a tupé voličstvo mu skočí na špek.

        1. „Až se voliči sjednotí na nějakém charismatickém lídrovi“

          Napsala jste to spravne: charismatickem lidrovi. Toho jim ovsem SPD nepredstavila.

          1. A na co by měl být charismatický, když to jediné, co po něm chcete je, aby odstoupil ve prospěch Babiše?

            Neměl by taky mluvit řečí zvířat a chodit po vodě?

          2. A koho měli nominovat? Bašta byla nejlepší volba a jako na „Havlův“ odkaz si na něj netroufli házet špínu.

            1. Blaško se nabízel, Kobza by taky mohl .. to je už jedno, já jsem byl z Bašty překvapený dvakrát. Poprve, že toho blekotu postavili a podruhé, když jsem ho pak viděl a slyšel rozumně a celkem kultivovaně mluvit a vystupovat.
              Já jsem si na něj poopravil názor k lepšímu, což se mi už dlouho nestalo.

              1. Asi tak. A teď si představta, že by volby probíhaly stylem – všichni rovni. A ne 3 vyvolení a 5 lůzrů. Jak by asi dopadly?

                1. Sice je pravda, že to tak televize provedly, ale já to nedávám za vinu pouze jim. Tady je prostě rozšířená ta strašná psychoza založená na tom, že nějaká pseudoautorita určí favority… Pavla, Nerudovou, Babiše.
                  A pak mastí svoje průzkumy, které to opakují pořád dokola, takže lidi to přijmou jako danost i když si povídají mezi sebou.
                  Tady to probíhalo naprosto exemplárně.

                  Mě by spíš zajímalo, kdyby Vitásková kandidovala, jestli by se na ni babišovci vrhli jako na Baštu. Asi jo.. přece jen ona by Babišovi mohla odčerpat opravdu velký počet voličů.

                  1. Jste úplně mimo mísu. Babišovi se na Baštu nevrhli.

                    Bašta nebyl volen, protože byl nezvolitelný.

                    Pořád to opakuji. Opakování jest matkou moudrosti, ale ….

                  2. Jste úplně mimo mísu. Babišovi se na Baštu nevrhli.

                    Bašta nebyl volen, protože byl nezvolitelný.

                    Pořád to opakuji. Opakování jest matkou moudrosti, ale …. ..

          3. Sakuro, je to složité!!!!!
            Kdo je charismatický, většinou není chytrý a kdo je chytrý, většinou není charismatický.
            Charismatik musí být vždycky trochu blb, aby se nestyděl řvát z pódia i blbosti.
            Lid chce jasný názor od lídra s tím nejlepším jasným názorem. A moudrý člověk vždycky trochu tápe.

      2. Kde je ten čistý štít? Jak říká Jolanda, vidím velké nic.
        Při studiích archeologie se stal členem Hnutí revoluční mládeže, což byli levicoví „ultras“ a anarchisti. Za činnost v tomto hnutí dostal flastr a ne za podpis charty. V roce 1970 zatčen a v roce 1971 odsouzen na 2,5 roku. Byl ale propuštěn již v roce 1972. Okamura lže, když tvrdí, že seděl 2,5 roku. Pátého ledna 1976 zaregistrován u STB a v prosinci 1976 podepsal Chartu 77. A že se jich tam u těch slavných morálních disidentů sešlo. Jestlipak o sobě navzájem věděli?
        Jaroslav BAŠTA |krycí jméno: STUDENT |narozena: 15.05.1948 |registrační číslo: 11126 |útvar: Statisticko-evidenční odbor FMV | Svazek zničen 6.12.1989.

        1. Ivo, Bašta je přemýšlivý člověk a měl určitý vývoj. Víte kolik moudrých lidí začínalo jako levicoví radikálové? Hodně.
          Podstatné je, že došel až tam, kde je dneska. Kdyby neměl charakter, tak by hačal někde v teple na libovolné ambasádě a nedal by se k SPD. Z toho má jenom problémy.

      3. Proč si myslíte, že to byl propadák?
        Vy jste čekal pro Baštu nějak hodně nad 10 procent?
        Přece babišovci apelovali na baštovce, aby hodili hlas Babišovi, což hodně z nich udělalo (podle mě tak půlka). A místo poděkování dostali akorát pojeb, že Bašta je propadák a že by měli zavřít celou SPD, protože měli málo hlasů.

        Co to je proboha za logiku a hlavně chování? Jestli někoho poprosím o 50 korun, on mi ze stovky půjčí půlku, tak mu snad poděkuju a nebudu se mu posmívat, že je socka a loser, když má jen pajcku.
        Co jste za lidi?

  10. Nemohl by někdo postnout obsah tohoto článku(klidně i bez odkazu na původní zdroj)
    https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/arestovic-ruska-raketa-nemirila-na-obytny-dum-ale-byla-sestrelena-pvo/
    do diskuzí na iDnes a Novinky? Abychom tam nemuseli zase číst ty nesmysly ohledně preventivního jaderného úderu na Moskvu apod. choré mozky, vždycky každému říkám, proč by asi střílel rus na jeden paneláček? jaký má asi strategický význam?! kuwa, jenže to ti debilové tam nechápou…. je mi z nich smutno!

      1. Zvláště pak na idnes je cikánská cenzorská banda zcela nesmlouvavá. Doživotní ban mám na obou těch serverech. Samozřejmě bych si si tím dokázal poradit, ale nehodlám tomu věnovat tolik času když vím, že je jen otázkou několika málo dní než dostanu další ban. Je s podivem že se tam ještě vyskytuje i pár normálních lidí.

        1. Re: Jerey

          Vítejte v klubu. Mne to přestalo bavit, co byl odejit Stejskal a začal to tam dělat buď nějaký mamlas, anebo automat.

    1. Re: User

      Soudruzi tady nejsou od toho, abyste se vy a vám podobní dozvídali, že ukrácká raketa vystřelená službou PVO zbořila civilní barák.
      Soudruzi jsou tady od toho, abyste proklínal Putina a chtěl IHNED zahájit tažení na Rusa, neboli abyste šel brousit meče a sedlat koně.
      A dělají to proto, abyste byl nadšen, až vaši příbuzní budou chcípat někde v palpostu u Bachmutu, nebo kde bude zrovna porážkové místo a granulační linka.
      A vy jste zcela hloupý User s jedině nevhodnými názory. Jste fujfuj a tak všelijak podobně.

  11. Tak nám všechno kolem zdráhlo,
    z lesa nás to nevytáhlo.
    Žrádlo stojí dvakrát víc
    jezdí se do Katowic
    pro vánočku nebo jabka.
    Ke kapce se vine kapka
    až je někdy z toho lok.
    Šetří tak i geolog,
    hrobník nebo učitelka,
    majitel i majitelka.

    1. Zdraží voda, zdraží prášky,
      zdraží recyklovatelné tašky.
      Zdaží páka, zdraží kolo.
      zdraží u rybníka malé molo.
      Zdraží tabák, zdraží pivo,
      zdraží topivo i netopivo.
      A kdo má svoje nádraží,
      tomu se též prodraží.
      Když někdo mluví o frustrátech,
      tak nevím na co naráží.

    2. Mojí milí frustráti.
      Smějí se vám bohatí.
      Peněz mají o dost víc.
      Vy nemáte skoro nic..
      Generálem je tu Pavel.
      Něco jako nový Havel.
      Dokončí náš výprodej.
      Není žádný dobroděj.
      Fiala se bude smát,
      vás to bude hrozně srát.
      Z ČR bude nárazník,
      stane se to raz,dva
      Dík.

  12. Trochu mimo téma, ale stojí za přečtení:
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-cesi-maji-nejdrazsi-elektrinu-v-evrope-muze-za-to-bohemia-energy-rika-sikela-223180

    Pan Síkela nám říká, že: „Do velké míry k němu ale přispěl i pád skupiny Bohemia Energy ještě za minulé vlády (v říjnu 2021, těsně po parlamentních volbách – pozn. red.). Vláda jej neřešila, možná si ho ani nevšimla (Babišova vláda v reakci na krach Bohemia Energy na listopad a prosinec 2021 zrušila DPH na elektřinu a plyn, zároveň navrhla toto zrušení na celý rok 2022, nová Fialova vláda návrh odmítla – pozn. red.). To vedlo k tomu, že důsledky ruského zneužívání energetiky jako zbraně se u nás projevily dřív a ještě ve větší míře než v jiných zemích.“

    Jako když už i Seznam se cítí být povinován uvádět Sákelovy řeči na pravou míru, to už je teda něco…

    A dále nám Síkela vysvětluje, že za „velkou cenu“ nemůže Německo, to ji naopak svými větrníky snižuje a kdybychom neplýtvali topením v domácnostech, tak bychom měwli levnější elektriku.

    1. No jo, to je signifikantní pro vlády ODS a přidružených podržtašků: Vždycky za to může někdo jiný. Nejdříve komunisti, pak Zeman, pak Paroubek, pak zase komunisti, teď Rusko a hlavně Putin atd. Není nad to vědět, že díky nim vždycky naprosto přesně známe viníka.

    2. To už uváděl jeden diskutér:
      Vítr a slunce jsou úplně zadarmo, takže stačí zavřít atomky a tepelné elektrárny a cena elektřiny poklesne.
      Ten to ale myslel ironicky.

      1. já bych si jistý nebyl, mně tohle tvrdilo tolik lidí vážně, že jsem začal pochybovat o povinnosti školní docházky

  13. Stručně ze Psa:
    V sobotu skončilo první kolo prezidentské volby, vyhrál Petr Pavel, hejtman Vondrák (ANO) volil Pavla a zvažuje odchod z hnutí. Už aby šel!
    Okamura se sešel s Babišem a podpoří ho do druhého kola. No a co? To bude mít nějaký vliv?
    Podle Stanjury se vláda nebude podílet na volební kampani. Vláda ne. Její členové ovšem ano.
    Putin si pochvaluje, že válka jde podle plánu Že by?

  14. Dost by mě zajímal ten slibovaný vidlácký rozhovor s Babišem, co prý „už brzy ve vašich kinech“. Dnes je na Idnes zajímavý rozstřel Stopnický vs. Ondráček – to je jinej Ondráček než ten „mlátička“. Vyjasnili si tam dobře rozdílná stanoviska, ale to hlavní nezaznělo. Jaké budoucí scénáře vůbec přicházejí reálně v úvahu, jaká je jejcih pravděpodobnost a jaké důsledky bude mít realizace kterého z nich pro nás? Pro Ondráčka je přijatelné pouze to, že soustavnými dodávkami zbraní, materiální pomoci a časem asi i lidí dosáhne Ukrajina hranic s Ruskem, včetně Krymu a rebelských republik a domutí ho zaplatit v reparace a potrestat válečné zločince. A že cokoliv jiného je pro Ukrajince nepřijatelné, protože z vyššího morálního principu by to bylo špatné. No a proti němu Stropnický s názorem, že buď si Ukrajina domluví příměří ve stavu, jak je fronta teď nebo z Ukrajiny časem bude jenom poušť. Je schopen Babiš akceptovat realitu a má koule to říct, že za dané situace bude velký úspěch, když Ukrajina přijde jen o ty území a padlé, o které přišla doteď? Pavla je asi zbytečné se ptát.

    1. To mě vždycky fascinuje, s jakou ochotou rozhodují od stolu o cizích zemích a lidech tyhle kreatury bez toho, aby měly do problematiky dostatečný vhled.

    2. V našich kinech je teď Avatár.
      Viděl jsem ho, kromě první 4 hodinky, už osmkrát. Neúmyslně.
      V lóži je tak nějak intimně a bijáky nejsou natřískané, jak bývaly.
      Jediná chybka je, že je to 3D a nemám na to brýle. To bych si musel koupit lístek…

  15. Je pro vás jednou ze zásadních otázek vysílání vojáků ven a přítomnost cizích vojáků u nás?
    Byli byste pro, aby to vláda mohla rozhodnout bez parlamentu na 60 dní? Nedávno to schválili, ale není to žádná novinka.

    Andrej Babiš to navrhoval již v roce 2019, ale tenkrát narážel na odpor různých dezolátů, kteří už dnes ve sněmovně nejsou nebo nemají tu váhu.
    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/andrej-babis-vojaci-armada-zmena-zakona-parlament-cr.A190503_192752_domaci_tho

    1. Heleďte, gogo, mám vás rád, však víte.
      Ale tuhle a minulou diskuzi, kalíte úmyslně vodu na podružnostech.

      Máte na víc, ale když vám to stojí za to…🙄😎

  16. Zdánlivě mimo téma z Německa:
    https://vasevec.info/clanky/byvaly-poradce-merkelove-o-ukrajine

    „- Pane Vade, jaký máte názor na dodávku 40 bojových vozidel pěchoty Marder na Ukrajinu, kterou právě oznámil kancléř Scholz?

    – Toto je akt vojenské eskalace, a to i z pohledu Rusů. A to i přesto, že 40 let staré „Mardery“ nejsou žádné zázračné zbraně. Jsme na kluzkém svahu. To může uvést do pohybu procesy, které nemůžeme ovládat. Samozřejmě je stále správné podporovat Ukrajinu a Putinovo jednání je samozřejmě v rozporu s mezinárodním právem. Ale musíme konečně myslet na důsledky!

    – A jaké to může mít následky?

    – Jakých cílů chtějí dodávkami těchto bojových vozidel pěchoty dosáhnout? Přemluvit někoho k vyjednávání? Získat zpět Donbas nebo Krym? Nebo dokonce porazit Rusko? Neexistuje žádná realistická formulace konečných cílů. A bez politické strategie pro dodávky zbraní – čistý militarismus.

    – Co to znamená?

    „Z vojenského hlediska jsme v patové situaci, kterou nelze vyřešit vojenskými prostředky. Mimochodem, stejného názoru je i Mark Milley, náčelník štábu americké armády. Řekl, že vojenské vítězství Ukrajiny se nedá očekávat a že jednání jsou jediným možným východiskem. Všechno ostatní je plýtvání lidskými životy.

    – Prohlášení generála Milliho vyvolalo ve Washingtonu nelibost a vlnu kritiky ve veřejném prostoru.

    Řekl nepříjemnou pravdu. Pravda, o které mimochodem v německých médiích nebyly prakticky žádné informace. Rozhovor s generálem Milleym na CNN nebyl nikde zvlášť hlášen a je předsedou sboru náčelníků štábů přední západní mocnosti. To, co se děje na Ukrajině, je boj o vyčerpání, během kterého již zemřelo a bylo zraněno mnoho vojáků na obou stranách, o život přišlo 50 000 civilistů a miliony lidí se staly uprchlíky. Milley nakreslil paralelu s první světovou válkou a barvitější srovnání si lze jen těžko představit. Během první světové války zabil takzvaný Verdunský mlýnek na maso, koncipovaný jako opotřebovací bitva, téměř milion mladých Francouzů a Němců. Neochota válčících stran vstoupit do jednání vedla k nesmyslné smrti milionů lidí. Tato vojenská strategie nefungovala tehdy a nebude fungovat ani nyní.

    „Ale i vy jste byli napadeni, protože jste vyzývali k jednání.“

    Ano, stejně jako generální inspektor Bundeswehru generál Eberhard Zorn, který v létě varoval před přeceňováním ukrajinských regionálních ofenzív. Vojenští specialisté, kteří vědí, jak fungují zpravodajské služby, jak vypadá situace na místě a co skutečně znamená válka, jsou z diskurzu prakticky vyloučeni. Nejsou vhodné pro mediální formování veřejného mínění. Nyní jsme svědky tak širokého sjednocování názorů v médiích (médiích), jaké jsem ve Spolkové republice ještě neviděl. To je čistá manipulace s veřejným míněním. A navíc se tak neděje na pokyn státu, jak je v totalitních režimech zvykem, ale výhradně z iniciativy samotných médií.“

    Z toho vyplývá, že to, co hlásá Babiš, to, co hlásá SPD a Bašta není osamocený výkřik izolovaných proruských trolů, ale vyjádření názoru nejen velkého počtu Čech ale i Němců. Že média nehrají betla jen s Čechy ale i s Němci.

    A vyplývá z toho že Pavel na hradě je nebezpečí nejen pohledem Babišových předvolebních výetupů.

    1. Admirál 14:31

      Díky za uvedení zajímavého rozhovoru a odkazu na něj. Kéž by takovéhle věci přebíral i tzv. mainstream, lidé by se třeba naučili více používat mozek (jo, pravda, zapomněla jsem – dnes se tomu říká „kritické myšlení“)

    2. Němci nejsou úplně pitomí a dobře si pamatují, jak vypadá válka. Na rozdíl od nás, my touží zapomněli.
      Nejspíš proto, že Praha nebyla zplanýrovaná jako Drážďany.

  17. Dnes je Palach….. 31.10. se zastřelil muž před úřadem vlády… nedávno vyskočila žena z 8.NP Úřadu práce… je tam paralela? Majnstrým mlčí.

    1. Holínky nebo hodinky? Proč nám mainstream neříká, že se obojí natahuje? Co před námi tají???

      Odpovědi hledejte u pana Ládíka.

      1. Chování úředníků k lidem hodně vypovídá o fungování státu. Chovají se k nim jak k obtiznemu hmyzu, přitom jen díky nim jsou zaměstnaní. Každý má titul před i za jménem, bc dis a tak,ale když se na něco zeptáte, neví nemůžou krčí rameny.Do telefonu vám řeknou,co vůbec neplatí a pak zapřou, nemají monitorované hovory, tak coby. A proč nemají, nejde o jejich peníze,ale vaše, na rozdíl od firem,kde je to obráceně,tak hovory monitorují. Pak vám dají papír s hlavičkou, kde stojí .že když budete mít nějaké otázky, rádi vám je zodpoví( sarkasmus když jste nejdřív jednali s kyselým ksichtem) a jděte na jiný úřad jak slepicka pro kohoutka. Když jich oběháte 10, možná budete mít štěstí,že narazíte na někoho,kdo se zrovna dobře vyspal.
        Je tohle menší důvod pro sebevraždu, než cenzura a spratelena vojska? Akorát že Palach zemřel s plným břichem, na rozdíl od dědy před úřadem vlády a paní po skoku z pracáku.

        1. Budem hlasovat.
          Já si myslím,jako Ládik, že sebevražda Palacha a těmi dalšími před ÚV a ÚP možno udělat rovnítko.
          Dokonce po mé otřesné zkušenosti ze čtvrtka při návštěvě úřadu, bych jistě našla polehčující okolnost i pro pachatele loňského zastřelení úřednice v Praze na pracaku.

          1. Rovnítko bych nedával.
            Až se tady usadí US army a někdo se kvůli tomu upálí, tak to bude rovnítko s Palachem.

            U těch dvou si myslím, že nejspíš šlo o bilanční sebevraždu kvůli neřešitelné životní (finanční) situaci. V minulém režímu si nepamatuju, že by se někdo střílel nebo vrhal z okna že nemá práci nebo bydlení, případně že je pod tlakem exekutorů.
            V Indii se takhle jednu dobu vylidňovaly vesnice kvůli výhodným půjčkám ze západu.

            1. Žádná situace není neresitelná a my zatím ještě máme sociální stát. Jistě by se našlo řešení pro každého jedince a zákonů máme stovky. Ty úřednice by to měly znát a lidem poradit. A ne je ještě deptat.
              Nebo honit jak slepicku od kohoutka, to člověka udolá
              Nebo dokonce říci do telefonu nějakou informaci, kterou když přijdete,tak tvrdí,že neplatí a ony nerekly, možností šikany je mnoho a oslabený člověk často špatně snáší.

              1. Nevím, naštěstí…
                Znám člověka, na kterého uspořádali exekutoři hon, přidala se i manželka a jemu zbyly jen nesplatitelné dluhy a nulové vyhlídky na trochu důstojný život.
                Šel se zastřelit, ale zabránila mu v tom dost banální náhoda (nebudu specifikovat, je to reálná osoba), něco se v něm zlomilo, asi si zbilancoval život jakoby zvenčí a domů už dorazil jako člověk, co se rozhodl žít.
                Tak u někoho je to dočasná slabost, někdo potřrebuje dojít až těsně ke smrti a někomu se to podaří.
                Pozor proto taky na nové progresivní výdobytky typu eutanázie – bude na nás tlak se nechat zabít, abychom nekazili progresivistům krásný nový svět.

                1. A mnohdy ten hon na člověka je nezákonný, neopodstatněný či dokonce zbytečný. A úředníci prudí, místo aby pomáhali.

  18. Nemohl by mi tady prosím někdo připomenout jak se vylíhnul generál Pavel mezi kandidáty na prezidenta? Marně se snažím vzpomenout kdy jsem jeho jméno poprvé zaznamenala v souvislosti s prezidentskými volbami. Někdo ho navrhl, nebo se přihlásil sám? Už fakt nevím. Což ale není nic moc divného, protože mi asi moje krátkodobá paměť slouží čím dál míň. Nedávno jsem tady chtěla duchaplně přispět vysvětlením proč odstoupivší kandidát Středula doporučil svým voličům, aby hlasy, které chtěli dát jemu, dali paní Danuši. Myslím, že počítá, že bude v budoucnu potřebovat nějaký diplom, nicméně jsem ho s přehledem pojmenovala Duškem a udělala jsem z toho pěkný guláš. Omlouvám se všem pánům Duškům.

    1. 5. listopadu 2019
      https://www.reflex.cz/clanek/prostor-x/98257/general-petr-pavel-budu-kandidovat-na-prezidenta-pokud-to-bude-potreba-za-vstup-do-ksc-se-nestydim.html
      Generál Petr Pavel je připraven jít do boje o prezidentskou funkci. Viděl by to za určitých podmínek jako svou občanskou povinnost. Záležet bude na tom, kdo další bude mít šanci na zvolení. Pokud to budou lidé, kteří by byli pro Česko nebezpečím a rizikem, bude o funkci hlavy státu usilovat. Na Hradě by chtěl Petr Pavel pozvednout národní sebevědomí a odmytizovat historii. Kriticky se podívat na zlomové okamžiky historie, bez růžových brýlí. Šance, že do toho půjde, se tak zdá být poměrně reálná.

  19. Dám jen komentář k volbám, je tam toho víc. I k Ukrajině.

    PONDĚLNÍ GLOSY 16.01.2023
    Miroslava Macka
    Jedno je jisté. Na Hradě zasedne buď Petr Pavel, nebo Andrej Babiš.
    Výstižně popisuje tuto situaci následující bonmot: Oba dva by byli za nejhlubší totality kádrově vhodnými kandidáty na prezidenta.
    Větší šanci má samozřejmě Pavel, neboť jednak má na své straně provládní media, dále je o něco charismatičtější a do třetice nemá Babišův handicap, totiž že svým chováním a slovním projevem odpuzuje část voličů, kteří by mu jinak dali svůj hlas.
    Po ekonomicky nejchudší německé spolkové zemi bychom se tak politicky stali 51. státem USA, což znamená, že budeme ještě více skákat, jak strýček Sam píská, i když zájmy Spojených států se zdaleka vždy nekryjí a nebudou krýt se zájmy českých občanů. Stali jsme se již poslušným účastníkem horké války USA a NATO s Ruskem na Ukrajině a záhy budeme plnit stejné příkazy, co se týká studené války s Čínou, a to se všemi negativními dopady na život našich občanů. Z pražského Hradu by se totiž beze zbytku stal Prague Castle, D. C.
    Nicméně stále platí, že podle činů poznáte je, takže si tipněte, zda bychom se dočkali cesty prezidenta Pavla na Ostravsko (V Moravskoslezském kraji volilo Babiše téměř 45% voličů, kdežto Pavla necelých 28%, v Bruntálu a Karviné by se dokonce Babiš s více než 51% potažmo s více než 53% stal prezidentem již v prvním kole), kde by tamním občanům slíbil, jak celou svou politickou váhou bude naléhat na vládu, aby přestala podporovat kdejakou zbytečnou a zbytnou neziskovku a Ukrajince v bavorácích a mercedesech a věnovala miliardy na rozvoj této oblasti, jak by naléhal na vládu, aby upustila od šmírování a kriminalizování občanů, kteří prostě jen mají jiný názor, než ten „jediný správný“, jak by svým vlivem bojovat proti nesmyslným excesům Green Dealu, atd., atd.
    Nic z toho po případném zvolení Pavla nečekejme. Takto ho jeho tvůrci a řídící důstojníci nenaprogramovali. A těmi rozhodně nemyslím současnou vládní pětikoalici. Ostatně, jak říká sám Pavel: Nejsem kandidátem vládní koalice a nikdy jsem jím nebyl.
    Jistým výsledkem volby, a to ať dopadne jakkoli, bohužel bude česká společnost ještě více rozdělená na občany kategorie A a občany kategorie B, tedy na Prahu a velká města kontra malá města a venkov, se všemi silně negativními důsledky, ačkoli bez občanů B by si občané A nespravili ani tekoucí záchod. Aroganci, s jakou mluví občané A o občanech B ostatně můžete sledovat dnes a denně.

    1. Re: liška

      No TOTO!!!
      Co to sem věšíte, vy jedna liško! Vy máte být chytrá, mladá a krásná!
      A zatím jste stará vypelichaná potvora nakažená vzteklinou!
      Jak chcete budovat kapitalismus, když nechválíte svůj chytrý, mladý a krásný OCAS!?
      A Macka jste nakazila také určitě VY!
      Fujfujfuj!!!

          1. jina 17:09
            Škoda že mu [Mackovi] to takto nezačalo myslet dříve.
            No jistě.(třeba) čekal na promlčení. Věci jsou i matematické .Pojmenovatel mého nepřítele je mým přítelem? Tenkrát bylo tenkrát teď je teď?

  20. Trochu se omouvám za zdvojený příspěvek, ale nedá mi to. V mediích i v diskusích se často objevuje tento omyl a manipulační podvrh .

    Zdá se mi, že jsme mnozí spolkli špek, otrávený a s háčkem:
    Hlášky typu „dva agenti“, „estébák jak estébák“, … jsou těžký omyl a často též záludný podvrh.

    Za minulého režimu byly desetitisíce občanů vystaveni tlaku bezpečnostních orgánů, aby spolupracovali. Každý odborník, vědec, umělec, technik, obyčejný řemeslník, montér, kantýnská,……, který vyjížděl mimo socialistickou sféru byl tomu vystaven.
    V různé míře samozřejmě. Jen někdo spolupracoval radostně, někdo za peníze, někdo za to, že si tam vydělá, nebo chce udržet odbornou úroveň a kontakty, …, motivace různá.

    Na druhé straně byli ti, co tento systém organizovali a udržovali, tlačili na lidi, taky je brutálně lámali, vymýšleli podrazy, tvrdě, bezohledně,…
    To je úplně jiná sorta. I lidsky, morálně,…dosaďťe si každý sám. Profesně často týrali lidi, prošli na to výběrem a výcvikem,…. Upsali se zlu.

    Odkazy:
    Proč by měli Don Pedro, Don Pablo, ba i Věra Lukášová volit Andreje Babiše
    by Klára Samková na LITTERATE

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ale-ale-Zasah-shora-Ze-by-otec-A-dalsi-lzi-generala-Pavla-725774

    1. Uvědomte si, že smyslem prvního kola voleb bylo udržení Babiše ve hře. To se povedlo královsky, polovina Baštových voličů tomu pomohla.
      Teď bude strategie zásadně jiná, jde o boj jeden na jednoho. Neházet flintu do žita!

      1. O boj???
        Z mého pohledu jen o spektákl pro občany, kteří ještě stále věří, že mohou něco ovlivnit u volební urny.
        Ve skutečnosti to má ošéfované Jednotná fronta a AB je její součástí.
        Děje se to všude a i v Americe je rozdíl mezi Trumpem a Bidenem marginální. Cílem obou je udržení USA v pozici světového drába.

  21. Ne Vidláku, vy jste se nepustil příkře jen do Bašty a SPD, to bych vám nakonec i odpustil, ale co nelze tolerovat je vaše chování ve vztahu k nám, voličům srdcařům.

    Jo a kdyby jste nebyl hloupej, tak by jste napsal, že díky vašemu apelu na na nás voliče Bašty se Andy dostal do druhého kola, nebo alespoň se do druhého kola dostal s velkou jistotou a tím jste si u Andyho mohl získal nehynoucí slávu. a lepší pracovní post, možná na úrovni Máry.

    Víte Vidláku nikdo neví kolik těch hlasů co přešlo od Bašty z obavy, aby ve druhém kole nebyla prostoduše s Pávkem ve skutečnosti bylo. Nebo vy to snad víte? Opravdu máte takovou schopnost . Vážně si to myslíte? Pak vás je tu ale škoda. Co když jich bylo skutečně deset nebo i více procent? Také si to samozřejmě nemyslím, ale myslet znamená hovno vědět, že.

    Ano ve druhém kole budu toho lháře volit jako menší zlo, ale v prvním bych si musel nafackovat.

    Andy chce nadále podporovat Ukrajinu, chce odchod RF z Donbasu a návrat Krymu. Je toto snad mírový plán? Jestli si to myslíte, tak je mi vás líto. Ne, Andy není jen menší zlo, Andy je zlo. Jen není tak prosycené krví jako je nám mainstreamem nabízený jenerál.

    1. Vidlák ale nikomu nic necpal, sám sdělil, že jenom píše svoje názory.
      Každý má vlastní mozek a musí se tou záplavou názorů prokousat sám.
      Vždycky když se objevil nějaký Vůdce, který jediný věděl jak na to, tak to špatně dopadlo. Ať už se jmenoval Karlík Marxů, Ježíš Kristus, Pol Pot , Hitler , anebo Mao ce tung.

      1. No ta Čína díky Maovi dopadla za ta léta od roku 1949 opravdu katastrofálně. I ta Nerudová jí může hrozit.

      2. Pani Helanov, Vidlák určitě vaše zastání nepotřebuje. Ale lézt do zadnice teda umíte na jednotku. Srovnávat ale Ježíše s Hitlerem nebo PolPotem je snad trochu mimo, ne?

        1. „Vidlák ale nikomu nic necpal, sám sdělil, že jenom píše svoje názory.“

          Kdyz nekdo napise pravdu, tak to u vas znamena lezt do zadnice najednotku?
          Bezte si radsi volit sve Flakance…

          1. A jak vy víte co je pravda Sakurko?
            Komentoval jsem zejména ten úlet s Ježíšem. Nebo to je taky podle vás pravda?

        2. PJ 20:13
          No jasně. Ta dáma je dost často dost mimo.
          “ který JEDINÝ věděl jak na to“ to slůvko jediný z ničeho objektivního nevyplývá to je jen teze té dámy. Ti pánové nebo soudruzi nebo co to bylo jen svobodně nikoli však nezávisle sdělovali své svobodné názory. Jo tak teď jsem ustřelil protože jsem koukal jenom na ty první dva. Případným čtenářům poločtenářům nebo ne čtenářům se omlouvám. Tak jak z toho: třeba tak že když subjekt nemá moc ( substantivum nikoli adverbium), tak si může říkat co chce, Pokud má moc Je nebezpečný

    1. Ale to je přeci pro nás charakteristické!
      Před hadrákem jsme bojovali za komunismus do posledního dechu a během protektorátu jsme se zberchali k odporu až v posledních dnech války. Když Hašek psal Švejka, vystihl ducha našeho národa.
      Dneska se nevzmůžeme ani na Stranu mírného pokroku v rámci zákona. ( Většina z nás. )

    2. Zeman ani Babiš nemají co komu vyčítat. o agentech.
      Zeman celý šťastný chtěl přijmout Guardo,tlačeného USA na post prezidenta Venezuely.
      Tichanovská nebyla prezidentkou Běloruska a jak byla přijata Zemanem,asi Babišem.

      1. nejen přimmout, on mu přece blahopřál ke jmenování presidentem Venezuely aniž by ten vůbec kandidoval a za situace, kdy zvoleného presidenta země měla.

        Dnes by takhle mohl Zeman gratulovat u nás třeba Sládkovi nebo Pekarové.

        1. V té gratulaci ale byla jedna zásadní věc, která se pomíjí. Totiž že doufá, že do 6 měsíců tam budou řádné volby.

          1. Vaše Excelence,

            dovolte mi, abych Vám co nejsrdečněji poblahopřál k Vaší odvaze převzít v souladu s venezuelskou ústavou odpovědnost za venezuelský národ a dovést ho ke svobodným a demokratickým volbám. Přeji Vám mnoho štěstí ve Vašem úsilí a pevně věřím, že Vaše snaha bude úspěšná.

            Rád bych využil této příležitosti a pozval Vás k návštěvě České republiky. Česká republika oslaví v tomto roce třicáté výročí sametové revoluce a doufám, že i Vaší zemi se přechod k demokracii úspěšně podaří. Věřím, že brzy dojde k posílení vzájemných vztahů mezi našimi zeměmi.

            S úctou

            Miloš Zeman
            prezident České republiky

            a pak dostal podobný dopis Babiš:
            https://nautilus2.wordpress.com/2019/03/09/babisova-cesta/

            1. On lezl Trumpovi do řiti jak jen to šlo, chtěl s ním taky popít a pojíst, vyfotit se a tak.. a taky asi doufal, že bude moct rozumovat ve vyšší lize.
              Pro to byl ochoten obětovat i kus své tváře a reputace.

              1. Asi by mu to i pomohlo – byl by… hmmm… „koaličtější“? Spoluopičáci by se neobtěžovali se standou, nepřáteli lidstva a top 0,9. Kurňa jedny blbé volby kdesi za velemóřem a hnedle to vypadá jinak.

              2. On měl někdy nějakou tvář???
                Byl to zdatný rétor a po moci lačnící populista.
                Ve skutečnosti jen leštič klik, právě on vyvěsil na Hradě vlajku EU.
                Což by za Klause nikdy neprošlo. Přesto Zemana hodně občanů vnímalo jako vlastence.

      2. To jako vážně. Prezident má vlastní secret servis, tak nemusí přihlížek k svodkám, co připravil agent z Langey?

  22. Někdo tu onehdy psal že to bude perných 14 dnů. Měl pravdu. Bezmozkové hnojomety už vyrazily do útoku ,
    je to děs , jen co jsem tak letem světem nakoukla. Hmm tak to vypadá, že se bez informací z těchto „jedině správných“ docela obejdu. A telku či rádio nemajíce mi v tom pomůže. Začala jsem srovjávat knihovnu, a jako obvykle, některé tituly si opětovně přečtu, tak se těch 14 dnů nudit nebudu.
    Ty náhezdy na venkov jsou hnusné a zajímalo by mne čeeho s tím chtějí dosáhnout. Druhé Ukradiny?

      1. Já myslím, že pětihnus má i požehnání Babišovo.
        On na Hrad nikdy nechtěl, ratlíci z toho dělají vlny úplně zbytečně. Jediné, čeho dosáhnou, bude znemožnění budoucí spolupráce s ANO.

    1. Emo, když už jste u srovnávání knih v regálech, doporučuju opět sáhnout po Orwellově Farmě zvířat (jakož jsem učinila po dlouhé době i já, a teď už to čtu jiným mozkem). Je to o tom, jak vypadá svět, když se k moci dostanou prasata, Však jistě víte.

  23. Pan Vidlák napsal tento článek aby uchlácholil voliče SPD (o které si předtím otíral boty) a přiměl je podpořit velkého Babiše. Jenže matematika je jasná a Babiš to projede. A vadit mu to nebude, jak už tu psal pan Gogo. Pane Vidláku, snažíte se zbytečně…

    1. Já bych to tak černě neviděla, i když mám samozřejmě výhrady. Myslím, že vidlák postupuje stejně, nastoluje témata, která nejsou jasná ani proč ani proti. Víc hlav víc ví a tak se tu objevují různé postřehy a různá ať možná či nemožná řešení, znalci práva upozorňují na možnosti či nemožnosti. Není v lidských silách jedince postřehnout všechny smysly i nesmysly co se kde objevují. Je to výjimečný stav mezi všemi blogery. |Málokde se tahle možnost objeví a proto zdejší ovzduší těm jedině „správným“ vadí.
      A navzdory působení Gogo, kolemjdoucího a dalších vč. Vás… zdravý rozum se Vám a těm bez znalostí historie,zatím nepodařilo, zpacifikovat, nebo moderně řečeno „přeformátovat“, bohudík:
      Vidlákovi za to dík.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *