24 listopadu, 2024

O dobru, zlu a demonstracích

Když jsem loni svolával na demonstrace, říkal jsem v jednom kuse pořád tu stejnou větu: Nezáleží na tom, kdo nás svolává. Záleží na množství. Rozhoduje fotka z ptačí perspektivy, kolik lidí přišlo. Rozhoduje, zda počet lidí stoupá a nebo klesá. My účastníci nechodíme na demonstraci, abychom slepě uvěřili každé ptákovině, která na pódiu zazní. Nemáme žádnou povinnost tleskat každému projevu. Nemáme ani žádnou povinnost řečníka z pódia volit ve volbách. Demonstrace je z hlediska organizátorů zhuštěná ukázka organizačních a rétorických schopností. Z hlediska účastníků pak demonstrace ukazuje, kolik lidí sdílí názor, že mocní u kormidla poněkud překračují své kompetence, pravomoci, schopnosti a někdy i  inteligenci.

Demonstrace prostě něco demonstruje. Ukáže viditelně, kolik je nespokojených. Ukáže viditelně, kdo je schopen takovou demonstraci svolat.  Čím větší demonstrace, tím větší podpora. Čím menší demonstrace, tím menší podpora. Úspěšný organizátor demonstrace dokáže nabídnout takový program, aby lidí přijelo hodně. Neúspěšný organizátor nabídne program, na který přijede lidí málo.

Demonstrace je způsob, kterým do veřejného prostoru dostanete témata a jména, která do veřejného prostoru nechce pustit Česká televize. To je celé. Jsou to takové trochu větší otázky Václava Moravce. Demonstrace nedovede nic víc, než co dovedou velká média. Dokáže nastolit téma a ukázat jméno. Ale nedokáže ovlivnit, co si lidé o tom tématu a o tom jméně budou doopravdy myslet. To už je jiná disciplína. Ostatně to platí i pro velká média. Oni ještě dokáží do značné míry rozhodovat, o čem se mluvit bude a o čem nebude, ale díky internetu, sociálním sítím a kamerám v mobilu už nedokáží nastolit názor, který si na to veřejnost udělá. Demonstrace je způsob, jak se do veřejného prostoru dostanou věci, které tam média nechtějí pustit.

Kdyby Václav Moravec (a další intervjuci) mluvili o tom, co se mezi lidmi děje, dělali by na vládu přesně ten nátlak, který teď děláme demonstracemi a publikováním na alternativních médiích. A ano, tlak médií je někdy schopen shodit vládu. Až budeme s demonstracemi a alternativními médii stejně silní jako majnstrým, budeme schopni stejných činů.

I kdyby demonstrace svrhla vládu, tak ovšem novou vládu nezvolí. Ano, mohlo by dojít na nějaké prozatímní řešení, ale nakonec stejně dojde na nějaké předčasné či řádné volby. Proto mě neustále fascinuje, jak se u nás řeší, aby demonstrace náhodou nevynesla někoho, kdo není dostatečně morální a bezúhonný. Jak ho asi něco takového má vynést? To jako si sto tisíc lidí umí srovnat v hlavě, že na demonstraci chtějí jet, umějí si koupit jízdenku, umějí přijít včas na náměstí, umějí se pak dostat domů a rozmyslet si, jestli přijedou znova, ale jako neumějí rozlišit, jestli slyší z pódia kecy? Fascinuje mě ta obsese, že je zapotřebí dospělého svobodného občana chránit před tím, aby ho neovlivnil ten zlý Rajchl… nebo Vrabel… nebo Vidlák. Sice každý občan každý den slyší nějaké kecy z televize, ale když to uslyší na Václaváku, tak ho tam Rajchl nejspíš uhrane…

Někdy přemýšlím, jestli se tihle škarohlídi, kteří se bojí, že by někdo svedl ubohý lid na scestí, jestli se vůbec nějak liší od Vítka Rakušana a Petra Fialy. To je přece to, co slyšíme z vládních kruhů neustále. Právo na korigované informace, protože lid se umí rozhodovat jen v den voleb. Jakmile volby skončí, tak je zapotřebí se starat, aby ho někdo neovlivnil ve svůj prospěch. Přitom celá demokracie je o tom, že někdo má dojem, že ví, jak lépe organizovat náš svět a uchází se o naše hlasy. Všichni ovlivňujeme veřejné mínění. Všichni máme nějaké názory a chtěli bychom, aby je sdíleli i ostatní. Všichni máme názory a přáli bychom si, aby zvítězily. Proto říkám, že jestli má někdo obavy z toho, co říká třeba Rajchl (a nebo Babiš), aby náhodou neobloudil chudáčky ovčany, tak by se měl zamyslet, jestli nepatří spíš do tábora Pětikolky…

Proč to celé píšu…

Byli jsme svědky celé řady demonstrací. Byli jsme svědky celé řady projevů. Lepších i horších. Další demonstrace ještě uvidíme. Uvidíme je z toho jednoduchého důvodu, že média neplní svojí veřejnou funkci. Nenastolují témata, která lidé chtějí nastolovat a jediný jiný způsob, jak je dostat do veřejného prostoru, jsou demonstrace. Proto se to tak také jmenuje.

Ale také vidíme, co má jakou podporu. Co ve veřejném prostoru rezonuje a co rezonuje méně nebo vůbec. A kupodivu to nejsou striktní postoje, které by táhly lidi. Naopak… ukazuje se, že největší podporu měly široké postoje schopné kompromisu. Na první demonstraci v září se ještě hodně mluvilo o covidu, i když lidé přijeli převážně z jiných důvodů. Přesto to byla velmi úspěšná akce. Protože se tam mluvilo i o jiných věcech a nikdo se nevymezoval.

Čím vyhraněnější postoje, tím méně lidí. Čím více dobra organizátoři chtěli a čím více se vymezovali proti menšímu zlu, tím méně lidí. A tady si troufám tvrdit, že čím méně účastníků na demonstracích, tím méně voličů. Podívejte se na Babišovo ANO – je voličsky ohromně úspěšné, protože není jednoznačné. Ano, můžeme si tu stokrát omílat Vrbětice či postoj k Jourové a k EU. Ale kurňa, Babiš má pořád svých třicet procent. Proč? Protože menší zlo. Protože většina lidí chce ze svých tužeb prosadit alespoň něco a chápou, že kdo chce víc, nemá nic.

Proč šly podzimní demonstrace dolů? Protože začaly být stále vyhraněnější. Názorově. Čím dál méně to bylo o situaci lidí, čím dál více to bylo o geopolitice. Proč byly dvě Rajchlovy demonstrace zase úspěšné? Protože bylo hodně lidí, kteří se ztotožnili s tím, co Jindra posledního půl roku hlásal. Bez ohledu na úlitbu ohledně EU a NATO. Protože to nebylo pro jedno procento zaťatých. Protože to bylo o problémech lidí a ne o diplomatických jemnůstkách. A zase jsme u toho stejného… slyšíme hlasy těch, kteří by chtěli víc. Menší zlo jim nevoní. Ale když si svolají vlastní demonstraci, ukáže se, že ten čistý názor moc lidí nesdílí. Přesto kladou podmínky. Ano, sjednotíme se, ale jedině, když přijmete náš správný a pravdivý postoj. Ale nikdo soudný to neudělá. Pokud někdo dokázal přivést na Václavák sto tisíc lidí díky určité pluralitě a ochotou ke kompromisu, tak je nesmysl si to shodit tím, že přijmu striktní teze někoho, kdo k tomu přidá tisíc lidí, ale díky čemuž odejde deset tisíc původních. Stejně tak se nedá čekat, když má Babiš třicet procent ve volbách, že kvůli pěti dalším procentům nějak změní svojí předvolební rétoriku. Získá pět a ztratí deset. Bez ohledu na to, že se nám na něm něco nelíbí.

To přesně se stalo Láďovi Vrabelovi. Zaujímal stále vyhraněnější a čistší postoje a teď o víkendu uvidíme, jak velkou podporu to má.

V této zemi prostě vítězí menší zlo. Vítězí schopnost kompromisu. Vítězí ti, kteří se domluví a nikoliv ti, kteří trvají na svém, protože to je správné a čisté.

Realita říká, že Pětikolka se dostala k moci díky kompromisu mezi Pirátem a ODSákem i přes Dozimetry a neschopné Stanjury. Realita říká, že Babiš má třicetiprocentní preference i přes Vrbětice a Jourovou. Realita říká, že Václavák je snadnější naplnit kompromisem než ideologickou čistotou. Realita říká, že je lepší se k soupeři rozkročit, než se proti němu vymezovat. Kdo to chápe, ten vyhraje. Kdo to nechápe, ten bude sice ideově čistý, ale sám.

Pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Každý, kdo Institut podpoří částkou alespoň 350,- Kč si může v objednací aplikaci na Vidlákových kydech zadat adresu pro zaslání knihy. Platby jsou už spárovány s aplikací. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.

Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“ Všem dárcům děkuji.

309 thoughts on “O dobru, zlu a demonstracích

  1. Netuším proč tu mohutně rozebíráte zkratku IQ 107. Ve skutečnosti jde o pořadové číslo agenta jejího veličenstva, který si NĚKDO zaměnil s inteligencí. Je to ekvivalentní číslování např. sloupů, či patníků podél silnic, které si značkují pejskové a tuláci.

  2. Ťuky, ťuk – můžu vstoupit se svým OT?

    Omlouvám se, že vstupuji se svým „mimo mísu“ (tj. mimo téma), ale dovolím si upozornit pro ty, kteří by měli zájem podepsat, případně šířit dál, na petici za zachování hotovosti. Jejím iniciátorem je Mgr. Libor Vondráček.
    https://www.petice.com/hotovost

    PS – současně se omlouvám za otravování, ale odkaz sem dám ještě za nějakou dobu (den-dva) znovu, aby nezapadl.

    1. S tím nemá zatím vláda nic společného. To je o hlouposti místních, co si navolili hloupé vedení, které dlouhá léta riskovali a nakupovali přes spotové ceny. Dlouho jim to vycházelo a najednou ne. A završili to neřešením situace, že prý vláda nějak pomůže.

    1. To je ten pravej, vyvolenej , kteryho najmuli , aby vyridili Nixona.
      Z niceho nic se jim zacal zjevovat v garazi Deep Throat , ten samej nazev, jako si dala ta prostitutka co……..

  3. Omlouvám se za OT, ale přišlo mi to příznačné pro současnost bez ohledu na demonstrace, protože jde o součást systému – každý dnes ví, ke komu se váže údaj IQ 107….

    A tohle jsem se dočetl /ono je to vcelku známé, ale číst to černé na bílém je kouzelnější/

    „Hodnota IQ od 101 do 110
    Naměřené hodnoty IQ mezi 101 a 110 jsou považovány za vysoký průměr. Jedinec s těmito hodnotami vysokou školu vystuduje jen s obtížemi, ale pokud je důsledný a pracovitý může dosáhnout mimořádného pracovního místa. V populaci je tato skupina zastoupena celými 25%.“
    https://www.iq-tester.cz/o-inteligenci/urovne-hodnot-iq.html

    Tož pravda, „mimořádného pracovního místa“ …..

    1. To je pro mě novinka, že tyto hodnoty jsou považovány za vysoký průměr 😀 . Já myslela, že je to prostě ještě jakž takž ucházející a i s tímto výsledkem je možné studovat na vysoké škole. Ale když jsme dělali testy IQ na vysoké škole, tak z kroužku asi o 25 lidech měli IQ kolem 110 asi 3 lidé, z toho jedna opravdu hrozná šprtka. Ale na druhou stranu si nedělám iluze, že charakter a schopnosti každého člověka jdou vyjádřit jen tímto ukazatelem. Ale co se týká generála Zrady (moc se mně toto označení líbí, díky Alefe) tak je to víc než vypovídající.

      1. Je to širší průměr, nikoli vysoký.

        Ostatně púrof. Vondráček uvedl, že jsou známy i případy maturantů debilů.

        1. Já si myslím, že to lze, s příslušnou tlačenkou a na některých oborech, možná tedy i s pílí 😉 .

      2. IQ je dalsi zhovadilost akademiku , nizkyho IQ , aby meli vam cim cloumat pred ksichtama .
        Ty co se nauci co nejvic pitomosti nazpamet a nevadi jim to , /jinym to udesny zblbnuti pouckama prekazi a vadi v mysleni , tak to nechteji za nic /,
        a chteji predevsim splhat a bejt oblibenci ucitelskyho sboru, reditelu a povsim inspektoru a chteji , aby byli chvaleny a davany za priklad..
        Udelaji vsecko.
        Prof.Phdr Fiala Phd. Diplomem rovnou ke korytu, umozni to lezt po zadech a slapat na ty bez papiru. Hlavne ty co maji nejaky schopnosti a nepotrebujou na ne papiry.
        Za to sou ochotny zradit i sami sebe v ridkych pripadech, kdyz je co..
        Pokracujte dal v mereni ….

    2. To nemá být „vysoký průměr“, ale jde o vysoce průměrné hodnoty, tj. dosahuje jich (společně s hodnotami od IQ 90) největší procento populace.

      1. Abych to upřesnil, celkově tvoří pásma od 90 do 100 a od 100 do 110 cca padesát procent populace. Ostatní pásma pak směrem k oběma extrémům násobně ztrácejí na četnosti, takže např. IQ 110 až 120 má pouhých cca 12 procent populace.

          1. Ještě by se to dalo vyložit tak, že IQ 90 až 110 je průměr, přičemž pod 100 je to nižší průměr, nad 100 vyšší průměr. Nicméně pořád je to jen průměr.

            1. ona je také známá věta : „IQ v mezích širšího průměru“, která dotyčného neurazí a pro vzdělanějšího má patřičnou výpovědní hodnotu 🙂

    3. Připomíná mi to svým způsobem situaci s banány za minulého režimu, zdoby předklíčově cinkacá..
      Jeden rok byly banány k dostání a člověk se v novinách dočetl spoustu informací o tom, jak jsou banány zdravé a prospěšné, výživné, lékaři konzumaci vřele doporučují. Jiný rok bylo málo banánů a tisk pravil, že jsou banány plné jedovatých plazů, obludných pavouků, navíc samý pesticid a celkově výživná hodnota veškerá žádná. Prosty veškerých vitamínů, lékaři rozhodně jejich konzumaci nedoporučují.
      A tak dnes banán s IQ 107 je průměrně až nadprůměrně výživný a pakliže se jeden snaží (přivře obě oči a všecky kuří), je až nadprůměrně prospěšný.

      1. A víte, že ČR je jeden z největších, či přímo největší vývozce banánů v EU. Máme tu totiž hodně meziskladů s dozráváním banánů, které si jinde nechtěli postavit, levnou pracovní sílu a kdysi i levnou elektřinu a také výhodné investiční pobídky. A exportujeme banány a exportujeme.

    4. Ano, i já souhlasím, že mnohem obvyklejší a přijatelnější hodnocení /kategorizace/ stupně IQ je to, které se uvádí ve „wikiskriptech“ /a nejen tam/ – cituji

      „Hodnoty IQ

      do 69 = mentální retardace (oligofrenie) – 5 % populace
      70–89 = podprůměr – slaboduchost – 20 % populace
      90–109 = průměr – 50 % populace
      110–129 = nadprůměr – 20 % populace
      130–139 = vysoký nadprůměr – asi 3 % populace
      nad 140 = genialita

      Obecně mentální retardaci dělíme do 4 stupňů (dle MNK–10 klasifikace):
      IQ 50–69 − lehká mentální retardace (dříve označovaná jako debilita)
      IQ 35–49 − středně těžká mentální retardace (dříve označovaná jako imbecilita)
      IQ 20–34 − těžká mentální retardace (dříve označovaná jako idiocie)
      IQ pod 20 − hluboká mentální retardace“
      https://www.wikiskripta.eu/w/Inteligence_a_jej%C3%AD_poruchy#cite_note-1

      A otázka k tématu na konec – „Není na zděšení, že podle uvedených údajů je 25 % populace oligofrenních /5 %/ a slaboduchých /20 %/? Nebylo by zajímavé vědět, kterých diskusí se tato čtvrtina populace zúčastňuje a jakou politickou orientaci má za svou? A vůbec, na jakých profesních postech působí /od zametače náměstí po posty na ministerstvech/?“

      1. Tato čtvrtina populace vede úplně jiné diskuze úplně jinde.
        I když, pravda, občas sem některý z nich omylem anonymně zabrousí.

        1. Opravila bych – nevede diskuze, pouze papouškuje co jim kdo napsal či nařídil, no a ty posty vyšší, tam je to vidět jasně. Stačí aby otevřeli mluvidla a …..

          Někdy je to opravdu ……

      2. Mne by zajímalo, jakpak by asi dopadlo hodnocení národa, kdyby se dělalo včil. Pamatujete na to televizní zkoušení tušám na Nově? . Kdo ví…. ale bylo by to zajímavé

      3. 😁 Vážený Lexi, Váš dotaz je na komoru, a popravdě bych se děsil statistického výsledku odpovědi na tu část dotazu, týkající se „profesního výskytu “ cca 1/4 obyvatelstva …

          1. děsí, ále no tak vždyť Vy už musíte být zvyklý s tím nadprůměrem válčit abyste moc lidi s průměrem nenaštvával. I když uznávám, než si na to člověk zvyknul, byla to fuška.

    1. A NATO je upřímně dobré k čemu? Xkrát už bylo řečeno, že NATO negarantuje nikomu vůbec nic, stačí si přečíst základní smlouvu. Zatím bylo NATO dobré k našemu podílu na bombardování civilistů v Srbsku, k našemu podílu na dvacetileté okupaci Afghánistánu (o jiných ani nemluvě) a páchání válečných zločinů. Obě tyto záležitosti byly mimochodem v rozporu s mezinárodním právem. A naše poslední angažmá spočívá ve vyprázdnění vojenských skladů bez náhrady a k uzavírání smluv na nákup předražené techniky, které nezvládneme ani financovat servis, a hlavně pro ni nemáme absolutně žádné zázemí potřebné k jejímu provozu. Zapomněl jsem na něco? Jo, vlastně, v hentom Kábulu se bojuje za Prágl.

        1. Bohužel, on ten zdejší odhodlaný, bojovný, přesvědčený „kanonefuter“ nemá celkově příliš pod čepicí ( viz Lexova statistická čísla ), což opakovaně demonstrativně u voleb, na náměstích, v diskuzích a rozhovorech statečně potvrzuje, a v momentě jeho nominace do místa konfliktu se vzmůže na klasickou verzi českého odporu, tedy na nic …

      1. já bych jen přidal, že touha ukradiny pro vstup do NATO jejich bezpečnost dle mého názrou opravdu nezvýšila. Skoro by se dalo napsat, že jsou díky své touze naprosto (dámy prominou) v prdeli.

        1. NATO, jak vidno, jednoznačně vítězí v disciplíně úprk.
          To zkrátka okecat nejde.
          Což je, na druhou stranu, svým způsobem vítězství, neboť se říká, že kdo uteče, ten vyhraje.

        2. Bohužel díky jejich touze ( a bandě místních kolaborantů plus gaunerů u vesla ) budeme, a už vlastně jsme, v té prdeli MY … Vždyť jsme jim de facto předali stát … Vlajky vládou všude, tedy vlastně půjde o obranu „vlastního území“ … Už to někomu došlo ?

    2. Podla vlka sa EU zrovna snazi o Braziliu … Brazilia je v BRICS … takze vstupit KAM by bolo, BRICS by bola velmi dobra volba … problem je, ze by nas tam nechceli nech by sme panackovali ako usluzne

    3. Srolovat ,nezapomenout..
      Vystoupit z NATO a EU a nebo nevystoupit, je jen zalezitost dvou nasledku.
      Vystoupit , nebo bejt vystoupenej.
      Vyhoda narodu s demokracii, ktera ma hodne vyhod , ze vzdycky se vladami a s mezinarodni pomoci demokratu , se vzdycky dopracuji toho vystoupeni …….z historie..
      I kdyz prej neni kam..Kdyz.
      Aby se vratili z historie a zapomneni …….
      /to si zavinili sami , ze prej treba krute utlacovali jiny asi dva roky , jiny, ktery je utlacovali a vyhlazovali nejmin 300 let/, navrat musi poridit jinej..
      A ty utlacovany utlacit pryc..Pak je moznej nekdy, ten navrat z toho und mahren…
      Vzdycky je kam i dneska , na vychode mista dost , flintu sebou.
      Kam cechisti vystoupi s demokratickou vladou, i s dalsima , je taky jasny..
      Bejvavalo , bejvavalo,bejvavalo….dobre.
      Se zpivalo u nas, lecos se tenkrat vedelo i bez diplomu na to IQ.
      Akademici /tenkrat jeste divny , vzdelavani lidu zanedbavali/, nestacili vzdelanim tenkrat uplne znicit nase zakladni instinkty a prislo vosviceni a lid bez poradnyho vzdelani do PhDr a IQ , trval a spachal ,beda, svoje vosvobozeni .
      Utrhout se vod germana?
      Byl za to lid a narod taky brzy, patricne a radne potrestanej..
      /Jen co se demokrati trochu vzpamatovali ze svetovy valky/.
      Utrhnout se a nasilim vod germana? A jeste svrhnout jeho vladu?
      Dostal narod ,demokracii, vladu lidu ,humanismus vzdelavani, byl vedenej IQama…..
      V dusledku a nevyhnutelne potrestanej vystoupenim z historie , za svoje zlociny..
      Aby na ne jen tak nezapomnel a nevopakoval je v zadnym pripade..
      Neco tak nepricetnyho , jako svoje dalsi vosvobozeni , uz nikdy neudela..Ani nepomysli.
      Je kam a je s cim, vystupovat na konecny ,v obou pripadech..
      Vystoupeni z Ligy Narodu, OSN , predtim, zadnej problem..
      Nejakej odstavec o nas v pristich ucebnicich dejepisu se asi taky najde..
      Zalezi, jakou dostane akademik instrukci..
      Kolik sochumanista Mao v Cine , behem budovani socialismu, vystoupil spolubcanu…
      Odhaduje se , ze nejmin 7x tolik. /Kdo by je zivil a kolik milionu duchodcu za cas/.
      Ty co vyhrali v Grenade a nikde jinde , vi dobre a nejlip , jak vyhrajou , kdyz je neco obtiznyho , kdo pro ne vyhraje..Kdyz nevyhraje nemusi vystupovat z organizaci ….

  4. Vidlákovy texty v poslední době zmiňují téma fungování domácích médií, včetně jejich stranění vládě.
    Dnes jsem podnikl výsadek v blogosféře iDNES s názvem O Žvanění v politice a mediasféře. V obsahu jsou následující části: Prožvanit se k moci a ke korytu. Komunikační pakultura mocí a manipulační triky. Existenciální obrana jedince.
    https://zdenekhosman.blog.idnes.cz/c/801258/o-zvaneni-v-politice-a-mediasfere.html
    Netuším, jak malý/větší zájem bude o téma u čtenářů v iDNES a u zdejších čtenářů v Litterate…
    Předpokládám, že diskuse pod blogem v iDNES může být ostrá. Tamní úderka-inkvizitoři, obdivovatelé vlády, např. Vodvářka, Ziegler atp. si nenechají ujít příležitost autora blogu slovně odstřelit…Děkuji za čtenářský zájem.

    1. I já tleskám, pane Hosmane.
      Muselo to dát fušku, tohle dát dohromady a odzdrojovat.
      To není jako něco plácnout pod článkem na blogu….
      L.

      1. Děkuji za uznání.
        K tématu média a procesy komunikování mám něco málo načteno a k tomu pěstuji „zvídavou bdělost,“ takže zdrojování informací „jde samo.“ Vězte, že můj blogový text vznikl snadno. Neměl jsem předem rozmyšlenou osnovu. Mezititulky vznikly až dodatečně, aby byla zřejmá myšlenková linie a strukturovanost ve třech částech (trojnost preferuji).

    2. Zajímavé ale nesouhlasím s tímhle :“….Nejnovější hanlivé cejchy v české společnosti znějí výrazně urážlivě: dezoláti, chcimírové…“ , protože naopak já označení CHCIMÍR považuji za kladné i když nějaký blbeček, který to poprvé použil, to myslel hanlivě. Ovšem jak píši, byl to blb.

      1. ad: chcimírové
        Jsem vždy „pro mír,“ což je tradiční jazykově správné vyjádření. Složenina „chcimír“ je slovní patvar jejímž zjevným záměrem je označovanou osobu zesměšnit. Opakem „chcimíra“ by asi byl „chciválek ?“ Obojí zpotvořeniny odmítám. Každému, včetně Vás, přeji, aby si podle své znalosti i jazykového citu vybral, zda je pro mír či chcimír (ženský tvar by asi měl znít chcimírka, což je naprostý paskvil!).

        1. ‚Jsem vždy „pro mír,“ což je tradiční jazykově správné vyjádření.‘
          Ovšem Vrábelovi příznivci u soudu skandovali „My chceme mír! My chceme mír!“.
          Nicméně zavádět novotvar „chcimír“ není nutné, když existuje zavedený termín „chamberlain“.

          1. Přísně vzato, pokud jde o formulaci vyjádření touhy po míru, jsem na straně pana Hosmana. Ale jak kdesi kdosi v diskusi podotknul, nejsme tady v kroužku gramatiky (škoda, říkám si někdy; věčná škoda), a na manifestaci o tom už vůbec nemůže být řeč.

            Já zastávám názor, že ať je pořadavek míru formulován jakkoli neobratně, zesměšňován být nemá a nesmí: kdo se vysmívá míru, podporuje válku. To je strašně jednoduchá a přímo pochopitelná rovnice, a vidíme, kolik úsilí vynakládají lháři v médiích a na vysokých politických postech, aby tuto prostou pravdu převrátili v opak.

            Výsledkem je vpravdě perverzní stav, kdy:

            premiér derniér na straně jedné straší národ válkou – to zjevně proto, aby měl na co svádět svou do nebe volající neschopnost, a jeho počínání je elegantně přikryto fíkovým listem tvrzení, že jde o metaforické vyjádření;

            – Ladislav Vrábel je potrestán za to, že toto metaforické vyjádření domyslí do praktických důsledků a hlasitě je pojmenuje; nic jiného totiž Vrábel neudělal

            Premiér a jeho režim už ani nezastírají, že se k občanům chovají jak středověký japonský dajmjó: pravidla, pro občana závazná, oni mohou beztrestně a okázale porušovat. Chtít mír (= přát si, žádat mír) nebo být pro mír (= podporovat vše, co k míru vede) je dovoleno pouze někomu a pouze způsobem, který je věrchuškou licencován. – Fuj.

            Mimochodem, když už jsem u toho: vyhozená učitelka, paní Martina Bednářová, se samozřejmě žádného vyjádření, které by popíralo genocidu nebo glorifikovalo takové jednání nebo jeho původce, nedopustila. Ona udělala něco mnohem horšího: nevyvratitelně doložila, jak nám média a politici lžou. A to je neodpustitelné, proto musí být potrestána za každou cenu. – Fuj.

            Zkraťme to: kdo ostouzí volání po míru, není hoden žít jako člověk.

            1. Alef Nula, zakladatel:3 května, 2023 (16:41)

              Tak, tak.
              Chcimír bylo vymyšleno hlupáky jako posměch s cílem diskreditovat ty, co se úplně netřesou na zabíjení. Na ty, kterým ideologie a uměle vyvolaná nenávist k jednomu národu nezaslepila oči a kteří vnímají hodnotu lidského života jako takového. Mír se stalo sprostým slovem a v lepší společnosti se nenosí. Nicméně, chcimírové si tuto „nálepku“ vzali za svou, vysmáli se EUhujerům a USAvlezdoprdelistům a nosí ji hrdě na čele.

              Vytřeli si s těmihle pitomci zem. Protože tihle hlupáci nepochopili, že válka si oběti nevybírá. Raketě je jedno, zda dopadne do zákopu nebo na nemocnici. Že ani tihle hlupáci nemají patent na přežití. Nemají žádnou záruku, lepšolidé, že zrovna oni přežijí, zatímco ti debilkové chcimírkové dostanou, zaslouženě, kulku doprostřed čela…

              A tak jim lze jenom vzkázat:
              Když výstřel padne voják se kácí
              Tulipán vadne barva se ztrácí
              I kytka pozná že bitva hrozná životu nesvědčí..

              1. Ano Teto Karlo i Alefe. Já ten novotvar „chcimír“ nevnímám jako dehonestaci. Nemohu za to, že ti, kdo zřejmě chtějí válku, to mysleli jako urážku. Podle mého se tím střelili do vlastní nohy.
                A docela lituji pana Hosmana, že to jako dehonestaci vnímá, protože o to těmto blbům, tedy lidem kteří se vysmívají snaze o nastolení míru, přece jde.

              2. Ano. – Nevím už, kterému východnímu mistru bojových umění se připisuje výrok
                „Je známo deset tisíc způsobů, jak zabít člověka; ale neznáme ani jeden, jak mrtvého přivést k životu.“

                Ale něco na tom je, že?

                1. Je to oblíbený bonmot, který se jenom upravuje.
                  „Znám spoustu způsobů jak vyhnat ruského medvěda z brlohu ale ani jeden, jak ho zahnat zpátky!“ prohlásil prý kdysi Bismarck.
                  Je jedno, jestli to řekl nebo ne.

                    1. Mášenka a medvěd, pohádka dopadla dobře. Boudo budko hůř. Je zajímavé, že v ruských pohádkách vystupuje medvěd často, v českých spíš vlk.

                  1. Odvážil bych se vyslovit hypotézu – mohutnost množiny všech uspořádaných množin je ostře menší než mohutnost množiny všech množin neuspořádaných.

                    Podle toho – chceme-li něco zkurvit, máme vždy na výběr bezpočet variant, proto je zkurvení čehokoliv tak jednoduché. Opačně bohužel nikoli.

            2. Tyhle žvásty o boji za mír a proti imperialismu jsem od imperialistických okupantů slyšel za dvacet let okupace víc než dost. Stále víc se ukazuje, že jediná smysluplná filosofie je Cimrmanův externismus o tom, že věci jsou tam, kde nejsou. Tím se plně vysvětluje to, co se na téhle planetě děje. Klimaaktivisti v rámci boje proti skleníkovým plynům zavírají jaderné elektrárny, multikulturalisti napomáhají likvidaci evropských domorodých kultur a kolaboranti mají plnou hubu vlastenectví.
              Mimochodem, ten mnou výše termín „chamberlain“ vlastně není výstižný. Neville se totiž aspoň snažil využít získaný čas k dovyzbrojení a přípravě na válku.

              1. Někde jsem zaznamenal, že Británie dodala čas, USA železo a SSSR krev.
                Neville Chamberlaine měl zainvestováno ve zbrojařské firmě , musel bych to ale hledat kdesi v archivu, takže nemohu uvést ve které.
                Zajímavé počteníčko :
                https://vdocuments.mx/arms-and-the-men-fortune-1934.html?page=1
                Chtělo by to aktualizovat, ale na to nikdo nemá.

                JInak TG Masaryk je autorem výroku “ Ježíš, ne Cézar ! „.
                Jenže během tkzv. 1. sv. války tvrdil, ať válka trvá co nejdéle, že to jde na ruku českému, československému národu, posiluje se jeho národní uvědomění.

              2. Okupace – tady se šermuje slovy jen tak, aniž by se uživatel namáhal pochopit ten výraz v jeho pravé podstatě a významu, což je „nehynoucí odkaz“ pro masu následníků velkého žvanila, fabulátora, mystifikátora – VH.
                Prima, z Nevilla, Édouarda, Benita a Adolfa ještě udělejme dobráky od kosti, kteří to vlastně s námi mysleli upřímně, z tehdejšího Západu „nepřítele“ Adolfa , a je vymalováno, inkluze zaručena …

                1. ‚aniž by se uživatel namáhal pochopit ten výraz‘
                  My ten váš newspeak chápeme velice dobře. Okupaci říkáte „bratrská pomoc“, válce „speciální vojenská operce“ a kapitulaci „normalizace“.

    3. Pěkné. Nájezdy úderky zpravidla potvrdí správnost článku, definitivní razítko dává „satira“ od tamtoho grcálka.

    4. Voni Hosman , vzdelavanej skvelym Klimou , vyhozenym ze skol za svoje cetny antipedagogicky a jiny provineni …….
      a voni nemaj tuseni, kdo to vsecko pakulturne vobstarava ???
      A nemuzou se zminit vo svej hlasitejch spolubojovnicich, ani slovickem?
      Ktery predstiraji, ty spoubojovnici , ale delaji tajnosti s tim….
      Ze sou na vobou stranach , prave jejich stranama …
      Proto a jen proto , je zakladaji a furt.
      Politicka strana a kazda , je a uplne vzdycky a porad a nikde jinde , nez na ty spravny strane moci a utlaku a ty strany hrajou velky arie na nas z podia, ty stejny sejskpirovy vopery..
      A vzdycky do tragedii smerujici , rovnou az do tech koncu…
      Pri vasem vzdelani….
      Predpovidate si navic ty vostrosti. Vy jeden provokatere..
      Takovy taktiky sou bezny , se jako nevine pronasledovanej vloudit do prizne lidu.
      Vykoledovat si tak vic popularity..
      Treba jako taticek a jako ten zahranicni dochtor do zahranici mizejici , kdyz poslusne vsecko podelali…..

  5. Asi máte pravdu, Vidláku.
    Svolávejte demonstrace, které budou směřovat k svrhnutí této neschopné vlády a já vam tam přijdu mávat praporem. Ale když u toho svolávání zmíníte vaší touhu vystoupit z NATO a ještě přidáte něco o ukrajinských banderovcích, nikdy mě tam neuvidíte, protože tam nepatřím. Ale myslím, že tohle už pan Rajchl celkem pochopil.

      1. Mě baví ta vaše negativita na vše kolem sebe. Žerete pesticidy, do toho ty chemtrains, všichni vás chtějí ojebat, hele, já bych měl pro vás jednu báseň od pana Gellnera, ta se vám bude líbit. Dost to vystihuje váš pohled na svět:

        Všichni mi lhali, všichni mi lhali,
        blázna si ze mne dělali.
        Přede mnou citem se rozplývali,
        za zády se mi vysmáli.

        Žurnály, básníci, učenci lhali
        po léta za nos mě vodíce,
        muži mi lhali a ženy mi lhaly.
        Ženy ty lhaly mi nejvíce.

        Srdce mé stále po lásce prahne,
        nikomu však již nevěřím
        Když někdo ke mně ruce své vztáhne,
        ustoupím bojácně ke dveřím.

        Řek‘ bych, že všechno je ztraceno v žití,
        žití je však tak záhadné!
        Klidný jsem, mohu-li pivo své píti.
        Hořící tabák nezchladne.

        Touha má bloudí těkavě světem,
        a já popíjím v úzkých zdech.
        Co je mi po tom, budu-li dětem
        cestou k domovu na posměch!

        Propil jsem peníze, na dluh pít budu.
        Šťasten, kdo propije boty své!
        Zřím oknem krčmy ven v rozmoklou půdu.
        Podzim ze stromů listí rve.

        Teda, ne že bych vám tento pohled na svět záviděl, ale alespoň si můžete přečíst o někom, kdo je v ještě větší prdeli než vy. Dobrou chuť.

        1. A co tak něco konkrétního k problematice závadného masa a obilí? To už je těžší co? Třeba jak je nezávadné a dobré, to byste zvládl?

              1. Okruh? Problémů? ..Něco konkrétního k okruhu problémů závadného masa a obilí?

                Co třeba takto:
                Něco jmenovitého do rozpravy o obchodních dodávkách ukrajinského obilí a o míře jeho zdravotní závadnosti.

                1. Myslím, že konkrétního o masu a obilí z Ukrajiny tady každý diskutér ví hodně i z Vidlákových textů. A Vy zde jste denně jestli se nemýlím. Pokud Vás to minulo, tak připomínka https://web.litterate.cz/celoevropske-reseni/ ,ale najdete toho na netu hodně.
                  Nebo nevím jak mám Váš vstup chápat? Jako nevhodný gramaticky? Nebo nevhodný z hlediska vyjadřování? Jsme tu v kroužku české gramatiky nebo něčeho podobného?

                  1. Nesouvisí s gramatikou, ale se slovní zásobou. Příčinou je blátivé myšlení a slovní chudoba. Neschopnost stručně srozumitelně vyjádřit myšlenku, pokud nějaká je. Jaká řeč takové myšlení. Jaké myšlení taková řeč. Všímám si toho u sebe. Úpadek řeči je nebezpečný. Nelíbí se mi. Snažím vyhýbat se inflačnímu používání slova „problém“. Například. Dře to.

                    1. Dobře, je to Váš dojem, já nevidím nic „blátivého“ a žádnou „slovní chudobu“ na výrazu „problematika“. Jste Schumacher?

          1. Kočko, nechte ho. :))))
            Existuje více pohledů na svět.
            K nim patří i ten realistický /jako produkt „kritického myšlení“/, i ten se zbytky „koksu“ v nosních dírkách.

            1. Lexi, jde o mentálně-morální mrzáky, špínu … Nediskutovat, nereagovat, a když už, tak tvrdě označit a vymezit. Velkorysost je nesmysl … Jde o zparchantělá individua, nebo instituce, či skupiny …

    1. To by mě docela zajímalo co myslíte tím „přidáte něco o ukrajinských banderovcích“. Mohl byste se vyjádřit jasněji a podrobněji? Dovedu pochopit že jsou lidé, kteří chtějí být v NATO (ne že já bych to chtěla), ale Vaše zmínka o ukrajinských banderovcích?

      1. Tam bude nějaká fascinace banderovským násilím. Nic jiného. Někomu dělá pohled na banderovci umučené lidi dobře.

        1. Pokud tomu tak je, tak je to nácek, ale já doufám, že nácci sem nechodí diskutovat. Tak uvidíme co napíše jestli má odvahu.

      2. Odpovím.
        Setkal jsem se s dost názory, že na Ukrajině mají všichni nad nočním stolkem fotku Bandery a že jsou to vlastně z podstaty fašisti, které je potřeba z toho vyléčit.
        Také jsem se setkal s názorem, že u nás je nakvartýrovaných několik set tisíc ukrajinských fašistů, kteří když vezmou do rukou zbraně, tak nás převálcují. Autor zapomněl na to, že drtivá většina z nich jsou ženské a děti. Je fakt, že pokud by někdo dal do ruky pětiletému děcku nabitý kalašnikov, tak bych asi nechtěl být někde poblíž, ale ještě jsem nezaznamenal, že by se na to někdo chystal.
        Mě na tom vadí ta ideologická rovina, která potlačuje fakta a hází všechny do jednoho pytle, který se mu hodí.
        Na případné další dotazy rád vždy odpovím.

        1. Pokud se ukrajinský president nebo nějaký jiný oficiální činitel jasně nevymezí proti, zdá se, že Bandera Ukrajině nevadí.
          Takže poukazování je zcela na místě.

          1. Ještě dodejte, že v každém druhém ukrajinském prdelákově je ulice Stěpana B. Má Německo někde Himmlerovu, Mengele štráse ? Co Chorvatsko ? Ante Paveliče ?

            Myslím, že se to tu už zmiňovalo a mám pocit, že jsem to kdysi slyšel i na ukrajinské opoziční TV, že ke koncentráku Babí Jar se jde ulicí Šucheviče a onoho Stěpana…Máme v Lidicích ulici Reinharda Heydricha ?

        2. A tak „fakta“ teď jsou, že žádní banderovci na Ukrajině nejsou (to byla přípustná infromace ještě ve 2015) nebo že Bandera byl celkem fajn chlapík, jehož bojovníci se sice dopustili pár přehmatů s nějakými těmi židy, ale hlavně vraždili rusáky, takže když si ukrajinský ministr udělá selfíčko s jeho fotkou, tak je to úplně ok? Já jen, aby bylo jasno, jaká „fakta“ se tady vlastně „potlačují“.

        3. No zrovna pod tímto textem je ukázka Ukrajinky, která se jako fanynka Bandery jeví, takže Vaše “ že drtivá většina z nich jsou ženské a děti“ se poněkud mýlí. Jistě, že všichni Ukrajinci nejsou fanoušky Bandery a náckové, zejména na východě Ukrajiny, ale je jich poměrně hodně a hlavně ČR spolupracuje s vládou Ukrajiny a ta, jak zajisté víte, pojmenovává po Banderovi a dalších ukrajinských válečných zločincích ulice, náměstí, staví jim pomníky : https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/06/11/slava-ukrajine-slava-herojam-vame-jake-ukrajine-a-jakym-herojam/
          Můžete si počíst.
          Z tohoto důvodu je potřeba mluvit o ukrajinských banderovcích. A také o tom, že jich je spousta i tady a my (my všichni, protože Fiala a spol. je neživí) je živíme. Nácky. A konkrétně mně je z toho na zvracení.

        4. Všichni asi fotku Bandery nad nočním stolkem nemají. Bylo jich ale dost na to, aby přes nesouhlas jiné části společnosti prosadili budování jeho monumentálních pomníků a pojmenování ulic.

          Článek z roku 2013, Popisek k jedné z fotografií: Osoba Stepana
          Bandery (1909–1959) dodnes vyvolává vášně a zbytečně rozděluje ukrajinské obyvatelstvo podobně jako zpolitizovaná jazyková otázka. Lvovský pomník Stepanu Banderovi.
          https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2013/cislo-1/surzyk.html#&gid=1&pid=1

        5. berrnard: „Mě na tom vadí ta ideologická rovina, která potlačuje fakta a hází všechny do jednoho pytle, který se mu hodí.“

          Podle wikipedie bylo Stěpanu Banderovi na Ukrajině postaveno přes 40 pomníků (i v nadživotní velikosti):
          https://en.wikipedia.org/wiki/Commemoration_of_Stepan_Bandera
          Po Banderovi je pojmenována i spousta ulic. Viktor Juščenko mu udělil titul Hrdina Ukrajiny. Medaili převzal Banderův vnuk, také jménem Štěpán:
          https://en.wikipedia.org/wiki/Stepan_Bandera

          Co chcete víc? Že o tom v ČT nemluví ještě neznamená, že to neexistuje.

        6. S Ukrajinci sympatizující s odkazem Bandery, Šuškeviče mám problém. A je úplně jedno, jestli jsou to muži, ženy nebo děti.

          Jeden pytel.

        7. Nic to nemění na tom že mu staví pomníky a oslavují ho a to dost procent, Takže vaše odpověd je taková chytrá horákyně.

        8. Bože, ty patříš tupoune trollí, mezi 5% s těžkou mentální poruchou… To jsou mentální zvratky … Kolik vás je, nebo X elter eg …
          Že to někdo trpí …

    2. Jak to, že neřežeš a neváží větve, kmeny a kořeny, bystrá záchrano před kalamitou … Polomů jsou kvanta, trollí kapacito … To tu ještě nebylo – troll vydávající se za kanadského dřevorubce … Teď už je na řadě Kačer Donald …

      1. Teď už zbývá jen vyřešit „drobný“ problémek, jak se na Měsíc znovu (?) dostat a zapíchnout kolík do „svého“ claimu. Vtipné bude, když tam bude Čína nebo Indie dřív a tak nějak si zabere pro sebe, co už americké vesmírné realitky dávno předprodaly v SSA.

  6. Mladí chtějí držkou v zemi
    rýt jak divé prase
    v podzolu i černozemi
    s angličtinou v hlase.

    Nechť se splní jejich vize
    chci to vidět z tepla;
    natočí to televize.
    Čtvrtka mi to přepla.

      1. Případně pro ty, kteří přespříliš trvají na svých ústavních právech, nepodmíně v uzavřeném oddělení.

  7. Na havla či na emana
    nejdu režim česat
    ani z toho supermana
    nechce se mi plesat.

    Se sekyrou půjdu kácet
    staré, suché stromy
    nechce se mi nikdy vracet
    zpátky do pohromy.

  8. Vidláku,
    hezké, ale teď asi nen podstatné, zda na demonstraci bude 100 nebo 200 tisíc lidí, protože ČT o tom stejně informovat nebude. nebo tak, aby protest vyzněl jako pár jednotlivců s minimem podpory. Až na demonstracích po celé ČR ude v jeden okamžik milion lidí, všimnou si toho už všichni. Teď ještě ne, pořád ještě nedorazila všechna vyúčtování energií za minulý rok.

    1. Větší efekt budou mít demonstrace na podzim se zdražením všeho včetně potravin, drahými energiemi a zimou na krku. Zatím lidé jen začínají vnímat rozdíl mezi hospodařením v Polsku a tamními cenami, a hospodařením v ČR. Socialismus také dojel na srovnání životní úrovně v západním Německu a ČSSR. Lidé najednou viděli alternativu k současnému režimu. Pokud nenabídnete na demonstracích alternativu k současnému režimu Petra Fialy a Pětikoalice, také nemůžete očekávat masovou účast na demonstraci. Potřebujete plán, byť rámcový. A tam se již dostane demonstrace do konfliktu s globálními zájmy velmocí. Dokud nebudou vhodné i vnější podmínky v EU a USA, demonstrace nebudou mít úspěch. Budou jen přípravou na něco dalšího v budoucnu.

        1. Topná sezóna končí teď a vyúčtování v červnu. Kolik lidí bude doplácet 100 litrů jako v Kozlově na Olomoucku?

          1. No já tu kauzu pochopil tak, že celou dobu jeli Kozlované a celá obec na spotového dodavatele a celou dobu riskovali a vydělávali na tom. Potom jim dodavatel zkrachoval (dřív nebo později to bylo nevyhnutelné) a prodělali gatě, když museli uzavřít smlouvy za brutální ceny. Jak to asi celé dopadne?

          2. Většina vyůčtování už má, Zatím to je katastrofa jen kde spekulovali. Ovšem kdo ví co přinese další zima není čím plnit. Tu minulou většina přečká.

      1. Gerd napsal:
        3 května, 2023 (9:19)

        Aby nebylo na podzim pozdě bycha honit?

        Když se mi něco nelíbí, tak to řeknu hned.

        Až budeme seznámení s balíčkem reforem, které jsou jako paní Colombová, o které se mluví, ale nikdo ji neviděl, tak je nutné vyjádřit svůj názor.

        Ať poslanci a senátoři znají názor veřejnosti ještě před hlasováním, protože jinak nás uvaří, jak tu pověstnou žábu.

        1. Josef původní napsal:3 května, 2023 (10:00)

          Nic ve zlém, ale čekali zemědělci v Polsku, Maďarsku, Slovensku, Bulharsku, Rumunsku na vhodné globální podmínky?

          Vyjeli do ulic, a šlo i to, co EU tvrdila, že nejde.

          Má cenu ještě na něco čekat?

          Dvojí metr #69: Zdanění studentů. Nejdražší energie. Aktivisté či extrémisté? Sexistické líčení.

          https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=SOrRUOHaKI0&feature=youtu.be

          Jsme nejlepší.

          1. Josef původní napsal:3 května, 2023 (10:15)

            Trialog o české politické opozici / Debatní klub
            248 zhlédnutí 3. 5. 2023

            Tomáš Doležal je ekonom, politolog a publicista, vystudoval obory Hospodářská politika a Politologie. 20 let působil jako manažer v oblasti distribuční a skladové logistiky, později v oblasti obchodu s energetickými komoditami, v současnosti politický analytik a poradce hnutí SPD.

            Daniel Sterzik alias Vidlák je blogger, autor blogu Vidlákovy kydy. Propagátor drobného, tzv. vidláckého zemědělství, chovatelství a soběstačnosti. V poslední době i glosátor politického dění, tíhnoucí ke konzervativním postojům a skeptický k nadnárodním strukturám. Budoucnost vidí v návratu ke kořenům, což nejen propaguje, ale i reálně dělá.

            Petr Hampl je sociolog, spisovatel a programový ředitel Jungmannovy národní akademie, autor několika knih. Více na http://www.petrhampl.com svatopluksz.cz

            https://www.youtube.com/watch?v=MXLy2Ygrglc

  9. Rajchl slibuje „3 Kč/kWh + DPH“ za elektřinu, pomocí odkupu akcií ČEZu (???), prodeji jen Čechům a českým firmám (???) a odstoupením ČR od emisních povolenek (???). Je to tak snadné, jen se nesmíte dále ptát:
    – Když ČR přestane s povolenkami, tak ostatní státy EU nezavedou sankce na stát a cla na náš export?
    – Co když si založím českou firmu a budu nakupovat elektřinu za 3 kačky a obratem prodávat v Německu za 5 kaček? Nebo ČR také vystoupí i z „volného pohybu osob, zboží a služeb? Také bez odvetných opatření pro české vývozce?
    – Jak chce stát legálně, bez desítek či stovek mezinárodních prohraných arbitráží vykoupit akcie ČEZu? Nebude to ten poslední a největší tunel všech dob, kdy ČR pozbyde i těch 70% akcií ČEZu?

    1. ČEZ především prodává elektřinu dopředu na lispké burze. Na pár let dopředu, a proto máme drahé ceny. Slibovat 3 Kč/kWh + DPH je možné jen v případě, že vzniknou nějké nové elektrárenské bloky, a k tomu dosud nedošlo. Nevidím navýšení výrobních kapacit elektřiny.

      1. Nové klasické elektrárny nemůžou vzniknout, protože kterej blázen by dnes riskoval stavět, když neví, co si vymyslí EU ve jménu Green Dealu. A banky na stavbu klasických elektráren velmi nerady půjčují.

      2. Přesněji, ČEZ prodává na lipské burze jenom menší část své elektřiny, tu část, na kterou nemá sjednané přímé kontrakty s odběrateli /distributory/, které tvoří většinu – jsem četl v důvěryhodném článku.
        Nicméně i ty ceny přímých kontraktů se odvíjejí od cen lipské energetické burzy.
        Je to to samé a není to to samé.

        A jinak – k tomu prodávání dopředu – cituji z článku Novinek z července 2022 – „Například ČEZ prodává elektřinu na tři roky dopředu, tedy většina elektřiny na letošní rok je prodaná za výrazně nižší ceny, než jaké jsou aktuální.“
        https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/cez-stat-pujcka-zalohy-na-burze-energeticka-krize.A220708_165354_ekonomika_rie
        Jaký je jednoduchý závěr?
        Zákazníci /distribuční společnosti/ ČEZu mají levně nakoupeno a draze prodávají /letos ještě elektřinu nakoupenou levně i v roce 2020, ale za aktuální vysoké ceny lipské burzy/.

        1. Máte naprostou pravdu. A proto stát za ČEZ navyšoval tu jistinu na Lipské burze. Protože preferoval stabilitu pro dodavatele v střednědobých kontraktech, když se s těmi spotovými tak brutálně spálil. Minoritáři nic takového nepreferovali, spíš naopak by přivítali prodávat jen na základě nejvyšší ceny, a tak ani se na jistině nepodíleli a hrozili žalobami, kdyby je k tomu stát nějak tlačil.

      3. ČEZ, a.s. je jediným akcionářem ČEZ Prodej, a.s. jež nám prodává elektřinu. Soudíte, že by ČEZ, a.s. prodal elektřinu na burze a ČEZ Prodej, a.s. by ji tam koupil a prodal nám, koncovým spotřebitelům? Zatížil se burzovními poplatky, vázal margin a celkově si prodaržoval svou výrobu? Jak by potom mohl ČEZ Prodej, a.s. dostát fixovaným cenám do dnešních dnů? Ne, tak pitomej by snad nikdo nemohl být. Jednoduše, na burzu ČEZ, a.s. jako výrobce elektřiny prodává jen to, co nemá „pro vlastní potřebu“, tedy pro ČEZ Prodej, a.s.
        Stát díky naprostému amaterismu s námi vyjebal a stále vyjebává.

        V tomto bodě dávám pochvalný bod Rajchlovi za konkretní řešení, leč i tak jeho naplnění vidím ve hvězdích hodně dalekých. Navíc, jen Bůh ví, co bude za dva roky.

          1. Reakce byla na věty Gerda ČEZ především prodává elektřinu dopředu na lispké burze. Na pár let dopředu, a proto máme drahé ceny. Slibovat 3 Kč/kWh + DPH je možné jen v případě, že vzniknou nějké nové elektrárenské bloky, a k tomu dosud nedošlo. Nevidím navýšení výrobních kapacit elektřiny.

            To, že se ČEZ Prodej, a,s, drží cen burzy není zpochybňováno. Je zpochybňován Gerdův závěr.

    2. Modroftáci začuli poslední možnost e napakovat. Nic jiného v tom není. Pak že myslí na česko …tůdle nudle

    3. Třeba brát s rezervou. Jako reklamu…na nová Windows. Desítky měly být poslední, pak jedenáctky…Víc a víc na hovno, ale lidí si zvykají….

      Kdyby tu alespoň nějaký ekonom. Jak to čtu, i Marx by zaplakal.

    4. Vystoupit z Lipské burzy jde naprosto jednoduše. Nezaplatit lichvářský úplatek pro možnost obchodovat na burze.
      Povolenky to je oříšek. Z těch je placená veškerá evropská byrokracie a ta si pod sebou větev neuřeže. Otázka ale je, jestli clo nebude za chvíli výhodnější než platit povolenky.
      A vykoupit lze vše. Viz Francie.

      1. Nemožnost vystoupení jsem nikde nepsal. Ano, jde to. Ale ceny se tím nijak nezmění – ČEZ bude prodávat dále a kupující bude dále nakupovat a oba se vždy budou dívat jaká je cena na Burze.

        Je to stejné, jako když budete chtít koupit či prodat zlato, tak se jistě budete řídit aktuální cenou na burze. Ostatní komodity to samé.

        1. Vase aktualne genialni …“budete se ridit aktualni cenou na burze“ …
          Zalezi kdo prodava , kdyz prodava monopolni korporace ,ceny si neaktualne ,nerizene a jednoduse ,nadiktuje. I vam. A.Muzete vejrat do bursy jak douho chcete.

  10. Babiš má 30%, protože říká každému to, co chce slyšet . A 30% je těch, kteří se dále neptají.
    – Jak chtěl Babiš nakupovat z Ruska plyn levně napřímo, když dostal ČR na 2. místo „ne přátelských zemí světa“? (Vrbětice, Novičok, vyhošťování diplomatů)
    – Proč by Babiš bojoval proti EU a dotacím obecně?
    – Proč za Covidu vyhlašoval opatření a proč je vůbec nevymáhal, a proč zalepil huby „poškozeným“ miliardami státního dluhu?
    – atd.

    1. Babiš dostává 30%, protože je menší zlo.
      Všichni by radši volili dobro, ale žádný dobro se nenabízí ani nekandiduje.

      1. Kdy už Babiš pochopí, že nelépe udělá, když zaleze do pozadí, bude odtamtud sponzorovat Havlíčka a jemu předá předsednictví ANO. Babiš – jako osoba v popředí – už se prostě „historicky znemožnil“ a už nikdy víc nedá. A přitom ANO jako projekt může dál fungovat, ku prospěchu lidí i zakladatele, ale ne s Babišem v čele. Havlíček + Rajchl může být zajímavá realistická koalice pro následující volby, možná i předčasné.

      2. Ale Babiš byl pro mnohé to dobro. Zvýšení mezd ve zdravitnictví, školství, důchodcům, zrušení superhrubé mzdy, vyrovnaný rozpočet. Co je na tom pro obyčejné lidi zlo?

    2. šmárjá, to Vám šlápnul na kuří oko? Dejte už s tím pokoj. Kdyby opozice nedělala co dělala, bylo by líp. Ostatně copak dělali kolem dokola, když to vypuklo.

      1. Bavíte se Covidu? Všichni kolem dělali stejnou chybu (z dnešního pohledu) a máte pravdu 5-ti opozici by ani dvojnásobné platby nebyly dost.
        Podle mého si měl Babiš ta vydaná omezení vynutit, třeba i silou. Nikdo neví jaký vir bude příště. Kompenzace žádné.

        1. jak vynutit při tehdejší konstelaci to šlo opravdu těžko. Navíc MY jsme MY. Nejsme jako asiati, kteří i při pouhé rýmě dobrovolně vydolují roušky.

  11. off-topic:
    Evropská komise připravuje balíček dokumentů o zrychlené militarizaci ekonomiky EU. Navrhuje učinit z výroby střeliva a zbraní jednu z prioritních oblastí rozvoje ekonomiky spolu se zelenou energií. Informovalo nás o tom několik nezávislých diplomatických zdrojů v Bruselu.
    V rámci stejného balíku dokumentů představí EK 3. května iniciativu na rozšíření výroby dělostřelecké munice, do níž instituce EU a země společenství investují 1,5 miliardy eur.
    https://t.me/tass_agency/190312

    1. A budu tie gulky odlievat za prispenia slnecneho svitu, alebo si pockaju na priaznivy vetrik? (Ja dodnes neverim, ze VSZ v Kosiciach vazne zacalo uvazovat nad tavbou v elektrickych vysokych peciach … ale oni to vazne povedali nahlas … )

      1. Ještě by se mělo zvážit nasazení Mládkových elektrických samopalů s prodlužovačkami. Jejich uhlíková stopa je jasně nejmenší.

        1. Nikoliv, samopal bude mít solární panel a bude se s ním bojovat jen za plného slunečního svitu. Na severu v době polární noci bude příměří.

          1. Taky si myslim, že samopaly jsou přežitek. Ve Star Treku se bojovalo energetickými zbraněmi, ty nic nerozbily a neznečistili krví. A nemusela se ta munice nikde tahat a ztrácet čas nabíjením.

    2. Homer.
      To bude potřeba hodně čipů,proto si tak ochraňují Tchaiwan.
      Proto asi ten nedostatek čipů pro civilní odvětví.

  12. Když jsem ráno slyšela v rádiu skřehotat Lipavského z USA, že Amerika nás vnímá jako „respektovaného hráče“ a že kvituje naši protimperialistickou politiku proti Rusku a Číně a úzké vztahy s Taiwanem, můžu opět jen souhlasit s Foldynou… i s Luciferem se spojit, aby se podařilo vymést tyhle paňáci.

    1. On sa Lipavsky ucil formulky pre verejnost na VUMLu? Sak po tej vete mam pocit, ze je mi zase 12, a sedim na vsepionierskom zraze v dome odborov, ci kam to nas tahali …

    2. Ukrajinský národ v Donbasu a Lugansku existuje a existovat bude, ten ani NATO, ani EU nevyvraždí.
      Podivnej náckovskej „euronárod“ okolo Lvova a Kijeva se rozplyne v EU.

    3. Marie P: 3 května, 2023 (7:31)
      ¨
      Tak, tak, Marie. Loutkový paňáca s blembákem na hlavě si užívá svých „pár minut slávy“. Myslím, že 99,9% amíků (včetně Kolektivního Bidena) ani neví, kde by měla ČR na mapě hledat. Smutná karikatura ministra zahraničí – fráze, hloupé kecy, podlézavost a vlezdoprdelismus. Je vůbec z jeho postojů a chování cítit a lze vyčíst něco ve smyslu: „jsme hrdý, suverénní a svrchovaný stát a krásná země uprostřed Evropy?“ a „obhajuji zde zájmy České republiky a jejích obyvatel?“
      Nezaznamenala jsem.

    4. Jura-p na AK napsal:
      „Ten tlustý mladík nedělá nic, k čemu by se Česká republika dobrovolně nezavázala. Dělá přesně to, co slíbila v Lisabonské smlouvě, tedy aktivně a bezvýhradně podporuje politiku EU. (Zcela marně jsme upozorňovali, že tyto formulace se dávají do kapitulačních diktátů a ne do smluv mezi nezávislými státy…)
      A lidi raději, než by četli, věřili tomu, že ta smlouva nás přemístí na Západ, což přece znamená svobodu a nezávislost. A že nepřijetí by mělo ty strašné, nedozírné následky, které jsou tak strašné, že je nikdo ani nepojmenoval“

    5. Jestli ono se spíš nejedná o projekci. Vaší frustrace. Že Putin má rakovinu, umírá. Že na frontě má obrovské ztráty. Že Rusko už už padá. Ekonomicky, vojensky, morálně.
      Samý už už a furt nic. Jakoby se to už už začlo rozpadat tady místo v Rusku.
      Musíte se víc snažit.

    6. Zato v Praze to vypadá jak v hlavním ukrajinském městě. Výzdoba průčelní budovy na hlavním náměstí, všude zní jejich „ejuchněm“…
      V podstatě jsou to také Rusové. Jak se kde usídlí, tak jim to tam patří, volají Velkou vlast aby je chránila…

        1. Ti zpitomělí okupanti byli i ukrajinci (tedy – hlavně ukrajinci)
          Stopy po kulkách zpitomělých okupantů zakryjeme vlajkou zpitomělých okupantů.
          To dává smysl…

          1. „V podstatě jsou to také Rusové. “

            ano, Schumachere, mám taky problém rozlišit, že jedni jsou hodní a druzí zlí. jedni s náma a druzí ne, jako ti východní Němci, ti hodní, zřejmě u Stalingradu stříleli do vzduchu, jak pravil jeden vtip z doby totality.

    7. Vždycky když zaslechnu a představím si tohohle paňácu, tak se mi namane jak hluboko jsme jako stát a jeho reprezentace klesli. Představa téhle hnidy na jednání v Locarnu apod to je prostě absurdní. Tj politika pro každého…

    8. Mě se zase líbí jak se vám ten narativ o jediných spravných západních hodnotách rozpadá v prach. Vlastně tu už jen komicky a zoufale kopete kolem sebe s pěnou u úst. Mimochodem inflace RF klesla z 11% na 3,5% u nás již 17% a růst nekončí.

  13. Všimli jste si, že letos nebudou Ledoví muži? Brambory v pařníku už narážejí na polykarbonátové sklo. O víkendu ho sundám a za měsíc už budu sklízet první brambory.

    1. Meteorologovia s vytrestenymi ocami prorokovali niekedy minuly tyzden mrazy na polku kvetna, tusim na idnesu, a diskutujuci boli jak opareni, ze jak to, ze tak pozde, a ze to to globalne oteplovanie nejako nevychadza …. len mizive percento si spomenulo kedyze su v kalendari ti traja zmrznuti …

      Ale ja predcasne nejasam, rovnako, ako kazdu velkonocnu nedelu ocakavam sneh (ac letos si pan Boh zaspasoval, a miesto snehu na velku noc nam urobil Bielu sobotu bielou), rovnako neprehlasim ze je teplo pred zmrznutymi …

  14. Vidlák to dnes sepsal hezky a jasně: když oddělíme zrno od plev, je to takový manuálek na demonstrace.

    Čtenáře vede za ručičku jak blbé děti, vše vysvětluje a na příkladech Jindry Rajchla a Ládi Vrábela ukazuje, jak se to dělat má a jak se to v žádném případě dělat nemá. S laskavostí sobě vlastní se tak dostává do pozice, kdy nasere úplně všechny – podle toho se pozná „vyvážený kompromis“.

    Kulturní a hezké je, před čímkoliv, obvykle před nějakou nebetyčnou sviňárnou, vzletně pohovořit o dobru a zlu, o našich pevných morálních zásadách, načež se hladce přesunout k obvyklé praxi černouška Kaliho: dobro je, když Kali ukrást krávu; zlo když Kalimu ukrást krávu (Sienkiewicz: Pouští a pralesem).

    Vrcholně to formuloval Immanuel Kant*: „hvězdné nebe nad hlavou a mravní zákon ve mně“, načež se přesunul k reálným otázkám, tedy jak okrást a zabít ty ostatní, kteří v sobě tak mravní zákon nemají jako my Němci a nečumí po hvězdách. Inu, německý filosof.

    (*Jehož je lépe v dnešní Americe raději nezmiňovat – pokud se před „vysoce vzdělanými“ amíckými woke idioty nechcete dostat do potíží s vysvětlováním, že Manuel Kunda není urážka všech latinos, protože přesně tak to většina pochopí. Pak si IK najdou přes Google a pro změnu vás obviní z bílé supremace a toxické maskulinity.)

    Faktem prostě je, že masový úspěch vzniká z kompromisu. Zásadoví a neústupní budou mít pořád jen do 10%, ale nezmění nikdy nic: což je také velice pohodlná pozice, jak dokazují SPD nebo před nimi KSČM. Vrcholem jsou pak věrozvěsti, tím myslím, zaťaté odmítače všech kompromisů. Jsou schopní odpůrce poslat na hranici, to mají s Janem Husem společné – jinak ničeho, kromě katastrof.

    Koncekonců, jde hlavně o konec 5-ti demoličního řádění. Další otázky je nutné nechat na potom.

    1. Nu vidíte, kchodle, nedávno jsme na jiném diskusním prostoru upadli do debaty o dalším filosofovi, kterého je v jistých kruzích lépe nezmiňovat.
      Friedrich Nietzsche „Mimo dobro a zlo“.
      Kacířská kniha, která do detailu rozleptává vašeho černouška Kaliho.
      A protože doba je pohnutá a humoru málo, pobavím vás (doufám) i s tím Kantem.
      Ono jeho legendární „Dvě věci naplňují mou mysl vždy novým rostoucím podivem a úctou. Hvězdná obloha nade mnou a mravní zákon ve mně,“ jsem do omrzení opakoval vnoučkům při návratu z pozdních večeří při každoročním pobytu na jižním pobřeží Kréty…. směrem k Lybii žádný světelný smog, jasno, obloha vyvolávající až nadpozemské pocity. Ač mají spíše materialistické pojetí života, zapamatovali si to dodnes.
      Když nejstarší z nich začal vydělávat, věnoval mi pod stromeček Kantovu „Kritiku čistého rozumu“ (OIKOYMENH Praha 2020) jako vzpomínku na ty časy. Nemyslím si, že bych to někdy dokázal přečíst……. ale mám tam od něj hezké věnování, které má pro mě větší cenu, než těch skoro 700 těžko pochopitelných stránek.

      Hezký den všem přeju. Já pojedu pro nějaké pěkné maso, na víkend připravím „hovězí po provensálsku“, úžasný pokrm + bílé Gavoty z Provance.

      1. To je krásné. Nejen to s Kantovou knížkou a vnuky, ale to umění žít epikurejsky, jak píšete.

        Bohužel, na filosofické myšlenky si dnes člověk musí dávat pozor, neboť něco takového neuváženě pronést nahlas, když okolí je zvyklé maximálně na citáty z Pulp fiction, není na místě. Většinou usoudí, že je to nějaká urážka, kterou nepochopili nebo že mluvíte z cesty: buď tajně fetujete nebo jste prostě divnej.

        Co je ale na pováženou, i citáty z Knihy (Švejka) už „nikdo nezná“ a má to podobný efekt. Je to delší než twíííty, takže to nečetli.

        Přeji také všem hezký den: dnes to tady vypadá na příjemně polozataženo, ale bez přeháněk, kvalitní květnové teploty na lehký oděv s kapsami, prostě ideální…

        1. V pripad Kaliho se domnivam je treba vzit v u vahu , neco okolnosti , de vo to konkretni ,ktera krava byla vlastne jemu ukradena.
          Jestlize zminenou kravu nabyl poctive a byl kapitalistou kolonizatorem vo ni voloupen ma pravo znarodnovat , jako vykoristovana obet …
          Nezacal si ma pravo znarodnit vic , nez je jeho ztrata , jedne kravy..
          Kapitalista si casto ani nevsimne ztraty jedne nebo dvouch kravicek.
          Ma jich obrovsky stada..Nic se nestalo ,ani stat nemohlo..
          Neni v lidskejch silach neco takovyho zjistit..
          Nektery si vsimaji ,ale neni to jejich vec. Nic jim do toho neni.
          Napr. bohac ma velky bohatstvi nikoliv na uctu ale v ty schrance v bance, kdyz obsah ty schranky lupic uloupi ,bohac si vetsinou ani nevsimne.
          Moh by na sebe upozornit zakon…
          Kdyz Kali kravu ukradne , zase zalezi komu. Kdyz chudakovi je to loupez.
          Kdyz ale bohacovi , jest ke znarodneni sveden beznou okolnosti ,
          dle znameho pravidla ,
          kdo nejvic krici, tomu jeste vzit ……. tady je omyl vyloucen ,
          Kali de najisto tam , kde slysi ten krik..
          Definice komprokatastrofistu je vyjadrena strucne a jasne..
          S tim perfidnim filo…se ponizovat nebudu , nektery dokonce tem kecum veri, toho fasisty.. Uci se je nazpamet …
          Wokesove a nejen voni , sou zase dukaz , ze sme normalni.
          Uz dlouho sme to povazovali za uplne normalni , ze sme normalni..
          Vocenit a vazit si toho , neni na skodu.
          Uz z pouhy nasi existence ,sou mimo../Zatim nedefinovatelny/.
          Asociaci a levnou , s nebem a hvezdama, se ten fasoun snazil vloudit do prizne lidstva , hanba takovej nevkus ..
          Nektery uplne volezly a uslintany chlapi se ted tvari a tvrdi ze sou zeny /asociaci/a jiny je voli kralovnama krasy…Prisel cas kadrovani…

    2. Společnostem a organizacím, které byly kdy kde úspěšní, se podažilo buď zradikalizovat většinu (krátkodobý úspěch se zpravidla hořkým koncem), nebo nějak vytvořit soužití mezi menšinou radikálů a masou kompromisníků. Což funguje daleko déle, ale také asi ne trvale. Protože je obtížné tuto situaci vytvořit, ale daleko snadnější to rozeštvat.

    3. Píšete „masový úspěch vzniká z kompromisu“… Faktem ale je, že většina zastánců kompromisu nezvedne pr.el z gauče – vždyť „ono to nějak dopadne“… A kompromis propagující zastánci „umění možného“ jsou většinou zakuklenci, využívající nemastného neslaného stáda ke svým cílům…

      1. A faktem také je, že ti, kteří dokáží strhnout dav nikdy nebyli zastánci kompromisů – nejsou jimi ani Vrabel, ani Rajchl. Rozdíl je – jak píše vástižně Vidlák – že Vrabel „zaujímal stále vyhraněnější a čistší postoje“, zatímco skutečné Rajchlovy postoje vypadají jaksi zahaleně…

        1. Tak nějak očekávám, že skutečným Rajchlovým postojem a zájmem je nalepit si pod prdel židli v eurolamentu. To ovšem zatím nahlas neřekne… Ale ta tendence tu je… Nerad bych se mýlil.

    4. Ono je v úvahách o dobru a zlu rozhodné, kdo je Kali, neboli s čím se Kali identifikuje.

      Kupř. Fialovo Kali jsou Anglosasové a fialová kráva nerostné zdroje (které, jak trefně někde Albrightová poznamenala, by si Rusko nemělo sobecky ponechat jen pro sebe).

      Pro našeho pana prezidenta byl Kali Sovětský svaz, ale protože nepřežil, moudře se náš pan prezident identifikoval s tehdy vítěznou Kali.

      Ale vítězové se mění a kdo ví zda nás už zas jiná nastupující Kali, spolu s naším prezidentem, nezabije. Tak to holt u černoušků chodí.

      1. Ty vyvoleny nikdy nezavahaji a potom sou zase nejpoctivejsi ,jako napr.,
        /Krad starej Havel , jako straka , vod bohace i vod zebraka…./..
        Prednostne vyvolena Korbela dostala byt , kde byl nakradenej cenej majetek nacistama , ten ukradla a vodvezla , aby se mela dobre..
        Nenapadlo ji /ale napadlo/, ze dela to samy, jako nacista..
        Jiny at se deli..
        Deleni a Mereni.
        Nekdo tady pripomnel ,ze ruskej president , je taky strasnej KGB plukovnik a byl rozvedcikem v NDR…
        Ten samej u nas ,KGB nebo GRU clen jejich podrizeny organizace ,organizaci doporucenej a schvalenej , nejen nevadi , ale je vsude chvalenej a vede z kancelare boj proti rusum…
        Jeho tajny spisy nebudou daleko tech Putinovych..

        V osud at kazdej veri ,
        nelateri,
        kdyz
        kazdymu z nas ,
        jinak meri..

    1. Ale o oděsském masakru je informováno přímo vzorově. Desítky mrtvých si „vyžádala událost“, případně jsou ještě na skladě „krvavé střety“ a „nepokoje“. A odkaz na nečeskou televizi, která už správně napíše, co si o události mají čtenáři myslet. Tam to byly „oběti požáru štábu proruských sil„. Takže tak: požár vznikl, zabíjely nepokoje. Takhle psát, a rozesírači ani neceknou. (Nicméně i na webu jejich nečeské televize se doslova píše: Ruský velvyslanec Vitalij Čurkin vyzval k „okamžitému zastavení všeho násilí“, reakce Západu byla ale odmítavá. Z toho by šel metaforicky dovodit nejeden závěr …)

      1. Nevím, jak na vás, ale na mne to působí jednoznačně – pražští „in“ presstituti zaplatili provokatéry, aby měli co natáčet a o čem psát /o proruských dezolátech/, jakkoliv šlo o uctění památky zavražděných a upálených obětí z oděského Domu odborů před devíti lety..
        Nebo snad věříte na „novinářský čuch a štěstí“, že byli právě ve „správnou dobu na správném místě“?
        Fakt nejsem mileniál, abych téhle hovězině, co píší a promítají, věřil jen jedno jediné slovo.

    1. Blboni mne vždy poveselí, i když dneska mne rozesmutnili, neb jsem se v nich viděl sám. Mám ranní vidlákovskou půlhodinu, vždy se trošku naseru a dost često se již sám sebe ptám, proč tu prázdnotu vlastně čtu.

  15. Požadavků má být málo a hodně obecných, jako jsou předčasné volby nebo regulace cen energií. Mnoho požadavků kdy každý oslovuje jen menšinu a někteří dogmatici žádají po lidech, aby věřili ve vše naráz, to je cesta ke krachu.

  16. Já nevím. Soudím podle sebe. Mě nikdo nikam nesvolá… chodím sám. A myslím si, že takových je většina. Přeji úspěch.

    1. Lidi nemají peníze na vyhazování. Nemůžou provozovat demosgrácu jako rovný s rovnými v parlamentní kantýně. Dělat něgde, ve městě gde to neznaj a nežijou tam, taktrdlíky. Ti blboni v Prahe nebo ve vidlákově si myslí, že dneska gdyž něgdo vyhlásí poscávání na náměstí, že fšeho nechaj a jedou tam a bude mír. Gdyby volili potřeby, ty by jezdili za ně a zadarmo. Jen by nárokovaly, ale i tak ty prasata něgdo musí od koryt odkopat. To se veršema ani spisovatelskou bramboračkou neodehraje. Víme, nebo né?

      1. Taky asi soudíte podle sebe. Já volím potřeby. Potřebuju jet třeba na výlet a v podvečer si dát dobré jídlo v klidném prostředí na horském vzduchu.

        1. Odnaučuju se demosgrácu, trvá to, dělám chyby a nemůžu se tvářit, že budu dělat fšechno proto aby blboni co maj názory, co se mi nelíbí, je mohli dál říkat. Z těchto chyb se poučuju a netvrdím, že se mi to daří.

  17. Tužka napíše,….Pravdu mluv, byť by trpce zněla, pravdu vyznej, byť by zabolela….kdo to hlásal,…kdo to často opakoval,….buď na začátku, nebo na konci svých kázání,…???

    Pane Vidláku, pište si, jak to vidíte, pište si, jak to cítíte, pište si jak vnímáte konkrétní atmosféru,…ono totiž nic není neměnné, vše je v jistém pohybu,…a,…a ještě ná závěr čistou a absolutní pravdu,….NAKONEC TO VŠECHNO PŘEJDE.
    Zdraví Vás Tužka.

  18. Četl jste někdy Bibli, Vidláku?
    Myslím opravdu četl, díval se na odkazy a tak. Tak jste určitě zjistil, že celé naučení Bible je schováno v příkladech z tehdejšího života. V takzvaných podobenstvích.

    Takže kdo by rád přesvědčil „masy“, asi musí postupovat stejně. Podobenství. HLP. Ne nějaké konstrukce co chci, co mohu nebo nemusím a co nechci v žádném případě. Nepoučujte své případné voliče,. Vyprávějte mu příběhy.
    Analogie, ne mentorování a odkazy na jiné zdroje „poučení“. Pitomé slovo. Když se řekne poučení, naskočí mi hned „Poučení z krizového vývoje…“

    P.S.: Nejsem věřící tím, méně křesťan, ale myslím si, že Bible je moudrá kniha, která říká mnohé a morálce. Tedy o způsobu života před tisící lety. Ten se změnil, změnil se i jazyk ale základy zůstávají. Jsou i v Talmudu a dokonce i v Koránu – pokud nevytrhneme nějakou větu ze souvislosti.

    1. Vidlák asi četl, hlásí se k evangelíkům, ale nevím jak porozuměl, když mu nesedí Vrábelovy „vyhraněnější a čistší postoje“ – pokud tedy dobře rozumím.

      Máte pravdu, kdyby lidstvo opravdu porozumělo a následovalo biblického Učitele (na spasitele nevěřím), začal by Nový svět. Jestli někdo chápe biblické poselství, tak je to naprosté minimum křesťanů, kteří sami o sobě jsou společenskou minoritou. Proto se blížíme zkáze. Civilizace vznikají a zanikají, to je historický zákon. Ten náš Západ je totálně shnilý kam se člověk podívá…

      Kdyby Vidlák porozuměl Bibli, měl by jiný vztah ke zvířatům. Ten Učitel mluvil o „bratrech s nejmenších“, ale ti co rádi mastnou bradu si to alibisticky vyložili po svám a vztáhli si to na malé děti 🙂 Stejně tak „Nezabiješ“ platí jen pro lidi… A to ještě v některých církvích jen pro některé – viz. křížové výpravy a žehnání zbraním té správné strany… Fuj, kam se podíváš… Jako celek si zasloužíme co nás čeká… Kdo zabíjí, bude zabit, to je karma…

      1. http://cover72.net/vira/clanek.php?c=12 nezabiješ….nebo nezavraždíš….. (zabiješ sodomitu, nebo čarodějnici)
        Obdobně : https://wol.jw.org/cs/wol/d/r29/lp-b/102010324
        Pokud předpokládáme, že většina lidi i ve starověku byli praváky, tak lze usuzovat na to, že ten úder do pravé tváře byl veden vnější částí ruky, nebo dlaně, nevím jak to popsat anatomicky. Takže nešlo o nějaké hrubé násilí, ale o urážku, o to, druhého ponížit.

        Což nic nemění na tom, že je smutné, když se mezi sebou vyvražďují dva národy hlásící se ke křesťanství. Cca 10 let před megakulatým výročím mučednické smrti judaejského proroka Jehošuy, později nazvaného Kristus.

        1. „Nezabiješ – nezavraždíš“… Disputace učenců nad slovíčky, jedni aby si obhájili, že mohou mít tu mastnou hubu, druzí že oni jsou ti praví vykladači písma 🙂 třebas… Smysl je však stejný – nevezmeš život, který neumíš dát…

          1. Kdyby se toho “ nezabiješ“ drželi např. Spojenci během WW2, tak byste tady možná vůbec nebyl. Němečtí nacisté , Wehrmacht, SS a spol. by Vás zavraždili, nebo Vaše předky.
            S trestem smrti mám taky problém, ale co je Breivik, to je na mě moc.

            1. Jedna věc je zabít v sebeobraně, druhá věc je zabíjet pro křišťálové paláce nebo jen tu mastnou hubu… To první ano, druhé ne! Já mám v tomto inspiraci daleko na Východě Bhagavadgíta). Jistý Ardžuna měl dilema, zda jít bojovat (zabíjet) do bitvy proti svému bratrovi. Jeho Pán mu dal odpověď: „Vrhni se do vřavy bitvy, ale srdce svoje ponech Pánovi u nohou“. Asi tak…

            2. Jakej je rozdíl mezi Breivikem, co postřílí 300 svazáků vládnoucí libtard partaje z nichž asi 70 jich zabije a britským bombometčíkem, co vysype 30 tun bomb na civily v německém městě?

              Co vám vadí na popravě třeba sadistického pedofila, co mučil malý dítě ?

              Jakými slovy byste váš problém s trestem smrti líčil matce toho dítěte?

            3. Breivik zdaleka nedožene ani Busche starýho i mladšího, stejně jako Obamu Mírotvůrce v počtu zabitých civilistů!
              Kolik let v lockdownu by měli zůstat, když počet jejich obětí vydělíte těmi 66 na Utoya?
              Ano, kdyby se toho nezabiješ drželi ti Spojenci na konci 2.sv. války, nezabili by při bombardování českých měst tisíce nevinných civilistů! Kolik bombardovali vojenských objektů? Kolik tím zabili nepřátelských vojáků?

            4. Nezabijes je pro nas, abychom nemazli nahodou vrchnost a pro ne plati opak a v kazdym pripade.
              Tak je to i dneska s kazdym zakonem.
              Nepokrades , nebo te zavrem , protoze krades nase , tobe ukradene..
              Nebo co sme ti ukradli, pro jiny..

      2. Teď přece nejde o vznešený ideály. Aniž bych Vidlákovi nutně musel dělat advokáta, k čemu je hrstka morálně pevných? Aby si pak říkali, že kdyby i ostatní, tak by..? To by bylo vítězství čeho? Jak nebo v čem dobrém pro tuto zemi by se to projevilo?
        Teď jde přece o to, aby se vystrnadila tato vláda. To je první krok. Naprosto nutný, aby se mohlo dít cokoli dalšího, co má či může mít pro tuhle zemi smysl. K tomu nestačí to hrstka. A pak co? Je to přece pořád dokola, pak budou nový volby, vždyť to ani nijak jinak nejde.

        Lidi ve většině jsou stádo. Nezní to zrovna hrdě, ale je to tak. A musí vidět, že se něco děje, že někdo něco dělá a že to nějak účinkuje. Aby se k tomu mohli přidat. Že by ty volby jako samostatný subjekt vyhrálo ANO, to není nutno rozebírat. Ale přes 50%, to těžko. Musí mít s kým spolupracovat, přičemž s SPD asi těžko, s Rakušanem a jemu podobnými taky ne.

        A co z toho plyne? Nejprve si přiznat realitu. Pak si pro sebe posoudit, jestli opravdu je Babiš s Rajchlem to samý, co 5K. Jestli někomu vyjde, že ano, ať si jde za tím svým „kdyby“, i s vědomím, že nic takového nikdy nebude.
        A jestli mu vyjde, že je tam přinejmenším naděje, že to bude aspoň o kousek lepší, přece by mu mělo stát za to, aby se teď přidal k tomu vyhánění vlády. Aby pak se ta naděje mohla kdyžtak vůbec realizovat. A je úplně jedno, jestli se tomu bude říkat lepší, nebo míň špatný, to je jen slovní fotbal

        Hrstku zaťatých odetnout nepůjde. Nemyslím to pohrdlivě, jen je škoda, že vědomě volí nulový úspěch. O ten mnohonásobek ostatních, které by ta vyhraněná čistota odradila, ale nelze přijít, v tom má Vidlák sice možná „odpadlickou“, nicméně o to pravdivější pravdu.
        Jsou to dvě polohy. Jedna je – všechno, nebo nic. Kde to nic je zaručeno. A ta druhá – aspoň něco, nebo nic. Kde to aspoň něco může být reálné. Pokud někomu to potenciální, vzhledem ke kvalitě této vlády ale značně pravděpodobné „aspoň něco“ není dost dobré, je to opravdu velká škoda…

        Na závěr trochu chemie. Víte, co je to azeotrop? Je to taková směs dvou látek, kdy destilací je nelze od sebe dokonale rozdělit na dvě čisté látky. Příkladem je oblíbená kořalka, stoprocentní vypálit prostě nejde. Vždycky tam zůstane i nějaká voda. V těch volbách by šlo přesně o to. O to, jakej azeotrop by se vypálil. O lahodném politickém nápoji si můžem nechat snít, spíš, jestli to bude nepoživatelnej sajrajt (viz 5K), nebo sice s občasným bolehlavem, ale aspoň něco pitelnýho.

          1. Chvala blbosti.
            Co se tyka lidske blbosti, je zrovna tak dulezita, jako cokoliv v nasich zivotech a neoddelitelna od nich.. Napr. slovutny vedec Einstein svoji kritikou blbosti dokazal ,jak je zase vedle, jako jedle.
            Stacilo mu uvazit , kdyby kazdej byl chytrej ,jako von …Tak co by asi vynalez..
            A nemel by si na co, blbe stezovat..
            Bez blbosti by sme nemeli co ?
            Sem vedel ,ze nemusim dal neco rozpatlavat..
            Svet ma slovy 2 a cislicemi , dva poly.

      3. Aha. Vegetarian. Dal jste si Jirko dohromady, kolik vegetariani vrazdi zivocichu neprimo? Sem s tou analyzou.

        Buh stvoril Zemi tak, ze jeden pozirame druheho. Ale utopisti by to chteli zmenit. Prave jako jisti jini utopistichteji vytvoril svet bez pohlavi. Lidstvo, msto aby moudrelo, tak blbne.

        1. Nemínil jsem komenty k článku jako propagaci vege, ale nějak to vyplynulo. K tomu vraždění živočichů nepřímo – nezabíjet (kromě sebeobrany) je u mě „o duši“ a až uslyším obilí v hmoždíři řvát bolestí, přestanu zabíjet obilí… Opravdu nikomu nic nenutím, každého volba a každý sklízí co zaseje. Karma neportacuje ze dne na den…

            1. Snažím se jim vyhýbat 🙂 Néé, to by bylo nakonec i o dýchání bakterií se vzduchem… U mě jde o úmysl a záměr – zabít nebo nechat žít 🙂
              PS Mravencům se vyhýbám a žížaly jako magor sbírám z chodníku…

    2. kocoure, já se prostě jen snažím z různých úhlů rozebírat to, co vidím. Zítra tomu klidně udělám antitezi a řeknu opak.
      Dneska jsem Vám prostě jen předložil řadu argumentů, v čem vidím politický úspěch a v čem vidím neúspěch. Zítra to třeba otočím a zkusím to rozebrat z jiné strany.

      1. Dialektika, různé přístupy. Nevím jestli je to správně tak nebo onak. Rajchl nebo Vrábel. Nebo Okamura nebo Babiš, nebo…
        Já jenom tiše říkám – vyprávějte příběhy. Nestanovujte teze. Ale jinak si dělejte, co sám uznáte za vhodné, protože Tužka tady dnes napsala absolutní pravdu: I tohle jednou pomine.
        A já – pochopitelně souhlasím.

        1. Nestanovujte teze , kdyz nejsou teze , neni a nemuze bejt ,dialektika ..
          /Ruznejch pristupu k tomu/. Nevznikne ani dialektik samouk.
          „Zejtra to treba otocim“ /“zejtra to roztocime ,drahousku“/… , jsou votocky z ruznejch uhlu do jeste ruznejch a rozebirat je…
          Co kdo vidi, kolem sebe pozorovanim , vjemy a zkusenosti,atd. jsou jen normalni soucast ziti ,delaji se z nich zavery , ale zakladni postoj a pohled na svet, musi zustat stale stejnej.
          Nic jinyho si dospelej chlap nemuze dovolit..
          Antiteze neni ,ze se potom rekne nejakej naopak.
          Antiteze je dalsi zakladni a principialni postoj ..
          Rozebirat neco ,analyzovat je samozrejmy a ze vsech stran, dle schopnosti a kam jeden dohlidne. Jako soucast poznani /cognitivity/a zhodnoceni neceho pred nami.
          Pritom jeden musi vedet a vychazet z toho , kde stoji a pevne…
          Potom posuzujeme dulezitost a vyznam cehokoliv , jen potom muzeme prijit s poctivejma argumentama. Vime a diskusi delame zavery.
          Tady je vzdycky logicka navaznost ,priciny ,jevy, vyskyty ,udalosti, cokoliv analyzujeme a z nich teprve hledame a nachazime reseni , k dalsi ceste vpred..postupujeme zase od zalezitosti znamych , nami poznanych k novym ,nam neznamym…atd.

      2. „kocoure, já se prostě jen snažím z různých úhlů rozebírat to, co vidím. Zítra tomu klidně udělám antitezi a řeknu opak.“

        A čeho se lidi mají chytat, gdyž je to každej den jinak?
        Co vlastně vidíte?
        Jakou vizi máte?
        Co z teho budu mít jáááá???

          1. K přemýšlení není co. Z ukradeného státu nedostanu nic, a igdyby, tak fronta předemnou je nepřehlédnutelně dlouhá. Nyní onak a pak zase různě. Jaja

            1. V praxi posuzujete vsecko co nejvic a vocumujete ze vsech stran , podle toho kolik mate casu , posuzujete , jak a do jaky miry je to pro vas dulezity ,jakej to ma vyznam , co s tim ted a co potom , co to muze udelat vam a jinym kolem, dumate jak byste napr. problem resil a jestli to je mozny , kdyz je to potreba , nic z toho nejde a nemuze bejt perfektni.. A neprehanite to.
              To vsecko je mechanismus a kazdodenni rutina , se nekam dostat, neco udelat ,polepsit si a co nejmin zpyzdit neco a svuj zivot.
              Co je mimo vas ,to je mimo. S tim se zatim nepatlate ,mozna pozdeji..
              Nemci rikaji vo nejakejch proporcich v tom , mysli na to co delas 20 minut ,pracuj 10.
              Kdyz ale zacnete myslet moc , vseho moc skodi, stanete se teoretik samouk a akademici vam zprijemni zivot pouckama..A vo vsem.
              Maji patent na rozum..

        1. Kolisavy radoby podobny akademickym intelektualum a co vod nich cekate..
          Zacnou vam vypravet pitomy a pomateny zkazky vo podobenstvi bible , kdyz je treba neco kloudnyho delat a udelat..
          Vo bibli vi h…o …. a kdyz , tak nemysli jenom vopakujou rozpatlavanosti ..
          V Jerusaleme byla demonstrace a tam hlasovali , aby Kristus byl ukrizovanej a Barabase osvobodili..
          Tady kazdej muze hned videt , ze neni demonstrace jako demonstrace..
          Sanhedrin mocnych schuzoval v sobotu , proti prisnymu zakonu a zakazu.
          Jinej by sel hned pod kytky.
          Musi kazdej hledat fakta a skutecnosti, Pilat a Barabas byli skutecny a zadny pitomy a podobensky preludy..Ale rikejte jim to…Kdyz Sou zamlzeny..
          Velky casti bible jsou urceny jako prikazy k chovani populaci a vykrikovany ze vsech stran , porad dokola , aby kazdej ukaznene poslech .
          Samozrejme pro zajmy nekolika vladnoucich fanatiku ve Vatikanu.
          /Kazdej z nizsich posluhu byl agent Vatikanu a mel povinnosti spehovat vsecko kolem sebe a informovat za nejaky vyhody/…
          Aby bibli nikdo nepovolanej necet, byla v Latine.
          Porizena asi na co ? V zajmu koho.
          A proc myslite, ze totalne ovladli komunikaci , neco jako by sledovani CT byla kazdodenni povinnost s pomodlenim a zpovedi atd./Brainwashing/.
          A kdyz to s nima bylo nahnuty prisly kruty tresty ..
          Vydirali penize na masakrujici valky. Policie svetska byla v jejich sluzbach.
          Bible ,obrady , mse , kazani , kecy, kecy ,hlavne kecy , to vsecko bylo urceny na totalni ovladnuti mas a nebylo tajemstvi , ze porucnici sami jednali , aby si udrzeli moc za kazdou cenu. Bible nebible . Zbiblizace,jo,ale tem jinejm..
          Verit budes nebo pudes. Kdyz nechces podobenstvi , tak smytec.
          Cena totalni poslusnosti je furt stejna ,hrozby , nasili, donucovani , muceni , tresty, upalovani pro vystrahu ,zalarovani , atd.
          Vsecko se hodi a s bibli si klidne vytreli…
          Tady mate ty podobenstvi jako vysity..Jezuiti a Opus Dei.
          Priklad jak studia v cirkevnich skolach zbavi cloveka lidstvi …
          A co to z nej udela..Bubliga a davy takovych silencu..

          1. Obrady su nevyhnutne, a mala ich kazda kultura … to az my dnes sme ich sakumprask vsetky zavrhli, a preto sa nam napriklad chlapci nemenia na chlapov, a dievcata na matky rodu, pretoze nemaju onen prechod, ze odteraz uz takto … zavrhli sme aj veskere statusy, nie len taku hlupost ako manzelka, ale ani student ci inzinier moc neznamena, doktor este mozno, ked vas nudza pritlaci a doktora fakt potrebujete …

            Tak ako male dieta potrebuje obrady a ritualy pred jedlom, pred spanim, po zobudeni, aby jeho psychika nebola narusena a ono sa citilo bezpecne, tak potrebuje obrady a ritualy aj dospely clovek, aj cely narod, ac, pravda, nie v rytme dna, ale roku ci generacie .. nemame to, a sme zmateni ako dieta bez dozoru

            1. My mame jiny obrady , jiny modly na klaneni , svet se pohnul vo neco dal , nic sme nezavrhli , jen se svet meni..A nic jinyho neni mozny..

    3. Vidlák nás vlastně, v podobenství Mojžíše, vyvádí z otroctví.
      Nicméně, Vidlák by se faraonem domluvil, vyjednal kompromis. Nějaké částečné otroctví, menší zlo. Přeci kdo chce mnoho, nemívá nic, jak dokazuje množství dalších českých neúspěšných Mojžíšů.

      Asi nemají biblického Mojžíše víru. Dnes bychom řekli vizi.
      A lid český vyžaduje plné hrnce egyptské, nechce krupobití ani kobylky. A tak je bude mít, v tom hrnci. Vidlák vyjedná, že bez pesticidů. Taky dobrý, no.

      1. Lid se cítí okraden, ale vidláci říkají, že podmíněně, že se okradli sami navzájem. A mnohdy to platí, kór ve vedení zastupitelstva, keří mají na to papír. Byť z Plzně , ale i to počítají jako právoplatné.

    4. Ale ta podobenství museli každou neděli vysvětlovat faráři a to podle toho, jak potřebovali oni nebo Vatikán. Jinak by si do nich každý projektoval to, co by chtěl a hodilo se jemu.

  19. „Říkal jsem v jednom kuse pořád tu stejnou větu: Nezáleží na tom, kdo nás svolává. Záleží na množství“….

    „To přesně se stalo Láďovi Vrabelovi. Zaujímal stále vyhraněnější a čistší postoje a teď o víkendu uvidíme, jak velkou podporu to má.“…

    Super, závěr popírá začátek. Místo aby Vidlák bubnoval do pochodu na pomoc Vrábelovi – když teda záleží na tom množství – bude vyčkávat… Aby správně vyargumentoval proč jen ten Rajchl… Hmmm…

    1. Bubnoval bych na pomoc Vrabelovi, kdyby o to Láďa stál. Ale já jsem globalistická struktura. Několikrát se vůči mně vymezil. Já jsem ten špatný. Přece mu nebudu kazit demonstraci… Ještě by mu to mohlo uškodit.

        1. Já se nezlobím…. Pomohl jsem každému, kdo mě o pomoc žádal. Bubnoval jsem Havlovi na demonstraci, bubnoval jsem pro Ženy za mír. Protože o to stály. loni v září jsem bubnoval na demonstraci, protože u mě byl Jindra Rajchl a také o to stál.
          Jediný, kdo o to nestál, byl Láďa Vrabel…
          byl jsem první kdo informoval o tom, že se kluci v září pohádali a byl jsem první, kdo říkal, že to nevadí, protože jde o myšlenku.
          Ale byl jsem také první, kdo na konci října řekl, že myšlenka se ztrácí a že tudy cesta nevede.
          Teď opět říkám, co vidím. A říkám, že úspěch je v kompromisu a ne v čistých ideích.

          1. Jjj, vzpomínám si, podporoval jste jmenované, neuvědomil jsem si to. S tím „úspěchem v kompromisu“ – nevím, nevím… Z dějepisu vyčnívají ti, kteří hlásali svou pravdu „ať vhod, či nevhod“. A byli úspěšní alespoň po nějakou dobu – a třeba až po té, co byli ukřižováni, upáleni, nebo padli na barikádách. Za nemastnými, neslanými kompromisy se vždy zavřela voda a nevzdechl ani pes… Já osobně při rozvrstvení „sil“ nevidím naději na změnu k lepšímu – tedy pro vlast, národ, Západ. Naději však vnímám pouze v osobní rovině každého jednotlivce, pokud procitne a zaujme postoj oné „pravdy vhod či nevhod“ – vždyť tělo zahubit mohou, ale duši ne… A o to přeci v konečném důsledku jde ze všeho nejvíc, ne?

            1. Kristpane , tady nikdo nechce na nikom nejaky Husovy potresteny fanaticky napravy, tech /co drzej moc a muzou vsecko/.
              Hlavou do zdi .Za kazdou cenu ..Co vedou do zahuby.
              Samzrejmost , aby kazdej byl zivej !!
              Aby rano s rodinou posnidal a mel nadeji ze prezije do zejtrka..
              To je jeden z instinktu co vam akademik chce znicit.
              Traged J., tady vo sejkspirovych zahubach a vo dusickach , si zajdete za vodnikama , nebo tak..
              Zpatlanosti do extremu . Zalezitost barikad je uplne neco jinyho , to je kdyz de kazdymu vo kejhak.
              Rozvrstvete a hlavne rozsvitte si nejdriv ve svoji zmareny hlave.

              Neco jednoduchosti v reseni ,pouziti obyc praktickych selskych rozumnosti, pragmatismu v chovani a jednani..
              Nekdo nema neco rad a tak se vozve..Nektery se pridaji a nebo ne.
              Muze se potom neco zlepsit. A taky nemusi..
              Kdyz vylitne moc, ta se opevnuje a upevnuje denne, tak se toho necha. Clovek se narodil aby zil..
              Davy akademiku porad dokola krici , ze Hus kazal , milujte pravdu atd. ale vo ty jeho konkretni pravde ani nekviknou. /Hadky s porucnikama/.
              Ze ty co uveri ,potom dou hlavou proti zdi.
              Protoze to moc chce , aby dokazala co umi.
              Kdyz slo vo zamenu pravdy s kritikou, tech nahore ,ktera pravda byla konstruktivni misty..Argumenty jinych nepripoustel.
              Byl extremista a zivot je boj i proti extremum..
              To delaj porad z kancelari aby, se toho jiny chytli..
              Aby ty jiny udelali vsecko , zadna tragedie nevadi , aby se zfanatizovali jako Hus Wyclefem ,bezeli udelat , co bezohledne krveziznivej fanatickej akademik chce .
              A porad k tomu navadi ,sam je zbavenej zakladnich lidskych instinktu , besni na podiu az se mu zdari je zbavit , ale u jinych…..
              Nema selskej rozum , tim pro jiny opovrhuje, pac si precet ucebnici s pouckama a z toho se stal zavislak. /Lenin na Marxkapitalu/.
              Clovek kdyz ma pravdu klidne ziva a prezije , mozna se docka , nic netrva vecne..
              Proto sme milovali Elvise , ten vylez a povidal , ja sem tady zpevak to mam v naplni prace a neco vam zazpivam..
              A byl uplne skutecnej a normalni ..
              A rvali smichy , kdyz obezni pevkyne v opere zalostne kvilela asi tri jednani a potom , pac voklamana , vrazila si metrovou kudlu mezi kozy..
              Nebo kdyz nekdo pobihal po jevisti a predstiral ,ze je Liska Bystrouska..
              Lepsi pulitr v hrsti , nez nakej lisak na podiu..

          2. Potom jsou veci jednoduchy.
            Napiste jak to bylo a vyzvete , at si Vrabel rekne svoje a my si ho tady podame a bude klid..Jestlize o neco stal , nestal…
            Pak se uvidi.
            Jestli se ukaze ,ze neni skutecnej , tak nevobstoji..
            A vo tom to je..
            Jedine potom prijde smir a dohoda.
            Tady je platforma vytvorena Vidlakem a je mozny se tady dobrat pravdy .
            A jen asi tady pro kazdyho , kdo veci mysli vazne a premysli o nich .
            Moznost tady je neco kloudnyho vyjadrit , spis najit jak to bylo doopravdy, udelat z tim tecku /zaver/ a potom se muze pokracovat dal..
            Argument ,proti argument a vse bude jasny.

      1. Bacha, Vidláku, pýcha a hněv jsou dva smrtelné hříchy…A tito démoni ve 22:41 zacloumali Vaším majestátem. Pokračujte, prosím, v diskusi, až Vaše tepová frekvence poklesne pod 150/min. Perete špinavé prádlo na veřejnosti a to se ve slušné společnosti nedělá.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *