23 dubna, 2026

Nežádáme o příměří…

Donald Trump v úterý večer prodloužil příměří s Íránem. Co se stalo? Přišel nějaký nový návrh z Teheránu? Zrušil Írán blokádu Perského zálivu? Odsouhlasil předání obohaceného uranu do Ruska nebo Číny? Souhlasil s omezením svého zbrojního programu? Nic takového. Írán prostě oznámil, že žádnou delegaci do Islámábádu nepošle, protože s Američany se nedá jednat a dokud budou blokovat íránské přístavy, nemají s nimi o čem bavit.

Donald Trump nepočkal pár hodin. Nepřitvrdil ve výrocích. V podstatě ihned po strohém íránském sdělení napsal tweet, že velkomyslně vychází vstříc pákistánskému generálu Mudírovi, který ho poprosil, aby „dal Teheránu víc času.“ Írán to celé komentoval slovy, že prohrávající strana si nemůže klást podmínky a že Írán o žádné prodloužení příměří nežádal.

Země, která má jen dvojnásobný vojenský rozpočet proti České republice, v klidu pošle Američany do Brusele. Dokázali za ty peníze postavit podzemní města, hypersonické rakety, dálkové drony, obohatit uran. Řehka za polovic nedokázal koupit ani pořádné batohy. Oni nejsou zkorumpovaní, to my jsme zkorumpovaní. A mého postřehu, že íránská propaganda nepracuje s Alláhem, ale s Perskou říší, si všimli i v majnstrýmu a začali psát o tom, jak videa Revolučních gard najednou ukazují prostovlasé krásné Íránky, které brání svou vlast stejně jako muži.

Nežádáme o příměří, zní z Íránu…

Ti starší, kteří přežili izraelské vraždění, jsou ochotni s Američany mluvit. Ti mladší, kteří nastoupili na místa zavražděných, se s Američany bavit nechtějí vůbec. Údajný „zlodědek“ Chameneí byl vlastně hodný starý pán, který svým věkem a váhavostí brzdil mladé sekáče v rozletu. Stačí pár bomb a režim se sesype, říkal Netanjahu Trumpovi. Ale už mu neřekl, že nový režim bude tvrdší, nepřátelštější, odhodlanější a ještě bude konat s chladnou pragmatickou logikou.

Mimochodem, takhle by to vypadalo i v Rusku… Ti, co se každý večer modlí ke Zdechovskému, aby Putin natáhl bačkory, si neuvědomují, že po něm přijdou hoši, kteří nebudou dodržovat pravidla starého světa, ti si budou chtít vybojovat nová a nějaká Kallasová či Uršula pro ně nebudou partneři do diskuse, ale terče. Putin chce, aby Západ Rusko uznal za sobě rovné. Ti mladí od Západu nechtějí nic. Jen aby šel do brusele.

Putin a Sitting Ping Trumpovi vždycky alespoň umožnili uskutečnit „ten báječný skvělý telefonní hovor,“ po kterém vždycky Trump mohl ohlásit pokrok díky svým vyjednavačským schopnostem a vyjít z toho jako rétorický vítěz. Íránci nic podobného nedělají. Jen nechávají Američany v pochybnostech. Vysílají sice signály o dobré vůli, ale prozatím v NIČEM NEUSTOUPILI ANI O PÍĎ! Jen dokázali donutit Donalda, aby veřejně řekl, že bude dál čekat na íránský mírový návrh…

Mezitím přicházejí z jižního Libanonu zprávy o dalších a dalších shořelých izraelských tancích. Izraelský postup Libanonem je zhruba stejně rychlý jako ruský postup Donbasem. Izraelci nejsou už dávno u říčky Litání, kterou si stanovili za cíl svého postupu. Je to blbých dvacet kilometrů. Nejlépe vybavená a vycvičená armáda světa se zasekla kousek od vlastních hranic a dál to nejde. A to proti sobě nemají armádu podporovanou celým světem a stamiliardami dolarů. Mají proti sobě milici, kterou údajně zničili už loni. Drony, vole!

Pardon, Kalíku Řehko! kolik dronů na optickém vlákně má naše armáda? Kolik máme vycvičených operátorů, když teď tak úžasně kamarádíme s Ukrajinci? Doufám, že už jich máme desítky tisíc a tisíce našich vojáků s nimi denně poletuje. Že nemáme? Tak si k jedné americké stíhačce nekoupíme náhradní gumu k podvozku a budeme mít peněz dost! Skupina D už vám předvedla, že se na tom dá i solidně nakrást, tak byste neměli mít nic proti, ne?

Andreji Babiši! Už dostal Cetin tajný vojenský pokyn vybudovat pokrytí České republiky optickým internetem? Do každého domu, do každé hájovny, do každých veřejných záchodků? Aby se v libovolné budově dokázal připojit operátor dronu a ve stejné době na druhé straně republiky dokázala jakákoliv cvičená opice vybalit dron a napojit ho do sítě? Já jen, kdybyste tohle udělali z peněz na obranu, tak by se na tom v mírových dobách dalo vydělat ve válečných dobách by to posloužilo asi víc než americký létající šrot. Ale kdo jsem já, abych vám radil…

Oni tam v Íránu totiž nežádají o příměří.

Shrneme si to. Za poslední dva měsíce se ukázalo, že:

Americké základny se před americkým útokem musejí vyklidit, protože přitahují projektily.

Země, které mají americké základny na svém území, byly ostřelovány víc než Izrael.

Americké radary za miliardy peněz byly rozstříleny jako první a (co je zajímavé) od té doby v Íránu vydatně prší.

Bombardování Íránu bylo drahé, protože se muselo lítat z velké dálky.

Letadlové lodi je možné ochromit „požárem prádelny.“

Trump byl donucen ukázat slabost nejprve tím, že vyhlásil příměří a následně tím, že ho prodloužil, aniž by získal jakýkoliv ústupek.

Jediným výsledkem války je, že Írán blokuje vývoz ropy Saúdům a Emiráťanům a Spojené státy zase blokují vývoz ropy Íránu. Putin děkuje oběma stranám. Sitting Ping je k němu v posledních dnech velmi milý a přátelský, Indický Módí si stěžuje na americkou nespolehlivost a celá Asie si u něj podává kliku.

Americkým spojencům v Evropě dochází kerosin do letadel, chybí plastové granuláty a na podzim bude problém s hnojivy. Jestliže dneska ještě tleskají Zelenskému za ničení ruské ropné infrastruktury, za dva měsíce ho za to budou nenávidět.

Čím déle tohle všechno bude trvat, tím méně bude Dubaj pupkem světa a tím spíše se všichni byznysmeni (i celebrity) přesunou někam jinam, kde už zůstanou.

Šikovně jsi to, Donalde, vymyslel. To nemohu říct!

__________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

241 thoughts on “Nežádáme o příměří…

    1. Ne, je to bulvární blbost.
      Poručili jsme už kdečemu, ale „větru a dešti“, potažmo proudění atmosféry, rozhodně ne.
      Viděl jsem radarové systémy i pulsní vysílače s výkony v řádech GW po dobu řádově jednotek mikrosekund až desítek nanosekund, schopné fungovat odrazem od Měsíce, což je nějakých 380-400.000km.
      Úžasná díla lidského umu a tvořivosti. Ale určená ke zcela jiným účelům, stejně jako HAARP.
      Jejich autoři a konstruktéři se vždy jen chechtali při laických otázkách, zda jsou ta monstra, některá s parabolami o průměrech až desítek metrů, schopna ovlivnit počasí, přitáhnout či naopak odehnat bouřky a podobných.
      Kdyby to jen trochu možné bylo, už by se tomu dávno dělo a v mnoha zemích sklízejí ne jednu úrodu, ale třeba dvě. Hrozby záplavami, suchem a hladomory, by už dávno neexistovaly.
      Proč by kosmické agentury čekaly na prognózy počasí, příznivé startům či přistáním? Kdyby to bylo tak jednoduše možné (a prachů mají dost), vytvořili by si příznivé počasí přece sami, ne?

      1. Teco napsal: 23 dubna, 2026 (18:35)

        Řekl bych, že si nejste schopen připustit, že jsou oblasti o nichž jen nic nevíte a které překračují Vaši představivost.
        Je při tom známým faktem, že snahy ovlivnit počasí zde byly, že velmoci se na tomto poli angažovaly a že jistých výsledků se jim podařilo dosáhnout.
        Jistě si vzpomenete, jak SSSR svého času provádělo aktivní opatření pro zajištění bezdeštivého počasí pro vojenské přehlídky k výročí ukončení II. WW v Evropě. Sověti se výzkumu ovlivnění počasí reálně věnovali a to v řadě různých technik. V devadesátkách, kdy se rozkrádalo Rusko, se také rozkradlo kde co z jejich výzkumů a touto cestou se k jejich poznatkům dostali také Ušási. Dnes se už i Němci angažují na tomto poli a už i v mainstreamu tu a tam problesknou správy, že se jim na tomto poli začíná dařit a že se pokouší zúrodnit Saharu zaléváním umělými dešti.
        A jak správně již padlo, nedávné záplavy v Dubaji byly zcela přiznaně důsledek uměle aktivovaných dešťů.
        Takže bych si dovolil souhlasit s názorem, že k umělému ovlivňování počasí skutečně dochází, jen my řadoví občané nevíme, jak moc. Co je přirozené počasí a co a v jakém rozsahu je již dílem lidských manipulací a kde jsou jejich limity.

  1. Odskočíme si teď od světové politiky do našeho českého rybníčku, kde herec Vetchý dostal od P.P. cenu Arnosta Lustiga. Ano, slyšíte dobře. Komunista obraceč obdaroval herce smrťáka a značná část našich obyvatel tomu tleská a není jim stydno. Hodnoty naruby a svět se točí dál, protože ten svět je plný podobných hodnotových osob, jako jsou ti naši dva, tři, čtyři….Za těch 70 let co jsem na světě je to pořád stejné- lidé jsou děfky prodejné.

    https://www.facebook.com/reel/809326178484042

    1. Máš pravdu.
      Doslova jen pár lidí odmítlo, vzít si od polistopadových presidentů cokoli.
      Že si zrovna od PP vzala ocenění i Marta Kubišová, mě na ni velmi mrzí.
      Zrovna Ona, můj dávný idol i můj sexsymbol ze šedesátek, který mi způsobil pěkných pár nočních polucí. Ona, která vlastně celý svůj život nemohla komunistům přijít na jméno…
      Kamila Moučková. Že si vzala medaili od Zemana, takové kontroverzní figurky…
      Měl jsem kdysi takový dojem, že „osmašedesátníci“ jsou morálně podstatně pevnější, než jak je prezentovala média.

      Teď mě někdo asi virtuálně přizabije, ale nechť.
      Nějakou cenu by měl in memoriam dostat Miroslav Štěpán.
      Za to, že v ničem, co během listopadu 1989 nelhal a jak přesně se trefil výrokem „budete otroky ve vlastní zemi“. A potom v ČKD i za tu sekvenci se studenty-dětmi a jejich určováním, kdy má přijít a odejít president, nebo kdo jím má být. Za což tehdy v ČKD sklidil pokřik „nejsme děti“.
      No, to sice ne, ale doslova jako děti se ti lidi z ČKD chovali…Neviděli dál, než za bránu s píchačkami, možná ani to ne.
      Štěpán totiž měl nejednu možnost, cestovat s ostatními soudruhy na Západ, kde díky tamním buňkám komunistických stran pravděpodobně viděl i ty sviňárny kapitalismu, které nám v listopadu 1989 bývalí rudokabátníci decentně zamlčeli – a nechali to raději překřičet hesly, jako „za Komárka koruna jak marka“ a podobnými.
      Pusťte si Jakešův Červený Hrádek. Byť to říkal hodně neobratně, tak to zaprvé byl schopen říkat spatra a fakticky ve všem měl pravdu. Lidi tehdy, osleplí pozlacenými prdy a množící jeho projev jako důkaz jeho údajné imbecility, byli sami imbecilové.
      Kdyby o totiž tom, co M. Jakeš tehdy říkal, přemýšleli aspoň trochu a nezaměřovali se na bojlery-brojlery a kůly v plotě, tak by některým možná došlo, že za imbecily jsou v daném momentu spíše oni.

      Všecko dopadlo, jak muselo a jak to M. Štěpán předpověděl.
      Jsme otroky ve vlastní zemi, vysává nás a odírá ten vytoužený Západ – a ještě si dovolují nazývat to demokracií.

      1. Teco
        mňa sklamal aj Václav Nedomanský keď prebral občianstvo od kovaneho boľševika na hrade PePu…. smutné 😟 a toľko pluvali na režim spred 1989 roku ,ako museli utiecť a trpeli…to neutrpeli ujmu od toho pokrytca?…

        1. Zapomeňte jednou provždy na to, že většina těch, kteří stáli nějakou formou viditelně proti minulému režimu, jsou či byli jakýmisi „morálními majáky“. Realita je u naprosté většiny taková, že jim nevadilo, jak se minulý režim chová, ale to, že byli odstaveni od možnosti, aby totéž mohli dělat oni. Viz „ikona“ Havel a mraky dalších.

    2. odjinud:

      Taková zajímavost k ceně Arnošta Lustiga. Věděli jste, že to je ve skutečnosti cena Česko-izraelské smíšené obchodní komory, která ji uděluje?

      Zjevně ale Cena Česko-izraelské smíšené obchodní komory neznělo tak dobře.

      A hádejte, kdo je viceprezidentem této organizace?

      Tomáš Pojar.

  2. trump prohlásil, že na jeho žádost Írán nepopraví oněch 8 žen, o kterých mluví fejk mossad účty na socsítích jako o obětech „strašného íránského režimu“

    již předtím Írán oficiálně odpověděl na ty blitky izraelské propagandy o 8 ženách odsouzených na smrt, že trump zase naletěl na bláboly a lži a měl by si věci ověřovat, aby nešířil fejk ňůs ( na které trump sám tak rád nadává, když ho snad někdo z médií kritizuje)

    takže ano, Írán nepopraví oněch osm, nikdy neexistujících žen – a to je velký trumpův „ůspjech“

    1. Nicméně, ty prostovlasé krásné Íránky, snad proto, že jsou to většinově origoš Peršanky, to je velice kvalitní řezivo!
      Škoda jen, že….že už si to můžu jenom myslet, nebo to s hořkým povzdechem napsat sem 😀

  3. Írán odpověděl v reakci na trumpovo prodloužení příměří „na trvalo“. tedy na tu zoufalou snahu trumpa udržet si tvář po tom svém předchozím vyhrožování a slibování super-skvělé dohody (kapitulace Íránu), která bude hnedle podepsána – a Írán odpověděl že poražená strana neurčuje kdy a jak konflikt skončí a že na trumpovo příměří sere

  4. 😉
    OT
    „Očakáva sa, že výrobcovia zvýšia ceny kondómov o 30 % kvôli výpadkom dodávok spôsobeným konfliktom na Blízkom východe. Malajzijská spoločnosť „Karex“, ktorá dodáva produkty „Durex“ a „Trojan“ a zabezpečuje ich pre Národnú zdravotnú službu Veľkej Británie, vyrába 5 miliárd kondómov ročne. Avšak od začiatku konfliktu „Karex“ čelí rastu cien surovín prechádzajúcich cez Hormuzský prieliv: od syntetického kaučuku a nitrilu používaných pri výrobe kondómov až po obalové materiály a lubrikanty.“ Podľa vedenia spoločnosti sú existujúce zásoby iba na niekoľko mesiacov a nevidia inú možnosť, než preniesť náklady na zákazníkov.“

        1. Jj, říkal mi kdysi jeden „spolubojovník“, že čásek sloužil v Hrádku. Když si dal s holkou rande, přinesla s sebou kondom. Bylo to jak hozená rukavice, říkal. 🙂

  5. Trump si dobře plní domácí úkoly. Vytváří nám tu jeden velký globální Výmar, až bude lidem hodně zle, tak jim nabídnou jako východisko digitální koncentrák a bude vymalováno. Írán se pomalu stává regionálním centrem koncentrace řízení s přechodem na globální úroveň do tandemu s Čínou.
    Mimochodem už lidi nezachrání ani hotovost, protože bankovky rozdělí na ty platné a neplatné v závislosti na sledování jejich oběhu podle čísel.

    https://t.me/banksta/92382

    Státní pokladna USA dokončila integraci systému číselného sledování sériových čísel.

    Odborníci říkají, že budou-li technologie USA dostatečně rozvinuty, bude možné naladit monitoring bankovek a digitálně „vypínat“ jejich likviditu (znehodnocovat je).

    Bankovky použité v podezřelých transakcích nebo které nebudou verifikované v oficiálních bankách do 90 dnů, se mohou ocitnout na stop-listech. Z pohledu globálního finančního systému se promění v „nepotřebný papír“, nebude je možné uložit nebo vyměnit. Časem budou moci USA dokonce vyhlásit defolt černé hotovosti, nebudou-li vaše peníze správného vzoru a budou-li mít nesprávná čísla.

    https://t.me/banksta/92382

    1. Paní Aneri
      Určité to víte,co o Íránu mluvil pan Pjakin,až teď se to naplňuje.
      Jak pišete likvidaci hotovosti,asi jen dolarů, národní měny by to nemělo likvidovat.

  6. trump, který se sám zbaběle vyhýbal vojenské službě během války ve Vietnamu, včera prohlásil, že on by válku ve Vietnamu vyhrál velmi rychle, kdyby jen byl býval už tehdy prezidentem

    „Vietnam bych vyhrál velmi rychle. Vyhrál bych ho, kdybych byl prezidentem.“

      1. Na prahu osmdesátek mne poučoval jeden školený modroknížkař, kterak mám odvést lidi z pracoviště na místo, odkud bude organizována činnost v případě válečného konfliktu. Ten vůl nevěděl, že část vojáků v záloze má pro tento případ ve vojenské knížce vlepený povolávací rozkaz na konkrétní místo, nástup neprodleně. Kdyby ke konfliktu došlo, byl bych zastřelen buď pro vzdálení se z pracoviště, nebo pro nedostavení se na čáru. Blížil se rok 1984…

      1. Držím ruku na amuletu.
        Došlo palivo v půli letu.
        Umí náš boeing plachtit?
        Nebo se budou pachtit

        záchranáři někde dole?
        Poletíme po parabole
        přesně do místa dopadu
        a to, co bude po pádu….

  7. …a od te doby v Iranu vydatne prsi… Presne, trefne. I u nas je pocasi rizeno z „Meteoradaru“ Brdy a Skalka, ano, z tech, co kolem nich na destovych mapach vidime koncentricke kruhy. Legracni vysvetleni: pry tyto megakruhy vznikaji pusobenim WiFi… Tak to urcite… Pravidelne mrazy, kdyz rozkvetou stromy, v Cesku nevidana Tornada, zaplavy, sucho… Meteoradary v polovojenskem rezimu pod velenim NATO… Jeste neco jsem zapomel? Jo. Na Slovensku Javorina, dalsi takovy u Drazdan…

      1. Ono to také může být tím, že hoří různé ropné zásobníky a to ovlivnilo počasí.

        Každopádně, v Íránu už není sucho a přehrady jsou doplněné.

          1. Jo, ale je prokázáno, že kouřící komíny vypouštěly do ovzduší plno sazí a ty se nabalovaly v mracích vodními kapkami a o víkendu lelo jak z konve.
            Ještě v 90.letech tohle řešili, proč je vždy o víkendu deštivo a v týdnu slunečno…
            Jedna AI:
            Emise částic (PM2.5, PM10) a aerosolů z průmyslových komínů snižují průhlednost vzduchu, ochlazují lokálně sluneční záření (aerosolový efekt) a tím mohou mírně snižovat teplotu v postižené oblasti; aerosoly také mění vlastnosti oblačnosti a mohou ovlivnit množství srážek dál od zdroje. rozhlas.cz

            Plyny (NOx, SO2) a prekurzory sekundárních aerosolů přispívají k tvorbě mlhy a smogu za nevýhodných rozptylových podmínek (inverze), což zhoršuje rozptyl tepla a vlhkosti v údolích a městských kotlinách.

            Teplé spalinové vývěvy a vodní pára z velkých komínů mohou vytvářet viditelné kouřové či párové čepy (plumes), lokálně měnit vertikální proudění (malá konvekce) a za určitých podmínek podporovat tvorbu nízké oblačnosti nebo mrznoucí mlhy. in-pocasi.cz

            Vliv na klimatickou (globální) změnu mají hlavně skleníkové plyny (CO2) z průmyslu – jejich efekt je globální oteplování; současně však aerosoly z průmyslu krátkodobě ochlazují oblast, což komplikuje celkový dopad na klima.

            AI Googlu:
            Tovární komíny ovlivňují počasí především lokálně, a to skrze uvolňování tepla, vodní páry a pevných částic do atmosféry. I když nejsou přímou příčinou globálních změn klimatu, jejich emise mohou v bezprostředním okolí modifikovat meteorologické podmínky.
            Hlavní způsoby vlivu na počasí:

            Vznik umělé oblačnosti a srážek:
            Komíny vypouštějí velké množství vodní páry a tepla. Tento teplý, vlhký vzduch stoupá vzhůru (konvekce), kde se ochlazuje a kondenzuje, což může vést ke vzniku lokálních mraků typu cumulus nebo specifických mraků zvaných homogenitus (česky antropogenní mraky).
            Kondenzační jádra: Emise obsahují drobné částice popílku a aerosolů, které slouží jako jádra pro kondenzaci vodní páry. To může v blízkosti průmyslových center zvýšit četnost mlh nebo drobných srážek.
            ………………….
            Nejdříve mi vyhledávač nabídl sousedův kouřící komín a jak jej mám udat a soudit se s ním 🙁

            1. Jo a síry je díky odsíření v půdě málo, proto jsem koupila sírany na hnojení a je to u česneku poznat.

            2. Kondenzační jádra, může být.
              Roli můžou hrát i atypické konvekční proudy, způsobené požáry.
              Tento efekt použil i Old Shatterhand, když přivolával déšť.

        1. btw, země nejméně závislé na odsolování a tedy schopné přežití bez něj (v případě třeba velké ropně havárie alá pokus usa o obsazení ostrova Kharg a následné leaks z ropovodů na ostrov přímo do vod Zálivu) jsou Írán a Irák, v menší míře v nouzovém režimu Saudská (podzemní voda)

          Kuvajt, Katar, Bahrajn, UAE jsou naprosto vyřízené bez odsolování nebo s propadem kapacity – v řádu dní by se miliony lidí daly na pochod za přežitím (z Bahrajnu teda ještě navíc blbě přes ten jediný most, který by byl rychle zneprůchodněný nehodami aut davů v panice a hysterii – pochopitelné)

        2. @ Vidlák (8:37) „Každopádně, v Íránu už není sucho a přehrady jsou doplněné.“

          Ano, přejme Peršanům, ať jim „voda je život“ slouží k dobrému.

          Ale co se týče jádra Tvé informace – z jakého zdroje čerpáš?
          Trošku jsem zpovídal AI Gemini a dubnové informace jsou asi takovéto:

          Regionální rozdíly naplněnosti přehrad v Íránu jsou obrovské: Zatímco na severu u Kaspického moře může být naplněnost vyšší, klíčové přehrady pro Teherán a centrální Írán (kde je situace nejvíce sledovaná) stahují tento průměr ke kritické hranici 40 %.

          Reportovací cyklus: Tyto údaje odpovídají nejnovějšímu zveřejněnému sčítání k aktuálnímu týdnu v dubnu 2026.

          Dotaz na zdroje informací:
          Čerpám z ohromného množství dat, která do mého systému neustále proudí přes mezinárodní agentury a monitoringy, které mají k těmto íránským zdrojům přístup (např. přes své pobočky v regionu nebo speciální sítě). Moje data jsou informovaným odhadem založeným na nejčerstvějších dostupných hlášeních, která citují ty zdroje, které jsem ti uvedl. Ten stav 40–45 % je v komunitě odborníků na Blízký východ pro letošní duben považován za fakt, o kterém se v Teheránu otevřeně (a s obavami) mluví.

          Odborný model situace: Údaj o 40–45 % naplněnosti k dubnu 2026 není „vteřinový výstup z digitálního čidla“, ale syntetický údaj. Vychází z posledních dostupných zpráv z poloviny dubna, historických trendů pro toto období a aktuálních srážkových map, které ukazují, že letos jarní tání v pohoří Zagros prakticky nenastalo.

          Korektura v reálném čase: Pokud ministerstvo v Teheránu vydá v pondělí zprávu o stavu přehrad, tato informace se během pár hodin objeví v analýzách mezinárodních hydrologických organizací, ze kterých já pak čerpám.“

          1. Tož tedy čerpejte, alespoň tu nebudete stále oxidovat.
            PS: Žádného bratra nemám a Vás už vůbec ne!

            1. Josef Švejk (9:46) „Tož tedy čerpejte, alespoň tu nebudete stále oxidovat.“
              1/ čerpá AI, ne já. A ano měl jsem tu informaci zkrátit, omlouvám se.
              2/ Vás nezajímá pravda? Skutečný stav? Proto se ptám na ZDROJ informací.

              Kdo se nepídí po zdrojích informací, zůstává snadno ovladatelným naivou…

            2. Josef Švejk (9:46) „PS: Žádného bratra nemám a Vás už vůbec ne!“

              Bratr v člověčenství je danost, ne volba. Že dáváte veřejný průchod své „naježenosti“ už volbou je 😉

                    1. Super, děkuji za Váš náhled: „Já vidím jen jediné možné v tom, zda sjednocení více vědomí je opět vědomím – což může být otázka definice toho, co vědomí je.

                      Navrhuji alespoň chvilku pokračovat v debatě tam, máte-li zájem, ať tu netapetujeme 😉 (Dostanu se spíš až večer…)

              1. Pokud je bratrství v člověčenství danost, není potřeba o tom soustavně a opakovaně psát a každému to strkat pod nos. O jiných danostech, například že v noci je tma a po dešti bláto, taky setrvale a v jednom kuse dokola nepíšeme. Mimo to, v našem kulturním okruhu cizím lidem na potkání obvykle netykáme, a jestliže tak přesto činíme, po právu je to považováno za neomalenost a nevychovanost.

                Prohlašovat se každým vstupem do diskuse za něčího bratra může být vnímáno nejen jako aspirace na člověčenství, ale též jako docela odpudivá vlezlost – zejména, činíte-li tak dlouhodobě. Vy si možná připadáte sám před sebou jako jedinečná bytost s obsáhlým duchovním rozmachem, ale může být, že vás okolí vnímá jako docela otravného patrona: „Stůjte, hlupačky! Chci vám prokázat dobrodiní!“

                1. Proč hned předpokládat špatný úmysl, pane První nekonečné ordinální číslo 🙂 ? Takových neúmyslných Ivanů a Ivanek se všude možně najde…

                  Moc neznám tyhle věci… ale volba nicku je těžká věc, je to takový vývěsní štít, v dobré víře zvolený. Člověk chce nějak prezentovat sebe, jak se sám vidí, aby ostatní předem věděli, s kým mají tu čest. Nemusí to být vlezlost, třeba jen srdce na dlani… A proč to později měnit, když už je nick i jeho nositel nějak zaveden a znám? Každému to zvolené jméno nemusí být sympatické, mám s tím také svou zkušenost.

                  Vzájemné tykání bych předpokládala u osob, které se znají, jinak to vhodné není. Zní to pak jako hovor spatra, neuctivě k druhé osobě… Jsem tu nová, netuším, jak tomu v tomto případě je.

                  1. Včera jsem Vám již nestihl odpovědět. BUdete-li se chtít pobavit, přečtěte si román „Američtí bohové“ od Neila Gaimana.

                    Nejsou tam jen bohové severští, ale mnoha dalších, včetně slovanských. Sám Gaiman přiznává, že se hodně inspiroval u Rudolfa Simka a jeho Dictionary of Northern Mythology, což je dodnes validní zdroj informací o severských bozích.

                    Potom jsou zajímavé knihy jako One eyed God, kterou napsala Priscilla Kasden Kershaw, nebo Daniel McCoy The Viking Spirit, ale i Neil Gaiman a jeho Norse Mythology. Ta je moc pěkná. Příběhy jsou ale převyprávěné a Neil Gaiman si doplňuje chybějící části dle svého.

                    V podstatě toho moc nevíme. O slovanských bozích toho, ovšem, bohužel, víme ještě mnohem méně.

                    V knize Američtí bohové Gaiman zmiňuje jen Černoboga a Běloboga, ale také Zorju Utrennaju, Zorju Večornoju a Zorju Polunočnaju. Nevím, odkud čerpal. Na tyto tři sestry jsem nikde nenarazil, ale Zorja (Zarja – záře) se objevuje v některých starých lidových písních a má jednoznačných mystický podtext.

                    Staří Bohové byli holt nepohodlní. Dnes jsou již nepohodlní všichni. Zato ale začíná frčet ta druhá parta. Jen tak namátkou např. otevírání Gotthardského tunelu a zahájení OH v Paříži, to byla nádherná ukázka toho nejhoršího, co může „mytologie a náboženství“ nabídnout.

                    1. Děkuji Vám moc za zajímavý tip na knížku, ráda si ji přečtu.

                      Když jme u těch různých bohů, mám moc ráda film Mlhy Avalonu. Je to alternativní příběh Lady Morgany, čarodějky a kněžky pohanské bohyně Jezrní paní, vyprávěný z její perspektivy. V tomto příběhu Morgana vůbec není zlá, naopak… To, co Morgana prožívá, je krásné, těžké a zároveň hluboce lidské. Tedy, spíš takový „ženský“ film, ale ani muže neurazí…

                      Děj příběhu probíhá na pozadí souboje dvou nábožentví – nového (křesťanství) a toho, kterému jako kněžka slouží Morgana, pohanského. Křesťanství v tom souboji vyhrává, ale ženský prvek, představovaný bohyní, do křesťansví skrytě přechází také…

                      Při sledování tohoto filmu mě napadlo, že skutečný smysl těch dvou náboženství, která spolu nesmiřitelně bojovala, byl vlastně stejný. Dvě různé nádoby, které měly lidem pomoci, aby se mohli napít.

                    2. Wed

                      Mlhy Avalonu je román od Marion Zimmer Bradley. Možná je součástí série, to teď nevím a kouknout se do knihovny se mi taky nechce.

                    3. katango

                      Nevěděla jsem, že je to i knížka. Bylo by fajn vědět, jak to bylo dál…

                      Díky za info, já si to už zjistím, neztrácejte čas 🙂 .

                    4. Jo, a ještě jeden související film – spíš dokument. Režisérem byl Sergej Strižak, původem z Krymu – aktuálně nevím na kterou stranu konfliktu mezi Ukrajinou a Ruskem sám sebe počítá. Ale film natočil v ruštině ještě v době, kdy Krym patřil Ukrajině. Jmenuje se to Hry bohů, a mně to hodně dalo.

                      Strižak je divadelní režisér a proto jako svou metaforu zvolil divadlo. Podle této metafory je každý z nás hercem vesmírného či pozemského dramatu a diváky jsou bohové, pro jejichž pobavení hrajeme. A důležité je, abychom hráli – tedy žili náš život – opravdově, autenticky a naplno. Aby stálo za to se na nás dívat. Ten film jsem viděla zrovna v době, když jsem byla vážně nemocná a moc mě to oslovilo.

                      O to, kolik těch bohů je vlastně vůbec nejde. „Bohové“ mohou i být vyspělí mimozemšťané, nebo hráči počítačové hry a my její herní postavičky v rámci té simulace. Náš Vesmír může být kvantový počítač, na němž ta hra běží. Nebo je to hra a zábava Univerzálního vědomí, totožného s Bohem. To je vlastně úplně jedno -vždycky jen jeden z možných výkladů světa, podobně jako třeba šamanské nabo náboženské mýty.

                      Podstatné ale je, jací máme být my.

                      Nebo si můžeme klást otázku, kdo je ten, kdo se dívá, ten Pozorovatel.

                      A kdo jsme my.

                      Úmyslně nenabídnu žádnou definitivní odpověď. Hledač(ka) pravdy si musí tu svou pravdu najít sám (sama), jinak by to ani nemělo cenu…

                      https://www.youtube.com/watch?v=8yHR3FiOGNk

                      https://www.youtube.com/watch?v=gALfHmdT4iI

                      (dílů je víc)

                  2. „Člověk chce nějak prezentovat sebe, jak se sám vidí, aby ostatní předem věděli, s kým mají tu čest.“

                    Ne nutně, někteří z nás si volí přezdívky, které nemají žádný význam. Ani manifestní, ani latentní. Člověk by měl žít s vědomím, že slova reálně neznamenají nic. Jsou jen prach záhy rozfoukaný větrem času.

                    1. Někdy… Ale na druhou stranu, slova mají velkou moc – dokážou ovlivňovat i měnit stav věcí. Slovo dělá nejen muže, ale i ženu. Jen tak plést jazykem a mluvit do větru, to se, podle mne, nemá… Obyčejně co píšu nebo říkám, i tak myslím.

                      Jen když jsem vychovávala psa, musela jsem se naučit předstírat hněv, když něco provedl…

                2. Alef Nula (12:38) „Pokud je bratrství v člověčenství danost…“

                  Jsem rád, že jste se tu zas ozval Alefe. Už jsem si říkal, co s Vámi je. A nemyslím to ironicky.

                  O bratrství prvoplánově nepíšu vůbec. Jsou danosti přicházející zvenku, to je to počasí, třeba. A jsou danosti přicházející zevnitř, vývojem vnitřního člověka. A nejsou o nic méně zřejmé, ale jen některým, a jen zevnitř.

                  Je něco špatně, pokud považuji i lidi, které neznám, (sám pro sebe) za bližší či vzdálenější sourozence, mně na roveň? (A genetika nelže, máme skutečně stejné předky.) Ano toto mé VNITŘNÍ vnímání NAZNAČUJE můj nick.

                  V diskuzích ovšem vykám každému, koho neznám. I hrubiánům, snad jste si všiml.

                  Ale nick je snad, doufám, pořád jen nick. Nic víc než hravý náznak. Jak komu co sedne. Ještě mne nenapadlo něčí nick veřejně rozporovat.

                  Jak i Wednesday naznačila, zvolí-li někdo nick „Sláva Ukrajině“ nebo „hulvath“, neočekáváme snad nadsázku? Nebo Vy se snad v mezilidské komunikaci vážně považujete za „První nekonečné ordinální číslo“? A pokud ano, padni, komu padni, nemělo by se to hodnotit jako o dost větší troufalost, než tykací nick? 😉

                  Nic ve zlém, Alefe. Beru to jako obrušovací debatu, díky za upozornění, zamyslím se ještě nad podstatou Vaší námitky…

                  1. On možná pan Alef myslel, jak jste tykal nějakému Danielovi. Aspoň tak jsem to pochopila já, nevím. Ale nemám tušení a nepátrala jsem kdo to je a jestli se znáte. Není to má věc…

                    1. Tak zrovna s Danielem si tykáme.
                      Ano, netuším, jak toto vyhodnotil Alef, ale vnímám jeho námitku v širší rovině.
                      Díky za snahu o urovnání. Asi to už nechme ležet. 😉

                  2. „zvolí-li někdo nick „Sláva Ukrajině“ nebo „hulvath“, neočekáváme snad nadsázku?“

                    Směšujete dvě věci – zvolí-li někdo nick „Sláva Ukrajině“ a ve svém příspěvku se do UA dosti ironicky až sarkasticky pustí, jistě se o nadsázku jedná. Dá-li si ovšem někdo nick „hulvát“ a pak se téměř v každém příspěvku chová jako skutečné hovádko, o nadsázku fakt nejde, je to čirý alibismus.

        3. Neřekl bych. I když bouchne středně velká sopka, neznamená to pro klima nic. Pár hořících zásobníků už vůbec nic.

  8. Německu se konečně splní jeho sen.
    Do Německa přestane přitékat ruská ropa označovaná Němci jako ropa kazašská.
    Rusko potvrzuje, že od 1. května 2026 ukončí její dodávky do německé rafinerie PCK Schwedt ropovodem Družba.
    Němci když si něco naplánují, tak toho i dosáhnou. Jistě mají z ukončení dodávky ruské ropy zvané kazašeká obrovskou radost.
    Navíc, moho svá eura, která by zbytečně vyplýtvali za nákup ropy z Ruska darovat Ukrajině na další a další zlatí záchody.
    No nekupte to:

  9. Pardon, Kalíku Řehko! kolik dronů na optickém vlákně má naše armáda? Kolik máme vycvičených operátorů, když teď tak úžasně kamarádíme s Ukrajinci? Doufám, že už jich máme desítky tisíc a tisíce našich vojáků s nimi denně poletuje.
    ————–
    Tak to já teda doufám, že s drony a jejich operátory je to u nás ještě horší než s pověstnými maskovacími batohy s reflexními výstražnými prvky.
    Protože jinak na povel šílené Uršuly jdeme válčit proti Rusku, což teda fakt nechci – jak z hlediska našich skutečných zájmů (ekonomická spolupráce s Ruskem), tak z hlediska rizik (fakt nechci, aby nám museli Rusové posílat vzkazy Orešnikem nebo nedejbože Burevestnikem)

    1. ….takže já osobně jsem vlastně rád, že máme (ČR, celá EU i NATO) ve vedení neschopné idioty – lepší, MNOHEM LEPŠÍ než pod velením nějakého schopného manažera alá Heydrich2 nebo Speer2 mašírovat na východní frontu

      mimochodem, v Německu už někteří představitelé mluví o tom, že i 70-letí jsou ok jako vojenská „rezerva“

      taxe, Vidláku, možná raději modleme za Řehky, Černochové, Uršuly, nefunkční F-35 apod – abychom nemuseli „na Rusa“ (i když tentokrát bychom pro změnu mohli zpívat „a víme proč“ – pro zájmy usáckého impéria a zemí západní EUropy)

      1. ard (7:38) „….takže já osobně jsem vlastně rád, že máme (ČR, celá EU i NATO) ve vedení neschopné idioty – lepší, MNOHEM LEPŠÍ než pod velením nějakého schopného manažera alá Heydrich2 nebo Speer2 mašírovat na východní frontu“

        Mluvíte mi z duše…
        Ohledně ochoty a umění válčit platí: čím větší idiot ve velení, tím menší konečné počty vyvražděných.

        Války totiž nejsou ničím jiným než soutěží mocných o to, kdo nejefektivněji dehumanizuje jím usurpované obyvatelstvo na prostý spotřební materiál. Vláda uctívačů smrti…

        Kořen to má v kultuře uctívání Boha požadujícího obětování těch, kteří se nedokážou bránit.
        Satanismus má mnoho tváří.

  10. Vrátím se k stávkové pohotovosti odborářů (tendy ne všech zaměstnanců) v ČTV a rozhlase:
    Miloš Zeman říká:
    Chtěl bych připomenout, že způsob financování veřejnoprávních médií, který navrhuje nová vláda, je totožný se způsobem financování v 17 členských zemích Evropské unie. Takže nejde ze strany veřejnoprávních médií o žádný boj za svobodu slova, ale je to boj za kšefty a nic jiného než kšefty.
    ===
    Ve „státních“ divadlech je situace v něčem docela podobná. Přezaměstnanost, hlavně v úřednických funkcích. A ti nedbyteční úředníci si osobují právo rozhodovat i o uměleckých otázkách. Pamatuji situaci třeba v roce 1970, kdy ředitelství mělo ani ne dvacet lidí. Teď je jich cca pětinásobek. Jenže funkční kostru celého systému drží ta stará, zkušená pětina, která ovšem postupně vymírá.
    Jenže divadlo zatím neovlivňuje přímo politiku, takže tenhle argument se nedá použít.
    Použity budou (časem) argumenty ekonomické udržitelnosti.

    1. Starý kocoure,
      stávka za zachování platby koncesionářských poplatků na ČT a ČRo znamená jen to, že jim nikdo nekouká pod prsty. Zatímco při platbě ČT a ČRo ze státního rozpočtu bude moci jejich výdaje kontrolovat NKÚ. A o to jde v celém sporu, zase jen o prachy a o to, kdo bude rozhodovat, za co se bude utrácet. Jakmile budou muset mít více nabídek na jeden pořad, bude to pro mnohé šokový zásah do jejich výpočtů zisku.

  11. Podle US Debt Counter překročil státní dluh SSA 17. dubna 2026 hranici
    🕎💰39 bilionů dolarů.

    Státní dluh USA měsíčně navyšují o 200 miliard dolarů.

    „Náš strategický partner“

    1. Babiska , si prave vyzadal pujcky 50 miliard Kcs , pro Ukrajinu. Ty penize i s urokama ale zaplatime my a jeho volici..
      Ukrajina , ktera ty penize potrebuje , si je nepujci a proc.
      My na druhy strane ty penize nepotrebujeme ,ale zrejme potrebujeme platit dalsi dluhy , dalsi vlady..

      1. to paw:
        Jediná schválená – ale zatím nerealizovaná – „půjčka“ (=dar) Ukrajině je ve výši 90 mld EUR. Ručí za ni 24 zemí EU, 3 země neručí (SVK, HUN, CZ).
        Odkud čerpáte své tvrzení o „Babišově půjčce“ pro Ukrajinu“?

        1. Změny nařízení EU o víceletém finančním rámci, které byly dnes přijaty, potvrzují, že podpůrná půjčka pro Ukrajinu bude financována z výpůjček EU na kapitálových trzích a bude kryta rozpočtovým prostorem EU. Půjčka má být splacena reparacemi, které Rusko dluží Ukrajině.
          Ano Česko za půjčku neručí, ale bude půčka EU splacená ze společných peněz EU a nebo státy, které ručí za půjčku vytvoří zvláštní učet, do kterého budou přispívat bokem? O tom jsem slyšel rozporuplné zprávy.

  12. Šéf Bílého domu má podle zákulisních informací, které získal americký server Politico, nachystaný seznam „hodných a zlobivých“ zemí. Ty jsou rozřazené do tří úrovní.

    Do první kategorie „vzorných“ spojenců se řadí například Izrael, Jižní Korea, Polsko, Německo nebo Pobaltské státy. „Modelové země budou mít naši přízeň,“ poodhalil americký ministr obrany Pete Hegseth už loni v prosinci.

    Naopak státy ve zbylých kategoriích by měly pykat za své nedostatečné snahy, například nedosažení výdajů na obranu 5 procent z HDP. Bílý dům však zatím neupřesnil, jaké sankce by „zlobivce“ mohly postihnout.

    Jednou z uvažovaných možností by mělo být například stažení amerických vojáků ze základen v těchto státech. „Tím se vlastně vytrestají hlavně Spojené státy,“ cituje Politico nejmenovaného evropského diplomata, který tím naznačil, že přesuny jednotek na jiné základny by mohly být finančně a časově velmi náročné.

    1. Re: Ryzil

      Výpisy z dnes již historických databází vojclů a příslušníků říšských branných složek bylo možno získat za 20 DEM ještě před zavedením „eurohotovosti“ v r. 2002. Stačilo do dopisu napsat jméno, příjmení, datum narození.

  13. No tak zrovna Saudíci a Emiratani pořád docela dost exportuji, bo mají ropovody ven ze Zalivu. Nejhur jsou na tom Qatar, Kuweit, Bahrain.

    1. Nějaká data by k tomu „docela dost“ byla?

      Co jsem tak slyšel
      – kapacita toho ropovodu nedosahuje předválečného objemu exportu tankery
      – exportní kapacita přístavu Yanbu v Rudém moři, kam ropovod ústí, je ještě o dost nižší (o útocích nejen na ropovod, ale i na infrastrukturu toho přístavu ani nemluvě)
      – ropovod není (ze své podstaty) schopen přepravovat více různých produktů (frakcí), zatímco tankery ze Zálivu vozily každý co bylo zrovna potřeba

      A ano, asi na tom Saudi nejsou z těch zemí v Zálivu nejhůře – jenže to neznamená, že na tom nejsou bledě.

      A třeba ti Emiratani už škemrají u Velkého oranžového otce o finanční pomoc (kdo by to byl řekl):

      https://www.nytimes.com/2026/04/21/business/economy/us-uae-financial-support.html

    2. kapacita alternativních tras
      SA je cca 5-7 milionů barelů denně (dle povinně optimistických Reuters; před válkou se uvádělo 3,5-5, navýšení je určitě možné dočasně, ale možná ne v rozsahu wishful thinking Reuters)
      UAE 1.8 mbd

      což je razantní pokles proti před-28/2 denní těžbě/prodeji:
      – SA 9,5-10,5 mbd
      – UAE 3,5-4 mbd

      důležité je, že zatímco MAGA-fan-klub idiotů jásá, jak Íránu brzy dojdou skladovací kapacity a bude muset zavírat vrty (co ž by vedlo k poškození nalezišť a ztížení restartů v budoucnu), tak nikdo na západě nepíše o tom, že nejhůře je na tom z tohoto pohledu Kuvajt a Bahrajn, Katar jen o fous lépe (zejm proto, že tam je hlavní problém poškození technologií u plynu). Saudi ani UAE to tak nevydrží dlouho – odhady jsou ještě tak 2-3 týdny do zavírání. Omán celkem v poho (geografická poloha, alternativní trasy)

      celkové odhady výpadků dodávek ropy ze Zálivu jsou na úrovni 10 mbd, celkem okolo 500 milionů barelů ropy za dosavadní trvání války

      btw, včera Bessent uvedl, že „řada spojenců žádá o swap lines“ (takže řadě zemí, imho všem spojencům usa-izraele v Zálivu) dochází prachy – běžná likvidita vyčerpala rychlé, likvidní rezervy; země zatím nechtějí likvidovat aktiva ve výprodeji, tak hledají nouzové financování přes swap line

  14. Nevím, jak Vám, ale mě začíná chování Trumpa dávat čím dál větší smysl.
    1. Co stále říká Trump? … že chce USA udělat opět velkými – přeložíme si to: chce zachovat USA jako světového hegemona.
    2. Největším protihráčem je Čína, proto má její „zadržování“ nejvyšší prioritu.
    3. Na zeměkouli jsou v podstatě 3 oblasti, kde se nalézá ropa a plyn ve větším množství – Rusko, Blízký východ a Severní Amerika s kouskem Jižní Ameriky (Venezuelou)
    4. USA jsou stále námořní velmoc, která je schopna efektivně kontrolovat námořní obchodní trasy – záleží tedy na vůli USA, kde obchod „povolí“ a kde ho „přiškrtí“.
    5. USA jsou s ropou a plynem soběstačné + něco málo mohou exportovat. Rusko je taky soběstačné, exportovat ovšem může více.
    6. Čína má takovou spotřebu, že POUZE dodávky z RF ji nestačí. Nestačí ani to, kdybychom k RF exportu přidali export přebytků z USA. Jinými slovy Čína potřebuje dodávky ropy a plynu z Blízkého východu. Pokud budou přiškrceny dodávky z BV, pak je „přiškrcena“ ekonomika Číny.
    7. Trump nepotřebuje ve skutečnosti válčit s Íránem, on potřebuje pouze záminku pro blokování dodávek ropy a plynu z BV. A blokovat tak, aby si je nemohla Čína koupit ani přes prostředníky, ta ropa prostě na trhu nesmí být.
    8. Bombardování a další vojenské akce jsou drahý a nepopulární špás, prvotní napadení posloužilo účelu, nyní stačí udržovat nepřátelství na takové úrovni, aby byla ospravedlněna blokáda uhlovodíků z BV = přiškrcena ekonomika Číny.
    Pokud mám pravdu, pak se to překlopí do takové „války-neválky“, kdy bude hodně prohlášení, občas nějaké boje, ale sledoval bych jen, zda proudí z BV do světa uhlovodíky nebo ne. Dále si myslím, že Trump klidně „hodí přes palubu“ monarchie zálivu, omezování Číny je pro USA důležitější.

    1. Ještě doplnění.
      USA úspěšně „rozfoukaly“ konflikt UA vs RF a nyní to, opět úspěšně, předávají na bedra EU. Důsledek je pro USA výhodný – dva potenciální konkurenti (Evropa a Rusko) spolu válčí, tedy se oba oslabují. Je to vlastně krystalická ukázka modelu „rozděl a panuj“.
      Podle mého se USA pokoušejí o něco podobného na Blízkém východě, cílem tedy asi nebude, aby bezpodmínečně US Army vyhrála. Buď vyhrají a pak přiškrtí dodávky do Číny nebo budou konflikt udržovat a dodávky na námořních trasách blokovat. Pokud jednoznačně USA nevyhrají, tak budou potřebovat nějakého hejla, který bude válčit za ně … nějakou druhou UA, ale tentokrát na BV.
      Tohle je podle mého strategie Trumpa a je mnoho důvodů se domnívat, že to nebude strategie úspěšná.

      1. No a hlavně, někdo na to hoodně vydělává! Nemyslím si, že odrbat lidi je jenom takový bonusek navíc, ale i cílem. Nikdo nebude nic vlastnit….nakonec, EU je v bruseli, ale na GD trvá a furt by ti kreténi válčili…

    2. Bod 5 – soběstačnost USA v ropných produktech – je nejspíš jen „mediální zkratka“ a „městský mýtus“.

      Podobný soběstačnosti Rakouska v produkci elektřiny z vodních elektráren (ano, roční produkce elektřiny ze zelených zdrojů byla i vyšší než celková roční spotřeba, ale to neznamená, že byly schopné dodávat dostatečné množství tehdy, kdy bylo potřeba). Ale to sem nepatří, jen by se to mělo často připomínat…

      Tady to někdo rozebírá: https://x.com/jarodise/status/2042941407686726041 a pokud si to správně pamatuju:

      – USA těží méně ropy, než potřebují rafinerie na území USA k naplnění své kapacity (dováží zejména z Kanady)
      – místní rafinerie nevyrábějí dostatek všech potřebných produktů (závisí od typu zpracovávané ropy), něčeho mají (výrazný) přebytek, který mohou (a vlastně i musí) vyvážet ale pro uspokojení poptávky na trhu se jiných produktů musí nemalé množství dovážet.

      1. Mimochodem, vysvětluje tam, že je vlastně dobře, že se ty desítky a stovky miliard tak porůznu cestou rozkradou. Alespoň totiž neskončí z větší části tam, kam byly původně směrovány (zbrojní výroba) a postupem času to tak podlamuje moc hegemona. Takže oněch devadesát miliard eur spláchnutých do zlatých WC udělá pro postupný rozvrat EU víc než deset Orbánů.

      2. Ehm, „populární profesor“ je možná populární, ale nejspíš není žádný profesor. A vypadá dost podezřele. (Pokud někde učí, tak na střední škole s hodnocením 1/10 – je na některém tom jeho videu, kde se předvádí před tabulí, vidět někdy nějaký student?)

        Nejspíš si ho vypěstovala CIA či jiný Aspen/Bilderberg/Soros:

        https://edition.cnn.com/2017/11/23/opinions/china-media-effects-opinion-xueqin

        Tady se někdo pokusil zmapovat jeho „kariéru“:

        https://x.com/zhen_ming_/status/2035083436860612639

        – ale ono asi stačí si projít více jeho videí, aby člověk pochopil, že je mimo (někde např. tvrdí, že Hanibal neexistoval a Řím si ho vymyslel jako záminku pro ospravedlnění likvidace konkurenčního Kartága)

        No ale proč ne, on i pan senátor za TOP09 a STAN Bárta je taky populární pohádkář.

        1. AI rika: „Jiang Xueqin je skutečná osoba, ale navzdory titulu, který se běžně uvádí v jeho online prezentacích, není vysokoškolským profesorem. Je středoškolským učitelem v Pekingu na Moonshot Academy, soukromé škole v Číně, kde vyučuje filozofii a angličtinu.“

        2. Kdybyste se podíval na konkrétně tohle video, tak byste slyšel přímo dotaz od studenta 😉 V jiných videích jsou i vidět. Tolik k téhle spekulaci.

          Nikdy nikdo netvrdil, že je vysokoškolský profesor. Člověk prostě chápe, že je to jeho internetový nick. A není třeba nikde nic složitě dohledávat ani diskutovat s umělou inteligencí, že učí na střední je napsáno přímo na jeho stránce na Wikipedii.

          To s tou CIA bych konkrétně v tomhle případě považoval za nepodloženou spekulaci.

          A teď se možná zkuste na to video podívat a popřemýšlet, co se v něm sděluje.

    3. Proto ta Venezuela v první řadě. Teď se tam investoři pohrnou. A co se týče války. Cílem USA není nějaké zabrání Iranu, ale způsobit škody.

    4. @ David Dvořák (0:02) „Nevím, jak Vám, ale mě začíná chování Trumpa dávat čím dál větší smysl.“

      Ano, tato analýza by z pohledu politických a ekonomických cílů USA dávala smysl.
      Otázkou je, zda cíle správců měn nemají více vrstev a nezačne se to „loupat“. Tipl bych, že ano.

      1. Určitě, hraje se na několíka světových šachovnicích současně, čili Írán je jen jedna z nich.
        Ale směr je jansý – multipolární svět bez USA hegemonie.
        A Trump svým počínáním nastavuje čas před něčím velkým, co by se letos mělo stát.

    5. až po bod 6 plný souhlas

      ale pak to imho neplatí – přiškrcení dodávek uhlovodíků ze Zálivu sice zní na první pohled super a trump nad tím pravidelně onanuje na truthsocial

      ve skutečnosti je ale imho mnohem důležitější petrodolar než závislost Číny na dovozu ropy a plynu ze zemí Zálivu

      1. Čína ze zemí Zálivu kromě Íránu dovážela cca 3,5 – 4 mbd

      2. Rusko může patrně velice rychle navýšit těžbu o cca 2 mbd (max těžba v uplynulých letech vs aktuální) a tedy i export do zemí spřátelených

      3. Saudi a UAE mohou přes alternativní trasy snadno (na úkor EU a dalších) zvýšit exporty do Číny (před válkou Saudská export do Číny 1.6 mbd, dnes možnost až 5-7 mbd; UAE + Kuwait + Qatar před válkou 0,3-0,6 mbd, dnes možnost navýšit přes alternativní trasy až na 1,5 mbd pro Čínu) – tady může začít finanční souboj o dodávky, kde Čína se svými enormními finančními rezervami může přeplatiti kohokoli – prémie za arabskou ropu v Rudém moři fyzicky k odběru je 40 USD nad cenu „tržní“/papírovou – takže možná už boj kupujících probíhá (a EU v něm jistě nevyhrává, btw)

      4. Brazílie exportuje cca 1.8mbd, může případně přesměrovat do Číny a mírně navýšit těžbu o nějaké statisíce bpd (vzestupný trend těžby, plán do roku 2029 navýšit těžby o cca 60-70%)

      5. Čína stále ještě může poslat svoje tankery, svoje válečné lodě pro íránskou ropu – a eventuálně při nějakém neprozřetelném jednání usa reagovat mnoha způsoby (blokáda Tchajwanu v nějaké formě, úplné ukončení dodávek vzácných kovů západu, zabrždění dodávek nějakých druhů zboží administrativními prodlevami apod)

      6. s vítězícím Íránem nemá usa moc možností, jak stvrdit svoji moc nad uhlovodíky (což byl jistě původní záměr usa při napadení Íránu)

      7. čas kolapsu těžby ropy (technického, zničení nalezišť zastavením těžby atd) v zemích Zálivu (lokajských států usa-izraelel) se blíží

      8. stejně jako jejich finanční kolaps (už hledají financování přes swap lines)

      9. kolaps zemí Zálivu = kolaps petrodolaru=kolaps dolaru=kolaps usáckého života na dluh a na úkor a účet zbytku světa = konec jejich ekonomiky

      přiškrcení toku uhlovodíků ze Zálivu jako pomsta Číně zní sice pro usa dobře – ale jen na první poslech. Důsledky jsou naprostá katastrofa – především pro usa. (a taky pro mopslíky alá eu, jižní korea, japonsko)

      Čína si před konfliktem nakoupila a vytvořila rezervy fyzické ropy na 100+ dní – při dovozech z Ruska a dalších (viz výše) vydrží patrně nějakých 150-250 dní (při přeplácení dalších dodavatelů, které si Čína může snadno dovolit)

      Dále – přiškrcení toků ze Zálivu není problém jen pro Čínu ale pro EU (která navíc nemá prachy ani moc alternativ dovozu), Jižní Koreu, Japonsko, Tchajwan….

      1. PS: Stručně řečeno – Vazalové usa blokádu Hormuzské úžiny vydrží mnohem, ale fakt MNOHEM kratší dobu než Čína a buď se tedy již brzy vazalské státy usa zhroutí ekonomicky i funkčně (bez ropy se nevozí ani jídlo do hitlermarketů; zemím Zálivu tikají hodiny ultrarychle s blížícím se neodstatkem základních potřeb) anebo budou muset vyměnit svého pána

  15. Navíc to blokování vývozu ropy z Iránu není asi nic moc, když nejméně 34 tankerům spojeným s Íránem se podařilo obejít americkou blokádu v Perském zálivu. Některé z plavidel přepravovaly ropu.

    Dokazuje to online tracker, informuje Financial Times.

    Devatenáct lodí prošlo blokádovou zónou a opustilo Perský záliv, zatímco nejméně 15 dalších lodí vplulo do Perského zálivu. Novinový článek uvádí, že nejméně šest lodí, které opustily Perský záliv, přepravovalo íránskou ropu v celkovém množství 10,7 milionu barelů.

    Mezitím Islámské revoluční gardy (IRGC) oznámily zadržení dvou lodí, které se pokoušely proplout Hormuzským průlivem. Teherán také znovu pohrozil uzavřením strategicky důležitého průlivu Bab el-Mandeb, jelikož pokračuje v blokádě Íránu.

    „Pokud zavřeme Bab al-Mandeb, ani lidé, ani džinové ho nebudou moci znovu otevřít,“ uvádí se v článku íránských médií s obálkou ve stylu časopisu Time.

    Je třeba poznamenat, že úžina Bab el-Mandeb se nachází poblíž území Jemenu ovládaných Hútíyi spojenci s Íránem.
    To jen na doplnění

  16. Nechci se zde pouštět do diskuse o něčem, čemu vlastně nerozumím a nemám dostatek informací,ale jedno vím jistě a to , že se panu Trumpovi podařilo sjednotit íránský lid,jako nikomu.

    1. Neexistuje severoamerický čas, USA má tři pésma, většinou uvádějí východní, ET, to je od nás šest hodin.

        1. Re: Vevča

          Vy musíte taky člověku zkazit ALE ÚÚÚPLNĚ KAŽDOU radost.

          O horském čase slyším poprvé.
          To je něco podobného, jako když pan Nárožný v roli šéfa horské chaty prodával „horský džuveč“, který vznikl smísením všech zbytků z lednice a skladu potravin s uvařenou rýží, protože na chatě už nic jiného nebylo?

          1. Odpovědět: Targus – trambus

            Je to ještě daleko horší. Čtyři pásma jsou jen v souvislém kontinentálním území USA. Když vezmete všech 50 států, pak je to pásem 6. No a celkem (včetně zámořských území) se USA rozkládají v 11 časových pásmech, z toho obydlená území v 9.

        2. Ne, v TV píší téměř vždy ET, občas ET/PT. S počtem pásem máte samozřejmě pravdu, blbě jsem počital, že když 9-6 jsou tři, tak jsou to tři pásma. Měl bych se nad sebou zamyslet.

      1. Jenže Ládik!!! se zeptal, kolik hodin v SELČ je „11. června severoamerického času“ (opsal to přesně z článku na iDnes).
        Přečtěte si to ještě jednou, pozorně 🙂

        1. Re: favorit

          Problém bude zřejmě v tom, že VY neumíte VÝCHODONĚMECKY.
          Anebo rakousky.
          (-:
          To je HNED!
          (-:

          1. My měli ve škole na besedu starého partizána. Ujo, a kolko ste zastrelil nemcov ? Ani jedneho. Ako to ? No vždy keď som už namieril, som zbadal že je to východný Nemec.

        2. 🙂 Přesně tak. Je to docela rébus.

          Může to být kdykoli od 11. 6. 06:00 SELČ až do 12. 6. v 11:59…

          1. Existuje způsob zápisu , odvozený od koordinovaného času UTC +n.
            Například v ČR dnes je to UTC+2, v zimě UTC+1.
            Vyhneme-li se této formě, můžeme se dohadovat libovolně dlouho.

            1. Samozřejmě, ale pointa je v tom, že tam chybí to hodinové zpřesnění, takže univerzální koordinovaný čas vám (skoro) v ničem nepomůže. MF Dnes se totiž omezila na to, že napsala „bude se to hrát někdy, kdy je v Severní Americe 11. června“, na to Ládik!!! upozornil.

              To znamená, že se to nebude hrát dřív, než když je u nás 11. června 6:00 ráno, a později než když je u nás 12. června v 11:59. Protože po celou tu dobu bude někde v Severní Americe (potažmo USA) 11. června.

              (Ještě do toho trochu vnáší bordel to, že Havaj jako jeden z mála států USA nepoužívá letní čas, ale tam snad hrát nebudou.)

        1. Už mě to napadlo, že by se mohlo jednat o „uvolnění z funkce“ pro postoupeni do nové. A ještě sehráli perfektní tyátr a zblbli domací i evropské libtardy 😀

          1. No dalším důvodem jsou zadržované miliardy od EU, které Madarsku chybí a je to tam prý znát.. Takže asi to byla akce „moudžejší ustoupí“ – Madarsko dostane peníze a lidé (hlavně mladí..) nebudou na Orbána naštvaní, že ty peníze blokuje.

  17. Soused včera v nemocnici odmítl operaci ukrajincem a vrátil se domů. Že zkusí jinou nemocnici. Že ví, jak ukrajinci získávají diplomy.

    1. Ukravínec to měl nakoukaný z TyTrubky 🙂 to by dal…. soused to může taky nakoukat a kdyžtak Ukravínskému „doktorovy“ radit 🙂

          1. Třeba netradiční hru na klavír? Prý už je to na Ukrajině zařazeno do výuka na základních uměleckých školách 🙂

    2. Re: Ládik!!!

      Já jsem jenom slyšel, jak Ukravínci získávají řidičáky na kamiony a autobusy. I s profesním průkazem a psychologickým vyšetřením.
      Pochopitelně že v Polsku.

      1. Ja s jednim takovym (byl v zacviku a s dohledem) jel osm kilometru autobusem. Trnuly mi zuby , chodidla se zatinala v pest a zjezene chlupy na zadech mi roztrhaly tricko. Chlapec mel pocet prerazeni „chroupou zuby v prevodovce/nechroupou zuby v prevodovce“ asi tak jedna ku dvema, vubec netusil, kde mu autobis zacina a konci a dvakrat zavrel nejakeho cyklistu (pokazde jineho). Radeji jsem vystoupil driv a posledni dva kilometry dosel pesky.

        Dozfam, ze ho nasledne nepustili k nicemu jinemu nez je myti autobusu.

        1. Re: Jožan

          Jste zcela hloupý jozka, který vůbec neví, že pro soudruhy řidiče tohoto typu už vymysleli, vyrobili a uvedli do reálného provozu soudruzi výrobci Antabusy – eh, co to melu – autobusy s automatickými převodovkami.
          To přijede soudruh s „nově získanými“ notami na autobus, zjistí, kde se mačká čudl „dopředu“, označí si izolepou, co má dělat, když chce jet doleva, doprava, případně dozadu – a problém je vyřešen!!!
          Ne, nedělám si prdel, tohle jsem viděl, když jsem zaskočil k bývalému spolužákovi na „pracovní návštěvu“ do přiděleného autobusu.
          Chtělo se mi usednout a plakat. Kdysi to bylo docela prestižní povolání, kam chodili řidiči „za odměnu“ po minimálně několika odježděných letech v nákladní dopravě…

    3. Kde jsou ty časy,kdy Lékařská komora tvrdě vyžadovala pro cizince nostrifikaci vzdělání a jazykové zkoušky.

      1. Ale ona to vyžaduje. Politici to nechtějí. Možná má komora nízké nároky, to ano. Ale je tu velký tlak politiků na to, aby neměla vůbec žádné nároky i pravomoci.

        1. Jsou-li politici příliš natlakovaní, mělo by se jim dostat důkladného projímadla. Například pořádný flákanec po hubě, až by se posrali. Ulevilo by se nejen jim, ale i nám.

          1. Oni si myslí, že tím vyřeší nedostatek lékařů. Pochopitelně každý jen trochu jazykově schopný Ukr po obdržení nostrifikace vyrazí směr Západní Evropa.

            1. To zní nadějně, bohužel minimálně ne každá Ukračka. Plzeňské nemocniční krematorium Privamed zaměstnává minimálně jednu takovouto chodící smrt.

  18. Dovolím si vtírnout se s mini-anketou, opravdu mne to zajímá.

    Já, jakožto volič jedné z koaličních stran, jsem hodně nespokojený např. i s tím, že se tito neustále vymlouvají na průtahy a blokace ze strany opozice ve sněmovně, ale jde podle mého jen o politikaření a výmluvy lomeno lži a politické divadlo – současná koalice má možnost využívat (stejně jako Fialovci) institutu pevného hlasování stanoveného na určitý čas, což se ani jednou nestalo zatím. Očekával bych, že pokud někdo chce ulevit lidu či zachránit republiku, že to bude sekat jak Baťa cvičky a že MINIMÁLNĚ bude využívat takovýchto legálních možností, kterých nepřítel využíval měrou vrchovatou a nastolil tak precedens i ve věcech, které mohou být na hraně zákona.

    I toto mne opravdu ani trochu nemotivuje jít znovu k jakýmkoliv volbám a jsem ochoten nejít i za cenu toho, že znovu vyhrají nějací Fialovci, už je to nedůstojné mého věku pořád naslouchat lžím a politickému divadlu a dělat se sebe blbce víc než jsem ho ze sebe už v životě udělal (a že to bylo mnohokrát).

    Jak to vidíte Vy? Taky Vám vadí nevyužívání výše uvedené možnosti pevného hlasování ve svěmovně nebo je Vám to fuk a až se po 4 letech změní jen pár kosmetických záležitostí (byť dobrých jako Macinkovo seškrtání dotací některým neziskovkám) – půjdeme jim to hodit znovu a budete znovu naivně a marně doufat?

    1. Mě už vadí snad úplně vše a tak se naší politickou scénou prakticky nezabývám, vše se stejně rozhodne nakonec někde jinde.

    2. 2 asdf: taky mi vadí jak všechno strašně trvá a nejde to rychleji a více, ale asi to není možné prosadit rychleji, protitlak je obrovský a spojenci veskrze nejsou žádný (už ani v Maďarsku)

    3. Připadá mi nespravedlivé, že lidé nevidí, nebo dělají že nevidí změny, které se současné vládě, hlavně díky členům od Motoristů a SPD, podařilo prosadit. Mnoho dalších věcí probíhá v souladu s volebními sliby, ale nejde to rychle a přesto, stane se to. Já jsem nikdy Babiše nevolil, ale musím přiznat, že premiéruje velmi dobře. Jeho práce přináší první výsledky.
      V minulé vládě měl daleko horší situaci, zejména kvůli kazisvětům z řad ĆSSD.

      1. Já se opravdu snažím, ale změny téměř žádné nevidím a i ty, co vidím, jsou častokráte relativně nevýznamné oproti takovým těm kruciálním věcem.

        1. Asdefe já bych zatím nepodléhala beznaději, jsem totiž přesvědčena, že po fialistech muselo zůstat úplně všude tolik bordelu, že ti noví v současné době musí pracovat na tom, aby se v tom vůbec vyznali. Pak se třeba dočkáme.

          1. já bych jim to odpustil, kdyby opravdu pracovali, ale právě tím výše uvedeným mám na mysli, že právě nepracují a jen dělají že pracují a my jim to už 40 let baštíme a jde to pořád stejným směrem do propasti

            1. Já se pořád (možná ze zoufalství) snažím věřit tomu, že se zatím snaží rozklíčovat ten svinčík, co tam zůstal. Ale možná máte pravdu spíš vy, protože nějak se mi nedaří pochopit, jak je možné, že třeba při stoosmičce neschválí členy komise pro Dozimetr.

    4. Re: asdf

      K nastolení vašeho tématu velmi krátce.
      Vrána vráně oči nevyklove.
      Tuto moudrost mne naučila moje babča – úča. Vzácná paní…

    5. Vy jste asi všichni zapomněli na hraný polodokument Jistě, pane ministře a navazující Jistě, pane premiére. Vždyť tam je to naprosto přesně popsáno a zkokumentováno. Jim Hacker taky nastupoval do úřadu s dobrou vůlí a nadšením změnit spoustu věcí.

      Mimochodem, já teď vyřizuji nějaké formální změny svého pracovně-podnikatelského života. Zdánlivě triviality, které by měly jít vyřídit za pár dnů. Už to řeším tři měsíce. A to mi nikdo vyloženě neháže klacky pod nohy a zdánlivě mám všechno pod kontrolou.

      Tož asi tak.

        1. Samozřejmě vím, že to není dokument, snažil jsem se jen ironickou zkratkou vyjádřit, jak málo se liší od reality, proto jsem použil označení „hraný polodokument“. Chápu ale, že se v písemné formě tyhle nuance prostě ztrácejí.

    6. To ste snad prvni asdf , kterej se zajima o situaci u nas..Radost kazdy vlady ,je velka kdyz se masy a narod nestaraji , co s nima provadi. Kdy si vlady muzou delat co je napadne…
      A taky delaji..

  19. K dnešku:
    Jsem přízemní člověk, starám se, jak radí Vidlák hlavně o to, co se děje v blízkém okolí. A tak jsem si vyslechl, že po celé Kotlice dneska proběhla stávka žáků a studentů proti rušení rozhlasových a TV poplatků, protože by to znemožnilo výše jmenovaným řádně provádět vyvážené zpravodajství, protože by byli pod přímým vlivem vlády. Kromě toho, že je to pitomost mě dost naštvalo, že k demoškám byli použity „skoro děti“.
    Že je někdo pustil z vyučování a omluvil jim tuto absenci. A že nadřízení těch učitelů a profesorů už dneska z toho nevyvodili pro ně důsledky. Školství je bezplatné tudíž ze 100% dotované státem. Měla by se od všech účastníků demonstrací požadovat úhrada promarněného (a zaplaceného) času.

    V Praze to prý bylo veliké, plné rozlehlé náměstí Jana Palacha a polovina přilehlého mostu.
    V Ostravě byla demonstrace před uměleckou konzervatoří, tam se budoucí umělci sešli, přečetli výzvu, zatleskali rozhlasu a televizi za dosavadní skvělou práci a za cca 25 minut se všech 70 demonstrantů opět vrátilo do budovy, připravovat se na svou budoucí kariéru.

    Vstup reportéra ČRo se tím pádem nepovedl, nestihl to.
    Ale demonstrace proběhly prý ve stovkách míst po celé republice.

    1. To by mne zajímalo, kolik těch žáků a studentů sleduje ono vyvážené rozhlasové a televizní zpravodajství, za které stávkovali.

      1. Ale ty deti samozrejme neplati vubec nic , za ne , nebo spis pro ne , vsecko
        plati jejich rodice..
        Takze deti demonstruji, aby jejich rodice platili , tv poplatky..
        Aby prave na demonstrujici deti zbylo mene penez.
        Takze jde o zneuzivani pedagogu ,ucitelu , reditelu, deti k politickym demonstracim. A proti zajmum tech deti. /A jejich rodicu/.
        Skola zaklad zivota..

    2. no, hlavně by se asi mělo zavést školný a to včetně základek a středních škol – protože teď to platí stát a školy jsou tím pádem pod přímým vlivem vlády a nemůžou vyváženě vyučovat.

      1. @ im0 (23:53) „mělo by se zavést školný a to včetně základek a středních škol – protože teď to platí stát a školy jsou tím pádem pod přímým vlivem vlády a nemůžou vyváženě vyučovat.“

        Ano, vtipně pojatá analogie k ulítlým argumentům ohledně změny financování ČT + ČRo.

        A ještě k věci: inspirativní porovnání nákladů na provoz Portugalské veřejnoprávní televize a rozhlasu s českým protějškem. Za stejnou televizní muziku v Portugalsku (cca stejný počet obyvatel) poloviční náklady, ale včetně veřejnoprávního rozhlasu sakumprásk!! U nás má rozhlas ještě i svůj nemalý rozpočet!!

        https://www.michalapetr.com/map-2586-sokujici-srovnani-platu-v-portugalske-verejnopravni-televizi-s-platy-v-ct-proc-portugalec-za-televizi-i-rozhlas-plati-jen-69-50-czk-mesicne-a-proc-maji-jen-1-3-zamestnancu-oproti-cro-a-ct/

      2. Hm, jako matka dvou adolescentů, kteří na žádnou demonstraci nešli (nebýt příspěvku St. kocoura, ani bych netušila, že něco takového bylo), nerozumím Vašemu vtipu. Pokud budete pokračovat v tomto duchu, riskujete, že navrhnu něco stejně pitomého o důchodech…

          1. To ještě nevím, ale za inpiraci děkuji. A věrná svému nicku a listopadovému datu zrození bych jistě na něco temného a pomstychtivého přišla ;o))))) 🙂 .

        1. Odpovědět: Wednesday

          Ta analogie se školstvím, se kterou přišel pan kolega, je velmi dobrá (ostatně jedním z úkolů veřejnoprávní televize a rozhlasu je i „vzdělávat“). Aby to ale bylo přesné, muselo by se nahradit financování ze státního rozpočtu nikoli školným, ale univerzálním „školním poplatkem“, který by platili třeba všichni obyvatelé bytů s alespoň jedním oknem (analogie navázání televizních poplatků na odběr elektřiny). Bez ohledu na to, jestli oni sami nebo někdo v jejich domácnosti na nějakou školu chodí.

          Naopak u těch důchodů se ta analogie vymýšlí dost těžko. Hlavně tam chybí ten argument „ohrožení nezávislosti“.

          Rozhlasový a televizní poplatek je vlastně takovou zvrácenou formou daňové asignace. Jejím původním účelem bylo umožnit lidem část svých daní dobrovolně odvádět přímo na něco, co oni sami považují za užitečné a chtějí to podpořit. Kdežto u R&T poplatku musí občané povinně odvádět speciální daň na něco, o co třeba vůbec nestojí a považují to dokonce za škodlivé.

          1. No ono dnešní mladí viditelně považuji důchod také za škodlivý. Tak z tohoto důvodu klidně „budou uvažovat“ o odebrání důchodu. Oni přece budou pořád mladí.

            1. Kočka:
              Mají hemzy, to je pravda. Dokud se na ně soucitně nezadíváte a neřeknete „tak to je dobře, že se toho nedožijete, viďte.“ Nevěřila byste, jak to účinkuje.

                1. Kocour:
                  To je jedno – stačí (k mé prasečí radosti rozhodně) že je značně znejistíte pro tu chvíli.

                  1. Teď jsem Vás konečně pochopila…

                    Tu repliku o nedožití jste mi na Pokecu napsala ve chvíli, když jsem se tam zmínila o své rakovině. Přitom důchod bych Vám docela klidně přála – a jistě ho už máte.

                    Neznejistěla jste mě tím ani za mák, akorát jsem si na Vás udělala jistý názor…

                    No, třeba to bylo nedorozumění – Vy přece delší příspěvky (litanie) nečtete.

          2. Zdravím, pane kolego. Vlastně jste mou „pomstu“ vymyslel za mně. Školní poplatek by samozřejmě platili i důchodci, i oni obvykle bydlí v bytech s aspoň jedním oknem. Ještě by k tomu mohla přibýt povinnost poplatek doplatit i zpětně, podle počtu odžitých let 🙂 .

      1. Zjistil jsem si dnes, kdo ty studenty konzervatoře vyhnal před budovu. Sám pan ředitel!
        Baletní oddělení tam nebylo, vymluvilo se na to, že jsou zpocení a mohli by se nachladit.
        Jsem zvědav, jestli budou nějak postiženi…😕

  20. Drony a robotika, to je budoucnost válčení. Tanky, letadla a válečné lodě jsou dnes opravdu jen drahý šrot. Jenže, vysvětlujte tohle vojenskoprůmyslovému komplexu v kterékoliv vyspělé zemi. Z dronů vytisklých na 3D tiskárně jim totiž moc velká přidaná hodnota nekouká.

      1. Klacky a kameny mají pro moderní válčení tak nějak pár nedostatků: 1) za normálních i nenormálních okolností nevybuchují a nezpůsobují ani další kolaterální škody, 2) nelze je házet dál než na pár metrů. To takový dron z 3D tiskárny vám dokáže uletět desítky kilometrů a je schopen nést velmi ničivé nálože. Klacky a kameny rafinerii dost pravděpodobně nezpůsobíte více než pár škrábanců na plotě, dronem či několika málo ji bezpečně vyřadíte z provozu.

          1. Měl jste říct rovnou, že mluvíte o starém Albovi. Otázkou je, jestli po vynálezu, na kterém se on sám podílel, bude po konci třetí světové ještě někdo, kdo by ty klacky a kameny mohl používat.

              1. No to je právě to smutné k vzteku.
                Ale – až opadne radiace a bude zase občas svítit slunce, tak pro ty, kteří vylezou z dobře zabezpečných krytů nebude mít kdo pracovat. 🤢

            1. „“Otázkou je, jestli po vynálezu, na kterém se on sám podílel, …““
              No on se, pokud vím, podílel jen svým podpisem; ani ten dopis presidentovi sám nenapsal. A i když se později vnucoval, tak mu nic nedali k rozhodování … a ten slavný vzoreček s atomem nemá nic společného !!!

          1. Re: MV

            Já znám spoustu přitažlivých(, ale) krav. Převážně mívají jen dvě nohy.
            Život je boj…

            1. A velmi mě pobavila Danova představa létajících Ukrajinců!
              Kolik máme vycvičených operátorů, když teď tak úžasně kamarádíme s Ukrajinci? Doufám, že už jich máme desítky tisíc a tisíce našich vojáků s nimi denně poletuje.

              1. Re:Sk

                Vasilům lítají samočinně ruce a nohy, když oslavují přílet Ivanovy bomby FAB-500.
                To po našich hrdinných soudruzích prozatím nemůžeme chtít.

        1. Ježíši, to ne. Jestě aby se tak Uršula, Kaja a další staly posvátnými. Nebo naše Jourová či Nerudová … polévá mě studený pot, když si to představím …

          1. Na břehu Gangy ať si jsou posvátné jak libo. Pokud bude jejich vzdálenost od České republiky v kilometrech pětimístná, tak jim to uznám …

              1. No v tý Indii „MOC“ ženský nemají, tam by ji k ničemu nepustili … tam by ji tak maximálně namalovali tečku na čelo … a poslali ji se modlit !!

            1. Mohly by se společně koupat v Ganze a sborově u toho bučet.
              Jestli se budou koupat v plavkách nebo v džínách s laclem nechám na nich (smějící se smajlík).

        2. St. kocour

          Zavedení kastovního systému ve zbytku populace po provedené depopulaci je vysoce žádaným cílem.

        1. Vidim, dobri lide , ze prispevky nahore radi pisete , ctete a se zajmem na ne regujete a hlavne , vubec zadnej nerolujete..

Napsat komentář: ard Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *