Můj tatínek je profesí elektrikář. Tři roky učňáku, pak dvacet let na šachtě v navijárně motorů a od devadesátých let soukromník. Elektrické motory opravuje celý život. Sám o sobě říká, že není manuálně nijak zvlášť zručný, ale když dělá motory, tak to není nikde poznat. To si v případě potřeby umí i seštelovat soustruh, cítí v prstech i ty nejjemnější vibrace a práce mu jde od ruky. Všechnu teorii do něj natloukli v šedesátých letech na místním UDH (údolí dutých hlav, jak se tomu dodnes říká). Zbytek mu dala praxe.
Já mám střední školu. Stavebně strojní. Maturita se samými jedničkami. Od malička vášnivý čtenář. V mém okolí má málokdo doma takovou knihovnu jako já a opravdu jsem všechno přečetl. Když jsme se stěhovali na Moravu, zabíraly knihy téměř třetinu stěhovacího vozu.
Přesto… sakra nejsem chytřejší než táta. On má doma menší knihovnu než já. Ale mnohem náročnější. A také to všechno přečetl. On by se nezabýval nějakou fantasy literaturou, nebo dokonce příběhem kluka v čarodějné škole. Společné jsme měli jen mayovky, werneovky a já si přidal ještě foglarovky. Táta má v knihovně samého Schweitzera, Wilhelma Bushe, Irwinga Stonea a podobné klasiky. Jeho „nejpokleslejší“ čtení, je Jack London.
Táta celý svůj život strávil v dílně, ale když se u nás doma sešli jeho kolegové elektrikáři, tak debaty byly jiskřivé, zajímavé, rozebíralo se ledacos a všeobecný kulturní přehled z toho čišel. Tátovi je už sedmdesát, ale když se s ním dostanu do diskuse, tak se mnou bez problémů udrží krok. Kolikrát si přečte nějaký můj článek a vytkne mi povrchnost a faktickou nepřesnost (a neopomene mi vynadat za jakýkoliv pejorativní výraz).
Když jsem mu řekl vtip o Markétě Pekarové Adamové, že její zahrádka má pět set metrů kosočtverečných, tak se zakabonil a vážně mi vysvětlil, že o ženách se takhle nemluví a to ani v případě, že jsou hloupé.
Můj dědeček (tátův tatínek) to byl prostý řemeslník. V životě četl především komunistické letáky, protože byl ve třicátých letech německým komunistou. Byl to dobrý, poctivý člověk se zlatýma rukama, ale takhle nějak si člověk představoval dělníka. Neměl velký rozhled, ale dřel, aby jeho dva synové měli co nejlepší život. Myslím, že byl spokojen. Oba jeho synové si bez problémů zařídili životy, byli úspěšní ve své práci a kromě vydělávání na chléb vezdejší ještě měli čas číst, chodit na kulturu a dovzdělávat se.
Dědečkův tatínek byl v podstatě negramotný. I když do školy už chodit musel. Uměl namáhavě přeslabikovat text, uměl počítat na prstech a můj dědeček ještě v dětství zažil, co je to hlad. Ale i tento člověk dřel, aby dědeček uměl řemeslo, aby ho uměl dobře, aby se čtením, psaním a počítáním neměl žádný problém.
Moje děti jsou ve škole také poměrně úspěšné. Na jejich vysvědčení se koukalo hezky, ale když jsem měl možnost si projít jejich diktáty, požadavky na povinnou četbu, jejich písemky z matematiky, tak bych jim tedy jedničky nedal. Když to porovnám s tím, co jsem musel umět já v devadesátých letech, tak je to objektivně docela slabota. Můj bratr jako koníček učí na „své“ střední škole, kde sám vystudoval a říká, že učivo je pořád stejné jako za jeho časů, ale požadavky na znalosti rapidně klesly.
Proč to všechno píšu…
Na všech veřejných setkáních, kde se objevím, všude dojde na smutný povzdech, že skoro všichni, kdo přišli na Rajchla nebo Vidláka, jsou starší čtyřiceti let. Na demonstracích je to podobné. Skoro žádní mladí. Studenti prakticky vůbec ne…
Přátelé, to vůbec není divné. Snažil jsem se demonstrovat, že od zavedení školní docházky za Marie Terezie, byla každá generace vzdělanější, než ta předchozí. Rodiče dřeli, aby jejich děti mohly chodit do školy. Znamenalo to nejen větší rozhled, ale i lepší život. Kdo měl vzdělání, ten měl zpravidla i prachy, kariérní postup a sociální jistoty i v dobách dickensovského kapitalismu.
Není divu, že všechny ty pokroky dějin a revoluce dělali mladí. Školy je skutečně něco naučily. Byli připraveni, převzít kormidlo dějin. Byli schopnější, než jejich rodiče. Uměli to dotáhnout dál. Zpravidla i víc cestovali, získali větší rozhled po světě, knihy i noviny byly stále levnější a dostaly se do stále primitivnějších koutů.
Ale někde u generace mého táty se to nějak zlomilo. Táta ještě za tři roky učňáku zvládl neuvěřitelně hodně a jeho mládí bylo plné podnětů, že si i „skladník ve šroubárně mohl přečísti Vergilia v originále.“ Já jsem ještě stihl staré socialistické osnovy, až po mě se začaly dělat ty liberálně kartouzovské reformy školství. Ale doba už byla jiná. Už vládlo přesvědčení, že jsme chytrá generace tím, že umíme googlovat. Prostě, že umíme klikat na počítači. Ale objektivně vzato, moje generace už není chytřejší, vzdělanější a s větším rozhledem, než generace mého táty. A generace mých dětí? Darmo mluvit.
Kdo si první všimne, že se ve společnosti děje něco špatně? Kdo si první všimne, že se stát dal špatným směrem? Kdo první rozpozná v době, kdy ještě o nic nejde, že si zakládáme na velké problémy v budoucnosti? Ti chytří, Halík!
Kdo je v současné době nejvzdělanější a nejschopnější generace?
Ano, čtyřicátníci a výš.
Poprvé za několik set let to nejsou mladí, kteří by si uvědomovali problémy současnosti i blízké budoucnosti. Poprvé to nejsou mladí, kdo jsou rebelové, kdo si v masové míře zachovali vlastní nezávislé myšlení schopné samostatného úsudku. Poprvé to nejsou mladí, kteří dovedou lépe číst náročnější literaturu, poprvé to nejsou mladí, kteří umějí lépe počítat, poprvé to nejsou mladí, kteří mají lepší technické i hospodářské znalosti… žijeme v zajímavé době. Padesátníci, šedesátníci a sedmdesátníci mají lepší znalosti než jejich děti. Hustý, co?
Vyberte náhodně dvacetiletého mlaďocha a zeptejte se ho na rok 1968… nejspíš nebude vědět vůbec nic. Zkuste se ho zeptat na rok 1939… a bude to ještě horší. O roku 1212 nebo 1415 ani nemluvím… Vezměte náhodného dvacetiletého kluka a dejte mu do ruky pilu… Ne, všichni takoví nejsou a i dříve byli nefachčenkové bez znalostí… ale bylo jich o dost méně.
Ano, také bych si přál, aby na demonstrace chodilo více mladých… ale nedivím se, že tam nejsou. Oni to prostě ještě nevidí. Ani z mnoha SMSek neuděláte román. Ani nejlepším googlováním nevyřešíte integrál. A pokud si necháte esej napsat umělou inteligencí, tak k čemu to všechno je? Ano, mladí by s námi mohli volat po odstoupení vlády. Ale kdyby tam přišli místo Fialy, lepší by to určitě nebylo.
Jan Keller se ve svém posledním článku právem obává, že národ, který si zvolil Petra Pavla prezidentem, zřejmě nebude schopen uskutečnit žádnou pozitivní změnu. Nemá z čeho ji udělat. Vidlák říká, že pokud existuje nějaká naděje, je v těch, kteří se dneska blíží důchodovému věku a nebo už v něm jsou. Mládež, která jásá nad tím, že brzy nebude mít důchody, ta je opravdu brzy nebude mít. Ti, kteří si své důchody odpracovali v době, kdy práce ještě něco znamenala, těm ještě nějaké peníze přijdou a nějak to s nimi doklepou.
O změnu (nebo chcete-li revoluci) se snaží ta generace, která vidí první, že se něco pokazilo a jde to do háje. Ta generace pak hledá řešení. Kteří to jsou? To uvidíte 16.9. na demonstraci…
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý kdo pošle dar alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat moji knihu. Kdo pošle alespoň 200,- Kč, může si stáhnout audioknihu.
Vidlákův text je zajímavý námět k zamyšlení, ale povzdech nad současnou generací není na místě. nejsou všichni stejní, to jen my vidíme tu horší část, protože je výraznější. Učitelkám také utkví v paměti žáci, kteří dělali ve třídě bordel a na které si musely dávat pozor. Zatímco tichá snaživá studentka zapadne v jejich paměti bez ohledu na známky.
Pokud by platila Vidlákova premisa, někdy v minulosti bychom se dostali ke starým zlatým časům, kdy svět byl báječný, růžový a nádherný. Tak tomu není, to jen my vytěsňujeme ošklivé vzpomínky a nahrazujeme je těmi kladnými pocity, neb náš mozek se nás snaží setrvale udržet ve stavu pohody, a tak nepříjemné pocity vytěsňuje. Občas ale nastane situace jak za vlády Kalouska nebo Petra Fialy, kdy nepříjemné pocity už vytěsnit nelze, protože převládají.
Lidská inteligence zůstává v průběhu věků přibližně stejně rozložena podle Gaussovy křivky v populaci, a jednotlivé inteligenční skupiny mají tendenci tíhnout k sobě. Některé jsou viditelné, jiné žijí svůj paralelní život poněkud v ústraní, ale existují.
To až velká katastrofa proseje lidstvo a evoluční výhodu mají ti inteligentnější lidé nebo psychopaté bez skrupulí.
V dnešní době převládají ti průměrně inteligentní, kterým k lehkému životu stačí jen hlásat správné pravdy. Inteligence, vzdělání, všeobecný rozhled – to vše je pro ně nepotřebný balast, protože mají jen prvoplánové pocity neschopné složitějších úvah. Ani si neuvědomují, že se sami vmanipulovali do pozice lokajů, kteří za dobrý pocit příslušnosti k něčemu lepšímu a dobré koryto se sami povyšují nad jimi podobné, aby vynikli. prostě lokajové navždy.
Část společnosti, která manipuluje volbami, si takové lidi vydržuje na výsledky voleb. Jsou sice blbí v úrovni IQ 107, ale dokáží být manipulování pocitem, že volí odpovědně lepší budoucnost. Jen jim nikdo neřekl, že se s nimi v lepší budoucnosti nepočítá. Nejsnáze lze manipulovat s lidmi s inteligencí lehce nad průměrem. Ti s nižší inteligencí jsou denně konfrontováni s případy, že nepatří k nejchytřejší části společnosti, a tak volí své zájmy. Je to jejich strategie k přežití ve světě plném podvodníků. Ti vysoce inteligentní podvod prohlédnou. A tak zbývá početná skupina průměrných a lehce nadprůměrně inteligentních lidí, kterou je manipulováno.
Společnost není homogenní celek, jde spíše o koloidní roztok, kde jsou oblasti s vyšší koncentrací nějaké inteligence oproti oblastem, kde je inteligence nižší. Dojde-li v populaci k velkému vymírání, je šance, že přežijí ti s vyšší inteligencí, přizpůsobivější a s menšími nároky na zdroje. Zkušenosti z přírody nás učí, že v dlouhodobém horizontu přežívají střední predátoři s vysokou natalitou lépe než velcí nebo vrcholoví predátoři.
Jak s tím? Není třeba měnit společnost, většinu lidí poučí až srážka s realitou. Stačí učit své děti a pomoci jim, aby byly připraveny.
Nabiflované znalosti samy o sobě nestačí. Schopnost vyhledávat znalosti na internetu sama o sobě také nestačí. Nutná je kombinace obou, což se tříbí diskuzí, pokusy a omyly, disputacemi na téma logiky a schopností pozorovat a analyzovat vnější svět.
Buďme dobré mysli, lidstvo přežije i současné katastrofy, i pokles populace na 10 tisíc osob na světě, jen to bude bohužel pro většinu lidí nepěkný konec.
Bez nepěkných dlouhodobých podmínek k životu se nevyprodukuje dostatečná skupina lidí s dostatečně akumulovaným hněvem, která by provedla změnu společnosti na jinou úroveň. Revoluční situace si pak už svého jedince nalezne.
Jen mě zaráží, že EU ze všech sil buduje tak nepěkně revoluční situaci, aby rozbila národní státy. Především ale dojde k rozpadu EU spolu s rozpadem národních států. Na menší samozásobitelské celky, které si už poradí s problémy, se kterými se neporadil současný stát. Jen to bude znamenat úpadek a zánik mnoha oborů, protože nebudou potřebné nebo budou zbytné.
Buďme dobré mysli a přejme současné generaci jejich životní styl. Mnoho z nich nebude schopno přežít revoluční změny. K revoluci dojde, protože současná vládnoucí vrstva potlačuje evoluci. Důvodem je, že by museli přizpůsobovat své metody ovlivňování ostatní populace novým podmínkám, a toho nejsou schopni. Takový rozpor nutně vygeneruje revoluční situaci, a jednou k té revoluci dojde.
Výborně, pane Gerde! Ano, máte pravdu, vystihnul jste to!
Miesate dokopy vzdelanie a IQ, a to su dve rozdielne veci. Dnesna generacie je katastrofalne nevzdelana, to ale neznamena, ze je aj nevyhnutne hlupa.
Nevyhnutelně nikoliv. Ale tomuhle druhu inteligence se obvykle říká „vyčůranost“.
Inteligenci musíte rozvíjet, jinak zakrní.
Proto tvrdím, že do senátních a e voleb to bude jakžtakž a pak nastane fičák
Stručné, výstižné. Tak to je. Vynikající. Šířit!
To, že se inteligence nemění bych řekl není až zas tak pravda.
Rozložení výše IQ podléhá Gaussovo křivce. Její poloha, výše středu křivky je oblast od oblasti rozdílná.
Ta etnika, obyvatelé oblastí, kde byly podmínky k přežití obtížnější, mají objektivně naměřeno vyšší IQ.
Jenže: funguje to zřejmě i zpětně. Pokud dosáhne nějaká oblast pohody, klídku nadbytku, degeneruje. A jsme u toho . Podívejme se, kdo nám „na západě“ vládne.
Když procházím ulicemi našeho města a vidím výstavní domy , paláce, banky, nebo i hřbitovy, vidím pokrok a prosperitu. I ta zatracovana monarchie , pak 1.republika měla viditelný pokrok. To co se tehdy vybudovalo, to je tady s námi dodnes a nikdo to neprekona. Vesnice byla vesnicí a město městem.
Dříve lide žili ve větší harmonii než dnes, kdy lidé pouze přežívají a nevidí naději na lepší život.
Tak, prvně nevedli to mladí, je to lež, ale milion chvilek měli „mladé mluvčí/tváře“, což je kurva rozdíl 😉
Vzadu to řídili jiní staří pkraktici PR a platili staří viz majitel seznamu, který není mladíček.
Takže je otázka, když v tomto píšete bludy, proč by na vývody na základě bludů měla být pravda?
Co se stane, když se podíváme do historie a dáme si otázku „kdo měnil historii?“, tak najednou zjistíme, že nezáleželo na věku, ale na schopnosti změnit myšlení, přístup, tedy lidé co nedělali věci ze zvyku, ale podle okolností a bylo jedno, zda to byl mladej 18 letej floutek nebo 70 letej staroch, základem bylo, že byl ochoten změnit přístup podle okolností a nesnažil se okolnosti přizpůsobit svojemu zvyku…
Takže za mě jsi napsal blbost, jsi přesně ten co má myšlenku, tomu přispůsobí fakta a snaží se aby svět byl jak chce on, místo aby svět okolo sebe přijmul jaký je… 😉
Jestli si tady můžu dovolit pohled osoby narozené v 90.letech, tak říkám tohle:
Moje generace žije od začátku v době relativizace a degradace „VŠEHO“ a hlavně vzdělání. V podstatě od malička slýchají, že „vono už to vzdělání není, co bývalo“ a tak si mnoho z nich ještě ve škole říkalo, jaký to má vlastně smysl. Do toho byli ještě krmeni zpitomělým konzumem, filmy a seriály, kde se pořádné vzdělání třeba v historii a humanitních vědách dost relativizovalo s vysmívalo. A přitom v humanitních vědách musíte dosáhnout mistrovství, abyste se propracovali výš, jinak budete max. na úrovni genderových křiklounů a profesionálních revolucionářů. Pokud jde o historii s její znalost, tak ta přímo implikuje národní cítění, vědomí našeho zakotvení ve světě a je základ pro budoucí politiky, kteří vědí co chtějí a vědí, kam bychom měli směřovat. Díky relativizaci vzdělání v dějepisu a humanitních vědách je toto narušeno a nám před očima vyrostla slouhovská generace bez zakotvení, vůle a plánu. Naše zahraniční politika budiž důkazem.
Závěrem dodávám text jednoho známého českého pedagoga:
„Rituál je vždy sociálním fenoménem. Ukotvuje dílčí etapy našeho života, přináší jistotu, posiluje mezigenerační vazby a spojuje naše životy s minulostí i budoucností. Posiluje vědomí sounáležitosti, ukotvuje, posiluje společnost. Zejména přechodové rituály typu zápisu, maturity, promoce, svatby či pohřbu znamenají tradiční mezníky, jejich rozbíjení či přehlížení společnost zase o kousek rozklíží. Kladu zásadní otázku, co bude s uvolněným prostorem po opuštění či přímo zabití rituálu? Likvidací rituálu totiž snižujeme význam věci samotné.Stalo se vskutku zvláštní módou předhánět se, co kdo nepotřeboval ze základní školy. Je až bizarní, co vše lidé pokládají za zbytné a jak si neuvědomují souvislosti. Stejně jako u dobrého jídla nemohu rozeznat jednotlivé ingredience, a přitom je zřejmé, že by při absenci jediné složky konečnému výsledku něco chybělo či by pokrm byl viditelně nehotový a nedobrý. Taktéž u vzdělávání opravdu ztrácíme čas podobnými debatami, které mají v pozadí úplně jiný význam, totiž omlouvat nedostatečnost, leckdy lenost, nechuť či nedůslednost lidí. Nevzpomenu si, že by rozumný člověk kdy pronesl, že toho ví mnoho, že jej tíží tu přírodovědná, tu humanitní, tu umělecká znalost nebo dovednost. Je pravá chvíle vrátit se k úloze vzdělání a vzdělanosti – socializaci jedince, zprostředkování kulturního referenčního rámce a kultivaci zajišťující jednak orientaci žáka, jednak pokračování nezbytného mezigeneračního přenosu a kontinuity. Jistě netřeba připomínat, že každý z nás jdeme jinou životní cestou, máme jiné zájmy, profesní vývoj i vkus – ale právě proto je pro celou společnost nezbytné všeobecný rozvoj podporovat.
Uvědomuji si, že se pomyslný obsah základního vzdělání může někomu jevit konzervativně, protože není žádoucí, aby se překotně a módně měnil. Jde o stabilní jádro, které se mění pomalu, a není na tom nic špatného. Ještě prosím jednou – například četbou dobrého románu, orientací ve fyzikálním světě či vlastní historii nezískám pouhý encyklopedický údaj využitelný ve znalostní televizní soutěži či kvízu. Výpověď ve smyslu „u výběrového řízení jsem nikdy neuplatnil znalost Čapkových her“ ukazuje na nepochopení smyslu vzdělání a nakonec i nepochopení obsahu samotného Karla Čapka, jehož hloubku a souvislosti ukazují současné události takřka každý den. Opravdu jeho Matka vyčpěla? Nemyslím si.
Nesdílím nadšení z toho, že odborná komise nepozná skvělou magisterskou práci nevypracovanou studentem, že nepozná plagiátorství odborného textu, že nepoznáme strojové vstupy do diskusí, nové identity a ovlivňování veřejného mínění. Toto nadšení odkrývá zásadní nepochopení toho, co je principem učení – něco si osvojit, ukotvit, zafixovat, vytvořit základy pro celoživotní rozvoj – nikoli to nechat udělat někoho jiného. V podobě magisterské práce nejde jen o viditelný výsledek, ale o kultivaci osobnosti člověka během celého procesu tvorby.
Pokud se člověk stále více spolehne na umělou inteligenci jen jako na berličku, a nikoli pomocníka, časem ani nepostřehne, že místo rozvoje spíše krní, že jeho schopnosti klesají, a co je nejhorší – jeho myšlenky a rozhodovací procesy ve skutečnosti vůbec nejsou jeho.“
Tož tolik můj pohled“ mlaďocha. „
Za sebe můžete být v klidu, Vy mezi ně nepatříte.
Blahopřeji.
To jste si dovolil hodně 😀
Bacha na to, že průměrným nedělá dobře, když je někdo zastiňuje. Odhalujete tím jejich podstatu. Jejich přece nejlepší úmysly, myšlení a činy se ve srovnání stávají poněkud shnilými a k neprospěchu.
🤥„Pokud jde o historii s její znalost, tak ta přímo implikuje národní cítění, vědomí našeho zakotvení ve světě a je základ pro budoucí politiky, kteří vědí co chtějí a vědí, kam bychom měli směřovat.“
Úřad dodal, že velká skupina lidí, která je nespokojená s uspořádáním a směřováním státu, má potenciál ohrozit demokratické základy Česka.
Dějiny píší vítězové. Přehlídky lží o demokracii nebo válkách můžeme sledovat neustále.
Euroatlantické směřování, tedy řitní alpinismus vůči úchylům v pozadí fašistických struktur, je v souladu s morálkou Šestidemolice, státních zástupců, soudců, policie a Sorošova pRezidenta.
Doufám, že je takových jako Vy co nejvíce a Vám přeji, abyste byl obklopen takovými lidmi, které si zasloužíte.
Díky za všechny Vaše upřímné komentáře , Jasone, i za citaci , vynikající. Mohl byste dodat jméno autora, prosím. Děkuji.
Paní Olgo domnívám se,
že autorem citací u Jasona je tento pán,
protože podobný text (od něj) jsem už někdy dříve četla…
https://www.vaclavtrojan.cz/
Pedagog Václav Trojan
Děkuji Vám i Majce. Podívám se na odkaz a ráda se dozvím více.
Radost číst. Představa, že takových je víc mě naplňuje potřebným optimismem.
Ať se Ti daří ve všem.
Diky💪
Jako staroch vám děkuji.
Mladým dnes chybí hlavně respekt a úcta ke starším lidem hlavně v práci, neumí pozdravit a pokud se v práci dostanou na výhodnější pozici chovají se darebne. Ale asi si za to můžeme sami.
Já ten pocit nemám.
Jsem pracující „stařec“ (75) a kolegové se ke mě chovají s úctou a pochopením pro má fyzická omezení*. A nemám pocit, že by za dveřmi mysleli a mluvili jinak.
Já jsem jenom dělník, akademici to možná mají na pracovišti jinak, ale spíše se přetvaruji.
Akademik by se měl zkušenostmi a dalším vzděláváním stávat lepším (v práci). Dělník se zkušenostmi se též stává lepším, ale manuálně pracující bohužel s věkem začíná omezovat jejich zdravotní stav, takže se jejich schopnost pracovat bohužel snižuje.
Už jsem to někde psala, možná i tady. Já si velice vážím každého, kdo je ve své práci dobrý, a až na několik výjimek (profesionální vrazi atd) to platí pro všechny. V tomto ohledu nerozlišuji dělníka a vědce.
Menší problém v logice, kdy opomíjíš jednu základní věc, a to, že je tvůj tata specialista, a tu specializaci rozvíjí celý profesní život a to srovnáváš s generací, kdy už není průmysl o tom, že nastoupíš a budeš mít jednu profesi a i když máš „jednu profesi“, tak se ti mění během let a ne jako za tvého taty za desetiletí…
Vím, zní to jako výmluva, ale ano, jsou profese, kdy jednotlivci jedou celý život svoji jednu profesi, protože se specializují a jsou v pravý čas na pravém místě a mají ty správné znalosti a tito jedinci pak jsou specialisté, profíci jako za starých časů, ale většina populace ne.
Nejsou školy, a tím myslím, že někdo ze Šumavy apod. míst nemá možnosti jako někdo z Prahééé, protože zrovna v tom co by mohlo být dobré, tam ta škola není nebo není na úrovni a pak už to nestačí dohnat apod.
Vidláku, a platilo základní pravidlo, které se říkalo už za CaK „za nás bylo všechno lepší“, bohužel pravda je, že pouze „bylo vše jiné“.
A jako vedoucí pracovník musíš vědět dvě základní pravidla „co nezměníš, musíš přijmout“ + „pracuješ s materiálem co máš, nebrečíš co má někdo jiný“ (zde dodám co mi řekla šéfová „tak si je kurva vychovej a nepyskuj mi na poradě, že je nemáš nebo že ti co se přijmuli neumí“
..mocní vkládají obrovské jmění do manipulace s politickým a mediálním prostředím tak, aby sloužilo jejich zájmům. Jejich kontrola nad zpravodajskými médii a technologickými platformami v Silicon Valley slouží k určování agendy a ovlivňování veřejného mínění tím, že určují, kterým otázkám bude věnována pozornost a kterým ne, a to způsobem, který zachovává politický status quo, na němž vybudovali své impérium, čímž se Overtonovo okno přijatelné debaty zmenšuje na velmi úzké spektrum, jehož výsledky nemohou nijak ohrozit jejich zájmy.
https://zvedavec.news/komentare/2023/08/9756-ve-svete-ovladanem-propagandou-bude-rozumny-svetonazor-nutne-okrajovy.htm
To můj děda se vyučil těsně před 1. světovou sedlářem a pak ho hned odvedli a když se vrátil, tak už koně vytlacily traktory, tak mu to bylo k prdu. Tak šel na dráhu a tam se měl jak prase v žitě až do důchodu. Sedlářské náčiní zapadalo prachem v garáži, tak jsem ho nedávno po 100 letech vyhodila.
Asi trošku oidipák
K té poslední větě : Hamba mě fackuje, ale já už bych žádnou revoluci zažít nechtěla. A nepřála bych něco takového ani svým potomkům.
Mám pocit, že s těmi různými revolucemi to vždycky dopadne tak nějak blbě. Že se k volantu ve finále dostanou nesprávní revolucionáŕi, ti správní často skončí bledě a prostý lid ostrouhá, jenom ho zase kasíruje jiná grupa vyvolených.
Osobně bych raději před revolucí dala přednost evoluci. Né vzít to zase ode zdi ke zdi, ale zlepšovat to co máme.
Je to sice proces zdlouhavější a náročnější na vyjednávání, ale zase nehrozí zklamání z toho, že to, kuva, zase nevyšlo a svět není tak radostný a báječný, jak se očekávalo.
Hegelovy zákony jsou stále platné. Zákon přechodu kvantity v kvalitu znamená v určitém okamžiku změnu nahromaděné evoluce v revoluci a pak novou evoluci. A tak dále do aleluja než se lidé sami zničí.
Lidé se mění velmi pomalu, jedna generace (25 let) je v běhu času jen závan motýlího křídla.
Ale svět byl po Velké francouzské revoluci již jiný. Latinská Amerika se po Bolívarovi změnila, Americká revoluce postupně změnila svět. Atatürk změnil zaostalé Turecko a Lenin zaostalé Rusko. Chung-si odsoudil Čínu k staletému úpadku.
Kvalita z kvantity , vzdy znamena vetsi moc a zmodernizovani do jeste horsiho zotroceni kazdeho z nas.
To se porizuje vzdycky fanatiky a jejich terorem.
Ihned po revoluci posilal president Washington vojaky na vybijeni indianu..
Ze zacatku je indiani vzdycky porazeli a vyhnali ze svych lovist.
Potom zacali vojaci vybijet bisony , potravu pro indiany..
Problemy s ubytkem potravy nejsou nove a rovnou taky revolucni..
Tedy taky nasledky revoluce.
Zmena ,porevolucni znamena ,vzdy utrpeni ,tragedie , katastrofy a smrt pro stale vice milionu nevinnych .
Najděte si dnešní promluvu Ivana Hoffmana na Rádiu Universum o Mlčící většině.
Link se mi nedaří vložit – někde patrně přetéká spamový koš. [;>))
Ještě jeden pokus: https://www.radiouniversum.cz/ivan-hoffman-prizrak-mlcici-vetsiny/
Jenže tu evoluci „mít se lépe“ vidíte jinak Vy a jinak Rockefeller.
Dovolil bych si s Vámi nesouhlasit, Vidláku. Ono už to tady bylo, v 50.letech, když mládež zblblá komunismem budovala s nadšením stavby socialismu a věřila zářným zítřkům. Stejně jako ta dnešní mládež. A už tenkrát byli staří lidé, kteří je varovali. Měli samozřejmě pravdu. Socialismus to dotáhl k zaostávání za okolním světem a ke zničené přírodě. To si dobře pamatuju. Dnes se jen situace opakuje. Podle mě je to daň za blahobyt. Vzpomínám si na své prarodiče, jak byli pracovití, poctiví, důkladní ve všem co dělali. To byla totiž poslední generace, která věděla, co je to hlad. Když udělali něco nepořádně, tak je to okamžitě vytrestalo. To generace mých rodičů, která vyrostla po válce, už nezažila. A moje generace, normalizační, ta byla už vyloženě lajdácká. Tak těm mladým tak nelajte, většina z nich je normální, jenom akorát nezažili nouzi, tak jednoduché to je. Pokud chcete, aby šli s námi, tak se s nimi bavme. To je jediná věc, která se dá dělat.
Jak chcete oslovit mlade, kdyz polovina z nich ma v usich sluchatka ? 😀
Moc hezky shrnuto. Popravdě, já se těm mladým ani nedivím. Nejsou hloupí a dobře vědí, že se ten svět, ve kterém žijí, ubírá špatným směrem. Že se žije na dluh a dluhy se jednou budou muset začít splácet. I když se nám dneska předkládá k věření, že ne.
Takže karpédyjémují a užívají si – možná – poslední klidné roky. Nemají to vůbec snadné, získat byt a tím i možnost založit rodinu, je dneska možná ještě obtížnější, než za socíku.
Očekávat od mladého páru, který se úporně snaží sehnat aspoň garsonku za rozumný peníz , nějakou politickou aktivitu??? Takže se nedivím jejich skepsi, perspektivu mají bídnou všude, hluboce se mýlí ten, kdo jim závidí snadný život. Když se rozhlédnou, tak vidí, že to jinde není lepší. A nebude. Dnešní priority jsou úplně jiné, než zájmy obyčejných lidí. Daleko důležitější jsou hesla a ( šílené) vize.
Máte pravdu, perspektiva mladých je žalostná, mnohem horší, než byla moje na samém sklonku totality. O nás, obyčejné lidi, nejde, mnohem důležitější jsou zisky globalistů a šílené vize ekologismu a genderismu. Mrzí mě, že se mladí nebrání. Sama se s touto situací nesmířím a udělám pro její změnu vše, co je v mých silách. Smutné je, že naše možnosti jsou omezené.
Moji mladí se brání tak, že žijí – v rámci možností – mimo systém. Nemají televizi, zeťák podniká, všichni se vyhýbají střetu s byrokracií, jak jen to jde. Veškerou energii vrhají do výchovy dětí.
Všechny tři jejich děti jsou hodně samostatné, vzájemně si pomáhají a dva starší mají radost, když si mohou přivydělat brigádou tátově firmě. Vlastní, vydělané peníze potěší víc, než dotace od babiček. A s takovou bankovkou se potom zachází obezřetněji.
😻
A přesto jsou děti konformní. Tuhle jste psala, že musí mít určitou značku oblečení, kvůli přijetí do kolektivu a že těžce snáší pupínky.
Koukám, že včerejší nálada pokračuje, Věštkyně… [;>))
Ale tady má pravdu.
Deti jsou hlavne v urcitem veku velmi konformni ve svem rebelstvi.
Jsem jednou mel kratky dialog s chlapcem tehdy asi 12-13 let. An mi vykladal, jak musi do skejtsopu, pro nejaky kalhoty, protoze bez nich bude vypadat jako nejakej obycejnej luzr. Proste se neodlisi. Jenom jsem se ho s usmevem zeptal, jestli tedy nakup stejnych veci ve stejnem obchode je zaruka odliseni a nechal mu to pod vlaskama bublat. Rekl bych, ze to zabralo 🙂
Sibylo, teď je řeč o generaci mlaďochů. Momentálně se neprobírají puberťáci.
Puberťáci se chovají všude stejně. I naše generace chtěla džíny, nebo aspoň štruksáky z Kotců, kdo měl manšestráky byl za blbce. Kdo neměl kecky nebo plátěnky, případně důchodky, byl za naprostého imbecila.
😻
Potom jsou to geny. Jaká jste byla Vy, taká jsou vnoučata. Já neměl s manšestráky problém, měl jsem vlastní názor. Pravda hodně spolužáků bylo podobných. Možná že nejsem pražák ?
Taky jsem nosila manžestráky.
V Praze se nosily štruksáky z Kotců. Jinde Kotce neměli, tak museli nosit mansestráky, nebo dokonce tesilky. 😨
Hřeben, který musel čouhat ze zadní kapsy, aby se chlapec mohl kdykoli přičísnout, se k mansestrákům nehodí. K těm se hodí rádiovka, pod tu se ale nikdo nemusí česat. Případná sláma účes udrží sama a rádiovka to už jenom jistí.
No jasně, mimo Prahu spime vsichni na slámě, neznáme základní módní trendy. Nějak ale nemáme pocit, že by nám to snižovalo radost ze života. A to již od dětství.
Ono i to zbožňování Klause je taková pražská úchylka.
Já jsem z Prahy, resp. do r. 1974 jsme byli na okraji Prahy, okres Praha-západ. Štruksáky jsem nikdy nenosila, to bylo možná ve vaší sociální bublině. Rádiovku taky ne. Já jsem si k manžestrákům ušila sako.
Já taky Lee Cooper. V 70. kách manšestr letěl. Dokonce se dal i koupit látka na metr. Z hnědého jsem si nechala ušít sukni s vestou a když jsem koupila černý, sama jsem se pustila do sukně. Ale musel mít úzké proužky. Hřeben v kapse byl už tenkrát symbol buranství.
Jo, přesně. Sukni jsem si ušila taky, kalhoty, sako, šaty i lehký kabát. Všechno z manžestru.
Já jsem Pražák, mladší sice než Helanov, ale také nepamatuji, že by někdo byl za blbce kdyby neměl kecky, plátěnky. Fakt je že džíny jsme tedy měli asi všichni, ale nepovažovali jsme to za moc důležité, vůbec si nevzpomínám že bychom měli někoho za imbecila kvůli takovým blbostem. A máte pravdu, asi je to v genech Helanov 😉 .
U me stacilo mit bryle s plastovou obrouckou a ksandy na tesilkach. Vyrovnal jsem se s tim jednoduse. Posmevacky jsem ignoroval a ono to vysumelo. Casem prisly dziny a brejle s kovovou obrouckou a bylo.
Ale uznavam, neni to pro kazdeho.
Panebože!!!
Vůbec mě nenapadlo, že někdo bude pitvat můj výrok a brát ho doslovně.
Chtěla jsem jenom říct, že mládež si vždycky potrpí na určité módní atributy a že je to všude na světě úplně stejně.
Někde chtějí mít všichni v puse zlaté korunky, jinde si soustavou ozdobných kruhů ženské natahují krky, nebo si jinde nechají zbrousit zuby do špičata.
Bělošky se opalují aby vypadaly jako Ašantky a Asantky mají bělící krémy, aby byly světlé.
Prostě si někdy dělám srandu a nemyslím všechno úplně vážně.
Tečka.
Nejdřív napíšete, že vaše děti nenaskakují na píčoviny a teď zas tohle. Jste nějaká nekonzistentní.
Nikoli, pouze stádová mládež si potrpí na tyto kraviny. A podle Vašich popisů jsou Vaši potomci stádní až dost.
Rifle a rifle zelena bunda ,nosil skoro kazdej
a ja sem mel jeste mokasiny znacka Salamander ,
vod dederonu..
Byly porad trvanlivy,solidni , drive firma dodavala boty pro cisare ve Vidni.
Dnes nosí každý tepláky. Z teplákoviny šijí všechno. Sukně mikiny trička leginy. A není žádná móda, letos to napřesrok to. Na něco se našijí značky a na něco ne. I rifle nejsou z rifloviny, ale jakéhosi tenkého plátna.
Předpokládám, že když „vaši mladí“ žijí mimo systém a vyhýbají se byrokracii, tak také nechodí k doktorovi, nejezdí veřejnou dopravou, nejsou připojení na veřejné energetické sítě, zeť nepodává daňové přiznání a občanky hodili do skartovačky a mobily utopili v řece.
To je zase blábol – žít mimo systém můžou bezdomovci, popřípadě fanatičtí přívrženci vyšinutých sekt a možná Robinson Crusoe.
To že někdo vyhodí televizi (taky na ni nekoukám) a s úřady komunikuje, jen když musí, to není žití (i „v rámci možností“) mimo systém. Žijí v systému, jen se s ním úplně neztotožní, nevyhledávají ho.
To dělá dnes (a v sedmdesátých letech taky) značné procento populace.
Vaši potomci nejsou tímto nikterak výjimeční.
Asi jste mě nepochopil. K lékaři chodí, daně platí, nejsou idioti.
Tím mimo systém jsem myslela spíš to, že nenaskakují na různá bizarní témata, LGBTXYZŽ problematika je mimo jejich zájem, různé -ismy jsou jim cele u p@dele, místo neplodných diskuzí si jdou raději zaběhat se psem.
Že proběhla nějaká vlna BLM poklekání, že pár měsíců trojčily mítky, to patrně ani nezaznamenali.
Ale jejich děti naskakují na snobismus módních značek.Možná budou i bizardni témata.
Tak hlavně že Sibyla chodila v teplákách a v úhledné plynové masce.
😂
Nějaké značky mně byly vždy u prdele.
Použil bych jiný výraz, ale jinak u mne totéž. Je to o hodnotovém žebříčku.
To vsem, co nosili dziny. Ty maji nasitou znacku vzdycky takhle vzadu…
??? „šílené vize ekologismu a genderismu“ ???
To jen někteří našli ještě plně neobsazenou niku na trhu, která je dobře živí. A přirozeně se ji snaží rozšiřovat za každou cenu.
A devastují tím nás všechny…
ak mi řeknete, jak je možné že za totáče dostávali byty, že se tolik stavělo, kde se asi na to braly peníze? hmm Teda podle Vašeho
Ta byty nebyly taky a že by se rozdávaly, tak ani to není docela pravda.
Bolševik byl rozvážný a byt dostal přednostně ten, kdo šel pracovat do oboru, kde byla nouze o lidi.
Přednost měli horníci, taviči, železničáři, zdravotníci, chovatelé skotu, zpravidla šlo o nepřetržité provozy, případně o náročnou práci.
A potom ti, kteří si dokázali vyběhat hromadu razítek o nemocných dětech , plísni v bytě, zkrátka jejich rodina měla smrt na jazyku.
Docent filosofie to měl složité i za bolšána . Holt nikdy nemohou být šťastní úplně všichni.
helanov
Po vysídlených ,,Němcích“ zůstal nějaký bytový fond, odpovídající počtu vysídlených. Osídloval se místními i migranty z Maďarska a Slovenska (jak píšu výše, ve třídě nás bylo 45). Já jsem se narodil v podnikatelově vile (znárodněna 1945), vyrostlo nás tam 11 dětí, ale dům, obklopený stříbrnými smrky ve státním vlastnictví nechal stát padnout a srovnal jej se zemí. Srovnány se zemí jsou i vilky po vysídlených, noví nájemníci je ,,vybydleli“.
Za posledních 100 let zůstává počet obyvatel na 7 000 lidí.
Dodatek Helanov 13:32
Podal jsem si žádost o byt v plzeňské Škodovce roku 1978 a dle platných pravidel jsem bydlel již v polovině roku 1988. To už jsem měl za sebou tři vojenská cvičení.
Odstranenim Benese a spol a jeho vladnich posluhu ,
komunisti sice odstranili germany ,
ale jejich funkci na nas , brzy dodali slovakum.
Slovaci nas blietzkiegem dostali do dalsi ,zase Dubcekovy okupace po 68
a neuveritelne ubohej a fnukavej Husak , nam zaridil poridil zacatek dneska.
A mě (jako mnoha dalším) Slováci zákeřně podstrčili manželku. To je vlastně taková forma lokální okupace.
he,he,he…. oškliví Slováci! A co manželka? Hezká? Slovenky bývají velice hezké, většinou mírné, nehádavé, neštěkavé, se smyslem pro rodinu… bohužel se sklonem ke tloustnutí. Mám pravdu?
Jestli mají sklon k tloustnutí netuším, ale velký sklon mají k veselosti. To ale platí i pro Slováky.
Jsou emotivnější, družní, rádi se veselej, nejsou takoví opatrníci a rozumbradové jako Češi.
Asi je tam znát ta špetka jižanské krve maďarónů.
😻
Nejsi Pražáček, že tak brečíš na Slovákama? Za celej svůj život jsem poznal jednu věc, když někdo „cypoval na slováky“, tak drtivě pražáci, protože museli konkurovat někomu, kdo měl v hlavě více rozumu a znalostí a nebyl línej dojít do Prahy a dělat tam kariéru a tak jim tam v té prazééé vířil stojaté vody a oni museli i makat, aby se dostali ke korytpům, nestačilo jenom sedět a čumět jak do té doby 😀
No konkurovat, tak to nebylo. Slováci to bylo něco jako dnes kvóty, to se jim ustupovalo a dávala přednost, aby nepyskovali. Pořád se jim cpalo, chtěli se trhnout pořád.
No vidíte to! Pořád se jim cpalo.
A oni, darebové, to zase viděj tak, že pořád se z Práglu mistrovalo.
Pokud se jim cpalo, tak hlavně proto, aby drželi pysk a poslušně šlapali brázdu.
Vždyť píšu, aby nepyskovali. Byli to vždy nacionalisti, Husák za to dokonce seděl. Slobodný štát chtěli pořád.
Ještě větší náckové než Češi???
To si nemyslím. Spíš přesně naopak. Záští k německojazyčnému obyvatelstvu vynikají spíš Češi.
Čapek ve svých Hovorech s TGM zmínil zajímavou storku. Když sčítací komisaři zjišťovali na Slovensku národnost obyvatelstva, tak častá odpověď byla “ Neviem. “
Nakonec to vyřešili tak, že položili dotaz, jak se dotyčný modlí. Když slovensky, zapsali ho jako Slováka, když maďarsky, tak to byl Maďar.
Jestli to nebylo proto, že s Německem neměli společnou hranici.
bingo
Jeden cas taky nevedeli a zavedli si jako uredni rec latinu.
Pak zase byla modni slovenstina.
Slováci měli a mají podobný „vztah“ s Maďary.
Mezi Čechy a Slováky je to klasický syndrom staršího a mladšího bratra. Mladší okoukává staršího, ale rozhodně si to chce dělat po svém.
Takovy nemaj ze zavisti nikdy dost , z komplexu menecennosti .
paw re: Vaša nenávisť voči Slovákom a Rusom Vás úplne požiera. Máte zahmlený pohľad a penu na ústach? Koho vlastne „uznávate“? Kto neubližoval „Vášmu národu“? Moja matka je Češka a otec Slovák ktorý študoval v Prahe ,kde sa zoznámili. Prvá republika ČSR považovala Slovensko a Podkarpatskú Rus za problémový prívesok ,lebo nebol dostatočne industriálne vzdelaný a čo očakávať od pastierov a goralov 🙂 ako krajiny Českej koruny za R-U. Slovensko, ako súčasť Uhorska (cca 1000 rokov) bol vývoj diametrálne odlišný ako u vás. Zbytočne nadávate na Tisa, A.Hlinku, Dubčeka,Husáka, na Slovensku po vojne vyhrala z prehľadom DS a u vás komunisti s Gotwaldom , stále ste mali svoj osud vo vlastných rukách. Pokoj a mier svetu 🙂
Svatá pravda!
Ten z rajky: přesně takhle to bylo. Rozdělení dobré vztahy jen utužilo, dodnes nevnímám Slováky jako cizince.
Jeho požírá nenávist k mnoha věcem, ale to zvracení na Slováky je v jeho repertoáru asi to nejodpudivější.
Myslíte opravdu že ví co opisuje z předepsaného , aby rozbil diskuz. tak někaj asdi nee
Z toho bych jej nepodezíral, podle mého on píše co si myslí, ale číší z toho zatrpklost, nenávist a pocit zneuznání.
Diskusi nerozbije, většina lidí jej jen roluje, on to ví a to ho logicky štve ještě více. Místo toho aby hledal chybu v sobě a vrátil se alespoň k dřívějšímu stylu, ještě přitvrzuje v dštění síry.
Negramoty jako vy , co tady tupe blabolite a padaji z vas , vase hovna nenavisti , prinutili vas cist a psat ,
ale smysl textu nikdy nepochopite , to se nikdy nenaucite..
Pak z neporozumeni textu , zacnete patlat hovadiny ,
ktere text a vyznam neobsahuje. Je mi vas lito.
Prispevky maji jiny ,informacni smysl.
Protoze nechapete , nerozumite , ale musite v jednom kuse grafomanovat ty vase negramotnosti , vsecko zakroutite , zkrivite ,jak se vam hodi …
Hlavně že vy jste jistě na vytříbený jazyk, kultivovanost a informační přínos svého příspěvku náležitě hrdý. V tom případě je vše v pořádku.
Re: HvW
S tím tzv. zaostáváním a ničením samozřejmě NEMÁTE pravdu. Tyto sračky nám jsou vštěpovány po 33 let, abychom vše, co se nám tady podařilo zbudovat, urychleně rozbili a rozprodali, protože ze zahraničí to je lepší a všechno si přece dovezeme a koupíme.
Nevidím na tom nic špatného, že mladí lidé kdysi zbudovali např. Trať máldeže, anebo postavili fabriku, která dodnes živí Ostravu (NHKG).
A kecy o životním prostředí jsou jen kecy. Na tzv. západě – česky napsáno u našich dnešních protektorů – proběhlo totéž, což tam vyřešili velmi podobně – špinavou výrobu přesunuli do Afriky a do Asie.
Zaostávání? Kde proím, kromě PR neomarxistů z EU, germánie a anglosaských končin? Byl si se někdy projet po Británii i jinak než turista a to samé v germánii nebo USA? Pak bys nepsal takové bludy, viz elektrosíŤ USA, která je na úrovni 50 let tehdejšího ČSR…
Ale každý i ty máš právo se znemožnit bludy 😉
V 50.letech mládež nebyla ani tak zblblá komunismem jako propagandou. Tak jako ve třicátých letech byli Němci zblblí propagandou vyvolenosti.
Dnešní mládež má, až na vzácné vyjímky, vymyté mozky propagandou současnou. Ta má skvělé směřování do propasti, proti tomu byl socialismus čajíček.
OT : A hele, ombudsman Křeček si vsiml tu lzivou kampan kolem ubohych ubitych ukrajinek a upozornuje na to. Jo, za dob ombudsmáňi Šabatové by nic takoveho nebylo… https://neviditelnypes.lidovky.cz/politika/varovani-meli-bychom-si-dat-pozor.A230827_195359_p_politika_nef
On také kritizoval ten kvapík (ze dne na den to bude v podstatě)
se změnou předčasných penzí a Senát (jak jinak) už to schválil,
proti bylo jen šest senátorů Hamplová, Kovářová,Adámek, Feber, Vícha, Procházková .
https://advokatnidenik.cz/2023/08/23/ombudsman-pokud-senat-schvali-duchodova-pravidla-obratim-se-na-prezidenta/
A tedy už jen podpis odpočinutého prezidenta (jistě podepíše s nějakým moudrem – opět),
vydat ve SZ do 31/8
a předčasné penze pro mnohé v podstatě nejspíš už 1.9 .2023 skončí…., nevýhodnost bude razantní.
KDO ZDE má ještě šanci a potřebuje využít předčasný důchod
a plní stávající, výhodnější podmínky, má čas už jen do 31/8/2023.
POZOR si musí dát ti, kteří ještě potřebují nějaký čas pracovat na správné načasování pak výplaty,
je tam kolize (limit výdělku) při pobírání (výplatě) předčasné penze!!!
https://www.duchodspravne.cz/duchodova-reforma-od-zari-2023/
✡️ve světě, v němž se přestali orientovat zoufale hledají nějaké řešení. Někdo ho vidí v Rusku
V kolik věříš pohlaví, po vašem gender? Dovedeš rozdojit kozla?
V Rusku kromě Kolomojského fašistů Azov zakázali i košer LGBTQ propagandu.
Těžko se orientovat v ideologii Sorošů a Švábů, která lže furt, ale zrovna tak v tom, proč jsou ze státního rozpočtu živeni škůdci, kolaboranti fašounských WEF a WHO.
Blbé děti – malé důchody. Kdo za to může?
Důchod a důchodový věk nebudou metou, výsledkem celoživotní práce. Budou jiné mety a hodnoty.
Jo, jo, Ládíku. Kdo za to může?
To sice nevím, ale je tu jistá naděje, či alespoň něco pozitivního.
Páč se říká, že nejblbější sedlák má největší brambory.
Takže národ snad nevymře hladem a časem se všecko v dobré obrátí.
K tomu mládí ještě jeden přípodotek.
Finanční krize 2008-2009 a Alan Greenspan a jeho cca 80 let a Ben Bernanke a jeho cca 55 let (z Wiki : „…Na podzim 2008, v průběhu dramatických okolností světové ekonomické krize v USA, v korespondenci se svými kolegy a ostatními státními či korporátními finančníky, skrýval svoji identitu a vydával se za jinou osobu – Edwarda Quince….“)
😀
Kdyz nemas dost svych problemu , pozvi si nato hlavni experty,
z Ruska, Ukrajiny a z Polska. /Taky z predvalecneho Nemecka/…
Radi poradi a zaridi…Vi uplne vsechno.
Kolik asi trilionu staly poslusne a velmi ochotne vzdelane usaky,
rady a prikazy hlavniho poradce vlad ,Brzezinskeho..
A stale doplaceji.
Dnes se snazi experti „osvobodit“ pro sebe zeme , odkud pribehli jejich rodice.
Doslo i na oddane vzdy obetave , az do posledniho germana u Stalingradu ,
zpratelene Nemecko.
Jak tohle muze bejt.
Vsichni se klaneli nejvyssimu Maestrovi a plizili se ponizene pred nim..
Nikdy nemeli dost , jeho bankovni vlady nad dolarem a jeho instrukci…
Ten zase sedel u nohou jiste , ideologii velmi potrhle z Ruska ,
pribehle, Ann Rand..Aby hltal jeji rady ..
Ta ideologie byla zhruba , kazdej kapitalista , vzdycky uber alles. /Nade vse/.
Tedy ochotna fanaticka tech , kteri vedeni bezbrehou chamtivosti , byli
ochotny spachat cokoliv, uplne vsecko a jeste nepredstavitelne horsi ,
v honbe za vsemocnym dolarem…/Morganove , Wall Street ,napr.a spol a jejich hlavni sluha Dulles/.
Kdo ovládá propagandu?
Naše prostředí je přehlceno rádoby moudry, z nichž většina jsou bludy. V sebezáchovné společnosti by dělní lidé poslali někam, nebo do chládku, ty věrozvěsty změny podnebí a pohlaví. V současném protektorátu však mohou ziskově škodit. Učitelky, až na pár vyjímek, oblbují žáky podle propagandy kazisvětů. Ženy mají větší nadání, sociální inteligenci, vlát podle větru. Hajlovat za Hitlery Kokajnské. Nejzajímavější na pokroku je, že přes dočasnou dohledatelnost informací se ani Vidlák ani Koller nesnaží o vysvětlení příčin perverzí. Přitom je to tak jednoduché. Revoluce netvořili mladí a chytří, ale kazisvěti v pozadí. Co brání vytahovat strategii OSN, WEF, WHO a báječné Agendy 2030? Fialový hnus jede podle scénářů zmíněných perverzí. Podobně jako veškeré protektorátní vlády od listokradového převratu páchaly pravdolásku podle diktátů kabaly.
Jeto sice poněkud jednostranné povídání, ale v podstatě pravdivé. Naše generace je založena praktičtěji. Nesnažíme se prorážet zeď hlavou, ale hledáme, kde je v ní díra. A tu pak rozšíříme, abychom prolezli tam, kam chceme.
Nemáme ty potřebné rychlé znalosti k obsluze (!) počítače a mobilu. Protože..
Protože se snažíme vidět věci do detailu. Ale ono mi to už jaksi nejde. Já už jakživ nepochopím některé programy. Proč má obslužná část programu několik desítek či set MB, když na Spektru na to stačily dva kB
Některé programy jsem se musel naučit sám, protože popisu jsem moc nerozuměl. Zato jsem získal bonus, že s tím programem umím daleko víc věcí, než mladí kolegové, kteří horují pro nové programy a přitom já se starými (kromě formátu dat) umím prakticky totéž. Chytrý telefon mám, ale je většinou v tašce vypnutý. Na telefonování mi stačí stará cihlička. Telefonovat a psát SMS to umí, vydrží mi nabitý při běžném provozu tři týdny. Telefon mám na telefonování. Žádné hry, ale zato tam je diktafon, přehrávač muziky, rádio a svítilna. A další fičůry, které nepoužívám.
Nová generace se snaží sehnat nějaké chytré věci, aby myslely za ně. Nejen v technice, ale obecně.
Jedna příhoda: S foťákem jsem šel fotit proti proudu Ostravice, protože je to zajímavý kousek staré průmyslové krajiny a je bez lidí. A došel jsem až skoro na konečnou tramvaje, jejíž trasa vedla pár set metrů vedle podél řeky. Věděl jsme to z Mapy.cz v „chytrouši“ s GPS. Tak jsem ve vhodném okamžiku zabočil, trochu se prodral křovím a byl jsem u zastávky. Podíval jsem se na jízdní řád a sedl si na lavičku – měl jsem téměř čtvrt hodiny čas. Na zastávce už stepovali dva mladí kluci. Když mě uviděli, přiběhli, jestli nevím, kdy pojede tramvaj do města, že se jim oběma vybily mobily. Upozornil jsem je, že na tyči visí jízdní řád. „Ale ten přece není interaktivní'“, zněla odpověď. „Ale tramvaj přijede podle něho!“ pravil jsem. „A kolik je hodin, prosím vás? Máme vybité mobily.“ Sdělil jsem jim sladké tajemství, že tramvaj pojede za deset minut. Poděkovali ale dívali se na mě trochu jako na indiánského šamana, který věstí budoucnost z kostiček ptáků. Příště si asi vezmou sebou PowerBanku. [;>))
Někdy sice vázne moje komunikace s počítačem, ale zato umím rozdělat oheň bez sirek nebo zapalovače. Atd. atp.
V našem Ústavu jsem pověstný rčením, že mám raději páku jednozvratnou než dvojzvratnou. Neboli snažím se problém vyřešit nejjednoduššími prostředky, které vedou k žádanému cíli.
A myslím, že právě to je ten generační rozdíl. Znamená taky nepálit si ruce o horká kamna o kterých vím a dávat pozor na další nebezpečí. Třeba na lháře. Na falešné zprávy. Naše generace neumí moc anglicky, ale umí perfektně číst mezi řádky. Můj syn, 48 let, vedoucí programátor, to už neumí, takže o politice se nebavíme, abychom se nepohádali. Je odkázaný na to, co mu řekne rozhlas, anglické weby a kolegové.
A stop!
Nechci, aby můj příspěvek byl délkově srovnatelný s Vidlákovým článkem.
Ti starší mě přece doplní – a rádi. Mají zase své zkušenosti.
Moc pěkné, i když ta smutná část ke konci mne mrzí.
Ptáte se „Proč má obslužná část programu několik desítek či set MB, když na Spektru na to stačily dva kB“, to je přeci jasné. Zaprvé to první dělali programátorští machři, to druhé jde podle procesů a fachmanů to moc nepotká, ale hlavně zadruhé čím více to sežere, tím více se prodá hardware a někteří to mají dovedeno k dokonalosti že licencují podle použitého hardware.
Na Spectru by to bylo napsané přímo v kódu a spouštělo by se to RANDOMIZE USR adresa, ale kdo dnes píše programy ve strojově kódu? těch pár vybraných… Stejně tak ne mnoho lidí umí tu TTL pod tím, nedejBože návrhy čipů…
Plný souhlas. Myslím si, že by stačilo napsat kvalitně v C nebo něčem podobném a kompilovat, pořád by to bylo blíže ke kódu než dnešním hrůzám, ale to neodpovídá moderním metodám.
Bludy, píšeš.
Ber to jiným pohledem, mám koupené „hotové řešení“ pro arduino od senzorů po onu záklandí desku arduina nebo ESPéčka, proč bych proboha jak blbec něco psal měsíc, když natáhnu knihovnu nebo napíšu v pythonu na rapsberri na které to připojím taky a mám to hned?
Ano, můžu to udělat na minimalisticky „na čipu co si sám naprogramuju jenom a pouze na toto a pojede to na 5 procentech energie“, ale bude mě to stát měsíc práce a na penězích součástek víc, proč bych to dělal?
Ber to na jiném příkladu, je možnost udělat rádio ze součástek nebo koupíš procák co si naprogramuješ, když ten procák stojí méně, ty fakt chceš přistupovat „ale je to čistější řešení pro jednoduché řešení“, že raděj součástky draze a delší čas realizace než procák, levněji a hned, ale je to z pohledu „generace, kdy procáky byli drahé, řešení kanon na vrabce“…
Prvotní reakce byla na „Proč má obslužná část programu několik desítek či set MB, když na Spektru na to stačily dva kB“, opravdu si myslíte, že se bavíme o domácím bastlení ?
Ono to bylo napsané přímo v instrukcích, protože se muselo šetřit s výkonem i pamětí.
Dnes se nešetří s ničím.
Re: SK
S touláním jste končil někde v Hrabové, anebo jsem úplně mimo mísu?
Co říci, bez informace“ kolik je hodin“, by jsi byl na tom stejně jako oni dva kluci, kterým se vysmíváš „není interaktivní“…
A to říkám jako někdo, kdo je z generace, kdy nebyli „mobili“, takže manželka je nasratá, že v pátek odhodím mobil a nejsem „online“.
A vše je o efektivitě a ta platila i za první republiky, kdy ty se chlubíš „umím něco nacpat do pár Kb“, ale svět funguje na efektivitě, kdy ty s tím trávíš měsíc práce, jiný udělá neefektivně, ale během jednoho dne a celý měsíc už prodává produkt a obsadí trh, kdežto ty pak brečíš „ale já to mám lepší, proč to nikdo nechce?“, nechce protože už to má, sice neefektivní, ale už měsíc to používá…
A toto opakuji bylo za CaK, první republiky i za těch komančů…
Pokud má na ruce mechanické hodinky, těžko se stane že by nevěděl, kolik je.
Ale oni už neumí poznat, kolik je hodin, z ciferníku. Potřebujou digitální údaje.
Pravda, ale to by se snad zvládli naučit.
Muzu potvrdit. Ucit cerstve skolni dceru hodiny podle rucickovych byl ocistec. Prvni obranna linie – je mi to jedno. Druha – dyk existujou digitalky (prenesene cokoliv, co ukazuje cas v digitalnim formatu).
To tak. Třináct děleno sedmnácti.
Uklidnila bych Kocourka, že i to čtení mezi řádky se naučí. My jsme se s tím už nenarodili, také jsme se to museli naučit.
Mladí se naučej všechno, ale jen tehdy, když budou muset. To je ale úplně noumání, Uuďo.
😻
Dovolím si přispět nedávnou zkušeností z Neapole. Na zastávce autobusu nebyl vyvěšen jízdní řád, ale cedulka s QR kódem. Jak dokonalé! Sice nosím v kapse jen stařičký tlačítkový mobil ale v hotelu mám notebook. Tak jsem se na ten jízdní řád podíval, tam byl představen v plné parádě. A co tam bylo – něco v tomto smyslu: „Autobus jezdí od 6:00 do 23:00 v intervalu 5 až 10 minut.“ To nevymyslíš!
Druhá podobná zkušenost: usadím se v pizzerii a čekám. Přijde servírka a ptá se, co jsem si vybral. Odpovím, že jsem ještě neviděl jídelní lístek. Ukázala mi na cedulku ve stojánku na stole obsahující QR kód. Jídelní lístek mi pak samozřejmě přinesla. Nejlepší na celé věci bylo to, že za chvíli tam přišla japonská rodina a byli z toho bezradní stejně jako já. Když to shrnu – za chvíli se bez nějaké aplikace v mobilu člověk už ani nevy…re. A v Neapoli by určitě udělali lépe, kdyby si trochu uklidili ten všudypřítomný bordel na ulicích. Na to nemusejí mít ty QR kódy, stačí koště a lopata.
No to se ještě dá. Po plyšáku jsem slezl z kopců Slovenského ráje a došel na v zastávku podívat se jak jede bus. Místo jízdního řádu tam bylo číslo na linku 30 korun za minutu …
Italie; na jihu sou italove ale od Rima na sever, jsou tedeska. /nemcouri/.
Myslím, že to Vidlák trochu zjednodušuje, ono ten vývoj asi tak lineární není. Abychom si rozuměli, já mám 75 let, stále pracuji ve svém oboru speciálních elektronických systémů jako odborný konzultant a kromě toho také překladatel AJ/ČJ/RJ, takže snad nejsem úplně blbej. Nad povrchností generace ve věku 40-50 let mi zůstává rozum stát, i když tam jsou výjimky. Generace jejich dětí, ti sice stále čumí do mobilu, ale přesto mám pocit, že si s nimi v diskusi rozumím více, než s jejich rodiči, a dokážu je také lépe pochopit. Možná se mýlím, ale vidím v tom jistou naději pro budoucnost.
Tak jste se pochlubil.
Mohl byste prosim rozvést pojem „speciální elektronické systémy“?
Naváděcí systémy raket?
Sledovací systémy? Telemetrie?
A pro mě, k čemu to upřesnění bude, bude mít víc pravdu nebo míň? Nebude pravda, že vaše odpověď je pokus získat nějaké vyjádření, kde se chytnete slovíčka a pak bude snaha ho ponížit, urazit schodit, že když se spletl v onom slově nebo obor vy osobně neuznáváte, tak to ostatní co napsal je krávovina?
Takže spíše je otázka na Vás, k čemu vám to bude, když budete přesně vědět obor, aby jste mu mohl odpovědět, že se mýlí?
Rodolozub supluje za Alenku a za Sybilu. Holky asi ještě chrněj.
🤔
Škoda, že jste raději nechrněla Vy, Helanov.
Aspoň by tu nebyl vyprsknutý ten Váš jedovatý slint.
Anonyme, děkuji Vám za podporu.
Pro Rosolozuba: omlouvám se za úvod, nechtěl jsem se nikterak chlubit, šlo mi jen o to, že když se dnes řekne jednoduše „elektronika“, tak si hned každý představí ajťáka nebo tak něco. Ale mohu Vás uklidnit, o zbraňové systémy se nejedná.
Snažil jsem se sdělit svůj dojem, že snad alespoň část nejmladší generace podvědomě vnímá tu všudypřítomnou stupiditu a faleš kolem sebe, a snaží se nenechat se tím úplně pohltit. Ostatně, do naší generace ty správné názory už od školy a pionýra také hustili horem spodem a co z toho nakonec zbylo.
Cituji : „….Změnu mohou udělat mladí, vždy to tak bylo…“
Chamurappi zřejmě nebyl nijak mladý, když….
Mojžíšovi bylo kolik let, když přinesl změny ?
Solon, Pythagoras, Kleisthenes, Aristoteles (učil Alexandra Velikého), Pavel vulgo Saul…etc etc (dejme tomu že Martin Luther) etc….včetně Otců zakladatelů USA (dejme tomu A. Hamilton, autor politiky “ infant industry“)…..
“ Změna“…to jakože volby ?
😀
Jenže i AI k řešení integrálního počtu potřebuje docela přesné zadání – minimálně mezí Riemannova integrálu odkud kam má být funkce integrovaná. A to musí udělat člověk, stejně jako kontrolu výsledku.
Něco takového jsem taky chtěl dodat. Třebaže i coby poměrně vzdělaný dodůchodce (viz docent – vážící něco málo pod metrák) bych už se do integrálování raději nepouštěl. Do derivací, i parciálních, kupodivu (protože je aktivně nepoužívám) ještě pořád ano. Asi proto, že je to ca 80x, možná dokonce 83,2x jednodušší. Ale že se tomu opačnému říká integrování potažmo integrace (což není to samý, jako šafendas), to si ještě pamatuju 🙂
Ale trochu mimo téma, možná vlastně taky derivace. Zůstaneme-li s tou touhou po změně tady u této vlády, vlastně se podle toho žádná funkce nesestrojí, ani tečna k ní. Pokud by se pro jednou vzaly za parametr časové změny v průzkumech obliby, jde o celospolečenský jev, navíc ne o rozmar. A o to taky jde, musí do pryč, kdyby pak bylo co bylo.
Tuhle vládu lze zderivovat pouze kulometem…
Odchytil sem tendle link na předpověď, a tak jak to zkompilovat s inteligencí a nějakým vhledem naučeným inteligencí emocionální, že by se soutěžilo o vo to, kerá vyhraje?
Srbská věštkyně Verica Obrenovic v r. 2012 předpovídá až do roku 2030!
https://rumble.com/v39plh6-srbsk-vtkyn-verica-obrenovic-v-r.-2012-pedpovd-a-do-roku-2030-mimodn-zajmav.html
Nebo se zeptáme mainstrímového sociologa Petra Hampla?
https://www.youtube.com/watch?v=c0fpDZL8dfE
Arogance z blbce moudrého neudělá, jen z něj mají všichni srandu, takže dobrý nick.
No ale, vždyť má v podstatě pravdu. Nevím, kde je ta hranice, ale bude to někde mezi 40 a 50 roky věku (souvisí to s osobní nezkušeností s minulým režimem). Ti starší se buď musí adaptovat, nebo umřou zahořklí. Protože těm mladším uspořádání, stav a směřování společnosti nevadí (buď jim to vyhovuje, nebo je úplně putna). A bez účasti mladých a mladších (20-40) se žádná změna, natož revoluční, konat nebude.
Já jsem 50+ , zahořklý nejsem a udělám vše abych tak neskončil, adaptovat se nehodlám pokud tím nemyslíte zařizování co největší možné nezávislosti, mám kolem sebe dost normálních slušných lidí. Ale až na první a poslední větu s Vámi souhlasím.
Vzhledem k faktu, že všechny změny u nás, které si vybavuji, byly iniciovány zvenku, nemyslím si že u nich záleží na věku.
Jenom ne revoluci.
Vycházet z toho co je, rozvíjet to a potlačovat extrémy.
Ani na peněžní reformě pana Unterguggenbergera nebylo nic revolučního. V podstatě vycházel z teorie nákladů obětované příležitosti a substituční teorie. To jsou jedny ze základních paradigmat ekonomie….akorát že konfesní a tuctoví ekonomové neuvažují peníze, že by mohly být také i jiné a že se tak náklady obětované příležitosti mohou nafouknout do bilionů USD a desetimilionů zabitých ve válkách….
V te posloupnosti vzdelani byly v historii vyznamne vypadky. Kdo mel smulu, ze chodil do skoly behem valek a nekolik roku po nich, moc se nenaucil. Moje matka byla rocnik 32, takze do skoly nastoupila 38, v dalsim roce jim skolu zabrali jako kasarna pro vojaky a potom jako dolecovaci lazaret. Chodili do skoly dvakrat tydne do salu, kde predtim bylo kino, neco jim ucitel odprednasel a dostali domaci ukoly, co si maji docist z ucebnic. Po valce se nemecky lazaret zmenil na sovetsky. Ve finale neumela matka temer nic, svoje znalosti popisovala: Umim vsechny nemecky hrady a vsechny rusky reky. Pocitala dobre, ale psala s neskutecnymi hrubkami.
Otec byl starsi, skolu vychodil, ale kdyz mel jit v 15 na stredni hospodarskou (zemedelskou), taky utrum. Tak ji pak po valce studoval dalkove, meli v zime vzdycky ctvrt roku vyucovani, kdyz na statku nebyla prace. Plus opet – domaci ukoly.
Oba rodice byli hodne inteligentni, byli jsme ve vsi prvni, kdo mel koupelnu, splachovaci wecko a podobne vymozenosti, ostatni rodiny si radeji nejdriv kupovaly televizi. I kdyz oba rodice hodne cetli a koukali v TV na vzdelavaci porady, tu diru ve vzdelani uz nikdy nedohnali.
Hodne podobne to bylo za prvni svetove, tehdy navic mladi muzi sli do valky a co umeli, ve valce zapomneli, a taky ztratili motivaci.
Moji prarodiče, jen o malinko dříve narození (pár let) znali i latinu – prosté gymnázium a obchodní škola, k tomuto dostali nádavkem i němčinu (asi podobně nadšeně jako my později ruštinu).
Dodnes si vybavím babičku, jinak velmi prostou ženu, jak mi vysvětluje některé z Krylových textu.
Prima umera rodicu, malo vzdelani a vysoka inteligence,
/ta se ukaze ve schopnostech a nikde jinde/.
Nedostatek vnucene bezmoci a pasivity porizene donucenim
nekonecnyho sezenim v lavicich a poslechem ucitelu a profesoru .
/Vysledky kazdodenniho navyku mnoho hodin sedet bez hnuti ,
se dostavily a v plne mire/.
Hodne uspechu v praktickem zivote. A jeste bez televizni pasivity.
Co clovek nevi a potrebuje , si umi precist a naucit se sam.
Necte a neuci se cele roky , to co nepotrebuje..
/S vyjimkou technickych smeru ovsem , kde vzdelani je na miste/.
Co byla ta dira ve vzdelani ,pani D. Co meli rodice dohanet?
Ve srovnani se temi „vzdelanymi „?
/Vetsina s gramatikou zapasi dodnes , ja taky.
Co jsem drive nevedel a nebo me zajimalo, /vyhoda , ze s ostatnim jsem samozrejme se neobtezoval/, nasel jsem a precet si v knihovne ,ptal se kolem a z vice pramenu , to mi zapricinilo ,ze jsem zacal premyslet , dnes samozrejme hledam co potrebuju a nebo co mne zajima , zase v pocitaci/.
Vnucovani zbytecnosti ministerstvem skolstvi a osvety a jeho posluhy, jsem ze srdce nenavidel. Casto navic , mimo mechanickeho poucovani z ucebnice , neumeli a nevedeli si rady a odpovedet na otazky zaku , „nemeli“ cas.
Dira ve vzdelani byla ve vseobecnych znalostech. Matka kdyz napsala dopis, kvuli pravopisnym chybam to vypadalo, jako by byla uplny negramot a debil, i kdyz to vubec nebyla pravda. Velmi spatne cetla, neznala vyznam nekterych slov, proto skoro necetla, jenom poslouchala rozhlas a TV. Neumela vyplnit ruzne formulare, kdyz pracovala v drubezarne, neumela secist vetsi cisla, tak nosila vykazy domu a scitala jsem ji to ja, kalkulacky tehdy nebyly. Neznala literaturu, dejepis, zemepis, absolutne se nevyznala v mape, neznala ani evropske staty, z prirodopisu jenom to, co odkoukala pri praci v JZD. Nechapala napriklad princip ockovani, i kdyz jsme vsechny ockovani radne absolvovali.
Kvuli tem skolnim vypadkum mela vzdelani odpovidajici ca ctyrem tridam, ono to i tak bylo fakticky, mereno poctem hodin, stravenych ve skole. Protoze ani tem domacim ukolum deti moc nedaly a ve valce rodicum nezbyval cas se s detmi doucit chybejici latku, spis je vyhnali pomahat na poli, protoze starsi sourozenci byli nasazeni v reichu ve zbrojovce. Tenhle vypadek nebyl jenom zalezitosti valecnou, pokracoval i nekolik roku po valce. Kdyz deti konecne nastoupily do skoly, zacali je ucit latku osme tridy, vubec se nechytaly, protoze neumely uplne zaklady.
Vy p.Divisova ponekud prehanite , psala jste , nejdrive , „pocitala dobre“..
Princip ockovani . Vysvetleni je jednoduchy ,
deti nebudou celej zivot nemocny.
Co je na tom treba vic vedet?
Ucit se z praxe a zkusenosti je nejlepsi skola.
Vase maminka nemohla cist Rudy pravo. /Ja taky ne/.
To myslim byla dost vyhoda.
Vykazy ,co to je ?
V praci , ani ja ani nikdo jinej ,nejmin sto lidi , nebyl schopen vyplnit
cestovni ucty..Naroky na penize za cestovani..
Deti ucitel musi zacit ucit vod zacatku a ne vod konce , jak pisete.
Tak nevim, vlastne vim , kdo mel ty diry ve vzdelani..
Nemáte představu jak dneska vydělávaj blboni, zde malá ukázka https://www.youtube.com/watch?v=TyslKsxzFCs
Nikoho dneska nezajímají znalosti, páč jim sou na nic v praxi, důležitá je sledovanost, ta se platí.
Sakra Sasine, co jste to sem dal, to mne bude v noci budit hrůzou ze spaní.
Muheeeee
Tidle žijou z teho co vidíte. Chápete?
Samozřejmě chápu, ale ja na ně kliknul na deset vteřin, protože jsem netušil co to bude. Za mne asi moc nedostali. Nechápu, kdo by se na ně díval, není to spíše něčí praní peněz ?
Byste se divil. Svět se posraným nahoru obrátil a tak je to.
Ad „berou k milionu dolarů“:
Medián platu/mzdy profesora matematiky v USA je 109.754 $ ročně
https://www.salary.com/tools/salary-calculator/professor-mathematics?view=chart
Neblázněte, je to troll. Lže či manipuluje v každé větě.
Srando, ten příjem, předpokládám, že je za rok. Vzdělání a kvalifikace (atd.) pak určitě není totéž.
Ted vysvetli, proc cech co delal AI pro google tvrdi neco jineho, tedy nekdo kdo je na spici oboru zna platy a ten tvrdi, ze klesaji platy a nejsou tak velke jak tvrdite, lze on nebo vy…
London napsal mj. i knihu “ Železná pata“.
Každý by měl mít přečteného Diogena Laertia („Životy atd.“), ale potrápit se s ním…porovnávat s prameny.
No a mám doma i „Zkoumání o smyslu a pravdivosti“ od Bertranda Russella…který to asi myslel dobře, ale coby především matematik :-D……(prostě měli bychom se dorozumívat mezi sebou tak , jak v té knížce píše…..jenže to bychom byli počítači, a dneska se už i počítače mezi sebou rvou, nebo budou rvát, při “ diskusi“ – takže nic).
Stačí jeho “ Svoboda a organizace“.
Mnoha a mnoha lidem, včetně funkcionářů určité části neziskovek, by pro začátek měl stačit “ Malý Bobeš“, až pak evangelia.
blíž do rakve než do kolébky
blíž rozpadu než srůstu lebky. (Krchovský).
Jsme i z pohledu těch, kterým chceme šlapat po bábovičkách, Zelených údělech, klimatických krizích, genderu atd.
Ale ono si to nejen neumí vybrat pohlaví (vlastní, natož vhodné k XXX), ale ani ten chleba ukrojit! A schopnost porozumět textu? Bída, veskrze vidím funkční negramotnost byť text přeslabikují, tak nepochopí obsah. Ale když přitlačíte penězi, doučování umí divy. Včetně přijetí na prestižnější školou.
Psáno z tabletu – pro jazykové puristy 😉
Je to s tim vzdelanim jako s jinymi oblastmi. Skoly vymyseli v dobach, kdy vetsinu vzdelani mlady clovek dostal od rodiny, sousedu, pana velebnicka, pana mistra, a obcas na jarmarku ci stykem s putujicimi tovarysi. Naucil se vse, co potreboval k praktickemu zivotu te doby. K tomu se pak pridala skola. Skola jenom trochu zlepsila to, co mladi meli odjinud. Takova ta tresnicka na dortu. Bodejt by to nefungovalo!
A s kazdou generaci to bylo tak porad, jenom se ve skole ucilo o neco vic, jak se svet komplikoval.
Jenom ty nejnadanejsi a nejslibnejsi poslali do dalsich skol.
Kazdy clovek se ucil zivotu od tech, kteri okolo neho zili. Skola az na vrch.
Pak se to ale zvrhlo, a skola zacla byt povinna instituce. Doma se deti nic moc nenaucily. Moje babicky jeste hospodarily, mely veklou zahradu, slepice, kraliky, ovocne stromy. Ale potomci se to uz neucili. Cely den byli zavreni ve skole, pak odesli za vyssim vzdelanim. Az se mi rodice presunuli do velkeho mesta, nebylo uz ani to. Jeste ze mne mama ucila varit!
A tak se to obratilo vzhuru nohama. Decka cely den ve skole, rodice v praci, a nebyl uz ani normalni vesnicky zivot, kde by se decka po skole ucily hospodarit a okoukat remesla. Misto aby skola byla tresnicka navrch, stalo se z ni vezeni pro deti. Takova ta ohradka pro ty starsi, aby nevyvadely a nepletly se mezi dospelaky. Bokem opravdoveho zivota. V peci cizich lidi, kteri sami toho moc neumeli. A z toho maji vyjit vzdelani, kulturni, sikovni, a vseobecne schopni lide?
Správně- etymologicky je škola cca “ volný čas“.
Školy byly už před Akademií (např. Pythagorejci)…v Číně mnoho staletí předtím.
Kde se ztratilo ševcovství, ó ty baťovský světe !?!
(kdo bude programovat 3D tiskárny, aby Vám boty padly a vydržely ?
Etymologie na ty cca , znamena volnym casem do nich ..Spravne !!
Vzdelani skodi….
Ve školách se učí malí blboni drylu, poslušnosti a úctě k autoritám, většinu učiva za pár let zapomenou, ale dryl zůstává. Tak je to.
Vzdelani samozrejme skodi , vic vzdelani skodi jeste vic.
A jeste se akademici , akade micky snazi prolhat nejak,
k ty „vzdelavaci“ na nas pravde..
Nejdrive je vychova ucitele a pedagoga k totalni poslusnosti k uciteli.
I rodicum …
Ta se porizuje tvrdou kazni a nekonecnymi tresty a vyhrozovanim ..
Hitler , nebyl nic jinyho , taky jen poucoval germany vo tom
co je pro ne dulezity a lepsi.
A vychovaval aby byli vo tom radne vzdelany..
Mao,Lenin a spol. ,vychova mas aby byli vzdelany a vedeli..
Potom brzy zase vychovany nebyli a nevedeli..Kdyz neprezili.
Ta neni nikdy zadarmo..
Mimo masakry jeste vychovavaci ucitele porizovali straslive hladomory a jine neuveitelne krutosti pro miliony svych chovancu a zaku..
A vsem na svete porad ustavicne vyhrozovali s tresty a trestali.
Kdyz vzdelanej ucitel se dostane k vlade a zacne poucovat a vzdelavat ,
vsecko je jednoduchy, prchat ,prchat pryc a nezastavit se..
Davat nohy na ramena je zbytecny zdrzovani..
Tak si cetli vsichni tu Dolfovu ucebnici ,aby vedeli..
Jiny se zase vzdelavaji do vychovy jinejma ucebnicema a porad dokola..
Docela nesmyslne placate pate pres devate.
A navic vsechno alibisticky svadite na tu husnou skolu, do ktere musi vsichni.
To je lez. Musi jenom na zakladku, pak je to na rodicich.
A na tech je taky to dalsi, z ceho uplne nesmyslne obvinujete skolu:
„normalni vesnicky zivot, kde by se decka po skole ucily hospodarit a okoukat remesla“
To, ze vasi rodice, nebo rodice ve vasem okoli byli neschopni a deti nic nenucili, nebo se na ne po praci uplne vykaslaly, za to taky muze ta hnusna odporna skola.
V zaveru uz uplne blabolite o ohradkach, a jeste jste si nezapomela plivnout na ucitele:
„V peci cizich lidi, kteri sami toho moc neumeli“
To mi propomina ty odeesaky, kteri protestovali rukama i nohama proti zvyseni platu ucetelum.
Jeste jste zapomela dodat, ze by se ty skoly (podle vzoru internety) mely zrusit. Pak by to bylo dokonale.
Kdo je ten nejnadanejsi a neslibnejsi , kdo se dokaze doma biflovat cely hodiny,
aby pak to vopakoval na pozadani ve skole?
Za ucelem aby se vysplhal do lepsi kancelare a s klotovejma rukavam byl vasnosta.
Vaše generalizaci generační degradace jste vystavěl sice přitažlivě, ale bez reflexe příčin. Proč se namáhavě zabývat tím, kde je zakopán pes, když změna znamená jen výměnu bezmocných figur. Porovnejte váš pohled na současnou situaci s pohledem vašeho vrstevníka, se kterým jste na střední seděl v lavici. Nepřekvapilo by mě, kdybyste zjistil, že jeho pohled je tak diametrálně odlišný od vašeho, že už ani víc odlišný být nemůže.
Bez reflexe příčin se dostáváme opět k ignorovaným základním potřebám. A pokud něgdo zůstane zacyklen v důsledcích a řeší jen důsledky, nosí sem důsledky a linky na důsledky nigdy nepochopí příčiny aby se dostal k základním životním potřebám. Natož aby hledal mechanizmus jak si je volit. A o to se režim stará. Trochu blboňovi nasype do malilinkatého korýtka a blboň skáče radostí a hnedle je mu jasný starej řím, stará sparta, demosgráca a fšechny kurwárny světa a diví se že se nemá stále lépe. Ale na to máme v parlamentní kantýně jalové a impotentní zastupitele, keří budou do konce svýho života na outratu fšech tvrdit, že na řešení důsledků potřebujou prostě eště více blboňů. Zacyklenost je ukrutná smyčka.
Šťastní zacyklení duchem neboť jejich je království pozemské. Ono prozřít totiž není žádný med.
Oni to prostě ještě nevidí?
Ale na Letnou jich přišly tisíce a tisíce…když je pozval Milion chvilek.
Problém bude někde jinde, Vidláku.
A ano, další vlastností tohoto věku kromě „to se pro mě točil svět“ je neuvěřitelně snadná manipulovatelnost. To ovšem (obojí) zůstává napříč generacemi víceméně na konstantě, jen projevy se liší. Takže co tisíce, statisíce! jich dorazily, aniž přitom jakkoliv popřely smutnou podstatu vidlákova článku.
Tam je to spíše jejich snaha nevybočovat, chovat se „jak se má“ ( na to nám minulý režim vytvořil slušnou alergii ) bez vlastního přemýšlení nebo dokonce názoru. Hodnocení podle povrchních nálepek bez snahy proniknout do podstaty. Bohužel to není vůbec věc inteligence, ale výchovy.
Vzdelavani nekonecnou a tvrdou ukaznenou vychovou skodi
i na Letnou se dostavi davy ,s poucenou ukaznenou ochotou , aby se zase poucili..
Vidlák samozřejmě nemá pravdu.
Mám po ruce dvě příbuzné. Mají 40+ a jsou to blbky k pohledání. Jejich myšlenkvé pochody jsou záhadou nejenom pro mne, nýbrž i pro mou Starou Jahodu.
Například nejsem schopen pochopit jejich tvrzení, že teď se máme KONEČNĚ dobře, protože máme vyšší platy, než za komoušů. Vůbec nejsou schopny přiřadit k tehdejším příjmům i tehdejší výdaje, i když jsem jim to asi tak tisíckrát vysvětloval.
Vůbec nerozumím tomu, jak mohly vychodit 9 tříd na tehdejší ZŠ…
Tyto příbuzné bohužel omlouvá jen ta skutečnost, že jsou…
… VIRBL A OKAMŽIK N-A-P-Ě-T-Í…
……!!! UČITELKY !!!……
Prvních cca 20 let po roce 1989 bylo učitelské povolání platově mizerné. Mohly to dělat jen lidé, co se živili něčím dalším (typicky manželem). Tohle školství poničilo víc než Bob Kartouz. Za Babišovy éry se to zlepšilo. Ale nová doba to postupně vrací kde to bylo.
V dobách úbytku žáků k tomu patřil stres s obavou o práci. Později přišly „radosti“ s inkluzí a dnešní doba přinesla cizince a narvané třídy.
Kdo tímto sítem prošel, to musí být srdcař (ano existují), nebo magor (ano existují taky).
Co je z toho zlým záměrem a co jen neřešený problém, to ví jen Soros a jemu podobní.
Co s tím? Nevím. Osobně péruji svoje děcka doma úkoly navíc. Moc to není. Ale aspoň něco.
Re: adx
Srdcaři – na rozdíl od magora – není zapovězeno zvládati výpočet přímé úměry.
Kromě toho jsem se soudružkám příbuzným marně snažil vysvětliti rozdíly v cash flow – má dáti/dal – za těžkého socíku, kdy se stavěly baráky v porovnání s dneškem za suché z nosu a k doktorovi jsem se nemusel objednávat půl roku předem.
Moc si ten socil malujete.
Baraky se stavely za suche z nosu predevsim proto, ze se material velmi casto nekupoval.
Zato se velmi casto ztracel na pracovisti.
Priklady z nejblizsiho okoli:
komplet elektricke rozvody celeho domu vcetne jisticu
„zajizdka“ s michackou na beton, kdy do cile uz nedojela plna
odbery benzinu/nafty ze sluzebniho auta byly tak velke, ze prevysovaly osobni spotrebu a byly prodavany dal
a mnoho dalsiho…
Proc si myslite, ze „nikde nic nebylo a vsichni meli vsechno“ tak pekne fungovalo?
A proto taky ten socik dojel.
Re Sakura
Vy jste ale kecka.
Znám dosud žijící lidi, kteří v osmdesátkách postavili barák „na štok“ (2 x /3+1/) za sto pade. Běžný goralský plat lopaty v huti osciloval okolo 3K, sestřičky a učitelky (mám-li urážet jedny a ty samé profese) se pohybovaly v rozmezí 1,6 – 2,5K.
Ano, byly bonusy. Z huti se dalo sehnat kde co a ani to nebylo potřeba krást. Existovaly zaměstnanecké ceny právě proto, aby lidi nekradli. Tatra vápna nebo písku za půl sta, železo za desetinovou cenu, škvára z elektrárny zadáčo.
Pak už to jen chtělo dvě ruce a lopatu. Já ještě pamatuji doby, kdy na stavbu rodinného baráku posílala své zástupce každá rodina ve vesnici, protože tu ostudu nepřijít sousedovi na pomoc by nikdo nerozchodil.
„Vy jste ale kecka.“
Dukaz toho ze jsem kecka?
Aha, neni, takze melete hovna.
Ja vam vase tvrzeni o platech sestricek a ucitelek neberu a to jak si z tech platu stavely baraky taky ne, i kdyz…
Ja sem vam napsal veci, ktere jsem osobne videl na vlastni oci, kterych jsem byl opakovne svedkem.
Ale z vasi ideologicke slepoty a lhani jste se usvedcil sam:
„Existovaly zaměstnanecké ceny právě proto, aby lidi nekradli.“
Takovyhle blabol muze rict jedine cerstvy absolveny humanitniho oboru.
Protoze kazdy, kdo socik zazil, tak si pamatuje, ze „kdo nekrade, tak okrada vlastni rodinu“.
No když jen vezmu naši ulici stavěnou v 60. letech svépomocí tak
pošťačka a esenbák
kuchařka a učitel
kuchařka a řidič náklaďáku
prodavačka a opravář televizí
uklízečka a dělník v textilce
kde a co asi mohli krást na stavbu?
Existoval výměnný obchod. Skoro každý znal někoho, kdo znal někoho, kdo měl něco na výměnu. Zboží, služby, kontakty. Takže to bylo po známosti a k tomu nějaká pozornost nebo všimné.
To jistě. Hlavně ti mladí, co tenkrát stavěli. Ti měli známých, to jo ..
Jejich rodiče, tety, strejci, dědové a babičky, jéžišmarjá!
Plus jak už tu někdo psal, tehdy se žilo i se sousedy ( o vesnici ani nemluvě ) daleko pospolitěji, lidé si hodně pomáhali. Společnost je od slova spolu a to tehdy fungovalo výrazně lépe než dnes.
Napsat o nekom , ze je blbka , samozrejme nestaci.
Bez vysvetleni je neverohodna informace, jen hloupa a pavlacova pomluva.
Jde pouze o subjektivni posouzeni ,soud nekoho na nekoho .
Muze v nasledku uskodit obvinenym , treba sirenim na verejnosti ..
Z minulosti mame dobrej priklad Honu na Carodejnice.
Jde o groteskni Perpetuum Mobile v oblasti justice a soudu.
V statech vlady predevsim fanatickych protestantu , byl nejvyssi vladce buh.
Kteryho nikdo nikdy nevidel..
Nejvice vzdelani , hlavne knezi /tehdejsi akademici/ ,potom poridili krutovladu racionalniho rozumu.
Sepsali a uverejnovali kazanimi velmi prisne instrukce , pravidla a zakony , ktere
kazdy presne musel dodrzovat , svym chovanim a vystupovanim .
Tak uznat a respektovat vladu boha prostrednictvim jeho sluhu , knezi.
Kteri na vse dohlizeli.
A hony na carodejnice mohly zacit.
A vetsinou to byly zeny, devcata, ktere se provinily nejakou nekazni ,
byly krute muceny , vynalezy tech vzdelanych ,pod vedenim vzdelanych soudcu ,
kteri bdeli nad dodrzovanim jejich zakonu..
Krute mucene zeny ,pak pod vyslechy prozrazovaly jine obeti a ty zase mucenim dalsi az v mnoha vesnicich a mesteckach v protestantskych zemich nezbyly ,
zadne obeti , zeny, devcata ..
Kdyz soudce chtel potrestat a popravit a zbavit se tak muzu,
kteri nejak vadili , nebo meli majetek , vedl obratne vyslech tim smerem..
Inkvizice dobrej priklad racionalniho systemu a rezimu vlady
vzdelanych fanatiku a jejich vzdelani , kteri pouzivali metody rozumu a logiky zakonu , jako zbrane na vypatrani a odhaleni carodejnic , ktere vedly
k totalnimu silenstvi bez konce , casto koncily jen,
kdyz uz zadne zeny a devcata nezbyly..
Leninove ,Trocki a Bucharinove a dalsi vzdelani , racionalni fanatici ideologie marxismu , si pocinali stejne..
Vedecky marxismus byl zase /dalsi buh/ , kteryho nikdy nikdo nevidel a nikdy neuvidi..Zase dobrej na dalsi masove zlociny proti lidskosti..
Máte pravdu Targusi, učitelka je diagnóza (máme to doma také). Nevím, jestli by se vám jim podařilo vysvětlit, že například mně vzrostl plat od komunistů k odchodu do důchodu 7x, zatímco nájem panelákového bytu 3+1 40x.
No, já jsem v roce ’89 platil za garsonku v Praze 43,- Kčs měsíčně. Dnes bych za ni dal asi 200x tolik.