23 listopadu, 2024

Nejsem nestranný

Pod mým včerejším článkem se na fejsbůku rozeběhla diskuse, že jsem hrozný manipulátor, protože píšu analýzy a přitom jsem sám zaháčkovaný u Kateřiny Konečné, což sice už půl roku všude melduju, ale teď před volbami to fanoušky jiných politických stran nadmíru vytáčí, protože jejich oblíbenému lídrovi nepřeju, přitom on jediný nás zachrání, on jediný má ten správný recept, ale zasedla si na něj mééédia… Tož jsem si řekl, že si to tedy teď, před volbami, ujasníme. Odpočinkový nedělní článek se k tomu krásně hodí.

Takže:

Když začala válka na Ukrajině, rozhodl jsem se, že prostě nemohu jen tak sedět a jízlivě komentovat, že se blížíme k fatálnímu průseru. Je třeba se zvednout s gauče a pokusit se udělat maximum., aby se to nestalo. Šance je malá, ale lépe se žije s prohrou, pokud člověk věděl, že udělal, co bylo v jeho silách. Svou strategii jsem nastínil ve svém tehdejším článku „Make Kydy great again.“ Šel jsem třemi cestami. Začal jsem pracovat na tom, aby Kydy byly co největší hlásnou troubou, začal jsem se angažovat v protivládních protestech a začal se pohybovat na hraně politiky.

Zároveň jsem si stanovil zásadu, že se nebudu vlamovat do žádných dveří, nebudu od nikoho nic chtít a nepřidám mezi ta hypertrofovaná politická ega ještě svoje vlastní. Jinými slovy, budu podporovat, budu pomáhat, nechám se zapřáhnout, budu informovat, jezdit, burcovat, ale ne pro svůj vlastní prospěch. Moje postavení bude dáno mou užitečností, nikoliv mou politickou či stranickou funkcí. Nejsem nestranný, ale zůstal jsem svobodný ve svém rozhodování.

Po posledních parlamentních volbách, kdy propadlo víc než 20% hlasů, jsem si stanovil, že budu pomáhat těm, kteří budou na tento milion propadlých hlasů cílit, protože jsou to voliči malých stran, které majnstrým nijak neprotěžuje a tak k nim existují alternativní komunikační kanály. Je možné je oslovovat i bez České televize. Zároveň jsou tito voliči zklamáni svojí volbou a jsou ochotni uvažovat o změně svých preferencí. Je možné je oslovovat průběžně, dlouhodobě a vytvářet z nich ta tvrdá voličská jádra, která jsou pak páteří voleb.

Jinými slovy, pomáhám těm, kteří dle mého soudu nejlépe a nejvíc cílí na milion propadlých hlasů, kteří mají představu, jakcí voliči to vlastně jsou a dokáží pochopit, že tato tzv. Alternativa je pro začínající stranu cennější než jakákoliv jiná voličská skupina, protože je relativně velká a „může číst“ Vidlákovy kydy.

Po první velké demonstraci v září 2022 jsem se seznámil Petrou Rédovou. Náš první kontakt byl hádka, ale z takových začátků vznikají ty nejlepší vztahy. Ona mě dostala mezi aktivisty na demonstracích, začala namlouvat Vidlákovy kydy pro ty, kteří nemají čas číst a ukázalo se, že jsme zvolili dost podobnou taktiku. Pomáhat, pracovat, angažovat se, být mezi lidmi a nebýt na stranických schůzích. Pokud z toho něco má vzejít, tak pro množství odvedené práce, ne pro medové řeči.

Za ty dva roky se ukázalo, jak moudré bylo, nestavět práci pro národ jen na jednom pilíři. Protesty měly svůj vzestup i pád, většina těch, kteří se v nich angažovali, teď právě končí. Politika má svá vlastní pravidla, vždycky je to kolektivní záležitost a i malá síla může převážit naložené misky vah, pokud jsou téměř v rovnováze. Zatímco na začátku to vypadalo, že na hlasy Alternativy bude cílit strana PRO, nakonec pro to nejvíc udělala Kateřina Konečná a bude s tím slavit úspěch. Vidlákovy kydy mězitím vyrostly a budou fungovat i kdyby z protestů nezbylo nic a i kdyby z politiky nezbylo nic. Petra Rédová na tom má lví podí

Nejsem nestranný. Netajím se tím, že se angažuju pro STAČILO! Podle mě si nemůžeme dovolit luxus neutrality. Být nestranný, znamená nic nedělat, jen kritizovat ostatní. To jsem nikdy nechtěl. Raději dělat chyby, než nedělat nic. Ale i když pomáhám Kateřině Konečné, jsem pořád svobodný, protože jsem si nic nevzal pro sebe. Stejně tak se netajím tím, že teď po eurovolbách bude zapotřebí přehodnotit a upravit další taktiku směrem k parlamentním volbám, protože kromě úspěšných cestiček jsem prošlapával i ty neúspěšné. Volby leckoho pozvednou a jiné zase vyeliminují. Bude zapotřebí se tomu přizpůsobit.

Ale nejvíc se stejně udělalo zabijačkami… Tam vzniklo nejvíc kontaktů, nejvíc přátelství a nejtrvalejší vztahy. Tam vzniklo kupříkladu to, že jsme zemědělské protesty dokázali protlačit jako téma i přes zuřivý odpor velkých médií a vládních spin doktorů. Nejraději bych nedělal nic jiného. Politika mě asi nemine, ale raději bych obsluhoval budoucí ministry a předsedy stran, kteří by v sobě navzájem nacházeli zalíbení a díky dobrému jídlu a pití by překonávali vzájemné rozpory, než abych se ministrem stal sám. Ale to by musel nikoliv každý stý, ale každý desátý můj čtenář jednou do roka sáhnout do vrecka a poslat tisícovku… (prosím, ne, že to hned teď vezmete vážně… za vaši podporu děkuji a je zcela dostatečná)

V těchto volbách podporuju STAČILO! a budu rád, když úspěch Kateřiny Konečné bude začátkem mnohem delší cesty.

Jo… a zakroužkuju si Rédovou. Za dva roky práce na Kydech, za dva roky přátelství, za dva roky mezi lidmi, za to, že pomáhala všem a na všechny strany, kdykoliv někdo potřeboval, za pevnost charakteru, kdy raději odešla z PRO, než aby se zpronevěřila tomu, co dělala. Tehdy nevěděla, jestli to není konec. Kdyby se Petra do EP dostala, zůstane na naší straně.

Eurovolby jsou tentokrát naprosto zásadní. Ne českým dopadem na Evropu, ale svým dopadem na naší policitkou scénu. Jsou to nejjednodušší volby. Kdo v nich uspěje, ten uspěje i v parlamentních volbách. Kdo v nich neuspěje, ten ani přes veškeré medové řečičky neuspěje ani dál. Volte si koho chcete. Srdcem, rozumem, siderickým kyvadélkem, moudře, hloupě, impulzívně… Je to možná naposled, co volíme zcela svobodně bez cinknutých korespondenčních hlasů. Užijte si to.

Ale k těm, co teď neuspějí, k těm pak buďte v parlamentních volbách zcela nemilosrdní.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

397 thoughts on “Nejsem nestranný

        1. Vy naděláte… Namistrovaná V.Kovářová si pod stolem jenom nastavovala frekvenci a intenzitu vibrací. Když je ve sněmovně taková nuda, tak i Venušiny kuličky jsou vítaným rozptýlením.

          1. Tak vás odměním jedním vtipem:
            Jaký je rozdíl mezi chlapem a robertkem?
            Robertek zatím nedovede posekat zahradu.

            1. Díky. Robertek má ale tu výhodu, že dle novodobých feministických zákonů nemůže být (třebas i po letech) obviněn ze znásilnění či sexuálního obtěžování.
              Na posečení zahrady dnes stačí 1 robot s AI, anebo dvě hloupé ovce.

                  1. Záleží na tom která. Správný muslim má mít 4. To potom přináší výhodnou dělbu práce a na Vás i na tu zahradu se vždycky od některé dostane.

                    Anebo žít sám na lodi. To se pak o sečení zahrady starat nemusíte. Ani o manželku/y.

                    1. 2 ws:
                      Máte v tom dost velký mix-guláš. A sám znamená sám.
                      Ženská na lodi = problém. Nelze nikam utéct, ani do hospody.

                      Kdysi v sedmdesátých letech jeden nadějný český zpěvák (co pak ukončil svou kariéru i život skokem z bratislavského mostu do rozvodněného Dunaje) měl písničku, která začínala textem:
                      „Žiji sám a sám, dívky odmítám, špatných příkladů já znám. Kdo mi nevěříte, však se přesvědčíte sám…“ (z LP: Hrr, na ně!)

  1. Tak komu nestačila migrace a zatažení naší země do války, propad úspor, zhoršující se lékařská péče, daň z nemovitosti, výhledově nejezdit autem, doma netopit a nesvítit, žádné maso, zvýšená kriminalita, zákazy a příkazy , tak ať si dál volí ty gaunery co májí dnes v parlamentu 108 poslanců.

    Co ale čekat od naší společnosti, která skáče jednotně jenom při hokejovém zápase?Co ale čekat od společnosti, která se nechala napíchat u kauflandu, že?

        1. Tohle čeká především všechny ty místní „radiátory“, kteří se svou úchylkou veřejně chlubí na všelijakých pridech. Až do Česka díky Rakušanovi přijdou všichni ti připrchlí (mu)slimáci, které nám EU-KoZa ve své velkorysosti přenechá.

  2. Trochu to, jestli dovolíte /a vlastně i když ne/ od politiky odlehčím.

    „Občan napsal: 2 června, 2024 (12:51)
    Nebuďme troškaři.
    Dusík!
    Už jenom ten ošklivý název svědčí o tom, jak škodlivý to je plyn. A je ho v atmosféře plných 78%, dusivce hnusnýho a nebezpečnýho!
    Kyslíkovi bychom také měli podívat na zoubek.“

    Jestli se, „Občane“, nebudete zlobit, podíval jsem se už dávno, je to celých patnáct let! A výsledek toho „podívání“ jsem publikoval u Honzy Krůty – jistě víte o koho jde – na jeho „Vanilce“, tu už asi pamatujete málokdo, už i zmizela v digitálním propadlišti dějin, tak to přepastuju ze svého archívu, třeba se vám to bude líbit, vždyť jsou to neuvěřitelné paradoxy /pane Vaněk!/.

    Tady je ten text –

    „Dusíci a Kyslíci
    V Glosáři na titulní straně Vanilky napsal „Jazzík“ vtipnou poznámku o výskytu jména „Dusík“, a že na „Kyslíka“ nenarazil.
    Tak jsem nakouknul do seznamu četnosti příjmení, který mám stažený asi rok (autor Ministerstvo vnitra), a zjistil toto: Mužských jedinců s příjmením „Dusík“ je podle něj v Česku 219, čímž se v četnosti řadí na 3772. místo. Ale pozor, jsou i „Kyslíci“! A je jich v mém seznamu 56, čímž se zařazují na 13 416. místo pořadí.
    No a proč to píšu?
    Když ta čísla sečtete, je to 275. A když z toho uděláte procentuální poměr, činí Dusíci 79,6 % a Kyslíci 20,4 %. Což zase není nic světoborného. Jenže srovnáte-li to se složením atmosférického vzduchu, zjistíte, že v něm je obsaženo 78,09 % dusíku a 20,95 % kyslíku. A to už je prča, co říkáte!?
    Samozřejmě, že uváděná čísla se aktuálně mění plus mínus, podle toho, kolik Dusíků a Kyslíku se nově narodí a kolik jich umře. Tak mi to nedalo a kouknul jsem na poslední ze zveřejněných seznamů (červenec 2009 http://www.mvcr.cz/clanek/cetnost-jmen-a-prijmeni.aspx?q=Y2hudW09Mg%3d%3d). A ejhle – Dusíků už jen 215 a Kyslíků 60. Dohromady zase 275, ale Dusíci tvoří už „jen“ 78,2 % a Kyslíci 21,8 %.
    A pak že se s naším ovzduším nic neděje! Hle, poměr už je prakticky přesné složení vzduchu, jak má být, dokonce poměr kyslíku je vyšší: Heuréka!“
    http://www.vanilka.cz/glosar/4995/
    L.

    PS
    Ten odkaz už není funkční, dávám ho jen jako hezkou vzpomínku.
    A také – ještě lze narazit na portály zveřejňující četnost a místní výskyt jmen a příjmení, kupř. zde https://www.prijmeni.cz/search.php?name=Dus%EDk&t=0
    Těch zdrojů je více, ty údaje se však už asi od roku 2017 neobnovují, to víte GDPR!
    Ty databáze měly nejpřesnější podobu na portále MV ČR, odkud ostatní čerpali, tam však už najdete jen toto sdělení
    https://www.mvcr.cz/clanek/cetnost-jmen-a-prijmeni.aspx

  3. Vypadá to, že vládní koalice opět těsně vyhraje na body a bude to pro ní potvrzením, že si může dělat opravdu co chce a o moc nepřijde. Připravte si peněženky a kdyby na to přišlo tak i ty maškupačky a maršbaťáky se budou formovat.

    A za velký úspěch opozice se bude považovat že Konečná (a s ní asi jeden pucflek – koukám dvojka je nějaký bývalý Pirát z doby nedávné nebo co ) zmizí v Bruseli a jediná zavedená strana co by mohla začít něco budovat na levici opět upadne do letargie, kde byla doposud. Kdo z ní zná někoho jiného než Konečnou?

    Prostor na levici opět zůstane otevřený pro šarlatány, amatéry a vyslovené podvodníky. A podle toho to dopadne.

    Z Fialova pohledu ideální stav.

    1. Zajíci se obvykle počítají až po honu.
      Co se týče spolku KSČ(M), tak pokud si (ex)studentka Katka zajistí další 5-leté leháro v EU-žvanírně, může už najisto počítat s luxusním euro-důchodem ke svým padesátinám. V tom případě by ale měla předat předsednickou funkci někomu místnímu, schopnému a motivovanému – ať už Josefu Skálovi, Petrovi Burešovi, či někomu takovému. Hlavně aby to zase nebyli nějací Dolejšové či Filipové, a jim podobní straničtí hrobaři.

  4. Jo, pro extremisty z obou stran (progresivisty nebo absolutní odmítače všeho) strany máme, ale co má dělat normální (a řekl bych že v mém okolí většinový) volič jako např já, který:

    1) chce kapitalismus, občanská práva a svobodu podnikání, chce být členem západního bloku (EU), chce spolupracovat s USA a Izraelem, protože je má rád, obvykle je křesťan nebo ovlivněn křesťanským vlivem

    2) je extrémně nespokojen s Greendealem, který (kromě toho, že je není založen na důkazech) vede k ztrátě konkurenceschopnosti západu proti ostatním a ke snižující se životní úrovni

    3) nemá rád Rusko, ale nemyslí si, že je šikovný nápad se plést do národnostní třenice na Donbase, kterou považuje za vnitřní spor těchto aktérů; ačkoli chápe, že naši kamarádi jsou s UA, spíše by je tlumil než štengroval

    4) nefandí rozvolňování morálky od lesbení přes transky až někam k degradaci školního vzdělávání na hlídárnu dětí

    5) je částečně pro migraci, ale opatrně a s maximální snahou migranty asimilovat a nedovolit vznik jiných subkultur na našem území, i za cenu vypovídání rodin ze země

    V žádném případě nechce komunisty, protože mu vadí celý ten kolektivistický, domovnický a fízlovský náhled na svět. V žádném případě nechce ODS ve SPOLU, protože ODS (SPOLU) bude každý hlas vnímat jako legitimizaci svého posunu doleva a do idiocie a proto musí dostat co nejméně hlasů. V žádném případě nechci nechat hlas propadnout.

    Vychází mi to na SPD nebo na ANO (i s vědomím Babišovy covidové diktatury a toho, že Babiš GD podepsal). Jo, a nepište mi prosím, že jsem naivní, vím to.

        1. Když nemáte rád to zlé Rusko a nechcete fízlPartu (což se nedivím, šlachtu nemůžu ani vidět), tak volte Svobodné, přibrali Šichtařovou a ta je fajn

    1. Re: K43

      Pokud chcete svobodu podnikání, vystěhujte se na Mars.
      Svoboda podnikání tu možná trochu byla asi tak první rok po Hadráku.
      Pak všichni zjistili, že není třeba platit.
      Pak přišly velké firmy, které VŠEMI PROSTŘEDKY nemilosrdně likvidovaly malou konkurenci.
      Pak přišla Uhnije s certifikacemi, na které ti malí neměli šanci dosáhnout, pokud někoho oni sami neokradli.
      Pak přišly dotace.
      Pak přišel Grýýýýýn dýýýýl a je vymalováno.
      Pokud nevěříte, započněte podnikat a pokud se do roka a do dne nezblázníte, neoběsíte, anebo neskončíte v base, můžete mi o tom, kterak podnikáte BAREVNĚ vykládat u Vidláka na zabíjačce.
      Já se u toho zdarma přežeru a ožeru a Vidlák bude mít bezva článek o podnikání.

      1. Podnikám, proto to vidím.
        GD ani ESG se nás zatím ještě skoro netýká, spíš mi vadí neustálé změny daní (ostatně i jejich výše a nutnost eskamotérství, aby člověk nepřišel na buben) a brutální přezaměstnanost v různých státních dozorových orgánech. Od inspekce práce přes celníky a finančák až k hygieně.
        Svoboda podnikání tu byla slušná zhruba do přelomu tisíciletí. Pak se to začalo s*át. Zhruba od vlády Zemana (netvrdím, že jen jeho vinou).

        1. „ale co má dělat normální … volič jako např já, který:

          1) chce kapitalismus, občanská práva a svobodu podnikání

          nejste schizofrenik? jak muze normalni clovek chtit navzajem se vylucujici veci soucasne?

          1. Nemusí se nutně vylučovat.
            To, co K43 chce, je ona „třetí cesta“, tuneldědkem & spol. po hadráku tolik zavrhovaná.
            Tehdy tu byla pol. strana, která ji nabízela – Republikáni. Tedy přesněji – Sdružení pro republiku. Nabízeli ekonomický systém tzv. státního kapitalismu (který v ČSSR za Husáka stejně byl), pouze doplněný o občanská práva a svobodu drobného a středního podnikání.
            Takový systém a’la Jugoslávie (dnes Srbsko), popř. Švýcarsko.

            Bylo to fiasko – téměř všichni to odmítli. Ti nalevo, kterým se stýskalo po starých zašlých časech, i ti napravo, co si již brousili zuby na to, jak si nakradou a co všechno snadno ukořistí. A samozřejmě i ta oblouzněná většina uprostřed, která zmasírovaná mainstreamovou propagandou o jakémsi „fašismu“ čekala na kupónové drobty z bohatě prostřeného stolu mocných.

            Samozřejmě, tehdy jako dnes, ideologií a svými tužbami zmasírovaný jedinec-volič se logickými argumenty předem přesvědčit nedá. Takže musí na vlastní kůži poznat, co si to vlastně zvolil. Akorát, že svou lumíkovskou hloupostí strhne z útesu i tu opatrnější menšinu.

    2. Záleží na věku. Pokud vám je do 40 a jste svobodný, emigrovat mimo Evropu. Pokud 40 až 60, emigrovat do Maďarska. Pokud nad 60, musite to už vydržet tady.

      V jakémkoliv věku lze řešit též skokem z dostatečné výšky …

      1. Spadam pod to Maďarsko. Věříte, že se jim podaří vyvázat se z unie a uchovat normalizuje, či neutralizuje? Nebo jiný důvod?

  5. Lidem se vždy odjakživa mazal med kolem huby a vyprávěly se jim politické příběhy. Šéfa , vedoucího tady budeš dělat až po praxi a až a až .. Tady začneš zametat nebo nosit svačiny starším zadákům. Uč se, uč se, uč se a pochop problematiku a tak podobně. Na jakýkoli odborný či funkcionářský postup byli vedoucí hákliví a přidat pár korun do výplaty, to byly hospodářskosociální porody s celou plejádou doložek za plnění plánu.
    Dneska, pchá, praktikanti na nejvyšší místa rovnou ke kormidlu titaniku.

  6. Kdo by ještě nedávno řekl, že 35 let po převratu a zavržení komunismu bude komunistka Konečná ceněnou partnerkou velkého českého byznysu. A nejpravicovější odeesác budou i vyhlašovat válku půlce světa a cesky byznys v bruseli potápět v gryndýlové kaluži.
    A pak že deleni na pravici a levici..

    1. Dlouhodoby tvrdy volicsky jadra, pateri voleb.
      Pro zacinajici stranu je dulezita alternativa..Jak asi. Pac je relativne velka ..
      Mimo p.Divisovou a Markovou , sem kandidatky ani nepachou..
      Aby se aspon predstavily. Prilezitost se nechavat za kecy vobdivovat na tribunach
      tady neni ..Ani burty zadny tady nedostanou …

  7. Zdravím všechny. Takže po malém zdržení (zaviněném bezvětřím) jsem úspěšně opět on-line.
    Pročetl jsem s jistým pobavením poslední 2 diskuze a mohu zkonstatovat, že se zde nezměnilo vůbec nic.
    Pořád tu skalní jádra straníků (či „svědků“, chcete-li), v čele s Vidlákem, neochvějně stojí na svých stranických barikádách a hájí to „své“. Na své idoly (ať už jde o kohokoliv) si před volbami sáhnout nedají, a přesvědčovat je tudíž o něčem jiném nemá smysl. Deziluze přijde, jako obvykle, po vyhlášení výsledků voleb. U někoho i s malým zpožděním.

    Proto se nebudu ani pokoušet do tohoto pozičního boje nějak zasahovat. Každý nechť si volí svého zástupce (luxusně placeného bachaře a žalářníka) dle svého nejlepšího vědomí a přesvědčení. Oni na své předvolební sliby ve skutečnosti stejně zapomenou nejpozději 1 den po volbách; a díky své faktické neodvolatelnosti z funkce a hmotné i trestněprávní NEodpovědnosti (za způsobené škody svým rozhodováním), si budou beztak dělat to, co bude libo jenom jim a jejich sponzorům či lobbystům.

    Nicméně, pokud lze vůbec nějak shrnout a rozčlenit voličský elektorát v rámci těchto voleb do EP, tak po primárním rozdělením na voliče a nevoliče (kteří mají celé eurovolby i s unií kdesi u zádele), lze elektorát rozdělit na tři skupiny:
    1. ti SPOKOJENÍ se stávajícím stavem, či vyžadující na problémy EU přidat ještě více EU.
    2. ti S VÝHRADAMI k EU a požadující určité změny či reformy v systémové struktuře molochu.
    3. ti zcela ODMÍTAJÍCÍ tento globalistický projekt a požadující urychlený odchod ČR z něj.

    Voličové by si měli především sami před sebou ujasnit, co vlastně chtějí a od EU očekávají.
    Jestli patří do skupiny 1, 2 anebo 3.
    Podotýkám jen, že v tom bizáru 30 volebních stran se nacházejí (v rámci skupiny 3) pouze 3 důvěryhodné, funkční a ověřené:

    /řazeno podle vylosovaných čísel/
    a) č.11 – ČR na 1. místě (Ladislav Vrábel, pol. aktivista)
    b) č.15 – Aliance za nezávislost ČR (Ing. Hynek Blaško, genmjr.v.v.)
    c) č.24 – PRO vystoupení z EU (MUDr. Mgr. Ctirad Musil, lékař)

    č.11 je aktivní politické hnutí.
    č.15 je koalice čtyř politických stran (Dělnická strana, Národní demokracie, Rozumní, Bezpečná ulice) a dvou politických hnutí (Aliance národních sil, Čistý kraj)
    č.24 je koalice dvou tradičních politických stran (Moravané, Sdružení pro republiku – Republikánská strana Čech, Moravy a Slezska)

    Přeji všem voličům šťastnou ruku a jasnou mysl.

    1. Souhlasím (s důvěryhodností pro voliče skupiny 3).
      Pokud se k volbám dostaví 3.400.000 voličů (účast 41 %), pak ke získání mandátu musí strana (kandidátní listina) dostat nejméně 170.000 hlasů.
      To, při vší úctě, u čísel 11 a 24 není reálné.
      Šanci (byť i tady mnohými zpochybňovanou) z uvedené nabídky pro skupinu 3 tudíž má pouze č. 15.

        1. To se dá zajímavě zostřit:
          Když Vidlák svůj článek končí apelem „Ale k těm, co teď neuspějí, k těm pak buďte v parlamentních volbách zcela nemilosrdní“,
          co by dělal, kdyby teď k eurovolbám přišlo 5.000.000 voličů (účast cca 60 %, nějak tak se čeká celoevropský průměr), to by znamenalo, že pro mandát by strana (kandidátní listina) musela dostat nejméně 250.000 hlasů
          – a tuto hranici by nepřekročily ani Aliance ani SPD ani Stačilo = do Evropského parlamentu by se dostaly jen ANO a strany pětihnusu.
          Kdyby pak Vidlák dodržel svůj návod a byl k neuspěvším nemilosrdný – tak by to zabalil, nebo začal podporovat ANO, nebo co? Tedy čistě hypoteticky.

            1. Upřímně řečeno, nevím.
              Méně procent pro 5K snad ano, ale jakým způsobem ve prospěch ostatních? Úměrně jejich „průzkumové síle“, nebo přednostně pro ANO ?

              Vysvětlím, nechutně zjednodušeně, na jakém principu jsem ten fantastický příklad založil:
              Někde (bylo to takhle vlevo dole, oproti svým zásadám teď z nedostatku času nebudu hledat zdroj, byl to snad nějaký „eurostatistický“ průzkum) jsem se dočetl, že za vyloženě škodlivou pokládá účast v EU asi 15 % českých voličů.
              Představme si, že k volbám dorazí 100 % voličů a aby se to lépe počítalo, zaokrouhlemež jejich počet na 8 milionů. To by 5% uzavírací klauzule byla 400 tisíc. „Odpůrců účasti v EU“ by bylo 15 %, tj. 1.200.000. Budou-li se o jejich hlasy ucházet např. 4 strany se stejnou podporou, každá dostane 300 tisíc hlasů, tak žádná z nich nezíská mandát, jelikož nepřekročí hranici 400 tisíc.
              Prosím o shovívavost, vím, napsal jsem v rychlosti močku, chtěl jsem jen osvětlit směr uvažování.

              1. Mně to přijde že mícháte hrušky s jablky. Nemůžete takto přepočítávat procenta a absolutními čísly. takže za mne :
                1. pokud by to byla pravda, tak při pětiprocentní klausuli nelze z 15% nechat projít tři strany, protože 15 / 3 = 5.
                2. budou pro strany alternativy hlasovat opravdu jen ti, kteří považují EU za vysloveně škodlivou, nebo i ti, kteří ji považují za škodlivou.
                3. toto nemá naprosto nic společného se závislostí na volební účasti

                Moje teorie je, že tvrdé jádro přesvědčených půjde k volbám určitě. Čím více lidí půjde, tím více tam bude těch co běžně nevolí. Co myslíte, že je pravděpodobněji zviklá jít volit ? Že si řeknou „ta vláda to dělá skvěle, máme se výborně, pojďme je svým hlasem podpořit“ nebo spíše „nevypadá to dobře, bojíme se války, to řvaní o chalifátech také nic moc“ ?

                1. První odstavec: máte recht, patlám to strašně (to je upřímná sebekritika, ne posměch).
                  Druhý odstavec: nevím, opravdu nevím. Kdyby volila jindy mlčící většina, tak nebude celá volit stejným směrem („dosud jsme mlčeli, teď jsme povstali“, nebo naopak „musíme se rozhodně postavit rozvratníkům“), zas to bude směsice, a poměry odhadnout nedokážu.

                  1. Plný souhlas, nebudou volit všichni stejně, jen to bude vychýlené. Pamatujete na druhou volbu Zemana ? Všichni byli přesvědčeni, že vyhraje Mlhoš, ale byla vysoká účast a i statistici se shodli, že Zeman vyhrál tím, že mobilisoval své voliče, aby přišli. Ne všichni, ale většina těch, co se na poslední chvíli rozhodli jít volit, mu to hodila. Já si jsem přesvědčený, samozřejmě mohu se mýlit, že vysoká volební účast bude dobrá zpráva pro nás. Lidé u nás v drtivé většině EU nevěří a určitě si pamatují, jak jim vláda pořád EU cpe. Že teď nějaký Vondra měsíc před volbami obrátil, Blbuše s Farským a Zdechlovským ani teď ne, si asi ani nevšimnou.

        2. Njn, to by ty strany musely třeba vyhrát MS v hokeji – i kdyby polovina světa měla zákaz se soutěže zúčastnit…
          Viz porovnání občanské účasti na včerejší mírové demonstraci na Václaváku,
          …s návalem ovcí na Staromáku na následných hokejových oslavách – jako by ceny zákl. životních potřeb po hokejové výhře měly klesnout na polovinu a daně měly být zrušeny… 😀

          Kdo neskáče, není Čech! (Jsem rád, že nejsem Čech, tudíž nemusím skákat…)

  8. Vrátil jsem se teď od starých rodičů 80/85. Včera tam byla na návštěvě vnoučata 18 a 20 (od pražské sestry), v obálce na volební lístky uložené na lednici zbyly jen lístky SPOLU. Opakoval se nátlak jako pro volbě prezidenta….
    Takže musím zajistit nové ….
    Je to hnus – nové heslo, „Donuť bábu ….“

      1. No mladí na ně verbálně tlačili, to že lístky chybí ale zjistili až po jejich odjezdu. Už to se sestrou řeším….
        Lístky zajistim…. to není problém ….
        Je to hnus ….

        Mladí mají k našim docela dobrý vztah ale prochází brutální masáží mozku …. vůbec jim nedochází, jak velkého prohřešku se dopustili …

        S našimi samozřejmě při každé návštěvě dojde i na politiku …. nicméně nikdy se nezeptám koho budou volit, je to jejich osobní volba a právo….

          1. Procento vypatlanců a eurofašistů a prodejců hrnců je v Praze nadprůměrné velké. Nesmite to brát osobně. Opravdu, „Pražák,“ je v řeči lidu nepraźského a nestředočeského již téměř kodifikovaný sociologický pojem.

            1. Jo, ale z celé republiky a to je problém. Blbci se koncentrují na malé ploše.
              Stejně smýšlející Pražáci z mé rodiny pocházejí od Piešťan a od Púchova.

                1. Heleďte, to je způsobeno eugenickým zářením velkoměsta. Velká koncentrace debilů má synergický efekt. Snad si nemyslíte, že třeba v Brně nebo v Bratislavě je to lepší? I v Brně jsou pěkně zparchantělé státní instituce a o bratislavské libtardí kavárně si můžete vyslechnout zkazky každý všední den na rádio Infovojna.bz. Pražská jáma nad Maharálem má jenom tu smůlu, že se v ní koncentruje okultní moc, a to nejen ta místní – tuzemská. O to je to tam potom pro slušné lidi horší.

                  1. ˇMůžu se někde dozvědět více o té okultní stránce Prahy? Už jsem na to vícekrát narazil, ale nic konkrétního.
                    Nějaký tip?
                    Díky.

      1. Nestydí a oni za to vlastně snad ani nemohou. Ovlivnitelný věk a strašný výplach mozků ze všech stran. Vůbec to nemusejí být špatní lidé, ale jejich chování má tragické následky pro všechny.

        1. Více jak 10 lem jim říkali, že bojují proti esenciálnímu zlu a tak pro ně žádná metoda není dost špatná. Až jednou budou zavádět gulagy na dezoláty, tak budou mít dobrý pocit a jen se budou divit, že to nepřišlo dříve.

          1. Ne vždy jsem doma, žiji docela normální život, tak jsou z toho periody kdy nepíši. Ty Mokrouše mají dnes díky počasí druhý význam, to se Vám povedlo. No bylo u nás docela peklo, ale okolí dopadlo hůře, sesuvy půdy, pády stromů, neprůjezdné silnice i železnice. A voda stojí na každé placce.

        1. Zajímavé.
          Je to psáno českými písmeny, ale česky to není.
          Jestli tohle píše AI, tak jsme zatím v klidu.
          Ale jestli tohle smolí nějaký živý organismus, tak jsme v prdeli.

      1. Ona je mohla vychovat dobře, nefetují, nepijí, slušně se chovají, ale jsou v něčím kolektivu a podle toho jim to politicky myslí.
        Opět po 35 letech.
        Stačí si jen vzpomenout na naše mladí, kdy se buď před námi nemluvilo a až jsme brali rozum, tak se řeklo, nikde to nemluv.
        O nějakém Palachovi jsme se dozvěděli až když jsme hledali vánoční dárky a vyhrabali jsme noviny z Pražského jara a doby po něm.
        To bylo zděšení, máma jančila, že je zavřou a tak si nás otec vzal stranou, vše vysvětlil.
        Další informace přišly v zaměstnání, to jsem se dozvěděla o Gottwaldovi, o procesech. Těm starým babkám už stejně nemohli nic udělat

        1. Ale tohle vše nevysvětluje ten podraz na prarodiče. To koho volí oni může být kolektivem, ale ne tohle chování, tam už můžeme mluvit o výchově. Protože to je podraz nebo přesvědčení o vlastní výjimečnosti, o tom, že JÁ vím nejlíp koho musí volit jiní a to nemá s jejich politickým přesvědčením nic společného. A nebo vlastně má vzhledem k tomu co za lístek tam nechali. Bezohlednost.

        2. Při takovém tempu informovanosti je vysoce pravděpodobné, že většina informací k Vám pro krátký život prostě nedorazí. Zřejmě Vám bude souzeno nic nevědět o spoustě událostí po celý život.

    1. Maji štěstí, že je před volbami. Kdyby už bylo po volbách a ti vnuci našli doma neodevzdané lístky SPOLU, asi by prarodičům udělali něco horšiho.

      Tohle bych jen tak nenechal. Minimálně vzit do ringu a zmlátit do fialova ….

    2. Pluto:
      No to by si mohlo nějaké rodinné mládí zkusit na mě – naštěstí si netroufnou. 😀 Ale pravda, ještě mi taky není 80, to až za chvilku.

    1. Tak už aspoň víme, na co si ty ÚTOČNÉ zbraně tak draze kupujeme. Protože F-35 je jednoznačně útočná zbraň. Když k tomu (ze stejného zdroje) přidáme tohle,
      https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-nato-usa-jaderne-bomby-evropa-zakladny-valka-ukrajina.A221027_115055_zahranicni_jhr
      tak máme celkový obraz budoucnosti Evropy úplný. A ti, co to celé vyvolali, se budou smát a plnit si kapsy v dáli za velkou louží. Zaplatí to – a odnesou! – místní daňoví nevolníci a dluhoví otroci.

      Když nějaký stát, jako třeba právě Rusko, vlastní něco velmi cenného, je třeba si z něj udělat nepřítele. Pak už se snadno najde morální zdůvodnění, proč jej přepadnout a oloupit. Tohle platilo v celých dějinách stvořitelem nepovedeného lidstva. Velmi dobře to např. znázornil režisér J. Cameron ve svém filmu AVATAR.

    2. Rusové mají už 30 let naše Tamary včetně dokumentace, takže pro ně F35 nejsou neviditelné. Pasivni radiolokace použivá ozařovani cílů zdola, např. mobilnimi sitěmi, a F35 má pro takové ozáření slušnou plochu …

      1. Pasivní radiolokace funguje přece jen trochu jinak.
        Co myslíte, dovolal byste se mobilem z výšky třeba 6km?
        Na takové účely je třeba podstatně delší vlny, než jsou centimetry u GSM.
        Tamara i Věra byly unikátní v tom, že měly v magnetických pamětích uloženy vzorky odrazů středovlnných, dlouhovlnných, ale i meteo-vysílačů a jiného vysílání, například – a to vzorky tolika modelů letecké techniky, až to Američany zarazilo, kde to všecko konstruktéři posbírali.
        Pasivní radiolokaci nám sebrali ne kvůli principu, který je všeobecně známý, ale kvůli knowhow okolo. Včetně řešení anténních systémů, kde se konstruktéři museli vypořádat s obecným nedostatkem, nebo nulovým přístupem k některým komponentům – a vyřešili to úspěšně a nakonec líp, než s použitím toho tehdy nejmodernějšího ve světě.
        Upletli z hovna bič a úspěšně jím práskali.

  9. Chcete mit jistotu? Zeptejte se svého preferovaného kandidáta, jaká je koncentace CO2 ve vzduchu. Proč?

    Asi 10 nebo 15 europoslanců (kteří Green Deal schvalovali) si myslí, že je 5 až 25%. Ve skutečnosti je ale pouze 0,038 %, tedy víc než 100x menší!! Pokud by klesla na polovinu, přestala by fungovat fotosyntéza.

    Jistě by se takových ověřovacích otázek dalo najít i víc. Např. co je to letní čas?
    😄🤗😄

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Zeptali-se-poslancu-kolik-je-oxidu-uhliciteho-ve-vzduchu-Jandejsek-o-nesmyslech-zeleneho-udelu-756254

    1. No a potom bude zase GreenDeal vyrábět CO2 ( a bojovat třeba proti heliu ve vzduchu ), to j přeci tak jednoduché, Targus Vám napíše, že jste starý, hloupý a ošklivý, když to nechápete.

      1. Nebuďme troškaři.
        Dusík!
        Už jenom ten ošklivý název svědčí o tom, jak škodlivý to je plyn. A je ho v atmosféře plných 78%, dusivce hnusnýho a nebezpečnýho!

        Kyslíkovi bychom také měli podívat na zoubek.

        1. Máte pravdu, všechny prvky jsou nebezpečné, vždyť je setřídil Mendělejev a to byl hnusný Russsssssák. Fuj je to celé !

              1. Já to na prohlížeči dělám tak, že si zajímavé znaky odtud kopíruji do WordPadu a z něj si je beru. Ale nejsou tam vidět správně, ve Wordu by to možná bylo lepší.

    2. Novodobi obchodníci s deštěm. Update: dnes obchodníci se sodovkovym plynem.
      Tak se vydělávají peníze. Na blbosti lidí nejlépe.

      1. Takové Linde prodává sodovkový plyn v tlakových nádobách a je to kšeft jak prase.
        Například celý nápojářský průmysl.
        Já bych zakázal všechny ty perlivé chcánky a pivo taky.

    3. Perfektní, já mám problém koho zakrouzkovat. Je na kandidátce STAČILO mnoho lidí, kteří by si to, z mého pohledu, zasloužili jako lidé inteligentní a hlavně s názory, které souzní s mými.

      1. Naprosto souhlasím.
        Poučila jsem se i u Vlka:
        „Namítáte, že přece nelze volit Babiše,Okamuru, nebo komunistku Konečnou? To že prostě nedáte? Není ta snobská póza „Babiše/Okamuru/Konečnou nevolím!“ hloupá?“
        A ještě:
        „Máte na výběr tři dobré možnosti – STAČILO, SPD, či ANO. Zde je jistota, že jejich kandidáti dostanou mandát a váš hlas nepropadne.“
        To je výběr pro všechny zdejší rejpaly snad dostatečný.
        A kdo chce volit Turka či Rajchla, má možnost, ovšem s rizikem, že jeho hlas propadne stejně, jako to dopadlo u presidentských voleb s Baštou (co se tu gogo naagitoval) či u parlamentních voleb 21 s Přísahou…

        1. Re: Občan

          Nikoli. Jste zcela hloupý Občan. A já jsem zcela hloupý Targus, protože jsem to tvrdil rovněž.

          Můj chytrý synek, který „studuje na elektrikáře“, mne poučil, že v obyč zásuvce je těch soudruhů Voltů již 230 a v trojfázovce dole v dílně dokonce celých rovných 400!!!

          Naja…, pokrok nezastavíš dokonce ani v zááásuvce…

          1. Není nebezpečné kupovat v hitlermarketech zásuvky s tolika volty a transportovat je k domovu? To nikdo neslyšel, že čert může vyletět z elektriky? Svět blbne čím dál víc, jako děcka jsme to věděli všichni a dnes dospělí pro svou neznalost tak riskují.

              1. Dnes ovšem máme rozvinutý kapitalismus a tak se ten středověký nesmysl mohl zase vrátit, možná jste to jen přehlédl v tom životním fofru.

          2. Za víc voltů na přívodu je větší částka na vyúčtování.
            Jak prosté, milý Uotsne.
            Při stejných ampérech ve spotřebiči je pár voltů navíc vyšší příkon, a za ten platíte.
            Spotřebiče těch pár voltů navíc (většinou) snesou.

        2. Pozor, ty „velké“ se vyskytují ve třech kulatých variantách (16A, 32A, 64A). A to nepočítám ty starší typy (vajíčko, obdélník, apod.).

        3. ono záleží ještě na tom, jak ten Volt vyrostl. Když ho krmili fotony, může být i 5x větší než ten co jedl jen uhlí 🙂

    1. To mají na Slovensku báječné doktory.Clovek by řekl, že všichni už jsou na západě a ono ne. Takovy úraz a za 14 dní domů.

    2. Ládíku neblbněte, už teď prý leckteří slovenští echt progresivisté tvrdí, že Fico nebyl vůbec zraněn, že je to jen kampaň.

      1. Jakmile byl převezen domů, tak vlastizrádné hnojomety působící na území ČR (příčí se mi napsat „české“) otevřely svá stavidla naplno 🙁
        Takže to s tím rychlým zotavováním je pravda. Slovenská žumpa se taky může pominout vzteky.

        A doktoři i Fico jsou megaborci.

        1. Jo. Jsou.

          Na trubce jsem pod jedním videem přičinila přání brzkého uzdravení. Těch videí se zprávama o Ficově stavu je tam víc.

    3. To je kdyz se vec sveri amaterovi. Jak Fico prezil ,navic je zazrak.
      V Sarajevu vysledky lepsi.
      Orban a Madarsko ma zavladnout nad krveziznivym Eupirem a vsema vlada podobne krvelacnejma/zadnej mir na U./, vod 1. cervence tedka.

  10. Květen 2014, Luhansk. To jaro bylo obzvlášť horké. Čas žít – láska, štěstí a plány na léto. A sny, kterým není souzeno se splnit. Léto všechno změní – nechtěný pocit beznaděje a úzkosti, nevyhnutelně pokrývající hlavu. Křehký svět na pokraji války. Doba, která mnoha lidem zcela převrátí život naruby…

    Slunce (2021, 5 milionu shlednuti a 6000 komentaru), skvely vojenský akční film pro nedelni odpoledne podle skutecnych udalosti, nastavte si ceske titulky kdo si nechce procvicovat rustinu:

    https://www.youtube.com/watch?v=VKBOfGyq4JQ

      1. Stačila by mi protektorátní úřední média. Pro zapichování špendlíků do mapy jsou spolehlivým zdrojem, třebaže se zpožděním.

        1. Ukrajna „utahuje smyčku“.. to jsou pixusové, ti pisálci. A bohužel jsem i na moment otevřel reakce pod článkem.. uff..

          1. Já bych řekl, že se spíš stahuje smyčka okolo UA. Už dluží moc penízků, investoři jsou zklamaní, nasraní a tak „dodávky zbraní“ běží jen mediálně.
            Reálně jsou na tom, po noci na 1.6. tak, že je prakticky komplet zhasnuto a nedostávají téměř nic. Poslední funkční „body nezlomnosti“ nemají už ani vodu pro ty, kteří zůstávají.
            Oni mají svoje lidi naprosto na háku, víte? Momentálně mají stažené prdele, protože se „utahuje smyčka“ okolo nich.
            Mainstream je třeba dnes chápat tak, že je fázově otočený přesně o těch 180°, přesný opak bývá nejblíže pravdy a internet to často nechtěně potvrzuje.
            Nacisti na Donbase, ale i okolo Lvova a Charkova, dostávají takovou čočku, že se z ní brzy poserou.
            Nejvíc mě zklamali UA radioamatéři.

    1. Mají si informace ověřovat z více zdrojů. Kdysi se to tak dělalo a říkalo se tomu kritické myšlení.
      Většině zůstalo to druhé, to nekriticke.

  11. Jediný ryzí alternativec je Láďa Vrabel, jenže na rozdíl od Kateřiny Konečné za ním nestojí žádní bohatí sponzoři a globalisté a je pronásledován policií. Jeho čas přijde až v době revoluce.

  12. KSČM (tedy i STAČILO!) sedí ve frakci „Levice v Evropském parlamentu – GUE/NGL“ a hlasují (mimo jiné) pro Palestinu, LGBT+, Životní prostředí a „uspokojování potřeb těch, kteří jsou chudobou (za kterou Evropa nese velkou odpovědnost) ve svých zemích původu nuceni, aby si hledali obživu v Evropské unii.“
    Férově musím dodat, že dle hlášení Davida hlasovali proti elektromobilitě, …

    Jen nechápu, co tak Konečná bude dělat? Hlasovat dle své frakce? Hájit zájmy Česka by neměla.
    Nebyla by užitečnější tady doma v přípravě a diskuzích na naše Parlamentní volby dle Programu koalice STAČILO!, protože v Bruseli nic takového dělat nelze.

    1. A protože Kateřinu Konečnou napadá kdejaký potinoha a hovno platné individuum, tak už to bohatě stačí, aby ji lidé masově volili.

    2. Předpokládám, že umíte číst, ale s pochopením čteného je to viditelně horší. Nejméně dva diskutující už tady psali, že frakce, ve které je Konečná, nijak nezavazuje k nějakému konkrétnímu hlasování. Tak už jste to pochopil? Navíc nyní mohou být frakce i jiné.
      Kromě toho nechápu proč zrovna Vás to zajímá, když Vy se svojí živností jí i STAČILO nejspíš volit nebudete.

      1. Těm tupějším to musíte zopakovat alespoň 19x. Jinak se jim to v té vodnatelné makovici nezafixuje. Dokonce ani 19x úspěch nemusí zajistit.

      2. To není o pochopení, to je jen o vysírání za každou cenu od tohoto morálního odpadu. Nepřekvapilo by mne, kdyby za to byl placený.

    3. Pokud byste sledoval/a co se děje, zaznamenal/a byste že se stávající frakcí není KK spokojena ale dosud neměla na výběr. A že věří ve vznik nové konzervativní levicové frakce v novém EP.

  13. Rodičové chodívali rádi na taneční zábavy.
    Vždycky, když se vrátili domů poupravení, hupsli na sebe a vyrobili parchanta.
    Na některých dětech byl vidět stav, ve kterém vznikly.
    Nejoblíbenější písní rodičů na tancovačce byla: „Kdyby ty muziky nebyly, nemě bych doma dva debily…“
    Postupem doby dětí přibývalo, ale už není žádná písnička, která by nastalou kvalitu i kvantitu zohledňovala.

  14. Konečná byla v EP 10 let a pro české zájmy tam neudělala NIC, nebyla slyšet, nebyla vidět, a nad některými jejími hlasováními zůstává (z pozice vlastence) rozum stát. Proč tam má sedět dalších 5 let? A pokud jde o to, že udělala nějaké velké spojení mimoparlamentní levice…prosím koho spojila? Pouze chytře schovala značku KSČM a připojila k sobě pár nestraníků či odpadlíků jiných politických stran. Žádné relevantní politické strany však nespojila.

        1. Ne ale stojí pevně na zemi. I v tom blbém Rusku je ekonomicky lépe protože oligarchové z donucení začali investovat a točit peníze v Rusku.
          Ani u nás Česko ekonomicky nepostaví na nohy lidí každodenní práce ale bohatí Češi, kteří nebudou kupovat britskou poštu, francouzské noviny ale budou investovat doma a budou obyčejné Čechy zaměstnávat za důstojnou mzdu, budou platit daně a od politiků vyžadovat odpovědné vedení republiky …

        2. Zamilovanej milionar a katka divajici se na portret Chce Guevary.
          Ten by uznavanym „reznik“ kubanskyho lidu , ved jejich tajnou policii , muzeni a veznice a koncentraky..Vodpornej typ..
          Voni vsicky ty robespierrove zacinaji jako velky humanisti a lidumilove ,
          ale beda , nekonecne beda ,kdyz se jim lid dostane do sparu.
          Malokdo to jejich silenstvi prezije.
          Jenom kdyz ty zrudy sou vodstraneny..Taky to nedelaji samozrejme zadarmo.. Castro si nahrab zivot v prepychy a 900 milionu..

          1. Kdepak, není nad elegány a echt demokraty alá A.Pinochet. Ten své oponenty miloval tak silně, že pro ně na své náklady pořádal vyhlídkové lety vrtulníky, a dokonce jim umožnil seskok – pravda, drobná, omluvitelná chybička způsobená nedostatkem, nebo nenaložením padáků na četnosti, popularitě a ochotě dál létat nic nezměnilo. To samé turistika, kdy zcela zdarma vládní „delegáti“ jako bonus odváželi vybrané místní do exkluzivních destinací, odkud se obdarovaní nikdy neuráčili vrátit. Kupodivu fungovala i přeshraniční spolupráce s vybranými okolními státy kvůli dostupnosti služby. O masových soustředěních na fotbalovém stadionu s kurzy střelby ( podpora sportu ), pozornosti ozbrojených a tajných složek, zvyšování fyzické i mentální oddolnosti na skupinových kurzech Mluv a budeš mít klid, plus mnoho dalších benefitů, a to vše s typicky jihoamerickou vřelostí a intenzitou.
            Ostatně nebyl na tom kontinentu sám, kdo pořádal podobná dobrodiní za úzké spolupráce s jistou zahraniční agenturou.
            Své obdivovatele nakonec tato forma dobrodiní měla v minulosti i tady, třeba rauty plus občerstvení milující chrochtající Benda st. – nyní je milý Augusto zcela „náš“.
            Středo a jihoamerických region, jeho historie, je plna podobných, i mnohem „důslednějších“ dobrák nastrčených jistou agenturou, a paradoxně za nimi byly vždy potoky krve, kdy v rámci boje proti tomu „bolševikovi“ tito , respektive jejich jednotky třeba pomocí ostnatého drátu, jeho omotáním kolem těla a utažení trhali nevděčníky zaživa včetně dětí …
            Ty pachatele to muselo skutečně mrzet a trápit, ale co by jste neobětoval ve svatém boji proti bolševickému satanáši.
            Nakonec se možná téhož dožijeme i v těchto končinách, páč jsou u moci konečně ti správní, kteří si uvědomují nutnost, naléhavost i potřebu razantních metod, opatření kvůli ochraně hen té naší demokracie před dezoláty všeho druhu…
            Kdepak Kuba, perla Karibiku s vedeme v podobě onoho „bolševicko-levičáckého“ státu, jak báječné to bylo za Batisty, kdy si na své přišli blízké jisté státy, a především tamní mafie … To až ten zpropadený Fidel, co si dovolil přečkat desítky až stovky pokusů ukončit jeho pozemské trápení …
            Nakonec „cest“ KoZa tam hájí jisté zvláštní ubytovací zařízení na základně téhož jména …

    1. Takže ještě jednou : Konečná, a ani jakýkoliv jiný europoslanec v Europarlamentu, pro české zájmy NIC PODSTATNÉHO udělat nemůže. Procedurálně to nejde. Není tam za ČR, ale za frakci.

          1. Někteří kdož měli rodiče chudé, nebyli opatřeni vedením žádným a jsou i tací, kterým není vedení kam zapojit.

      1. Jo tak, já myslela, ze zastupuje občany ČR a ti ji proto volí ve volbách. A propos, když je taková vlastenka, která ale v EP stejně nic nezmůže, proč alespoň nehlasuje v souladu se zájmy ČR? Proč se zdržela při hlasování o dvou nejhorších cenzurních zhovadilostech z dílny EU, a to DSA a zprávě o rozšíření seznamu trestných činů EU o nenávistné verbální projevy? Hm? To je dohledatelné a není to žádný výmysl ani nesmysl.

    2. Vsecko je dnes lez a podvod .
      Kdo na nejvic hysterickou mrkev ulovi vic hlasu ,vyhraje..
      Okamura prohlasil , ze nebude respektovat rozhodnuti vlady vo okupaci islamsky tsunami. Na misto ,aby vyhlasil stav obrozeni naroda s ostatnimi ,
      tak vudce opozice nebude mit respekt.Je placenej , vod vlady…

      Neco konkretniho napr.
      Lifrovani postpubertalnich devcat do Bruselu , budou vozdoby v Bruselu..musi bejt .Vysvetleni bez vysvetleni..
      „Eurovolby sou tentokrat naprosto „!!! Protoze kdyz kandidati uspeji , vyhrajou i dalsi parlamentni volby u nas…
      Koryto v Bruselu pak zaruci !!! koryto v u nas parlamente , az za nakej cas ..
      Nehledte jaky skody volby zpusobily tragedie a silenstvi v minulosti.
      Ted je to jiny. Bez vysvetleni..
      /Devcata ani pri nejlepsi vuli nemaji schopnosti , nemaji stabilitu ani vahu nejaky predchozi uspesny prace , nestaci na kloudnou debatu ,ani nestacily cokoliv kloudnyho udelat, sice plne snah a aktivni ,sou pratelsky/.
      To je tak vsecko ..Neptejte se jich proboha, na komunismus ..
      Budou taky kacet les na trisky . Nebo , kdo neni s nami je proti nam…
      „Bez uspechu ted, budte nemilosrdni „….To neni vubec vsecko..Takze.

      Kdo se nechytne koryta ted v Bruselu , tak nesmi cekat nadale nic.
      Zni vyzva , jenom nemilosrdnost..Todle zni neco jako parta hic , vsecko patri nam i snaha aby volby ,potom dalsi taky patrily , volby i za 3 roky. A vubec vsecky.
      Komu. Vidlak, Redova ,Konecna..Vo duchodech ,ani zminka. Dulezity je volit.
      Co bude, az je nekdo zvoli , zajdete si ke kartarce.

  15. Vidlák se dnes rozhodl udělat coming out. Už není blogerem, je potenciálním ministrem.

    Bude dobrý politik?
    Jak se pozná dobrý politik?

    1. První otázkou je, co je to dobrý politik? Až pak hledejme, kdo je dobrý politik, protože politika je hodně špinavé řemeslo.

      1. „“… co je to dobrý politik““
        Slovy klasika … hlavně lidem říkejte, že POLITIKA je špinavé svinstvo … a že jste vy OCHOTNý ušpinit se za ně …

        1. Dobrý politik může být ten, kdo tu politickou řezničinu udělá za mě a v můj prospěch jako voliče, skupiny voličů,
          národa. Je to nájemný manažer k prosazení nejlepšiho programu. .vyžasdujme od něj rovný charakter, aby se pak nedal koupit. Protože co jiného dělá parazit, než že politiky korumpuje a ejhle, ti po zvolení otáčejí o 180 stupňů.
          Jen se vyhněme hledani ideálních kandidátů, spasitelů a krásných Kenů. To jsou volby emocemi a podbříškem, to nechme na voličích „s-polucí“. A parazit pracuje právě s emocemi.

          1. … pak ovšem jsou nejlepšími politiky šéfové neziskovek, které tu řezničinu a špinavou praci dělaji za politiky, ktré by jinak (kdyby to ďělali oni sami) nikdo nevolil …

            1. Milý Toníčku, šéfové politneziskovek jsou prodejný kurwy co prosazujou všechno
              možný, jen ne nejlepší program pro nás..
              Takže nemaj ani rovný charakter a ani od nich nelze cokoli pozitivního pro národ
              očekávat

        2. noJo,
          uvažujete v příliš úzké výseči možností. Nejsem ochotný se ušpinit politikou. Má rada je volba nejmenšího zla v každém kole voleb.

    2. Vidlak jen opakuje taktiku Vaclava Havla. Ten taky dokolecka opakoval ze zadnou funkci nechce a nechce – az mu to vyhloubilo takovy zaklad, ze by ji mel kdyby chtel, i dozivotne 🙂

      1. Až na to, že Havel něco jiného tvrdil a něco zcela jiného dělal už od samého začátku, kdy vyštípal z postu presidenta původně plánovaného Dubčeka. Kdyby Vidlák chtěl, měl v těchto volbách několik možností dostat se na kandidátku.

        1. A stál za tím vším kdo? Už v počátcích manipulátor, s původní profesí „právník“, nějaký Čalfa.
          Proto říkám, že tihle jsou nejhorší.
          Co za svinstva stojí za Rychetským? Za Sokolem?

  16. Diskuze zda u Vidkaka jsou vždy obsáhlé a někteří dikutujìcì jsou velm dobří.

    Jen tyto diskuze mají jednu zvlášnost,
    Áť je pilotní člávek o čemkoliv – diskuze místních štamgastů je pokaždé úplně stejná.

    1. Vzhledem k tomu, ze posleni články byly víceméně o eurovolbách, pak i diskuse jsou víceméně o to samém.
      A to vadí? Nebo ti přijde divné?
      A nebo jenom blaboliš?

    2. I tak se tu dá dost poučit. A pořád je to řádově nad takovým iděsem či novinkami.
      Tak nás obohaťte i vaším názorem. Přineste vlastní hodnotu. Málokdo z nás umí překročit vlastní stín.

    3. Dobrá, nic proti – zkuste nás , nešťastníky, motající se neustále v kruhu , osvítit jiným pohledem, něčím originálním, nějakým intelektuálním, gramatickým bleskem z jasného nebe … Do toho …

  17. Včera jsem se chvilku dívala na předvolební spoty….šmarjápano, byla tam třeba jedna paní, kterou zajímá jen dobře legislativně ošetřená euthanasie, nebo senior, který vlastně neřekl nic…..a takových straniček je celá hromada, jen ujídají hlasy a k ničemu dobrému nepřispějí. Nevím, zda jsou to diverzanti, nebo jen nemyslí….

    1. Zvláště ta euthanasistka by měla jít osobním příkladem, kráva. Ale obávám se, že za ní někdo stojí, někdo kdo připravuje půdu na další způsob zbavování se lidí.

      1. Ano, eutanázie se dá sndno zneužít.

        Kdyby se odpovídajícím způsobem aplikovala paliativní péče, jen málo lidí by po eutanázii volalo.

        1. Euthanásie se ve dnešním stavu společnosti bojím snad nejvíce po válce. To by otevřelo takovou Pandořinu skřínku, že si to těžko dovedeme představit. Sice už nám dnes některé „nemocnice“ tak fungují ve velkém, ale legalisace by to nakopla do zcela nových výšin. A to opravdu nemyslím na sebe, jde mi o celek.

      2. Asi na ni hitla zapomnel , tak hleda , kdo by ji vodkrouch ted, kdyz to zacinaji provozovat.
        Mela by navstevovat vice ty shromazdeni v Nemecku..Tam se to dari..I policie helfne.

      3. Bingo, Válek otevřel „další frontu“ na bitevním poli úspor ve zdravotnictví… Bílÿ kůň, jiná vlajka, pod kterou z toho udělám celospolečenské, reálně diskutované téma, jenž musí co by odpovědní politici reflektovat, žije, a má se k světu …
        Myslím že Nizozemí velmi pokročilo …

  18. Co si zvolíme, to budeme mít

    Všichni mají pravdu, ale my na to můžeme doplatit.

    Mají pravdu:
    Ukrajina má právo útočit kdekoliv na území Ruska, řekl Foltýn. Šedivý zmínil možné cíle
    Stoltenberg v Praze: Musíme Moskvě ukázat, že se připravujeme na dlouhý průběh
    Střílet z Ukrajiny na území Ruska, tleskal v ČT Vystrčil

    Demonstrativní jaderný výbuch, to Západ zastraší, radí ruský think tank
    Car-bomba: Největší exploze v dějinách a nástroj ničení i sebezničení na hranici racionality
    Geofyzikální válka
    Výbuchy sopek mění počasí i dějin
    ….. Od hladomoru ke gilotině
    O století dříve měl výbuch na Islandu pro Evropu ještě dramatičtější následky. Podle učebnic začala francouzská revoluce 14. července 1789 dobytím Bastily. Její historie ale možná sahá až k 8. červnu 1783. Tehdy na odlehlém Islandu pukla země a více než 130 kráterů začalo najednou chrlit sopečné plyny a žhavé magma. Nepřesně to bývá označováno jako výbuch sopky Laki, správněji šlo o sopečnou aktivitu trhliny úzké sice jen pár metrů, ale dlouhé celé kilometry. Gejzíry lávy byly vysoké bezmála půldruhého kilometru, žhavé jícny vyvrhly 14 krychlových kilometrů lávy, 120 milionů tun oxidu siřičitého a 8 milionů tun jedovatého fluorovodíku.
    Tomu odpovídaly následky: čtvrtina obyvatelstva Islandu pomřela na otravu plyny, ostrov přišel o 80 procent ovcí a polovinu skotu. Na následky otravy zemřelo 23 tisíc lidí i ve Velké Británii. Do Čech dorazil jedovatý mrak už 17. června, o den později ho zaznamenali také v Berlíně. Otrávená půda nerodila, zemědělství zkolabovalo a následný hladomor si vybral další tisíce obětí. Celkový počet úmrtí souvisejících s erupcí se odhaduje na 2 miliony osob.
    Následovalo prudké ochlazení. „Toho dne v noci mého domácího vzbudil chlad a on ke svému údivu za oknem spatřil zemi pokrytou bílým ledem,“ napsal roku 1783 v dopise britské Královské společnosti Sir John Cullum. Kalendář zrovna ukazoval červen. V následujících letech poklesla průměrná teplota o 4,8 stupně Celsia.

    Řada dlouhých zim a chladných lét se podepsala na úrodě a hlad přinášel sociální neklid. Francouzská revoluce a dramatické zvraty, které po ní postihly celou Evropu, byly možná jen opožděným vyvrcholením geologické katastrofy na Islandu……
    https://www.enviweb.cz/82347

    Vladimir Putin poslal výhrůžku malým zemím NATO, že mají husté osídlení, ať si nezahrávají!
    „Vhodně provedený demonstrativní nebojový jaderný výbuch“, na ruské Nové zemi, může být použitím geofyzikální války, které nelze zabránit.

    Je to pouhá náhoda, že si mnohé státy vytvářejí zásoby potravin?
    Jak velkou zásobu potravin máme my?
    Co si zvolíme, to budeme mít.

    1. Špicberky jsou označovány za kuchyni počasí Evropy, ale oblast mezi Špicberky, Novou Zemí a západním ostrovem Země Františka Josefa (Alexandřina země) je pro tvorbu počasí taky dost zásadní.

    2. Podle šéfa Správy státních hmotných rezerv Švagra,má česká republika
      ve skladech zásoby potravin na dva dny.Je to starší informace,možná se
      podařilo zvednout stav zásob kvalitními ukrajinskými produkty.Ale po
      jaderném útoku bude lhostejné co se bude jíst.Nejhůř na tom budou
      vegetariáni.

      1. Na dva dny pro koho?
        Pro 10M lidí zcela určitě ne. Možná pro část Prahy.
        A mimochodem – tohoto kokota Švagra, po tom průseru v SSHR při chřipečce, ani neodvolali?

      2. Kotov napsal:
        2 června, 2024 (9:35)
        ….„Vhodně provedený demonstrativní nebojový jaderný výbuch“, na ruské Nové Zemi, může být použitím geofyzikální války, které nelze zabránit.

        Může způsobit výbuch domečku Méďi Béďi, případně zemětřesení LA….
        Tohle může způsobit nebojový jaderný výbuch na ruském území – jaderný test.

        1. A tak Béďa neoplývá množstvím sousedů, to LA by byl jiný hukot. Ale obávám se, že v tom případě by to více odskákali relativně nevinní Japonci.

          1. Mloci věděli, kde vrtat. Čapek to přesně popsal. Začali v Lousianě, zkušebně, pak v Číne v provincii Kiangsu asi uprostřed mezi ústím Jang-tse a starým korytem Hwang- ho ,potom poblíž Kapverd ,pak potopili pár ponorek Američanum, Britům a Japoncům , aby se nehádali a už to jelo.

          2. Tymákovan napsal:2 června, 2024 (11:56)

            SUPERVULKÁN V YELLOWSTONU: POKUD VYBUCHNE, NASTANE KATASTROFA GIGANTICKÝCH ROZMĚRŮ

            ….Musíme doufat, že se sopka v Yellowstonském národním parku neprobudí. Při výbuchu by bylo do ovzduší vymrštěno tisíc kilometrů krychlových popela, který by pokryl téměř celou Ameriku a svět by byl zahalen do vulkanické zimy. Okolí národního parku by bylo zalito rozžhavenou lávou, ovzduší by zamořil sopečný odpad. Popel by pokryl oblast ve vzdálenosti tisíců kilometrů, životní prostředí by bylo zlikvidováno.

            Velké množství popela a plynů v atmosféře by zablokovalo sluneční svit, díky čemuž by se celá Země ochladila. Obrovské množství vegetace by úplně zmizelo, nastal by hladomor z nedostatku potravin a chaos kvůli evakuaci obyvatel…..
            https://techfocus.cz/1874-supervulkan-v-yellowstonu-pokud-vybuchne-nastane-katastrofa-gigantickych-rozmeru.html

            1. Zvláštní, já myslel že když neustále periodicky jako podle jízdního řádu uchází, že není nebezpečí takového natlakování. Asi to tedy platí jen povrchově.

        2. Původní Josefe přišil jsi mi něco,co jsem nenapsal.Aby se někdo
          necítil dotčený,že mi vkládáš do hlavy jeho myšlenky.Kotov.

    3. Josef původní napsal:2 června, 2024 (4:50)

      NATO aktivovalo v Evropě první stíhačky F-35 s jadernými zbraněmi
      2. června 2024 10:02

      Nizozemské letouny F-35 se od v soboty staly po starších F-16 novými nosiči jaderných zbraní.

      Víceúčelové stíhačky převzaly tak jeden z nejzávažnějších úkolů pro NATO: jaderné odstrašení potenciálního nepřítele, tedy Ruska. Stejně jako předtím budou mít letouny připravené americké gravitační pumy B-61.
      Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/nato-jaderne-odstraseni-nizozemsko.A240601_121342_zahranicni_dyn

      1. Josef původní napsal:2 června, 2024 (11:35)

        Jaderné zbraně odstrašují. Nikdo však neví, jestli fungují
        Letouny F-16 budeme považovat za nosiče jaderných zbraní, varovalo Rusko
        Jaderné cvičení NATO začíná. USA vyslaly přes oceán bombardéry B-52
        Premium USA se chystají dodat do Evropy vylepšené jaderné bomby. Nečekaně ještě letos
        Polsko nasadí stíhačky do jaderného cvičení NATO. Češi letos vynechají
        Eurovolby 2024
        Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/nato-jaderne-odstraseni-nizozemsko.A240601_121342_zahranicni_dyn

    4. Ten Putin je ale blbej se zvastama vo hustym vosidleni EU..
      Dyt ten samej problem maji vlady EU a Brusel..Pozvali na nas kde koho..
      Von ten TajwanVystrcil ma to meno..Cloveka pak svrbi ruce , kdyz zrudne jasa na ty masakry.Nedavno bylo zase vyroci defenestrace..

  19. „toníček napsal: 1 června, 2024 (23:04)
    To rozdělení vpravo – vlevo je historický omyl. … .“

    Opatrný souhlas s výhradou, že „vlevo“/“vpravo“ není historický omyl, ale pouze nesoulad se současnou realitou, dříve tomu tak bylo.
    Současné dělítko leží mezi „konzervativní“ jako „tradiční“ a „progresivní/-sivistické/“ jako „modernistické“.
    To první považuje za přirozené to, co je představováno přírodními zákony a zákonitostmi přírody a lidské společnosti, to druhé je charakteristické tím, že tyhle fenomény považuje za „sociální konstrukty“ a skutečné sociální konstrukty za přirozenost.

    Ale to mě teď jen tak mimoděk napadlo, vůbec mi nemusíte věřit, věřte jen sami sobě.
    L.

    1. Kdyz jsem byl maly, muj tatinek mi to vysvetlil jednoduse. Jsem se ho ptal u Televiznich novin, co je to ta pravice a levice. Tak mi rekl, ze pravoce jsou ti co v tom Bejrutu hazou granaty pravou rukou, a levice ti, co je hazeji levou rukou.

    2. Hlavně ty termíny vznikaly v době, kdy pravici představovala šlechta a levici „ti druzí“ – převážně pak ti, jimž bychom dnes řekli podnikatelé, živnostníci etc. Jistě, i rozvášnění progresivní žurnalisté by se mezi nimi našli…

      Jednoduše, pravicí byli ti i ve své době konzervativní, levicí ti progresivní. A při pohledu na dvacáté soletí i tu první čtvrtinu jednadvacátého docházím k závěru, že tomu tak je i nadále – jen sami nositelé těchto nálepek zůstali nálepkou v éře boje o Lidový dům a karlínských kluků, ač uvnitř se výrazně posunuli.

    3. A co takhle. Pár poznámek. Pomíjím pojmy „středový“ a „extrémní“.
      Pseudoliberální (progresivistická) pravice vs. pseudoliberální (progresivistická) levice.
      Konzervativní pravice vs. konzervativní levice.
      Konzervativní = uznávající křesťanské a vlastenecké hodnoty.
      Křesťanské hodnoty může uznávat i ateista.
      Ohněm a mečem není křesťanská hodnota.
      Podle mého mínění se konzervativní pravice a konzervativní levice mohly do EP voleb spojit. Karty jsou rozdány. Už za týden uvidíme výsledek. Jako konzervativní levičák vím, jak mám volit.

  20. Stojí to za pozornost, tak ještě dnes jednou píšu.
    Netuše dnes odpoledne ohlásila, že půjde do živé předvolební debaty s Turkem. Že mu tam vytmaví svojí pravdou a fakty všechny ty jeho urážky žen, grýndýlu atd, taky zdravotně postižených (?). Že mu tam to jeho mačo ego zadupe do země.

    Jistě se to sem dostane i v jiných komentářích, hlavně kdy a kde to bude.

            1. Tak jako povánka fakt dobré. Všimli jste si, že po asi 24 vteřinách museli udělat střih, protože Blbuše to najednou prostě nedá ? 🤣 🤣 🤣

            2. Panenkoskákavá…ty deprese kvůli změně klimatu, kterou jim sama servíruje…to už snad ani není možné.
              A i když se prý mění klima 😀 , tak máme furt stejná roční období a já musím na zahrádku posekat trávu, než zase jarně zaprší 🙂

                    1. Mně teda taky znepokojuje,jak se lidstvo chová k přírodě. Vůbec nemá na mysli, že planetu jsme nezdědili od našich rodičů, ale máme ji půjčenou od svých dětí.

          1. Dobře že jste to dal i z FB, tam jsou kouzelné reakce :

            Jan Farský
            Díky Danuše Nerudová že do toho jdeš! Má to smysl. Fakt se nemůže stát normou urážení, vymýšlení si, šíření nesmyslů.

            Zahradník Vláďa
            Jan Farský Stačí,že se stalo normou lhaní a arogance.Nemusím jmenovat,že?“ „V případě zásadního hlasování, které by vyžadovalo mou osobní přítomnost, kdykoliv přiletím zpět.”

            1 d

            Roman Pindej
            Jan Farský Vy taky, buď změňte prášky nebo doktora

            1 d

            Ivana Konvalinová Doudová
            Jan Farský a co její prodej diplomů…..jo vlastně to je dovoleno,to se může

            1 d

            Lukáš Fusek
            Ivana Konvalinová Doudová ve straně dozimetru je dovoleno vše 👌

            1 d

            Ivana Konvalinová Doudová
            Roman Pindej on jede Farský na drogách……

            1 d

            Hana Pastyříková
            Lukáš Fusek Jenik doufá, že se znemožní a lidi to hodí jemu 🤭

            1 d

            Roman Pindej
            Renata Kaspar mě štve, že jim to ještě někteří žerou

            1 d

            Marek Tolar Doleček
            Ivana Konvalinová Doudová Na to už pan Farský nemá bohužel odpověď 🤔😬

            1 d

            Danuše Tominova
            Jan Farský slušnost?Nechat si zaplatit pobyt USA a ještě brát poslanecký plat.

            Vít Rakušan
            Slušnost není slabost, právě naopak. Urážky, vulgarita a namachrovanost nesmějí nahrazovat absenci programu. Jsem rád, že jsi řekla dost a vyzvala na duel pana Turka, který přesně tyhle věci reprezentuje. Stojím za tebou, nejen v tomhle duelu. 🙏

            1. Věřím tomu, že blbuše už má otázky doma, k nastudování. A z vedoucího cirkusu (moderátora) bude ta nestrannost jen stříkat. Čuchám, čuchám nějakou levárnu.

              1. Levárna to být nemusí. Vsadím se, že hlavním diskuzním trumfem mladé a pohledné bude Turkův byznys se zázračnými suplementy proti parazitům, ke kterému se macho nechce znát.
                Možná i další zajímavosti ze zamlžené minulosti kandidáta, které dodali ti vždy dobře informovaní.

          2. 😳😳😶To je bizarní, ta ženská je pako. To ji nikdo neřekl, že když bude před volbami držet hubu, že bude mít více hlasů?
            PePa 107 je díky tomu prezident.

        1. Ono, abychom se netěšili na nesprávnou zabíjačku, vzhledem k odhadu STEM/MARK (https://www.e15.cz/volby/volby-do-evropskeho-parlamentu-2024/volebni-pruzkum-pirati-predstihli-starosty-spolu-se-dotahuje-na-ano-1416155) jsou preference STAN, SPD, STAČILO a MOTORISTÉ poměrně vyrovnané cca 7%, a je otázka komu Turek ty voliče přetáhne. I když Nerudovou utře, zesměšní a úplně zničí (nemusí vyjít, stačí výrazná pomoc od moderátora diskuse), sotva dostane hlasy STAN, jejich voliči neprozřou a zůstanou antagonističtí. Můžeme se tedy právem obávat, že některá strana alternativy nepřekročí 5% 🙁
          A tuhle strategii za cenu obětování Nerudové (podle všeho ji stejně hodí přes palubu) může STAN s vazbami v mediokraci docela akceptovat.
          Rozděl a panuj.

          1. Stan je trojskym koněm v česke politice. Ideová vyprázdněnost a „hodnotová flexibilita“ umožňuje naplnit je libovolným obsahem, dle momentální zadání zvenčí. Což se již děje.
            Taková stranička o 20 lidech a jaký dostává prostor. Ti nejmenší dostali nejdelší klacky.

            1. Spichli to za 5 minut dvanact .A Vidlak je s nima, taky neni nestrannej..
              Zacalo a stacilo to nenapadne, navstevama a hodama..
              A co vsecko jim asi staci a nestaci..

      1. Převzala Danuše Nerudová štafetu? Kdysi každá strana, kterou Václav Havel podpořil, parlamentní volby prohrála. Říkalo se tomu Havlův polibek smrti. Pak nějakou dobu bylo ticho. Že by ta dáma, která se skromně sama označuje za mladou, krásnou a chytrou, zdědila a zvedla prapor prohrávačů?

      2. Zdravím Vidláku,

        Neříkej hop dokud neskočíš. Danuše je sice dutá jako sud, ale ti co za ní, respektive nad ní stojí tak blbý nejsou. Asi jsi ještě neviděl Bobošíkové Aby bylo jasno:
        youtu.be/LbsL09KFONU

        Aby to nedopadlo tak, že “Danuše láskyplně obejme Turka a stáhne ho s sebou ke dnu.”

    1. Tak a teď chvíli vážně. Blbuše dala „výzvu“ již se stanicí, hodinou a jistotou, že Turek přijde ( možná si Barbie s Kenem sdílejí kalendáře ). To jako fakt máme věřit, že to není jedno velké společné promo jako v MMA ?

      1. Nemůžu si pomoct, ale na první dobrou jsem četla …velké společné porno…, no, možná jsem se ani moc nemýlila.

  21. OT
    Spořte si sami na důchod a buďte připraveni pracovat až do hlubokého stáří. Ministerstvo sociální politiky poskytlo rady budoucím ukrajinským důchodcům.

    Důchody od státu na Ukrajině budou „minimální zárukou“, uvedla náměstkyně ministra sociální politiky Darja Marčaková. Vysoké důchody budou podle ní jen pro ty, kteří si na ně budou sami spořit. 

    „Solidární důchody budou, je to záruka od státu. Ale solidární důchody jsou obvykle v evropských zemích – je to minimální garance, a pokud chce člověk vysoký důchod pro sebe, spoří si během života,“ řekla náměstkyně.

    Ozřejmila, že něco podobného by mělo být i na Ukrajině – kvůli nízké porodnosti a špatné demografii, kdy jeden daňový poplatník zajišťuje jednoho důchodce.

    „Proto je třeba v první řadě provádět spoření pro sebe, a to i v době, kdy ještě neexistuje fondový povinný systém, spořit na vlastní účet,“ poradila Marchaková.

    Jejím druhým receptem je „aktivní dlouhověkost“, na které „bychom měli mít zájem a měli bychom být schopni pracovat tak dlouho, jak jen můžeme“. 

    „Měli bychom se připravit na to, že každý z nás si vydělává, je aktivní ekonomicky, společensky, dokud může, a do důchodu odchází už opravdu tehdy, když se nemůže fyzicky zabezpečit,“ dodala Marchaková.
    https://t.me/stranaua/156526

    1. Nová a lepší Ukrajina by se měla vrátit o 150 let zpátky do doby předdůchodové. Ať se každý stará sám o sebe. Stejně tak by bylo vhodné zrušit státní zdravotní pojištění, ať se každý stará sám o sebe.
      To je nosná idea za kterou hned zítra poběží masy Ukrajinců bojovat a nechat se mrzačit a zabíjet. Proslýchá se v lepších kruzích že budou bojovat jako lvi.

      1. Důchody v globální ekonomice jsou stejně neudržitelné. To šlo jen v uzavřených ekonomikách, kdy lidi žili v jednom státě a mnohdy celý život dělali na stejném místě u jednoho zaměstnavatele a o každém byl prehled. Pro tyhle novodobé nomády to není proveditelné.

        1. Opusťte dobu papírovou a adaptujte se na dobu digitální.
          Budete se divit, co se o vás již dnes ví.
          A pak, chceš důchod, registruj se!

        2. To je blbost. Střídala jsem po revoluci zaměstnání a důchod normální mám. Musí se ovšem hlídat do jakého zaměstnání člověk jde.
          Hodně lidí totiž pracovalo díky momentální výhodnosti bokem a neplatilo daně, nebo dostávalo část mzdy na ruku.
          Ve výsledku, neušetřili nic, bo auta, cestování a pokud si nezjistili vlastní bydlení, mají smůlu.
          A teď brečí.

          1. Dřepěla jste celý život v Brně. Těmi pracovními nomády bylo myšleno chvíli tady, chvíli v Americe, chvíli v Africe, chvíli bůhví kde, všude jiné zákony a jiné odvody. Vy dostala důchod ještě díky totalitní setrvačnosti. Já píšu o budoucnosti za 50 let. Kdo a z čeho by měl vyplácet důchod dnešním migrantům?Český daňovx soumar?

            1. Mám dotaz.

              Leckterý digitální nomád pracuje pro jednoho zaměstnavatele v určité zemi, odtamtud má výdělky a tam taky platí daně. Jen se holt courá po světě, je hned tady, hned tam, ale zaměstnacatele nemění. Kde je tedy problém?

    2. Hlavně je potřeba před odchodem do důchodu koupit si dostatek zbraní, munice a výbušnin, aby si člověk mohl v důchodu občas přilepšit nějakou tou bankou.

      A pokud se mu to nepovede, tak aspoň skončí rychle a nebude dál stát obtěžovat 🙂

        1. Koupit byt v Praze nebo v Brně a pak žít někde na venkově a ten byt pronajímat. A žít z pronájmu,tedy pokud na to budete mít mentální kapacitu. A když už pak ne, tak rychle prodat a předplatit si sanatorium.

  22. Dost mi chybí články o zemědělství. Máme tu samé prognózy, kdo bude mít více nebo méně europoslanců, ale o tom co je zaseto jak to vypadá s živočišnou výrobou ,jak je na tom český zemědělec, jak to vypadá se zemědělstvím v EU víme prd. Vidlák se dal už jen na politiku a tak nám to teď bude hrnout horem dolem.

    1. Tak nějak souhlasím.
      Zemědělské články od Vidláka jsem četl moc rád, byť jsem loutek z velkoměsta.
      Na druhé straně, časy jsou zlé a Vidlák teď bojuje na jiném, vyšším levelu. Což je teď důležitější než poetické články z vesnického prostředí.

        1. NZnami vďaka za dokument, vozil som sa ešte súpravami ťahanými Albatrosom (1964-1972) na trati Štúrovo-Praha a späť ……..

      1. Věřím, že po volbách se zemědělství vrátí, stačí týden počkat. Ale ve volbách jde také o to, aby u nás nějaké zemědělství ještě bylo.

            1. nejen orna půda. Vsude samy manažer a operator, obchod bez anglického slovicka v nazvu jako by nebyl. Někoho říct správně potenciální a ne potencionální jsem už neslyšel ani nepamatuji 🙂

          1. Kuncafti se sem nehrnou , /jako na jitrnice/, aby zvysili zde navstevnost a popularitu , to teda ne. Dal bych si na ne bacha..Aby tak predstirali zase …

    2. grk2,
      co je zaseto, vidíte na vlastní bulvy. S živočišnou výrobou to vypadá blbě, protože cena energií a Green Deal (taky cena energií), inflace a nedostatek oceli (je na Ukrajině), cena nafty, živočišnou výrobu dost likvidují. Český zemědělec je na tom po staletí stejně. Když je dobrá úroda, je rád, že přežívá. Když je neúroda a zvedají se ceny výpěstků, je obviněn z keťasení a nadměrného růstu cen potravin. Protože jde o 2% populace, vládu nezajímají a zemědělské protesty ustála (protože ji spojuje láska nejsilnější, láska ke korytům).
      Globální trend je jasný, vše si prý levněji dovezeme ze zahraničí (Klausova mantra). Dále je zde dohoda MERCOSUR.
      Jen se může jednou stát, že nám nikdo potraviny neprodá a nedoveze. Podmínky jsou nastaveny tak, že zemědělec těžce přežívá. Potravinová bezpečnost nezajímá vládu vůbec, Za jejího bačování k nějaké události nedojde, a pokud náhodou ano, svalí to vše na vnější nepříznivé okolnosti, které nemohla ovlivnit.
      Tak si oprašme znalosti pěstování rostlin a záhumenkářství. Možná zapotřebí nebudou, ale co když ano?

      1. Oprašme si vědomosti, co a jak upravené lze jíst z rostlin z přírody. Taky něco o léčivých rostlinách.

        Co se jídla i dalšího týče, je tu např. knížka od Nikolaje Verzilina Ve stopách Robinsonových. Ohledně léčivých rostlin kniha Naše rostliny v lékařství, autoři Korbelář, Endris, Krejča.

        Obé jsem opakovaně i v poslední doběviděla v internetových antikvariátech.

          1. No proto to taky píšu. Naše rostliny v lékařství mám doma a téma je opravdu odborně zpracováno, jak po stránce botanické, tak farmakoligické. Fakt doporučuju.

  23. Klíčové je aby voliči zvedli zadek a hodili to STAČILO anebo SPD.
    Koho to srdcem táhne na levo, hodí to paní Konečné, koho víc vpravo, tak SPD s Trikolorou, tak jednoduché to je.
    Tyto dvě alternativní strany dávají takřka jistotu, že hlas nepropadne.
    A kdo “probudí” někoho rezignovaného, tak aby se přidal na stranu alternativy, volí vlastně dvakrát!!

    1. To rozdělení vpravo – vlevo je historický omyl. Ale zdaleka ne ten nejhorší. Tím nejhoršim omylem je, že každý z těch Napoleónků si myslí, že je spasitelem a ti ostatní jsou blbci.

      Reichl se mi zamlouval, ale nějak přestal. Takže volím SPD (jako vždycky), manželka Stačilo. Jo, a sousedi volí taky tak …

      1. … a že ten nazor na Napoleonky a volba SPD nejdou dohromady? Ne, to neni schizofrenie. Okamura mě z celé SPD leží v žaludku nejvic ….

      2. Píšu o “volbě srdcem”, i u mnou preferované SPD mám při volbě rozumem pochybnosti nejen nad svým rozumem 🙂 ale ještě, že jde kroužkovat.
        Důležité je jen, aby prostě ty hlasy nepropadly a nešly k dobru současným prasatům u koryt, kterým jde jen o ta koryta, a o ČR a Čechy až v poslední řadě.

  24. Zdravím Vidláku,

    Ke které frakci se případní EU poslanci STAČILO připojí? Bude to zase Levice neboli GUE/NGL. Ta frakce co tlačí LGBT+, změnu imigračních pravidel EU, Green deal atd.
    Tady je odkaz: https://left.eu/what-we-stand-for-2

    Jak často se budou neúčastnit hlasování jako pí. Konečná?

      1. Vam neprijde absurdni? Nejvetsim nestestim lidstva je green deal, proto volim politika z frakce green deal podporujici?

              1. Frakce musej bejt..Takze sou az v Bruselu.Proc tak daleko.
                Musej nekomu zodpovidat za neco ? nemusej. Proc tak daleko.
                Proto tak daleko , volici chyt si Konecnou a
                vreeciany a turka , nechytis..V Bruselu.Staci.
                Na co je frakce. A ta nova. Az v Bruseru..Tam lidi nedohlidnou..
                A proc tak daleko , proc nemuzou bejt zadny frakce rovnou tady..
                Francouzka masakrovana revoluce , taky mela frakce..
                Nejlepsi frakce je ta, co je nejdal vod volicu a jejich obeti..
                Proc az tak daleko..Neboj frakce se zase ti vrati ,
                ale az pudes na ukra..

      2. Ano, určitě budou. Minimálně jedna (pravicově) konzervativní. Zda se tam Stačilo dostane, je otázkou. PRO tam asi bohužel nebude, utře nos. Uvidíme (řekl slepý a …).

    1. Samozrejme, ze se pripoji ke green dealu a LGBT+++.
      Kdyz tam byla doted, bude tam i v cervenci, neni preci politicka turistka.
      Ale bylo jasne receno: ted jde o ten milion propadlych hlasu, torpedovani green dealu zevnitr muze pockat.

      1. Určitě jen omylem jste zapomněl napsat, že v této frakci může každý europoslanec hlasovat podle sebe, frakce jej nenutí jak hlasovat.
        A změna frakce samozřejmě není politický turismus, stejně jako v našem parlamentu není politický turismus změna koaličních stran.

        1. Tohle je ale politika se svymi signaly.
          Proto se muzu priznane demagogicky zeptat: To se prihlasila k Levym jen proto, aby mohla hlasovat jinak?
          Tahle situace neni uplne kosher, to je snad zrejme.

          1. Se signály jděte za nutelínem, popovídáte si.
            K levým proto, že je levičačka a že si tam mohla hlasovat jak chtěla ?

    2. Víte, jakou výhodu má GUE? Jednotliví poslanci mohou hlasovat podle sebe a nikdo je z frakce nevyhodí. Ale to jen tak na okraj.
      Doufám, že po volbách vznikne Orbánova frakce a v ní se potkají všichni vlastenečtí kandidáti.

      1. Mám obavy, že by se Orbán musel rozdělit na dva – Orbána Pravého a Orbána Levého. Téhle pravo-levé koule se jen tak nezbavime. A pokrokáři toho umí využít, ne že ne …

          1. Někteři lide si to dost pletou. Třeba NSDAP řadí k extrémní pravici, i když to byla SOCIALISTICKÁ a DĚLNICKÁ strana 🙂

            1. A proč je Konečná v té levé frakci? Požaduje odstranění soukromého vlastnictví, kolektivizaci, zestátňování?

            2. Řadí to správně, už starý lhář Sheakspeare tvrdil že co je po jménu a pak něco o růži. Možná zpočátku, ale za Hitlera jednoznačně pravicová, vždyť dali veškerou moc koncernům.

                1. Přesně tak. A tady nelhal. On možná lhal jen když musel, aby se uživil. Připomíná mi to dnešní šmíry, i když to uživil má pro ně dnes už zcela jiný obsah.

            3. A proč tedy lidi z koncentračních a jiných táborů využívaly soukromé firmy jako Siemens, IG Farben? Žádný takový tábor nebyl mimo využití otrocké práce.

              1. Protože tam často byli lidi z předválečného období, kteří něco uměli, nebo se v něčem vyznali. To byla bianco poukázka na přežití, jako u toho Žida Burgera, povoláním tiskařského technika, co se podílel na výrobě falešných britských liber.
                Napsal knížku „Ďáblova dílna“, tuším to i zfilmovali, je to velice poučný čtení.
                Kdyby ta akce tehdy Němcům vyšla, Britové měli starosti, jako nikdy předtím..

            4. Překvapení ze včerejška:
              Sto metrů od baráku, černá verze německého ovčáka, se žlutýma očima – a pán volá: „Blondi, ke mně!“
              Musel jsem se zasmát. Pán okolo čtyřicítky se usmíval taky, akorát za tím jeho úsměvem, bylo asi něco jiného.

        1. Nebojte. Mně se čím dále tím více zdá, že tato debilní optika, potřeba stále dělit na pravo-levé, je jen u nás. Nebo alespoň dominantně u nás. Podle mého to vzniklo v devadesátých, snad aby se lidé nepídili po těch rozkrádačkách státu, vysvětlilo se že co je pravé je dobré a co je levé je špatné. Potom se nejen nemuselo, ale dokonce ani nedalo argumentovat, protože smečka velkého papatunela vždy oponenty onálepkovala levičáky, třetí cestou a byli odepsaní. A pořád to přetrvává. Podle mého lidé ve většině jiných zemí vědí, že teď jde o základní existenci a na pravo-levé drobnosti teď fakt není pravá chvíle. Je třeba se semknout proti progresivistům a jejich ušáckým loutkovodičům.

          1. Ne, ten zavilý antikomunismus vznikl u bývalých komunistů, kteří se přes noc stali pravičáky. A svou ideovou hodnotu potřebují dokazovat okázalou nenávistí ke komunistům ještě po 35 letech.
            Něco podobného zažíváme u lidí, kteří dříve přísahali bojovat za Varšavskou smlouvu, aby pak přísahali bojovat za jejího oponenta NATO. Jsem zvědavý, na co budou přísahat potřetí.

      2. A proč se tedy Konečná zdržela při hlasování o dvou nejhorších cenzurních zhovadilostech z dílny EU, a to DSA a zprávě o rozšíření seznamu trestných činů EU o nenávistné verbální projevy?

          1. Ptám se těch, co jí fandí a propagují, tudíž předpokládám, že ji znají a o jejím hlasování si něco zjistili. Evidentně ji ale jen slepě adorují.

            1. A proč? Chcete ji snad volit? Určitě nechcete, volte si koho chcete a nechte na nás, co jí volit budeme, ať si jí, vašimi slovy, „adorujeme“. My vám také nekecame do toho, koho chcete volit vy.
              Nejste vy klon Heleny? Zdá se že ano.

                1. Ale ony vám obě vysvětlily, proč vám neodpovídají. Vy se neptáte, jen hloupě provokujete a dá se říci že se pokoušíte manipulovat. Nejste vy náhodou také mladá, krásná a chytrá ? Jednu takovou mi moc připomínáte.

                  1. Nevysvětlily. Neodpovídají, protože odpověď neznají. A budete se divit, ale volbu koalice Stačilo jsem ještě před několika týdny až mesici zvažovala. Ale nelibi se mi, jak Konečná v EP hlasovala a nikde jsem se nedobrala žádného vysvětlení, proč tak hlasovala. A nevi to ani její příznivci, kteří místo aby mi věcně odpověděli, tak jen uráží či pisou nicnerikajici odpovědi.

                    1. Ale lžete a s největší pravděpodobností trollíte. Ty samé výtky na adresu Kateřiny Konečné, které píšete, se tu neustále opakují, přestože většina z nich byla vysvětlena i zde, stačí hledat. KK má na své europarlamentní stránce mnoho hlasování vysvětlených, jiná vysvětluj v podcastech nebo diskusích. Lidé, kteří se o ni zajímají a zvažují její volbu, je znají. Tedy pokud chcete, informace si najdete. Proč opět vysvětlovat ? Drtivá většina těch, kteří zde tyto námitky dávají se stejně vypaří, už se nikdy neukáží, zato se objevují dále nové a nové nicky s totožnými napadáními/otázkami.

                    2. Přesně Tymákovane, proto si myslím, že je to klon Heleny, zatím bez napadání a slušně se vyjadřující. Nakonec jí do toho nic není, buď si informace najde sama nebo nebude volit Konečnou a STAČILO. Ale podle mého nikdy je volit nechtěla, je to troll.

                    3. Kdo jste, ze mě obviňujete ze lži, když mě vůbec neznáte? Nejsem skalní příznivce K. Konečné (tudíž ani nesleduju její stránky či sítě), to je pravda. Viděla jsem ji v par debatách, kde mluvila rozumně, a znám celkem dobře O. Dostála, proto jsem jejich volbu zvažovala. Pak jsem ale narazila na ta její hlasování v EP a od té doby kdekoliv narazím na rozhovor s ní nebo článek o ní, vznáším ten samý dotaz a dosud se mi v odpovědích na nej dostalo jen obviňování a urážek, v lepším případě mi někdo napsal, ze už to někde vysvětlovala, ale nic věcného. Stejně, jak to je i teď v této diskuzi. Pokud to už skutečně někde vysvětlovala, proč mi doteď nikdo neodpověděl, JAK to zdůvodnila? Já nemam čas to dohledávat v x rozhovorech, proto mi vždy přišlo rychlejší se zeptat těch, co ji znají lépe než já. Ale bohužel…

                    4. Pro Johnninku tady:
                      https://1url.cz/t1u41
                      Jistě to není vše, ale máte možnost najít další její vysvětlení jak hlasovala, případně se jí zeptat. Když tedy uvažujete (nevěřím vám), že byste volila STAČILO. Nakonec není tam sama, můžete volit i jiné osoby z jejich kandidátky. Ale vy nejspíš lžete milá Johnninko, nakonec ona to na začátku také říká, ….UŽ ZASE…..

            2. Treba Vidlak zna Konecnou dobre a moh by vysvetlit problem .
              Proc se zdrzuje hlasovani , kdyz prave proto se tam umistila , ta Konecna.
              Aby se hlasovani nezdrzovala..
              A proc je za zdvorilej dotaz tolik nenavistnych reakci..

              Tymakovan je ve vedeni ,vyskocit z kanalu a na kazdyho takovyho zautocit.Ma povinnosti , tu spinu..
              Napadeni sou vod poucenych cetny a ze tazajici ma badat nekde ..
              Nikdo tady zase z mistnich zurivych fasistu nic neumi vysvetlit.
              Ty sou zase dneska hodne zbesily..
              S tim se nevobtezujou. Umlcovat je jejich povinnost.
              Uz i zeptat se je lez. Takovy cekaji vzdycky na prilezitost..

      3. To je ale hodna frakce,jeji vedeni ponecha pacienty si nekdy za odmenu zaskotacit,
        jak maji naladu ,
        k leceni to jen prispeje..Z parlamentu si je nevyhodi , sou tam do poctu….

  25. Kdo máte Netflix, pusťte si tam Maléry pana účetního 2 – od času 1:18:00 – je to přesně k tématu dnešního článku. Ale neberte to jako návod 🙂

    1. Lze také na Youtube : Maléry pana účetního 2 – Volby. Sedmiminutový úsek filmu, končící podobně jako Homer Simpson ve zkušební kabince.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *