16 února, 2026

Naprosto neškodní…

Jak jsem slíbil, v dnešním článku se ještě vrátíme na Mnichovskou bezpečnostní konferenci, protože bych chtěl na jednom příkladu ilustrovat širší problém, který v posledních týdnech vyplouvá na světlo. Jak jsem včera informoval, kromě toho, že se Petr Macinka sešel s čínským ministrem zahraničí a shodl se s ním, že obě strany mají zájem na dobrých vztazích, sešel se také se Světlanou Tichanovskou, maminou běloruské opozice a ujistil ji, že žádné šetření se nebude týkat podpory běloruské opozice, protože není všem dnům konec a když se nepodařilo Lukašenka odstranit minule, třeba to příště vyjde.

Vždycky, když mám pocit, že nová vláda otočila kormidlo do klidnějších vod pragmatické spolupráce, zároveň přijde i nějaká takováto pitomost.

Není to poprvé a ani na té Mnichovské konferenci to nebyl ojedinělý případ. Při debatě s Hillary Clintovou zase Macinka řekl, že BY SAMOZŘEJMĚ BYLO NEJLEPŠÍ, kdyby Ukrajina Rusko porazila, ale bohužel, není toho schopna a tak musíme hledat jiné cesty. Jinak Epsteinovu kamarádku celkem slušně rozebral na součástky. Připomenu také slova o neochvějném spojenectví, která Macinka pronesl na návštěvě Ukrajiny, přidejte si pokračování muniční iniciativy, nesmyslný nákup stíhaček, paragraf nedovolené činnosti pro cizí moc se rušit nebude, Ilona Švihlíková jakožto poradkyně byla zaříznuta, protože se rozkvičela média, za zachování koncesionářských poplatků bojuje ministr Klempíř a kdyby Zůna řekl to, co řekl ještě před volbami, tak se SPD do sněmovny nedostala. Doly se budou zasypávat a nechají se zaplavit, uhelné elektrárny se zavřou a valorizace důchodů se nenapraví… vynechal jsem něco?

Zkrátka, nesplněných volebních slibů přibývá, až už zůstaly jen emisní povolenky ETS2 a odmítnutí migračního paktu. Zatím…

Vždycky, když jsem na některý z nesplněných volebních slibů upozornil, strhla se samozřejmě velká diskuse. Pokud si z ní vyškrtáme apely, výkřiky, či jednoduché soudy, argumentace se tak či onak dostala k tomu stejnému – současná koalice musí počítat se silou opozice, musí počítat s mediální mašinérií i Milionem chlívek a proto jim musí sem tam něco předhodit, aby neřvali tak moc. Ono to sice nepomůže – za svou dobrotu byli potrestáni Klempíř i Macinka – o jednom Česká televize s chutí zveřejnila jeho dávnou minulost spolupracovníka STB a v případě toho druhého Kolář zveřejnil tři SMSky, které stačily na „spontánní demonstraci“ na Staromáku. Zkrátka, nežijeme v ideálním světě, naše síla není zase tak velká, proto musíme překousnout hlášky o podpoře Ukrajiny i běloruské opozice. Novinářské hyeny prostě potřebují kus masa, aby daly pokoj.

Jenže, ono to začíná vypadat, že je to obráceně! Že jsme to my, kdo dostává tu a tam kus masa, abychom My DALI POKOJ!

Europoslanci za hnutí ANO zvedli ruku pro půjčku Ukrajině. Všichni. Ano, Česká republika za tyto peníze neručí, ale ani nemusí, protože se případně budou splácet z jiných kapitol unijního rozpočtu a zaplatíme je tak jako tak. To my jsme dostali kus masa, abychom mlčeli. My jsme se spokojili s tím, že za půjčku neručíme, ale jinak podpora války jede dál, jako by se nechumelilo. Stejně tak pokračuje věrné a neochvějné spojenectví s Ukrajinou, jen jsme se spokojili s Turkovou hláškou, že za válku může rozšiřování NATO na východ. Ano, je to pravda, Alternativa je spokojena, že to konečně někdo řekl, a tak může Strnad bez jakéhokoliv občanského odporu dál lifrovat na Ukrajinu miliony kusů munice…

Pamatujete si, jak Babiš na jedné své povolební akci řekl, že se voliči nemusejí bát koalice ANO a SPD, protože SPD jsou neškodní? Měl sakra pravdu. Stačí jim občas dát zapravdu nějakou vhodně formulovanou větou a už je možné přijmout dohodu se zeměmi MERCOSUR, je možné ponechat valorizace důchodů na Fialově úrovni, je možné dál kupovat stíhačky F-35, je možné dál ponechat koncesionářské poplatky a nemít žádný plán… Je možné pokračovat ve Fialově vládě jinými prostředky. Blyštivý Péťa byl prostě hlupák. Stačilo by, kdyby občas řekl, že válka na Ukrajině není černobílá a měl by od dezolátů klid.

Jsme strašně tolerantní. To by se Chvilkařům nestalo. Tam stačí jakákoliv droboučká odchylka od víry a hned vás exkomunikují a potrestají. Tam pátrají po jakémkoliv náznaku samostatnosti a hned vás předhodí řvoucímu davu. My se spokojíme s málem. Tak málem, že jsme sice současnou koalici zvolili, ale skoro nic nám nemusí dát. Ani ty důchody ne.

V posledních dnech mám pocit, že je Babiš česká Angela Merkelová. Dělá to, co ho udrží v premiérském postu, ne to, co je nejlepší pro naši zemi. Opírá se o nás ne proto, že by věřil v naše vidění světa, ale proto, že jsme neškodní a stačí nám málo, abychom mu to hodili. Fiala z nás byl hysterický, bál se nás, posílal na nás prokurátory i pouliční bojůvky, ale my se nestali tvrdšími… ostatně, naši největší anticovid bojovníci jsou dneska v jedné vládě s Adamem Vojtěchem a Rastislavem Maďarem. Babiš se přece omluvil, ne? Ministr i jeho tým jsou stejní. Bez problémů jsme se spokojili se slovy… činů netřeba. Motoristé zase klidně navrhli do dozorčí rady VZP Myrdu Kalouska… Stačí udělat covidovou konferenci, na kterou hystericky zareaguje Zdeněk Hel a vystupování z WHO už není na pořadu dne. Stačí setřít Clintonovou a vůbec nevadí, že válčíme do posledního Ukrajince.

Kdyby Petr Pavel o Ukrajině občas řekl to, co říkal v roce 2019 (to ještě nekandidoval na prezidenta a Kolář mu nevyměnil mozek), byl by tu klid a řád. Nikdo by nedemonstroval, válka s Rusem by běžela, jak běží a nebylo by zapotřebí žádného Igora Mříže. Jsme tolerantní a neškodní, Babiš to pochopil, Fiala ne. Co se po volbách reálně změnilo? Babiš pro nás, dezoláty, našel pár slov útěchy a pár drobtů ze stolu. Občas řekne něco, co chceme slyšet a postaral se, aby nám blbé zprávy říkali naši vlastní lidi… má to s námi fakt jednoduché, protože jsme nikdy nevytvořili inkvizici, která by mu nedovolila jediné špatné slovo. Nevytvořili jsme Milion chvilek, kteří jsou schopni vystartovat po třech SMSkách. Místo toho, abychom trvali na slibech, které nám koalice dala, tak naprosto tolerantně chápeme, že musí občas něco pustit druhé straně. Chápeme to tak dobře, že vlastně musí jen občas něco pustit nám.

Po volbách v roce 2021 mělo smysl se zaměřit na milion propadlých hlasů. Ale teď už je to pasé. Po posledních volbách má smysl zaměřit se na to, abychom byli neoblomnější a aby nám sakra nestačilo tak málo. Nesmí nám stačit slova, musíme vyžadovat činy. Pokud Babiš uvidí v průzkumech, že ho znova hladce zvolíme, bude nám pouštět míň a míň. Ustupuje se těm, kteří řvou a bojují, ne těm, kteří jsou v klidu a spokojí se s drobty ze stolu. Babišovi koaliční partneři už jsou neškodní. Andrej to sám řekl a realita to zatím stoprocentně potvrzuje.

Máme necelé čtyři roky na to, abychom nebyli jelimani, kterým stačí občas vlídné slovíčko a pak sneseme jakékoliv utažení šroubů.

Možná Andrejovi křivdím. Ostatně, teprve začal. Ale zatím jsme to my, kterým stačí málo, abychom byli v pohodě a klidní. Jestli takoví zůstaneme, tak se nedivme, že si u nás Sudeťáci udělají sjezd, nedivme se, že Ukrajinci budou mít větší práva než my, nedivme se Banderovským večírkům, nedivme se, že všichni budou s Ruskem dávno obchodovat, jen my budeme kyselou prdelí, která si bude hýčkat rusožroutství. Nedivme se, že Česká televize informuje o ukopaném katolíkovi nebo o zastřeleném Charlie Kirkovi jako o krajně pravicovém extrémistovi. Andrej za to vlastně nemůže. Je premiérem a chce jím zůstat pokud možno bez konfliktů a problémů. My jsme ti, se kterými problém nemá a tak ustupuje těm druhým.

Pokud budeme takhle spokojení, dostaneme to, co chce Babiš a ne, co chceme my. Hnutí ANO půjde cestou nejmenšího odporu a pokud žádný nebudeme dělat, půjde po našich zádech.

Nebýt neškodní, to je náš program na příští čtyři roky.

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

186 thoughts on “Naprosto neškodní…

  1. Včera byly tisíce lidí v Brně na Svoboďáku.
    15. března je plánovaná demonstrace proti sjezdu landsmančaftu v Brně.
    Budou tam tisíce jako včera ?
    Brno má 390 000 obyvatel a zhruba 100 lidí je tady v aktivní opozici.
    Z té stovky je polovina ochotna jít do nějaké akce a z té poloviny asi 30 bez výhrad.
    Představte si, že by AFD chtěla udělat sjezd v Brně?
    Okamžitě by se aktivizovali libtardi a byly by demonstrace a blokády.
    My pouze kecáme na netu a jsme mistři v tom zdůvodnit, že nemá cenu nic dělat a lepší je sedět doma…
    Tady je odpověď na otázku, proč si Babiš a spol. dělají co chtějí.

    1. I v „sluníčkářském“ Brně jsou tisíce voličů stran, které by toto téma mohlo uchopit (SPD, Stačilo, částečně i ANO), tedy proč se tak neděje?
      Protože, spolu nekomunikují (ani strany a shora, a až na výjimky ani mezi sebou – horizontálně např. na FB), protože to nemá žádnou mediální podporu, protože tihle lidé mají jiné starosti, mnohdy existenciální, jindy rodinné.
      A těm mladším to nejspíš vůbec nic neříká, nevnímají to jako problém.

      Opravdu, v ČR neplatí jestli se „rozlobíme budeme zlí“. Nebudeme. Sklopíme uši a potáhneme pluh dál, na konci řádku se otočíme a půjdeme poslušně další brázdu.
      Za pytlík obroku.
      Maximálně s remcáním.
      A když ne, tak bič nebo dokonce jatka.

    2. Důvod je prostý, je to tím, že oni drží moc. Moc mediální, justiční, politickou, finanční, zpravodajskou (ve smyslu zpravodajských služeb). Aktuálně sice kvůli nepříjemnému nedopatření ve volbách nedrží stoprocentně moc zákonodárnou a výkonnou, ale stále si tam udržují nemalý vliv. A s aktivní pomocí těch ostatních mocenských složek na ně vyvíjejí nátlak a dělají vše pro to, aby se ke stoprocentní kontrole zákonodárné a výkonné moci co nejrychleji vrátili. Takže dostat dnes naše lidi do ulic je stejné jako se snažit o totéž v roce 1975, kdy byla moc stran sdružených do Národní fronty pod vedením KSČ naprosto pevná a stabilní.

      Navíc – kromě peněz – chybí přirozený vůdce, charismatická osobnost, skvělý řečník. Bez toho to fakt nejde.

        1. To samozřejmě taky, i když mnoho signálů (copyright Fiala) napovídá, že na spodních palubách už voda docela stoupla.

          Nahoře samozřejmě hudba hraje a nepřestává se tančit.

            1. Tak trochu nejspis budeme vsichni. Ja se treba loni dozvedel, ze ma severovychodni pulka rodokmenu ma svuj puvod v levobockovi jisteho zida ze Lvova (nekdy ke konci 18.stoleti).

              1. prosim Vas……kto vie ci Vasa pra-pra babka nemala smolu a nechytil ju nejaky ten napoleonsky vojak ktory siel na front a neznasilnil?? alebo niekto este pred tym? ono je to skor orientacneho zmyslu…..aj tak vsetci pochadzame z nejakych 7 genetickych Ev….a Adamov tiez nebude prilis viac

  2. Mezi předlistopadovými komunisty a současnými libtardy existuje jeden markantní rozdíl. Zaťatých a ideologicky pevných soudruhů, kteří věřili kecům o beztřídní společnosti, bylo cca 10%. Zbylých 90% vstoupilo do KSČ z prospěchu. U progresivců je ten poměr opačný. Lidé, co lezou na Staromák, nebo vyrazí demonstrovat na Letenskou pláň, novodobé propagandě bezmezně věří. A bacha, je jich 2,4 M…Argumenty máme my, dezoláti, oni aka rigidní sekta „pouze“ náboženství, proto nejdou zviklat, „přetáhnout“ na naší stranu. Platí okřídlené rčení „rozum víru nepřetlačí,“ stručně, rozhodují emoce.

    1. Ano, to bych podepsal.
      Oni si v té víře nezadají s nacisty, prostě věří že jsou lepšími lidmi. Lepšími ve vzdělání, v životním stylu, v kultuře i vyšší společenské třídě. A také o tom hned začnou mluvit, několikráte se mi dostalo poučení, jak je ten Babiš (Okamura) strašný člověk a s ním už lze očekávat jen příchod Belzebuba.
      A takové nepotkáte v zbylé vesnické pivnici (na osazenstvo shlíží s odporem a politováním), ale u lattéčka v kavárně. A skutečně o nich většinově platí co si dávno myslíme, dobře placení, ekonomicky spjatí se státem (školství, kultura, media, neziskovky), dobře spolu komunikující a koordinovaní.
      Také jim jde o všechno, představte si, že by vláda skutečně ořezala dotace, subvence, koncesionářské poplatky (a kde by byla jejich životní úroveň?) – stačí jen náznak (TV) a už se plní náměstí. Spontánně.
      Tohle my neumíme.

      1. Ano, to je přesné. Typicky v neziskovce dělá žena, jejíž příjem potom dělá rozdíl mezi přežíváním rodiny od výplaty k výplatě a finanční pohodou s každoročními dovolenými. Jedna moje známá takhle jezdí po školách a dětem vysvětluje koloběh vody, jiná je seznamuje s lidskou sexualitou.

        Neochvějně libtardí jsou v obou případech celé jejich rodiny.

      2. Nejen dobře placení.
        Ale i ti špatně placení.
        Vidím to kolem sebe. A jsou fanatičtí.
        Jejich pohoršený argument:
        „Přece by jsi nevolil oligarchu!“
        Kdyby věděli, že jsem volil Vidlàka…🤣

    2. ciki333:

      Jelikož za libtardy stojí media , senat, ÚS, prezident a do hlav libtardů je vtloukána myšlenka, že dnešní opozici tvoří převážně inteligence a vysokoškoláci, není divu že se inteligence spojila proti nám primitivům. V ,,lepší společnosti“ se drží basa s prezidentem.

  3. Tak nevím, poslední dobou mám pocit, že jsem před volbami chodil číst názory na nějaké jiné Litterate. Já měl pocit, že před volbami tady byla celkem shoda na faktu, že Babiš není žádná výhra, nicméně je to lepší varianta než Fiala. Měl jsem za to, že tady souhlasíme s rozdílem – když v Bruseli Fialovi řeknou ‚skoč!‘, tak ten se ukloní, poděkuje a v přípravě na výskok se jen nesměle zeptá ‚jak vysoko?!‘ … naproti tomu Babiš se drze otáže, co za to? … ale nakonec oba poslušně skočí.
    Takže za mne – Babiš je přesně tak úlisný, jak jsem očekával a v této bídě je podstatné, že je o chlup lepší než Fiala. O chlup.
    Před lety jsem napsal, že čistě z pragmatického hlediska – pokud chceme radikální změnu, tak bychom měli tu destrukci urychlit nadšeným plněním všech těch nesmyslů. Tady se to zatím pár lidí snaží brzdit, což je, bohužel, špatně, protože to oddaluje radikální nápravu.
    A poslední poznámku mám tuto – klíčem jsou média. Minulý režim celou svou vahou prosazoval technické vzdělání, což obnáší logiku, matematiku a fyziku. Právníků a sociologů bylo pár, techniků naprostá většina. Tlak byl v podstatě celých 40 let a naše školství se za své výsledky nemuselo rozhodně stydět. Přesto to nestačilo – v 1989 většina s nadšením naskočila na bluf o kapitalismu bez vykořisťování a bídy … a to díky mediálnímu prostoru, který (dosud!) ovládají anglosasové.
    A kdy se situace začne otáčet v náš prospěch? … to je celkem jednoduché, až budou chodit ti, kteří se o politiku nezajímají, pro rady a jiné drobnosti za lidmi našeho názoru. Tohle je totiž to základní patro mocenské pyramidy.

    1. Myslím, že klíčem nejsou média. Média jsou zavlečená chyba (pan Dvořák jako IT-expert jistě ví, co je zavlečená chyba). Daleko blíže ke klíči má jistá specifická vlastnost mysli: totiž ta, že drtivou většinu své kapacity věnuje naše mysl největšímu z problémů, který aktuálně řeší. Pokusím se osvětlit to příkladem:

      – Zbídačelá palestinská matka, živořící uprostřed sutin, jako největší problém (odhaduji) vidí v tom, že nemůže opatřit dostatek potravy svému dítěti, které balancuje na pokraji smrti hladem – a to ji (celkem pochopitelně) přivádí k zoufalství. To proto, že v jejím životě se aktuálně větší problém nevyskytuje.
      – Zpovykaná fiflena střihu Paris Hilton přemýšlí o sebevraždě proto, že jiná fiflena stejné kategorie na sebe navlékla podobný pytel od podobného módního salonu, jaký na sebe navlékla ona, což ji přivádí k zoufalství a konzumaci drog. To proto, že v jejím životě se aktuálně žádný větší problém nevyskytuje.

      V obou případech je předmětnému problému věnována téměř 100% pozornost.

      Jistě se najdou blbouni, kteří usoudí, že mezi obě situace kladu rovnítko – ti ale nejsou moje cílová skupina čtenářů. Popsaná zákonitost funguje u každého z nás, zejména tehdy, nejsme-li si jí vědomi.
      A tak za časů socialismu jsme pociťovali nesmírně úkorně, že nejsou banány a nemůžeme vyjet na Západ, a naší pozornosti téměř nebo zcela unikla pozitiva, která nám sosialismus přinášel, zatímco za časů „kapitalismu“ (je to opravdu kapitalismus? nejsem si jist) nás trápí, že o sebe se musí postarat každý sám, jinak se o tebe opravdu nepostará nikdo, a přehlížíme pozitiva, která přináší tento režim.

      Když tuto úvahu extrapoluji, vychází mně, že režim, v němž bychom byli bezezbytku spokojeni, neexistuje a existovat ani nemůže. Vždycky to bude kompromis, a to hlavně kompromis se sebou samým.

        1. Alef má pravdu.
          Závažnost „problému“ je pro každého v něčem jiném – příklad byl ovšem vybrán excelentně.
          Jenže i David má pravdu a to v tom, že bez médií by se o tom i onom problému ve veřejnosti nevědělo. A média určují, který problém, Paris Hilton nebo palestinské matky bude „rozprostřen“ mezi lidsvo. A tím určí „převládající náladu a názor“. A z toho převládajícíhoi postoje pak vycházejí politici a hlavně jejich loutkovodiči při „práci s davem“, t.j. s námi.
          To kteří přitom ještě mají čas a sílu se divat kdo, proč a kam vede lidi (lisdstavo) je zoufale málo.
          A mnohým z toho mála stačí podhodit nějaké lákavé téma třeba Rusko – židé – němečtí revanšisté a podobně a ti už jedou svoji nacvičeou sestavu a neobtěžují vládce.

      1. Odpovědět: Alef Nula

        Principiálně souhlasím, Alefe, ohledně té zúžené perspektivy, ale ten závěr jste dost odbyl. Tvrdit, že základním předmětem trápení lidí ve zdivočelém neoliberálním kapitalismu, ve kterém žijeme, je to, že se o sebe musí postarat každý sám, je velmi silné zjednodušení. Já se o sebe starám sám už dobrých čtyřicet let (ano, začal jsem už za socialismu) a nikdy mi to nevadilo, právě naopak. Tento životní styl mi zcela vyhovoval.

        Na současném režimu mi vadí úplně jiné věci. Třeba to, že se až moc stará o ty, o které by rozhodně neměl…

        1. O tom právě píšu: většinu své kapacity věnuje naše mysl největšímu z problémů, který vnímá jako dominantní. (Hovořím o mysli jedince, mysli individuální)
          Když píšu „naše“, zahrnuji do toho i sebe. Dokonce i vás.

          1. S tím výrokem psaným kurzívou rozhodně souhlasím. Ale potíž je v tom, že já ten problém, který jste pro „nás“ definoval jako údajně dominantní (že se o sebe údajně musí postarat každý sám, protože jinak se nepostará nikdo), jako dominantní rozhodně nevnímám. A myslím si, že zdaleka nejsem sám.

            1. Z toho, jak jste to „zkoncentroval“, pane divizní, mi vychází trochu jiný závěr, než Alefovi.
              Protože mi nevadí /-ilo/, že se musím o sebe postarat sám. Žil jsem s tím vědomím celý život, a vlastně i tehdy, kdy tu byl onen sociální stát /socialismus/, který fungoval na principu „každý podle svých schopností, každému podle jeho práce“, a fakt se materiálně staral jen o ty, kteří NEMOHLI pracovat, tj. „starat se sám o sebe“, nikoliv, jak je to dnes, že se primárně stará o ty, kteří by se o sebe svou prací postarat mohli, ale NECHTĚJÍ.

              Samozřejmě jsem to zúžil jen na to „fyzické“ /materiálních potřeb/ postarání, i když problém je mnohem širší.

              1. Na ty vaše kecy o postarání se sám o sebe pěkný příklad k zamyšlení

                https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.blesk.cz/clanek/celebrity-svetove-celebrity/833051/smutna-pravda-o-dawsonovi-van-der-beekovi-48-umiral-bez-penez-sbirka-na-jeho-6-deti.html&ved=2ahUKEwiTqOyiz92SAxWthv0HHRJNB4QQFnoECD8QAQ&sqi=2&usg=AOvVaw3zyqR1oKoUJpdCiLBND4dJ

                a lidé se v Americe zamýšlejí, jestli je dobrý systém, kde ani milionář nemá dost peněz na léčení závažné nemoci. A zemře s milionovými dluhy a zůstane po něm ožebračená rodina, na kterou se musí vypisovat sbírka.

                1. Poslyšte, hmyze,
                  z první věty mých – podle vás – „keců“ je patrno, že nejde o kecy, ale o text určený Stanu Borowitzovi.
                  Netuším, proč ausgerechnet já působím na vaši první signální soustavu tím, že nemáte nic lepšího, než se lepit na moje „plamínky svíčky “ a kálet tam pokaždé své mazlavé exkrementy.
                  Mohl-li bych poprosit, pak prosím, abyste zrovínka vy mé texty bez povšimnutí míjela. A když už se nemůžete ovládnou je nepřečíst, abyste aspoň zase tiše odešla, jakoby se nic nestalo.
                  Beztak je nechápete.

                2. Odpovědět: Motýlí křídla

                  Až teprve z vašeho příspěvku jsem pochopil, v čem vlastně tkví to nedorozumění, ke kterému tady od začátku diskuse zjevně dochází. Asi jsem špatně pochopil, co Alef myslí tím „postarat se sám“, já jsem to chápal jako „uživit se v prvé řadě vlastníma rukama nebo hlavou“, nikoli jako demontáž sociálního státu.

                  A těmi, o které se současný režim stará až příliš, rozhodně nemyslím sociálně slabé občany, ale třeba nadnárodní korporace, o jejichž blaho režim pečuje přenáramně třeba tím, že pravidelně socializuje jejich ztráty, ale nechává je neomezeně kapitalizovat své zisky.

                  1. Já jsem docela alergická na řeči postarat se sám o sebe. Člověk vždy žil v tlupě a nejhorším trestem bylo vyloučení z ní, protože nikdo nepřežil. Ale vidíte, nakonec jsme se stylem heuristického rozhovoru dobrali podstaty, že pod tím “ postarat se sám o sebe“ si možno představit různé věci.
                    Ale zas vyplyne, že sám o sebe se v individualistické společnosti postará málokdo, jak vidno v USA, že radši berou z frustrace drogy.

                    1. Myslím, že zrovna mne může obhajoby současného dravčího neoliberálního kapitalismu někdo, kdo pravidelně čte zdejší diskuse, podezřívat jen stěží.

                      Což ale zároveň neznamená, že jsem proti individuální iniciativě a z toho plynoucím (přiměřeným) rozdílům v životní úrovni. Svět není binární, jak ho někteří (bohužel v tomto ohledu včetně Alefa), vnímají.

                      Ale často opravdu stačí jen vyjasnit si pojmy a zdánlivý spor zmizí.

                  1. O zdravotním pojištění tohoto týpka také psali, jak herecké odbory pojišťují jen za určitých podmínek, které na něho nebyly a komerční pojištění samozřejmě měl, ale to se nevztahovalo na jeho diagnózu.

    2. …v 1989 většina s nadšením naskočila na bluf o kapitalismu bez vykořisťování a bídy …
      Malinko Vás poopravím, pane Dvořáku. V listopadu 1989 NIKDO z protagonistů sametové taškařice NEMLUVIL k důvěřivé veřejnosti o návratu ke kapitalismu!! Hlásalo se o nutnosti odstranit některé křivdy reálného socialismu – o politické pluralitě, odstranění článku 4 Ústavy o vedoucí roli KSČ, o svobodě slova, o svobodě cestování, o možnosti malého a drobného soukromého podnikání, atd.

      Zkrátka – lidé si představovali politickou změnu a’la Titova Jugoslávie. Ani opilec Havel nemluvil o nutnosti vstupu ČSFR do NATO a EU. S kapitalismem pak přišel až tuneldědek Klaus, který po ustavení ODS začal drze hlásat, že neexistuje žádná „třetí“ cesta“! A většina občanů mu to sežrala i s navijákem. Profesor-ekonom Milan Zelený – čechoameričan-emigrant, který chtěl národu pomoci, v roce 1992 veřejně varoval, že to, na co se Klaus & spol. chystají, se v Americe nazýváekonomicko-hospodářská spirála smrti!!
      Něco jakože pád do vesmírné černé díry. Ze začátku to prý bude všechno vypadat příznivě, ekonomika zrychlí, ale později začne pozvolný pád, který se ale bude neustále zrychlovat – jak bude ubývat zdrojů a zvyšovat se zadlužení. Konečný krach pak bude neodvratný.

      Klaus o Zeleném hanlivě prohlašoval, že prof. Zelený není žádný ekonom… Přitom Zelený měl vystudovanou tutéž vys. školu co Klaus (v ČSSR), a navíc v USA další 2 obory ekonomického směru.
      Jenže zblblí ovčani neustále volili podle televize – a důsledky se záhy dostavily. Nyní už se česko s.r.o. nachází v závěrečné fázi oné spirály smrti. Tzv. horizont událostí už byl totiž dávno překročen. Pomoci není – dluhy jsou absolutně nesplatitelné, zdroje prakticky nejsou a i ty zbývající se likvidují. Konečný reset bude nakonec vyřešen válkou.
      Zachraň se kdo můžeš…

      1. Oni ti ovčani neměli dostatek informací o tom kapitalismu. Viděli jen to hezké a navíc tehdejší kapitalismus si ještě dával pozor, aby moc neukazoval zuby. Nějací bezdomovci, to jsme ani nevěděli, co si pod tím máme představit.

        1. Odpovědět: jina

          Bezdomovci nám byli prezentováni jako taková folklorní zábava, něco jako zájmová činnost lidí, kteří se v té záplavě blahobytu z nudy rozhodli žít pod mostem.

          Musíme si také uvědomit jednu věc, oni sem nepřišli propagandisticky nepřipravení, oni už si to předtím nacvičili na svých lidech. Třeba (nejen) ve Francii a Itálii řešili lidi stejné problémy jako my dnes už v šedesátých až sedmdesátých letech minulého století, kdy si začali uvědomovat, co je ten jejich režim vlastně zač a kam je vede. Byly tam nepokoje, protesty, barikády a tak. Dokonce existoval i partyzánský odbojnásilný teror v podobě Rudých brigád a podobně. Kolega tdx tady několikrát dával odkaz na to, jak v reakci na tyto události tehdejší reálnou opozici proti režimu infiltrovaly tajné služby a postupně ji přetvořily k obrazu svému (tedy zhruba do podoby dnešních Pirátů). Totéž platí pro média a vzdělávací systém. A showbusiness, zejména filmový. Vše ovládli agenti tajných služeb režimu. Myslíte si, že by dnes někdo na Západě umožnil natočení něčeho jako Tři dny Kondora (USA) nebo Tři muži na zabití (Francie)?

          Takže oni sem vtrhli skvěle připravení, vše měli dokonale nacvičené na „normalizaci“, kterou ve svých zemích provedli nedlouho předtím. A vtrhli na zcela nepřipravené, naivní prosťáčky, kteří vůbec netušili, která bije.

          To nemohlo skončit jinak. To byla válka armády 21. století s římskými legiemi.

        2. Kapitalismus tehdy spousta lidí viděla jako katalogy Quelle nebo Neckermanna. Pět párů ponožek za marku !

          1. Zvláštní je, že to je z 2019, ale toto video je staré 1 den.
            Navíc Pávek je korouhvička, která vždy vlaje s větrem. Nikdy nepluje proti proudu. A v té době jel hlavní proud mantry nezákonná anexe a pod.
            Já si pamatuju, jak jel dlouhodobě tu svou předvolební tour a tam jel tvrdě na maistreamové vlně.
            Toďta udalost mi hodně připomíná scénku z Turnovské ulice s protimigrační demonstrace, která měla zpropagovat dnes již provařený Aeronet. Takže očekávám stejný scénář, virální rozšíření tohoto videa a pak mainstreamovou masáž, kde to video popře Pávek i účastní přednášky, budou tvrdit, že obsah byl zcela jiný, na přimo opačný. Tím vykopou sanitární přikop kolem tohoto nového informačního kanálu od běžných občanů a naopak ti z naší strany příkopu se tímto aktem o něm dozví a budou ho brát za relevantní zdroj.
            Marná sláva AE je již provařený, proto je potřeba dát do oběhu nějaký nový řízený zdroj.

            1. Tak tady musím svědčit : Byla to přednáška z cyklu Pátečníci, který vede spolek Sysifos, co uděluje ty Bludné balvany za pseudovědu. Byl jsem tam tehdy osobně. Žádná AI !!

        1. Odpovědět: původní Kolemjdoucí

          Působí to hodně věrohodně, nejsou tam na první pohled patrné žádné chyby AI. Takže pokud je to fake, tak velmi povedený. Ostatně by se to dalo ověřit, je to z přednášky na nějaké škole, dalo by se jistě dohledat kde a oslovit účastníky s dotazem na autenticitu.

          V každém případě má vlk pravdu v jednom – stahujte, než to smažou…

    3. Můj názor, pane Dvořáku, proč mám stejný pocit, když píšete: „Mám pocit, že jsem před volbami chodil číst názory na nějaké jiné literáty.“

      Máte pravdu, Babiš si jede svou cestou a my, jeho NEvoliči, jsme to víceméně očekávali, takže nás to nepřekvapuje. Osobně doufám, že alespoň po stránce ekonomické budeme za 4 roky lépe než po tom Stanjurovi a jeho bandě.

      To, co dnes píše Vidlák, nás mnohé dávno přesvědčené nechává úplně chladnými. Ne proto, že bychom s tím, co napsal, nějak nesouhlasili, ale protože se nás to prostě netýká, tedy pokud si Vidlák nemyslí, že hned zítra bychom měli vyrukovat s vidlemi na defenestraci!

      Chápu ale, že Vidlák už moc možností nemá. Mluvit k (?)lidem (?) může jen přes litterate, Kydy a pár opozičních plátků. Jenže já mám dojem, že mluví k těm, kteří mu ještě nedávno byli přáteli i „přáteli“ v dobách jeho vysoké politiky, a že doufá, že se jeho psaní k ním nějak dostane, nebo dokonce si jeho monology přečtou…. protože, co si budeme vykládat, moc a prachy, vole …. kde jsou dnes oni a kde Vidlák, že jo?

      Ano, Vidlák hodně změnil způsob mluvy oproti době před volbami. Jenže on si neuvědomuje – nebo prostě nechápe – že mnohé místní, tedy ti, kteří nakonec Vidlákovi zbydou, jeho monology směřované k vládnoucím a opozičním už nudí a zas tak moc nezajímají. Dokonce už mu to i někteří napsali přímo: „Hele, Vidláku, a co Stačilo?“ Vidlák se tím ale nijak netrápí. Prý není čas, není dořečena půjčka a tááák (i když chápu, že v ní figuruje jeho jméno (nikoli naše ) a může to být za jistých okolností až likvidační!!!).

      Ale jeho přehlížející kmenových způsobem: „Dočkejte času jako husa klasu“(blbečci) si fakt zdejší nezaslouží. Takový přístup ať si Vidlák ráčí vetknout za klobouk = můj názor!

      1. Jen krátce ke Stačilo:

        Až před několika dny jsme dostali od státu úhradu volebních nákladů ve výši 24 mil, kterou jsme splatili valnou většinu našeho zadlužení. Trvalo to. Normálně to platí v listopadu. Sněmovna je ale v podstatě permanentně zablokovaná a správní soud až do konce prosince řešil libtardí stížnosti na volby.

        Až teď svolávám sjezd, protože jsem trval na tom, že po mně zůstane čistý stůl. Už jsme se naučili, jak to chodí a i ta nejmenší hnida bude rozmáznuta do velikosti velblouda. Původně to mělo být v lednu, ale bude to až v první polovině března. Pravděpodobné datum je pátek 13.3.

        Navíc, na sjezdu budeme představovat strategii pro příští čtyři roky. Bude to dlouhá doba a bude to tvrdý chlebíček, protože jaksi nejsme ve sněmovně a všichni budeme dál muset pracovat dobrovolně, zadarmo a s nadšením. Proto by bylo dobré, aby všichni stávající i noví členové věděli, do čeho jdou. Největší problémy jsou z nevyjasněného očekávání.

    4. Pane Dvořáku , rozhlédněte se po dění ve světě . Bojovat s EU nemá smysl , protože tento projekt je už odepsaný .
      Babiš má svoje úkoly a ty si plní i tím způsobem , že vyčkává na příhodnou chvíli , kdy Evropská mozaika bude z gruntu přestavěna .
      Musíte přece vidět ty zákulisní dohody a tanečky , které nám všem probíhají před očima . Ten úkol , který plnil Macinka , spočívá ve viditelném odpisu starých struktur . Tak viditelném , aby si toho všiml i konzument ČT geblsovek . Myslíte si , že by si nějaký pošťák Macinka dovolil shazovat veřejně představitelku clinton klanu a že by ona sama vstupovala v tomto štěku , pokud by na ni nezatlačil někdo mnohem mocnější ?
      Vidlák žije ve světě , kterému ujel vlak . Nesrovnal se s probíhajícím globálním procesem , s tím , že ČR může tak maximálně čekat , do kterého scénáře bude přiřazena a teprve z této pozice prošlapávat závěje směrem za světélkem v dáli .

      1. Macinka otevřel Babišovi dveře do Bílého domu.
        Škoda, že Marco Rubio kromě Maďarska a Slovenska nezastavil i v Praze, ve Strakovce.

        1. Měl by jste si uvědomit , že při přeformátování Evropy hrají prim vybraní kádři Fico a Orbán .
          Macinka je strkán do akce jako přední hlídka , kdežto Babiš byl vybraný pro práci ve štábu .
          A z toho plyne fakt , že se s Macinkou nikdo domlouvat nebude , protože Rubio předává pokyny kádrům řízení .
          Fico a Orbán suplují funkci Kissingera , takže si počkáme , jaké zadání budou plnit .

          1. Jestli je Orbán vybrán, jako vedoucí kádr, poznáme, jak dopadnou na jaře v HU volby. V takovém případě loutkovodiči sfouknou Magyara, s jeho Tiszou, jako svíčku.

    5. Pane Dvořák, ano, souznám s Vámi..
      Vidlák stále nepochopil, že čůrat proti větru se nevyplácí, jen si počúrá kalhoty bez výsledku.
      Umění je trpělivě čekat na ten správný vítr – který nikdo z nás neovlivní – a pak vyrazit kupředu.
      Kdo je připraven, není zasočen.

      A k ANO a Babišovi – to mu jako Stačilo! hodlá vyhlásit válku ??
      A co se tím vyřeší – rozbije se ANO jakožto velká a neutrální strana a přijde Fiala na druhou !!
      Škoda slov.

          1. Myslím, že nebude třeba 3 milionů hlasů, protože při této volbě nebyly všechny hlasy pro hadrafouse ale část jich byla jen a jen proti Bábovi.

        1. Standardní lidovec dneška je prospěchářská píča, která je v podstatně stená jako kdokoli z ODS nebo TOP09, akorát že se maskuje za křesťana.

  4. Je to realistické, ale smutné čtení.
    Že jsem tu před volbami vysvětloval (mimojiné Václavu Fischerovi, snad si to tu přečte) , že Babiš není skutečná opozice, to asi teď moc nepomůže, že ? 🙂 Že něco jiného Babiš říká a něco jiného dělá. Bylo to tak když byl premiérem minule, je to tak i nyní. Proč by se měl měnit ? Vždyť mu to funguje. Kdyby nenasliboval, tak by takový výsledek neměl.
    Problém je v tom, že obrovská masa lidí se o politiku vůbec nezajímá. Nerozumí ani trochu tomu, co se děje. Nejsou ochotni tomu věnovat vůbec žádný čas – tedy ten čas, že by si dohledávali informace z alternativních zdrojů – je to nepohodlné. Pohodlnější je si zapnout na 20 min zprávy ČT – a víš všechno.
    Taky ty alternativní zdroje třeba nevypadají tak hezky, jako studio ČT. To je jak s prezidentem – důležité je jak vypadá, ne jestli kope za nás.
    Podle mě to je hlavní problém – v informovanosti. Jak z toho ven ? Netuším. Třeba si založit pár neziskovek, napojit se na státní rozpočet jako všichni ti šmejdi a zkoušet informovat lidi za státní peníze ? Sebrat peníze šmejdským neziskovkám a dát je těm správným. Třeba by nám Macinka pár korun přiklepl, kdyby to bylo na dobrou věc.
    Taky by to chtělo používat jejich metody. Pochod institucemi. Naslibovat a pak otočit. Sehnat prachy z EU jakože podporujeme jejich agendu a pak otočit. Když to budou dělat neznámí lidé – tak nikdo nepozná (ani oni) kdo je kdo. Ano, je to nechutné, jen pro silné žaludky. Oni to tak ale dělají – naším prolhaným vstupem do EU počínaje.

    1. …napojit se na státní rozpočet jako všichni ti šmejdi a zkoušet informovat lidi za státní peníze ?
      Obávám se, že čas na „zkoušení“ už dávno uplynul. Teď jde o to, zda „máme přestřihnout modrý nebo červený drát“.

      Když se spleteme, nastane exploze. To, co už mnozí z nás jednou zažili se teď vrací ve zrychleném tempu, asi tak, jako se říká, že člověku před smrtí proběhne v hlavě celý život.
      Kuba americká, Německo velké, Irán zbožný, Amerika světový policajt atd.

  5. Vidláku, většina národa jsou idioti stojící na té druhé špatné straně barikády a zbylá hrstka skalních alternativců se na nic jiného než žvásty nezmůžou a ani mezi sebou se neshodnou. Tak to bude i za 4 roky. Taky nemám koule nechat se za tohoto nepříznivého stavu za případnou revoluci zavřít nebo zabít, ale realisticky navrhuji zakopat se někde bokem, přežít a snít o očistné apokalypse jakéhokoliv typu, která to změní, snad k lepšímu, třeba i silou.

  6. Asi je potřeba se přizpůsobit. Vítězem OH za Německo kraso ve sportovních dvojicích zřejmě bude Rus z Petrohradu,nebýt Rusů, celé kraso vykradeno KoZa a tak sbírají medaile s tím zbytkem se to časem udělá taky tak.

  7. nejak nechapu, jak nekdo – vidlak – mohl od velkeho bociana, zida z ukrajiny a stbka cekat neco jineho?
    ne jeho ksichtu je videt, co je zac, stejne jako u fialoveho grazla, nebo ropusana
    zmena prijde az nebude co zrat ..

  8. I když je Vidlák pln pesimismu oprávněně, ale je zde jedna zpráva. Vývoj společnosti i EU stále pokračuje a naše hodnotové směřování jede stále stejným směrem. A je to cesta jednosměrná, a už jsou jen mizivé možnosti na změnu kurzu. Čeští politici mohou maximálně pokřikovat, ale je to štěkot psů, zatímco karavana jde dál. Poslední šance na změnu byla ve volbách, ale Stačilo nedostalo dost hlasů, a tak se žádná změna nekoná. Zdejšímu osazenstvu není třeba napovídat, kam naše cesta vede. Užijme si jízdu, dopad nebude pěkný.

    1. Už jsem chtěl začít, ale chytly mě záda a než se to spravilo, začalo sněžit… Ten nahoře mě asi nemá rád…

  9. Vidláku, cituji – k Babišovi
    Dělá to, co ho udrží v premiérském postu, ne to, co je nejlepší pro naši zemi.

    Co když je to tak, že nejlepší pro zemi je to, že je v premiérském postu. ??!!!!
    Máte někoho lepšího a víte, co se v zákulisí děje??
    Sám jste krásně pochopil, co se asi dělo v té hodině, co musel po inauguraci zůstat na hradě..
    Ale už na to neberete zřetel, jakoby to tím skončilo.. Jenže příkazy stále trvají, i když Babiš už na hradě není !!

    Fakt, někdy z Vás rostu a lituji, že jste nezůstal u blogů v zemědělství.. To bych zde nechodil a měl bych klid..

    Hodně Vám věřím, ale Vaše naivita a neustálé bezhlavé útoky hlavou proti betonové stěně vysoké politiky mě fakt deprimují.
    Chápete nějaké globální souvislosti nebo Váš rozhled končí za Vaší obcí ??
    Nebo mám si připustit i to, že píšete texty i konroverzně tak, aby měly co největší čtenost (monetizace..) a sám jim nevěříte.. ??

    Nevím, asi Vás přestanu číst, zbytečně mě to jen rozčiluje a není vidět, že by jste se v chápání vysoké politiky někam posouval.

    Asi tak, pěkný večer..

    PS. Globálnímu světu je zcela u „zadní části těla“ co říká Macinka atd.
    Psi štěkají a karavana táhne dál..
    Dostaneme prostě jednoduchou volbu – bud na východ nebo na západ a nic víc.

      1. »„Nevíme co se v zákulisí děje“…no, tak ať nám to politici řeknou…abychom pochopili!«
        „Kdybychom řekli, co po volbách chceme dělat, nikdo by nás nevolil“, prokecl kdysi svěží vánek ODS Topolánek. A právě proto nám to neříkají!

        1. Milá Bazalko, když se neplánovaně dozvíte některé věci z nejvyšší světové politiky, tak to může skončit i vaší smrtí. Nebo když hodně víte a stanete se nepohodlným..
          A jak se říká „Kdo je moc zvědavý, bude brzy starý“

          A hlavně, myslíte, že všichni občané jsou ochotni a hlavně SCHOPNI věci pochopit ??
          Ne, nejsou a pokud by tomu tak mělo být, musely by se říkat tak, aby to pochopil i ten nejhloupější, což by zase chytrým vadilo. Taková „celonárodní inkluze“ v politice.

          Musíte myslet sama a číst i něco jiného, než Vidláka..
          Pěkný den.

  10. Mě Babiš rozhodně nezklamal. Nikdy jsem mu totiž nevěřil a nikdy jsem jeho ANOfert nevolil. Tudíž jsem od něj nic pozitivního ani omylem neočekával. Naopak – to co Vidlák popisuje výše, to přesně jsem od Babiše očekával. Je to takový slovenský Pellegrini na český způsob. Jenže, vysvětlujte to opíchaným důchodcům – většinovému voličskému elektorátu podkarpatského žida, všemi mastmi mazanému.

    Vlastně kecám. Jedinkrát jsem mu to hodil – ve II. kole prezidentských voleb. Protože alternativa k Babišovi – ta zelená překabátěná guma – byla ještě strašnější varianta! Musel jsem si na to ve volební místnosti navléct gumové rukavice a doma to pak spláchnout pořádnou dávkou tvrdého.

    Chudák Pavel Zítko, obyčejný plebejec. Pokusil se jít do prezidenských voleb proti vyvoleným zmrdům, a vysloužil si touto odvahou 3 roky nepodmíněně – prý za šíření poplašné zprávy o Covidu-19. To jistě.
    Bože – ty to vidíš…

    1. Jak mám s Vašimi příspěvky někdy trochu problém, tak toto mohu podepsat. Mě také Babiš nezklamal, protože jsem mu nikdy nevěřila, nikdy ANO nevolila, jen v 2. kole prezidentské volby volila Babiše ze stejných důvodů jako Vy.

  11. Chlívkaři jsou vidět a jsou v jednom šiku proto, že jsou tvořeni z drtivé většiny tzv. „vítězi Sametové revoluce“ či jejich potomky. Jejich pohled na dění vůkol je vcelku jednoduchý, a proto účinný. Získá-li moc kdokoliv, kdo jen trošku uhýbá od ideálů havlismu, představuje to nebezepečí. Pár jich znám a ačkoliv je dělí stovky kilometrů vzdálenosti, přemýšlejí zcela stejně. Vzorec uvažování, ačkoliv naprosto debilní, je prostě jasný a vypadá zhruba takto: Devadesátky nám přinesly majetek a sociální status a jen díky vládě (post)“havlismu“ (pětikolka a její deriváty, veřejnoprávní média atd. atd.) si onen majetek a sociální status udržujeme. Výhra kohokoliv jiného než havlodiů = plíživý návrat komunismu = hrozící vyvlastnění loftových bytů a elektrokol. Jak říkám, debilní, ale pravdivé. Nejlíp lidi dostanete do ulic, když jim (byť zcela domněle) sáhnete na jejich socioekonomický standard. Proto je chlívkařů vždy v ulicích dostatek, především v Praze, která je státem ve státě a pro vítěze Sametové revoluce městem zaslíbeným. Oni jsou tak agilní, protože mají strach. Sice zcela iracionální, ale prostě strach, že jim s Babišem zmizí „jejich svět“ kaváren s aeropressy v nichž se připravuje fair-trade bio káva ze zrn vysraných kriticky ohroženými vačicemi. Nebo že jim ve tři ráno, když je chytne „žravá“, nedoveze pikolík s termobrašnou výběr kambodžských specialit až před práh. To všechno jsou totiž výdobytky havlismu a zmizí-li étos havlismu, nastane nekonečný listopad s mlžnými dny a opadanými omítkami zámků, které se před očima proměňují z atraktivních investičních sídel primářů opět v socialistické sklady zdravotnického zásobování…
    Je to sice absurdní jak Havlova dramata, ale ač namnoze jsou příznivci Michprdů celkem inteligentní, tak tato část společnosti těmto hovadinám věří stejně jako tomu, že Země je kulatá, nebo tomu, že po čtvrtku nadejde pátek. Stali se oběťmi své vlastní chiméry. Hovadiny, kterou sami vytvořili pro zmatení veřejnosti, aby se neodvažovala odchýlit od kurzu nastoupeném po „Slavné revoluci“. Problém je, že většinové veřejnosti je již dávno étos havlismu u prdele, zatímco stále více jeho odeznívání straší jeho autory. Jak už to tady mnohokrát zaznělo: „Byla by to legrace, kdybychom v tom nemuseli žít…“.
    A teď už jen telegraficky: Babiš je podnikatel, nikoliv politik – proto mu fandí dost lidí z byznysu a různých „realistů“ – umí účetnictví a ekonomickou diplomacii. Naopak mu vůbec nedochází, že bez ideologie se politika dělat nedá. A ideologie není sprosté slovo. Je to vedle ekonomiky druhý pilíř, který jako futra drží „překlad“ s názvem „řízení státu“. Ideologie není, udělat si průzkum a podle něj říkat v pondělí něco, co v úterý popřu. Ze začátku to možná mnohým připadalo „cool“ (nekecám-makám), ale dlouhodobě si s tím nelze vystačit. Ideologie je například to, co žene Michprdy v -5 do ulic. Proto od pana B. nelze čekat nic jiného, než co tu Vidlák popsal. Nemluvě o tom, že (podle mého názoru) je většina vrcholových politiků ANO v jádru spíše devadesátkovými Ódesáky. Což mi ale nebrání bez mučení napsat, že za Babiše bylo rozhodně líp než za pětikolky.
    Stačilo! ve Sněmovně sakra chybí… Ale to už jsem psal dříve. Stačilo! se dostat nesmělo, protože nepatří mezi „kluky, co spolu mluví“ (repsektive, co se setkávají v golf-clubech, squash-clubech či jiných „clubech“, kam vás bez „kamaráda-záruky“ nepustí). Velká šance pro příště. Napjatě očekávám, co bude s hnutím dál, protože když ne ono, tak už nic.

    1. Když si budou pár týdnů před volbama psát do programu věci, jako zákazy církevních sňatků, tak to dopadne stejně jako teď.

      1. Jo, to byla hrozná pí*ovina. Zejména proto, že o žádné církevní svatby nešlo, jen o civilní sňatky uzavírané před církevním orgánem.

        1. Ano, zde bylo určité nepochopení současného politického marketingu.
          Naslibuj hezké věci, které lid chce. Po volbách stačí splnit jen trochu, protože koaliční partner.
          Vidláku, poučte se, hraje se na vítězství.
          Nyní sice máte čistý štít, ale bez realného vlivu.
          V té sněmovně by jste byli takovou malou osinou.
          Tak snad příště. Nevzdávejte to.

        2. Podle mne negativni dusledek zpusobu lepeni kandidatky. Sjednoceni opozicnich sil z ruznych subjektu je fajn, ale prinasi s sebou situace „pripojime se jen kdyz bude v programu XYZ“. Sance, ze mezi „XYZ“ bude driv nebo pozdeji neco, co nakrkne zbytek je velka.

          Nepisu to jako nejaky odsudek nebo hodnoceni pobitevniho generala, jen ciste jako konstatovani.

      2. Polo, já třeba jsem to vůbec jako zákaz nebrala. Předpokládala jsem, že to bude něco jako bylo ve Francii – oznamte to na úřadě a pak si udělejte svatbu třeba satanskou nebo týdenní ve Vatikánu. Důvod by byl ten, že církev vás sice zesobáší, ale rozvody, kterých není zanedbatelně, pak už řeší jenom stát, tak proč to rovnou nemít v jednom bodě.

    2. Odpovědět: Morybundus

      Naprosto přesný popis, díky. Dost často se ta motivace protistrany ignoruje, jako by jejich hlavním motivem bylo prostě jen škodit. Ale tak to není, oni se jen cítí ohroženi, boji se přesně toho, o čem píšete. Nejsou to monstra, jen vyděšení ratlíci.

      1. Platónova jeskyně je možná duševním rámcem mnohem více jedinců, než jsme si vůbec schopni a ochotni představit. I těch formálně vzdělaných a jinak přirozeně inteligentních lidí.

        Jeskyně plná iracionálního strachu z toho, co je za stěnou a nenávisti k světlonošům. Jestli tady není zakopaný šakal.

    3. No a mají to velice jednoduché s tou ideologií, protože jí nečelí žádná jiná. Celá alternativa ujíždí na „totalitě“, ve které si tak libuje i Koudelka. A nikomu nedochází, že ta první republika byla to, co tu teď máme v bleděrůžovém. Jen ti socani tehdy měli větší páru, protože ti věděli, co to je skutečná totalita. Když dítě nemá co jíst a není výhled, že by se v tom hrnci něco objevilo, protože krize, výluka, nezměstnanost… To, co nám ti bolševici v Rusku vybojovali, bylo s ohrnutým nosem po 89 smeteno ze stolu a nikdo se nepídí po tom, jak je možné, že se to stalo, jak je možné, že i v Rusku jsou u moci bílí a podle toho to tam také vypadá. Jak je možné, že SSSR padl bez jediného výstřelu. Ty odpovědi je nutné hledat v tom, že řízení probíhá zcela jinak a zcela jinde, než si lidé myslí. Nedávno se prý jeden, co dělá do politiky divil, že si neuvědomil, že ministerstvo školství je důležitější než ministerstvo obrany. Z hlediska budoucnosti státu zcela určitě. V Rusku se našli lidé, kteří viděli, že pozdní socialismus není to pravé ořechové a začali ty důvody hledat. Podle mne vytvořili velice dobrou metodologii řízení, která dává smysl. Ale nikoho nezajímá, a především ne v Rusku mezi mocnými. Ono také není divu… A já znovu opakuji, že ke zlomu došlo převratem Chruščova. Pokud se podíváte, co všechno okamžitě začal měnit, tak to z hlediska řízení jasně vypovídá o tom, že nešlo o žádné chyby ale záměr. To proto po budovatelích, se kterými si také kde kdo vyplachuje hubu, nastoupily ty opadané omítky. Sociální procesy mají setrvačnost, a stále si ještě nemohou dovolit to, co za první republiky. Tj. nechat lidi chcípat hlady, ale brzy nastoupí i tato doba, stačí se podívat na Gazu, co všechno je možné. Dokud se v hlavě nerosvítí i všem těm „alternativcům“, tak se s tím skutečně nedá moc hnout.

      1. Děkuji Vám i Putinovci výše..
        Je vidět, že patříte ke „staré gardě“ Leva-Netu či KSB atd..

        Ale je Vás stále málo, co umíte věci vysvětlit a lidé pořád nechápou a nechápou a nechápou..
        Takže si historii možná zase zopakujeme.

        I když asi ne, žádná historie není stále stejná, protože „nikdy nestoupíš do stejného hvězdného znamení“. 12 000 let jsme byli v tom špatném hvezdném cyklu, tedka začíná věk Vodnáře a ten přinese dobré vesmírné energie..
        Má nastat „Zlatý věk lidstva“ a jen je potřeba počkat, až tak kopající kobyla opravdu zdechne..

    4. Na to Vaše:

      „Napjatě očekávám, co bude s hnutím dál, protože když ne ono, tak už nic.“

      jsem se snažil výše Vidláka upozornit. Stejně tady my, kterým ve volbách na čtyři roky propadl hlas, s tím nic nenaděláme, nezbývá nám tedy nic jiného, než pracovat sami na sobě a druhé nechat dělat chyby!

      Prostě se už vykašlat na Babiše, na to, co plácá Macinka, i na Tomiovu touhu být spravedlivým svorníkem PS a soustředit se na pádnou, čitelnou a nezaměnitelnou levicovost hnutí Stačilo! tak, aby si ji v příštích volbách mlčící většina nepletla zase s KSČM či ČSSD.

      Už jen tohle je tak náročný úkol, že na to jedno volební období nebude stačit! Prostě už neční čas!!!

      1. volby 2021: PŘÍSAHA Roberta Šlachty
        251 562 hlasů – 4,68 %
        volby 2025: PŘÍSAHA občanské hnutí
        60 503 hlasů – 1,07 %

        Stačilo a KSČM dopadnou obdobně. Teď si skoro sáhli na dvéře, příště nedosáhnou ani na státní podporu.
        Mezi lidmi není zájem.
        A mezi mladými (pod 40 nebo pod 45 let) není vůbec žádný zájem.
        To by byla jediná cesta, „nějak“ atraktivně oslovit ty pod 40/45 let. Jinak to nemá perspektivu.
        Na případný dotaz, jak oslovit mladé, odpovídám, že nevím, ba myslím si, „že to nejde“.
        My jsme tady bublina, skanzen.

        1. Já to věděl jak oslovit mladé už před 2 lety a často jsem tady o tom psal, že vývoj AI a robotiky změní naprosto vše ve společnosti a přijde to neuvěřitelně rychle. Vidlákova reakce byla velice skromná – naco se tím zabývat, když to neovlivníme. Tak to i dopadlo. Nechopil se jediné silné témy, která byla zcela volná na politickém poli a mladé by oslovila. Je známé, že nejneoblíbenější je ten, kdo poprávu připomíná chybujícímu, že mu to včas říkal. Toho se mi dostalo také v míře vrchovaté. Ve vědě je nebezpečný úporný polovzdělanec, kupříkladu v 60. letech zbrzilo SSSR v kosmickém výzkumu i to, že opravdoví vědci museli pracně vyvracet laickému politickému vedení země teze skupiny šarlatánů, kteří slibovali konstrukci meziplanetárního letadla. Z Vidláka se vyklubal v tomto přeneseném smyslu slova „politický polovzdělanec“. Připravil mi veliké zklamání.

            1. To by už byl ten menší problém, protože hotové a funkční řešení usporádání té nevyhnutelé budoucí společnosti nezná nikdo. Ale minimálně by se zaraženě začalo diskutovat v kruzích, kam by jinak Vidlák a Stačilo nepronikli, že jak to, že „odborníci“ Piráti o tom ani neceknou, natož ostatní strany – a vida ho, dezoláta 🙂 – on se toho chápe…

              1. No, takže hovno.
                Co říkat na tribunách, co napsat na plakáty?
                JE TU VELKÉ TÉMA UMĚLÉ INTELIGENCE, PŘÁTELÉ!
                VŠICHNI HO PŘEHLÍŽEJÍ!
                PŘITOM OVLÁDNE NAŠI BUDOUCNOST!
                A dál ?

                1. Já bych věděl: udělat Já Nevímkolikátého ministrem přes umělou inteligenci. Vidlák mu to, považte!!! nespravedlivě upřel.
                  O nic jiného v tomto případě nejspíš nejde.

            1. Potřeba se dá i vytvořit. V materiální oblasti – zkuste třeba svému potomkovi dát starší mobil, byť plně funkčně postačující. Bude mezi vrstevníky béčko, společensky ostrakizován, nevydržíte to s ním ! V duchovní oblasti to mistrovsky – v tom špatném smyslu slova – dokázal Vladimír Železný se svou hard bulvární Novou. Při tématu zcela novém a ze své podstaty velmi silném, to šlo dokázat i na tomto politickém tématu. Ani se o to nepokusili. A kdo to navrhoval, a to poměrně úporně 🙂 , setkal se s debilním výsměchem.

  12. My, alternativa, jsme takové zoo, které si ta z….. á pravda a láska chová. Aby tak vypadala, jako pravda opí….ná láskou. A karavana jde dál. Alternativa štěká. Ano, je to tak a alternativa si myslela, že je to naopak. I to k životu patří. Článek hezky popisuje skutečnost. Myslím, že si to zaslouží aspoň tři domácí panáky kořalky. Pak se to dá unést. Mj., i v Kozojídkách asi také sněží.. Ale prasátka hezky přibírají a na podzim bude jistě…. tučně. Bohu díky za to.
    A sám si odpovím: „Až navěky“.
    Škoda. A mohlo to i ne-bolet.

      1. Zkuste zalistovat na sesterském webu – v Literární kovárně. Jsou tam samé pěkné texty, z 95% (odhad) apolitické. A nejen moje – jeden hezčí než druhý.

        Já mám teď dost práce, která ke mně Múzu ne a ne pustit.

  13. Na Náměstí Lidových milicí v Ostravě dnes byl při správné demonstraci transparent “Nestojíme za lobbistou US Kolářem a jeho Nývltem”. Na fb má zatím 5600 laiků.

    1. O uvedené dvojici napsal v komentáři pod článkem na Seznamu (komentářů je přes šest tisíc) čtenář Zdeněk Rous :
      Do divadla taky chodíme na Hurvínka , nikoli na pana Bartáka, který jej vodí.
      Pan Kolář je skvělý loutkoherec. Předvádí úžsasné divadlo.

  14. Když Macinka vyndal tu ultrasvini Clintonovou, byl jsem snad prvně v životě hrdý na jakéhokoli českého politika v zahraničí. V klidu a slušně zareagoval na ty její emocionální výlevy a manipulace.
    Což nic nemění na to, že nechápu, co tam tam ta zrůda vůbec dělala.

    1. Tam už jsme od VKKP (tj Velké Kapitalistické Klausovy Privatizace).
      Ale Zeman má úplně stejné zásluhy, ten to dorazil prodejem bank …

  15. Ale vždyť to jsme věděli po volbách hned.
    ANO ? Proboha co od nich chtít? Andrej napůl Ukrajinec, Jermanová napůl Ukrajinka. Asi by jich bylo víc.

    Motoristi? Ne těm nefandím, kdo si přečetl od Davida Martínka jak je to s nimi, kdo je sponzoruje a co je to za bandu, tak snad ani nemůže.
    Bohužel SPD je to samé, dostali prebendy v podobě předsedy sněmovny, členů výborů, a podobně a je klid.
    Tak a co dál, no nic. Pěkně si počkáme na ten náraz, stejně se nedá nic opravdu dělat. A že to bude bolet? To dokonce musí, jinak se nic nestane.

    1. Ani bolest nebude stačit!

      Na UA loví muže násilím do masomlýnka a vzbouřila se země? Nikoliv.

      Tudíž to dokazuje, že ani bolest nic nezmění.

      V západní EU se znásilňuje a bodá a vzbouřil se lid? Nikoliv.

      Bolest nedonutí ke změně. Bolest pouze bolí.

        1. Nemáte pravdu. To, že jsou věci nesnesitelné vůbec neznamená, že to přivodí změnu. Většinou pouze snášíte bolest.

          Viz gaza, UA atd.

          1. Jo jo, ani v Německu si Hitlera nepověsili, naopak, až do konce za něj hrdinně bojovali a umírali… Někteří ještě i po válce.

  16. Čtyři roky ? První projevy nespokojenosti mohou přijít už na podzim. Komunálky a třetina Senátu.

    A dneska ?
    Ve stovkách měst a obcí v Česku se sešly tisíce lidí na shromážděních na podporu prezidenta Petra Pavla ve sporu s ministrem zahraničí Petrem Macinkou

    Stovky měst a obcí 😀

    Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/milion-chvilek-demokracie-demonstrace-pavel-macinka-turek-prezident.A260215_095801_domaci_svm

    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/milion-chvilek-demokracie-demonstrace-pavel-macinka-turek-prezident.A260215_095801_domaci_svm

    1. Dělali co mohli, aby to nafotili nějak reprezentativně, ale stejně je tam vidět, že to dalo velkou práci zamaskovat tu slabou účast použitím teleobjektivu a focením zblízka zespoda. Byl to trapas. 😀

    1. Velmi jednoduše.

      Třeba teď může milion voličů ANO sednout k PC a poslat na sněmovní email všech poslanců ANO výhrůžku, že už je nebudeme volit, pokud budou hlasovat znovu pro ……..

      A pak to dodržet a ty hlasy jim nedat, pokud se nepolepší.

        1. to máte nejspíše pravdu

          potom už zbývají pouze husitské metody anebo si to nechat líbit anebo se modlit za druhé zrození krista, aby ten to změnil

          obávám se ale, že se nestane nic

  17. Určitě Babišovi nekřivdíte .S tím člověkem jsem skončil jednoho sobotního večera , kdy nechal přerušit televizní prpgram a celý zpoený a s lampasem vzadu na trenkách nám vyprávěl pohádku o Vrběticích .

  18. Nějak jsem to věděla… ale i tak to předčilo moje očekávání. Babiš nikdy neudělá nic, co by ohrozilo jeho byznys, svěřenský fond sem nebo tam. Macinka se sice přel s Clintonovou o hovadinky, ale v podstatné věci jsou zajedno. Rusko nesmí vyhrát! S Izraelem na věčné časy a nikdy jinak! Věděla jsem, že tento „muž bez vlastností“ bude problém, ale že až takový… možná by se měl věnovat rušení CHKO, jak mu zadal jeho sponzor Chlad, a radši nemluvit. Ostatně, že nový stavební zákon bude ráj pro developery a lidi zůstanou v pokojíkách o 3 m čtverečních za dva miliony, pokud nebudou mít na byt prodávaný či pronajímaný investory v rámci akce „stavět především“, je mi jasné už dopředu. Později si povíme. A nějaká příroda? Stavět, stavět, stavět!

  19. No dobře, dobře, ale jakou máte reálnou sílu ? Stačilo! je zcela pasé projekt. Vidlák osobně je na tom politicky tak, že by mohl mít i 100x pravdu, i tak (nebo právě proto) ho žádná etablovaná strana nepřijme – automaticky by si tím namalovala na záda terč. Nová vlastní strana ? Bez pěněz do hospody nelez, resp. neotvírej ji, a vůbec, máš něco čím by si do ní přilákal mladé (t.j. socialismus nepamatující) zákazníky ? Mnoho otázek, žádné reálné odpovědi. Obávám se, že příští politika, smýkaná třeba totálním zemětřesením na trhu práce díky AI a robotizaci, se odehrá bez Vidláka jako aktivního prvku. Glosátora nanejvýše.

    1. Jestli je Stačilo pasé projekt, uvidíme, až důchodci dokonale pochopí, že Babiš jim rozpočtově odpovědně nepřidá ani kačku. A to ani teď, ani nikdy.

  20. Velmi se mi líbí pokroucená Ježíšova věta – Lazare, probuď se a vstaň! (Ve skutečnosti řekl něco ÚÚÚplně jiného.)
    Já ji budu parafrázovat.

    „Vidláku, právě ses probudil.“

Napsat komentář: elsky Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *