Zítra se bude volit nový ředitel České televize. Té televize, které tento národ uvěřil tu nejhorší a nejvelkolepější lež po roce 89. Že je tady pro nás. Dodnes to mají ve znělce Reportéři ČT. Prý slouží nám občanům, je vyvážená a uvádí souvislosti. Všimněte si prosím, vystavěli ji úplně stejně, jako Člověka v tísni a další politické neziskovky. Na jedné straně bohulibá činnost, která je skvělým fíkovým listem jejich skutečných záměrů na straně druhé.
Na jedné straně výroba seriálů, pořadů, vysílání filmů, které by si na sebe v kině nikdy nevydělaly, rozsáhlý archív… a na straně druhé Nora Fridrichová a Vendula Moravcová. Řezníček skákající do řeči, mňoukající Wolner, bezotyšné lhaní, zamlčování nepohodlných faktů i událostí, hloupoučcí reportéři pokrývající demonstrace… Takhle to má i Šimon Pánek, ne? Také na jedné straně vozí pumpy do Afriky pro černoušky a na straně druhé vysvětluje dětem ve škole, co si mají myslet…
Už dlouho mluvím o tom, že jsou to právě velká média, proti kterým bojujeme. Že už se vlastně nedá odlišit, jestli nám vládne Fiala za pomoci České televize, nebo Česká televize prostřednictvím Fialy…
Víte, vždycky když píšu o tom, proti emu stojíme, tak se v diskusi vždycky najde někdo, kdo po mě chce, abych deklaroval, že všechno řídí Soros, nebo Deep state, nebo Klaus Šváb, nebo Reptiliáni a nebo sionistické skupiny, nebo Roschildi… Já na to zpravidla odpovídám, že Žukov s Koněvem také neřešili, jestli Hitler velí generálům, nebo generálové Hitlerovi. Stejně tak neřešili, jestli to celé neřídí americké bankovní kruhy. Prostě proti sobě měli německé divize a s těmi vedli válku. Jejich podřízení nepožadovali, aby Žukov deklaroval, kdo je jejich skutečným nepřítelem. Proti sovětské armádě stála německá armáda. Proti sovětské divizi stála nějaká německá divize. Proti sovětské rotě stála německá rota.
Stejně tak já neřeším, kdo je za tím vším. Nevím, jak jsou uspořádané nitky, nevím jakou přesně roli v tom hraje Sorosova nadace. Vidím nitky, vidím propojenost, ale důležité je, co stojí přímo proti nám. Soros i Klaus Šváb (nebo kdokoliv jiný) jsou u nás silní díky velkým médiím a fakultě sociálních věd. To stojí proti nám. Ta dotvořená struktura, která produkuje správně uvědomělé novináře, zaměstnává je v České televizi, vysílá do každé domácnosti a předstírá objektivitu. Do toho šly všechny zisky ze zdejší globalizace. Zisk ze čtyřiceti tisíc bytů Bakala nacpal do svých médií. Zisk ze zničení zdejší konkrence nacpaly nadnárodní korporace do zvýšení mediální gramotnosti a do propagandy o tom, že je to tak správné. Zisk z našeho zadlužení byl použit i na to, aby Borhyová na Nově tento životní styl vychvalovala.
Tohle stojí za vítězstvím Pětidemolice. Díky tomu se tam mohou udržet neumětelové, kterým se rozpadá stát pod rukama. Drží je nejsilnější struktura v této zemi – jednotná mediální fronta, která donedávna měla monopol na zprávy i na výrobu novinářů. Jen a jedině díky nim může něco tak neskutečně blbého jako Fiala být premiérem.
Už delší dobu mluvím o tom, že musíme udělat to samé, co udělali oni. Musíme si vytvořit vlastní podpůrné stuktury. Musíme to dělat undergroundově a partyzánským stylem. My, co píšeme na fajsbůcích, blozích a nezávislých novinách, my se musíme koordinovat. Musíme vynášet stejná témata ve stejnou dobu, musíme si pomáhat navzájem ve zvětšování dosahu, musíme najít sponzory, kteří dodají tu trochu peněz, co potřebujeme. Nemusíme být stejně silní jako Česká televize, ale musíme kopat na jejím hřišti.
Bez České televize a mediálního monopolu bude Klaus Šváb jen neškodný stařík bez vlivu. Bez sorosovské školy bude Soros jen bohatým gerontem bez jakékoliv moci. Mezi námi jako národem a těmi, kdo nás chtějí ovládnout, rozdělit a využít pro svoje cíle, stojí velká média, která nikdy nebyla a nikdy nebudou objektivní. Prostě slouží svým pánům.
Naší zbraní vždycky byla svoboda projevu. A také nám ji nechávali, protože byla neškodná. Mohli jsme si kecat, co jsme chtěli, ale slyšet nás mohlo být jen prostřednictvím velkých mediálních domů. A tam se postarali, aby bylo slyšet jen to, co chtěli oni. Ale s příchodem internetu a sociálních sítí se situace mění. Každý druhý influencer má větší sledovanost než Václav Moravec. Já jsem s překvapením zjistil, že za poslední měsíc se můj hlas na fejsbůku dostal k 250ti tisícům lidí… A to patřím pořád spíš k těm menším.
Proto je tu takový hon na dezinformátory. Velká média prostě ztrácejí vliv. Donald Trump, Andrej Babiš i Tomio Okamura si veřejnost dokáží oslovit sami. Nepotřebují chodit do televize, nepotřebují se doprošovat u Moravce. Když sleduju Jindru Rajchla, tak se ukazuje, že politická strana se dá vybudovat za naprostého nezájmu velkých médií. Ano, to je praktický důsledek toho, že se bez velkých médií dá svolat i masová demonstrace.
Reportéři ČT jsou jako americká armáda v Afghanistánu. Tálibán si nemohl troufnout na přímý útok. Ale mohl den za dnem, rok za rokem každou noc střílet nějakou minu do jejich základny. Škody malé, ale náklady na obranu obrovské. I ta jedna malá mina se totiž nedala vymlčet. Všichni o ní věděli. Už jsme schopni střílet ty miny. Kdybychom se koordinovali, uměli bychom to ještě lépe.
Teď se bude volit nový generální ředitel struktury, která je hlavní zbraní líbodémo. Vybírat se bude ze tří lidí. Buď znovuzvolí Dvořáka a všechno bude stejné, nebo zvolí Součka, který rovnou dopředu hlásí, že ČT bude vládním médiem, nebo Konráda, který se netají tím, že chce Českou televizi hlavně rozprodat.
Ne, nehodlám být sentimentální. Byli to právě novináři České televize, kteří přispěli tomu, že jsme všichni přišli minimálně o dvacet procent úspor. Byl to Řezníček, který hodně přispěl tomu, že veškerou moc v této zemi mají pro sebe líbodémo. Byla to Nora Fridrichová, které nevadí Rakušanům K.R.I.T. a nikdy mu to neomlátila o hlavu. Stál jsem na demonstracích a vím, jak „objektivně a vyváženě“ o tom informovali. Vím, jak mluvili o Bohumírkovi Radovi, po kterém jsem osobně likvidoval ropné laguny. Vím, jak informovali o Babišovi, vím jak haněli řepku, aniž by tomu rozuměli. Vím jak informují o Ukrajině. Když se dívám, jak Česká televize nadržuje vládě národní katastrofy, tak to prostě nepřebije žádný drahý seriál ani archív. Naprosto Catonovsky řeknu: „Ostatně soudím, že Česká televize musí být zničena.“
Pravda začíná tam, kde končí signál České televize.
Takže páni radní ČT… Konráda prosím. Ať to rozprodá a nezůstane tam kámen na kameni. Ať se tam napasou developeři, ať se tam nakrmí kdejaký tunelář. Česká televize tu není pro nás a nikdy nebyla.
Našla jsem na pokec 24 o příčinách 2.světové války :
Tak odkud kým je vše řízené? Z nato, uhnie, chudáci děti inkluzek odpadu co nic neumí učí.
Facebook :Daniel Novák4 d
·
Připomínám můj starší, ale více než aktualní článek.
Opravdu věříte tomu, že Druhou světovou válku a smrt 60 milionů lidí (z toho 30 milionů Slovanů) způsobil jakýsi psychopat Hitler?
Na stavbu Osvětimi německá Deutsche bank a Banka pro mezinárodní vypořádání ve Švýcarsku poskytly úvěr 1 miliardu říšských marek. Sedm kilometrů od hlavního vyhlazovacího tábora “Osvětim 2 – Březinka” vznikl průmyslový areál o rozloze 24 km2, na němž se nacházela tehdy největší chemička světa, která patřila pod kartel IG Farben. V tomto areálu umíraly každý měsíc desetitisíce moderních otroků z celé Evropy.
19
0
Odpovědět
sergej
4. 6. 2023 15:01
Odpovědět sergej
V současnosti občas jen někteří historici a učebnice skromně zmiňují, že kousek od Osvětimi měla pobočku “firma” IG Farben, jakoby se jednalo o příměstský pivovar. Tato “firma” přitom již k roku 1938 zahrnovala 880 mezinárodních korporací (500 německo-francouzských a 380 anglo-amerických) ovládajících trhy s petrochemií a farmacií, plus desítky bank, které měly v chemicko-farmaceutickém kartelu a nacistické mašinerii investice. V USA vznikla oficiální pobočka kartelu s názvem American IG a veškeré fůze společností probíhaly v dolarech (nikoli markách!). Doporučuji těm, co se o tuto problematiku zajímají více, knihu “Hell s cartel” (Pekelný kartel) od D. Jeffreyse
Ti nejvíce zkompromitovaní členové představenstva a dozorčí rady IG Farben byli v poválečných procesech s nacistickými zločinci odsouzeni k mnohaletým trestům. Po odpykání trestů (často notně zkrácených) však opět zasedli v představenstvech a dozorčích radách koncernů, které vznikly restrukturalizací původní IG Farben. V trezorech IG se po válce našly pečlivě připravené plány ve složkách “Reorganizace Rakouského chemického průmyslu” či “Plány hospodářského celku Bordeaux – Baku” nebo “Plánování Ruského průmyslu pod německým vedením”. Oficiální dokumenty Norimberského tribunálu i Amerického kongresu jednoznačně dokazují, že 2 světová válka byla z logistického a technologického hlediska nejen připravována, ale především umožněna kartely a zejména IG Farben.
10
0
Odpovědět
sergej
4. 6. 2023 15:03
Odpovědět sergej
Obžaloba v Norimberku nakonec prokázala, že bez účasti korporací IG Farben by ke Druhé světové válce nemohlo dojít! Jen v roce 1943 například dodal kartel nacistické mašinérii 100% syntetického kaučuku, metanolu, mazacích olejů, 95% niklu a jedovatých plynů, 90% plastů, 84% výbušnin, 70% střelného prachu a 46% leteckého benzínu…
Nábor klíčových aktérů pro vznik Evropského hospodářského společenství (budoucí EU) probíhal v líhních technokratů, kteří už měli plány pro poválečné uspořádání Evropy. Nejznámější z nich byl Walter Hallstein, první prezident Evropské komise. Tento bývalý vysoce postavený nacista a člen svazu “ochránců (nacistického) práva” se podílel na zformování a podpisu tzv. Římské smlouvy, jejímž logickým vyvrcholením je Lisabonská smlouva z roku 2009. Základní kameny, na nichž pochybné a nedemokratické struktury EU dodnes fungují, jsou dílem dalšího nacisty – Fritze Ter Meera, válečného zločince odsouzeného v Norimberku a člena vedení IG Farben, který spolu s Carlem Wursterem (dalším nacistou a vysokým funkcionářem IG) celá desetiletí, jako vlivní lobbisté a
13
0
Odpovědět
sergej
4. 6. 2023 15:03
Odpovědět sergej
jako vlivní lobbisté a “špičkoví odborníci” pracovali v SRN na projektu EHS. Detailnější půdorysy této spolupráce nacistů na “nové Evropě” najdete v práci německého doktora Matthiase Ratha “Nacistické kořeny bruselské EU”. Klíčovou infrastrukturu EU tvoří 50 000 byrokratů, proti nimž je pár stovek tzv. europoslanců (ještě fragmentovaných podle zemí a politického spektra) dětmi na hřišti.
A to zde nezmiňuji další členy kartelu – Du Pont, Schell, Texaco, Standard Oil, … nebo nacistické mecenáše Bank of England, Chase Manhattan, Bank of New York a mnohé další. Odpověď na otázku, proč jste vlastně ještě mnozí nikdy neslyšeli o těchto skutečnostech, je jednoduchá: po roce 1945 kartely investovaly stovky miliard dolarů do dezinformační kampaně, jejímž prvořadým cílem bylo přepsat Evropské a světové dějiny a tím zahladit stopy své hrůzné minulosti.
7
0
Odpovědět
sergej
4. 6. 2023 15:06
Odpovědět sergej
Tato kampaň zastírající korporační původ obou světových válek byla podmínkou třetího pokusu o dobytí Evropy, kterého jsme nyní svědky. Tentokrát politicko-ekonomickými mechanismy a pod vlajkou bruselské EU, ale těmi samými vlivnými skupinami a záměry.
I po blokaci mnohých webů je článek stále dostupný na
Evropskou unii založili prominentní nacisté a kartely, které vybudovaly “Třetí říši” (celostnivzdelavani.cz)
Teda dávno jsem říkal že unie a nato jsou dvě hlavy jedné hydry.
TV Světlo Aliance sedmnáct | Facebook
IG Farben se ted znovu jmenuje BAYER a jsou toho plný lekárny https://cs.wikipedia.org/wiki/Bayer a Bayer ted vlastní i Monsanto (GMO popraviny) https://cs.wikipedia.org/wiki/Monsanto
Pobočka IG Farben je dnes nazývána Pfizer.
4
0
Odpovědět
zuza
5. 6. 2023 10:44
Odpovědět Vanja
neviem, či je to myslené ironicky pre “humanitárnu” činnosť obidvoch firiem, ale ak nie, tak Pfizer založil nemecký chemik Karl Pfizer v hnUSAkove, kam emigroval.
IG farben po vojne fungovala ako podnik v likvidácii, celkom zanikla až niekedy po r. 2000, ale už v r. 1952 sa oddelili od nej firmy Agfa, BASF, Bayer AG, Hoechst AG, …. Vlastne to boli firmy aj predtým, len patrili do skupiny IG farben.. Napr. Bayer patril k tým firmám, ktoré v skupine IG Farben najvýraznejšie financovali Hitlera, ale po vojne sa to nejak zahmlilo a unikli trestu. Bayer podpísal zmluvu s firmou Biontech o spolupráci na vývoj mRNA vakcín pre zvieratá v r. 2016 a hop, za 4 roky už z toho bola vakcína pre ľudí. Biontech bola malá firmička 2 tureckých manželov, založená v 2018, ktorí predtým neurobili a nevyvinuli nič, takže len za tučný bakšiš dali svoje meno na zakrytie práce na depopulácii ľudstva.
Jo jsem stará a hnusná…
Asi proto ji současný magistrát tak miluje 🤓
“ Zato se za její vlády stalo mnoho opatření a změn, království škodlivých, které se nesmějí přičítati tak jí, jako spíše rakouským ministrům a radům, kteří Čechům nikdy nepřáli. O několika takových opatřeních se zmíním.“
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Petr-Zantovsky-Jak-jsem-potkal-knihy-300-dil-O-cenzure-737182
Toto vypadá, že Rusové přece jen mohli mít důvod hráz poškodit.
Mapa: Žlutá šipka – podle Rusů se Ukrajina chystá překročit po přehradní hrázi na Dněpru v Nové Kachovce řeku. Ukrajinci prý tento přechod Dněpru dlouho trénovali. A nyní začali z místa výcviku přesunovat přepravní prostředky do místa očekávaného přechodu Dněpru. Modré šipky – hlavní včerejší útoky Ukrajinců na Rusy. Podle ruských blogerů americké tanky Abrams a vozidla Bradley do bojů ještě nezasáhly, a Ukrajinci je drží v záloze, kdyby se jim podařil průlom, aby je do něj zasadili.
https://www.michalapetr.com/wp-content/uploads/2023/06/photo_2023-06-06_01-15-45.png
Zdroj:
https://www.michalapetr.com/map-1696-velky-masakr-leopardu-na-ukrajine-washingtonem-obchazi-strach-opakovani-velke-americke-hypotecni-krize-z-roku-2008-ktera-rozvratila-na-nekolik-let-ekonomiku-sveta-na-obzoru-pad-cen-nemovi/
Možná že bylo trochu pomoženo, ale destrukce po velké náloži by vypadala jinak.
Každopádně někomu se to hodí protože to ve ve speciální operaci (pro ruskou justici) či ve válce (pro zdejší a slovenskou justici) přitopilo.
Abramsy Ukroši docela jistě nemají – měli dostat starou verzi M1A1 po USMC (US Marines – námořní pěchotě, kterou těžkých zbraní zbavili), ale až je Amíci zprovozní a upraví (musí z toho vyndat „tajné“ pancíře z ochuzeného uranu a „tajnou“ elektroniku). Nejdříve v roce 2024…
BVP Bradley je spíše danajský dar, takový kočkopes mezi obrněným vozidlem pěchoty a lehkým tankem – „vynalezeno komisí“, bojová hodnota tohoto čuda je poměrně pochybná…
A co si o tom myslí twitteroví myslitelé?! Tramtadadá, tady to máme :
„Otázka: „Co by z toho Rusové měli?“ je zcela irelevantní a postrádá platnost.Rusové totiž dělají jednu strategickou chybu za druhou. Rok a půl!
Budu Vám citovat z Murphyho zákonů boje:
„Co udělá profesionální voják, to se dá předpovídat, ale svět je plný nebezpečných amatérů.“
Bože, co za dementa se tam na té sítí pasuje na experta.
A co na to fialová milka?
„Po zničení Nové Kachovky je každý, kdo zpochybňuje naši smlouvu o obranné spolupráci s USA, vlastizrádce. Každý: od komoušů, přes Trikoloru, pouliční kazatele až po SPD a Babiše,“ tvrdí Němcová“
…… a Rakušan jde ještě dál….“Útok na Kachovskou přehradu je neomluvitelný barbarský čin..“. tvrdí Rakušan
No jo, ale kdo je ten barbar? :
„“Poněkud odlišný pohled na celou věc měl expert Zdeněk Kříž z Masarykovy univerzity. Tweet sdílela ČT24: „Vypuštění Kachovské přehrady na jihu Ukrajiny hraje do karet mnohem více Ukrajincům než Rusům, míní expert Zdeněk Kříž z Masarykovy univerzity.“
Expert na bezpečnostní politiku Jan Kříž tvrdí, že zničení Kachovské přehrady hraje do karet víc Ukrajincům než Rusům. „Nebudu se vyjadřovat k tomu, kdo tu přehradu poškodil, ale jaké to má důsledky pro vedení bojových operací. V první řadě to znamená, že jestliže bude Kachovka vypuštěna, a ona se během několika dní vypustí, tak už ji nikdo nebude moci vypustit podruhé. Třeba někdy v létě, kdy by chtěli Ukrajinci násilně překročit Dněpr a Rusové by jim v tom chtěli zabránit. Pokud by byla Kachovka plná, vypuštěním by Rusové mohli tento pokus elegantně zlikvidovat. To už nyní nebude možné,“ uvedl Kříž podle informací ČTK.
Jelikož je levý břeh Dněpru níž než pravý, vyleje se zhruba 70 procent vody právě na území okupovaná Ruskem. „Z tohoto úhlu pohledu to znamená, že obranná postavení, která si Rusové vytvořili na levém břehu Dněpru, utrpí škody. Také to znamená, že terén bude vysychat mnohem pomaleji, vyschne třeba až v létě. Ruský generální štáb tak bude muset počítat s tím, že by se Ukrajinci mohli v létě, až bude probíhat další fáze ukrajinského útoku, pokusit zesílit tlak násilným přechodem Dněpru, a vytvořit si příznivé podmínky pro vpád do zad Rusům, kteří se brání u Melitopolu,“ popsal analytik, že vypuštění Kachovské přehrady tak z vojenského hlediska pomáhá víc Ukrajincům než Rusům, respektive Rusům zničení přehrady rozhodně nepomáhá.
Kvůli vypuštění přehrady také hrozí problémy s pitnou vodou na okupovaném poloostrově Krym. „Nevím, do jaké míry tam Rusové vybudovali nějaká další opatření, která by umožnila Krym zásobovat vodou jiným způsobem, ale ano, Kachovka zásobuje Krym, který v létě začne opět trpět nedostatkem vody,“ dodal Kříž.““
Re: Alice
Jen takové plknutí.
Už si někdo z těch gaučových generálů zkusil, jak se překračuje s těžkou technikou koryto řeky, která je široká několik kilometrů?
Zapomeňte na to, že by Vasil:
1/ zcela zastavil přítok vody. Z technického hlediska nelze a jmenuje se to PRŮSAK.
2/ projel přes Dněpr jako klasickým brodem bez jakékoli ženijní přípravy. Jmenuje se to – TŮNĚ, BLÁTO, OSTRŮVKY, SPODNÍ VODA.
Pokud si myslíte, že jsem naprostý idiot, pokuste se poptat u nějakého vojáka – ženisty ve výslužbě.
Navrhuji sapéra Vodičku.
Nomen omen. Na vodu Vodičku. Bingóóó 🤣
Snadněji se překonává voda než bahno. Vodu lze přeplavat, přeplout. Bahno a podobné ne. Viděl jsem instruktážní film Král Šumavy.
Vždycky když něco takového vidím nebo o tom čtu, vždy se mi vybaví: „Galapetr, půjč mi ty housle!“
Vzpomenete si na jarní fotky z Kyjeva i Dnipra(Dněpropetrovsk), kde si lidé stěžovali, že se voda rozlévá a ptali se, proč ji nechtějí z nádrží odpustit tak, jako každé jaro? V kaskádě je před Kachovskou přehradou na řece přehrada v Dnipro. Podle ukrajinských zpráv začala přehrada v Dněpropetrovsku včera před půlnocí mohutně upouštět vodu. Ve dvě v noci povolila horní část hráze v Kachovce. Možná jen shoda okolností. Podle výpočtů měla hladina u přehradu poklesnou daleko více než klesá, odhadovaný pokles hladiny nádrže byl 15 cm za hodinu.
Co se týká zásobování Krymu vodou, všechny zásobárny vody na Krymu jsou naplněny minimálně na 80%, což by mělo pokrýt 18-20 měsíců běžné spotřeby. Navíc všechny způsoby zásobování Krymu vodou, které byly před únorem 2022, zůstaly v provozu, sice symbolickém, ale jsou funkční, žádné práce týkající se technického zakonzervování nezačaly.
https://t.me/casusbellilive/110651
—
„Podľa francúzskej satelitnej monitorovacej agentúry Hydroweb (Theia) hladina vody v nádrži Kachovka pred pretrhnutím priehrady prudko stúpla a dosiahla najvyššiu úroveň za posledných sedem rokov.“
Zdravím Vás Targusi, dobrý večer
Co se válčení a války týká, snažím se informace minimalizovat a jen ti vládní debilové mě nutí, abych byla alespoň trochu v obraze. Mé velmi obecné znalosti na tohle téma jsou malé, takže v diskuzi s Vámi, jako s odborníkem (a většinou „bojovníků“ tady) bych byla za idiota spíš já.:-). Nejen proto, že nejsem a nebyla jsem voják, ale válku a zbraně nenávidím. Mne na tom expertovi zaujalo, že má jiný názor, než je ten mainstreamový, technikálie nejsem schopna posoudit.
Dnes hned po ránu jsem taky četla např. tohle:
„V debatách se objevuje hypotéza o samovolném protržení hráze. Ta byla totiž již v minulosti několikrát zasažena, respektive poškozena výbuchy. A až do zhroucení byla pod kontrolou ruské armády, která ji nijak neopravovala ani neudržovala….. Pozorovatelé dávají událost do SOUVISLOSTI SE začínající UKRAJINSKOU PROTIOFENZIVOU— protržení hráze a rozlití Dněpru totiž pod hrází zmohutní řeku a nad ní vytvoří obrovskou bažinu, přes níž bude velmi obtížné dostat těžkou techniku.“
Taky úplně jiný názor, ale zmizelo to a čeští váleční štváči si k tomu vytvořili jejich „realitu“, která jim umožní používat výrazy jako barbaři, vrazi, teroristi, agrese, spálená země atd… přitom to může trvat jen pár dnů, než tahle rétorika sedne s jistotou na ukrajinskou stranu. Chciválkové mají hned jasno, ačkoliv je to jen pár měsíců, co se všichni veřejně znemožnili s traktorem v Polsku, před tím s Vrběticemi, apod.. Ale oni už jsou zvyklí.
A to už jim Lipavský poslal 10 milionů (našich). Může se to klidně stát podporou skutečného agresora.
Jak je možné, že tohle nám vládne? Ne, nejsem tak naivní, jen nechci být sprostá.
Jinak vás tu všechny diskutéry zdravím a přeji krásné léto a především pak mír.
Kdo je ten barbar? Co kdy za ten kdo zanedbal údržbu? Anebo ten samý kdo vyhodil do luft….éé…vody Nordstream?
Gratuluji ruským speciálním jednotkám (pro ruskou justici), ukrajinským speciálním jednotkám (pro českou a slovenskou a ukrajinskou justici). Jestli někdo jiný, gratuluji Seal 6 a in memorial Richardovi do žabáckého nebe. V tom případě si to justice musejí dohodnout mezi sebou, ta ruská tahá za kratší konec. Zatím.
Cituji : „….Víte, vždycky když píšu o tom, proti emu stojíme, tak se v diskusi vždycky najde někdo, kdo po mě chce, abych deklaroval, že všechno řídí Soros….“
No ale Českou televizi by to zajímat mělo, informací má jen z veřejných zdrojů habaděj – o všech těch různých propojeních…
Poslední úvaha nad Kachovskou přehradou – Occamova břitva:
Rusové přišli o vodu na Krym, zkomplikovali si chlazení Zporožské jaderné elektrárny a voda jim natekla do zákopů na východním břehu Dněpru.
Ukrajinci přišli na dlouhou dobu o jakoukoliv možnost dělat na zaplaveném a podmáčeném území jakékoliv vojenské operace. To platí i o vyprázdněné kachovské nádrži, kde ale určitě nějaká voda zůstane.
Jediný smysl by to mohlo mít, ale to nevím, jestli je reálné – proti proudu je Dněperská přehrada pod kontrolou Ukrajiny. Teď z ní prý vypouštějí větší množství vody. Byli by později schopni Dněpr na několik dní úplně „vypnout,“ aby mohli někde přejít „suchou nohou?“ Nevím, ale spíš o tom pochybuji.
Připadá mi, že ani Rusům ani Ukrajincům ta díra v hrázi nijak moc nepomůže. Takže bych se přikláněl k tomu, že to udělali ti dva Japonci – Onoseto a Tosamo.
Hráz byla ostřelováním už poškozená, v přehradě bylo hodně vody, občas Pánbůh prostě háže do lidských i vojenských plánů vidle…
Nejjednodušší vysvětlení je, že poškozená hráz v nějakém rozsahu nevydržela tlak vody. Obejdeme se bez mnoha tun výbušnin či velice účinné ukrajinské rakety. Obejdeme se bez krkolomných úvah, komu to víc prospělo.
Navíc se zatím těžko dá poznat, jak přesně vypadá poškození hráze a kolik metrů odshora jí chybí. Pokud se ukáže, že nevydržela „jen“ koruna, tak bych to viděl opravdu na ty dva Japončíky.
Příští dny ukáží…
Voda za pár dní odteče. Pak týden dva na vyschnutí a může začít ofenzíva přes pouze úzké koryto Dněpru v místech, kde je nejmenší opevnění Rusů. Voda možná spláchne i část min na břehu. Navíc bude mít Krym problémy s vodou a Záporožská JE problémy s chlazením. Příjemný bonus pro UA. Směr ofenzívy jasný, Rusové nestihnou vybudovat obranu. Řekněme 22.6. by byl pěkný datum pro ofenzívu.
Re: grk2
Můžete definovat pojem „úzké koryto Dněpru“?
Nějak si neumím představit, jak se může stát, že by měl Dnipro úzké koryto a břehy tak nízko, že by dovolovaly úpravu pro průjezd těžkou technikou.
Rozhodně bude podstatně užší než teď. A to několikanásobně. Brzy bude vidět na satelitních snímcích. Nevím samozřejmě jestli je všude jíl, bahno nebo jsou tam úseky písčité nebo tvrdší dno třeba jako na Orlíku. Jak dlouho to bude schnout. Atd.. Ukrajinci i Rusové to budou vědět líp a jistě se to dozvíme brzy.
Re: grk2
Tak si to zjistěte, protože vaše úvahy mi připomínají činnost, kterou můj potomek trefně definoval výrazem mletí hoven.
Jukněte na parametry koryta dolního toku. Šíře koryta 6 – 12 km.
O eventualitě průjezdu „suchou nohou“ píšu v této diskuzi na jiném místě.
Udělají termobarickou stěnu.
Přestaňte strašit
– Chlazení Záporožské JE není na vodě z Dněpru nikterak závislé. Je to naprosto samostatný okruh, kde se voda recykluje a doplňuje se pouze množství, které se odpaří z nádrží.
– Krym by měl problémy s vodou nejdříve na konci r. 2024 . Už si od loňska stihli vytvořit dostatečné zásoby + původní zásobování je stále provozuschopné. Maximálně v příštím roce přestanou pěstovat rýži.
– za 14 dní nic nevyschne, na levém břehu z toho bude polobažina s mraky komárů ještě v půlce srpna, není tam žádná přirozená možnost odtoku a kvůli minám tam nepoleze nikdo – ani Ivan ani Vasil
Neviem co je na tom pravdy, ale niekde som citala, ze priehrada uz mala problemy, ze boli zatopene sklepy v prilahlych obciach … ale len som tak zachytila niekde na nejakej diskusii ..
Těžko říct, protože těch motivů může být více – nejenom tyto zjevné.
Například Ukroši zjevně chystali – už to ve větším stylu zkusili dvakrát za poslední rok a půl – obsazení ZJE svými speciálními silami. Sehnali hodně člunů, měli v Britanistánu vyškolená potápěčská výsadková komanda, nakoupili asi 4 tisíce podvodních souprav a podvodních skůtrů – což mohlo být pro operace kolem Oděsy a Nikolajeva, zrovna tak jako pro pokus o překročení té vodní nádrže a obsazení Energodaru a ZJE. Načež to mohli hrát na mezinárodní strunu jaderné bezpečnosti – což se celou tu dobu pokoušeli, různé akce s MAAE, sestavování jakýchsi mezinárodních bezpečnostních sil atp. V podstatě takové jaderné vydíráníčko…
Podle některých zdrojů měl hlavní nápor teprve přijít – ale racionálně vzato, byla a je to úplná sebevražda. Tudíž to vyhození hráze mohli udělat i sami Ukroši – coby vzpouru proti svému vlastnímu velení – aby taková bláznivá akce byla odvolána, než je tam všechny pošlou na jistou smrt.
Vyhození té hráze všechny takové akce poslalo k ledu… I vlastnictví ZJE ztratilo ekonomickou důležitost, protože bez zásobování chladicí vodou nepůjde elektrárnu naběhnout – v současné době je z bezpečnostních důvodů zastavená… a tak to zůstane, dokud nebudou hráze opravené.
Časem se jistě ukáže, co se vlastně stalo. Pravdu může mít i Vidlák, že to udělali ti dva Japončíci a jejich finský kámoš: Onoseto Samoseto a Zkurvilo.
Re: káčko
Vzhledem k tomu, jakou odolnost vykazují jiné stavby, vybudované soc-prc ekonomikou, nemyslím si, že by byla taková havárie pravděpodobná.
Na rozdíl od provedení výhozu samotnými Ukry, aby nemuseli následně zdolávat vodní tok. Tam by určitá logika dozajista byla.
Souhlasím. Uvedl jsem to jen pro úplnost, nelze to úplně vyloučit; stejně tak to mohl udělat Aštar Šeran ze svého hvězdoletu paprskem Fň-Fň.
Ale při zvažování cui bono, tak Rusům to nepřineslo vůbec nic, jen starosti – protože ani jako obranné opatření to nepadá v úvahu: byli a jsou na levém břehu Dněpru velice pevně, mají tam hodně záloh a kromě toho, letectvo a dělostřelectvo – takže jakýkoliv ukrošský pokus o nějakou neplechu by zmasakrovali úplně stejně, jako ty dva předešlé pokusy o ukrošské obsazení ZJE překvapivými výsadky speciálních sil.
Ty byly dá se říci až přímo otřesné, protože sebevražednost takových pokusů byla předem zaručená: úvodní vojclové ze speciálních sil se v prvním případě dostali do chatové oblasti u té elektrárny, kde narazili na ruskou Národní gardu, načež přiletěly ruské bitevní vrtulníky a rozstříleli je na padrť. Hlavní část výsadku na velkých člunech a bárkách dopadla také strašně: vrtulníky to potopily raketami a když se Ukroši stáhli na svůj břeh, tak je tam nasekalo ruské dalekonosné dělostřelectvo a dálkové rakety. Hrozný masakr… tak dementní akce, že to snad museli vymyslet ve Fašingtonu a Londonabádu, protože ani Ukroši takhle zoufale blbí nejsou.
Rusům to hlavně většina západních vrcholných hlav prisila jako akt hromadného ničení a využila jako další psychologický nástroj rozdmychávané nenávisti.
To určitě není málo.
Lze to využít jako Buču a spol.
Osobně bych nevyloucila, ze je to vrcholný bod ukrajinské protiofenzivy.
Podpora se zvedne, peníze pritecou, ikdyz škody jsou větší na ruské straně.
Příkladem takového uvažování jsou jedovaté blitky Němcové.
Všechny hráze byly za sovětské éry budovány se základním parametrem – musí vydržet jaderný zásah, takže předimenzované. Z druhé strany nikdo neví, co udělá dlouhodobě se valící voda po stěnách, které měly být suché.
VSU spěšně evakuovala vojáky z ostrovů kolem Chersonu, Rusové evakuovali obyvatele. Z dálky to vypadá, že to překvapilo obě strany.
Re: Vidlák
Vzhledem ke kraválu, který dělají NAŠI soudruzi, existuje možnost, že na pravém břehu Dněpru byly zaparkovány, tři, čtyři divize určené k pokusu o násilný přechod vodního toku. A samozřejmě za nimi další týlový ansámbl, který je nyní blokován, avšak až opadne voda, může si už masírovat ramenní svaly.
Ivan s nimi vysouložil tím způsobem, že Chochli nyní musejí zaplavenou techniku vytáhnout a očistit od bláta, zkontrolovat, co všechno zrezivělo, atd. atd.
Suma sumárum – Vasil bude mít ÚPLNĚ GANC jiné starosti, než zkoušet přejít na levý břeh. Tím se jejich pokus o ofenzívu rozloží v čase, což je – slušně řečeno – pro Vasila na hovno.
Je to dost možné. Jaký mohl být cíl – jeden z cílů – oné Steinerovy ofenzívy? Alespoň vzdáleně realistický?
Přerušení spojení z Donbassu na Krym, dosažení pobřeží Azovského moře, dobytí chersonské oblasti a průnik na Krym, ani znovudobytí Artěmovsku/Bachmutu není realistické – ne při omezenosti ukrošských sil. Bez letectva a vlastní převahy v dělostřelectvu a dálkových raketách – nic z toho Ukroši nemají – jsou takové cíle nesmyslné.
Ale obsazení ZJE a hraní jaderné bezpečnostní karty proti tomu všemu nevypadá až tak uhozeně – byť to naprosto uhozené je, vzhledem k ruské převaze úplně ve všem…
Že bylo hlavním cílem „ofenzívy“ obsazení ZJE a vše ostatní jsou jenom klamné útoky, to je docela častý názor, protože ty ostatní možnosti jsou ještě o hodně řádů šílenější. Kdo ví…
Pridam si svoju trosku.
Krymsky kanal nie je podstatny. 8 rokov bol Krym bez vody a prezil. Kludne preziju i dalsich 8 rokov. Kanal ale nevyschne, len v nom bude menej vody. Ryza a podobne plodiny aj tak maju terz uz suche obdobie, takze pre dnesny rok poho.
Krivy Rog ma paniku, pac tam pre zmenu mizne spodna voda. Pisu na fake news. A ludia brali utokom flase s vodou v obchodoch.
Samotna hradza mala uz znacne poskodenia. Viac ako pol roka sa do nej triafali UA army Himarsami. Takze to uz bolo ako emental.
Lepsie zhodit a postavit nove, ako latat. Viem si predstavit ze nejaky ten mesiac tam chodil chlapcisko s geologickym kladivkom a s aparaturou a studoval pukliny. Sem tam niekde vyvrtali dieru a dali nejaky sulok dynamitu.
Kedze rusi maju svojich krtkov v UA army, asi vedeli, ze z Dnipro GES im pustili dnes v noci vlnku. A aby sa im cela hradza nezosunula tam kde nechcu, tak urobili male bum, co si ani nik nevsimol a zvysok urobil hydrostaticky tlak.
Podoljaka pisal, ze po 10h voda v Kachovskej nadrzi stale stupala a neklesala Ale je mozne ze je to tiez fake news.
Od Kachovky po Cierne more maju teraz na peknych par tyzdnov klud.
Jadrovka – opat podla Podoljaka – nema problem, pac jede na utlmeny vykon a na chladenie spotrebneho matrosu staci bezny prietok rieky, len na nahradu odparu.
Zato UA army ma problemov mraky. Vsetky ostrovne disanty su splachnute. Ludi mozno zachranili, ale navozeny matros je fuc. Hlavne minomety a lahke zbrane.
Kolesova technika, ktoru sa im nepodarilo nastartovat a odsoferovat hodne dalej od rieky – tak tu mozu rovno odpisat. Pri viac ako 10% standardnej problematickosti strojov odpisali teda minimalne 10% masin.
Naskladane bedne materialu – nabojov, jedla, zbrani – vsetko co treba na tri dni intenzivneho boja (sturmu) – co nazvazali tyzdne a mozno i mesiace – tak to maju v prdeli.
Nehovoriac o tom, ze cil je Dneper bez mostu od Cierneho mora az hooodne na sever. Antonovsky most je fuc. Kachovska koruna hradze s cestou je fuc. Ak mal niekto plan, ze pouziju bachmutsky know-how, ze na odstreleny a v rieke pokriveny most nalozia ponton a je to ako nove, tak presne tento inziniersky hack sa tu neda uz pouzit.
Rovnaky problem s mostom maju samozrejme aj rusi. A na mieste UA by som za teda zamyslel, ze ktorym zeto mostom sa teda rusi chystaju dostavat sa na pravy breh Dnepru?
Jelikož Rusko má absolutní leteckou převahu, má svoje PVO/PRO, může přechod přes Dněpr vojensky hájit a chránit, než postaví pontonové mosty. Případně než obnoví most a přepravu přes nějakou tu přehradu – záleží na tom, kolik té hráze na přehradě Kachovka je zničeno…
Sovětská/ruská armáda na něco takového měla/má vybavení, a běžně to cvičili. I když překonání 6-10 km širokého veletoku je opravdová výzva, řešení na to mají. A také mají – dokáží dosáhnout aspoň lokálně, kdyby ne všeobecně – vojenskou převahu, bez toho na něco takového nejde ani pomyslet.
Mohou se tomu i vyhnout: vyrazit z Běloruska a bojovat na pravém břehu Dněpru, síly vysadit z moře na jihu někde v oblasti Nikolajeva/Očakova/Oděsy a obsadit pravý břeh dolního toku Dněpru ze západní strany. Armády pak zásobovat převážně se severu přes Bělorusko nebo z jihu po moři z přístavů. Jelikož Černé moře je efektivně „ruský rybník“, i takhle by to mohli udělat… Mosty přes Dněpr by vlastně ani nepotřebovali.
Takže kdo poškodil tu hráz? Naši? nebo oni? +i- jsou na obou stranách. Jak by rusové chtěli teďkom dojet rychle do Oděsy? Protože pokud budou muset pomoci Podněsterské republice, koridor, který se jeví nejlogičtější je tam.
Pravdu sa dozvieme po boji a oznami nam ju vitaz 🙂
Nojo, sice pjenkny, ale rieka Dneper je kurva siroka – zmienenych 6-12km.
Ak je v dostrele dalekonosnej a este k tomu presnej municie nepriatelska artileria – je o zabavu per most postarane.
Preto rusi vycuvali z Chersonu, pac Antonovsky most a najblizsi mozny prechod Kachovska priehrada boli oblubenym cvicnym tercom pre americke zbranove systemy. A zasobovanie mesta a armady sa javilo ako tuze problematicke.
Teraz maju Storm Shadow s doletom do 200+km. Ze je prechod cez rieku osemetna zalezitost si rusi vyskusali na potoku (oproti Dnepru) zvany seversky Donec, kde im UA delostrelectvo urobilo na lavom brehu parkovisko zhorenych vrakov.
Lodi maju rusi v Ciernom mori tiez nie nazvys aby nosili mandarinky vojcom vyhradne vodnou cestou.
Záleží na situaci: ze strategického a operačního pohledu především. Jak to vyřeší, je funkcí ztrát, které budou mít – a které „si mohou dovolit“ a funkcí nasazení příslušných sil. PVO/PRO, potlačování HiMARSů a ukrošského letectva, odpalujícího křídlaté rakety Storm Shadow (a brzy asi i německé Taurus), ničení logistických tras Ukrošů a jejich skladů munice, …
Ruské PVO/PRO při správném zahuštění dokáže takovou malou oblast – přechod Dněpru – ochránit téměř 100%-ně. Proti HiMARSům, Storm Shadow a vlastně všemu dalšímu, co mají Ukroši a Západ k dispozici. Žádná Wunderwaffen, která by dokázala překonat ruské PVO/PRO, není k dispozici.
Co nebylo výhodné – v poměru cena/výkon (ztráty vojclů a techniky/zisky) – kvůli Antonovskému mostu, může být v další etapě konfliktu výhodné a uskuteční to.
A celkově, je to úplně opačně: Rusové vycouvali z Chersonu, ne kvůli nemožnosti obrany Antonovského mostu, ale protože Cherson nepotřebovali. Nepotřebovali, protože se rozhodli další postup směrem na Nikolajev a Oděsu odložit na výhodnější dobu, až budou Ukroši „lépe zpracovaní“ a Západu dojde munice, nadšení a prachy.
Až budou zase Cherson potřebovat, jako východisko k dalšímu postupu, tak si přístup zajistí a vybudují dostatečnou logistiku.
Funguje to prostě úplně naopak…
Nad Kyjevem je ještě jedna přehrada. Nic jsem nenapsal…
Tak znovu, řekněme si to takhle. Na rovinu. Imperialistickej fašizmus má jednoduchou konstrukci. O-kupovat cizí zemi. Zblbnout obyvatelstvo, zadlužit je, dosadit gubernátora a vydržovat místní vlastizrádce, keří budou dodávat pravidelně tributy. V místním případě je to nějaký bilion ročně vysátých tributů.
Esli něgdo leze do politiky a myslí si, že můžeme čekat až naprší a uschne, tak se mílí.
A imperialisti nemají slitování, to se doslechneme maximálně sorry, je mi to líto, ale musel sem chránit svůj kmen. Musíme tě sežrat, páč bychom strádali. A kolaboranti říkají, no ano oni mají pravdu, oni by strádali a my s nima, to rači sežereme tuto zem a pak zase budeme hledat to naše „lidství“.
A ostatní pomalu umírají na podvýživu a stupňované šílenství. Začnou se přiživovat na starých a na mladých.
Vědí, podvědomě, že zem je na kapačkách a dostává jen umělou výživu, ale skálopevně stojí na své pojebané víře, a jsou v klidu, přiživí se na sousedovi, sousedce, jejich starých a jejich mladých.
Šašíne, resp. Šášo Crusty, 🤡
To je jako úvaha, kterou napsal Liou-Čch-sin v povídce Požírač z knihy Toulavá země. Mimochodem jeden z nejlepších souborů sci-fi povídek.
Jason: Vzpomenu si na jeho dílo Problém tři těles, kde ve druhém dílu trilogie selhalo odstrašení Trisolaris na principu Temného lesa, kdy nositelka toho spínače ho odmítla použít na rozdíl od hrdiny, který ho držel předtím desítky let a mimozemšťani věděli, že jeho odhodlání je stále silné. Proto nic nezkoušeli. Trisolaris triumfovali salámovou metodou, že nositelka nic neudělá. Podobnost se současným zahráváním si s jadernými zbraněmi s argumentem, zde druhá strana to nezmáčkne, je čistě náhodná?
Je jedno, kdo vyhodil do luftu Kachovku. Krym je bez vody a místní budou odkázáni na cisterny a místní zdroje. Oblast od přehrady až k moři je zaplavená a nedá se tak snadno přejít ani z jedné strany. Ukrajinci můžou zapomenout na přímý útok na Krym při své probíhající/plánované 🤷🏼♂️ ofenzivě a Rusové zase můžou zapomenout na znovudobytí Krymu. Čeští hovináři a žumpy už mají jasno, kdo to udělal a zase budou nějakou dobu mít mediální munici.
Rusové by na tom jednoznačně vydělali z hlediska ukrajinské ofenzivy, protože pokud byl jedním z hlavních směrů Krym, tak tam teď (pokud to vyhodili do luftu) v podstatě zavřeli jeden možný útočný směr od Chersonu. Ukrajinci, naopak právě ztratili jednu ze svých velkých přehrad a elektráren a přišli o jeden z možných útočných směrů. Na druhou stranu zase zamezili vodnímu zásobení Krymu a zadelali místním na pěkné problémy a to ještě počkejte až budou letní pařáky.
Kdo to Teda, sakra mohl udělat? Ani jeden na tom nic moc nevydělá.
Já si počkám na Bidena. Zřejmě ještě spí
Na Kachoské přehradě – čí to byla šusa, počkáme co poví pan prezident USA.
Rusové ne
Můj bratr upozornil na zajímavou věc… Ještě ráno všichni intervjuci v celé Evropě svorně tvrdili, že za díru v kachovské přehradě mohou Rusové.
V poledne už všichni couvali. Seznam zprávy samozřejmě nikoho nezajímají, ale stejné to bylo i třeba i německého Špíglu. Najednou už se nevědělo, kdo to udělal. Naši intervjuci reagovali stejně. Asi s dvouhodinovým zpožděním proti Němcům.
Řekl bych, že nás ještě čekají další překvapení.
https://t.me/newsfrontsk/21289
„Bild“ asi dostal od čitateľov riadne „kapky“ a odstránil Rusov z obálky:
9:23 „Rusko vyhodilo do vzduchu obrovskú priehradu na Ukrajine“
10:21 „Na Ukrajine vybuchla obrovská priehrada“.
Vybuchlo to samo od seba.
https://imgway.cz/s/4Sx4
https://imgway.cz/s/4Sx5
A je ticho 😀
Podle šéfa britské diplomacie Jamese Cleverlyho, který je na návštěvě v Kyjevě, se zničení přehrady odehrálo jen a jen jako důsledek ruské invaze na Ukrajinu.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-sokujici-valecny-zlocin-hovori-zapad-o-zniceni-kachovske-prehrady-40433832
Já tomu rozumím jako přiznání „přehradu jsme sice odpráskli my, ale stejně za to můžou Rusové“.
Trošku si eurosoudruzi naběhli na vidle tím „odprásknutí = válečný zlořčin“. Mlčeti zlato. Jako ta černoška o rachejtli do Polska.
Taky už ráno bylo na wiki, že něco bouchlo ve strojovně. Hned ráno což mne udivuje…
Pro toho s citlivou patou:
Hlavní je všude rozšířit vzájemně si odporující zprávy.
Dnes ráno promluvil na internetu „Putin“ a oznámil velké územní ztráty Ruska a všeobecnou mobilizaci. Bohužel obrázek nebyl moc kvalitní – snímaný telefonem z nějakého televizoru (ano, tak se zaretušují chyby v Matrixu), hlas byl taktéž snímám z autorádia telefonem. a někdo na tom autorádiu neustále manipuloval s hlasitostí a laděním. (stejný důvod).
Takže se dá říct , že Ukrajinci mají dvojníka Putina.
Takže něco jako parodie Hitlera z vůdcova hlavního stanu, kterých je na YouTube mraky…
S tím, že to dělají tak, aby si to lidé přeposílali a vznikla panika.
Viděl film, „Vrtěti psem?“ Tak to je přesně ono. Tak se to dělá. Ale asi bych to tu neměl psát.
Né, to nikoho nenapadne, kdo vrtí tím velkým hafanem.
Je to čertík, malý, ale čiperný. Ve filmu Princezna ze mlejna ho hrála Yveta Blanarovičová.
To psali včera, byli to hackeři, že se nabourali do vysílání.
Ano. Já až dneska viděl výsledky jejich činnosti. Dělával jsem analýzy zvukových záběrů pro posouzení. Vím jak se dělá falešný snímek.
(Nakonec – v umělecké hladině mě to léta živí. Co jiného je multitrack nebo playback?)
V obrazové podobě je to nejspíš analogické. Vytvořit zdání autentičnosti pomocí implementovaných chyb.
A někdy je na tom postavené celé „záhadologické“ dílo. Třeba „Záhada Blair Witch“.
Problém s Českou televizí, Českým rozhlasem a ostatními žumpami nejlépe vyřešíme tím, že je přestaneme řešit. Ať si dělají co chtějí, my uděláme, co musíme… což je známá velice zlověstná hláška, která v historii uvozovala mnohé.
Ale opravdu: je úplně jedno, jakého panáka si nainstalují coby ředitele. Je putna, co mektají. Lepší je starat se o sebe, o naše vlastní neprolhaná média, o vlastní alternativní činnost; tvůrčí, publikační, kritickou, analytickou… Udělat prostě všechno to, co ČT a ČRo měly dělat, ale nedělají. Psát pravdu, nastolovat témata a tvořit platformy. Nová média.
Oni na svoji prolhanost, kolaboraci, vlastizrádnost, negaci, hysterické kampaně, nihilismus a dekadenci dojedou sami. Také na korupci, neprofesionalitu, fanatismus a vytěsňování kohokoliv nadaného a lepšího.
Je to prohnilý mediální korporát, trpící všemi korporátními neduhy. Tudíž předem odsouzený k zániku. Netřeba se o nic směrem k nim snažit: stačí je nechat být, oni se zničí sami, nikoho jiného k tomu nepotřebují.
Starejme se o naše média, o náš rozvoj, obrozenecky ve všech směrech. V dnešní době, kdy díky technologiím je impakt blogu nebo video-kanálu na netu kolikrát větší než 1000x dražší žumpoidní produkce, nemají vlastně šanci – protože tohle soupeření nemůžeme nevyhrát.
ČT je jako bývalo Rudé právo: lže jako když tiskne. RP také nepomohly nové tiskárny, špičková technologie a preferované postavení. Lidé to pouštěli jedním uchem tam, druhým ven: prolhali se do nicoty… nic nového pod sluncem.
Alternativní média přece existují, jsou velmi dobře nastavená (Rádio Univerzum např.) jenže jsou státní mocí zastavitelná u zdroje – internet si nikdo nedovolí vypnout. Ani na Ukrajině to neudělali a vzájemně si posílají fake info. Protože internet je už nesmírně prorostlý se státem, s veškerými službami. Kvalitně odisolované sítě mají jen nejnebezpečnější instituce. A i tam (podle mých informací) se jedná o isolaci SW) často běží po HW veřejného internetu. Zcela nezávislé sítě mají jen plynaři, hasiči a letiště.
(Asi jich bude víc, ale nemám informace.)
Co může způsobit selhání alternativní informační sítě? Nejspíše ona sama. Nespolupracující osoby, které si tam chtějí usurpovat největší moc. Trojští koně mezi námi.
Pro k42:
Nemyslím si, že veřejnoprávní média jsou určena k zániku. Mám kolem sebe dost známých, různých věkových kategorií, od mladých VŠ vzdělaných, přes střední generaci po zkušené starší harcovníky. Je v tom velký rozdíl. Mladší naočkování ze škol progresivní, nasáklí prozápadní, za všech okolností protiruskou mantrou. (když jsem jim řekl, že si myslím, že konflikt na Ukrajině je konflikt mezi USA (NATO) a RF), byl jsem za blázna). Střední a starší generace se na to kouká
z obou stran. Ale: mladoši (a určitě i část střední gen.) se dívají na ČT, novinky atd. a stačí jim to, nechtějí hledat i další zdroje, co jim tam nandají, jim stačí, mají ten správný názor a hotovo. Proč hledat něco jiného, vždyť je to jasné.
Mně v orientaci pomáhá ekonomie.
Transakční náklady, transakční zisk.
Ekonomie… Prosté kupecké počty, náklady, zisk.
Jakmile člověk začne myslet moc ideologicky, je na nejlepší cestě s rozumem do řiti.
Takže, Pavel, Lipavský, Černochová, Řehka, nástup! Představte svůj obchodní projekt. Do zítra. Už jste na to měli dost času. Rozchod, odchod!
Řím se také nepostavil za den… stačí tomu dát čas. Prolhanost žump, zjevná odchylka od reality… až se projeví nepřehlédnutelně ekonomicky – k tomu dojde dost brzy. V USA je to o něco napřed, v Západní Evropě také… vlivem bezpečnostní situace, hlavně kvůli imigraci z Afriky a islámských zemí.
Zajímavé na tom je, že takový ten „základní narativ“ – podepřený obvykle ideologicky – má tendenci překlopit se úplně z plusu do mínusu a naopak. Nebude to dlouho trvat…
Jde o to, trpělivě a postupně budovat vlastní média a neprolhané zdroje. Pochod institucemi, osvěta, … vše klidně a bez tlaku. Jak jinak „bojovat s propagandou“? To v podstatě nemá smysl: stačí fakta a propaganda se znuluje sama.
Ano Káčko.
Proto tu občas píšu o „pánovi s knírkem“. Nebo jiném pánovi, který v nastalém bezvládí bystře uchopí moc, která tu bude jen tak ležet na ulici. Proto nevěřím některým současným věrozvěstům. Nicméně – řemeslo, jak začít vést davy umět musí.
Přesně. A že jde o řemeslo…
Nestačí to navíc „jen umět“, musí to být jako nadání… hodně věcí lze naučit, aspoň tedy jak se vyhnout většině chyb, ale v kom to není, ten nejlepší stejně nebude.
Blbé na tom je, že největší vliv – až hypnotický – mají na davy různí pološílenci. Jako Adolf, třeba. Dostatečně šílených, ale přitom racionálních a pozitivních je málo. Tudíž to většinou dopadá, jak dopadá…
No Adolfa bych jako pološílence rozhodně neoznačoval. Rozhodně ne do Stalingradu. Naopak, od roku 1936 do konce roku 1942 se většina jeho vojenských rozhodnutí jeví jako dost pragmatická. Některé rozhodnutí byly možná riskantní ale rozhodně ne šílené. Obsazení Porýní (zjevné porušení Versailles, ale vyšlo), anšlus Rakouska, Mnichovská konference, kde mu Francie a Anglie předala československé pohraničí na zlatém podnosu, obsazení zbytku Československa, aniž by porušil dohody z Mnichova (14. března o půlnoci už žádné Československo neexistovalo), bleskové obsazení Polska (sice mu Anglie a Francie vyhlásili válku, ale nic nepodnikali), obsazení Dánska za 6 hodin, Norska za 2 měsíce (ale jen proto, že v té době probíhala bitva o Francii), francouzské tažení (za 6 týdnů byla poražena jedna z nejsilnějších armád světa včetně britského expedičního sboru a obsazena Francie, Belgie a Nizozemí), jediná chyba v bitvě o Británii (kdy začali útočit na Londýn, místo aby pokračovali v útocích na letiště hroutící se RAF), obsazení Balkánu v době, kdy shromažďoval jednotky proti SSSR, operace Barbarossa, kdy došli až k Moskvě, po porážce u Moskvy zakázal ústup (část generálů chtěla ustoupit až na hranice, aby je nepotkal osud Napoleona), úspěšný útok ke Stalingradu a na Kavkaz (až tady bych viděl chybu v nemožnosti dobýt oba cíle najednou). Z hlediska vojenství bych opravdu Hitlera opravdu neoznačoval za pološílence, tím spíš, že neměl žádné vojenské vzdělání. Něco jiného je jeho nenávist k židům (i když ani ty původně nechtěl zabíjet) a slovanským národům.
Vlastně to byl výborný stratég a židy taky zabíjet nechtěl… Dojemné…
vy mne dojímáte jak ČT
taky každou chvíli předvádí úspěchy wehrmachtu
A neměla Wehrmacht ty úspěchy? Ta Wehrmacht, neboli ta branná moc.
Dokud ji nezastavila Rudá armáda pod Moskvou v prosinci 1941 nepoznala Wehrmacht jak chutná porážka (invaze do Británie byla v té době odložená až do konečné porážky SSSR).
Vy mi zase připomínáte ty libtardí kecy o tom, že 2. světovou válku vlastně vyhráli USA, protože bez jejich pomoci by se SSSR sesypal. Což je nesmysl , v době bitvy u Moskvy žádná pomoz z USA neproudila.
Oddělujte. Crusader hodnotí kvalitu rozhodnutí. Motivy si nechává na závěr.
Taktik byl vynikající (alespoň zpočátku), stratég byl slabý, v tom ho zaslepovala nenávist ke Slovanům a bolševikům. Proto zaútočil na SSSR, i když v týlu měl odrazový můstek pro budoucí invazi, neporaženou Velkou Británii – nástupní prostor pro pronikání USA do Evropy. No asi mu to nevadilo, v té době nebyl s USA ve válečném stavu. A nic moc by se nezměnilo, kdyby po Pearl Harbouru USA nevyhlásil válku.
Ano skutečně zpočátku židy přímo zabíjet nechtěl. Proč myslíte, že se Wintonovi podařilo evakuovat židovské děti z Protentokrátu. Nacisté dostali zaplaceno a děti mohly odjet. Každý žid, co měl peníze mohl odjet. Jenže bohužel neměli kam, žádná země je nechtěla přijímat. Přečtěte si něco o konferenci v Évianu. Evropské a tím spíš východní Židy nikdo nechtěl, tím míň američtí Židé.
Ještě po porážce Francie existoval německý plán na vysídlení Židů na Madagaskar (samozřejmě se předpokládalo že tam postupně zahynou). Kvůli tomu jednali Němci dokonce s Anglií, že by Royal Navy neútočila na lodě převážející Židy na Madagaskar. Teprve po odmítnutí Anglie se začalo hledat „konečné řešení“ tak jak jej známe.
Patřilo pod Alenu Z.
V tom vojenském máte nepochybně pravdu: vojensky byl Hitler génius – hazardní hráč, který hrál do krajnosti a měl v tom stále „štěstí“ – tj. spíše to byla analýza a intuice.
I když jeho generálové na něj házeli všechny své chyby, nedá se popřít, že ve většině situací to byl Áda, kdo učinil správná rozhodnutí. Ale jen na taktické a někdy i na operační úrovni, ve vojenské strategické selhával – kromě hazardních strategických sázek na začátku, kdy politicky dosahoval vítězství „zadarmo“.
Problém byl v tom, že to byl samouk a nikdy se nevymanil z taktického pohledu – stává se, že takticky správná rozhodnutí jsou operačně pochybná a strategicky zcela chybná… Ve válce rozhoduje strategická a pak operační úroveň: např. Sověti cca do roku 1943 z hlediska taktického téměř vždy a všude prohrávali, ale operačně a strategicky vítězili…
Docela dobře to rozebral historik David Irving v dnes málem zakázané knize „Hitlerova válka“, čímž se dopustil ideozločinu a byl za to pak souzen a zavržen.
Což nemění nic na tom, že Hitler „šílenec“ skutečně byl… velmi nenormální, psychicky vyšinutý… psychiatrie by se na něm vyblbla.
Hitler byl svině .
V posledku mu už ani nezáleželo na budoucí existenci německého národa (protože jej poráží “ méněcenní“ Slované).Takže i absurdní postavička, ovšem vybavená obrovskou vůlí k moci, triumfalista, ti se nevzdávají, ti jdou až ke svému sebezničení. Když ne já ….. tak nikdo !
A jinak, většina německých generálů věděla nejpozději 6. prosince 1941 – když prohráli bitvu o Moskvu – že válka je ztracená. Plno z nich si to zapsalo do deníku, nezávisle na druhých…
Německo nebylo schopné vyčerpávací války, nemělo na to dost zdrojů, to bylo jasné všem. Jakmile selhal „blitzkrieg“ a Sojůz se nesložil, bylo hotovo. Další léta byla jen taková nastavovaná kaše, Němci neměli na vítězství žádnou šanci.
V tom je právě ten rozdíl: po porážce u Moskvy Hitler zakázal ústup, což bylo takticky správně, dá se říci, že i operačně – na většině míst – ale byla to zásadní strategická chyba, která zpečetila německou porážku ve válce se Sojůzem.
V tomto případě měli němečtí generálové s tím ústupem na původně německo-sovětské hranice naprosto pravdu – mohla z toho být aspoň „nevýhra“.
Ukazovat to jako „Hitlerovu pravdu“ svědčí akorát o základním nepochopení…
Opět si dovolím oponovat. I když tím ze mě někteří udělají Hitlerova obdivovatele. Kdyby Hitler nezakázal ústup, z Wehrmacht by při ústupu k hranicím nic nezbylo. Dopadli by jako Napoleon.
Navíc celý rok 1942 poblíž Moskvy vázali Rudou armádu (Rževský mlýnek), protože se Stalin obával nového útoku na Moskvu. Proto se Němcům málem podařilo dobýt Stalingrad a obsadit ropná pole za Kavkazem. Navíc tím oddálili prolomení blokády Leningradu, protože RA nemohla kvůli Moskvě vyčlenit pro protiútoky dostatečně velké síly.
Zásadní strategická chyba byl až současný útok na Stalingrad a na Kavkaz. A následné ideologické soustředění se na Stalingrad. Kdyby útočili jen na Kavkaz, k ropným polím by se dostali.
V této souvislosti je zábavné, že Západ je „nakažen hitlerovštinou“, dá se říci: protože vojenské uvažování se omezuje, čím dál více, na taktické vidění, ale úplně se pomíjí operační umění a strategická rovina. Americké vojenství je silně ovlivněno německými nacisty – přelhané paměti německých generálů z WWII převážily, protože například sovětské prameny byly ideologickým filtrem zavrženy jako „komunistické“.
Výsledkem pak jsou akce, jako třeba vietnamská válka – kde USA síly „neprohrály jedinou bitvu“, ale úplně prosraly celou válku. Dtto Irák nebo Afghanistán, tam to je ještě zřetelnější. Ostatně i vojenské vedení z Fašingtonu a Londonabádu v nynější ukrošské zabijačce se vyznačuje úplně stejnou slepotou…
Nekonečné taktické fígle a orientace na taktiku, ale úplně pomíjejí operační a strategickou úroveň konfliktu.
Ovšem na druhou stranu, tato média nelze ignorovat. Nutno mít přehled co si myslí ostatní. Co jim je naléváno do hlav.
Re:sch.
To určitě ano, ale kolik je nás takových, co hledáme i jinde?
tak a zase … vzájemné obviňování, kdo poškodil kachovskou přehradu , přičemž Západ s poskoky mají stopro jasno, že je to ruské zvěrstvo.
Když koukám, která města se zalévají vodou – již dobytá Kachovka a Cherson, též v ruské správě. Navíc to způsobí zřejmě problém se zásobení vodou na Krymu.
Trochu to přípomíná ruské ostřelování dobyté elektrárny v Záporoží, že.
Na stranu druhou může to vytvořit určitou bariéru mezi ukrajinskými a ruskými silami.
Nelze vyloučit iniciativního blbce znajícího taktiku ale ne strategii.
V čí prospěch bylo učiněno, komu prospělo, teprv se ukáže.
Nevydržel to, brouček roztomilý 🙂
Takže jen pro připomenutí: Duch Kyjeva, do jednoho padlí hrdinové na Hadím ostrově, „Iskander“ na nádraží v Kramatorsku, „ruská“ raketa v polském JZD, „ruská“ raketa v paneláku v Dněpropetrovsku, „částečně obklíčený“ Bachmut.
Někdo rozhodně kecá, zatím se ještě přesně neví kdo, nicméně statistika dává dost přesnou nápovědu …
Bacamacamráš.
Čas nakonec všechno prověří. Desiluze. No a potom…
Potom se všechno zapomene, zmizí v propadlišti dějin.
K Rusku.
Mě jako příslušníku Českého národa, ke kterému se hlásím, k onomu přetrvávajícímu zbytku, bez falešného sentimentu který kritizoval Karel Havlíček Borovský, postačuje, že Rusko reprezentované svými vládami, ani Rusové, na rozdíl od některých jiných, a ani nyní, přestože nyní jsme v táboře jejich nepřítele, nás nezamýšleli a nezamýšlejí vyhubit tak jak jiní nakládali a nakládají s jinými národy. Toto v lidských dějinách je luxus. Takové jsou naše dějinné a od jiných nepřenosné zkušenosti
Toto je základem. Přežití. Mrtvým, vyhynulým, jsou „svoboda, demokracie, lidská práva“ k ničemu. Jen živí mohou usilovat.
Přesně ! Rus se sice dopouštěl excesů a choval se zcela zištně. Není to nijak extra mírumilovný národ. Co taky čekat od změti Slovanů, Varjagů, Tatarů a jiných stepních národů. Kdysi prý jeden francouzský diplomat řekl, že se v Rusku snoubí byzatnské pedantství a tatrská krutost. Zvláštní národ, nebo spíš směs národů s machistickou povahou a širokou duší.
Ale taky je to národ, který nás nikdy nechtěl vyhladit.
Nikdy neusiloval o naši ekonomickou likvidaci a umožnil normální průmyslový rozvoj.
V době, kdy ještě existovalo ruské Impérium měli např. Poláci a Finové vlastní parlament a přitom byli podle dějepisců porobeni – která ze západních koloniálních mocností umožnila národům ve svém impériu, aby měli parlament ? Ani jedna. Jen těžili.
Dejme tomu, že něco zanechali Angličani. Nejen rozšíření opia…
Kdo se jim nešprajcoval, toho nechali žít.
Známému tahali Rusové starým tankem raft , různé věci i osádku raftu.
Jinak by se do výchozího bodu plánované trasy sjezdu raftem nedostali.
A že ti dva Rusové byli v pohodě, zpívali, vtípky dělali….
Večer se ale napili vodky a začlo přituhovat – šermování rukama, mávání nabitýma puškama…..
Ovšem na druhou stranu, čím více bude Ukrajina poničena, o to budou větší investiční příležitosti. Podpora, dotace….. Multiplikační faktor. Využití „špinavé“ výroby tam, aby EU mohla pokračovat v zeleném programu na záchranu planety. Evropské France – Ville vyrábějící v ukrajinském Stahl-Stadtu s levnou pracovní silou. Akorát bez Donbasu. O ten EU přišla, zůstane ruský.
Kdo chce příliš a rychle, ostrouhá. Jistěže to šlo jinak. Jenže hospodářská krize EU oddálená expanzí do východního bloku bývalého sovětského cordon sanitaire a umocněná byznysplánem ukrytým za zelené šílenství vyžadovala další rychlou expanzi. V kombinaci s US politikou hrající současně proti Rusku i proti EU.
Protože pro USA propojení průmyslového dosud ještě dobrého potenciálu EU s ruskými zdroji a ve spolupráci s Čínou, by pro USA znamenala katastrofu. Tamní hladoví a krátkozrací nepochopili a nechápou potenciál USA-EU-Rusko-Čína. Rozeser a panuj.
Kom toho, poučení: Nikdy nevěř Angličanům.
Jak dlouho potrvá nynější „Svatá aliance proti Rusku?“
Dokud to bude vyhovovat obchodním zájmům těch, kteří ve skutečnosti rozhodují.
Tak jako kdysi, jak předvídal Metternich, ktrerý nakonec našel azyl…. v Anglii.
Takovéto úvahy však na úrovni velitele praporu nečekejme. Tak jako od těch, pro které dějiny začínají vhodné vybraným datem.
Rád bych byl příjemně překvapený, ale jsem skeptik. Lecos co bych naivně mohl považovat za rafinovaný manévr maskovaný za hloupost, je, bohužel jen ta hloupost.
OT – Také důležité – změna podílu vlastnictví parlamentních listů.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Zmena-v-ParlamentnichListech-cz-Vetsinu-ziskali-vydavatele-Spanel-a-Pavlicek-737452
Ví někdo něco o pánech Marku Španělovi a Slavomíru Pavlíčkovi?
Parlamentní listy jsou velmi důležitým zdrojem informací ze všech směrů a úhlů. Co to bude znamenat?
https://www.lidovky.cz/byznys/novym-majoritnim-vlastnikem-vydavatelstvi-echo-media-se-stal-marek-spanel-z-bohe.A210415_172249_ln_ekonomika_lihem
a tohlůe je asi ten druhej
https://www.e15.cz/slavomir-pavlicek
Přečtěte si Echo 24 a budete vidět, jak budou vypadat Parlamentní listy. Echo 24 jim patří od dubna 2021.
a co s tim
Babišovi patří MF a taky bych se z ní poblil ☻
„Kolemjdoucí napsal:
6 června, 2023 (8:57)
Jste pro vystoupení z EU teď a hned?
Jste pro vystoupení z NATO teď a hned?…..“
Bohužel, je to pořád dokola.
Mnoho řečí, mnoho poukazů na „odloženej závaznej příslib“ –
https://www.youtube.com/watch?v=UtDX0mqVI4o
a přitom všichni aktéři, jak ti „slibovači“, co chtějí získat podporu, aby se dostali „na piedestal moci“, tak ti, kterým je slibováno, vědí, že jde jen o plané sliby, že prakticky nic z toho, co je slibováno, se nedá splnit.
To, co se stalo v roce 1948 a v letech následujících, kdy se republika plně emancipovala /že se stala vlastníkem i hospodářem prakticky všeho, co se na jejím území nacházelo, až na majetek v „osobním vlastnictví“/ je naprosto neopakovatelné. TÉTO republice už nepatří skoro nic – pouze 29,1 % z inventovaného majetku v hodnotě necelých 7 bilionů korun – cituji –
„Česko loni vlastnilo majetek za 6,59 bilionu korun, oproti roku 2020 meziročně o 12,8 procenta více
Celkový majetek České republiky měl ke konci loňského roku hodnotu 6,59 bilionu korun a proti předchozímu roku se zvýšil o 12,8 procenta. Vyplývá to z nejnovější konsolidované účetní závěrky České republiky, o které v pátek informovalo ministerstvo financí. Majetek státu tvoří zejména stavby, pozemky, movité věci a peníze na účtech.
Praha 15:34 9. prosince 2022
Vlastní zdroje pokrývaly 29,1 procenta majetku státu, cizí zdroje 70,9 procenta. „Cizími zdroji se rozumí především vydané dlouhodobé dluhopisy a státní pokladniční poukázky v celkové hodnotě 2473,9 miliardy korun,“ uvedl náměstek ministra pro finanční řízení a audit Jiří Fojtík. ….“
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/majetek-stat-cesko_2212091534_cen
Uvědomujeme si to, prosím?
Uvědomujeme si, že jen požadavek na vyrovnání s EU, kdybychom se v referendu pokusili vystoupit, podobně, jak to proběhlo s GB, by Česko přivedlo do záporných čísel majetku země? K bankrotu?
Protože vedle pozemků Lesů ČR, vodních přehrad, dálnic a silnic, něco budov, hradů a zámků, větší části ČEZu a „státního podniku BUDVAR“ republice v jejích hranicích už téměř nic nepatří? – dost to zjednodušuji, ale principiálně je to tak.
Uvědomujeme si, že i kdyby jen VW přesunul fabriky Škody Mladá Boleslav mimo naši republiku, šli bychom s domácím produktem mnohem hlouběji? O dalších „nosných“ fabrikách – samozřejmě zahraničních vlastníků – ani nemluvím.
Že bychom šli „na žebráckou hůl“ /ke které tak jako tak spějeme, ale mnohem pozvolněji/?
Uvědomujeme si, že k jakékoliv zásadní režimní změně, a od ní odvislé změně dalších, tedy i majetkových, poměrů, může dojít při existenci dvou naprosto zásadních podmínek, tj. „vnitřních“ /vnitrostátního naštvání obyvatelstva na stávající stav/ a „vnějších“ /mezinárodní situace není s to zabránit změnám v určité konkrétní zemi, kde k nim dochází/, a že není splněna ani jedna z nich /u nás to mají libtardi s každým novým ročníkem dospělým plnoletosti s „vymydleným prostorem pod klenbou lební“ stále pevněji v pařátech/, o našem vazalství k euroatlantickému svazku, včetně smluvně zakotvených závazků ochrany našich vnitřních poměrů, ani nemluvě.
Tato situace nastane v okamžiku, kdy země BRICS a jejich souputníci převezmou světovou hegemonii /co do počtu obyvatel, HDP, vlastnictví zásob přírodních zdrojů apod. už tu „hegemonii“ mají, jen se ještě takto navenek formálně neetablovali/, kdy dolar padne ve svém postavení světové rezervní měny, a kdy spolu s tím nám, „kolektivnímu Západu“ zůstanou už jen ty naše vlastní, ale především americké, dluhy.
A my tu řešíme, jestli „Rajchl“ a spol., kteří aktuálně disponují volební podporou 1,2 %
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/pruzkum-stem-pro-prima-cnn-prima-news-babis-zvazoval-kandidaturu.A230604_115920_domaci_kop
Nepřipomíná vám to poněkud ona.. eh, sebeukájení?
Lexi byl by jste té dobroty a dal nějakej odkaz, nasměroval na zdroj k vysvětlení věty
“ požadavek na vyrovnání s EU, kdybychom se v referendu pokusili vystoupit,“
Jde mi o to co se bude s EU vyrovnávat , nejspíš jsem naivní ale o něčem takém nevím tak dík za upřesnění.
Evropské dotace. Podíl na dotacích.
Zkuste si spočítat, kolik jsme jich za ty roky „obdrželi“.
A nebuďte málo aktivní, pohledejte si to sám.
Nicméně, abyste /bych, bys, by, bychom, byste, by/ neřekl, že jsem na Vás příkrý, tady máte odkaz na zprávu o britském vyrovnání – a to musíte brát zřetel na skutečnost, že Británie byla už řadu let čistým plátcem, kdežto my jsme stále ještě čistými příjemci –
https://www.kurzy.cz/zpravy/439341-brexit-dohoda-o-financnim-vyrovnani/
L.
NO moc obsahlej ten članek není ale budiž. Jestli jsem čet dobře i Vaše vyjádření tak krom toho , že určitě nejsme čistými příjemci!!! tak čím dýl tam budem tím víc bude těžší se ctí odejít (výše dotací za 20 nebo 30 let bude rozdíl) a protože se shodnem že obě cesty vedou k bankrotu tak nechápu to odvrhování rychlé cesty -referendum – czechout – bankrot – stavba státu od píky. Jistě je lepší čekat až na schválenej exit tedy až nás jako kolonii vyžerou do mrtě protože dokud budem sypat západu tak nás nenechaj nadechnout. Nechápu. Jsem moc jednoduchej.
Jestli jsme „čistými“ plátci nebo „čistými“ příjemci rozhoduje saldo mezi čerpáním „dotací“ a odvody státu do rozpočtu EU, jestli se nemýlím /“ryzími“ příjemci není nikdo, i ta nejchudší země vstoupivší do EU musí platit určité odvody/ – ale nejsem eurokomisař, nemusím se vyjadřovat ani technicky přesně, ani lhát. Jen kupecké počty.
V tom ostatním se s Vámi nemíním přít, jen dám odkaz na ten termín, který jsem použil ve svém původním komentu – na tu „ona… – eh, sebeukájení“.
Dotační korupce s velkým K. Žádné takové dobrodiní netrvá věčně. Už začalo vybírání zisků poslušnosti.
Máš v těžební kolonii v pásmu asteroidů vlastní kyslíkárnu. Široko daleko nic co by ji mohlo nahradit. Dostaneš úžasně výhodnou nabídku na její prodej výměnou za dodávku kyslíku od monopolního dodavatele. Zásoba kyslíku Ti neumožňuje, to si dodavatel hlídá, překlenout dobu nutnou pro stavbu a zprovoznění vlastní kyslíkárny….
Ano.
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=442704&typ=UPLNY
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=711863&typ=UPLNY
a stejně tak ostatní krajské „plynárenské“.
A rafinerie
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=710416&typ=UPLNY
Všimněte si jmenovitých hodnot akcií – a to v době, kdy Kč měla trojnásobnou hodnotu proti dnešku….
A můžeme pokračovat – Vodárny a kanalizace, ocelárny a válcovny, strojírny – a vlastně všechno – až na ten Budvar a větší část ČEZu, kde jako majoritní vlastníci musíme skákat, jak američtí minoritní vlastníci pískají… K zblití.
No a tak si tu žijem.
Z grošů, co nám cizí vlastníci upustí pod stůl anebo na dluh.
A většina – libtardi a chciválkové – si chrochtá blahem.
L.
Kdo si co uvedomuje. zase se vykecavas abstrakcema. Lex.
Kupříkladu platební bilance – stále ještě nejsme čistými plátci, zmařené investice, ušlý zisk ze zmařených investic, přijaté dotace a další.
NIC z toho nemáme jak ani čím refundovat. Nemáme měnové zlato a nemáme majetek. Na další dluhopisy by nám v tom okamžiku nepůjčil ani Jajteles.
Takže konec-zvonec. Bankrot.
Všiml jste si růstu nákladů na tzv. „obsluhu státního dluhu“?
„Pokud loni činily náklady na financování státního dluhu [úrokové výdaje] 49,7 miliardy korun, letos podle odhadu ministerstva financí už dosáhnou 69 miliard korun. Což potvrdil i ministr financí Zbyněk Stanjura [ODS]. Příští rok vyjdou už na cca sto miliard korun. Ale zpátky k letošnímu roku.“
https://www.fintag.cz/2023/01/04/stat-letos-vyda-na-urocich-za-statni-dluh-cca-69-miliard/
Co k tomu říct?
Že jde o „vlhký sen“ Stanjury. Realita bude citelně vyšší.
A všimněte si grafu růstu /za Babišových prvních dvou let do covidu POKLESU/ státního dluhu.
Tady jsou údaje o vývoji státního rozpočtu za za květen 2023
https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2023/pokladni-plneni-sr-51501
Zde za zmínku stojí graf „Výdaje státního rozpočtu za leden až květen“, podle něhož „NT SS – neinvestiční transfery soukromoprávním subjektům směřované podnikatelským subjektům a neziskovým a podobným organizacím (např. spolkům, fundacím, ústavům, obecně prospěšným společnostem, církvím, politickým stranám a hnutím)“ oproti roku 2022 vzrostly o více jak 43 miliardy Kč.
„A to se vyplatí!“ – dotovat „pátou kolonu“ v zemi.
L.
Samozřejmě chápu, že v této položce jsou jistě zahrnuty i náklady na ukrajinské připrchlíky.
L.
Tak jest!
poštmistr Špekin, Revizor
Nepatří…dejme tomu, že formálně právně. Ale je to tady….
Potíž je ve zdejší malosti v pravém i přeneseném smyslu, v absenci „Commonwealthu“, v nepřístupu k moři jako relativně svobodné obchodní cestě. Jsme obklopeni EUimpériem. Zdejší poměry jsou něm čím dál zavislejší.
Ovšem na druhou stranu, co by za zdejší nynější poměry dali někdejší obrozenci.
Nemáme tak málo svobody jak se zdá. Jen ji neumíme účelně využívat. Jak mnoho názorů je trestných? Lze se bez jejich hlásání obejít? Jsou tyto názory proklamující sympatie k onomu, nenávist k tamtomu, významnými informacemi? Tak jako plané třebaže úlevné nadávání? Významné pro výkon občanských práv, kterými sice ne rychle ale přec jen lze měnit poměry a i zákony? Lze v mezích zákona, ještě dostačujících, bez hrozby kriminálem, věcně a odborně vyjadřovat nesouhlas s vládní politikou?
Což svoboda není příliš cenným statkem aby jí bylo planě a marnotratně plýtváno?
OK!
„….co by za zdejší nynější poměry dali někdejší obrozenci.“
Pravda, nebo třeba takový hospodský Palivec?
Jen jestli to, co precizně formulujete, není právě tou „onanií“ /ne ten Váš text, ale ten stav, který tak zřetelně popisujete – rozumím, že jde o ironii/.
L.
Co počítat do těch poměrů pro srovnání…
Nynější poměry, technicky, jsou nesrovnatelně lepší.
Ale na druhou stranu, tehdejší obyvatelstvo bylo vhodným „hladovým“ adresátem. Byla to všeobecně podmiňující a stimulující doba růstu. Konec nevolnictví, konec roboty, industrializace, rozvoj vzdělanosti, příchod venkovanů do měst. Snaha vrchnosti a elity o zvyšování výnosů, o zlepšování poměrů, o snahu konkurovat zahraničí, o hospodářské posilování politické moci, o získávání zdrojů pro armádu. Spolu s vizí, že zítra může být zas o trochu lépe, že snažit se vyplatí.
Kultura, práce, povinností a zodpovědnosti, ze které spolu s rozvinutým průmyslem na světové úrovni těžila Republika Československá ale i socialistické Československo. Takzvaná „socialistická morálka pracujícího člověka“ byla v podstatě v základu převzatou morálkou buržoazní. Se vším vypláchnutou po roce 1989, zdejší novou „elitou“ hlásající, že dovoleno je vše co zákonem není zakázáno. V interpretaci nejen ve smyslu právním, ale i morálním. Jenže stavět jen na „mravech zákonných“, nelze. Nynější stav je toho důsledkem. V různé míře nejen u nás. Ale u nás jeví se mi, že nejvíce.
Takže, technicky lépe. Avšak není poptávka.
Bibli. Jákob a Ezau.
K tomu Pánkovi:
Ony ani ty pumpy v Africe nejsou grátis. Tihle filantropové dobře vědí, že chudý člověk udělá za možnost pít čistou vodu, nebo za pytel mouky, za krabici Sunaru, za lék proti průjmu všechno.
Neokolonialismus jede v Africe na plné koule. Vládnou tam zkorumpované vlády. Samozřejmě nezaškodí k pumpě přidat i doporučení, koho volit, kdo je tak hodný, že pozval do země Člověky v tísni.
( Tím nepopírám, že mezi řadovými Člověky většina ani netuší, na čem se podílí. Prostě jen chtějí opravdu pomáhat. )
Trefila jste hřebík na hlavičku. V různých podnicích typu Charity dřou poctiví lidé za žebrácké platy aby pomohli jiným, přitom je ta pakáž používá jako masku a štít pro svoje pochybné záměry.
Ale prdlajs.
„chudý člověk udělá za možnost pít čistou vodu, nebo za pytel mouky, za krabici Sunaru, za lék proti průjmu všechno.“
Ty by ty černochy musel někdo napřed naučit pracovat.
Mám známého, který vrtá studně. Před lety, než se mu díky Afričanům rozsvítilo v hlavě, trpěl taky mecenášským komplexem. No ale protože nechce jen tak dávat prachy, poslal do Afriky starší vrtnou soupravu (jako dar) a vyslal skupinu vrtařů aby vyvrtali pár studní.
Vyvrtali studně, naučili Afričany, jak se o ně starat. Velká sláva, děkujeme za vodu,
Neuplynulo ani 5 let a ze studní není funkční ani jediná, všechny jsou zanešené a voda neteče, protože se o studny nikdo nestaral.
No ale s Člověkem v plísni máte pravdu, pamatuju, jak v Doněcku rozděloval dotace na okna a při tom zjišťovali informace, které by se moc hodily ukrajinské rozvědce. Proto je odtamtud rychle vylifrovali
To je váš pohled na věc.
Realita je, že před vstupem Evropanů si poradili docela dobře. Příroda sama regulovala počet obyvatelstva.
Dneska zjistili, že různé charity jim zajistí lepší život. Takže proč by se snažili, když Evropan neví co s penězi, a žít se dá dobře i s nataženou rukou. ( To vůbec neznali. )
Příroda je regulovala stejně jako dnes, děcka zemřela na infekce z nečisté vody.
Dívala jsem se na staré fotky na různých webech, i na fb vycházel zahraniční seriál z Irska. Lidé neskutečně chudí a děcka špinavé v hadrech.
Ale jen ty africké měly velká břicha. Evropské, asijské ne.
Lipánek šturmuje – nyní na seznam.cz
Česko se má připravit na ozbrojený konflikt, zazní v nové vládní strategii
Nová bezpečnostní strategie konkrétně poukáže na Rusko a Čínu jako hrozby pro Česko a euroatlantickou bezpečnost. Ministr zahraničí Jan Lipavský (Piráti) o ní dnes bude debatovat s poslanci.
Článek
Už nějaký čas o tom bezpečnostní experti i náčelník generálního štábu Karel Řehka mluví bez okolků: Česko musí po pár desetiletích, kdy převažoval pocit bezpečí, počítat s tím, že se může ocitnout ve skutečné válce.
Nově má tento předpoklad dostat vládní razítko. Podle dvou vysoce postavených zdrojů Seznam Zpráv se objeví v nové bezpečnostní strategii Česka, jejíž revizi připravilo Ministerstvo zahraničních věcí.
Jde o klíčový dokument – poslední bezpečnostní strategii stát vyprodukoval v roce 2015. Tedy v úplně jiném světě, než je ten dnešní. Sice to bylo již rok po ruské okupaci Krymu, ale také uprostřed snah vedených exprezidentem Milošem Zemanem o přeorientování Česka na východní mocnosti.
Proti stabilitě Česka
Dokument podtrhne, jak moc se mění česká zahraniční politika. Zatímco Zeman usiloval o sbližování s Ruskem a Čínou, vláda ve své nové bezpečnostní strategii před těmito dvěma státy výslovně varuje. Jedním z klíčových sdělení dokumentu má být, že Rusko je „zásadní hrozbou pro českou bezpečnost“. „Rusko záměrně působí proti politické, ekonomické a společenské stabilitě v ČR,“ konstatují přímo čeští diplomaté.
Komunistickou Čínu má strategie popsat jako „ohrožení pro mezinárodní řád, které přináší negativní důsledky i pro euroatlantickou bezpečnost“
Já bych očekával vpád polských vojsk do Zaolží.
Tam je hranice chráněna jen polským lesníkem.
Lipavský k odpálení Kachovské přehrady: Je to jako použití zbraně hromadného ničení
Jako obvykle vedle. Kdyby se alespoň kouknul na WIKI
Zničení hráze
Dne 6. června 2023 došlo po explozi k protržení tělesa hráze. Firma Ukrhidroenerho uvedla, že „v důsledku detonace uvnitř strojovny byla Kachovská vodní elektrárna úplně zničena. Zařízení nemůže být obnoveno.“ Ukrajinské úřady nařídily okamžitou evakuaci obyvatel v ohrožených oblastech na pravém břehu řeky pod přehradou.[1] [2]
Vodní režim
Přehradní jezero za hrází Kachovského hydrouzlu bylo naplněno v letech 1955–1958 a svou rozlohou je druhým největším na Ukrajině (po Kremenčucké přehradě). Úroveň hladiny kolísá v rozsahu 3 m. Reguluje sezónní a částečně i dlouhodobé kolísání průtoku. Z přehrady odtéká kromě Dněpru ještě Severokrymský kanál, který slouží suché oblasti severního Krymu k zavlažování a zásobování vodou.
Proč by si propána likvidovali přísun vody na Krym nechápu. Ale zatím důležité je že to chápe on. UFF
Výbuch v centrále….kanál zásobující Krym…hmmm….No, uvidíme.
Nekdo rozbil cast te prehrady ve 3 rano a ta vlna zaplavuje ostrovy , kde jsou ukrove a rusum vocud zatapeji.
Opět reakce obdobná té Černochové na pád raket do polského JZD. Mají jasno. Komsomolci.
https://bavorv4.wixsite.com/bavorovy-poznamky/post/ost%C5%99elov%C3%A1n%C3%AD-afu-zni%C4%8Dilo-horn%C3%AD-%C4%8D%C3%A1st-kachovsk%C3%A9-elektr%C3%A1rny-starosta-nov%C3%A9-kachovky
Z druhé strany….
Ostřelování AFU zničilo horní část Kachovské elektrárny – starosta Nové Kachovky
Horní část Kachovské MVE byla zničena ostřelováním, samotná hráz nádrže zničena nebyla, uvedl vedoucí správy městského obvodu Novokachovka Vladimir Leontjev.
„Ve dvě hodiny ráno došlo k několika zásahům do horní části vodní elektrárny, kde se nacházejí šandory (nosníky určené k uzavření hráze – pozn. red.), kde jsou ventily, a ta byla zdemolována. Hráz se nezřítila, což je obrovské štěstí,“ řekl Leonťjev agentuře RIA Novosti.
V březnu 2022 totéž udělali Ukrajinci s přehradou u Kyjeva, v roce 1943 udělali Britové totéž v rámci operace Chastise v Německu. Bombardovali tři přehrady.
Takže je to běžná válečná praxe.
Marie P …… Máte pravdu, Lipánek jede.
https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/Zahrani%C4%8Dn%C3%AD/lipavsk%C3%BD-srovnal-zni%C4%8Den%C3%AD-kachovky-s-pou%C5%BEit%C3%ADm-zbran%C3%AD-hromadn%C3%A9ho-ni%C4%8Den%C3%AD-reaguj%C3%AD-i-sv%C4%9Btov%C3%AD-politici/ar-AA1cbm96?ocid=msedgntp&cvid=996ff443871a46cda7d18fd654b31423&ei=14
Je rozdíl ve válce se ocitnout, válce okolní, anebo se jí aktivně zúčastnit na jedné ze stran.
Cynicky dodávám, že nejvýhodnější účastí ve válce je být dodavatelem všech válečných stran.
Ovšem to si může dovolit jen relativní suverén v příhodné pozici.
Co počítat do těch poměrů pro srovnání…
Nynější poměry, technicky, jsou nesrovnatelně lepší.
Ale na druhou stranu, tehdejší obyvatelstvo bylo vhodným „hladovým“ adresátem. Byla to všeobecně podmiňující a stimulující doba růstu. Konec nevolnictví, konec roboty, industrializace, rozvoj vzdělanosti, příchod venkovanů do měst. Snaha vrchnosti a elity o zvyšování výnosů, o zlepšování poměrů, o snahu konkurovat zahraničí, o hospodářské posilování politické moci, o získávání zdrojů pro armádu. Spolu s vizí, že zítra může být zas o trochu lépe, že snažit se vyplatí.
Kultura, práce, povinností a zodpovědnosti, ze které spolu s rozvinutým průmyslem na světové úrovni těžila Republika Československá ale i socialistické Československo. Takzvaná „socialistická morálka pracujícího člověka“ byla v podstatě v základu převzatou morálkou buržoazní. Se vším vypláchnutou po roce 1989, zdejší novou „elitou“ hlásající, že dovoleno je vše co zákonem není zakázáno. V interpretaci nejen ve smyslu právním, ale i morálním. Jenže stavět jen na „mravech zákonných“, nelze. Nynější stav je toho důsledkem. V různé míře nejen u nás. Ale u nás jeví se mi, že nejvíce.
Takže, technicky lépe. Avšak není poptávka.
Článek k tématu, snad ho tu ještě nikdo nedával:
„Patříme na Západ. To je heslo, na kterém se současná pětikoalice shodne. Neshodne se ovšem na tom, co vlastně má Západ být. Pro některé poslance a ministry jsou to křesťanské tradice a osobnosti typu Ronalda Reagana a Margaret Thatcherové, pro jiné je to naopak současný unijní establishment, boj za práva všech menšin a boj o zelenější zítřky. Že Česko patří na Západ však rozporuje analytik Petr Markvart. Jedná se podle něho o „patrně nejhloupější slogan mocenské kliky současného režimu“. Argumentuje jednak dávnou historií, totiž že české země nebyly ani součástí říše římské, ani té západořímské. Ale také současným děním. Zmínil i úmrtí českého miliardáře Petra Kellnera.“
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Patrime-na-Zapad-Ne-patrime-Zapadu-Proc-Analytik-odhalil-zle-veci-737406
JUDr. Petr Markvart z Asociace zbrojního a obranného průmyslu?
A už mu někdo prozradil, že český král Karel IV. a chvíli i Václav IV. byli císaři Říše římské a další králové pak kurfiřty?
Nicméně nás západ nikdy nepřijal a toleroval nás jen, dokud jsme skákali, jak si Němci a Francouzi řekli, nebo pokud na něco potřeboval naše území. Jakmile se Češi vzepřeli (viz. např. pokus o likvidaci Karlovy university po jejím počeštění), bylo VELMI zle.
A tak to i zůstalo.
re: Občan
ehm, ehm jen maličkost – Václav IV nikdy císařem Římské říše nebyl (pouze králem)
Ano, máte pravdu – „pouze“ králem. Což byl jediný světský vládce Říše Římské.
Co to mění na faktu, že ten právník mele nesmysly?
Rakousko zustava neutralni diky Rusku dodnes.