18 října, 2025

Koncert velmocí…

Tak jsme se dozvěděli, že americké Tomahawky na Ukrajinu nepůjdou, ale místo nich poletí Putin i Trump do Budapešti, aby se tam za laskavého hostitelství Viktora Orbána domluvili, co teda s tou Ukrajinou. Zelenský byl včera v Bílém domě, ale na letišti ho žádné vřelé uvítání nečekalo a u Trumpa na lenošce to zřejmě nebylo o nic příjemnější. Třetí světová válka se minimálně odkládá a o Evropě se nerozhodne ani v Berlíně, ani v Paříži a už vůbec ne v Bruseli. O Evropě se rozhodne v Budapešti za dozoru „izolovaného“ Orbána.

Ještě že náš Andrej založil s Orbánem henty Patrioty pro Evropu…

To mají evropští lídři za to, že Trumpovi nedali tu Nobelovku za mír. On ji totiž hodně moc chtěl. Ukončil rozbíhající se konflikt mezi Indií a Pákistánem, ukončil konflikt mezi Izraelem a Íránem, dokázal domluvit návrat izraelských rukojmí z Gazy a možná dokonce i odzbrojení Hamásu, ale zároveň dvoustátní řešení… a oni to dali jakési venezuelské političce, která každý den zve Trumpa do své země, aby to tam obsadil, rozbombardoval a nastolil tam konečně tu správnou demokracii ala Exon Mobil a PB Petrol.

Rusko bylo vůči Trumpovi vstřícné v Íránu – Putin neponoukal ajatoláhy do odvety, ba dokonce to vypadalo, že je nechává tak trochu na holičkách. Stejně tak se Rusové neangažovali v rozbíhající válce mezi Indií a Pákistánem… maximálně tím, že tam teď prodají další zbraně. Chovali se velmi zdrženlivě v Sýrii, náš nový islamistický kámoš prezidenta Petra Pavla si vzápětí jel podat s Putinem ruku a dokonce ho požádal, aby si Rusko nechalo své základny v Sýrii. Ještě loni Rusové přijímali delegace Palestinců, ale o tom teď už nikdo nemluvil.

Zkrátka, Rusové byli vůči Doníkovi vstřícní v jeho mírotvůrčích snahách na Blízkém a Středním Východě (už zřejmě víme, co se řešilo na těch americko – ruských jednáních a co si prezidenti mezi čtyřma očima slíbili na Aljašce) a teď zase bude Doník vstřícný vůči Rusku na Ukrajině. Orbán už dal rozhovor, že se musí mluvit o hranicích mezi Ruskem a Ukrajinou, musí se mluvit o tom, jako zbraně a vojáci kde budou rozmístění a že je to úkol ani ne tak pro Maďarsko, jako pro evropské lídry, kteří ale nemají dost pokory, aby se angažovali.

Dodávky ruských raket do Venezuely či na Kubu také zřejmě spadnou pod stůl…

Někdy záleží na drobnostech. Co by dělal Trump, kdyby k němu byla Evropa tak vstřícná jako Rusko? Jak by se dnes rozhodoval, kdyby tu Nobelovku za mír dostal? Nezaujal by třeba vůči Putinovi trochu tvrdší postoj? Zatímco Putin Trumpovi děkoval za mírovou iniciativu a na bojišti si dělal, co chtěl, Evropa Trumpa mistrovala, kárala, ale na bojišti nic udělat nedokázala. Ano, všichni velcí hráči jsou pragmatici, ale na osobních letorách a jejich uspokojování prostě záleží.

Kdepak asi bude v době konání summitu v Budapešti Kaja Kallas? Kde bude Friedrich Merz, kde bude Emanuel Macron? A teď otázka nejdůležitější, kde v té době bude Tomáš Zdechovský, či Petr Fiala? Summit má být zřejmě ještě do konce října. To ještě pořád budeme mít Blyštivého Péťu jako premiéra, případně jako premiéra v demisi. Na tuhle legraci se hodně těším.

Stejně tak jsem zvědavý, jak se vyřeší Putinův přelet přes vzdušný prostor EU, ale řekl bych, že pro něj buď doletí Maďaři nebo Američani. Nedivil bych se, kdyby to Trump vzal přes Rusko, udělal si mezipřistání v Moskvě a Putina prostě přibral sebou. Na Putina je sice vydaný zatykač, ale to byl i na Netanjahua a nikdo ho v Maďarsku nezatknul, takže tohle je zřejmě ošéfované. Aneb, evropské instituce už fakt nikoho nezajímají.

Minulý koncert velmocí se konal ve Vídni a Metternich z toho tenkrát pro Rakousko dost vytřískal. Teď se bude konat jen kousek vedle. Také na Dunaji. Orbánovi to vyhraje volby, Uršulinu evropskou komisi to pohřbí, Macrona to dorazí a Merz bude mít o čem přemýšlet. A my se budeme dívat, kdo tam od nás přijel a jakou roli tam hraje. Takovou roli totiž bude do budoucna hrát i Česká republika.

Koncert velmocí brzy začne a bude hodně důležité, kde v orchestru budeme stát.

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo preferuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

196 thoughts on “Koncert velmocí…

    1. Zrzka se přebarvila na blondýnu. Zoufalka hájí okraj společnosti, Probuzeného Mináře a Špendlík. Debilními dotazy štve proti ideozločincům.
      Ó, jak levná byla a je užitečná idiotka!
      Nyní, ve své tuposti, páchá v dobroserské žumpě s názvem
      Deník N.

  1. Nějak nerozumím tomuhle:
    „A my se budeme dívat, kdo tam od nás přijel a jakou roli tam hraje. Takovou roli totiž bude do budoucna hrát i Česká republika.“
    Copak tam někdo někoho od nás zve? Dva světoví státníci se setkají a opravdu k tomu setkání nepotřebují nějaké zbytečné čumily. Když si sjednávám rande, taky si k tomu nezvu bandu kazišuků. Co by tam dělali?
    Alzák dostal dostatečně najevo, že je otravnej jak osina v prdeli a Trump s ním de facto vyběhnul. Obdivuju, že měl vůbec tu trpělivost ho přijmout, ono už to „přivítání“ na letišti bylo více než výmluvné.

    1. Patrně nikdo nechce, aby alzák nahlas řekl:
      „Najali jste si mě na mokrou a špinavou práci. A když se mi to nedaří, tak mě chcete podrazit?“
      IMHO to stejně podobným prohlášením skončí. Jak skončí ten, který to prohlásí, to už je jiná věc.
      A možná, že se o takovém prohlášení ani nedozvíme.
      Dnes lze přece efektivně zatlouct cokoliv, denní realita je víc, než výmluvná.

    2. „Nějak nerozumím tomuhle:
      […]
      Copak tam někdo někoho od nás zve?“

      No právě. Zkuste nad tím ještě chvilku přemýšlet, vy na to nakonec přijdete.

  2. BLOOMBERG : Evropští lídři hledají způsoby, jak ovlivnit Trumpa na novém Putinově summitu

    Není proto divu, že EU navrhla, aby byl rusofobní prezident Finska Alexander Stubb přítomen v Budapešti na zmíněné akci. Vypadá to jako jmenování pozorovatele ve stylu „ty budeš třetí a pak to na ně řekneš“.
    Evropa navíc neskrývá skutečnost, že je to nezbytné k „neutralizaci vlivu Kremlu na Bílý dům“.

    Americká agentura Bloomberg s odvoláním na svůj informovaný zdroj objasnila, že Evropané nežádali o souhlas Maďary, Rusy a Američany, ale opravdu chtějí, aby se Stubb na summit „nějak“ dostal. Evropané se bojí nechat Putina a Trumpa samotného v Maďarsku, které je v opozici vůči Bruselu.

    Lídři EU se musí pevně postavit proti Rusku a najít způsoby, jak čelit Putinovu vlivu na Trumpa na summitu

    1. Jo, jo, Trump si do toho nechá kecat od takových nul 😀 Stubb může dělat tak akorát hajzldědka a podat mu na v rest room ručník.

      1. Bazalka 15:41
        Není to tak, že cizinci jména nepřechylují a je to vlastně Štubová?
        Pak by to dávalo smysl: „Zavři oči brouku…“
        Jen nevím, koho podřízne.

    2. Vyslání Stubba na summit je velmi nebezpečný. Ale ještě horší by bylo, kdyby tam EU vyslala Fany Štubovou v těle Evelíny Keletiové. To by pak určitě nastalo – „Sundej tu kravatu, ať můžu ke krku.“ – a s Putinem je ámen! 🤣🤣

      1. Ach, byl jste rychlejší. Já čtu příspěvky odshora, takže na příspěvek prakticky identický s mým, leč novější, jsem narazil až po napsání mého.
        Fuckt jsem neopisoval.
        Asi jsme chodili na stejné filmy. ☺

    3. Homer:
      Můj pes dneska říkal, že Donald i VVP, hubou společnou a nerozdílnou, pošlou všecky lídry EU do prdele.
      A prý budou oba dva, Donald i VVP, obráceni směrem k lídrům těch pobaltských a germánských vymírátů, aby dobře slyšeli.
      Donald prý jim ještě před tím finálním verdiktem nařídí, nakoupit si od Ameriky zbraně za XX-miliard dolarů, ale ten konečný verdikt bude stejný a hlasitý.
      Jo a pes říká, že mezi těmi lídry EU, by se necítil dobře ani on..
      To víte, už je mu pětašedesát psích let, tak už může blábolit a stejně ho poslouchám jenom já..

  3. Dobrý nápad a inspirace, na co se ptát v TV libtardů jako je Nerudová.

    Korutanský influencer Ian Jules se zeptal političky strany Zelených Leny Schillingové „kolik je v eurech 2000 centů?“ Mladá ekologická aktivistka a od roku 2024 také europoslankyně nedokázala odpovědět na tuto otázku.
    „Kámo, matematické otázky – já jdu ven,“ odpověděla. Influencer to zkusil ještě jednou: „jak se jmenuje hlavní město Austrálie“?
    Odpověď byla stejná. „Já odcházím!“.
    😄😄

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/VIDEO-Trapas-Mlada-zelena-A-nevi-kolik-eur-je-2000-centu-781531

        1. Proč by mělo nejít?
          Aktuálně se testuje a zavádí právě „obnovitelná nafta“ HVO, která může být získána z rostlinných olejů, živočišných tuků a odpadních produktů. HVO se ukazuje jako perspektivní palivo pro snížení emisí, přičemž je většinou kompatibilní s běžnými dieselovými motory bez nutnosti úprav.
          Samozřejmě, emise to má stejné, snížení emisí je pouze ideologické.

          1. Re: ygorek

            „HVO, která může být získána z rostlinných olejů, živočišných tuků a odpadních produktů.
            Prospělo by vám omezit konzumaci alkoholu.

            Autor tohoto výžbleptu má samozřejmě pravdu, protože v organické chemii, je možné mnohé, i takovéto kouzlo.
            Bohužel vám nikdo neprozradil energetické náklady takové operace. Neboli množství hnusného ruského – protože nejlevnějšího – zemního plynu, které na to padne.

            1. Totéž radím ohledně konzumace alkoholu já vám.
              Opravdu se požití takového paliva paliva nezkouší?
              Potom je ovšem velmi divné, že se již dostalo do prodeje.
              A jak jsem v jiném příspěvku předeslal, důvody pro výrobu jsou ideologické. Z toho vyplývá, že na ekonomickou stránku netřeba brát ohled, protože odbyt je dopředu zajištěn.
              Až se vyspíte z opice a budete schopen orientovat se v textu , můžeme v diskusi pokračovat.

            1. Re: Tonda

              Protože Bábovo bankovní účet, takže biosložky až na E10.
              Čemu na tom nerozumíte?
              Jinak nenechávejte ho v nádrži nebo kanďáku déle, než 3 měsíce. Stahuje to vzdušnou vlhkost a z benálu se vylučují další nevhodné složky, které tvoří vcelku slušné lepidlo.

      1. Re: NWH

        A teď tu O Budulínkovi, tu mám nejradši!
        A kdybych spal neklidně, klidně střihněte O Karkulce, ale jedině ZELENÉ!

    1. No, ta estonská pizda, co božím dopuštěním jim dělá ministryni školnictví, nevěděla kolik je 8 x 4… Nepotřebuje vědět – svou kvalifikaci má mezi nohama a může jí každému ukázat!

      1. No, říká se, že proti vodě utáhne tři lodě.
        K čemu ale potom je, když už všecky lodě zrezivěly a není co tahat?
        😀

  4. Samé dobré zprávy … píšou, že na čerpačkách se začíná objevovat nové, lepší, hodnotnější palivo HVO100, které má samá pozitiva a finanční jistoty. Vše je super uper, hlavně eko, ale drobná šmouha na palivu je, že je (zatím!) jen o pouhých 10,- Kč dražší na litr … bo je vyráběno ze super uper, zvlášť k tomu vyšlechtěné plodiny.
    No já nevím, jsme starej dědek, ale furt mi tady něco nesedí – tak jednu surovinu kutáme ze země a pak zpracováváme, pro druhou – lepší a hodnotnější – musíme připravit pole zoráním, vláčením, zasazením, sklizením, tedy x-krát traktorem tam a zpět a až pak se přidává postup zpracování tak, jak u suroviny přímo vytěžené přímo ze země …
    Marně přemýšlím, proč asi je to lepší, modernější, hodnotnější palivo dražší :-). Napadá někoho z vás něco?

    https://www.garaz.cz/clanek/novinky-na-ceskych-cerpackach-se-objevuje-nove-palivo-ma-oznaceni-hvo-100-a-pry-je-to-budoucnost-paliv-ktera-by-spalovakum-mohla-prodlouzit-zivot-21013459

    1. Pane Dvořák
      Babišovina na druhou.
      Agrofert má nejen polnosti,ale hlavně zpracovatelský průmysl.
      Pak tu vyšší cenu lze doložit vyšší cenou elektřiny a plynu potřebné k celému procesu jiného paliva.

      1. Palivo HVO100 vyrábí ve světě více společností, největším výrobcem je finská společnost Neste.
        V ČR pak toto palivo dodává ČEPRO a ORLEN.
        Rafinerie Neste pak vlastní společnost ORLEN Unipetrol a tu ORLEN a tu z 49,90 % Polský stát.
        Zdá se, že zde Agrofert něco zaspal.

        Při popisu produktu, tedy HVO100, jsem si vzpomněl na tuzemské řidiče pohánějící již léta své starší diesely použitým fritovacím olejem, v lepších chvilkách (prodejní akce v kauflandech) pak přímo zlevněným rostlinným olejem.
        Na trhu jsou pro pohon dieselových automobilů čistým rostlinným olejem adaptéry do nádrží, protože zejména za nižších teplot je nutný ohřev pohonné hmoty.

        1. Použitý fritovací olej je smutnou volbou, vhodnou tak leda k napáchání škody. Čistý řepkový olej kdysi hitlermarkety v akci prodávaly za 17 kč, od covidismu jejich touha po růstu zisku vyšponovala cenu, nemá to význam. I tak používat víc než třetinu čistého řepkového oleje v palivu je nešťastné i pro staré konstrukce s mechanickým vstřikovacím čerpadlem. Pro současné vysokotlaké vstřiky a spoustu dalších drahých součástek je škodlivých i sedm procent biosložky. Green Deal je podvod.

          1. Před (mnoha, dá se říci) lety se o problematice vedla diskuse na webu D-FENS, kde se vyjadřovali praktičtí uživatelé.
            Já jsem zastáncem motorů zážehových, takže zde mohu diskutovat pouze na základě teoretických znalostí.
            Pamatuji ale z praxe fronty na „bionaftu“, které přerovští majitelé „nafťáků“ z Holandska tvořili ve skladu ČEPRO v Loukově. O pár let později byla ta bionafta fuj a jezdili s ojetými německými pasáty pro naftu bez biosložky (samozřejmě, byl to tehdy meřo).
            Pamatuji, jak brňáci jezdili pro benzín s etanolem tuším do Letovic(?), zakrátko pak byl etanol fuj a jezdili k jinémi prodejci pro benzín bez biosložky.
            A tak si u nás v domečku žijeme.

        2. Ano, taková úspora se řidičům určitě vyplatí, zvlášť, když zjistí, že musí nechat vyměnit ucpané vstřikovače… Před časem byl jeden za cca 10 litrů – 4 vstřikovače za cca 40 000 – no neberte to, když je to tak levný…

          1. Re: PeS

            Lehce se mýlíte, ty vstřiky NEJSOU ucpané, to by se dalo vyčistit a opravit. Vstřiky po použití biošky jsou nenávratně fpééérdeli, protože bioška blbě maže. O vstřicích pracujících s tlaky nad 400 barů se vůbec bavit nebudem, protože ztráta času.

            1. Ja jsem si vyzkoušel „bio“ olej v motorové pile (elektrické, tedy jen na mazáni řetězu) a dèkuji nechci. Leju do toho normalní motorovy olej, eko neeko …

              1. re: Tonda

                Nevím, jaký motorák jste do toho lil, ale je to drahé a husté.
                Oba problémy vyřešíte přechodem na hydrauliku.

                  1. Re: JzH

                    Jestli olej proteče pumpou, je pumpa buď v hajzlu, anebo z Čajny. Na hydrauliku jedu od koupě první pily, víc než 30 let. Řetěz se tupí standardní rychlostí, nikde žádný problém na obzoru.

    2. Ale jistě, je to jen předražený šmejd typu hrnců či dek prodávaných důchodcům. Prostě produkt mediální masáže a důkaz možností reklamy.

    3. samozrejmě. Cilem je útlum klasického zemědêlství. Když pole budou krmit benzinove pumpy, nebudou krmit krávy a prasata …

    4. A samozřejmě to tvrzení, jaký je to zázrak, bude mit asi k pravdě hodně daleko. Na trhu jsou tisíce výrobků, o kterých reklama tvrdí, jak jsou dokonalé a zázračné. Přitom jsou jen dražší …

        1. Je to hydrogenovaný rostlinný (vegetable) olej stoprocentní.
          Ve srovnání s minerální motorovou naftou obsahuje méně síry.
          K libovolnému názvu lze vymyslet pejorativní variantu, jistě. Pak se lze rozhodnout, zda posuzovat fakta, nebo vtipy.

          1. Re: ygorek

            Natankujte ten stopro eko hampejz do starší naftové nádrže a nechejte to odstát tři měsíce. Poté si vytáhněte vzorek a prolijte ho přes filtrační papír.
            Dobrou chuť.

            1. Omlouvám se, ale vyhovět vám nemohu. Nikdy jsem v automobilu neměl jiný motor než zážehový. Budete muset ochutnávat sám.

              1. re: ygorek

                S „novými“ benzíny kategorie E10 to je úplně totéž. Po měsíční odstávce přestávají novější auta fungovat.
                Můj syneček se ulakomil na auto s pohonem LPG. Po dvou měsících provozu mu bylo v servisu řečeno, že musí vyjet min. 1 nádrž benzínu měsíčně a musí tankovat vždy plnou, nikoli jen „docmrndávat“.
                Jiná alternativa – tzv. prémiové palivo (100 oktanů), anebo přilívat do benálu z piksly stabilizační hampejz, který jej zdraží o cca 4 Kč/litr.
                Pak si kupte auto na benál + LPG.

                  1. Re: PivoJ

                    Proč by měl plyn mazat a co by podle vás měl mazat? Rozjezdy a dojezdy na benál patří ke standardu, pokud nemáte čerstvější montážní sadu. Synek nabyl křápa předělaného u výrobce, takže je to kapánek jednodušší.

      1. Prachy jsou vítaný sekundární efekt. Primární je ideologie.
        Podobně zkouší firma Porsche rostlinné benzíny pro pohon svých speciálů po roce 2035.
        Cena těchto benzínů začíná tuším na třech eurech za litr.

    5. Kohn, mám pro nich výhodnou nabídku.
      Říkaj, Roubitchek…
      HVO100
      Co je to?
      Úžasná novinka. Palivo pro starší dýzly. Prodlužuje životnost, šetří životní prostředí…
      Co koštuje?
      Že jsou to Voni, tak…
      No to je víc než dost. To by se mi pro špeditérství nevyplatilo.
      Poslechnou, Kohn, chtěj obchodovat anebo jezdit?

      1. No, to je jako ta historka s tím slonem… Jistě znáš…
        (špatně mluvěj Kohn o tom sloníkovi, moc špatně… Takhle ho neprodaj!)

    6. Neumíte totiž uvažovat hodnotově. Jinak byste si rád připlazil a všechny kolem přesvědčoval, jak je to kůl.
      Nedává to smysl? Uvažujte hodnotově.

    7. Re: DD

      Jelikož jste zcela hlooouuupej Dejvit, vysvětlím.
      Kdysi dávno nějaký hnusný, trapný a hlavně blbý idiot spočítal, že na výrobu 100 l řepáckého hampejzu je potřeba 120 – 140 l normální nafty, pokud do toho počítáte oračku, hnojačku a všechny další akce potřebné pro finální hampejz za branou Setuzy.
      Samozřejmě, že to byla pomluva a nikdy nic takového neplatilo, protože bio a eko a Babiš v Setuze, volevole.
      A ta jedině česká nafta se řeže řepou pořád, takže Anďoch je v klidu.

  5. Nějak nám úroveň lidu v ČR upadá:

    Policejní cvičení se zvrtlo, zásahovka na severu Čech vtrhla do jiné školy. Cvičení bylo ve Varnsdorfu, kousek od německé hranice. Taky to mohla být škola německá. https://www.novinky.cz/clanek/krimi-policejni-cviceni-se-zvrtlo-zasahovka-na-severu-cech-vtrhla-do-jine-skoly-40544556#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest291_sirsi_tt_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    Zatím to naštěstí není jako v USA, kde na tři roky poslal soud do vězení 26letou Američanku za to, že napadla řidiče autobusu, který jí při nastupování řekl, že nejede do požadované stanice. Agresorka se do šoféra pustila tak, že vozidlo narazilo do restaurace.
    https://www.novinky.cz/clanek/koktejl-cestujici-zmlatila-ridice-autobusu-kdyz-ji-rekl-ze-nejede-do-jeji-stanice-zachytila-to-kamera-40544467#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=5&utm_campaign=abtest291_sirsi_tt_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

  6. Kde budeme….. Tam, kde je Stačilo!
    „Po ovoci poznáte je.“ Jo Bible, je v ní lecos…
    Maďaři…. vymohli si dualismus. Kdežto Češi….
    Pak Republika Československá… Jak skončily Pittsburské dohody? Štefánik mrtvý. Snaha o čechizaci Slováků. Co od Germána se naučíš….
    Permanentní vládní krize. Za dvacet let kolik, že vlád? Výměna generací. S odchodem generace pamatující ještě Rakousko – Uhersko, a na jeho kulturním základě hospodářsky jakžtakž prosperující Republiku Českoskovenskou a naposled, na zbytku přeneseného přes jednu generaci, zkomírající ČSSR osmdesátých let, po předešlých výplaších vypláchnutého před brzy už šestatřiceti lety, dotlelo to sem. Tu a tam doutnající zbytky rodin a rodů zachovávajících kulturní kontinuitu v mase nevědící vůbec ní, protože to hlavní co by ji mělo udržet, přenos v rodinách, není. Jako by nynější generace dostávají jí se do středního věku vznikla v umělé líhni. Jako by minulost byla strašlivým rodinným tabu. Natož „dědečku povídej“.
    Kdepak. Lepší pro bábu s dědkem eutanázii, aby byl byt.

    Mediální masáž. Nepamětníci na zakázku předstírající, že jsou pamětníci, šíří ideobláboly jako že „za komunistů“ byly prázdné pulty a regály, že v cukrárnách pokud nějaké byly, místo šlehačky bylo cosi umělého. Ano, nebylo lecos co jinde, především z techniky, jenže až taková bída, v základu, nebyla.
    Co dělat v nynější všeobecné degeneraci, debilizaci, idiocii a ignoranci?

    O zahraničních událostech, kdo chce, doví se snadno. Jenže bez ideové práce napravující to o čem píši, vše je marno. Práce drobné, systematické. Psal jsem tu o tom už před třemi lety.

    Věnujme se tématům a záležitostem domácím. Obecně kulturním a hospodářským. Jak měnit co měnit můžeme, jak uspět v podmínkách toho co zatím změnit nezmůžeme. Jak sami a navzájem zvyšovat svoji zdatnost. Jak obcházet omezení, která, zatím, nemůžeme zrušit. Například velkomonopoly, umělé překážky výroby potravin, přímých obchodních vztahů se spotřebiteli.

    Proč například, Pražáci nemohou předem Vidlákům zaplatit aby vykrmili prasátka a pak za cenu výhodnou pro obě strany od nich obdrželi príma jelítka, jitrnice, tlačenku, klobásy….? Svobodně. Bez toho aby jim do toho kecal kdokoli komu je do toho lautr hovno. Kdepak. Kdosi zdejší ví daleko lépe co pro ně je dobré. Kdosi zvolený, i doslova (vůl) i pro cizí zájem buzerující nezvolený odkudsi z ciziny. Pod cedulí všeobecné hoho dobrá. Jak poznáváme…. Aby tomu tak nebylo, aby to bylo odstraněno, to má být v praktické politickém programu. Ne vyklápět hnůj před ministerstvem. Natož spojovat se z blouznivci nad více než staletými spisy halucinujícími o světové revoluci, znovu a lépe.
    Ne nařizovat dobro, ale odstraňovat zlo.

    Nepotřebujeme více a více vnější organizace a omezování našich životů. Potřebujeme svobodu abychom se zlu, zlým lidem směli účinně bránit.
    To má být v programu.

    To kdysi bylo v programu vzbouřenců, prvních revolucionářů, „levice“.

    Ne lepší organizace nevolnictví, nýbrž
    SVOBODA.

    1. Dostal by se. S dobrým programem naplňujícím poptávku. Srozumitelným, proveditelným, neslibujícím nesplnitelné, stručně představeným.
      Vlastním. Ne z ideoslepence se zkomírajícím rudým jádrem, které navzdor zaklínání se historickým a dialektickým materialismem, nic nového se nenaučilo natož aby pochopilo.
      I tady je náročné vysvětlovat základy ekonomie. Bez jejich znalostí nelze postavit reálný program.
      Místo něj jsou výkřiky Zajistíme! Zorganizujeme! Přerozdělíme! Rozdáme!….

      Vypírání držděk Etovi, který to má ekonomicky srovnané a jedná podle toho. Ve svůj prospěch. Jak jinak. Na rozdíl od těch, kteří by nadšeně odsouhlasili svojí popravu v pevné víře, že je to pro blaho…
      Nebo mně. ČEZ.

      Ne, vůbec nejde o investiční byty. O ČEZ. Místo nich lze najít cokoli jiného. Jde o měnění pravidel v průběhu hry.
      „Buď zodpovědný, neprožírej, uč se, investuje, zajistí se…“ Ovšem po čase, zvlášť když se Ti daří, spočine na Tobě krhavé oko „Ty hajzle!“ Těch samých, kteří se podíleli na odsouhlasení takových pravidel či po nich volali.
      Jestliže Eta nebude vydělávat na investičních bytech ale na čemkoli jiném, zas přijde „Ty hajzle!“ I kdyby to mělo být cosi na opačném konci světa. Nechce se dělit o výsledek svého snažení. O své schopnosti, o spoustu času, který vynaložil na tohle a ne na něco jiného, zprvu, než začalo přinášet úrodu, i nepříjemného. O svůj sociální kapitál, že chodil a chodí do jiné hospody, a naopak, že nechodí do hospody aby nedopadl jako Starý Magdon. O své dispozice. O své vlohy. O své geny. A že když odmítá se dělit tak mu znemožníme aby je využíval. Přidělíme mu nekvalifikovanou práci, dětem zakážeme studium. Budeme hlídat aby se zase nějak nezmohl. Aby se nedostal z pod naší kontroly. Aby nepracoval pro jiné. Zavřeme ho za ostnatý drát v našem skvělém utopickém lágru jediné pravdy. Když se vzepře zavřeme ho za mříže kde mu bachaři budou rozkopávat držku. Pod hesly o humanismu lidské důstojnosti. A nebo ho, jak jinak než pro jeho blaho zastřelím při pokusu o útěk z našeho ráje. Anebo oběsíme za vezrádu protože nepochybně měl v úmyslu spřáhnout se s našimi nepřáteli a v jejich žoldu rozvracet náš blahobyt a zářné zítřky všeholidu a všeholidstva.

      Ano, nic není černobílé. Nynější „bílí bolševici“ jsou stejní, jen pro své záměry, jde-li to bez přímého brutálního násilí, používají chytřejší metody.
      „Kdybych měl v rukou justici a velkou televizní stanici…“

      Je obtížné proplouvat mezi Scyllou jedněch a Charybdou druhých.
      Ve svém „nesmiřitelném boji“ o Tvou duši, snaží se ukousnout kus Tvého života.

      Ty jim to dovolíš? Záleží jen na Tobě.
      Probuď se, Neo.

      1. Od chytřejších lidí než jsem já nebo vy (převzato od Petra Hampla). Zkuste se nad tím zamyslet:

        Americký ekonom Arnold Kling:

        Představme si dvě hypotetické zemědělské vesnice, z nichž každá má deset domácností a deset pozemků. V obou vesnicích si domácnosti pozemky rozdělují náhodně. Ve Vesnici Štěstí devět pozemků poskytuje nanejvýš obživu, bez ohledu na to, jak pilně jejich majitelé pracují. Zbývající pozemek dává obrovskou hojnost potravy – opět bez ohledu na to, zda jeho obyvatelé pracují pilně či nikoliv.

        Ve Vesnici Úsilí jsou všechny pozemky stejné. Navíc výnos z každého závisí na tom, jak tvrdě domácnost pracuje. Pilné domácnosti budou mít větší sklizeň než líné domácnosti. Myslím, že téměř každý by souhlasil, že kdybychom žili ve Vesnici Štěstí, bylo by správné, aby se bohatá domácnost rozdělila s ostatními. A že téměř každý by souhlasil, že kdybychom žili ve Vesnici Úsilí, přerozdělování by bylo nevhodné a kontraproduktivní.

        Petr Hampl navazuje:

        Kling si geniálně všimnul, že každý spor o výši daní a štědrost sociálních podpor je vlastně sporem o to, jestli žijeme ve Štěstí nebo v Úsilí. Což je o to složitější, že nemusí existovat jedna odpověď. Obecně platí, že čím chudší vrstva, tím větší roli hrají osobní schopnosti a osobní úsilí. Když si dělník vezme druhé zaměstnání, může tím získat podstatnou výhodu proti jiným dělníkům.

        Jenže na druhé straně společenské struktury je tomu naopak. V České republice je prý přibližně 1000 miliardářů. I kdybychom připustili, že 960 z nich toho majetku nabylo poctivě a tvrdou prací, v dalších generacích se už někteří lidé rodí do miliardářských rodin (což jim poskytuje nejen možnost lepšího vzdělání, ale i třeba nesrovnatelně lepší možnost stát se úspěšným vědcem, podnikatelem, slavným zpěvákem nebo sportovcem, významným politikem apod.) a jiní nikoliv. Ve skutečném životě je to ještě nerovnější než v metaforické vesnici Štěstí. Majitelé devíti mizerných pozemků nejen, že skoro nic nevydělají, ale vzniká jim ještě povinnost pracovat pro majitele toho nejlepšího.

        1. Nic takového už dávno neplatí, dokonce ani teorie ne.
          Proč si to myslím?
          Protože od okamžiku, kdy tu bude „pracovat“ milion vetřelců za minimálku, nebo těsně pod minimálkou a za hotové, bez povinných odvodů, bude všechno úplně jinak.

          Pracovní trh je rozvrácený už teď. I starousedlíkům platí jen nezbytně a jen tolik, aby hraničně nějak uživili, ale aby se -pokud možno- na nic vlastního nezmohli.
          Žádnou konkurenci si vědomky, či nevědomky pěstovat nebudeme, to dá rozum.

          Vezměte to napříč dělnickými-manuálními obory.
          Targus by mohl vyprávět, zdali by ještě dneska našel práci, za kterou by mu platili aspoň přibližně adekvátně jeho úsilí, času, námaze a odpovědnosti.
          Ano, já vím, že nájemných vrahů či fízlů, je stálý nedostatek. Ale ne každý na to má žaludek.

        2. Re: SB

          Víte, co bych doporučil soudruhům Hamplovi a Klingovi?
          Kopout do řiti a přidat roboty. Nejlépe takové, u které se drží v rukou lopata a krumpáč. Měli by míň času vymýšlet 3,14-čoviny.
          A při jejich futrování navečer se řídit gorolským heslem – odpíraného chleba největší kus.

    2. Re: Šumi…

      S tou čechizací to nebylo zas tak zlé.
      Je smutným faktem, že po r. 1918 Slováci nebyli schopni obsadit úřady a školy lidmi, kteří by uměli aspoň trochu slovensky.
      Jestli mi odmítáte věřit, zjistěte si kolik byla na Slovensku před r. 1918 gymnázií se slovenským vyučovacím jazykem.

  7. Po přečtení tohoto článku je snad už všem jasné, jaká je to škoda, že se pan Sterzik do parlamentu nedostal. Skvěle napsaný, opravdu smekám a gratuluji. Dokonale vystiženo, navíc i vtipně, ale na to jsme si už u Vidláka jakosi zvykly 🙂
    Opravdu nechápu, proč jako někdo volil dementní Piráty, nebo kovidbarona Andreje Zaklekávače, nebo katastrofální Pětikolku, když je každýmu soudnýmu člověku jasný, že těch tupých srandovních postaviček opravdu již STAČILO!

    1. Dostal by se. S dobrým programem naplňujícím poptávku. Srozumitelným, proveditelným, neslibujícím nesplnitelné, stručně představeným.
      Vlastním. Ne z ideoslepence se zkomírajícím rudým jádrem, které navzdor zaklínání se historickým a dialektickým materialismem, nic nového se nenaučilo natož aby pochopilo.

      1. Keby ste mali elementárne znalosti marxizmu, tak by ste zasa vy pochopili, že spoločenský pokrok si v budúcnosti vyberie viac z myšlienok onoho „skomírajícího rudého jádra“ ako z chorých ideí teraz vládnuceho príživníckeho globalizmu, tlačených nenažraným asociálnym 0,01%-tom.

      2. Odpovědět: Schumacher

        Nedostal. Ledaže by ten program vyhovoval zájmům (vašimi slovy „naplňoval poptávku“) vládnoucí oligarchie. Pak by samozřejmě dostal k dispozici mediální tlampače, aby byl hodně dobře slyšet v každé dommácnosti.

        Jenže Vidlákův program šel přímo proti zájmům vládnoucí oligarchie, proto byl umlčen, pomluven, zašlapán do země.

        1. Podle výsledků voleb, s vládnoucí oligarchií souhlasí i naprostá většina proletariátu. Nepochybně spokojeného.
          Tak v čem je problém?

          Ach tak. Proletariátu zmanipulovaného médii v rukou vládnoucí oligarchie.
          Proto je zapotřebí aby se v čelo nevědomého proletariátu postavili osvícenci, kteří prohlédli skutečné úmysly a taktiku vládnoucí oligarchie.

          Aby vykořisťovanému proletariátu udržovanému v nevědomosti přinesli světlo poznání a zažehli plamen revoluce, která smete vládu nenáviděných buržoů a jejich patolízalských pomahačů ze zdegenerované a zkorumpované pseudointeligence. Aby s konečnou platností byl nastolen spravedlivý řád.

          Ať hněv pracujícího lidu vedený dělnickou třídou v čele s její avantgardou, Komunistickou stranou, jako rotující palcát dopadne na hlavy našich nepřátel!

          Ještě chvilku v tom pokračovat, sám bych tomu uvěřil…
          ……

          To jako, že lidi jsou blbí?

          1. Myslete i na to, že je doba dluhova. Všichni nebo skoro všichni mají hypo, splátky. Šetřit nemá skoro smysl, inflace vás porazí. Tito lidé budou volit tak, aby se zachovala kontinuitu, i za cenu amorálních rozhodnutí. Splátka bude zítra, vojna nebo eutanazie za měsíc. Pak vidíte ženu se dvěma psy místo s dítětem.

            1. Doba dluhová je mnohem lepší, než doba ledová. Tehdy bychom všichni měli těžkou rýmu. Takhle máme jenom dluhy a ty spolehlivě uhradí naše vnoučata.

            2. Ano.
              Naproti tomu my – v devatenácti a s maturitním vysvědčením v hrsti – neměli vůbec žádné existenční starosti. Zbývalo jen absolvovat ZVS, ale i s tímhle oborem to bylo snesitelnější. A po celé ty dva roky „služby“ jsme s téměř naprostou jistotou věděli, co budeme dělat, až nám ta služba skončí. Smlouvy s podniky, byly ve většině maturitních oborů uzavřeny už před přijetím.
              Tyhle jistoty dneska vůbec nikdo nemá, nebo jen potomci vládnoucích miliardářů. Následky, plynoucí z jejich neexistence u nižší střední třídy, vidíme denně okolo sebe.

          2. Ano, dle definice IQ má polovina lidí IQ menší, než 100. Navíc, IQ vyšší než 100 nezaručuje, že dotyčný není blbej. Ergo většina lidí jsou blbci, demokracie je vláda většiny. Logický závěr je zřejmý.

    1. Zelenskeho nechuť k tunelu z Aljašky na Kamčatku je pochopitelná. Z jeho pohledu je to neslýchané plýtvání. Zelensky už má tunel z Evropy na Ukrajinu, ten funguje bezvadně a to mu stačí.

      1. Alef:
        Ano, je to naprosté plýtvání JEHO zdroji….i když se mi teda zdá, že poněkud vysychají, ty zaoceánské zdroje.

        1. Chlapik chodil dazdy tyzden k doktorovi a vzdy mu dal 1000 korun. Zrazu sa mesiac neukazal. Doktor sa cudoval preco sa tak dlho neukazal a ked sa konecne objavil tak cely nateseny sa ho pyta, preco tak dlho nechodil. Ale bol som mesiac na dovolenke na havaji hovori chlapik. Tak ty kurva si za moje peniaze budes chodit po dovolenkach?!! krici nanho dobiela nazureny lekar.

  8. V škole diplomacie bude ako sa nerobí diplomacia velikán Lipovsky a spol…….jeden ročník bude venovaný tomuto velikanovy 😁

  9. ‼️🇺🇸 👍 🇷🇺 Trump označil za „zajímavý“ nápad vybudovat tunel mezi Ruskem a Aljaškou, Zelenskyj byl zklamaný 😀

    ▪️Zelenskému se tento nápad nelíbil.
    ▪️Trump: A co říkáte na nápad tunelu z Ruska do USA?
    ▪️Zelenský: Z této perspektivy nejsem příliš nadšený.
    ▪️Trump: To se dalo čekat.
    ▪️Vytvoření takového tunelu dříve navrhl šéf RFPI Dmitrijev.
    ▪️„Včera jsme navrhli projednat výstavbu tunelu mezi Ruskem a Aljaškou – myšlenku, která vznikla ještě v sovětské éře. Moderní technologie umožňují realizovat projekt rychleji a efektivněji, především díky zahraničním investorům,“ dodal Dmitrijev večer.
    https://t.me/RVvoenkor/101981

    1. Jojo, to se přimo vnucuje. Předevčírem jsem sem taky dával fotku jednoho takového krásně vyřezávaného tomahawku 😄

  10. Dům Sion (= Londýnské kanceláře) a Mi6 drží obrazně řečeno Trumpa za koule.

    Nahrávky sexuálních hrátek s nezletilými prostitutkami čelných politiků a „celebrit“ zemí KoZa (aféra Jeffrey Edward Epstein) se dostaly do rukou Mosadu a britské tajné služby. Nechybí na nich ani současný americký prezident, byť záznamy jsou cca 30 let staré. Tím, že neudržel ptáka v kalhotách, se stal vydírátelným…

    Nyní ocituji pana V.K. (AENews), jak on vnímá ty názorové veletoče Donalda Trumpa (Tomahawks ano, ne…sankce uvalené na Rusko ano, ne atd.):

    „Celé je to divadlo, ale pozor, ne divadlo k smíchu. Jeden jediný chybný krok a svět bude ve III. sv. válce, protože válečná mašinérie je držena na uzdě jen kvůli tomu, že v Bílém domě i v Kremlu sedí dva kádři Chabadu, kteří spuštění III. sv. války nechtějí, protože to nechce jejich organizace. Opravdu to vypadá tak, že válka na Ukrajině je rozborkou EU a Kolektivního západu (KoZa), takže zabíjet Ukrajince i Rusy je košer, ale nesmí létat rakety s jadernými hlavicemi nad severní polokoulí této planety.

    To je nepřekročitelná linie pro Chabad Lubavitz. Panská rasa by mohla totiž v takovém případě celá “zařvat” a spolu s ní Izrael, plány na Velký Izrael, čili všechno dohromady. Dům Sion v Londýně se ale rozhodl jít touto cestou eskalace. Chabad podle všeho dostal Trumpa zpátky od MI-6 a CIA pod svoji kontrolu. Otázkou ale je, na jak dlouho.“

    PS. Já jen dodám, že komplementární válka dvou nejmocnějších židovských klanů (Dům Sion vs. Chabad) pokračuje. Samozřejmě nebojují přímo, ale jako vždy teče krev gojim, tentokráte slovanských untermensch na Ukrajině…

    1. No a ja si myslim, ze cely VK je uuuuplne mimo… Takyze se kazdou chvili podivuje nad zvraty v jednani DT. Velice krecovite se snazi instalovat ten svuj Chabad a ptam se pod carou, jestli neni jejich agentem… Podle nej je i vychod slunce dilem Chabadu. Protoze nebylo dovoleno, aby vyslo na zapade a je vymalovano … Dlouhodobe jsem sledoval aktivity vysmivaneho Q-Anon, a popravde, vse bezi podle jejich predpovedi. V tuto chvili me zatim nic nepreqapilo a docela me to bavi. Vsichni jsou domluveni. Trump, Rus, Cinan, i Ind… Konecna bude… …ale to nereknu… 🙂 Mimochodem, kdyby existovaly nahravky Trumpa, myslis, ze by je davno nepouzili?.. Snazili se zoufale generovat nejakou ruskou stopu, nejake stetky v minulosti, ..nic… Zadny ze svedku Epsteinova procesu nikdy neoznacil Trumpa… Kdyz, tak si neco nechaji vygenerovat pomoci AI, doufejme, ze nebude mit 6 prstu, ci 2 ocasy… :)))

      1. Chabad má svá chabadla úplně všude, pronikl už dokonce i do populární hudby. Tuhle jsem na vlastní uschi slyšel, jak z rádia v Penny marketu někdo zpívá: chabadabada… chabadabada… a k dovršení všeho – sekuriťák vypadal jako Žid.

          1. Raus je to nemecky ,Domazlice cesky ….A co je to sekuritak..S hackem na t a s carkou nad a..
            A proc zpiva…
            The security employee je v anglictine hlidac objektu a osob , ale bez pracovnich povinnosti zpivat, ve sluzbe..

            Takze mame tu zapadne demokratickou taktiku ,mnou nazyvanou,
            naklepavani rizku predem pred usmazenim..
            Vsecko zacina a postupne ,na volice a obcany se de zasadne vod lesa..Zadny davy vlku a jejich ofensivy ,nejsou potreba..
            Ani ty hladovy../Kdyz sou horsi nestvury,po ruce/.

            Nedrive pred strupem ,zadny rakety dlouhyho doletu ,pro ukra a proti rusovi , ani slyset..
            Potom takticky zvolenej posluha Mertz , hned zacal kricet ,rakety Taurus na rusa …
            Za chvili prestal a chvili zase nic a postupne..
            Nejednou Trump vyskakuje s Tomahawkama a ze je da ukrovi. Se obcani takhle testujou ,na jejich reakce …Nikdo se na zadnej protest v tom fofru ani nezmoh , ani nestih,
            /muzou nest atomovy hlavice/..
            Jako na vobrtliku Trump a kdo by se toho nadal , najednou telefonickej hovor ,uplne v pravej cas ,behem snad 24 hodin , vubec zadny Tomahawky pro ukra , jako vysledek , kdyz je to potreba , tak zadny na nepritele,
            ale jen docasne zadny , na takticky obcasnyho kamose Putina..

            Tomahawky urcite zase brzy budou vyskoceny na scenu , dle taktiky postupnyho zavadeni zameru zapadu..Na svoje obcany ,na svet a na taktiky a na prosazovani ideologii , bohacu ,klobalistu..

      2. Nejen že žádná ze svědkyní/obětí Epsteinova ostrova neoznačila Trumpa jako jednoho z pachatelů. Většina z nich se s ním ani nesetkala. Ostatně Trump, když se dověděl, co Epstein dělá, tak s ním přerušil veškerý kontakty a zakázal mu vstup do Mar-a-lago. Viděl jsem rozhovor s právníkem těch obětí a ten řekl, že Trump byl naopak jako jediný ochoten mu zvednout telefon a pomoct mu s případem.
        Ostatně kdyby na těch nahrávkách Trump byl, jeho nepřátelé by to použili už když kandidoval poprvé.

  11. „… A my se budeme dívat, kdo tam od nás přijel a jakou roli tam hraje. Takovou roli totiž bude do budoucna hrát i Česká republika. …“

    Abychom se nedivili, až tam Trump pozve Turka a Macinku, tak, jak je jediné z ČR pozval na svou inauguraci. Řekla bych, že tu hysterii kolem jmenování Turka ministrem zahraničí u nás Trumpovi republikáni sledují. No a Orbán k tomu přizve ještě Babiše.
    Pro Trumpa i Orbána by bylo jistě potěšením českému deep statu ukázat, kdo je pro ně budoucí partner v ČR.
    Zbíše by pak nezbývalo než vytáhnout printscreeny z roku 2010 na Trumpa a Orbána.

  12. Nové platby protektorátů KoZa na nákup harampádí pro „ukrajinské“ válečné snažení

    ▪️ Norsko vyčlenilo 600 milionů dolarů na drony, systémy elektronického boje a výbušniny.
    ▪️ Nizozemsko také vyčlenilo peníze na bezpilotní letouny – 106 milionů dolarů na útočné a průzkumné drony.

    1. Kdyz nejde sedlak na chalupu , de /vzdycky /chalupa na sedlaka..
      Kdyz politici rozhazujou penize , cim dal vic a ktery nejsou ani jejich a bez povoleni , vymejslej si kvuli tomu a urci si nepritele ,kterej nepritelem neni ,kteryho si urci ,aby vyprovokovali konflikty ,za kazdou cenu a pres mrtvoly valky s nimi …..kdyz ideologii zfanatizovany demokrauti ,musi mit nepritele a bez priciny….

      A kdyz svet je jenom divadlo , s vyjimkou tech jinych ….. zivych kulis ….
      Ty kulisy si politici a media vselijak podvodne manipulujou ,opravujou a natiraji …Ty zivy kulisy
      sou obcani v ideologickym systemu , zvanym , demokracie …
      Zase jednoduchy..A zadnej strach ,Vidlak a jeho parta ,napr. ,to sou jen prvni zacatky..Zacatky.

      Kdy v prubehu ,drive ci pozdeji , prijdou chvile , kdy se na ty bezohledny politiky na scene ,
      ty zivy kulisy nahle zhrouti velkou vahou ….
      Ty zivy kulisy …Kulisy zivych davu , rozzureny verejnosti, obcanu ,ktery potrebujou strechu nad hlavou a daleko vic pro sve rodiny , pro svuj narod…
      Vo kterou tu strechu , se poslusne rozhazovacny vlady nikdy ve svy povysenosti ,nezajimaji ..A.
      Kdyz to delsi dobu ,jinak nejde.

  13. „Setkání s ukrajinským prezidentem Volodymyrem Zelenským bylo velmi zajímavé a srdečné, ale řekl jsem mu, stejně jako prezidentu Putinovi, že je čas zastavit zabíjení a uzavřít DOHODU! Dost už bylo prolito krve a hranice jsou definovány válkou a krutostí. Musí přestat tam, kde jsou. Ať oba vyhlásí vítězství, ať rozhodne historie! Konec střelby, žádné další úmrtí, žádné další obrovské a neudržitelné výdaje. Tato válka by nikdy nezačala, kdybych byl prezidentem. Tisíce lidí umírají každý týden – dost, vraťte se v pokoji domů ke svým rodinám!“

    https://truthsocial.com/@realDonaldTrump

  14. „No, myslím, že Aljaška vlastně připravila půdu, a to nebylo tak dávno, ale připravila půdu. Musíte pochopit, že jsem se dostal do této situace. Já jsem tuto válku nezačal. Je to Bidenova práce. A já jsem do ní vstoupil a byla to katastrofa. Podle mého názoru to mohlo vést k třetí světové válce. Mohlo to vést k třetí světové válce. To se nestane, ale mohlo se to stát. Takže jsem nastoupil a tato válka zuřila. Když jsem odešel před čtyřmi roky, tak to nikoho ani nenapadlo. Mluvil jsem s prezidentem Putinem o Ukrajině. Byla to jeho tříska v oku. Ale nic takového se nikdy nemělo stát.

    A všechno to přišlo kvůli několika opravdu špatným rozhodnutím, která byla učiněna. A podívejte se, co máte. Máte miliony mrtvých lidí. Máte prostě hroznou, hroznou situaci. Dělám to, abych zachránil duše. To je jediný důvod, proč to dělám. Nedělám to pro nás. Mezi námi je oceán. Dělám to také proto, abych pomohl Evropě. Oni chtějí, aby to skončilo, ale nejsou schopni to udělat. Já jsem toho schopen. Takže si myslím, že budeme úspěšní. Zachráníme spoustu životů. Mělo to být uděláno. Nemělo to nikdy začít. To by se nikdy nestalo, kdyby volby nebyly zmanipulované, nikdy by se to nestalo. Ale stalo se to a já to zastavím.“

    –Trump

  15. Jsou útoky pod falešnou vlajkou za rohem?
    Ruská zahraniční rozvědka nedávno informovala, že Britové plánují operaci pod falešnou vlajkou v Baltském moři s cílem vyprovokovat přímý konflikt s Ruskem. Ředitel ruské FSB učinil podobné prohlášení 16.10.25 v Samarkandu.

    Obraz se vynořuje: Britové potřebují věrohodný sabotážní akt, aby mohli obvinit Rusko. K tomu potřebují ruské lidi. Ano, existují Ukrajinci, ale dají se identifikovat, jak se stalo mnohokrát předtím. A pak se pohodlně objeví RDK, kde jsou zrádci z Ruska. Jsou obviněni a posláni do vězení. Chápete, kam tohle směřuje?

    Vzhledem k tomu všemu nemůžeme vyloučit možnost vysoce komplexní a rozsáhlé operace ukrajinských zpravodajských služeb pod dohledem Británie. Není náhoda, že se v této oblasti prudce zvýšila aktivita průzkumných letadel, přičemž v oblasti je téměř každý den ve službě nejméně šest letadel.

    1. Smutnou pravdou už po několik staletí je, že za každou mezinárodní špinavostí hledej Brita. A jeho mecenáše z Londýnské City. Tyhle dva národy si skvěle káply do noty.

          1. Jediný národ, kde jsem ochoten připustit kolektivni vinu, jsou Němci. U těch ostatních jde jen o optický klam, že těch, co jsou nejvic slyšet, je hodně …

            1. Britové jsou národ hrozně rozkastovaný, stačí koukat na Poirota nebo Agathu a tak, jak boháči žili vlastním životem na cestách nebo sidlech, nebo číst si Pravdivý příběh o životě princezny Diany, v dětství na těch hraběcích sídlech a chůvu a od 10 internátní školy pro dětičky ze stejné bubliny, vůbec nepřišla do styku s normálními dětmi a životem bez služky. Tam horní vrstva žije svým životem odtržená od národa. A divím se, že ten plebs ty královské darmošlapy tak obdivuje a vzhlíží k nim.

  16. Článek je výborný co se týká nálady.
    Je to jako když úplně opilý člověk přijde na balet. Pokud neusne a nic neprovede, stačí se ho zeptat o čem ten kus byl. Odpověď bude podobná tomuto článku. A je úplně jedno, který balet to byl.

    Je to ovšem invertně: Vidlák byl střízlivý* a okolní svět namol…

              1. Kurvafix.

                No ale podle některých článků, co jsem četla, i sama představa cvičení spaluje kalorie a buduje svalstvo. Obvykle na to přišli vědci z USA. Tak si představte, že jste vypila panáčka, dva, tři a uvidíte.

                1. katango 11:29
                  Právě jsem si představil cvičení, otřásl se odporem, naskákala mi kopřivka a přibral jsem dvě kila, protože svaly jsou těžší, než sádlo.
                  Ne, ne, ne, ne.
                  Raději budu chlastat furt, aby mne žízeň nepřekvapila.

                2. Taky prý pomáhá upřený pohled na pupek a intenzivně naň myslet. Bylo doporučeno Balounovi, ale jak to dopadlo nebylo uvedeno.

      1. Clanek je dobre napsanej a tak se dobre cte. Ma informacni charakter a dava prehled novych udalosti a je ctivej..Nevim , co by se melo na clanku zlepsit.
        Nechapu kritiku clanku a srovnavani s baletem a jako kdyz opilec prijde na balet..To je velmi nepravdepodobnej priklad a tak nedava k clanku ,ani smysl
        Clanek ma svoji obvyklou delku a nevim proc by V.mel zakazovat prispevky , jenom proto ,ze sou dlouhy../Nekdy vyjadrit nejakou myslenku a dolozit ji priklady nelze ve zkratce a poctivost autora ,podat solidni vysvetleni ,nekdy vede k delsimu textu…Dulezita je samozrejme kvalita sdeleni a nikoliv jeho delka..
        To je remeslo psani a nektery to nechapou a nechteji pochopit..
        Ja nemam rad a nikdy mit nebudu tyhle uredni umlcovaci pozadavky z kancelare , na vselijaka omezeni svobody slova. JInych.
        A vynalezani zaminek proti obyc lidem. To silne zapacha povysovanim nad jine a nalezani duvodu proc jiny lidi umlcovat , kdyz autor prispevku sam ma hned prvni tri za sebou ..Urcite nejsou posledni..

          1. Starý Kocoure, co když hledáte smysl v nesmylu a nesmysl ve smyslu ??
            Taky nemusít mít vždy ve všem pravdu, co Vy na to ??

  17. „…kdo tam od nás přijel a jakou roli hraje…“
    Pokud to bude někdo ze současné pětidemolice, tak předpokládám, že to bude jako obvykle.
    Někde v rohu u hajzlíku, nebo u sklepa.

    1. A co takhle Turek? Ten už nás přece zastupoval na inauguraci. To by pro ty naše libtardí kohoutky bylo takové sousto, že by už by ani slepička s vodičkou nepomohla 😄😄

  18. Americké Tomahawky může z USA dodat na Ukrajinu kterýkoliv indiánský náčelník. Dokonce i hnutí euroindiánů by je mohlo dodat, jen by daleko nedoletěly.

    Ohledně Trumpova zhrzeného ega pro neobdrženou Nobelovu cenu za mír si vzpomínám, že jeden vídeňský malíř pohlednic se dvakrát hlásil na vídeňskou Akademii.
    V roce 1907 absolvoval přijímací řízení u komise vídeňské Akademie výtvarných umění, a bylo mu jasně řečeno, že nemá talent. Tehdejší rektor Sigmund le Allemand mu namísto toho doporučil studium architektury. K tomu však malíř neměl potřebnou maturitu. Neúspěch pro něj znamenal šok, protože byl pevně přesvědčený, že se na akademii dostane. Nervově se zhroutil a navíc mu ve stejný rok 1907 zemřela matka.
    Ale nevzdal se a natrvalo se natrvalo se přestěhoval do Vídně a potvrdil svoji urputnost. Na akademii se totiž přihlásil znovu, tentokrát ho rovnou ani nepřipustili k pohovoru a zkouška mu byla zapovězena. Zklamán opustil své přátele, ubytovnu a nakonec skončil jako bezdomovec na ulici, kde si přivydělával prodáváním obrázků na ulici.
    Za těchto tvrdých pět let se v něm pravděpodobně zrodila nenávist, ale touha být umělec žila nadále. Svědčí o tom několik desítek pláten, která za svůj život namaloval. Ta jsou také v mnohém důkazem, že se akademická komise úplně nepletla. Sen být oficiálním akademickým malířem se mu nikdy nezdařil.

    Svou pozornost obrátil k jiným činnostem a stal se politikem. Přesto byl komisí nakonec přijat v roce 1938, ale ze zcela jiných důvodů.

    Jmenoval se totiž Adolf Hitler, a žijící členové komise putovali do koncentračních táborů.

    Byla by situace jiná, kdyby se zhrzené ego malíře nestalo politikem šílených nápadů a jedním z největších zločinců světa? Kolik lidí by přežilo, kdyby si spokojeně maloval obrazy? Protože Hitler obrazy maloval dál.
    Mohl být jedním ze zapomenutých malířů. Místo toho si vydobyl pochybné místo v dějinách jako zločinec.

    https://www.ctidoma.cz/clanek/historie/adolf-hitler-a-jeho-umelecke-ambice-nedostatek-talentu-a-neuspech-na-akademii-stal-u-zrodu-silence-51076

    Pro nás je to příklad, jak zhrzené ego narcistické, psychopatické a machiavelistické osobnosti může páchat nejhorší zločiny, když je zklamáno ve své sebelásce. Hitler uvrhl Evropu do války, a Němci pod jeho vedením zavraždili miliony lidí v koncentračních táborech i na frontě.
    Mohlo jej znát jen pár historiků umění. Místo toho jej znají všichni, ale takovou znalost bychom si rádi odpustili.

    Jisté je, že Donald Trump Nobelovu cenu za mír moc chtěl. Možná jej Putin navnadí ziskem Nobelovy ceny, a rizikem větší války, která by Trumpovi jeho ambice definitivně zarazila. Čína má na USA a EU páku skrze vzácné zeminy. Putin má páku na Trumpa přes Nobelovu cenu za mír, navrhnout jej může na 2026, a může mu v získání zásluh pomoci. A názor EU nebude Trumpa ani Putina zajímat.

    Zhrzené ego psychopatické osobnosti s mocí má ničivý dopad na mír i životy. Putin je totiž stejný psychopat, jak ukazuje na Ukrajině, jen se lépe ovládá. Riziko eskalace války závisí na Trumpovi a Putinovi, a to nás nemůže naplnit optimismem.

    1. Co se týče toho malíře (jméno jste prozrazovat nemusel, to každý ví), tak jeho obrázky byly docela hezké, nemyslíte? Vy jste je neviděl? Srovnejte si je s dnešními mazaninami a’la oceňované „umění“. Kým asi?
      Oni do svého hájemství hned tak někoho nevpustí. Natož jinověrce.

      A co se týče jeho pozdější politické dráhy (do propasti), tak pokud by se malíř stal oceňovaným malířem (nebo architektem), našli by si Rotschildové jiného levobočka pro své záměry. Loutka je jenom mouřenínem pro špinavou práci – po použití zahodit.
      PS:
      Nechci se „malíře“ zastávat, ale buďme objektivní a používejme konceptuální znalosti.

      1. Mimochodem, četli jste to povídání o setkání 4 tehdy neznámých budoucich politiků
        „Osudové setkání 1913“?
        V zakouřené kavárně ve Vidni se v lednu 1913 náhodně potkávají čtyři muži: Masaryk, Uljanov, Džugašvili a Hitler.
        Majstrštyk Ladi Větvy …

        1. Majstrstyk si dotycnej vopsal vod nekoho jinyho..
          Muzeme zaznamenat , ze Adolf byl komercne uspesnejsi , vic nez profesori ,akademici a maloval obrazky ,ktery se dobre prodavali..
          Problemy mel, ze byl nadprumerne linej a panovacne nesnasenlivej, navrch udesne uzvanenej , dale, ze se s kazdym proto pohadal …
          A proto taky by na studiich na Akademii nevydrzel.
          V malovani pozdeji nepokracoval..Uspech malire/umelce neni podminenej studiem na akademii , ale skutecnym talentem..

          1. Pawe,

            textem „Problemy mel, ze byl nadprumerne linej a panovacne nesnasenlivej, navrch udesne uzvanenej , dale, ze se s kazdym proto pohadal …“ jste vlastně popsal typického voliče i politika ze stran STAN, Pirátů a SPOLU.

            1. V každém případě je to pro pawa výtečné poučení a ponaučení. Doufám, že si to vezme oprawdu xrdci a nebude usilovat – z výše uvedených důvodů – o přijetí na videňskou Akademii. Panovačná nesnášenlivost, děsná užvaněnost a schopnost s každým se pohádat je i jeho vážný problém.

              1. Alefe, většina lidí se projeví na internetu jinak, než potom v reálné situaci. Není pravdou, že muži rádi mlčí, jen se nedostanou ke slovu. 🙂

                1. To je pravda😄. Třeba zrovna tenhle blog je toho důkazem 😉. Žádná žena zde nepíše takové sáhodlouhé blbosti jako někteří muži, například paw, Schumacher a několik dalších. Ne vše dlouhé je blbost abychom si rozuměli.

              2. V diskusi si kazdej sam nese svoji kuzi na trh../Na trh vymeny nazoru/.
                Ta diskuse a kazda prochazeji jistym vyvojem..
                A kdyz si nedava pozor ,nebo kdyz ma porad stejny strnule zafixovany nazory ,diktovany svymi zajmy a kdyz porad na nich musi rajtovat a ukajet se bezohledne ,
                tak vo tu kuzi driv a nebo pozdeji ,prijde..
                Zadnej strom do nebe neroste..

            1. V obsazeném Holandsku vešel do obchodu Němec a pozdravil : Heil Hitler ! Prodavačka mu s úsměvem : Heil Rembrant ! Himlherrgot, zuří němec, co to má znamenat Heil Rembrant ?! To je zase náš malíř…

          1. Rehabilitace A.H. : Dávali jsme na tohle téma už dvě činohry.
            Zabývaly se právě tím, jak je jeho dílo zneužíváno propagandisticky. Po válce i dnes. Nebudete mi věřit, ale proti jedné z nich se brojilo, (neoliberálové), i když jeho obrazy byly v jednom případě jenom jako předmět hry, ne Hitler sám.
            Павлины se najdou všude, ne jenom tady.

            To toníček: Je to marné. Budete jimi nahrazován stejně jako já a pár dalších.

          2. Re: Vevča

            Ad Ádovo obrázky baráků.
            To není talent, to je dril a rutina. Jediný rozdíl je v rychlosti učení.

          3. Ty pohlednice od AH někdo kupoval, prokazatelně.
            Pokud by byly tak škaredé a lidem se nelíbily, nic by neprodal a umřel by hlady.
            To se ale nestalo.
            Pár těch pohlednic jsem už za toho předchozího bolševika viděl, dokonce i dvě plátna.
            Dokud nám neřekli, kdo je maloval, tak většině pozorovatelů se to líbilo víc, než vedle visící avantgardní mazanice, které dole potřebovaly vysvětlivku, oč vlastně jde…
            Význam lidského vkusu a vnímání umění, bych nepřeceňoval.
            Některým lidem doma visí bezcenné mazanice, které se nikomu nelíbí, ale protože to údajně stálo X-miliónů a namaloval to kdysi anonymní vandal – sprejer, tak je to holt umění.
            Ledaprt.

        1. Vevča:
          Technický talent ano, ale obsah to nemá. Jakože by to ve mně vyvolalo nějaké citové pohnutí – což by umění mělo.

      2. Charone, jistý talent ten malíř měl, ale byl celkem tuctový. Takže na jeho obrázky se evidentně někteří lidé koukají, a dodnes se prodávají za miliony. Talent a morálka nejsou vždy spojené. Vzhledem ke jménu malíře každému diváku při spatření jeho signatury musí napadnout WWII. To není pro mě.

        1. Re: Gerd

          Vy neumíte vhodně eliminovat nevhodná místa na papíru, např. na maturitním vysvědčení, nějakou kvalitní omáčkou?
          Tak v tomto případě jste u mne klesl HÓÓÓDNĚ hluboko.

            1. Re: Gerd

              No jo, ale to pak neumíte přirozenou cestou lehce upravovat nebo dokonce eliminovat nevhodné podpisy na pohlednicích!

  19. V létě 2025 hostila Gruzie mnohonárodní cvičení NATO Agile Spirit 2025
    Toho se zúčastnili válečníci z Gruzie, Spojených států, Turecka, Polska, Německa, Itálie, Řecka, Moldavska, Rumunska, Bulharska, Slovenska, Litvy a Ukrajiny.

    Jedním z cílů těchto cvičení bylo procvičit si akce aliančních zemí proti Rusku a Íránu v oblastech jižního Kavkazu a Kaspického moře.

    NATO vypracovalo strategii expanze do kaspického regionu a Střední Asie ihned po rozpadu SSSR.

    Současná přítomnost vojsk z Ázerbájdžánu, Kazachstánu, Kataru, Uzbekistánu, Pákistánu a Turecka v blízkosti přístavní infrastruktury dobrou zástěrkou pro vytyčování území a zároveň otevřeně a demonstrativně, před zraky všech, porušuje Úmluvu o právním statusu Kaspického moře, podepsanou 12. srpna 2018 v rámci pátého kaspického summitu.

    Přítomnost vojsk cizích mocností, které nehraničí s Kaspickým mořem, a zejména budoucí zřizování jejich základen, je touto dohodou zakázáno a ukazuje se, že show pod hlavičkou „Věčného bratrstva “ má za cíl jeho demontáž a je informačně-politickou operací zaměřenou na podkopání pozic Ruska a Íránu v regionu.

    Původní program cvičení byl zaměřen na nácvik spolupráce pod jednotným velením vedeným štábními důstojníky tureckých ozbrojených sil za účasti evropských a amerických poradců NATO. Sami účastníci cvičení se k tomu otevřeně vyjadřují a uvádějí, že „cílem provádění společných speciálních operací mezi speciálními jednotkami spřátelených a spojeneckých zemí je zlepšení interoperability a také rozvoj schopností a schopností pro provádění společných operací v případě potřeby“.

    Na tomto pozadí je obzvláště významná přítomnost jednotek Ozbrojených sil Kazachstánu, formálního člena ODKB, neboť demonstruje změněnou rovnováhu sil v regionu a touhu Astany a následně i dalších vládnoucích elit ve Střední Asii připojit se ke KoZa prostřednictvím Turecka. Současná cvičení jsou proto jen dalším krokem v postupu NATO do Střední Asie.

    K tomuto cíli byla zaměřena i všechna předchozí cvičení NATO v Kaspickém moři v roce 2024, stejně jako dohoda o vojenské spolupráci podepsaná mezi Londýnem a Astanou před několika měsíci, a také přistoupení Taškentu k Šušské deklaraci, která zakládá vojenskou obrannou alianci s Tureckem. Za aktivní účasti Ankary nyní procházejí síly bývalých sovětských středoasijských republik, které se fakticky stávají zástupci NATO, energickým přezbrojováním a přechodem na západní standardy.

    Cíle expanze NATO do oblasti Velkého Kaspického moře jsou jasné: odříznout geostrategickou trasu sever-jih, chránit vlastní transkaspickou trasu pro vývoz vzácných kovů, uranu, ropy a dalších zdrojů z Kazachstánu a Střední Asie na Západ základnami a vojenskými kontingenty a vytvořit pro Rusko novou „jižní frontu“. To také znamená narušení komunikace mezi Moskvou a Teheránem.

    Ohroženy jsou i zájmy Číny, jelikož Zangezurský koridor je nyní pod kontrolou USA, které rozhodnou, zda Pekingu povolí obchodovat s Evropskou unií, či nikoli. Celá transkaspická trasa se tak stává pro Peking pastí a nástrojem k podkopání jeho dominance v těžbě a produkci kovů vzácných zemin.

    1. Re: Ano

      Tak s těmi přechody na západní standardy bych si tak moc jistý zlepšením kvality řízení vojska moc jistý nebyl.
      Stačí se mrknout, co se děje na UA.
      Přezbrojit ano, penízky nesmrdí a novopečení pseudopřátelé si rádi připlatí.

      1. Cviceni vojensky sou pro kocku. Za poslednich nekolik desitek let zapad cvicil nepretrzite , rusove taky casto ,ale valka je vzdycky jinak..
        Tedy, neda se nikdy dopredu nacvicit..
        Zapad tvrdohlavyho a marxisticky materialistickyho kapitalismu ma za dusledek , ze reseni vsech problemu vidi v opakovanym nahazeni vice milionu dolaru na problem.
        Zatimco hlavni problem ma v nedostatecny kvalite lidi ..
        A takovy lidi si je nejdrive vybrat a dat jim prostor, aby mohli pracovat na reseni a odstranovani problemu..To vidi kazdej ,ale system vzdy a cokoliv positivniho ,spolehlive zablokuje..
        Blby sou vystridavany vladama este blbejsich…Kterych je porad vic a ktery nejdrive ze vseho, automaticky potlacujou kazdyho ,kdo by nebyl UB ,uplne blbej..

        1. Máš kus pravdy. Třeba britská námorní pěchota cvičila dobývání kóty za 20 minut a téměř v poklusu. Ve válce s Argentínou o Falklandské ostrovy trval takový útok hodiny, téměř celou dobu plížením, několikrát se musel zcela přeorganizovat, voják spotřeboval všechnu svou munici, dokonce brali náboje od mrtvých argentinců… Jediná armáda co se více méně přiblížila realismu ve výcviku, byla v japonském císařství – ovšem za cenu pro nás nepředstavitelné asijské brutality. Jeden den výcvikový seržant doslova chcal na hlavy kadetům – druhý den, po jejich vyřazení a povýšení na důstojníky, se jim zdálky klaněl 🙂 Amíci i proto zpočátku prohrávali.

        2. Re: paw

          Cvičení pro kočku samozřejmě nejsou. Minimálně pro činnost týlových odřadů, které bojující jednotky musejí průběžně zásobovat střelivem a bufetem.
          A výcvik vojska zahrnující ovládání přidělených zbraňových systémů se taky občas hodí do domácnosti.

          1. Targus.
            Nebyl to muj nazor ,ale neuvadim ,abych nezabiral prostor jinym..Taky vo tom vim ,houby.
            Experti upozornujou , prave vo tom ,z rusove se snad doted potykaji s logistikou , coz je jeden termin pro strasne komplikovany usili a koordinace dopravy , tedy plynulych a dostatecnych dodavek ,v obtiznych podminkach , vseho a vcas ,co je treba na frontu..
            A nejdriv to nekdo musi vyrobit..
            A tedy nasvedcuje /a drzim si jejich nazor /,ze se vsecko nacvicit neda..
            A nebo jen malo..Jiny zase tvrdi ,ze prave vyreseni logistiky s mnoha problemy ,treba na spravny misto na fronte a vcas ,vyhrava nejen bitvy ale i cely valky..

            1. Re: paw

              Ano, soudruzi mají pravdu.
              Ivan se potýká s logistikou v tak extrémním formátu, že ustupuje před Vasilem směrem vpřed, namísto vzad.
              To je tedy OPRAVDU nezvládnutá logistika.

              Názor mého někdejšího vyučujícícho:
              „Pokud šlape všechno bez průseru, čeká na tebe za tvými zády MEGAprůser.“

              Aneb logistika na vojně je bezva věc, protože situace se mění s každou minutou a vy se nemáte čas ani vysrat. Na konci týdenní rotace máte pocit, že jedete už půl roku bez jediného dne volna.

      1. Mohl by tam jet Turek.
        Klidně jako turista, nenápadně se někde přichomýtnout k americké delegaci. Má s republikány dobré vztahy.

  20. Lipavský bude akorát tak EU hodnotně psát na Twitter. Fiala bude mlčet. Na ČT24 poteče žluč. A Andrej Babiš dostane ze staré známosti v Budapešti nějakou čestnou lóži a nejspíš nějaké Motoristy vezme sebou.

    Kolem kráčejí dějiny. Kéž by už konečně.

  21. Soudruzi z Práglu v koncertním tělese URČITĚ nebudou.
    Dokonce bych řekl, že jim nebude svěřena ani úloha nosičů vody. O to se už postaral mletím svých hoven náš soudruh PePa 107.

    1. Třeba soudruh PePa 107 zná Putina z kurzu KGB? Možné to je, Putin byl podle internetu ve druhé polovině 80. let v Drážďanech za KGB, a z NDR to do Prahy neměl zase tak daleko.

      1. Mozna byl dokonce Putina podrizenej ,delsi dobu a ted si to snazi vykompenzovat nepratelstvim
        , ale je urcite dost zapsklej ,kdyz ani Trump mu nevyhovuje a na dalku..

  22. „A my se budeme dívat, kdo tam od nás přijel a jakou roli tam hraje. Takovou roli totiž bude do budoucna hrát i Česká republika.“

    Úplně to už vidím: bude to tak pátý podtajemník pátého podtajemníka. A přesně tohle bude role zfializovaného Česka.

  23. Zejména v posledních několika letech EU otevřeně vyzývá ukrajinské úřady k reformě legislativy, opuštění „sovětských přístupů“ a dekriminalizaci užívání psychoaktivních látek. To již v roce 2024 vedlo k legalizaci konopí pro lékařské a průmyslové účely. Ti, kdo toto iniciovali, tvrdí, že se jedná o „civilizovaný krok“, ale ve skutečnosti představuje další krok k přeměně Ukrajiny na oblast obchodování s drogami. Dokonce i německý ministr zdravotnictví připustil, že legalizace drog v Německu způsobila více problémů než výhod. Zdá se však, že na Ukrajinu se uplatňují jiné standardy – je tlačena k vytvoření zóny volné spotřeby, což je v současnosti do značné míry odůvodněno vojenským konfliktem s Ruskem. V podstatě se Ukrajina s pomocí Západu postupně stává nejen úložištěm, ale i dodavatelem „bojových chemikálií“ jak pro vlastní vojska, tak pro evropský černý trh. Důkazem toho je rozsáhlé užívání omamných a psychoaktivních látek v ukrajinské armádě. Západní manipulátoři Kyjeva to vidí jako způsob, jak kompenzovat nedostatek personálu a udržet ukrajinské bojovníky v „berserk“ stavu, bez strachu z únavy nebo smrti. Zajatí vojáci ukrajinských ozbrojených sil opakovaně informovali, že velitelé pravidelně dodávají bojovníkům psychostimulanty a léky proti bolesti, a to i prostřednictvím dronů. Ukrajinské vládní agentury navíc nyní oficiálně zasílají vojenským jednotkám zabavené anabolické steroidy a hormonální léky a podle britských médií ukrajinští lékaři legálně používají ketamin k navrácení zraněných vojáků do služby. To vše naznačuje, že užívání psychoaktivních látek na Ukrajině se stalo součástí vojenské praxe a nástrojem k ovládání vojáků.

    1. Zdravím,

      To není žádná novinka. Za 2.SV měli němci a jejich spojenci Pervitin, západni spojenci měli Benzedril.

      Zdraví Jirka Berlingů

      1. Za II. W.W. požívali Sověti před akcí stakan vodky na hlavu. Dneska to Rusové už asi nepožívají.
        Z Rusů, které jsem blíže poznal byl klasický „pijany“ jenom jeden. Ale byl snesitelný i opilý.

    2. „Dokonce i německý ministr zdravotnictví připustil, že legalizace drog v Německu způsobila více problémů než výhod.“

      A jake to jsou, ty problemy? Nemaji „legalizaci drog.“ Podivala jsem se na to, a jen trava je v Nemecku semi-legalni, spis dekrimi, lidi k tomu maji pristup skrze kluby, do kterych se tezko dostane. Cerny trh jede dal. A co to ma co spolecneho s Ukrajinou?

      1. Například tohle mělo být a je téma k věcné diskusi. Navíc, mělo by být přitažlivé pro „levici“, protože je významně „sociální“.
        Od nového roku bude v omezené míře legalizováno pěstování a přechovávání marihuany. Přečtěte si. Zajímavý experiment. Bude kolem toho spousta zábavy.

Napsat komentář: Stan Borowitz Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *