Pamatujete si v posledních dvou letech nějakou reportáž v České televizi o tom, jak v Lotyšsku krásně oslavují své dávné hrdiny, kteří udatně bojovali za svobodu proti zlému Rusákovi ve slušivých uniformách SS, které navrhoval Hugo Boss? Nebo viděli jste někdy reportáž o tom, jak na Ukrajině postavili další sochu Stěpanu Banderovi? Ukázali vám někdy nějaké záběry z polní nemocnice s nekonečnými proudy raněných? Viděli jste v posledních dvou letech nějaký pěkný kyjevský pochodňový průvod? Ukázali vám Valerie Zalužného, jak si dělá selfíčko se Stěpanem za zády?
Se divím… sociální sítě toho byly plné a kdo chtěl, ten si to našel. A nebyly to žádné fejk ňůs, protože to ani Cemper nefaktčekoval.
Naopak, pamatujete si, jak z obrazovky České televize mizeli analytici, Kollerem počínaje a Štefcem konče, protože nezastávali ty správné vítězné názory na válku a říkali, že rabování čipů z praček je hovadina, i kdyby to stokrát tvrdila Leyenová?
A když půjdeme víc do minulosti, pamatujete si, jak zmizeli z obrazovky Beran nebo Žaloudík, protože se nepřidali k všeobecnému Fajzr tanci za patnáct posilovacích dávek? A to prosím netvrdili, že Covid neexistuje, že scény z italských nemocnic jsou jen nahrané… A naopak… slyšeli jste někdy v České televizi, že Leyenovou za techtle mechtle s Fajzrem vyšetřují?
Já osobně mám na Českou televizi spadeno za Petru Mazancovou, která tenkrát na ČT 24 řekla, že jsem dezinformátor a kolaborant. Ne, nezlobím se na tuhle poněkud jednodušší členku TOP09, která dostala politický úkol, rozvrátit stávku učitelů a demonstraci a zhostila se toho velice dobře. Ctím svobodu slova, Každý má právo si říkat, co chce, i když díky tomu desítky tisíc učitelů, kuchařek i uklízeček nedostanou zvýšený plat. Co je zastupuje, to mají. Pokud jim to nevadí, proč by to mělo vadit mně? Stejně tak nemám nic proti Středulovi, který se proti mně vymezoval stejně kvalitně a lezl vládě do řiti… a díky tomu skončila Liberty jak skončila a teď, o rok dál skončilo vyjednávání odborů o platech krachem. Sorry jako.
Fiala řekl že peníze na zvýšení platů nejsou… hotovo. Jó, hoši odborářští, co jste si zvolili za předsedu, to máte. Středula s Mazancovou hodili vaše šance do kanálu už tenkrát před rokem a pak se jen dál plnili úkol, odvádět pozornost a upouštět páru. Agrární komora, to je némlich to samé. Neplačte, sami jste si to zavinili. Ti všichni jsou prostě placení za to, aby to takhle dopadlo. Nebudu vás vodit za ručičku, tohle vám prostě musí dojít a pak to můžeme řešit.
Mě nevadí, co řekla Mazancová. Mě vadí, že její tvrzení hladce převzalo veřejnoprávní médium, které má být nezávislé, objektivní a vyvážené. Všichni redaktoři tam horem dolem žvanili o deziformátorovi a kolaborantovi (díky za reklamu) a samozřejmě mi nikdo ani nezavolal, abych jim dal svoje vyjádření. Nikdo mi nedal šanci, abych se před Mazancovou (nebo před Moravcem, nebo Řezníčkem) obhájil. Z tvrzení jedné politicky angažované blbky udělali definitivu. Ne, za tohle koncesionářský poplatek opravdu platit nechci a tak nějak neroním slzy, že zničením České televize se s vaničkou vylije i dítě s unikátními nahrávacími studii, bohatým archivem a hodnotou 200 miliard korun. Pro pět spravedlivých Hospodin zachrání město, ale někdy také pro pět nehodných kněží shoří klášter i se špitálem a chudobincem. Husité se nedojímali nad nádhernými obrazy v kostelích, které zapálili…
Naštěstí jsem uměřenější než to vypadá a bohatě by mi stačilo, kdyby Česká televize začala dodržovat zákon o České televizi se všemi pravidly, nejen s těmi, které se jim tam v budově zpravodajství hodí. Ale když budou pokračovat v tom, co dělají, tak pro mě bude těžké litovat toho, že se zpravodajstvím padl i dabing nebo natáčení pohádek. Nevím, jestli pro „Nekrm hydru“ naverbujeme dostatek odvážných, ale kdyby ne, tak bychom si alespoň mohli intenzívně a kolektivně přát, aby na Kavčí hory dopadl meteorit. Situace pokročila tak daleko, že jeho dopad by nebyl katastrofa, ale řešení. Obzvlášť, kdyby trefil přesně tu správnou budovu.
A ještě taková perlička… Když se po letech soudních tahanic dospělo k rozhodnutí, že se Česká televize musí omluvit RNDr. Zuzaně Krátké PhD., za to, že ji označila ohledně covidu za dezinformátorku, omluva proběhla tak, že před půlnocí krátce pustili na obrazovku text s omluvou… To jen, abyste věděli, jak dopadnete, když si budete dle zákona stěžovat a když absolvujete několikaletý soudní proces. Ale jinak posílejte stížnosti a dělejte mírný odpor v mezích zákona… Já na tohle z vysoka dlabu a raději budu něco mezi Gándhím a Prokopem Holým. I když to možná budou Lipany.
Kdo se nebojíte, přidejte se k Nerm hydru! V této chvíli nic neriskujete.
Je to podobné, jako když se Junge Front heute rozhodla, že začne dělat bulvár a zveřejnila zpověď bezmála dvoumetrové Markéty Šichtařové, jak ji týral Pikora, který má metr šedesát. To se ví, že Pikora ji týral jen v době, kdy mu násilím nebránila, aby vyskočil z okna jejich rodinného budoáru (v přízemí)… Pikora samozřejmě nedostal žádnou možnost se hájit… Ale třeba ta skupina Kaprain, která teď Mladou frontu vlastní, se rozhodla konkurovat Blesku a zkouší, jestli by se jim beztrestně nepodařilo utrápit další Ivetu Bartošovou. Viď, Pavlíku Novotný… ty s tím máš bohaté zkušenosti, že?
Já jsem udělal to, co měl už dávno udělat nějaký cti dbalý novinář, prostě jsem si za Pikorou dojel a poptal jsem se ho, jak to bylo. Ne, nebudu to medializovat… nechce to, protože každé slovo na veřejnosti se obrátí proti jeho dětem a to jediné by ho opravdu mrzelo. Takže budeme prý i dál poslouchat jednostranná vyjádření v rámci pražské volební kampaně. Matěji Gregore, ještě žes poslechl Karolínu Stonjekovou a odešel ze Svobodných. My teď budeme v přímém přenosu sledovat, jak se Svobodní i se Šichtařovou potápějí hlouběji než Titanic. Kdyby to celé neodneslo sedm dětí, byla by to takřka dokonalá fraška.
Takhle se to u nás dneska dělá. Prostě vás bez jakékoliv šance povláčejí bahnem a vy jen sledujete, stejně jako Pikora, jak vám odcházejí obchodní partneři a kamarádi si blokují váš fejsbůkový profil, protože jsou to všechno zbabělci, kteří se hlavně bojí, aby se neušpinili. Igora Němce také vyhodili z České televize za to, že někde byl, nikoliv za to, že tam něco závadného řekl. Já se fakt snažil a chtěl jsem najít něco, co prohlásil, ale on NIKDE NEŘEKL NIC. Jen někde byl, neměl tam žádnou funkci a rozhodně neřekl ani slovo proti České televizi.
Navštívit Příčovy je horší, než navštívit nevěstinec v Sapě.
Kdyby se Igor Němec producíroval na Prague Pride s pavími pery v řiti, bylo by vše naprosto v pořádku a žádný Milion chlívek by neřešil, že je zaměstnancem televize a má dodržovat nějaký kodex. Kdyby Igor Němec navštívil divadelní představení, kde si herečka vytahuje z pohlaví českou vlajku nebo kde Ježíš znásilňuje muslimku, bylo by všechno v nejlepším pořádku. Nevadilo by zřejmě, ani kdyby na ty svoje podřízené sekretářky mňoukal.
Ostatně, Broňu Sedláčka, který se angažuje v Jasanu, také vyhodili z práce. A to se snažil nebýt viditelný, aby svým nadřízeným zbytečně nedělal těžkou hlavu. Ale to víte, dnešní Fialajugend když se rozjede v udávání a nátlaku, tak se od svých učitelů z pětatřicátého roku vlastně vůbec neliší. Ševčíka vyhodili z práce. Druláka vyhodili z práce. Evě Fillipi Lipánek ani ruku nepodal. Pikoru řeší v práci a kdo ví, jak to s ním dopadne. Učitelka Bednářová je sice osvobozená, ale Igor Mříž ještě neřekl poslední slovo a do práce ji zpátky také nevzali. Další lidé odešli raději včas sami.
Datový analytik, Petr Ludwig, už zveřejnil fotku sviní, na které jsou v podstatě všichni… Klaus, Zeman, zesnulý Bašta, Jana Zwyrtek Hamplová…
Hele, děcka, neuděláme nějaký klub vyhozených? Rédová se hlásí za sekretářku… Možná by někde měly být webové stránky s fotkami a příběhy těch, kteří byli vyhozeni za nevymáchanou hubu. Veřejnost by se měla dozvědět, jak funguje Fialajugend, jak novodobí náckové zkoušejí českou soft verzi proskripčních seznamů a jak se domlouvají, že se budou stavět ty ploty pro svině a zombíky. Hodně lidí totiž díky České televizi žije v rajské nevědomosti. Nejenže nevědí o tom, jak mají na Ukrajině rádi staré nácky Huňku a Banderu, ale také nevědí nic o tom, jak je má Foltýn rád a proto na ně řve… a kolik spoluobčanů by rádo šlo v stopách Romana Šuchevyče a drželo se jeho metod. Česká televize jim to neřekne ( i když ji za to platíme) a tak bychom to měli udělat sami… třeba za peníze, které České televizi nedáme.
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
A Maďaři jsou frajeři!
🇭🇺 🇷🇺 Maďarský FM Péter Szijjártó na sociálnej sieti oznámil, že pricestoval do ruského mesta St. Petersburg, aby prediskutoval otázky energetickej bezpečnosti.
https://t.me/geopolitics_live/31840
Tak už se ví, jak to bylo.
Objavilo sa video ukrajinského „Patriota“ a F-16. Jen pro otrlé.
😎Objavilo sa video ukrajinského „Patriota“ a F-16.🤣
https://t.me/ksbspravy/93158
Vidlák promine, ale rád bych upozornit na článek na Novinkách:
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-rusko-bez-rusu-putin-valkou-na-ukrajine-urychlil-demografickou-krizi-40485835
Novinky citují údajnou studii, kterou měl publikovat The Atlantic Concil.
Rád bych upozornit, že The Atlantic Council je lobistická organizace, jejíž náplní práce jsou protiruské dezinformace.
Naprosto učebnicová dezinformace je i popsaná studie. Vychází z pravdivé informace, a to, že Rusko má nízkou porodnost, kterou ale manipulativním způsobem interpretuje. Cudně totiž zamlčeli, že porodnost v Rusku je vyšší, než v mnoha zemích Kolektivního Západu. Za Ruskem se v ukazateli porodnost (počet narozených za rok na 1000 obyv.) ocitly např. tyto země (pořadí o nejmenší porodnosti): Japonsko, Itálie, Španělsko, Řecko, Bulharsko, Portugalsko, Slovinsko, Bosna a Hercegovina, Polsko, Česká republika, Estonsko, Lotyšsko, Maďarsko, Chorvatsko, Rumunsko, Slovensko, Ukrajiny, Bělorusko, Německo a Litva. Myslím, že by se měl Lukačevič méně zabývat porodností v Rusku, a více zabývat porodností na rodné Ukrajině, na Slovensku nebo v Česku.
Asi by stačil jen odkaz, ale to slovo“lepševik“ se mi tak libilo, že to sem nakopiruji.
Petr Štěpánek:
„Vrátili jsme se do totality. Totalita, kterou tu nastolila současná mocenská garnitura, je samozřejmě trochu jiná, než byla ta husákovská či jakešovská, ale její základní definiční znaky jsou stejné. Za ‚nesprávné‘ názory se už opět vyhazuje z práce, roztrhl se pytel s verbálními trestními činy, bují cenzura, pardon omezování dosahu, vesele se dehonestuje, ostrakizuje a kriminalizuje, ty nejpokleslejší charaktery mají opět pré, tupé zelené lampasácké debily jako by přímo z nebe shazovali, tu na Hrad, tu do Strakovky, tu i jinam; propagandisté, o které byste si ani kolo neopřeli, jsou nejžádanějšími komentátory tzv. médií veřejné služby, která ovšem nijak neslouží veřejnosti, nýbrž téhle gaunerské totalitní věrchušce. Mladý Kolář je přední postavou tohoto společenského odpadu. Lidová tvořivost je geniální. Tyhle týpky si postupně pojmenovala jako libtardy, lepšolidi či chciválky. Teď naposledy se objevil geniální novotvar lepševici. Ano, tihle lidé jsou bolševici ducha, možná přesněji neobolševici či eurobolševici. Žijí v přesvědčení, že když mají většinu – byť pomyslnou a dočasnou, neboť nic netrvá věčně a boží mlýny sice pomalu, ale melou – musí být za všech okolností po jejich. A žijí v klamavé iluzi, že jejich momentální funkce je opravňují k tomu, aby se ke svým spoluobčanům, kteří se dopustili jediného, totiž že svět vidí trochu jinak, chovali jako prasata. Nic takového ale neplatí. Všeho do času“
Je to z PL. Bez úprav, jen si dovolim připomenout ještě jeden krásný novotvar – slovo „dobroser“ 😃😃
Blboni vědí, že to jsou zaprodané svině, už od LTO topné oleje, vystřelení do vzduchu textilního podniku v Prostějově, zabagrování cukrovarů do země, atd..
Z 1800 položek průmyslové výroby už vyrábějí jen veksláci, inflaci.
Tak za to že obyvatelé celé Evropy finančně krvácí nedobrovolným sponzoringem, ukrajinské nacistické oligarchie a navrch tu živíme milióny jejich parazitů, teď náckové vypnou ropovod Družba. Tomu se říká vděk.
https://www.zive.cz/clanky/neni-to-tak-ze-by-ukrajinci-otocili-kohoutem-ale-druzba-stejne-umira-cesi-se-od-ruske-ropy-odriznou-do-roka/sc-3-a-229232/default.aspx
Děkuji za reakci, Vidláku (https://web.litterate.cz/klub-vyhozenych/comment-page-2/#comment-330465). Nerad bych Vám křivdil, ale zdá se mi, že dlouhodobě možná podléháte iluzi: Kvalitní program plus kvalitní vůdce, a je to v kapse.
S programem jakožto politickým textem jsme asi ve shodě; z praktického hlediska jeho kvalita hraje podobnou roli jako kvalita grafiky na letácích a plakátech. Samozřejmě tam nesmějí být očividné zhůvěřilosti, třeba do pěti let odstavíme i poslední elektrárnu, přejdeme na elektromobilitu a udělíme občanství milionu příchozích z Afriky a Arábie; zapojíme se do konfliktů, které se nás netýkají; způsobíme všeobecnou bídu. Ostatně takovéhle věci si tam nepsala ani pětikoalice, jakkoliv se je od voleb snaží uskutečňovat. Navíc již poměrný volební systém a z něj plynoucí koaliční vládnutí zdiskreditovaly politické programy všeobecně; každý totiž už předem ví, že bude mít dokonalé alibi program nerealizovat. Čili rozumíme si, že psaný program nic neznamená a nic neřeší.
O de facto programu však mohu uvažovat i v jiných dimensích: Stěhuji se do vlastního bytu: Dám si tam velikou knihovnu, anebo velikou televizní obrazovku? Koupím dětem merkura (a budu jej s nimi pár hodin šroubovat, neb zkušenost ukazuje, že právě ve věku, kdy jim může dát nejvíce, to samy moc nezvládají a nemají na to trpělivost), anebo chytrý mobil? Naučím je rozpoznávat alespoň stovku lučních květin, anebo je budu povzbuzovat v kariéře youtubera? Kam pojedu na dovolenou? A proč? Podle čeho si vyberu zaměstnavatele? Podle kariérních možností, anebo podle toho, zda vidím, že můj produkt je konkrétním lidem k užitku? A tak dále, a tak dále. Tohle všechno (plus tisíc dalšího) je cosi jako individuální program (všechno to jsou věci s nějakým dlouhodobým přesahem); jenže něco z toho si vybrat a podpořit může zároveň být i programem politickým. Sice nikoliv volebním programem, ale může to být politika, kterou lze uskutečňovat nejen z vlády, ale i z oposice, je-li tato hodna svého jména. Za první republiky (a už i za R-U) i nevládní strany právě do tohoto směřovaly spoustu dlouhodobého úsilí. (Hodně, ne-li nejvíce, komunisti, ačkoliv jim jinak ovšem nemohu přijít na jméno.)
— — — • — — —
Mnohem horší to však je s tím vůdcem. Domnívám se, že není náhodou, že všichni ti samozvaní lidoví vůdcové působí dojmem až groteskní nekompetence a nedostatečnosti, asi jako kdyby v hodu šestnáctiliberním kladivem přišel soutěžit šestikilový pidimužík. Čistě ze zpětného zájmu jsem si letos pořídil a zběžně pročetl …a tak to vidím já (https://www.databazeknih.cz/prehled-knihy/a-tak-to-vidim-ja-240364). Autor (ač jsem zaznamenal, že zde naň kdosi z přispěvatelů dosud pohlíží v nostalgické úctě) tam vidí sebe i svět způsobem, který by dle mého názoru stačil tak leda na místopředsedu středně velkého JZD. Před časem jsem měl příležitost mluvit slabou půlhodinku s Rajchlem; dost na to, abych si udělal (subjektivní) představu, kde asi leží jeho intelektuální strop. No, nebudu zde komentovat. Představa, že se vynoří charismatický vůdce a za pár let dovede lid (který jeho kvality rozpoznal) k vítězství, se mi jeví, zdvořile řečeno, zhola nepodložená.
Napadají mne dva příklady politiků či quasipolitiků z posledních 35 let, kde myslím, že mám určitou představu o jejich backgroundu, intelektuálním prostředí, z nějž vzešli, prokázaných schopnostech a faktických možnostech. Nechci je zde uvádět, nestojím o flamewar. Ale, a proto to píšu, zdá se mi, že ani jeden by v současné situaci nepořídil mnoho. Také se ani nepokouší. Rozdíl je příliš veliký.
Nevidím žádnou možnost dosáhnout zde v České republice příznivé politické změny. Jiná věc je, že může nastat na Západě, a pak sem prosákne nebo pak může mít smysl přemýšlet, jak ji zde též uchopit. V současnosti se však politicky nedá dělat nic. Dlouhá řada figurek to prokázala a vykreslila snad dostatečně názorně.
Něco jiného však je práce předpolitická a kulturní. Tam by se asi leccos dělat dalo, mnozí i dělají, ovšem na úrovni rodiny, nikoliv společnosti. Ovšem ty rádobyvůdce to ani nenapadne. Buď si říkají, proč by se měli v tak nicotných, neatraktivních detailech patlat, anebo vůbec netuší, že by to měl (dlouhodobě, soustavně a promyšleně!) dělat alespoň někdo. A tak musím bohužel říci, že z hlediska předpolitického se mi vývoj posledních mnoha let jeví ještě mnohem černější než ten ryze politický.
— — — • — — —
S tím Maďarskem a Slovenskem…: Mnoho o nich nevím, koneckonců tam mám o dost dál než Vy. Ale řekl bych, že oč se Orbán opírá v první řadě, je maďarská státotvornost. To jest vztah jednotlivých vrstev společnosti ke svému státu, inherentní ochota a vůle respektovat a (do nějaké míry) podpořit jeho zájmy. Nic podobného bohužel nemáme. (Mívali jsme jen po asi dvacet let, a už dávno.) Profesor Komárek někde psal, že Rakousko sice je zkorumpované (od dob císařských až po léta jeho pobytu), ale nesluší se rozkrást více než 5 až 10 %. No a Maďarsko je dědicem druhé půlky té staré monarchie.
O Slovensku nevím také nic, ale tam mi to připadá jiné. Vždyť tam ve vězení zlikvidovali i nedávného náčelníka veškeré slovenské policie! Za těch okolností si tzv. páteřníci (starý termín z jiného webu, označující opory režimu v jeho formálních i neformálních strukturách) možná řekli, že pokračující vláda výstředníků typu Matoviče je pro ně příliš (příliš vošajstlich), a vyšel jim odtud Fico. Šimečka by sice byl navenek vystupoval jinak než Matovič nebo Heger, ale v útrobách státu a režimu by se byly dál děly podobné věci.
Asi bychom se v mnohém shodli https://web.litterate.cz/klub-vyhozenych/comment-page-2/#comment-330566
V mnohém bezpochyby ano, Lexi, přesto však zůstávají diference a odlišné odstíny.
Už dávno jsem míval jednu takovou větičku:
Jádrem našeho problému jsou pravdoláskaři.
(V dnešní terminologii a při zachování téže zkratky – PL – pseudoliberálové, v newspeaku prý „liberálové“.) Napíšu ji sem s dovolením ještě jednou a něco zvýrazním:
Jádrem našeho problému jsou pravdoláskaři.
Jádrem, tedy nikoliv zdrojem nebo původcem, nýbrž zkrátka jen místem, skupinou lidí, v níž se naše problémy soustřeďují. Zatímco původcem jsme my, tedy střední vrstvy a skutečné elity (jsou-li dosud jaké). Nechci se znovu dlouze rozkecávat, v tomhle vedru to u mne vede k ještě úpornější slovní infekci než obvykle (viz 17:00). Řeknu jen tohleto:
Potíž je v tom, že dostat se z postavení rolníků do postavení zakladatelů či ředitelů fabrik, literátů, konstruktérů a universitních profesorů vyžadovalo trošku talentu a dnes už nepředstavitelný, vpravdě šílený objem práce řady generací. Kdo je poté, co jsme zapadli do fekálií až po uši, ochoten srovnatelný objem investovat znovu, navíc ovšem bez jistoty (a vlastně bez skutečného důvodu se domnívat), že to příště dopadne lépe? Nevím.
Netuším kdo; ale uvedu příklad: Podívejte na prosím preppery. Zajisté existují. Ale mohu s určitostí říci, že abych já kopal na zahrádce protiatomovej kryt a pak jej plnil zásobama v naději, že až to bouchne, přežiju apokalypsu o 14 dnů déle, to mne ani nenapadne. Nestojí mi to prostě za to. (Někomu jo, ale to jsou jiní lidé než já.)
No a podobné je to s tou liberální demokracií, na kterou poukazujete. Představa, že slušný, prosperující stát, kde bychom byli opět pány ve vlastním domě, lze vybudovat bez spoluúčasti středních tříd, taková představa může napadnout leda učiněného dezoláta, notně alternativního. Odtud (snad) může pocházet volání po mesiáši. Zjevný nesmysl. Jenže pro střední třídu – po tom všem, čím za posledních 85 let prošla – to holt už je móc práce. Nebude to znovu dělat. Všichni jsme unavení, resignovaní, apatičtí, lethargičtí.
A tak je jedině logické, že si s námi liberální demokracie – to jest „liberální“ „demokracie“ – vytírá podlahu.
To je jednoducha rovnice:
Kapitalismus spotreby prestava fungovat, nebot trh je bud saturovany (sever), anebo neni kupni sila (jih).
A tahounem spotreby byla vzdy stredni trida.
Spotrebu dokazala na jednu generaci zastoupit financni bublina (falesna, virtualni spotreba).
Schwabuv „novy normal“ neni nic jineho, nezli rizena, distribuovana spotreba na vyrazne nizke urovni (jednoduse: novy feudalismus).
Jelikoz masivni konzum jiz neni treba, zanika a je likvidovana i stredni trida, siamske dvojce konzumu.
No, na tohle s dovolením mám trochu jiný názor: Podstatným problémem současného kapitalismu je, že pro nabídkovou stranu (tj. pro výrobce) se než uspokojovat autentickou poptávku zhusta stává efektivnějším generovat poptávku neautentickou. Jinými slovy produkovat šunt, který by si žádný koncový spotřebitel nekoupil, kdyby jej k tomu nenutily okolnosti stimulované strukturami s tím výrobcem volně či těsněji provázanými.
Jinak naprosto nechápu, proč by střední třída neměla toužit po vilkách jako od Kotěry, místo co by bydlela v neforemných papundeklových bungalovech, nebo proč by se nemohla čas od času zaletět podívat třeba na Měsíc, je-li Mars přece jen drobet daleko.
Dojde ropa a bude po ptákách
To v zasade nerozporuji, ale celkove jde o dost slozitou problematiku.
Investovat do financnich produktu nemuze jen tak nekdo.
Musite mit vedomosti, kapital a moc ovlivnovat trhy, abyste eliminoval rizika.
Jinak se stanete prisipkarem na hranici krachu (bud nemate na velke produktivni investice, anebo vam chybi informace).
A do toho jeste zapocteme green deal a mame chaos.
Dnes si otevrit vyrobnu je problem: musite najit diru na trhu, kterych je minimum a trh si posleze udrzet.
Kvalita dnes uz nic neresi.
Tuhle jsem cetl, ze vyrobce bot Dr.Martens podlehl stiznostem obchodniku a prodejcu na to, ze Martensky vydrzi prilis dlouho a slibil snizit kvalitu.
Az takovych paradoxu muze nabyt dnesni system.
Pěkně dlouhé , obsažné, politicky vybalancované.
Lidi ale nepotřebují miliony řečí kolem základních životních potřeb.
A vrchnost je nikdy nepřijme jako civilizační pokrok.
Vrchnost miluje bídu, exekutory, pravníky a bandity včetně cogošů, ukrošů a všech harabáčů a přivandrovalců co kazí ceny.
👍👍👍
Já s Vámi v podstatě souhlasím. V obojím. A rozhodně nepodléhám iluzi že dobrý program + dobrý vůdce = úspěch.
Řekněme, že já se snažím o metodu 10 programů + 10 dobrých vůdců = možná jeden úspěch. Taková trochu metoda pokus – chyba.
Všichni ti, kteří uspěli (včetně Orbána) mají za sebou dlouhé období neúspěchů. Takový Lincoln, ten je přímo esencí neúspěšného politika. Ale nevzdal to. Já se prostě jen snažím nevzdat a zkoušet cesty, které jsou k dispozici a které jsem schopen ustát.
Já nenabízím ani geniální program, ani geniálního vůdce, ale nabízím každodenní práci. Nesedím na gauči, dělám na tom. A ano, devět akcí z deseti nikam nevedlo. Ale vždycky se něco podařilo, vždycky to otevřelo nějaké další dveře. Dokud vidím cestu, tak jdu.
Rozhodl jsem se, že zkusím udělat, co bude v mých silách. Nerozhodl jsem se, být premiérem nebo poslancem. Nerozhodl jsem se, být ministrem zemědělství. Nerozhodl jsem se, být novým Leninem. Prostě dělám, co si myslím, že je zapotřebí, pomáhám, podporuju, jezdím, píšu, kritizuju…Já nebudu zklamaný, když se to nepovede. Budu mít vědomí, že jsem alespoň udělal, co jsem uměl a co bylo v mých silách. Že to nebude stačit? No Bože… kolik je takových, jako já? Že jsem nikoho neinspiroval k následování? Že jsem nenašel dost stoupenců nebo dost statečných? Alespoň budu vědět, že to nešlo a budu to vědět na základě práce a ne na základě lenosti.
Revoluce si vybírá svoje lidi… ale nikdy si nevybírá ty, co nejsou připraveni.
Čím více schopných lidí udělá to co popisujete a děláte Vy, tím větší naděje na úspěch.
Matematicky vzato asi ano, jenže závislost není lineární. Podobně jako zde u Nekrm hydru kdosi (zatím správně) prorokoval, že růst počtu e-mailových adres opravdu bude exponenciální, jenže se záporným exponentem, dávno známý zákon klesajícího mezního užitku říká, že desátý, stý či tisící Vidlák už nepřinese tolik jako první.
Zatím to opravdu nevypadá, že by se kvantita mohla přerodit v kvalitu, a o to méně, že by tato kvalita navíc působila vůči českým zájmům příznivě.
„desátý, stý či tisící Vidlák už nepřinese tolik jako první“ -pouze pokud budou pracovat odděleně
Za sebe Vám mockrát děkuji za vše, co děláte.
Je jasné, že nedokážete přivést na správnou cestu celý národ, ale stačí, že nějak navedete ty schopné, vnímavé a s vlasteneckým cítěním. Tím se vytvoří základ příštích společesntví a třeba vygenerujete i toho našeho správného vůdce.
Jinak souhlasím s kolegou Zpátečníkem, že my musíme počkat až na pohyb kolem nás.
Sami se k ničemu neodhodláme, protože většina lidí stále ještě věří Západu a nedochází jim, že budoucnost je na Východu. Takže musíme počkat na krach EU, pak se uvidí.
Ale blíží se to, tak 2-3 roky..
Což o to, Vidláku, já Vám rozumím, respektuji Vás a (přes lecjaké rozdíly v politických názorech) věřím, že celkově je to pro české zájmy o poznání lepší, než kdybyste nedělal nic.
Jenže vystavět českou politickou sílu schopnou zvrátit dosavadní nepříznivý vývoj, to není jen tak. Nevím, nakolik doceňujete objem práce (samozřejmě nejen Vaší), který by to vyžadovalo. Jen pro srovnání, snad není za vlasy přitažené tolik: Kolik práce asi dalo vybudovat ČKD, anebo třeba i jen starou Českomoravskou, před její fúzí s Kolbenem? Nejméně miliony hodin práce tisíců lidí, a všichni v zásadě věděli, co dělají a proč.
Nevidím žádný důvod myslet si, že s tou politickou silou by to šlo nějak řádově snáze.
I ta nejdelší cesta začíná prvním krokem…. 🙂
V tomto vím je jedno – sám to nevybuduju. Buď mi další přijdou pomoci, nebo to nebude. Buď se najdu mecenáši, najdou se nadšení lidé, najdou se schopní manažeři, kteří budou vědět víc než já, jak se to organizačně řeší… a nebo to prostě nebude.
Buď v tom sehraju nějakou roli a nebo nesehraju. Já se do toho pustil, protože vlast je ohrožená. Pustil jsem se do toho, protože se národu chystají uvázat kolem krku oprátku. A tak dělám, co umím. Křičím, pižlám tu smyčku, volám o pomoc… Já nejsem odpovědný za to, že se národ oběsit nechá. Stejně tak jsem nebyl odpovědný za to, že zemědělci prostě nepochopili, kdo je jejich nepřítel a odboráři se s ním chtěli bratříčkovat. Pomáhal jsem jim, jak jsem uměl a věděl a pokud to zazdili, no bóže, co jsem měl dělat?
Nepracuju s tím, čím bych chtěl, ale s tím, co mám. Buď to k něčemu bude a nebo nebude…
Nojo, zvažte prosím, kolik členů mívaly v meziválečném období politické strany… Neumím teď vysypat z rukávu žádná čísla (předpokládám pětimístná, ale někdy mohla být i vyšší), je však nápadné, že celá neparlamentní oposice dohromady je výrazně méně početná než tehdy jednotlivé strany (krom těch zcela okrajových či intelektuálských).
To má všelijaké příčiny, a ovšem také důsledky. Snad stojí za to o obojích kapku přemýšlet.
Ano, to je ten důvod, proč se tak nějak motám kolem STAČILO! Ti ještě mají hodně členů.
Ale opět… já neřeším, co by mělo být a co by bylo správně, aby bylo. Věci jsou tak jak jsou. Dělám s tím kdo se mnou dělat chce. Spojuju se s tím, kdo o to stojí.
Já mám oproti všem ostatním v politice tu hlavní výhodu, že nemám nemám ambice být ministrem, poslancem nebo premiérem. Prostě udělám, co budu moci a až už nebudu moci, tak toho nechám.
zhrzená hysterka Fridrichova končí v ČT úplně, super
Treba se prida do Klubu vyhozenych 😀
Televizní moderátorka Nora Fridrichová odchází z České televize (ČT). S vedením veřejnoprávní televize se dohodla na ukončení spolupráce ke konci srpna. Fridrichová, jež v České televizi moderovala zrušený pořad 168 hodin, o tom informovala v pátek na svém Facebooku.
Ani druhá vlaštovka s tím jarem nepohne … Po zaslouženém konci Nečas Kalouskovy junty prchli z ČT preventivně Veselovský s Drtinovou do Drtivize s hlasitým prásknutím dveřmi v obavě, že by se snad v režimní normalizované ČT09 mohl pohnout zatuchlý vzduch. Ukázalo se, že se od výživného erárního cecíku odstřihli nejen předčasně, ale i úplně zbytečně. Nastaly sice kosmetické pohyby v televizní radě, ale osvědčené normalizační kádry jako Nora, Mňoukner, Eisenkraft jr. i odulá Vendula bezpečně odolaly. Stejně jako duch „zpravodajství“ i dalších pořadů sdělujících nepokrytě divákům, co si mají správně myslet.
Spíš se teď stane to, že různé šarašlapky začnou na ČT09 útočit z pozice, že je prorežimní ještě málo, což snadnou dokážou např. svou nepřítomností v té kontrolní Radě.
👍
Šichtařová a Pikora jsou na politickém spektru o dost jinde než Vidlák a většina tady diskutérů. Jsou zastánci téměř zcela volného trhu, i když mluví o národních zájmech a konzervatismu. Myslel jsem, že tento blog spíš hledá možnou vizi sociálního státu budoucnosti tedy něco o čem přemýšlí a píše například sociolog Petr Hampl. Strana Svobodných občanů má program v mnoha ohledech protichůdný vidláckým úvahám. Zastánci čistého trhu myšlenkově zamrzli v 90. letech v tehdejší české i světové situaci. Jim samotným sice můžou investice i dnes, ale pro budoucí rozvoj celé země bych jejich zásady moc nepřeceňoval. Svobodní občané tam jsou buď dogmatici uctívající odkaz a dílo Ayn Randové nebo vítězové devadesatkové privatizace, kteří jako maximální možné poucennh minulosti navrhují léčit všecky problémy zavedením více trhu. Zájmy společnosti prý neexistují, protože přece neexistuje ani nějaká společnost. Konzervativci ve společenských věcech a v ekonomice liberálové, kteří si neví rady, když jejich svobodně působící korporace se stanou woke a myslí si, že si poradí jen nějakým bojkotem.
V geopolitice je jejich obdobou Roman Joch, který by nejradši na Západě chtěl mít druhého Reagana a Thatcherovou a ze všech sil se snaží okecat to, že Západ je dnes v jiné situaci než před 40 lety a staré recepty nebudou fungovat. O změnách ví, ale co nejdéle je chce si nepřipustit a podceňovat je. Konzervativec, který by nejradši stále žil v nenávratně minulém roce 2003, kdy se demokracie šířila armádou.
Investice jim můžou vydělávat i dnes.
Samozřejmě že máte pravdu, nicméně kdybych bydlel ve tom volebním obvodu a Šichtařová bude v druhém kole proti nějakému zástupci pětikolky tak půjdu a hodím ji to. Rudého tsunami se asi nedočkáme ale masakr libtardů by se povést mohl.
Někde jsem viděl rozhovor s jakýmsi Číňanem – ideologickým obhájcem komunistické strany a jakýmsi hodnotovým Bidenovým ideologem. Ten Číňan mu s takovým lehce jízlivým úsměvem povídá – „Víte, u nás má strana kapitalisty pod kontrolou, u vás je tomu naopak“.
Tržní hospodářství / kapitalizmus je prostě efektivní způsob hospodaření, nejméně bránící tvořivé lidské aktivitě.
Je to dobrý sluha, jako pán však dokáže lidi zotročit či zničit. Válka je pro velký kapitál skvělý byznys, a Ukrajina už zbylým Ukrajincům patří asi jako nám Škodovka.
Skvěle napsáno!
Joch je …. Joch. Když písnu, že jde o „problematickou personu“, budu ještě diplomat . Pokud ovšem je tento brán co by uznatelný zdroj informací, či dokonce představitel jistého směru, něco je špatně. A ne na straně toho fanatika …
„Z tvrzení jedné politicky angažované blbky udělali definitivu.“
Definitivu jste z toho udělal Vy tím, že jste organizoval petici adresovanou Putinovi.
V ní jste tvrdil mimo jiné, že „Ruskou federaci nepovažujete za viníka krize na Ukrajině“.
Ano, nepovažuji…
Pak se nedivte tomu, jak jste označován 🙂
Si teda myslíte, že kdyby na Ukrajině byla situace alespoň jako před 2014, že by k “SVO” přesto došlo?
Sat:
Obávám se, že takto neuvažuje. Když máte rudo před očima, s uvažováním vám to moc nepomůže. Tuhle jsem někde zachytila velice pěknou úvahu (ale kdo…..tuším Budil) že ta zuřivá rusofobie není nic jiného, než zhrzená láska. A každý kriminalista by nám asi potvrdil, co ta dovede.
„Když máte rudo před očima“ – nebo IQ nižší než PePa107. Ale on hlavně nechápe, že nám ty jejich nálepky až tolik nevadí. Daleko více nám vadí, jak ničí naši zemi.
Obávám se, že dnes už je nutné tomu slovesu dát aktuální význam – tedy: ….nám vadí, jak ZNIČILI naši zemi.
T
R
Běžte se vyšetřit.
Říká vám něco „karnyje bataliony“ a „ATO – ani terorističeskaja operacija“ na Donbase??.
Pokud ne, pak o tom víte prd čili h….o.
Nebo lépe – zajedte si na Krym a Donbas a poptejte se, co a jak bylo od roku 2014.
Nejlepší je to poznat na vlastní oči/uši a neveřit západní a naší propagandě.
Ale nejste sám, koho propganda zcela oblbla, je vás, bohužel, moc a moc..
Anon:
Tak já vás taky označím. A ne že se budete divit! Selkirku jeden.
Neurážejte, prosím, to nádherné zvíře.
Určitě bude i inteligentní, jak naprostá většina koček je.
Lex:
Selkirk je kočka?? Proboha, tu jsem tedy rozhodně nemyslela a omlouvám se jí! Myslela jsem selkirkii, což je taky zviřátko……tuhle jsem na to narazila. Zde: https://1url.cz/m1BHK
No, přesněji, ono je to celé „Selkirk rex“, ale to jste si už jistě vygůglila sama – třeba tady
https://www.chlupaci.cz/magazin-kocici-plemena/selkirk-rex/
Kéž by lidi byli jako zvířata!
Lex:
Vygůglila, shlédla a hnedle jsem napravila chybku! 😀
Selkirk snad měl být námořník, předobraz R. Crusoe.
Samozřejmě máte pravdu, všechno to tam v nabídce vyhledávače google je.
Mi se ale líbily ty kočky….. /no, vlastně, kdysi dávno, za mlada se nám vůbec líbily. Tenkrát se jim, těm „pěkným“, tak říkalo/.
Nevím, jak jim kluci říkají dneska – třeba „Milan“…. ?
Když nemáte nic k tématu, tak mlčte.
Řekl anonym 😎
Vy nejste ten, kdo rozhoduje o jiných, zda mohou či nemohou psát do diskuse a na jaké téma… zřejmě bude potřeba praktická ukázka.
Kdyby mě označovali za „člověka, který nepovažuje Rusko za viníka krize“ neřekl bych ani popel. Ale já jaksi nesplňuji definici kolaboranta ani deziformátora.
Ale oni ano a o tom to je. Zloděj křičí chyťte zloděje.
P
Však možná nejen karmicky dojde i na tebe, zbabělče…
Patří pos anonyma, co se výše posmívá Vidlákovi ohledně označení od nacifikované masy …
To taky nemůže nikdo, pro koho život na Zemi nezačal existovat teprve v únoru 2022 – a takových jich je!
Snad jenom dnešní „vzdělanci“, odkojení upravenou historií iidstva.
V
Jestli krizi na Ukrajině vyprovokoval západ, tak nejde považovat Rusko za viníka.
Trhni si.
Z
Ne, on ji zacal rovnou ridit. Pamatujete, co rekla Nuland o Yatsovi?
Zapad zacal otevrene podporovat genocidu Rusu na Ukrajine po te, co pred tim svrhl zvoleneho prezidenta, za to ze nechtel znicit svou zemi pro vecnou slavu imperia.
Tématu Šichtařová-Pikora bych se moc nezabýval, protože pravda může být někde uprostřed. To, že je Šichtařová větší než Pikora neznamená , že má větší sílu a že ho mlátí, ve většině případů je to naopak. Ona je hlavně žena a matka sedmi dětí, které má s Pikorou. Šichtařová je taky inteligentní žena a neumím si představit, že by žila tak dlouho s člověkem (a měla s ním 7 dětí), který je magor, to se mi moc nezdá. V každém případě má Šichtařová po politické kariéře a pan Pikora po pověsti, tratit budou oba, včetně dětí.
Já bych, že si spočítali, /OBA spoečně/ že bude výhodnější, když zahraje na babské city a na chudinku. V ten moment se přestanou rozvádět a hurrá. Nevím už sice,m kolikže byly přídavky na tolik děti, ale jak dorůstali, musej many many v rozpočtu chybět. oba jsou přece ekonomové a při těch přesunech majetku…. kdo ví.
Ju a co je zajímavé, že u jejich skuhrání jsem nenašla diskuzi. Stopnutá. Proč asi.
U lidí se mohou vytvořit psychické problémy i po 7 dítěti.
Proti bystré Šichtařové je jalový Drahoš.
Jestli už těch sedm dětí není psychický problém sám o sobě.
A v čem by měl být? Já jestli nejednám nějak závadně?
Pro chlapa to musí být frustrující. 15 let je žena těhotná rodí kojí, hormony na pochodu, chlap nemá partnerku, ale kvočnu, navíc ona chce ještě dělat kariéru, no tu domácnost bych nechtěla vidět. Logicky to taky odnesla nejvíc psychicky ta nejstarší dcera.
Teď ty děti, jistě věčné šarvátky a hádky, muselo to být na zbláznění.
Na Praze 4 kandiduje do Senátu ještě miliardář Sehnal (ten, co resuscitoval stranu ODA)
Vidláku,
Klub vyhozených není úplně nová myšlenka.
V 90.letech měl na 99 let pronajatý Žofín Honza Nekola (bezva kluk, podotýkám).
A ten organitoval „Klub bývalých“. Také mě tam jednou pozval a byla to nádherná společnost o šesti lidech. Zúčastnil se, kromě Honzy a mě, bývalý náčelník generálního štábu AČR Šedivý, tehdy bývalý premiér Rusnok, bývalý šéf ČEZu Míl…. další nepamatuji.
Víckrát jsem tam nešel, protože jsem zlobil a oni o mě až tak moc nestáli.
Jan Nekola, co podniká se Strnadem a je jediným akcionářem Excaliburu?
O „bezva klucích“ mám trochu jinou představu; ale proti gustu…
Ano, Godote, my velmi dobře víme, jak moc pyšný jste na to, že jste se kdysi pohyboval mezi „lidmi zvláštního ražení“ a že jste si jejich prostřednictvím zajistil pohodlný důchod. Neopomenete jedinou příležitost to hlasitě připomenout 😀
Víte, když člověk v životě něco dosáhne, je na to většinou oprávněně hrdý. Pokud chceme lepší společnost, měli bychom ji začít tvořit sami v sobě, třeba větší tolerancí.
Otázkou nicméně zůstává, JAK toho dosáhne. V některých případech by nejenže neměl být hrdý, ale zalézt nějak pod zem a doufat, že ho nikdo neuvidí.
Samozřejmě, ale to beru už že pokud dosáhně něčeho nečestně, nemůže na to být hrdý. A Godot, pokud vím, dělal svou práci podle nejlepšího vědomí a svědomí. Ano, často s hodně pochybnými lidmi.
Taky ti „pochybní lidé“ jsou dvě různé kategorie. Záleží, na tom, kdo na ně upře pohled (státní nebo alternativní) a pak hodnotí.
(Vyložené, opravdu „kriminální živly“ nepočítám.)
Nejvíc nafoukaní jsou lidi, kteří nečeho dosáhnou nečestně.
Proto jsou přeci nečestní.
A je vymalováno – od 1. ledna bude z ropovodu Družba vzduchovod:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-ukrajina-od-ledna-nepusti-ruskou-ropu-do-ropovodu-druzba-258700
Že prý by Ukři eventuálně byli ochotní pouštět „azerbajdžánskou“ nebo „kazašskou“ ropu. Ale jen když EU hezky poprosí.
A můžeme si společně zapět: „Teď už máme, co jsme chtěli…“ 😀
Sláma u kravína!
Jo jo, hlavní je mít dobré kamarády/spojence.
Ne že bych se chtěl zastávat chochlů, ale není to třeba také tím, že na ruskou ropu /Lukoil, Rosněfť, Gazprom/ platí embargo EU?
Chápu, že některé země mohou mít výjimky.
Ale bez toho embarga /a podpory/ lejna a podobných podvraťáků by si to asi ani chochlové netroufli.
Není to spíš tím, že koncem letošního roku končí smlouva o tranzitu a nová nebyla uzavřena?
Maďarsko by jako předsedající EU mohlo zařídit podpis nové smlouvy.
Nemohlo.
Celá ta akce uzavření přepravy ruské ropy ropovody přes území chochlů je přece dílo vedení Euhnije s cílem poškodit nepoddajné země – Maďarsko a Slovensko se současnou vládou, které byly na té ropě závislé.
Nebo si myslíte, že takové rozhodnutí by si mohli chochlové na čele s tím komediantem dovolit o své vlastní vůli, když jde o ekonomický útok na dvě členské země EU?
Opravdu byste si mohl myslet, že chochlům je dovoleno něco jako „vlastní vůle“?
Ja byt Slovaky nebo Madary… tak sorry kluci, neco se nam posralo na prehranicnich vedenich. Nejak tam k vam nejde elektrina. Hele… a ta nafta nebo benal… tady podle papiru to nejak nesedi. Hele, nebudte nervozni, my to nejak vyresime, jen nam dejte nejaky cas…
… jsem se zasnil, ale je mi jasne, ze ty tlaky budou vetsi nez male.
Existuje přece Semtex, ne? Kousek na každou nohu sloupu a je to – jedna fáze, druhá fáze, třetí fáze vedle ní jsou na zemi. A hodit to můžou na Čapigu s Myškinem ….
Taky by to slo…udelat to stejne jako to udelali oni u vedeni na Krym…
V II.sv. válce byl taky nedostatek pohonných hmot a řešilo se to taky dřevoplynem, nebo koňským potahem. Jedno i druhé je dnes nemožné. Co na to říkala baba Vanga, nebo Nostradamus? Podle Fialy se máme skvěle, jeho škleb už přesvědčil mnoho voličů.
Křivou hubu měl, křivou cestou šel…Stahovač králíků má taky křivou hubu.
Katango.
A falešný brejle, aby vypadal vědecky.
Ty už nosíval On a jak se mu všichni smáli.
Proč by ten dřevoplyn nešel použit? Až zruši v r 2045 benzínky, bude to pro majitelé zánovních aut se spalovacími motory jediná možnost …
Tedy pokud mezi tím nedojde k takové redukci CO2, že přestanou růst stromy. Pak už budou ty zánovní auta použitelné jen jako králíkárny 😃😃
Dřevo je přece z ekologického hlediska stejně neutrální jako tzv. syntetická paliva — CO2, který vznikne spálením, byl předtím odebrán z atmosféry při výrobě 🤗
Jistě, strom se nažral vzdušného CO2. To je taky jediný jeho štěstí, jinak by se to z ekologických důvodů muselo celý vykácet. Planetospásná finta ale přece spočívá v tom, že když se to nespálí, céóčko v tom dřevě zůstane dál uvězněno. Až tlením se odtud začne vyfukovat, ale jen postupně, takže tím uvězněním je přece planeta chráněna (dočasně se taky počítá) před shořením. Chráněni I naši potomci, taky potomci potomků (fuj, teď jsem si na něco vzpomněl, ale to nesouvisí se záchranou planety), vždyť dneska se všechno dělá kvůli potomkům.
Což nijak nekoliduje s tím velkolepým plánem vykácet celý ukrajinský Karpaty a místo toho tam dát větrníky, který dodají elektřinu na výrobu vodíku. Se pak jen řekne Ukrajincům, že veškerý to dřevo se jednoduše nespálí, takže dojde ke dvojnásobnému ekologickému vítězství. Ani se jim to vlastně nemusí říkat, když to po výhodném prodeji nastojato stejné už nebude jejich, prostě se to ekologicky odveze.
Ona přece biomasa (či bionafta) dlouho taky byla ekologická, asi ještě pořád je, ale ekoaktivističtí inženýři mění názor. Cokoli, jakkoli a odkudkoli produkuje smrtelný plyn, je smrtelný hřích. Hotovo šmytec. Kdo pálí dřevo, pálí planetu. Koneckonců, brzdění taky pálí planetu, protože to zase produkuje teplo. I nápis Barum na pneošce jsem kdesi čet, že zuhelňuje planetu. I kremace, tam je dokonce jak teplo, tak smrtonosnej plyn. Jakmile člověk prostě nějak udělá teplo či nejdejpámbu k tomu smrtonosnej plyn, vlastně jakmile udělá i nějaký nápis, planeta sténá.
Žádná neutralita! Na ekoakt inženýra si jen tak někdo nepřijde!
Občan:
To teda sláma, ani ne tak u kravína, jako v palici. To jim nevadí že přijdou o ty miliardy z tranzitu? Leda už mají tak nasušíno, že nepotřebujou. Tedy oligachové, oligarchičky a oligarchačata. Ono lidu jim tam stejně už moc nezbývá.
Konečně karty na stole.
Mno, proč asi od prvního ledna. Bych řekla, že … a vůbec
Otázka je, jestli 1 ledna bude ještě nějaká Ukrajina.
Tak horky to nebude.
Kdyz Ukrajinec vyhrozuje, obvykle chce uplatek.
A co si Kefalin predsatvujete pod takym pojmom „alternativní pravda“ ? 😀
Dokonce i hlavní propagandista Bildu Röpcke je rozhořčen, že Ukrajinci tají, že sestřelili americkou stíhačku americkým systémem protivzdušné obrany:
„Bohužel už existuje více než jeden zdroj. Podle všeho při první společné součinnosti Patriotu a F-16 v pondělí došlo k fatálnímu incidentu kvůli špatné koordinaci protivzdušné obrany.
Místo toho, aby se to otevřeně přiznalo, se šíří alternativní pravda.“
Homer:
Alternativní pravda mě zcela nadchla!
Vida, jak se dá přejmenováním – newspeakem zprovodit ze světa lež: nazveme ji alternativní pravda. Jen tak dál, to by bylo, abychom tu ideální společnost nevybudovali. Komunismus prý už byl za dveřmi.
Alternativní komunismus. Někteří v něm už žijí. Zdroje nedostačují pro všechny. Ostatní uspokojují potřeby prostřednictvím úst příkladmo svých volených představitelů.
Nejen úst.
👍
Alternativní pravda je to samé jako Fialovy korigované informace? A co na to Foltýn?
Ptám se pro kamaráda…
Právo na korigované informace přece hlásal Fiala.
Foltýn uznává jen (svoje) právo hloubit přikopy. Jestlipak už nafasoval krumpáč a lopatu?
Paní markýzo,
nedivte se.
Máme alternativní životní úroveň, alternativní svobodu slova, alternativní inflaci… proč ne i aletrnativní pravdu jako celek? V globálu, řekl by prezident Antonín Novotný .
Godot:
A taky pravda. 😀
Hmm, za dávných časů studené války se použival systém IFF, který umožňoval rozlišit vlastní od cizích. Měla ho i Varšavská smlouva. Že by ho Amíci zrušili?
Alternativní pravda = Правда
K Šichtářové odborně …
K čemu Šichtářová dochází, probírali jsme v hospodě před více než patnácti lety.
Její soukromí není Téma. Pro mě, ničí soukromí.
Bude Klub vyhozených z Vidláka?
Bude Klub vyhozených z Klubu vyhozených?
Klub … ?
Je mnoho věcí, kdy s paní Šichtařovou nesouhlasím. A pokud je v právu pan Pikora, mrzí mne to dvakrát, protože si ho také vážím a byl by to další šrám na ní; nemohu být soudcem …. Co je ale podstatné, je metoda použití hlavního článku (jak říká ta, co s ní cca 45 let žiji). Tedy: naprosto nechápu, jak mnozí zde a asi i jinde mohou kvůli těmto věcem nejít k volbám, případně volit protikandidáta. Vzpamatujte se a neopakujjte po sté staré chyby! Chcete Senát změnit nebo ho mít s většinou Zabíječů králíků?
No s Šichtařovou to si pomůžeme.
Dopravník omylů:
Přijde mi dost primitivní, soudit Šichtařovou na základě bulvární záležitosti.
Za pár týdnů se může ukázat, že všecko bylo jinak a dopravník omylů si dopravil krpu i do vlastní makovice.
A co takhle její volební program, s nímž kandiduje za Svobodné?
„Ekonomicky se hlásím k rakouské škole a teorii veřejné volby. Ovlivnili mě ekonomové jako Milton Friedman, Friedrich August von Hayek nebo Murray Rothbard.
Politicky jsem libertariánka. Odkazuji se například na reformy Javiera Milei, Tamara Kovziridge nebo Li Kuang-jao. Profesně působím jako ředitelka finanční a konzultační společnosti Next Finance. Varuji, že současný peněžní systém v USA i v eurozóně je Ponziho schématem a zdůrazňuji roli zlata pro zabezpečení jednotlivce před zvůlí státu.
Jako autorka řady knih popularizujících svět peněz a ekonomie jsem byla ovlivněna například Ayn Randovou či Georgem Orwellem. Po revoluci v roce 1989 jsme se chtěli stát součástí Západu – ne geograficky, ale prosperitou. Jenže dnešní Západ už není tím Západem, po kterém jsme toužili. Dnes je třeba postavit se zlu, které k nám přináší nová kolektivistická a progresivistická ideologie nazývaná ESG a reprezentovaná např. Green Dealem, který nemá nic společného s ekologií (která je důležitá), ale jehož jediným cílem je destrukce průmyslu a prosperity z ideologických důvodů.
Nechci už dále přihlížet tomu, jak se dystopické romány G. Orwella varující před totalitou plíživě stávají skutečností. Mlčet znamená zlo schvalovat. Tyto důvody mě přivedly k zásadnímu rozhodnutí: Kandiduji do Senátu ČR.“
Vzory Milton Friedman a Javier Milei, prý dokonce reformy. Netřeba psát více, tedy chybí ještě Pinochet.
Javier, to je ten, co zachraňuje Argentinu tím, že posílá mlátičky na důchodce?
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/argentina-buenos-aires-demonstrace-duchodci-policie-slzny-plyn.A240829_103537_zahranicni_kha
Jojo, bývalý fotbalista a rockový hudebník. To nevymyslíte. Jeho rozhovor s Tuckerem Carlsonem byl dost horrorový, ten člověk má v hlavě slušně vymeteno.
Šichtarové analýzy nikdy nevyšly, když něco doporučovala, vždy bylo lepší udělat pravý opak. Je to bulvární žvanilka. Lhářka i o své rodině, bulváru dávala rozhovory, jak to u nich skvěle klape, jak Pikora zajišťuje logistiku a ona si s dítětem u prsu celé dopoledne a analyzuje. No svatá prostoto.
Bingo …
Přesně
Sichtarova mne připadala, ze by mohla být druhou Marii Terezii,ale místo zlepšení osobnosti,se spíš zhoršuje.Klub vyhozených se bude zvětšovat, ten strach o dobré pozice,je nuti ,likvidovat oponenty,zakazovat nevhodné média.
Druhou Marií Terezií?
Svatá prostoto!
Opravník.
No moc nepomůžeme, ale stačilo by, kdyby v tom zaprděným Senátu vířila vody.
Má sedm dětí a je zvyklá na nějakou životní úroveň.
Takže bude vířit tak max. kafe v hrnku. Jinak pojede přesně podle notiček. Ostatně – dost dlouho se s Pikorou živili fofrspekulacemi, tak možná nebude notičky ani potřebovat.
Jééé, koukněmesenato!
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-osoba.vysledky?subjektId=310985&typ=UPLNY
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-osoba.vysledky?subjektId=885721&typ=UPLNY
Pokud se to neotevře, pak hledejte NF Distribuce s.r.o. a NF Service s.r.o. Moc zajímavé čtivo.
Až mě tak napadlo, jestli on ten jejich rozchod není ve skutečnosti jenom „diversifikace“.
👍
Proboha, pustte si ten rozhovor s ni jak tam adoruje azov a banderovce a pochopite jakou pitomost jste napsala.
Keres:
Jestli spíš nepíšete pitomosti vy? Na víření potřebujete specielní náturu (kterou ona má) nikoliv názory.
Občanovy námitky mi přijdou daleko relevantnější.
Jojo takže ona adoruje nácky jenom proto, aby se dostala do senátu a pak už jakože bude normální jo? Svatá prostato….
Mám otázku, viděla jste tohle? : https://www.youtube.com/watch?v=uBjR-hHdR0o
Kéreš.
Kdo „normální“ touží vířit?
Neviditelný Drahoš i Ažmocviditelná Šichtařová jsou oba podporovatelé Banderovců, oba mají také rádi Západ a „kapitalismus“; jediné v čem se liší je názor na migraci a green Deal
tudíž, bydlet na Praze 4 (bohu díky tam nebydlím) tak to tý hysterce hodím, ale nerad, je to jen menší zlo
To děláme 30 let a kde jsme? Volit mezi morem a neštovicemi
Volím neštovice, větší šance přežít.
Tymák:
Pravý, jo? No nevím.
Opičí! Dřív se dočká, už jsou za dveřmi.
Tedy – pokud jim do toho BRICS včas nehodí svých 5+ vidlí. 🙂
Tak někdo má rád Západ a „kapitalismus“, jiný Východ a „komunisty“ a světe div se, v reálu je kapitalismus na Východě.
Toto není odpověď jen Etovi, a moc nedoufám, že si to někdo z diskutujích přečte, natož poslechne: Schneider: Dětinská a lampasácká vládní připomínka roku 1968. A slova o naději – https://www.youtube.com/watch?v=-P0KrXFXsCc. Kdo si poslechne celé, najde tam v jedné pasáži to samé, co jsem jen heslovitě napsal výše rozhovor je starší, ale já ho doposlechl před chvílí – vzpomněl si …
Pan Schneider je úžasný, slyšel jsem to celé minulý víkend a připojuji se k doporučení.
No, hele, Schumachere (https://web.litterate.cz/klub-vyhozenych/comment-page-1/#comment-330268), je však spravedlivé říci také toto:
Nejenže „alternativa“ nemá nižádný program. Tedy, krom onoho Za alternativu ještě alternativnější!, jehož opodstatněnost jsem snad už před pár lety Vidlákovi opatrně (a ovšem marně) předkládal k uvážení.
Taktéž ani Ty, ani já nemáme žádnej program. Tedy, kromě tamtoho zopakovat si národní obrození, pěkně znovu od obecné školy. Matematiku učit nejprve jako za komunistů před množinami, pak jako na prvorepublikové reálce; ostatní předměty se s tím už svezou… A za pouhejch sto let – nejpozdějc za dvě stě – už můžeme vyhlížet první výsledky!
Zároveň ale oba víme, že ten program má zásadní, snad i nepřemostitelné a neodstranitelné vady:
• Pro voliče je absolutně neatraktivní. Nikdy proň nebudou hlasovat, a co je horší, nikdy proň nebudou pracovat. Nikdy se s dětmi neposadí k pořádné, 60, 80 nebo 100 let staré knížce; místo toho jim vrazej do rukou mobil.
• Na světě nejsme sami. Než by program mohl i jen začít účinkovat, dávno nás demograficky (i ekonomicky) převálcují jiní.
• To, co je dosavadním – a nejspíš už nikdy nepřekonatelným – vrcholem novodobých českých dějin, totiž první republika, ve skutečnosti není produktem jen předcházejícího národního obrození, nýbrž také dalšího faktoru, a sice industrializace. A tu si jen tak z ničeho nic už také nezopakujem. Nehledě na to, že se na ní vedle Čechů ovšem podíleli také Židé a Němci.
Zkrátka, nejsme v roce 1918 ani 1989. Tehdy se program(y) nabízel(y) samy od sebe. Roku 1989 jednak západní konsum a západní demokracie. A jednak (i jen podvědomě) opět ta první republika. O té sice už málokdo (tehdy v produktivním věku) něco věděl, ale třeba si alespoň založil garážovou firmu: opravnu bicyklů, účetní software, hledání netěsností v potrubí…
To holt teď je pryč. To jsme už prošustrovali.
snad už před pár lety — Ne, omlouvám se, asi to bylo až po 7. říjnu 2023.
Oni ani nejsou lidi, kteří by v těch nových fabrikách chtěli pracovat. Zeptejte se mladých. Ředitelů, či vedení obecně sice ano, ale tam to končí.
Jo, to jo, zde jsme ve shodě. Jenže i kdybychom tuto generaci odepsali a soustředili se na ty, kteří dnes teprve vyrůstají z plenek, stejně je to v háji.
Nad kým se pohoršujete? Nad svými dětmi? Nebo snad vnoučaty? Jsou jen vaším obrazem.
Jsou jen vaším obrazem. — Nikdo z nás nevyrůstal zcela odstíněn od vlivů okolního světa; tím méně současná, čerstvě porozená generace.
Nad kým se pohoršujete? — Já nad nikým. Jen konstatuji stav. Bez jeho znalosti (naprosto netvrdím, že moje je vyčerpávající, a nemusí být správná ani částečně) však je jakákoliv snaha o program jen další bláhovostí.
Nezávisle docházíme k témuž. Až se ochladí, pokecáme.
Jo, taky jsem na to už opakovaně myslel. Ale ploužit se někam v 30+°C zatím není ono. Snad tedy už brzo…
Zpátečníku, ten Váš program ovšem musí být tažený nikoli tlačený.
Ehm, to by nejprve musel existovat. Přání – ba i ideály – stále jsou cosi dost jiného než program.
Zpátečníku, víte v čem je problém toho programu? Že ho nikdo nenese. Kdyby stačilo mít dobrý program, tak už dávno někdo přeložil program Fidessu a bylo by to. Nebo by přeložil program SMERu a bylo by to. Ale takhle to nefunguje.
Program se dá považovat za mapu. Prostě si nadefinujete body, kterými chcete projít a kam chcete dojít. Hodí se to, když chcete někomu ukázat, kudy chcete jít. On to hezky přehledně vidí.
Ale aby vám lidi uvěřili, že zrovna vy podle toho programu někam dojdete, to je jiná kategorie. Tam potřebujete toho Orbána a další důvěryhodné lidi. A důvěra ta se nekupuje, ta se buduje a to prostě trvá. Obzvlášť, když za vámi nestojí ani velké peníze ani bohatý tatínek ani média.
Doba, kdy ideály formovaly lídra, ta je pryč. Teď lídr formuluje program, který lidi stejně skoro nečtou.
A jestli nemám pravdu, tak je řešení jednoduché – přeložte do češtiny program Fidessu a teoreticky byste měl vyhrát volby jak Orbán.
lidi kašlou na programy
v bedně jim ukážou fousatýho fešáka na motorce a půl národa se zblbne
a zbytku je to až na 5% u pyhele tmavýho
Admirál:
Nejlepší je jemně vyvážená kombinace.
Po ulici jde pán a táhne za sebou provázek. Osloví ho jiný pán a táže se – pane, proč za sebou táhnete ten provázek? Odpověď – já ho zkoušel tlačit a on se mi krčil.
Jeden podobný:
Jde blázen po chodbě a táhne za sebou na provázku zubní kartáček. Potká ho doktor a ptá se: „tak copak dělá Fifinka?“. „Ale pane doktore, to neni žádná Fifinka, to je přece zubní kartáček“. Doktor nevěřícně kroutí hlavou, že se stav pacienta tak náhle zlepšil, a jde dál. Když zajde za roh, pacient se zachechtá a pronese: „To jsme pana doktora napálili, viď Fifinko“.
Jéééé, ty oba pamatuji z dob prvního stupně ZDŠ, to jste mne fakt potěšili, díky.
Bez chyby, je to presne tak.
Vážně? A pročpak se asi neujal před časem hojně propagovaný „alternativní“ systém Ancap (Anarchokapitalismus).
Ten šel ještě dál – nejen vzdělanost, ale celá organizace společnosti (několika stovek, nebo možná i tisíc lidí 🙂 ) .
https://about.urza.cz/
Takové fantasmagorie totiž jsou životaschopné pouze v bujné fantazii – a ani v ní nejsou schopny dát odpovědi na zcela obyčejné otázky obyčejného života.
https://www.finmag.cz/firemni-kultura/335921-urzuv-anarchokapitalismus-je-lhostejny-k-cloveku-i-faktum
Letci znají výraz „bod bez návratu“. Podle mně naše společnost, režim, již je za hranou systémové nápravy věcí veřejně – politických tzv. standardními prostředky. Asi jako byl dávno za tou hranicí režim v ČSSR někdy v 1988. Už obrovskou statečnost – přičemž výsledek byl samozřejmě nulový – si vyžadovalo od poslanců tehdejší Československé strany socialistické že se zdrželi hlasování o tzv. pendrekovém zákoně. Prostě v rámci systému už nešlo dělat nic a společenské napětí rostlo a rostlo. Totéž se děje i teď a nezbývá než si počkat, i když to může trvat pár let. Nebo i ne, může přijít deux ex machina, třeba v podobě toho že zítra zabijí v Egyptu Sísího, a x miliónů mladých slimáků se z této „Lybie na n-tou“ povalí do EÚ a doslova zřítí systém během týdnů. Teď je ovšem situace mnohem komplikovanější než v roce 1989. Tehdy bylo progresivistům v KSČ jasné co dělat a dlouhodobě se na zásadní změnu připravovali – viz Prognostický ústav ČSAV, ze kterého asi ne náhodou vzešli pak dva prezidenti, dva premiéří, a do nohy každý kdo tam byl, pak ministr, či nejměně poslanec. Kde ale máme teď ten Prognostický ústav ? Žádný není, páč nikdo neví jednoznačně jak dál. Teď to nebude hladké předání moci, ale velice bolestivý, agonický proces.
S tím „pendrekovým zákonem“ cukněte o nějakých devatenáct let zpátky.
„Pendrekovým zákonem“ bylo od počátku nazýváno „Zákonné opatření Předsednictva Federálního shromáždění o některých přechodných opatřeních nutných k upevnění a ochraně veřejného pořádku“ č. 99/1969 Sb.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1969-99
Tehdy především existovala alternativa – Západ. Který tady už měl připravené kádry, lidi i procesy.
Teď není nic z toho. Není ti ani Rusko ani Čína, které by nás vedly, nejsou tu elity, které by věděly, co chtějí, je tu pár Vidláků, pár snílků, pár bláznů… možná osobně statečných, ale neznalých velkého světa a velké politiky. A už jsou jen jednoocí mezi slepými. Jediné, co možná mají, je charakter. Ale ani to není jisté.
A vlastně se nedivím, že lidé u nás instinktivně chtějí mesiáše. Protože nic jiného než charakter nelze chtít. Nikdo to nemá.
V tom jistě máte pravdu.
Ale je tu ještě jedno „ale“.
A to zní – kdo a co plodí takové prostředí, v čem vzniká podhoubí toho, jak to popisujete? Proč „lidé u nás instinktivně chtějí mesiáše“.
Protože „demokracyje voe“, protože liberální demokracie.
To je ten fenomén, který plodí tuhle mizérii. A ta mizérie je důsledkem neustálé změny cílů, cest, jak jich dosáhnout, a také marionet, které slibují, že jich dosáhnou.
Jenže co ty marionety, které uchopí moc dokáží za čtyři jim „přidělené“ roky, když první rok se usazují ve svých seslích, druhý rok se rozkoukávají po reáliích, třetí rok se pokoušejí něco ze svých slibů uskutečnit, a čtvrtý rok už jen zametají stopy. A co se týká toho třetího roku, to ještě za situace, že vládu mají v rukou, nikoliv že vládne nesourodá koalice, z níž každý člen má své vlastní zájmy, které jim ochraňují jejich penězovody.
Jak dlouho tu byla vláda ANO s ČSSD za tolerance KČM?
Čtyři roky, z nichž mohli uskutečňovat svůj program jen první dva než přišel covid /i přesto dokázali snížit deficit státu – první rok jen procentuálně proti růstu HDP, druhý rok už i nominálně/ a pak už se jen „hasilo“.
V těch prvních dvou letech také ANO představilo svůj „Národní investiční plán do roku 2050“ – https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/cesko-narodni-investicni-plan-investice-andrej-babis-ano-osm-bilionu-korun_1912160654_vtk
s více než dvaceti tisíci investičními projekty za víc jak osm bilionů korun.
Co je s tím plánem dnes? – a nejen dnes, ale co se s ním stalo v okamžiku, kdy se bačování v zemi ujala „fialová squadra“?
Jaký národní investiční plán má tahle parta babráků?
Co tím chci říct?
Že rozvoj lze uskutečňovat jen za /nejméně/ dvou podmínek – pokud na něj máte prostor /čas/ a peníze /samozřejmě i lidi, ale ti se dají za peníze koupit/. Toho se dá docílit dvěma způsoby – buď že držíte permanentní politickou moc, anebo si tu politickou moc kupujete. Ten první způsob se realizuje v totalitních nebo „polototalitních“ zemích /Rusko, Čína aj./, ten druhý v zemích, kde vládu má v hrsti finanční oligarchie – příklady jsou všude kolem /i když jejich perspektiva v dlouhodobějším pohledu nevypadá zrovna růžově/.
No, a pak jsou tu země, do jejichž množiny patříme i my – země předstírající demokracii, které ovšem nesmrdí pětníkem /na rozdíl od určité vrstvy lidí, kteří si přisvojili její bohatství, které ovšem realizují jinde/. A navíc jsou jejich materiální i lidské zdroje dále exploatovány jejich „dominii“.
Ale třeba se pletu, třeba je všechno v „nejlepším nepořádku“.
Lex:
Jééééžišikristepane…..ještě toho trochu! Já nechci žádného mesiáše, ba ani satanáše!
Dík za koment.
Pravda, o „mesiáše“ nestojí nikdo /fakt nejsme už řadu let pod trvalou knutou něčeho, co se nám jak „mesiáš“ prezentuje?/, ale stabilní politické prostředí a trvalý hospodářský i společenský rozvoj, to bychom asi brali – namísto rozvratu ekonomického i mezilidského, úpadku a zadlužování, které nikdo nikdy není schopen saturovat jinak, než cestou „milostivého léta“ /jenže to „milostivé léto“ nebude -?- mít povahu rozhodnutí panovníka, kterým se dluhy smažou, ale nejspíš skutkem, který všechny dokonale „usmaží“ – všimněte si, slovní základ je stejný…. 🙁
Výborné Lexi … Neodpustím si k Vaší kultivované verzi dodat, že na pozadí, ve stínu, skrytě ( přesto zdaleka ne neodhalitelně, spíše „nepozorovatelně“ ) se doslova budovala stávající personálně-politická realita, tedy nástup zjevných, omezených, fanatických, poslušných, všehoschopných demagogů bez svědomí, bez štipce moudrosti, ochotných nositelů, zastánců, propagátorů dnešního stěží definovatelného širokospektrálního marasmu.
Bohužel bylo dopřáno a umožněno těmto nejen se podílet, ale mnohdy utvářet hodnotové, morální, společenské, sociální, sociologické, odborné, vzdělávací, právní, etc. žebříčky, mantinely, pravidla, včetně postupné „anexe“ vedoucích pozic v mnoha oborech.
Nu a tady je výsledek – produktivní generace a většina elektorátu je již produktem těchto a jejich setby.
Uvědomuje si někdo, že jde díky tomu mnohdy o úplně jiný druh obyvatelstva s jinými kritérii, hodnotami, vnímáním reality, s omezeným, či zcela chybějícím národním vědomím, schopné a ochotné vstřebat, vzít za své dříve nemyslitelné ?
Stávající eskalující forma KoZou prosazovaného „liberálně-demokratického nacismu“ je veřejností akceptována, přijímána, respektována, ať se to líbí ne.
Personálně a morálně je nejen u moci mentálně-morální spodina, lůza – neexistuje zde NIKDO Orbánova formátu – ostatně za stávajících podmínek by jej plebs sám eliminoval.
Za 35 let dokázali demokraté, téměř nevratně, za podpory vcelku velké části obyvatelstva,
zcela rozvrátit průmyslovou, hospodářskou, finanční, sociální, majetkovou, vzdělávací, bezpečnostní strukturu.
Sousedé, na které jsme v nedaleké minulosti hospodářsky, sociálně, průmyslově, finančně shlíželi shora, nám ukazují vzdalující se koncová světla v mnoha, mnohdy ve všech oblastech.
Dokázali tento „region“ přiblížit v mnohém rozvojovým zemím.
A po změně kurzu není objednávka, chuť a především není co a kde brát .
Navíc zesilující kopání do části vlastní minulosti, srovnávání holinek a hodinek, diskvalifikuje „rádobymesiáše“ , i mnohé „usilovatele“ o změnu.
Jako vždy v posledních mnoha staletích nejspíše změna přijde zvenčí.
Zatím si užíváme titul Popelnice Evropy, Hujerové EU a stali se kolonií jak kapitálu, tak ukronáckova.
Nutno dodat, že si vše zasloužíme.
Stále zajímavější je sledovat německou veřejnoprávní TV, alespoň ARD a alespoň zprávy ve 20,00 hodin zde https://www.ard.de . Vyděšenost redaktorů před zemskými volbami v bývalé NDR už v neděli 1. 9. 2024 je zřejmá. Vypadá to, že bez AfD se zemské vlády budou skládat obtížně. Rozhodně ne se stranami současné vládní koalice.
Včerejší oslavy 80 let od SNP se vydařily. Dorazili i tři bývalí prezidenti. Jen Bárbína Zuza ne a ne a ne. Byla by vypískána.
Všichni se proti AfD spojí, toť přání loutkovodičů.
Myslíte, že když bude mít AfD 30 a BSW 15%, půjde jim to těžko.
A budou pětikoalice, šestimoalice, sedmikoalice …
To už je také pryč. Podle českého vzoru si tam třeba založí jejich variantu Spolu. Tam se jich vejde od 2 do nekonečna. Je to už vyzkoušené na klimatu. V 80. letech vědci tvrdili, že nastane doba ledová. Před 20 lety vědci začali tvrdit, že se uvaříme. A protože se v tom nakonec nevyznali už ani ti vědci (z univerzity v Michiganu, Ohia, New Yorku, Cambridge, Vancouveru atd. atd.), zůstali u „změny klimatu“. Nic to neříká, může to být cokoliv a vždy se na to dá odvolat.
Majkl.
No ale jakej je z toho kšeft pane Roubíček, vědí? Tušímže semdesátky byly ve znamení paniky z ozónové díry, rozběhl se průmysl opalovacích krémů s faktorem bambilion a pak vám přijedou děcka z Kréty bílý jak syrečky. A penízky se sypou!
A nakonec, pokud bychom použili „selský rozum“ „změnu klimatu“ můžeme kdykoliv změnit pouhou změnou čísel. Dnes je „teplota“ 30 st. považována za alarmující důkaz oteplování („mozků“?), před padesáti a více léty i 35+t ve stínu bylo v červenci-srpnu nikoho nepřekvapilo.
A jak by asi eurounijním mozečkům zamotala hlavičky jedna anomálie ze 70 let, kdy ze silvestrovského odpoledne s plusovým teplotami do rána 1. ledna klesla teplota o – 30 st.
To aby se snad začala honem „přepisovat“ doktrína! 🙂
Re: Albi
Jak to počítám, asi to byl Nový rok 1979.
Tarus.
Byl, já si to pamatuju dobře. Byli jsme čerstvě ve svém a prvnímu miminu byl stejně čerstvě rok, takže záchytné body pevné.
Kdyby odpoledne. Večer v devět bylo na košili a hodinu po půlnoci mínus patnáct. 1978 / 79
Joo, to si docela živě pamatuju, byl to mazec.
Táta pozdě večer říkal cosi, jako „toto nemože dopadnút dobře“. Myslím, že to začalo nějakým ostře ledovým větrem.
Šli jsme pak slavit – a nad ránem kdosi, kdo nebyl až tolik navalený, volal „poďte se podívat, to ste eště neviděli“ – úplně, jak nějaké zamrzlé království.
Byli jsme razdva střízliví.
Ano. A změna klimatu je samozřejmě vždy k horšímu, a kdyby nebylo nás (politiků, neziskovkářů, atd.), už by přiroda neexistovala a občani by byli mrtví. Takže občany před tou změnou chráníme a musime od nich na tu ochranu dostat hóóódně peněz. 😃
Ale je fakt, že za 5 miliard let už Země nebude obyvatelná. Tak mě napadlo — to bude kšeft, panečku, přestěhovat lidstvo jinam ….