1 listopadu, 2024

Ještě chvilku…

Vážení mocipáni! Vy, co řídíte tuto republiku a jste vidět, i vy, co řídíte tuto republiku a nejste vidět. Vy, co máte peníze i moc, vy, co máte vliv a konexe, vy, co máte školy, certifikáty i bezpečnostní prověrky. Vy, co jste v pětikoalici i vy, co jste v opozici. Hele, pojďte se podívat pravdě do očí a přiznejte si všichni, že je tahle republika spolu s celým Západem totálně v prdeli.

Přiznejte si, že jste za třicet let nedokázali postavit jadernou elektrárnu, nepostavili jste jedinou pořádnou přehradu, neotevřeli jste žádný nový důl… a co je nejhorší, nechali jste se zatáhnout do války, ale pro naši obranyschopnost jste neudělali vůbec ale vůbec nic. Přiznejte si, že umíte jen kecat, dělat porady a psát analýzy, ale kromě vznešených řečí se za poslední dva roky vůbec nic nezměnilo.

Máme největší továrnu na nitrocelulózu v Evropě. Je větší než ty zbylé dvě (ve Francii a Srbsku) dohromady. Vyrábí ročně osm tisíc tun výbušniny. Za dva roky té „strašlivé ruské agrese, která nás všechny k smrti ohrožuje“ se kapacita nijak podstatně nezvýšila. Je úplně jedno, co jste si odhlasovali v parlamentech. Je úplně jedno, jaké jste si napsali deklarace. Výroba té nejzákladnější vojenské suroviny je pořád stejná i po dvou letech války! Vy jste zrádci. Vy jste řvali o ruském nebezpečí, ale nic jste neudělali.

Jen stoupla cena a výrobní kapacita je zamluvena na šest let dopředu…

Mimochodem… viděli jste někdo u Pardubic nějaký protiletadlový systém? Pokud by měla začít válka s NATO, tak Rusové jedním hladkým výstřelem zničí polovinu evropské výroby výbušnin. Je úplně jedno, kolik budeme mít linek na granáty a kolik budeme mít tanků. Bez produkce nitrocelulózy se všechno sesype do několika měsíců.

Přiznejte si, že ten „Putinův slouha, Fico a jeho podržtaška Pellegrini,“ mají pod palcem největší část výroby granátů pro Ukrajinu, která se má zvedat ze zhruba třiceti tisíc kusů ročně na dvě stě tisíc kusů ročně a Ficovi to vůbec nevadí, protože je to byznys jako sviňa, dělá to docela slušnou zaměstnanost, válečný zisk je vysoký a tím pádem z toho budou i tučné daně pro slovenský rozpočet. Vy tady pořádáte orgie nenávisti proti demokraticky zvolené slovenské vládě a přitom oni byli prakticky jediní, kteří byli schopni povolit nové muniční linky a rozeběhnout výrobu.

Mimochodem… výrobní cena dělostřeleckého granátu je deset tisíc korun a prodejní cena je osmdesát tisíc korun. Za tento osmisetprocentní zisk stojí za to posílat Ukrajince do mlýnku na maso a stojí za to udržovat stroj války v chodu. Za tyto prachy se vyplatí vraždit, korumpovat, mlžit, dělat propagandu a uplácet všechny intervjuky naráz.

Přiznejte si, že i přes toto všechno, Rusové rozšiřují své továrny lusknutím prstů a jejich převaha na bojišti den ode dne roste. Sice dávají na zbrojení čtyřikrát méně peněz než Evropa a desetkrát méně peněz než USA, ale také si přiznejte, že evropské i americké peníze nejdou ani tak do granátů, ale do šílených platů generálů v dámských lodičkách a analytiků, kteří nikdy nebojovali, ale zato o tom napsali spoustu chytrých a nepoužitelných knih. V reálu Rusové vyrábějí několikrát více granátů než celý Západ dohromady.

Přiznejte si, že převaha Rusů roste, čímž klesá riziko utržených nohou, takže Rusové nemají problém jít na frontu, protože dostanou dost peněz, jejich děti zadarmo vystudují a jejich ženy dostanou slušné odstupné, když to náhodou nedopadne. Přiznejte si, že u Ukrajinců riziko ustřelených nohou stoupá a riziko smrti také, takže se jim do zákopů bude chtít míň a míň.

Přiznejte si, že ukrajinští vojáci Zelenského i Syrského nenávidí.

Přiznejte si, že žádných milion granátů pro Ukrajinu nebude, protože naše věrchuška neuměla držet jazyk za zuby. Strnad obvolal kamarády obchodníky, zjistil, kde ještě má kdo ve skladě nějaké granáty a náš derniér o tom musel velkohubě vyprávět novinářům, jak zachránil Ukrajinu. Většina těch granátů je ve vlastnictví obchodníků se zbraněmi. Ti prodají tomu, kdo nabídne víc. Co myslíte, že se teď právě děje? Rusové jim všem zavolali a… světe div se, nabídli víc… A během vyjednávání o ceně suše konstatovali, že časy jsou zlé a někteří nechápaví lidé padají z oken…

Přiznejte si, že Rusko má třikrát menší ztráty než Ukrajina. Přiznejte to, co si už cvrlikají vrabci na střechách, že Ukrajinců padlo víc než šest set tisíc! Vy víte, že to tak je! Víte to a lžete nám. Víte, že jste andělé smrti a bojíte se dne, kdy to praskne. Přiznejte si, že každá jiná armáda by se už dávno rozpadla, ale Ukrajinci i Rusové jsou prostě takové zabejčené povahy, že bojují i v podmínkách, které by rozložily všechny armády NATO během několika týdnů.

Přiznejte si, že největšími vlastizrádci jsou členové vlády, kteří v podmínkách ohrožení státu koupili naprosto nesmyslné stíhačky, které dostaneme za deset let. Přiznejte si, že jen tupý amatér dělá sbírky na drony pro Ukrajinu, místo aby u nás postavil na takové drony rovnou továrnu. Kdyby vzali peníze na letošní splátku stíhaček a postavili by za to provoz, která by vyráběl milion dronů ročně. To není žádná složitá výroba. Ano, obranyschopnost našeho státu se dá zajistit za dvacet miliard. Stačí tu ve velkém produkovat drony a ve velkém vychovávat obsluhy. To je stejné jako počítačová hra a operátor nemusí být dvacetiletý lamželezo. Může mu být klidně šedesát, mít nadváhu a zdravotní problémy, protože stačí, když bude sedět u počítače..

Místo toho vláda vyhazuje stamiliardy za obrněný šrot, který případě války zničí ruský tlustoprd pomocí nějakého Lancetu. Sedí pěkně v zázemí a hraje takovou reálnější počítačovou hru.

Přiznejte si, že jste všichni jen požitkáři, kterým zatím ještě pořád chodí peníze na účet a tak neděláte nic. Jen si vymýšlíte důvody, proč něco nejde. Hážete klacky pod nohy jakémukoliv úsilí a ničíte ekonomiku, místo abyste ji právě teď multiplikovali. Mluvíte o hodnotové politice, ale jen mluvíte. Neudělali jste ani to, co jste snadno udělat mohli. Bojíte se něco dělat…

Všichni už dávno dobře víte, že je konec. Ale ještě chodí peníze, že? Ještě pořád je doma teplíčko. I když všichni víte, že se stát rozpadá pod rukama, nikdo se nehodláte zvednout a začít dělat správné kroky. Dokonce i pražští libtardi vědí, že mám pravdu. Dokonce i ti fanatičtí novináři to vědí. Vracionová to ví, Vohralíková to ví, dokonce i ten Petr Pavel to ví. Ti, co na mě podávají trestní oznámení to vědí. Ti, kteří mě vyšetřují, to vědí. Ba i ti soudci, až mě budou soudit, to budou vědět. Stejně tak to bude vědět žalobce i obhájce.

Ale raději budete dál čekat pod gilotinou. Víte, že prohrajeme, ale nevíte jak dál. Víte, že selhali, ale nevíte, jak z toho ven. Na kandidátky už seženete jen naprosté idioty, protože normální člověk by za vás nekandidoval ani za milion. Víte, že jste jako kůl v plotě, ale už nemáte možnost s tím něco udělat.

Vy víte, že končíte…. a tak vlastně už jen žadoníte na katovi ještě jednu další chvilku. Taktika KDD. Každý den dobrý.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.

279 thoughts on “Ještě chvilku…

  1. Vidím, že nikoho nenapadlo, že Vidlák jenom fabuluje, aby udržel čtenost?
    Dodává alternativě alternativní důvody.
    (Někteří prostě potřebují hmatatelného nepřítele.)

  2. Všechny ty zbraně, které KoZa cpe na Ukrajinu, se pravděpodobně už brzo ocitnou na druhé straně barikády. Ten poslední mobilizační zákon už šel hodně přes závit. To bude mít KoZa mrzení, až proti němu bude stát dvojnásobná armáda na polských hranicích.

    1. Prožidovský a proruský nacista si myslí, že Rusové by si měli pohnout.
      Jak tak nacista pročítá všecka ta méédia, tak by se snadno mohla stát chybička:
      Namísto bezpodmínečné kapitulace, by novináři mohli překlopit poražené, ukravínské nácky do pozic mučedníků, údajně bojujících za správnou věc.
      Už se o to pisálci snažili jednou, s krysama z Azova, když je Rus vykuřoval zpod Azovstalu.
      Jednu dobu to v našich méédiích vypadalo tak, že na ty krysy snad budou dělat sbírku.
      Tenkrát to Rusové naštěstí ukončili včas.
      Nacista si myslí, že nadělat z fašounů a nácků mučedníky, by nebylo dobrý pro nikoho.

  3. Cituji z článku: „Přiznejte si, že jen tupý amatér dělá sbírky na drony pro Ukrajinu, místo aby u nás postavil na takové drony rovnou továrnu.“ Tak snad už je jasné, že Vidlák by rád postavil továrnu na vojenské drony, aby se na ukradině a všude jinde po světě/třeba i u nás/ mohlo více vraždit!! Tak snad už i ten největší blbec přijde na to, že Vidlák by rád zbrojil a válčil jen by to fičelo!! Tak snad už i ten největší blbec přijde na to, co je Vidlák opravdu zač.

    1. ad Helena (8:02)
      Jste na Vidláka trošku vysazená, že? Já například Vidlákovo ironické sdělení čtu mezi řádky úplně jinak: Totiž že loutky v naší vládě jsou až tak neschopné a líné, že nejsou s to alespoň se pokusit o trošku hodnověrnosti. Alespoň v rámci oficiálního narativu „pomáháme nevinnému lidu Ukrajiny okrádáním vlastních lidí (na generace dopředu), nejlépe, jak to jde“.
      Na všem, co Vidlák v článku vyjmenovává ukazuje, že tady se ve skutečnosti hraje úplně jiná hra než účinně podporovat Ukrajinu a dokonce i úplně jiná hra, než jsou skutečné obavy z ruského napadení našeho státu. Ty obavy našich papalášů o osud Ukrajiny, potažmo EU, jsou asi tak stejně věrohodné jako svého času obavy ze strašně nebezpečného netopýrovidu šířícího se zákeřně hlavně ve školách, v malých prodejnách a v restauracích. Jestli si vzpomínáte, naše „elity“ si i v době největší hysterie s mrazáky v ulicích samy nerušeně a bez omezení užívaly obídky v sněmovní restauraci – pěkně bez roušek u stolečků v družných hovorech, proláklo se i pár opulentních papalášských večírků taky bez roušek. Viditelně jediné nebezpečí, které tehdy braly ty naše morální vzory vážně, bylo to, že je bez roušky načapá kamera…
      Elity jedou „business as usual“ a ti naši podržtaškové i tu svou ubohou domácí šmíru matlají prostě zcela nevěrohodně.
      Války se oni ve skutečnosti ani trošku nebojí, korýtka jsou zatím plná, ne?

      Oprav mě prosím, Danieli, jestli jsi to myslel jinak?

      Opravdu Heleno netušíte, že za masmediálně kašírovanými kulisami pro plebs všech národů velcí kluci hrají a vždy hráli zcela jiné hry? K nahlédnutí viz čerstvé info např. zde: https://www.michalapetr.com/map-1964-bezpodminecna-kapitulace-kyjeva-putin-vcera-informoval-osn-o-sve-jedine-mirove-podmince-slovansti-kozacti-vyslanci-uz-s-gosudarovym-pozehnanim-jednali-30-brezna-v-moskve-s-ruskymi/

      1. Nejsem proti Vidlákovi vysazená, opravdu ne. A máte pravdu, že média jsou kašírované kulisy, ale zpoza těch kulis se táhne odporný puch a smrad, který smrdí i přes obrazovky lžidotv a přes monitory. Jen vovčané mají ucpaný nos.
        ALE: i v alternativě mají preVíti své koníky/které i třeba jako naoko buzerují/, kteří podsouvají nenápadně ten potřebný prorežimní hnus. A to je Vidlák. A musím říci, že to Vidlák dělá velmi obratně.
        Ale to vy víte sám nejlíp, ač se budete mediálně rvát za opak.
        Tohle totiž není nic nového – před 89 to fungovalo stejně a stejně to fungovalo za 2SV.

        1. Ano Heleno, uznávám, že dobře zakukleného provokatéra bych jen tak neprokoukl.
          Dejme tomu, že Vy jste Vidláka prokoukla.
          Já si ale jeho článek vyložil ohledně té fabriky na drony jinak než Vy. Takže článek ponechává svobodu číst ho jako jízlivou ironii.
          Vy to naopak čtete jako výzvu ke zbrojení a vidíte Vidláka jako zakukleného válečného štváče.
          Až doteď ale Vidlák dost přesvědčivě vyzýval k míru… Že by najednou otočil? Nebo své pravé zadání až dodnes tak rafinovaně skrýval?
          Ale VŠICHNI, i naprostí laici jako já, dnes z vývoje válečných aktualit po celém světě vidí, že dronová válka je v poměru cena/výnos evidentně daleko nejefektivnější. To žádná vláda nepotřebuje poradit, takou očividnost.
          Takže za prvé: Occamova břitva – jak to tedy Vidlák myslel, když až do teď explicitně volal po míru?
          A za druhé – je-li tedy možno vykládat ten kus s továrnou na drony tak i tak, (což máte pravdu, že je), rozhodl jsem se už před časem, že pokud mám možnost dvou a více výkladů jejich sdělení, nechci u druhých předpokládat skryté zlé úmysly. Myslím, že tento postoj doporučuje i Ježíš, například:
          „Lampou těla je tvé oko. Je-li tvé oko čisté, i celé tvé tělo je plné světla. Je-li však špatné, i tvé tělo je temné. Hleď tedy, ať světlo, které je v tobě, není tmou…“ (L11:34,35)

          Přičemž skutečně těmito argumenty nemůžu vyloučit možnost, na kterou poukazujete, abychom si rozuměli 😉

          1. Neohánějte se tu Ježíšem. Je-li tvé oko čisté, může být jiné oko plné bordelu. Stačí se lépe do toho oka podívat. A ne – nejsem pro to, aby se tu vyráběly drony ani jakékoliv jiné zbraně, které mohou doletět nad dětské hřiště/ať je v Gaze nebo na ukradině nebo v Rusku/ a ty děti zabít. Jestli vy ano, je to váš názor – ale asi jen do té doby, než na tom hřišti budou vaše děti.

            1. V tomto si ovčem Heleno, naprosto rozumíme. Nesouhlasím s jakoukoliv válečnou výrobou. Už od časů mého absolvování vojenské katedry na VŠ (jsem ročník 1967, za nás to bylo ještě povinné), jsem postupně nabyl přesvědčení, že daleko nejhorším myslitelným lidským zločinem je, když ten, kdo má navrch, přikazuje slabším: „jdi a zabij ho“. Už tehdy jsem se pevně rozhodl, že pokud mne i někdo násilím bude nutit, dosáhne jediného: Rozhodně udělám vše pro to, abych zabil toho, kdo mi takto rozkazuje a všechny, kdo mu napomáhají. Takto, kdyby uvažovali všichni, nebude už žádná válka. Svůj sešit z vojenské katedry (který si velící důstojník občas namátkou tu a tam od někoho vybral ke kontrole, jsem během roku vyzdobil vlastnoručně vyvedenými protiválečnými karikaturami a byl jsem zvědav, jestli na mne taky dojde řada. Nedošla. A druhý ročník katedry už jsem odmítl absolvovat. A nic se nestalo, i když vyhrožovali, byl rok 1989…

              1. Jsem téměř stejný ročník jako vy (1966) ale fakt nevidím důvod proč neabsolvovat vojenskou katedru na VŠ (hrát si na vojáčka) a stát se špagátem s poddůstojnickou hodností (s výhledem na podporučíka) aby mě nikdo nebuzeroval a zkrátit si vojnu na jeden rok.
                Jakou výhodu má mít zhruba 50 volných dní (to je za dva roky vojenské katedry) a pak se nechat nalít na vojnu na dva roky jako ten poslední vojín blátošlap místo jednoho roku jako četař absolvent a později podporučík?
                Navíc třeba v Liberci školili na techniky letadel, což bylo rozhodně lepší, než někde pobíhat jako blátošlap po VVP.

                1. ad Crusader:
                  Já šel už pak na civilku. Opravdu mě doběla rozpaluje i jen pomyšlení na ten hnusný princip, že ti nahoře, sami nedotknutelní, mají tu sprostou drzost přikazovat vraždit. Nic jiného žádná válka není. Válka je VŽDY skvělým byznysem pro těch pár promile, kdo ji financují a rozhodují, že bude, a strašlivým utrpením pro 95% těch dole. Nehodlám nikomu dovolit, aby mi přikazoval vraždit.

              2. Tak to jsi měl štěstí. My jsme ukončovali katedru měsíčním cvičením v kasárnách a dva spolužáci poslední den udělali na vycházce ve městě pořádný binec. Řešila to i policie. Nedostali potom z katedry zápočet, jako by ji neabsolvovali a museli potom na dva roky!

                1. Prožidovský a proruský nacista si myslí, že jim to rozhodně neuškodilo.
                  Nacista byl, jako pouhý sprostý průmyslovák, klasicky na dva roky.
                  A dobře si pamatuje, že i přesto, že sloužil u poměrně civilizovaného útvaru, tak špagáti se tam netěšili (až na jednoho) žádnému respektu či úctě.
                  A za ty dva roky nacista zjistil, že to chování „730“ vůči špagátům vůbec nesouviselo s nějakou závistí, že 730 jsou tam na těch 730, ale špagát jen na rok.
                  Souviselo to hlavně s jejich pravidelnou povýšeností a ještě větší namyšleností, že ONI jsou díky katedře, převážně plné žvástů, o něco víc a chytřejší, než 730 a tak se k nám i chovali.
                  I přes celkem vysoký inteligenční průměr našeho VÚ9117 (včetně většiny vyšších důstojníků!) tak docházelo k různým třenicím mezi 730 a špagáty, kteří se pokoušeli „velet“, nebo jinak cokoli řídit. Nefungovalo to.
                  Poměrně inteligentní důstojnictvo pak raději umisťovalo špagáty na místa, kde nemohli svými povýšenými žvásty působit na řadové záklaďáky – a dost se to zklidnilo.
                  Sám nacista si odkroutil 730+14, protože těch výstražných 14 od velitele divize, kterému nacista (po frajerské opravě velitelova Rubínu, u něj doma) brousil dcerku, prostě nebylo zahladitelných, netroufl si na to nikdo 😀

      2. Tvůj bratr:

        Přesně takhle jsem to pochopil i já. Petikolka nás má za idioty a jenom blbě zvani. Co bych ji ovšem neodpustil, je to ohromné rozkradani našeho státu pod rouškou války na Ukrajině.

    2. Taky jsem si všimla, Heleno.
      Taková schizofrenie. Kritika naší vlády v pořádku – je horší než špatná, ať je válka nebo mír. Ale za to, že se nepodílí – i když jen svou totální neschopností – větší měrou na zbrojní výrobě, bych ji zrovna nezatracovala.
      Když k tomu ještě připočteme, že:
      „Pokud by měla začít válka s NATO, tak Rusové jedním hladkým výstřelem zničí polovinu evropské výroby výbušnin. Je úplně jedno, kolik budeme mít linek na granáty a kolik budeme mít tanků. Bez produkce nitrocelulózy se všechno sesype do několika měsíců“, tak je jasné, že i nám má jít hlavně o zisk, kvůli kterému umírají ti lidé na obou stranách fronty.

      Takže ne že by Vidlák rád zbrojil a válčil, ale hledá, jak „sladit, co sladit nejde“ – odmítnout vraždění, ale zároveň na něm co nejvíc vydělat.

      1. COŽ JE PROTIMLUV, ŽE. PŘESNÉ. Souhlasím s Vámi. A domysleme to ještě dál: „odmítnout vraždění, ale zároveň na něm co nejvíc vydělat“… jak může válčící země /ve válce penězi válčící země neoplývá, že-a neoplývají jimi ani ti, co tu válku podporují, že?/
        KUPOVAT zbraně! Jinými slovy Vidlák podporuje, abychom ty zbraně nejen vyráběli, ale i PLATILI ZE SVÉHO/což už se také dávno děje/!!

        1. Hmm, proč tedy nepoukazuje na elementární logiku např. aby se tu vyráběly pořádné traktory na pole, nebo stavěly elektrárny, co? Když se tu prezentuje jako ten „zemědělec a lidumil“, co?

          1. Ja si nemyslim, ze by Vidlak chtel mermo moci vyrabet drony misto traktoru.
            Proste jenom poukazal na fakt, ze misto aby jsme si koupili sit a sli ryby nachytat sami, tak radsi budeme poradat sbirky a kupovat budeme u Cinana.
            A pak jeste budeme tvrdit, ze nam ukrad praci.

            1. tohle ty pseudo dámy nepochopí. Stejně jako nepochopí i jiné důsledky. Proč by se když už – se přece dávala našim lidem práce, když stačí je obrat o peníze. Že?

              ach jo.

          2. Protože je to Vidlák. Klidně picne prase a když bude dělat jelítka, ještě se u toho bude usmívat.
            Kdyby byl soucitná Helenka, básně by skládal,

            ať už nejsme ničí sluhy
            překovejme meče v pluhy.

            Vidíte, jakej na nás máte kulturně výchovný vliv.

    3. Když chci jednat s někým kdo mne může ohrozit musím mít k dispozici patřičné prostředky. Aby se mnou vůbec byl ochoten jednat.
      Co se týče dronů je to nový způsob válčení, kdy lze mít droní družstva rozesetá prakticky po celé zemi. A to i mezi vycvičenými civily.
      A F35? Drahý terč pro drony. Navíc za deset let, kdy už bude vývoj kdoví kde.

    4. Prožidovský a proruský nacista konstatuje, že tenhle článek se buď moc nepovedl, nebo je záměrně napsán tak, aby otestoval reakce publika.
      Nacista ale současně ví, že to není poprvé a že v pondělí není nic staršího, než sobotní článek.

  4. Dotaz OT

    Poslouchám v rádiu, že ve Frankostánu zamordovali kluka s typicky francouzským jménem „ŠAMSEDIN“.
    Teď ze soudruha Baluchy vypadlo, že kluka zmlátili 4 další kluci a v podezření jsou i bratři jisté slečny, se kterou si Šamsi dopisoval.
    Osobně bych řekl, že šlo o vraždu ze cti, oblíbenou to zábavu soudruhů obohacovačů.
    Nemáte někdo bližší info?

  5. No tak hlavně těm nacistickejm (a narcisistickejm) idiotům dávejte návody, jak stavět fabriky na drony pro více slámy u kravína. Jen aby se toho nějakej z nechytil a neudělal ten dnešní průser ještě větší.

    1. Jediný vy máte správný postřeh a přemýšlíte !! Citace z článku: “ Stačí tu ve velkém produkovat drony a ve velkém vychovávat obsluhy. To je stejné jako počítačová hra a operátor nemusí být dvacetiletý lamželezo. Může mu být klidně šedesát, mít nadváhu a zdravotní problémy, protože stačí, když bude sedět u počítače..“ ano a i Vidlák může zabíjet a vraždit z gauče. Tak hlavně Vidlákovi přispějte na Institut českého venkova! Nechápu, jak lidé ještě toho magora neprokoukli. Je to nastrčená figurka, kterou stejně jako Babiše „vyšetřují a možná budou nekonečně jako soudit a soudit“-ale jako Čermák, nebo Tušl nikdy nedopadnou, ale soudy budou jen v mééédiích. Ve skutečnosti je nechávají pohodlně žít, protože pracují pro tento usalondýnský a skopčácký zku.vený pyjalovýrežim.

      1. Nepředstírejte, že jste tak hloupý/á, jako se děláte.

        Když už se válčí, tak je vždy lepší a hlavně LEVNĚJŠÍ SI prostředky na válčení vyrobit doma, pokud možno ve státní firmě, než je nakupovat nebo se na ně dokonce skládat ve sbírkách. A PRODÁVAT je VEN.
        Protože cokoli NAKUPUJETE znamená, že odčerpáváte peníze z ekonomiky a vyvádíte je do zahraničí.
        A to je to, na co Vidlák správně poukázal.

        Je to takhle dostatečně polopatické?

        1. My ale neválčíme, jestli jste si ráčil všimnout! MY TU VÁLKU NĚKOMU JEN PLATÍME !! UKRADINĚ NIC NEPRODÁVÁME, ALE D Á V Á M E – z každého rohlíku, z každého litru předraženého benzínu, či každého rozsvícení v kuchyni! Přemýšlejte!

          1. ad Helena 10:47
            V tomto bodě tu máme asi naprostý souhlas. Platíme tu válku nejcitelněji na úkor těch nejslabších u nás a ještě zadlužujeme a okrádáme příští generace.

        2. Viditelně není. Helena zde jen předvádí svoji nechuť k Vidlákovi, zřejmě proto, že Vidlák dostatečně nepodporuje SPD. Protože každý kdo trochu přemýšlí, tak v tom nevidí podporu války, ale poukázání na pokrytectví gaunerů v petidemolici. Ale ona to chápat ani nechce.

        3. A ještě bych dodal: když už chci dát peníze na obranu, tak si koupím protiletadlové baterie a ne letadla – nosiče jaderných bomb ….

    2. Ty drony modelářského typu jsou použitelné jen pokud to obě strany připouštějí. Pokud jde o Rusko – radiotechnický boj umí.

      1. Prožidovský a proruský nacista potvrzuje, že umí.
        Už když byl nacista na vojně, tak sovětské prostředky REB vykazovaly výsledky, za které by se nemusely stydět ani 100kW permanentní KV rušičky.
        Systém Svetlana vysílal tak širokopásmové rušení a s takovým počtem výkonných harmonických, že po přípravě (volba pásma a druhu provozu) a následném zapnutí výkonu, nebylo radno opouštět důkladně zemněnou i měděným plechem zevnitř stíněnou kabinu nástavby ZILu, pokud sloužící voják někdy v budoucnu stál o potomky.
        Anody těch výkonových elektronek, umístěných za hustým pletivem (šest 900W keramických koaxiálních triod s radiátorem, chlazených velkou turbínou, nad 40°C pak odparem vody) svítily tmavě oranžově a venku se pak děly věci.
        Zjistili jsme po vypnutí výkonu, že v okolí asi tak pěti-osmi set metrů (dál se nám nechtělo) leží veškerý hmyz a drobné zvířectvo včetně hlodavců, mrtví na zemi.
        Byla tam místa (třeba betonová stání z panelů), doslova pokrytá kobercem mrtvých much, komárů, cvrčků a všelijaké havěti, po louce jsme pak nacházeli ta zvířata, jakoby něčím zasažená za pohybu. Ten anténní systém měl tři široké a dlouhé, navzájem se překrývající vyzařovací laloky, v jejichž směru a v malé vzdálenosti od zářičů, nezůstalo nic malého živého.
        Základní kmitočet byl tuším poměrně nízký, nižší stovky MHz, ale ty záměrně neodfiltrované harmonické a rozmítání signálu, dělaly své.
        A to bylo zařízení, v době nacistovy služby už několik let staré. Nacista si vybavuje, jak chytře to bylo konstruované a nedovede si ani představit, co Rusové za ta uplynulá desetiletí všecko vymysleli, zkonstruovali a ve velkém vyrobili.

        1. By mne zajímalo, kde tato technika skončila. Jestli je stále v NZ, nebo se to někam prodalo, nebo to šlo do šrotu.

          1. Nacista si myslí, že ještě v 80.letech to bylo v NZ, ale po převratu to rozprodaly po dílech ty firmy, co se na tohle „specializovaly“.
            Sám nacista tenkrát koupil, fakticky za cenu šrotové váhy železa, zaručeně enzetové zesilovače TB-500B i řídící pult TT-300 z Bouře II., nebo náhradní výkonové bloky do Bouře III., všecko v zatlučených bednách, konzervované a s komplet příslušenstvím.
            Dále pak za stejnou „cenu“ dvě kompletní sady KV rdst R-130 i se zdrojovými částmi, měniči i anténním dílem a jednu pěknou EC-1.
            Drobnosti za pakatel, jako byly 500m špulky PK-2, celé 100ks krabice GU-50, několik GU-81, nebo fantastické odrušovací soupravy z vozu R4AT, to nacista nepočítal, to bylo skoro zadarmo.

    3. On im tie navody moze davat, a oni to aj tak neurobia. Lebo prave o to ide – hovadsky rozpor medzi deklarovanymi cielmi a cinmi. Tu nejde o nejaku Ukrajinu a jej uzemnu integritu, ta je Fialenkovi u prdele. Tu ide o to zvysit zisky zapadnych zbrojoviek, a do toho im nas Fico hadze take malinke vidly ked vyraba a predava sam namiesto aby tie peniaze poslusne odovzdal Americanom. Preto vsetci tak kvicia ked je teraz Pelle prezident. A Vidlak na toto nebetycne pokrytectvo krasne upozornil.

  6. Měl jsem zajímavou diskuzi s libtardím kolegou v práci. Říkal, že ty stíhačky jsou super… Že nás sice nevytrhnou, ale že, cituji: „konečně patříme do elitního klubu, co má superzbraň“.
    Na to konto říkám, že by v tom případě bylo lepší mít pár dobrých raket s jadernou hlavicí, protože to je taky „zbraň elitního klubu“ a navíc by to znamenalo, že se s námi bude už jenom vyjednávat a žádný rok 38 nebo 68 se nebude moct opakovat. Protože, když máte rakety s hlavicemi, tak už se nevyhrožuje, ale diskutuje… Jak by totiž Putin nebo Biden nebo Macron vysvětlili svým daňovým poplatníkům a spotřebitelům, že díky tomu malému soustu ve střední Evropě se vypařila půlka Moskvy, nebo Novosibirsk nebo Lyon nebo Los Angeles… Dosaďte si co chcete. Na to konto jsem dostal odpověď, že to „prej néé“, protože takové zbraně jsou až moc elitní a „co by na to řekli naší spojenci….“ . Zkrátka protektorátní lokajské myšlení – to je to, co je našim libtardům vlastní… Sice čtou knihy o osobním rozvoji v duchu manažerského pořekadla „thinking ouf of the box“, ale jinak jsou dokonale uzavřeni ve své krabičce.

    1. Re: Iásón

      Řekl bych, že jste zakotvil v úplně blbé Kolchidě.
      A taky bych řekl, že dotyčný není libtard, nýbrž kokot brezový, medeným plechom obitý.
      Klidně mu to můžete přeposlat.

    2. Pokud má titul MBA bych se nedivil že tak uvažuje. My měli jednoho takového v předminulé práci. A nikdo mu neřekl jinak než Mladý Blbý Aktivní.

    3. Značnou vadou těch superstíhaček je cena pořízení i provozu. To v kombinaci se záměrem učinit z nich jediné naše stíhačky (L-159 Alka mají být zrušeny) znamená, že kvůli každé prkotině vzlétne drahý stroj o němž je obecně známo, že je konstruován a homologován jako nosič atomových zbraní. Takže na druhé straně budou muset být permanentně ve střehu, s prstem na spoušti. Vážně to chceme?

      https://www.novinky.cz/clanek/domaci-takticke-letectvo-pocita-s-nejmodernejsi-verzi-f-35-l-159-skonci-40442500

        1. Pro přímou podporu pozemních jednotek je supersonické letadlo naprosto k ničemu. Zkoušel jsi se někdy trefit tenisákem z jedoucího auta?

    4. Kápnul jste na to. Primárním účelem manažera je přenášet myšlenky šéfa dolů. Školení jsou pro všechny stejná, je to přes kopírák. Příslušnost k řídicí vrstvě je nade všechno , názory,styl oblečení, barva bot a doplňků, značky, slovník, to vše jsou jejich poznávací znaky, kterými se navzájem identifikují. Nouhau jde z US, takže nemůžou být příznivci druhé strany. Musí vycítit přání šéfa, takže nečekejte vlastní názory, ty budou maximálně ve stylu počkáme a uvidíme. Vždy na straně vítěze . Čest výjimkam.

    5. Pred několika lety jsem se seznámil s existencí „syndromu skupinové atupidity“, v originale „groupthink“. autor tento jev analyzoval a prezentoval na chovaní lidí kolem J.F.Kenedyho v sobě Kubánské krize a všude v teorii se uvadí, že se tento jev projevuke u malych skupin v politickém a firemním managementu. Nejsem psychiatr a i psycholog, ale dosel jsem k názoru, že toto onezeni na male skupiny je nesmysl. Dneska syndromem skupinove stupidity trpí veskeré tzv. „progresivisticke elity“. Samozřejmě se o žádné elity nejedná, ale oni se za tu elitu povaźují a vnucuji to všem.

      Schválně si to porovnejte. Toto jsou symptomy:

      1. Iluze síly
      a nezranitelnosti, vitězstvi na dosah

      2. Nepochybná víra ve vlastní morálku skupiny

      3. Kolektivní odůvodnění rozhodnutí skupiny; individuální názor neni přípustný

      4. Sdílené stereotypy a pohledy, zvláště na oponenty: vnímání oponenta jako slabého, neschopného

      5. Autocenzura; členové odpírají kritiku, nikdo se neozve na protest, všichni se tváří, že souhlasí

      6. Iluze jednomyslnosti (falešná shoda)

      7. Tlak na disidenty, aby se přizpůsobili

      8. Členové chrání skupinu před negativními informacemi; propouštěji jen pozitivní informace, potvrzující správnost názoru a jednání.

  7. Dnešní vedení nemá schopnosti dělat nějakou vlastní politiku. Proto slouží zahraničním zájmům. Např. od bakaláře Lipavského se fakt nedá očekávat nějaká vlastní suverénní zahraniční politika. Hlavní příčinou jejich pasivity je neschopnost.

    Politici ze stran polistopadového kartelu (jak jim říká Babiš) umějí jen přijít k fungujícímu státu, na ni moc nesahat a jen řešit, kde jaký majetek pod cenou prodat nebo předraženě nakoupit. Ve světě mezinárodní politiky či ekonomiky se neorientují. Manažerské řízení zavádění nějakých novinek je jim cizí.

    Jen čekají na notičky a když mlčí, tak je to tím že notičky ještě nedorazily.

    Vyměnili bezpodmínečnou loajalitu k anglosaským zájmům za to, že od nich dostávají podporu (např. velká média) co je drží u moci. Ale nečtou a neznají dějiny. Jinak by věděli, že anglosasové své spojence často a krutě obětují, když se jejich zájmy mění.

    1. ad adx 6:35
      Výstižné, přesné. Poptávka od loutkovodičů cílí přesně na tyto lidské typy.
      Možná si uvědomují, že mohou být obětováni, ale riziko v ČR se zatím nejeví vysoké a prebendy už pár desítek let tečou, tak proč si nelíznout, že…

  8. Prof. Mearsheimer v nejnovějším rozhovoru s bývalým soudcem Napolitano upozorňuje na systematické vyvražďování celých palestinských rodin (tedy zejm. žen a dětí) izraelskou umělou inteligencí (název „Kde je tatínek“ jen podtrhuje systematický genocidní sentiment):
    https://www.youtube.com/watch?v=2ZRB2EsG13A
    Mearsheimer v něm poukazuje na investigativní práci izraelského novináře Yuval Abraham:
    https://www.972mag.com/lavender-ai-israeli-army-gaza/

    Jako zajímavý odraz mocenské struktury k Netanyahu-Biden-CIA nabízí se paralela Fiala-Pávek-čučkaři.
    Totiž urychlená česko-ukrajinská obranná dohoda (jako širší součást bilaterálních dohod) mají vázat Rusko v Evropě bez letu jeho hypersonických raket na americké území. Aktuální izraelské protiíránské provokace jsou jasnou snahou soustředit USA do války na Blízkém východě, tedy zahájit WWIII. Velký Izrael a Evropa, poslušně odebírající americké zbraně a zkapalnělý plyn, je geopoliticky lákavým vyústěním současné situace. K tomu je ovšem potřeba dostatečná protiruská nenávist, tedy alespoň desetitisíce mrtvých (výhodo)evropanů.

    Nu což, v r. 1948 jsme si komunisty zvolili dobrovolně, tak jako současného hradního stbáka. Karma je toliko učení o příčině a následku.

  9. David Dvořák napsal:
    12 dubna, 2024 (23:29)
    Právě píšou, že Rusové u Lvova zasáhli podzemní zásobník plynu

    Hoax.

        1. Ruské síly odpálily v časných hodinách 11. dubna proti (celé) zemi více než 80 raket a bezpilotních letounů zaměřených na energetickou infrastrukturu .
          V okrese Stryj ve Lvovské oblasti bylo údajně poškozeno plynové zařízení.
          Tohle je zpráva z Anglie. Nic o „velké ráně“.

          On snad ani nelže, jenom nechápe přečtené. Rusové by se takového úspěchu propagandisticky chytli. A nic, ticho.

  10. Ví, že končí, ale nejsou nečinní

    Vím, že mnozí pana Rajchla nemusíte, ale tak srozumitelně jsem to o Migračním paktu neslyšel od 8:50.

    Jindřich Rajchl vysílal(a) živě.
    oetdorpSns0i11i4t788am141tlgh8715ghmu fcm8u08f2h7li243lhgu7u ·
    Co skutečně obsahuje migrační pakt?
    https://www.facebook.com/rajchl.jindrich/

  11. V r. 1985 v Pardubicích vylítly ty bouchačky. Výroba výbušnin. Půl města byla bez oken kvůli tlakové vlně. Zvláštní, že třeba v řadě výkladů některé jo, pak ne, zase jo atd. Spousta skla blíž, třeba v Polabinách, to přežila, v centru zase některý ne. Ale to vysvětlit jde. Kdyby ale na Semtín a Rybitví něco ruského spadlo, vypadalo by to asi dost jinak. S tím sklem by to tak bylo možná v Mechově (to málokdo ví, protože Mechováci se to snaží zatlouct, ale jde o skutečný autentický název Hradce Králové). Čím blíž, tím by to bylo pestřejší.
    Takže na Pardubky nesahat.
    Koneckonců, jestli na Slovensku mají tu výrobu granátů, asi by to tam dopadlo podobně, protože těžko říct, že by si v Rusku řekli, že když tam zrovna mají Fica, tak je nechají.

    Ale nepasují mi ti zrádci, protože nerozšířili tu nitrocelulózu. Koho zradili? A Slováci teda nezradili? Nejkrásnější z krásných a chytrých Netuše sklidila celkem dost kritiky, že „spatřuje budoucnost“ ve zbrojní výrobě, takže by ten Semtín asi i ztrojnásobila. To je pak zrada, nebo nezrada?
    Spoléhám na Vidláka, že nebude mít z tý otázky osobní pnutí. Snad jsem i pochopil, jak to myslí, jen mě zaujala ta formulace.

    Tu zbrojní výrobu bych asi posílil, k tomu armádu jako takovou. Asi ale ne kvůli Rusku. Ono si tu zabranou část nechá, čímž vytvoří precedens. Ne, že by jiné nebyly, ale věř Polákovi. Ten nechce jen Halič, ale i Těšínsko. A když se pomine abstraktnost té situace, ze všech ostatních „hrozeb“ je tato pro nás nejaktuálnější. Nejaktuálnější ve smyslu, že když dospělý chlap měří 150 cm, tak je mezi těmi, co měří 145 cm, nejvyšší.

    Musím nicméně potvrdit jednu skutečnou dekonverzi, ne „vyškovsko-rakušanského“ charakteru. Jeden korporátní zaměstnanec s nadprůměrným příjmem, samozřejmě z Práglu, mi po tý superdebatě, kterou pořád nechci vidět, pravil na konto kandidátů stran 5K slova od něj zatím neslýchaná. Dlaždič by se červenal. A když jsem zmínil vládu, imaginárně přítomný dlaždič po jeho dalších slovech přímo zrudl…

  12. Zítra začíná v Ostravě Kongres ODS. Ale tamtamy už duní a sichr ist sichr.
    Tak jsem zvědav na 100%-ni podporu nezpochybnitelného lídra (slunéčko) minlejich 5 letl Peti
    Asi se zapojí pobvodnofodnoice Decroix i stim svÿm ddúchodcem Veclavem z Vysočiny, ale to Peťku nezachrání. Holt lídr

    1. ODS je strana, kde proběhlo „nepřátelské převzetí“. Lidi podobní Pirátům tam kdysi ovládli byrokratický aparát strany a ostatní už jen koukali že se s tím nedá nic dělat. A dávno odešli. Pár starých mazáků tam pro peníze a pro kariéru zůstalo (např. Saša Vondra) a dělají jim něco jako maskota.

      Stará ODS (éra Topolánek a spol, co skončila Nečasem) fungovala tak, že sloužila místním gaunerům (říkalo se jim kmotři). Tahle ODS funguje obdobně, ale vyměnily místní gaunery za zahraniční zájmy (co tu luxují dividendy, plánují základny …)

      Z ODS zůstala jen stará značka co ji používají v předvolební reklamně. Něco jako když na sušenky co se vyrábějí někde v Turecku nadnárodní korporace tiskne na obal něco co zde bylo za Husáka, ale původní fabrika už je dávno zbouraná.

      1. Myslím, že se pletete.
        „Lidi podobné Pirátům“ přivedl do ODS právě Topolánek.
        Přivedl do vlády Zelené, v té době (leden 2007) ještě sledované BIS jako extremistické hnutí. Psal o tom svého času rozčíleně Jan Keller.
        V ODS se tehdy začalo rodit její „pokrokové“ křídlo, dnes reprezentované třeba Evou Decroix, Miroslavou Němcovou, Milošem Vystrčilem, dřív i Jiřinou Pospíšilem.

        Jen pro připomenutí, co Topolánek vyzvedl z politického hnojiště:
        Karel Schwarzenberk, (nestraník za Zelené) dostudoval gymnázium, nedostudoval další tři vysoké školy.
        V německých dokladech měl uvedeno „lesník a hospodský“, Topolánek ho udělal ministrem zahraničí(!) Od něj vede přímá linka k bakaláři Lipavskému.
        Martin Bursík, místopředseda vlády a ministr životního prostředí, potom i ministr školství,
        předseda Zelených a manžel biomasy Jacquesové.
        Dana Kuchtová, ministryně školství. Její spolek Jihočeské matky byl jedinou opravdu prokázanou pátou kolonou placenou ze zahraničí za poškozování energetické bezpečnosti ČR.
        Ondřej Liška, předseda Zelených, ministr školství.
        Džamila Stehlíková, (znalci ocení), ministryně pro lidská práva.
        Michael Kocáb, ministr pro lidská práva.

        Topolánek, ten blbej lampasáckej pazneht, nejenom že svou politikou zničil ODS (to není žádná škoda), ale daroval školství do rukou extremistických Zelených a to se z toho už nikdy nevyhrabalo.

        1. Topolánek byl děsnej idiot. Mimochodem taky bývalý lampasák. Sestavení vlády mu trvalo asi 8. měsíců a jeho vyjednávačské umění způsobilo, že z marginálních Zelených udělal nejsilnější politickou sílu v zemi. Ovšem je fakt, že zásluhou takových jako Bursík, židovka Kateřina JauJau nebo Schwarzenberg se Zelení tak historicky znemožnili, že jsou do dneška nepoužitelní a progresivistický směr mladých komunistů, který je v ostatních zemích zastupován Zelenými, u nás zastupují Piráti.

  13. „Mimochodem… výrobní cena dělostřeleckého granátu je deset tisíc korun“
    Domnívám se že za jiného režimu by stála 100kč.

    Prosím pěkně, oni vám tu moc nepředají jako Havlovi co ho vytáhli z basy.
    Nenechají vás jezdit po světě a krást propisky a nenechají vás už nikdy žvanit v televizi, že si lidi mají utahovat opasky nebo že jsou líní jako vši, že mají chodit do práce a makat víc a víc, že pak bude dobře. Eman klasický příklad, Konečné řešení složitosti byrokratických parazitů.

    Všichni po převratu co si rozebrali stát patří zastřelit.

  14. Dnešní Vidlákův článek je dobrý. Takový obžalující. Obžalující současný režim a její věrchušku.
    Z republiky, která byla před 35 lety prakticky soběstačná, bez dluhů, na mezinárodním poli spíše věřitelem, udělali všechny polistopadové vlády rozpolcené torzo, beznadějně zadlužené a s vyprodanou většinou majetku. I samotné obyvatelstvo je stále více ožebračováno a zadlužováno. Jediným zdrojem příjmů státu se staly stále se zvyšující daně a pokuty uvalované na normální občany. Nyní k tomu navíc reálně hrozí zaplavení republiky neevropskými, zcela nekompatibilními připrchlíky.
    Až do tohoto stavu liberální „demokraté“ Česko za 35 let dovedli. „Gratuluji“ všem jejich voličům, styďte se každé ráno před zrcadlem.

    Pro pamětníky:
    „Československo bude ekonomicky a politicky silnou zemí, která bude mít rozhodující vliv na osud nehen Evropy, ale celého kulturního světa. Z ekonomického a politického růstu naší země budou mít prospěch především naši občané. Svobodní a silní jedinci, občané Československa, budou tuto zemi obohacovat a prospívat všem. Důstojné životní podmínky pro nejmladší i nejstarší. Nejmladším, kteří představují budoucnost a nejstarším jako výraz úcty.“

    Tohle stálo v záhlaví (perexu) dvoustránkového volebního programu Republikánské strany Československa před parlamentními volbami roku 1992. Voliči se však většinově rozhodli pro cosi jiného.
    Důsledky jejich volby, i všech následujících, dnes vidíme a sklízíme. A to je teprve začátek. Republika se zvolna rozpouští v globalistickém vězení národů – EU, a národ sám bude brzy naředěn a smeten imigrantskou tsunami. Stavidla již jsou od předvčerejška otevřena.

    1. U nas je nejdulezitejsi psat a diskutovat denne vo rakusovi, fialovi, konecny nerudovce ,
      potom co fico a pelerina ten orbanda madar, a stezovat si na pomery vsude a v EU….
      Ze tyhle tady nebudou furt a ze je treba vytvorit program vyvoje statu a naroda ,
      pomyslet to je moc prace, na to nejsou lidi , snadny je se vobcas vyzvanit na podiu..
      Kde sou vsichni…Tak to je.
      A kricet ,ze chteji bejt zvoleny..Ani dva akademici, dochtori, yntelygenty,
      ,profesoridocenti se nesejdou,
      aby ,udelali aspon jednu demonstraci nekde. Taky protoze by tam nikdo
      nepostavil pro ne podium …To uznejte , ze to nemuzou..To nechaji na jiny..
      Dochtor Greta jinde , aspon osobne demonstruje.Byla ted zadrzena..
      A ty Grete se tyhle povysene posmivaji z kancelari , jak prej je hloupa..
      A voni chytry….Budoucnost s takovejma je zajistena .
      Jako granat , nez nekdo vyrve ten krouzek.

    2. Škoda přeškoda Republikánů… škoda přeškoda Dr. Sládka. To je věštec, předpověditel, Sybila a Nostradamus v jednom. Všecko to svinstvo předpověděl, to co se doopravdy stalo… Nasadili mu psí hlavu, zavřeli ho, jen aby jeden zrzavý opilec v krátkých gatích se mohl dál projíždět na koloběžce…

      1. Já bych řekl, že první tu budoucnost předpověděl už Vasil Mohorita, když mluvil k dělníkům v ČKD. Vypiskali ho …

  15. Po přečtení prvního odstavce bylo zřejmé, že tenhle text bude mít koule (pro služební čtenáře a tímto výrazem zraněné sněhové vločky – bude krutopřísně hustej).
    Podepisuju každé písmenko, jenom se obávám, že průser věrchušky (opět) odneseme my. A kdyby se snad nějakým zázrakem a Boží milostí věci obrátily k lepšímu, tak stejně někdo jiný sklidí, co jsme zaseli, jak geniálně a prozíravě zazpíval dnešní jubilant již v předjaří 1990.
    Ivan přesměroval ekonomické toky na východ, na Střed a na jih a proradné svoloči už neříká „naši západní partneři“. Nad mopslíky proradné svoloče zlomil hůl a bude si jich všímat pouze stran vlastní účinné obrany, správu ponechá strýčkovi Sitting Pingovi – a ten si ji věru vychutná i za studena. Možná za dvě, max. tři země s jakž takž příčetnou (ovšem dlouhodobě a stabilně, takže spíš jen za jednu) ztratí mezi řečí o zmrzlině a pirožkách pár nezávazných slov a sám jim bude ochoten prodat suroviny, které nestihnou spotřebovat jiní.
    Nu, vychutnávejme a užívejme rozkvetlé jaro. To nám zatím vzít nemůžou.

  16. Právě píšou, že Rusové u Lvova zasáhli podzemní zásobník plynu – 17 miliard m3 plynu. Z energetického hlediska to znamená, že UA je vyřízena … nelze ani dodávat plyn z EU. Elektrárny, resp. jejich turbíny byly vyřazeny dříve.
    Očividně se jde do finále … tak jsem zvědav na koncovku.

    1. 17 miliard kubíků? Nějak si to neumím představit, když Lipno a Orlík dohromady mají objem něco malinko přes 1 miliadru m3.

      1. no, jednak to bude asi malinko stlačené, ale taky Poláci si údajně mysleli, že to byl jaderný výbuch – podle vzniklého hřibu po zásahu a vyhlásili jaderné nebezpečí.
        Až následně se zjistilo, že nešlo o jádro.

        „Celkovo osem stíhačiek MiG-31 s lietadlami Kinžal a Kh-101 zasiahlo zásobník, čo spôsobilo hríbový mrak, ktorý vyzeral ako jadrový a bol viditeľný z Poľska, 100 km od hraníc s Ukrajinou.“

        1. To se Greta picne, takového tepla.

          Myslíte, že tam Ukrajinci vážně ještě i teď poženou další lidi ?

            1. No, však nasekané dluhy u sionistických bank jsou už nesplatitelné, takže se Satanovi dají splatit jedině krví. Krvácet však budou paradoxně ti nejmenší viníci. Velké svině zůstanou jako obvykle stranou.

            2. Nene, Zelensky ohlasil dalsi ofenzivu. Taky ze zeny maji povinnost bojovat za Ukrajinu.

              Tady se porad operuje, ze uz to nema smysl, tak by to mel zabalit.
              Ale to je nesmyslna uvaha od zacatku.
              Zelensky posloucha na slovo USA/GB.
              Pisu ti opet, je nejake „ukrajinske veleni“ je smesny nesmysl.
              Pametnici v USA vedi, ze valka ve Vietnamu zacla vadit, az kdyz bylo hodne mrtvych Americanu.
              Pres dva miliony mrtvych Vietnamcu, plus rakovina a geneticke deformace nevadi Americanum do dneska.
              NAOPAK.
              Veitnamsti veterani jsou oslavovani a siroce respektovani.
              Administrativa USA kvici, ze odminovat Ukrajinu potrva vecnost, ze tam Rusove zahrabali neuveritene min.
              Ale nikdo v USA ani nepipne o tom, ze bezkonkurencne nejvic zaminovana zeme na svete je Laos. Kdopak tam ty miny asi dal…

              To bylo jenom takove kratke vysvetleni, ze dokud se nebudou do USA/GB vracet JEJICH soldati v rakvich, a bude to v hlavnich mediich, tak poprava Ukrajiny pojede dal. Na Ukrajince v USA/GB serou, to uz je snad davno vsem jasne.

              Taky na nejakou pravdu a lez a informace se uz davno nehraje. Zapad je ve valce.
              Ve svetovych medii naprosto plynule presli od „Ukrajina masakruje Rusy“ k
              „pokud nedame Ukrajine okamzite dalsi penize, tak je Rus prevalcuje“.
              Nikdo se ani nezaobira vecmi jako, ze v zakopech se jaksi penezi nebojuje. Tam jsou preba kvery, a to je hlavni problem zapadu.

        1. Takže Fico se včera lísal k Ukrajincovi zcela zbytečně. Žádný transfer plynu z Ruska přes Ukrajinu na Slovensko nebude…

          1. áal prdlajs lísal. On přece jasně říkal, že se musí s ukrajinci jednat aby válčení skončilo. To akorát “ Sme „jaxi taxi. Oni a ex věrchuška nemůžou skousnout jak dopadli a dělak psí kusy. To si má s protistranou posílat smsky či co. Je otázkou, zda na to slováci nalítnou a nechaj se opět zblbnout.-

        2. Rus bombarduje plyn na Ukrajine uz od minuleho tydne.
          Plynove zasobniky na Ukrajine si lonska pronajima EU. Aspon jejich cast.

          Nevim, ci ten plyn byl, ani jestli uz byl zaplaceny, ale vidim to spis jako tlak na EU , nez na Ukrajinu.
          Putin uz trubky do EU nepotrebuje. Terminaly na LNG jsou hotove a napr. Francie dovazi rusky plyn jako o zavod.
          Ano, potrubi je levnejsi, ale to je hlavne problem spotrebitele. Rozdil v cene zaplati vzdycky kupujici.
          Ano i tuhle zakladni poucku na zapade zapomeli.
          Trump cumel, jak pero z gauce na inflaci, kdyz uvalil clo na cinske zbozi. Nejdriv bombasticky ohlasil jak clo zruinuje Cinu , a pak nemoh uverit, ze ciske zbozi ve Walmartu zdrazilo.
          A takovi debilove jsou na spici.
          Pro genrerovou ferovost dodavam, ze Biden uvalial na Cinu vice sankci a cel, nez Trump. Jenom to media nejak nevedi.

    2. Pocitam ze ten vybuchlej plyn je jejich , ruskej..
      Neni mi uplne jasny , jestli jim za nej nekdo zaplatil ,
      Zeli a vladu ukra z takovych skutku zatim , nepodeziram..

      Zniceni toho plynovodu nebyl nejlepsi napad , ted se toho prikladu jiny chytnou ,
      aby si taky neco vybouchli.. A je co..Sem tam naka lod, nakej tank ,
      naky letadlo, naky velvyslanectvi , naky baraky v New Yorku , kdyz je obrana zaneprazdnena premnozenou byrokracii a neni snadny se dohodnout vocode..
      Afganci zadnej urad taky netrpeli..
      Ani zadny korporace, aby meli starosti si neporidili.
      Nekdo nedaval pozor a ted sou ty zakladny pres 800 , dulezity , napr. na celej svet..
      A naka parta se k nim v noci priblizi a maji ty drony a potom zase vodejdou..
      Muzou prijit na radu ty kabely pod morem, nic se nezjisti pod vodou,
      neni kdo by neco zjistil , to uz se vi..
      Nebo zase nahore ty GPS ,takovy snahy uz sou taky potom neni mozny nic namirit.
      Policajt , cert a stara baba nikdy nespi , ani rus a este z toho Nato ,prestal docista chlastat..

      1. Po celou dobu konfliktu na Ukrajině TASS pravidelně uvádí, jaký objem se do Evropy čerpá přes stanici Sudža. Je to celkem vyrovnané v zimně v létě něco málo přes 41 krychlových metrů za den. Nejčerstvější údaj: „Gazprom supplies gas for Europe through Ukraine in the volume of 41.3 mln cubic meters per day via the Sudzha gas pumping station.“.

        Jestli je předávácím místem pro zůčtování Sudža, pak ten plyn v trubkách a podzemních zásobnících už patří obchodním partnerům Gazpromu v EU. Jestli ten plyn někde skladují v pronajatém zásobníku a něco se s ním stane, pravděpodobně to už není problém Gazpromu.

    1. Kapli Sv. kříže oželím náhradou za optimismus pana ministra (?) Lipavského:

      „Oznámil také, že dohodu bude schvalovat vláda. „Jedná se o materiál, u kterého očekáváme schválení na úrovni vlády. Česká vláda má bezpečnost na prvním místě a tato dohoda bude dalším kamenem v hrázi proti ruskému imperialismu.“
      (Smlouva s Ukrajinou)

      Kde jen jsem to četla?
      Boj proti mandelince bramborové jako „boj proti americkým imperialistům a jako boj za mír“ byl veden pod heslem: „Na stráži míru“.

  17. Opravdove rozhodnuti o nas vsech muze padnout ze zcela jineho smeru…

    Schopnosti rozvíjejících se modelů umělé inteligence překonají lidskou inteligenci, a to již velmi brzy. Podle vizionáře Elona Muska snad už do konce příštího roku.
    https://www.hrot24.cz/clanek/za-rok-ai-prekona-cloveka-do-peti-let-lidstvo-predpovida-musk?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

  18. Co mi dnesni clanek pripomina ? Sovetsky zalobce v Norimberskem procesu, generalmajor Ruděnko, otevrel desky s dokumenty a pronesl tlumenym hlasem, bez onoho soudcovskeho patosu : „Jmenem Svazu sovetskych socialistickych republik, jmenem vseho sovetskeho lidu.“ Nuda v sale byla najednou pryc. Tato veta otrasla obzalovanymi… Takto vzpomina na tuto udalost slavny novinar Boris Polevoj. Dnesni Vidlakuv clanek mi taky takto pripada. Byl bych velmi zvedav treba na opravdovy vnitrni pocit pana Rakusana, az toto bude cist rano ve svodce.

    1. Norimberský proces…Před podobným tribunálem by dříve či později měli skončit členové fialového kabinetu.
      Fiala, Rakušan, Černochová a Lipavský doživotí, bez možnosti podmínečného propuštění. Zbytek squadry 20 let. Don Pablo vzhledem k polehčujícím okolnostem (netopí pod válečným kotlem) 10 let. Nu a madam MPA…předat do jurisdikce Ruské federace pod podmínkou, že trest min. 20 let nucených prací v gulagu si odkroutí za 66°33′ rovnoběžkou severní šířky…

      1. Mně vadí třeba Dvořák, Kolář, řeporyjec, Vondra, Výborný, PePa107 daleko více než MPA, ta je jen hloupá a věří tomu.

    1. Zadny starosti ..Zavrit je vsecky , Buh si je tam prebere..
      Tady se vodehrava predavani , vymena , shromazdovani a bursa kseftu s pouckama.
      Kde co lita tady pristane..Trh s chytrostma ,soutez kdo je vic poucenej….
      Vo to se staraji vlady a urady , strany plny polytykuu..Aby kazdej mel zabavu..

      Hodne se nadava na Havla ,ale ten za nic nemoh , hlavne se staral , zamestnaval se
      vo to, kde najde zadarmo chlast a kurivo a tak zabloudil i na velvyslanectvi , tam
      maji fondy na representaci..
      Ukrove v Rusku byli zamestnany bouranim SSSR ,
      /ted zase bouraji Rusko ,sou neunavny/, nasadili nam v 67 kadry ze Slovenska a delegata nacistu clena komise poslany do Ruska za valky na propagandu proti bolsevikum, Dochtora Husaka, ze tenkrat zastrelili furu polaku.
      Sme jim zato dodnes vdecny, materialne a miliardama pro ne zadluzeny..
      I dalsiho presidenta /tradice/ , sme pro ne poridili..
      Ten Husak , se bajecne hodil na generalniho tajemnika a presidenta , aby slovakum pomoh k ovladnuti nas a este pomoh Havlovi a spol , aby komunisty /Husak to porizoval ,
      ze byl uplne blbej a neschopnej , jako Dubcek a Svoboda , ted treba Lejno /,
      zrusil z toho balkonu..MIsto teda RVHP mame ted ,pro zmenu , IV. risi ,
      vokopirovanou III.risi…..Dolf a nacisti byli tenkrat nejvic na drogy..
      U nas do 89 zakazany, tak zbyl disidentum jenom ten chlast a nakej amfetamin sem tam..
      A tak se Havel umistil ke zdroji chlastu a kuriva zadarmo ,coz je sen kazdyho takovyho ,
      Jelcina v Rusku a dalsich, uplne normalni samozrejmy , sem tam naky kecy z nich vypadnou , aby si zaslouzili ..Kazdej jim fandil……

  19. Moc pěkný článek, ale Vidláku, sakra, co je to zase s těmi trestními oznámeními v množném čísle ? Pokud o tom nemůžete nebo nechcete více napsat tak jen přeji hodně štěstí, pevné nervy i zdraví a klid v rodině i pro rodinu.

          1. Nechám to na Vás a kvalitních právničkách. Jistě tam rádi vyrazíte a přesvědčíte osazenstvo vily kvalitními argumenty. Jistě si vezmou k srdci všechna Vaše jetřebí.

              1. Se samou namahou , bejt neunavne vtipnej za kazdou cenu,
                docista sezvejknul..Kazdyho dozene k slzam , mam s nima zkusenosti ,ale tady se vod nich neda uprchnout , sme v pasti.

    1. Dobytá území nechat Rusku a zbytek Ukrajiny vzít do NATO? Tento možný scénář je na Západě diskutován stále častěji. Je to reálné? Nebo dokonce správné? Ptali jsme se politiků v rámci ankety. Faktem je, že o potřebě příměří začínají mluvit i volení zástupci vládní koalice.
      Tahle úvaha má chybu na začátku. Ukrajina nesmí být v NATO.
      To byla podmínka v Minských dokumentech 1 i 2.

      1. Hlavně s tím musí souhlasit Putin, a to zcela jistě nebude. I kdyby netahali Ukrajinu do NATO. Že mu milostivě nechaj to, co už má? Zlatý voči!

      2. Diskuse na západě zajímají jen tupé hlavy na západě. Východ je naprosto, ale naprosto ignoruje. Game over!

      3. 17.12.2021 RF uveřejnila návrhy dohod RF – NATO a RF – USA. K projednání. Jenže nikdo na naší straně neměl zájem jednat. Žádná další země bývalého SSSR do NATO (tedy nejen Ukrajina) byla jedna z podmínek. Teď, po dvou letech bojů bude snad RF vstřícnější? Který blb to vymyslel a nezeptal se.

        Naposledy to jasně řekl velvyslanec RF v USA Anatolij Antonov: „“Vstup Ukrajiny do NATO je pro nás za jakýchkoli okolností nepřijatelný,“
        https://tass.com/politics/1772251

        1. Todle sou jenom vobezlicky.
          Vseobecne zniceni nenavistnou agresivitou pokracuje. Miliony uprchliku a mistnich dostanou mouku z chrobaku a hovnivaru . Farmari, dobytek, hnojivo ,drubez ,vsecko zruseny , plyn ,uhli , nafta zadna ,vsecko zakazany . Ale Nato bude….
          A letadla na letistich za 140 milionu jedno..Ty budou.
          Na co, aby perfektne vyzbrojenej rus /nebo kdo chce/ dostal pohodlny
          privitani a mel pohodlnou cestu na ovladnuti nakych , co mozna prezijou a nezmrznou..
          S tim se opravdu pospicha..
          Vedci v tramtarii/nedaleko antarktidy/, napr. vynalezli , ze se budou pestovat hadi skrtici ,ve velkym na farmach ,aby lovili drobne mysky a potkany..
          Co vsecko miliony hadu uskrti ? Koho to zajima..

  20. Dovolím si oponovat. Já jsem rád, že CZarmy potažmo NATO jsou výrobně i lidsky v hajzlu. Neboť tyto by byly nasazeny jen a pouze proti nám, tj. nepodvoleným občanům. A oni (vojáci, policajti) budou stát případně za systémem – byť někteří neradi – nedělejte si marné iluze. Podívejte se na Ukrajinu, jak tam drábové loví děti svého národa, kterým se nechce dobrovolně mobilizovat a nechat se semlít v mlýnku. Kdo by na nás útočil? Rusové mají zdroje, průmysl, lidi. Tady je jen tupá masa, klesající ekonomika a různé deviace + sebevražedné tendence. A i pokud by nás např. Argentina napadla a obsadila, tak co? Budeme akorát platit daně argentinským oligarchům namísto „českých“ a německých. Rozdíl pro běžného otroka, pardon občana není žádný. Čína nás nemusí obsazovat, koupí si nás, tedy pokud to tu bude mít časem vůbec nějakou cenu. A časem tu stejně budou evropské emiráty.

    Aláhu akbar, sálem alejkum!

    1. Dovolil bych si upřesnit: Na Country rádiu můžete slyšet Kryla denně, a už mnoho let. Poslouchejte Country rádio „Klidné rádio do neklidné doby“.

      1. Pouze bych dodal, že Country radio je skvělé, ale dlouhodobě silně provládní. Kéž by hráli jen písničky a nedělali politiku výběrem zpráv.

        1. Všechna rádia vysílající do éteru jsou provládní. Kdyby nebyla, přišla by o licenci na vysílací frekvenci.
          Řešením jsou rádia internetová.

Napsat komentář: Vlastimil Čech Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *