22 listopadu, 2024

Je to ještě naše země?

Víte, co byl pro mě nejsilnější moment čtvrtečního zemědělského protestu?

Ne, to nebyl ten vysypaný hnůj, i když jsem rád, že muži u nás ještě nevymřeli a jsem připraven se postavit vedle toho frajera a jít s ním dělat i to, co je zakázané. Je nám třeba odvahy a je nám třeba odvážných.

Ne, to nebyla atmosféra všeobecného smíření, kde se vedle Doležala a Pýchy postavil pan Lád z Ostaše a další představitelé těch původně „zlých“ zemědělců.

Nebyl to ani značně pocuchaný ministr zemědělství, kterému se situace jaksi vymkla z rukou. Nebyl to ani premiér, který se choval jako uřvané a umíněné děcko.

Nebyla to ani pravdomluvná mééédia, která nebyla připravena a nevěděla kudy kam. Najednou neměli notičky. Neseděli předtím ve svých pražských kavárnách a neměli domluveno, jak to budou komunikovat. Jejich reportáže najednou byly zmatené, nelogické, nesouvislé a dost dlouho jim trvalo, než se trochu zkonsolidovali.

Nebyl to ani ten moment, kdy na jednoho demonstranta naskákalo deset těžkooděnců… ale už přihořívá.

Pro mě je nejsilnější tato fotka:

Je na ní policajt, který drží ruku na své pistoli a vyhrožuje traktoristovi, aby okamžitě přestal s tím, co právě dělá. Pokud by si někdo myslel, že je to hoax, tak není. Je k tomu celé video, kde to vyhrožování i slyšíte.

Myslím, že ani v listopadu 89 se Lidové milice neodvážily sáhnout na zbraň…

Přemýšlím, co se tomu gestapákovi honilo hlavou… Měl tam slova jeho prezidenta Petra Pavla, který řekl, že protestujícími hlasy se liberální demokracie nemusí zabývat? Koho viděl v traktoristovi? Škodnou, kterou by nejraději odprásknul, ale na poslední chvíli si uvědomil, že takhle daleko ještě s převzetím moci nejsou i když se Rakušan snaží?

Nebo myslel na slova řeporyjského prasete, že by zemědělci potřebovali válku a bylo by dobré proti nim nasadit bajonety? Je pravidelným uživatelem Twitteru a sleduje všechny ty liberální Barbory Mercury, Jindřichy Šídla a Komsomoláčky, kteří by do lůzy nechali střílet už dávno? Nebo je odběratelem Fóra 24, kteří volají po omezení volebního práva, protože lidé pracující rukama si ho nezaslouží?

Nebo si vyslechl reportéry ČT a myslel si, že ten traktorista je ruský kolaborant a nic jiného než kulku si nezaslouží?

A nebo hůř… možná nemyslel vůbec, protože už je dávno stejná guma jako na Hradě, už mu dávno vymyli mozek a ruka mu ujela, protože mu dali výcvik, aby se nebál střílet třeba i do svých rodičů, protože důchodci přece ujídají chlebíčka. Ta nenávist ke starším, ta je obzvlášť mezi liberály naprosto hmatatelná a všudypřítomná.

A nebo prostě chce jen dupat po jiných. Chce být drábem, chce, aby z něj šel strach a po pistoli sahal, protože neměl pendrek, aby mohl mlátit jako jeho kolegové těžkooděnci, kteří neváhali zakleknout neozbrojeného a neškodného člověka, protože nebyl dostatečně poslušný.

Přemýšlejte o tom… Přemýšlejte, jestli ještě žijeme v naší vlastní zemi. Přemýšlejte, kdy se z naší policie stalo gestapo, přemýšlejte o tom, co vyhřezává z břicha naší pravdy a lásky. Přemýšlejte, jestli jste to takhle chtěli, jestli je normální, aby pistole byla první myšlenka, i když metaforicky i reálně šlo o hovno, které vzápětí začalo padat z korby.

Budou další protesty. Musejí být. Protože co si vláda dovoluje, to přesahuje všechny meze. Přemýšlejte, jak se k tomu postavíte. Jak daleko jsme od chvíle, kdy vládní poskoci na pistoli nebudou jen myslet, ale fakt ji použijí. Přemýšlejte, jestli žít v takovém světě, je nějaká výhra. Jeden čin je totiž víc než tisíc letáků. To platí i v případě tohoto městapáka v uniformě.

Češi jsou smějící se bestie, naše klasická obrana spočívá v tom, že to budeme zesměšňovat a je to tak správné. Ale než se tak stane, zamyslete se nad tím.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.

331 thoughts on “Je to ještě naše země?

    1. Nechtěl jste původně napsat „do prdele“? Já si ji představuji jako ubytování na Mírově, na věčné časy a nikdy jinak.

    2. Slovy jednoho z kulturní fronty, který se na stará kolena totálně zbláznil. Z doby, kdy byl ještě poslouchatelný.
      „Děláme machry a hajzl máme na chodbě“

    3. Myškine, to chce klid. Většina stejně neví, a pamětníků je i zde asi málo, nehledě na fatální evropské neznalosti historie -profesdora historie v česku , momentálně sedící na sesli skoro nejvyšší. . Teda co já pamatuji – Požoň bývala tzv, předměstím Budapešti, když se maďarské státní úřady přestěhovaly do Pešti – hlavního města a nazývaného Paříž východu. A Určitá noblesa a nonšalance v obojím zůstává, to přece musí každý kdo je navštíví cítit. To jsou věci, které se dědí ať chceme nebo nechceme. . To je bohudík fakt, který humpoláci a čechůni v Práglu momentálně velící – nepochopili a nikdy nepochopí. Bohužel pro ně.
      No a přeběhlíci typu Šimečka.. byli jsou a budou vždycky

    1. Samozřejmě! Vsadím klobouk, že jediná adorace většinu lidí nepřesvědčí a bude nutné vše opakovat.

            1. Myslím že je to jinak. Na tyhle lavičky jsou a/ dotace a za b/ nikdo si je netroufne kritizovat bo Havel. Zatím co na vybavení městA to platí ze svého ROZPOČTU A obvykle ta „rádobymoderna“ lidem nevyhovuje protože mno… a tak jsou smrště kritik, lidi se domáhají ceny, která je obvyklenavýšená o odměny a pod.

      1. To sice chápu, ale nemuseli by vypadat, že právě uprchli z výkonu trestu z věznice se zvýšenou ostrahou, případně z léčebny pro vážně duševně nemocné.

        1. Ten pán z Rakouska vysvětluje lidu, že mu děti nechtějí vrátit šifrovaný mobil, který jim dal na hraní. (Nějak ta causa usnula)

        2. Jsou to bioroboti. Místo mozku biceps. Myslet není jejich úkolem. Což se nijak nevylučuje s vaším trefným přirovnáním.

        3. Příklasy táhnou. Není to v historii poprvé když se na špinavou práci nabírali nebo před vojnou čistili vězení….Starci říkali že i ve valké válce byli v prvním sledu.

      1. Zajímavé je, že na fotce je také Ernst von Weizsäcker, otec pozdějšího „demokratického“ německého prezidenta. Domnívám se, že v německé politice se sváří touha po revanši s hrabivostí. Němci si nechali vzít to úžasné perpetum mobile na peníze, kdy odebírali Severním proudem plyn z Ruska, který nám, jako „vyčištěný, demokratický“ plyn přeprodávali za 5x vyšší cenu. Nyní tento stroj na peníze převzali částečně Američané, částečně Indové.
        Není žádné tajemství, že dědeček „bláznivé“ Annaleny Börbockové to dotáhl na plukovníka nacistických vojsk a to je hlavním důvodem nenávisti Annaleny vůči Rusku.

        1. Ono to je v Němcích jak v koze dosud, ten kladný vztah k nacismu. Nevadí jim, co jejich dědové a pradědové spácali, ale to, že prohráli.
          Přesně. Anilinka je na Waldemara pyšná a ráda se s ním chlubí. A Putina nenávidí za to, že jí omlátil o hlavu jeho vojenský životopis a oddanost nacismu.

  1. OT
    Telegram:
    Polští zemědělci rovněž oznámili blokování polsko-slovenské hranice.

    Informovala o tom polská masmédia.

    Akce začne 13. března v 10:00. Zemědělci budou blokovat dopravu v obou směrech až do 31. března.

    Průjezd bude umožněn pouze osobním autobusům a automobilům.

  2. 😎Trump se v pátek na Floridě setkal s Viktorem Orbánem.
    „Podpora rodin, boj proti nelegální migraci a hájení suverenity našich národů. Toto je společný základ pro spolupráci mezi konzervativními silami Evropy a USA,“ napsal Orbán na X, poté odletěl na Floridu, kde se v pátek pozdě odpoledne setkal s Trumpem na pláži bývalého prezidenta Mar-a-Lago. \

    Trump pochválil Orbána před smějícím se davem. „Je to nekontroverzní postava, protože říká: ‚Takhle to bude‘ a tím to končí. Že jo?” Trump řekl o maďarském premiérovi. “On je šéf.” Trumpova vedoucí kampaně v pátek pozdě večer uvedla, že oba muži diskutovali „o široké škále problémů, které ovlivňují Maďarsko a Spojené státy, včetně prvořadého významu pevných a bezpečných hranic pro ochranu suverenity každého národa“.

  3. tak hitparáda pokračuje
    „….forma (myšleno vyslání min. vojáků na výcvik) podpory Ukrajiny byla vhodná, souhlasili i všichni představitelé vládní koalice a dokonce i místopředseda hnutí ANO, který ale zdůrazňoval důležitost koordinace v rámci Severoatlantické aliance (NATO).

    https://echo24.cz/a/HYz2H/zpravy-domaci-debata-vyslani-vojaku-na-ukrajinu-vsechny-strany-chteji

    Ja jenom, že pro mě je ANO stále více B tým stávající Pětidemolice. Nikdy jsem je novolil s výjimkou Babiše v prezidentské volbě, protože PePa bylo jasné, jak to bude, ale můj hlas tedy nikdy.

    To stejné u zemědělských protestů – nějak Babiše nevidět.

    1. „Bývalý premiér Andrej Babiš nesouhlasí s vysláním vojáků na Ukrajinu. Ve svém komentáři se i důrazně ohradil proti tomu, že je označován za válečného štváče. „Obviňovali mě, že jsem válečný štváč, že jen vyvolávám paniku a straším děti. Po roce se moje slova nejen naplňují, ale také se ukazuje, že moje billboardy byly proti dnešní realitě slabý odvar,“ napsal v komentáři pro MF DNES.

      1. Jasl napsal::

        Věřit Babišovi je nerozum. On píská stejnou písničku jako Pětidemolice: „RUSKO JE NÁŠ NEPŘÍTEL, ZAČAL VÁLKU NA UKRAJINĚ A MY MUSÍME UKRAJINU PODPOŘIT“. Jinými slovy podporuje vše , co tahle vláda spískala.

  4. Václav napsal:9 března, 2024 (10:00)
    Máte se lépe, než před třicetipěti lety?

    kužel napsal:9 března, 2024 (10:48)

    Václave po pravdě se dopouštíte stejné chyby co kužel srovnáváte nesrovnatelné. Za 1 srovnávat různá období se nedá, třeba v mém mládí na vesnicích nebyli normálně koupelny ted je to naprosto běžné. Ale není to zásluhou režimu ale pokroku lidstva.
    Za 2 každý člověk má jiné priority kdo vyloženě lpí na materiálním pojetí života asi by se nedalo souhlasit s Vaším že většina se má hůř. To je i důsledek proč je tato darebácká vláda u moci pořád se má většina dobře.
    Myslím že to dokážu dost dobře porovnat byl jsem takový obyčejný človíček ale svářeč takže i za minulého režimu jsem měl celkem plat spíš nad průměrem, po revoluci práce po Evropě , prostě materiálně nesrovnatelné. Přesto si myslím že minulé bylo lepší celkově . Ale je to věc pohledu na život ,nedá se to vměstnat do nákého grafu, tabulky co bylo lepší. Čistě materiálně a většinově asi pravdu nemáte ale jestli to bude pokračovat brzy jí budete mýt

  5. Je to pravda tatinku ze jsi zastrelil pana v traktoru ?

    No rozkaz znel jasne, branit NASI demokracii vsemi prostredky.

    Byl to vazny zlocinec, vite jak by ten balik slamy ponicil travnik pred uradem vlady ?

  6. Pár poznámek právního laika:
    Má úvaha vychází z teze, že občan může činit vše, co zákon nezakazuje, zatím co státní instituce, jen to co jim zákon ukládá.

    1/1993 Sb. Ústava České republiky
    HLAVA PRVNÍ
    ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
    čl. 2
    (3) „Státní moc slouží všem občanům a lze ji uplatňovat jen v případech, v mezích a způsoby, které stanoví zákon.“
    4) „KAŽDÝ OBČAN MŮŽE ČINIT, CO NENÍ ZÁKONEM ZAKÁZÁNO, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá.“

    Tato demonstrace byla řádně ohlášena a je podle mého názoru je jen na účastnících protestu, jak svůj protest pojmou pokud při něm nebudou ostatní spoluobčany ohrožovat na životě, na zdraví nebo majetku.

    Podle zákona 84/1990 Sb. o právu shromažďovacím se sice praví

    § 7 Povinnosti účastníků shromáždění
    (1) Účastníci shromáždění jsou povinni dbát pokynů svolavatele a pořadatelů podle § 6 a zdržet se všeho, co by narušilo řádný a pokojný průběh shromáždění.

    Osobně však mám za to, že to co je a není pokojné shromáždění je veskrze subjektivní. Domnívám se proto, že pokud účastník nikoho neohrožuje na životě, na zdraví nebo majetku a současně nebrání ostatním účastníkům shromáždění je potřeba nahlížet na něj coby na pokojného demonstranta!

    Příkladně na „pochodech hrdosti“ demonstrující práva sexuálních menšin často dochází k jednání, které by za jiných okolností bylo považováno za narušení veřejného pořádku, ohrožování mravní výchovy mládeže a přesto policie proti takovémuto jednání nezasahuje. Analogicky vzato by měla být policie velkorysá i zde.

    Dle mého názoru by byl zákrok policie proti traktoristovi skládající balíky slámy odůvodněný pokud by tak činil například na nějakém nadjezdu, kde by je shazoval na vozidla projíždějícím pod ním, čímž by je ohrožoval na zdraví a životě. Ale zde, kde tím nikoho neohrožoval ani nezpůsoboval žádnou materiální škodu?!

    Přitom zasahující policista, přestože se událost stala za snížené viditelnosti, nebyl řádně označen reflexní vestou a své pokyny řidiči traktoru nesděloval pomocí červené svítící lampy, se dle mého názoru nemá co ohánět neuposlechnutím výzvy, když řidič byl v uzavřené kabině kde jej nemohl slyšet. Naopak měl demonstrujícímu traktoristovi umožnit výkon jeho občanských práv a bránit případným narušitelům řádně ohlášeného protestu. Tj. bránit aby mu někdo vběhnul pod kola a pod. neboť traktorista plnil účel protestu a to snahu sdělit politikům, že svým (NE)konáním ohrožují potravinovou bezpečnost naší země.

    1. Poznámka realisty:
      Jaké donucovací prostředky má občan k vynucení respektování svého práva? Ehm….“práva“.

      1. Akony sou sepisovany zrudnejma akademikama v talarech, aby poskytovali
        co nejvic moci vladam,uradum a skoro nic obcanovi. Sou tzv. gumovy , abstraktni ,
        aby byly co nejmin konkretni.
        Jsou to prostredky nasili , bezpravi a teroru proti obcanum.
        Pod zaminkou bezpeci pro obcana.
        Vlady a urady casto a bez problemu sve zakony porusuji ,ponevadz je jich tolik ,
        ze se v nich nikdo nevyzna , ani nemuze a potom ,ze sou tak gumovy ,ze se muzou vohejbat jak je treba , v ty ci jiny situaci.
        Dalsi problem je snadne zneuziti , protoze tolik /statisice /,zakonu nikdo nemuze znat ,/ani pravnik, akademik , tak poskytujou vyhody financni a v karierach ,kdo je muze studovat ,kdo je pouziva jak se soudci libi, , casto spoluzakovi ze studii , hledaji spolecnost dalsich se spolecnymi zajmy , cili zase dalsi pravnicka mafie, co si hrajou na justici /.
        aby se jima v kazdy situaci mohl ridit. Mimo to ze …

    2. původní Kolemjdoucí napsal:9 března, 2024 (11:55)

      „Přitom zasahující policista, přestože se událost stala za snížené viditelnosti, nebyl řádně označen reflexní vestou a své pokyny řidiči traktoru nesděloval pomocí červené svítící lampy, se dle mého názoru nemá co ohánět neuposlechnutím výzvy, když řidič byl v uzavřené kabině kde jej nemohl slyšet…“

      Vidíte, to je moc dobrý postřeh. Takto profesionálně „zdatnému“ polišovi by mělo být nanejvýš dovoleno vytírat záchody na policejní služebně. Jakpak se asi k tomu postaví jeho nadřízení?(Nedělám si iluze, že by snad takovýto poklad ze svých řad propustili). Zase přijde správa o adekvátním a bezchybném zákroku, pro jistotu ale raději celá začerněná?

    1. Ovšem na druhou stranu, jedinečná příležitost zbavit se blbců náborem vhodně motivovaných dobrovolníků. Se Zelenským dohodnout jejich nasazení na nejrizikovější úsek fronty, a dát o tom vědět Putinovi aby nechal nasadit své obdobné oddíly „zvláštního určení“. Při vhodné koordinaci by se tím dala odstranit spousta potíží.

    2. Ten francouzkej vocas může malovat co chce….nemaj munici a když už jim je ta naše guma sežene, tak to nemají zase čím střílet, nemají suroviny a hlavně namají lidi…všecko jen mlžící kecy, protože jim cvaká a úplně na ně stačí zemědělci nebo Afričtí domorodci….Francie je k smíchu…

      1. Vzpomínám si na nějaké administrativní odvody (podpořeno PePou107!), to je jistě jen takové nevinné sčítání lidu.
        Jenom potom následuje ODČÍTÁNÍ LIDU, tentokrát už ne administrativně, ale třeba dělostřelecky…

        1. Dnes jsem zaregistroval bonmot.
          PePa 107 si popularitu udrží. Říkat může co chce, ale nesmí si oholit plnovous.

        2. Když dobře zaplatí Řehkalovskyj operátorům a fejsbubu, tak bude mít lepší seznam branců, než od Vojenských zpráv a matrik se školami a doktorama dohromady.

  7. OT
    „Bývalý americký prezident Donald Trump se setkal s maďarským premiérem Viktorem Orbánem ve svém sídle na Floridě, uvedla tisková služba amerického politika.

    „Trump a Orbán se setkali v Mar-a-Lago, aby prodiskutovali širokou škálu problémů, které ovlivňují Maďarsko a Spojené státy, včetně prvořadého významu silné a bezpečné hranice pro každý národ,“ sdělili v Trumpově tiskové službě.

    Plány svého předchůdce uspořádat schůzku s Orbánem již dříve kritizoval současný americký prezident Joe Biden, který prohlásil, že maďarský premiér otevřeně protestuje proti demokracii a „hledá diktaturu“.“

  8. Nevidím na chování policisty nic špatného. Autor správně přiznal, že policista mluvil s řidičem traktoru. Automobil (traktor) může být použit jako zbraň. Judikátů na toto téma existuje povícero.

    Už dřívějších článcích autor mluvil například o „odsouvání policejních zátarasů“ právě pomocí traktorů. Navíc v průběhu demonstrací docházelo k porušování zákona. Obezřetnost ze strany policisty ve formě položení ruky na pistoli v pouzdru není v tomto kontextu nic zvláštního.

    1. Máte narostou pravdu, ale v prostředí demagogie s ní neuspějete. Docela Vás obdivuji, že jste dal „kůži na buben“. A že na ni bude tlučeno nejen paličkami, ale i „palicemi“, o to nemějte péči.
      Z hlediska zákona o policii a služebního kodexu bylo „proviněním“ toho policisty v podstatě jen tykání řidiči.
      L.

      1. Ano. Řadový policista plní úkol, ke kterému byl navalen. Odpovědnost stoupá ve struktuře velení až do struktury politické.

      2. Prožidovský a proruský nacista žasne nad přítomností údajných advokátů v prostředí, plném demagogie. Páni. Tohle by ani náckové nevymysleli!

    2. DopravniProstredekJeZbran:

      Pokud je to tak jak píšete, tak jakou účinnou metodu mohou zvolit zemědělci, aby se domohli svých práv???

      Zemědělcům jde o majetek a živobytí, je to stejné, jako když vás někdo vyhodí z vašeho domu na ulici. Jak se mohou zemědělci bránit??? Na to asi radu nedáte, že?

      1. Vysvětlovat cokoliv dopravním prostředkům je totéž jako diskutovat s pařezem v lese. Schválně si to zkuste.

        1. Nó…. například nakladač se zatýká dost špatně, a policie nemá parkoviště předběžného zadržení zemědělské techniky, nehledě na to, že zákon zatím nepřipouští její obvinění a vzetí do vazby.
          Snad v budoucnu, s rozvojem AI.

    3. Vytrhnu z kontextu : „Navíc v průběhu demonstrací docházelo k porušování zákona“, máte naprostou pravdu. V roce listopadu 1989 nedocházelo z porušování zákona ? V každé společnosti za jakéhokoliv režimu existují zákony. Vždyť bez porušování zákona by se neuskutečnil listopad 1989 a ani jiné změny. Jde asi jen o to za jakým účelem se porušuje zákon a kdo to provádí. Ano tehdy se bojovalo proti totalitě a porušovali se zákony aby se dosáhlo cíle, nicméně stále je přece za co bojovat……..ale to už je věc osobního pohledu každého jednotlivce a skupiny.

      1. Co teď napíšu je sice mimo teorii i výklad práva, ale je to politika.
        „Co bylo a co je porušování zákonů, posuzují vítězové.“
        Tohle věděli a vědí všichni „revolucionáři“.
        L.

    4. nejaky cerne obleceny strasak z „mestske“ policie bez oznaceni bude strilet na ridice ?

      proc je dopravni policista za nim v pohode a nebrani nakladaci take v jizde ?

      zijete evidentne v jinem myslenkovem svete

      vse je jen metafora

        1. Jenže traktorista na policistu nenajížděl, ale jen vykonával svá ústavou zaručená práva způsobem, který nikoho neohrožoval ani na životě, zdraví či majetku, ani nebránil ostatním účastníkům v jejich uplatňování práva shromažďování…

          Naopak se domnívám, že se policista svévolně dopustil zneužití pravomoci veřejného činitele tím, že bránil pokojnému účastníku řádně ohlášeného protestu v uplatňování jeho ústavou zaručených práv.

          1. …. a on ten policista snad tu zbraň použil?

            K druhému odstavci – máte zřejmě zkreslené představy o tom, co je to „pokojný účastník“.
            L.

            1. Ohrožoval snad někoho ten traktorista a nebo bránil někomu jinému v uplatňování jeho shromažďovacím právu?!
              Pokud ne, pak se jednalo o pokojného účastníka! Že se vám jeho způsob projevu uplatňování práva shromažďovacího nelíbí, na tom nic nemění.

              1. Policista pistoli ani nevytáhnul z pouzdra. Natož aby na někoho střílel nebo mířil.

                Auto (traktor) je zbraň.

                Položení ruky na pistoli může ušetřit drahocený čas v případě, že by ji policista musel použít. Například na obranu proti útočníkovi. Samotným položením ruky na svoji pistoli policista nikoho neohrožuje.

                1. Policista evidentně řidiče neadekvátně zastrašoval, a to aniž by docházelo k jakékoli situaci definované zákonem. Pokud bychom tu skutečně měli nezávislé instituce, tedy v tomto případě samotnou policii a případně soudy, v tuhle chvíli by už byl daný policista mimo službu a čekalo by ho interní řízení, zda nepřekročil zákon a nemá být z řad policie vyloučen.

                2. – Auto, traktor je zbraň pouze pokud se jako zbraň použije – zde se tak nestalo!

                  – Z jednání policisty by ledaskdo mohl vyvodit, že se snaží účastníky ohlášeného shromáždění zastrašovat, krom toho, že jim zcela evidentně bránil v uplatňování jejich práva shromažďovacího – nikoho přitom neohrožovali a nikomu dalšímu nebránili ve shromažďování. Přečtěte si ten zákon o shromažďování. Dotyčný traktorista se zjevně žádného protiprávního jednání nedopustil.

        2. Nemáte šanci prorazit.
          Demagogové netuší, že nejde o použití zbraně výstřelem proti řidiči, ale že mezi donucovací prostředky podle zákona o PČR patří také

          „n) hrozba namířenou střelnou zbraní,
          o) varovný výstřel,“

          a samozřejmě také nevědí, že existují „obecné podmínky použití donucovacího prostředku“ – cituji

          „(1) Policista je oprávněn použít donucovací prostředek k ochraně bezpečnosti své osoby, jiné osoby nebo majetku anebo k ochraně veřejného pořádku.
          (2) Před použitím donucovacího prostředku je policista povinen vyzvat osobu, proti které zakročuje, aby upustila od protiprávního jednání, s výstrahou, že bude použito donucovacích prostředků. To neplatí v případě použití prostředku k zabránění odjezdu vozidla. Od výzvy s výstrahou lze upustit v případě, že je ohrožen život nebo zdraví osoby a zákrok nesnese odkladu.
          (3) Policista je oprávněn použít donucovací prostředek, který
          a) umožní dosažení účelu sledovaného zákrokem a
          b) je nezbytný k překonání odporu nebo útoku osoby, proti níž zakročuje.
          (4) Elektrický donucovací prostředek je policista oprávněn použít pouze, pokud by použití jiného donucovacího prostředku zjevně nebylo dostatečné k dosažení účelu sledovaného zákrokem.
          (5) Policista při použití donucovacího prostředku dbá na to, aby nezpůsobil osobě újmu zřejmě nepřiměřenou povaze a nebezpečnosti jejího protiprávního jednání.“,

          a že použití zbraně /tj. výstřelem/ upravuje úplně jiné ustanovení zákona, které je pro danou situaci zcela nepřípadné.

          A tak podobně.
          Ne, nemáte šanci. Takhle to funguje na všech diskusních fórech.
          L.

          1. Lexi a vy máte pocit, že by :
            1) byl ohrožen život zasahujícího policisty? Najížděl snad cíleně na něj traktorista a nebo jen skládal balíky slámy před vchod do úřadu vlády?
            2) byl ohrožen život nebo zdraví jiné osoby a zákrok nesnesl odkladu?
            3) Jakého účelu sledovaného zákonem se domáhal policista?

            1. Smiřte se s tím, že s vámi nebudu polemizovat.
              Je to o té demagogii.

              Ale své přesvědčení si ponechte.
              Třeba se vám bude někdy hodit.
              Jenže v tomhle smyslu bez naděje na úspěch.
              L.

                  1. Jenže k tomu aby policista mohl užít donucovacích prostředků, musí mít nejprve zákonný důvod a ten zde zcela evidentně nebyl. Krom toho že se policista ještě předtím sám dopustil řady pochybení… viz můj obsáhlý komentář výše.

                    Také se mějte!

    5. Je to pravda tatinku ze jsi zastrelil pana v traktoru ?

      No rozkaz znel jasne, branit demokracii vsemi prostredky.

      Byl to vazny zlocinec, vite jak by ten balik slamy ponicil travnik pred uradem vlady ?

      1. Střelby do občanů (i do těch na útěku) byly silným argumentem proti první republice a přispěly k vítězství komunistů ve volbách (a zabudování vedoucí úlohy do ústavy). Samozřejmě, pokud by se to opakovalo, vítězná strana se rozhodně nebude jmenovat komunistická.

  9. Vidlák promine, ale jsou i jiná témata, než protesty zemědělců. Například histerie kolem Slovenska. Včera v noci na CNN Prima News si notovaly dámy Blbuše I (Danuše Nerudová) a Blbuše II (Decroix). Prý se nesmí mluvit se Slovenskem, protože proruský, prokremeleský Fico ohrožuje naši bezpečnost. V diskuzi byli ještě Vondráček za ANO a ten vypadal dost udiveně. Asi takový příval hlouposti ani on nečekal.
    Napadá mě, jestli obě Blbuše nevyzradili nějaké státní tajemství. Vždyť dle oficiálních údajů již Rusko přišlo téměř o všechny vojáky, které nasadila do války. Navíc již brzy budou nasazeny wunderwaffen v podobě F16 a křižujících raket Taurus, spadne Krymský most a Rusko bude na hlavu poraženo. Brigáda AZOV bude pochodovat po Rudém náměstí a Putin bude vlečen v klepetech do Haagu.
    Nebo obě Blbuše vědí něco, co nám nebylo řečeno? Od samého začátku jsem tvrdil, že velkorysé údaje o ruských ztrátách mohou přesáhnout počet vojáků, které Rusko kdy mělo, počet letadel, které kdy mělo a přitom nebude možné z toho couvnout, protože by to hodilo špatné světlo na kredibilitu celé Hluboké Bažiny.

    1. Pepa Sláma:

      Takových blbů je tam plno. Včera exceloval Votápka s Pospíšilem, padala slova o fašistickém Rusku a vyslání jednotek NATO (včetně ČR) a zbraní na Ukrajinu (jako by tam ještě nebyly?) Až ten cirkus skončí, neměli bychom na to zapomínat a po zásluze tyhle válečné štváče potrestat.

      Ale nedělám si iluze, tuhle hru rozehrálo USA-NATO v součinnosti s Bruselem a my jsme bruselská kolonie, takže to dopadne jako Covid skončil, ZAPOMEŇTE.

  10. Ano, je to vaše země. Nemusíte zkoumat ani vodu ve Vltavě v Praze. Stačí už ten hnůj, který protéká ještě Horním Vidlákovem. Čistota vody je jedním z významných ukazatelů všeobecné kultury. Kouknete na řeku, pokrčíte nos…, podíváte na zdi plné grafitti, odvrátíte pohled, zaslechnete mluvu, zacpete si uši…. a můžete se spolehnout, že vláda takové země a to na čem je založená, je tím co se v onom odráží.

    1. Narodil jsem se v činžovním domě (znárodněná podnikatelská vila), obklopeném stříbrnými smrky. Od vchodu na chodbu nikdo neměl klíče, nazamykalo se . Kola se na noc opírala o zeď (imitace růžového mramoru). Pak přišel rok 1961 a s ním grupa inadaptidebilních přistěhovalců a s nimi konec idyly. Ukradli i králíky. Z města se stal ,,Úsek častých nehod“ , protože v končinách, odkud se přesouvali, motorová vozidla nebyla a tak vybíhali z domů přímo pod kola aut.
      Ale podobnou idylu jsem přece ještě potkal. V roce 1990 prodávaly ČSD za pár korun lístky do německých pohraničních městeček. A tak jsem spatřil ve Zwieselu podobnou scenérii, jako byl zážitek z dětství. Vrata na zahradu za domem otevřená dokořán a v otevřeném kufru automobilu spící kolie , ale ne v obvyklém tvaru, stočená do klubka, ale trochu komicky, ležící na zádech, nohama vzhůru, jak to dělají psi jen ve chvílích naprostého pocitu bezpečí. Ovšem neměli tam inadatadebily.

  11. Naše země je ta, ve které:
    vydáváme své zákony a normy,
    kde měnu emituje naše banka,
    kde my rozhodujeme o tom, kdo překročí naše hranice,
    ….
    ..

    1. Tak ironicky poviem… „myslel som, že brutalita totality je len v Rusku“ a ono aj v slobodnom a demokratickom svete 🙂 🙂

      1. Nejen co do celkového počtu obyvatel Polska. Ale, a to zejména, co do počtu samotných zemědělců. Se zemědělstvím má v Polsku co do činění (zaslechl jsem v aktuálních polských komentářích) více než 50% obyvatel. U nás tak 2 až 4%. A i kdyby třeba 20%, jak tomu bylo dříve, pořád je to výrazně méně. Z toho pak vychází i podpora veřejnosti, které se to prostě v Polsku týká více.
        V Polsku více lidí ví, že potraviny nevznikají v regálech obchodů.

  12. Ten policista v popředí vypadá jako pěkná histerka. Měli bychom se ptát, proč Valášek nasadil do akce proti demonstrujícím zemědělcům úchyly. Krásně je vidět rozdíl mezi policistou v popředí a běžným (patrně dopravním) policistou napravo od něj. Z toho je zřejmé, že situace nebyla tak vyostřená, aby bylo nutno reagovat histericky. Pokud policista není schopen zvládnout banální situaci s klidem, asi by vůbec neměl být u Policie. Onen histerický policista patrně nebyl od dopravky a proto bychom se měli Valáška ptát, jaké jednotky a proč byly nasazeny proti demonstraci zemědělců. Připomínám, že předchozí dvě demonstrace byly naprosto pokojné.

    1. ále no ták, nemůžou přece celou směnu sedět u kafe a hrát karty. Výjezdů je třeba. Hm, dneska dopo – se mi pod oknem drcly dva osobáky. To byla skrumáž hasičů, cajtl a pomocného personálu. Ale jak tak koukám asi dnešní auta nic moc nevydrží .- obě odvezli na valnících, na silnici nic, takže asi opravdu jen drcnutí njn

      1. Když nám předloni praštil do baráku kulovej blesk, byly tu tři hasičský auta a špektákl pro celou ulici. Já to chápu, prolezli půdu, krovy, celou střechu a hledali jiskérku, naštěstí nenašli. Ale máme moc pěknou kruhovou díru ve stropě na chodbě.

        1. Prožidovský a proruský nacista někde četl, že setkání s kulovým bleskem člověka změní tak, že už nikdy nebude, jako předtím.
          Nacistova ségra ho viděla, syčící a prskající, oranžovo-fialový kopačák, který pár vteřin poté, co se objevil neznámo odkud, komplet vytrhal elektriku v celém bytě – a to tak, že na novou instalaci skoro nebylo potřeba sekat.
          Přetavené a spečené kabely i s krabicemi ležely na linu a kobercích, ve kterých to vypálilo dráhy. Vyletěl asi tak po půlminutě, dvoukřídlým oknem obýváku, které s sebou vzal ven i s rámem.
          Zajímavé bylo, že okenní křídla stále byla v pantech rámu, byla zavřená a sklo se rozbilo až pádem celého toho okna na zahradu. Malý nácek byl tehdy u babičky, viděl jen ty následky.
          Kdo z vašeho baráku se s ním potkal?

  13. Myslím, že by bylo dobré dotázat se pana policejního prezidenta Valáška, jestli to tak opravdu myslí… Mimochodem, ukazuje se, že Valášek není koněm Rakušana, ale spíše ODS. Byl to podržtaška bývalého policejního ředitele (a intimního partnera Afro-američanové), nyní senátora Červíčka. Takže, když Rakušan sundal, ještě před nástupem do funkce, bývalého policejního ředitele, dost možná jen dělal špinavou práci za někoho jiného.
    Myslím, že je opravdu nutné se ptát, proč u Strakovky byly policisté tak „trigger happy“, ale nebyli tak rozhodní na Filozofické fakultě. Záležitost masové vraždy na Filozofické fakultě by rozhodně neměla zůstat nedořešená. Podle mne tam došlo k zásadním chybám ve velení, a to jak před střelbou, tak i po ní. Mimochodem, policisté se vymlouvali, že neměli plán budovy. To ovšem nechápu, protože evakuační plány jsou pověšené v každném patře. Stačilo je jen sloupnout ze zdi. To by si ovšem mohli ztupit útočný nůž…

    1. Hrozit střelnou zbraní neozbrojenému traktoristovi je obecně mnohem bezpečnější. To ví i zupák s nulovým IQ.

  14. Je to ještě naše země?
    Je to ještě demokratický režim, který se zaštiťuje tím pojmem, byť už i s tím, že ho oklešťuje přívlastkem „liberální“ /což je na hraně ústavnosti, neboť to koliduje s článkem 2. odst. 1 Listiny základních práv a svobod, který zní – cituji – „Stát je založen na demokratických hodnotách a nesmí se vázat ani na výlučnou ideologii, ani na náboženské vyznání.“/?
    Je to ještě demokracie, když vládnoucí moc uloží své vnitřní mocenské složce /podobně jako za minulého režimu „boj proti antisocialistickým silám/ tohle? –
    https://www.prahain.cz/krimi/policie-zavadi-opatreni-proti-skupinam-s-odlisnymi-ideovymi-postoji-17302.html

    Už takhle otevřeně?
    V čí hlavě se tahle zřejmá zrůdnost zrodila?
    L.

    PS
    Pojem „demokracie“ jako způsob utváření orgánů zákonodárné a výkonné moci a moci krajských a místních samospráv /Parlament, Vláda, Prezident, Zastupitelstva krajů, měst a obcí/ a jako způsob /forma/ vládnutí sám o sobě „ideologii“ nepředstavuje. Opačně je to s pojmem „liberální demokracie“, kde onen přívlastek „liberální“ je termín s jednoznačně ideologickým obsahem.

  15. Pomýlených bylo i 69 hodně. Kdo chtěl za normalizace lízat smetanu, musel souhlasit se vstupem armád Waršavské smlouvy.
    Dnes je to jak přes kopírák „Rusko je agresor a začalo válku na Ukrajině“ , my stojíme věrně po boku NATO a čelíme fašistickému Rusku. Budeme bojovat (včetně naší účasti) za vyhnání fašistů z Ruska. NATO je ryze obranný pakt (co naplat, že obkličuje Rusko) a my musíme ubránit naše skvělé západní hodnoty proti Russkému mužikovi z mongoloidních stepí a kdo tvrdí něco jiného, je Putinova děvka a ruSSký šwáb.

  16. Pokud by si chtěl někdo pokazit zažívání, doporučuji dnes v 13:45 na ČT2 opakování dokumentu „Obchod se strachem“. Komentuje jej též dnes na PL Petr Žantovský. Viděl jsem sice asi 5 minut, ale stačilo. Vskutku k zblití, to snad ani za bolševika netočila ČsT tak manipulativní díla. Vystupuje mimo jiné náš známý Bartoníček z Aktuálně a i Vidláka jsem na pódiu zahlédl :). Mohlo by to sloužit při nějaké mediální výuce – je to ukázková manipulace. Za „dezoláty“ např. hovoří od pohledu lidé z evidentně nejchudších vrstev společnosti (bez zubů a pod.). Přesně, jako když si bolševik při podobných pořadech vybíral (dle jeho soudu) odpudivá stvoření – opilé máničky aj. A to jsem fakt viděl jen kousíček, možná to dám dnes celé.

    1. Být bez zubů není v téhle zemi žádný problém.
      V lednu mi museli vytrhnout horní čtyřku kvůli zánětu.
      Můstek bude PO ZNÁMOSTI stát 20 000.- Kč, což je pro mne nikoli zanedbatelná částka. Takže na něj nejprve musím našetřit. Do té doby jsem „socka s dírou místo zubu“.

  17. Dnešní režim je odraz v zrcadle jak před 35 lety, jenom tehdy nebylo tolik bezdomovců. To ještě byly králíkárny pro každého a kdo chtěl dům, tak si vzal směšnou půjčku a dům si prostě koupil.
    Všechno mohlo být fájn, ale zvrtlo se to v Bruseli a V USA. Před 35 lety byl i ten západ, ještě západem, kam stálo za to jít a mít to u nás. Ta změna tam na západě už byla tenkrát, jenom jsme ji tady nepostřehli a byli jsme opilí domnělou svobodou, kdy vše bylo povoleno a každý si mohl něco urvat. Že to nebude trvat věčně, muselo být po pár letech jasné každému.
    Vznikla tady velmi bohatá skupina lidí- mafie, která se velmi dobře v této situaci orientovala a která si dosadila na důležité politické posty své lidi.

    Jo , máme se dnes lépe než před 35 lety, ale troufám si tvrdit, že to šlo udělat i bez toho bourání všeho starého, bez těch zlodějen a destrukcí. Západ ovšem věděl svoje a my jsme mu zase vlezli do léčky a za pozlátko dnes platíme. V Maďarsku a nyní na Slovensku tahají za záchranou brzdu, ale ta Bruselská tlama je blízko a únik takřka nemožný.

    A ta naše Pětidemolice není Česká, je Bruselská a nemá žádné slitování.

    1. Máte se lépe, než před třicetipěti lety?
      Tak to patříte k poměrně malému procentu populace. Nebudu řešit, proč tomu tak je, někteří jedinci zbohatli i relativně poctivě. Většina lidí se má ovšem podstatně hůře s vyhlídkou na další, tentokrát už kritické zhoršení.

      A pokud jde o bezdomovce. Nevím, kolik máte let a kde žijete, ale já jsem před rokem 1989 neznal ani slovo bezdomovec. Žádní totiž nebyli, a anglicky jsem tehdy ještě neuměl, abych věděl, co znamená slovo homeless.
      Kupodivu nebyli ani žebráci ani bezdomovci.
      Teď stačí vyrazit na nákup k Lidlu nebo v Kauflandu, abych jich pár uviděl.

        1. Ježíšikriste 😂 Děkujeme za odkaz na dalšího propagandistického blbce: https://www.pixy.cz/ Už jen jeho vzhled mluví sám za sebe. To je zas tlama 😂

          „Toto je osobní stránka autora, odráží jeho subjektivní názory a slouží k soukromým účelům. Jestli k jejímu obsahu máte připomínku nebo jiný názor, v žádném případě mi je neposílejte. Máte-li neodbytnou potřebu se s nimi svěřit, zveřejněte své názory na vlastní stránce nebo sociální síti.“

              1. Kde jen jsem tuto formulaci četl, kde jen se to jimi hemží – ach ano, tam, kde progresivní libtardí diskuze a echt liberální kruhy vyšperkované statistikami a hordou všemožných číselných údajů, např. o výši st.dluhu, jsou porušeny zaostalými dezoláty, jak jinak bez argumentů…
                A teď něco inovativnějšího, tato formulace je nejen otřepaná, trapná, ale vlastně otravná díky jejímu přemnožení… Čeština je výrazové i významově nesmírně bohatý jazyk, a ač to libtardí, rodný jazyk prznící entitě uniká, lze jím vyjádřit cokoliv pokaždé jiným způsobem…
                Lacinost té formulace řve do světa: snaž se, a vymysli něco na úrovni, zcela český , a vůbec ne účelový, či nedej bože služební nicku hg123 …

        2. Už jsem se lekl, že by to mohlo vypadat číselně jinak … Teď mi dochází, proč jsme tehdy měli na naší lípě u domu okousanou kůru …

      1. V roce 1989 mi bylo cca 20, takže to pamatuju. Není pravda, že bydlení před 1989 bylo pro každého. Naopak. Bylo pro horníky z uhelných pánví. Bylo pro chudáky, kteří šli makat do Mostu a Ústí, kde byla potratovost a dětská úmrtnost více než dvakrát větší než ve většině republiky (info z první ruky od člověka ze zdravotnictví s přístupem k číslům) nebo v podobné díře. Ale běžný vysokoškolák, který zrovna dodělal školu a chtěl se živit tím, co se naučil (vědec, učitel,…), ve větších městech bydlení nedostal. I já jsem byl napsán v pořadníku na byty, s perspektivou za 10 let. Dvougenerační rodiny v 2+1 nebyly zase takovou výjimkou, patřilo mezi ně i pár mých známých z vyšších ročníků. Postavit si rodinný dům také nebylo snadné, když člověk neměl známé ve stavebnictví a nemohl si nakrást materiál.

        A na to, že většina lidí si pohoršila, bych rád viděl tvrdá čísla. Neznám nikoho v mé generaci, kdo by nežil lépe než jeho rodiče. A to nemám známé mezi politiky nebo podnikateli, spíš řadoví učitelé, řemeslníci nebo třeba zemědělci z vesnice, kde dodnes jezdíme na srazy. Ten pocit, že dřív bylo dobře, je založen na jednoduchém psychologickém klamu: My jsme tenkrát byli zvyklí vyjít s málem. Spousta dětí měla tak 5-10 hraček. Jedna košile se nosila celý týden. K večeři jsem dostal jeden párek a k tomu dvojnásobek chleba, protože na opačný poměr nebylo, to můžu až dnes. A když si člověk po deseti letech šetření koupil auto, tak ho nikterak nepřekvapilo, že už po nějakých pěti letech musel flikovat díry v blatníku papírem s epoxidovou pryskyřicí (dosvědčí Škoda 1000MB s rokem výroby stejným jako já).

        Což neznamená, že se dnes mají dobře všichni. Ano jsou lidi, které doba semlela, a u spousty z nich neplatí, že si za to můžou sami. Ano, dřív bezdomovci nebyli. Ale to není „většina“.

        Ano, současná věrchuška lže, když tvrdí, jak hrozné to za komunistů bylo, a dokládá to cinknutými statistikami, kolik si za výplatu člověk mohl koupit litrů mléka (jako by to někdo dělal), ale z nějakého záhadného důvodu nikdy nedojde třeba na nájmy (pokud už tedy někdo to bydlení sehnal). Ale to neznamená, že je nutné lhát, jak bylo za komunistů dobře. A samozřejmě nejde o pitomé banány, které člověk k životu nepotřebuje. Blbé je, když vám dítě povyroste a vy v obuvi neseženete dětské botičky. Když vám holka nastoupí do školy a v obchodech nejsou povinné modré trenýrečky do tělocviku (ty jeden čas nebyly ani v Praze, tchýně je šila pro všechny v baráku). A tak bych mohl pokračovat. Když tady v diskusích občas čtu „vzpomínky“, jak bylo za komunistů dostatek a všechno fajn, tak to vypadá, že se z Vidlákova dvorku stal sraz bývalých nomenklaturních komoušů, popřípadě veksláků, protože ti opravdu i za komoušů měli, co chtěli.

        Největší průser ovšem nebyl a není ekonomický, ale jiný. Hlavním výdobytkem roku 1989 nebyl poměr mezi příjmy a výdaji, ale (relativně) rozumná média, možnost opravdu vybrat, kdo bude (dočasně) vládnout, a možnost svobodně se vyjadřovat a svobodně získávat informace. Tohle dnes jde do kytek a s radostí bych si snížil životní úroveň (ostatně před rokem 1989 jsme dokázali vyjít s mnohem méně, než dnes), abych to měl zpátky.

        1. Neplačte Ph(Dr.)
          Já jsem v tom socialismu prožil většinu života – 40 let. Aby to byla menšina už asi nedožiju. Nanejvýš polovina.
          Ne, nebylo líp, ale přežít se to dalo.
          To je asi jádro pudla. A člověk věděl, kdo je jeho (vnitřní) nepřítel. Kdo mu lže a komu on bude muset lhát. Dnes není jasné ani to. Lžou všichni. Tak si člověk aspoň nemá sám nic nalhávat.

          1. Nezávidím vám že jste mladí se zpívalo už v 80. létech. Takže diskuse na takové téma je jalová. Dnes je blbé, že vládnou váleční štváči, co chtějí válku ,to nikdy nebylo, posledních 80 let. Tohle je b l b é

        2. pH,
          mí rodiče za bolševika postavili rodinný dům (dvougenerační) a mohu Vás ujistit, že žádný materiál nenakradli a ani nepatřili k protežovaným jedincům, spíš naopak (děda byl zatvrzelý samostatně hospodařící zemědělec -jestli vám to něco řekne). Mí kamarádi z paneláků svou bytovou otázku řešili tak, že v 18-ti si podali žádost na obci, čímž jim začala běžet účast v pořadníku, následně byli odvedeni na vojnu, kde strávili dva roky, po té jim byla přidělená garsonka. Po návratu z vojny se během krátkého času oženili, čímž jim vznikl nárok na větší byt. Následně obdrželi dvou pokojový byt, po narození prvního dítěte nafasovali třípokojový byt. Ten jim po převratu obec odprodala za symbolickou částku 50-70tis. Kč Nejednalo se o žádné havíře či jinak protežovaných profesí.

          Bezdomovci nebyli žádní a významu slova „Exekuce“ jsme vůbec nerozuměli. Stát hospodařil vyrovnaně a přitom zvládal budovat elektrárny, přenosovou soustavu, přehrady silnice a měli jsme bojeschopnou armádu v řádu stovek tisíc mužů.

          Ne že by vše bylo bez chyb, ale v porovnání s dneškem se mi zdá, že to špatné se vrací, ale již bez těch věcí, které tenkráte fungovaly.

          1. U nás se na státní byt čekalo 20 let. Ale pozemky na stavbu byly za 3,80 Kčs za metr. Dnes za 6 900 kč za metr. Ale zas si musel každý postavit sám a tím se za 3 roky odbyl , vyskytly se i rozvody během stavby.

            1. To asi tak někde bylo, to nezpochybňuji. Ale v jiných místech to zase bylo jinak. Hodně se stavělo družstevně a bydlení také často poskytoval zaměstnavatel. Nebo zaměstnavatel podpořil své zaměstnance, když si chtěli pořídit družstevní bydlení.

        3. Jsem jen o něco starší, ale naprosto s Vámi nesouhlasím. I rodiny řadových zaměstnanců se zmohly na vlastní bydlení, chatu nebo chalupu a nové auto. Dnes je pro lidi, kteří mají podprůměrný plat (těch jsou cca dvě třetiny všech zaměstnanců) tato „velká trojka“ naprosto nedostupná. Ano, je pravda, že to nebylo hned. Jenže dnes je to vyloučeno.
          Minulý režim řešil (a vyřešil) proces urbanizace, tedy přechod populace z venkova do měst. To dnes, s výjimkou velkých aglomerací, není problém. Každý měl možnost mimopracovní vyžití, děti mohly chodit do kroužků, jezdit na lyžařské kurzy apod. Dnes je např. lyžařský kurz pro velkou část dětí finančně nedosažitelný.

        4. Zvláštní, asi jsem žil v jiném časoprostoru. Že je paměť ošidná, jest stará pravda. Nebudu se dlouze rozepisovat o tom, proč a na základě čeho mám jiný názor, a proč bych mohl mít reálný dojem, že autor příspěvku, na nějž reaguji, je troll či inteligentnější forma provokatera z mnoha zdrojů – elfy počínaje a vnitrem konče.
          Jsem o něco starší, a věc vidím, pamatuji jinak . Podotýkám, že nepocházím z bohatých či preferovaných končin. Myslím si své, a vím proč.
          Jen na okraj podotknu takovou maličkost: jaké % z tehdejší mzdy/platu tvořily tzv.životně nezbytné náklady – bydlení, strava, ošacení, energie …
          Vzhledem k věku, který uvádí autor ( v době plyše by musel vykonávat ZVS, o které mlčí, či se upsat dolům, Policii, studium VŠ, nebo modrá ) nebyl asi ani sezdán ( hmmm, nikde o tom ani zmínka, ale historek o nedostatku dětské konfekce a starostí rodičů dost ) , tudíž struktura výdajů byla jiná než u svobodného.
          Samozřejmě, že něco jiného je být zaměstnán a vydělávat, nebo studovat – což autor nekomentoval, pouze zmínka , formulace o známých z vyšších ročníků…
          Apropo, jestli autor pochází z prostředí, kde se nosila týden jedna košile, a zároveň zmiňuje známé z vyšších ročníků, jde o takový malinkatý paradox, kdy si jeden řekne: co a proč mne tahá za nohu …
          ženatého

  18. Zemědělci zvolili špatná hesla. Kdyby měli na transparentech: „Víc Greendealu“, „Za Prahu zelenější“, „Zeleň potřebuje hnojivo“ a podobně, policie by jim z cesty odstranila protestující pražany, tramvajové koleje a možná i nedostatečně greendealovou vládu. Chce to více zelené ideje😁

      1. Ale fuj, kupovat od špinavých vidláků z ruky do ruky.
        To by si správný libtard srkající sojové latéčko nikdy nedovolil. Co kdyby od dotyčného chytil nějakou ošklivou nemoc, třeba chuť k práci?
        A navíc, správný libtard hotovostí nedisponuje, platí jen mobilem.

        1. Jenže terminál neřeší ten základní problém.
          Správný libtard, příslušník pražské kavárny, špinavým vidlákem přímo opovrhuje. Proč vlastně ten člověk vůbec existuje? Přece každý správný libtard ví, že potraviny se získají tak, že se pošle objednávka na Košík.cz, ev. na Rohlík.cz a kurýr vše doveze. Tak na co je špinavý vidlák? Navíc si svým špinavým traktorem pořízeným z peněz EU (kolik jen by za to mohlo být větrných elektráren) dovolí blokovat můj krásný nablýskaný elektromobil značky Tesla.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *