24 listopadu, 2024

Je rozhodnuto – půjdeme do války.

Napřed jedna dobrá zpráva, vlastně dvě ..

1. Ti kdo volili Baštu si nic nemusí vyčítat – jejich hlasy netvoří s hlasy pro Babiše zdaleka 50%. Tohle považuji, bohužel, za klíčové.

2. Je pravděpodobné, že hlasy, které jsou nad cca 30% pro Babiše mohly být (a asi by i byly) hlasy pro Baštu. Dobrá zpráva na tom by mohla být ta, že tito lidé volili Babiše pravděpodobně proti svému přesvědčení, protože upřednostnili chladný (racionální) kalkul. Tyto procenta představují nejspíše lidi s politickým přehledem a současně racionální úvahou.

Dále už mám jen zprávy špatné.

Všichni, kdo volili mimo Babiše a Bašty, to jsou zřejmě voliči, kteří volili proti Babišovi – a je jich dost, přesněji … je jich moc. Druhé kolo podle toho bude vypadat. K tomu si přidejte sílu a jednostrannost mainstreamu … ostatně začíná to už nyní. Už nechali (v době psaní článku) vyjádřit i poslední nulu, ale vedoucího peletonu nikoliv.

V teoretické rovině nám zbývá následující:

  • chlácholit lepšolidi, že to má jejich kandidát naprosto jisté, v podstatě se nemusí obtěžovat v druhém kole k urně … a naopak naše strana pak musí přijít v max. počtu.
  • jako téma druhého kola nastolit otázku vstupu do války. Bohužel alternativní psavci nejsou (ač by mohli) koordinováni. Proto:

Pokud tento článek čtou ti, kdo píší do blogů, píší pro nějaký z alternativních serverů, vyzývám Vás, aby jste zvážili možnost protlačit k celospolečenské diskuzi téma vstupu do války. Nikdo nenařizuje, co máte napsat – jednoduše napište svůj názor na toto téma a nejlépe během těch 14 dnů napište několik úvah nebo článků. Věc se má totiž tak, že nás psavců není sice moc, ale ani málo a čtenářů jakbysmet. Pokud by se na celé alternativě objevilo v malém časovém okně stejné téma, pak bude reagovat mainstream – a to je to, co potřebujeme.

Jsme v zoufalé situaci a ta vyžaduje možná zoufalé, ale pokud možno promyšlené činy. Přestaňte se hádat kolem Bašty nebo Babiše. Babiš není zárukou, že bude bránit zatažení naší země do války proti Slovanům, bez jejich obětí by asi půlka národa vyletěla komínem v Osvětimi a druhá (zdatnější) sloužila jakožto podřadná rasa vyvolenému panstvu v jejich novém životním prostoru právě na tom východě, o který se už opět bojuje. Babiš není zárukou, jen nadějí, ale u Pavla máme v tomto jistotu. Ten je za pochvalu od pánička ochoten a zcela jistě půjde radostně vstříc přání anglosasů, bojovat za jejich zájmy (a bez jejich účasti) proti Slovanům na východ od nás … a samozřejmě nám pak veškeré náklady na zbraně a logistiku vyúčtovat (jak už se jednou stalo) do poslední tkaničky od bot .. tedy tomu zbytku, který boj Slovana proti Slovanu přežije.

Na téma souvislostí a indicií pro přípravu konfliktu s RF snad jen jedna zpráva – není to tak dávno, co v USA prohlásili, že výroba nábojů/raket pro HIMARS dosáhne plánované plné kapacity v r. 2025 … což pro logicky uvažujícího znamená pouze jediné – neplánuje se ukončit střet s RF na Ukrajině. Dalších indicií a nepřímých důkazů je více, vydalo by to na samostatný článek, možná někdy v budoucnu, pokud to bude ještě možné, protože první věc, kterou musí váleční štváči udělat je zamezit publikování nevhodných názorů a myšlenek – viz. situace s opozicí a opozičními médii na Ukrajině. V tomto bude Ukrajina nepochybně náš vzor.

Kdo nechce poslat své děti nebo vnoučata na jatka, měl by zvážit jejich odsun do některé ze zemí BRICS – paradoxně nejlépe do RF, protože je nám kulturně nejblíže a současně tím i prakticky dokáží, že ne všichni Češi jsou podpindosníci.

Jakožto věřící ateista si dovolím zakončit:

Bůh nám pomáhej.

244 thoughts on “Je rozhodnuto – půjdeme do války.

    1. Re: Iásón

      Nebojte, dočkáte se. Ani nebudete muset fičet pro zlaté rouno.
      Anebo pro něj ještě rád pojedete, abyste tu nemusel zaclánět jedině správným soudruhům.

        1. Re: Halef

          Jste nesmírně lstivé zvíře, Halefe.
          K pozvednutí pohřební nálady zde popíši jednu historku o tom, kterak jsem byl chytrý, mladý a krásný již v útlém věku.
          V šesté třídě ZDŠ jsme jeli na výlet autobusem na jižní Moravu a jako obvykle se jednalo o takřka nekonečnou sérii prohlídek nejrůznějších zámků.

          I v jednom sále jsem pečlivě naslouchal výkladu soušky průvodkyně, jímž komentovala jakýsi obraz, resp. malým a tupým dřevákům z Gorolistánu objasňovala, co výjev na plátně představuje.
          Smeták Iásón se tam s kýmsi škubal o vypelichaný kus hadru, který měl být oním rounem. A v momentě, kdy se souška průvodkyně nadechovala, mamlas Targus v domnění, že nadešel čas prokázat jeho nedoceněné kvality jak ve skoku do řeči, tak i ve znalosti nepříliš frekventovaných slov jazyka českého, tedy pro většinu přítomných minimálně polocizího, jal se konati, totiž řečniti.
          I tichoučce jsem špitl, že ono rouno spíše připomíná pečlivě rozetřené a posléze usušené kravské lejno na okousaném a navíc špinavém servetu (ubrusu).
          Jen se dotřásly okenní tabuličky od mého špitotu, dostal jsem takovou facku, že jsem zaparkoval na druhém konci selůnu mezi nenazutými pantoflemi pro nedorazivší návštěvníky. To bystrá „souškatelka“ mne odhadla dříve, než jsem se stačil nadechnout k onomu špitnutí a přeskupila za mými zády ostatní dřeváky – pardon – žáky takovým způsobem, abych se pohyboval v dostřelu její pravičky, speciálně trénované na rozdávání knokautů podobným týpkům, jakým tehdy byla moje maličkost.

          Pointa příběhu – pardon – DVĚ pointy příběhu, tedy vlastně TŘI pointy příběhu.

          1/Pokud jsem mohl od papučí hodnotit, souška průvodkyně vzdor alergické reakci „souškytelky“ na mou faktickou poznámku zareagovala pozitivně, to jest zareagovala souhlasným pokýváním hlavy a letmým úsměvem, nepříliš dobře skrytým za svižně pozvednuté propagační materiály o výše zmíněném zámečku.
          2/ Spolek gorolských dřeváků reagoval překvapeným šumem, neb nikdo si nebyl jist významem slov, která jsem pronesl, vyjma slova „servet“ (tehdy se u nás běžně užíval). Tyto všeobecné rozpaky vyjádřil jeden spolužák, stojící mimo dostřel obávané pravice „souškytelky“ slovy:
          „Proč ho ta 3,14-ča jebnula?“
          3/ druhá „souškatelka“, která s námi jela jako pedagogický dozor reagovala slovy:
          „Kuwa, kam na to ten hajzl chodí?“

          A tak jsem opět zbořil jednu školní akci. Zajisté si domyslíte, že jsem byl mezi pedagogy velmi oblíben.

  1. Máte pravdu, Babiš není zárukou, jen nadějí, ale u Pavla máme v tomto jistotu, ale naděje umírá poslední.

    Nadějné je, že do druhého kola postoupil Petr Pavel, který má skalní voliče.

    Voliči paní Nerudové, jsou mladé neřízené střely.

    Na ně je potřeba zapůsobit, protože v případě vojenských odvodů, budou první na řadě.

    V roce 1939 šli v Sudetech na vojnu ročníky 1919+.

    Moc jich nepřežilo.

    Nechci podceňovat blogy, ale kolik lidí protestuje proti válce?

    A tak jsem tam stál sám…

    A tak jsem tam stál.
    Bylo sedm hodin večer a stál jsem u morového sloupu na náměstí Svobody se svíčkou v ruce. Kolem mě bylo tisíce lidí, desítky vánočních stánků a jedno obrovské podium, kde hrála nějaká kapela.
    Lidé korzovali, šťastně se smáli, pili turbo mošty, svařáky a grogy a jedli předražené uzeniny a bramboráky.
    Šťastně se fotili do svých mobilů, aby mohli poslat svým přátelům, jak si užívali atmosféry předvánočního Brna.
    A tak jsem tam stál.
    Nikdo se ke mně nepřidal se zapálenou svíčkou, nikdo nepřinesl lampion.
    Jestli se ta hrozná válka přesune k nám a budeme mrznout v nevytopených bytech, nad hlavou nám budou létat iskandery a himmarsy a naši synové se budou chystat na frontu, vzpomenu si na ten večer 9. prosince.
    Vzpomenu si na ty davy šťastných lidí s grogem v ruce, zatímco já jsem tam stál se svíčkou v ruce.

    Příští pátek půjdu zase. Možná že už tam nebudu stát sám, třeba už tam budeme tři nebo čtyři.
    Velké věci se vždycky rodí z mála.

    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/12/11/a-tak-jsem-tam-stal-sam/
    Sekce: občanské aktivity krok č.4 Srazy a pochody proti válce
    Scházejte se každý pátek v 19. hodin na náměstích nebo návsích svých měst a obcí.
    Vezměte si lampiony a svíčky.

    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/12/22/volam-vsechny-z-brna-a-okoli-prijdte/

    1. Vlastenci se scházejí i na jiných místech naši krásné republiky:

      Praha – Václavské náměstí (pod koněm)
      Plzeň – Náměstí republiky (u andělíčka)
      Olomouc – Horní náměstí (u želvy)
      Uničov – Masarykovo náměstí (u kašny)
      Hronov – Náměstí ČSL armády
      Liberec – Benešovo náměstí (u radnice)
      Brno – Náměstí svobody (u morového sloupu)

      https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/12/29/protest-proti-valce-a-vlade-p-fialy/

      https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/01/05/protest-proti-valce-a-vlade-p-fialy-2/

      1. Petice mír a spravedlnost

        Od pana profesora Václa Hořejšího mi včera dorazil následující mail:
        Milí přátelé,
        chtěl bych upozornit, že byla zveřejněna výzva „Mír a spravedlnost“:

        https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/01/09/petice-mit-a-spravedlnost/
        Přišli lidé přímo ze setkání s prezidentským kandidátem Jaroslavem Baštou, který byl shodou okolností ten den v Brně.
        https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/01/12/nechceme-valku/

          1. V čase voleb se zásadní sdělení ve věci budoucího vývoje vyjadřují hlasováním ve volbách a zde se většina voličů, zdá se, již vyjádřila v prvním kole prezidentských voleb… bohužel.

            Vyznění článku, pod níž diskutujeme, holt vystihuje realitu dne více než přesně!

          2. Ano další setkání budou na místním oddělení policie, v cele předběžného zadržení. Tam se celá tahle „demonstrace“ v pohodě vejde. Nechcete už začít dělat něco akčnějšího? Třeba přesvědčovat lidi koho volit nebo se někde „přilepit“ za demokracii?

  2. Na Nové republice se už dohadují, co dělá která strana. Teď už je na to pozdě nebo rozhodne NATO za všechny.

    1. Myslím, že nerozhodne.
      Nemá už moc čím rozhodovat. Kdyby mělo, tak na ukravinu neletí co hodinu salva Kalibrů.
      Už tam nejsou ani náznaky toho, že by se pokoušeli je sestřelovat – ono to moc nejde.
      Tohle jsem si myslel už někdy začátkem léta. Pokud to nepůjde relativně po dobrém, nebo přes nějaké dohody, zaručující přežití alespoň civilistům – tedy bez zbytečných civilních obětí, tak to půjde po zlém a kobercově. Bohužel.
      Sám dost čumím, kolik trpělivosti Rusové a zvláště VVP, vykazují.
      I přes tu nechutnou, doslova celoplošnou dehonestaci ruského národa, přes třicet let menších či větších ústrků a podrazů ze strany Západu.
      Zdá se mi to, nebo to opravdu vypadá na to, že trpělivost Rusů je u konce?
      Už žádná další, pouhá benzinová pumpa, či plynojem za pár šušňů? A mezitím držet hubu a krok?

      1. To bylo spíš o české politice, že před druhým kolem už rozpory SPD, PRO nebo Trikolory nejsou významné.

      2. Sestřelují, bohužel trosky raket dopadají na obytné bloky. ⚡️Útok bol rozsiahly.
        V Charkove zasiahli dva objekty kritickej infraštruktúry.
        Dnepropetrovská oblasť je bez energie.
        Na západe Ukrajiny a v oblasti Kyjeva – núdzové odstávky.
        Nové výbuchy v oblasti Kyjeva a Ternopoľu, ako aj v Lucku.
        Núdzové výpadky prúdu v Žitomire.
        Výbuchy v Ivano-Frankovskej oblasti.
        Charkov je bez energie. Metro zastalo.
        Podľa približných údajov bolo vypálených celkovo 80 rakiet.
        V Dneprpetrovsku (na fotke) zasiahli negramotní Ukrajinci raketou protivzdušnej obrany obytnú budovu. Dom je polozrútený. Pod troskami sú ľudia. Tí idioti sa snažia vždy zostreliť rakety zrovna nad mestom… 🙈

  3. Citace z AK, pohled ze zahranici:
    „Gratuluji Vám k dnešním volbám. Názorně ukázali, že nová doba není schopna generovat vůdce. Jediní úspěšní kandidáti jsou děti speciálních služeb socialistického Československa. Za třicet let nové společnosti se neobjevila osobnost, která by byla schopna vést ČR vpřed nebo aspoň někam krom zapomnění.“

  4. Už jsem to psal včera, kdyby Bába nebyl připosránek a udělal z 2.kola referendum o mobilizaci, měl by reálnou šanci. Slovo mír mezi libtardy není zrovna sexi ale někteří by se přece jen mohli na poslední chvíli leknout. Stačí říkat dost nahlas že generál Pavel rovná se jistota mobilizace, když se senilní pedouš z Washingtonu rozhodne že ukronácky za žádnou cenu nenecháme padnout. Už vsadili na ukrajinu dost a včil budou svolní obětovat kohokoliv aby svoje investice zachránili.

    https://psp.cz/sqw/text/orig2.sqw?idd=213558

    1. Předpokládám už skoro automaticky, že Marek Prchal se svými lidmi, je tak dobře zaplacený a odvádí tak nadstandardně dobrou práci, jak si to žádný jiný kandidát zaplatit nedokáže.
      Marek Prchal je v ČR jen jeden a aktuálně pracuje ve službách pana Babiše.
      Zhruba totéž by se dalo napsat o pánech Veselém, Tichém a jejich dalších asi 35 spolupracovnících z bezpečnostní divize Agrofertu. To nejsou čučkaři, placení tabulkově.

      1. Neblaznete.
        PR agentur a marketeru jsou spousty.
        To si jako myslite, ze Baba plati Prchalovi miliardy?
        Jenom na Promopro si ODS odklonika stovky milionu a vetsina zlodejin je stejne pod kobercem.
        Opravdu si myslite, ze jsou takove socky a nemaji na poradnou agenturu?

        1. Nemyslím si, že jsou ostatní kandidáti přímo socky (nenávidím ten odporný výraz).
          Zároveň si ale myslím, že tu není nikdo další, kdo by byl aktuálně ochoten a schopen, zaplatit ještě víc a ještě lepším lidem, než jakými disponuje Prchal.
          Prchal se svými lidmi, je aktuálně stále nejlepší v oboru, což ostatně uznávají i jeho konkurenti.
          A zrovna teď, má tyhle výkonné lidi zaplaceny daný miliardář a vypadá to, že to tak nějakou dobu zůstane.
          Aktuální miliardář, který i do budoucna nejspíš bude schopen, generovat další zisky.
          To snad stačí.

          1. Tak možná je Prchal nejlepší v oboru, ale Babiše zatím komunikovat nenaučil. Čeká ho tam ještě spousta práce. Musí Babiše naučit komunikovat s lidmi a věcně diskutovat. Jasně a krátce, ne mektat ty jeho hovadiny, jaký je chudák a všichni jsou proti němu. Ano jsou! Ale on je musí dát! Namazat si je na chleba! Jinak zase prohraje. Jenže on se pořád snaží vyhovět všem, ale to nejde.

            1. Jeho premiérování a zvláště za čínské bolševické chřipečky, mě bohužel přesvědčilo, že umět dobře komunikovat vůbec nemusí.
              Může i jako premiér mektat a blekotat, přijímat různé osobní i politické odpovědnosti – a nám Čechům to bude stačit.
              Je asi dobře, přiznat si tohle včas, než pozdě či vůbec.
              Máme vládu akorát takovou, jakou si zasloužíme.
              A proč to vůbec píšu?

              Kromě jiného, si tohle zaslouží samostatný odstavec:
              Moje a hlavně ta předchozí generace, tedy generace mých rodičů – my nejsme těmi, kteří to tady, po tom trapně inscenovaném převratu, naprosto ultimátně zkurvili.
              Jmenovitě moji rodiče, ale i celá moje generace – nazvěme ji třeba generací, téměř souběžnou s hipíky – my jsme pomáhali tuhle zemi stavět, ne likvidovat.
              A spousta toho ještě stojí, třebaže už nám to nepatří. Asi za trest, nebo jako jakési memento toho, kde jsme mohli být. Kdyby nebylo naší inherentní vlastností, volit si ve „svobodných volbách“ do vlády darebáky a grázly všeho druhu.

              Máme na výběr z menšího, nebo většího darebáka.
              Ostatně – on tu svoji horší komunikaci, pak dožene něčím jiným. Můžete přemýšlet, čím asi. Točí se okolo toho celý svět a vulva to není.
              Kdyby se snažil vyhovět všem, tak dneska není miliardářem, ale nějakým lepším referentem v zahraničním obchodě.

    2. Proc kdyby?
      Copak druhe kolo bylo dneska?
      Jeste ma 2 tydny cas.
      Jenom nemehlo vyplytva vsechny trumfy na prvni hru.
      Jestli je „mirovych stvacu“ dost, tak to Baba udela. Pruzkum si na to urcite zaplati.
      Ale mozna nas je tolik, kolik je tu volicu Basty. A ti si planovali nejakych 20%.
      Ted cumi, ze jich je vlastne pet a pul.

    3. Myslíte, že by si Bureš troufnul jít takhle drsně proti svým pánům?
      A kdyby, myslíte, že by to znělo od něj natolik věrohodně, aby se zvedli i zarytí nevoliči?

        1. Vy myslíte, že mu jde o Hrad nějak víc? Já si myslím, že mu na tom zase tolik nezáleží. Rohodně za to nebude platit tu cenu, že by se rozhádal s Aspenem, USA, Německem, EU .. a těmi hodnými strýčky.
          Tyhle prohrané volby můžou být jen kampaň na volby parlamentní, kdy v roli premiéra může dělat bysnys mnohem líp a přirozeněji než z Hradu.

            1. Ona to ale většinou není alternativa. To jsou často lidi, co chtějí sloužit a mít ze sebe dobrý pocit – vlastně analogy těch od Gréty, ale vzdělanější, protože chápou základní přírodní zákony.
              Ale místo orientace na cíle, změnu, strategii, si prostě vybájí nějakého hrdinu, ke kterému se semknou a mezi sebou tvrdě trestají nevíru v zázrak.
              Tihle ani nepotřebují žádné rozvratné elementy, oni si to dělají sami.

  5. Jako pozitivní vidím, že dojde k ukončení Baštování a sekta „svědci Baštovi“ přestane tvoři 50+% diskuse.
    I při nejvyšší toleranci to začínalo být poněkud monotónní…

    Ohledně dalšího, vidím to stále optimisticky. Babiš vyhraje, pokud využije těchto 14 dní před 2. kolem:
    1) Žumpy a libtardi budou řádit jako urvaní ze řetězu, nadšením úplně vyšinutí – což naštve opravdu hodně lidí. Ekonomická situace je katastrofální, perspektiva ještě katastrofálnější… 5-ti demolice je vyztužená jedině žumpami, ale faktická situace je daleko za hranou.
    2) 2. kolo bude referendem proti válce.

    Součet procent z prvního kola je hausunmero, pro druhé kolo to neznamená skoro nic. Druhé kolo totiž bude referendem o šílených kouscích 5-ti demolice a současně referendem o válce, do které nás chtějí zavléci. Navíc se situace v Ruině bouřlivě vyvíjí a když budeme mít štěstí, Rusové začnou do druhého kola voleb větší akce, čímž bude toto téma silně akcentováno – a v tom má Babiš, jakožto „mírovější“ strana, hodně šancí navíc proti Gumě.

    Navíc je tady jedno hledisko, ještě nezmíněné: a sice, že jakékoliv akce NATO a USA proti Rusku nemají šanci, Rusko nejsou schopní porazit, v žádném z možných plánů a situací. Nedá se soudit podle dosavadních ruských akcí, protože Rusko nebojuje ve válce: stále mají jen „vojensko-policejní operaci“, tj. SMO (Special Military Operation), kde nasazují minimum sil a nepoužívají skutečně účinné zbraně – třeba letectvo. Kdyby chtěli, přejedou Ruinu za 48h tak, že Ukroše vojensky prostě rozdrtí, ovšem s velkým počtem civilních obětí a velkým zničením všeho; což zatím nechtějí. Také by ruské síly měly o něco větší ztráty než nyní, kdy jsou minimální.

    Jakmile by se vážně začala formovat nějaká „koalice ochotných“ (protože NATO bude zablokováno, nejen Turky, ale také Maďary, Francouzi a dalšími) pro nasazení do války v Ruině, bude to pro Rusko znamenat skutečnou válku a to pak vše bude vypadat úplně jinak. NATO je vykradený papírový tygr, války neschopné, to je jistota a s tím Západ nic neudělá, i kdyby čert na koze jezdil.

    Západ prostě tuto válku prohrál, a to v momentě, kdy ji začal. Doufali, že k silnějším vojenským akcím v zásadě ani nedojde, jelikož se Rusko zhroutí díky sankcím ekonomicky a rychle pak i politicky, což byla nehorázná pitomost. V rámci dokončení Západní prohry padnou na hubu všechny režimy, které bandero-nacismus podporovaly, včetně české vlády a českého prezidenta – pokud by bandero-nacisty a válku podporoval – jako se to dá čekat od Gumy. Takže i kdyby Guma náhodou vyhrál druhé kolo, dost jistě tam nebude dlouho a čeká ho nepěkná budoucnost…

    Dopadne to dobře, i kdyby za 14 dnů Guma vyhrál, nebude to nadlouho. Ale je velká pravděpodobnost, že nevyhraje, protože voličům dojde, že jde o Fšecko, a tak zvednou zadky z gauče, i kdyby Babiš měl rohy, kopyto a čertovský ocas. A hodí to Babišovi proti Gumě.

    Tak či tak, do války nás fakticky nedostanou – protože jakmile s tím začnou, Rusáci to vezmou vážně… a vydrtí Ukroše a kohokoliv dalšího, kdo by se k tomu přidal.

    1. Až takový optimismus nesdílím. Faktem je, že anglosasové prohráli, teď jde o to, jak moc ještě bude ta kobyla kolem sebe kopat.
      Ač by se dalo se vším ve Vaší úvaze souhlasit, má jeden slabý bod – mainstream je schopen nepřipustit diskuzi o válce …

      1. Ano, v tom máte pravdu: stačí se podívat, že i nejméně šílené žumpy jsou jak Volkisher Beobachter, zatímco ty nejšílenější by zahanbily i Der Stürmer neblahé paměti (SeznamZprávy, kam píší přímo redaktoři RFE/RL). Nic jako vyváženost, pravda tam není, a diskuse-kritické články už vůbec ne. Nicméně i takové žumpy musí psát o ničení ukrošské infrastruktury a z toho je zřejmé, že Ukroši zrovna nevyhrávají… Válku ukazují, což je to hlavní.

        Druhé kolo volby je významně jiné hlavně v tom, že to není volba koho – nevolí se pozitivně nějaký kandidát, ale je to volba proti někomu a proti něčemu – je to negativní volba. A na tom se shodne mnohem více lidí, kteří v prvním kole volit ani nešli, protože neměli favorita či je něčím bytostně sr*al. Navíc to bude, jak jsem už zmínil, vlastně referendum: proti 5-ti demolici, proti válce. Domnívám se, že v tomhle vznikne mnohem širší koncensus.

        Hodně lidí také první kolo vynechalo, protože si řekli, že Babiš se do druhého kola stejně dostane, a pak se uvidí. Při zběsilosti žumpy – kterou loutkáři nedokáží kontrolovat a tlumit – vznikne jistě dost lidí, motivovaných se druhého kola účastnit.

        Uvidíme, ale nevidím to jako ztracené…

    2. Ad „svědci Baštovi“ to nebude konec, ten mašíbl nemá soudnost ani sebereflexi. A navíc potřebují dobojovat „covidový teror“, to nesmí přece bábovi projít.
      Ad válka s rusama – o tom nerozhoduje nějakej loutkovej „president“ třetiřadé země na východě evropy. Ten musí počkat spolu s Čaputovou a Dudou, poslušně žmoulat čepice a čekat až se probudí pan president USA. Ten rozhodne, jestli Baštovi „volyči“ a naše děti budou rukovat a kdy.

      1. Nevíme, jak do toho celého zapadnou Bidenovy domácí starosti kvůli tajným dokumentům v garáži u jeho bývalé kamceláře.
        Nelze vyloučit, že Ukrajinu nechá na starosti Britům a EU, a svoji pozornost zamíří na záchranu své vlastní pozice doma.

    3. Baštování bude nepochybně ukončeno, Bašta sám váhu nemá a nepochybně se angažovat přestane. Není to lídr, prostě se po něm slehne zem. Buďte bez obav.

      Jestli si myslíte, že je taktické ty lidi takhle napadat, prosím… zřejmě máte výhru loženou.
      Já si myslím, že Babiš nemá šanci ani kdybyste se chovali k baštovcům slušně a oni vám svoje hlasy v druhém kole dali.
      Tahle trategie prostě není hratelná a nepomůže vám ani větší arogance a útoky na lidi, se kterými jste měli spíš spolupracovat. Demonstrativní zašlápnutí potenciálního spojence k výhře nevede.

      1. To jakože by všichni ti kaštani a hopsalové měli přilézt k baštovcům a prosit?
        Nebude lepší poslat je do prdele?
        Nemají dobrý úsudek, nemají sebereflexi, nemají soudnost.
        Je toho hodně, co nemají, předváděli to tady čtrnáct dní.
        Myslím, že už to stačilo…

        1. Jj máte recht …myslím, že nám to druhý kolo může být u zadele…ten covidovej zmetek nebo guma to výjde nastejno …Vy Babišovi aktivisti a strážci menšího zla polibte si prdel…

      2. Strategie selhala, co naplat. „Svědci Baštovi“ nedokázali Babišovi vzít ani 5%, za to moc peněz nebude… Hlavní byl postup do druhého kola, což se Babišovi povedlo. Procenta plus minus jsou k ničemu. Bašto-úderka pochválená ve štábu nebude…

        1. Protože zajíci se počítají až na konci honu a ne v půli(!), jsem velmi zvědav, jak bude hodnocena ta vaše probabišovská úderka?!

  6. som rad ze nevyhrala Tetuše Danuše – aj ona ma prepojenie na STB a pochybne praktiky
    .
    nie som fanusik Babisa ale z racionalneho hladiska je to este najprijatelnejsia volba
    .
    http://www.infokuryr.cz/n/2023/01/13/danuse-nerudova-proc-nikde-neuvadi-sve-rodne-prijmeni/
    https://monikalefay.cz/danuse-nerudova-podvadela-u-testu-a-pak-se-chlubila-vitezstvim-dcera-komunisty-tvrdi-ze-jeji-nejvetsi-prednosti-je-cista-nekomunisticka-minulost/

    Danuše Nerudová informace o sobě příliš nezveřejňuje, zlé jazyky z okolí univerzity tvrdí, že nikde neuvádí své rodné příjmení. To mi samo o sobě přijde zvláštní. Podle otevřených zdrojů se dá dohledat, že její otec měl záznam u StB jako prověřovaná osoba s dodatkem „zahraniční obchod“. Nevíme proč, nic to o něm nevypovídá, dokud neznáme svazek (a ten podle všeho zmizel), nicméně je zajímavé, že jeho profesní oblast byla v 80. letech zřejmě stejná, jako u Babiše. Přes otce, bratra a manžela může být Nerudová propojená s velkou byznysovou sítí, její manžel pracoval jako zástupce Martina Peciny v době, kdy se fúzoval Agrofert s Agropolem (známá scénka, kdy se Pecina potmě sešel s Babišem v autě na Chodově). Manžel je nyní spoluvlastníkem advokátní kanceláře, která zastupovala PENTU. Lidé z okolí Nerudových říkají, že rodinným přítelem je Cyril Svoboda, který se přátelí s jejím otcem atd. atd.

    Kolem působení Nerudové jako rektorky na univerzitě panuje také řada pochybností, mj. si zakoupila pro svou kancelář nevkusnou lampu koně za víc jak 100 000 korun, v době, kdy prý škola neměla peníze na přístroje. Někteří lidé z vědeckého okruhu sdíleli na Twitteru diskusi o tom, proč se jako ekonomka podepsala pod vědeckou práci z úplně jiného oboru, to se ale zametlo pod koberec. Přitom její nástupce Vojtěch Adam musel za menší prohřešek z místa rektora odstoupit.

    Edit: Dnes v 9.46 někdo přidal na Wikipedii Nerudové, že je rozená Peslarová a okamžitě vzápětí poté se do mě pustili, jak můžu psát, že tají své příjmení. Musím říct, že jsou svým způsobem geniální a ta inspirace Babišem je evidentní.

  7. To je nářků, to je zoufalství!
    Může mi někdo sdělit, jaký by musel být (realisticky) výsledek 1. kola voleb aby nevypukly tyto bezvýchodné nářky? Zdá se, že jediný přijatelný výsledek by byl 51% (a více) pro Babiše. Tomu skutečně někdo věřil natolik, že zde nyní nastalo takové překvapení a zklamání?

    1. Lamentujeme, ale obávám se že ten oný záškodník zase radil. Proč no: zase ta antibabiš úderka zabodovala. Nebýt jí, dopadlo to jinak.

      Babiš- 35 Pavel 35,39
      ale antribabišovská , v podstatě nevolitelná úderka která se fakto neměla na post nejvyšší žádné schopnosti, takže byla jen na odebrání hlasů Babišovi . Pochybuji, že by někdo z nich dával hlas Dával jenerálovi hlas.

      Zíma 0,55 = 35,55
      Diviš 1,35 = 36,90
      Hilšer 2,56 = 39,46
      Bašta 4,45 = 43,91
      Fišer 6,75 = 50,66
      Nerudová 13,42 = 64,08

      Takže situace od posledních voleb stejná akorát jedinými možnými způsoby. V podstatě Babiš zase vyhrál ale díky úderce zatím ne. Lidi by si to měli uvqěomit, mají -li ještě kapku zájem o záchranu.l

      1. Ema: Jenže většina 13 ,42 % bude volit generála. Mají k sobě ideově blízko a podle několika průzkumů měli minimálně 30% překryv voličů, kteří se hlásili k oběma kandidátům.

        Chce to přesvědčit část nevoličů, aby šli volit do druhého kola.

    2. Ale tady nejde o procenta pro Babiše, ale o procenta pro jenerála. Evidentně opět zafungovala mediální masáž a zblbnuté trosky střední třídy fanaticky podporují válečného strejdu psychouše s komunistickou minulostí a pracovními zkušenostmi tajného agenta s právem zabíjet.

    3. Může mi někdo sdělit, jaký by musel být (realisticky) výsledek 1. kola voleb aby nevypukly tyto bezvýchodné nářky?

      35% Babiš, 25% Bašta. A byl by jásot.

  8. Nemůžeme volbu Pavla prezidentem vidět zase tak úplně tragicky!
    Kdyby nás, jak se pořád říká, obsadili Rusové, nemuseli bychom prezidenta měnit! 😅

    1. Ano! Teprve pak, pak!!! by se vidělo, že svou úlohu špióna, pro kterou byl vyškolen, splnil dokonale a nezradil důvěru, kterou na něj lid, vedený svým předvojem, vložil!

      A Putin by ho před zraky všech vyznamenal Řádem zlaté vařečky. – Je to jasné, volím generála.

    2. Pepa.
      Jen ať se poperou dva komunisti a oba pracovali v protistátních útvarech.
      To jsme to dopravovali,ze nám vládnou komunisti.

    3. Ale prdlajs Pepo, to nám , no nám, těm líně myslícím sugerují ti oní a prodejní psavci. Co by si u nás nebo na nás rusové vzali, vždyť nám tu už A/ nic nepatří a B/takovou veš jako jsme my si nasadit do kožichu by udělal jen blázen a to oni nejsou.

    1. to bylo prej už dávno, tenkrát to vlastně ani jinak nešlo… a byla holt jiná doba. Se vůbec divím že to vytahujete, pfff!

    2. Knieza Myskin: Nebyl. Byl ve vojenské rozvědce, která s StB byla ve spojení. Hájil se, že chtěl dělat rozvědčíka proti jiným státům. Hájil se, že tím nikoho neutlačoval ve vlastní zemi. Babiš spolupracoval s StB, aby mohl obchodovat v Maroku a taky se hájil, že tím neškodil vlastním lidem.

      Je to absurdní mít takový výběr, ale jeden vybrán bude. Babiš aspoň naruší monopol pětikolky na moc ve státě, když nic jiného.

      1. Re: Manuel a KM

        Jste trochu mimo.
        StB byla Státní bezpečnost. A patřila do stejného pytle, jako např. i SNB, nebo VB, které patřily do jiných odborů, resp, tyto odbory, neboli správy byly těmito složkami tvořeny.

        Naproti tomu pokud chtěl Flanel dělat v rozvědce jako voják, byl by podřízen ministerstvu obrany, což je opravdu rozdíl, minimálně v technicko-administrativním zařazení.

        Ona totiž existovala i civilní rozvědka – taky pod StB, v tom je ten háček.

        A abyste z toho byli úplně zblblí, tzv. vrkouni, správněji VKR, formálně podléhali FMV, kam byla VKR dost brzy po WWII. přičleněna.
        S vrkouny jsem se ve své vojenské službě setkával, byli do značné míry autonomní, nechytali se na ně ani civilové, ani vojáci. Neboli dělali si, co je právě napadlo a většina lidí v uniformě z nich byla dosti posraná.

        A jen taková perlička – pokud se mrknete na wikinu
        https://cs.wikipedia.org/wiki/St%C3%A1tn%C3%AD_bezpe%C4%8Dnost
        zjistíte, že některé odbory tam dodnes nejsou ani uvedeny. Prostě nepasuje číselná řada.

        Jistě budeme všichni rádi věřit povídačce, že se jenom někdo spletl, anebo byly v běhu let zrušeny a nikdo si toho vlastně ani nevšiml.

  9. Inu, pro mě volby končí, lidi klasicky nic měnit nechcou. Prázdná obálka nebo nejít vůbec, ono to výjde asi stejně. Jako pana hradního nám přeju Pavla – aspoň ty fígle půjdou líp vidět, babišníci můžou tvrdit, že „tohle by se za Báby nemohlo stát“, a generál ve vedoucí pozici… ono to k té naší rozvojové zemi tak nějak i pasuje… hajhóu!

  10. Nu ten vstup do války mě pořád nepřijde tak blízko, jako spíš utažení šroubů cenzury. Pávek se navíc vyslovil že bude házet klacky pod nohy stranám a lidem kteří se mu nelíbí. Prostě přituhne.

    1. A já bych se teda zeptal… anglosasové očividně nekonají nic pro ukončení konfliktu. Z toho vyplývá, že budou dál umírat lidé na ukrajinském bojišti, které ovšem bude třeba doplňovat.
      Ta otázka je: kdo je bude doplňovat? Američané? … Britové? … nebo kanonenfuter z východních kolonií? Oni tomu určitě nebudou říkat vstup do války …ale třeba solidární výpomoc napadenému. Vždyť koloniální války nebyly o ničem jiném – 1 bílý Sáhib velel a posílal na jatka stovky poddaných z kolonií.
      Napřed vyčerpají lidské zdroje na Ukrajině, pak jsou na řadě Poláci, kteří se přidají radostně a dobrovolně a pak jsme na řadě my, Slováci a Rumuni. Řekněme tak do 3 let ..

    2. Re: FP

      Vstup do války se vám zdá daleko?
      Možná by bylo dobré si občas natáhnout budík, anebo si pořídit pořádné brejle na čtení, případně se doučit abecedu.

      https://denikn.cz/minuta/1048983/

      Pokud se vám nechce číst, vláda chce mít pravomoc vyslat na 60 dnů vojáky AČR mimo domácí teritorium, bez souhlasu parlamentu či prezidenta.
      Těch 60 dnů se pochopitelně může několikrát opakovat.

          1. Vyplatí se to ale sledovat, protože k nám to oni tlačí se zpožděním.

            Ale je to v praxi jedno, protože stejně jako ty Ukrajinská střediska, to šestikoalice hravě prosadí proti SPD. Prostě jako u všeho osatního – můžeme o tom vědět s předstihem 5 let, varovat, být za posměch, pak to přijde, pitomci budou lapat pod dechu, že to ještě neslyšeli, a široká koalice to prosadí.
            Protože ti, co před tím varovali, byli „nevolitelní“.

      1. Na tom je nejpikantnější jiná věc,
        aby to vláda prosadila, musí mít 120 poslanců a to nemají.

        POKUD to tedy PS projde, tak jen s podporu ANO, protože nepředpokládám,
        že by někdo za SPD hlasoval pro….

        Ale kdo ví, v naší zemi není nic nemožné.

        1. Babiš to podpoří stejně jako prosadil Grýndýl, Vrbětice a teď ty Ukrajinská výcviková střediska.
          V tomto mezi Babišem a Pávkem není rozdíl – jen Pávek na to bude hrdý a bude se u toho fotit, kdežto Babiš bude tvrdit, že to neudělal, nebo že tam nebyl (třeba jako u toho hlasování).
          Babiš a jeho poslanci to podle mě podpoří.

  11. Pokud mám pravdu v odhadu a jenerál je skutečně psychopat nebo sociopat, jak se jeví, bylo by možné ho v přímé televizní debatě vyprovokovat k nechtěné odpovědi. Zaměřil bych se na téma zabíjení lidí, případně slepé plnění rozkazů. Pokud si totiž dobře vzpomínám, jenerál pár let zpátky v nějakém rozhovoru prohlásil, že je schopen zabít člověka holou rukou. Mě by fakt zajímalo, jestli už někdy někoho zabil, co při tom případně cítil a jestli se mu takové zážitky vracejí, například v nočních můrách či výčitkách svědomí.

    1. Toto je moment, kdy pochybuji o Pávkově zdravém rozumu a přikáním se k tezím o jeho psychopatii. Kdybych já takovou dovedností disponoval, nikdy bych to veřejně nevykládal.

    2. Re: tdx

      Áále ho*no. Kde by tak asi mohl někoho zabíjet? Na tzv. misích, kdy nevytáhl paty z Vé eSu?
      (VS je velitelské stanoviště, tvoří jej několik propojených přístřešků, např, stany, kontejnery, skříně nákl. aut, blablabla, jsou do toho natahané telefony a elektrika.) Nedejte se vysmát.

      Co se ke mně dostalo, jednou snad cosi dojednal s některou nepřátelskou stranou v Jugošce a tím je přehled jeho hrdinských činů vyčerpán.

      Soudruzi vojáci si dávají velkého majzla, aby se nedostali do problémů už od velitele roty, což na vojně není žádná extra šajba.

      1. Nejenom soudruzi vojáci, stejné je to i u soudruhů od policie a kteréhokoliv jiného ozbrojeného sboru.

  12. Žádné velké překvapení se u voleb nakonec nekonalo. Potvrdilo se rozložení sil ve společnosti přibližně tak, jak dopadly minulé volby do Poslanecké sněmovny a volby do Senátu (kde v obdobném dvoukolovém většinovém volebním systému ANO výrazně pohořelo). Pochybuji, že jsou Mára a jeho tým takoví amatéři, aby nereflektovali tyto chabé výsledky. Jediná věc ve mě hlodá, zda si Andrej Babiš realisticky věřil, že by opravdu mohl vyhrát. Ale to se asi nikdy nedozvíme. Každopádně od předchozích prezidentských voleb mělo ANO i strany alternativy dost času vygenerovat silného kandidáta, přijatelného i pro středového voliče. Tak se bohužel nestalo. Zato druhá strana, ztrestaná dvěma předchozími neúspěchy svých kandidátů, neponechala nic náhodě a za mohutné podpory médii vypěstovala „ideálního“ kandidáta pro mainstream. No nic, dobře už bylo, nezbývá nic než akceptovat tuto neveselou situaci.

  13. Kdepak, vážení, před realitou neradno zavírat oči. Jak ta realita vypadá?
    Vrátím se ke své dopolední tezi, že současné volby jsou svého druhu (nadsázka, samozřejmě), referendem o vztahu k současné vládě a všemu, co reprezentuje.

    Vypadá to tak, že přibižně třetině našich spoluobčanů s volebním právem je současný (nevalný) stav české společnosti, česká realita….. naprosto ukradené. Buď jsou moc hloupí, aby šli k volbám, nebo lhostejní a otupělí.

    Ze zbylých dvou třetin je skoro 60% občanů nejspíš s vládou Petra Fialy celkem spokojených – vyjádřili to podporou těch prezidentských kandidátů, kteří mají ke stylu současné vládní politiky blízko.

    Zbylých 40% by naopak chtělo tuto tuto vládní politiku (a nejraději celou vládu) změnit.

    Ať nad tím dumám jak chci, nezbývá mi než konstatovat, že lidé ve své skutečné většině jsou buď smířeni s drahým plynem a elektřinou, s 16% inflaci, se zapojováním ČR do války atd., nebo takový život dokonce preferují.

    My si tady na návštěvě u Zakladatele Alefa může výt, ječet, vřískat či fňukat a bědovat ze všech sil, ale to je tak všechno, co s tím můžeme dělat.

    Nejspíš je svoboda skutečně poznaná nutnost, co já o tom můžu vědět….?!

    1. Převedeno na všechny voliče – 27% je aktivně nespokojeno se současným stavem, 73% je spokojeno nebo se nevyjadřuje (kdo mlčí, souhlasí). Proto by měl sedět na vrcholu monokultury rozvědčík a exekutiva by měla tvrdě dojit lid, když se mu to líbí. Já, jako nespokojenec, se zařídím tak, abych alespoň netratil.

    2. Re: Godot

      Přestože vás nesmírně rád tupím, kudy chodím, tedy vlastně kudy sedím (píšu vdedě), nemohu s vámi nesouhlasit.
      Ne nadarmo byl kdysi populární termín „ovčani“.
      Idioti se opravdu proberou možná tak půl hodiny před porážkou.

    3. Ano, přesně tak. Žijeme si tu ve své sociální bublině, ale realita je jiná. Já jsem již smířen s tím, že to prostě většina tak chce a budu to respektovat. Hodit to Babišovi v druhém kole ještě půjdu, ale je mi jasné, že je to již jen labutí píseň. Prostě to tak je.

  14. Máte, prosím, někdo informace, jak to je teď s modrými knížkami? Předpokládám, že už žádné odvody v 18 letech nejsou, takže by se to řešilo až při mobilizaci?

    1. Branná povinnost platí pro každého občana, který jí není podle zvláštního předpisu zproštěn, ve věku od 18 do 60 let. Tak nějak to tam tuším je.

      Takže pokud spadáte do uvedené věkové kategorie, můžete dostat povolávací rozkaz a je pak na vás vojenské správě prokázat, že jste zproštěn.

    2. V současné době je „modrá knížka“ jen muzejní artefakt.
      V 18 letech žádné odvody skutečně nejsou, to ale neznamená, že vláda/armáda nemá informace o zdravotním stavu populace v jatečním stádiu vývoje – moderní doba přinesla moderní informační systémy.
      Nedávno proběhla médii hlavního proudu informace (nechce se mi dohledávat), že je v přípravě systém tzv. dobrovolných odvodů. My, staří a zkušení, víme, že dobrovolnost se ráda vyvíjí v dobrovolnost spíše povinnou a později mizí, leč povinnost zůstává.
      Myslím, že všeobecná mobilizace za současného stavu naší společnosti je v praxi neproveditelná, nicméně některé ročníky a zejména některé profese se jí mohu relativně snadno dočkat. Jak bylo oznámeno, žádoucí jsou řidiči větších vozidel (Targusi, máte zbaleno?), jedinci se zbrojním průkazem (nejsípš umějí střílet?) apod. Řekl bych, že i ajťáci a lidé, motající se kolem dronů (už je jich spousta):
      https://www.google.cz/search?q=Drony%20Plze%C5%88&source=hp&ei=KObCY_8syoOwB-jXh1g&iflsig=AK50M_UAAAAAY8L0OMmx4lxwF67Uxfej89IWAdgvT6Sc&ved=2ahUKEwidyKTmysf8AhUd9bsIHYBMAd4QvS56BAhXEAE&uact=5&oq=Drony+Plze%C5%88&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBQgAEIAEOg4ILhCABBCxAxDHARDRAzoLCC4QgAQQsQMQgwE6CAgAELEDEIMBOgsILhCABBDHARDRAzoICAAQgAQQsQM6CAguELEDEIMBOgsILhCABBDHARCvAToICC4QgAQQsQM6BQgAELEDOgYIABAWEB46CAgAEBYQHhAKOggIABAWEB4QD1AAWKQWYLEkaABwAHgAgAFciAH_BZIBAjExmAEAoAEB&sclient=gws-wiz&tbs=lf:1,lf_ui:10&tbm=lcl&rflfq=1&num=10&rldimm=10790319801556723617&lqi=CgxEcm9ueSBQbHplxYhIoZbA5NKugIAIWhIQABgBIgxkcm9ueSBwbHplxYiSAQhmZXN0aXZhbJoBJENoZERTVWhOTUc5blMwVkpRMEZuU1VORmRUZ3pielpCUlJBQqoBDRABKgkiBWRyb255KBE&phdesc=omMC5fcEGw8&sa=X&rlst=f#rlfi=hd:;si:10790319801556723617,l,CgxEcm9ueSBQbHplxYhIoZbA5NKugIAIWhIQABgBIgxkcm9ueSBwbHplxYiSAQhmZXN0aXZhbJoBJENoZERTVWhOTUc5blMwVkpRMEZuU1VORmRUZ3pielpCUlJBQqoBDRABKgkiBWRyb255KBE,y,omMC5fcEGw8;mv:[[49.8316941,13.4327081],[49.692865,13.322757999999999]];tbs:lrf:!1m4!1u3!2m2!3m1!1e1!1m4!1u2!2m2!2m1!1e1!2m1!1e2!2m1!1e3!3sIAE,lf:1,lf_ui:10

      1. Re: Godot

        Já si balit nebudu, páč věk a zdravotní stav.
        A kromě toho jsem zcela nevhodný kus, protože je pro mne hračkou imobilizovat jakýkoli samohyb.

          1. Váhal jsem a byl jsem líny zvednout prdel a mrknout do pravidel. Tak jsem si řekl „zabalit“ jako „zbalit“….. a ono sbalit.

            Výtka přijata, o výmaz černého puntíku požádám po týdnu rajónů……

            1. Re: Godot

              Věren tradici udílení cenných rad všem, kteří o to nestojí, vám doporučím zeptat se kompu, na kterém drtíte tuto diskuzi.

              Pokud vám jede gůgl, zadejte jen:
              PRAVOPIS, plus výraz, na který se ptáte.

              Pokorně přiznávám, že mnou nenáviděný strejda G. dělá pokroky.

    3. Re: Q.

      Fčilek vám poměrně rychle docvakne, proč ti zm*di chtěji digitalizaci všeho.
      Úplně postačí otevřít databázi se zdravotními kartami a vzápětí vám vyjede seznam nejméně nevhodných kandidátů na tu kterou vojenskou odbornost. Pokud to zkombinujete s potřebným studijním oborem, přepadová komanda mohou jet doslova na jistotu.

      1. Jelikož velení operace bude probíhat v angličtině, tak ti s velice dobrou znalostí angličtiny by taky měli mít preventivně sbaleno. Klidně mohou být bez nohy, budou sedět na štábu. Pokud se nyní utěšují představou, že to bude bezpečnější než v zákopech, tak nebude. Rakety poletí přednostně na štáby.

  15. Poprosil bych diskutující, aby si zjistili jak je to s tím doporučením Bašty volit vhozením prázdné obálky do volební schránky …
    Nějak se mi to nezdá .., mám dojem že Bašta odpovídal na nějaký dotaz jak bude sám volit, a jenom odpověděl že vhozením prázdné obálky …, tím podle mne, jak jsem to jenom mlhavě zaregistroval, dal jenom najevo, že nemá koho v druhém kole volit … Ale může to být také trochu jinak, je potřeba to přesně zjistit ..
    Může to být fáma, jako byla s těmi materiály na Babiše a Pavla v Moskvě …, Bašta byl v tomto minulém případě také chybně interpretován …
    Je potřeba si dávat pozor na dezinterpretace a neskákat na každou už svým hloupým významem pravděpodobnou hloupost …

    1. Fama to neni.
      Rano to viselo (mozna jeste visi) na Okamurovo fejsbuku.
      Odpovida na prime jednoznacne otazky.
      Prvni je mirena na nej a druha na doporuceni pro jeho volice.

  16. Zakladateli, mám dotaz:
    Nedal by se tu zprovoznit nějaký „ignore-list“ aby tu nenaskakovaly pořád ty prognózy a rady co má každý dělat aby…. Už je to dost nepříjemné číst. Je to tu samý politolog. A vojenský odborník. Ti jsou nakonec snesitelnější . hrají si na válku na Tribuně a nikam jinam se neroztahují.
    Já vím, co můžu udělat, ale zatím nechci. Opustil jsem definitivně už dva blogy. A nestalo se nic. Ani mi ani těm blogům. Ty si vaří svoji nudnou polívčičku dál.
    ===
    Před dvěmi hodinami jsem s vrátil z voleb. Naš okrsek měl následující výsledky:
    Babiš 202, generál Pavel 133, Nrudová 26, Bašta 25, Fišer 24 a pak už jedmociferná čísla. Ale opravdu nechci tady k tomu číst nějaká moudra. Těch mouder je všude jak …naseto. Na TV se nedívám, rozhlas skoro neposlouchám, mainstream mě nudí a tak nakonec přestanu číst i blogy q už budu jenom ležet v knihách. Ty jsou aspoň různé, nemelou pořád to samé.

        1. Že umím třídit informace, například?

          Zběžně prolítnu všechno, ale opravdu čtu jen to, co mne zaujme. Vylučovací klíčová slova jsou třeba „tupé ovce“ „kovidová totalita“ a podobně. Jakmile něco takové zahlédnu, roluji dál.

    1. Kilý Kocoure, náš malý okrsek Pavel 46, Babiš 24, Nerudová 10, Hilšer 8, Bašta a Fišer 6…
      Účast 90%.
      Tož tak

      1. Jinak mladí si vůbec nepřipouštějí spojení generál – povolávací rozkaz a mnozí staří nechápou spojení generál – nižší důchody. Prý to není možné.

    2. Rozumím. Sám jsem o tom uvažoval, ale já opravdu teď nemám čas se tomu věnovat.
      Kvůli práci nevím, kam dřív. – Když se podíváte na můj „semafor“, většinou tam svítí červená. To znamená, že jsem zaneprázdněn.

      Do diskuse nebo mazat trolly můžu i po večerech z mobilu, víc ale nezvládám. Takže zavedení individuálních „ignore listů“ (asi by vyžadovalo povolení nějakých cookies) teď nemůžu slíbit.

    3. „opravdu nechci tady k tomu číst nějaká moudra.“

      Oh, vzdyt je to tak snadne…
      Jinak mi pripominate tu hospodu uprostred lesa.
      Dnes je volba prezidenta, a diskuze pod clankem o volbe preidenta je kupodivu o volbe prezidenta. Kdo by to byl rekl.

    4. pro Starý Kocour – 17:45

      Pár dní tomu nazad jsem se utekla na Váš blog před zuřící bitvou „bašta-antibašta“. Moc se mi líbil Váš příspěvek Dobrodějové. Chtěla jsem k němu připojit jakýsi bezvýznamný komentář, ale jelikož jsem „lama“, tak se mi neodeslal. To nevadí – stejně to nebylo nic světoborného. Budu tu a tam k Vám nakukovat i nadále. Těším se na další čtení.
      Zdraví TK.

    5. Zakladateli, mám stejný dotaz a stejné důvody jako Starý kocour. Navíc mám návrh, aby snad nebyli ostatní návštěvníci blogu „ochuzeni“ o moudra těch všeználků, rozdělit diskuzi na dvě. Jednu tak jak je a druhou (která by zasloužila,podle Vašeho uvážení „vyřazení“ )jako vedlejší-„jiné komentáře“, podobné jako je „starší komentáře“. Jenže to dávám Vám práci Zakladateli, tak se na to vykašle. Ale je to škoda.

      U nás na dědině výsledky : Babiš 277, Pavel 179, Nerudová 97, Fischer 58, Bašta 44, Hilšer 16, … Při součtu hlasů vyhraje Pavel. A pak už půjdeme do války pomoci Ukrajině!

      1. V pradávných, velmi dávných dobách, kdy ještě věřil lid i knížata, že hvězdy visí na železných skobách a zem je jako koláč placatá, byl jeden týdeník a hlas mu zvučně zněl… je to tak strašně dávno, jméno jsem zapomněl.
        A tehdy, když ještě diskuse na tamním blogu administroval Honza Vurbs, byla na tom blogu jedna úžasná vymoženost, kterou se jednou, až na to budu mít čas, pokusím tady zopakovat: tlačítko u každého článku, s nápisem „Tohoto autora už nechci nikdy číst.“
        Zkusil bych to nejen zopakovat, ale i rozšířit i na diskutující; zhruba tuším, jak na to.

        Kdy to bude?

        To už jsem přece napsal: jednou, až na to budu mít čas.

  17. Zbývá naděje.

    Část voličů Bambuše, Hilšera atd., nepřijde k volbám. Některé může ukolébat, že Pávek vyhrál.

    Alternativa má jasnou volbu, buď anebo a půjde volit. Zde je riziko, alternativa je v druhých kolech slabá.

    Proto je nutno všude šířit, co má hrůzovláda za lubem a alternativa se musí sjednotit a udělat z volby Babiše, referendum o vládě!!

    A jestli Baštovci budou házet prázdné lístky, jak radí jejich nezvolitelný kandidát, je třeba je vyobcovat ze slušné společnosti!

    1. I kdyby ti baštovci vyslechli vaše líbezné výroky na jejich adresu a udělali přesto, co chcete, stejně to bude málo.
      Vždyť to přece bylo evidentní, že Babiš není hratelný v druhém kole. A nedělejte, že to vidíte poprve napsané.

    2. dexx 14 ledna, 2023 (17:41)

      – k vaší první poznámce, ve které vyjadřujete naději v to, že by voliči nepostoupivších kavárenských kandidátů zůstali doma jen tolik, že jak Danuše, tak Fischer jakož i Hilšer vyjádřili podporu Pávka do druhého kola a již naklusali do jeho štábu na koordinační schůzku aby mohli zkoordinovat svou činnost v jeho prospěch ….

      – už mě s prominutím pěkně se*e neustále číst pomluvy a lži vás Babišovců vůči Jaroslavu Baštovi
      Bašta totiž vůbec nevyzval své voliče k tomu aby hodili do urny prázdný lístek, ale jen a pouze odpovídal na dotaz, CO BY DĚLAL, pokud by se ON SÁM(!!!) nedostal do druhého kola. Já chápu, že je to pod vaší rozlišovací schopnost, ale je v tom setsakramenský rozdíl!

      Osobně jsem dlouho před volbami měl jasný voličský plán. V prvním kole podpořit Baštu a když to nevyjde, tak to v druhém s velký sebezapřením dát Andrejovi Hrabišovi. Lži a pomluvy, které o Baštovi šířili Babišovci mě krapet nalomili a již zvažuji, že buďto k těm volbám v druhém kole nepůjdu vůbec a nebo tam skutečně vhodím ten prázdný lístek. Tak ještě chvíli pokračujte abych se ve svém novém postoji utvrdil. Směle do toho!

  18. Zbývá naděje.

    Část voličů Bambuše, Hilšera atd., nepřijde k volbám. Některé může ukolébat, že Pávek vyhrál.

    Alternativa má jasnou volbu, buď anebo a půjde volit. Zde je riziko, alternativa je v druhých kolech slabá.

    Proto je nutno všude šířit, co má hrůzovláda za lubem a alternativa se musí sjednotit a udělat z volby Babiše, referendum o vládě!!

    A jestli Baštovci budou házet prázdné lístky, jak radí jejich nezvolitelný kandidát, je třeba je vyobcovat ze slušné společnosti!

  19. Ale no… V takovych valecnych uvahach se nebere v potaz spousta skrytych promennych. Byla treba II. svetova valka predurcena k takovemu prubehu jaky mela ? Kdepak. V Anglii byl rozpracovan v pripade hrozici porazky plan na likvidaci nemeckeho chovu dobytka rozprasovanim antraxu nad uzemim. Samozrejme by se to vymklo z rukou a nastal by kontinentalni hladomor, aby Nemci meli alespon neco, cela zbyvajici Evropa by zrala lebedu a piliny. Plan byl zrusen az v 1943. Nebo v pripade prohry v Evrope by nic nebranilo shodit atomovku ne na Hirosimu ale na Berlin. Nebo pojdme blize, v 1938 mela cs. armada jedno malo zname eso v rukavu. 250 kusu 20 mm automatickych mobilnich protileteckych kanonu Oerlikon. Nemecke plechovky – tanciky Pzkfw ausf. 1 a 2 by otevirali jak sardinky a pri spravnem nasazeni by velice zchladili hlavy Adovi a spol. A buhvi jak by se pak vyvijela politicka situace v okoli. Je temer verejne nezname, ze Putin ma taky (minimalne jedno) eso, ktere jeste nenasadil. A to vylepsene salvove raketomety s dostrelem 120 km, palici tezke termobaricke rakety. Buratino https://en.wikipedia.org/wiki/TOS-1 na steroidech. Jedna salva udela pas 1×10 km, kde nepreziji ani bakterie. Akorat ze nehumanni, temer ekvivalent male atomovky. Takze kdyz bude Putin chtit, ukonci valku za cenu naprosteho masakru srovnatelneho s nasazenim jadernych zbrani – ale bez nich. Jde o to, zda pak USA nesahnou k eskalaci. Ne Putin – USA.

    1. Bandita: Tenkrát bylo štěstí, že Němci rok váhali než vyhlásili totální mobilizaci a zavedení válečné výroby. Zavedli ji až někdy v únoru 1943 po Stalingradu místo v prosinci 1941 po sovětské ofenzivě u Moskvy. Nic předurčeno nebylo jako výsledek…

      Spousta toho nebylo ještě použito v současné válce. Nebyly použity ve velkém chemické zbraně, ať jako plynové granáty nebo jako otrava vodovodů sabotéry. Nebyly zničeny přehrady. Nebyly použity taktické jaderné zbraně. Může být hůř.

  20. Podle mne je třeba ve druhém kole akcentovat tři témata:

    1. Válka a naše účast v ní
    2. Dodržování zakladních zásad zastupitelské demokracie – koho by prezident (ne)jmenoval do vlády
    3. Cokoli z ekonomiky, tam se generál plácá jak ryba na suchu

    Neztrácejme víru.

    1. Při stejné účasti by Babiše ve 2. kole muselo volit navíc o cca 900 000 lidí. To není reálné.

      1. Je to reálné, viz výše.

        Pokud to bude referendum, jdou volit i ty desítky procent, které normálně nevolí.

        A část lidí z modrého tábora, paradoxně, může volit Babiše také.

  21. Musi se lidem říkat, že Pávek je komunistický agent a že volí komunistu.

    Podle lepsolidí jednou komunista, vždycky komunista.

    1. Kdeže, tohle oni mají dávno vnitřně ošetřené, hodně to rozebírá Petr Hampl. Cituji:

      Manažersko-intelektuálská třída se sjednotila za bývalým elitním komunistickým agentem a naivní občan by mohl předpokládat, že tím končí lustrace a lustrační zákon. Omyl! Ani náhodou! Ten omyl by totiž vycházel z předpokladu, že mají být na všechny občany aplikována stejná měřítka a stejná pravidla.

      To je ale buranský pohled. Zkuste si ale promluvit s někým z kavárny. Zjistíte, že vůbec nedokáže pochopit, o čem mluvíte. V jeho hlavě není prostor pro možnost, že by mohla být aplikována stejná pravidla na všechny. To, co jej dělá aristokratem (nebo co pokládá za vstupenku do aristokratického světa) je právě schopnost rozlišovat, na koho má být uplatněno které pravidla. Jeden estébák může být posvátným etalonem mravnosti, a vůči jiným budou zpřísňovány postihy. Ono není tak absurdní si představit, že by pod lustrační zákon mohly být zahrnuty třeba děti těch, kdo bojovali ve Svobodově armádě – pokud neprovedou patřičné veřejné distancování od svých předků.

      Samozřejmě, i liberální demokraté uznávají rovnost jako významnou hodnotu. Ale to přece neznamená, že se bude s buranem zacházet jako s pánem! Svoboda projevu taky neznamená, že můžete kritizovat vládu.

    2. Jo.. a jako náhradu za Pávka jim dáte Bureše, jo?

      O tom jsem přece psal opakovaně – Babiš není hratelný proti Pavlovi, určitě ne z těchto pozic.
      Leda by přebral Baštovu rétoriku, ale v tom je zase nedůvěryhodný, to byste mu nesežral snad ani vy sám.

    3. Eistuje jistě i skupina voličů, kteří generalisima nevolí nikoliv proto, že byl komunista, ale protože jím přestal být….
      🙂

      1. V tom jsou v principu s Babišem stejní.

        Dva podobní ksindlové jsou v druhém kole a jeden z nich má prakticky jistých 60 procent.

        To není nová informace, to je přece rozvaha známá už měsíce. To nebylo hratelné.
        Jen holt hopsalové měli pocit, že rozhoduje první kolo .. a nepomůže jim to ani opakovaně psát.

  22. Zdá se, že lidem ještě pořád není tak špatně, aby jim docházela vážnost situace.

    Asi jim ještě úplně nedošly ty prachy, které jim Babiš během Covidu rozdal…

  23. Babiš nebyl protiválečný ani ve čtvrtek, to přece není nic nového, že on plní všechny nadčeské úkoly stejně jako pětikolaboranti.
    Vykroutit se z toho, by předpokládalo dvě věci:
    1. nechuť Babiše plnit úkoly
    2. ochotu Babiše přistoupit na vícetahovou strategii společně s Okamurou

    Jenže už ten první bod neplatí, takže bohužel. Ale babišovská alternativa nám zase vysvětlí, že je to všechno jinak. To jsou přesně ty situace, kdy žhář je přesvědčen, že funguje jako hasič.

    1. Ve druhém kole už nebude tolik potřeba taktizovat, takže uvidíme, jak se bude Babiš vyjadřovat teď. Ostatně i Pavel.

      1. Babiš to nemůže pozitivně ovlivnit. Mohl by to Pavel nějak pokazit? Asi těžko, on působí vyrovnaně a Babiš není diskutér, nýbrž primitivní buldozer.

        Zeman ve své dobré formě by Pávka potopil, ale Babiš? Ten na svoje lidi sprostě řve, lidem lže a není absolutně trénovaný na strategické vedení dialogu.
        Já proto nečekám to, co se stalo Kchárlovi s Drahošem.

      2. Pavel se může promlčet. Má to ložené, když se nezblázní. Působí vyrovnaně, trénuje už 4 roky, nečekám, že by si to podělal tak, aby to někdo hodili Babišovi.
        Babiš je v podstatě stejný, jen z druhé strany žlabu. Tam budete těžko mobilizovat přes nějaká principiální témata.

  24. Pane Dvořák
    Prezident Zeman,byl pokaždé pro vyslání našich vojáků do zahraničí a jeho pobočník Babiš, by to prosazoval také. Jisté i Vám je jasné ,že to nezáleží na našem prezidentovi,jen si vzpomente,jak to bylo u Jugoslávie, rozkaz se musí plnit.

    1. Je rozdíl poslat profesionální žoldnéře, kteří se dobrovolně rozhodli, nechat se zabít pro prachy, a odvedenými branci vybranými nejčastěji podle věku.

      1. na to mám dvě odpovědi:
        1. Vrbětice
        2. milosti pro dobrovolníky

        Zeman je minimálně od Vrbětic na druhé straně a Babiš tam byl vždycky.

        1. Ad 2. Máte zřejmě na mysli milosti pro žoldáky. Slovo dobrovolních mám totiž tak nějak spojeno s tím, že se to nedělá za úplatu.

          1. Stan: Žoldáctví vyžaduje mimořádný žold, aby mohlo být takto označeno. Není to jen proplacení nákladů na cestu a výstroj dobrovolníkům a stejně je to obtížně pochopitelné jak by jakékoli peníze mohli všecko vyvážit ve válce, kde jsou ztráty obrovské. Není to jen nějaké hlídání ropných těžařů proti špatně ozbrojeným povstalcům nebo banditům, kde byla vysoká šance přežití a zbohatnutí,

            1. On snad někdo z těch zahraničních bojovníků, kteří dnes bojují za kyjevský režim (a na straně Rusů platí samozřejmě to samé) na Ukrajině, to dělá jen za „byt a stravu“? Vy tomu opravdu věříte? To snad ne…

          2. myslím skutečně dobrovolníky. Takové ty jak byl Stejskal nebo Grund, jen na opačné straně. Jedni dostali v absenci 20let, druzí příslib milosti a uznání.
            Ale obojí tam šli dobrovolně a vybrali si stranu z přesvědčení.

            Jako žoldáky označuju jiné typy. Často to sedí na nasazené příslušníky AČR.
            Žoldákovi je většinou jedno, za co bojuje, jde mu o kariéru, prachy, nebo zábavu. V zásadě by byl schopen týden střílet zleva doprava a další týden naopak. Nezajímá se o místní.

            1. Gogo: Definice žoldáka je velmi omezená. Voják z povolájí tam nepatří. Stačí u jakýkoli žoldáků jim rozdat druhé občanství země, která si je najala a už nejsou žoldáky.

              Definice byla udělána na míru evropským žoldákům, kteří byli v Katanze a okolí v 60. letech, kde místní občanství neměli a nechtěli, když stejně bojovali každou chvíli v jiné zemi. Jako byl Mike Hoare.

      2. místo modré knížky si neziskovkáři a podobná chamraď v „jatečním věku“ opatří papír s potvrzením „nepostradatelný pro funkci státu“

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *