25 listopadu, 2024

Invita invidia

Včera jsem se na prezidentskou volbu díval z pohledu Jaroslava Bašty, který podle mě vede v rámci svých možností a možností SPD velmi úspěšnou kampaň. Jsem stále více zavalován všemožnými videi a texty, kde jsem žádán, abych Baštu podpořil. Argumenty jsou takové, které bych použil na Baštově místě i já sám a v této chvíli je jednoznačně vidět, že Bašta je asi jediný kandidát, který si uvědomuje oněch 15% voličů Alternativy a aktivně pracuje na jejich získání. Kdybych byl na jeho místě, zřejmě bych nepostupoval jinak.

Dnes si nasvítíme pár pohledů na Andreje Babiše. Nebudeme si nic namlouvat, tyto volby jsou (podobně jako ty předchozí) zcela o Babišovi. Buď pro Babiše, nebo proti němu. Andrej Babiš je hlavním vyzyvatelem současné vlády a jejích kandidátů. Babiš je třetím kandidátem velké trojky, Babiš jede s Nerudovou a Pavlem v čele pelotonu a předjíždějí se navzájem. Cílová rovinka je samozřejmě ještě daleko. A přes všechnu úctu, kterou cítím k Baštovi a jeho práci, nedovedu si nějak představit, že by mohl Babiše předstihnout a převzít jeho roli. Dovedu si jen velmi dobře představit, že Babiše zbrzdí.

Mimochodem… všímáte si, že vůbec nikdo nepočítá s tím, že by Hilšer a Fišer mohli něco získat? Jsou také jen za brzdiče. Čím lépe uspějí, tím větší šanci na druhé kolo má Babiš.

Musím říci, že Andrejovu kampaň vlastně zatím nevidím. Tedy… tu, co by dělal on sám. Vím, že objíždí republiku a pokud zavítá do Vidlákova, půjdu se na něj podívat. Určitě má kolem dálnic dost bilbórdů, má svoje profesionálně (ale zároveň selsky) dělané Čau lidi. Od té neslavné návštěvy ve škole mi celé ANO nějak zmizelo ze zorného úhlu. Může to být samozřejmě moje chyba, že se špatně koukám.

Ale… sakra kdybych byl ten nevyhraněný středový volič, který politice nerozumí a rozhoduje se na poslední chvíli, tak v této chvíli o Andrejovi vůbec nevím. Respektive nevím nic pozitivního. Možná je to záměr. Proč se připomínat moc dopředu, stačí posledních čtrnáct dní… Po Novém roce času dost.

V této chvíli největší část kampaně Babišovi dělají mééédia a jeho poličtí soupeři svou nekonečnou nenávistí vůči němu. Všechno je zmobilizováno, všechno je podřízeno jednomu cíli – zbavit se ho za každou cenu. Všichni musejí přiložit ruku k dílu, nesmí zaznít ani malý kousek lidskosti. Babiš musí být vtělené zlo bez jakéhokoliv kousku dobra.

Babiš je jako Albrecht z Valdštejna. V poslední době mě až fascinuje, jak podobně fungují jejich osudy. Oba uměli dělat bohatství jako švec boty. Peníze dělají peníze. Oba uměli využít všech příležitostí. Oba byli zdatní organizátoři s rozsáhlými kontakty i znalostmi důležitých pro řízení velkých celků. U obou najdeme fanatickou pracovitost. Nechtěl bych Babišovi dělat osobního asistenta. Vydržel bych to tak týden. A stejně jako Valdštejn, i Babiš je na to sám. Znám spoustu jeho podřízených, kteří pro něj dobře pracují. Ale neznám vlastně žádného jeho podobně mocného a bohatého přítele, který by teď právě stál po jeho boku a byl ochoten s ním spojit svůj osud a svoje peníze. Spíš vidím hodně těch, co vyčkávají, jestli se pak přidají k hostině, až zvítězí a nebo budou dělat mrchožrouty, až prohraje.

Babiš svojí hru hraje sám. Od začátku do konce. Je těžká váha, má na to, tuto hru hrát, stejně jako na to měl Albrecht z Valdštejna. Vlastně by Babiš mohl jeho erb plně převzít i s heslem.

Svým způsobem nám Babiš v kampani říká poměrně jednoduchou tezi. Říká, že je toho schopen. Je schopen hrát nejvyšší hru, je schopen se přetlačovat s pětihlavou saní, je schopen se jí postavit a je schopen nasměrovat zemi jiným směrem než premiér i všichni jeho ministři. A já věřím, že toho schopen je.

Ale… stejně jako u Valdštejna, Babiš vůbec neříká, kam by republiku namířit chtěl. Zvolte mě, budete ve mě mít silného prezidenta, který se nebojí mocných tohoto světa, který bude hrát první ligu na nejvyšší úrovni… Ale zároveň slýcháme strašně málo informací, kam by tento silný prezident chtěl s republikou jít. V této chvíli na mě jeho kampaň dělá dojem, že je sice jediný, kdo může zabránit pětikolce zkompletovat pochod institucemi a zabrat veškerou moc v zemi… ale také se to jeví, že pokud trochu té moci necháme Babišovi, tak nevíme, co s ní hodlá dělat a v čí prospěch. Je to stejné, jako za Valdštejna. U něj také nikdo nerozuměl jeho plánům, a čím méně pochopitelné byly, tím více prostoru zbylo pro paranoiu.

Hele, já vážně nechci, aby si Pětikolka zabrala všechno. I když se stále více smiřuju s představou, že to tak dopadne, protože žádná jednota volebních úmyslů se nekoná. Já sice pořád mluvím o potřebě volit menší zlo, jinak vyhraje to větší, ale hážu tím na stěnu hrách. Jakmile napíšu o Babišovi cokoliv pozitivního, okamžitě se v diskusi dozvím, že je stejně nevolitelný a že se máme všichni sjednotit okolo Bašty. Ne, žádná jednota nebude a loňská volební tragédie se zopakuje.

A v této chvíli si myslím, že pokud chce Andrejko vyhrát i za těchto okolností, kdy se proti němu všichni a všechno spiklo, bude muset umenšit obavy, které vzbuzuje. Nikdo nepochybuje o jeho síle, ale mnohý pochybuje o jeho úmyslech, kam tu sílu míní nasměřovat. Nikdo nepochybuje o jeho vůli a pracovitosti, ale leckdo pochybuje, jestli jeho pracovitost nebude sloužit zase jen jemu samotnému.

Média jsou proti Babišovi. Vláda v něm oprávněně vidí nejsilnějšího a nejnebezpečnějšího soupeře, Bašta dělá úspěšnou a viditelnou kampaň a nerozhodnutí voliči se stále ještě nemají u Babiše čeho chytit. Ne, nejde zvítězit nad celým světem jen pomocí valdštejnova hesla. I kdyby bylo stokrát pravdivé. Vůbec bych se nedivil, kdyby si přesně tohle někdo spočítal u Seznamu či České televize a dali Baštovi velmi milostivě víc prostoru, protože to on se s Babišem tahá o stejné voliče. Jak jsem psal včera – karty jsou rozdány podobně jako v posledních parlamentních volbách a výsledek tomu bude odpovídat.

222 thoughts on “Invita invidia

  1. Babiš by mohl poměrně jednoduše vyhrát , ale to by musel říci , že s Ruskem bude vyjednávat o míru a že neschvaluje posílání zbraní na Ukrajinu. A taky o ostatních tématech by musel mluvit k věci a nebát se.
    Takže za mě je Babiš mrtvý muž.

      1. 2. Milan napsal:
        29 prosince, 2022 (12:12)

        Je to marný, je to marný, je to marný.

        Ostatní kandidáti vám to slíbí?

        Možná slíbí, ale nesplní.

        Nebo slíbí, splní, ale s 3% vám to bude k ……

  2. hmm, ani se nedivím, že tak proti Nejvyššímu jeli, jedou a pojedou i nadále. Proč, no protože jim zabránil , přes všechnu jejich snahu, odhalit škůdce který mu dal echo o Vrbětkách a dalších „tajných věcech. Pak se divte že soptí, že jej nemají pod kontrolou jak by chtěli. Na tohleto by , krom báby, nikdo z kandidátů neměl, … A kupodivu tenhle kiks dávají lidu na vědomí.
    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/kancelar-prezidenta-republiky-predcasna-skartace-dulezite-dokumenty-mynar.A221229_084526_domaci_vank
    njn,není furt svátek a lidi si to přeberou/přebrali už dřív..

    je to zajímavé čtení

  3. A nebo jinak…
    Přečtěte si Ústavu, nezaškodí něco o tom vědět, a zvažte nakolik pro váš život, ze všech rozhodnutí, která činíte, a kolik času a péče kterou na to vynakládáte, je významné zvolení toho či onoho do funkce prezidenta. Jestli to stojí za spoustu času, který tomu věnujete sledováním médií, v diskusích na sítích, v hádkách s kolegy, přáteli, v rodině, v hlučení na náměstích, v mávání cedulemi ve snaze přesvědčit lidi jiného názoru. V naději, v představě, že se to nějak pozitivně odrazí ve vašem životě, osudu. Že daleko více než kdybyste čas a úsilí vynaložili na něco jiného. Naučit se dalších několik cizích slovíček, naučit se užitečné dovednosti…
    Není tohle příjemným “čtením pod lavicí“ politického rodokapsu, místo daleko uzitečnějšího studia „knihy svého života“?
    Že je příjemné v diskusi někoho utřít, blýsknout se vědomostmi a trefnými postřehy, jak je příjemné uznalé poplácání po zádech a vědomí, že patříte do správného klubu, anebo jinde pod jinou fanglí jiného. S příjemnou chvilkou prokrastinace a zapomnění na všednodenní starosti a povinnosti. S libým pocitem výjimečnosti, že nejste tupé stádo jako ostatní, kteří si ovšem říkají totéž. Že nejste ani jako ti omezenci, kteří sice hromadí miliardy, jenže neumějí ani vyjmenovat…. Jste vzdělaní, sečtělí, máte přehled který by vám mohla závidět kdejaká hlava státu ba i velmoci, kdejaký magnát…Říkáte si, i mezi podobně postiženými, že jak je možné, a že jak je nespravedlivé, že oni, kdežto, že já….
    “ A co Ty, kdo jsi Ty, že se opovažuješ nám tohle připomínat?“
    Kdo jsem? Jsem jedním z vás.

    1. No, Velký Ještěr nám předvedl, kam až se dá zajít. A (spolu s VK) kdy je jeho úřad pro naši zemi důležitý.
      Je to hlavně vdobě vládních krizí. A možností jmenovat ústavní soudce (byť ani tam nebude absolutní monarcha). A ten Ústavní soud, jak se ukazuje, je důležitější než se na první pohled jeví.
      Prezident, jenž z těchto voleb vzejde, bude během dvou let jmenovat 12 ústavních soudců z patnácti. Každého na dobu 10 let (tedy dalším dvěma parlamentům/vládám, pokud by tyto žádné předčasné volby neměly, pokud by měly, tak i vícero). Paroubek by mohl vyprávět, jakou roli Ústavní soud dokáže sehrát. To opravdu není jen o Rychetského volebních čachrech.

      Tedy, dle mého skromného soudu, úřad prezidenta náš život ovlivňuje víc, než se na první pohled jeví, byť přímo jen možnými hrami se jmenováním / nejmenováním premiérů (ministrů).

  4. Vidláku, všimněte si, že při tom pochodu B5 českými i evropskými institucemi, jak obsazují jednu pozici za druhou, jim dochází protivníci, na které by mohli svalovat všechny potíže. Takže jejich úplné vítězství obsazením funkce prezidenta a obsazením Ústavního soudu se také projeví absolutní odpovědností v době, kdy by i lepší a schopnější politici a ekonomové měli co dělat, aby situaci ustáli jen mírným poklesem životní úrovně. A jak nám již B5 politici předvedli, jsou schopni vybrat to nejhorší možné řešení z možných, a ještě to ideologicky okecat. Takže jakmile obsadí všechny instituce a zmizí protivníci, kteří by jim v budování světlých zítřků bránili, jejich voličský elektorát čeká deziluze, že se žádné světlé zítřky nekonají a jsou jen za hlupáky hodné platit životy někomu jinému.
    Čekejme, že současní fanatici dehonestující své ideové odpůrce, se stanou těmi nejkritičtějšími kritiky současného režimu. Petr Fiala své vlastní nové oponenty najde v řadách svých nejvěrnějších.
    Osobně to odhaduji na palácový převrat kolem 2024, a možná už 2023.
    Pro nás platí:

    Nechoď, Vašku, s pány na led, neboť mnohý příklad známe, že pán sklouzne a sedlák si za něj nohu zláme.“ – Karel Havlíček Borovský.

    1. No, ve chvíli, ky dojdou přirození protivníci, začne si vládnoucí moc aktivně vytvářet nové. Nakonec na těch dezolátech placených z kremlu celkem usilovně pracuje už dnes.
      Čili, s onou absolutní mocí a tedy absolutní odpovědností vytváříme všechny předpoklady pro to, aby se vládnoucí moc uchýlila k totalitářským praktikám – protože nebude mít jednoduše žádnou reálnou politickou protiváhu. Za své neúspěchy nebude moci ona, ale vnější avnitřní nepřítel. Vyjádření pochyb o kompetenci vládnoucí „elity“ bude znamenat podkopávání důvěry v instituce státu a součást hybridní války, kterou proti nám vede ten vnější nepřítel. Přičemž TUHLE argumentaci sledujeme již nyní.

      Je to vtipné – protože nejenom Vítek ukazuje, že by se toho zase tolik nebál.

      Dle mého soukromého názoru je ta potenciálně absolutní moc 5K jedním z největších nebezpečí země. Z principu, nejenom proto, že je to 5K. Oni VĚDÍ, že jednou obsazené pozice nesmějí už pustit. Oni VĚDÍ, že jsou si odsouzeni táhnout tu káru dokud to půjde. A jakkoliv.

  5. Často přemýšlím nad tím jak nám Zeman a dnes i Vidlák dává na vědomí, že středový volič, který politice nerozumí . Zeman sice mluví o umění politiky všeobecně, vidlák dává naději, že NEstředový volič politice rozumí, leč stále mi není jasné co je to bpolitice rozumět a umět ji.
    To jako když umím intrikovat, umím politiku, nebo klasické lidovecké podrazáctví?

    Kdo dá odpověď?

    1. Věštec a je vůbec možné dnešní politice rozumět? Vy ji snad rozumíte? Vsadim se že se zde nenajde jediný člověk který jde k volbám nebo radši nejde mohl řici ted jsem volil člověka na pravém místě.Bud je to volba protestní nebo menší zlo.Ve světě to není o nic lepší u moci jsou šilenci co chtějí svět zničit ne zlepšit

  6. Proč Babiše?
    Protože je pragmatik, protože prokázal, že je nejzdatnější. Protože Agrofert. Protože není pan Nikdotusevzal. Protože má prediktivní minulost. Protože ho nemají rádi ti, které já nemám rád.
    Bez ohledu, že pravděpodobně bude odsouzen, a že prvoinstanční rozsudek
    bude vyhlášen před volbou. Bez ohledu, že mediální hnojiště otevře stavidla.
    Tak jako bych si vybíral pilota. Pro jeho zdatnost. Bez ohledu, že si tu a tam pro svůj vehikl nasosá trochu paliva, že občas vymlátí hospodu, a že o něm jdou řeči, že ošuká kdejakou letušku a občas i stewarda.
    Proč ne Baštu? Protože za kniplem nechci mít starce, který kdysi absolvoval základní pilotní výcvik. Třebaže má ctnosti svatého a v parku sype ptáčkům
    z toho co si odtrhne od úst.

    1. Nepritel meho nepritele je muj pritel 😉
      Maly detail, kdo bude dalsim ceskym premierem, kdyz bude Babis sedet na Hrade ?
      Neni Babise pro takovou funkci „skoda“ ?

      1. No, máme skoro jistotu, že bude-li na hradě Nerudová nebo Pavel (Bašta tím na hradě nebude nikdy), je Babišovo potenciální premiérování velmi nepravděpodobné stejně.

    2. Babiš není žádná výhra a patří do orchestru Pětikolky. Jeho postoje k Rusku a Ukrajině , stejně tak ke kovidu mnoho nadějí na dobrého prezidenta nedávají.

      1. Zmatkování a neschopnost jednoznačně rozhodnout během čbch, to byla jedna věc. Minimálně ten první půlrok nebyly zkušenosti ani informace, ale pak už ano.
        A někomu náramně vyhovovalo, i s informacemi pro občany šetřit a zachovávat status quo při jejich terorizování, zavírání malých obchodů a provozovat kšeftíky s pomůckami.
        Skoro jednoletý odstup od čbch, by u mne _možná_ způsobil to, že to výše uvedené, bych byl ochoten ne zapomenout, ale odložit na jindy.
        Prohlášení ohledně vrbětické kauzy, posrání se v přímém přenosu (o tom pan Vidlák něco ví) a faktické obvinění Rusů bez jakýchkoli důkazů, jen per huba, to u mne estébáka vyřadilo z jakékoli možné další volby.
        Odmítám volit takzvané menší zlo v této koncentrované podobě, tedy ty dva roky bordelu, teroru a situace na MZd při čbch + ty Vrbětice.
        To je prostě už moc.
        A pan Bašta je nevolitelný, nezvolitelný a pro tu funkci naprosto nevhodný. Tuším, že ode dneška mají presidentští kandidáti týden na to, presentovat se voličům.
        Tak dávejte pozor, jak se bude presentovat pan Bašta a pak tu volitelnost/zvolitelnost můžeme probrat ještě podruhé a potřetí.
        Ať si paní Nováčková sakruje jak chce, ale pan Bašta je podle mne nějaká kouřová clona, někdo jen použitý k odvedení pozornosti.
        Ten, kdo potřeboval tu pozornost odvést, si byl moc dobře vědom té páně Baštovy nevolitelnosti/nezvolitelnosti.
        A i přesto na zmínky o panu Baštovi, někteří místní skákali, jako na polt voňavého špeku..
        Co je to ksakru platné, že je to určitě slušnější člověk než estébák, když v této volbě nemá žádné šance?
        Nazývám to úmyslným tříštěním Alternativy a to z pouhé hlouposti.
        Jen hodně hloupý člověk, je schopen stále opakovat „Bašta a nic než Bašta“ i za situace, že tohle tříštění úsilí, celou Alternativu i SPD zcela zesměšní.
        Hlupákovi je to ale jedno. Bude mlít dál, třeba na jiné téma, ale zase kraviny.

        1. Tak tak, ovšem to by chtělo optat se páně Okamury. Protože určitě další ze SOC-DEM-SPD, europoslanec David, by byl mnohem vhodnější kandidát. A to nemluvím o Hynku Blaško(vi), který měl o toto klání zájem, byl ale z SPD rychle „odejděn“, ačkoli byl do té doby trpěn.
          Ale třeba to pan Okamůra s panem Babišem zobchoduje a pan Bašta těsně před volbou náhle ze „zdravotních důvodů“ odstoupí…

  7. No, a co takhle se zamyslet nad důsledky volby Babiše. Pětikolka bude mít na hradě dalšího otloukánka a 4 roky bude mít obrovské téma na odvádění pozornosti od krachu ČR.
    Zvolením lampasáka nebo vydlabané dýně se problémy této kotlinky v celé kráse projeví do tří měsíců a pak nastane ten správný čas poslat celou tu squadru do hnoje. A to nemluvím o přímém zapojení do války proti Rusku.
    Bude teplo, na náměstích bude svítit sluníčko což bude ideální na nějaký ten majdaník.

    1. Přesně to předpokládám. Babiš prodlouží naše utrpení, ostatní je urychlí, což dá naději, že přece jen vybředneme ze současného svrabu s menšími ztrátami.

        1. Tak za vyšších jednotek minut, než přijde čelo první tlakové vlny, se dá stihnout ledasco, když je to po ruce. 😀

    2. To je silný argument. Pro tuhle strategii, protože nemáme sílu na změnu kursu ve veletoku dějin, ze dvou, kteří se dostanou do druhého kola, kdo by byl vhodnější…
      Ovšem, prezident bude na jisté čtyři roky, kdežto jak dlouho nynější vláda?

    3. Správný čas poslat celou tu squadru do hnoje je právě nyní. Bohužel většina voličů se drží při zemi a spoléhá se na menší zlo.

      1. Naprostý souhlas. Teď je čas setkávání a tak máme možnost poznat různé názory přatel, rodiny a spolupracovníků.
        Pár postřehů:
        Nerudová sice krade, ale i přesto je mi nejvíc sympatická – doktorka z Brna
        Energie mi kurevsky zdražili, ale nějak to zvládneme – učitel z Ostravy (momentálně má v baráku 17°C)
        Ukrajina musí bezpodmínečně zvítězit – ředitelka z Prahy
        atd atd
        Tyto volby nemáme šanci vyhrát. Takže lidé musí zažít novou totalitu, aby se probudili. A čím dřív ji zažijí, tím rychleji skončí..
        Nemám z toho radost, ale ani nemám řešení.
        Už ani emigrovat není kde.

  8. Myslím, že ještě dojde na nějaká zásadní překvapení cca týden před volbou – však všichni mají dostatek hnoje pro rozmetání na dvorku. Nakonec zvítězí ten koho si vybere všemocný Putin :-), jako dosud ve všech kolébkách, jesličkách, školách a domovech důchodců demokracií

    1. Putin není Rusko a naopak. Rusové mají svou hrdost a mentalitu a pokud platí , že většina Rusů volí Putina , tak bez Putina bude volit jemu podobného a určitě si nenechá něco vnucovat. Konec konců mají pro vyjednávání pádný argument ve formě jaderných zbraní.

      1. V poslední době se zamýšlím nad tím, co se bude dít v ČR, až Rus tuhle bitku prokazatelně vyhraje.
        Jestli, nebo jaké důsledky, z toho v ČR a na její politické scéně vyvodit, či nevyvodit.

        Jestliže některá z těch mediálních mrdek napíše, že je Lvov z 90% bez elektriky a nepřipojí „zprávu nelze nezávisle ověřit“, tak podle mého překladače z mainstreamu to znamená, že zcela bez elektriky je nejen Lvov, ale dost pravděpodobně i jeho širší okolí. Trochu se pamatuju na koncepci jejich (sovětských) sítí vn a vvn.
        Linkami vn, na hladinách 35 a 50kV se zásobují malá města do 10.000 obyvatel až do vzdáleností asi 50km od města a jeho velkých rozvoden. Takové uspořádání má zrovna ten Lvov – na východní a západní straně města. Třetí, komutační rozvodna, je téměř v centru, krytá.
        Podobně se to má s Charkovem, o kterém už raději nic nepíšou.

  9. Jedinej rozdíl mezi Babišem a těma dvěma figurkama je ten, že Babiš bude lézt do americký prdele sám za sebe, kdežto ti šašci jsou nastrčený Bakalou, Dobrovským a nevím kdo ještě se v tom veze, nezajímá mě to, je to pro mě jedna svoloč. To je kurva JEDINEJ rozdíl, takže jako sorry, Bašta, nebo nikdo. Babiš tu šaškoval s Vrběticema, povinným Fajzrováním, a jak říkal Štěpán, když přišli za Havlíčkem s řešením cen energií, poslal je do prdele stejně jako takhle sebranka. Jděte s tím Andrejkem už laskavě do prdele.

  10. Začarovaný kruh: Babiš indukuje Pětikolku, která na něj může zaměřovat pozornost a vymlouvat se za svoji neschopnost. Válka na Ukrajině umožňuje Pětikolce kohokoliv, kdo s ní nesouhlasí (včetně Babiše), označit za hrozbu a ruského podvratného agenta; je to přece STBák ne?! Nerozhodní voliči jsou tak odrazeni a voliči Pětikolky jsou stále ve stejném počtu a správně vykádrovaní a disciplinovaní. Zřejmě si famaticky mysli, ze konají dílo boží =opus dei…. Jinak si ten zápal a nenávist nedokážu vysvětlit. Na druhé straně, ale jsou tady i nerozhodní lidé, kteří sice nenávidí Pětikolku pro její neschopnost, ale Babiš je natolik nestravitelný, že prostě nemůže být u moci. Mám spoustu přátel, se kterými o tom pravidelně diskutujeme a tito lidé se nejvíce boji toho, že Babiš jednoho dne všechno všecičko v zemi sloupí a bude nás sdírat. Bude tady jako feudál a my nebudeme moct ani ceknout až nám vystřelí ceny nahoru. V podstatě se bojí korporátního fašismu. Je ovšem zarážející, že jim už tolik nevadí, když vyprázdněná místa po Babišovi převezme nadnárodní (rozuměj DE nebo US nebo FR nebo NL) koncern a bude se chovat úplně stejně. Babiš by byl aspoň zpacifikovatelný jakožto domácí miliardář.
    Aby to nakonec nebylo tak, že pouze odchod Babiše z politiky a definitivní řádění Pětidemolice ve všech institucích proberou nerozhodné nebo spící občany. Vikingové by tomu, co se chystá asi říkali Ragnarok.

  11. Myslím, že místo jalového dohadování nad čísly a všelikého špekulování by se alternativa měla KONEČNĚ vážně zamyslet, jak oslovit nezanedbatelnou množinu věřících …

      1. S mladými to moc pozitivně nevidím asi jak, kdo, co potkávám já v lepším případě apatie v horším semleti (dobrovolně) systémem. Zažil jsem při senátních volbách debatu s ca 20-ti letých hochem, středoškolákem t.č. úředníkem ve státních službách. Na argumenty: „z Německa nám dají nové tanky a Pekarová nikdy o 2 svetrech nemluvila“ se nedalo, aniž bych ho urazil (a na to jsou citliví) odpovědět. A pochopitelně čte a vzdělává se. Jeho vlastní matka jen pod vlivem životních zkušeností bez vyhledávání informací to v soukromí komentovala „je to blb, nevím, co s ním“. Neměl jsem to srdce jí poradit metodu svob. Halíka – Mechellinka a tahat gumy.

    1. Ano, to je zásadní článek.
      Problém je v tom, že záložní plán by musel být předem zveřejněn pro všechny „zdejší“
      A tím pádem stovky dobře placených profesionálů mohou preventivně pracovat na široké plejádě likvidace oněch „záložních plánů“.

    2. V první řadě by museli soudruzi v tom svém zákonu definovat, co je to vlastně ta DEZINFORMACE. Aby si to kdejaký jouda okresního formátu aktivisticky nevykládal po svém. Jinak to bude gumovější než Husákovy zákony proti „podvracení republiky“ (ne)blahé paměti.
      No a hned potom by nejspíš přišla řada na šiřitele fake-news ze zpravodajství „Ceské“ čili bruselské televize, plus plejády libtardích plátků či webů…
      Klasický příklad střelby do vlastní nohy. Na to jsou ONI machři!

      1. To, že se střelí do vlastní nohy bezprostředně poté, co postřílejí všechny své skutečné i domnělé odpůrce, považuji za dost chabou útěchu.

  12. S Baštou je to následovně:
    (Tisková zpráva)

    Podpora českých osobností a představitelů národní scény pro Jaroslava Baštu pokračuje dalším videem „Bašta na Hrad! 2“, v němž tak jako ve videu na začátku tohoto týdne vyzývají další osobnosti všechny občany, aby 13. ledna přišli k volbám a do urny vhodili hlas pro společného národního kandidáta. Prezidentského kandidáta Jaroslava Baštu v tomto videu podporují: energetik Ivan Noveský, publicistka Dušica Zimová, zpěvák a kytarista skupiny Kamelot Roman Horký, představitel Hnutí Cesta a iniciativy Říp Antonín Baudyš, filosof a místopředseda Akce D.O.S.T. Jiří Hejlek, učitel a představitel strany Manifest Petr Marvan, podnikatel Pavel Fátor, politolog a předseda spolku Svatopluk Petr Drulák, představitelka iniciativy Občanská neposlušnost Lenka Tarabová, zástupce iniciativy Vraťme děti do škol bez podmínek Václav Havlíček, politolog Daniel Solis a ukrajinští studenti Bohdan a Ivan Yakobovi.

    Pro zapojení se občanů pro aktivní podporu byl na webu zachranmenasstat.cz umístěn leták ve formě pdf, který lidé mohou tisknout a šířit mezi přáteli, sousedy a ve svých komunitách.

    V letáku je uvedeno, že Jaroslav Bašta je jediný kandidát, který:

    odmítá prodej české elektřiny přes lipskou burzu
    odmítá odstřihávání od zdrojů plynu a ropy
    odmítá podporu války posíláním zbraní na Ukrajinu
    odmítá diktát Evropské unie
    odmítá kovidové totalitní praktiky
    odmítá nepřiměřenou podporu cizincům na úkor našich občanů
    odmítá destrukci České republiky vládou Petra Fialy
    „Hrozí nám bída a kolaps ekonomiky, politici mluví o válce. Takovou budoucnost nepřipustím. Když mě zvolíte, dle článku 62 Ústavy České republiky proto odvolám vládu Petra Fialy.“

    Jaroslav Bašta

    Baštův problém spočívá v tom, jak dostat toto sdělení mezi lidi.

    Takže ano – něco získá Babiš, něco Bašta, prezidetem bude Mušketýr nebo prezidentkou Čapuše.

    Jdu si připravit snídani, která se bude skládat z panáka slivovice, vajíček na špeku, chleba, šťávy ze dvou citronů a dvou mandarinek, a espresa. Pak si, jsa v karanténě s okem, budu číst Václava II. od Libora Jana (únik z reality), z čehož mě vyruší probuzená Labuť někdy dopoledne. Láska prochází žaludkem, tak jí připravím snídani také. Nejspíš palačinky s borůvkami.

    1. Dobrou chuť, každopádně.
      Ona je otázka, zda není taktické tuto „volbu“ raději vzdát, protože i kdyby se Babišovi povedlo ve finále přetlačit PavloČaputici a celý ten libtardí kolaborantský ansámbl, prezident v těchto podmínkách dopadne vždy jako Hácha nebo ještě mnohem hůře. NATO+EUhnije nepochybně prohrají vojensky i ekonomicky: Rusové mohou převálcovat Ruinu až k Užgorodu kdykoliv se jim zachce – a pokud se jim zachce, tak přitom sejmout i celé NATO v Evropě. Dosavadní zcela vyšinutá politika USA a Západních evropských států jim nakonec jiné možnosti nedává, než to udělat – jen je otázka, kdy k tomu dojde. Není pro Babiše výhodnější usilovat o postavení prezidenta ČR až posléze, až se všechny tyto šílenosti přeženou? Nemůže to už moc dlouho trvat, Ruina je těsně před kolapsem po všech stránkách. Současně „zvolené“ (protože díky žumpoidní převaze a mocenskému tlaku o nějakých spravedlivých volbách nelze vůbec mluvit, i kdyby se hlasování přímo nefalšovalo) loutky hodně brzy skončí velmi neblaze…

      1. PS. Právě probíhá další velká vlna ničení zbytků ukrošské energetiky, celá Ruina bouchá… Rusové opakují údery cirka po 14-ti dnech, aby vyčerpali Ukrošům a NATO zásoby náhradních dílů, transformátorů, izolátorů a všeho dalšího. Takže okamžik, kdy už nic opravit nepůjde, je za dveřmi…

          1. Re: ZH a k42

            To není vůbec žádná pravda, protože všichni dobře vědí, že hnusnému Ivanovi došly až asi tak po sté a jednadvacáté od začátku teroristické války všechny chytré i všechny hloupé rakety.

            Tuhle válku vyhrajeme, hurráá a nazdar!
            Na Bělehráád!

            1. To je fakt! Bez eletriky se žít dá, invazní síly a prostředky jsou už skoro kompletně zničeny, munice vyčerpána, a těch 150000 vojáků se k nasazení taky nechystá.
              To ví každej. Kromě zavrženíhodných desinformátorů.

            2. Ale ona to určitě bude pravda, vždyť to tvrdí neomylné západní rozvědky či instituty. Proto přece Rusové ostřelují po 14 dnech. Musí si ty rakety vyrobit a z těch ukradených mikrovlnek musí vykuchat elektroniku. Né. Pořád nechápu, čemu se furt divíte.

        1. Do roka nezbude z poloostrova jménem Evropa kámen na kameni. Takže jestli bude na tu chvilku prezidentem ten a nebo ten je zcela jedno.

          1. POde několika viionářů, co unisono tvrdí, ž se to rozhrábne v prvním pololetí. Kupodivu včetně Nostradama.. Tož uvidíme…..

        2. Přímý střet s čím přesně? NATO je vykradený papírový tygr, jak jsem již psal. Globální agresor, žádná obranná aliance, zcela v područí těch nejšílenějších sil z USA. Ale boj s Ruskem, to není žádné „střílení krocanů“ jako proti Saddámovi nebo Kaddáfímu. Konvenčně NATO proti Rusku není schopné nasazení, ostudně by prohrálo.

          Pilotovaná letadla proti ruským raketám – výsledek je nabíledni. Neschopné operovat v Evropě, protože v dosahu ruského A2/AD (cirka 2000 km od ruských hranic) není schopné ani zabezpečit své letecké základny – nemají dost PVO ani pro ty největší, PRO je prakticky nulové – čím jde sestřelit i tak obyčejná bojišťová ruská raketa jako operačně-taktický Iskander-M? Z arzenálu NATO ničím… O hypersonických Kinžálech, Zirkonech, … už ani nemá cenu psát. Čím sestřelí ruské stealth křídlaté střely dalekého dosahu, vybavené plejádou rušících systému a klamných cílů? Např. X-101 má faktický dolet 10 tisíc kilometrů, může přiletět třeba od západu, ze směrů které nejsou hlídané. Atd. atd.

          Hlavní síly jsou z USA (přes 70%) a jen v letectvu a námořnictvu, pozemní síly NATO jsou doslova k smíchu. Letectvo proti ruské PVO/PRO (a ruskému letectvu s extra daleko-dosahovými leteckými raketami) má šanci asi jako sněhová koule v pekle; námořnictvo (s výjimkou ponorkového) jsou plovoucí terče – v protilodních raketách mají Rusové 40 let náskok. Pozemní síly NATO jsou simulakrum: 5+ druhů MBT (tanků), 20+ druhů bojových vozidel pěchoty, 40+ druhů zodolněných náklaďáčků, 100+ druhů dopravních náklaďáků. Lze něco takového nasadit do boje a servisovat, zásobovat? Nelze. Velice slabé dělostřelectvo a raketové pozemní vojsko: 15+ druhů houfnic, 4+ druhy salvových raketometů. Munice je každý pes jiná ves, vzájemně většinou nepasuje a kromě toho skoro není – výrobní kapacity jsou zničeny, exportovány nebo zrezavěly v brownfieldech.

          Proto všechno, žádný střet s NATO nebude. Možná blázni z Fašingtonu sestaví nějakou „koalici ochotných“, které se pokusí nasadit do masomlýnu, ale skrytě v ukrošských uniformách, jako se to děje již nyní. Dál to nepřeroste, jelikož je to předem zaručená prohra…

          1. Chtěl jsem tím naznačit, že k válce v Evropě NATO-Rusko nedojde. NATO bude „zničeno“ efektivně spíše vojensko-politicky: v podstatě přestane existovat jinak než ryze papírově. Již nyní je nemožné získat souhlas všech členů téměř s čímkoliv, tudíž blázni z Beltway musí sestavovat „koalice ochotných“, mimo NATO, i když s využitím struktur NATO. Proklamovaný „článek 5“ ve finále znamená, že členové pošlou jako pomoc leda pytle na mrtvoly… pokud vůbec něco. Vojensky je všem situace nadmíru jasná, o tom není pochyb – a hlasy nějaký magorů jako Stoltenberg nebo kupa politických generálů z Pentagonu na tom nic nezmění. Ke skutečných akcím ze strany NATO nedojde…

            1. k42…….to vaše sdělení je přesně v duchu co píše náš tisk o Rusech je zrovna tak mimo. Protože to co popisujete je sice v mnoha věcech pravda ale to zasadní 3 světová nevyhraje nikdo prohraje celé planeta takže je úplně jedno jestli víc pravdy má náš tisk nebo vaše zdělení vůbec k tomu nesmí dojít.

              1. Mimo to není: však píši, že k žádné válce nedojde – mimo vypráskání ukronácků v Ruině.

                USA ani Západ žádnou válku s Ruskem nespustí, protože je nade vší pochybnost jasné, že by prohráli. Konvenčně prostě pozemní válka s Ruskem, na ruském území či v dosahu ruských prostředků dálkového boje (A2/AD) asi 2000 km od ruských hranic či moří, kde se mohou pohybovat ruské ponorky, lodě a letadla, není pro NATO vyhratelná. Nebyla by to ani „plichta“, ani žádných 60% pro jednoho a 40% pro druhého – dopadlo by to jednoznačně totálním výpraskem, katastrofickou porážkou pro NATO. Jelikož předpokládaná ekonomická katastrofa Ruska, ani vize proZápadního převratu díky sankcím nenastala, je konec, nastal čas sbalit fidlátka…

                Západ nemá šanci na válečný úspěch ani při použití taktických jaderných zbraní proti Rusku – v rámci jakési „omezené jaderné války na bojišti Evropa“. V takovém případě by prohra Západu (evropských zemí) byla zcela katastrofická a definitivní, přičemž Rusko by to přežilo bez rizika zničení. Protože i v této oblasti mají Rusové velmi jednoznačně navrch. O strategické jaderné válce, tedy plně „3. světové“, je zbytečné psát… tu skutečně prohrají naprosto všichni.

                Už dnes vozí ruské lodě a ponorky nějaké ty hyperzvukové Zirkony v testovacím režimu, příští rok dojde k plošnému přezbrojení. Čímž skončí 500 let trvající Západní – především anglo-saská – světová mořská dominance. Všechna hladinová Západní loďstva se „kouzlem“ změní na jakoby dřevěné plachetnice s bronzovými kanonky… vojensky naprosto k ničemu proti totální ruské nadvládě nad moři a oceány.

                Rusko klidně může předávat tyto zbraně dalším národům, napadaným Západní námořní převahou, nemusí ani bojovat sami. Ono s tímhle vším je spojená i kontrola obchodních cest, celkově tedy komerční dominance nad planetou… A ta v případě Západu tímto končí… na dlouhý čas nebo dokonce definitivně.

                To je v pozadí celé té šlamastyky, vůbec nejde jen o nějakou Ruinu.

          2. Re: k42

            Vynechal jste zcela nepodstatný detail – každý z těch pozemních křápů rozdílných značek, které by měly převážet náklad či dokonce vojáky, má svůj počítačový program, jež poněkud omezuje snahu o jakýkoli opravárenský zásah, který zrovna nespočívá v pouhém rovnání pomuchlaných blatníků.
            Aby si outsider udělal představu, dva příklady:

            – pokud např na autě Scania vyměníte brzdové desky, musíte se připojit na komp s odpovídajícím softem a „přenastavit“ brzdy i na počítači.

            – pokud potřebujete třeba na vozidle zn. MAN vyměnit spojku, musíte její následné seřízení provést přes počítač překalibrováním elektronických čidel, která tuto spojku ovládají.

            Jen tak pro srovnání – samotnou výměnu brzdových desek na jednom tahači udělá jeden mechoš v polních podmínkách bez dílenské mechanizace za nějaké dvě hodinky, spojku na Tatře nebo na rozpřáhnutém návěsovém tahači jsme dělali ve dvou za čtyři hoďky.

            Ale stejnak jste blbé „káčko“ a soudruzi z Bruslogradu jsou chytří, mladí a krásní a tuhle válku vyhrajou úplně ganc.

            1. Přesně tak. A navíc jsem také jeden z „eine Simulantenbande“ a do války s Rusem by mě nevyhnali ani nekonečným množstvím klystýrů; v tom nejsem ostatně sám. 🙂

              Západ ve své „NATO výzbroji“ především chrání zájmy svých národních výrobců, takže německá houfnice nebo tank funguje jenom s německou municí; Amíci jsou v tomhle ještě šílenější a důslednější. Součástky z jednoho čuda (tanku, houfnice, BVP, náklaďáku) nelze použít v jiném – dokonce nemají ani funkční standardy na pneumatiky a jiné spotřební materiály.

              Ostatně, jak jsem psal nedávno, on reálně neexistuje ani žádný „standard 5,56×45 NATO“ základního pěchotního střeliva – resp. každý výrobce má „ten svůj“, různé extenze a vylepšení, takže ve výsledku: pokud nechcete na frontě chcípnout pro banální zaseknutí flintičky, je zdravé používat jen munici otestovanou výrobcem kvéru (která je jaksi samozřejmě z domácích zdrojů výrobce kvéru od korupčně spřátelených korporátů).

              Ohledně toho „NATO servisu“ a „integrované logistiky NATO“, vtipné je např. pomyšlení, když nějakou takovou základnu postaví do 500 km od místa možného výskytu odpalováků Iskander-M, jsou potenciálně všichni mrtví 5 minut po tom, co si toho Rusové „všimnou“. Obrana žádná není – PRO NATO je také simulakrum… Což nějaké servisní/logistické činnosti asi moc svědčit nebude, řekl bych…

              Ono to není jen 500 km – když v Bělorusku jde do vzduchu MiG-31BM/K, nosič hypersonického Kinžálu, tak <2000 km daleko musí všichni preventivně zalézt aspoň 50m pod zem nebo vyběhnout do lesa, protože smrt může být na cestě…

              1. K NATO strelivu:
                Česká armáda začala na začátku roku přebírat nové pušky pro přesnou střelbu CZ BREN 2 PPS, které byly součástí obrovské zakázky na ruční palné zbraně v celkové hodnotě 2,8 miliardy korun. Podle informací Novinek ze dvou nezávislých zdrojů ale už několik těchto zbraní při střelbách selhalo.

                Další zdroj redakce problémy popsal podrobněji. Podle něj došlo k poškození tzv. blokace zápalníku, kdy nábojová komora zřejmě nevydržela tlak vyvinutý nábojnicí. „Jedná se o chybu blokace zápalníku. Je pravděpodobné, že komora neudrží tlak té větší nábojnice u patrony s takto silnou náplní,“ doplnil.

                „Ministerstvu obrany byla reklamována jedna zbraň kvůli závadám při nabíjení. Uvedená závada byla podle prvotních zjištění způsobena municí od zahraničního dodavatele,“ uvedla Dvořáková. Jak přiblížily zdroje redakce, má se jednat o munici z Rumunska.
                Zdroj: Novinky

                1. To je jenom ta pověstná „špička ledovce“. Prakticky je to tak, že Breny (všech typů) se testovaly kromě v ČR hodně také při nasazení v Afghanistánu, kde logistiku a zásobování municí mají pod palcem hlavně Amíci, takže se zbraně vyladily na moderní munici, kterou mají Amíci. Čemuž se uzpůsobil i domácí výrobce munice S&B – a s takovou municí bylo vše testováno a vyladěno.

                  Rozptyl v parametrech munice je v ráži 5,56×45 („standard NATO“) tak velký, že je nemožné dosáhnout v celém spektru zároveň spolehlivost a přesnosti, a odolnosti v různých podmínkách nasazení. Takže se použije nějaký optimální kompromis, určitá skupina munice určitých výrobců. No a s tím zbytkem to absolutně spolehlivě, přesně a vždy samozřejmě chodit nebude… to není žádná raketová věda, ale prostá technická realita…

        3. Zborcený Harfyton napsal:
          29 prosince, 2022 (7:52)

          Nalejme si čistého vína.

          Putin je na Ukrajině cca deset měsíců.

          Co jsme za tuto dobu udělali pro obranyschopnost?

          Ví lidé, co mají dělat při vyhlášení leteckého poplachu?
          Máme seznam lidí, kteří by byli ochotní bránit svou vlast?
          Mají tito lidé potřebné znalosti?
          Kolik lidí uběhne 5 km?
          Kolik lidí mělo možnost hodu gumovou atrapou granátu na cíl?
          Kolik lidí mělo možnost střelby vzduchovkou?
          Asi tak jsme na tom nejen my.

          1. Pro obranu republiky je nutné také něco udělat, nejenom řečnit.

            Až se bude Milion chvilek angažovat, tak jako Sokol v minulosti, pak budou důvěryhodní.

            „Účelem spolku Milion chvilek, z.s., je podpora a kultivace demokratické kultury, občanské angažovanosti a veřejné diskuse v České republice. Jsme iniciativa založená na odvaze, kritickém myšlení a laskavosti.“

            https://milionchvilek.cz

            „Sokol je tělocvičný spolek, nikoli tělovýchovný, protože Sokol tělo cvičil, a ne vychovával, jak tomu bylo v dobách pozdějších.

            V pořadí desátý Všesokolský slet v Praze byl zahájen 3. 7. 1938.

            Především byl mohutnou demonstrací obrany republiky před nebezpečím nacistického Německa.

            Dechberoucí se stala Pecháčkova skladba „Přísaha republice“, kdy na ploše Masarykova státního stadionu vystoupilo 30 000 sokolů.

            Vše završil čtyřhodinový průvod Prahou, jako manifestace sokolů proti nastupujícímu nacismu.

            Lucie Sládková, foto: Potisk na hedvábné látce v rámu © Wikimedia Commons“
            https://www.kampocesku.cz/clanek/24335/x-slet-sokolu

  13. Nadhodnota, vytvářená českou pracovní silou, teče do ciziny nezávisle na české vládě. Jinak by při sbližování produktivity práce se musela sbližovat životní úroveň a mzdy (za 33 let kapíku se naopak nůžky rozevírají).
    Vývoz zbraní je jedním takovým odtokovým kanálem. My zbraně nepotřebujeme (kromě Fialláha a jeho junty), potřebuje je náš protektor pro své velmocenské cíle. Zatím sbíráme plastová víčka na postižené děti a hledíme, jak se naše úspory mění na zbraně.
    Myslím, že s tímhle žádný president nic neudělá. To by musel iniciovat změnu ekonomického systému.

    1. Aby přišla taková změna, musela by ten stávající systém zničit nějaká prohraná válka nebo krize. Oboje máme a mít budeme. Co z toho nakonec bude těžko říci.

      Prezident může v kritických situacích zatáhnout za brzdu a zkusit například zmařit tažení na východ. Ani ne tak pravomocemi jako jednáním a slovy. Nebyl by v Evropě sám. Jestli by to Babiš udělal nevím. Ale ti druzí dva to neudělají určitě a budou bubnovat na válečný buben.

  14. Nechcete aby pětihrůza měla i prezidenta? Pak je třeba volit Babiše. A to i v prvním kole, aby se nestalo, že bude třetí. Tak jednoduché to je. Jiná možnost není a to ani teoretická.

    Ale to nejde, protože on … a pak ještě …. . Fajn, ale pak bude prezidentem „Čaputová“ nebo „Pávek“ (to by bylo vtipné, kdyby si kavárna udělala prezidentem kariérního komunistu, ale tragédie by to stále byla). Bez alternativy.

    Na dlouhé roky to je poslední šance jim nasypat písek do koleček. Mezi tím nás můžou zatáhnout do války, předat poslední zbytky kompetencí do Bruselu, zavést Euro, korespondenční volby … a pak už nebude co ve volbách řešit. Čekají jen a jen až dostanou prezidenta. A pak to rozjedou.

    Když tak to berte jako volbu proti nim a ne volbu pro něj.

  15. Musím uznat, že ten Vidlákův předem avizovanej styl: 360° (pracovně sem si ho nazval = babo raď) má něco do sebe!

    třeba dnešní ukázka o tom, jak víra hory přenáší:

    …pokud trochu té moci necháme Babišovi, tak nevíme, co s ní hodlá dělat a v čí prospěch….
    &
    …je schopen nasměrovat zemi jiným směrem než premiér i všichni jeho ministři. A já věřím, že toho schopen je….“

    P.S.
    blbý na něm je, že některý s ním budou mít problém

      1. Není. Říká se,že do hlavy nikomu nevlezeš. Takse pokusím… babiš vlezl dopolitiky proto, aby nasral stranické neschopy typu hamáček, bohuš a kolektivy a dokázal jim, že stát uřídí sám tak, aby agrofert vzkvétal. Zlom nastal u Vrbětic. Zbraně šly přes ukrajinu do sýrie proti asadovi, tam se pochopitelně daly identifikovat (ruskem) a zavolal pan president usa, ať to uvedou na pravou míru (předtím dodával paroubek zbraně do embargovaného konga). A babiš ztratil tvář, agrofert se třese v základech a co teď. Babo raď.

  16. Paroubek o Babišovi:
    … On se musí odlišit od Čaputové 2 a od Pavla. Musí přijít s nějakými názory, které jsou přijatelné pro tu druhou polovinu občanů, jejichž mluvčí tady vlastně nejsou. To jsou ti, kteří chtějí ukončit válku na Ukrajině, ti, kteří – a ona je to asi větší polovina občanů, chtějí přestat s dodávkami zbraní na Ukrajinu, ti, kteří chtějí mít normální vztahy také k východním mocnostem, nejen v rámci EU. Jejich mluvčím by se měl stát a pak vyhraje. Pokud bude dělat takovou mdlou politiku, kterou zatím dělá, tak jak ji začal dělat někdy mezi prvním a druhým kolem senátních voleb, tak bude rozdrcen a možná, že už v prvním kole. Se všemi důsledky, které to bude mít pro jeho politický osud a pro politický osud jeho hnutí….
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Rana-na-samem-konci-roku-Expremier-Politicky-konec-Milose-Zemana-Zklamal-724620

      1. Ne, neodlišuje. Babiš se zatím v zahraniční politice nijak neliší od Čapuše a Pavla. A to je právě to jádro pudla a Paroubek to geniálně vystihl.

        Babiš zatím získává vysoké preference za domácí politiku v minulých letech, mnoha lidem se za jeho vlády zvýšila životní úroveň a oni mu to teď vracejí svou přízní a vděkem.
        Babiš se neustále pohybuje mezi obyčejnými lidmi… „jasně, že se vyfotíme!…“. Spousta lidí ho bere jako že je jeden z nich. Který jiný kandidát má takovou přízeň v městech a vesnicích mimo Prahu?

        Ale!…
        Za domácí politiku minulých let už víc hlasu Babiš nevytříská, tam je na stropě. To, o čem píše Paroubek je, že teď musí přidat ještě něco extra.
        Stačí, jak také píše přesně Ládik!!! výše, když „řekne něco o míru 3 dny před volbami“.
        Když řekne, že dodávky zbraní na Ukrajinu je třeba nahradit dodávkami diplomacie, že je třeba udělat důsledné konkrétní kroky pro odstartování jednání o ukončení válečného konfliktu a nalezení kompromisu, který se nazývá mír.
        Stačí, když tohle Babiš nabídne pár dnů před volbou prezidenta a rázem se naše média stanou bezmocnými, i kdyby náhle vytáhla dalších 10 čapích hnízd.

        Babiš by těmito pár prohlášeními okamžitě probudil a přetáhl takové množství voličů, že by se pohodlně stal prezidentem už po prvním kole. A o tom to je.

        1. Ukončeni konfliktu sliboval jistý prezident ,nedaleko na východě, před svým zvolením a jak to nakonec dopadlo víme. Jako taktika to asi funguje ale jistota to pro voliče není.

    1. Mno, ja vidím malér s Č2 , protože každá kráska a emerických volbách královen krásy musí dít že: Přát si světový mír. a to ta naše jaksi taxi

  17. Stále víc se přikláním k názoru, že nejlíp udělám, když k prezidentským volbám vůbec nepůjdu. Neublížím tím nikomu blízkému a nebudu mít pak pocit, že mám něco společného s tím bordelem, který tady vládl, vládne a vládnout bude, ať je prezidentem kdokoliv. Ale jinak jsem docela optimista.

      1. Myslím, že tím pán říká, že se mu ze současné nabídky prezidentských kandidátů žádný nelíbí, a že je v pozici jak hlasování při volbách před 1989. Jen teď k nim nemusí chodit.

      2. Ono JE TO JEDNO, kdo tam bude sedět. Poslušná loutka. Pokud by se vymkl, zlikvidovali by ho. Nevydržel by tam ani 1 den. Prezident Miloševič, to byl jiná třída než Babiš nebo Bašta, a stejně ho nakonec zavraždili ve věznici v Haagu. Kam ho vydala vlastní – srbská – vláda…
        Nebo takový Lukašenko: Roky se snažil o vyváženou politiku západ-východ, sedět zároveň na dvou židlích. A pak byl rád, že mu Putin bleskově poslal na pomoc ruské bezpečnostní síly, protože prozápadní libtardi vyvolali povstání a hodlali ho zamordovat i s jeho synem…!
        Proto neustále opakuji, že celé prezidentské volby jsou jedna velká fraška pro zábavu i znesváření lidu prostého (i svým myšlením). Viz. můj dlouhý příspěvek pod minulým článkem.
        Jenže je to MARNÉ, je to marné, je to m a r n é …

  18. Babis nedela kampan proto, ze jeho ulohou neni vyhrat, ale oslabit kandidata dezolatu. Ted to odnese jesitny Basta, zamerne nasazeny jako nejslabsi kandidat. S ostatnimi, jez predstavovali realne nebezpeci, si to uz vyridili po svem.
    Petikolka se opira o rozumne volice mensiho zla (Babise) a taktika ji zatim vychazi na vybornou. Vsichni volici Babise by si zaslouzili hrdy titul ZVP (zmateny volic progresivismu).

    1. Jestli se tím snažíte říct, že kdyby teď Babiš řekl „A víte co, už mě to nebaví, pokládám kandidaturu“, tak by významně stouply Baštovy šance na úřad prezidenta… tak žijete v nějaké jiné části multiversa, než já.
      V té mé je naopak Baštova kandidatura pouhým alibismem – aby mohl Okamura prohlásit „My svého kandidáta dali, vy jste se nebyli ochotni k nám přidat a (pro některé, „Babiš je nasazený, aby Baštovi sebral hlasy.)“. Kdyby to Okamura s Baštovou kandidaturou myslel reálně, dávno by v jeho prospěch začal pracovat už dřív. Aktivně. Jednal by o jeho podpoře s ostatními stranami. A.. minimálně by na Baštu nasadil trenéry ve věci politické a marketingové komunikace. Aby nevypadal v té televizi jako napůl spící hodný dědeček a dokázal myšlenky formulovat krátce, jasně, výstižně.

      V mém světě je výmluva na Babiše pouhým alibismem. V mém světě si prostě Babš jede vlastní hru a nějaká Alternativa ho v zásadě moc nezajímá. Protože je stejně nejednotná, jen by mu tříštila síly a riskovala ztrátu přízně těch ostatních. Jasně, že by neopovrhl jejími hlasy, ale hrát si na jejího mluvčího by ho nejspíš stálo víc, než spoléhat na to, že mu to její část dá sama od sebe prostě jen proto, aby to nedostala 5K.

      V mém světě jsme to my sami, kdo si musí rozhodnout, co je pro něj důležitější – a pak se přihlásit ke svému vlivu na výsledek.

      Jednoduše – kdyby to Okamura s Baštou myslel vážně, vedli jsme tuto debatu už vloni.

  19. Kandidáta Baštu většina lidí nezná přes jeho možné dobré úmysly a vzdělanost. Šanci má Babiš, není ideální, ale aspoň zabrání mocenskému monopolu pětikolky. Moc ve státě se trochu rozloží na víc míst. Slabinou pětikolky je to, že Nerudová a Pavel dělají, musejí dělat kampaň i vzájemně proti sobě. To může ztížit sjednocení pětikolky ve druhém kole. Část voličů bude naopak volit s ohledem na covidovou politiku a její chyby, i když je to už minulost a hlasuje se o budoucnosti.

    1. Pokud bude v druhém kole jen Ken a Barbie, můžou opoziční voliči na protest volbu bojkotovat. Jen ať se ti dva poperou o dva miliony provládních hlasů. Nebudou se moci vysmívat Zemanovi s legitimitu 2,5 milionů hlasů…

      1. Njn, jenomže co potom s tou mezinárodní ostudou? Představte si to:
        „Prezident republiky byl zvolen těsnou nadpoloviční většinou při 20% voličské účasti…!“

  20. Většina voleb na celém světě je v posledních letech více či méně „ovlivňována“ . Je to eufemismus pro falšování. Nejdemokratičtější země světa tj. USA, nám to předvedla při poslední volbě amerického prezidenta ?
    Rozhodující je vždy kdo sčítá! Proto nejsou uveřejňovány konkrétní výsledky voleb, ale až výsledek !
    Jenže uveřejnit výsledky voleb ze všech volebních krajů, středisek i místností již dnes není žádný technický problém.
    Když se na internetu všechny výsledky zveřejní, není potom problém je sečíst a zkontrolovat výsledek. A to může udělat každý volič. A volební komise také mohou potvrdit právoplatnost při zveřejnění.
    Pokud nebude zamezeno možnosti „úpravy“ volebních výsledků, jsou úvahy o vhodnosti, šancích, podpoře a volbě kandidátů jenom krycí mlhou před vlastními „svobodnými, demokratickými volbami“.
    A to má už všechny příští volby, zatím jen v EU, řídit „umělá inteligence“.
    Pozn.patrně Central Intelligence Agency a Secret Intelligence Service.

      1. A vy si ty výsledky pak komplet sčítáte a vyhodnocujete je? Kdyby to erár myslel vážně s tou veřejnou kontrolou, zveřejňoval by ty výsledky v excelovských tabulkách a ke stažení!

  21. To jsem fakt za ten článek rád. Pod Protože totiž panuje jistá nelibost nad rozvažováním mezi Baštou a Babišem.

    Existuje nejistota, co by ten lotr mizernej babišovskej prováděl na Hradě za kejkle. Dost lidí se ale na druhou stranu spoléhá, že by například to Péťovi mohl lehce malinko posrat třeba u toho jmenování nejlepších borců do ÚS. I na pár dalších věcí si u něj lidi myslí.
    Což se stát může, ale taky nemusí. Každopádně tam šance je.

    Bašta má jistě morální kredit. Asi, respektive určitě ale mrknu na nějakou sázkovku, jestli je vůbec na něj vypsaný kur. No, mrk jsem rovnou, má 300 : 1. Vsadím pár míčů na jeho nevýhru, protože to jsou prachy zadarmo. Spíš ale myslím, že na nevýhru tam ani nic vypsáno není, protože žádná sázkovka není idiot.
    U Bašty se stát nic nemůže, protože na Hrad nepůjde.

    I když to sem píšu, jistě každý ví, že to tak je. Že Baštova volba je ideová a principiální věc. Psal jsem to pod Protože, píšu i sem – je dnes čas principů, nebo krizový management, byť s nejistým výsledkem?
    Není to jen o prvním kole, naopak u druhého právě půjde o to, jestli „to ani za nic nedám tý svini estébácký zlodějský“ neboli, že abych snad neublížil svým morálním zásadám, tak to usnadním tam těm kovanejm.

    Protože to pod předchozím článkem sklouzlo do trochou osobní polohy, tak tohle jsem sem napsal a pošlu ti to, protože to jednoduše napsat a posílat chci. I kdyby blbiš na chytrišovi jel 🙂

    A tamten bídák má ke všemu kurz v prvním kole 1,57 : 1, kdežto skvělej super vynikající parádní Pavel 4,45 : 1. Sázet se ale vlastně taky z principiálního důvodu nemá….

    1. Kurzy, vypsané sázkovými kancelářemi, považuji za daleko přesnější předvolební průzkumy, než neustále se měnící a mnohdy si významně odporující průzkumy různých agentur. Jednoduché vysvětlení – sázkovky v tom mají vlastní prachy, zatímco výzkumné agentury jsou vykrmovány zejména erárním oběživem.

      1. „… sázkovky v tom mají vlastní prachy“

        Ne. Nejde o peníze. Jde o moc! Sázkovky jsou součástí celé té oblbovací mašinérie.

      2. V prvním kolem je naprostý kurzový favorit Babiš, ve druhém už ale Pavel má 2,35, Nerudová 2,5 a Babiš 3,8. Dost odskok, ti dva nejsou sice vyloženě favoriti, ale vážnější kandidáti.

        Celý to bude o tom, jak moc budou brát nevoliči pětikolky v úvahu, že Babiš je aspoň o to ca 1% lepší, než ti dva. Jestliže mu to procento vůbec uznají. A jestli jim bude stát za to, že i málo může být lepší, než nic.
        V prvním kole se, cynicky řečeno, můžou zaujímat postoje. Ve druhým by stálo za to uvažovat o smyslu volby.

  22. To motto Albrechta z Valdštejna jsem neslyšel pěkně dlouho, ale stačí abych zbystril. Jen nevím, zda „navzdory závisti = Invita Invidia“ je v dnešním nově komunistickém, v tom nejtvrdším slova smyslu, to správné motto? Nevidím ani vhodnost srovnání Albrechta s Babišem, snad jen v té oportunistické rovině. Všehoschopný agnostik versus vyčůraný a všehoschopný katolík jdoucí přes mrtvoly (např. 27 popravených Českých pánů) až do určité meze (půjčených peněz) pánům na ruku, budující své Impérium? Děkuji, nechci. Snad jen konec jeho života může být názornou ukázkou o čem se v České kotlině nerozhoduje.
    Se zármutkem však dodávám, že navzdory tomuto je p. Baštou nejlepší z možných prezidentských kandidátů, nejmenším zlem z větších, tradiční volbou menšího zla a větších. 🙁

    1. Podle wikipedie se Albrecht narodil do víry Jednoty bratrské. Do církve katolické podal přihlášku z kariérních důvodů.

    1. Tak nějak. Sice ho nemohu vystát (Bábu) – stačí jen porovnat články z JEHO LžiDnes a webů Seznamáckého fašouna, aneb „najdi pět rozdílů“ a nemusíme vůbec zmiňovat zrůdu Jourovou, ale stejně to tomu syčákovi půjdu hodit. Jakkoliv mi z toho bude nanic. Ostatně stejně jsem postupoval při první volbě Zemana, kdy ten si neodpustil plivanec vůči Klausovi, kdy nechal vyvěsit nikdy neschválený (a vadí to někomu ?) modrý hadr s hvězdičkami na Hradě. Věděl jsem, že jeho volbou se mi ruce kroutí, ale když byl oponentem nacista „Bohme“, tak jsem to měl se svým svědomím vyříkané.

      1. Nemůže. Protože „odstoupit ve prospěch někoho“ neznamená, že ten, v jehož prospěch odstupuji, dostane automaticky všechny moje hlasy. Ona totiž ani polovina Babišových hlasů (pokud by jeho ndoporučení tito vyslechli) Baštu do druhého kola dostat nemusí. Polovina Baštových hlasů Babiše může učinit prezidentem (nebo ho do toho druhého kola posunout).
        A že ta Babišova půlka je výrazně větší, než Baštova…

      1. Tak on i odkaz, na který odpovídáte je pěkné Fake News. Když po pobaltských republikách přijímá Euro i ekonomický gigant jako je Chorvatsko, kdy už dávno nás předběhl náš východní soused, tak by takovýmto antievropským článkům věřil jen hloupý dezolát.

      2. Mno, , i v dojčlandu se před nějakým pátkem řešilo v prý“ rámci úspor“ zda nezlikvidovat ty stažené marky co byly vyměněny za eura a byly pečlivě opatrovány s nemalými náklady. Bylo rozhodnuto ponechat – zatím. Kdo ví jak je to teď… zatím je ticho po pěšině.

          1. Tady je to jako v židovské anekdotě, jak Mojše se má ženit. Jde za rabim, poradit se. A že jeho nastávající Sára že tohle tak, jenže tohle jinak,samá výhrada. A když tak dobrou hodinu nahlas přemítá, lamentuje a polemizuje s rabim, a nebere to konce, rabi ho zarazí a praví :“Jdou naproti do kostela, nechají se pokřtít, ať se s nima trápí katolickej farář.“

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *