24 listopadu, 2024

I kdyby se ohnul

Přátelé, moje odhodlání teď chvíli nechat prezidentské volby na pokoji, mi moc dlouho nevydrželo. Měl jsem totiž v posledních dnech několik zajímavých návštěv z kategorie těch, o kterých nesmím nic říct, ale kteří mají k prezidentskému cvrkotu poměrně blízko dostalo se mi celé řady drobných poznatků, které posunuly mé úvahy zase o kousek jinam a já bych se o to s vámi rád podělil. A také se mi na fejsbůku trochu rozjela hysterie, že vedu lid do neštěstí, takže to musím uvést na pravou míru.

Začnu Vidláckou prioritou číslo jedna. Hele, bez ohledu na mé osobní sympatie považuju za nejdůležitější, aby líbodémo nedosáhli na poslední státní instituci, kterou ještě nemají pod kontrolou. Mají většinu v poslanecké sněmovně. Mají většinu v senátu. Mají Rychteského a s ním celý ústavní soud. Mají na své straně Českou televizi. Mají ministerstva a bačují tam naprosto příšerným způsobem, že i pražští úředníci interně o vládě říkají, že jsou pětisračka. Nedělám si legraci, v poslední době jsem mluvil s tolika ministerskými úředníky, že se vlastně nedivím Rakušanově snaze státní zaměstnance sledovat, cenzurovat, umlčovat a jinak u nich potírat kritické myšlení, protože za rok vlády pětidemolice dokázal Fiala zničit skoro všechno.

Ano, Zeman se teď postavil na stranu jestřábů a my můžeme jen spekulovat, co ho k tomu vedlo, ale řekl bych že roli hraje i to, že má mladou dceru a nestojí zrovna o to, aby se jí něco náhodou stalo. Ale Zeman přes to všechno není Pětikolka. Není líbodémo.

Pokud teď pětikolka dostane i prezidentské křeslo ať už v podobě agenta Pávka, Čapuše Nerudové, rusobijce Fischera nebo Marek Hilšer do senátu, tak v podstatě zkompletuje ovládnutí státu. Budou mít všechny trumfy na své straně. Od tvorby jakýchkoliv zákonných paskvilů až po jejich podpis. Usnadní jim to pozici po parlamentních volbách při sestavování vlády, nebudou mít žádný problém dosadit si jakékoliv vhodné ksichty do ústavního soudu. Nikdo jim nebude zpomalovat jejich zavádění eura či digitální měny, protože budou mít v rukou celý proces od A do Z. Další volby budou až v roce 2024 do ojroparlamentu a senátu. Jinak nic. Demonstrace se díky rozhádaným organizátorům a neschopnosti strategického plánování dostaly do slepé uličky a i kdyby chytly druhý dech (o čemž s Vrábelem za kormidlem silně pochybuji), Pablo Nerudová jako prezident rozhodně k pádu vlády nepřispěje.

Ovšem Babiš – ten už by k pádu vlády přispěl s chutí. Má jim co oplácet. A v tomto ohledu je úplně jedno, že se třeba směrem k Bruseli ohne, protože má v Německu své ekonomické zájmy a tak je vydíratelný. Bez ohledu na to, že by se na směřování České republiky třeba nezměnilo nic a Babiš nebude ten pravý na vystupování z EU a NATO, jeho prezidentský úspěch by znamenal alespoň nějakou dělbu moci v této zemi. Už jen proto, že bude chtít, aby co nejdřív vládlo ANO a to neudělá tím, že bude Pětikolce podepisovat každou blbost nařízenou z Brusele.

Baštova šance je jen teoretická. A i kdyby uspěl, stojí za ním o dost menší strana, která sama o sobě těžko bude iniciovat pád vlády. Navíc je SPD považována za stranu krajního spektra a sám Okamura nemá moc chuti dát se s Babišem do holportu, protože by v takové vládě tahal za výrazně kratší konec provazu a mohl by dopadnout jako ČSSD. Pozice protestní strany, která když tak toleruje menšinovou vládu, je pro SPD zřejmě výhodnější, než dělat Babišovi poskoka.

Hele, my tady vlastně všichni celkem víme, kde kdo z politiků stojí. ODS se s Fialou už odkopala, Jurečka právě pohřbívá KDU zaživa, protože se také naprosto jasně vyhranil, o Markétě Svetrové Dvousvetrové je zbytečné mluvit, Rakušan také řekl jasně, jaký je a kdo jsou Starostové, i Piráti jasně ukázali, co chtějí. Podobně zřetelně stojí i SPD. Ve všech těchto případech celkem není problém se orientovat. Tady prostě nečekáte žádná překvapení. Prostě víte, co vám řekne Fiala i co řekne Okamura a dovedete si víceméně představit, jak budou hlasovat.

Svým způsobem, jediná neznámá je pořád hnutí ANO. Oni dlouho šli cestou strany pro všechny, než narazili na svůj přirozený strop a jakákoliv další mobilizace příznivců vedla k ještě větší mobilizaci odpůrců. Já tu občas říkám, že Babiš se stylizuje do role českého Orbána, ale ono by bylo přesnější říct, že Babiš je takový český Silvio Berlusconi… jen nemá zapotřebí prohánět mladé holčiny. Na jedné straně Babiš jako jediný z parlamentních stran neodsoudil demonstrace a naopak řekl, že rozumí chuti občanů protestovat proti premiéru Signálovi, na straně druhé jeho poslanci hladce zvedli ruce pro výcvik ukrajinských vojáků. Na straně jedné byl Babiš bojovníkem proti bruselským nařízením, na straně druhé tam nasadil Jourovou a Charanzovou, byť není úplně jeho vina, jak se ty dvě fůrie vyprofilovaly. Stejně tak má Babiš objetou republiku a jezdí mezi obyčejné lidi, na straně druhé má svůj Agrofert a určitě o něj nechce přijít v nějakém velkém souboji s EU a nadnárodními korporacemi.

Druhou prioritou by pro nás tedy mělo být, aby se Babiš konečně musel také postavit na nějakou jasnou pozici. Babiše volí spousta lidí, protože mu věří, ale málokdo z nich dokáže svého politického lídra přečíst. Když se zeptáte průměrného voliče ANO, co jeho oblíbená strana vlastně chce, tak vám nedokáže odpovědět, protože to prostě neví. Svým způsobem to neví ani Andrejko, protože si prostě jen vyhodnocuje, co mu přinese nejvíc voličů a žádný pevný plán zřejmě nemá. V poslední době mám tento pocit čím dál častěji.

Kdyby byl Babiš prezidentem, tak těch možností k lavírování tolik mít nebude. Protože prezident je u nás pořád tak trochu tatíček Masaryk a jeho ústavní pravomoci jsou pravomoci rozhodčího. Prezident sám o sobě moc moci nemá, ale je tou poslední institucí s úkolem nějak rozsekávat politické gordické uzle. Nemůžete někoho jmenovat premiérem napůl. Nemůžete napůl udělat a napůl neudělat úřednickou vládu. Nemůžete napůl vetovat nějaký zákon. Nemůžete napůl přijmout a napůl nepřijmout nějakého velvyslance. Nemůžete jmenovat dva premiéry naráz. Prostě se musíte rozhodnout a přijmout důsledky. Prezidenta se dá dělat buďto dobře a nebo špatně, ale jeho pozice je z podstaty věci vždy zřetelná. Prezident může udělat názorový veletoč, ale nemůže ho zamaskovat.

V tomto ohledu je pro Babiše prezidentská funkce demaskující. On je předseda strany. Ne, lépe – on je ANO. Bašta je prostě člen SPD a předsedou strany je Okamura. Nepochyboval bych o jejich hladké spolupráci, ale kdyby byl Bašta prezidentem, politika SPD by se neurčovala na Hradě, kdežto politika ANO se s prezidentem Babišem bude rozhodně určovat z pracovny za Třetím nádvořím.

To přece chceme, ne? My chceme, aby Babiš buďto naplnil touhy svých voličů a nebo aby je zklamal. Pro nás na alternativě je nejméně výhodné, když je to tak napůl. Když lidé Babišovi věří i když si to nezaslouží. Pokud je Babiš pro tuto republiku dobrý, tak ať se to ukáže a můžeme ho volit také. A nebo ať se ukáže, že zastupuje zájmy jen určitého spektra a pak by bylo dobré, aby jeho voliči, které nezastupuje a nehájí jejich zájmy, šli volit třeba Jindru Rajchla…

Takže si to shrneme… Babiš má největší šanci porazit agenta Pávka či Čapuši Nerudovou a stát se prezidentem. O dost větší, než Bašta. Pokud se prezidentem stane, tak se tím každopádně zabráni koncentraci veškeré moci u jedné zkoordinované party zemských škůdců. Bez ohledu na Babišovu vydíratelnost v EU, tady doma má Babiš Péťovi s Vítkem co oplácet. Zároveň Babiš prezident ukáže celé republice, jaká je jeho skutečná politická pozice, protože taková je prostě prezidentská funkce. Nebude žádná výmluva, jako s Jourovou, že se mu prezident odrodil, nebo že to mělo být jinak. On bude prezident, zároveň on je ANO a všichni to víme.

Pokud se Babiš jako prezident postaví za zájmy České republiky, potvrdí svojí pozici a v té chvíli budeme ANO volit i my na alternativě, protože rozptýlí celou řadu našich obav. Pokud se jako prezident ohne v zájmu zachování Agrofertu, ztratí ANO spoustu voličů, kteří dnes Babišovi věří, že za ně kope. Tito voliči nepřejdou k pětidemolici, spíš posílí řady alternativy, takže SPD nebo PRO budou mít kde lovit hlasy. Z hlediska skutečné moci, která vzniká vyhranými volbami do poslanecké sněmovny, je Babiš jako prezident výhodný i pro SPD, protože než budou volby do sněmovny, budeme všichni o Andrejovi vědět první poslední.

Takhle nějak to vidím já.

A protože teď mám pořád nové čtenáře, příští odstavce budou především pro ně…

Hele, já jsem sice Vidlák, ale nejsem úplně blbej. Já vím od začátku že Bašta má jen naprosto mizivou šanci. Ale u mě na blogu se to dělá tak, že se rozeberou všechny možnosti, posoudí se ze všech stran, zazní co nejvíc argumentů pro každé myslitelné řešení, pak se to různě prokydává, probírá a nikdo z mých dlouholetých čtenářů neomdlívá z toho, že si přečtou protichůdné články.

Proboha nečekejte, že vám čtyřicet dní před volbami řeknu nějaké konečné stanovisko. Víte, kolik se toho ještě může stát?

Podívejte se na Láďu Vrábela, jak se snažil dát prostor prezidentským kandidátům. Demonstrace… necháme mluvit kandidáty na prezidenta. A výsledek? Ani jeden z nich tam není. Ani jeden! Kolik minut či hodin jste je poslouchali? Kolik ztraceného zbytečného času na demonstracích to bylo? Kdyby místo nich mluvil třeba Teplý z Madety, tak to mělo větší smysl, že? Prezidentští kandidáti, kteří se jimi ani nestali… Lidi jeli do Prahy, poslouchali, poslouchali… a nic z toho.

Dám další příklad. Babiš má soud. Co brání soudci Šottovi, aby vynesl rozsudek just in time před volbami? Vy někdo pochybujete, jaký rozsudek to bude? Já tedy nepochybuji. Víte někdo, jestli se Babišovi právníci snaží toto nějak řešit? Proto jsem třeba stál o to, si s Babišem promluvit a zeptat se ho, jak to má ošetřené. Vlastně se děsím, že to třeba ošetřené vůbec nemá… Proto jsem zbytečně házel hrách na stěnu čekáním na signál, který nepřišel a nejspíš ani nepřijde. Já to fakt mám celkem promyšlené… Jen se o tom nedá tak úplně mluvit.

Představte si, že nám agent Pávek i ti další dva věční předjezdci odstoupí ve prospěch Čapuše, která díky nim dostane nový drajv, další procentíčka dodá rozsudek, že Babiš je největší zločinec… a o zbytek se postará Česká televize. Udělá se kolem toho řádný hysterák, možná i policie si smočí… abyste se pak rychle nerozhlíželi, kde nechal tesař Baštu.

Nebo víte jistě, že někdo nevypustí další akci Vrbětice? Nebo že není nachystané další výborné kompro? Víte, jaká mediální hysterie z toho může být? Co když Andrejko den před volbami řekne nějakou kardinální blbost, která mu v kombinaci s nekonečným úsilím pravdy a lásky v podstatě zlomí vaz?

To jako chcete, abych pak zachraňoval situaci a půl hodiny před volbami začal vysvětlovat národu, že je tu ještě Bašta, na kterého se zapomnělo a je možné ho volit? Fakt jako chcete, abych teď, šest dlouhatánských týdnů před volbami tlačil dopředu Babiše, protože je to jediná možnost? Připouštíte si, že mohou přijít různá překvapení?

Abych nemluvil jen o politice a Čapáku – co když Andreje zradí zdraví? Nebo mu jeho Monika dá nůž na krk, že už toho má dost, buďto prezident, nebo ona? Pamatujete na mladého Klause? Jak ze dne na den skončil? Zuzka Majerová to po něm dodnes nedala dohromady…

Něco takového se stane a ti stejní, co mě dnes kárají, že netlačím dost rychle Babiše, mě pak budou vybízet, abych na poslední chvíli ukázal čtenářům Baštu… lidi na tebe dají, Vidláku… No, hezké, ale už bude pozdě.

Na to, abych v dnešní vyhrocené době vynesl takhle dopředu definitivní soud, na to mám ještě nějakou sebeúctu. A je naprosto rozumné si Baštu nasvítit, prozkoumat, upozornit národ, že existuje, protože nikdy nevíte, jestli ho těsně před volbami nebudete potřebovat, protože Babišovi na poslední chvíli nasadí klepeta… Nebo víte předem, že se to nemůže stát? Pokud vím, Babiš je k tomuto stíhání vydaný i když je poslanec.

Závidím vám tu jistotu se kterou řeknete tak dlouho před volbami, že Babiš je jediná možnost. Aby se vám to nevymstilo. Já mám totiž tu smůlu, že si většinou dost pomatuju a sice nejsem vojensky vzdělaný, ale vím, že nejčastější důvod, proč se něco nepovede i přes pečlivé plánování, je NP – náhodný průser.

Já to s dovolením budu dělat po Vidlácku. Mám ještě dost času na definitivní rozhodnutí. Ještě bych si rád pokecal s Denisou Rohanovou… ze stejných důvodů. Chci mít prokydané všechny možné varianty, chci, aby se moji čtenáři dozvěděli o všech kandidátech co nejvíc. A ano, když se nic nestane, bude velmi rozumné to hodit Babišovi. Ale fakt bych rád věděl, co teď dělají jeho právníci, aby si pro rozsudek náhodou nedošel přesně v tu správnou chvíli… pak tady budou všichni lomit rukama divit se, jak se to mohlo stát… Samozřejmě si pak už nikdo nevzpomene, že mi dneska radil nemluvit o Baštovi, aby se toho nějaký ovčan náhodou nechytl.

Záložní varianty, sakra… Záložní varianty. Strategie, taktika, příprava na neočekávané situace. Do voleb je daleko, mám echo za echem, že se ještě ledacos stane. Ani mě nehne, abych teď říkal něco definitivního a fakt je mi úplně jedno, že jsou z toho někteří rozmrzelí a mají pocit, že vedu lid na zcestí. Zvykněte si, že u Vidláka se řeší všechny varianty, nejen ta nejlepší. Ono se dost často ukazuje, že ta nejlepší varianta se jaksi rozplyne, ani nevíte jak.

Pochopili?

189 thoughts on “I kdyby se ohnul

  1. Je jasne, proc Babis nechal lezet propadle hlasy a hlasoval pro vycvik banderovcu u nas.

    Kdyz Vidlak propaguje Bastu, tak to schyta.
    Kdyz Vidlak propaguje Babise, tak to taky schyta.
    Mozna by mel zacit tlacit Nerudovou nebo generala?
    Pro pesimisty je alternativa prilis rozhadana a neschopna dohody.
    Pro optimisty se konecne alternativa schodla na tom, ze ani jeden kandidat neni dost dobry.
    V kazdem pripade je alternativa velmi nestabilni a nespolehliva skupina, takze je lepsi s jejimi hlasy moc nepocitat.

    Vsichni diskutujici maji svym zpusobem pravdu.
    Pro i proti Babisovi. Pro i proti Bastovi. Pro i proti oboum.
    Mladi a naivni, kteri budou svoji volbou vysilat signaly…
    Vsichni jsou mravni a zasadovi, takze to dopadne jako vzdycky.
    Treba pri poslednich volbach, kdyz se k veslu kostala petikolka, kde je naprosto protichudna smesice vsech.
    Ale u koryta jsou, a o to jde.
    To same predvedou i v druhem kole, a je to vysledek, ktery se pocita.

    1. Kdyby se Vidlák dal na hokej, tak bychom byli mistři světa. Jako brankář by všechno vychytal, strčil by do kapsy i Haška a Holečka.
      😀🏒🥅

      1. Vidlák píše své názory, vy také, Stridore.
        Vaše příspěvky ovšem vyznívají ve smyslu: neříkám nic a na moje slova dojde…

        1. A jeho dvojce tu uz mesice opakuje, jak Vidlak dela vsechno spatne, a jak je to zbytecne.
          Tak je to casto, nikdo nechce hnout vlastni prdeli, ale kibicovat ostatni zvladnou od rana do vecera.

    2. Pavla nominovali a tlačí lidi, kteří nejsou ani schopni, vyřešit si bordel a raketýring ve vlastním městě :
      https://www.novinky.cz/clanek/domaci-sdilene-elektrokolobezky-prazanum-prekazi-na-chodniku-a-padaji-na-auta-pirati-to-chteji-resit-zakonem-40409189
      https://www.novinky.cz/clanek/domaci-ceska-mesta-vyrazila-do-boje-se-sdilenymi-kolobezkami-40414782
      Protože to, co tyto společnosti provádějí na území hlavního města republiky, není nic jiného, nežli raketýring města, na úkor jeho občanů a současně výsměch všem existujícím zákonům a vyhláškám. Byznys na území hlavního města, který je díky „zelenosti“ ještě dotován ze státního rozpočtu!
      Online zahraniční majitelé předvádějí, že oni nemusí nic, že se mohou Čechům a Pražanům vysmívat do bezvědomí.
      Jak dlouho tento stav už trvá?

      1. Spíš pozoruju nárůst žebráků před Polskými supermarkety, žebrají třeba tak, že “pomohou” vrátit nákupní vozík s tím, že si nechají minci. Ale benzín je aktuálně kolem 35 Kč, máslo kolem 50 Kč/250g, kuřecí prsa kolem 100 kč/kg, kachna (asi) v akci 100 kč/kg.
        Jinak povrchové sloje uhlí jsou leckde, i na Kladensku, takřka za domem Lucie Bílé (Otvovice), takže bych to nevylučoval.

      2. V polskem prihranici nejsem, ale moc se mi to nezda.
        Pred valkou na Mostecku a Ustecku byly ctvrti, kde kdyz se trochu hloubeji zakutalo ve sklepe, tak tam bylo uhli. (nevim, do jake miry to bylo bezpecne, podkopavat si vlastni barak)
        Jenze tyhle ctvrti uz davno nejsou. Sly do demolice jako prvni, protoze melko ulozene, a tedy lehce vytezitelne uhli je levne.
        Proto si myslim, ze kdyby nekde v Polsku bylo uhli tak melko, ze by slo vykopavat na poli, tak tam uz davno zadne neni. Bez stehovani nejakych velkorypadel by to vytesili levne treba buldozerem.

        1. Vzhledem k rozloze, relativně malé hustotě obyvatelstva (= menší riziko dopadení) a hojnosti uhlí (různé kvality, ale hoří snad každé) bych tuto eventualitu skutečně nevylučoval. Uhlí je hojné, ale jen někde se jej skutečně vyplatí průmyslově těžit (zatím). A jsou místa v Polsku, která jako opuštěné doly vypadají a současně by tam raději našinec nechodil. Ona je pak výhoda mít u takového dolu i elektrárnu (Turów), nebo jinou možnost dopravy.
          Ostatně, jeden pěkný černouhelný zprvu povrchový důl byl i v nedalekém Žacléři, dnes muzeum.

          1. Opravdu může jít o černé uhlí – takto těsně pod povrchem?
            Možná se ptám jako idiot, ale nejsem v problematice těžby uhlí orientován ani málo.
            Jen si matně pamatuju ze školy, že černé uhlí se vyskytuje jen v hloubkách a pod povrchem je zpravidla jen hnědé. A snad ještě lignit, nebo jak se tomu podřadnému sajrajtu říkalo.

            1. v Kladensko-žatecké uhelné pánvi (sahá až skoro k Mělníku, přes Slaný, k Peruci až k tomu Žatci, na jihu přes Kladno až k Radnicím na Plzeňsku) bylo na konci 19. století asi 1700 šachet a šachtic (šachtice se těží z povrchu).
              Mj. v Lánských lesích je spousta vývrtů a propadů, mezi Slaným a Jemníky, u Drnku a na mnoha dalších místech jsou vidět pozůstatky povrchové těžby.
              http://www.geology.cz/aplikace/encyklopedie/term.pl?kladensko-rakovnicka__panev

              Zde je pár slov o kladensko-buštěhradských dolech:
              http://www.geology.cz/aplikace/encyklopedie/term.pl?kladensko-rakovnicka__panev

            2. Černé uhlí vzniklo v prvohorách (300 mio let +).
              Pak byly jetě druhohory a třetihory, kdy také docházelo k horotvorným procesům.
              Typicky České středohoří (+hora Říp, Slánská hora, Vinařická hora), kdy fungovala spousta sopek a mnohdy se hlubinné vrstvy dostaly na povrch.
              Jinak by se nedaly těžit třeba české granáty nebo diamanty (hloubka vzniku vyšší desítky kilometrů). Třeba u Malešova u Kutné hory nebo někde u Sezimova Ústí je přímo povrchový výchoz pyropů.
              Stejné je to i uhlí. Pozdější horotvorné procesy poněkud „zamíchaly“ předchozími vrstvami.

        2. V dotyčném médiu už není ani nikdo, kdo by dotyčnému psáči řekl: „Máš aspoň dvě-tři fotky těch vykopaných děr? Nemáš? Tak s takovou slátaninou běž do řiti!“.
          Prý pouhý metr pod zemí, tak jasně. To se jen tak náhodou někde kopne, asi tak ten metr hluboko a hele-kupa uhlí!
          Pamatuju si situaci Polska, zhruba z poloviny 70.let, přímo z vyprávění nakupujících Poláků.
          Ti tenkrát -přesně naopak, než dnes- jezdili do ČSSR shánět kdeco. Nikoli za účelem zisku, ale z prostého tamního nedostatku. Od základních druhů masa, přes benzín až po elektrospotřebiče. Nabízeli za to například, tehdy velmi nedostatkové, ND na Mototechnou dovážené polské Fiaty, nabízeli originál desky západních kapel, či džíny-bundy-trička s EN potiskem. Prostě proto, že v Polsku to byla, se zásobováním základními potravinami, hotová katastrofa.
          Chci tím říct, že ani v jejich tehdejší situaci, neměli Poláci zapotřebí, kutat za barákem uhlí na topení, nebo snad na kšeft. A že Poláci tenkrát byli nějací kšeftaři! Dokázali jen hubou, vymámit z jalové krávy tele! 😀
          Tvl…

          1. To kšeftaři jsou. To nikdo nerozporuje, zatím měli uhlí levněji z Ruska a to padlo. To z Turówa asi především pálí na elektriku a holt ten výpadek z Ruska musí něčím vyfutrovat. Asi jako již brzy my s ropou, jestli po zastropování ceny RF přestane dodávat.
            Ale uhlí je skutečně hojný nerost, a mocnost (“tloušťka uhelné vrstvy”) sloje nemusí být moc velká zato je skutečně pod povrchem. Nejen v ČR na Kladensku, Kounovsku a leckde jinde, ale i v tom Polsku.

        3. V zimě 1963-64 jsem byl zástupcem investora při stavbě kanalizace v severní části Postoloprt. Vykopané uhlí se dávalo stranou a používalo se (spolu se starými pneumatikami) na rozmrazování zeminy před zahájením výkopů dalších částí kanalizace. Dnes by to jistě nebylo z ekologických důvodů povoleno. Samozřejmě, nešlo o kvalitní uhlí s dostatečnou výhřevností, to se nachází ve větších hloubkách.
          Zcela jistě je uhlí i na jiných místech. Např. v kronice Rychnova u Jablonce nad Nisou se píše, že zde bylo v údolí Mohelky mělce uložené uhlí a místní p. farář se pokoušel o jeho využití.

      1. 🙂 🙂 🙂

        Je krásné, když blbost kvete a kreténi se předhánějí, kdo je VĚTŠÍ kretén.

        To už jsem někde čet, Ježiši Kriste kde…. No přece „Jak jsem vyhrál válku“ HELAS, Řecko, kriket.

      2. To je jak s tou ukrajinskou a ruskou zmrzlinou. Ta první za 15-17, ta druhá za 10,9. Mno žáden rok jsem nepojedla tolik zmrzliny jako letos. A taky nikdy na mne nezhlídala pokladní v hypersuper, co mmá nad kasou nálepku tiskací „Dobrý den, platíte kartou nebo hotově. „

    1. : – ((
      Vy nerozumíte. Ruská federace ve svém „Calibre“ používá čipy z evropských vánočních stromků.
      Odpovědět 40 _
      AlexandrAlexandr
      před 1 dnem
      Hmm, takovou ránu do břicha jsem nečekal. Jak žít dál? Letos nebudu mít dánský vánoční stromeček… Ano, Evropané jsou mazaní, to nejhorší si nechali na konec

      před 1 dnem
      Nemluv, Alexandre.
      Jak můžeme oslavit Nový rok pod sankcemi? Noční můra!!
      Odpověď 120 _
      NatálieNatálie
      před 1 dnem
      Nejspíš jsem darebák a ničemu nerozumím, protože naše ruské vánoční stromky mi dokonale vyhovují

  2. Pokud jste včera nečetli rozhovor s Janem Kellerem, doporučuji to dohnat, já ho málem přehlédl.

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Dezinformace-od-Fialy-a-jeho-vlady-A-prekvapeni-v-prezidentske-volbe-Profesor-Keller-promluvil-722222
    ——-
    (Doporučuji mimo jiné i zmínku o anomii a anomických sebevraždách.
    Pokud jste tyto sociologické temíny ještě neslyšeli, doporučuji dostudovat. V blízké budocnosti vám to osvětlí mnohá „záhadná“ úmrtí. )
    —–

    1. Re: AH

      Já myslím, že úplně stačí kousek věty z wikiny.
      „… podnětem k anomii může být stav výrazného rozporu mezi celkově uznávaným hodnotovým systémem a realitou všedního dne.“

      Přeloženo do češtiny – všichni okolo lopaty mají „lickápráva“, z tímco denní život normální lopaty mají všichni u výfuku, a to tak, že úplně.

      1. No právě proto byly vymyšleny různé menšiny aby se bylo koho se v politickém prostoru zastávat.

        „Podívejte se lůzo! tady jsou ještě větší chudáci!“

        Na tohle dojela ČSSD. ODS ta se snaží budit dojem slušných a odpovědných, kterým jejich smysl pro férplej nedovolí těmto nešťastníků nechat dále ubližovat. A na to jim bohužel, většina těch okololopat skáče s rozběhem a proto byla zvolena Čaputa atd.

        Chápu jak to myslí Vidlák a někteří z Vás, ale, bohužel tohle je jeden z důvodů těch sebevražd a beznaděje ve společnosti. Pokud nebudeme hledat cestu s jasným a morálním cílem odpovídajícími prostředky, nehneme se z místa.

    2. “ … a budou kdesi v ústraní konzumovat plody z doby, kdy ještě vysílali signály. “
      🤓
      A tak to vždycky bylo a vždycky bude. Řekl by sluha Egypťana Sinuheta.
      😀

    1. Re: berkowitz

      Je krásná a hluboká.
      (Ovšem která od Jarka taková není, že ano…)

      A vy nejste vůbec mladej a chytrej. Jste starej a blbej berkowitz, akorát zoufale přemýšlím, proč!
      Asi proto, že Nohavica s neúprosnou neomylností rozhazuje moji duši tak, jako vidláci rozhazují hnůj po poli před zaorávkou.
      Chce se mi ulehnout, zmáčknout vypínač a čekat, až přijede traktor s devítiradličním pluhem…

      1. Tak jako tak je to dobré – ale s Nohavicou bych si to nespletl.
        Možná, snad, bych přemýšlel o tom, jestli Nohavica neparafrázuje nějakou obecně znmou báseň, která mě v minulosti minula..

      2. Asi vím, jak to nedorozumnění vzniklo
        Germanicus nejspíš četl Markův článek „Aby můzy neumlkly“: https://nase-pravda.net/2022-11-28-01/ ,
        v jehož první části Marek píše o Vidlákovi a ve druhé o tom, jak se média navezla do Jarka za „prezidentausa“. Pak tam dal Krylovu písničku Král a klaun a celé to uzavírá básní Pro lásku Boží. Já Marka čtu, jeho básničky znám a vím, že on rád své články končí básněmi, tak mě to nezmátlo…

        Ale pobavilo mne, že např. Deníku to stálo za to a nějaký „kulturtrégr“ J.Krupka toho využil jako příkladu dezinformace:
        https://www.denik.cz/z_domova/jaromir-nohavica-marek-rezanka-basen-pro-lasku-bozi-dezinformacni-weby.html

        A dostalo mne : …. Nohavica prý v jeho písničce nerozlišuje kdo je napadený a kdo útočník… hahaha

        „Také s Řezankovými verši by se (prý) dalo jistě polemizovat: například označení dezolát lze jen těžko vztáhnout na lidi, kteří by chtěli mír…“

        Ani Vlk, kterého tam cituje, se mu nelíbí, prý : „…zveřejňuje často nepodložené spekulace bez jakéhokoli ověření a bez uvedení jakýchkoli zdrojů….“

        Ti redakční bojovníci proti dezinformacím by snad taky mohli mít nějakou úroveň, ne?

        1. Mě to taky pobavilo, Alice.
          Opravila jsem to tu právě kvůli podobným hlupcům, jako je Krupka (aby se pak někdo – namísto protiválečného smyslu básně nevozil jen po tom, že to Nohavica nepsal).

          1. Zdravím Aleno,
            mě úplně dojalo, jak vyčítá J:Nohavicovi, že nerozlišil napadeného a útočníka. V písničce. On asi neví, že válka zabíjí na obou stranách a že k ní vždycky musí být nejméně dva.

            A mimo jiné se naopak on dopustil dezinformace, když psal o Vlkovi a jeho „spekulacích bez uvedení zdrojů“. Protože Vlk často zakládá články na konkrétních zdrojích a většinou dává i linky. Opravdu výjimečně použije svůj názor bez opory. Kéž by takhle seriozní byli i mediáci.

            No, co naděláme, tyhle lidi nejspíš redakce musely nabrat, ti jsou vyškolení v propagandě a odhalování dezinformací, pomocí jejich vlastních dezinformací :-(. Z kultury ani z kulturnosti Krupkové určitě zkoušky nedělali.

  3. Vidláku Vidláku.. ani jsem to dneska nedočetl, už z prvních řádků mi bylo jasné, že půjde o obhajobu volby Babiše. Začíná to být trochu nuda, takže si chodím číst na Seznam.cz :D. A tam můžu vidět, jak se nám ten korporátní fašismus krytý EU krásně rozbíhá https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-ted-omezte-spotrebu-urad-oznamil-kdy-bude-nutne-setrit-s-elektrinou-220488#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
    To mě znepokojuje mnohem víc, než vybrat si ksicht, který bude viset ve školách a dvakrát za rok se objeví v televizi.

          1. Ano, přiznávám se :). Z časových důvodů jsem přešel rovnou k diskuzi :D. A jdu se kát, že jsem měl raději mlčet, jsem dezolát na druhou, kterej tady trápí dezoláta první kategorie. Uděluji si do zítra BAN.

    1. Zahradníku, já už fakt nevím, jak to mám dělat. Napíšu, že nechci teď podporovat Babiše, protože do voleb je daleko a je zapotřebí nasvítit Baštu, představit ho, dostat ho do podvědomí, minimálně proto, kdyby Babiš před volbami fatálně selhal… a ejhle, ona je to podpora Babiše.
      A na fejsbůku jsou ještě lepší řízci, ti vidí podporu Babiše i tehdy, když se tom slovo Babiš ani nevyskytuje.

      1. Klídek. Lidmi teď hárají silné emoce, pěkně to popsal J. Keller na Parlistech. Je prostě taková doba, hodně lidí má nervy v kýblu a dělá jim dobře upustit páru třeba na FB. V takových případech zdravý rozum klečí v koutku a nastoupí zlost na všechny a na všechno. Někdo ten stav mysli kanalizuje prostřednictvím Babiše, což není nic divného.

      2. Nojo Vidláku, ale já v tom také vidím podporu Bureše, i když ne tak jednoznačnou. Dokonce i některé Vaše argumenty i u mě padly na úrodnou půdu.

        Bureš je pro mě opravdu memento, on skutečně zničil mnoho poctivých a slušných lidí. Velmi mě mrzí názory některý zdejších diskutérů, o dotačních bakchanáliích. Oni si tím vůbec neuvědomují, že když lidem zakážu se poctivě živit, musím jim to nahradit. Ti lidé museli platit nájmy a energie a ty bakchanálie to opravdu nepokrývali ani z malé části. je vidět že dvojí metr nepoužívá jenom pětidemolice, totalita vyhovuje i lide z našeho tábora.

        Myslím že úspěšná volba Bureše může opravdu alespoň zbrzdit některé plány, ale je to skutečně odporná a nemorální sofiina volba.

      3. Není třeba si moje kecy brát tak moc k srdci :), Jsem tam psal, že jsem četl jen začátek a pak šel na Seznam… Babiš nebo Bašta, liší se od sebe jen dvěma písmenky, :). Chtěl jsem asi jen naznačit, že to strhává moc pozornosti na úkor jiných věcí, což je dle mě záměr.

        1. Mám stejný názor. Že volba prezidenta je jenom snaha dodat lidu nějakou duševní potravu.
          Že ten na Hradě stejnak nepohne ničím ani o milimetr. Jenom nám bude, jako reprezentant státu, dělat menší, anebo větší ostudu.
          Užitečný by snad mohl být leda tehdy, až se pohnou ledy někde úplně jinde. Kdy se tak stane, to nevíme. I listopad proběhl až když se pohnuly ledy v Moskvě. A můžeme si natřásat peříčka jak chceme.

  4. Já bych řekl, že žádné volby nebudou. Zruší / posunou je kvůli přepočítávání hlasů podporovatelů. Až se Zeman odstěhuje z Hradu, nastěhuje se tam tchajvanec a budou mít všechno. I toho presidenta. A bez nerváků.

      1. Také mě to napadlo. Metoda, kterou Kuliočko použil, je snadno napadnutelná. Obávám se že pokud vyhraje Babiš, spustí Pětikolka akci – volby byly neplatné, protože….

  5. Dobrá agitka a Babiše. Děkuji nechci! Babiš je naprosto stejné čiré zlo jako pětidemolice. Opravdu je vás nejen tady tolik, kteří mají tak krátkou a účelovou paměť?!? Očkování, uzávěry, likvidace malých podnikatelů , teror na zaměstnance ,segregace lidí na otečkované a ty druhé.Děti které to nesly ještě hůř než my dospělí. Uvidíme jak se situace vyvine na NSS ale pokud zůstane v platnosti to co vyintrikovali na MV , potom volím Baštu v prvním kole a co bude potom se uvidí.

    1. problem je, ze bastovi to nedame … proste neprejde … takze na vyber je stbak, karierny komunista alebo ta baba … dobre, zatneme sa, ze babisa nie … ostava karierny komunista a ta baba … coz bude isto-iste lepsie nez babis … tak ako je tam teraz petikolka, co je stopro lepsie nez keby tam sedel fuj babis …

    1. Tak úplně nejasné zdroje to nejsou, jsou to naše daně. Nebo spíš dluhy. Nebo spíš dluhy našich dětí, nebo i jejich dětí….tedy jejich daně… :/

  6. Málokterá duše v naší zemi dokáže žít ve skromnosti. Hodně lidí očekávalo , že po převratu bude hůř. A měli pravdu. Proto teď taková bitva o prezidentské křeslo. A buďme rádi, že nedojde k násilné cestě .I když by to bylo potřeba.

    1. Re: Vy jste ten Jezevec, který už byl Jezevec?
      Jakože kdysi Jezevec?
      Před deseti lety Jezevec nebo tak?

      Já jen, že v tom dnešním i kdysovatém (slovo kdysovatý jsem vymyslel fčilek, heč!) i dnešním bordelu mám rád pořádek.
      Je příjemné občas potkat staré známé Jezevce…

  7. Souhlasím s Vidlákem v mnoha věcech. Ovšem měl by vzít v úvahu, že když se rozmělní hlasy alternativy mezi více kandidátů, nemusí se žádný kandidát alternativy dostat do 2. kola.
    Ve všech prezidentských volbách se vždy hlasovalo především proti nějakému kandidátu. V první volbě proti Schwarzenbergovi, protože to by se předci řady z nás museli v hrobech otáčet. Zvolit cizáka, který ani neumí dobře česky, jeho první dáma neumí vůbec česky (vlastně proč se česky neučila?) a jehož děti také neumí česky (proč se česky neučili? zejména, když víme, že Donald Jr. česky umí).
    V druhé volbě se volilo proti Drahošovi, protože bylo jasné, že to je marioneta, kterou si někdo zvolil, aby mohl tahat za nitky.
    V této volbě budu volit proti Fischerovi v první řadě. Protože to je pokrytec a převlékač kabátů. Člověku, který byl protekční spratek starého režimu, který v době, kdy byl pro běžného občana problém cestovat i do některých zemí socialistického tábora, studoval ve Švýcarsku a ve Španělsku, nemohu věřit, že je z něho komunistobijec a rusofob. Protože i on musel být v té době uvědomělý svazák, jinak by mu oddanost jeho rodičů komunistickému režimu k ježdění po Západě nestačila.
    Navíc rusofoby bytostně nesnáším. Nevidím totiž rozdílu mezi nenávistí vůči Rusům oproti nenávisti vůči příslušníkům jiných národů, třeba Židům.
    Ze stejného důvodu, byť s malým odstupem, je na druhém místě Petr Pavel. Převlékač kabátů a pokrytec. Poturčenec horší Turka. Pokud postoupí tito dva do druhého kola, budu volit proti Fischerovi.
    Pro informace o Fischerovi doporučuji si pustit ABJ (https://www.youtube.com/watch?v=CNsRwTQTZSo).
    Pro informace o PP doporučuji si pustit jeho vlastní životopis – Agent Pávek – Příběh kovaného komunisty (https://www.youtube.com/watch?v=_xqIFeVFBR8).

  8. To ta Danuše není ale také žádná výhra, má máslo na hlavě větší než generál. Raději generála než tu trubku.
    Posledně jsem šla volit až v druhém kole po shlédnutí duelu stahovače králíků a dnešního mlčícího s vyživovací sondou v žaludku. Volila jsem bývalého Zemana, ne tu trosku.
    A patrně se rozhodnu opět.
    A pokud vyhraje první kolo Babiš a někdo z těch druhých, hodím to Babišovi. Kecy o tom, že tu byl za kovidu teror, mě neovlivní.

    Zjistěte si co se dělo v Austrálii. Kanada nebyla na tom lépe, před dvěma roky jel synovec tajně domů na vánoce a skrýval se, aby ho sousedi neviděli. Opíchaný je, bo v 27 letech si dodělává vyuční list. Školství v Kanadě je epizoda sama o sebe. Základ je střední škola a pak buď studium na VŠ a placení školného, platí se i přednášky.
    Vyuční list dostanete pokud seženete slušného zaměstnavatele a ten vám po určité době umožní zase chodit do školy a na důležité zkoušky, pak dostanete certifikát a vyšší plat.
    A bez očkování nesmí ve studiu pokračovat, tam žádné lavirování nebylo, tvrdě se vyžadovala všechna opatření. Viz protestujíci kamioňáci.

  9. Zemana jsem volil vždy až ve II. kole, se sebezapřením a v gumových rukavicích. Doslova.
    U Babiše bych ty rukavice musel mít azbestové a ještě k tomu nejspíš pozvracené.
    Sorry jako… nemám a nebudu mít.

    Co z toho vyplývá? Tři možnosti, ani jedna nikam moc nevede:
    1) K té karikatuře voleb vůbec nejít.
    2) Jít a hodit to tajemné Rohanové, pokud ji ještě do voleb taky nezaříznou (pokusy už tu jsou).
    3) Jít k volbám a na čistý papír (neplatný hlas) napsat vše, co si o té volební frašce myslím.

    Tohle je moje pozice a nikomu ji nevnucuji. Myslím si však, že jen takto je možné si zachovat duševní zdraví a možnost podívat se ráno na sebe do zrcadla.

    1. Tohle jsem zkusil u jedněch voleb, ve kterých jsem neměl koho volit. Překvapení přišlo po zveřejnění výsledků v našem volebním okrsku čítajícím necelých 200 voličů. Ani jeden neplatný hlas!

    2. A já si zase myslím, že by Babiš měl vyhrát už v prvním kole, pro jistotu. Je to jen můj názor, nikomu to nevnucuji… 🙂

    3. Re: Cháron

      Doporučím vám „apgrejd“.

      Jít k volbám a s tím popsaným papírem hodit i volební lístek v patřičné obálce.
      Ať si komisaři počtou

    4. Já taky tak, když jsem to házela Zemanovi, chtělo se mi zvracet.
      Ale i dnes si myslím, že stahovač králíků by byl ještě horší. Ten by lezl Bruseli do zadku ještě s daleko větším nasazením. A na Hradě by se obklopil ještě větší smečkou exotů než MZ.

  10. Vidlák se tu ptá, zda právníci Babiše něco dělají. Tak docela určitě. Myslím, že Babiš už přestal být naivní, aby každému věřil a neočekával zase nějaký podraz pár dnů před volbami. Pokud jde o jeho proces, tak co říkala nedávno Válková na ČT24, byl podán podnět k Ústavnímu soudu na posouzení platnosti vydání AB ke stíhání. Podle Válkové sněmovna Babiše vydala na základě jiné skutkové podstaty, než za jakou byl stíhán, tudíž by celý ten cirkus s procesem měl být nezákonný. No ale, že by si podvodník Rychetský nevymyslel nějakou kličku, jak věc okecat, zase nejsem naivní já.
    Válková také pravila, že už asi nejde stihnout vyhlášení rozsudku před prvním kolem voleb. A kavárna se klepe strachy, aby Babiš nedostal v prvním kole 51% a bylo tak vymalováno.

      1. Vidláku,
        rozlišoval bych „Babiš byl zaskočen“ a Babiš se TVÁŘIL zaskočeně!

        Babiš opravdu není politický kretén, aby na takovouto otázku s bezelstnou upřímností odpověděl.
        Ostatně – je možno se po právní steánce odborně připravit jen na takový soud, kde budou platit elementární právní zásady . Takovéto zásady nesporně stále ještě u většiny českých soudců a soudů dožívají, ale na této politické úrovni vám mnoho práníků mimo kameru řekne, že opravdu, ale OPRAVDU nehrozí, že by bylo rozhodování takovémuto soudu či soudci v tomto případě v konečné instanci svěřeno.

      2. 1)
        Optikou bookmakerů (kterou osobně nepodceňuji) Babiš (ani nikdo jiný) přes 50 % v prvním kole nezíská – kurs na zvolení (jakéhokoli) kandidáta v prvním kole: 23:1.

        2)
        Zatím nelze vyloučit, že budou volby odloženy – třeba kdyby byl soudem vrácen mezi kandidáty např. pan Diviš (kupř. by soudem mohlo být uloženo přepočítat všechny hlasy).

        3)
        Babiš může být zvolen i kdyby byl odsouzen, teoreticky dokonce i kdyby byl uvězněn (nestane se to, není nutno rozvádět, ale čistě „paragrafově“ trestním stíháním ani odsouzením a dokonce ani odnětím svobody nezaniká pasivní volební právo pro volbu prezidenta).

        4)
        Pokud volby nebudou odloženy, nedojde k nějakému nepředvídanému zásahu vyšší moci a pokud se Rozvědčík nebo Blondýna před prvním kolem nevzdají kandidatury, bude vítězem prvního kola Babiš (kurs 1,5:1, u zbylých dvou více než 5:1). I bez přispění účastníků našeho nepočetného starobního fóra.

        5)
        Ve druhém kole se pak utká Babiš s Rozvědčíkem nebo Babiš s Blondýnou. Těžko to může být jinak.

        6)
        Pro ty, kteří nechtějí Rozvědčíka ani Blondýnu, ale zároveň nedokážou překonat odpor, aby dali hlas Babišovi, se nabízí možnost k prvnímu kolu nejít nebo protestně zvolit někoho jiného, a bolestivost rozhodování si nechat až na druhé kolo.

  11. Mimo téma:

    Na https://www.novarepublika.online/ se objevil článek „Jak identifikovat falešné zprávy“, který je parodií na sebe sama.

    „Nejvýživnější“ částí tohoto článku je „10. Použijte stránku pro ověřování faktů:“.

    Oni se nám opravdu vysmívají.

    Cítím z toho mj. Petra Hampla na sto honů.

    David (SPD) a Roum (KSČM) si mohou podat ruce ve svém chování ke komentujícím – obávám se (rád bych se mýlil), že SPD zahájila po vzoru KSČM pochod do zapomnění.

    Krásně to pod článkem „Jak identifikovat falešné zprávy“ vystihl komentující „mikkesh „.

      1. Zítko je sice komediant, ale aspoň je to sranda ho chvíli poslouchat. Pak už se jen opakuje.
        Vítová – to je takový M. Sládek v ženském vydání. Však se taky spolu dobře znají (oba PhDr.).

    1. K Erik Halák 3 prosince, 2022 (9:48):

      Jsem zvědav, jak dlouho ještě jim ten výsměch vydrží – pod tlakem průběžně se provalujících skutečností je to už teď spíše jen křečovitý škleb, pocházející ze zoufalé snahy udržet neudržitelné.

  12. Vidláku, zkuste popřemýšlet i dalších dvou rovinách:

    1. kdo a kdy vytvářel znění zákona o přímé volbě prezidenta, přesněji – s jakou vyhlídkou na jeho „ohnutí“ v budoucnu. Z toho odvozuji jen jednoduchou úvahu – s jakým výhledem a pozorností k detailu pracují ti „neznámí“, vytvářející „průniky“ v uplatňovaných zákonech a následně jen patřičné orgány, na kterých lze ten průnik zralizovat, obsadí patřiční jedinci

    2. jak do tohoto celku zapadá to, že vlastně všichni existující potenciílní prezidenti/prezidentky už teď mají zviditelněno plno „indicií“, které by je v podstatě měly zcela diskvalifikovat v případné volbě

    Jinými slovy, do této role už patřičná osoba byla dávno vybrána, my si ale budeme jen užívat mediální divadlo okolo „zoficielnění“ tohoto dřívějšího výběru.

  13. Rozumím tomu co říkáš, ale nemůžu s tím souhlasit. Babiš je prostě jediný, který může v souboji s 5K uspět. Samozřejmě, že ho budou chtít vyřadit z boje, jasně, že všechny průsery, které zmiňuješ můžou přijít, ale pak to znamená, že nezbyl nikdo jiný. Prostě pokud se podaří 5K odstranit Babiše, nebude jim v cestě stát už nic. Nezmění to ani Bašta, ani Rohanová, ani nikdo jiný. A kdyby se provalil průser na Čapuši, Pávka, nebo třeba Hilšera, vždycky bude v záloze další jezdec ze stejné stáje. Je to k vzteku, ale máme buď Babiše, nebo nic.

  14. Trojice Lad-Man-Mar to celkem vystihla.
    Ale číst Vidláka Vidličku začíná být kontraproduktivní – těch cest a názorů, které svými články prozkoumává je tolik, že to je vlastně volné pole a žádné cesty tam naznačeny nejsou. Taková vánoční kolekce, jenže ve staniolu. Dovnitř těch zabalených kousků nevidíš.
    Ač sám sčítací komisař, volit nebudu nikoho. Dám neplatný hlas. Některý ze zabalených bonbónů může být otravný nebo otrávený.

    1. Ano, pane Kocoure. Udělám to stejně. Těch otrávených bonbonů bude v kolekci víc než jeden. Nebudu si nic vyčítat, že jsem volil špatně.

  15. Velice dobrý článek, mám totožný názor, až mě to překvapilo. Babišova největší devíza je to, že je největším nepřítelem Kavárny. To dává jistou naději. Na straně druhé ho drží němci za koule kvůli jeho chemičce. Není problém najít nějakou ekologickou závadu a odstavit mu to, že? A v čerstvé paměti mám Babišův neuvěřitelný a bezprecedentní teror ohledně covidu. Kam až byl ochoten zajít… Vojsko, které kontrolovalo, abychom necestovali do sousední vesnice… Povinně nepovinné experimentální geny měnící vakciny… Povinné líhně plísní a patogenů přigumičkované přes huby… Všechno to, co mu dodatečně bez publicity shodily soudy jako zcela nezákonné. A víte, kde to začalo? U kontrol toho, čím topíte. Nízký úředník dostal pravomoc vstoupit do NEDOTKNUTELNÉHO obydlí za účelem nicotné kontroly. Od koho? Od Babiše!! Tohle si nedovolil ani bolševik… Přesto ho budu v konstelaci s Čapuší volit.

    1. Re: Dux

      Na téma topení jsem slyšel něco málo v rááádyju Rááádyjožumpál.

      Soudruh si stěžoval, že někoho odlovit je dost fuška, pokud se dotyčný nepos*re při prvním zazvonění.
      Nejdřív musí soudruh hříšníka obeslat, přestupek projednat, blalabla a teprve posléze se snažit o vstup do domu.
      Nikde nebylo řečeno nic o tom, že soudruhovi MUSÍTE otevřít.
      Otázkou zůstává, co by se stalo, jestli by soudruh zkoušel otevřít dveře násilím a přitom dostal po tlamě, protože z logiky věci já nemusím vědět, kdo se ke mně chce vloupat.

      Nicméně s Bábou to mám úplně stejně. To už snad ani není špatná volba. Popravdě řečeno, nevidím ŽÁDNÝ VÝZNAMNÝ ROZDÍL mezi kandidáty pětihnusu a Bábou.

        1. Roušku (a nejen tu) jsem běžně používal již jako sociální pracovník při návštěvách onkologických pacientů. U dětí s aktivní chemo i papírový „atombordel“.
          Takže jsem s ní neměl problém. Protivné bylo jen mluvit v ní celou hodinu. Ale i to jsme částečně řešili štítem a prohazováním ochranných prostředků.
          A používám ji stále, pokud jsem sám nachlazený nebo když moc chrchlají děti.

          Testování nám naopak vyhovovalo, protože jsme je měli my i děti zadarmo a pravidelně.

    2. Abychom byli spravedliví: ne, že by to Covidové šílenství neobtěžovalo a neškodilo lidem. Pokud jde o mne, nenechal jsem se opíchat a náhubek jsem nasazoval, jen když nebylo zbytí. Ale v jiných evropských zemích bylo mnohem hůř.
      Taková Itálie: bez potvrzení o očkování člověk nesměl ani cestovat vlakem nebo se ubytovat v hotelu. To platilo ještě před rokem, kdy se to u nás už zklidnilo.
      U nás mi nejvíce vadila ta chaotičnost a nesmyslná nařízení – například:
      – Zavřou se veškeré malé provozovny (např. kadeřnictví), ale současně neumožníte, aby si lidé třeba koupili Primalex a nutnou odstávku využili k vymalování.
      – Dva roky si člověk nesměl koupit boty nebo kalhoty (nebylo kde). Proč, proboha? Byla snad někdy v obchodě s obuví nějaká tlačenice, aby si tam lidé funěli do zátylku?
      – Zavřené školy to je kapitola sama pro sebe.
      Takových příkladů vrcholné debility by se našlo spousta.
      Uznávám, že ta doba byla složitá, nikdo nic nevěděl, takže leccos se dá pochopit, ale nikdo se národu za tu buzeraci ještě ani náznakem neomluvil.

      1. Zrovna dnes je na Novinkách, v Itálii,kdo se nenechal napíchat 3x, dostane pokutu v přepočtu 2400 korun.Nad 50 museli všichni. To mi přijde hrozné,zrovna staří lidé mají imunitu vycvičenou a když na to přijde,nemusí nikam chodit a doma to nechytnou,chtěla jsem napsat doma v teple,ale uvědomila si,že jestli budou mít starší lidé doma teplo nikoho nezajímá,přitom to teplo je v případě předcházení respiracnim onemocněním určitě důležitější než bžodance. Další cesta finanční likvidace určitých skupin.

          1. Aby ten obrázek byl úplný: V květnu 2020, kdy tady Covidové šílenství jelo naplno, mne osud zavál na pár dní do Běloruska. Klídek, pohoda. Kdo náhubek nosit chtěl, nosil. Kdo nechtěl, nikdo ho neotravoval. Hospody fungovaly normálně. Tak nějak jsem si zase připadal jako člověk v normálním světě. A pokud vím, v Bělorusku se žádná dramata s nemocností a úmrtností na Covid nekonala, to by toho u nás byly plné noviny každý den.
            A ještě bonus. V hospodě si tam můžete klidně zakouřit. Ale mají tam toho diktátora, že.

            1. Jo to vím, také v Bosně byl klid, v Albánii a tehdy v mírové Ukrajině se nic nedělo.
              Akorát loni v září zemřela jedna ruská blogerka, kterou jsem sledovala. Ale ta měla už dřív zdravotní problémy, byla 59 ročník.

        1. K enomtak 3 prosince, 2022 (10:00):

          Vykládejte to těm přečetným, kteří si (ke škodě vlastní i ke škodě nás všech) pořád ještě odmítají přiznat, že naletěli na promyšlenou „psychologickou operaci“.

          Účinek této operace přetrvává:

          Celá společnost (a tedy i alternativa) je (zamlčovaně – je tabu o tom hovořit) příkře rozdělena, čehož osnovatelé „psychologické operace“ v příhodných (brzkých) chvílích náležitě zneužijí.

          1. Když jsme u toho ohýbání:
            Myslím si, že celá ta chřipečková buzerace, byla současně testem českého národa, do jaké míry se nechá ohýbat.
            Nešlo si nevšimnout, jak málo referencí během chřipečky, přicházelo např. z Maďarska, Polska, Rumunska, ale hlavně z RF.
            Rusy akorát špinili kvůli Sputniku, ale už zamlčeli, že tam do očkování nikdo nikoho nenutil a nic ničím nepodmiňoval.
            Antiruská hysterie běžela na plné koule už za chřipečky. Někdo nemohl zkousnout, že Rusové nabídli světu Sputnik jako první a zdarma.

      2. Souhlasím s Vámi s hodnocením chaotičnosti. Ovšem právě zatím nemusel být špatný úmysl, ale spíš prostá neschopnost. Úroveň neschopnosti na všech úrovních řízení překonává všechny meze.

      3. Ta buzerace byla naprosto cílená – co všechno si vůči lidem můžou dovolit. Máte pravdu – v různých zemích různá… No a zjistili, že do značné míry si mohou dovolit všechno, navíc iniciativní ovčané rádi „pomohou“ – viz ten případ s tou kadeřnicí, která doplatila na svou ochotu a důvěřivost.

        1. Souběžně s vládou si i média otestovala, kam až mohou zajít.
          Myslím si, že sami mediální magnáti, byli překvapeni z výsledku.
          Nikdo zatím neuznal za vhodné a potřebné, omluvit se občanům za „přešlapy“.

    3. Na západě byl teror větší, fakt tyhle nářky nechápu. Babiš nevymyslel koronavirus, jemu to z labáku neuteklo.
      A to prosím jsem neposlouchala Čau lidi, nesledovala žádné tiskovky. Volila jsem ho poprvé na podzim, aby tu nezvládl dnešní humus.

  16. Stejně, jako jste svým lavírováním přispěl k triumfu pětikolky v referendu o vládě v senátních volbách, obzvláště pak v případě Thajvance Vystrčila, přispíváte teď i k jejímu triumfu ve volbách prezidentských. To vaše vysvětlující alibi stran Bašty novým čtenářům stojí na hliněných nohou. Protože to už bychom mohli předjímat, že nemá smysl vůbec nic, protože do měsíce může začít třetí světová, takže je úplně jedno, kdo bude prezidentem. Oba víme, že zvolením Babiše se vliv rozhodujících vnějších sil nijak zásadně nezmění, nicméně i teď je to opět referendum o vládě! Všichni víme, že Bašta je v „díře“ už teď a v případě propadu Babiše velkou díru malou dírou neucpete, byť byste se snažil sebevíc. Nicméně vám rozumím, vaše pohnutky chápu a máte i nadále mé sympatie. 🙂

    1. Žádná světová nebude, západ nemá šanci ji vyhrát. Pokus o světovou už byl, polské družstvo.
      To odpískal Joe Biden, jasně řekl, že trajektorie rakety neodpovídá výstřelu z Ruska. Teď se budou pokoušet o příměří aby Rusko nepostupovalo.

  17. Koukám, že mlácení prázdné slámy a projížďky na mrtvých koních je to, co pomůže vyplnit tyto bezútěšné studené a temné měsíce nejen u Vidláků…

    Mám na mysli šmíru jménem „prezidentské volby v ČR“. Představení tohoto předluženého cirkusu v likvidaci nemůže nikoho už překvapit, všichni to už viděli, takže víme že sloni jsou jen nafukovací atrapy, lvi vycpaní, přestárlý kůň si málem v manéži lehne, gorila je převlečený ředitel, artistka ta kolozubá slečna z pokladny a klaun diváky málem rozpláče, protože lidem je toho zoufalce líto. Zábava je to zkrátka velmi pokleslá, daleko za mezí reality a zdravého rozumu.

    Racionální mysl se pokouší najít v tom všem nějakou logiku a kauzální souvislosti – plány v plánech jiných plánů, což je nejspíš marné. Baštu jsem znal osobně, je na prezidenta vhodný ještě méně než na striptérku v luxusním nevěstinci; vždy jsem si myslel jaký to je nebezpečný mimoň, ale spíš je to eMZák z planety Ehhmm nebo Huhhuhmm, jak je patrné z jeho volebních videí – nevypadá lidožravě, ale to jsou jen mimikry, takže bacha, je lepší se držet dál od něj. Generála Pavla by mohli angažovat coby dalšího Rimmera do pokračování Red Dwarfa, Nerudovou leda do německého fekálního porna (TM South Park). Surikata Babiš vedle toho všeho vypadá jako bílý rytíř bez bázně a hany z Blanické družiny, to jsou teda konce…

    Tož tak: buď si z nás tlupa nesmírně chytrých organizátorů dělá srandu, ba dokonce prdel… nebo jsou to imbecilové a myslí to vážně. Raději nad tím nepřemýšlet, pokud člověk nemá chlastat už od 8h ráno. Přeji všem hezký den!

      1. Nevím o tom, že by toto Salieri řekl. To spíš Josef II. ve Formanově filmu pravil na konci premiéry po dotazu, co říká opeře WAM Únos ze serailu? Že je tam příliš mnoho not. A ono bylo. Hlavní hrdinka ta svoje sóla vykroucela nahoru a dolu po několika oktávách.

    1. Bašta byl dva roky zavřený a pak působil jako disident, ale je dobré se podívat proč tomu tak bylo. V letech 1968-1971 byl členem Hnutí revoluční mládeže společně s Petruškou Šustrovou, Petrem Uhlem a podobnými „demokratickými“ mohykány. Byla to studentská skupina maoistů, trockistů a anarchistů, která komunisty kritizovala — zleva! Baštu odsoudili právě za činnost v této skupině. Svým projevem mi připomíná autistu už od 90. let, kdy působil v ČSSD.

      1. Koncem 60. let studoval archeologii. Tento obor se za bolševika otevíral jednou za uherský rok, a protlačit se tam nešlo jen tak – zázraky se nedějí, a že byl silně vlevo od komoušů, tak nějak sedí dohromady. Narážel jsem spíš na jeho „bezpečnostní“ angažmá. Lustrace, třeba. Nemám důvěru v lidi, kteří dostávají v metru kufry se spisy BIS-ky, když se to zrovna jejich politickým kumpánům hodí. Sice je to už dávno, ale stejně, pro mě je zcela nevolitelný, i kdyby mluvil jak Cicero. Což nemluví, je to huňavý mimoň.

    2. Zapomněl jste na komunistického kariéristu Zimu. Ten je ovšem zcela splachovací pragmatik. I když jako rektor zas tolik neškodil…

  18. Advent, čas koled.
    To nás bude bolet….

    —————

    Letos přijde santa klaus
    v fialovém hávu.
    Vykřikuje: Ježíš raus!
    Já jsem tady v právu!

    Na stůl přijdou krocani
    maximálně krůty
    já vám dám, vy dacani
    přijdou Suché Kruty.

    Žádný kapr nebo jabko;
    kaštanová nádivka!
    Zavři hubu, nečum babko!
    Jsi taková najivka?

  19. Celkem je úsměvné, že po tom, kdy ti gauneři u moci zcela beze studu vygenerovali cca 30% chybovost u jejich neoblíbenců (u těch „jejich“ jen tuším 0,3%) tak se tady ještě bavíme nad smyslem voleb.

    Je tady někdo, kdo si myslí, že pokud by skutečně byl rozdíl pár hlasů pro Babiše, tak to nechají zveřejnit jako ofiko výsledek?

    Po tom, co předvedl s „kontrolou“ podpisů na petičních arších další diskuzí na téma prezidentských voleb děláme přesně to co chtějí – ztrácíme čas diskutováním a hádáním se nad věcí, jejíž výsledek neovlivníme.
    Pokud chcete opravdu začít něco reálně dělat, tak začněte třeba pozorným vyslechnutím PH u Bureše … zaregistrujte např. pasáž, kde mluví o tom, že Orbán nebo Berlusconi nezískali popularitu tím, že nazývali většinu svých spoluobčanů hloupými ovcemi, kteří hloupě věří mainstreamu … nebo, že bez vybudování struktury to prostě nepůjde.

    Odkaz je zde:
    https://www.youtube.com/watch?v=iNPVABAufU0

    1. Jakou máme smrtnost hlasů?
      Jaká bude potřeba!
      Co už nám je do mamlasů?
      Ať postojí na chleba!

      Kolik hlasů bude chybět,
      tolik hlasů dodáme!
      Dezoláte, přestaň civět,
      nebo si tě podáme!

      Máme právo, máme vzory,
      Farský se šel učit.
      Nelíbí se? Nejsi chorý?
      Můžeme tě mučit.

    2. K David Dvořák 3 prosince, 2022 (1:30):

      Jenže na to vybudování struktury už nezbývá čas.

      Což si připouští jen málokdo, a to se nám brzy stane osudným.

  20. Já to vidím tak, že přehodnotím to, co už tvrdím dva roky, že prezidentkou bude Danuše.
    Pávek má máslo na hlavě, Danuše má také máslo na hlavě, Babiš bude v base, Bašta dostane 1 %, Hilšer s Fišerem o malinko víc, Středula nedokázal ani sehnat dost lidí na demošku, takže jeho voličský potenciál také nic moc.
    A winner is…
    Nějaká D.R.
    Do teď o ní nikdo nevěděl a bude jako králík vytažený z klobouku.
    Jako v první přímé volbě najednou vyndali z klobouku knížete poté, co ti, co byli dlouho vepředu, uhnuli.
    A ve druhém kole s prof. Zimou

    1. Ano, máte pravdu (podobnost se slovenskou instalací Čaputové samozřejmě čistě náhodná).

      Také mám tušení, že naší Čaputovou je spíše Rohanová než Nerudová.

  21. Nyni by vyhrala caputova nebo pavek. Vedou me k tomu aktualni volebni preference a predpokladana volebni ucast. A obavam se Vidlaku, ze tato tvoje mobilizace nebude mit bohuzel kyzeny dopad. Lovis totiz na spatnou navnadu a ve spatnych vodach. A i kdyby, je to z duvodu uvedenych dale, uplne jedno.

    Takze musim opakovat, je to vlastne uplne jedno kdo bude na hrade. I Klause donutili podepsat a jak se vzpouzel. Cesko se nemuze nijak vymanit z Evropsko-Americke politiky. I ten Orban s tim ma problem a casem ho EU/USA klika semele . Madarsko je v tom se Srbskem samo. Asi si budeme muset na zmenu v Evrope pockat o neco dele a vitr zmen musime sledovat z jinych smeru nez je nas prezident nebo jakakoli nase vlada.

  22. Nevím, co by mohl demonstrujícím povědět Milan Teplý, podle Forbesu jeden ze stovky nejbohatších Čechů s majetkem v odhadované výši 5,5 miliardy Kč. Miliardář, který nemůže zemědělcům zaplatit za mléko víc, protože nemá od státu takové dotace, jako mají farmáři v Německu.
    Jeho názory jsem si přečetl v nejnovějším týdeníku Téma č. 49/2022 str. 14 a 15. Donedávna spokojený miliardář tam naříká nad tím, že ho asi spolknou zahraniční multimiliardáři. Demonstranty by tím asi hodně nadchnul.

    1. Navíc nejspíš jen lže, aby si vykoledoval nějakou pomoc z našich kapes. Takové pohádky o krachujících desetitisících firem a živnostníků se vyprávějí už od začátku covidu. Člověk se až diví, že si může pořád koupit rohlík.

        1. Jeden z podstatných výstupů z 20. sjezdu KSČ : Zajistit co nejpřímější cestu potravin od zemědělců ke spotřebiteli.
          ***
          My tady řešíme budoucnost lidstva a v Číně řešej takové nedůležité drobnosti.

          1. K Helanov 3 prosince, 2022 (12:20):

            Vidím, že vůbec nemáte soucit s hytlermarkety:

            Kde by pak braly své stovky procent marží?

            1. Přijde mi podivné, že hlávka zelí stojí víc než banány v akci.
              Což by nebylo nic proti něčemu, ale banánové pyré k vepřu knedlu nic moc.
              😀

  23. Že by úředníkům začalo svítat? Kdyby se úřednictvo „postavilo na zadní“, docela by to bylo zajímavé. A možná ani nebudou muset. Jedna známá, z jednoho úřadu se vyjádřila ve smyslu, že až jim na pracovišti nařídí dodržovat nějakou nesmyslnou teplotu, ti, co míří směr důchod, i kdyby předčasný, se na to vybodnou a odkráčí středem a ti ostatní se hodí preventivně marod, než jim ten státem nařízený studený odchov stihne způsobit újmu na zdraví. A bude docela bžunda potom sledovat ty blbce, jak se bez úředníků obejdou.
    Ale všeobecně si všímám u lidí znechucení, a to tak, že hnedle ze všeho. V očekávání věcí příštích a ze zkušeností z demonstrací, jsou jim nějaké prezidentské volby u zadní části těla. Převládá názor, že ať to hodí komu chtějí, ti nahoře si to nějak pořeší a dosadí koho budou chtít, i kdyby se voličstvo na hlavu stavělo.
    A když si poslechnou Noveského se Štěpánem, tak se jim ani nedivím. Letos to ještě nějak ustojíme, ale po Novém roce teprve začne ta pravá sranda.

  24. Jakkoliv to celé zní logicky, něco mi tam falíruje… a fest…
    Na druhou stranu, Putin věděl, že ukronácek nahazuje motory aby s hordama vtrhl na Krym, Luhan a Donbas, tak to utnul ve správný čas a kdyby Manstein věděl, že Žukov postahoval ke Stalingradu 1,5 mega armádu, asi by tam ty Italy a Rumuny nenechal na pospas…,

    Takže dejme tomu, že načasování, ale neposrat to…

    1. I kdyby Manstein věděl, že Žukov stahuje ke Stalingradu jednotky pro protiútok, nemohl s tím nic dělat, protože v té době velel 11. armádě u Leningradu. Do čela nově vytvořené Skupiny armád Don (později skupina armád Jih) byl jmenován až 21. listopadu 1942 a velení na místě se ujal až 24. listopadu. To už byla Paulusova 6. armáda obklíčená.

  25. Třeba dnes v Havířově vyšli vlci z lesa ven, a to do Lídlu u autobusáku. Ochladí se ještě víc, přibude více na*ranosti a nějaké volby hradního kladeče nebudou nikoho zajímat.

    1. Děti Tondy, děti Klemy
      co neberou tantiemy
      v revolučním zápalu
      vyndali to z obalu:

      Za Hitlera bylo líp!
      Za komanče taky!
      Fijalo si kurva cyp!
      Bal si saky paky!

  26. Považuju za pravděpodobné, že generál působí jako ledoborec, který prorazí cestu Nerudove a potom ustoupí stranou. Podobně jako kdysi Fischer prorazil cestu knížeti. Úkolem ledoborce je zachytit většinu kritiky, aby jiní kandidáti teď e před volbami už neměli čas nic najít na toho druhého krytého kandidáta.

    1. Jo. Ta intenzita, s jakou se oddané režimní tiskoviny náhle pustily do Pávkovy minulosti, ve které se do té doby hrabali výhradně proruští narativové a dezoláti, tak ta by tomu napovídala.

    2. Jo.
      Na Slovensku to bylo to samý (akorát si nemůžu vzpomenout na jméno toho chlápka, kterej pak „ucukl“ ve prospěch Čaputové).

      Je to jak přes kopírák.

      1. Na Slovensku se do druhého kola s Čaputovou dostal Šefčovič (od Fica) a měl jen 41,59% hlasů. Během voleb už nikdo v její prospěch neucukl.
        Analogie ucuknutí by mohla být s Kiskou, který se ale nakonec voleb vůbec nezúčastnil.
        Čaputová se spíše svezla na důsledcích kauzy Kuciak, na vlně demonstrací Za slušné Slovensko, které nakonec smetly i vládu Fica a přinesly vládu zcela neschopného Matoviče.

    3. Od okamžiku, kdy se do něj začal obouvat seznam.cz si to myslím také. Jenom je otázka, zda si to uvědomuje on sám. Ještě bych jako příklad přidal Roberta Mistríka na Slovensku.

      1. Připadne mi dost teflonová, s gumovou páteří a bez jakékoli sebereflexe. A taky ukrutně nažhavená být prezidentkou. To se pak moc nechce odstupovat.
        Uvidíme…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *