Tak jsme se dozvěděli, že Trumpova celní politika nejenže úplně mění pravidla řádu založeného na pravidlech, ale on mění i samotné evropské hodnoty. Na Trumpa jsme evropsky naštvaní, že se málo zastává Ukrajiny a nechce se mu za nás bojovat proti Rusku a teď nás navíc ještě dožral zavedením velmi ošklivých cel, díky kterým klesá akciový trh a firmy se stále rychleji stěhují do Spojených států. Naštval nás tak moc, že se naše vaše EU začala sbližovat s Čínou.
Uršula začala dělat to, co Petr Fiala ještě před měsícem kritizoval na Orbánovi. Zavolala čínskému premiérovi a začala s ním „zakládat spravedlivý svobodný obchodní systém založený na rovných podmínkách.“ Takhle si to napsala do vlastního prohlášení. Ode dneška prý už nebojujeme proti Eastasii, ale s Eastasií proti Oceánii! Kdo tvrdí něco jiného je dezinformátor.
Agentura Bloomberg už rovnou píše, že Čína je spolehlivějším partnerem Evropy, než USA.
Vlastně se tomu nedivím, kromě levného zboží se tam můžeme přiučit, jak dělat efektivní cenzuru fejsbůku a jak zavést sociální kredit. Nebo uhlíkový kredit, nebo jakýkoliv jiný kredit, který umožní, aby nás šikanovali různá Foltýni či Dozimetři. A vlastně mě ani nepřekvapuje, že lidská práva zmizela z témat k jednání jako pára nad hrncem. Koneckonců, na Ukrajině jsme si už nacvičili, jak se dívat jinam, když se zakazují opoziční strany a Gonzálové Lirové umírají ve vězení.
A my si od USA zrovna koupili ty stíhačky, bez kterých nemůžeme být a armáda i s Řehkou si za tím nákupem stojí…. A obrannou dohodu s USA jsme podepsali… Vláda i spolu s hnutím ANO… Skvělá věc. Strategická. Tehdy to bylo v souladu s našimi hodnotami. Teď už dokonce Francie, Německo, Itálie, Rakousko, Maďarsko, Slovensko a Nizozemsko, vyzvaly ke snížení objemu plynu nakupovaného v USA o 90 % na 80 %. Píše to Politico.
Co teď asi dělá náš Krysík? No co, učí se spolu s Evou Destroix, jak čelit dezinformačním videím. Měl by se spíš naučit je tvořit. Bude zřejmě brzy muset nějak zamaskovat svou slavnou řeč, že je Tchajwanec. Markéta Pekarová naštěstí odchází z politiky, té už to může být jedno. Kdo by to byl řekl, Vystrčile, že přijde den, kdy tvoje slavná a evropsky hodnotná cesta bude na obtíž a bude zapotřebí o ní nemluvit. Tím pádem z ní zůstane jen jeden jediný výsledek – vypakování Škodovky z čínského trhu. Gratulujeme a posíláme klíčenku.
Musíte být neuvěřitelně hloupí a nebo Lipavští, abyste dokázali to, co náš ministr zahraničí. Ať se kolo dějin pootočí jakkoliv, pro nás to bude vždycky špatně. Trump Fialu a Lipavského nemá rád. Čína Fialu a Lipavského nemá ráda, Rusko nemá rádo Fialu a Lipavského. Evropská unie ho také nebude mít ráda, protože aktivní blbec je horší než třídní nepřítel… obzvlášť, když potřebujete něco udělat se světovým obchodem. Vlastně už chápu, proč jel prezident s takovou pompou do Mauretánie… tamní otrokářská diktatura je to jediné, co je ochotno s našimi evropskými hodnotami kamarádit.
Foltýn bude muset udělat novou komunikační kartu.
A teď chvilku vážně:
Myslím, že Sitting Ping musel mít po Uršulině telefonátu mimořádně příjemné spaní. To, co se teď děje, to přece dokonale naplňuje jeho sen o hedvábné stezce. Evropa se odvrací od USA směrem k Asii… Evropa a Asie jsou propojitelné po pevnině. Není třeba se ohlížet na americké letadlové lodě, které střeží mořské cesty a obchodní lodě doplují jen když to USA dovolí. Navíc, Spojené státy teď už vlastně obchodovat nechtějí. Chtějí vyrábět sami.
Zbývá vyřešit jednou drobnou lapálii na Ukrajině. Čína má dobré vztahy s Ruskem a brzy nejspíš bude mít dobré vztahy i s Evropskou unií, takže by neměl být problém dotlačit všechny zúčastněné k míru. Obzvlášť, když Ukrajina už fakt nikoho nezajímá, protože co se týče mezinárodních vztahů, udělala to ještě hůř než Fiala. Zelenský teď vydal nějakou zprávu, že na frontě zajali prvního čínského vojáka, ale rychle to zapadlo… obzvlášť poté, co se už naše eurověrchuška s Číňany zase baví…
Ale úplně největší radost musí mít Vladimír Putin. Trump na něj neuvalil cla. Asi proto, že všechno, co Rus dodává do USA, se jinde nedá sehnat. Ani v samotných Spojených státech ne. Sankce ho netrápí, ropu a plyn pořád bez problémů prodává a jestli to takhle půjde dál, bude Rusko novým jazýčkem na vahách. Přece jenom má pět tisíc jaderných hlavic a spoooustu surovin. Ke komu se přikloní? K Číně a nebo k USA? Ať to udělá jakkoliv, bude bohatou nevěstou a nabídky se mu jen pohrnou.
Ještě včera se Zdechovský mohl spolu s českými médii pominout, že Kateřina Konečná byla v Číně a že mluvila s íránským velvyslancem. Ode dneška bude pěkně držet hubu, protože tam jeden i španělský premiér a brzy tam pojedou všichni. Kromě Fialy, samozřejmě. A Írán také nejspíš bude patřit do party… Hedvábná stezka, vole… a hráz proti americkému imperiaismu…
Nevíte, ty mediální kampaně, jak nás chtějí zlé nedemokratické režimy rozložit, bude se to ještě realizovat? Brodníčková zase psala, že čeští elfové počítají s masivními dezinformacemi… Ale to už teď asi bude pasé, ne? Když se teď potřebujeme domluvit proti Trumpovi… A nebo už zase ne? Trump většinu cel včera večer zase pozastavil… Už jsme zase na té správné straně světa založeného na pravidlech? Už si na včerejší telefonát s Pekingem zase nevzpomeneme?
Já tedy čekal ledacos, ale že ta Fialova hodnotová politika vezme takovýto konec, na to bych nepomyslel. Evropské hodnoty se nám poněkud proměnily. Jen o jedno písmenko…
_____________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu
Má někdo představu, co by mohl Číňan uděla s těmi dolarovými dluhopisy, které drží?
Čína u začala americké dluhopisy prodávat před dvěma lety. Jenom za rok 2023 jich prodala za 100 miliard.
Rok 2023 nebyl rok 2025.
Já myslel TEĎ .
Znáte sousloví „čínská pomsta“? Nečekaná, neviditelná, ale bolestivá.
K Číňanům mám ještě jednu poznámku: Říká se, že Západ má hodinky Ale Číňan má čas.
Znám to ve verzi:
My uvažujeme ve staletích, Číňané v dynastiích.
My ve staletích ? Obávám se že bývalo, teď už s bídou do příštích voleb.
No když by jich prodali hodně najednou, klesne jejich cena a američanům tím pádem stoupnou náklady na půjčky.
to je sice pravda, ale Cina by tym znacne financne utrpela. Skor mi pride, ze zaplatia za nejake rozvojove krajiny ich dolarove dlhy u MMF alevo Svetovej banky a nechaju si to refundovat v podobe nejakych tych surovin, idealne zlata. Celkove som si to nemyslela, ale zacinam mat pocit, ze nakoniec ten prechod na zlate platby za medzinarodne obchody sa zacnu presadzovat stale viac. Kedze na export do USA budu cla, Trump je schopny uvalit zvysenie cla za obchodovanie s Cinou (co ale moze zistit len pomocou SWIFTu, nie digitalnej mene alebo zlate), Cina ponuka vytvorenie volnej zony s nulovymi clami, tak skor ci neskor sa to nejak asi pohne:-( Zlato je na 3240USD
Aktuálně drží Čína amerických vládních dluhopisů za cca. 760 miliard dolarů (z celkového veřejného dluhu vlády USA ve výši 29 bilionů dolarů). Je to třeba méně než Japonsko a ani ne necelá čtvrtina celkových čínských devizových rezerv. Čína svůj podíl snižuje postupně, ale setrvale. Prostě čekají, až na ně dojde ta správná historická chvíle …
To sice nevím ale když odhlédneme od mediálního šumu tak se právě staly dvě věci:
– Trump zavedl 10% cla proti většině zemí světa
– proti Číně zahájil regulérní válku, protože to není nic jiného, je to usilování o totální zničení Číny
@ Godot napsal:10 dubna, 2025 (21:07)
Dluhopisy (jinými slovy – dlužní úpisy) jsou defacto sliby dlužníka, že za stanovených podmínek své dluhy zaplatí. Tj., že tyto jeho dluhy jsou likvidní.
Pakliže Čína nabude nezvratného přesvědčení, že americké dlužní úpisy jsou z nějakého důvodu nelikvidní, tudíž bezcenné, může udělat 3 věci:
1) Nereagovat a smířit se s obrovskou ztrátou. Což bude mít sekundární dopad i na mezinárodní reputaci Číny.
2) Pokusit se část těchto „švindlpapírů“ přeprodat jiným zájemcům, či spíše hejlům. Což se mimochodem už 2 roky v omezeném rozsahu děje. Bude to mít nakonec tentýž dopad na mezinárodní čínské renomé jako v bodě 1. Ale i na to americké, až světový trh nabude jistotu, že dluhopisy jsou nelikvidní.
3) Zareaguje masivním výprodejem amerických dluhů na světovém trhu. Což vyvolá takový fičák v USA i v celém světě, jehož následky se nyní jen těžko odhadují. Může to v konečném důsledku vyvolat i jaderný konflikt mezi USA a ČLR.
Kterou variantu Čína nakonec zvolí, si v tuto chvíli netroufám odhadnout.
s tou druhou moznostou by som to tak zle nevidela. Zatial Americania svoje dljhy platia, preco by aj nie, ked maju tlaciaren a vsetci dolar akceptuju. Lenze predavat 700 mld.USD v dlhopisoch+podiel z novych obchodov by zamavalo s trhom. Takze pojdu na to pomaly. Uz sa to deje. Otazka je skor, ci Amici nesiahnu skor na cinske aktiva na zapade…..Cina nakupila podu v USA, maju kupene ci postavene fabriky, investicie v cennych papieroch……aj ten dlh mozu im zmrazit na sposob a la Rusko. Ci sa o to pokusia, to je otazka….strata renome pre USA by bola este vacsia ako pri Rusku……ale zasa jto by sa o renome staral:-)
Tak jsem se dočetl že Vidlák Brodníčkovou STRAŠILO!
Po té sérií lží a sprostých útoků, které už ti zmrdi ze Seznamu stihli na Stačilo vyblít, už prostě nemůžu dát hlas nikomu jinému, než práve Stačilo.
Tak!
Safruv For:
„Asi už znáte pana Daniela Sterzika, jehož trefná přezdívka, na níž je hrdý, zní Vidlák. Soudruh Vidlák je předsedou komunistického projektu Stačilo!, jehož tváří je soudružka Kateřina Konečná. Soudruh Vidlák je hlasatelem lží a demagogií, které nahrávají zločinnému režimu Vladimira Putina v Rusku. Soudruh Vidlák také upřímně nenávidí vládu Petra Fialy, což je ve skutečnosti pro tu vládu velmi příznivá vizitka.
Soudruh Vidlák to má totiž v hlavě uspořádané tak, že ruské vraždy ukrajinských dětí jsou zřejmě správné. Jestli někdo vyjádřil radost ze smrti ruských dětí, tak je samozřejmě čuně. Ale pan Vidlák hájí ruskou agresi, kterou provází vraždy ukrajinských dětí.
Pro nás je podstatné, že soudruh Vidlák chce sedět v poslanecké sněmovně a určovat politiku naší země. Za určité konstelace má zcela reálnou možnost toho dosáhnout. A pak je také podstatné, že v naší zemi žijí tisíce takových Vidláků, kteří si přesně stejně přestavují optimální politiku našeho státu. Že budeme zase kolonií Moskvy a naši představitelé budou do Kremlu líbat ruské zadky.
Je naprosto zásadním úkolem dne postavit se Vidlákům, protože ohrožují náš stát, naši svobodu, naši důstojnost a naši čest. Musíme zastavit Vidláky. „
Neco tak vtipneho jsem uz dlouho necetl
To je diagnoza
Homer:
Prokrista…….takových hoven. Jo vlastně to Šafr, nojo.
S panem Šafrem – nebo kdo to psal – je ten problém, že on si jiný než na líbání zadku založený vztah neumí představit. On sám dosud líbal zadek americký, ovšem poslední dobou vychází najevo, že v americkém rektu o jeho polibky náhle není zájem. Z toho zřejmě pramení jeho těžká frustrace.
Já bych mu doporučil, než se postaví Vidlákům, postavit se zkusmo k nějaké smysluplné práci; na obzoru se možná rýsují dny, kdy se mu to bude hodit.
👍
Celoevropský pokus o „konečné řešení opoziční otázky“
https://europeanconservative.com/articles/news/poland-conservative-tv-channels-tusk-kaczynski/
Soud ve Varšavě zrušil loňské rozhodnutí státního regulátora KRRiT o udělení licencí na pozemní vysílání dvěma televizním stanicím, které jsou oblíbené mezi konzervativními diváky – TV Republika a wPolsce24, a odebral jim licence.
„Od svého nástupu k moci zatkla Tuskova vláda opoziční poslance a bývalé ministry, zadržela státní financování opoziční straně PiS, provedla násilné převzetí veřejnoprávních médií a úřadu státního zastupitelství a zcela ignorovala soudní rozhodnutí vydaná soudci, které považuje za pro-PiS.“
Reakce think tanku Ordo Iuris na soudní verdikt: „Odepřít jediným dvěma celostátním televizním stanicím, které kritizují současnou EU podporovanou polskou vládu, přístup k divákům – zejména v předvečer prezidentských voleb, které se mají konat v květnu – bude znamenat vážnou ránu pro svobodu veřejné diskuse.“ Předchozí premiér Morawiecki: „Vláda, která se bojí svobodných médií, přechází k cenzuře.“
Opět Vidlák vs Brodničková
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-sterzik-ze-stacilo-opet-vyhrozuje-redaktorce-novinek-40516950#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
„Předseda Stačilo! se však chová nenávistně i vůči dalším novinářům. Negativně se vyjádřil o reportérech ČT nebo redaktorce časopisu Respekt.“
A co teprve, až je Vidlák zesměšní … 😀
Ten článek je naprosto dokonale debilní. Víc než kdysi Rudé právo. Nejprve nás správně ideologicky namotivuje včetně toho, že nám nadiktuje, co si máme myslet. A to na základě fantasmagorických smyšlenek, co jakože ve skutečnosti Vidlák řekl a napsal. Aby poté, co uvedou samotná Vidláková slova, to tam viděl každý oddaný progresivistický libtard, i když to vůbec řečeno nebylo.
„Se zastrašováním novinářky vyrukoval po její otázce, proč hrozí lidem, kteří přispěli iniciativě Dárek pro Putina – ta nakupuje zbraně Ukrajině.“
vs.
„Zdá se, že vy s tím také souhlasíte, když je bráníte. O tom bych měl možná napsat.“
Já tedy nevím, jestli hlupáci, co psali ten článek (všimněte si, raději se ze strachu ani nepodepsali) vůbec někdy zažili reálné vyhrožování. Něco jako: „Chceš přes držku?!“, „Víte, kdo já jsem?!“ nebo „Dám vás k soudu!“ A ještě jsou tak hloupí, že zveřejní obsah chatu v článku, v němž píšou o tom, že „Vidlák pokračuje v útocích na novináře“, přičemž to vypadá, že ten rozhovor začala redaktorka sama. Já tedy nevím, ale útok začíná tím, že útočící sám začne, nebo se něco změnilo? (Mimochodem to o kousek dál ještě sami přiznávají: „Novinky oslovily Sterzika s žádostí…“)
Další novinářské blábolení ke konci už jen odhaluje totální devalvaci použitých slov, protože Novinky zjevně opravdu nechápou, co to znamená „někomu vyhrožovat“. To opravdu není fráze: „Tak se pak nedivte.“ Jaj, to je materiál, ta novinková šmíra 🤣
Ale možná mají Novinky redakci věštců, kteří správně anticipovali, že je Vidlák hodlá napadnout a vyhrožovat jim, a proto se ozvali první.
Určitě, šéfuje jim Džamila, motivaci dodává J.X.Dolejzal
Feťák Vylejzal kdysi stejným způsobem útočil i na Republikány. Ono jich sice bylo víc, např. jistý Martin Ovádek, ale některé týpky prostě nejde zapomenout.
Brodníčková zase klasicky Vidláka stolkuje.
Asi bude do něj zamilovaná a neví, jak mu to normálně sdělit.
Další píár. A nestálo ani halíř. Potěšující je, že v diskusi jsou i reakce v disonanci s prolhanou manipulativní žumpou.
Zato tenhle komentář z diskuze kandiduje na nejdebilnější příspěvek roku: „Vladislav Vaníšek: Kdyby to byl slušný člověk neměl by s novináři problém.“
Má pravdu. Otázka je, zda si uvědomuje, že zde není řeč o novinářích, ale presstitutech.
To je kráva 😀
Specialne pro nejdeto
Kechlibar o zjednoduseni stavebnich zakonu
https://kechlibar.net/2025/04/06/zadny-honza-franta-ani-lada/
Milí čtenáři, občas se vracím k tématu bydlení, protože ač mám osobně jakžtakž „vyřešeno“, moc dobře si pamatuji na ty časy, kdy jsem neměl, a štve mě, kolik lidí nemá vyřešeno dosud. Má-li se tady v budoucnu slušně žít, nesmí nastat situace, kdy za psí boudu zaplatíte dvacet mega. A k této situaci přitom směřujeme.
A jelikož proti chóru zoufalců a cyniků, jehož základním refrénem je „Nejde to, nejde to!“, se nejlíp stavějí příklady, kdy to šlo, sbírám občas různé historky o uvolňování stavební byrokracie ze světa a překládám je do češtiny.
Všechno jde, když se chce. Stačí ráno zvednout pozadí z kanape a začít. Jenom nejdEtové tvrdí že ne aby uměle vytvářeli nedostatek.
Jenze na to abystze mohli zacit musite mit nejake love. A cim dal vic.
Proto by pro zacatek stacilo, kdyby se prestaly vymyslet chujoviny typu „barak musi byt postaveny ze stoprocentne recyklovanych materialu za pouziti slunecniku, vetrniku a mesicniku a musi byt schopen sam vyrabet elektrinu a teplo“.
Tam je ten zacatek…
Pravda, ale proč hned začínat barákem? Což takhle nejdřív chata nebo chalupa? Nebo prostě koupit starý domek, prostě se s tím nějak poprat.
Proč nejsou byty, když Čechů je stále stejně ?
Na Novém Zélandu asi také nechtěli, aby se jim tam stěhoval každý.
Nedostupné bydlení pro mladé je problém, ale řešit to živelným stavěním kdekoliv to je fakt hloupé.
Toto je supr, jak píšete, ….ale je to složitější než vyprsknout někde na poli satelit.
https://kechlibar.net/2024/02/19/tama-38-aneb-navrat-cinzaku-po-izraelskem-zpusobu/
Čechů je víceméně stále stejně, ale připrchlíků přibývá.
Čechů spíše ubývá. Nejvíc za poslední rok – hlavně těch nenarozených. Že by v tom hrály roli ty proticovidové „funkcíny“?
Připrchlíků přibylo především těch žlutomodrých. Až začnou přibývat ti přičmoudlí, pak teprve nastane mela! Viz. Spojené Německé Emiráty. Množí se to navíc geometrickou řadou.
Jelita bude hovorit jen anglicky podradnym jazykem anglicke spodiny ?
—–
Už jenom anglicky? Elita píše anglicky, čeština se opět stane jazykem „ubohé spodiny”
Zdroj: https://www.lidovky.cz/orientace/jazyk-anglictina-cestina-skoly-matersky-jazyk.A250409_110734_ln_nazory_halu
Proč je jazyk Pyndo tak zvláštní?28.3.25 Dmitrij Orlov
Takže u vchodu jsme měli mnoho národů, z nichž každý měl svůj vlastní jazyk: Britové, Piktové, Keltové, Římané, Anglové, Sasové, Vikingové a Normané. A to, co dostáváme, je kreolština zkomolených francouzských a latinských slov s anglosasko-skandinávským základem, s velkým nedorozuměním místo samohlásek a velmi zastaralým, chybami naplněným, poněkud prohnilým systémem psaní. A všichni se tento jazyk ve škole učíme od 2. třídy a občas se jím i snažíme mluvit, protože v současnosti je hlavním jazykem mezinárodní komunikace na celé naší planetě.
https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1490484&_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=wapp
DIANA ANKUDINOVA (Диана Анкудинова) Rechenka (Реченька) (Age 14 yo) Best quality
https://www.youtube.com/watch?v=yic4sY3dsg4
To mi připomnělo jinou mladou zpěvačku. Patricii jsem znal od malé holky. Pracovitá, talentovaná, poctivá a milá. Proč se právě takové talenty umírají mladičké? Proč zrovna takové lidi si vybírá rakovina? Nějakou vyšší spravedlnost v tom nevidím.
https://stary-kocour.blogspot.com/2014/11/patricia-janeckova-maly-rimsky-zazrak.html
I konec jejího života byl statečný – bila se s nemocí do konce. Vzpomínám na ni s úctou.
Připomnělo mi to ten rozruch kolem Aničky Slováčkové.
Ale Patricie do posledka zpívala a krásně. Překrásně!
ano, aj pre mna bola nezabudnutelna. Ked vyhrala CR_SR ma talent, bola som velmi rada, ze ta vyhra jej pomoze svoj talent presadit aj vo svete, hlas na to mala. Skoda jej mladuckej
Dokážete vysvětlit rozdíl mezi technikou a technologií?
Na stránkách ONSEMI se dočtete, že čipy se z Rožnova vozí zapouzdřit do jihovýchodní Asie. Co z nich potom vznikne ? Zase čipy, jak můžete číst v povrchních referátech na netu? To pouzdření je podstatná operace, stojí desítky procent koncové ceny. Pojem integrovaný obvod nebyl šikovný, pojem ,,integráč“ zase byl nespisovný…
Běžně se zapouzdřenému čipu řiká „brouk“ nebo „šváb“. Mohu též navrhnout „icík“ (z anglické zkratky IC, tj. Integrated Circuit).
nebo foneticky „ajsík“, podobně jako ajťák je odvozeno z IT …
Je to stejne blby napad jako mluvit brnenskym hantecem a myslet si ze jste nemecka jelita
pokud se chcete pobavit, skočte si na libtardí reddit přečíst diskusi o schválení televizních poplatků. Fiala umí nasrat i své nejvěrnější
https://www.reddit.com/r/czech/comments/1jvf0uh/vyšší_poplatek_české_televizi_i_českému_rozhlasu/
Když se v pondělí na Bajkonuru vzepjal k nebi obří ocelový falus rakety Sojuz 2.1a, jedním ze tří členů posádky byl i Alexej Zubrickij.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/alexej-zubrickij-iss-bajkonur-rusko.A250410_093822_zahranicni_aha?zdroj=sph_hp
Socialistické novináře pamatuji jen jako dítě. Ale na podobné metafory o falusech imperialistických raket si tam nevzpomínám. To nejspíš nebylo ani v 50. letech.
Intervjukům už asi začíná z dnešního světa řádně „hrabat“.
Presstitut se prostě jen zasnil. Romantik.
Někteří si falusy stavěji přímo na náměstí.
Třeba Brňáci 😀😀
Jenomže Brňáci tomu místnímu výtvoru říkají orloj.
Zajímalo by mě, jak budou svůj orloj pojmenovávat Pražáci.
Když se na východě Čech poperou dva cvičenci z různých tělovýchovných jednot, někdy Sokol dá do zobáku Orloj…
Silně pochybuji také o správnosti přídavných jmen „obří“ a „ocelový“. Oceli v tom Sojuzu asi moc nebude, a „obří“ naznačuje, že autor má zřejmě problémy s erekcí …
Korouhvičkám se zadírají ložiska.
Ony se to musí pravidelně mazat. Kdo maže, ten jede!
Tak pozor, EK chce očipovat kočky. https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/kocky-zrejme-ceka-v-budoucnu-oznacovani-cipem-kvuli-jejich-evidenci#:~:text=Ko%C4%8Dky%20z%C5%99ejm%C4%9B%20%C4%8Dek%C3%A1%20v%20budoucnu%20ozna%C4%8Dov%C3%A1n%C3%AD%20%C4%8Dipem%20kv%C5%AFli,ko%C4%8Dek%20to%20uvedl%20n%C3%A1m%C4%9Bstek%20ministra%20zem%C4%9Bd%C4%9Blstv%C3%AD%20Milan%20Da%C4%8Fourek.
Nechte očipovat sloupek u vrat!
Naše kočky jsou očipované, aby prošly kočičím průchodem ve dveřích. Cizí kočky to nepustí.
jezis, aj take existuje?
Když k vám chodí na večeři osm koček že sousedství, je třeba udělat rázné opatření…:o)
Též jsem zaznamenal. Asi jim ještě nedošlo, že očipováním plodnost neovlivní. Jedna kočka = 120 potomků za rok (exponencialni řada).
Babička to řešila jednoduše. Nechala si 1 kotě, zbytek šoupla do pytle a pytel do rybníka ….
Počkejte, jednou to bude takhle někdo řešit s námi…
A ten kočičí „čipový pas“ je taky pěkný výmysl…
Bude to AI nebo někdo jiný?
Nejlepší způsob, jak probrat z letargie komunitu nesvéprávných zadlužených konzumentů, je jejich odříznutí od globálních řetězců a terapie prací v izolovaném skanzenu.
Co se děje kolem cel vypadá slibně, ale nechvalme dne před večerem.
Ať už z pýchy či trucu
Kibuc vedle Kibucu
Ivan Hoffman toho na PL napsal víc:
Návrat k osvědčeným clům dává dokonalý smysl. Přestane-li se vyplácet dovoz odjinud, vznikne tlak na lokální soběstačnost. K té vede obnova reálné ekonomiky, tedy místní produkce, zaměstnanosti a spotřeby. Nejlepší způsob, jak probrat z letargie komunitu nesvéprávných zadlužených konzumentů, je jejich odříznutí od globálních řetězců a terapie prací v izolovaném skanzenu. Trumpovým republikánům zřejmě došlo, že zpovykanou, tlustou, nemocnou americkou populaci na drogách, která za sebe nechává pracovat migranty, a roupama neví, co se sebou, probere jen postrčení do studené vody …
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Proc-je-dobre-ze-Trump-zavadi-cla-Ivan-Hoffman-prekvapil-772089
Můžeme se spolehnout!
https://imgtpx.cz/uploads/Petr%20Fiala%20Ni%C5%BE%C5%A1%C3%AD%20dan%C4%9B%20v%C5%A1em_1.mp4
Byl jsem na rozpacích, jestli zamáčknout slzu nebo vrhnout.
👍
Vrhnout na Fialu co?
Tohle originální video kde Fiala slibuje všechno možné před volbami v roce 2017 je snad lepší než jakákoliv parodie.
Ale hodně sešel. Teď vypadá jak vagus
To dělaj ty drogy… Nadměrným užíváním nejprve zblbne, pak těm svejm lžím začne i věřit, pak začne fyzicky chátrat a pak už sere strachy při pohledu na kandelábr.
Toto video by měla opozice použít před volbami. Ať volič sám posoudí.
Jo vlastně, ty sliby platily jen u voleb 2017.
Prezident z Kitáje „Si“ se záhadně usmívá, jako mona Lisa.
Možná chystá pro Doníka překvapení, země BRICS na sebe uvalí nulové clo.
Uršulína… To je ta, co myslí jenom na š…….?
Pardon, to patřilo pod:
Ládik!!! napsal:10 dubna, 2025 (8:57)
Trump je mistr světa v disciplíně „čůrání do brabeniště“. Dělá to od zvolení prakticky neustále, ne nějaké“sem, tam“!.
Trump čůrá a brabenci se hemží. Náramně se bavím, jak mluvící hlavy ochraptěly. Korouhvičkám se zadírají ložiska.
Konečná v Číně? Předběhla Leyenovou? To je neodpustitelné Ta zavolala čínskému premiérovi a začala s ním „zakládat spravedlivý svobodný obchodní systém založený na rovných podmínkách.“
To se Vystrčil a Pekarová nechají zahanbit?
Ha ha,ha ha.
Když cesta do prdele, tak alespoň veselá. Ať už to dopadne jakkoli, nuda to rozhodně nebude.
😀
Taky si myslím. Ty ložiska korouhviček mě dostaly…
„zakládat spravedlivý svobodný obchodní systém založený na rovných podmínkách.“
Není to náhodou formulace čínské strany? Dokonce bych řekl, že je. Jo, originalita, na tu musí jeden mít toho, fištróna.
Třeba četla našeho KHB:
„neni nad originalitu, každý po ni touží.
Ostatní jdou po mostě, tak ja půjdu louží“
Au…!
—
Není nad původnost, každý po ní touží;
lidé chodí přes most, to já půjdu louží.
Ministr teolog Výborný se zahanbit rozhodně nenechá. Má zcela jasno: »EU měla uvalit na Čínu „to, co uvalily USA“.«
…to je vole mudrc…
—
„vole“ v tomto případě není oslovení nýbrž částice – pozn. aut.
Nedá se nevzpomenout na nejmenovaný severovýchodní region razovitý, kde jedno slovo lze podle kontextu zařadit mezi nejméně 4 slovní druhy.
Jinými slovy neví co, ale ví, že to bylo dobře. Obdivuhodně silná víra, ale ptal bych se na kvalifikaci.
Tady je jeden velmi dobrý článek na téma, proč USA již prohrály.
Podstata – „Bez strategie není rozvoje – je pouze reakce na okolnosti. Stát, který zapomíná myslet na desetiletí dopředu, se stává rukojmím aktuální agendy. To znamená, že je horší než ti, kteří myslí déle a hlouběji. Dnes nevyhrávají ti, kteří “reagují rychleji”, ale ti, kteří budují architekturu budoucnosti s předstihem.“
https://www.pokec24.cz/nezarazene/usa-jiz-prohraly/
No mozna mysli dopredu, ale mozna jinak nez se ucila „ekonomka“ stara myslivecka
—–Maji vlastni plan, jen cina se jim vymkla, tak bude trestana
https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1494721&_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=wapp
Miran tvrdí, že zavedení cel vyvine tlak na obchodní konkurenty a zvýší domácí příjmy. Donutí velké korporace repatriovat výrobu a investice zpět do Spojených států. Zároveň bere v úvahu schopnosti Číny reexportovat své zboží a využívá toho k odůvodnění nezbytného 10% cla pro všechny země světa.
Země budou rozděleny do různých skupin na základě své měnové politiky a pro ně se bude úroveň cel lišit v závislosti na jejich schopnosti uzavírat dvoustranné obchodní a bezpečnostní dohody, jejich majetku a mnoha dalších. Navíc s následným rozdělením na „naše“ a „jejich“ — na ty, kteří jsou připraveni splnit požadavky Spojených států, a na ty, kteří odmítají.
Miran tvrdí, že zavedení cel vyvine tlak na obchodní konkurenty a zvýší domácí příjmy. Donutí velké korporace repatriovat výrobu a investice zpět do Spojených států. Zároveň bere v úvahu schopnosti Číny reexportovat své zboží a využívá toho k odůvodnění nezbytného 10% cla pro všechny země světa.
————-
Imho je reindustrializace USA nemožná, resp v ideálním světě a v autoritářském režimu je to práce na 15-40 let. Celonárodního úsilí.
Bankéři, plastičtí chirurgové, „manageři“ sedící na prdeli a vyplňující ESG dotazníky, státní úředníci, neziskovkáři, absolventi genderových studií atd nemůžou jít dělat do fabriky a vyrábět iPhony, díly do aut, šít boty a trička atd atd atd.
Navíc – bez levné čínské a jiné práce bude ten iPhone „celý vyrobený v USA“ stát zhruba 5-30 tisíc dolarů – druhá možnost pak je, že se američtí zaměstnanci smíří a budou happy s propadem vlastní životní úrovně o nějakých 70-80%. Ani jedno není imho reálné.
(Mj. by se v důsledku zhroutila US ekonomika – propad mezd by znamenal propad kupní síly, kolaps už teď superpředraženého a supernekvalitního US healthcare, kolaps cen nemovitostí a nájmů atd atd)
Je to v podstatě stejné dilema jako v antickém Římě, pozdní císařství – půdu vlastní super-boháči, pracují otroci (stejně tak v dílnách, službách atd) Římští občané 1. nemají půdu, na které by mohli pracovat 2. i kdyby ji měli, nejsou konkurenceschopní proti levné otrocké práci 3. dostávají vše zadarmo z výtěžku loupeží impéria a z výtěžků otrocké práce (což je stejné jako pozice USA dnes, jen to má jiné kamufláže)
Řím vyrábí čím dál méně, čím dál vícce je závislý na dovozu. Obnovit výrobu v Římě ( v centru impéria) je nemožné. Římští občané pracovat nepůjdou, mají vše zadarmo. I kdyby je někdo nutil, tak pracovat neumí. A kdyby to zkoušeli, tak vyprodukují příliš málo a příliš draho.
A to bylo neřešitelné v antickém Římě, stejně jako v americkém impériu.
Čistě věcně je také problém v čase – cla platí teď, teď dojde ke skoku v cenách. Postavit fabriku v USA je přeci jen několik let – postavit budovu, vyprojektovat linky, objednat stroje, vyrobit stroje, dostat stroje, namontovat, zkušební provoz, najmout lidi, zaškolit…. To není na těch 90 dní odkladu, co Trump udělal včera.
srovnání s antickým Římem je přesné … 1*
Vše se opakuje. Jen kulisy se mění.
Jen by mě zajímalo, jestli si Trump a jeho okolí uvědomují tu hloubku toho problému, do kterého se zakousli.
Vypadáte na znalého.
Takže je správná úvaha, že Trump vede USA opravdu směrem dolů, k normální „regionální“ velmoci jako Rusko, Čína , Indie a všechno kolem jsou jen nezbytné tanečky pro usa elity a obyvatele, kteří stále žíjí v představě, že musí vládnut světu a ten na ně bude pracovat ??
Myslím, že nikoli. Myslím, že Trump a jeho loutkovodiči nechtějí snížit pozici USA na úroveň jedné z několika mocností (tohle hlásá Aeronet, michalapetr a řada dalších z naší i US alternativy, ale imho to je nesmysl)
Pro centrum impéria není cesta zpět. ALCapone nemohl říct „ok, doteď jsem vraždil, ale teď přestanu, otevřu si květinářství a všichni na sebe budeme hodní a milí“
Prostě Point of no return. Římmská říše nemohla říct „ok, my se teď stáhneme odevšad, budeme jen město Řím a okolí, a budeme žít se všemi v míru“
Takže jsem stopro přesvědčen, že nejde o to, zmenšit USA na jednu z velmocí – je to ze všech úhlů pohledu nesmysl a nemožné.
Mj. jakmile USA nebudou globální tyran, tak skončí dolar. Ne že bude devalvovat, skončí. Dopadne jako německá marka po WWI. A konec dolaru je konec USA. Krize srovnatelná s kolapsem Sovětského Svazu, resp. násobně horší, protože Sovětskjý Svaz nikdy neměl „privilegium“ a prokletí světové rezervní měny a světového jediného „vládce“ (A jediný světový vládce se zákonitě choval a chová jako hovado ke všem ostatním, protože – zatím – může)
Myslím, že Trump je loutka té chytřeší části US Deep STate, která pochopila (konečně), že to jde do hajzlu a která se snaží obnovit dominanci a totální nadvládu USA nad světem.
Současná jednání s Ruskem jsou imho ze strany USA jen snaha vybruslit z prohrané války „NATO proti Rusku krví Ukrajinců, 2014-202x“, snaha USA vzít si oddechová čas a snaha USA podovdy oddělit Rusko od Číny (a na chvíli se soustředit jen na Čínu).
Celní váka a nátlak na zbrojení NATO je snaha USA okrást všechny ve světě, dokud to ještě aspoň trochu jde. Obojí je v podstatě placení výpalného, Donald AlCapone Trump. Opět – snaha obnovit globální tyranii USA.
Dtto příprava na válku proti Číně – snaha eliminovat protivníka (aspoň teď, na poslední chvíli).
To nic nemění na tom, že Trumpva perestrojka skončí také úpadkem.
Perestrojka je prostě nemožná – jediný, kdo ji zvládl, byl Stalin. Výjimmka potvrzující pravidlo
„Proto hospodářským spojenectvím typu BRICS a samotné Číně se nabízí unikátní šance vyjít z celní války jako vítěz. V širším pohledu nelze vyloučit možnost zlepšení vztahů mezi Čínou a EU, včetně dnes zakázané spolupráce nejenom v obchodu, ale i ve vzdělání a vědě.“
Co jiného čekat. Jak píšu. Korouhvičkám se zadřou ložiska.
Faktem je, že Evropa na výběr moc nemá.
ale ma, uvidite, ako sa bude Brusel pchat USA do zadku…..ked im nevadi green deal, ktory nas deindustrializuje a pritom prisiel z USA, ked im nevadi migracia, ktora nici EU a takisto ju sem zacali tlacit americke neziskovky so Sorosom na cele, ked im nevadi pokles kvality vzdelavania ci bezpecnosti vo vacsine zapadoeuropskych statov, tak nejake cla ci platby vypalneho Trumpovi nebude problem. Problem je ako to predat verejnosti, kedze sa kasaju ako s nim zatocia…..ale ono sa na to zasa za chvilu zabudne a bude najvacsi problem Putin alebo nejaky covid 2.0
Ještě dám k dobru zde komentář člověka, znalého Číny..
http://www.moravskoslezskenovinky.cz/sloupky/rec-pravdy-je-jednoducha-a-prosta/
Vy jste popsal Řím, USA nebo ČR? Vypadá to jaksi zaměnitelně.
👍
Někdy před 50 lety se říkalo, že na území USA se vytvoří asi 18% hodnot tamtéž spotřebovaných.
A to ten Rezavý pás teprve začínal rezavět .
Teď už jsou USA jen „nejsilnější armáda“ a miliarda otroků po celém světě.
Vše se dá opatřit rychle. Ne tak kvalifikovaní lidé.
O tom jsem nejen tu psal. Se zánikem produkčních center zaniká i kvalifikace.
Měl bych přirovnání k tomu o co se vlastně Trump snaží.
Představte si, že volby u nás vyhraje někdo Trumpového střihu a rozhodne se obnovit výrobu v Poldi Kladno. Ten konglomerát je z časového hlediska na tom stejně jako „rezavý pás Ameriky“. A z titulu své moci donutí zákazníky, aby si s předstihem zamluvili kapacitu u nově otevřené Poldovky.
Podaří se? …. nepodaří se? … jak to dopadne?
Všechno naplánovat a vytisknout na to peníze je jedna věc, realita ale potřebuje vzdělanou a vyškolenou obsluhu, která musí mít praxi. A kde dnes seženete těch 30.000+ vzdělaných, vyškolených pracovníků s praxí do té zrekonstruované fabriky? Tady min. jedna generace se o tom ani už neučí ve škole – nejsou absolventi učebních oborů, středních škol ani vysokých.
Tohle v krátkém horizontu prostě nemá řešení. Můžete mít tiskárnu na peníze, můžete mít 2.000 atomových hlavic a perfektně secvičenou útočnou armádu, ale to Vám nepomůže. Pro ten znovu-rozjezd potřebujete něco, co za peníze nelze koupit.
Zajisté. Ovšem můžete zkusit vydírat. Když nedodáte tak bum. Jenže potíž je v tom, že leckdo jiný velký to bum má také.
Proto si myslím, že BRICS se bude snažit nabídnout USA podmínky k přežití, aby v poslední křeči u nich někdo nestiskl ervené tlačítko. Bude to ale výrazně méně než jsou zvyklí a nebudou již velet světu. Problém je zařídit, aby to přijali.
Vývoj je na hranici překročení meze kluzu.
Předvídat, kam se to celé hne, je skoro nemožné.
Pokud by chtěli Trumpovu Ameriku doopravdy kopnout pod koleno, zapomenou na válku na Ukrajině a stvoří Orwelovu Euroasii.
Máte pravdu, ale podle mého oni chtějí dlouhodobou stabilitu, ne riskantní boje jakéhokoli typu. Proto si myslím, že dají USA nějakou možnost čestného pokračování, konec konců Putin to sliboval už v rozhovoru s Tuckerem Carlsonem, ač to bylo trochu v jiné věci.
A navíc kde vezme elektřinu do pecí. Stehlíkovi prodali Poldi a elektrárnu, která ji zásobovala proudem zašantročili.
To je naštěstí jednoduché. Teoreticky: postavíte si vlastní energetické centrum a vlastní rozvody. A vlastníkovi toho zašmeleného prostě sdělíte, aby si laskavě odstranil všechen svůj majetek z vašich budov a pozemků. (Ono je to totiž ještě lepší, s energetickým centrem Poldovky modruzi prevítizátoři zašmelili i hlavní silové rozvody elektřiny a podružné rozvodny po celé Poldi. A totéž udělali i s rozvody tepla.) Akorát by to jednoduché řešení stálo hodně času a ještě víc peněz. Možná až tolik, že by bylo levnější Poldovku prostě zbourat a postavit znovu – tedy nebýt grýndýlu a €byrokracie z Brusele, která by trvala na tom, že to všechno musí být zelené, plně recyklované, obnovitelné bezuhlíkové a poháněné pouze Občasnými Zdroji Energie..
nemohli by to napadnut na sudoch, ked tie rozvody uz vlastni niekto iny? tazko sa bude spochybnovat ich majetok, ze pred x rokmi to zasmelili
PŘESNĚ!
A v čem je dnešní ČR jiná.?
Zbývá konstatování nejdETO.
Mladá generace nemá zájem o industrializaci – prostě preferuje služby a měkké obory, max. nějakou kancelářskou práci, nejlépe v neziskovce, když nevyjde kariéra influencera.
Dokonalý přiklad. A takových fabrik by musely byt tisíce …
hlavne, ked nikto nevie, ci tie cla vydrzia 4 roky, 6 mesiacov alebo do zajtra:-)
to je prave divne……nizke cla budu na tych poslusnych, ale oni zasa potrebuju dolare na splacanie dlhov v USD a tolko ich mat nebudu, takze mne to pripada skor ako ich prehra, nez vyhra. Mozno na nejaku dobu, ale skor ci neskor sa budu musiet/chciet od tohoto modelu presunut. No a kto nakoniec USA ostane aby bol ochotny robit za nizke platy, platit USA za moznost im predavat tovar a pritom byt zmykany bankami za nutnost splacania dlhov, ktore su stale tazsie obsluhovatelne? Chvilu si niekoho vo vladach kupia, ale dlhodobo je to unosne? Jedinu mrkvu ktoru ponuka Trump je nebudem ta bit tak velmi, len trochu……naozaj to bude niekomu stacit?
K tomu vámi zmiňovanému budování architektury s předstihem jen drobně poznamenám, že není od věci podívat se na našeho blyštivého architekta.
Ten celkem nedávno hlásil, že potřebuje ještě další jedno, nejlépe dvě volební období, aby realizoval cosi, co bychom, když přimhouříme obě oči a všecky kuří, mohli nazvat jeho plánem, až projektem. (nechci si raději ani představit výsledek jeho budovatelského úsilí, neboť nemám rád horrory ani absurdní dramata).
Od doby jeho prohlášení uplynulo celkem málo vody, ale ve světě se toho však událo docela hodně a náš architekt se tak nějak v tom zcela ztratil. Budí dojem zmatené včely v lese.
Takže, co se týká nějaké strategie, tak už mu zbyl vlastně jen ten jeho komunikátor.
Situace na draka.
Jsem zvědav, jak z toho vybruslí.
Nevybruslí … na konci řekne, že přesně takhle to myslel a bude mu úplně šuma-fuk, že to je pravý opak toho co říkal na začátku. Zkušenost už má – viz. jeho videa z doby před premiérováním a nyní nebo jednání v Bruselu a doma.
Tvor s páteří z té nejohebnější gumy je proti němu v podstatě neohebný tvor.
Ovšem samotný proces Nutellínova vylhávání se z této prekérní situace slibuje, že bude docela zábavný a pro ledaskterého fialového voliče poučný.
Což není tak málo.
Kraťoučké video, 17sec.
Hajlující Ukrajinci opouštějí Německo poté, co byli vycvičeni Bundeswehrem.
https://aktualnikonflikty.cz/download/file.php?id=53855&sid=31afc6edc5a19a448922482adf91d725
Bandera párty v Plzni samozřejmě s ničím nesouvisí …
Hedvábná stezka – a na ní společnosti z Číny a z BRICS.Kdepak asi zůstanou astronomické
marže euroatlantických zlodějů,když se nevnutí do hry??A jak by se jim to mohlo podařit,
když jde „jenom“ o peníze?Burzovní indexy se hroutí??Takže konec megazlodějny v
přímém přenosu.Konec světa,ve kterém my budeme makat a oni budou bohatnout…
Teď už budeme jen chudnout.A naše země po vzoru USA už minimalizovala výrobní
základnu.Dokonce ani Jihlavanka není z Jihlavy ale z Polska.Jenom blbce si chováme
a dobře platíme.Takže proč bychom změnám nefandili??Už nemáme co ztratit,vše je
dávno pryč.Zůstaly jen dluhy.Chtělo by to krvavou revoluci,jinak převléknou kabáty
a jejich děti se zase proderou k moci.Poučme se z historie.Tento politický úpadek
umožnil Rychetský jako předseda ústavního soudu.A podle info na internetu jeho
předci spolupracovali na politických vraždách v padesátých letech minulého století.
Nepamatujeme si ….tak to prožije země znova…..
Problém je v tom, že krvavá revoluce není krvavá, protože na kandelábry pověsí několik papalášů, ale proto, že u toho zemřou tisíce revolucionářů díky tomu, že papaláši mají na své straně armádu, policii, tajné služby, mafii, či jiné bojůvky.
Krvavá revoluce je krvavá, protože u ní teče krev žen a dětí. Je krvavá, protože za vítězství je draze zaplaceno.
V tomto případě bych nabádal, dávejte si pozor, co si přejete. Mohlo by se Vám to vyplnit.
Revolucionáři v XIX století pochopili že kapitalisti raději utopí celý svět v krvi než aby se vzdali moci.
Tak se tomu i přizpůsobili.
My to teď budeme znova pracně objevovat, nicméně hrozně bych si přál aby tomu tak nebylo, aby se systém dal změnit jen volbami; nebo abych se toho nedožil.
Máte totiž úplnou pravdu.
Jenomže rakovinu když nevyřežete celou, tak se vám znovu rozbují a nakonec zahubí i svého nositele (=celou společnost).
Koukněte se vedle na Slovensko. Premiér Fico to ihned po vítězství ve volbách radikálně neučinil (díky koaličnímu Hlasu – prý nebudeme stejní jako ONI), a vzápětí si vysloužil několik kulek od atentátníka. A i když nakonec přežil, jak se mu to tam teď celé sype! Progresivismus, tj. sluníčkářský fašizmus, je prolezlý celým státním aparátem, justicí, školstvím, atd. jako ta rakovina.
Hleďte na Trumpa, jak v USA zápasí s Deep Statem. Vyhrát volby je jenom první předpoklad k radikálním změnám. ONI to samozřejmě vědí, takže se tomu budou zuřivě bránit, i za cenu brutálního volebního podvodu a zneužití justičního a represívního aparátu. Ti jsou na současném režimu totálně závislí a tudíž jej budou bránit. A k tomu si ještě přičtěte armádu mediálně zdebilizovaných voličů, volících v podstatě PROTI svým vlastním zájmům.
Podobnost s legendární hláškou z Matrixu (postoval jsem ji tu nedávno) je čistě náhodná,
jak by řekl profesor Staněk.
Na a také, že létají revoluční třísky, všude samí podezřelí nepřátelé revoluce, protože „revoluce, která nemá nepřátele není revoluce“, ten má majetek, ta dala košem, pravověrní a ještě pravověrnější, zrádci revoluce, strážci revoluce, odpůrci revoluce, renegáti, revolucionáři mezi sebou …
Vzpomeň na Spartaka, Pugačova, Robespierra, Trockého, Slánského ….
Pane Vidláku máte pravdu,trošku jsem se nechal unést nereálnou
představou,že „“revolucionáři““odstraní nepřátele a trádce vlasti.
Ale realita vždy byla taková,jak ji popisujete Vy. I když Marie Antoineta….
Kde se hroutí burzovní indexy? Dow Jones (500 největších firem USA, váženě) byl v roce 2010 na 10.380, před 5 roky na 23.720, před rokem na 38.400, před měsícem na 41.900 a teď je na 40.608. Ano po volbách po vítězství Trumpa poskočil nahoru, ale dlouhodobě jede pořád slušně. Nevěřte tomu, co kecají v TV a raději nakupte americké akcie, máte zrovna dobrou příležitost – Amerika se rozjíždí a pokud to v EU půjde dál od desíti k pěti, tak vyděláte majlant na kurzových změnách.
před měsícem na 41.900 a teď je na 40.608 -1300 📉 odpověděl jste si sám
Zítra bude 42.100.
Prostě mikroskopické změny.
Těžko, on si totiž soudruh Eta opět vyzobl, co se mu hodí. Že to od Feb 09, 2025 – 44,546.08 jen padá u něj jaksi zmizelo. Navíc je otázka, zda jeho přehled patnácti let je růst nebo inflace.
Když to padá, je nejvyšší čas nakupovat…
Před dopadem. S prstem na spoušti sledovat cenu i hloubku trhu.
Proto to padá, aby ti nejbohatší jeden den ztratili pár milionu, které se jím násobně vrátí během příštích dnů.
No od začátku roku to je dnes 15% dolů na běžném portfoliu bo je třeba započítat i pokles dolaru vůči koruně.
Když se na to díváte v horizontu 1 měsíce,kdy to vyskočilo kvůli zvolení Trumpa, tak potom ano. Ale to potom bude několikrát do roka „hroucení burzovních indexů“ následované „gigantickými růsty“.
Zase koukáte, kde byste vydoloval bezpracnou rentu….
Vy jste fakt nepoučitelný.
Co je špatného na tom, sám vydělat rodině peníze? To raději na sociálku fasovat?
Toto není vydělávání. Ve vydělávání je základem slovo dělat, tedy tvořit hodnoty. Se spekulacemi to nemá co společného.
Že máte stále energii mu něco vysvětlovat.
Kdyby bezpracná, věnoval by se tomu každý.
Tak. Balíky akcií přešly z rukou do rukou, bohatší zbohatli. Algoritmy nejsou všechno.
To si za rámeček nedáte! Jako, co jsem před chvílí napsal. Pochybuju sice, že by si někdo zdejší komentáře dával za rámeček, ale ten můj si tam obzvlášť nedáte!
Co to zase je? Jaké indexy? Kdyby v Americe konečně uchopil moc proletariát (jako zde na webu), byl by konec burzovním spekulantům. Nadhodnota by se využívala k budování spravedlivé společnosti. Každý by měl střechu, v období celozávodních dovolených i střechu chatky RTUM (Revolutionary Trade Union Movement). Všetkých 500 firem by malo socialistický index aj dvadsať sedem!
Dneska v Rychnově, máte to kousek, to stihnete:
Stačilo! Nový začátek!
https://t.me/stacilocz/179
Nad hlavou, doufám, že je to každému jasné. K čemu by taky někomu byla jen střecha, byť vyrobena poctivou prací amerického dělnictva.
A když já už v Pardubicích nejsem. To já se vodstěhoval. A do Rychnova se musí přes Holice, přece si nemyslíte, že bych to tudy riskoval.
Ta s. Prokšanová https://t.me/petraproksanova/302 , ta si mě asi definitivně získala. Představte si, že je laureátkou Mezinárodní ceny Julia Fučíka, rok před ní získal speciální ocenění Jaroslav Kojzar [doufám, že víte, kdo to byl/je] https://www.iportal24.cz/featured/petra-proksanova-kazdy-jeden-den-kdy-za-zajmy-oligarchu-mafianu-a-korupcniku-nezemre-zadny-clovek-se-pocita
To je báječné. Velmi slibné. Praha jí padne k nohám.
Co to je za sochu (v tom horním odkazu)?
Aspoň si bude mít o čem povídat s rozvědčíkem při rautu ve Vladislavském sále…
1. Legrace:
Je to velká naděje! V posledních volbách získala 552 přednostních hlasů.
(na stejné kandidátce kádrové rezervy PhDr. Josef Skála 1480, Mgr. Marta Semelová 1197 a Ing. Jiří Dolejš 2 253).
2. Bez legrace:
Jsem zvědav, jak S! v Praze pod jejím vedením zaboduje …
No, jdu si zase po svých …
zdroj (ty hlasy): https://www.volby.cz/pls/ps2021/ps111?xjazyk=CZ&xkraj=1&xstrana=18&xv=1&xt=1
I když v Praze Vidláci nezabodují, celorepublikově se do Sněmovny asi dostanou.
No rozvědčík překabátil, byl vždy u těch, kdo vládli. Tato paní vstoupila do KSČM v roce 2018. Fakt vám přijde, že si budou mít o čem povídat ?
Tak to bude armějec. Nějaká šajba. Což přirozeně poznáte sám, já jen, že jsem je osobně neznal, tak nevím která.
Ale Fučík? Pánejo, každý jeden den? Doporučuji také se začít překabáťovat, protože viditelně nastupuje horká fáze. Jako, snad jste četl vedle, že se učím poznávat tvrdá fakta a oddělovat je od kapitalistických pomluv. To se jistě brzy bude hodit, proto se o to také pokuste.
Soudružka Prokšanová, lídryně S! v Praze:
To ale je opravdu husté:
recituje vlastní báseň
Nesejdem nikdy z té cesty https://www.youtube.com/watch?v=MwOkSlr7RRU
text zde https://1url.cz/9JtOt
Tak nevím, jestli to byl dobrý výběr.
I Stačilo má své Jasánky…
Lenin žil, Lenin žije! Víc jsem nedal, vždyť píšu, že jsem se sotva začal oťukávat.
Zaokrouhlila to tam. Prý sto let jsme stavěli a bořili. Ale má to, předpokládám, být sto sedm (je to z loňska, takže 2024 – 1917). To by se ale asi nerýmovalo. Ale ještě je varianta, že to složila 2017. A další, že dílo je skutečně loňské, ne k Auroře, ale právě ke stému výročí neúmrtí Lenina na příjici.
Ale ještě jedna možnost, může to být míněno jako hyperbola. Takovej Bezruč to podle mě asi taky nemyslel doslova. Jednak se v šachtě nedá sto roků bydlet a neříct jediný slovo. A jednak kdyby neměl v rameni maso, tak by mu tam nemohlo zatuhnout svalstvo. Já například mám na ramenech krásný svaly, tak to musím vědět. Fakt mužně to na mě vypadá. Tak ona taky to mohla tam tak naformulovat, že už je to jako dlouho.
Jako bych četl po sobě. V tomhle jedeme na stejné vlně.
K tomu Sedicimu Pingovi… to si vzdycky vzpomenu na toho cinskeho potentata z jedne komedie (Diktator?).
I Trump najde svůj Little Big Horn.
Uršulína líbá Pinga
ten se tváří jako sfinga
myslí si cos o řiti
jak by se měl tvářiti.