10 prosince, 2024

HáElPéčko

Přátelé, dneska mám pro vás HLP. Hluboce lidský příběh. Takový ten, co pak obíhají internet a různí vykukové na něj ze sentimentálních čtenářů lákají peníze. Přesně toto teď udělám i já.

Moji dlouholetí čtenáři vědí, že moje maminka pochází z Ukrajiny a že mám v Lucku cca padesát přímých bratranců a sestřenic, kteří se v devadesátých letech dostali do celého světa. Moje rodina (a hlavně moje máti) je s nimi ve velmi úzkém kontaktu, který v posledních letech značně usnadňují všechny ty fejsbůky a telefony po internetu. Už od Majdanu jsme všichni poměrně silně zaháčkovaní v ukrajinských reáliích, protože je nesledujeme jenom v televizi, ale prožíváme je spolu s příbuzenstvem.

Maminka byla ovšem ze své rodiny postupně stále více frustrovaná. V posledních letech nějak příliš přibývalo banderistických narážek v osobních rozhovorech a jeden z nejhorších zážitků byla chvíle, kdy maminka dostala k vánocům nový počítač i s kamerou a mohla do své dávné domoviny nejen telefonovat, ale dělat i videohovory. Maminka zvládne všechny technikálie, kamery fungují, ona po několika letech takřka naživo vidí svou sestru… a za sestrou na zdi visí plakát, na něm Stěpan Bandera a pod ním je napsáno: Bandera – naša religia.

Mamince v té chvíli přibylo hodně šedivých vlasů.

Jo, takové zážitky pak formují celou rodinu. Tohle také říkám všem, kteří mi vysvětlují, jak byl ruský útok nevyprovokovaný, jak jsou ti Ukrajinci všichni mírumilovní jak beránci a jak vedou ryze spravedlivou válku proti agresorovi…

Nicméně… Ukrajinu mám v sobě. Pamatuju si jí i jinak než přes banderovské pamflety. Pamatuju si tam spoustu skvělých hodných lidí, bylo mi tam mezi nimi dobře, mám rád tu kulturu ze stepí, zdědil jsem po nich hlubokou sentimentálnost, část mé duše je taková široká od obzoru k obzoru a není si vědoma, kde má hranice, protože tam žádné nejsou. A tak se samozřejmě spolu s bráchou ve věci Ukrajiny angažujeme.

Ne, nezavíráme oči před tamními nácky, odmítáme se na konflikt dívat černobíle, ale také víme, že ani v naší rodině nejsou všichni Banderovci. Ukrajinsky se víceméně domluvíme, známe ze svého okolí teď už celou řadu ukrajinských uprchlíků a především z úcty k mamince se jim snažíme v rámci možností pomoci a také se o nich co nejvíce dozvědět. Já vám dneska budu vyprávět příběh tohoto víkendu:

Jeli jsme jednu tu uprchlickou rodinu navštívit. Nebudu říkat kde, nebudu říkat jejich jména, protože bychom jim mohli udělat spoustu problémů. Vězte jen, že se jedná o postarší manželský pár. Než se oba dali dohromady, měli každý jinou rodinu. Mají tedy jednu dospělou třicetiletou dceru, která je vdaná a když se dali dohromady pořídili ještě jedno dítě, což je dneska desetiletý kluk. Manžel, manželka, třicetiletá dcera a desetiletý syn. V této sestavě jsou ubytováni v jednom církevním zařízení. On je univerzitní profesor, ona byla v domácnosti. Bydleli v Záporoží.

Známe se s nimi už několik týdnů, ale tentokrát jsme sebou vzali právě i maminku, aby si popovídala ukrajinsky. Hele – oni to mají v sobě, kořeny se nezapřou a jak se dali do hovoru, maminka z nich během hodiny vytáhla úplně všechno. Když jsme odjížděli, měla v hlavě asi třicet jmen a spoustu příběhů z jejich života. A stálo to za to.

Ze začátku byli samozřejmě opatrní, protože dobře vědí, co se tady u nás musí říkat, aby tady mohli fungovat, ale maminka si k nim rychle našla cestu a záhy si s nimi povídala i o politické situaci.

Nebudu vás napínat – z hovoru vyplynulo, že když ruská propaganda mluví o banderovcích, tak vůbec nepřehání. Obzvlášť na té východní Ukrajině jsou nácbataliony velmi aktivní a velmi nebezpečné. Řekli nám těch příhod několik, ale já vám povím, co mě vzalo nejvíc:

Když začal Majdan a Putin si zabral Krym, tak se na východní Ukrajině našlo poměrně hodně lidí, kteří si řekli, že je lepší žít u Putina než u Jaceňuka, rychle prodávali majetky a prostě se stěhovali na Krym. Na Ukrajině byl značný bordel, ale nabídka a poptávka fungovala, tak se velmi rychle našly podnikatelské služby, které tomuto trendu vycházely vstříc. Autobusy vysídlenců z celé Ukrajiny směřovaly na Krym. Nebylo to masové, to ne, ale dělo se to natolik běžně, že o tom všichni věděli.

Náš uprchlický univerzitní profesor byl tenkrát služebně v Irpini a byl svědkem toho, jak Pravoseci jeden takový autobus na násměstí zastavili, lidi vyhnali ven, donutili je kleknout na zem, vyhrožovali jim smrtí, posmívali se jim, nadávali jim do zrádců, močili jim na hlavy, vyrabovali jim věci, obrali je o peníze a naštěstí to dobře dopadlo, vysídlenci nakonec pocuchaní, ale živí mohli odjet.

Profesora to tenkrát vzalo tak, že dneska vlastně ani nedokáže mít Rusům za zlé, co v té Irpini dělali. Svěřil se mamince, že současné válečné hrůzy vnímá jako Boží trest za tehdejší hříchy. Těchto příběhů měl víc. Většinou také z doslechu, ale když se dneska dívá na televizi a vidí všechna ta místa masových hrobů a rozstřílených baráků, zpravidla se mu vynoří i nějaký incident z předchozích let a vidí to jako proroctví ze Starého zákona. Hospodin seslal trest.

Bylo velmi dojemné koukat, jak uprchlická rodina brečí, protože jakožto ruskojazyční pro Banderu opravdu nemají pochopení a maminka brečí, protože se svěřuje, že má Banderovce v rodině a všichni se tam objímají, ujišťují o vzájemné lásce a přes slzy nad válečnou zkázou si uvědomují, kde to celé začalo a jaké hříchy k tomu vedly.

Když začala válka, chtěli tito uprchlíci nejprve zůstat, protože koupili starší dům a dlouhá léta ho rekonstruovali. Ale pak jim jednou přímo nad domem při nízkém letu přeletěly ruské stíhačky. Jen přeletěly. Byl to takový rachot, že se jejich desetiletý syn sesypal, oni téměř také a byl to pro ně ten impuls všeho nechat, sednout do obstarožního auta a odjet. Velmi rozumně usoudili, že majetek za to nestojí. Manžel jejich dcery je doprovodil až na hranice, ale ven už se nedostal.

A tak jsou teď tady. Jsou velmi vděční za střechu nad hlavou, stále přemýšlejí, jestli se budou mít kam vrátit, ale pokud Ukrajinský režim zvítězí, tak se nevrátí. Jejich pojetí víry je mnohem přímočařejší než to naše. Uvažují v intencích hříšnosti a Boží odplaty a vracet se do banderovského státu, to pro ně znamená koledovat si o další trest. Vůbec neuvažují o nějaké geopolitice. USA, EU, dodávky zbraní, strategie, taktika – to jim nic neříká. Není to pro ně důležité. Zločin a trest. Tak to prostě je, Pánbůh to tak nenechá a oni sami byli potrestáni za to, že viděli, nesouhlasili, ale mlčeli.

Manžel jejich dcery se zatím potuluje po Ukrajině a snaží se nenarukovat. Zatím prý stále berou do války dobrovolníky, ale začíná to tam být dobrovolně povinné. On tomu zatím uniká tím, že ve všeobecném bordelu mu zatím nedokázali předat povolávací papíry. Ale je to jen otázka času.

Naši uprchlíci teď dělají jakoukoliv mizernou práci, aby vydělali těch 5.000,- EUR, aby dceřinýho manžela dostali přes hranice. Ale není to jen o příslušném úplatku. Je zapotřebí znát ty správné lidi, těm se také musí zaplatit, protože se člověk velmi snadno může dostat do maléru – zaplatit, ale ven se stejně nedostane, naopak, je promtně navlečen do mundůru a poslán na frontu zachytávat střely svým tělem.

S bráchou jsme si řekli, že tomu zkusíme pomoci. Oni to po nás nechtěli, neřekli si ani o jednu korunu. Dokonce nám vysvětlovali, že to fakt nebude jednoduché, protože oni nejsou prominentní rodina a nedá se věřit nikomu. Nemají žádný spolehlivý kontakt.

Na druhou stranu, pomoci jim, znamená pomoci lidem, kteří jsou tou válkou semleti, ale přesto si o ní myslí zhruba totéž, na co jsme tady přišli i my. Možná jim naše peníze nepomohou, možná svého člena rodiny ven nedostanou. Možná že se k tomu zaplacení úplatku ani nedostanou, možná v této chvíli už manžel dcery někde potěžkává samopal a až kolem něj budou hvízdat kulky, bude střílet i když nechce. Ale upřímně – ať to dopadne jakkoliv, alespoň vím, že jsem se pokusil jednoho člověka dostat z mlýnku na maso ven a ne dovnitř. A když už tu máme mít lidi z Ukrajiny, ať jsou to tihle.

Otázka ukrajinských uprchlíků u nás je čím dál třaskavější. Až k této věci budete zaujímat stanovisko – ať už ve volbách nebo pouličních nepokojích, vzpomeňte si, že jsou mezi nimi i lidé, kteří nemají radost, že byl Bandera exhumován a postaven do čela Ukrajiny.

323 thoughts on “HáElPéčko

    1. Našla jsem názor na atomové bomby na Hirošimu a Nagasaki:
      Troopy
      Uz se opravdu nemuzu divat na ty komenty o atomovkach na Hiroshimu a Nagasaki.
      Vazeni, zacneme uvazovat logicky …….
      ZADNE ATOMOVKY NIKDO NIKDY na ty dve mesta nehodil!
      Obe to byly tak zv. “dirty bombs” (bomby obohacene uranem) s obrovskou nalozi vybusniny!
      Je to stejne jako Amici na mesici, ci vakcinace proti obrne a covid 19 nebo 9/11 jsou to hloupe lzi !
      Jak jsem k tomu dosel?
      https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_weapons_tests_in_Australia
      Byl jsem osobne na mistech opravdovych vybuchu opavdovych atomovych bomb na The Maralinga site: https://en.wikipedia.org/wiki/Maralinga
      7 vybuchu artom. bomb od 27 September 1956 do 09 October 1957. V tomto miste Anglie spolu s Australii “uklidili” nekolik km2 radioaktivniho spadu, (za mnoho milionu $$) ale na stalo se tam stale zit neda, stejne jako se nemuze i jen prespat na the testing ground The Emu.
      2 vybuchy atom. bomb The Emu /The Totem1 – 15 October 1953 a TheTotem2 – 27 October 1953. Navsteva The Emu se musi planovat tak, aby se tam clovek nezdrzel vice nez 20minut na kazdem Totemu a boty pekne opasit nez nastoupite do perfektne vybaveneho 4WD. I po 50letech jsme museli prespat nejmene 50km od mista druheho (TheTotem2 – to je podminka v povoleni navstevy od armady) a to pri idealnim pocasi (povetrnostni podminky)
      I prekrasne The Monte Bello Islands, 3 Vybuchy atomovych Bomb 3 October 1952; 16 May 1956 and 19 June 1956, take na stalo NEOBYVATELNE. Jsou sice otevrene navstevnikum, ale ani prespat se na ostrovech stale nesmi. Na techto mistech byli opravdu testovane opravdove atomovky. Zde jsem vsude osobne byl. Ale na The Bikini Atoll a The Moruroa Island a dalsich mistech se stale neda vubec zit a ani tyto mista nejde navstivit ….. Jsou to takove “Cernobylske ostrovy” na stereoidech.
      Kdyby na Hirosimu a Nagasaki opravdu Amici hodili opravdove atmovky, tak by tam proste stale NIKDO nemohl jeste dnes netrvalo zit, stejne jako na vyse zminovanych mistech. Lidi by tam umiraly jak mouchy a kdyz uz by se vubec narodili deti, tak by to byli jen postizenci.
      Ps. predem se omlouvam za mozne pravopisne chyby, cestinu pouzivam jen tady.
      Tak tedy je to údajně takhle.

        1. Já ty fotky znám, nám je ukazovali celé 70.léta.
          Jen by mě zajímalo, co je na tom pravdy.
          Že ty atomovky sestrojili Němci se potichu říká, nikde to oficiálně nezaznělo. Ohledně munice z ochuzeným uranem, který se používal v Jugoslávii, v srbské části, jsou tam oblasti, které se neobdělávají, jsou zarostlé, všude jinde se pěstuje a chová. A je to vidět i z dálnice, kterou Američané rostříleli s uprchlíky, kteří si spletli směr. Tohle jsem tam viděla a tvrdí se, což nikdo oficiálně neřekl, že lidé kteří byli v blízkosti oné munice, trpí rakovinou a nádory štítné žlázy. A TO NEPOUŽILI ani malé atomovky, pouze munici.

          O Car bombě se neustále mudruje, přitom to tam Američané na ty atoly také prali jak bez rozmyslu. Tuším loni zemřel poslední námořník z japonské rybářské lodi, kterou zasáhl radioaktivní mrak. Ano, zemřel před rokem https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/japonsko-rybar-tichy-ocean-bomba-prezivsi.A210321_130536_zahranicni_lesa

      1. Re: Evix

        O tom můžeme velmo dlouze diskutovat-
        K Čerobylu asi tolik. V tzv. smrtelné zóně Černobylu žijí lidé. Jestli normálně, to netuším. Zdržovat se tam nesmíte, ale vím nejméně o dvou lidech, kteří pravidla obechcali a chrápali tam.

        Stran těch lokalit pokusů z padesátek – pán je přesvědčivý, ale nepotvrdil radiaci. O měřáku radiace nepadlo ani slovo. Skutečnost, že tam turisty nechali řádově jen desítky minut, vůbec nic neznamená.

        1. To já vím Targusi, že v Černobylu žijí lidé a že Fukušima byla HORŠÍ, bo tam vyfučely 4 reaktory a potichu se radioaktivní voda vypouští do Tichého oceánu.

  1. 19:48

    Plynovod Jamal-Evropa, který vede z Ruska přes Polsko do Německa, v pondělí přerušil přísun plynu, uvedla firma Gascade monitorující jeho činnost.

    Z idnes

    1. Tuším že u Xavera dva chlapíci z oboru tvrdili, že Jamal se používá pro plyn dodávaný na burzu, nikoliv plyn nasmlouvaný. Každopádně stojí za pozornost: https://youtu.be/4Bpvthw9L5M

      Vtip dnešních cen pak má být v tom, že Rus sice trh na burzu nedodává, ale nedodávají to tam ani „naši spojenci“, kteří si samozřejmě v tuto chvíli plní vlastní zásobníky. A to právě zdražuje cenu nám.

      1. To zmíněné video je naprosto zásadní pro pochopení stávající energetické situace v naší zemi a všem to doporučuju shlédnout a vyslechnout. Ještě jednou link:

        Xaver s hosty: Ivan Noveský a Vladimír Štěpán
        165 223 zhlédnutí
        Živě vysíláno 24. 4. 2022
        https://www.youtube.com/watch?v=4Bpvthw9L5M
        ———–
        Je čas, aby moc v tomto státě převzali z rukou nekompetentních fanatických aktivistů pragmatičtí odborníci, jinak tu všichni rychle pochcípáme.

        1. Maneco,
          a proč by měla být moc vložena do rukou nekompetentních fanatických aktivistů?
          On snad ještě někdo ve vládě věří jedinému slovu z toho, co říká?
          Copak máme ve vládě německé zelené vypatlance?
          Neděste mě!

    1. Tohle je pro mne vrchol pokrytectvi. Pěkná maminka s dvěma dětmi je oběť a je třeba ji pomoci. Tlupa cikánů, která dorazí třeba ze stejného okresu, je jiste horký brambor, ale nevidím důvod, proč jim též nevěnovat podporu. Před par měsíci se média bila za každého Roma a teď když přijde nativní výkvět, tak šup Orbanovi. Přitom musí mít i UA pas, když se tu ocitli.

      1. Měla bych řešení, MU má hodně budov a velkou sílu sociálně vzdělaných stjudents. Tak proč jim něco neuvolní a aktivstičtí stjudents se o ně nepostarají? A´T ukáží že dokáží : uskrovnit se, zabrat a dokázat že stojí za svým profesorem doopravdy, nikoliv jen kecy

        Já vím, bába jedovatá ale….

        1. Ale záhadou mi je , že se neangažují naši domácí. Teda ledaže by zaregistrovali některé nové finance omezující návrhy nové věrchušky a obávají se o ….. njn.

      2. No, tady se trochu Orbánovi vrací, že rozdával pasy na Ukrajině. Proč bychom měli poskytovat pomoc občanům Maďarska? Naopak Maďarsko má povinnost se o své občany postarat.

        1. Kolem jejich pouti je to divné. Padesatihlavá romská tlupa se na hranicích neschová, snad tam prochází evidencí a tedy ukazuji UA pasy. V Brně se dějí divné věci, ale proč by tam začali vytahovat maďarské pasy? Mysleli, ze jsou v Pešti? Není žádná distribuci už na Slovensku? Nebo je to s maďarskými pasy pokus zbavit se jich, protože nejsou ideálními uprchlíky ? A najednou prochází protiromská ideologie?
          Btw- nějaká Romea se angažuje,, pomoc spíše v rovině keců…. tak konkurence, že.

          1. No, na rovinu, tohle je brambor, který navařil Orbán a se vším respektem si ho musí také řešit. Že jsou ti lidé hračkou ve hrách Orbána a našich představitelů, kteří se samozřejmě s radostí maďarského pasu chytějí? No, jestli oni sami nehráli tak trochu hru „jak se nejsnadněji dostat do Shengenu“.
            Dle Romey se nejvíce maďarských pasů vydalo ve městě Beregszász a okolí:
            https://hu.wikipedia.org/wiki/Beregsz%C3%A1sz
            Mám takové tušení, že i ten Lvov bude proti zakarpatské oblasti vyloženě válečnou zónou…

            Pro mě se tady prostě řetězili vykukové snažící se zamést s ostatními – Orbán s nimi, oni s námi – no a my jsme až ti poslední v řadě. Skutečně nevidím jediný důvod, proč řešit za někoho i tohle jeho vlastní rozlité mléko a hledat za každou cenu nějakou konspiraci nebo se morálně rozhořčovat.

            Na stranu druhou – to, že mají maďarský pas jim umožňuje, abychom se k nim chovali jako k ostatním občanům Shengenu. Možná i proto je vyndavali. A něco mi říká, že i proto si ho brali. Jen holt nedomysleli, že nemají pak stejný nárok jako ti, kteří druhý pas prostě nemají. Nebo nedej bože jim barák rozmašíroval grad nebo točka.

  2. O soucitu a moudrosti.
    Níže Apoštol zmiňuje známý biblický příběh o deseti spravedlivých. Mahajánový buddhismus se opírá o vyvážený rozvoj soucitu a moudrosti. Adept mahajánového buddhismu skládá slib bódhisattvy. Prostě se rozhodne dosáhnout osvícení pro dobro všech ostatních bytostí. Soucit je v buddhismu chápan, jako mužská energie, jako aktivita. Ruce a nohy , které udělají potřebnou práci. Klidně to může být v daný moment i pár facek dotyčnému, pokud mu to „pomůže“. Soucit je prostě aktivita, která vede ke štěstí. Moudrost je ženská (pasivní) energie. Moudrost je pochopení situace a nalezení správného řešení. Moudrost je hlava, která „ví“, jak to správně udělat . Soucit bez moudrosti se mění v opičí lásku, v pobíhání dokola, bez užitku. Moudrost bez soucitu chladnou, neosobní rovnici, nic se neudělá. Proč to píšu. Těch deset spravedlivých, je nakonec vždy jen v nás samotných Apoštole. Jestli se nám podařilo nasbírat dost peněz, aby jsme z války vytáhli jeden mladý život, není to celkově nic moc. Ale je to jeden zachráněný život. Pro nás jeden drobný krok rozvoje na cestě bódhisattvy. Jeden krok k deseti spravedlivým. Krok za krokem. Život za životem. Možná, že zprvu po malých krůčcích. Bódhisattva na prvním stupni rozvoje má sílu pomoct deseti bytostem. Na druhém sto bytostem….Vaše víra v deset spravedlivých je naprosto v pořádku, já ji sdílím.

  3. Andor Šándor na PL

    Ukrajinská armáda o víkendu zaútočila na ruské velitelské stanoviště v Charkovské oblasti, kde se právě nacházel náčelník generálního štábu Valerij Gerasimov. On sám přežil, ale zahynul jeho pobočník. Vypadá to, že Ukrajinci jsou dobře informováni o tom, co se děje na ruské straně. Kde podle Šándora tyto informace berou? „Pokud je to pravda, že se to stalo, já jsem ještě neslyšel nějaké vyjádření, které by se dalo verifikovat, ale nechci ho zpochybňovat, tak je evidentní, že zpravodajská pomoc především od CIA, ale také od britských tajných služeb je velmi dobrá, protože vědět, v kterou dobu v kterém místě se nachází náčelník generálního štábu v době válečného konfliktu je jedna z nejcennějších informací. A samozřejmě i Ukrajinci samotní mohou mít dobré signálové zpravodajství, schopnost odposlouchávat a podobně. Potom ten útok je už jenom otázka technického řízení palby, to není žádná velká věc. Pokud víte, koho máte zlikvidovat, tak už si ten prostředek najdete,“ poznamenal Šándor.

    „Evidentně ale ta pomoc USA je tu od samého začátku a vysvětluje to řadu některých ruských neúspěchů a hlavně především to, že nebyli ze začátku konfliktu schopni jaksi obsadit a vytvořit letecký most na letišti Hostomel, nebyli schopni zničit prostředky protivzdušné obrany Ukrajiny a leteckou sílu Ukrajiny. A to jsou věci, které zcela nepochybně jdou na vrub pomoci Spojených států,“ sdělil dále Šándor.

    V pátek ukrajinská armáda oznámila, že počet zničených ruských tanků přesáhl tisícovku. U letadel se ztráty blíží ke 200. Jsou to významná čísla pro Rusko? „Nepochybně. I kdyby to byly dvě třetiny toho stavu, tak si řekněme, že tisíc tanků představuje tři tankové divize. Což je velká síla. A samozřejmě schopnost nahrazovat ty tanky je také velmi limitní. Vyrobit takový počet tanků, který byl zničen, není otázka měsíců, ale spíš několika let,“ dodal Šándor.

    A co mobilizace v Rusku? „Ta bude záležet na tom, kam by ty záložáky poslali, nebo na čem by bojovali, protože se ukazuje, že té těžké techniky Rusko nemá dostatek a nemá cenu mobilizovat lidi jenom proto, že jim nemáte dát jaké zbraně. To je velmi limitní otázka ruské armády, která ví dobře, že nějaký velký frontální útok v situaci, kdy jsou Ukrajinci velmi dobře vyzbrojováni protitankovými střelami, že to je další ztráta tanků, proto se uchylují k tomu dělostřeleckému ostřelování a v zásadě k takové té salámové metodě krůček po krůčku se snaží zabírat další a další místa, takže z toho vyplývá – a já jsem několikrát toto říkal, že termín 9. května nemá podle mého soudu nic společného s ukončením bojů na Ukrajině, že tento termín bude překročen. Jak daleko, to neumím odhadnout…

    1. Ano, takhle nějak musely vypadaly reporty z východní fronty do Hitlerova hlavního stanu. Podle nich už ruská armáda přestala být dávno bojeschopná.

      1. Šándor je jedna z našich největších osobností, co se týče rozvědky a armady. Je fakt, že si poslední dobou dává sakra pozor. Jisté je, že kecaj obě strany. Ale jestli ruská strana říká, že mají pouze necelé 2000 ztrát za 2,3 měsíce bojů, tak tomu moc nevěřím.
        Právě ztráty přinutily Rusko ke stažení lidí od Kyjeva a Sum. Jejich konvoje byly napadány západními raketami z boku, jako ementál.
        Já fakt nevím…

        Martin Koller tvrdí, že Ukři lžou z 60% a Rusové z 30%. Což by, možná, mohlo bejt …

        1. Re: dexx

          Nechci vám kopat do báboviček, ale ten konvoj u Kyjeva dlouhý desítky km a s auty přiraženými k sobě – kdyby byla pravdou jen desetina toho, co se „odborně“ povídá, nezbylo by z toho konvoje vůbec nic. Zlikvidoval by ho jeden motostřelecký prapor a další dva by mu nosily munici.

          1. Rozhodně mne nekopete do báboviček a rád si od vás vše přečtu.

            Já jen, ty konvoje fakt Ukři bili. Proto se Rusové stáhli. Samozřejmě, ten počet 1000 tanků, je naprostá magorie. Stejná, jako hrdinní obránci Hadího ostrova nebo hrdinný letec v Kyjevě.
            Na druhé straně, Šándor ví, o čem mluví. Ale fakt je taky, že teď si dává nápadný pozor. Já fakt nevím. Nevěřím, bezvýhradně, ani jedné straně.

            1. Re: dexx

              Kolika fotkami a videozáznamy se pochlubili?
              Já jsem viděl jeden, na němž zabavili Ivanům auto s přilbami. Žádnou vypálenou kolonu v délce 70 km jsem neviděl.
              Pokud máte odkazy, sem s nimi.
              Jen tak od pasu – na jednom jediném kilometru hlavní silnice stálo cca 80 – 90 ruských aut. Ti pitomci tam fakt stáli jak idioti, našlapaní jeden na druhého. Úplně stačilo zapálit jedno auto v koloně a šlo to do pr**le úplně všechno.
              Vynásobte si to číslem 70 a jsme u číslovky 6000 kusů kolové a pásové techniky.
              Jak jsem už psal, stačilo nějakých 1500 adekvátně vybavených vojclů ( 2 rozšířené prapory) a Ivani neměli kam a hlavně s čím jet. Ti přeživší by šli do Moskvy pěšky.

              Proto jsem k senzačním zprávám o desítkách tisíc ruských mrtvol a tisících vypálených obrněnců poněkud skeptický.

              Jinak pokud jste zazamenal, nedávno se tu objevil odkaz na seznam zničené ruské techniky i s fotodokumentací. Trvalo mi asi dvě minuty, než jsem v něm našel tanky T-64, které Ivani vyřadili z armádních skladů v r. 2012.
              O tancích T-72, jejichž kódy modernizací Ivan NIKDY nepoužíval, škoda mluvit.

            2. Zapadni media lzou na vsechny strany a predevsim sami sobe.
              Napr. obranci Hadiho ostrova ,co zahynuli pri jeho obrane.
              Kyjevsky Fantom, sestrelil za tejden 40 letadel.
              Hospodarska situace v Usa nikdy nebyla lepsi..
              Kdyz vyjde napr. zprava ,ze ukrove dobyli Moskvu, je jasny, ze jsou rusove v Kyjeve.
              Vyzbrojeni Breznevovou Pomstou.
              Ale v U. si mistni stacili nakoupit za posledni rok 15 tisic luxusnich aut ,se divate na nejmin 100 tisic za jeden kousek..Kde NATO vzali?
              Nekde se uvadi ,ze u rusu valci jen 12% armady, 10% letadel ,7% tanku..
              Hlavni boje svadeji Donbasove..
              Ja trvam na tom , ze kdyz byli u Kyjeva meli K. obklicit a pouzivat vodku ve volnych chvilich. A mit zabavu.
              Co chcete udelat s nepritelem ,kterej vas ohrozuje. Strelite takovyho do palce u nohy nebo nekde jinde , kdyz s nim bojujete ,nebo jinam ,aby jste takovyho zneskodnili ?
              Misto toho jsou vselijaky vysvetlovani prechytralosti chytrych atd..
              Nebot Elensky je Car zapadu a vsichni jezdi ,predhaneji se ,plazit po zemi u jeho nohou./ zdalky to tak taky vypada//
              Tak se poznaji bezpecne parasiti. Parasit je jenom nepricetne chamtivej otrok. Dusledky uslechtilosti vzdelani a vychovy.
              Diplom pouziva, aby se prokousal co nejvyse a co nejvic vysal.
              NIc jinyho v sobe nema ani nezna..
              To se jevi v tom , jak otrocky napodobuje konglomeraty a kapitalismus.
              A jejich cinnost. Pouze zisk za kazdou cenu a pres mrtvoly.
              Ted odbocim. Britove maji rozkazanej Bankovni den a statni svatek.
              Kdyz si to dame dohromady s dluhy ,ktery platili britove a rusove az do 2006 americanum za druhou valku neni treba komentare, proc se banky oslavuji..Kdo asi zacal ty vsechny valky ?
              Kdyz napr. byl covid ,vsichni takovi byli jeho otroci ,snazili se z toho vydrit do mrte , snazili se uvalovat prikazy ,aby byli povyseny ,slouzit ty ockovaci korporaci atd..Nic jinyho u nich neni.
              Kdyz bylo klima , zase to samy. Kdyz ,ale to prebili rusove ,vypukla horecna nenavist na Rusko z duvodu moznosti se obohatit a postoupit na vyssi misto. Predhaneji se proto v nenavisti a v nepricetny lasce k Elenskymu, jsou to uplny dostihy , jak jezdi do Kyjeva aby si polepsili,
              Nic jinyho neznaji.. Jakmile jeden z nich vyboci z rady ,okamzite ho odstrani z tehoz duvodu..Slysime jen strasny kriceni..
              Na zaklade toho a jejich uzitecnosti /jak rychle se orientuji k novym korytum / ,pak dalsi ve vladach vyhlasi , je to strasny musime udelat opatreni ,treba na ty, co za nic nemuzou ,ponevadz jsme ve valce !!!,ale zatim je zase kariera a zisk ,poslusnost nejdriv..
              Doufaji, ze pro jejich kazdodenni hysterii budou povsimnuti a povyseni..
              Zkratka obetujou vsecko ,treba celej svet…A jeho konec.
              Ted se predhaneji ,aby se konflikt jejich zasluhou rozsiril aspon do vych. EU. A.
              Muzou se prerazit, aby dodali co nejvice, Breznevovy Pomsty.

              1. To nahore je vysvetleni jejich bizarniho chovani ze dne na den.
                S kterym my se setkavame denne …
                Na ktery se poukazuje,pohodlne bez udani duvodu ,se dalsi pisalkove a recnici neobtezuji s vysvetlenimi PRICIN ,aspon strucneho ,..Ktery ,nektery, jak podeziram, tez se snazi neco urvat…Protoze je uplne jisty ,ze drive ci pozdeji ,neco musi rupnout.
                Navic rus vyhlasil , ukradli jste nam za 300 miliard, my vam vezmeme za 500 miliard..A. Ma medved brat z ceho.

                1. If they ask you , why they have to die , tell them their fathers lie../R.Kipling/.
                  Jako to na svete chodi,pribehy dulezity a zbytecny,na vyber..
                  Mam rad Capka , kterej se snazil dobrat treba vlivu udalosti u malych deti na jejich pozdejsi vyvoj. U mne to fungovalo, az jindy. By zkratka machr ,ale zaroven naivni ,rezimni Masarykovec,to muzu odpustit. Takovej uz je udel jejich.
                  Ten M.a jeho kumpani /revolucionari 5 min. po dvanacte a jinde / byli ,celke delsi dobu v rissky rade ,vedeli kdo vladne cisarem, udelali si znamosti v cele Evrope a znamosti sou i dnes koryta a plny. Proc myslite ,ze je OSN a nescetny schuze mezinarodni.
                  Vytahujou se tam mezi sebou co nam delaji a co planujou za ucelem stedrejsiho koryta.
                  Putin samozrejme upad do nemilosti vod zacatku , vo koryto mu nejde nesvindloval na ceste k nemu a este tam pronasi nejaky ty jeho pravdy.
                  Muze si to dovolit , neni na nej lautr zadna spina ani pomluvy se na nem beda, neudrzi.
                  Cisar delal vostudu a dluhy , jeho syn horsi, vrazdil a cisarovna zrovna tak, a tak na ne byl bic, aby poslouchali.
                  Ale na Ferdinanda nic a byl pocestnej a skoro nekrad. Koryto mel furt plny a Tak co s nim ,kdyz moh navic bejt jeste cisarem!! Nebyla zadna zaruka, jesli by vubec poslouchal rozkazy tech, co to s nama myslej dobre.
                  A jak vubec by to dopadlo s tou valkou s nim jako s cisarem.
                  Cisar F.J.,samozrejme v ty zalezitosti s F.,srdecne souhlasil.
                  Kdyz se. Hodil zaroven na uplne jiny ucely…Masaryk se dlouho vracel z Usa a jeho kumpani pro nej udelali funkci presidenta ,aby se ho zbavili..Tak to mezi svymi ,chodi.
                  Zaroven zapocala udesna zboznovaci medialni kampan,Taticka,na nas..Uplne jako dnes..Aby se zakrylo to nadsene revolucni zpozdeni, az kdyz bylo vse jasny a po nebezpeci..
                  Vsude jezdil a vsude se povysoval na vrchniho..
                  Takovej farar byl spion Vatikanu a dodaval zpravy vo co de.
                  Slo vo prachy nejvic. Mezi nimi doporucoval nadane ,ale chude chlapce ,kterym by se mohlo pomoci ke studiim na pana a ktery se potom odvdeci jako sluhove. Fungovalo to dobre..Nas student a jini taky poslouchali..Zavedli ty poslusnosti az do 48..
                  Kdyz to nebyl cisar a ti za nim , byli to zase zapadni pratele..A.
                  Pratele tech co byli za cisarem..Co se o takove studenty starali.
                  V prubehu revoluce pribeh na policejni reditelstvi v Praze detektiv Bubnik, k Bienertovi.
                  Bubnik,detektiv byl proslulej , byl hodne schopnej a pilnej ,ale navic mel stesti a byl casto na spravnym miste ve spravnej moment a vsimal si.
                  Sou na Hlavnim tri vagony ,zeleznicari je tam drzi, plny seznamu konfidentu rakouska ,informace , zpravy vsecko,nesmi se dostat do Vidne,hlasil.
                  Bienert a Bubnik zorganizovali a vagony uz nikam neodjeli.
                  Obsah vagonu nejak snad dodnes se nezjevil .
                  Nikdy nebyl asi ten spravnej zajem,dluzno dodat..
                  No pak jsme meli to osvobozeni tu spravnou z M. zdedenou vladu od britu vracenou a nikdo si nevsim ,ze se blizi nakladni auta na Zbraslav a kdyz se to hlasilo , nejak se zapomnelo to hlasit dal. Tam nakladali a nic se nevedelo, tam kde se melo.
                  Vodvezli americani zase uplnej archiv confidentu Gestapa a dokumenty atd. a pak na kriceni vlady /kricela zase ponekud ,vcasne to znamena az potom /, dokumenty vratili ,ale nejaky taky chybeli,nektery mohly bejt podvrzeny atd./..
                  Nedovedet si predstavit tu hruzu , kdyby se archivu zmocnili rusove..
                  No a potom stacil treba jeden telefonni hovor na spravnou kancelar ve vlade a v uradu a laskave domluvy jako, poslys , neudelal bys pro nas nejakou malickost /nechcem to zadarmo, zname te/,treba zaplatit to znarodneni ,vis sam, ze krast se nema,mas svedomi a my vime, ze pomery byly tezky az si musel vselijak klickovat a my souhlasime samozrejme ,ze bude velky kriceni proti nam. Aby veci byl tak jak maji bejt a nic se nezjistilo..
                  Nekdo se bude smat ,ale z tech archivu nic zase nevyslo najevo../Postizeny byly jenom ty maly ryby,co nemohli nic provalit/. Taky je jiste moc lepsi kdyz se vo Bubnikovi a Bienertovi dodnes nic nevi..Zadny kloudny koryto, z toho taky nekouka..

                  1. PS . Taticek pln humanity, taky nechal do svych deti ,strilet a potom zase jinej president mel rad humanitni bombardovani a jak se to asi lisi..

            3. „Šándor ví o čem mluví“…. mno bejvávalo. Načichnul ejúnií a nátem. Už mu nevěřím ani dobrý den. Nezapomeňte že včil se válčí jinak, nově, a nepoužívají se pravidla která on se učil a vyučoval.
              OProberte si některá jehomoudra do mrtě a zasaďte do našich byť malých vědomosti. Holt nesedí to…. Už ani to válčení není co bývalo…

  4. Marie Divišová
    54 min ·
    Dnes výročí masakru v Oděse 2. května 2014.
    Ten den se v centru Oděsy shromáždilo množství fotbalových fanoušků, chuligánů, kteří se chystali k účasti na večerním fotbalovém zápase. Bez předchozího ohlášení se rozhodli uspořádat Marš Jednoty na podporu Euromajdanu.
    Zároveň se na jiném místě konala dlouhodobá demonstrace protimajdanovských skupin, protestující proti převratu na Majdanu se svatojiřskými stuhami, postavili si na náměstí před Domem Odborů stanový tábor. Obě nabuzené skupiny se marně snažila oddělit místní milice, došlo k mnohonásobným bitkám a násilí.
    Po rvačce se část protimajdanovských protestujících stáhla ze stanů do budovy Odborů vedle náměstí a zabarikádovala se tam. Zdivočelí náckové se nenechali odradit a budovu podpálili molotovovými koktejly.
    Požár si vyžádal celkem 42 mrtvých; 32 zaživa upálených těl bylo nalezených v samotné budově odborů a 10 mrtvých v její bezprostřední blízkosti po skoku z budovy.
    Ještě dalších 6 lidí zemřelo mimo požár při bitkách na ulicích. Zraněno bylo dohromady z obou táborů asi 150-200 lidí, 77 z nich bylo hospitalizováno s těžkými zraněními a otravami od kouře.

    1. Vsichni ti „medialni vojensti analytikove“ jako Sandor, nebo Visingr, jsou jen varietni umelci. Okecavaji odbornymi terminy to, co se muze dovedet kazdy. A davaji si ted ohromny pozor na jazyk, aby je neprestali zvat do medii = aby neprisli o zivnost.

  5. Marie Divišová
    8 hod ·
    Nestrachujte se o osud statečného Polska a neméně statečného Bulharska, co si počnou bez ruského plynu, když odmítli zaplatit v rublech.
    Polsko má tranzitní plynovod z Ruska do Německa jménem Jamal. A Bulharsko plynovod Balkan Pipeline z Ruska přes Turecko do Srbska a dále do Rakouska.
    Takže se to reálně udělá tak, že nějaká německá nebo rakouská firma koupí plyn, ten prodá do Polska nebo Bulharska a oni si ten plyn odsaji cestou u sebe přímo z plynovodu, jak poteče do Evropy.
    Reálně se nic nezmění, změní se jenom faktury a německé firmy si přidají nějakou přirážku.
    Už se to takhle dělá mnoho roků s „evropským plynem“ pro Ukrajinu, ti si také odsávají ruský plyn cestou přímo z trubek a tváří se přitom, že kupují plyn z Evropy, většinou z Maďarska.
    Dokonce bych se ani nedivila, že to gazpromovci takhle odsouhlasili, aby si EU zachovala tvář, že jsme se jako nevzdali hned napoprvně.

    https://www.facebook.com/photo/?fbid=10159964594139253&set=a.10151268468884253

    1. S plynem bych to pochopil, ale proč to tak má ČR s elektrikou, je mi záhadou. Přitom je to stejné!
      My si taky odsajeme naší elektřiny, než ji vyvezeme do Německa a Němec nám nafakturuje přirážku …

  6. zpravy bez komentare

    Romští uprchlíci se utábořili v Brně u nádraží, ubytování odmítli
    2. května 2022
    Na zatravněném ostrůvku u podchodu nedaleko hlavního vlakového nádraží v Brně se usadila skupina asi třiceti ukrajinských Romů. Na trávě mají rozložené deky, kolem dospělých pobíhají malé děti v ušmudlaném oblečení, další děti jsou v kočárcích.

    Podle náměstka brněnské primátorky Jiřího Olivy (ČSSD), který situaci řešil s romskou neziskovou organizací, mluví tito uprchlíci převážně maďarsky a neustále se ptají, kdy dostanou slibovaných pět tisíc korun.

    „Po domluvě s hasiči a policisty by měli dostat bagetu a vodu na cestu a doprovodí je na vlakové nádraží na cestu do Maďarska, kde mají občanství,“ podotkl Oliva.

    https://www.idnes.cz/brno/zpravy/uprchlici-romove-valka-ukrajina-brno-nadrazi.A220502_145258_brno-zpravy_zubr

    1. hnn nevíme, akorát že jim/press/ asi moc nejdou počty. Tady je to jinak a jen odhadem pravděpodobně maďarské pasy
      Iděsu jako obvykle …. mnó
      „Lokalita je od konce minulého týdne útočištěm party romských uprchlíků z východoevropského státu. Skupina, z níž část má pravděpodobně maďarské občanství, se navíc každým dnem rozrůstá a dává o sobě hlasitě vědět jak místním, tak i pracovníkům bezpečnostních sborů. “
      Zdroj: https://brnenska.drbna.cz/zpravy/spolecnost/24197-v-centru-brna-tabori-desitky-romu-z-ukrajiny-nevime-co-s-nimi-zni-od-lidi-i-neziskovek.html?utm_source=copy

  7. udelame takovou malickou dohodu a potom uz do toho nebudete kecat (o vas bez vas)

    ———-
    Pomalu. Ne jako při radaru. Vyslanec USA odhalil smlouvu a základnu

    „Pokud bychom se v budoucnu rozhodli, že dává smysl mít v Česku vojenskou základnu, bylo by to na základě společného rozhodnutí českých a amerických úřadů a musela by to schválit česká vláda a český parlament. Obranná dohoda by nám však umožnila postupovat rychleji,“ řekl diplomat zcela otevřeně.

    Redaktor Seznamu mu připomněl, že dohoda, kterou USA uzavřely se Slovenskem, měla rovnou v přílohách konkrétní místa, kde mají američtí vojáci působit. A proto jej zajímalo, zda diplomatovy opatrné formulace nejsou jen snahou našlapovat opatrně a připravit českou veřejnost na přítomnost americké armády postupně.

    „I tak se na to dá dívat,“ připustil chargé d’affaires Dodman. A pokračoval ještě otevřeněji: „Pokud bychom před patnácti lety měli obrannou smlouvu již hotovou v momentě, kdy jsme přišli za českou vládou jednat o radaru v Brdech, bylo by rozhodně snazší dosáhnout finální dohody.“

    Pokud jde o současné vyjednávání o obranné dohodě, je optimista. „Na klíčových pozicích jsou nyní v Česku lidé, kteří vyjednávali o protiraketové obraně. Díky tomu bychom v jednáních mohli postupovat svižně,“ uvedl. Lekcí z radaru v Brdech podle něj je, že se musí lépe pracovat s místními komunitami a spolky.

    https://www.novarepublika.online/2022/05/pomalu-ne-jako-pri-radaru-vyslanec-usa-odhalil-smlouvu-a-zakladnu

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-vime-ze-cesi-jsou-tvrdi-vyjednavaci-rika-novy-muz-usa-v-praze-200245

  8. Ukázka ukrajinského myšlení z dnešního tisku:
    „Putin musí být postaven před soud a oběšen. Ale pouze v souladu se zákonem,“ řekl Volobujev deníku The Telegraph.
    To pronesl vicepresident Gazprombanky. Ani neví, že se v civilizovaných zemích v souladu se zákonem nepopravuje. Asi se probudil z hibernace.

    1. jo to už proběhlo internetem, že Rusové použili staré záznamy z UA webkamer, aby doma ukázali že se tam „nic neděje“…nebo mi něco ušlo a chtěla jste upozornit na něco jiného zajímavého ?

      1. a kdyz takhle sedite u tech internetu, probehlo tam u vas taky, jak Ukrajinci pouzili zabery z Bejrutu, aby ukazali na „ruskou brutalitu“, nebo fotky z Moravy po tornadu, aby ukazali, jak „Rusko nelidsky“ utoci na civilisty?
        je toho urcite vic, co vam uslo, ale nevim, jestli to pro vas je zajimave.

        ps. a jestli opravdu mate zajem o neco zajimaveho, najdete si rozbor americkych vojenskych specialistu k raketovemu utoku na nadrazi v Kramatorsku.
        mozna vam pak dojde, proc to tak nahle zmizelo ze vsech zprav.
        ale treba uz to jenom nebylo zajimave.

        1. Takže k té moji reakci na ruskou smyčku ukrajinskych webkamer nic dalšího nemáte, OK. V
          Fotku z moravy po tornádu dala naše ČT , vidte 🙂 jojo to byla blbost

          Ten rozbor bude zajímavý sem s ním, odkaz , at nemusím hledat

          1. hltani CT prenecham jinym, ja jsem spoust po „ruske agresi“ na Morave videl na internetu.

            to v tom banderistanu neumite ani pouzivat vyhledavac? uz jsem vam snad napovedel dost.
            slovy klasika: hledej smudlo

              1. koukám, že se vám taky sseká na klávessnici píssmeno sssss, to je teď dost velký problém skoro ve všech disskussích na mainsstremových webech 🙂

              2. Člověk tu chvíli není, a už tu začne řádit nějaký komouš Chamurapi. Soudruhu, tenhle whataboutismus si zkoušej někde na aktivu strany. Tady se celou dobu demaskuje jednostranná propaganda a evidentní lži jedné strany, no a ty pak, soudruhu Chamurapi, přijdeš s nějakou výmluvou, že jako ti Rusové falšují jakési kamerové záznamy. Osm let vraždění civilistů na Donbasu nebylo nic, ale nějaká údajná kamerová smyčka, jó, to je důvod rovnou k shození atomovky na Moskvu. Černochy Rusové nemlátí, tak alespoň tohle, že? Vrať se zpátky k soudruhům do ÚV, ať už teď sídlí místo kdysi v Moskvě kdekoliv. Starého soudruha holt novým kouskům nenaučíš.

        2. Ukři hlavně používají záběry baráků, které na Donbasu rozstříleli za posledních osm let sami v rámci tažení proti opolčencům. A spoléhají na to, že ze západu se nikdo nebude obtěžovat ověřením lokality.

  9. Apoštole, Apoštole, není vám z toho smutno? Pro koho jste psal ten váš HLP (a vlastně všechny vaše skvělé články? Pro hovada co si píšou o ruském vejci a podobných pitomostech a mají ze sebe úžasný pocit, óóó, jak jsou vtipní! Žvanilové to jsou.
    Dnes jsem četl od Vlka na KN, kde psal o připravované demonstraci 29.4.:
    „Omyl, trapný omyl – sdílení = NULA!!!!! To mne šokovalo a zaskočilo! Jestliže nedokážeme takovouhle maličkost, tak si všichni do jednoho toho Fialu zasloužíme!
    Velmi mne zajímal dopad té demonstrace.
    Že nenajdu nic v médiích ? Předem jasná a daná věc! O tomhle svobodná česká media neinformují! Ta se starají o Ukrajinu a Rusko. Ale ani na netradičních zdrojích nic. A dokonce také ani u organizátorů.
    Prostě nula!!! Takhle si prohru doslova pěstujeme! Fiala a ti ostatní obludáriové se jistě chechtají, až se za břicha popadají!“
    A má pravdu!!

    1. Ano, prohráváme, protože možná máme pravdu, ale ta pravda není vůbec vším. Je nás hodně, ale jsme každý sám za sebe. Nejsme organizovaní, neumíme to, rajtujeme na malicherných detailech a nejsme schopni si dát společný cíl.
      Já jsem alespoň horoval pro menší zlo, protože to dobro je tak atomizované, že vlastně vůbec není. Ale teď už je asi pozdě. Nemáme žádného Orbána, protože tu žádný prostě a jednoduše není. A my ostatní se tím Orbánem neumíme stát. Nikdo z nás nemá ani to co měl Lenin – bohatou rodinu, která ho vydržovala. Alternativa by potřebovala deset milionů korun měsíčně (koruna na každého obyvatele), ale ani to se tu nenajde.

      1. To je právě ono, jsme každý za sebe. Ale když to dokázal nedostudovaný zrzavý klučina v hnědé košili, pak proč ne vy? Umíte ohromně oslovit. Přímo do duše. A je vás víc takových. Pánové Skála, Ivan David, Hampl, Foldyna, Vlk, Vondruška, Bašta, Větvička.. a jsou tu i dámy jako paní Hamplová nebo Procházková, Kučerová – pouze v rychlosti za všechny ty obdivuhodné lidi, na které jsem si narychlo vzpomněl. Ano, problém je v těch detailech – trefa do žluté! A každý by chtěl své vlastní hnojiště. Tuším, že pan Hampl jednou napsal, že nemá smysl spojovat se s v širší názorové frontě (nenapadá mne narychlo lepší výraz, tenhle zní jako „národní fronta“), bohužel jeho odůvodnění si už přesně nepamatuju, ale vím, že s ním nesouhlasím. Má to smysl, za cenu, že se budou hledat věci, které nás spojují. Těch je víc než ty, co rozdělují.. Minule jste psal o tom, že vlastně nevíme, kolik nás je. To bylo poprvé a pouze jednou, kdy jsem se zapojil do „debaty“. Dodnes toho lituji. A hned mám pověst provokatéra. Haha.
        Zmínil jste pana Orbána. V Maďarsku ho mají rádi a věří mu, většinou ‚obyčejní‘ lidé. Vím to, mám v té zemi přátele, ale jsou tam i lidé, kteří by se upřímně styděli něco takového říct. Stejně jako u nás. Nakonec vždy vyhraje pragmatismus.
        Ještě moje prosba – nevzdávejte to. Najděte ty ostatní a pak nás ostatní pozvěte, ať už víme, kolik nás vlastně je. Pro začátek.

        1. ZA 1.
          Děkuju za to, že jsem si mohl přečíst tento článek. Náhled do duší úplně obyčejných lidí.
          Mnozí by se s těmito pocity uzavřeli, jiní by je nedokázali takto popsat. Máte opravdu dar.
          K poznámkám Lukostřelce dodám, že má pravdu, nevím, jestli by dokázaly některé osobnosti spojit síly jako svatoplukovy pruty, zapomenout na ty podružnější rozpory v názorech a veslovat jedním směrem .dělám předsedu odborové organizace. docela maličké, a zatím je i v odborech shora klid. Žádné burcování, jak kolem inflace, tak i kolem dalších věcí. Ten strach je všudypřítomný.
          Jezdím okolo mostu Miloše Sýkory skoro denně, očekával jsem poničení podstavce tanku, neb je tam srp a kladivo, ale při letmém pohledu je vše v pořádku. Věnce, svíčky, nezahlédl jsem projev vandalismu. Jen ta druhá vlajka tam k té Československé chyběla.
          Lukostřelče podobně jako mnozí diskutéři tady aspoň pro mně provokatér nejste. Kromě velice dobrých článků, které mají poučit, někdy i zamyslet se , je tady dost dobrá diskutující skupina. Někdy se tu dočte člověk zajímavý postřeh informaci nebo odkaz odjinud a zkrátka má to tady úroveň.
          Myslím že na nové republice jsem zahlédl- jdu tam jen co tu dopíšu ten příspěvek-přepis projevu paní Procházkové a na fotce u článku je snad ten vlevo vzadu D. Landa? Pokud se začnou spojovat i takovéto názorové proudy, nemusí být nové obrození ztraceno.
          Ještě poslední přání. Můžete pane Apoštole dát později vědět, jak dopadl onen muž bloudící svou vlastí? Děkuji

        2. Víte proč ten klučina uspěl? Protože říkal ty správné věci a díky tomu měl takřka nekonečné konto. A jak mouřenín dodělal svojí práci, tak mouřenín šel.
          Já nemám nikoho, kdo by mě zaplatil. K tomu mám velkou rodinu a tohle moje „ohromné oslovování“ dělám ve volném čase. A je to maximum, co ještě stíhám.
          Jo, kdyby se našel někdo, kdo by řekl, že to se mnou na rok, dva, tři zkusí a dal mi volnost, abych mohl psát, jezdit, burcovat, přednášet… tak bych to asi zkusil. Nebo kdyby se našlo deset tisíc lidí, kteří by mě živili stokorunou měsíčně… To by se něco dělat dalo.
          Ale obávám se, že tolik stokorun by se nesešlo. A kdyby mě živil nějaký sponzor, tak by také něco chtěl…

          1. Je mi jasné, že ze vzduchu se žít nedá. I já se musím jako každý druhý nějak živit, tedy pracovat a vydělávat peníze. Zkuste prosím oslovit ty správné lidi. Některé jsem jmenoval, na některé jsem zapomněl, ale oba asi víme, kteří to jsou. A nezapomeňte na Dana Landu. Je to poctivej chlap a má charizma i odvahu, za ním by lidi šli. Pokud se vám podaří tyto lidi dostat na jedno místo, promluvte k nim a nechte je taky promluvit. Já sám o tom dlouho sním, ale mě by nikdo neposlouchal. Pak je potřeba vybrat ty, kteří by mohli vést ty druhé a za kterými by ti ostatní byli ochotni jít. Pokud se vám to podaří, slibuju, že pošlu každý měsíc 1000 českých. Snad se najde dalších deset tisíc lidí… I kdyby poslali jen tu stokorunu.

            1. „Já sám o tom dlouho sním, ale mě by nikdo neposlouchal.“
              vs.
              „Apoštole, Apoštole, není vám z toho smutno? Pro koho jste psal ten váš HLP (a vlastně všechny vaše skvělé články? Pro hovada co si píšou o ruském vejci a podobných pitomostech a mají ze sebe úžasný pocit, óóó, jak jsou vtipní! Žvanilové to jsou.“

              Svatá prostoto…

    2. Kdybyste víc žvanil, třeba na tu demonstraci přišlo více lidí. No, s vámi to všichni vyhrajeme…😉
      Čím to jenom je, že váš styl tu více lidem, připomíná agenta provokatéra?

      1. Psal jsem tu jenom jednou a hned připomínám provokatéra? A všem? Čím to asi bude. Možná tím, že jsem se snažil držet tématu a nekrafat o pitomostech okolo. Jenomže takový styl se do toho vašeho diskuzního klubu asi nehodí. Jak tlupa užvaněných bab. Vždyť ani neudržíte myšlenku. Je mi z nás smutno k uzoufání, proto už vás nebudu provokovat.

        1. Ale no ták. Stréc Francin by vám dal lidovó rado. Nebodo jo opakovat, každé jo zná.

          Ode mne máte take nějakó. Mňéte lidí rád. A nebuďte takové vážné. I revoluco, na keró sa třesete, je potřeba dělat nélíp s humorem!

        2. Mate plnou pravdu p.L. jeste si pak takovi stezujou na pomery..Ale stiznosti i ty vase obzalovaci jsou jen to ,co jsou ,by meli nekde zacit a zase koncit a svet je za dverma a jeste je moznost neceho jineho. Clovek pak si zjisti, co je a jakou ma cenu..Kdyz uz . Sem ziskal takovou zkusenost v 68. Vim vo co de..

    3. Už nevím, který rok byla ta první a poslední velká cca odborářská demoška (Václavák – Národní; 2010? Ono to strašně letí).
      Na Kose (to jsme spolu ještě mluvili) jsme se domluvili, že se tam sejdeme, pod kosířskou cedulí.
      Slezlo se nás asi sedm a z toho minimálně dva byli partneři přišedších Kosířů.
      Dtto loni u Koněva.
      Lidí na to, jaká už tehdy byla atmosféra (vč. Koudelkovo fízla, pečlivě natáčejícího každého příchozího), docela dost. Z Kosířů kdoví jestli osm.

      Vlk moc dobře ví, že to je s alternativou nahovno.
      Jen možná nechce vidět to, že se lidé OPRAVDU bojí; a mají setsakra proč. Za bolšána měla polovina „disidentů“ za prdelí valutové konto a jistotu, že jakmile na ně někdo jen vošklivě koukne, spustí „demokratický západ“ řev.
      Jenže DNES politicky pronásledovaný člověk nesežene ani advokáta a okolí mu tak maximálně sdělí „Měl jsi držet hubu, můžeš si za to sám“. Nemluvě o tom, co se děje na „sociálních sítích“ a jaké jsou dnes prostředky k ekonomické a společenské likvidaci člověka.

      Jsme v mnohem větších sračkách než za normalizace a možná i než v 50. letech. To je prostě fakt a ten je limitou jakékoli alternativě.

    4. Při vší úctě, jednou za čas se tu objevíte, rozrazite dveře, uplivnete a jdete. Možná mi něco uniká, nemam také tušení, jak se dělá revoluce, ale pochybuji, ze zásadní organizační procesy budou probíhat na veřejně přístupném webu v nějaké diskuzi.
      Odkaz na shromáždění na Letné jsem sem do diskuze dávala. Pokud chcete autentický zážitek, měl jste se zúčastnit a věděl byste. Event poptat organizátory. Ty ostatně můžete i vyplísnit za malou a zmatečnou propagaci.

  10. Pokusím se dlouze a do třetice – viz komentář – Asfaltový holub 10:35, který upozornil na Ehm 10:03.

    Psát (na těch internetech) veřejně
    o napomáhání někomu při protiprávnímu jednání
    a dávat tolik indicií k nalezení té rodiny a v důsledku i toho syna,
    psát o zajišťování prostředků na úplatky i v jiné zemi (i kdyby celý svět uplácel )
    a to ještě organizovaně a rovnou vybírat na svůj osobní (obávám se ) účet,
    zdá se mi poněkud nešťastným….

    Prosím – poraďte se neveřejně s právníky (třeba IK) na Vaši (i vaší) straně.

    Je sice ušlechtilá a pochopitelná ta touha chtít někomu (i naprosto nejistě a možná bez zamýšleného efektu) pomoci, ale přece jenom v době všeobecné hysterie by opatrnost velela trošku předem
    domýšlet možné konsekvence alespoň zrovna takové veřejné prezentace …

    V době,
    -kdy vláda oficiálně vyzývá občany k oznamovaní a už si zase tykáme….
    -kdy vojenské zpravodajství klidně žádá písemně správce domén k akci „rušení delegace“ domén a
    – kdy již snad každý ví, že nic ve veřejném prostoru neunikne oku dohližitelů,
    -kdy……
    jde „doufejme“ pouze o pomýlení (mysleli jsme to dobře…) a ne o „agenta a.a provokatéra“.

    Pak předpokládám, že ten „údajný“ příběh je absolutní fikce,
    autor to uvede na pravou míru
    a celé to byla a je nevhodná pošetilost, ale žádný záměr.
    A.a. (ani nikdo zde) určitě nikdy neměl úmysl podporovat, inspirovat, či podněcovat kohokoliv
    k porušování zákonů jakékoliv země,
    ani sám nehodlal a nehodlal organizovat takové konání ve skupině.
    A také všechny ty omylem zaslané peníze možná vrátí a posílající případně pak předají peníze (na sociální, či humanitární rozumný účel) přímo do ruky konkrétním osobám, či na správnou veřejnou sbírku se správným účelem. (Po „dopise“ je jistě a.a. minimálně pod ještě bedlivějším dohledem…)

    Když to neproběhne správně, může dojít kromě jiného nakonec i na obyčejné daně, klidně u a.a….

    A za sebe jen doufám, že jakákoliv (dobře myšlená) snaha pomoci nakonec nebude tragédií
    a malérem ne jen pro tu ukrajinskou rodinu,
    které se pochopitelně snaží (dle zvyklostí) pouze zachránit svého člena z rizikové situace.

    To, že vláda ..nedodržuje zákony, či je nebere sama tak doslova bohužel neznamená,
    že Vám (vám, nám dolním) nebude dle zákona a pro výstrahu sečteno…..

    Vím, že se to nebude líbit a jsou tu samí stateční,
    ale já takové znám i z druhé strany, ale kdo chce kam…. pomáhat mu nebudu.

    P.S. Pro útočivé – živíme v rodině téměř desítku utečenců a mají tam také muže – howgh.

    1. Ach jo. Dyť jsem tohle psala už ve 4 ráno. I když mnohem stručněji, agresivněji a lidověji.

      Alef Zakladatel sice hned zajistil nejnutnější korekce, ale moc to nepomohlo. To, co se vyhnalo dveřmi ven, pak se svítáním začalo s neutuchajícím entuziazmem lézt zpátky dovnitř oknem.

      Tohle fakt není počítačová hra, kde se člověk snaží prorazit na vyšší levly.

      1. Maneco (17:31),
        Váš komentář (ve čtyři ráno) jsem nečetla,
        viděla jsem již pouze upravenou variantu a dosud jsem netušila, co u Vás Alef smazal,
        ani vlastně proč to udělal (věřte nebo ne).

        Dovolila jsem si upřímně a hodně slovy (za to jediné se všem omlouvám)
        sama reagovat a spíše napovědět, ale pokud se domníváte zrovna Vy,
        že i já jedu nějakou hru, jak blbě OPISOVAT a přechytračit Alefa,
        pak smutně krčím rameny a vlastně mne napadá jediné rozumné,
        budu se držet nadále raději hesla „mlčeti zlato“……

        1. V tomto případě jste si měla komentář odpustit.
          Sama uvádíte, v jaké situaci se nacházíme, a přesto jste se zachovala v příkrém rozporu s tím.
          Zakladatel správně „upravil“ Manečin koment, následně i můj a ona i já jsme za to rádi. Jde o příliš mnoho.

          Stačilo napsat Zakladateli na mail a zeptat se ho, o co šlo. Místo toho jste rozhrábla uhlíky, přihodila klestí a mocně zadula. Proč?

    2. Majko já Vám vlastně rozumím. Ale jak se máme sjednotit, když je to vlastně zakázané? Tvorbou strany mírného pokroku v mezích zákona? Ve všem máte pravdu, ale odboj se vždycky dělá nelegálně a pokud se lidi mají spojit, tak vždycky hrozí riziko, že budou odhaleni a infiltrováni.

      Trochu mi to připomíná ten vtip, jak český partyzán po válce říká svému ruskému a srbskému kolegovi, že on chtěl také podminovávat koleje a střílet pancerfaustem na tankové kolony, ale u nás to bylo zakázané…

      Ano, stále více se blížíme k tomu, dělat věci, které se nesmí, které jsou zakázané a trestně postižitelné. Ale pokud je dělat nebudeme, tak prostě jen budeme čekat, komu budeme na konci této války dělat pucfleky.
      Pak můžeme jen zrušit zrcadla, abychom se na sebe nemuseli dívat…

      1. Vším, co sjednocuje. Sama revoluční myšlenka nesjednocuje. Objevuje se u už sjednocených.

        Myslíte, že když Ježíš chodil po světě, že získal následovníky, jen tak? Oni už předtím, než ho potkali, vnímali svět kolem sebe, podobně!

        Co sjednocuje? Podobný náhled na svět. Podobný osud. Podobné uvažování, mluva. Z toho plynoucí podobné ideály. A podobné morální zásady. V neposlední řadě podobný humor. Fakt .)

        1. Clovek ma udelat co nejvice dle svych schopnosti. Pro sebe , rodinu a ostatni v narode.Nic jineho celkem nemame,muze to sjednocovat a nepsanej zakon rika..
          Udelej , nebo te udelaji..
          Profesional ,tady muze bejt vzorem. At vyhrava nebo ne , za kazdych okolnosti dle svych schopnosti ,udela ,maximum..

          O Kristovi toho vim malo, protoze to nestimuje. A odrazuje.
          Maminka za nim prisla ,synacku hosti /Svatba v Kani Galilejske /nemaji co chlastat ,udelej neco. Ani ona ,nebo on tu svatbu neorganizovali..
          Aby bylo co nejvice vozralejch?? A co delaji casto vozraly?
          Nebo se zavrel s Lazarem do loznice a tri dny a noci k nim nikdo nesmel..
          Co je cisare dej cisari. Uplna ignorace lupicstvi a bezohlednyho vydirani Kristovych ovecek. Prave vrchnosti kdyz radil,kazal k souhlasne poslusnosti.
          Nastav druhou tvar a pak bezel a mlatil ty penezomnenece hlava nehlava..
          Tohle sou nejaky pohadky, nacpany dohromady.
          Penezomnenec byl jen dusledek systemu , nikoliv pricina ,tam byl pro verici ,kteri si kupovali potom u knezi ty obetni zvirata..
          Souzenej byl v sobotu , ani to nebylo mozny.
          Jediny co ma patu a hlavu je /celkem moderni/pribeh, Joba..
          Ostatni sou rodokapsovy a dokola , krvaky..
          Behem jeho cinnosti jsme meli celkem rozvinuty cisarstvi v Rime a dost podrobnych zaznamu o ruznych udalostech.
          Jenom jeden zaznam /o zivote a existenci K./, je „historika“ Josefa ,/nekteri tvrdi ze pozdeji dodanym do jeho spisu/.
          Josef ,patril k porazenym ve valce a byl usetrenej se chtel zavdecit ,velkym lichocenim a dostat koryto od cisare tusim ,Vespansiana..Viteze tech valek.

          1. Kazdej muze srovnavat s tema ideologickejma virama /oboji s kratkym i a s dlouhym,dava smysl,kdyz je to totez asi/ , co jich je dnes a jak rychle litaji kolem a zase mizeji..

      2. Ta strana mírného pokroku byl dobrý nápad.
        Víte, že v roce 88 vznikla Společnost za veselejší současnost?
        Nikdo, kromě nich, o tom nevěděl. Její hapenningy ji ovšem proslavily a získala si všeobecnou známost a oblibu.

      3. Apoštole, odbojáři, kteří si domlouvají otevřenou řečí operace na shromáždění před vývěskou „Náš odbojář“ na náměstí obce, a ještě se u toho nahlas handrkují, nikdy moc velkou odbojářskou kariéru neudělali. Když ale měli štěstí, byli pozatýkáni a odsouzeni dřív, než začal brát režim jejich koníček skutečně vážně.

        To pouze a jedině k vašemu postu, na který reaguji. A ke slovům o „odboji“ v něm. Rozhodně k žádnému odboji nevyzývám a už vůbec ne organizovaně.

        1. Takhle to udělali i za Pražského povstání. Sepsali seznam účastníků, podepsali ho a odnesli Němcům, že jako jdou přebírat Prahu… Jakákoliv „nelegální“ činnost vždycky naráží na jedné straně na potřebu utajení a na druhé straně na potřebu viditelnosti, protože k čemu odboj, když není vidět, že jo?
          Rekrutovat lidi, k tomu člověk musí stát na náměstí, říkat tam ty nelegální věci a pak se pokusit včas zmizet… Ne vždycky se to podaří.
          Svým způsobem jsem neudělal skoro nic. Řekl jsem, že se pokusím dostat jednoho Ukrajince v jatečném věku přes hranice tím, že mu dám peníze, aby se pokusil uplatit úředníka, aby dostal bumážku. A už tohle je „tak strašně nelegální a riskantní“, že je lepší to nedělat… inu, tak si holt počkáme na nového protektora.

          1. Komentoval jsem onu „odbojovou činnost“, nikoliv onu konkrétní akci „uplať ukrajinského pohraničníka“ a zachraň jednoho chlapíka před mlýnkem na maso.

            Takže u toho odboje i zůstanu. Vedu akademickou debatu, nikoliv návod:
            Podstatou je načasování. Určitě BYL rozdíl přinést Němcům papír se jmény v květnu 45 a byl rozdíl dělat „otevřený odboj“ po březnu 39. Pravda, po tom březnu 39 Němci nějaký čas byli zdrženliví a dělali si poznámky. Nakonec ale sklidili a po příchodu Haydricha a útoku na SSSR i mezi komunisty. Co se všem těm bezpochyby statečným a čestným, ale zároveň i naivním odbojářům první vlny podařilo dosáhnout bylo, že minimálně připravili budoucí efektivní odboj o statečné lidi. A dali šanci Němcům ukázat, jak dopadnete, když svůj osud svěříte někomu nezodpovědnému či nadšenému, ale naivnímu.

            Cítíte dnešek spíš jako rok 39 nebo jako rok 45?
            Samozřejmě zaargumentujete, že kdyby byly věci jinak v 39, nemusel by být 45 – ale právě v tom je ono čertovo kopýtko. V tom květnu 45 se zpoza Krušných hor hnaly tanky RA, Američani byli v Plzni a od východu také postupovala sovětská, československá a rumunská vojska. V roce 39?

            Máte to jako s těmi Ukrajinci, co sympatizují s Ruskem na územích obsazených RA. Že nevítají RA květinami a jsou spíše obezření? No, možná proto, že nemají jasno, zda se armáda RF v budoucnu nestáhne stejně jako na severu země a nenechá je na pospas SBU a pravosekům.

            Jednoduše, naivně otevřený organizovaný odboj v době, kdy nemá naději na podporu a nemůžete-li se uchýlit do hor Kandaháru, se sice může proměnit v pochodeň inspirace pro odbojáře budoucnosti, ale mnohem častěji v malé poznámky pod čarou budoucích učebnic a v „plýtvání potenciálem a elitou národa“.

            A podotýkám ještě jednu malou drobnost – je trochu rozdíl stavět se proti okupantovi, byť ten se snaží legitimizovat – a je trochu rozdíl stavět se proti vlastnímu „zákonnému“ režimu.Jak ale říkám – Akademická debata. Nic jiného. Protože vy samozřejmě také žádný (nedej bože ozbrojený) odboj vést jistě nehodláte.

            1. Beznadej je nase ,nemoznost neco zmenit, je nas denni chleba a kazdej sme ten Sysifos.Neni mozny zaroven na druhou stranu, sedet s balvanem, pod kopcem.
              V tom maji ty rekove pro nas uzitecnost, kdyz nektery sli rovnou na pricny a vysvetlovali si z nich dalsi.
              Proc se asi tolik rukopisu zachovalo z 4.-5. stolen pred Kr.?..Dodnes.
              Neni v tom nahodou nejakej umysl vyssi moci.
              Heydrich byla moznost zacit uskutecnovat zamery nacistu s nami a kdo ze je k tomu inspiroval ? Neco stejnyho ,v mensim byli treba vyznamenany Masinove..
              Nedobereme se k nicemu pomoci psani a diskusi o dusledcich.
              Jedna pani povidala..
              Musime jit nemilosrdne za pricinami ,zkoumat je z naseho lidskeho uhlu. Postupovat od nich a dal..

    3. Fikce to nebude, na Ukrajině je opravdu válka i když je to prý speciální operace. Četla jsem diskuzi pod švadlenou z Krivoj roga, část tam vřískala Sláva Ukrajině, ale větší část těch žen měla strach o syna a všechny co jim odpovídaly, psaly: zachraň ho, nepřežije!
      A že se má dostat někam na vesnici a skrývat se.
      Přesně jak to popisuje autor. Další, že má jít (tehdy to šlo do Moldávie), prostě zdrhnout, ale i možnost byla do Ruska.
      Švadlena je už u Baltu na pomezí Polska a Germanie, dostala šicí stroj a šije zakázky pro německou taneční skupinu. Mám dojem, že jim to i ti Němci organizovali. A manžel údajně zůstal na Ukrajině.
      Má kanál na YouTube Tkacenko A

  11. Občan píše dotaz na českou vládu: Nemáme smlouvu s Ruskem. Kupujeme plyn od Němců. Co když, až Rusko omezí dodávky, nám ho Němci přestanou přeprodávat? Má vláda nějaký plán?

    Odpověď z vlády od samotného Fialy:
    Nepropadejte panice. Pro vás, Slovany, měli Němci vždycky plynu dost!

  12. Telegram z Ukrajiny:
    Nejvyšší rada vypracovala plán poválečné obnovy Ukrajiny, který připravila vláda a prezidentská kancelář.

    Obsahuje devět bodů:
    1. Plný přístup na trhy EU a G7.
    2. Status kandidáta na členství v EU a později na plné členství. 3.
    3. deregulované a liberalizované hospodářství.
    4. Logistické trasy do západních zemí.
    5. Přechod od vývozu surovin k jejich zpracování a prodeji hotových výrobků.
    6. Vývoj ukrajinského vojensko-průmyslového komplexu.
    7. Těžba vlastního plynu a rozšíření jaderné energie.
    8. Modernizace klimatu.
    9. Lokalizace výroby na Ukrajině v rozsahu nejméně 60 %.

    1. Nekdy by mne zajimalo, jestli si fakt mysli, ze okolni svet existuje za ucelem saturace ukrajinskych potreb nebo je to jenom divadylko pro poddane.

      1. Jestli USA potřebují UA, jako nepotopitelnou letadlovou loď, jako základnu pro boj s Ruskem, tak Ukři dostanou většinu toho, co si žádají.
        Co na tom, že to oligarchové rozkradou a běžný člověk nebude mít z toho nic.

        1. Oligarchove na obou stranach uz Dokradli. Doslo na okradani zlodeju….
          Kde nic neni ,ani cert nebere.Pravda je co brat a dost.!!
          Pravidlo vrchnosti je, ukradni,co muzes ,jinak te jiny ihned okradou..

      2. Ale vždyť se tak chovali k Rusům. Vzpomeňte si na zvyšování požadavků na pronájem Sevastopolu, krádeže plynu a tak dál. Pak usoudili, že západ dá víc.

    2. Modernizace klimatu? Vedeli by zmodernizovat aj kopec, kde byvam, aby uz nepripominal veternu horku? Ja tak neznasam vietor, fnuk

        1. Vypada to, ze jim s tim „programem“ pomahal Fiala.
          Spousta prazdnych frazi a slibu.
          To klima tam zrejma soupli aby se vlichotili maistreamu na zapade.

          1. On i ten bod: „4. Logistické trasy do západních zemí.“ je docela zajímavý.
            Protože, snažím se představit, ODKUD by ty trasy „Do západních zemí“ mohly vůbec vést?

  13. Dělám fasádu a jsou tu dva ukrajinci, jsou tady už od roku 2008. O válce se s nima nebavím, jen jednou přišla řeč na politiku. Myslel jsem, že budou nadávat na Putina, ale z řeči vyplynulo, že doufají, že na Ukrajině se konečně udělá pořádek. Já jim říkám, že politici jsou všude stejní, ale ten nejmladší odvětil, že zatímco tady se krade po kolečkách, tak na Ukrajině kradou po vagonech.

  14. Vidláku,
    není to opovážlivé vzdorování vůli Boží?
    MNĚ se osobně tvůj ZÁMĚR (nikoli jeho pravděpodobný dopad!) také líbí, ale jak se na to dívá pánbu?
    „Pánubohu se zřejmě náš záměr líbí, protože od rána „přišlo shůry“ už víc než patnáct TISÍCŮ peněz.“

    Kolik STAMILIÓNŮ peněz „přišlo shůry“ na český účet k pořízení a exportu smrtících zbraní na bojiště? Vzájemná likvidace a vyčištění našeho a sousedících prostor od nás, víceméně slovanských podlidí , se podle této logiky pánubohu líbí ještě několikatisíckrát víc !

    Rodiče toho ukrajinského brance by se mnou (či lépe pánembohem) možná souhlasili – pánbu je připraven trestně vyčistit minimálně prostor Ruska, Ukrajiny, Polska a Česka od nás hříšných (včetně jejich syna a jich samých )
    a to bez použití klasické potopy (vody je málo) dokonce si vzájemnou genocidu zrealizujeme a zaplatíme!

    Gott ( holt není ) mit uns!“
    Nebo jo?

      1. Holube, mně už zbývá jen jedna naděje – že pro deset spravedlivých Hospodin zachrání Sodomu. Chci věřit, že v tomto světě působí i jiné síly než ty válečné. A chtěl bych, až tahle válka skončí, aby se bylo o co opřít. Abychom nezjistili, že musíme nový svět stavět na Banderovi.

        1. Apoštole, honestly?

          „A chtěl bych, až tahle válka skončí, aby se bylo o co opřít. Abychom nezjistili, že musíme nový svět stavět na Banderovi.“

          Vidím to úplně stejně. Mám z té možnosti strach, protože v takovém světě nebude místo pro slušné lidi.

          „mně už zbývá jen jedna naděje – že pro deset spravedlivých Hospodin zachrání Sodomu.“

          Přiznám se, že tomu nevěřím. Takhle to nechodí.
          Ale tu vaši víru vám závidím, ani nevíte jak.

          1. Dexxi, ono to tak moc často nechodí. I ta Sodoma byla zničena, protože se deset spravedlivých nenašlo… ale jak vidíte – k odboji se dohromady nedáme, k protestu se dohromady nedáme, k ničemu se dohromady nedáme. Tak holt trochu riskuju. Pořád riskuju podstatně méně než můj dědeček, když za války schovával Židy. Riskuju méně než můj druhý dědeček, který byl komunista a stavěl se proti Hitlerovi.
            Co mi zbývá, než víra? Vždyť za mnou stojí jen modlitby a přání všeho dobrého mých čtenářů. Co mi zbývá, než žalm 23?

            1. Děkuji za odpověď Jen takový dotaz:

              Četl jste od Vladimíra Neffa trilogii Královny nemají nohy, Prsten Borgiů a Krásná čarodějka?

              Fakt mne to docela zajímá .)

                1. Aha, já už odepsal. Zkuste se znovu mrknout na toho Petra K. , jak komunikuje se svými ozbrojenci ve Slezsku. Podrobněji dole.
                  Mohu vás ujistit, že popisované naprosto odpovídá skutečnosti. Racionalitou nikoho (teda větší skupinu) nezískáte. Člověk se z 80% řídí emocemi. V davu je to ještě horší, protože kolektivní emoce nezvládá.

              1. No, dnes končím, tak kdybyste se k tomu dostal, tak v posledním dílu Krásná čarodějka, zimuje Petr, hlavní postava trilogie, se svými pluky vzbouřených sedláků a zběhů, ve Slezsku. Kolem právě řádí válka. Trvala 30 let.
                On se svými lidmi musí nějak komunikovat, nějak je přesvědčit, dát jim cíl a motivovat je. Ano, je, masu naprosto průměrných, lidí. Každý má jinou životní zkušenost, příběh. A tužby, povahu.
                A o tom mluvím.

                Jak mu to šlo a k čemu to vedlo, co se stalo a jak to dopadlo?

                On je to román, ale postavy a jejich vnitřní motivace, jsou vystiženy dokonale!
                Zkuste si tu kapitolu někdy vyhledat, přečíst a zamyslet se. Třeba získáte na něco náhled a vyvarujete se zbytečných chyb v budoucnu …

                PS.
                Přeložilo se to do více světových jazyků. Největší úspěch to mělo, nečekaně, v Rusku.

    1. Ne, neomlouvá. Jedná se o hybridní válku, Putin se vám snaží vetřít do přízně nižší cenou, úplně stejná situace jako s plynem a Maďary.

    2. Já jsem si včera večer dala ruskou zmrzlinu. Ale až už byla tma a měla jsem okna zakrytá žaluzijemi.

      Přes den totiž posedává na mém balkonu sojka a čumí mi do okna. Také jsem tam jednou zahlédla zvědavou veverku. Člověk musí být opatrný, nikdy nevíte, jestli ta naše zviřátka nezačnou spolupracovat s vyspělými západními zviřátky v boji proti Máše a medvědovi.

      1. Já teda nekoupil, ale u nás už měla přes to hnusné slovo samolepku v zobrazení pěkné dvoubarevné vlajky, přes kterou bylo cosi napsáno. Nekoukal jsem co a koupil si ledňáčka.

        1. Já jen nechápu, proč naši osvícení nepřejmenovali už dávno ten plyn na ukrajinský a bylo by po problému. Ta roura přece vede tamato.

        2. V Pe**y i L***u jsou teda pěkně pozadu, tam se ještě místo PŠOUKů (politické školení občas utrácejících klientů) věnují prodeji.

      2. Muzou mit digitalni elektronicky oci a usi , a rizeny jako drony ,odjinud.
        Muzou bejt to nejhorsi ,coz je, vedeny z Ruska.. Masa a medved jsou tak nanejvys podezrely a nema cenu riskovat.
        Lid se podivuje ,ale,protoze nevi ,ani netusi.
        Ani zrejmy nepratelstvi Cajkovskych, Cechovovu a Dostojevskych a jinych zarucenych sprazencu s Putinem se nesmi brat na lehkou vahu..
        Na rozdil od lehkych devcat vsude kolem.
        Ostrazitosti nikde neni dost..
        Urcite vylezou z hrobu a budou skodit nam.
        Jsou vseho schopny a jeste vic..
        Pan Buh s nami a zly pryc…

    3. dexxi,
      určitě jste se překoukl, ta vejce v Lidlu nemohla být ruská!
      A pokud ano, určitě patřila původně Chodorkovskému!

      1. Spravny je ale nahlasit , a smi se nahlasit taky vlada , kdyz dela ty podezrelosti ?
        Ale kam , kdyz se vsecko ma hlasit vlade. To je uz podezrely. A jak.
        Jako nahlasit zlodeje ze neco krad , prave tomu samymu zlodejovi , co to ukrad…
        Tedy : 1/ Co vlada spacha , vzdycky spacha spravne.
        2/ Kdyz spacha spatne , plati bod c1.
        To pachne.

    4. Já zase kupuji ruskou zmrzlinu. Zajímavé je že v Bile je ruská io půlku levnější než ukrajinská/potisk \Ukrajinská/. 🙂 Někteří fakt blbnou na kvadrát. Nic se o tom říct nedá. Že by ten potisk byl tak drahej?

      1. To je pochopitelné, protože pokud platíte kartou, je po nákupu přátelské či nepřátelské zmrzliny automaticky dohledatelné, na které straně černobílé barikády stojíte, resp. budete ležet.

        Svoboda něco stojí, liberál si rád připlatí! 🙂

        1. Nezapominat na plizivou Kontrarevoluci / asi soucast cuntrarevoluce/ ,co prestira neco jinyho nez je..Napriklad jeden admiral ,co se narodil jako xx ,to si zmenil v pdesati si zmenil na xy.
          Mel rodinu ,zenu a deti..
          Obecne se tvrdi, ze je to nemozny , v dobe kdy uplne vsecko je mozny..
          Kdyz byl v senatu kadrovanej ,nikdo se nezeptal na ty zazraky.
          Jako uz jindy , nejakej kun, tam viditelne schazi. Ale ten by se zeptal..
          Je to furt stejny s tema nepolepsitelnejma ,persekuovanejma uz od prvni obecny..

  15. Putin plánuje teroristické útoky na strategické cíle v Česku, hlásí česká kontrarozvědka. Může jít o Prague pride, nebo neziskovku Člověk v tísni
    http://jdem.cz/fg2sy3
    „…Je potřeba hlásit všechny podezřelé osoby, Především pak osoby pijící ruskou vodku, píšící písmeno Z a V, vyvěšující českou vlajku a především mluvící rusky. Pozornost je rovněž potřeba věnovat sousedům, kteří čtou ruské knihy a poslouchají hudbu ruských autorů. Záludnost a úskočnost ruských agentů totiž nezná mezí! …“

    1. Re: AZ

      Jste zcela hloupá Alča, páč jste vynechala záludné haj*ly, konzumující po bufetech ruská vejce.
      Už vám píšu na svou bonzáckou nástěnku černý puntík!!!

    2. Šmankot!
      Já mám reprodukci od Chagalla. A on byl přímo Bělorus. Něco jako podrus, asi…
      Na druhou stranu i žid a Francouz, takže by se to mohlo vyrušit a mohl by být nezávadným umělcem.
      Je to na palici. 🤔

      1. Nebojte, on si nás pánbu po jaderné válce na nebeské vlečce spravedlicě roztřídí!
        Klidně si zakousněte k Chagalovi i v Británii embargovaný ruský kaviár, bude teď nejspíš ve slevě.

  16. Prochadzkova to povedala jasne
    https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/rozhovor-petra-prochazkova-dnipro-ukrajina-rusko-sitace-valka_2204292100_voj
    Ked sa pomyli tak aj pravdu povie
    zeby rusi neboli az take zvery ohladom civilistov? lebo len vtedy funguje taktika zivych stitov (civilisti chrania vojakov svojou pritomnostou vtedy ked armada protivnika ma zaujem na zachovani zivota civilistov pritomnych v priestore bojov)
    a ona povedala ze:
    citujem
    https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/rozhovor-petra-prochazkova-dnipro-ukrajina-rusko-sitace-valka_2204292100_voj

    Jsou stále stejné zprávy o tom, že se má změnit v nejbližších hodinách, ale to už tady slyšíme opravdu velmi dlouhou dobu. Já bych chtěla říci, že ta situace je velmi prekérní v tom, že odchod civilistů by pro ukrajinskou i ruskou stranu byl stravitelný, že by se to dalo zorganizovat, ale musíme si uvědomit, že jakmile odejdou poslední civilisté z Azovstalu, z té fabriky, z toho obrovského podzemí, které tam je a kde se skrývají, tak ti ukrajinští vojáci, kteří se tam z posledních sil brání, zůstanou naprosto nechráněni.

    Chci tím naznačit, že odchod civilistů znamená, že ti vojáci budou zlikvidováni. A to je předmětem těch velmi zdlouhavých a složitých rozhovorů, jak ochránit a zachránit nejen ty civilisty, ale zabránit i tomu, že tam budou zdecimováni a do posledního zabiti i obránci Mariupolu.

    takze ako sa vlastne maju veci , kto koho teda chrani?

    1. Jsem intelektuálka ale tohle je intelektuální až moc.
      Ale to válka je atavismus bych rozšiřovala. Copak se lidstvo nikdy nepoučí a nevyspěje aby bylo hodno svého jména sapiens sapiens které si dalo ve své pýše do názvu.

      1. „Jsem intelektuálka ale tohle je intelektuální až moc.“

        Nic si z toho nedělejte, já nepočítal s tím, že to budete číst Vy! To bych tam byl dal varování… Není zdravé se intelektuálně přepínat.

  17. Fí Ha, tak v tom je pes zakopán
    “ Vladimir Putin útok na tunely zakázal a nařídil komplex uzavřít, aby neulétla ani moucha! Ozbrojenci dostanou ještě jednu šanci, aby se vzdali, jinak se v tunelech udusí! Ruské jednotky totiž zatím neodpojily vzduchotechniku přivádějící kyslík do podzemí! Jsou tam i žoldáci“
    https://aeronet.news/video-mariupol-osvobozen-ministr-obrany-sergej-sojgu-oznamil-vladimiru-putinovi-osvobozeni-mariupolu-v-donecke-lidove-republice-a-pozadal-o-4-dny-na-dokonceni-likvidace-neonacistu/
    Co tam asi tak najdou uff

    1. CO mělo být zničeno, už je. A možná tam nebudou ani ti cizí žoldáci. Třeba už spí věčným spánkem, někde bokem, ve spodních patrech…

      Azovci mají pevnou ideologii a nejsou s nimi žerty.

  18. Dnes dobrý D-Fens:
    Wollt ihr den totalen Krieg?
    https://dfens-cz.com/wollt-ihr-den-totalen-krieg/
    „…Zejména liberální média jako SeznamZprávy a Novinky jsou válkou úplně uhranutá a propadla jakési podivné romantice. Od stolu v nějaké pražské kanceláři vypadá nejspíš každá válka cool. Vůbec jsem netušil, kolik je v této zemi válečníků a jakou oblibu najednou získaly dosud zavrhované zbraně. Ještě docela nedávno chtěli běžným lidem jejich ruční zbraně brát, protože s nimi páchali hrozné násilí, například v rámci sebeobrany. Nyní raketomet sem, houfnice tam, zbraně už nejsou symbolem násilí, ale míru. Podařilo se něco trefit? Skvělé!
    Zatímco ještě docela nedávno bylo vyhrožování různým preferovaným menšinám poukázkou na policejní vyšetřování, dnes je možné na internetových diskusích bájit o vybombardování Moskvy nebo vrácení Ruska ekonomicky do středověku a všechno je OK. Docela by mně zajímalo, jaké zkušenosti s válkou tito internetoví romantici mají, proč vlastně ještě setrvávají v redakcích a už dávno nejsou na Ukrajině, aby tam pobili ruské okupanty svými komentáři a úvodníky….
    …Vláda se úplně odcizila vlastní zemi a občanům a funguje jako ukrajinská vláda v exilu, protože jsme od ní měsíc slyšeli pouze o tom, co všechno bude dělat pro Ukrajince. Rázem se zapomnělo na vlastní voliče a občany a také riziko, kterou představuje zhruba 320 tisíc uprchlíků. Kolik z nich jsou uprchlíci a kolik jich sem přijelo služebně? Kolik z nich prchá před válkou a kolik jen vidělo příležitost? Zájem oficiálních míst se soustředil na to, aby mohli jezdit zadarmo autobusem a nemuseli platit vstupné v ZOO. Proběhly a dosud trvají obrovské vítací orgie Ukrajinců z oblastí, kde žádné boje neprobíhají, a za radostného hýkání médií, že uprchlíci zaplní volné pozice na trhu práce, vznikla nikým nepozorována nová zhruba pětiprocentní menšina. Už se nikdy nevrátí, naopak, rodiny se po skončení bojů spojí a vznikne nepředvídatelné bezpečnostní a sociální riziko. Nad tím vším mám jako jásat?…“

    1. Vláda se úplně odcizila vlastní zemi a občanům a funguje jako ukrajinská vláda v exilu, protože jsme od ní měsíc slyšeli pouze o tom, co všechno bude dělat pro Ukrajince.

      Tesat do kamene. A ty ukrajinské vlajky mně už pěkně sejřej. Tolik našich není po městě ani na 28. října.
      A posílat prachy někomu,kdo má 50 bratranců. Jacob si pořizují tak velké rodiny,když si vzájemně nepomohou?

      1. Chodi chlap po moste a rve ,vlada stoji za hovno , vlada stoji za hovno..az jdou dva tajny v kozenakach tak skoci z mostu.
        Tajny shodej kabaty a sup za nim, je vytazenej a vedenej na policii.
        Chce bejt chytrej, aby se vykroutil,a pta se, nevinne ,za co soudruzi jste mne zadrzeli.
        Jeden z nich rika , kdo tady kricel a poburoval ,ze vlada stoji za…
        Obvinenej rika , ale soudruzi, ja jsem nejmenoval, ktera vlada stoji za hovno.
        Nezbejva ,ze mne musite pustit.
        Musite mne pustit…. Starsi prosedivelej fizl , ja jsem u policie uz tricet let a ja musim vedet nejlip, ktera vlada stroji za hovno!!!

    2. To je dobry ,ale chybi mi vysvetleni , proc ta Prochazkova nebeha v U. taky pred tankama, aby uchranila vojaky a jen o tom mluvi jako ty ostatni. Aspon by mela zacit trenovat..
      Mozna by ji to mel nekdo pripominat, az pochopi sve povinnosti . Ale zadny Ciny.Kdyz.
      Doba zada ciny.
      Pribiraji se novy obcane ve statisicich, ale jinak nic. Jsem zvedav na koho se to svede.
      Kdyz je potreba vseho vic. Vic bytu, nemocnic,lekaru atd., vodaren, plynarem ,elektrickych vyroben,dopravy ,vice surovin ,vice vyrobcu, predevsim potravin a leku ,vseho co je treba , vice penez atd..Min inflace a daleko vice a levnejsiho v kramech..
      Kde vzit a nekrast , kdyz jsme jeste navic jako stat okradani.
      Proc nekdo nezada EU ? Jinak bude mela.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *