Dnes je osmadvacátý říjen, kdy budou mít všichni plná ústa naší státnosti. Uslyšíme, jak důležitý je pro nás příklon na Západ (a samozřejmě je zapotřebí přijmout euro), řeknou nám, že kritika vlády je jasný znak proruského kolaborantství, vysvětlí nám, jak to ten Masaryk vlastně myslel, tak jako za první republiky pořád varovali před návratem Habsburků, tak budou dnes varovat před návratem komunismu, budou vykřikovat že naše sametová revoluce ještě neskončila… Prostě všichni budou okázale demonstrovat, že stojí na té správné straně, která je založena na pravidlech (kromě Iráku a Afghánistánu), straně evropských a transatlantických hodnot, straně grýndýlu a LGBTNSDAP… a proletáři všem zemí (kromě Petra Pavla a Evy Pavlové samozřejmě) si mají vylízat Síkel.
Ale to už známe. Dělají to každý rok, jen je to čím dál trapnější, protože ta hrdá, suverénní a samostatná republika si bez dovolení Brusele nemůže postavit ani vlastní jaderné elektrárny… Fiala to nedávno meldoval jako skvělý úspěch – podařilo se mu přesvědčit naše páníčky, že teda můžeme…
Na druhou stranu, nechci se přidat ani k plačkám. Nechci dnes psát o tom, jak je tady všechno v háji, jak nás všichni ti Bilderbergové, Římské kluby, Black Rocky, Klausové Švábové a Sorosové vykořisťují, jak tady mají všechno pod palcem, protože mají zdroje – peníze, lidi a čas. Nebudu psát o tom, že mají v rukou liberální mééédia, politické neziskovky, různé Cempery a Demagogy, mají Jourovou a její plíživou cenzuru sociálních sítí, mají na to miliardy, mají korespondenční volbu a třímají veškerou moc v rukou. Mají poslaneckou sněmovnu, senát, prezidenta i ústavní soud.
Nechci psát o tom, že na nás chystají vyvlastnění 2.0 pomocí grýndýlových zákonů. Nebudu psát o emisních povolenkách pro domácnosti ani o krachujícím průmyslu, který se dílem stěhuje do USA a dílem do Číny, jen tady v Evropě spolehlivě nezůstává. Nebudu psát o drahém másle a Tomáši Prouzovi, jehož drzost je tak vysoká, že nám bohorovně sdělil, že markety mají na másle dvouprocentní marži a tupí novináři mu to sežrali jako fakt. Nebudu psát o odstavených pecích, o zkáze oceláren Liberty, nebudu zmiňovat drahé pivo, nepovedenou digitalizaci ani zpackaný státní rozpočet.
Dnes nebudeme lamentovat nad osudem.
Pojďme si dnes spolu svatosvatě slíbit, že do roka a do dne si naši zemi vezmeme zpátky. Pojďme si slíbit, že vyslyšíme naše poslední dva skutečné prezidenty a uděláme z toho tady liberálům občanskou neposlušnost i novou sametovou revoluci. Pojďme si alespoň virtuálně podat ruku na to, že se na to teď nevykašleme, že použijeme všechno to, co jsme se za poslední tři roky naučili a půjdeme si pro takové vítězství, že korespondenční hlasy z USA a Kanady na to budou jen závistivě koukat.
Vždyť už nejsme sami. Slováci nám ukázali cestu, Maďaři nám ukázali cestu. Máme spojence v Německu, ve Francii i Itálii. Máme spojence v Rakousku i Holandsku. Máme spojence ve státní správě, mezi policisty, hasiči, starosty, ba dokonce i ve velkém byznysu. Naši političtí soupeři už jsou jen směšní. Ani tu strategickou komunikaci neumějí. Zůstala jim poslední schopnost – udržet se u koryt. Už je neposlouchají ani vlastní marketéři. Zdiskreditovali se tolikrát, že to začíná docházet i mladým prvovoličům.
Pojďme si říct, že pokud to do roka nevyhrajeme, tak si stejně nepodržíme nic z toho, co považujeme za své. Pokud nevyhrajeme, tak nám všechny ty grýndýly, povolenky a další buzerace prostě zavedou. Tak si prostě plivněme do dlaní, přestaňme lamentovat, že nevidíme žádné světlo na konci tunelu a prostě pojďme šlápnout do kroku a využijme vší moudrosti, kterou nám daly poslední tři roky chyb a nezdarů. A i kdybychom měli prohrát, ať si alespoň můžeme říct, že jsme se na to nevykašlali, ale udělali jsme všechno, co jsme mohli. S takovou prohrou se dá žít.
Pojďme si slíbit, že za rok a den bude Fiala minulostí i s celou SPOLUkoalicí. Pojďme si slíbit, že Rakušan bude mít ještě víc vyvalené bulvy z výsledků voleb. Pojďme si slíbit, že ANO nebude mít možnost složit vládu s Modroptáky kolem Blažka, i kdyby mocinky chtělo. Pojďme si slíbit, že za rok tady bude etablovaná vlastenecká síla, ze které se liberálové podělají, kdykoliv si dupne. Pojďme si slíbit, že už nikdy nepřipustíme milion propadlých hlasů z našich řad.
Do roka a do dne bude naše republika opět v našich rukou. Minimálně tak, jako je Maďarsko v rukou Maďarů a Slovenskou v rukou Slováků. Za rok si vyhrneme rukávy a uklidíme si tu spoušť po všech Fialech, Stanjurech i Leyenových. Postaráme se, aby se vyrábělo podle potřeb zákazníků a ne evropských byrokratů. Postaráme se, aby politika plnila vůli voličů, nikoliv soudců nebo sorosovských neziskovek. Utneme všechny hlavy mediální hydře a postaráme se, aby sloužila lidem a ne skupinám, které ji ovládají. Postavíme do latě ČEZ i obchodní řetězce. Budeme dál energetickou velmocí, budeme mít dobré vztahy se všemi a ve světě se neztratíme. Ukončíme ten lokajský předklon, přestaneme zaujímat postoje, ale prostě se postavíme rovně a hrdě.
Každé lidské rozhodnutí se dá jiným lidských rozhodnutím změnit. Pojďme si slíbit, že zesílíme tak, abychom to mohli udělat.
Když přišly povodně nebo tornádo, žasl jsem, co všechno se dalo opravit a jak rychle to šlo. Byl jsem překvapen, jaká síla se v tomto národě ukrývá. Pětikoalice s Fialou v čele, to je jen jiný druh přírodní katastrofy. Až odtáhne, tak si prostě postavíme lepší zemi, která bude pro zaměstnance i podnikatele, zdravotnictví tu bude pro bohaté i chudé a důchody budou pro všechny, kteří pracovali.
Slibme si, že za rok se staneme první zemí světa, kde se budou nůžky bohatství mezi lidmi každý rok svírat a nikoliv rozevírat. Slibme si, že do roka a do dne začneme stavět Vlast s velkým V, kterou bude stát za to bránit, protože v ní bude co bránit.
Slibme si, že nebudeme malověrní, že se nenecháme odradit překážkami a za rok bude mít dnešní svátek úplně jiný náboj, protože to bude naše vítězství.
________________________________________________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Nevím jestli je to tím svátkem, ale tak naivní příspěvek jsem v poslední době od Vidláka ještě nečetl. Pojdme si slíbit, že se vrátíme k reálnému pohledu na svět okolo nás.
Možná jsem jenom nepochopil ironii příspěvku.
To není ironie příspěvku. Jen nevhodně vybrané datum. Při čtení jsem nabyl dojmu, že je pětadvacátého února.
Pojďme to vzít vážně.Pan Vidlák to vážně myslí.Je to pozitivní
přístup – nic jiného nám nezbývá.Současnost už vylučuje z
vlády ideologie.Tak využijme mnohaletých zkušeností s řízením
politiky a pozitivní zkušenosti s uspořádáním společnosti.
Vyžeňme fašisty od moci,i za cenu,že se k ní dostanou jiní
jen o trochu lepší.Oslovme každý z nás „nevoliče“,už jich nebude
tolik jako dříve,protože nevolit dnes není statečnost ale debilita.
Dokonce i podnikatelé by uvítali funkční stát,i kdyby ho řídili
komouši.Těm by nezbývalo nic jiného než racionální přístup
k problémům.Ideologie se dnes už nikde na světě prosadit
nedá,i v Číně je to jen zástěrka k usnadnění prováděcích
procesů.A když se Čína dokázala z úsměvného stavu v
šedesátých letech propracovat na první velmoc světa,
asi něco dobře dělá.Někdo možná hodnocení první
velmoc světa neskousne,ale číslo hovoří,už jsem to víckrát
napsal.Takže u nás by bylo asi funkční,kdybychom
podpořili jednu nebo dvě strany,které mají pronárodní
program,a vrátili se z cesty na úroveň rozvojových zemí
alespoň k tomu,co už jsme jednou měli.Politicky se
můžeme rvát,až přestaneme umírat,a tento proces
se neustále zrychluje.
🐓 🐓 🐓 🐓 🐓
Každý by si měl sám sobě odpovědět na dvě otázky. Jsem pro EU nebo ne? Jsem pro NATO nebo ne? Na základě svých odpovědí se podle toho chovat.
Vypadnout z NATO a držet přísnou neutralitu, to by bylo mnohem snadnější, než se dostat z EU. Tam totiž mimo jiné hrozí upokutování k smrti státu, ale hlavně zastavené penězovody pro „velké kluky“.
A jak na sviňu, ti velcí kluci jsou často v politice, nebo jsou na ni navázaní.
Takže na odchod z EU můžeme zapomenout. Dokud tu budou za opratěmi „velcí kluci“, tak to nedovolí.
Leda velké kluky vykopat za hranice, případně rozvěšet po kandelábrech a zkusit to s úplně jinou partou. Tuhle možnost jsme už probírali, je průchodná asi tolik, jako dvě šprcky na sobě.
S neutralitou a s referendem by se to zkusit dalo. Až bude VVP hotov s náckama.
Čo rozumítě, tým „národný program“, vojak Kefalín?
Maďaři ukázali cestu už v první polovině předminulého století. Rakousko-Uhersko. Jenže, jak se ukázalo a jak se ukazuje i nyní a jak se ukáže i v budoucnu…
Pekny rozhovor s panem prezidentem Zemanem
—
Dnešní Česká republika nevzkvétá ne proto, že v ní vládne komunismus, ale proto, že v ní vládne neschopná vláda. A to je důvod, proč se dívám na zaostávání České republiky s obavou a proč si přeji, aby se demokratickým způsobem, to znamená svobodnými volbami, tato vláda vyměnila.
Realista znamená, že mám-li věřit posledním průzkumům veřejného mínění, tak za rok ve skutečně svobodných volbách padne Fialova vláda. A pak jde o to, aby se tady vytvořila vláda, jejíž ministři budou rozumět svému rezortu. To je takový minimální požadavek.
https://www.radiouniversum.cz/zeman-milos-d-ceska-republika-dnes-nevzkveta-ne-proto-ze-v-ni-vladne-komunismus-ale-proto-ze-v-ni-vladne-neschopna-vlada/
OT – Rozhovor M. Kociánové s M. Zemanem:
https://www.radiouniversum.cz/zeman-milos-d-ceska-republika-dnes-nevzkveta-ne-proto-ze-v-ni-vladne-komunismus-ale-proto-ze-v-ni-vladne-neschopna-vlada/
Pojďme si každý najít 10 lidí ze svého nejbližšího okolí kteří nechodí volit vůbec nebo těch co sice volí, ale protože nemají čas sledovat politiku tak volí „dobro“. Vysvětlujme jim trpělivě jednotlivé problémy společnosti a kteří politici jsou schopni začít problémy hasit a kteří naopak jsou schopni do ohně ještě přilít olej. Zároveň je žádejme aby totéž průběžně vysvětlovali svým 10 nejbližším lidem z jejich okolí. Nebo alespoň odlehčená verze – rozesílejme odkazy na články či videa, které nutí k zamyšlení a co s tím.
Mladí jdou za Turkem.
Bych ti napsal co se má dělat, ale nesmííím kua.
Pouč mě.
Vím, že víte, ale opakování matka modrosti
WASHINGTONSKÁ DEKLARACE (18. 10. 1918)
…Činíme toto prohlášení na základě našeho historického a přirozeného práva. Byli jsme samostatným státem již od sedmého století a r.1526 jako samostatný stát, sestávající z Čech, Moravy a Slezska, spojili jsme se s Rakouskem a Uhrami v obrannou jednotu proti tureckému nebezpečí.
Nikdy jsme se v této konfederaci nevzdali dobrovolně svých práv jako samostatný stát.
Habsburkové porušili svou smlouvu s naším národem, nezákonně překročujíce naše práva a znásilňujíce ústavu našeho státu, kterou sami přísahali zachovávat, a my proto odpíráme zůstat déle součástkou Rakousko-Uherska v jakékoli formě…..
…..Nemůžeme a nechceme nadále žit pod přímou nebo nepřímou vládou těch, kdo znásilnili Belgii, Francii a Srbsko, chtěli být vrahy Ruska a Rumunska, jsou vrahy desetitisíců občanů a vojínů naší krve a spoluviníky bezpočetných nevýslovných zločinů, spáchaných v této válce proti lidskosti těmito dvěma degenerovanými a neodpovědnými dynastiemi….
…. Ve své zahraniční politice přijme československý národ plnou část odpovědnosti za reorganizaci východní Evropy. Přijímá cele demokratický a sociální princip národnostní a souhlasí s naukou, že veškeré úmluvy a smlouvy mají být sjednány otevřeně a upřímně, bez tajné diplomacie.
Naše ústava postará se o účinnou, rozumnou a spravedlivou vládu, která vyloučí jakékoliv zvláštní výsady a znemožní třídní zákonodárství.
Demokracie porazila teokratickou autokracii. Militarismus je zničen – demokracie je vítězná – na základech demokracie lidstvo bude reorganizováno. Mocnosti temnoty sloužily vítězství světla – vytoužený věk lidstva vzchází.
Věříme v demokracii – věříme ve svobodu – a ve svobodu vždy větší a větší.
Dáno v Paříži, dne 18.října 1918.
profesor T. G. Masaryk, předseda ministerské rady a ministr financí,
generál, Dr. Milan Štefánik, ministr národní obrany,
Dr.Edvard Beneš, ministr zahraničních věci a ministr vnitra.
https://www.moderni-dejiny.cz/clanek/washingtonska-deklarace-18-10-1918/
Jindřich Rajchl to umí líp.
Jindřich Rajchl vysílal(a) živě.
·
Odkaz roku 1918 pro rok 2024
https://www.facebook.com/rajchl.jindrich/
Pindy. Jak to dopadlo … A nyní, po více než třiceti letech „svobody“ …
Národ sobě….
A nyní….zas někdo slibuje, že se postará…
Nedám!
A tak ne každý je schopen to pochopit.
Taky nedám, ani hlt a prstíčky dveřmi urazím.
„Státy se udržují tradicemi a hodnotami, na kterých vznikly“, řekl prý kdysi T.G.M.
Hmmm…
Česká republika vznikla 1.1.1993 na základě podvodu, zrady, lží a porušením práva.
A těmito „hodnotami“ je také udržována.
Rozeberme si to na drobné:
– podvodem: ani v jedné části Československa se ohledně rozdělení státu nekonalo referendum.
– lží: všichni co rozbíjeli společný stát tvrdili, že tak konají ku prospěchu a blahobytu občanů.
– zradou: všichni poslanci tehdejšího FS, kteří pro rozbití společného státu hlasovali, slibovali po svém zvolení v létě 1992 věrnost Československé republice.
– porušením práva: hrubým způsobem byl porušen jednací řád sněmovny, který zakazoval hlasování o stejné věci více než jedenkrát během 6 měsíců. Hlasovalo se 3x za sebou po 14 dnech a Československo bylo rozbito až napotřetí, když bylo hlasujícím zrádcům přislíbeno místo (koryto) v budoucím Senátu ČR.
(Ale nakonec ironií osudu stejně „utřeli“)
Takže tak – a od této doby se v ČR výše uvedené „hodnoty“ udržují…
To je pravda, mám stejný názor, ale to nám teď moc nepomůže, spíše naopak. My musím vzít situaci jaká je a začít se snažit o nápravu. Potom teprve mohou naši budoucí zástupci začít jednat o nápravě těchto lumpáren.
Zástupci napraví sviňárny zástupců. Čtete někdy po sobě? Vezměte si důtky a choďte a proste aby vás někdo zmrskal v zastoupení.
Vaše nechápavost není moje vina.
ZAS tupci…..kolikrát se to ještě zopakuje??
PS: Zapomněl jsem uvést korupci. Je ale zmíněna v bodu čtyři.
10 slepic👍
„staneme se první zemí světa, kde se budou nůžky bohatství mezi lidmi každý rok svírat a nikoliv rozevírat.“
déjà vu 🙂
svirat se budou akorát panimamdy 😃
panimandy. To m a n jsou moc blizko …
Influencer Lipavský co si hraje na ministra zahraničních věcí, má tolik času, že může studovat spisy STB což je jinak práce pro historika na plný úvazek a rozhodně tvrdit, že ví kdo byl či nebyl agentem.
Věříme institucím, pokud tvrdí a dělají co chceme
Věříme volbám, pokud vyhrajeme
To ta jejich liberální demokracie
On pravděpodobně vychází ze závěrů ÚPN, který tyto spisy studuje na plný úvazek 🙂
Jako pamětník zodpovědně prohlašuji, že jako nestraník, navíc bez prověření STB, nemohl pracovat v zahraničí v angažmá PZO. A dále prohlašuji, že musel pravidelně dávat informační zprávy ze svého působení. Rozdíl mezi skutečným agentem STB, který podával obsahově tytéž zprávy a „neagentem“ Babišem je jen v pojmenování jejich statusu.
Druhá věc je, že voliče ANO to už v podstatě nezajímá …
A největší chucpe na tom je, že se tady vede okázalá kampaň proti komunistické minulosti Babiše a na Hradě sedí skutečný echt komunista, řádně vyškolený s morálním přesvědčením, které by mu asi Babiš mohl závidět. To samé 1. dáma – echt politručka, která musela příkladně dávat najevo svoji morální orientaci a přesvědčení. Ti dva komunistické ideologie věří nebo to jsou naprosto bezpáteřní kariéristé, kteří kdykoliv pro osobní prospěch opět pružně změní své vystupování.
Srovnejte se Švorcovou nebo Skálou …
zprávu musel STB odevzdat každý, kdo vycestoval, ne jen pracovnici PZO. My jsme jeli s VTS na výstavu elektroniky a museli jsme před odjezdem absolvovat školení a podepsat několik papirů. Nikdo ani netušil, co jim vlastně podepsal …
To máte pravdu, v roce 1986 jsem mohla jet navštívit otcovu tetu do SRN( děti a manžel ne). Po návratu jsem podávala hlášení v podniku o tom co jsem tam dělala. Napsala jsem, že jsme seděly pod ořechem na zahradě, neb bylo velké vedro. Kupodivu prošlo.
To já taky, jen to nebylo přímo pro estébáky, ale pro tzv. „zvláštní oddělení“ podniku.
To byla parta nezaměstnatelných, normálně nepoužitelných lenivých zmrdů, kteří nic neuměli a rukama či hlavou by se neuživili.
Byli tak leniví, že našemu vedoucímu donesli namnožené formuláře těch „poučení“ i „hlášení“. Po návratu z každé cesty do Conrada, jsme to propisovačkou ledabyle popsali a někdo, nejspíš sekretářka vedoucího, to za všechny a 1x ročně, odnesla lenivým zmrdům.
Měli na dveřích zamykací mříž na pantech, uvnitř nefungující trezor, trochu registraček, strašný smrad a všichni je obcházeli obloukem.
Jako pamětnice zodpovědně prohlašuji, že jako delegát PZO mohl v zahraničí pracovat i nestraník (můj otec např.). Není pravda, že podmínkou byla spolupráce s STB.
Zastupoval v zahraničí čs. firmy, takže je logické, že je a svou PZO, která jej vyslala, musel o své práci informovat.
😊
UPN… UPN… to je ten ustav, co vydal studii, ze na bratislavske sprave se jely levarny s vymyslenymi agenty (a ano,. mimo jine ve svazku, ktery obsahoval agenta Burese)?
Ja jenom abych se orientoval, kdy je UPN autoritou a kdy naopak neni.
Ne on řekl: “dal jsem di tu práci a spis jsem prostudoval” respektive takto ho cituje idnes
Ale přeci víte co je Lipánek zač, možná nelže když má plnou tlamu nebo spí, jinak neustále.
Ale slyšel jsem k tomu moc zajímavou myšlenku od pana Schneidera https://www.youtube.com/watch?v=78e7VxG4ImU
Podle Lipánka a spol. STBáci tehdy říkali pravdu a teď u soudu lžou. Můžeme z toho logicky vyvodit, že PePa107 také mluvil pravdu tehdy a dnes lže ?
Samozřejmě 👍
Poslední dva prezidenti…
Nenapadá mne nikdo jiný, než Husák. Ten snad jediný se staral o obyč lopaty.
Kdysi jsem si z něj dělal srandu a vymýšlel vtipy.
Dnes vzpomínám se slzou v oku.
Nejlíp jsme se měli za Tondy Novotného.
Takže oba jsou identifikováni. Vše po nich byl jakýsi odpad uvozený prezidentskou flaškou.
Mezi Krásným Tonim a Gustou byl ještě Ludvík Svoboda.
To ještě zajišťovala předválečná generace. I předprvoválečná. Ještě kulturní doznívání Rakousko -Uherska.
Já také.
Děda houpe vnuka na klíně a ten se ptá: … a dědečku, jací byli vlastně ti komunisté? … rudí nebo červení?
Děda se zamyslí a praví: … zlatí, Petříčku, … zlatí 🙂
Moc hezké 😃😃
Čo bolo, bolo.
Ono 9 let v kriminále člověka zformuje. Kdyby tam těch 9 let seděl Havel …..
Cit.: „… první zemí světa, kde se budou nůžky bohatství mezi lidmi každý rok svírat a nikoliv rozevírat“.
Z toho až mrazí. Co by se muselo stát, aby (obecně) dosud ti chytří a pracovití, dosud vytvářející každý měsíc zisky, s majetky, které samy vydělávají, začali chudnout a ti dosud chudí, žijící od jedné k druhé výplatě/dávce, začali bohatnout. Jak by ti s vysokým vzděláním na dosud dobře placených místech měli chudnout oproti těm dosud chudým.
A proč by měli bohatí chudnout? Není to tak, že by chudí měli bohatnout?
Aby se nůžky svíraly, museli by ti chudí bohatnout více, což je obecně nereálné. Ale těžko chudá rodinka bez kvalitního vzdělání, žijící v nájmu a jen z výplaty či dávky, předběhne v příjmech bohatou rodinu, která má kromě vysokých platů i příjmy např. z akcií a podnikání, nájmů, dluhopisů a krypta, tichého společnictví, … a tím zužitkovává své vzdělání a vytvořené lukrativní kontakty.
Proto jsem psal, že pro ten účel je nutno bohatým odejmout nejen jejich majetek, ale i jejich schopnosti a na genech založené vlohy. Nejen ztížit jejich uplatnění. Nynější věda může poskytnout prostředky. Debilan, Stupidol, Kreténin, Iquetyknin… Ve formě „očkování“ vybraných skupin obyvatelstva.
a proto jsme takhle v háji… Nad poměry si koukám vždycky žijí ti dole. Nikdy nejsou rozežraní ti, co nahoře vytvářejí zisky třeba tou lipskou burzou… Nebo ti, co spekulují s emisními povolenkami. Nebo ti, kteří předražují státní zakázky. To jsou ti šikovní, které je zapotřebí za jejich chytrost a pracovitost odměnit.
Běžte volit Kalouska. U něj vám bude dobře.
Nebuďte demagog. V příspěvku,na který reagujete nebylo řečeno nic o tom, že by si „ti dole žili nad poměry“.
Jinak Váš spravedlivých hněv proti šikovným lidem je jako z příručky 🙂
Snažit se vyvolat dojem, že všichni ke svému příjmu nebo majetku přišli nemorálním způsobem. To už sme tu jednou měli 🙂
S demagogií jste začal vy, když na termín svírání nůžek píšete o přehození rolí.
„chudá rodinka bez kvalitního vzdělání, žijící v nájmu a jen z výplaty či dávky, předběhne v příjmech bohatou rodinu“
Váš problém, je stejně podepsaný, takže váš. Každého volba/zodpovědnost psát pod nickem nebo skupinově.
Rychlejší růst a předběhnutí jsou dvě odlišné věci. Navíc ani to není pravda.
Neshodneme, není.
Zaprvé jsem již částečně reagoval, zadruhé se nehodlám bavit s člověkem, který bezdůvodně uráží. Já zde píši své názory a ač jsem také anonymní jako skoro všichni, označuji je podpisem. Takže se obávám, že ne na mne sedí ta nadávka.
Všichni ne. Jenom někteří.
Jsou částky, na které si jinak než spekulací nevyděláte.
Nejde jen o to. Stejně důležité je i to, že míra dělení vytvořeného společenského produktu není v relaci k míře příspěvku k němu. V tomto se ty nůžky také výrazně rozevírají.
Jakože když nějaký fotbalista má příjem jako 10 000 učitelů, tak je to něco fuj, a mělo by se to zakázat?
Je to sice špatně, ale proč to zakazovat. Pokud lide jsou ochotní do toho fotbalisty investovat, je to jejích věc. Ja osobně i jako velký fanda sportu a byv3aly aktivní sportovec, přestal sport sledovat, protože s tim nesoulasim.
Pokud ovšem lidé jsou ochotní mu platít, je to jejích věc a fotbalista si svojí atrakci ty peníze zaslouží, nikoho nepokládá. Je to blbost nekterych lidí že jsou ochotní investovat do sledování toho fotbalisty vic peněz, než do vzdělání svych děti.
Fotbalové klubu ještě , chudáci, co za ně kopou ti miliardáři, ještě dostávají dotace od státu, prý investice do sportu, z peněz lidí, kterým je fočus u prdu….Stejně tak tenisté, korupce s Kaderkou je čerstvá kauza. Je tohle normální? Takový tenista a fotbalista, co riskuje zdraví živí kohortu bafuňářů, co neriskují nic. I on je vlastně vykořisťovaný. A na jednoho milionáře je x nasobek chudáků, které skolil úraz nebo intriky a z těch miliard nedostali za odškodnění ani floka.
Opravniku, ano system je špatný. Jenže kdo vytvořil tento finanční systém, zas jenom spekulanti. Teď jsem zrovna dočetl knihu – https://archive.org/details/a-history-of-central-banking-and-the-enslavement-of-mankind-pdfdrive
– nad tim systémem se chce člověku blit a naděje na změnu neni, protože lidská blbost je nekonečná a nikdy se nesjednoti tak aby eliminovali všechny ty parazity. Přitom by bylo tak jednoduché.
To jste trefil do Černého: právě o to posouzení jde. Kdo to bude posuzovat, ten příspěvek ke společenskému, a podle jakých měřítek? Skupina odborníků na dezinformace, uliční výbor, nebo evropský kumys?
Ani ve zdejší diskusi v té věci není shoda.
Jsou lidé co sází a vyhrají, někdo ve Sportce 50 Mega, jiný spekuluje na burze a další výhodně nakoupí pozemky. Někdo hraje fair play a jiný podvádí. Samotná spekulace není nic špatného.
Špatná je společnost, která umožňuje spekulanty.
A ta společnost, kde spekulanty zakáží a budou je zavírat do kriminálu, je ta, kterou chcete? Nebylo něco podobného již za komančů? Příživnictví? Ale i tehdy jste si mohl vsadit a vše prosázet.
Systém, ktery jim tyto spekulace umožní je špatný systém. Spekulant, aby vydělal, potřebuje někoho okrást. Spekulace ničí hodnotu peněz. Je otázka co je považováno za spekulace, neplest si to s investici. Investice a spekulace jsou různé pojmy. Investice ve velkém procentu přinášejí rozvoj a prospěch společnosti. Spekulace je spíš rychlý výdělek, který přinese zisk jen spekulantovi. To je aspoň můj nazor.
Gene – přesně tak 👍
Takže, babka od vedle, co si kupuje stírací losy na poště, je typický amorální spekulant spekulující na výhru? Kriminál na ni?
Naprosto přesně.
Je až neuvěřitelné, jak jsou lidi prosáklí tou skoro čtyřicet let omílanou propagandou. Spousta z nich procitne asi až ve chvíli, kdy nebudou nic vlastnit a budou šťastní, protože vše bude patřit hrstce „chytrých a pracovitých“, kteří jim to budou laskavě pronajímat výměnou za to, že budou poslušně panáčkovat. Pokud se zrovna nebudou chtít prostě pobavit pohledem na to, jak se chudina pobije mezi sebou, když ji od odstřihnou od základních potřeb.
„vše bude patřit hrstce „chytrých a pracovitých“
Z těch chytrých a pracovitých si chudina bude vybírat zástupce. Chytří a pracovití je nikdy nepustí k rozhodování.
Přesně. Vlastně už je to tak do značné míry i dnes, akorát ta zlá a hloupá chudina pořád něco málo vlastní. Naštěstí pro vládnoucí oligarchii je i mezi chudinou spousta kolaborantů, která se bije za její zájmy a rozevírající se nůžky považuje za něco pro sebe pozitivního, protože si myslí, že cílem vládnoucí oligarchie je přibírat nové členy. Že se s nimi o ten narůstající podíl, který sežere ze společného koláče, podělí. Ale proč by to proboha dělala?
Všichni se rodí nazí. Režim z vybraných dělá třídy. Vlohy k čemukoli jsou hypotetickou předností. Někteří lidé mohou být univerzální, záleží na tom co je režim naučí, ale ne všichni jsou ochotní dělat všechno, kvůli penězům. Většina omlouvá své chování pracovní smlouvou. Práce legalizuje špatnosti, které režim chce.
Zas ten Kalousek,fuj tajbl….
Problém je v tom,že u nás bohatí bohatnou nade všechny
slušné meze a chudí nežijí i když pracují.Chtělo by to zapojit
ty nejbohatší do programu obnovy státu.Třeba ze školství
vykopat všechno,co přišlo z Evropské Mumie,zrušit Cermat,
počet úředníků snížit na stav v roce 1989 – není jich ani potřeba
tolik,když máme supervýkonnou výpočetní techniku,která
tehdy nebyla.Nejbohatší by mohli podpořit letní tábory pro
děti třeba měsíc,nejen se zábavou ale i s lidským vedením
– Vinetů a OldShaterhand by poradili,jak má vypadat profil
člověka.Bohatí nikdy chudnout nemůžou,ale chudí by mohli
alespoň lidsky žít.Navíc nás počet obyvatel Česka – těch
„našich“ – neustále klesá.
Re Vidlák: Nepsal jsem, že chudí žijí nad poměry, dle mého, většina z nich spíš živoří. A to proto, že nemají kvalitní vzdělání, potřebné kontakty, většinově pevnou vůli a za to mají spíš nižší IQ a nějaké ty kostlivce ve skříni (chlast, drogy, gamblerství, exekuce, …).
Co by se muselo stát, aby tito najednou začali dohánět bohaté, kteří ze svých investic a práce mají takové příjmy, které nestačí utrácet a dále je reinvestují?
Jinak se nůžky budou dále rozevírat, tak jako všude ve světě a v každém modelu, který navrhnete.
Mluvilo se o chudých, kteří stíhají dvě až tři práce a mají co dělat aby vyšli. Ne o alkoholicích nebo gamblerech. Já vím, ono to dobře vypadá, když se onálepkují, že si za to mohou sami.
Vysmíváš se někomu?
Vysmíváš se těm, kteří na kvalitní vzdělání nedosáhli – z jakýchkoli důvodů?
Těm lidem je dneska okolo pětapadesáti a víc.
A jak to vidím kolem sebe, tak jsou to lidi, stále ještě ochotní a schopní tvořit hmatatelné hodnoty.
Jaké hmatatelné hodnoty tvoří spekulant a vychcánek typu Eta?
Ten, který vděčí za vzdělání i zázemí v mládí, někomu úplně jinému?
A možná i stejným zmrdům, jako je on sám – protože jak je obecně známo, slon ježka neporodí, zase jen slona..
Vidlák psal o svírajících se nůžkách, tedy o vývoji příjmů těch pod mediánem vers. těch nad mediánem. Nechápu, jak by to šlo reálně provést (povedlo se to někde někdy?) – to snad jedině nějakým zabavováním majetků bohatým a-nebo rozdáváním velkých majetků chudým.
PS: Jak jste vydedukoval, že se vysmívám chudým? Jen se děsím dalšího balonku, které začal Vidlák vypouštět.
Já bych vám poradil to nečíst. Jednak to nejste schopen pochopit a jednak vás to teď navíc děsí. Proč si ubližujete ?
Ono je otázka kde bude ten pant těch nůžek.
U investic je tragédie dnešní doby, že se nerozlišuje investice do něčeho kde za ty prachy něco vznikne od investice kde nic nevzniká, jen se na nafukuje spekulativní bublina a zvyšuje se cena zboží co to produkuje na dávno vybudovaném inventáři po předcích.
Investice do nového bytu v novostavbě se bere že je stejná akce jako koupě bytu v paneláku po komunistech za účelem sedřít z kůže nájemníka. Ideálně tak že platí dluhy za majitele. Taková investice je z hlediska společnosti úplně k hovnu a jen vytváří vrstvu lidí co přestanou chodit do práce a něco vytvářet na úkor jiných.
Obdobně například investice do akcií ČEZu za účelem získání podílu na zisku z výroby elektřiny v elektrárnách po komunistech. Stejný případ.
Chápu. Morální zábrany být kapitalistou.
Ideální strategie jak být co největším kapitalistou dnes je nezaložit rodinu a nemít žádné děti. A za ušetřené peníze koupit investiční byt. Ty v panelacich po komunistech jsou levnější a dá se jich koupit více. Znám bohužel příliš hodně lidí co to přesně tak udělali.
Pokud má mít tahle země nějakou budoucnost tak jedině tehdy, pokud takových ideálních kapitalistů bude co nejméně.
A z druhé strany, matka rodu s deseti potomky a nataženou rukou, ať ji výše uvedený bezdětný živí. To je to pravé ořechové pro budoucnost národa?
Pokud těch deset dětí dobře vychová a dá jim vzdělání, proč ne. Pokud ne, tak zase jen plácáte nesouvisející nesmysly, abyste odvedl pozornost od tématu. Ale možná jen proto, že to nechápete.
Tedy on jí samozřejmě podporuje stát, na soukromou osobu nemá páky, ale to je co jsem již popsal výše, plácání.
“ vytváří vrstvu lidí co přestanou chodit do práce a něco vytvářet na úkor jiných.“
Zástupce Benda, abych vyjmenoval jednoho zástupce, jde příkladem.
Ten je o krok napřed v tom, že do té práce pro jistotu ani chodit nikdy nezačal.
Tento pajdulák je typickým příkladem ubožáka, na kterého nezbylo místo za oponou. Jiné vysvětlení nemám. Jak je toto vůbec možné!
Re adx
Dnes jsou ceny toho panelákového bytu a té novostavby takové, které nakonec vyhovují kupujícímu i prodávajícímu. Spolu nijak nesouvisí, proč by také měly?
Vy by jste to chtěl nějak nadiktovat od státu, třeba, že ten panelák bude o polovinu levnější?
Možná by jste chtěl dokonce pracovat jako úředník cenotvorce.
A může být takový byt investicí? Aby si ho někdo koupil a pak žil bezpracně z pronájmů? Není veřejných zájem, aby lidé nežili pod mostem nebo nebyli spekulativnelě okrádáni?
A proč by investicí nemohl být? Pokud si za svoje peníze koupim byt, abych ho pronajimal – co je na tom špatného? Problém je když někdozakoupí velké množství bytu, které raději nepronajímá, jen aby vyhnal cenu za pronájem nahoru.
Toť otázka. A píšu i o veřejném zájmu. Jaký zisk je nemravný z takového bytu, jak mravné je zneužívání bytové nouze. Spousta otázek.
Proč by měl byt zisk z takého bytu nemravný? Na ten byt jsem musel vydělat, ušetřit a o byt se musim starat. Nesmrávná je spekulace, když ten byt držím, jen abych zdvihnul ceny pronajmu. Pokud držite penize v bance pravidelně ztrácíte jejích hodnotu, takže proč bych je nemohl investovat do bytu, který mi může neco přinést a je to dobrá zaruka pro staří.
Člověku, který takové věci nechápe se to těžko vysvětluje.
Re Švejk:
Raději peníze dávat na důchodové spoření a potom řvát, že to na důchod nestačí a požadovat po ostatních ať se na mě skládají. Proč se starat sám?
Důchodové spoření ti znehodnotí mizerné vlády, chytráku.
Proto lidi řvou, že celý život šetřili a teď je jim to na hovno, nebo jim to vláda doslova ukradla z pilíře.
Na důchod se rozhodně nezajistíš tak, že ojebeš jiné lidi.
Eto, tobě vysvětlovat pojem sociální smír, to je jako nalévání vody do koše.
Nevychovali tě tak a ty sám, ty se k tomu pochopení ani dobrat nechceš.
Pokud máme systém, kde je měřítkem zisk, potom je byt investicí jako cokoli jiného.
Není na majiteli posuzovat mravnost vlastnictví a pronájmu – říkají tomu trh.
V minulosti u nás stát zajišťoval bydlení i za cenu omezení vlastnického práva.
Bral všem, a z toho stavěl bydlení, infrastrukturu, průmysl i energetiku.
Dnes do toho vstoupil mezičlánek ve formě soukromých firem, a ty nepoměřují investice potřebami společnosti, ale ziskem.
Pokud je úkolem státu zajišťovat bydlení všem, měl by se o to postarat.
Řekněte to státu, třeba se o to postará.
Stát plánuje hodně dopředu. Kdyby postavil barák, Putin by ho mohl rozbít.
Proto koupí raději F35, a tím hypotetický dum zachrání.
Nejsou to blbci.
A F35 máme pro jistotu v USA, aby je nerozbil. A kdyby je náhodou rozbil i tam, stále bude méně obětí než u obytných domů. Geniální plán. To musel vymyslet sám Lipánek s Afročechovou.
Pro změnu stačí změnit celospolečenský narativ.
Dnes je za úspěšného ten, kdo hromadí cetky a jiný majetek, kdo „šikovně“ podojí erár, kdo prokličkuje paragrafy tak, že ve výsledku okrade např. všechny horníky a neskončí za to v ťurmě. Nebo okrade důchodce a pak si sám přidá. V normální společnosti by to nebyli vážení občané, ale celou společností odsuzovaní gauneři, spodina společnosti.
Jenže – a jsme znova u dlouhodobého působení např. vzpomínaných westernovek … Indiáni jsou hloupí, protože věřili uzavřeným smlouvám a ti, kdo smlouvy ani nechtěli dodržovat jsou za ty lepší a úspěšnější. Takový Bakala to v podstatě jen provedl v naší době nebo Merkelová, Hollande a smlouvy Minsk-II. Celý kapitalismus je na tomhle postaven a je vnucován obdiv takového nemorálního jednání.
V okamžiku, kdy celospolečenský konsenzus bude na tom, že výše uvedená sorta budou v myslích všech vč. výstupů do mediálního prostoru za mravní odpad, pak se začne něco měnit. Je to zkrátka o mravnosti.
Vezměme se např. pojišťovny – původní myšlenka je založena na distribuci rizika a nákladů. Dnes? … jsou tak silní, že zákonem prosazují pojištění všeho, vč. zahradních traktůrků, jen, aby zvýšili zisk. Až na přímo nemravný zisk. To samé banky a např. obchodní řetězce. Za této situace tvrdit, že ti gauneři jsou lepší a pracovitější a ti, kteří nemají na výběr, jsou ti méně pracovití až hloupější je zkrátka chucpe.
Existuje „teorie tří řízků“ … jinými slovy, za úspěšného musí být pokládán ten, kdo své schopnosti využije pro rozvoj a prospěch celku. Tohle musí být kritériem. Kapitalismus zatím pokaždé ukázal, že ve společnosti, kde se nežije dobře všem dojde ke změně poměrů – někdy násilné.
Podle všeho byla 1. republika něco podobného co máme dnes – otročilo se a ti „chytřejší“ a „pracovitější“ zkrátka byli nenažraní. Důsledkem byly volby v r. 1946 a vyřizování účtů v padesátých letech. Směřujeme k opakování historie.
Naprosto geniálně vystiženo.
Davide: bať!
Kolo dějin se točí a i když se nikdy stejné místo obruče nedostane na stejné místo terénu, celkem pravidelně se střídají loukotě.
Děkuji za obsáhlé vysvětelní. Už chápu kdo je gauner. Kdo úspěšně prošel čokoládovým testem.
Myslím že nechcete chápat, v únoru se budete zase divit.
Proč?
Ale na čokoládový test bych docela spoléhal.
Chce to nadřadit myšlení nad instinkt.
Umí to i mnohá zvířátka.
I když se občas stane, že veverce někdo vykrade spižírnu.
Souhlas,pěkně řečeno.
Dokonalé pane Dvořáku
„Dnes je za úspěšného ten, kdo hromadí cetky a jiný majetek, kdo „šikovně“ podojí erár, kdo prokličkuje paragrafy tak, že ve výsledku okrade např. všechny horníky a neskončí za to v ťurmě. Nebo okrade důchodce a pak si sám přidá. V normální společnosti by to nebyli vážení občané, ale celou společností odsuzovaní gauneři, spodina společnosti.“
Nikdo nebude volit neúspěšné. Do úspěšné demokracie se prostě nevejdou. Je jich většina.
Ano, správně … nikdo nebude volit neúspěšné, tomto tedy máme shodu
Už zbývá jen stanovit, kritéria úspěšnosti. Zda kritériem úspěšnosti bude nemorální jednání, nečestnost, parazitování na druhých nebo … nebo něco jiného. O ničem jiném to opravdu není.
Vezměme teoretický zjednodušený příklad – fabrika má soustružníka a manažera. Manažer není šikovný soustružník … prostě se to není ani schopen naučit, soustružník je sice zase extrémně manuálně šikovný, ale zase neumí „manažersky myslet“. Oběma prostě nebylo v dané oblasti „shůry dáno“. Jaký je tedy vzájemný přínos? Jeden bez druhého jsou nic. Je zde např. důvod, aby manažer měl 100x vyšší odměnu? Můžeme říct, že déle studoval (protože měl na to vlohy) a pak taky, že ve 14:00 nemůže vše vypustit z hlavy … takže větší odměna asi ano, ale 100x?
Kde je hranice nemorálnosti a parazitování, kde je hranice, že díky tomu, že mu byla shůry nadělena např. vyšší inteligence a využil ji studiem za peníze všech by měl zpět přispět svými schopnostmi všem?
Věci nejsou černobílé, nicméně dnešní systém je nemorální.
Triviální. Majitel rozhoduje, kolik komu dá. Komu se to nelíbí, může jít. Majitel ponese následky svých rozhodnutí.
Jako bych slyšel devadesátkové takzvané podnikatele.
Nelíbí se ti něco? Na tvoje místo čeká deset dalších!
Patříš k nim, zmetku.
Eto, neplácejte prosím své nesmysly do témat, která nejste schopen pochopit.
Pane Dvořáku, já si myslím, že toto téma je klíčové na vyvážení levice a pravice. Jak jsme již na vlastní kůži zjistili, volný trh jej zaručeně nevyřeší. Ve světě jsou dnes výrazně úspěšnější ekonomiky, které regulují. To asi nebude náhoda.
Výsledkem samozřejmě musí být důstojný život bez obav z existenčních problémů pro všechny, kteří pracují, ale při zachování motivačních podmínek pro ty, kteří dokáží více.
Ti chytří a pracovití, kteří vytvářejí zisky nebudou chudnout, jenom ti chudí nebudou chudnout ještě víc. Někdo je prostě chytrý a pracovitý a nikdo mu nebere možnost zbohatnout a stejně tak by nikdo měl brát tu možnost chudému a pracovitému člověku, aby žil svůj život v bídě a nedostatku.
Dnešní doba je vymknuta z kloubů. Mladí lidé nemají vlastní byt a pokud si ho chtějí koupit, tak jedině za cenu extrémního zadlužení. Těm bohatým by mělo dojít, že rozevírání nůžek končí v posledním stádiu rebélií, rabováním a násilím, někdy i občanskou válkou, prostě rozvratem.
nežil
To píšete v době, kdy řemeslník si dokáže vydělat přes sto tisíc měsíčně?
Po tom řemeslníkovi zůstane viditelná práce a hodnota.
Po tobě zůstane jen smrad, okradený stát a lidi.
Jak například dopadá většina chudých, kteří vyhráli v loterii?
Většina bohatých jsou chudí, kteří vyhráli v loterii.
Svým způsobem….ano. Aniž si vsadili. V genetické.
Nejen v té, nesmíte se nechat tolik unášet příběhy úspěšných. Za každým z nich je totiž tisíc příběhů neúspěšných, kteří nebyli o nic méně chytří, pracovití, o nic hůře geneticky vybavení. Často dokonce ty úspěšné v uvedených vlastnostech předčili a stejně jim to bylo houby platné. Ale o těch se oslavné příběhy nepíšou, proč taky, že. Lidi je třeba udržovat v naději, že i oni mohou vyhrát. Aspoň dokud hrozí nebezpečí, že se by mohli začít masově bouřit.
To je celý trik, proč je většina lidí pořád celkem v klidu a s tou oligarchickou sebrankou dávno tvrdě nezatočila. Falešná naděje.
Eto, vzhledem k tomu že nejste ani chytrý ani pracovitý, tak vás to nemusí trápit.
To je zajímavé Eto, vy se počítáte kam? Mezi ty chytré a pracovité co tvoří zisky? Tím myslíte to svoje přisátí na státní cecky a svůj obchod s chudobou? A samozřejmě nejste sám, zdaleka. Tihle by opravdu měli chudnout, ti čerpající různé dotace, granty, ty zaměstnance většiny (politických) neziskovek a samozřejmě ti co nadhodnocují ve výběrových řízeních cenu zakázek a další a další gauneři v čele s politiky, co jim to umožňují. Ale je jich mnohem víc, například soudci, státní zastupitelé se svým dvojím metrem a určitě jsem na mnoho gaunerů zapomněla.
Státní zástupci, chybička se vloudila.
Ve Vašem světě jste zapomněla na všechny pojišťováky, šíbry v energetice pod vedením Křetínského, agrobarony a dotační zemědělce, jakožto vlastně všechny zneužívající dotace, zlotřilce v supermarketech, úředníky všeho druhu, hospodští, …
Prostě, co boháč, to morální zrůda.
Přesně.
Stačí se podívat na mediálně známého Dědka. Čítankový příklad morální zrůdy.
Jsou jich vyšší tisíce podobných, ale ne o všech se ví.
Chytrý boháč se svým majetkem nikde nechlubí, ani se nevypisuje na internetech, jak ojebává stát, či jiné lidi.
👍 🎯
Třeba mně ukamenujete. Kéž bych se mýlil. Naskočilo mně obrovské očekávání co se traktorové blokády Prahy týkalo. Kdy z vlaku už byly vidět ty kolony strojů na magistrále.
Nedopadlo to.
Dneska, říkáme si a vidíme, že to jde do háje. Školství, průmysl-mzdy i pracovní podmínky, horší a nedostupnější péče u lékaře, osobní zkušenost- nedovoláte se služeb řemeslníků( dlažbu, nebo topný systém ,ani podlaháře).
Zdá se, že živnostníci si můžou s prstem v nose vybírat ty, kteří i díky dotacím pustí více peněz.
Takže i když my tady vidíme ten maras a zmar, pořád se to netýká velkého vzorku populace.
Nádherně se to četlo ten apel, opravdu. Ale já už mám strach i jen doufat.
Folďas „Zdá se, že živnostníci si můžou s prstem v nose vybírat ty, kteří i díky dotacím pustí více peněz“.
Ale takto je bohužel system nastaven. Mladí chtějí být managery, dělat rukama je fuj. Jsou k tomu vedeni.
A živnostníci, kteří dělali pro lidi nejsou. Mnohdy je lepší se nechat zaměstnat. Je to bez starostí a mnohdy i za stejné peníze. Nezodpovědnost a neumětelství. Slibem nezarmoutíš. A nenaříkejte, takto jsme to chtěli.
Ztracen ten, kdo ztratil v sebe víru a malý ten, kdo má malý cíl…
Kdybych byl před dvěma roky tak moudrý jako dneska, neudělal bych tolik chyb… Ale kdybych neudělal tolik chyb, nebyl bych dneska moudrý.
Pro tohle jsme to všechno dělali. Pro tento rok jsme se učili, demonstrovali, spojovali se… Tak toho teď prostě využijme.
„nechci psát o tom….“
a následuje obvyklý dlouhý výčet všech aktuálních negativ…
Když o něčem nechci psát, stačí o tom nepsat :o)
Dividet et Impera.
Jenom jestli onen náš slavný vznik republiky nebyl jenom završením rozbití Rakouska – Uh., aby vznikající světový prediktor měl slabší odpor při svých plánech, nežli daleko větší Mocnářství.
Je to tak. Proto byl Masaryk domlouvat podrobnosti v USA.
Ono to vlastně i hezky časově sedí.
1917 – Balfourova deklarace
1918 – rozpad neanglosaských impérií
1920 – Společnost národů, jejímž jediným smyslem existence byla realizace Balfourovy deklarace
Masaryk měl obrovské závazky vůči svým spozorům, mezi něž patřili jistí vídeňští a US bankéři.
To je asi pravda, ale dokázal také něco získat pro lidi dole.
Narozdí ode dnešních dnů.
re: jina
Masaryk dokázal něco získat pro lidi dole?
Vy jste ještě po včerejšku OŽRALÁ!
Tolik vína už NIKDY nepijte!
Targus: Náhodou, uměl se i v pokročilém věku s interesantně natrčeným vouskem projíždět na koníku a ukazovat svůj majestát. A plebs měl radost. Hlad, ale radost. Kterého vizuelně podobného kokota mi to jen připomíná 😁.
Re: PEXO
vy máte na mysli soudruha, který vyměnil koně za dojčáckou motorku?
V tom případě budu ovšem nucen prohlásit něco v tom smyslu, že PEXO je nechytré, nemladé a nekrásné hen to ONÉÉ vyonďaté!
Naše JEDINĚ SPRÁVNÉ soudruhy si urážet nenecháme, že ano! A zvlášť když dokonce dokáží vyšplhat na motorku!
Targus: Ba, pravdu díte. Jsem vskutku mimořádně ohyzdný, břichatý s atrofovaným svalstvem a mám směšnou čupřinu. Už mi chybí jen červeně kostkovaná flanelka a menopauzální pizda s edukativní bolševickou minulostí a aktuálním platem 95tisíců. No, co už. A s tím motocyklem též nic. V r.1985 jsem si na Pinckovi zvaném prostatické dráždidlo rozbil držku a jednostopé již nesmí do baráku. Sakra. Já jsem si tím posraným Pinckem zavřel státnická vrátka. To nic. Máme přeúžasného prvního Čecha na hradu. Ten za nás umí hezky po progresivisticku vlézt do té správné řiti. Za jakéhokoliv režimu. Kdo to dnes má…
🙂 . No, nemyslela jsem to tak, že První republika byl sociální stát.
Pokud bych si mohla vybrat, zda Tatíčka, nebo PePu ….
A co pro ty lidi dole udělal?
Dezoláti ještě nedocenili střílení do dělníků:-)
Re: Po
Jsou to hajzli nevděční!!!
Já i moje manželka jsme zažili ty, kteří První republiku pamatovali. Z těch pěti- nesmějte se – lidí, kteří o politice utrousili vzpomínky na něj a tu dobu nikdo nevzpomínal v dobrém. Byli tehdy v dětském věku, ale viděli, jak se žije. A samozřejmě to nebyli děti velkostatkářů ani baronů.
Re: Folďas
A naopak – jejich vychvalování vlády komoušů mi tehdy ŘÁDNĚ lezlo na nervy.
Já debil!!!
Stejná zkušenost
Moje babička, která První republiku zažila jako dospělá, vždy tvrdila, že tehdy se měli dobře jen bohatí.
Moje babička celý život tvrdila, že kapitalismus není nic pro lidi
Jak by na to asi naroubovali dnešní experti své komentáře k výsledkům průzkumů, ve kterých lidé, kteří tu dobu pamatují, tak často vzpomínají na éru před rokem 1989 převážně v dobrém? Oni tvrdí, že je to hlavně proto, že tehdy ještě byli pamětníci mladí a zdraví. To by přece ty babičky za našeho dětství měly také na první republiku vzpomínat hlavně v dobrém, ne?
Tak, stejně mi to vyprávěli i moji prarodiče.
Kapitálisti hrabali pod sebe a na pracující lidi kašlali.
Dědeček pracoval u kapitálisty na vodním mlýně/pile a babička byla kuchařkou v rodině majitele.
Sice dokázali postavit barák a vychovat v něm dvě děti, ale bez pomoci zbytku rodiny by to nesvedli.
Znáte dneska dělníka,který ze svých příjmů dokáže postavit
barák???Dokonce i za komoušů to šlo,ale dnes…..????
Dnes nemáme totalitu, ale demokracii. Na stavbu domů tak nezbývá sil ani prostředků.
Každé ráno v zrcadle ho vidím.
Také jsem se babky, tak nějak zeptal. Odpověděla to, že za první republiky, by se nikdy neměla tak dobře jak nyní. Bylo to někdy začátkem osmdesátých let. A teď mi její dcera (teta)říká to samé o dnešní době . Jenže rozdil je v tom, ze babka, ač celý život pracovala, přešla z kapitalismu, do socíku s holou prdeli, ale teta přišla ze socíku do kapitalismu s majetkem.
Taky dokázal nechat do nich střílet
Naprosto souhlasím.
Nejste sám, kdo si tohle myslí
To mocnarstvi uz nekladlo odpor nicemu a nikomu. Naopak, historie EU ukzuje, ze je vyhodnejsi spojit nesourodou hmotu do vetsiho celku a ten pomoci vnitrnich rozporu ovladnout najednou.
Kurde… ne anonym, jozka je to, pardon.
Velmi výživná debata.
Hádka o Green Deal: Evropské automobilky zaspaly, řekla Gregorová. Turek se chytal za hlavu
Evropský speciál CNN Prima NEWS ve Štrasburku se neobešel bez ostrých názorových sporů. Jeden z nich vedli europoslanci Filip Turek (za Přísahu a Motoristy) a Markéta Gregorová (Piráti), kteří se neshodli na dopadech zelené politiky na automobilový průmysl. Turek se během řeči Gregorové několikrát nevěřícně chytal za hlavu. Spor začal ve chvíli, kdy politici začali řešit otázku unijního zákazu prodeje aut se spalovacím motorem.
https://www.youtube.com/watch?v=e-66p0wAuoE
Re: AM
Markéta Gregorová pochází z Mostu, kde vystudovala Podkrušnohorské gymnázium a v lednu 2016 získala bakalářský titul na Masarykově univerzitě v Brně v oboru Mezinárodní vztahy a Evropská studia.[2] V září 2023 získala magisterský titul v oborech Veřejná správa a Bezpečnostní studia na CEVRO Institut. V soukromé sféře pracovala jako testerka webových aplikací, e-commerce specialistka i marketingová a PR specialistka.[4]
https://cs.wikipedia.org/wiki/Mark%C3%A9ta_Gregorov%C3%A1
Přeložím do jazyka českého. Je blbá, jak dlabané necky, po našimu „troky“, a to si nejsem jist, jestli jsem právě neurazil nějaké hezké dřevo.
Už jste někdy zkoušel pokecat si s vydlabaným kusem dřeva?
V roce 2024 se přihlásila k pansexuální orientaci. https://cs.wikipedia.org/wiki/Pansexualita
Hmmm.
Prostě Prcalka.
Je to jednoduché:
Prcalka by chtěla oprcat všechny.
Otázkou je, kdo by (při jejím exteriéru) chtěl oprcat ji.
Průser je když nevíte, že jste kusem shnilého dřeva.
No a když se dostanete do vedení hnije vše okolo vás.
Re: AM
Ano, je to nečekané, leč logické.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Hnit%C3%AD
Díky, podívám.
A sakra, chybí tam Stará myslivecká. Nevím zda ji prcalka stihne zastoupit.
Po shlédnutí mám docela strach z Farského. Ve Státech z něj dotvořili docela strašidelné monstrum. Doufám, že byl vychován do EU, ne k nám domů. Třeba Síkela neprojde a Farský bude zastupovat USA jako eurokomisař.
Dnešní den je v Česku uznán jako státní svátek – Den vzniku samostatného Československa.
„Přelomový okamžik českých dějin se udál 28. října 1918. V ranních hodinách se rozšířila zpráva o uznání podmínek míru Rakousko-Uherskem. Na Václavském náměstí u sochy sv. Václava vystoupil spontánně z davu kněz, politik a jeden z organizátorů převratu Isidor Zahradník a pronesl větu, která je považována za vyhlášení samostatného státu, jednoho z nástupnických států Rakouska-Uherska: „Jsme svobodní. Zde u stupňů pomníku českého knížete svatého Václava přísaháme, že chceme této svobody se státi hodnými, že ji chceme hájiti i svými životy.“
https://1url.cz/j1TEb
A co současnost, jsme stále svobodní?
Jak svobodné je Česko, malá země v srdci Evropy, vzniklá 1. ledna 1993 rozdělením České a Slovenské Federativní Republiky?
Jak svobodné je Česko, jestliže je svázáno legislativou a béfély z Bruselu, centra byrokraticko-socialistického bordelu, zvaného EU?
Jak svobodné je Česko, jestliže jeho kolaborantská a vlastizrádná vláda národní zkázy tupě a bezhlavě přejímala a přejímá idiocie, vyhřezlé z Bruselu, bez ohledu na to, že jimi devastuje ekonomiku své země?
Jak svobodné je Česko, je-li jeho premiérem fialový blábolil a lhář, mnohými zván jako premiér nikoliv český, nýbrž ukrajinský?
Jak svobodné je Česko, jestliže jeho současnou vládu tvoří kolaborantská a vlastizrádná pakáž, usilovně lezoucí do americké prdele?
Jak svobodné je Česko, jestliže premiér s prezidentem, bývalý agentem a předsedou ZO KSČ, se sháněním dělostřelecké munice starají o pokračující ničení a zabíjení v americké válce na Ukrajině?
Jak svobodné je Česko, podporující především americké zájmy v americké válce s Ruskem na Ukrajině?
Pokud jde o svobodné Česko a jeho svobodné občany – doporučuji (všem) – přečtěte si Listinu základních práv a svobod. Nejprve Hlavu šestou a potom od začátku. Je to opravdu zajímavé.
Jak jen byl ten vtip:
Policajt na Vaclavaku: -Slezte z toho kone, chlape, zatykam vas!
-Neslezu, jsem svobodny obcan svobodneho statu!
-Prominte, ja nevedel ze racite byt cizinec…
A já slavnostně slibuju, že do roka přestanu kouřit a zhubnu dvacet kilo.
Přestat kouřit je snadné, já už přestal kouřit alespoň patnáctkrát!
Já taky, ale už mi bylo 80, tak to už zřejmě nezvládnu, ale co, mladá už stejně neumřu. 😊😊
Tělo by mělo jít do hrobu zhuntovaný.
Držím palce, ale s koncem kouření hubnutí nebude snadné, spíše naopak 😊
Re: liška
Naopak, je to jednoduché. Úplně postačí NEŽRAT jak hovado a začít jíst jako člověk.
Držím palce. Přestala jsem před dvaceti roky a dvaceti kily %)))
To vsetko pekne napisane,nic na palici ,vsetko je to realne,ale ked toto vsetko sa chce uskotocnit, to by musel prist viteznej unor,kde soudruh president demisi prijal ,vlada jednej strany,kde nema dajaku opoziciu vyvazenu,otvorit doly,prinavratit trest smrti a hlavne v sudoch ludia prava a poriadku a vo vlade soudruzy,od tvrdej linie programu strany a budovania na petiletky za 5 petiletek,to co hore napisane bude hotove a spojit sa aj dablem a dabel neni smerom na west,ale east,vtedy ja uz nebudem,ani kopa vas,bude dakto mohol jebnut po stole a povedat,kurva udelali jsme to,jedno,co je ze vsetko to co napisane hore sa da,ale pri dnesnom stave nerealne…
Taky citim vic nadeje. Korouhvicka se mozna otaci?
OT: pise Robert Kennedy na twitteru:
„Válka FDA proti veřejnému zdraví brzy skončí. Patří sem i agresivní potlačování psychedelik, peptidů, kmenových buněk, syrového mléka, hyperbarických terapií, chelátových sloučenin, ivermektinu, hydroxychlorochinu, vitamínů, nezávadných potravin, slunečního svitu, cvičení, neutraceutik a všeho ostatního, co přispívá k lidskému zdraví a nemůže být patentováno farmaceutickou společností. Pokud pracujete pro FDA a jste součástí tohoto zkorumpovaného systému, mám pro vás dvě rady: 1. uschovejte si své dokumenty a 2. sbalte si kufry.“
Paní Vevča
Sbalte si své doklady a kufry,směr Východ.
Pokud vyhraje Trump,svůj záměr Amerika First dokoná.
USA chce ovládnout všechnu výrobu a trhy i kdyby jejich kolonie zchudly na kost.
Politika nasleduje ekonomiku. S nevelkym zpozdenim.
Kdyz zesilil prumysl, padl feudalismus a nevolnictvi a byl nahrazen kapitalismem a volnym pohybem obyvatel.
Stejne tak v soucasnosti – Cina uz ekonomicky predbehla USA, uz ekonomicky predbehla i EU sectenou celou dohromady. A dal posiluje. Politika za ni nasleduje. V BRICS jsou dnes shromazdene staty, ktere maji vice nez polovinu svetoveho obyvatelstva. A rostou ekonomicky i politicky.
Nekolik statu poslalo na summit BRICS premiery a prezidenty, zatimco na schuzku Commowealth s kralem Charlesem jeli politici druheho sledu.
Lidé půjdou za tím kdo jim ukáže světlo na konci tunelu. Neboť Blaničtí rytíři nejsou zavření uvnitř hory, ale jsou v každém z nás. Každý z nás má v sobě kousek Blanickeho rytíře. Jen ho v sobě probudit. A poté se i černá skála pohne.
Prma: Tleskam! 😀
Já taky tleskám jako o život!
Já nemám. Jsem heterák.
Zajímalo by mě, kdo mají být ti poslední dva skuteční prezidenti, protože Klaus se Zemanem po všem, co kdy předvedli, to vážně být nemůžou ani omylem, a o Lahvelovi nelze ani uvažovat.
Zkuste si je zvolit sám. Ať všichni vidí!
Re: tdx
Máte pravdu.
Ale chápu Vidláka. Snaží se najít něco pozitivního.
Re: tdx
No…, mně z toho vyšel Gustík. Tedy pokud se budeme bavit, který prezident udělal něco pozitivního pro dolních 10 mio – pardon, tenkrát 15 mio – lopat.
Jsem z toho frustrován…
Je to tak, vážený tdx – nejen v otázce prezidentské funkce najděte na dlani chlup.
Zpětný i současný pohled na kvalitu personálního obsazení vlastně všech nejen vysokých ústavních i exekutivních, správních, justičních, etc.funkcí je tristní.
Pravda, naděje umírá poslední – se mezi lidem traduje. Jen jestli nejde o placebo chudých.
Ač je Vidlákovo přání motivující, vzhledem k obecné „kvalitě“ obyvatelstva téměř nemožné.
Nejen, že si rozumně vládnout sami neumíme – především to ani jako společnost nechceme, není zájem, stačí verbální a tisková deklarace.
Neexistuje společná, sjednocující idea, zájem, spojovník, společný národní/společenský/kulturní/hospodářský/atd.pud sebezáchovy, rozkvětu i ochoty obětovat se pro dosažení téhož …
No nic, přejme si a jednejme v našem zájmu, ve víře v návrat lepších časů…
Vidláku, mně se Tvůj apel líbí.
Poněvadž podaří-li se splnit z něho aspoň 1/3, bude to začátek konce Čtvrté Říše, jíž se poněkud eufemisticky přezdívá „Evropská unie“.
Postaráme se…..
Děkuji za varování.
Bude dobré tu sebranku odstranit, ale bude dobré ji za její práci také odměnit!!!
Úderný apel!
Jenže – za svůj dlouhý život jsem jich četl několik.
A fungovaly tehdy (a jen tehdy) když platí, že „…nuzota z lidí lotry činí a vlky z lesů žene hlad!“
Takže čekám, až ty vlky z lesa „něco“ vyžene. Nemusí to být zrovna hlad, opravdu nejsme podvyživený národ. Ale nějaká „černá labuť“. Nějaký „mrtvý student Šmíd“, nebo „projev soudruha Štěpána v areálu ČKD Praha 23.11.1989“ případně jiná hrubá chyba tzv. liberálů.
Musíme být připraveni. Zakleknuti do bloků. Nebude čas pro sáhodlouhé uvažování.
28. říjen byl vždycky Den znárodnění. Odmalička.
Je to hezky úderné. Ale s těmi soudci … no nevím, ovlivňovat soudní moc politikou, to je hra se sirkama v suchém stohu na hrdle kanystru benzínu. O energetické velmoci darmo mluvit, natož s ČEZem latí vzatým.
Každopádně přeju, ať stětí hydřích hlav (může pak bezhlavá hydra sloužit lidem) dopadne líp než někdejší vyhladovění vykrmené hydry.
Chatrná mysl starce vidí se nad textem vznášet V für Victoria – věříme ve vítězství velkoněmeckých vojsk! 🙂
Vlastním vocasem,
Vítězslav Vylízaný, víceprezydent (kdo pozná zdroj, má u mě významné plus)
když už chcete pomlouvat LGBT skupiny tak používejte jejich pravou zkratku která zní LGBTWHOCARES?
Na tohle všechno stačí osvědčený výraz „buzeranti“
Na všech 73 pohlaví stačí LBGTQ+ protože abeceda nestačí
Tenhle je mimo abecedu i mimi chápání. 🙂
Nechává si i říkat Sanitka Mercedes. Navíc ho ostatní vozy stejného typu přitahují a udržuje s nimi polyamorní vztah. Ten zahrnuje i sexuální hrátky.
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-pribehy/795508/objektofil-dominik-z-prahy-jsem-nebinarni-sanitka-uveznena-v-lidskem-tele.html
Již profesor Vladimír Vondráček ve své knize Fantastické a magické z hlediska psychiatrie (napsal ji společně s někým, jehož jméno si teď nevybavím) psal o muži, co miloval nákladní auta a masturboval do jejich výfuků. Příkladů parafilií tam je ostatně víc.
Dnes jsou akorát jiný možnosti, sexuálních objektů pro parafiliky je víc a hlavně, lidi se za to nestydí a netají to, naopak to zveřejňují a požadují, aby byli respektováni.
..nestydí a netají to…
Možná by se to mělo postihovat stejně jako masturbace nebo soulož na veřejnosti. Většině okolí to nedělá moc dobře. Nebo zřídit pro tyhle podivné lidi isolované kluby.
Ovšem oni jsou ke všemu ještě téměř vždy exhibicionisté.
Respektive my známe jen ty exhibicionisty. Pokud si někdo zakoupí automobil, do kterého se zamiloval, má ho v garáži a při sexu s ním má zavřená vrata, nic se nedovíme a tak by to mělo bejt se všema.
🤣
MUsíme se držet, doufat a především- správně volit.
Stačilo, SPD, ANO.
Pokud dostanou dohromady 60 %, tak fialovcům nepomohou ani korespondenční volby!
Opravdu si myslím, Vidláku, že zrovna tady přesvědčujete už dávno přesvědčené.
Však oni Vidláka čtou i jinde – na ministerstvech :-)… a na sociálních sítích, třebas na twitteru, facebooku. Takže to má žádoucí přesah.
Jo. A někteří to pošlou dál a dál
Oni si to přečtou i jinde… 🙂
Někdy mám pocit,že i ti „“jinde““ už jsou tak otrávení a zhnusení,
že to jenom čtou,protože „“jsem pro,vždyť bejt proti neznamená nic“““
….jsem jenom jeden z těch,co chtěli klidně žít…….tenkrát mi
bylo 15let a platí to dodnes…
Díky za tuto stať, Dane. Osobně se vždy za sebe snažím odvést maximum. Buď to stačí, nebo ne. Ale musím vědět, že víc to zkrátka nešlo.
Určitě šanci máme. Jen je potřeba se semknout a dělat, co umíme. Výsledek se obvykle dostaví. Držme si tedy palce a nevzdávejme se…
Držme si palcáty!
Děkuji, tohle je krásný výraz. Přebírám do repertoáru.
Rotující palcát dělnické třídy ….
To už tu bylo.
Silně bijící srdce Strany?
Clanek tezce provokuje negativni reakce.
Na hromade nekonkretni, abstrakce.
Hola , do boje kdo ma , my mame, ty sance.
Porazte bildeberga a vladu, neplacte..
Bojujte za vyzvy , usilim vlastni negace.
Nasledky si vy ponesete,vod mocnych reakce.
Nevzdavejte se a este si drzte palce.
/Nebudte aspon nikomu za pitomce/.
Vitezstvi je nase do roka ,krici agitace.
Snazi se porad vo svoje maximizace.
Ja sem se nikdy nevzdal ,mne to nikdy ani nenapadlo.
A nepotrebuju aby na mne nakej snazivej agitator a udernik politicky agitky
zasev kricel z dalky a na maximum, nevzdavejme se , takovy vyzvy sou vod tech, kteri na vzdavani mysli. A na svoje vyhody.
/Kterej v zivote nestal proti tanku a strelbe z palubniho kulometu ,
na barikade , nebojoval dlazebnika kostkama v holych rukach proti strelbe ze samopalu lidovych milic.
A bojovat nikdy nebude. A se mnou velka skupina mladych lidi , ktery ani nenapadlo se vzdat ,proti vsem presilam sveta …Jako v bitve na Vitkove ./.
Mne akorat urazi.
Kde jejich aspon jeden bojovnej a bezpapirovej skutek.
Kdyz tak chteji vitezne vyhrat. Vesenim nastenek s vyzvama ,urazi .
Urazite narod.
Lacinejma a nezodpovednejma slibama, pouckama ,ze do roka a do dne bude
nase zeme v nasich rukou. Co vy agitatori , udelate. Zacnete ted..Kde ste??
Naky presnejsi informace zase nemate.Co a kdo bude mit v nasi zemi v ruce.
Kdo sou ty my co budou mit za povinnost jenom uklizet..
A co v ty vlasti bude stat za to ji branit. My uz umime cist ty vase plany.
Dalsi a zase demokraticky zakulisni zatim zatajovany zamery a fakta.Prisne tajny.
A bohaci prej sou s nama..Aby se dockali tech nuzek ,se tesi…
Tak. Rajchl zdrátuje Škodovku stopětku ze šroťáku…
To nelze zastavit. Leda přesně mířenou ranou.