24 června, 2025

Divím se…

Ukrajina má právo vstupovat do NATO, pokud by chtěla atomovku, má na to taky právo a nějací blbí Rusáci do toho nemají co mluvit, bo Ukrajina je hrdý, svobodný a suverénní stát. Navíc, jsou to teď naši nejlepší kamarádi a mezinárodní právo je to, co prospívá nám a škodí Putinovi. Dlouhé roky jsme varovali před tímto postojem, protože Rusko se s tímto výkladem rozhodně neztotožňuje a na svém předpolí nic podobného nedopustí a když to nepochopíte, budete mít válku.

Ti stejní, kteří křičeli o právu Ukrajiny na vstup do NATO i na jaderné zbraně, ti teď křičí, že Írán toto právo nemá a je dobře, že jeho ambice někdo zarazil. Být hrdým a suverénním státem totiž můžete být jen se souhlasem Spojených států. Pokud tento souhlas nemáte, jste součást osy zla a na obohacování uranu prostě nemáte nárok a když to nepochopíte, budete mít válku…

Doba unipolární (neboli imperiální) má (kromě spousty nevýhod pro porobené) i jednu výhodu. Impérium si prostě dokáže prosadit svou. Výpravy proti vzbouřencům jsou krátké, tresty exemplární a i když není žádný med, poslouchat císaře, poslouchají ho nakonec všichni a je mír. Multipolární svět je svět, kde si každý dělá co chce a každý druhý s tím mám problém. Multipolární svět je to, co se teď právě děje.

Před dvaceti roky měli Američané ještě dost sil do toho Iráku napochodovat a pokusit se tam zavést svoje pořádky. Stejně tak v Afghanistánu. Svoje pořádku už zavést nedokázali, ale boty jejich pěchoty ještě prochodily celou zemi. Dnes USA dokáží použít svoje protibunkrové bomby a pak ohlásit absolutní úspěch a zničení íránského jaderného programu, ale žádná pěchota, která by to zkontrolovala, se nikde nehromadí a nikdo to ani neplánuje. Imperiální pokračování politiky jinými prostředky se v podstatě změnilo v nájezdy.

Írán dneska v odvetě amerického útoku zasáhl základnu USA v Kataru. Leckdo se šklebil nad bezzubou reakcí, ale najednou se nedá letět do Dubaje ani do Emirátů… Jak dlouho si tyto státy mohou dovolit, aby tam nejezdili zazobaní turisté? Jak dlouho vydrží tamní ekonomika založená na solidnosti? Za jak dlouho se v Dubaji propadnou ceny nemovitostí?

Mám jednoho čtenáře, který mi před čase poslal bustu Donalda Trumpa, kterou vyrobil po jeho zvolení. Dal jsem si ji do pracovny. Tento Donald má v rukou bombu. Bylo to velmi věštecké dílo. Dostal jsem pak ještě několik kopií, které rozdávám těm, kteří ke mě přijdou v dobré vůli.

Nikdy jsem neměl radost z toho, že Rusko zaútočilo na Ukrajinu. Upozorňoval jsem, že to udělá a upozorňoval jsem, proč to udělá a upozorňoval jsem, že je na delší straně páky, ale radost jsem z toho rozhodně neměl a odmítám se v této válce ohánět nějakou spravedlností či napravením historických křivd. Necítím žádné potěšení, když se staré křivdy napravují vytvářením nových.

Stejně tak nemám žádnou radost, že Izrael zaútočil na Írán. Jsem schopen vnímat důvody, proč to udělal a jsem schopen vnímat pozici Donalda Trumpa, ale nemyslím si, že to nějak zlepší náš svět. Naopak. Vidím, jak se splachují do záchodu poslední zbytky mezinárodního uspořádání vzniklého z výsledků Druhé světové války a spolu se strachem z USA odchází i respekt. Když končí uspořádání vzniklé z jedné války, začíná se zadělávat na novou válku. Ne, nemusí to být válka vysoké intenzity. Írán v Kataru ani v Emirátech vlastně nemusí nic trefit. Stačí, že tam bude uzavřený vzdušný prostor…

Íránský prezident jel v pondělí do Moskvy. Co bude řešit s Putinem? Jednoduché otázky – co udělá Rusko, když Írán udělá Američanům a Izraelcům to a to? Co udělá Rusko, když Izrael udělá Íránu to a to? Co udělá Rusko, když Američané udělají toto a toto? Začíná svět, kdy si včerejší spojenci budou vrážet kudly do zad, včerejší smlouvy budou zítra neplatné a kdy povedete války, ale zároveň budete obchodovat a bomby na vaše hlavy dopraví drony plné komponentů z vaší vlastní továrny…

Já se nedivím, že Ukrajinci odmítají mobilizaci a dělají všechno pro to, aby se vyhnuli frontě. Nedivím se, že Íránci křičí „smrt Chameneímu.“ Nedivím se, že Izrael bojuje proti Hamásu a zároveň probíhají masové demonstrace proti této válce a vlastně už se ani nedivím, že Svatá Gréta pluje Palestincům na pomoc a Izraelci ji pak letecky deportují domů. A co je nejhorší, já už se vlastně ani nedivím tomu, že Hamás udělá nájezd na Izrael a vraždí při tom všechno, co se pohne.

Já už se jen divím, že přes masový příliv uprchlíků je v Německu ještě pořád relativní klid a je tam klid i přes ty desítky útoků nožem denně. Divím se, že se ve Francii ještě mluví francouzsky a nehoří jim půlka území při islamistickém povstání. Divím se, že Británie ještě pořád není chalífát, i když k tomu má nakročeno. Divím se, že lidem u nás je to všechno jedno, byť se za poslední čtyři roky všechny problémy značně přiblížily k našim hranicím.

Divím se, že se budeme zavazovat k pěti procentům HDP na zbrojní výdaje, které díky grýndýlu budou vlastně méně než jedno procento před deseti lety. Divím se, že budeme vyhazovat největší částku v dějinách této země z okna za zálohy na zbraně, které nejspíš ani nepřijdou, protože mezi spojencem a nepřítelem je rozdíl už jen pár měsíců a jedny volby. Divím se, že už jsme otupěli, protože před dvěma roky jsme plnili Václavák kvůli daleko menším hříchům této vlády.

Divím se, že jsme, ústy našeho kinderministra zahraničí, henta hrdá, nezávislá a suverénní země, která ale nemá žádnou jinou ambici než poklonkovat mocným a platit jim za jarlyk stále rostoucí mírový tribut.

Divím se, že politiku neposlušnosti tady deklaruje jen politická Popelka – hnutí STAČILO! Přesto se odvažuji doufat, že se staneme novým Táborem i Orebem, protože se opíráme o ty stejné Čechy, kteří v nouzi nejvyšší zatnuli zuby, naházeli peníze do kádí či je poslali na stavbu Národního divadla. Elity u nás vždycky přišly až nakonec. U nás se začíná po krejcarech. Jsme na to připraveni.

Odvažuji se doufat, že rozbouřené vody mezinárodní politiky nám mohou umožnit i nějaké výdobytky a chci věřit, že tento národ ještě neřekl poslední slovo. Chci věřit, jsme ještě neztratili v sebe víru a od malých cílů se znovu vzepneme k těm velkým. Věřím, že v době, kdy se velký svět rozpadá na prvočinitele, bude se náš malý národní svět sjednocovat. Věřím, že nám ještě zůstaly pracovité ruce, i když už poněkud zestárly a mladým jsou pro smích.

A tomu zbrojení o pěti procentech HDP = čtvrtině státního rozpočtu řekneme STAČILO!

_____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo potřebuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

A protože prezident vyhlásil volby a je třeba vyhovět byrokratické buzeraci, tož doplňuji: Zadavatel, zpracovatel – Daniel Sterzik

303 thoughts on “Divím se…

  1. Idiocie non plus ultra

    Ides
    Berlín zakázal nošení nožů ve veřejné dopravě. Případů napadení jsou tisíce.

    A nezapomente nas priste zase volit, intenzivne na reseni problemu pracujeme a kdyz to nepomuze nasadime alegoricke vozy…..

  2. OT
    ❗️🇨🇿Zařazení SPD do zprávy o extremismu porušilo práva hnutí, rozhodl soud. Na omluvu to však prý není.

    Ministerstvo vnitra porušilo práva hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD), když ho zařadilo do zprávy o extremismu za rok 2022. Dnes tak rozhodl Obvodní soud pro Prahu 7, rozsudek není pravomocný.

    Intenzita zásahu však podle soudu nebyla tak vysoká, aby hnutí přiznal i omluvu. Zástupce ministerstva řekl, že se proti rozsudku odvolá.

    Hnutí žádalo konstatování porušení práv a omluvu kvůli tomu, že ho ministerstvo ve zprávě označilo za xenofobně zaměřenou populistickou skupinu a přisoudilo jí dominantní úlohu při projevování předsudečné nenávisti. Soudkyně Marie Filippiová ale dnes konstatovala, že nebylo prokázáno, že by projevy předsudečné nenávisti byly ve sledovaném období dominantní složkou aktivity SPD. I když jsou podle soudkyně názory hnutí kritické například k vládě či Evropské unii, nepřesáhly podle ní mez přípustné kritiky.

  3. I když mi Babiš může bejt ukradenej (! nikoli však při svržení téhle neschopný, vlastně všehoschopný vlády !) a než se ve všech sdělovadlech na týdny a týdny zase usadí a rozezní ten fialovej vítěznej ryk všech těch nerudovitých, fialovitých, pekarovitých, němcovitých, rakušanovitých, hřibovitých, jurečkovitých, šafrovitých, šídlovitých a … a vím koho ještě nad zvrácením dvou osvobozujících rozsudků soudce Šotta odvolací soudkyní Brázdilovou v zase jakoby náhodnou načasovaným (tj. před okurkovou sezónou a podzimníma volbama) více jak patnáctiletým soudním řízení o Čapáku, tak každýmu doporučuji si přečíst dnešního vlka, kterej se mi trefil do sliny:

    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2025/06/24/rozsudek-nad-andrejem-babisem/

    No a mladým, který sem třeba i náhodou zabrousí, doporučuju do toho čtení zapojit mozek … (mají-li ho ještě)!
    ————
    Otázka pro zdejší právníky (pokud to čte přítel Lex, byl bych rád za jeho názor):

    může nižší soud/soudce (třeba Šott), kterýho Brázdilová (=vyšší soudkyně) zavázala/svázala/přivázala k jejímu rozsudku ODMÍTNOUT jí nařízený znovuprojednání v mantinelech, kterýma vmanévrovala nižšího soudce do role „papouškujícího kašpárka“, z důvodů, abych tak řekl, morálně-etických? Když prostě Šott se s jejím rozsudkem neztotožňuje/nesouhlasí, kdy rozsudek je proti jeho přesvědčení?

    Ptám se proto, že ve svým profesionálním životě jsem měl zásadu NEPOKRAČOVAT na zmetku! Nikdo mi nepřinutil tak činit!

    1. Co ústavní právník, to také názor, jeden se jednou v 2023 na ÚS údajně „utrhl“ a toho se ta „vyšší“ soudkyně nyní chytila a držela, až si člověk říká, proč ti soudci ústavní se vůbec sem tam sami od sebe v čase odchylují a tím matou i právně vzdělané příjemce jejich nálezů ….

      Nu obhájce ten Váš dotaz milý blbíši vidí takto:
      „Neustále měníte, co měli spáchat
      Argumentaci státního zástupce napadl Babišův obhájce Eduard Bruna. Odvolací soud podle něj nemůže zavázat soud nižší instance, aby rozhodl podle něj. „To je naprosto nepřijatelné. Dělal jsem k tomu analýzu a musím říct, že jde pouze o jeden nález Ústavního soudu, který je v rozporu s celou řadou dalších nálezů, které tvrdí naprostý opak,“ řekl Bruna.“

      Tedy to asi zase nakonec skončí až u Ústavního soudu, ale jak to dopadne, když je to Babiš, nevím, nevím…

      Už jen to nové formální „dokazování“ Vrchního soudu v 2025 na věci z roku považte 2008, je mým pohledem obyčejné Majky až chucpe, které má zajistit formální cca splnění toho ojedinělého nálezu ÚS…

      Asi by se i praví demokrati a „většina v liberálně demokratické společnosti“ mohli shodnout, že věc z roku 2008 nejde posuzovat očima 2025 a tam ani s Vlkem úplně nesouhlasím, v trestním právu je třeba nedat na dojmy a přesvědčení, ale prokazovat a v pochybnostech ve prospěch.

      „Malé podniky“ mohly být tehdy i celkem všelijak propojené a soudce Šott měl při osvobozujícím verdiktu zřejmě pravdu v tomto:
      „Doporučení Komise, které bylo součástí tehdejších pravidel dotačního řízení, totiž stanovilo, že podnik propojený s jiným podnikem může pozici „malého NEzávislého podniku“ ztratit jen v případě, kdy BY působil na stejném trhu, jako podnik s ním propojený, nebo na trhu sousedním. Faktická propojenost pak podle Doporučení NENÍ podstatná.
      Soud se pak ztotožnil s názorem obhajoby, podle které objektivně k působení na sousedních trzích ve smyslu současného výkladu nedošlo. Společnosti si nekonkurovaly ani na stejném relevantním trhu.“

      Babiš a Nagyová budou muset tedy zřejmě také kreativně nyní navrhovat ujetě důkazy nějakým novým znalcem na ty dotace z tehdejší doby a ne od Pirátů, či provládního…

      Pokud samostatná firma dle platného práva tehdy existovala a nevznikla podvodem, tehdejší podmínky „malé firmy“ plnila a žádost neobsahovala nepravdivé údaje a bylo jí úředně vyhověno, ačkoliv nebylo žádné lhaní prokázáno, pak nelze dnešním pohledem hovořit úplně o úmyslném trestném činu, natož skutku „zdání“ podmínek malé firmy, to fakt není a nemělo by být relevantní….

      Protože na dotační podvod je třeba prokázat, že „žadatel uvede nepravdivé nebo zkreslené údaje, případně zamlčí tehdy podstatné skutečnosti“ a jsme v kruhu…
      -bylo prokázáno, že by skutečně Farma Čapí hnízdo tehdy nárok na dotaci neměla?
      -podali tehdy žádost o dotaci a uvedli v ní nepravdivé …údaje?

      Soudce Šott v rozsudku uvádí a přijde mi to i logické:
      „My jsme se touto podstatou zabývali, i když si stejně jako policie myslíme, že jde o určité odchýlení od podstaty případu a dospěli jsme k závěru, že NELZE prokázat nejen subjektivní stránka, ale pokud jde o formální kritéria, NELZE jednoznačně dovodit, že by byla porušena i objektivní stránka.
      Tedy že Farma Čapí hnízdo skutečně nárok na dotaci neměla,“ vysvětlil Šott. Soud řešil to, ZDA Nagyová uvedla nepravdivé údaje, vyhodnocení toho, zda mělo Čapí hnízdo na dotaci opravdu nárok, je podle soudce spíše na státních úřadech.“
      *****
      V opačném případě by totiž ČR musela pozavírat hromadu tehdejších dotačních čerpačů a ne jen výběrově tohoto, který šel do politiky a to fakt vůbec nehájím osobu Babiše a ani ho nevolím.

    2. Jestli stačí JUDr. Google, případně nově JUDr. A. I., doporučuji, je čím dál tím lepší, tak navrhuji začít paragrafem 264 trestního řádu, řízením u soudu prvního stupně po zrušení rozsudku.

      V prvním kole rozhoduje senát. Postavit senát před kárný senát je vošajstlich.
      Je taková pikantérie, jestliže první instance bude zatvrzelá a znovu vynese zprošťující rozsudek, odvolací instance může při opětovném zrušení rozsudku, nařídit projednání v novém složení senátu. Paragraf 262. Jak Messerschmitt. Odvolací instance nemá jinou možnost. Sama nesmí rozhodnout.

      To znamená, když na tom obhajoba bude trvat, celé dokazování znovu. Od začátku. Třeba celé další volební období. I déle. Tohle je proces, který se odkazuje z otce na syna, znáte ten vtip, že. Obhajoba sice není levná, jenže pro Babiše pakatel. Nové řízení v prvním stupni, rozsudek, odvolání, dovolání…. a tak dál. Mezi tím třeba bude předsedou vlády. Vředy z toho mít nemusí, vězení mu nehrozí. Čas běží a běží, lidé odcházejí, přicházejí….

      Tak jsem zpátky u své oblíbené ekonomie. „Potíže, které lze odstranit penězi, nejsou potíže, nýbrž náklady.“ Tohle není případ chudáka s prázdnými kapsami, který se nechá odsoudit aby už to měl za sebou.

      Jsou vážnější patálie. Případ Bitcoin, teprv na začátku. Hospodaření ministerstva ….ani naznačovat. Tím už se bude zabývat nová vláda.
      Proti tomu Čapí hnízdo je jako přecházení na červenou když nic nedělo.

  4. I když mi Babiš může bejt ukradenej (! nikoli však při svržení téhle neschopný, vlastně všehoschopný vlády !) a než se ve všech sdělovadlech na týdny a týdny zase usadí a rozezní ten fialovej vítěznej ryk všech těch nerudovitých, fialovitých, pekarovitých, němcovitých, rakušanovitých, hřibovitých, jurečkovitých, šafrovitých, šídlovitých a … a vím koho ještě nad zvrácením dvou osvobozujících rozsudků soudce Šotta odvolací soudkyní Brázdilovou v zase jakoby náhodnou načasovaném (tj. před okurkovou sezónou a podzimními volbami) více jak patnýctiletým soudním řízení o Čapáku, tak každýmu doporučuji si přečíst dnešního vlka, kterej se mi trefil do sliny:

    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2025/06/24/rozsudek-nad-andrejem-babisem/

    No a mladým, který sem třeba i náhodou zabrousí, doporučuju do toho čtení zapojit mozek … (mají-li ho ještě)!
    ————
    Otázka pro právníky (pokud to čte přítel Lex, byl bych rád za jeho názor):

    může nižší soud/soudce (třeba Šott), kterýho Brázdilová (=vyšší soudkyně) zavázala/svázala/přivázala k jejímu rozsudku ODMÍTNOUT jí nařízený znovuprojednání v mantinelech, kterýma vmanévrovala nižšího soudce do role „papouškujícího kašpárka“, z důvodů, abych tak řekl, morálně-etických? Když prostě Šott se s jejím rozsudkem neztotožňuje/nesouhlasí?

    Ptám se proto, že ve svým profesionálním životě jsem měl zásadu NEPOKRAČOVAT na zmetku! Nikdo mi nepřinutil tak činit!

      1. Asi jsem Vás přivolala, blbíši. O víkendu jsem si na Vás vzpomněla, kde je Vám konec, jestli sem na Kydy chodíte aspoň číst…. Měl byste pokračovat v seriálu Stařec a …

        1. … dyť sem (nejen) na Vás taky myslel, Maneco, protože sem byl před pár dny pln právě prožitý alpský krásy, tak sem se sní musel podělit. Prolomil sem tedy mlčení a poslal ten nekonečnej pocit štěstí a krásy, kterej by ani Saifert neuměl vyzpívat, všem přátelům ve Starci -viz:

          https://web.litterate.cz/idealni-chvile-pro-valku/comment-page-1/#comment-464044

          P. S.
          nehodlám ale tady ve Starci pokračovat, už jednou jsem si naběh a to mi fakt stačilo. Když nějákýho Starce třeba někdy zase napíšu, tak slibuju, že Vám tady dám odkaz.

        1. … a protože, Martine V.:
          “ soudkyně Brázdilová vynesla i rozsudek, platil by definitivně. Už by ho nešlo případně dál zvýšit!!! To je celé a hlavní kouzlo toho vrácení!!!! Soudce Šott Andyho MUSÍ odsoudit. A ať mu naměří, co mu naměří, pro soudkyni Evu Brázdilovou to nepostačí. Postará se, aby to zvedla!“

          … tak už jen proto bejt soudcem Šottem, tak bych Babiše tedy odsoudil trestem ve výši „jednoho penny“ a ať Brázdilová se neschovává za Šotta a dá mu flastr sama, když Babiše taky sama odsoudila!

    1. tak už jsem si to našel tady:

      https://www.novinky.cz/clanek/domaci-capi-hnizdo-se-zacyklilo-soud-by-nyni-mohl-rozhodnout-o-vine-mini-ustavni-pravnik-40527278

      … no, co na to říci?

      Nedostal jsem od toho ústavního Preusse odpověď na těch neskutečných 17 let a hlavně na to, proč vždycky před volbama. Jen v závěru se ohnal, jako po otravný mouše, dvěma větama, že prej:

      „… Tato kauza je specifická, což je dáno i zájmem médií a tím, že je to složitá právní kauza týkající se složitých vztahů v obchodní společnosti. Čímž si vysvětluji i to, že se takto mohou názory lišit.“

      Můj (snad) selskej názor je, že ústavnímu právníkovi uniká jedna, zato zcela zásadní a úplně nejpodstatnější věc, že na zlodějíčkový kauze Čapák už dávno není nic tak “specifickýho“, jak říká, protože už je hafo let kauzou politickou, která slouží vládní moci vždy v předvolebním čase jako bičík na potlačení vážnýho politickýho oponenta! Nejde o nic jinýho, než o zneužívání justice k prosazování mocenských cílů a to, i kdyby se pan ústavní soudce Preuss předvedným (doufám, že i správným) právnickým okecáváním ukecal.

      Co si budem povídat, dopadlo to jako vždycky, zlodějničkou to začalo, zcela záměrným zmetkem to skončilo!

            1. S ohledem na jejich funkční zařazení by agent Bureš-Babiš přijímal od agenta Pávka-Pavla rozkazy. Samozřejmě v konspiračním bytě, přiděleném tehdejší mocí agentovi Pávkovi-Pavlovi.

          1. to asi ne, Babiš spadal pravděpodobně (pokud vůbec) pod I.správu STB, kdežto kpt. Pavel, předseda MO KSČ u paragánů spadal po ZS ZVO.

  5. A já se zase divím, že někdo vytvořil Hamás, aby zlikvidoval Al Fatah a pak proti jeho části musí bojovat, protože mu přerostl přes hlavu.
    Že Sýrie musela padnout se moc neříká a je ticho, že ji Izrael používá na útoky na Irán. Tak jak to vlastně bude?

    Michal Svatoš vytáhl dostupné dokumenty a udělal analýzy. Z toho zatím nejde říct, co bude dál. https://www.michalapetr.com/
    Akorát, že má Irán rakety, které dostřelí do Prahy, jedna se jmenuje Soumar a je hodně podobná sovětské raketě, kterou prodala Ukrajina Iránu v roce 2001. https://en.wikipedia.org/wiki/Soumar_(missile)
    Proto je v pořádku, že Ukrajinci odevzdali jaderné zbraně.

  6. Klenot dnešního dne:
    „Cena zlata navázaná na cenu dolaru.“

    Gratulujeme a posíláme Nobelovu cenu za ekonomii.

  7. Už i bakalovo ihned?
    “GLOSA JULIE HRSTKOVÉ
    Jurečkova superdávka sociální podpory vypadá skvěle. Ve skutečnosti je to ale „dárek“, který otřese novou vládou”

  8. Já už se ani nedivím.

    Narodil jsem se, když Němci dostávali na prdel u Stalingradu a dnes jsem stařešina, který si s Nezvalem řiká „Dnes jestě zapadá slunce nad Atlantidou“.

    Mimochodem, nepřipadá vám ten přiběh o „atlantické“ civilizaci spíš jako proroctví než jako popis toho co se už stalo? Možná proto se zatím nikomu nepodařilo tu bájnou Atlantidu najít 😀

    1. Zem pradávnych sĺnk
      V chladnom tieni tajomstiev
      Na mapách jej dávno niet
      Zem pradávnych sĺnk
      Nepoznáš jej žalospev
      More nevydá viac ten svet
      Pod hladinou spí kameň s tvárou naveky
      V nehybnom tieni rias
      A milenci sú si v tej hĺbke ďalekí
      S rukou sa míňa vlas

      Len more cez brány čias
      Ženie na brehy stĺpy vĺn
      More cez brány čias von vynáša stĺpy vĺn

        1. Tuhle a ještě ,, lalija polná “ od Hamela jsem měla vybrané na pohřeb. Jelikož jsem si nemohla vybrat, tak prostě mě spálí bez obřadu.

          1. … a proč tak komplikovaně, vážená přítelkyně?
            Přece protože ste si nevybrala, tak prostě ještě neumírejte a máte to vyřešený!

            Co tam máte dalšího?

          2. … ale když ste zmínila toho kdysi kudrnáče Pavola Hammela, nikdy v životě sem neslyšel nádhernější jméno pro dívčinu, nikdy v životě sem ale taky žádnou s takovým jménem nepotkal Medulienka
            … slovenština je prostě vymazlenej jazyk maminek … chybí mně ty jejich legendární pondělky

            1. Se slovenštinou nemám problém. Ale jak píšete legendární pondělky jsem moc ráda neměla, ale knížky jo.

    2. Před několika tisíci lety bylo moře níž až o 100 m, souše u pobřeží bylo hodně a už se našly města pod vodou.
      A určitě ty báje národů nejsou jen pohádky pro malé děti.
      https://www.knihydobrovsky.cz/thumbs/book-detail-fancy-box/mod_eshop/produkty/77318980/jizni-amerika-skolni-nastenna-fyzicka-mapa.png
      Jižní Amerika byla spojená s Antarktidou, pak se cosyk stalo a mezi Patagónii a Austrálii je podivný půlměsíc, jakoby tam něco spadlo a zničilo spojení.
      Nedávno jsem se dívala na ruský dokument, který ukazoval starodávné mapy, kde byla Antarktida bez ledu a netvořila světadíl, ale dva samostatné ostrovy. Dále tam bylo řečeno, že nedávno se zjistilo, že jsou to dva geologické útvary.

      1. No, ony ty kontinenty se docela dost pohybují… Pro zájemce doporučuji pražskou ZOO, kde jeden můj kamarád vytvořil naučnou stezku vývoje života na Zemi (Jeden konec je u Gočárovejch domlů) a kde je červenou tečkou vyznačena „tehdejší“ pozice pražské ZOO na globu. Budete se dost divit, kde všade byla.

  9. To je …. v pořádku.
    „Právo“ jako takové neexistuje. Je lidský konstrukt. V jeho pojetí, pravda je co nějací lidé odhlasují. Jenže, no a co?
    Protože to nestačí. Protože bez reálné moci je to nic.

    Rozhoduje reálná moc. Která vytváří „právo“. K ovládání myslí lidí. Phodlněji tak vládne. „Právo“ sice „vyžaduje“ nějaké náklady, ale považujme je za investici.

    „Právo“ snižuje celkové náklady na vládnutí. Ostatně, nesou je ovládaní.
    „Právo“ jsou „nové šaty“.

    Ano, král je nahý. Jenže nikdo o tom nemusí vědět. Musí věřit. Z tohoto pohledu „právo“ vzniklo jako derivát náboženství. Všimněte si, příkladmo ritualizace soudního jednání. Už jen uspořádání soudní síně a rituál má působit na psychiku. Jako chrám. Na psychiku prosťáčka. Aby se podřídil nejen navenek ale i vnitřně. Obdoba vojenského pořadového cvičení.

    Prvotně, příkazy – „právo“ vydával vládce jako zástupce boha či bohů, anebo jako živoucí bůh sám. Také v Bibli je psáno, že Desatero pochází od Boha.
    Je jedno jak „právo“ (zákony) je vytvářeno. Jestli zákony vydává „živoucí bůh“, kněží anebo nějací nějak vybraní lidé.

    Bez ohledu na to, k vynucení „práva“ je nezbytná reálná moc. Biřici, armáda.
    Proto, ač zabaleno jak zabaleno,ač skryto za jakýmikoli rituály, moc je právo. Její nedílnou součástí jsou „informační média“ nahrazující hřímání z kazatelen.

    Jistěže, „právo“ můžeme chápat jako soubor praktických pravidel usnadňujících lidské soužití, především předcházejících konfliktům.
    Jenže o to v nynějším „právu‘, právním systému, nejde.

    Právo je moc, moc je právo,

    Povstaňte a vyslechněte rozsudek:
    Král je nahý.

    1. Praktický příklad.
      Moc soudní vydala zatykač na Putina, a na Netanjahua.
      Moc reálná moci soudní: Trhni si.
      Možná proto tolik právníků má hemeroidy. Se svými lejstry si akorát mohou …. Kancelářský papír je tuhý. Víc než kdysi Rudé Právo. Soudruzi je také měli. I biřice. Jenže nastalo….“Trhni si“.

      Z dějin víme, že občas nastává. Je jisté, že nastane. Jen zatím nevíme kdy.

      Bude nový král.
      Jako předchozí nahý.

    2. Myslím si přesně totéž.

      Krásně je to vidět na tom, že pokud je to potřeba, vládnoucí moc prostřednictvím soudu (nebo chcete-li soud na objednávku vládnoucí moci, často dokonce nevyřčenou) může rozhodnout zcela v rozporu s kodifikovaným právem, a nic se nestane.

      Skutečná ústava má v podstatě jednu větu – kdo drží moc, rozhoduje o tom, co je v souladu s právem.

      1. “ … ti, kdo spravují práva, neřídí se právy, protože právo, jak se obecně říká, má nos z vosku a král má ruku železnou a dlouhou, aby ji mohl vztahovat na co mu libo… “ Jindřich III.

      2. Nefunguje to tak napřímo, moci jsou v různé míře oddělené. Není to tak, že od státostrany ( (c) Sládek) by soudce dostal příkaz. Je to pletivo moci. Systém. Jeho součástí je indoktrinace.

        Nejúčinnější je ovládat aniž by to ovládaný poznal.
        Nic neobvyklého. Jako parazitární nákaza. Motolice ovčí v mravenci. Jako nákaza „memy“. Jako program v počítači. Indoktrinace. Návyk, zvyk, kultura. Přenos. Konkurence memů. Jejich evoluce skrze evoluci nositele.

        Nic záhadného, tajemného. Pomyslete na to když slyšíte hřímání z kazatelen. Ptejte se sami sebe, proč právě teď dělám co dělám.
        Ovšem jestliže memy, kterými jste nakaženi vám v tom nezabrání.

        I to co právě čtete je mem.
        Jenže nenavádí vás co si máte myslet.

        Ale že máte myslet. Kriticky přemýšlet o všem.
        Třeba že se nenecháte sežrat ačkoli to hlásají kněží kultu Velkého Žrouta.
        Že bez toho by třeba nevyšlo Slunce, a podobně.

        1. …soud na objednávku vládnoucí moci, často dokonce nevyřčenou

          Jak vidíte, tak trochu se dobýváte do otevřených vrat, akorát jsem na to nepotřeboval tak velkou uhlíkovou stopu. 😉

          Jinak když čtu text obsahující módní termity typu „narativ“, „toxický“, „mem“ a podobně, obvykle ho ze zejvných důvodů ihned přestávám číst. Myslím, že v tom nejsem sám, takže v tom hledejte nevyřčenou (a zdela jistě nevyžádanou) radu…

          1. Jako bys nevěděl, že jsem užvaněnej.

            Mem….
            Susan Blackmore: „The Meme Maschine“. Předmluva Richard Dawkins, autor „The Selfish Gene“
            Předmluva v českém vydání: Jan Zrzavý.

            Jsou i memy přikazující vyhýbat se některým slovům a textům je obsahujícím.Brz kontextu a výběru.
            ….
            „Na Prokronu nic není.“
            ….

      1. Na silnici je ovšem modifikováno na právo většïho nárazníku. A možná by se daly najít i dalši varianty 😀

  10. “Liberální Demo(čučko)kracie” to už rozjela – Na Turka znásilnění, na Babiše opět Čápák, copak vytáhnou na Okamuru a Stačilo?
    Vsadím se že na Kateřinu vybalí nějakou sestříhanou nahrávku, která se po čase ukáže jako úplný opak skutečnosti, dle vzoru Rakousko.
    Pak tady máme 160 tisíc “krajanů” a když to nebude stačit nejvyšší soud a nakonec prezident, který “nepřipustí”
    Jedině naprosto drtivé vítězství opozice tomu může zabrat, tak běžte a volte.

    1. Babiš je vláčen soudy už mnoho let, na jeho preferencích se to neprojevuje.
      Bitcoinová aféra se na preferencích Spolu taky neprojevila.

      Turek je macho, vykonstruované obvinění ho spíš posílí.

      Vidlák zatím byl jen vyobcován z církve…

    2. Na Okamuru a SPD už vytáhli plakáty.
      Ohledně Stačilo! se zcela jasně vyjádřil rozvědčík. Nebudou k ničemu připuštěni i kdyby vyhráli volby.
      Rozvědčík ve svém vládnutí bude podpořen nějakou halucinací od čučkaře Koudelky a ústavním zločincem Baxou. Vše to nejspíš jistí tajná vojenská policie která na příkaz Řehzmrda vytváří složky a kompro.
      Je jen otázkou času kdy vojenské gestapo začne zatýkat a věznit lidi.

      A zdejší chráněný diskutér, otevřený pinočetovský fašoun (zvrácený gauner) s nickem K43 si už určitě mne ruce a rozcvičuje se k potlesku jak budou levičáci fyzicky eliminováni.

      Tímto zdravím zvráceného cenzora Nulu, který dává ban za pojmenování fašisty, který se k tomu sám hlásí, fašistou.

      1. Zvrácený cenzor Nula srdečně zdraví pacienta léčebny pro choromyslné, Nikoho Odnikud.
        Banán ti jistě poskytne tvůj ošetřovatel, když ho požádáš.
        Mupy mup!

  11. Fico to řekl jasně a stručně – seru vám na zbrojení, v tomhle ksindlu s vámi nepojedu, radši postavím nemocnice a dálnice.

    Reakce fanatiků je vcelku jednotná – Fico nadbíhá Russku, je to agent Kremlu, chce zvýšit životní úroveň hlavně sobě.

    Ti lidé jsou regulérní kreténi, naprosto zmanipulované ovce bez špetky selského rozumu. Copak nechápou, že Fico by si osobní životní úroveň zvýšil právě tím odkýváním navýšení nákladů na zbrojení? Podívejte se u nás – takové kšefty a provary veřejných peněz jako nabízí armáda se jinde nenajde. To by bylo zakázek pro spřátelené firmy.

    Ne, lidstvo je odsouzeno k zániku, protože kreténů, ale naprostých kreténů s vymytými mozky je už nad hladinu, která zajišťuje normální existenci státu.

    1. Metody vymývání mozků se samozřejmě neustále vyvíjejí, bohužel rychleji než si mozky stačí proti nim vypěstovat obranu. Pokrok, kterým se tady posledně zaklínal Eta alias VCTAZZ, když obhajoval právo hromadit neomezeně majetek a moc (protože to jsou dvě strany téže mince), nemusí být vždy pozitivní, tohle je příklad situace, kde má na lidstvo vyloženě destruktivní účinek.

  12. Dovoluji si připomenout riziko nevratné změny naší země, pokud budeme volit strany podporující migraci, tedy ODS STAN TOP09 PIRATI KDU CSL nebo ANO: islamizaci. Pár článků např. zde https://necenzurovanapravda.cz/tag/islamizace/ nebo zde: https://cs.gatestoneinstitute.org/topics/40/pronasledovani-krestanu
    V těchto volbách máme ještě poslední možnost to zastavit, dokud tady nejsou. Až tu budou, nikdo je už nikdy nevyžene a je s námi amen.
    O tomto tématu se mluví minimálně, ale až to někomu začne vadit, tak bude pozdě.
    Je to pro nás hrozba na druhém místě hned za válkou.

      1. Klasický hrubý omyl od verpánku.
        Žádná taková změna za posledních 1000 let tady nebyla, protože kdyby byla, tak bychom žili v islámské zemi bez jakékoliv reálné možnosti tomu v této zemi vzdorovat.

        1. ale jo, různě po světě bylo
          a je to úplně normální a nikomu ze zaniknuvších civilizací, zemí i národů to vůbec nijak nevadilo, tohle se přece normálně děje, tak proč se tím nechat nějak vytáčet ..

        2. No vida, jde to i zdvořileji, že?
          Vidím, že pobyt v koši občas působí docela výchovně.

          Jako motivační pobídku zasíláme pěknou písničku:
          https://www.youtube.com/watch?v=8scSwaKbE64&list=RD8scSwaKbE64&start_radio=1


          He’s as blind as he can be
          Just sees what he wants to see
          Nowhere man, can you see me at all?
          Nowhere man, don’t worry
          Take your time, don’t hurry
          Leave it all
          ‚Til somebody else lends you a hand

  13. No, Vidlák se diví a já konstatuji, že by bylo nejlepší nechat v tom tu pakáž se vymáchat ještě další 4 roky.
    Proč. Protože veškeré sviňárny, které pro nás tato vláda připravila se projeví právě v tomto období.
    Rakušanův migrační pakt bude pro mnohé opravdový šok západních hodnot.
    Povolenky pro domácnost bude pro změnu ekonomický šok.
    Do toho nedostatek plynu a ropy a již avízované zdražování energie a tím pádem všeho.
    Pokračující deindustrializace a krachující auromotiv.
    A hlavně bych chtěl vidět ty ksichty po ukončení války na Ukrajině.

    1. Nechat tam tu pakáž další 4 roky opravdu není nejlepší nápad. Nikdo nestojí o to svézt se s nimi, rýt držkou v zemi a říkat „vidíte já jsem měl pravdu“.

      1. Je i třetí možnost – Je to úplně jedno jestli tam bude Čtyřkolka nebo Babiš, podstatné je Jak pojede Brusel, a to je jasné, neb Plán nikdo netají.
        Co tak se raději připravovat na nevyhnutné? Třeba kvůli rodině. Převést nejlépe bydlení do pasivu, prodat nevyhovující nemovitost dokud to jde, koupit jinou nebo jít do nájmu (kde to bude proplácet stát), pořídit si na dotaci soláry, rekuperaci, lepší okna, zateplení, venkovní žaluzie, klimatizaci s COP faktorem 4 a vyšší, …

          1. Dnes „soláry za dotaci“ znaměná, že stát nejdřív hovadsky zavedl tyto dotace a všichni zůčastnění zvedly ceny (cca o tyto dotace) a drtivá většina si proto soláry na střechu za tyto dotace pořizuje. Takže jít do toho dnes bez dotace, je okradení sebe a rodiny.
            Ano, byl bych mnohem radši, kdyby veškeré dotace byly zrušeny.

              1. A když jste tak zásadoví,
                – jezdíte MHD a nevadí, že je todotované?
                – kupujete potraviny a nevadí, že je todotovan?

                Skoro včechno je dotované či naopak antidotované. Neva?

            1. A Vy vlastně navrhujete co? Stát Vám má dotovat drahou energii (vykoupením ČEZu a umělým snížením ceny). To již bude tá správná dotace? Nebo to nechat na volně ruce trhu, bez dotací?

                1. Potíž je, že soutěžící jsou si nerovni. Proto i v případě rovných pravidel výsledek je nerovný.

                  Nějaká velmi jednoduchá potíž s počítačem na nejzákladnější uživatelské úrovni.

                  „Ty se máš, Ty tomu rozumíš.“
                  „To není žádná věda, za dvacet let ses totaky mohl naučit.“
                  „No jo, jenže víš, že mě to nebaví, a že jsem línej.“

                  Co s tím? Navíc se rozčiluje, že všude reklamy.
                  „Z něčeho se to platit musí.“
                  „Vždyť platím za připojení.“
                  „K síti, ne za obsah.“
                  „Ale vŽdyť platím …A televize to samý. Těch reklam na Nově. Jeden film tři hodiny.“
                  „To je placeno reklamou.‘
                  „AK to, já už platím za kabel, a televizní poplatek.“
                  „Jenže Nova je soukromá, placená z reklam.“
                  „Ale vždyť platím. Vydřiduši to jsou. Zločinci. Jeden film tři hodiny…“

                  Co s tím? Nic.

                  1. S TV to mám vyřešeno.
                    Nedívám se. Žena se dívá na krimi seriály (všechny jsou v podstatě stejné), které se stále opakují. Mezitím usíná, protože je zná. Ale dobře – je to zdravější a možná i levnější než prášky na spaní.

                  2. Ano, soutěžící jsou si nerovni, tak už je to od Pánaboha ne světě zařízené (© Jan Karafiát). Je v pořádku, aby byl výsledek nerovný. Ale lineárně nerovný. Nesmí se stát, aby ti šťastnější svůj úspěch zneužívali k multiplikaci svého výsledku, protože dělí se pořád víceméně stejný koláč (průběžně v čase narůstající). Řečeno oblíbeným příměrem, aby se nůžky mezi bohatými a chudými nerozevíraly stále rostoucím tempem, jak jsme toho svědky v poslední době. Pokud se tak stane, musí zasáhnout stát, například daňovými nástroji, aby udržel linearitu. Současný trend mířící k exponenciále je totiž pro společnost vražedný. Kromě toho není možné, aby ve státě přibývali lidé s nepředstavitelným majetkem jako houby po dešti, a ten stát každoročně končil v hluboké finanční ztrátě. Pak je opět něco špatně v nastavení daňového systému.

                    1. Kdo Vám řekl, že zrovna lineárně, proč ne třeba exponenciálně, sinusoidně, … ? Ale já Vás chápu a nic proti vám nemám, prostě jste silně levicově orientovaný. A měl jste v životě štěstí a nemáte těch negativních zkušeností „dostatečný počet“.
                      A až se celý život sečte, stejně skončí velkou nulou.

                      A já zase neuznávám, že stát má potrestat pracovitého a úspěšného a jeho peníze dát línému a neúspěšnému (myšleno obecně). Že ten kdo po ZŠ studoval ještě třeba 12 let má potom přispívat tomu, kdo se na vše vybodl a šel hned do práce (ta lepší verze) nebo na sociálku.
                      A stejně nikdy stát nemůže zvládnout Váši konstrukt, protože nikdy neošetří třeba případ, kdy dá maník 30 tisic do krypta a po 1ě letech si vybere miliardu. Nebo borce v Irsku, co právě vyhrál 3 miliardy.

              1. Drahou energii??!! Víte za kolik se vyrábí??!! A vykoupení pěkně za tolik, za kolik nakoupili, páč už si dost nahrabali. A kdo bere dotace na ty „zelené“ nesmysly je parazit!

                1. Nikdy nezáleží „za kolik se vyrábí“, ale „za kolik se dá prodat“. Pokud Vy najdete na zahradě zlatou žílu a budete „těžit“ za stovku kilo zlata, tak jej budete prodávat za kolik? Pokud jste před 15 lety dala do krypta tisícovku a dnes můžete prodat za 15 milionů, tak prodáte za kolik?

                  1. To záleží na kartelových dohodách. V monopolním kapitalismu ty vaše poučky o volné soutěži dávno neplatí.

                    1. Ano, v klientském kapitalismu platí jiná pravidla, ale pořád je to soutěž, kde vyhrávají „úspěšnější“.
                      Když zítra začne v čemkoliv podnikat (klidně i se stejným počátečním kapitálem) třeba Křetínský a zároveń můj nezaměstnaný nájemník, dokáži předpovědět, který bude úspěšnější. A to vždy. (Kontakty, znalosti, dravost, IQ, … vždy spolehlivě rozhodnou).

                    2. Když si to rozdají v běhu Usain Bolt a 150kg maník, tak vždy vyhraje Bolt. Jedině že by mu stát přes startem zlámal ruky a potom i nohy. To chcete? Právo na vítězství pro všechny.

                  2. Tak. Jenže v tom případě otázka akademická. Tací nekupují, proto nemají co prodat ani kdyby chtěli. Nechápou. Proto se rozhořčují jak je možné,že za tolik, když za tak málo.

                    1. Jste si nevšimli, že cena zlata je navázaná na cenu dolaru a s tím vrazi z wallstreetu dokáží dělat divy.
                      Nám zbyde jen zničená krajina Kašperských hor a nic z toho

                  3. Pokud najdu zlatou žílu na svém pozemku a ohlásím to, do několika týdnu mě navštíví lidé možná v černém a dostanu ,,lákavou“ nabídku. Když se mi nebude líbit, dostanu důrazné upozornění.
                    A když ani to nepomůže, zmizím já, nebo někdo hodně blízký a pak pozůstalí nebo i já pochopím a prodám.

                    1. Třeba budete hovado a nenahlásíte. Možností je vždy více. Třeba nakonec koupíte i sousedův pozemek (ten ve správném směru).

              2. Náklady + přiměřený zisk se nerovná umělé snížení ceny.
                To, co nyní máme klidně můžete nazvat „umělé zvýšení ceny“.
                Volná ruka trhu – i vy klausovče.

                1. Majitel velkoelektrárny dnes prodává tak, že je osloven/osloví kupce a zkouší se dohodnout na nějaké ceně. Pokud oba souhlasí, je prodáno. Nikoho nezajímá, za kolik vyrábí. A pokud bude kupec z Německa, tak se prodá do Německa.

                  1. Uvádět oligopolní trh s energiemi, navíc silně deformovaný mimotržními tlaky (například na využívání tzv. obnovitelných zdrojů), jako příklad funkčního volného trhu je naprosto, ale naprosto mimo mísu…

                    1. Jasně, ty socialistické deformace trh komplikují, ale on si stejně nakonec cestu najde, neb všichni zúčastnění s ty deformace zohlední a přizpůsobí se.
                      Nakonec vždy prodejce prodá za co nejvyšší celkovou cenu (i když bude složena z více položek (např. dotace na OZE)).

                    2. ETA:

                      Všechny ty zúčastněné monopoly či oligopoly, které na zavádění těch „socialistických“ regulací aktivně spolupracují, jste chtěl jistě uvést.

                      A vůbec, proč ty regulace nazýváte socialistickými, když je zavádějí kapitalistické, pravicové strany, a jejich účelem není zvýšit životní úroveň nižších tříd, ale výrazně zvýšit životní úroveň několika vyvolených z vládnoucí pseudoaristokratické oligarchie?

                    3. RE Stan B:
                      Nerozporuji, ale je to jen slovíčkaření. Každopádně zúčastnění pravidla přetváří ve svůj prospěch a potom soutěží. Takže je to pořád soutěž, i když s upravenými pravidly.
                      Pro nás je důležité, že všichni chtějí docílit největších zisků, k čemuž jim pomáhá co nejvyšší cena v kombinaci s co nejvyššími dotacemi (a ty taky zaplatí lidé).

                    4. Re ETA: V jedné práci se píše:
                      Státy, v nichž je ekonomickým systémem kapitalizmus v různých modifikacích a při různém institucionálně-politickém formalizmu, ZTRÁCEJÍ ekonomickou a politickou SUVERENITU předáváním vlády nad sebou do rukou transnacionálním korporacím (TNK). To jsou předpoklady pro pozdější „zastřešení“ TNK mocí světové vlády – koordinačního výboru TNK, – ale už ne na základě liberálně-tržního ekonomického modelu, ale na základě koncepce „konvergence“: v ekonomice – „organizačně-ekonomického socializmu“ a v politice – mafiozně-diktátorské zpoza kulis řízené liberální „demokracie“.

                      V liberálně-buržoazní kultuře Západu byznys-moc pod sebe dostala státnost, v důsledku čehož ne byznys slouží politice státu, ale POLITIKA STÁTU SLOUŽÍ BYZNYSU (v první řadě TNK), který je, mimo všeho dalšího, orientován na dosažení největšího zisku bez ohledu na cokoliv, včetně vytváření problémů žijícím a budoucím generacím. A řešení problémů znamená dodatečné náklady, které je přáním minimalizovat.
                      http://leva-net.webnode.cz/products/o-valkach/
                      Zjednoduším to: Státy, v nichž je ekonomickým systémem kapitalizmus v různých modifikacích , jsou politici loutkami nadnárodních korporací a různých klanově-korporátních sdružení a nepracují pro lidi, ale ty korporace.

                    5. Re Jana:
                      A potom je druhá možnost, odstavit velkokapitalisty a nadnárodní firmy a nechat vládnout politiky (PePa, Fiala, Taiwanec, Milka, Lipavský, Jurečka, Hřib, Vykulenec, Pekari, …).

                2. Co je přiměřený zisk? A co je zisk nepřiměřený?Kdo má být určujícím?
                  Jaký význam má zisk? Motivační. Není-li motivace, tak „jen do výše svého platu“. Dopadlo jak dopadlo.

                  „Jen do výše svého platu“ platí bez výjimky.
                  Jsou lidé, pro které je „platem“ radost z „práce“.

                  Jich, potvrzujících pravidlo, je menšina. Tím menší, čím radost z „práce“ jim je větší odměnou. Tím jsou vzácnější. Snad, proto, jsou i více lidmi.

                  1. A co je to neočekávaný zisk? A co je zisk očekávaný ?
                    Když může v ČR být daň z neočekávaného zisku – windfall tax

                  2. Takový, který nevede k expinenciálnímu rozevírání nůžek mezo bohatými a chudými a následnému rozpadu společnosti. Tak jednoduchá definice to je.

                    Píšete, že to „dopadlo jak dopadlo“. Jenže ono to tenkrát dopadlo, jak to bylo dopadnuto, především zvnějšku. Teprve dnes to dopadá, jak to dopadá. Tedy pokud se počítáme do toho slavného Západu.

                    1. Chlape, Vy neustále hrozíte rozevíráním nůžek. Budiž, je pravda, že společnosti to obecně neprospívá.
                      Ale proč, proboha pořád vidíte vinu jen u těch úspěšných? Nejsou spíš na vině ti, co neřeší vzdělání svých děcek (již od ZŠ), co nemají ochotu pracovat, kteří přežívají ze dne na den, kteří si vyrábí jednu exekuci za druhou, dělají několik špatných rozhodnutí týdně, …
                      A Vy vždy chcete trestat ty úspěšné. Proč?

                    2. Vy to stavíte strašlivě extrémisticky: na jedné straně úspěšní podnikatelé, na druhé straně příživníci v exekucích. Copak nechápete, že většina populace leží někde mezi těmito dvěma extrémy a nedosahuje ani jednoho z nich?
                      Prin-cyp rozevření nožek nůžek platí pro všechny z nich, záleží jen na tom, jak daleko se nacházíte od pomyslného čepu.

              1. Přesně. Právě tihle lidé jsou součástí problému, nikoli řešení, i když se tak Eta alias VCTAZZ snaží tvářit. V čem se principiálně liší od profesionálních čerpačů sociálních dávek? Podle mne ničím.

                  1. Proč by to měl dotovat? Vyrábí se za pár šušňů! Vše ostatní na to navázané, včetně dotovaných napojených solárníků, lze zrušit. vy si klidně vyrábějte ze solárů, ale pro sebe, nikoliv do sítě.

                    1. Smlouvy podepsány. A všichni ty solárníci a větrníci do toho šli právě jen díky smluvní nabídce od státu.
                      Ale vlastně proč ne, když jim stát uhradí náklady (finanční a časové) a nějaký ten ušlý zisk.
                      V opačném případě arbitráže podložené mezinárodními smlouvami „O ochraně investic“ a stovky miliard na odškodnění.

                1. Jen využívají zdroj. Podle pravidel nastavených poskytovatem. Zdroj jako zdroj. Zanikne-li, adaptují se na méně dostupný. Vyvinou úsilí aby pro ně se stal dostupnější. Evoluce. Z moře na souš, Se stromů na zem. Některé opice byly přičinlivější, vyvinuly se v člověka. Lidé jsou různě přičinliví. Evoluce pokračuje.

                  1. Ano, podobně jako každý parazitický organismus. Nevýhodou je, že se umí přizpůsobit jen v rámci parazitického způsobu existence. Při zániku hostitele (ke kterému zákonitě musí dojít), parazit umírá.

                    1. Ti úspěšní jsou parazité a ty socky na dávkách je nejspíš živí?

                  2. Proto také ta alergie a rozruch kolem náznaků hnutí Stačilo!, že chce „změnit systém“. Ten systém je totiž oním hostitelem, změna znamená jeho konec, a tedy i většiny parazitů.

                    1. Bohužel, v dnešní době není šance změnít tento parazitický systém, i kdyby ve vládě seděl samý Mirek Dušin. Je v nás hluboko zakořeněn. Změna nastane, až to tu celé vyhnije. Toho se dnešní generace nedožijí. V této době může solidní politik tak nanejvýš něco málo pozitivně zlepšit, ale né změnit systém.

                    2. Gene: Obávám se, že máte pravdu, ten hostitel (stávající systém) musí sám pojít vyčerpáním, do té doby paraziti nepřipustí změnu. Bohužel do té doby budou ti, kdo neparazitují, na vedlejší koleji. Ale na druhou stranu budou lépe připraveni a schopni přežít i poté, co parazité systém sami zahubí. Na rozdíl od parazitů. Takže budoucí společnost by mohla být aspoň na nějakou dobu o dost zdravější než ta dnešní (než se paraziti zase namnoží, to oni umí skvěle).

                2. Ale problémoví jsou i všichni zemědělci – také fasují dotace. A pokud některý z nich bude dotace odmítat, tak zkrachuje, neb jeho přímá konkurace dotace fasuje.
                  Optejte se Vidláka, jestli třeba Jandejsek čerpá dotace, a jestli se dá fungovat v současném zemědělství bez dotací.

          2. Za každého režimu byla slušnost nevýhodou !! Relativně slušní lidé se po vstupu do politiky změní a jdou s proudem nebo odejdou, ti mimo politiku respektují nová pravidla.
            Jedinou výhodou těch slušných je dobrý pocit, který zmizí v okamžiku, kdy děti začnou brečet hlady a exekutor jim právě odvádí vyhublou kravku.

        1. Vy tady prodáváte hrnce. Furt melete o pasivních domech a rekuperaci, zateplování…a už z vás lezou dotace. Vy s tím kšeftujete, žeano?!

          1. Mám čím dál tím silnější pocit, že ETA… (atd.) je virtuální osoba.
            Pokud ho osobně neuvidím, neuvěřím, že existuje.
            Vsadím se, že si netroufne vystoupit z anonymity.

            1. Já si myslím – mohu se ovšem mýlit, je to lické – že s Etou a jeho nájemními domy (…já mám v Praze tři domy, až je koupím, budou mý…) je to podobné, jako s tím pytlákem ve staré známé trampské písni „Čabůzy“:
              „… a v týhle obci
              je můj strejda hajnej –
              ne, on je pytlákem, však hajným chtěl by být!“

              Je součástí zdejšího koloritu, jakož i my mnozí jiní.

          2. Od samého mého začátku na Vidlákových kydech píši, že jsem (zjednodušeně řečeno) proti všem dotacím a nikdy jsem žádné nedostal (ani příspěvky na děcka) s jedinou výjimkou, a tou jsou soláry na střeše. A ta dotace mi ani nepokryla umělý nárust ceny, kvůli existenci této dotace.

            1. Mám to podobně. Jediná státní podpora, kterou jsem za posledních 40 let čerpal, byl daňový odpočet úroků z hypotéky.

          3. Re Bazalka:
            O pasivních domech melu vždy, když někdo mele o drahých energiích a jak to musí někdo (stát) vyřešit. Energie budou již jen dražší (neustále ve světě roste počet lidí, co si je mohou dovolit, čímž roste poptávka a tím i cena).
            Jediným řešením rodin je výrazně omezit spotřebu (pasivní domy), razantně zvýšit příjmy nebo vyhrát miliony.

              1. Hygienicky doporučované vyšší relativní vlhkosti vzduchu v rozsahu 50 až 60 % zabraňující vysychání sliznic totiž mohou vést až ke vzniku plísní (např. rodu Alternaria Aspergillus), s nebezpečnými zárodky patogenních spor. Důsledkem pak je zvýšená nemocnost obyvatel, časté nevolnosti, alergie, záněty průdušek, dýchací potíže, bolesti kloubů a nervové potíže. Současně se při vyšších relativních vlhkostech vzduchu nad 60 % zvyšuje až na dvojnásobek procento přežívajících mikroorganismů (např. Staphylococus, Streptococus) vůči výskytu mikroorganismů při rhi = 30 až 40 %. Při poklesu relativní vlhkosti se naopak snižuje výhodně počet roztočů v textiliích a výskyt následných alergií – astma.

              2. „Je nutné zabránit zvlhnutí usazeného prachu v uzavřených a těžko přístupných vzduchovodech (pomocí zpětných klapek, garantovaného přetlaku atd.) neboť zde hrozí výskyt virů i plísní s neomezenou životností. Kvalita mikrobiálního mikroklimatu se hodnotí podle únosné koncentrace mikrobů – pro obytná prostředí činí max. 200 až 500 mikrobů/m3, ve venkovním prostředí měst jsou koncentrace až 1500 mikrobů/m3. Dosud nejúčinnějším způsobem, jak snížit mikrobiální koncentrace v budovách je dokonalé větrání, s přívodem kvalitního venkovního vzduchu, dále lze výhodně použít i deodorací vzduchu proti hmyzu jako přenašeči mikrobů rozprašováním slabého roztoku oleje z himálajského cedru. Použití chemické a fyzikální sterilizace vzduchu (trietylenglykolem, těkavými rostlinnými fytoncidy, germicidními výbojkami, ionizací) je již speciálním úkolem instalovaných vzduchotechnických zařízení.“
                V reálu je to pěkný humus, po 10 letech provozu 1mm svinstva (za filtrem).

                1. Oba máte pravdu, proto je ideálním řešenínm (v případě rekuperace) kvalitní centrální řídící jednotka, která zvolí čas (dle naměřených hodnot či online dozoru) a celou rekuperaci vydesinfikuje (ozónovač, suchý vzduch, horské slunce, desinfekční postřik, …).

              1. „Naše země“ nic nepokrývá, např. elektřinu vyrábí ČEZ (36% trhu) a další soukromí výrobci. A ti ji prodají za nejvyší cenu, třeba do Německa či Rakouska. Chcete jim to snad zakázat?
                A co třeba Šokovka, té chcete také nakázat, že auta bude prodávat jen Čechům a za poloviční ceny?

                    1. ČEZ v roce 2024 … jeho podíl na objemu dodané elektřiny mírně poklesl z 42,3 % na 38,5 %
                      https://www.energy-hub.cz/cs/articles/1156945/cez-loni-ztracel-podil-na-trhu-s-elektrinou-rostou-prazaci-i-drava-tykacova-firma

                      A vážně bude ČEZ vykupovat dále drahou elektřinu od ostatních výrobců a prodávat ji levně lidem. Takové „podnikání naopak“. A kdo to bude dotovat? A Vám ta dotace nebude vadit?

                      Energie zatím není definována jako strategická záležitost, ale jako normální zboží, které může vyrábět kdokoliv a také prodávat komu chce a za cenu na jaké se domluví.

            1. Eta melete pěkně ale na špatným hrobě. Každý stát má svoji energetickou bilanci, na to má (měl by mít) kapacitu výroby. Proto rostoucí poptávka ve světě těžko ovlivňuje cenu u nás. Jestli jste si ráčil všimnout tak největší podíl na ceně mají různé poplatky a spekulativní zásahy trhu. Energie nemusí být jen a jen dražší ale klidně může hodně slevnit jen je potřeba vyvázat se z balastu poplatků a burz.

              1. Jistě, jen by musel někdo (stát?) zaplatit, dle smluv, dotace na OZE. Někdo (stát?) by musel zaplatit výstavbu „nové“ distribuční soustavy, neb „stará“ již nevyhovuje, …
                A ty peníze by musel stát vybrat od svých obyvatel. Takže levnější elektřinu (i pro zahraniční firmy) by zaplatil český daňový poplatník. Jak ušlechtilé, to se bude líbit.

                1. Eta – vy jste mistr fabulací, podle vás stát nemůže upravit nebo zrušit původní rozhodnutí – u OZE stačí zdanit dotace, výrobu atd. aby se nevyplácelo o dotace žádat.Ano asi nebudem za půl roku bezuhlíkový ale pojede výroba, ekonomika. Výstavba nových kapacit na zvýšené přenosy – no dopravce si volačo účtuje – nastavit rozumnou hranici stát může( navíc vozíme největší výkony ze severu němec do rakouska a nic neúčtujem), ještě mě napadlo jak by jste se stavěl k tomu kdyby pekař zdražil housky protože musí postavit novou pec – taky schvalujete ?
                  PS nesnažte se mi říkat že smlouvy stát dodržuje když hrozí hospodářská škoda – na to je i rozhodnutí US o valorizaci duchodu

                  1. Vážně preferujete aby stát podvedl všechny ty, se kterými uzvařel smlouvy ohledně OZE? Stát má být ten první, který smlouvy dodržuje, jinak se stane nedůvěryhodný a budoucí investoři to vezmou v potaz. A nejspíš i věřitelé a další půjčky citelně podraží. Bruslíte na tenkém ledě důvěryhodnosti.
                    A jako bonus prohraje všechny arbitráže na zálkadě mezinárodních smluv o „ochraně investic“. Stovky miliard.

                    1. Takže stát může upravit podmínky smlouvy(o duch. zabezpečení) a je vše v pořádku, ale upreavit podmínky ,výšku dotací oze nemůže bo arbitráže za sto miliard. Kdyby jste s tím vystupoval ve stand upu tak budete mít natřískáno.
                      Znovu a lépe stát už smlouvy porušil tak nebubakujte ztrátou důvěry. Pořád slyším jen -tam to nemůžem a na druhým konci metru -kušujte a budte radi aspon za cosi.
                      Nejvíc křičí investoři , no prostě sedřít lidi na kost ale až pak budou v ulicich tak se nedivte že investice vyletí celá.

              2. Cena SILOVÉ elektřiny v EU, zejména v Rakousku či Německu, má přímý vliv na cenu SILOVÉ elektřiny v ČR. Výrobci mimo ČEZ (ČEZ i po Babišově vákupu za 250 miliard vyrábí jen 36% elektřiny v ČR) dál budou prodávat nejvyšší nabídce, klidně do Rakouska.

                1. Stačí se podívat na vyúčtování elektřiny: vlastní spotřeba energie je asi 15% celkové ceny, zbytek jsou poplatky za „služby“.

              1. Mňa skôr baví, ze ludia by mali predať co maju, keďže niet na zateplenia, rekuperaciu apod. a ísť do nájmu, ktorý im bude doplácať stat. Ze by to nefungovalo v pripade, ze by sa to týkalo vacsiny vidieka, kedze stat by na to nemal, o tom ani tuk. Ze fakt, aby stat sa zadlzoval kvoli dotovaniu bývania, ktoré by nebolo nutné, ak by sa nevymyslela hovadina, o tom ani tuk.Parazit by si mal svojho hostiteľa pestovať, pretože ďalšieho nemusi nájsť alebo ho iní zožerú, aby im nebral z ich hodovania

                1. Tak většina (i na těch vesnicích) to nakonec zvládne.

                  Od pravěku až do komunistů bylo běžné, že většina rodin zažila situaci, že přišly o vše. A znovu se postavily na nohy. V posledních několika generací se nic takového v ČR nestalo, takže teď ten Green Deal se svým pasivnním bydlením bude něco na ten způsob. Věřím, že drtivá většina to dá a pro tu nejchudší menšinu bude nakonec to lepší, že půjdou do nájmů v pasivních minibytech či se sestěhují v rámci rodiny.

                  1. ETO, vy jste tady namlel takových hoven, jak by řekl Targus, že jste opravdu „zasral“ diskusi.

                    Opravdu si začínám myslet, že jste AI nebo Foltýnův troll.

                    Uvědomte si jednu věc – smlouvy se dodržují, pokud je to výhodné pro obě strany…
                    Pokud jedna strana usoudí, že ke smlouva „odžitá“ stává se z ní cár papíru..

                    A v dnešní době to nezmění ani šermování arbitrážemi nebo dobrými mravy…

                    Stát i přes ochcávky EU má pořád spoustu možností, jak so do nevýhodných prasáren uzavřených přechozími korupčníky hodit vidle …

                    Jenže nechce, protože současní korupčníci jsou potomci těch předchozích….

                    Mimochodem …. odpojit příhraniční trafa s Německem za větrného počasí (jé porucha … nefunguje nám to) by germánům trochu zamíchalo kartami….

                    Vy Lipská burza …. my poruchy trafa…

            2. Nesmysl. Při dnešní technologii by elektrika měla být lacinější. Růst cen způsobuje lidská nenažranost a neefektivita, která z ní plyne.

              1. Proč teda nezačnete vyrábět levnou elektřinu? Zaneste projekt se svým řešením „levné elektřiny“ do banky, vemte úvěr a zachraňte ČR.

        2. Ano. Adaptace. Bylo na to dost času. Přinejmenším pětatřicet let. Ale i generace, bez ohledu na politické změny. Podle schopnosti adaptace.

      2. Vlakon:
        Nejspíš máte pravdu. Víte co se teď šíří rychlostí stepního požáru mezi českým lidem? Svrab. Namouduši, na vlčí uši, psali, že nárůst o nějaké stovky procent. Z čehož jsem usoudila, že lid této země se vyjadřuje jasně i beze slov.

      3. Já vím, já vím, ale na novou vládu to dopadne jako Thorovo kladivo a nevím, nevím zda bude mít dost sil se s tím vypořádat.
        Musí mít zásadní většinu, protože odejita pakáž bude škodit jak jen to půjde. A s nimi media, komedianti a neziskovky.

        1. Jistěže bude. Jedině je porazit jejich vlastními zbraněmi. Pomluvy, vytahování špíny, ať už skutečné nebo vykonstruované a následně je obvinit a obžalovat.
          Jde o to mít spojence v médiích hlavního proudu.

    2. Člověče už teď v naší vesnici lidé prodávají pozemky, nebo jsou v exekuci a musí prodat barák!!!
      A to tu máme blízko průmyslovou zónu, kde si lidé vydělali dost, aby si slušně žili.
      Při důchodu jsem šla uklízet do základní školy, protože nemohou sehnat lidi, aby uklízeli za minimálku. A nedivím se, za měsíc květen jsem dostala 10,000 Kč a nějaké drobné, to jsem odpracovala víc než 5 hodin denně.
      Kdo chce uklízet, jde do průmyslového podniku, dostane víc.

        1. Jakože někteří lidé na vesnici nemají peníze? Pravděpodobné, ba až jisté.

          Ale evidentně, jiní zase peníze mají a tyto pozemky či baráky kupují, a přesně tito je následeně převedou do pasivu, nebo dokonce je předělají na dvoj/tří bytovky v pasivu, které budou pronajímat.

    1. A?
      Tedy, proč to sem dáváte? Je to obecně známá věc, stejně jako Okamurovo přesvědčení, že se nevyplatí jednostranně vystoupit z EU. Připomínám často, že STAČILO! je jediná, která vystupovat chce, i když pamatuji, že i Vidlák kdysi psal, že se nedá – asi změnil názor.

      1. Proč ?

        Protože „vystoupení z NATO“ = výpověď Severoatlantické smlouvy. Výpověď se provádí písemným oznámením vládě USA a nabývá platnosti jeden rok po obdržení oznámení vládou USA.

        V prosinci 2017 byl předložen návrh poslanců Tomia Okamury, Radima Fialy a dalších na vydání ústavního zákona o celostátním referendu a o změně Ústavy České republiky
        , ve kterém bylo uvedeno:

        článek 1, odstavec 1:
        V celostátním referendu lid České republiky rozhoduje
        a) o všech věcech vnitřní nebo zahraniční politiky státu,
        b) o návrhu zákona, včetně ústavního, nebo
        c) o souhlasu k ratifikaci nebo výpovědi mezinárodní smlouvy

        1. Děkuji za vytažení z koše. Dotyčný Sněmovní tisk 35/0 (zástupce předkladatele: Okamura T. a další; doručeno poslancům: 18. prosince 2017 v 15:06) je zde
          https://www.psp.cz/sqw/text/orig2.sqw?idd=133137

          A volební program SPD pro volby do Poslanecké sněmovny 2021:
          Za zásadní považujeme přijetí funkčního zákona o referendu, který by umožnil našim občanům
          hlasovat o členství v mezinárodních organizacích (EU a NATO).
          https://www.spd.cz/wp-content/uploads/2021/07/Program-voleb-do-PS-2021.pdf

          1. Nechci být hnidopich a ani obhájce politiků obecně, lhát a mlžit jistě umí všichni, ale dovolila bych si nesouhlasit s Vaší dedukcí.

            Nemáte pravdu, že „výpověď a vystoupení“ jedno jsou a lze to zaměnit a „rovná se“, pouze se to může zkratkou a laicky tak jevit.

            Ono totiž „výpověď“ je právní (natož mezinárodně-právní) pojem dost odlišný od pojmu „odstoupení“ (Fialovo – vystoupit).

            Pak ale slova SPD Fialy nejsou zde nijak v rozporu s Vámi předkládaným návrhem poslanců SPD ve 12/2017, protože u sml. „NATO“ nemohlo ani na „výpověď“….dojít.

            A musíte tedy najít, že by v SPD usilovali dříve také o referenda o ODSTOUPENÍ u mezinárodních smluv, kromě jinde možné „VÝPOVĚDI“.

            Takto ale sorry jako.

            ČLÁNEK 13 (NATO smlouva)
            Po dvaceti letech platnosti smlouvy může kterákoli smluvní strana ODSTOUPIT od smlouvy rok poté, co podá oznámení o odstoupení vládě Spojených států amerických, která vyrozumí vlády ostatních smluvních stran o každém oznámení o odstoupení.

            1. A jak se podle Vás liší „referendum o výpovědi mezinárodní smlouvy“ od „referenda o odstoupení od mezinárodní smlouvy“?
              Rozumím Vám správně, že předkladatelé Okamura, Fiala a další to schválně napsali tak, aby to na „vystoupení z NATO“ nešlo použít?

              Asi ne.

              Podíváte-li se na oficiálně vyhlášené české znění článku 13 Severoatlantické smlouvy do tiskové verze částky 26 Sbírky zákonů rozeslané 9. dubna 1999, strany 2243-2244

              tj. zde http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/ViewFile.aspx?type=c&id=3243 v prohlížeči strany 11 a 12
              , dočtete se:

              Článek 13
              Po uplynutí dvaceti let platnosti smlouvy může kterákoli strana přestat být stranou po uplynutí jednoho roku od podání oznámení o výpovědi vládě Spojených států amerických, která uvědomí vlády ostatních stran o uložení tohoto oznámení o výpovědi.

              Takže „vystoupení z NATO“ (lidově) znamená „odstoupení od Severoatlantické smlouvy“, což je totéž co „výpověď Severoatlantické smlouvy“.

        1. Tak to napište znovu (třeba méně urážlivě?). Já na Vás neútočil, já to spíš pochopil, že jste chtěl nějak dál pokračovat, ale již jste to tam nedal.
          Tafy na diskuzi, to totiž vypadá, jakoby byli všichni přesvědčení, že většina lidí chce jednostranně vystoupit z EU a NATO, ale to vůbec není pravda. To by byla jen důstojná sebevražda.

          1. Ani stopa ničeho urážlivého tam nebyla. Byl tam odkaz na T. Okamurou, R. Fialou a dalšími předložený návrh ústavního zákona, v němž je (by bylo) přímo „uzákoněno“ referendum o souhlasu s výpovědí mezinárodní smlouvy (tedy i „vystoupení z NATO“). Zkusil jsem vložit podruhé bez odkazu, do koše spadlo zas.
            To bylo v roce 2017 – návrh ústavního zákona předložený Poslanecké sněmovně.
            V roce 2021 zopakoval T. Okamura v rozhovoru
            „Z čeho my ale principiálně určitě ustoupit nemůžeme, protože máme v názvu Svoboda a přímá demokracie, je zákon o referendu a to včetně možnosti, aby občané v referendu hlasovali o vystoupení z EU či NATO“
            https://www.echo24.cz/a/SfkVR/jsme-pripraveni-vladnout-na-referendu-o-eu-ci-nato-budeme-trvat-rika-okamura

            1. Tedy pregnantně vyjádřeno: poku Radim Fiala říká „nikdy jsme neměli v programu referendum o vystoupení z NATO“, tak lže.

              1. Do NATO jsme vstoupili bez referenda, politickým rozhodnutím.

                Stejnětak můžeme bez referenda i vystoupit.
                Případně vystoupit jen částečně, jako to kdysi udělala Francie.

                  1. Kdybychom měli Ústavní soud konající místo zásahů do pravomocí parlamentu svou práci, tak by dávno konstatoval, že není. Přistoupení ke smlouvě o NATO totiž vede k omezení svrchovanosti lidu jako zdroje moci v zemi. Tudíž o něm nemohou rozhodnout volení zástupci, ale pouze přímo lid v referendu. Je to zcela elementární právní konstrukce.

                    1. … jít na někoho, natož na fialovce s „elementární právní konstrukcí“ , jako téměř se vším co je elementární, je od Vás, Stane, abych tak řek děsně odvážný a pošetilý.

      2. Dnešní názory na vystoupení z NATO se změní až po ukončení
        války na Ukrajině.Teprve pak můžeme poslat zrádce našeho
        národa do Moskvy k potrestání za Belgorod.Teprve potom
        můžeme dodavatele zbraní Ukrajině znárodnit nebo uvěznit.
        Teprve potom se může naše země očistit od svinstva a
        vytvořit diplomacii ze slušných a hlavně vzdělaných lidí,
        kteří se pokusí opravit image státu.A teprve potom můžeme
        vypadnout z bezedné fašistické jámy,kterou NATO nesporně
        je.Dokud nezavedeme trest smrti za korupci a útok proti
        ekonomice státu,budou zlodějny při nákupu nepotřebné
        vojenské techniky pokračovat.Nová vláda by měla jasně
        definovat koncepci budování armády s přihlédnutí k
        naší geografické pozici.Náš stát se může bránit – a bude
        muset – jedině pozemní armádou.Muslimové nepřiletí
        na kobercích – už jen to by scházelo.Takže musíme vycvičit
        armádu k vedení gerilové války.To musí začít výchovou
        kluků tak,aby si osvojili pojmy jako „“čest““ a „“vlastenectví““.
        Toho lze dosáhnout tak,že armáda ze svých gigantických
        a nevyužitelných peněz zorganizuje zadarmo letní tábory
        ve vojenských prostorech,kde si kluci sami vybudují
        třeba sruby a budou se věnovat sportu.Naučit desetiletého
        kluka zacházet se zbraní tak,aby chápal její nebezpečí
        a zároveň přijal odpovědnost,když ji drží v ruce.Na těchto
        základech lze vycvičit muže tak,jako to má Švýcarsko,kde
        mají doma chlapi i samopaly,a nic se neděje.Bez kvalitní
        koncepce budování armády nemá cenu utrácet za stihačky,
        které hned po startu musí zatočit,aby nevylétly ze země.
        Hranice se brzy obnoví,minimálně ty mezi námi achalifáty,
        a ty bude třeba dobře hlídat.Takže už teď potřebujeme
        chovy dobrých psů……je toho hodně,ale dobrá koncepce
        to bude obsahovat všechno….snad…

        1. Samozřejmě, že s Vámi souhlasím.
          ALE!
          Máte děti?
          Máte kluky v pubertálním věku?
          Pokud ano, tak moc dobře víte, že nevystoupí z hejna, natož nějakým vlastenčením.
          Hejno by je uklovalo.

        1. Já mám spíše obavu, že po referendu, které by nějakým zázrakem dopadlo pro vystoupení, by nastal totální kolaps. Již by nešlo „jakože zbrojit“ a rozdělovat prebendy, ale muselo by se zbrojit doopravdy. Najednou by se zjistilo, že nemáme funkční skoro nic, něco nemáme jaksi vůbec.

          A po 5-ti letech totálního chaosu, by se uskutečnilo další referendum a se staženým ocasem by se vstupovalo do NATO. Jen by to stálo majlant.

          1. Nákup zbraní od Ruska by byl rozhodně levnější
            bez hrozby dálkového vypnutí,jaká je obvyklá
            u zbraní z USA….

            1. Co tak se soustředit výlučně na obranu, zabezpečit se nějakým „deštníkem“ a rozjet vlastní výrobu dronů, samořiditelných bojových vozidel a automatických systémů obrany?

              1. S tím bych problém neměla a stálo by to pár šupů….na rozdíl od 5% na zbrojaře a zachraňování USSÁcké ekonomiky a bezmeznou podporu neobanderostánu.

              2. Jestli že nepřítel čte vaše komentáře, nemusíme se obávat napadení. To je jako na nádraží ukrást kufr a doma zjistit že je plný starých novin, nebo i horších věcí.

              3. A jaký to deštník vám pomůže? Měli jsme být neutrální, potenciál by na to byl. Armáda nám vždy byla k ničemu.

        2. Z pohřebního vozu se dá vystoupit jedině do života…prachy,
          které nevydáme,nám zůstanou.Pořád je lepší o nich rozhodovat
          doma,než aby to dělala nějaká morbidní cuchta jako
          v Evropské Mumii….

            1. To jsou kecy.Tzv.TRH je mýtus – všechno je uzpůsobeno tak,
              aby se ti co stojí na trase zboží k zákazníkovi napakovali,
              většinou nejvíc – kde je výrobce a konečný prodejce??
              Trh v Evropské Mumii brzy vykáže nezájem o většinu
              vyrobeného.Orientace na sousedy – bez chalifátů – a na
              východoevropské země je proveditelná.Musíme se
              orientovat na ty,kteří chtějí a můžou růst,ne na ty kteří jsou
              zvyklí bohatnout z otrocké práce.Západ umírá a spirála
              smrti se roztáčí sice zatím pomalu ale všeho do času.
              Krach takového giganta jako je – byl – Thyssen – jasně
              ukazuje budoucí katastrofu – především přestanou
              platit za zboží.To ze všeho nejdříve.A že trh neexistuje
              je jasné z monopolů a kartelového chování ………

  14. „Izrael a Írán se dohodly na úplném příměří, oznámil Trump“

    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-blizky-a-stredni-vychod-izrael-a-iran-souhlasi-s-primerim-40527225#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    Jsem rád, že jsem situaci dobře četl a že ze strany Trumpety šlo o „eskalaci“ směřující k deeskalaci!
    To je moc dobře.

    III. světová je to poslední, co by nám scházelo…

  15. Mám přízemní myšlení, pohled.

    Jako ten Vlk. Pokud nebude ještě o dost hůř, Vidlák prohraje. Tedy – nezvítězí dost a to je rozdíl.
    Ano, i já si myslím, že vlky z lesa vyžene až hlad. Velký hlad. Villon to taky pochopil.

    I s druhou částí Vlkovy teze lze souhlasit. Až vyběhnou vlci z lesa, bude tu stát někdo připravený – a bude se tradičně defenestrovat. V Praze. Jenže nevíme, kdo to bude. Rozhodně to bude někdo, kdo se nezakecá. Gottwald nebo Pinochet?

    S Vlkem nesouhlasím v jednom. Musí se to zkusit. Když se to nezkusí, „obecná nálada“ bude situaci udržovat stále stejnou. Půl na půl. Trochu úplatků, trochu strachu, že by mohl přijít o to málo, co má.

    Sedím si na sloupku a opravdu nejsem moc veselý. Zatím mi kromě slábnoucího těla nic nechybí. Jsem kluk z havířské kolonky, nepotřebuji přepych. Mít kde spát, mít co jíst a co číst. A sloupek, abych měl odstup. Ze sloupku je vidět spousta věcí.

    A ještě něco. I ve STAČILO! už jsou určitě zahnízdění i takoví, kteří to hnutí považují za výtah k postavení, penězům, moci. Byl jsem u toho, když se ustavovala v Ostravě Trikolóra. A už na druhé schůzce se takoví doptávali na funkce. Na třetí schůzku už jsem nešel.

    Předtím to bylo OF. Něco jsem pro ně dělal (zdarma). Vstoupil bych – kdyby tam nebyli lidé, které jsem znal a se kterými jsem nechtěl být v jednom spolku. ODS mě už ani neoslovilo. Oni lidé v politice jsou jiní, než ostatní. Pořád se bojí, že něco nevhodného plácnou. Viděl jsem to kolem sebe, jak se měnili. Byli to dobří známí, ale teď už se jenom zdravíme a kritizujeme nanejvýš počasí.

    Nevadí mi, že nemohu svoje přízemní myšlenky moc šířit. Ale zato jsem si ponechal svobodu myšlení.
    Je to dobrá věc. Do hlavy mi moc lidí nevidí. Řeknu jenom to, co chci. Jsem marginální osoba.

    Chystá se bouřka, jdu spát. 🙀

    1. Ráno je moudřejší večera. Prý… Kdyby to platilo denně. Mi řekl jeden soudruh na ÚP, že jsem zbytečná osoba. To je míň, než marginální. A další soudruh z profesní komory mi poradil: vystěhujte se. To jsou lepší indicie pro volby, než všechny snahy o usměrnění mého názoru. Podobné zážitky budou mít všichni. Přesvědčit k něčemu se dají jen slabí duchem. Ti silní vědí svoje a nedají se zlomit.

    2. StK – já nepíšu, že se to nemá zkoušet. Jsou to nezbytné průzkumy bojem a udržování tlaku na nepřítele, ze kterých se zpravidla průzkumníci nevracejejí, nebo s velkými ztrátami. To ostatně patří (ale nejen) k tomu mému „vytváření si podmínek“. Otázkou však je, zdy tyto feldpatroly chce Vidlák vysílat, nebo se jich účastnit. Zda je feldmaršál, nebo kanonefutr. Nic víc, nic méně.

  16. Václavák nám uzavřeli,budou tam jezdit tramvaje, totální nesmysl, budou jezdit přes magistrálu, teď už věřím že to zavřeli protože se nás bojí jak čert kříže ,a ten žid,bude klidně válčit s celým světem aby nešel do kriminálu.

    1. Charon:
      Ale kurvafix! Děkuji, já pořád nemohla přijít na to, proč se vyrábí taková konina…..vypadá to, že se dle existence kolejí na Václaváku bude možno usuzovat na sílu a sebevědomí vládnoucí moci.

  17. Nikdy jsem neměl radost z toho, že Rusko zaútočilo na Ukrajinu. Upozorňoval jsem, že to udělá a upozorňoval jsem, proč to udělá a upozorňoval jsem, že je na delší straně páky,

    Jsem jen starý a tudíž asi i kornatý mozek, ale si vybavuji, že se tady psalo, že to neudělá!
    Není to nic proti ničemu, jen pro moji orientaci.

    1. Re: fotrák

      Vidlák psal – všechny předpoklady pro vznik války na UA jsou splněny.
      Ano vyjadřoval se v tom duchu, že věří a doufá, že to Ivan neudělá.
      Možná by to Ivan neudělal, kdyby v Kremlu neseděl Vladimírek.

      Jaké jest heslo Vladimírkovo?
      Když je střet nevyhnutelný, udeř první.

      Klidně se přiznám, že jsem tomu taky nevěřil. Ovšem těžce jsem byl nalomen Ivanovo „drzým“ požadavkem vzneseným 17. 12. 2021 – NATO na startovní čáru z r. 1997.
      Tehdy jsem si v souvislosti s výprasky u Ilovajska a Debalceva

      https://cs.wikipedia.org/wiki/Bitva_o_Ilovajsk
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Boje_o_Debalceve

      pomyslel – A KURVA!!!
      Proč?
      Protože Ivan si dovolil rozstřílet spřátelenou armádu emeryckých soudruhů. A rovnou dvakrát za sebou. A stejným způsobem, jakým to nyní provádí na UA. Trychtýřek a z něj jen jedna cesta ven.

      1. Když občas mluvím o politice ve světě s „našimi“ Rusy a Bělorusy, vždy slyším jednu věc.
        Putin je car, je to kult osobnosti a narcis. Rusové těm věcem rozumí, když Rusko prosperovalo, mělo v čele vždy takovou osobnost. Ale jedním dechem dodávají: „Kéž by nám ho Hospodin co nejdéle zachovati ráčil!“ Protože jinak už by bylo Rusko rozebrané na části a prodané Anglosasům, Arabům a Číňanům.

        U vnitřní politiky slyším jednu myšlenku: Je zásadní rozdíl mezi českou vládou a lidmi.
        Máme to u Rusů docela dobré. I když za sebou necítíme těch 140 000 000 jako každý Rus. Nakonec zůstali tady. Někteří došli dál na Západ, ale nějak jim tam nesedli lidi. Tak se kousek vrátili.
        A koupili si tu domy a místo na hřbitově.

            1. Ládik !!!
              Rusko, Ukrajina a Česko jako sehraná trojice nepřátelství.
              Oceánie, Eurásie, Eastasie…Kde to jenom bylo ?

          1. …to je tou neznalostí ruštiny.
            přátelský = „družestvěnnyj“
            nepřátelský = „vražeskij“
            „ně družestvěnnyj“ = nikoli přátelský. To je o něco, ba o dost, slabší než „vražeskij“.

            soryjako za přepis azbuky do latinky. Jednak na PC azbuku nemám, jednak proto, aby tomu rozuměl i továryšč Vóndra, kerý azbuku v životě neuměl – kdyby to sem chódil čitáť.

        1. Kocour:
          Kdyby rozebráno. Ještě před tím by bylo v pekelném chaosu. A umíte si to představit? Já jo a je to hodně děsivá představa.

          1. Já taky.
            Jelcin je Rusy – vlastenci považován za škůdce národa. Dokonce se snaží zavřít museum, které oslavuje jeho éru. Je signifikantní, že to museum bylo financováno ze zahraničí.

    2. Pro vaši orientaci:

      So, 04. 09. 2021, 00:00

      https://www.vidlakovykydy.cz/clanky/co-kdyz-udelaji-znovu

      „Ale dovedete si představit, že by naši američtí bratři udělali něco podobného blíž našim hranicím? Třeba na Ukrajině? Já si to představit dovedu. Koneckonců tam už lecos vojenského nalilfrovali. Může to vypadat i hodně podobně. Zelenský bude prosit o pomoc proti Rusku, Amíci budou pomáhat a pomáhat, budou to tam vyzbrojovat, my je budem vyzbrojovat, všichni je budou vyzbrojovat, až budou vyzbrojení po uši.

      Měli bychom si zvykat… byla to ode mě jen taková hloupá úvaha… ale čím déle o ní uvažuju, tím víc mi nahání strach.“

      Po, 01. 11. 2021, 00:00

      https://www.vidlakovykydy.cz/clanky/prilis-velke-ticho

      „Heleďte, já možná slyším trávu růst, ale tohle považuju za nebezpečnější, než když všichni vykřikovali o válce, posílali k frontě tisíce mužů, různě se provokovali a stříleli na sebe a největší válka probíhala v médiích, kdy všichni pronášeli hrobovým hlasem ta nejvážnější varování, státníci vyzývali ke klidu, prohlášení stíhalo prohlášení, pár vojclů na obou stranách bylo v blbou dobu na blbém místě a tím to skončilo.
      ..
      Já myslím, že sledujeme nějaký Putinův pokus o posun. Že sledujeme ruskou hru. Proto to ticho. Tentokrát to není válka naoko, tentokrát je to myšleno vážně.“

      Je tam toho v archivech mnohem víc, ale příspěvek vezme jen dvě URL, tak si zbytek dohledejte za domácí úkol. Prokydávalo se to tu ze všech stran.

  18. Ani barikády už nebudou to, co bývaly. Přes ulici, od domu k domu. Dnes mají města obchvaty. A v hypotečním ghetu je nebude z čeho stavět, nebude tam ani vůle. A stavět barikádu bez povolení nebo z cizího materiálu – to už je stíhatelné.

    1. Místo barikád, stačí když dezoláti nepůjdou čtrnáct dní do práce. Pěkně doma na neschopence. Divný je že to nikoho nenapadlo.

      1. A co na to majtel fabriky/firmy?
        – Když budou vysoké ztráty, tak nebudou prémie.
        – Když ztráty budou ještě vyšší, tak nebudou prémie a sníží se výplaty.
        – Když budou ztráty mnohem vyšší, likvidační, tak zkrachuje a vytáhne si pro sebe ještě co se dá.
        Divný je že to nikoho nenapadlo.

        1. Co je komu do továrníka? Děláte jako by v průmyslu byly mzdy pohádkové. Ty lidé v těch továrnách, můžou leda ztratit své okovy. Za malé mzdy nemůže proletariát ale vedení a to špatnou organizací práce. Mimochodem, ty továrny stejně padnou díky greendealu.

          1. Těm zaměstnancům by nemělo být jedno, co s továrníkem. Bez něj budou bez výplaty.

            A ty okovy si mohou sundat jednoduše sami. Dát výpověď.

            Továrník většinou dává takovou mzdu, za kterou mu již budou ochotni zaměstnanci pracovat. Míń dát nemůže a víc nemusí.

            1. V kapitalismu je osud továrníka, dělníkům prdele, stejně jako osud dělníků je továrníkům též u prdele. A ano ,v kapitalismu se dělníkům doporučuje, v případě nespokojenosti změnit lokál. Což nepomáhá, páč se všude točí plus mínus stejná břečka. Kapitalismus pro proletariát nenabízí nic než ty okovy.

  19. Žijeme v turbulentní době. Co platí dnes, zítra platit nemusí. Náš dnešní spojenec bude zítra naším nepřítelem, a náš dnešní nepřítel zítřejším spojencem, a za chvíli naopak. Kolo osudu se pořád otáčí a my se na něm snažíme udržet s vědomím, že každý okamžik trvá jen krátký čas. Tak i neporazitelné říše nakonec padnou, a všechny jevy se dějí extrémně rychle.
    Civilizace s drahou energií prohraje s civilizací, která má energii levnou. Změnu politiků u nás nepřinese válka, ale hospodářský úpadek. Nás nezničí nepřítel vojensky, ale uzbrojíme se sami nákupem předražených zbraní, až nás porazí početnější nepřítel vyzbrojený kameny.
    Většina lidí s vnějšími okolnostmi toho moc udělat nemůže. Tak prostě zalezli do doupat, chat, chalup, a čekají, až režim Petra Fialy padne. Z letargie je vytrhne až šance na vítězství, pak se náměstí zase zaplní jak v 1989. Snad se k moci zase neproderou prominentní potomci stále stejných rodin, které kolaborují s každým režimem. Chcete příklad? Danuše Nerudová.

      1. Stačí přidat čárku, ale chtěl bych vidět kulturního barbara, co by to provedl. Danuše sama si zaslouží jen zapomenutí.

  20. Podvod Hamásem

    Trump je zločinec a spolupachatel masakru v Gaze. Byl součástí útoku Hamásu 7. října 2023. Ten byl připraven pod jeho dohledem v roce 2019 nechvalně známou trojicí Mossad, MI6 a CIA.

    Od začátku tedy věděl, že útok Hamásu, jak ho propagoval sionistický Izrael a mainstreamová média KoZa, byl ubohou lží. Přesto této lži jakoby věřil.

    Byl to útok Mossadu infiltrovaného do Hamásu… Se zkorumpovanými západními médii, na která se většina otroků KoZa spoléhá, to vypadalo snadné.

    I ti nejvzdělanější lidé si mysleli, že věčný chudáček Izrael při útoku Hamásu přišel o 1 200 lidí. Zavřeli oči a uši, když očití svědci otevřeně řekli, že izraelské vrtulníky zabily vlastní izraelské občany,“
    Peter Koenig, Global Research, 22.6.2025

    1. Taky si to myslím! Klidně ten útok v říjnu mohl vyprovokovat Mossad a už měli v plánu, jako spravedlivý trest, zlikvidovat Gazu!

      1. Re: Pepa

        Nemohl. Vyprovokoval.
        Následuje otázka – PROČ???

        Vyserem se na propagandistické kecy o vyvoleném národu, ano?
        U pobřeží Gazy je v moři plyn.
        Konec, tečka.

          1. Opravní omylů 23 31
            Ivan Kratochvíl předpovídá, že grydýl bude přiškrcen, aby vůbec bylo možné zbrojit. Pokud to tak dopadne, pak je každý uhelný důl a elektrárna , jež se podaří ochránit před uzavřením výhrou.

            1. I letadla budou elektrická, potvrdila Paris air show. Vláda sovětů plus elektrifikace 😀= komunismus , tak dnes by mohlo platit vláda Bruselu plus elektrifikace= sekrovna

                1. Bazalka
                  Odrážedla budou jen pro vybrané ekology. Ostatní budou mít elektrická letadla s trolejbusovými sběrači jaké vyobrazuje v MEME http://www.Bornova.pub
                  Průběh a výsledky bojových operací budou pak mnohem lépe predikovatelné. Sběrače budou samozřejmě bezuhlíkové, takže budou trochu jiskřit.

            2. Idio:
              Já to jen zahlídla u Kirsche a dál jsem se nezajímala – ale prý že se Uršule politicky odrovnala a vystavila sprchám slin od lepševiků. A to tím, že se postavila proti grýndýlu. Údajně že za evropský průmysl – doneslo se jí k ouškům, že nějak skomírá. Myslím si, že má spíš průser jako vrata – ovšem prozatím zcela neviditelný.

    2. Dokonce údajně existují záběry, jak chazarske vrtulníky v rámci operace proti Hamasu střílí na vlastní židy ve snaze přes mrdvoly vyvolat emocionální výlevy. Kačer údajně přes Lukáše Endoprotezu a Moskvu vzkázal Íránu, že pošle rakety na díry, aby nevypadal jako mekota, a zároveň dodnes nevíme, jak to měli emero astronauti s exkrementy na Moonu. Kde to dělali? Na povrchu, nebo v modulu? Tam na leyno z karbanátku není místo. Prostě, kde se domnela fakta vzpirají logice, tam přicházejí otázky.

      1. Existuje bezezbytková dieta. Nic moc, ale pár dní se to dá vydržet. A sem-tam se používá právě v podobných případech.

    3. A také dokonce nevíme, které rodné příjmení má ten zaprdek za Dona Pabla. Táborská nebo Štěpánková? Šmíd nebo Zifcak?

      1. Ostatně Zaorálek byl mezi tajtrlíky, kteří roztleskávali Majdan na Ukrajině!
        Vlk z Kosy by ho jistě rád viděl na Kandidátce Stačilo!, je ovšem otázka, jak by to viděl většinový volič STAČILO! … ? Na to odpověď nemám.
        Pokud by měli socani Kandidovat na kandidátce Stačilo tak asi jen v regionech, kde je Stačilo! slabší, jen po jednom kuse a to ještě max. ve třech až čtyřech regionech.
        Bylo by zajímavé vidět Zaorálka na Pražské kandidátce, kde je obecně Stačilo! spíše slabší, jestli by přitáhl k volbám nějaké své studenty a nebo by jich více oslovila paní Bednářová?

        1. Re: kata…, pK

          Se Zao naprostý souhlas. Jakmile má funkci, je z dr. Jekylla rázem Edward Hyde.
          A ano, z Majdanu si toho panáka pamatuji lépe, než by mi bylo milo.
          Zao NEBRAT!

            1. Sice máte úplnou pravdu ale stejně bych to radši udělal jako Melechon i s tím že vím že mne SOCDEM okamžitě jak budou v Parlamentu podrazí. Pořád lepší jistých 7% než nejistých 5.4%
              Pořád lepší v parlamentu poslanec Zaorálek, než poslanec Benda.

              1. Pro Stačilo je bezesporu lepší když bude obsahovat pouze lidi souhlasící plně s programem a cestou. Nejvíc se právě odlišují tím že nebudou kupčit s programem za půl procenta. Proto je mi Stačilo sympatické a i když je víc než pravděpodobné že program nenaplní a čtyři roky budou houpat nohama , případně vylezou na sloupek ale spoléhám na to že můj hlas bude aspoň slyšet. Po dalších volbach už bude šance začít program i naplnovat, doba přinese víc změn.

        1. Teda takhle krátký příspěvek, to muselo trvat roky myšlenky tak precizovat, až se vypilovaly. A co to máte s tou přezdívkou? To je snad přespříliš.

      2. Tak, tak, katango. Já jim nevěřím ani nos mezi očima. Sosani jsou libtardí banda, která se vykašlala na ty, které původně zastupovala a vrhla se do víru eurohownot.

      3. Katango.
        Anoano. Už dlouho chovám podezření, že ty vlády jsou nějaké brutálně toxické prostředí. Takovejch jako Zao je……skoro všichni.

    1. Moje odpověď je jednoduchá – se mnou nikdo nejednal. A nechci se nijak vytahovat, ale jestli někdo bude nebo nebude na kandidátce, to na mně dost záleží.

      A že dochází k různým neformálním schůzkám? No samozřejmě. Každou chvíli mi někdo přinese vzkaz od někoho z „těch druhých.“ Nejen od Socanů. Například jistý bývalý ministr zdravotnictví, bývalý hejtman a bývalý prezident u mě orodovali, abych vzal na kandidátku bývalého premiéra. Existuje spousta těch, jejichž ambice nebyly naplněny jinde a tak zkoušejí, jestli by jim u nás pšenka nekvetla lépe. Existuje dokonce i určitý „výběr z hroznů,“ o které bych na kandidátku i stál.
      Denně jednám s různými lidmi o posledních místech na kandidátkách, ale se SOCDEM jsem nejednal od doby, kdy na tiskovce oznámili, že jednání s námi ukončují a nám to řekli pět minut předem.
      Ale jak jsem už mnohokrát avizoval, my jsme z naší strany žádné jednání neukončili a jsme připraveni jednat do poslední možné chvíle, tedy do 1. srpna, kdy se odevzdávají kandidátní listiny. Že se Socany opravdu jednáme, to zjistíte snadno. Tak nějak bychom po nich chtěli, aby si svolali tiskovku, na které odvolají, co odvolali a řekli tam zcela jasně, nahlas, zřetelně a před veřejností, že se vracejí do jednání s námi.
      Naše požadavky se nezměnily. Pořád trváme na referendu, již napsaném a zveřejněném programu, společném poslaneckém klubu a akceptaci, že STAČILO! je dlouhodobý projekt.

  21. Mám pohled venkovana, kolem kterého žijí ti, kteří prohráli – nemocní, bezzubí, v exekucích, žijící v chatkách bez záchodu a vody, někdy i bez elektřiny. Bezmocní, nasraní, rezignovaní… Mám ale i pohled těch, kteří uspěli, prosperují, a nechápající, o co jim jde a jak mohli (bezpochyby jejich vlastní vinou, jak jinak) takhle padnout. Dělí je od sebe někdy jen pár desítek metrů a zároveň galaktické vzdálenosti.

    Ještě je brzy, Vidláku. Ještě moc lidí má co ztratit. Až to přijde (a že to přijde), Vy už u toho nebudete. Lidé nesnášejí ty, kteří mají pravdu, když oni jsou ještě v bludu. Přijde jiný, co se nezakecá.

    To není moje přání. Je to zkušenost starého vlka.

    1. A kteří z nich chodí k volbám? Já vím, já vím, kdyby mohly něco změnit atd., ale „aspoň jsem to zkusil“.

      1. Domnívám se, alespoň podle těch, na které vidím, že ze obě skupiny zhruba ve stejném poměru. Odpovídá tomu i zhruba rozdělení hlasů. Naše volby byly velmi transparentní a těžko šly ve velkém zpochybnit – mohly tedy něco změnit. Tak tedy přišlo korespondenční hlasování. Nyní již volbám nevěřím.

        Ale to není podstata sdělení. Přijde čas, kdy by Vidlák měl vzít fangli a jít na barikády. Ale teď tam bude sám s pár věrnými a nedosáhne ničeho podstatného. Nyní je píše čas připravit půdu, stát se přijatelným pro širší voličskou základnu a vytvářet zázemí.

        Nicméně pohled starého vlka může být zkreslený jeho bublinou a Vidlák snad ví, co dělá. Já ale kolem sebe nevidím prakticky nikoho, kdo by PRÁVĚ TEĎ zvedl prapor revoluce.

        1. Re: vlk

          Ále hovno, žádné revoluce nejsou.
          Vždycky se najde pár hlupáků, kteří jdou napřed a umetají cestu zmrdům v druhé lajně.
          A ti druholajnoví poskytují prachy, lidi, zázemí, protože už předem vědí, jak vyjebat s prvním sledem, který smete stávající garnituru.

          Bylo to tak ve Francii 1791, bylo to tak v carském Rusku 1917, bylo to tak v Německu 1918 a o žádných dalších seriozních pokusech nevím.

          1. I když s popisem souhlasím, přesto bych to nazval revolucí. Došlo k násilné změně. Nikde nepíšu o duhových jednorožcích.

            1. A jsou i situace, kdy to dopadlo jinak, než bylo zamýšleno.

              Třeba Trockij byl v plánu, ale Stalin ne. Jinak by nebyl v učebnicích vykreslován jako zloduch, horší Hitlera.

    2. Podle mých pozorování cca polovina lidí do 40 let nic neztratila. A tohle bude trvat dlouho. Hlavně proto, že vypláchnuté lebky si ztrátu ani neuvědomí.

      1. Pravda. A kdo žije od výplaty k výplatě, v nájmu a na leasing / úvěr, ten si sešup ani nemá šanci uvědomit, dokud nenarazí na dno.

      2. Re: Ládik!!!

        S poslední větou naprostý souhlas.

        Možná bych ji zkusil doplnit – ty lebky se vyplachují už v MŠ a na ZŠ, takže není šance.

        1. Nevím, jak jste stár, ale nám je vyplachovali také. Neříkám, že zcela bezvýsledně, ale přesto – cítíte se vypláchnutý? Nebo jste výjimečný? Domnívám se, že život si cestu (nakonec) najde. Jenom se nám nemusí líbit.

          1. Re: vlk

            Starý jsem furt ve stejném rozdílu k vám.

            Já jsem byl proplachován dvakrát.
            Jednou ve škole, podruhé ve famílii, z níž nejeden kus sloužil ve Wehrmachtu a ani prohraná válka nezměnila nic na jejich smýšlení.
            Pravda, ti méně staří se psychicky lépe vyrovnali se zabavením gruntu po r. 48, ale to na věci nic nemění.
            Nu a potřetí mne proplachoval dědek, který poskakoval na barikádách v Práglu, protože každoroční výuka češtiny o prázdninách.

            PARADOX – jak wehrmachťáci, tak i dědek barikádník komentovali šaškárnu v r. 89 naprosto shodným způsobem.

            1. Nemám důvod nevěřit, v rodině jsme měli také zajímavé zkušenosti. Jenom nevím, proč by si dnešní mladí neměli také, jak začnou brát rozum – což se stane v okamžiku, kdy se začnou živit sami – najít vlastní cestu. Jen, jak píšu, nemusí se nám líbit. Což je evergreen pamětníků všech dob, zpravidla první přeložené pozůstatky starých civilizací jsou účetní záznamy a nářky nad mladými.

              A mimo to, díky sebestřednosti nás Evropanů si myslíme, že když páchá sebevraždu Evropa, končí celý svět a přilehlý vesmír. Kulové.

          2. vlk:
            nojo, naučili jsme se zavírat ouša. Hezká ilustrace je ta scénka z Pelíšků, jak esenbák vypráví historku. Takže nevím, proč by si dnešní mládež taky neuměla zavírat.

      3. Ich to čaká….tak ako mnohých Amikov po 2008. Ktori teraz snívajú svoj americky sen keď spia vo svojich autách pričom chodia do prace

  22. Raději se věnujte domácí politice, na mezinárodní nemáte. Snad jen, z Ruska či Ukrajiny, či USA či Izraele vám atomovka na hlavu nepřiletí, což se o Íránu říci určitě nedá.

Napsat komentář: Stan Borowitz Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *