3 listopadu, 2025

Datovou schránkou…

To byl nejlepší vtip uplynulého týdne. Andrej Babiš poslal Petru Pavlovi programové prohlášení nové vlády normálně datovou schránkou. Od toho se přece vymyslela, ne? Aby se dalo snadno a přehledně komunikovat se státní správou… Ono to sice moc efektivní a přehledné není, ale tohle byl od Andreje ukázkový trolling na úrovni Donalda Trumpa. Pane prezidente, je to dlouhý a složitý text, v pondělí ho přinesu na Hrad, tak ať se na to o víkendu můžete kouknout… Krása.

Už jsem tu naznačil, že programové prohlášení je jako esence toho, o čem jsme čtyři roky diskutovali a za co jsme bojovali. K dokonalému štěstí mi chybí už jen zdanění nadnárodních korporací a boj proti vyvádění zisků do zahraničí. Jinak bych to osobně nenapsal jinak. Zestátnění ČEZu, snížení plateb za distribuci energie, protože se to dá udělat hned, podpora bytové výstavby, bydlení jako veřejný zájem, EET dobrovolná pro živnostníky, odchod do důchodu v pětašedesáti, podpora podnikání pomocí rychlejších odpisů, nikoliv dotací, zachování uhelných elektráren, revize grýndýlu, odmítnutí emisních povolenek pro domácnosti, revize inkluze ve školství, zachování všeobecného zdravotnictví…

Hodně se mi líbí nabídnutí státních dluhopisů drobným střadatelům. Ne, že bych si je chtěl osobně koupit, ale dostat státní dluh do rukou vlastního obyvatelstva, to je hodně důležité. Japonci mají dluh ve výši snad 200% HDP, ale protože si ho drží oni sami, jsou vlastně celkem v pohodě a nikdo (ani trh) je nemůže vydírat.

Má být zrušen paragraf neoprávněné činnosti pro cizí moc, má být zavedena obdoba amerického zákona FARA o neziskovkách a vůbec, má začít fungovat dohled nad neziskovkami, které dostávají veřejné peníze. Ano, každý si může dělat propagandu jakou chce, ale za svoje, nikoliv za peníze z eráru. Neziskovky placené ze zahraničí, mají být zaregistrovány.

Poprvé také někdo řekl, že budoucnost obrany státu je v dronech a má se na tom začít pracovat.

Nebude daň na tichá vína (jižní Morava děkuje), dotace mají být směřovány na produkci nikoliv na hektarovou výměru a jen zemědělcům, kteří aktivně hospodaří. Mají přijít přísnější pravidla pro nákupy půdy zahraničními vlastníky. A také se zreviduje erozní vyhláška… proč? Protože EU tu svoji zrušila.

Má být konečně zákon o všeobecném referendu, samozřejmě, bez možnosti hlasovat o EU či NATO, ale tato otázka stejně v příštích letech nastane, takže to beru jako krok vpřed.

Takhle bych mohl pokračovat ještě dlouho… zachování české koruny, právo na placení v hotovosti… kdyby vláda splnila půlku toho, co slibuje, mohli bychom být spokojeni.

V programovém prohlášení vlády není ani jednou zmíněno Rusko, ale je tam zmíněna podpora diplomatických kroků, které povedou k ukončení války na Ukrajině. Dále je tam zmíněno, že není v českém zájmu předávat další pravomoci EU, nepřipustit energetickou závislost, nepodílení se na aktivitách, které by dále rozšiřovaly ekologické regulace a také se nebude oslabovat princip jednomyslnosti. Tedy, žádné zrušení práva veta, Pávku! Ale zato je tam hodně o ekonomické diplomacii.

Člověk si normálně říká, že ty čtyři roky demonstrací a politické práce nebyly zbytečné. Konzervativní program, který zkousnou normální pravičáci i normální levičáci. Progresivisti z něj budou mít klimatickou tíseň a budou řvát jak při Trumpově inauguraci, ale to je taková příjemná třešnička na dortu.

Nenašel jsem v tom prohlášení ani nic o majetkových daních – tedy o nějakém zvýšení daně z nemovitosti. Předpokládám, že se nějak bude bojovat proti bytovým spekulantům, ale zřejmě se to bude dělat rozumněji, než pirátským zdaňováním bytů v osobním vlastnictví.

A není tam ani jednou slovo „dezinformace.“

Jediné, co mi přijde nereálné, jak za těchto okolností dojít k vyrovnanému rozpočtu. Budoucí vláda sama přiznává, že to také nebude hned, protože investice jsou zapotřebí a včera bylo pozdě. Osobně si nedovedu představit, že by se vyrovnaného rozpočtu dalo dosáhnout bez toho, aniž bychom začali řešit odliv zisků do zahraničí, ale také bych se nedivil, kdyby vláda nechtěla globální korporátčíky plašit předem a s nějakými nástroji postupně počítá, jen o nich nemluví.

Hele, k takovému programovému prohlášení je možné zaujmout jen jeden postoj:

Pomáhat a hlídat!

Pomáhat tomu, aby se co nejvíc věcí mohlo splnit, neházet tomu klacky pod nohy, ale také hlídat, aby se to skutečně plnilo. A samozřejmě, pokračovat v tom, co vládu právě k takovému programovému prohlášení dovedlo. Rozšiřovat alternativní média, budovat naši občanskou společnost, pokračovat ve vytváření podpůrných struktur, vytvářet další mediální projekty a tím se postarat, aby čtenost a dosah majnstrýmových médií dále klesaly.

Svým způsobem to bude těžší úkol než za Fialy, protože on nás semknul do houfu, což nás po všech stránkách zmobilizovalo. Měli jsme důvod pracovat, měli jsme důvod, do toho dát všechno a měli jsme důvod to platit. Budeme v tom schopni pokračovat? Budeme schopni udržet službu veřejnosti i rozsah práce, který jsme dělali? Budeme schopni dělat opozici Michprdům a jiným neziskovkám? Budeme to schopni ufinancovat? Zůstaneme aktivní, nebo se necháme ukolébat? A bude vůbec nová vláda stát o to, aby měla podporu zdola?

To ukáží příští měsíce…

… a hned dneska se dozvíme, jak pevná nová koalice je. Bude se volit předseda sněmovny.

Na závěr, jen tak pro zajímavost, dva textíky. Jeden je z programového prohlášení vlády, jeden je z preambule hnutí Stačilo:

STAČILO! je levicové a vlastenecké hnutí, které se ujímá obrany politických, společenských a sociálních výdobytků našich předků, mezi které řadíme především naši státní suverenitu, nedotknutelnost hranic, všeobecné volební právo, právo na soukromý majetek, vlastní měnu, svobodu slova, dostupné vzdělání, co největší soběstačnost, důslednou mírovou politiku, podporu tradiční rodiny, zdravotní péči pro všechny bez rozdílu a státem garantovaný důchodový systém.

Vláda České republiky bude usilovat o to, aby naše země patřila mezi prosperující, stabilní a bezpečné státy Evropy. Aby byla místem, kde mají lidé jistotu, že jejich práce má smysl, jejich budoucnost je chráněna a kde platí pravidla, důvěra a vzájemná úcta. Cílem vlády je, aby Česká republika byla zemí, kde se dobře žije, pracuje i stárne, kde se lidé cítí doma a kde stát stojí vždy na jejich straně.

POMÁHAT A HLÍDAT!

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo preferuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

241 thoughts on “Datovou schránkou…

  1. „MAJKA napsal:3 listopadu, 2025 (19:44)
    To chápu, já ale píšu stále dokola ….“

    Majko,
    klídek. Buďte ujištěna, že „porucha není ve Vašem vysílači“.

  2. Nu, zda to byl s datovkou vtip a dokonce týdne nevím, ale u mne je to naopak spíše první mínus a signál naopak v neprospěch Babiše, ale samozřejmě se mohu mýlit.

    Dosud jsem totiž nezaznamenala, že by některý předchozí prezident vyžadoval programové prohlášení od vlády, natož když ještě jím není ani jmenována a dokonce díky otálení rozvědčíka není jmenován Babiš dosud sám premiérem. Tedy právě a zrovna osobou, která programové prohlášení neexistující vlády a od nejmenovaného premiéra předem a bez opory v Ústavě takto neomaleně vlastně vůbec předem požaduje.

    Už by jen zbývalo mu tam ještě dodělat nějaké úpravy na pokyny přítele po boku nebo poradců…..

    Považte, i Zeman (a ten si troufal dost) nejdříve jmenoval premiéra, pak v 12/2021 vládu a pak teprve bylo představeno až v 1/2022 následně nějaké to programové prohlášení vlády a bez konzultace prezidenta a ne vše takto obráceně.

    Tak uvidíme, co se bude dít dále.

    1. MAJKA
      Přesně tak a navíc i prezident v sobotu a v neděli nepracuje.
      Jinak,lhát se nemá, ale optimistické vládní prohlášení je zásadou každé nové vlády.
      Když se nebude dařit, vždy se to dá na někoho svést.

      1. Omyl. Prezident je především a hlavně správní úřad a tomu se ze zákona doručuje také DS. Doručení prohlášení DS je naprosto OK!

    2. Re: MAJKA

      Taky se to dáčíst, jako Bábovo vzkaz bývalému špiónu, že už stojí na lajně konce ledna budoucího roku, tudíž že veškeré zdržování jde na špiónovo triko.

        1. som netušil že PePa107 chodil na Collège Rousseau v Ženeve, či VŠE v Bratislave, mal som zato, že je absolvent školy pochodového kroku a zelné hlávky z Opavy a Vyškova

          1. Re: kltko

            Musím vám , páč ta škola se jmenuje Univerzita rychlého plížení ve vysoké trávě, neboli URPééé Ve Vééé Tééé.
            To byste nevěřil, jak tato hlasitě vyslovená zkratka dokázala startovat lampasáky před Hadrákem.
            Ano, byl jsem svině už tenkrát a měl jsem své halekací místo v areálu pod mírným vrškem zvaným Harabaska u obce Sulislav, kde jsme blbli každé tři týdny s nácvikem divizního poplachu.
            Njn., tenkrát byli chytří, mladí a krásní i ti lampasáci, které jsem tam startoval…

        2. Pokud jde o VÚML, máte to podložené, že jí oba absolvovali? Nechci se zastávat jak PePy tak i Babiše, ale pokud nemáte, tak je to výmysl a nechápu, proč si pomáhat lží, když u obou lze jejich chování zdokladovat pravdivými údaji.

          1. Kočko,
            nevím jak Babiš, ale PePa 107 ve Vyškově nejspíš dělal „státnici“ z ML. Oproti tomu je nějaký kurz VUML, který měl substituovat středoškolské ML vzdělání, jako sedmý odvar z peček.

      1. Triko rozvědčíka není z výkonu funkce bohužel právě vůbec odpovědné (říká to Ústava) a proto je důležité hlídat hned ty mantinely jeho pravomocí a nenechat se úkolovat příliš nad jejich rámec, mohl by se z toho stát zvyk a co neprošlo Zemanovi, zde budou média ještě snad i chválit.

        Uvidíme tedy (po té povinné až demisi Fialovců na konci první ustavující schůze, mohli klidně po volbách, ale nechtěli) co a zda bude dalším požadavkem prezidenta před jmenováním vlády nové, protože žádné lhůty bohužel nemá a v demisi tu do té doby bude strašit a brát plat a podepisovat dle voleb již nelegitimní Fiala a spol…

        A to asi „pravým demokratům“ a kdejakým zájmům po prohraných volbách nakonec možná i vyhovuje, prostě uvidíme.

    3. Chápete, že když někomu něco pošlete do datové schránky, že pak nemůže tvrdit, že to nedostal, někde se to ztratilo nebo že o ničem nevěděl?

      1. To chápu, já ale píšu stále dokola a zřejmě blbě o „koze“, že sám ten požadavek rozvědčíka na programové prohlášení bez vlády neměl žádnou oporu v Ústavě a zákonech.

        Co bude žádat příště než jmenuje, když se mu (poradcům) bude takto ustupovat?

        1. Re: MAJKA

          A vy najisto víte, že PePa po Bábovi něco chtěl?
          Opravdu to nemůže být vzkaz – Milý PePo, my máme hotovo, jestli budeš zdržovat, máš „UPPDKV“?

        2. Když „ustupujete“ tak, že ze soupeře děláte blbce, mívá to smysl samo o sobě. Příště si třeba rozmyslí toho vola ze sebe veřejně dělat.

  3. OT – jsem se prave docetl, ze nam prezident zraje ve velikana. Po Masarykovi, znamem jako Prezident Osvoboditel a Edvardu Benesovi zvanym Prezident Budovatel tady mame Petra Pavla, ktery vstoupi do dejin historie coby Preizident Odpracovatel.

  4. Dočetl jsem programové prohlášení nové vlády . Celým tímto materiálem se jako červená nit zobrazuje zajištění a posílení co největší soběstačnosti , odsekání nástrojů parazitických pijavic a zastabilizování základů státu .
    Proč myslíte , že byl vybrán tento trojspolek v čele s Babišem a to s důrazem na procesy ve středu Evropy a k čemu si myslíte , že jsou posilovány základní funkce státu , s důrazem na zvýšení odolnosti ČR , vůči vnějším tlakům . A poslední úvaha . Dovoluje si toto Babiš a spol jen tak sám od sebe , nebo je to program , který jim byl dodán z prostředí vnější či globální politiky .
    Pokud se pozice státu – států zvyšuje , tak jednak je to proto , že pro nastávající průběh řízených procesů je jejich funkčnost řízení nepostradatelná a zadruhé proto , že je očekávají turbulentní časy .
    A jaké turbulence , co se týče konkrétně Evropy , to už by každý , kdo procesy sleduje , měl v určitých programových obrysech chápat .

    1. A Nawrocki má projev jako před válkou. Neustále opakoval příběh hrobu neznámého vojína, kterým měl být jakýsi 14 kluk, kterého zabili bolševici, a který předtím bojoval za Lvov s Ukrajinci. Emotivní a burcující tón, obhajoba naprosté nutnosti 5% HDP na obranu, nutnost mít nejsilnější armádu v rámci Nato v Evropě.Odkazy na Jana PavlaII. Střílel nejtěžšími kalibry – ochrana úředníků a vojáků jako hrdinů atd. atd. Není spravedlivé Evropy bez nezávislého Polska.

  5. Tak tohle se střídavě už několik dní objevuje na úvodní stránce Seznamu, aneb další variace na téma „muž s hranatou bradou nesmí projít“:

    Turek měl bývalou manželku v telefonu uloženou jako „Baculka“, soud mu napařil pokutu.

    Samozřejmě to není o Filipu Turkovi, ale to zjistí jen ti, kdo si dají tu práci na titulek kliknout…

    1. Ten titulek je clickbajt jak vrata. Je vidět, jací to u Lukačeviče jsou zoufalci, když musí takto uboze nahánět čtenost.

    2. V naší spřátelené, díky nejlepčejšímu ministrantovy v zahraničních věcech, Mauritánii musí jít dívky do vykrmovacích táborů, páč jenom tunové nevěsty jsou krásné a jenom ty muži chtějí 😀 krom teda jejich otrokářskému systému, který je vlastně inspirací pro Západ a tedy i pro naši zem 😀

    3. Že jo? Jedna si myslela, že je to zase nějaká další insinuace, ale po rozkliknutí zjistila, že se jedná o občana Turecka.

  6. Ve všech těch snahách o nápravu marasmu (to vládní prohlášení se snaží být jednou z nich) způsobené debilitou demokracie chybí určení směru kam má jít společnost a jaké reformy je nutné provést …, ty navrhované změny nejsou žadnými reformami a také nikam nepovedou …, jenom se snaží zrušit demokraticky zavedenou debilitu ….
    Proti debilitě se musí zahájit kampaň (to slovo Babiš zná) a to vytvořením nového Mimisterstva informací a osvěty …, jooo …, Kléma a komunisti věděli jak na to, soudruh Kopecký byl muž na svém místě …, a dnes by si věděl zase poradit …
    To musí být první krok …., v osvětě je potřeba v první řadě zpitomělým lidem osvětlit rozdíl mezi osobním vlastnictvím …to komunisté ze všech dalších politických zmrdů ctí nejvíce … žádné exekuce, bezdomovectví, okrádání lichváři, atd …. a soukromým vlastnictvím … to političtí zmrdi vydávají za nedotknutelné …. nedotknutelné lidmi, které zmrdi po tísíceletí okradali a stále okrádají ….
    Takže chytrolíni, konečně začněte přemýšlet co je soukromé a co osobní vlastnictví, které vám komunisti narozdíl od zmrdů nikdy nezabaví, neukradnou ……

      1. Anonyme, až s Babišem v kampani prosadíme to Ministerstvo informací a osvěty, budeš za SV -Společnost voličů, jeho vysoce postaveným pracovníkem …

  7. Moc nevěřím, že se covidoví vrazi mohou změnit (ani náznak sebereflexe či omluvy za znepříjemňování životů), ale aspoň malá naděje po letech temna, třebaže jen v podobě populistických slibů … A pokud projde Macinka s Turkem, bude víra v lepší zítřek zas o malinko větší …
    Zrušení KP a konec financování slizkých propagandistů z Kavčích hor beru jako podmínku nutnou, nikoliv postačující

  8. Pane Vidláku kdyby celý státní dluh vlastnil LID,vrátili bychom
    se k „“vládě LIDU““ a komunismus podle čínského vzoru by
    byl na obzoru !! (obzor je vzdálená krajina,ke které čím více se
    přibližujeme tím více se vzdaluje). Datová schránka – ideální
    pro referendum.Stačí vytvořit dotazník a odpovědi shromáždit
    přes datovou schránku.A máte plnohodnotné referendum.
    Někde jsem zahlédl,že Rakušan chce být místopředseda sněmovny.
    Jeho DOZIMETR,kterého se jistě aktivně zúčasnil,je spojen s 5 vraždami?
    To Kajínek je proti němu andělsky čistá duše !!!!
    Nejvíc se těším na zrušení TV poplatků a převzetí kontroly nad
    zfašizovanými medii státem.Demokracie fašistického profilu
    snad bude pod kontrolou…..

    1. Ačkoliv jsem uživatelem DS prakticky od zavedení DS do provozu, tedy od r. 2009 a vyhovuje mi, mám zato, že představa využití DS pro referendum je úplně mimo realitu. Musel byste zavést DS úplně všem (to VŠEM zdůrazňuji) kteří jsou způsobilí účastnit se referenda. Jinak by si lidé bez DS stěžovali u soudů, že byla zkrácena jejich práva. A pokud je mi známo, tak stát nesmí občanům vnucovat pouze jeden způsob komunikace se státní správou a musí jim umožnit komunikaci variantně i jinými způsoby. S tím souvisí i to, že ne všichni v tomto státě mají komunikační prostředek pro použití DS, případně nejsou schopni takový použít (stáří, zdravotní indispozice atd…). K Vašim dalším úvahám:
      Na začátku se vymezujete proti vlastnění státního dluhu lidmi a považujete to za vládu LIDU a návrat ke komunismu (kdo dnes podle Vás vlastní dluhopisy – stroje/roboti?), abyste na konci příspěvku snil o „převzetí kontroly nad zfašizovanými medii státem“, což nejde udělat jinak než znárodněním soukromého majetku, tzn. navrhujete vlastně obdobu toho, co se odehrálo u nás kdysi dávno za předchozího socialistického režimu. P.S.: Ujasněte si, co je komunismus a co jsou jeho znaky. Lze to lehce dohledat. Ani v Číně totiž komunismus nebyl a není, a totéž platí pro zbytek zeměkoule. Pouze dosud byla v některých státech, včetně nás, jistá forma socialismu a v těchto zemích vládly strany, které měly v názvu „Komunistická“. Ale komunismus, se všemi jeho znaky, dosud nikde nebyl dosažen/zaveden a není. Dokonce ani v Severní Koreji.

      1. V Dánsku znárodnili firmu bez jakýchkoliv skrupulí. Znárodnění musí být implementováno do našeho zákoníku. Na znárodnění není nic komunistického.

        1. Se znárodněním Vašeho domu nebo bytu byste také souhlasil? Vidím, že jste zastáncem totalitních metod. A nepleťte si znárodnění s vyvlastněním, to jsou dvě zcela rozdílné věci.

          1. Z kontextu ve vyjádření pana JP jsem pochopil, že mluví o tzv. „veřejnoprávních“ médiích a jejich převedení pod kontrolu státu. O soukromých médiích nabyla řeč. Za své ať si píše každý, co chce. Samozřejmě ale bez dotací a jiných příspěvků od státu.

            1. Pokud byla řeč o VP mediích, tak tam bych s převzetím samozřejmě vřele souhlasil. Byl by to první krok k tomu vzít vítr z plachet soukromým propagandistickým mediím Seznam, Novinky apod.

              1. Mimochodem, to se poměrně málo ví, ale Seznam (a jeho dceřiné společnosti) pobral od státu 84 dotací v objemu přes 100 milionů Kč…

            2. V prvním kole je třeba přestat používat pojem „veřejnoprávní“.
              Je to prostě státní televize, protože zřizovatelem je stát.

              Pak už není tak složité vyargumentovat přechod financování z peněz od plátců daní (dnešní poplatek) k penězům vybraným od plátců daní (dnešní daně).

              1. Především není pro účely zákona definována veřejnoprávnost jako taková, takže mluvit o veřejnoprávní televizi je asi jako mluvit o „třináctém měsíci v roce“ 😀

            1. Není. Zloděj vás vyvlastní a s národem to nebude mit nic společného. A např. pohádráková privatizace byla typickou ukázkou, kdy došlo k „vyvlastnění“ národniho majetku (do té doby „spravovaného“ komunisty) …

      2. Ale no tak,samozřejmě vím co píšete.Čekal jsem že to bude
        přijato s úsměvem,obzvláště ten komunismus.Protože tady
        je diskuse na určité úrovni,nečekal jsem,že toto někdo pojme
        jako moje „“vymezení““.A k té datové schránce – udělat něco
        jako „“mikroreferendum““ jen pro skupinu Vidlákových lidí.
        Potom je taková jedna zpráva oceněna asi 10Kč – ale to bych
        klidně obětoval.Lze takto posílat i soukromou poštu mezi
        lidmi.Nejde o komunikaci mezi jedincem a státem,ale ve
        skupině,kterou tato komunikace zajímá,a kdo chce může se přidat.
        Shromáždit takový průzkum by mohlo mít váhu petice – všichni
        jsou plně identifikovatelní už jen tím,že použijí datovou schránku.
        Média – i vlastněná státem – nemusí nutně popírat demokracii.
        Současná media jsou na tak nízké úrovni,že by jim zestátnění mohlo
        jenom prospět.My třeba vůbec nesledujeme v TV mnoho kanálů,
        které se projevují jako diktaturně-fašistické.Ale třeba ČT2,i kdyby
        byl plně státní a zachoval si svůj obsah,by byl akceptovatelný.
        Existuje rada (koryta) pro rozhlasové a televizní vysílání.Na co,
        když TV diskuse jsou na úrovni slaboduché pavlače a korytáře
        to nezajímá??Do diskusí jsou zváni zrádci národa,jejichž předci
        se podíleli na politických vraždách v 50. letech,a rada nic….

  9. Kdybyste šli radši stavět byty, když se na tom dnes vydělá.

    Je to práce, ať děláte jako stavební dělník, majitel stavební firmy nebo do toho dáte celoživotní úspory.

    Je vás tu dost, abyste stavět mohli. Jenže vám se nechce pracovat, vy chcete bojovat.

    Boj proti spekulantům má za následek jen to, že se vás lidi bojej, nedaj do toho peníze, bytů je málo a ceny letí nahoru.

        1. Krást chtějí právě ti „stavbaři“, dnes se jim říká developeři, aby z pronájmů měli vývar na věčné časy. Nějaká bytová nouze je nezajímá.

          1. M křídla
            Jal jsem to pochopil,tak ta snaha stavět byty,je podpořit právě rebel opět i,ale ne vlastní soukromou,svepomovnou řádovou výstavbu.
            Přes developeri bytu levnější nebudou a ani nájem.

        2. Krádež je základním stavebním kamenem kapitalismu, v němž má nejrůznější podoby. Ukradení půdy původním obyvatelům, okrádání kolonií, vyvážení nezdaněných zisků do daňových rájů apod. I soukromé vlastnictví půdy či nerostných zdrojů má v základě krádež. Prostě kdysi někdo někam přišel a zabral si to bez ohledu na cokoliv a kohokolv a od té doby se s tím už jen spekuluje a přeprodává se to. Ale na začátku stojí obyčejná krádež. Okradení jsou všichni ostatní ve společnosti a všechny budoucí generace. Jednoduše o to, že už nemůžou stejně tak přijít oni a udělat totéž. A kdyby se o to náhodou někdo neprivilegovaný pokusil jen náznakem, skončí naprosto tragicky. Ale u zlodějů typu Bakala se to neřeší. Ti si dokonce můžou dovolit v tomhle banánistánu vydávat noviny, které jsou brány za zdroj dobra, pravdy, lásky a všech správných hodnot. Co na tom, že to vlastní zloděj a podvodník.

          1. Máte naprostou pravdu. Jen bych ještě dodal, že krádež je ještě ten lepší „modus operandi“ kapitalismu. Když už není koho okrást nebo se okrádaní začnou vzpouzet, nastupuje ten horší – loupežné přepadení.

        3. A jakou obecně prospěšnou prací se živíte Vy, když tady píšete o lenosti? Určitě makáte na té stavbě, vozíte cement, podáváte cihly, že tady moralizujete, že? Předpokládám práci v Práglu, v neziskovce, či v korporátu, dohled nad rozdělováním dotací, spekulativní vlastnictví nemovitostí, vůz Tesla, o víkendu prudím na vsi kam jezdím na chalupu?

    1. Trochu úcty pane Smith – tady je to samej veterán. Já sám jsem ve zprávě o Guru Járovi díky špatně umístěném háčku přišel o levou soudnost a dodnes mám pohmožděný šmysl pro humor. Jiní tolik štěstí neměli. A co myslíte? Po rekonvalescenci jsem hrdě seděl u klávesnice, na obrazovce „Lipavský jako ministr zahraničí“, připravený na zteč… a na nějaké stavění bytů jsem neměl ani pomyšlení. Kdyby všichni pracovali, tak kdo by pak bojoval? Hm?

    2. Nacpat více peněz do stavění bytů způsobí jen to, že mezi zedníkem co pracuje a investorem přibude dalších několik pater subdodavatelských darmožroutů. Větší investice do bydlení znamená, že nájemník bude splácet větší zisky, které investor očekává. Nic víc.

      Svěřit bytovou výstavbu ruce trhu se tu udělalo a výsledkem je dnešní katastrofa.

      Jedním z řešení je neplatit této hydře peníze (protože čím víc platíte, tím více hladových „investorů“ přilákáte) a místo toho si postavit bydlení sám. Stavba svépomocí je super, vyzkoušeno, funguje to.

      Alternativně obec si zvolí starostu, co postaví pár bytovek za výrobní náklady a ty za rozumné peníze pronajme. Kde cílem není zbohatnout, ale udržet mladé lidi v obci.

      Stačilo by aby stát ulehčil stavbu svépomocí či obecní výstavbu. Bohatě by stačilo, aby důkladně provětral stavební předpisy a zákony a dost je promazal. Dotací netřeba.

      Ano tohle se nehodí do velkých měst. Ale tam ať jim to vyřeší Piráti a jim podobní, které si tam volí.

    3. Pane Smithe,
      mám za sebou rekonstrukci jednoho velkého domu s třemi byty z čehož bylo nutné zrekonstruovat dva, postavený jeden podsklepený rodinný dům 4+kk s garáží, postavenou jednu garáž, pomáhal jsem s rekonstrukcí jednoho statku a jedné roubenky, s výstavbou domu 4+kk a teď po víkendech a odpoledních pomáhám s rekonstrukcí synova domu. Je to dost a můžu už občas něco utrousit a nebo mám zalézt někam do díry?

  10. Ohledne vysledku voleb a cinnosti budouci nove vlady je vse otazka duveryhodnosti ANO. Jedno obdobi jsme jiz s ANO prozili, obdobi, kdy nam vladla covidova narizeni vlady ANO pozdeji rusena soudy pro rozpory se zakony Ceska. Ani v jinych vecech nas Babis proti Bruselu nechranil, vsechno jim tehdy schvalil.

    No, vsichni asi vime, ze „papir“ snese vsechno, i kdyby byl poslany datovou schrankou. Ja Babisovi neverim, neni to clovek, ktery by za Cesko v Bruselu bojoval.

    Radost Vidlaka je velmi, velmi predcasna.

    1. Byly jiné podmínky.
      Covid? Co o tom kdo věděl? Papírový tygr nebo mela lidstva. Epidemikové hlásili metla.
      Boj s Bruselí tehdejčí ČSSD a opozicí v zádech? Sebevražedná mise.
      V Bílem domě k tomu kolektivní Binden.

      Dnes?
      ANO je v jedné frakci s Orbánovým FIDES.
      Trumpův fungl nový velvyslanec v ČR již měl s Babišem jednání.
      Programové shody ohledně green dealu, migrace, jsou téměř absolutní. V tom směru je také téměř absolutní podpora veřejnosti.

      Já to spolu s Vidlákem vidím také optimisticky.

      1. Admirale, absolutne nesmyslny nazor.

        At jsou podminky jakekoli, tak zejmena vlada musi dodrzovat zakony statu. Ani covid nemohl byt duvodem k jejich porusovani.

        Clovek v pozici predsedy vlady, jehoz ministri tehdy hrube a opakovane porusili zakon, je proste kurva, ktera nam nema pravo vladnout.

        1. Proč si myslíte, že Babišova vláda hrubě a opakovaně nedodržovala zákony státu? Protože to tvrdily ty samé soudy, které příkladmo odsoudily Waltra Krafta nebo paní učitelku Bednářovou? Ty samé soudy, které rozhodly, že Pitomio není urážka, ale oprávněná kritika, a že označení SPD za fašistickou stranu je oprávněné? Ty samé soudy, které za výrok „dostali ochutnat vlastní medicínu, dobrá práce???“ na adresu islamistů poslaly člověka do krimu na 7 let, ale výroky typu „Russáky je třeba smést z povrchu zemského“ nebo „komunisty ze Stačilo! nahnat do plynu“ je nechávají naprosto klidnými? Ty samé soudy, které za výrok „je třeba naházet je všechny do Vltavy“ na adresu Fialovy vlády poslaly Čermáka na šest let do krimu, ale uveřejnění seznamu senátorů, kteří hlasovali proti ratifikaci Instanbulské úmluvy, spolu s výzvou k jejich defenestraci, jakousi progresivistickou influencerkou s příznačným jménem Nikol Leitgeb, nechaly bez povšimnutí?

          Nenechte se vysmát. Tyhle soudy nerozhodují podle zákona, ale podle toho, pro/proti komu se rozhoduje. Úplně stejné žaloby by v případě, že by ta rozhodnutí přijímali Fiala, Rakušan a Válek, okamžitě smetly ze stolu.

  11. V médiích se vyskytují dezinformace, prý jako součást propagandy záměrně šířené, za účelem oklamání lidí. Je toto jedna z nich, nebo není?

    MEZINÁRODNÍ POLITIKA
    https://www-pronews-gr.translate.goog/category/kosmos/diethnis-politiki/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=wapp

    Pedofilové jsou u moci, doslova u moci, a to je vhodné k tomu, aby měli naprostou kontrolu,“ řekla Candace Owensová, politická komentátorka a autorka známá svými konzervativními názory, často označovanými za extrémní.
    Uvedla také, že mnoho z těch, kteří jsou u moci, jsou psychopati, kteří chtějí škodit: „Není náhoda, že Justin Trudeau je gay, stejně jako Barack Obama, Zelenskyj a Macron, kterého v mládí zneužíval trans muž, se kterým se později oženil.“

    Ještě že u nás jsou všichni hodnotově ukotvení a že tady nic takového není.

  12. Nooo …, napsané je to vládní prohlášení hezky …, ale kdo a za co to všechno udělá ..
    Nejsou schopní a pracovití lidé, jsou jenom degeneráti a pochlebnící vládnoucí opičí „právní moci“ ..
    Cožpak Babiš má minimálně Školu práce, jako měl Baťa, nebo dokonce Vysokou politickou školu jako měla KSČ, má kulové, jeho tlupu jako ty ostatní tvoří jenom jeho patolízalové a zakládající přeběhlíci z jiných provařených opičích stran …..
    Kádry rozhodují vše, to řekl Stalin, a jedině číňané mimo rusů to pochopili …
    A za co se všechno udělá …., když celá KoZa kolem nás je na mizině …

    1. Tak to je a ještě dodám,že se podařilo demokratům nejen zničit Československo ,ale změnit étos národa jako válečného štváče a Babiš bude jen kývat hlavou.

    2. Jo , „ktere se ujima …
      Dalsi je, „vlada CR bude usilovat“..
      Kdo se ujme konkretne a jak a jak vlada bude usilovat , to nikdy nereknou..Ktery se abstraktne uuuujmou a budou abstraktne uuuuusilovat a to je presne proc, to vsechno a vzdycky de rovnou a rychle ,
      do konkretni a skutecny pr…le..

    3. Maxime 1 – je to tričko na startu,počkejme,jak poběží.Nyní ještě
      Velký Bocian nevládne,a prohlášení je jen společenský oblek.
      Trpělivost.Měl 4 roky na přípravu,a jestli něčemu u něj věřím,
      tak tomu,že nezahálel.Není jako politici KoZa,kteří vystupují
      tak,že hlaholí,kolik na co dali peněz (a které rozkradli),a chovají
      se jako by bylo vykonáno….

      1. Jardo …, tak dobře .., Babiš je pracovitý i svým způsobem schopný …., ale nemá při sobě dost podobných lidí, a v té „kádrové práci“ to nezvládá …

  13. OT: „Od 1. října začali dánští farmáři krmit krávy krmivem Bovaer, aby snížili emise do ovzduší.Je to součást nařízení, které vyžaduje používání krmiv snižujících produkci metanu. Ale něco se velmi zvrtlo .Zemědělci najednou hlásí, že s krávami něco není v pořádku. Krávy začaly produkovat méně mléka. Některé krávy dokonce kolabovaly a musely být utraceny. Nyní se objevily podezření, že by za to mohl být zodpovědný přípravek Bovaer. “

    Pry je to toxicke… kam se clovek podiva, tam podraz.

    1. Autory nařízení zažalovat za týrání zvířat.
      Vzpomínám si, jak psal pan EU poslanec pan doktor David, když byl členem nějakého zemědělského výboru, že tam nějaký irský EU poslanec navrhoval, aby se kravám přidávalo do krmení živočišné uhlí aby tolik neprděly. A tohle rozhoduje o našich životech. Nejdřív hloupá nařízení vyvraždí zvěř a pak dojde i na nás….vlastně, i to už se za kovidofašismu dělo.

      1. jste zavilej zemědělec a protestujete proti našemu nařízení utratit všechno od vašeho dobytka až po křečka vašich dětí? no tak teda dobře, ale, rozumíte, příroda se chránit musí a se zlým, zlým kysličníkem se bojovat prostě bude! takže budete dávat kravám protikysličníkový a protimetanový žrádlo.
        chcípnou po něm samy.

        1. Tak to odlehčíme…Pláníčkova metoda jim asi nic neříká. Kdyby jim vylíčili kravíny a pouštěli hudbu, tak by, při troše dobré vůle, mohly toho mléka dávat víc – aj dyž je jim blbě…tak jak prasata, která sice nežerou kyselý, ale při troše dobré vůle…šmarjá, jak ta EU připomíná 50. léta…akorát je ještě blbější…

    2. Vevča:
      No to jsou mi farmáři. V životě jsem krávu nechovala, ale i mně by to napadlo, že není dobré takhle kecat mamičce přírodě do jejího díla.

    3. Ti kdo to nařídili by měli dostávat také krmení Bovaer a pokud budou dávat méně mléka, tak by měli být také utraceni.

      1. Vevča má asi info z minulého roku. Ale je dobře, že to tady nahodila. Je to strašné zvěrstvo, takto týrat zvířata a trávit tím i lidi. Důležité je o tom mluvit a této šílenosti předejít.

  14. Pane domácí,
    Babiš o Vás jako o svém zaměstnanci moc dobře věděl.
    Má přece na každého složku (říkali to postižení) a tedy jeho lidi viděli i četli, co děláte a píšete a šéfovi do doporučili, protože sami by nic lepšího nevymysleli.
    Já bych to pokládal za nesmírnou poctu, jestli je to opravdu obšlehnuto od Vás, se vším všudy!

    Slušelo by se, poslat panu Babišovi poděkování, že jste byl k okopírování vybrán právě Vy, kdož je autorem těch myšlenek a nápadů.
    A poslat mu na na všechno, co od Alternativy a Vás převzal, copyright za symbolickou korunu.
    Protože to bude často a hrdě znít v médiích – a v porovnání s jeho minulým počínáním budou lidi pochybovat, že je to z Babišovy hlavy.
    😀

      1. Dalo by se to napsat i tak, že Stačilo! je jediná mimoparlamentní strana, která dokázala prosadit svůj program.

  15. Ano, tohle je moudrá reakce, po vyšumění všeho ostatního. je to vlastě to moje: „dobře bude, až se (konzervativní) pravice a (konzervativní) levice přestanou hadat, jestli tou cestou vpravo, nebo tou cestou vlevo, a vydaji se společně (a konečně) na cestu“.

    Můžou jít třeba každý po jiné krajnici, ale ta cesta je společná – od liberálního a neomarxistického hnoje …

      1. Jo, jenže to je právě ten kumšt, přimět „ty samé“ lidi, aby to zkusili jinak. Aby se řídili Svatoplukovou radou, a vzali si poučení z toho, jak dopadlo to budování babylónské věže …

        1. Jednou jsem na novém (a hodně blbém) kruháči odbočil doleva.
          Jde to.
          A tam, kde se jezdí vlevo – třeba v Malé Británii – se odbočuje vlevo běžně.

          1. Některé kruháče se staví v ČEZku podle anglických zvyklostí, jiné podle nařízení Adolfa. Obecně pak platí, že v ČEZku se dá s kruhového objezdu odbočit doleva, doprava a dokonce i do příkopu. Závisí to jen na preferencích každého řidiče.

            1. Na to netřeba žádné fantazie, jednoduše na vstupu kruhového objezdu zahnete doleva. Si to vyzkoušejte, je to jednoduché, prosté i elegantní. Po pár tréninkových pokusech to dostanete pod kůži a další nájezdy doleva budou už automatické.

              1. Švejk:
                Tak jo. Máme tu kruháč s pěkným kopečkem a je pravda, že loni to jeden trambus vzal vlevo. Zkusím to taky. Yetík by to měl zvládnout. 😎

            1. čára je jen barva na zemi, značka není zeď, a svodidla tě vrací zpátky do hry. Ale bacha na ty dementní zelené sloupky.

              1. V Britsku ani nepotřebují čáru, vystačí si s tečkou. Namalujou ji uprostřed křizovatky a iha, je z ní kruhový objezd.

                Ale pro naši státní správu by to bylo naprosto nepřijatelně levné řesení. Neměli by za co utrácet dotace ….

  16. Naše zahraniční politika by měla prezentovat náš stát jako chrupavku v kloubu, jako žádaný element na rozhraní východu a západu. Který si obě strany budou hýčkat a šetřit.

  17. Tohle zní podobně jako „prohlášení o vítězství Ukrajiny a zabrání Krymu“.

    Nu což, počkáme a uvidíme. Kdyby se třetina z toho realizovala a třetina aspoň začala realizovat, budu prosazovat prohlášení Vidláka za svatého nebo něco takového.
    Třeba že se „Zasloužil o vítězství rozumu nad politikou!“ A bronzovou plaketu do Parlamentu! Pozlacenou!

    Ale protože jsem naprostý pesimista a cynik, vím, že to neprojde. Ale aspoň to zkusíme, že?

  18. Jsem přesvědčen, že Vidlák ví velmi dobře, že to, co píše v dnešním článku, se mohlo podařit jen díky tomu, že se Stačllo! nedostalo do Sněmovny, přesněji řečeno, že se tam nedostalo tak, že by získalo ještě více hlasů na úkor vznikající koalice. Že by ubralo hlasy současné koalici + Pirátům, o tom si nejde nechat ani zdát. Volební výsledky hovoří jasnou řečí – Koalice „Spolu“ /ODS, TOP 09, KDU ČSL/ získala letos o 180 559 více hlasů než v roce 2021 a Starostové + Piráti dokonce více o 296 275 hlasů.
    Je to k zblití, ale je tomu tak.
    Strany současné koalice + Piráti tak oproti roku 2021 posílili o skoro půl mega hlasů, přesně o 476 834 hlasy.

    Takže pro všechny, co pláčí nad výsledkem Stačilo! – zkuste aktivovat kousek zdravého rozumu, je-li kde.
    A Vidlákovi přeju, aby kromě chvály nástřelu vládního programu koalice ANO 2011, Motoristů a SPD už také přiznal to, co píšu výše.

    No, a nakonec – přejme si, aby věci dopadly, jak mají a jak jsou narýsovány.
    Protože s PePa na Hradě, s bruselskou kohortou a washingtonským mluvkou v dvojjedinné roli s drábem. si nemůžeme být jistí ničím, dokud na tom není pečeť s otiskem „prstenu“.

    1. Zkuste aktivovat rozum vy, když už se jím tak oháníte, a zjistíte, že při výsledku nad 5% by prostě Stačilo bylo dalším členem koalice a ta by neměla jen 108 křesel, ale více.

        1. Kdyby z vás padaly alespoň pokusy o argumenty tak, jako z vás padají pokusy o nechutné urážky, které se ale stejně nikoho nedotknou, nebyl byste zde za primitivního trolla.

          1. Stran těch „argumentů“ a „nechutných urážek“ – co kdybyste se třeba postavil se svým prázdným tlacháním proti zrcadlu, a následně se vrátil k mým komentům zde a zkusil pochopit /asi stěží/, kolik v nich je skutečných argumentů a kdo začal „ad hominem“ s urážkami.
            A pokud jde o „primitivního trolla“, tak vám asi nedochází statistika nespočetnosti vašich vlastních kydů na těchto stránkách oproti mým komentům.
            Na závěr zopakuji, co jsem tu ž před chvílí zavěsil vůči jiné osoby –
            „Ale své přesvědčení si držte.
            Je to váš identifikátor.“

            1. S urážkami jste začal vy a to hned v prvním příspěvku, když jste všechny, co pláčí nad výsledkem Stačilo podezříval, že nemají kde aktivovat kousek zdravého rozumu. Dále jste hned útoky eskaloval doporučením zajít k Chocholouškovi a dehonestací diskutující ho. S analýzou začněte u sebe, potřebujete to víc, než Stačilo!

              1. Co kdybyste někdy přišel i s nějakým svým názorem na předmět článku nebo diskutované otázky?
                Nikoliv, jako vždycky, že vaše ctihodnost Papilio polymnestor parinda usedne na něco nebo někoho, udělá tam svou zahnědlo tečku, vznese se a letí obsí.. – eh, čo to trepem – ohlížet další místo k usednutí a u… .

                Jinak – je fajn, že mne čtete.

      1. No není jisté že by Motoristé do vlády šli, ti jsou na „komuniskty“ alergičtí..
        Nebo ano, ale vydírali by ještě násobně více..

        1. Samozřejmě, že šli, kdyby jim nic jiného nezbylo. Ono by se určitě našlo nějaké kreativní „antialergické“ řešení.

        2. Zatím není jisté, jestli Motorkáři opravdu ve vládě budou.
          Pokud bude Turek pro presidenta neprůchozí, může se situace ještě výrazně změnit…

    2. Dekuji, že používáte mé argumenty z diskuse s vámi. A myslím to upřímně…

      Akorát si nemyslím, že by přítomnost Stačilo! ve sněmovně byla nějakou překážkou. Prostě by prostě nebyla trojkoalice, ale čtyřkoalice, a garantem sociální politiky by nebylo Ano, ale Stačilo!, což by pro oba subjekty bylo výhodné.

      1. Pane „divizní“,
        nebudu na vás tak příkrý, jako na toho výše /protože tam to duní jak zvon kolokol/, ale s přítomností Stačilo v koalici s ANO, SPD a zejména Motoristy – nechcete i vy zkusit obkládek?

        1. Pane kolego, vaši neznalost tuzemských reálií omlouvá to, že jste zjevně poslední čtyři roky, kdy po většinu té doby spolu ve vládě seděla ODS, Top09 a Piráti a kdy ti poslední z nich ani nebyli potřeba k dosažení většiny, musel zjevně strávit v komatu, ze kterého jste nedávno procitl…

          1. Pane „kolego“,
            vaše politická naivita dává tušit, že jste politologii studoval na PVŠ /Pomocná vysoká škola/.
            Ale své přesvědčení si držte.
            Je to váš identifikátor.

            1. Vy jste nesmírně naivní člověk, když ještě po 35 letech rozvíjení demokratury řadou různých kreativních řešení „kvadratury kruhu“ (z nichž jedno jsem uvedl výše) věříte na zásady a rázná předvolební prohlášení. Ale to je vlastně hezká vlastnost. Snažte si ji uchovat co nejdéle. To myslím zcela upřímně.

              P.S.: Vzpomínáte si ještě, pokud jste tou dobou taky neležel v komatu, jak chtěl v roce 2006 Miroslav Kalousek, ještě mnohem větší „komunistobijec“ než Boris Šťastný, sestavovat vládu s ČSSD s tichou podporou KSČM, o kterou tehdy škemral tuším u Vojtěcha Filipa?

              1. S tou naivitou přisuzovanou druhým, to. pane „divizní“, nepřehánějte. I když to, společně se Standou „plácačkou“, myslíte „upřímně“.

                A když jste vzpomněl Kalouska v roce 2006, nedochází vám, že země a především svět, byl v roce 2006 úplně někde jinde, než o skoro dvacet let později, jako nyní.
                Jo, a také, pokud jste tehdy neležel v komatu, byste mohl /já vím, že nemusel/ vědět, co to pak Mirdu Kalouska stálo na politické kariéře.
                Pro jistotu, abyste nemusel složitě hledat, přepastuju z wikiny – „Po patovém výsledku voleb v roce 2006 se v čele KDU-ČSL pokoušel společně s ODS a Stranou zelených vytvořit vládu. Dne 24. srpna 2006 předseda ČSSD Jiří Paroubek veřejně nabídl lidovcům účast v menšinové vládě s tolerancí KSČM. Kalousek nabídku přijal i přes své dřívější sliby voličům, že se KDU-ČSL rozhodně nebude podílet na vládě podporované komunisty. Považoval to za nezbytnou cenu za zachování politické plurality a návrat k poměrnému systému. Se souhlasem předsednictva začal jednat o koalici a záměr byl následující den předložen celostátnímu výboru strany, který jej zamítnul. Předseda Kalousek a část místopředsedů pak rezignovali na vedení ve straně.“ https://cs.wikipedia.org/wiki/Miroslav_Kalousek

                Jó, Mirda, to je lišák k pohledání /stejně jako celá KDU-ČSL – kterou pak tak jako tak opustil/.
                Dialektiku, vážený, dialektiku to chce.

                  1. Jak by řekl jeden domácí klasik – to jsou paradoxy, pane Vaněk!

                    Kalousek se jeden den chce bratříčkovat s komunisty, aby se dostal do vlády, a když to nevyjde, založí si pravicově extrémistickou Top09, se kterou se vzápětí úspěšně podílí na vládě.

                    Jak říkám, pokud někdo tvrdí, že by Ano, SPD nebo snad Motoristi odmítli spolupráci se Stačilo!, když by jim nic jiného nezbylo, aby mohli vládnout, tak má zoufale malou fantazii nebo krátkou paměť.

            2. Ale aby nedošlo k nedorozumění. Taky si myslím, že je lepší (především pro konzervativní levici reprezentovanou v těchto volbách hnutím Stačilo!), že se hnutí do sněmovny nedostalo a že mu nastupující vláda „ukradla“ skoro celý program. Nakonec jde právě o ten program, ne o konkrétní strany nebo osoby. A tři kohouti na jednom písečku se asi o zrní servou méně často než čtyři.

              Buď ten program bude vládnoucí koalice poctivě realizovat, pak jí zatleskám, nebo své voliče zradí a ti pak budou přirozeně hledat alternativy. Zejména ti, kteří podle průzkumů původně chtěli Stačilo! volit, ale nakonec to pro sichr hodili Babišovi…

    3. Při takto rozdaných kartách, je Vaše „tlačení Vidláka na pilu“ celkem zbytečný, příteli. Prostě se stalo, co se stalo, ale aby Vidlák něco uznával, na to má, podle mě, sakra těsně vodřený uši z toho jeho právě prožitýho americkýho snu, neboť mnoho nechybělo a i na „vola si mohlo sednout štěstí“, bylo-li vůbec nějaký?

      Já Vám zase můžu předestřít blbíšův sen …

      … že jsem byl přesvědčenej, že Motorky sice seberou Pětihnusu hodně hlasů (není teď důležitý komu z nich), ale že se na laťce nakonec nepřehoupnou přes 5%. Naopak jsem vsadil svůj hlas na to, že se přes ni přehoupne Stačilo!, který ale nic neubere ANO, SPD, jak tvrdíte, protože se mu nakonec podaří oslovit ty, co většinově seděj doma pro už dlouholetou frustraci, zhnusení (mám na mysli bejvalý komouše a socany) i koneckonců nezájem.

      Dál jsem posuzoval Babiše, jako kdybych jím byl já, kdybych od Pětihnusu takovejch let dostával tak neskutečnou čočku. Třešničkou byl ten „můj“ zatím nepravomocnej flastr těsně před volbama. Fakt jsem, příteli, věřil, že takto zfackovanej Babiš, pokud je vůbec normální (= toť otázka???), už prostě nemůže s kýmkoliv z toho Pětihnusu jít. Takže jsem uvěřil (a mohutně ťukám do dřeva, abych to nezakřik!), co Bába před volbama řekl, že se zloději v žádným případě!

      Takže co?

      Sen pokračuje tím, že jsem snil o tom, že ANO bude atakovat 38%, SPD (tam furt moc nerozumím tomu sňatku z rozumu), ale myslel jsem si, že by tím sňatkem mohlo atakovat i 12%. No a Stačilo, že dá něco málo nad 5%.

      No a teď je tady ta Vaše otázka, co Babiš s takto ve volbách vyhřezlým výsledkem?

      Ještě jednou, já fakt nevěřil, že by Babiš povolil smočit někomu z tý Pětidemolice, i kdyby před volbama či po volbách na Staromáku veřejně popravili Fialu s jeho „čtyřiadvaceti“ nohsledy. Doufal jsem v to, že pragmatický lidi jsou zvyklý dělat s tím, co maj k dispozici, nikoliv s tím, co by bylo, kdyby bylo a že se sejde Bába, Tomio a Konečná a že zvítězí konečně selskej rozum a … nezapírám, doufal jsem i láska k týhle zemi, kdy si řeknou, že mají hodně společných průsečíků (viz současný prohlášení vlády) a že budou razit konečně politiku všech azimutů bez ideologických tanečků, šarvátek a že serou na ty dosavadní nepřekročitelný –ismy, podaj si ruce a řeknou, že: „My to tak chceme!“

      … no a pak jsem se probudil, zazvonil zvonec a mýmu hlasu byl konec!

      1. Příteli,
        a myslíte, že já jsem byl ve svých snech, nikoliv v odhadech reality, někde jinde?
        Abych byl přesnější, viděl jsem primárně nutnost porazit a vyhnat od válu fialový hnus /+ ty s bambitkami a šátkem přes jedno oko/. Za tím účelem jsem si přál, aby se Babiš spojil s kýmkoliv, jen aby se ten sen podařilo splnit. A že to byl přetěžký úkol, o tom svědčí ty součty, jak jsem je dal výše, a z nichž je patrno, že se zdejším elektorátem nepohnulo ani čtyřleté bačování téhle sebranky, naopak, že ve volebním výsledku ještě posílila. Naštěstí byla letos volební účast vyšší /o necelých 6 procentních bodů než 2021 – číselně tj. o 246 927 hlasů – což jsou mj. z poloviny – 115 514 – i ty hlasy pro fialový hnus and comp./ a /většinově, až na Stačilo!/ nepadaly hlasy „pod stůl“ jako před čtyřmi roky.
        To, že o tolik posílilo ANO /34,51 proti 27,12 %, číselně 1 940 507 proti 1 458 140 hlasů/ saturovalo i pokles preferencí SPD / 70,78 proti 9,56 % , číselně 504 537 proti 513 910 hlasů/, Motoristé jako nový subjekt přinesli 6,77 % a 380 601 KOALIČNÍCH hlasů.
        A to je ta realita, která mě probudila ze snu.
        Ale těch důvodů nereálnosti toho snu bylo více. Primárně Babiš apriori /už před volbami/ VYLOUČIL povolební koaliční spolupráci se Stačilo! A představa, že by se do Sněmovny dostalo Stačilo! namísto Motoristů, jak předpovídaly předvolební průzkumy, to by byl totální kolaps Sněmovny. Protože Stačilo!
        bylo jako koaliční partner nepřijatelné jak pro fialový hnus, tak pro Babiše. Jediným východiskem by pak byla menšinová vláda ANO + SPD za „tiché podpory“ Stačilo! /vyzkoušeno už za Babišovy menšinové vlády 2018 – 2021 ANO + ČSSD se smluvně zakotvenou tolerancí KSČM/. Tohle ale jistě nebyl ani cíl Stačilo! a navíc by to znamenalo olbřímí komplikaci pro vládnutí.

        Shrnuto a podtrženo: sněme si dál své sny, od toho jsou to sny, abychom v nich realizovali své nerealizovatelné představy. Jenže reálný život je založen ne na snech, ale na pragmatismu. Musíme hrát s kartami, jaké nám byly rozdány. A výhra i s těmito kartami je založena – jak jsem tady už „stokrát“ psal – na UMĚNÍ MOŽNÉHO, nikoliv na NEUMĚNÍ NEMOŽNÉHO.

        Přejme si, aby nám bylo dáno verifikovat na vlastní kůži to Babišovo vládnutí /nebudeme si namlouvat jak dlouho ještě…./ a abychom na tom nebyli jako Slováci, kteří sice volbou Fica a spol. skončili s progresivistickým hnojem, když ale nová vláda začala vymetat ten progresivistický Augiášův chlív, což se nemohlo obejít i bez ekonomických restrikcí vůči lidem /protože právě v oblasti ekonomiky státu ta předchozí smečka přiváděla zemi „na buben“/, „ovečkám“ se začalo stýskat po tom chlívu, ve kterém sice byl smrádek, ale teploučko, bez ohledu na sekery zaťaté ve „futrech“.

        No, a tak tu /zatím/ žijeme, a to i s „politickými trdly“, jak si můžeme jejich „roráty“ číst i na těchto stránkách.
        🙂

        1. Asi jste si nevšiml, příteli, že ten můj sen nebyl ani tak o zbožných přáních, jak by se na první pohled dalo usuzovat, ale byl založen na přetahování se dvou v Babišovi jsoucích zásadních protikladů:
          1)
          “Primárně Babiš apriori /už před volbami/ VYLOUČIL povolební koaliční spolupráci se Stačilo!
          &
          2)
          „se zloději v žádným případě!

          Zkrátka, příteli, proto jsem Vám v tom mým snu 2x zdůraznil, že pokud Babiš je alespoň trochu normální (což samozřejmě fakt netuším!!!) a je-li jen trochu pragmatickej, pak za tu neuvěřitelnou čočku a flastr, co dostal od kazišuků a hlavně za to prokazatelně neschopný bačování Fialy, jsem prostě NEvěřil (viděno zrakem blbíše!), že Babiš nechá kohokoliv z těch kazišuků smočit a že se přes velký zdráhání a tanečky nakonec přece jen přikloní kromě SPD i k Stačilo! (neb mu nakonec nic jinýho nezbyde!) a že Vidlák a spol. nebudou tak blbí, aby mu to divadlo kazili nárokováním pozic v Babišovo vládě a že mu zkrátka dají tichou podporu jako KSČM blahý paměti…a to dokonce na zlatým podnosu, pokud programový prohlášení vlády bude takový, jaký skutečně i je!

          Takže jak vidno, nesouhlasím ani s tím Vaším (“…. a představa, že by se do Sněmovny dostalo Stačilo! namísto Motoristů, jak předpovídaly předvolební průzkumy, to by byl totální kolaps „)… kolapsem“, ale je zase pravda, že vůbec netuším a neumím odhadnout (jako nevolič ANO) jistě nezanedbatelnou skutečnost , totiž co by udělali ti Babišovi zatím vše odkejvávající. Typicky ukázkový persony, který až militantně zastávají ten Váš bod 1) jsou dle mýho pro mě nečitelní a nevyzpytatelní Hlaváček se Schillerkou! Ti kdyby mohli, tak by šli nejraději HNED s těma kazišukama, než s jimi nenáviděnýma Okamurou a Macinkou. Hranolka i Karel jsou v podstatě srabové, neboť dokud Andrej dejchá, tak se ho ani omylem neodváží zaříznout. Takových řezníků čekajících na svou příležitost je tam připravených přehršel, si buďte jistej!

          Nikdo si z těch voličů ANO (a možná ani někteří funkcionáři hnutí ANO) si neuvědomujou, že kdyby, nedejbože, Bába natáhl brka, ANO by se v tu ránu rozplynulo jak pára nad hrncem a smíchala by se bez smradu a zápachu s tou zatuchle páchnoucí jedině správnou, co tu léta nevyvětratelně už máme!

          1. Příteli,
            přiznám se, že Vaše konstrukce úvah a snů jsou pro mne, jednoduššího člověka, už poněkud příliš kudrlinkovaté, a že se v nich ztrácím.
            Něco si ale pamatuji z „komunistické“ VŠ, konkrétně z dialektického materialismu, resp. ML filosofie – a pro mne jsou tyhle filosofické principy stále tím „pevným bodem, prostřednictvím něhož se hýbá s vesmírem“ /nepochybuji, že něco z toho se učilo i na Vaší stavařině/.
            Mám na mysli základní principy generující VÝVOJ, a těmi jsou na prvním místě JEDNOTA A BOJ PROTIKLADŮ a na druhém NEGACE NEGACE.
            Vy už si sám jednoduše přiřadíte, kam ve smyslu Vašeho komentu, resp. ke které jeho části, tím směřuji.

            Pokud jde o „natahování brk“, pamatuji si, že od začátku se ANO 2011 říkalo „hnutí jediného muže“. Jistěže je toto hnutí stále v jistém smyslu „v majetku“ zakladatele, ale na rozdíl od některých jiných stran či politických subjektů se vedle zakladatele utvořil okruh silných jedinců, kteří jsou s to kdykoliv otěže převzít /samozřejmě mám na mysli na prvním místě Havlíčka – ne „Hlaváčka“ – a Schillerovou, o nichž si na rozdíl od Vás nemyslím to, co tu píšete, dále pak „našeho“ Juchelku – o kterém jsem si nejdříve myslel, že je to takový tlustý bambula, on ale vedle Babiše vyrostl a dnes už dobře ví, wo co go, a v diskusních soubojích – a věřím, že i v reálné politice – to dokáže stoprocentně využít. A taky Vondráček – blbost od něj byla ta kytarová frajeřina na sněmovním stolu – a někteří další/.
            Jsem tedy přesvědčen, že ani v tom brkonatahovacím narativu hnutí nehrozí to, co musela absolvovat v rámci personální chudoby ODS, která neměla komu předat žezlo fýrera, a tak to strčili ambicióznímu nestraníkovi, z něhož vychovali fialového hnusa.

            Samozřejmě si ani za mák nečiním nárok na hlasatele „slova božího“, ale tak nějak tomu, co tu píšu, věřím. A protože na věření nějakého starce z horské „řiti“ naprosto nezáleží, tak se držím onoho hlasu lidu, o němž známý slogan „vox populi, vox dei“ říká, že je skutečným SLOVEM BOŽÍM, tak mě v tom mém přesvědčení utvrzuje volební výsledek ANO 2011 v letošních volbách. Protože sice můžu být politický naiva, ale nevěřím, že je nás takových všech skoro dva miliony, kteří tomu subjektu dali ve volbách hlas – a to o bezmála půl mega /482 367 hlasů/ víc, než v minulých volbách.

            A úplně nakonec tohoto pojednání.
            Jsem sice stařec, ale paměť mi slouží dobře. Takže vím, co předcházelo tomu z hlediska občanského pohledu nejhoršího období vládnutí po převratu, tedy šafaření fialového hnusu.
            Konkrétně, že do „seslání covidu“ to byla vláda Andreje Babiše, za které se lidu obecnému v Česku vedlo nejlépe.
            L.
            PS
            Řehtám se jak Jarda Štercl, když tady čtu, jak nějací „tydlíti“ píší, že Babiš /včetně Japončíka a rychlého dálničního jezdce/ ukradl svůj vládní program, že ho opastoval od Stačilo!.
            Protože to už hraničí s obsesí, resp. už je obsese.
            Bylo by na místě volat – „Úplatky nebrat!“

    4. Pro úplnost je dobře dodat, že i ANO posílilo, konkrétně o 482.367 hlasů.
      Nemluvě o 380.601 hlasů pro Motoristy, kteří kandidovali poprvé…
      Přitom celkově platných hlasů přibylo proti roku 2021 jen něco kolem 300 tisíc…

  19. „.. Hodně se mi líbí nabídnutí státních dluhopisů drobným střadatelům… “
    S takovým drobným střadatelem si, v případě potřeby, stát snadno vytře prdel. Od takových nehrozí mezinárodní arbitráže a soudy. To zahraniční investiční fondy, to je jiné kafe.

    1. Takhle začala hyperinflace před 100 lety v Německu. Lidé si nakupovali státní dluhopisy a obligace, pak už neměli žádné úspory a s dluhopisy a obligacemi si nakonec mohli vytapetovat záchod nebo zapalovat cigerety. Kniha Černý obelisk to popisuje.

    2. Proc nikdo nenapise ,ze jde jenom o dalsi protektoratni a prikazanou ,kolalicni vladu..
      A kazdej stoura ,aby nasel nejakej rozdil vod vlady minuly a poucoval vo tom..

  20. Pokusím se poukázat na ZÁKLADNÍ ekonomický rozdíl mezi režimem minulým a současným.
    Jestliže největší burzovní krach v dějinách v pátek r. 1929 je marginalizován jako drobné zaškobrtnutí kapitalistického systému, pak měnová reforma roku 1953 v ČSSR je vykreslována jako tragédie a okradení všeho lidstva. Jenže, cílem reformy nebylo okradení střadatelů, ale odpojení od západního měnového systému. Proč? … na to je celkem jednoduchá odpověď – aby úroky a „jiné nadhodnoty“ zůstaly v republice. Pravý ekonomický efekt spočíval v tom, že úroky a splátky úvěrů nově neodcházely z republiky. Staré byly spláceny, ale nové v podstatě nepřibývaly. V podstatě to fungovalo tak, že pro investiční akci se peníze „natiskly“ a místo splácení se stahovaly z finančního trhu, aby nevznikala inflace. No a protože socialistická měna byla podložena mj. i statky v republice vyrobenými, pak postavení nějaké fabriky zvýšilo hodnotu na straně, která „podkládala“ československou korunu a proto mohly být z oběhu stahovány jen natištěné peníze ve výši pomyslných úroků … za jistinu vznikla přece ta fabrika. Tohle je odpověď na otázku, kde komunisté brali peníze na výstavbu těch přehrad, továren, metra, elektráren a asi 2 miliónů bytů, které z většiny rozdali lidem zadara. Takže ještě jednou – v socialismu se takřka vše postavilo za peníze, které neodtekly z republiky, ale zůstaly zde. Socialistická výkonnost státu jako celku byla sice nižší než nyní, ale všechna „nadhodnota“ zůstávala zde.
    Jako poražení ve studené válce jsme museli, a dlužno dodat že s jásotem, opětovně vstoupit do západního měnového systému. Cena za to, že můžeme Kč měnit za „západní“ peníz je ovšem vysoká – z republiky odtéká neuvěřitelná výše peněz jako splátky úvěrů a úroků. Stát sice pracuje efektivněji, ale „nadhodota“ zde vyprodukovaná odtéká z republiky ven, občané z toho nic nemají. Proto jsou pravdivá protichůdná tvrzení – Fiala byl např. chválen, jak to tady pěkně řídí, ale občané se propadají po ekonomickém žebříčku dolů. Důsledkem pak je, že logicky zde tedy musí chybět peníze na investiční akce v rozsahu, které realizoval minulý režim.
    Bez opatření, které zajistí, aby většina v Česku vyprodukované „nadhodnoty“ v Česku i zůstala, je z pohledu matematiky nemožné očekávat výraznější změnu k lepšímu. Babiš klidně může vyhlásit, že podpoří dostupnou bytovou výstavbu, ale bez zajištění mechanismu, jak to financovat se bude jednat v podstatě o prázdné gesto …
    Klíčem je, aby v Česku vyprodukované hodnoty v Česku i zůstaly … v co největší míře.

      1. Penize , ty dolary a marky a nejvic dulezity ,nam vodtekaly hlavne do RVHP. Tam je rozdelovali do zaostavajicich zemi, jako Rumunsko, Kuba, africky zeme, Slovensko atd..
        My sme si mohli pozadat o pridel ,ale kdyz to tam schvalili ,tak naplanovali ,ze to obdrzime ,
        az treba za 5 let..
        Protoze bylo zrovna nejdulezitejsi pomahat , treba Albanii..A protektoratu SSSR ,ovsem.
        Na nasi ochranu.
        Dneska jde o program a system a strategii ,demokratickyho /drive socialistickyho/, parasitickyho programu ,/akademikove se postaraji vo vhodny abstrakce ,v delce , aby ty slovni maglajzy este kazdyho vodradily vod precteni , aby to nevypadalo tak skutecne/,
        dalsi totalni protektoratni zavislosti ,za kazdou cenu ,valecnyho rezimu , s podobnym prubehem a koncem.

        1. To, co jste napsal, je naprostý blábol. Zkráceně „lež“.
          Z Československa žádné dolary nebo marky do RVHP neodtékaly. Neexistovala žádná „společná kasa“, kam by členské země RVHP povinně posílaly „devizy“.
          Problém byl v důsledném embargu KoZa proti východním zemím. Státy, které byly zadluženy u bank a vlád KoZa, NESMĚLY obchodovat s Východem. Nesměly dodávat jakékoli technologie, která KoZa označila za „možné k dvojímu využití“, což bylo skoro cokoliv od auta po počítače. Ta hospodářská spolupráce ČSSR s chudšími východními zeměmi a státy „třetího světa“ byla prostě vynucená – ovšem ne RVHP, ale politikou KoZa.

    1. Nu, děda si po válce vzal půjčku na vybavení dílny. Dílnu mu sebrali, půjčku splácel do konce života. Čistě ekonomicky je Váš text validní, i když bych to spíše považoval za vedlejší efekt než záměr.

      Není to tak daleko od situace v ’90, kdy neplacení sociálního a zdravotního pojištění, DPH a faktur dodavatelům byl národní sport většiny podnikatelů, kteří v tom uměli chodit, a zakládali každý rok nové s.r.o., čímž za shovívavého shlížení vlády odsoudili k likvidaci celou první generaci podnikatelů, kteří podnikali „postaru“, tedy poctivě. Takto vznikala dnešní impéria.

      Jako obvykle s nejmenší ztrátou (mimo majitelů státu / demokracie) přežili ti, kteří nic neměli, a zaplatili to ti, kterým bylo co vzít a přitom se nemohli bránit. A tak to bude vždy, bez ohledu na -ismus.

      1. S tím dědou – tohle byla, dle mého, největší chyba minulého režimu … likvidovat ty malé. Přijatelný model byl asi v Jugoslávii, ke které jsme vzhlíželi jako k „malému Západu“. A přitom asi jediný rozdíl byl v tom, že tam ty malé nechali tvořit.
        Dnes jsme opět v druhém extrému … co k tomu dodat? Snad jen, že je na čase si vzít z obou režimů ponaučení a z obou vzít to lepší.

        1. S tím by se dalo souhlasit – ale oba víme, že se tak nejspíše v dohledné budoucnosti nestane. Dovolill bych si ale predikovat, že zkombinujeme nevýhody obou systémů, aniž bychom se alespoň přiblížili k jediné jejich výhodě.

          1. Hmm, pokud bychom predikovali jen na základě minulých zkušeností, pak zcela jistě máte pravdu – něco jako: Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždy :-).
            Nicméně, je tady jedna podstatná věc, která dříve nebyla – neexistuje už mediální monopol, resp. ti, kteří se budou pokoušet o změnu mohou mít svá vlastní média, což už dnes v menší míře máme. A tohle je skutečnost, která by, podle mého, mohla změnit výsledek,
            Ať tak nebo tak, ani já se asi podstatné změny už nedožiji.

            1. Nepodléhejte zatím nadšení – starší generace má TV, a vzhledem k tomu, že stále více má TV online, mohou si své seriály pouštět do zblbnutí kdykoliv, střední generace má různé streamovací platformy (Netflix atd.), mladí sjíždí Youtube, Instagram a podobné a všeobecně spíše více než méně na veřejné i alternativní politické kanály serou. To sjiždějí jen takoví blázni, jako my, ale fakt nejsme majorita.

            2. A jenom dodám, co píšu od začátku – dodkud nenarazíme do zdi, nic se nezmění. A přidejme Ukrajinu – až ta válka skončí, bude předložen účet. Účet, který EU reprezentace nebude schopna zaplatit ani zdůvodnit. Proto ta válka nebude smět skončit, dokud bude záležet na nich.

              1. Už delší dobu nechápu, jak může Kocour souhlasit s Vlkem. No – může, ani jeden z nich totiž není přesvědčený „pravičák“ (ani levičák) a tu a tam použijí zkušenosti ze svého života.

                K tomu, co kdo poslouchá: Aby cokoliv mělo širší dopad, musí to mít pro dané posluchačstvo/diváctvo/čtenářstvo nějakou atraktivitu. Nějaké hvězdy. Nějakého Tuckera Carlsona. Protože co se publiku neopakuje denně, se za týden rozplyne.
                Stylem něco jako Rádio Universum ales odvahou jít do sporu s opačným názorem.

                Ano, už mlčím…

              2. A ten účet budou předkládat Rusové.
                A budou chtít zaplatit, nebo nahradit úplně, ale úplně všecko – včetně případného zisku ze zmrazených financí, zmařených obchodních příležitostí, rozbité infrastruktury UA teroristy …vše se dá vyčíslit.

                Takto napsáno to asi vypadá blbě – ale myslím, že se z toho posereme.
                Všichni bez rozdílu, Slovan neslovan. Jednou jste nám škodili pod jménem Západu a pod vlajkou EU, financovali a podporovali jste zabíjení našich lidí – civilistů, tak za to zaplatíte.
                Nechci se těch soudů a arbitráží dožít, ledaže by to skončilo úplně jinak, než těmi soudy a arbitrážemi…
                A už vůbec bych nevsázel na to, že nás Rusové velkoryse nechají být.
                To v tomto střetu nikdy nedělali a ani neudělají. V SSSR jsem často viděl opak, jenže to je spoousta let a mezitím jsme stihli napáchat spoousty škod na vzájemných vztazích.
                Byť Nikolaj stále odepisuje, tak už v tom není to, co bývalo v devadesátkách a ještě i po roce 2005.
                Možná, že jde o něco jiného – a vysvětlení je mnohem jednodušší, než si myslím – nevím. Byť komunikujeme zásadně přes protonmail, tak Niko stejně jako já, už nějaký čas nevěří nikomu a ničemu.
                Stalo se tam tedy hlavně to, že kvůli pár set tisícům zblblíků tím západním pozlátkem, jakými jsme byli i my, jsou v RF komunikační sítě a „open internet“ poměrně dost monitorované. Nikdo nechce problémy..

        2. Proto taky musela být Jugoslávie rozbita a zadupána do země všemi dostupnými prostředky, protože ukazovala, že to jde i jinak…

          1. Přesně!
            Představte si, že by v časech celosvětové ekonomické krize v r. 2008 ještě existovala Jugoslávie?!

          2. Ta Jugoška žádný ekonomický zázrak nebyl. To nám jen připadalo, protože, když už někdo měl štěstí a zájezd sehnal, byl příděl dinárů omezený a byly předražené. Lidi tam vozili kafe, deky Larissa, nafukovací matrace a podobně, a Jugoši to od nich rádi kupovali. Jejich ekonomiku drželo nad vodou to, že lidi mohli jezdit na Západ dělat gastarbeitry, a vozili marky domů. Plus přijmy z turismu. Díky nabídce západního zboží v obchodech jsme si tam jako na polovičním Západě připadali. Ale stačilo porovnat, jak to vypadalo v jejich vnitrozemí, a jak u moře. To byly dva světy.

        3. My jsme s tim znarodnovanim byli nejvic socialisticky stat v RVHP.
          Ve vsech ostatnich zemich bylo male podnikani povolene a aktivni. Vetsinou byla uprava takova, ze v podniku mohli pracovat jenom clenove rodiny nebo nejaky omezeny pocet zamestnancu (cca20). Soukrome zemedelske farmy, remeslnici, pekarny , reznictvi, obchody a sluzby, turisticke ubytovani ap. byly ve vsech socialistickych zemich – NDR, Polsku, Madarsku, Rumunsku, Jugoslavii i Bulharsku. V Polsku take byly male vyrobni manufaktury, kde se napriklad vyrabelo obleceni nebo mistni potraviny. Take vsude v okolnich statech byly trznice na prodej potravin (zeleniny, ovoce, zvirat …) i drobnych vyrobku. Dokonce i v SSSR bylo vice soukromeho zemedelstvi, trznic, remeslniku a ruzneho obcerstveni, nez v CSSR.
          A v ramci CSSR bylo soukrome podnikani mnohem vice obvykle na Slovensku, v Cechach byly vsude JZD, ale na Slovensku asi tretina pudy byla obdelavana soukromniky, prodej v trznicich, v cestovnim ruchu byly soukrome penziony a kempy, bufety a restaurace, prodej suvenyru …

          1. Pokud bych mohl, Mařenko, poprosit, používejte !!! diakritiku !!! U jiných mi to nevadí, neb je nečtu, ale u Vás mi to fakt moc vadí , děkuju.

          2. Re: MD a všichni nad ní.

            Pšonkoland a potraviny, to je fakt HODNĚ dobrý vtip.
            V osmdesátkách to bylo v čs. příhraničí, jak nájezdy kobylek. Byly po nich jen prázdné regály.
            A naši komouši nám tu cpali „jedině zdravé“ nízkotučné mlíko, máslo bylo podpultovkou, na maso se chodilo do fronty ve 4 ráno, protože Pšonci.
            Jen houšť a větší kapky v těch bajkách o výkonných soukromnících. V osmdesátkách Pšonci ještě zcela běžně orali koňmi a do lesa chodili se sekyrami a pilami na „ruční pohon“.

            1. Máte pravdu co se týká potravin a vůbec celého zemědělství v Polsku. S takovým zemědělstvím, jako u nich, bychom nemohli být soběstační asi na 90 procent co se týká zemědělských komodit. Bohužel, to vše se „podařilo“ tomu „skvělému“ kapitalismu téměř zničit.

          3. Jednu alternativu jsem v osmdesátkách zaznamenal.
            V obchodních domech Prior nabízeli konfekci , kde jsem musel platit za zkracování nohavic u kalhot a žasnout nad extrémně úzkými nohavicemi. Vypadalo to, jako by obchod , dokud se neprodají krajni velikosti, nenabídl ty běžné. (Dokud se neprodají ty tvrdé rohlíky, necháme ty čerstvé ve skladu). V Družstevním obchodním domě (Centrum, Plzeň) vstala pracovnice zakázkového krejčovství, odložila Burda Mode a změřila mne . Za pár dní jsem si šel pro kalhoty, ve kterých se dalo jezdit na kole nebo šplhat na horské štíty (Šumavy) , kapsy se nepáraly a šílené na celé věci bylo, že cenově byly srovnatelné s konfekcí. V textilních fabrikách si žádné časopisy nečetli, ale to, co ušili se nedalo nosit. Po převratu chytilo zakázkové krejčovství jinou vrtuli.

        4. Nová doba si že staré doby vždycky převezme to lepší.
          To je přirozený evoluční vývoj.
          Koňské povozy byly vytlačeny automobilem, parní stroje byly vytlačeny elektřinou.

        5. Volby , poucnosti , manipulace….
          Jedna z nejvic dulezitych snah na obranu demokracie , je spolecny nekonecny usili ,
          vsecko porad vopakovat dokola../A ovsem zaroven porad kricet a vyhrozovat zmenama
          k lepsimu , to se nazejva conditioning mas/.
          Dalsi , periodicka, velka propaganda poucnyho a uskocnych bastardu, abstraktniho ,
          kriku a nekonecnyho poucovani, /dulezityho na conditioning nejdriv/, ze tentokrate ,zarucene, s kazdou novou vladou , bude vsecko jiny ….
          Takhle sou ty volby kazdy 4 roky ,taky hodne dulezity..A nalakany masy zase dou volit.
          A dopadne to jako vzdycky..

          Masy z toho vzdycky zacnou zase slintat , jako Pavlovovi psi.
          Vzdycky zacnou, /zmanipulovany podminenym reflexem/ slintat ,ale dostanou opet akorat,
          po hube.
          To je dulezity , aby si opakovane a nikdy nechteli a proto neuvedomili si ,
          nepohodlnou pro otroky , skutecnost..

    2. Pane Dvořáku, mýlíte se, když říkáte, že
      …..odpověď na otázku, kde komunisté brali peníze na výstavbu těch přehrad, továren, metra, elektráren a asi 2 miliónů bytů, které z většiny rozdali lidem zadara. Takže ještě jednou – v socialismu se takřka vše postavilo za peníze, které neodtekly z republiky, ale zůstaly zde….

      Otázka není, kde oni brali peníze, nýbrž, kde brali levnou energii a suroviny. Abyste něco vybudoval, potřebujete v první řadě ropu, plyn a uhlí. Za peníze nepostavíte vůbec nic.

      Co jsou vlastně peníze?
      Peníze nejsou ekonomika. Ani uchovatel hodnoty. Ani zvlášť dobrá zúčtovací jednotka. Jsou to pouze nároky na energetické a surovinové vstupy.
      Pokud dnes dostanete stodolarovou bankovku, rozumně očekáváte, že ji zítra můžete použít na nákup produktů a služeb. (I když s každým dalším měsícem stále méně, protože inflace neustále snižuje její hodnotu). Všechny produkty, které si kupujete, od potravin po spotřební zboží a služby, od účesu po právní poradenství, však vyžadují energii a suroviny k výrobě nebo strojům k provozu. Dokonce i samotné suroviny vyžadují energii k získání – doly používají naftu a elektřinu k těžbě rud, hutě spalují uhlí a zemní plyn k tavení kovů. Energie je ekonomika.
      Peníze tedy nejsou nic jiného než nárok na budoucí spotřebu energie: právo spustit kaskádu spotřeby energie a surovin ve váš prospěch. Pokud by tedy peníze nemohly být použity k nákupu produktů a služeb, rychle by ztratily svou praktickou hodnotu a staly by se bezcennými.

      1. My sme meli vyhodu od 45 rozbehnutyho prumyslu, kterej byl zakladem budovani a rozvoj prikazanyho,vod SSSR , nas , strategicky dulezityho statu. Slo jen o dalsi ,zase protektoratni , navazujici na predtim hitlerovsky , bezohledny zvysovani tezby a vyroby.
        Nejvic tezkyho prumyslu , pro nasi zem velice skodlivyho.S minimalnimi vydaji.
        Veznove ,pracovali zadarmo a pracujici dostavali zebracky mzdy, za ktery si nemohli skoro nic koupit mimo chleba. Zdokonalovani zotroceni mas bylo na programu , silenych , fanatickych ,teroristickych ideologu ..
        Masivni represe zastrasovali kazdyho a jen nekolik hodin absence v praci ,nebo za slovo ,to
        rozhodlo o okamzitym mnohaletym uvezneni otroka. Zvanyho soudruha.
        Uz uveznenyho na celej zivot , v neprodysne uzamceny cele, svy zeme..

        1. Vy máte opravdu hlavu vymetenou propagandou.
          Těžký průmysl byl u nás budován už od začátku 19. století. Např. Rothschildové investovali do výroby a výstavby na Ostravsku proto, že tam bylo uhlí. Uhlí = fungující výkonné parní stroje. Výkonné parní stroje = výkonný průmysl.
          Není to na Vás příliš složité?
          Už v „revolučním roce 1848“ přispívaly země Koruny české do pokladny monarchie 50% z celkově vybraných daní. V r. 1862 už to bylo 60%. To byl hlavní důvod, proč obrozenci získali na svou stranu i kapitány průmyslu v Čechách – to, že malá (naše) část monarchie fakticky financovala tu druhou, zaostalou. A z toho rekrutovalo emancipační hnutí, které vyvrcholilo odchodem z Rakouska-Uherska a založením SAMOSTATNÉHO státu.
          A zkuste se ve své slepotě podívat, jak vypadaly a (ne)fungovaly po 1. sv. válce evropské země vč. našich sousedů (hyperinflace, nástup fašismu atd.), a co naopak dokázali vybudovat naši předkové za pouhých 20 let meziválečného období. Nejen komunisté po r. 1948, ale i my z toho dodnes pořád ještě těžíme.
          Naše kotlinka nebyla žádná zaostalá vesnice, ale po Porúří druhý nejprůmyslovější region Evropy. Proč rušit něco, co funguje?
          Vy to fakt nemáte v hlavě v pořádku.

    1. Má dost prostředků na rozjetí nějakého sociálně mediálního projektu. Ale nejprve se musejí vyjádřit všichni partneři, jestli a jak chtějí spolupracovat.

      1. Jen nespat na vavřínech, žádné nejsou….

        Všechno bude, co jsme chtěli,
        úžasem jsme oněměli.
        Šlo to zcela samo,
        podívej se, mámo!

        Naše vládní prohlášení
        je jak ohně uhašení.
        můžem sklidit hadice,
        vzájemně se hladíce.

        Fiala se v pekle smaží.
        Teď už těžko něco zdraží,
        všechno bude za babku,
        Ano si dám na čapku.

      2. Vidlák:

        Není čas otálet, kdo půjde pod hlavičku STAČILO. Strana již existuje a volby již ukázaly s kým ano a s kým už ne. Dělat v této pozici nefunkční koalice se starými kádry se nemusí vyplatit. Jedna strana a dost, koalice se dají dělat až po volbách, jak nyní ukazuje budoucí vláda. Osobně bych odkopnul politické mrtvoly ČSSDé a KSČM a začal s čistým štítem, jinak to skončí dřív , než řekněš zwai.

        1. Nebylo by špatné na chvíli odložit ten fanatický antikomunismus a podívat se třeba čí peníze/majetek umožnily Stačilo podat kandidátku.

          1. Podat kandidátku stojí pár tisíc. Komunisti se zaručili nemovitostí za úvěr na kampaň Stačilo.
            Ale díky státní podpoře bude dluh rychle umořen.

            1. Nemusíte mne chytat za slovo. Pokud nemám na kampaň, těžko podám kandidátku. Bez té záruky nemovitostí by asi nebyla půjčka na kampaň, že ?

                1. Netočte se tak primitivně na slovíčkách, buďte tak hodný. Všem, kdo mají alespoň IQ 107, bylo jasné jak to bylo myšleno. A předpokládám, že vy těch PePových 107 máte také, ale o moc víc to asi nebude co?

                  1. Finance na podání kandidátky se daly sehnat snadno.
                    Finance na kampaň se sehnaly pomocí záruky Ksčm.

                    O nic jiného nejde. S vaším vysokým IQ to určitě chápete.

                    1. Tak jsem se při hodnocení vaší inteligence nespletla. Jsem ráda, že jste to odpovědí potvrdil, protože točit se na slovíčkách dokáže téměř každý blb.

                    2. Upozornit na významový rozdíl dvou slov není žádná točení.

                      Divím se, že to s vaším vysokým IQ nechápete.

        1. Ale duchovní podhoubí Vidláka je tady. Při troše drzosti se dá říct, že Vidlák je produktem kydů a kydy jsou produktem kydačů. Každý kydač má tedy svůj podíl na programovém prohlášení vlády. Někdo více, někdo méně.
          Ale kdyby to dopadlo blbě, viník bude jen jeden…

      1. Dane, na tom máte zcela zjevný lví podíl. Především jste od ANO a Motoristů hysterii médií namířil na sebe a Stačilo! Díky tomu váš program nyní může být z větší části prosazován. Lidé Fialově kabinetu Stačilo! řekli. Jen holt prostřednictvím ANO, SPD a Motoristů.
        Tuším, že jste někde napsal, že budete rád, když tyto volby budou o Vidlákovi. A ony byly. Média raději vzala na milost Babiše, jen aby neprošel Sterzik…
        Před Vámi je nyní otázka, kudy dál. Bude zde jedna silná antisystémová strana? Co bude jejím cílem? Na jaké voliče i nevoliče se soustředí?
        Hodně bude záležet na vývoji v zahraničí, ale i u nás…

        1. Včas jsem psal, že lepší malý podíl v prosperujícím podniku než velký podíl v neprosperujícím. Stalo se, ale nic není uzavřeno.

        2. Co je dnes prohlasovane za antisystemove, to bude za par roku systemove – odmitani LGBT agendy, odmitani emisnich povolenek a grýndýloveho šílení, realisticka politika a vztahy s Ruskem a Cinou, odstaveni politickych neziskovek od ceciku …

          1. „Vyrazne ovlivneni , zjevny lvi podil „, namirenej ale na sebe , genialniho ,ale zneuznanyho svetem ,ideje Vidlaka ,nikdy nezahynou a povedou ted narod a jeho vlady.
            „Hoooodne bude zalezet na vyvoji v nakym , ale nejmenovanym zahranici“.
            Lidi nejdriv se proberte z toho vseho a pak teprve zacnete bdit a pak teprve budete vedet dobre , nad cim..

        3. Je fakt, že kampaň Stačilo přihrála hodně voličů Babišovi.

          Stačilo sehrálo roli snadné kořisti, to není nic záslužného. Pokud to nebyla strategie domluvená s Babišem.

        4. Stačilo určitě splnilo svůj účel. Dokonce si Vidlák zasloužil své osobní Graubner papers (kdo ví, kdo mu to napsal a strčil do ruky), a to není málo. Stačilo pomohlo zastavit demolici.
          Co si zvolit nový název pro novou etapu? Třeba „Start!“, protože teď se bude muset budovat něco nového. A název by na novou etapu odkazoval. Už se s tím opakuji, ale někdy to neškodí.
          Babiš má roky a sám říká, že je to poslední angažmá. Je třeba, aby dostatečně rychle vyrostli noví lídři, schopní se postavit Matrixu.. To potrvá, ale času není nazbyt. Jinak máme českou obdobu emerických DEMs zpět a ještě silnější. A pomstychtivější.

  21. Takže PePa bude študovat Bábovo vládní žblepty Z POHODLÍ DOMOVA, jó?
    No TVL … !
    (((-:
    … jsem se dokonce i zasmál…

    1. Mně je zase divné, jak nikdo neřeší, že sotva PePa107 to programové prohlašení dostal, ihned se objevilo u všech lepševických méééédií.

  22. Rusko je v programovém prohlášení zmíněno nenápadně:

    vláda chce mít dobré nebo aspoň standardní vztahy s ostatními klíčovými globálními mocnostmi.

    1. No jo, jenže s ostatními globálními klíčovými mocnostmi.
      Která je ona neostatní?
      Tak mě napadá….. Jak daleko jsou v Řeži s prací na atomové bombě?

        1. Nepodceňuj českého kutila. Gramec nebo odstředivka…. Na čem Wichterle vyráběl čočky… Třeba někde v garáži už běží obohacování.

          1. Když jsi vzpomněl ty odstředivky:

            Já jsem si ze starého, luxusního gramošasi z konce 30.let (asi Parlophone) na 25cm standardky, vyrobil naprosto skvělou odstředivku k pokrytí „surového“ cuprextitu světlocitlivou vrstvou.
            Tesla začala, někdy okolo 1973-74 prodávat celé, kompletní výrobní soupravy pro systém „Grafolit“ (UV emulze, vývojka, chlorid, čistič i desky s již nanesenou emulzí), jenže v soupravě byly přiloženy desky s emulzí jen formátu asi tak menší A5.
            Pro výrobu velkých desek pro tehdy velmi populární Z6W-S pana Zída, tuněný stábl-zdrojem až na 2x10W, pro hifiklubácké TW30G, TW50S, ale i později svazarmovského koncáku do TW40 i desky do TW120, ten rozměr byl málo.
            Pro výrobu dlouhé úzké desky, do muzikanty tehdy hojně reverzně kopírované TW200 Stereo (první celo-Si koncák, s gigantickým výkonem 2x100W a už z roku 1971) už tím tuplem ne.
            V roce asi 1975 už byly v inzerátech dostupné jak 2N3055, tak i 2N3773. V Tesle pokoutně, fasované jako ND, už byly i KD503 a KD606-KD607. Oficiální VOC jednoho 15% páru KD503, jako ofiko ND do vrábelské výroby AUJ635, činila okolo 500,-Kčs —!
            Až se KD503 konečně dostaly na pulty (asi 1974-75), byla jejich MOC stanovena na 365,-Kčs/ks —!
            Kdyby ty desky v soupravě byly ve formátu A4, tak se těch zesilovačů dodnes dochovalo jistě víc 😀 Později se daly desky na stavebnice TW koupit hotové i samostatně.

            Podmínkou bylo nikoliv vyčištění cuprextitu od lehké vrstvy oxidu, ale naprosto dokonalé odmaštění, aby se netvořily nepokryté „ostrůvky“. Odmaštění v té době době skvěle dokázal trichloretylen (výborný i na čištění kontaktů), nebo i trocha Čikuli, kdo neměl k TChE přístup.

            Stačilo jen vyčistit a namazat ložiska motorku, hustou vazelínou namazat zvláštně tichý převod – šnek pomaloběžného motorku s kolem převodovky, z rotoru motorku podobného MT-5 odmontovat vířivou brzdu (motorek kolem 20W!!) a odmontovat klasický Wattův regulátor otáček.
            Na původní talíř jsem nasadil 30cm talíř s okrajem proti stékání, vyrobený z velké, hliníkové poklice na hrnec, též nalezený na smetišti – a byla z toho všeho opravdu vynikající „odstředivka“ s výslednými asi 80-85 ot./min. Motor na 120V jsem přepojil na 220V zapojením cívek motorku do série, namísto paralelního.
            Používal jsem to od půli 70.let až do r. asi 1987-88, než se objevili prvních pár odvážných „poskytovatelů drobných služeb obyvatelstvu“, kteří měli inzeráty v EI a vyráběli desky podle dodaného klišé poměrně levně – a i na vlastní dodaný materiál. Bylo to výhodné – v té době jsem potřeboval pro jeden autoservis vyrobit asi tak 30 výkonných, tyristorových a blbuvzdorných nabíječek. Tedy 30+30 zcela shodných, slušně vypadajících desek pro řídící obvod a vypínací/ochrannou automatiku.

            Celé to bylo jen provizorně vestavěno na kusu 10mm překližkové desky, natřené barvou na školní tabule, která je výborně odolná proti případně rozprsklým chemikáliím.
            Táta na mě čuměl, co že to vyrábím, neboť to šasi vestavěné v klasickém chlebníku jsem přitáhl ze smetiště polorozpadlé a rezavé jak sviňa.
            Desky vyrobené soupravou z Tesly, exponované 125W hořákem horského sluníčka, byly perfektní, bez kazů a trhlinek, na čemž měla značný podíl i rovnoměrná, přitom tenká světlocitlivá vrstva, výborně opakovatelné výsledky.

            Tehdy jsem ještě nebyl zhnilý takto kutit – a díky té odstředivce jsem vyráběl desky na TW30G, TW40, TW120 jako na pásu. Cuprextit dodával v „odpadových“ pásech 30x100cm a oficiálně za pár korun, podnik Mesit, ve kterém zásadně používali kvalitnější „modrou“ variantu cuprextitu, později se tam objevil i téměř průhledný, resp. bezbarvý materiál tuším z NDR, který měli i ve verzi s fólií 75um.

            Jó, to byly časy…a ano, brečím po tom. A nabrečím tak leda hovno, takže občas, když mám klidnější ruku, sedávám u papíru/pauzáku a třaslavou rukou kreslím.

            Naposled úpravu desky pro Tiger .01, vynikající 120W/4R koncák Dana Meyera z Radio Electronics 3/1973, celosymetrický komplementár s CFP koncem a vynikajícími parametry i zvukem.
            Dá se i dnes, po tolika letech, postavit dokonce i s původními polovodiči vesměs původu Motorola.
            Mrkni na to, je to volně ke stažení tady, klinkutím na fajfku v ročníku a měsíce se stáhne celé číslo v barvě:
            https://www.worldradiohistory.com/Radio_Electronics%20_Master_Page.htm

            Furt mě to baví, jen ty pracky už nejsou, co byly… 😀
            Už před lety všemocný „trh“ odnaučil i mnohé bastlíře myslet, naučil je lenosti i flákání – když na to zrovna někdo nevyráběl hotovou desku, nebo líp celou stavebnici, tak se do vlastního návrhu desky nikdo ani nepouští.
            Naprostou výjimkou je Pavlík Macura, úžasný člověk co nejenže ví, umí, má zkušenosti, ale hlavně i dneska stále dělá. Měl by být prohlášen za sv. Bastlíře, nebo alespoň naším králem 😀
            Omlouvám se za délku, ale je to na konci, tak to snad tolik nevadí 😀

            1. Nojo no…
              Kdysi jsme takto bastlili i v našem kulturním Ústavu – nebylo zbytí. Byla potřeba a na trhu nic. Dokonce jsme se naučili i sítotisk, aby čelní panely „vypadaly“. Maska pochopitelně fotografická. Dokonce jsme si udělali virtuální nevýdělečnou firmu JaWor. Nedávno jsem se dokonce rozněžnil – našel jsem náš mixpult – 35 let starý a stále zcela funkční.
              Neskutečné! V Ústavu jsme za tu dobu stihli vyměnit celou aparaturu 4x! Ne, že by to mělo nějaký velký smysl. Nemělo. Pouze výměna analogů za digitály přinesla pokrok v práci.

              Teď je k dostání všechno možné z Číny, sice s mizernou kvalitou, ale ta se dá výměnou tranzistorů atd. docela vylepšit, protože schema bývá okopčeno od nějaké světové firmy.

              Ale už nemám klidnou ruku a modul plošňáků taky už není 2,5 mm…

              ☹ 🤷‍♂️

                    1. Však taky jo. Zpočátku s tím měly dost velké problémy návrhové systémy, neboť naprostá většina IO a polovodičů měla vývody v „palcovém“ rastru, kdežto evropské pasivní součástky a i mnoho evropských polovodičů, ne jen z východního bloku, se dělalo v metrickém rastru 2,5 a 1,25.
                      Na pouzdru IO s 2×16 vývody už to dělá opravdu hodně. Kdo si toho palcového/metrického rastru zavčasu nevšiml při návrhu, tak mu spadla brada zpravidla až po vyvrtání, při pokusu o osazení 😀

                    2. Nevypadá. Rozteče vývodů na integráčích jsou vskutku desetina palce .Pouze, když se občas dovezly ze SSSR, měly rozteče metrické a musely se jim vývody přihýbat.Spojové desky vrtala NC mašina a ta dopředu nevěděla, odkud se to nakoupí.

      1. To je přece úplně, ale dočista tajné. I když zase ne tak tajné, jako státní rozpočet.

        Důležité bude jméno – Dana odletěla, tahle bude jistě mladší a krásnější.

Napsat komentář: Motýlí křídla Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *