18 ledna, 2026

Čtyři králové…

Generál Zalužný se vrátil na Ukrajinu. Prý všude dobře, doma nejlépe. My, hloupí dezoláti hltající ruskou propagandu samozřejmě víme, že jde o klíčovou postavu celého dramatu, protože je velmi oblíbený, ba dokonce jeho aureola válečníka zastiňovala i Zelenského. Poslední dva roky války strávil v Británii jako velvyslanec a šířil tamodtud velmi znepokojivé myšlenky o ukrajinském nacionalismu, ale také byl znepokojivě realistický po vojenské stránce.

Před několika dny také jednali Američané s Ukrajinci na Floridě. Mluvilo se o „produktivních rozhovorech,“ což diplomaticky znamená, že nikdo nechtěl ustoupit, ale neřvali na sebe a nikdo od jednacího stolu neodešel. S Witkoffem, Rubiem a Trumpovým zetěm jednali Rustem Umerov, toho času obviněný z korupce a zástupce mého oblíbeného Kyryla Budanova, kterého považuju za nejvšehoschopnějšího člověka na Ukrajině… také realistu, ale více mešuge. Mimochodem… za útoky na tankery v Černém moři stála ukrajinská SBU, čili právě Budanov.

Zelenský mezitím jednal s Macronem… jako obvykle, o ničem. Jen se na hentěch interneteh objevily spekulace, že ukrajinský prezident dostane někde azyl…

Evropské země odmítly dát Belgii záruky na čachrování se zmrazenými ruskými aktivy, Evropská centrální banka také, takže z „loupeže století“ zatím nic nebude. Zatím! Donald Trump navíc oznámil, že se Spojené státy už na pomoci Ukrajině finančně NEPODÍLEJÍ. Teď už na tom jen vydělávají. Ministr zahraničí , Rubio, zase nejede na summit ministrů zahraničí NATO. Asi se nechce vidět s Lipánkem…

Steve Witkoff jedná s Putinem, jestli bude Rusům stačit to, co zatím obsadili… a k tomu celý Donbas… Toť jsou ve stručnosti události posledních dní a hodin.

Nevím, jak vy, přátelé, ale já vidím čtyři krále. Je tady oblíbený Valerij Zalužný, za kterého kopou Britové. Ti samozřejmě nechtějí žádný konec války. Ti nejvíc chtěli, aby celá ta válka byla a Boris Johnson pro to docela dost udělal. Zalužný se v posledních dnech vyjádřil, že teď je to prohrané, ale nevadí, válku teď zmrazíme a za pár let si dáme repete.

Pak je tady Kyrylo Budanov. Chráněnec CIA. Fatalista. On řekl, že buď Ukrajina vyhraje a pak nebude problém splatit všechny válečné půjčky a nebo prohraje a pak jim nějaké splácení může být jedno. Jestli někdo zpomalil ruskou válečnu mašinérii a způsobil Rusům skutečné problémy, je to právě on.

Do třetice je tady Zelenský a jeho klika. Ti teď jsou pod tlakem NABU, ztrácejí zahraniční kontakty a zažívají přesně stejný Mnichov jako kdysi zažíval Beneš. V tom smyslu, že Francie se k nám tehdy stavěla tak, že jsme z její vůle jako stát vznikli a z její vůle nás mohou okleštit, jak chtějí, protože oni jsou našimi patrony. Teď dělají přesně totéž Spojené státy Zelenskému. Ale… tihle kluci mají hodně peněz a pořád mají Jermaka. Ten uměl budovat korupční struktury a ty nikam nezmizely. Zelenský má podporu v EU. Především ve Francii a Německu

A pak je tu čtvrtý král. Ten, o kterém se mluví jen tehdy, když se stane chyba. Ten, který se objeví v mééédiích jen tehdy, když zapomenou vyretušovat nějaký ten hákenkrojc. Andrij Bileckyj. Bílý Vůdce. Prapor Ajdar, Azov, Kraken, Pravý sektor a další. Faktický šéf nácbatalionů. Těch, které se teď už k frontě nepřibližují a klidně odmítnou nastoupit třeba do Pokrovsku, kde Ukrajina bez problémů slavně vítězí.

Už jsem tady psal, že ono to není ani tak o míru, jako o zachování Ukrajiny jako státu (a beranidla proti Rusku). Situace na frontě i v evropském zázemí je vážná, mnohem vážnější, než to vypadá v České televizi.

Podle mě Putin ně nějakou formu míru kývne. Ne proto, že by nechtěl víc. Ne proto, že by se nechal uchlácholit. Jednoduše proto, že čas dozrál a není nutné, aby zbytek Ukrajiny rozvrátilo Rusko, ale aby ji dál už rozvracel Západ. Putin si nic nepřeje víc, než aby se do sebe pustili chráněnci Britů, Američanů, Němců a Banderovců. Nač dělat válku, když bude občanská válka, že?

Události se dávají do pohybu. Prosím všimněte si, že americký mír je vlastně ještě dobrá možnost. Všechny ostatní jsou horší, než současná válka. O míru se mluví, ve jménu míru se teď všichni hemží, ale ve skutečnosti jde o zachování Ukrajiny jako státu a jako páky proti Rusku. Vlastně se tím nikdo ani moc netají. Ovšem, prakticky nikdy to nevyjde. Západní nástroje jsou zpravidla odhozeny až ve chvíli, kdy už se nedají pro nic zachránit.

Podmínky pro konec války a začátek občanské války jsou naplněny.

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

269 thoughts on “Čtyři králové…

  1. No možná nám unikla zásadní věc – válka na UA je v podstatě boj původně USA a GB společně, nyní již jen GB + KoZa proti Rusku „na UA, rukama UA a na náklady UA“..
    Takže konec bude, až bude poražen KoZa a ne jen UA, tam by se režim bez podpory KoZa zhroutil do hodiny, kdy by skončilo finacování.
    Čili hraje se velmi vysoká hra o budoucnost světa, KoZa zejména – zatím možná jen pěšáky+ střelci, dáma a král ještě stojí.
    Až ti padnou, pak bude konec i SVO..

      1. Teď zase vyletěl do luftu kus Družby.
        Náckové se k tomu hrdě hlásí, tak napjatě čekám, co vyletí do luftu ve 404.
        Počítám, že Kinžály budou zase prořezávat něco, co náckové považují za jaderně odolné.

        Naposled to byly sovětské velitelské bunkry a kryty, co měly odolat jedné megatuně, prý čtyři až šest metrů železobetonu na stropech…Na Vkontakte jsem viděl díru jak po Faustovi, tak asi 15-20m hlubokou, ze které trčely jako štětky svazky armovacího železa…
        UPPDKV. Družba je důležitá, to nenechají jen tak a bez odezvy. Jen mě nebaví čekat na typicky rusky studenou odpověď 😀

        1. Myslím, že vrchnosti v největší demokracii na východě Evropy i v KoZa je úplně u brusele, co jim orkové rozmlátí a kolik Mykolů u toho chcípne, nebo bude o hladu či v zimě mrznout.

    1. Ukrajina je jako ten cedník, co si koupila jedna inteligentní blondýna:
      „Koupila jsem cedník, a on tekl. Tak jsem ho zaletovala, a on teď necedí“ 😀

  2. Osobne si nemyslim, ze by VVP suhlasil v dohladnom case na cokolvek co zavana mierom alebo primerim.
    Kedze sa na zbytok UA nasackuje NATO – ktore ma velmi kreativne sposoby vysvetlovania si akejkolvek zmluvy.

    RF zacala viest vojnu sposobom snezneho pluhu. Staci sa pozriet co zostalo z Volcansku – a vobec nikoho to netrapi.
    Takymto stylom si rusi vykolikuju vycisteny priestor, ktory bude prazdny. A ti civili, co zostali a vydrzali aj tak absolvuju pohovor s FSB. Pri negativnom vysledku ich vyemituju naspat na UA.

    Inymi slovami, ak chce mat rus klud, musi si zobrat priestor, ktory mu klud zabezpeci. A podla mna do toho priestoru zapada Odesa a cely lavy breh UA.
    Pri mieri, kde by spadol rusom do klina niekolkomilionovy dav, ktory treba zivit a hlavne skontrolovat… je to mozno viac prace ako pokracovat v nastupenom style snezneho pluhu.

    1. Hezké přirovnání, sněžný pluh 😀
      Asi máte pravdu. I když ze začátku to vypadalo, ze si VVP chce zachovat přízeň civilniho obyvatelstva. Teď už to vypadá na pořádný „stalinec“ s buldozerem vpředu a pluhem vzadu …

    2. VVP a spol. trvají na několika konstantách. Cíle SVO budou splněny, až budou vyřešeny příčiny konfliktu.

      Rusko od roku 2008 celkem srozumitelně žádá zastavení expanze vojenských struktur NATO a jeho derivátů (formát „koalice ochotných“) do míst, kdy by pro něj mohly představovat hrozbu. USA a spol. donedávna jednali tak, jako by nechtěli rozumět. Teď už snad někdo trochu rozumí, ale pořád se snaží to uhrát na co nejmenší ústupky. USA při tom hrají malou domů i na úkor svých evropských vazalů (tzv. spojenců), kteří to těžce nesou.

      VVP ale potřebuje reálné záruky – dohodu o demilitarizaci a neutralitě celé Ukrajiny, dohodu o tom, že KoZa přestane škodit ekonomicky a nadto si ohlídá Ukrajinu, aby zapomněla na své sabotérské schopnosti. Konec „sankcí“ na ruský obchod a jeho partnery, volnou plavbu po světových mořích..

      Ještě to chvíli potrvá.

      1. Ano, to je přesné. Vlastně je to několik much jednou ranou.

        1) Dotlačili NATO v Evropě až k hranicím Ruska
        2) dohnali Rusko k SVO
        3) zruinovali ekonomicky a demograficky Ukrajinu (konkurence v produkci potravin)
        4) rozbili vzájemně výhodné ekonomické vazby mezi Evropou a Ruskem
        5) zničili z těch ekonomických vazeb plynoucí vztahy politické, zejména důvěru a ochotu ty vazby dále zlepšovat
        6) odstavili na dlouho Evropskou konkurenci a naopak prohloubili zavislost Evropy na USA

        A možná by se ještě pár much dalo přidat, ale to už není podstatné.

        1. Re: Králík´62

          Ano, o tom se tak nějak přestalo mluvit. Resp. Vladimírek nemluví nic. Asi podle něj ještě nenadešel čas k mluvení.

        2. K1962
          Není to stažení NATO, ale jejich infrastruktury (základny, laboratoře, řídící a velitelská centra, sklady, odpalovací systémy, radary, logistická centra…) na hranice 1997.

          1. Ano.
            Požadavek byl formulován takto:
            Ruská federace a všechny státy, které byly k 27. květnu 1997 členskými státy Organizace Severoatlantické smlouvy, nebudou rozmísťovat své ozbrojené síly ani výzbroj na území ostatních evropských států nad rámec těch sil, které byly na tomto území umístěny k 27. květnu 1997.
            Zdroj: článek 4 zde https://mid.ru/ru/foreign_policy/rso/nato/1790803/?lang=ru

  3. Proč se nepíše, ze hlavní problém, jsou finance USA.
    Toto všechno měla zachránit okupace Ruska.
    Přímo nápisů, Letadlo,Ukrajina,bylo do toho KoZa vsazeno příliš mnoho a je znát KoZa přijde o všechno. Co nejde přehlédnout u každého jména lze doplnit Ž tohle přece nedělá vyvolený národy,ale vyhuleny.

  4. Na hradě máme génia. Macron má výsledek IQ testu krásných 89 bodů. Test dělal ve 30-ti letech před nástupem k Rothschildovi. Možná Pávek v současné době patří k nejchytřejším vůdcům a spol. v KoZa.

    1. Tech 107 to je spolecny rodinny IQ, jak je distribuovan mezi killerem a politrukem neni znamo (ja bych vsadil na pollitrucku)

    2. Velka cast nasi novy, slovensko, japonsko turecky vlady odjela na Slovensko. Vladnutim tam ,udajne napravovat palcivy problemy nashromazdeny za ctyri roky , v Cesku.
      Zacinaji zacatek , ze Cesi zase az nakonec.

  5. No, ja si osobne myslim, ze cela obcanska valka se smrskne na to, ze nacbataliony kazdeho, kdo jen cekne a zvedne hlavu a o tu hlavu ho pripravi, nacez na UA nastane klid, misty az mrtvolny.

    Mozna se pletu, ale kazda sila, ktera mela na to se nackum postavit byla busifikovana nebo je za hranicemi. Z UA se stane jedovaty kotel nenavisti a vred na hranicich Ruska. To bude ta strategicka vyhra o ktere se vcera rozpovidal Kuleba a o kterou slo Zapadu.

    1. Zajímavá myšlenka..

      K Vidlákovi – jedním z hlavních cílů SVO je „denacifikace“.
      Takže je otázkou, zda už proběhla nebo ne, když je Bílý Vůdce stále na svobodě..
      Dokud nebude i tento cíl SVO naplněn, míru čí příměří nebude dosaženo.

      1. Jo jo… A to náckama utlačované obyvatelstvo se už začíná bouřit, hlavně zbytky ruskojazyčného obyvatelstva. A to např. tak, že kdekoli se náckové schovávají, Rusové dostanou přesné souřadnice. A pak letí drron nebo bombička… Takže ta denacifikace probíhá…

    2. Nebo vypukne anarchie a občanská válka bude eufemismus pro postapokalyptické řádění a vzájemné války warlordů. Únosy, loupeže, vydírání, obchod s otroky nebo jejich orgány, milionářská safari pro lidské trofeje. Něco jako Albánie.

  6. Každá válka i ta občanská potřebuje peníze. Mě by zajímalo , koho v této válce bude podporovat Česko? Dále Rusko. Anglie, USA a EU? Nejdřív se fijalový hnus klepal na obnovu Ukrajiny z ruských peněz a to teď padlo, stejně jako koupání Škrly na Krymu. Pokladnička Ukrajina zřejmě ještě neskončila pouť a v její síti se pohybuje hodně bludných holanďanů, včetně toho našeho upocenýho ulízance.

    Karty ještě nejsou rozdány, nic nekončí, ale teprve začíná.

    1. Naše odporná lidská bytost na hradě to řekla jasně, kohokoli kdo bude pokračovat ve válce proti RF jakýmikoli prostředky.

    2. Koho budeme podporovat?
      Samozřejmě toho, kdo bude ochoten budovat tu správnou demokracii a poskytne ty nejvyšší provize 😀😀

  7. Naše země jak to tak z povzdálí sleduji, žije pořád Ukrajinou naplno. Jako kdyby neexistovalo nic dalšího. Když jsem na Litterate dnes četl jména ukrajinských politiků, které se zřejmě dostávají na vrchol do tabulky zájemců o řízení a ovládnutí Ukrajiny, dá se předpokládat, že tamní vývoj se nikam neposune.
    S korupcí a Bandarismem na věčné časy a nikdy jinak, je heslo, které si místí střeží jako svátost.
    Skoncovat s tím se zřejmě na místě, ani napříč EU, až na pár pravicových politiků, nikdo nechystá.
    Rusům zřejmě nezbyde, než problém který mají s Ukrajinou, řešit a vyřešit svépomocí. Nikdo jiný nepomůže, nikdo jiný to za ně neudělá.

  8. Zapomínáte Vidláku na možná krále Arestoviče.

    https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/arestovic-kyjev-s-usa-diskutuje-o-zelenskeho-osobni-bezpecnosti/

    ČÍ pak je ten Arestovič koník? Bez mocného ochránce by už byl“vypadzokna“, nebo „selhalibrzdy“ a on furt běhá po světě a šíří v méédiích kacířské myšlenky, při jejichž přečtení odjišťují Azováci samopaly.

    ČÍ pak je ten Arestovič koník a jaká úloha je mu přisouzena v koncovce???

    „Pouze široký středový projekt může tvořit základ země, která chce budoucnost. Obnova může být založena pouze na silné ekonomice, silných ozbrojených silách a normálních vztazích se sousedy, včetně Ruska a Běloruska. Jakýkoli útok na občana na jakémkoli základě – jazykovém, kulturním, náboženském nebo etnickém – musí stát zastavit a veřejně potrestat. To znamená rovnost před zákonem. Pokud Ukrajina nepřijme široký středový projekt, budeme čelit další válce (a možná i více než jedné), která by mohla skončit stejnou kapitulací,“ domnívá se Arestovič.“

  9. Do třetice je tady Zelenský a jeho klika. Ti teď jsou pod tlakem NABU, ztrácejí zahraniční kontakty a zažívají přesně stejný Mnichov jako kdysi zažíval Beneš.
    ————
    Co prosím ?!?!?!?!?!?!? To snad může srovnávat jen hovado z mejnstrýmu

    1. Ale ono to tak je – Beneš tedy věřil v Západ. Věřil ve Francii – ale ta prostě klidně řekla, že jsme z její vůle vznikli a z její vůle klidně máme zaniknout. Tohle dělají Spojené státy posledních 50 let a vždycky jim na to zase někdo skočí.
      Zelenský by teď klidně mohl citovat Halase a jeho báseň Zhasněte světla.

      … a my jsme je tak milovali…

        1. Dostal. A to bez tlaku jakýchkoli smluvních závazků, zcela dobrovolně, nevratně a jednostranně (až do Trumpovy smlouvy o nerostech). Nebo o těch smluvních závazcích aspoň nevím. Kdežto s Francií mělo Československo tehdy smluv hned několik, z nichž z hlediska Mnichova měla největší význam Doplňková garanční smlouva z Locarna z roku 1925, podle které nám Francie v případě napadení Německem měla přijít vojensky na pomoc. Tu podpisem Mnichova fakticky anulovala.

          Takže to srovnávání s Mnichovem opravdu hodně kulhá.

          1. Beneš prostě věřil v západní ujišťování (a Československo za to Francii docela hodně zaplatilo). Zelenský také věřil v západní ujišťování (a Ukrajina od Západu hodně dostala).

            Ale oba jsou ve stejné pozici v tom, že Západ to ujišťování nikdy nemyslel vážně a sledoval si jen své zájmy. A teď bude Zelenský koukat, že z jeho úvah nezbylo nic… Stejně jako koukal Beneš.

            A prosím, všimněte si… jak Beneš tak Zelenský půjdou do exilu nejspíš do stejné země.

          2. Je pravda, že jediný Sojuz byl připraven přijít bránit ČSR před Němci, za podmínky, že Francie dostojí svým smluvním závazkům, a také vojensky vystoupí? Někde jsem to slyšel, ale vůbec nikde se to nezmiňuje. Dnes asi pochopitelně.

            1. Jo, ve starých učebnicích to je a taky to, že jsme se Sověty neměli hranici, proto ta závislost na dobrozdání Francie.

            2. Na „sovětské straně“ tvrdí, že byli připraveni jít na pomoc, ale Polsko odmítlo dát souhlas s průjezdem sovětských vojenských jednotek jeho územím. Možná by se Poláci mohli prohrabat archívy.

              1. Oni chtěli po moři přes Rumunsko. Oděsa je důležitá. Ale Rumuni by bývali pustili jen se svolením Francie

                  1. Re: Mk

                    Malá dohoda neměla s Frantíky nic společného, kromě jejich žvanění o hovnech.
                    V praxi se jednalo o nákupy zbraní z ČSR a to bylo asi tak všecko.

                    Malý problém se sovětskou pomocí. Z Rumunska vedla do ČSR pouze jedna železniční trať a dovolil bych si tvrdit, že pouze jednokolejka.
                    A samozřejmě vedla přes Feferóóónsko, takže vojenská pomoc asi moc ne-ééé.

                    1. To Feferonkou ne. Měli jsme tu zakarpatskou Ukrajinu, ta sousedila s Rumunském přímo, v té době.

          3. Ale to víte že to srovnání s Mnichovem se hodně protlačuje. Z Purina to dělá druhého Hitlera a z Ruska fašistický stát. A o tom to je. Podprahové vnímání je sviňa.

  10. (Zalužnyj) ale také byl znepokojivě realistický po vojenské stránce.
    ———
    Například když prohlásil, že Ukrajina by měla od Západu dostat jaderné zbraně a okamžitý vstup do NATO, Vidláku? ? ? ? ?

    1. K čemu by byl svět Ukrajině, kdyby nerozpoutala III. světovou válku?
      (Ano, je to parafráze na Putinův bonmot.)
      Jenže: V té válce nebude žádný vítěz. Jenom poražení.

  11. Připomněl bych Porošenka, ten se taky hlásí o evropskou podporu. A pořád má značnou sílu Kolomojskij, který se jen třepe na pomstu. Takže těch skupinek je tam víc.

  12. Ukrajina jako stát je stále ve vývoji svých hranic. To je obecně známé od roku 1991. Vědělo se, že projde bouřlivým vývojem, který nakonec určí její rozsah. Jen se před tím zavíraly oči. Teď si jen připomeňme osud tzv. Podkarpatské Rusi. Ta oblast byla tisíc let součástí Uher, tedy Maďarska. Po prohrané Velké válce byla Maďarsku odebrána, ač tam žilo přes stotisíc Maďarů. Samostatná být nemohla a tak se o ní muselo postarat Československo. V roce 1945 připadla SSSR. Ve světě se tomu říkalo krádež a tak by bylo správné a spravedlivé v roce 1991 Podkarpatskou Rus vrátit Maďarsku, kterého byla 1000 let součástí do roku 1945.
    Musíme si i uvědomit, že SSSR za pomoci Německa – jak se dnes velmi často tvrdí – ukradl Polsku jeho východní kresy a přidal je Ukrajině (a Litvě a Bělorusku). Bylo by tedy historicky správné je vrátit.
    Jistěže to bylo mnohem a mnohem složitější, ale uvažuji na mentální úrovni našich politiků. Z toho zcela logicky vyplývá, že stát vzniklý z velké části na kradených a anektovaných územích, musí počítat s tím, že o ně zase časem přijde.
    Turecko přišlo o téměř celý Balkán, Francie o Alžír, Británie o Indii, Rusko o Střední Asii, Indonésie o Timor, Pákistán o Bangladéš, Bolívie o pobřeží, Kolumbie o Panamu, Čína o Tajvan atd., atd.
    Proto by se Ukrajina měla soustředit na své ukrajinské jádro, to zvelebovat a upustit od imperiální národnostní politiky. Nebo se stane příkladem země, která se sama zničila.

    1. Re: strejda

      Než začnete žvanit o krádežích, možná by bylo dobré oprášit učebnice zeměpisu a mrknout do atlasu dějin. Pak byste zjistil, že tzv. ukradená území si Polsko přivlastnilo po vyhrané válce s čerstvě vzniklým SSSR.
      A jsme rázem v tzv. novověku a budeme řešit trojí dělení Polska.
      A to nebudem řešit tzv. Novorusko, že ano.

      Takže se raději spokojíme s prohlášením, že hranice se prostě čas od času mění a my, stejně jako politici s tím neuděláme vůbec nic, ať zhotovíme jakýkoli papír s jakýmikoli písmenky, která budou časem akorát dokazovat naši blbost.

      1. rusko postoupilo na tzv. curzonovu linii, která byla stanovena západními mocnostmi dle ruskojazyčného rozhraní a poláci ji přestoupili právě v oblasti běloruska, ukrajiny a litvy. a to co tam pisudčíci ve 20. letech prováděli bylo hodně podobné tomu, co jim provedli rusové ve 40. a banderovci ve 44. vlastně by se měli všichni chytnout za ruce a volat LÁSKÁ

      2. Trambusi, těžce jste mně zklamal tím, že nerozumíte psanému textu. Napsal jsem:
        V roce 1945 připadla SSSR. Ve světě se tomu říkalo krádež a tak by bylo správné a spravedlivé v roce 1991 Podkarpatskou Rus vrátit Maďarsku, kterého byla 1000 let součástí do roku 1945.
        Kde je to mé ŽVANÉNÍ o krádeži. Jen jsem shrnul, co se v našem i světovém tisku píše. Pokud to nevíte, tak já nejsem svět, jsem pouhopouhý strejda.
        Podumejte, co máte proti této větě? Naprosto vám nerozumím.
        Nedivte se, že jsem se rozhodl již nikdy nepsat něco dalšího. Nepotřebuji to.

        1. No víte, když třeba toto udělá Rusko – SSSR, tak je to „krádež“ – přitom byli vítězové a Madarsko poražení, tak o co jde..
          Když to stejné udělá Západ, tak je to „vývoz demokracie“.
          A hlavně – celý svět je ve Vašem podání jen ten slavný KoZa, chápu to správně??
          Jak dneska – „celý svět“ odsuzuje Rusko za SVO = zase se mluví jen o KOZa, zbytek světa souhlaslí s Ruskem..

          PS. Jinak můžeme jít až do dob Přemyslovců a požadovat po Polsku kus Slezska, to by byla paráda..

        2. Strejda,
          obdivujem váš zmysel pre spravodlivosť. Tak Podkarpatskú Rus treba vrátiť Maďarom, aby pokračovali v tom, čo tu začali v XIX. storočí – surovou maďarizáciou. Treba ju vrátiť Maďarom, lebo 200 000 Maďarov je viac ako 1 milión tu žijúcich Rusínov. Počujeme všade plač, ako sú Maďari na Ukrajine utláčaný (čo je pravda), ale rovnako sú na tom aj Rusíni, z ktorých násilne vyrábajú Ukrajincov. Pre nich najlepším riešením by bolo tvrdo udrieť na Kijev, aby skončil s nacistickým správaním sa voči národnostným menšinám. Žiaľ, čakať niečo také od fašizujúceho sa Bruselu je čírou fantáziou.

          1. Re: GZ

            Neberte to ode mne jako urážku, ale Rusnáci jsou pod strejdovou rozlišovací úrovní.
            Stejní podlidé, jako my Goroli. Od Tisy až po – dnes už německou – Lužici.

        3. Jen jsem shrnul, co se v našem i světovém tisku píše…

          Ne, jen jste shrnul, co pise iHojte a jine Folkiser Beobachtry – to neni svetovy tisk a vy ani nemate predstavu, co vsechno se ve svetovem tisku pise.

          Rozhodnuti schvaluji, at vam vydrzi

        4. Re: strejda

          Nazývejte si anexi Zakarpatské Ukradiny, jak chcete.
          Za vlády Ivana mohli místní feferóni žvanit, jak je napadlo, nikdo jim nenakazoval, jak mají mluvit.

          O současné vládě Vasila snad není nutno vést diskuzní klub.
          O někdejší vládě Arpáda vypovídá skutečnost, že PRVNÍ střední škola na Slovači vznikla v r. 1862 v prdeli světa, zvané Revúca, a tektéž o skutečnosti, že na Slovač museli po r. 1918 nastoupit do státních úřadů a do základních škol Češi, aby země mohla nějak fungovat.

        5. Vy ,strejda ,to mate zpatlany i s tou vasi shrnutou spravedlnosti ,z poucek ,ze nema cenu diskutovat.
          Madari byli stat ,kterej zacal prvni svetovou. Proto jim versajlove vzali 2/3 uzemi a dali Rumunsku.
          Vzali jim cely Slovensko a ZR a dali CSR. A dobre udelali.
          V 1941 , uz zase byli asi 20 let na strane nacistu ,nedockavy na dalsi valku a bezeli do SSSR.
          Proto je lepsi jim nic spravedlive nevracet.

          Madari na nas zautocili v 1919, v Bavorsku vladla taky teroristicka komunisticka vlada,
          ,clenem ty vlady byl Hitler , kterej zastupoval v ty vlade armadu, nemeckou…

          Sudetsky germani byli rakousky germani , nikoliv nemecky. Takze pro jejich sjednoceni ,jejich vudci ,zacali kricet propagandu /spolecnou zapadu a nacistu /, ze je utlacujeme , meli nejsilnejsi stranu v CSR a mohli utvorit vladu u nas kdykoliv , hned za par let , po nasem „osvobozeni“, vod nich , at zijou „osvoboditele „masaryk a benes , to jim zakazali zapad a nacisti , protoze by pak nebyli vod nas utlacovany a propaganda kricela , ze je Nemecko , nikoliv Rakousko , musi ochranovat ,ze bylo N. najednou jejich domov.
          Zase na zacatku byly lzi a vlady u nas s nima vod zacatku spolupracovaly ,masaryk to zacal
          a proto museli drzet min. zahranici agenti zapadu ,benes a masaryk , ten mensi , kterej byl z plasteliny .

          Polaci jich vyhnali skoro 10 milionu a aby na SSSR , fasisti uz nemohli a meli to daleko ,
          Stalin udelal tu, „buffer zonu „, posunul Polsko vo 200km na zapad a tech 200km polskych , si privlastnil. Protoze Stalin valku vyhral , tak diktoval, ze …
          Zadnej stat kolem SSSR nesmel bejt nepratelskej SSSR , tak mel ten Vychodni blok schvalenej zapadem. Benes to rozhodnuti a diktat provadel do 48 , jako zase pretim diktat Mnichova v 1938..

      3. Stačí se podívat do historie např. období Přemysla 2 Otakara. A zjistit co bylo české a o co jsme časem přišli

    2. A co Česko? Tomu by se taky mělo vrátit celé Slezsko, Lužice, Chebsko, částečně Horní Falc, Lucembursko, Braniborsko?

  13. Trochu mě překvapuje, Vidláku, že se poslední týden zaměřuješ pouze na zahraniční politiku.
    Jako zakladatele tuzemského hnutí, které se ve volbách přiblížilo 5procentní hranici pro vstup do sněmovny, bych očekávala, že se specializuješ na tuzemská témata, obzvláště ta, která byla blízká hnutí Stačilo!.
    Nebo s hnutím Stačilo! už nechceš mít nic společného?

  14. Na vzdory předpovědím 5demoličních politiků, že nikdo ve světě nepodá Turkovi ruku, slovenský premier Fico a ostatní členové slovenské vlády Turkovi ruku podali… asi to budou všichni také náckové…

    Na návštevu Slovenska dnes pricestoval nový predseda Poslaneckej snemovne Parlamentu ČR T. Okamura
    https://www.youtube.com/watch?v=fCRGq1UZQng

    1. Slováci (Fico a spol.) s láskou oplácejí pětikolce vstřícnost na vládní úrovni a vytvoření propagandistického zázemí pro slovenskou progresivistickou opozici.

  15. Ona je to občanská válka už teď.
    Jakýpak ukrajinský národ. Jedná se o umělý konstrukt, silně podporovaný KoZa. Už to osamostatnění/rozpad SSSR vyhovovalo hlavně věrchušce, která mohla mnohem snadněji krást. Stejně jako ve všech ostatních bývalých republikách SSSR.
    Takže občanská válka spojená se západní intervencí, podobně jako před sto lety. Doporučuju knihu Tichý Don od Michaila Šolochova, tam je to popsané realisticky. I když je to hodně smutné čtení.
    – Občas o tom píše Jurij Podoljaka. On emigroval do Ruska, ale nejmíň půlka rodiny zůstala na Ukrajině.
    – Generál Syrskij má rodiče v Rusku.
    – Zelenskij hrál (jako herec žádná velká sláva) v ruských filmech – před časem jsem pár našel na Youtube, – možná tam ještě jsou.
    – Atd.
    Když se podíváte na životopisy starších lidí, tak zjistíte, že běžně studovali v Moskvě nebo v Kyjevě a pak se přestěhovali tam nebo onam. SSSR byla prostě jedna země (starší lidé to tak zhusta pořád ještě cítí), přičemž řekněme, že asijské svazové republiky byly přece jen trochu jinde, ale Rusko, Bělorusko a Ukrajina, to bylo prostě jenom administrativní rozdělení.
    Je to, jako by ostraváci vyhlásili vlastní republiku a Praha na ně poslala vojsko. Ostrava Prahu moc nemusí (já taky ne), ale přece kvůli tomu nezačnu střílet do lidí. Ukrajinci by asi taky nezačali, ale někomu na tom našel slavném Západě to moc vyhovovalo.
    Rozděl a panuj, že. Ono to funguje a běžně se to používá.
    Konečně, ta hodná paní z USA se už před desti lety prokecla, že to jenom USA stálo pět mld. Od té doby samozřejmě mnohem víc.

    1. Ukrajina je okraj Ruska.Rusko nemá jinou možnost ,než zachvatit celé území Ukrajiny jinak budou stále problémy s EU fašismem. Kyjev i Oděsa jsou historické ruské území a basta.

      1. Basta jo, ale jen od klávesnice. Dezolátstvo ohlašuje definitivní konec Ukrajiny už minimálně tři roky a furt nic 🙂

    2. Ono to je podobné jako s bývalou Jugoslávii. Tam to taky byly vnitřní animozity a touha po tom, moci si lepe a radostněji nakrást, protože Tito to tam dlouho držel na uzdě. A když zemřel, postaral se KoZa o to, aby se do sebe pořádně pustili.

      Před soudem v Haagu měli stát úplně jiní prezidenti …

    3. Zakladni strategie a taktika zapadu. /Zjednodusene/.
      Kdyz ukrum dame nasi svobodu a penize , tak se hned zbanderujou a pudou pro nas na rusa.
      Kdyz dame germanum svobodnou demokracii a penize , tak se zfanatizujou a pudou na celou E. ,
      najednou, v prvni svetovy.
      Potom jim nakukame ,ze sou ukrivdeny,plus /krize, reparace ,inflace a ztrata uzemi/ a zase dame penize
      tak zase to pro nas zvopakujou , znova v 1939.
      Kdyz dame penize a zbrane islamum ,zacnou terorizovat pro nas koho chceme a kde chceme..
      Kdyz dame penize a lode japoncum , pobezi na rusa , v 1904.
      Kdyz jim dame zase dalsi penize , zase pobezi do dalsi valky ,uz v 1932..
      Usmernime je na pomoc Hitlerovi a zase na rusa.
      Kdyz dame Napoleonovi penize , pobezi na celou Evropu a samozrejme na rusa , pro koho asi , pro nas.
      Dobrackej ,plastelinovej Ludvik ,v zajmu zednaru ,podporoval revoluci v Usa , az Francii zbankrotoval a potom uz nebyl potreba. Byl vymenenej za Napoleona a po nem za este dalsi dva Napoleony..

      1. Zase na rusa , zase na rusa , po skonceni valky s ukrem , uz je nastoupena jako nahrada ,
        cela EU s Nato a zase na koho ….
        Ale aby zase dalsi valka splnila jejich cile..Tedy valkama jenom
        zniceni a zpustoseni obou stran , coz se v pripade Stalina a SSSR nezdarilo.
        A ted s Putinem taky ne.

  16. Vyjednavači z ušákova poklábosili v Kremlu a příště hupky šupky do létadla směr zelenáčovo doupě.
    Na další klábos.
    Že je huba nebolí.
    Ale asi je to baví, nebo co. Jsou neúnavní.
    No a střílečka na ruině může zvesela pokračovat jako by se nechumelilo.

  17. Už jsem také pochopil, proč Petr Pavel nechce jmenovat Turka. On totiž Turek má svoje vysílání na Xaver live a u Xavera soustavně agenta Pávka dost tepou. Např. Xaver nechal udělat audioknihu z vlastnoručního životopisu Petra Pavla, kdy Petr Pavel ve věku 27 let obhajoval okupaci, navíc v době, kdy už to po něm ani nikdo nechtěl.
    https://www.youtube.com/watch?v=_xqIFeVFBR8
    Jednou se tam vysílání Petra Macinky, kde byl i Turek, trochu zvrhlo, páni oslavovali, picli se a pak říkali věci, které byly už za hranou. Dodatečně tuto epizodu Xaver vymazal. Přesto asi zůstala u Pávka trochu hořkosti.

    1. Xaver taky slouzi turkistum ,vymazavanim ,co se nehodi..
      Ja bych se zase primlouval za lepsi vyjadrovani..A dokonce vim i proc..
      Tak napr. ..“jeho aureolu valecnika dokonce zastinovala“..
      Tak pochybnym generalem a valecnikem se zastinovaci aureolou se stal diky neustalymu zboznovani v medich a svymi neofenzivnimi,/implosive/, ofensivami.
      Muzeme pak s klidem napsat ,ze valecnik /umyslnymi omyly a umyslnym lhanim v mediich povysenym na valecnika /, byl za odmenu dosazen do funkce , kde je podobne ,ztroskotavajicim velvyslancem.
      Jeho repete generala ,na pomstu ,zase neslibuje prilis moc .

      Pro Putina je americky mir, zrejme Nato valka , na Rusko. Prohlasil , ze do ty valky, pude.
      A co udela a neudela s Ukrajinou ,aby nebyla „paka“, kdo vi..Asi bude zalezet na dalsim vyvoji situace…

    2. Důležitější je, že i přes taktické mlčení pávka zůstala Trumpovi za tu odpornou osobu, co by jí ruku nepodal taky trocha hořkosti.
      To bych řekl bude rozhodující.

  18. Za 35 let uteklo z Ukrajiny 19 milionů lidí. Z bídy a ze strachu. Těch zbývajících 33mio mezi sebou válčit nebude, není o co. Zahraniční pomoc zůstane v rukách mafie.
    Třetina Ukrajinců utekla, nebyli ochotní změnit poměry ve vlasti. Ti se s ní neidentifikovali, normálně se na ni vys…. Ten zbytek nebude jiný.

    1. A to dostali po převratu nejprůmyslovější oblast SSSR, nejúrodnější půdu, jadernou elektrárnu a přístup k moři. A dokázal tak akorát všechno rozkrást nebo ze své země odjet a parazitovat na okolních státech. A nasadili tomu korunu tím, že se nechali západem využít jako nástroj pro osalbení Ruska. A teď maj hovno.

      1. Tak jsme přesně popsali situaci, i bez politických geografů. Normálním selským rozumem. Proč se takhle nevyjádřují třeba Farský, Hulicius nebo Rakušan?
        Když známe minulost, můžeme minulé děje trochu protáhnout do blízké budoucnosti a moc se nesekneme. Ukrajinská budoucnost bude temná a nevábná. Jako ta naše.

  19. Zajímavý závěr, Daneli.
    Ale občanská válka na Ukrajině se nějak moc nejeví. Nejsou tam zřetelné dvě nepřáteské skupiny. Je to podobně promíchané jako u nás. Nikdo nechce ztratit ani to málo, co má a čeká se „až někdo něco začne“.
    Další diskuze je poštěkávání, k tomu se už vyjadřovat nebudu.

  20. Americký mír je pro Rusko dobrým základem k jednání. Ale ne konečným. Nyní přijdou na řadu zmrazená ruská aktiva. Dnes byl s tím obeznámen v Moskvě Witkoff.

    1. A co to rusama pozadovany smrstovani Nato , zpatky pred rok 1991..
      Rusove maji jenom asi petinu uzemi U.,ale celym zapadem z toho a vlastnim pricinenim cloumaji vazny zalezitosti..Sem nahlid na tube ,udes clouma mediama..

      „Throw an admiral under the bus“.. Chteji hodit a hazeji ted admirala pod rozjetej autobus..
      Se nazyva nejnovejsi afera , ktera otrasa a rovnou lomcuje , tema nejvyssima trunama v Usa..
      Presidentskyma a vrchne velitelskyma ,vladnima a de vo jejich zodpovednosti v dusledku ..

      Ma to na svedomi Venezuela, presneji , chystany agrese , na jenom Madura ,kterej pres vyzvy a rozkazy Trumpa , odmita uprchnout z funkce. /Muze to paralysovat utok na V./.Kdyz.
      Cely to zacalo nevinne, kdyz Us admiral , co mel na starosti celej jih americkyho kontinentu, znenadani
      a misto Madura, uprch z funkce.
      Potom senator pravil, ze ilegalni rozkazy se nesmeji provadet. Na to ,ze sou prisny mezinarodni zakony. A.Nebot provedenim sou ,se stanou ,beda, zlocin.

      Novej admiral , vyskolenej do funkce ,nevodmitnutim vykonavat ilegalni rozkazy z nejvyssich mist , ktery ale ted ty rozkazy zatloukaji.
      Tim spolupracoval na svym hozeni pod metaforicky klise , zminenyho autobusu..

      Neco velkyho ,autobus , ma prejet neco malyho , poslusnyho , ale zaroven si vzdelanim uvedomujiciho si,
      ze provadi rozkazy ilegalni, ale presto ty rozkazy provadejiciho , admirala.
      Vostatni si kdo chce muze precist z medii..

      1. Pawe,

        v tom požadavku, který zazněl z Kremlu, šlo o rok 1997. A to ještě ne, aby se NATO smrsklo ve smyslu smluvního závazku pomoci při napadení. Požadavek byl, aby státy, které v NATO byly již v roce 1997, stáhly své kontingenty a vojenskou infrastrukturu na úroveň z roku 1997.

        Smysl to dává jasný. V roce 1997 NATO a RF deklarovaly, že v sobě navzájem nevidí hrozbu a nehodlají na sebe útočit. Od toho roku Rusko dalších 25 let nikam na Západ vojensky neexpandovalo. NATO – však víte.

        Odkazy:
        1. Návrh smlouvy RF – NATO z prosince roku 2021
        https://mid.ru/ru/foreign_policy/rso/nato/1790803/?lang=en

        „Article 4
        The Russian Federation and all the Parties that were member States of the North Atlantic Treaty Organization as of 27 May 1997, respectively, shall not deploy military forces and weaponry on the territory of any of the other States in Europe in addition to the forces stationed on that territory as of 27 May 1997. With the consent of all the Parties such deployments can take place in exceptional cases to eliminate a threat to security of one or more Parties.“

        2. Founding Act on Mutual Relations, Cooperation and Security between NATO and the Russian Federation signed in Paris, France 27 May 1997
        https://www.nato.int/en/about-us/official-texts-and-resources/official-texts/1997/05/27/founding-act

        „NATO and Russia do not consider each other as adversaries. They share the goal of overcoming the vestiges of earlier confrontation and competition and of strengthening mutual trust and cooperation. The present Act reaffirms the determination of NATO and Russia to give concrete substance to their shared commitment to build a stable, peaceful and undivided Europe, whole and free, to the benefit of all its peoples. “
        https://www.nato.int/en/about-us/official-texts-and-resources/official-texts/1997/05/27/founding-act

  21. Nějak se množí útoky na civilní lodě na volném moři. To je, myslím, situace, která se nebude líbit ani Číně, ani USA, a rozhodně nikoliv Turecku, jehož tanker byl údajně u pobřeží Afriky napaden. To nejsou státy, které by si nechali něco takového líbit, na rozdíl od Německa, které si nechalo líbit zničení North Streamu.
    Jedná se jednoznačně o mezinárodní terorismus. Pokud je mi známo, pouze loď plující do Gruzie byla Ruská a plula pod ruskou vlajkou. Ostatní napadené lodi nepatřily Rusku a pluly pod vlajkami neutrálních států.
    Mimochodem, i v prázdných tankerech je dost ropy, aby to způsobilo slušnou havárii.

            1. Na pláže pokrytá ropou, k mořím, kde válečné lodě střílejí po rybářích pod záminkou, že vezou drogy?

      1. Tzv. konec války na UA zřejmě nebude koncem vůbec ničeho. UA se nejspíš roztrhá na kusy zevnitř sama, samozřejmě s podporou těch, kteří na to už čekají. A nebude pak problém připojit další území podobným způsobem jako Krym či „vzbouřenecké“ republiky. Proč to dělat násilně a v odporu vůči nějakým tamním michprdům sponzorovaných západem a školených a pasených jeho tajnými službami.

      2. imO – v jednom z návrhů řešení je Ukrajina rozdělena na tři samostatné státy. Centrální s Kyjevem, jihozápadní s Oděsou a západní s Lvovem. Rusové si Oděsu nějakým způsobem ošetří. Je tam přece ještě Podněstří.

  22. Pokud by se to teď na Ukrajině uklidnilo, bylo by možné ,,dočasně“ osekat rozpočet na výdajové stránce na armádu a pod. a tím výrazně ušetřit.

    1. Nějak mi uniká, proč by se nedal osekat bez ohledu na Ukrajinu? Též mi není jasné proč „dočasně“? A už vůbec mi není jasné, proč bychom měli vydávat jakékoliv peníze na cosi co nazýváte armádou?

      1. Tak dal by se osekat i bez ohledu na Ukrajinu, ale bylo by u toho zbytečně moc kvikotu.
        To ,,dočasně“ je v úvozovkách, protože dočasnost se měří větsinou v desetiletích.
        Stát, který neživí svoji armádu, bude živit armádu nepřítele.
        Já jsem příznivce armádního modelu Švýcarsko.

        1. Jene, opravdu myslíte, že by se tu našlo množství menší než malé v kvalitě švýcarských branců? Po všech těch proběhnuvších volbách? Jsem příznivcem Vašeho modelu, stejně tak hrdého nezávislého státu, stvořenému z hrdých nezávislých lidí. Leč myslím, že zatím (to „zatím“ je vyjádřením víry), marně.

          1. Na vojnu nastupuje branec a opouští ji voják.
            Záleží na výcviku a motivaci.
            Až budou i méédia volat o tom, jak je voják čestné povolání, jak si na vojně zdarma udělají řidičák, zbrojní průkaz a pod., jak budou mít přednost v zaměstnání ve státní správě.
            A že voják je určen k obraně vlasti na našem území a ne někde u Kábulu, nebo vAfrice…
            Pak bude i kvalitních branců dost.

    2. V mirovym planu je ale zvysit pocty Ukr. armady a poradne vyzbrojit.
      Lecos by se mozna vyresilo ,znovu rozdelenim , ale Nemecka.

  23. Teprve když jsem si přečetl údaje o tom, jak závratné částky byly na Ukrajině „odkloněny“ jsem pochopil to ohromné nadšení Fialové bandy pro Ukrajinu. Kolik a komu asi bylo z Fialovy kampeličky odneseno v igelitkách? Kolik paragrafů Trestního zákoníku bylo porušeno?
    Také nyní chápu tu snahu nepřipustit vznik nové vlády. Co kdyby nakonec PČR a státní zástupci začali dělat to, za co je platíme?

    1. Ukrajinská NABU zveřejnila odposlechy, kde se představitel „dárců penízků“ a představitel „obdarovaných“ dohadovali o velikosti odklonu. „Dárce“ požadoval 30% a „obdarovaný“ nabízel 20%. A protože finanční transakce proběhly, tak se nějak dohodli.

      1. Sou navrhy ,ze zlatej hajzl by mel bejt ted , statni znak Ukrajiny a este umistenej na vlajku
        Ukrajiny..
        Aby Ukrajina byla zlatej stat…

    1. Mohl byste se nám svěřit, zda se u českého mainstreamu, který věčně zveřejňuje nějaké dezinformace a hoaxy, dožadujete tak vehementně nějakých relevantních zdrojů? Evidentně ne, tam vám stačí, že to psali. Myslím, že se to v minulé diskusi dostatečně vysvětlilo. Prostě přestaňte prudit, diskusi tímhle fakt nerozbijete, ač se budete snažit sebevíc.

      1. V minulé diskusi se žádný turecký link neobjevil.
        Mainstream lže z principu, proto ho přeci Vidlák kritizuje.
        Tak to nesrovnávejte.

      2. JAK se to v minulé diskuzi vysvětlilo ? Že jsem to nepochopil ani já… Vidlák v politické válce padl, a ví to. Ale jeho boj nebyl zbytečný, tak jako nebyli zbytečné beznadějné protiútoky rusů v lehkých tancích BT proti německým středním. Zaměstnali, zdrželi, vyčerpávali zdroje nepřítele. Ti padlí v nich byli rozdílem mezi pár týdny které by stačili na obsazení Moskvy a tím vážné už jenom logistické a právní ochromení SSSR. To Vidlákovi nezapomeňme v této naší studené občanské válce. Věc jiná jsou jeho chyby. Toto s Pávkem a Turky není první případ kdy se nadšeně chopil do kontextu dění zapadajícího, ale zcela pochybného a nedoloženého zdroje. Viz třeba odpojování elektroměrů, a.i. Čtěme ho pro jeho styl a jako „psychohygienu“ nás dezolátů 🙂 ale neberme ho jako Písmo Svaté…

        1. Nemusíte nám tu v komickém duu předvádět, že neumíte nejen hledat, ale ani číst a pochopit napsané. Že něco nechápe tak nějak nikoho nezajímá. A Vidlák nikde nepadl, fyzicky ani metaforicky. Liberastní peklo se pro nás chystalo taky na věčné časy, a zřejmě se nedožije ani stejné dlouhé doby jako minulý režim.

          1. Já vám to vysvětlím, věc je velmi jednoduchá.
            Tak, jako Kolář řídí rozvědčíka Pávka, Já 8. Jsemtoříkal by strašně rád řídil Vidláka. Ale svéhlavý Vidlák na to pořád ne a ne přistoupit, což je mimo jiné patrně tím, že zatímco Kolář Pávka intelektuálně přesahuje, u rádobydvojice Já 8. – Vidlák je tomu poněkud odlišně. Vidlák podle všeho dobře ví, proč se od Jájsemtoříkala řídit nenechá.

                1. 🤣 To si právě nemyslím, přijde mi to na něco technického, ale dosud jsem nezjistil co. Zatím mám jen jeden způsob jak psát, ale jako anonym. A to se mi nechce, raději bych, kdyby se zjistil důvod.

                    1. Každopádně pokud mi ten prostup opravil Zakladatel nebo někdo jiný, děkuji alepsoň za toto.

          1. V nekterejch magazinech maji zamestnanej a platej si ,mazace,
            zvanyho Akismet . Prezdivanej mnou Takismrt. Na nazvech zase tak nezalezi…

      1. Údajné zdroje:
        Turecký deník BirGün uvedl trochu sarkasticky že je škoda že se Turci před 500 lety nedostali do Prahy, Hürryet daily News píše o českém prezidentovi jako o komustickemu prezidentovi který má radost z cizího neštěstí. Daily Sabah Turkia dokonce vyzývá k uzavření české ambasády a vyhoštění diplomatů.

        1. Aleši,

          včera jsem Vám našel jednu větev, odkud se šíří taková tvrzení https://www.facebook.com/profile.php?id=100011147702217 . Podle všeho jen z profilu se jménem Aleš Svoboda to sdílelo několik tisíc lidí. Pravděpodobně žádný z nich nešel k údajným zdrojům. Pravděpodobně i Vidlák si tentokrát naběhl. Je to sice chyba, ale dá se konstatovat (to jsme učinili) a přejít. Vy máte nějakou osobní motivaci pro udržování tohoto pseuproblému v oběhu?

          1. Ve avém komentáři jsem uvedl několik tureckých zdrojů, z kterých údajně informace pocházejí.

            Závěr si může udělat každý sám.

            1. Že jste to Vy, zeptal jsem se vyhledávačů, co je jim známo o osobě jménem Aleš Svoboda z Mělníka.

              Tento aktivní komentátor už vícekrát uveřejnil tvrzení, která se nedala prokázat. je
              Svého času bájil o Covidu, teď je údajně „proruský“. Nejednu stať mu věnoval věhlasný lovec dezinformátorů Cemper
              https://manipulatori.cz/znamy-dezinformator-ales-svoboda-si-vymyslel-lzi-o-ceskem-predsednictvi/#google_vignette
              https://manipulatori.cz/kdyz-pruzkumy-podporujici-rusko-neexistuji-ales-svoboda-si-je-vymysli/

              Hloupé je, že od něj ty senzace přebírají spousty lidí a strkají na své profily. Pokud takovou lahůdku někde zahlédne a bez ověření odcituje autor, na kterého mají u Cemperů spadeno, má smůlu. Právě jim nabil kvér.

                1. Právě proto, že jsem se nespokojil se sdělením Vidláka, který možná převzal „informací“ od Aleše Svobody z Mělníka, hledal jsem dál, až jsem došel k tureckým novinám, které jmenuji výše.
                  Jsou to ale zdroje údajné, dotčené „informace“ jsem v nich nenašel.

Napsat komentář: PivoJ Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *