Po maďarských volbách se opět dostávají do popředí zájmu události v Perském zálivu, kde je už víc jak týden podivné příměří, kdy nelétají ani americká letadla, ani íránské rakety, ale lodě plují stále jen sporadicky, protože Donald Trump se Hormuz rozhodl odblokovat tak, že ho zablokoval ještě jednou. Jestliže Írán nepouštěl tam ani zpět americké lodě, USA zase zastavovaly íránské lodě. Obě blokády se projevovaly především v mééédiích. Ve skutečnosti procházelo Hormuzem zhruba stejně (málo) lodí, jako předtím a provoz se ani zdaleka neblížil předválečné době.
V pátek Írán náhle oznámil, že díky dojednanému příměří v Libanonu ukazuje dobrou vůli a po „koordinovaných trasách“ otevírá průliv pro všechny lodě. Donald Trump oznámil, že Izraelcům zakázal bombardovat Libanon, ale že Američané svou blokádu Hormuzu nezruší. Přidal k tomu celou smršť tweetů, ve kterých svůj postoj vysvětloval, byl to takový pěkný pátek, kdy ceny ropy padaly jako kámen, ale v sobotu přišla lakonická zpráva íránských Revolučních gard, že Hormuz opět uzavírají, protože Američané neplní sliby. Došlo snad i na nějakou střelbu na kontejnerovou loď.
Pokud ale mohu soudit z veřejných dat, doprava v Hormuzu se přesto trochu zvýšila a nikdo vlastně netuší, podle jakých kritérií některé lodě proplují a jiné ne. Zdá se, že to souvisí s příslušnou platbou v bitcoinech nebo juanech a pak v telefonním čísle na správné lidi okolo Donalda Trumpa. Případně to souvisí s ruskou či čínskou registrací lodě. Situace je samozřejmě složitá a velmi nepřehledná, ale zdá se, že hlavní bitva už neprobíhá pomocí hypersonických raket a izraelských bomb, ale pomocí hysterie na sociálních sítích.
Američané včera prodloužili výjimku ze sankcí na ruskou ropu. O další měsíc.
Já čtu celou situaci tak, že se všichni poněkud uklidnili. Američanům se už znovu nechce sahat na rozpálená kamna a je jim jasné, že další eskalace bude znamenat rozstřílený Perský záliv, vysoké ceny ropy a Trumpovu prohru v doplňujících volbách. Možná proto začal Donald Trump lákat voliče na zveřejnění dokumentů o mimozemšťanech a tak, jak ho přestala bavit Ukrajina, přestává ho bavit Írán. Íránci zase zjistili, že mohou zůstat naživu a druhou bitvu u Karbaly je možné ještě odložit. Do rozhodování už jim zřejmě nemluví duchovenstvo, takže veškeré kroky se dějí někde mezi revolučními gardami, armádou a státním aparátem. Možná nebude konec světa, ale mohlo by z toho být hodně peněz…
Výsledkem je, že na sebe všichni na twitterech řvou jak hyeny, ale na bojišti už jsou zdrženliví. Zdá se, že si obě strany navzájem předložily splnitelné požadavky, ale ty je zapotřebí prodat jako vítězství. Donald Trump není ohrožen íránskými raketami, ale americkými volbami a nové íránské vedení také musí vyhrát a něco získat. Jinak se neudrží.
Nejméně důvodů k radosti mají Izraelci. Nepodařilo se jim změnit režim v Íránu na přátelštější. Nepodařilo se jim porazit a odzbrojit Hizballáh. Nepodařilo se jim odzbrojit Hamás, nepodařilo se jim ani vybudit mezinárodní solidaritu a naopak přišli o značnou část prestiže. Netanjahuovi se sice podařilo to, o čem snili všichni izraelští premiéři za posledních třicet let – dostat Ameriku do války na své straně, ale bohužel, všechno, co Donaldovi sliboval ve své videoprezentaci, se pokazilo. V tom nejlepším případě z toho bude nevýhra a to mu ješitný Donald nezapomene. Žádný americký politik to Izraelcům nezapomene…
Prosím, všimněte si toho degresu. Američané sice od Druhé světové nevyhráli žádnou válku, ale alespoň jejich armáda byla schopna intervence a americká společnost byla schopna akceptovat určité ztráty. Konflikty Spojené státy vždycky prohrály spíš kvůli tomu, že nebyly ochotny zaplatit cenu za vítězství, než že by na to neměly prostředky. Ale tentokrát už Spojené státy nejsou reálně schopny pozemní operace a jejich schopnost oslabit režim leteckou válkou byla nedostatečná. Nějakých deset tisíc mužů sem nebo tam na tom nemůže nic změnit. Navíc, proč Spojené státy neustále přesouvají na Blízký Východ tankovací letadla? Protože musejí do bitev létat ze stále větší vzdálenosti.
Íránský režim navíc zcela jednoznačně vyhrál informační válku a na propagandistickém poli se ukázal lepší než američtí píáristi. Íránské lego animace jsou fenomenální, je to taková dánská pomsta za Grónsko. Íránská komunikace je kultivovanější a srozumitelnější než ta americká, takže ani velcí zastánci Trumpa nejsou schopni překousnout americkou záminku o nevzdělaných hloupých kozomrdech od Damávádu, kterým bylo zapotřebí zatnout tipec. Jak teď řekl Jordan Bardella, ve Trumpových výrocích je marné hledat logiku.
Trumpova podpora začala být koulí na noze, jak před týdnem zjistil Orbán. Konzervativní politici napříč Evropou do Trumpa raději kopou, než aby se ho zastávali.
Hele, já po velké americké prohře netoužím. Protože existuje hranice, pod kterou bude pro Trumpa lepší, zničit celý Perský záliv a způsobit světovou krizi, než dopustit porážku „nejlepší země světa, God bles amerika.“ Proto ta nějak doufám, že nakonec v Perském zálivu zavládne další mrzký mír se kterým sice nikdo nebude spokojený, protože nikomu nenaplní jeho touhy a ambice, ale bude to výhra pro obyčejné lidi, kteří bez ropy a plynu půjdou do háje jako první.
Nebude to mír, který by nastolil novou lepší éru. Bude to další „Minská dohoda,“ aby se získal čas na dozbrojení. Ostatně, vždyť se o ničem jiném ani nemluví. Zahraniční i domácí politika celého Západu se zcvrkla na souhlas se zbrojením a nikdo ani nepředpokládá nic jiného, než nákupy zbraní ve Spojených státech. Aneb, jak to udělat, aby lidi akceptovali ještě větší oškubání. Jiná varianta, jak udělat Ameriku opět velkou, už není. Je třeba nikoliv být vojensky inovativní, ale kupovat to, na co jsou vybudované linky, aby se vojenskoprůmyslový komplex nažral. Bez ohledu na to, že největší vojenský rozpočet světa nedokázal porazit Írán s jeho deseti miliardami dolarů na armádu.
Přesto, zdá se, dostaneme ještě odklad. Ukrajina i Perský záliv vyprázdnily Západu armádní sklady. Dokonce se dočítáme, že námořníci na letadlové lodi Abraham Lincoln „hladovějí.“ Dostávají příliš malé porce, protože není kde doplnit zásoby. Hodně jsem se nasmál, protože to přece měli být Rusové, kterým dochází jídlo. Místo toho dochází Američanům… Nelze tedy jinak, než zase napsat smlouvu, kterou nikdo nedodrží, ale která nám získá trochu času.
Měli bychom tento čas „mrzkého míru“ dobře využít. Protože na jeho konci nebude Západ silnější, ale bude slabší. Nebude mít více možností, ale méně. Nepřátel neubude, ale přibude. Státní dluhy nebudou menší, ale větší a politici nezmoudří, ale budou stále tupější. A na sociálních sítích si za chvíli budou mezi sebou povídat samí roboti.
Západ, jako každé impérium, naráží na meze svých možností. Řeší je stejně, jako všechna impéria. Výprodejem sebe sama se snaží získat čas a ať pro oddálení svého poklesu udělá cokoliv, jen to jeho marginalizaci urychluje. Žádné opatření, které Západ v posledních letech udělal, nezlepšilo situaci, maximálně trochu oddálilo průser. Od roku 2008 je Západ v permanentní krizi, přičemž jedna navazuje na druhou. Ne proto, že by byly neřešitelné nebo bezprecedentní, ale jednoduše proto, že nikdo nedisponuje nástroji, aby je řešit mohl. Jsou totiž tak drahé a nepopulární, že nakonec zlomily vaz i Orbánovi.
Ještě se nám dostane nějakého odkladu. Ještě v podzimních amerických volbách uvidíme důsledky. Další podzim uvidíme důsledky ve volbách na Slovensku. Měli bychom ten čas, co nám bude dán, opravdu dobře využít.
__________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
Zaujal mě datum krize Západu od roku 2008.Je to skoro čas
– od roku 1990 – po který drancoval Západ východní země a
vlastně se tím revitalizoval,protože už v roce 1990 to měl““za pár““.
Uběhlo dalších 16 let a vidina krachu Západu je tu opět.Vykrást
Rusko se nepodařilo,a veliká LEŽ zvaná demokracie už zase
vidí svůj konec.Každý den roste síla BRICS a stejně tak roste
resp.slábne důvěra v dolar.Žádná válka tomu nezabrání,už
chybí jenom nějaká větší náhoda nebo shoda okolností,a
Západ,který nemá kde a co ukrást,to bude muset zabalit.
Bylo by to krásné.Západ je kaput ,ale ono je vše jinak. Blázni se radují v kapitalismu.Naše vlády po roce 1990 byly přehlídkou bláznů a dnešní doba to potvrzuje. Proto západ nekončí ,ale bude nutné sledovat následky činnosti bláznů.
https://www.meisterdrucke.cz/kunstwerke/1260px/Hieronymus%20Bosch%20-%20The%20Ship%20of%20Fools%20c1500%20%20-%20%28MeisterDrucke-74477%29.jpg
tyco (10:17) “ Jazyk není jen nástroj k popisu reality, ale taky ji rámuje: určuje, co se jeví jako myslitelné, normální, legitimní nebo vůbec vyslovitelné“.
Díky: perfektní směrování k podstatě lidského vnímání reality.
A nebál bych se zajít ještě o krok dál: Jazyk nejen realitu rámuje. Jazyk jako nástroj dialogu směrem k druhým realitu natvrdo spolu-tvoří: Pojmenováním naši interpretace „reality“ jak ji MOMENTÁLNĚ chápeme, spoluvytváříme dohodu, „deal“, jak by asi, podle naší projekce VÍRY, realita měla vypadat v následujících okamžicích. Výsledný „skalární součin“ názorů všech vědomých bytostí se „automaticky“ promítne jako další následná superpozice veškerých „hmotných částic“ (což jsme si odsouhlasili jako pojem „vesmír“, pro věřící „tento svět“. (Neboli informačně jde pouze o funkci časových řad předchozích „odsouhlasených“ superpozičních „kondenzací možných realit“, kterým říkáme dohodnutým pojmem: historie.)
F. Faggin spolu s G. M. D’Ariano takto nějak pojímají kvantovou informační teorii hmoty. Jako sdílenou informaci. Jako základní symbol „abecedy“ společného informačního kódu, na jehož základě vědomé bytosti komunikují a tak spolugenerují „vesmír“ a spřádají jeho „historii“.
Pozoruhodné je, že do tohoto pojetí se dá organicky začlenit i sémantické pojetí Boha Otce, který toto „informační, plně interaktivní hřiště“ stvořil pro své děti jako rámec naší samostatné existence. Otec sám se na tomto hřišti i aktivně pohybuje skoro „inkognito“, jako jeden ze zdánlivě stochastických účastníků v statisticky zanedbatelné osobě Ježíše, který ale uvedl do veřejně sdíleného podvědomí světa lidí Jeho „hřišťově“ normotvorné výroky.
Takto rámotvorně lze chápat zejména Ježíšovy výroky typu: „Já a můj Otec jsme JEDNO“ (J 10:30) . + „Slovo, které slyšíte, není moje, ale Otce, který mne poslal.“ (J 14:24)“Jestliže ty, ke kterým se stalo slovo boží, nazval bohy…“ (J 10:35) + „Staň se vám podle vaší víry!“ (Mt 9:29) + „Cokoli svážete na zemi, bude již svázáno v nebi, a cokoli rozvážete na zemi, bude již rozvázáno v nebi.“ (Mt 18:18) + „Otec nikoho nesoudí, ale všechen soud svěřil Synu“ (J 5:22) + „A jestli někdo uslyší má slova, a nezachová je, já ho nesoudím. Nepřišel jsem, abych svět soudil, ale abych svět zachránil. (J 12:47) + „Vy soudíte podle těla; já nesoudím nikoho.“ (J 8:15)
ad tyco (14:06) „Kdo určuje význam a použití slov, určuje hranice myšlení.
Kdo určuje hranice myšlení, určuje hranice jednání.“
Díky, bezvýhradný souhlas 😉
Přítel St.hroch tady:
https://www.belobog.sk/prof-kamil-askerchanov-jde-o-sirsi-plan/
přeložil článek od Prof. Kamil Askerchanova: „Jde o širší plán
který mi mluví z duše, stojí za to si ho přečíst!
.
ZÁVĚR – Další vývoj bude probíhat ve znamení synchronizace krizí a současný ekonomický model Evropy, a následně i světa, se již začíná hroutit nikoli po jednotlivých sektorech, ale jako celek.
Ano, stávajíc krize ma za cíl zcela přeformátovat Svět, hlavně KoZa..
A uspíšit i rozpad EU a opět ji rozdělit na západ (muslimský) a východ (???).
Rozdělit? Možná, ale pod jedním vedením.
To vše je plán vládni světové mafie. Pomalu, ale jistě nás dostává tam kde chce. Vyhubit zbytečné a zotročit ten zbytek.
Jak vypadá režim přátelský k Západu?
Nechá se vykořistovat – splnujeme.
Odevzdá suverenitu – splnujeme.
Platí výpalné – splnujeme.
Volby, které nemohou nic změnit – splnujeme.
Dodám – nemá funkční armádu- splnujeme.
Vítejte v České republice.
Politici musí být mopslíci skákající za podrbání za uchem- splňujeme
Bývalý předseda ZO KSČ, instalovaný do prezidentské sesle, musí mít IQ nejvýše 107.
Splňujeme, možná i dost s rezervou…
Pavel.
Poslední díl je samolikvidace. Tu zatím nesplňujeme, ale systematicky a intenzivně na tom pracujeme.
Předseda Senátu požaduje letadlo k výletu na Taiwan – splňujeme.
Tak to ale nedělejme ani obráceně. Ani na Trumpa ani na Američany, na nikoho.
Tady je rovnou píseň: https://www.youtube.com/watch?v=L5GLRZC4Kfo
👍🏻😂😂
Aby byl jakýkoliv stát nezávislý a suverénní, musí splnovat minimálně dvě podmínky. Vlastnit jaderné zbraně a mít svou centrální banku, kterou neovládá židovská finanční elita.
No nevím. Normalni člověk to chápe tak, že jsou blokady dvě. Na tu Iránskou jsou potřeba bitkoiny a na tu Emeryckou telefonni čislo. I když teda si myslím, že to čislo asi stačit nebude a ty bitkoiny tam budou muset být taky.
Celé to připomíná Hlavu 22:
„Demokracie je vláda lidu,“ vysvětloval Milo. „A lid jsme my, ne? Takže si ty peníze můžeme rovnou nechat a na vládu jako na pouhého zprostředkovatele se vykašlat. Upřímně řečeno, byl bych nejradši, kdyby vláda dala od války vůbec ruce pryč a uvolnila prostor svobodnýmu podnikání. Kdybychom vládě zaplatili, co jí dlužíme, posilovali bychom jenom zbytečně její kontrolní funkci a odrazovali bychom jiný individuální podnikatele od bombardování vlastních lidí a letadel. Brzdili bychom tím jejich iniciativu.“
Toníček.
😀
Ach jo…
Tohle přece byl deklarovaný cíl, ne? Změnit v Íránu režim na přátelšější k Izraeli. Nestalo se. Naopak. Nový režim bude k Izraeli podstatně nepřátelštější.
A ano, Izraelci to chtěli udělat přesně tak, jak to Němci udělali po Mnichovu nám. Však víme, jak vypadá přátelský režim k Západu. Nechá se vykořisťovat, odevzdává suverenitu, platí výpalné, probíhají tam volby, které ale nemohou nic změnit.
A jak vypadá země, která je suverénní a nezávislá? Zpravidla je chudá a rozbombardovaná.
Netuším, nakolik vážně paní Zacharovová, resp. celý Kreml vnímá „napomáhání německému nacistickému režimu“.
Možná by ji měli naši diplomati informovat, že české zbrojovky byly německými nacisty natvrdo obsazeny – a že jsme v nich vyráběli zbraně nikoli dobrovolně, ale pod neustálou hrozbou represí na českých občanech.
Záměrně nepíšu československých, neboť Slováci v té době byli spojenci III. Říše, ať se jim to dnes líbí, nebo nelíbí.
Ty represe se ještě zvýšily po atentátu na Heydricha, kdy říšský i český rozhlas hlásil denně vysoké desítky popravených lidí za „činnost proti Říši“, která samozřejmě zahrnovala i sabotáže či zpomalování výroby zbraní pro německé nacisty, ale například i diverzní akce, ze všech připomenu Tři Krále a škpt. Morávka, který jen sám o sobě postřílel několik desítek důstojníků Gestapa, kteří z nějakého důvodu šli po našich lidech.
Myslíte, že naše diplomacie najde nějaký slušný způsob, jak Kremlu vysvětlit, že ty zbraně u nás vyrobené, jsme nevyráběli dobrovolně ?
Záměrně píšu „slušný způsob“, neboť nějak tuším, že Macinkův kokotismus a arogance, z principu to slušné jednání a vyjadřování ani nedovoluje.
Pokud s Macinkou vůbec bude někdo z Kremlu chtít mluvit, nebo si něco alespoň nechat vysvětlit…
Rusové o nás vědí všechno, KGB tu působila dlouho a je možné, že Rusové vědí i to, co nám všechny poválečné vlády zatajily – třeba co se týče toho „nadšení“ při výrobě zbraní.
Abychom nakonec nebyli mezi těmi překvapenými my – až se dozvíme, že desetitisíce Čechů ve zbrojovkách se ve skutečnosti chovaly jinak, než nás učili v základních školách…rozumíte mi, že ?
Každopádně je to od Rusů takový jeden podivný, imho nespravedlivý pytel „zrádců a pomahačů III. Říši, do kterého nás hodili spolu s vichystickými Francouzi a s německými nacisty otevřeně kolaborujícími Slováky, Holanďany či Belgičany.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-moskva-urcila-zeme-ktere-za-2-svetove-valky-napomahaly-nacistum-zaradila-mezi-ne-i-cesko-40574145
No už jim asi naše nynější politika pěkně pije krev
👍
V období druhé světové války dokázala pasivita občanů společně s četnými sabotážními akcemi ochromit německou válečnou mašinérii a přispět tak svým dílem i k ukončení války. Během německé okupace u nás klesala produktivita práce natolik, že ke konci války už nedosahovala ani poloviční úrovně, jakou měla před okupací. V závodech se vyráběly i makety nebo vozidla s různými závadami. Defekty uměli zaměstnanci maskovat natolik, že Němci problém odhalili často až na frontě, kdy už bylo pozdě.
Výpadky produktivity se Německo snažilo kompenzovat ještě razantnější konfiskací majetků a zvyšováním zaměstnanosti. Ta vzrostla o celých 35 % a v březnu 1945 pracovalo celkem 54 % zaměstnanců v hutním a kovozpracujícím průmyslu, zatímco v lehkém průmyslu jich zůstalo pouze 26 %. Nejvíce se rozvíjelo letectví, kde v roce 1945 pracovalo více než 131 tisíc osob.
Nejcitelněji byl odliv pracovní síly poznat v zemědělství. Plodiny se směly prodávat pouze Říši, a navíc za regulovanou cenu. Černý trh byl trestán, za nedovolené poražení zvířete hrozila smrt. Část půdy byla násilně zabrána pro vojenské účely, a tím pádem klesla zemědělská produkce o 25–50 %.
Reinhard Heydrich označil Čechy jako smějící se bestie. Ve svém projevu 2. října 1941 v Černínském paláci kromě jiného prohlásil:
„…Řekl jsem, že dnes rozhodně vývoj spěje k nové ráně dýkou. V posledních týdnech prožíváme vývoj, charakterizovaný sabotážemi, teroristickými skupinami, ničením úrody, zpomalováním práce, což zcela jasně organizuje velká odbojová organizace. Tento vývoj, i když nevede k aktivnímu povstání, přece jen zcela systematicky připravuje všechno, co má být připraveno pro okamžik, až přijde čas uvrhnout toto území ke škodě říše do nebezpečného neklidu. I kdyby to bylo jen to, že nepřítel vede a chce české obyvatelstvo vést ke vzpouře, chce, abychom utrpěli citelnou ztrátu, že jde o pracovní výkon ve zbrojním průmyslu a citelný neklid, což nakonec může být vzorem pro ostatní obsazená území. Stav v posledních týdnech byl takový, že se už dalo říci, že jednota říše byla jednoznačně ohrožena, tento prostor pod povrchem tak vřel, že se jedině dá říci, tady se musí včas zasáhnout….“
https://nabojpravdy.cz/09-clanky/cesi-a-kolaboranti-zjistete-si-fakta-a-probudte-se/
Nejeden dělník, vágní, to nemusel být Čech.
@ Hulvath (13:10) + Jana Š (11:16)
„ať to Němci pořádně nandají těm sviním co nás prodali v Mnichovu…“ + „Během německé okupace u nás klesala produktivita práce …, v závodech se vyráběly i makety nebo vozidla s různými závadami…
Dovedu si představit, že obojí může být pravda. Část obyvatel tak, druhá část onak. Každý podle svého tehdejšího vidění situace…
a dnešního vidění v BRNĚ
Vidím, že naše média plní svou propagandistickou funkci nadmíru dobře, do varu dokážou svými lžemi a manipulacemi dostat i vás. V Rusku znají dějepis i geopolitiku mnohem lépe než my tady u nás. Oni moc dobře vědí, jak to bylo. Ale taky vědí, že Rusové byli de facto jediní, díky nimž jsme se po válce nedostali na seznam poražených napomahačů německé nacistické mašinerie. Britové i Francouzi by to naopak udělali s chutí, kdo by taky stál o svědka, který by mohl po válce chtít řešit to drobné nedopatření ze září třicet osm, že.
Reagujete na manipulativní propagandistický článek z Novinek. Nic ve zlém.
Už jsem to tu i na Kydech psal opakovaně x let zpátky -Rusové jsou jediným garantem zachování poválečného uspořádání Evropy a hranic řady států. A my jsme udělali všechno pro to, abychom se té garance zbavili. Tohle už jsou jen následky, které můžeme v úplnosti přičíst na vrub jen sami sobě.
po tom, jak se k nim chová Babiš i Fiala?
nehledě na Prahu a Brno
tyco (11:29) „…takže nereaguji na „Novinky“ ale na to, co ruští představitelé opravdu řekli.“
Super přístup hledání a vyhodnocování dostupných informací. 🙂
Teco.
Rusové to chápali. Mnoho desítek let. Ale všchno má svůj konec.
Myslíte, že naše diplomacie najde nějaký slušný způsob, jak Kremlu vysvětlit, že ty zbraně u nás vyrobené, jsme nevyráběli dobrovolně ? Nevyráběli dobrovolně? Děláte si srandu? Někdo ty lidí co je vyrábi, nutí ty zbraně vyrábět?
debeta tyco + Vidlák (9:35 – 10:02)
„Ach jo“ to je problém psaného slova oproti mluveného „z očí-v oči“.
Intuitivně bych řekl, že v podstatě vlastně mluvíte o tomtéž, jak tomu z nadhledu rozumím. Jen to ego a bazírování na osobním „mikro-pojetí“ konkrétního, v článku užitého termínu…
tyco (11:26): Ano, přesně 😉
tyco: Obávám se, že zamyslet byste se měl vy.
Přídavné jméno přátelský je relativní, přátelský ke komu. Vidlák jednoznačně psal o izraelském pohledu na věc, tudíž logicky Izrael měl na mysli režim přátelský k sobě. S tím, zda je tento režim přátelský také k Iráčanům, to nemá vůbec nic společného.
Polemizujete tedy s něčím, co Vidlák vůbec neřešil, co jste si vymyslel sám. Pokud nejste spokojen s tím, co jste si sám vymyslel, pak byste logicky měl kritizovat sebe a nikoliv Vidláka, ten je v tom nevinně a vlastně ho pro tu debatu vůbec nepotřebujete.
Re: Záporný dekadický logaritmus molární koncentrace hydroxoniových iontů (pH)
Absolutní souhlas.
Vidlák.
Země suverénní a nezávislá prakticky neexistuje (tedy aspoň na této planetě).
Nezávislé není ani Rusko, ani Čína. Jenom se tomu do určité míry blíží. Dokonce ani USA, i když si to myslí.
Pokud tak některé země vypadají, je to proto, že se o ně nikdo aktuálně moc nezajímá.
Pamatuji se na sny o neutralitě v devadesátkách. Hloupost. Ve skutečnosti, když jsme řekli, že jdeme na Západ, pastička sklapla.
A ještě další věc, taková divná. Já se tedy na TV zprávy (kdekoliv na mainstreamu) nedívám, ale i tak vnímám v ukrošském konfliktu absenci válečných dopisovatelů a reportérů….dřív jsme pomalu chodili s reportéry i na latríny…a tady….??!!….a ještě k tomu se ve válčící zemi střídají politici ze Západu snad častěji než ponožky….není vám divné, že se nebojí…podělaní jsou ve vlastních zemích byť i třeba z odlišného názoru vlastních lidí, ale do války jezdí….a když se teda ani oni nebojí, proč tady máme živit miliony uprchlíků…tím nechci říci, že tam konflikt neprobíhá, lidé jsou odchytávání a vrženi do masomlýnku…ale je to celé divné, navíc ukroši tam jezdí s našimi penězi na dovču atd.
Tak vy nesledujete na mainstreamu zprávy a zároveň si stěžujete na absenci válečných dopisovatelů a reportérů….
Jeden by řekl, že si protiřečíte ale tady na Kydech je to běžný kolorit, jen pište dál.
🙂
Darja Stamatová je v TV v roli válečné reportérky z Kyjeva dennodenně
Ano a jde o špičkovou redaktorku z válečné zóny. Problém je jen v to, že Vám pokaždé řekne naprosté hovno.
Ale přilbu si (na rozdíl od Lipánka) nadadit umí 😀
Ta je specialistka na HLP ( hluboce lidské příběhy 🤮)
Ale pokřivené příběhy, ti zlí ruští agresoři, zranili ukrajinské babičce pejska, Vasil ráno vstal, vyrazil do práce, dělá s vrtulníkem, za šichtu rozbombardované ruskou vesnici a zabil x lidí, vrátil se domů spokojen po dobře odvedené práci, manželka mu upekla bliny za odměnu.
Nelze sledovat zprávy na mainstreamu, (jak je moderní říkat), neboť nic takového u nás neexistuje. Kdo se bez TV neobejde, měl by si vypnout zvuk nebo přejít na IA a přestat používat svůj mozek. Konečně se národ upne ke klasice – „Milostné zvířátko uděláme z vás…“.
Já jen doufám, že se i naše armáda připravuje na průsr spojený s banderovci, kteří sem budou utíkat. Na Slovensku už se na to Kaliňák připravuje. Náš Andy se zatím prohazoval v Bechyni a obdivoval jakýsi pasivní radar pro Hormuz (nějaký Federated Cloud 2026 se to tam jmenovalo), tak doufám, že se i o tomto bude se Slováky, Poláky a Rumuny bavil, protože to bude průsr stejný, ne-li horší!!, jako když utíkali po 2. sv. tehdejší Banderovci….pochopitelně základem bezpečnosti je hlídaná hranice a důkladná kontrola těch, co už jsou tady….ale víme, hlavně z dob kovidu, kdy jsme nesměli ani do vedlejšího okresu a po 9. hodině večer ven, že šengen funguje hlavně na vnější hranici EU…
A to mi připomnělo, že ze Slovenska občas někdo v době kovidofašismu informoval o velkých přesunech vojenské techniky po železnici…ale nějak to pak utichlo….? Bylo to vyzbrojování ukrošů…?
Po východní hranici NATO jsou v zemi otřesová čidla (nastavená na zadanou hmotnost kvůli zvěři), která na zelené hranici monitorují každý pohyb. Dodávka byla z ČR. Od Vymírátů po Rumunsko.
No, to je sice hezké, pokud vůbec, ale to ty hordy nezastaví.
poděkujte Putinovi.
Jo, měl by být razantnější.
No možná, ale říká se, že banderovci-náckové nejsou v prvních liniích. Tam posílají ty chudáky co pochytají na ulicích a banderonáckové je hlídají. A já bych tomu, vzhledem k tomu jaké jsou to zrůdy v čele se Zelenským, věřila.
V prvních ukrajinských liniích jsou skoro vždycky chudáci.
Na blogu Saňa na Floridě jsem dneska viděl video, jak ruský dron zabil ženskou, příslušnici „útočných jednotek“. Chuděra. je mi jí moc líto. Možná se sama přihlásila. Až pozdě zjistila, jak to ve skutečnosti funguje.
Na druhé straně třeba Kaja Kallas. Pionýrka, tatínek vysoký stranický činitel (i když dědeček prý byl fašista). Jak říkají Rusové, „směnila tapočki“, a je největší rusofobkou v EU. Je v pohodě.
I u nás je podobných příkladů plno. Třeba náš PP.
Možná byl Rusofob i tatínek, ale kvůli kariéře se přetvářil. A ona Rusofobka není, ale kvůli kariéře…..
Zeli prisel do U. rovnou z Ruska , kde zil , mluvil rusky a lidi mu verili , ze chce mir s Ruskem , jak porad kricel..
Demokracie je system , kterej z lidi vytahuje to nejhorsi ,vod vlady az dolu.
Az se dopracuje do este horsich zlocinu fasismu a bombardovacich valek..
Ve vladach se stridaji dve strany a nebo dve koalice a ty musi poskytovat zakazkami ,co nejvetsi zisky pro bohace ,
aby se oboji a bohaci napakovali ,co nejvic penezi a majetkem ..
A uzivali a dopravali si vsecko , jako vlada a nebo opozice, co vydrou z lidi a za penize naroda..Dnes taky z toho, co jim da EU.
Vžďyť se tady tvrdi že to je výborne, protože to je systém, kterým Putin denacifikuje Ukrajinu, aniž by zbytečně zabíjel nevinné Ukrajince.
… banderovci, kteří sem budou utíkat….
Naši drazí ukrajinští bratři nikam utíkat nebudou. Banderastan vstoupí po příměří do EU-NATO. Jejich udatná, válkou zocelená vojska se stanou páteří evropské armády, která pak znovu vyrazí na východ.
Drang nach Osten!
Kapišto?
Mám názor, že do NATO se banderovci nedostanou, protože tomu zabrání samotné USA, které už měly možnost poznat, že banderostán by byl pro NATO jen vysavačem na prachy.
Dtto Brusel : EU leje do banderostánu miliardy eur – a vůbec nic za to nedostává, nebo spíš naopak :
Čím víc EU do banderostánu nalejou, tím víc se tam toho rozkrade a jejich apetit ještě stoupne.
Zákaz vstupu banderostánu do NATO je jedna z hlavních podmínek Rusů při jednáních. Rusové nechtějí mít za humny základny NATO, ani nic podobného, jako třeba jejich radary.
Osobně si myslím, že vytvoření bezpečnostního pásma podél celé hranice s banderostánem, je jedna z priorit Rusů. I za tu cenu, že by celé to bezpečnostní pásmo mělo být zplanýrovanou zemí o šířce minimálně 200km, kde prostě nebude NIC. Je to vidět už teď, při jejich postupu.
Convidado
To je nemyslitelné .
Unthinkable.
Nova zprava na tube rika ,ze frantici poslou 40 tisic ukru do Ukrajiny. A to je zacatek a dalsi zeme se pridaji ,aby Zeli dostal vokolo 400 tisic vojacku..
Asi proto rusove najednou pospichaji s ofenzivou ..Zatim jinde nepotvrzeny..
Belgie zadrzela dve lode z Britanie , plny zbrani, pro Izrael..
Určitě se naše armáda připravuje na průsr spojený s banderovci, kteří sem budou utíkat, to určitě. Určitě ale, až TO nastane, připravena nebude.
Naprosto určitě.
Bingo!
Jako vždy, od roku 1938.
No ale situace se od roku 1938 změnila. Tenkrát alespoň ještě naše vláda s nacistickým Německém nespolupracovala, nyní ale s nacistickou Ukrajinou spolupracuje .
No jo, vycházíte z naivního předpokladu, že ta vláda je naše.
Ale naše vláda je ve skutečnosti vládou protektorátní.
To nic nemění na tom, co jsem napsala. Vládou protektorátní byla především vláda pětidemolice, ale je fakt, že tato se nejeví jako o moc lepší.
Družba.
Tanker pluje z Hormuzu
po Rýnu do Vaduzu;
jiný pluje po Labi
nahoru do Vrchlabí.
Třetí pluje po Odře
až si spodek poodře
do Spálova ke mlýnu,
čtvrtý míří k Londýnu.
Pátý je u Zavadilky
hladina má jen dva dílky.
V Evropě je ropy dost!
Rus musí mít na ni zlost.
To ropovod Družba
je prý špatná služba;
Zelenského napadlo
vypnout jedno čerpadlo.
Týdenní přehled Degeneru
https://degener.cz/tydenni-souhrn-12/
Sice to vypadá, že nikdo ničeho nedosáhl….ale opak je pravdou…. zase, na cenách ropy podojili obyčejné lidi. A vo to de! Někdo si sakra namazal kapsu. A zbrojaři už se taky těší, páč se bude muset doplňovat to, co bylo spotřebováno a v té hysterii, kterou vyvolali, ještě více.
Pěkně shrnuto, vypadá to jako ucelený systém. Důležitým článkem je řízení veřejného mínění a to mají taky slušně zmáklý. Před asi patnácti lety jsem přemítal, jak můžu mít na internetu online aktuální zpravodajství zdarma, když to musí stát velkej ranec. Dneska už nechápu, jak jsem to mohl nechápat 🙂
Konečně jeden myslící diskutér. Vlastně už jsme tři, můžeme založit spolek 😀
Mysli ,ale zase presto nevi ,vocode a vo cem pise ..ze online aktualni zpravodajstvi stoji ranec…Kolik je ten jeho ranec nevi, ale tvrdi ze ,bla,bla ,ranec..
Jinej myslitel zase muze tvrdit ,ze to stoji rance tri. Nebo pet.
A nebo zase taky, kolik chce. Internet a jeho bohatstvi a myslitel..Myslitel.
Nechape jak to mohl nechapat ,ze kdyz neco stoji rance , ,ze kdyz ted chape, presto ,ze netusi , kolik sou ty rance..
Ja zase nechapu ,ze pise vo rancich a nevi ani se nezamysli ,kolik vobnaseji.
Ted. Jak velky rance stoji internet a nakolik je ten internet tak bohatej a z ceho ,kdyz to zpravodajstvi poskytuje zdarma..
Takze myslytel vy a poucuje vo tom ,ze nyc nevy a nezajyma se.. Na tema.
/Internet zadarmo a jeho bohatstvi/.
Podobne dalsi chudobnej milionar Chaplin , kterej prave na predstirani chudoby ,predstiranim, ze je zbidcelej a hladovej proletar , si z toho udelal zivnost , az si vysekal v Hollywoodu tezky milony…
A prave predvadenim a predstiranim chudoby si ziskal obrovskou popularitu a hlavne , vdecnost , zabavychtivych mas milionu mas , ktery za trochu zabavy vobetujou, posledni cent v kapse …
Aby na svuj bidnej zivot na nekolik minut zapomneli..
A ochotne zotroceny pouckrema , porad dreli celej zivot, az se sedreli.
Bez vselijakych predstirani a by zadnej z tech lstivych zbohatliku , ochotnych vydelat nejen na chudobe milionu ,pretvarovanim chudoby , ale i na valkach s miliony mrtvych , nikdy nemaji problem i nalidsky bide a smrti vydelavat a bohatnout..Zadnej rozdil v komunismu..
Kdo nejvic beduje tomu este vzit, sme rikali , kdyz vodesel ,dalsi bedujici a za miliony slouzici bohac ,vydrzovanej z UV Ksc, protekcni milionar,
v dobe komunistu .
Vod znamosti s funkcionarem UV Ksc , rovnou k milionum UV Kcs..
Umelec Vzdy , za miliony kcs..
A jak vzdychali ,zase musime cestovat na zapad , Ringo podvodem taky Cech , kterej nic neumel a vydelaval miliony a jel na pul roku komunistama v dolarech
placenou dovolenou,do Usa, nebo vypraveli , aniz by se nekdo ptal , prave sem nahodou vyhral prvni cenu v loterii , nebo vzdychali ,nekdo se musi obetovat …
Nebo potom zase predem vybrany disidenti a komunisticky funkcionari ,reditel korporaci , bank ,atd. ,predem vcas varovany ,ze bude prevrat ,/z nekolika tisicu prevazne najmutych studentu ,v ulicich , s dodnes vzdychajicima pouckarema ,
ktery neunavne masochisticky obvinujou sebe i jiny, ze cinkali/, aby zabrali pozice ve vladach a uradech i s pribuznejma a znamejma.A nacpavali se pohodlne dalsima milionama.
To už nebyli komunisti, ale trockisti, i když se jako komunisti označovali.
Souvislosti zde:
https://nabojpravdy.cz/09-clanky/kazdy-v-mire-sveho-chapani-pracuje-pro-sebe-a-v-mire-sve-nevedomosti-na-toho-kdo-toho-vi-a-chape-vice-cast-i/
to Hulvath:
No vidíte – když citujete živého člověka a ne AI, umíte i pobavit 🙂
Líbí se mi to líbí
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/837642/vlada-zatrhla-vystrcilovi-let-na-tchaj-wan-muze-cestovat-linkou-vzkazal-babis.html
Taky se mi to líbí; díky za odkaz.
Ano, alespoň něco .
A proč tam vůbec chce jet?
Protože je Tchajvanec.
tak ať tam zvostane
Pokud s sebou vezme i ty ostatní spolustraníky, tak bych jim to letadlo dala. Ale jen na cestu tam.
Hlavně je debil.
Doníka přestává válka bavit – najde si jinou zábavu, kde by mohl zvítězit.
Kdyby se nevýhra měla změnit v prohru, začal by kolem sebe kopat a to je nebezpečné, je prchlivý.
Jakou jinou? Už má věk a Jeffrey Epstein už také nic neprovozuje. Zbývá mu jediné – hňahňat figurky s plastelíny v domově důchodců.
Uvidiš Vidlaku za dvacet, třicet let. To už to „Měli bychom tento čas dobře využít“ budeš mit na talíři od rána do večera, ale bude ti to houby platné. Ono totiž platí:
„Čím je člověk starší, tím víc toho má před sebou a míň za sebou“ 😀😀
Irán dostane válečné reparace v podobě výběru poplatků za průjezd Hormuzem, ponechá si výrobu balistických raket a uhájí obohacený uran. Také Izrael bude muset ukončit své tažení v Libanonu. A tak se ptám, je toto prohra, nebo snad nevítězství? Ale ne, Irán vyhrál a to do boje ani zatím nějak s větší vehemencí nevstoupili Jemenští povstalci. Tak co? Tak nic.
Ovšem z druhé stánky, Izrael zase uloupil ,kousek území, má sice hodně škody, ale ty mu zaplatí zas někdo jiný. A navíc, tady tak jemně naznačují o co ve válce na Ukrajině jde. Zajímavé jsou komentáře. Разрушить Украину»: на Западе раскрыли, чего жаждет Нетаньяху
https://m.rusvesna.su/news/1776162614
Izrael po Lítání
Rusko po Dněpr ?
To já nevím, jenže situace naznačuje že článek, ani komentáře, nebudou daleko od pravdy.
Írán má taky velkou část ekonomiky roztřískanou, a nejspíš to není konec.
Krize za krizí, to není náhoda, ale kazisvětský systém. Otroci si Lazarskou strategii do hlav nepouští, no a ti slabší, kteří se propadnou až na úroveň zalomených bezdomovců v San Francisku, budou mít leda starost, jak přežít další den.
Však to pravděpodobně čeka i nás.
Čas běží. Pro nás v tuto chíli se blýská na lepší časy. Máme vládu chyrých lidí. Konečně! I když stále mezi sebou najdeme spoustu kazisvětů. Jedni se projevili ve volbách, kde dali další mandát druhým, kteří oxidují v parlamentu. Naštěstí vláda stíhá řadu zastavit kravin z minulosti a napravovuje co je možné. Vypadá to, že ani energetická krize se v ČR neprojevila nijak zvláště. Hormůz, nehormůz. Všechno u nás funguje. Dálnice a silnice jsou plné, košíky v nákupních řetězcích také, lidé cestují o stošest a levičáci a pan prezident kňučí, tak jak jsme zvyklí.
Máme vládu parazitů, jako obvykle.
sám seš parazit ☻
prř – je nejvyšší čas změnit dýlera, ten stávající vám prodává svinstvo.
Hrozný jsou, já vím…
Poucka antipouckare , vo postupnym vyvoji v demokracii, vzdycky a zarucene do nejhorsiho , je k jeho uspokojeni ignorovana, ochotne vzdelanych a zaroven v dusledku , postupne vice vse a hlavne svuj osud , ignorujicich mas..
Dneska s bajecnym postupem cely zdemokrautizovany EU ,se zdarilo , ze rus uz konecne , namiril celej arsenal zbrani na cely EU ..Vzdejte se, nebo uvidite.
A ta radost z dalsiho uspechu, v cely ,vojenskyma zakladnama prospikovany EU.
Iranem nedavno snadno a rychle znicenyma.
Zase se muzou radit vo bezpecnosti celyho kontinentu..
Urcite se budou snazit na dalsi z neuveritelnych poctu schuzi Nato , aby se dostaly ke slovu nuklearni zbrane , ale zase postupne..
Prř:
Nechodíte nakupovat? Jste ještě v pracovním procesu, nebo už v důchodu?
Ty šílené ceny v obchodech a nekompenzovaná inflace – to způsobil kdo přesně?
Nějací Vontové, nebo mizerné vlády???
Chodím nakupovat. Nakupuji v Portugalsku. Ceny jsou velmi podobné. Lidé jsou méně rozmazlení.
V Íránu hrají jednu hru ajatoláhové a jinou hru revoluční gardy.
To se pak těžko vyjednává.
A to vám řekl kdo? Kdyby jste oddělil armádu od ajatoláhů a revolučních gard, tak bych to ještě byl schopen skousnout, ale takhle mám pocit, že jste dnes nějaký přepracovaný.
A u nás. Dodal, že zahraniční politiku dělá vláda. „My zkrátka máme jinou zahraniční politiku než Senát,“ doplnil. Babiš. Další solitér je Hrad , takže oddělení na 3x
S jednotným vrchním velením, euroatlantickým směřováním a „strategickým partnerstvím“, do propasti. Rozpočet -310 miliard. Program úchylností jen mírně pozměněn.
Zvatlani dvouletych a zvatlani dospelych mentalne dvouletych pouckaru ,nevykazuje rozdily..
„Američané sice od Druhé světové nevyhráli žádnou válku,…“
To vůbec není podstatné – rozdrbou tu příslušnou zemi, zabijou hromadu lidí a vyvolají/způsobí tam naprostej chaos.
A pak se tam obvykle nakýblujou a „pomáhají“.
Tohle jsem zažila na řecké hranici před 14 lety. A řádil tam řecký celník. Jela jsem se strýcem a sestřenicí do Řecka z Makedonie a řvali na mně dokud neuviděli můj pas. Vyděšeně se ptali strýce co dělá v mém autě on nějaký Makedonec.
Já jsem se neřehtala, byla jsem nasraná, takové chování jsem zažila v 90.letech, kdy se manželovi v podnikání dařilo a tak jsme vyjeli do Německa v nové Felicii.
Tu málem rozebrali do šroubku, nemohli pochopit, že jsme ji neukradli, stále kontrolovali VIN auta. Jiný důvod té zevrubné prohlídky si nedokážu vysvětlit. Oba jsme byli pěkně zdrbnutí a už jsme do Němec nejeli.
já měl v devadesátkách BMW sedmičku a s tímto přístupem jsem se párkrát setkal, ale protože jsem tam jezdil často, tak si časem zvykli 🙂
Re: Hulvát
Tak to nebyl úředníček, nýbrž kokot. Pokud měl uniformu, byl v šichtě a nacházel se v celním prostoru, měl soudruha s pasem pozvat na osobní prohlídku a svlíknout ho venku do trenek.
Dobře ten čas využít… To je takové dost mnohoznačné vyjádření. Co bych měla udělat – jiného, než dělám běžně? Doplnit zásoby trvanlivých potravin pro celou rodinu – na těžké časy? Zapsat se do kurzu sebeobrany? Pořídit si střelnou zbraň? Sepsat závěť, vyhlédnout si hrobové místo a jít k té zpovědi, u které jsem nebyla víc než 12 let? Co se má stát, až nám ten čas dojde? Nebo to bylo myšleno politicky, na pád současného systému? A co by mělo přijít potom? Má někdo představu? Mně se nedostává fantazie… Ale jinak hezký článek.
Doplnit zásoby trvanlivých potravin
– potravin je dost, něco doplnit můžete, ale pak to průběžně konzumujte a zase doplňujte
Zapsat se do kurzu sebeobrany
– nácvik účinné sebeobrany je na několik let
… jít k té zpovědi
– to bývaly způsoby odhalování kacířů, ovládání otroků
😱Co se má stát, až nám ten čas dojde?
– Další posun k propasti. Šméček spustili kazisvěti tuliká, že jim něco luciferského vyjde.
No, moc jste mi neporadil… ohledně toho, co tím autor myslel a co máme očekávat. K čemu využít ten čas. Všechno, co jsem vyjmenovala, udělat můžu a když už mě to napadlo a napsala o tom, dá se i předpokládat, že jsem nějaké kroky v tom směru už podnikla. Tedy, až na tu zpověď – to byla nadsázka a reminiscence na jiné vlákno diskuze…
A zatím tady mnoho nápadů, čemu vlastně ten zbývající čas pořádně využít, nevidím. Podle názvu článku – „Čas mrzkého míru“ – se dá předpokládat, že některý ze zmíněných atributů považuje Vidlák za silně dočasný. Že buď tedy skončí ona „mrzkost“ míru a nebo onen mír sám. Tipla bych, že myslel ten mír, protože není až takový optimista a mrzkost má schopnosti být neomezenou.
Čili, máme tedy čekat válku – Evropy s Ruskem nebo pokračování války USA a Izraele s Íránem. Nebo obojí… Praktická otázka tedy zní – co můžeme udělat a jak se na to připravit.
jsem ženská, mám 60 kilo, je mi 55 nebo cokoli z toho. opravdu mi kurz sebeobrany pomůže při přepadení třema maníkama? a to i když oni na tu „sebeobranu“ choděj taky?
Žádná zbraň ani technika boje nezajistí bezpečnost v jakékoliv situaci.
Ruční granát je spíše ze sféry fantazie, podobně jako třeba RPG.
Myslím si, že devítka v kapse může zajistit bezpečnost v převážné většině nebezpečných situací, ale jistě ne ve všech.
Nejúčinnější je samozřejmě nebezpečným situacím se cíleně vyhýbat, ale ani to nelze stoprocentně dodržet. Kdo se prostě vypraví pozdě v noci třeba do ulic na Roudné v našem statutárním městysi, o ohrožení si prostě koleduje. Nebo na Moskevské …… opravuji: nyní Americké.
Jde o Plzen.
V dobrém kurzu sebeobrany laikovi například poradí, jak se nebezpečným situacím vyhnout, že většinou je lepší „utéct“, kdy naopak bojovat o život a kdy se raději nebránit, násilníkům nevyhrožovat… Na osamělou ženu málokdy zaútočí najednou „tři namakaní maníci“, mnohem častěji to bývá jen jeden násilník, pobuda, opilec…
Jestli je někdo nastavený předem jako oběť a nechce to změnit, asi pro něj bude kurs sebeobrany ztráta času a vyhozené peníze. Pro člověka s dobrodružnou povahou to může být naopak zajímavé – lepší vědět než nevědět. Každá cesta začíná prvním krokem… Výsledkem může být třeba sebepoznání a zlepšní kondice, když nic jiného. A málo kdo ví, že i nastavení mysli přitahuje určité životní situace. Například vnitřní agresivita nebo prožívání role oběti. Někde jsem četla, že se to prý jmenuje „škola bez ruky“ ;o)))) .
.. jenom bych připomenul, že výchozí bod pro tuhle diskusi o sebeobraně je víc „kolaps civilitzace“ než „náhodou musím dneska večer přes park“ … možná je tady blíž Hulvath; v takovým případě skutečně začínáme od pistole jako toho nejnutnějšího minima …
Omezit vykecávání na různých webových stránkách na minimum a najít si pro každý den nějakou jinou radost. Ty nejkrásnější jsou zadarmo, opakují se každý rok, ale netrvají moc dlouho. Květiny v přírodě začínají kvést brzy zjara a stromy jsou už postupně v plném květu. Začíná to mirabelka s planýma trnkama a končí hlohy. Nasypte do krmítka slunečnicu i teď, přidejte pítko a uvidíte kolik různých ptačků vás přiletí rozveselit, aniž byste musela stavit voliéry. Pokud se k vám každý rok vrací vlaštovky, jako k nám, tak je to radost navíc. No a pokud netřete úplně bídu z nouzí a jste alespoň troch mobilní, zajeďte třeba na Pálavu a kupte si za cca pětistovku vstup na celý den do Aqulandu se dvěma hodinama saunového světa a z vířivky na střeše přehlédnete kvetoucí Pálavu od Věstonic až po Mikulov… Nebo… prostě prožijte čas, který vám(nám) zbývá co nejpestřeji a nenechte si otrávit život věcmi, které nemůžete(me) změnit. 🙂
P. S. To neznamená, že jednou z těch radostí nemůže být přečíst si každý den Vidlákův blog anebo zajít na demošku proti sudeťákům. 😉 Mějte se.
Pravdu díte. Ta radost, když vám vzklíčí vyseté semínko, rostlinka roste, posléze rozkvete a někdy přinese i plody.
Myslím si, že nejlepší přípravou je kromě nějakých těch zásob pěstovat dobré vztahy se sousedy.
Myslíte konopí, paní doktorko?
To se pak člověk radostí řehtá, ani neví čemu.
Ne-e. Třeba mi velkou radost udělal baobab (Adansonia grandidieri). Vyklíčil a teď požehnaně roste. Květů se určitě nedočkám, natož plodů, ale i tak je to krásněj strom. Christia vespertilionis i Ch. obcordata – ty maj nádnerný listy, květů netřeba. A taky balkónový rajčata, abych nemluvila jen o exotice.
Konopí si nepěstuju, ale k dispozici ho mám, pokud bych potřebovala zvládat nějakou velkou bolest – třeba klouby.
A jakou radost z něj budete mít za nějakých třista čtyřista let, až trochu vyroste. 😀
Hodlám ho zaštípnout, až dosáhne takových třiceti, čtyřiceti centimetrů. Jen ať si buduje silnej kmínek a korunu. Mám ještě jeden baobab, asi deset let starej, jinej druh. A ten je vysoký právě asi těch čtyřicet centimetrů a vejš už ho nepustím.
Děkuji za moc pěkné přání, trochu mi to připomíná radu z Bible „být jako ptactvo nebeské“, ale mnoho věcí člověk změnit může, když ví jak a má na to čas. Z hlavy jsem problém nepustila a přemýšlela trochu dál.
Například je možné si představit dost pravěpodobnou situaci, jak by domácnost fungovala dočasně bez plynu, elektřiny, vody… v různých ročních dobách. Jak si zajistím teplo, světlo, ohřeji vodu, kam pro ni půjdu, pokud nepoteče z kohoutku, v čem ji uchovám. Jak (čím) z té vody udělám vodu pitnou… Takových otázek člověka po chvíli napadne spousta… a potom třeba i řešeni. A taková činnost taky může přinášet radost, aspoň někomu.
No tak když vám přináší radost příprava na řešení katastrofických scénářů, nic proti tomu. Říká se, že kdo je připraven, není zaskočen, ale já se spíš řídím pravidlem, že problémy se řeší, až nastanou. Ona je asi nejlepší ta zlatá střední cesta. Já se budu i nadále přidržovat toho italského „dolce vita“. 😉 Spousta drobných radostí. Třeba když se podívám na těch 12 metrů uskládaného dřeva (topíme celou zimu jenom v krbu), na slepičky, které zásobují celou naši rodinu… Pramen pitné vody máme přímo v lesíku u sadu… Ale ten Mikulov a Pálava, to bylo fakt skvělé. 😉🙂
No jo, když bydlíte někde na venkově, je Vám hej, protože máte skoro všechno vyřešeno předem. To je jasné, že jste v pohodě a máte čas koukat po kytičkách. Já jsem ale zaměstnaná manželka a matka dvou dospívajících dětí, závislá na plynu a městském vodovodu. Vymýšlet řešení až nějaký průšvih nastane… to už může být celkem pozdě.
Pamatuji si z doby covidu, jak najednou zmizely z trhu webové kamery, jen tak-tak jsem sehnala dvě děckám na distanční výuku a sobě třetí. Proto si myslím, že neškodí promýšlet už teď – co bychom dělali a jaké drobnosti by se nám k vylepšení života mohly hodit.
Rozhodně to sníží můj stres a obavy – tím, že to řeším a nezametám pod koberec, jako bych naivně doufala, že se o nás stát postará. A nemůžu to všechno nechat jen na manželovi. Když se nic nestane – tím líp, pak to byla jen taková zajímavá „bojovka“ a únik z každodenní rutiny.
Asi jste měl spíš na mysli „carpe diem“…
Jen doplním, že před válkou s Íránem měly ropné státy Perského zálivu ve zvyku nadbytečné příjmy investovat na Západě, tedy USA, UK + EU, kupovat luxusní zboží a stavět luxusní stavby, na kterých se podílela spousta firem ze zemí USA, UK a EU. Jenže teď mají hodně budov rozbombardovaných, po zablokování Hormuzu nemají příjmy, a naopak je čekají značné výdaje na obnovu, neb šíitský Írán asi sunnitům reparace platit nebude. Už je z toho důvodu nechce Írán prohrát. USA také nechtějí platit nějaké válečné reparace, takže nakonec vše skončí nějakým mírem, který budou moci obě strany prohlásit za své vítězství, ale reálně budou poražené obě.
Ovšem příliv kupců státních dluhopisů ustal a ustane. Místo toho bude naopak čerpání a výprodej investic. Pro EU je to zpráva, že část kupců státních dluhopisů nebude nakupovat, máme žít jen z toho, co vyrobíme, v době drahých energií a klesající výroby průmyslové i zemědělské.
Ale musíme být optimisty, a třeba tentokráte EK pod vedením Ursuly von der Leyen zapracuje a nastartuje hospodářský růst. I když naděje je to slabá, až nepatrná, protože by to bylo poprvé, kdybychom mohli očekávat pozitivní kroky ze strany Bruselu. Užijme si jízdu močálem černým kolem bílých skal.
Ursula von der Leyen a hospodářský růst? A podívejte se na ty exempláře kolem!
To nemůžete myslet ani jako vtip ….
Neberte lidem tu pramalou naději, že Ursula udělá něco pozitivního. 🙂
Rezignuje?
To ji spíš sebere čert.
A nemyslím tím Vetchýho.
Neuveritelny a taky casto nesrozumitelny, co vsecko bude s Iranema a s Usa…
a s Gerdem..
A s instrukcema vod nej , co vsecko my musime a co treba tentokrate EU s ursulama provedou.. …
Je text příliš složitý pro některé čtenáře?
ad Gerd. Tvl, pomátl ses ?
Situaci západu bych popsal slovy:“jdeme chřadnoucím lesem okolo padajících skal do temné rokle Zapomnění.“
Já bych spíš zalovil v nedávné historii:
„po období potíží růstu nastalo období růstu potíží“ 😀😀
Uvidiš Vidlaku za dvacet, třicet let. To už to „Měli bychom tento čas dobře využít“ budeš mit na talíři od rána do večera, ale bude ti houby platné. Ono totiž platí:
„Čím je člověk starší, tím víc toho má před sebou a míň za sebou“ 😀😀
nějak jsem se netrefil …
Ale trefil, toníčku. Čím je člověk starší, tím víc si uvědomuje, co všechno nestihl, jak málo toho udělal – ale možnost nápravy jaksi mizí…
Ono se taky říká, že se generálové připravují převážně na minulé války. Je otázka, jesli se dokážeme připravit na věci, které si ani představit neumíme…
S nekonecnejma tunama ignoracema reality ,vod klavesnicovych virtuosu..
Dobře využít čas. Chtělo by to napsat jak. Třeba zrušit Benešovy dekrety a vytvořit s Magyarem silnou V4?
Re: Pája
Vy si nedáte pokoj, že?
Tak jinak.
Silná V4?
Maďar – čte se „moďor“ – je jen jeden.
Čechistán je taky jeden.
To jsou dva.
Na zrušení Benešo vých dekretů to je málo, protože to máte jen DVĚ písmenka.
Potřebujete ještě dalších 13 blbečků – pardon – hlav států, aby jich bylo stejně, jako písmenek.
Do práce!!!
S čím si nedám pokoj? Jak píšu níže. Nejsou to moje slova, ale Magyara. A někde jsem četl, že na zrušení Benešových dekretů stačí rozhodnutí českého a slovenského parlamentu.
To je smutná pravda
Využít čas tím, že si pod sebou uřízneme větev, na které sedíme? Takový nápad jsem nečekala…
To není můj nápad, to jsou slova Magyara.
„Zdá se, že si obě strany navzájem předložily splnitelné požadavky“.
To asi těžko. Amíci NEpředkládají splnitelné požadavky – spíš něco málo naopak.
Prezident Trump urazil sám sebe, když řekl, že před rokem byly USA ostudou. Jenže v dubnu 2025 už prezidentoval Trump.
https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/other/prezident-trump-s%C3%A1m-sebe-urazil-ani-si-to-neuv%C4%9Bdomil/ar-AA21aGuB?ocid=entnewsntp&pc=U531&cvid=69e3ab15900340d59574e10a05a77fc8&cvpid=82d8744e01794c11d3dbce5ca03a9668&ei=23