Občas se lze v diskusích setkat s názorem, že alternativa nemá šanci, protože je rozdrobená, kdežto strany Spolu táhnou za jeden provaz.
To, co fungovalo v minulých parlamentních volbách, bude mít ovšem v těch letošních efekt patrně opačný.
Ambice a závaží
V koalici Spolu panuje dlouhodobá tenze. Uvnitř ODS to vře, protože řada jejích členů nesouhlasí s funkcí výtahu pro nepopulární politiky z TOP09 a KDU-ČSL, neboť tyto strany by ve volbách téměř jistě nepřekročily pětiprocentní hranici. Političtí představitelé těchto partají však drze požadují přední místa na kandidátních listinách.
Boj o moc ale není jediným problémem tříčlenného nesourodého slepence.
Jeden Green, a druhý khaki…
Spolu naráží na kvadraturu kruhu. Zatímco Petr Fiala volá po enormních výdajích na zbrojení, TOP09 hájí Green Deal. Podle Luďka Niedermayera jedno nevylučuje druhé. Zřejmě tak dostane Nobelovu za objev ekologicky čisté války bez uhlíkové stopy a zbrojní výrobu bez emisí.
Volič, který by přejal koncept ochrany planety podle ideologie Green Dealu doslova, nikdy nemůže podpořit zadlužování na produkci zbraní.
Naopak, volič preferující zbrojní průmysl, uvidí rudě, jen jak padne zmínka o podpoře Green Dealu.
Takto by tomu aspoň mělo být, pokud by daná témata brali voliči vážně.
Faktor bakalář
Co může řadu potenciálních voličů od volby ODS odradit, lze nazvat faktorem Bakalář.
Kdo volil ODS kvůli prosazování nízkých daní a odporu vůči zadlužování, patrně pošilhává po Motoristech. Část těch, které nezlomila ani tato programová zrada, však mohla definitivně znechutit nominace bakaláře Lipavského, přeběhlíka od Pirátů.
Podporovatelé ODS fandili konkrétním jménům, ať již to byl hejtman Kuba či bývalý europoslanec Zahradil. S úbytkem těchto jmen je možné čekat pokles hlasů.
Vůbec tedy nemusí platit, že sloučení v jeden celek je pro dané aktéry přínosné.
Méně znamená více…
Přesně toto si uvědomuje Stačilo! Nechce si hrát na catch-all-party, jakou byla ve své době ČSSD, či jakou se v současnosti snaží být ANO. Kdo totiž nabízí stokrát dobrý dort složený z protichůdných chutí, vytváří cosi nepoživatelného. Nelze mít pohromadě liberální zastánce systému a voliče antisystémové. Minimálně jedni budou ve svých očekáváních ošizeni a zklamáni.
V případě subjektu Stačilo! je sympatické, že se jako kočkopes neformuje, a že upřednostňuje program před slučováním a bobtnáním. Někdy holt méně znamená více. A toto je učebnicový příklad takové situace.
Unijní odhad
Nic nedokumentuje odhad Evropské unie lépe než její ambiciózní projekt na instalaci 60 milionů tepelných čerpadel do roku 2030. I Novinky.cz (něco na způsob Denního věštce z knih J. K. Rowlingové o Harry Potterovi) přiznávají, že zde Unie předvedla špatný odhad a pořádně se spletla. Mezi lidmi není o tento produkt zájem.
Co bylo včera hitem, je dnes propadák. Možná i proto, že ještě včera zelená Unie přes noc navlékla khaki uniformu, a místo tepelných čerpadlech bájí o zbraních. Jediné, co si zachovala, je přesnost odhadu.
Odbržděná Evropa
Zbavena smyslů i záchovných pudů popírá Evropská unie sebe sama. Nejprve šikanovala Řecko fiskální odpovědností a dluhovými brzdami, aby se nyní utrhla ze řetězu, a v zájmu všech zbrojařů se zadlužovala jak divá.
Ne kvůli Rusku, ale aby zakryla svou dlouholetou lživou propagandu, kterou krmila nebohé občany.
Jen tak si lze vysvětlit její potlesk pro paní Meloniovou, kterou ještě včera nazývala fašistkou. Dnes, když paní Meloniová posílá na Ukrajinu zbraně, již proti ní Unie nic nenamítá, a naopak ji dává za vzor svých hodnot. Marine Le Penová ve Francii ani AfD s Alicí Weidelovou na tom nebudou jinak. Pomyslný kruh se uzavřel.
Co vše se ještě stane?
Tušíme, jak bude vypadat svět, až půjdeme někdy na podzim volit?
To je přitom velmi podstatná okolnost, která bude mít na průběh voleb zásadní vliv.
Bude již tou dobou na Ukrajině uzavřen mír? Pokud ano, lze to pokládat za zásadní neúspěch Fialova kabinetu, který byl podle vlastních slov celou dobu s Ruskem ve válce, a jehož jediné heslo nyní zní, že musíme zbrojit. Žádá o více zbraní na stole, ale nikdy jsme ho neslyšeli vybízet k míru.
Jaký bude osud NATO? Uznají USA, že jde o přežitek, a existence této aliance dospěla k témuž bodu jako kdysi Varšavská smlouva?
Co by případný rozpad či zánik NATO znamenal pro EU? Vrhne se Unie do bezhlavého zbrojení, a odsoudí se tak ke svému rozpadu, protože může stát jedině na bázi mírového soužití, a nikoli válečného šílenství?
Co se do podzimních voleb odehraje v Sýrii, v Gaze či na africkém kontinentě? Jaké nové migrační vlny se na obzoru objeví?
V jakém stavu bude tou dobou celní válka, která se zdaleka nebude týkat pouze oceli a hliníku? Jak moc postihne evropskou ekonomiku včetně té české?
Jakého posunu se do voleb na domácí půdě dočkáme u míry nezaměstnanosti? Jak moc ještě různé komodity zdraží? Jak na tom budeme se zásobami zemního plynu? Jaká bude letos úroda?
Odpovědi na tyto a další otázky určí, kam bude Česká republika směřovat.
Svět, jaký byl…
Všechno se mění. Marně herku křísí.
Kdo nechce vidět, co se odehrává?
O herce nejde. Ani o kulisy,
jiný je příběh. Rozpoutá se vřava.
Pod kůži účet vin se zařezává.
Co třeba NATO? Zda se nerozloží,
když Rusko není vkleče na rohoži,
a po všech sankcích jaksi čile vstává?
K čemu že byly? Dotazy se množí:
Svět, jaký byl, se minulostí stává.
Ideologům hrůzou trnou rysy,
propaganda se rázem odkopává.
Klima má smůlu. Meč teď nad ním visí.
Evropa zbrojí, do války je žhavá?
Otázka je tu velmi naléhavá:
Namísto aut teď z tanků bude zboží,
na něž se chudí pro boháče složí?
Unie skoná, když zbraněmi mává.
Za pýchu čeká Evropu trest boží:
Svět, jaký byl, se minulostí stává.
Pocity různé v člověku se mísí:
Ukrajina boj vskutku nevyhrává.
Ke dnu ji stáhly prvotřídní krysy,
byly snad všude, když pištěly: Sláva.
Do armády se potěr povolává.
Trpaslík obra na zem nepoloží.
Ideolog ať dál šermuje noži,
než schlíple přizná, že se vlastně vzdává.
Ke kartám na stůl zbraně nevyloží:
Svět, jaký byl, se minulostí stává.
Proč v Rumunsku soud do voleb se vloží?
Občane, proč tam zvůle sedí v lóži?
Protože lid se dovolává práva.
Ignorance je hodnotovou broží:
Svět, jaký byl, se minulostí stává…
Světového lídra Fialu už vypískali i mladí soudruzi z jeho domovské univerzity. Ovšem ne kvůli tomu, že je kokot, ale že je málo levicový a podporuje Trumpa.
Milý Muamarku,
myslím, že se mýlíte. Něco skutečně změnit v našem systému může jen catch-all party, minimálně dokud zůstane shluk liberální pravice kolem Spolustánku a nevyhraněné levice kolem Bureše. Jinak Stačilo skončí jako mírně jiná SPD a budou si vzájemně brát hlasy a ve sněmovně plnit roli stafáže.
Vůbec nejde o systém. Dávalo by smysl spojit konzervativce odleva doprava, ale pak nemůžete nasazovat na Ameriku a UK, respektive ano, ale na jejich dnešní – a v případě USA včerejší – vedení.
Pokud bych měl formulovat, která skupina voličů postrádá zastoupení, pak jsou to lidé, kteří nechtějí být otravováni státem, chtějí volnost 90. let, bez genderových, ekologických a čmoudských výstřelků. Stejnou měrou, jako nechtějí dávky, nechtějí ani dotace. V podstatě nostalgičtí příznivci Divokého Západu, kteří sice nesnášejí komunisty a komunismus, ale ještě více opovrhují dnešními snowflakes, natolik, že vzali na milost Putina.
A těm (nám) neberte prosím zbraně a Ameriku. Kor teď, když má Trumpa a Vance.
Myslím, že zakládat analýzy na předpokladu logického chování voličů, nemusí být úplně spolehlivě.
https://postimg.cc/sMzZgvDK/0b097a2a
pozvánka na veřejné setkání naštvaných seniorů 29.3. 2025 na Staroměstském náměstí
naštvaných seniorů a občanů – to je kouzelné: senior není občan?

To mi připomíná interní zprávu o neštěstí na ČSD: usmrceno bylo 10 lidí a 3 železničáři.
Doufám, že jo. I když na sobotní výstavě Galerie Pravdy v Olomouci to vypadalo ze strany provokatérů( samí mladí tak max do 30), že pro ně jsou senioři jen zbytečná chátra.
Tak nevím jesli si můžu dovolit dávat najevo, že jsem naštaný senior, když po 47 odpracovaných letech je mi nadhazováno že jsem příživník a mladí nás platí ze své práce.
Ber to tak, že vlastní rodině to přece vysvětlovat nemusíš – ta to ví, že jsi celý život makal.
A na ostatní se normálně vyser.
Nikdo z těch ostatních, kteří něco takového „nadhazují“ Ti nestojí ani za pozdrav.
A je dost možné, že právě ti nadhazovači jsou těmi příživníky!
Jestli to zase byli ti samí retardi v sestavě tlustej, tlustá a teplej, tak na to netřeba brát zřetel.
Kdy sou nejdrive ,ty /anglicky/ tenze ,pak nejsou ani pense. /Tension = napeti/.
Nema to zadnej smysl , reagovat na vozraly a este slabomyslny ho..na ,vydavajici se za politiky ,ktery se jako vozraly a zdrogovany potaci vode zdi ke zdi ..
Nevi , co zvani a nemuzou ani zaroven vedet, co budou zase zvanit za chvilku.
Stáří vpřed a mladí na jejich místa!
Navrhoval bych zaregistrovat politické hnutí s jedním, důvěryhodným člověkem ve vedení. Který by vybíral/konzultoval/diskutoval jednotlivé osobnosti ve vládě, tedy už před volbami by sestavoval vládu. Ve které by nebyl.
Čímž by se elegantně obešlo pravidlo jeden kandidát jen na jedné kandidátní listině. Kandidáti by byli na kandidátce své strany, ale zároveň i na „kandidátce“ (návrh budoucí vlády) hnutí.
Sestavoval by různé sestavy, pro možné různé volební výsledky. O kandidátech/sestavách by hlasovalo členské hnutí. Předseda by jen realizoval rozhodnutí členů (což by bylo závazně a právně vynutitelně ve stanovách hnutí). Například třeba o pozdějším odvolání vlády.
A s tím by šel do voleb.
No ale je otázka, jestli by měl pravomoc odvolat s jeho pomocí vzniklou vládu. Asi ne.
A možná je to celý blbost.
Páč metafora pochází z řeckého translatio a doslova znamená „přenesení“, jedná se tedy o jazykovou a rétorickou literární konstrukci, která spočívá v přenesení významu na základě vnější podobnosti.
A tak celý ten amsámbl vedení EU podezřívám, že je metaforou čehosi ve skutečnosti ještě obludnějšího, než by si jeden mohl myslet. Aby zamaskoval svou temnou podstatu, mimo jiné umístil do čela na piedestal nejvyšší, obstarožní hyperaktivní blondýnu s podezřelou minulostí, čímž odvádí pozornost někam pryč od podstaty příběhu.
Metaforicky napíši (psal-li bych nemetaforicky bych musel používat nespisovné, až značně vulgární výrazivo), že ojropský způsob uvažování a ventilování ojromyšlenek mě snad nikdy nepřestane udivovat.
Autor zmínil bruselský nápad na instalaci 60 milionů tepelných čerpadel do roku 2030. Což je samo o sobě v intencích blbnutí s uhlíkovou stopou a ostatními navazujícími chujovinami. Na to si už ojropané pomalu začali zvykat, páč 1000 x opakovaná greendealovací lež…
No a pak, z ničeho nic, najednou čerpadla z hrušky dolů, otočka o 180°m stopa nestopa, green deal sem green deal tam a budeme vyrábět zbraně, hrr na ně. Ty pak natřeme na zeleno, aby byl kompromis a Šváb držel kusadla.
Natisknou se € a další hromady € si ojropa půjčí a rozjede to ve velkém. Dožene a předežene Putina, ať má vztek. Samozřejmě populus prostý to všecko sakumprask zacáluje.
Nyní, dnes a denně tedy čekám na zprávu, kde všude má Brusel zajištěny suroviny na tu srandu. Z čeho to všecko bude vyrábět. Určitě to tam ojromyslitelé mají perfektně promyšlené, nejsou to žádní amatéři, že. Ale furt nic, ticho po pěšině. Dokonce ani EUblondýna Danuše nic neprozradila (snad kromě novinky o osvobození ČSR americkou armádou), odkud ojropa ty zdroje surovin bude čerpat.
Inu, vyčkejme, uvidíme.
Co se týká partají a voleb, dovoluji si odhadnout, že letos to nebude fungovat jako posledně a jedinou nadějí pro takzvané Spolu a fialový hnus konkrétně, je Baxa a jeho parta.
Jestli on ten správný výraz nebude spíš schizofrenie.
Stojí za to přečíst si, jak je ta schizofrenie lékařsky popsána:
„Schizofrenie je duševní onemocnění řadící se mezi psychotické poruchy. Často bývá mylně označována jako rozdvojená osobnost, čímž se mělo původně zdůraznit rozštěpení mezi myšlením, emocemi a chováním. Nemoc se projevuje poruchami myšlení (bludy), poruchami vnímání (halucinacemi) a poruchami jednání. Schizofrenici vidí a slyší věci, které nejsou skutečné, a uzavírají se do vlastního světa. Nemoc často doprovází také snížená schopnost vnímat emoce a reagovat na ně.“
Na schizofrenii se třeba budou vymlouvat až přijde jejich čas a pokud budou pohnáni k zodpovědnosti.
Tak i volící podle ideologie odlišné od jejich potřeb.
Hejtman kuba imponuje slaboduchým, obdivovatelům loupežníků a nostalgikům po devadesátkách (privatizace, restituce, viz. výrok „stát nemá vařit pivo“, kdy tlačil ukradení Budvaru n.p,). Všechny jmenované fascinuje jeho píár. Tak dokonalé zde zatím žádný politik nepředvedl. Dále jeho švindly za předminulého hejtmana s penězi kupř. na dopravní obslužnost a podobně. Vše na netu. Sami odeessáci se ho celkem důvodně bojí, je to špína chlap, křivák a podrazník.
To nerozporuji. To je. Ale má vyšší podporu než Signál Nutella a tuplem vyšší než Bakalář, kterého ani pirátští voliči ve Sněmovně nechtěli…
Snaží nezaplést se na státní úrovni. Zatím. Sedí na svém jihočeském panstvíčku. Ukrajinské tričko už dávno svlékl a doufá, že se na ně zapomnělo.
Nezapomnělo.
Mýlíte se. Jihočeský človíček mu dávno ODpuStil. Zlodějny, očkocentra, Uauaua podlézání. Prostý jihočecháček má v sobě geny lokajství, které hluboce zakořenily během generací ohýbajících se před „modrou“ krví. Různorodé kejkle svého pána tedy nejen že nevidí, dokonce je potom pán v očích takového poskoka jaksi „urozen“ a protože „panská láska po zajících skáče“, tak nevybočuje z řady. Jó, když si soused porazí těsně na hranici panského nějaké to dříví na otop, to je jiná – tu se poníženě nahlašuje onen lotr, no třeba Bambuškarovi (to je takový novodobý šafář, před kterým se plazí všichni z okolí Milevska, viz. kauza obory Květov). Proto si myslím, že v kubozemi je koncentrace ponížených, úslužných blbů mnohem vyšší, nežli jinde v ČR – jinak by si přece nezvolili takového šupáka za hejtmana.
„Veškerá moc v Československé socialistické republice patří pracujícímu lidu. Státní moc vykonává pracující lid zastupitelskými sbory, které jsou jím voleny, jím kontrolovány a jemu odpovědny.“ jest psáno v čl. I ústavy totalitního státu.
A tak se tedy komunistickému Stačilo svým předvolebním programem mávat zachtělo? I když je přinejmenším Vidlákovi jasné, že programy stejně nikdo nečte, že lidi táhne charisma vůdce?
Vidlák charizma nemá (já taky ne), stacilo.cz je podle nic.cz ve vlastnictví tiskového mluvčího a volebního manažera KSČM a odkudpak asi získal těch 1000 ověřených podpisů potřebných pro registraci hnutí.
Vidlák není žádný rétor (já taky ne), tak jak to asi dopadne, až mu podobné věci budou online omlacovat o hlavu.
Že Dan nemá charisma, vyvozujete z desetitisíců lidí, co ho denně sledují na Facebooku a statisíců, co ho denně čtou?
Vidíte tu kromě něho a Petra Druláka někoho dalšího (mimo pana Babiše ještě, jenže za ním jsou prachy), kdo dokáže zaujmout tolik lidí?
A že není rétor? Slyšel jsem ho mluvit. Rozhodně má náboj, je přesvědčivý, umí upoutat pozornost. A určitou zpětnou vazbou je zuřivost mainstreamu, jak po něm jdou…
Charizma a rétoriku posuzuji podle svého subjektivního dojmu.
Stačilo však nenabízí v dosavadní politické praxi nic nového, zastírání nevyjímaje. Zastírání nostalgie po minulém režimu, jak je z četných diskutujících zde zřejmé.
Stačilo chce zkrátka říci stačilo! současným bláznům, kteří to vedou cugrunt, a nahradit je blázny, kteří to cugrunt už dovedli.
Čímž netvrdím, že všichni komunisté jsou blázni a že by se s nimi nedalo úspěšně vládnout. Ale to by se k tomu muselo přistoupit z úplně jiné strany a na to už není čas a ani morální nastavení.
Všechno má svůj čas, je čas rození i čas umírání, praví biblický Kazatel.
Že Stačilo! nic nového nenabízí, pouze Nostalgii?
Mně se naopak jeho 5 programových priorit zamlouvá, a plně s nimi souzním. Nějak takto si představuji smysluplný levicový program.
A že nejsou lidi? To píše mainstream, aniž zmiňuje, co za ministry nabídl Fiala, a jakým personálním prázdnem disponuje pan Babiš.
V dubnu budou osobnosti za Stačilo! představeny. Pak se o nich bavme…
No pobavit se o nich můžeme, ale to je asi tak vše, co můžeme dělat.
Fiala s jeho melody boys také láteřil na Brusel, než se dostal k moci. Proč by to s vámi mělo být jiné. Protože to táhnete s komunisty? „Nejsme jako oni“ (příp. „máme holé ruce“) to už tu bylo.
Proč by to se Stačilo! mělo být jiné?
Protože nebude mít mezi sebou kariéristy, lidi vydíratelné, kteří se dají koupit, a u nichž lze pořídit výhružkami.
Kdo se dá ke Spolu, chce ke korytu, a mainstream ho pohladí po vláskách, kdo se přidá ke Stačilo!, nese kůži na trh a sklízí rány.
Proto bude Stačilo! jiné. Z podstaty věci, ze svého složení i založení.
Žádný Dozimetr, žádný Taxis a žádný Metrostav…
Copak nějaká strana, která se chce dostat k moci, toto alespoň implicitně netvrdila?
Četl jste a hlavně pochopil od pana Řezanky tu část Z podstaty věci, ze svého složení i založení. ? To je totiž základ, na kterém si Stačilo buduje důvěru.
Ano. A právě to u mě důvěru nebudí a nebudu pro něj hlasovat.
Nejde o komunisty. Jde o jejich maskování za Vidlákovu lidskou tvář. A to je nečestné.
Ale to všichni víme, že je volit nebudete, pro křesťany jsou tu přeci ti čestní a věřící lidovci.
Jinak nikdo se tu nemaskuje. Všude je psáno, že KSČM je součástí Stačilo, všichni budou mít na kandidátkách politickou příslušnost. Ale vám to nedá, abyste zase trochu nepoplival, to byste moc zklamal sám sebe, že ?
Lidovce jsem nikdy nevolil a nechci mluvit sprostě.
Ve skutečnosti je Stačilo projekt KSČM, je to trik, abyste se dostali do sněmovny.
Zdeněk pozdě jdoucí 17 března, 2025 (14:46)
Buď nechápete význam slova trik nebo je to zase ten fanatismus.
A dovolte mi poznámku, u lidovců jméno nerozhoduje a u komunistů ano ? Trochu nekonsistentní.
Dovolte poznámku k poznámce. Je rozdíl mezi Jidášem a pohanem.
Tohle je ten trik: https://eshop.futura.cz/produkt/hrnek-lenin-je-in/
Číro nebo Vidlák, zaměnitelné.
Ty zpožděný blbče,
chtěl bych tě vidět u mikrofonu a před pár desítkami tisíc lidí, kteří ti visí na rtech a čekají, co z tebe vypadne.
Z tebe by v daném momentu vypadlo maximálně tak teplé hovno, ale už nic víc.
Existuje totiž jen docela mizivé procento lidí, kteří před mikrofonem a lidmi neznervózní tak, že zapomenou i vlastní adresu!
A ty mezi takový lidi nepatříš, ani omylem.
To, že svedeš nějaký rádoby chytrý kecy na internetu, to ještě vůbec neznamená, že ve skutečnosti nejsi někdo, kdo je rád, že je rád a komu nakope prdel i kdejaká domovnice.
Vyměň si to pro jedenkrát s domácím!
Běž na demošku a vem to za něj, ty rétore!
Dělám spousty desetiletí s PA technikou a spolehlivě poznám, kdo a jak se u mikrofonu bude chovat. Koho jen ten mikrofon, natož tak tisíc lidí ztrémuje, nebo komu naopak dodá kuráže.
Domácí patří mezi ty druhé, pro mě jednoznačně.
Postavit k tomu „presidentskému“ Sennheiseru tebe, tak ani nekvokneš, vole.
Nepijte když píšete na internet, neberte drogy, Teco.
Ještě k tomu triku. Lenin, Vidlák.
Ani jeden nemá vlasy.
Zdeněk pozdě jdoucí 17 března, 2025 (18:05)
Aha, takže nějaká firma, u které má určité produkty Stačilo prodává hrnečky s Leninem ( co je na tom špatného ? ) a drobná zjevová podobnost Vidláka s Leninem je ten šílený trik, kterým Stačilo uhrane voliče. Tak jste to myslel ?
Teco 17 března, 2025 (17:59)
Jak byste s tím mikrofonem tipnul mne ?
Kašli na to, kolego. To nemá smysl.
Krasoduch byl vysírka už před časem, teď jen popustil uzdu..
Ne, myslel jsem to poněkud abstraktněji.
Číro je trik, odvedení pozornosti, malování narůžovo.
Vidlák se Stačilo je pro komunisty totéž.
Tymákovan:
Vás kolego jsem neviděl a neslyšel mluvit alespoň z nějakého záznamu, takže u Vás nemůžu soudit. U domácího ano.
Ale jak jsem napsal:
Je jen malé procento lidí, které mikrofon a dav neztrémuje tak, že nejsou schopni slova.
Můžete to zkusit i doma, jen s rodinnými příslušníky. Postavte se před ně, sám si zapněte na telefonu záznam (stačí jen zvuk) a zkuste jim něco -úplně cokoliv- souvisle a bez přeřeknutí sdělit.
Budete překvapen.
Díky Bohu za Vidláka, jestli se mu podaří z komunistů udělat normální stranu zbavenou dogmat, už jen to bude plus.
A vystupovat před nepřátelským publikem ve větším počtu, to je fakt fuška, doporučuju si vyzkoušet.
Zdeněk pozdě jdoucí 17 března, 2025 (18:48)
Mě fascinuje, jak vypustíte naprostý nesmysl, teba teď Vidlák se Stačilo je pro komunisty totéž., navíc bez vysvětlení, ono to totiž ani vysvětlit nelze, protože Stačilo je od počátku spojováno s KSČM a nic se neskrývá. Po poukázání na nesmyslnost nic neobhajujete, nevysvětlujete, jen hodíte další, často ještě šílenější nesmysl. Opravdu si myslíte, že pokud toto někdo rozumný přečte, že vám cokoli uvěří ?
Teco 17 března, 2025 (18:50)
Já Vám rozumím a souhlasím, mluvení před velkou skupinou znám, viděl jsem i lidí, jinde těžcí suveréni, kteří to nedali. Dokonce už na škole v přírodě se takový spolužák sesypal, když na besídku přišla nějaká skupinka turistů, musel jsem to říkat za něj. Naprosto jsem nechápal. Pamatuji, že když jsem poprvé mluvil do mikrofonu, byl to hodně divný pocit, ale myslím že si člověk zvykne. Já myslel, že to odhadnete i ze psaného projevu, proto jsem se ptal.
Tymákovan:
Nene, ze psaného projevu zjistíte ledacos jiného, ale tohle ne.
Vemte si domácího:
V článcích mívá někdy i dost chyb, ale naživo a spatra je bezchybný.
Projev naživo, k davu a navíc spatra, to je tak zatraceně těžká disciplína, že si to ani neumíte představit.
Zvládají to jen profesionálové v daném oboru a to ještě ne všichni.
T. Tománková se kdysi v jednom rozhovoru uřekla, že dvě hodiny před Partií nesmí nic jíst, jak má sevřený žaludek. Profesionálka!
Podvědomí je pěkný hajzl, víte? To vědomí, že Vás bedlivě poslouchají tisíce lidí, to už skolilo jiné kapacity!
Sám na to mám téměř „technickou“ metodu, která docela dobře funguje. Můžu ji popsat někde jinde, tady už je to moc natažené.
Takze nevime ,ale Stacilo bude jine. Uz ma ale reditele ,jako vsechny ostatni strany , ale zrejme reditele uplne a spravne lepsi , jiny. Aha.
A strukturu a taky zredenou, do predsedu a podpredsedu,nebo reditelu a hned nekolik podreditelu, atd.
Ma mit politicka strana predsedu anebo reditele , jako maji korporace. A provadi taky cinnost jako korporace?
Ma urcite svoje propagandisty ..Ale zatim neurcitych zajicu ,ve stacilovym pytli .
Slibuje strana ,prej se neco dovime ,zatim ale vse tajny.I schuze ..
Nebude mit lidi vydiratelne . Vono toho nebude..
A nedaji se ty nekarieristi koupit. My stejne zadny nezname.
Aspon a to je vyhoda, si jejich kupovani a nebo nekupovani ani nevsimneme.
A za co si asi koupi a kupuji ted, napr. , chleba. A dalsi.
Snad nam p.R., napovi. Vysvetli trochu ,urcite nevysvetli…
Vo svych presvedcenich a vo tom vsem co nebude.
Co je napr. retor a charismatik,amater a samouk. A jak se to pozna.
Ze naky lidi maji usi a slysi ,co nekdo v klobouku a pod nim ,povida.
Vo ty kuzi , co nese na trh. To je ta kuze konecna, antikapitalisticky komunisticka ..Antisocdem. Anti Vrabel. A kdo ,co este anti. Antifialova.
Nakyma anglicky mainstream nepohlazovana ..
Co asi je podstata veci. A slozeni a zalozeni..
A nebude to nahodou vodlozeni. To nebude a nemuze, nikdo,
nevi co to je a vocode.
To je marné pane Řezanko, zřejmě pána ještě neznáte. Naprosto fanatický bojovník proti všemu, co má co společného se slovem komunistický. Už to že označuje Vidláka za špatného rétora je hodně příznačné. Podívejte se do jiných diskusí a pochopíte, ž s ním jen ztrácíte čas.
Naprosto fanaticky bojovnik, tendle T. , jeci a steka a nevi v cem..
Typickej fasista…
Ale pawe, myslíte že vás někdo čte nebo dokonce bere vážně ?
https://giphy.com/gifs/90s-mcdonalds-mac-tonight-1iTnzFRFQwDpv3C8
Chtěl jsem, aby tu byly řečeny protiargumenty. To se stalo, a více tuto diskusi tady za sebe rozvíjet nemíním.
Každý si obrázek může udělat sám.
Zdravim
To budu moc rád
Mějte se
Třeba 5.4. , pokud tam budete také. Mějte se hezky.
Uvidím, jak budu stíhat. Děkuji
Pane , vy neminite, protoze na to nemate.
Jenom ,jako kazdej snazive sirite neurcity povrchnosti ,bude , nebude poucky, ktery vam jiny nastrci pred nos…
To vsechno ,fiala, green deal, lidsky prava, trumpf, ukrajina,
EU s Nato , opakovane zpraseny volby ,atd , sou jen politicky medialni ,kycovity a neuveritelne absurdni pitomosti ,ktery perfektne slouzi k podvadeni a k odvadeni pozornosti vsech.
Od pravych zameru a planu..
Dlouhou dobou vyvoje , zdarilo se elitam a jejich vzdy snazivym sluhum, deformovat a zmanipulovat , vychovne vzdelavacim procesem populaci sveta ,do totalniho zotroceni..
Vytvarenim podminek na zavadeni stale vice falesny reality..
Kde otroctvi ,protoze je pohodli je zaklad a stabilita kazdyho systemu .
Ten proces je dokoncenej.. Az ovoce toho usili tezce uzralo..
Ted dopada drtive na nase hlavy. Vzajemy obvinovani jako dukaz ,nebere koncu.
Vytvorim ted jeden hlavni zakon, s trvalou platnosti.
Co muze bejt v demokracii horsi , to na beton bude.
I zakony budou na sichr horsi a daleko horsi .
A ukamenujte kazdyho za to, ze mysli za vas../Takze pisu a nevim jestli to nezmizi/..
Už za tu první bezdůvodně urážlivou větu to na smazání je, nemohl byste se divit. Opravdu si myslíte, že je rozumné útočit na člověka, který problémy vidí a veřejně proti nim bojuje ?
Ten zakon vede pedagogama a mediema , vychovany vzdelanim a zmanipulovany a ochotne zchaotizovany systemem , nekonecne jiz ,zotroceny hlupaky a davy jejich privrzencu stale stejnou cestou, do zase dalsi nevyhnutelny katastrofy.
Demokrati a jejich falesna a totalne jimi zkurvena realita zvana demokracie ,nejsou nic jinyho nez ,zly kaspari neznajici zodpovednost ,ktery zavadeji narody do stale zrudnejsiho zla. A neni uniku z toho.
Napr. straslive a nepricetne demokratickej Masaryk byl zodpovednej za strileni a vrazdeni nas Cechu .
Nikdo nepomyslel , ze je to jen demo zacatek.
Dalsi ,doporucenej Benes, misto vedeni obrany statu uprchl nepodlene pred nasledky jeho demokracie a zase na
nas, az do Usa./Nemluve vo dalsich demo Hachovi a Eliasovi/.
Potom jako vysledek vvoje a kdyz nam ta demokracie tak tezce uzrala aby , zase nacisti strileli ,vrazdili , masakrovali a popravovali masove, nas Cechy..
Od 1936 ,za pouhych 16 let od osvobozeni vod germanu ,de to v demokracii rychle , zase byla nacisticka strana zdaleka nejvice pocetna v Ceskoslovenskym parlamentu.
Zacali u nas zase sirit nenavistny zlociny a nas osvobozeny ,zase masakrovat.
Jenom , Hitler jim zakazal zavedeni germansky vlady u nas.
Nebo vezmete si vyvoj demokracie a vlady Usa.
To nevadilo ani yntelygentum , vsem poucne silenym fanatikum demokracie, ze to muze bejt..
Vod masaryku , vzdelanim dodelanych , zpotvorenych a zpatlanych osvoboditelu a k cemu a kam.
K jejich vnucovani jejich demo. Vsichni byli pro.
Co muze bejt horsi v demokracii to bude. A to nejhorsi.
Protoze.
Hlupaci ve vetsine voli prednostne a predevsim zase jenom hlupaky a skudce , pro svoje pohodli. Slibujici vse hlupaky,
jako jsou oni sami , s nimi se ztotoznuji a nechaji si od nich vsechno libit. Neco jinyho nechteji , je to nepohodlny ..
Nekdo jinej a odlisnej , by mohl prinest nepohodlny zmeny.
A beda k lepsimu , to nikdy ty zotroceny nechteji.
A nikdy nepripusti.
Vo cem pisu tady , tyhle teroristicky hlupaci ,potrefeny prase kvici nejvic , jenom velmi snazive , potvrzuji a dokazuji ,ani nevi vo co de.
Jenom jeci a bez konce.Neni pak misto pro
seriozni diskusi .Musi se nacpat vsude a do vseho.
Jako fasisti hysterii jeci prervavaji vsecko a na vsechny strany, ani nenechaji p. Rezanku za sebe a trochu vic konkretne a bez vselijakych a nezodpovednych proroctvi ,odpovedet..
Kdyz chlap si musi v tomdle svete stat za svym.
Aby vobstal.Vsude a vzdycky.
Trochu sem pridal na durazu ,je to jen hra /vo nic svetobornyho nejde/, abych treba konecne dostal nejakou odpoved a reakci.
Obávám se, pawe, že se odpovědi nedočkáte. ne proto, že jsem do toho vstoupil já, což by se v případě vašeho slušného chování nestalo, ale podle mého by se slušný ččlověk měl nespravedlivě napadeného zastat, ale proto, že se to nedá číst. Pokud chcete diskutovat, tak neurážejte a začnete psát tak, aby to šlo číst.
Tymákovan:
Už mne znáte.
Já si myslím, že zpj je kokot prostý, základní. Nositel a rozprašovač svého kokotismu.
Ten jeho zastydlý antikomunismus a neustálé vymezování tu k tomu, tu k onomu – to jsou jedny z hlavních příznaků kokotismu.
Stýkám se díky technice se spoustou lidí, občas starších, ale většinově o desetiletí mladších, než já.
Jen velmi málo z nich, pokud mají vůbec takové komunistobijecké myšlenky, by je dokázalo reprodukovat nahlas – natož tak v přítomnosti bývalých „komunistů“, nebo i lidí, kterým ti předchozí komunisti buď nic neudělali, nebo minimálně nevadili.
Prostě kokot a tím jsem si naprosto jist.
Písemný projev nevypovídá nic o tom, že dotyčný nemůže mít v hlavě sečku.
Vy jste veliký fanda Stačilo, že…
Zdeňku, já se vám divím. My jsme tu všichni komunisti a vy denně přijdete a pohoršuje te se tu. Stojí vám to za to?
Spíš to pramení ze zklamání, z Vidláka.
Člověk si dělá naděje, a pak zjistí že to dopadlo jako obvykle.
Už toho roztrušování sečky nechej, už je tu bordel i tak…
Ale zas uznávám, že takovou rychlostí, fakticky během tří dnů, ze sebe udělat naprosto dokonalého kokota, to fakt každý nesvede.
Největší problém asi je, že on nevidí své chování jako spouštěč Vaší reakce, že vidí jn vše špatné u Vás. A samozejmě jsme u něj asi všichni celoživotní komunisté.
Příkladmo oproti Fialovi, u Bati vyučený Jakeš byl dost slušný oddíl. A i Bilak měl dost rozumu aby Greendeal poslal do řiti.
A to neporovnávám Lipavského s Chňoupkem.
Komunisti na životní prostředí úplně kašlali. Špinavý řeky, kde koupat se bylo o zdraví.
Matně si vzpomínám jak jsem se nachmejt u nějaké porady, kde se řešilo JZD které mělo tak zanesenou půdu draslíkem (pěstovali brambory), že se to ukazovalo i na satelitním snímku.
Jistě ty satelitní snímky jasně dokumentovaly, jak se ty hromady draslíku od roku 1948 zvětšovaly, že ?
Bylo to někdy v 80tkách, prostě jak to furt hnojili tak se to odrazilo na zbarvení, moc se v tom nevyznám, ale dost mě to tehdy udivilo. Jak to jako omlouvali, že to nic není.
Mně se to, jak vám asi došlo, moc nezdá, zvláště na družice tehdejší doby.
Co říkáte na velmi dobe zdokumentované ekologické dopady těžby břidlicových plynů v USA, také komunisté ?
To už nemá cenu ani komentovat. JZD a fotky ze satelitu. Během studené války civilní snímky, tak jistě.
To neměl k dispozici ani docent Čuba!
V době, kdy se s analogovými satelity ala Astra teprv začínalo.
Jasně..
Ano, komunisti semoc o životní prostředí do určité doby nestarali. Ale západ na tom nebyl lip.
Kouřící komín byl symbolem prosperity, za mého dětství jsme často kreslily továrny s komíny. To dnes ve škole určitě nedělají.
Odsíření elektráren započali komunisté.
Běda tomu, kdo to vzal vážně.
@ Zdenda
Zdendo už je po obědě. Tak šup šup vysmahni z ústavního parku, lupni tam pilule a ulož se k odpolednímu spánku. Nebo se sestři bude zlobit a přikurtuje tě.
Co nas ceka …
„Zatímco se americký prezident Donald Trump snaží Ukrajinu přimět k ústupkům, aby dosáhl míru, ukrajinští vojáci pracují na tom, aby si s ruským agresorem vyřídili účty.
Jako například zdravotník, který si nechává říkat Osa. Finské televizi Yle řekl, že jich chce zabít co nejvíce – jako odplatu za padlé kamarády. Zároveň vyjádřil obavu, že tři roky ve válce ho natolik poznamenaly, že pro něho bude velmi těžké žít bez ní.“
Proč máme daň z mobilu?
Protože máme vládu zvolenou hordou debilů.
Že proto nám taková běda, pochopit není atomová věda.
Také jste je kdysi volil a tím (jako debil) položil základy k dani z mobilu. A nakonec Vám budou ještě holit hlavu.
Kdysi volil jako debil
Pak přestal být debil
Koupil chytrý mobil
Vláda myslí že jsem debil
Že budu platit za chytrý mobil
Nedošlo mi poručení zatím
Má to dobrou stránku
Těžko je mi doručovat
Nemám na to schránku
Sprosté lejstro od médií
Není psaní úředního oudu
Bez důkazu doručení
Pohoří u soudu
Pane Řezanko,
děkuji Vám za literální zážitek, který prožíji vždy, když čtu Vaše básně.
Dnes napsali Řekové informaci, ve které je pojmenován konkrétně důvod, ze kterého se situace vyvíjí tak, jak jí v své básni popisujete.
Je to venku, černé na bílém:
Bývalý ruský prezident Dmitrij Medveděv nazval K. Starmera a E. Macrona „ZMETKY“ za to, že trvají na vyslání svých vojenských sil na Ukrajinu, aby rozpoutali třetí světovou válku.
Starmer a Macron tím chtějí vydírat D. Trumpa, aby intervenoval jménem NATO!
Repete Krymských válek, které pro Brity skončily jak skončily? A skončí stejně? Co zbylo ze světového impéria bránícího se ruské „rozpínavosti“?
Logicky přednostní cíl. Objednali i deset tisíc pytlů na mrtvoly?
Jo, a tu symbolickou British Navy čítající dvě protiminové a protiponorkové korvety, Turci zatím do Černého moře nepustili.
Že by Starmer měl potřebu odvést pozornost od domácích potíží?
Jsem rád, že Vás mé verše oslovuji. Vážím si toho.
Starmera, Merze a Macrona má kdekdo přečtené. Je smutnou vizitkou voličů, že si tohle drží. Ale na kolektivní sebevraždu jsou to dobré typy, to zas jo…
Po přečtení diskuse na Seznamu, k povinné vojenské službě, jestliže toto je reprezentativní vzorek, má cenu se snažit? Kvůli takovému „materiálu“, takové hordě idiotů? Ostatně, výsledky voleb ukazují, že je to reprezentativní vzorek. Co s touhle vypatlanou, ztrychtýřovanou, nedovzdělatelnou částí voličstva? Obětovat zbytek života, případně své děti tomu sebevražednému proudu lumíků? Už jen co dá úsilí aby je nestrhl s sebou.
Je to tragický pohled. Indoktrinace holt na školách vítězí nad vědomostmi. Připomíná mi to Kantorka z knihy Na západní frontě klid. Budou se jím čeští učitelé inspirovat?
Má to jediné řešení. Že si strašně rozbijí držku. To by nevadilo. Jenže bývá to tak, že s sebou vezmou i ostatní.
A to je právě na tom to nejhorší. Pokud by táhly jen jednotky Bakaláře, Foltýna či Šafra, ještě by jim člověk zamával.
Ale ať nenutěj rukovat za císaře pána nás ostatní…
Na to nemaj.
Stanislav Bernard pro iDNES:
Fialova vláda je odpovědná za podobu Green Dealu, jak teď platí. Mám na mysli dobu našeho evropského předsednictví. Zavedli emisní přirážky na dopravu a na bydlení. A protože se blíží volby a zjistili, že tudy cesta nevede, tak se tváří, že jsou proti. Podívejte se, kdo v Bruselu vládne. Pořád je tam šílená Ursula von der Leyenová. Ještě nějakou dobu to potrvá a staneme se bezvýznamným skanzenem. Bude bída. Jestli si myslíte, že máte plné supermarkety, tak to nebude. Teď zavírá Audi v Belgii fabriku, Volkswagen má zavřít tři fabriky. Škodovce se naštěstí zatím daří. Jak to půjde dál, těžko říct. Podívejte se na hutě, končí jedna za druhou, nevyrábí se železo. Budeme vše dovážet z Číny a Indie? Tady se blábolí o ekologii, ale řešení vedou k přesnému opaku. Němci zavřeli jaderné elektrárny a dnes tam topí uhlím. Automobilky jdou do kytek, chemický průmysl jde do kytek. A co s tím? Vymést je pryč. Ursulu a její bandu. To jsou prostě bolševici. Evropská unie se čím dál víc podobá Radě vzájemné hospodářské pomoci. Ale i ti bolševici měli ještě nějaký selský rozum. Fialova vláda selhala. Ale ono to nepůjde bez Bruselu. Ať tady bude Babiš, Motoristé, nebo Stačilo!, musí se změnit Brusel. Tam to všechno začíná.
A´t si o Bernardovi myslí kdo chce, co chce, Je dobré znamení, kdýž napřímo otevřeně řekl, co tu čím dál, tím hlasitěji bublá pod povrchem.
Je sice hezke, ze se nam Standa rozpovidal, ale diky jemu a jemu podobnym to Fiala mohl udelat. Takze jako popis dobry. Ale k nicemu.
Co konkrétně provedl?
Nevzpominate na oranzovou tsunami a billboardy „svet se zblaznil“? Bernard je jen soucasti mentalniho sveta, kde je cokoliv nez podpora ODS a jejich klonu svatokradezi. Nebo si snad myslite ze podporoval/volil nekoho jineho?
Ostatne ited sam pise
Ať tady bude Babiš, Motoristé, nebo Stačilo!, musí se změnit Brusel. Tam to všechno začíná.
Cili nikoliv, ze by problem byl u nas…
Dobrá, kdysi podporoval ODS.
Schválně. Odhadněte, kolik zdejších diskutérů kdysi volili/podporovali ODS. Chcete je všechny exkomunikovat?
Ta vyjmutá věta dle mého není nic proti ničemu. Jakmile by se objevili v EU výrazné tlaky na radikální změnu, EU se rozpadne.
Nejsme sekta. Každé zatlačení naším směrem se počítá.
Ono to neni KDYSI. To je stale mentalni nastaveni sveta, ve kterem se pohybuje. Nebo jste snad zaznamenal v uplynulych trech letech nejake lamentace? Ne, to az ted se jako „probudil“.
A opakuji, sam vyslovne pise, ze to, co si zvolime zde neni problem.
Také jsem je kdysi volil…
Jen blbec nemění své názory.
Uvažuji, že bych volil Stačilo. Jen…abych tím neudělal jen jinou chybu.
To je dilema.
Tak to znovu hoďte Fialovi, tam uz víte.
Neselhala vláda, ostatně nejen nynější,ale i předešlá. Selhali voliči. Ta horda idiotů s volebním právem. Oni to tak chtěli a chtějí. Bohužel, spolu s nimi si to vyžírají i ostatní. „Demokraticky“. Kolik úsilí musí vynaložit, místo na jiné, aby alespoň omezili dopad „rozhodování“ té hordy idiotů na sebe.
Zdá se, že kromě daně z televize, rádia, mobilu a internetu budeme platit i daň ze Svobodné evropy a Hlasu ameriky.
Kdo volí ODS je rozumu mdlého. Každá vláda ODS byla katastrofou.
Ale i tak by stálo za to zkusit aspoň část těchto voličů oslovit.
Zkusit se jich zeptat, jak ODS splnila své sliby ohledně daní a dluhu. Zda, pokud jsou živnostníky, se jim za Fialy vede lépe. Zda jsou připraveni své děti poslat válčit proti Rusku. Zda si přejí Green Deal a Migrační pakt. Zda mají pocit, že jim jejich životní úroveň roste. Zda chtějí být v mezinárodní izolaci s von Leyenovou. Zda mají rádi Lipavského…
Tímto se nedá nic zkazit. Jen získat…
Tak to zkuste. Dozvite se, ze:
Protoze proto.
Ale prosimte…
To neni pravda!
Tobe neni blby podporovat Putina?
Vira a argumenty…
Volil jsem ODS v 1992, jako čerstvý živnostník. Za 4 roky jsem už volil Sládka – byl jsem vyléčen. Nevím, jací lidé s jakými představami volí ODS dnes, ale poctivost v tom nebude hrát roli.
Tchýně s tchánem taky, “ Ten Klaus je takový fešák, Dlouhý, jaké má ďolíčky a Salzmann,to je pan bankéř!! Nosí motýlka!“
Ti, kterým to došlo, netřeba oslovovat.
Ty, kterým to ještě nedošlo, marné je oslovovat.
Čí nebyla?
Myslíte se pane Řezanka ODS je a bude vždy katastrofickou vládou.Dnes jakoby nikdo nechápal že jsou to poslední zmrdi,kteří implantovali republice režim bez skrupulí a ten pokud se nezmění bude hrobem celé Společnosti Voliču.
Podívejte, rád s Vámi budu diskutovat, ale snažte se, prosím, text formulovat stručně a jednoznačně, abych nemusel luštit, zda se mýlím či si něco myslím.
Pokud se podle Vás mýlím, napište mi, v čem. Fialovu vládu podrobuji dlouhodobé tvrdé kritice, a vždy věcně argumentuji, proč ji kritizuji, a za co.
Jistě, ANO není řešením, ale asooň není tak plně závislé na bidenovské administrativě.
Stačilo! má vizi i program a je antisystémově vymezeno. Vadí-li Vám, jaký jiný subjekt kromě SPD na naší politické scéně vidíte?
Hovoříte o referendech. Ta má Stačilo! v programu. Současně ale potřebujeme média nikoli propagační, ale informační, a školy vzdělávací, nikoli indoktrinační.
Na tomto je třeba pracovat, jinak se nehneme z místa, a pasivita lidí bude k nesnesení…
Výborný článek, pane Řezanko!
Málokdy se mi přihodí, že nemám co vytknout
————–
Nabízím obecenstvu k zamyšlení následující fantazii:
Vlivem překotného vývoje v následujícím půlroce se stane, že Spolu nepřekročí 11% hranici a nedostane se do Sněmovny. Nedostanou se ani Piráti ani Motoristi. Sněmovna bude obsazena pouze ANO, SPD, S! a STANem,
například:
ANO 79 mandátů
SPD 51 mandátů
S! 51 mandátů
STAN 19 mandátů.
Vytvoří za této situace vládu S! + SPD, a nechají ANO v opozici?
Vím, že jsem napsal nereálnou vidinu, berte to prosím jen jako mozkové cvičení, jestli je alespoň fantazijně možné, aby převládly síly, které si přejí pryč z NATO a EU.
Bylo by to fajn…
Bohužel jste opomenul korespondenční hlasování, verbež na Ústavním soudu a agenta Pávla ve funkci prezidenta
Zanechte všech nadějí
Zasra na ej Android, jasně že Pávka!
Prý je velmi dobrý, jako podložka pod nohu stolu, který se kýve.
To mě těší, děkuji.
K Vašemu hypotetickému modelu: Kdyby to takto dopadlo, buď by byla snaha volby anulovat nebo by hradní generál pověřil sestavením vlády Babiše, a ten by to upekl s Rakušanem.
Jinak Svatopluk dlouhodobě podporuje oba zmíněné alternativní proudy. Tyto 2 subjekty by se vzájemně napadat neměly, a naopak by se měly zastávat jeden druhého. Celá řada podstatných témat je spojuje.
Já osobně si například velmi vážím pana Davida. Vím, že se hodně zabývá problematikou zemědělství a potravinové soběstačnosti. Tady kupříkladu vidím průnik s Danem (Vidlákem).
Vymezení se vůči Green Dealu, Migračnímu paktu, boj proti cenzuře, propagandě a indoktrinaci, odpor vůči zbrojení a válčení – to vše představuje široké styčné plochy…
Máte chybu ve výpočtu, ANO + STAN 98.
Ano, vidím, přehlédl jsem se. U STANu jsem omylem počítal 29.
Stejně se domnívám, že by generál pověřil ANO, a hledali by se přeběhlíci.
Jak rád bych chtěl věřit, že by se ani 3 nenašli…
Přesně tak. Proto mi nikdo nevysvětlí, že se mělo Stačilo spojit s Maláčovou, ta by přeběhla ještě dříve, než by jí to stihli nabídnout. Pokud by pověřil ANO, což by udělal jen pokud by dříve nepověřil preVíta, tak by ANO mohlo oslovit Stačilo s SPD. Moc doufám, že v případě dobrého volebního výsledku bude S! a SPD držet v koaličních jednáních pohromadě.
A nebo, společně s ANO využít kvalifikované Ústavní většiny…
Přesně tak, byl jste rychlejší. Těch 102 by bylo moc křehkých, navíc pro perspektivu stability do budoucna a i potřeby ústavní většiny by bylo lepší přibrat i ANO.
Obávám se, že ČR bude po podzimních volbách směřovat, stejně jako teď, do p.dele.
Rozdíl bude v tom, jak rychlá cesta to bude.
Stačilo přeju samozřejmě všechno nejlepší a budu ho volit. Ovšem většina národa ho volit nebude. Nejvíc asi sklidí ANO. To, že tolik lidí volí ANO, o něčem velmi vážném (a nedobrém) svědčí. Hodně lidí bude volit Starosty. Proč? Protože se jmenují Starostové. Hlubší myšlenky nelze čekat. A tak dále a tak podobně.
Stačilo volit nebudou. Stačilo vede komunistka, a komunisti jsou špatní. Pro nejméně 90% lidí se jedná o axiom. Mohli by je připravit o majetek. To je jedno, že většina voličů žádný majetek nemá. Ale co kdyby náhodou někdy v budoucnu zbohatli?
Lidi se nedají přesvědčit politickými debatami. Respektive procento, které se tak dá přesvědčit, bude zhruba odpovídat procentu voličů Stačilo.
Prakticky všechny lidi motivuje něco jiného. Oblíbené knihy (pokud ještě umí číst), oblíbené filmy, oblíbené seriály, počítačové hry, … škola, kolektiv v práci (pokud existuje), rodina, atd. atd.
Splácíme daň posledních cca 60ti letům, kdy postupně, (u nás) zpočátku pomalu a pak pořád rychleji, vítězil sobecký pohled na svět.
Pokud je s tím vůbec ještě možné něco dělat, je třeba začít právě tady.
Každý má své oblíbené žánry. Je zapotřebí autorů, kteří bude v umění popularizovat jiný pohled na život. Ve všech možných žánrech. Pro všechny věkové skupiny. Nesobecký pohled. Popularizovat pokrok, ten skutečný. Popularizovat skutečnou vědu. Mladí lidé musí chtít stát se vědci, techniky, lékaři, učiteli … Ne proto, aby zbohatli (i když samozřejmě nikdo nepohrdne lepším bydlením, jídlem, možností koníčků), ale proto, že v tom uvidí své poslání.
Pokud budou snít o tom, že budou sedět v kanceláři a obchodovat s cennými (?!?) papíry, půjde to stejným směrem. A pořád rychleji.
Doplnil bych, že hodně lidí volí podle toho, jak kandidát vypadá. Aby si zjišťovali co je kandidát zač, na to nemají čas a obtěžuje je to.
Co se týče dehonestační kampaně proti Stačilo!, zde bude hodně záležet na osobnostech, které ho budou představovat. Tuším, že se jejich jména dozvíme během dubna, a že celou řadu z nich mainstream jako komunisty onálepkovat nezvládne.
Postatné podle mě bude to, aby tito lidé upozornili na tři oblasti, v nichž strany Fialova kabinetu napáchaly neskutečná zvěrstva:
1) Útok na sociální práva a ekonomiku země. Podpora Green Dealu je vražedná. Průmysl se nerozvíjí, naopak, energetika je na tom bídně, nad zemědělstvím aby člověk zaplakal. Životní úroveň většiny z nás klesá, ceny zboží a služeb rostou, daně se zvyšují. A k vůli čemu? Aby bylo na zbraně.
2) Útok na naši bezpečnost. Jednak nás ohrožuje podpora migračního paktu, jednak zapojení do takzvaného spolku ochotných sebevrahů, který chce válčit proti Rusku. To je šílenství. Fialův kabinet vsadil na válku místo diplomacie a míru. Jeho vizí je naše destrukce. Kdo si ho dovolí kritizovat, je umlčován.
3) Útok na svobodu slova. Fialova vláda zavedla cenzuru. Do slovníku zařadila pojem dezinformace, který nelze chápat jinak než jako cokoli, co odporuje vládnímu stanovisku bez ohledu na pravdivost. S Fialovou vládou se nám vrátilo udavačství. Vrátil se nám strach svobodně diskutovat. Bez diskuse přitom není demokracie možná. KRIT, protiprávní vypínáni opozičních webů, Akční plán proti tzv. dezinformacím, protiprávní propuštění Petra Druláka, bezprecedentní procesy s paní učitelkou Bednářovou či panem Skálou či snaha zjištovat, kdo navštěvuje jaké weby…
To vše by mělo rezonovat. A do toho kauzy a neschopnost jednotlivých ministrů. Mělo by se mluvit o Dozimetru, Taxisu, Metrostavu, o titulech na Mendelově univerzitě, o zákonu k televizním poplatkům, o večírku ministra Jurečky, o neznalosti ministra Výborného, o propadáku ministra Beka, o katastrofálním amatérismu bakaláře Lipavského či o tristním stavu armády za působení ministryně Černochové. Vynechat nelze ani Petra Fialu a jeho záložnu.
Kromě toho je třeba ukazovat na kroky, které nás mohou ze stávající situace vyvést.
Jsou tu důchodci, matky samoživitelky, zaměstnanci, roste počet nezaměstnaných, jsou tu čím dál více zoufalí živnostníci před krachem, lidé handicapovaní. Oslovme je. Ukažme jim cestu z marasmu. To je ta cesta, která nám dává naději.
Pevně věřím, že Stačilo! takové osobnosti nabídne, a že tito lidé budou schopni na výše uvedených tématech, jež je možné označit jako: 1) Fialovou ekononickou katastrofu, 2) Fialovou válku a 3) Fialovou totalitu, o Fialové galérce ani nemluvě, ukázat, kudy kráčet nadále vskutku nelze.
A že zde alternativa je…
Ano. Snad….Přinejmenším kvůli nám. A kvůli těm, kteří hledají světlo, ale ne proto aby ho zhasli.
Vsude lide demonstruji v EU , by jen dokazovali svoji bezmocnost a jejich protesty ukazuji a dokazuji opakovane efektivni vysledky ,moci a zavedenyho systemu ,volebni sveraci kazajku. Iluse a desiluse/zklamani a oklamani /.
Nadeje opakovane umira, na dalsi masakry tech zvolenych ,po volbach prvni.
Na vsechny volby v demo a jejich povolebni tragedii pro volice je spoleh..
Sou volici vzdy patricne zmandatovany ,zprocentovany a krajeny na kosticky, rozatomizovany , taky dalsima novejma politickejma stranickama ,bez zodpovednosti ,bez ohledu na narod /s jejich zistnymi zajmy ,sem ted velkej reditel dalsi maly trpaslici stranicky a kdo je vic/ a jeho aspon trochu sjednoceni..
Viditelne „chroma kachna a falesne kvakajici lzi „, bez energie ,snadno fialuje vetsinu naroda a jeho zajmy ,bedujici se mnozi ale nikdo nema nejmensi snahu takovy skudce vymenit.
Vubec neco jen zmenit.
Bez konce sou internetovy stiznosti ,poucky ,abstraktni slabomyslnosti ,ktery vsemu vladnou a vse zhorsujou. Mlceni je zlato.
Vladne vsude jejich chaos.
Jde o masove opakovane bez konce vyhybani skutecnosti ,obihani a objizdky v uctive vzdalenosti od reality pouckaru a tak kazdej vladne pohodlne a porad a bez starosti vo nasledky jejich utoku prikazanych odjinud na narod.Demokratickej politik ,,zbohatlickej parasit nadela konkretni a realny skody a tragedie a zmizi.
Tak mame , „obavam se, vetsina naroda ho nebude volit,protoze se jmenujou starostove ,lide se nedaji presvedcit ,mladi lide musi chtit ,kazdy ma sve oblibene zanry,splacime dan poslednich 60 let.Pro 90% lidi se jedna o axiom.
Dehonestacni kampan,bude zalezet na osobnostech ,celou radu z nich mainstream /dokonce po anglicku/,onalepkovat nestihne, fiala fialovani je vsude a porad ,melo by resonovat, Stacilo osobnosti nabidne. Ukazovat na kroky..
S timhle , ty dva odstavce prikladu mluvi jasne , vsemocna sveraci kazajka demokratickych voleb , vladne vsem ,suverene a porad ..
Většina voličů, jejich rodin má majetek, nezanedbatelný. Příkladmo především venkovští. I většina bydlí ve svém. To je mnoho voličstva, které by mělo volit pro zachování vlastní střechy nad hlavou a pro snížení nákladů na její vlastnění. Aby se nestali bezzemky a bezdomovci
Píší na seznamu, že průmerně musí mít člověk na rok 287 litrů s když máte méně ,než 70% této částky, jste ohrožení příjmovou chudobou, ale to tu má prý jen málokdo.
Přesně 9,5% domácností, takže v poho..A že zchudli i ti bohatší, tak se tolik nerozvírají ty nůžky, což je prý taky úspěch Fialovy vlády
V pohodě. Tolik nevychlastám ani piva.
Chmurný východ slunce – přesně podle té fotky v záhlaví neboli „Na shledanou v lepších časech…!“
[;>/
Jo, ráno jsem si „nedošel“, padla na mě depka. Naštěstí jen politická, to ostatní, důležité, je lepší.