25 března, 2025

Co je za hranou…

Tentokrát tu nehodlám sáhodlouze rozvíjet teorie o tom, kam a proč směřujeme, ani uvádět hypotézy, jaká máme z nastalé situace východiska.
Místo dlouhých úvah zde publikuji další ze svých villonských balad, a vás, milí čtenáři, poprosím o jediné: Zkuste jí věnovat více než pár letmých vteřin svého času. Věřím totiž, že v ní dokážete najít různé náměty k diskusi i k zamyšlení. Za to vám všem předem děkuji.

Mizí-li tóny…

Byla to země, kde se malost cení,
a v níž růst mohou jedině ti křiví.
Vzdělaný bard se dočkal zatracení.
Zamkli mu ústa, z kytary je dříví.
Ač podlí šíbři, přesto důvěřiví
byli až příliš, co se trůnu týká.
Adorovali totiž panovníka
rozumu mdlého, jenž se tomu diví,
že na latríně sedí bez publika.
Mizí-li tóny, takt je odpudivý.

Do vousů šeptal ve svém oplocení,
že zbyly schránky, ale žádní živí.
Vedli ho chodbou lotři propocení,
smáli se, že se hudbou neuživí.
Vzali mu nástroj zmetci neduživí,
prý ať si hezky v izolaci zvyká,
že kromě zámku zmizí mu i klika.
Proradné skety. Trpaslíci mstiví
chtěli by vidět, jak, zlomený, vzlyká.
Mizí-li tóny, takt je odpudivý.

Nic svoje zuby tolik nevycení
jako zášť podlých, kteří jsou i chtiví,
když vidí, že jsou kousek od zřícení.
Vzkázal jim, že je v pekle nenavštíví.
Eden je ve tmě. Vládne mamon všivý.
Kde had své kůže příjmením se zříká,
on křestním jménem nadzvedává víka,
pod nimiž v kázni bují cizí vlivy.
Že se vás jeho příběh nedotýká?
Mizí-li tóny, svět je odpudivý.

Psal bez vulgarit, jak že hloupost vzniká.
O zradě pěl, a hřbetu podvodníka:
Ten zuří nejvíc, kdo na sebe civí.
Označen cejchem nikam neutíká:
Mizí-li tóny, svět je odpudivý…

P. S. V pondělí vyjde můj pravidelně publikovaný text, tentokrát nazvaný „Diskuse proti dogmatům“…

52 thoughts on “Co je za hranou…

    1. Stanislaw Lem je skvělý v celém svém díle. Je zcela nadčasový a moderní. Bohužel je jen pouhopouhý Polák a to je pro Západ nula.

    1. Notak, vzhledem k inspirativnosti se kterou prochází světem, totiž jež jej provází, se mi vybavuje, jak je mnohem bezpečnější, když život učitel některé působící kulturní činitele dokáže od sebe rozesadit. Neboť potkat v životě a nechat se oslovit zároveň mj. Gellnerem a Bondym, to nemůže vytvořit żádný dobrý příklad ve společnosti. Všechna takto vzniknutá aktivita je nenásledníhodná a nepochopená.
      Jak to bylo? nežít se lží… nedávno tu někdo o tom..
      A ještě by se vybavovalo další o Ed. nedoh. Atd…

    2. ad Marek Řezanka (18:01)
      „Eden nedohleden“ – asociace:
      Chtělo by se říct: „nevstoupíš 2x do stejné řeky“ – ale je to podvod, tohle pojetí pseudohistorie.
      Vědomí přítomnosti jediného Boha – Lásky se teprve rodí. Čeká, až si ho dostatečně přesvědčivě „dovymyslíme“. Tady a teď.
      Vztahoprostor začíná vibrovat očekáváním naplnění Ježíšových slov…? 😉

      1. Pseudohistorie? Myslím, že kritizuje surovou současnost. Pokud tedy nebudeme zabředávat do její stálé opakovatelnosti.. Na boha snad ani nespoléhá nebo k němu neutíká, ačkoliv jistěže rovněž svědčí pohled ontologický, je příliš zasažen svobodou. Totiž, co je na světě příliš…
        Náboženství mu lze upřít, jinak by přišel zas Zden. p. jd. (pokud sem smí) a řekl by něco komunistického a měl by pravdu, v tomto případě.
        Žádný čas ničím nevibruje, už vůbec, jak vy myslíte, královstvím.

        1. ad M (21:29)
          souhlas, Marek kritizuje současnost. Nicméně vyzval k asociaci na „Eden“, ne?
          Jestli spoléhá na boha, neposuzuji. Asocioval jsem na „Eden“, s dovolením, po svém.
          Ano, čas ničím nevibruje – prostě plyne, jak to tak už dělává.
          Mluvil jsem o vztahoprostoru. Jiná kategorie.
          Ano, s příchodem razantních změn ve většině vztahových bublin převládá postoj „nechci nic dalšího vědět, mám strach a dejte mi pokoj se změnou paradigmatu“ 😉

                1. Uhodl? Koho ten Bondy tak inspiroval, kdo zpívá tak existencialisticky a ještě náhodou Eden nedohleden a ta dnešní báseň o těch mřížích a kytaře a koneckonců namalovaný portrét. Přece nebudu Markovi vnucovat něco komunistického…
                  Vlastně, možná jste můj přísp. nečetl, tak to se omlouvám. To není povinné. Mír.
                  Takže o něm.

        2. Tohle jste napsal vy?

          A ještě jedna delší. Když odmyslíme technikálie, tzn. rituální shromaždiště, zastřešující ikony a spor o ducha a hmotu (tzn. kdo to tu šéfuje ), v čem dalším byste viděl rozdíl v dopadech na nádoby hříšné // proletariát (to by pak všichni komplet buď byli jedno, nebo druhé) po zvítězeníť a nastoleníť královstvobožího // vědecko světonázorového zřízení na Zemi? Jako, v čem vlastně je nedorozuměníčko mezi Zden. p. j. a Lidově Demokratickou Frontou (on by se Alef moh nasrat, že je fronta, tak bez něj)?

          1. To se tak musí chtít člověku v noci rozebírat dopady na nádoby. Škoda, že je Zd. p. j. odepřen přístup. Totiž předně, zdejší fronta na demokracii je citlivá na slovník. Abyste rozuměl, všechno je jedno, dokud nepřijde na vyjádření, které je tak necitlivé, že je s ním třeba se vypořádat oboustranně.
            Ale vás zajímá spíš to vítězství, respektive, jak by mohlo zvítězit, když ještě nádoby budou zcela kapitalistické a po vítězném revolučním tažení, zřejmě žiraf nebo velbloudů, se stanou komunistickými. No, sám cítíte, že to zavání neskutečnou představou.
            Otázkou tedy je, jak se už konečně nenásilně podaří korporátům nastolit něco jako kràlovství, které nakonec proletáři ocení, ačkoliv budou nazýváni proletariátem.
            Tzn. pan Zdeněk to viděl moc agresivně a vy moc dehonestačně a ostatní pravičáci moc obávaně a levičáci jen teoreticky.

            1. Panu Zdeňkovi přístup odepřen není, leda by si ho odepřel sám, aby vás, kluci ušatý, svou absencí citelně potrestal. Možná si kromě přístupu odepřel i doutník, ale nevím to jistě.

              Zato ovšem já jsem si neodepřel!
              Pečená kachnička, zelí, knedlík, omastek, dvojitá porce a ještě nášup, od stolu rovnou na kutě. Cestou na kutě sklenička portského.
              Hmota vítězí. Naše bytí určuje naše vědomí. Nebylo mi nic a je mi lépe, váš spor je tímto vyřešen.

            2. Tak nejprve, já uši pochopitelně mám, ještě tak abych neměl. Ale oslovení kluk je sympatické. A, Alefe, to snad neni možný, u mě před chvílí zvítězila úplně stejná hmota. Teda, trochu odrodilá, protože jsem ji měl od Vietnamců, ale taky jsem se nekřesťansky nacpal.

              A, M, na lidovou demokracii fronta, to nemůžete svévolně zkracovat. Na to oni jsou citliví, když se to tam neřekne. Oni se vůbec každou chvíli urazí kvůli kdejaký blbině.
              A že má otázka není pranic nežli výsostně hypotetická, na to já se snad ptal? Když to vím? Co by, kdyby, vždyť tady se kolikrát nerozebírá nic jiného. To jsem se ptal. A nás, zahnívající pravicové kapitalisty, do toho teď netahejte, já se chtěl dozvědět, jaký je podle vás rozdíl, kdyby se už nastolilo jedno království, nebo už druhý království. Ne kudy se pude, ale co by se tam dělalo. Až když se Ježíš rozhodne tu zase bejt, proti tomu až když lid prohlédne, vydá se cestou ke svobodným asociacím a už se asociuje. Vlastně spíš sociuje.
              Vysvětlivka: svobodná asociace tuším svobodných výrobců. Tak nazval ve zkratce Dr. Skála vědecko světonázorové království, kterého může být dosaženo.

              1. Psal, no, já nepíšu velké, jak asi už víte, když zbůhdarma se řeční.
                Rozdíl mezi nastoleným a současnismem je ve svobodném přesahu. Nyní je zásahem do svobod omezování, kdežto pak by bylo zásahem rozvíjení. Proto, aby se to nějak… vznikne princip nestátního řízení společ. trhu, tj. v rámci svob. as. sv. výrobců, kteří pod záštitou své vlastní kreativity budou tvořit z toho, co jim stát opatří, tzn. ze všeho. A jen lid rozhodne zájmem, nezájmem, zda takto vzniknutý výrobek získá kompetenci. Rozumíte? žádná pětiletka.

              2. Jsem tu otázku stejně ještě předtím ani napodruhé neuchopil správně. Je to ale něco, co jsen Zd. p. j. povídal, že výchova ke komunismu nemůže být hmotně ohraničená a pak hned nato omdlel.
                V království se já obávám, že lidé budou zahanbeni, ačkoliv se vysvětluje, že povzneseni, což by ovšem pravděpodobněji se projevilo żivotem v komunismu se všemi smysly lidem ponechaným.
                No, to jenom tak na okraj.

    3. MIzi-li tony…

      /Kdyz Villon , tak balada ,
      kdyz slunce, tak zapada…/.

      Kdyz vyzmizzi ,kujou, naky tony….
      A fakta prchaji , sou na ne hony.
      Mizi dlouze , prudce ,jako revoluce ,
      a septem zdali , narikaji zvony.
      Taktotony vodbihaj …. ruku v ruce..

      Tonou v kalnych tunich antifaktu,
      skutecnosti, jenz sou jen nepritel ,
      ze tony vodskripou jenom v taktu ,
      aby takt mohl a s nima vyzmizel…
      Akutni zbyl svizel… s nedostatkem faktu.

      Bard je yntelygent ,krivym vadi ,
      zamek ma misto ust a neladi.
      Vzali vod huby jeho klic a zahodili pryc.
      Zadny tony ,prej odpudivost znaci , nevadi..
      Krasy ticha a tichy krasy, mne staci..
      Amnestovali… ale , jen kyc.

      Vzdelan bard , dal navzdory septa,
      i kdyz se ho nikdo na nic nepta.
      Vzdy snazi se a v snazeni nikdy neleni
      a nesetri nas ,jinych velky pouceni ,
      a tragedii nasich, ktery nic nikdy nezmeni.
      Bard barduje,ynteligent bojuje,
      do vousu lka…

      A ze vsecko muze bejt…jen teorie.
      Pak se nIkdo neodvazi a neziva.
      A porad vic vladne jim tvrda forma ,
      do vezenskych uniforem odiva ,
      skutecnosti ,fakta a slova ..
      V tomhle svete,jen ta je nejvic doma.

      Z nebe se poesie dolu smutne diva.
      /Uz neni ziva/. Vladne tu a zije ..
      Forma prazdnoty v prostoru… teorie.

      1. Člověče nešťastný, zkuste si ten váš text nechat PC hlasitě přečíst, možná že vaše uši uslyší, co vaše oči nevidí.

        1. Proč mi zase do těch kruhů šlapete, proč si to hodláte neustále nesprávně číst. Jsou tu jiní pisatelé bez nabodeníček ke čtení. Proč mě tím čtením zraňujete. Slyšel jste už někdy někoho falešně zpívat? Tak to nebylo falešně, to bylo indicky.

  1. Tak to dám ješte jedou, snad to projde.

    Pokusím se za sebe odpovědět na to Řezankovo villonské: … „Mizí-li tóny, takt je odpudivý“!

    Ač jsem jako mladičký „klavírista“ hrál přímo mizerně až odpudivě, přesto o taktu jsem na hodinách klavíru něco pochytil. Zvláště pak, když táta po té mé letité „snaze“ si poslechl mou hru na klavír a pronesl: “Kde nic není, ani čert nebere“. A jak jsem stárnul, tak toto mé klavírní poznání se stále víc a víc stávalo pravdou, neboť často jsem byl svědkem, že v mém okolí: …“ Adorovali totiž panovníka rozumu mdlého“ , jak villonsky Řezanka trefně dneska trefil. A tak to poznání šlo se mnou životem jak fibularis se Šafránkem.

    Teprve jako stařec jsem dospěl k poznání, že je jen málo těch, co mohou „sedět na více židlích“ a všechno zvládají s naprostou bravurou. Dokonce bych si dneska dovolil tvrdit, že je to výsada spíše skutečných géniů než nás ostatních, průměrných a snad alespoň trošinku i inteligentních, ale už vůbec ne těch dnešních neschopů u vesel, jak se za těch více jak 30 let stalo v politice běžným standardem!!!

    Po revoluci jsem věřil … no, vím já hlupák … prostě věřil, že každý OD TEĎ začne (jak já) makat. Alespoň já to tak tehdy chápal a skutečně uchopil! Proto jsem rezignoval na věci, kterým jsem nikdy nerozuměl a nehodlal dělat! Mezi mnohé z těch věcí patřila politika a to, co se od ní všechno odvíjí.

    To ponoření do práce /* bylo u mne absolutní až tak, že mi časem vyrostly, dá-li se to tak říci, klapky na očích a co si budeme povídat, já jsem se za ně zbaběle schoval, rozumíte-li tomu mému podílu připouštění si na Řezankovo mizení tónů! Prostě se mi stalo, že jsem přehlížel skutečnosti/signály/nápovědy = prostě podvody a sviňár*y, za což se do dneska za sebe stydím. Bohužel mi nedocvaklo to Krylovo, že“ „Politikům se nevěří, politikové se kontrolují. Věří se v Boha, věří se v přírodu, věří se v krásu, věří se v myšlenku, ideu. V politika se nevěří, a kdo v něho věří, je idiot!“… jak hluboká pravda!

    Ne že bych svou volbou pomohl do sedel těm, co mou vlast plundrovali a dosud plundrují (takhle hluboko jsem fakt neklesl), ale ve výsledku ten můj podíl na tom Řezankovo mizení tónů těmi mými klapkami na očích jedno jest! Je však už moc pozdě…stydím se a omlouvám, především svým dětem!

    ———-
    /*
    myslete si co chcete, ale fakt je, že jsem se po celý život snažil důsledně dbát na celek (ať společenský či profesní), tedy na splnění a dodržování zákonných i profesních povinností a cílů! Až teprve pak jsem se řídil pravidlem: „co je doma, to se počítá“! Moje vina spočívá v tom, že jsem věřil, že takhle to má každý…a tak se mi/nám stalo, že mi pod rukou rozkradli a dál rozkrádají mou vlast. Snad i proto mi to mé životní snažení z mé „závěrečné účetní závěrky“ ekonomicky vychází jako = nic moc. Splnění si však mých povinných odvodů vůči mé vlasti mělo pro mě jen jediné plus = slušnější důchod … ale i ta jeho výše je, jak se dneska za současného bačování těch o d p u d i v ý c h tónůukazuje, jako relativní… ale co s tím nadělám, beru to jako daň/trest za moje neodpustitelné chování!

    1. Velmi Vám za tuto, možná poněkud sebemrskačskou, ale cítím, že upřímnou, zpověď děkuji.
      Myslím si, že je jedině dobře, když si člověk připustí, že nešel vždy cestou, jíž by si dnes kráčel přál. Ale pokud si to připustí, umožní mu to vydat se jinudy – a někdy i přestat tápat a bloudit.
      Když by jistou katarzí prošel každý z nás – řekl bych, že už jen to dává jistou naději.
      Osobně vnímám, že míra rezignace na jakýkoli osobnostní posun je v naší společnosti silná. Zpřetrhaly se mezigenerační vazby – samozřejmě že záměrně, aby prostor dostala propaganda. Ta mezigenerační kontinuitu nemohla potřebovat. Podobně jako indoktrinace na školách.
      Nyní bude potřeba, aby se opět zvedlo úsilí, a aby poznávání začalo vytlačovat a ničit onu indoktrinaci. Nebude to lehké – ale není to nemožné.
      Znamená to ovšem, že musíme rezignovat na rezignaci . Že člověk opět vyvine určitou aktivitu, které se za roky minulé vzdal – a delegoval ji na jiné, kteří ji zneužili…

      1. No nevím, zda jste to nyní trefil = …„poněkud sebemrskačskou?!?“

        Přít se nebudu, ale mně to vychází, pane Řezanko, že existují tři, abych to zjednodušeně řekl, základní skupiny mých spoluobčanů/voličů:

        1) ti, co jim je všechno jedno

        2) ti, co za sebemenší výhodičku jsou schopni se spřáhnout s kdekým (mocichtivý, kolaborantovití, mamonovití, korouhvičkovití atc. atc.)

        3) no a ti ostatní … je jich hodně, různých odstínů, ale mají jedno společné, vzhledem k tomu, že nám kontinuálně vládnou lidé náležící do druhé skupiny, ak mně to prostě vychází, že „ti ostatní“ se na tom vašem „mizení tónů, co vedly a s t á l e vedou k odpudivým taktům“ prostě podíleli na tom výsledku svojí volbou/nevolbou měrou nemalou! Nemá smysl se přít o velikost toho podílu, protože výsledky se počítají a ty jsou neoddiskutovatelné!

        Pak je ale úplně jedno, jestli jim/nám říkáte sebemrskači, nebo NEsebemrskači, jisté je, že převážná část z nich musela mít během těch dlouhých 30 let srabácky nasazené klapky na očích jako já!

        Už si to konečně přiznejme, jsme srabi (téměř) všichni a ty klapky na očích máme neustále, neboť nám bezostyšně s t á l e rozkrádají mou vlast! A co dělá ta NEsebemrskačská skupina mých spoluobčanů? Já vím, spořádaně a demokraticky čeká ZASE na volby.

        P. S.
        Omlouvám se NEsrabům!

    2. Dnes už víme,že to není jedno.
      Vyvolení nám ukázali pravou tvář,že nejsou vyvolení,ale nejhorší komunita,dokonce ani nedodržují Mojžišově zákony,desatero.

    3. Nepíšete jen za sebe, mnozí si prošli stejnou cestou, ale ne každý dospěl k sebepoznání. Mnozí se zastavili pro nesnesitelnost představy až kam poznání vede.

      1. Asi tak , nekonecne dlouho vam otrokari nastavovali zrcadla , az ste se prodrali do pritomny skutecnosti ,ted bez snury perel poucnych ,ale falesnych ilusi.
        Zmanipulovali si vas zaroven propagandou do presvedceni , ze si muzete za vsechno
        a se zamerem , abyste nebyli chlapi..Aby si vas rozhazeli do individualni isolace .
        S pomoci na cucky roztristenych poucek, nesourodych informaci ,zbavili vas namahy myslet..V tom pocitali s vasi ochotou…S totalni moci systemu ,ted uz prestali predstirat . Na rade je ted donucovani a holy nasili. Protoze vsecko je vase vina.
        Staci aby nekdo a jeden neco rekl a reakce moci sou stovky represivnich zakonu na celej narod…Se zamerem nastolit vladu chaosu..
        To je vse..Vetsina voli unik ,couva a dava prednost lehky zabave stupidnich cimrmanu , pred obtiznejsi skutecnosti.
        Ani poucujici ani poucovany ,vo otrokarskych rezimech minulosti ,vo nesvobode a utlaku zarucenych jindy a jinde , se nikdy nezamysleli , ze prave zotrocovani a utlaku se jim dostava nejvic.
        Vznaseli vas na kridlech poucnych ,zmnozenych verbalnich ideo lzi ,prazdnych a zkraslovanych souveti , kdy potom nasleduje jen pad dolu ,na velmi tvrdy dno, holy skutecnosti..

    4. Vážený pane, dovolte mi uboze formálné ale upřímě poděkovat za váš příspěvek. Jak upřímné, pravdivé a ryzí. Pravda je krásná až k slzám. Vše dobré.

  2. Na malosti je postaven celý kapitalistický systém.
    Umenšit námezdně pracující a držet je v marginálním postavení násilím. Násilím nejen fyzickým, ale hlavně psychickým. Bídná úroveň cenově dostupného vzdělání, od kolébky po hrob indoktrinováni ve škole, v církvích i „úspěšnější“ společností tím, že jsou méněcenní a odsouzeníhodní, takřka nemožnost dostat se z prekérního postavení. Nakonec to vzdají, přestanou chodit k volbám a přežívají; generace a generace.
    Ve všech „vyspělých“ zemích to je stejné.

    Nelze po umenšených požadovat občanskou uvědomělost a odpovědnost.
    Socdem a později i komunisté přesně věděli, že bez osvěty a emancipace prekariátu se ze s…ek nelze vyhrabat. Proto ty spolky, sportovní oddíly, tábory pro děti, školky a pod.
    Dnes jsme zpět v polovině 19.století a můžeme začít od nuly.

    1. Re: Občan

      S vaším prohlášením nesouhlasím. v 19. století jsem nežil, proto mám dojem, že jsme v těch hovnech daleko hlouběji.
      Ale mohu se mýlit…
      Oprava – kéž bych se mýlil…

    2. Každý systém je závislý na lidech a lidé dokáží s..rvit naprosto vše. Nejlepší systém by mel teoretický být mix.
      Jenže se podivejte co lidé voli. Dokud nebudou politici trestně stíháni za své nenaplněné předvolební sliby,
      nedojdeme nikde. Většina lidi bude volit ty, kteří toho naslibují nejvíc, aniž by přemýšleli zda volení jsou schopní tyto sliby splnit.

      1. Jenže 40-80% voličů k volbám nechodí. A TĚCH bychom se měli ptát. TAM je příčina.
        Dokud nebudeme vědět, proč k volbám nechodí a zda to lze změnit, budeme se točit v kruhu.

        1. Udělat volby povinné s kolonkou, nevolim. Jsi občan tohoto státu, jsi spoluzodpovědný za jeho chod.
          Lidé k volbam nechodí, protože buď jsou lenivi a nebo v ně nevěří, což se jím ani nedivím.

  3. Napadá mě spousta věcí ale jedna se úplně dere ven jak je možné že jsme to nechali dojít tak daleko,od brouků v mouce po mrzačení našich dětí jak je možné, že nás zastupuje někdo jako Stará myslivecká, cítím velkou vinu, všichni jsme vini svou pohodlností a lhostejností.jestli chceme po volbách aspoň trochu lepší svět budeme muset uklízet,od podlahy!!!

      1. Amerikanizace. Zničit evropskou kulturu. V novém filmu Disney, Sněhurka hnědá. Což úplně kazí pointu příběhu. Hnědá Snowflakes?

  4. Re: MŘ

    Tak nějak mne nenapadá, čím bych mohl přispět do diskuze nad – tedy správněji pod – těmito verši.
    Nikoli proto, že bych byl zcela blbéééj, i když to jsem taky, ale proto, že jste řekl vše, co jste chtěl, a že jakékoli další kecání by bylo pouhým ředěním poselství, které ta vaše „říkanka“ nese.

    A teď napíšu něco normálního – po přečtení jsem dostal chuť na štamprli něčeho dobrého, abych aspoň zkusil spláchnout ten pocit hořkosti, kterou ve mně vaše „říkanka“ zanechala.

    Závěr namísto „poučení z krizového vývoje“, kteréžto nám vždy cpali soudruzi za vlády komančů – kochám se nadějí, že se dočkáte alespoň méně špatných časů, když už ne lepších, než jsou ty současné.

      1. Re: Ýčko

        Ano, Í Qé tykve je opravdu problém.

        Včera jsem byl na školení řidičů. Soudruh školitel se mne zeptal jestli jsem schopen definovat síly, které působí za jízdy na náklad. Ptal se mne proto, že jsem mu narušoval výklad ostentativním luštěním křížovek.

        Povstal jsem, přerecitoval jsem mu Newtonovy pohybové zákony a následně jsem mu na tabuli napsal vztahy, podle kterých se ta sranda počítá, i s praktickou ukázkou výpočtu mého olíbeného svazku hlazených a naolejovaných ocelových tyčí.
        Pak jsem mu řekl, že papírová pomůcka, kterou si pořídil za hříšné prachy na Česmadu a která má pomáhat řidičům zvolit patřičný počet úvazků nákladu, stojí za hovno.

        Ano, bylo to nefér – z fyziky jsem maturoval a mám tu debilní vlastnost, že si zásadně pamatuji pouze to, co mi je v praktickém životě zcela k ničemu.

        A konečně poučení z krizového vývoje.
        Pochopil jsem, že ani jeden člověk, který se mnou na tom školení byl, nebude NIKDY mým kamarádem.

        1. pamatuji pouze to, co mi je v praktickém životě zcela k ničemu.

          Jen velmi málo věcí, pravidel a zákonů je v praktickém životě důležitější, než Newtonovy pohybové zákony. Pravděpodobně důležitější, než pytágorova věta.
          Jejich neznalost končí v nejlepším možném případě boulí na hlavě, v nejhorším letálně.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *