V posledních dnech se mi ve vidláckém mailu nahromadila celá řada dotazů, jestli se už blížíme k jadernému armagedonu. Kolega Vlk na toto téma napsal několik článků, leckteří majnstrýmoví novináři a analytici už tímto scénářem v podstatě počítají… a já trochu poruším svůj apokalyptický styl, protože v celkovém zmaru vidím alespoň jednu věc (prozatím) pozitivně. Ačkoliv jsem celý podzim i zimu tvrdil, že pro válku na Ukrajině jsou splněny všechny podmínky, na atomovky je podle mě času ještě dost.
Souhlasím s kolegou Vlkem, že hrozící porážka Ruska by tuto možnost učinila velmi pravděpodobnou, protože Putin dlouhá léta jede na tygrovi a nemůže seskočit. Čím více by Rusko bylo zahnáno do kouta, tím reálněji by mohlo dojít na všechny ty Jarsy, Sarmaty, Kinžály i Iskandery s jadernými hlavicemi. Tím spíš by Rusové mohli být v pokušení, zkusit hodit jednu menši bombu na Kyjev a risknout, zda si svět troufne odpovědět.
Já ale zatím nevidím žádné jasné známky, že by Rusko prohrávalo. Rusko „jen“ platí vysokou cenu za vítězství. To je docela podstatný rozdíl.
Na začátek chci říci, že zprávy o skvělé situaci na Ukrajině nám servírují ti stejní, kteří před rokem tvrdili, jak se afghánská demokratická vláda udrží ještě celé roky. Vrchní hlídač hoaxů – Jan Cemper na to dokonce vypracoval celou analýzu, jak všichni, kdo tvrdili opak, lžou. Nakonec to celé dopadlo poněkud jinak a Cemper byl za debila nebyl nejlepší analytik ve vesmíru. Já si ty obrázky z kábulského letiště docela dobře pamatuju.
Co se stalo pak? Nic. Cemper píše dál, jeho kariéru imperiálního mluvčího pravdy to nijak nepoškodilo, stejně tak to nepoškodilo kariéru žádného amerického či britského ministra obrany, šéfa tajných služeb, generála, premiéra či prezidenta. Když se podíváte na tehdejší vyjádření amerických špiček, tak je to úplně stejná rétorika, jako teď po jejich návštěvě Ukrajiny. Ukrajinci slavně vítězí, Rusko bude poraženo, všechno je na nejlepší cestě. Možná to tak je… ale já si s dovolením počkám, až se to na bojišti opravdu projeví. Předpoklad, že Rusko prohrává, je podle mě zatím silně na vodě. Zatím Rus okupuje Ukrajinu, ne naopak.
Stejně tak nevidím, že by Rusko válčilo ze všech sil. Naopak, zatím podle mě dělají stejnou „chybu“ jako Američani v Afghanistánu. Putin zatím stále hodně omezuje přání ruských generálů, že by je měl nechat dělat válku a politika přijde na řadu až potom. Na Ukrajině pořád jedou elektrárny, pořád mají k dispozici plyn. Když si vezmete, co dovedou ty ruské Kalibry, tak zničit hlavní rozvodny u elektráren by byla hračka. Až v posledních dnech Rusové zničili pár mostů přes Dněpr. Až včera se objevila hlášení o útocích na železniční uzly. Naše média zaměňují ruskou zdrženlivost za slabost. Líčí nám, že je ruská armáda neschopná. Možná skutečně není na nejvyšší úrovni, ale kdyby byla celá Ukrajina ve tmě a bez plynu, byl by to o dost menší hendikep, než dneska. Jo, kdyby Rusko ustupovalo krok za krokem z dosažených pozic i za situace, že se ukrajinská města topí ve tmě a nefunguje vůbec nic, to by bylo na pováženou.
Ruská armáda zdaleka nevyčerpala svoje možnosti. I kdyby byla pravda, co Ukrajinci říkají o jejich ztrátách, tak si uvědomme, že takové množství vojáků ztráceli za Druhé světové války každé dva dny. Dnešní války jsou ve skutečnosti extrémně šetrné k lidským zdrojům. Vpředu na bitevní linii je minimum vojáků. O to větší množství někde řídí drony, zařizuje přepravu, hlídkuje na křižovatkách, analyzuje, případně kope zákopy. Dnešní voják stokrát sáhne na rýč a jednou na kvér. Rusové ještě stále nepoužívají svojí termobarickou munici. Ještě stále berou ohled na civilisty.
Naši pravdomluvní novináři si to neuvědomují, ale právě vykreslováním ruské slabosti jsou na nejlepší cestě zařídit tamním civilistům skutečnou bezohlednost. Bezohlednost plošných dělostřeleckých i raketových útoků se skutečně hnusnými hračkami. A až se jim to podaří, co se pak stane? Nic. Pisálci půjdou spát s klidným svědomím neobtíženým žádným hříchem, protože jejich bezmyšlenkovité přebírání ukrajinské válečné propagandy přece sloužilo Evropským hodnotám.
Moje apokalyptické svědomí se probudí, až bude na Ukrajině tma. Až nepojedou žádné vlaky, protože nádraží přestanou existovat. Až bude možné Dněpr překračovat jen po hrázích přehrad a možná ani to ne. Až bude frontová linie vypalovaná systémy TOS Burattino, až z letadel budou padat bomby schopné zapalovat celé čtvrti, až nám novináři místo poničených domů budou ukazovat vypálenou holou poušť, kde nepůjde poznat, co je co…. Tohle všechno Rusové mají ve skladech. Toho všeho jsou bez problémů schopni.
Pokud ani v takovém případě nebudou postupovat, pokud naopak i při takové apokalypse budou krok za krokem vytlačováni z ukrajinského území, tak může skutečně dojít na jaderné zbraně. Prozatím bych si myslel, že jsme od tohoto scénáře ještě dost daleko.
Já naopak čekám, že se k Rusům někdo přidá. Svět je plný nenávisti k Západu. Mnohem větší, než si myslí CNN. Tihle všichni bedlivě sledují situaci na Al Džazíře, čtou China Today a dodávají si odvahy. Má Západ ještě dost zbraní, aby je dodal i dalším potřebným? Má Západ dost síly zasahovat do dalších konfliktů? Všude se to drolí. Tři čtvrtiny planety potichu či nahlas fandí Rusům.
Kdo má sílu, ať to shlédne do konce.
Jsou tam jisté společné pohledy s Cibulkou.
Takovíto lidé mají v chování jisté predispozice. Agresi. A nějakou deprivaci. Neuvažují logicky, ale přímočaře zkratkovitě. Většinou se navenek nijak neprojevují. Pokud jejich, zatím skryté, postoje, posvětí státní moc, jde to na povrch. A pokud v tu dobu mají nějakou moc nad druhými, neznají slitování. Přesvědčeného nácka neobměkčíš…
https://m.youtube.com/watch?v=hSQ6XeHmO74
Ale, furt si myslím, že třeba Fiala je čistý oportunista a jen to hraje, protože to za mořem, po něm chtějí…
https://m.youtube.com/watch?v=8YVr-eQ_nzI
On vidí, že někdo nějaký jedná. Nemůže vědět, proč. Ale jeho vědomí si k tomu něco samo dosadí. Takže on VÍ. Ale ty, jímž přiřazené atributy k dějům, kolem něj, jsou jen obrazy jeho vlastního nitra.
Těchto lidí je ovšem kolem nás přehršel a to na obou stranách. Bohužel. Pokud fakt práskne Velká šlupka a civilizace od té chvíle bude jiná, bude to právě kvůli nim…
Může ze sebe udělat někdo ještě většího blbce, než že se navleče do žlutomodrých hadrů?
Může. Zjistíte, až si ho poslechnete.
Třeba, jak uvažuje o „konečném řešení ruské otázky“.
Cestopisné poznámky toho pána spisovatele a cestovatele František Hrabal-Krondak sleduji už delší dobu. Pán je masochista, nenávidí Rusko a jeho obyvatele(Rus nerus) až za hrob, ale cestuje tam často a nejraději po místních Horních Dolních.
Jak by vypadaly jeho komentáře vztažené k Česku:
Chánov => stát není schopen zabezpečit ani topení, ani opravy bytového fondu nebo svoz odpadků; ubozí pracující si musí pomoci, jak se dá; chudáci děti žijí mezi odpadky
Samota v Beskydech => inteligence se uchyluje do azylu, nechce mít s prohnilým státem nic společného, dokonce nemá přístup k internetu
Domek prepera => v naprostém zoufalství jsou lidé nuceni vypěstovat a vyrobit si vše sami, svítí petrolejkami
Myslím, že stačí pár jmen, které pana spisovatele a cestovatele chválí a doporučují – Šafr, bývalý ministr Šedivý, Berwid-Buquoy,
Jojo. Hoří ropovod Družba. Větev, která dodává, zejména na Slovensko, do Maďarska a do České republiky.
Ale mám takové dojem, že to hoří už od rána.
https://mobile.twitter.com/visegrad24/status/1518390221196476416?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1518390221196476416%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fcz24.news%2Fpo-utoku-prave-hori-jediny-rusky-ropovod-do-eu-ropovod-druzb
Není důležité co hoří, ale to, ŽE to hoří.
To vypadá, že Rusové buď brutálně zanedbali bezpečnostní opatření okolo plyno- a ropovodů, nebo mají mezi obsluhou „krtky“. Obojí je průser jak Kilimandžáro 🙁
Já myslím, že jsme se asi dočkali – prý hoří vstup do větve Družba …
https://necenzurovanapravda.cz/2022/04/utok-na-jizni-vetev-ropovodu-druzba-dulezitou-zejmena-pro-stredoevropske-zeme/
Seznam Zprávy dí:
Diskuze: Nová čínská základna v Pacifiku? Proti tomu zasáhneme, varují USA
Přitom čeští i ostatní politici EU a USA na plnou hubu říkají, že je věcí každého státu s kým se spojí a nesmí mu do toho nikdo mluvit. Je to jako se svobodou slova. Pán ji má a kmán si může nechat zdát.
Zase se potvrdilo, že žijeme trvale ve lži – a také jako lháři dopadneme.
Samozřejmě, že si každý stát může svobodně vybrat, že na jeho území budou základny USA. To je základem mezinárodního práva.
Dalším úhelným kamenem je právo USA, Británie a nejmenované blízkovýchodní entity „preventivně zasahovat“ při „zajištění vlastní bezpečnosti“. Prevntivní zásahy prováděné jinými státy se pak jmenují „nevyprovokovaná agrese“.
Ještě nějaké otázky?
16:20 projev Vondráčka v parlamentu
♥
Zhodnotit, jak se Rusům operace daří, není vůbec jednoduché, existuje na to celé spektrum názorů
Každý hodnotící je stratég, který to vidí ze svého, obvykle předpojatého pohledu. Reálné statistické údaje nejsou k dispozici.
Sleduju dva ukrajinské bloggery disidenty (Podoljaka, Onufrijenko). Říkají o sobě, že jsou osoby neplacené nikým a vyjadřují své vlastní názory a informace. Evidentně nejsou nestranní, ale fandí ruské armádě. Ovšem kritizují celou řadu věcí, které Rusko dělá, například
-jak jsou uprchlíci na hranicích s Ruskem okrádání různými šmejdy,
-jak Rusko nedokázalo za celou řadu týdnů zavést na dobytých územích nějakou admistrativu, takže
leckde se vrátili prorežimní starostové a začali organizovat ozbrojený odpor, včetně rozdávání zbraní
-jak Rusko nezvládlo začátek války – údajně bylo dohodnuto, že většina měst na východě předá vládu Rusku a nesplnilo se to
– proč Rusko ustupuje z pozic u Kyjeva a Černigova, když to bude znamenat represe pro lidi, kteří se s nimi bavili (což se podle mě prokázalo)
Ti pánové na mě působí poctivě, i když samozřejmě nemohou mít tajné informace a celá řada věcí, o kterých mluví, mohou být omyly nebo zbožná přání.
Myslím si navíc, že je zavádějí vyjadřovat se jenom v pojmech jako „USA“ nebo „Rusko“, protože si myslím, že v obou zemích existují soupeřící skupiny a výsledná situace je součtem všech akcí; – proto ledakterá akce může vypadat nesmyslně. Řada situací je podle mě také výsledkem chyb vedení soupeřů.
Doteď mi třeba není jasné, proč mají Rusové tolik padlých generálů. A jsou i jiné nejasné věci.
Pokud jde o atomovku, stejně jako Apoštol si myslím, že ji teď Rusové určitě nepoužijí. Vojenský zisk z takov akce je malý, skoro nulový, a v informační válce by to byla neskutečná chyba. Naopak si myslím kdyby někdo dal možnost udělat podobnou provokaci třeba náckům z Azova, tak by to bouchlo
👍
Generál, který padne ve válce, je nějaký divný, řekl bych.
Václave, ty starý chřestýši, jsem rád, že tě zde vidím.
Tady jsi, Oko jedno Sokolí! , a já jsem se ptal jaký máš nik!
mazani vlastni kolomazi kolem huby
no co chces, cesi jsou smejici se bestie
———–
Udáváme dezinformaci! O očkování. Fiala zažije šok, lidé poslechli
Iniciativa 21 požádala o prověření ministra zdravotnictví Vlastimila Válka (TOP 09). Prý šíří dezinformace a tak ho členové iniciativy jako svědomití občané pamětliví výzev vlády k boji s dezinformacemi nahlašují.
Jak takové dezinformace vypadají? Podle iniciativy je Válek šíří v takovýchto větách: „Stále umírá zbytečně spousta lidí na covid. Jsou to bez výjimky lidé bez očkování, část má těžký průběh, část je na JIP.“
Členové iniciativy tvrdí, že Válek ve jménu obhajoby očkování proti nemoci covid-19 obelhává veřejnost a vyzvali Úřad vlády ČR, aby zakročil.
—
„Zmocněnec vlády pro boj s dezinformacemi Michal Klíma dnes obdržel oficiální podnět k prošetření výroků, které by mohly být dezinformací, misinformací či propagandou. Na vědomí jej dostal i Petr Fiala a sám Vlastimil Válek. Podnět konfrontuje ministrovy výroky s realitou oficiálních údajů ÚZISu. Uvádí, že ministr uvádí občany v omyl a klamání, a to jako veřejná autorita, jak vyplývá z jeho akademického i politického postavení. Nepravdivé informace z úst člena vlády podkopávají autoritu jeho i celé vlády a mohou i zpochybňovat naše státní zřízení nebo dokonce celý demokratický systém,“ stojí v tiskové zprávě s odůvodněním, že z dostupných dat jasně vyplývá, že ve spojitosti s covidem umírají i lidé očkovaní.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Udavame-dezinformaci-O-ockovani-Fiala-zazije-sok-lide-poslechli-700260
Proč šojdrová nehledá 50 ukrajinských sirotků (do 30 let věku)?
Je sexuální dračice a ukrajinští sirotci nemají parametry sirotků afrikánských?
🤔
Buď. Anebo to prostě není mediálně zobchodovatelné.
Aj tak možno. 🤔
Nikola Bornová: „Proč to lidi nevidí?“
***
https://bornova.pub/2022/proc-to-lidi-nevidi/
Skvely clanek. Diky.
Tlamiczka má chytrou hlavičku a i hezkou tlamiczku.
To bych chtěla taky !
😀
Ten článek nemá chybu. 👍
Všichni znají literární klasiky,
co parodují manipulaci, filmy, umění, ale v praktickém životě nejsou schopni zobecnit a dívat se střízlivě.
Je to přímo neuvěřitelné, ale dnes jsem téměř to samé, slyšel od znechuceného kolegy! 🔥🥴
Clanek umyslene demagogicky napada /jde o zisk popularity u stejne smyslejicich Stockholm Sydromem postizenych, to je pro ne oblibene tema /,velkou skupinu lidi, nebo vsechny nas, aby potom pokracoval ve vyctu nasich , co ejvice nasich chyb/.
Opira se a ignoruje neznalost toho, co jsme ,aby autorka vynikala velkou yntelygenci../Posbiranou vseobecne ,jak se hodi do kramu ,vsude, pomoci pocitacu vymyslenych a vyrobenych prave i temi lidmi na ktere ma spadeno/.
Co jsme /chytre vybrane a ty nejhorsi negativity autorka zase agresivne presentuje ,coz odhaluje jeji omezene chapani/. Ani neuvadi ,nema na to aby pochopila ,aspon minimalni znalost lidske povahy a jeji moznosti..
Nerozlisuje situaci ve ktere se ocitame velmi slozitym vyvojem ,nevidi dopad osobnosti a jejich moci , nevidi nic positivniho a jiz soudi nas vsechny z pozice nenavistne/jak jinak je to v mode a velmi lehke jako sbirat houby v lese/ Nejvyssiho a Neomylneho..
Ad:paw
👍
Už je to uděláno, už je to hotovo.
Ivan zavřel most pod Oděsou.
https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&t=5&start=11780
Bych řekl, že se už vážně nasral…
„Politológ: USA sa rozhodli otvoriť proti Rusku „druhý front“ v Podnestersku“
***
https://sk.news-front.info/2022/04/26/politolog-usa-sa-rozhodli-otvorit-proti-rusku-druhy-front-v-podnestersku/
Jistě jen čirou náhodou vrhli hodní Bruselští pořádný balík oběživa chudičkým Moldavanům. Před několika dny.
V USA jsou lidumilové, přece. Třeba takový mecenáš Soroś.
Noticka mimo atomovky
„Včera někdo v Praze provedl dobrou partyzánskou akci. V některých novinách METRO byl vložen letáček s citátem Václava Havla: „V zemi s cenzurou může věřit oficiálním zprávám jen blbec.“
Vlastně to atomovka je.
Někdo jim maže vo hubu jejich vlastní kolomaz.
Úplně vidím tu scénku, jak z antona vybíhají četníci v uniformách, vrhají se na nebohé nic nechápající kameloty a prodejce v novinových stáncích a zabavují jim stohy ještě neprodaných novin. Další pak vytrhávají čísla již zakoupená chodcům z rukou.
http://www.regionalninovinky.cz/zpravy/zpravy/opakovana-vyzva-starostky-obce-litohor-premierovi-fialovi/
***
(…) Vážený pane premiére,
opakovaně Vás vyzývám ke zmírnění názorové agrese a jednostranné vyhraněnosti ve vztahu k rusko-ukrajinskému konfliktu. Opakuji, že jste patrně uvízli v myšlence vlastní nesmrtelnosti a vůbec si ještě stále neuvědomujete, jak moc jsou vaše postoje pro Českou republiku nebezpečné. Krmíte lidi hrůzami prostřednictvím médií, tím vytváříte podhoubí pro tvorbu nenávisti vůči celému Rusku. (…)
(…) Chováte se nepřiměřeně sebevědomě a opět opakuji, že stojíte se sirkami v ruce u stohu. Nevím, a nepochopila jsem, komu tím chcete co dokázat. Snad Západu – možná, jedině, ale USA je až příliš daleko na to, aby se muselo obávat bezprostředního ohrožení při použití jaderných zbraní Ruskem. Zatímco Evropu by takový zákrok vymazal z mapy světa.
Vyzývám Vás, starejte se o svůj národ, který si Vás zvolil ! Svými postoji a názory nás zatahujete do konfliktu, se kterým nemá Česká republika nic společného. (…)
(…) Nepoužívejte silná slova, že jsme ve válce, protože my v ní nejsme, ale bohužel děláte vše pro to, abyste nás k ní přivedli. Proč, proč, se máme angažovat? Postoj by měl být spíše zdrženlivý, tak jako ho mají ostatní země, které jsou také členy NATO. Proč my máme být ti největší křiklouni? Koho tím chcete ohromit. Jste premiérem České republiky, ne Severoatlantické aliance! Jste odpovědný za náš národ a jeho další osud! (…)
no vida uz je to verejne, SSA bojuje s Ruskem na ukrajine
Chceme Rusko na Ukrajině oslabit tak, aby už nemohlo útočit jinde, uvedly USA
26. dubna 2022 11:51
USA chtějí, aby se Rusko na Ukrajině oslabilo natolik, že už nebude schopné napadnout žádnou další zemi, řekl šéf Pentagonu Lloyd Austin. Neobvykle otevřené prohlášení indikuje změnu strategických priorit Spojených států vůči Rusku. Západní činitelé se obávají, že Kreml se nehodlá spokojit jen s Ukrajinou a pokud nebude zastaven, bude v agresi pokračovat.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/usa-ukrajina-valka-ruska-austin-obrana.A220426_093003_zahranicni_jhr
Je naprosto samozřejmé, že se mohu mýlit. Jako vojenský analytik bych se určitě neuživil.
Nicméně můj soukromý dojem, vystavěný na (des)informacích, získaných dílem z mainstreamu, dílem z PL (považuju za takový svého druhu polo-mainstream), dílem z AK, je zhruba tento: Rusko válčí „na půl plynu“ a zkazky o tom, jak Rusko na UA mele z posledního, etc., etc., jsou z říše bajek. To, co říká Lloyd Austin (pokud to skutečně říká; iDěsu člověk nemůže věřit pomalu ani datum a teplotu, naměřenou v Klementinu) svědčí o tom, že jestřábi jsou si toho vědomi a mají v gatích hnědou substanci.
Už jsem to jednou psal. Ale připomenu. Nejde mi do hlavy ta schizofrenie, kdy se zároveň Rusku připisuje schopnost po zblajznutí Ukrajiny pokračovat zblajzáváním Západu nato nenato. A zároveň si někdo dělá naděje, že jej ukrajinci mohou zastavit a vypráskat zpět.
Chápu jeden i druhý názor (záleží na informacích, které se nositelům dostávají), ale ne oba najednou.
Já Vám tu schizofrenii vysvětlím. Je to velmi jednoduché.
Zastánce tohoto ambivalentního postoje uvažuje v jiných kategoriích než Vy. Zatímco Vy se ve svých úvahách víceméně držíte zásad výrokového počtu, on to bere asi takto: cokoli nasadí Rusku psí hlavu, je dobré a pravdivé.
NIc víc v tom nehledejte.
Ceterum autem censeo …
Není to tak jednoduché. Jako například, indičtí bohové a démoni, mohou vystupovat ve více podobenstvích, arciďábelské Rusko taky. Ke každé matérii lze přiřadit škodlivou substanci. Archetypální zlo. Které, jen když bude zničeno a vykořeněno, konečné řešení, jen pak může být svět lepší…
Takže, ti, co je popisujete, uvažují v podstatě logicky. 😎
A proč by nešly oba najednou? Nenechte se zbytečně omezovat nějakou logikou: Stejně jako před osmi lety to jde naprosto v pohodě, v rámci cca sedmi minut jedné relace na jejich ČT09, informace č.1: Žádný ilovajský kotel neexistuje, je to lež opolčenců, jsou to proruští hajzli. Informace č. 2: Do Ilovajsku se pozorovatelé nemohli dostat, protože všechny přístupové cesty blokují opolčenci, ti proruští hajzli. Samozřejmě je nutné tu relaci vnímat v celkovém kontextu, podle řádně kulisáckého přístupu, kdy nejde o nějaké informace, natož o pravdu, nýbrž jde o ducha sdělení, který spočívá v oněch proruských hajzlech.
Netvrdím, že nejdou oba najednou. Je experimentálně dokázáno, že jdou.
Jen v tom vidím jistou patologii myšlení.
Mimochodem zkusím zopakovat jeden svůj starý bonmot:
Pokud někdo říká „Já jsem myslel“, znamená to, že nemyslel.
To je zakladni schizofrenie kterou musite ovladat
Rusko uz prohralo – rusko je silne, potrebujeme zbrane a penize, moc penez dedku
Rusko je slabe – rusko je agresor
Ukrajina bojuje – svobodny svet bojune proti rusku
Svoboda slova je zarucena – dezinformace jsou nebezpecne je potreba ne cenzura ale odstraneni nebezpecnych zprav
Pokud to nezvladate nemuzete uvazovat o praci v managementu viz Hampl
Hampl požaduje pro práci nové elity schopnost rychle se přeorientovat, dnes to a zítra ono. Domnívám se, že současně zastávané protichůdné postoje nezpracoval ještě ani on.
Ale vy jste stary, skaredy a hloupy jak zde rikame
Proste mladi a krasni myslitele se ve skole vic ucili a zvladaji nejenom starou reckou logiku, ale i moderni marxisticko/leninskou logiku a dualitu, krome toho novou ssa kapitalistickou logiku a nakonec logiku kdo plati ma vzdycky pravdu a posledni logiku – silnejsi ma pravdu
Takze pochopte ze vase stara logika nemuze platit pro tyto nove moderne vzdelane soudruhy kteri vam prinaseji evropske hodnoty
To se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou …..
Ukrajina žádá od USA dvě miliardy dolarů měsíčně
Pomoc v této výši Ukrajina potřebuje na měsíce duben, květen a červen. „Potřebujeme zaplnit tuto mezeru hned teď, abychom přilákali potřebné finance a vyhráli tuto válku,“ uvedl Marčenko. Pomoc je podle něj potřeba, aby země mohla dál vyplácet důchody, platit zdravotníky a učitele nebo poskytovat humanitární pomoc.
Podle něj by sice země mohla vytisknout peníze, ale to by vedlo jen k roztočení inflační spirály v době, kdy válka narušila dodávky základních potřeb. Daně kvůli válce pokrývají jen 54 procent výdajů Ukrajiny, a to bez zahrnutí nákladů na armádu, sdělil Marčenko.
Jen dvě? A není to málo, Antone Pavloviči? Co tak rovnou tři biliony? A týdně. A sto kilo koksu k tomu. Tuhle válku vyhrajem!
Amíci jsou zadlužení až po uši. Zahraniční dluh činí 70 000 dolarů ( 1,6 mil. Kč) na jednoho obyvatele.
Tenhle dloužek vylétl nahoru za Ronalda Reagana , v osmdesátých.
Hrome , nebyl to ten borec, který uzbrojil Sověty?
🤔
( Největším věřitelem je překvapyvě Čína. )
Mimochodem to „uzbrojení“ je jedna z nejoblíbenějších hrdinských nepravdivých legend. Ve skutečnosti se Sojuz ekonomicky (!) poroučel díky americko arabským umělým manipulacím s cenami ropy. Politicky k tomu pak přispěl Gorbi a objektivní ztráta pozlátka přitažlivosti v očích podstatné části obyvatelstva.
Od Mezinárodního měnového fondu chce Z 7 miliard měsíčně + 70 miliard jako bolus pro obnovu. Kladu si otázku, kolik z toho se “odkloní” . Ani blíže nespecifikuje, zda se jedná o půjčku nebo dar.
Ze včerejška pro TDX – humanitární bombardování
ano to jsem viděl a neberu to jako 100% potvrzení, toho že tento termín použil.
Mají to být – výtahy, přepis z rozhovoru pro REUTERS 14. dubna 1999. Bohužel ten rozhovor pro Reuters jsem nikde v archivu Reuters nenašel. To bych pak bral jako 100% potvrzené. Nemá ho někdo prosím.
Co jsem našel bylo to vystoupení v Ottawě
https://sencanada.ca/en/content/sen/chamber/361/debates/134db_1999-04-29-e#0.2.X57BJ2.NBLOSJ.Q5YZAF.3
kde podle překladače použil termín etická válka
„Aliance, jejímiž členy jsou nyní Kanada i Česká republika, vede boj proti genocidnímu režimu Slobodana Miloševiče. Není to boj snadný ani populární, na jeho strategii a taktiku mohou být různé názory, ale jedno nemůže žádný soudný člověk popřít: je to pravděpodobně první válka, která se kdy vedla a která není vedena ve jménu zájmů, ale ve jménu určitých principů a hodnot.
Pokud lze o válce říci, že je etická nebo že se vede z etických důvodů, platí to i o této válce. Kosovo nemá žádná ropná pole, jejichž produkce by snad mohla někoho zaujmout. Žádná členská země Aliance tam nemá žádné územní nároky a Miloševič neohrožuje ani územní celistvost, ani jinou integritu žádného člena NATO.
Vy evidentně nebudete brát jako potvrzení nic. Tak se musíme uchýlit k tomu, co velký venca propagoval – budeme pravděpodobnost tohoto výroku soudit ne podle litery, ale podle ducha. A venca svým lezením do zadele USA, sou podporou jakékoli jejich sprosté okupace, svým mlčením o obětech jejich nelegálního bombardování atd. atp. více než prokázal, že výrok „humanitární bombardování“ zcela odpovídá jeho slizce podlézavému postoji vůči americkému agresorovi.
Slavný obraz neznámého holandského mistra nazvaný Hegemon a jeho podržtaška: https://bit.ly/3xT1IL6
Já to znám pod názvy „Věrné milování“ a „Stájový pinč“
Ahoj ahoj 🙂
Ale fuj. – To jsem klidně mohl pustit tu hebrejskou seznamku, které je občas plný spam 😀 😀 😀
Fakt???
NATO dozajista přivítalo další vojenskou základnu na Balkáně.
Ale příčin byl celý trs. Bratrstvo kočičí pracky mohlo chtít kladný bodík za podporu muslimského národa.
Moc to nepomohlo, kosovští bigoti dál zlobí. Vděk pramalý.
Na Balkáně se to mlelo vždycky. Tradičně si vždycky dali po čuni, silnější vyhrál a zase byl na pár desetiletí klid.
Podpora zvenčí konflikt jenom významně přitáhla a bylo i daleko víc mrtvol. Na obou stranách. A teď to doutná a bouchne to časem s ještě větší silou.
Žádný národ se nesmíří s “ humanitárním zásahem” zvenčí.
Opr.: konflikt protáhla.
Re: Kejko
Kosmet má docela velké zásoby hnědého uhlí.
A samozřejmě neželezné kovy. A ne zrovna málo. Ložiska se táhnou od srbského Kraljeva až na řecké hranice.
Zkuste pohledat na netu.
Děkuji za vaše komentáře.
V mém dotazu mi jde opravdu jen o doložení termínu „humanitární bombardování“.
Třeba odkaz na kanadský senát je pro mně tím doložením. Takže mohu říci že VH o válce se Srbskem mluvil jako o „etické válce“.
U humanitárního bombardování by se mi líbil ten rozhovor s Reuters ale ne z dokumentů knihovny VH ale přímo z Reuters.
Vnímám práci našich žurnalistů a vzhledem k tomu, že za západem máme zpoždění 10-20let mi článek z italských novin nestačí. Pokud by to bylo doloženo nějakým důkazem, že to tam VH opravdu poslal tak to bych bral.
Rozumím aze ale jde mi čistě o ten obrat.
Krásný slunečný den přeji
Nám na tom stará prdlačka záleží…
Pohled out-sidera:
Rozkoukávám se na tomto webu (pasivně nějakou dobu před tím jsem sledoval Kydy). Našel jsem tu dost zajímavých pohledů a informací.
Nicméně jedna věc mi tu trochu vadí. Je to to „MY“. Někdy vyjádřené spíše implicitně, v tomto případě i explicitně. Jasně, komu na tom záleží, není MY.
Domnívám se, že to (takové utvrzování identity) VY nemáte zapotřebí.
Re: Kejko
Pokud vám to udělá dobře, jednou jsem si tak seděl v nákladním autě a poslouchal jsem Rádiožurnál na LW 270 kH, což už se vám dnes stát nemůže, protože tento kmitočet je zrušen.
A jak tak sedím a poslouchám, Svatý Véna – toho jména První – Veliký, plácal ve vysílání ČRo o „humanitární povaze“ onoho bombardování.
Samozřejmě, že neuhodnete, kde jsem se nacházel.
Bingo! Na A-1, kousek za Beogradem směrem na Novi Sad postaru Petrovaraždin.
Jak je ten sešup na most přes Dunaj.
Tak jsem si tenkrát říkal, jak dlouho ještě budu přes ten dálniční most jezdit…
Re: Targus
Je mi divný, že se to prostě nedá dohledat.
V tomhle případě by stačil kousek, kde by to zaznělo. Ale asi už to nepůjde.
Nevím jak a kde hledat.
U Zemana a Patočky to šlo celkem ok – Přítomnost je online a dá se tam hledat. Článek vpravo dole jsem též nenašel :-), ale co tím projevem (Jekyll a Hyde) Zeman myslel se tam přečíst dá.
Třeba k Madeleine Albrightové a její hlášce, že životy dětí za to stály se mi nepovedlo najít delší záznam než cca 40sec. Takže dcera mi řekla, že vůbec netuším, čím pokračovala a že její vyjádření třeba nemuselo vyznít tak šíleně, jak to z toho fragmentu vypadá.
Moje máma nedokáže zapomenout Klausovi jeho hlášku že nezná špinavé peníze, když jsem to hledal tak jediné co jsem našel bylo, že je nedokáže rozeznat v ekonomice.
Děkuji za vaši vzpomínku, stejně bych to rád slyšel na vlastní uši.
Zdravím
Pokud si vybavuji správně, měl snad říct, že to „bombardování je takříkajích humanitárního charakteru“ (míněno ve smyslu, že jím za cenu méně životů na straně Srbska zastaví hrozící genocidu v Kosovu. V tom měla ona humanitárnost spočívat.) nebo tak nějak. Přímou vazbu „humanitární bombardování“ asi skutečně nepoužil. Leč na významu se nemění zhola nic a ono tancování kolem „doslovnosti“ je samo o sobě důkazem, že si to oni tanečníci moc dobře uvědomují. Odvádění pozornosti od podstaty. Mrtvý pes na stole.
Havel byl prolhaným zmetkem vždycky, ale tohle je obzvlášť vybraná nestoudnost.
Občane, mně to přijde až legrační. Když k nám do ČR dorazí nějaká veličina ze zahraničí, nezapomene pro média připomenout odkaz Václava Havla. Přitom ovšem netuší, že z onoho potentáta se už stává pro většinu u nás osoba stále více nenáviděná.
Nemám sice pro toto své tvrzení žádná „tvrdá data“, ovšem považuji se za natolik zkušeného a mám tolik kontaktů s lidmi, že tomuto tvrzení, jež není jen moje, dávám celkem dost víry a proto ho tu zmiňuji.
Čína se musí urychleně změnit, jinak, společně s Ruskem, nepřežije….
Nevěříte?
Tak si přečtěte přetištěný článek na
http://casopisargument.cz/?p=41838
(Všimněte si, Aleno, že dávám jen odkaz! 🙂
Odkázaný článek jsem četl. Možná příliš ve spěchu, protože jsem nenašel odkaz na zdroj – ledaže by to byl autorský text redakce.
Autor článku podle mého názoru zcela přehlíží okolnost, že pokud Rusko padne, Čína bude další na řadě. To nepíšu nic nového, tento názor tady zazněl mnohokrát. Čínský pohled velmi elegantně vyjádřila jistá reportérka, jejíž jméno jsem už zapomněl a nechce se mi to dohledávat. Návštěvu amerického potentáta u prezidenta Xi okomentovala slovy: „Pomůžeš mi porazit tvého přítele, abych se pak mohl soustředit na to, jak porazit tebe?“
Číňan je pragmatik. Až bude mít jistotu, že porazí Američana levou zadní, možná se s ním proti Rusku spojí. Pokud to udělá dřív, dobře mu tak.
Re:Zakladatel
Naprostý souhlas. Rákosník dobře ví, že půjde na popravčí špalek ihned po Ivanovi.
A Rákosník zatím nemá tak zdegenerované školství, aby v čele státu stála individua Ojropského typu, vybavená namísto hlav mluvicími záklopkami, aby jim nenapršelo do krků.
Takovým jemným náznakem toho, co by následovalo, byla kauza Huawei, v níž nešlo jen o sankce a různá omezení, ale hlavně o to ponížení a výsměch, kterých se Číně na tom „vyspělém západě“ dostalo.
Asiatimes.
Konkrétní článek si najdete sám rychleji než já .
Cituji: Evropa … válku v Iráku neschvalovala, ale věřila, že Blízkému východu přinese pořádek a mír, kdežto na Ukrajině jde podle ní o pusté šíření ruské moci.
Tak to náš Vašík nebyl Evropan, ten válku v Iráku podporoval. Jak vidno, autor je poněkud slabý v základech, natož pak v nadstavbě. Takový článek je jen a pouze popsaný papír. Zcela bez hodnoty vhodný jen pro sběr.
Článek byl převzatý ze západního tisku.
A pod článkem poznámka, že text nemusí být v souladu s názorem redakce. ( Nebo něco v tom smyslu. )
Časopis chce, abychom věděli, jak o Číně smýšlí tzv. Západ.
Časopixs Argument tento článek charakterizuje jako „trendy“ a jako obvykle u tohto sortimentu je na konci noticka „Články zveřejněné v rubrice Trendy nemusejí vyjadřovat názor redakce.“
Dejte odkaz, jak to říká Si-tching Ping. Soukromé názory nějakých propagandystických rádobyanalystů nikoho nezajímaj.
…propagandistických
Odjinud: Já zkusil dát odkaz, ale byl jsem roboticky napomenut, že mám zpomalit…
Dejte ho znovu. Do spamu spadne komentář automaticky zpravidla tehdy, obsahuje-li > 3 odkazy. Spamový koš kontroluju a pokud nejde skutečně o spam, dodatečně ho pustím.
Dneska ve spamu zatím nebylo nic jiného než hebrejsky psaná reklama na erotické stránky. – Pro srandu to někdy pustím, ale nebude to pravidlem.
Odjinud:
Zdravím, Zakladateli,
ten odkaz nejspíš nespadl do spamu, prostě mě to nepustilo dál. Napsalo to Zpomalte!…plus něco, co jsem do hlavy neuložil. Nepomohl ani opakovaný pokus, tak jsem odstranil původní „nick “ a dal ho do textu.
Ode dneška se i jiné blogy chovají při pokusu o vložení příspěvku jinak než ještě včera. Myslím, že to není vaším nastavením.
Buď mám napadený počítač nebo se zvyšuje stupeň kontroly.
Díky, to je zajímavá informace!
Dodatek:
Používám Firefox a včera se mi aktualizoval.
Nevím, zda to souvisí.
Ano. Stalo se mi už nejmíň dvakrát: napíšu text příspěvku, do příslušné rubriky svůj nick, kliknu na „odeslat komentář“ – a objeví se „Zpomalte, vkládáte příspěvky příliš rychle za sebou“ nebo tak nějak; doslova si to nepamatuju. A komentář se nezobrazí. Někdy jsem to nechal být, někdy začal znovu úplně od začátku. Napodruhé už to šlo normálně.
A vždycky šlo o první příspěvek, takže žádné vkládání víc textů. Natož moc rychle za sebou.
Mám také Firefox. Včera nebo předevčírem několikrát stejná zkušenost – „Zpomalte…“
…Ehm – a při prvním pokusu odeslat toto také. Dnes sice třetí příspěvek za sebou, ale tehdy šlo o příspěvky první.
Ano. Taky Firefox, před pár dny. Vkládaný (resp. pokus o něj) příspěvek byl bez odkazu.
Mně to funguje.
Normálně chvíli vyčkám a podruhé se příspěvek zobrazí.
Ano, aj mne (aj ked som nedal odkaz a napisal par slov) sa zjavil odkaz, ze klik o zverejnenie som zadaval velmi rychlo, aby som spomalil.
Asi maju nedostatok pracovnych sil:-).
Re: Odjinud
Autor článku se vůbec nezabývá skutečností, že Čajně jde především o zdroje energie na Sibiři. O ty jde až v první řadě, že ano.
A pokud Čajna přehodnotí, plyn a ropa nebudou. Tedy pokud se pro ně Čajna nevydá na Sibiř sama. Což je sice technicky možné, ale nesmírně nákladné. To radši ty rubky od Ivana za barevné papírky.
Shrnutí – tak nějak jsem nepochopil, co tím chtěl básník říci. Čajna jede po své koleji, vytýčené heslem – Čajna first. A nemyslím si, že by měla ochotu uhnout.
Targusi,
Čínské vládě jde o energetické zdroje až v DRUHÉ řadě.
V PRVNÍ řadě jí jde o fyzickou existenci svého obyvatelstva..
Čímž se diametrálně a nesmiřitelně liší např. od vlády tuzemské, které jde o atlantické hodnoty.
Ten PŘETIŠTĚNÝ článek je zcela evidentně psaný na americkou objednávku.
A zcela evidentně nevyjadřuje názor redakce Argumentu.
Targusi, článek byl kravina.
Tyhle články překládá paní Sušová, abychom věděli, jak smýšlí Pravda a Láska.
Abychom si mohli udělat obrázek o jejich uvažování.
Čína se může s RF domluvit.
Rusům se na Sibiř nechce , nejsou lidi.
Otužilý Číňan na Sibiři dobře prosperuje, Čína má málo půdy a hodně lidí.
Místní Rusové to neviděj rádi, ale Číňani na Sibiři pěstují ve sklenících zeleninu a samozřejmě těžej dřevo. Někdy s povolením a někdy bez.
Dnes si vlka radeji anu nectete
citace
———–
A domníváte se, že dojde k nějakým posunům cen elektřiny, nafty a podobně směrem dolů?
Myslím si, že tohle je neudržitelný stav. Nechtěl jsem nabádat k nějakým hrůznostem, ale jak to může dopadnout, když lidi dostanou vyúčtování za elektriku a za plyn, půjdou do krámu a zjistí, že to, co obvykle nakupují za tisíc korun, teď nakoupí třeba za dva tisíce, ne-li víc. Pak přijedou k benzinové pumpě a zjistí, že za ty peníze koupí polovičku nádrže. No a půjdou do práce, i moji zaměstnanci za mnou přijdou a řeknou, že chtějí přidat 10, 12, 14 procent. Já to nebudu moct kvůli vysokým nákladům dát. Lidi budou odcházet, budou nespokojení, půjdou do ulic…
Vy jste dokonce řekl, že…
…nám dají přes hubu. No ale jak k tomu bude daleko? Vždyť co budou ti lidé dělat, když je doženete do kouta?
Stejně tak jako vy mluvíte o zvyšující se ceně másla, varují pekaři, že by chleba mohl stát až 60 korun. Bude chleba s máslem nakonec jídlem pro bohaté, které si nejen chudí, ale brzy i takzvaná střední třída, nebudou moci dovolit?
Je pravda, že tato otázka se vyloženě vnucuje. Já doufám, že to takhle přece nemůže dopadnout. Ale mám informace, že cena pšenice stoupá natolik, že velkovýrobci nebo producenti prodali úrodu 2022 už z 92 procent. Zkrátka řekli dost. Počty jsou jednoduché. Jestliže počítali s cenou na trhu kolem pěti a pěti a půl tisíce, byla šest a půl a tleskali. Jenže víte, za kolik oni to prodávají dneska? 16 až 18 tisíc za tunu. Tak to prodali dopředu. Ještě ani neoseli a už tu úrodu prodali. Do Libanonu, Polska, Maďarska… Ještě takoví ti umírněnější sedláci, věřím tomu, co mi říkají, tak ti si nechali na to, aby měli krmné směsi pro dobytek. Jináč na tom udělali obrovské peníze a dnes si tleskají. No, je to tak. Ale tím pádem je vyvezeno a co budou dělat pekaři, na to už nikdo nekouká.
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/04/26/lide-nam-daji-pres-hubu/
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Lidi-nam-daji-pres-hubu-Psenice-prodana-uz-ted-Sef-Madety-o-Rusku-EU-Nemcich-a-Fialovi-699717
pro ty kdo jeste nepochopili dalsi
———-citace
Vláda je hospodářsky naprosto nekompetentní. PL to řekl člen představenstva Agrární komory ČR Zdeněk Jandejsek. V případě zastavení dodávek ruského plynu hrozí katastrofa, kterou si nikdo nedovede představit. „Nebude pečivo, nebude maso,“ uvádí s tím, že při prohlášení vládních představitelů mu běhá mráz po zádech. Dosavadní oznámená „opatření“ v podobě například kontrol marží u obchodníků prý neřeší vůbec nic. Jandejsek však nezůstává pouze u kritiky, ale navrhuje soubor konkrétních opatření, které by stát měl podniknout, abychom se dostali z nejhoršího.
Dříve vládní představitelé vyhlásili, že budou kontrolovat ceny pohonných hmot u pumpařů. Ceny se přitom drží stále stejně, mezi 45–50 korunami za litr. Mohou mít tedy kontroly výše marží reálný dopad na celý trh?
Jak jsem uvedl výše, žádné kontroly bez nastavení systémového opatření v zákonu o významné tržní síle nezmění vůbec nic. Na současné hospodářské krizi budou profitovat opět obrovské zahraniční monopoly na úkor nejen zemědělců, zpracovatelů, ale hlavně na úkor obyvatelstva ČR. Nejvíce se rostoucí ceny dotknou středních a nízkopříjmových skupin občanů. Nedokážu odhadnout, jak uvedená cílová skupina obyvatelstva tento neutěšený stav růstu cen může tolerovat. Je to stejně jako s inflací, kde jsme třetí nejhorší stát, dnes s 12% inflací, která může brzy dosáhnout 20 až 25 procent.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Pecivo-nebude-maso-nebude-Toto-zrusit-Mraz-po-zadech-Vyrobce-potravin-lidem-po-pravde-700110
Re: tjj
Vláda nemá co kontrolovat, protože jaksi není zákonné opatření proti nadměrnému navyšování marží, chcete-li obchodních přirážek.
Tím je řečeno vše.
Takže buď socialistická regulace cen, anebo likvidace úspor obyvatelstva ve prospěch firem, které ovládají český trh.
Nic mezi tím.
Mýlíte se Targusi, legislativa je a je v podstatě dle „selského rozumu“. Máme totiž ustanovení o lichvě a pár let nazpět jsem registroval Nález ÚS ve věci lichvy – v podstatě lichvu definoval jako nepřiměřený prospěch ve vztahu k vstupním nákladům … přesně si to už nepamatuji.
Ale proč si to pamatuji – šlo (a stále jde) to použít proti např. mobilním operátorům. Bylo to v době (3-4 roky zpět), kdy státní zaměstnanci měli za 80,- Kč tarif s neomezeným voláním a neomezenými SMS, za doplatek tuším 10 Kč pak přibyly neomezená data. jak to vím? .. no ve škole vypraní zaměstnanci dostali služební telefony právě s těmito tarify … dnes to je pro ně tuším full tarif za 120 Kč. Tenkrát jsem si dal práci a tu smlouvu dokonce nalezl v registru smluv…
Vytočený jsem byl celkem slušně, protože dtto mi operátor nabízel za 800 – po licitaci.
A teď – ty služební tarify byly „vysoutěženy“ v aukci, kterou pořádalo město pro všechny své telefony (pro školu je město zřizovatel). Do soutěže se přihlásili tuším 3 operátoři – ty ceny byly v podstatě stejné, lišily se velmi málo. Podstatné je, že nemohli jít s nabídkou dumpingové ceny (ostatní by je najisto určitě potopili). Takže cena 80,- Kč za tarif s neomezeným voláním a neomezenými SMS musela obsahovat všechny náklady + nějaký zisk. Řekněme, že ten zisk byl opravdu super malý – třeba jen 0,10 Kč, protože telefonů bylo opravdu hodně.
Pak tady ovšem máme identický tarif pro podnikatele, kde je cena 800,- Kč. Jednoduchou matematikou, kterou by byl schopen pochopit i soudce, tak dojdeme k tomu, že v obou případech má mobilní operátor náklady 79,90 Kč, ale v jednom případě zisk jen 0,10 Kč, kdežto ve druhém 720,10 Kč. Tohle naprosto přesně splňuje definici lichvy dle Nálezu ÚS … jen nikomu se kupodivu do toho nechce … možná je to i proto, že státní zaměstnanci jsou celkem slušně umlčeni právě těmi neuvěřitelnými tarify.
Pokud někdo začne argumentovat s tím, že se jednotlivcům daný operátor věnuje více, proto dražší .. atd., tak ho vyvedu z omylu – za tyto ceny byla k dispozici i „VIP“ linka pro okamžité a přednostní řešení problémů a požadavků, samozřejmostí byl pak detailní výpis….
Změnilo by se něco,kdyby ve Francii vyhrála LePenová? Změní se něco, že Musk přece jen ovládl Twitter?
Pokud si stále klademe otázky, jaké jsou cíle Ruska a kdy válka skončí, myslím, že se ptáme špatně. Konec války mnohem více závisí na tom, jak dlouho chtějí válčit soudruzi Indiánobijci, bych řekl.
Správně … a ti chtějí válčit, dokud bude RF existovat.
Není nutné vyhlásit otevřenou válku k porážce nepřítele. píše níže teď. Tak nějak to bude. Jen aby se ty atomovky nedostaly k nějakému psychopatovi.
„Jen aby se ty atomovky nedostaly k nějakému psychopatovi.“
Ste si ista, ze ti, co dnes maju kufrik su dusevne zdravi? A to nehovorim o dalsich.
Zvlast, ak sa uz verejne medituje o pouziti atomovych zbrani…
Tady to ještě jde, horší bude, až to odpálí někdo v Pákistánu, nebo v Iránu, kterému nebude vadit odveta, jelikož pak pofrčí do toho nebe se 72 pannami. Tady ale bacha, jsem četl:
https://g.cz/muslimum-v-nebi-dochazeji-panny-dzihadiste-se-bouri-a-zakladaji-odbory/
No tak to nevymyslíš…
„Již několikrát se objevily zprávy o potížích s ubytováváním romských uprchlíků z Ukrajiny. Dle romského neziskovkáře Miroslava Brože a zpráv iDnesu byla odvezena velká skupina Romů z Litvínova, část ale odmítla nastoupit do autobusu a zbytek se odmítl nechat ubytovat v detenčním zařízení, takže není známo, kde se nacházejí. ___Dle romského aktivisty Mižigára čelí Romové z Ukrajiny rasismu, jako například rodina na videu, které Mižigár našel, jež byla vyhozena z vlaku, protože neměla peníze na lístky.___ Ti, kdo se dle aktivisty na uprchlících něčeho takového dopouštějí, si prý nezaslouží nazývat se lidmi.“
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Jste-odpad-Kvuli-Ukrajincum-nadavky-Cesku-A-narceni-700237
Musel jsem si to přečíst dvakrát… a pak ještě jednou. Takže když pojedu zdarma veřejnou dopravou a chytne mě revizor a vyhodí z přepravy, můžu to u českých soudů nově žalovat jako rasismus?
musíte být opálený nebo aspoň Ukrajinec
Můžete, ale s vaší „bílou hubou“ bych to hrál spíše na nějakou tu sexuální deviaci a homofobii revizora. 😉
Měla jsem vás za chytřejšího.
Zrovna tenhle typ článku by na Parlistech zveřejňovat nemuseli. Že jsou s mnohými Indočechy problémy je známá věc. Bohužel, viditelní jsou hlavně ti exotických mravů, kikánky za pultem v Bille anebo kikána za volantem autobusu si nikdo nevšimne.
Nějakou problematickou menšinu mají všude.
A já jsem vděčná, že jsou to u nás právě jen osmahlí Indočeši. Nestavěj mešity ani synagogy, žerou vepřový, nemají potřebu vymezovat se proti majoritě cizokrajným krojem. Jen drobně kradou a mají sklon k parazitismu , což bych nepřičítala ani tak jejich ethnosu, jako spíš nešťastným okolnostem, za kterých k nám tady přišli.
Na rozdíl od Vietnamců, kterým bolševik zajistil práci, ubytovny a jisté živobytí, ve středověku kikánům nikdo nic takového nezajistil. A tak si stihli vyrobit blbou firmu a dodnes se jim nedaří se jí zbavit.
Jestli se něco komančům dařilo, tak to bylo začleňování. Makali všichni, ať už na svobodě anebo v base.
Pravda a Láska pro ně vymyslela dafki a tím nastartovala jejich úpadek. ( Některých z nich. )
Máte tam dost nepřesnosti, nicméně myslím, že tady ani tak nešlo o samotné Cikány, jako spíše o tom dvojím metru té lidově demokratické demogracii….
Asi tak. A zároveň i o neskutečnou hloupost těch vět.
Ale ty neskutečně hloupé věty pana kikána naučili bílí aktivisté. Z jeho hlavy ty cinty určitě nejsou. 😀
To máte stejné jako s BLM. 😀
No jasně. To chápu. Že nejvíc štengrují pomatení aktivisté z Romea a podobných neziskovek.
Ale většina lidí vidí problém spíš v těch kikánech. Ve kterých já vidím spíš oběti.
Ono to asi není švanda, být díky odstínu pleti podezřelý už v peřince. Kdekdo si řekne :” A jejda, další parazit. “
Pro mi vadí tyhle články. Ty diskuze pod nimi jsou k zblití.
Pověst o příchodu praotce cikána:
„Přes hranice české tiše víc než pět set Kartasů k nám kvačí.
(Je mi líto, že musím slovutného kronikáře Dalimila zase přerušovat. Ta pětistovka nájezdníků nemusí mít podhodnocený odhad. Mongolové útočili rychle v malých skupinách. Anebo to byl předsunutý výzvědný oddíl. A ti „Kartasové“? To byli Tataři.)
Zpytáci, tatarští vyzvědači byli to. Chodili po hloučcích ve vysokých, divných kloboučcích,
měli mošny, krátké taparty -(taparta, to je chatrný oděv, dobrý leda pro žebráky)
nohavice však až na nárty a každý hůl dlouhou svíral v dlani a každý se od pasu až klaní,
aby z potoka pít vodu moh, chleba prosí slovy Kartas bóh.
(„Kartas bóh“ znamená v jazyce Romů, kterým se tehdy říkalo Cikáni, „nastal hlad.“ Tato zpráva se považuje za nejstarší doklad o Romech ve střední Evropě. Jak je vidět, jejich přezdívka trefná je a jen tak nevzniká. A též víme, že Kartasem si pak ozdobili lomničtí svůj znak, Kartasa čili zpytáka tatarského měli ve štítě Košíkové z Lomnice.)
a že Kartas každý za partéku chleba skákal jako blázen z vděku.
Když ti lidé došli k Rýnu, hned obrátili svoje kroky zpět.
Věru Češi hloupí byli, že cizincům dovolili po své zemi jen tak bloumat a co kde v ni leží, zkoumat.
Myslím, že to bylo takhle.
Že cikáni měli v Indii problémy , určitě patřili k nejnižší kastě. A proto se rozhodli prchnout za lepším.
V Evropě ale měli smůlu, protože, díky snědé vizáži , je Evropané považovali za vyzvědače, jak píšete divokých nájezdníků z východu.
A proto je zabíjeli, kdekoli na ně narazili. A nikdo nebyl ochotný je zaměstnat.
Kdyby se ti první kikáni netrefili zrovna do takové doby, patrně by se v pohodě začlenili a dneska už by ani nevěděli, že mají kikánské kořeny.
Takhle ale museli krást a chytračit a hodně je to poznamenalo.
I v dnešních jejich pohádkách chytrý cikán šikovně napálí hloupého gádžu.
Jestli je užitečně číst malým romčatům takové pohádky ? To by bylo na dlouhou diskusi.
Pro děti ne, tohle jsem přilepil z Českého rozlasu, takže je to trošku pravdoláskovsky přežehleno. Něco podobného jsem četl od Švandrlíka a tam to končilo prohlédnutím cikánské povahy místními obyvateli, pro cikány s fatálními následky.
je to dobra tradice
odkaz na skaredy clanek
S cikány jsme se vídali od dětství. Stejně jako naši dědové a pradědové a desítky generací předtím. Tento kočovný národ, podle legendy, vyhnaný z Indie pro nemorální životní styl, se toulá téměř po celé Zemi.
Když jsem slyšel dva národy, které tisíce let neměly vlastní území a zároveň si zachovaly svou vlastní identitu – to jsou Cikáni a Židé. A je mezi nimi hodně společného. Vnímají svět kolem sebe jako nepřátelské nebo cizí prostředí. Prostě pokud se Židé historicky integrují do sociálních a státních struktur jiných lidí, používají nástroje této společnosti – média, banky, mají z toho dobrý gesheft, pak Cikáni vnímají svět kolem sebe jako savanu – místo lovu. Zákony státu, kde žijí, jim nic neříkají. Pro ně jsou důležitá pouze pravidla jejich komunity. Všechno ostatní je kořist. Přirozeně,metody tohoto lovu jsou v určitém rozporu se zákony států a jsou jednoznačně interpretovány jako trestná činnost.
https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1026333&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc
Moc výstižné, jen s dodatkem, že to nepatní pro všechny.
Prostě z některých cikánů i z některých židů se stali normální Češi.
Přestali se identifikovat s národem svých předků.
Jistě uznáte, že třeba Karel Poláček byl Čech jako poleno. A stejně tak i třeba Pavel Tigrid. Nebo Pavel Eisner.
Problém je v tom , že ti asimilovaní nejsou vidět. V médiích vidíme jenom ty druhé. Myslím si, že těch asimilovaných je nejvíc.
Jak už bylo řečeno, vůbec nejde o Romy či Cikány. Já si jen nejsem jistý, jestli je blbější ten aktivista, nebo ten, kdo psal perex pro ten článek.
Aktivista je chytrý, protože ho tahle agenda okolo kikánů velice slušně živí.
A Parlisty se také neživěj ranní rosou, ten článek přitáhne hodně čtenářů a tak jsou všichni spokojeni. ( Až na slušné české Indočechy. )
Tohle – cit.: „…Na rozdíl od Vietnamců, kterým bolševik zajistil práci, ubytovny a jisté živobytí, ve středověku kikánům nikdo nic takového nezajistil. A tak si stihli vyrobit blbou firmu a dodnes se jim nedaří se jí zbavit….“ – je doufám sranda.
Helanov, šílíte?
Jsem starý a zkušený a mám stále ještě dobrý zrak, ale „kikánku“ za pultem, neřku-li ZA KASOU, jsem ještě neviděl.
„Kikána“ za volantem autobusu také ne, a to jsem kdysi pracoval v ČSAD. Tam byl za volantem náklaďáku jediný ten váš „kikán“, jmenoval se Radič (přezdívka Vodič Radič) a byl to excelentní dříč a pracant. Jenomže to bylo v polovině let 70. století minulého, za jiného režimu než dnes. To tu žili ještě původní „kikáni“, relativně civilizovaní. Pak jsem bydlel v jednom domě s „kikánskou“ náplavou ze Slovenska a to už byl jen děs a hrůza.
Mám z nejvyšších kruhů Českých drah přesné informace, jak vypadaly vlaky poté, co dopravily ze Slovenska ty ukrajinské „kikány“ – pendolino se pak muselo totálně dezinfikovat a mnohé opravit, takovou sběř prý ČD ještě nevezly, a to jsou zvyklé na fanoušky Sparty i Baníku.
Ledaže jsem vaši radost, že u nás žijí, nepochopil jako ironii. V tom případě se omlouvám teď hned.
Ja jich par znam (za pultem, za volantem nebo s krumpacem v ruce). Maji to tezky. Z jedny strany neduvera, z druhy strany neduvera… zaplat priroda za kazdyho takovyho.
Dobra byla prca par let zpatky, kdy jsem se na jedne stavbe primotal do pracovniho rojeni jedne takove kopacske firmy odkudsi ze severu (Most/Litvajz). Kdybych ja v reci k nim pouzil tolikrat slovo „cernej“ nebo „cikan“ jako litalo mezi nima, krasodusi by mne ugrilovali 🙂
2.světovou v Rusku rozhodl generál Mráz. A matka příroda byla nakloněna. Roky 41 42. 43 byly s nejmrazivějšími zimami v celém 20. století. Takže bude stačit před Vánoci zavřít plyn. Bude stačit tak na 6 až 10 týdnů a Evropa bude na kolenou.A ani nejmrazivější zima být nebude muset.Nač plýtvat atomovkou a ničit prostředí.
Mýlíte se … viděl bych to na září…
A ja si rikam, jestli ti Rusove svym pomalym, ale drtivym postupem nedavaji (alespon casti) VSU sanci a moznost ke vzpoure proti kyjevskemu rezimu ….
Já osobně si myslím, že jde spíš o politické a psychologické hledisko. Před zahájením konfliktu měla možnost „dobrodiní“ pobytu ukrajinské armády a všech těch militantních spolků možnost pociťovat zejména východní Ukrajina. A tam jich za tu dobu mají plné kecky. Teď se všichni ti militanti přesouvají do středu a na západ, přičemž započal hon na „vnitřního nepřítele“ a všechny tyhle spolky ukazují zcela otevřeně svou skutečnou tvář. Čím déle si je bude zatím neobsazené území Ukrajiny „užívat“, tím menší chuť civilního obyvatelstva bude po jejich případném návratu, až se na ta místa dostanou Rusové.
K tomu pro ilustraci opět z AK: „Redaktori spravodajstva televízie „RT“ sa rozprávali s nemeckým novinárom Thomasom Röperom, ktorý navštívil územia Donbasu oslobodené od nacistov – Melitopoľ a Volnovachu. Miestni obyvatelia mu povedali o lúpežiach zo strany ukrajinských vojakov.
„Pýtal som sa ľudí na správanie ruských a ukrajinských vojakov a bol som prekvapený, že iba Ukrajinci boli zapojení do lúpeží, najmä pred ústupom…
Všetci poznamenali, že Rusi sa správajú korektne, snažia sa pomáhať, a ak je to možné, aj sa podeliť o lieky. Na ruských vojakov neboli žiadne konkrétne sťažnosti. Ale na Ukrajincov – áno, že strieľali do civilistov, lúpili a pod.
Čakal som, že na Rusov budú aspoň nejaké sťažnosti, no mýlil som sa. Úžasné! Aj vo Volnovache, meste menšom ako Mariupoľ a tiež úplne zničenom. Pri ústupe odtiaľ Ozbrojené sily Ukrajiny zámerne strieľali z tankov na nemocnicu.““
Ten pomalý postup má logiku. Nejde o válku,ale operaci. A aby Ukrajinu přešla chuť do vstupu do NATO a EU. Tam se může operovat léta,jako jinde ve světě.
Zprávy z Dnipro, bývalého Dněpropetrovsku – dnes jde o týlové město:
1) hon na čarodějnice – každý den jsou na ulici zatýkáni lidé jako ruští špióni; stačí kontrola mobilu a hovor do Ruska
2) občas proběhne lov na mobilizované – to seberou v obchodě všechny chlapy 20-60 a naženou je do VSU nebo volksturmu
3) lovu marodéru se zúčastňuje jako volksturm, tak i policie a národní garda – to jsou ti lidé, co jsou potravinářskou folií připoutáni ke sloupu, občas s nahým pozadí, občas biti, ale vždy nahlas uráženi;
má jít o osoby, co se pokoušeli krást, ale občas se dost vehementně brání, že oni nic
4) ozbrojené loupeže, obvykle skupina několika mužů s rozdanými zbraněmi, občas i s granátem
5) o víkendech střelba z oken, obvykle kdosi ožralý na plech, tady bývá dost zranění
6) násilné zabírání aut – osobní, dodávky, nakláďáky – obvykle volksturm zabere pro potřeby armády
Důležitá je prý barevná páska na rukávu pachatele, pokud je zelená, tak její nositel má obecnou všepokrývající výjimku ze zákona
7) během 24 hodin obvykle 5 a více leteckých poplachů
8) zhoršující se zásobování, zvláště začínají chybět léky
9) státu chybí peníze na sociální dávky, penze, výplaty státním zaměstnancům a prý neplatí žolde mobilizovaným z druhé mobilizace
Když v tomhle prožijete měsíc, dva, tak potom kohokoliv, kdo přijde a zamezí aktivitám 1-6, budete tiše akceptovat a když to bude vypadat, že v dohledné době vyřeší body 7-9, tak i kdyby byl fialový se žlutými puntíky, tak nebudete protestovat.
A možná je v tom i trochu zlomyslnosti, aby si i zbytek Ukrajiny trochu užil toho, co snášeli lidi v LDNR po dlouhých 8 let.
ad 9) Jak jednou rekl klasik, zdroje jsou …..
„Vitalij Děračenko, dočasný šéf Oděského přístavního závodu, pozastavil kvůli válečnému stavu pracovní smlouvy s 2 000 zaměstnanci, ale sobě a dvěma členům představenstva vyplatil odměny ve výši 7 milionů hřiven. Řadovým zaměstnancům však vedení vysvětlilo, že žádné peníze nejsou a že „odškodnění ponese stát, který provedl agresi proti Ukrajině“.
Dozorčí rada Oděského přístavního závodu nyní pozastavila výkon funkce předsedy představenstva Vitalije Děrkačenka, finančního ředitele Vitalije Zubareva a ředitele pro řízení rizik Oleksandra Sumcova.“
„A možná je v tom i trochu zlomyslnosti, aby si i zbytek Ukrajiny trochu užil toho, co snášeli lidi v LDNR po dlouhých 8 let.“
To im take neskutocnosti robili vlastni opolcenci? Pfuj…
Nemyslím, že to je zamýšlený tah, ale svůj dopad to může mít.
Me to totiz pripada, jako situace v Syrii, kdy Rusi poskytli tezkou techniku, letectvo, PVO, specialni jednotky. Syrii si ale museli fyzicky osvobodit sami Syrane.
Na videich z pozemnich akci na Ukrajine taky spis vidim armady LDNR nez armadu RF.
Ale je jasne, ze propaganda nam ukazuje to, co chce aby jsme my videli.
Jenom poznámka – v roce 1918 Bylo Německo také stále ještě ve Francii… A stejně prohrálo…
Pokud vím, tak neprohrálo. Bylo podepsáno příměří. Až posléze se z Německem začalo jednat, jako s poraženou stranou. To Němci chápali, jako zradu. Kdyby to předpokládali, nikdy by k tomu příměří nepřistoupili. To také nepřímo vedlo v budoucnu k tažení Německa na západ.
Stále stejná anglosaská mentalita, nejnověji uplatňovaná vůči Rusku. A se stejným výsledkem, že se okopávaný nakonec rozhodl už nebýt jeliman.
Tedy prohrálo. Protože jinak by si s ním nevytřeli zadek. A přesně o to samé se teď pokoušejí ve vztahu k Rusku, kde… ehm, vlastně Němci udělali v sedmnáctém totéž, co spojenci v osmnáctém jim.
OD JINÉHO LITERÁTA, ALE ZÁSADNĚ A K VĚCI:
„Víte, jaký je rozdíl mezi desinformací a převážnou většinou informací českých sdělovacích prostředků? Po „informaci“ českých sdělovacích prostředků následuje věta: „Tvrzení nelze nezávisle ověřit“ nebo „Tvrzení nelze ověřit z nezávislých zdrojů“.
Takže hurá na to:
Premiér Fiala przní malá děvčátka. Tvrzení nelze nezávisle ověřit.
Preferenční hlasy Markéty Pekarové Adamové v posledních volbách, a to celých 49 074 hlasů, byly hlasy jejích klientů z několika pražských nevěstinců. Tvrzení nelze nezávisle ověřit.
Andrej Babiš je podle náznaků jeho spolužáků nemanželským synem Putinova otce, tedy jeho nevlastním bratrem. Tvrzení nelze nezávisle ověřit.
Opoziční poslanec Tomio Okamura se měl podílet jako nezletilý na útoku Japonců na Pearl Harbour. Tvrzení nelze nezávisle ověřit.
Všichni, kteří věří takto označeným zprávám, jsou značně zmanipulované ovce. Tvrzení nelze nezávisle ověřit, nicméně je to tak.
***
Rozhodnutí nepustit ruské tenisty na Wimbledon bylo vedeno také obavami, že královská rodina bude nucena předat trofej hráči z Ruska.
Protože být Rus se dnes přece nesmí.
Mělo by se ovšem postupovat ještě důsledněji: Finové totiž pustili v roce 1952 na olympiádu i sportovce z nedemokratických zemí plných gulagů a jáchymovských pracovních táborů, nemluvě o popravách a likvidování celých tříd. Navíc třeba takový Emil Zátopek byl členem armády jednoho z těchto nedemokratických států a jistě přísahal tehdejšímu diktátorskému režimu, který se navíc tajně podílel na válce v Koreji, věrnost. Neměly by mu být medaile „in memoriam“ odebrány? Protože, když už se blbne na kvadrát…
Z rozhovoru Parlamentních listů s makroekonomem Jaroslavem Šulcem:
Už také zaznívají obavy, že to u nás spěje k energetické a teď už i k potravinové chudobě. Jak by se jim Česko mohlo vyhnout?
Ta cesta je velice jednoduchá. Prostě tu cestu nezablokovat. Když slyším pana Lipavského nebo paní eurokomisařku Jourovou, jak je načase zavřít ten ruský kohout, tak mi připadá, že jsou z jiného světa. Prostě ti lidé, co tu hysterii proti Rusku vyvolali, musí nést zodpovědnost. To je jednoduché. Já nejsem žádný fanda Ruska, ale taková destabilizace existujících hospodářských vazeb je prostě zločin. To se nedá jinak nazvat. A jestli někdo fouká pod tenhle ohníček nenávisti, tak pak musí nést důsledky toho požáru. Jak to mám říct jinak. Jsem sice voják, ale v zásadě jsem pacifista, válku nemám rád. Taky nikdy nepřinesla nic dobrého.
***
Petr Hampl:
Ve střední Evropě leží dva podobně velké státy. Jeden z nich je pokládán za autoritářský a nedemokratický, a jsou vůči němu uplatňovány různé sankce nebo je těmi sankcemi aspoň vyhrožováno. Ten druhý stát je označován za vzornou ukázkovou demokracii. Schválně, jestli poznáte, který je který.
V jednom z nich se nedávno konaly volby a volebním tématem byl vztah k ruské občanské válce. Jedna strana navrhovala, aby se do toho jejich země vůbec nepletla a zaměřila se na čistě humanitární aspekty, respektive pomoc obětem. Druhá strana zase navrhovala, aby se země angažovala a aby do válečné zóny dodávala zbraně. Voliči posoudili argumenty obou stran a vybrali tu, která se nechce angažovat. Vítězná strana tak může v příštích čtyřech letech realizovat svůj program. Ta druhá má ovšem plnou svobodu ji kritizovat. Třeba voliči během těch let změní názor a příště zvolí tu druhou.
V tom druhém státě je povolen pouze jeden názor. Kritizovat tento názor je v některých případech trestné, jindy se to řeší „pouze“ vyhozením z práce nebo zablokováním webu. Předsednictvo vlády dokonce vyzývá k udávání těch, kdo by se veřejně hlásili k opačnému stanovisku. Jediný přijatelný názor nebyl vybrán voliči ve volbách, rozhodla o něm úzká skupina politiků.
Chápete už ten rozdíl? Vidíte už, co je skutečná demokracie?
***
Zpráva z „druhé strany“:
Mluvčí ruského ministerstva zahraničí Maria Zacharova prohlásila, že Washington, když se mu nedaří ekonomický tlak na Rusko, změnil plán na použití zbraní hromadného ničení na Ukrajině.
„Informace ruského ministerstva obrany, které byly dnes publikovány, to jasně dokazují: Washington v úzké spolupráci s partnery z NATO přistoupil ke konečnému stadiu provokací, které mají přesvědčit světovou veřejnost, že Rusové používají v boji otravné látky a biologické substance.“
Dodala, že původní plán Washingtonu měl donutit ekonomickým nátlakem Rusko, aby se zcela vzdalo svých oprávněných bezpečnostních zájmů.
„To neúčinkuje, takže se nyní USA kloní k faktickému použití zbraní hromadného ničení, což je již čin „za červenou čárou“. Pokud se tak stane, bude zde nepočítaně obětí a každou z nich budou mít na svědomí američtí stratégové v kancelářích Bílého domu, ministerstva zahraničí a Pentagonu a také, pokud jim ještě nějaké svědomí zbylo, jejich loutky v Kyjevě.“
Ještě před tím prohlásil Igor Kirilov, velitel ruských obranných sil před radiací a chemickými a biologickými zbraněmi, že USA připravují provokaci, aby mohly Rusko obvinit z použití chemických, biologických nebo taktických atomových zbraní. Podle něj Washington připravuje tři scénáře: prvním je incident „pod falešnou vlajkou“, druhým přímé použití zbraní hromadného ničení v malém rozsahu a třetím, nejpravděpodobnějším, faktické použití zbraní hromadného ničení přímo v boji.“
nicku Odjinud – tady stačí napsat: přečtěte si dnešního Macka…
Máte pochopitelně pravdu, Aleno.
Ale obecně platilo, že odkaz otevírá jen přibližně každý čtyřicátý.Alespoň tak to platilo léta.
(Koneckonců-přečtěte si třeba hned dneska Targusovu reakci na někoho, kdo se nenamáhal otevřít jeho odkaz, ale namáhal se reagovat.)
Já osobně bych si třeba odkaz na Macka sám neotevřel, nemám ho rád…ale kdo umí, umí, padni komu padni.
Proč mám vymýšlet něco, co někdo jiný řekl chytřeji než já a chci, aby si to druzí přečetli?
Ano, je to dilema. Jako dnes téměř všechno.
ja naopak odkazy citam a neuviest zdroj sa povazuje za neseriozne
Nejako Vas nevidiet na Postoji.
Já v jádru moc velké ohrožení nevidím. Myslím si, že slouží jenom na odstrašení.
Každý si určitě uvědomuje, že kdyby ho použil, tak by ho zbytek světa smáznul.
Dokonce bych řekla , že ten, kdo to má, se uklidní a chová se racionálněji.
Realita je, že kdyby se Kaddáfí dobrovolně nevzdal rozvoje atomového programu, tak by, podle mne, neskončil ve zmrzlinovém mrazáku . A Libye se nestala přestupní stanicí Afričanů na cestě do Evropy.
Proto tlustý Kim nikdy nepřistoupí na jakoukoli dohodu. I když, v jeho případě, by ho patrně , dle místních zvyklostí, dali soukmenovci sežrat psům.
Nebezpečné jsou jaderné zbraně v rukou náboženských fanatiků. Pro které není problém klidně se odebrat do ráje za svým Bohem.
Přijde mi zajímavé, že nikoho netrápí jádro v rukou Pákistánu. Jde o napůl rozvrácenou zemi, kde vláda ani zdaleka neovládá celé území, afghánské příhraničí vůbec.
Vládnou tam patrně nějaké tajné služby a krajně podivný byl odchyt Bin Ládina.
Ačkoli je údajně Pákistán věrný přítel amerického lidu, tak Amíci neriskovali a toho chlapíka si raději odchytili na tajnačku sami. Jistě dobře věděli proč!
Kdo se za týden může zmocnit pákistánském červeného čudlíku ví jenom sám Alláh.
Naopak každého trápí, aby se k atomovce nedostal Írán.
Írán je spořádaná země, bez nepokojů, jen trošku hubatá. Je to regionální mocnost a nutně musí nést své postavení úkorně. Když všichni v okolí “ to” mají a Írán to mít nesmí.
Kdo by se chtěl cítit jako nahatý v trní, že?
O Izraeli je zbytečné mluvit, ten ofiko nic nemá, vlastně tam ani nežijí náboženští fanatici, takže v tomhle ohledu může být svět v klidu.
Aspoň něco.
„Americky zpusob zivota neni na prodej.“ – to prosim rekl G.W. Bush. Co to znamena prelozene do lidske reci ? Mame tucet letadlovek – tak budeme my, 4 % obyvatel planety, spotrebovavat 40 % energie… Nejsem slunickovy moralista, to je proste pravo sily a moci, a kdo si mysli ze to kdy bylo a bude jinak, je bloud. Ovsem STEJNE je pak pravem tech ostatnich usilovat o to, aby tu silu a moc prehodili na sebe. Amikum ji nedal Buh jako vecny statek na ktery maji tim padem Bozi narok ! Nejuobozeji pusobi ti, kteri patri k jejich obsluzni tride – postradatelne, obetovatelne – viz nasi politici, kteri arogantne predstiraji sami sobe i obcanum, ze maji taky MOC. Leda lejno. To poznaji az nebudou potrebni nebo alespon pohodlni. To pozna zahy i Zelenskij.
Tomu bude stačit jednou nedoplnit keramického kohouta…
https://i.postimg.cc/3rmDKMdg/Johnson-Zelensky-Cockerel.jpg
Od té doby kdy se stali světovým drábem, tak se chovají jako urvaný vagón.
Ono za bipolarity bylo tak nějak bezpečněji.
Myslím si, že když ještě existovaly dva světové bloky, nikdy by si Amíci nedovolili zplanýrovat Bělehrad, rozvrátit Irák, Sýrii, Libyi, zničit Afghánistán, to všechno k evropské škodě. Protože důsledky, v podobě hord naštvaných domorodců, vyžíráme my tady v Evropě.
Přes Atlantik to mají daleko, přes Středozemní moře je to brnkačka.
A někomu vypálit barák , zabít mu bráchu , a potom si ho pozvat na návštěvu, to asi není dobrý nápad.
Takový host asi nebude prahnout po začlenění, spíš bude koukat začlenit svého hostitele.
Velká pravda: Svět je plný nenávisti k Západu. Mnohem větší, než si myslí CNN.
Náš pravdivý mainstream musíme rozdělit na tři skupiny. Ta první je největší, nemyslí a píše podle zadání. Je to odpad a nestojí za sledování. Druhá je mnohem menší, ale bojuje minulé války. Něco jako česká generalita za I. republiky. Ta stavěla betonová opevnění za miliardy, ale válčení se posunulo. Její prognózy se dají číst, ale řídit se podle nich nedá.
Třetí velmi malá skupina chápe moderní válku zcela jinak. Její teorie se teprve prověřuje na bojišti. Zkouší se jak je účinná. Podíváme-li se na mapu, vidíme, že nová doktrína je účinná. Rusko obsadilo velké území kde musí zajistit novou civilní správu. Mimo Mariupol to prošlo bez větších ztrát. A i v Mariupolu až bude po válce, tak budou skutečné ztráty menší než 20% těch ohlašovaných.
Učil jsem se, že při bombardování Drážďan zahynulo asi 250 000 lidí. Moderní výzkumy zjistily, že jich bylo méně než 25 000. A to na ulicích byly panichydy z traverz.
Boj na Ukrajině má Rusko pevně v rukách a celá akce není výmysl Putina ale kolektivního vedení Ruska. Výsledek je zřejmý, Rusko získá více než původně požadovalo. A hlavním poraženým po Ukrajině bude Česko. Budeme se divit, ale co jsme si zvolili a co podporujeme mluví za vše.
Jedna Apoštolova minela.
Když si v TV prohlížíme ony údajně „vybombardované“ domy, můžeme vidět, že konstrukce je neporušená,domy mají dokonce střechu, akorát jsou okna zbavená okenních tabulí a omítka nad nimi je silně očouzena černými sazemi.
To není od požáru, případně od bombardování, ani náhodou. Podle mne to je znamení použité termobarické munice proti střelcům z dalekonosných pušek, přenosných minometů a obdobných hampejzů. A tady je hračka, kterou se ty mňamky vypouštějí.
https://www.valka.cz/UKR-Reaktivni-plamenomet-RPV-16-t242712
Střelec z této hračky má jediný úkol – trefit vytipované okno. Pokud se zadaří, je problém vyřešen, protivník se může schovávat, jak chce.
Ivani říkají této srandě Čmelák a užívali ji už za 2. čečenské války.
Kdysi se dala najít na wikině, teď mi to nejde ani náhodou.
Ukrajinci to uz maji take:
https://m.youtube.com/watch?v=d7pj45rjyV4
Dostrel 1 kilometr, niceni zive sily v radiusu 80 metru.
Re: Stridor
Přiznejte se dobrovolně, že jste můj odkaz nerozklikl, ba ani jste si nevčiml písmenek UKR, posledním řádku ani nemluvě.
Hoaxy,/ Proxy/, Apocalypsy, Rhetorixy, Handikepsy do kapsy.
Vykreslovani nejakych ruskych nedostatku, muze byt take a klidne pouhe upozorneni ,ze se da neco zlepsit..
Se to nazejva konstruktivni kritika . Dobra vule pomoc tech,co nejsou liny myslet poctive.
Je jasny uz delsi dobu ,ze nynejsi vsichni vychodni velitele nedosahuji vysin schopnosti a talentu jejich slavnych predchudcu , kteri se ucili spolu s vojaky myslet a uspesne pouzivat nove metody boje a tak vitezit s protivnikem ,na pochodu.
Taky asi neocenuji tu cest , byt s nimi porovnavani.
Jsou ale lepsi nez..
Ti tri generalove ,co po vylodeni v Anzio si smazili snidani na plazi…A kdyz velitel vylodeni ,ctvrtej ,zustal nekde daleko na mori ,na lodi.
Se to podobalo vylodeni v Turecku v prvni svetovy.
Vliv vychovne pedagogiky na dnesni veleni je nesporny a zatim asi vetsina /na obou stranach/spoleha pouze na vyuku ,informace a data z tech valecnych skol.
Ucitel to kdysi rikal tak o tak ukaznene udelame. Musime. A je to zatracene videt.
Uvital bych neco konkretniho a trochu positivniho taky neskodi, pro nas verejnost.
Na misto opakovani informaci od zamracenych nuklearnich atomu a jejich obvyklych dlouhych vyctu nekonecnych beznadejnych depresivnosti.
Ma zapad dost zbrani.Je jako ty otazky z Cernych Baronu. Ma i nema totiz.
Je zde dalsi nesnaz mimo Tajwan ,tech desicich ostrovu, co za postaveni stadionu, zacaly spolehat na zabezpeceni od Ciny. Jsou pro zapad navic jako ten cervenej hadr na bejka.
Kdyz taky zaspal jako Rusko v 2014. Cervenejch hadru Terazky pribyva.
Dale je nerozumne psat o vitezstvi , kdyz totiz konflikt obnazil ty zakazovaci represivne agresivni , velmi utocne intensivni fasisticke systemove struktury u mnoha vlad a uradu bez moznosti neco rozvazit. Ti co nejvice utoci se stiti bojovat..
Tak se vrhaji na obcany aspon s udesnou odvahou znicit jejich budoucnost..Ale je zde mozna obrana reakce lidi.?
Zatim skryta pod povrchem , kdyz veci tam urcuji casto akce na povrchu , obzvlaste ,kdyz nic jineho nezbyva.. Odhodi rousky a mobtelefony?? Ktere je tez ovladaji ,kdyz si oni mysli a jsou presvedceni naopak ,ze oni ovladaji telefony, pocitace ,televize atd..
Na Ukrajine schazi poradny veleni /pomaha nepriteli soucasne ,do nejaky miry absence planu a obou stranach/ ,bez moznosti napravy , osud tech v Azov Stalu uz asi nikoho nedojima mimo vlady ruske, zdulezitely vliv a duraz na ruzne nenavisti , ale znemoznil nakoupit ty velmi kvalitni a ucinne ruske zbrane .
Veci by sly trochu jinou cestou si troufam predpokladat.
Na misto tech podradnych korupci znekvalitnenych , /vojak si nesmi stezovat/, a co je to ten rovnez zdulezitelej Cemper.
Denni vycet akci ruskeho veleni se podoba zkouseni zacka u tabule , ktery pak /odlidstene od zivota / mechanicky odrikava litanie naucene z vnucenych ucebnic tez mrtvych vedomosti. /A kdo je zde ucitel ? Podeziram po shlednuti scenky schuze u Putina,prave jeho/.
Vedomosti o mrtvych , generalu i ucebnic.
Nedostatek plynu a nafty ovsem zvysuje ceny a vseho a vsude . Kdyz.
Druha strana se v nich topi dostatkem..
To nepsane zakony povazuji za nedostatek rovnovahy a pozaduji vyrovnavaci akci .
Dale se rozmohl vliv a moda , zahrnovat v psani ,vsecky my, my sem a my tam a my nikde a kdo je to my a kdo neni a na co, /zhusta pouzivame temi modnimi a z nepresnosti podeziranymi, ale podporovanymi za vsech okolnosti /, mnozi se nekonkretni udaje, spekulacemi se vycpava prostor urceny pro jine a dulezite udaje, pasivita ovlada verejnost na obou stranach a predevsim nahrazuje nedostatek vlastniho mysleni a utvoreni vlastnich nazoru , protoze nazory ze stroju jsou velmi rozmnozene a silnejsi..
Psat za kazdou cenu ,casto nema cenu a postrada hodnoty,nebo aspon spontanni projevy a zabavu.Kdyz uz. To musi bejt..
To neni dobre znameni do casu pred nami, jestli nejake ,treba atomove zneutralizovane, jeste ,zbyvaji..
Dnes jste opravdu nebyl tak apokalyptický, Apoštole!
Ještě trochu OT – k naší debatě, co si vybrat za společné znamení. Ona i ta česká vlajka může být problém! 🙂
https://i.postimg.cc/cJXnGdzh/vlajka.jpg
Čína nebo Indie se proti Západu nepostaví.
Jiní na to nemají prostředky, i když by se postavit Západu, třeba chtěli.
Říká kdo? Takováhle plácnutí do vody nepodložená ničím než opět zbožným přáním jsou fakt k ničemu. Čína už to dávno dělá, ale po svém. Není nutné vyhlásit otevřenou válku k porážce nepřítele. Kdyby nebylo neonácků na Ukrajině a opětovný pokus SSA nainstalovat do těsné blízkosti hranic s Ruskem své základy a rakety s jadernými hlavicemi, Rusko by do žádného přímého konfliktu nešlo. Jak říká okřídlené rčení, válka je pokračování diplomacie jinými prostředky. Holt na ty tradiční diplomatické nikdo nechtěl slyšet.
Mimochodem, vzhledem k tomu, že teď létají ruské rakety především na cíle na západní Ukrajině ukazuje, že na východní a střední už není moc co zasahovat. Jestli mají něco Rusové zmáknuté, tak identifikaci a přesné zaměřování utajených strategických cílů. Což je možná v tuhle chvíli úplně nejdůležitější.
Není to jen sebeklam?
To jste si mohl napsat rovnou pod svůj příspěvek – Anonym napsal:
26 dubna, 2022 (0:09)
Zkuste napsat něco k věci. Třeba to dokážete.
Tu mi napadá, že bych mohl k věci napsat něco já; mám? Ale udělám-li to, bude to poněkud… hledám vhodné slovo… – už to mám: demaskující.
Proto zatím váhám.
—
Pokud bych byl příliš nesrozumitelný, mohu poskytnout nápovědu, například odkazem na nějaký svůj dřívější komentář. Stačí říct, tedy vlastně napsat.
No tak takhle ne, soudruhu, takhle by to nešlo. Takhle ti ty příspěvky nezaplatíme. To ne ne. Ty nečteš manuál, který jsme pro tebe a jiné soudruhy nechali vytisknout na křídovém papíru? Takhle ty si vážíš naší neúnavné soudružské práce?! Kdo si myslíš, že jsi?! Oni už si tě soudruzi najdou, abys podal vysvětlení.
Re: Anonym
Zkuste se zeptat přeživších soudruhů z výcvikové základny Javoriv.
Stejně byste se mohl zeptat přeživších soudruhů z Hostomelu nebo zásobovacích kolon u Kyjeva.
Ani to ani to, nemá smysl.
Re: Anonym
Rusové si stříleli do vlastních kolon před Kyjevem, které nebyli Ukrové schopni za více, než týden, rozsekat na cimpr campr?
To je mi novinka.
Povídejte!
Přehánějte!
Super, že alespoň někteří z vás dokáží tak trefně pojmenovat své rozhodné postoje. Bylo by fajn, kdyby i jiní z vašich soudruhů, jmenovitě třeba soudruzi Cemprd či Bob Kokotouz, dokázali být tak sebekritičtí. Více takových anonymů!
Čím se váš slovník liší od Boba Kartouze nebo Cempera?
Tak určitě 😀
Co mi ten váš příspěvek připomíná? Už to mám – Hašek: Od druhého konce stolu bylo slyšet čísi vážný hlas: „Amerika se do války pouštět nemůže. Američani a Angličani jsou na nůž. Amerika není na válku připravena.“
Plukovník Schröder vzdychl: „To je žvanění rezervních důstojníků. Ty nám byl čert dlužen. Takový člověk ještě včera psal někde v bance nebo dělal kornoutky a prodával koření, skořici a leštidlo na boty nebo vypravoval dětem ve škole, že hlad vyhání vlky z lesů, a dnes by se chtěl rovnat k aktivním důstojníkům, všemu rozumět a do všeho strkat nos. A když máme u nás aktivní důstojníky, jako je nadporučík Lukáš, tu pan nadporučík mezi nás nejde.“
Co takhle něco k věci?
Třeba bilance ztrát na obou stranách. Možnosti výroby, zahraniční dodávky, vše, co se fyzicky dostane na frontu. Finanční možnosti státu. Odhodlání jeho obyvatel. Odhodlání, nesmyslně masakrovaných, vojáků. Na obou stranách. Proč vede Rusko válku, od začátku, takhle blbě? Proč nevyhlásilo otevřeně válku a to kvůli potlačování národnostních menšin zákony, velmi podobnými Norimberským zákonům? Volnému fašistickému teroru v zemi, což je hrozba pro Evropu i svět? Militarizaci Ukrajiny a tisícům západních poradců v zemi? Protože v tom případě by západní pomoc, nemohla být tak otevřená a válčící strany mají nějaké mezinárodní právní krytí. Včetně mučení a zabíjení zajatců.
Kolik je na Ukrajině vítačů a kde? Na Ua straně je osm tisíc zahraničních žoldáků. Rusko má sympatie většiny obyvatel zeměgule. Kolik bojovníků ze světa, se hlásí bojovat proti Ukrajincům?
Jak se Evropa obejde bez ruských surovin a energií? Vzdá se Čína evropských a US trhů, když začne přituhovat? Pokud ano, nekompenzuje si to na Rusku? Co Indie, až to začne být vážnější?
Rusku fandí rozvojový svět. Mohou Burkina Faso, Zimbabwe nebo Bolívie, Kuba, Yemen, něco ovlivnit?
Co energeticky soběstačné USA a Kanada? Hrozí v Evropě emancipace od USA nebo ještě větší zaboření do US řiti? Systém výběru politiků EU, i v zemích EU, bude v čase generovat politiky kvalitnější nebo ještě blbější, bez pudu sebezáchovy?
Zkuste si udělat bilanci. A zkoukněte pár videí, kde Ukrajinci, vycvičení zahraničními instruktory, bezpečně ničí ruské konvoje na osm kilometrů. Samozřejmě, Rusům se také daří. Zelenský řekl, že neuzavřou mír a budou bojovat třeba třicet let. Ukrajina ztratí nějaké území. Jakým způsobem lze dosáhnout, aby se nemilitarizovala a nebudovaly se tam US základny? Vždyť byla v permanentním konfliktu osm let. Jsou země, co žijí v konfliktu, kdy se na čáře střílí, desítky let. Co zabrání, aby Ukrajina získala časem jádro? Co zabrání Západu, aby nevyužíval proti Rusku znovuzrozený fašismus, stejně, jako využívá všude po světě, proti svým nepřátelům, islám? Mohou normální Ukrajinci ve volbách něco ovlivnit? Co pátá ukrajinská kolona v Evropě a světě? Jsou to budoucí voliči. Jakým způsobem mohou ovlivňovat situaci v hostitelských zemích? Je toho hodně.
Zkuste vypracovat nějakou seriózní nejednostranou bilanci. Zohlednit i informace od protistrany. Bude to těžké. A pak mluvte. Jinak vzniká dojem, že se s postavičkami ze Švejka ztotožňujete, protože jejich plané řečnění, odpovídá vám.
Jako menší záchvat padoucnice dobrý, ale stále chybí jakákoli fakta. Rétorické cvičení v kladení řečnických otázek tu zvládne každý.
Už když bych začal tou první otázkou, dám vám protiotázku. Vy snad máte k ruce _spolehlivou_ statistiku obětí na obou stranách? Ukrajina se navíc postupně vylidňuje, takže brzy začnou docházet bojeschopní jedinci vhodní pro odvedení do armády. Vy zas na druhou stranu nemáte představu, kolik by bylo Rusko schopné v případě nutnosti mobilizovat lidí. Jen pro představu si pusťte tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=1CqGeAmVu1I A to se bavíme o letech ’41 až ’45.
„Kolik je na Ukrajině vítačů a kde?“ Tenhle blábol snad ani nemůžete myslet vážně. Vítač = mrtvý ještě dřív, než by dostal šanci někoho vítat. A protože na Ukrajině pamatují turbulentnost v tom, zda zrovna vládne jedna nebo druhá strana, vítačství jedné ze stran nebude zrovna programem dlouhodobého přežití. A položte si opět protiotázku: kolik je na Ukrajině vítačů ukrajinské armády a kde?
Energeticky soběstačné SSA a Kanada. Tak určitě. Hlavně surovinově. Tam jsou jeden soběstačnější než druhý. Také americké mozky pro výzkum a vývoj vůbec nejsou dovozem z celého světa. Já myslím, že je to dobrý. Američané prostě ty chytré mozky vezmou ze svých zásob: https://www.creditdonkey.com/illiteracy-in-america.html stejně jako ty mraky surovin.
A pokračovat by se dalo donekonečna. Ale klaďte dál tyto „znepokojivé“ otázky. Tak nějak se z toho vašeho výstupu začoudilo.
Už první větou jste dokázal, že nejste schopen diskutovat.
Pak reagujete protiotázkou, víte, co si oponent dokáže nebo nedokáže představit. Videa s vítači Ruské armády, které nikdo nestřílí, jste neviděl a je jich dost. Přesto reagujete tímto stylem. Přitom jde jen o to, kolik takových lidí tam je a kde jsou? Nakonec se začoudilo.
Blahopřeji k fundované reakci. Jako ze zábavného pořadu.
Něco zkusím, jestli jste schopen naprosto elementární úvahy. Vždy a všude, se budete setkávat s oponenty. Nejsou nepřátelé, jen kladou otázky, chtějí diskutovat. Tímto typem reakce si je získáte nebo je spíš zaženete do druhého tábora? Který tímto jen posilujete, protože nejste sám.
Jak jste proboha přišel na to, že by si vás někdo chtěl získat? Co by s vámi dělal?
Tady si vůbec nikdo nemyslí, že jste snad „oponent“ , všichni vidíme, že jste jen trapný bot a kolovrátek naučených frází a průhledných manipulací.
@aga
Bohužel se trochu mýlíte, pokud jde o identitu dotyčného, ale není to vaše chyba. Jako řadová diskutující nevidíte to, co vidí admin.
Jde o diskutujícího, který se až donedávna ke svým vstupům hlásil a podepisoval nickem, který tady nebyl nový a je dobře znám. Zřejmě změnil názor a rozhodl se, že diskusi obohatí nejen obsahem příspěvků, ale též o (zdánlivý) počet osob, v diskusi přítomných.
—
@Anonym
Vážený příteli!
Nevím, co vás k tomuto konání vede, ale vězte, že mimo jiné i toto může zakládat doměnku, že sem docházíte služebně. – Je to samozřejmě jen doměnka, kterou nelze nezávisle potvrdit.
Dovolím si teď trochu psychologie: takto obvykle jednají lidé, kteří jsou z nějakého důvodu s webem a/nebo obsahem diskuse nespokojeni a nechtějí svou nelibost ventilovat pod původní přezdívkou. Což je škoda, protože pokud své výhrady nevyslovíme, takto nic nezměníme – leda to, že se z přínosného diskutéra stane obtížný troll. Jak na jiných webech, nevím; na litterate je to poslední předstupeň před zápisem na blacklist. – Snažně prosím, aby předchozí řádky nebyly chápány jako výhrůžka, opravdu tak nejsou míněny. Předchozí řádky jsou míněny jako mapa: když se vydáte tudy, dojdete tam a tam. Kdo někdy programoval, ví: je to rozhodovací blok: IF-THEN-ELSE.
Jistě není těžké uhodnout mé přání, ale volba je na Vás.
Pak bych si tipla na nick začínající písmenkem „v“.
Ale to je celkem nepodstatné, každopádně je pikantní, jak ta schizofrenická entita, která se neumí přihlásit ke své původní osobnosti, udílí rady, jak správně diskutovat, abyste si získal oponenta.
Ad: aga
No, uroven, ako sa patri. Taka demagogicka. „My“, „nikdo“, „všichni“…
Předvčerejší diskuse … konečně klid na práci, co? :-))))
To nie je asi prikazane sledovat vsetko a vsade v ten isty den, kedy vyjde clanok, ci ano?:-).
Ako mam chut, naladu a cas, tak si podla toho pozriem, precitam a prejdem zopar clankov a diskusie k nim na zopar weboch. A ak mam pocit (ale musi byt naozaj silny:-)), ze treba zareagovat, tak to urobim.
No dyť to píšu … a další ozaj silny pocit :-)))
Není to jen sebeklam?
Rusko deklarovalo dva cíle své operace. Demilitarizaci a denacifikaci. Zatím probíhá hlavně to první, neboli stahování hlavních sil protivníka k Donbasu, kde je pak nejen díky příhodnému terénu semelou na jednu kupku. Síly a prostředky na to mají a ne že ne. No a pak začne ta druhá fáze neboli denacifikace, což je podle mého názoru nekompromisní smazání Haliče, na které zůstanou jen rolníci s koňskými povozy, když dobře. Haličané mají za Donbas nasbíráno a dluhy se budou platit. Žádná armáda, žádný průmysl, žádné dopravní trasy, žádný stát, nic. Přeoraná zaminovaná půda stovky kilometrů od hranic se Západem, Běloruskem a zbytkem Ukrajiny. Jen „Divoké pláně“ pod kontrolou Ruska ze vzduchu. Kyjev jako kolébka ruské civilizace zůstává zatím ušetřen, ale při tom tempu rušení památníků z éry SSSR v Kyjevě, nevím nevím.
Bude mít Západ sílu a chuť tomuto mému zcela spekulativnímu scénáři zabránit?
Ne, o diskusi opravdu nejde. Nejprve „shodíte“ pár příspěvků jednovětnými výkřiky, a když to nikdo nebere vážně, přifrčíte s litanií řečnických otázek, na něž ani nechcete znát jinou odpověď, než jste si umanul. A když vám položím pár otázek já, tak místo odpovědi přeskočíte rovnou na „psychoanalytické“ ad hominem plky.
Nejste tu poprvé, takže „začoudilo“ byl můj prostý dohad, že jde o starého známého Čmouda. Nicméně jak se zdá z reakce Zakladatele, jde o někoho jiného, koho zjevně z diskusí znám, ale nečekal bych to od něj.
Nikdo vás nikam nehází, jen mi uniká smysl „analýzy“ bez analýzy. Pokud máte něco konkrétního k věci, sem s tím. A normálně se podepište svou přezdívkou či jménem, pod kterým vás tu známe.
Fakt máte pocit, že jsou USA energeticky soběstačné?
https://www.globaltimes.cn/page/202204/1257500.shtml
https://www.eia.gov/tools/faqs/faq.php?id=67&t=2
Jinak – na své otázky jste si odpověděl sám.
A jen Vám ještě prozradím takové tajemství – o Ukrajinu vůbec nejde a o Ukrajince ještě méně.
Ukrajina je jen prostředek západu, použitý ve válce proti Rusku.
Přesně tak. A nebude-li pršet, tak se z lesa peklem odslouží.