Autor: yoker71
V roce 2006 jsem na jednom foru v US napsal dva příspěvky, které se týkaly alternativy, tedy opozice ve Spojených státech. Ta tam tenkrát byla hodně početná a hodně aktivní. Jedna z organizací měla tři miliony členů!
V prvním článku jsem popsal skutečný stav (tedy US, 2006) a poznamenal jsem, že alternativa – přestože je tak nesmírně aktivní (weby, diskuse, apely, hlasování, shromáždění, hesla) – vlastně ničeho nedosáhla. Nenašla řešení pro žádný z problémů, které trápily lidi. Alternativa – to byl prostě širý oceán vyplýtvané energie. A položil jsem otázku: „Co dělá alternativa špatně? Jak je vůbec možné být v Americe tak neúspěšný?“
Tenhle článek jsem si nechal od ostatních prodiskutovat. Bylo k tomu asi sto poznámek. Nikdo však neprojevil nesouhlas. Konečně, skutečnost byla evidentní.
V tom druhém článku, který jsem tam dal po tom, co diskuse utichla, jsem navrhl, co by mohlo být příčinou tohoto absurdního stavu. Článek tam nějakou dobu zůstal, ale diskuse byla „zmrazena“, když se admin probudil.
Už jenom z toho, že alternativa zakázala diskusi o tak klíčové otázce jako byla její vlastní úspěšnost, bylo jasné, že je něco zásadně špatně. Že to, co se prezentuje jako alternativa, prostě žádná alternativa není.
Tak tomu tedy bylo v roce 2006 v Americe. A tak tomu je i dnes u nás. Diskutovat a do krve se zde hádat, zda Hampl, Landa, Rajchl, Majerová-Zahradníková, Vitásková, Samková, atd. jsou nebo nejsou skutečnou alternativou, je úsměvné.
Zásadní otázkou je, zda tou skutečnou alternativou je Vidlák. Nu, nejspíš také ne. Ale! Vidlák mi otiskl dva články, které překročily hranice toho, co je u nás možno publikovat. (Kdo četl, ví.) Nikdo jiný by je nezveřejnil.
A tak – možná – jednoho pošmourného dne udělá Vidlák něco nečekaného, něco nepředstavitelného, a všem bude hned jasné, že to myslí vážně, že to vždycky myslel vážně, že on OPRAVDU je tou skutečnou alternativou … ve kterou už nikdo rozumný nevěřil.
OT
Tohle se vám bude líbit:
https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/other/mlad%C3%AD-rusov%C3%A9-protestovali-v-moskv%C4%9B-obvi%C5%88ovali-ukrajince-z-toho-co-%C4%8Din%C3%AD-jejich-arm%C3%A1da/ar-AA10Os9t
Konečně je jasně a nezpochybnitelně řečeno, kdo to kam ty miny hází.
„… Řeč je o protipěchotních minách typu PFM-1… „Jde o velmi kontroverzní a nevybíravé zbraně,“ uvedlo začátkem srpna britské ministerstvo obrany s tím, že Rusové tyto miny s největší pravděpodobností využívají v oblasti Doněcku …“
Sami na sebe! Jenom aby mohli očernit Ukrajinu!
https://www.osel.cz/10888-melsky-dialog.html
Ještě k Milanovi V. Zatím hlavně užíváme energii, která byla uložená. Využijeme ji a to, co nezpracujeme např. na cihly či kafe má dělat problémy, které má vyřešit green deal. Když bude všude fotovoltaika a větrníky, tak spotřebováváme tu energii, která je aktuálně k dispozici pro vše živé i neživé, Každý fotovoltaický panel užírá energii sousedovu rajčeti, každý větrník ubírá energii větru – teď. A my té energie potřebujeme opravdu hodně, takže se to v celkové bilanci už musí projevit – je nás skoro 8 miliard. Jak k tomu přijde jabloň, ryba, že je okrademe o jejich aktuální příděl energie, jak se změní proudění vzduchu, které k nám přináší déšť? Léta jsem pracoval v ochraně životního prostředí a vždy mně tenhle problém zajímal. Teď už je mi to jedno, mám to za pár, ale možná by to mohlo zajímat někoho mladšího. Jistě všichni řeknete, že tohle je blbost – je to váš problém. Já už to tak holt v životě mám.
Hlavně je omezené množství uhlíku. Když bude hodně lidí, tak nezbyde uhlík na jiné tvory na stavbu jejich těla
Já jsem asi starší než Vy. Myslím že v současnosti máme spíše problém s nadbytkem zahřívání Zeměkoule a s vychřicemi. A uvědomte si že i když nás bude třeba 10 miliard tak pořád veškerá spotřeba energie (elektřina a paliva) je asi desetitisíckrát menší než energie co dopadá na Zemi ze Slunce.
Jak víte, že zahříváme planetu my?
Přece nejste tak naivní aby jste tomu věřil. Planeta prochází různými cykly a vůbec nezáleží co se kecá v Evropě.
Podívejte se na Asii.. Tam ekologii moc neřeší, Jižní Korejci vůbec a stále tam mají v zimě zimu, v létě teplo, měsíc monzunů, kdy leje a leje. Proto tam pěstují rýži, žádné výkyvy jako tady, nemají. Občas příjde tajfun a spláchne pobřeží.
Prostě na většině planety se nic extra neděje. Největší sucho bylo po válce, v roce 1947, na to jsou důkazy.
Pak se ochlazovalo a po výbuchu sopky Svaté Heleny v USA nastoupilo mrazivé období v zimě, kdy mrazy klesaly k – 30°C.
Pokud jste starší člověk, musíte si to pamatovat, jinak žvaníte.
Když bouchly sopky na Islandu asi v roce 2011, tehdy psali lidé, kteří se zabývali klimatem, že léto bude deštivé se dny, kdy bude nepříjemné vedro.
Teď nám bohužel v médiích řádí Greténi a neskutečně se lže. A nad hlavami nám létají ty letadla, která vytvářejí tu hnusnou mříž.
Počasí se dá ovládat, je dost informací, že to dělali už Sověti při oslavách a dělají to i Číňané. Západ také, jen nám to neříká.
Vod Vietnamu je znamo, ze se pocasi muze , pomoci vedcu s obrovskymi prostredky , menit. Vrbetice , nebo pozar krajiny se svedou na jiny, nebo neco jinyho..
Nepamatovani taky /je toho vic/,umoznuje zvanit bez konce.
Ale je mi jasny ,ze klima do nejaky miry ovlivnuji korporace , muzou delat, co je napadne a bez nasledku, /ty se zamlcuji, treba v Mexickym zalivu, ale jsou jeste daleko horsi, kdyz v tom zalivu nekde zacina taky ten Golfskej proud , kterej potom ovlivnuje pocasi u britu a jinde/, ty nasledky se vzdy prictou nam, vzdy bez konkurence nejhorsim, co uz treba tenkrat zavedli v demokraticky sokratovskych Athenach ten otrockej rad..
A musi za to pykat …
V rámci spravedlnosti potvrzuji, že skutečně veškerá lidmi spotřbovaná energie je asi jednou desetitisícinou energie, dopadající na Zemi ze Slunce.
Problém je, byl a bude „JEN“ s jejím uskladněním a distribucí tohoto i tak gigantického množství v potřebné energie čase a prostoru.
POPÍRÁNÍM TOHOTO je principem vražedných skořápkářských hrátek s pojmy!
Pokud by intelektuální , vědecký i materiální potenciál , věnovaný na zbrojení a vymýšlení kontraproduktivních kravin byl věnován na pátrání po bezpečných a trvale dostupných způsobech uskladnění (a distribuce) energie, (a pochopitelně způsobech jejích úspor) byl by problém vyřešen a civilizace zachráněna.
Mezi tyto způsoby uskladnění DOSTATEČNÉHO MNOŽSTVÍ energie v žádném případě nepatří žádný ze současných akumulátorů (hlavně ne lithiový, mj. proto, že zásoby lithia jsou krajně omezené a zásoby mědi, potřebné na rozvody el. energie např. pro využití náhrady vozidel s tepelnými motory elektromobilitou snad ještě omezenější.
Obávám se však, že toto vše Milan V. ví – přestože na druhé straně schopnost lidského mozku popřít viditelná nepohodlná fakta (tzv. stupidita) je zdánlivě bezmezná a nezávisí na inteligenci jednotlivce či krajně zainteresované skupiny.
„Každý fotovoltaický panel užírá energii sousedovu rajčeti.“
Nad tím jsem se musel hluboce zamyslet. Jenže to nedávám. Nejspíš mi chybí léta práce v ochraně životního prostředí.
„Jak k tomu přijde jabloň, ryba, že je okrademe o jejich aktuální příděl energie…“
Aha…navíc jabloň obíráme o jablka. Ryby jíme…. Všemu ostatnímu živému, které nepojídáme či jinak nevykořisťujeme, vydýcháváme kyslík a dusíme ho oxidem uhličitým.
Co s tím…. Navrhuji abyste začal u sebe. Přestal žít na úkor ostatního přinejmenším živého. Předně snížil spotřebu kyslíku a na nulu snížil emise oxidu uhličitého. Počkám si na výsledek a pak zvážím nakolik by autoinhumace byla pro mě výhodná….
Ach tak, rozumím. Nemůžete se autoinhumovat. Někdo musí organizovat autoinhumaci ostatních. Vyvolený, který na sebe vzal to těžké břemeno odpovědnosti. Až do přirozené autoinhumace, kterou se pro blaho ostatních snaží co nejvíce oddálit, bude žít v pekle života, s odporem a nejvyšším sebezapřením bude spotřebovávat kyslík, zamořovat oxidem uhličtým, požírat a jinak vykořisťovat ostatní živé.
Podle mne se Vidlák za nějakou alternativu ani nepovažuje. A do politiky by, myslím si, ani nešel.
Spíš se snaží nastolit témata k zamyšlení , aby si v diskuzi mohli lidé tříbit myšlenky.
Myslím si, že se zatím neobjevil nikdo, kdo by dokázal napsat program výhodný pro většinu občanů.
Možná takový program ani neexistuje, protože kdyby jo, tak už by ho někde naplňovali .
Spíš jde o to, až konečně dojde ke změně systému, což určitě dojde, tak aby se to zase nevzalo ode zdi ke zdi.
Na to jsme experti, nejenom u nás v Kotlině.
Uvědomit si, že člověk s opačným názorem není potencionální nepřítel, ale prostě normální člověk.
Ostrakizováním se z něj ale dá snadno ten nepřítel vyrobit.
Muze bejt. Kdyz ale .Negativita ,kritika, nejsou konstrukcni..
To je pohodli otroku a zavedeneho modernejsiho otroctvi. . V 48 , 67 ,89 otroci sami neschopni niceho ,najmuty ze zahranici ,kritizovali vsecko do zniceni , ale ve zniceni pokracovali, protoze nic jineho neumeli..
Jen mlatit hubama z kancelare nebo z tribuny. Spisovatele nebo akademici.
Komunisti pak nejak potom vystrizliveli , utoky ze zahranici ustaly a zacali neco delat..
Ale uz v 67 stalo kolem mnozstvi kritiku s rukama v kapsach a zvanili…Ty prujmy.
Treba na sjezdech a schuzich..V mediich .Slo o .
Naklepavani rizku ,aby se radi zase nechali usmazit ..
Mezitim se z SSSR plizil Dubcek podel Dunaje, az nahle zrusil vladu nasi republiky s lidskou tvari. Nic jineho konkretniho nebylo. Zniceni.
Z druhy strany to bylo pojisteny velkym kricenim v Praze velky kritiky Novotneho ,/ kterej mel za sebou neco budovani statu/ a fasistickyho kolaboranta Husaka..
Ani jeden z nich Dubcek ,nebo Husak nic nikdy nedokazali ,lidskou nebo nelidskou tvari vytvorit.Vybudovat.Vytvorit. Jen zase nenavist.
Slo o reklamni slogan , na to jsou na zapade specialisti, zvany, copywriters.
Kritikove musi prijit k hotovymu aby na tom vladnutim parazitovali az do zkazy..
Treba uz federalnim zakonem v 69 , kdy Slovaci 3mil.,pomoci Dubceka a Husaka dostali stejnej pocet hlasu v parlamentu, jako 10 milionu Cechu.
Taktika uzitecna na manipulaci , kdy mensi daleko pocet Slovaku se daleko snadneji zmanipuluje jiz tradicni pomoci Stefanikem napr.a pouziji se proti vetsine..
Kdysi vytvoreny Versajlisty ,aby CSR snadneji podlehla , kdyz prijde cas.
Nektery narody se tradicne daji snadno obalamutit,pro cile manipulatoru..
Zadnej rezim se nemuze vyhnout tomu aby neudelal ,pomoci spravnych lidi a setrvacnosti ,neco uzitecnyho..
Od 1918 zacalo neuveritelne budovani statu /i pres prekazky tehdejsich vlad , povetsine tajnych,kriceli ze jsou vsichni taky Cesi,ale s jinejma umyslama, to uz nerekli/,ale vsech ,nadseni pseudosamostatnosti prevladlo do tvurci energie a s mega vysledky.
Potlacovane touhy 300 let,nas Cechu tvorit ,budovat mit se lepsi a zaridit si to vastnima rukama ,melo navrch …
Dnes po desitiletich tvurciho budovani , narod ma oddech ,aby zase nabral tvurci sily k vyvoji..I pres prekazky , ktere vzdy byly a budou.
Kritik na tribune musi poskytnout a navrhnout tez positivni reseni pro dalsi diskusi..
Program, aby vyhovoval vetsine neni to pravy ,tak se preslapuje na miste.
Vzdy musi jit k sjednoceni za ucelem vyvoje k spolecnemu cili naroda.
To umi malokdo.
Pane yoker71, jestli je to možné, napište tyto příspěvky prosím ještě jednou.
Opakování je matka moudrosti.
Alternativa, která něco zakazuje, není alternativa
A zase trolik. Anonymni, jak jinak.
Ano.
Alternativa necenzuruje, alternativa argumentuje. Občan nechť si udělá názor sám.
A to si stěžuješ, nebo chválíš?
Možné by to bylo. Ale: První článek konstatuje situaci v US v roce 2006. Většina lidí už neví, co bylo u nás před rokem. Nějaké vysvětlování nemá cenu. Druhý článek sem nejde dát, protože Alef/Vidlák ho nezveřejní. Buď proto, že si myslí, že ještě není vhodný okamžik, nebo to nezveřejní proto, že nemají odvahu. Já odvahu mám, ale myslím si, že ještě nenastal ten vhodný okamžik.
Ještě mě napadlo: požádejte Alefa o můj email a já vám pošlu odkaz.
chcete zaviest Ministerstvo pravdy?
Orwell by mal radost
A jestliže mám být vyvrhel nejvyvrhelovatější, aby naším národním sportem i zábavou se stalo vzdělání.
Litterate….
Na hnutí to nevidím. Spíš jako vzdělávací základnu. Ne platformu jedné z mnoha soupeřících „elit“.
Pro první národní obrození byla klíčová základní gramotnost. Trivium. Nyní je klíčová funkční gramotnost. Kritické myšlení. Potíž je v tom, že velblouda lze dotáhnout k vodě..
Je nedostatek poptávky. Ta přijde s tím, jak většina lidí bude vynakládat více úsilí pro alespoň zachování uspokojování svých základních potřeb, jak se změní struktura spotřeby a poptávky. Nejen hmotých statků. Zábava se pro většinu stane relativním luxusem a odměnou.
První co by vláda měla udělat, zrušit veškeré výdaje na zábavu. I tu maskovanou jako „sport“. Dostatek všestranného tělesného pohybu nevyžaduje žádné dotace ani tělocvičny vybavené zvláštním nářadím pamatujícím Tyrše. Dotovat jen „zábavu“ ve vybraných vzdělávacích oborech. Především technických, přírodovědných. Důraz na vzdělání. Podpora talentů. Stipendia pro nadané chudé. Důraz na kvalitní výuku cizích jazyků, především angličtiny. A samozřejmě, podporou vybraných průmyslových oborů a investic zajistit možnost jejich domácí uplatnění namísto aby odcházeli do zahraničí. Aby se i po dalším špičkovém studiu v zahraničí rádi vraceli domů. Jenže aby se rádi vraceli, k tomu je nutné to nejobtížnější. Změna společenského klima. To je dlouhodobá záležitost . Špičkový výkon oceňovat špičkově. Nesešlapávat rovnostářsky k průměru.
Netrpět škůdce. Neposkytovat jim soudní ochranu před kritikou. Příkladmo poškození dobré pověsti. Tou se nyní ohání kdejaký šejdíř. Dobrá pověst není jen formální bezúhonnost. Dobrá pověst je pozitivum, které nutno prokazovat. Nadstandard. Ne automaticky přiznávat každému. Dobrá pověst je všeobecné uznání. Příklad hodný následování. Dobrá pověst nejsou jen mravy zákonné. Znovu vraťme pravidlo, že „takto se slušný člověk nechová“. S odpovídajícími společenskými důsledky. Že s takovým nikdo slušný přinejmenším nepůjde na pivo.
Klíčová je tvořivá gramotnost. Umět dělat či realizovat objevy. To je cesta technického pokroku.
V tom jsme měli a stále máme dobrý nástroj: jsou to ty matematické, fyzikální, přírodovědné, literární či jiné olympiády pro studenty.
A výchova dobrým příkladem.
Jenže také aby tady měli co s tím.
Bezva navody k nepouziti. Asi taky k nepreziti. Stoji za povsim.
„Je nedostatek poptavky. Ta prijde s tim , jak vice lidi ,bude vynakladat vice usili ,alespon pro zachovani uspokojovani svych zakladnich potreb“.
Jasne to pomuze , zakladni potreba je treba se vysrat a se jednoduse uspokoji a je vymalovano..
Typicka rozpatlana akademicka hantyrka, ktera vyresi vse a velmi popularni k napodobeni..
Napise se a je to jednoduchy. Jeste to pokracuje…
Usili proste na zvysujici pocet lidu vyskoci ..Z niceho nic. Lid se dokonce zacne poptavat …
Nevidím v tom potíž. Tak nezačne poptávat. Proč mu nařizovat poptávat či dokonce mu vnucovat, jestliže je spokojený?
Jen nebránit těm, kteří poptávají.
Jenže může být případ, že menšina, aby přežila, k odvrácení nebezpečí potřebuje znásilnit většinu. Protože jinak nepřežije nikdo. Jde-li o přežití, svoboda jde stranou.
Potíž bývá v tom, zda je taková nezbytnost a kdo je posuzovatelem a určovatelem.
Kolikrát se ukázalo, že „osudová nezbytnost“ byla více než zbytná.
Milane, naprostý souhlas!
K tomu skoro není co dodat.
Snad jen to, že je třeba se sám sebe včas zeptat, jakým směrem posléze onu tvořivou gramotnost zaměřit.
Inteligence, ba i vzdělání, je dobrý sluha, ale zlý pán!
Milan V zde začíná propagovat po fotovoltaice i dřevovoltaiku, což mu chválím, jedná se o mílový krok do předem připravené pozice.
Ale ze staré známosti mu bezplatně poskytnu nápad, který může (pokud v zimě nezmrzne) živit i jeho vnučku:
Přišel jsem na to, jak bez akumulace zajistit celoroční průběžnou výrobu elektrické energie, 365 dní v roce, 24 hodin denně, zcela nezávisle na denním období a slunečním svitu:
Před každý panel postavíme nosiče s planoucí loučí, který na něj bude nepřetržitě svítit!
To zajistí energetické toky i při hustém nočním sněžení, protože vlivem tepla loučí sníh průběžně taje.
(Ujišťuji, vás že při prostudování barevné brožury o grýndýlu tam najdete neskonale větší kraviny! )
Tohle by fyzikálně bezrozporně fungovalo!
Došlo by k propojení ekologické dřevovoltaiky s fotovoltaikou a v případě, že budeme dřevěné louče letecky dovážet z Kanady, daly by se okamžitě překlenout i přechodné drobné několikaleté plánované výpadky dovozu zkapalněného plynu z USA.
Prostě bychom molekuly svobody zasuplovaly planoucími pochodněmi svobody.
(Jen bych Kanadě doporučil zákaz dovozu českého kůrovce do Kanady, jinak přijdou o kšefty)
Je vidět že vtipný Asfaltový holub postrádá technické vzdělání. Samozřejmě (když znáte fyziku) můžete v zimě zatopit v kamnech dřevem a infračerveným zářením ( když budou hodně žhavé tak i červenými fotony) vyrábět ve vhodném fotovoltaickém článku elektřinu. Na notebook či dobíjení mobilu či svícení Ledkou by Vám to stačilo.
Například standardní Křemíkový článek využívá tak z poloviny viditelné záření ze slunce a z druhé poloviny pak Infračervené záření.
Molekul svobody netřeba, holube. Nastudujte si záření černého tělesa jako funkce teploty.
Milane,
jsem rád, že se vám můj příspěvek líbil a zjevně vás inspiroval.
Na rozdíl od vás vždy dbám na technickou realizovatelnost svých (byť i ekonomicky sebeblbějších) nápadů.
Mám doma LED reflektor poháněný pytlíkem horké vody – z bazarové autochladničky za tři stovky,
velmi slušně svítící LED lampičku poháněnou čajovou svíčkou, svůj první fotovoltaický článek jsem vyrobil před více než půlstoletím, stačil k pohonu tranzistorového rádia…mám po baráku rozstrkaných asi dvanáct fotovoltaických článků různých (nevelkých) velikostí plus napěťové převodníky…nějaký ten VŠ diplom a index ze zkoušek z fyziky bych ještě v šuplíku taky vyhrabal…Ke generování pitomostí jsem stejně kompetentní jako Vy, to co tvrdíte výše mám popchopitelně vyzkoušeno i v praxi – jen pochybuji, zda fotovoltaice, kterou mám momentálně doma , bude vyhovovat spektrální složení dlouhovlnnéjho IR záření z roztopených kamen. Ale dám na vás a zkusím.
Mimochodem – vlastním sovětský termočlánkový (pochopitelně kovový, ne polovodičový) generátor na pohon radiostanice – nasazoval se na cylindr petrolejky, proud se „rozsekal“ přerušovačem na principu Wagnerova kladívka a transformoval na 300V anodového napětí. Paráda!
————-
Prostě ve vymýšlení elektronických hovadin mám dlouholetou praxi.
Umím třeba (nekecám) přestavět vaše auto na elektrompbil poháněný dvěma obyčejnými tužkovými články tak, že bude schopno jet nepřetržitě dvě až tři hodiny bez jediné zastávky.
Je tam, přiznám se, určitý malý problém s praktičností, nejspíš přidete na to jaký, při svém vzdělání a praxi sugestivně oblbovat ubohé technické laiky.
—-
Ale v těchto dnech jsem vám skutečně záviděl pořádnou střešní solární elektrárnu – pro provoz klimatizace a mrazáku za parných letních dní má i bez baterií plné oprávnění. Až n a tu cenu a fakt, že se zdrcující většina solárních panelů vyrábí a bude vyrábět v Číně.
Zajisté. Případně na jednu tužkovku.řešení, že nehrozí nebezpečí živým tvorům. Například hlemýždi.
Schumachere,
ty tužkovky jsou zapojeny PARALELNĚ, takže 1,5V, nejsem hazardér!
Na jednu by to pochopitelně jelo také, ale zákazníkům poskytuji 100% rezervu dojezdu.
Chválím. Snížení proudové zátěže na článek, čímž s ohledem na průběh vybíjecí křivky se lépe využije elektrochemický potenciál ku prospěchu environmentu. Ovšem, při sériovém zapojení, při dvojnásobném napětí napětí by stejného výkonu bylo možno dosáhnout při polovičním proudu, přičemž i celková účinnost by byla nepatrně vyšší. Ovšem záleží na komponentech jimiž disponuješ, a na optímalizaci celé sestavy i s ohledem na poměr výkon/cena. To se mi jeví v projektu jeví klíčovým. Použité řešení s ohledem na parametry přitom nevyžaduje rekuperaci, což se příznivě odráží na výrobních nákladech umožňujících agresívně konkurovat cenou. Předpokládám, že za nepříliš zvýšenou cenu nabídneš i čtyřtužkové SUV. To by byla bomba. Až na Seznamu bude zpráva, že Elon Musk vyhlásil úpadek a odebral do budhistického kláštera, šéf Toyoty spáchal harakiri, a vedení Volkswagenu prodalo veškeré akcie místnímu obchodníku s nudlemi Ťam Nungovi, budu věděl, že se něco významného děje.
Jejda, vy fakt mate „Stalinku“ ?? Uzasne. Jake relane parametry proudu a napeti umela udelat ?
Holube, už se to tu probíralo, Milan kecá, nepamatuje jak to za socíku fungovalo. Byl to tehdy malý harant.
Coz vobycejna lupa s kterou sme si jako deti palili ruce.
A jak jeden nevzdelanej ve fyzice predevsim , venkovskej nicema z Capka, ji nastavil /zase jen vobycejny dno z flasky /,tak sikovne, aby asi za pul roku zapalila celej statek a von byl hodne daleko , aby se to na nej nemohlo shodit.
Je jasny, ze z takovejch vobycejnosti, by se jeden pomat..Jsou prilis jednoduchy..
Nad louč termočlánek chlazený vodou ze zásobníku na zádech loučníka, tvořící součást mobilního bioreaktoru dotovaného z exkrementů loučníka. Produkujícího metan stlačovaný do zásobníku volnou rukou loučníka. Zbylou biomasu využít v bioreaktoru k výrobě základu syntetické biomasy, či pěstované biomasy, například mrkve podle systému popsané ve vědecké práci „Biomasa a její využití“ autorky Kateřiny Jauvajs.
Je vidět, že jste také znalec s patřičnou dávkou technické kreativity!
Snad bych jen doporučil stlačovat bioplyn nožně – stačá např. dvěma vlnovci, vestavěnými v podpatcích.
Tím se uvolní i druhá ruka loučníka pro nesení druhé louče, čímž se zvýší energetická produkce o plných 100%.
Oceňuji. Zvýšení efektivitynsoucasne umožní loučníka více krmit. Zvýšením hmotnosti dojde ke zvýšení tlaku podpatkových pump, které do stejného objemu natlačí zvýšenou produkci metanu produkovaného loučníkem. Při zachování stejných materiálových nároků. Větší množství takto jímaného metanu navíc pod vyšším tlakem zvýší účinnost bioreaktoru a produkci živin, což…ovšem nelze mnoho lineárně interpolovat, protože při překročení nějaké meze loučníkovi hrozí osud bahenního dráčka s nestabilním trávením.
Takto lze pohánět i raketu na Pluto, jak píše odborná literatura (očividně základní studijní materiál u Bursíků)
https://www.databazeknih.cz/knihy/cunikuv-denik-cunikuv-supertajny-denik-274249
Vidím, že pán je také znalec Pratchettova díla!
Před měsícem jsem se po letech znovu začetl do jeho skoroprvotiny Strata, která inspirovala pozdější Zeměplochu. On byl prostě geniální! Kombinace skrytých filozofických úvah a bohapusté prdele…. Chtěl bych mu sahat alespoň po kotníky.
Myslím, že čas je spíše na vize z povídky Futurologický kongres (https://www.databazeknih.cz/knihy/ijon-tichy-futurologicky-kongres-13775)
Lemův Futurologický kongres také doporučuji, je velmi podnětý, ale zajímalo by mě, zda tu někdo četl knihu jeho sebraných článků pod poněkud klamavým názem Sex war.
Pojednává v jedom (titulním) článku i o SVÉM návrhu tajné depopulace planety, ovšem tehdy snížením porodnosti pomocí tajně aplikovaných medikamentů ,nikoli dnes populárním vyvražděním.
Když je hlad, i slušně připravené opěradlo by bodlo….
Nadčasové, také většinou nedoceněné dílo.
A také například Kyberiáda…. Deníky Ijona Tichého….
Znalec ne, součtěnovče, ale čtu stále dokola, stále nacházím nové a vychutnávám. Kombinace…. Tak. Těžce nedoceněné dílo.
Smích ze zoufalství…. recenze na knihu, kterou si (jestli to stihnu) určitě přečtu!
http://vasevec.parlamentnilisty.cz/blogy/zdenek-jemelik-smich-ze-zoufalstvi
Jen krátké OT:
https://www.krajskelisty.cz/praha/27647-rakusan-stahne-ke-dnu-celou-vladu-za-bukem-sedi-mensi-zlo-babis-a-mne-si-ruce-komentar-stepana-chaba.htm
Jestli už zde toto neveselé čtení bylo, omlouvám se.
Taky nevím, ztrácím trochu přehled. Ale opakování je prý matka čehosi, co v české politice už dlouho nebylo k vidění. – Asi tedy opakujeme málo.
—
Ad článek p. Chába: téměř dokonale vystihuje můj názor.
„Stáhne vládu na dno“… dno máme, ale máme vládu?
Tenhle článek neměl být o alternativě a Vidlákovi, ale o skutečné politické alternativě proti Fialovi a Babišovi. No a ta naše možná alternativa (SPD, Trikolora, PRO, Svobodní atd.) si přesně podle toho článku z Krajských listů jede na svém Písečku. Viz třeba senátní volby na Olomoucku, kde proti Trikoloře (Majerová), postavila i strana právníka Rajchla PRO svého kandidáta. Ten byl kdysi také v T. Prostě není dost stran pro všechny chtivé předsedy. A ta návštěva R u Vidláka a jeho následný nadšený přímluv na tomto webu: pokud si přečtu pár Vidlákových článků, už vím co by chtěl slyšet. (Také jsem si občas takto zjišťoval informace před některými jednáními). Vidlák musel být samozřejmě nadšený, že našel spřízněnou duši, která chce přesně, co chce on. Na to není třeba mít ani doktorát z manipulování lidí. Možná, že už Vidlák tuší, že všechno nebylo úplně košer.
Ano, to je problém: mnoho slimáčků a málo kapustičky. – Nevím, co s tím, ale kladu si otázku, zda má smysl toto řešit. Mně připadá, že jde o lokální turbulence, zatímco směr hlavního proudu dějin zůstává mimo obzor obecného zájmu…
A tak si hledím pořádku v diskusi a omezuju se na cenzorní zásahy.
Omlouvám se, Homere, vepíšu sem i urgentní vzkaz:
—
Vzkaz pro Anonyma, kterého tvrdě, nelítostně a bolševicky mažu:
Gogo, po kterém tak usedavě pláčete v mnou smazaných komentářích, vám zde:
https://web.litterate.cz/jmenovany-se-branil-tak-vehementne/comment-page-1/#comment-42716
zanechal zprávu, abyste doplaval na jistý Nautilus. Neváhejte! Šťastnou cestu!
Šanci by měla těsná koalice, ideálně sjednocená strana Svobodných, Trikolory, SPD, s přetáhnutim vhodných členů jiných stran. A voličů. Jenže nehledě na zájmy všech zlých lidí ve všech těch stranách, by museli slevit a vylézt ze svých zabetonovaných ideových pozic.
Jenže jak je znám, tohle je nereálné. Kromě toho, překážkou je všeobecná kultura. Tak se obloukem vrací kde jsem někde začal, že proto máme vládu jakou máme a ne jinou, a kdybychom mohli mít lepší tak bychom ji měli. Opravdu co s tím. Bez léčby, která u kdyby prošla, měla by horší vedlejší účinky než léčená choroba. Alespoň na začátku. Můj odhad je, že nedojde -li k výrazné změně poměrů pro převratovou situaci, které by nezabranili ani zahraničí, melo-li by samo se sebou co dělat, bude se to tady plácat jak plácá. Jenže pro případ, že by i k té došlo, při představě kalů a špíny, které by uchopily moc, jak to bývá, nadšený nejsem. Ale i snaha o osvícenou diktaturu by nutně skončila hrůzovládou. Osvícený diktátor by byl donucen uprchnout, nebo by se pod tlakem vnitřní i vnější opozice a „sankcí“ stal hrůzovládcem a sám byl zabit.
Obecně, chybí všeobecný sjednocující, především dlouhodobě a pozitivně sjednocující prvek. Opravdu nevím jak z toho v relativně krátkém čase ven.
Buď se tihle dohodnou a uzavřou manželství z rozumu s ANO s Babišem, který, jen do mě kopejte, na rozdíl od mnohých holých zadelí oponentů nějaký výkon v byznysu podal, konsensuálně vytvoří racionální pragmatický od ideologie oproštěný program se základními prioritami a jejich parametry, zaměřený výlučně ve prospěch občanů České republiky, a nebo …. nevím. Šance další nové politické strany na vládnutí je nula. Další tříštění je nesmyslné. Nutno začít spojovat. Hledat společný základ. Co spojuje. Ne co rozděluje.
A jestliže ne, jsou jiné možnosti. Stát se oficiálně sedmnáctou spolkovou zemí, prodat se Brunejskemu sultánovi., Vyhlásit válku Rakousku a ihned bezpodmínečně kapitulovat…ano, vím, i přes to by nás ve Vídni nechtěli.
Tolik až sem volná samomluva od verpánku.
Když něco nefunguje, tak to zamícháme a třeba to fungovat bude? Obavám se, že toto není cesta. Tyto strany mají vyčerpaný potenciál.
Jenže „SPD, Trikolora, PRO, Svobodní…“ NEJSOU žádná alternativa k pětikolce.
Jsou to némlich ti samí liberálové (až libertariáni) jako pětikolka. Ekonomicky a sociálně nenabízejí nic jakkoli odlišného od nynějšího systému (Svobodní jsou jen ještě větší sociopaté než ostatní, kteří „lidu“ ordinují chudobu a svépomoc, zatímco sami dřepí u eurokoryta v Bruseli).
Už to tady někdo uváděl, že by rád od každého vládychtivého uskupení chtěl vědět:
a – jak hodnotí EÚ a euro a co s tím?
b – jak se staví k imigraci a co s ní?
c – jak se staví k NATO, resp. k roli Američanů jako prvotního činitele rozkopávání báboviček v Evropě a ve světě a co s tím?
K prvním dvěma požadavkům vám každá stranička představí svoje notičky, ale to poslední, to je tabu pro jakoukoliv část politického spektra (mají strach vystoupit a říci, že nebudeme podporovat naše americké přátele a což teprve je obvinit z toho bordelu, co nejen na Ukrajině, ale i jinde ve světě vládne).
Ale škoda řečí, omlouvám se Zakladateli, už začínám propadat grafomanii.
„Definice šílenství je dělat stejnou věc znovu a znovu a očekávat jiné výsledky.“ — Albert Einstein
No jo, no. Asi tak. Ach jo.
Jak by, podle vás, měla vypadat alternativa? Prosím, neberte tu otázku jako ironii, byť to tak může vypadat. Ale opravdu mě zajímá váš názor.
To Zakladatel : Trefa do cerneho s tim Kechlibarem. To je neuveritelne co ted napsal, jakoby to byl jiny clovek. U mne se tim zaradil k tem „varietnim umelcum“ jako Sandor ci Visingr, kteri odhodili odbornou cest (pokud ji nekdy meli, ale Visingr v technicko – vojenskych otazkach byl dobrej) kvuli tomu aby neprisli o zivnost. Co se v tom Kechlibarovi probuh odehralo ? Neni tak dulezity a potencialne nebezpecny, aby mu nekdo „naznacil“ ze ma curat po vetru, jak se to na 99 % stalo Klausovi mladsimu… Nebo je ? Nebo se chysta na nake misto ve statni sprave a dela to ted jako ve starem vtipu ze socialismu ? : Hovno, hovno, hovno, rekla princezna aby si zlepsila kadrovy profil. 😀
Kdo ví, můžeme se jen domýšlet. – Například já se domýšlím tak, že si v duchu položím otázku: Co bych musel cítit, abych takto (jako předmětný autor) psal? A samozřejmě se – možná naivně – domnívám, že tak při domýšlení postupuje každý.
Ale zpět ke Kechlibarovi: abych já takto psal, musel bych cítit neodolatelnou potřebu vlézt někomu do tlustého střeva. Ale jestli to tak má Kechlibar, těžko říct 😀
Musime sledovat jeho karieru, treba se stane reditelem elitniho divciho gymnasia 😀
Další potenciální figurant v kauze MeeToo? 😀 😀 😀
https://newspunch.com/high-ranking-ukrainian-officials-caught-splurging-on-luxury-real-estate-in-switzerland/
Celkem nechápu, co furt řešíte. A to jak autor – Jorkšír (já vím, že Yoker, ale už jsem tu dlouho nikoho nenas*al), tak besedníci.
Podíváte-li se do historie, je VŠE jasné. Mase lidí chybí jednotící prvek. A to jak ideový, tak správní.
Tzn. silou protlačovaná náboženská idea, nejlépe kodifikovaná a patřičně upravená, to jest osekaná od „zcela nevhodných“ prvků.
Tzn. velký (ve smyslu organizace života lopat) stát s výkonným aparátem.
Co se týká vašich vcelku idiotských představ, že se budete mít zase dobře, zapomeňte na to. Chyba uskutečněná v r. 1917 (my dědci víme, mladí nemusejí, bo na co) se už opakovat nebude, na to si soudruzi dají pozor. Orbán je dostatečnou výstrahou.
Ad tzv. elity
Elity jsou smečky vycvičených metadebilů a paramamlasů, které mají za úkol extrahovat nespokojené a dostatečně nezblblé kusy, které by mohly náhodou nebo omylem započít myslet.
Ale Targu, když oni dělaj co můžu. Došlo mi oznámení o úpravě důchodu s přiloženým osobním přípisem pana ministra. Málem mne rozplakal…
:- )
Uf komu to taky došlo může potvrdit. Nevím jestli by bylo vhodné a zda můžu citovat. Tak jen tak na vědomí
A copak píše pan ministr? Zatím jsem nic nedostala.
Na rozplakání by úplně stačilo jen čestné prohlášení pana ministra.
Tak ven s tim, pred par dny se Fiala chlubil na fejsbuku, ze bezprecedentne pridal duchodcum 🙂
Jenže, my někteří, alespoň to víme. Třebaže podáváme jinak. Známe dějiny podle dochovaných záznamů několik tisíc let zpátky, umíme interpolovat, a i pozorování tlupy paviánů v zoo je pro nás zdrojem zajímavých poznatků, které si dáváme do souvislostí. Zajisté, že člověk je živočich jako ostatní podléhající stejným zákonům. To by v základu měl vědět i jednodušší člověk, on to často i ví, kdežto nechat se ideologicky zblbnout přece jen vyžaduje vyšší intelektuální výkon adresáta, a i vhodnou úroveň jeho vzdělání.
Co elit se týče, ony vámi uvedení jsou podelitami ve službě reálně vládnoucích elit.
Co vlády a státu a uspořádání se týče, demokracie ve větších celcích nikdy dlouhodobě nefungovala. V celých dějinách člověka, dovoluji si interpolovat na základě dokumentovaných a na základě znalosti dochovaných primutivních národů, byla epizodická. Není podklad k závěru, že nyní a v budoucnu by to mohlo být jinak. V důsledku přirozeně nerovnosti lidí, zvláště ve větších celcích náročných na organizaci, vzniká přirozená pyramidální struktura odpovídající strmosti. Přirozená nerovnost je akcelerována umělou nerovností-nerovnoprávností. Naproti tomu v některých případech, jako nyní, v new-speaku, nerovnost je zaměňovaná s nerovnoprávností.
K demokracii.
1. Demokracie je forma uspořádání společnosti, způsob vládnutí. Hodnotově je bezobsažná. I lidizroutstvi může být demokratické, jestliže většina odhlasuje, kdo má přijít na jídelní lístek.
Soudobé časté označování toho či onoho, za demokratické či nedemokratické, třebaže nijak nesouvisí s formou vlády, je lživý manipulativní new-speak. Tak jako za minulého režimu, co vše bylo nesocialistické či protisocialistické.
2. Čistá demokracie, bez přívlastku, není. Zastupitelská demokracie vznikla na základě praktické potřeby. Někdo musí i pracovat, a rychlost sdílení informací byla nižší než vyžadovalo rozhodování. Proto běžnější záležitost byly přenechány voleným zástupcům. Nynější argument obhajující zastupitelskou demokracii, že nynější uspořádání a náročnost rozhodování klade zvlášť vysoké nároky na inteligenci a znalosti je lživý. Kdo z například parlamentních hlasujících alespoň zhruba chápe pro co hlasuje? V případech některých, ale i členů vlády nad jejich výstupy kroutite hlavou „blb k pohledání“. Ovšem nenechte se mýlit, všichni jsou dostatečně inteligentní a schopní aby se dostali do těch pozic. Neprospěšní jsou buď proti, že tím jejich schopnosti byly vyčerpány, především spočívající ve schopnosti prostupu mocenskou pyramidou vzhůru, anebo jsou v cizích službách. Případně ve své. To nejčastěji.
Nynější systém nazývaný demokracií, ve skutečnosti je polykracie.
14:30 Polykracie…
Co takhle difúzní kryptokracie?
Klid, nehledejte to ve slovníku, to jsem si před dvěma minutami vymyslel a jak se znám, ještě nejmíň deset minut to budu zálibně ku půlnebí tisknout a po jazyku válet.
Napadají mě pochopitelně i přesnější a přiléhavější názvy, ale ty jsou buď vulgární nebo dlouhé.
(Ale jinak bez připomínek, píšu vám jedna.)
Difuzní…což spíše difundující?
„Je vlezlý jak hélium.“
Vy jste prostě optimista a snažíte se mne utěšit nadějí .
Kryptokracie pochopitelně nejprve průběžně DIFUNDOVALA a difundovala, až se po totálním prodifundování krz naskrz konečně stala kryptokracií difúzní.
Okolnosti nuti myslet a casto je mysleni jako spojene nadoby, podobne v pritomny soucasnosti ..
Casto mne tady oslni ty presne vedeni technickych udaju ,tykajici se technologii , vyrobku ,ruzneho materialu ,jejich povahy a funkci. Spolu s vypocty atd…
Zrejme jsou tady dve cesty pro nas. Ta technologicka a ta cesta lidstvi.
Vypada to,zdalky ze vyoj technicky je neporovnatelny s vyvojem lidstvi v nas.
Kdy jsme porad v tomhle nekde za dobou kamenou a kde stale vladne nepruhledna mlha a tma. Zadnou zbran nemame na urovni treba tech nuklearnich.
I kdyz muzeme uvazovat o nacismu. Daleko horsim, tech atomovek.
A kdo se v tom ma vyznat.
Vladnout si jsme nesvedli nikdy a nikdy asi nesvedeme s vyjimkami.
Pres neuveritelne vylevy akademiku a jejich vyzkumu humanismu.
Je to potom jeste horsi.
Cim vice se vyucuje napriklad ,tim je vse horsi , daleko horsi..Co je moc to je prilis.
A tak vedeni asi mene ,ale vedet jak to vedeni jako nastroj ,efektivne pouzit.
/Jako treba remeslnik , kterymu vetsi kladivo nepomuze pri praci ,ale naopak. Hrebiku s tim zatluce daleko min/.
Zrejme jde o to vyucovanim nadmernym, vytvorit uz v detech a v obetech mentalni zacpu. Ta se potom zase zmeni ve sracky u tech ,co sou tema detailam precpavany a precpany , nejdriv do zacpy..A musi to ven.
O cinnosti vlad a jejich hlavni funkci .
Vetsina vlady jsou poslusne tem nekde jinde uz davno..
Vezmu si na pomoc ten hrnec kde se vari zaby.
Vlada ma dnes hlavni poslani ,aby teplotu v hrnci se zabami /populaci/ neustale zvysovala ,ale kdyz zaby hrozi vyskocit a zacit besnit i na vladu , teplotu musi prechodne snizit , vlada na chvili zacne kecat a pacifikovat a to se cele opakuje.
Jde nepochybne o proces vytvoreni hrnce obrovskeho z ktereho nelze zabam vyskocit , nebot je prilis mega. Vyhodou je potom ,ze se uz muze jen a jen pritapet..
Jeden priklad muzeme najit ve svetove krizi 29 , kdy hrozila revoluce v centru moci , kde hrnec byl taky velkej.
Vymrstili Roosewelta a jeho celkem uspesnej vynalez a kecy /na snizeni teploty v hrnci/,New Deal a zklidneni zab.
I kdyz vynalez taky zkrachoval.
Mezitim ,jako pripravu na valku odebrali v 34 lidem zlato. Kdyz mate zlato nemuzou na vas tak dobre. Neni tady ta prava zavislost. Ted ukradli zlato Venezuele a kradou dal..Kde se da , Syrie si taky stezuje ..
Jinej priklad muze bejt Madarsko, kterymu Versajlove vzali 2 tretiny uzemi a dali Rumunsku. Rozzureni madaru tak bylo zaruceny /s touhou po odvete/ a kdyz se potom objevil nekdo /ten nekdo byl uz vyhlidnutej behem prvni valky/, nespokojenej s Evropou ,nasel ten nekdo spojence a rychle. Na ty Versajli taky.
U nas podobne ,nasel hned dva..
Potiz je v tom, ze touha po zlate a predevsim jeho hromadeni vede zarucene do pekla.
Takze system je porad stejnej a s opakovanim ,pro velkej uspech,ale jen pro nektere..
Revoluce jsou otacky /v anglictine/ protoze ty zrychluji vyvoj a ted v ty akci a asi valce zaroven.
Armady a zbrane se vyviji ,jejich organizace ,strategie a taktiky boje a bitev se zdokonaluje.
Kdyz nekdo chce malou valku , prijde na radu treba Vietnam a kdyz nekdo chce tu svetovou ,musi byt nepritel poradne velkej.
Ovsem co je moc to je asi prilis a vymrstit se na dva velky a najednou, asi neni to pravy..
A na mori u Ciny neni kde se ani schovat s vyjimkou ponorky a letadlove lodi.
Ale potopeny.
@targus
„Chyba uskutečněná v r. 1917….“
Chyba byla učiněna už dříve, když jsme slezli ze stromů.
Měli jsme na nich zůstat.
Chyba a dalsi z mnoha ,zdokonalena Vatikanem , treba manzelstvi ,dnes takova dobre planovana a treba vydiranim ukladne porizena svatba /budes platit mi celej zivot , tak jako tak/,vydela az miliardy , majetky a mesicni pokuty..
A zaruceny ozebraceni, az do zniceni ,obeti. Obou obeti, ty druhy s pomoci jejich rovnopravnych a rovnocennych zlaz ,napr.
Chlap od ty doby ,vzdy prekazel.
Zajisté. Ovšem řekněme si to na rovinu. Ptejme se, lze od zdejšího národa jako geneticky a kulturně dlouhodobě selektovaného celku požadovat lepší spontánní výkon?
No fuj, taková hnusná úvaha. Jako od Heydricha. Už jen pomyšlení na to. Razdvatři tfuj mě…
Lež jak věž. Co tím sleduju, komu sloužím…
Jenže, v tom případě, proč tak skvělý národ, svobodně si volící své představitele, má tak mizernou vládu? Zdaleka ne první, a když už jsem za zrůdu, s pravděpodobností hraničící s jistotou, ne poslední? A nejen vládu. Rozhlédněte se kolem sebe, však to znáte i ze svého všednodenního života, s jak mnoha důsledky chování lidí, řekněme v rūzné míře s z různých příčin škodlivých, se potýkáte? Nakolik příčinou tohoto stavu je i vaše chování a rozhodování? Způsob všednodenního života i aktivní výkon občanských práv projevujících se ve výsledku voleb? Jaké jsou vaše životní preference? Nakolik jsou vašimi skutečnými preferencemi? Žijete tak jak sami svobodně na základě kritického rozumu považujete za prospěšné, anebo to co považujete za svůj zájem je důsledkem zmanipulovanosti, lenosti, obelhávání se, vyhýbání se vnitřnímu konfliktu mezi vlastní autentickou potřebou a statusotvorným politickým názorem, potlačování myšlenek, pochybností způsobujících nepříjemný diskomfort? Od vnějších projevů konformity, přes „must have“ protože sousedé, kolegové, známí, známí známých…po hlasováním ve volbách povýšit se sami před sebou, že nepatříte mezi primitivy volícího toho… I kravatu má nemožnou…no a ta jeho, všimli jste si…, po pátrání ve směsce rodokmenu „já nejsem nějaký…jako ti..ale vyspělý…“
A na důkaz toho se opatříte nějakou barevnou plackou, a další plackou, jdete se někam „vidět“ se stejně oplackovanými, a utvrdit se ve svém názoru, že nejste jako ti… Nadšeně se obětujete pro cizí „vyšší“ zájmy, které tak jak jste naučeni prosazujete dál a pohoršujete se nad těmi, kteří je nesdílejí. Kteří odmítají účastnit se vašeho běhu Lumíků do moře, vašeho krysího závodu konformity výjimečnosti. Ano, jsem hnusný, mě myšlenky jsou zavrženíhodné.
Jste vyspělý národ, který „patří na Západ“, má nejlepší vládu jaké je schopen svojí svobodnou volbou dosáhnout. A proto se má tak skvěle, že lépe se mít nemůže. Jenže v tom případě, proč si stěžujete?
Trošku mě na tom irituje to národování, ale kdo si text přečte pozorně, určitě chybu neudělá a kdo se nad tím i zamyslí, ten rozhodně neprohloupí.
Problém vidím v předstírání a nefunkční simulaci čehosi
1. předstírání druhým
2. předstírání sám sobě (to už je ta závažnější forma)
Jakási forma jak individuální, tak skupinové stupidity, které brání nositeli vnímat realitu, pravdivě ji reflektovat, znát svoji pozici a roli a racionálně se podle toho rozhodovat, nebo dokonce i plánovat.
Přitom vnitřně se za to necítí být odpovědný – jenže chování ve vleku předstírání má reálné, nikoliv předstírané, důsledky.
Tak dlouho „volí správně“, až ho „ti správní“ přivedou do katastrofy, přičemž se svým záměrem nikdy netajili. Přesto je překvapen a udiven, jak se to mohlo stát, když všechny ty se závadovými řečmi, co tu katastrofu předpovídali, poctivě udával a umlčoval.
Zajisté.
Co se týče „národování“, je to tu jaké je. Národní povědomí je zde slabé a dále slábne. Spíš než národ, většinou nějakou češtinou mluvící obyvatelstvo. Občas si hrají í na národ. Až na přetrvávající ostrůvky pozitivní deviace.
Národní povědomí pojímám především jako pozitivní. Ne negativně se vymezující vůči ostatním z pozice nadřazenosti anebo naopak podřízenosti. Proto jsem tu psal o potřebě nového národního obrození. Nejen kvůli nám samým, ale i pro ostatní. Hodnota národa spočívá nejen v něm samém ale v jeho prospěšnosti ostatním. Přinejmenším inspirací. Ostatně necestujeme příkladmo jen za krásami přírody, ale abychom se potěšili a inspirovali ostatními. V pozitivním smyslu. A podporovali se navzájem v dobrém. „Jednota v rozmanitosti, rozmanitost v jednotě.“
„Aby ostatní koukali, co to Češi zas vyvedli. Proč prdět doma, když můžeme do luftu.“
Nežil jsem nikdy mimo ČR, ale v kontaktu s Němci jsem a mám dojem, že oni zrovna jsou náchylnější k tomu lumíkovskému běhu a neuchylování se od správného myšlení, i kdyby odporovalo zjevné realitě.
Různí známí to jako silný element, silnější než v ČR, popisují i z jiných zemí.
Co v Česku vidím jako extrémně silné, je sraní do vlastního hnízda, ovšem s pocittem, že sráč stojí kousiček výš, takže zůstává nepotřísněn a naopak konání potřeby tímto způsobem jej rituálně očišťuje. Skoro jako by čím větší špínu vylije na Čechy, tím čistější rituálně bude on sám.
Vynikající postřeh a navíc pěkně formulovaný.
Tak nějak. Národní zvyklost jak někdo vystrčí hlavu že sraček hned mu na ní šlápnout.
Součástí německé kultury i nátury je důkladnost a svědomitost. To bývá užitečné. Měl jsem odtamtud parťáka při potápění. Příprava a kontrola před ponorem byla jak z výcviku prudké armády. Všechno pintlich. Tak to má být, jde o krk. Kdežto já sám jindy…když se zadaří…žbluňk bez zátěžáku…na palubu pro něj …žbluňk…kuck kuck uff…zapomněl pustit flašku….pustil…kuck kuck…šnorchl…zapomněl do huby vrazit automatiku….dobrý…proč mě pálí oči a vidím neostře…aha nasadit masku…uf…dobrý… Tak tohle se po pruském výcviku už neopakovalo. S vděčnosti vzpomínám.
Jenže potíž je v tom, že oni bývají důslední i v pitomostech.
Zajímavé je to slovo Prusko, dá se rozložit na P-rusko, ještě mají i nějakou Bo – rusii.
Čert aby se v tom vyznal. Že P-rusové dlouho odolávali krestinizaci je známo, geneticky asi Germáni ze 100% nebudou.
O Rujáně psal Cílek. Současná vládní garnitura tam nerada vidí lidi kteří by se rádi šťourali v minulosti, která Němcům nevoní.
Vo narodech se nekeca , v narodech se zije.
Ovšem otázka, kdo jsou „Češi“. Polož ji třeba na Moravě, ve Slezsku….
Občas, když někdo říká, že Češi jsou mizerní, a co od nich lze čekat, když tenhle tohle fuj.. oponuji jak ví že je to Čech? Jen na základě státního občanství a řeči? Glosuji, že s takovým nechci mít nic společného, že ten není Čech. Ano, takovou reakci lze považovat za projev zoufalství.
Tak se ptám, čím vším bych se jako Čech měl, v dobrém, pozitivně, odlišovat od ostatních? Aby jimi byl uznáván, respektován ale u ctěn, protože nejen sobě ale u jiným je přínosem? Aby nás proto rádi navštěvovali tak jako rád navštěvuji je.
Ne, že bych to sám tak nějak nevěděl a nechoval…
Ovšem, při návratu, když „doma“ první co mě vítá, jsou „Casina“ , Night club s nápisem „Neue Madchen“, je to smutné.
Můj otec, emigrant ze severu dnešního Řecka (řecky se učil ve škole metodou rákosky přes prsty), kdesi slyšel, že existuje nějaké Československo a že je to malá Amerika.
A za živého boha ho do Polska nedostali.
A měl pravdu.
Strýc, manžel otcovy sestry (která to neslyšela a odvezli ji do Polska) se zase z Rumunska v 17 letech jel podívat za nějakou příbuznou (nikdy jsem ji neviděla) do Prahy a za živého boha už ho do Rumunska nedostali.
Zůstal, nechal se zaměstnat v Metrostavu a do konce života litoval, že v Československu nezůstal.
Napadlo ho totiž, že se vrátí do blízkosti svého rodiště v roce 1972.
A to byla bývalá republika Jugoslávie, Makedonie.
Pokaždé když se vracím, říkám si, že otce osvítil duch svatý, že tady zůstal.
I přes tu vládní obludnost, která by nebyla, kdyby nám nevysílala ČTop 09 (dnes NETOP 0,9°C) a spřízněné kanály, je tu lépe než v Polsku a v ostatních zemích bývalého sovětského bloku .
S těmi Němci máte určitě pravdu.
Ale to sr@ní do vlastního hnízda jsem nepochopila.
Myslím si, že je to spíš klad vidět vlastní chyby a nebát se o nich mluvit.
Takový ten americký přístup, jsme nejlepší ve všem, mi přijde spíš trapný.
Jsem Češka, jsem ráda že jsem Češka, ale to mi nebrání vidět, že jsme národ Švejků.
Že kde jiní bojují, my se to snažíme nějak obratně ošvejkovat.
V tomhle jsou třeba Poláci jiní. Ale Praha zůstala vcelku zatímco Varšava byla zplanýrovaná.
Je to dobře, anebo špatně ?
Z mého pohledu dobře. Myslím si, že je lepší živý pes, než mrtvý lev. A nestydím se za to.
Možná jsem vás jen špatně pochopila. V tom případě sorry jako. 😀
Ano Schumachere, jsi hnusný. [;>))
Jsi stejně hnusný jako já. Jenom už nemám chuť to pořád vystavovat na odiv jako zrůda své znetvoření. Nežádám od „veřejnosti“ ani vysvětlování, ani souhlas. S nesouhlasem počítám, ale nehodlám se obhajovat. Čtěte co píšu.
Jsem tím surovým nemilosrdným uvažování sám, nahoře na sloupku, kde je sice dobře vidět trapné hemžení na dvorku, ale i mraky, které se na nás valí. Bezmoc…
===
Moc bezmocných? Někdy, možná. Pokud rozeznáme, co je alternativa a co žvásty a snaha si polepšit. Ale spíše čekám (pokud nedojde k III.WW) všeobecnou anarchii a následně „Spasitele“, který bude silnější než ostatní spasitelíčkové a budeme tady mít vlády silné ruky, diktátory. Tak to v dějinách chodí. Pak uvolnění, dohodne se demokracie, ale zakrátko se vlády ujímají ti nejhlasitější (nebo nejbohatší), demokracie se stává nacionální, samozvanci řízeni neviditelnou rukou, deep state….
A potom znova. Demokracie je jenom krátký úsek otočky kole dějin. Jenom o přechodném stavu, anarchii, nebývají v letopisech příliš časté zápisy. Nepoučíme se. Jak diktátor tak demokracie, tím spíše nacionální (nebo s jiným epitetem) si myslí, že je tu už navždy. Pochopí svůj omyl, až její vláda skončí.
Jistěže. I tom jsem přemýšlel už v době historického a dialektického materialismu s kontrapunktem hesel „se Sovětským svazem na věčné časy“ někde i v kombinaci s dovětkem „a nikdy jinak“. Kdy „socialistické“ bylo snad cokoli jako nyní „demokratické“. Systém ve vnitřním rozporu ve své ideologii.
To mě baví i dnes. Hlásané ideje tak jako jakoukoli teorii nevyvracím z opačné pozice, nýbrž testuji důsledným uplatňováním. A testem univerzality, pro všechny případy.
„Never say never“ ,se rika. /Nikdy nerikej ,ze nikdy /.
Co se tyka taktiky . Co ja vidim a zatim vim.
Zakazy a mirne pronasledovani uradu zvysi spolehlive popularitu a ti mirne persekuovani jsou pak vice atraktivni.
Smer zmeny a kam se to ubira tady za poslednich nekolik mesicu , treba nadseni na osobu behem jedne vecere a vrele doporuceni ..Asi takhle .
Prece by jste neverili tomu co ctete a slysite, mysleli si neco jineho ,kdyz JA , Vidlak vam rikam ,co si mate/musite , myslet a vedet..
Mimo psani cetnych dlouhych povrchnich clanku,temer beze stopy mysleni /co lita kolem/a bez respektu ke ctenari.
Mam casto dojem ,ze ty clanky pise vice lidi..
Mimo upadky,nebo odpadky, „nevedomosti narodu a ty zmrzliky atd“..
Mam dojem ,ze vrchnost zvolila alternativy ,jako sluhy na prodavani toho, co bude a alternativy se snazi a pomahaji opravdu pilne , casto jako krizenci Baby Vangy a Nostradamuse, bezpodstatne a bezohledne vyhrozovani , horory neberou konce.
Bez opodstatneni ,vysvetleni ,proste infantilni straseni..
A ctenari se vetsinou poslusne pripoji k panu uciteli.
Nejvetsim strasakem je zdaleka bezkonkurencni zima.
V poli stoji strasak , nebojte se avsak.
Cili,ze jde skoro porad o jakesi“ naklepavani rizku „/nemusim psat ctenru/ a priprava na jejich usmazeni.
Nebo zmrznuti. Aby uz vetsinou vedeli , pocitali s tim ,co za chvili prijde z vlady.
A vrchnost pak prijde ke skoro hotovymu.
Nedavno jsem se zminil o problemech udrzovani teploty pod 18 stupnu pri zatapeni v mistnostech ,ale nikdo nevsim , ze se domnivam ,ze takovym setrenim energie se spotrebuje jeste energie ,daleko vice .
Kdyz Regulovani teploty neni mozne jinak nez vetranim/dvermi, okny/ a porizenim nizsi a pozadovane a povolene teploty.
A znovu ohrivanim mistnosti .
Kdyz teplota vetsinou neustale prekracuje pres zlocinou mez 18 stupnu
Aby tak nevznikl postih okupacnich, jiz vse okupujicich , uradu.
Co nemaji povoleno ,asi nic.A naopak.
Právě to lpění na přesném, doslovném výkladu zákona, nařízení nebo předpisu ede k idiotizaci čehokoliv – i rozumného. Nemluvím teď o teplotách, ale obecně.
Zkuste někdy podle nějaké fotografické „kuchařky“ vyrobit smysluplnou fotku. Schválně!
Východní záludnost, princip juda.
Nejít proti protivníkově útoku, ale naopak jeho pohybu pomoci, takže ho přežene – a jsme za jeho zády. Co potom uděláme se můžeme rozhodnout.
U nás tomu říkáme skrytá ironie, hyperbola a tu zase umí Češi velmi dobře.
Někteří protivníci ani neví, co se jim to stalo…
Být Čechem:
Není to o tom kde se kdo komu narodil, ale se k nějaké národnosti poctivě přihlásit „Mít české školy“ jak se říká. Žiju tady jsem tedy Čech.
2 x 25% Poláka, 25% Germána a 25% Slezana. = 100% Čecha
Řekla bych, že jedním znakem Čecha je to, že nepotvoří svůj rodný jazyk. Krvácí mně srdce, když v diskusích čtu výrazy jako „zkouknout/zhlédnout místo skouknout/shlédnout, zcestný místo scestný, hold – ve smyslu zkrátka, nerozlišování ji/jí, jako kdyby výraz „bránit ji“ a „bránit jí“ měly stejný smysl, výraz „by jsme místo bychom“. To že existuje střední rod, to zřejmě začíná být tajná informace, protože výrazy typu „…středověké města byly…“ nacházím co chvíli. Dokonce jeden vysokoškolák bez uzardění napsal: „To my nevadí.“
Má vůbec národ, který si neváží svého jazyka budoucnost?
Jste hlasem volajícího na poušti, víte o tom?
Jsem si toho, bohužel, vědoma. Ale je to jak v tom vtipu:
Na nebeskou bránu někdo zabuší. Svatý Petr je už po celodenním otvírání celý uondaný a tak jen zařve: „Co je?“ Za branou se ozve: „Neříká se „Co je?“, říká se „Kdo je?““. Svatý Petr se chytne za hlavu a povzdechne si: „Další učitelka…“
Ale vážně, bavíme se tady často o důležitosti vlastenectví. Může být národ životaschopný bez jazyka na úrovni? Bylo by bývalo Národní obrození úspěšné, kdyby se jednotlivci nesnažili o zvládnutí jazyka, který byl již na pokraji vymizení? I přes excesy typu sestromuž či buňát nekotitelný. 🙂 Mě ta doba fascinuje. Dospělí, kteří perfektně zvládali němčinu se z vlastní vůle snažili zvládnout češtinu, coby znak příslušnosti k českému národu.
Samozřejmě, většina přispívajících na litterate píše podstatně líp než já, takže lze říct, že štěkám na špatný strom.
Toť otázka: Co dělá alternativa špatně?
————–
Podle mě nemůže být naše současná (jakákoliv) alternativa nikdy úspěšná proti „našemu“ mejnstrýmu, pokud nezačne používat vůči mejnstrýmu stejné zbraně jako používá mejnstrým:
arogance, agresivita, lhaní, podvody, korupce….
A jelikož převážná část alternativy jsou zatím jen slušní lidé pořád respektující desatero, lidé, kteří si uchovali přirozený selský rozum a kteří ze všech těch vlastností mejnstrýmu mají tak akorát bolení hlavy a břicha….
tak alternativa nemá šanci.
Současný mejnstrým je v podstatě invazivní druh… podle wikipedie:
———————
Invazní druh (nebo též invazivní) se na dané území dostal teprve s přispěním člověka (a je zde tedy nepůvodní), podařilo se mu zdomácnět a nyní se již samovolně a nekontrolovaně šíří[1], což může být spojeno s úbytkem druhů původních, leckdy těch, které mají podobnou funkci v přírodě jako on, a dalšími škodami.
Přestože to nevyplývá z definice[1], některé invazní druhy mohou mít zcela zásadní dopady na původní ekosystémy či lidské hospodářství[2], a to nejen potlačením či likvidací řady původních druhů (což se u endemitů rovná vyhubení), ale kupříkladu i změnou koloběhu prvků, vody, či režimu požárů…. Mezi invazní druhy je možno počítat i mikroorganismy způsobující choroby, nicméně tato oblast se obvykle zkoumá separátně.
—————–
Miloš Zeman v dobách své předlistopadové mladosti (a normálnosti) razil teorii „ostrůvků pozitivní deviace.“
S jistým zobecňujícím zjednodušením mu to docela vyšlo, ne?
Používání stejných zbraní vede k znečištění sama sebe a v proměnu v protivníka.
Bojovat nutno pravdou. Je to nejúčinnější jenže i nejnáročnější.
Bohužel, lež i v případech ve kterých lze mluvit pravdu stala se obvyklostí.
No tak to přeji hodně štěstí. Pak dejte vědět, co jste vybojoval akademiku 🙂
Jestliže takhle ..pak netoužím být na vítězné straně, protože poměry budou stejně mizerné jako za poražené. Třebaže trochu jinak.
Ovšem pro pochopení jak to myslím, že odmítám uvedené způsoby, že se zříkám tvrdosti. Naopak.
Já ještě obvykle dodávám, že pravda je nástrojem sklerotika. Protože pamatovat si nelogické lži v jejich souvztažnostech bych prostě nezvládal.
Má to ale i hlubší vrstvu – kdo není zvyklý jít do hloubky problému tak, aby význam pravdy byl nějak ekvivalentní s významem reality (funkčnosti, nerozpornosti systému..), tak pro toho je pravda jen nálepka, přižemž jednou z možých a lepených podle nějakých pravidel. Pak samozřejmě nemá takový zásadní problém si nechat přehazovat nálepky od idiota Cempera nebo jemu podobných.
Ano. Pravda a realita jsou svázány. Pravda je to, o co tady jde. Pokud není možno se svobodně vyjádřit, pak jde vše nezadržitelně do háje.
Jistěže. Sami se usvědčují. Jenže, potíž je, že lidé si ráno často nepatuji včerejší oběd. Natož kdo co říkal před delší dobou, natož aby si dali do souvislostí. Sami si nepamatují, co říkali a dělali. Skutečně, a nebo předstírají aby se vyhnuli diskomfortu. Vždy mají pravdu přestože každou chvíli je jiná.
Souhlasím. Jinak budete nerozeznatelný od svých oponentů. Jedna z důležitých zbraní, kterou globální systémové (ideové) řízení používá, jsou memy:
– všichni jsou stejní lumpové, jen někteří nemají možnost to realizovat
– všechno je k ničemu
– nikdy se nic nezměnilo a nikdy se nic nezmění
– Apod.
Pokud tomu všichni uvěří, tak to tak i bude.
Jedna z odpovědí, proč nemáme kontakt s jinými civilizacemi z vesmíru je, že většina jich neprojde testem přechodu od zvířat v rozumné bytosti. Zdá se, že lidstvo neprojde taky. Přesto to není důvodem k tomu, aby se s tím všichni lidé ztotožnili.
Není dost statečná. Bojí se svého selhání a následků toho selhání. Nevěří si.
Dva citáty:
Kdo se bojí, sere v síni!
Kdo chce zapalovat, musí sám hořet!
Muze to bejt asi takhle. Rodi se porad ty dobry a ty spatny.
Ty dobry neudelaji nic spatnyho a naopak , ty spatny zase nic dobryho.
Mezi tim je asi cast tech , ktery se daji ovlivnit ,dokopat ,snadno nebo prinucenim k obojimu ,prinuceni zalezi na individualni situaci ,na podminkach , napr. libretista Prodany nevesty, Sabina ,kterej doslova umiral hladem..
Pak se sesli ty dobry , nazrany, co meli vzdycky strechu nad hlavu v cele s Nerudou a usporadali na nej Cestnej soud.
Nevodvazuju se tady ,ani nemuzu , nemam na to ,v takovym pripade ,ani soudit kohokoliv /obe strany/, ani dat za pravdu , ani mit nazor …
A kdyz sem psal ,ze pravda je vzdycky, vzdycky , osemetna zalezitost..
možná https://pravyprostor.net/ , je tam dost široké spektrum názorů
Myslím že nepotřebujeme „alternativu“, ale že potřebujeme klasický konzervatismu s v této šílené době. Zachovat především to, co se osvědčilo za 1. Republiky, co se osvědčilo za bolševika a co se osvědčilo v posledních 30 letech.
Nic víc, nic míň.
Třeba v energetice: vždy se nakonec osvědčil technický pokrok (nehorujte prosím proti novým technologiím výroby elektřiny, kterým nerozumíte), ne míchání politiky do energetiky (nerušit staré levné osvědčené zdroje předčasně z ideologických důvodů). Kdyby to tak bylo (klasický konzervatismus) mohli jsme míti elektřinu a plyn nejlevnější v historii, jako tomu bylo pár let před kovidem.
Obdobně vzah k přírodě: neničte ji ale taky současně se ji nesnažte spasit. Když jí nebudete ničit, zachová si svoji, dlouhodobou, stabilitu.
A tak dál …
Vy abyste si neohral svoji mimonskou polivcicku. Emila na vas.
Bingo, kádrovák.
Ne, ale na par webech, kde bavite osazenstvo uz jsem o vas zakopl.
Milana V zna prece kazdy 🙂
Hlavne ty jeho „nove technologie vyroby elektriny“.
Sice jeste moc nefunguji, ale to neni duvod opustit ty stare.
Teď v létě funguje dobře akorát moje oblíbená fotovoltaika. Vody je málo, vítr nefouká, ve Francii nevyrábí polovina jaderných elektráren a obecně uhlí a v Německu zase jádro odstavili. Plyn je nesmyslně drahý.
Fotovoltaika se ukázala (pro léto) nejlepší. Pro zimu zase dřevo.
Jak začnou všichni topit dřevem, za chvíli tu nebudou lesy.
Německo už stoplo uzavření jádra, to co nezavřeli potichu nechají fungovat.
Francie zase si nevychovala dostatek odborníků a teď honem hledá cesty jak to nepravit.
Odborníci totiž zestárli a spousta už odešla do důchodu, někteří i do věčných lovišť.
Plyn drahý být nemusí.
Stačí dlouhodobé smlouvy aby majitel plynových polí mohl investovat a vydělávat.
Zadarmo ani socialistické kuře nehrabalo.
Že jste nevzpomněl Kuvajt a ostatní ropné společnosti zálivu. Plynu mají dost, ale vyžadují dlouhodobé smlouvy a hlavně žádné přeposílání za vyšší cenu než mají s dodavatelem sjednanou.
A vo tom to je, nejen Rusko ukázalo západu, že takhle tedy ne.
Po zkušenostech, že v každém režimu jde jenom o to, jak udělat šrub na lidi, se nikomu (zkušenému) do ničeho nechce, bo všechno dopadlo na hovno. Budovat budoucnost musí mladí, bude to jejich život. Babičky a dědečci jim přitom budo ukusovat z chlebíčka, ale s tím musí počítat, bo taky budou jednou ve stejné situaci.
Mesiáš nepřijde, takto to nefunguje.
Bojujeme včerejší války, protože si myslíme, že změníme výsledek. Malý příklad COVID, ten je mrtvý pochopte to už. To už je dávno prohrané. Přesto tu zaznívají hlasy jak je třeba s tím bojovat, jak je třeba vše vyšetřit a pak viníky potrestat. Pokud nezměníte prostředí tak nemáte jak někoho potrestat nebo snad máte nějakou páku na policii soudy atd.?
Kousek nad tímto příspěvkem je povzdech, že alternativu vedou lidé s vyšší vrstvy, že pak nemohou myslet na sociálno.
Kdo by měl alternativu prezentovat? Proboha proberte se už? Samozřejmě, že elita, protože ti mohou být vzorem, ukazují, že jsou úspěšní, tedy že mají něco navíc. To bude lákat lidi k alternativě. Kdo vždy vládl než elity.
Alternativa tu přeci není od toho aby pomáhala slabším vrstvám jak si tu dost lidí myslí.
Alternativa tu je od toho aby zabránila vládám, ukrajovat nám NAŠÍ SVOBODU A PRÁVA. A ukrajuje ji jak bohatšímu, tak chudému, to je ten spojovací prvek. Každá loď má svého kapitána a posádku, jeden bez druhého nedojedou do cíle. Je mezi nimi sociální rozdíl? Jistě je, ale cílem obou je dopravit náklad a mít z toho profit. Prioritou musí být udržení práv a svobod, bez nich nebude šťastný ani ten bohatší ani ten chudší.
Pokud to vidíme tak, že za alternativu vystupuje elita a ta má mámo víc peněz něž my dohromady a to mě štve, tak jsme ztraceni. Kdo by tam měl vystupovat? Ve vší úctě zhuntovaný člověk v Ortel tričku? Ten přitáhne jen jemu podobné a budeme k smíchu.
Jak jsem psal včera, řešením je neziskovka, ve vedení elity, která bude tlačit na politiky. Žádný jeden mesiáš, to stejně nefunguje, jen to rozděluje jak vidíme dnes a denně. Nebojovat včerejší války ale připravit se na ty budoucí. Tlačit na témata okolo svobod a práv, s tím se ztotožní každý. To je jediný prostor, kde se dá zaútočit.
Zapomenout na covid, očkování, čipy a nanoroboty ve vakcínách, na imigranty, ukrajinu, to si řešme po hospodách ale ven to nesmí. To osloví zas a jen alternativu ale mi potřebujeme přitáhnout i nové lidi.
Ano čekám, že dostanu za uši, protože jak jsem si uvědomil, hodně lidí vůbec nechápe co by mělo být našim cílem, chodí se sem vyplakat, pro podporu vlastních názorů, pro ukazování nadřazenosti, pro obhajobu svých dřívějších příspěvků apod.
Problém je, že při slově „neziskovka“ se mnoha lidem otvírá kudla v kapse. Mně taky. Některé neziskovky to slovo zdiskreditovaly. Pod různými bohulibými názvy totiž sosají peníze z daní a utrácejí je jak doma, ale většinou v zahraničí, především na ovlivňování politiky. Čest výjimkám, ale těch není mnoho.
Ano to je možné ale tak to prostě funguje, bud se bude dělat alternativa pro alternativu nebo alternativa pro všechny. Skupina, kterou potřebuje alternativa oslovit, žádný problém s neziskovkami nemá, naopak. Neziskovka proto, že se s ni dokáže smířit více lidí, než se stranou. Pokud je silné téma má podporu u voličů napříč stranami.
Drive media TV , tisteny a dnes navic v daleko vetsi mire, se internet podoba zacpanymu hajzlu , nic se ale neda splachnout.
Pribehne kdo chce a s hovnama,ktery jen prenasi a vetsinou smrdi ..
Dalsi se vyskytujou s vice mene se zamery skodit ,nebo bez nich, jako Lucrecie Borgie a travi, co nejvic.
Ani to se neda splachnut a eliminovat..
Taky verbalni bliti , beze smyslu a konce
Dalsi z toho vseho zase vybiraji a prebiraji..Nekdy vyberou dobre.
Dalsi sou ty knihovnici co furt musi psat ty mega hromady spisku.
Ty se pisou uz stovky let . Taky na jednu hromadu.
Bez ohledu na vyvoj. Zadna zmena ani napad ,ale pise se dal..Zacpy.
Zadnej ohled na vytvoreni prostoru ,nezbytnyho pro tvurci usili naroda…
Naroda nad jine tvorivyho. /Vsude jen zacpy/.
Spisek ,vetsinou do sirky vypatlana ucebnice pro pokrocile zacky /ja chytrej vy blbci dobry akorat na vase poucovani, /,dulezita pro nepricetne poucenyho a bezohlednyho akademika/pedagoga a vychovatele, zkratka musi bejt.
Clovek se narodi jako uplne normalni clovek a zahy je umistenej do pracek a drapu vychovatelu, kteri cloveka/dite prohlasi za uplne spatnyho a proto oni musi nacpavanim vychovavat mnoho let ,/az 8 hodin denne/ a nic jinyho ,od zacatku, az do konce , az do jeho zniceni..
Musi porad napsat knihy, jinak je podakademik. Takovej.A.
Nezna nic jinyho. Potom ty svoje spisky neustale propaguji..
Srovnejte ,co spolecne tvorive sily a talent , co delnici , remeslnici, architekti, stavari a ti ,co dali prostredky spolecne vytvorili na Staromaku.
Co vytvorili s Prostorem. Bez prostoru nic nejde. Ale rikejte jim to.
Zacnou vas zase poucovat. Aby spolehlive znicili i ten prostor v cloveku.
Kde taky na Staromaku sidli duse a genius naroda, na prvni pohled.
/I ten Hus tam zapadne/.
Neuveritelny jako sen , byli ty nasi predkove..
Dokriceli a ucpali vychovatele ,jako nastroje a sluhove narod treba do 68. Potom zase do 89.
Sou zkratka v tom neunavny. Nemaj nikdy dost.
Tezky prujmy a zacpy .Se opakuji.
Priklad. A dokonce neakademicky konkretni .
Programu v TV, na internetu, tistenych clanku miliony , knih sepsanych taky miliony a v milionech ,prednasek ,atd. Vo utoku na Kennedyho.
Vysledek ?? Bezvadnej. Vsichni vedi vsechno. A.
NIKDO ZASE NEVI VUBEC NIC.
Nektery jen vi ,ze nektery vybrany clenove ty slavny komise v tom byli namoceny az nad hlavu..A to je vsecko..A tak sme , kde sme..
A ty nasledky pro nas, z toho vseho tenkrat sboroveho kriceni kritiku a jejich poucek ,vo srpnu a vo zmene smeru a zacatku cesty naroda do dalsich tezkych problemu ,ani slovo …
Splachovani nefunguje vse se zacpou hromadi..Aby to potom ….
Pro uplnost , Zakladatel tady ten ,ze vseho nejvzacnejsi a nicim nenahraditelnej Prostor, poskytuje..
Presneji, cast. /Vidi to nekdo, hlavne z tech, co zneuzivaji/.
I kdyz mne taky zaroven obcas se….
Jako ten pomlouvanej nas kral Vaclav ,co psal poesii a kamaradil se s pradlena u Vltavy /muj typek a sympatickej i s tim kouzelnikem Zitem/, Zizku taky zamestnal , kdyz byl bez prace a poskyt prostor , treba Husovi..
A Cechum ,aby zase neco vyvadeli…
..pradlenama samozrejme..
Proč za uši?
Máte pravdu! Znám nejednoho elitního představitele s elitními zisky z neziskovky, vy nejspíš ještě blíže.
Existují elitní politici, elitní malíři, elitní vojáci, elitní spisovatelé, elitní architekti, elitní filozofové, elitní fyzici….elitní gangsteři, elitní masoví vrazi, elitní lháři, elitní demagogové, elitní pumpaři zisků z neziskovek…elitní psychopati…atd, atd.
No a v každé době se dostává na vrchol ten nejschopnější a nejadaptabilnější z nějaké té elity.
V minulých pár stech tisících let se malým skupinám dařilo v určité fázi likvidovat elitního vraha ve svém čele pomocí tzv. altruistického trestání. Jinak skupina zahynula, zanikla. Jednu chvíli to prý bylo o chlup, celé lidstvo představovalo pouhých pět tisíc homosapientů rozhozených po světě.
Naše současná situace je unikátní tím, že globálně úspěšní elitní psychopatičtí hypergauneři nejspíš nemají úspěšnou konkurenci jiných elit a hrozí, že tím pádem vyhyne/ vzájemně se vybije/ celá skupina zvaná Lidstvo.
Naší šanci je že ti psychopati si konkurují i vybíjejí se navzájem. Proto podle toho v jaké míře se zájmy toho kterého psychopata shodují s mými, podpořím ho případně i slabšího proti silnějšímu.
Potíž je v tom, že my jsme roztříštění, ovládáni rozepřemi,které mezi nás zasévají, kdežto oni jeden každý anebo spojení do malých krátkodobých spojenectví jsou kompaktní silou. Mají nad námi převahu kterou se snaží uchovat prostřednictvím nepřímého násilí, ekonomicky, mediálně, i přímého, ovládáním a manipulaci orgánů veřejné moci. Tak jako lev si zpravidla uloví kořist ze stáda pakoňů, třebaže jednotné stádo by ho beze ztráty udupalo. Tak v základu funguje i lidská společnost. Třebaže složitěji. Lev nemá média infiltrující myšlení pakoňů, že odporovat mu je špatné, a pakoně si sami nevydávají zákony zakazující bránit se lvu, nezřizují proto biřice jímž vyhrazují nejzelenější pastviny.
Ovšem z jednostranného pohledu jsou vyspělejší než člověk. Netrestají příslušníka stáda, kterému se podařilo odrazit útok lva a dokonce ho udupat. Nejsou zblblí ideologií, a mojí oblíbenou ČT1 (ovšem jen z doslechu, protože ono zato,sní vůbec nemám a dezinformační zdroje si sám vybírám) která by do nich hustila, že bránit se lvu je fuj. Ani jurisprudící vysokou vrchnost hrozící trestáním za hanobení lva a za vyzývání k neposlušnosti jemu.
…ono zařízení nemám vůbec…
Schumachere,
formulujete lépe a stručněji než já.
Říkám to nerad, ale komu čest, tomu čest.
Ale ne. Jen v poslední době jsem o něco víc nasraný grafoman.
“ Bránit se lvu je fuj. “
Ale že se to ujalo !
Jenže právě uvedená jsou tuze pěkná implantovaná témátka odvádějící pozornost od podstatného.
Tak jo.
Pošlete mi 8 kubíků SVOBODY A PRÁVA, ať nemusím zbytečně utrácet za dříví.
Zbytek raději nechávám bez komentáře.
Ano to je krásný příklad proč alternativu nemohou táhnout lidé jako jste vy, protože ty vždy uvidí jen na dlaň své ruky jestli jim tam někdo dal kus chleba.
OF, Trikolóra, Alternativa….
Co dál?
Ještě je brzy. Tak až v průběhu či na konci topné sezóny. Už by se mohly měnit preference. Zatím nechat vládnout ty, kteří mají formální mandát, a moc o to stáli.
Než aby z opozice pořvávali na ty, snažící se řešit krizi, kterou nezpůsobili. Právě teď začíná příležitost aby pětikoalice voličům předvedla svoji prospěšnost. S dopadem veškeré odpovědnosti jestliže selže.
Ovšem, ano otázka kdo zaplatí účet. My. Ve všech případech.
A ta elita snad vidí něco jiného?
Člověče, Občanovi stačí dřevo, elitě majetek tisíce Občanů.
Můžete prosím napsat, co a jak by se tedy mělo udělat aby přišla nějaká změna?
Pokud nechcete využít elit, které alternativa má nebo může mít? Děkuji
njn filozofujte, filozofujtre, ale obávám se že je to na….
https://aeronet.news/moskva-varovala-evropskou-unii-pred-bezprostrednim-ohrozenim-jaderne-bezpecnosti-zaporozske-jaderne-elektrarny-ruska-rozvedka-disponuje-informacemi-o-chystanem-uderu-ukrajinske-armady/
Nesměřuje svět k tomu co myslíte?
Ne. Černobyl byl horší. Technologie…
Jestliže nepovane vysloveně nepříznivý vítr, nevidím v tom pro mě problém. Ovšem kdyby se stalo, vyrojí se zde mašíblové „Stop Temelin!“ A stavba dalších bloku bude opět odložena. Na další vládu, na další vládu. Protože je to daleko delší období než volební období.
Všeobecně politicky, jestliže se tak stane, záleží komu mediální a politický mainstream přičte vinu. S vysokou pravděpodobností Rusku. Protože je ti třeba pro politicko obchodní zájmy. Mluvící hlavy na ČT1 vám to vysvětlí.
Mašíbl. Takové krásné slovo. Bůhví kolik lidí ještě ví, co znamená …
Mozna jde o spolecnej jmenovatel , at to ubejva..Pestujou tam zradlo a vyvazi pro celej svet ,na rozdil od jinejch.
Já jsem rád, že jsem rád.
Ano. Vaším životním posláním je psát básničky. Jde vám to výtečně! Já básničky psát neumím. A tak píšu jízlivé články. Asi je to mé poslání.
Já básničky psát uměl, ale Ládik mi to znechutil.
Co bych já smolil, přepisoval a opravoval tři dny,to on vyprdne za čtvrt hodiny s prstem v nose a je to lepší..
Jo. To, jak jich někdy vysází několik za sebou, je naprosto neuvěřitelné. Můj mozek to nechápe … Jednou o něm napíšu oslavný článek.
Jo basnicky , ale bez poesie.
Vidlak nie je alternativa – suhlasim
ale jeho clanky rozhodne stoja za precitanie a niektore jeho postrehy su vyslovene nadcasove
rozposielam ich mnohym znamym – su nadseni a odkladaju si ich ….
–
obcas slnieckari maju reci o hlupych volicoch (napr Premluv babu) ktori zle volia
Vidlak ludi vzdelava aby vedeli koho a preco volia a aby rozmyslali a aby vedeli prekuknut rozne politicke kulehy
jedine ze vysledok volieb sa nakoniec nemusi pacit slnieckarom a nebudu to vediet zmenit ani propagandou lebo volici tie triky uz budu poznat a nesadnu na lep
–
mimochodom tieto veci nas mali ucit uz v skole ale asi nie je v zaujme elit aby volici videli politikom do karat – tak sa to ucime teraz z vlastneho zaujmu
„Vidlak nie je alternativa …“
To jsem tak úplně neřekl. On totiž tou alternativou může být.Zatím nevíme. Samozřejmě se může objevit i někdo další.
V loňském roce vyšla kniha Budoucnost levice bez liberalizmu.
Na zadní straně obálky se praví.
„Levice jako politická síla se hroutí, ale její voliči nezmizeli, jako nezmizelo vykořisťování a arogance kapitálu. Liberální levice tento úpadek nezvrátí, pouze ho prohlubuje. Tato kniha naznačuje alternativní levicové hodnoty a východiska cesty za spravedlivou společnost“.
—
Jedná se o sborník, který dali dohromady editoři Petr Drulák, Jan Keller, Matěj Stropnický a Ilona Švihlíková.
Přispělo do něj patnáct autorů.
Původně jich bylo šestnáct, ale M.S. se údajně vyjádřil, že pokud nebude MŮJ příspěvek vyřazen, stane se tak jen přes jeho mrtvolu. Nedivím se mu, poznal se.
Zcela objektivně vzato (všechna čest stranou) můj příspěvek by patřil mezi průměrné až mírně podprůměrné a podstatně by vybočoval z rázu sborníku.
Mimo jiné jsem nepochopil, jaké cílové skupině je sborník určen a popravdě řečeno to nechápu dodnes.
Ale některé příspěvky byly dobré, zhusta dosahovaly úrovně Vidlákových textů.
/Abych předešel nepatřičným dotazům: K napsání příspěvku do sborníku jsem byl vyzván prof. Janem Kellerem, se kterým si léta pravidelně píšu. Byl to pro mne šok, ale řekl jsem si, že co nás nezabije, to nás posílí. No, neposílilo!/
To je ale prece nejcistsi definice umeni. Sice nevim, pro koho to delam, ale proste to musi ven.
vrele odporucam
P Deneen Preco liberalizmus zlyhava
https://obchod.postoj.sk/produkt/preco-liberalizmus-zlyhal/208
.
mam prave rozcitane a je to vyborne
Je to lákavé a má to výborné doporučení:
————————
„Prečo liberalizmus zlyhal“ ponúka presvedčivé náhľady na stratu zmyslu života a príslušnosti ku komunite, ktorú pociťujú mnohí ľudia na Západe – problémy, ktoré liberálne demokracie na vlastné riziko ignorujú.“
Barack Obama, bývalý prezident USA
—————————————————————–
No, mě by neodradilo ani to, že knihu doporučuje sám velký nositel Nobelovy ceny za vyvražď …pardon, za mír….. já jsem tolerantní.
Odrazuje mne pouze cena vč. poštovného. Představuje mou měsíční spotřebu zlevněných akčních piv z Lidlu. Pořád doufám, že v některé z plechovek bude (podobně jako ve víně) Pravda.
——
Před lety jeden známý český spisovatel vyslechl nadšenou čtenářovu ódu na svou knihu a skromně pravil: „Ale víte, co je na tom smutné? Když si chci dneska něco pořádného přečíst, musím si to napsat sám!“
Taky jsem to zkoušel – a furt nic.
To mám z toho, že jsem patologický optimista.
Ted je jeste otazka, jestli v te knize najdete vice odpovedi nez v tech pivech z LIDLu. Protoze jak plati klasik… (uz nevim ktery), plati nejen „In vino veritas“, ale soucasne „In pivo taky“.
Re: AH
Váš zásadní problém je, že vy nemáte psát, nýbrž holubově asfaltovat. A přesmrtvolný soudruh to měl na paměti. A to je dobře, i když teď zrovna nevím, proč.
Targusi,
tohle si zrovna od vás nezaloužím!
Vždyť i vy mimo točení volantem a (sláva vám!) čepováním asfaltu z cisteren plnými hrstmi rozséváte životní i technické zkušenosti , moudroust, ba i své literární umění či alespoň jdete nezištným příkladem nám mladším i starším svou skromností a tolerancí .
Kurva, nejen ptačím zobem a asfaltem živ je holub!
Alternativní levicové hodnoty spravedlivá…
Z toho husí kůže, mráz v zádech. To už bylo.Já se to kdysi učil… Zavání nakonec zemědělskou komunou a motykou mezi očima.
Uvedte kratky priklad.
Problémem „alternativy“ na tzv. „demokratickém západě“ a tím pádem důvodem, proč vlastně žádnou alternativou není, je to, že nechce vůbec měnit status quo.
Buď si změnu neumí ani přestavit, nebo jí současný režim vyhovuje a chtěla by jen drobné kosmetické úpravy. Takže se roztříštěně věnuje bagatelním detailům nebo úplným pitomostem a uniká jí/ignoruje fakt, že blbě je systém sám.
A část „alternativy“ má ňoumání se v nedůležitých drobnostech přímo v popisu práce, bo má za úkol nepřipustit, aby se nějaká část „lidu“ začala věnovat skutečně důležitým problémům.
PLUS její sociální a intelektuální stratifikace.
„Alternativu“ vedou lidé ze střední, vyšší střední a vyšší vrstvy, kteří jsou dobře až velmi dobře existenčně zabezpečeni. Velmi často právníci a (bývalí) vysocí státní úředníci, v menší míře pak úspěšní podnikatelé. „Řaďáky“ mezi sebe nepustí a jejich názory a hlavně POTŘEBY je vůbec nezajímají; protože oni jsou ta „elita“, která nejlépe ví, co ti dole potřebují a mají si myslet. „Lidem“ opovrhuje. Pokud taková „alternativa“ vůbec připouští např. existenci nějakého sociálna, pak to je proto, že se jí nižší vrstvy oškliví.
V ČR je SOUČASNÁ „alternativa“ ve stejně zoufalém stavu a ze stejných důvodů.
Ani ona nehodlá na statu quo nic měnit a „bojuje“ proti nedůležitostem a jednotlivcům. Potřeby a problémy „dolních 10ti milionů“ ji zajímají jen potud, pokud by mohly ohrozit její vlastní zájmy (třeba přílišné zchudnutí příliš velkého počtu lidí, kteří tím pádem nenakupují JEJÍ zboží a služby).
Stejně jako ta US „lidem“ opovrhuje.
Váš závěr je dost zdrcující. Dostal jsem se mezi lidi, kteří mnou opovrhují….
Ale vážně k alternativám, které mají víc než jednoho člena. Jsou Litterate či Vidlákovy kydy osamělými ostrůvky v moři , nebo existují i jině weby, které probírají život z té zakázané strany a nejsou úzce specializované na příkladně covid (očkování)?
Neznám žádné jiné.
Pokud jsou, proč o sobě navzájem nedají vědět (Litterate by mohlo mít v tiráži odkazy na tyto „přátelské“ weby). Co na to Zakladatel?
Zakladatel není proti.
Zatím máme v postranním panelu Doporučujeme několik webů, které (podle mého názoru) stojí za to číst: Asiaskop Víta Vojty (jako protiváhu k hystericky protičínskému Sinoskopu prof. Olgy Lomové), Kudy z krize, Odchod EU a Vltava news.
Odkaz na Asiaskop tady bude vždy – ledaže by sám jeho autor proti tomu vznesl námitky. O dalších webech lze vést debatu, a samozřejmě lze další weby přidat. Uveďte návrhy.
http://www.petrzantovsky.cz
Já samozřejmě znám Novou republiku, Kosu od Vlka, Michalapetr, sk.news.front, Pravyprostor, Prvnizpravy, Aktualni.konflikty, ale ty já beru jako informační weby. Hledám weby, které mají širokou diskuzní základnu, která se tady vytvořila především kvůli Vidlákovi.
A když už jsme u Vidláka: obdivuji jeho záběr a čtivost jeho článků. Určitě má přitom na práci i něco jiného. Ale, všeho moc škodí, ono je problém den co den (kromě neděle) něco vymyslet a poslat do éteru. Takže cítím a myslím, že i on sám, že se opakuje. Interval obden by mu prospěl (musí se starat o hospodářství) a my sami to sice těžko, ale přežijeme.
urcite by som odporucil webovu stranku Petra Hampla
potom Klausovu stranku(Institut V Klausa) a pripadne Tomasa Haasa(ten uz zial nezije)
a aj Kechlibar mava vyborne veci pripadne Marketa Sichtarova a Lucie Sulovska
.
obzvlast odporucam toto
Poveste ho vejs at se houpa
https://kechlibar.net/2022/08/18/ale-honzu-poveste-na-rahno-ten-si-to-zaslouzi/
–
Škoda. Pan Kechlibar v mých odkazech nikdy nebude. Větou “ Rusáci se totiž touhle válkou dokonale odrovnali, tak dokonale, že se z toho těžko v nejbližších letech vzpamatují“ se u mě dokonale a trvale odrovnal především sám pan Kechlibar.
A stačilo tak málo, mohlo být vše, jak říkají nosorožci, v oukeji. Jen pár písmen v prvním slově té věty…
Na nem mi prislo, ze se to v nem hrozne pere… chtelo se mu neco rict… ale pohybuje se v nejakem prostredi. A tak toho moc nerekl, ackoliv se predtim vyjadroval casto a ke kdecemu.
Kechlibar rozhodně není blbec. Pokud píše tak, jak píše, ví, proč to dělá.
Jak možná víte, Kechlibar je vzděláním matematik. Jako takový nemůže neznat přínos ruských/sovětských vědců k oboru, který studoval. On by slovo „Rusák“ neměl ani pomyslet, natožpak vypustit z huby/krávesnice.
Jak říkám: on ví, co dělá. Tím hůř.
—
Nerez:
Vysoká je politika a nízký zase pudy,
tak daleko je do ráje a kousek od ostudy,
za peníze nakoupíš horký zlato do sklenice,
tvůj Bůh si staví oltář z nařachaný prkenice.
R: Za peníze vyměníš kabát s černým Petrem
a jedeš v tom pohodlně dál jak nicka hnaná větrem,
ale ať se stane, co se stane, správnej vítr vždycky vane,
říkají nám „pane“, ba ne, ba ne…
Pozor! Nikdy jsem ho za blbce neoznacil a jeho nazory ctu stejne jako predtim. Jen jsem si drze dovolil napsat svuj dojem z jeho produkce za posledni pulrok.
Pohov!
Já vám to rozhodně nepodsouvám, tak to nebylo myšleno. Pouze konstatováním, že dotyčný není blbec, podepírám svůj názor, že ví, co dělá.
Já jsem ho četl dřív a čtu i nyní, a vnímám v jeho psaní jakýsi zlom, charakterizovaný náhlou selektivní slepotou: dal se koupit, to je celé.
Ach tak… tak to ano, nejsme ve pri, snad jen v motivaci. Vy pisete „dal se koupit“, ja bych napsal „nenasel odvahu se trhnout“.
Dovolte mi odejit!
—
Vyčerpali jsme povolenou úroveň vnoření. – Můžete mít pravdu, kdo ví?
Je to jen, jak jinak, má vlastní dojmologie: kdyby šlo jen, jak píšete, o nedostatek odvahy se trhnout, jistě by šlo psát i bez nadlimitní rusofobie. Ale možná, že mně, umírněnému rusofilu, to tak jen připadá.
—
Když už odcházíte, nezapomeňte se zase vrátit 🙂
Zakladatel
Ano, mam ten dojem nejaknod doby, kdy prestal psat lehkym a poucnym perem o Nemecu, EU a asi vecech, kde mel background.
Ted jako by to psal Jasanek s maturitou.
Jsem rad ze ten zlom nepozoruju sam.
vidim to uplne stejne
Velmi spravne.
Kdysi jsem ho citaval pravidelne.
Behem kovidu uz jenom sporadicky.
Po jeho prvnich dvou clancich k Rusko-ukrajinskemu konfliktu ho ignoruji.
Muze byt chytry, vzdelany a kdesi cosi, ale jak proboha muze tvrdit, ze se jedna o neco nevyprovokovaneho, o mirumilovnych Ukrajincich, ruskych reznicich z Kramatorsku a Buci, o tom, jak rusti vojaci znasilnuji starenky i nemluvnata…
Bud je to uplny debil, a pak at si tvrdi co chce. Nebo naopak dobre vi, ze publikuje nehorazne lzi a propaguje tim odporne nacisticky ukrajinsky rezim, a tedy sam se stavi na jeho uroven.
„Muze byt chytry, vzdelany a kdesi cosi, ale jak proboha muze tvrdit, (…) o mirumilovnych Ukrajincich, ruskych reznicich z Kramatorsku a Buci, o tom, jak rusti vojaci znasilnuji starenky i nemluvnata…
To fakt napsal?
Nemohl byste mi dát odkaz nebo mě alespoň nasměrovat? Ne že bych vám nevěřil, ale paměť je občas ošidná….
Kdyz si vymalujete ,natrete ,napr. ,hajzl.
Ten pro vas je a zustane ,uzitecnej a proto dulezitej ..
Na rozdil vod tech „natrenejch“, napr. studiema..
Shodný postup s mou návštěvností jeho stránek. Myslím, že Kechlibar nemůže překročit svůj stín. Studoval a pracoval v Německu a tam nasál atmosféru.
Taky sem ten clanek nahodou zahlid ,kde ve dvou vetach tenhle infantilni ubozacek K. ,totalne zhroutil cele Rusko.
/Remote control/. Tedy s dalkovym ovladanim , jako kdyz si deti hrajou pocitacovy hry.
V dnesni prevazujici ubohosti vynika nad jine .Ja tyhle veci nectu.
Mne stacil jeden vzorek kdysi.
Clovek je pak vdecnej prirode ,ze dostal trosku mozku do hlavy.
https://casopisargument.cz/
I tady se tací najdou…
Obávám se, že Litterate a Vidlákovy kydy jsou takovými osamělými ostrůvky.
Stejně jako Vy jsem hledal další, ale nenašel.
Litterate má na pravém okraji čtyři odkazy na zajímavé či obsahově sblížené weby. „Aktuální konflitky“ si asi každý umí najít sám, ale to není diskusní, nýbrž informační web. A víc jich asi fakt není.
Příklad jako ze života.
Najde se strana, která zastává velmi rozumné hodnoty a vyjadřuje názory, které sdílé většina populace. Třeba kolem dotací, imigrace, eura a tak.
Najme se reklamka, protože jsou volby a jsou potřeba peníze. Hledají se lídři a jak to tak bývá, kdo donese 10 mega, bude jednička. A ejhle, človíček je takříkajíc za vodou, dobrý bysnys, dotace, může pustit 10 mega a chce do toho jít. Voliči na to hledí, vzpomenou si, jak ten člověk nedávno bojoval za přijetí eura, další poznamená, že dostal zakázku na cosi pro africké migranty a žmoulají lístek docela bezradně. Nikoho dalšího na lístku neznají. Nebo jo .. tuhle pan doktor, který se politikou nikdy nezabýval, ale podle reklamky to lidi táhne. Musí tam být učitelka … zašel volič ke stánku, tam byli dva brigádníci s balonky a podivín, co nevěděl, co je to ESM.
Je tohle alternativa? K čemu? Ke schematu, kde jeden mafián vede skupinu pitomců nebo ke schematu, kde jeden politický podnikatel si drží svoji suitu pevně v rukách? To už tu máme a není potřeba to pořád opakovat.
Alternativa by byla, kdyby byla založena na něčem jiném, třeba na odbornosti. TO by byla změna.
A copak by to mělo být?
Nečekané a nepředstavitelné….
Pokud to nevíte sám, pak jsem spolu s Vidlákem v háji.
Já to vím a Vidlák taky. Myslím si, že ještě nenastal ten vhodný okamžik. Co si myslí Vidlák nevím.