V dnešním textu se ještě jednou vrátím k událostem, kvůli kterým se v Brně konal sjezd Landsmanšaftu a kvůli kterým jsme také demonstrovali. Ne, nebudu se už vracet ani k prezidentské předposelltovanosti, ani k „Ich bin ein Henleiner“ Vystrčilovi, ani k ostatním kolaborantům, kteří se tetelí na to, jak budou Češi znovu lokajovat pro Čtvrtou říši a oni dostanou od svých pánečků z Berlína podobnou odměnu, jakou dostal Emanuel Moravec nebo K.H. Frank. Dnes to bude takové malé varování pro současnost.
V uplynulých dnech jsem vedl celou řadu polemik, především na téma hentoho odsunu z Brna, kdy se „zlí Češi mstili na ženách a dětech“ tím, že je zavřeli v Pohořelicích do tábora, který Němci nachystali pro své otroky a vůbec to bylo ¨hrozně necivilizované, protože němečtí muži už přece dávno padli na frontě a mstít se na ženských a dětech je poněkud kách. Vždyť to byli normální obyvatelé Brna.! Zmanipulované oběti Hitlerovy propagandy!
Víte, v uplynulých třech letech jsme se také setkali s podobnými nadlidmi, jakými byli třeba ti brněnští Němci. Ne, ani zdaleka jsme s nimi neudělali tak trpkou zkušenost, jakou s nimi tehdy udělali Češi. Například já jsem ani jednou nebyl zbit, neseděl jsem v žádném lágru, nešlo mi o život, nestál jsem před soudcem, který mě mohl poslat za katr. Neposlouchal jsem z rádia každý večer jména popravených, neviděl jsem nafintěné paničky, jak si kupují lístky do Kounicových kolejí a pak se na celé kolo ofrňují, že dnes popravili JEN tři Čechy.
Stalo se mi jen to, že jistá velmi privilegovaná kasta nadlidí o mě lhala a špinila mě s celorepublikovým dosahem. Ano, novináři to byli. Navymýšleli si toho, různé experty si zvali, aby jim potvrzovali jejich vývody, jistý Krupka o mě napsal hanopis a když jsem mu ho nade vší pochybnost vyvrátil, co myslíte, že udělal? Nic. Zpupně mi oznámil, kde je moje místo. On je přece liberální panská rasa a já jsem jen dezolát.
Stejně tak jsem si užil roční popotahování kvůli řidičáku, spoustu verbální šikany od Oganesjanova gangu, sestříhaná videa, Romana Mácu, jak lže o tom, že mě platí Rusko a nebyla žádná policie, žádná ochrana a žádné dovolání. Ne nebyl jsem jediný a nebyl jsem na tom ani zdaleka nejhůř. Stovky dalších chodí od přestupkového k přestupkovému, platí pokuty, musejí si najímat za drahé peníze právníky a přišli o kamarády i o rodinu, protože té špíny bylo příliš a nedalo se nad tím vyhrát.
Mnohokrát jsem přemýšlel, jak se to stalo, že tak kultivovaný národ jako Němci, dokázal průmyslovým způsobem vraždit své sousedy. Jak se to stalo, že bodří strýčci, kteří četli Kanta a Goetheho se během krátké doby stali takovými bestiemi? Inu, je to jednoduché – stali se nadlidmi. Mohli být bestiemi, protože to bylo beztrestné, ba dokonce se to podporovalo.
Během pár let jim ta nadčlověčí rakovina rozežrala duši. Pochybuji, že kdybyste v roce 1930 přišli za kterýmkoliv sudetským Němcem a řekli mu, že za patnáct let bude udávat Čechy za to, že si vzali z havarovaného vagonu trochu cukru a půjdou se podívat na skvělé divadlo, jak je za to střílejí do týla, nevěřil by vám. Vždyť to byl normální tatík od rodiny, který chodil v neděli do kostela a vedl své děti ke kázni a pořádku. Změnilo se jen to, že mu umožnili pýchu a beztrestnost. Nic víc nebylo zapotřebí. Všechno ostatní se už stalo samo. Z normálních sousedů se krůček po krůčku, sviňárničku po sviňárničce, stali zločinci.
A pak přišel den, kdy jejich beztrestnost skončila. Najednou už nebyli nadlidi. Přišla pomsta.
Ani nespočítám, kolikrát jsem v posledních třech letech na pomstu myslel já. Kolikrát jsem se převaloval na posteli a přemítal jsem, jaké by to bylo, kdybych já měl tu beztrestnost všech těch Krupků, Brodníčkových, Bartoníčků a dalších. Mnohokrát jsem si představoval, co bych udělal s vidlemi, kdyby všichni ti Pšenáci neměli na své straně Rakušana nebo Metnara (nehodící se škrtněte). A to o nic nešlo. Jen pár blbých videí, jen posmívání na ulici od nových nadlidí, kterým ale ještě zdaleka nebyly otevřeny dveře jako tenkrát za Dolfiho. Nešlo o život, jen o důstojnost. Přesto se v mně mnohokrát vařila krev.
Největší zázrak Druhé světové války je, že Němci po tom, co udělali, nebyli všichni bez výjimky vyvražděni do třetího kolene, jak předepisuje Starý zákon. Největší zázrak Druhé světové války je v tom, že pomsta utlačovaných byla tak malá. Nedovedu si představit, že bych v sobě našel tolik sebezapření, jaké v sobě našli naši předci, když šest let, den co den, poslouchali z rozhlasu jména zavražděných, když se museli hrbit před německými pány a poslouchat jejich řeči v hospodách, že dneska těch šajse Čechů popravili tak málo.
Nadčlověčí rakovina funguje stejně dobře za Třetí říše jako v liberální demokracii. Stačí vytvořit privilegovanou kastu. Stačí vytvořit zákony na ochranu novinářů, ale neudělat žádné zákony na ochranu před novináři. Stačí evropské hodnoty postavit na piedestal a dovolit, aby se tyto hodnoty mohly vyvyšovat nad jiné. Všechno ostatní se pak stane samo. Ti, kteří ještě před deseti lety byli naprosto normální a neměli žádný problém s jinými názory, jsou dneska militantní jak Němci v Brně v roce 1944.
Ti, kteří kdysi odhalovali korupci a hledali pravdu, jsou dneska stejnými slouhy režimu jako ti, kteří kdysi udávali lidi za to, že si udělali načerno zabíjačku. Jsou beztrestní. Posledních deset let se postupně osmělovali. Postupně zjišťovali, že jim prochází stále víc a kdyby se jejich Já před deseti lety potkalo s tím dnešním, nejspíš by se nepoznali. Dostali privilegium ničit druhým životy a postupně je to sežralo. Ani Šafr nebyl vždycky takové hovado, jako je dneska. Ani Řezníček nebyl kdysi tak zpupný a Moravec byl kdysi také normální. A dokonce, možná i ten Oganesjan byl kdysi slušný kluk.
Dnes asi ještě nepřemýšlejí o tom, že by jejich beztrestnost mohla jednou skončit. Brněnským Němcům to nedocházelo ještě týden před koncem války. To se ještě udávalo i popravovalo. Nedovedli si představit, že to vezme náhlý konec a ti, které šest let šikanovali, dusili a vraždili, budou mít příležitost jim to vrátit. Dva roky, od Stalingradu, šla fronta zpět. Dva roky se k nim odplata zvolna přibližovala. Měli dva roky na to, aby začali projevovat empatii a soucit k podlidem. Neudělali to.
Pak přišel den, kdy bylo pozdě.
V normálním světě je pomsta zpravidla o řád větší než původní křivda. Oko za oko, to není instinkt, to je už kultura. Většinu lidských dějin to chodilo tak, že se za jeden život platilo stovkami životů… až jistý Ježíš to otočil a za hříchy světa zaplatil jedním životem… Je zázrak, že to Slované přijali a neodplatili Germánům, podle prastarých instinktů.
Vy, co se tam v České televizi nebo u Lukačoviče cítíte beztrestní, jste si jistí, že se to nikdy nezmění? A vy, co na ulicích šikanujete lidi, jste si jisti, že nikdy nedojde na situaci, kdy někdo vezme spravedlnost do svých rukou? Jste si jisti, že nikdy nikdo nebude mít příležitost se vám pomstít? A kdyby ano, jste si jisti, že ti, které šikanujete, vláčíte je bahnem a lžete o nich dnem i nocí, k vám budou jednou shovívaví? Jste si jistí, že s vámi bude naloženo po křesťansku nikoliv po pohansku? Jste si jisti, že se vítr neotočí a vždycky vás ochrání henten Štít demokracie? Jste si jisti, že se Bruseli nezkrátí paže? Jste si jisti, že vždycky budou policajti, kteří vám budou dělat ochranku?
Brněnští Němci si svou beztrestností byli jisti ještě v době, kdy už slyšeli dunět děla Rodiona Malinovského… a pak už neměli žádnou možnost s tím něco dělat. Jen si mohli ještě založit Landsmanšaft a doufat, že za osmdesát let Češi ztratí bdělost. Neudělejte stejnou chybu, liberálové! Lidí, kterým jste zničili život, je už docela hodně a pořád jich přibývá. Jste si jisti, že k vám jednou budou shovívaví? Jste si jisti, že nepřevládnou dávné instinkty?
__________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Vaše podpora bude do poslední koruny využita pro projekt „Vidlákovny“ . Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
Oprava Daně,
Před Ježíš existoval Chamurapiho zákoník.
Oko za oko, zub za zub.
Jako malému žačku na základce mi to přišlo kruté.
Dnes jako zralému člověku, mi to přijde velmi moudré u toho lidsky možného. ( S výjimkou Krista… Ale toho nás většina nedosahuje…)
Napsal’s to moc hezky, Vidláku. Možná jsi ale mohl připomenout i Mňačka a jeho „Jak chutná moc“. Je to na stejné téma, jen z pozdější doby.
Nazval bych to „Vidlák flozofem“.
Vlastně filosofem – nás to jestě učili se s.
Vite, moje babička byla Žofie, ale dědeček, znalý řečtiny a latiny, jí celý život říkal Sofie. Takže vím, co tam ta druhá půlka slova znamená.
Ta největší zvěrstva se dějí pod nejušlechtilejšími pohnutkami.
Na to nesmíte zapomínat. Oni se vlastně nikdy necítili ani dnes se necítí nadlidmi. Oni „jen“ zachraňují svět, který znají. Nacisté to měli přímo vepsané ve své ideologii, že jdou zachraňovat lidstvo před degenerací způsobenou existencí méněcenných ras. Jinak by ty normální strejdy a kluky nikdy nepřiměli k tomu, aby páchali taková zvěrstva.
To samé platí (naštěstí ne v tak brutální podobě) i dnes. Všichni ti Šafrové, Brodníčkové, Řezníčci, Moravcové, Foltýni a další ve svých očích zachraňují „nejlepší ze všech možných světů“ a hluboce by se urazili, kdybyste jim do tváře vmetl, že se chovají jako nadlidi. Oni se tak rozhodně necítí. Oni jen – podobně jako inkvizitoři – očišťují svět od nenapravielných hříšníků.
Oganesjan je nájemná síla, ten to dělá pro prachy. Takoví tady byli i za Protektorátu.
Přesně tohle označuje slovo DOBROSER. Bohužel tam z toho to dobro příliš vyčnívá a význam slova změkčuje, nicméně tu jejich aktivitu vystihuje dokonale.
Serou dobro ….
Na Prahu je v rozpisu cílů namířen jeden Oriešnik. Nějaký podnik/kancelář poblíž hlavního nádraží. A druhý na nějaku fabriku, která dodává snad motory do ukrajinských dronů.
No, co se dá dělat, pomáháme Ukrajině a Rusovi se to hrubě nelíbí.
A PePa 107 veřejně vyzývá NATO, aby na Rusko přitlačilo víc, že jiné řeči než síle nerozumí.
Evropa se chystá na válku s Ruskem. Jak dopadl Napoleon a Hitler si už asi nepamatuje.
===
Ukrajina vybombardovala internát školy probudoucí učitelky v mateřských školách. Dvacet jedna mrtvá holka. 14-18 let. A EU se dnes pohoršuje, že Rusko vybombardovalo nějaké sklady, letiště a fabriky v Kyjevě. Dva mrtví…
Ne AI, ale militantní libtardi se snaží vyvolat apokalypsu. Je to ale asi v Homo Sapiens obecně. Geny…
===
Večer si obvykle přečtu článeček od Daniela, někdy souhlasím, někdy moc ne. Ale rozhodl jsem se, že napíšu jenom jednu poznámku (nebo žádnou) a už nebudu další diskuzi číst. Ničí mi náladu ta všudypřítomná nenávist mezi lidmi. Nesmyslná.
Ani ti lvi v Africe neloví antilopy, když nemají hlad. A antilopy to poznají a klidně se pasou. Není to o nenávisti ale o dravcích a jejich potravě. Příroda.
===
Viděl jsem video ze safari (před dobou počítači generovanými pseudorealistickými videi) jak gepard chránil mládě antilopy před lvy a raději ho opatrně vytáhl na strom. Jak ta příhoda skončila nevím, video dál nepokračovalo. Asi o byla gepardice a to antilopí mládě v ní probudilo mateřské instinkty. Možná ho nakonec sežrala, co já vím. My taky jíme maso z kraviček, telátek a prasátek – ale nemusíme je proto nenávidět.
PePa začíná vyšilovat ze své zrady. Jiní před ním si vzali provaz a pověsili se sami. Nepotřebovali k tomu vzít s sebou nevinné oběti.
Nadlidí je tolik, že se nakonec požerou sami. Stačí se dívat.
„Vy dobře víte, jak šli komunisti církvím po krku“
Už podruhé se ptám jak?
Tím, že udělali z římskokatolického kněze Josefa Plojhara dlouholetého (20 let) ministra?
Tím, že politické zastoupení římskokatolické církve bylo 41 let nedílnou součástí všech vlád spolu s komunisty?
To jim teda šli stráááášně po krku.
Antikomunismus je jako nemoc šílených krav.
Vyžere ti díry do mozku.
A Josef Plojhar nebyl v Pacem In Terris ?
Nevím, spíš ne?
Po roce 1918 byly vztahy s Vatikánem na bodu mrazu.
Normalizovat se začaly až před 1989.
Encykliku Pacem in terris papež vydal 1963, antikomunistická nenávist k ní je až pozdějšího data.
https://www.vatican.va/content/john-xxiii/en/encyclicals/documents/hf_j-xxiii_enc_11041963_pacem.html
Rozumím, vy nevíte co bylo Pacem In Terris, ale komentujete stav církve za minulého režimu. Zkusil bych si o tom něco zjistit.
Ale no tak…
Sdružení Pacem in terris bylo založeno až v roce 1971, takže členem nebyl.
https://spcp.prf.cuni.cz/dokument/pacem.htm
Mimochodem, po převratu byl ministrem jen jeden římskokatolický kněz – Petr Piťha.
Necelé dva roky.
Lidovci dokonce strávili tři roky (2010-2013) mimo parlament
To si cíkev oproti socialismu moc nepolepšila, ne?
Jako agnostický ateista tvrdím, že člověk Pitha je slušným člověkem. Na rozdíl od dr. Solferna Halíka.
Ale tak zase … že byli katolíci napůl v ilegalitě až do 89, to je fakt. Nutnost státního souhlasu pro kněze až do 89, o padesátkových přepadech klášterů nehovoře. A argumentace Plojharem a „politickým zastoupením římskokatolické církve spolu s komunisty“, tak to je předpokládám jen neznalost. Jako argumentace Háchou – dyť ty Češi si vládli sami a vlastně to tak chtěli. Pacem in terris skutečně nebyl ekvivalent římskokatolické církve. Stejně jako Vystrčil, Pávek nebo Cilhář z iděsu nejsou ekvivalentem české společnosti.
Padesátkové přepady klášterů se musely odehrát se souhlasem politického zastoupení církve ve vládě – tj. lidovců.
Je zaujímavé, že za hrozného útlaku katolíckej cirkvi za socializmu, bolo v kostoloch pomerne dosť veriacich. Zato za liberálnej demokracie kostoly viac-menej zívajú prázdnotou. Ešteže nemecká katolícka cirkev našla riešenie – bude v prázdnych kostoloch požehnávať homosexuálne páry. Ktovie, ako by to dopadlo, keby teraz Hospodin prikázal Lótovi nájsť medzi nemeckými biskupmi aspoň desať spravodlivých. Obávam sa, že by asi značne utrpeli nebeské strategické rezervy ohňa a síry.
Celý nedorozumění vychází z toho, že římskokatolická církev není nějaký monolit.
Nebyla za Masaryka, nebyla za socialismu a není ani po převratu.
Vždy měla proud prorežimní i protirežimní, ať už byl režim jakýkoliv.
Proud, který převládal za socialismu byl, jaký byl.
Ten, který převládá dnes taky je, jaký je (lidovci, Halík…).
Zploštit to na „komunisti šli církvím po krku“ je od Čmouda nesmysl.
Komunisti části církve potlačovali, jiné části podporovali.
Sama církev byla rozpolcená a frakce bojovaly ostře proti sobě.
Velmi ostře – akce proti klášterům musela odsouhlasit alespoň část tehdejší lidovecké reprezentace.
Příležitost dělá zloděje. Příležitost udělala z Šafra, Řezníčka, Moravce a spol. libtardy.
„Oko za oko, zub za zub“, nejstarší zachycení talionu je v Chammurapiho zákoníku.
Lex talionis, jus talionis, talion je archaická právní zásada, podle které má být míra odplaty stejná jako škoda způsobená poškozenému. Tato právní zásada konkretizující právo na odplatu se zřejmě vyvinula v prvopočátcích všech národních právních zásad.
V západním světě původní podoba talionu vymizela, nicméně se tak říkalo na něho navazujícími vesměs již státem prováděnými tresty, které obsahovaly symboliky trestného činu (upálení žháře, vytrhnutí jazyka rouhači ap.), západní svět vesměs opustil i tyto odstrašující tresty a začal uplatňovat výchovné tresty. O tom, že princip talionu není mrtvý, svědčí známý výrok Mahátmá Gándhího: „Oko za oko a celý svět bude slepý“.
………………………………..
Odplata tedy nemá být o řád větší než původní křivda.
S článkem souhlasím. Že se Pšenák a spol. neustále někde objevují a jsou i zatýkání a pak rychle propouštění, ukazuje na státní mašinérii. Někdo hodně vlivný zdvihá telefon a tyhle swině jsou puštěné bez trestu.
Co se týče Němců je to v nich jak v koze a klid nebude.
Lex talionis, jus talionis? Obávám se, že pokud proporcionalita za Heydricha byly Lidice, Ležáky, Plamínková, Vančura a tisíce dalších obětí, pak odsun Sudeťáků po válce byl podle mého veden v rukavičkách.
Ghandi zase kecal , zlocinec spacha zlocin ,tak se potresta. A dalsim zlocincum pro vystrahu ,aby je presla chut..A svet je zase lepsi misto pro zivot lidi ,deti a rodin.
Loutka byla z vyssi kasty..
Vím, jaké to je, když na vás příslušníci VB řvou, že jste jim celou služebnu zasral od krve. Vím, jaké to je, když deset let po sametovce si předsedkyně soudu špitá na chodbě se stranou žalujíící, oba se znají ze schůzí strany, jak to navléknout, aby bylo dosaženo žádoucího výsledku. Vím, jak to vypadá, když na vesnici vybublají křivdy z ’68 padesát let poté. Osobně jsem viděl, jak vznikala různé porevoluční lokální impéria. Žiju mezi lidmi.
Je žádoucí poučit se a nepřipustit zlo znovu. Ale nenávist ani pomsta není cesta, ubíjí všechny zúčastněné. Více k tématu nic nemám.
Dnes ten nejlepší článek který mě naprosto mluví z duše . Velká poklona Vidláku.
Ony případy vraždění nebyly pomstou utlačovaných. Bylo to jednání lidských zrůd, stejných jako těch na druhé straně.
Jednání přeběhlíků na poslední chvíli jako byl Pazůr, kolaborantů a psychopatů. Náhlých revolucionářů, rabovacích gard.
Byly to činy, které nebylo možno označit za „spravedlivou pomstu“. Někteří byli odsouzeni, jako Pazůr. Pak omilostněni a stali se součástí komunistického establishmentu spolu s vybranými nacistickými vrahy. A další, kteří se toho účastnili se tím nechlubili. Proč? Dobře věděli, že by se neobhájili. To nebyli mstitelé vykonávající pomstu na vrazích, udavačích, na těch kteří měli na svědomí zničené lidské životy. To byl lidský sajrajt, který je všudypřítomný v každé generaci. Jen někdy dostane lepší příležitost se projevit.
Vidím podobně. Říkám si:
Jste sociopat (Pazúr, PePa) – relativně v pohodě přežijete každý režim. Každý režim totiž potřebuje lidi na špinavou práci. Proto se z nácků stávají konfidenti komančů, z bolševika demokrat a z demokratů náckové.
Jste průměrný člověk – největší průseráři – od těch, co to zvládnou (od švejkování po hrdiny), až po ty, kteří to nedaj (oběti, odsunutí).
Jste nadprůměrně inteligentní jedinec s vlivem (třeba Beneš) – a tady se dostávám k zajímavému cvičení, když si představuju, jak bych se zachoval – jako vítěz, vychovaný v zásadách „sláva vítězům, čest poraženým“? Nebo bych si řekl – historie mě sice možná odsoudí, ale pro danou historickou situaci , nebo-li „okno příležitosti“ (konkrétně třeba stran sudeťáků) vyřeším problém genocidou? Není člověk, není problém.
Můžem odsuzovat třeba Turka za genocidu Arménů, ale… problem solved.
Dnes je u nás zcela běžné, že se nikdo nediví podvodům a lžím. Lež dnes dokonce dokáže víc než pravda. Libtardi to vědí. Většinou to dokonce obdivují a praktikují.
Dnes je pro libtardy běžné šidit, nedržet slovo, krást ve velkém a podvádět kdykoliv, kdekoliv, kohokoliv. A funguje to zcela beztrestně. A funguje to beztrestně proto, ze ti poškození, ošizení, obelhaní, okradení a ponižovaní jsou za všech okolností natolik dobrosrdeční, že navzdory tomu všemu, navzdory útrapám, navzdory ústrkům od všech těch povýšených, útočníků a bezcitných grázlů a navzdory logice jsou trpělivi, neusilují o radikální změnu, myslí si své a neublíží.
Jestli to nebude tím, že to, že se nikdo nediví podvodům a lžím, bylo zcela běžné po celou historii lidstva,
Dnes libtardi, dříve buržoazie, měšťané, feudálové, kněží, Římané, samurajové, emírové, pašové, patriciové…
Němci jako bodří strýci a normální tatíci od rodin? Kde se potom vzala animozita v historii mezi Čechy a Germány?
Stačilo dvanáct let třetí říše…
Ona ta animozita začala po r. 1918, kdy němečtí Češi ztratili svůj jazyk (proti češtině a slovenštině byla němčina velmi upozaděna), kterým mluvili stovky let. Stali se trpěnou menšinou a proto pošilhávali po velkém Německu.
To nic nemění na faktu, že události WW2 smazaly jakékoli ohledy a nejlepší, co by mohli němečtí pamětníci a jejich potomci udělat, je mlčet.
menšiny v ČSR měly VŠECHNA práva – přes zástupce v parlamentu, vlastní noviny až po jazykové uspořádání. Dokonce i na bankovkách byl název dané částky psán ve všech jazycích menšin. A právě proto, byli němci vystěhováni po 2.světové. Československá vláda na rozvoj německy mluvících částí dokonce dotovala vyšší částky, než které šly na rozvoj kultury české. To oni svou nenasytností, povýšeností,nenávistí vůči všemu českému a přehlížením všech pozitiv, která za první republiky byla. Měli se lépe než v Německu a stejně naše vláda mohla dělat ústupky jak chtěla, stejně nikdy sudetáci nebyli spokojení. Zničili náš sen, a proto byli po zásluze odsunuti. Plně souhlasím s prezidentem Benešem.
Mýlíte se. Postavení němčiny za RU a za ČSR bylo výrazně odlišné a bylo vnímáno jako silné zhoršení práv. ČSR měla být trojjazyčnou zemí a na nějaký československý jazyk se vykvajznout.
Přečtěte si docela hezkou diplomku: https://naos-be.zcu.cz/server/api/core/bitstreams/d7063d10-61d3-4863-bdb9-c0652aad6b60/content
Odsunem Němců si nejvíc ublížila ČSR sama sobě, nicméně odsun sám byl legální, legitimní, pochopitelný, zasloužený a ospravedlněný předchozími zvěrstvy.
Já seru na nějakou angažovanou diplomku. Já sdílím pouze holá fakta. A ČSR si odsunem těch bastardů neublížila. Naopak, zbavila se páté kolony, která by to tady zkoušela rozesírat dál. Němci můžou být rádi, že se odsud všichni nevrátili v igelitových pytlích.
Serte.
Můžeš koně dovést až k řece, ale napít se musí sám.
Srovnávat vodu, nutnou životní potřebu, s vylhanou aktivisticky angažovanou diplomkou už je fakt slušná demagogie.
Vznik první ČSR – kvalitní vědecká práce už podle názvosloví, že ?
Nijak se neublížilo Československu, ba naopak byla to ta nejlepší věc po 2.světové válce. Stačil rozchod se Slovenskem, být tu Němci, rozeštvali by nás stejně jako za 2.světové války.
A zabíjeli by zase.
Nějaká diplomka, která vychází z nového pojetí výkladu, je k smíchu.
Kecy,kecy ,okolo , vysvetli to nase ublizeni , nemohli zvopakovat dalsi Lidice na nas ..
Staletí předtím to bylo o vzájemném respektu?
👍 🎯 1️⃣⭐
Tisíciletá historie soužití a boj o středoevropský prostor.
Germáni mají militarismus a dominanci v genech.
Zde hned po únoru 1948.
V ideologii vrchnosti nedotknutelných: Rozeštvi a zotročuj!
Skuteční pachatelé; košer banksteři
Němci byli užitečnými idioty jejich lstivých hrátek, také podle Starého zákona, Tory: Vyhubíš pronárody jako klaté.
Diskutující Občan loni napsal:
„Pokud yb se v každé hospodě, na každém náměstí, v každé práci a taky doma hovořilo o SKUTEČNÝCH příčinách a důvodech války, pak by ti pazgřivci přišli o reálnou moc. Je to stejné jako s představením kouzelníka – zájem by byl minimální, pokud by všichni věděli, jaké triky používá.
Další věc je, že pokud by se v celé společnosti začalo hovořit o tom, že každý válečný štváč bude postaven před Norimberk II, byť lokální, pak by ti chytřejší začali i brzdit ve své horlivosti.
Ovládají nás médií a rozdělováním, proti tomu je třeba napnout síly.“
Ano.
Tady se ale dostáváme na tenký led, že…
Takže – sice bych se mohl ptát: japato, že stát x-krát menší než ČR má omotaného kolem prstu nejen každého druhého hurvínka, ale zejména samotného capo di tutti capi – prezidenta USA (ať už je tam kdokoliv)? Ale raději se neptám…
A co na to Chabad Lubavitch?
Nerad bych z toho dělal zkratku, ale zvažme zda se nám ta civilizovanost, tys kamenem – já chlebem, od té II. Světové války po Sametovou, tak moc vyplatila?
IMHO:Nevyplatila.
Žádné reparace jsme nedostali, a ani by nemohly nahradit tolik skvělých a proto zabitých Čechů.
Témeř žádný s komunistických lumpů nebyl odsouzen, a ani nikdo z “revolučních podnikatelů” či politiků nezaplatil za privatizaci a jiné megarozkrádačky. Ve státě nám už témeř nic nepatří a snad všechny společenské trendy směřují k národní tragédii.
Napotřetí bysme se měli poučit, a vzít to Starozákonně, kdy se odveta zapíše do genů těch mála přešivších gaunerů…
Možná tím nedosáhneme spravedlnosti, ale alespoň nebudeme za blbce a zas a znovu těmi hejly k oškubání.
Říká se, buď opatrný, co si přeješ, může se ti to splnit.
Jak může dopadnout rozdmýchávání společenské nenávisti v situaci, kdy strany jasně eurofederalizační dohromady se stranami mírného pokroku v mezích zákona, tedy vesměs proevropské, prounijní, prokapitalistické, mají na své straně 90% voličů?
Řekl bych, že ten poměr je vyrovnanější. Ale klíčové je, že pokud přistoupíme na dělení my/oni, tak oni již tu nemilosrdnost, snahu o rozkulačení a a obecně považování nás za dezoláty , svině, prostě “mukly” – MUže Určené k Likvidaci, tak nějak ve svém program mají nastavenou standardně a jsme to my, kdo nastavujeme druhou tvář – a považuje se to také za standard.
O rozdělování a odvetě píšete vy. Poměr vyrovnanější není, v podstatě jde o voliče Stačilo/KSČM a valnou část (2/3) voličů SPD.
Jinak já nepatřím mezi „dezoláty“. V něčem se s vámi shodnu, ale v zásadní věci (nedotknutelnost soukromého majetku a svoboda podnikání) nikoliv.
Nicméně SPD měla můj hlas. Příště ho budou mít Motoristé. Asi.
Já jsem jednoznačně pro zdrženlivost a odpuštění, protože vendety nemají konec. Proto mě sudeťáci tak serou. Zůstali naživu a to je víc, než si zasloužili a oni místo aby to pokorně přijali, snaží se zase nastolit stav, který byl předtím, než jsme jim odpustili 300 tisíc mrtvých.
Ale rozhodně souhlasím s tím, že při příští změně větru to zřejmě sametové nebude. Oganesjanové se postarali, aby nějaká krev tekla.
Vidlák: To proto že jsi slušný člověk, křesťan, a přesto všechno cos zažil, sis uchoval ideály. A popravdě, i přes vyšší mravní princip, surový zločin je pořád zločin i na tom, kdo si ho “zasloužil”, a slušného člověka bude vina z pomsty pronásledovat, tím spíš, že nezasáhne jen viníka…
Pomsta ničí mstitele.
Ale: někdy je potřeba ukázat, že živnost postavená na ničení životů druhých, musí vést ke zničení toho kdo ji provozuje i pro výstrahu možným následovníkům (a že jich třeba na HeroHero je pěkných pár tisíc). A td.
Přesně tak. Vždy jsou i lidé, kteří bez Damoklova meče nad sebou slušní nebudou.
Ještě poměrně nedávno jsem Vidlákovi vyčítal, že se neumí a nechce politicky chopit témy, co bude se společností, kde díky AI a robotice ztratí práce jako taková hodnotu. Vynikající komentátor Cháb taky krčí rameny že se v tomto nic neděje – a čas na přípravu se krátí, více jak 10 – 15 let nemáme (Vidlák že 20 🙂 ), takže tento úkol padne na ty politiky, které známe a o kterých víme svoje. Co dokáží ? Tam je zdroj toho příštího rozkladu, nejen materiálního, ale hlavně morálního. Průměrný člověk, byť nějak jakž takž živený systémem, přijde o pocit užitečnosti, seberealizaci. Jak mu bránit v destruktivně aktivistickém chování ? Jak zabránit ostře kastovnímu rozdělení společnosti ? Kdosi mi v uplynulých dnech vyčítal že jsem fašista, když vidím v tomto krátkou cestu k nutné tuhé digitální totalitě jako uspořádání společnosti – ale samozřejmě žádnou vlastní pozitivnější vizi nepředložil. Ti tzv. liberálové co se dneska cítí silní, se pak budou chovat jako divá zvěř – Oganesjan je jen první vlašťovka. Budou hledat vinníky. A zkusí se postavit na čelo davům hledajícím vinníky.
„Poslušně hlásím, pane feldkurát,“ poznamenal Švejk, „že je to hotovej nezmar, jako nějakej Boušek z Libně. Vosumnáctkrát za večer ho vyhodili od ,Exnerů’, a vždycky se jim tam vrátil, že tam zapomněl fajfku. Lez jim tam voknem, dveřma, z kuchyně, přes zeď do lokálu, přes sklep do výčepu a byl by se spustil snad komínem, kdyby ho byli hasiči nesundali se střechy. Takovej byl vytrvalej, že by se moh stát ministrem nebo poslancem.
👍 🤣 🎯 1️⃣⭐ 😂 🥇 🏆
Konstatování není výčitka.
To jsem zvědav, zda najdou vinníky 🤣 😂 🤡 🥳 🤪
Člověk by čekal, že ta AI bude umět alespoň zkontrolovat pravopis, když nevloží novou myšlenku.
I já, ale zřejmě ani to nezvládne.
Osobně souhlasím, že AI změní svět, aji těch 10 – 15 let bych odhadoval. A proto s Vámi nesouhlasím v kritice Vidláka, že tohle téma politicky neuchopil. Historie nás učí, že politicky to bude možno uchopit, až když se to stane, dříve ne (viz např. nyní migrace, dříve 2. průmyslová revoluce – přechod od páry k elektrifikaci – vznik nových stran). Vizionáři, kteří to vidí už (jako Verne kdysi?) nedělaj politiku.
Už jen pár dalších poznámek:
Jak zabránit ostře kastovnímu rozdělení společnosti ? Nezabráníme, vždy bylo. Pár desítek let komunismu/socialismu, kdy jsme si byli téměř rovni byla výjimka.
Tuhá digitální totalita? Jedno jaká, totalita přijde. Digitální, 15-minutová, šumák jak ji nazveme, historie se točí ve spirále.
Liberálové se budou chovat jako divá zvěř? Nebudou. „Divá zvěř“ budou ti noví – což samozřejmě nevylučuje, že Oganesjan bude mezi nimi. A zkusí se postavit na čelo davům hledajícím viníky 🙂
Asi tak.
Dyť říkám, už ho za to nekritizuju, byť mohl zkusit ohromeným Pirátům tímto vypálit alespoň kousek jejich rybníku, otázka ale zní, nakolik i mezi mladými toto téma blízké nepředvidatelné budoucnosti rezonuje. Zde, v této vidlácké bublině to řeší pár nejaktivnějších jednozávitníků zlobným popíračstvím a jejich sen je vůbec o tom neslyšet. Jak se k tomu staví mediánově průměrní mladí, zda je to pro ně lowkey nebo highkey 🙂 , to fakt nevím. Kam to povede když cena daného člověka na trhu práce – pokud to ještě vůbec bude možné tak nazvat – poklesne na nulu ? Už byl v minulosti nejeden pokus o politickou stratifikaci. Třeba ve Skotsku do roku 1832 majetkový census pro voliče.
Volební právo nebylo přímo podle počtu oken, ale podle hodnoty a typu nemovitosti či výše příjmu z půdy. Prakticky to znamenalo, že volit mohli jen lidé s poměrně velkým majetkem — často vlastníci větších domů. V některých městech a volebních obvodech existovala velmi specifická lokální pravidla, takže se mohlo stát, že dům s určitým počtem oken byl považován za dostatečně „hodnotný“ pro volební kvalifikaci. Kdo bude v AI centristické společnosti tím novým voličem ? Ta malá část lidí která bude buď extémně odborná, nebo implantovaná neuroimplantáty a tedy součástí AI struktury, nebo ti co budou dávat lidskou interakci tam kde bude potřebná (opatrovatelé malých dětí, starých, herci, umělci…) ? Umíme si představit, že o tom bude rozhodovat ješte zachovalá Pekarová, Kolář ml., nebo Feri, u kterého si umím představit že mu dnešní prcečkaření uznají za „odpracované“ ? 🙂
Marně se snažíš. Slyší ale nenaslouchají. Natož aby přemýšleli. Řvou Ukřižuj! a vyhlížejí Piláta aby Tě vydal na smrt.
V normálním světě je pomsta zpravidla o řád větší než původní křivda.
Naštěstí ne. Kdyby tomu tak bylo, lidstvo by se vzájemně vyhubilo. Nedovedu si vybavit delší dobu fungující státní uspořádání, režim, který by někomu neukřivdil. Aby svět fungoval, musí být pomsta o něco menší než původní křivda, tedy občas odpouštět. Ne nadmíru, aby to neprovokovalo další zločunčata, ale trochu.
Ostatně o mylnosti vendetty už vědí v Itálii i na Korsice.
Mimochodem, tohle je jeden z důvodů, proč nelze smířit KSČM/Stačilo (nebo zdejší bublinu) s církví. Církev hledá mosty, styčné body, komunikační platformu, nastavuje druhou tvář. Zdejší bublina všechny a všechno znevažuje, kritizuje, zkráta hejtí. Místo respektovaného (ideálně názorového) protivníka tu jsou lib/re-tardi, Brusele, dementi, degeneráti. A jak někdo z vlastních hraje na méně konfrontační notu, dostane to od ultras sežrat. 🙂
O té církvi, to tak leda haha…
Máte to s tou církví trošku pomotané. Církev za ty roky předvedla, jak ty si ty styčné body představuje. Druhou tvář nastavuje, ale ne tu svoji.
Moc pěkný článek Vidláku, děkuji.
Jen dodám, že zkušenosti se sametovostí naší barevné revoluce podle mého silně snižují pravděpodobnost schovívavosti při příštím převratu.
Když mě skopčáci v pátek v debatách u „Dlouhých stolů“ u Jošta tlačili do kouta řečmi o kolektivní vině a nevinných Německých obětech, tak jsem jim připomněl že se bavíme o časech, kdy i spojenci z VB a USA ve velkém bombardovali Německá města v jehož důsledku zemřelo velké množství Německých civilistů.
V tu ránu zpravidla debata skončila, protože na to neměli co říci .
Nejhorší debaty však byly s vymytými Čechy. Ten tlak, omluvme se, nic nám to neudělá a pak budou ty vztahy lepší, pán Posselt vede jen folklorní kroužek, který nás chce obohatit jinakostí, žádné požadavky nemají, vždyť je vyhodily ze stanov a nakonec zavolali policii na pana s transparentem, že se jim zdálo, že slovo Posselt má vyvedené ve stylizovaných halových křížích. Nakonec jsem šla raději pryč a těch německých babiček, co tam byly, mně bylo docela líto, že byly zase zneužity k politickým cílům.
Vymytý Čech = zrádce a kolaborant
Ano, nejsmutnější pak bylo, když se dotyčný / dotyčná s vygumovaným mozkem propagandou představil jako kantor a nebo student pedagogické fakulty. To pak zabolelo i u srdce . . .
Jinak pozor, nebyly všechny přítomné německé babičky jen zneužitý nástroj propagandy, některé měly ten nacismus v sobě jak v koze.
Příkladně když jsem stál se svým transparentem vedle kostela, tak některé Německé „dámy v letech“ na mě gestikulovaly po Topolánkovsku, že jsem jednička.
Na druhou stranu v jednom případě se mi zase jeden přítomný Skopčák, po naší debatě omluvil, že mu přišla nabídka na bezplatný zájezd do Čech, do původní domoviny rodičů, tak že vzal syna a jel. Že nevěděl, jak to my vnímáme a děkoval mi za vysvětlení našeho pohledu.
bezplatný zájezd do Čech – klasická libtardí technika, jak množit své zástupy na sledovaných akcích.
Nepište přídavná jména typu „německý“ s velkými písmeny. Není to pravopisně správně. Nemyslím si, že musíme germánské chudé duchem v tomhle napodobovat, že pro jistotu píšou každé druhé slovo s velkým písmenem na začátku.
Pročpak asi komunisté udělali koncem čtyřicátých a začátkem padesátých let, co udělali. Ve skutečnosti neudělali nic jiného, než třeba to, co udělali Habsburkové po roce 1620. Jen nerozpoutali desetiletí trvající válku, která měla na svědomí se vším přidruženým už tehdy nějaké ty miliony lidí. Ale zatímco Habsburkům by dodnes někteří z liberastů lezli do análního otvoru, například natáčením dementních seriálů o blbce Marii Terezii a jiných degenerátech, a všechno se bere, že to je historie a že to tak vlastně mělo být, u komunistů jsou mnohem méně hrozné činy brány za největší zlo a zvěrstva historie. No tak určitě.
Na Prahu a okolí bylo v 50. letech zaměřeno cca 70 západních jaderných hlavic.
Ano, ten západní tlak byl šílený.
Na Prahu je v rozpisu cílů namířen jeden Oriešnik. Nějaký podnik/kancelář poblíž hlavního nádraží. A druhý na nějaku fabriku, která dodává snad motory do ukrajinských dronů.
No, co se dá dělat, pomáháme Ukrajině a Rusovi se to hrubě nelíbí.
A PePa 107 veřejně vyzývá NATO, aby na Rusko přitlačilo víc, že jiné řeči než síle nerozumí.
Evropa se chystá na válku s Ruskem. Jak dopadl Napoleon a Hitler si už asi nepammatují.
===
Ukrajina vybombardovala internát školy probudoucí učitelky v mateřských školách. Dvacet jedna mrtvá holka. 14-18 let. A EU se dnes pohoršuje, že Rusko vybombardovalo nějaké sklady, letiště a fabriky v Kyjevě. Dva mrtví…
Ne AI, ale militantní libtardi se snaží vyvolat apokalypsu. Je to ale asi v Homo Sapiens obecně. Geny…
===
Večer si obvykle přečtu článeček od Daniela, někdy souhlasím, někdy moc ne. Ale rozhodl jsem se, že napíšu jenom jednu poznámku (nebo žádnou) a už nebudu další diskuzi číst. Ničí mi náladu ta všudypřítomná nenávist mezi lidmi. Nesmyslná.
Ani ti lvi v Africe neloví antilopy, když nemají hlad. A antilopy to poznají a klidně se pasou. Není to o nenávisti ale o dravcích a jejich potravě. Příroda.
===
Viděl jsem video ze safari (před dobou počítači generovanými pseudorealistickými videi) jak gepard chránil mládě antilopy před lvy a raději ho opatrně vytáhl na strom. Jak ta příhoda skončila nevím, video dál nepokračovalo. Asi o byla gepardice a to antilopí mládě v ní probudilo mateřské instinkty. Možná ho nakonec sežrala, co já vím. My taky jíme maso z kraviček, telátek a prasátek – ale nemusíme je proto nenávidět.
to byly hlavice psi, ty na lidi nejdou
Re: tdx
Ano. Bez výhrad. Je jen třeba vyletět dostatečně vysoko. Aby bylo vidět.
Vysoko nad lesy nad poli,
létají orli a sokoli….