23 listopadu, 2024

Lze obhájit genocidu?

Caitlin Johnstoneová se omlouvá předem, pokud z ní tento článek udělá v něčích očích přívrženkyni teroristů, ale podle jejího skromného názoru jsou genocidní masakry špatné. Je zvláštní, že postoje, které odsuzují genocidu, se musí obhajovat, zatímco její příznivci mají podporu mainstreamových i většiny alternativních médií. Zatímco doma má Netanjahuova vláda rekordně nízkou podporu, v Evropě má mnoho až fanatických přívrženců. Je škoda, že mnoho těch, kteří věří a vědí, že masová imigrace do Evropy znamená ohrožení, propadli nenávisti ke všemu muslimskému až do té míry, že jsou schopni obhajovat zabíjení civilistů s tím, že si za to mohou sami. Nedohlédnou, že nekritická podpora Izraele povede k ještě většímu přílivu uprchlíků než předchozí proxy US války „o zdroje a vliv“.

 Caitlin Jonstoneová píše dnes na Substacku:

„Izraeli a jeho spojencům toho hodně projde s tím, že vše propagují jako „válku“. To ale není válka. Izrael odpaluje a shazuje technologicky vyspělé vojenské výbušniny na civilní budovy v obrovském koncentračním táboře, zatímco Hamás opětuje palbu oslavovanými ohňostroji, které způsobují především škody na majetku. To není válka, to je masakr.

Byla jsem naštvaná, když jsem viděla, že Izrael zabil až sedm tisíc lidí při své bombardovací kampani v Gaze, ale pak mi jeden opravdu chytrý obhájce Izraele řekl, že Hamás tato čísla možná přehání a možná je to spíš čtyři tisíce, takže teď si myslím, že je to v pořádku.

Jaký druh člověka s pudinkem místo mozku se může dívat na satelitní snímky škod způsobených izraelskými nálety a věřit, že Gaza lže o svém počtu obětí?

Podívejte se, je to velmi jednoduché: pokud vaše slova znějí „necílíme na civilisty, ale na Hamás“, ale vaše činy ukazují, že vedete obléhací proti válku civilnímu obyvatelstvu a kobercovým bombardováním děláte z celých městských bloků sutiny, pak ve skutečnosti necílíte na Hamás.

Debata Izrael-Palestina je velmi komplikovaná, matoucí, velmi nuancovaná debata mezi těmi, kteří si myslí, že vraždit tisíce dětí je v pořádku, a těmi, kteří to nemyslí.

Jde o velmi komplikovaný genocidní masakr. Nejsložitější genocidní masakr v historii genocidních masakrů. Tento genocidní masakr má dvě strany. Tento genocidní masakr vyžaduje nuance.

Normální člověk: Izrael zabíjí děti po tisících, když o tom mluvíme.

Nenormální osoba: PROČ NEODSOUZUJETE HAMÁS?

Apologeti Izraele jsou nejhorší. Absolutně nejhorší. V průběhu let jsem se střetla s nesčetnými politickými frakcemi a nikdy jsem se nesetkala se skupinou tak hluboce morálně zkrachovalou a psychicky zdeformovanou. Jsou tak hrozní, že jejich omluvy ve skutečnosti poškozují obraz Izraele. Nic vás neujistí o morální správnosti vašeho odporu vůči Izraeli rychleji než online interakce s apologety Izraele.

Stále mě překvapuje, že obhájci Izraele stále očekávají, že budou bráni vážně. Izrael masakruje děti po tisících a mění Gazu v trosky a oni stále očekávají, že jim budete vnímavě naslouchat, když hájí jeho činy. Vlastně to začíná být morbidně fascinující.

Za starých časů vražední násilníci prostě obsadili zemi, kterou chtěli, a zabili každého, kdo se je pokusil zastavit. To se děje i dnes, ale teď si to násilníci musí vymýšlet liberálně znějící, sympatie vyvolávající ospravedlnění, jako je „šíření svobody a demokracie“ nebo „Izrael má právo se bránit“.

Izrael ztratil argumenty. Natrvalo. Z toho není návratu.

Nemohu adekvátně vyjádřit nesmírnou úctu k mnoha, mnoha a mnoha židovským hlasům, které jsem slyšela, jak se pevně a důrazně postavily proti masakru v Gaze. Právě na vás křičí cizí lidé online a připadá mi to dost intenzivní; může se stát, že máte mnohem těžší hádky s rodinou, s přáteli, s lidmi, které znáte celý život, o něčem, co vám pravděpodobně připadá mnohem osobnější. Jste tam venku, protestujete, jednáte a posunujete věci dál, obvykle s mnohem větší dovedností a pronikavostí než kdokoli jiný na světě.

Velké díky vám všem. Ohromujete mě.“

126 thoughts on “Lze obhájit genocidu?

  1. Ode dneška už bude zprávou číslo jedna, že v bazénu u své vily zemřel veselý feťák a alkoholik.
    To, že v troskách svých domů ve stejné době zemřelo pár tisíc smutných dětí už tak vadit nebude ..

  2. Nechci se vyjadřovat k dlouhodobému problému Izrael x Palestina protože jako vesničan bez rozhledu nerozumím všem nuancím….

    Ale obyčejnýma očima vidím koncentrák s 2.4 mil. lidmi, čtu si o 12 tisících tun leteckých bomb svržených na obytné bloky …. a mám s tím problém … i přes ten hnusný útok koncentráčníků…

    Mám problém, že po týdenním mediálním chaosu má mainstream dané noty a mohu se dočíst jen o statečně bojujících Izraelcich a ani slovo o sutinách, umírajících zavalených ženách a dětech, o hladu, žízní a beznaději. O tom, že se není kde skrýt, kam utéct … a dá se jen čekat na hrůznou smrt ….

    Začali jsme s tvářit, že žádná genocida není ….. začali jsme se dívat jinam…. Je mi ze stavu společnosti na zvracení a i úzko zároveň…..

    A pokud bych měl volit stranu ….. tak ani jednu. Když už bych musel, tak nejspíše Írán…. kde mám strach, že vzniklou situaci využijí Američané k surovému útoku ….

  3. Když vidím, jak Vevča obhajuje zabití neohraničeného počtu Palestinců a půlka veřejnosti stojí mlčící za ní, cítím bezmoc.

    Třetí světová válka se zdá být nevyhnutelná, protože lidé se proti ní nepostaví. Vyberou si stranu a koupí si popcorn.

            1. Vevčo, Vevčo.
              Ohlédněte se na dějiny křesťanství.
              Vy tam opravdu vidíte nějaký rozdíl oproti Islámu?
              Války, genocidy, popravy, zrady, násilné přívádění k víře.
              Já tam rozdíl nevidím. Obojí je strašné.

              Možná to dělá víra v jediného, žárlivého boha?
              Koneckonců, židovský národ (aspoň dle Starého zákona) za tím nijak nezaostával.
              Zajímavé je, že na připomínky tohoto typu nikdy nedostávám odpověď. Hadr přes oči? Hlava do písku?

              I když, nějaké připomínky jsem historicky dostal. Například, že to bylo „dávno“ a že už to je jinak. No, rád bych tomu věřil, ale nemůžu. Bush mladší prý měl porady s Bohem (andělem?) ohledně Iráku.
              Následovalo vraždění, mučení, stejně jako ve středověku. Až tak dávno to nebylo. Ostatně Irák je doteď rozvalený stát.

                1. Greenfield debilizuje, což je u vyznavačů vyhubení pronárodů základní zločin.
                  Hamás i Islámský stát byl spáchán Košer Nostrou. Islamisty košer sekta po desetiletí pašuje do Evropy. Zločiny islamistů přehlíží. Myšlení schopné gojimy kabalistická a kolaborantská sebranka nazývá islamofoby a xenofoby.

                  Najednou tahle kalergistická klika tvrdí, že islamisté jsou humanoidní zvířata. Předtím ale byli v Evropě jako svatí, nekritizovatelní.

                  Islamisté si nevytvořili Hamás, ISIL, války na Blízkém východě v posledních sto letech. Mohamedáni si ani nespáchali Korán. Takže kecy Grünfeltů /Greenfieldů , Goldsteinů nebo Hamplů jen zastírají problém. Tím je podstata debilizace a SSvaté víry; růst moci samovyvolených deprivantů na vrcholu pyramidy.

                2. Re: Vevča
                  Vevčo, chyba je v tom, že se Islám v tom článku démonizuje. Zatímco křesťanství, v Evropě a USA (zatím) dominantní se jaksi nesrovnává.
                  Z mého pohledu (ateisty) jsou
                  – všichni věřící naivní a mýlící se.
                  – (všechny) náboženské texty jsou různé kvality, některé krásné (Píseň písní) nebo moudré, jiné strašné (fašismus v nejhorší podobě, podstatná část) – a týká se to přinejmenším těch „náboženství knihy“ * v jiných se neorientuji skoro vůbec, ale předpokládám, že to je podobné.
                  Kecal jsem, s monoteismem to nesouvisí, Římané měli bohů hodně a chovali se stejně genocidně. Oni s tím ale neměli problém, protože jejich náboženství se nesnažilo předstírat humanismus.

                  Mocní tohoto světa těchto textů využívají pro mobilizaci širokých mas a pro ospravedlnění svých zločinů.
                  Čím si vysvětlujete, že KoZa v posledních desítkách let likvidovala sekulární režimy a podporovala náboženské fanatiky? Podle mě to mocným tohoto světa vyhovuje. Ideální je vyvolat znovu náboženské války.
                  Lidí, kteří věří Islámu, je prý 1,8 miliardy. Co byste s nimi chtěla dělat? Vyvraždit?

                  Musím znova vzpomenout Čečensko a to, že se tehdy podařilo dosáhnout míru. Důležité je totiž chtít.
                  Pusťte si třeba tento klip. Hrají a zpívají tam i lidé z Grozného. Určitě věří Koránu. Nenávidíte je? Připadají Vám hrozní? Podle mě jsou naivní (jako všichni věřící), ale líbí se mi.
                  https://www.youtube.com/watch?v=-s5yyZ-7Dy0
                  Nevidím u nich snahu vraždit, ničit a zotročovat.

                  1. Ze všech evropských zemí má největší procento muslimů Rusko. A když dostatečně brání „pošťuchování“ ze zahraničí, docela tam spolu vycházejí.

                  2. Vaclave, sam se jste ocejchoval jako fanatik tim, ze kdyz souhlasim, ze islam je nicici ideologie, tim padem musim nenavidet muslimy. Proboha. Mohl byste se trochu snazit otevrit sve obzory? Protoze nejste sam. Nahore Kolemjdouci dela ze mne zabijackou svini. Zrejme z toho sameho duvodu.

                    1. Vevčo, nejsem fanatik.
                      Domnívám se, že pravděpodobnost, že existuje bůh (a nebe a peklo …) takový, jak ho popisuje Bible nebo Korán nebo jiné „svaté“ texty se blíží nule. Ovšem skoro všichni lidé na Zemi některé z těchto věrouk věří. A čím se mají hůř, tím víc věří.
                      A protože jsou náboženské texty různorodé, často popisující vraždy a genocidní chování jako správné, dají se využít k velmi špatným věcem. Což se běžně děje. Což se právě děje v Palestině.

                      Nemyslím si, že jste zabijácká svině.
                      Domnívám se, že nedoceňujete, co se děje. Zabíjejí tam lidi, tisíce lidí. Brzo to budou desetitisíce i víc. Kteří by mohli zůstat naživu, kdyby někdo mocný (zejména USA) opravdu chtěl problém řešit. Už jsem to psal dřív. V Čečensku to taky bylo strašné, ale teď tam lidi žijí v míru.
                      Protože byla vůle to vyřešit.
                      Nevyřeší se to tím, že se lidi zavřou do koncentráku – Gaza nic jiného není. Je třeba pracovat pomalu, trpělivě. Nezdůrazňovat rozdíly. Nemávat nad hlavou Biblí (Koránem, Talmudem, …). Neurážet.
                      Nedávat dárky, ale normální práci. Nechat děcka studovat, aby se měla líp než rodiče. Dát lidem naději, že to v budoucnu bude lepší. Jedině tak je možné podobný problém řešit. Nemá moc smysl hledat vinu a trestat (i když zjevné zločince je nutné potrestat), protože tam se to navzájem vraždí už tři generace. Vinen je tam skoro každý na obou stranách, i kdyby jenom mlčením ke špatnostem.

                      Pokud se to bude dělat tak, jak to právě probíhá, šance, že to nepřežijeme ani my, je velká a pořád roste.

                    2. Ja jsem chtela vedet, proc byl ten clanek na Hamlove webu ocejchovany jako nackovity. Ukazalo se, ze Obcan zadny argument nema, hledel jen ocernit to, s cim nesouhlasi.

                      Vy jste do toho skocil s jinym uhlem, a ja s vami castecne souhlasim. Vy zrejme vite, co islam obnasi. Jinaj vas argument, jak ho chapu, je, ze by se o tom nemelo mluvit, protoze to brani urovnani konfliktu. Je to tak?

                      Ja to tak nevidim. Krestanstvi se reformovalo, kdyz do neho Voltaire a mnozi jini zacli poradne tepat, brutalne kritizovat, posmivat se. Islam se bude reformovat, az se uplne ztrapni. Ne driv.

                      A mimochodem, islam skodi muslimum nejvice.

                      Ano, v Rusku je islam drzeny na retezu. Take v Singapuru. Tak se to ma delat. Tam si nepovidaji pohadky o tom, ze kdyz my prestaneme rikat pravdu o tom, co islam obnasi, bude k nam islam laskavy.

                    3. Vevča: „A mimochodem, islam skodi muslimum nejvice.“

                      Tomu nerozumím. Co se stane z muslimů, pokud přestanou uctívat islám? Já myslel, že islám je jejich životní postoj.

                    4. Nemesis: To by chtelo delsi povidani, ale ja ani nevim zda toto uvidite. Tak jenom zkratkou. Islam je castecne nabozenstvi, castecne politicka ideologie, a castecne kultura. Zide napriklad dnes nejsou moc nabozensti, nekteri se chytli radikalniho levicactvi, misto toho, ale vetsina jsou kulturni zidi. Jdou do synagogy jen na velke svatky, nebo vubec ne. Tak je to i mnohymi muslimy. A jini by zase radi zustali nabozenskymi muslimy, ale doufaji v reformu.

                      A ze jim islam skodi? Proc myslite, ze miliony muslimu prchaji z muslimskych do nemuslimskych zemi?

        1. Vy znáte někoho, kdo umí být objektivní? Kdo to je?

          Já jsem takového člověka za celý svůj život nepoznal. Ale poznal jsem, že nedostatek objektivity zpravidla vyčítáme tomu, kdo nesdílí náš názor a nám proti tomu chybí argument.

        2. Podle mě se pan Hampl přeceňuje.

          Já jsem samozřejmě proti masové imigraci a islámské zvláště, protože masová imigrace je vždycky špatná a Islám je příliš odlišný od našeho pohledu na svět. Nehledě na to, že imigranti většinou pocházejí z rozvrácených zemí. A kde nefunguje civilní právo, nastupuje právo šaríja. Čímž se vracíme do raného středověku. Takže je to špatně na druhou.

          Nicméně rozebírat náboženské poučky a hledat v nich nějakou logiku nemá smysl. Mají totiž logiku doby a místa, ve kterých vznikly. To znamená počátky feudalismu na blízkém východě.
          Stejně tak nemá smysl donekonečna popisovat degenerativní jevy ve společnosti, které s šířením islámu migranty souvisí – možná je to užitečné jenom pro lidi, kteří stále ještě věří na užitečnost multi-kulti. Každý normálně myslící člověk to už dávno chápe.

          – Ano, Islám je militantní. Považuje nemuslimy za nižší rasu, která nemá nárok na nic. A může se jim lhát. A tak dále.
          – Ovšem úplně stejně se chovalo křesťanství od raného středověku do relativně nedávné doby.
          – Izraelci se tak chovají dosud.
          Jaká je v tom logika? Je tom logika doby a místa, kdy ty texty vznikly. Chceme se vrátil tisíc třista, nebo tři tisíce let zpátky? Pokud ano, má smysl hledat v těch textech argumenty a protiargumenty. Já jsem ovšem doufal v aspoň nějaký pokrok.

          Masovou imigraci muslimů je nutné zastavit a tečka. A dál se bavit hlavně o tom, jak to udělat.

      1. Re Občan. Nejen tohle, ale i vlastni Hamplův článek O dzihadu a výkladových rámcích. A další glosy. Vaše poznámka o Der Sturmeru jen potvrzuje, že má pravdu. Emoce jsou pro někoho podstatné, nikoli fakta, souvislosti a kauzalita. Doporučuji Hamplovou webu věnovat pozornost soustavněji a splni-li svůj slib, tak zvlášť od příštího týdne.

  4. Caitlin Johnstonová dlouhodobě píše dobře a pravdivě – spíše z levicového, proti-válečného a proti-globalizačního pohledu – a viditelně se snaží „vyvážit“ těžce proizraelský pohled, který ovládá amícké a Západní žumpy.

    Ale je to celkem irelevantní, protože 82% světa nejsou USA ani Západ, a tam Izrael svým bombardováním civilistů, vypnutím elektřiny, vody a blokováním dodávek paliv, léků a potravin do Gazy drtivě prohrál celou propagandistickou válku, sotva začala. Shozením už 12-ti tisíc tun bomb – což je skoro jako síla atomovky na Hirošimu – se neZápadní země všechny obrátily proti Izraeli.

    Muslimské země – což je 1,8 miliardy hlav – totálně a definitivně. Veškeré rozpory ve světovém slimáctví náhle ustaly: sunnitští Egypťané se náhle shodnou s Turky, Syřany, Saudy, Katarem a Emiráty a dokonce i se šiitskými Iráčany a Íránci; nemluvě o Indonésii, Malajsii, Pakistánu, Afghanistánu…

    Prospívá to samozřejmě také Číně a Rusku a zemím Střední Asie, jelikož taková shoda urychlí prosazování BRICS+ integrace a všechny běžící rozvojové projekty, jako „Pás a stezka“, „Severo-jižní koridor“, náhrady SWIFTu, MMF, SB, … Z tohoto pohledu je to těžká rána pro celý Západ, hlavně pro Anglosasy a jejich světový finanční systém, dominanci dolaru a hlavních burz v NYC, London City a Tokiu.

    Není z toho přitom cesty ven: válkou to Amíci řešit nemohou, protože proti Hizballáhu a Íránu – což by byly kromě Hamásu další válečné strany – by ji prohráli. Tedy nedosáhli by žádných politických výsledků, a celou situaci by jen velice zhoršili; přitom Írán by nijak zvlášť neutrpěl. Pokoušet se rozbombardovanou Gazu vojensky obsadit a „vykouřit Hamás“ z jeho podzemních tunelů a bunkrů, prakticky nejde: stálo by to příliš životů izraelských vojáků, kteří na něco takového nejsou vůbec cvičení a navíc by to trvalo měsíce – což by politická podpora v Izraeli ani v USA nevydržela.

    Pro USA a Brity je to přímo fatální rána: konec jejich panování nad Blízkým a Středním východem. Definitivní konec petrodolaru. Čím déle se to potáhne, tím to bude z tohoto hlediska horší a horší.

    Izraeli nezbude, než udělat několik PR vpádů do Gazy – rychle tam a rychle ven – mezitím s Hamásem vyjednávat a pokusit se celou zabíjačku vyřešit mimo válečné pole. Třeba se povede uplatit Egypt, aby si Palestince z Gazy převzal a převezl je do EUhnije… protože Egypťané si je za žádnou cenu nenechají… ostatní slimácké země na to mají podobný názor, dlouhodobě.

    Tím šíleným bombardováním a nacistickým řvaním to Izrael vskutku totálně posral, sorry za takové slovo, ale jiné není na místě.

    1. ad … „„vykouřit Hamás“ z jeho podzemních tunelů a bunkrů“…

      Někde jsem četla, že ty podzemní tunely a bunkry snad hodlají Izraelci úplně zatopit/zaplavit vodou.
      Bylo by to možné?
      Jak to vidíte Vy?

        1. Je to polopoušť ležící na břehu moře. Otázkou je propustnost hornin. S největší pravděpodobností by se všechno, co by tam napumpovali, vsáklo do horninového podloží.

      1. Problém je, že Gazu ovládá Hamás.
        Problém je, že čtyři patra osmipatrového baráku vlastní a používá Hamás, zatímco nad nimi jsou, jako živý štít, čtyři patra bytů.
        Problém je, že pod Gazou je druhá, podzemní Gaza, kterou postavil za naše, evropské peníze Hamás namísto vodovodů a kanalizace.
        Problém je, že ta druhá, podzemní Gaza je vykopána pod již postavenou, nadzemní Gazou, s docela velkou, Japonsku podobnou hustotou zalidnění.
        Problém je, že zatímco v té podzemní Gaze má Hamás k dispozici nejmodernější technologie a má tam vybudovány sklady všeho možného, přednostně zbraní – ovšem nikoli pro ty nahoře.
        Problém je, že namísto avizovaného rozvádění vody po Gaze, používá Hamás ten Evropou dodaný, nebo zaplacený materiál, technologie i finance, k výrobě létajících a zabíjejících rour, směr Izrael – a už léta.
        A my tohle všechno Hamásu už léta platíme, částečně i z našich, českých daní.
        A já nechci, aby i za mé peníze, Hamás používal vodovodní roury DN300 k výrobě raket a jejich odpalování ideálně někam, kde může umřít co nejvíc lidí najednou.

        Pokud mi někdo s řešením těchhle problémů pomůže, budu jen rád a Izraelci jistě taky.

    2. Máte naprostou pravdu. Proti rezoluci Valného shromáždění OSN, požadující zastavení bombardování Gazy, hlasovalo Rakousko, Chorvatsko, Česko, Fidži, Guatemala, Maďarsko, Izrael, Marschalovy ostrovy, Mikronézie, Nauru, Papua-Nová Guinea, Paraguay, Tonga a USA. Tedy USA, Izrael a americká závislá území. Nikdo jiný.

  5. Zajímavé je, že Izraelci nevědí, kde jsou unesení lidé, ale vědí, kde je jaký velitel Hamásu…Nejsem si jist, jestli tomu chci věřit.

      1. Tak i údajně nejhledanější terorista světa Usáma měl právo odskočit si do vedlejšího státu na nějakou tu operaci ledvin, že.

        1. Asi sem jedinej, ale ten titulek se mi zda nezodpovednej a beze smyslu ,
          uplne hloupej.
          Neco takovyho jako obhajovat genocidu , na to normalni clovek ani nemuze pomyslet. To neni ani mozny.

  6. Možná, že to je všechno úplně jinak! Hamás se snažil vyprovokovat co nejhorší odplatu a povedlo se mu to. Co když jde o to, aby bylo dovoleno Palestincům z Pásma Gazy odejít? Nikdo přeci nechce žit v největším a nejdéle fungujícím koncentračním táboře, jaký kdy existoval na této planetě. Dosud jim všichni bránili odejít – Evropská unie, Egypt, a asi i Izrael. Poté, co Izrael srovná Gazu se zemí, asi už nebude možné tomu bránit. Zejména, když má dnes každý v kapse kameru v mobilu a může streamovat videa umírajících dětí do celého světa.
    Vlastně by to byla celkem win-win situace. Izrael by si vyčistil území Velkého Izraele a postupně by se na jeho válečné zločiny zapomnělo, Palestinci by mohli začít život jinde…Jediný, kdo by na tom prodělal, by byla Evropa, protože v konečném součtu by se zvýšil počet muslimských imigrantů (byť by to všechno nemuseli být Palestinci, ale mohlo by dojít např. k Egyptě k výměně obyvatelstva a do Evropy by odešli Egypťané).

    1. Dva a půl milionu skutečných válečných uprchlíků ohrožovaných genocidou se Evropské uhnije vejde úplně snadno.
      Státy si rozdělí podle počtu obyvatel úměrně, jak požadují už dnes velkokomisašřkyně a Praha s Brnem je ráda spolkne jako ústřici.

    1. A proto je třeba, aby naše politická (j)elita, stála neochvějně za KoZa schválenou genocidou, která je vlastně posvátným bojem proti zlému terorismu. Holt, když dva dělají totéž, není to v případě KoZa nikdy totéž.

  7. Israel’s claims that it is only bombing Gaza to eliminate Hamas are “insane,” political analyst Jackson Hinkle said in an interview with RT on Thursday. He argued that Israeli forces appear to be focusing on targeting the civilian population of Gaza in their ongoing campaign.

    “They’ve bombed everything but Hamas inside of Gaza,” the host of ‘The Dive with Jackson Hinkle’ said, accusing Israel of targeting various civilian infrastructure, including hospitals, schools, UN and Red Crescent facilities, mosques, churches, homes, and even evacuee convoys.

    https://www.rt.com/news/585948-israel-forcing-palestinians-out-hinkle/

      1. Jasně, hamásovci, založení moSSadem a CIA , někteří islamisté i akvirovaní moSSadem, jsou prefikaní! Ti zvláště vyvolení vyznavači židovského všemocného boha Alláha se skrývají v palestinském metru. To je údajně vyladěný systém chodeb, z železobetonových dílců vyskládaných.

        Humanitárním bombardováním ve velkém vraždí civilisty. Ale co, to podle Talmudu nejsou lidé, tak se chazarská vrchnost nemusí trápit výčitkami svědomí.
        Jak je pohrdání podlidmi uvolňující, že?

      2. Je to tak.
        Stojím venku s odhalenou hrudí a čekám, až mě povolá Alláh a ono nic.
        Přijelo izraelské komando a povídá: Obejdo, odpal, ty a tví kámoši z Hamásu nás nezajímaj.
        My chceme jen povraždit co nejvíce nevinných palestinských dětí.

      3. Problém, kterému zřejmě nerozumíte, je právní stát. My jsme do nedávna byli právní stát a byl bych rád, kdybychom byli i nadále. Tomu, abychom se vrátili do právního státu brání lidé, jako jste Vy, kteří nechápou nebo nechtějí chápat základní principy práva. Jestliže mezinárodní humanitární právo zakazuje útočit na obytné oblasti v případech, kdy jsou ztráty civilního obyvatelstva neúměrně vysoké, tak to prostě musí platit pro všechny, bez ohledu, jaké národnosti, rasy nebo náboženského přesvědčení kdo je.
        Tady jde přeci o nás a naše hodnoty. Pokud odmítneme principy právního státu, vracíme se někam do hluboké totality. A to já rozhodně nechci.

        1. ale to je přece ten světovej řád založenej na pravidlech.
          a pravidlo #1 zní: pro nás neplatěj žádný nablblý pravidla.

    1. Bych teda za sebe myslel , ze letecky bombardovaci utoky na vojensky cile a predevsim ,vsemozny bombardovani civilniho obyvatelstva ,kdy ,
      vzdycky prohrava valku..
      Vod Koreje , pres Vietnam , Afganistan a bombardovani New Yorku , dokonce letadlama ,
      na misto bomb ,ani to nepomohlo ..Monte Casino , nebo Drazdany , Hamburg , miliony tun na vietnamskej Hocimin, nekonecny bombardovani Laosu,Kambodzi,
      udesny nalety , ve dne v noci na Risi , na okupovane Francie , Holandsko , bombardovani Britanie , bez rusa by bombardovaci spojenec nevyhral..
      Se vsadim.
      Zbombardovanyho japonce musel rozdrtit zase nebombardovaci rus.
      Ani atomovky nepomahaly. Ani bilej fosfor .
      Ani Syrii dneska nemuzou dobomardovat k nejaky kloudny porazce.
      Dokonce ukrove porad vzdorujou rusovi. S jeho udesnejma raketama ..
      A stada expertu se mnozi,ale…
      Nevypada to , ze by neco takovyho od 1940 , doted , nekomu doslo.
      Kdyz se mysli dal , moznej umysl je usetrit si armady ,co nejvic.
      Ale bez potrebny populace vsecky armady taky rychle skonci..Pozor na to.
      Bankeri, korporace a generalove , ale asi nechteji nikdy vyhrat. Aby neprisli vo zisky.
      To je mozny , ale nejde to donekonecna.
      Ted muze prijit ta posledni porazka a dalsi norimberskej soud .Kdo s cim zachazi…
      A zase vsecko je mozny..

  8. „Před dvěma týdny Tel Aviv odmítl návštěvu ukrajinského prezidenta v Izraeli se slovy, že na to není vhodná doba. Podle pozorovatelů šlo o diplomatické gesto persona-non-grata v souvislosti s informacemi izraelských tejných služeb, že v důsledku korupce v ukrajinské armádě došlo k dodávkám zbraní z Ukrajiny do rukou Hamásu, což potvrzují už i izraelští vojáci přímo z bitevního pole, kde nachází zbraně americké, německé, české, polské a bulharské provenience.

    Pokud jde o Fialu stojícího u hodin v Bibiho sídle, z papíru se čtou zásadně jen projevy a zdravice, ale ne formální přivítání. V diplomacii se nehledí na kvalitu a akcent výslovnosti jazyka, ale na schopnost elementární neskriptované komunikace. Vzít si do ruky papír během uvítání s premiérem jiné země je projevem naprostého křupanství a projevem absolutně nulového sebevědomí,“
    aeronet.news

    1. Dyt ale Fiala cte uplne stejne, jako predtim emerickej president na navsteve tamtez.
      Aspon nic nepredstira. Kritika Fialy a kritikove sou stupidni zvatlove v tomhle pripade.

      1. americkej president je senilní sklerotik, kterej na tom displeji musí mít i jakým směrem se při čtení natočit. ano, uznávám, tomu se intelektuální kapacita fialy zcela vyrovná.

  9. Pro chytré a vnímavé, jak ta genocida začala …, to jsem si dovolil zkopírovat z diskuze …
    Ty výpovědi, které se provalili přes propagandu lží, o kterých píše Občan, a jejichž obsah jsem zkráceně popsal, si může každý najít sám …

    Občan napsal:
    27 října, 2023 (20:00)
    Z těch 1400 „civilů“ bylo 320 vojáků IDF, 10 agentů SHABAK a 70 policistů.
    A protože tam probíhal skutečný boj „face to face“ a obě strany střílely po všem, co se hnulo, nabízí se dost nepříjemná otázka. Někteří svědkové už na ni odpověděli a izraelská vláda z jejich výpovědí nemá vůbec žádnou radost.

    maxim napsal:
    27 října, 2023 (20:24)
    Tak, tak, hamásovci drželi rukojmí a civilizovaně předpokládali že civilizovaní izraelští pistolníci jim umožní civilizovaný odchod s rukojmími do Gazy ….
    Tak to přece bývá zvykem v hollywoodských fimech humálního židozápadu .., ale ti pistolníci zahájili palbu na likvidaci únosců i rukojmích, to je ta židovská férovost, kterou většina nežidů po tisíciletí zažívá …

    1. Snad jen stoji za zamysleni , ze pred 48 v te cele oblasti byl klid a mir ..
      Zadne zbrane , zadne okupace , zadne valky , jen pripravy uprchliku odjinud ,
      pripravy na nekonecne nasili az dodnes.
      Neco podobneho mame se vznikem Usa , vyhlazeni puvodnich obyvatel, dokonce vyhlazeni desitek milionu bufalo /fanaticka horecka nenavisti na zabijeni vseho ziveho /,infikovane prikryvky pro indiany v reservacich a potom zase spanelska chripka v Evrope.
      A jejich nekonecne valky od vzniku a k tomu 100 valek britu.
      Dokonce na pomoc Turecku /kazda zaminka je dobra pro nekonecny valky/,
      zautocili az na Krym 1853 ,britove a francouzi se statisicovymi ztratami.
      Potom musel svet cekat na dalsi valku , az do 1914 , nez se znovu vzchopili a vyzbrojili ..
      Prohrana bitva s Hamasem , ale resonuje s panickym uprkem z Afganistanu.
      Riskujou hodne ted. Mozna vsecko.

  10. Navrhuji, aby se obě strany zdejšího (na litterate) konfliktu ve věci židé versus palestinci shromáždili zítra v den našeho státního svátku (oslavujeme přece založení už neexistujícího státu) v prostoru bývalé cihelny u nás za vsí, vybaveni násadami od košťat a podobnými zbraněmi. Tam v čistém boji rozhodněmež, která strana má pravdu, až do těch hrdel a statků.
    V místě bojů krve málo, musíme se přidat.
    Trochu kultivovanější/smířlivější diskusi bych uvítal, ale asi marné přání.
    Salam/Šalom

    Axiomem je, že Fiala je vůl.

  11. Bez konkrétně Izraele a Palestiny, obecně jde o to, jak se kdo dívá na zabíjení lidí jako takové. Pro někoho je to nepřípustné, lidský život je pro něj tzv. nejvyšší svátost. Tento pohled se po škále pak podle vnímání různých lidí postupně snižuje až po tzv. dno, kde ať si řežou hlavy všichni, dokud se mě to netýká, je mi to jedno.

    Ve válce „by měli“ mezi sebou bojovat a umírat vojáci, teroristi, ti kdo se jí účastní. Což se ovšem nestalo prakticky nikdy. V těch válkách je vždycky „přihlíženo k civilním ztrátám“, a to v proměnlivé kvalitě. Izrael aktuálně prakticky nepřihlíží. Hamás ostatně taky ne.
    Osoba, která se ale zeptá na ten Hamás, rozhodně není nenormální. Nenormální je taková, která tím odklání a banalizuje pohled na to, co dělá Izrael. Normální osoba, aspoň podle mého soudu, v tom zabíjecím ohledu musí ukázat na obě strany, protože hlavním parametrem je „ŽE“ to dělají a „CHTĚJÍ“ to dělat. „KOLIK“ toho dělají je doplňkovým parametrem. Jakkoli to zní cynicky, nutno si uvědomit, že pokud by to silově a situačně bylo obráceně, asi jen těžko by se Hamás choval v rukavičkách a asi jen těžko by v muslimském světě pořádali proti tomu demonstrace. Natožpak, že by „civilní“ Palestinci vytrhávali Hamásu zbraně z rukou.

    To samozřejmě není obhajoba Izraele, doufám, že takovou zkratku si nikdo nebude vytvářet. Zlo není větší nebo menší tím, kolik a kterých zabilo lidí, ale tím úmyslem zabít. A tady mají ten úmysl obě strany, Izrael „pouze“ k tomu má větší sílu.

    Co se týče obhajoby té či oné strany v Gaze, v obou případech jde o křivý pohled, ovlivněný politicky, nábožensky, aktivisticky a hodně taky emocí při pohledu na krev.
    Izrael má za nehty tunu špíny. K tomu, či spíš proti tomu má ten přehnaný status nedotknutelnosti. Pramenící ze síly peněz jisté jeho části, potažmo těch, kdo s ní „cosi jaksi“ mají společného. A taky z jakéhosi pocitu viny za historické útrapy židů, vrcholící Hitlerem. Zesilovaného a příslušné moderovaného. Tak se ta jeho špína jakoby málo vidí.
    Palestinci (a taky většina muslimů) mají stejnou tunu. Při pohledu na mrtvého žida prožívají téměř orgasmus. Ale jsou „menšina“, což je mimořádně důležité. Západ Evropy a značná část USA je značně zasažená neomarxismem, jehož ústředním bodem existence, na kterém všechno ostatní staví, je právě ochrana menšin. Jakýchkoliv, pokud nejsou k dispozici, nějakou si k tomu vyrobí. Viz ochrana LGBT. A taky migranti, ti jim spadli z nebe, protože jsou taky „menšina“. Proto se tam tedy Palestinci těší tak velké podpoře a jejich špína se proto taky jakoby málo vidí.

    Z toho důvodu se taky Evropa a USA dostaly do toho schizofrenního stavu. Na jedné straně „chránění“ židé, na druhé „chránění“ Palestinci. Velmi podobné Rakušanovi při nedorozuměníčkách mezi ukrajinočechy a hnědočechy.

    Autorka jistě nemyslí svá slova zle, nicméně straní. Myslím, že kritizovat by se nemělo množství krve, ale jednak ničemnost obou stran a jednak ta křeč pokrytectví při přístupu ke konfliktu a pohled na něj zvenčí…

    1. Jen formalita, někdy se tu k ní ale přihlíží. Izrael je rodu ženského, někde tam ale chybně mám „jeho“…

        1. Jo. Špatný otisk v paměti – kdysi jsem koukal na nějakou soutěž, ta otázka tam byla. A já si z toho odnes ten otisk, že tam někdo řekl ženský rod a měl to správně. A je to už let. Celou dobu jsem to tak měl. Teď už budu mít otisk správně asi furt, protože mě velmi nebaví, když někde řeknu nebo napíšu faktickou chybu…

  12. Nejde o žádnou otázku obhajitelnosti genocidy …, jde o něco důležitějšího, jde o to jestli jsou lidé ještě lidmi, nebo se vrátili k opicím …
    Poslední vývoj svědčí ale o tom, že Západ -KoZa je civilizací zhlouplých sebestředně poživačně primitivních opic, kde normální lidé s rozumnou lidskostí se stali téměř neviditelnou menšinou ..

  13. Genocidu obhajit nelze. Genocidy se dopustili arabové z Gazy. Jestli považujete válečný akt Izraele proti arabům z Gazy za genocidu, pak kobercové nálety spojenců proti němcům musíte za genocidu považovat. Arabové v Gaze od školky učí své děti nenávsti k Židům a jejich vraždění. To Vás nechává v klidu? A naplnění stejnou nenávistí přicházejí muslimové do Evropy. Nejen k Židům, ale také k Evropanům. Mrtvých je mi líto, S válkou nesouhlasím, někdy není jiné cesty, a v tomto případě je tomu tak.

    1. Ale samozřejmě kobercové nálety spojenců, kabalistických otroků, na Německo (i na Čechy) byly genocidou‼️ Stejně tak bylo genocidou zavlečení Němců a dalších národů do válek.

      1. Hecuje lidi, aby si vybrali tu „spravnou“ stranu v konfliktu, kde spravne strany neexistuji; potom uz je jednoduche zacit propagandistickou masirku — slama u kravina vs putlerovy onuce… Jen zase dalsi posunuti hry, tentokrat na Blizky vychod.

        Ja tuto hru odmitam.

        1. tá hra sa tam hrá od 1948 roku …….. pohľad na svet a jeho dianie nie je čiernobiele……. môj strýko prežil Terezín a nikdy nehovoril čo sa tam dialo 🙁 bol to veľmi vzdelaný človek. Mali by sme sa zbaviť posudzovania genocíd jedným metrom …..

          1. Tohle se „hraje“ mnohem déle. Ale pokud někdo mluví o podlidech tak se pěkně vybavuje. Kde je hranice mezi člověkem a ne-člověkem? Je necloveken tu Arab, tu Rus, tu žid a nejsem nakonec neclovekem i já?

          2. Ten z rajky
            Váš strýc si povšiml, že vyprávění, přenesené z Terezína přestává být být pro ostatní v míru srozumitelné. Tak nějak to vysvětlovali vojáci ,kteří přišli se Svobodovou armádou, když přišla řeč na to, jestli na frontě existovaly anekdoty. (Poprad, 1976)

        2. Více méně souhlasím.
          Ty hromady civilních mrtvol jsou na OBOU stranách.
          Ano, já vím, že lidí je jako sraček…

          Hezky to dnes řekl jeden student, který byl skrytě manipulován k tomu, aby schválil „omedailování“ Mašínů.

          Vraždit ty chudáky dole je mnohem jednodušší, než sejmout nějakého exponenta.

          Takže namísto zapíchnutí jednoho závadného kusu jménem Netanjahu to odesralo 1400 obyč civilů…

          1. Z těch 1400 „civilů“ bylo 320 vojáků IDF, 10 agentů SHABAK a 70 policistů.
            A protože tam probíhal skutečný boj „face to face“ a obě strany střílely po všem, co se hnulo, nabízí se dost nepříjemná otázka. Někteří svědkové už na ni odpověděli a izraelská vláda z jejich výpovědí nemá vůbec žádnou radost.

            1. Re: Občan

              No, tak jste si započítal a civilů zbyla tisícovka.
              Tisíc mrtvol je O.K.? Tisícovka se zalepí vypsáním žádanky, nebo podpisem výdejky?
              Já jenom abych byl v obraze.
              A dost pochybuju, že izraelský poliš bojoval motykou, která se ne a ne zapíchnout do civilní hlavy na zemi.
              Ale dost možná, že mu došly patrony a zrovna chytil teroristu převlečeného za bábu. Může být.

            2. Tak, tak, hamásovci drželi rukojmí a civilizovaně předpokládali že civilizovaní izraelští pistolníci jim umožní civilizovaný odchod s rukojmími do Gazy ….
              Tak to přece bývá zvykem v hollywoodských fimech humálního židozápadu .., ale ti pistolníci zahájili palbu na likvidaci únosců i rukojmích, to je ta židovská férovost, kterou většina nežidů po tisíciletí zažívá …

              1. Dival sem se kolem, co se kde rika. Ofensiva do Gazy byla odlozena.
                Jsou asi dva nebo tri problemy.
                Rukojmi a nikdo nevi kde sou./Mozna taky neco emerickych/.
                Podzemni chodby , ktere jsou vybudovany prej hlavou a jsou komplikovane a pro jedny nedobytne , pro druhe snadno.
                Nekteri tvrdi , ze izr. selze , kdyz do tech sklepu posle 300 tisic nevycvicenych fotru vod rodin.
                Domnivam se, ze kdyz Hamas v ofensive , s mirnou prevahou
                jejich obrany v meste , zpusobi vetsi ztraty , muze se
                izr. armada zacit „sypat“.
                A jeste neskoncil presun cele armady usaku do oblasti.
                Cela americka administrativa mluvi o drtive valce na Iran.
                Nikdo se nezminuje , co dal , jakej vyznam ma ta valka.
                Odhaduju , ze celkovej obrazek situace vypada asi takhle.
                Usaci ztraceji celou oblast a s ni dulezite suroviny ,ropu a plyn a strategickou polohu.
                Saudove skoncili jednani o urovnani vztahu s Izr. Ted.
                Po napadeni Gazy to spusti Iran na Izr. , jak vyhlasil , na to ceka usak, aby zahajil utok na Iran..
                Myslim si , ze cela akce je na znovuziskani te oblasti.
                Po porazce Iranu se zastraseny saudove vrati do stada vernych zapadu a dalsi mene vyznamny statecky se pripoji a usak ziska zpet celou oblast..
                Mezitim probiha tezky bombardovani Syrie.
                Zapad za zadnou cenu nechce mir a uz ani nepredstira nic.
                Komu se hodil utok Hamasu a jeho zbytecnych masakru uz je jisty.

                1. Pawe, to co píšeš jesou pohledy a předpoklady ze západu na řešení…, ale nesmí se zapomínat na východ, na brics, na číňany a hlavně na rusy a jejich zbraňové trumfy, o kterých už několikrát psal k42 …

                  1. Jenže USA momentálně jedou přesně to, co popsal Paw.
                    Dnes jsem několikrát koukal na NYT a Al-Jazeera a co padá z Bidena a té jeho kamarily, nedává míru vůbec žádnou šanci. Jako kdyby zešíleli.
                    Zaskočili i US zástupkyni v OSN, která poté, co USA vetovaly rezoluci VS OSN (přesto, že je právně nezávazná), zoufale kníkala, že „životy nevinných civilistů by měly být chráněny“ 🙁

                    „Káčko“ je, obávám se, příliš velkým optimistou.
                    Biden nebo ti, co tahají jeho provázky, už minimálně tuší, že to přepálili. Ale místo aby hodili zpátečku, stupňují agresi dál a dál

                    1. Oni tu zpátečku zase hodí úplně nečekaně. A jejich kolaboranti budou zase vyděšeně čumět, že ližiny posledního odlétajícího vrtulníku jsou už tři metry vysoko ..

        3. Ne. Ona neříká, která je ta správná strana. Ona říká, která je ta špatná. Nikoho nenutí, aby si myslel, že strana, která není špatná, je ta správná.

          Jsou konflikty, kde obě strany jsou ty špatné, a obávám se, že tohle je jeden z nich.

          1. Samozřejmě, že obě.
            A právě proto, když se koukáte jak se dva perou z nerozmotatelného důvodu, jeden druhému vypíchne oko, druhý prvnímu rozkopne rozkrok. Budete to komentovat tak, že – netvrdím, kdo je dobrý, jen říkám, že ten, co mu rozkop to moudí, je špatný? Mně by to jako popis toho děje nestačilo.

            Pod Soubojem o koule se (jen technický popis – v módu „všichni proti Mileně“) odehrála bitva horší, než ta o Bachmut. Byla o – větší svině (tzn. jsou špatní) jsou Palestinci versus větší svině (jsou špatní ) jsou Izraelci. „Kořeněná“ sice ne doslovně napsaným, nicméně i tak čitelným – navíc každej žid je svině i beztak. Jestli je tím pádem někdo dobrý, to tam sice taky nezaznívá, občas jen, že špatní jsou oba. Ale už jen to, že tam nejsilněji nezní to „oba“, motivuje obě strany k vyškrábání si očí. A, ať už vědomě či spontánně, to přerostlo/prorostlo do/s – a vůbec, tenhle taky za to celý může!

        4. Od kdy je pohled názor náká hra , pak ovšem podle toho co píšete bych mohl já říct že zase vy hrajete nákou hru. Je to jen názor a pohled. I Váš pohled by byl v pořádku kdyby jste neutočila ale jen napsala že to vidíte jinak.

  14. Nejsem politolog ani analytik ale můj názor je, že ten kdo rozpoutal útok Hamásu přesně s tímto počítal, postavit Izrael před rozhodnutí: špatná, horší, nejhorší. Kdo za tím útokem stojí? Možností je mnoho ale zase žádná není dobrá.

        1. Re: Vevča
          Myslím, že máte pravdu.
          Ony některé ty cíle Hamásu byly dost divné.
          Například ta mezinárodní diskotéka. Jako by bylo cílem nasrat co nejvíce lidí z co nejvíce zemí. Aby pak nevadilo to kobercové bombardování Gazy. Neříkám, že to neudělali Hamásovci. Neříkám, že to nebylo patřičně bestiální. Oni ti bojovníci jsou mladí, plní vzteku a chuti mstít se. Oni žijou v koncentráku a ty svině bílé si tu tancujou, že.
          Ale někdo je tam nasměroval. Konečně, to, že Hamas byl vytvořen Izraelem se ví. Klidně je možné, že ho stále řídí, nebo aspoň částečně ovlivňuje. Běžná metoda, že.

        2. přesně! chudáci hamásové sami jsou v tom nevinně. tolik, ach, tolik se jim nechtělo, remcali, vodmlouvali, zdržovali a trucovali, AKčka jim nechutí z rukou padaly na zem, ale mosad byl neoblomnej, takže se nakonec nedalo nic dělat a museli poslechnout, jinak by nedostali lízátko.

        3. Netanjahuova kariéra už je dlouhá leta postavená na tvrdém postupu proti Palestincům a dokazování, že je to třeba. Proto podporuje třeba nelegální zabírání dalšího území, osadníky, preventivní zásahy a podobně. On dobře ví, že kdyby nastal mír skončil by jako politik a zřejmě ve vězení.

  15. holocaust (1933-1945 šoa) počas WW2 je nespochybniteľný . Len mi stále nejde do hlavy ,prečo sa vymlčuje genocída a holocaust Slovanov počas WW2 ríšou…….. Mnohé západné zdroje a Wikipedia uvádzajú, že počas druhej svetovej vojny zahynulo približne 27 miliónov obyvateľov ZSSR, z toho 14 miliónov Rusov, 7 miliónov Ukrajincov, 2,5 milióna Bielorusov a pod. Ďalej 6 miliónov obyvateľov Poľska, 1,7 milióna obyvateľov Juhoslávie, 355 tisíc obyvateľov Československa, 20 tisíc obyvateľov Bulharska a celkovo vyše 32 miliónov obyvateľov slovanských štátov! Nie všetci z nich boli slovanskej národnosti, ale v každom prípade zahynulo takmer 30 miliónov Slovanov. Je to oveľa viac, presnejšie, šesťnásobne viac, ako 5 miliónov Židov. Ale o holokauste a genocíde, spáchaných na Slovanoch, nikde niet ani chýru, ani slychu…. Stále je to dvojaký meter na tie isté svinstvá …… 🙁

    1. Re: tzr

      Jak si dovolujete přirovnávat k soudruhům z vyšší kasty nějaké pitomé Slávy, kteří jsou otroky už jen podle jména!!!
      Vy budete určo starý, hnusný a tak dále!!!
      A metr je jen jeden, to byste měl vědět! Souška včelka si ho nechávala nosit některou z holčiček, které jí lezly do řiti, zatímco nás kluky řezala tím metrem, jako to pověstné žito.
      A furt to byl jeden a tentýž klacek!

      ČEMU na tomto principu nerozumíte?

  16. Genocida se neobhajuje, protože genocida se nepáchá.
    Čistí se tvář světa od poskvrny, přináší se světlo svobody a demokracie, uvolňuje se životní prostor pro čistou rasu v souladu se záměrem Nejvyššího, ..

  17. „Je zvláštní, že postoje, které odsuzují genocidu, se musí obhajovat, zatímco její příznivci mají podporu mainstreamových i většiny alternativních médií.“

    🧐Není genocida jako genocida. Tuhle slavnou propagandu zavedli po druhé světové válce, kterou zase zorganizovala banksterská vrchnost. Není to ani tak o pudinku místo mozku, ale o vymytí mozků tatmudistickými moudry. Mozků otroků, gojimů pak košer propagandou. Zahlcení Evropy islamisty je součástí plánů. Kalergismu a Great Reset.

    1. Gój
      S.A-.Hošek napsal asi ve dvaceti jazycích větu
      JSEM SLOVAN, NIKOLI OTROK
      Věta je výmluvná , zejména angličtiná s ní má problém. Google ji sice už nenašel, ale to, co našel (desítky výsledků) hodně vysvětluje (Praha byla centrem obchodu s otroky.).

    1. Nechci tvrdit, že na snímcích nejsou zaprášené trosky. Jistě jsou.

      Akorát jsem na těch pěti ( ! ) dvojicích snímků nenašel ani jeden ( ! ) pár, který by zabíral skutečně stejnou lokalitu ( před a po ).

      Neštymuje tam nic. Ani pozice zeleně, stromů…

      1. Jak jste ke svému závěru dospěl?

        Uprostřed obrázku je bílé dělítko, to si posunujte. Doleva, doprava. Uvidíte sílu obohacení košer humanitárním bombardováním.

        1. Jo, takové šoupátko… No, to mi v první chvíli nedošlo, měl jsem za to, že jde o statické fotky typu A / A‘. Z tohoto úhlu pohledu jsem vlastně měl pravdu.

          Ale přesto je cennou zkušeností vidět ty reakce…

        1. Re: Canoso, Gój, JŠ.

          Vysvětlení je prosté. Soudruh jednoduše navštěvoval jiný vzdělávací ústav, než vy.
          A vy mu fčilek závidíte, jak je moc chytrý a moc krásný.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *