23 listopadu, 2024

Nejnebezpečnější okamžik

Petr Pavel se nedávno v rozhovoru vyjádřil, že Ukrajina má šanci jen do konce tohoto roku. Co dokáží obsadit při této ofenzívě, to bude základ pozdějšího vyjednávání o míru. Lipavský v posledním rozhovoru řekl, že Ukrajina bude cítit zradu, pokud nedostane pozvání do NATO. Maršál Petrla kdesi vytáhl ze zdrojů, že Ukrajina pravděpodobně dostane pouze ujištění o další podpoře. Jens Stoltenberg řekl, že bude zrušen akční plán přijetí Ukrajiny, což bude znamenat, že „někdy v budoucnu“ postačí na její přijetí už jen jeden krok. Orbán mnohokrát řekl, že přijmout Ukrajinu do NATO je nebezpečné.

V USA se množí hlasy, že další vyhrocení války už není v americkém geopolitickém zájmu. Přeloženo do lidštiny to znamená, že náklady na vyzbrojování Ukrajiny už jsou větší, než náklady Ruska a další dolary už tradičního nepřítele oslabují míň než USA. Nemluvě o tom, že Číňan využívá situaci tak moc, že i soudružka Yelenová se musela na čínské návštěvě klanět a s jejím protějškem to ani nehnulo. Prý by Amíkům v případě války s Čínou došla munice za pár dní…

O tom, jak fungují sankce, si můžeme přečíst přímo na Eurostatu. I když je to podle našeho geniálního premiéra dezinformační organizace. Propad reálných mezd, propad průmyslové výroby (obzvláště té těžké), rostoucí zadlužení. Dalším dezinformátorem se staly naše servery zprostředkující práci. Prý má 55% domácností problémy vyjít se svojí mzdou…

V Nizozemsku padla vláda Marka Rutteho. Na Slovensku to vypadá, že Fico si všechny ostatní namaže na chleba. Jeden můj slovenský kamarád k tomu řekl, že Ficova hlavní motivace, je touha po pomstě… a že to je dobrá motivace… Poláci naléhají na Ukrajince, aby se pěkně omluvili za Banderu a Volyňský masakr… Bulhaři řekli Zelenskému, že už mu pro frontu nemají co dát. Česká republika také vyškrabuje poslední zbytky a všichni vědí, že teď už nedáváme z přebytků, ale z nedostatků. Němci prý dodají ještě nějaké Leopardy 1. Ty to rozhodně vytrhnou mnohem lépe než Leopardy 2, jejichž hořlavá kariéra je teď velmi často dokumentována na ruských telegramových kanálech.

O koalici ochotných, kteří půjdou bojovat za Ukrajinu, už dva týdny nepadlo ani nejmenší slovíčko. Ruská minová pole jsou totiž příliš hustá i na polské odhodlání. Zrovna včera přišly zprávy o další koloně západní vojenské techniky, která zase vjela do poněkud výbušných polí, tam se zastavila a ruští piloti a dělostřelci z toho udělali střílení krocanů… Zatím se o Leopardech dá říct jen jedno pozitivum… i když je dokáže zničit dron Lancet, alespoň jim neulítne věž. Jsou sice zlikvidované i s posádkami, ale zůstávají v jednom kuse.

Včera přišlo několik (západních) serverů s odhadem ruských válečných ztrát a ukázalo se, že jsou dost podobné tomu, co říkali všichni dezinformátoři a dezoláti. Prý kolem padesáti tisíc mrtvých. Pokud má Ukrajina ztráty kolem dvou set tisíc mrtvých, tak to vysvětluje celou ruskou taktiku a všechno ostatní. Není zapotřebí hledat žádnou větší genialitu. Jestli Rusové vyměňují jednoho svého za čtyři Ukrajince, tak je prostě vymalováno a vždycky bylo.

Update… v době psaní tohoto článku přišla informace, že Ukrajina nedostala pozvánku vstupu do NATO. Naši pravdomluvní intervjuci to samozřejmě okecali jako velký průlom, protože proces přijetí Ukrajiny se zkrátí ze dvou let na jeden rok, ale ani vítězný tón ČTK nemohl jaksi zakrýt fakt, že Ukrajina zatím nedostala vůbec nic, kromě pobídky, aby pěkně bojovala dál.

A to jsem vůbec nezmínil i problémy, které s válkou na Ukrajině bezprostředně nesouvisejí… třeba hořící Francie, napětí v Kosovu, Izraelské protesty proti změnám v soudním systému… mohl bych pokračovat horem dolem.

V podstatě jsem jen Vidlácky shrnul události posledních čtrnácti dnů… Z jednotného západního vlaku, který míří neochvějně k růžové budoucnosti pod americkým vedením, v poslední době nějak odpadávají součástky a pravdomluvná média mají stále větší problém, to nějak zamaskovat. Už to prostě řinčí poněkud moc. I Zelenský si toho všimnul a trpce si na své spojence postěžoval. Ukrajina se v amerických očích mění v Afghanistán…

Tohle odpadání nabyde na rychlosti. Všichni se upínali k tomuto summitu. Ukrajinci si od něj slibovali, že vtáhnou Západ do války na své straně. Západ očekával, že Ukrajinci budou vítězně postupovat a koalice ochotných jen dorazí pochroumané ruské jednotky. Teď podle mě nastává nejnebezpečnější okamžik této války… snaha ještě nějak zvrátit situaci. Tak jako to bylo v Sýrii. Asad měl džihádisty na lopatkách a do toho přišel nějaký ten „chemický útok.“

Ukrajina nedostala nic z toho, co chtěla a potřebovala. Jen pár pozlátek a cingrlátek pro válkou unavenou veřejnost. Všechny nově schválené transfery zbraní jsou směšné oproti tomu, co Ukrajině posílali v zimě a na jaře. Kazetová munice je jen další „zázračná zbraň,“ která samozřejmě selže.

Teď jsme v bodě zlomu. Doteď to byly řečičky, teď se přijímají deklarace. Teď to musí vidět i ukrajinské vojenské velení. Leze to ze všeho, jak sláma z bot. Jestli se stane něco špinavě jaderného, bude to teď. Teď je zapotřebí zvrátit situaci, protože jinak tohle odpadávání od jediné pravdy už nikdo nezastaví. Buďto budeme potřebovat jodové tabletky teď a nebo vůbec.

Pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Každý, kdo Institut podpoří částkou alespoň 350,- Kč si může v objednací aplikaci na Vidlákových kydech zadat adresu pro zaslání knihy. Platby jsou už spárovány s aplikací. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.

Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

V červenci nebudu knihu rozesílat. Vidláci jsou od slunka do slunka na poli. Ale žádná adresa ani platba se neztratí a od srpna budeme opět distribuovat. Systém si váš dar pamatuje, ať byl odeslán kdykoliv.

Všem dárcům děkuji.

311 thoughts on “Nejnebezpečnější okamžik

  1. K válce na Ukrajině – stala se opotřebovávací válkou. Je lhostejné, jestli někdo dobyje další 2 km2. Rozhodovat bude v důsledku schopnost vyrobit více a lepších zbraní, a mít obyvatelstvo uvyklé strádání.
    Lepší zbraně asi dovede vyrobit NATO, ale jsou taky složité a drahé. Tedy kromě elektrického tanku, což bude s lithiovou baterií zbraň sebevražedná.
    Obyvatelstvo uvyklé strádání NATO nemá, leda na Ukrajině.
    Takže můžeme očekávat, že konflikt bude dlouhý. Rozhodne v něm, kdo bude mít levnější energie. NATO je nyní nemá, ale může je mít za nějakou delší dobu. Tedy za současných podmínek technologického pokroku u zbraní a způsobu vedení války.
    Vyhlídky pro Ukrajinu nejsou zrovna skvělé, jenže většina lidí uteklých z Ukrajiny se tam už vrátit nechce.
    Protože současné výsledky války nenahrávjaí ani jedné z válčících stran, Ukrajině ani Rusku, konflikt bude probíhat zhruba stejně jako nyní až do doby, kdy někdo přijde s převratnou zbraní, která zvrátí válku. Nebo dokud obě strany nepadnou vyčerpáním a další soupeření nepřevezmou odpočatí soupeři USA – Čína.
    Žijeme v převratné době, která změní svět, ale ne způsobem, jak si představuje Letzte generation. Naše společnost se změní, a to výrazně, v reakci na výsledky války na Ukrajině. Víme jen, že změna bude výrazná. Ale nevíme, jaká bude.
    Nemyslím si, že bychom se dostali až do jaderné války. Ale na její hranu se dostaneme skoro jistě.

    1. To není pravda, není to žádná „opotřebovávací válka“ – jak to náměsíčně začínají nazývat Západní žumpy, jako by to byla analogie zákopových bojů z první světové, protože ve své ideologické slepotě nevidí ruské rezervy, průmyslovou výrobu a celkové ekonomické zázemí Ruska.

      Rusko vyhrálo, právě likviduje poslední zbytky konvenční pozemní výzbroje a munice, která v NATO zbyla – sklady jsou prázdné a Západ si musí aspoň něco nechat doma – takže žádná nová výzbroj už Ukrošům nepřijde. Ruina je krachlá ve všech směrech, vojenský nevyjímaje.

      Je to omezený, malý lokální konflikt – v ruských poměrech není 1000 km dlouhá fronta nic. Rusové mají většinu sil v záloze, dosud nezapojených do konfliktu. Až dodělají současnou etapu – zničí ofenzívní síly Ukrošů – tak se vše změní, protože začne ruská ofenzíva a horká fáze konfliktu brzy skončí – pokud budou tedy Rusové chtít a nebudou to záměrně protahovat z nějakých nevojenských důvodů.

      1. Kazda valka je taky a predevsim revoluce.
        Mava se vsem pred ksichtama vsim , moznym ,aby si nevsimli..
        V dohledny dobe muzeme videt vyvoj ve zmnozeni soukromych zoldackych gangu , placenych oligarchy ,uz davno v Africe a ne Str. Vychode ,
        napr. Blackwater , Wagner atd..
        Postupne nahrazovani jimi ,armad a policie.
        Dale zaroven prekotny vyvoj , rozmnozeni a modernizace dronu..
        Obojiho brzkeho zavedeni do bezneho zivota nas vsech a jejich pouziti ..
        Umozni ..
        Nejen totalni sledovani kazdeho ve dne v noci , ale i pripadne odstraneni nepohodlnych, treba na jejich ceste do prace a nebo na nakup.
        Moznosti ,vo kterych vedet nemuzeme je ovsem daleko vice..

      2. Myslím si, že jde o opotřebovávací válku, ale nikoliv jako ve Velké válce (1. sv. 1914 – 1918). Cílem je jednoduše zničená Ukrajina, odkud bude obyvatelstvo prchat. Pak přijde Putin do prázdné Ukrajiny a prohlásí, že zabírá část Ukrajiny jako válečné reparace. Vybere si východní a střední část. A západní nechá samostatnou a Polsku, Maďarsku a Rumunsko, aby si zabrali Polsko Lvov, Maďarsko Podkarpatskou Rus a Rumunsko Bukovinu. Nějaké splácení dluhů nechá USA a EU, ať si s tím poradí, a tím definitivně pošle do kopru USD a EUR. Vypukne to až ve chvíli, kdy BRICS bude mít připraveno nějaké alternativní řešení pro globální rezervní měnu.
        Proto nejde o klasickou opotřebovávací válku, ale jsme svědky přesahu války do finančního systému, který je zahrnut jako jedna z válečných zbraní. Začalo to reparacemi a skončí koncem USD. Ovšem i Putin má potíže, stabilitu USD brání ukrajinská armáda. Jestli prohraje, USD skončí a věřitelé začnou žádat zaplacení státních dluhů.

    2. Nemyslím si, že se jedná o „válku“ ve smyslu tohoto slova, ale spíše o lokální konflikt menšího až středního rozsahu. Myslím si, že pokud by země typu Ruska bojovala naplno ve válce, např. s Ukrajinou, tak válka by vypadala spíše jako trip co předváděly USA v zemích jako byl Vietnam apod. Tedy kobercové bombardování obyvatelstva, použití napalmu apod. Taková válka by trvala cca měsíc a druhá strana by se vzdala nebo by to byla spálená země. Tady Rusko válčí méně než na půl plynu a je to spíše takové šolichání.

      1. viz moje odpověď k42 výše. Jde o globální konflikt. tedy jen jeho malou lokální viditelnou část, ale celek je mnohem komplexnější. My vidíme válku o to, zda USD bude světovou rezervní měnou nebo nikoliv. Na Ukrajině mohou být USA poraženy, a jejich spojenci s nimi.
        Na jaderné zbraně nedojde, protože zbraň hromadného ničení je i kolaps finančního systému jedné z válčících stran.

        1. Kéž máte pravdu, s těmi jadernými zbraněmi. Bojím se, že Spojené státy bojují o poslední zbytky prestiže. A že se role hegemona a světového drába za žádnou cenu nevzdají. V poslední době podělali prakticky všechno, mnohde docílili pravého opaku. ( Irák, Afghánistán, Venezuela stále dýchá, Sýrie se stále drží na nohou, KLDR dál testuje trpělivost Kolektivního Západu… )
          Otázka zní : Bude pro Bílý dům přijatelný přechod od hegemonie k multipolaritě? Bojím se, že ne.

  2. Dobrý je remake „A jitra jsou zde tichá…“ Já remaky nemám rád, ale tenhle se povedl – drží se to původního díla, technická kvalita je samozřejmě o level výš. A ten „triller“ či jak se to píše s hudbou Ljube (to jsou takoví ruští Taxmeni 🙂 ) je super, moje citovka, asi geny, či co.:
    https://youtu.be/rz36E2WnPuU

      1. Upozorneni , v prispevku neni obsazen diakriticky gramatismus,
        pedagogy , uradem ministerstvem skolstvi a akademiky ,
        velmi prisne prikazany…
        Cist jen na vlastni riziko.. Doporuceni.
        Lepsi srolovat a vynechat dokud je vcas..

        Vo ty nesmysly neni nikdy nouze.
        Ten roboticky neunavnej idiot, Skurwaberg ,
        hodla prijmout Ukrajinu jako clena nato,
        /pozor jeste navic dalsi zaludna , gramaticka chyba velky dulezitosti ,
        maly n, v zkratce Nato/,
        potom , az treba Ukrajina Nebude.
        Existuje prave znacna moznost toho.
        Nevsimat si…
        Maly n ve zkratce Nato , vyjadruje ve zkratce , mizejici vyznam , te mizerne, ale velkou hysterii porizene neslavne proslule , ale veskrze bezzube ,
        ale jeste svym jekotem , nejak zivotu nebezpecne
        pro vsechny a celej svet ..
        Organizace , spravnym oznacenim , vlastne spise tlupy , nebo gangu ..
        Nebezpecne ale , nikdo poradne nevi jak..

        Ukr dela vsecko proto a zapad mu v tom s velkym nadsenim pomaha
        a zaroven , jeste navic pomaha a dela vse , aby taky nebyl..
        Kdo chce kam..
        Kde je psano , ze evropa a usa musi za kazdou cenu existovat,
        /zase ty zatraceny gramaticky chyby !!/,
        kdyz se tak stale uz dlouho snazi s velkou energii , vo svuj zanik..

  3. Nové plány NATO sú už podrobne rozpracované. Šéf Vojenského výboru NATO Rob Bauer podľa agentúry TASS na uzavretom brífingu v Bruseli povedal, že každý región bude mať vlastné velenie NATO. Ústredie v Norfolku (USA) bude mať na starosti sever a Atlantik. Centrum je zverené veleniu v Brunsume (Holandsko). Ústredie v Neapole (Taliansko), kde sa nachádza veliteľstvo šiestej flotily USA, bude zodpovedať za oblasť Stredozemného a Čierneho mora. K operáciám budú pripojené vesmírne a počítačové sily.

    Bauer uviedol, že v súčasnosti je pod velením NATO v nepretržitej pohotovosti 40.000 vojakov, 100 bojových lietadiel a 27 lodí. Preto hovoríme o zvýšení počtu síl neustálej pripravenosti 7,5-násobne! Prirodzene, realizácia týchto plánov si „vyžiada roky práce“ a „veľké investície krajín NATO“. Z tohto dôvodu bude ďalším kľúčovým rozhodnutím summitu vo Vilniuse výrazné rozšírenie vojenských výdavkov aliancie. Vo všeobecnosti pušky namiesto jedla.

    Samozrejme, toto všetko je ďalší „podvod“ voči Moskve, ktorej NATO po stiahnutí sovietskych vojsk z NDR slávnostne prisľúbilo, že medzi Čierne a Baltické more „významné vojenské sily“ neumiestni. Uvádza sa to v Zakladajúcom akte Ruska a NATO z roku 1997. A spočiatku sa Gorbačovovi všeobecne sľúbilo, že nebudú presúvané jednotky na východ za hranice „starej“ NSR. Teraz sú jednotky NATO v Narve a takmer skončili na Kryme a na pobreží Azovského mora…

    Je tu však aj niečo nové

    Novinkou v ohlásených plánoch NATO bude objavenie sa Arktídy ako miesta možných vojenských operácií. Je tiež zvláštne, že aliancia plánuje pevne spojiť konkrétne brigády a prápory z rôznych krajín s určitými bojovými oblasťami na východnom krídle. Napríklad nemecká jednotka, ktorá má na severe Poľska pridelený bojový sektor, bude natrvalo dislokovaná v SRN, no v susednej krajine bude mať malú taktickú skupinu a natrvalo tam umiestni väčšinu svojej techniky a zbraní. Budú sa tam konať vojenské cvičenia.

    A čo sa, mimochodom, nachádza na severe Poľska? Bývalé východné (väčšina, menšia časť je v Rusku) a západné Prusko. To druhé je celé pod Poľskom! A tam sa objavia nemecké vojenské základne a potom pravdepodobne v pobaltských štátoch (už sa o tom hovorí). Nie je toto cena za nespochybniteľnú podporu Berlína novému smerovaniu Spojených štátov, ktoré v zárodku zabili novú ríšu Karola Veľkého –SRN a Francúzsko, no zjavne umožnili znovunastolenie Pruska a nemeckej vlády v Pobaltí? Nad hlavou svojich naivných poľských priateľov, ktorým na oplátku sľúbili nepokojné ukrajinské kresy?

    Je ich masa

    A je tu ešte niečo. Týchto 300.000 síl stálej pripravenosti nie sú ani jednotky prvého stupňa, ale to, čo má byť v prvej fáze konfliktu použité okrem armád krajín aliancie, ktoré sa už nachádzajú v blízkosti hraníc s Ruskom. Napríklad v Poľsku bolo v roku 2022 oficiálne 125.500 vojakov a 35.000 bojovníkov teritoriálnej obrany. Fínska armáda je veľmi malá – 35.000 mužov, no jej mobilizačná rezerva je obrovská – 700.000.

    A koľko ďalších armád je tam, vrátane americkej. V spomínanom Poľsku Spojené štáty na bilaterálnej báze rozmiestnili viac ako 10.000 svojich vojakov, ako aj zbrane a techniku na rýchly presun ďalších niekoľkých desiatok tisíc bojovníkov. A to je len časť vojenského plánovania Západu, cieľavedomej prípravy na rozsiahlu vojnu proti Rusku. Celkový potenciál pozemných síl NATO pre rok 2022 presiahol 4 milióny ľudí.

    Samozrejme, bude ťažké ich vybaviť, bojová príprava väčšiny vojenského personálu je nízka. Ale to bude do značnej miery kompenzované obrovskými leteckými a námornými silami aliancie. A, samozrejme, západniari budú mať na krídlach aj veľmi silnú ukrajinskú armádu, ktorej bojové skúsenosti sú bohaté a citlivosť na straty je veľmi nízka. A je jedno, či bude v NATO alebo nie.

    1. Z toho je uplne jasne to ze NATO si zoberie oddychovy cas.
      V principe anglosasi v brejnstormingu dosli k zaveru, ze nejaky smejd ukrajinec nie je sposobily poriadne bojovat. Nechape NATO techniku a nechape NATO vojenske postupy.

      Takze to zobrali od podlahy, po vojensky. Zacnu sa pripravovat na ozajstnu vojnu. Najskor si teda logicky rozdelili funkcie.
      A aby to nemali do Ruska daleko, zasunu tretry do startovacich blokov presne tam, kde v 1941.

      Hans v Leoparde s 10 rocnym vycvikom + John v Bradley + Sergio v nejakom inom zeleze + stihacky s ozajstnymy american melody boys …. to je to, co konecne rusa udola.
      Rus nam terazky ukazal ako to robi a ako uz mudro Vidlak pisal – podla vojny minulej sa pripravi NATO na vojnu buducu.

      Ale dopadne to ako vzdy. Tak ako Nurmagomedov vs McGregor. I tam sa po prvom zapase Conor pripravil. A i v druhom ale dopadol stejne. Uskrteny.

      Len kym aktualna SVO boli hlavne UA, ta druha, na ktoru bude NATO ozaj ready bude skurvene boliet nas.

    2. Zapomněl jste na to, že základem těchto úvah je, že Moskva bude sedět s rukama v klíně a dívat se, jak NATO vzkvétá.

      1. Valka nebude..Kdyz , nejak a rychle ,muze bejt..
        Povida se ted treba vo tom , ze zapadu vubec nevadi miliony zmasakrovanych ve valkach,
        v Iraku, Syrii , Lybii , Jugoslavii , Jemenu napr. ,ale ,
        kdyz napriklad , nedavno spadla ukerska raketa na uzemi Polska a zabila dva farmare /jenom dva/ , byla z toho svetova valka , hned a za rohem.
        Museli bejt ty fanatici silne prekriceny , ze to nebyla
        ruska raketa..
        Povidejte si , ze valka nebude a ze neni mozny, aby byla…

    3. Legrační…
      Požili zřejmě nějaké omamné látky v množství větším než malém. To je fakt úplný lunatický záchvat…

      Jen tak namátkou, Arktida: oni v NATO mají nějaké jaderné ledoborce a arktické lodě s pevnými trupy na logistiku takových operací? Mají výzbroj a výstroj pro arktické podmínky? Nemají nic. Hladinové námořnictvo NATO není schopné operovat pomalu ani v Severním moři, protože je tam moc zima; lodě nemají tepelné izolace a dost výkonné topení. Výlet či cvičení, kde je zastihne chladné severní počasí končívá delším pobytem v docích, kde mění popraskané trubky…

      „Obrovské letecké a námořní síly aliance“? Proti ruskému PVO a PRO? Proti ruským protilodním raketám a ponorkám? Proti ruskému dálkovému námořnímu letectvu? Že už dávno neudělali nad Ruinou tu svoji oblíbenou „bezletovou zónu“, když mají tak obrovské letecké síly… a námořnictvo NATO neosvobodilo Krym… šaškové.

      Nejsou schopní vyrábět ani pitomou munici do houfnic, pro lokální konflikt nízké intenzity v Ruině a blábolí takhle vyšinutě – to má být nová, lepší verze operace „Barbarossa“ nebo co?

      1. Iste – lebo europanov je ako nasrato a sicia ako jeden muz tvrdia, ze HLAVNY problem aktualnej nemoznosti ktoru predvadzaju ukrajinci je … v kratkom vycviku.

        Tvrdia to stale a dokolecka a oni tomu aj veria. Takze ked do tankoch a autiakoch a M113 sadnu ti spravni hosi, co to vedia, tak preskocia minove pole natotata.
        A zaroven im nebudu musiet davat exportne verzie ale pojdu na vytunenych masinach.
        A zaroven tam nebude jazykova bariera. All in english.

        Fini zo severu, ELALI z juhu a rusi maju po pristupe k Baltu.
        Psonci a ELALI odrezu Kaliningrad.
        Nemci z Polska a yankee z Rumunska nabehnu rychlostou Leopardu a Abramsu a uz su na Kryme. Letecka podpora F35, F16, F22 z lietadlovej lode niekde pri Chorvatsku.

        Doprdele – to by v tom bol cert, by sme terazky toho rusa nenakopali az za Ural. vsak tie uzasne cisla a mnozstva. techniky. ludi. dokonalost sama.

        Netreba sa divat na to optikou ako sa to neda ale tym spravnym Juesej pristupom, ako sa to da a my to zvladneme a sme najsamlepsi.

        1. Však ano, to není nic výjimečného. Čtu různé zdroje z Fašingtonu a Londonabádu, ty jsou ještě vyšinutější. Pokud se takoví znalci vrhnou na vojenské záležitosti, je to přesně v tom stylu, který uvádíte.

      2. Západ to pořeší tak, že na těch pár zbylých letadel co můžou lítat nastříkají před US air force velká písmena a bude to HUGE air force. To Rusa pošle jistojistě do kolen! (smíchy)

  4. Uběhlo pár hodin summitu NATO a už se nám dohaduje Německo s Polskem.

    Německo zřejmě odstoupí od dohody pro opravu tanků leopard (z Ukrajiny) s Polskem

    Deutschland lässt offenbar Deal für Panzerwerkstatt in Polen platzen
    Leopard-Panzer der Ukraine sollen möglichst nah an der Grenze gewartet werden. Doch Polen verlangt aus deutscher Sicht überzogene Preise. Die Bundesregierung reagiert.
    https://www.handelsblatt.com/politik/international/ukraine-krieg-deutschland-laesst-offenbar-deal-fuer-panzerwerkstatt-in-polen-platzen/29253566.html

  5. Já nejsem odborník na vojenskou techniku a moc tomu nerozumím. Vśude čtu, že F-35 je průšvih s vysokou poruchovostí. Ale co to F22 Raptor, to je stejná plečka nebo je to lepší?

      1. vůbec ne.

        F22 byla zamýšlena jako stíhačka pro vybojování vzdušné nadvlády. S funkcí stealth a supercruise. F22 se již nevyrábí, nikdy nebyly exportovány a zastavení výrobní linky byla podle mě hloupost.

        F35 je útočný letoun, ne moc rychlý, postavemý na pronikání PVO.

        I proto je pro CZ naprosto nesmyslný nápad mít F35, protože na airpolicing to letadlo zkrátka není.

        1. Re: Argonaut

          Nejde o to, jaká letadla budeme splácet.
          Jde o to, pro jaká letadla budeme mít základny s vycvičeným personálem a sklady náhradních dílů.

          1. Oba se mýlíte, Argonaut i Targus. Je lhostejné, jaká letadla si ČR koupí a zda budou létat. Dokonce je ani nemusíme obdržet. Stačí, když je zaplatíme.

            1. To nestaci , dulezity je si na to a na vsechno ,co prikazou pucit. Uroky a dluhy potom splacet desitky let, ty sou zrejme nejdulezitejsi..
              Jestli nejaky letadlo aspon chvili lita , koho to zajima..
              Nejlepsi je zase , i kdyz neni co zrat.
              Branit se za kazdou cenu proti rusovi , kterej nechce ,
              co neni rusky ,napadnout , osvobodit jak je videt ,okupovat ,
              to by to asi chyt….

        2. Taky si myslím, že je to blbost. Máme skvělý piloty vycvičený na Gripenech a pak je zahodíme, protože Černochový šáhli ve Washingtonu na švába a podrbali jí za ušima.

  6. aby to nezapadlo, dám to sem:

    … mně je úplně jedno, v “čem se“, podle Vás, Kchódle, “zásadně mýlím“, ale něco mi říká, že ten Váš kolovrátek o Vámi furt líčený všeobecný zaostalosti Amíků jede spíš podle známýho rčení:
    „Přání otcem myšlenky“.

    I kdybyste měl nastokrát pravdu, selskej rozum mi říká, že Amíci nerozmístili, nevybudovali a hlavně stůj co stůj nedržej ty svý základny po celým světě jen tak z nějakýho jejich velikášsky-rozšafnýho plezíru, ale že přece jen to z vojenskýho hlediska má svou logiku (nebo ještě nějakou chvíli bude mít) a že jim tahle vojensky zajištěná rozpínavost stále ještě furt pomáhá držet zájmy po celým světě!

    A taky si myslím, že není moc velkej rozdíl mít jaderný zbraně na Vámi líčených bůhvíjakých super-hyper (a vím já jakých ještě) nosičích, který za pár minut obletí zeměkouli třeba stokrát a bejt doslova obklíčen velkým počtem (ať je tedy po Vašem) byť míň pokrokovejma systémama US „horších“ jaderných zbraní.

    Proto Ta moje zmínka o obavách všech jaderných mocností šlápnout na jadernej startér (i takovýho magora Kim Sul – songa je nutno brát vážně a moc si s ním nezahrávat, což pochopil i Tramp a … a to je už co říct!).

    Furt nechcete pochopit, že je úplně jedno, jestli ruský jaderný bomby na těch Vámi uváděných nosičích vybouchnou v Americe o pár vteřin dřív, než technologicky míň pokrokový „horší“ jaderný bomby USA na Rusko vypuštěný ze všech světových stran z Amíky ovládaných vojenských základen a ponorek, byť ještě ve vzduchu zasažených těma Vámi uváděnýma dokonalýma ruskýma raketovýma systémama PVO/PRO = neb ve výsledku to bude úplně jedno, protože nastane celoplanetární Armagedon!!!

    Proto si Amíci můžou kliďo-píďo troufnout, co si troufli a furt troufaj, když budou obklopeni tak neskutečně hloupou a do americký řitě zabořenou KoZou, jaká se nám v Evropě sešla poslední dobou. Výsledek není vojenský, výsledkem je amícký doufání v budoucí finanční zisky a … a v jejich prospěch doslova rozbořený hospodářství jejich vazalů, který tak budou (už vlastně sou) na USA naprosto závislí.

    I když (jak sem již napsal) to s velkou pravděpodobností budou UŽ jen zisky Pyrrha! Tady s Váma souhlasím, že to byl a stále furt je naprosto dementní počin Amíků, vycházející, jak jinak, z jejich odvěký lačností a nenažranosti po okamžitých ziscích.

    1. Rusko na obsazeni Evropy nema ani zdroje, ani zajem, valka se proto zastavi na hranicich Ukrajiny/EU/NATO.
      Pak mate ale uplne jedno, jestli NATO „vyhraje“, anebo „prohraje“. Vitezem budou vzdy Amis, kteri si na Evrope namasti kapsy a vyhledove k sobe pretahnou evropske investice. A naopak, diky stazeni se Ruska, uplatni v Evrope investice svoje, americke.
      Amerika posili, Evropa s Ruskem oslabi.
      A blazni se raduji, ze NATO dochazi bomby.
      No ano, ale jak ktere. USA jsou diky svemu atomovemu arzenalu Rusku vyrovnanym partnerem, coz se pocita jako jedine (pisete to i vyse).
      Tak kdo tu jasne vyhral (neboli ziskal) a kdo jasne prohral (neboli ztratil)?
      A blazni se raduji, ze Ukrajinci (pro blazny kusy, ukrousi apod) umiraji…

      1. Rusko se nestáhlo, bylo staženo různými sankcemi.
        A pokud nechce být rektálním lezcem, tak se nevrátí, ale obrátí se jinam, kde nad ním nebudou ohrnovat nos.

      2. Nakonec jeste bude Ukrajina na prijata do EU, coz bude pro evropany prave bingo! a zaroven stvrzenim kapitalni prohry NATO (pro svazaky: je to mineno ironicky).
        Ukrajinci jsou jiz tak nastartovani, ze neni radno je drazdit, Anglicanum se v tomhle smeru podaril vcelku husarsky kousek.
        Americane se moznemu obraceni Ukrajincu ubranili odmitnutim jejich vstupu do NATO, zato EU se nema jak branit, Ukrajinci do ni jiz vstoupili- zatim jen fyzicky (osobne chuzi) a nikoliv administrativne jako stat.
        Az bude Ukrajina coby stat prijata za clena EU, bude to znamenat definitivni (mnohageneracni) podrizeni EU anglosasum. A ze v tomhle smeru maji Ukrajinci v rukou velmi silnou kartu, je snad jasne.

        1. Myslím, že s Ukrajinou to bude jako s Tureckem. Mazání medu okolo úst, ale EU nemá zájem.
          Turci už ostatně dávno v Evropě jsou, R. Erdogan má nejoddanější voličstvo právě v Evropě, hlavně v Německu. Jenom naivní Ukrajinec doufá, že po vstupu nalijou Bruselští do jejich země balík oběživa. Prachy došly, sami mají málo.

          1. Zakladni evolucni zbrani Slovanu je ochota k sebeobetovani se (tenhle moment lze zastihnout uz pri vychove deti, kdy Slovane jim davaji „vsechno“, zatimco German je nechava osudu napospas).
            Rok a pul presvedcovala EU Ukrajince, ze brani Evropu pred asijskymi hordami a ted je bude chtit utahnout na varenou nudli vecneho odkladu, jako Turka?
            Ani nahodou.
            Konce valky se celistva Ukrajina v puvodnich hranicich nedozije a ideologie banderismu, posilena o spasitelske poslani zachrany Evropy je soustredena na zapade, na hranicich s EU.
            Turek je imperialista a nema zajem byt jednim z mnoha, ovsem Ukrajina ma svoji misijni ulohu, jiz se bude snazit dotahnout do konce.
            Doted ji tato mise stala neco okolo ctvrt milionu zivotu, zde couvnout a nechat se uchlacholit slovy o tom, ze „nekdy pozdeji“, neni mozne.
            Ted je ale brzy na dlouhodobe rozbory, situace je dynamicka a neustale se vyviji.
            Ovsem paralela s Turkem tu neni na miste, ukrajinska vychodiska a zamery a taktez geografie jsou vzhledem k tureckym nesrovnatelne.

      3. Oslabení Ruska je jen vlhký sen. Ano, v EU bude vliv Ruska nula, ale zbytek světa? A samotné Rusko?
        Podívejte se, jak se na rusko-čínský tandem lepí další a další státy. OPEC+ v podstatě skáče podle ruských not, protože ruský tým dokázal přesvědčit ostatní, že je to i pro ně výhodné. Slavný strop na ropu se obchází cenou za dopravu, cena za barel je 1 dolar pod stropem a cena za dopravu 1 barelu je 4-5x vyšší než obvykle. Zákaz pojištění ruských tankerů? Ruský stát si založil svou pojišťovnu.
        BRICS+ se ekonomicky pomalu ale jistě odpoutává od KoZy a zájemců o vstup nemají málo. A bude jich víc, protože ani EU ani anglosasové nemají dost peněz na tzv. mezinárodní podporu a banka pro rozvoj, kterou si zakládají země BRICS, začíná mít reálné obrysy. Co se týká politiky – tak se podívejte na Blízký východ – najednou se pod čínsko-ruskou taktovkou dohodly desetiletí rozkmotřené státy. Co se teď upeklo na moskevském setkání s Indonézií, nevíme.
        A díky debilnímu přístupu KoZy k občanům ruské národnosti přestali ruští oligarchové vyvážet své zisky ven z Ruska a investují doma.
        A to nemluvím o VPK, podle výsledků SVO bude zájemců o ruské zbraně víc než dost.
        I když nafoukneme počet mrtvých, tak obyvatelstvo těch 4 nových oblastí se odhaduje na 7 miliónů, navíc je to jak úrodná oblast, tak i bohatá na suroviny a průmyslových závodů tam bylo hodně, kolik jich přežilo a v jakém stavu jsou, není jasné. Ano, Rusko tam bude hodně investovat, ale investice budou mít rychlou návratnost a nebudou to rozhledny v údolí ani cyklostezky.

        1. Tohle je slozite a mnohovrstevne tema, Kraliku.
          Koukal jsem na par rozhovoru na Sputniku, RT a Govorit Maskva…a moderatori na sobe meli tricka od Polo, Nike a ONeill.
          Kdyz sahneme velmi hluboko do problematiky, muzeme si polozit otazku, o co Rusum (hlavne mladym) v podstate jde.
          Od doby Petra Velikeho hledalo Rusko svoje misto v lunu evropskych narodu. A VZDY v nem byla velmi silna kolona Zapadniku, prikladne pri povstani Dekabristu, kteri nechteli nic jineho, nezli zpet do Evropy.
          Dle meho (soukromy nazor) je operace vedena tak laxne a zdlouhave proto (mimo jine, samozrejme), ze si Kreml nechce definitivne zabouchnout zapadni dvere a ve skrytu duse doufa, ze bude vzat na milost a ze se do Evropy jeste vrati (v dohledne dobe).
          Export Gazpromu klesl o 40%, Cinan odmitl Silu Sibire II a dal prednost plynovodu z Turkmenistanu. Jednotnou menu BRICS odmitl tusim Ind. JAR se nevyjadrilo k Putinove klatbe z Haagu atd. atd. Ke kazdemu pro najdete nejake proti.
          Podle meho ale zasadni otazka zni: Bude mlady Rus spokojeny s orientaci sve zeme na „svet“ a s definitivnim pretrhanim vazeb s Evropou, jez de fakto stoji v zakladech ruske kulturnosti?
          Proc se Rusove rozciluji nad tim, ze antwerpska opera stahla z repertoaru ruske autory, kdyz maji otevreny cely svet?
          Vemte si nasi paralelu se socikem: CSSR ekonomicky rostla a byl ji otevren cely vychodni blok.
          Presto mottem listopadovych demonstraci bylo, ze „chceme zpet do Evropy“.
          Vzpominate jeste na tu dobu, kdy nam byl Zapad uzavren?
          A to komunisti argumentovali stejne jako vy zvysujici se vyrobou ocele, zvysenym exportem investicnich celku atd. Neuspesne, bylo to malo, chteli jsme zpet do Evropy, to bylo prednejsi.

          1. Chceli sme spat do Europy, pretoze sme chceli na dovolenku, chceli sme nakupovat z neckermanu, chceli sme z ich blahobytu.

            Rus tiez vzhliadal k Europe, chcel sa jej rovnat, chcel dosiahnut jej kulturu, vznesenost, zdobnost, etiketu … co z toho v Europe ostalo, a comu by sa mohlo chciet Rusko rovnat, aby bolo najprv ‚ako Europa‘ a potom ‚Europa‘

            1. Presne. Evropa ted neni Evropa tehda. A to s tim CSSR rostla ale lidi chteli na zapad – no tak mame co jsme chteli, se vsim vsudy, o cem lidi poslouchajici bbc ani nemeli tuseni ze k tomu patri. Holt za blbost se plati

              1. Tak nejsem si zcela jist, že velká masa ruské omladiny touží po 75 pohlavých, po LGBT+, pochodech lidí s různými úchylkami a psychickými nemocemi. Že touží po korupci a zneužívání dotací, po slabosti systému, který není reálné schopen nic řešit. Po hordách pasáků velbloudů, kteří přijedou dělat bordel a vysávat sociální systémy… to by bylo na dlouho. Chápu, že někteří touží po nejnovějším telefonu od Jabka nebo dalších kokotinách, ale určitě s tím nebudou chtít i to ostatní co jsem napsal.

                1. nehovoriac o tom, ze tie telefony od Jabka si mozu kupit tak ci tak…..Rusi sa neodstrihuju od europskych tovarov ci kultury…..v ich divadlach pokracuje aj v kinach premietaju…..odstrihavaju sa od politickeho spajania…..a to mam pocit, ze nikomu nebude vadit. Mozno niekomu na chvilu, ale cestovat niekam, kde ta budu vnimat ako rizikovy element a zoberu ti auto ako teraz v Nemecku, to sa dlho nebude pacit ani vsetkym prozapadnym Rusom

      4. stridor.
        Proč by Putin měl obsazovat další státy ,utlučeme se sami za přispění USA.
        Také musí být do čeho investovat v tom případě by museli dodávat i energie.
        V tom případě by byla Evropa úplně závislá na USA.

        1. V tomhle smyslu jsem to i napsal.
          A dodal k tomu, kdo tu vlastne ziska a kdo ztrati.
          Zde tolik ocekavana az opevovana prohra NATO z naseho evropskeho hlediska neresi vubec nic, hlavni udalosti se odehravaji na jine, ponejvice ekonomicke urovni a jejich dopady se objevi az po delsi dobe po slavne prohre NATO.
          Nekdy mam dojem, ze vetsina mistnich diskuteru ma trvale bydliste v Rusku.
          Nakonec vojensky nikdo neprohraje ani nevyhraje, valka se zastavi, podepise se kapitulace, ci mirova dohoda, anebo se konflikt zmrazi bez smlouvy.
          Ale americko- evropske hluboke procesy budou pokracovat dale, aniz by do toho svymi dusledky ruska/NATO vyhra/prohra nejak zasahla.
          Tedy z hlediska budoucnosti evropana je uplne jedno, jak se operace vojensky vyviji.

          1. Stridor, zapomínate na jedno, ty mraky imi odevšad, co se do jurop nasunuly a bez jakékoliv integrace. To evropu položí rychleji než cokoliv jiného. Ono už teď to není žádná legrace a i ti mladí rusové to vidí. Není to ta evropa co táhla dopředu. bohužel

            1. Ano, to tam je a hraje to roli.
              Ale iluze jsou silnejsi, nezli realita.
              Pad Zapadu zacal s revolucnim rokem 1968, rozjel se s ropnou krizi 1973 a od roku 1975 zacala definitivni demontaz povalecneho ekonomickeho zazraku (konkretne nastoupila masivni privatizace).
              V roce 1989 byl Zapad uz jen rozkladajici se vzpominkou na zlate casy.
              Kdo z nas v Listopadu videl, ze Zapad je na kolenou, v koncich a rozpada se?
              Prvni dil Schimanskeho zacina exekucnim skandalem, kdy vystehovavany delnik z doku vyhazuje zarizeni bytu z okna, aby se neporusene nedostalo do rukou exekutora.
              A my chteli do tehle Evropy? Ne, tu jsme nechteli videt, chteli jsme do Evropy svych iluzi.
              Podobne to vidim i s Ruskem.

      5. Re: stridor

        Blázni se radují, že vasilovi docházejí bomby.
        Skvělý postřeh.
        Ti méně blázniví sledují dosti tvrdý útok na dolar, resp. jeho funkci světové záložní měny.
        Proto existuje po světě tolik US základen.
        Ale extra vám to opravdu nemá cenu vysvětlovat.

        1. Ale ja tomu rozumim, jen nejsem svazacky nadsen.
          Zalozni mena= obsazeni („vlastnictvi“) vetsiny stavajicich burz, na nichz je mena obchodovana + dohled („vlastnictvi“) financnich globalnich instituci s menou nakladajici (MMF, BIS, Svetova banka a dalsi).
          A nikoliv pocet zakladen, v tom bych vas opravil.
          Ono neni tak jednoduche vystrnadit dolar, kdyz je o nej vseobecny zajem (a pritom USA nemusite vubec duverovat), je verejne obchodovatelny ( na rozdil od napr. Juanu), obchodovani je celosvetove rozsirene a podporuji ho vrcholove bankovni instituce.
          Tady je neduvera malo, to nestaci, nejdrive je treba najit menu volne smenitelnou, zajistit ji sirokou ucast na burzovnich obchodech a zalozit globalni instituce, schopne ridit jeji distribuci.
          Na to ted nikdo nema- Rusku se doma hromadi Rupie a ruzne cizokrajne tolary, za ktere neni co nakoupit. A dolar se uz vysplhal na 90- 100 rublu, protoze je ho v Rusku malo.
          Kdyz skosite Ameriku a rozprasite jeji zakladny, novou menu tim nevytvorite, jen bordel.
          Za globalni menou stoji predevsim politicka a administrativni prace…vidite na strane BRICS neco takoveho? Ja ne. Ale v diskuzich na netu ano, co zniceny Patriot, to krok k dedolarizaci. Trochu relismu by to chtelo.

          1. Kdyz jsme u toho: Gazprom vyzaduje platbu v rublech, ale oficialni rocni vysledovku vede v dolarech. To snad jako vysvetlujici priklad staci.

    2. „Přání otcem myšlenky“ to zajisté není, jde o fakta. Asi to je poněkud překvapující, protože z žump se nic takového nedozvíte. Musíte rozlišovat mezi dvěma termíny: taktické jaderné zbraně a strategické jaderné zbraně. Jde o radikálně jiné oblasti, jiné použití, jiná pravidla.

      Každé impérium minulosti prošlo tím samým, co nyní to amícké: kdy se ze základen po světě stala místo výhody zátěž a místo síly a bezpečí začaly základny po světě produkovat slabost a nebezpečí. Jakmile impérium zeslábne a lokální síla okupovaných či ovládaných „spojenců“ naroste, stanou se základny nebránitelné: jsou jako obležená pevnost, kterou lze vyhladovět či vypálit. Impérium tím může být vydíráno a zraňováno. Kromě toho cenová náročnost takových radostí stále stoupá…

      Ruská – a brzy i čínská – převaha v raketových zbraních, a současně zaostalost Amíků v PVO a PRO úplně změnila poměry: amícké základny jsou nebránitelné. Stojí to jen peníze, světu to prezentuje slabost USA – protože nejsou schopni obrany ani před místními „divochy“ (třeba před íránskými balistickými raketami) – a neustále je zde riziko velkých ztrát, které doma v USA nejsou obhájitelné. Doby, kdy Amíkům jejich 800+ základny po světě vynášely zisky, přímé i nepřímé, jsou pryč.

      Amíci jsou na tom zkrátka úplně stejně, jako Římané v Galii v komixu o Asterixovi. A na základny nemají peníze, jelikož jsou v krachu. Kolik zbylo základen Španělům? Kolik Francouzům, kolik Britům? Amícká světová říše je už daleko za inflexním bodem… Kolik za deset let půjde z amíckého vojenského rozpočtu na základny? Zbude na ně vůbec něco? Asi moc ne…

      Strategická jaderná válka nevznikne jen tak, že by to „někoho napadlo“. Ani použití taktických jaderných zbraní není, jak se možná domníváte, jako házet po někom kaštany. Také se mýlíte, že Amíci mají taktické jaderné zbraně na svých základnách po světě: nemají. Nemají je ani na lodích, nevozí je v letadlech.

      Jediná výjimka je program „sdílení jaderných zbraní“ v NATO, jde o taktické jaderné bomby B61-12 pro letadla. Obyčejné gravitační bomby, v podmínkách absolutní převahy ruského PVO/PRO prakticky nepoužitelné. Těch bomb je v Evropě pár stovek, na několika málo amíckých základnách – mohl bych je vyjmenovat, protože to je otevřená informace. Zbytek taktických jaderných náloží – bomb, bojových částí, hlavic – je ve dvou hlavních podzemních skladech v USA. Nikde jinde. Nejsou v Japonsku, nejsou v Jižní Koreji, nejsou v Austrálii, nejsou na Novém Zélandu… V Rusku je to podobné. Čína ani Francie ani Británie rovněž své taktické jaderné zbraně netahají po světě jako kočka koťata…

      Jediné rozmístěné jaderné zbraně jsou strategické: jak Rusko, tak USA mají každá strana přesně 1550 strategických jaderných hlavic na nosičích svých jaderných triád. V pozemních raketách v silech, v ponorkových raketách, ve křídlatých dálkových střelách pro strategické bombardéry.

      Co se týče „technologií doručení“ – nebo-li nosičů – těch taktických jaderných zbraní, tak na tom záleží nejvíce. Tam USA 40 let zaostali, a pokud by se vedla ona bájná „omezená taktická jaderná válka“, nutně by s Ruskem prohráli. USA mají dohromady – i s těmi „sdílenými“ bombami v Evropě – asi 800 taktických jaderných náloží, přičemž Francie a Británie mají asi po stovce každý. Rusko má asi 3000 kousků. O počtech Číny či Indie nebo Pákistánu, nemluvě o nepřiznaných vlastnících jaderných zbraní – Izrael, Saudi, Írán jsou v silném podezření – není nic otevřeně známo, jen kvalifikované odhady, pramenící z technologické a průmyslové analýzy.

      Celkově je to tak, že „teorie her“, behaviorální vědy, dějiny lidských konfliktů etc. nejsou jednoznačné v hodnocení henté oné „omezené taktické jaderné války“. Rozlezlo by se to nebo ne? To nikdo neví, takže to raději nikdo nezkouší a zkoušet ani nebude.

      1. SSA sice nemají prachy na vydržování všech základen po světě, ale mopslíci ve státech, ve kterých ty základny jsou to ve většině případů rádi zaplatí z prachů, co vyždímají ze svých ovčanů

      2. … kde píšu, Kchódle, o taktických či strategických zbraních? Psal sem o jaderných zbraních coby obecným fenoménu a o množství USzákladen po celým světě! Je mi úplně šumák jakou kategorií, jejich zaostalostí či polohopisným nasazením těchto zbraní šermujete, jistý je jediný, že všechny tyhle zbraně po zmáčknutí jadernýho startéru vedou k NEŽITÍ = to jediný rozhoduje = na to jediný se slyší!!!

        To moje bylo o vítězství Amíků (=spíš o jejich vyjeb@ní) a totálním blbství a prohře kolektivní Evropy. Rusové a Číňané se tomu přizpůsobili a hlavně přizpůsoběj a už „hned zejtra“ o nich uslyšíme a nebude se nám to líbit … jak už sem psal.

        P.S.
        když Vám nenapověděl ani ten můj Kim Sul – song, kterej ASI je rád, že je rád, co se týče vyspělosti či zaostalosti jaderných systémů = a přesto Tramp za ním osobně letěl, aby si s ním promluvil, pak je s Váma holt těžký pořízení

        P.P.S.
        ony úplně stačí ty bobky kolem tý ukrajinský atomový elektrárny, která je ve srovnání s tímhle úplným čajíčkem o pátý.

        1. …blbíši, Vy prostě jen trollíte a hysterčíte, což si náramně užíváte, jak tak koukám. A nevnímáte, takže se přestanu snažit vysvětlovat, že Rusko třímá větší klacek, takže Strýček Sam musí zalézt do své nory a přestat prudit, jinak dostane přes tlamu starým dobrým konvenčním způsobem – a jaderně odpovědět si nedovolí, jelikož i ruský atomový klacek je o dost větší.

          Jestli jsou Amíci v něčem skutečně výjimeční, je to hlavně v tom, že když dostanou přes držku, začnou tvrdit jaký to bylo úžasný vítězství. Útok na Rusko přes Ukroše nevyšel, Rusko se nepoložilo a Západ nejen že nezískal energie a suroviny za hubičku, ale všechno ztratil. Ekonomicky mají Amíci i se Západem proti Rusku+Číně, JV Asii, Arabama, Jižní Amerikou, Afrikou (+ŠOS +BRICS) nulovou šanci, tudíž ve finále sami přilezou a budou hodní a milí jako malí skřítkové.

          1. … s tímhle děte do háje, Kchódle, vůbec ste nepobral, že já o voze a vy o koze a ještě si mě dovolujete napadat z trollení a jeho užívání si. Tohle fakt nemám zapotřebí, klidně si tady dál točte ten Váš kolovrátek o ruský nedostižitolnosti a mě laskavě vynechte!

      3. k těm taktickým a strategickým zbraním, o kterých to moje nebylo:
        už slyším Bidena, kterej má u sebe kufřík od všech strategických čudlíků, jak telefonuje Putinovi:
        …“ do smrti dobrý, Vladimíre Vladimíroviči, právě sme prohráli „omezenou taktickou jadernou válku“ s tebou, vod teď ti už dáme pokoj!“

        1. Pokud tu valku „prohrajou“ v evrope, tak mu klidne zavola. Tak jako „prohrali“ v afgu, iraku… mno, prohrali, zbrojari a jejich lobiste se napakovali, a vo tom to je, blbisi

    3. Von ten vas selskej rozum vam napovida pekny hovadiny..
      Treba ze vase rozmisteny zakladen , ma z vojenskyho hlediska svou logiku a ze jim to zajistuje rozpinavost..Co napr. selskej rozum nevi.
      -Zakladny jsou na jednom fleku a porad a nepritel si na pohodlne ne namiri ,
      beda ,co chce a kdy chce../Dva utoky na cile na Lvov/.
      /A co kdyz treba mistni napadne, se jich zmocnit/.
      – Co nevi rozum , ze je treba trochu myslet na technickej vyvoj s predstihem ,
      treba ,
      ze cokoliv se ve valce pohybuje , ma aspon trochu vyhodu ,moznost , delsi vydrze…
      /Kdo vydrzi nejdyl , ten vyhraje/..Skoda, ze selskej to zase nevi..
      Tisice let pred , pouzivali beda , dokonce kone, aby si to imperium dobyli a udrzeli..
      Selskej rozum taky nevi, ze tohle nejde do nekonecna..
      – Ze sirit imperium je dulezity levne , aby se imperialista z toho sireni totalne a docista sam nezruinoval a nepolozil hospodarsky..
      Uz jenom obrana a udrzba zakladen da fusku..
      -Kdyz nejlevnejsi pro imperialistu prijde vlada mistnich
      a kdyz zlobi , tak se vymeni..
      A ty poridi na rozkaz vse , co je treba a za svy !! Teda za to, co vydrou z otroku..
      Kdyz se ty zajmy udrzuji a realizuji , kde je treba , ve svete neustalych zmen.
      Selskej rozum dale ohromuje logikou , kterou si nekde vycet a ted tim vyctenym presvedcuje , ze ve vysledku to bude celoplanetarne dokonce ,uplne jedno..
      Vas celoplanetarne selskej rozum nejak odmita vzit v uvahu aspon neco ,
      a nepocita s tim co nechce a s nicim..Zisky Pyrrha, ha a ha..
      Selskej rozum vi uplne vsecko a nejlip..Vod jinejch.
      Znicenim spojencu na usakovi zavislych , rozborenim jejich hospodarstvi usakovi ,
      poridi, ale zarucenej nevyvoj vlastni a bez toho taky zarucene zkape.
      Drive a nebo pozdeji.
      A kdyz vyse uvedene provozuje , to znamena rostouci bezmoc , pasivitu ,
      ze zaostava za ostatnimi a nema uz vuli vubec neco zmenit..Dale.
      Ve svete zmen…Se vyvijeji stale dokonalejsi a ucinnejsi obranny systemy.
      Obranny raketovy systemy znici vcas ty utocny a na uzemi utocnika..
      Vo tom dneska muze cist kazdej ,akorat ten selskej to vodmita..
      Systemy varovani se zdokonaluji a muzou utocnika paralysovat , dokonce drive nez zautoci..Jenom zjistenim aktivity , kolem tech zbrani..Jeste treba..
      Paralysou , zneutralizovanim navadecich systemu..
      Atd.,atd.,atd.

  7. No,to jsem teda zvedavej ….

    Srbský prezident Aleksandr Vučić prohlásil, že absence konkrétního plánu pro vstup Ukrajiny do Severoatlantické aliance jako výsledek summitu NATO ve Vilniusu není důležitá, protože Západ připravuje pro Kyjev „velké dárky“ již do konce roku 2023.
    „Připravují pro Ukrajinu vážné a skvělé věci, velké dary do konce roku, zejména pokud jde o Evropskou unii,“ dodal Vučić.

    1. Nedal byste odkaz? Jinak mi totiž vyychází -slovensko, část polska a nás, když vezmu v úvahu co a jak naše věrchuška provádí. na maďary a rakušáky si netroufnou, u nás a na slovákách žádná armáda není. Chování naší 5ti kolky by tomu nasvědčovalo.hmm

  8. Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová uvedla, že pokrok Ukrajiny v provádění reforem potřebných pro vstup do EU je působivý.

    „Rychlost, s jakou Ukrajina směřuje ke členství v EU (…), je úžasná, působivá. Je to proces založený na úspěších a my vidíme, s jakým nadšením a intenzitou Ukrajina provádí reformy a rychle směřuje ke členství v EU,“ řekla. řekla šéfka EK ve Vilniusu. „Pevně věřím, že pokud budou pokračovat ve stejném duchu, brzy se jim to podaří,“ dodala.

    1. Ta paní ve mě vyvolává už jen němý úžas (ostatně, to celé její okolí).
      Ale možná to není pouze nadání od přírody jako spíš vliv nějaké veselé návykové látky.
      Tam asi s panem Zelím skutečně najdou působivou shodu, třeba v oblibě kokainu?
      Otázkou ale je, co se jim skutečně podaří, budou-li dál “pokračovat ve stejném duchu”.
      Vize, které jejich úsilí ve mě vyvolává výborně zachytil polský malíř Zdzisław Beksiński…

      1. Nechtel bych mit hlavu v neci prdeli , tam nekde ji ma ta zminena osoba..
        A jeste porad odtud neco pokrikovat..
        A kolik najde jeste sobe podobnych ..

        Uzasnost a pusobiva rychlost…
        Pokrok v reformach..
        Proces zalozeny na uspesich..
        Rychle smerujici s intezivni nadsenosti pusobive pokracovani , smerujici k clenstvi v EU.
        Pokracovani , my vidime , ve stejnym duchu … na neco takovyho se nezmuze,
        ani komik zelinar..
        Mne uz je delsi dobu jasny , ze na takovyhle hlavy neni obrana ..
        Neni mozny neco vysvetlit , neslysi, jejich novodoba tupost je nova a tak dodnedavna neco nevidaneho a neprozkoumaneho..
        Nevi se ani vo co de..
        Jak se aspon ubranit necemu takovymu, je hlavni problem dneska..Napr.
        Nova mutace absurdniho silenstvi , drive prozkoumaneho ,
        dnes neco zase zcela neznameho.

    2. Toto je taky kyd, ze to az trepe dverami.

      Teda – ono to je pekny prislub, ze ked uz sme ta neprijali mila UA do NATO a nejaky minister obrany z GB syvetlil neomalenemu Zele, ze za 83 mld dolci ocakavali viac… – tak toto je presne to, co ta ma upokojit.

      Hned po Turecku vstupi UA do EU. 🙂 🙂 🙂
      Teda ak bude existovat EU. A ak bude existovat UA.

      No a samozrejme – ja som absolutne nem pochopil, o akych reformach to teta gynekologicka mluvi.

      1. Nejsme Amazon 😀 Huustý, to sedí.
        https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-meli-byste-projevit-vic-vdecnosti-nejsme-amazon-britsky-ministr-zprazil-zelenskeho-40437567
        Jenže:
        My už ale nevíme, co přesně anglosasové tomu kktovi předtím naslibovali, neznáme to pozadí, na jehož základě kkt koná.
        Ale, jak se říká u nás – slíbeného bývá největší hromada. A přesně takto, to bude nakonec i s tím „vstupem“ do NATO.
        Proč by mělo NATO absolvovat druhý Afghánistán?
        Americká armáda, ale nejen ona, tam zanechala vojenské vybavení pro fakticky neexistující „národní armádu“ a shodou okolností za přesně tolik – za 83 mld. USD.
        A úplné hovno z toho, nakonec odtamtud utíkali, jak spráskaní psi a hadráři v sandálkách jim určovali, které letadlo bude poslední…

        1. Tady je hlavni rozdil v tom , kdo utikal a kdo se napakoval v trilionech..
          Rozdil v tom , kdo svetu nakukal a kazdeho presvedcil o necem jinem..
          A kdo tak zvitezil na cely care..
          Rozdil v tom , ze to skoro nikdo nechape..
          Ze za dalsi triliony Nato zase pobezi tam , kam se vojakum ,
          jako ted ukrum ,rozkaze.

  9. „Místo svatby s NATO zůstáváme přáteli. Zklamaní Ukrajinci přišli o poslední iluze.“ Píše Junge Fronte.

    Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/summit-nato-ukrajina-zelenskyj-frustrace-valka-rusko-zklamani-korupce.A230712_113018_zahranicni_jhr

    Bylo by dobré, kdyby si Ukrajinci uvědomili, že být potravou pro děla v zástupné válce USA proti Rusku není to pravé ořechové. A že západní politici jsou osobnosti podřadného formátu. nevidí si ani na konec nosu, nejsou schopni spočítat náklady a Nedrží slovo, dohody pro ně jsou jen cár papíru. Naše vládnoucí pětispolečenstvo je toho výkladní skříní.
    Díky masivní propagandě je změna nazírání obtížná a pomalejší, než by se při pohledu na vývoj dalo očekávat, ale ono to přijde. Pak to bude fičák.

        1. Ne všichni. Ti, kteří by byli u volantu by čerpali benefity, přerozdělovali dotace, platově by si výrazně polepšili. Z různých fondů se dá vytáhnout hodně oběživa. Samozřejmě, jen na ty správné projekty. Na budování cyklostezek, podchodů pro žáby, nadchodů pro medvědy , LGBT propagandu a ták.

      1. To je totiž absurdní situace. Zelenskému nejprve tleskali, kdyžtak on a jeho velvyslanci spílali západním politikum do jitrnic, mátoh apod. za to, že pomalu posílají zbraně. A celý „svobodný mediální svět“ jej prezentoval jako fakt drsného vůdce ukrajinského lidu. Tak si zvykl, obzvlášť, když mu klepali na rameno, jak betelně brání západní demokracii. Těžko říct, v čem a jak se u této obrazové části angažovali hoši zpoza louže, ale nikdo dlouho ani nepíp.
        A teď přišel s tím vstupem, o kterém všichni vědí, že se sice řeči vedly, ale právě jen ty řeči. Nikdo si nedovolí je podpořit, i kdyby stokrát chtěl. První část té absurdity je ta, že to odpískali všichni, protože je tzv. politické jednota. V tomto případě v provedení – když jsme za pokrytecké pitomce, tak ne jen někteří, ale všichni. Samozřejmě si nemůžou dovolit na ten vstup kyvnout, protože by jim následující hodinu Rusko ustřelilo prdel. Což věděli od začátku (viz pokrytectví).
        Druhou absurditou je, že Zelenského, pokud to nehraje, to zklamalo. Dobře to musel taky vědět.

        Každopádně to zklame velkou část Ukrajiny, a to proto, že v tom viděli konec války, které už dávno mají plné zuby. Že by nebyl konec jejich války, ale začátek té velké, to je jim ukradené, prostě se na to emotivně upnuli.
        Těžko říct, jak se to podepíše na bojové morálce, protože to budou brát jako zradu. Zrada ve válce je to nejhorší, ta emoce zklamání je ničivá. Ve vědomí Ukrajinců to ale zůstane. I ti nejzarputilejší si uvědomí, že nebylo ruskou propagandou, že až jim bude nejhůř, Západ od nich dá ruce pryč a dokonce bude po nich chtít, aby jim bylo ještě hůř.

    1. Jó svatba. To není jen tak!

      Vdávalo se motovidlo,
      bralo sobě staré bidlo.
      Všecky ptáky si pozvalo
      jen na sovu zapomnělo.
      Jak to sova uslyšela,
      hned na svatbu pŕiletěla.
      V první tanec vzal jí vrabec.
      Vrabče, vrabče, ty jdi hloupý,
      nešlapej mi na pazourky.
      Kdyby tu nebyly hosti,
      chřestily by v tobě kosti.
      Ale že jsou tady hosti,
      nechci dělat mrzutosti.

  10. Handelsblatt: „Nemecká vláda odstupuje od dohody s Varšavou o oprave ukrajinských tankov Leopard na poľskom území. Dôvodom je, že cenové očakávania Poliakov boli z nemeckého pohľadu značne prehnané“.

    1. su dve moznosti

      bud bude zavod na opravu tankov na UA – na zakarpati, kde to stavaju nemcouri

      alebo sa fiesta zbrani konci a nebude sa teda opravovat nic, pac dokonano jest.

  11. Nevýhra Ukrajiny- docela mě již delší dobu děsí noční můra namíchnutých banderovců, až bezpečně zjistí, že je kolektivní západ hodil přes palubu , jak je naším zvykem nakonec. Jsou vyzbrojení, umí bojovat a svůj hněv snadno mohou obrátit proti zrádnému západu. Nemyslím, že by na nás vyjeli v tankách, ale pouliční lumpárny také dobře ovládají. Jsem jediná, kdo z toho má strach ? nebo si myslíte, že se tak nějak smíří s tím, že posloužili ve hře USA jako lidská potrava pro děla, a jen tak na to zapomenou. Já si to bohužel nemyslím.

    1. Podle mého celkem reálný scénář. Blíží se chvile, kdy KoZa zjistí, že vynaložené peníze nepřinesly kýžený výsledek a budou se snažit hodit diplomaticky UA přes palubu. Samozřejmě to neřeknou přímo a budou stále vysílat jasné signály a slovně podporovat boj UA proti Rusku, ale ve chvíli kdy na UA přestane proudit výzbroj a peníze a zůstane už jen u slovnich proklamací, pak i ti co si mysleli jak KoZa chce UA pomoci pochopí, že naletěli a že jsou jen silová páka proti Rusku. Dokonce si myslím, že teď po schůzce ve Vilniusu už jim to začíná velmi rychle docházet.

    2. Myslím, že se ze současného vyhýkaného stavu rychle vzpamatují. Že se budou starat, aby měli co jíst a bojovné choutky je rychle opustí. Možná si i uvědomí, že nalétli na špek špatným lidem. Němcům to po porážce třetí říše také došlo.

      1. Ne, Němcům to nedošlo nikdy.
        Všechno co šlo, hodili na mrtvého Adolfa a další mrtvé vysoké činitele.
        Denacifikace Německa nikdy neproběhla a ani proběhnout nemohla. Půlka těch zbylých vlastníků průkazek NSDAP, co v částech Německa ještě byli, jednoduše postřílet nešla.

        1. Myslím, že máte o sudeťácích divoké představy. Po návratu majetku nevolají, spíš jim jde o to, aby měli možnost navštívit místa kde žily jejich předkové a nenalézt zničené hroby a zdevastované kapličky a tak. A samozřejmě vítají omluvu za křivdy na nevinných lidech. Kteří nic nezavinili, jenom je semlela válka.
          Smutně koukají, jak je vybydlená leckterá kdysi prosperující vesnice.
          Kdo ty Sudety nově osídlil je známo. Jezdilo se tam vyloženě rabovat. Většina nových obyvatel odnesla všechno co nebylo pevně přibité a dodnes to tam moc k světu nevypadá. Jsou samozřejmě i výjimky.
          Že se nějací blbci najdou i mezi Sudeťáky, to nepopírám. Ale blbci se najdou všude, že?

          1. Proč lžete, Helanov?

            Jsou to revanšisti. prosazení právního nároku na ztracenou domovinu a náhradu zkonfiskovaného sudetského majetku byl zrušen. AŽ v roce 2015. Stále se však v fdokunentech objevuje pojem sudetoněmecký majetek a otázka náhrady je stále znovu a znovu otevírána.

            1. Ne!
              Ti kdo chtějí majetky Sudeťáků zpět jsou jenom „reprezentanti“ sebe sama. Tlustý Posselt a spol.
              Máme chalupu po Němcích. V devadesátých jejich děti přijely. Čekali jsme co bude. Byli spokojení, že jejich domeček (dřevěnice) je výborně udržovaný. Pojedli třenou bábovku kterou jim moje máma upekla, popili dobré kafe (které nám přivezli), pošprechali jsme, ofotili si všechno a nafilmovali – a odjeli. Jejich děti už o svém rodišti neuvažují. Bylo to dávno a je to daleko. Ale původní obyvatelé to tu velmi sponzorovali – třeba zbouraný lesní kostel Maria Hilfe, kapličku a nový most ve vsi.. Někteří s koupili ruiny svých domů a restaurovali je. Tedy nechali je opravit – fyzických sil se jim už nedostávalo. Pár roků tu pak jezdili na prázdniny. Ale už pomřeli a domy opět pustnou.
              Psali jsme si pak dlouho k Velikonocům a Vánocům. Ale už umřeli. Škoda, byli to fajn lidi.

              Ono je to třeba vidět na vlastní oči a nejen číst noviny a koukat na TV, Sibyllo.

    3. Možná to bude jednodušší, jsou to vojáci, nějak se živit musí (obvykle už ani nic jiného než válčení dělat nemohou), také na civilech si toho moc nevezmou navíc proti nim rychle zakročí regulérní policie/armáda, a tak půjdou bojovat do jiného konfliktu. Z jejich pohledu budou optimálně bojovat proti zrádcům nebo jiným podlidem a také půjdou s tím, do jim zaplatí víc – a nepřekvapil by ani paradox, pokud Rus bude chytrý a zaplatí (třeba zprostředkovaně) budou bojovat v jeho žoldu.

      1. To je také možná varianta. Bojovník, kterého baví zabíjení, se těžko pŕešupačí na řidiče autobusu. Spíš se poohlédne po jiném adrenalinovém zaměstnání. Šoupat krabice v Amazonu ho asi nebude bavit.

        1. „Není lovu, jako je lov na lidi. A ti, kteří dlouho loví ozbrojené muže s nadšením, už nikdy po něčem jiném nezatouží.“ — Ernest Hemingway

    4. o niečom by som vedel. ak si uvedomia, že ak sa nedarí na východe, na západe sa nemá kto a čím postaviť.
      https://sk.wikipedia.org/wiki/Ukrajinsk%C3%A1_povstaleck%C3%A1_arm%C3%A1da :

      Organizácia ukrajinských nacionalistov už vo februári 1943 zahrnula do projektu budúcej samostatnej Ukrajiny aj celú juhovýchodnú časť dnešného Poľska až po Krakov, rumunskú Bukovinu a východoslovenské okresy od Sniny po Starú Ľubovňu (tzv. Prešovsko).[4] Pôvodne mali banderovci preniknúť na územie Česko-Slovenska a na základe pokynov svojho vedenia v Bavorsku vykonávať tu proukrajinskú nacionalistickú propagandu, a ako sa doslovne uvádza: „spôsobiť rozruch a reklamu na medzinárodnom fóre“.

  12. https://t.me/MariaVladimirovnaZakharova/5780

    V marci 2022 sa v Moskve nestihli zatvarat dvere za papalasmi z Perzskeho zalivu a vysledkom bolo, ze rusa vobec netrapilo nejake embargo na ropu a spolocne s tymi papalasmi utali tipec petrodolaru.
    Velmi sa tomu u nas nik nevenoval a tak bolo sicia prekvapakani, akoto, ze to rusa nepolozilo, ked sme na neho vymysleli nejake tie sankcne balicky.

    V juli 2023 sa hned po papalasoch cez ropu v Moskve pred par dnami kona slezina Cina + Indonezia + Rusko. Tiez v Moskve.

    Ja viem, ze EU to nezaujima, pac EU si vystaci sama so sebou, ale dam krk na to, ze tam kuju nejake pikle. A obavam, ze EU bude opat prekvapkana, ze coto?

  13. A doublethink přímo v praxi. V jednu a tutéž chvíli na titulní straně novinek:

    „Rusko už se ani nerozpakuje a na Ukrajině nasadí kazetovou munici oficiálně“
    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-rusko-uz-se-ani-nerozpakuje-a-na-ukrajine-nasadi-kazetovou-munici-oficialne-40437491

    a

    „Nedémonizujme kazetovou munici“
    https://www.novinky.cz/clanek/komentare-nedemonizujme-kazetovou-munici-40437453

    Jinak, mně se fakt líbí, jak se z někdejších bojovníků za „lická práva“ a všech těch disidentů bojujících s hydrou totalitní moci stali jedinci podporující vraždění lidí. Jen důkaz, že jim ve skutečnosti šlo celou dobu o něco jiného než o nějaké vznešené hodnoty.

    1. Cemupak se divite? Naivita lidi me ani v mem veku neprestava prekvapovat. I kdyby pred nami opravdu stala vyznamna zmena, jako narod jsme na ni pripraveni jeste mnohem hur nez v roce 89. Vsichni kriceli komunisti pryc. Fajn a kdyz jsem se ptal co bude dal, nikdo nevedel. Hlavne ze budou pryc ti komunisti. A s nimi i prumysl, minimalni zahranicni dluh, fungujici socialni stat, schopnost tvorit a vyrabet. A ted jako co? Hlavne at jde pryc petikolka? Jsme v mnohem horsi situaci nez tehdy. Po vsech stranach a ne, nemuzou za to ani americani ani rusove. Muzeme si za to sami. Jsem ted na Blizkem vychode a podobne jako sveho casu Tereza tu mam kus srdce ale i rozumu. Co o jejich mentalite vi prumerny Cech? Mozna by byl v leccems prekvapeny, ze za koralky a cingrlatka se da snadneji koupit Evropan nez domorodec. Jinak maly postreh. Nova velka auta jsou tu prevazne cinska, evropska tezce vyklidila trh. Jo a valka Ua a Rusko tu opravdu nikoho nezajima.

      1. Před pětikolkou všichni křičeli estébák pryč. Co po něm? To nevíme, ono se to nějak udělá, ale hlavně, že je estébák pryč.
        Není to tak dávno, to bychom si ještě pamatovat mohli, že ano, vážení voliči?
        Už to myslím došlo i těm nejstarším, zasloužilým orlům z největšího pravičáckého hnízda, z D-Fense.
        Nemají pro současnou realitu vůbec žádná vysvětlení, natož tak argumenty, takže poslední, co zbývá, je nálepkování. V zájmu alespoň nějaké objektivity, musím současně připomenout, že někteří ti orlové se k volbě pětikolky hrdě přiznali.

      2. Diky za info.
        Nastup Cinana v automotive jsem prorokoval uz pred lety, vsichni se mi smali.
        Evropa si ale nadto sama pod sebou podrizla vetev.
        Takova tupost se vidi malokdy.

    2. naprosto boží titulek

      „Rusko už se ani nerozpakuje a na Ukrajině nasadí kazetovou munici oficiálně“
      .. a dole pod tím potichu a nenápadně „… pokud ji USA dodají Kyjevu. “
      my jsme se jen tak malilinko zanerozpakovali, ani to nestojí za řeč, a ty hajzlové se hned musí drze nerozpakovat taky. a víc! a hůř!

      hezky zdůrazněno, že
      „.. v únoru a v březnu loňského roku … Rusko již tehdy kazetovou munici … použilo.“ (=“bylo prokázáno“)
      , naproti tomu nenápadná větička
      „Podle vojenských expertů spornou munici již dříve použila také Ukrajina.“ (=“možná, říká se že, určitě ruSSSSSká propaganda“)
      zahrnuje celej Donbas 2014-2022, prostě jenom taková prkotina.

      bejt novinář je fakt diagnóza

  14. hmm, mne by jen zajjímalo, jaký by byl postup a výsledky jednání této věrchušky, kdyby nebyl ten vzpourovitý přesun mnoha verstami , napříč do rusi bílé a usalašení se na „dohled“. Fakt by mne to zajímalo, no co už to se nedozvím.
    A stejně by mne zajímalo, co tak asi měli v plánu, že to sezení udělali právě tam. Ale zase potvrzení, že každá situace má řešení. 🙂

  15. off-topic
    Německá inflace opět roste, přičemž inflace u potravin je více než dvojnásobná oproti celkové míře inflace a v červnu 2023 dosáhla 13,7 %.
    Nejsilnějším tahounem cen jsou i nadále potraviny. V čele růstu stojí cibule a česnek (+71 %), cukr (+70,9 %), mrkev (+54,8 %) a tvaroh (+42,8 %).

  16. trochu OT
    dnes na lidovkách článek, že z 530 dobrovolníků, kteří se z ČR hlásili do bojů na Ukrajině, jich má skoro polovina kriminální minulost.
    to jen tak na okraj, pokud by si člověk myslel, že se tam hlásí pouze zásadoví srdcerváči s touhou nezištně pomoci + viz drsná exekuce Bulíře.

    https://www.lidovky.cz/domov/ncoz-prezident-pavel-zeman-zadost-armada-ukrajina-rusko-valka-trestanci.A230711_195105_ln_domov_atv?zdroj=LN_otvirak

    1. Takovým je asi fuk, kde se mohou porvat. Klidně se porvou se skíny, s mládeží od Antify, nebo s fotbalovými fans, hlavně když mohou upustit páru. Asi moc testosteronu. Opičí junioŕi dělají to samé. 😀🦍

    2. Přece někdo aspoň krapet zná historii. Naši staří vzpomínali, že v prvním sledu front byli bývalí chovanci
      ze sibiře, tamější ubytovny „prý“ úplně vyprázdnili, Tak nevím, ale chování některých , popisované pamětníky, by tomu odpovídalo.

      1. To není úplně pravda. Sovětská armáda trestance do normálních oddílů zásadně nebrala: služba v armádě byla „čestná povinnost“ a zločinci do normální armády nesměli. Kromě toho, v prvosledových oddílech byla elita sovětských armád, různá verbež postupovala až v dalších sledech.

        Je nutno si uvědomit, že Sojůz byl mnohonárodnostní a jednotlivé republiky měly poměrně velkou samostatnost i v těch vojenských věcech, takže armády z některých nevyspělých oblastí zločince obsahovaly. Ale pravidlem to rozhodně nebylo, v „kulturních oblastech“ evropského Ruska to bylo téměř vyloučené.

        Pro zločince měli něco „lepšího“: trestní oddíly. Což byl skutečný kanonenfutter na sovětské straně, posílaný do beznadějných útoků nebo kde se očekávaly větší ztráty. Důsledně se to oddělovalo… v ruštině se tomu říká „štraf bataliony“ nebo zkráceně (Rusové si potrpí na zkratky) „štrafbaty“.

        Takže v praxi se stávalo, že na čele útoku skutečně byli „štrafbaty“, ale s těmi se běžní civilisté nedostali téměř do kontaktu, protože byli pod silným dozorem NKVD frontových oddílů – což opět je trochu matoucí, protože s normálními NKVD (tajná policie) to nemělo nic společného, byla to těžce vyzbrojená vojenská policie – měli i tankové oddíly a dělostřelectvo.

        Mezi těmi „štrafbaty“ bylo mnoho pozdějších Hrdinů SSSR, protože za hrdinství byli nejenom vyznamenáni, ale byl jim vymazán i trestní rejstřík. V tom se hodně angažoval Berija, který v Sojůzu už v 40. letech – ještě před válkou a ještě ve větší míře po válce – zahájil rehabilitace nespravedlivě stíhaných; kromě jiných vytáhl z gulagů plno vědců a inženýrů, Koroljova například.

        Prostě je to tak, že hodně toho, co se o historii Sojůzu píše a říká, je vylhané – buď je to propaganda Západní nebo také propaganda sovětská trockistická – od těch kruhů kolem Chruščova a trockistů, proti Stalinovi atd.

        Stejně jako třeba dneska amícká propaganda není monolit – je tam hodně vzájemně nepřátelských proudů – tak v Sojůzu to bylo podobné.

          1. Jo, to kino potvrzuju. Měl jsem éru koukání na ty jejich různé bojeviky, ne úplně valná kvalita. Poměrně dost toho pořád točí druhoválečného, oni hodně rádi ty svý razvědčiki a divesanti, taky smerše, někdy je to až naivní. Tady ta sérka Štrafbat se ale povedla. A nedávno předělali Příběh opravdového člověka, to je taky dost dobrý. Už nevím odkaz, je to ale na ytb a zkusím jej najít

              1. Z relativně nedávné doby existuje pár dobrých ruských a běloruských filmů
                Brestská pevnost, 28 panfilovců (taky jako Bitva o Moskvu), Ržev (taky jako Neznámá bitva), Dněperská linie, Podolští kadeti . Občas se na ně dá podívat na slovenské televizi JOJ, z Ulož to jde většina stáhnout i s českými titulky

        1. Uz jsem chtel namitat… ale nakonec jste ty strafbaty zminil. Tata delal kdysi v praci s Rusem, ktery sem dojel v 45 v zelenem a zakoukal se tu do jedne divciny. Nejaky cas zili v Sojuzu, v sedesatych se prestehovali sem. Tatovi pak vypravel ten zbytek, ktery v tehdejsi propagande nedavali, mimo jine i o tech strafbatech a NKVD.

          Tvrda doba…

          1. Přesně tak, tvrdá doba.

            Ono je to složité: protože třeba Berija sice byl „Stalinův kat“, ale šlo o vyvraždění opozice proti Stalinovi – čistku v tehdejším MVD, což se přejmenovalo na NKVD – pod vedením Ježova a předtím ještě toho horšího (vypadlo mi jméno a nechce se mi to hledat po netu), takže Berija byl v zásadě velice kladný hrdina. Organizoval grandiózní evakuaci sovětského průmyslu za Ural, vytáhl z gulagů hodně lidí včetně vědců a inženýrů – kterým založil „vězeňské konstrukční kanceláře“, protože administrativa jejich rehabilitace blokovala; a vedl sovětský jaderný program. Nakonec byl po smrti (vraždě?) Stalina zavražděn lidmi kolem Chruščova.

            Ten TV seriál je jeden z těch lepších, vydržel jsem se na to dívat až do konce.

  17. NATO signal:
    Spojenci také diskutovali o výzvách, které „donucující“ Čína představuje pro euroatlantickou bezpečnost a hodnoty. „Čína není naším protivníkem ale měli bychom se i nadále angažovat,“ řekl generální tajemník a zdůraznil, že „rostoucí asertivita Pekingu ovlivňuje naši bezpečnost“ a zpochybňuje mezinárodní řád založený na pravidlech.

    1. Jo. Zapomněl dodat, že ten “ mezinárodní řád “ nejvíc porušuje hlavně Kolektivní Západ.
      Hromady mrtvol v Iráku, v Sýrii, Libyi, v Srbsku, v Afghánistánu, na Ukrajině i jinde , to všechno jsou jenom kolaterální ztráty při budování demokratického řádu. Myslím, že na takový “ řád “ jim celý nedemokratický svět zvysoka …

        1. V zemích mimo kolektivní Západ se to „rules based order“ často překládá jako synonyma pro „double standards“ a „hypocrisy“.

      1. „mezinárodní řád“ = „přísná pravidla, jejichž dodržování vyžadujeme od ostatních, abychom mohli získat nějakou výhodu“
        (Výkladový slovník progresivistické novořeči, 2022)

        1. Zkrátka, když někam vlítne KoZa, tak je to preventivní zákrok v zájmu míru. A když to samé udělá kdokoli jiný, tak je to hnusná agrrese. A šmytec.

  18. Tleskám blbíš ,myslím že vše ostatní je úplně vedlejší. To co napsal vystihuje nejvíce situaci vítěz je bezpochyby USA, Evropa na kolenou a Rusko bez šrámů také nebude. Myslím že oto USA vlastně šlo.

    1. neviem, mne to pripada ako stvrtrocny plan sa splni a dlhodobe dosledky budu krach podniku. Co bude robit USA, ked z EU bude znicena deindustrializovana zona na urovni rozvojovych krajin? Ked sice zarobia velke prachy na zbraniach, ale dedolarizacia znici jeho svetovy dosah?

  19. Signaaaaal …

    Během summitu NATO, který se koná v úterý a ve středu ve Vilniusu, mají ekonomicky nejvyspělejší země ze skupiny G7 ratifikovat bezpečnostní dohodu s Ukrajinou, uvedla ve středu stanice BBC s odvoláním na slova britského premiéra. Dohoda má zahrnovat dodávky zbraní, výcvik a sdílení zpravodajských informací.
    Britský premiér Rishi Sunak řekl, že dohoda by vyslala „silný signál“ ruskému prezidentovi Vladimiru Putinovi.

  20. Ano. Neúprosné účetnictví války. Náklady, výnosy.
    Ve skryté skutečnosti ale vydělávají výrobci zbraní a obchodníci. Platí, jak jinak, poddaní.

  21. Je náhodou, že si k nám pro zlato přišel „šašek“ právě v den výročí, kdy umlčeli Mistra Jana Husa? Nebo je to záměrný a starostlivě připravený krok?

  22. Něco takového se dalo čekat ze summitu,ani náznak k jednání,jen další pokračování války.
    Málokdo čekal,že USA přijde s bílím praporem,ještě bych USA nepodceňoval,když jim jde o všechno,tak použijí všechno co jde.Řekl bych,teď přišla chvíle pro více státu,ukázat USA dlouhý nos.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *