Tak jsme se dozvěděli, že USA dodají na Ukrajinu kazetovou munici. To je takový granát, co se před dopadem rozletí na řadu menších granátů, ty pak zasáhnou mnohem větší plochu a dělají mnohem halasnější škodu. Hned se ozvala celá řada států i lidskoprávních organizací, které tento krok kritizovaly, protože ty malé bombičky někdy taky nevybuchnou, zůstanou na bojišti a rády pak trhají ručičky a nožičky civilistům, kteří mají tu smůlu, že se v té oblasti musejí pohybovat. I naše republika je signatářem smlouvy o nepoužívání této munice a pokud vím, většina našich politiků alespoň držela hubu, když už nic jiného.
Tedy… kromě Zdechovského, ten se tetelil blahem, že tato munice bude používána (výhradně) proti ruským vojákům, kterým z toho bude pěkně horko. Ukrajina tyto granáty samozřejmě nepoužije v obydlených oblastech… Aneb, když máte v europarlamentu křesťana, ze kterého i Pánbůh zvrací…
V principu není tato munice o nic děsivější než třeba ruské Soncepjoky – to jsou ty termobarické rakety, které když zasáhnou, tak v jejich dosahu nepřežije nic naprosto spolehlivě. Vojáci už o této frontové novince vědí a znamená to pro ně víc práce s lopatou při hloubení zákopů. Menší bombičky totiž znamenají, že neudělají tak velkou díru do země, takže správně udělané polní opevnění před nimi docela slušně chrání. Tato munice se osvědčuje především proti nekrytému nepříteli, který se pohybuje, protože relativně malým projektilem pokryjete velkou plochu.
To v této chvíli úplně není ruský případ. Rusové jsou zalezlí v zákopech, které si nadělali, koukají jak k nim přicházejí ukrajinští vojáci a navádějí na ně palbu. Ukrajinské drony není nikde vidět, protože jsou celkem efektivně rušeny nebo sestřelovány. Ruští vojáci si poněkud víc prohloubí zákopové nory, samozřejmě, někdo bude mít smůlu a schytá to, ale za současné situace tato munice nebude mít na frontě o nic větší význam, než svaté Javeliny i Himarsy.
Biden ovšem při komentování této dodávky řekl zajímavou věc. Bylo to prý těžké rozhodnutí, ale kdyby ho neudělal, Rusové by dobyli větší kus Ukrajiny. Je to jen střípek, možná mylný, ale pokud to opravdu přesně takhle zaznělo, tak tím Biden v podstatě řekl, že ukrajinská ofenzíva selhala, Ukrajinci ničeho nedosáhnou a naopak to budou Rusové, kteří za chvíli přejdou do útoku. A ano, v takovém případě henta kazetová munice bude mít svůj význam. Já se pokusím tuto stopu sledovat, třeba nás někam dovede.
Já dnes ale chci psát o něčem jiném…
Hned po oznámení o dodávkách kazetové munice se ozvaly hlasy, že Spojeným státům už vlastně nic jiného nezbylo. Jiná munice už prostě není k dispozici. Je vystříleno. Poslední významné zásoby jsou právě tyto velmi nebezpečné hračky. Dál už není co na Ukrajinu posílat. Spojte si to s Bidenovými prohlášeními ohledně summitu NATO ve Vilniusu a celé to začíná dělat dojem, že je to takový poslední pokus, jak ještě Rusům zasolit, než se ukáže, jak je to celé doopravdy.
Pojďme si na chvíli zahrát na to, že dezoláti mají s Ruskem pravdu. Že Rusko není na kolenou, ale naopak hraje hru plnou klamu. Pojďme si připustit, že Rusové dělají to, co dělat chtějí. Že si byli vědomi ukrajinské síly a přizpůsobili tomu svojí taktiku přesně v duchu mistra Sun´c. Vnikli na cizí území, zažehli na něm velký válečný požár a starají se, aby v tomto požáru zemřelo co nejvíc Ukrajinců za svoji vlast. Pojďme si připustit, že Rusko má dostatek rezerv, nebojuje ze všech sil a zdáním vlastní slabosti vyčerpává válečný potenciál NATO, přičemž Evropa ani USA nepřešly na válečné hospodářství, zatímco Rusko ano.
Milá vládo, jste si vážně jistí tím, že Ukrajina zvítězí? Jste si vážně jistí tím, co se už stokrát ukázalo jako lež? Že Rusko je kousek od porážky? Jste si jistí tím, co řekl náš generál PePa – že Rusko je slabší, než vypadá? My dezoláti tomu totiž moc nevěříme. Naši intervjuci příliš lhali a žádné informace neověřili. Vy tam ve Strakovce vypadáte, že jste také uvěřili vlastní propagandě. Už rok posloucháme, že stačí ještě trochu zabrat, ještě pár tanků, pár raket, pár stíhaček, ještě jedna další zázračná zbraň a už to bude.
Co když nebude? Co když má Rusko prostě navrch?
Uvědomujete si, že pokud máme pravdu a naopak je to Evropa, která mele z posledního, že dodávky kazetové munice budou jednou přitěžující okolností? Uvědomujete si, že jednoho dne někdo bude vyšetřovat, kolik jste o konfliktu věděli a budou se ptát, proč jste posílali další peníze i munici, když už vám muselo být jasné, že Ukrajina nevyhraje?
Uvědomujete si, že pokračování války jen proto, abyste se neukázali jako banda pitomců, bude mít jednou dost nepříjemnou dohru? Tohle není žádná sranda, tohle je velká válka se stovkami tisíc obětí. V USA nad tím možná jen tak mávnou rukou, stejně jako nad mrtvými v Iráku nebo Afghanistánu, ale myslíte, že vám to také projde? Myslíte, že vás se nikdo nebude jednou ptát, na váš podíl?
Jste si fakt natolik jistí vítězstvím Ukrajiny? Máte k tomu dostatek dobrých informací? Protože jestli zvítězí Rusko a ukáže se, že jste to už dávno věděli, jen jste nevěděli, jak se dostat z vlastní pavučiny lží, tak to s vámi špatně dopadne. Myslíte, že vám lidé odpustí ten propad životní úrovně? Že vám odpustí odzbrojení naší armády? Myslíte, že se nějak vykroutíte z těch zhruba padesáti miliard, které jste vyčlenili na tuto válku a které jsme všichni zaplatili?
Mimochodem… slušný obnos, řekl bych. Válka nás stála padesát miliard. Řekněme, že čeští hujeři jsou vždy v čele, ale pokud i ostatní státy v EU přispěly podobnou částkou, tak se tam na Donbase vystřílelo víc, než je náš státní rozpočet. Tohle se neodbude mávnutím ruky. Fakt ne.
Pokud Ukrajina zvítězí, tak se nikdo na nic nebude ptát. Ale pokud mají dezoláti pravdu a Ukrajina prohraje, tak to bude fičák, jaký tu ještě nebyl.
Pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Každý, kdo Institut podpoří částkou alespoň 350,- Kč si může v objednací aplikaci na Vidlákových kydech zadat adresu pro zaslání knihy. Platby jsou už spárovány s aplikací. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.
Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
V červenci nebudu knihu rozesílat. Vidláci jsou od slunka do slunka na poli. Ale žádná adresa ani platba se neztratí a od srpna budeme opět distribuovat. Systém si váš dar pamatuje, ať byl odeslán kdykoliv.
Všem dárcům děkuji.
Zaujala mě „oblíbenost“ Ihoroviče a potěšila „oblíbenost“ Marca Rutteho, kterého považuji za válečného štváče největšího kalibru:
https://www.kverulant.org/article/tri-cvrtiny-obcanu-neschvaluji-kam-se-ubira-nase-zeme-pod-vedenim-premiera-petra-fialy
Trochu O.T.:
http://www.tygodnik.lt/200517/bliska3.html
Pobaltí za WWII bylo nejen Judenfrei, ale i Polenfrei.
Litevská policie prostě naběhla do polských vesnic, domorodci si směli vzít na žebřiňák jen lůžkoviny a oblečení a pod hrozbou zastřelení museli během pár minut opustit hospodářství. Kdo neměl krávu do zápřahu, táhl vůz ručně spolu s rodinnými příslušníky.
Díky
Ono to bylo také trochu tím, že Poláci byli poněkud hrabiví. Rižským mírem zabrali velkou části Litvy, včetně hlavního města Vilna a nasadili tvrdou polonizaci. Když Sověti obsadili Západní Ukrajinu, Západní Bělorusko a Jižní Litvu po Curzonovu linii, předali Jižní Litvu litevskému státu. Takže dnes nemají územní spory.
Mimochodem, Sověti udělali přesně to, co několik měsíců před tím udělali sami Poláci, když zabrali sporná území v Československu – Zaolší, Liptov a Spiš.
Prigozin udelal hodne hysterie , aby proslavil zoldaky , vyhral s nimi
v Bachmutu , s velkou slavou a s velkymi ztratami ,
zlocinec stravil 9 let ve vezeni , najimal na to spoluvezne..
Sikovnej tah rusky vlady.
Zahajil tak eru zoldaku , kdy Vilnius rozhodne , ze se budou na U. posilat zoldaci z celyho sveta, jestlize chteji a budou sledovat logickou navaznosti,
dosavadniho vyvoje..
Zoldaci placeni vladami ve sluzbach korporaci nahradi postupne armady a nejen na ukrajine. Vyvojem k bezvladi.
Ve Francii napr. vlada nechce vladu , ani armadu a zbrane ..Ani stat.
A dovazi na to posily..
Pokud vedle jelita roku bude Institut vyhlašovat i lháře roku v různých kategoriích, hlásí se tu jeden žumpař :
Mikulecký také uvedl, že uváděný objem naší pomoci Ukrajině neznamená, že jsme všechnu platili z našich daní: „Chtěl bych všechny uklidnit ohledně výše naší pomoci. Během návštěvy zazněla v médiích i nějaká konkrétní čísla, ale to nejsou částky, které vynaložila Česká republika. Velkou část pomoci, možná většinu, si zaplatila Ukrajina ze svých zdrojů nebo ze zdrojů, které dostala od jiných zemí jako například od USA. V tomto případě jde tedy z větší části o peníze, které sem naopak přitekly, zůstaly tady a ze kterých úspěšně žije český obranný průmysl.“
Celý text : https://www.novinky.cz/clanek/podcasty-zbytecna-valka-erdogan-vytal-putinovi-dva-policky-rekl-analytik-40437270
Šesté ministerské zasedání Rady pro spolupráci v Perském zálivu se bude konat 10. července v Moskvě.
„Generální tajemník organizace Jassim Mohammed Al-Budaywi potvrdil, že šesté ministerské zasedání strategického dialogu s Ruskou federací se bude konat v Moskvě v pondělí 10. července,“ uvádí se v textu prohlášení organizace.
Podle al-Budaywiho bude setkání zaměřeno na posílení vztahů mezi Ruskem a zeměmi Perského zálivu. Strany během ní plánují projednat některé aspekty mezinárodní agendy, jakož i spolupráci v regionu.
Rada pro spolupráci v Zálivu je regionální organizace zahrnující šest zemí: Bahrajn, Kuvajt, Omán, Katar, Saúdskou Arábii a Spojené arabské emiráty. Byla založena v roce 1981. Hlavními cíli organizace jsou politická koordinace a hospodářská integrace mezi členskými státy a regionální bezpečnostní a obranná spolupráce v Perském zálivu.
🇷🇺 Společnosti Mondelez, Mars Inc. a PepsiCo Inc. zaznamenaly v loňském roce v Rusku rychlý růst prodejů. Americké skupiny v Rusku zůstaly, protože nepatří mezi podniky, na které se vztahují sankce, ale všechny tři společnosti prohlásily, že budou prodávat pouze „základní zboží“, i když některé jiné společnosti ukončily činnost v důsledku rozhořčení nad válkou na Ukrajině.
▪️Tržby společnosti Mondelez v Rusku vzrostly v roce 2022 o 38 % na 1,1 miliardy dolarů.
▪️Společnosti, které zůstaly v Rusku, mohly těžit z odchodu konkurence z trhu. „V každé krizi se najdou vítězové,“ říká Lilit Gevorkianová, ruská analytička společnosti S&P Global Market Intelligence.
Mars ma ale v Rusku na kahanku, pac sa zistilo, ze dava sponzorske dary na UA army.
neviete ci je nieco pravdy na tom, ze vraj Putin vzal velenie Gerassimovi?? ci je to len jedna baba povedala?
Vieme. To druhé.
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/07/09/flash-podle-daily-mail-odvolal-putin-gerasimova-z-veleni-ruske-armady-na-ukrajine/
Vlk je nemcinar, proto kdyz vidi anglicke noviny tak citi serioznost.
Daily Mail je britsky Blesk.
Dnes ráno: https://t.me/newsfrontsk/22575
OT: Setkání Putina s veliteli muzikantů a Prigožinem(celkem 35 lidí) se uskutečnilo 29.června
Peskov dnes oficiálně oznámil, že diskutovali 3 hodiny za zavřenými dveřmi, vyříkali si, co potřebovali. Agentury JPP to sdělovaly už pár dní, podle nich byl přítomen Naryškin a pár dalších vrcholových siloviků.
Lid je jako v narkóze:
populační exploze
drtí prázdná města;
deset lidí ze sta
přišlo z cizích světů.
Někdo z minaretu
jiný z ukrajiny
každý bere dávky
plánuje tu vdavky,
urve tu, co vidí
práci nenávidí.
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/ubytek-prirustek-obyvatel-migrace-pristehovalci-ukrajinci.A230710_735621_ostrava-zpravy_palj
Jedete na pohřeb? Ještě nevím, nikdy jsem nebyla na pohřbu někoho, koho jsem vlastně neviděla, neznala. Ale Jáchym mi za to stojí. Uvidím ráno..
Musim povedat, ze stelovanie spravneho nazoru a spodavanie len tych schvalenych infosiek je vytunene takmer do dokonalosti.
Dokonca aj ked nejaka nezdrava infoska presiakne na verejnost, tak sa celkom posnazia, by sa k nej uz clovek lahko neprepracoval.
Zachytil som sleepyho Joea ako mal tlacovku po tom, co skonzumoval vacsie mnozstvo fazule. Ale navrat k videu bol kupodivu nerovny. Chvilu mi to trvalo, kym som to nasiel na stranke s nesuvisiacim popiskom….
https://www.latestly.com/socially/entertainment/hollywood/levi-mcconaughey-makes-instagram-debut-matthew-mcconaughey-camila-alves-mcconaughey-allow-their-son-to-join-social-media-universe-on-his-15th-birthday-watch-videos-5251549.html
Zacinam tusit, co znamenali tie slova VVP, ked hlavne zelal Joeimu pevne zdravie…. 🙂
Samozrejme … podobnost ciste nahodna
https://www.youtube.com/watch?v=ruCsYGL3QlY
Už to není ani tam…
https://www.latestly.com/socially/world/joe-biden-farting-videos-us-president-farts-in-public-apologises-soon-after-viral-clips-surface-5251548.html
Četla jsem až dnes, moc trefné
https://www.macekvbotach.cz/public/kapitola.phtml?kapitola=141505
A tohle je z dnešního:
Co se divíte? USA mají s kazetovou municí ty nejlepší zkušenosti, vždyť během nevyhlášené války v Laosu kazetové bomby roztrousily téměř 300 milionů bombiček. Z jihovýchodní Asie sice nakonec Američané odtáhli, ale nevybuchlé bomby zabily a zranily za následující desetiletí tisíce a tisíce laoských civilistů (40 % z nich byly děti).
Poradce prezidenta USA pro národní bezpečnost Jake Sullivan o přesunu kazetových bomb na Ukrajinu aneb popření sama sebe:
Uznáváme, že kazetová munice představuje riziko poškození civilistů nevybuchlou municí. Proto jsme rozhodnutí odkládali tak dlouho, jak jsme jen mohli. Existuje však i obrovské riziko poškození civilistů, pokud ruské jednotky a tanky projdou přes ukrajinské pozice a obsadí další ukrajinské území a zotročí další ukrajinské civilisty, protože Ukrajina nemá dostatek dělostřelectva. To je pro nás nepřijatelné. Ukrajina nebude používat tuto munici na nějakém cizím území. Toto je jejich země. Brání se, jsou to jejich občané, brání se a jsou motivováni použít jakýkoli zbraňový systém, který mají, způsobem, který minimalizuje riziko pro tyto občany.
Ano, je to akt absolutního zoufalství. A co bude dál? Humanitární agent orange nebo demokratické jaderné zamoření?
Však umírají cizí na cizím území, tak to tam naperme.
Kur.., něco je špatně.
V National Geographic o tom Laosu psali, tam žádná válka vůbec nemusela být, ten stát nic neměl ani nikomu nevadil, akorát Amíci si tam navoziili spoustu munice, že to bylo blízko do Vietnamu. A ta válka ve Vietnamu díky sílícímu mirovemu hnutí najednou náhle skončila a oni, aby to nemuseli odvážet, tak to v Laosu vybouchali, doslova z plezíru. A dnes by rádi tam jezdili turisté, jsou tam nějaké staré kruhovite stavby, na světě ojedinělé, ale ty nevybuchlé bomby….
To je vůbec roztomilé. Jejich území a hlavně „jejich lidé“ ve smyslu jejich soukromého majetku, který mohou po libosti ničit – zabíjet.
Už se některé informace objevují i v mainstreamu, posunujeme se? Snad ano.
https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/other/ot%C5%99esn%C3%BD-p%C5%99%C3%ADpad-na-slovensku-mu%C5%BE-ze-sirot%C4%8Dince-kup%C4%8Dil-s-nemluvn%C4%9Btem-slou%C5%BEit-mohlo-i-na-org%C3%A1ny/ar-AA1dEANT?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=f4134a4b6b17478db9e09b1b3238f2b9&ei=44
Bezdětných buzerantů bude brzy hodně (v prase snad většina populace) a děti se stanou nedostatkovým zbožím.
Zajímalo by mě , kdo posílal noty Fialoví model 2016, a kdo mu je posílá dneska.
Cikán , černý cikán to asi nebyl.
😻
Zdechovský je totální *okot. Vždy byl a bude.
Zdechovský má věžovitou hlavu (turricephalus), na fotkách z anfasu je to vidět víc než dobře. Tato hlava se často pojí se sníženou inteligencí až s mentální retardací. A to, že je to lidovec, vede k retardaci mravní.
Tak se jim to docela daří. Klukům ze CIA. Všichni se teď budou dívat na Ukrajinu a za zády se jim rozpadne EU. Vlastně se to už děje. Padla vláda v Holandsku, Macron už je taky na cestě ven. Nepokoje ve Francii vypadají jako přes kopírák z dílny CIA. Tak jako přeorali střední Ameriku v 80tých letech, tak teď přeorávají západní Evropu a centrum toho všeho je US ambasáda v Polsku.
S rozloženou EU to bude CIA kdo bude diktovat co se bude dít na Ukrajině a tím i v Evropě. Ne že by to doteď nedělali, ale už nebude žádná opozice.
… tahle nová smlouva o přítomnosti zahraničních vojsk dostává úplně jiný lesk.
Takže pozorně sledujme kazetovou munici na Ukrajině ….
S těma Poláky to je fakt interesantní – obsadíme část ruiny od moža do moža, dejte nám Patrioty, ubytujem americké vojáky, zapojte nás do programu sdílení nukleárních taktických zbraní – pšonkové tak usilovně pracujou lokty za lepší místo pod sluncem, že při troše štěstí to slunce, co bude nakonec na ně svítit, bude umělé. A ne jedno.
A nebo – jako obvykle – dostanou příšernou nakládačku a přijdou i o to málo, co měli.
U Poláků je to historicky dané, nenávidí Rusy až k smrti. Ruský a polský živel se spolu potýkaly v minulosti až moc často. Zatímco Rusové již tento fakt zřejmě tolik neprožívají, pro Poláky je to stále žhavé téma. Trochu to připomíná českou zášť proti Němcům.
Teď si musím rýpnout do Alenky Z. , která mě jeden čas nazývala sudeťačkou. Jen proto, že jsem napsala , že i Češi se vždycky nechovali férově k německojazyčnému obyvatelstvu v Sudetech. A protože jak vy k nám, tak my k vám, velký úspěch zaznamenal nácek Henlein a magor Hitler.
***
Období, kdy v Rusku vládl Lžidimitrij s polskou děvkou, období rozpadlého státu, kdy si Rusko rozparcelovali polští šlechtici, nazývají Rusové SMUTA 1.
Smutou 2. nazývají období po rozpadu SSSR až do příchodu V. V. Putina.
„Trochu to připomíná českou zášť proti Němcům. Teď si musím rýpnout do Alenky Z. , která mě jeden čas nazývala sudeťačkou“
Jak je vidět z tvé argumentace, oprávněně
Obsazování úřadů v ČR. Sbírka zákonů. Aneb co vás v dějepisu neučili. Ostatně Slovensko. Pittsburské dohody. Národ Československý. Pragocentrismus. Romantismus a nacionalismus. Wagner, Smetana.Průmět v kultuře i politice. Francouzská revoluce. Rukopisy. Modrý abbé na ošklivci. Od států panovnických ke státům národním. Sjednocení Německa. Ocelové město, Schulze. Angličtí inženýři, židovsko německý kapitál. Průmysl v Čechách a na Moravě. Ostrava Rotschild. Němčina jako jazyk úřední a obchodní. Říšská politika. Zavádění češtiny jako jazyka národního. Císař přispívá na Národní divadlo. Spory mezi Staročechy a Mladočechy. Čeští poslanci ve vídeňském parlamentu. Četníci zasahují proti Němcům odpírajícím zřizování českých škol tam kde Češi splňují národnostní kvótu. Tři sta let trvající poroba Čechů pokračuje….
Svobodně zvolená politická reprezentace pobočku ostatních národů Čtvrté Euroříše vede Český národ do války s Ruskem. Aktivističtí novináři. Noví Bretschneidři. Opět „kolo, plášť, aktovka“.
Čeká nás zářivá budoucnost?
Trochu to pŕipomíná ostrakizaci ruskojazyčného obyvatelstva ze strany konečně svobodných Ukrajinců. Nacionalismus je zhoubný vždycky, rusky stejně jako ukrajinský a německý stejně jako český. A náckově se vyskytují všude.
Ale zřejmě kulturně a ekonomicky slabší národ má větší tendenci leštit si ego na silnějším sousedovi.
Zrušení Benešových dekretů považuji za naprostou blbost. Stalo se , a rýpání v minulosti je nebezpečné. Ale souhlasím s omluvou.
Není se vulbec za co omlouvat. Odsun těch bastardů byl jediným správným řešením.
Helanov se zase odkopala, prostě jste Sudeťačka, hájící zájmy Němců u nás.
Chtěla bych vidět, co by se dělo, kdyby se česká menšina usídlila v Německu, 700 let odmítala mluvit německy, považovala se stále za Čechy, prosazovala své zájmy, a když by militantní Československo ohrožovalo Německo, přidala by se na českou stranu…
No jo, Lužičtí Srbové.. prostě Slovani jsou měkkota.
Ona je hájí snad za peníze, jinak by nepřeváděla řeč na „nevinné chudáky sudeťáky“ z příspěvku o Polsku. Prostě budoucí kolaborant
Za co, panebože, za co
To bylo k té omluvě
Zapomněl jste na období Chebské republiky a na ignoraci delegátů německé menšiny v Čechách žádající o slyšení ve Versailles. To byl počátek.
Taky jsem chtěla podotknout, že oprávněně
Tak Češi se k sudeťákům za první republiky chovali lépe, než sudeťáci v témže období k Čechům žijícím v sudetech.
O tom není sporu. Nesrovnatelné
Nevíte toho asi o poměrech v Sudetech mnoho. Probíhala tam tvrdá čechizace, v mnoha směrech. Do státních pozic byli dosazení Češi z vnitrozemí, německý postmistr , přednosta železniční stanice, atd. , přišli ze dne na den o práci. V německé, narvané škole neměli čím topit. V sousední, nové, české škole, se hemžilo 8 dětí, ale uhlí byl dostatek.
Německá firma nad určitý počet zaměstnanců musela povinně zaměstnat jednoho Čecha, který nic neuměl, jen mluvit česky. Mnoho malých rodinných firem to položilo. Nemohly si dovolit platit neužitečného zaměstnance. Bylo toho samozřejmě daleko víc.
Třeba zničená úrody, když Češi budovali obranné bunkry. Vlastník pole nedostal ani korunu. A i ty bunkry kopali Češi, německý nezaměstnaný nedostal příležitost trochu si přivydělat. Němec, no fůůj.
menšiny v ČSR měly VŠECHNA práva – přes zástupce v parlamentu, vlastní noviny až po jazykové uspořádání. Dokonce i na bankovkách byl název dané částky psán ve všech jazycích menšin. A právě proto, byli němci vystěhováni po 2.světové. Československá vláda na rozvoj německy mluvících částí dokonce dotovala vyšší částky, než které šly na rozvoj kultury české. To oni svou nenasytností, povýšeností,nenávistí vůči všemu českému a přehlížením všech pozitiv, která za první republiky byla. Měli se lépe než v Německu a stejně naše vláda mohla dělat ústupky jak chtěla, stejně nikdy sudetáci nebyli spokojení. Zničili náš sen, a proto byli po zásluze odsunuti. Plně souhlasím s prezidentem Benešem.
Kdyby něco takového neprovedli u nás, ale třeba v Afganistánu, vraceli by se do toho svých rajchu leda v igelitových pytlích.
Problémy je v tom, že právě Němci nebyli uznání jako menšina, se všemi z toho vyplývajícími právy. Naopak jako menšina byli uznání Židé.
Vláda to formulovala tak, že Židé nemají kam odejít. Na rozdíl od německojazyčneho obyvatelstva , ti měli odtáhnout do Německa. Takže vedle sebe bydleli německojazyčný Žid , se všemi právy a obyčejný Němec , který ta práva neměl.
Později došlo k nápravě, ale to už bylo pozdě. V Sudetech byli Němci už tak naštvaní , že chtěli do Říše.
Šlo o usedlíky, kteří hospodařili na stejné půdě už mnoho generací. Neřešili, jestli jsou Němci anebo Češi , zajímala je obživa a politika je nezajímala vůbec.
Já jsem si to nikde nepřečet. Nepotřebuju sudeťácké PŠM. Já mám informace z první ruky, od lidí z vlastní rodiny, kteří tam žili a na vlastní kůži poznali, co byli skopčáci zač, když jim Adolf a Konrád řekli, že ode dneška jsou nadlidi a ti ostatní jsou na světě proto, aby jim sloužili. České obyvatelstvo bylo rádo, źe zachránilo holé životy.
A ti kteří se dožili plyšáku se museli dívat na to, jak se těm náckům ještě to prase Havel omlouvá. Je to hnus. Na odsun jsme měli plné právo a jsem rád, že je vylili. I kdyby Beneš neudělal nic jinýho, ze tohle si zaslouží čest a slávu.
Velmi spravne.
Babicka mi to popisovala podobne.
Ordneri a pod.
Helanov blaboli z cesty.
Sakuro, jak se chovali smradi od RG vám asi babička zapomněla popsat. Byli to kluci, kteří po celou dobu protektorátu šlapali poslušně brázdu, po porážce Hitlera vylezli zpod maminy sukně a masakrovali všechny Němce , kteří se jim dostali pod ruku.
Manželovi bylo v roce 45 devět let. Ale i on vnímal, jak spořádaní tatíci od rodin, bylo to v tzv. lepší čtvrti, rabovali byty po Němcích a na zádech vlekli psací stroje, lepší nábytek, koberce , všechno co nebylo pevně přibité. A v té době se střílelo u Rozhlasu.
Tím chci říct, že ani Češi nejsou žádní beránci. Ne všichni.
Nemám ráda, když se příslušníci nějakého národa, nebo náboženské konfese , házejí všichni do jednoho pytle. Vymezovat se proti někomu nikdy nevede k ničemu dobrému.
Příčina a následek, to je pro Vás zřejmě něco neznámého. To sudeťáci a jejich Říše házeli všechny do jednoho pytle, to oni zabrali pohraničí a odsunuli, případně i zavraždili, mnoho českých lidí, takže není divu, že se mohli stávat některé věci, co Vy popisujete. Kdoví jak bychom se chovali my v takové situaci. Ono po těch zvěrstvech Němců je zabrání jejich majetku to nejmenší. Ale příčina je v v nich, v sudetských Němcích.
Já si ale nemyslím, že jste, slovy Aleny Z., sudeťačka. Vy jste zřejmě velmi obdivovala Havla a jeho přisluhovače a poté všechny ty gaunery z ODS, TOP09 a tedy jste převzala mnoho z jejich názorů a ono je tak těžké přiznat si, že jste naletěla úplně ve všem. Posselta ale snad ráda nemáte.
To, co píšete, není pravda. Můj otec prožil dětství v Sudetech a chodil do německé školy, a tak jsem měl o něho informace z první ruky. Ostatně, vlastním i listinné důkazy, které dokazují opak toho, co jste napsala.
Je pravda, že Němci obývali zpravidla polohy výše v horách, kde byl život těžký. Proto se jim také říkalo Skopčáci. Velká hospodářská krize na ně dolehla více, než na Čechy. Pravým důvodem radikalizace Němců byla bezohledná kořistnická ideologie režimu 1. republiky.
Ženská, tedy jste-li ženská neblbněte. Vždyť na odsunu se domluvily vítězné mocnosti. Nechcfe se mi to hledat ale ve staré bedně mám v kopii celou tu smlouvu i s pdpisama. V devadesátkách to bylo všechno na netu, když začal. Teď už to mizí jako nehodící se.
https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/historie/odsun-nemcu-angela-merkelova-jindrich-dejmek_1806211301_pj
navíc součástí té Úmluvy byly vyúčtovány i náhrady od německa za válečné poškození států. A také mimo jiné z čelkových částek právě u nás byly odečteny náklady na zabezpečení nového bydlení v Německu.
A to bylo dodrženo, oni už nepřiznají , že všichni v němcích dostali nové domky a nové bydlení zadarmo.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1947-150
a budu hledat dál, třeba je to jen skryto pod jinými názvy Jen tak, pamatujete na ten rambajs mezi němci a řeky pár let tomu nazad a jak náhle utich. Řekové totiž našli zapatrošenou právě tuhletu smlouvu mocností a němci sklapli. Možná kdyby se hledalo i u nás, kdoví co by se našlo.
https://www.mzv.cz/jnp/cz/zahranicni_vztahy/vyrocni_zpravy_a_dokumenty/poskytnute_informace/plneni_valecnych_reparaci_nemecka.html
Vy jste pamětnice? Nebo z jakých zdrojů vycházíte?
Vycházím z vyprávění pamětníků. Téma je pro Čechy tak třaskavé, že se ho nikdo neopováží zvednout. Ani se nedivím.
Viděla jste seriál Vlak dětství a naděje? Odkudpak se ten český pošťák a vlastenec asi do Sudet dostal? A proč se na koničkách jezdily povozit jenom dvě české kamarádky? Zatímco houf německých holčiček skřípal zubama? A vojáčci byli samozřejmě jenom samí Češi. Asi náhoda.
Ve filmu Vlak dětství a naděje je právě ukazano, čeho byli sudeťáci schopni, když se pustili ze řetězu, viz role, kterou ztvárnil herec Javorský
Nikdo nepopírá, že i mezi českými Němci byla hovada, jako Javorský.
Ale já se snažím jít po příčině, odkud to vzniklo.
Pošťákovi, který musel v padesáti udělat zkoušku z češtiny, bylo asi jako A. Schillerové. Sice zřejmě šikovná ekonomika, ale tupá na jazyky , v jejím věku už trhat rekordy ve znalosti angličtiny asi nebude.
A mladá střeva, holky které si střihly brigádu jako ópérky v Londýně, z toho měly velikou prču.
Pokud měl o flek pošťáka pod penzí zájem Čech, tak se asi snadno zařídilo aby ten Němec zkoušku neudělal.
To je zajímavé, asi jste měla jiné pamětníky než Polo a spousta jiných Čechů, čím to asi bude? Že by Krystlík a Doležal a jiní, dá se říci upravovatelé historie po roce 1989 když ne zrádci, stáli za těmi Vašimi pamětníky??
Jo, stále tvrdím, že nick Helanov není tím, čím se zdá být…
Lída Rakušanová?
Holky,
na této a podobných diskusích se scházejí lidé jak chytří, tak i hloupí.
S tím se nedá nic dělat, Gaussova křivka nelže.
Nicméně – takto elegantně si nasrat do pusinky, to nesvede jen tak někdo. 😀
Pro Vás je jediným pramenem informací seriál Vlak dětství a naděje? To je trochu málo.
Píšete nesmysly. Samozřejmě, že i sudetští Němci podléhali prezenční vojenské službě, jako všichni ostatní. Bratr mého dědy dokonce navázal na vojně kamarádství s jedním sudetským Němcem, které přetrvalo generace.
O něco níže píšete, že jeden dědeček byl od Berouna a druhý byl běloruský bělogvardějec. Tedy ani jeden neměl bezprostřední každodenní kontakt se sudetskými Němci. Takže všechny Vaše vyjádření vycházejí z informací z druhé ruky nebo z médií. Patrně více z těch médií, protože jako bych slyšel všechny ty povídačky, které do nás posledních 30 let hustí. Jenže, to je jen propaganda, pravdy v tom je hrozně málo.
Čeština byl úřední jazyk, kdo odmítl tím kváknout, neměl ve státní správě co dělat. Němci se sami vylučovali delanim problémů
Helanov pěkně lžete.
„německý postmistr , přednosta železniční stanice, atd. , přišli ze dne na den o práci“
Němečtí úředníci, pokud chtěli zůstat v úřadě, měli za povinnost se podrobit zkoušce z českého jazyka. Pokud dotyčný česky neuměl, nebo se nebyl schopný česky naučit, byl po čase nahrazen úředníkem z Čech, který ale zase naopak musel ovládat němčinu. V kterém státě by nechali v úřadě úředníky, kteří neovládají státní jazyk?
„V německé, narvané škole neměli čím topit. V sousední, nové, české škole, se hemžilo 8 dětí, ale uhlí byl dostatek.“
Opět lžete. Zřizovatelem školy není a nebyl stát ale město, ve kterém se škola nachází. Pocházím z města (já to ale nepamatuji), kde byla až do roku 1928 pouze německá škola. Přitom čtvrtina obyvatel byli Češi (sklářské městečko, zhruba 4000 obyvatel).
O povinném zaměstnávání Čechů v německých firmách slyším poprvé, naopak vím o tom, že od roku 1935 nebyl v německé firmě zaměstnáván nikdo, kdo nebyl členem SdP.
No a největší lež na konec. „Třeba zničená úrody, když Češi budovali obranné bunkry. Vlastník pole nedostal ani korunu. A i ty bunkry kopali Češi, německý nezaměstnaný nedostal příležitost trochu si přivydělat. “
Pokud se na poli počítalo s výstavbou opevnění, byl majitel pole včas upozorněn, že tam výstavba bude prováděna, aby na příslušné části pole nic nesázel. Navíc než byla stavba zahájena, byl proveden výkup pozemku a majitel dostat za zabranou půdu náhradu (včetně náhrady za případnou úrodu). A k zaměstnání na opevnění. Nejdůležitější podmínkou k získání práce na opevňování byla státní spolehlivost žadatele o práci. Ta státní spolehlivost se prověřovala četnictvem v místě bydliště. Pokud byl nějaký problém, zaměstnání na stavbě opevnění nedostal. Jak byste chtěla zaměstnávat Němce, když skoro každý z nic měl v kase průkazku člena SdP.
Přestaňte čerpat informace ze sudetoněmeckého tisku a z Lidového pozorovatele (Völkischer Beobachter).
Těžko se naučí padesátník česky. Hlavně nechápe, proč ho k tomu erár nutí. Když nic špatného neprovedl, jenom vznikl nový stát Československo.
Za Rakouska Uherska byla jednací řečí němčina, Češi většinou uměli německy, Němci češtinu nepotřebovali. ( Dneska zase Čech potřebuje umět anglicky. )
Vztahy mezi Němci v Sudetech a Čechy ve vnitrozemí byly bezproblémové.
Češi poslali synka na prázdniny do německé rodiny, aby se přiučil německy.
Němci poslali podvyživeného synka zase do úrodného Polabí, nebo jinam, aby se trochu vykrmil. V Sudetech se nežilo úplně lehce, půda tam za moc nestála , pláteníci, tkalci a drobní skláři rozhodně neměli na růžích ustláno.
prostě němečtí zapadlí vlastenci…chudáci, odstrkovaní.
To je tááák dojemné!
Alenka Z. musí mít báječný život. Také bych chtěla vidět svět tak černobílý , jako ona. Tady je dobro a támhle je zlo a hurá na něj.
Bohužel, mám smůlu. Jeden můj dědeček byl zakládající člen KSČ v Berouně a druhý patřil k bílým a jako běloruský emigrant aktivně bojoval proti bolševismu.
Oba to byli slušní a vzdělaní lidé, ani jeden z nich nebyl fanatik. A kdyby se setkali, došlo by patrně k hlučné výměně názorů, ale oči by si nevydloubali a na závěr by si podali ruce.
Alenka se má.
😻
Proboha, Helanov, vždyť oni žili v Československu, Češi měli normálně němčinu ve škole a učili se cizí jazyky od dětství, proč Němci, žijící ve smisenem státě nic neodposlouchali, nic neuměli, odmítali. Četla jsem román historičky Tučkové o divokém odsunu Němců z Brna, mnozí žili ve smíšených manzelstvich a česky uměli, ale odmítali. V Brně!
A když přišel Hitler, začali nenávidět i ty svoje české manželky a stydeli se za ně, mnohdy po mnoha letech manželství. A že Tuckova velmi chtěla najít něco na ty zlé Čechy. Násilný odsun z Brna byl skutečně exces několika málo pitomců. Byl také po 4 dnech zastaven. A hlavní hrdince Gertě Snirchove, jestli někdo ublížil, tak jedině její vlastní otec, Němec jak poleno.
Myslím si, že není co dodat. Nach Heim!
Sídlilo, ale gró věci je v tom, že v Československu NEŽILI.
Žili v R-U. Žili v české zemi a považovali se za české Němce.
Ze dne na den se probudili v Československu. A zjistili, že jsou občané druhé ktg. Že se stali marginální menšinou, protože TGM se Štefánikem vymysleli většinový československý národ. Českoslovenština se moc neujala, dneska už jí nepoužívá ani Babiš. Ale jinak to byl dobrý trik na umenšení menšin Němců a Maďarů.
Obyčejní lidé svou národnost nijak neprožívali. Což líčí Čapek v Hovorech s TGM.
Když sčítací komisaři zjišťovali na Slovensku národnost, tak hodně lidí nevědělo. Nakonec se to vyřešilo tak, že se jich zeptali, v jakém jazyce se modlí Otčenáš. A podle toho jazyka byli zařazení.
Navíc, hodně rodin bylo bilingvních. Babička německy, dědeček jidiš, strejček česky, nějak se vždycky domluvili.
Sibylo, to co píšete ale nikdo nepopírá! Samozřejmě že mezi oběma národy byli fanatici a tupci.
Podívejte se dneska. Půlka národa horlivě volí hrobaře národa, jsou zfanatizovani, zblblí, ale co s tím? Nic.
Pro někoho je složité nenalítnout na propagandu. Bezmozci se najdou všude. Možná je jejich počet konstantní.
😻
Musím Vás upozornit, že již za Rakouska byla jednací řečí též čeština. Což dokazují třeba matriky (a viděl jsem jich spoustu), kde jsou vedle sebe zápisy pro Čechy v češtině a pro Němce v němčině. Občas to je mírně komické, když mají nositelé stejného příjmení v jedné matrice zápisy jak v češtině, tak i v němčině, podle toho, jak se jejich národnosti vyvinula. Když si Čech vzal Němku a usadili se v německé vesnici, v dalších generacích se už doma mluvilo německy. A naopak.
Ostatně, většina sudetských Němců byli poněmčení Češi. To je dokázáno v mnoha obcích v Západních Čechách, např. na Tachovsku.
Ano. Bylo to tak. Ale kdo chtěl studovat na VŠ, uplatnit se i ve Vídni, musel používat němčinu. Němčina byla lingua franca, stejně jako je dneska lingua franca angličtina. Jazyk za nic nemůže. Vzdělaní lidé se potřebují dorozumívat stejným jazykem. U Sovětů se mluvilo rusky, Rus byl pochopitelné ve větší výhodě než třeba Kazach, nebo Čečenec.
Ve středověku to byla latina, mrtvý jazyk, což mělo něco do sebe.
Bohužel, neutrální a dobře propracované esperanto se neujalo. Škoda.
Britské impérium bylo největší a bralo všechno. Dneska se jim to vrací v podobě anglicky mluvících migrantů z bývalých kolonií.
Tímto vzdávám hold našemu složitému kralickému češtin, který je pro cizince těžko naučitelný. Ale zase kdejaký Čech už zdatně hutorí po anglicky, takže kluci a děvčata z cizokrajných krajin se v ČR neztratí.
😻
Jen jako perličku :
Čína má mnoho zakázek v Africe. Ale na vybudování železnice si dovezou vlastní lidi, vč. kuchařů a uklízeček. Ani je nenapadne najmout si místní a učit je čínsky. Vyšlo by to patrně levněji, ale ty důsledky.
Naopak ve Francii nebo v Anglii bylo společensky žádoucí mít sluhu nebo pomocnici v kuchyni z kolonií. Samozřejmě museli mluvit jazykem kolonizátora . A po čase se, logicky, jejich děti emancipovaly. A dneska už je zjevné, že původní obyvatelstvo tahá za kratší konec provazu.
Nevím, proč to nejde odpovídat pod Vaším příspěvkem? Takže reaguji na Váš další příspěvek. Píšete velice zajímavě. Překvapuje mě, že víte, co to je lingua franca. V podstatě máte pravdu. Kdo chtěl z Čechů vyniknout, musel umět německy. A Němci to měli snažší, protože to byl jejich mateřský jazyk. Nicméně Němci v Sudetech potřebovali i tu češtinu, aby se mohli domlouvat se sousedy, uzavírat obchody atd. Nejhorší situace byla s Němci ve velkých městech, ti skutečně neměli potřebu se učit česky a cítili se jako Herrenvolk.
Musím ovšem poukázat na to, že pangermanismus byla ideologie, kterou podporovalo Prusko ve své snaze o ovládnutí Rakouska, tedy to byla v podstatě taková ideologická diverze.
to Helanov:
Původně jsem nechtěl komentovat Vaši úspěšnou snahu střelit se do jedné nohy, druhé nohy postupně do obou ruk a finále do hlavy ale to finále natolik pobavilo,že dám krátký koment k Vašemu vyjádření:
„Těžko se naučí padesátník česky. Hlavně nechápe, proč ho k tomu erár nutí. Když nic špatného neprovedl, jenom vznikl nový stát Československo.“
Tohle totiž vysvětluje vše. Od r 1918 tedy vzniku čsr nebyl státní zaměstnanec ochoten se naučit řeč státu od kterého pobíral mzdu. Tedy všichna česká svoloč když chtěla poštu použít musela šprechtit. Od r 18 do 35 – 38 vyrostla generace která se učila česky protože C.K. byla rozpuštěna. Nic jim to však nebylo platné u nebohého poštmistra neb on se nějakou řeč státu učit nebude , nic neudělal atd.
Udělal!! Dal najevo jak je s novým státem a jeho obyvateli spjat a jak mu záleží na dobrém výkonu práce.
Ten blbec na jazyky nikdy nežil ani v Rakousku ani Uhersku, vždy žil v Čechách, kde se mluvilo česky, žil mezi Čechy, ale pořád se choval nadrazeně a vylučoval se.
Re: Helanov
Nepravda od A do Zet.
Běžný Pšonek má Ivana u prdele, pokud s nám právě nesmlouvá nějaký „biznes“, neboli správněji polsky „interešik“.
Tzv. nenávist ke všemu ruskému je naprosto stejné očkování, jaké probíhá na UA.
Zblízka do toho nevidím. Nikdy jsem nemluvila s běžným Pšonkem. Bylo by povzbuzující, kdybyste měl pravdu.
A já se domnívala, že když tak „rozumíte“ Německu, tak že se stejně intenzivně zajímáte i o další naše sousedy? Ale co, to jsou jen Slovani…
On Targus zase trochu přehání. Je to velice různé. Setkal jsem se s řadou Poláků, kteří skutečně Rusy nenávidí. Často to jsou polonizovaní Ukrajinci nebo lidé, jejichž příbuzní zahynuli např. při Katyňském masakru. Jiní nemají s Rusy problémy a více nenávidí např. Ukrajince nebo Němce. Za války většina z 6,8 mil. mrtvých byla vinou Němců a/nebo Ukrajinců.
Neměli bychom zapomínat, že kromě západního vojska mělo Polsko také východní vojsko v síle dvou armád, které bojovaly v sestavě Běloruského frontu. První polská armáda dobývala Berlín, druhá polská armáda se zúčastnila osvobozování Čech. Takže nepochybně bylo mnoho Poláků, kteří necítili nenávist k Rusům. Ostatně, mnozí Poláci byli aktivními bolševiky, mezi nimi asi nejznámější byl Feliks Dzierżyński, první šéf Čeky. Když to řeknu nějakému Polákovi, tak se spolehlivě rozohní.
Jeste jeden znamy Polak 😉
Konstantin Konstantinovič Rokossovskij, také Konstantin Rokossovský (rusky Константин Константинович Рокоссовский, polsky Konstanty Ksawerowicz Rokossowski; 9. prosince(jul.)/ 21. prosince 1896(greg.), Varšava – 3. srpna 1968, Moskva) byl sovětský a polský maršál a polský ministr obrany. Stal se také polským maršálem a od roku 1949 až do svého odvolání v roce 1956 během Gomulkovského tání polským ministrem obrany.
Byl jedním z nejvýznamnějších velitelů Rudé armády druhé světové války.
Jsem poloviční Polák a čtvrtinový Germán. Co se mnou, že?
Je to videt.
Já mám Pšonka v rodině a je to rusofil jako já. Avšak ke vztahu Čechů a Němců: kdo přišel s tím ybrmenš a untermenš?
Tak hlavně že Češi nikdy nepoužívali vůči jiným národům pejorativní výrazy. Ách jo.
Velmi výstižné
Vidlákovy kydy – svět příběhů, na které zítra každý zapomene.
Ano, není nic staršího, než včerejší zprávy.
Náhodou – mám doma papírové noviny cca 2 roky zpátky – většinu jsem jich nevyhodil. Když se do nich kouknu, tak je to občas dost úsměvné. Takže ano včerejší zprávy jsou staré. Ale ty rok (a více) a zejména o místních vládcích – to je dobrá (byť smutná) komedie.
Ale to je nejspíš tím, v jakých časech žijeme a co je Fiala a spol zač. Možná nastává čas z těch novin největší perly začít vytahovat. Lidská paměť je selektivní. Papír je je papír.
Jasně, je třeba zbrojit, říká Vondra (ODS).
PROMOPRÓÓÓÓ !
Všechno jednou pomine. I Anonym pomine. Všichni budou pominutí…
Pominutý je již teď ač ještě nepominul.
udělal ses?
Je dobré se dívat do starých komentářů a dělat si statistiky, jak moc dokázali blogeři věštit budoucnost. Anonyme, někdo zapomene, někdo si pamatuje.
Se mohli přetrhnout. To byla neuvěřitelná trapárna. Fakt mi bylo stydno. Alzák si ty naše §o§oty povodil. Objímačky, kladení, klíče od senátu, triko😆, k dispozici vládní speciál. Alzák tu i nocoval, nebylo by od věci, kdyby některý ten submisivec nabídl i svoji manželku.
Ovšem co mě dostalo, byl jeden spřátelený volič slepence. Podle jeho reakce i na něj to bylo moc a tak se spravedlivě rozhořčil a nemaje jiný argument tak vybuchl „a kde bylo zalezlé ANO při návštěvě Zelenského“
Zřejmě by mu vyhovovalo spolu chyceni, spolu pověšeni.
Jen ať si ten masakr vyžerou.
Když před pár lety ruské letectvo v Sýrii použilo kazetovou/kontejnerovou/clusterovou munici (což je jedna a ta samá věc, ale technicky nejpřesnější název je kontejnerová munice) proti džihádistům v syrském Aleppu, mluvčí Bílého domu Jen Psaki to prohlásila za „ruský válečný zločin“.
Na tak nehorázné prohlášení Bílého domu se hodí akorát židovské slovo „chucpe“, protože obyčejné nadávky jsou příliš slabé. Bylo to chucpe takového rázu, že všem rabínům na planetě musely spadnout ze zdi hodiny.
USA totiž v průběhu let naházely všude po světě doslova stovky tisíc tun kontejnerové munice. Nejvíce asi v Laosu, Vietnamu a Kambodži; následuje Irák, Afghanistán, Lybie… Nejvíce bombardované země byly Laos a Kambodža, kde s následky této amícké „demokratizace“ zápasí dodnes.
Pokud by někoho zajímalo podrobněji, co to vůbec kontejnerová munice je, napsal jsem o tom pár odstavců do diskuse ke včerejšímu Vidlákovu článku: v podstatě to není nic, co by nějak extra vybočovalo z jiných válečných svinstev – jsou nepochybně i horší prostředky, třeba termobarika.
Amícké a Západní pokrytectví a bazální prolhanost nemá žádné meze: takže zatímco z ruské strany se údajně jedná o válečný zločin, z amícké strany – zvláště, když se taková munice poskytne Ukrošům – se jedná o skvělou Wunderwaffe snad přímo sluníčkového rázu, soudě dle oficiálních vyjádření a jásání v žumpách.
Zajímavější je, co takové dodávky z Fašingtonu indikují, kromě výše zmíněných amorálností: především totální zoufalost amícké strany s vývojem ukrošské zabijačky, a pak také vyčerpání skladů standardní dělostřelecké munice.
Realita je taková, že kontejnerovou munici Ukroši používali docela běžně proti civilistům na Donbassu, již od roku 2014: raketami Točka-U nebo Smerš či Uragan s kontejnerovými hlavicemi či náplněmi běžně ostřelovali Doněck a Lugansk; paneláky plné rodin s dětmi, vesnické domy… všude, kam dostřelili. Sypali to tam jako antiperle.
Ruské síly v rámci SVO po 24.2.2022 používají kontejnerovou munici také, ovšem proti vojenským cílům. Jestliže USA a Západ eskalují situaci dodávkami kontejnerové dělostřelecké munice, mohou Rusové začít používat třeba kontejnerové letecké bomby velkých ráží.
Kdyby to vše nebyla tak hrozná tragédie, bylo by to nesmírně legrační: jelikož vyšinutý virtuální svět, prezentovaný Západními politiky a žumpami, je v příkrém rozporu s realitou: Ruina je poražená, NATO prakticky mrtvé – protože z této fatální porážky se vzpamatovat prakticky nedá.
USA a Západ si v Ruině naběhly s nadšením přímo na vidle, a nyní horečně hledají nějaké snesitelné řešení, jak ze všeho vycouvat a předstírat vítězství nebo alespoň plichtu. Je to podobně „tektonická porážka“ jako před lety ve Vietnamu, ovšem o mnoho silnější, jelikož zahrnuje i ekonomickou a technologickou prohru nebývalého rázu.
Zábavný nepochybně bude
summitpohřeb NATO ve Vilniusu, pak budou následovat další dějství přesně dle vzorového filmu „Pád třetí říše“; po jistém čekaní na Wencka proběhne Götterdämmerung.Chce to kanape – optimálně u bazénu, popcorn a něco dobrého k pití. Přeji ostrý obraz a dobrý zvuk!
V Allepu se podařilo odkráglovat opravdu hodně džihádistů, džihádistek a džihádistčat.
Udělalo se to skutečně křesťansky.
Jako v tom Mosulu?
Pan k42 psal o Aleppu. Myslíte, že si to vymyslel?
Stejně jako v Bělehradu, skelope.
Jako ve Vietnamu.
Jako v Iráku.
V Afghanistánu.
Na Donbase a v Lugansku.
Ty seš tak odpudivý demagogický prase, že je mi z tebe na blití.
Ano, tenhle sem přilezl z extra smradlavé žumpy.. Toho musí páníšek milovat..
V Bělehradu byli džihádisti? A kolik jich bylo?
KoZa 🐐(kolektivní západ), kam prý patříme, se to břímě války pokusí hodit na své východní členy, kteří tam zase, tak trochu, přestanou patřit, a pokusí se nás a Poláky dostat do konfliktu, aby sám nebyl zasažen. Bude to takový zamaskovaný Mnichov 2.0 ve větším měřítku, protože KoZa postupuje podle stále stejných schémat. A když jim cokoliv oddálí jejich pád, tak to zkusí.
Fiala už určitě nadšeně čeká jako borderkolie na hozený míček, co mu vydají za pokyny.
To zbavování se zátěže z klesajícího balónu nad mořem se tak nějak dá čekat.
„Stoupáme?“
„Ne! Naopak! Klesáme!“
„Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!“
„Proboha! Vyhoďte přítěž!“
„Poslední pytel je už vyprázdněn!“
„Co balón? Stoupá?“
„Ne!“
„Slyším něco jako hukot vln!“
„Pod košem je moře!“
„Nemůže být hlouběji než sto padesát metrů!“
Tu prořízl vzduch mocný hlas: „Ven se vším, co nás zatěžuje…! Se vším…!“
…
„Vše vyhozeno?“
„Ne! Je tu ještě deset tisíc zlatých franků!“
Těžký vak sletěl okamžitě do moře.
„Stoupáme?“
„Trochu. Ale brzy začneme zas klesat.“
„Co je možno ještě vyhodit?“
„Nic.“
„A přece…! Koš!“
„Vyšplhejme se do provazů – a do moře s košem!“
Kmentář KuJi: Metaforicky jsme čím ve postupně odhazovaných zbytných statcích my?
Skvělé!
BTW, „Tajuplný ostrov“ je z Verneovek bezkonkurenčně nejlepší.
Jo. A nadto, připadá mi, že tam je spousta použitelných návodů.
Jo, třeba jak si postavit telegraf. Nebo jste myslela něco jiného?
😀
Ten nápad jak složit lupu ze dvou sklíček od hodinek a zapálit si oheň je taku odtamtud?
Jednou jsem byl hluboko v lese a dostal jsem strašnou chuť si zakouřit – a sirky nikde. Ani dvoje hodinky jsem neměl, abych z nich slepil čočku spojnou.
Sundal jsem tedy z foťáku objektiv , našel v lese čistinku kde svítilo sluníčko a zakouřil si.
[;>D))
k42
Nejvíc se mi vždycky líbilo, jak získali úkryt. Hlavně ta chemikálie, kterou při tom použili 😎.
Myslím třeba výrobu železa z železné rudy. Ne že bych to někdy potřebovala a ani netuším, zda by to fungovalo. Nicméně mi připadá, že kniha vede k nápaditosti, neklesání na mysli, hledání řešení. Tak nějak jsem to myslela.
Jj. Narážel jsem na výrobu nitroglycerínu – díky této knize jsem dělal pokusy, které vyvrcholili „úspěšným testem“ – vyrazilo to okna po celém vnitrobloku, od přízemí do 3. poschodí… čímž mé chemické snažení bylo zastaveno jaksi „vyšší mocí“. 😀
???
Jestli si to ještě vybavíte, tak mi to prosím povyprávějte. Kdy to prdlo? Jako, ve který fázi? A kolik jste toho měl? Podle toho vašeho popisu jste tam těžko mohl být, protože to byste sem bejval psal protézou, takže při nitraci asi ne.
To já se ptám z „profesionální“ zvědavosti, protože my na VŠCHT občas mívali moře po kolena, takže jsme za kolejemi „velmi odborně“ zkoumávali, jestli azidy opravdu dávaj takový šlehy apod. I jsme v mililitrových množstvích nitrovali nějaký ty vícesytný alkoholy…
Souhlas. Jako děcko (12 – 18) jsem ho četl snad dvacetkrát. Budu si ho muset zase sehnat a vyzkoušet, jestli mě znovu osloví.
Obdivuji Vás přehled. Jen si nejsem jistý zda se do Vašich analýz zakomponovává i to, že na obou stranách krom racionálně uvažujících byť třeba pomýlených politiků zjevně masivně tlačí i skupiny jejichž cílem zdá se, je globální konflikt za každou cenu vyvolat a jakákoli jednání zablokovat. To jsou pro mne ti, co vyvolali např žalobu na VVP, nebo vysabotovali NS.
Díky; a samozřejmě že ano: iracionalita různých aktérů je zřejmá.
Globální konflikt probíhá všemi prostředky a na všech úrovních; a vedoucí loutkáři „kolektivního Západu“ se všemožně snaží konflikt eskalovat a jakékoliv jednání blokovat, to není nic nového. Fakticky je to ale tak, že síla už dávno není na jejich straně, takže co chtějí a co dělají, je v zásadě téměř irelevantní.
S dnešními USA a Západem je jednání nemožné: nemá ani cenu se o to jakkoliv pokoušet, leda jen „pro forma“ a pro budoucí historické zhodnocení, jelikož žádné dohody stejně nikdy nedodrží; už v okamžiku podpisu chystají porušení právě podepisovaných smluv – příkladem mohou být nejen dohody NATO-Rusko, Minsk-1/2 či obchodní smlouvy USA a Západu s Čínou.
Ve skutečnosti USA a Západ nemají už sílu, v žádném ohledu. Mocná propaganda a „soft power“ zasahuje převážně samotné USA a Západ, tedy 18% obyvatel planety – zbytek lidstva sice také občas nosí džíny a pije colu, čumí na staré hollywoodské filmy, ale amícká válečná propaganda už je všem spíše k smíchu.
Vojensky jsou USA a Západ naprosto neschopní, s výjimkou ponorkového námořnictva a strategických jaderných sil, což je ale v běžné „lokální“ agendě nepoužitelné. Globální jaderná válka je nemožná, a zbytek sil je jim proti Rusku a Číně k ničemu: prohráli by velice ostudně. Zabíjačka v Ruině je jenom jemná ochutnávka, kde Rusko bojuje na zlomek plynu, z různých racionálních důvodů, mezi nimiž zajisté není slabost nebo neschopnost.
Konflikt se vede především ekonomicky a politicky, ale tam prohrávají také, a to že fatálně a neodvratně – je to nezachranitelné. Globální finančnictví je jenom zpožděným odrazem tohoto úpadku, a nové vznikající instituce místo SB a MMF, nové způsoby mezinárodního vypořádání plateb, nová záruční měna místo dolaru a bondů FEDu, … zaklapnou jen víko rakve amícké a Západní hegemonie: mrtvola už v truhle leží.
Proto všechno je úplně jedno, jaké šílené třeštění vyprodukují loutkoví šašci na slezině NATO ve Vilniusu nebo jak usilovně budou řičet v žumpách. V podstatě je to akorát k smíchu.
Ta otázka je ale položena jinak. Taky jsem se vás kdysi na váš názor ptal. I když ono to v jiné, než názorové poloze ani být nemůže, respektive tam je jen jedna alternativa. Jde o tu iracionalitu.
Vy vycházíte z racionality, koneckonců i já, už nám to tu i bylo „vytknuto“. Ve smyslu, že to je sice všechno pěkný, ale co když prostě někomu prdne v kouli. Bude na všechno vámi uvedené kašlat. Na to je právě jen ta odpověď, že pokud ano, všechno bude špatně. Slovy všechno.
Tady se hodí připomenout znovu ty jaderné doktríny, které si obě strany navzájem znají. V nich je velmi striktně stanoveno, kdy a za jakých okolností se to zmáčkne, taky jaká kombinace osob s tím musí souhlasit a osobně se toho „zmáčknutí“ účastnit. To chtění některých skupin (jak to tam má Alťák) proto naráží právě na ty podmínky realizace doktrín. Že nějaké takové skupiny jsou, to naštěstí ještě neznamená, že svého cíle dosáhnou.
Souhlas.
Válka není sport. Ve válce jde o to co nejefektivněji zabít co nejvíc lidí. Případně co nejvíc na tom vydělat.
Nejlíp obojí. A jako bonus to popsat v dějepise.
Prezidentské setkání s Volodymyrem https://www.youtube.com/watch?v=ll1aYUZDLss
Tak znova, máte napsaný potřeby? Nééé
Tak proto zase ztrácíme čas nad obecně dávno známými IN-formacemi.
Obecně vzato, rusové mají emeriku v prdeli, gdyž nevotravuje, jako každej jinej národ, či stát. Šichni na emeriku serou, jen pár procentům v každé zemi vadí, že taky nemají ty majetky a drahý fára, lezou do politiky, podnikafčí a zvedaj ceny gde to de.
Emerika vadí v zemích, gde jim lezou do hrnců a pohlavkujou je za nesplěněné dodávky, keré platí hovnem z jejich tiskárny.
A tento stát, čekolandys je zastoupen blboňama, keří nemají žádnou páteř, dostali se ke korytům podvodem, ale to blboňům nevadí, protože mají v hlavách nablitou emerickou sračku.
Pište raději ftipy, nesnažte se komentovat, zabíjejte prasata, plynujte zrno a pořádejte krupobraní.
Balšinek si taky koleduje… svědectví ukrajinských vojáků v marném úsilí o protiofenzivu
https://echo24.cz/a/HXRr7/zpravy-svet-ukrajinska-protiofenzva-rusko-fronta-nedostatek-munice-prevaha-vzduch
Inu udělali by ukrajinští vojáčci nejlíp, kdy se obrátili směrem ke Kyjevu, zničili svoji verchušku a začali jednat o příměří s Rusem. A přijali nutnost neutrality do budoucna . Bojují za co? Za své vůdce, kteří prodali jejich zem, zavlekli je do války?
Byla ste na vojně? Proč se k těm kecům vyjadřujete. Spala ste ve špíně, měla ste hlad, nebo vo co vám de?
Takových podobných blábolů je po internetu miliony. Lidi sou už totálně zfašizovaný. Hamba mluvit o česti, pravdě nebo jen drž hubu. Vyjadřujou se ke každé kokozině, kerá je k mání. Vyhledávají to , páč se nudí k uzoufání. Fetujou to jako marijánku. A stále nemají dost. A igdyby bylo ke kydání howno, keré nigdo nigdy neviděl ani o tem neslyšel, tak dycky přiletí banda imbecilů, keří to začnou rozebírat a hledat moudro v howně. A pro zvýšení své prestiže, váhy, hodnoty, přilepí nějakej blábol vytaženej z prdele Youtrouby nebo gůgla, keré tam nalhali eště starší lháři , plagiátoři, zloději písma svatého či anciáša křivýho.
Pište svoje potřeby a hledejte gde je zaregistrovat.
Že to nejde? A z blboňama něco něgdy šlo?
Opožděný májový dárek Panně Marii:
Má měkkou tvář, má paní,
vchází do lidské bídy a jako kapka čisté vody odráží slunce mého Boha na všechny strany.
Její srdce milovalo první, první na světě, kdo se jemu svěří, nikdy se nesplete.
Královno vzácná, královno ticha, královno naslouchání,
vezmi mé srdce do svých dlaní.
Jako jsi chovala Ježíška, Ty Maria milá,
chovej nás ubožátka v jesličkách. 🙂
Sasin, 10 července, 2023 (0:37)
Sasine, co vás pudí k tomu neustále urážet zdejší diskutující? Proč jste tak nehorázně „vystartoval“ proti paní Marii P? Vy jediný máte patent na rozum a ti druzí jsou jen póvl, který ničemu nerozumí? Z příspěvků Marie P. vnímám, že si přeje to, co většina diskutujících tady – aby skončila tahle nesmyslná válka vedená v zájmu jůesej. Aby skončilo tohle nesmyslné zabíjení mladých kluků – potenciálních nebo současných tátů od rodin. Je k tomu nutnou podmínkou, aby p. Marie byla na vojně? Aby spala ve špíně, či měla hlad? Co to je za demagogické argumenty? Sorry jako, ale jděte se bodnout.
PS – omlouvám se všem za rozhořčený příspěvek. Nechci dělat p. Marii P. advokáta, ale tímhle nespravedlivým nefér komentářem jste mě fakt naštval…
Musím se přidat k tetě Karle.
Sasíne, co vy jste to za člověka?
Nepochopitelně arogantní buran!
Teta Karla a Pepa:
– dík za zastání, vážím si toho!
– Sasina už dlouho nečtu a přeskakuju, takže jsem na něj ani nereagovala.
Já ho také přeskakuji. Tak trochu se považuje za Centrální Mozek Lidstva.
😻
To jo, ale ve stavu před podložením kouskem dřeva.
Internetoví moralisti se probudili..
Řeknu to takhle. Sleduju alternativní scénu něgdy od 2010, diskuse a projevy, různé výlevy moralizmu a postojů, keré nepohnuly ničím. Ve skutečnosti to fšechno slouží jen k zdržování, lakování falešných představ. Sním o lepší budoucnosti a jakoby si ji tvořím a uvěřil sem na chvíli, že i ti, jejichž texty a projevy čtu nebo poslouchám, tvoří budoucnost. A jak se zhmotňují ty představy, začínám vidět co nechcu vidět. Jakobych nakoukl za oponu, za masky morálních veletoků, ale nemůžu to ani napsat. Nemůžu to sdělit. Jen po-city. Co vím je, že za tu dobu fšechno zdrahlo, zadlužilo se co šlo, hromady ekonomicky zničených lidí a přes to fšechno jakoby nic. Korona představení byla jen koruna všeho. Při tom my došlo, že s těma lidma nééé. Furt to jede do nicoty, diskuse a projevy, různé výlevy moralizmu a postojů, keré nepohnuly ničím. No, tak esli sem pokazil někomu představy tak soráč.
Je to tak.
Myslím, že jste kdysi diskutoval na OM.
Pište dál, Sasine.
Dík, na OM sem to zkoušel, ale pan domácí nemohl strávit volby potřeb, von si tam chce jen tak přemejšlet.
Sasine, a čím jste přispěl vy, pokud tu moralisticky ohrnujete pysk?
Nemyslím si, že by tento web byl jádrem změny a kuly se tu plány na převrat .
Pro mne je především zdrojem informací mimo hlavní media a oceňuju, že je zde mimořádná koncentrace vzdělaných lidí s obvykle výbornou češtinou a velkým přehledem historickým, technickým.
Nemyslím si, že je to tak málo.
Ostatně očekávat, že na veřejně přístupném webu najdete plánek státního převratu, je naivní.
Pokud nejsou naplněna vaše očekávání a hodnotíte diskuze jako nicotu, je s podivem, že tu každou noc něco drmolíte.
Howgh
No, tak já si myslím, že více lidí už přišlo na to, že virtuální svět není realita. Na co číst blábolení, byť historicky podložené starými bláboly a psát dokola ty samé bláboly blábolštinou dle právo-pisu ústavu jazyka čekolandského. Už dávno sem pochopil, že názory a bláboly sou k ničemu, dokud se nebudou sečítat potřeby. Konat podle teho, co vyleze ze sečítání. Protože každej je namyšlenej do stropu, chytne se každého slova, uráží se kvůli sdělenému. Dyk ty pytlíky nervů je vidět na veřejnosti. Do diskuse píšou něco jinýho než pak v reálu dělají. No a to se musí zákonitě projevit i v životě.
Z teho se mi fakt zvedá kufr.
„více lidí už přišlo na to, že virtuální svět není realita. Na co číst blábolení, byť historicky podložené starými bláboly a psát dokola ty samé bláboly blábolštinou dle právo-pisu ústavu jazyka čekolandského…“
Proč tu tedy denně „blábolíte“, kážete přesvědčeným a nadáváte právě nám?
Proč nepíšete tam, kde se sdružují libtardi? Aha, tam vás mažou, tam nadávají oni vám, tam vás urážejí, tak je jednodušší se každý den vybl.t zde. Bez urážky.
A když už píšete, tak prosím ne pod vlivem, je to znát.
Sasin?
Nihilista – prakticky bez cizích příměsí.
Nic na tom nemění fakt, že má vlastně pravdu.
sleduji diskuse o politice intenzivně 35 let a musím vám Sasine dát za pravdu skoro ve všem co píšete. Nic nepíši, jenom čtu. Na začátku blázince s virem, někdy v dubnu 2020, jsem zde napsal jedinou větu. A to něco ve smyslu, lidi neblbněte zase na nás něco zkouší, co už tady dřív v menším bylo. Několik diskutérů se do mě pustilo, že vím nic. Tak zase 3 roky mlčím a jen čtu.
„Bojují za co? Za své vůdce, kteří prodali jejich zem, zavlekli je do války?“
Konečně to někdo napsal jasně: Ukrajina zaútočila na Rusko!
PS Já pořád říkám, nelezte ke Tuckerovi. Blbne to mozek.
Pokud někdo považuje slova „zavléct“ a „zaútočit“ za synonyma, tak už nezbývá nic jiného, než tipovat, zda je blbý, nebo navedený. Případně obojí.
A jak se zavléká do války jinak, než útokem na někoho jiného? Tím, že odmítnete ukončit vlastní národ na rozkaz jeho prevozchodítelstva?
Válka začala v roce 2014…mimo jiné i upálením desítek lidí v domě odborů v Oděse. To nezpůsobil Putin…
To soudruhovi nevysvětlíte… Ten to má příkazem…
osm let nepřetržitýho pražení těžkým dělostřelectvem z bezprostřední blízkosti do civilní zástavby se samozřejmě nedá počítat. to je přece něco *úplně jinýho*.
Přesně tak…
Naše vláda a tzv. politické elity nás taktéž zavlékají svinským tempem do války, i když na nikoho přímo neútočí.
Marie P, snad by ani nemuseli být neutrální. Klidně ať lezou Bruselským do zadnice a vyvěšují modré vlaky s hvězdičkami. Bohatě by stačilo zapomenout na vstup do NATO a přestat chrastit s různými zbraněmi.
Na Krym , Doněck a Luhansk mohou zapomenout, tam si Kyjev vybudoval takovou pověst, že tamní obyvatelstvo pod jeho ochranná křídla už nechce. Zkušenosti jsou tristní.
měla jsem na mysli vojenskou neutralitu – jako Švýcarsko, Rakousko, Kypr…
Členství v EU v současném pojetí asi na málokoho může působit hrozivě 🙂
Myslím, že jim asi mocnosti nedovolí. Leží na rozhraní dvou systémů a obě strany je budou považovat za svůj zadní dvorek. Ve Švýcarsku mají všichni mocní ulité prachy, tak je nechají v klidu.
Kypr už dávno neutrální není, jen se tak tváŕí. Jak je to s rakouskou neutralitou nevím. Ale šlapou brázdu, jako by byli součástí KoZy. Hlavně Vídeň už připomíná nějakou cizokrajnou metropoli.
V Echu píše i několik uvědomělých svazáků ale s Kaiserem a částečně Balšínkem si koleduje o zařazení na seznam dezinformačních médií. Z definice dezinformace jsou informace pravdivé, částečně pravdivé nebo nepravdivé, oslabující kolektivní narativ. Budoucí postavení Echa na mediálním trhu je užitečné sledovat už jen jako lakmusový papírek postupu totality.
Ono to asi bude vážnější, než to vypadá, protože KZ o incidentu ve Smolenské oblasti usilovně mlčí.
Ukronáckové asi čekali ovace a podrbání za ouškem, ale ve skutečnosti nadělali KZ vč. anglosasů pěkné vrásky.
Nastala totiž situace, kdy NIKDO ani netuší, KDE a JAK RF udeří v odvetě.
Potlach ve Vilňusu odložit nelze, i když by TEĎ asi mnozí pozvaní raději dostali mor než aby tam museli jet. Takže budou muset jet a budou tam zadelemi cvakat armovací dráty. Stejné dráty už teď cvakají všichni ti „poradci“, „dobrovolníci“ a „instruktoři“, co se poflakují po UA. Bo oni přece nepřijeli umírat, nýbrž vítězit.
A ještě jedna věc – jeden z anonymů si dnes liboval, jak Osman vyjebal s RF.
Tomu blbovi vůbec nedošlo, CO Erdogan vlastně udělal. Odteď Rusové budou brát do zajetí maximálně vojíny. Všechno ostatní je předem odsouzeno k smrti nebo v nejlepším případě k pobytu v zařízení, kde se jim vůbec nebude líbit.
Strach ve Vilniusu je veliký.
Zákaz používání fotoaparátů i v mobilu, kamer i dalekohledů. Pravda – co kdyby k tomu dalekohledu byla přišroubovaná ostřelovačská puška, že? Soukromá auta mohou kolem míst konání jezdit jen ve velké vzdálenosti. Co kdyby v kufru mělo naloženo pár desítek kilo Semtexu? Nebo dva Javeliny?
Zo asi těžko, ale lahvička Novičoku by se tam vešla. Možná by vystačila na pokapáni všech trenclí a kalhotek účastníků sešlosti ve Vilniusu.
🤔
Prigožin s Wágnerovci si přivezou vlastní nádobíčko. Když zvládli ujet 800km směrem na Moskvu (jak se rozplývali libtardi) nějakých 40km z běloruské hranice do Wilna zvládnou levou zadní.
Kampak se ztratili Wágnerovci, když je novináři v Bělorusku nenašli?
Útok na jadernou elektrárnu už je jeden z prvků, obsažených v jaderných doktrínách. Z prvků, na které se reaguje. Což je „akorát tak na pořádnej vejprask“, řečeno Válečkovými slovy. Z toho důvodu silné pochybuju, prakticky vylučuju, že by to tam Ukrajinci poslali za doporučení či souhlasu USA. Ti to spíš teď za ně někde po horký lince žehlí, protože jen málokdo si umí představit následky, pokud by Rusko, třeba i jen symetricky, odpovědělo.
Tím potvrzuju vaše slova, tam už doslovně jde o hru s ohněm. Do Litvy se navážejí „nejlepší“ PVO, mají proč. Respektive nemají, protože by toho tolik neochránily, ale aspoň to maximální zabezpečení, protože pokud by Rusko počkalo, kdy tam nebude Biden (to je jediná zásadní podmínka) a něco tak poslalo, dostalo by KZ přesně do té pozice, kam on chce dostat je. Totiž – tady máš přes držku pořádně, tak, aby to bolelo. Tak co, jak si s tím poradíš… Taky by si s tím ohněm sice zahrávalo, ale narozdíl od protějšku bez roztřesených kolen.
Rusko si počká a odvetu si pečlivě naplánuje.
A celou tu dobu se KZ bude klepat strachem KDY, KDE a JAK se to stane.
Šlo o provokaci, která se nepovedla – rakety byly sestřeleny; tolik se dá zatím říci ke včerejšímu raketovému ostřelování JE ve smolenské oblasti.
Nebyla to první provokace, a nejspíš nebude ani poslední: před tím proběhly o dost vážnější „incidenty“, třeba reálné ostřelování Záporožské jaderné elektrárny (ZJE) z houfnic a salvových raketometů, dva výsadky Ukrošů na obsazení ZJE, útok na strategické letiště ruských jaderných bombardérů v Engelsi, několik dronových útoků na Moskvu, několik útoků drony na přístav Černomořské flotily v Sevastopolu, útok na Kerčský most náloží v kamionu, …
Většina těch výše uvedených provokací byla dokonce o dost vážnější než ty včerejší.
Spíše je to akt zoufalství: ubohá snaha jednat z pozice síly, když se blíží hentý oný „summit“.
Ukázaná platí a realita je realita: to neokecají. Prakticky je úplně jedno, co budou na té slezině „řešit“, protože vše budou jen prázdná slova – eskalační potenciál a úplnou převahu má na své straně Rusko.
Nemyslim.
Kyjev si ani neuprdne bez povoleni USA/GB.
Strategicke a veskere planovani jim zajistuje NATO. Stejne tak jako informace.
Jediny rozkol muze byt mezi cily USA a GB.
Kyjev v tom hraje roli obetniho beranka, ktery strcil hlavu pod nuz dobrovolne.
To si nemyslím. Mám pocit , že Zelenský je už v takovém rauši, že nevnímá realitu a je z něj neřízená střela. Připomíná mi krysu, zahnanou do kouta. Jde mu o hodně, stejně jako jeho soukmenovcům.
Nesmí se ukázat, že má na rukou krev a že to fakt není hodný a moudrý vůdce. Že osud ukrajinského národa ho vůbec nezajímá. Že ho zajímá jenom udržení USA v pozici světového drába s tím úplně největším kyjem.
Nemáte tam v posledním slově překlep? Nemělo tam být p?
Také existují skupiny mimo kontrolu USA exekutivy, které se budou za každou cenu snažit vyostřit situaci až do války.
A celkem věřím, že to přikrmují hlavně Britové.
co sa stalo v Smolensku?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Hav%C3%A1rie_Tu-154_u_Smolenska
Ale ne, jde o to, na co reaguje Medveděv, viz třeba zde:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-medvedev-nevylucuje-utoky-na-jaderne-elektrarny-ve-vychodni-evrope-233750
Vidlák asi podlehl optimismu K42. T za prvé. Ovšem pokud člověk sleduje hlavně propagandistický boj na obou (všech) stranách tak zjišťuje, že Rusko bude muset v hybridní válce přidat.
Nabízím <a href="https://stary-kocour.blogspot.com/2023/07/oligarcha.html"/pohádku o Prigožinovi.
Oprava:
Vidlák asi podlehl optimismu K42. T za prvé. Ovšem pokud člověk sleduje hlavně propagandistický boj na obou (všech) stranách tak zjišťuje, že Rusko bude muset v hybridní válce přidat.
Nabízím pohádku o Prigožinovi.
No tak před každým filmem v kině byl týdeník, blboni si pak začali kupovat televize aby se na týdeník nemuseli dívat. No a dneska už je týdeník celej den. Až to převezme ai, bude to dokonalý.
Old Felixi, to není optimismus, ale informovanost.
Já mám bohužel jiný výsledek. Ono to vandrování zeleniny nebylo jen tak. Potřebovali zjistit, jak se k tomu kdo staví. Sice pár odvážných to řeklo natvrdo ale většinou jen sliby, které jak známe jsou chyby. A k tomu Vilnu – hmm blbý termín, blbý místo, a patrně i blbý výsledek. Tak mne tak napadá, jestli jim tam nějaký zklamaný válečník nakonec nepošle v zastoupení rusa pozdrav z toho co tam dosud poslali. a ještě ke všemu to zapadá do předpovědi proroků. Kruciš….
https://t.me/neCT24/36711
Hodně se tu o tom píše, když Ukrajinci někam jedou. Třeba o tom s tím zaminováním. Třeba válčit když někam jedou. Tak takto to ca vypadá –
Piccolomini: Nebýt minovacich zařízení, která kladou miny na dálku i do už odminovaných cest, šlo by i tímto způsobem minové pole prorazit obětováním několika kusů darované techniky, která v protiminové úpravě často posádku ochrání, a ta se pokusí vrátit do svých pozic pěšky. Minové pole tam používají všichni, jak jinak je bráněn Vuhledar úspěšně už víc než půl roku?
Můžu posuzovat jen podle záběrů a slovniho prolínajícího se komentáře. Není to tam zas tolik dobře vidět, ale slova „válejí se tam těla“ asi té ochraně posádky moc nenasvědčuje.
A mám tím spíš na mysli, že takto to tam je prakticky všude co do směrů té slavné ofenzívy, ṕokud by se vůbec něco dostalo dál, čekají je salvové raketomety s termobarikou a další pochutiny, kdy slovo pochutina je v tom dosti širokospektrální.
Ta slova vojáků v odkazu Marie P o kus výš jsou velmi autentická. O to šílenější jsou slova KZ, že Ukrajina musí (!!) vyhrát.
Mezitím se ovšem ptají lidé z Předního Východu, kdy se bude uplatňovat stejný metr na válečné zločince ze Spojených států, Velké Británie a dalších států, kteří na základě vylhaných důvodů (v dnešní hantýrce tedy dezinformací) napadli Irák a způsobili tak smrt cca 1 mil. civilistů?
V tomto pohledu je použití zakázané munice jen drobnost.
Spíše by mě zajímalo, jak Fialový gang zajistí, aby v případě vítězství Ukrajiny nedošlo ke genocidě civilního obyvatelstva Donbasu a Krymu? Nerad bych byl spoluviníkem válečných zločinů, a to bychom byli všichni občané České republiky, kteří by se nevzepřeli.
Ten, kdo dává, může svůj dar podmínit splněním podmínek, které odpovídají jeho hodnotám, tedy našim Evropským hodnotám. A mezi ty rozhodně patří nepřípustnost válečných zločinů, bez ohledu na to, která strana se jich dopouští!
Pane Slámo, tohle fialová tlupa zajistit prostě nemůže. Když Žid Z. něco slibuje, už ví jak a kdy a proč to poruší. Snad jediný způsob, jek zajistit platnost ujednání s Židem Z. je….Oběsit ho. A to fialová tlupa si udělat netroufne.
Rád bych připomenul, aby si Ti, které baví nějaká archivace, dělali nejlépe screenshoty co největšího množství očividně protiprávního jednání lepšolidí.
Jsou totiž v podstatě jen tři množnosti – buď Rusko dobrovolně prohraje nebo nedobrovolně prohrají anglosasové a nebo to skončí jaderným armagedonem, kdy se planeta stane neobyvatelnou. Rusko již řeklko, že dobrovolně nehodlá prohrát – viz vyjádření, že svět bez Ruska je jim k ničemu.
Já jsem přesvědčen, že anglosasové již prohráli – situace na UA bojišti je jenom jeden dílek celé bitvy a i tam to nevypadá pro anglosasy na výhru. Podstatnější je ekonomika a informační pole ve zbytku světa. Většina světa má dvojího metru anglosasů a jejich koloniálních praktik plné zuby a jen čekají, zda to RF ustojí … což se zatím daří více než dobře. Po schůzce BRICS+ budeme chytřejší, ale řekl bych, že do konce roku bude rozhodující trend nastolen.
Protože v naší republice neprobíhá celospolečenská diskuze, jak si vlastně představujeme budoucnost a tyto procesy se nedají dohnat, i když budou později zahájeny, tak bych si dovedl představit, že ústup USA na kontinent Severní Ameriky bude v Evropě provázen, zejména však u nás, nikoliv snahou o nastolování vydiskutovaného nového zřízení, ale jen prachobyčejným vyřizováním účtů … a tady se bude velmi hodit dokazování, že dnešní lepšolidi okázale porušovali vlastní zákony.
Viděl bych to v blízké budoucnosti na dobrý fičák …
Vyborne, v 1970 mi bylo jen par let, tak zasednu v proverovaci komisi alespon ted na stara kolena.
Nedělejte ukvapené závěry. To máte jako s nožem – můžete s ním zabít gudboye i bedboye.
Jsem aktualne na Blizkem vychode. Par postrehu: Letiste Ruzyne plne natesenych ukrajinskych rodin odletajicich i s mladymi tatinky na dovolene k mori s ceskymi cestovkami. Tady na BV valku na UA vubec nikdo neresi, nikoho nezajima jako by ani nebyla. Rusove ani Ukrajinci nejsou moc videt. Co je velka novinka – tri roky jsem tu ted nebyl- je prevaha NOVYCH velkych osobnich cinskych aut nad temi zapadnimi. Vypada to, ze tady zapadni autoprumysl dostava tezce na frak.
Re: Jordan
Nevypadá.
Dostává.
Nebo spíš už dostal. A už je to hezkých pár let. Drží se jen proto, že houfně nakupuje jak díly, tak i celé konstrukční uzly z Asie.
Anebo jen lepí svoje štítky na hotové výrobky.
Včera u nás na plovárně taky mraky Ukrajinců, vysmátí, dobře živení, hulili na dekách, ač je to zakázáno, pohoda, klídek, plné deky nafukovacích hraček do vody. Takhle si utečence z válečné zóny nepředstavuji.
Nekolik poznamek celkove situaci.
Mam zde toho Prigozina a velmi podivne deni, Lukasenku mu jen zdalky zatelefonoval a najednou vsecko v poradku.
Co je ruskymu oligarchovi po nejakym Lukasenkovi..
Vypada to na nejake testovani situace a overovani reakci vlady, Putina a rusu.
Casem se to rozplete.
Stoji za povsim velmi bizarni chovani Yellen pri navsteve v Cine.
I pro ty kteri se o tyhle veci nezajimaji. Pri vystupu z letadla se strasne
smala a potom dole se zacala pri podavani ruky, nahrbila do uctiveho predklonu a zacal se shrbena klanet asi 5x, az to vypadalo ze si snad pred cinanem klekne ,prekvapive chovani reprezentanta nejmocnejsi zeme..
Cinan stal rovne ani nehnul hlavou.
Podobne zabery sou z tech odrikavani nabozenskych textu a podobne klaneni.
Potom byly zabery uvnitr a pri setkani s namestkem se zase nekolikrat opakovane klanela…Jako automatickej robot.
Neco takovyho tu jeste nebylo.
Ted vsude slysime , ze valka ma trvat dlouho , aby rusa znicila hospodarsky , dale tez pomoci sankci , ale skutecnost je opacna , ukrove utoci a maji ztraty ,
misto toho aby sedeli v zakopech a strileli na rusa a valku prodluzovali co nejdele.
Kam tak musi spechat? A proc?
Pri posuzovani situace a vyhodnoceni je nejdrive potreba,
zaujmout nejakej zakladni uhel pohledu na vec , z hlediska tech , kteri neco prosazuji. Treba zajmy Globalistu.
Potom vybrat z tsunami vseho , jen podstatne a dulezite informace
a nejak je sestavit aby davaly smysl.
Tedy jak postupuji a kam smeruji..
Aby jednotlivy udalosti a jejich vyskyt na sebe navazovali , taky vybrat ,
proc co kdo dela , abychom dostali a dopracovali se
k nejakymu kloudnymu vysvetleni..
Vezmeme si globalisty.
Po odstehovani prumyslu z Usa , zacala valka tarifu s Cinou , potom velmi poskozujici a zbytecny valky , Irak, 20let v Afganistanu ..
Pod falesnymi zaminkami .Zniceni Lybie , Jugoslavie atd..
Ted kazetova munice..
Pokus o vysvetleni .Oficialni propaganda vychvaluje Usa a cokoliv udelaji.
Ale lide na celem jsou proti a nemohou propagandu prijmout .
Oficialne Putin je nenavidenej , ale sympatie velky casti sveta nas obyc lidi pro nej , jsou skutecnost..Neni mozny rusa usvedcit ,z provadeni
velkych umyslnych zlocinu.
EU a USA delaji vsechno spatne az je videt umysl ,upadek je viditelny ,
oboji berou navic miliony emigrantu a za kazdou cenu..
Cina vyrabi a Usa kupuje v zavislosti okolo 75omiliard rocne. EU taky.
Usa tvrdi, ze souhlasi s jednou Cinou ,vcetne Tajwanu, ale snazi se zaroven vyprovokovat konflikt..
Cina rozsirila covid. Drzi skoro trilion cennych papiru /US treasury bonds/,
ktery ztraceji hodnotu denne.
Ted sestavuje uspesne BRIC a je spojencem Schwaba..
Tedy po sebezniceni Usa a EU ma ovladnout svet globalismu.
Vlada Usa je spokojena, ze nepomuze rusovi.
Ted v Rusku si drzi statickou obranu. Prigozin je starej pritel Putina , clen vladnoucich Petrohradskych gangu.
Nó, anglosasové prohrajou až zmizí z jevropy.
Do té doby bude chleba třeba za pět set, ale vy dostanete na chleba přidáno. Nebo ne?
Ostatním se řekne, že to tak chtěli, nebo ne?
Už jenom proto musí UkroReich padnout, chci vidět ty sadistické kreatury viset, za to jak všem pustili žilou ve prospěch své kratochvíle, za to jak lidi strašili nasazením vlastního života za věc jednoho senilního pedofila.
Viset nebudou, ale jako nereálné bych neviděl exekuci veškerého majetku na úhradu způsobených škod, platy a důchody pod dozorem exekutora a morální odsouzení na státem provozovaném webu.
Dožít život s ostudou, tedy hrůza bez konce, bude jistě lepší jak jednorázový hrozný konec.
U toho viselce je jedna jistota – už to víckrát neudělá…
Navíc nebude nikoho inspirovat k tomu vyzkoušet to.
Já Vám nevím,, ale mám takový hloupý dojem, že „někdo“ nevím kdo se postaral, aby všechny ty „nadměrné “ zásoby střeliva a zbraní všeho druhu, které po bipolárním světě zůstaly, byly vcelku nenáročně zlikvidovány. Normální likvidace by asi byla hodně drahá.
Ona ta Ukradina byla vlastně vhodně velký prostor a využití jejich národních vlastností vlastně nebylo moc problémem, stačilo kapku pošťouchnout.
Horší je a to asi ten někdo nedomyslel, že mají ještě jednu vlastnost – kšeftaření. A moc by mne zajímalo, kam asi za dolárky směřovaly. Že by ?černá afrika?, protože ostatní státy co se zmohly v posledních letech, už mají modernější /náročnější výzbroj. Takže kdo ví jestli se bývalé koloniální státy nemají začít bát. No snad se mýlím.
hmm
No a jestli žabí kůže opravdu spadnou z piedestálu. Tak si podnikavci budou mít čím zatápět. jejda
Řekla bych, že odběratelé jsou v Evropě.
Kriminální gangy, vousatí sirotci, jaderní vědci a lékaři, noví národní hosté…
to jo, ale ty tanky a rachejtle
Přitěžující okolnost to možná bude při volbách u zbytku voličů, kteří nejsou ještě úplně vypatlaní a nejsou v táboře dezolátů, protože dezoláti jsou jasní.
Jinak není nikdo, kdo by ty naše Chciválky mohl někam popohnat.
A pokud by se stal zázrak a někdo na Chciválky žalobu přece jen dal, soudruzi soudci se postarají, aby z tohoto mráčku nezapršelo. Kdože jmenuje ústavní soudruhy? Není to náhodou Chciválek s volacím znakem PePa 107?
Zvyšte oněch 50 miliard na stovky miliard a budete blíž pravdě. Ještě není všem platbám konec, ještě není všechno zaplaceno.
Jeden příklad:
Izrael nakupuje 25 letadel F-35 za 3 miliardy USD, (65 miliard CZK)! ČR nakupuje 24 letadel F-35 za 122 miliard CZK! Rozdíl v ceně je na první pohled pěkných 57 miliard CZK!!
Celý nákup 25 letadel F-35 Izraelem bude kompletně financován darem vlády USA!!!
Přirážka za stíhačky pro ČR zcela pokrývá finanční náklady, které Washingtonu vzniknou z financování nákupu stíhaček F-35 pro Izrael!
Re: JŠ
Fakt nevím, čemu se divíte.
Proč by neměli platit gojové soudruhům jejich „lítáky“? Vždyť to je přece od nás sympatické gesto, no ni?
Já se nedivím. Jen konstatuji, že straky ze Strakovky šárají v prkenicích dutých hlav.
Jo. Skvělé. Taky jsem to četl. Dřív jim prý přezbrojovali armádu Němci (Makrela). Tenkrát jsem tomu skoro nevěřil.