6 srpna, 2025

Zřejmě slušnej oddíl…

Když jsem se před třemi roky pustil do tohoto boje, věděl jsem, kdo je soupeř. Nadnárodní korporace, evropský woke liberalismus ničící základy státu, zpochybňující rodinu i národ, masová imigrace islámského fundamentalismu, válečná rétorika mocných, grýndýl a všechny jeho emisně povolenkové varianty, zaprodané, hloupé, ale arogantní elity… Slušná kupa soupeřů, řekl bych. Byla to vlastně docela drzost, pustit se do práce proti takřka neomezeným zdrojům za pomoci vesnického dvorku s chlívkem pro čtyři prasata a čtenáři blogu za zády.

Tehdy jsem ještě nevěděl, že budu bojovat nejen proti jasným ideovým soupeřům, ale mnohem víc proti vlastní únavě a pochybnostem v našem táboře. Budu bojovat proti vlastním chybným úsudkům i proti NP, tedy náhodným průserům, které toho zničí víc než odhodlaný nepřítel. Nevěděl jsem, že budu muset bojovat proti starým předsudkům i logické nedůvěře, protože proč bychom tě měli volit, když jsi (kromě žvanění na internetu) ještě nic nedokázal, he?

Je těžké budovat jednotu tam, kde ideje rozdělují, proti těm, které naopak spojují koryta. Přesto se to podařilo a dneska mohu s klidným svědomím říci, že hnutí Stačilo! je jediné, které od prvního dne budovalo skutečné spojenectví. Skutečný kulatý stůl, kde jsou si všichni rovni a nikdo si tam není rovnější. Každý přispěl podle svých možností a neexistuje žádná dohoda o porcování medvěda, který ještě běhá po lese. Žádný z partnerů nemá na kandidátkách většinu a kandidátky jsme stavěli jako kandidátky osobností, nikoliv stranicky. Trvali jsme na společném programu i společném poslaneckém klubu, ale jinak jsme nikomu neupírali osobitost. Každý má svůj erb, ale stojíme pod jednou korouhví.

Byly to náročné tři roky. Hodně náročné. Kdybych se do toho měl pustit znovu, tak vlastně nevím, jestli bych toho byl znovu schopen. Prošlapal jsem u toho celou řadu slepých uliček a mnohokrát se těsně před cílem stalo něco, co cestu k cíli zatarasilo. Setkal jsem se s neuvěřitelnou solidaritou těch, které majnstrým označuje jako lůzu a také jsem se setkal s neuvěřitelnou svinskostí u těch, kteří se považují za lepšolidi. Ať už mluvíme o Ivance Svobodové, Pavlu Šafrovi, ale i Oganesjanově Fialajugend… Osobní zkušeností s Jurečkou jsem zjistil, co znamená perfidní Lidovec, viděl jsem, jak to vypadá, když proti vám Rakušan nasadí policii a viděl jsem, jak fungují dosazení rozvraceči.

Na volební Kulikovo pole jsme nepochodovali za zpěvu na oslavu demokracie. Prodírali jsme se zákeřnostmi, trestními oznámeními, nadávkami, pliváním, mediálními sračkomety… S rytířskostí soupeře jsme se nikdy nepotkali. Žádná není. A když mají pro opozici jen mrzkost, pohrdání, zpupnost a povýšenost, budou ji mít i vůči vám, voličům. Jestliže jsou schopni proti nám nasazovat armádu, aby nás špiclovala, jsou schopni nás soudit za názory, zavírat do vězení a přivádějí si na nás korespondenční volbou cizí vojska, udělají to samé i vám… hned jak se zavřou volební místnosti.

Hele, já jsem asi první člověk v této zemi, proti kterému svolal Milion chvilek demonstraci, ačkoliv NEJSEM V ŽÁDNÉ VEŘEJNÉ FUNKCI. Demonstrovali proti mě za něco, co podle nich v budoucnosti udělám. Oni totiž umějí věštit. Sice nevědí, co udělám zítra, ale vědí, co budu dělat, až budu … To je jako s tím klimatem. Sice neumíme předpovědět počasí na léto, ale za deset let rozhodně uhoříme… tedy pokud nezaplatíme emisní odpustky pro domácnosti. Andrej Babiš musel být alespoň ministrem než proti němu svolali Letnou…

Tohle naposled zažívali Erich Maria Remarque nebo Thomas Mann… Na druhou stranu, nějak to těm Chvilkařům lidi nezbaštili a kdybychom na té demonstraci nebyli spolu s bráchou a nedemonstrovali sami proti sobě, tak by po celé té demonstraci neštěkl pes. Mimochodem… Thomas Mann a Remarque museli kvůli tehdejším nácíčkům odejít ze země. My odcházet nebudeme, my vás prostě porazíme! Tehdy jste měli Dolfiho, ale dneska máte jen Petra Fialu…

Hnutí Stačilo! je také první partaj, které rovnou chtějí zakázat kandidovat a už chystají žaloby, ačkoliv ještě nikdy nekandidovalo. Přitom, když se podíváte do našich stanov, programu i našeho „vyznání víry,“ není tam nic závadného:

„STAČILO! je levicové a vlastenecké hnutí, které se ujímá obrany politických, společenských a sociálních výdobytků našich předků, mezi které řadíme především naši státní suverenitu, nedotknutelnost hranic, všeobecné volební právo, právo na soukromý majetek, vlastní měnu, svobodu slova, dostupné vzdělání, co největší soběstačnost, důslednou mírovou politiku, podporu tradiční rodiny, zdravotní péči pro všechny bez rozdílu a státem garantovaný důchodový systém.

Hlásíme se k historii naší země v celé její šíři, ideálům humanismu, české státnosti, ale především pak k českému jazyku jakožto základnímu prvku naší pospolitosti. Kontinuitu našeho národa přijímáme se všemi vrcholy i pády, pravdami i omyly, přičemž to dobré chceme zachovat a z toho zlého se poučit.

Přesto se nás pokusí zastavit. Ne proto, že bychom byli ohrožením demokracie, ale protože jsme ohrožením nejen současné vládní věrchušky, ale také ohrožení zavedených pořádků. My neohrožujeme jenom Fialu a Rakušana, ale jako jediní ohrožujeme úžeru zahraničních bank a privilegia nadnárodních korporací. Ohrožujeme nejen ty, kteří si přikrádají v politických funkcích (kromě Blažkových bitcoinů je to žabařina), ale i ty, kteří z tohoto národa vydojí bilion korun ročně a vyvedou ho do zahraničí. Ohrožujeme ty, kteří nám nasazují vyšší ceny potravin než v Německu a ohrožujeme ty, kteří nám naordinovali nejdražší cenu elektřiny na světě. Ohrožujeme ty, kteří si tady z trhu udělali monopol…

Ohrožujeme je už sedmiprocentními preferencemi, protože dobře vědí, že Stačilo! není jen další podnikatelsko-politický projekt. Vědí, že my to myslíme smrtelně vážně, vědí, že nejsme závislí na velkém byznysu… vědí, že nás nezkorumpují, protože to už notnou dobu zkoušejí a furt nic. Vědí, že jsme srostlí nikoliv s elitami, ale s národem. Vědí, že máme v srdci nikoliv mamon, ale VLAST. Vědí, že chceme mír, ale nejsme zbabělí.

Vědí, že po volbách možná ještě nebudeme motorem, ale rozhodně budeme kormidlem.

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo potřebuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

A protože prezident vyhlásil volby a je třeba vyhovět byrokratické buzeraci, tož doplňuji: Zadavatel, zpracovatel – Daniel Sterzik.

239 thoughts on “Zřejmě slušnej oddíl…

  1. Bude elektřina na příděl?

    Velmi dobrá analýza ceny energií.

    Konec levné energie: Proč už Evropa nikdy neuvidí elektřinu za 30 eur?
    Mezi lety 2015 a 2020 jsme žili v energetické nirváně – plyn za 15 eur, elektřina za 30. Nikdo neřešil investice, nikdo neměl důvod šetřit. A všechno se zdálo být samozřejmé.

    Dnes jsme o desítky eur výš. Levný ruský plyn zmizel, místo něj tankery LNG. Emisní povolenky už nestojí pět, ale sedmdesát eur. A Německo místo vývozu elektřiny dováží. Co se stalo?

    V nové epizodě Štěpení se Markéta Malá a Michal Šnobr vrací k základům cenotvorby. Rozebírají roli plynu jako závěrného zdroje, vliv povolenek i geopolitické přelomy poslední dekády. Mluví o tom, proč je současná cena elektřiny stále příliš nízká na to, aby se vyplatilo stavět nové zdroje – a proč je návrat levné energie už jen iluzí.
    https://www.youtube.com/watch?v=6DLI7xKljUE

  2. INDIE dává šach Americe!

    Indie si zajistí nejen strategický dovoz ropy, ale také prohloubí své partnersví a to i s dodávkami systému S400 a dalšími obrannými spoluprácemi, které Indie a Rusko provázejí.

    Premiér Modi se chystá navštívit Čínu ve dnech 31. srpna až 1. září v rámci Šanghajské organizace spolupráce.

    6 Stories At 6: PM Modi To Visit China For SCO Summit | India-Russia Talks Over Tariff Threat
    https://www.youtube.com/watch?v=-v-coj4KwTY

    Připomínám
    Indie odmítla F-35-ky, kupuje ruské Su-57

    A zde je odpověď z roku 2023 a stojí za to!
    Indická sprcha
    https://odysee.com/Indick%C3%A1-sprcha:7

    1. Moc pěkné a poučné video. V principu je to jako s naším kníížetem Svatoplukem a jeho pruty, pokud se Rusko, Čína, Indie a ti další nenechají rozeštvat, což je již jediná funkční zbraň Anglosasů, nemá proti nim KoZa nejmenší šanci.

  3. Minule i předminule jsem volil SPD, hlas to byl propadlý – sice mají koryto, ale nevládli + nic neprosadili – Piráti období zpátky tak dlouho blokovali celou sněmovnu, že si minimálně prosadili projednání některých jejich zákonů, proč to neudělala SPD?

    Letos to hodím Stačilo. Třeba budu poprvé nezklamaný, ale moc bych si na to nevsadil.

    Uvidíme.

    1. Neblázněte, hlas pro SPD rozhodně nebyl propadlý. Jednak je opoziční hlas ze Sněmovny slyšet daleko víc než mimo ni, protože parlamentní stranu si ani mainstream nedovolí úplně ignorovat, a jednak – dokážete si představit, co by se všechno mohlo stát, kdyby pětikoalice nedejbože získala ústavní většinu?

  4. Původně to byla reakce na příspěvek, který je už smazaný (nick tlusty), tak to vkládám sem, protože se to týká v článku zmíněného Palacha a diskuse o něm níže.

    Zapalme v sobě PalachaAdamce

    Ono se to těžko dohledává, protože ČSÚ ani policie (zřejmě záměrně) nevede statistiky o sebeupálených osobách, ale pokud si člověk dá tu práci a prohledá archivy internetových médií, dá se zjistit, že od roku 1989 jsme tady měli zhruba desítku takových Palachů, tedy cca jednoho za tři roky.

    Například 6. března 2003 v 7:30 ráno se na protest proti režimu v České republice upálil 19letý student Zdeněk Adamec, a to stejně jako Jan Palach na Václavském náměstí v Praze, jen několik metrů od místa, kde se zapálil Palach. V dopise na rozloučenou napsal, že „…je další obětí systému, v němž nerozhodují lidé, ale moc a peníze.“ Dále napsal: „Ani po sametové revoluci [v listopadu 1989] se situace nezlepšila… Takzvaná demokracie, kterou jsme získali, není demokracií. Je to vláda úředníků, peněz a šlapání po lidech.

    Co jiného než obžaloba režimu to je? Tak proč se tak vyzdvihuje Palach, a Adamec upadl v zapomnění? Proč 6. 3. nepořádáme pietní vzpomínky, netočí se o něm filmy a nemá svou pamětní desku?

    1. Nick „tlusty“ je sice nenápadná přezdívka, ale jinak známá firma. Píše sem téměř „od nepaměti“ pod řadou různých přezdívek. Na tomto webu jeho osudem je být mazán.

    2. “ Tak proč se tak vyzdvihuje Palach, a Adamec upadl v zapomnění? “

      Nenazrál čas. V roce 1980 se taky o Palachovi nemluvilo.

      1. Čas od času jetřebí vytáhnout něco a rozebírat to na prvočinitele. Manšaft se zabaví a nevšimne si, že mu někdo šátrá v peněžence.

  5. Aha…

    „Otázka: I kdyby příměří na Ukrajině nevyšlo, proč by měli Američané nadále financovat ukrajinskou armádu, která takto sráží své obyvatelstvo na dno?TRUMP: Tohle je Bidenova válka. Já jsem tu od toho, abych nás z ní dostal.“ (5. srpna 2025)
    https://x.com/atrupar/status/1952835492468187452

    „Nikdy jsem neřekl procento [pro cla], ale budeme toho dělat docela dost,“ řekl Trump. „Zítra [ve středu] máme schůzku s Ruskem… V té době učiníme toto rozhodnutí.“ Takže najednou už žádná procenta, jo?

    „Dříve během dne Trump uvedl, že během příštích 24 hodin „podstatně“ zvýší cla na dovoz z Indie kvůli tomu, že Dillí pokračuje v nákupu ruské ropy. Již dříve oznámil 25% clo na indické zboží, které mělo vstoupit v platnost v pátek.“
    Takže najednou jen 25 %, ne 100? Fakt slušněj oddíl.

    https://www.rt.com/news/622538-trump-withdraw-us-ukraine-conflict/

    1. Vyčkejmež.

      Pouťoví prodavači cukrové vaty dělají politiku jinak než pacienti s Alzheimerovou nemocí.

  6. Ne jen Američané, ale i Češi bombardovali Hirošumu. No vida.

    Můj prastrýc si to nikdy neodpustil. Pátrání po Čechovi, který bombardoval Hirošimu

    Následky svržení atomové bomby na Hirošimu byly tak strašlivé, že navždy rozdělily veřejnost ohledně názoru na jaderné zbrojení. I pro posádku bombardéru znamenala Hirošima celoživotní trauma. Teprve nedávno jsem zjistila, že jeden z mužů na palubě letounu byl stejného příjmení jako já. Proč se o něm v rodině nikdy nemluvilo?
    Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/hirosima-atomova-bomba-japonsko-cech-stiborik-usa.A250804_150040_osobnosti-svet_zust?zdroj=sph_hp

    1. Dřív nebo později natočí Hollywood film o tom, že to vlastně všechno byli buď přímo Rusové, nebo ruští agenti, kteří a-bombu ukradli z amerických zbrojních skladů a chtěli s ní uletět do SSSR, jenže neuměli to letadlo pořádně řídit a bomba jim pře přeletu nad Japonskem upadla nad Hirošimou.

      Druhý díl bude o Nagasaki. Tam už to Rusové shodí záměrně, protože oni přece se zvrácenou radostí a chutí vraždí civilisty, hlavně na Ukrajině, kde na následky celonočního bombardování zemřou někdy až 3 civilisté.

      1. A protože se točí většinou filmové trilogie, třetí díl bude v hlavní roli s ďábelským Putinem, který nasedá do letadlo nesoucím atomovou bombu, kterak vzlétá z Russka, nejlépe přímo z Rudého náměstí před Kremlem, aby vybombardoval celý svobodný, demokratický a hlavně mírumilovný západ plný lásky.

        1. A proti němu z Prahy ihned vyrazí armáda neohrožených superhrdinů – Wonder Jane, General Czechia, Foltyrin, Lipader-man, Fialtron, Zdecho Lord, Austriron Man … … a po lítém boji, kdy třeba Lipader-Man (čti „lajpedrmaen“) bude muset Prahu zachránit tím, že vlastním tělem zalehne v okamžiku výbuchu russkou atomovku, ho zaženou až daleko za Ural. Bude to mít ale happy end, Putin se totiž zamiluje do Wonder Jane a ta se v zájmu záchrany liberální demokracie obětuje a usadí se se zdánlivě napraveným Putinem v malé sibiřské vesničce, kde se spolu oddávají lovu lelků. Zdá se, že konečně nastal ten kýžený Fukuyamův konec dějin, ale dábelská lstivost Putina nezná mezí. Nezapomínejme totiž na to, že kdesi na Sibiři má uloženy všechny ty čipy vyrabované z ukrajinských praček…

          Příběh nekončí. Naši Superhrdinové se vrátí v dalším pokračování ságy o boji proti Zlu pod názvem „Teď je čas srátstát na správné straně“ …již brzy ve vašich kinech!

          1. „Putin se totiž zamiluje do Wonder Jane“
            Takovy strasny osud si nezaslouzi ani fiktivni Putin 😀 😀 😀

  7. Karlito napsal:5 srpna, 2025 (23:33
    Asi v sobě odpor ke komunismu jako takovému nepřemůžu, takže to nakonec Stačilo nehodím, ale budiž Vám ku prospěchu, že můj hlas padne někomu, s kým byste se v mnoha ohledech domluvili, jen ještě nevím, komu, aby byl k užitku.
    ??????????????????????
    Víte chápu že je druh fanatiků který prostě nebere fakta a je zaslepen ale podle toho co píšete tento druh nejste. U Vás předpokládám racionální myšlení. Přece každý režim a to bezezbytku má škraloup. A třeba
    KSČ v podání Konečné nemůžete srovnávat třeba KSČ 50 let. Navíc v stačilo je ta stopa malá, je to jen dílek. Prostě mi nesedí že jinak racionálně uvažující člověk je zabejčen kvůli antikomunismu??

    1. Co se týče různých obětí, jak na životech tak na majetku, kam se hrabou komunisti na církve. A vidíte, u církví to nevadí.

        1. Kdyby jenom nakradené se jim vracelo, ale někde jsem četla, že vracejí státu kostely, které se jim nechce udržovat. Jestli jsou ale odkupovány se mi nevybavuje.

      1. Nejen. Všechny tzv. „koloniální mocnosti“ mají na svědomí desítky možná stovky milionů mrtvých, umučených, zmrzačených, zničených, znásilněných a jinak zničených lidských životů. Proti jedné Horákové stojí miliony bezejmenných, mrtvých a zapomenutých žen a dětí. Německo má na svědomí obě světové války se všemi následky, které způsobily. A nějak jsem neslyšel třeba Američany, že by si řekli, náš režim má na svědomí desítky milionů vyvražděných lidí z řad původního obyvatelstva, miliony zotročených, občanskou válku, je prostě zvrácený a prohnilý. Pojďme a svrhněme ho. A pak o tom další desítky let pišme a točme filmy, jak to bylo šílené.

        „Komunistické zlo“ je záměrně extrémně zveličováno a lidi jsou psychicky očkováni, aby ten režim z duše nenáviděli. Mocní totiž nemůžou připustit, že by znovu o tu moc, peníze a majetky mohli přijít. Žádný jiný režim jim to totiž v takovém rozsahu nezpůsobil a neučinil je tak bezvýznamné.

        1. tdx
          Díky za tento příspěvek.
          Právě že komunisti bojovali proti tomu,otroctví, mrzačení lidí,až beztrestne vraždění. Jinak řečeno každý velký majetek je založen na podvodu,lži až vraždě.

  8. Vidlák na PL – skvěle!

    “ (…) Ale jinak Ivanka zjistila zhruba totéž, co Prokop Vodrážka z Deníku N na Konzervativním kempu. Dezoláti nejsou žádná sebranka zkrachovalých existencí bez zubů a s exekucemi, ale mají mezi sebou i významné podnikatele, umělce, mají vlastní média, vlastní podpůrné struktury a jdou si vzít svou zemi zpátky. Sama Ivanka řekla ve svém dokumentu, že se tady objevilo něco sebevědomého. Tak dlouho nás podceňovali, až už bylo pozdě. (…)“

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Vidlak-dorazil-Jana-Hrusinskeho-slovy-o-Palachovi-777979

    1. Zatím většinová masmédia informují o Vidlákovi spíš negativně, i když dezoláti „mají vlastní média’…

        1. Jenže smyslem politické reklamy je získat nové voliče.
          Pokud „alternativní“ média oslovují jen skalní fanoušky a k nerozhodnutým voličům promlouvají víc mainstreamové zdroje, může mít alternativa „svých“ médií kolik chce a preference budou pořád stejné.

          1. Jenže, kdyby „veřejnoprávní “ media byla skutečně veřejnoprávní, tak by z nich mohli promlouvat k lidem i alternativci. Jenže nejsou.

                1. Ať zrušit chce nebo nechce, stále jsou ta méédia oficiálně veřejnoprávní, placená i z Vidlákovy kapsy. A tak v politickém boji musí dostat každý, kdo kandiduje do parlamentu stejný prostor, ve stejném vysílacím čase. Nikdo nesmí být upozaděn, nebo naopak upřednosťován.
                  Neboť pakliže se tak neděje, vzniká důvod považovat ona média za neveřno bezprávní a není důvod jim posílat palmare.

                2. Kterak se pokusit odklonit :-)) ale teď to fungovat nebude. Víc než minutu, považte! Není to nakonec už moc, Antone Pavloviči?

      1. @Ales
        „Zatím většinová masmédia informují o Vidlákovi spíš negativně ….“
        Palcové titulky v jedněch a těch samých pařížských novinách postupně hlásaly, tak jak docházely informace po semaforovém telegrafu:
        „Korsická obluda se vylodila v zálivu Jouan,“
        „Lidožrout táhne na Grasse,“
        „Uzurpátor vstoupil do Grenoblu,“
        „Bonaparte obsadil Lyon,“
        „Napoleon se blíží k Fontainebleau,“
        „Jeho Císařské Veličenstvo dnes očekává své věrné v Paříži.

        1. Homer:
          Obávám se, že s blížícími se volbami budou titulky masmédií vůči Vidlákovi spíš stále více negativní.
          Stačilo je třeba vykreslit jako antisystémové hnutí které chce změnit režim.

          Přitom změnit Fialův režim chce velká většina voličů, aspoň podle preferencí…

          1. Ales:
            “ Obávám se, že s blížícími se volbami budou titulky masmédií vůči Vidlákovi spíš stále více negativní …“

            Souhlasim, to bude probihat do doby, nez zacne Vidlak ocekavat sve verne v Poslanecke snemovne …. 😉

        2. Já to znám ve verzi „Milovaný císař vstoupil do Paříže“, ale přít se (ani to dohledávat) nebudu …
          Je to nicméně důkaz, že přepávkovat se dá i postupně, se souběžným odpracováním.

  9. Česká republika je přesně tam, kam ji dotáhnul bruselský establishment a americký kapitál za zdatné pomoci našich podržtažků. SPD a STAČILO čeká ještě mnoho práce a hlavně podrazů a to nejen od libtardů. Chci věřit tomu, že to tyhle dvě strany zvládnou se ctí, navzdory osobním podrazům, které určitě příjdou. Tady by se obě strany měli poučit Zemanovou taktikou, za kterou ho protivníci nenáviděli a dosud to platí. Se zrádci a podržtažkami pohrdal a uměl se s nimi se i vypořádat. Vše vlastně teprve začíná a nemá smysl vypisovat, co teprve příjde. Pro nás je hlavně důležité, abychom hledali spojence nejen doma , ale i v zahraničí, hlavně u našich nejbližších sousedů. Ne nadarmo se říká,, že štěstí přeje připravenému“ a tak doufám, že se Vidlák a spol. se dobře připravili a že neutečou z boje proti libtardí hydře, která vše drží pevně (zatím) v pařátech. Pro Vidláka to nebude lehké období, protože ztratí soukromí na které doplátí hlavně rodina, ale to už Vidlák a spol. jistě dobře pochopili.
    Takže, nežijme pouze v naší bublině a snažmě se pochopit, co se děje v ,,libtardích“ mozcích, buďme o několik tahů napřed, buďme jednotní a nenechme se otrávit ,,šťourali“ co všechno vědí dopředu a přitom se plácají jenom v teple za klávesnicí a vedou filozofické, nikam nevedoucí řečičky.

    Jo, a hlavně buďme demokrati, co se hned neposílají do pr… a snesou i jiný názor , než je ten jejich.

    1. Na českém rozhlasu se už podruhé za sebou objevil pořad s nějakým tím šlechticem. mají pořad s Kinským, nechali zaznít i nějaký telefon, kdy dotyčný prohlásil, že si váží toho, co udělali pro republiku. Ne jako ten profesor, Masaryk, nebo tendnešní profesor. Zanedlouho další pořad – spíše Public relation o hodnosttech šlechty. Začínám mít pocit, že je to příprava na rehabilitaci a hlavně……..virbl…….ty restituce? pozitivní obraz šlechty v myslích lidu. Samí vzdělaní a hodní strejcové, co mají k lidu blíže. Jo, něco se děje, náhody nejsou.
      Ta nenávist k Masarykovi a Benešovi byla cítit.

        1. Šlechta chytila vítr už před 35ti lety a od té doby postupuje vítězně vpřed. Asi jste to v návalu práce přehlédl podobně, jako zbytek osazenstva kotlinky!

          1. zatial to bolo ekonomicky, nie politicky a socialne. 35 rokov sa bralo, ze dobre, slachte sa mozno vratia majetky, ale Masaryk sam bojoval proti slachte presadil zrusenie titulov. Potom sa povedalo, ze dobre, ako podnikatelia by mali hovorit do politiky…..teraz uz sa zrazu zahadzuje cele 20.stor., uz sa vlastne spomina, ze defacto aki su to uslachtili ludia, modra krv…..ten kto nepozna historiu, je odsudeny ju opakovat. A mam silny dojem, ze tito sa zrazu citia na koni a budu tvrdit, ako bojuju za vlast:-( (uz casto nespominaju ktoru, kedze casto nemaju len jedno obcianstvo)

      1. Je krize a každý chce ještě rychle něco utrhnout z našeho otrokářského státu.

        Minulý rok měli Lobkowitzové na sebe velkou panelovou reklamu (snad 8 panelů) na naáměstí v Olomouci. Jeden panel byl, že umí vést války. Asi tak. Jeden ppanle cca 1,5 m x 2 m.

        A samozřejmě nedávno běžela Modrá krev. Myslím si, že už podruhé.

        A jen připomenu, že ani ten kopec hora Říp nám nepatří, byl vrácen rodině Lobkowitzům.

        Komu patří Říp? O rodině, která vlastní nejen mytickou horu, ale i část Pražského hradu
        Andrej Babiš loni začal prezidentskou kampaň tím, že vyzval rod Lobkowiczů, aby „vrátili národu“ horu Říp. Hlava klanu, William Lobkowicz, to neplánuje. A zatímco expremiérovy šance na Hrad jsou v mlhách, aristokratově rodinné firmě část nejcennější české nemovitosti patří. Jak s Lobkowiczkým palácem a Řípem nakládá?
        https://vikend.hn.cz/c1-67041630-komu-patri-rip-o-rodine-ktera-vlastni-nejen-mytickou-horu-ale-i-cast-prazskeho-hradu

        Oni se opravdu nám musí hodně, ale opravdu hodně smát jací jsme.

        Vetšina lidí nechápe proč se to děje to co děje.

        1. Nebo pozemky pod horní nádrží PVE Dlouhé stráně. Ty taky patří pro změnu Lichnštejnům.

          Nebo stát postavil nový železniční most přes Orlík u Červené. Jeho oficiální jméno je Schwarzenberský most. A jen proto, že okolní lesy patří šlechtě. A ta milostivě dovolila aby při stavbě jezdily auta po cestách přes jejich pozemky. Nic víc.

          Musí se hodně smát.

        2. Většina lidí se podobá papouškům, názory přejímá z vnějšku, aniž by se nad jejich obsahem alespoň trochu zamyslela. (Petr Bajnar) Jsme malý národ a tak máme logicky i malé mozky.

    2. re Aleš:

      To je jen výkřik šlechtice, který kope za libtardí smečku. Jeho moudra se nezakládají na staletých zkušenostech a jsou hloupé a snadno vyvratitelné.

    3. Znovu prošetřit restituční „nároky“, tentokrát skutečně objektivně a nezávisle, vyvlastnit a poslat na veřejné práce nejen hrabátka, ale i všechny, co se na nelegálních“návratech“ v rozporu se zájmy ČR podíleli.

      1. To by bylo skvěle. Třeba takový Swarzenberk se salm přiznal že uplatil úředníci aby dostal České občanství, na které evidentně neměl nárok a to ani na restituci.

        Psal tady máme roky, které prokazatelně spolupracovaly s nacisty, majetek jim byl zabaven na základě Benešových dekretů ale stejně si vysoudili u našich úplatných soudů zpět tu mobiliář , ti jeden zámek.

    4. Soudruha šlechtice asi inspiroval Mao Ce-tung a jeho Rudé gardy. Jak že to bylo…: „jen nezkažení mladí lidé mohou úspěšně bojovat proti čtyřem přežitkům – starému myšlení, staré kultuře, starým obyčejům a starým návykům“. Tak očekávám, že brzy od něj zazní „Palte na štáby!“.

      1. Pokud se poblíž Macochy např. nenašel vůz paní Šimůnkové a není ani vysvětleno, jak se do její blízkosti vlastně dostala, tak je to legitimní.
        Případ paní Šimůnkové názorně ilustruje, jak je jedinec bezmocný proti mašinérii, rozhodnuté podle Plzákovy nejslavnější poučky.

        1. Vzhledem k tomu, že paní Šimůnková nebyla schopna řídit, asi se s někým domluvila, aby ji tam zavezl.

          1. To se ani nemusíte domlouvat. Prostě přijede černá neoznačená dodávka a odvezou vás, kam potřebují. Jestli je pravda, co jsem tu četl, že měla paní Šimůnková zlomenou ruku, tak je verze o „sebevraždě“ naprostý bizár. To jako že by si někdo nechal důkladně udělat všechna vyšetření a ošetření, no a pár dní nato se šel zabít? A ještě takhle extrémním způsobem, který navíc nebyl v dosahu toho, co má člověk po ruce?

            1. Paní Šimůnková asi opravdu spáchala sebevraždu…ale zapomíná se na přívlastek (aby to bylo kratší, to sdělení) a sice, že asistovanou.

              1. Vzhledem k tomu, jak rychle byla celá věc „uzavřena“, nejspíš ani neproběhla pitva, nebyly zveřejněny žádné další informace a celá kauza vyšuměla z médií během pár hodin, odmítám verzi o „sebevraždě“ zatím uvěřit. Navíc s ohledem na to, že ona sama nedlouho předtím mluvila o tom, že o sebevraždě (už) neuvažuje.

  10. Pořád se všichni hrabete v minulosti a hledáte tam poučení pro budoucnost, ale díky tomu Vám uniká přítomnost. Kdyby se dal v minulosti najít recept na to co dělat líp v budoucnosti, tak by už přece nebyly se pořád opakující se problémy.
    Množíme se proto, aby jsme abychom se zabíjeli a zabíjíme se proto, aby jsme abychom se nemnožili.
    Co můžeš to urvi, co nemůžeš to zkurvi.

    1. „Co můžeš to urvi, co nemůžeš to zkurvi.“
      Opravdu nesmírně silná filozofická úvaha, Vaše poznámka vejde do dějin.. Gratuluji !!

    1. hej, Rusi sa na tom celkom bavili a Trump vraj nechapal……uz mu to zrejme niekto vysvetlil, ale tak uz lie macka von z vreca

  11. Lahůdka z PL:
    Prof John Mearsheimer v rozhovoru s Tuckerem Carlsonem zopakoval svůj pohled, že konfrontaci Západu a Ruska vyvolala snaha o rozšíření NATO na východ. Konfrontaci, ze které Západ nechtěl uhnout a na které trvá, i když to žene Rusko do spolupráce s Čínou.

    Jsa tázán, zda jsou západní elity tak neschopné, že je to nenapadlo, profesor odpověděl jasným: „Ano.“

    1. Američani se musí probrat z představy sebe coby globálního hegemona. Týž Mearsheimer ale říká, že to určitě neudělají bez konfliktu.

  12. Na Stačilo! je mi velmi sympatické to, že jako jediný politický subjekt v zemi nepodporuje genocidu kterou Izrael páchá v Gaze, to co tady někteří píšou na adresu Palestinců z toho by se i Hitler orosil…, naprosto nechutná dehumanizace, schvalování zabíjení děti, schvalování hladomoru apod.
    Otřesné… jsou tohle vůbec lidi, co tohle píši? Mají v sobě alespoň miniaturní špetku lidskosti ? asi ne…
    A jsou to naší spoluobčané v naší civilizované a demokratické zemi, možná sousedé, možná ti s kterými chodíme do práce… velmi smutné až frustrující.

    1. Izraelci se konečně dostali do situace, kdy mohou někomu dát pocítit, jak chutná holocaust na nich páchaný před osmdesáti lety. A věru sí to náramně užívají. Odměnou jim bude boží spravedlnost, protože ta naše světská pro ně neplatí.

      1. Nenadarmo psychologové říkají, že člověk který zažil trauma buďto si uvědomí že trauma zažil a snaží se aby již nikoho v jeho okolí něco takového nepotkalo, nebo to není schopen zpracovat a traumatizační schéma neustále opakuje sám.

    2. Jen se nepo… Je to valka nejen zbrani, ale i civilizaci. Žide maji za ušima, neže ne. Ale kdyz uz si musim vybrat zda stat na strane slimaku – a to slimaku nejnizsiho rangu, takoych cikanu muslimskeho sveta – nebo na strane Židů, vybiram si židy.

      1. Když o Palestincích mluvíte jako o cikánech, tak doufám že ten metr používáte i na sebe.

      2. Chybička.
        Dneska západní hodnoty schvalují a podporují genocidu obyvatel Palestin,. Už brzy to bude za 1 zabitého 100 zabitých.
        Za kowidové diktatury bylo většině jedno, kolik lidí bylo vyhnáno do koncentračního lágru pro zdravé a neočkované.
        Může se vám stát, že mocní a vládnoucí označí tím nežádoucím vás, vaší rodinu, vaše přátele.
        Nebude to v dějinách poprvé.
        40 milionů Slovanů za 9 milionů Němců.

      3. Palestinci jsou původní obyvatelé Palestiny různého náboženského vyznání – muslimové, křesťané, židé. A než do Palestiny vtrhli evropští sionističtí teroristé a uchvatitelé, žili společně nebo alespoň vedle sebe v míru.
        Židé nejsou a nikdy nebyli národ. Je to pouhý politický konstrukt – nacionalisovaná náboženská skupina. Co se DNA týče, tak právě Palestinci jsou megaecht Semité, zatímco židé mají se Semity společného velmi málo.
        Jestli někdo byl donedávna v pozici cikánů, tak to jsou právě židé. Po staletí se živili více či méně podomním obchodem a kočovali z místa na místo. Fyzická práce jim nikdy nevoněla, a proto také nikdy nevytvořili vlastní stát; ten totiž bez tvrdé práce vytvořit nelze. Zatímco Palestinci pěstují olivy, chovají dobytek, obdělávají půdu a provozují řemesla. Po mnoho staletí, na stále stejném místě. A tamtéž vytvořili vlastní kulturu.

        Židé a civilizace?
        Nikdy žádnou neměli. Mytologii si „vypůjčili“ od Sumeru, Mezopotámie, Egypta a dalších, vlastní písemnictví začali tvořit až ve středověku, vlastní hudbu nemají (klezmer je balkánská lidová hudba), výtvarné umění neznali až do 19. století n.l. Tzv. „bibličtí archeologové“ se zběsile snaží najít alespoň něco židovského, leč neúspěšně. Ba i podvodů se dopouštějí, ale ani to jim nepomohlo.

    3. Re: hop

      Izraelci jsou v podobné situaci jako Ukrajinci, jenom (zatím) mnohem privilegovanější.
      Řadu z Vás určitě napadlo, že je divné, že ve všech západních médiích se už mnoho desítek let píše o holocaustu Židů, ale o vyvražďování Slovanů v II. světové se jaksi nevidí. Přestože v číslech to byla mnohem větší hrůza a existují dokumenty, podle kterých se plánovala kompletní likvidace Slovanů, nejenom Židů.
      Nejde jenom o politické články, ale komplet kulturu – filmy, knihy… (Sofiina volba například), ale je toho mnohem a mnohem víc.
      Domnívám se, že to není náhodné. Stejně jako pěstování sionismu, které po letech dospělo do fáze, kdy už je obtížné skrývat, že se to od fašismu (nacismu…, nehrajme si slovíčky) prakticky v ničem neliší. Stejně jako Ukrajinci, i Izraelci to (zatím) ve své většině všechno schvalují.
      Existuje velmi bohatá literatura o světovém spiknutí Židů proti celému zbývajícímu lidstvu. Řada oficiálních činitelů a nejrůznějších kazatelů to (zdánlivě) potvrzuje. Domnívám se, že se jedná o další falešný cíl pro nasrané lidstvo. Ukrajinci si to vyžírají právě teď. Židé budou podle mého názoru další obětí. Třeba až USA usoudí, že už nemají na podporu Izraele dost prostředků.
      Konečně, když zapomeneme na Izrael jako takový, kde politiku státu podporuje většina populace, Židé ve světě nejsou ani zdaleka tak kategoričtí, viz. nejrůznější protestní demonstrace Židů s heslem „Ne naším jménem.“.
      Sionistů ne-Židů je mnohonásobně víc, údajně vedou protestatnští křesťané, ale i mezi katolíky je jich mnoho. Čím to může být? Domnívám se, že nejde o racionální důvody, ale opět o dlouholetou (cca 80 let?) systematickou kulturní masáž.

      1. „Moje poslanie, ak dosiahnem úspech, spočíva v likvidácii slovanstva,“ vyhlásil Adolf Hitler v rozhovore s podpredsedom vlády Rumunska a ministrom zahraničných vecí Mihaiom Antonescuom. Počas ich stretnutia v Berlíne 27. novembra 1941. Hitler otvorene zverejnil plány na genocídu Slovanov.

        – Obzvlášť zaujímavé sú odpovede Hitlera na poznámky spolubesedníka. Führer okamžite súhlasí s tým, že Slovania nepredstavujú ideologický, ale biologický problém pre Európu, hovorí o mimoriadnej nebezpečnosti „ruského problému a tvrdí, že je potrebné spoločne nájsť metódy na „biologické odstránenie Slovanov“. Ďalej líder Tretej ríše uvažuje o dobytí životného priestoru na Východe a hovorí, že jeho poslaním, ak sa mu ho podarí splniť, je likvidácia slovanstva.

        V budúcej Európe musia byť iba dve rasy: latinská a germánska. Tieto dve rasy musia spoločne pracovať na tom, aby zlikvidovali (doslova dărâma, zničiť) Slovanov. Proti Rusku sa nedá ísť s právnymi alebo politickými formuláciami, pretože ruský problém je oveľa vážnejší, ako sa mnohým zdá, a my musíme nájsť riešenia na kolonizáciu a biologické odstránenie Slovanov.
        Tak preto musia všetky európske národy spolupracovať v boji proti Slovanom a zajtra spoločne pretvoriť Rusko pre Európu.
        Prečo majú mať Belgičania 224 obyvateľov na kilometer štvorcový, keď v Rusku sú také obrovské priestory? Prečo majú moji západní Nemci žiť v ťažkých podmienkach, keď im priestory na Východe ponúkajú budúcnosť?
        Moje poslanie, povedal Führer, ak dosiahnem úspech, spočíva v likvidácii slovanstva.
        https://histrf.ru/read/articles/v-rossii-vpervye-opublikovan-tekst-zayavleniya-gitlera-ob-unichtozhenii-slavyanskih-narodov

        1. Když čtu Prečo majú mať Belgičania 224 obyvateľov na kilometer štvorcový, keď v Rusku sú také obrovské priestory? Prečo majú moji západní Nemci žiť v ťažkých podmienkach, keď im priestory na Východe ponúkajú budúcnosť?, Tlustá Majda měla zjevně Hitlerovu školu.

          1. To většina jejích soukmenovců. Dodnes používají stejnou rétoriku, mají stejnou doktrinu a používají stejné metody.

      2. Motáte se tom trošku jako nudle v bedně 🙂

        Proč obětí?
        Sám jste napsal, že většina židů sionacistické zločiny nejen v Palestině (ZB+Gaza) plně schvaluje. Takže až na ně bude někdo ošklivej, bude to následek právě těch zločinů. Na rozdíl od dřívějška zdokumentovaných a všeobecně známých.

        Ukrajinci si nic nevyžírají. Spíš tak trochu vyžírají státy, do nichž „prchli“.

        Židé ve světě, zvlášť „sekulární“ sionisté, jsou náckové par excellence. Proti sionacismu jich zatím stále protestuje jen hrstka. Pouze ortodoxní a chasidé protestují hlasitě a hromadněji; ale ani jich není většina.
        Ano, evangelikálové. Příslušníci cca křesťanských sekt a echt sionisté.

        1. Nudle v bandasce, židobijecký školníku. Máš v tom trochu hokej.
          Už máš ve škole všechno pospravovaný?
          Za necelý měsíc ti to začne, tak abys to stihl!

          1. Víte s jistotou, že „Občan“ je školník?
            Anebo si jen myslíte, že ho tímto způsobem urážíte? To tykání je taky pouze Vaše vizitka.

            1. Samozřejmě, že se ho pokouší urážet, naštěstí je Občan mnohem chytřejší než Teco a proto mu neoplácí podobným.

            2. Ne, nejsem 🙂
              Ale být školníkem by mě neuráželo. Je to velmi potřebná funkce a bez školníka by škola nefungovala. My si toho našeho hýčkáme, protože umí snad všechno a kromě toho je dobrý organizátor a příjemný člověk.

              Teco je nacista a svrbí ho prsty, protože by strašně rád napsal to, co je (zatím) trestné. Tak se alespoň snaží provokovat 🙂

    4. Je to horší než válka na Ukrajině.Tam probíhá genocida.A tady se po zastavují na smrti 3 až 10 civilistů.Tam jsou civilistů cíleně zabíjeni a nikdo nehne ani prstem .To je zřejmé 2 metr.Seree tato servilní vláda Je třeba říci stačilo

    5. Bohužel.
      Špetka humanity by se asi našla – velice selektivní.
      Vyštvali paní Janu Kunštekovou, podporují sionacismus, schvalují přímo i nepřímo genocidu, sionistický státní terorismus, upírají Palestincům i ta nejzákladnější lidská práva…
      Hodně se to tu změnilo a k lepšímu to není.

    6. re hop:

      Myslím, že STAČILO má jiné starosti, než posuzovat války na blízkém východě mezi židy a araby, stejně jako vynášet nějaké soudy nad válkou na Ukrajině. STAČILO má zájem, aby všude vládnul mír a určitě nebude dělat ve válkách sudího. Prostě války jsou špatné a nemá cenu, ani smysl se stavět na jednu , či druhou stranu, protože my to nijak neovlivníme.

  13. Jako nerozhodnutý volič hodně čtu a hledám ve zmaru volební nabídky ČR. V podstatě s Vidlákem v mnoha věcech souzním a obdivuji, že i v tom marastu předvolebních kampaní dokáže i „volební agitku“ psát slušně, kultivovaně, smysluplně a přitom čtivě. Osobně mám velký blok v tom, že Stačilo je prezentováno jako nástupnická strana, takový pohrobek po KSČ. Líbí se mi, že Vidlák uvádí konkrétní kroky a názory, jak by co chtěl řešit, namísto mlžení a stavění se za plitká ideová hesla, ktrými strany koalice Stačilo překypují.
    Asi v sobě odpor ke komunismu jako takovému nepřemůžu, takže to nakonec Stačilo nehodím, ale budiž Vám ku prospěchu, že můj hlas padne někomu, s kým byste se v mnoha ohledech domluvili, jen ještě nevím, komu, aby byl k užitku.

    1. Přesně tak, taky to tak vidím.
      Konečná stále „pojídá malé děti“, je jí to vidět na očích. Navíc Dostál s Bobošíkovou je ochucují kořením, a Maláčová přikládá do ohně.
      Toto přece nebudu volit! To dá rozum.
      I když s jejich programem souhlasím.
      PS.
      Co tak to hodit tomu slušnému, uhlazenému profesorovi z Brna?

      1. Spolu se usilovně snaží položit rovnítko mezi Fialu + Spolu a boj proti Putinovi. Jenže jde o argumentační faul, kdo není pro Fialu, je pro Putina.
        Není tomu tak, lze být proti Fialovi i Putinovi současně. Spolu se neštítí vůbec žádné manipulace s voliči, a to včetně těch největších svinstev, protože cítí, že volby prohrají.
        Tady vůbec nejde o postoj vůči Putinovi a Rusku, ale kdo bude poslouchat návodné dobré rady ze zahraničí. Dobré vždy jen ve prospěch rádce, nevýhodné pro lid v ČR.
        Jisté je, že Spolu ČR k hospodářské prosperitě nepřivedou.
        Jak to funguje v ČR, a jakou mají ministři SPOLU váhu, ukazuje vyjádření Tomáše Prouzy, prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR:
        Tomáš Prouza však namítl, že politikům prý není „nic do toho, co a kdo jak prodává“. „Nejsme povinni se zpovídat šéfovi resortu. Tyto doby už dávno minuly,“ kontruje Prouza.
        https://cnn.iprima.cz/supermarkety-by-mely-prestat-prodavat-vejce-z-klecovych-chovu-potravinari-upozornuji-na-mezery-v-zakonu-481559
        Jestliže Markem Výborným může manipulovat i taková bezvýznamná osoba, jakou asi má váhu v EU? Asi se marek Výborný špatně modlí.

      2. „Přesně tak, taky to tak vidím.“
        Konecna, na rozdil od komunistickeho diverzanta pod krycim jmenem Pavek, si porad jeste neodpracovala to, ze v dobe vedouci ulohy KSC tahala po dvore gumoveho kacera.

    2. Možná byste si měl uvědomit, že jste se (ani nikdo jiný) s komunizmem dosud nesetkal – nemohl setkat, protože zatím nikde a nikdy neexistoval. Možná jste se setkal s nějakymi (opravdovými) komunisty, ale především jste se setkal se spoustou tzv. úspěšných psychopatů, kteří ideu komunismu ukradli, zneužili a zprofanovali. Měl byste tedy cítit odpor k takovýmto lidem, ne ke komunizmu.

      A přesně takoví lidé dnes vládnou zas, jen zneužívají a profánují jinou ideu …

      1. Přesně tohle se snažím každému, kdo takto mluví o komunismu, vysvětlovat, ale je to marný, je to marný, je to … marný.

        Komunistická společnost je ideál. Nikdy nikde nebyl, ale kdyby chtěl někdo získat představu, doporučil bych mu spisovatele Ivana Antonoviče Jefremova a jeho knihy Hodina Býka, nebo Mlhovina v Andromedě.

        Asi by taková společnost nebyla pro každého, ale to si musí rozmyslet každý sám.

        Za mně, současnému režimu se podařilo zlikvidovat všechny výhody socialismu a zároveň drtivou většinu výhod kapitalismu. Zkrátka žádné výhody nezbyly. Zůstal jen vyprázdněný paskvil, který již jen škodí, kde může.

        1. 👍

          Přesně tak. Co je špatného na myšlence společnosti, kde panuje úplná rovnost, svoboda a prosperita pro všechny, bez chudoby, útlaku a konfliktů? Samozřejmě je to v praxi nedosažitelný ideál, ale proč se o to nepokusit? V minulém století to bylo vzhledem k všeobecnému nedostatku zdrojů a stavu vědeckotechnického pokroku naprosto nemožné, čili se to bohužel muselo tlačit silou, dnes ale už jsme o hodně dál, takže by i společenský vývoj měl na tuto skutečnost nějak reagovat. Je naprosto scestné stavět proti sobě jako komunismus a demokracii, což se často (záměrně) dělá. Komunismus je antagonista ke kapitalismu, s demokracií může zcela bez problémů soužít, dokonce daleko lépe než kapitalismus, stačilo by v podstatě zbavit se všudypřítomné prokapitalistické propagandy, to bychom asi koukali, jak by vypadaly výsledky voleb…

          Jo a třídní boj komunisté (resp. marxisté) opravdu nevymysleli, oni jen popsali to, co kolem sebe viděli a co kolem sebe vidíme i dnes…

          1. „Co je špatného na myšlence společnosti, kde panuje úplná rovnost, svoboda a prosperita pro všechny, bez chudoby, útlaku a konfliktů?“

            Špatná je sama ona myšlenka: úplná rovnost ve společnosti je nemožná.
            Ta představa sama o sobě je snad krásná, ale snahou o vybudování nemožného jen marníte prostředky a čas. Mně to připadá hodně podobné snaze o sestrojení perpetua mobile 1. řádu.

          2. Komunismus je úžasná myšlenka s jediným drobným nedostatkem. Nepočítá s tím, že ji budou realizovat lidi.

            1. Přesně, Joudo.
              S ideálními lidmi by to byla nejlepší ideologie na světě. Takoví ale nejsou.

              1. A co kdybychom se pokusili je vychovat. Nebo lépe, co kdyby k tomu společnost zkrátka dospěla. Jenže to se nepodaří ani neřízenou migrací, ani vymýšlením 150ti pohlaví a už vůbec ne umělým vytvářením nenávisti ve společnosti.

                Myšlenka ideální společnosti, jakou popisoval právě Jefremov, nebo třeba Strugačtí ve svých raných dílech se mi líbí. Zkrátka je to pohled do světa, ve kterém bych chtěl žít. Nemyslím, že je to nemožné. Jde spíše o to, že se to zatím vzalo vždy za špatný konec a za druhé, že to bylo vždy nějakým způsobem zkorumpováno.

                Ano, ideální lidé nejsou. Jenže nikdo se ani nesnaží, aby se k tomu ideálu přiblížili. Snaží se spíše o pravý opak.

                Přes svůj pesimismus a sarkasmus a prakticky deprese z toho, co kolem sebe vidím, chci zkrátka být idealista. Chci věřit, že lidstvo má na mnohem více než jen na to, žrát se mezi sebou, vraždit se v nesmyslných válkách a utápět se v nenávisti a závisti.

              1. Existuje nějaká teorie, která neselhala ? Myslím na toto téma. Kam vede kapitalismus vidíme teď v přímém přenosu. O feudalismu se pííše i v této diskusi bez jakýchkoli sympatií. Otrokářství ani nezmiňuji.

                1. Bez teorií.. dělám na sebe, za prachy pro někoho, případně si na práci někoho najmu.
                  Když je to vyvážený, funguje to a ani se tomu nemusí nějak říkat..

                    1. elsky 6 srpna, 2025 (11:34)

                      Právě že tam žádná není, co Vy popisujete může fungovat ve všech systémech, v otrokářském s výjimkami, ale vůbec to neovlivňuje celkový společenský řád.

                  1. to je taky ten bezny kapitalizmus, kde sa zda ze je vsetko ok. Ale vezmite vyvoj…..nie tak davno si americki lekari libovali, ze kapitalizmus je to naj a vsetko ma byt ako je, kedze z neho velmi pekne prosperovali. V poslednej dobe ale pribudaju ohlasy, ze big money prenikaju do tychto sfer a uzurpuju si ho….takze z lekarov sa stavaju dobre plateni zamestnanci, co tiez nie je zle. Ale uz sa spekuluje o tom, ze AI by mohli nahradit kopu lekarov. Ano, urcite, chirurga zatial ziadna AI nenahradi (a keby ano, hrozilo by, ze miesto slepeho creva skonci pacient bez oblicky), ani rodinneho obvodneho lekara zatial nie…..ale vidite ten vyvoj. Proste nic nebudete vlastnit a budete stastni sa nezastavi len tak. A casom bude aj ten posledny elektrikar zamestnanec nejakej firmy (nejake sposoby sa na to najdu) miesto zivnostnika, len bude na tom urcite horsie ako ked bol zamestnanec socialistickej firmy (nie ze by som chcela socializmus nanovo, len nepopieram jeho vyhody)

                2. Přesně tak. A myslím si, že Stan Borowitz měl na mysli rovnost šancí. Samozřejmě, že každý nemá na to být fyzikem, lékařem atd., ale všechna skutečná práce(ne ty různé kulturologie a podobné zmršené disciplíny) je potřebná a má být ohodnocena tak, aby lidé měli důstojný život se vším co k tomu patří . To je, myslím si já, ta rovnost.

                  To

                3. Kapitalismus je na tom naprosto stejně jako komunismus. Nefunguje to, protože lidi jsou prostě zmetci.

                  1. lenze kapitalizmus funguje tak ako ma….v kapitalizme ide o kapital, ide o to, ze dochadza k akumulacii kapitalu a vzniku monopolov ci oligarchie. A v tej etape sa dotycni stavaju vladcami demokratickych statov a defacto nevolenymi kralmi. Problemy riesili a riesia vojnou alebo krizou. A zvysku ostava stale mensi podiel z vytvoreneho bohatstva. To, ze je to spolocensky neunosne, je druha vec…..ale s tym kapitalizmus nic nema. Ze kedysi otcovia zakladatelia USA si uvedomovali, ze ti hore musia aj vzyvat nejake hodnoty a skrze ne udrziavat spolocnost pokope, je vec druha. Tak ako sa statisticky ukazuje, ze veriaci ludia menej pachaju samovrazdy, trpia depresiami a celkovo vedu spokojnejsi zivot (teraz sa to tyka hlavne USA) len ukazuje, ze ak mate „vnutorne hodnoty“ v rodine v poriadku, tak ta rodina ma vacsiu sancu fungovat. A rovnako to funguje na spolocnost. Kym bola viera (a je jedno ci v Jezisa alebo pokrok) a vnutorna sudrznost, tak to nejak slo. Ti hore si uvedomovali, ze aj ti dole ziju a potrebuju zit a ze musia mat nadej. Ked im to cele vezmes, ked sa cela moralka spolocnosti rozpadne, tak sa rozpadne aj spolocnost…..pridu ini, ktori toto este neriesia, maju vnutornu moralku (povedzme aj na nizsom stupni) podopretu koranom ci sefom klanu.

      2. Většina lidí zná nacismus jen z vyprávění nebo literatury. Osobně se s ním nesetkala. Přesto můžou mít k nacismu odpor.

        1. Získaný z vyprávění. Takový mám taky, hlavně když se podívám na záběry nacistických srazů „Hitlerjugend“ na Ukrajině. A co se děje? Nic! Nikdo s tím nic nedělá a dělat nebude.
          Ale jsou tam, žijí bez problémů. Na frontu raději nechodí. Co kdyby je tam něco trefilo.

          U nás by se taky etablovali, kdyby odpor k nacismu nebyl v populaci tak silný.

    3. Odpor proti komunismu je jistě v pořádku. Jenže dnes jsme v situaci, kdy určité prvky revolučního násilí budou nezbytně třeba, máme-li se zbavit koloniální nadvlády, pod kterou jsme se dostali za 35 „svobodných“ let.

    4. Tak to hoďte SPD. Je tasm řada slušných lidí. Určitě raději, než Babišovi.
      O Fialovi nemluvím – tomu to snad hodit nechcete, starostům nebo Pirátů snad taky ne.

    5. Možná by jste si měl definovat ten „komunismus“.
      Pod touto nálepkou se skrývá mnohé. Z mého pohledu je to majstrštik propagandy dát tuto nálepku třeba na současný evropský porlament plný tzv. liberálů.
      On je to takový newspeak. Slova ztrácejí svůj původní význam.
      Tedy nevěřte slovům a sledujte činy.

      1. Jediná místa, kde se do značné míry realizovaly skutečné ideály komunismu, byly a jsou uzavřené komunity typu Owenových komunit, izraelských kibuců, hutterité a podobně.

    6. A víte, že já si komunismus se Stačilo vůbec nespojuji? Jedná se o konzervativní levici. Selektivní komunismus tady praktikuje EU a spřízněné národní vlády. Žijeme v něčem, kde bohaté firmy dostávají pobídky a dotace, na které ale musí vydělat obyčejní lidé. Pak je tady obrovská masa nefachčenek v různých politických organizacích a tzv. neziskovkách, které zase živí obyčejní lidé….a mohla bych pokračovat…
      Co se týče demokracie, EU je v obrovském deficitu a záměrnou pauperizací pomalu pracuje na nevolnictví…prostě momentální politika je směsicí všeho špatného z minulosti (máme přece politické procesy, neohitlerjugend, nadlidi, méněcenné – Evropany, válkychtivé blázny…). Takže, pokud nechcete všechny ty hrůzy, které se ještě budou prohlubovat, pokud ta pakáž dostane šanci, tak máte možnost si vybrat mezi Stačilo a SPD. Já dám šanci Stačilo.

    7. Ja teda za sebe musim rict, ze na me to komunistovani prestalo platit zvolenim Pavka na hrad. Pro me vnitrne je to uz neplatny argument. A jelikoz jinak s temi idejemi a vizemi souznim, tak jsem se rozhodl Stacilo! volit.

      1. Přesně tak, kariérní komunistická rozvědčická sfině na Hradě. prý si to odpracovat…co si, kurwa odpracoval?! Převlekl z vychcanosti kabát, aby se měl zase dobře. Charakter nezměnil, ani nemohl, páč je bezcharakterní! Kdyby seděl někde v koutě a neukazoval se, tak se mu dá trochu věřit. A vypatlaní blbečci, kteří si pletou post prezidenta s miss(ákem) to posadí do nejvyšší funkce.

    8. Vidlák se oprostil od komunistické rétoriky a symbolů. Jeho slogan „to dobré z minulosti můžeme převzít, z špatného se poučit“ je nenapadnutelný.

      Slogan „zápalné v sobě Palacha“ může působit na libtardy kontroverzně, ale Palach nebojoval proti komunistickému režimu. Palach bojoval proti společenské letargii a zatuchlosti.

      Proti tomu by měli bojovat všichni, nejen Stačilo.

      1. Proč do toho tahat Palacha.
        Ten s tím dnešním bordelem nic neudělá.
        Co si vytvořit novodobého originálního mučedníka.

        1. Je to dobré marketingové heslo. Upoutá pozornost, rozproudí diskusi a Stačilo se dostane do médií zadarmo.

  14. Pokud přijdou žaloby, budou se týkat skryté koalice. To ovšem je dlouho používaný model, takže by soud měl dopadnout dobře.

      1. Případný soudní zákaz účastnit se voleb bude pro Vidlákovo hnutí požehnáním a impulsem k dalšímu růstu síly a odhodlání. Nic lepšího by se nemohlo stát.

  15. A ještě mě něco zarazilo…
    Od kdy LEVICE striktně prosazuje právo na soukromý majetek ?
    To je spíše znakem extrémní pravice ne… ?
    Levice přece prosazuje sdílené vlastnictví , když ne přímo vlastnictví kolektivní…

    1. Záleží jaké křídlo levice. Prozatím jsem to slyšel jen od komunistů (každému podle potřeb). Nevím ke komu řadíte Římský klub, nebo WEF, ti to také prosazují a ty považují za extrémní pravici (nebudeteme vlastnit nic a budeme šťastní).

      1. Ono hlavně tzv. „konzervativní levice“ je oxymoron… to je něco jako bílá tma nebo tichý křik.
        Levice musí být už principu progresivní , jinak se nemůže jednat o levici, levice nekonzervuje, naopak levice konzervy otvírá…
        A progresivní nemusí nutně znamenat liberální… on takový maoismus moc liberální nebyl že…, když si tedy odmyslíme zlepšení práv žen a studentů.
        Autentický levičák těžko bude někdy volit Stačilo! …

        Protože cílem autentické levice, je úplně zničit nebo alespoň rozložit vše co funguje, protože když něco funguje delší dobu, tak už se to stává zpátečnickým, zastaralým apod. a je potřeba to zrušit či nahradit něčím jiným…

        1. Neuvěřitelná hloupost… Byl jste někdy ve Švédsku – tedy předtím, něž ho PROGRESÍVNÍ politici začali měnit naSomalistán? Nebo ve Finsku, Norsku… Asi těžko, že? Ono tam totiž fungovalo to, čemu se říkalo sociálně tržní hospodářství. A že by zrovna tyhle země byly zaostalé nebo provozovaly revoluce?
          Levicově (sociálně) orientovaný člověk neruší soukromé vlastnictví, ale řídí stát tak, aby si takřka veškerý zisk nemohlo přivlastnit 1% nejbohatších, protože pak těch 99% systematicky chudne. A čím vác ten nepoměr roste, tím horší situace v té které zemi nastává.
          Levičák chce něco jako sociální spravedlnost: např. aby se platily daně tam (na místě, ve státě), kde vzniká přidaná hodnota. Protože když daně neplatí nadnárodní korporace – která si v rámci EU vybírají daňová domicia dle libovůle – musí daně platit občané. Což platí i pro dividendy – když musím daň platit já (Čech), musí ji platit i cizák.
          Levicový člověk také nemá rád kartely, monopoly a už vůbec ne oligopoly.
          Nepleťe si fanatika Trockého (Bronsteina), kterého Rothschildové vyslali rozvrátit Rusko, s lidmi, kteří fanatici nejsou a požadují víceméně jediné: Když odvádím dobrou práci a jsem na lidi slušný, mám právo na důstojnost a slušný život.
          Jachty a zlaté toalety ať si pořizují zakomplexovaní egomaniaci. Pokud si na ně vydělají poctivou prací, budiž jim přáno.

          1. Tak ve Švédsku revoluce proběhla, za začátku 70.let 20.století si Švédové řekli, že budou multikulturních státem.
            Švédsko má nejlepší a nejsilnější sociální stát, právě proto, že se postará o všechny, tedy i o migranty.
            Ve Švédsku je také silně zakořeněno rovnostářství, alespoň od doby co tam začala vládnou levice.
            Švédsko je taktéž jednou z nejvíce feministických zemí světa.
            Takže jistě Švédsko je vzor levice, akorát vidíme asi Švédsko trochu rozdílně.

            1. to Hop:
              Švédsko bylo jako sociální stát vybudováno už v 60-tých letech. Ke spokojenosti drtivé většiny obyvatel, vč. úspěšných firem.
              O migranty se – díky neustálému ústupu ve stylo woke – „postaralo“ tak, že dnes např. somálské gangy devastují města jako Malmo. Nárůst násliných trestných činů je v řádu stovek procent za dekádu.
              Feminismus nehodnotím, mám ženy rád a nejsem alfa-samec.

            2. „…právě proto, že se postará o všechny, tedy i o migranty.“
              Vy jste z Rádia Jerevan?
              Zatím to vypadá, ne že se Švédsko postará o migranty, ale naopak migranti se postarají o Švédsko. Píčou o tom už i na Seznamu.

              1. Počínaje léty, kdy se sociálně citliví Švédové začali starat i o migranty, museli se zároveň naučit důsledně zamykat i zabezpečovat své domy a auta.
                Doslova se styděli za mříže na oknech a dveřích, či bezpečnostní žaluzie, za občas falešně houkající domovní alarmy.
                Do té doby to neměli zapotřebí. Například v tom Malmo bylo zcela běžné, najít před nezamknutými domy zaparkované Saaby, Volva i jakákoli jiná auta, s klíčky v zapalování. Nebylo to potřeba.

                Vím to od kamarádky/spolužačky, která se do Goteborgu vdala a žili tam s manželem od roku 1990 asi do 2000.
                Pak ze strany švédského manžela padlo rozhodnutí, natrvalo se přestěhovat sem do Čech, protože Švédsko už v roce 2000 začalo „degradovat“.
                Včetně školství, ve kterémuž tehdy začalo sílit to, co tu máme my dnes. Něco na způsob švédské inkluze, ale v podobě děcek náplavy, která ještě tehdy nebyla tak rozlezlá, jako je tam dnes.
                A cítili to i oni, středostavovský švédsko-český pár s jedním dítětem.

                Myslím, že to zamykání, zabezpečování švédských majetků, případně řešení všech škod způsobených náplavou, muselo Švédy zatraceně bolet a stát je dost úsilí.
                Navíc se o tom ani nesmělo mluvit a psát, bylo to uncorrect, vyhazovalo se za to z novin i z televize, nikdo si s tím nechtěl pálit ruce. Dokonce ani fízlové ne.

                Právě ti fízlové byli první, kdo se cítil bezmocný v situaci, kdy s nimi náplava začala „komunikovat“ nikoli tou klasickou, švédsky chladnou odstupovou zdvořilostí, ale granáty – náložemi a střelnými palnými zbraněmi.
                Hodně švédských poldů za to zaplatilo životy.

                Švédsko je už úplně v hajzlu a ty jeho části, které zatím nejsou, brzy budou.
                Jestli někde rostou nadpřirozeně velké plody sociální hyperkorektnosti a zároveň bezmoci státu, pak ve Švédsku.

      2. „Nevím ke komu řadíte Římský klub, nebo WEF, ti to také prosazují a ty považují za extrémní pravici (nebudeteme vlastnit nic a budeme šťastní).“

        To docela směšujete dvě věci. Oni nechtějí levicové kolektivní vlastnictví, ale privátní vlastnictví prakticky všeho úzkou skupinkou vyvolených. A rozdělování či přerozdělování pak neprobíhá na základě toho, co společnost/komunita považuje za nutné, ale na základě pronájmu těm, kteří si to ještě můžou dovolit. Zbytek může klidně chcípnout hlady, případně se nějak někam „odklidí“, například fetem někam do slumů.

      1. Sdílené vlastnictví vždy dopadne stejně. Někdo se dře, jiný si jen užívá. Nakonec ti pracovitější utečou jinam a zůstanou jen lemplové. Proto všechny kolektivistické modely zaostávají za individuálními.

    2. Toto je vylepsena levice. Konzervativni. Smrncnuta klasickym liberalismem. A dobre tak. 🙂
      Jinak ale doufam, ze budou propagovat druzstevni majetek. To funguje.

      1. Jediné co by fungovalo, by byla výstavba nových dotovaných sociálních bytů, které by zadarmo dostávali mladí lidé.

            1. Já si myslím, že byt je v tomto přeci jen něco jiného než spotřební zboží. Za bývalého režimu byly případy, třeba od podniku, kdy se byty dávaly zadarmo a lidé si jich, co se pamatuji, vážili. Samostatné bydlení byl jejich sen. Také pokud by jej zničili, neměli nárok na jiný, na rozdíl od hypotetického rozdávání spotřebního zboží zadarmo.

          1. Ne vždy. Jednak to lze ošetřit smlouvou, jednak nebudete mít kde bydlet a hlavně by zřejmě zanikl trh s danou komoditou nebo alespoň silně klesla cena.

          2. Aleš:
            Byty, obdržené od státu na dekret formálně prodat nešly. Ale směly se směňovat mezi privilegovanými, kteří je obývali. Byly známy i ceníky (ve skutečnosti nic takového neexistovalo), kolik činí doplatek při směně menšího bytu za větší či bytu v Praze za byt v Pardubicích. Rozdíly se splácely v hotovosti.

        1. Většinou toho co člověk dostane zdarma, si nikdy neváži tak, jak toho co vybuduje sám. Jak lehce jsme se zbavili a zbavujeme toho, co pro nás vybudovaly a vybojovaly předchozí generace.

      2. To s liberalismem nemá nic společného. Levice „šmrcnuté“ liberalismem jsme se částečně zbavili v podobě ČSSD/Socdem po sobotkizaci/šmardizaci. Uznávání soukromého vlastnictví je prostě v současném mezinárodně ekonimicky i politicky globalizovaném světě zatím jediná možnost. O jakékoli formě kolektivního vlastnictví se může uvažovat až poté, co se podaří zrealizovat alespoň část programu. A to na čistě dobrovolné bázi a protože to bude prostě výhodnější, nebo toho zase zneužije kolektivní západ k likvidaci všemi cestami a prostředky.

          1. Nesnažte se to démonizovat. Formy vlastnictví se mění společně s měnícími se ekonomickými podmínkami. S tím nic nenadělá žádný soukromý vlastník, i kdyby dostal sebevětší hysterák z toho, že „Jevropu vobchází strašidlo gomunismu“.

      3. Pasti na masy ,plni si kasy a kapsy.
        Tsunami uslechtilosti a soutezeni tech nanejvys uslechtilych na masy a do nich nacpavany neni nic novyho..Zacina v abstraktnich vyronech ,zvanych program..
        Konci konkretnim konkretenskym ,primitivnim pouzitim metod nasili ,na upevnovani moci , represemi a obohacovanim uslechtilcu.
        Nic novyho taky neni a nikdo nikdy nerekne kdo to konkretne a kdy, vsechno zaridi a jak . A opakovanym zjistenim , ze nejsou lidi a ze neni kdo by to udelal.
        A pak za par tejdnu zacnou pouckari znovu a to stejny.
        Naopak to nikdy neni a nebude. Nikdy. Ze by treba nekdo trochu neceho takovyho a konkretniho udelal…Ani napad, to radeji skonci jako zapad.
        A prispevky vsecky smazat.

    3. Jako mnoho lidí si pletete osobní vlastnictví (které se vám snaží upřít právě moderní kapitalismus “nic nebudete vlastnit a budete šťastní”) s vlastnictvím výrobních prostředků.

      Jinak deset zemí na světě ve kterých je největší procento lidí co vlastní svůj byt je Čína a bývalé socialistické země. Takže asi tak.

  16. Zdravím Vás Vidláku,

    Už to graduje. Dnes už skoro půl dne na SEZNAM.CZ pseudokauza Petry Rédové.
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/volby-do-poslanecke-snemovny-kandidatka-stacilo-se-odvolala-na-palacha-pobourila-historiky-i-politiky-283239#dop_ab_variant=1513300&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest293_skryti_politicke_areny_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    Nemůže si STAČILO zaplatit poctivého mediálního analytika, který by dokumentoval tato manipulativní svinstva?
    Printscreeny, časy expozice ….. protože průměrnému maloměšťákovi se to v hlavě před volbami jasně propojí. Podvědomě bude vnímát, že s opozici je spojeno hodně hnusu, na základě dennodenních pseudokauz na SEZMAN.CZ atd.
    A emoce nerozlišují fakta a podstatné jevy (Turkova rychlost vs. miliardy v kauze Bitcoiny).

    A takto zjištěná fakta tvrdě chrstnout na stůl při různých mediálních vstupech nejen v mainstreamu?

    1. Rédová se vyjádřila srozumitelně, že to libtardi v čele s Hrušínským nepochopili, je jejich problém. Heslo s Palachem je zatím nejlepší slogan letošních voleb.

      1. Já to vím, Vy to víte.
        ALE – Bojuje se o nerozhodné voliče, mnozí čtou pouze titulek, nebo úvodní odstavec.

        Mainstream bude krmit veřejnost negativními titulky (budou je doslova plnit negativními emocemi vůči opozici). A u části voličů budou rozhodovat emoce. Mnozí lidé nemají čas a chuť vše rozklikávat a promýšlet jako Vy.

        Ale možná, že takové voliče levice nepotřebuje, a radši je nechá pravici?

        Jednou ze zbraní je, hodit na stůl data.

        1. To je tak, když si libodémo myslí, že se symboly (a v tomto případě spíš mýty či simulakra) dají privatizovat jen pro zájmy té jedné strany.

      2. „Zapalme v sobě Palacha – ne bolestí, ale pravdou. Ne ohněm, ale láskou. Ne obětí, ale čínem. Volme proti lži!“

        To je krasne… daleko lepsi nez stovka nejakych radoby-pietnich akci…
        Jenda se v nebi raduje. 🙂

  17. „STAČILO! je levicové a vlastenecké hnutí, které se ujímá obrany politických, společenských a sociálních výdobytků našich předků,

    Co to jsou politické ,společenské a sociální výdobytky našich předků ?
    To jako máte na mysli výdobytky za časů Rakouska-Uherska, výdobytky za časů První republiky nebo „výdobytky“ krvavých 50.let… ?

      1. Každé NE… některá období přinesla jen smrt ,utrpení a zmar…
        Pravda tato období nám byla často vnucena…

          1. 50.léta si co do míry brutality a potírání lidských práv s Protektorátem v ničem nezadaly…, rozdíl byl akorát v tom, že tehdy vraždili a mučili nevinné lidi Němci a v 50.letech vraždili a mučili nevinné lidi Češi , co to taky „mysleli dobře“ …
            Bylo to období čisté hrůzy a je škoda, že se od toho někteří členové Stačilo! stále dostatečně nedistancovali…

            1. Rozdíl je v tom, že nacisti nic dobře nemysleli, natož s námi Čechy. Pro všechny Čechy to bylo období nejvyššího ohrožení existence, hrůzy. Padesátá léta jsou barevnější a různorodější co do společenských nálad a proudů a jejich motivací. A děs ze zažitého v protektorátu byl motivací velmi mocnou ! Ale tím vůbec neobhajuji stalinistický teror, další krutou a nepochopitelnou tvář zla , a jeho vykonavatele na všech úrovních.

              1. Nacisté chtěli vyhladit všechny Slovany. Nebo germanizovat. Postupně, protože Slovanů je hodně, ale Češi byli první na řadě, hned po nich Moravané, Slezané a Poláci.

            2. Ale prd,
              distancovali a mnohokrát, ale najdou se tací, že by jim byla i sepuka málo!

              Mimochodem třebas takové Lipno bylo vybudováno v padesátých letech, kromě jiného.
              Přiklad těch pozitivních věcí.

              1. Jistě a v 50.letech zde došlo i k dalšímu zlepšení práv žen… a to nám tehdy záviděly všechny západní ženské bojovnice za práva žen, a to nemyslím ironicky, to byla opravdu pravda…
                Proč si myslíte, že skoro všechny západní feministky byly zároveň komunistkami co obdivovaly Marxe,Lenina a hlavně Markuseho a Mao-ce Tunga, protože tyto osobnosti, jestli se to dá tak nazvat… zrovnoprávnily ženy. 🙂

                Feministky akorát nesnášely Stalina , páč ten byl moc konzervativní a tradiční co se týká těchto věcí, v tomto ohledu byl Stalin na stejné lodi jako Hitler a Franco, ti také drželi ženy v „domácnosti a u dětí a rodiny…

                Takže jistě nic není černobíle a zažili jsme již mnoho historických paradoxů.
                Každopádně bohužel co se týká 50.let, tak zločiny výrazně předčily to dobré…

                1. Vy jste takový znalec historie, to nezbývá než obdivovat- tradiční Stalin, který umožnil ženám službu v armádě nejen v podpůrných sborech ale třeba i jako pilotky bojových letadel na stejné lodi jako Hitler s jeho Lebensbornem…. obdiv, čirý obdiv…

                  Když už sem do toho taháte ženy (který bojovník se rád neschová za nějakou tu sukni, že) tak si před zrcadlem trénujte podmíněný reflex: hned, jak zaslechnete „Milada Horáková“, vypalte zplna hrdla „Ethel Rosenbergová“.

                  A kdybyste z toho ráčil vynechat ženy, tak si rozšiřte obzory třeba i mimo Evropu, taková Jižní Emerika je taky Emerika – a k Emerice, cítíme co, Jasánek? No obdiv, čirý obdiv… Pinochet, Batista, Haiti, Argentina….

                  Začít se vzdělávat můžete třeba u Noama Chomského:

                  https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/noam-chomsky-vychodoevropsti-disidenti-moc-netrpeli.A140605_132324_domaci_js

                  Že vy ta padesátá léta u nás tak snadno porovnáváte s dnešním světem, ale padesátá léta ve světě neporovnáte s padesátými lety u nás.

                  1. Obávám se, že hen ten hop nepřihopsal proto, aby věci a děje zkoumal do hloubky a porovnával jedno s druhým v dějinném kontextu.
                    Dostavil se z jiného důvodu…

                  2. Stalin zrušil potraty ,co zavedli Lenin a taktéž zrušil všechny feministické organizace v SSSR. Stalin rovněž zavedl rozvodové komise, aby to žena měla těžší se rozvést, když žila s mužem násilníkem.

                    Samozřejmě vojenské totality v Jižní Americe byly hrozné, nepředstavitelné hrozné.
                    Já osobně považuji Pinocheta ještě za horší nebo za stejnou zrůdu jako Hitlera, protože takové metody mučení a taková zvěrstva co prováděl Pinochetův režim, to nemělo obdoby…

                    A je velmi smutné , že český disident Václav Benda, měl pro Pinochetovy činy „pochopení“… taky ho náš levicový disent nesnášel…

                    1. Proč zde argumentujete komunismem padesátých let?
                      Takový už nikde není.
                      A když už ta padesátá léta – co tak v emerice éra McCartysmu?
                      Doba byla taková na obou stranách…

                    2. to: hop
                      doplnil bych – křesťanský demokrat Václav Benda.
                      Holt ta láska k bližnímu svému.

            3. https://www.csfd.cz/film/6826-hop-a-je-tu-lidoop/ – to jen tak na úvod, abychom si nezadali.

              Tak v ničem, pravíte, milý krajane?

              A co takhle jedno základní číslo: 360 000 vs. 5000 (a to v tom ještě není ten rozdíl za 6 let vs. za 40 let)

              Já bych teda třeba čekal, že se každý ústavní činitel České republiky bude dostatečně distancovat od těch šesti let čisté hrůzy a hlavně všech dnešních revanšistů a ne se s nimi fotit, jak jim drží tašku (a dokonce i s pohrobkem mocnářství, proti kterému bojoval už tatíček Masaryk), jezdit za nimi na jejich partajtágy na motorce do rajchu a nebo se dokonce snažit o uspořádání té ohavné sleziny na našem území.

              Takže až bude zameteno před prahem, můžeme se začít bavit o zametání doma.

              1. Já hovořil o míře brutality, metodách mučení atd.
                Nikoliv o celkovém počtu mrtvých…

                Navíc tohle není dobré přirovnání, každá totalita je zlo, bez ohledu na počet obětí.
                To byste pak nám mohl tvrdit že Pinochet byl vlastně v „pohodě“ protože nechal zavraždit a umučit „jen“ 40 000 nevinných lidí. (nejnižší odhad)
                Našli se přece i horší vrazi že…

                1. Pozdravujte Řehku se Zelinkou!
                  Doufám, že máte za noční směnu pořádné příplatky.

                  Ať žijí „VOLBY 2025“!

            4. to Hop:
              Tyhle ideologické bláboly musíte mít snad přímo z Londýna, ne? Politické procesy v tom nejtemnějším smyslu probíhaly v 1. polovině 50-tých let, pořínaje (r. 1950) dr. Horákovou, Z. Kalandrou a ještě dvěma dalšími. V dalším, tzv. Slánského procesu (r. 1952) už všichni – jedenáct – odsouzení byli vysocí funkcionáři KSČ, tam šlo o ryze vnitrostranický boj. A např. takový Reicin se v předchozích několika letech opravdu „snažil“.
              Během té „Gottwaldovy pětiletky“ (skončila jeho smrtí v r. 1953) byli opravdu souzeni a posíláni do dolů atd. „třídní nepřátelé, kulaci“ atd., ale tohle koncentrované zlo opravdu netrvalo CELÝCH 40 let, jak zřejmě máte zapsáno v hlavě. Už Zápotocký (1954) vyhlásil první část amnestie, a po nástupu Novotného (1960) byli političtí vězni propuštění skoro všichni.
              Pro srovnání: během pouhých 20 let vlády Augusto Pinocheta a jeho junty (dosazené CIA) v Chile bylo bez soudu zavražděno nebo „zmizeno“ 38.000 lidí. Přesto ho lady Thatcherová oslovoval „příteli“, podobně i R. Reagan. A dodnes ho řada psychopatů oslavuje jako „bojovníka proti komunismu“, kterým nikdy nebyl. On zlikvidoval demokracii. Stejně jako F. Franco ve Španělsku, ten se zpořátku choval ještě hůř.
              Kam se na Pinocheta nebo Franca hrabou čsl. komunisté. Ti měli na svědomí – společně se svými druhy Lidovci a Socialisté – hodně zla, o tom žádná. Ale od počátku 60-tých let už šel běh věcí výrazně jinak, než jak tu běsníte – ve stylu McCarthyho paranoi – Vy.

    1. Pouč se chlapče, čti, studuj, zajímej se. Třeba pán bůh dopustí, motyka spustí a ty nebudeš tak hloupej.

      1. Moje slova, tedy plný souhlas. To „hop, …. lidoop“ používá klíčová slova, fráze, o kterých obsahu nic neví. Proto opravdu pro Hop: studuj, baby, čti a přemýšlej, pokud jsi toho schopen.

  18. Při tom všem by bylo nanejvýš záhodno zapomenout na nenávist.
    Protože stavět naši nenávist proti jejich nenávisti je tak nějak – chucpe.

    Správný pocit asi bude pohrdání těmi, kteří nás nenávidí.
    A ostražitost, protože oni nezmizí, ale budou se snažit škodit dál.

    1. Už bubnují, šlechtici!
      Mám k tomu jednu poznámku: My, staříci a stařenky jsme se valnou většinou o to, co tu zbylo po dnešní takzvané „šlechtě“ zasloužili.
      Naše vnoučata si budou muset mnohé odpracovat, než budou moci říct něco takového.

        1. …že vám to nefunguje. Nebo jenom omezeně.
          Jinak: jste klasickým příkladem trolla II. kategorie.
          Až dosáhnete I. kategorie, oznámím vám to.

    1. Tak jak jinak, ještě by mu staří mohli zatrhnout nějaké ty miliardové restituce, a dokonce by snad mohli začít prošetřovat, co bylo během německé okupace…

    2. Odporný to tvor, ten Lobkowicz. Ale co chceme po finančníkovi. Akorát to začíná být nebezpečné!

      1. Možná je to jen výsledek degenerace příbuzenskou plemenitbou. Sice se mně jeho názor nelíbí, ale musím jej zcela demokraticky respektovat. Ovšem mohu jej demokraticky nevyslyšet.

  19. 🌀mají pro opozici jen mrzkost, pohrdání, zpupnost a povýšenost,“

    původem je nedotknutelné vyznání/ vymytost mozků vyvoleností! Kde by byla moc nadnárodních korporací, kazisvětů padělatelů, bez užitečných idiotů – souvěrců lstivé genocidního ismu?

Napsat komentář: Tony Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *