24 listopadu, 2024

Zpátky do normálu

Přátelé, po zdivočelém víkendu a začátku týdne jsme se vlastně vůbec nedostali k běžné agendě. Svět nezajímají drobné půtky v Kotlince, jede si dál svým tempem a mění se nám přímo před očima. Není nic staršího než včerejší zprávy a my jsme pěkně pozadu. Takže to zkusíme napravit. Projdeme si pár zpráv, které dle mého soudy stojí za komentář.

Na začátek si nemohu nechat ujít naší prezidentskou kandidátku Danušku Nerudovou, která nám řekla, že je mladá a krásná a to je její největší hendikep…. Já jsem tu sice napsal, že ty volby asi vyhraje, protože Babišovi bude pro druhé kolo chybět malé procentíčko hlasů, které si rozeberou Bašta s Rohanovou, ale když Danuši slyším mluvit, tak bych řekl, že Andrejko se bez alternativy docela dobře obejde i tak. Já vím, že když dělá nepřítel chybu, nemá se rušit, ale mně to prostě nedá. Celý úspěch všech prezidentských Čapuší vždycky spočíval v tom, že mlčely jako pěna. Minimálně do voleb. Pak už to bylo jedno.

V případě Nerudové vlastně sledujeme ani ne tak její souboj s ostatními kandidáty, protože o to se starají naše mééédia, která to dělají za ní. Ovšem Danuše nám zvládá válčit s jejím vlastním marketingovým týmem. Oni jí vždycky pěkně nasvítí, načešou, někde jí vystrčí, napíší za ní všechna ta moudra, jako že stát má být solidární, podnikatelé hodní a lid poslušný… ale ona se jim tu a tam utrhne z řetězu a prohlásí tak velkou blbost, že má majnstrým velký problém to vymlčet. Obzvlášť v dnešní době, kdy se nám radikalizují ti dole a našli způsob, jak spolu komunikovat.

Když už jsme u toho majnstrýmového mlčení … zajisté jste zaregistrovali tento text:

MV nechalo vypracovat studii o radikalizaci obyvatel ČR. Zkráceně asi takto: Do 10% nespokojených občanů se tomu neoficiálně říká „hlasitá menšina“. Problém nastává ve chvíli, kdy se zradikalizuje více než oněch 10%. ČR dle studie tuto hranici překročila, pohybuje se okolo 15%, což je už, cituji: „pro stávající systém extrémě nebezpezpečné“. Říká se tomu „efekt sněhové koule“.Čtěte pozorně, doporučená opatření:Podpora opatření, která omezují šíření dezinformací na úrovni detekce jejich zdrojů a účinného omezení jejich dosahu. (V maximální možné míře blokovat subjekty s vysokým dosahem pod jakoukoliv záminkou).Podpora strategické komunikace na úrovni maximálního posílení centrální jednotky stratcom při úřadu vlády, skutečné meziresortní koordinace.Spolupráce na předchozím s analyticky a technologicky disponovanými partnery, kteří dokáží zvýšit efektivitu digitální komunikace vůči radikalizací ohroženým částem společnosti. (Dehonestovat subjekty, včlenit do „vlastenecké scény“ provokatéry, v krajních případech subjekty exemplárně potrestat.Posílit bezpečtnostní složky (PČR, AČR) motivovat je zvýšením mezd a zajistit maximální kontrolu osob ve složkách „nebezpečných, sympatizujících s radikály.Ve zprávě se dále zabývají protestem 3.9.22. Citace: „Počet lidí není důležitý, extremním problémem je „spolupráce“ zatím dosud nespolupracujích stran, hnutí, osobností. Doporučení: Rozdělit zůčastněné, zaměřit se především na TRIKOLORA, KSČM, SPD a další. Stejně tak se zaměřit na lidí spojené s antivaxerskou kampaní během covidu atp.Souhrn: Vzhledem k dalšímu (novoročnímu) zdrařování potravin, PHM, energií a produktů s tímto souvisejících lze očekávat sociální bouře. Doporučení: Vydat vyjádření ke stavu a (ne)dostatku energií, zavést omezení používání osobních automobilů, zavést omezení při odběru el.energie a plynu, v krajním případě vyhlásit stav nouze a zabránit tímto veřejným protestům. Viz doporučení vydaná vládou při lokdownech způsobených pandemií Covid-19.Doporučuji toto předat v co největší míře dál. FB, Instagram, Twitter. Vláda se bojí a místo toho, aby řešila problém s cenami, řeší jak zabránit povstání národa. Mimochodem, ti Ukrajinci, co se tu cvičí, to není náhoda. Přeberte si to sami.

Našel jsem to na fejsbůku… Cemper… nemohl by ses na to kouknout? Docela bych si přál, aby to byla jen dezinformace….

Jak vidíte, ono nám to sjednocování přes všechny problémy docela jde. Minimálně u Rakušana na ministerstvu z toho mají docela vítr. Bojí se přesně toho, o čem mluvím pořád dokolečka. Že by různé subjekty, které nemají úplně stejné zájmy a cíle, mohly spolupracovat. Navíc se ukazuje, že jsme schopni se domlouvat svými mediálními kanály a cestičkami. Kdo má zájem hledat, ten si nás už najde. A jak jsem mohl vidět na vlastní oči – lidi se začínají nečekaně domlouvat i mimo sociální sítě pěkně postaru. Pomocí návštěv.

Některé věci jsou nevratné. Můžete sice zablokovat některé weby, můžete mezi alternativu vnést zmatek, můžete se pokusit snižovat dosah, ale ono už je zřejmě pozdě. Museli by vypnout internet, na což stejně nemají nástroje. Lidi si už stejně budou myslet svoje a pokud jim blogera zablokují, tak ho budou hledat, dokud ho nenajdou. Od chvíle, kdy se uživatelé naučili, že zajímavý obsah na fejsbůku nemají jen sdílet, ale kopírovat k sobě, tak je jakékoliv mazání vysloveně kontraproduktivní.

Tohle všechno se stalo už někdy dřív. Možná za covidu. To byla taková doba, kdy informace byly totéž co dezinformace a naopak. To byla doba, kdy se na počítači naučili i tací, kteří ho do té doby k životu nepotřebovali. A ti, co ho potřebovali, ti surfovali po internetu ve snaze se dopracovat k použitelným informacím. Možná bychom měli mít Prymulu i ministra Blatníka za ty lockdowny rádi – to oni povzbudili prostý lid, aby si našel jiné zdroje.

Nebýt té války na Ukrajině, asi by se z toho ještě vláda dostala. Přesně podle naznačené taktiky. Infiltrovat, nasadit provokatéry, posílit bezpečnostní složky, zvednout jim platy a motivační bonusy… ale jak to chcete dělat, když vám váš velký bratr nařizuje, poslat zbraně i prachy tam na východ, že?

My nemáme světovou rezervní měnu a koruna není moc rozšířené platidlo. Když to přeženete s půjčováním, špatně to dopadne. Jak máte zvyšovat platy policajtům, aby přišli mlátit na Václavák svoje mámy, když všechny peníze musejí jít na Ukrajinu? Jak chcete vysvětlit vojákům, že jejich tátové jsou nepřátelé státu, když je jejich plukovníci a generálové šikanovali za covid a nutili je do očkování dost nevybíravými způsoby?

V této chvíli se vláda víc „bojí“ svého transatlantického bratra než svého vlastního obyvatelstva. Možná věří, že to dokáží nějak zastavit. Ale nedokáží. Protože demokracie zastavovala všechny protesty plnou ledničkou… To byl nejlepší pacifikační prostředek. Máš jídlo, máš střechu nad hlavou, jeď na dovolenou… a drž hubu. Nestarej se, jestli bombardujeme Jugoslávii, vtrháváme do Afghanistánu a hledáme v Iráku neexistující chemické zbraně. Nestarej se, běž do kina, koukej na debilní filmy, neangažuj se.

Teď, když nám elektřina zdražila nejvíc v Evropě (a samozřejmě to vůbec nikoho nepostihuje, nikomu to nevadí a nikdo není odpojen), jídlo zdražilo skoro na dvojnásobek a všechno ostatní také, tak nám to materiální držhubné jaksi skončilo. Možná napořád. Když začíná být zle, lidi se prostě pídí, co se děje a zajdou i tam, kam by jindy nevlezli.

Já bych se nedivil, kdyby tam na Západě už pěkně tahali za brzdu. I když jsme pořád jen kolonie druhého řádu, z nějakého důvodu se tu nemáme úplně špatně a rozdíly mezi chudými a bohatými jsou sice velké, ale na západ od nás jsou mnohem větší. Oni tam mají také problémy. Také se jim tam srocují davy, také tam mají různé podloudné komunikační kanály a dokonce tam mají i statečné novináře, co se nebojí mluvit proti vládě. I v Německu či Francii začíná být hůř a i tam se lidé ptají, kde se stala chyba. Také tam vlády najednou nemají, čím je umlčet. Všichni ti Scholzové a Macronové z toho mají hlavu v pejru a i když také musejí poslouchat svého zámořského bratra, nejsou v jeho řiti zaraženi tak hluboko. Pamatují dobu, kdy Evropa byla hogo fogo a v Americe běhali bizoni. A tak vypouštějí balónky o zárukách Rusku a vymýšlejí, jak z toho ven. Nota bene, když jim jejich demokratičtí kamarádi rozbili Nordstrým. My se možná nikdy nedozvíme, kdo to odpálil, ale Scholz to ví moc dobře.

Proto mě úplně nepřekvapuje, že i Zelenský začíná mluvit o mírovém summitu. Jestli je pravda, že Rusové nahospodařili další velkou armádu a připravují ji k novému útoku, jestli je pravda, že ukrajinská národní banka musí „tisknout“ peníze, aby mohla vyplatit předchozí půjčky, jestli je pravda, že ukrajinští oligarchové vyvážejí tamní obilí za směšné ceny, jen aby za to dostali valuty, jestli je pravda, že sklady munice jsou na Západě už prázdné, tak je nejvyšší čas to nějak ukončit.

Ale také je pravda, že kolektivní Biden zatím žádné velké problémy nemá. U nich v Americe je svět ještě přiměřeně v pořádku, zboží levné a měna pevná. Nenechte se mýlit, konec dolaru ještě dlouho nenastane. Bez ohledu na to, jestli Rusko zvítězí, či nikoliv, každé prodloužení války znamená, že Rusko zase nevybuduje námořní síly. Kolik dolarů mají Američané na tento účel připravených? Lidí na obětování je k dispozici ještě víc než dost.

Podobně to vidí Poláci i Britové… Tyhle tři státy udělaly pro kvalitní válku na Ukrajině podstatně víc, než zbytek EU dohromady.

Přemýšlím, co uvidíme dřív… jestli snahu o mír nebo ruský útok… O ukrajinských ofenzívách se nějak úplně mluvit přestalo. Dokonce i Ukrajinci s tím přestali. Zato se nějak příliš často mluví o velkých ztrátách u Bachmutu…

Do toho pak slyšíme, s jakými poctami přijali v Saúdské Arábii Sitting Pinga a že podepsali celou řadu obchodních dohod za velké peníze. A nedozvěděli jsme se nic o tom, co si hoši řekli v zákulisí, co podepsali potají a nebo vůbec nepodepsali, jen ústně domluvili. A nic.. ticho. Žádná americká reakce.

Co se nám to děje ve světě? Fakt jsme už před vítězstvím, po kterém bude následovat plyn skoro zdarma? Nebo jsme přesně tam, kde jsme byli 24. února? Je takové ticho před bouří. Mrazivé ticho.

Kolikže ještě máme v zásobnících plynu?

PS.

Stále pokračuje možnost si předplatit mojí knihu o zemědělství, která půjde do tisku kolem 15. ledna a hotová bude na konci února. Od března zahájím distribuci. Máte možnost mi pomoci tím, že si teď předplatíte knihu i s mým podpisem i s mým úsměvem, až vám ji budu vydávat při osobním setkání ve vašem kraji. Kdo nestojíte o přidanou hodnotu mého úsměvu ani o můj podpis na knize ani o podporu Vidlákovi, vy si nic nepředplácejte. Kniha bude k mání i v běžné distribuci.

Číslo účtu: 164 883 276 / 0300. IBAN: CZ61 0300 0000 0001 6488 3276

Pro snazší distribuci prosím napište do zprávy příjemci váš e-mail. Během včerejška jsme to dotáhli na dva tisíce výtisků. Děkuji všem.

254 thoughts on “Zpátky do normálu

  1. OT k válce na UA

    Podle ruského mluvčího se stanou systémy PVO Patriot regulérními cíli – pozor – i s obsluhou.

    V podstatě potvrzení, že ani pas USA nebude chránit americké soudruhy před masomletím…

      1. Ne. HIMARS až doteď Rusové ničily hlavně v úkrytech, kde osádka nebyla přítomna.Jen velmi výjimečně je Rusové ostřelovali přímo v akci, kdy osádka byla na místě. A to agentura JPP tvrdí, že pouze velitel nebyl dle papírů Ukrajinec. Řada žoldnéřů dostala ukrajinské občanství, takže nejsou cizinci, ale Ukrajinci.

    1. Jaký to dává smysl? Mám tomu rozumět tak, že předtím na PVO nestříleli a když, tak nikoliv na obsluhu?
      Já si to překládám tak, že jen blbě žvaní. Buď PVO likviduju nebo ne.
      Není to tak dávno, co jsme se o ukrajinské PVO bavili, o tom vědomém sebeobětování dvou letců, kteří se rozhodli zaletět kousek přes hranici.

      1. Ti letci dostali za úkol zastavit kolonu tanků a obrněných vozidel. Nepovedlo se to zpoza linie dotyku, tak šli do vědomého rizika. Letěli nízko v týlu nepřítele. Když je trefila ukrajinská PVO a letadlo začalo hořet, tak ho nasměrovali na onu kolonu. Předevčírem Ukrajinci vrátili jejich těla. Rakve přivezli na otevřené korbě náklaďáku, každá rakev byla přikrytá ruskou státní vlajkou a vlajkou wagnerovců. Šéf wagnerovců to okomentoval, že nepřítel projevil úctu poraženým za jejich čin.

  2. tak Vám nevím, je to Apríl, nebo skok v čase do dob normalizace, špatně to vidím/čtu/chápu?

    https://medium.seznam.cz/clanek/pokrokovy-euroobcan-jsou-protivladni-protesty-legalni-a-legitimni-784
    Kdyby to smazali, tak Ctrl-V, Ctrl-C:
    ——
    Jsou protivládní protesty legální a legitimní?

    včera 5:10

    V tomto článku se snažím najít odpověď na otázku, zda si rozvinutá demokratická společnost může dovolit tolerovat vlnu protestů zaměřenou proti svým politickým představitelům.
    Článek

    Naše země má v současné době liberálně demokratickou proevropskou vládu, která stojí před zásadním úkolem. Udělat z naší země prosperující demokracii, jakou známe z vyspělých multikulturních zemí na Západě.

    Mnozí lidé, především méně vzdělaní dělníci a rolníci z venkova, si však chtějí na vládních představitelích vybíjet své frustrace. Frustrace z vlastního neúspěchu, zbytečnosti a absence jakéhokoli významu při budování moderní společnosti.

    A já se ptám. Nemělo by být právě v současné době naší prioritou poskytnout naší vládě ochranu a klid na práci, aby mohla intenzivně pracovat na tom, abychom prohloubili evropskou spolupráci a stali se spolehlivým partnerem našim přátelům z eurounijní rodiny?

    Ano, čelíme v současné době mnoha problémům. Ale zároveň nesmíme dopustit, aby nás v době, kdy jsme nastoupili na správnou cestu, někdo z té cesty sváděl.

    Proto se domnívám, že by se mělo přijmout DOČASNÉ opatření, které by umožnilo na předem určenou dobu protivládní demonstrace zakázat. A porušování tohoto zákazu tvrdě trestat.

        1. autor je velmi tuhej joker.
          hodně dobrý to je.
          některý odstavce mi přišly, jako že vzal RPrávo 1961 a jenom aktualizoval reálie.
          líbí se mi. doopravdy.

      1. Pokrokový euroobčan hájí nejsvětější evropské hodnoty na všech frontách:
        ——————————–
        11. 12. 11:48

        „Rozhodl jsem se seznámit vás ve své krátké úvaze s tím, jaké hodnoty by skutečně měly vítězit při sportovním zápolení nejen na fotbalovém mistrovství světa.
        Článek

        Musím se přiznat, že sport sleduji jen okrajově. Zápolení mezi zeměmi o medaile považuji za překonané a v dnešní době vytváří pouze záminku k vypjatému nacionalismu. Zvláště u zemí Evropské unie jde o značný archaismus, kdy si místo sestavení jednotné reprezentace hraje každý stát na vlastním písečku.

        Ale zaznamenal jsem, že i do sportu začíná pronikat jednání, které může inspirovat nás všechny. I při fotbale, při tom sportu, který sledují hlavně méně vzdělaní jedinci, kteří své fandění používají jako recept k léčení komplexů.

        Koutkem oka jsem tedy viděl záznam z utkání mezi Německem a Japonskem. Na hřišti zřejmě vyhrálo Japonsko, ale pro mě je výsledek tohoto utkání jiný. Německý tým před zápasem podpořil LGBT komunitu, patří i k týmům, které často poklekávají na podporu boje proti rasismu. A zatímco Německo nasadilo multikulturně složený tým dávající jasně najevo kladný přístup k diverzitě, Japonsko se zmohlo na sestavení etnicky homogenního družstva. Je mi jedno, kdo lépe kopal do meruny, ale pro mě je jednoznačným vítězem Německo, které svým příkladem přineslo cenné morální body do tabulky celého našeho evropského společenství. „

          1. Ano, také mi to chvílemi tak připadá.
            Zaráží mne však, že cenzoři spí tak dlouho.
            U jednoho článku se to dá pochopit – nemůžou přečíst všechno.
            Ale u tří, pěti článků už je to soustavné.
            A to mne nutí k zamyšlení.

    1. Pokud to není myšleno jako ironie, tak nás potěš Pán Bůh.

      Klid na práci. To už jsem někde slyšel.

      Celé to vypadá jako opsaná reakce na Palachův týden z Rudého práva.

      1. Přesně. Už mě taky párkrát napadlo (ale zůstalo u nápadu) vzít nějaký Kojzarův uvědomělý text a pozměnit jenom pár reálií do dneška … no, zatím ještě jde poznat, že je to ironie, ale už to netluče do očí na první dobrou. Kdyby například místo „rolníků“ (kdo to dneska používá, takový zastaralý výraz, dnes už maximálně „farmář“!) a „venkova“ použil „sociálně slabé“ a „vyloučené lokality“, tak už jen to by demaskování značně ztížilo.

      2. No, my starší ještě pamatujeme a správně nazýváme Těšnovský tunel jako „Husákovo ticho“! Dokonce i někteří starší taxikáři ten pojem znají… Když jsem řekl – tak to vemte přes Husákovo ticho, automaticky tam odbočil…

    2. Skvělý článek. Ještě doplním, že jednotka dočasnosti je 1 Furt – ačkoli zde přítomní to zpravidla vědí.

      Nevíte, kdo je autorem? Nabídl bych mu publikování tady na webu. Máme tu kromě politických komentářů také literaturu faktu, dokonce i sci-fi, červenou knihovnu, duchovní texty, thriller, ale tento žánr, tedy kvalitní humor, ten tady opravdu chybí.

      1. Ja jsem to cetl pro jistotu dvakrat, a porad si nejsem jisty, zda je to mysleno vazne, nebo ironicky.
        Nickname aurota ukazuje na ironii, ale visi to na seznamu…

        1. Je to vtip. Ohledně seznamu – teď vytvořili publikační platformu pro „monetizeci obsahu“, tj. kdo splňuje nějaké technické náležitosti, může se objevit na homepage. Tomu člověku se podařil stejný vtip, jako chartistům s přáním Ferdinandu Vaňkovi v Ruďasu 🙂

      2. Já myslel, že jednotka dočasnosti je Věčnost. Je to jednotka absolutní. Nemůže být vyšší než 1.
        1/100 Věčnosti = 1 furt.
        100 Furtů je 1 Věčnost, neboť 100 X Nic (ekvivalent Furtu), umořilo osla.

      3. Dočasně je 21 let
        Tisíciletá znamená 9 let
        Na věčné časy pak 41 let
        Trvalá svoboda pak trvala 20 let, tedy přibižně jako dočasně

  3. Rohanová již nesebere v prezidentské volbě hlasy nikomu. Vidláku, nedělej elementární chyby, nebo Tě myslící a informovaní lidé přestanou brát vážně. Cokoliv napíšeš, může být a bude použito proti Tobě a těm, kteří Ti věří. Děkuji za pochopení.

      1. tak hlavně, že Oni (míněn majnstrým obecně) se zaštiťují slovy „zdroj není možné ověřit“. 😀

  4. Stále klimatičtí lháři a nedoukové straší, že hrozí stoupnutí hladiny moře o 100m. Jenže, jak se můžeme dozvědět, to co predikují, už se dávno stalo a už se stát nemůže. Proč? Protože už v podstatě nemá co roztát, aby to tu hladinu zvedlo, ono to totiž už roztálo před 9-11 tisíci lety. I na Seznamu to už píšou.

    „Avšak ledovec, který postupně ubýval, zvedal hladinu moří a oceánů, a tak se nakonec pevninský most mezi Británií a zbytkem kontinentu, země dnes zvaná Doggerland, ztratil pod vodou.“

    https://medium.seznam.cz/clanek/jan-hrdina-doggerland-ztraceny-svet-820#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

    Nic naplat. Žijeme v době meziledové a měli bychom se modlit, aby to tak co nejdéle zůstalo. Někteří tvrdí, že by se doba ledová mohla vrátit i dramaticky rychle.

    Pokud by se tak stalo, migrace z Afriky by se zřejmě zastavila směr by se otočil a táhlo by se z Evropy za teplíčkem do Afriky.

    Tudíž krávy prďte, metane stoupej, vodní páro se odpařuj a hlavně, sluníčko hřej.

    1. Re: Admirál

      Mohla by roztát naše láska k Sovětsk… – pardon – k jedině správnému hlavnímu městu Čtvrté říše – k Bruslogradu.
      A stejnak jste hloupý Admirál, páč extra vy byste se měl na potopu světa těšit. Konečně byste si námořně zavelel na Šumavě.

      1. Jenom aby vám jednou nepraskla přívodní hadice od pračky, když budete někde na cestách.
        Pak byste mohl admirála domů pozvat shlédnout názorný příklad potopy.

    2. Doba meziledová možná.
      Konec doby ledové a postupný návrat k normálu- před dobou ledovou pravděpodobněji.
      ( Postupný myšleno v geologickém smyslu slova…)

  5. Česko je od 12. prosince jednou z pouhých 7 zemí EU, které Bruselu podepsaly, že dobrovolně zaplatí miliardu EUR na řízení imigrace Afričanů do Evropy! (MAP 1539 EU)
    Český ekonomický tygr (viz. prognóza největšího ekonoma světa a přilehlé galaxie Václava Klause):
    Fialovi a Hegerovi se podařilo poprvé v moderních průmyslových dějinách srazit životní úroveň obyvatel Česka a obyvatel Slovenska, pod Poláky a Estonce!
    Stačilo pouhých 30 let a:
    Česko sedí v rohu
    v pastičce má nohu
    sedí tiše, občas pípne
    asi stejně brzo chcípne

  6. Jó dějí se to vjeci!
    Jakýsi majitel menší autobusové firmy, takto přeceda Svazu průmyslu a obchodu, strašný sliz Hanák, spolu s dalším slizem, jménem Prouzou, tepal do Babiše, co to dá (viz. na youtube záznamy ze zasedání výroční valné hromady u příležitosti Brněnských veletrhů vloni a letos v září). Zároveň se tento sliz lísal přítomnému Fialovi a olizoval mu boty. Odporné dvě postavy. Jenže v květnu příštího roku bude z Hanáka prdůch, navíc i jemu jako zanedbatelné podnikatelské nule už začala Fialova vláda lézt krkem a tak se zmohl na otočku o 180 gradů a napsal tento článek:

    https://www.newstream.cz/nazory/sef-svazu-prumyslu-hanak-jestli-premier-nevymeni-tretinu-ministru-nedotahnou-cele-volebni-obdobi?utm_source=ecomail&utm_campaign=2022_12_13_uspesne_rano_14122022&utm_medium=email&utm_term=708&ecmid=704

    Prý, že vláda nemá žádného makroekonoma a pokud Fiala nevymění od začátku příštího roku třetinu neschopných ministrů, nedovládne.
    To jsou tedy vjeci! Kde jenom soudruzi kolem Fialy udělali chybu, že už i vrchní svaz podnikatelů do nich tepe?

    1. Laco,
      to je přecenad slunce jasné a pochopitelné:
      Fiala dělá v očích Hanáka fatální chybu v tom, že v ní jako ministr dosud nesedí…Hanák!

  7. „… mladá a krásná a to je její největší hendikep …“ — za prezidenta jsme už měli ledaskoho, humorist(k)u zatím ne. Musíme volit Čapuši, bude prdel 🙂

    1. No, já bych to ještě zvážil.
      Na Ukrajině zvolili komika.
      Humoristka by nás mohla zavést tam, kam Ukrajinu komik.

      1. Dobře jste slova nakladl.

        Komik – humoristka. Stejná kvalifikace. Komik chodí v zeleném svetru, humoristka je stojan na šaty. K oběma vedou špagátky na ovládání.

        1. Rozhovor s Robertem Mistríkem, který na Slovensku odstoupil z prezidentských voleb ve prospěch Čaputové. Teď říká toto:


          Povím to na rovinu. Po mojí zkušenosti se Zuzanou Čaputovou bych kandidáty při úvahách, zda se mají vzdávat kandidatury ve prospěch někoho jiného, nabádal k velké opatrnosti. Naše paní prezidentka začíná být velkým zklamáním a myslím, že si ji v Česku dost idealizujete. Začala velmi dobře, ale s nástupem pandemie, inflace, vládních krizí a války na Ukrajině se osobnostně i politicky zcela ztratila. Její důvěryhodnost se propadá takovým tempem, že ve volbách v roce 2024 jí hrozí vypadnutí ještě před druhým kolem.

          Lidi musí prodělat zkušenost s Čapuší, aby získali protilátky a nikdy už nikoho podobného nevolili.

          https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/robert-mistrik-slovensko-prezident-volby-caputova-nerudova-pavel.A221208_175348_domaci_kadl

        2. no, to si nevyberete. k diverzantovi, co prostě musel vstoupit, aby směl dělat svoje vysněný povolání (=zabíjet lidi), vždyť nějak přece kolaboroval každej, všichni to známe a vlastně na tom není -s výjimkou bureše, samozřejmě-vůbec nic špatnýho, vedou drátky taky. a ostatně i k burešovi, kterej to ale doma zamlží tlustejma kecama jak „ochrání“ a „nedopustí“, aby pak obratem potichu v bruseli podepsal všechno, co mu tam položí na stůl, třeba grendel.
          volba bureše by mě potěšila z jedinýho důvodu – lidi, co mi lezou na nervy, by jako jeden muž, žena, fluid atd. dostali infarkt. jinak ovšem president bureš bude fungovat úplně stejně, jako president diverzant nebo prezident čaputoklon.

  8. Ještě k plynu:
    Poté, co s velkou slávou přijely dva LNG tankery do „našeho“ LNG terminálu Eemshaven, je kolem všeho velké ticho. Přestože je do konce roku rezervovaných (a tedy zaplacených) 8 slotů, žádná další loď už nepřijela a do konce roku už těch zbývajících 6 rozhodně nepřijede.
    Celé to na mě působí dojmem honem rychle něco udělat ať to stojí co to stojí, hlavně ať všichni vidí, co vláda udělala pro naší energetickou nezávislost na Rusku.
    A pro informaci – ty dvě LNG lodě, které přivezly dohromady 200 milionů m3, pokryjí naší spotřebu v tomto období (38,5 milionů m3/den) na 5 dní.

      1. Fyzicky se k nám nedostane, ale v tom problém není, nechají si ho Němci a nám místo něj dodají převážně norský.

    1. Re: fn

      Jste zcela hloupý felix (ten nick vám komolím schválně), který neví, že pět (dní) je víc, než jeden (rok).
      Marš zpátky k soudruhům do inkluzivní školy, hlupáku! Anebo zavřít do starobince a vypnout internet!
      To je zase dneska materiál, tohle to…

  9. Jsou sloupky dost vysoké?

    Asi by to patřilo pod některý předchozí článek, ale dovolím si dát sem. Když si představím, že nesedím na sloupku – mimochodem, snad se někdy ještě vrátím k té metafoře plotu –, ale že jsem sem včera spadl z Marsu, byl bych ze svých dojmů nevyhnutelně perplex. Nutně bych si musel myslet, že se všichni zbláznili: Na jedné straně se Dobro rozhodlo obyvatelstvu zdražit energie o řádově stovky miliard. (Plyn je obtížněji dostupný v důsledku chyb, které Dobro spáchalo ve své zahraniční politice, no budiž, ale s českou elektřinou se fyzicky nic zas tak zásadního neděje.) Na druhé straně se zde dopodrobna a bez jasného závěru řeší, jestli technik (existuje-li) byl z ČEZu, ČEZu, anebo jen od ČEZu…

    Podle mého názoru centrálním problémem je úplná a stále zjevnější ztráta legitimity režimu.* Za adekvátní řešení z českého hlediska pokládám jedině zvyšování legitimity autentické oposice, a to nejen legitimity relativní, v porovnání s legitimitou režimu, nýbrž i absolutní. Při pohledu s Marsu to vypadá, že zatím se to příliš nedaří. Už nějakých deset či dvacet let…

    Možná spíše naopak. Protože jaká je logická reakce režimu na pokles vlastní legitimity? Posílení represe. (Pokud to nezní přesvědčivě, otázku možno zúžit: Jaká je logická reakce represivních orgánů režimu na pokles jeho legitimity?) Velká část oposice vypadá, jako kdyby ji osobně řídil pan plukovník Koudelka. Ostatně za minulého režimu byl disent infiltrován estébáky dejme tomu z poloviny…

    Samozřejmě jsem poslední, kdo by mohl někomu něco radit. I přesto si myslím, že by bylo dobré, v každém i sebemalichernějším příspěvku, hledat jádro, hledat podstatu, soustředit se na podstatu. A teprve z tohoto hlediska se případně zabývat detaily.

    — — —

    *) Je to vidět na všech aspektech režimu, můžete si vybrat kterýkoliv, a pak už stačí jen jít dostatečně hluboko: Třeba takový proces s Kramným… Jak se mohly v policejních přepisech objevit smyšlené věty? Jak je možné, že nikdo nezjišťoval, je-li v instalaci proudový chránič? Jenže: Jak je možné, že toto vše (a velmi mnoho dalšího) se vědělo už v době hlavního líčení, ale žádné režimní složce to celá ta léta nevadilo? Ani mediím ne. Podíváte-li se jen trochu zblízka, ale poté z nadhledu, možná i vy shledáte, že je to shnilé celé. A k tomu nemusíte nijak hloubat, co vlastně Kramný v tom Egyptě dělal.

  10. Tak uz o tom mystifikačnom vidlakovom clanku o elektrikaroch pise aj vlk. A hned aj pekne vysvetluje, preco on by taky clanok nikdy nevydal, pretože on overuje zdroje. A vidlakovi teraz hrozi zaloba od CEZU.

    Českou mediální scénu před pár dny rozvířila obrovská aféra. Jeden z alternativních blogů upozornil v článku na skutečnost, že spousta domácností má obrovské problémy s účty za energie a že to, podle informací autora zašlo až tak daleko, že s tím začínají mít někteří pracovníci distribuční společnosti osobní problémy, protože stále častěji musí chodit po těch opravdu nejchudších domácnostech a tam, za dramatických okolností odpojovat elektroměry.

    Já ten článek dostal asi z deseti různých adres, někdy z dost neskrývaným podtextem – hele kam se na něj hrabeš, ty nic takového nenapíšeš ani omylem. Ano, uznávám, asi ne. Něco podobného bych pustil na Kosu tehdy, když bych si za textem fakticky mohl stát a měl ho podložený více než jen citací nějakého svého známého. Prostě pracuji jinak. A pak, zarazilo mne pár drobných faktických a technických nesrovnalostí. Ale nijak jsem to nekomentoval ani v odpovědi těm, co mi předmětný text zaslali. Jen sám pro sebe jsem říkal, že kdyby tenhle text šel přes Kosu, tak že bych při editaci na to přišel a nejspíše nepustil, dokud by ta faktografie neseděla. Ale to je nezajímavý a nepodstatný detail.

  11. Jak chcete vysvětlit vojákům, že jejich tátové jsou nepřátelé státu

    Uplne jednoduse. Po netu takovych uvedomelych decek (bez ohledu na vek) pobiha dost. Obcas to nekde vybubla, jak jim zakazujou tohle a tamhleto a ti nejyvymytejsi se dokonce pochlubi, ze se s nimi prestali stykat.

    1. To je na bliti, kam se ta demokratizace dostala.
      Jeste si pamatuju, jak mlada uvedomela Americanka poznala na zaberech z Kongresu sve rodice, a jeste ten den je udala.
      A pak se o tom vyzpovidala na fejsbuku, jak se hrozne stydi a je to pro ni hrozne, ze je tam nasla.

      1. áno a zaujalo ma prečo nemá Argentína černochov v muťstve 🙂 úvaha jednej docentky z USA a položil som som si debilnú otázku prečo nemáme černocha v národnom týme CZ a aj u nás na SK 🙂 zvláštna doba cemperov a pod. 🙂

      1. děkuji, cituji z článku:
        „Roste i počet hovorů s tématem sebevraždy.
        A to jste měli telefonátů s tématem sebevraždy už loni 322 oproti 154 v předchozím roce.
        Ano, už tehdy to byl dvojnásobek. Zaznamenáváme dnes telefonáty lidí, kteří třeba tři dny nejedli.“

        Ač se článek především týká seniorů, není to zrovna dobrá vizitka této vlády. A to důchodci mají již několikátou valorizaci za sebou a opticky tak vítězí nad inflací….

  12. „Bez ohledu na to, jestli Rusko zvítězí, či nikoliv, každé prodloužení války znamená, že Rusko zase nevybuduje námořní síly.“

    Pokud se podaří čínský projekt pás a stezka, tak bude jak Rusku, tak Číně nebo Íránu umožněno ignorovat námořní úžiny a průlavy a loďstvo nebudou potřebovat. Respektive nebudou už potřebovat se vyrovnat počtem námořnictvu USA, potažmo NATO.

    1. S objevením se hypersonických protilodních křídlatých raket dalekého dosahu – ruský 3M22 Zirkon s dosahem přes 1000 km – nastal totální převrat ve vojenském námořnictvu.

      Velké a drahé hladinové lodě, jako letadlovky a velké křižníky, raketové torpédoborce atd. – jsou jenom předrahé plovoucí cíle s nulovou vojenskou hodnotou. Budou potopeny ruskými Zirkony (a dalšími ruskými protilodními raketami z lodí, ponorek, letadel a pobřežních komplexů) během prvních hodin války. Je to, jako by se dosavadní loďstva náhle změnila na dřevěné plachetnice s bronzovými kanony…

      Rusko buduje tomuto převratu odpovídající sílu – především ponorkové loďstvo, vyzbrojené na protilodní boj zmíněnými hypersonickými střelami 3M22 Zirkon. A pro strážní, protipirátskou, záchrannou službu pak menší lodě třídy strážní raketové čluny, korvety schopné i plavby po řekách. Jako největší jednotky pak fregaty a vyloďovací/záchranné lodě.

      Výhoda tohoto převratu pro Rusko spočívá také v tom, že uvedené malé lodě jsou levné a mohou jich postavit hodně. Rusko nepotřebuje „projektovat sílu“ a zastrašovat ubohé domorodce bez výzbroje vybombardováním z letadlových lodí, tudíž ani předtím se do větších lodí nepouštěli nebo jen okrajově.

      Čína buduje vojenské loďstvo tak intenzivně, že už nyní jsou na počet jednotek větší námořní silou než americké US NAVY – ovšem velikost loďstva se konzervativně počítá jako součet tonáže, kde dosud zaostávají. Což je spíše kritérium minulosti, jelikož v moderním lodním boji rozhoduje dosah, rychlost a nesestřelitelnost protilodních raket – a v tom mají už teď i Číňani proti USA výhodu. Rusko je v tom napřed o 30 let…

      1. Je to tak, že poměrně ubohá kocábka vybavená pár hypersonickými střelami může zlikvidovat kterékoliv plavidlo námořního svazu.
        Pod jednou podmínkou – že bude patřičně použita. Problém Ruska není podle mě primárně v technické zaostalosti nebo prinicipiální neschopnosti akce, ale v nepoužití.

        1. Souhlas, stačí nějaká „větší pramice“. V pobřežních vodách nebo v blízkosti ponorkových základen pak laciná diesel-elektrická ponorka (dnes obvykle s AIP pohonem, takže její charakteristiky nasazení se částečně blíží jaderným ponorkám). Nebo letecký nosič, který takovou hypersonickou křídlatou střelu dopraví 2-20 tisíc kilometrů (v podstatě globálně, s tankováním za letu) do místa odpalu.

          Všechny hladinové lodě jsou dnes kontinuálně zaměřeny ze satelitních konstelací (americké, ruské, čínské) a vše se předává zbraňovým systémům. Takže jde jenom o to, zmáčknout odpal…

          Rusko samozřejmě nic takového zatím nepoužilo, jelikož by to významně přiblížilo globální střet Rusko-Čína proti USA a Západu. Ale kdykoliv mohou, s velkou jistotou výhry nad US Navy a loďstvy zemí NATO. I kdyby byly použity jen konvenční nálože…

          Převaha US Navy je dnes totálně pryč, nejen v blízkosti ruského pobřeží a pohraničních moří, ale i na oceánech. Plachetnice s bronzovými kanony… pěkné, ale k vojensky k ničemu. Leda jako oběti…

  13. Nejsem si jistý, zda veškerá opatření stran dezinformací k něčemu budou. Možná Rakušany napadne vytvořit dezinformace vlastní ale představu o věci, které by se týkaly nemám. Těžko ovšem přinutí zhruba šestinu občanů, nevěřících oficiálním zdrojům informací k něčemu jinému, než k užívání ve stylu říkali to v ČT, takž je to naopak. Trénink z doby soudruhů se nezapře a mimo to tito byli žabaři.

  14. Věta z článku: „Lidi si už stejně budou myslet svoje a pokud jim blogera zablokují, tak ho budou hledat, dokud ho nenajdou“
    Moudré, jen co je pravda!
    Ale bylo by ještě moudřejší, pokud by hledat nemuseli, protože to část lidí automaticky vzdá. Když na výročí „vítěství pracujícího lidu“ byly zablokované některé weby, tak sice postupně obnovovaly svou činnost na jiných (zpravidla nikoliv českých) doménách, ale nevšiml jsem si, že by ty ostatní nezakázané weby lidem usnadňovaly situaci tím, že by ty náhradní adresy automaticky zveřejňovaly. Proč, snad strach z konkurence? O co by bylo jednodušší, kdyby se člověk na dosud existující stránce průběžně dočítal sdělení typu: „Protiproud obnovil činnost na adrese…“
    Bylo by to tak těžké?

    1. ja som sa postupne po zakaze dostala na skoro vsetky weby prave vdaka diskusnym foram, kde to ludia davali. Iste, nikto nebude davat prehlad o ostatnych, ked nic ine, tak kazdy to ma trochu inak posunute a tym padom existuje par webov, kde ludia davaju prehlad „tlace“ ked nie linkom na web ale preberaju clanky

  15. S tou Amerikou to pane Vidlaku tak ruzove asi taky nebude. Pentagon prohlasil, ze v pripade stretu s Ruskem a Cinou naraz, tak by to bolestive projel.
    Rusko nemusi stavet velke lodstvo, staci ponorky v Severnim ledovem oceanu – Severni lodstvo a v Pacifiku – Tichomorke lodstvo. O velkou flotilu se postara strtegicky partner Cina, ktera ma vice zajmu v okolnich morich nez Rusko.
    A ty sklady – Nemecko ma munice na 2 dny (bylo to i v mainstreemu), podle jednoho US plk. tak Francie ma, slovi svych dustojniku – munice tak na safari v Africe. UK ma max 72tis. bojeschopnych vojaku. US posouva dodavky zbrni a munice na Tchaj-wan o nekolik mesicu, pac je nema a musi je vyrobit. Aby mohli vubec neco poslat na Ukrajinu, tak to musi stahnout z Jizni Koree a navic v Jizni Korei „zebraji“ o munici do del. No a na zaver jeste kvalita vyzbroje made in NATO – viz. opotrebeni houfnic a standartu NATO – 150 vystrelu tydne na hlaven.

    1. V březnu 2023 začnou jet nové zbrojní linky v USA. Do konce roku budou plně pokrývat ukrajinskou spotřebu protileteckých a protitankových raket, houfnice a střelivo do nich.
      U nás také zvýšíme výrobu, dokonce jsme si na to najali okolo 600 UA specialistů, zatím. Mluví se o 2000. Vyrábíme, mimo jiné, hlavně dělostřeleckou munici.
      To samé Slovensko. A Polsko, Německo, Francie, Španělsko, Švédsko, Holandsko, Dánsko, GB…

      Rada.
      Nikdy neposuzujte okamžitý stav! Tuhle chybu udělali Japonci v II. světové. Zničili USA pár lodí a mysleli si, že mají vyhráno. Vše má svůj vývoj!

      1. Nechci vám lézt do vašich kruhů, ale na tak masovou výrobu zbraní Evropa nemá ani tu zdrojovou základnu, ani distribuční cesty. Jedna věc je krásná teorie a druhá věc je praxe. Plyn v EU vám budiž zářným příkladem.

      2. Jenže Amerika měla v boji proti Japonsku podporu vlastního obyvatelstva, ochotného k obětem.
        Tohle dnes v západním světě chybí.

        1. Když USA zahrají na vlasteneckou strunu, že je Rusko ohrožuje… I Západoevropané.
          Mimochodem, na UA už dodává zbraně první africká země – Maroko. S pokračováním konfliktu se počítá, že jich bude víc, nejméně deset.

          Víte, jakou podporu mělo Rakousko, když táhlo na Rusa? V Sudetech a rakouských zemích. A to je vše.
          Víte, jakou podporu mělo na UA vraždění na Donbase? V banderovské Haliči ano, ale už od Žitomiru na východ, kde se mluvilo v roce 14 rusky, ne. A přesto zapaděnci vnutili svou agendu zbytku UA. V zákopech už neuvažujete a střílíte ty na druhé straně, abyste přežil další okamžik.

          1. Maroko- všechno jen na oko.
            Maroko potřebuje svoje gastarbajtry v Evropě, posílají domů významnou část HDP.
            Navíc si potřebují udělat dobré očko kvúli sporu o Západní Saharu. Je to pro ně důležité.

        1. Re: Vidlák

          Kde máme ocel, mosaz, olovo, wolfram, ochuzený uran, spešl strojovou základnu na tlakové lití oceli, buchary, na kování do zápustek, válcovací tratě na vývalky přesných plechů z pancéřové oceli, vyvrtávačky hlavní všech potřebných ráží, blablabla…?

          Otázka: kolik bojeschopného masa bude k dispozici za půl roku, aby bylo možno, tyto krásné, mladé a chytré zbraně nasadit?
          Řekl bych, že i ti největší putinobijci budou po zimě na eventuální nasazení vlastních dětí do ukráckého masomlýnku poněkud hákliví.

          1. ad „V březnu 2023 začnou jet nové zbrojní linky v USA.“
            Tohle chce slyšet vedení USA a NATO, tak jim to zbrojní firmy slíbily. Dostaly vyplacené zálohy na rozjezd výroby.
            Nové zbrojní linky potřebují vybavení. Takže výrobci nejrůznějších strojů, nástrojů a přístrojů musí navýšit výrobu. Zvládnou to, když najednou chtějí všechny zbrojní firmy víc?
            Jistě zvládnou, ale můj soukromý odhad je tak za 2 roky.
            A pak musíte jít po logistickém řetězci až k surovinám. Najednou zjistíte, že navýšit kutání na dvojnásobek či trojnásobek by se dalo, ale jak to dvojnásobné, trojnásobné množství dopravit přes oceán už je problém. Velké přepravní lodě mají smlouvy na dopravu uzavřené na roky dopředu.
            A zpracovat suroviny na rudu by šlo, současné kapacity je možné navýšit o dvě-tři desítky procent, ale novou pec nepostavíte za půl roku a dobrý tavič se vychovává roky, skvělý desetiletí.
            Řada zbrojních firem v USA zoufale hledá lidi, koncové lopaty nejsou problém i ten nejnižší stupeň vedení by se našel, ale s čím je tak velký problém, že to veřejně přiznávají – chybí střední technický personál. A až se rozjede výroba, nastanou problémy s kvalitou. Pokud chcete, aby lidi pracovali s přesností na desetiny milimetru, tak si je musíte vychovat.

            1. Velmi se to podobá komunistickému „Dohnat a předehnat“ nebo EU Lisabonské strategii 2010 přezdívané „Neztratit stopu“
              Rusko, Čína, Írán a další země taky nespí a taky zvyšují výrobu. Na rozdíl od EU/USA mají jak, z čeho, kde a za co.

            2. Pro komunisty měla výchova technických kádrů všech úrovní prioritu. Navíc, alespoň u nás v okolí, kdo se po devítce nedostal na střední a nevěděl co, vyučil se zámečníkem.

              Dneska se na výchovu technických kádrů sere. Zámečník je vzácnost.

              Kdo po devítce neví co, nasměruje se na genderová studia, soukromou managerskou školu nebo se jde vyučit politickým geografem.

              Dobrou chuť při násobném navyšování zbrojní výroby přeji všem budovatelům lepších zítřku.

            3. Nevím, co se tady vymýšlí. Problémem zásadním je, že vyrobené zbraně budou, vzhledem k výrobcům, mít parametry vhodné pro minulou válku. Ono rozjet masovou výrobu jde, ale pokud bude zbraně vyrábět dnešní evropa gendrových studií za podmínek nedostatku surovin a energií, výsledek bude tristní. A příklad T34 ky zkonstruované s parametrem do-jetí 250 km patří do minulé války.

            4. Re: Králík´62

              Vy jste hloupý hlodavec, který chce dokonce i vychovávat. A vůbec se nezajímáte o to, jestli je desetina milimetru spokojena se svým pohlavím.
              Soudruzi v JůeSEj jsou zvyklí na to, že koho potřebují, toho si objednají a přeplatí zelenými papírky.

              Fčilek vážně. Soudruzi si představují, že zbrojní výroba bude fungovat na stejném principu, jako výroba plechovek – pardon – osobních aut.

              Nemám na to názor, pač zbraně přece jen nejsou úplně stejné, jako „plechovky“ z plastů a čínských „šajse“ plechů.
              Úplně se stačí podrobněji podívat na problémy soudruhů ve VW s tak pitomým agregátem, jako je motor do osobáku. Svrbí mne prsty k napsání věty, že to neumějí ani po stu let snažení.

              1. V jedné známé české firmě se za totáče jednou do rok vyrojili z A odboru(vojenská výroba) lidičky a začaly organizovat zbrojní výrobu v režimu válečného stavu. Na konci byl seznam toho, kdo nebo co chybí, aby se zbrojní výroba mohla rozeběhnou. Příslušná oddělení dostala pokyn, do příště odstranit. Po 3 měsících dorazila kontrola a běda, když nebyly chybky odstraněny. Za 9 měsíců proběhl další pokus o rozběh zbrojní výroby, seznam byl delší něž předchozí rok. Střízlivým pohledem by trvalo 6-9 měsíců než by se nastartovala zbrojní výroba. A to se to cvičilo každý rok.

        2. Nevyrobí. Dávno to není „dílna světa“ a „zbrojnice demokracie“, jako začátkem 40. let, kdy průmyslová výroba v USA byla přes 50% světové produkce. Nemají už téměř nic, a to se nedá nijak dohnat. Leda za absolutních obětí a totálního celonárodního úsilí… Jako to dokázali Sověti v Sojůzu, kdy začátkem 30. let zahájili totální industrializaci, od těžby, energetiky, hutnictví, strojírenství, chemickou výrobu, zbrojní výrobu, … po technické a vědecké školství a výzkum/vývoj. Stalin tenkrát prohlásil: „máme asi 10 let, buď to dokážeme nebo jsme všichni mrtví.“. Dokázali…

          Něčeho takového Amíci docela jistě nejsou schopní, takže Bim bam R.I.P. americká „hegemonie“.

          1. Tuhle změnu okomentoval jeden z důstojníků wermachtu. Když v dalším ohořelém tanku opět našel část osazenstva s výraznými asijskými rysy, tak si řekl, že Stalin dokázal nemožné – za jednu generace se z negramotných pastevců koz, kteří zvládali tak akorát jezdit na koni, stali řidiči tanků ( v té době byl i řidič i mechanikem, který dělal údržbu i drobné opravy sám).

            1. Stalin a jeho administrativa dostali v 20. letech negramotnou zemi (až na Rusy a další národy a nárůdky v evropské části Ruska), se zemědělstvím 19. století, prosáklou navíc alkoholismem, no a po dalších dvaceti letech ji odevzdali jako světovou vojenskou, vědeckou, průmyslovou supervelmoc. Na prahu vesmíru s jadernými zbraněmi. Na bankovního lupiče Kobu dost dobrý…

              Roční ekonomický růst o desítky procent, některé roky přes 50% (obor od oboru). A pak ať někdo něco vykládá o nevýkonném „komunismu“…

      3. Nemysleli, hlavní architekt útoku potom co dal rozkaz k útoku prohlásil, že probudili spícího draka 😉 Takže je trochu trapné, podsouvat Japoncům, že byli hloupí, nebyli 😉 Sami američané přiznávají, že kroky jako zakáza dovozu ropy atd včetně blokády dovozu z pacifiku od jiných států, že mělo donutit Japonsko k válce, kterou nechtělo.
        FAkt není hezké z nich dělat blbce ikdyž za druhé dělali hnusné věci, tak hloupý nebyli 😉

    1. Je mi strašně líto, že se celá ta slavná „alternativa“ nedokáže propojit aspoň pár odkazy na houmpejdži. To, co bylo běžné před 20 lety.

    2. Četla jsem ten článek v angličtině a odpověď na otázku,proč v mančaftu Argentiny není nikdo opravdu černý jsem nenalezla,prikladala jsem to tomu, že umím anglicky dost blbě a že nechápu text,ale když jsem ten samý přečetla tady z překladače,odpověď na tu otázku,která je i názvem článku jsem nenašla taky. Takhle se dnes píše,mnoho slov, přímo průjem, ale skutek utek.

  16. Mluvčí ruského ministerstva zahraničí Maria Zacharovová se již vyjádřila k plánům USA na financování obranných zakázek. „Washington plánuje podnítit válečné akce na Ukrajině nejméně do konce roku 2025 – plánuje to sám, na základě těch dokumentů, které před nikým neskrývá,“ řekla Zacharovová. Doporučuji vám však, abyste se blíže seznámili se zveřejněnými dokumenty a pochopili, na jakou válku se Pentagon připravuje.
    https://bavorovy-poznmky.tribe.so/…843

    1. No dyk. Neználci se radují, ale USA a vůbec celý kolektivní Západ, máme rezervy. V konvenční válce Rusko nemá šanci. Proto taky řekli, že při napadení od NATO, použijí jádro.

      Jde o to, kam to USA budou chtít eskalovat. Píšu USA, protože EU je nesvéprávné sdružení.

      1. Mám trošku jiné vysvětlení na tu Ruskou nabídku – Sarmat a Satan jsou nejjednodušší prostředky, pomocí kterých je dosažitelné území USA. Podle mne se chtějí vyvarovat stavu WW1 a WW2, kdy, „za bukem“, USA na válce v Evropě v bezpečné vzdálenosti pouze profitovalo.

  17. Válka USA a jejich pudlíka Británie proti Evropě a Rusku do posledního Ukrajince se jim poněkud vymkla. Stačí sledovat zábavné peripetie, protože výsledek je víceméně zaručen – USA a Západ prohrávají a prohrají. Neklamných indikací je plno – kromě toho že mají v týmu Poláky. USA jsou v akcelerujícím se kolapsu, dost jistě si ještě povyskočí proti Číně, a vzniklý „clusterfuck“ s sebou stáhne i dolar jako světovou záruční měnu.
    Německo či Francie mají vůči USA suverenitu asi jako ČR – totiž vůbec žádnou. Tudíž jsou stejně tak jenom diváci a trpné oběti tohoto běsnění jako my sami. Ryba smrdí od hlavy: dokud nepadne na hubu Fašington, bude vše pokračovat k zářným zítřkům, všichni víme kam přesně. Můžeme akorát držet pevně co máme a čekat, až to skončí…

    1. Poláky bych nepodceňovala. Je jich hodně a stejnou měrou nenávidí Rusy jako Němce. Ti budou bojovat za Ameriku do posledního dechu.
      Silně pochybuji, že se Bílý dům vzdá role světového hegemona a drába. Není to prezident, kdo to tam má pod kontrolou.

      1. Re: Helanov

        Magorů dychtících pohnojit vlastním tělem ukradinská pole je v polské populaci stejné procento, jako v Čechistánu.
        To jest je jich zhruba čtyřnásobek.
        Vy máte možnost poslouchat pouze soudruhy stejného typu, jako je naše soudružka Afročechová.

        Btw. mám docela dobrou příležitost sledovat ukrajinské chlapy, jak dychtí „nasadit i svůj život na obranu socialistické vlasti“ (parafráze na někdejší přísahu v ČSLA).
        Proč myslíte, že pro jatečné ročníky platí zákaz vycestování z UA?

        1. Magorů dychtících pohnojit vlastním tělem ukradinská pole je v polské populaci stejné procento, jako v Čechistánu ///

          Díky za informaci. Může být!
          Ale, jak si vysvětlujete polskou válkychtivost v tisku a ryku zvolených politiků? S Fyjalastáamdem se to vůbec nedá srovnat!

          1. Ono je to může být trošku složitější.
            Poláky jsem neznal, ale pár Polek ano. Proti Rusům nic neměly, hlavně, že frajíř byl fešák! 😄😉

            Podle Černochové, Langšádlové, Němcové nebo Pekariové, Fyjalovi, Hilšerovi, Vystrčilovi nebo Novotném, taky nelze srovnávat celý český narod…🥴

  18. Knihu si rád převezmu osobně. Ostatně to nemám tak daleko, takže až bude setkání v našem kraji tak se rád přijedu podívat.

  19. Kopíruji svůj dřívější dotaz .

    ////
    Když Danieli, tak Danieli!
    Jen takový, historický dotaz, jestli mohu.
    Nepochází vaši předkové ze severní Moravy nebo Horního Slezska? Podle toho jména. A neemigrovali pár desítek až 100 let po 30 leté válce? Teď už hrubě spekuluji, ale do Lužice, ideálně přes Ochranov a okolí, případně okolí Berlína a pak, případně, někam dál?

    Omlouvám se za zvědavost, ale podle toho příjmení…

    PS:
    Pátrali jsme totiž ve vlastní rodině. A bylo to hodně zajímavý…
    ////

    1. Naše příjmení je původně Škeřík. Pocházíme od Horní Sloupnice a za pruského vpádu v roce 1949 odešli do Bedřichova Hradce ve Slezsku. Tam zůstali jako česká menšina do roku 1945, kdy se po válce vrátili „do země otců.“ Dostali domy v pohraničí, odkud byli odsunuti sudetští Němci.
      Různým přepisováním v matrikách se z původního Škeříka stal Sterzik, ale také třeba Štěřík. Po republice nás moc není a na Moravě toto jméno máme jen my.

      1. Vidlák

        Hodil jsem na net jedno očko a našel odkaz na Škeříky z Bedřichova Hradce. Zřejmě tam bylo hodně náboženských exulantů! Přečtěte si celou diskuzi, je to trochu níže. Určitě je to zmínka o Vaší rodině, třeba Vás to potěší 🙂
        Lidé, českého původu, pocházející z BH, hledají své příbuzné…

        http://genealogie.taby.cz/viewtopic.php?t=6433

        To Sterzik, zní slezsky. Tak to tam, Prušáci poněmčovali. Případně prajzky.
        Ze Slezska máme jednoho, jmenoval se Bernarcik. Byl u „markýze Gera“, napsal knihu a Petr Bezruč ho musel znát.

        Vidíte, tak nějak jsem nabyl z vašeho psaní dojmu, že jste pobývali až v Sasku, nejlépe v jeho části, bývalé Horní Lužici. Asi proto, že tam našlo útočiště hodně českých exulantů…

        Z naší rodiny po ženské linii, nějací příbuzní odešli do Saska, ale už se nevrátili. Zřejmě se asimilovali a někteří se dostali dokonce pár desítek let po Otcích poutnících, za oceán.
        V BH zřejmě musela být česká komunita silná, že se neponěmčili a národnostní uvědomění vysoké, že po válce šli do Československa…

        Náš mužský zakladatel rodu, přišel na Moravu z Bavorska. A do Bavorska přes Itálii. Obdobné jméno, neposlovanštělé, se skutečně vzácně vyskytuje v Itálii a kupodivu, ve Wallesu. Možná se jedná o pozdější migraci, ale oba kouty země, byly spojeny v jednom celku, v římském období.
        Bohužel, do té doby matriky nesahají! 🙃
        Ženští předkové pak byli rolníci na Hané a Slovácku, okraji Valašska i Znojemska. 😎

        Takže asi tak …

  20. Normál České republiky:
    Česká republika bude ručit majetkem za Ukrajinský dluh soukromým bankám, a bude po dobu několika let místo Ukrajiny splácet úroky z tohoto ukrajinského dluhu soukromým západním bankám. Tento závazek podepsala před pár dny v Bruselu Fialova vláda, a její ministr financí Zbyněk Stanjura byl za tento čin dokonce odměněn portrétní fotografií na čelní straně bruselského oznámení o půjčce 18 miliard EUR (450 miliard CZK) Ukrajině. (MAP 1538)
    Normál nejdemokratičtější části světa:
    Radu inkluzivního kapitalismu s Vatikánem vede skupina skutečných globalistů s obrovskou mocí. Ročně se setkává s papežem Františkem. Vím z důvěryhodných pramenů, že na programu setkání jsou vždy opravdu vážná témata týkající se života a chodu světa. 28 organizací plní 231 na sebe vzatých povinností ve 163 státech světa. Organizace spravují aktiva ve výši cca 10,5 trilionů USD při kapitalizaci ve výši 2,2 trilionů USD a zaměstnávají cca 200 milionů slouhů ve 163 státech světa. (Jan Campbell)
    A pohled y Ruské federace:
    Jsme země, která nyní bojuje s celým západním světem, a nemáme prostředky na to, abychom blok NATO porazili těmi konvenčními. Na to však máme jaderné zbraně. Vyrobili jsme je speciálně pro takové situace. Proto existuje jen jedna možnost.“ (velitel praporu ruské armády Ural-1.)

    1. Česká republika bude ručit majetkem za Ukrajinský dluh soukromým bankám, a bude po dobu několika let místo Ukrajiny splácet úroky z tohoto ukrajinského dluhu soukromým západním bankám. Tento závazek podepsala před pár dny v Bruselu Fialova vláda, a její ministr financí Zbyněk Stanjura byl za tento čin dokonce odměněn portrétní fotografií na čelní straně bruselského oznámení o půjčce 18 miliard EUR (450 miliard CZK) Ukrajině
      _________________________

      Taky jsem to četl.
      Jako ze Švejka: „To se nám to žije, když nám lidi půjčujou“.
      Ale tady nejde o peníze členů vlády, ale občanů. Tahle zpronevěra, je na kriminál na doživotí. Přinejmenším…

    2. Pozor na jednotky.
      Trilion je tisíc bilionů, a tomu bych nevěřil. Pokud se nad tím zamyslíte, neuvěříte tomu taky.
      Jenže Američani (a možná i Rusové, nevím), to mají posunuté (trilion je bilion…).
      Tak vznikají nesmysly.

    3. Re: JŠ

      A účelu, proč se vede tato válka, je dosaženo.
      Soudruzi budou mít příjmy do důchodových fondů a naši vnuci budou radostně odvádět tributy.
      A financováním jedné ze stran konfliktu, jsme de facto i de iure do probíhající války vstoupili.

      Problém je vyřešen.

  21. Hleďme. Ještě se od těch „vzdělaných a noblesních“ dočkáme kybíků špíny a Andrejko zatím, lišák mazaný, se do chrstárny kyblíků ani nechystá, dobře věda (hajzl jeden), že by tam stál na zemi, zatímco minimálně čtyři další by stáli na terase …
    Jako pořád bych si na Andrejka nevsadil, ale začíná to vyzerat o fous zajímavěji.
    (Taková kratochvíle. V jednom rohu například citovaný financ Vyklouz, v druhém například šášova mitra. Kvalitního bahna několik cisteren, provazy pevné, výhled nestíněný, popcornu dostatek. Oba s roky pěstovaným puncem naprosté neomylnosti. No neberte takovou koncentrovanou noblesu.)
    https://www.novinky.cz/clanek/volby-prezidenta-petr-pavel-si-neni-jisty-jestli-by-ve-druhem-kole-podporil-nerudovou-40417467

  22. Myslím, že bombastické přijetí Si Ťin-pchinga u Saúdů muselo Amíky silně vyděsit. Od dob Quincy Paktu šlapali jako hodinky. Nejlepší přátelé amerického lidu se chystají lavírovat.
    Skoro to vypadá, že i spolehliví vazalové se osmělují dělat vlastní politiku. Není to žádná prča, dělat prezidenta Zeměkoule.

    1. Přijetí u Saúdů bylo velkolepé, ale co mi vyrazilo dech, byl slet prezidentů a ministerských předsedů z blízkého i vzdálenějšího okolí. Ti si také nepřijeli jen potřást rukou.

  23. Proč by měl Putin přistupovat na jakoukoliv mírovou dohodu poté, co Merkelová přiznala, že Minské dohody politici neplánovali dodržovat. Že šlo jen o to, získat čas. V angličtině existuje rčení: „Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me.“ (Když mě ošidíš jednou, můžeš za to ty, když mě ošidíš dvakrát, můžu si za to sám.)

    1. Dnes je jasné, že to porušování Minských dohod ze strany UA, bylo posvědceno ze strany Západu, hlavně z USA. A že genocida obyvatel Donbasu, byla schválena jinde, než na UA.

      Takže ruská reakce, byť odporuje mezinárodními právu, je odůvodnitelná.

      1. No, faktem je, že kdo nelhal bylo USA a říkalo, že Minské je nezajímají a nezkrývali viz veřejné dokumenty co ukazuje ZAcharová, že chtějí válku. Kdo lhal byli evropané, viz Merklová, takže ve výsledku, USA a Rusko se dohodne, ale evropa už bude mít problém dohodnout cokoliv výhodně, nedá se jim věřit.

  24. Zdá se, že se blíží konec, i nas Sándor na seznamu přiznává, že zelenej válečník požádal amerického dědulu o zahájení mírového jednání. Knihu si objednávám.

    1. Konec je ještě daleko. Na Slovensku a v ČR se spouštějí nové zbrojní linky a v USA taky. Vše pro UA.
      Válka skončí v okamžiku, kdy náklady na ni, přestanou USA (Západ) být ochotny platit.

      Slouhové, jako Fiala, budou rozhazovat naše peníze do konce.

      1. Re: dexx

        Kde máte linku na jatečné maso?

        Jinak Zelí by to potřeboval přibrzdit jen teď přes zimu, na jaře to bude chtít rozjet s plnou parádou.

  25. „Kolikže ještě máme v zásobnících plynu?“

    V zásobnících je 88%, cca 3,1miliardy m3. Dovoz plynu do ČR zajišťuje v posledních dnech jen cca 23% denní spotřeby, 77% je pokryto ze zásobníků.

        1. V Praze ale mají ti blbci, co vládnou, zdaleka nejvyšší voličskou podporu z celé země, takže Pražáky z toho nevyviníte.

          Nicméně BANdita je nemístný optimista, až začnou mrznout i kurvy prazsky, budou v celém zbytku republiky už všichni dávno zmrzlí jak kotlety v mrazáku. S výjimkou Brna, možná…

            1. Ale prosím vás… pročpak se tam asi hromadně stahujou lepšolidi a nemakačenkové z celé země? Že by tam pro ně byla připravena skvělá živná půda? Nebo pro to máte jiné vysvětlení? To, že velká města a metropole obzvlášť jsou snad na celém světě tím pověstným Augiášovým chlévem, který by bylo potřeba řádně vymést jako první, je empiricky snadno dokazatelný fakt.

              Pro normální lidi, kteří se tam narodili a z nějakého důvodu tam musí žít, je to samozřejmě očistec, to chápu.

              1. Třeba proto, že tu jsou vysoké školy, včetně různých fakult humanitních studií, které přitahují vybrané jedince s vybranými názory? A spousta těch jedinců je zase zaměstnatelná pouze v Praze. A těm, co by byli zaměstnatelní jinde, se už z Prahy nechce?

                Že tu je vláda, ministerstva a jiné vrcholné orgány moci až na Ústavní soud?

                A ano, pro normální lidi, co se tu narodili, je to povětšinou očistec. Hlavně to, jak na Prahu všichni útočí, ačkoli jsme v tom my normální rodáci nevinně.

    1. A budme spravedlivi, vyloucili ji popravu. Kdyz se Zemanovi vycita, ze hraje na Ustavu jako na tahaci harmoniku, tak to netolerujme ani jinym.

      1. Re: BANdita

        V demokratickém státě je dovoleno vše, co není zakázáno.

        V zákonu, který stanoví pravidla volby präsidenta Čechistánu, žádné časové termíny nejsou. Správně ji měli nechat kandidovat – stejně by nevyhrála – a po volbách předělat zákon, aby oni byli spokojeni a soudružka je nemohla více osouložovat.
        Takto se odkopali jako banda všeho schopných zm*dů, kteří si nezaslouží nic jiného, než místenku na kandelábru.

          1. Ale kdepak, nebyla připuštěna proto, že jako jediná otevřeně prohlásila, že nesouhlasí s posíláním zbraní na Ukrajinu. Ani slavný Bašta nic podobného neřekl, pokud vím. Dovedete si představit, kdyby třeba začala při debatách kandidátů v ČT rozebírat, proč je to špatně?

        1. Mě by hlavně zajímalo, jaké chyby našel soud v postupu ministerstva vnitra, a proč byl teda nakonec připuštěn Diviš.

        2. V demokratickém státě je dovoleno vše, co není zakázáno. To je pravda.

          Ale my hovoříme o volbách v ČUR.

          Ale jinak souhlasím. Vyvěšeným pytlem na mrtvoly byly legalizovány šibenice.

          1. Nebyly. Ono nam totiz tak nejak dialekticky zalezi kdo v te smycce je. Protoze pokud je ten spravnej, pak s nim problem nebyl NIKDY.

            V dobe nejvetsi hysterie okolo sibenic jsem tenhle odkaz s oblibou pouzival na rozhorcujici se „spravnaky“. Vetsinou to skoncilo mlcenim nebo uvodnim argumentem.

          2. Zakladatel:
            ČUR (česká ukrajinská republika) – to se mi líbí, neboť to vyvolává představu jak se asi budou nazývat její obyvatelé. Obyvatelé Ameriky jsou Amíci, Ruska Rusáci a obyvatelé ČURu – no, to už si doplní každý sám 🙂
            (a taky je to pravda, když jsme si zvolili co tam máme, nedokážeme se proti nim dohodnout a postavit a lezeme do cízích zadnic jako zjednaní. Je mi z toho smutno ….)

            1. akorát tedy máte špatně to pořadí. já vím, že to rozbije tu hezkou zkratku, ale ve skutečnosti je to samozřejmě Ukrajinsko-česká.

      2. Je započitatelný podpis občana na petičním archu, když dotyčný v mezidobí do uskutečnění volby umře nebo se vzdá občanství? Pokud jo, měly by platit i ty hlasy bývalých poslanců.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *