28 října, 2025

Zničující sankce…

Jásejme a radujme se. Konečně se to podařilo. Sice jsme kvůli tomu potřebovali zavést devatenáct kol sankcí a v tom posledním jsme zakázali do Ruska i export hraček s motůrkem, ale konečně se to povedlo. Už tři roky mluví Uršula o nedostatku v Rusku, jak tam bojují pomocí polních lopatek a rabují čipy z praček, co nevidět se jejich válečná mašinérie zastaví a kdyby ne, posílíme schopnosti Ukrajiny útočit v hloubi Ruska na jejich rafinérie či čerpací stanice na ropovodech.

Nakonec zasáhl ó velký Donald Trump a konečně udělal to, co se neudělalo předtím. Nejenže uvalil sankce na ruský Lukoil a Rosněft, ale i na všechny, kteří by od nich ropu odebírali. Evropa zase v Holandsku znárodnila firmu Nexperia, která dodávala čipy evropskému automobilovému průmyslu, ale patřila zlotřilým Číňanům. To bylo bezpečnostní riziko a v takovém případě znárodnění nejenže nevadí, ale je přímo žádoucí.

Výsledek se tentokrát dostavil takřka okamžitě. Čína zakázala svým pobočkám společnosti Nexperia export některých produktů. Mluví se o omezování výroby některých aut v Evropě, ale všichni tvrdí, že to není kvůli čipům, ale prostě proto, že není poptávka.

Stejně tak se americké sankce na ropu od Lukoilu dotknou především amerického spojence – Maďarska a pak amerického spojence – Ukrajiny. Značná část nafty, na kterou jezdí ukrajinská armáda, se dodávala právě z rafinérie Lukoilu v Rumunsku nebo také ze Slovnaftu a dalších maďarských rafinérií.

Ceny ropy už reagují a rostou… Rusové oznámili, že na (Putinovu) funkci to nebude mít vliv.

Do toho se rozpadá fronta u Pokrovsku i Kupjansku, sám majnstrým náhle tvrdí, že Ukrajinci mají leckde kilometr fronty obsazený pouze čtyřmi až sedmi muži a vypadá to, že ukrajinská generalita přestává tato města bránit. Elitní brigády se prý už stáhly a chudáci branci jsou vypalováni ruskou dronovou mašinérií. Poslední výměna těl mezi Ruskem a Ukrajinou byla v obvyklém poměru. Tisíc Ukrajinců na třicet Rusů… Samozřejmě to vůbec neznamená, že by Ukrajina měla velké ztráty…

Novinky naštěstí přispěchaly s článkem, že v vojenská výroba v Rusku kolabuje…

Všechny předchozí sankce měly jednu hlavní výhodu. Vždycky v nich byla nějaká klička, která umožnila ruské suroviny přejmenovat na azerbajdžánské a vše se vyřešilo fakturou od jiného dodavatele. Nám to nikdy nepomohlo, jen jsme to zaplatili, ale hodně to pomohlo Kazachstánu i tomu Alijevovi, který si z Arménie ukrojil, kolik chtěl a potřeboval… ale když si vezmu, že nejznámějším arméncem u nás je Oganesjan, tak mám přímo chuť fandit Azerům.

Tentokrát se zdá, že poprvé opravdu přišly zničující sankce. Tedy, zničující pro nás. Konečně došlo na opatření, která opravdu vyřazují část ruské ropy z trhu a konečně se podařilo zasáhnout Čínu tak, že když tam měl jet nový německý ministr zahraničí, nakonec neletěl, protože Číňané se s ním odmítli setkat. Skutečně zničující sankce přišly ve chvíli, kdy se naši geopolitičtí soupeři mohli na tuto eventualitu tři roky připravovat, napojit nové logistické trasy a vytvořit alternativy bez složitých jednání v europarlamentu. V Rusku i v Číně stačí rozhodnutí a pak dekret. Pak už se rovnou buduje.

Ale zaznamenal jsem nějaké nepotvrzené zvěsti, že Lavrov a Rubio se prý sejdou třicátého října. Tak snad ještě dostanou všichni rozum.

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo preferuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

245 thoughts on “Zničující sankce…

  1. To vlákno už je na konci a nejde reagovat, tak to, s prominutím, dám tady:

    „jina napsal:26 října, 2025 (16:17)
    No, pokud Vás republika platí, tak byste na ni měl myslet.“

    Já se zaprvé autora /-rky/ chci zeptat, co tím bylo myšleno, že mě „platí republika“?
    Republika je nějaký stroj na peníze, aby lidi platila „ze svého“ /kromě toho, že stále emituje nové peníze, zvyšuje jejich zásobu a tím se podílí na růstu inflace/?
    „Republika“, tj. stát, erár, žádné SVÉ peníze nemá. Má jen to, co si vezme od lidí /dříve, pokud vlastnila průmysl i část zemědělství, ty „své“ zdroje, ty peníze generovala, měla a distribuovala je/.
    A zadruhé – já myslím na svou /přesněji NAŠI/ zemi. Což není totéž, jako „republika“. Zřízení se může měnit, ale země zůstává.
    Přitom ovšem nelze pominou otázku, co je v té ZEMI ještě našeho, jejích občanů, Čechů, Moravanů a Slezanů.
    A co všechno už stačily vlády té REPUBLIKY od převratu 89 rozfofrovat /úplně nejvíce za bačování Fialy a jeho spolupachatelů/. Jistě není bez zajímavosti, že poslední inventura státního majetku, jejíž výsledek se mi podařilo dohledat, byla k 31.12.2022 a činila 7.15 bilionu korun. Státní dluh /dluh vlády ČR/ činil ke konci loňského roku 3, 365 bilionu /že by saldo majetku státu za tu dobu od roku 2023 nějak vzrostlo, kromě inflace, sotva očekávat/.
    No, a to už se ani nezmiňuji, co z této země ještě patří jejím občanům formou správy věci veřejných, tedy o čem rozhodují a mají z toho výnos, a co už „Bruselu“.

    Ne ne, „hodinky“ a „holínky“ není totéž, i když ta slova zní podobně /někteří dávají za příklad takových slov také „monstranci“ a „menstruaci“/.

      1. A čím větší dluhy, tím menši životní úroveň dělného lidu, neb se musí splácet né dluh, ale ty úroky, které jsou na něj dané. To znamená míň peněz pro potřeby občanu a větší zatíženi pro daňového poplatníka. Samozřejmě další dluhy. To vše co teď probíha není náhoda, ale dlouhodobě plánovany proces oligarchu, kteří chtějí celou zeměkoulí a k tomu dalši procenta navíc.

          1. Je naprosto jedno, kdo vyhraje volby. Vládnout budou pořad stejní. McKenna to řekl na ostro.
            „Obávám se, že obyčejný občan nebude rád, když mu bude řečeno, že banky mohou vytvářet a také vytvářejí peníze. A ti, kteři ovládají úvěry národa, řídí politiku vlád a drží v rukou osud lidu.“ Reginald McKenna jako předseda Midland Bank v projevu k akcionářům v roce 1924.

            1. ono to nie je take priame. Ani banky samy o sebe nemozu vytvarat peniaze len tak, ak by tomu bolo tak, tak vsetky staty su sialene bohate. Banky vytvaraju peniaze len v tom ramci, kde veria, ze sa im peniaze vratia. Pokial je s tym problem, banky velmi rychlo obmedzia vytvaranie penazi zo vzduchu. Akurat rozdiel je v tom, ze cim vacsia menova zona, tym neskorsie (to obmedzovanie) sa to stane. Preto europska menova unia (a moj osobny nazor je ze v urcitej miere to pre SR bolo prinos, kedze sa zjednodusil pristup a sadzby k bankovym uverom pre slovenske podniky, na druhej strane vdaka tomu zasa zdrazeli byty, kedze hypoteky sli na sadzbach dolu), preto snaha o dolarovu svetovu zonu.

              1. Milá Jako,
                máte zkreslené představy o emitování peněz. Ve skutečnosti je to tak, že v eurozóně emitují /tisknou/ peníze /euro bankovky a mince/ národní banky, které jsou centrálními národními institucemi, ale výhradně za řízení Evropské centrální banky (ECB).
                Ve státech EU, které nejsou členy eurozóny /tedy i v České republice/, stejně jako v nečlenských státech, emitují peníze národní centrální banky podle potřeb svých zemí /v ČR ve Státní tiskárně cenin/.

                1. áno, to je tak povediac bezna hotovost a peniaze v obehu. ale potom tu mame inu cast penazi, ktora pochadza z uverov a tu vytvaraju banky, tak povediac zo vzduchu. Lenze tie si to mozu dovolit len u tych, kde je nizke riziko nesplatenia, nakolko v pripade krachu to ide na tarchu vlastneho kapitalu, co moze viest az ku krachu (vid pripad americkych bank 2023, kedy po krachu Sillicon Valley Bank zasahoval FED)….to cele len na upresnenie

    1. Tak tedy jinak. Pokud jste např. předseda vlády, tak Vás platí republika. Sice nejste v zaměstnaneckém poměru, ale placen jste za práci pro republiku.
      A byla to reakce na Pepa napsal:26 října, 2025 (15:42)
      Vy vždy myslíte na prvním místě na republiku?

      1. Omlouvám se, že jste svůj koment, který nyní zmiňujete, zavěsil /-a/ ne pod „Pepa“, ale pod můj „j.. napsal:26 října, 2025 (15:34)“.
        🙂

  2. Čína spotřebuje každý den skoro 13milionů barelů ropy,4,75miliard barelů ročně, osobně si nedovedu představit co by Čínu donutilo nakupovat dražší ropu někde jinde než v Rusku.Leda by jim to trumpeta dával za stejnou cenu.

  3. Z AK: „Ozbrojené sily Ruskej federácie obkľúčili ukrajinské ozbrojené sily v oblasti Pokrovska a Mirnograda, celkovo je v obkľúčení 31 práporov ukrajinských ozbrojených síl.“

  4. Trošičku odbočím.
    Na Blogu iděs jsem rád četl pana Pokorného a jeho sarkastické texty. Už tam dlouho nebyl, možná dostal doživotní ban, možná i přičiněním Otakárka, který kope příkopy proti sviním.

  5. Přátelé, myslím, že můžeme už býti klidní – na pravdomluvném seznamu, resp. novinkách, je vysoce odborný článek, že Rus už je konečně ekonomicky v pérdeli, bo jeho ekonomika se hroutí … fakt.

    https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-kolaps-vojenske-vyroby-v-rusku-nova-data-o-prumyslu-jsou-sokujici-40545756

    Alespoň takový dojem působí nadpis a jásání v diskuzi pod článkem. Kdo se ale začte i do obsahu, ten se dočte, že poslední 2-3 roky odvětví rostla o 20%+ ročně a teď se to trošku přibrzdilo. Zkrátka ekonomická katastrofa …Halík!
    Kupodivu tam chybí srovnání s ekonomickým růstem zemí KoZa … marně si lámu hlavu proč? … vždyť to naše nesplatitelné předlužení a stagnace je Halík co? – no přece excelentní hospodářský rozvoj.

    1. Davide, všeho do času!
      Myslím, že teď, jak přestane Čína a Indie brát od nich ropu, to s nimi půjde rychle z kopce!

              1. Myslím, že poněkud zapomínáte na současné politické rozdělení světa a z toho pramenící vztahy. Včetně ekonomických.

              2. Jo, a ještě malou otázku – neurazte se, třeba je to lichotka – podle vašich predikcí, nejste vy náhodou ve skutečnosti ten „PePa107“? Na Hradčanech to jistě vidí stejně /stejně blbě/.

                  1. Zmiňujete jen prebendy. Takže škodu pro vás.
                    Ale důležitější je, zda to není škoda pro tuto zemi.
                    Netroufám si soudit.
                    Ani to, zda jste třeba na Mense.
                    On jistě ne.

                    1. Vůbec ne.
                      Ale také bych si nikdy nepřál být nejvyšším tajtrlíkem v zemi /s tím „tajtrlíkem“ – nebylo tomu tak vždy, i když…? On vlastně ani ten Masaryk nedělal suverénní politiku. Vždy jsme realizovali zájmy mocných. Takže nejspíš Antonín Novotný, což ho také stálo pozici v době pokusu o převrat 1968 jako prvního z Představitelů./

      1. Není možné nahradit plně ruskou ropu ve světě.
        Bohatí přemýšlí jinak, přemýšlí jak, více a více vydělat.
        Západ je v krizi tak urvi kolik můžeš, dokud to ještě jde.

        Vidím to dnes a deně.
        Kyber bezpečnost. Tam kde by stačilo 5 mil., realizují za 30 mil. To je jen jedna malá státní organizace.

        1. Ropa je v první řadě chemická surovina až za druhé energetická. Jednou byl v National Geographic obrázek jedné rodiny, která měla za úkol vystěhovat před rodinný domek všechny věci, které jsou vyrobeny z ropy. Trvalo jim to 6 hodin ( ve čtyřech, 2 dospělí 2 děti) a měli toho plnou zahradu. Dělat sankce na ropu odkudkoli je projev chorého mozku.

          1. Křídla:
            To je sice pravda, ale energetická v první řadě – bez toho by se ty předměty nevyrobily ani z tý ropy. Že jsou ovšem sankce projev chorých mozků, s tím souhlasím bezvýhradně. A ještě se tím blbec Fialenko chlubí.

      2. S jakými nimi?
        S kopce to půjde rychle především s námi. Vlk se nažere a z KoZy zůstanou jen rohy a kopyta 😄

        1. JosefS
          Jsem zvědaví co udělá Slovensko a Maďarsko, oba státy jsou plně závislý na Ruské ropě. Jinak bych okamžitě přerušil diplomatické styky s USA.

          1. Co na to chemici a například konstrukce a nastavení rafinérií?
            Je tak jednoduché, přejít trvale na úplně jiný druh ropy?

            1. Slovensku je to jedno. Prodali rafinerie Maďarsku a Maďaři vymysleli Rubikovu kostku, tak si s tím jistě poradí.

            2. Pada chlap z mrakodrapu a vidi ceduli 38 patro a rika si ,zatim dobry..
              Usa maji svoji ropu v Texasu , ale nemaji ani jednu rafinerii, pro tu svoji ropu.
              Komu to pripada divny ,mel by se zajimat vo bohace a jejich cinnost..
              A co vsecko umi a co a koho obetuji , pro svy zajmy , diktovany ziskem….
              Ale maji v Usa rafinerie na ropu, z Venezuely..Zatim dobry..
              Ted Venezuela jim proda ropy kolik chteji ,porad dobry …
              Zakladni problem je v tom , ze za normalni ceny ..

              Vlada Usa radsi , /zrejme musi/ zaplati valku a zacne valku s Venezuelou , proto ,
              aby bohaci nemuseli platit normalni ceny a okupaci zeme, vydelali zisky..
              /Uz sem psal ,ze system je pyramida ,kde na vrcholu sou zisky , kterym slouzi ,ziskama zotroceny ty nejvyssi bohaci a pod nima sou dalsi vrstvy zotrocenych sluhove atd..
              Neco este energie dostavaji z Kanady ,co nevim a porad se nemuzou dohadnout..
              Na straz a na smaz.

              1. Ted Usa chce nahrazovat jejich drahou ropou ,ukradenou , ale jinym statum ,
                za tu levnejsi , ale nejvic nepratelskou , kterou musi povinne zapad nenavidet ,ruskou..
                Chteji tu venezuelskou, po dobyti zeme , samozrejme a uplne nejlevnejsi.
                Na kterou a este na ruskou vyhlasili dalsi sankce a kterou tu venezuelskou a ruskou EU a Nato ,/Nespolecnej a nesvobodnej trh/, snad nenavidi a musi nejvic ze vseho a snazi se vymazat sankcema…
                Ty sankce sou taky na lidi zapadu , aby prodejem zdrazeny ropy ,bohaci vic bohatli.

    1. Turci podporují panturkismus, téže Kazachstán, Turkmenistán, Uzbekistán,Kirgizii atd. S ním bude ještě veselo po večerech u kamen.

  6. Probírala se tu strategie výberu partnera/ky. Jednoduchý a účinný recept jsem se dověděl v Expedičním klubu v Bratislavě. Je třeba vzít na záda ruksak a s málo penězi vyrazit spolu alespoň na tři měsíce do tzv. rozvojových zemí. Měli případy, že dva velcí kamarádi se tam pobili do krve. Nebo šli tak děvče a chlapec, co se chtěli brát – a po návratu se navždy rozešli…

    1. Ano, já mám celoživotního kamaráda, který mi kdykoliv pomůže – nezneužívám toho.
      A tom druhém případě byl natočený film s Libuškou Šafránkovou a Abrahámem „Svatební cesta do Jiljí“.
      A oni podle toho filmu pak skutečně žili – až do smrti.
      Docela zajímavé – některé principu opravdu fungují.

      1. Mno ale právě ta svatební cesta do Jiljí to vyvrací. Oni nakonec se nevzali a Šafránková řekla, že se vzít nemohou, protože ona se bojí blesku a neumí pádlovat, ale Abrahám si ji přesto vzít chtěl, že prý ji miluje

          1. To už je jeden vtip, chlap si měl vybrat mezi chytrou, krásnou a bohatou. Jakou si vybral? S největšíma přesná. Stejně tak volil Paris ve starém Řecku a ani mu nevadilo, že Helena byla vdaná

        1. „Oni nakonec se nevzali a Šafránková řekla, že se vzít nemohou, …“.
          Zkuste se dodívat na film do konce.
          Ano, nevzali se, protože oddávající se v původním termínu sám ženil v Liptovském Mikuláši. Šafránková /přesto, že váš citát je skoro správně/ skutečně řekla, že „se vzít ani nemůžeme..“, tak si na svatbu odloženou o den počkali v „hotelu naproti“.
          https://www.ceskatelevize.cz/porady/136175-svatebni-cesta-do-jilji/

            1. Jistěže máte pravdu.
              Teda v tom, že v trvání filmu se nevzali /protože se svatba odložila o den, na který se oni dva ubytovali v „hotelu naproti“, a tak dlouhý film ještě asi nikdo nenatočil/.
              Vaše argumentace „Šafránková řekla, že se vzít nemohou, protože ona se bojí blesku a neumí pádlovat…“ postrádá pochopení ironie ze strany Libušky.

              1. Popírá tento film strategii Oberstrimpfenhosenträger napsal:26 října, 2025 (10:50), ač SK 26 října, 2025 (11:02) tvrdí, že ji potvrzuje.
                Já tvrdím, že popírá.

                1. Nevím, jestli tento film – ve skutečnosti knižní příběh Jiřího Skály – popírá to nebo ono.
                  Sdělení Ob-trägera i SK jsou trochu zmatečná a týkají se i jiných příběhů. Možná, že kdyby Skálův /Abrhámův/ Tomáš Krchňák vzal Petru /tehdy ještě Libušku, až mnohem později Libuši/ do nějaké „rozvojové řiti“ na tři měsíce, že by se taky nakonec nevzali, pokud by se třeba nepozabíjeli navzájem /nebo pokud by si Tomáš nevzal nějakou stotřicetikilovou „afroafričanku“ a Petra ztepilého „afroafričana“ s půlmetrovým – no, však víte – pro nechápavé černošku a černocha s …./.
                  Tady šlo jen o několikadenní výlet do Krkonoš /ovšem žádný Portyš, ten je v Krušných horách s výškou 611 m.n.m., zatímco oni se ve skutečnosti hrabali – a nesli trám – na Zlaté návrší v Krkonoších s nadmořskou výškou 1411 m., a Jiljí také neexistuje/.
                  Takže i tady platí – „Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky“.

  7. Ještě další zajímavá zpráva:
    Washington ve středu oznámil sankce proti dvěma velkým ruským ropným společnostem Rosněfť a Lukoil a také proti 34 jejich dceřiným společnostem.
    Prezident Vladimir Putin to označil za „ nepřátelský krok “, ale zároveň řekl, že pro Rusko neexistují žádné nepřátelské národy, ať už na Západě, nebo na Východě. Vždy zůstáváme otevřeni poctivému a rovnocennému partnerství se všemi, kteří se stejně jako my řídí svými vlastními národními zájmy a budují mezistátní spolupráci na principech Charty OSN v jejich celistvosti, úplnosti a propojenosti.“

    1. S nepřátelstvím národů to bude asi jako to bylo s tím budováním socializmu. Lid hrdinsky bojuje s nepřítelem, kdežto lidi na to serou …

  8. Zajímavost:
    Mluvčí Kremlu Dmitrij Peskov dnes v prohlásil, že ruský prezident Vladimir Putin „slíbil ‚drtivou reakci‘ na jakékoli pokusy o útoky hluboko v Rusku“, a zdůraznil, že prohlášení ruského prezidenta bylo dostatečně „výmluvné“, aby se předešlo nedorozuměním.
    Následoval noční úder na Kyjevská vojenská zařízení a byl bezprecedentní, rakety Iskander-M srovnaly se zemí továrnu na drony a zařízení na výrobu energie.
    Sami Ukrajinci mluví o noci odhalení, kdy se vojenské velení ukrajinské metropole snaží plameny zkrotit, aby se nerozšířily na město, a to i za použití hasičských vrtulníků.

    1. Nějaké ukázky jsou i na AK. Hlavní hnízdo banderovců plápolalo na několika místech, celkem dost.
      Kyjevská zpovykaná smetánka si stěžuje, že pro hukot generátorů nemůžou spát.
      A bude hůř, myslím. Až Rusové vyzobou i lokální trafačky pro městské čtvrti.

  9. Ještě stran toho 19. balíku sankcí. dříve narození, jako moje maličkost, si jistě pamatují, jak Čína reagovala v šedesátých letech minulého století na ussácké bombardování Vietnamu. Vydávala tzv.. číselně označená vážná varování, kterých bylo na tisíc. Kde je dnes Čína a kde Ussácko?

    1. Ono s tou Čínou je to více méně zajímavé. Vydávala tzv.. číselně označená vážná varování, kterých bylo na tisíc, aby po té valce s Američanama, sami začli válčit s Vietnamem. Prý proto že ten začal likvidovat Polpotův genocidní režim a Čína ho podporovala. Polpotův režim se držel i s podporou USA. Před tím ovšem došlo i k sblížovani USA s Čínou. A pár roku na to se rozjela další etapa globalizace.

  10. Godote, hezké pozdravení do Plzně.
    Také jsme s vnuky probírali optimální strategii volby budoucích partnerek.
    Došli jsme k závěru, že potenciální partnerku je třeba předem otestovat na chování k malým dětem. Je-li milá a vlídná, bude nejspíš taková i v pozdější době, až vás trefí Akzheimer, či jiný moribundus, k vám.
    Vnuci pěkně poděkovali za radu.
    Takže podle této strategie může klidně jít i o lesbu, musulmanku, či cikánku.

    1. No nevím, máti (o mrtvých jen dobře) měla také ráda malé děti, ale mě se sestrou řezala jak žito. Bratra ne, on byl konečně ten, kterého chtěla. Jak říkala chtěla samých synov, pretože jen syn je pokračovatelem rodu.

      Segra má raději svou dceru než syna, což jsem nevěděla. To mi řekla dcera, v září tu její dcerka byla a my jsme to vůbec nevěděli, protože my nejsme v Praze, jen na Moravě. A když jsem to dceři řekla, že tu je a že ji to segra platí, tak řekla, že synovi by neplatila nic, což je fakt, ten se musel starat o sebe od 20 let.
      Já jsem nikdy nevyhledávala malé děti, vždy jsem měla radši zvířata, ale o své děti jsem se starala, o vnoučata také. Taky je mám okolo sebe, až mě to někdy štve, bo žádné volno coby důchodce nemám.

        1. Souhlas. Bohužel se mi trochu rozběhly a „po ruce“ mám jen dvě (ze šesti). „Dědo, pojď si hrát“ je v tomhle věku snad to nejhezčí.
          Evix: Já jich od táty dostal, i řemenem. Ale po zásluze, ze tří kluků jsem byl nejmladší, ale asi největší hajzlík 🙂 . Dostávali jsme všichni, a to podle „zásluh“.
          Teď mě asi proklejete, ale můj názor je (a praxe mi to potvrdila mockrát), že v PRAVOU CHVÍLI vypálená facka je nejúčinější argument.

  11. Ještě OT pro Evix ze včerejší diskuze.

    Kastoria leží přímo u dálnice spojující Tiranu a Atény, anebo Thesaloniki. Nemyslím si, že to je tak ÚÚÚplně vedlejší cesta.

    1. Asi máte lepší navigaci, bo ta nás do Makedonie táhla vždy přes ty hory, žádná legrace to tam není, ty hory jsou větší než Krkonoše.
      Do Tirany jsem určitě nikdy nejela, neměla jsem důvod, ale Albánii jsem projela, když jsem hledala cestu do Ohridu. A švagr před 6 lety také bloudil a vím o více lidech, kteří nadávali, že tam už nikdy.

    2. Thessaloniki- Soluň. Je tam nádraží… Na vojně jsme slavili příchod Civila a Metoděje. Stíhat to nešlo, bylo to v kalendáři.

    1. Včera jsem byl na demonstraci proti sjezdu landsmannschaftu v Brně, další podrobnosti dnes na vlkovobloguje.wordpress.com
      Předseda měst. organizace KSČM říkal, že v případě, že se sjezd uskuteční, budou organizovat fyzickou blokádu budovy, ve které se sjezd bude konat.

      1. Přijedu! Ty kurwy se tady roztahovat nebudou! Dlužím to dědečkovi, kterého jsem, kvůli náckům, ani nepoznala. A chybí mi, znám ho jen z vyprávění lidí, kteří ho znali a velmi si ho vážili. Já to štěstí neměla.

        1. Bazalka:

          Díky vám jsem mohl jezdit do Německa za příbuznými, ale díky kurvám komunistům to nebylo tak často. Představte si, že ty kurvy v Německu mají dvě ruce a dvě nohy, mají také rodiny a někteří z nich tenkrát volili totalitu Hitlera jako my tenkrát tu kurvu tady Gotwalda. Dnes dokonce někteří z nich volili tu krávu Merkel , jako my zde prezidenta P.P. , nebo šmejda Fialu.

          Možná vám už Bazalko došlo, že kurva je výraz , který by normální žena neměla používat. Tady snad nejsme na fotbalovém stadionu, nebo někde v nálevně po 10 pivu (nebo litr čůča?)

            1. Motýlí křídla:

              Asi jste rozrušen, protože vašemu přízpěvku nerozumím, ale asi vím kam míříte,ale možná se mýlím? 😜

              1. Za protistátní činnost se popravovalo všude na světě. To nemůžete srovnávat s učitýkkem, co střílel do týla nevinné lidi a fotku poslal na ukázku domů.

                1. Ty křídlo:

                  Asi byste si to měl po sobě přečíst, je to hrozný co tady šmudláte. Možná by vám mohla pomoci Nula 🤔.

                  1. Nápodobně.

                    Ale jste pěkný asociál, když by vám přišlo normální, že by si mohli revanšisti vyřvávat zrovna v Brně. I ta jejich kancelář je hófnr přes čáru. Takoví by měli držet klapačku a chodit kanálama. A ne si dělat potlach.

          1. A o co vám jde? Hans Krebs se již 13. srpna 1920 sešel s Hitlerem a ve své knize Kampf in Böhmen (1938) se neopomenul pochlubit, že sudetské dělnické hnutí se přihlásilo k nacionálnímu principu o něco dříve než NSDAP. Krebs při svém prvním setkání Hitlera ujistil, že sudetoněmecké hnutí je součástí jednotného boje za sjednocení všech Němců v jedné říši. Vždyť se dostali tam kde chtěli. A po tom co provádění, mohli být rádi že vyvazli živí.

          2. Zvoleni Gottwalda nam poridili v Mnichove. Dale spojenectvi s Hitlerem a nacisty a proti nam a s napadenim SSSR a nase osvobozeni Rudou armadou. Meli sme snad spolcovanim se zapadem a s dalsimi nacisty/fasisty zase opakovat nase dalsi Mnichovy .

  12. Jediné co zde na kydech víme je to, že jsme ve vleku událostí a nemáme žádný vliv cokoliv na nich změnit. Ať se nám to zde líbí , nebo ne v zahraničí nás budou posuzovat podle prezidenta , premiéra a lidí co se motají kolem nich. Teď bude mít šanci něco změnit Babiš a spol., takže se nechme překvapit, čeho se ta změna bude týkat. Podle toho co říká Babiš a spol. bude zahraniční politika ve většině případů stejná, protože ani signály z Bruselu nic nového nenaznačují. Naše muniční iniciativa má v Bruselu úspěch a ocenil ji i samozvaný prezident Ukrajiny Volodimir Zelenskyj, dokonce zde probleskují zprávy, že by Volodimír potřeboval nějakou větší bombu a my se mohli konečně podílet na poražení Ruska. Až teda konečně vyhrajeme a zvedneme vítěznou Bruselskou korouhev z popela, tak potom teprve oceníme , že jsme si zvolili ty správné vůdce, kteří drží tu správnou linii EU a NATO.

    AŤ ŽIJE VÁLKA! BOMBAMI ZA MÍR PRO NAŠE DĚTI! KDO NESKÁČE NENÍ ČECH! 😜🎇🎶🩻♿❤️

    1. Tohle je zajímavé, že spolek, který se nedokáže shodnout ani na zrušení letního času, včera v TV jeden blekotal, že oni by ho zrušili, požadavek mají na stole prý již 6 let, ale nedohodnou se, jaký čas by měli pro Evropu uzákonit ( o světovém čase stanoveném podle polohy hvězdárny v Greenwichi zřejmě nikdy neslyšeli), je tak vzácně jednotný co se týče války s Ruskem a vraždění ve válce. Zničit Rusko a pak se vyřeší i to nesmyslné střídání času. Ubohost.

      1. S tím časem je to prosté : Podle Uhnije se „Státy nemohou dohodnout, který čas má na území EU platit, zda letní, nebo středoevropský (nesprávně tzv. zimní). “

        No bodejď, by se dohodly, když je řeč o území zabírajícím celkem čtyři časová pásma!
        Takhle blbí nebyli ani komunisté, aby chtěli na území svého bloku (RVHP) jednotný čas.

        Vždyť jen ta naše zemička má od východu k západu 20 astronomických minut. Jinými slovy astronomické poledne je v Aši o dvacet minut později než na východě ČR.

        1. No božínku, tak místo hodin zavedeme minuty a je to. Když se nemohou dohodnout zda letní, nebo zimní, tož přijmeme jarní, nebo podzimní. Tisíce let mělo lidstvo normální čas a jen si zvolilo do svého čela velevoly, nastal problém. Pošlete je orat role a bude klid.

          1. Já bych zavedl přesýpací hodiny. Do Brusele bych navezl pořadnou hromadu písku a europoslanci by museli vždycky ten písek přeházet lopatama na vedlejši hromadu. Pak by přešli na tu vedlejší a házeli by písek zase zpátky. Moment, kdy je pisek jen na jedné hromadě, by se bral ve dne jako evropské poledne, v noci jako evropská půlnoc 😄😄

        2. No tak s těmi 4 časovými pásmy jste hódně přestřelil. Jsou jen 2, tedy pokud nepovažujete za člena EU už i tu Ukrajinu. Takže střed, by byl ten středoevropský, tedy zimní.

          1. A úhlové minuty, Pepo, jsou také něco úplně jiného, než minuty času. No vidím, že jste asi takový odborník na letní čas, jako ti v tom EU patlamentu.

              1. Křídla:
                Mně to příšerně irituje, když mi v létě slunko stojí přímo nad hlavou a já VIDÍM!! že je půldne – a hodiny mi tvrděj, že už je jedna.

              2. Ano letní, nebo dnes již platící středoevropský čas nemá s časovými pásmy mnoho společného, snad jen to, že je od nich odvozen.
                Ohledně té Uhnije a jejího přístupu k zrušení střídání je velice vypovídající odůvodnění proč ještě zrušeno nebylo. Cituji z oficiálního zdůvodnění přetištěného dnes třeba na „aktualně.cz“:

                „Každá členská země si poté měla sama zvolit, zda si natrvalo ponechá standardní (zimní), nebo letní čas. Poslední povinné střídání času se tak původně plánovalo na rok 2021.
                Realizace se však zkomplikovala, protože se členské státy EU nedokázaly shodnout na volbě jednotného trvalého času. “

                :-))

                1. A co by se stalo, kdyby ho někde měli a někde ne? I takhle je mezi Prahou a Třeba Athénami ten časový posun díky pásmům a turisté na dovče hodinky přesunou, no tak by se tam zeptali o kolik a bylo by.

            1. Výraz astronomická minuta neznamená pouze úhlovou minutu, ale i minutu časovou, která se používá v rámci astronomických časových měření.
              A co se týče časových pásem je zeměkoule, která ovšem není koulí, rozdělena poledníky na 24 stejných základních dílů jimž náleží jednotlivá časová pásma. To že politické dělení zcela tomuto geografickému neodpovídá má praktické důvody – nebylo by úplně vhodné ani praktické mít jiný čas v Bukovci a jiný v Krásné ježto obě obce ležá v jednom státě.
              Když se pořádně podíváte na mapu Uhnije uzříte, kolik je poledníků mezi Porto Moniz na Madeiře a Paralimni na Kypru.
              Ano správně, jsou mezi nimi tři poledníky a tedy jde celkem o 4 časová pásma.

              1. Jedno časové pásmo má 15° poledníkové délky, 360° : 24 = 15. Žádnou vědu v tom nehledejte. A když se podíváte na Evropu, v jakých zeměpisných délkách se nachází, zjistíte, jak malý kousek světa to je. V Rusku měli časová pásma 4, nepraktické, a Putin to zredukoval výnosem na 2 časová pásma škrtnutím pera a Evropa? 6 let a nic. Potřebovala by také takového moudrého gosudara a ne smečku Vondrů a podobných

                1. eeeeee???
                  Nechtělo by to začít zase od první třídy? Opakování je matkou moudrosti a doufat, že motyka spustí, jakmile pán buch dopustí.

      2. Letní čas navíc zavedený Hitlerem. Jeden by si myslel, že EU tak nějak nechce rušit ideje, z nichž vzešla, že. Snad i proto má Ursula už od pohledu správný árijský původ a údajně pochází z pravověrné esesácké rodinky. I když se na internetu vyrojila spousta factcheckingových „důkazů“, že to vůbec, ale vůbec není pravda.

        1. Letní čas byl zaveden v první světové válce, když Hitler ještě dělal spojku na frontě a nosil knír místo smetáku.

            1. Moje matka pamětnice, ale vždy tvrdila, že za Hitlera byl o hodinu posunut ten zimní a v létě byl ten SEČ. Tedy přesně naopak, než je tomu teď. Právě aby v zimě ofenzívy začínali za světla.

              1. Zajímavé, ale má to logiku. Co vím, tak se to lidem nelíbilo a protestovali i před těmi 110 lety.
                No a pak to zavedli koncem 70. let, už nevím zda v 78. nebo 79.

                Jen si ze živočišné výroby pamatuji jak na ten letní reagovaly krávy. Hleděly na nás, když jsme rozsvítili světla a za boha se jim nechtělo z lože na nohy, do dojírny šly hodně neochotně.
                Na podzim zase stály u hrazení a bučely, bo se vždy před dojením krmily senem.
                Vždy se tyhle změny podepsaly na mléku, bylo ho méně.

                1. Ano, zaveden byl po energetické krizi, kdy jsem musel do práce zcela temnými ulicemi města, jež se rozsvěcovalo až po odjezdu vlaku. V ranních zprávách náhle chyběla zpráva o počasí v krajských městech, i ta se vysílala o hodinu později, když už jsem byl ve vlaku. Vlaky jezdily podle nového vládního nažízení ( v celé republice), ale plzeńská Škodovka si mohla upavit pracovní dobu dle sebe. Cesta do práce a zpět se mi prodloužila o devadesát minut.
                  Množí se přibližné názvy pro dvojí čas. Navrhuji pojmy UTC+1 (ten dnešní) a
                  UTC+2 (ten jsme měli včera).
                  A to přesto, že Greenwich leží mimo EU.

                2. Evix:
                  Moje vlková je taky trochu zmatena. Dnes jsem byla zmatena naopak já, protože jak nečtu tyhlety mejnstrýmy, tak mi uniklo, že je zase normální čas. Kdežto vlková ví, která bije, takže mě budila v „normálních“ osm, což bylo sedm 😄

        2. Za WWII byl v Británii posunut čas o DVĚ hodiny. Důvod mi nějak ušel, ale bylo to tak!
          Zdroj: životopisné knihy našich letců v GB.

      1. Ale ta nerozborná jednota, UV se drolil vždy všude na světě a EU cirkus jednotný nerozborně na věčné časy. Jak oni to dělají?

    2. A co je nam do zhranici , mame se snad z nej posrat..Jediny co potrebujem je ze zahranici dostat co chceme.
      A nevolit ty co chteji klecet pred zahranicim.

  13. A mezitím se Čína, Rusko a dalších mnoho zemí odpoutává od dolaru…světový objem obchodů mimo dolar už je větší než s dolarem…

    Asi vyhlásíme sankce proti Číně.

    1. Platba v $ je ideální špionážní prostředek, musí proběhnout přes BANK of America v NY.
      Tudíž vrazi z Volstrýtu mají přehled kdo mezi sebou uzavřel obchod a jaký objem, včetně ceny.

  14. Ahoj lidi … Tak sankce, dokonce nicive.
    Konecne se mi tedy splni sen … na prochazku pujdu stredem silnice a na elektrokole budu jezdit po novoucke dalnici do Prerova. Bude klid, pokoj a cerstvy vzduch. Ten Donald je zeleny genius.

    1. No, raději bych uvažoval o normálním kole. Přece jenom ten elektroklump je o 15 kg těžší a nabíjet ho nejspíš nebude kde. Nebo spíš, nebude čím.

      1. Ke každému kolu dostanete rotoped s generátorem. 🙂 V Bruselu jsou schopni takovou věc vymyslet a navrhnout. Ale pár obyvatel by si mohlo říct, proč mají šlapat na rotopedu s generátorem, když mohou šlapat na obyčejném kole, které není elektro.
        Dopadne to asi jako s výrobou oceli prostřednictvím miliardových investic do elektrických obloukových pecí. Ocel dovážíme. Až se zbavíme výroby oceli nevratně, přijde Si a Putin za svými kamarády z Afriky a Asie, a začnou bědovat, proč jejich kámoš M`Guma a Mahmud Abdulallah prodávají ocel jejich nepřátelům. A že ji od nich koupí sami, protože zrovna staví obrovské množství lodí. Pak nebudeme mít zbraně ani lodě, a Číňan provede invazi na Tchaj-wan. My se zvládneme spolehlivě zničit sami, stačí nám jen nápady z Bruselu.

        1. Pěkně napsáno, jen v druhé větě je chyba. V Bruseli nejsou schopni vymyslet velociped s generátorem, pouze mají ekonomické oddělení, které vymyslí, odkud jej dovézt, popřípadě jakými poplatky jej zatížit.

          1. Ty šlapací generátory ovšem nejsou OZE, jelikož šlapající musí energii ziskat z potravy, tj. produkuje metan, a při šlapání intenzivně vydechuje CO2. Takže EK je rovnou zakáže…

        2. To se kdysi říkalo už o mopedu. Že rozdíl mezi kolem a mopedem je v tom, že na kole se šlape během jizdy, kdežto u mopedu se příslušná práce vynaloží předem, při startování 😄

    1. Tak to nemá chybu 😀 😀
      *15:40 – velitel 22. americké divize, poručík T. Taxis Taylor, byl na Žižkově udeřen cepem*
      *23:45 velitelé amerických divizí zjišťují, že Čečensko je někde jinde… *

    1. Zpráva stará dva dny. Ukrajinci to tvrdí a přidávají, že při útoku zahynula 1 osoba a 7 bylo zraněno.
      Je dobré si prohlédnout videa a fotky.
      Zachráněné děti i jejich zachránci, včetně oblečení, jsou bez jediné šmouhy a smítka prachu.
      Geolokace videí odkazuje na místo, odkud je nejbližší školka vzdálená půl kilometru.

      1. OT: Sdružení kolumbijských matek požaduje od Ukrajiny informace o osudu svých synů a manželů, kteří bojovali jako žoldáci na ukrajinské straně. Rodiny čekají měsíce na vrácení těl nebo informace a Ukrajina úmyslně mlži a vyhýbá se placení odškodnění za padlé žoldáky. Ukrajina slibuje odškodnění 400.000usd po identifikaci těla.

      2. Chybí drobnost.
        Celá hospodářská budova, včetně kotelny dotyčné školky, byla napěchovaná municí..
        Podobná byla dezinformační akce „porodnice“, ze které si ukrowehrmacht udělal velitelské stanoviště a pro účely natáčení tam přivezli asi čtyři těhotné ženy.
        Víc se jich v záběrech toho propagačního videa neobjevilo, podobně jako zcela chybělo jakékoliv lékařské vybavení dotyčné „porodnice“.
        Zdokumentoval to ten Američan, který několik let působil s ruskými vojáky v Doněcku, teď si nemohu vzpomenout na jméno…

        1. „Naše děti půjdou do škol a školek, zatímco jejich děti budou sedět ve sklepech. Tak vyhrajeme tuto válku.“
          „Budeme mít práci, oni ne. Budeme mít důchody, oni ne… Tak vyhrajeme tuto válku.“

          Petro Porošenko

      3. Spíš než „upravené informace“ (z ukrajinských zdrojů) mě fascinuje, kolik našich médií se tomu případu věnuje.
        Pokud naopak ukrajinský dron trefí (pochopitelně politováníhodným omylem) nějakou civilní budovu v Rusku, tak se o tom u nás nezmíní z oficiálních médií žádné!

        1. Hlavně aby v tom byly děti nebo ještě lépe porodnice. Ale že chtějí poslat Danu Drabovou zničit Moskvu jim přijde úplně normální.

  15. To nám to tak všechno pěkně zrychluje … 🙂
    S firmou Nexperia to je záležitost pár dní stará – v mainstreamu to kulantně nazvali, že vláda převzala kontrolu a dosadila do řízení své lidi – takže žádné znárodnění, protože znárodňují jen oškliví komunisti, ale „převzít kontrolu“ se tomu moderněji říká. Tady by mě celkem zajímalo, zda si opravdu, byť jen na chvilinku, mysleli, že smlouvy o subdodávkách z Číny budou platit i po převzetí … něco jako: „… my Vám to ukradem a Vy i nadále budete dodržovat všechny smlouvy, protože jinak byste byli nečestní …“ Tohle fakt hlava nebere.
    Ještě připomínka – Čína investovala mohutně i do UA, ale i tam jim to před SVO ukradli … pardon, převzali kontrolu, tuším na Motor Sič či jak se ten společný podnik jmenoval.
    S tou návštěvou germánského nadčlověka v Číně to bylo přesněji tak, že čínský ministr zahraničí ze slušnosti potvrdil ochotu lepšoministra přijmout, ale jinak nikdo … to je taky dobrej výdup. Nikdo totiž nemůže říct, že čínská vláda má něco proti Německu, bo ochota ke schůzce byla, ale …. ale ti zlotřilí podnikatelé to vyhodnotili jinak a přece nechcete, že vláda bude něco podnikatelům nařizovat, že ? … vždyť by to nebylo tržní … 🙂 A vsadím se, že kdyby tam ten vyvolený člověk letěl, pak by ho na letišti čekal asi jen vrátný s lístkem na MHD v ruce …
    A tak si tady žijeme … mimochodem, odfouknete-li pěnu dní, tak snad jediná smysluplné teorie pro všechno to nesmyslné chování v Evropě je, že „někdo“ rozhodl o přesunu výroby do Asie a v Evropě tím pádem nebude zapotřebí.

    1. Jenže zmizí-li výroba z Evropy, nebude také zapotřebí spousta Evropanů. A to není moc dobrá vyhlídka, protože mladí budou velmi rádi vyřazovat starší kusy. Proto taky STAN tak vehementně podporoval eutanázii.

      1. Dědkové,
        my progresivní pirátštví neomarxisti spolu s kapitalisty vás jednoduše ideologicky vybíjeme a tak ušetříme pro sebe váš duchod.

        1. Moc dlouho Vám ty nakradené důchody nevydrží. Věnujete je na Green Deal, Ukrajinu, … . Proč ne, pokud na takové rozhazování máte. Ale co budete dělat, až Vám prachy dojdou? Vypůjčíte u Číňana?

      2. Nejdrive mazou prispevky a zase moje a potom zase lidi..Aby je vzali mezi vrchnost poslouzi ochotne , udelaji vsecko..

    2. Jo, hned je vsechno jasnejsi s konkretnimi informacemi..
      Velky valky , velky prachy..
      Mne napadlo zase , ze zapadni bidaci , musi ukrast 200 az 300 ruskych miliard. Proc bidaci.
      Takze mame priklad , ale jakej …
      Ruskej plyn spatnej , ruska ropa este horsi ,zakazovaci sankce na ne a madar a slovak si porad berou a sou spatny ,pac berou ty nepratelsky suroviny ,ind taky…
      Dalsi sankce a zakazy vodebirat je z ruskych firem. /Vcera se Trump ,chtel s rusem pratelsky setkavat a dneska chce rusovi nepratelsky zakazovat/. A zejtra ??

      Ale rusky prachy , sou rusky a tak automaticky ,nepratelsky !!! A ty ukrast i s urokama , nevadi a nezakazuje se ???
      Kdepak mame sankce na ty rusky prachy v miliardach ?? Kdyz ani rublik vod rusa.
      Sou dalsi sankce vyhlaseny , ale jenom na rusky keramicky zachody.
      Ty rusky miliardy Eulejna zrejme milujou a sou posedly z nich a nemuzou se jich dockat a perou se vo ne mezi sebou jako psi??
      Kdyz vlada belgie, je zatim nechce dat..

      Uloupeni ruskych miliard..
      Vsichni co investujou do EU v miliardach se uz zacali klepat strachy , vo svoje investovany prachy , protoze zejtra ,kdo vi../Kdyz se treba odvazi s rusem v necem souhlasit/.
      A nebylo by to poprve..
      Celej zapad si sankcema vodtrhuje vod huby doslova posledni zvanec a este vic a na co ?
      Aby to mohli dat ukrovi a za co??? A na co, na valku. A ze nechce Zeli vyjednavat mir..
      Velky valky a velky prachy..

      1. Připomínám, co jste napsal 24.9.2022: Další kolo sankcí zakáže Rusům jíst housenky, stonožky, ponravy a hovniváry. Za trest. Přijdou tak naráz vo v celým světě voblíbený pamlsky. Kouzelná zkratka. Díky.

    3. Dvořák:
      To je parádsní „odfoukneme-li pěnu dní“ To jste mě poránu potěšil, když nevím, kolikátá bije.

    4. Už si ani nepamatuju, kdy z integráčů zmizelo krásné a hrdé logo Philips, na větších integráčích vyvedené ostrým, tučným bílým tiskem, včetně těch hvězdiček na kapličce…
      Pamatuju si, že první série označené už NXP byly ještě dobré – a pak už to šlo jen z kopce. Firma fakticky rezignovala na tzv. gold standard, na velmi osvědčené, časem prověřené a velmi spolehlivé polovodiče – a začala produkovat opravdu ubohé záležitosti, jako jsou jednoúčelové čipy do tzv. „flusanců“.
      To je osmi- až šestnáctivývodový čip s pájecími přívody po stranách čipu, čip je následně lepený či pájený přímo na fólii, nebo laminát desky spojů – a zapouzdřený proti vnějším vlivům „flusancem“ zpravidla černé epoxidové pryskyřice.
      Toto pouzdření už v 80.letech používali i v SSSR, ale jen pro nenáročné aplikace do elektronických hraček typu vlk a zajíc, nebo chytání vajíček – kde na nějaké extra spolehlivosti nezáleželo, ale značně to zlevnilo výrobu i znížilo světlou výšku osazení desky spojů.
      U nás se pouzdření „flusancem“ objevilo poprvé v sovětských digitálních hodinách pozdějších provedení, které už byly osazeny jednoúčelovým IO, nikoli několika diskrétními.
      Flusancem byl bohužel pouzdřen i dekodér zobrazovacích jednotek NSM všech československých CD přehrávačů, licenčních Philipsů. Od faktické skládačky-stavebnice MC901, přes poměrně povedený MC902, až po zčásti tuzemsky osazený MC910. Byly to první pokusy Philipsu, značně nespolehlivé a snad každý, kdo některý z těchto jinak slušných přehrávačů vlastnil, zažil postupné vypadávání jednotlivých segmentů zobrazovací jednotky, až ke konečné naprosté nečitelnosti..

      1. Mám od Číňana dva USB audio-dongly se stejným čipem. V jednom je normální, v druhém je ten flusanec. A víte co mi přijde zajimavé? Oba stály skoro stejně – půlku toho, co bych tady zaplatil jen za dopravu 😄

  16. Lávrov a Rúbio se musí sejít, protože ostražití obránci démográcie odstřihli i dráty od telefónu, po kterých sibiřští rusové tajně napájeli chladicí systémy v té okupované ukrajinské elektrárně. Jednání o výměně raket dlouhého doletu přece nemohou být kvůli nějakým bezpečnostním opatřením přerušena.

  17. Hmm, v podstatě “blábolivý” Západ opět podnikl kroky k posílení RF-Čína-Indie (BRICS).
    Sankce, už se mockrát, tak asi 19x, osvědčily. 😀
    Čína to má v kapse a dost možná o dost dřív než by se jí opravdu hodilo (drží příliš aktiv Západu).

      1. Jo, kdyby jenom to. Desetiletí sem (obecně na Západ) ČLR posílá své nejlepší studenty, aktivně (a ano, zbytek rodiny je držen v ČLR jako rukojmí, aby se vrátili), ti jsou zde vzděláni a pak se vracejí domů.
        Zdálo by se málo, ale je to velmi!

        1. Re: JzP

          Jelikož jste zcela hloupééééééééj Johan, musím vás doplnit.
          Proradní rákosníci přepláceli německé předdůchodce, kteří měli zhruba do 5 let odejít do starobáku, aby si přišli posedět do jejich fabrik a nic tam nedělat. Na konci šichty ak měli na extra papírek napsat, v čem by oni viděli rezervy v rákosnickém výrobním procesu.
          Problém byl vyřešen…

          1. A zvali si opravdu jen německé? Co když si pozvali i experty z USA, Británie nebo Francie, aby jim před důchodem radili v jiných oblastech, třeba trénovali piloty letadel a námořníky?

            1. Re: Gerd

              četl jsem zprávu o německém nižším a středním personálu, kterak si zajíždí „přikopat“ na důchodový věk.
              S tréningem vojenských operativních dovedností asi nic moc, protože u letadel se zacvičujete na každý typ zvlášť a na každou modifikaci zvlášť. U lodí to bude velmi podobné.

              1. Targusi, ale některé zkušenosti využitelné budou. Číňané jsou mistři v kopírování, a navíc mohli čerpat zkušenosti, jak nejdříve kopírovala a pak vyvíjela vlastní výrobky Jižní Korea, která se zase poučila u Japonska. Buďme si jistí, že Číňané některé experty podplatili. U námořníků třeba ty, kteří mají zkušenosti s vyloďováním.

                1. Čína se s pravděpodobností blížící se jistotě zajišťuje u námořníků i naloďování. To je mnohem důležitější než vyloďování!!! Není-li naloděno, nelze vyloďovat!

                  1. „Není-li naloděno, nelze vyloďovat!“

                    Ale no tak to zas prr jako, jo? To je nějaký odporný proruSSSSSSSSSSký narativ, ne? V Česku je možné všechno, i permanentně vyloďovat. Stačí se podívat na naši veleúspěšnou ekonomiku, kolik jen přináší zisku zahraničním vlastníkům. Nebo jak jsme úspěšní v oblasti vojenství – jsme průkopníky v oblasti budování mikroarmádních sborů, nákupu stíhaček proti aktuálním hrozbám s horizontem dodávek tak za dvacet třicet let nebo při financování vývoje rakety, jakou svět neviděl. Jestli tohle není permanentního vyloďování bez jakéhokoli naloďování, tak pak už vážně nevím, co jiného by to mělo být.

                    1. V Praze kdysi předvedli, že lze naloďovat i vyloďovat současně po libo ol oy dobu. Předvedli to na tramvaji

      2. Ale ty vzácné suroviny NEJSOU tak vzácné, jen jejich těžba je vysoce NEEKOLOGICKÁ!
        Jsou všude, ale Evropa je těžit nechce, aby nezatížila životní prostředí.
        Jsou na Donbasu, jenže ty už mají Rusové.
        Proto jsou doly v Africe, kde těží malé děti. Proto je to v Číně a nás, tedy KoZa to nezajímá, že si zničili okolí, my jen chceme, tedy KoZa ty suroviny a teď čučíme jak vyoraná myš.

          1. Problém nie je až tak s ťažbou ako ich rafinaciou. Jr to toxické, vzniká rádioaktívny odpad a spotreba vo svete je pomerne mala, takže sa to ťažko produkuje lacno. Teda pokiaľ nue ste Cina, ta kontrolu viac ako 90% hlavne stredných a ťažkých prvkov

          2. Sou v Usa vzacne. Proto se jim rika …
            Problemy emisi , oteplovani planety , je nejvice zpusobuji korporace a uniku methanu z bazin, globalnim obchodem , kdy napr. cesnek pestuje jen nekolik zemi a jinde nesmi a musi cesnek dovazet pred pul sveta lodmi..
            Misto reseni , kdy korporace spalujici uhli ,nebo jiny skodlivy splodiny ,muzou zavest cisticky splodin , ale to je moc jednoduchy a levny a nejde za to pronasledovat a persekuovat populace . /Ktery skodi ,ze se napr. mejou teplou vodou/..

            Misto toho rusi vyrobu a dovoz energie , stavi obrovsky veze s vrtulema a vsecko svedou na nas , lidi..Predtim si napr. udelali nepritele z bolseviku ,nebo z teroristu a ted sme zase
            my ,na rade. A s rusem.
            Kapitalismus a z nej se vzdycky vyklube , imperialismus musi mit nepritele,
            jinak konci a s nepritelem taky. Protoze zacina valky na zisky ,ale prave kvuli ziskum porad prohrava …Nepritel je imperialisty , vzdycky nechava pri zivote..Nakonec se musi znicit sami.

  18. OT zpráva pro nick Teco.

    Vy se divíte, pro jaké šajze firmy dělám?

    Takže ty firmy jsou tím – dejme tomu – méně špatným v branži. Na vysvětlenou – počítače kolabují za jízdy naprosto všem firmám. Da zdrááástvujet digitalizááácija vsjevóóó. Éljen a digitalizáció minden irányban. Niech żyje digitalizacja we wszystkich kierunkach.

    Moje datum výroby značí hranici 50+, což značí že na vás serou úplně všichni, protože bez perspektivy.
    Jedeme dál – takový kus se hodí, protože nedostatek personálu, ovšem už otravuje s doktory, takže smlouva na dobu určitou, nikoli delší, než půl roku.
    Výjimkou byla fa CORAX, zde prosím.

    https://www.corax.cz/o-nas

    Zkušebka 30 dnů (nekecám), po jejím uplynutí plynulý přesun na svěží desetiletku s tachometrem natočeným na 1 360 000 km, která vypadala přesně jako auto, na němž se řidiči střídají jak na běžícím pásu. Zpod postele jsem vyházel 4 pytle bordelu a špíny.
    Tenkrát ještě inzerovali maximální stáří vozidel 4 roky, po mém dosti bouřlivém odchodu to umázli.

    Prachbídný technický stav vozidel – bez komentu. Nejste z branže, je zbytečné se vám pokoušet cokoli vysvětlovat – házení perel sviním.

    1. Targus:
      Jestli tomu dobře rozumím, tak ten CORAX byl tak špatný, že jsi tam vydržel jen deset let?
      Zkušený a vyježděný šofér, který je u firmy deset let, musí po těch deseti letech bouřlivě odcházet proč?
      Prosímtě, neber si to nijak moc osobně.
      Všímám si a zaráží mě, že si dost často stěžuješ na práci, kterou podle všech indicií měníš i častěji, než co půl roku. Ve věku 50+ a ve Tvém regionu razovitem je to sakra riskantní, nemyslíš?
      Fakt tam není nikde „trochu normální“ dopravní či jiná firma, která by trvaleji a za normálních podmínek zaměstnala fakt zkušeného, po půli světa vyježděného šoféra?
      Vídávám šoféry zásobovacích kamiónů hypáčů, šoféry od zavážek paliv na pumpy, ale párkrát jsem potkal i šoféry běžného zásobování – stavebniny, elektromateriály…
      Mají poměrně čistá, ale ne úplně nejmodernější auta. Pár jsem si jich ze zajímavosti našel na internetech, stáří zhruba mezi 6-10 lety maximálně – až na některé, ještě starší tahače Volvo, se kterými mají nějaký, asi zatraceně dobrý důvod, stále jezdit a udržovat je v pěkném stavu.
      Většinově čistí jako panenky, na pumpě či při vykládce, na civil narychlo navléknou čistý firemní overal.
      V kabinách mají koberečky i výbavu pičovinkami pomalu, jako já v obýváku 😀 , ale nikde žádný humus-bordel-smrad nevidět, necítit. Někteří mají ty tahače asi namísto vánočního stromečku, nebo jako hobby – když to všecko, dodatečně namontované porozsvěcují, tak to vypadá, jakoby v tom šperkování závodili 😀
      Hodně jich chodí a zřejmě i řídí (v asi zakázaných) pantoflíčkách s mašličkami, jako nějaké panské slečinky…?

      V čem je problém, dědku?
      Dostat se do takové čistější party? Blbě tam platí? Nebo kde je ten podvraťák zakopaný?
      Jen se blbě ptám. Samozřejmě, že jsem v tomhle totální laik, přestože jsem mnoho let jezdil po externích zakázkách, po celé ČSSR/ČR a s kdečím. Pravda, tahač to nikdy nebyl..
      Ale bylo to vždy pro jeden spolehlivý podnik, který byl oficiálně a definitivně „zaniknut“ v roce 94.
      S jedním z těch „panenek“ se znám, je z naší „mokré čtvrti“.
      Říkal mi: „Noo, nestěžuju si. Je to občas honička, občas otrava na ucpaných cestách. Doma se moc nevyskytuju, ale peníze mám pěkné. Děcka už jsou z domu – a stará už si zvykla, vlastně jí to vyhovuje. Obráží babské spolky – a já pak o víkendu, mimo prácu na baráku, funguju aj jako exorcista.
      Nevěřil bys, co ty kroměřížské bosorky dokážou do svých „kamarádek“ nahustit!!“ 😀

      Každopádně si stojím za tím, co jsem Ti už napsal :
      Pokud budeš pičovat jen Ty sám a nepřidá se k Tobě dalších XX chlapů se stejným problémem, ničeho tím nedosáhneš, leda k horšímu. Budeš naopak sám frustrovaný těmi bouřlivými konci smluv a dohod, klidně mezi personalisty zařazený na blacklist. Budeš zbytečně uhoněný sháněním další práce, což v 50+ není žádná prdel. Vidím to okolo sebe furt, nejsem zalezlý jen ve svém vigvamu. Vidím doslova létat lidi ve Tvém věku na dlažbu s tím, jak postupně padá jedna firma za druhou, klidně i po 20 letech dobrých černých čísel.

      Jo, uznávám, šupem se to zhoršuje všude, nejen ve Tvém segmentu, ale i v mém, Tvému na hony vzdáleném.
      Například já : Dostávám přivýdělkovou práci k důchodu celkem pravidelně, dokud ještě zdraví jakžtakž slouží, klep-klep. Ale je tomu tak jenom proto, že v pár (čtyřech) firmách se dobře ví o mých zkušenostech a dlouhé praxi v oboru, který oni dělají, byť s modernější technikou.
      Jenže ta modernější ale až podezřele často není lepší, nežli ta, se kterou jsem pracoval já.
      Je tam zapotřebí řešit problémy, se kterými se mladí bohužel nemohli potkat ani teoreticky – protože je to ve standardních školách buď neučili vůbec, nebo jen letem-světem…
      Standardní škola : Dnešní průmyslovky, možná až na pár výjimek, nemají fakticky nic společného s tou, kterou jsem absolvoval já – a není to otázka technického pokroku.
      Tady bych se rád i rozepsal, ale v naší konverzaci na to není místo, ani důvod.
      Těchto pár firem, ty mé zkušenosti, praxi i drezúru ohledně spolehlivosti a odpovědnosti, ještě stále dokáže ocenit – naprosto bez ohledu na věk. Je jich opravdu jen pár a jsou zatím řízeny soudnými lidmi ve Tvém věku, tj. 50+.
      Až tihle odejdou (u čehož já už samozřejmě nebudu), tak ty firmy půjdou s pracovníky generace Z do řiti asi tak svižně, jako létá ten ruský Kinžal.
      Nic-nic-nic a najednou rána, všechno na sračku – a teprve pak se ozve zpožděný zvuk..

      Svoboda kohokoli poslat do prdele, to by bylo prima, kdyby bylo následně z čeho, svobodně vybírat.
      Jenže ono není, firmy se kurví, řídí to nekompetentní smradi – a navíc jsou tu ty roky. Není Ti 30.
      Stojí Ti to všechno za to?
      Nic ve zlém, dědku.

      1. Ono to bude mnohem jednodušší. Já takové lidi jako Targus také znám, pravda ne z kamionu. Takový člověk má pocit že úplně všechno ví, a že je všechno na houby. Všechno špatně, nic nefunguje, všichni jsou blbci, nikdo nic neumí( kromě něho). Do každého tlačí svoje moudra, i když o to nikdo nestojí. Je pravda že úplní tupci to nejsou, takoví nadprůměr, ale nevelký. Jenže problém je, když se děje něco náročnějšího, kromě toho trčet v práci od nevidím do nevidím, a dřít jako vůl nic jiného neumí. Zejména když je potřeba něco vymyslet, to nastane hromada nepoužitelných keců a potom tma. Ve výsledku, takového člověka má plné zuby nejen vedení ale i většina kolegů, včetně mě. Obzvláště pikantně působí když se stylizuje do role ochránce ostatních před šéfy( do kterých předtím také vandroval svá moudra, asi čekal že si šplhne a dostane se výš). Takže to jednou skončilo na rozloučenou prohlášením že bez něj nás stáhnou z kůže. Samozřejmě se nestálo nic, všichni si oddechli že je blbec pryč. A ještě ho za pár dní jeho největší kámoš pěkně pomluvil… Takže někdy bývá chyba i na vlastním přijímači. Jenže takový člověk na to asi nemá v hlavě přihrádku.

        1. Anonyme, to máš blbě.
          Znám podobné lidi, které popisuješ, jenže to není Targusův případ.
          Nechci psát další špalek, ale prostě není. Hotové.

        2. U nekterych je notoricky opakovani a upozornovani na sebe a nekonecny vypovedi a v nekonecnych prispevcich , zase vo sobe , hlavni napln a nevylecitelna posedlost a duvod ,
          pro jejich informacni ,poucovaci a vycerpavajici propagandy , vo jejich existenci.
          Porad hledaji obeti , na ktery si zasednout a rajtovat. Tady maji vyhodu , napr. ,ze jim nikdo neunikne a tak pod zaminkou ucasti na diskusi ,zakotvi….

  19. Zakázat vše vegetariánům jíst maso a veganům i vajíčka a mléko a sýry a..!
    Pokud po všech těchto zákazech nedostane vegan chuť na salám, není normální!
    A to vůbec!

        1. Jednou (kdysi) jsem se po velkém rodinném obědě trochu rozjařili a radili jsme vnukům s výběrem děvčat/partnerek.
          Jako nejhorší varianta nám pro ně vycházel homosexuál, cikán, muslim a vegetarián v jedné osobě.
          Fakt je, že takovou někde potkat by bylo dost mimořádnou událostí.

          1. Třeba má některá ideologicky pevná osoba dceru. Například členka Národní ekonomické rady vlády Helena Horská ideologicky pevná je: „Povolenky z ETS2 nebudou taková katastrofa, jak se říkalo. Největší zátěž pocítí střední třída, ne ti nejchudší… dopady na rozpočty domácností by měly být mírné, v řádu několika stovek korun měsíčně (1–2 krabičky cigaret měsíčně),“ uvádí.

            Ovšem s dovětkem: „… pokud samozřejmě netopí ve starém kotli na uhlí či plyn a nejezdí každý den za prací ve staré milé ‚škodověnce‘.“

            Stará milá Škodověnka by mohlo být její nové jméno.

            1. Gerd:
              Helena Horská patrně předpokládá, že nejchudší vysolí půl melounu a bryskně si opatří nový kotel a lepší ojeté auto.

            2. Celá prdel je vtom, ze si nevšíma co sa deje v čase. Tu nejde o to, ze raz za 30 rokov si vymení kotol ci auto. Ale najprv to su primotopy, potom plynové kotle, teraz zasa nové miesto nich ( a nikto neriesi odkisl bude elektrina, keď všetci prejdú na tepelné cerpadla), o 5 rokov sa vymysli nová haluz. Ano, teraz tie peniaze ma, ake bude ich mat stále? A ako ekonómka by mala tušiť aký je median príjmu hlavne na vidieku

        2. Četla jsem na Iděsu jednoho doktora (šílený profialovský lékař), že po třech letech vegánství začal mít zdravotní problémy, které zmizely, když tuto stravu opustil.

          1. Já zase zachytil, že problémy veganů jsou po několika letech diety docela časté. A přechod na běžnou stravu trvá dlouho a často nepomůže. Inu, člověk je všežravec.

            1. Mne raz hovoril jeden liečiteľ, ze vždy to skončilo zle. Niekedy to dočasne pomohlo kým telo spapalo tie problémové bunky, ale potom to spôsobilo veľké problémy. Až nz hedndjo lekára, lenze ten si to všetko neuveritelne presne kontroloval, či má všetky prvky a vitaminy

            2. Asi záleži na člověku. Sestřenice je vegan už desítky roků a je to pořád velice krásná (na svůj věk), zdravá ženska. Z druhé stránky, kamarád velký sportovec deset roku vegán, časem ho začalo bolet tělo, slábnul a testosteron mu spadnul na minimum. Skoro přestal chodit. Začal jíst maso a během chvíle se vše spravilo.

  20. Divím se, že Seznam nebo jiné hovnomety ještě nepřišel s tím, že Trump uvalil sankce na Rosněft a Lukoil kvůli tomu, aby znemožnil Ukrajině přísun levného paliva a pomohl tak Putinovi. Asi až příští týden.

  21. Nemyslím si, že by zničující sankce nešlo krááásně obechcat. Máme přece roury od Ázerů.
    Takže se jen přepíší hlavičky faktur a Ojro-trpajzlíci budou nasraní, že platí víc, než by museli.
    Uvidíme, jestli si dovolí zvednout cenu Vasilovi.

    1. Rusové to takhle dělají už celá léta a mají v tom praxi. Vlastně už od záboru Krymu, čili deset let.
      Za ta léta existuje spolehlivá síť kontaktů a dodavatelů, oficiálně sídlících v nějaké prdeli, ale fakticky působících v RF, plně loajálních ke Kremlu a pracujících za výhodných podmínek, které by jinde neměli.
      Myslím, že další „sankce“ Rusy opět posílí, ne naopak.
      Rus pod sankcemi je schopen vyvinout dlouhodobě pozitivní aktivity, o kterých my středoevropani nemáme ani tušení..
      Je to pět let, na konci roku 2020, kdy už platil zákaz dovozu všech polovodičů dvojího užití z KoZa, ale nikdo z Evropy od Rusů ani nesměl polovodiče jejich výroby nakupovat. Konkrétně se to vztahovalo na Elorg, což nejsou jen polovodiče, ale elektronika celkově.
      Udělal jsem tehdy, za necelou pětistovku dolarů, nákup fakt obrovské hromady kvalitních kousků, které se v této kvalitě už skoro nikde jinde nevyrábí. Jen si zkuste, sehnat kvalitní ekvivalent něčeho, jako je 2SJ74, 2SK389, či kvalitní ruské ekvivalenty 2SA1302/2SC3281! A za polovinu toho, kolik kdysi ty originály od Toshiby stály!
      Cesta toho nákupu byla fakt zajímavá, místy bych řekl až dobrodružná – ale celá ta kopa, vážící skoro deset kilo, nakonec dorazila neporušená – po 12 dnech od odeslání součástkovým distributorem z Petrohradu. Má v nabídce věci, které v Evropě už nejsou ani u RS, nebo Farnella. Semtam dostupné jsou jen mizerné čínské plagiáty označené ALPS, které jsou nespolehlivé a tím pádem k ničemu.
      Například zlacené, šesti- až třicetipolohové řadiče a přepínače, v provedení ala Bourns/Philips do DPS, ale se spínacím systémem pozlaceným takzvaně „rusky“. Neošoupatelně, fakticky tak s životností „navždy“ – a za pár šupů. Řadič 28 poloh, dva póly, počet poloh nastavitelný po dvou, robustní mechanika, zlacené provedení včetně vývodů do desky, původní určení pro armádu: Sedm dolarů…

      Nějaké další sankce se imho v Kremlu bouřlivě oslavují. Pokud se to nezařídí jinak, tak je to další příležitost pro investory do ruského průmyslu – a práce pro dorůstající, kvalitně vzdělané mladé Rusy.

    1. Něco podobného mě taky napadlo hned, jak jsem tu větu (že snad ještě dostanou všichni rozum) přečetl:

      a od koho by měli ten rozum dostat? Sám od sebe člověk nedostane ani průjem, natož rozum!

Napsat komentář: Žluťas Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *