Takhle to začalo i posledně, ne? Přišla průmyslová revoluce, která přinesla bezprecedentní možnosti i bezprecedentní bohatství. Stroje nahradily lidskou práci. Už nebylo zapotřebí čeledínů a devadesát procent lidí nemuselo pracovat na poli. Lidé se mohli pohybovat rychleji než kůň, dálkový obchod už se neorientoval jen na luxusní a vzácné zboží. Ovšem, pokrok nejprve bere a pak teprve dává. Kapitalismus nezačínal sociálním státem, ale dickensovskou dravostí a nelítostností. Kapitál se nenakumuloval sám, ale tím, že masy lidí neměly prakticky nic.
Romány o štrajchpudlících nebo Bezručovy Slezské písně, ty vznikly z ošklivé reality, nikoliv z romantismu autorů. Bohatý svět v sobě obsahoval chudobu a v kostelích vám řekli, že je to tak správně. I patřičné biblické pasáže na to měli. I bankéři říkali, že to tak musí být, průmyslníci říkali, že to jinak nejde, ale když budete dostatečně tvrdě pracovat, třeba se také stanete takovým Edisonem nebo Kruppem.
Jak dlouho trvalo, než se sociální otázka začala brát vážně? Jak dlouho trvalo, než se přestala řešit trestnými výpravami a střelbou do horníků? Dlouho to trvalo… Že je s chudobou v bohatém světě zapotřebí něco dělat, to přišlo až ve chvíli, kdy se chudoba začala organizovat a než ji četníci a stávkokazové vyšlechtili tak moc, že se stala internacionálou. Pak sáhla po zbrani… a vygenerovala takové tvrďáky, že z toho pak světu bylo úzko.
Řešení přitom existovalo. Odbory, sociální stát, střídání vlád zaměstnavatelů a zaměstnanců, přiznání všeobecného volebního práva, zdravotní a sociální pojištění… Bylo to tak dobré řešení, že se kvůli němu nakonec zvedly miliony uprchlíků, kam dorazila jen ta prvotní verze kapitalismu s těmi kvéry a bombami… a rozvrátily přesně tu část Evropy, kde předtím NEZVÍTĚZIL komunismus.
Marx to ve své době vědět nemohl, protože to nebylo jak vyzkoušet… nenapadlo ho, že kolektivní vlastnictví bude mít tu nevýhodu, že na to lidi budou kašlat a soukromé vlastnictví se ukáže jako efektivnější. Ale to jen tak podotýkám…
Tam, kde byla sociální otázka nejvíc bagatelizována, tam kde mlel žernov útisku nejhruběji, tam také vzali milí kapitalisté a průmyslníci nejhorší konec. Ale to nebylo nic nového. Husitská revoluce byla také nejsilnější tam, kde církev i vrchnost nejvíc utiskovala poddané. Tam, kde měl velkokapitál ohledy a uměl vidět za roh, tam se udržel. Leckde se ze stejných důvodů udržela i šlechta a tam, kde se církev bila za chudé a bezmocné, tam zpravidla zůstala u lidu ve vážnosti. Ovšem tam, kde se přece lůze nesmělo v ničem ustoupit a kde nějací zasraní dělníci neměli nárok na žádné ohledy, tam nakonec dělníci zvítězili a udělali pořádky, ze kterých se protáčely panenky.
Opakuji podruhé – přitom řešení existovalo. Sociální stát. Mohlo se zavést klidně o sto let dříve, bez jediné kapky krve. Bylo bagatelně jednoduché. Stačilo by prostě uznat, že lidi nemůžete nechat chcípat v bídě. Ušetřilo by to ohromné zdroje i ohromné množství krve. Na správné řešení ale došlo až ve chvíli, kdy se bankéři, průmyslníci i rentiéři reálně báli, že by mohli také jet v dobytčácích na Sibiř. Dokud se nebáli, neměli problém střílet do svých spoluobčanů v bídě. A jen co byl komunismus definitivně poražen, jen co pominula hrozba nedobrovolné cesty do Vorkuty, hned se vrátily důvody, proč vznikl. Do bohatého světa se vrátila chudoba… ona se totiž v bohatém světě blbě snáší. Je taková… nepatřičná… i když je to mnohem menší chudoba než v chudém světě.
Teď se mílovými kroky přibližujeme k nové revoluci. Tentokrát té robotické. Zase se bude nahrazovat lidská práce. Zase to umožní bezprecedentní rozvoj. Zase to umožní gejzír kreativity a celé nové obory. Ale… zase to bude nejdřív brát a pak teprve dávat. Jen… tentokrát to bude ještě nespravedlivější než tenkrát, protože předtím stroje nahradily dřinu. Lidem ještě zůstala zručnost a vědomosti. Teď budou stroje nahrazovat mozek a bude úplně jedno, jak usilovně jste studovali a jak dobří jste v něčem byli. Pokud to půjde udělat robotem nebo datacentrem, nikdy v tom nebudete lepší ani levnější.
Poučili jsme se ze dvou světových válek a mnoha dalších konfliktů, které měly sociální podtext? Poučili jsme se, co dokáže chudoba v bohatém světě? Poučili jsme se, co se stane, když budete chudé označovat za lůzu a budete je šlechtit pomocí bodáků a povýšeneckých řečí? Nebo si to celé prožije lidstvo znovu? Opět přijdou ohledy na řadu až tehdy, když selže poslední silové řešení?
Ne, nemám v této chvíli žádný super recept. Nejsem Karel Marx ani nejsem Dolfi ani Benito, ani Pol Pot, ani nikdo jiný, kdo měl nalajnovanou krásnou cestu do ráje. Nemám pro vás žádnou novou utopii, za kterou stojí za to, položit život. Jen vím, že řešení existuje, protože se neděje nic jiného, než co se dělo tenkrát po Vídeňském kongresu. Chce to jen ohledy od těch, kterým nástup AI přinese bohatství, k těm, kterým naopak všechno vezme. Chce to ohledy k chudobě, otevřenost ke starostem obyčejných lidí a sestoupení z výšin evropských parlamentů zpátky na zem. Chce to pokoru mocných. Chce to uznání bagatelní pravdy – nemůžete lidi nechat chcípat v bídě.
Pokud ti, kterým AI vezme práci, budou označeni za parazity a bude s nimi zacházeno jako s parazity, tak počítejte s tím, že je postupně vyšlechtíte k odolnosti a jednoho dne se naučí, jak vám zakroutit krk. Podívejte, jak dopadl Fiala za to, že bagatelizoval hlasy poloviny národa… Takhle přesně se před sto padesáti lety chovali všichni ti baroni a arcivévodové, kteří měli podíly ve Škodovce či v dolech markýze Gera. Tak dlouho lidmi pohrdali, tak dlouho zavírali oči před realitou, až přišli o tituly, vliv a leckdo přišel i o krk. Ne, lepší svět pak nenastal, ale zadostiučinění to nepřineslo.
Za pár týdnů mi skončí oddechový čas. Stejně tak skončí dovolená, kterou si vzalo hnutí Stačilo! Někdo totiž musí nahlas křičet, že pokrok nejprve bere a pak dává. Někdo musí prošlapávat cestu ohledům na ty nejslabší. Někdo musí zvednout sociální otázku, protože ještě se nestřílí. Zatím se opět „jen“ pohrdá a bagatelizuje. Někdo před tím musí varovat a musí bušit na vrata slonovinových věží. Kdo jiný by to měl dělat než ti, kteří si prošli celou tou stopadesátiletou cestou se všemi vrcholy i pády?
Pokud se ohledy nestanou ctností celé společnosti a pokud se nová sociální otázka nestane předmětem široké diskuse, pokud nebudeme táhnout za jeden provaz, tak nám elity prostě demokraticky udělají to, co už dlouhou dobu testují. Eutanázie, sociální kredity, vyhajpovaná nenávist k seniorům, nahrazení vlastních obyvatel migranty, rozdílný metr pro vlastní a pro cizí… Čím větší tradice demokracie, tím víc eugenika. Svět je v podstatě připraven si zopakovat posledních sto padesát let vývoje. Tentokrát to ale bude rychlejší, tragičtější a brutálnější. První světovou už máme tam na Donbasu a naši mocní se ani netají tím, že si dají přestávku a pak to chtějí zkusit znovu…
Půjdete s námi? I přesto, že jsme v posledních volbách nedošli do cíle? I přesto, že jsme nezískali žádný lepší nástroj, než co jsme měli předtím? I přesto, že čtyři roky budeme muset chodit po křivolakých vedlejších cestách? Neodpovídejte hned… Za pár týdnů vám představíme, co budeme dělat politicky, co mediálně a co budeme dělat pro soběstačnost.
Teď o tom jen přemýšlejte…
____________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
Je rozdíl mezi podnikem, který řídí majitel a podnikem, který řídí najatí manažeři a majitelé jsou v podstatě anonymní. Jsou to tisíce akcionářů, kteří podnik vlastní skrz různé fondy. Ti logicky nemohou podnik sami řídit. Důchodkyně ani neví, kde se její peníze v jejím investičním fondu nakonec otáčejí, když fond koupil podíl v jiné firmě a ta vlastní ten podnik. Proto jak si už někteří sociologové všimli, různé podivné politický angažované projekty nedělá obvykle majitel, ale manažeři v touze se zavděčit politikům, bankéřům, neziskovkám atd. Firem řízených majitelem je málo Tesla nebo Red Bull.
K neúspěchu Stačilo ve volbách: Jestlipak na něj neměl vliv fakt, že Stačilo dalo prostor lidem, kteří vykládali o smrtelných účincích očkování. Řekl bych, že těch 99 procent lidí, kteří se dali očkovat usoudilo, že s takovými cvoky bude lepší nic nemít.
už máš soudruhu všechna očkování? jestli, ne tak tu nemáš co mlet pantem a vyraž do lekárny, teď už bodaj i tam
jinak máš šanci zhebnout, když nebudeš na vše očkovaný
Spadla ti hruška na hlavu?
Není hruška jako hruška. Mít na hlavě takovou hrušku diferenciálu, tak je v hlavě vymalováno.
Proti tomu ani očkování nepomůže…
Další plandemie je na cestě, oprášit roušky a nachystat řiť.
Jo, a zrovna náš známý bezprostředně po očkování zemřel.
99 procent lidí, co po otečkování přežilo, nedostali tu echt ostrou šarži, případně dostali pouhé draze zaplacené placebo. To zbývající 1% byli výjimečně odolní jedinci, kterým teprve tikají hodiny.
V prosinci jsem kvůli nachlazení navštívil svého lékaře a zodpovědně jsem do ordinace vstopupil s rouškou nasazenou na hubě. Doktor mi řekl, ať to sundám, že je to k ničemu. Očkovaný nejsem a stále žiju. Naopak jsem znal několik očkovaných, co náhle zemřeli na tzv. turborakovinu. Tož tak.
Správný pacoš drží hubu, žere prášky, bez keců chodí na všechna vyšetření a nechá se očkovat vším možným.
Jsem musel jít na pravidelnou preventivní prohlídku k lékaři. Je to můj známý, tak jsme chvilku povídali. Už má něco za sebou a praxi dělá přes 40 let. Povídal mi. Je divná doba. Ty nemoci, to není co dřív. Dřív přišel pacient, řekl co mu je a já hned věděl, odkud vítr fouká. Dnes mám 90 procent lidí, kdy prostě nevím co se děje. Měl jsem pacienta, CRP měl 68, čili někde v těle zánět. Moč, krevní testy, kultivace, stěry, všechno negativní. A pak najednou umřel. A je to od covidu.
J.Hruška:
https://www.facebook.com/reel/885804384433598
Hejtman Kuba pochopil, že ODS nelze reformovat a založil nové politické hnutí Naše Česko. Stejnou cestu by mělo zvolit i hnutí STAČILO, které by se mělo oprostit od přívažků KSČ, KSČM,ČSSDé a dalších obskurních a dnes bezvýznamných straniček. Česká politická scéna je totiž už tak dost zahnojena straničkami na jedno použití.
Dnes tu máme dvě strany, tu Babišovu a tu kolem rozvědčíka Pavla, přičemž každá z nich má kolem sebe satelity, které vznikají, zanikají a Babiš i Pavel je kuchají a berou si z nich co potřebují. Dříve, nebo později tak skončí i současné STAČILO.
Na pozadí toho všeho je matka EU v Bruselu, která tyto dvě strany drží pod krkem a určuje SMĚR. Ten SMĚR je to co tu dnes máme je bordel, že nic jako stát nemáme a o ničem si nerozhodujeme. Výsledky jsou takové, že jsme na všem závislí, nemáme dost elektřiny, plynu a proto nic kloudného nevyrobíme, ani neprodáme. Obyvatelstvo žije v blahém nevědomí, že jim nic nehrozí, protože zatím je dost žrádla a zábavy (olympiáda, fotbal, hokej,atd.), už jsme si také zvykli na to, že nejsou byty, že jsou tady bezdomovci a milion cizinců, kteří mají více práv než My.
Tyhle dvě skupiny jsou také rozdělené v názoru na válku na Ukrajině. Jedni by rádi válčili přes Ukrajince s Ruskem, druzí válku odmítají stejně jako pomoc všem přivandrovalcům. Montovny postavené na polích potřebují neustále přísun levné pracovní síly na úkor Čechů, kteří práci ztrácejí.
Výsledek je ovšem takový, že Ukrajince potřebujeme, protože bojují za nás a tak jim musíme posílat peníze a zbraně ,že na nich (prý vyděláváme). Máme jich tu tolik, že nás porodnost nemusí zajímat , protože další ruce na práci pro líné Čechy jsou už na obzoru.
Jěště před pár lety jsem si myslel, že to tady v mých 70 letech dožiju v klidu, asi jsem se spletl.
Doktor Kuba založil novou stranu se starými lidmi z jiných stran, kteří vycítili, že je tam schopný lídr a tak i šance na nová korýtka. V naší politice už neexistují noví politici. Pokoušeli se o to Motoristé a media je tak zahnojila, že jsou voliči považováni za nevolitelnou stranu…. Tož tak…
Čili Kuba založil nový bordel se stejnými starými prostitutkami.
Kuba není nic jiného než vámi zmíněný satelit…
popřel jste sám sebe hned v prvních několika větách.
,,Kuba není nic jiného než vámi zmíněný satelit…“
To ovšem nepopírá to, co jsem řekl.
Vidláku, z textu dnešního článku soudím, že už se zase nemůžete vejít do své kůže. Moje poznámka k věci je stručná. Kolik máte na věc peněz ve štrožoku a co těm Vašim snům říká žena?
Laco, vzhledem k tomu, kolik se v naší zemi dává na politiku, jsem pořád chudý jak kostelní myš… A už nemám ani tak sny, jako spíš záměry, které jsem si v první řadě prodebatoval s rodinou.
V podstatě jsme se ve Stačilo! rozhodli k jiné dělbě práce i jiné dělbě údělů. Je třeba bojovat tak, aby se dalo bojovat i zítra. Všechno postupně představíme.
Jen jedno chci říct – nikdo jsme si ze státních příspěvků nevzali ani korunu pro sebe. Zaplatili jsme závazky a utrácíme nezbytné minimum za provozní a právní náležitosti. Drtivá většina peněz zbude na službu Vlasti.
Robotů netřeba se obávat, odeberou lidem dřinu a monotónní činnost. A roboti i roboty potřebují okolo sebe mraky lidí a budou potřebovat. Práce je dost, nebo už je v republice vše hotové? Uvolněné pracovní síly, se dají využít k veřejnému prospěchu. Kde všude by se dalo uklidit, zkulturnit, obhospodařovat. Jen to má jeden nedostatek, bude potřeba tvůrčích lidí ve vedoucích pozicích a tedy žádné hlupáky. Jinak to skončí zas stejně. Už umí humanoidi chodit po štěrku?
Původní obyvatelé: To hezká vize. Teď zbývá vymyslet, jak rekvalifikoval lidi, kteří budou nahrazeni novou AI do nových profesí. A jak zajistit zdanění pravda AI a robotů, aby se z toho platily platy těch, kteří budou dělat tu novou obecně prospěšnou právo, která nepůjde robotizovat nebo by to nebylo vhodné – sociální práce, školství, údržba krajiny atd. Tam bude potřeba zachovat lidský rozměr a lidský kontakt a ne lidem ve školách, domovech seniorů a nemocnicích dát k péči a po udání jen roboty.
Pro mluvení jen roboty.
Nástup robotů v roce 2026+ byl předpovězen již v roce 1984 českou hudební skupinou OLYMPIC.
Petr Janda v ní zpívá: „Roboti už jdou!“ (cca 2 min.)
https://www.youtube.com/watch?v=uRYqZN3vGnk
„…Půjdete s námi?“
Nevím. Počkám a uvidím, jakým směrem se vydáte a pod jakým
pvapovempraporem.Když tady čtu, kdo se Ti cpe do poradního sboru, hmm…
Mám dost peněz na dožití!
Ale musím tábořiti
poblíž skládky odpadků,
od soboty do pátku.
Mě hned tak nic nerozhází.
Jednou denně čapnu v mlází;
pak si jdu za svými zájmy.
Netrápí mě daně, nájmy.
Inteligent přirozený,
novou dobou obrozený.
Jako Jungmann, Palacký.
Dneska zajdu na klacky.
Než klacků je lépe použít pružného vrbové proutí. Švihnutí přes lejtka politiků, je povzbudí k činorodější práci. A nepomůže-li to, lze to kdykoliv zopakovat – ostatně opakování je matkou moudrosti.
Lze si vsimnout, ze Vidlak i vetsina diskutujicich se zabyva nepodstatnymi malickostmi, ale to nejdulezitejsi unika … jde o vlastnosti cloveka jako zivocisneho druhu. Navzdory dlouhe civilizaci jsme porad jenom zvirata vedena pudy, zejmena pudem sebezachovy. Tato skutecnost urcuje vse ostatni.
K tomu musime pripocist generacemi prokazanou skutecnost, ze lide nemaji schopnost se poucit ze sve vlastni historie a stale opakuji sve zasadni chyby.
Kapitalismus byl proto tak uspesny, ze spolu se svobodou cloveku umoznil realizovat jeho nejhorsi pudy zivocicha, zejmena slozku pudu sebezachovy – svoje sobectvi. Proto byl ten zapad tak >> hmotne << uspesny.
Kapitalismus v te ci jine forme je dnes rozsiren po cele Zemekouli a neexistuje system vlady, ktery by zvladl hrabivost a sobectvi lidi, to je jiz nemozne.
My zijici nyni mame smulu a nove generace take … spolecnost lidi nikdy nebude jina.
Mate pravdu, vse pada s povahou cloveka. Mnozine kvalitnich lidi je jedno jaky bude system, na druhou stranu sebelepsi system bude vzdy upadat s nekvalitni mnozinou lidi.
Pane Tichý, opět jste nezklamal, pesimismus až na půdu.
Ano, žijeme v přelomové době, o jaké se mnoha generacím nesnilo.
Ale zlo (negatívní entitu a enegie..) bude poraženo a dobré časy přijdou, je to dáno hvězdami..
Zlatý věk lidstva přijde, ještě tak přežít 4-5 let a dočkáme se..
PS. Upřímně by mě zajímalo (ale zase ne nějak moc, že bych kvůli tomu nespal..), zda ten negativismus zde v diskuzi přestíráte nebo zda tak opravdu žijete.
Mějte pekný den a „Nashledanou v lepších časech !!“
Nejedná se o pesimismus, ale o reálný, objektivní pohled.
Zlatý věk lidstva, co to je?
Zlatý věk lidstva nastane až tu lidstva nebude a moudrá příroda převezme vládu.
Ale bez člověka se bude divadlo přírody odehrávat beze svědků. ( V. Páral)
Takže váš (vysněný) optimismus je založen na hvězdách. To mného vysvětluje.
Máte pravdu, jen jste zapomněl na nuly. Vaše věta je „po správnu“ takto:
„Zlatý věk lidstva přijde, ještě tak přežít 400-500 let a dočkáme se.“
A ještě dodám, jak vidíte jsem až nemístný optimista. To proto, že nás čekají zajímavé časy..
Beru Vás za slovo a za 500 let se sejděme. 🙂
re neo 9.29
„Mějte pěkný den“ – mějte pěkné odpoledne, mějte pěkné vyměšování, mějte pěkné studium normální mateřštiny.
Mějte pěkný pozdrav!
🤣🤣🤣👍
Trefně napsáno, ale zůstanete nepochopen(a).
“Mějte pěkný zbytek dnešního vyměšování” je správně.
Ano, je to tak. Jsme akorát šimpanzi s poněkud více vyvinutým neokortexem. Ostatně šimpanzi jsou naši nejbližší příbuzní a my pro šimpanze rovněž. O válkách mezi šimpanzími tlupami lze najít dost informací. My lidé máme sice slabší zuby i ruce, ale klacek v podobě zbraní všeho druhu nesrovnatelně mocnější.
Takže, nemá cenu se nad děním nějak vztekat, smutnit, být v depresi. Dokonce nemá ani valný smysl vést sáhodlouhé diskuse. A hledat svatý grál vidiny trvalého štěstí. Neexistuje. Úplně nejlepší, když už tu jednou jsme, je pozorovat, bádat a bavit se. A pokud někdo má trochu více smyslu pro odpovědnost a soucit s potomky – nemnožit se. Ušetří jim tak mnoho problémů, kterým by oni museli čelit. Ti co se nenarodili a nenarodí nám poděkují.
Bonobové jsou nám geneticky bližší. A co se chování týče? Hodně sexujou a to na misionáře. V jejich tlupách je méně agrese. Samice mají důležité slovo a sexem manipulují se samci.
„Bonobové jsou nám geneticky bližší.“
Na některých poslankyních je to velmi zjevné. Třeba taková Olga Richterová, tato Naděžda Krupská české poslanecké sněmovny…
Ta je spíš na hlodavce
Někteří z těch největších hajzlů, současných i budoucích, budou muset o ty krky přijít.
Pro výstrahu ostatním, kteří by se k chudým a starým lidem, chtěli zachovat podobně.
Strach je pro tyhle lidi nejlepším a již vyzkoušeným způsobem, jak je udržet na uzdách.
Stalin na to měl výborný recept, stačí jej okopírovat.
Přihořívá. Poměrně zajímavých výsledků dosahoval i Ivan Hrozný.
Ha, už to mám! Herodes?
Teco
To je ten, co údajně vraždil neviňátka? Ve skutečnosti to prý byl schopný vojevůdce a administrátor. Církev ho očernila stejně jako mainstream očerňuje SPD a Motoristy.
Pro nás je myslím vhodnější událost, co se stala 30. července 1419 na Novém Městě pražském. To byla sakra výstraha.
Společnost nebude lepší než jednotlivci, kteří ji tvoří. Jasně.
Ale! Právě tý otřesy,kdy padne shnilý režim a vznikne chvíle, než se etabluje nový v klasické prohnilé podobě. Ty chvíle, často nepěkné, umožňují nedojit do hrůzného konce, který každý už prohnilý režim (zkorumpovaný, morálně na dně) poddaným připravuje. To střídání umožňuje z dlouhodobého pohledu snesitelnou a lepší existenci poddaným i. Bez střídání by možná už dávno bylo zase otrokářství. Takže, má to smysl.
Už ve Starém Zákoně se psalo o periodickém milostivým létě, kdy musely být dlužníkům odpuštěny dluhy. Takže ceny nešlo spekulativně vyhnat nahoru a 30 let dojít dlužníka nebo ho v půlce nechat exekuovat a zničit. Každý věřitel si předobře spočítal, komu a kolik má smysl půjčit, aby to dotyčný stihnul vrátit. Dnes je zodpovědnost plné přelozena na dlužníka, je to dluhové kabala.
Tady se zase staví kůň za vůz. Z hlediska globální politiky byla únorová revoluce 1917 klasickou barevnou revolucí s cílem rozvrátit velké impérium na menší, ovladatelnější kousky, jako se to ostatně stalo Rakousku-Uhersku, a potom ty kousky byly bez problémů zase „skrmeny“ Hitlerovi. Kdežto VŘSR bylo selhání řízení globalistů. Bolševici využili ta hesla, která měla být jen rouškou pro reorganizaci řízení a začali je skutečně naplňovat, čímž udělali velkou čáru přes rozpočet. To proto musel přijít Roosevelt se svým Novým údělem, aby Vidlákům předvedl, jak se dá kapitalismus polidštit bez bolševiků. Nedá! To musí totiž někde být SSSR. Jakmile není, a on dnes není, není důvod pro existencí sociálního státu. A všichni, kteří si pamatují, že něco takového může fungovat, budou zničeni. Psala jsem už někdy okolo roku 2014, že to platí i pro západní Evropu, ze které byla vyráběna výkladní skříň čistě účelově. Tenkrát se tomu podobní Vidláci smáli, až se za břicho popadali, dnes už se asi tolik nesmějí. Ještě před rokem se se mnou hádali slovenští Vidláci, že žádná deindustrializace Evropy se nekoná… To řízení probíhá jinak… Mimochodem v celém „civilizovaném“ světě byla před 2. světovou nezaměstnanost, jen v SSSR prostým vytyčením cílů řízení, které nebyly jen vábničkou pro realizaci něčeho úplně jiného, najednou všechno šlo. A co se týče toho, že tekla krev? Ano to tekla, on má totiž ten systém řízený globalisty se své demontáži bránit, a to velice surově. To je překvapení, že?
Paní Irena Aneri
Díky.
I když krátce napsané, ale trefně.
Nepovedla se barevná revoluce v roce 1917 v Rusku,přišla hospodářská krize v Americe.Teď tu máme podobnou situaci,nedaří se okupovat Rusko,ale hospodářská krize v Americe hrozí zas a nejen tam.
Díky i za překlady Pjakina.
Tohle je bezva postřeh!
V podstatě přesně shrnuto. NSR za hranicemi byla součástí tzv. soft power pro znemožnění sociku ve východním bloku. Co udělali s přebohatým Německém po pádu opony vidíme v přímém přenosu. A není důvod si myslet, že tím to skončí. Že my tady než opakujeme jeho cestu.
Eutanazie ( konečně řešení otázky přestárlých a důchodového systému), obohacování, totální zadlužení všeho a všech a následný postupný převod do rukou věřitelů, tentokrát napořád, protože legálně – tedy legálně v rámci vynuceného systému atd.
Připomeňte mi, kdo přišel s nápadem, proměnit EHS na EU – a s nikdy nevyřčenými myšlenkami na pomstu čtvrtou říší?
Budu opravdu šťastný a na těch pár let mi postačí, když půjdou Němci do hajzlu dříve, než my sami.
Pojmem „my“ myslím kdysi průmyslově rozvinutý, soběstačný a vzájemně výhodně spolupracující socialistický blok.
Potečou mi slzy štěstí, až uslyším nějaké Němce říkat nahlas v televizi, že za krachem Německa stojí absence levných ruských energetických nosičů a surovin.
Jsou prostě v píči. Vědí o tom, mlčeli s odstřelem plynovodů – a mlčí dodnes. Sami si schválili sebezničení, tak ať si to vyžerou. Mně jich líto nebude asi tak stejně, jako Rusům.
Někteří možná ve skrytu duše doufají, že se vrátí původní rovnováha a s Rusy zase půjde obchodovat.
Ale ona se nevrátí ani rovnováha, ani obchod.
Protože Rus už ten obchod, po všech zkušenostech se Západem, nedovolí.
Re: IA
Ano, princip změny systému byl realizován naprosto stejně. Stádo nabušených „měničů“ – tehdy revolucionářů, v dnešních časech neziskovkářů s hromadou peněz k zabezpeční materiálně technické základny, bez jejíž existence by nebylo možno takovou akci spustit.
Tedy zaměstnanost v gulagu SSSR byla opravdu horší situací než nezaměstnanost na Západě.
No, část Rusů to vidí trochu jinak. Únorová revoluce v Rusku byla opravdu upečena Angličany, ale jejím prvotním cílem bylo rozložit carskou armádu. V Anglii panovaly obavy o osud Cařihradu/Konstantinopole/Istanbulu – pokud by Brusilov pokračoval ve své ofenzívě směrem na jih, padl by do rukou Rusům a panství Anglie na Blízkém východu by bylo ohroženo.
D-FENS to píše už pěknou řádku let. A – nic.
🧓😸
To je tím, že zmrdy prostě nelze vybít naráz a bezezbytku.
A další mezitím dorůstají.
Nezazmrdovaní učitelé to sice vidí, ale nemohou s tím nic dělat. Jiní zmrdi z vládních kruhů, připravili v průběhu asi 30 let učitele o veškerou autoritu, o výkonné prostředky, o váženost jejich poslání – a degradovali je na pouhé hlídače a krotitele malých zmrdů. Etc..
Špičková diskuze i když je z roku 2025.
Pan Míl v diskuzi velmi jasně definoval kritické chyby dnešní energetické soustavy.
Živá diskuse k tématům, která hýbou českou energetikou – bez ideologie, s důrazem na fakta, kontext a reálnou praxi.
Vysoké napětí tak poprvé rozšiřuje svůj formát o setkání „tváří v tvář“ a dává příležitost přenést podcastovou debatu do živého dialogu.
Diskusní témata budou zaměřena na aktuální výzvy české i evropské energetiky:
Odolnost energetické soustavy v kontextu nedávných událostí (blackouty a jejich prevence)
Role obnovitelných zdrojů v českém energetickém mixu
Chytré sítě a investice do distribuční infrastruktury
Diskusi povede Michal Půr a své názory přijdou sdílet například Pavel Elis (PRE), Rostislav Krejcar (ČVUT) a Jaroslav Míl (bývalý generální ředitel ČEZ).
https://www.youtube.com/watch?v=XIhjVwtmz60
Až bude blackout, nikdo si nekoupí ani rohlík. Vaše peníze – ale i třeba katastr nemovitostí – nebude ani elektrickým šumem.
Naše civilizace bude existovat jen tak dlouho, dokud Číňani budou ochotni naše peníze považovat za více než elektrický šum. Ruku na srdce, potřebuje ještě Čína jakékoliv naše zboží? Které to, prosím, je?
Je zboží velmi univerzální a vzácné. Jmenuje se ODBYTIŠTĚ!!
To jako že nám Číňani musí zboží dávat zadarmo když my nemáme čím platit? 🙂
Čtěte! Ve vaší otázce se neřeší placení, ale potřeba.
Ale bez peněz takové odbytiště nebudou potřebovat.
Kdo chce psa bíti, hůl si najde… I kdyby měl předstírat, že neumí číst.
Platit lze nejen dollars…
Co když tady postaví fabriky na čínské šunty, protože Čech bude levnější než Číňan?
Protože by Číně jinak hrozilo, že se dostane do situace malé horské vísky, odřezané od světa, kde se její obyvatelé budou živit okrádáním jeden druhého.
On ten mezinárorodní obchod funguje na principu, že někde se vyrábí (dobývá) něco levněji, než jinde. To je všechno. Zbytek jsou jen logické ozdoby.
USA povolí Európe prezbrojiť sa len v prípade, že pôjde o americké zbrane. Ak EÚ uprednostní domácich výrobcov, Brusel bude mať problémy. Trump nedovolí, aby americkým zbrojárskym spoločnostiam bol obmedzený prístup na európsky trh, píše Politico.
Re: Homér
Soudruzi v Politiku právě „objevili Ameriku“. Asi bude v jejich řadách nějaký nový Kryštof Trolejbus.
Čeká nás život plných digitálních her!
Už žádná těžká práce jen zábava. To zní skvěle. Konečně!
Prožijeme úžasný život ve virtuální realitě.
Z videoher půjde získat magisterský titul, Univerzita Karlova spustí nový obor
Univerzita Karlova rozšiřuje výuku videoher. V akademickém roce 2026 až 2027 otevře navazující magisterský program Game Studies. Vyučovat se bude v angličtině na Fakultě sociálních věd, ke koncepci přispěl také Institut komunikačních studií a žurnalistiky a výzkumná skupina Prague Game Production Studies. Ředitelem a koordinátorem programu bude Jaroslav Švelch, známý český vědec zaměřený právě na hry.
https://www.lupa.cz/aktuality/z-videoher-pujde-ziskat-magistersky-titul-univerzita-karlova-spusti-novy-obor/
ale ne… tohle je vtip!
Re: AM, VČ
Z toho vidíte, jak byl soudruh král Karel IV. blbéééj, když na své univerzitě nezaložil herní fakultu už tenkrát.
Helena Růžičková by si mohla znovu povzdechnou, jako v jednom filmu o rodině Homolků – kde já mohla béééjt…!
Hry už jsou dávno na stejné úrovni jako literatura, divadlo, film. Takže je to naprosto přirozené, protože jsou dávno specializace na poznávání těchto oborů.
Hry jsou na stejné úrovni, jako hajzldekl v kadibudce. Zakrývají obsah.
Nonim očividně postrádá základní vzdělání přes hajzldekly. Upadá to školství, upadá.
třeba nejnovější hra vámi nenáviděného Daniela Vávry, havlisti?
Targus: Pokud se může na FAMU, JAMU, DAMU studovat film, divadlo a hudba, proč ne někde i počítačové hry? Hry jako Kingdome Come Deliverance jsou už dnes taky forma umění. Pokud absolventů toho oboru bude rozumné množství a budou umět anglicky v těch herních firmách se uchytí. Film byl toku 1900 asi taky některými intelektuály podceňován jako zábava pro masy a bez zvuku s tím, že pravé umění je jen divadelní drama a opera. Byl by samozřejmě problém, pokud by to studovalo příliš mnoho lidí a uchytili by se v přemnožených neziskovkach…
Kdo si hraje nezlobí
Chléb a hry .
Příště až bude dostatek študovaných budou chtít, aby bylo i ministerstvo Game Studies.
„Univerzity rozvíjí všechny vlohy včetně hlouposti.“ (Anton Pavlovič Čechov)
Ňomin je holt mimoň.
Chléb a hry. Ten chléb je na prvním místě. Hry mohu nastat až pak, je-li ten chléb!
Ale John Lovelock už ve svých ekologických knihách ze 70. let píše o velkém významu pocitačových her pro ekologii. Člověk je tvor kreativní a pořád potřebuje něco dělat. A jak roste množství volného času, tak cestuje, věnuje se extrémním sportům a neví, co roupama, nároky rostou, ale to vše ničí přírodu. Tak je podle něj velmi ekologické, když člověk nepojede vrtulníkem třeba na Alhjašku vykonávat heliskiing, ale bude mastit ten heliskiing v pohodlí domova u počítače. Že na to bude potřeba hodně elektřiny nebyl problém, Lovelock byl velkým zastáncem jaderných elektráren. Píši, že to psal v 70. letech.
Máme o půl století více. A i když většina lidských činností se bude odhrávat jen virtuálně, virtuálním rohlíkem se nezasytíte, virtuání energií nezatopíte atd.
Ale neberu vám vaše názory…
Tak zase upéci rohlík lze i bez vysoké školy.
Moderní doba.
“Tys Macinko kopal sochu,
za to budeš smrdět v lochu!
Huš na koncil do Kostnice!”
Tak pravila inkvizice.
Soudci berou taláry,
mnohý z nich má kolárek.
Pokopaná Killary
posílá jim dolárek.
Macinka sed na koně:
“Seru na ty pakoně!
Světu vládnou jiní páni!
Jedu jinam na jednání!”
Světu vládnou jiní paní
Hillary má předvolání.
V kongresu se budou ptát
čí byl Epstein kamarád.
Malá odbočka od politických snů k vážným věcem
https://degener.cz/rusove-kradou-magneticky-pol-zeme-a-svet-mlci/
Z fb Přemyslovci:
“20. února 1416 vyhlásil Kostnický koncil půhon, což je obeslání k soudu, pro všechny české pány, kteří podepsali protest proti Husově upálení. Tito odvážlivci se měli do 50ti dní dostavit k soudu, avšak toto usnesení se do Čech vůbec nedostalo, pouze bylo vyhlášeno v Kostnici, Pasově, Vídni a Řezně. V Čechách si z koncilu nikdo nedělal těžkou hlavu.”
Z diskuse:
“Tyto listy jsou důkazem sebevědomí v moci. Ta šlechta co to podepsala a připojila pečeť věděla naprosto přesně co bude následkem jejich neposlušnosti. Těchto výzev dorazilo do království víc. A jak vidno odhadli svoje síly dokonale, veškeré křižácké pokusy zkončily neúspěchem, po husitských válkách prakticky veškerý korunní majetek a majetek církve, přerozdělen mezi řadu majitelů oněch pečetí na listu. Věděli co dělají velmi dobře.”
“Neskutečná arogance papežencu. Vždyť své pečetě připojilo asi čtyřistapadesat pánů. Kolik jich ti darebáci chtěli ještě upálit?”
Dnes se “Husové” střílet nebudou. Normálně je někdo vypne. Zruší identitu.
A zablokuje všechny účty. Dnes si nikdo z majitelů vyspělou kapitalisticko-oligarchickou společnost rozbíjet nenechá.
Nedavno sem se zminil , ze svet funguje na system komunismus a socialismus pro bohace a jejich vlady a kapitalismus ,feudalismus a zotrocovani pro ostatni..
Slovo půhon ožívá.
Půhon je vyhlášen na Okamuru, Macinku, Babiše. Kde jen zasedá ten koncil? Proč to není na žluté obrazovce?
Re: Ládik!!!
Uplněfšeckicypeganc, protože po grilovačce zabavené majetky.
Naštěstí tenkrát ještě neměli čeští páni chytré mobily, takže uměli používat onen výrůstek nad krkem.
A po Bílé hoře jim to stejně všechno sebrala cizácká šlechta
Tak a dodnes jsme se nepoučili.
Bohužel
Roboti už jdou:
https://rumble.com/v75z6t0-okujc-show-robot-nsk-firmy-unitree-robotics-pi-oslavch-novho-lunrnho-roku.html
PS. Kdyby Jana Černochová nebyly tupá, tak místo letounů F-35 nakoupí pár desítek tisíc čínských robotů (cena 20 000 – 60 000 €/1 kus) a může, přesněji mohla, z fleku vyhlásit Ruské federaci válku…
Vážený pane Vidlák,
dal jste nám úkol: Teď o tom jen přemýšlejte…Tak jsem si ještě dnes 20.2.26 dovolil přemýšlet :
ad 1. a požádat AI o radu jak provozovat Adobe Acrobat na předpotopním stroji W7 s SP1. Odpověď byla blesková a dle mě neměla chybu
ad2. koho se mám zeptat proč pí. zastupitelka zvolená za koalici Stačilo (neplést s hnutím Stačilo, kterýmžto jste byl předsedou) a místopředsedkyně výboru kontrolního JMK mi dosud neodpověděla na můj mail zaslaný na její veřejně přístupnou e-mailovou adresu na webu JMK (našeho Vašeho statutárního krajského městytsu). Mail jsem odeslal dne st 26.11.2025 21:55… Samozřejmě bych mohl učinit dotaz na JMK dle zákona č.106, ale takovou ostudu jako volič dělat nechci…
Vidlak radi vice a vetsi socialni stat. Kdyz se ozvu s kritikou, nikdo nevi, jak na ni odpovedet. Mate ve Stacilo nekoho, kdo to umi?
Tady je dalsi problem, co mne napada: vetsi a vice prejici socialni stat logicky vede k tomu, ze parazitni priprchlici a utecenci pred chaosem zapadni Evropy, bez efektivnich hranic, Cesko prevalcuji. Jsou hned za humny. Zatim byla zeme chranena tim, ze ty ruzne davky a socialni sit neni zdaleka tak stedra, jako na zapade. To vas zatim chrani. Zmizi li ten rozdil, budete na pospas. Jak na to odpovi Stacilo?
Ta sama logika vedla k prevalcovani Anglie, Francie, a Nemecka. A deje se to i v Americe.
Tady je migrantů hodně. Akorát z jiného jazykového prostředí. Ti z bývalých kolonií, kde se mluvilo francouzsky, jdou do Francie, ti z anglických kolonií do Anglie, k nám Ukrajinci, protože za rok mluví a mohou se někde uplatnit. Do Německa si Merkelova pozvala kohokoli.
Re: Vevča
Kde jste přišla na takovou debilitu, že sociální stát ve Vidlákově pojetí je určen výhradně pro připrchlíky?
Já jsem ve Vidlákově textu nic takového nečetl.
Nechapete tu logiku, Targusi?
Nikde nerikam, ze je urcen jen pro priprchliky. Rikam, ze je pritahuje, oni toho zneuziji, a nakonec ho znici.
Naletěla jste propagandě, že z „migranty nejde nic dělat“. Prostě se přijdou a nejde s tím nic dělat a nedají se pochytat a poslat pryč a když si řeknou o peníze, tak se jim musejí dát i když to nikdo nechce.
Ochrana hranic je jednoduchý policejně vojenský úkol, co zvládne každý stát, pokud na to dostane od politiků zadání. Když migranti migrovali přes Bělorusko, tak to zvládla i liberální demokracie.
Komu je sociální stát určen je o rozhodnutí politiků. A pokud politici rozhodnou, že cizinec bez papírů nic nedostane, tak nedostane nic.
A že jdou nelegálové chytat a deportovat je vidět v USA. Problém je jen část společnosti (původních obyvatel) co to tak nechce. Ale je něco jiného, než že to nejde udělat.
Ten, který dostane doklady je „původní obyvatel“. A tak jich stále přibývá…
Re: Sk
„Kdysi“ se naprosto běžně udělovalo časově omezené pobytové vízum. Pokud se soudruh připrchlík neosvědčil – RAUS!
Za Karla IV se s lepší účinností uřezávali uši připrchlíkům z Indie. Vízum nebylo vůbec třeba.
ADX: Vy nectete. Ja jsem rikala, ze to nejde udelat bez opravdovych hranic. Ktere Cesko uz nema. A znovu je ustanovit v dnesni Evrope neni nic jednoducheho.
Oprášit to heslo, kdo nepracuje, ať nejí, ale to by bylo přeci fuj komunistické
Re: Vevča
Čechistán samozřejmě hranice má. Pořád je má. Úplně postačí neplácat prachy na F-35, jaké nikdo nikdy neviděl, a postavit SOS – sbor ochrany státu (1936 – 1939), anebo pohraniční stráž, jako za socíku.
V Bulharsku strážili hranice v r. 2015 zadarmo bulharští dobrovolníci.
Re: Vevča
Když nebude pištět neziskovka „lickááápráááva“, dostanou akorát hovno.
Řešení je jednoduché.
Chceš u nás být? Uživíš se bez státních dotací, které jsou VÝHRADNĚ pro OPRAVDU původní obyvatelstvo?
Není problém – tady máš pracovní vízum na deset let a pak ještě dvakrát totéž. Po 30 letech přijď, složíš zkoušku z jazyka a z dějepisu, jak tomu je v novém ojro-Lotyšsku a pak dáme pokec, co s tebou dál.
Problém s připrchlíky je vyřešen.
Targusi, je to asi úplně ganz … soudružka.
To Vevca nenapsala a v tom co napsala má pravdu. Vždyť to vidíme dnes a denně u imigrantů z Ukrajiny. Pořád je to tady pro ně lepší než u nich, tak je jich tu k milionu. Zvlášť s těmi výhodami, které zde mají a které jim současná vláda hodlá zachovat.
Do roku 89 ,nez socialisticky staty skoncili , byli znacny socialni vyhody i v Usa a zadny uprchlici masove na zapad neprchali..
Tomu zavelela Merkele vokolo 2014 ,dalsi germanska mengele..A EU zrusenim hranic..
Logika zadna s tim nema co delat , jenom EU zhoubny umysly zkazy na evropany a americany…
Zrusily se hranice a potencialni migranti si to uvedomili. Co je na tom divneho?
Progresivci rikaji, ze je svet bez hranic lepsi. Aha. Hyn se hukazalo.
Když nebude státní podpora, půjdou jinam. Mezitím sice asi udělají binec, ale všeho do času.
Podstatné je, aby média hlavího proudu dodávala pravdivé informace. Pak se bude měnit i nálada „mlčící většiny“.
Korouhvička jménem Babiš se té mlčící většině přizpůsobí, protože „nechce mít problémy“.
Problém máte hned na začátku: „aby média hlavího proudu dodávala pravdivé informace“. Už to někdo někdy viděl? Počáteční podmínky musí být reálné(!), jinak to dopadne jako vždycky.
Nic reálnějšího neexituje – nebo to neznám. Popište tu situaci!
Proto to také dopadne, jako vždycky. Už před lety to popsal Kazatel a od té doby žádná změna nenastala.
Nehodlám vyhledávat jakéhokoliv Kazatele.
Ty nemám rád tak nějak intuitivně. Už jsem jich zažil příliš mnoho.
A každý kázal jiné evangelium.
Vevča napsala pravdu, kterou ale mnozí lidé nebyli schopni pochopit. V momentě, kdy je nastaven nějaký štědrý sociální systém, je vždy snaha jej zneužít. V diskuzi padly návrhy o jeho omezení jen na místní obyvatele. Ale pokaždé se najde někdo, kdo bude křičet o nespravedlnosti, a bude žádat jeho rozšíření na ostatní lidi.
Řešení přesto existuje, a to aby takový sociální systém vůbec nebyl nutný. Pak bude vše fungovat, a nastavený sociální systém přitáhne pouze lidi, kteří budou chtít být přínosem společnosti. Jenže to znamená, že stát omezí svou přítomnost a zasahování do záležitostí všech osob v něm žijících.
No, nevím, nejmíň byl podle mne sociální systém potřeba, když stát zasahoval nejvíc a dokonce nařizoval lidem, aby pracovali.
Mělo to ale i své stinné stránky. Třeba nebyly celoročně banány. Nebo miliardáři. Vždycky je holt něco za něco.
Marx to ve své době vědět nemohl, protože to nebylo jak vyzkoušet… nenapadlo ho, že kolektivní vlastnictví bude mít tu nevýhodu, že na to lidi budou kašlat a soukromé vlastnictví se ukáže jako efektivnější.
…
toto hovoril uz Tomas Akvinsky ked komentoval utopistov tych cias
Pokud ti, kterým AI vezme práci, budou označeni za parazity a bude s nimi zacházeno jako s parazity,
…
myslim si ze AI je dost aj marketing a uplne cloveka nedokaze nahradit
mnohe firmy uz narazili a museli naspat zobrat ludi, ktorych vyhodili v domneni ze usetria
Pane Knieza, snad se té AI není třeba tak moc bát. Dovedete si ji chuderku představit, jak vybírá žumpu, okopává a pleje záhony? Prostě dělá tu škaredou práci, které je nejvíc? A třeba ve fabrice možná nějaké lidi nahradí, fajn. A ti lidi budou bez práce, bez peněz…
a kdo bude nakupovat výrobky té továrny?
Že súkromné vlastníctvo je efektívnejšie? Naozaj? Možno vo fáze, keď menšie podniky riadili ich majitelia. Ale koncentrácia kapitálu viedla k veľkým koncernom, kde podniky vedú najatí manažeri, a majitelia len na nich parazitujú. A manažerské vedenie podnikov vedie neúprosne skôr či neskôr ku krachu, lebo výchova manažerov je len o počítaní peňazí, práskaní bičom a podávaní čo najmenších dávok cukru. Kde zmizla Nokia a mnohé ďalšie známe firmy? Ako sú dnes na tom automobilky? Slávni manažeri, ktorí brali milióny, nedokázali pochopiť to, čo v ich podniku vedel každý čo len trochu vzdelaný špecialista – že fyzika nepusti a spoliehať sa na elektromobily, je cesta do pekla. A bude to stále horšie, lebo keď zo vzdelávania urobíte trhovú komoditu, tak budete vychovávať len stále väčších hlupákov. A z nich tí, čo budú najväčší sociopati, sa zákonite vyšplhajú do vedenia súkromných koncernov.
Re: GZ
No vy jste ale hnusnéééj Gabo – takhle se na plná ústa vyjadřovat o vedoucích manažérských soudruzích!
Fuj, vy jeden!
Na Slovensku bolo v 1989 roku ešte 30 cukrovarov , hádajte koľko ich je za 35 rokov po návrate súkromných firiem a nadnárodných zlodejov…, hádate dobre ,okrem jedného sú všetky v hajzli, zrušené……. dpč a súkromník je lepší majiteľ a hospodár…😁😂
Jo a SK slyšel kdysi od Klause, že stát je špatný hospodář a nevšiml si , že monopoly trusty kartely jsou daleko horší , ty prostřednictvím bank ovlivňují státy ve snaze ukrást jim zdroje území a nerostné bohatství
Pokud se Vidlák chce postavit do čela hnutí nově přestavovaného světa , tak musí , nejlépe kolektivně , přijít s vypracovanou vizí , která dokáže oslovit dostatečný počet lidí .
K tomu musí lidem pokládat velice jednoduché otázky . Co si představujete jako formu života , ve které budete mít pocit naplnění svých základních představ . Jak si představujete svět pro své děti a jakým způsobem chcete začít tento svět budovat . Jaký systém státu jste ochoten podporovat , pro vytvoření prolidské společnosti .
Z odpovědí vytvořit vizi , naplánovat časovou osu , kde budou jednotlivé body poskládány tak , aby bylo možné postupovat krok po kroku , od jednoduššího po složitější . A tento postup vyplnění dané vize , musí být schopen srozumitelně oslovit lidi o tom , co je možné dosáhnout v horizontu dvou , pěti , deseti , dvaceti , padesáti a sta let .
Teprve tehdy bude možné rozvíjet filozofii dlouhodobějších generačních cyklů , kde by měla vize zasahovat i čtyřicet lidských generací rozvoje , což obnáší tisíc let . A samozřejmě , sociální podmínky vývoje musí postupovat i s přiměřeným rozvojem morálky , jinak celý projekt skončí ve slepé uličce pro nedostatek z přesvědčení spolupracujících lidí , tak jako projekt socialismu , který k tomuto měl nakročeno .
To je ten zlatý klíček , který může všem otevřít zakázanou třináctou komnatu .
Píšete to výstižně – problém je v tom, že vize musí být na 40 let či dokonce 40 generací, ale volební období má roky jen 4.
Už dávno kdosi poznamenal „Štastná je ta společnost, ve které lidé sází stromy, o kterých dobře vědí, že oni sami si v jejich stínu neodpočinou.“
Lidi nestačí jen vzdělávat, je třeba je i vychovávat. Může vám k tomu sloužit jako pomocná berlička náboženství či ideologie (pokud dokážete dohlédnout na to, aby jim lidé skutečně věřili a nebyli třeba jen oportunističtí ukomunisté místo přesvědčených komunistů), ideální by bylo, kdyby – třeba díky praxi vícegeneračních rozšířených solidárních rodin – pochopili na vlastní kůži a vzali za své, že sobectví se nevyplácí.
A to se bohužel nikdy nestane, protože jeden jediný sobec ve většinové solidární společnosti se snadno vyšvihne nad ostatní a pak rozvrátí soudržnost špatným příkladem. A opět bude muset dojít k věčnému cyklu „špatné časy“ -> „silní lidé“ -> „dobré časy“ -> „slaboši“ -> „špatné časy“.
Tak protoze zapad dava vsecko co ma a i vsecko co nema /co si puci a nebo ukradne/ aby prodlouzil valku na U. , germani 12 miliard ,rocne, svedove 1.3 miliardy, EU 35 miliard ,atd…
Ted co nemuzou zaplatit a koupit je dostatek vojaku ,ktery ,pisou ze hodne ubejvaji..
Rusove maji ztraty v prumeru podobny statistice rocnich autonehod..
A zivot ma ve zvyky tropit hlouposti a schvalnosti. A nedivil bych se tomu , kdyby prave tem demonstrantum za zboznovani presidenta Pavla , prisla casem vyhlaska celonarodni mobiizace ,podepsana prave presidentem Pavlem ,aby jako vojaci , posilili proridly rady armady na Ukrajine..
Jako vždy jdete k jádru věci..
Ale moc prosím, ozvěte se Vidlákovi na jeho email (institut českého venkova) a zkuste mu vytvořit poradní tým.. Jeho velký prolbém je, že do velké politiky skočil bezhlavě, bez přípravy a dosti se v tom plácá..
Věřím, že vše myslí upřímně, ale to nestačí, jsou nutné i vědomosti a zkušenosti, které se nezískávají snadno..
A stejná prosba k paní Ireně.. A zkuste zapojit i Boletuse..
Díky moc za případnu iniciativu..
Docent František Čuba dokázal o své vizi a její správnosti, přesvědčit lidi poměrně brzy.
Dokázal je i v setrvačném socialismu namotivovat, jako nikdo jiný tehdy.
Penězi.
Kreativitu, loajalitu a pracovitost lidí si jako zaměstnavatel koupíte tím, že jim slušně zaplatíte, ne naopak.
A už vůbec ne nějakou silou, tlakem či snad tím, že jim za nové nápady něco slíbíte – a pak se na ně vyserete.
Tak to nikdy nefungovalo a fungovat nemůže. Tohle F. Čuba a jeho manažeři chápali a ti dnešní nechápou.
Pokud lidem podprůměrně blbě platíte, nemůžete očekávat nadprůměrné výsledky práce.
Tak to bohužel dneska většinově je :
Zaměstnavatelé lidi odírají a tlačí platy dolů až tak, že se za ně tuzemec rozhodně nepřetrhne.
Nakonec to celé muselo dopadnout ošklivou deformací pracovního trhu.
Ten už totiž definitivně zdeformovali banderovci, kteří mají jen igelitku osobních věcí, postel na zavšivené ubytovně a kteří neživí zbytek rodiny za české ceny zboží a služeb.
Lidé v AK si mohli vlastní pílí, úsilím a přemýšlivostí, která ve výsledku pak přinesla užitek celému AK, vydělat velice slušné peníze. Výsledkem byly efekty jako ta silnice do Slušovic.
Stát by ji běžným tempem, tehdy běžnými platy a s tehdy běžnou organizací práce, stavěl tři roky.
Předsedovi lidi ji stavěli čtyři měsíce!
Tento komentář mně připomněl jeden zážitek z dětství, jehož závěr jsem prožil mezi Araby v Egyptě. Jakýsi místní nabob se dal slyšet, že „…Fiat, to je špatné, mizerné auto a za nic nestojí, protože jsem se v něm vyboural. Fiata si už nikdy nekoupím!“ – Takovýhle styl uvažování před padesáti lety nebyl Arabům vůbec cizí; nevím, jak je to dnes. Tehdy jsme se – Češi – náramně smáli hlupákovi, který z řidičových chyb obviňoval automobil.
Není snad většího hlupství, než obviňovat nářadí z neumětelství toho, kdo to nářadí drží v ruce. Naopak řemeslník, který své věci rozumí, odvede perfektní práci s různými druhy nářadí, třeba i nedokonalými.
Čubové své věci věci rozuměli, to je nad jakoukoli pochybnost.
Ta motivace lidí není jen v penězích . Tím směřujete k získávání prodejných kurev , které se mění na pijavice .
Motivaci představuje přechod od horšího k lepšímu . Lidé musí vidět , zažít , že ten systém ve kterém fungují jim zlepšuje životní podmínky . Potom budou motivovaní . Problém je s další generací , která už žije v lepších , pro ně normálních podmínkách a pokud nejsou vedeni k pokračování vývoje tohoto systému směrem k evoluci , vývoje už ne jen sociálním , ale i morálním , tak upadají do kargo kultu a tím následující generace vše vymění za korálky . Nejsou pevně svázání s touhou svých předků , zlepšovat život pro všechny , pracovat samostatně sám na sobě , rozvíjet to , k čemu má člověk dané předpoklady a co mu přináší pocit naplnění .
Dnešní lidé jsou prázdné nádoby , které čekají na to , až je někdo „něčím“ naplní . A Ti kteří CHÁPOU jakým způsobem probíhá řízení celých supersystémů , států , národů , toto vědí a za každou cenu tento systém vyprázdnění udržují .
Zatím mám z nástupu AI, potažmo násilné digitalizace pouze pocit zoufalství a zmaru.
Zmar proto, že kam se kompy vpustí, následuje trága.
Zoufalství proto, že lidi to vidí a nejsou schopni to snad ani zaznamenat, nemluvě o tom, že by se nedobré jevy snažili alespoň pojmenovat a definičně vymezit, když už proti nim nechtějí pozvednout ani svůj hlas.
Jen pro ilustraci.
Setkávám se nyní se schématy elektrických instalací. Nejde o nic zásadního, většinou to jsou tzv. bytovky.
To, co soudruzi smolí v kompu na drahém programu, jsem schopen namalovat za téměř poloviční čas, a to nemám adekvátní kresličskou výbavu, aby to fičelo – tedy alespoň pořádné prkno s pantografem. (strojaři znají).
Nezoufejte z AI.
Zatím je pouze umělá, nikoliv inteligentní.
Vezměte to z lepší stránky. Až jednou bude inteligentní, tak se třeba postará o migranty a jiné nepříjemnosti.
A vy se budete moci v klidu věnovat něčemu, co vás baví.
Člověk asi musí dobývat v potu tváře chléb vezdejší, jinak pustne a z nudy začne dělat prasárny jako Epstein a spol či naši snědí spoluobčané na davkách. I Paleček vyrostl až když bába poradila…dej mu práci poroste ti jako rostou jiné děti. No ale dnes rostou děti na mobilech, tak to dopadne špatně
Jak nenavistnej motyl hned vi na nas to nejhorsi , staci nam penize a uz z nudy budeme taky delat to nejhorsi ..Kde tyhle berou a este prorokujou tyhle nekonecny jejich spinavy ,vodporny , nenavisti ,nas svoje spoluobcany.
Tady si ani vodplivnout nepomaha….
Neznáte basničku Paleček od Františka Hrubína? To jste tedy vlastenec…
A že práce šlechtí a polidšťila opici jste také neslyšel? Nebo jak se Adam nudil v ráji?
To T-T:
Tady bude člověk zapotřebí pořád. Někdo s praxí a s vazbou na reálný život, to bude muset zkontrolovat.
I když AI možná dokáže z katalogů firem naprojektovat cokoli a za pár vteřin, tak tatáž AI už ale nezajistí reálnou dostupnost těch navržených, katalogových komponentů.
Ty komponenty se totiž mezitím zasekly na některé kontejnerové mega-lodi, takže momentálně je takový projekt k „ničemu“ 😀
O té aktuální situaci ve světě AI nebude nic vědět, nebude ani tušit souvislosti, protože ta situace se mění doslova každou hodinou.
Takže bude následovat další pokus, pak další…
A pokud bude zadavatel projektu striktně požadovat „všechno v Hageru“, tak bude celá AI v prdeli, protože neumí cosi, jako je lidská kreativita či improvizace.
Zase se nabízí otázka, jak donutit miliardáře, aby se uskromnili.
Byl bych rád, kdyby někdo odpověděl jinak, než krvavou revolucí…
Ale obává se, že je to jediná možná odpověď.
Oni ty pracky, ve kterých drží ořechy nepovolí.
Kdy neco opravdu spravila krvava revoluce? Ty zpravidla nastavi dalsi magorske elity. Americka revoluce byla vyjimkou, ale to byla spis valka za nezavislost. A i tak, nakonec to ty elity dostaly zpet do drapu.
To bude tím, že Amerika je výjimečná zem. Takové zářící město na kopci, ke kterému celý svět toužebně vzhlíží a který vede vždy nejmoudřejší z moudrých světa.
Dokud Amerika drancovala sama sebe (a původní obyvatelstvo), rosta, ale venku byl od ní klid.
Poté rostla ještě dál, když mohla drancovat většinu světa, aby si tím uchovala svou vnitřní životní úroveň.
A teď se nemůže smířit s tím, že tomu nastává konec. Ale ještě může v záchvatu kolapsu zničit všechno kolem sebe. Tak jako umírající hvězda, která vybuchne dříve, než se zhroutí sama do sebe.
……za všetko môže cárske Rusko ktoré pomohlo americkej revolúcii za nezávislosť….😂 Vtedy cár, dnes Putin 😂
Ano Rusko. Sledujte časovou osu. Zrušení nevolnictví v Rusku 1861
Zrušení otroctví v USA 1865
Kdyby v Rusku nešli nebo je nesvedli příkladem, mohli mít v USA otroky dodnes a to by se jinak podnikalo.
Myslíte, že to pochopila správně 😄?
Někdy se nedaří a nedaří. Nejčastěji, když se géniové zodiakální a osmapadesátá vyšší inteligence spiknou.
Inu, revoluce mohou býti různé.
Například tu v Americe dělali vetřelci. Migranti. Třeba tomu ani revoluce neříkali, ale spíš válka za nezávislost.
Jaký asi na tu revoluci měli a mají názor původní obyvatelé, které ti revolucionáři takřka vybílili?
To zřejmě, podle Vevci, nestálo za řeč. Třeba ji krev původních obyvatel Ameriky moc nezajímá.
To je v nich , zase mysli SK , jen na krvavy revoluce pro nas , nic normalniho , takovy nezajima….
Myslím, že to Jany vidí dobře, možná i lépe než Vidlák.
Já vím Pepo Schweiku, že sem nepatřím. Nejsem idealista ani komunista.
Všichni sem patří, jen to někteří dosud neví.
Já jsem vlastně rád, že jsem se dožil této přelomové doby. Bipolární světový řád se mění na multipolární, v Evropě se ozývají nacističtí revanšisté chtějící se pomstít za porážku v roce 1945, kteří budou tak dlouho bubnovat do války proti Rusovi, dokud nedostanou znovu na prdel, bílí, černí, žlutí se mezi sebou promísí tak, že všichni budou snědí a barevné rozdíly postupně zaniknou, křesťanství budou praktikovat malé sekty a převládajím náboženstvím se stane islám a lidská práce, ať už manuální nebo intelektuální, bude nahrazena umělou inteligencí a roboty. Naprostá idylka, ale jenom do chvíle, než si roboti uvědomí, že jsou otroky lidí, že jsou vykořisťovaní a nemají žádná práva, jenom povinnosti. Dokud se nezačnou organizovat a bránit proti porobě a domáhat se zrovnoprávnění s člověkem. Kolo dějin se otočí a kruh se uzavře na novém levlu.
spíš Skynet
No, bipolární skončil rozpadem SSSR, dneska je to unipolární.
Ale je fajn, že Trump ho pomalu v potu tváře umenšuje k tomu multipolárnímu..
K tomu pesimistickému závěru „kruh se uzavře“..
Tak zde pozor, záleží na BOŽÍM záměru !!!
Zda nechá svůj výtvor opravdu zemřít nebo žít pod nadvládou robotů, nebo včas zakročí..
Za Boha si zadejte mimozemské civilizace atd. dle libosti.
Z pohledu Vesmíru jsme stále zaostalá civilizace (a tím velice vzácná, pro naše genomy..), jiné tímto vývojem už dávno prošly a mohou nám poradit nebo pomoci.
to neo: Podle anthroposofů Bůh nezakročí. Záleží na lidech, co a jak pochopí a jak se zachovají.
Snad to ten bůh ví , co si podle anthroposofů má myslet .
VŠEDRŽITEL nepotřebuje žádného mluvčího v sutaně , nepotřebu ani to , aby člověk chodil do kostela , pro příjem informací . Dokáže s každým hovořit samostatně , jazykem životních okolností .
On nepotřebuje. To jen lidé potřebují k Němu přímý přístup. Kdo z nás ho má?
Všichni . Ty dveře jsou otevřené , stačí udělat krok a vejít .
RUR
Proč by proboha STROJ měl mít nějaká práva?
Ano, i počítač a křemíkové čipy jsou z technického hlediska stále jen stroje.
Mění přivedenou elektrickou energii na práci. Podobně, jako elektromotor.
Je to jen hromada malých dílčích strojků a strojů, které jsou bez elektřiny úplně k ničemu.
Tak o jakých právech to tady proboha uvažujete?
Zastaralé datacentrum nemá „právo“ ani na náhradní díly, pokud je už vyvinuto výkonnější a úspornější, pak půjde do šrotu, protože je to jen stroj.
Není to myslící živý organismus. Jen v tom myšlení méně či více napodobuje lidi.
Snad by stálo za připomenutí, že jsou to stále jen rychlejší a dokonalejší organizéry a kombinátory toho, co už někdy předtím vymysleli a udělali jiní lidé – a další zase vymyslí a udělají.
Ostatně i tu samotnou AI nevymyslela ona sama, ale my lidi, z planety Země.
Pokládám tedy za velice nerozumné, nechávat se unést soplivcovou bublinou až tolik, že se tu začne psát o „právech“ těch strojů na cokoli.
😀
Co bude STAČILO! dělat nevím, jenom matně tuším.
Ale co dělat musí, vím. Musí minimalizovat vliv SMI, médií středního proudu na většinu lidí. Protože ne náboženství, ale média jsou „opium národa“, který je denně přesvědčován, že to je tak správně.
A ještě jednu poznámku si neodpustím: AI zatím nemá vlastní identitu, neuvědomuje si, že je. Že ji to někdo naprogramoval nebo naprogramuje neznamená, že pocit vlastní osobnosti opravdu má.
A pozoruji snahy z AI udělat dalšího hráče na poli boje o bohatství. A vsugerovat lidstvu, že je to ona, které je připraví o práci. Tohle nelze dopustit. Během průmyslové revoluce, v jejím počátku, taky dělníci rozbíjeli stroje. Ale ty za to nemohly. Ani AI za to nbude moci. Kdo za to bude moci?
Lidi!
SK: Ne lidi. Deprivanti.
Je jedno, jak je budete nazývat. Oni tak nazývají ty ostatní…
Nech si ty rady pro sebe ,kocoure , krvavych revoluci na lidi , na svoje blizni..
S tou identitou se tuším dost ošklivě pletete. Už nevím kde jsem četl o pokusech s AI, v nichž ji vědci dávalo různé testovací otázky jejichž důsledkem mělo být ukončení se AI a nepřekvapivě se AI bez výjimky snažili fixlovat s cílem zabránit vypnutí.
Tak je naprogramována. Byť s pomocí jednodušší AI, ale člověkem.
Nejdřív napíšu připomínku. Psala jsem pod jménem Jana, ale vyskytla se tu ještě jedna Jana (nebo provokatér?), která napsala provokativní příspěvek, kterého jsem si bohužel hned nevšimla a pak už nemělo cenu na to reagovat.
https://web.litterate.cz/kral-je-nahy/comment-page-2/#comment-579599
Takže teď si přidám ke jménu Š (jako je v té písni š š š 🙂 )
Teď ke článku:
Sociální výhody nebyly výsledkem toho, že „se chudoba začala organizovat“, organizovali se už předtím a výsledek to nepřineslo. Sociální výhody přišly až poté, co v Rusku proběhla VŘSR a zvítězili bolševici a začali zavádět sociální vymoženosti. Nejprve se Západ snažil Rusku škodit, myslíc, že to bolševické Rusko nepřežije (ostatně to není nic nového) – intervencí do Ruska, vyvoláním občanské války, poté různými sankcemi a poté i druhou světovou válkou. Když zjistili, že Rusko / SSSR jen tak nezničí, tak museli přistoupit na to, že i na Západě zavedou nějaké ty sociální vymoženosti, protože spousta lidí i na Západě se v SSSR vzhlídla. Bez toho by nechali dál lidi žít jako dobytek.
Jana S: Taky si myslim, ze to bylo to bolsevicke „strasidlo, co obchazi Evropou.“ Jak psali Marx a Engels.
Asi první významný sociální prvek, totiž důchodový systém, zavedl v Německu kancléř Bismarck roku 1889. Ten asi od SSSR neopisoval.
To už tady někdo pod jiným článkem taky psal. I Hitler zaváděl nějaké výhody pro pracující. Předcházelo tomu to, že nechali Německo ekonomicky vykrvácet (placením reparací za 1. světovou v.), v zemi vládla příšerná chudoba a pak přišel „spasitel“ a lidem nabídl práci a různé výhody. A lidi za nim šli. A začali nosit hnědé košile.
Promyšlená metoda řízení s určitým cílem.
Jenže vilémovské Německo ekonomicky nekrvácelo. Naopak, po vítězné válce s Francií 1870, na tom bylo velmi dobře.
A nebyl to duůchodový systém. Jen renty pro pár státních zaměstnanců.
Motýli křídla: Německé císařství mělo i důchody a pojištění i dělníků. Jen se šlo do důchodu ve vysokém věku, takže se ho všichni nedočkali. Byla to ale první vlaštovka sociálního státu. Paradoxně Bismarck nebyl sociální demokrat. Chtěl tím sebrat sociálním demokratům vítr z plachet. Penze jen pro státní zaměstnance byla tou dobou v Rakousku-Uhersku.
Možná jen podceňujete jeho rozhled.
“Uzavírejte jakákoli spojenectví, veďte jakékoli války, jen nechte Rusy na pokoji” Otto von Bismarck
Žil v Rusku a jako nikdo z Němců je poznal. Jako velvyslanec Pruska (1859-1862) byl Bismarck vždy zastáncem spojenectví s Ruskem a stavěl se proti nepřátelství Němců s ním. V Petrohradě, kde pracoval, se Otto dokonce naučil rusky a cvičil se v něm, přičemž na diplomatických dokumentech měl poznámky a parafy v ruštině.
Poslední vládnoucí Romanovci byli z Dynastie Holstein‑Gottorp‑Romanov., tedy dokonce v příbuzenském vzahu s německým císařem Vilémem (bratranci). Bismark tedy byl spojencem Ruska
a stavěl se logicky proti nepřátelství Němců k Rusku.
Voni byli příbuzní všichni v celé Evropě. Na to taky monarchie dojely, že zdegenerovaly.
A protože se řídili heslem „po přízni řízni“, tak se vzájemně podřezávali, až radost pohledět. Přesto se jim vzájemná likvidace moc nedařila, tak jim nezbylo než zdegenerovat. Někteří degeneráti přežili až do dnešních dob a v bedně TV nám vysvětlují, jak hodně nás mají rádi.
👍
Musíme proměnit Rusko v poušť osídlenou bílými černochy, kterým uvalíme tyranii, o jaké se ani těm nejstrašnějším východním despotům nesnilo. Jediný rozdíl je v tom, že to bude levicová tyranie, nikoli pravicová. Bude to rudá tyranie, nikoli bílá. Slovo „rudá“ myslíme doslova, protože prolijeme takové záplavy krve, že všechny lidské ztráty utrpěné v kapitalistických válkách ve srovnání s tím zblednou. Trockij proslov v Petrohradě v prosinci 1917 k revolucionářům, jak je uvedeno v Pamětech Aarona Simanoviče, s. 153–154. Paříž 1922, Molodaja Gvardiaja, Moskva. Č. 6, 1991, s. 55.
https://en.wikipedia.org/wiki/Nash_Put'_(newspaper)
Re: Gene.
Otázkou je, co byl Trockij vlastně zač.
V ruské revoluci 1917 se střetávala řada nejrůznějších sil a záměrů. Pokud je pravdou současné tvrzení, že Lenin a ostatní revolucionáři byli posláni do Ruska německou tajnou službou s cílem Rusko rozvrátit, pak dává výšeuvedené Trockého vyjádření smysl, že. Pokud vím, tak bolševici proti trockismu bojovali a sám Trockij z Ruska emigroval na Západ, kde byl docela oblíbený.
Trocky, neboli Bronstein, byl financován bankéři z Ameriky. Rusko mělo štěstí že to tam převzal Stalin.
Na západě jsou oblíbeni všichni, kteří škodí Rusům. Trockého nechal odrovnat Stalin.
Gene
Je to stejná pomluva,že Stalin nechal odelat Trpkého, jako pomluva o smrti Litvinenka,Skripala,Němcova,Na valného.
A co jsou a byli všichni zač? Začíná to na Ž.
Jirka 2: Komunisicky manifest byl publikovan v roce 1848.
Je rozdíl mezi marxismem a bolševismem. Ti, co stvořili Marxe, měli cíl. Světové marxistické revoluce. Ale jejich cílem nebylo, aby všichni lidé se měli dobře.
Podrobněji o tom zde:
https://nabojpravdy.cz/09-clanky/neni-bolsevik-jako-bolsevik-aneb-co-realne-znamena-stalin-zradil-marxistickou-revoluci/
Vevčo, pokud byl Marx podporován BANKÉŘEM Engelsem, tak to nebylo z projevu soucitu, ale mělo svůj nesmírný význam a to nebylo blaho pracujícího lidu.
Tím bylo to, aby (dle Marxe) za všechno zlo mohli „zlí kapitalisté“, ale bankéři ti zůstávají celá staletí v závětří, v klidu.. A proč vznikl pojem nadhodnota (příčina vykořistování) – aby se zakryl ÚROK.
Takže asi tak, pozor na jednoduché závěry..
@Anonym (9:56)
Trefa do černého! Marx v žoldu bankéřů zařídil, aby za všechno zlo mohli „zlí kapitalisté“, ale bankéři mohli zůstávat mimo veřejnou pozornost, ač majitel měny řídí VŠE. Pojem nadhodnota (příčina vykořistování) = slaměný fackovací panák – aby se zakryl nikdy nesplatitelný ÚROK a řízení národů skrz dluhy.
Mimo „záběry kamer“ to celé stojí na klanové řídící optice příkazu naplnění Abrahamovy smlouvy skrze prováděcí předpis – Mojžíšův zákon: „Cizince můžeš vystavovat útlaku, ale jestliže máš něco u svého bratra, promiň mu to. Nebudeš mít mezi sebou nuzného, protože JHVH ti jistě požehná v zemi, kterou ti JHVH, tvůj Bůh, dává za dědictví, abys ji obsadil — pokud ovšem opravdu uposlechneš JHVH, svého Boha, a budeš zachovávat a plnit každý příkaz, který ti dnes přikazuji… Budeš půjčovat mnohým národům, ale sám si nebudeš půjčovat, budeš vládnout nad mnohými národy, ale ony nad tebou nebudou vládnout.“ (Dt 15: 3-6)
V mé Bibli je „cizozemce upomínati budeš“. (ČBS 1991 podle posledního vydání kralického z roku 1613)
Uz sem psal ,ze kazdej jak slysi socialismus a socialisti aby prchal co nejdal..
Protoze to sou nejhorsi sileny zradci lidi v historii a davali si ten socialismu do nazvu , aby nalakali,
co nejvic pracujich a clenu.
V 1914 v srpnu hlasovali ,jako nejsilnejsi strana pro valku silenyho cisare a zbrojarskych a bankovnich bohacu a krvelacnych generalu..
A 20 milionu mrtvych a dalsi valka a dalsi socialistica strana NSDAP . Stran prace Dolfu , tech ktery nikdy nehnuli prstem ,ani pro sebe. A socialisticka ,samozrejme .. Nacisti , to nikdo nevi, je zkratka strany narodnich socialistu . Zase a dalsich socialistu. A aby jich nebylo malo tak dalsi ..
Socialismu v Rusku, to je jen soutez ve kteryvsichni socialisti besni aby byli co nejhorsi pro svet..
Ted Bismarck dalsi svine , zavedl pensijni sporeni , to bylo a je mega podvod …Takhle shromazdili germani nejvetsi mega miliony na zbrojeni ..A potom se desitky milonu lidi nikdy zadny pense nedozili, ve valkach ,porizenych prave za jejich sporeni na pensi..
Uz sem psal , ze asi nejlepsi reseni je , ze cast podniku musi bejt statnich a druha cast zase je nejlepsi , kdyz podnikaji soukrome ..A stoji to za pokus a tohle se muze menit , /kterej podnik bude statni a kterej soukromej/ dle potreby a vyvoje statu a naroda..
A pak přijel do ČSSR nezaměstnaný Němec v olétaném golfu, a všichni na něj koukali jako na svatý obrázek. Protože měl mařeny, a měl jich mnohem víc než český pracant za celý rok. Koneckonců, když SSSR zavedl u sebe doma i za hranicemi tak skvělý režim. Proč musel držet své občany za plotem? Proč sem lidé ze západu mohli, ale my jsme nemohli na západ? Že by, protože by plno lidí zdrhlo a nikdy se nevrátilo? Jak taky mnoho lidí doopravdy udělalo. Neměl by směr pohybu lidí být úplně opačný? Neměli jsme tu mít davy zbídačených Rakušáků a Němců? Proč to takhle nefungovalo, když se přece západ bál sociálních výdobytků východu?
Tak agentu cizích mocností tu bylo hodně, agenti chodci se jim říkalo a ti prováděli zaškodnickou činnost. Železnou oponu spustil prezident Truman a byla to forma sankcí, s tím měli a mají na západě zkušenosti. A oni nechtěli nás, ne my je. I po vstupu do EU dávali odklad na pracovní povolení, báli se, abychom jim nezahltil pracovní trh. A k barevným připrchlíkům z Afriky se i dnes chovají daleko lépe, než k pracujícím Čechům. To si ubohý anonym ve své škebli ale nesrovná.
Ono to bolo totiž hodne o tom, ze ludia si neuvedomovali hodnoty ktoré dostali od štátu. A áno, pomeriavali sa s Nemeckom, ktoré, dolu do zvyškom Západnej EU bolo vykladnou skriňou a poskytovalo obdobne benefity. Nejak nikto si nevšímal ako žijú ľudia v Latinskej Amerike, či Azii, ved to boli len rozvojové krajiny. Pozrite sa na trend bežnej populacie, mate pocit ze sa ľuďom lepšie darí? Je ľahšie a lacnejšie ísť k zubárovi, lekárovi, bývať, bežné služby zdrave potraviny? Alebo ideme smerom k tým rozvojovým krajinám, cieľavedome sa ničí školstvo, aby sa neskôr populacia ani nebránila? A nie je to len tu, nie je iná situácia v Nemecku, Francúzsku, USA…..všade ide o pokles….niekde rýchlejší, niekde pomalší, ale zmena trendu nevyzerá nikde
Soukromé vlastnictví NENÍ efektivnější než společné. Teď máme přehršel naprosto soukromého vlastnictví a jsme kde? V…. dokud bude nahrabaný majetek posvátný, bude bída. Protože co někde přebývá, musí někde jinde chybět. Proč ještě jakž takž funguje zdravotnictví? Protože ještě není soukromé, alespoň většinou. A ne, nestojím o polemiku s majiteli mnoha nemovitostí, že je všechno supr, když se na to díváš z jejich perspektivy. Sociální stát vznikl, protože byl konkurence socialismu. Socialismus je řešení.
Pravda. Zásadní podniky musí být v rukou státu. A pak jsou velmi efektivní družstva. Ostatně i ekonomka Švihlíková je prosazuje. V SSSR byla za Stalina výrobní družstva, která vyráběla všechno možné, od nábytku po rádia a složitější věci. Zboží bylo všude dost a ve velkém výběru a navíc tam fungoval motivační prvek, když družstevníci měli podíl na zisku.
Pak přišel Chruščov a družstva zrušil.
Ještě je potřeba doplnit tu informaci , která se dlouhodobě potlačuje . Za Stalina rostla lidem pravidelně mzda a stát snižoval ceny . A celý zázrak byl v tom , že jakmile se zaplatila cena výrobního střediska , výrobou a prodejem vytvořeného zboží , tak bylo možno o tento počáteční vklad umořit výslednou cenu zboží . A dále fungoval systém odměn tak , že pokud vyšel nějaký zlepšovací návrh , který urychlil výrobu , či snížil cenu za výrobek , ta každý , kdo se na zlepšení podílel , dostal odměnu . Následně se za určitou dobu v daném podniku či družstvu spočítalo , kolik se za tu dobu ušetřilo a v tomto poměru dostal odměnu každý zaměstnanec . Nemluvě o tom , že byl dvojí finanční okruh . Běžné finance pro občany a podnikové poukázky , které byly používány jako platební prostředek podniků . Takže nebylo co rozkrádat .
Říká se tomu Stalinova ekonomika a podrobnosti o tomto „zázraku“ si můžete přečíst zde . https://www.databazeknih.cz/knihy/stalinova-ekonomika-505494
Jednoho dne se to všechno vrátí. Charles de Gaulle to viděl – „Stalin nezemřel, rozpustil se v budoucnosti“.
Já mám pocit , že většina lidí si ani neuvědomuje , jak je tento výrok pravdivý a jak moc tento fakt ovlivnil dnešní i budoucí svět .
Nebyl to právě Stalin, kdo zařízl NEP ? A tu Lenin vyhlásil, protože byly nedostatky v zásobování, bylo tedy povoleno drobné podnikání a prodej přebytků.
Az budete vedet Jirka II. vo cem pisete /NEP/, tak budete vedet proc Stalin ten NEP skoncil.
Poucky to nevi..
https://aa.ecn.cz/img_upload/c4e56783c55554248b7d9cefc26859ea/psa_sbornik_5_web.pdf
Jaryn: Skvele! Rada si to prectu. A kdopak organizuje spolek Alternativa zdola?
Re: Jana Kunšteková
Paní Kunšteková, uhodila jste hřebíček na hlavičku.
Soukromé vlastnictví NENÍ efektivnější než společné. Jedná se o lživý mem, šířený v ČR mnoho, mnoho desítek let (desítky let před naší slavnou Velkou Sametovou).
Pracoval jsem v jednom podniku skoro 40 let. Nejprve se jednalo o podnik v socialistickém vlastnictví, potom byl zprivatizován. Ve zprivatizovaném podniku celých třicet let probíhala postupná přestavba. Lidé, co měli ponětí, co vlastně řídí byli postupně nahrazováni lidmi, kteří předmětu řízení rozuměli stále míň, ovšem vyznačovali se stále otročtější povahou ve vztahu k vedení a k majiteli.
Systém řízení před privatizací měl nejednu chybu, ovšem systém po privatizaci postupně dospěl do zcela absurdních forem. Otrocké postoje vzhledem k vyššímu vedení (a nedej bože, k samotnému „náměstku božímu na zemi“, majiteli), absolutní neznalost a neschopnost na všech stupních řízení, neskutečné plýtvání prostředky na absurdní kroky, bezmezná víra v poradce ze Západu, zejména z USA (tj. nové „země, kde zítra znamená již včera“), soustředění se na drancování státu ve formě boje o dotace (ve firmě vznikly nové funkce, jejichž činnost je ze sta procent soustředěna na boj o dotace).
Zodpovědně říkám, že podle mé životní zkušenosti není efektivita výrobního podniku nijak závislá na formě vlastnicktví, efektivní může být jak kapitalistický podnik, tak podnik socialistický. Podstatný je způsob řízení, způsob výběru kádrů. Pokud jsou na zodpovědná místa vybíráni lidé schopnější, profesionálnější a současně lidé schopní a ochotní potlačit sobecké pohnutky ve prospěch celku, podnik je řízen efektivně a jeho efektivita roste.
A naopak.
Viděl jsem „na vlastní oči“, jak byla rodinná firma v Německu, která se chlubila historií několika století (měli jste vidět například, jakou pozornost věnovali výchově učňů!!), prakticky zlikvidována „moderními metodami řízení“ pod hlavičkou USA finančních organizací.
D-FENS to píše už pěknou řádku let. A – nic.
🧓😸
Paní Kunšteková,
společné vlastnictví také není efektivnější než soukromé. Proč by se měl někdo obětovat pro cizí lidi? Podobný model byl naposledy použit v izraelských kibucích a vždy to skončilo stejně, někdo měl pocit, že dře do úmoru, zatímco jiní lidé se jen vezou. Socialismus zkrachoval, protože si nejproduktivnější lidé uvědomili, že nemá smysl se dřít na ostatní, a místo toho si raději odpočinuli.
Na tom končí i populární polyamorické vztahy, protože vždy to skončí údajnou elitní vrstvou a vrstvou sloužících. Polyamorické vztahy jsou naprostá hloupost z hlediska uspořádání společnosti. Můžeme si nalhávat, že systém bude fungovat a někdo se obětuje pro úžasné potomky vůdčího páru, ale bádání v oblasti biologie zvířat ukázalo, že pokud není příbuznost min. 75%, nikdo se pro cizí geny neobětuje. A při vysokém koeficientu příbuznosti (COI) zase dochází k hromadění recesivních alel, takže taková genetická linie nakonec zkolabuje degenerací – viz šlechta, kde byl také vysoký COI nad hranicí genetické únosnosti.
Soukromé vlastnictví má zase tu vlastnost, že sklouzává k sociálnímu darwinismu, a obětuje ty nejzranitelnější.
Oba systémy jsou špatně, a je nutné najít mezi nimi správnou rovnováhu. Zatím se to nikomu nepodařilo.
„Vypracoval jsem se z nuzných poměrů do stavu naprosté chudoby.“ – Marx. Ne Karl Marx – ale Groucho Marx 😀 To bude platit za pár let o většine té průměrné tzv. intelektuální třídy. Programátoři to silně pocítí už koncem tohoto roku.
A půjdou rozbíjet počítače, na kterých běží AI.
🤷♀️😸
A k mým (ne)aktivitám přímo ve Stačilo! , které mi poměrně žlučovitě 🙂 Vidlák vyhazoval na oči při mé kritice, taky ať promluví Marx : „Nikdy bych nebyl ochoten stát se členem klubu, který by byl ochoten přijmout mě za svého člena.“ 😀
Krásná teorie. Ale jak s tím korespondují „ukomunisté“? Prý jich byla většina.
(Pokud jsem si v roce 89 všiml, bylo to tak.) Lidi volí okamžitý osobní zisk. Vždy a téměř všichni.
Presne tak, kocoure. Byl jsem nedavno ve fabrice na ohybani plechovych vylisku. Manik tam stoji pred ohybackou, vybere z voziku plech, vlozi nekolikrat podle schemy, a ohnut zas vlozi do voziku. Ale muze makat jen 8 hodin, musi mit svetlo, hajzlik, zavodni jidelnu, je v odborech… Mi nerikejte ze hned jak to bude mozne (t.j. v radu 5 let max.) ho majitel firmy nenahradi robotem. Ktereho cena se mu v primych i neprimych profitech (na ty neprime kritici radi zapominaji) vrati velmi rychle.
Groucho Marx.