Tak nám v uplynulém týdnu potvrdil Olaf Scholz, že pokročilé zbraně, které Západ dodal na Ukrajinu, obsluhují západní specialisté. Vzápětí Rusové zveřejnili nahrávku špiček Bundesvéru, kterak se baví o útocích raketami Taurus na Krymský most a jak to udělat, aby se nedalo říct, že se Německo zapojilo do války na Ukrajině. Do toho Macron vypustil kontrolní balónek ohledně vyslání vojsk evropských států na Ukrajinu (samozřejmě mimo NATO) a naši libtardí novináři i celý twitter od té doby jedou jasný signál, že se do války s Rusem zapojit musíme, protože to jinak prostě nejde.
Alexandr Mitrofanov už vyjádřil, že když se do války s Rusem zapojíme teď, budeme mít menší ztráty, než když se zapojíme později. Bez ohledu na to, jaká bude naše budoucnost, pevně doufám, že první válečnou ztrátou bude právě Alexandr Mitrofanov… Koneckonců, granáty už náš prezident sehnal, prý zařídil i rakety a další vojenské hračičky… jen nechce nikomu říct, odkud. Takže půjde o režimy, které mají k demokracii o milion kilometrů dál než Putin.
Do toho jsme se dozvěděli, že Tykač nejspíš příští rok odstaví některé své uhelné elektrárny, protože budou prostě ztrátové. Proč? Emisní povolenky, vole! Četl jsem jeden odborný článek, jak dnešní energetika vlastně funguje a co by vláda měla udělat, aby nedošlo ke katastrofě, ale rovnou říkám, že to Markéta Pekarová Adamová nikdy nemá šanci pochopit. Ani Síkela tomu nemůže rozumět. Energetika už má také tolik předpisů a šílených omezení, že tomu možná ještě rozumí bývalý ředitel ČEZu, Míl, ale jinak asi nikdo… Na Daniela Beneše bych si teď už také nevsadil.
Dál jsme se dozvěděli, že učitelé sice dostali přidáno, ale vzhledem ke škrtnutí mnoha pracovních míst uklízeček a školníků vlastně přidáno nedostali, protože kuchařky musejí dostat výpověď a odstupné a to se bude platit právě z balíku peněz na učitelské mzdy. Učitelská platforma jednala, až vyjednala. Poděkujte Petře Mazancové a Dobšíkovi.
O Agrární komoře a Zemědělském svazu jsem psal už mockrát. Nevyjednali nic, jen se jim podařilo posunout protesty víc do zemědělské sezóny, takže ministr Výborný může být každým dnem klidnější. Stejně tak to uklidnilo ty nadnárodní korporace, které si u nás (podobně jako na Ukrajině) brzy koupí veškerou zemědělskou půdu a naši zemědělci budou ještě rádi, že mají komu prodat. Poděkovat mohou Doležalovi, Pýchovi a tomu stávkokazovi Malému.
Všichni dohromady pak mohou poděkovat angažovaným médiím v čele s Českou televizí.
Veronika Vrecionová už nám vysvětlila, že zablokované hranice mezi Polskem a Ukrajinou má na svědomí Putinova hybridní válka, protože rozdmýchává nenávist vůči ukrajinským farmářům. Co na tom, že Donald Tusk možná uzavře hranice s Ukrajinou úplně, protože si Poláci zatím ještě nechtějí úplně zničit hospodářství.
A aby jobovkám nebyl konec, Rusko na Ukrajině útočí po celé délce fronty tak intenzívně, že i maršál Petrla přestal oslavovat hrdinné Ukrajince, kteří už brzy dojdou na pobřeží Azovského moře a hned poté osvobodí Krym… a začal se raději věnovat filmové kritice. Koneckonců, v poslední době nějak moc umírají i čeští žoldáci, co mají tak rádi pluk Azov.
Ne, Rus nebude dělat nic jiného než to, co dělal doteď, ale rozdíl mezi ruským střílením a ukrajinskou protipalbou je už tak veliký, že to začíná být vidět i na mapě. Západní média začínají opatrně meldovat, že Ukrajina vydrží do léta, maximálně do podzimu. Mezinárodně izolovaná Severní Korea dodala Rusům šestkrát víc dělostřeleckých granátů než Evropa Ukrajincům. A už není mezinárodně izolovaná. Myslím, že Rusové tam dovážejí cokoliv, co si Kim řekne.
Evropská jednota se drolí přímo před očima. Stejně tak se drolí evropská energetika a vlastně se drolí i evropské vojenské schopnosti… Inu, zbraně už shořely na Ukrajině. Bratia Slováci své protiletadlové systémy dodali na Ukrajinu, místo nich měli dostat jiné ze Západu, ale Italové ten poslední teď právě stahují domů… Vsadím se, že my jsme na tom ještě hůř.
Drolí se nám zemědělství, drolí se školství, zdravotnictví je na hraně, Liberty steel už nikdo nerozjede a všichni to vědí. Konsolidační balíček nic nevyřeší, žádný resort peníze navíc nedostane a všichni to vědí. Hospodářství jde stále více do recese a všichni to vědí. Německo je v procesu deindustrializace a všichni to vědí. Elektromobilita je průser a všichni to vědí. Pokud si Evropa chce zachovat ještě nějaké spojence v Africe nebo jižní Americe, musí jim otevřít svůj trh zcela bez omezení… a všichni to vědí.
Moc už nepotřebujeme… jeden silnější impuls postačí. Třeba aby Ukrajina sdělila světu, že není schopna splácet své závazky. Nebo zhroucení realitního trhu v Itálii. Nebo první blackoutek v nějakém německém městě. Jednoho dne se probudíme a bankomaty nebudou vydávat peníze… Takhle vypadá prohraná válka, ať už v ní oficiálně jsme nebo nejsme.
Už před dvěma roky jsem psal, že evropské elity spojily svou budoucnost s válkou na Ukrajině. Dnes musím dodat, že s ní spojily i své životy…
Děje se to všechno naráz. Válka i grýndýl, zemědělství i průmysl, finančnictví i zahraniční obchod, státní správa i školství. Ani v jednom sektoru není důvod k optimismu a konsolidační balíček nic nezkonsolidoval.
Já jsem vždycky nesnášel, když někdo v diskusi nadnesl, že musí být hůř, aby to lidem došlo… Protože hůř bude nám, ne těm elitám, kterým to má dojít. Hůř bude těm, kteří už teď mají málo. Hůř bude tak, že nebudou léky na cukrovku, nebudou důchody, děti budou plakat od podebraného zubu a nebude kam jet na pohotovost. Hůř bude tak, že nebude práce a nejspíš ani žebračenky. Hůř bude tak, že nic nebude a my na to nejsme už dávno zvyklí. A nejhůř bude tak, že budou na ulicích chytat naše děti a posílat je do války proti Rusovi.
Ale nejspíš se to všechno stane. Nejspíš skutečně bude hůř a to podstatně. Nejspíš bude hůř po všech stránkách, protože když se dívám na sešup ve všech oborech, tak neomylně míříme do společného bodu kolapsu. Jsme skutečně propojená Evropa a jsme skutečně propojeni i s Ukrajinou i kdybychom nechtěli. Stane se to všude a naráz. Pohár dokapává a poslední kapka nemusí být ta největší.
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.
Hmm
https://www.stream.cz/dvtv-interview/byla-to-jatka-v-zivote-bych-necekal-ze-se-budu-plazit-mezi-tely-bachmut-je-moderni-stalingrad-64934236#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=v
Je tam už sedm let, s přestávkami, ale pokud vím operace začala před dvěma roky – Copak tam dělal?
Jen tak dumám – je to nahrané jako verbírovka nabo proč vlastně. A taky nějak nám Drtinová stárne a fofrem. njnj
Čiň čertu dobře, peklem se ti odmění
Do Prahy opět zamíří traktory. Nechci jednat pod ultimáty, vzkazuje ministr Výborný
…Ministr respektuje právo zemědělců na protesty, ale není ochoten jednat pod tlakem. „Nemám eso v rukávu, které bych vytáhl v okamžiku, kdy budou tři dny jezdit kolem Strakovky nebo ministerstva zemědělství zemědělci se svojí technikou,“ řekl. Dodal, že nemůže poskytnout další ústupky…..
https://cnn.iprima.cz/do-prahy-opet-zamiri-traktory-zemedelci-chteji-demonstrovat-7-brezna-427062
……Výborný reagoval s tím, že se zástupci zemědělců a farmářů mluví od prvního okamžiku, kdy nastoupil na ministerstvo. A ti si jej prý pochvalují. „Pan předseda Martin Pýcha ze Zemědělského svazu na jednání u pana premiéra uvedl, že zažil deset ministrů a nepamatuje si žádného, ani za éry Andreje Babiše, který by takto trpělivě a komplexně se zemědělci jednal. I když máme často na věci jiný názor, i když se neshodneme,“ uvedl Výborný……
https://echo24.cz/a/HBH3w/zpravy-domaci-protesty-zemedelcu-proruska-dezinfoscena-vlada-fiala-vyborny-jandejsek?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Josef původní napsal:4 března, 2024 (20:32)
KOMENTÁŘ: Nenažraní agrobaroni mlaskají čím dál hlasitěji
Dnes,
10:22
Autorem komentáře je Tomáš Prouza.
….Každý, kdo jen trochu sledoval nedávný výlet traktoristů do Prahy, viděl dvě skupiny.
Ta první znechuceně po pár hodinách odjela domů, protože pochopili, že organizátorům naletěli podobně, jako před pár měsíci naletěli podobným týpkům lidé ze školství.
A dokonce se za svou naivitu omluvili, za což jim patří dík – a také by měli dostat větší prostor na to, aby popsali své starosti….
Zdroj:
https://ostravska.drbna.cz/drbna/blogy-a-komentare/088-komentar-nenazrani-agrobaroni-mlaskaji-cim-dal-hlasiteji.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu&utm_source=copy#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
První skupina dostala větší prostor, aby popsali své starosti.
S jakým výsledkem?
Agrární komora České republiky
doSetospnrm0hgfi9aut09gc0 5l0t01m34c1itm257mhtcfl2tf56519i6f ·
Budeme protestovat! Po dnešním jednání našeho vedení a zástupců ze Zemědělský svaz ČR jsme potvrdili společnou protestní akci naplánovanou na čtvrtek 7. března v Praze.
Protesty budou namířeny proti vládě, která odmítá vyslyšet alarmující volání tuzemských zemědělců.
Ministr zemědělství Marek Výborný bohužel ani přes osobní snahu nebyl ve vládě schopen prosadit splnění požadavků na záchranu českého zemědělství. Nebyla splněna ani polovina našich priorit.
Zejména chceme vyřešit přebytek komodit na trhu, splnit slib vlády na spuštění podpory zaměstnanosti na venkově, nedanit evropské dotace a snížit daň na zemědělskou půdu na loňskou úroveň nebo realizovat slib o snížení byrokracie. Bez toho zemědělství v ČR nebude!
Znovu apelujeme na všechny zemědělce, aby se k nám připojili.
Ukážeme politikům, že problémy mají všichni zemědělci, napříč celou republikou, bez ohledu na velikost podniku a výrobní zaměření.
Společnost mladých agrárníků České republiky
Českomoravský svaz zemědělských podnikatelů
Asociace soukromého zemědělství ČR (pouze část organizace)
https://www.facebook.com/agrarnikomoracr/
Pýcha předchází pád!
Na tu hubu půjdeme my všichni, především. Persony z těch všech svazů se o sebe dobře postarají …
Apropo, po 19.2. je dle mne rozhodnuto.
Aneb když jsi permanentně slušný na gaunery, a dekády hraješ podle jejich pravidel …
A zase ten plyn. Jen aby nezapadlo. Tak se připravme.
Plynové kotle definitivně končí, další bruselský nápad sáhne do peněženek mnoha českých domácností
Ještě před dvěma měsíci se psalo o soumraku plynových kotlů, tak nějak bylo tušit a cítit, že tento zdroj tepla bude mít brzy na kahánku. A v tuto chvíli je již dokonce znám plánovaný termín. Zákaz plynových kotlů se blíží a samozřejmě přichází z Bruselu. Už brzy vám váš stávající plynový kotel nikdo ani neopraví. A nový? Ten si prostě nebude kde koupit. Má to být již od roku 2029, což je za pouhých 5 let.
Zdroj: https://www.ceskestavby.cz/clanky/plynove-kotle-definitivne-skonci-dalsi-bruselsky-napad-sahne-do-penezenek-mnoha-ceskych-domacnost-33060.html
Mno, já bych ho určitě spravit dokázal, i když i to bude v neomarxistické EU určitě zakázané.
Větším problémem bude to, že vám ten kotel bude k ničemu, když do něj v EU nebudete mít k dispozici cenově dostupný plyn (CNG). Fazolemi a hrachem to nezachráníte… 🙂
Majitelé rodinných domů s plynovým vytápěním se mohou pokusit o přestavbu svého kotle na LPG. I když je otázkou jak dlouho ještě vydrží příznivé ceny této komodity, navázané na ropu.
Vlastně by mě zajímalo, jak si to ti bruselští byrokrati představují – fosilní paliva jsou pro ně fuj, jádro je „nebezpečné“, a na občasné zdroje energie (OZE) se nelze spolehnout – většinou nejsou k dispozici, když je jich nejvíce potřeba… Podotýkám, že ta slavná tepelná čerpadla jsou vlastně taktéž topidla fungující na elektřinu – takže při blackoutu mají jejich majitelé velkého smolíka.
Málokdo pak má k dispozici samostatné hospodářství s kusem lesa (dřevo!), anebo na řece malou vodní elektrárnu…
Bude nařízen povinný zimní spánek. Od 1.11. do 28.2. do brlohů !
Covid 25 je uz pripraveny, bude zimny lockdown.
Spalování dřeva kusového nebude povoleno kvůli produkci prachových částic. Tady museli argumentovat prachem, protože z hlediska jeji klimatického boha je to CO2 neutrální.
Kdo chce pochopit dilčí změny, ať se zadívá na cíl: 15 minutes cities. Máme se sami a dobrovolně vzdát majetků a sestěhovat se do koncentráků v podobě supermoderních měst. S přiděleným počtem m2 na osobu. Pak to všechno dává smysl.
Dobrá manipulace.
A nepatří ten stadion náhodou městu ?
Eta je vaše dvojče, že ?
Proč bych měl přispívat na cyklostezky, když nejezdím na kole?
Proč bych měl přispívat na dotace výměn kotlů, když bydlím v paneláku?
Proč bych měl dotovat elektromobilitu, když jezdím starou škodovkou?
Proč platím zdravotní daň, když jsme byl u lékaře naposledy v 1992?
Proč se z mých daní platí školy, když už nestuduji?
Proč z mých daní se platí vláda z které se mi chce grcat?
Proč? Proč? Proč?
Nuž proto, že jsme chtěli žít v demokracii. A ty kurvy z koryt prostě nejde jednoduše vykopnout.
To jsme se tu včeranadebatovali – :_) oni už mají řešení
https://www.denik.cz/z_domova/male-skoly-slucovani.html
Aby bylo jasno, jak jsme na tom. A jsme na tom VELMI DOBŘE!
Mejdan na Titaniku? Ne, lidé jen mění priority, říká o rekordních útratách za dovolené ředitel Čedoku
Nejvyšší tržby i zisk v bezmála 104leté historii firmy. Čedok vloni zažil rekordní rok a jeho generální ředitel Stanislav Zeman v rozhovoru pro HN vysvětluje, jak firma dokázala zvýšit marže a co pro Čechy znamená dovolená u moře.
https://archiv.hn.cz/c1-67298510-mejdan-na-titaniku-ne-lide-jen-meni-priority-rika-o-rekordnich-utratach-za-dovolene-reditel-cedoku
Něco pro umělce https://www.youtube.com/watch?v=uzX4NJhAWhA
Něco pro politiky na výmluvy https://www.youtube.com/watch?v=0yWyIwynWHs
6 možností https://www.youtube.com/watch?v=YkQiPfYDH5g
probíhá – Stačilo v Prostějově
https://www.youtube.com/watch?v=PTrDoeoc3mw
👍 díky
Váš PePa je borec , zohnať náboje 800 tisíc 😁. Dostane províziu? Smelina (lichva) prekvitá 😂☠️
Chytne nobelovku míru.
To by se Véna Flaška točil v hrobě jak turbína a Veškrnová zelenala vzteky 😀
Kde pak asi a jak to dopadne s ?rodejci?.
Macron ujistil, že coby politik nestojí opravdu za nic a nějaké nebezpečí celoevropského konfliktu stojí za zlámanou grešli ve srovnání s jeho egem …
minulé pondělí narychlo schůzka v Paříži, kde nadhozeno téma vojenské účasti na Ukrajině, dnes na dotaz Hovínek.cz odpověď, že jistě ne, vojáci na Ukrajinu ne.
Žijeme v době balonkové, kdy si každý dovolí z huby vypustit blbinu, aby si testoval, což už je fakt blbý a lidi to nesežerou.
Dříve, nebo později lidi sežerou všechno. Chce to jen čas, přiměřený tlak a oni se poddají. Nakonec budou mašírovat na pozice s písní na rtech.
Macron je loutkou Rothschildů. Žoldáci z Francie už na Ukrorujně stejně dávno podporují humanitárnímu bombardování.
Makarón je famfarón a očividně neví z které do které.
Přišel o své (post)koloniální africké panství, odkud ho vykousal Rus a ze zbytku ho vykouše také, nebo když ne, tak Číňan. Na ruině mu mužík zlikvidoval několik desítek důstojníků (kteří tam jakože nebyli, ale přesto vyletěli do luftu).
Rád by se nějak pomstil, aby získal cosi jako tvář, kterou by si nalepil na xicht, ale holt, nedaří se. A doma ho taky mají žabožrouti v lásce čím dál méně a méně.
Ostatně, náš brněnský fijalový týpek na tom je s popularitou snad ještě hůř. Asi proto se ti dva mají rádi. Svůj ke svému. Ani jeden, ani druhý nejsou to, čemu se říká státník, pouze lze říci, že oba jsou schopní lháři.
Schopnej lhář jste jedině v případě, že se na vaše lži nepřijde. Proto si dovoluji vás opravit. Oni oba jsou neschopní lháři.
Je na světě nějaký stát, který nemá ani vlastní zemědělství (určené k produkci potravin) ani vlastní (energeticky a surovinově náročný) průmysl a přesto se tam žije celkem slušně? Nebo budeme v tomto průkopníci?
Vatikan.
Prodejte miliardě lidí požehnání a budete se mít také dobře.
Vy myslíte že se nás bude týkat „přesto se tam žije celkem slušně“ ? Jste optimista.
Asi už se jim tam moc slušně n ežije. Rešpekt žádnej, takže aby nebyli furt na tapetě mušej se pokoušej zrušit c elibát. Njn poslušné kuchařky asi mizí. No a vydržovat/zabezpečovat rodiny farářů bude jejich kasu docela dost stát. Ona by se ta dítka či matky mohli hlásit o výživné.- 🙂
Asi se Vám rozjela následnost příspěvků. Moje reakce byla na Kadlas, ne na jozka.
Vy taky nereagujete na jozka, jste na stejné úrovni jako on (nikoliv odskočený jako JŠ, který na něj reagoval …), jen časově posunutý …;
Zádrhel je jinde. Když odešku odpověˇv – byž první od rán a, objeví se ! že moc čřasto píši. Počkám-liu a odklepn u pozdějí- usadí se jinde,. Sorry.
Ale vlastně sedí to na oba.
Musíte potom znovu klepnout na příspěvek, na který odpovídáte. Ale to nevysvětluje těžkou čitelnost Vašich posledních příspěvků.
No, hranici zákonem povoleného sexu tam mají 12 let ..
Grónsko
Není stát. Stát je Dánsko.
Island
„vlastní zemědělství (určené k produkci potravin)“ ?
Lucembursko, Lichtenštejnsko, Bahamy, Vatikán, Monako. Jsou malí, ale šikovní!
Podobně jako Vidlák, ani já nemám rád, když někdo říká, že se musíme mít hůře, aby to lidé pochopili. Ti, kteří to říkají, nejspíše krátkozrace předpokládají, že všichni ostatní používají při rozhodování hlavně rozum a logiku, nikoliv cit a emoce. Ale v tom se právě takoví „zlomyslníci“ zásadně mýlí, protože lidé, kteří jsou zaslepení teď, velmi pravděpodobně neprohlédnou ani když se budou mít hůře. Právě proto, že pro vyhodnocování nepoužívají primárně logiku.
Pro takové lidi může za současnou bídu Putin sám osobně, nikoliv zelený úděl a ekonomické manipulace. Pro takové lidi může za zvýšenou míru výskytu rakoviny a srdečních onemocnění a jiných zdravotních komplikací to, že se málo lidí očkovalo a společnost žije v blahobytu, který si vybírá daň, nikoliv plošné očkování způsobující VAIDS a další zdravotní problémy. Pro takové lidi může za malý zájem o profesionální armádu to, že se neschválilo manželství pro všechny, nikoliv to, že za takovou vládu nestoji bojovat. Takoví lidé nejsou schopni vidět příčiny a následky, natož jim vůbec porozumět. Takoví lidé „vědí“, co si „musí myslet“ a k tomutu důsledku dopasují (ne)vhodnou příčinu dle svého uvážení. V současnosti vzniká stále více pseudovědeckých studií, kde je předem daný výsledek a jen se hledají potenciálně vhodné vstupy a příčiny, jak k tomu žádoucímu předem danému výsledku dojít. Že se při takovém procesu ohýbají vědecké metody, to je jen malý detail, kterým se přece nebudou zabývat.
Všem těm, kteří chtějí, abychom se měli hůře, protože pak už to každý uvidí a vše se obrátí k lepšímu, bych chtěl vzkázat … Ne, věci se nemění samy od sebe, věci se mění proto, že se pro jejich udání se vyskytne nějaký impuls. Ale ten impuls pro změnu konání si nevystačí s tím, že se budeme mít hůře. Tím impulsem může být to, že mnozí lidé prohlédnou a změní svůj dosavadní způsob vyhodnocování. Že nebudou tolik podléhat konformitě, manipulaci a propagandě. Že začnou více kriticky uvažovat a budou mít odvahu mít svůj vlastní názor, ke kterému došli sami, namísto aby jim část společnosti řekla, co si mají myslet.
Teprve tehdy, když bude většina společnosti opravdu nekonformí, bude mít odvahu utvořit si svůj vlastní názor a ponechat si jej i přes soustředěnou propagandu médií hlavního proudu, nálepkování a manipulaci proti nim, teprve tehdy bude šance na opravdovou změnu směřování soudobé společnosti. A i za takové situace tu bude stále riziko, že lidé uvidí příčiny a důsledky, ale sednou na lep někomu, kdo se tváří jako přítel, ale ve skutečnosti je jen převlečeným nepřítelem. Ano, mám na mysli ANO. Nerozumím, jak může mít v parlamentu ANO více poslanců než SPD a Trikolora. Z problémů loutkové vlády opravdu nevybředneme vybráním si loutkové opozice, která má stejné loutkaře jako loutková vláda.
Dve poznamky… nemyslim si, ze by nekdo chtel, abysme se meli hur. Oni, nebo spis my, protoze si to myslim take, jen rikaji, ze ten, kdo si natluce cumak se zamysli nad duvodem spis nez ten, komu nic nehrozi.
A jen poznamka… vetsina spolecnost nebude NIKDY nekonformni. To by byl nesmysl sam o sobe.
👍
To je podstata mého příspěvku. Lidé, kteří podlehli klamu, manipulaci, nátlaku nejspíše nezmění svůj postoj jen proto, že se mají hůře, ale spíše proto, že změní svůj způsob vyhodnocování. Pokud se ale výrazně postavili na nějakou stranu a postupem času se jim před očima budou míhat důkazy, že se rozhodli špatně, psychologický efekt jejich způsobu uvažování se bude snažit potlačit i přímé rozumové důkazy a stejně se budou „rozhodovat citem“, protože „tak je to správné, tak to má být“. Jestliže už do něčeho výrazně investovali, budou se zdráhat nastoupenou špatnou cestu opustit už jen proto, aby si nemuseli přiznat, že se zmýlili. Jeden hezký citát to krásně vystihuje: „Je snazší člověka oklamat, než mu vysvětlit, že byl oklamán.“
Proč by, prosím, podle Vás byl nesmysl to, že by většina společnosti někdy byla nekonformní? Rozumím tomu, že lidé jsou společenským druhem a za běžných podmínek většinou vyhledávají někoho, s kým se mohou družit. Ale kvůli tomu přece nemusejí postrádat vlastní pohledy na věci, které se jich dotýkají a nemusejí tvrdit, že prostřední čárka je ta nejdelší (narážka na Aschův test konformity). To, že je člověk obecně společenský, se nevylučuje s nekonformitou.
Nekonformní znamená, že se přizpůsobí většině společnosti. Pokud se většina skupině nepřizpůsobí, tak ta skupina přestává být většinou. Pokud tedy ti nekonformní přerostou množstvím většinou, přestávají být nekonformními a stávají se sami většinou.
Promiňte, ale to, co píšete, nedává smysl. Dokonce píšete vyloženou nepravdu v každé větě. „Nekonformní“ zcela určitě neznamená, že se člověk přizpůsobí společnosti. A nekonformita ani nemá důsledně vzato vztah k většině, ale pouze k okolí (které může být menšinové, ale právě v tomto okamžiku je v tom okolí přítomen jen a pouze ten menšinový názor, který ovlivní rozhodování konkrétního jedince), nebo k hlásanému oficiálnímu stanovisku. Myslím si, že dokonce většina lidí v ČR nesouhlasí s aktuální vládou a že většina nesouhlasila ani s tou vládou předchozí. Přesto pro svůj klid, nebo z jiných důvodů se nedokázali dostatečně vládě současné, či minulé, vzepřít. A myslím si, že jedním z důvodů byl právě nedostatek nekonformity.
Nekonformnost. Nekonformnost je opak konformity a jedná se o projev nezávislosti v názoru a jednání. Nekonformní jedinec může vystupovat proti názoru ostatních a zpravidla si stojí za svým názorem, ať už má pravdu nebo ne a je pro něj důležité, že se nachází v opozici.
Pardon, samozřejmě, první věta měla znít „Konformní znamená, že se přizpůsobí většině společnosti“.
Za zbytkem si stojím.
Většina lidí ignoruje fakta, která nezapadají do předem připravené hypotézy či obrazu světa. Menší změny zkrátka vytěsní jako okrajový jev nebo chyby, které neodporují hlavnímu trendu. Prot je probere až situace natolik špatná, že ji nelze ignorovat.
Nikdo se netěší, že bychom se měli mít hůře, ale většina lidí malé signály změn přehlédne.
Psal o tom jistý Niccolo Machiavelli, že souchotiny je v zárodku nesnadné rozeznat, ale snadné léčit. Zatímco později, kdy už jsou zřejmé, je velmi obtížné je léčit.
Totéž se dá říci i o naší společnosti, a tak ty, kdo ignorují drobné příznaky změn a nepřizpůsobí se jim, čeká tvrdé vystřízlivění až po těžkých časech, které přinesou všem ostantím. Je to ta většina souhlasící s vládní politikou, která ji podporuje ve špatném směru uvažování a činnosti. Jenže k tomu útesu zavedou i všechny ostatní, kdo tak nepoučitelní nejsou.
Tak nějak …
Za Achnatona, za Bar Kochby, za husitů, za Mohameda, za Luthera, v některých koloniích (zejména severoamerické kolonie), Francouzská revoluce, obyvatelstvo některých zemí okupovaných Hitlerem, obyvatelstvo čekých zemí kolem roku 1948, obdobně kolem roku 1989..
To je zase breku nad rozlitým mlíkem. Když se hlasovalo do EU, tak všichni jsme věřili, že se budeme mít jako v Německu.
Ale doba se zvrtla a jeden totalitní režim nahrazuje druhý.
Důvod: lidé se měli dobře, ekonomika stoupala, peněz bylo dost, žádné války na obzoru a tak lidé z nudy začaly „páchat dobro“.
A znáte to „čin čertu dobře a peklem se ti odmění“
Dnes se jako v Německu opravdu nechceme mít. Nechceme se mít ani jako v Rusku.
Chtěli jsme dobrý život a budoucnost pro děti, dostáváme bídu a strašení válkou.
A nejstrašnější na tom je, ta nemohoucnost něco změnit. Není síla, která by ty šílené vlády odstranila.
A tak čekáme.
Čekáme s nadějí dalších voleb…..a snad se něco změní….a snad ještě volby budou…
Pozor na jednu věc: stavět na tom, že se „nechceme mít jako v Rusku“, je poněkud falešné. To je totiž pravděpodobně technicky nemožné. „Jako v Rusku“ jsme se neměli ani v dobách, kdy Ukrajinec Brežněv měl v Rusku i tady hlavní slovo.
Naproti tomu riziko, že se tady „budeme mít jako Německu“ (rozuměno – jako v Německu na Silvestra 2015) je nepoměrně vyšší.
Obávám se, že se tu budeme mít tak, že přijde čas, kdy se budeme chtít mít jako v Rusku. 🙁
Minimálně tam budou platit aspoň nějaké zákony pro všechny. I když na jejich způsob. Tady se prosazují antizákony pod vedení hlídačů zákonů – zákony pro někoho.
Pokud Čína zastabilizuje celý region, může to být docela perspektivní část světa. A koza muže rozesírat akorát tak sebe sama.
Jestliže někdo rozesírá sám sebe je patrně samoserem. Něco jako Češi v 89tém. Také zahájili etapu samosraní a jde jim to čím dál lépe a radostněji.
Převraty v roce 1989 řídili onačejší páni, stejná mafie kosmopolitů jako nyní.
Ono to Rusko, zejména jeho Asijská část je celkem neobydlená, ale v jižních částech by se dalo krásně žít. Počasí jako v pobaltských zemích. Není to top, ale dá se.
Myslim ze pocasi bude to nejmensi co nas bude zajimat)
Rusko a Německo bylo pouze paradigmatem. Stejně tak jsem mohl napsat USA/Čína nebo Švédsko/Bangladéš.
Prostě mě ovládla myšlenka Vidlákova pesimismu a napsal jsem to dřív, než jsem si přečetl „Milého Karla“ od Dfens s jehož závěrem „Seru jim na to. Ať mě radši postaví ke zdi. Jsem starý, svoje jsem si odžil. Těmhle kurvám nedám už nic“ se plně ztotožňuji.
Alefe,
vzpomínám si, že Viktor Černomyrdin v 90. letech prohlásil, že budeme žít tak, že nám naše děti a vnuci budou závidět. Pronesl prorocká slova!
Někdo si žije tak, druhý jinak, třetí ještě více odlišně….
„My“ je zrádné slovíčko, však Zamjatin * věděl své.
Sociologové také víceméně vědí hovnajs, když popisují různé “ my“. Nějaké obecné žvásty – to ano, ale nic hloubějšího, čest výjímkám.
* Za jeho Bič boží nabízím tisíc korun.
Jenze Nemecko tehdy byla ideologicka vykladni skrin ,predstirajici raj kapitalismu.
Tedy kdyz ptacka lapaji , pekne u zpivaji..Na to dostavali velky prachy.
Bez povsimu probehla zpravicka , ze nakej predseda odboru Stredula ,nedavno taky demonstroval, byl vyhozenej z tech odboru.
Zajimavy je proc. Prej delsi dobu neplatil clensky prispevky..
Tady : https://web.litterate.cz/vsechno-se-stane-naraz/comment-page-2/#comment-256848
Ostříží zrak prokurvátora Stříže dostane černý zákal!
https://dfens-cz.com/mily-karle/
Počet sebevražd v roce 2013 ….1577, v roce 2022…1302.
Statistice sebevražd věří jen Alešci (a idioti).
To je nejsnáze manipulovatelná statistika…
V letech 2019–2021 se jednalo o přibližně 1 200 případů za rok. „V loňském roce registrujeme nárůst o 6,5 % v celkovém počtu sebevražd oproti klesajícímu trendu z dřívějších let. Ke zvýšení počtu sebevražd došlo zejména v mladších věkových kategoriích 15–19, 20–24, 30–34 let. Nejvyšší počty sebevražd pak připadají na věkovou skupinu 45–49 let, kde s touto příčinou zemřelo 148 lidí. U každé z věkových kategorií 40–44 let, 55–58 let a 65–69 let zemřelo více než 100 osob,” uvádí Roksana Táborská z Národního ústavu duševního zdraví. „Příčiny těchto změn není možné jednotlivě rozklíčovat. Jedná se o kombinaci faktorů na úrovni společenského vývoje, jako jsou nezaměstnanost, inflace, dostupnost služeb péče o duševní zdraví, celospolečenské klima, a osobního well-beingu a kvality osobních vztahů, které budou reflektovat celospolečenský vývoj. Je důležité si uvědomit, že obvykle za sebevraždou nestojí jeden jediný důvod, ale spíše jejich kombinace,” přibližuje Alexandr Kasal z Národního ústavu duševního zdraví.
Většinou jsme opravdu vždy několik let za USA, zhruba 10 let :
https://www.cdc.gov/suicide/suicide-data-statistics.html
Z několika grafů vyplývá, že jsou to zejména původní (nehispánští) obyvatelé Severní Ameriky, jejichž jednotlivci páchají sebevraždy. Nejméně Asiaté (nehispánští). To by možná znamenalo nízký podíl imigrace z řad obyvatel Jižní Koree, kde je počet sebevražd také velký – hlavně mezi staršími lidmi (kult mládí, kult úspěchu, narcismus mladých).
A z drtivé většiny jsou to muži. Což rozporuje známý mem, který je rozšířen mezi sázkaři či fandy tenisu – že ženy jsou prostě labilní a proto dokáží i za stavu 6 :1, 5:3 prohrát zápas.
Není tomu tak. Asi je za tím mateřský pud, vyšší vybavenost po stránce psychické odolnosti – přeci je to hlavně matka, která nese v sobě větší díl zodpovědnosti za své potomstvo, za životy svých dětí.
Na Prajzke se krom : “ Esli jabko, tak rajske…esli babu , tak z Prajzke“ říkalo : “ Baba sněse vic jak kuň“.
Ano, trubka nastojato a …. snesou neuvěřitelně moc.
zenska vydrzi viac nez clovek
Kdysi se říkalo, že česká žena a švédská ocel vydrží všechno.
30 let, moc nám chybí.
Ano, přesně tak. I slza mi ukápla, bez přehánění.
Odpočívej v pokoji Karle Kryle. Věř tomu, že jsme na Tebe nezapomněli. Texty tvých písní nám zní v našich srdcích. Děkujeme Ti za vše …
👍
Ale vždyť ten milý Karel byl přímo ukázkou jak a co bude. Za pra chy promlouval a sliboval jak se budeme mít. Hmm 🙂 když se jim zadařilo – tak zase varoval a burcoval. Jarek jim vadí a že tenhle sedmilhář – lhal jak když tiskne to newvadí.Pak na ty umjelxce dejme. Za peníze kde co. Hlavně že bez práce. Ale střejně nechápu, proč vlastně všechny ty jejich akce a snahy .- co z toho mají , či myslí že budou mít. Vždyť stejně jako všichni ostatní půjdou pod kytičky, víc než zažívací traktor vezme nezbaští POku myslí na potomky – tak ti to rozfofrujou ajnncvaj a budou na tom stejně, protože makat a vytvářet něco je nenaučili. Tak co si vlastně myslí.
Nikoli, Karel Kryl již v roce 1990 jasně varoval, že jdeme špatně. Proto jej odstavili, proto odešel. Já si to pamatuji, pokud Vy ne, přečtěte si třeba Půlkacíře. Pro mne bylo jeho umlčování definitivním důkazem kvalit našich nových vůdců.
No jo, ale ta léta co byl v němcích mluvil o něčem jiném. Chce to kousek do historie. Kolik blbejch na něj dalo a odešlo… a kde jsou dnes.
Ano, ale on mluvil o něčem, o čem byl sám přesvědčený, čemu by asi věřil každý z nás. Navíc jeho zážitky z dětství. Opravdu, pokud se Vám dostane Půlkacíř do ruky, přečtete si ho. Útlá knížka, ale dá krom informací i hodně k přemýšlení.
Papír snese víc než obrazovka.
Zážitky z dětství — chi
ale nic proti, ledaskdo má za svaté ledaskoho. Vaše věc.
Tak za svatého jej určitě nemám, chyb měl dost, ale o fungování společnosti toho věděl hodně a viděl dopředu.
Já si naopak myslím, že obrazovka snese výrazně více než papír.
Dětství nás formovalo všechny, tomu se můžete vysmívat jak chcete, ale nezměníte to.
Katecheta se probudil s jednou rukou v nočníku a začal mudrovat: https://bavorv4.wixsite.com/bavorovy-poznamky/post/je-tu-moc-obilí-z-ruska-výborný-chce-zjednat-nápravu
Středula už není šéfem odborů – https://www.novinky.cz/clanek/domaci-odbory-si-zvoli-nove-vedeni-40462864
To jim to ale trvalo. Avšak jedna vlaštovka jaro nedělá.
Právě jsem to četl. Bylo by lepší ho odvolat než administrativní chyba vzniklá z jeho lakoty, ten člověk je zřejmě sbírka všech záviděníhodných charakterových vlastností, ale toto dává ihned ČMKOS šanci ukázat k čemu jsou.
Na seznamu píší „Jenže o nejvyšší post se přihlásil také předák nejsilnějšího odborového svazu KOVO Roman Ďurčo.“. To mi přijde jako totéž.
Otázkou nicméně zůstává, jestli odvolat jde. Tohle mi připadá lepší. Vypadá jako škrt a ještě k tomu blbec. Teda on nejen vypadá.
Vypadá to jako kachna, pohybuje se to jako kachna ….. 😀
Že by to byl houser? 🙂
Ten tedy dopadl. Teď ho vyhodí i z Aspenu, telefon nezazvoní a dokonce bude možná muset i do skutečné práce. Nebo na nemocenskou.
Tak jsem zase na chvíli přistál a tak můžu dát koment:
Ukrajina je jako vesmírná černá díra. Všechno pohltí, ale nic kloudného nevydá. Maximálně tak nějaké škodlivé záření bokem. Stačí překročit tzv. Horizont událostí. A ten už v případě Ukrajiny dávno překročen byl. Inteligentní tvorové se k černé díře nikdy nebezpečně nepřibližují, to pouze hlupáci (či zaplacení lokajové) strkají nos za linii Horizontu událostí.
Ptám se:
Chtěli Češi do EU? Chtěli!
Chtěli Češi do NATO? Nejspíše chtěli, jinak by od parlamentních voleb 1998 neustále nevolili všechny ty partaje, které měly vstup ČR a setrvání v tom válečnickém paktu ve svém programu.
Ozývaly se sice varovné hlasy, že EU nás jednou bude vysávat a hospodářsky utiskovat stejně, jako kdysi RVHP; a NATO je před-objednaná vstupenka do zničující války, ovšem byly to hlasy umírajících na poušti.
Takže – kdo je nejvíc vinen?! Všichni čtenáři nechť si sáhnou do své paměti i svědomí.
Češi ve jménu přislíbeného blahobytu zaprodali svou vlastní zemi i sebe samé, včetně budoucnosti a životů svých dětí. Globalisté a „vyvolení“ se mohou smíchy uplácat…!
Já si klidně sáhnout mohu a myslim, že i většina zde diskutujících. Je pravda, že mně to moc platné není vzhledem k tomu kam tento stát dotáhl s těmi vládami gaunerů.
Přesně. Mám to také tak. Sice spolu nemusíme být zrovna kamarádi, ale jsme na stejné lodi.
Ano souhlasím
kočka skliba.
Volič v dobré víře uvěřil lžim,mnoha politikům voliči nezklamali,a!e zklamali politici.Je otázkou, proč je to podobně ve všech státech, pod chomoutem USA.
Myslím, že na to, minimálně částečně, odpovídá Majkl níže.
Ono je to prašť jako uhoď. Plno věcí jsem nedělal a stejně na mě dopadli. Třeba jsem nezvonil klíči a předpovídal že to moc dobré nebude, když jsem viděl kolem sebe co za lidi se tam dostávají. Můžu říci že ani v mých očích jsem nepředpokládal tak hrozný dopad. Ano jsem levičák srdcem, ale né fanatik takže respektuji že většina chtěla kapitalismus, ovšem po pádu soc. bloku ukázal kapitál i tu ošklivou stránku. Už se nehalí jen do toho zlatého pozlátka, že je jen pro menší část vyvolených. Vraťme se k tomu hlavnímu.
Charon napsal:4 března, 2024 (11:34)
Ptám se:
Chtěli Češi do EU? Chtěli!
Naprostá hloupost kolik lidí mají ,měli tolik znalostí aby takto důležitou věc úplně odborně odhadla. Vsadím krk že ani ty velcí odborníci neodhadli kam EU bude směřovat, že se do vedení dostane banda pitomců. Když pokročíme k dnešku když máme dost argumentů že EU je katastrofa je praktické nemožné vystoupit. A to nejdůležitější když píšete ať si každý sáhne do svědomí a co si asi pomůžete?
Nevolit blbost ,volit at zvolíte kohokoliv v dnešní době zvolíte jen menší zlo. Bohužel to je to zlaté pozlátko kapitalismu aspoň 30 procent obyvatelstva si žije na takové úrovni že jim vůbec nezáleží na
tom jak žijí druzí. Dalších tak 30 procent je na hraně kde ještě věří že se spíše přikloní k těm bezstarostným. Už sice mají signály že se něco hroutí ale né natolik aby riskovali radikální změnu. No a ten zbytek bud žije jen tak , tak nebo už je v háji ale nemá prakticky možnost zvolit radikální změnu. Ona prostě není, Babiš to rozhodně není ale bez něj žádnou změnu nezvolíte. Házet to úplně na voliče je hloupost. Bohužel dokud nebude opravdu tak zle a ještě musí být trochu toho štěstí na politika který bude celým srdcem bojovat za naše zájmy a dobro a vlast a kompromisem mezi různými pohledy jak to má vypadat. Takže volič je sice důležitý ale házet na něj vše je přinejlepším naivní.
Teď nemá volič šanci, to souhlasím. Co by se dělo, kdyby tolik lidí neházelo v devadesátých letech OF, ODS a podobným, to se můžeme jen dohadovat. Já jsem skálopevně přesvědčený, že jsme minimálně mohli jít cestou Maďarska, Polska. Udržet si spoustu svého průmyslu a vládu hájící národní zájmy.
Možná je nám opět osudová ta nepříjemná blízkost německa a my se opět stali kolonií. Babišovi vyhrožovali v německu, když uvažoval o spolupráci s SPD. Oni mají velký zájem, aby to tu fungovalo dle jejich pravidel, takový protektorátek. Tomu by odpovídalo, kam vyfičel rezident na mašině, a zrovna za odiózní postavou Posseltem. O Herrmannovi nemluvit. On asi ten Posselt bude takovým naším nezvoleným říšským protektorem. Takže tu máme takové loutky.
Ale oni půjdou do ještě většího kopru než my a bude tu vyjednávání o Ukrajině. Jsem strašný pesimista co se týče rozhodování uvnitř naší společnosti, ale mírný optimista ve světovém vývoji.
Pokud mě paměť nešálí, tak těm co tehdy cinkali těmi klíči nebyl slibován nějaký tvrdý kapitalismus (který se dnes v EU stejně překlápí v cosi jiného), nýbrž náprava chyb, přehmatů či nedostatků reálného socialismu. Tedy, zjednodušeně řečeno, jakási „třetí cesta“ ve stylu tehdejší Jugoslávie, Maďarska, apod. Tomuhle se věřit dalo, jenomže není nic pomíjivějšího než sliby politiků. Už v na jaře 1991 bylo zřejmé, že nic z listopadových slibů nebude. A V.Klaus to pak řekl jasně, že s žádnou „třetí cestou“ se vlastně ani nepočítalo! Už tehdy jsem se velmi podivil, že to český národ o rok později akceptoval a své hlasy ODS přesto naházel. Vždyť šlo o jasné porušení politických slibů z listopadu 89! Výsledek 1. vítězství ODS pak byl – rozbití Československa.
Co se týče vstupu do EU, je to podobný příběh předreferendových slibů a pozdější reality. Kdo měl o tehdejší EU nějaké povědomí, věděl, že jinak může fungovat volné souručenství 7 států, a zcela jinak lze udržet svazek patnácti různých, neřku-li 27 zcela nesourodých zemí. Do budoucna se takový moloch musí zákonitě vnitřním pnutím rozpadnout, nebude-li držen ze svého centra hospodářskou, pak politickou, a později i vojenskou silou. Což ovšem znamená novodobou totalitu, pouze technologicky posunutou o level výše. Lidově řečeno – jeden chomout nám byl sejmut, a hned jsme spěchali do jiného, mnohem těsnějšího. To si ovšem většina předreferendově zmanipulovaných voličů ve svých emocích a tužbách vůbec neuvědomovala.
(Ti dnešní vládci EU, tzv pitomci – jak píšete, jsou jen bezskrupulózní kariéristické loutky, které slouží globalistickým silám v pozadí. O tom by se dala napsat celá kniha, což někteří v minulosti i udělali. Stačí hledat.)
O to více dnes platí ono okřídlené pravidlo, že politikům se zkrátka NESMÍ věřit. Nikdy, za žádných okolností! Jinak na to prostý lid vždycky jenom doplatí. Politik je pouhý zaměstnanec, placený daňovými poplatníky, a je třeba ho důsledně kontrolovat. Je to zaměstnanec, jehož povinností musí být důsledné hájení zájmu svého zaměstnavatele – tedy národa, jež si ho k tomu zvolil.
A tady již od devadesátých let zoufale chybí zákon o odvolatelnosti těch politiků, kteří se zpronevěřili svému poslání. Každý zaměstnavatel se přece neodkladně zbavuje takového zaměstnance, který nedělá dobře svou zadanou práci a naopak způsobuje ve firmě zmatek, nezvratnou škodu a způsobuje celkový úpadek celé firmy. Třeba i v cizím zájmu. Čekat několik let, až dojde k pravidelnému náboru nových zaměstnanců by bylo tragické!!!
Podotýkám, že takový zákon tu navrhován (a smeten ze stolu) byl již v devadesátých letech. Voli-čové se však následně postarali o to, že právě ti, kdo tento zákon o odvolatelnosti politiků v parlamentu prosazovali, poté již zvoleni nebyli.
To jsou paradoxy, pane Vaněk!
Navrhovatel byl protažen mediální procedurou dezolatizace, dehonestace a mediální popravou, takže nakonec si od něj nevzal kůrku ani pes, hádám. Dokonce byl obviněn z psychické nemoci – už chybělo ho asi jen zavřít do psychušky. Tedy, vzorec likvidace nesouhlasu, a v jeho případě už i nebezpečí pro parazita, zůstává stále stejný, jak dnes vidíme. Jenže lidé těm „nezávislým médiím“ prostě furt věřili, bylo to tak opojné, mít konečně média, která neslouží jedné straně. Že slouží té druhé, která je v podstatě stále tou první a nemění se, to vidíme až s odstupem let. Přihlouplí a důvěřiví „sovkové“ se nechali napálit. Dnes je jasné, že parazit tu byl hned po převratu. A čekal a pracoval.
Politik je zaměstnanec, který, dnes, za peníze svého zaměstnavatele pracuje pro konkurenci. Není odvolatelný, volby se ohýbají, nemá vymahatelnou zodopovědnost za činy, které jsou v rozporu s tím, pro co byl zvolen. Nechtějí ho, a on se tam stejne objeví, protože někdo ohne před volbami zákon. To nemá řešení.
Tady nejde o nějakou důvěru, ale o vymahatelnou zodpovědnost. A pak tam může být i Jenda z Dolní, který chlastá, protože bude dělat to, proč tam byl dosazen. Bude pracovat pro své.
Bohužel Vaše reakce na mou reakci jde trochu mimo, stím co jste reagoval bych neměl problém , ale téma bylo že rozhodně se nedá tak jasně jak to popisujete ve svém prvním příspěvku svalit vinu na voliče. A už vůbec né dnes, protože každá volba dnes je defakto špatná, nic neřešící. Samozřejmě volit 5 kolku muže jen fanatik ostatní volby jsou jen volby menšího zla nebo riziko že Váš hlas propadne. Jestli chcete opravdu oponovat tak napište jak dnes volit, a jestli dodáte argumenty omluvím se VÁM. To je podstata mé reakce dnes a i jindy toho moc volič nezmění když nemáte na výběr a můžete zvolit jen menší zlo
Češi si (většinově) za minimálně poslední čtvrtstoletí nechtěli dát poradit a na varování nedbali. Nyní by chtěli jednoduchou radu koho volit, a pokud možno toho, u koho by jejich „vzácný a nenahraditelný“ hlas nepropadl. A zároveň tak, aby se touto jedinou volbou vše definitivně vyřešilo.
A recept na výpočet kvadratury kruhu byste nechtěl…? 😀
Absolutní radu už dnes poskytnout nelze. Volit můžete buďto principiálně (ani hlas těm politickým subjektům, jenž prosazují či tolerují setrvání ČR v NATO, EU a WHO), anebo cestou „menšího zla“, obáváte-li se ztráty svého hlasu.
Podotýkám jen, že z menšího zla se většinou záhy stane zlo velké, a Váš hlas je stejně tak-jako-tak pro Vás ztracený, když ho nedáte tomu, koho OPRAVDU preferujete.
Také máte teoretickou možnost sám vstoupit do hry, aktivně se politiky zúčastnit a pokusit se o nějakou změnu… (Ale to byl jen chabý pokus o žert.)
No přesně co jsem očekával kecy, i v historii je jasně doloženo že volič byl vždy zneužit. Změnu vždy udělalo shoda určitých událostí, války, nebo situace kdy lidé neměli kam ustoupit. Ovšem nikdy že většina národa se na něčem rozumném shodly, to je prakticky nemožné a tím bych tuto zbytečnou debatu ukončil
Ja som v referende o vstupu do EU hlasovala proti .. o NATO sa nehlasovalo, myslim … a kde som dnes?
O NATO hlasovaly politické strany v parlamentu. No, a kdo ty strany (stále dokola) volil…?
Opravdu chcete vědět „kde som dnes?“
To bola tak trochu recnicka otazka 😀 O:)
Tak druhý pokus o odeslání…
Já si také klidně sáhnu. Ačkoliv ta zvolání konkrétně mě se týkají, tak nemám problém ani s jedním. Organizace se zpočátku tvářily mile, když ptáčka lapaly, pěkně mu zpívaly. Že pak začaly dělat úplně jiné věci, než bylo slibováno ? Mohu za to ? NATO – Irák přepadl Kuvajt, který pak byl osvobozen, pro mne tehdy pozitivní. EU jsem si představoval, jak půjdou daleko rychleji stavět mezinárodní dálnice od severu k jihu, od západu na východ, několik zemí naráz atd. Skutek utek a řešíme „svatby“ pederastů, Green Deal, zničení automobilismu, jak ho známe. Toto mi opravdu nikdo nesliboval.
Jinak trochu k článku, jestli to tu je, tak pardon…
https://cnn.iprima.cz/treti-svetova-valka-zacala-tvrdi-expert-na-geopolitiku-ukrajina-ziskava-cas-pro-cely-svet-426837?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=Qk3VUj0kDC0-202403041057&dop_id=26594552
Nejedná se o šíření poplašné zprávy ? A těch budoucích bojovníků v diskusi…
Charone, faktograficky máte jistě pravdu. Já sám, trouba, si myslel, že když vstůpime, tak to pro nás bude dobře. Protože od roku 1990 nám naši vlastní politici tvrdili, že když zabereme, ale fakt zabereme, tak si budeme žít jako Němci (dnes říká zaměstnavatel, že když fakt zabereš, tak uvidíš, že si přístí rok koupim ještě jedno takové auto, je takový vtip). A když vstůpime do Nato, tak se nám tu sověti už neobjeví. A my, vyjukaní, na kapitalistický svět naprosto nepřipravení a zpovykaní starostlivým státem si mysleli, že to bude tak, že tak, jak se máme, to zůstane základem a už budeme jen a jen bohatnout. No, hlupáci jsme byli – a nemohli být jiní, když se cestovalo jen po Východním bloku, kde to bylo kolikrát ještě horší. Žili jsme si tu v akvárku, a ne špatně.
A NSR, ten jejich klobásový kapitalismus – to zase byla vějička pro ty trouby zpoza drátu, aby viděli, jak dobře se dá žít a chtěli tam. Skutečný kapitalismus jim tam zavádějí dnes, když už nás všechny mají pěkně pod dohledem a nepotřebují utrácet na propagaci.
Za 90. léta tvrdím, že to snad ani moc jiné být nemohlo. Lidé chtěli pryč od sovětů. Věřili, že něco takového se už nikdy nemůže zopakovat. Dnes víme – omyl.
A to, že dnes pořád je dost mamlasů, kteří volají jen houšť, to je také důsledek informační války. Dokud ČT nebude v národních rukách, moc se to nezmění. Géba, Ejzenštejn, ti dobře věděli, jaký vliv má propaganda. A současní mediální magnáti parazita to, díky posledním vědeckým poznatkům, opět posunuli o několik levlů výše. A když už náhodou by si plebs mohl vybrat menší zlo, tak zase mají páčku – Rychecký před volbami změní zákon. To je fakt těžký boj. Těch mamlasů není zdaleka tolik, kolik to má vypadat, že jich je – většina. To jen média to nafukují. je to jako s tím exotem, co má nějaký ústav pro studim žurnalistiky kdesi v zahradní chatce – ale ČT se na něj odvolává. Tak to prostě funguje. Je jich pár, ale vyplňují celý mediální prostor. Král je nahý!
Za nastupující marasmus si můžeme jen my sami, to je fakt. Stejně jako si můžeme za dědičný hřích Adama a Evy., to je také fakt
A, argumenty (rozum, logika) nefungují. Emoce rozhodují. A emoce řídí média.
V roce 1990 bych to ještě chápal, v roce 1996 nebo dokonce 2003 již těžko.
Majkle, popsal jste to celé velmi dobře. Mě jenom za celou svou existenci nepřestává udivovat, ba i fascinovat, jak velké procento lidí se vždycky dá příslušnou propagandou (z)manipulovat!
Já s tímto měl odjakživa problém. Asi proto jsem byl za soudruhů „americký agent“, později za raného Havlistánu jsem byl „fašistou, nacistou a mnichovským pijákem piva“, a dnes jsem pro změnu „chcimír či Putinovec“.
Ty nálepky dává vždycky typově stejná sorta lidí, či spíše biorobotů – ti co mají místo mozku televizní tuner (tj. bez vlastního názoru), oddaně vždy sloužící mocnějším a bezohledně šlapajíc po těch pod sebou. A až jednou přijdou do ČR Číňané, tahle sorta místních biorobotů bude (jen obrazně?) stát frontu na přeoperaci, by měli jako první mezi zdejšími šikmé oči.
Chce se mi blejt, velebnosti.
👍
Sdílím váš údiv nad množstvím lidí, kteří se (možná i rádi) nechají zmanipulovat. Možná by byl zajímavý vhled někoho jako Jan Keller, nebo nějakého psychologa či rovnou psychiatra. Možná je to podobný mechanismus, který tak úspěšně spustil áda, kdy vojákům bylo prý nařizováno, aby konali -čistili nová území s maximální účinností, protože oni za nic nebudou zodpovědní, zodpovědnost na sebe přebralo velení. Prostě otevřeli stavidla tomu nejhoršímu v lidech, co tam bylo zakováno strachem z Božího i lidského hněvu.
Jet s mejnstrýmem asi dává pocit stáda, a tedy nesnesitelně lehkému pocitu bytí z beztrestnosti. Být mezi svýma, na správné straně (kde je moc), nemuset se obtěžovat s vlastním názorem a zodpověností za něj. Prostě, třeba vydělávat prachy tzv. investováním a neřešit, že jde o spekulace, díky kterým někde nebude dost potravin nebo budou za ceny, které způsobí hladomor. Osvobodit se od zodpovědnosti.
I mi se chce blejt. A bude to přesně, jak píšete, oni ti z….i jako první zapíšou děcka na čínštinu. A budou je tam vozit manželčiným bílým suv. S dovětkem, že teď je taková doba. Co s nimi chcete udělat?
Chce se mi blejt, když vidím tu zabedněnost a čekání, až se to fakt posere – a oni zase řeknou, že za to může putler. Teď už se někteří kolem mě začínají na podvěomé úrovni bát o své kluky kvůli ujině, ale zase za to nemůže Řehka nebo gumák z Prahy, ale to ten zk……ý putler, 1500 km daleko. Pak nemáme být, kde jsme.
Jste tedy takový Sancho (a nejste sám a je to nesmírně nevděčná role), který odpykává chyby té konformní části společnosti, aby to tu vůbec přežilo a ti z…i si mohli děti vozit na čínštinu. A také, aby nějací normální sousedé vedle vás mohli v klidu a český vychovávat děti v úctě k naší minulosti a zdravé lidské solidaritě – aby tu zůstala nějaká sůl země.
„mechanismus, který tak úspěšně spustil áda“ – ten mechanismus měl ještě jeden klíčový aspekt. Něco ve smyslu „Vy jste tak dobří, zasloužíte si jen to nejlepší“, potom se na ty druhé, často označované za viníky Vaší horší než zasloužené situace, lépe aplikují jakékoli metody. Potom to přebraly další režimy, když se podíváte zpět do začátku devadesátých let, máte to tam jak vyšité.
Podle mne se nechají převážně zmanipulovat ti, kdož nejsou tak chytří, jak si o sobě myslí, ale nejsou dostatečně sebevědomí. A současně se mezi tzv elitu touží zařadit. Někdo z ní se veřejně vyjádří ve smyslu třeba SPD fůůůj, dezoláti, bez zubů a bez vzdělání, z nějaký venkovský prdele. A ubožák zamindrákovanej si řekně, že on přece mezi nějaké takové nemůže patřit a hodí to pětidemolici.
Pokud už na to přišla řeč, a já jsem ji na toto téma nezačínala, vždycky jsem pacientům popravdě řekla, že volím SPD. Zajímavý je, že nikdo nepolemizoval, asi jim trvalo déle, než si to sesumírovali.
Jste-li dostatečně a zdravě sebevědomý, nepotřebujete si to potvrzovat tím, že se zařadíte do nějakého stáda. A – teď mluvím spíše obecně – nemáte problém přiznat chybu, pokud ji uděláte.
Jo, přesně, mám osobní zkušenost. Podle klasifikace pana Cílka ( možná někoho jiného, ale já jako laik to znám od něj ) patřím k typům s vyhraněnou vnitřní kontrolou. Přesto když jsem zjistil, že jsem kdysi v mládí jako snad jediný ve velmi úspěšné firmě volil levici a slyšel jejich lamentaci, zviklalo mne to a začal jsem přemýšlet, zda se přeci jen nepletu. Ovšem jak jsem si tak probíral jejich důvody, uvědomil jsem si, že vše byly ekonomické pohnutky v jejich osobní prospěch, nic o celkovém vývoji společnosti či státu.
Malomestiactvo … kritizovane tusim uz v medzivojnovej literature, ale na take veci som teflon, nic sa na mne neprichyti … tenkrat sa robili lepsimi, napodobujuc slachtu … teraz sa robia lepsimi, napodobujuc Ameriku … furt to iste, len v inych kulisach
Ze pacient s doktorom nediskutuje, mi pride tak nejak ‚normalne‘ … som teraz bola za vyzivovou poradkynou, slecne namerala podmerecne percento telesneho tuku, a mne ani nedoslo oponovat, ked jej kazala jest nizkotucny tvaroh … teda, ja sa ohradila, ale len preto, ze 13 rocnemu decku odmietam davat cokolvek nizkotucne … ze mi odporucila vlastne aj z jej pohladu nezmysel, mi doslo az doma.
Určitě se ozve odborník, ale myslím že ten tvaroh dost pomáhá tvořit užitečnou tělesnou hmotu, ne tuky. Jestli nechce přidávat více tuků nebo ji na to nechce zvykat netuším, ale vím, že v této oblasti ne vždy funguje prvopohledová logika.
Jedine, co ma ona v norme, je mnozstvo svalov, inak je podmerecna, a tuk ma pod zdravou hranicou … ja viem, ze jej chybaju aj bielkoviny, to vyslo z diety, ktoru ma dva tyzdne nariadenu, ale tak cakala by som tucny tvaroh, nie nizkotucny, ked jej teoreticky moze hrozit, ze ani menzes nedostane pre nedostatok tuku v tele.
Ideme k nemocnicnej poradkyni, tato bola komercna – a usetrim 16 tisic, bo som vyzobrala ziadanku, hec
Tuková zásoba se tvoří především z nadbytku polysacharidů. Začněte ji krmit rýží, je kaloricky vydatná, cca. 350 kcal/100 g. Pak taky ořechy jsou kaloricky docela vydatné.
Čisté bílkoviny jsou třeba bílky bez žloutků.
Tuk se tráví v tenkém střevu a překvapivě se z něj netloustne tolik jako z polysacharidů. Zato se z tuku občas tvoří rakovina.
Při podměrečném příjmu tuku ale nebude dobře fungovat látková výměna v těle, minimální podíl tuku je zapotřebí. Třeba rybí tuk.
Toto je věc, kterou vím jistě. Tvaroh je nejlepší zdroj bílkovin. Z toho důvodu se musí jíst denně v dost velkém množství při a po mononukleóze. Kamarádi medici to tehdy ověřovali v knihách a potvrdili, že tvaroh je nejlepší.
Gratuluji, osobně věřím fakultním doktorům daleko více než soukromým.
No on je problem v tom, ze ma slecna nizkohistaminovu eliminacnu dietu … zakazane drozdie, zakazane kyslomliecne vyrobky, zakazany tvaroh, zakazane udeniny … zila prakticky na sacharidoch, onej ryzi, ovsenych vlockach, kukurici, nejakom cerstvom ovoci a zelenine … a nevladala rano vstat z postele, preto som sa obtazovala k poradkyni
Bosorečko, ono by asi bylo lepší hledat pomoc na metabolickém odd. některé z větších nemocnic. Třeba v Hradci Králové nebo v Praze na Karlově. Jsou to klinická pracoviště fakultek, takže když nic jiného, dělají „na pokladnu“.
Poradci jsou víceméně šarlatáni, protože je živí hlavně prodej potravinových doplňků a „zaručených programů“ na cokoli.
No nazdar. Každopádně držím palce a věřím že v nemocnici pomohou.
Občan 👍
No, ježto jsem psychiatr a psychoterapeut (i když v.v.), tak jsem s pacientama mluvila a ponechávala jim prostor ke svobodnému vyjádření postojů a pocitů. Někdy to bylo tvrdý ustát nebo vůbec snést, ale jsem/byla jsem profesionál. Na přímé osobní otázky jsem přímo odpovídala. Kupodivu se mne nikdy nikdo – nebo si to nepamatuju – neptal na něco, na co bych nechtěla odpovědět. V tom případě bych to ale řekla.
5 Palců
Křivdíte.
Podívejte se a dejte si do souvislosti dvě věci:
1. Výsledky referenda (pro, proti, nehlasoval)
2. Parametry, podle nichž bylo referendum nsataveno
Ten druhý bod je důležitější než první. Nápověda: umožníte-li mně nastavit parametry (libovolného) hlasování, zaručím vám výsledek, jaký si budete přát.
OT: Tak nám Středulu asi odstředili, konečně.
https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/dom%C3%A1c%C3%AD/st%C5%99edula-ne%C4%8Dekan%C4%9B-kon%C4%8D%C3%AD-jako-%C5%A1%C3%A9f-odbor%C5%AF/ar-BB1jiAn5?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=586154919f00493999fd8f24fd339c9f&ei=7
Cetl jsem k tomu ted neco na PL. Sranda je, ze TOPkari s STANari mluvi posmesne o bizaru a neuvedomuji si, ze ac boss odboru, preci jen konik z jejich staje. Smeji se vlastne sami sobe. To uz ten pomatenec Simicek vykazuje jakesi znamky inteligence, kdyz varuje, ze by se tam mohla misto Streduly dostat nejaka ruska filcka (cti: nekdo hajici zajmy odboraru).
Alefe, zde je, jak se manipuluje s průzkumy. https://www.youtube.com/watch?v=FLTnFx6dHlo a podobně s referendem.
Gerde, dík za odkaz, pustím si to později z mobilu, na PC nemám zvukovou kartu.
—
Pokud jde manipulaci s průzkumy, jedna z metod spočívá v tom, že agentury si vedou „názorová portfolia respondentů“. Takže když si někdo objedná průzkum veřejního mínění, který potvrdí, že Země je dutá a uvnitř je ještě jedna, větší, agentura vybere respondenty sice náhodně, ale právě z toho portfolia, jehož názorové spektrum se přiklání k žádoucí odpovědi.
A je to.
Pokud jde o referendum, pak obecně se stanoví (například) – jaké procento voličů se ho musí účastnit, aby bylo platné. Nebo se to taky nestanoví a referendum je platné při jakkoli malé účasti, přičemž:
– velká část voličů, jejichž hlas pro/proti je nejistý, odradí se od účasti bombastickou kampaní, která vyvolá náladu „nemá cenu tam chodit a hlasovat, stejně to projde“
– vhodnou rétorikou se ze zbytku voličů zmobilizuje skupina, která určitě volit bude a u níž je téměř jisto, že se vysloví pro „žádoucí“ variantu
– když se to náhodou přes veškerou péči nepovede, referendum se opakuje, a to tak dlouho, až to jednou vyjde
Prostě demokracie, vláda (komu, čemu) lidu.
Charone, jakpak nás v tom RVHP utiskovali? Můžete to vysvětlit? Děkuji.
Ledasco jsme v ČSSR nesměli kvůli RVHP (velkosériově) vyrábět, ač jsme v tom byli nejlepší.
Například – říká vám něco příběh diesel-elektrické lokomotivy T499.0 s přezdívkou „Kyklop“?
Těch příkladů by se samozřejmě našlo mnohem více.
Dík za odpověď. Nesměli, říkáte? RVHP usilovala o prosazení specializace jednotlivých ekonomik. V zájmu efektivnosti, technické úrovně a dostatečných výrobních kapacit …. To se nedařilo, když každý členský stát měl a taky uplatňoval právo veta. Takže každý si prosazoval a taky si prosadil polovodiče, většina automobily a tak. Nerentabilita, nízká tech. úroveň spolu se závislostí na západních trzích celkem zbytečně pokračovala. Takže Vašeho „Kyklopa“ nikdo nezakázal. Na trhu zůstal a prosadil se dříve zavedený, možná i parametry méně dobrý sovětský produkt (ČSD Kyklopa používat mohly, tuším, že i používaly, k saturaci výroby ovšem nestačily).
Naproti tomu se na RVHP trhu udržely některé ze zavedených čs. produktů, i když např. NDR uměla tentýž o poznání lepší (taky díky jisté podpoře, kterou měla ze strany SRN). Když už nabízíte víc příkladů – mám taky jeden. Slováci jen v rámci ČSSR mermomocí chtěli vyrábět automobily. Dostali BAZ, sériovost českých automobilek poklesla, investice byly rozmělněny.
Domníváte se, že světové koncerny řídí svoje výrobní a vývojové kapacity jinak? Aby obstály v konkurenci? V té sovětský blok, možná i díky nedostatečné koordinační roli RVHP neobstál. Takže otázkou je, proč ČSSR investovala, nebo byla nucena investovat do výroby onoho „Kyklopa“. Výhody onoho RVHP nevidíte? Třeba potom, kdy Gorbačova vedení zavedlo „světové ceny“ surovin dodávaných SSSR spolu s požadavkem, že odebírat napříště bude jen výrobky s patřičným podílem „západních“ technologií …
No a nakonec, vzpomínám, že o tomtéž tu už byla řeč. Kde ovšem dnes už je ČKD, že. A kdyby ne, pro ruské železnice by mohla a byla schopna dodávat tak, jak onehdá?
Chtěli Čechoslováci u vlády komouše ?
Chtěli.
Já ne, a se mnou cca 0, 7 % dospělé populace.
Odkud se vzali ti obzvláště militantní antikomouši, to mi hlava nebere. Ale jedno vím jistě – byli kdysi posery.
Ostatně volil Petr Pavel kandidáty NF ?
Pak by byl také poserou.
Věřme, že je nevolil. Nějaký ten neposkvrněný ideal potřebuje každý.
Ktery Cesi , Charon uvedte naky priklady , kolik jich bylo , z tech deseti milionu.
Co pisete je vyron. Nevite sam co.
Jakej blahobyt a kdo sliboval.
Co ja vim , chteli sme nasi treti cestu. Zradci to prodali..
Sem zamedelci hnuj hazet nemusi , je tady toho dost.
A jmenovitě byste to nechtěl…?
Tady máte všechny historické výsledky přehledně a z oficiálního zdroje:
https://volby.cz/
Vidláku, ty Vaše výše uvedené jobovky jsou spíše jebovky, každou další smlouvou s námi vyjebávají tak, že znemožňují jakoukoliv změnu a posunují nás v koridoru k plánovanému cíli. A Plán je „nic nebudete vlastnit a budete šťastni“ a většina si to demokraticky navolí dobrovolně.
Eto,
to je socialismus. A v něm vždy někdo příliš pracovitý brzy zjistí, že nemá smysl se dřít na ostatní a raději si také lehne.
Ovšem na druhou stranu, většina voličů to tak chce.
Nechce. U posledních parlamentních voleb to chtělo 42 % dostavivších se voličů. To není většina.
proti byla ještě menšímenšina. a zbytku to bylo jedno.
takže ano, česko to tak chce.
Nechce, nepočítáte propadlé hlasy, které šly jasně proti péťikolce.
Lžete!
Vidláku, už mají zemědělci jasno, kdo by nejlíp hájil jejich zájmy v Bruseli ? A mají už jasno i ostatní ? Nebo to zas hodně lidí vyřeší tím, že zůstanou doma, protože “ to je stejně na hovno „.
A pak budou užasle koukat, co tam ti Zdechovšti, Niedermajerové, Peksové, Vondrové zas upečou.
Tři měsíce zbývají.